Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • paulink19.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Cena biletu miesięcznego





    Temat: ceny miesiecznych pkp
    ceny miesiecznych pkp
    wlasnie - wie ktos gdzie w necie moge znalezc cennik? i czy da sie kupic bilet
    miesieczny na 100km? i ile by taki bilet kosztowal? zastanawiam sie czy nie
    oplacaloby sie to bardziej nic wynajmowac mieszkanie




    Temat: Wspolny bilet MZA - KM
    KM i ZTM odpada, to nie w ich interesie. Pomysl, teraz kazdy musi kupic bilet
    miesieczny u jednych i u drugich (czyli razem dwa). Zas w przypadku wspolnego
    biletu posiadacze tych drozszych biletow MZA mogliby jezdzic takze podmiejskimi
    pociagami. Co z tego wynika ze Oni (PKP i ZTM) dobrowolnie musieliby zrobic
    zrzutke na pokrycie dziury powstalej po tej czesci niewykupionych miesiecznych
    biletach na PKP. I generalnie caly czas sie o to rozbija (o ile mi wiadomo), ze
    PKP zada dosc sporej kasy za wejscie w taki uklad. A znow inna strona nie
    bardzo chce sie zgodzic na podniesienie cen tej karty miejskiej (bo przeciez
    mialo byc taniej...). Mysle ze latwiej doszliby do porozumienia, jesli ta karta
    miejska kosztoalaby tyle ile teraz kosztuje bilet na PKP + bilet na ZTM, ale
    wtedy to jest bez sensu, bo tylko taka roznica ze kupujesz od razu dwie rzeczy
    a nie musisz chodzic do dwoch okienek.
    Miasto Warszawa tez nie bardzo ma w interesie zeby doplacac PKP, bo niby czemu
    ma doplacac za mieszkancow Aglomeracji Warszawskiej, skoro Ci podatki placa
    gdzie indziej (male uproszczenie). Oczywiscie wiadomo, skoro dojezdzaja do
    pracy w wawie to jednak jakis zysk miasto z tego ma, ale... czy Warszawa
    doplaci do PKP czyy nie to zysk bedzie taki sam.
    Pozdrawiam





    Temat: [DŁ] Kolejowa obwodnica Łodzi
    :) Miało by to sens, gdyby
    > miasto nie miało tak rozproszonej postaci. Przykład: jak kolej
    obwodową
    > wykorzystać do skomunikowania takiego Della i osiedla Radogoszcz?
    Wyjdzie bzdur
    > a
    > w kilkoma przesiadkami.

    Jest jeszcze jeden problem - dla większości ludzi jeżdżących
    komunikacją zbiorową dość istotny. Cena.
    Bilet miesięczny trasowany MPK kosztuje 56 zł
    Bilet miesięczny PKP na trasę Kaliska- Olechów lub Fabryczna -
    Olechów 106 zł.
    Na wspólny bilet PKP i MPK w obrębie miasta trudno liczyć, bo to się
    chyba nigdzie w Polsce mimo prób nie udało - widocznie z koleją
    trudno się dogadać.
    Dwóch biletów nikt nie wykupi. A nawet gdyby ktoś mieszkał przy
    dworcu to pewnie wybierze o połowę tańsze MPK.
    No ale pomysłodawcy chyba nigdy nie płacili za bilet kolejowy:-)))

    Natomiast Łódź Fabryczna-Widzew-Andrzejów-Dell wygląda
    > całkiem sensownie.

    W świetle planów remontu Dworca Fabrycznego mozna mówić o odcinku
    Widzew-Andrzejów-Dell - i o to chyba chodzi, bo bloki kolejowe są na
    Widzewie:-)))

    Tylko kwestia, dla ilu ludzi taki transport będzie wygodny i
    > będzie z niego korzystać, czy pociągi nie będą wozić powietrza.




    Temat: Ceny biletów PKP i optymalne połączenia?
    Ceny biletów PKP i optymalne połączenia?
    Witam.
    Jako, że coraz dłużej jeździ się do Wawy autobusem chciałem się zapytać
    bardziej doświadczonych podróżnych o następujące informacje:
    1. Ile kosztuje miesięczny bilet na trasie Mińsk-Warszawa Śródmieście?
    2. Jakim pociągiem należałoby jechać z Mińska aby być przy Centralnym ok.7.30
    lub ok.13.30 a z powrotem z Wawy ok.14.10 i 21.00. Ze Śródmieścia muszę
    jeździć tramwajem pod halę Mirowską.
    3. Jakie jest optymalne rozwiązanie (mam do pracy albo na 8.00 lub 14.00 a
    kończę około.14.00 lub 21.00, czasami po 20.00)

    Z góry dziękuję za odpowiedzi... robiw



    Temat: Ceny biletów miesięcznych w Łodzi !
    Ceny biletów miesięcznych w Łodzi !
    Zastanawiam się dlaczego w Łodzi migawka zwykła sieciowa po miescie kosztuje
    mnie 88 złotych, zaś w Warszawie taką sama mam za 66 zł? Przecież MPK Łódź
    oferuje tylko jazdę zwykłym tramwajem i zwykłym autobusem. W Warszawie w
    ramach migawki za 66 zł mogę korzystać z tramwajów i autobusów zwykłych,
    linii przyspieszonych i ekspresowych, Szybkiej Kolei Miejskiej od Ursusa po
    Starą Miłosną, Warszawskiej Kolei Dojazdowej, dawnego PKP ( obecnie Koleje
    Mazowieckie) w granicach miasta no a o Metrze nie wspomnę. Z czego wynika tak
    wysoki koszt w Łodzi i dlaczego komunikacja pozostawia tak wiele do zyczenia?



    Temat: na PKP
    na PKP
    Bo znów ceny biletów miesięcznych podnoszą :(



    Temat: Znaczna podwyżka cen biletów
    Znaczna podwyżka cen biletów
    Samorządowe Przewozy Regionalne opublikowały nową taryfę biletową,
    jaka będzie obowiązywać od 13 grudnia w pociągach należących do
    spółki. Mimo wcześniejszych informacji, że podwyżka cen biletów,
    będzie niewielka i tylko w niektórych przedziałach odległości, tak
    naprawdę okazuje się, że dla niektórych zmiany będą dość dotkliwe.

    Co prawda zmieniają się przedziały odległościowe, jednak w
    przedziale od 30 do 65 km, czyli tym w którym podróżuje większość
    pasażerów pociągów regionalnych, podwyżki wyniosą od 7 do 22%. Zatem
    porównując obecną taryfę PKP Intercity dla pociągów pospiesznych,
    jadąc na odległość 36 - 40 km, bardziej opłaca się wybrać pociąg
    dalekobieżny, ponieważ na bilecie zaoszczędzimy 50 groszy w stosunku
    do regionalnego przewoźnika. W zasadzie jedynym pocieszeniem, dla
    ludzi dojeżdżających codziennie do pracy czy szkół, będzie obniżka
    cen biletów miesięcznych, które na niektórych odległościach (61 - 65
    km) będą kosztować do 10% taniej.

    www.rynek-kolejowy.pl/13704/13704_Znaczna_podwyzka_cen_biletow.htm




    Temat: Ceny biletu za Autobus Wa-Pr T-P oraz SKM i PKP
    Ceny biletu za Autobus Wa-Pr T-P oraz SKM i PKP
    Witam
    Czy ktoś orientuje się ile kosztuje cały bilet na Autobus Pruszków-
    Warszawa tam i powrót ? autobus zatrzymuje się przy Prusa co mnie
    cieszy ale nie znam ceny i miejsca gdzie moge zakupic miesieczny.
    Interesuje mnie tez cena biletu Tam i Powrot Pruszkow-Warszawa Ursus
    SKM czy ktos korzysta i podal by mi cene oraz gdzie taki bilet moge
    kupic oraz za ile ? to jest bilet w 2 strefie w samej wawie mam
    karte miejska.



    Temat: Konsultacje w/s zmian tras autobusów w Legionowa
    miesięczny PKP (normalny, bez ulg) na trasie Legionowo -> Choszczówka to koszt
    72 PLN/miesiąc
    Karta miejska 66 PLN
    72+66 = 138 PLN
    i cena 72 PLN za bilet miesięczny na PKP na te 6 km tak jakby wyjaśnia mi czemu
    PKP tak trudno dogadać się w sprawie karty miejskiej na tym odcinku.

    Bilet miesięczny, sieciowy na autobusy MZA z legionowa to koszt 90 PLN. Można
    jeździć wszystkimi środkami transportu miejskiego po wawie.

    jak jest z prywatnymi to nie wiem, na stronie transludu, jest cos o 180 PLN, ale
    to byłoby bez sensu, bo (20 x 3,5) x 2 = 140PLN, wiec po co byloby kupowac
    drozszy miesieczny.

    Pozdrawiam



    Temat: Cena taksówki? I gdzie kupić bilet miesięczny?
    Cena taksówki? I gdzie kupić bilet miesięczny?
    Ile kosztuje mniej więcej taksówka w Warszawie w niedzielę ok. godz. 21:30 z
    centralnego na Mokotów (ul. Tatrzańska)? Pod jakim nr najlepiej zamówić
    taksówkę? I gdzie kupuje się w Warszawie bilet miesięczny (można w kiosku na
    dworcu PKP czy są jakieś specjalne punkty, czy czeka się na wyrobienie biletu
    elektronicznego?

    Z góry dziękuję za pomoc :)



    Temat: stacja pkp
    Podwyżka cen biletów PKP
    Podwyżka dotyczy nie tylko pociągów przewozów regionalnych, ale także biletów
    miesięcznych. Nie wzrosły jedynie ceny biletów jednorazowych na pociągi osobowe
    przy odległościach do 20 km i w pociągach pośpiesznych na trasach od 21 do 100
    km. Podwyżka spowodowana jest, jak tłumaczy PKP Przewozy Regionalne, wzrostem
    kosztów energii i paliw. A obsługa i jakość przewozów jak była zła tak
    pozostaje.Tę podwyżkę wymusili kolejarze strajkiem.



    Temat: Ile kosztuje bilet na PKS/BAGS do W-wy?
    myślę,że chodziło nie o bilet sieciowy (ważny we wszystkich pociągach grupy PKP
    na terenie kraju) ale o bilet kwartalny STREFOWY. Mińsk leży w 3-ciej strefie
    WWK i zamiast kupować bilet miesięczny (kwartalny) na odcinek Mińsk -
    Śródmieście (Powiśle, Wschodnia...) można kupić za taką samą cenę bilet
    miesięczny na 3 strefę. Na takim bilecie możesz jeździć nawet do Grodziska
    Mazowieckiego, Błonia czy Celestynowa (czyli można jeździć wszędzie w granicach
    trzeciej strefy).
    Tak w ogóle, to o bilety na pociągi podmiejskie można się dowiadywać nie na
    stronach PKP ale KM: www.mazowieckie.com.pl
    Jest cennik, objaśnienia itp.




    Temat: Za 38 złotych z Krakowa do Warszawy!
    PKP PR to idioci
    wprowadzają interRegio, które nie uznaje ich biletów regionalnych!
    Dla przykładu - kupujesz z Zabrza do K-c bilet na PKP PR za 4 zł,
    wsiadasz do Inter Regio - przychodzi konduktor i mówi - ten bilet
    tu nie obowiązuje, proszę kupic zupełnie nowy za 7.50 + dopłata za
    zakup u konduktora. Nonsens. Oczywiście miesięczne też tam nie są
    ważne. Niech jeszcze PKP wprowadzi pięćdziesiąt kolejnych spółek i
    500 różnistych pociągów - każdy n.p. w innym kolorze niech będzie i
    niech na każdy obowiązuje inny bilet i inna cena biletu niech zawsze
    będzie.



    Temat: Grzechy główne KZK GOP: jakość, punktualność i ...
    pewnie że można narzekać na spóźnienia, ale jak są korki w całej aglomeracji to jak autobus ma się nie spóźnić? może wzorem wielu miast wprowadzić na niektórych drogach (np. katowice - sosnowiec) "bus-pas"... na pewno częściowo usprawni to ruch na tym odcinku, tylko co na to osoby nie korzystające z KZK? czystość autobusów zależy głównie od pasażerów... nieotwierające się drzwi? dawno tego nie widziałem, może Pani w materiale ma wspomnienia sprzed wielu lat...
    oczywiście idealni kzk nie są, ale nie jest też tragicznie, jak można by wnioskować z materiału.
    Co autor rozumie przez brak synchronizacji z pkp? w większości miast w pobliżu dworców pkp przejeżdża wiele autobusów - jak rozumieć synchronizację? a czy kolej to u nas działa punktualnie?
    na terenie gop pkp i kzk raczej mają się uzupełniać i być dla siebie alternatywą. osobiście żałuję, że zlikwidowano (około 2003 roku) bilety ATP (jeśli ktoś takie pamięta) - wspólny bilet miesięczny na pociąg, autobusy i tramwaje (kiedyś były w cenie miesięcznego na pkp). może uda się wprowadzić kartę miejską (czy jak to ma się zwać) i to jakoś ułatwi życie w okręgu.



    Temat: Polska cenami nowych mieszkań wkrótce dogoni Ma...
    Kretynofil, doceniam Twoj wysilek wlozony w bardziej merytoryczna dyskusje.
    Jesli chodzi o odpowiedz na wyzej postawione pytanie - sa lokalizacje, ktore
    ciesza sie niskimi cenami. Do ich ceny nalezy doliczyc jedynie bilet miesieczny
    PKP. Patrzac wypowiedzi tutejszych bywalcow widze, ze nie chodzi tu o 4 sciany,
    ale o tlok w pociagu... to z nim nie chca sie pogodzic uczestnicy.
    Ja nikogo nie chce zaglodzic. Odrobina radykalizmu doskonale wkomponowuje sie w
    tutejsze blaganie o powrot socjalizmu. Gorzej. Ludzie chca recesji w Polsce - bo
    to obnizy ceny mieszkan. TO jest chore i stanowczo nie zgadzam sie z takim
    trywialnym podejsciem.

    Milego dzionka



    Temat: [Kraków] Wspólny bilet PKP i PKS
    [Kraków] Wspólny bilet PKP i PKS
    Wygodniej, szybciej, a przede wszystkim taniej - zachwalają wspólny bilet
    miesięczny prezesi PKS i PKP. Nowa oferta obowiązywać będzie od czerwca.

    Zintegrowany bilet miesięczny spółek PKP Przewozy Regionalne i PKS Kraków
    przeznaczony jest dla osób dojeżdżających do pracy i szkół w Krakowie z
    miejscowości, z których można dostać się do stolicy Małopolski oboma środkami
    transportu. Jego wprowadzenie wymagało m.in. zsynchronizowania rozkładów jazdy
    obu przewoźników, by przesiadka nie wymagała długiego oczekiwania. Wspólny
    bilet ma też inne zalety: - Skróci czas dojazdu, zwłaszcza na dłuższych
    odcinkach, poprawi się bezpieczeństwo podróżnych, a dzięki wygodniejszym
    połączeniom powinien zmniejszyć się także ruch samochodowy - wylicza Ryszard
    Rębilas, prezes PKP PR.

    Największą zaletą zintegrowanych biletów będzie jednak ich cena. Dzięki
    upustom w strefie podmiejskiej zaoszczędzić będzie można ok. 20 zł
    miesięcznie, a w tzw. II strefie aglomeracji krakowskiej nawet do 42 zł.

    Wspólna oferta biletowa dotyczy trzech najpopularniejszych węzłów
    przesiadkowych: Krzeszowic, Skawiny i Wieliczki.

    Zintegrowany bilet miesięczny kolejowo-autobusowy można kupować już od jutra w
    kolejowych kasach nr 3 i 13 oraz w kasie dworca PKS.
    /gazeta.pl/




    Temat: Jakie będą losy biletu aglomeracyjnego?
    Tak to wladze stolicy ulatwiaja ludziom zycie! I to w czasie gdy
    wiekszosc ucieka na obrzeza miasta. A na Slasku jakos mozna sie
    dogadac, tam funkcjonuje bilet ATP (autobus - tramwaj - pociag),
    w rozsadnej cenie 105 zl - nie bez klopotow, to fakt, ale z
    udzialem finansowym wojewodztwa udalo sie przedluzyc umowe z PKP.
    Dojezdzam z Otwocka, bilet miesieczny PKP za 105 zl + miejski za
    55 zl (liczac 90 dn.) - to dziekuje bardzo za nowy bilet
    aglomeracyjny za 150 zl!



    Temat: porównanie zmian PKP w powiecie otwockim
    Wspólny bilet mógłby być do Otwocka, bo teraz na odcinek Józefów-
    Falenica potrzebuję specjalnie kupować miesięczny... Kupuję taki
    Otwock-Falenica bo dalej i tak mam kartę miejską, ale cena biletu
    PKP do Falenicy czy do Wawy jest praktycznie taka sama... tu jest
    trochę minus.
    Poza tym szlag mnie trafia jak widzę powykręcane świetlówki w
    przedziałach, co za głupia mania i kto je wykręca?? Chociaż w sumie
    i tak na wysokości Falenicy ( pociąg 7:18 z Otwocka) w ogóle
    wyłączają światło... i nie można ksiażki czytać, bo na dworzu
    jeszcze za ciemno, szczególnie w pochmurne dni
    I denerwuje mnie, że jest albo gorąco, że tyłek przypieka jak na
    ruszcie,albo lodowato od nieszczelnych okien... i w Wawrze wyłączają
    ogrzewanie...
    Uffff a teraz plusy
    NIE STOJĘ W KORKACH!! Nie stoją nade mną sapiące, wyperfumowane
    panie w futrach udające obłożnie chore, żeby wydębić miejsce
    siedzące. Mogę zdjąć zimową kurtę powiesić na wieszaczku, albo
    położyć nad głową. Jestem na miejscu punktulanie. Nie siedzę skulona
    na niewygodnym zdezelowanym siedzeniu Arki, tylko w wygodnym
    siedzonku czasami nawet mięciutkim Jest dużo czyściej niż w
    Arkach i innych Wilgach. Nie uczestniczę w wyścigu kierowców
    walczących o pasażerów a nie dbających o przewożone osoby
    Choć dopóki nie zaczęłam jeździć pociągiem nie myślałam o PKP jak o
    atrakcyjnym przewoźniku... teraz za to nie wiem jak mogłam kiedyś
    podróżować autobusami. Ktoś mnie namówił na pociąg i bardzo mu za to
    dziękuję



    Temat: Dojazd do Wrocławia
    No cóż, uzyłam skrótu, bo od Strazy Pożarnej do dworca PKP jest
    daleko:)

    Skoro byłeś na dworcu PKP i w okolicy Straży Pożarnej, to to, co
    napisałam, nie powinno byc dla Ciebie skrótem myslowym:) Ale
    wyjaśniam: Straż Pożarna - jak wiesz, skoro masz w tej okolicy
    mieszkać - jest przy wyjeździe z Oławy w kierunku Wrocławia. Dworzec
    PKP jest przy wyjeździe w kierunku Brzegu i Opola. Oba punkty dzieli
    całe miasto.

    Cen biletów miesięcznych nie znam, przykro mi:(



    Temat: Sprzedam mieszkanie 94m2 w ZĄBKACH
    Sprzedam mieszkanie 94m2 w ZĄBKACH
    Sprzedam mieszkanie 4-pokojowe w pełni umeblowane, gotowe do zamieszkania.
    Mieszkanie znajduje się na 4 piętrze budynku wyposażonego w windę i garaż
    podziemny. Wnętrze zostało zaprojektowane przez projektanta wnętrz i wykonane
    z wysokiej jakości materiałów. Składa się z dużego salonu, dwóch sypialni,
    gabinetu, niezależnej kuchni, osobnej łazienki i ubikacji. Z balkonu
    rozpościera się piękny widok na centrum Warszawy. Budynek znajduje się w
    cichej i spokojnej części Ząbek na strzeżonym, ogrodzonym osiedlu. Na terenie
    osiedla znajduje się plac zabaw dla dzieci. W odległości ok. 30-50 m
    przystanek ZTM (bilet miejski), sklepy spożywcze, restauracja, fryzjer,
    stomatolog. W odległości ok. 200 m przystanek PKP (bilet miesięczny ZTM
    miejski). W cenie mieszkania garaż podziemny, pomieszczenie gospodarcze,
    nowoczesna zabudowa kuchni z AGD, pełne umeblowanie.

    Szczegóły (zdjęcia, plany, cena): pburzyn@op.pl



    Temat: Autostrada prosi się o ekspresowe autobusy
    Chyba nie zrozumiales. Gdyby na Slasku komunikacja zbiorowa rozwijala sie
    prawidlowo to zaplacilbys te 140 zl raz na kwartal na bilet (albo jeszcze mniej)
    i bys pojechal pociagiem w cenie tego biletu miesiecznego.

    Warszawa pokazuje, ze moze to wszystko funkcjonowac lepiej i taniej, choc i tam
    PKP jest chyba najwiekszym hamulcowym.



    Temat: Maciej Maleńczuk wysadzony z pociągu
    Panie ministrze Ziobro..czy ktos weryfikował funkconariuszy SOK po 89'r.??? bo
    jak dla mnie ta słuzba to ostoja byłych funkcjonariuszy "mo" i "sb" ...jak wsiem
    i wobec wiadomo "pkp" to państwo w państwie a głownie państwo komusze generujace
    głownie straty mimo kolejnych podwyzek cen biletów..., pkp zawsze (od przewrotu
    majowego gdy wsparło Piłsudzkiego)było zkomuszałe i wredno szujne... prosimy o
    powołanie komisji w tej sprawie,moge stanac na czele i wystarczy mi 20 tys zł
    miesiecznie za kierowanie w./w ciałem dochodzeniowo sledczym w imieniu
    Przenajswietszej Rzeczpospolitej Watykańskiej .....upss... zapedziłem sie..
    chciałem powiedziec w imieniu rzeczpospolitej polskiej :)))




    Temat: UOKiK zobaczył regulamin PKP i jest w szoku
    UOKiK zobaczył regulamin PKP i jest w szoku
    to może UOKiK zainteresuje sie tym, ze w ciągu roku podniósł ceny
    biletów miesięcznych ze 155 na 169 (na trasie Stargard - Szczecin)
    ale jakości usług nie zmienił na lepsze... pociągi to w większosci
    złomy, ciągle się spóźniają a ludzie mimo zakazu w całym składzie
    palą papierosy



    Temat: Akademia Podlaska olewa legitymacje studenckie
    Akademia Podlaska olewa legitymacje studenckie
    Ostatnio zbulwersowała mnie jedna rzecz wyszperana w Internecie, pozwolę sobie
    wkleić całość wypowiedzi:

    Tu cytat:

    "jak pewnie orientujesz sie na AP wymieniane sa legitymacje. te kartonowe
    traca waznosc i powinny zostac zastapione plastikami [jak na UW lub
    politechnice Wa-wskiej] jednakze dziekanat [w tym wypadku politologii]
    przedstawil nam informacje, ze AP "nie ma pieniedzy oraz odpowiedniego sprzetu
    na wymiane legitymacji" [z ich punktu widzenia: nie ma sprzetu - nie ma
    koniecznosci zmian]. dlatego wymieniane sa legitymacje stare na identyczne,
    ale wydane w pozniejszym okresie czasu [posiadajace rowniez ulge 50% na
    przejazdy pkp/pks, ktora traci swoja waznosc wraz z 1 stycznia 2008]. za
    wymiane niewaznych dokumentow AP liczy sobie 5zł + ok. 2,50 zł oplat
    manipulacyjnych na poczcie lub w banku [co budzi kontorwersje, szczegolnie ze
    to studia dzienne, teoretycznie bezplatne]

    aktualna cena biletow miesiecznych np. na trasie minsk mazowiecki/siedlce
    wynosi obecnie [z ulga studencka] 102 zł.
    bez tejze ulgi cena wzrosnie do 204 zł (!) tylko dlatego, ze AP nie ma dobrej
    woli pomocy studentom i wymianie legitymacji na poprawne. na marginesie
    stypendium naukowe politologii za srednia od 4.21 do 4.40 to 200zł".




    Temat: MIESZKANIA CHRZANOW
    hmmm... ceny mieszkań są różne... jakies 2 miesiące temu w którejs z lokalnych
    gazet ktoś chciał ok. 70tys. za m3... do Kraka jest ok. 45 km... jedzie sie od
    45minut do 1.5h zaleznie czym - busem i autem 45minut, komunikacja miejską -
    autobus K - nawet do 1,5h, zaleznie od natężenia ruchu, ilości pasażerów.... PKP
    jest ok. 50 minut... Ceny biletu miesięcznego na pociąg nie znam - nie jeżdżę
    ale gdzieś ok. 150 zł (normalny)... na wspomniany K - 110 zł normalny (55zł ulgowy).




    Temat: prywatne pociągi na trasie BB-Katowice?
    bilet miesieczny na PKP kosztuje 195 zl, moja firma nie doplaca :-(
    busik jedzie od dworca do dworca, cena jest koszmarna, ale daje możliwośc
    prowadzenia jakiegokolwiek życia prywatnego poza praca (dojazdy pociagiem +
    czekanie na pociag + dojście to ok. 5 godz. + 8 godz. pracy = 13 godzin
    dziennie)



    Temat: Na czas remontuW/W-pociąg do Fordonu???
    byloby to wskazane. Jeszcze jakby utworzyc polaczenie autobusowe kazdego zakatka
    Fordonu ze stacjami na Bajce czy przy ATR bylaby szansa, ze ludzie polubiliby
    ten srodek komunikacji! Na dodatek parkingi strzezone pod stacją w cenie biletu
    miesiecznego na przejazd kombinowany (bus-pociag-bus lub parking-pociag-bus) i
    mamy problem z glowy!

    Na zachodzie to norma, ze pod stacja na rogatkach miasta jest wielki parking,
    gdzie za 5 EUR dziennie mozna zostawic auto a pasazerowie I klasy maja parking
    za darmo!

    Troche pomyslunku Panowie z ZDMiKP i PKP!



    Temat: Dojrzałem i skapitulowałem :)
    Ja już od wielu lat by PKP śmigam, czasowo wychodzi na to samo, bo samochodem
    jadę 40-50 minut(od zapalenia do zgaszenia silnika), a pociągiem 25-33 minuty
    plus po 10 minut na dojście na stację i od stacji do pracy. Ale kupując bilet
    miesięczny cena jest bezkonkurencyjna na korzyść of course bany, a i piwko można
    w drodze powrotnej chlapnąć.




    Temat: najlepsze/najtańsze ;) dojazdy Bielsko-Katowice
    najlepsze/najtańsze ;) dojazdy Bielsko-Katowice
    Witam Bielszczan
    Proszę o podpowiedź dojedżajacych do pracy z Bielska do Katowic. Połączenia
    pkp sprawdziłam, strona pks Bielska ledwo zipie ( trudno tu znaleźć cokolwiek
    o biletach miesiecznych , czy cenach i czasie trawnia podróży);być może
    znacie jeszcze innych przewoźników?

    pozdrawiam
    a za podpowiedź wdzięcznam będę



    Temat: koniec promocji na przewóz rowerów w PKP
    koniec promocji na przewóz rowerów w PKP
    Przewóz rowerów

    Rower (ramę rowerową) można przewieźć:
    - w przedziale dla podróżnych z większym bagażem ręcznym, na podstawie biletu
    na przewóz roweru.

    Rower powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower nie może
    przeszkadzać współpodróżnym i powodować uszkodzeń i zanieczyszczeń wagonu.

    Na przewóz roweru wydaje się bilet z ceną zryczałtowaną – niezależną od
    odległości taryfowej. Przy przejazdach w pociągach osobowych KM na odległość
    do 200 km, na przewóz roweru można nabyć bilet miesięczny.

    Podróżny może również nabyć bilet ze zryczałtowaną opłatą na przewóz roweru do
    biletu:
    » strefowego czasowego ważnego na obszarze aglomeracji warszawskiej.

    Opłaty za przewóz roweru pod opieką podróżnego:
    1) za jednorazowy przewóz, od każdej sztuki – 3,00 zł
    2) miesięczna, na odległość:

    Odległość w km Cena biletów w zł
    do 30 42,00
    31 - 100 70,00
    101-200 98,00

    W dniach 28.04.2006 r. - 30.09.2006 r. obowiązuje promocja darmowego przewozu
    rowerów w pociągach KM.

    żródło: www.mazowieckie.com.pl/site.php5/Show/105.html




    Temat: Szynobus tak, ale z rozsądnym rozkładem jazdy
    Szynobus tak, ale z rozsądnym rozkładem jazdy
    GODZINY POPOŁUDNIOWE TO JEDNO A CENA BILETÓW TO DRUGIE NP. Z ZAKRZOWA DO
    MIKOŁAJOWA BILET KOSZTUJE 4 ZŁ MUSZE PRZYZNAĆ ZE TO TROCHĘ DUŻO BO DWA KURSY
    DZIENNIE TO 8 ZŁ. A MPK 4,8 ZŁ. NAWET BILETY MIESIĘCZNE SĄ DROGIE NP. BILET
    MIESIĘCZNY W JEDNĄ STRONĘ NA TEJ TRASIE TO KOSZT 56 ZŁ. NIECH PKP SIĘ
    ZASTANOWI CZY TE CENY I GODZINY KURSOWANIA BĘDĄ PRZYCIĄGAŁY IM KLIENTÓW.



    Temat: Nad lotniskiem jednak będzie bocian. Jako logo
    Nad lotniskiem jednak będzie bocian. Jako logo
    W tym kraju przewał za przewałem goni. Od lat nie ma linii MPK do Świdnika z
    powodu lobby prywatnych przewoźników,ale sporo kasy zarobi zarząd
    nieistniejącego jeszcze lotniska zanim ta linia powstanie.

    Przez moment cena biletu z Lublina do Warszawy (160km) wynosiła 5zł a na
    trasie Lublin-Świdnik (15km) cena biletu od lat wynosi też 5zł a nie można
    powiedzieć że busy jeżdżą puste, szczególnie w godzinach szczytu.
    Jedyną nadzieją jest uruchomienie szynobusu z Lublina do Świdnika, współpraca
    Rady Miasta Świdnik z MPK Lublin i uruchomienie wewnętrznej komunikacji w
    Świdniku na abonamencie (połączona opłata za bilet miesięczny MPK+PKP).



    Temat: Dużo tańsza jazda koleją do Warszawy
    podnieśli ceny miesięcznych - obniżyli jednorazowe
    co z tego, że ceny biletów na przejazdy dalekobieżne będą niższe,
    skoro ogrom klientów pkp intercity i przewozów regionalnych to osoby
    dojeżdżąjące dzień w dzień do pracy do warszawy korzystając z
    biletów miesięcznych, a te non stop drożeją :(



    Temat: Kolej wprowadza nowe strefy biletowe
    Kolej wprowadza nowe strefy biletowe
    No ciekawe co nasze kochane PKP tym razem wymyśli.

    > Choć nowe zasady wchodzą w życie już za trzy dni (10 maja),
    > przedstawiciele PKP nie chcieli wczoraj zdradzić cen biletów.

    bo biedacy pewnie jak zwykle nie potrafią ich wyliczyć. To
    normalna sytuacja w PKP, tam chyba większość taryf i stawek
    wylicza się patrząc w sufit albo licząc listki na drzewie za
    oknem. Pozdobno w PKP Cargo kiedyś przez pół roku nie mogli
    wyliczyć kosztów przeładunku paliwa na stacji granicznej, po
    czym ktoś odkrył, że przeładunku nie wykonuje PKP, tylko
    zewnętrzna firma, zatem wystarczy wpisać cenę tej usługi i już
    mamy wyliczone koszty.

    > ma kosztować 80 zł, czyli o 10 zł mniej niż obecny bilet na
    Warszawski Węzeł Kolejowy

    a czy teraz przypadkiem nie ma biletów okresowych "na
    kilometry"? bilet miesięczny na WWK (na okaziciela) pamiętam z
    zamierzchłych czasów, później chyba powrócono do kilometrowych.
    Czyli w WWK nie będą juz obowiązywać bilety okresowe kilometrowe?
    Jeśli nie, to faktycznie wiele osób może na tym stracić.

    Tu swoją drogą ciekawy paradoks dla biletów jednorazowych w
    relacji Piastów-Pruszków-Brwinów. Bilet z Piastowa do Pruszkowa
    (4 km) jest droższy niż z Piastowa do Brwinowa (9km), bo ten
    pierwszy to strefowy, drugi zaś liczony wg taryf za kilometry.

    Ponieważ od 1 maja nie korzystam już z usług PKP, mam pytanie do
    tych, co dalej z nich korzystają: czy bardzo zmalała liczba
    pasażerów w pociągach podmiejskich po wycofaniu z nich karty
    miejskiej?



    Temat: Wielkie kolejowe przemeblowanie
    Wielkie kolejowe przemeblowanie
    Kolejna rewelacja, którą zapewniły nam spółki PKP - dzisiaj dowiedziałem się w
    kasie, iż nie ma w ofercie dopłat do pociągu pośpiesznego. Pomimo posiadania
    biletu miesięcznego za notabene 200 zł trzeba kupić nowy bilet na przejazd -
    po prostu rewelacja gratulacje dla Panów "strategów" z PKP.
    Jako klient PKP "PR" jak i "IC" czuje się oszukany. Klienci cierpią bo kilku
    strategów nie może się dogadać. Ciekawi mnie jak będzie jak się dogadają.
    Jakieś parę miesięcy temu firmy PKP zafundowały klientom obniżkę do dopłat na
    pośpieszne i podnosząc równocześnie cenę biletów osobowych (miesięcznych) -
    teraz pewnie dopłata będzie kosztowała 80% biletu na osobowy. Czy to, aby nie
    ewidentna manipulacja przed przejęciem prze ic "pośpiesznych". Wilk syty owca
    cała...........



    Temat: Koniec wspólnego biletu na Śląsku
    Koniec wspólnego biletu na Śląsku

    news:ciuhi1$pm8$1@62.148.88.52

    Na Śląsku finito, bo i cały bilet ATP był NIEZBYT MĄDRYM POMYSŁEM. Był to po
    prostu miesięczny bilet kolejowy na określoną relację, który mogłeś kupić
    jedynie w kasach PKP, dający ponadto mozliwość bezpłatnego przejazdyu
    komunikacja miejska na terenie KZK GOP. Do każdej takiej hybrydy w ramach
    "rekompensaty strat" województwo dopłacało KZK GOP (międzygminny związek
    komunikacyjny) coś koło 300 złotych, przy cenie normalnego biletu
    miesięcznego sieciowego bodajże 100 złotych. W tym roku województwo
    powiedziało, że więcej kasy KZK GOP nie dostanie, więc ATP przestał być
    honorowany i UMARŁ.

    JH



    Temat: Czy skończą się finansowe problemy PKP?
    Każda normalna firma świadcząca usługi transportowe stara się zyskać jak
    największą liczbę klientów m.in.poprzez konkurencyjne ceny usług.Wyjątkiem jest
    gó..(przepraszam za to słowo)o nazwiePKP.Na przykład dojazd pociągiem z
    Krzeszowic do Krakowa (małopolskie)pociągiem kosztował 4,60 zł.(podobno znów
    podwyższono ceny biletów),tymczasem dojazd busem kosztuje 3ZŁ.i dlatego
    pociągami jeżdżą tylko pracownicy kolei oraz osoby które wykupiły bilety
    miesięczne.Dyrekcja PKP ma na to radę:likwidacja połączeń,dalsze podwyżki cen
    bletów,dotacje państwowe.Ja radziłbym natomiast zlikwidować PKP.Proszę
    uwierzyć,wbrew pozorom żadnej tragedii by nie było.



    Temat: Dantejskie sceny na wrocławskim Głównym
    Dantejskie sceny na wrocławskim Głównym
    Kiedyś bilet miesięczny kosztował tyle ile było dni pracujących w miesiącu i 50%
    podróżnych nie kupowało miesięcznych bo opłacało się kombinować bez biletu .
    Teraz miesięczny kosztuje 1/3 ceny a podróżnym się wydaje że to jeszcze co
    najmniej dwa razy za drogo ...
    Ludzie chcieli by jeździć w komforcie płacąc grosze a tak się nie da .
    Autor tego artykułu ma bogatą wyobraźnie ale niech zacznie pisać książki sf a
    nie bzdury do gazet. Masa osób korzystających z usług PKP Przewozy Regionalne
    nie wie ile istotnych zmian dokonało się w PKP i zamiast wieszać wszystkie psy
    na obsłudze pociągu niech czasem prześledzi zmiany na kolei .
    A co do stanu taboru i jego czystości to można mieć tylko pretensje do samych
    podróżnych bo to oni są głównie sprawcami stanu jaki obecnie istnieje .
    Skoro społeczeństwo nie dba o własność publiczną to ma co ma ...




    Temat: Sprawdzanie biletów w praktyce
    Od 10 lat korzystam z usług KZK GOP kupując bilety miesięczne i kwartalne i normalnie szlag mnie trafia, bo wiem, że co najmniej 50% pasażerów permanentnie jeździ na gapę. A skąd to wiem. Zdarzało mi się spotkać kanarów w tramwaju i jakoś dziwnym trafem przystanek po tym jak rozpoczęła się kontrola w tramwaju, obłożenie spadało w nim o połowę nieważne czy to był przystanek Sąd czy Wanda. Szlag mnie trafia, bo sponsoruję tą całą bandę. W przeciągu tych 10 lat cena biletów jednorazowych wzrosła z raz może dwa razy, a okresowych? Średnio raz na dwa lata. Dodatkowa szlag mnie trafia, bo teraz od 5 lat regularnie podróżuję pociągiem do Gliwic. I muszę kupować dwa bilety okresowe. A mógłbym jeden, gdyby tylko aglomeracja lub choćby sam Sosnowiec współdziałały z PKP. Nie chodzi tylko o jeden wspólny bilet. Osobiście pasowałoby mi doinwestowanie w linię kolejową z Sosnowca Kazimierza do Sosnowca Głównego. Remont torów, dostosowanie do prędkości choćby i 70 km/h, pociąg co 30 minut, kilka nowych przystanków osobowych i mamy szybszą wersję tramwaju 27. Wtedy, że dostać się z Dańdówki do Gliwic nie potrzebowałbym usług KZK GOP i nie musiałbym finansować bandy gapowiczów.



    Temat: Jakie linie mzk jada na stare miasto z pkp???
    Jakie linie mzk jada na stare miasto z pkp???
    Witam
    W poniedziałek rano kupuje bilet aglomeracyjny i będę musiał podać autobus
    jaki chce miec w cenie biletu miesięcznego - proszę powiedzcie mi jakim
    autobusem lub tramwajem dojadę na stare miasto z pkp?
    Pzdr



    Temat: Trwa polityczny spór o ceny biletów MPK
    Trwa polityczny spór o ceny biletów MPK
    w warszawie miesieczny na WSZYSTKO- metro, pospieszne, autobusy, tramwaje,
    pociagi w obrebie miasta (tak panowie rajcy, tak tez sie da jesli sie tylko chce
    zadki ruszyc i ponegocjowac z PKP) kosztuje 78 zl. Da sie? Da. Komunikacja we
    wro jest POTWORNIE droga. Jesli Pan Garcarz mowi, ze miasto premiuje stalych
    uzytkownikow komunikacji- biletami za minimum dziewiec dych- to nie wie co mowi.



    Temat: Ile trzeba wydać na życie w W-wie?
    a moje wyliczenia są następujące:
    - kawalerka (razem z czynszem) - 1000zł (Mokotów, Żoliborz, Ochota) gdzieś
    dalej (Praga, Tarchomin, Ursus) - 800zł
    - rachunki za prad, gaz - zależy ile zużywasz oczywiście ale trzeba liczyć ok.
    50 zł/miesięcznie
    - normalny bilet miesięczny na wszystkie linie, strefa miejska - 66zł
    - rachunek za tel. - zależy ile gadasz, minimum to abonament 42 zł
    - tzw. życie - przy trybie w miarę oszczędnym dla jednej osoby 300 zł wystarczy
    - piwo - od 5 do 10 zł (zależy od miejsca)
    - jakieś jedzonka w knajpach - minimum od 20 zl
    - kino - ceny w weekend ok. 20zł/osobe (pomijając Cinema City w Promenadzie,
    tam kasują 31zł. bodajże)
    -bilety PKP do rodzinnych stron - zalezy gdzie mieszkasz i jak czesto chcesz
    odwiedzać rodzinę

    mnie wystarcza 1700 na przeżycie miesiąca bez ekstra wydatków typu zakupy
    ciuchów, ale i bez zbytniego oszczędzania



    Temat: Pomknie po szynach autobus
    W artykule napisano:
    "Jóźwik poinformował też, że na skutek interwencji z powiatu włoszczowskiego od
    1 marca prawdopodobnie uruchomiony zostanie poranny kurs pociągu na trasie
    Włoszczowa - Koniecpol. Na razie na próbę. Jeśli okaże się, że korzysta z tego
    połączenia sporo osób, może na stałe znaleźć się w rozkładzie."
    Takie same próby czynione są systematycznie na linii Skarżysko - Ostrowiec.
    Najpierw pociągi jeżdżą, po czym likwidują połączenia z dnia na dzień, po czym
    na interwencję ponownie uruchamiają "na próbę"i liczą pasażerów w pociągu. Po
    jakimś czasie następuje kolejna operacja zawieszania i uruchamiania pociągów,
    władze kolejowe i samorządowe mają doskonałe samopoczucie, że jednak likwidacja
    połączeń kolejowych jest uzasadniona, bo pasażerów jest coraz mniej, a
    właściwie to jeżdżą sami kolejarze. Pytanie tylko jedno, kto przy zdrowych
    zmysłach zwiąże się na dłużej z takim przewoźnikiem kupując np bilet miesieczny.
    A może by tak wyjść na przeciw oczekiwaniom podróżnych i stworzyć im odpowiedni
    rozkład jazdy, skalkulować (nie odstraszającą) cenę biletu i dać trochę czasu
    na odbudowanie zaufania do kolei przez punktualne, szybkie, bezpieczne i pewne
    wykonanie usługi.
    Rozmarzyłem, co ja plotę, przecież czy pociągi jeżdżą czy stoją konta prezesów
    PKP i tak się podwoją.



    Temat: Rozmowa o podwyżkach na kolei
    Skad tak wysokie podwyzki cen biletow
    na pociagi podmiejskie. Przeciez nic
    w zamian PKP nie oferuje. NIC!
    Pociagi na dodatek coraz czesciej
    sie opozniaja, a sklady sa dwu-krotnie
    mniejsze. Biletow miesiecznych nie mozna
    uzywac w WKD. Umowy z ZTM nie ma!

    to nie sa podwyzki rzedu 7%, dla podmiejskich
    to nawet powyzej 50%!!!

    Pomysl z podwyzkami to jakas groteska.
    Wymyslili je albo idioci albo zlodzieje.
    Zebym mial pewnosc ze fundusze z podwyzek
    trafia zeczywiscie tam gdzie ich potrzeba
    a nie np.: w kieszenie zarzadu.



    Temat: Cofnięcie licencji prywatnym przewoźnikom z lin...
    Gość portalu: Anna napisał(a):

    > Wydaje mi się, że Ci, którzy pracują w Warszawie,
    > (a ci korzystają właśnie z autobusów) byliby gotowi zapłacić
    > nawet podwójną cenę biletu za godziwy komfort jazdy.

    Mylisz się.
    Ludzie z Otwocka najchętniej jeździliby darmo.
    Większości nie przeszkadza jakość transportu - jedynym wskaźnikiem jest cena -
    ma być tanio.
    Panika przed jazdą pociągiem jest tak wielka, że mimo iż miesięczny PKP jest
    tańszy - ludzie wolą jechać tymi konserwami.



    Temat: Witam
    200 zł to nawet na Otwock mało, a dojazd też też uzależniony od miejsca
    zamieszkania np.autobusem z ul Andriollego ( przy kwiaciarni)o godz.6,40 do
    centrum W-wy 40-60 minut, ale już ze Stadionu musisz dodać ok. 10 min, a z
    Wioski Szwajcarskiej ok. 15min.Pociągiem też ok. 40 do Sródmieścia.Cen biletów
    nie znam ale autobusowe są tańsze od PKP (miesięczne też).Myślę że robiłaś już
    wywiad i wiesz że w Otwocku można kupić mieszkanie już za 2400 za m.czyli dużo
    taniej niż w W-wie. Wez pod uwagę również to, że tu jest naprawdę spokój i cisza
    ( w porównaniu oczywiście z W.)a do tego jakie powietrze!!! Jaki
    klimat!!!Polecam Otwock!!!



    Temat: "Bilet na cały powiat"
    > Co do strony www powiatu, graficznie wygląda dobrze, jednak niektóre elementy n
    > ie
    > widziały aktualizacji od czasu powstania (np. liczby mieszkańców w gminach).

    A w przypadku co najmniej jednej gminy zamieszczono zly herb. Zenada.

    Co do biletow, to procz polaczenia taryf MPK z podmiejskimi przewoznikami
    istnieje jeszcze PKP, prywatne firmy i PKS/KSK. I jak to wsio polaczyc.
    Technicznie mozliwe. Praktycznie niewykonlane. I pewnie wymiana radnych nic nie
    da.
    Poki co najwazniejsze dla mieszkanca jest to by mial mozliwosc zakupu biletu
    miesiecznego. Najlepiej obslugujacego kilka przewoznikow.
    Praktyka jest taka, ze rece zalamac. Np. jedne firmy PKS nie honoruja biletow
    innego PKS-u. Rok temu komunikacje oplacana przez Murowana Gosline realizowalo
    MPK. Zaoferowano miesieczne na trase do Poznania+miesieczny MPK na 6/18
    przystankow. Wykonanie zalosne. Bilety w porywach mialy dokladnie taka sama cene,
    jak oba miesieczne kupione osobno. Czesc z tych 'laczonych' miesiecznych bylo
    drozszych od zakupu osobno biletow! A to bylo przecie w ramach jednej firmy. A co
    dopiero w przypadku kilkunastu [o ile nie wiecej] przewoznikow?

    pozdr



    Temat: Konsultacje w/s zmian tras autobusów w Legionowa
    a i jest nawet na stronach legionowa, odpowiedz prezydenta na temat szansy
    wprowadzenia wspolnego biletu:

    Pytanie: (kategoria: Komunikacja)
    Panie Prezydencie,
    czy wiadomo już od kiedy będzie możliwe korzystanie ze wspólnego biletu PKP KM -
    ZTM do Legionowa? Gdzieś wyczytałam, że planowano to od września br. Czy to
    prawda, czy miasto podjęło jakieś kroki ułatwiające życie mieszkańcom Legionowa
    dojeżdżającym codziennie koleją do pracy w Warszawie? Pomijam drobny szczegół,
    że bilet kolejowy miesięczny od stacji Legionowo do W-wa Choszczówka (6 km) jest
    droższy od warszawskiej karty miejskiej.
    (Misia, 08.08.2007 r.)
    -
    Odpowiedź:
    Z ostatniej wypowiedzi prasowej dyrektora ZTM wynika, że jeżeli wyliczenia
    oczekiwanych przez PKP dopłat z tytułu utraconych przychodów z biletów nie będą
    zbyt wygórowane, to możliwe będzie wprowadzenie wspólnego biletu od grudnia tego
    roku.

    ******************

    Czyli wprowadzenie jednego biletu w grudniu 2011 to myślę, że jest optymistyczny
    termin....

    A swoją drogą też się zastanawiałem, czemu ten bilet za 6km jest droższy od
    karty miejskiej, dzięki której można korzystać z takiej siatki połączeń (i o
    jakiej długości)... W tej cenie upatruję powodu braku takiego wspólnego biletu,
    bo kto by zrezygnował z takiej "krowy".

    Pozdrawiam



    Temat: Tańszy bilet kolejowy czyli bitwa o pasażera
    Tańszy bilet kolejowy czyli bitwa o pasażera
    Ciekawa inicjatywa, chociaż nie mogę oprzeć się wrażeniu, że w
    dziwny sposób wprowadzona.

    W lipcu br. podniesiono ceny biletów kwartalnych i miesięcznych,
    czyli tych przeznaczonych dla ludzi dojeżdżających regularnie do
    pracy lub do szkoły (stały klient PKP PR). Przykładowy bilet
    kwartalny na popularnej trasie Katowice - Gliwice kosztował przed
    14.07 337.5 zł, a po zmianie 373 zł. We wrześniu (za kilka dni)
    wprowadzony zostanie bilet strefowy i na tej trasie (czyli w
    strefach A+B) miesięczny kosztować będzie 100 zł, a co za tym
    idzie "kwartalny" kosztować będzie 300 zł. Ktoś, kto akurat zmuszony
    był kupić kolejny bilet w lipcu/sierpniu i nie wiedział o
    wprowadzanym bilecie strefowym wydał niepotrzebnie za dużo kasy.

    Jestem przekonany, że tego rodzaju ofertę w instytucji takiej jak
    PKP nie przygotowuje się z dnia na dzień, jednak widoczne działania
    marketingowe pojawiły się dopiero na tydzień przed końcem sierpnia.



    Temat: Kolej bez inwestycji
    Pisanie, że pociąg pośpieszny z Radomia do Warszawy jedzie ok. 1,5 godziny to
    normalne kpiny z ludzi, którzy jeżdżą na tej trasie. Pociąg "Sienkiewicz"
    jedzie ok. 2 dodzin, (wg. rozkładu 1,50 godz.) a przedstawianie złego stanu
    torów jako powodu takiego czasu przejazdu to zwyczajne kłamstwo. Podczas
    przejazdu pociąg ten ma ok. 15 do 20 minut planowych postojów. Faktycznie więc
    gdyby porządnie dopracować rozkład, to wtedy te 1,5 godziny byłaby prawdą.
    Obserwując sytuację na PKP od czterech lat widzę, że ta instytucja razem z TP
    SA to typowy socjalistyczny skansen i nic się z tym nie da zrobić. Nie ma
    takich pieniędzy, których ta firma nie jest w stanie zmarnować. Wszelkie
    dotacje dla PKP tylko podtrzymują ten stan rzeczy i zwiększają bezczelność i
    arogancję zarządzających firmą.
    Myślę, że jeszce jedna podwyżka cen bletów i kolej będzie wozić powietrze, bo
    ludzie dadzą sobie spokój. Nie może przecież tak być, że bilety drożeją o
    kilkaset procent (w roku 1999 bilet miesięczny na pociąg pośpieszny Radom-
    Warszawa Cen. kosztował 104 zł, a obecnie 383 zł.)a jednocześnie jakość usługi
    spada proporcjonalnie do wzrostu ceny.
    Wszelkie obietnice ze strony PKP to "pic na wodę". Jedynym wyjściem jest
    zaprzestanie pompowania pieniędzy w tę instytucję i zdanie się na rynek, który
    szybko pokaże jakie jest miejsce dla takich firm, jak PKP, co będzie z
    korzyścią dla nas wszystkich.




    Temat: Tłok i chamstwo w darmowym autobusie
    Tłok i chamstwo w darmowym autobusie
    właśnie dlatego to są gamonie - nie znają podstaw ekonomii czyli prawa popytu
    i podaży. Przy cenie zero popyt jest ogromny.

    Idiotyczny - populistyczny - pomysł. "Autobus za darmo".

    W kampanii wyborczej brzmi świetnie. Ale czy to jest poważna oferta dla
    mieszkańców? Nie.

    "Każdy może zabrać co najwyżej ok. 80 pasażerów. Więckowski: - To już są
    granice finansowych możliwości urzędu."

    A ile magistrat wziął za Wodnika? Jakie granice możliwości??

    Wodnik był płatny - ale Kamionki też są płatne.

    ======================================

    rozwiązaniem mogło być po prostu dofinansowanie przewozów koleją do Kamionek.
    Czy to "przekracza możliwości finansowe" Torunia? Oczywiście, że nie.

    Bilet kosztuje 4.50zł. Wystarczy obniżyć cenę do 2.50 zł za bilet powrotny dla
    dorosłych (powrót tego samego dnia) - i do 50 groszy dla dzieci. Rower za darmo.

    I już można pojechać do Kamionek pociągiem a potem do Zalesia rowerem.

    Jeden skład (EN57) bez problemu zabiera 450-500 pasażerów. I oczywiście nie
    trzeba dopłacić PKP od łebka - wystarczy wypłacić ryczałt miesięczny: PKP
    straci na tych co wcześniej płacili 4.50 a zyska na tych nowych co zapłacą
    3.50 za powrotny (i pewnie nawet zwiększą przychody z biletów na tej trasie)
    - wówczas ten miesięczny ryczałt od samorządu to będzie ich dodatkowy zysk
    który schowają do kieszeni.




    Temat: Gdzie kupić bilet miejski miesięczny?
    Gdzie kupić bilet miejski miesięczny?
    Bardzo proszę o odpowiedź, gdzie kupuje się bilet miejski miesięczny w
    Katowicach? Nie znam miasta, więc proszę o podanie ulicy - i - jeśli to gdzieś
    w okolicy PKP/PKS, to uwzględnienie tego w instrukcji :) Jeśli można,
    zapytałabym też o cenę biletu dla studenta :) Z góry dziękuję za odpowiedź



    Temat: Od marca na Śląsku będzie mniej pociągów
    Juz to że pociągi osobowe katowice-gliwice jeżdża co
    godzine a nie co pół spowodowalo że kilka tysiecy
    studentów przerzuciło sie na autobusy. Kolej w lutym 2002
    (?) zlikwidowała dla posiadacczy biletu miesięcznego
    możliwość podróżowania pociagami pospiesznymi. Ceny 5.50
    za 28km -1 raz na godzien osobowy (PKP) lub 2 razy dłużej
    jadący autobus ale 2 lub 3 razy na godzine za 3.20. Wiec
    wiekszosc osob sie tloczy w autobusach...

    Katowice-Rybnik 47km 1,5h - kazdy kto moze jedzie samochodem.

    Jak ktoś gdzieś zobaczy listę pociagów do kasacji to
    proszę ja tu zlinkować.

    Rady na przeksztalcenie pkp...stworzyc nowe spolki w
    wojewodztwach. Dworce pkp podlegle samorzadom powiatowym.
    Wojewodztwo mialoby by nadzor nad siecia pkp. Same
    pociagi nalezy sprzedac (wydzierżawic) prywatnym spolkom.
    PKP umie zlikwidowac linie a nie umie puscic noca
    autobusow szynowych. Oni chyba sie nie chca takimi
    pierdolami zajmowac. Nie wiedzą że im jeździe więcej
    pociągów tym mają sprzęt bardziej wykorzystany.

    W regionie gdzie pociąg jedzie 30km/h niezbyt widze
    przyszlosc kolei.




    Temat: Witam :D
    Co do Twoich pytan. Przejazdy w Bukareszcie, Metro 1przejazd 1RON, ale karty
    min.2 porzejazdy, karta 10 przejazdow 6.50RON, abonament na miesiac
    20RON-najlepsza alternatywa, autobusy, trolejbusy i tramwaje - 1.1LEJ bilet
    jednorazowy, abonament tygodniowy 15RON, 2 tygodnie 22RON, miesieczny 40RON-
    zapomnij o znizkach na komunikacje z isic czy polska legitka studencka, ale i
    tak bilety sa tanie, jedzenie w knajpach - ceny nizsze niz w Warszawie, piwko
    srednio 3-5RON, polecam ursusa i silva. Banesa i Otopeni sa blisko, jezdzi z
    nich autobus expresowy 783 bilet kupujesz u kierowcy wiecej
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=25616&w=23726307&a=23726307
    Bilety do muzeow sa tanie, isic i nawet polska legitymacja pomoga Ci dostac
    znizke, wazne zeby pani w kasie zobaczyla ze jest tam napisane student.
    Samolot jest droga alternatywa podrozy do Rumunii, poczytaj sobie ten watek
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=25616&w=28506990&a=28506990
    jest tam wiele tanszych form oraz dowiesz sie jak kupowac bilety w pkp zeby nie
    przeplacic.
    zdjecia najlepiej sobie poszukaj na google, albo wejdz na
    forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=25616&w=21373743
    napisz do Stuy i bedziesz mogl przesledzic caly album z Rumunii.
    Pozdrawiam



    Temat: pytanie do użytkowników PKP SKM
    pytanie do użytkowników PKP SKM
    Wygląda na to ,że los spłatał mi figla i po kilku latach , znów zacznę
    korzystać z usług kolei :)
    Pytanie do użytkowników jest następujące:
    Jaką formę biletu polecacie.
    Prawdopodobnie wyjazd będzie z Pruszkowa do Stadionu.Potem dochodzi jeszcze
    tramwaj bądź autobus. Rano pasuje SKM . Jednorazowo, tak bezmiesięcznego to
    wiem ,że jest jakiś bilet dzienny za 9,60 chyba. Podobno w tej cenie zawarta
    jest opłata SKM i środkami miejskimi miasta Warszawy w tą i spowrotem.
    Interesuje mnie jednak bilet miesięczny czy podobna do tego forma, ale przy
    założeniu dojazd SKM, potem miejskie transporta,powrót byłby PKP czy tam KM.
    Nie wiem jak to wszystko teraz działa bo od moich czsów nieco się pozmieniało.
    Pomożecie ? .....



    Temat: Tendencyjne wydanie Faktów tvn
    > Jeśli chodzi o zniżki PKP - nie masz chyba pojęcia, że ożywiło to rynek
    > przewozów autobusowych

    racja, zamknijmy PKP jak to ożywi rynek przewozów autobusowycg, zamknijmy PKS
    ozytwi sie rynek przewozów lotniczych, rewelacyjne myslenie. Zresztą co to ma
    do rzeczy? NIC. Cena biletu wzrosła tak czy siak tylko że teraz zrównała siez
    PKS więc ludzie nie jadą PKP a PKS płacąc więcej.

    > przetarg? Pewnie wygra wydawnictwo będące po lini aktualnie rządzących
    > narodowych socjalistów.

    zakładamy a priori, myślac po swojemu czyli po SLDowsku i złodziejsko

    > Stypendia? Stypednia organizują same uczelnie.
    skąd majapieniadze uczelnie? Z powietrza? Nie mniej dostają z państwa to mnie
    jdają. No chyba że jaka ś uczelnia niepaństwowa to może dawać z czesnego
    stypendia ale o takich filantropach nie słyszano nigdy.

    > naukowe niż mniejszej liczbie, ale większe kwoty
    poczytaj o stypendiach w Krakowie
    www.krakow.semestr.pl/2,252.html
    cytat:"Studenci Politechniki, których dochód jest niższy niż 600 złotych, mogą
    ubiegać się o stypendium socjalne. Nie są to jednak kwoty duże (jak nas
    poinformowano maksymalnie 134 złote miesięcznie naukowe otrzymuje zaś 20%
    najlepszych studentów na roku i wahaja się one pomiędzy 140 a 370 złotych.

    Faktycznie dużo.
    > Kwestia obiadów - widze tutaj brak wiedzy przedmówcy
    Same stołówki też nie mają znowu tak
    > wygórowanych cen.

    ;-)

    Przed 4zł za obiad obecnie 10zł. No cóż nie każdy mieszka w Warszawie.




    Temat: dojazdy do pruszkowa - bilety itp
    bilet miesieczny dla studenta na skm kosztuje 58 zł (50% zniżka, bilet na
    pierwszą i drugą strefę musi być), nie można nim jeździć kolejami mazowieckimi
    (chyba ze robią jakieś remonty itp), wkd to jest inna linia niż pociągi i skm i
    kupic trzeba osobny bilet.jaka jest jego cena poszukaj sobie na stronie
    warszawskiej kolei dojazdowej.ale skoro masz mieszkać bliżej pkp to na wkd sie
    nie opłaca bo to w calkiem inna stronę.po pruszkowie jeżdżą autobusy miejskie,
    przewoźnikiem jest chyba pks grodzisk maz.najlepiej to zakup sobie u pana w
    kiosku na peronie rozkład jazdy za 6 zł i wszystko bedziesz wiedziała, ktory
    gdzie i jak jeździ (tylko sprawdź sobie czy jest aktualny bo zmienił sie rozklad
    "wnuka" i pks grodziska do warszawy




    Temat: UŚ weźmie się za kampus i przywróci stołówki
    Swietny pomysł!
    "Żacy z pewnością marzą o drogich jedynkach"

    Jedynka w takiej lokalizacji, same centrum Katowic, a jednocześnie w swego
    rodzaju enklawie (nie bezpośrednio przy drodze czy torowisku), blisko parki
    (Kościuszki, WPKiW)? To drogie działki i wysokie czynsze biorąc pod uwagę nowe
    budynki! Na uczelnię dwa kroki. To i tak wyjdzie taniej niż prywatna stancja,
    gdzie owszem niektórzy może chwalą się niskimi cenami, ale one często nie
    uwzględniają mediów czy chociażby internetu. Tu na pewno będzie taniej, bo to
    państwowe, a nie prywatne :)

    Poza tym niektórzy wypowiadający się w temacie chyba zapomnieli, że np. student
    katowickich wydziałów musiał dojechać z Ligoty i kupować bilet miesięczny, a to
    niemały wydatek, bo mamy jedne z najdroższych biletów w kraju. Jak akademiki
    będą w centrum wystarczą bilety jednorazowe zamiast miesięcznego. Do PKSu czy
    PKP można dojść pieszo. Biblioteka tez będzie na miejscu, czego nie mają wszyscy
    studenci w innych ośrodkach. Pomysł jest więc bardzo racjonalny!



    Temat: dowóz dziecka do szkoły
    Ale ty dowożąc dziecko do szkoły nie płacisz pełnego biletu!Szkoła wystawia
    ci legitymację na przejazd ,
    Dzieci i młodzież niepełnosprawna lub dotknięta inwalidztwem (do ukończenia
    24 roku życia) oraz studenci niepełnosprawni (do ukończenia 26 roku życia)
    korzystają z 78% ulgi przy zakupie biletów jednorazowych oraz miesięcznych
    imiennych na wszystkie pociągi PKP i autobusy PKS.
    Ulga ta obowiązuje przy przejazdach z miejsca zamieszkania lub pobytu do:
    przedszkola, szkoły, szkoły wyższej, placówki opiekuńczo-wychowawczej,
    placówki oświatowo-wychowawczej, specjalnego ośrodka wychowawczego, ośrodka
    umożliwiającego dzieciom i młodzieży spełnianie obowiązku szkolnego i
    obowiązku nauki, ośrodka rehabilitacyjno-wychowawczego, domu pomocy
    społecznej, ośrodka wsparcia, zakładu opieki zdrowotnej, poradni
    psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, a także na turnus
    rehabilitacyjny i z powrotem.

    Opiekunowi odwożącemu dziecko do w/w placówek przysługuje również 78% ulga na
    przejazdy autobusami PKS i pociągami PKS i w drodze powrotnej.
    Ulgi na przejazdy pociągami PKP obowiązują wyłącznie w drugiej klasie. Chcąc
    skorzystać z przejazdów w klasie pierwszej należy pokryć różnicę między ceną
    biletu pierwszej a drugiej klasy. Ulga nie obowiązuje na tzw. miejscówki i
    miejsca sypialne - należy je kupić dla siebie i przewodnika.




    Temat: Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką)
    Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką)
    "Proszę sobie spróbować wyobrazić, jake ludzie z ośmiu pociągów mają się zmieścić do dwóch."

    To jest bardzo proste - w tym celu rząd wprowadza podwyżki cen na dosłownie wszystko. Obywatel zamiast się obżerać, będzie przybierał gabaryty umożliwiające mu podróże PKP.
    Ale czemu tu się dziwić?
    W przypadku PKP, pociąg przynajmniej staje na wyznaczonych stacjach.
    Posiadacze biletów miesięcznych, u przewiźnika Polski Express, znają natomiast opcję - przejeżdżania przed nosem stojącym na przystanku z biletem w ręku. Na ironię kierowca autobusu tegoż przewoźnika potrafi jeszcze z uśmiechiem na ustach pomachać tym, których perfidnie nakazuje lekceważyć jego pracodawca!

    A co z busami, które w ostatnich czasach stały się tak popularne?
    Nie dość, że nie obowiązują ich przepisy ruchu drogowego, to jeszcze przemieszczają się totalnie przeładowani!

    Artykuł ten odzwierciedla sytuację, której pasażerowie PKP na trasie W-wa - Sochaczew doświadczali już długoe lata temu. Szkoda tylko, że wówczas prasa nie interesowała się takimi "żuczkami".

    Polska to kraj bezprawia!




    Temat: [BUSEM] krakow <-> chrzanow ?
    dojazd i wyjazd z chrzanowa jest dośc dobry - schody pojawiają sie tylko w
    godzinach wieczornych - powwyżej 19-j trudno bezpośrednio z chrzanowa wyjechać
    czyms innym niz pociąg, a z Krakowa dostac się do chrzanowa po 20.40...

    Najlepiej sprawdź na stronie zkkm.prv.pl/ autobus "K" (koszt
    jednokrotnego przejazdu na trasie chrzanów - kraków to 6 zł u kierowcy, bilety
    normalne miesięczne - 110zł na K, tygodniówka 28zł - czas jazdy 65-80 minut)
    lub E-30 (tu cen biletów nie znam, bo nie jeżdze nim) lub BUS - autostradą (5zł
    przejazd na tej trasie, miesięcznych nie ma - czas jazdy ok. 50 minut).
    Wszystkie autobusy maja zarówno końcowe jak i początkowe przystanki w okolicach
    albo Politechniki Krak. albo PKP albo na kleparzu...
    Sa tez busy do krzeszowic (2,5 -3 zł), oraz z krzeszowic do chrzanowa (3 - 3,5zł)...




    Temat: Sąd zasądził renty odszkodowawcze od PKP rodzin...
    Sąd zasądził renty odszkodowawcze od PKP rodzin..
    Rozumiem, że śmierć męża to wielka tragedia, ale czemu te renty są takie
    wysokie? Jak to się ma do poczucia sprawiedliwości społecznej?... Niektóre
    czteroosobowe rodziny za ciężką pracę rodziców mają na utrzymanie miesięczne
    około 2 tysięcy PLN, a nie w sumie ponad 10. Teraz rozumiem, czemu ceny biletów
    kolejowych są tak wysokie... :-(



    Temat: BB Cieszyn szybka kolej podmiejska?
    Broniąc nieco PKP: cena się zgadza, jeśli jedziesz w tygodniu. W weekendy jest
    taniej, taniej też gdy kupujesz bilet w dwie strony, jeździsz częściej, z
    dzieckiem etc. W PKSie chyba tylko miesięczne (pod warunkiem że jeździsz z tym
    samym przewoźnikiem).
    PKS ma różne ceny, spotkałem od 6 zł do 7,80 zł. Który jeździ po 5 zł?



    Temat: Górnicze pensje w statystyce i praktyce
    No to zapraszam pod ziemię tych sprzedawców z kiosków na dworcu
    PKP. Zarobią lepiej.
    A 1900 netto to około 2850 brutto. Plus 14, barbórka (obie po
    około 150% miesięcznej), bilety, flaps cirka kilka stówek/mc,
    dopłaty do kolonii i zimowisk dla dzieci (do około 50% ceny),
    dofinansowanie do wczasów (np 850zł za domek nad morzem na 14
    dni), dopłaty do podręczników we wrześniu, biletów, etc. No i
    deputat w węglu. Przy zarobku 1900 na rękę 10go to daje
    faktycznie cirka 3500 do 4500 zł brutto lekko licząc.



    Temat: Do Blachowni pojedziesz tylko PKS-em
    Czy do Blachowni będzie kursowało PKS czy też wrócą Biesy to akurat dla
    mieszkańca bez różnicy. I tu i tu będzie go to kosztować tyle samo, jeśli gmina
    nie jest zainteresowana dofinansowaniem komunikacji (i tak zresztą nie będzie
    wspólnej sieciówki wiec choćby miesięczny kosztował 80 zł to i tak wyjdzie w
    polaczeniu z sieciówką miejską MPK więcej zwłaszcza, iż odejdą ulgi nie
    ustawowe, których żaden przewoźnik bez refundacji nie będzie stosował).
    Zresztą, co do PKS -u to jestem pewien, iż 80% kursów do Blachownie będzie
    obejmować tylko przystanek obok PKP Blachownia, czyli będą to kursy przelotowe
    do np. Opola czy Lublińca czy innych miejscowości do centrum Blachowni wjedzie
    zapewne tylko kilka kursów w godzinach szczytu. Zresztą, jeśli Blachownia
    całkowicie wycofa sie z dofinansowania to PKS zapewne od nowego roku wprowadzi
    pełne zasady komercyjne i nawet bilet miesięczny wróci do swej ceny
    uzależnionej od kilometrów. Natomiast, co do taboru BIESÓW to nie różni się on
    tak zasadniczo od tego, co ma MPK tyle tylko, iż narzazie BIESY są całkowicie
    usatysfakcjonowane obsługa Częstochowskich marketów i raczej nie zamierzają
    rozszerzać działalności zwłaszcza, iż na 100% wiązałoby się to z koniecznością
    dokupienia taboru.



    Temat: Czytelniczka: Dokąd zmierza nasz MZK?
    Czytelniczka: Dokąd zmierza nasz MZK?
    Najgorsza komunikacja W CAŁEJ POLSCE! Dla porównania - ceny biletów w Poznaniu,
    Warszawie, Olsztynie, Białymstoku - wszędzie znośne (w stosunku do oferowanych
    usług). W "Toruniewie Wielkim" płacę ponad 100zł za miesięczny, a tracę więcej
    czasu na dojazdy niż w Poznaniu czy Wrocławiu!!! Brakuje autobusów, jeżdżą za
    rzadko, tramwaje to w ogoóle jakieś nieporozumienie...
    Tego, jak może nie być bezpośredniego (jeżdżącego częściej niż 36) autobusu z
    PKP do akademików na Bielanach. Ludzie! Gdyby nie studenci, to to by była wiocha
    zabita dechami...



    Temat: Zwrot za dojazd do pracy
    Powiem ci jak jest w policji. Policjantowi nalezy sie zwrot kosztow przejazdu
    NAJTANSZYM srodkiem komunikacji z miejsca zamieszkania do miejsca pracy. Czyli
    jak masz np bus, pks, i pkp, to nie wazne czym ci wygodniej i szybciej- nalezy
    sie zwrot za to, co najtansze. Kadrowiec dzwoni do przewoznikow, ustala ceny i
    na tej podstawe rozlicza. Moze tez zarzadac imiennego biletu miesiecznego w celu
    rozliczenia.



    Temat: dwie nowe linie podmiejskie...
    Rozumiem że to parcie na linię miejska ZTM do wawki wynika z cen
    biletów i że taniej jeździć na 1 miesięcznym niż na dwóch. Bo chyba
    nie chodzi o szybkość połączenia ani o wygodę? Jazda autobusem do
    wawki ( Wnuk lub PKS) to jest zabawa dla tych co im sie nie
    spieszy i jest im obojętne na którą dotrą do miejsca przeznaczenia.
    osobiście wolałbym więcej kursów SKM i KM ale wypowiadam sie z
    punktu widzenia mało korzystającego z komunikacji miejskiej.
    Rozumiem tez, że Ci wszysty którzy teraz narzekają że do stacji PKP
    lub WKD muszą iść 20 minut mają już zapewnione przystanki ZTM w
    odległości conajmniej o połowe bliższej.
    Ale to tylko i wyłacznie moje zdanie na temat walki o linie ZTM ,
    czy naprawde nie lepiej poświęcić siły na walkę o coś co ma sens??
    Bo dla mnie dzienna linia ZTM do wawki sensu nie ma



    Temat: Ryanair nad Rzeszowem
    A może Ryanair rozważyłby możliwość regularnych połączeń z Warszawą, oferując
    np. bilety miesięczne ? Wiele osób z Podkarpacia pracuje w Warszawie i byłby to
    niezły rynek moim zdaniem. Tym bardziej, że oferta PKP jest nie do przyjęcia ze
    względu na cenę i czas podróży.



    Temat: Do Blachowni tylko PKS-em
    Nie rozumiem, dlaczego obrażasz Burmistrza. Na tym forum jest stanowczo za mało
    kultury. Pieniądze na ewentualną dopłatę dla MPK muszą być w budżecie gminy,
    który uchwala Rada Miasta. Jeśli Rada takich środków nie przewidziała, to
    Burmistrz, bez względu na swoją opinię, umowy z MPK zawrzeć nie może. Nie
    zgadzam się z Tobą, że PKS to zła firma. Ta firma jest bardzo dobra, ale jej
    struktura jest przystosowana do obsługi długich tras międzymiastowych. Do
    obsługi tras w obrębie alomeracji w obecnej formie raczej się nie nadaje. I
    tutaj jesteśmy zgodni. Np. wsiadanie przednimi drzwiami w ruchu międzymiastowym
    to ze względu na sposób pobierania opłat w PKS sposób jedyny i przy niewielkiej
    wymianie pasażerów zupełnie nieuciążliwy. Natomiast przy natężeniu ruchu takim
    jak na linii 52 to horror. Niezadowolenie mieszkańców podczęstochowskich gmin z
    usług PKS jest jak najbardziej uzasadione. Ale jest to normalne,gdy ktoś
    podejmuje się zadania, do wykonaia którego nie ma możliwości. Nawet gdy jest
    świetny. Dodatkowo dla mniej więcej 70-80% dojeżdżających do Częstochowy i
    kupujących bilet miesięczny oznacza to wzrost ceny o 63%(179 zamiast 110 zł i
    90,50 zamiast 55- przy cenie biletu normalnego 100 zł). Dla osób posiadających
    płacę minimalną koszt dojazdu zbliży się bardzo do 1/3 dochodu.To wskaźnik
    dobry dla Bangladeszu lub środka Afryki ( tam chociaż koszt ogrzania domu jest
    mniejszy). No i tam raczej nieliczni dojeżdżają do szkół. Niemal przed 18 laty
    głosowałem( raczej dla jaj niż z przekonania) na "Solidarność". I dlatego nie
    będę się gniewał gdy ktoś z tego powodu użyje wobec mnie słów powszechnie
    uważanych za obraźliwe.
    Bilet miesięczny PKP do stacji Częstochowa Stradom kosztuje 73 zł zaś szkolny
    37,53 zł. I w połączeniu z sieciówką miejską MPK to najtańsza kombinacja.
    Niestety tylko dla tych, którzy mieszkają w rozsądnej odległości od stacji. No
    i ostatni pociąg do Blachowni odjeżdża ok. 18:30. W PKP ponadto można też
    kupić bilet kwartalny za cenę 2,5 biletu miesięcznego i za pół ceny bilet
    miesięczny w jedną stronę. Zaś opóźnienia w PKS i PKP są porównywalne.



    Temat: "Parkuj i Jedź" {"Park & Ride"} w Skierniewicach
    "Parkuj i Jedź" {"Park & Ride"} w Skierniewicach
    www.PR.PKP.pl Dnia 22 września 2006 roku uroczyście przekazano w
    Skierniewicach pierwszy w Polsce plac postojowy "Parkuj i Jedź"

    Usytuowany przy stacji kolejowej - wjazd od ulicy Bielańskiej - czeka na
    klientów dojeżdżających samochodem bądź rowerem do stacji, a w dalszą drogę
    pociągiem; zapewnia komfort parkowania osobom podróżującym codziennie pociągami

    Promocyjna sprzedaż w okresie 22.09.2006r. – 31.10.2006r. dla wszystkich
    klientów "PKP Przewozy Regionalne" Spółka z o.o. posiadających ważny bilet
    okresowych opłata postojowa:
    ~ samochód/rower - cena 1,00zł
    ~ opłata jednorazowa samochód – 3,00zł
    ~ rower – 1,00zł

    Dla pozostałych klientów {inny przewoźnik albo osoba nie posiadająca ważnego
    biletu na przejazd pociągiem} płata postojowa:
    ~ samochód jednorazowo – 7,00zł
    ~ rower jednorazowo – 2,00zł
    ~ samochód miesięcznie - 35,00zł
    ~ rower miesięcznie - 15,00zł



    Temat: Śląsk: Dwie doby na lotnisku
    Wiesz ile kosztuje zapasowy samolot miesiecznie?
    Czy masz zapasowy samochod w garazu?
    A Twoja firma ma go moze?
    Linie niskokosztowe musza oszczedzac nha wszystkim i zarabiac na wszystkim.
    Kupujac tani bilet musisz byc tego swiadom - nikt nikomu za darmo nic nie daje,
    tak to juz jest.
    Sa linie ktore punktualnosc sieci polaczen stawiaja na pierwszym miejscu i
    zarabiaja jeszcze przy tym ale ich ceny sa po prostu wyzsze bo musza te
    nieplanowane postoje wkalkulowac w koszt biletu.
    I zaden plan awaryjny nie pomoze bo jak zepsuje sie samolot na Wyspach
    Kanaryjskich to podstawienie jakiegos innego oznacza nowe planowanie calej
    siatki a potem przelot nawet najblizszego trwa.
    Przy cenach polaczen WizzAiru zacznij moze krytykowac PKP albo PLL Lot gdzie
    takie sytuacje sa nagminne ;-)



    Temat: Tańszy bilet kolejowy czyli bitwa o pasażera
    Tańszy? Nie droższy!
    Jaki tańszy bilet? Nadchodzi nowy rok akademicki i wielu studentów
    dojeżdżających z Sosnowca do Gliwic znów zostanie niemile zaskoczonych.

    Płaciliśmy przed wakacjami 79 zł i parę groszy za miesięczny. Po wakacjach
    kolejne 3 zł więcej. A strefowy to taka promocja, że trzeba dołożyć kolejne
    kilka groszy.

    Żądam konkurencji dla PKP i niższych cen!



    Temat: Nowe Połączenie Autobusowe z SOCHACZEWA do WA-WY

    > "A ile kosztuje Bilet z Sochaczewa do Warszawy?"
    >
    > Cena Normalnego Biletu z SOCHACZEWA do WARSZAWY = 5,00zł.

    Dziękuję za informacje.
    Dodam, że dzwoniłem pod wskazany nr tel. i dowiedziałem się, że miesięczny
    normalny kosztuje 150 zł, czyli całkiem poważna konkurencja dla PKP wreszcie.




    Temat: jeszcze o linii wawa-radom
    GDYBY ZMODERNIZOWALI LINIE DO STOLICY, TO PODRÓŻ POCIĄGIEM BYŁABY PONAD DWA
    RAZY SZYBSZA NIŻ PKSem. Fakt bilet byłby droższy o te 7,8 zł., ale tym, którzy
    pracują w Warszwie i chcą jak najszybciej tam dotrzeć, zapewne taka niewielka
    różnica w cenie nie robiłaby różnicy, tymbardziej, że można wykupić
    miesięczny... Myślę, że PKP odebrałoby w ten sposób bardzo dużo klientów PKSom.
    Uważam, że jak najbardziej trzeba w tą linię zainwestować, bo jest o co walczyć.



    Temat: InterCity
    Przy kupnie biletu z miesiecznym wyprzedzeniem cena wynosi juz 264 PLN. Na
    lotnisko mozna przybyc na 30 min przed odlotem. A na dworzec PKP tez trzeba
    dojechac czymś.




    Temat: Aż 150 pociągów zniknie z mazowieckich torów
    ale przeciez cala swita jezdzi sluzbowymi samochodami wiec zbytnio ich nie
    cisnie czy zalatwia te pociagi za tydzien, miesiac, rok czy w ogole ich nie
    bedzie. A czy ktos widzial Pana Prezydenta lub kogos z wladz o godzinie 6:40
    lub 7:15 na peronie samemu dogladajacego sprawy? Stawiam 99,99% szans, ze nawet
    sie tam nikt nie pofatygowal zobaczyc jak to wyglada (obym sie oczywiscie
    mylil).
    Co do biletow zas, to skoro PKP zmniejszylo ilosc polaczen, powinno isc za
    ciosem i obnizyc ceny za bilety miesieczne PKP. Dlaczego ludzie placili za np.
    20 polaczen do wawy w ciagu doby i teraz maja placic tyle samo za polaczen 15?
    Toz to jawna podwyzka ceny polaczen o iles tam procent.
    Jak dla mnie to poprostu kure...... Nie dosc ze darmozjady zw sejmiku
    wojewodzkim, miescie i innych instytucjach siedza za grube pieniadze z naszych
    podatkow to jescze obcinaja dotacje na podstawowe rzeczy jakimi sa dobre
    polaczenia ze stolica. Przeciez wiadomo ze caly region z tego zyje ze ludzie
    maja prace w wawie. Ja juz nie mowie o luksusie posiadania swojego samochodu.
    gdybym tylko mogl to bym najpierw ich wszystkich wypieprzyl ze stolkow za
    nierobstwo a dopiero potem wzial sie za przywrocenie tych polaczen.
    poza tym prezydent pisze ze pkp zerwalo podpiana umowe. Wiec nasowa sie
    pytanie, jakie beda wyciagniete konsekfencje wobec pkp za niewywiazywanie sie z
    umowy. Gdybym ja napisal pismo komus ze co miesiac bede dawal mu 1000PLN to
    zaraz po wstrzymaniu oplat zjawilby sie pewnie u mnie komornik po telewizor.
    Sorka, ale cala ta sprawa z PKP mnie strasznie wkurza (delikatnie to ujmujac).
    O ile sprawa ZTM jest mi obojetna bo i tak te autobusy utkna w przepieknym
    korku w jablonnie, o tyle dzialan wobec pociagow szybko dowozacych ludzi do
    stolicy nie rozumie.
    Drugie pytanie ktore mi sie nasowa, to po co nam Prezydent ktory majac za soba
    polowe mieszkancow albo i wiecej nie jestw stanie nic zrobic? Znaczy ze kasa
    ktora jest Mu placona jest wydawana na marne. Tu przepraszam tez Pana
    Prezydenta, ale niestety takie wnioski mi sie nasowaja na mysl.
    Pozdrawiam



    Temat: bilety komunikacji miejskiej
    bilety komunikacji miejskiej
    Był wątek o biletach PKP, a ja od jakiegoś czasu chcę Was zapytać o bilety
    autobusowe/tramwajowe.
    Mieszkam na Śląsku i mam wrażenie, że bilety komunikacji miejskiej u nas są
    jednymi z najdroższych w kraju. Najtańszy normalny bilet kosztuje 2,4 zł. Nie
    ma u nas biletów czasowych, jakie są, wiem o tym, np. w Szczecinie albo w
    Poznaniu. Jest jedynie podział na miasta. Przejazd w obrębie jednego miasta to
    właśnie koszt 2,4 zł, w obrębie 2 miast - 3 zł, a trzech i więcej 4 zł.
    Oznacza to, że jeśli chcę podjechać sobie tramwajem czy autobusem jeden
    przystanek do centrum (jakieś 2-3 minuty jazdy) płacę 2,4 zł, co uważam, jest
    lekką przesadą :/ Bilety miesięczne też mają ceny masakryczne, ale i tak się
    opłacają, jeśli jeździ się codziennie tam i z powrotem. Ja środkami
    komunikacji miejskiej jeżdżę raz dziennie (do pracy zawozi mnie M, wracam
    sama), więc bilet miesięczny mi się nie opłaca, ale i tak bilety jednorazowe
    mocno trzepią mnie po kieszeni. W dodatku autobusy/tramwaje są niepunktualne,
    przeładowane, w kiepskim stanie technicznym i coraz rzadziej jeżdżą (co jakiś
    czas zmniejszana jest częstotliwość kursowania poszczególnych linii, zwłaszcza
    tramwajowych). Pewnie dlatego, że mnóstwo ludzi jeździ "na gapę", bo kontrole
    biletów są baaardzo rzadkie (pewnie kiepsko płacą kontrolerom), więc to się
    naprawdę opłaca, a ściąganie mandatów za przejazd bez biletu jest mizerna
    (nałogowi gapowicze i tak nie zapłacą). Myślę, że gdyby były bilety czasowe,
    które byłyby np. połowę tańsze, więcej ludzi byłoby na nie stać i nie
    ryzykowaliby jazdy bez biletu. Inna sprawa, że to absolutna niesprawiedliwość
    płacić za jazdę 3 minuty tyle samo, co za półtorej godziny w obrębie jednego
    miasta. W aglomeracji katowickiej jedno miasto przylega do drugiego i często w
    ciągu 5 minut można się dostać do sąsiedniego miasta, a za godzinę do odległej
    dzielnicy w tym samym mieście.
    A jak jest u Was??




    Temat: Radni pokazali żółtą kartkę prezydentowi Zalesk...
    dotacja do MZK z budżetu miasta dzieli się na dwie części:

    - dotacja do działalności operacyjnej, czyli do cen biletów (pozwalająca obniżyć
    je poniżej kosztów)

    - dotacja do inwestycji - czyli na zakup busów itp

    W Toruniu, cytuję dane z ZPRTP dla miasta Torunia, budżet MZK 45 mln zł (w 2008
    dopiero wzrosło do 50mln zł) w tym wpływy z biletów i dotacja do działalności
    operacyjnej i inwestycyjnej z miasta

    dotacja operacyjna:

    1999 - 8.24 mln zl
    2000 - 6.59
    2001 - 60.05
    2002 - 5.63
    2003 - 6.13

    2004 - 2.92
    2005 - 2.46
    2006 - 3.24
    2007 - 4.67

    2008 - 8.02
    2009 - 8.09 (plan)

    w latach 1999-2003 mieliśmy kryzys, poważną recesję w Polsce. Ciężko było
    utrzymać dotację.

    W kolejnych latach budżet miasta Torunia podwoił się, wystartował z 350mln zł a
    dziś wynosi 800 mln zł. DO MZK trafiało zaś coraz mniej.

    Jednocześnie rosły wynagrodzenia w gospodarce (płace w MZK). Rosły koszty
    zakupów busów (ponad 30-40%), koszty paliwa, prądu.

    ...a miasto obniżało dotację. Podnosząc zarazem ceny biletów - miesięczny wzrósł
    z 80 zł w 2003 do 105 zł w 2008!!!

    Pytałem o to naszych miszczów z Urzędu Miasta i MZK podczas debaty AMS o
    transporcie publicznym w Toruniu. Dla mnie jest to po prostu maksymalne zaniedbanie.

    Działalność inwestycyjna MZK to też obciach - liczba busów spadła, liczba km
    przejechanych przez busy spadła od 2004 o 17% (przez tramwaje aż o 30%). A cena
    biletu rosła.

    To jest przykład skrajnej niekompetencji zarządu miasta w dziedzinie transportu
    zbiorowego.

    Ale wszyscy obecni przedstawiciele miejskich instytucji uważają że MZK jest
    coraz lepsze - tak mówil i pracownik UMT i pracownicy ZDM i przedstawiciel MZK.

    Wysokość niezbędnej rocznej dotacji na odnawianie tramwajów to ok 17 mln zł.
    Takich środków nie przeznaczono w ostatnich latach - całość to było 3-6 mln zł i
    z tego kupowano tylko busy, wycofując z użytkowania stare.

    Dlatego uważam że sprawa MZK jest po prostu szalenie ważna dla miasta. Przede
    wszystkim należy oddzielić zarząd nad transportem zbiorowym od świadczenia usług
    przewozowych (wydzielić spółkę - MZK) i jednocześnie scalać zarząd nad
    transportem czyli wcielić transport zbiorowy do zadań ZDM. To jest powszechna
    praktyka, tak organizuje transport zbiorowy urząd marszałkowski - podpisując
    kontrakty z PKP PR i Arrivą, dotując przewozy, zakupując nowy tabor i
    dzierżawiąc szynobusy przewoźnikom.



    Temat: KZK GOP chce uruchomić linie ekspresowe
    Głupota roku!
    Proponuję jak najszybciej zakończyć tę farsę, która zwie się KZK GOP. gdzie
    takie buraki wyrosły? Zamiast integracji taryfowej z koleja regionalną, która z
    centrum Katowic do centrum Gliwic z postojami w centrach miast przejeżdża w
    komforcie w czasie 33 minut, częstuje sie nas idiotyzmami pod tytułem autobus
    turystyczny! Czy wy, Sobański, całkiem upadliście na głowę? Jak kto chce jechać
    szybko autostradą, to ma samochód, a smrodu z autobusów w centrach miast juz
    mamy wszyscy dosyć - także ich wąchania jadąc samochodem!
    Jedyna słuszna droga to integracja taryfowa i biletowa z pociagami
    regionalnymi, tak jak jest w każdej aglomeracji zachodniej, a także w Pradze,
    Brnie i bliziutko nas na Zaolziu - w Ostrawskim okręgu przemysłowym od Bogumina
    po Cieszyn i Karwinę - i nie ma bredzenia a ekspresach-autobusach. To pociagi
    maja odpowiednią prędkość handlowa i zdolność przewozową, by obslugiwac te
    relacje za samorządowe dotacje - pociagi, które nie smrodzą i nie zawadzaja na
    miejskiej ulicy.
    Studenci, uczniowie, nie dajcie sie robić w konia tym nieudacznikom, którzy
    tworzą polityke transportową w województwie - wszyscy tracicie pieniądze na
    bilety miesięczne, a w cenie jednego powinniście mieć regionalne pociagi. Wtedy
    nie byłoby mowy o idiotycznych autobusach typu 870, na który marnuje sie
    publiczne pieniądze i staniu przez godzine w tłoku, bo nie stać was na drugi
    bilet z PKP. Wszystko w rękach samorządu wojewódzkiego, który dotuje kolej i
    miejskich, które dotują KZK GOP - to przez nieudaczność polityczków, którzy nie
    potrafią się dogadać z organizatorami komunikacji mamy taki komunikacyjny
    prymityw na Śląsku, nie do pomyślenia w XXI wieku. I żadna pociecha, że w
    innych miastach jest niewiele lepiej - we Wrocławiu, Krakowie i Warszawie
    przynajmniej PKP ma promocyjne ceny, bilety strefowe i poważne przymiarki do
    integracji.



    Temat: Pasażerowie chwalą pociąg z Bytomia do Gliwic
    chcialbym chwalic pociąg z Bytomia do Gliwic ALE:
    po pierwsze: dlaczego na linii przy wypelnieniu 20-30 osob kursuje
    pociag tzw. "kanarek" ktorego pojemnosc jest znacznie wieksza?
    Fajnie wozic powietrze w cenie biletu. A moze znowu PKP nie
    przeprowadzilo badania napelnienia linii przy przewidywanych kursach?

    po drugie: zatrzymywanie na Bobrku ma sens jezeli zsynchronizuje sie
    rozklad jazdy autobusow tak by ludzie z miechowic i karbia byli w
    stanie dotrzec do tej stacji inaczej niz piechota (10minut dosc
    szybkim BIEGIEM od ulicy wroclawskiej). Inaczej ten przystanek nie
    ma absolutnie zadnego sensu.

    po trzecie: Odleglosc torowisk od supermarketow to nie 100m tylko
    okolo 500m. 2mln zlotych na wybudowanie rampy i stacji to KROPLA w
    morzu. Trzeba dostosowac teren, Do stacji musi prowadzic
    droga/chodnik (kolejne miliony). Przy M1 jest to niewykonalne ze
    wzgledu na taki a nie inny przebieg drogi krajowej i zjazdu do
    marketu.
    No i juz widze jak ktos np. w zimie pcha wozek wypelniony zakupami
    po brzegi do pociagu oddalonego o 0.5km ...Zapraszam autora artykulu
    na spacer od marketu do torow. Radze ubrac wysokie buty.

    po czwarte: Ta linie zlikwidowano nie 7 lat temu tylko co najmiej 15
    lat temu. Prosze zasiegac informacji nie tylko u rzecznika PKP.

    po piate: kluczem do napelnienia pociagu jest osiedle Miechowice.Oni
    wypelniaja autobus 850 po brzegi. Wystarczy zwiekszyc czestotliwosc
    linii 183 w godzinach rannych i popoludniowych. No i jakby dla
    wygody wymyslic np. "bilet miejski" bytom-gliwice, pociag-autobus -
    wazny tylko na te dwie linie (183-pociag) po korzystnej miesiecznej
    cenie...

    po szoste: Bytom powinien przeprowadzic kampanie informacyjna
    (ulotki, skrzynki,plakaty na przystankach) w tych czesciach miasta
    gdzie jest najwiecej przewidywanych pasazerow (Centrum, Miechowice,
    Karb)



    Temat: sciezki rowerowe w Legionowie - propozycje miasta
    roberttak napisał:

    > > dlaczego nie ustosunkowales sie do tej czesci w ktorej omawiam problemy
    > zwiazan
    > > e
    > > z uruchomieniem takiego parkingu oraz z warunkami pracy w jakich by praco
    > wal
    > > ten czlowieczek tam pilnujacy?
    > >
    > nie wiem zbytnio o co chodzi, warunki pracy, trzeba postawic mu budke taka jak
    > sa na przyklad na stacjach gazowych.... stojaki - w cenie okolo 70-90 zl, do
    > takiego przypina sie ze 2 rowery - nie sa to stojaki wyrwikółka, na poczatek
    > moze 10-15 takich stojakow, zanim przyniesie to dochody to minie chwila, ale
    > pomysl np z reklama wiszaca jest dobry !

    chodzi o kodeks pracy, ktory w "budzetowce" jest scisle przestrzegany, w takim
    przypadku gdyby dzialalnosc takiego parkingu wychodzila poza 8 godzin dziennie i
    w warunkach pracy na zewnatrz nie ma szans na zatrudnienie tylko 1 czlowieka,
    dodajac ze najprawdopodobniej bylaby to praca wlacznie z weekendami, co napewno
    przekracza maksymalna dopuszczalna liczbe godzin roboczych w miesiacu, dodaj do
    tego koszty ogrzewana i oswietlenia.
    wiec na dziendobry masz :
    - budka min 2 tys
    - stojaki 15x80zl = 1,2 tys
    - wykonanie oswietlena 2 tys
    - wykonanie mocowan do stojakow, jakiejs wiaty - 1 tys
    uruchomienie ponad 6 tys

    miesiecznie:
    - 2 ludzi czyli 2x 800zl = 1600zl
    - energia elektryczna = 300 zl
    - ewentualna dzierżawa terenu od PKP = 300 zł
    miesieczne koszty 1900zl (+300)

    sa to bardzo optymistyczne koszty

    biorac pod uwage ze jak sam mowisz w jeden stojak wchodza 2 rowery, wiec mamy 15
    stojakow x 2szt = 30 rowerow
    30 x 80gr = 24zl/dzien
    24 dni robocze x 24zl= 576zl niech bedzie nawet i 600zl
    reklama za jakies 200zl
    dochod 800zl/mies

    Wiec nie wiem gdzie tu mozliwe wyjscie na 0, nie mowiac o wspomnianej przez
    Ciebie pozniejszej oplacalnosci. Wez jescze jedno pod uwage ze tak naprawde
    korzystac ludzie beda z takiego parkingu moze max 9-10 miesiecy.

    dopiero teraz dobrnalem do najwazniejszej kwestii, oplacalnosci dla mieszkanca
    dojazdow PKP, bilet miesieczny na odleglosci 11-20 km kosztuje 92zł a 21-30km az
    114zl chyba ze zle patrze czyli dodajac do tego parking 19zl/mies to jakos juz
    i sie to wszystko nie oplaca, nawet jakbym mial stac w korku, a wez pod uwage ze
    czesci ludzi poprostu nie stac na taka doplate za luksus watpliwej mozliwosci
    zmniejszenia korkow tylko z powodu utworzenia parkingu dla rowerow przy stacji PKP.

    wiec moze bedzie prosciej i skuteczniej zaczac od minimum aby sukcesywnie
    ulepszac ten parking?




    Temat: PKP IC w Łodzi
    > Słaby argument. Nieco na siłę. Dodaj koszty dojazdu to okaże sie że
    > wyjęcie pokoju do spania jest sporo tańsze od dojazdów pociągiem.
    > Ponadto nie musisz kupować nowego mieszkanka w luksusowym
    > apartamentowcu.

    Bilet miesięczny PKP II klasy.
    Wbrew pozorom zabawa się dalej opłaca. Zwłaszcza, jeśli do W-wy trzeba by się
    przenosić z całą rodziną.

    > I jeszcze jedno dojeżdżający z odległego miasta nie zostanie po
    > godzinach, nie jest dyspozycyjny.

    W W-wie bezrobocie wynosi coś koło 3%. czasy wybrzydzania i pełnej
    dyspozycyjności się skończyły.
    Zresztą bez przesady- pociąg między Łodzią a Warszawą jest co godzinę, a jeśli
    linia będzie rozwijać się tak jak to przyjęte w Europie, to ostatni pociąg
    będzie pewnie coś koło północy.

    > Ponadto atrakcyjni pracodawcy mają swoje siedziby z dala od
    > centrum więc potem dochodzi przejazd przez Wawę często na odległe
    > peryferia. w takiej sytuacji czas dojazdu staje się koszmarem. Nie > jest tak
    ze masz pracę 100
    > metrów od dworca kolejowego.

    Atrakcyjni pracodawcy (czyli urzędy, korporacje) lokują się właśnie w centrum.
    Na peryferiach szukają co najwyżej robotnika do maszyny.

    > Mieszkając w Tarchominie nie będziesz szukał pracy w Piasecznie.
    > Proste?

    Ale będę jej szukał np. przy Marszałkowskiej lub Al. Jerozolimskich.

    > I na koniec - oferowane pensje są na tyle wysokie że stać na kupno >
    mieszkania w Wawie.

    Owszem. Atrakcyjne mieszkanie można kupić na Białołęce lub Wawrze.
    Kawał drogi od centrum.
    Porównaj sobie np ceny w Łodzi w Andrzejowie.

    > Jest to na tyle bogate miasto że bez problemu znajdziesz dodatkowy
    > intratny dochód. Jeżdżąc z Łodzi do Wawy nie masz na to szans. W
    > Łodzi na dodatkowa dobra pensję na drugiej posadzie nie ma co
    > liczyć.

    Owszem, robotnik tak rozważa. Pracownik korporacji nie potrzebuje drugiej pracy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.