Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
PKP leborkrozklad jazdy pociągów
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gabrolek.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP gliwice-wrocław Główny





    Temat: Kolej
    Szybkie połączenia PKP

    Czy pociągi będą jeździć szybciej? Wszystko na to wskazuje, bo jeszcze w tym roku na zmodernizowanej trasie Wrocław - Opole kolej ma rozwijać prędkość do 160 km/h. Przyczyni się do tego między innymi oddana 27.09 do użytku podstacja transformatorowa w Łosiowie. Dzięki niej pociągi będą mogły naprawdę szybko jeździć - podkreśla Krzysztof Łobodziec, Dyrektor PKP Energetyka w Gliwicach.

    "W grudniu, gdy zostaną dokonane zmiany w rozkładzie jazdy, prędkość 160 km/h stanie się realna" - wyjaśnia Jerzy Dul z Oddziału Regionalnego PKP we Wrocławiu.

    Od kilku lat Polskie Koleje Państwowe mają w planach kapitalne remonty dworców. O ile małe miejscowości doczekały się takich prac, to w miastach powiatowych dworce nie są najlepszymi wizytówkami. Taka sytuacja jest między innymi w Brzegu. Czy ta stacja doczeka się wreszcie remontu?

    Modernizacja ównych szlaków kolejowych w Polsce ma być ukończona w 2011 roku. Na trasie Wrocław - Kraków, Kraków - Gdańsk i Poznań - Warszawa pociągi będą poruszać się z prędkością ponad 160 km/h.

    Źródło: Maciej Stępień

    brzeg24.pl



    Temat: Złe wieści dla podróżujących koleją

    Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczan !

    Po pierwsze, pragnę poinformować wszystkich, że podjąłem walkę z PKP PR o przywrócenie bezpośredniego połączenia Jeleniej Góry z Lublinem (takowe istniało, bądź co bądź - sezonowe, aż do czasu wejścia w życie nowego rozkładu 2007/2008).

    Po drugie, mam kilka propozycji zmian tras, które mam nadzieję, warte są przedyskutowania:

    1) Pociąg pospieszny "Karkonosze" rel. Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia - dodanie 3 wagonów i wydłużenie do Lublina. (W zamian likwidacja pociągu 63200 Wrocław - Katowice - Lublin).
    2) Pociąg pospieszny "Śnieżka" rel. Jelenia Góra - Przemyśl - modyfikacja trasy: od Wałbrzycha ównego przez: Nową Rudę, Kłodzko (tam przyłączanie wagonów z Kudowy Zdrój), Kamieniec Ząbkowicki, Nysę, Racławice Śląskie, Gliwice, Katowice, Rzeszów. W Katowicach przyłączany jest łącznik z Wrocławia do Przemyśla.
    3) Poranny pociąg pospieszny "Bolko" z Wrocławia ównego do Lublina - zamiast przez Częstochowę Stradom pojechać ma przez Kędzierzyn Koźle , Gliwice, Katowice i Zawiercie
    Dodatkowo w Katowicach w sezonie będzie dołączana grupa z Zakopanego.

    Co o tym myślicie?

    Pozdrawiam serdecznie

    A czy przypadkiem Bolko przez Katowice nie będzie jechać dłużej? Jakieś połączenie Jeleniej Góry z Częstochową w dzień też by się chyba przydało?





    Temat: Złe wieści dla podróżujących koleją
    Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczan !

    Po pierwsze, pragnę poinformować wszystkich, że podjąłem walkę z PKP PR o przywrócenie bezpośredniego połączenia Jeleniej Góry z Lublinem (takowe istniało, bądź co bądź - sezonowe, aż do czasu wejścia w życie nowego rozkładu 2007/2008).

    Po drugie, mam kilka propozycji zmian tras, które mam nadzieję, warte są przedyskutowania:

    1) Pociąg pospieszny "Karkonosze" rel. Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia - dodanie 3 wagonów i wydłużenie do Lublina. (W zamian likwidacja pociągu 63200 Wrocław - Katowice - Lublin).
    2) Pociąg pospieszny "Śnieżka" rel. Jelenia Góra - Przemyśl - modyfikacja trasy: od Wałbrzycha ównego przez: Nową Rudę, Kłodzko (tam przyłączanie wagonów z Kudowy Zdrój), Kamieniec Ząbkowicki, Nysę, Racławice Śląskie, Gliwice, Katowice, Rzeszów. W Katowicach przyłączany jest łącznik z Wrocławia do Przemyśla.
    3) Poranny pociąg pospieszny "Bolko" z Wrocławia ównego do Lublina - zamiast przez Częstochowę Stradom pojechać ma przez Kędzierzyn Koźle , Gliwice, Katowice i Zawiercie
    Dodatkowo w Katowicach w sezonie będzie dołączana grupa z Zakopanego.

    Co o tym myślicie?

    Pozdrawiam serdecznie

    ??Forumowiczan?? Iwan



    Temat: Z Intercity na Pola Lednickie


    PKP Intercity w związku z obchodami XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008 uruchamia, już po raz drugi, specjalny pociąg(...), który przewiezie osoby udające się na spotkanie na następującej trasie:
    Przemyśl . z zatrzymaniem na stacjach w Jarosławiu, Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Bochni, Krakowie ., Trzebini, Jaworznie, Katowicach, Gliwicach, Kędzierzynie Koźlu, Opolu ., Brzegu, Wrocławiu ., Lesznie i przyjazdem do Lednogóry (wyjazd w dniu 7.06.2008 planowany na ok. godz. 3.30);
    Bilety na pociąg dostępne będą w kasach Intercity na terenie całego kraju
    w cenie 69 zł brutto za przejazd w obie strony.

    A rok wczesniej bylo tak:
    związku z XI Ogólnopolskim Spotkaniem Młodych– Lednica 2007, które odbędzie się w dniach 2-3 czerwca 2007 r.
    Intercity uruchomi pociąg specjalny na trasie Przemyśl – Rzeszów – Tarnów - Kraków – Katowice – Opole – Wrocław –Lednogóra, który przewiezie osoby udające się na tegoroczne spotkania organizowane przez dominikanina ojca Jana Górę.
    Bilety na pociąg dostępne będą w kasach Intercity na terenie całego kraju w cenie 59 złotych za przejazd w obie strony



    Temat: Nowy rozkład dla Łodzi
    Po rozpracowaniu rozkładu w Koluszkach przedstawiają się następujące zmiany:

    "Kmicic" Częstochowa - Warszawa Wsch. przyjedzie z Bielska Białej ównej, choć miał być z Gliwic. PKP PR uległy IC - podobny pociąg przez CMK.

    "Hutnik" dotąd Gliwice - Olsztyn Główny, będzie rozpoczynał bieg w Raciborzu, omijając Gliwice!

    Godziny przjazdu tych składów do Warszawy bez zmian, odpowiednio 9.30 i 11.

    Na 10 w Warszawie pojedziemy nowym pospiesznym IR 61110 z Opola ównego do Warszawa Wschodnia.

    Reszta bez rewelacji i szoków.

    Brak "Jaćwinga" jadącego przez Częstochowę, (w nowym RJ przez Łódź), ale po 13 będzie pociąg z Wrocławia do Olsztyna.



    Temat: Rozkład jazdy dla Opolszczyzny 2008/2009
    Pociągi przyjeżdżjące z Gliwic do Kędzierzyna od razu przechodzą na pociągi do Wrocławia. Gdyby w rozkladzie jazdy był pociąg podany jako bezpośredni, tak jak jest faktycznie z pewnością przybyłoby pasażerów.

    Z tego co się orientuję, to pociągi osobowe z Gliwic do Kędzierzyna Koźla są obsługiwane przez śląskie EN57, czyżby połączenia KK-Wrocław Główny również? A może są to ukryte, bezpośrednie relacje woj. śląskiego i dolnośląskiego, którymi PKP PR nie chce się chwalić, bo nie daj Boże ktoś zacznie z nich korzystać?



    Temat: Witamy!

    PKP oraz autobusy podmiejskie 900P, 900L oraz 910
    PKP - tylko pociągi osobowe (pośpieszne się nie zatrzymują) na Oławę, Opole, Kędzierzyn Koźle, Gliwice...

    Są jeszcze autobusy PKS (kursy na Oławę przez Gęsice).

    Autobusy miejskie linii 9xx obsługuje firma Polbus Wrocław. Są to linie:
    1) 900P ("prawoskrętne" - kursy spod Galerii Dominikańskiej przez Radwanice, Siechnice, Św. Katarzynę i Żerniki Wrocławskie),
    2) 900L ("lewoskrętne": GD - Dworzec . PKP - Żerniki Wr. - Św. Katarzyna - Siechnice - Radwanice - GD)
    3) 910 (GD - Żerniki - Św. Kat.).
    Bilety jednorazowe do nabycia u kierowcy.
    Są też bilety okresowe (imienne), ważne również na liniach MPK na tej samej trasie.
    Wszystkie bilety są strefowe - im dalej jedziesz, tym więcej płacisz.



    Temat: EC Wawel

    Co autor ma na myśli - dotyczy ograniczeń prędkości ?

    Obniżenia prędkości (strona posła Piechocińskiego):

    26. na linii 271 (E75) między Rawiczem i Poznaniem 100 km/h z 120 km/h na odcinku 57 km toru 1 i na dalszych 25 km 80 km/h z 100 km/h, na torze 2 100 km/h z 120 km/h na odcinku 77 km toru 1 i na dalszych 11 km 80 km/h z 100 km/h

    Wydłużenia czasów jazdy dotkną zwłaszcza Radom-Warszawa +15', Kraków-Katowice kolejne kilka minut, Katowice - Gliwice +3', Wrocław-Poznań ok.+10 minut, z Bydgoszczy do Gdańska ok. +15', Kraków-Przemyśl ok. +15 minut, Wrocław-Międzylesie +20'. Skrócenie będą minimalne i obejmą ównie IC Warszawa-:Poznań ok. 5 minut i IC Kraków-Warszawa -5' (z powrotem bez zmian).


    Poza tym sens jest we frekwencji.

    Likwidując pociągi które mają frekwencje. Takie rzeczy tylko w PKP.



    Temat: Slazak


    | Wg. hafasa od nowego rozkładu pociąg ten będzie kursował na trasie Z.
    | Góra - Przemyśl.

    | Czy to jest do końca pewne?

    | Tak i ponadto ma prowadzic konserwy rel. Wroclaw Gl. - Kiev Pass.

    Czyli szykuje się likwidacja "kufai" ?


    Juz teraz nie jest to zadna KUFAJA. Pare lat temu, jak jechaly same
    sypialne, w tym polowa UZ, to byla KUFAJA. Teraz raptem jest to zwykly
    pospieszny Wroclaw-Przemysl z 2 wagonami sypialnymi PKP do Kijowa. Po dawnej
    KUFAI zostal tylko numer pociagu. Smieszy mnie zapowiadanie tego pociagu,
    jako "miedzynarodowy pociag pospieszny do Kijowa...". W tej kategorii lepszy
    jest np. pospieszny Gliwice-Przemysl, ktory prowadzi 3 sypialne do Odessy, w
    tym 1 UZ.

    SEREK





    Temat: Czechy: 12 linii będzie zamkniętych od RJ 2005/6


    | 2005 moze byc dla CD tym co 2000 dla PKP. Nie zwlekajcie!

    | A co też takiego stało się w 2000 roku?

    | A kiedy zatrzymano ruch na liniach:
    | - Prabuty - Kwidzyn
    | - Gniezno - Nakło n/N
    | - Bydgoszcz Fordon - Chełmza
    | - Malbork - Małdyty
    w 1999

    | - Puszczykówko - Osowa Góra
    | - Chełm - Włodawa (po raz pierwszy)
    | - Mikułowa - Bogatynia
    | .. oraz kilku innych, których teraz nie pamiętam?

    Kartuzy - Lębork


    Dodaj sobie jeszcze z tego okresu:

    - jesień 1999:
    a) Nidzica - Wielbark
    b) Myślibórz - Kostrzyn
    c) Ełk - Olecko - Suwałki (to był ostatni rok, kiedy cokolwiek planowego tam
    pojechało - Biebrza kilka razy)

    - wiosna 2000:
    a) Pyrzyce - Myślibórz
    b) Rokietnica - Międzychód
    c) Nakło n. N. - Chojnice
    d) Pszczółki - Skarszewy
    e) Pisz - Ełk
    f) Iława - Tama Brodzka
    g) Brodnica - Sierpc
    h) Ocice - Rzeszów
    i) Włoszczowice - Połaniec
    j) Brodnica - Chełmża
    k) Wrocław . - Świdnica
    l) Brzeg - Nysa
    m) Opole - Kluczbork
    n) Piła Płn - Kalisz Pomorski
    o) Katowice Ligota - Gliwice
    p) Leszczyny - Zabrze Makoszowy
    r) Gliwice - Bytom
    s) Fosowskie - Kędzierzyn-Koźle
    t) Legionowo - Tłuszcz
    u) Ostrołęka - Łapy
    w) Łuków - Lublin Płn.
    x) Białystok - Zubki Białostockie
    y) Korsze - Skandawa

    Pozdrawiam
    Alekloco





    Temat: OFC:: 31 marca, wroclaw.

    Dżemek wyszukaj jakies połączenia niepospieszne. Bo bilet na drugą klasę kosztuje 34zł...
    istnieje magiczna strona internetowa-www.pkp.pl
    6:35-przyjazd na Wrocław Główny- 11:24.przesiadka w Gliwicach(9 min.) oraz w Kędzierzyn Koźle(ponad godzina)
    7:52-12:34 przesiadka w Kluczborku(6 min.na przesiadkę)
    9:55 14:24 przesiadki w Lublinicu(11 min.) Opole(20 min.)
    9:55 14:38(ten pociąg co wyżej)przesiadka w Kluczborku(9 min.)
    I to by było chyba na tyle.Czas przesiadek podaję potomny wydarzeń dnia 26 sierpnia 2006 powrotu z pewnymi osobami do domu

    macie jakies pomysly na jakie fajne konkursy???
    Miss mokrego podkoszulka, turniej w pokera, karaoke, wypicie kufla piwa jak najszybciej(ja nie stawiam ;p)i potem dopiszę.



    Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek


    | A ja z uporem maniaka przypominam zapis o 150% dlugosci minimalnej i
    | po raz juz nie wiem ktory pytam, dlaczego uwazacie, ze tego przepisu
    | juz nie ma.

    | Odpowiedz "bo tak" mnie nie zadowoli.

    wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z
    dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice-
    gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań,
    leszno ,wrocław , kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na


    To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z
    tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...

      MJ





    Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek


    | A ja z uporem maniaka przypominam zapis o 150% dlugosci minimalnej i
    | po raz juz nie wiem ktory pytam, dlaczego uwazacie, ze tego przepisu
    | juz nie ma.

    | Odpowiedz "bo tak" mnie nie zadowoli.

    | wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy
    z
    | dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice-
    | gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań,
    | leszno ,wrocław , kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na

    To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z
    tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...


    jest przepis ze jezeli bilet jest wystawiony powyzej 1000 km to jego
    taryfikacja od 1001 rozpoczyna sie od nowa czyli: stawka do 1000 km plus to co
    powyzej 1000 ale juz w/g stwaki cennikowej od 0 km do ....


     Â MJ


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek


    | wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z
    | dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice-
    | gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań,
    | leszno ,wrocław , kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na
    To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z
    tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...


    Przepis napewno istnieje ale ..... kasy KURS90  nie potrafia tego
    wychwycic i takie bzdurne bilety sprzedaja, stad problem z modulem cenowym
    do internetowego rozkladu jazdy jak i Hafasa aby nie puszczal takich
    burakow.




    Temat: Rozkład jazdy 2009/2010 - PKP Intercity
    PKP IC według kilku portali internetowych planuje likwlidację wybranych pociągów. Na ,,info kolej'' przedstawiono już wstępną listę takich ,,propozycji''. O ile likwlidacja ,,Kordeckiego'', ,,Pogórza'', czy ,,Wikinga'' dziwić nie może, to umieszczenie na niej np. ,,Starosty'' i ,,Gwarka'' zaskakuje. Martwi mnie trochę ciągłe kombinowanie przy relacji pociagu posp. ,,Hetman'', a teraz jak widać planowanie jego całkowitego unicestwienia .

    48500 Świnoujście- Bielsko Biała
    66100 Ślązak Zgorzelec- Przemyśl
    7310 TLK Wielkopolanin Poznań- Przemyśl
    84102 Wiking Szczecin - Częstochowa
    1411 EX Beskidy Warszawa- Bielsko Biała
    78101 Bosman Poznań- Szczecin
    84101 Gwarek Słupsk- Katowice
    91101 Hańcza Warszawa- Sestokai
    83106 Hetman Gorzów Wlkp.- Zamość
    45104 Hutnik Racibórz- Warszawa
    71402 EX Kliński Poznań- Warszawa
    75104 Mieszko Poznań- Gdynia .
    16411 EX Pogórze Warszawa- Jelenia Góra
    65103 Pomorzanin Wrocław- Gdynia (skrócenie relacji Poznań- Gdynia)
    1713 EX Przemysław Warszawa- Poznań
    1719 TLK Starosta Warszawa- Poznań
    56502 Gdynia .- Jelenia Góra
    4116 TLK Kordecki Gliwice- Warszawa
    3810 TLK Barbakan Szczecin- Kraków
    16100 Sudety Warszawa- Zgorzelec
    64100 Szyndzielnia Wrocław- Bielsko Biała
    5210 TLK Czartoryski Gdynia- Lublin .



    Temat: EC Hamburg - Krakow


    | Widzialem kiedys zdjecie przdstawiajace ten pociag na stacji Guben.
    Nazywal
    | sie (nie wiem czy oficjalnie czy zwyczajowo) "fliegende Schlesier" czyli
    | "latajacy Slazak".

    Z tym "latajacym slazakiem" masz racje, jeszcze raz zobaczylem roklad jazdy
    z 1937 r. i to jest nieprawdopodobne jak on wlasciwie na te czasy pedzil.
    Planowy kurs byl Berlin-Bytom z postajami we Wroclawiu, Opolu, Kedzierzynie
    i Gliwicach.
    Berlin-Wroclaw bez stopow 2h 40'.
    Czy bedzie to kiedys jeszcze mozliwe?
    Linia przez Zielona Gore byla tez wolniejsza niz przez Zagan, ale mimo tego
    pociag jechal 4h 45 z wroclawia do berlina!
    Co do tego dziwnego pomyslu z EC przez Cottbus i Zagan, tez mi sie troche
    dziwne zdaje, zeby ten pociag to linia jechal. Przy wczesniejszych ciecach
    PKP na linii do Legnica jest to malo prawdopodobne, ale tak stalo w gazecie
    i na stronie i chyba cos w tym musi byc, bo glupot by nie pisali.


    Ja sie dziwie, ze ty sie dziwisz ta trasa. Dla mnie to jest dosc oczywiste.
    1. Odcinek Bieniow-Gubinek zostal pare lat temu zamkniety dla ruchu
    osobowego, a Zagan Forst jest czynny do dzis.
    2. Nie bylo zadnego pociagu miedzynarodowego od lat 70-tych co najmniej na
    trasie Zagan-Guben, a druga trasa jezdzil np.pociag Leipzig HBF - Krakow Gl.
    (RJ 1988/89), nie mowiac o lokalnych.
    3. Nie mierzylem wprawdzie, ale na mapie obie trasy maja podobna dlugosc.
    4. Czy faktycznie przed II WS nie bylo pociagow z kieruku Wroclawia
    przyjezdzajacych zamiast na Schlesier Bhf (dzis Ostbhf) na Goerlitzer Bhf,
    czyli jadacych przez Cottbus.

    Pozdrowienia





    Temat: [cyt][tabor] Zmodernizowana ET22 na torach
    Gazeta Krakowska

    Lepsze lokomotywy na Dworcu ównym

    Prototyp płynie po szynie

    U czestnicy seminarium naukowo-technicznego "Modernizacja pojazdów
    trakcyjnych" oglądali wczoraj na Dworcu ównym unowocześnione lokomotywy.
    Przy pierwszym peronie stanęła maszyna ET22-2000. - Po modernizacjach już
    nie szarpie. Teraz płynie po torach - zachwalał Mariusz Sznajdrowicz z PKP
    Cargo.

    ET22 to najpopularniejsza polska seria lokomotyw elektrycznych.
    Wyprodukowano ok. 900 sztuk, zmodernizowano jedną.

    - Ponieważ wykorzystuje się ją przede wszystkim w ruchu towarowym, nie
    zwiększono prędkości maksymalnej. Wynosi 125 km/h. Priorytetem była poprawa
    niezawodności i obniżenie kosztów obsługi. Zainstalowano komputer
    pokładowy, który na bieżąco diagnozuje stan lokomotywy - objaśnia Wojciech
    Faron z Zakładów Naprawczych Lokomotyw Elektrycznych Gliwice.

    Stara ET22 nie sprawdzała się w górach. Poprawiona radzi sobie dobrze.
    Prototyp przejechał już 30 tys. kilometrów. Będzie obserwowany do momentu,
    gdy pokona 50 tys. Teraz ciągnie składy towarowe, pod koniec okresu
    próbnego dołączany będzie do pasażerskiego.

    PKP Cargo rozmawia z ZNLE Gliwice o modernizacji 49 kolejnych maszyn.
    Dalekosiężne plany zakładają udoskonalenie 500 sztuk.

    Przy pierwszym peronie stanęła wczoraj także zmodernizowana lokomotywa
    serii EM10. Na co dzień stacjonuje we Wrocławiu i ciągnie lekkie składy
    towarowe. Ponieważ wyprodukowano tylko cztery EM10, spora grupa miłośników
    kolei fotografowała rzadki okaz. (ług)





    Temat: [Prasa] PKP Włoszczowa: PO kieruje sprawę do prokuratury
    A po co z tym pośpiechem? Postój o godz. ~2.00 potrzebny na tej stacyji jest jak dziura w całym. Poza tym niszczysz jednemu z niewielu pociągów PR brak postojów w nocy.

    A co do Włoszczowej. Nie chcę już płakać nad rozlanym mlekiem, wolałbym je jakoś raczej zebrać/zmyć. Moja propozycja ku temu byłaby taka:
    PKP-IC uruchamia pociąg TLK relacji Kilce -> Włoszczowa (.) -> Psary -> Zawiercie -> Katowice -> Gliwice -> Opole -> Brzeg ->Wrocław. We Włoszczowej zgadujemy się z jakimś busiarzem, aby woził nam podróżnych ze stacji Włoszczowa do Włoszczowa Płn. Uzyskujemy w ten sposób takowe połączenie:
    Kielce - Włoszczowa TLK jakiśtam
    Włoszczowa - Włoszczowa Płn. bus
    Włoszczowa Płn. - Warszawa TLK Kordecki
    Jeśli będzie to maiło łącznie czas przejazdu krótszy niż bezpośrednie pośpiechy, to może udałoby się wypracować jakiś zysk z tego. Przyznam, że nie zastanawaiłem się nad opłacalnością uruchamianej TLKi za bardzo, ale Kielce, Katowice, Opole, Wrocław to są duże miasta i potok powinien się pojawić, szczególnie, że Wrocław ZTCW to mocno się rozwija.



    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Krzysztof21, które pociągi zawieszono na linii Gliwice - Bytom? Z tego co wiem, zawieszono na okres wakacji te kursy, które ównie dowożą młodzież do/ze szkół, więc nie rozumiem w czym problem.

    Przecież napisałem...

    Jeśli UM podjął taką decyzję, to jaki miałby w tym cel? Rok temu, gdy jeszcze do Gliwic musiałem w godzinach 7-8 jeździć autobusem (w Lipcu), to zawsze pękały w szwach. Zapewne tymi pociągami (o których mowa) jeździli ludzie, którzy nie chcą się cisnąć w autobusie. Ponadto zawsze 3/4 autobusu to byli... studenci! Mnóstwo studentów w wakacje zalicza bądź poprawia egzaminy, dlatego stwierdzenie, że we wakacje studenci nie będą jeździć, jest nie na miejscu. Pozatym trzeba również myśleć o ludziach, którzy podjeżdżają do pracy, bądź przesiadają się na pociągi w kierunku Kędzierzyna Koźla, Opola czy Wrocławia.

    Sprawa pociągów po 22 dla mnie jest również mocno podejrzana, dlaczego? Jakiś czas temu na IC Forum pytałem się, jak wygląda sytuacja w tych pociągach. Odpowiedź była oczywista. Z Gliwic ponad 20 osób, z tego co pamiętam to podczas weekendu! Więc dlaczego je zlikwidowano? We wrześniu przywrócą poranny kurs, ale zlikwidują taki, którymi jeździ dużo osób...

    Nic tylko siąść i płakać, ewentualnie modlić się o konkurencje dla PKP na Śląsku...

    Marzenia nie do spełnienia...



    Temat: listopadowe nowinki




    :: Moze dlatego, aby pasazerowie kupowali pierwsza klase ;-) Czasem jednak faktycznie
    :: jest fatalnie -- 8 miejsc w przedziale :-((( Poza tym tylko EU07 :-(((
    :                                                              ^^^^
    :A gdzie na szlaku Krakow-Katowice-Gliwice-Opole-Wroclaw-ZGora-Rzepin
    :masz choc kilometr z Vmax120 km/h ????

    :     Nie tak dawno widzialem w Gliwicach EP09 (o ile dobrze pamietam byla
    : to EP09-45) z wagonam bagazowym, bezprzedzialowym wagonem drugiej klasy
    : oraz kilkoma wagonami krytymi. Skoro z takimi pociagami jezdzi EP09 to do
    : IC tez mozna dolaczyc cos lepszego niz EU07 (przynajmniej ladniej wyglada
    : ;-)))
    A nie byla to przypadkiem EP09-013 z pociagiem pocztowym ze Szczecina, ktory
    kilka dni temu rano widzialem w Krakowie. Zalowalem tylko ze nie mialem
    fotoaparatu i ze wagony kryte (towarowe) byly na koncu. Bo by byla fotka:
    EP09 z towarem... a Jarco kiedys mowil ze sie nie da :-| | |

    M.

    PS. Oglaszam konkurs: kto zobaczy EP09 ze skladem weglarek. Foto mile
    widziane. Nagroda - bilet PKP na poc. osob. na trase Gdansk Gl- Gdynia.





    Temat: Wrocław-Warszawa
    Pamiętacie był taki EX Opolanin z Opola do Warszawa Wsch./ Gdyni . przez Częstochowę oraz Piotrków Trybunalski. Został zlikwidowany bodajże przez niską frekwencję.

    Ex Opolanin dawno temu kursował przez Piotrków, w ostatnim roku kursowania jeździł przez CMK, Katowice, Gliwice, Kędzierzyn-Koźle. Powodem likwidacji teg pociągu (wyjeżdżał z Warszawy Centralnej o 17.10, w dni powszednie kursował do Opola, w soboty do Wrocławia) nie była niska frekwencja, wręcz przeciwnie, był to jeden z najbardziej obłożonych pociągów na CMK. PKP Intercity jak zawsze okazało się pazerne i zastąpiło ten pociąg IC Górnik, który jest oczywiście droższy. Niestety od rozkładu 2008/2009 Górnik jeździ o godzinę wcześniej, co dla mieszkańców Opola raczej nie jest dobre - widać to w wytaźnie mniejszej niż w Opolaninie frekwencji.



    Temat: Toroche OT pytanie o trase Kraków Leszno
    Z Katowic jedz na Bytom lub Zabrze i z tamtad do Gliwic dwupasmowka (nie
    jedz przez Mikolow bo zamkneli jedna nitke drogi i korki sa gigantyczne).
    Wroclaw trzeba przejechac, ale nie jest tak zle (znaki na Poznan). Do Leszna
    wlatujesz dwu pasmowka na swiatlach z dwu pasmowki w lewo (w sumie obojetnie
    na ktorych najlepiej na tych przed McDonald  :))) - kierujesz sie na dworzec
    PKP - znakow na Boszkowo brak - ale bardzo dobrze oznaczony jest dojazd na
    basen kapielowy Akwawitu (chyba tak sie to pisze :))) - kieruj sie znakami
    na ten basen !!! Jak juz wjezdzaz na wysoki wiadukt (nad torami dochodzacymi
    do dworca PKP) przy zjezdzie z niego po prawej stronie masz ten basen
    widoczny doskonale i odrazu skrecasz po łuku w prawo w kierunku wjazdu na
    parkingi przy basenie (glowna droga idzie w lewo na Wschowe) dalej prosto na
    Swieciechowe (w rynku na "stop" w prawo) i tam juz jest (od rynku)
    oznakowanie na Boszkowo bardzo dobre.
    Baw sie dobrze ja w Boszkowie jestem praktycznie co roku w tym tez bede.




    Temat: [pr][w zasadzie OT] Kolej chce oddać miastom 45 śląskich dworców kolejowych


    Zasadniczo OT, ale chciałem to potraktować jako punkt wyjścia do pewnej
    dyskusji.
    Zastanawiam się bowiem nad następującym problemem. Gdyby faktycznie
    oddać miastom dworce, które te wynajmowałyby firmom na sklepy/lokale
    itp., to w interesie wszystkich (ównie gmin) leży jak największa ilośc
    osób korzystających z owych obiektów.
    Jak najprościej zwiększyć ilość ludzi na dworcu? Ano poprzez
    przeniesienie ciężaru transportu zbiorowego na kolej.


    Hmmm... Jakby to powiedzieć, nie byłeś we Wrocławiu? Jeśli nie - to
    przyjedź koniecznie i odwiedź Dworzec Świebodzki w niedzielę przed
    południem :-)


    W takim układzie, np. na szlaku Gliwice-KAtowice, możnaby - po
    wprowadzeniu wspólnego biletu PKP i KM - wyciąć 870. To przynisłoby
    gminom oszczędności na składce do KZK i zwiększyło atrakcyjność dworca
    (większe wpływy z czynszu).

    Pytanie tylko czy gminy też tak to widzą...


    Mało prawdopodobne...





    Temat: [IC][Web] Rozszerzenie internetowej sprzedaży w PKP Intercity
    http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=973

    14 grudnia 2005

    Rozszerzenie internetowej sprzedaży w PKP Intercity  
    Po blisku dwóch miesiacach działania e-IC, PKP Intrcity rozszerza ofertę
    sprzedaży biletów przez Internet.
    Dotychczas przez Internet można było kupić bilety na nastepujące pociągi:
    IC "Krakus" relacji Kraków - Warszawa - Kraków
    IC "Fredro" relacji Wrocław - Warszawa - Wrocław
    IC "Lech" relacji Poznań - Warszawa - Poznań
    IC "Ondraszek" relacji Warszawa - Bielsko-Biała - Warszawa
    IC "Chrobry" relacji Szczecin - Warszawa - Szczecin

    Od 11 grudnia będzie można kupić bilet przez Internet również na pocigi z
    poniżej listy:
    IC "Kaszub" relacji Kraków . - Gdynia ówna - Kraków .
    IC "Odra" relacji Warszawa Wsch. - Wrocław . /Szczecin .- Warszawa Wsch.
    IC "Norwid" relacji Kraków . - Gdynia ówna – Kraków .
    IC "Lajkonik" relacji Kraków . - Gdynia ówna – Kraków .
    IC "Kościuszko" relacji Warszawa Wsch. - Kraków . - Warszawa Wsch.
    IC "Ślęża" relacji Warszawa Wsch. - Wrocław .- Warszawa Wsch.
    IC "Górnik" relacji Warszawa Wsch. - Gliwice – Warszawa Wsch.
    IC "Panorama" relacji Warszawa Wsch. - Wrocław . - Warszawa Wsch.
    IC "Warta" relacji Warszawa Wsch. - Poznań . - Warszawa Wsch.
    IC "Mickiewicz" relacji Warszawa Wsch. - Kraków . - Warszawa Wsch.
    IC "Rejtan" relacji Warszawa Wsch. - Kraków . - Warszawa Wsch.
    IC "Stanisław Wysocki" relacji Warszawa Wsch. - Gliwice – Warszawa Wsch.
    IC "Neptun" relacji Warszawa Zach. - Gdynia ówna – Warszawa Zach.

    www.intercity.pl





    Temat: Z Intercity na Pola Lednickie
    PKP Intercity – oficjalnym przewoźnikiem XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008

    PKP Intercity w związku z obchodami XII Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2008 uruchamia, już po raz drugi, specjalny pociąg pod patronatem Arcybiskupa Mokrzyckiego, który przewiezie osoby udające się na spotkanie na następującej trasie:

    Przemyśl . z zatrzymaniem na stacjach w Jarosławiu, Rzeszowie, Dębicy, Tarnowie, Bochni, Krakowie ., Trzebini, Jaworznie, Katowicach, Gliwicach, Kędzierzynie Koźlu, Opolu ., Brzegu, Wrocławiu ., Lesznie i przyjazdem do Lednogóry (wyjazd w dniu 7.06.2008 planowany na ok. godz. 3.30);

    Lednogóra z zatrzymaniem na stacjach Lesznie, Wrocławiu ., Brzegu, Opolu ., Kędzierzynie Koźlu, Gliwicach, Katowicach, Jaworznie, Trzebini, Krakowie ., Bochni, Tarnowie, Dębicy, Rzeszowie, Jarosławiu i przyjazdem do Przemyśla (wyjazd w dniu 8.06.2008 planowany na ok. godz. 7.30);

    Ponadto pociągiem tym, o symbolicznej nazwie „Św. Jacek”, przewiezione zostaną relikwie Św. Jacka i Św. Czesława z Krakowa i Wrocławia. W trakcie przejazdu przewidziane są liczne atrakcje dla osób, które skorzystają z przejazdu pociągiem Św. Jacek.

    Bilety na pociąg dostępne będą w kasach Intercity na terenie całego kraju
    w cenie 69 zł brutto za przejazd w obie strony.
    Szczegółowe informacje nt. godzin przejazdu pociągu Św. Jacek zostaną podane
    w najbliższym czasie.

    Ponadto dla grup zorganizowanych (przejazd grupowy z ulgą 50%) udających się m.in. z kierunku Lublina, Warszawy, Bydgoszczy, Szczecina PKP Intercity proponuje przejazd do stacji Poznań . pociągami Tanich Linii Kolejowych:

    TLK Gałczyński relacji Szczecin . – Lublin – Szczecin .

    TLK nocna relacji Świnoujście – Warszawa Wschodnia (z przesiadką na stacji Kutno) do pociągu TLK Zielonogórzanin.

    Więcej informacji nt. możliwości przejazdu grupowego pociągami TLK można uzyskać pod numerem tel. 022-47-42-705.

    Źródło: http://www.intercity.pl/?page=aktualnos ... mn_id=1175



    Temat: Pięknie Kurna Pięknie
    Coś drgnęło i PKP stanęło na wysokości zadania i wszystkie pociągi dalekobieżne, kursujące w okresie 31.X-2.XI były wzmocnione dodatkowymi wagonami. W efekcie było tłoczno, ale znalezienie miejsca siedzącego nie graniczyło z trudem. Inna sprawa, że ktoś wypuścił nas w dwójkę do obsługi piętnastu wagonów na odcinku Kraków - Wrocław w godzinach popołudniowych. Wrażenia bezcenne. Dużym plusem było zabranie radia bo inaczej byłoby trudniej.

    Poza tym wczoraj dowiedziałem się jak taniej podróżować pospiesznym (aż dziw, że sam na to nie wpadłem). Otóż nowy cennik biletów kolejowych posiada pewną cechę. Dopłaty do poc. pośp. nie zawsze są proporcjonalne do kilometrów. W efekcie dopłata dla odległości: 31-40 km wynosi 50 gr (dla studentów 31 gr). Zamiast więc robić dopłatę na odległość np. 120 km za 11,00 PLN my możemy zapłacić 1,50.

    Przykład.
    Z Gliwic do Wrocławia jest 162 km. Kupujemy bilet normalny na poc. osobowy kl. 2 za 22 PLN i dopłaty na odcinkach:
    Gliwice - Kędzierzyn Koźle (37 km) 0,50
    Kędzierzyn K. - Opole Groszowice (39 km) 0,50
    Opole Groszowice - Oława (39 km) 0,50
    Lipki - Wrocław (33 km) 0,50

    W ten sposób za bilet pośp. płacimy 24 zł zamiast 34. Jedynym problemem może być niechęć kasjerki do sprzedania nam biletów do stacji gdzie pociągi pospieszne się nie zatrzymują. Wtedy warto pokombinować nad dopłatą z przedziału 51-60 km za 2,00 PLN.

    Dane którymi się posłużyłem są ogólnodostępne:
    ceny biletów

    Odległości znajdziemy w Sieciowym rozkładzie jazdy pociągów.
    Nowy można nabyć w kasach biletowych, ale taniej wyjdzie kupno używanego na allegro. W końcu kilometry się nie zmieniają.
    Ewentualnie tu. dnia (Listopad 4, 2008, 7:37 pm);, w całości zmieniany 2 razy



    Temat: [Gliwice, Śląsk] Centra miast etc.
    Witam!

    Wielkość miasta nie ma znaczenia a jedynie umiejętne realizowanie zadań - z pewnością Gliwice to nie Wrocław ale z kolei budżet naszego miasta jest nie taki mały co ok 2,5 raza mniejszy /szacunek/. A dochody mieszkańców pkp wyższe. Jednak nie widać u nas proporcjonalnie mniejszych inwestycji - jest ich wyraźnie mniej - a w niektórych dziedzinach jest ich brak.

    Poszukiwanie przyczyn w wielkości miasta jest wybiegiem. Przecież są miasta mniejsze od Gliwic lub porównywalne a wyglądają /inwestycje/ o niebo lepiej - budują obwodnice, linie T, zamieniają ówne ulice na deptaki, wyprowadzają ruch indywidualny z centrum. Widać jak dystans do nich wciąż rośnie. Przykładem może być biedny Gorzów Wlkp./ale umiejący zabiegać skutecznie o środki z UE - u nas ten wskaźnik współfinansowania inwestycji jest bardzo niski?? to skuteczność UM/. Miasto kiedyś, szare brudne, z poniszczonymi drogami /część z nich nadal jest kiepska/ chodnikami,...etc dziś przeżywa metamorfozę - wybudowało obwodnicę miasta, planuje - buduje nowe linie T, wyprowadza tranzyt z centrum, buduje nowe mosty na Warcie. To trzeba zobaczyć i nawet osoba która nie widziała tego "kiepskiego" stanu z przed lat zobaczy miasto które się rozwija, w którym wiele nowych inwestycji miejskich. Podróżując po Polsce kiedyś się cieszyłem z tego że Gliwice /choć osmalone/ wyglądały o niebo lepiej jak Opole, Olsztyn, Rzeszów, Białystok, Toruń....Tak kiedyś - a dziś mnie wstyd.

    Niech za przykład naszej /UM/ nieudolności posłuży remont ulic Starego Miasta - przez rok tylko ulica Szkolna - ok. 40 mb - w tym tempie większość z nas nie dożyje końca remontu tych ulic. A przecież wiele z budynków po prosty to slumsy - wstyd za stan do których UM doprowadził /"dzika" sprzedaż/ - zezwolenia na budowanie "dziwactw" np.: koło hali targowej. na Krupniczej koło dawnej apteki czy na Bytomskiej?? To niestety wizja miasta jaką zabierają w świat turyści.

    Budowa Obwodnicy miasta ma też swoją wieloletnią historię - ale to chyba nasz "słaby punkt" Plac przed dworcem PKP o 63 lat straszy przyjezdnych, a od 30lat inwestycja Społem na Zwycięstwa /ulicy reprezentacyjnej/ czy wyburzenia koło Poczty /UM kiedyś sprzedał ten teren - niezbyt - jak widać - mądrze/

    Niestety trudno dopatrzyć się w obliczu centrum że Gliwice to miasto sukcesu. /a takim niewątpliwie jest/, że to jedno z najbogatszych pkp miast Rzeczypospolitej??



    Temat: Kolejowe przejście graniczne w Głuchołazach?


    | Głuchołazy potrzebują dobrych połączeń nie tylko z Nysą, ale przede
    | wszystkim z dalszymi, większymi miastami: Opole, Wrocław, Gliwice,
    | Katowice, Kraków, a tego brakuje.

    IMO ównie z Opolem (województwo, Uniw.Op.) i z tamtąd do Wrocławia,


    Zgadzam się, że przedew wszystkim z Opolem, bo to największy potok
    podróżnych, ale do Wrocławia też jeździ sporo ludzi (niekonieczniew
    koleją niestety), a połączenie przez Opole nie jest zbyt dobre.

    Najsensowniejszą trasą łączącą Nysę (a także Głuchołazy i Prudnik) z
    Wrocławiem jest trasa przez Brzeg. Mogłyby jeździć autobusy szynowe,
    być może nawet bezpośrednie Głuchołazy - Brzeg, być może z dłuższym
    postojem w Nysie dla skomunikowania.
    W obecnej sytuacji najlepiej jedzie się przez Kamieniec i niech
    chociaż ze dwa połączenia w ciągu dnia będą (tak naprawdę nie wiem jak
    jest teraz, bo jestem z Prudnika a nie Głuchołaz i się nie
    interesowałem).

    Wymyśliłem sobie pociąg bezpośredni Racibórz - Głubczyce - Racławice -
    Nysa - Brzeg - Wrocław. Pewnie miałby powodzenie. Ale cóż, to tylko
    marzenia....


    oraz z Kędzierzynem i dalej na Śląsk. Nie zapominajmy też o tym, że jest
    to dość cenione uzdrowisko (choroby płuc), piękne położenie i REGULARNY
    RUCH TRANZYTOWY z Czech są atutami, które IMHO TRZEBA wykorzystać.


    No jasne, przecież wymieniałem ten kierunek.
    Połączenia z Kędzierzynem to niestety nie to samo co z GOPem. W KK
    jest parę nieskomunikowań, dla mnie rażące jest prawie godzinne
    czekanie ok. 9 rano. Dodatkowo przesiadki w Nowym Świętowie - to już
    za dużo jak na cierpliwość podróżnego.

    Na szczęście dla kolei na trasie Prudnik - Kędzierzyn praktycznie nie
    ma połączeń autobusowych (przynajmniej bezpośrednich), jeszcze dzięki
    temu sporo ludzi jeździ koleją. Jak PKS uruchomi autobusy Głuchołazy -
    Kędzierzyn (- Gliwice?), to już nikt z Głuchołaz nie będzie jeździł
    pociągami na Śląsk (chyba że MK). Także wielu prudniczan i głogówczan
    przesiądzie się do autobusów, wielu uważa autobusy za wygodniejsze (ja
    tego nie rozumiem) a w Prudniku dworzec PKS jest położony w centrum
    miasta (w odróżnieniu od PKP). W Głogówku też jest różnica w
    położeniu, ale mniejsza.





    Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06
    Rzuciłem okiem na połączenia zawarte w -
    http://www.pr.pkp.pl/img/pociagi.pdf i trochę jestem zdzwiony.

    Mianowicie:

    178 13106/7 Kinga    10:05 Białystok - Kraków Pł. 17:55
    131 12114/5 Branicki 16:05 Białystok - Kielce     21:52 (1)-(5)i(7)

    Jeśli "Kinga" pojedzie tak jak do tej pory przez Radom-Kielce to bez
    sensem są dwa połączenia na trasie Białystok-Kielce. Warszawa mogłaby
    mieć dodatkowe Warszawa-Kielce bo na linni radomskiej na pewno się
    znajdą pasażerowie. Tak samo w Wakacje pojedzie pociąg Suwałki-Kraków.

    132 18112/3 Rybak    06:00 Białystok - Szczecin . 18:43 codziennie
    210 15114/5 Biebrza  12:15 Białystok – Gdynia .   19:58 codziennie

    Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
    przez Gdynię i czy nie wystarczyłby sam Rybak. W wakacje będzie jeszcze
    trzecie połączenie do Szczecina - Podlasiak. Rozumiem, że za jednym
    zamachem PZPR PKP chce załatwić sprawę połączeń do Ełku. Ciekawe jakie
    będzie skomunikowanie Ełku z Suwałkami. Bezpośrednie przez Warszawę do
    Suwałk widzę dwa:

    44 91001   Hańcza (05:55) 11:48 (Warszawa Zach.) Suwałki-Sestokai 12:56
    90 16104/5 Jaćwing 09:27 Suwałki- Wrocław . 21:23 codziennie

    Dobrze, że zaplanowane zostały pociągi:
    76  14114/5 Narew  06:05 Białystok - Bielsko-Biała 14:24 codziennie
    118 15118/9 Niemen 14:15 Białystok – Bydgoszcz     20:35

    Ciekawe, czy w ten do BB będzie miał partię wagonów do Gliwic i czy
    będzie formowany w Warszawie.

    Zamiast drugiego połączenia "na Kielce" widziałbym pociąg "na Łódź" - do
    Łodzi Kaliskiej.

    Poczekamy jeszcze na siatkę połączeń lokalnych. Nie jest tragicznie, ale
    mogłoby być lepiej (jak zwykle zresztą).

    K.





    Temat: Kolej
    Bezdomni na Dworcu Nadodrze - czyj problem?

    Nadesłał J.P. Ostrowski 2008-04-04, ostatnia aktualizacja 2008-04-04 17:43

    - Sytuacja na Dworcu Nadodrze we Wrocławiu jest skandaliczna. Koczuje tam około piętnastu bezdomnych. Spożywają oni alkohol oraz palą papierosy. Odór, który wydzielają omal nie doprowadził mnie do wymiotów - to drastyczna relacja jednego z podróżnych. - Czwartego kwietnia postanowiłem skorzystać z usług naszego krajowego przewoźnika PKP. Chcąc uniknąć jazdy przez zakorkowane miasto, chciałem skorzystać z wrocławskiego "naziemnego metra" czyli udać się z Dworca Nadodrze w stronę Wrocławia ównego, skąd miałem udać się do Gliwic.
    - Pociąg, którym miałem jechać, nie pojawił się na stacji. Wiał zimny wiatr, a ławki na zewnątrz były zajęte. Powrót do hali dworca w celu wyjaśnienia sytuacji, byłby naturalną czynnością, jednakże: mocz, brud, syf i odór sprawiły, iż zrezygnowałem z podróży. Wiele podróżuję. Rozumiem, że osoby bezdomne zawsze kręcą się w podobnych okolicach. Ale nigdzie nie widziałem aby wręcz uniemożliwiali korzystanie z publicznych miejsc innym osobom.

    Dalsza część mojej wypowiedzi może wydać się skandaliczna, ale jeśli ci ludzie nie chcą pomocy miasta, w celu podjęcia przez nich pracy, należy im zakazać wstępu do takich obiekty. Ich życie polega na koczowaniu gdzie popadnie, spożywaniu alkoholu i zbieractwie śmietnikowym. Może więc miasto udostępni im pomieszczenia przy wysypisku śmieci, obok wystarczy punkt skupu, monopol i garkuchnia, gdyż im nic więcej do życia nie jest potrzebne. Każdy kto uważa, że nie można tak zrobić, zapraszam na wycieczkę ze mną. W szczególności urzędników w pachnących samochodach.

    Źródło: Alert24.pl



    Temat: Dworce wstydu
    W 2008 roku PKP SA uruchomi monitoring na dziewiętnastu dworcach kolejowych w całej Polsce i wyda ponad 30 mln złotych na modernizację kilkunastu następnych dworców, przede wszystkim pod względem bezpieczeństwa oraz dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych

    W tym roku PKP SA wybierze również partnerów finansowych do budowy nowych dworców Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice ówne. Prace budowlane w tych miejscach rozpoczną się na przełomie 2009 i 2010 roku.

    Uruchomienie monitoringu planowane jest na dziewiętnastu dworcach kolejowych takich jak: Bielsko Biała, Częstochowa ówna, Elbląg, Gliwice, Iława ówna, Inowrocław, Jelenia Góra, Kędzierzyn Koźle, Łódź Kaliska, Malbork, Opole ówne, Poznań Główny, Rzeszów, Skierniewice, Słupsk, Tczew, Toruń Główny, Zielona Góra. Wykonawca zainstalowania monitoringu zostanie wybrany w 2008 roku. PKP SA będzie również obok policji i Straży Ochrony Kolei wprowadzać zewnętrzną całodobową ochronę na największych dworcach.

    Na modernizację dworców kolejowych w 2008 roku PKP SA zamierza przeznaczyć ponad 30 mln zł. Jest to ponad dwukrotnie więcej, niż wydano na ten sam cel w 2006 roku. Z tej puli 21,5 mln zł zostanie wydanych na inwestycję na dworcach w: Zielonej Górze, Tarnowie, Tarnowskich Górach i Gorzowie Wielkopolskim. PKP SA przygotuje również w tym roku projekty budowlane niezbędne do modernizacji dworców w: Przemyślu, Gliwicach, Zawierciu, Radomiu, Kutnie, Gdańsku Wrzeszczu, Włocławku, Ostrowie Wielkopolskim oraz w Malborku. Prace na tych dworcach rozpoczną się w 2009 roku. 13,7 mln zł zostanie przeznaczonych na realizację takich remontów na dworcach jak m.in.: naprawy dachów, odnowienia elewacji, wymiany okien oraz zmiany wystroju wnętrza budynków. Takie prace czekają między innymi dworce w Szczecinie, Iławie, Rzeszowie, Kędzierzynie Koźlu, Jeleniej Górze oraz dworce Warszawa Powiśle i Warszawa Ochota.

    W tej chwili trwają rokowania z potencjalnymi inwestorami finansowymi, którzy wspólnie z PKP SA wybudują nowe dworce kolejowe: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice ówne. W tej samej formule zmodernizowane zostaną również dworce w Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi, Sopocie, Gdyni, Krakowie i Chorzowie.

    W Polsce jest blisko 50 dużych dworców kolejowych, z których co roku korzysta ponad 60 mln pasażerów kolei i osób im towarzyszących. Wśród tych obiektów znajduje się 15 dworców, które rocznie obsługują ponad 2 mln pasażerów. Na dworcach PKP SA zatrzymuje się trzech przewoźników Grupy PKP i czterech niezwiązanych z PKP

    www.rynek-kolejowy.pl



    Temat: PKP IC - informacja o rozkładzie jazdy 2008/2009
    Włoszczowa, Stróże, Radomsko, czyli „kwiatki” w ofercie PKP IC

    Od nowego rozkładu w 50-tysięcznym Radomsku zatrzymywać się będzie pociąg Intercity Odra, relacji Warszawa - Wrocław.

    „Odra” zmienia relację. Z Warszawy do Wrocławia pojedzie z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie. W tej chwili kursuje przez Katowice (jedynie dwa razy w tygodniu, z powodu robót na CMK, kursuje przez Częstochowę - ale zjeżdża do Częstochowy z CMK i dalej jedzie przez Koniecpol) i Opole, a jeszcze wcześniej kursowała przez Poznań.

    Dwa lata temu otwarto „kultowy” peron we Włoszczowie. Przed rokiem obiektem złośliwości stał się pociąg EC Bem Warszawa-Budapeszt, mający postój w 3-tysięcznych Stróżach („ochrzczono” go nawet nazwą EC Stanisław Kogut - były szef kolejarskiej „Solidarności” i obecny senator jest nierozerwalnie związany ze Stróżami), teraz w ofercie pojawia się Radomsko.

    Z naszych informacji wynika, że uruchomienie pociągu PKP IC Warszawa - Wrocław przez Radomsko nie wpłynie ani na zmianę czasu przejazdu, ani (znacząco) na cenę. Trasa przez Radomsko jest o ok. 150 km krótsza niż przez Górny Śląsk bądź Wielkopolskę, ale mimo tego cena biletu będzie raptem o kilka złotych mniejsza (im dłuższa relacja, tym taryfa wolniej drożeje). Czas przejazdu będzie natomiast w zasadzie identyczny (5 godz. 10 min. przez Poznań, 5 godz. 15 min. przez Częstochowę, 5 godz. 30 min. przez Górny Śląsk), ównie dlatego, że odcinek Częstochowa - Lubliniec - Opole jest w bardzo złym stanie technicznym. 90 km pociąg będzie pokonywać w prawie dwie godziny.

    Jeśli chodzi o Włoszczowę i Stróże, to w tych przypadkach oferta PKP IC od 14 grudnia będzie mniej atrakcyjna.

    Zlikwidowany zostanie bowiem zarówno EC Józef Bem, jak i TLK Augustyn Kordecki, kursujący z Warszawy przez Włoszczowę, Kozłów, Olkusz, Mysłowice, Katowice i Bytom do Gliwic. W Stróżach spośród pociągów PKP IC stawać będzie tylko Ex. Pieniny, a we Włoszczowie - Ex. Ernest Malinowski.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: LHS


    Jezeli z Wroclawia ma byc sterowany ruch az do granicy z Niemcami* to
    czemu
    caly LHS mialby byc nie sterowany z jednego miejsca? A wiecie, ze linia
    Drezno
    - Goerlitz jest sterowana z ... Lipska! Goerlitz jest oddalone o 226km od
    Lipska. Wracajac do E-30 to zdalnym sterowaniem beda obiete wszystkie
    stacje
    rowniez na odcinku Wroclaw - Opole. Tylko w Opolu Zach zostanie obsluga, a
    wszystkie pozostale stacje beda sterowane z jednego centrum, podobnie jak
    te na
    zachod, az do granicy. I nie wiem, czy po dalszej modernizacji Wroclaw nie
    bedzie obslugiwal stacji az do Gliwic.


        Hmmm... To sterowanie - jak sądzę - przynajmniej niektórych stacji
    będzie tylko na przelot, ewentualnie do wjazdu na stację, jeśli na niej
    kończy bieg lub "skręca" z linii ównej. Jakoś nie wyobrażam sobie Legnicy,
    czy Węglińca, a może nawet i Bolesławca (jęsli przyjąć, że jest tam duży
    ruch manewrowy, formowanie składu itp.) sterowanych z Wrocławia... no chyba,
    że po "reformie PKP", gdzie Legnica będzie miała tylko odgałęzienie towarowe
    na Lubin Górniczy, a Węgliniec tylko na Horkę. Moim zdaniem ruch manewrowy,
    czy wjazdy na "niestandardowe tory", albo zjazdy z linii ównej np. na
    Żagań czy Rudną Gwizdanów dalej bedą obsługiwać lokalne nastawnie, a
    Wrocławska przejmie organizację ruchu na ównej magistrali + mniejsze
    stacje, mijanki + obwodnica Legnicy.
        A tak przy okazji stacji: ciekawe ile ich zostawią i co zostanie z
    węzłowych - czy jeszcze będą węzłowe -  jak Chojnów, Zebrzydowa, Malczyce.
    Tak po dłuższym zasatnowieniu dochodzę do wniosku, że na tej linii pozostaną
    chyba tylko te stacje, które sa węzłowymi: Malczyce, Legnica, Miłkowice,
    Chojnów, Bolesławiec, Zebrzydowa (w tą nawet wątpię, ale chyba nie odetną
    całkowicie obu końców linii Jelenia G. - Żagań, oby !), Węgliniec, Pieńsk
    (jako większa miejscowość w połowie odc. Węgliniec - Zgorzelec), (może
    Jędrzychowice, jako stacja przed odgałęzieniem na Bogatynię), Zgorzelec. To
    i tak dałoby 4-5 stacji do likwidacji...

    Pozdr. !
    Mick M.





    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Witam serdecznie chciałbym napisać w tym temacie nazwy i relacje pociągów które chcielibyście aby kursowały by w przyszłym rozkładzie jazdy PKP.;;Bałtyk;;- Poznań-Gdynia,;;Gwarek;;Poznań-Bielsko Biała przez Jarocin,Ostrów Wlkp.,Kępno ,Kluczbork,;;Merkury;;Poznań-Szczecin/świnoujście,;;Cegielski;;Poznań-Przemyśl przez Jarocin,Ostrów Wlkp,Kępno,Kluczbork,Częstochowę Str.Zawiercie,Trzebinię,Kraków,;;Sniardwy ;;Poznań-Olsztyn/Mikołajki,;;Delfin;;Poznań-Kołobrzeg,;;Słowiniec;;Poznań-Słupsk,;;Kamieńczyk;;Poznań-Szklarska Poręba,;;Włókniarz;;Szczecin-łódź Kaliska przez Jarocin,Ostrów Wlkp.Kalisz,Zduńską Wolę,;;Czarniecki;;Szczecin-Kielce przez Jarocin,Ostrów Wlkp.,Kępno,Kluczbork,Częstochowę Str.,Koniecpol,;;Wiking;;Szczecin-Wrocław przez Poznań,Leszno,;;Terespolanin;;Szczecin-Terespol,;;Szczecinianin-Szczecin-Szklarska Poręba,;;Przemyślanin;;Szczecin-Przemyśl przez Jarocin,Ostrów Wlkp,Kępno,Kluczbork,Częstochowę Str.Koniecpol,Kraków,;;Podhalanin;;Poznań- Zakopane przez Jarocin,Ostrów Wlkp.,Kępno,Kluczbork,Katowice ,Kraków,;;Pielgrzym;;Poznań-Częstochowa . Przez Jarocin ,Ostrów Wlkp.,Kępno,Kluczbork,Lubliniec,;;Orkan;;Poznań-świnoujscie,;;Zakopianka;;Szczecin-Zakopane przez Leszno,Wrocław,Opole,Kędzierzyn Koźle,Gliwice,Zabrze,Katowice,Kraków,;;Lublinianin;;Szczecin-Lublin przez Jarocin;Ostrów Wlkp.,Kalisz,;;Katowiczanin;;Kołobrzeg-Katowice przez Jarocin,Ostrów Wlkp.Kępno,Kluczbork,Lubliniec,;;Rzeszowianin;;Kołobrzeg-Rzeszów przez Jarocin,Ostrów Wlkp,Kępno ,Kluczbork,Lubliniec,Częstochowę Str.Zawiercie,Kraków,;;Morcinek;;Przemyśl-Katowice,;;Wrocławianin;;Przemyśl-Wrocław,;;Gliwiczanin;;Przemyśl-Gliwice.Kto ma jeszcze jakieś propozycje i nazwy a także relacje pociągów niech pisze.

    [ Komentarz dodany przez: jaybee: Pią Sie 01, 2008 13:42 ]
    Wez to kolego uporrzadkuj (np. 1 lub 2 trasy w jednej linijce), bo tak to jest oczoplas...



    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Zmiany w rozkładach

    W niedzielę 1 czerwca ma miejsce trzecia tzw. roczna korekta rozkładu jazdy PKP. Jest to moment, podczas którego spółki kolejowe mogą dokonać zmian w rozkładzie (w całości zmienia się on w grudniu) bez płacenia kar spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Z tej możliwości skorzystały w tym momencie PKP Przewozy Regionalne oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

    PKP PR dokonały rewolucji na 7-kilometrowym odcinku Ciechocinek-Aleksandrów Kujawski. Do tej pory na tej trasie kursowało każdego dnia 14 par pociągów - wcześnie rano skład z Torunia przyjeżdżał bezpośrednio do Ciechocinka, cały dzień kursował pomiędzy Ciechocinkiem i Aleksandrowem stanowiąc „łącznik” do niemal wszystkich pociągów kursujących na linii Kutno-Toruń. Wieczorem (o godz. 22.10) skład udawał się z powrotem z Ciechocinka do Torunia.

    Od niedzieli sytuacja zmienia się diametralnie. Urząd Marszałkowski, tłumacząc się cięciami kosztów i niską frekwencją, dokonał radykalnej zmiany rozkładu pociągów do Ciechocinka. Tylko jeden skład dziennie będzie kursował w relacji Ciechocinek-Aleksandrów-Ciechocinek, natomiast pozostałe pojadą bezpośrednio do i z Torunia. Będzie ich jednak mniej, bo tylko pięć. Inny rozkład obowiązywać będzie w dni robocze (ostatni pociąg z Ciechocinka odjedzie o 16.23), a inny w dni wolne (19.21). Władze Urzędu Marszałkowskiego tłumaczą, że zmieniając rozkład w pierwszej kolejności zwracały uwagę na pociągi, którymi uczniowie dojeżdżają do szkół.

    Inne zmiany rozkładów PKP PR to m.in. zawieszenie na czas wakacji kilku pociągów Bytom-Gliwice oraz posp. Kraków-Wrocław (kursującego w piątki i niedziele).

    Jeśli chodzi o zmiany w rozkładzie SKM, to zadowoleni będą pasażerowie korzystający z usług SKM-ki na trasie Lębork-Słupsk. Spełnione zostały postulaty, by wprowadzić do rozkładu nowy pociąg wyjeżdżający z Trójmiasta późnym wieczorem (do tej pory ostatnia SKM-ka do Słupska wyjeżdżała z Gdańska o godz. 19.00). Teraz pociąg o 22.05 do Lęborka będzie w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę wydłużony do Słupska. Pierwsze składy na wydłużonej trasie mają pojechać w przyszły weekend.
    Przybędzie także m.in. poranny pociąg SKM Tczew-Gdańsk .

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Chamstwo


    Witam,

    Wracałem dzisiaj z Bielska do Katowic poc., który planowo przyjeżdża do
    Katowic o 15:28, poc. do Gliwic odjeżdża o 15:25 (całkowity debilizm).
    Miałem nadzieję, że jest tzw. "wsteczne skomunikowanie". Miałem rację, ale
    PKP troche to nie wyszło...otóż kiedy biegłem z peronu 4 na 3 i wbiegałem
    na
    3 pani dyżurna dała znak odjazdu. Wściekłem się i miałem nadzieję, że
    goniąc
    poc. zatrzymają go, ale co tam, krzyczałem do konduktora, żeby się
    skubaniec
    zatrzymał, a on powiedział "cholera, pięć minut czekaliśmy, jak nie
    zdążyliście to trudno". Myślałem, że pękne z wściekłości ! Jak czekał 5
    minut na nas to do jasnej ciasnej mó jeszcze poczekać 3 minuty, albo
    odjechać punktualnie o 15:25 i nie miałbym pretensji ! Poszedłem najpierw
    do
    dyżurnej ochrzanić, że jak czeka na skomunikowanie to niech czeka, a jak
    nie
    czeka to niech jedzie punktualnie, a ona gadała z koleżanką tak: "ludzie
    się
    do mnie przyp*****, bo puściłam pociąg, a oni nie zdążyli przejść", potem
    poszedłem do pani z  informacji, a ona powiedziała: "oni nie czekali na
    ten
    pociąg tylko na pociąg z Oświęcimia, który przyjeżdża o 15:10".
    Zastanawiam
    się czy Oświęcim jest ważniejszy od poc. z Bielska, którym przyjechało ok.
    150 osób, z czego 40 chciało przesiąść się na poc. do Gliwic ?


    Brak skomunikowania pociagow na dworcu Katowice to specjalnosc tej stacji od
    kilkunastu lat. Skutecznie to utrudnia podrozowanie pasazerom. Rozklad
    ukladany jest tak ze pociagi odjezdzaja na kilka minut przed przyjazdem
    pociagow z innych kierunkow. Zeby tego bylo malo gdy ma przesiadke jest
    niewiele czasu trzeba biegac przez kilka peronow. Dotyczy to glownie
    kierunkow Zywiec-Katowice, Krakow-Katowice oraz Katowice-Gliwice.
    Niejednokrotnie jadac spoznionym pociagiem z kierunku Zywca prosilem
    kierownika pociagu o skomunikowanie  z zawiadujacym odjazdem pociagow w
    Katowicach by ten przytrzymal na kilka minut odjazd. (w regulaminie PKP jest
    paragraf mowiacy, ze w przypadku opoznienia pociagu nalezy udac sie do
    kierownika skladu celem uzgodnienia sposobu dalszego kontynuowania podrozy).
    Niestety zawsze moje prosby byly odrzucane. Dla przykladu podam tylko ze na
    dworcu we Wroclawiu komunikowanie pociagow wychodzi duzo sprawniej, ilekroc
    jechalem z Gliwic opoznionym pociagiem odjazdy wszystkich pociagow w
    kierunku np. Poznania czy Jeleniej Gory byly przetrzymywane tak by umozliwic
    przesiadke pasazerom. No coz w Katowicach pewnie dlugo przyjdzie nam jeszcze
    czekac na udogodnienia dla pasazerow.
    pozdraw
    Tomek Hnatkow





    Temat: Ranking dworcow (bylo: Fizjologia na kolejowo - troche glupie...)


    | A propos stacji Zabrze Biskupice: odcinek do Mikulczyc (chyba przewozy
    | do Bumaru) jeszcze jest jeżdżony (jeden tor), więc stacja go także
    | obsługuje.

    | Tak, ale nie funkcjonuje to juz na zasadzie obslugi linii, lecz
    bocznicy.
    Stacja
    | (wezlowa) w Mikulczycach jest nieczynna.

    Zgadza się. Przecież pisałem o Biskupicach. Mikulczyce to oczywiście tylko
    końcówka bocznicy.
    Ja jeszcze pociągnę ten wątek Bytomiem. Było o nim wcześniej, ktoś pytał
    o perony II i III. Otóż byłem tam dzisiaj (15.09.) wieczorem i nie da sie
    oprzeć wrażeniu, ze stacja umiera. W ównej hali trzy osoby: dwóch
    nocujących i korzystająca z automatu tel. dziewczyna. Na pociąg nie czeka
    nikt... Pociąg do Opola, 2xEN57, odjeżdża z trzema pasażerami. Jedynie
    jakaś wymiana pasażerów zachodzi przy pociągu Wrocław - Katowice.
    Sprawdzałem na rozkładzie - z peronu III odjeżdża kilka dalekobieżnych,
    w większości sezonowych, a z peronu II - absolutnie nic! Wykorzystanie
    peromu IV (kierunek Gliwice) jest raczej też kiepskie. Niech jeszcze
    dołożą
    parę 15-tek w okolicy i będziemy mieli dworzec z halą peronową
    i zawieszonym ruchem pasażerskim...


    Trudno sie dziwic, skoro autobusy sa tansze, bardziej dostepne, jezdza
    czesciej i maja porownywalny czas przejazdu. Dopoki pociag z Katowic do
    Bytomia bedzie jechal 45 minut, a do Tarnowskich Gor kolejne 45, pasazerowie
    nie beda uzywac pociagow tej relacji w ruchu regionalnym. A juz za nie dlugo
    ruszy szybki tramwaj 6/41, ktory odcinek Katowice - Bytom pokonywac bedzie
    jeszcze szybciej niz autobus. Do tego bedzie kursowal co 10 minut. O linii
    do Gliwic tym bardziej nie ma o czym mowic, bo nawet 850 przy swojej raczej
    nedznej czestotliwosci jest bardziej przystepny dla pasazera niz pociag. Nie
    widze przyszlosci stacji Bytom w rozowych barwach - jeden peron na ktorym
    beda sie zatrzymywac pospieszne z Katowic do Wroclawia, Poznania itp.
    Przewozy regionalne na Gornym Slasku umieraja i jest to bodaj jeden z
    najlepszych przykladow upadku PKP. Bo co jak co, ale konglomeracja (taka jak
    GOP) jest wrecz stworzona dla regionalnych przewozow pasazerskich... W
    momencie w ktorym pasazer (miedzy innymi ja) wybiera autobus na trasie
    Zabrze - Katowice, szkoda tu w ogole mowic o przyszlosci gornoslaskich
    przewozow aglomeracyjnych. Zostana nam pospieszne, Exy, ICki, itp. Na linii
    Gliwice - Katowice pociagi beda sie zatrzymywac tylko w Zabrzu, a na linii
    Tarnowskie Gory - Katowice tylko w Bytomiu. Pytanie tylko kiedy pasazerowie
    pociagow kwalifikowanych zaczna wysiadac w Tarnowskich Gorach, czy
    Gliwicach, zeby autobusem lub tramwajem dotrzec do Katowic...

    Przygnebiajaco
    WILQ





    Temat: Bylem maszynista


    | dwudziestoletnia kariera maszynisty w Polsce i w Niemczech
    | zostala zakonczona.

    Ile przejechanych km? Na DB zapewne wielkość łatwo dostępna z komputera,
    na PKP... liczy to ktoś?


    Normalnie nikt tego nie liczy, na DB takze nie. Wykazy na DB przy planowych
    pociagach znikly
    5-6 lat temu, a pisanie kilometrow na nich w 1996-7r.
    Ale mozemy sprobowac policzyc:

    PKP:

    Srednio 20 sluzb w m-cu x 12 x 5 lat = 1200 sluzb
    W dawnej MD Opole na towarowych mielismy obiegi Opole - Brochow - Opole.
    Czasami zapuszczalismy sie z cementem do Rudnej Gwizdanow lub na E-30 do
    30- 50 km za Wroclaw.
    Z drugiej strony "czesto-gesto" mielismy zdawki i zbiorowe np. do Wrocka
    (chyba 11281-3),
    gdzie z racji tego, ze podmiana byla juz w drodze, konczylismy w Olawie i
    Brzegu.
    Moj rekord to byla po 12 godz. sluzby podmiana w Opolu Gl., a zabralem
    zbiorowy z Groszowic(7 km?)!!!
    Z drugiej strony udawalo sie dwa razy obleciec Wroclaw, nieczesto, ale
    zdarzalo sie.
    Na EN 57 byly takie obiegi: Opole - Wroclaw (lewo i prawobrzezna Odry)
    - Opole, - Gliwice, - Kedzierzyn- Kozle, -Bytom, -Pyskowice, -
    Zabrze, -Bytom.
    Czyli razem srednio liczac "pi razy oko" wychodzi 200 km za sluzbe co daje
    240 000 km.

    DB:

    Srednio 20 sluzb w m-cu x 12 x 10.5 lat = 2520 sluzb
    W Bw (Betriebswerk- lokomotywownia, teraz Bh- Betriebswerk) Kornwerstheim
    kolo Stuttgartu,
    na poczatku 90- tych lat oprocz poc.towarowych mielismy troche "pasazerow",
    na ktorych robilismy
    300 - 400 km na sluzbie. Od 5-6 lat mamy wylacznie "towary", na ktorych
    jezdzimy w promieniu 200 km

    sluzbe.
    O paru wyjatkach 700 -800 km nie wspomne, ale o tym cicho- sza (ci co
    wiedza - buzia na klodke).
    Policzmy: 2520 x 300 km = 756000 km plus "polskie" 240 000 daje okolo 1 mln
    przejechanych kilometrow.
    Czyli moge sie nazywac "milioner" :-))
    Nie jest to wynik imponujacy; maszynisci na ICE robia 800 km dziennie,co
    daje po 40 latach 7 680 000 km!!!
    175 okrazen kuli ziemskiej.
    Dla uwaznych grupowiczow wychodzi moj czas jazdy 15,5 roku, a nie jak
    wczesniej pisalem 20.
    Po odliczeniu wojska, szkolenia na maszyniste na PKP i DB, oraz srednio
    urlopow wychdzi mi wlasnie ta
    suma 15,5 za kolkiem. 20 lat to dokladnie czas pracy na koleji.

    Pozdrawiam tych wszystkich, ktorzy maja mozliwosc zrobienia nastepnych
    "milionow" :-)





    Temat: Dni Techniki Kolejowej 5-6 czerwca 2009
    Dni Techniki Kolejowej 2009

    Dużymi krokami zbliżają się trzecie Dni Techniki Kolejowej - coroczna ogólnopolska impreza, która odbędzie się 5 - 6 czerwca 2009 roku. W tych dniach tysiące mieszkańców największych miast Polski będą mogli zobaczyć nowe pociągi, miejsca i urządzenia na co dzień niedostępne dla zwykłych śmiertelników.

    W tym roku Dni Techniki Kolejowej odbędą się w dwudziestu dwóch miastach Polski takich jak: Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdynia, Gliwice, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Siedlce, Skarżysko Kamienna, Szczecin, Tarnowskie Góry, Toruń, Wałbrzych, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra.

    Tegoroczne Dni Techniki Kolejowej rozpocznie w Warszawie koncert formacji Lombelico del Mondo, specjalizującej się w afrykańskiej grze na bębnach, która wystąpi na dachu dworca Warszawa Śródmieście 5 czerwca, o godzinie 17:30. Wyjątkową okazją będzie możliwość kierowania lokomotywą elektryczną EP-09 w profesjonalnym symulatorze, na którym prawdziwi maszyniści ćwiczą i zdają egzaminy. Osoby wyłonione w drodze losowania będą mogły zapowiedzieć pociąg na Dworcu Centralnym. Podobnie będzie w innych miastach.

    Spektakl wrocławskiego teatru Ad Spectatores pt.: ,,Opowieści kolejowe’’ będzie gratką dla miłośników teatru i nie tylko. Grę aktorów będzie można obejrzeć na antresoli Dworca Centralnego również 5 czerwca. Natomiast w Hali ównej, 6 czerwca w godzinach 11.00 - 17.00 odbędzie się impreza dla najmłodszych. Liczne konkursy z nagrodami, kącik plastyczny czy pokaz iluzjonisty to tylko nieliczne z przygotowanych atrakcji.

    W Warszawie zainteresowani będą mogli również m.in. bezpłatnie zwiedzić Muzeum Kolejnictwa, przejść w nocy tunelem średnicowym, przejechać się drezyną pomiarową oraz odwiedzić nastawnię zdalnego sterowania mieszczącą się na Dworcu Wschodnim.

    Dni Techniki Kolejowej to interesujące, pełne dynamizmu i jedyne w swoim rodzaju przedsięwzięcie. Naszym celem jest, aby stały się ogólnopolską, prestiżową imprezą o charakterze cyklicznym, która z roku na rok będzie gromadzić coraz więcej uczestników i na stałe wpisze się w kalendarz ogólnopolskich imprez. Program Dni Techniki Kolejowej jest już dostępny na stronie internetowej www.pkp.pl. Udział w imprezie jest bezpłatny.


    * Podczas DTK 2009 będzie można wypróbować m.in. symulator EP09 (fot. PKP SA).

    źródło: PKP SA



    Temat: Tak działają złodzieje w nocnych pociągach
    Jezdzilem wielokrotnie nocnymi pociagami, jeszcze za czasow posiadania leg. PKP na 1kl. Otoz, okradali nas czesto i gesto, nieraz jak spalismy w cztery osoby, ja, rodzenstwo i moja mama. Pare razy udalo sie mojej mamie obudzic, bo poczula zapach perfum, a sen miala plytki wiec od razu reagowala. Bylem jeszcze nastolatkiem, jak pamietam, ze zlodziej pchnal mame jak ona zaczela go lapac. Zgloszalismy sprawe w Poznaniu na dworcu glownym, ale Policja powiedziala, ze trzeba wysiasc i isc na komende! Kpina. Pokazywalismy nawet im te osobym ktore bezczelnie szly po peronie. Policja nic!
    Pare lat temu, gdy sam jechalem pociagiem z Przemysla do Wroclawia, w nocy, w sr/czw okazalo sie, ze jak sie obudzilem w okolicach Gliwic, w spodniach, gdzie normalnie mialem portfel, mam pusta kieszen! Co mnie zdziwilo, portfel nawet mi bylo ciezko wyciagnac, a oni mi go wyciagneli. Wyskoczylem przerazony z przedzialu, i wpadlem na konduktora. A on do mnie, bilety do kontroli! Ja sie wscieklem, powiedzialem, ze nie dam mu niczego do kontroli bo wszystko bylo w potfelu, ktory mi ktos ukradl. Przeszukalem caly wagon 1kl, okazalo sie, jechalem sam! Wiec mogli mnie spokojnie zabic i nikt by nie uslyszal! Konduktor mi powiedzial, zebym poszukal w kiblu! Znalazlem portfel, na szczescie tylko bez pieniedzy, ale wszystkie karty, legitymacje i bilety zostaly nie tknięte. Zanim znalazlem portfel zapytalem sie konduktora, co mam zrobic, gdzie zglosic, jak zawiadomic Policje, to tez mi powiedzial, aby wysiadl, a pociag pojedzie dalej!?
    Z drugiej strony jak z nim pozniej pogadalem, bo jak zobaczyl moja legitymacje PKP ( z wpisem, ze jestem dzieckiem jakiegos tam naczelnika/dyrektora) to zaczal mi mowic, ze on nie moze sie stawiac tym zlodziejom, bo oni go wyrzuca z pociagu, jak bedzie im przeszkadzal! Moze byl szczery w tym co powiedzial, ale to dowodzi temu, ze tacy zlodziejaszkowie sa bezczelni i bezkarni!
    Po doejchaniu do Wroclawia, juz domyslalem sie, jak mnie okradli. Otoz wpuscili gaz do przedzialu, gdyz jedyna mozliwoscia wyciagniecia porfela z moich spodni, byloby obudzenie mnie. A bol glowy ktory towarzyszyl mi przed kolejne 1,5 dnia byl objawem lekkiego podtrucia gazem



    Temat: Bilet strefowo-czasowy w aglomeracji śląskiej
    Kolej chce wprowadzić specjalne bilety w aglomeracji katowickiej - dowiedziała się "Gazeta". Ma być wygodniej i przede wszystkim taniej. Ale nie wiadomo, czy eksperyment się powiedzie.

    Niewykluczone, że nowy system sprzedaży biletów zacznie funkcjonować już w styczniu przyszłego roku, ale zarówno PKP Przewozy Regionalne, jak i samorząd województwa śląskiego, które zdecydowały się na ten eksperyment, przyznają, że trzeba ustalić jeszcze mnóstwo szczegółów.

    Wstępne założenia, do których dotarła "Gazeta", są następujące: szeroko rozumiana aglomeracja katowicka zostanie podzielona na trzy strefy. Wewnątrz nich będzie obowiązywał specjalny bilet strefowo-czasowy ważny dwie, trzy lub cztery godziny. Mając taki bilet w ręku, będzie można podróżować nie jednym, a kilkoma pociągami, i przesiadać się do woli. - W ramach jednego biletu będzie można pokonać kilka tras - mówi Jacek Stumpf, dyrektor wydziału transportu urzędu marszałkowskiego w Katowicach.

    Jednym z problemów jest podział aglomeracji na strefy. Z naszych informacji wynika, że w pierwszej mają znaleźć się Katowice, Mysłowice, Sosnowiec i Tychy, w drugiej Gliwice i Bytom, w trzeciej Tarnowskie Góry i Pszczyna. - To wstępna propozycja - zastrzegają urzędnicy i dodają, że wszystko może się jeszcze zmienić.

    Ale największym wyzwaniem będzie maksymalne uproszczenie systemu tak, by był on czytelny dla wszystkich, zarówno kolejarzy, jak i pasażerów. Bilety strefowe testowano już w autobusach i tramwajach. Skończyło się to fiaskiem, bo nie wiadomo było, gdzie jedna strefa się kończy, a druga zaczyna. - To dla nas przestroga - przyznaje dyrektor Stumpf.

    Bilety strefowe można kupić już Krakowie i Wrocławiu. Jednak śląski system ma być pionierski. Jak przyznają sami kolejarze, sytuacja u nas jest zupełnie inna. Nie ma jednego miasta, które wyraźnie dominuje, a granice między miejscowościami często się zacierają. To może być problem. - Mamy świadomość, że zadanie jest trudne. Ale liczymy, że nowy system wpłynie na wzrost liczby pasażerów - mówi Marek Nitkowski, dyrektor handlowy PKP Przewozów Regionalnych.

    Tymczasem podróżni, z którymi wczoraj rozmawialiśmy na katowickim dworcu, są podzieleni. Jedni chwalą, inni ganią ten pomysł. - Na Śląsku kursuje zbyt mało pociągów, by taki bilet czasowy miał sens. Co innego, gdybyśmy mieli metro - mówi Marek Skolik, student z Katowic.

    - ówne założenie biletu aglomeracyjnego jest takie: ma być taniej - mówi dyrektor Stumpf i dodaje, że jest jeszcze jeden warunek. Bilety strefowe muszą znaleźć nabywców. Bo ani kolej, ani samorząd nie zamierzają do nich dopłacać. - Owszem, system może ostatecznie wyjść na zero, ale nie ma mowy, by przynosił straty - usłyszeliśmy wczoraj.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice



    Temat: Kilka pytań
    Witam

    W sobotę wybrałem się do w góry. Oczywiście zanim tam dojechałem
    z kolegą odwiedziliśmy parę ciekawych miejsc. Najpierw na moment
    byliśmy we Wrocławiu, później w Opolu. Tam udało mi się sfocic
    MAN NL222 i dwa Jelcze 120M.
    Pytanka do Vrednego.
    Ile Jelczy 120M posiada koszmarne całopojazdowe reklamy?
    Ile MANów NL223 posiada MZK i jakie mają numery?
    Dlaczego MANy maja takie brzydkie malowanie zamiast
    żółto-niebliskiego?

    Pytanie do wszystkich: w których miastach na 120M (nowszych)
    umieszczane są całopojazde reklamy?
    Na jakich niskopodłogowych autobusach oprócz M121M widzieliście
    całopojazdowe reklamy (malowane)?

    Po Opolu wybraliśmy się do zajebistego skansenu w Pyskowicach.
    Szkoda jedynie, że prawie wszystkie parowozy są w hali i nie się
    ich sfocic.
    W Pyskowicach jest KM ale niestety obsługiwana przez PKS.
    Z Pyskowic pojechali do Gliwic. Z tego miasta dalej już
    pojechaliśmy KM. Pierwotnie mieliśmy jechać linią 617 ale
    zrezygnowałem jak zobaczyłem zwykłego IK 280. Na szczęście do
    Zabrza jechała linia 156, na której pojawił się MAN NL222. Trasa
    ładna choć jak ma GOP niezbyt długa;-) Nie lubię pętli w Zabrzu
    bo prawie wszystkie autobusy są nędznie oświetlone.
    Pojazdami jeżdżącymi dla KZK chcieliśmy jechać do Katowic ale z
    braku czasu pojechaliśmy PKP. W Katowicach udaliśmy się jedynie
    na Zawodzie bo akurat na 7 trafiła się 102ja. Na dworzec
    pojechaliśmy dla odmiany 102jka na 40;-)
    Parę pytań:
    Od kiedy KZK ma nowe estetyczne rozkłady jazdy?
    Czy na tych rozkładach (na pętli) są wymienione wszystkie
    przystanki na całej trasie?
    W Katowicach przez moment widziałem kremowego Jelcza M181M z
    naklejaną reklamą. Co to za jeden i skąd pochodzi?

    Później już sam udałem się do Krakowa.
    Przejechałem się dwoma nowym Bombardierami (2015 oraz 2020) i
    musze przyznać, ze dodatkowe drzwi są bardzo przydatne. Szkoda
    jedynie, ze w tych tramach nie zamontowano jeszcze automatów do
    sprzedaży biletów. Sporo 120M ma już calopojadowe reklamy.
    Widziałem tez M121 z pomarańczowymi pixelami. Ile takich ma MPK
    i czy któreś z M181 tez takie maja?
    Czy są to wyświetlacze Pixela?
    W niedziele wybrałem się do Tarnowa głownie w celu zwiedzenia
    szopy.
    Udało mi się sfocic tez jednego 120M. Po mieście jeździły tez
    jakieś bardzo stare Volva.

    W drodze do domu na moment zatrzymałem się w Częstochowie.
    Niestety lało i sfocilem jedynie Ol49.





    Temat: Autostrada A4
    Co dalej z A4?

    Środa, 30 stycznia (08:15)

    Ministerstwo Środowiska nie widzi przeszkód, aby mogła się rozpocząć budowa autostrady A-4 (woj. małopolskie) na odcinku węzeł "Szarów" - węzeł "Krzyż".

    Poinformowała o tym rzecznik ministra środowiska Elżbieta Strucka.

    W przyszłym tygodniu Ministerstwo Środowiska przekaże dokumenty wojewodzie małopolskiemu. Po ich otrzymaniu wojewoda będzie mó wydać tzw. decyzję środowiskową.
    czytaj dalej

    Problem związany z budową tego odcinka autostrady powstał w grudniu ubiegłego roku. Okazało się wówczas, że przebiegająca w pobliżu planowanej autostrady magistrala kolejowa E30 będzie modernizowana. Ze względu na kumulowanie się efektu oddziaływania obu inwestycji na środowisko niezbędne okazały się wspólne rozwiązania.

    Chodzi o odcinek magistrali i autostrady na trasie Kraków-Tarnów- Rzeszów-Przemyśl-Medyka. W kilku miejscach linia kolejowa i A-4 przebiegają tak blisko siebie, że trzeba wspólnie zaprojektować przejścia dla zwierząt, by zapobiec ich kolizji z pociągami i pojazdami drogowymi.

    Jak poinformowała Strucka, w poniedziałek odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe z wiceministrem środowiska, ównym Konserwatorem Przyrody Maciejem Trzeciakiem. Przedstawiono na nim projekt uwzględniający stawiane wymagania.

    "Na szlakach migracyjnych powstaną dwa duże przejścia, mające po 80 m szerokości, pozwalające zwierzętom bezpiecznie przechodzić nad autostradą i torami" - poinformowała Strucka.

    To jedna z najważniejszych inwestycji nie tylko dla Małopolski, ale i dla organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.

    Autostrada będzie kontynuacją niemieckiej trasy A-4 z Drezna. Na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego do Niemiec Jędrzychowice-Ludwigsdorf koło Zgorzelca poprzez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Rudę Śląską, Chorzów, Katowice, Jaworzno, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego na Ukrainę w Korczowej.

    Łączna długość autostrady A-4 wyniesie 670 km. Dotychczas zbudowano około 375 km. Trasa przebiega przez woj. dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie.

    interia.pl



    Temat: Pośpieszny na Podsudeckiej

    Ja nie mam zamiaru pisać enty raz, że próbowaliśmy coś zrobić (i sam tez pisałem)(i nie tylko ja), żeby województwo/twa się dogadały i nic to nie dało.

    No to trzeba wyciągać wnioski. Jeżeli województwo nie chce pociągów regionalnych na tych odcinkach to tym bardziej pośpieszny nie miałby racji bytu. Ja też po raz enty piszę że pociąg pośpieszny bez dogodnych połączeń regionalnych na danej linii nie ma sensu.

    Cytat:
    Hmmm - ok. Pociąg z Krakowa do Jeleniej Góry nie przejedzie przez Gliwice, Katowice, Zabrze, Wałbrzych - zatem przez co on przejedzie?

    Mówimy tu o spornym odcinku Kędzierzyn Koźle - Nysa - Jaworzyna Śląska. Nie przejedzie przez Opole, Brzeg, Oławę, Wrocław.

    Cytat:
    Bo czekam na sensowny argument przeciw, a nie koszta, bo koszta są wszędzie, czy lokomotywy spalinowe. Niestety, ale jestem przekonany, że wypowiadasz się nie czytając całych postów. Zgodziłem się już nie raz, że trudno o pociąg pośpieszny dochodowy itp.

    Staram się czytać wszystkie posty. I w większości powtarzasz jedno i to samo. Podaj mi przykład gdzie pośpieszne jeżdżą na lokomotywach spalinowych.

    O pociąg pośpieszny dochodowy nie tak trudno. Owszem ceny PLK itd są spore. Ale jeżeli przewoźnik ma własny tabor na całą relację, własnych pracowników pociąg jest w dobrych godzinach i przez duże miasta to zarabia na siebie, mimo tych nędznych wyliczeń PKP ( według nich nic na siebie nie zarobi).

    Jeżeli chodzi o linię o której dyskutujemy to IC ani nie ma własnych lokomotyw w Kamieńcu, ani w Kędzierzynie ani w Jaworzynie.

    Sory. Ja cały czas będę uważał że lepsze jest uruchomienie jakichś dwóch pociągów po ównych trasach gdzie ludzie będą się mogli do nich przesiadać z pociągów regionalnych niż jednego po podsudeckiej.



    Temat: Dodatkowe pociągi do Żar (dłuższe)
        Z okazji dorocznej imprezy Przystanek Woodstock/Jezus w Żarach PKP
    uruchomiło dodatkowe pociągi dowożące/odwożące uczestników ww. imprez. Na
    tą okazję wydrukowane zostały gustowne plakaty reklamujące i informujące o
    tych pociągach, z którego to plakatu pozwoliłem sobie bezwstydnie ;-)
    przepisać ich rozkłady. I tak:

    -kierunek Polska---Żary

    31 VII/1VIII
    -Warszawa Wsch (19:18)-(postoje w: Centralna, Zachodnia, Skierniewice,
    Koluszki, Ł.Kaliska, Pabianice, Zd.Wola,  Sieradz, Kalisz, Ostrów,
    O.Rataje, Wrocław ., Legnica, Żagań)- Żary (5:55)

    1 VIII
    -Bydgoszcz (5:01)- (Inowrocław, Mogilno, Gniezno, Poznań, Buk, Opalenica,
    Nowy Tomyśl, Zbąszynek, Czerwieńsk, Zielona Góra)- Żary (12:35)

    -Kraków . (7:56)- (K.Łobzów, Krzeszowice, Trzebinia, Katowice, Ch.Batory,
    R.Śląska, Zabrze, Gliwice, KK, Opole, Oława, Wrocław ., Legnica,
    Małomice, Żagań)- Żary (16:40)

    -Warszawa Wsch. (8:10)- (Centralna, Zachodnia, Skierniewice, Koluszki,
    Ł.Kaliska, Pabianice, Zd.Wola, Sieradz, Kalisz, Ostrów, Krotoszyn, Leszno,
    Głogów, Zielona Góra)- Żary (18:57)

    -Poznań (9:57)- (Buk, Opalenica, N.Tomyśl, Zbąszynek, Sulechów, Czerwieńsk,
    Zielona Góra)- Żary (14:14)

    -Katowice (12:50)-(Ch.Batory, R.Śląska, Zabrze, Gliwice, KK, Opole, Oława,
    Wrocław ., Legnica, Żagań)- Żary (20:35)

    1 VIII/2 VIII
    -Gdynia(0:40)-Sopot, Oliwa, Wrzeszcz, G., Pruszcz, Tczew, Pelplin,
    Laskowice, Bydgoszcz, Inowrocław, Gniezno, Poznań, Zbąszynek, Czerwieńsk,
    Zielona Góra)- Żary (4:45)

    - Katowice (20:06)- (Ch. Batory, R.Śląska, Zabrze, Gliwice, Opole, Oława,
    Wrocław ., Legnica, Żagań)- Żary (2:36)

    -Poznań (21:42)- (Buk, Opalenica, N.Tomyśl, Zbaszyń, Zbąszynek, Sulechów,
    Czerwieńsk, ZG)- Żary (2:04)

    -Wrocław . (22:32)- (Brzeg, Wołów, Ścinawa, Głogów, Żagań)- Żary (3:19)

    -Katowice (23:36)- (Ch.Batory, Ch. Miasto, Bytom, TG, Lubliniec, Kluczbork,
    Oleśnica, Wrocław ., Legnica, Żagań)- Żary (8:16)

    2 VIII
    -Szczecin . (0:08) - (Gryfino, Chojna, Kostrzyn, Rzepin, ZG)- Żary (6:10)

    - Warszawa Wsch. (0:25)- (Central, Zach., Sochaczew, Łowicz, Kutno, Koło,
    Konin, Poznań, Leszno, Głogów, Żagań)- Żary (9:37)

    -Gdynia . (1:51)- (Sopot, Oliwa, Wrzeszcz, GG, Pruszcz, Tczew, Pelplin,
    Laskowice, Bydgoszcz, Ino, Mogilno, Gniezno, Poznań, Buk, Opalenica,
    N.Tomyśl, Zbąszynek, Czerwieńsk, ZG)- Żary (12:35)

    -Bydgoszcz (3:55) - (Ino, Gniezno, Poznań, Leszno, Głogów, Żagań)- Żary
    (11:05)

    -Wrocław . (4:02)- (Jaworzyna, W.Miasto, W.., Jelenia Góra, Gryfów,
    Lubań, Węgliniec) - Żary (10:25)

    -Kraków . (4:50)- (K. Łobzów, Krzeszowice, Trzebinia, Katowice, Ch.
    Batory, R. Śląska, Zabrze, Gliwice, KK, Opole, Oława, Wrocław ., Legnica,
    Żagań)- Żary (14:15)

    -Szczecin . (8:00)- (Sz. Podjuchy, Gryfino, Chojna, Kostrzyn, Rzepin,
    Czerwieńsk, ZG)- Żary (14:14)

    Jeśli ktoś chce podam dokładne godziny.

    CDN....

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 66 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.