Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adiczek.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP wocawek





    Temat: (kuj-pom UM) Koniec problemów pasażerów Arrivy + Mamy bilet aglomeracyjny!
    http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=vi...

     Koniec problemów pasażerów Arrivy     Drukuj
    Udało się wyeliminować większość problemów, z jakimi borykało się
    debiutujące w regionie konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska.
    Niemal wszystkie pociągi kursują już punktualnie a nieliczne
    spóźnienia zredukowane zostały do rzędu 5-7 minut i wynikają z
    problemów ze skomunikowaniem. Do końca stycznia, Arriva wprowadzi na
    tory własny tabor, czekający obecnie na homologację.

    Poprawa sytuacji to efekt przygotowanego przez kopnsorcjum i
    zaaprobowanego przez zarząd województwa programu naprawczego. Prywatny
    przewoźnik zobowiązał się w nim wprowadzić własne składy,
    przeorganizować służby dyspozytorskie, dodatkowo przeszkolić swój
    personel, a w pięciu punktach na terenie całego regionu utrzymywać w
    stałej gotowości do wyjazdu autobusy komunikacji zastępczej. Zadba też
    o dobrą informację dla podróżnych. Większość z tych założeń
    wprowadzono już w życie.
    Niedługo na tory wyjedzie też drugi dwuczłonowy szynobus wyprodukowany
    w bydgoskiej fabryce Pesa. Komunikacja zastępcza na trasie Toruń-
    Sierpc będzie kursowała do końca stycznia, kiedy prawdopodobnie
    zakończy się proces homologacji nowych, zamówionych przez PCC/Arrivę
    składów. Świadectwa homologacji przyznaje Urząd Transportu Kolejowego,
    który obecnie bada nowy tabor konsorcjum.
    Marszałek Piotr Całbecki zdecydował, że cały czas będzie patrzył na
    ręce regionalnym przewoźnikom - nie tylko konsorcjum, ale także
    państwowej spółce PKP Przewozy Regionalne. W tym celu na potrzeby
    Urzędu Marszałkowskiego zostanie zakupiony program komputerowy,
    umożliwiający stałe monitorowanie ruchu pociągów obu przewoźników w
    całym regionie. Nadal też w teren jeździć będą kontrolerzy Urzędu
    Marszałkowskiego, którzy wyrywkowo będą monitorować sytuację na torach
    oraz standard obsługi podróżnych.

    Beata Krzemińska
    rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

    2 stycznia 2008 r.

    http://www.kujawsko-pomorskie.pl/index.php?option=com_content&task=vi...

    Mamy bilet aglomeracyjny!

     Od pierwszego dnia nowego roku nasz region wprowadził wspólny,
    zintegrowany bilet komunikacji publicznej, ważny w pociągach oraz na
    liniach tramwajowych i autobusowych na terenie miast włączonych do
    projektu szybkiej kolei metropolitalnej BiT City. Samorząd
    województwa, który jest inicjatorem tego rozwiązania, dopłaci do niego
    w 2008 roku 3,7 milionów złotych. Marszałek Piotr Całbecki wspólnie z
    przewodniczącym sejmiku Krzysztofem Sikorą, wojewodą Rafałem Bruskim i
    lokalnymi samorządowcami promowali w czwartek 3 stycznia bilet
    aglomeracyjny. Podróż umilał występ zespołu dixielandowego oraz prace
    plastyczne obrazujące kolejową podróż z Bydgoszczy do Torunia.

    Promocja wspólnego biletu rozpoczęła się na toruńskim Dworcu
    Wschodnim. Do wspólnego przejazdu zaproszono lokalnych samorządowców,
    przedstawicieli PKP Przewozy Regionalne i maluchy z jednego z
    toruńskich przedszkoli. Gościom, którzy odbierali w kasach bilety
    aglomeracyjne towarzyszył występ zespołu  dixielandowego.
    Pociąg - "elektryczny zespół trakcyjny EB 74", najnowsze "dziecko"
    bydgoskiej PESY,  wyruszył z Torunia o godzinie 10.13. Pociąg ma
    imponujące  przyspieszenie i może jechać z prędkością do 160 km na
    godzinę. Prawdopodobnie taki tabor będzie w przyszłości kursował na
    zmodernizowanej trasie Bit City. Samorząd województwa planuje zakup
    takich pociągów przy udziale środków z Programu Operacyjnego
    Infrastruktura i Środowisko.
    W drodze do Bydgoszczy prezentowane były prace plastyczne: "Pociągiem
    najwygodniej dojedziesz do Bydgoszczy/Torunia" wykonane przez dzieci
    ze Szkół Podstawowych nr 16, 27 i 31 w Toruniu, Szkoły Podstawowej nr
    37 w Bydgoszczy i Zespołu Szkół w Solcu Kujawskim.

    Specjalną atrakcję - zwiedzanie bydgoskiej Opery Nova, zaplanowano dla
    przedszkolaków. Maluchy miały okazję obejrzeć garderobę, stroje i
    rekwizyty. Uczestniczyły także w próbie chóru, a nawet nauczyły się
    krótkiej piosenki. Przez chwilkę miały także okazję poczuć się jak
    prawdziwi śpiewacy, występując na głównej operowej scenie. Dzieci
    odwiedziły także Centrum Kongresowe przy bydgoskiej operze.

    BiT City to jedno z przedsięwzięć budujących przyszłą metropolię
    bydgosko-toruńską. Jeden wspólny bilet na przejazd pociągiem na trasie
    Bydgoszcz-Toruń (lub Toruń-Bydgoszcz), honorowany dodatkowo na liniach
    komunikacji miejskiej w obrębie obu miast, to pomysł samorządu
    województwa, który ma ułatwić przyszłą integrację. Wiadomo już, że do
    BiT City zostanie włączony także Włocławek - w niedalekiej przyszłości
    szybkie pociągi połączą to miasto z Bydgoszczą i Toruniem.
    Jednorazowy bilet aglomeracyjny, na razie ważny tylko między Toruniem
    i Bydgoszczą, kosztuje 10,50 zł. Jego posiadacz przez godzinę od
    zakończenia podróży szybką koleją może się poruszać także komunikacją
    miejską Bydgoszczy lub Torunia. Ceny biletów miesięcznych skalkulowano
    na 193 zł (pociąg w obie strony i jedna linia komunikacji miejskiej) i
    238 zł (pociąg w obie strony i po jednej linii komunikacji miejskiej w
    obu miastach). Oznacza to spore oszczędności dla podróżnych. Obecnie
    tylko bilet kolejowy na trasie Bydgoszcz-Toruń (Toruń-Bydgoszcz)
    kosztuje 10 zł, bilety komunikacji miejskie to dodatkowe 2,10 zł w
    Toruniu i 2,20 zł w Bydgoszczy. W przypadku biletów miesięcznych
    podróżny zaoszczędzi odpowiednio 80 zł i 100 zł.
    Na zintegrowany, wspólny bilet wyraziły zgodę samorządy Torunia i
    Bydgoszczy. Ich wkład w przedsięwzięcie to rezygnacja z części
    przychodów z biletów komunikacji miejskiej. W obu przypadkach będzie
    to 200 tys. zł.
     - Jeden bilet, ważny na trasie Bydgoszcz-Toruń i Toruń-Bydgoszcz, a
    także w autobusach i tramwajach w każdym z tych miast, to istotny krok
    w kierunku budowania przyszłej aglomeracji, a także myślenia o
    Bydgoszczy i Toruniu jako o jednym organizmie miejskim. Cieszę się, że
    tak szybko udało nam się tę sprawę przeprowadzić - mówi marszałek
    województwa Piotr Całbecki.
    Po sąsiedzku, w województwie pomorskim, od siedmiu lat trwają dyskusje
    o wprowadzeniu zintegrowanego biletu w miejscowościach leżących na
    trasie szybkiej kolei miejskiej. Samorząd naszego województwa
    rozpoczął przygotowania we wrześniu 2007 roku.
      Po wprowadzeniu 9 grudnia nowego rozkładu jazdy znacznie zwiększyła
    się częstotliwość połączeń kolejowych na trasie Bydgoszcz-Toruń i
    Toruń-Bydgoszcz. W szczycie pociągi  kursują co kwadrans.

    Beata Krzemińska
    rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego





    Temat: Pogrzeb płockiej kolei
    Według potwierdzonych doniesień z konstrukcji rozkładu jazdy na lata 2007/2008 Płock będzie pierwszym miastem w Polsce o liczbie mieszkańców powyżej 100 tys., bez dostępu do pasażerskiego transportu kolejowego. Naftowa stolica kraju po zeszłorocznym zawieszeniu kursowania pociągów osobowych do Kutna i Łodzi w nowym rozkładzie nie będzie miała nawet pociągu pospiesznego "Koziołek" do Poznania. Stan ten można zrzucać na różne czynniki od stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, po silną konkurencję przewoźników autobusowych, których niechcący promowali podczas ostatnich starań o przywrócenie ruchu osobowego zarządzający jedną ze spółek przewozowych.

    Mapka: http://bi.gazeta.pl/im/0/4400/z4400030Z.jpg

    Niewątpliwie jednak Płock nie miał szczęścia do linii kolejowych. Linia w kierunku Kutna i Łodzi w wielu miejscach, a szczególnie przy zjeździe ze skarpy wiślanej, posiada parametry (niewielkie łuki) nie pozwalające na znacznie zwiększenie prędkości pociągów nawet po naprawie głównej. Linia w kierunku Sierpca i dalej Torunia niby jest dobrym stanie, ale jako spalinowa ma słabsze szanse na rozsądną obsługę tak dużego miasta. Ponadto w obydwu kierunkach, do Kutna czy Sierpca, nie jest po drodze Płocczanom, którzy administracyjnie i faktycznie bardziej związani są z Warszawą. Obecnie przez Sierpc i Nasielsk do Warszawy jest około 220 km i ponad 4 godziny jazdy. Przez Kutno i Sochaczew z Płocka do stolic jest ok. 260 km i minimum 3,5 godziny jazdy. Dlatego może zamiast myśleć o przywracaniu do stanu używalności tego co jest, warto tym razem zastanowić się raczej nad nowym połączeniem kolejowym.

    Najlepszym rozwiązaniem dla Płocka mogłaby być linia kolejowa poprowadzona od Modlina przez Wyszogród do Płocka (patrz mapa - wariant PW1). Posiadałaby ona wiele dodatkowych zalet poza połączeniem Płocka z Warszawą - około 150 km, możliwe do pokonania w ok. 2-2,5 godziny pociągiem osobowym, a o wiele szybciej pospiesznym. Zbliżające się uruchomienie lotniska pasażerskiego w Modlinie zapewniłoby na tej linii dodatkowych pasażerów z Płocka właśnie. Lotnisko mogłoby także być obsługiwane pociągami dalekobieżnymi, które kursowałyby przez Płock np. do Torunia i Bydgoszczy - byłoby to jedyne w ten sposób obsługiwane lotnisko w Polsce. Ponadto nowa linia znacznie skracałaby także drogę dla pociągów towarowych z rafinerii w Płocku do Warszawy - mówimy tutaj zwłaszcza o dostawach paliwa do samolotów na lotnisku w Modlinie oraz na Okęciu. A zatem ruch towarowy zapewniałby prawdopodobnie rozsądny zarobek zarządcy tej linii kolejowej. Jednym z poważnych minusów tego rozwiązania są niekorzystne parametry torów w samym Modlinie i Nowym Dworze Mazowieckim w kierunku Warszawy. Jednakże poza tymi łukami oraz jednym lub dwoma długimi wiaduktami nad prawymi dopływami Wisły linia nie wymagałby budowy nowych mostów przez Wisłę. Poza tym wydaje się, że linia kolejowa mogłaby być dostosowana do prędkości 160 czy 200 km/h.

    Na mapie pokazujemy także alternatywne możliwe rozwiązania. Znacznie skrócenie czasu na trasie Płock-Warszawa do ok. 2,5 godziny dawałaby nowa linia kolejowa Płock-Gąbin-Sochaczew (patrz mapa - wariant PS1). Wymagałaby ona jednak budowy nowego mostu na Wiśle w Płocku, najlepiej obok nowego mostu drogowego, a także nowego mostu nad Bzurą. Omijałaby lotnisko w Modlinie, ale ewentualnie zapewniałaby dojazd od prawdopodobnej lokalizacji lotniska narodowego w Sochaczewie. Innym wariantem związanym z Sochaczewem jest odgałęzienie wariantu PW1 od Wyszogrodu do Sochaczewa (patrz mapa - Wariant PS2). Niestety z wstępnej analizy wynika, że byłby to jeden z najbardziej konfliktowych wariantów do wybudowania. Wymagałby zarówno nowego mostu na Wiśle w Wyszogrodzie, pokonania tamże malowniczej skarpy wiślanej, a następnie nowego mostu na Bzurze. Ponadto wariant wymagałby pogodzenia interesów kolejki wąskotorowej z linią normalnotorową w Chodakowie oraz, mimo iż wariant wykorzystuje dawną bocznicę normalnotorową z Sochaczewa do Chodakowa, zapewnienia spokoju od hałasu pociągów mieszkańcom miasta Sochaczewa.

    Jeśli już o pociągach dalekobieżnych w Płocku mowa, dzięki nowej linii kolejowej w kierunku Warszawy przez Płock mogłyby być kierowane pociągi ze stolicy w kierunku Torunia i Bydgoszczy ze znacznym zyskiem czasowym. Odciążałoby to ponadto już obecnie przeciążoną ruchem magistralę E20 na odcinku Warszawa-Kutno. Z Płocka te pociągi mogłyby być kierowane przez Sierpc przy założeniu modernizacji tej linii kolejowej. Ewentualnie można pomyśleć o wybudowaniu połączenia kolejowego Płock - Włocławek (patrz mapa - wariant WP1). Niestety niektóre konflikty zanotowane dla tej trasy są prawdopodobnie nie do rozwiązania. Mamy bowiem do pokonania Tamę we Włocławku, która jest zagrożona katastrofą budowlaną i dodatkowe wstrząsy pochodzące od pociągów na pewno by temu stanowi nie pomogły. Drugim znaczącym konfliktem jest przejście przez Brudzeński Park Krajobrazowy wraz z koniecznym nowym mostem na malowniczej Skrwie w pobliżu rezerwatu przyrody.

    Są to oczywiście luźnie kreślone na mapie koncepcje, ale może oprócz sławnego Igreka, linii (Kraków)-Podłęże-Piekiełko-(Nowy Sącz) także, któreś z tych połączeń kolejowych może być atrakcyjną inwestycją w nowym okresie finansowania z UE. Mimo iż Polska była jednym z krajów o najbardziej rozwiniętej sieci kolejowej należy bowiem pamiętać, że rozwój ten był bardzo asymetryczny. Zwłaszcza na wschód od Wisły należymy do kolejowego "trzeciego świata", który zaproponowane projekty mogą nieco zmniejszyć.

    Kolejowy Przystanek Płock

    Artykuł Wojciecha Szymalskiego to kolejny głos w dyskusji toczacej się w ramach Przystanku Płock. Zaincjowała ją informacja o planowanej likwidacji ostatniego płockiego pociągu "Koziołka". Przed tygodniem Jacek Knieć w artykule "Skazani na kolejową bylejakość" zbijał argumenty PKP przemawiające za likwidacją kolejowych połączen Płocka. "Nie można uzyskać zadowalającej rentowności w kolejowym ruchu regionalnym, gdy nie respektuje się podstawowych wymogów, które sprzyjałyby większemu niż mierne zainteresowaniu lokalnej społeczności podróżami koleją. Chodzi przede wszystkim o dogodne dla pasażerów pory odjazdów i przyjazdów pociągów - pisał Knieć. Postulował także: "Korzystne rozwiązania, które przyjęto jako wiążące w obszarze działań ogólnokrajowych na rzecz modernizacji i rozbudowy infrastruktury dla potrzeb kolejnictwa, należy bezwzględnie wykorzystać w każdy możliwy sposób, nie bacząc na bierność organu samorządu terytorialnego odpowiedzialnego za ruch lokalny. Istniejąca możliwość nadania trybu apelacji społecznej, jest w takim wypadku rozwiązaniem koniecznym i skutecznym pomimo braku znaczących doświadczeń w stosowaniu takiej formy litery prawa".

    Zapraszamy do dyskusji:

    przystanekplock@gazeta.pl

    Źródło: Gazeta Wyborcza Płock
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 119 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.