Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • adiczek.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP wocawek





    Temat: zmiana stacji przeznaczenia


    1.mam bilet z WC do Włocławka i w Kutnie chciałbym  przedłużyć bilet do
    Bydgoszczy,to czy jedynym sposobem jest taki:
    -oddaje bilet do kasy gdzie kasjerka odlicza przebyty juz odcinek do
    Kutna,potrąca 10%,i wystawia mi nowy bilet relacji Kutno -Bygoszcz


    Nie. http://www.pr.pkp.pl/rzecznik/taryfa/9.html i 12.html


    2.A gdybym chciał na tym bilecie dojechać do Włocławka Zazamcze to czy też
    muszę iśc do kasy i w jakiś sposób (jaki?) przedłużyć bilet,Czy tez bez żadnych
    formalności podjechać sobie do Włocławka Zazamcze ,no bo przecież to jest ta
    sama strefa biletowa w tym przypadku(WC-Włocławek),a więc i cena ta sama.


    Można podjechać, patrz wyżej.


    3.czy kasjerka ma prawo odmówić podania swojego nr Służbowego tłumacząc się
    ochroną danych osobistych.(Nasielsk 8 maj o godz 15)


    AFAIK nie ma (sam numer nie wystarczy Tobie do zidentyfikowania jej),
    ale mało prawdopodobne, aby się udało.  Można zajrzeć na ekran KURSu
    i zapytać, czy to jej imię i nazwisko, dobrze jest zapytać się o namiary
    na przełożonego.  Oczywiście zapamiętać godzinę i numer okienka.


    4.Do kogo mam się zgłosić na dworcu jeśli kasjerka odmawia mi sprzedaży biletu
    na kółeczko,kto jest jej przełożonym?


    Starszy kasjer, jeśli jest.  A zasadniczo można panią zapytać, kto
    jest jej przełożonym.


    Czy mogę otrzymać od niej wtedy jakiś kwitek o odmowie sprzedania biletu po to
    aby kondi nie pobierał ode mnie opłaty za wypisanie ręcznego w pociągu


    Nigdy mi się nie udało czegoś takiego dostać.

    Co do kółeczka można kupić bilet do stacji wcześniej, jeśli jest w tej
    samej strefie.  Kasjerce łatwiej wypisać, większe szanse dostania
    biletu, a jechać i tak można (patrz URL wyżej).





    Temat: Kolej w regionie łódzkim.


    Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

    Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno - Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

    - Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać - mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

    - Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

    - Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.
    * * * * *
    Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.






    Temat: Spaanko
    Hej witajcie

    Na forum speedcubingu nie było mnie......... o rety, chyba z ......... conajmniej kilka miesięcy!!!!

    Tak, jak i Wy chciałem zorientować się jak wygląda "napięcie" przed mistostwami i trafiłem na ten post. Aż kusi mnie aby na niego odpisać Wiec to robie.......

    Witaj Lookosz, witam również Ciebie Kirfo A wszystkich Was witam

    W zeszłym roku udało mi się zdobyć pensjonat zaledwie dwa km od Wadowic. Piekny pensjonacic (nóweczka), wszystko z zdrewna, piekne lazienki...... byłem tam z Jcubem. Ubawiliśmy się po pachy........ w tym roku jednak do Wadowic wybieram się sam.... ;-( Jcub niestety odpuszcza.......

    Reasumując:
    Pensjonat w którym byłem w zeszłym roku posiada trzy piętra (około 15 pokoi), TRZY, Dwu osobowe. Ceny to 40 zł za pokój dajmy na to Dwuosobowy i 50 zł za trzyosobowy. Powtarzam płaci się za pokój, nie za osobę!!!

    Będe niestety sam..... ;-( Więc bardzo chętnie pokieruje Was na ten pensjonat. Baaa, nawet mogę za Was zarezerwować. Będę autem, tak więc posiadam cztery miejsca wolne..... Gdyby natomiast znalazło się więcej osób chętnie zrobie kurs razy dwa (absolutnie żaden problem).

    Powiem więcej...... Jade z Gdyni..... krajową jedynką: GDYNIA-TORUŃ-WLOCLAWEK-LODZ, KATOWICE-....... moge kogoś zabrać

    Mistrzostwa trwają dwa dni, więc najlepsza zabawa była by w sobotę wieczorem, wiadomo.

    Dajcie koniecznie znać czy któryś z Was się na to pisze. Ja w Wadowicach będę już od piątku (godzin porannych), mogę chętnych odbierać z PKP !!!

    Macie pytania - dzwońcie/piszcie sms-ki: 668-118-048

    Pozdrawiam
    Bujakoto
    www.KostkaRubika.pl



    Temat: pekape


    Dość często na p.m.k. ukazują się posty pisane przez ludzi niezadowolonych
    z

    dobrego o naszym przewoźniku. Opisana sytuacja miała miejsce w tegoroczne
    wakacje.
    Wybierając się nad morze wybraliśmy pociąg numer 35501 relacji Zakopane /
    Krynica - Gdynia. Swoją podróż rozpoczynaliśmy w Łodzi. Po zakupieniu
    biletów zajęliśmy strategiczne pozycje na peronie. Po chwili nastąpiło
    niemiłe rozczarowanie - pociąg przyjedzie z opóźnieniem około 20 minut.
    Droga z Krynicy do Łodzi jest długa, więc mogło się przydarzyć. Po 15
    minutach wtoczył się długi skład ciągnięty (o dziwo) przez EP07-38? z
    Gdyni.
    Po zajęciu miejsc w przedziale, kolejna niespodzianka - gadaczka
    zapowiada,
    iż odjedziemy z 45 minutowym opóźnieniem. No i naszą przesiadkę w Gdyni
    szlag trafił. A wydawało się, że 37 minut wystarczy.
    10 minut później przyjechał opóźniony pociąg z Zagórza, z którego część
    wagonów została doczepiona do naszego składu.
    W końcu, po 48 minutach ruszyliśmy w drogę. W Kutnie powraca nadzieja na
    przesiadkę, już tylko +30. Włocławek +18. Mkniemy niczym jakiś ekspres. Po
    przyjeździe do Bydgoszczy klapki pokazują +10, ale niestety trochę zbyt
    optymistycznie.Nadal jest + 15. Na kolejnych stacjach odrabiamy po kilka
    minut, aby w końcu dojechać do Gdyni 3 minuty po czasie. Na całej trasie
    odrobiliśmy więc 45 minut. Chyba jest to niezły wynik?


    Ja w sumie nie jezdzilem duzo pociagami w wakacje ale oto moje pozytywne
    spostrzezenia:

    1)rzeznia Szczecin - Terespol / w Lowiczu wysiadka planowo o 5:13, byl juz o
    5:10. Na calej trasie brak opoznien

    2)Wlokniarz Szczecin - Lodz, przesiadka w Poznaniu na Mamry - wszystko wg
    rozkladu, a nawet Mamry na Wrocku Gl zawital 2 minuty przed czasem.

    3) Powrot Bemem z Wrocka do Szczecina. Na odcinku do Poznania brak
    opoznienia (a nawet dluzej stal na stacjach zeby odjechac o czasie bo
    nadrabial). Od Poznania sie opoznial bo po drodze zatrzymywal sie dodatkowo
    we Wronkach, Szamotulach i w Dobiegniewie (w rozkladzie nie staje), a w
    Szczecinie Dabie tylko +2 minuty. Na glownym o czasie.

    Moze to poprostu przypadki, ale w sumie PKP spisalo sie w dziesiatke ;)

    PS. Nie bede nic mowil o Zakopane - Szczecin (+300) bo to pogorszy moje
    statystyki.

    Pzdr

    Gadu-gadu: #1317273





    Temat: "W Polsce za 5 lat pociagi jezdzic beda 300 km/h"


    Przepraszam, bo byc moze sie myle, ale po tym zdaniu stwierdzam, ze
    widzisz
    tylko i wylacznie Warszawe. Czy po wybudowaniu CMK-polnoc jako
    przedluzenie
    p. Sochaczew - Plock - Sierpc - Prabuty pasazerowie jadacy z Krakowa do
    Warszawy nic nie straca, nie straca takze nic pasazerowie jadacy z
    Warszawy
    do Gdanska/Gdyni (a nawet minimalnie zyskaja), za to na sile skazujesz
    ludzie jadacych z Katowic/Krakowa do Gdyni na bezcelowe ogladanie


    Warszawy.

    Nie popadajmy w skrajność :-) (i kto to mówi) Niekoniecznie potok pasażerów
    bezpośrednio Kraków - Warszawa musi być aż tak duży, by dało się
    usprawiediwić budowę kolejnej linii, chociaż na pewno skróciłby się czas
    połączenia Łodzi z Trójmiastem, ale z drugiej strony zarżnąłbyś do końca
    ruch na Węglówce. Mnie się naprawdę wydaje, że po wyprostowaniu wylotu z
    Wawy na północ nie potrzeba drugiej części CMK, która to zresztą o ile
    pamiętam była projektowana do ruchu towarowego.


    Ile jest pociagow kwalifikowanych laczacych duze polskie miasta i nie
    jezdzace przez Warszawe?


    AFAIK 5 (Barbakan, Piast, Pomorzanin,Wawel, Wielkopolanin)


     I co, jezdza puste???


    Pomorzanin i Piast na pewno nie, reszta nie wiem :-)


    Dodam jeszcze, ze miedzy Krakowem/Katowicami a Gdynia/Gdanskiem lezy
    jeszcze Plock gdzie pociagi z pewnoscia zatrzymywalyby sie.


    No ale zamienić Warszawę na Płock to trochę bez sensu. IMHO najlepsze co by
    dla Płocka można zrobić to wybudować linię Sohaczew - Płock - Włocławek i
    wyciągnąć z ruiny Kutno - Płock - Sierpc - Iława. I mamy piękne połączenia z
    kim chcemy, a jeszcze i Łódź zyskuje...


    Obecnie na trasie Katowice - Gdynia jezdza pociagi OMIJAJACE_WARSZAWE i
    jakos nie swieca pustami, a ludzie przejezdzajacy odcinek Slask - Pomorze
    nie brakuje.


    Ale PKP robi wszystko żeby te pociągi wyludnić - coraz dłuższe czasy jazdy,
    zniszczenie bezpośredniego połączenia pod głupim pretekstem, poprzesuwanie
    odjazdów na jakieś absurdalne godziny... :-(((

    Pozdrowienia
    Arkadiusz Kosecki





    Temat: pekape

    | W końcu, po 48 minutach ruszyliśmy w drogę. W Kutnie powraca nadzieja na
    | przesiadkę, już tylko +30. Włocławek +18. Mkniemy niczym jakiś ekspres.
    Po
    | przyjeździe do Bydgoszczy klapki pokazują +10, ale niestety trochę zbyt
    | optymistycznie.Nadal jest + 15. Na kolejnych stacjach odrabiamy po kilka
    | minut, aby w końcu dojechać do Gdyni 3 minuty po czasie. Na całej trasie
    | odrobiliśmy więc 45 minut. Chyba jest to niezły wynik?
    |

    Jak na PKP to wynik rzeczywiscie nie zly. Zreszta wiele zalezy od trasy,
    jaka jedzie pociag.

    Ostatnio mialem okazje jechac EC Polonia na trasie z Katowic do Warszawy.
    Balem sie, ze nie zdaze kupic biletu, bowiem dochodzila 16:00 czyli godzina
    odjazdu tego pociagu. Na szczescie byl on opozniony (+30). Czyzby mialo to
    zwiazek z pracami remontowymi? Po ok. pol godziny Polonia wtoczyla sie na
    peron z EP05-16 na czele, i rownie szybko odjechala. Mozna powiedziec, ze
    pociag nadrobil  czesciowo opoznienie; wg. zapowiedzi kierpocia na dworcu
    Centralnym mial juz tylko +5.  Wlasciwie sie nie dziwie bo pociag jechal
    CMK, ale to oznacza ze przekroczyl chyba 160 km/h? :)
    A i jeszcze jedno: jak to jest z "bezplatnym poczestunkiem" w EC? Bylem
    nieco zdziwiony, gdyz za 16 zl czyli kosz miejscowki - nic.. poza 6
    osobowymi przedzialami z klima. Kieydys jadac IC pocestunek zawsze byl. Jak
    to jest obecnie?

    Pozdrawiam

    --
    Matt


    Poczetsunek jest tylko w IC w nie ma standartowo poczestunkow. Sam sie
    zdziwilem jak mi facet w EC Berolina wzial za kawe 4 zlote. Mowie ze w IC Wawel
    dostalem, a on do mnie ze dlatego dostalem ze Wawel to IC.
    To troche smieszne bo IC/EC to ten sam standart Pociagow kwalifikowanych a
    jednak!!!!  




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007
    Cały artykuł:



    Autobusy zamiast pustych pociągów

    Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

    Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno - Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

    - Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać - mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

    - Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

    - Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.

    * * * * *

    Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.



    Zwróćcie uwagę na logikę władz województwa: nikt nie jeździ, więc likwidujemy. Bez zbędnego analizowania i odpowiedzi na pytanie: dlaczego?
    Zresztą o łódzkim UW szkoda gadać, skoro przez lata tolerowali pociąg, którym jechała tylko małą grupka kolejarzy... Gdzieś po 3 w nocy do Zduńśkiej Woli.
    Tylko czekać aż inna spółka zajmie się łódzkimi torami. O ile te będą jeszcze istnieć....



    Temat: Przyszłość PKSów - wróżenie z fusów...
    Tak ze swojego podwórka, to napewno zostaje PKS Bydgoszcz, z Connex Toruń może być ciekawie, w tym roku rusza budowa dworca za pieniądze Connexu, więc wymiana taboru może być wstrzymana, narazie kupiono pare H6 i Lidery, prorokowany koniec Zemunów i Ikarusów nie nastąpił, co więcej Connex w nie inwestuje doprowadzając do jako takiego stanu, a jeden Ikarus 280 przeszedł nawet poważną NG, H9 też mają robione NG.
    PKS Inowrocław raczej odpadnie przez bardzo rozwinięte busiarstwo w Inowrocławiu i okolicach, niektóre firmy są bardzo prężne np. Mat-Bud z Pakości, posiada regularne przewozy np. Toruń - Żnin, tabor bardzo zróżnicowany, od jakichś wynalazków-trupów z zachodniej Europy, po Conecto w wersju lokalnej. PKS Ino prawie zbankrutował już w 2003r. ale działania samorządu mające uzdrowić komunikacje w powiecie Inowrocławskim, pozwoliło przeżyć tej firmie.
    Drugi typ bankruta, to PKS Lipno, które jeszcze rok temu tkwiło głęboko w prlu, od kąd pojawił się zarząd komisaryczny, widać znaczną poprawe, kupili kilka Solbusów, tabor naprawiają, ale czas pokaze czy to już nie za późno...
    PKS Włocławek, ze słabego, wegetującego przedsiębiorstwa, nowy zarząd zrobił dynamiczne przedsiębiorstwo, nagle PKS zaczął przynosić zyski, inwestują w zaplecze techinczne, kupili znaczne ilości Solbusów na trasy lokalne, tabor jest bardzo zadbany, na trasy dalekobieżne których mają niestety jak na lekarstwo wysyłają Neoplany (rocznik 2001) i Lidery w bogato wyposażonych wersjach.
    PKS Grudziądz, wykazuje lekką poprawe, zakupili jakieś Irizary chyba na trasy dalekobieżne (głównie do Warszawy), lecz nadal trzon taboru to H9 i PR110D w fatalnym stanie, właściwie sama rdza, nawet nie pofatygują się ich odmalować...
    PKS Brodnica, od zawsze dobrze sobie poczynali w swoim 'królestwie' na pojezierzu brodnickim, nie zagrożeni konkurencją prywatnych busów i pkp (jedyna linia tam przechodząca to Jabłonowo Pom. - Brodnica - Działdowo), są chyba jakies busy na około Brodnicy, ale nie robią dużej konkurencji dla PKSu. Brodnicki PKS zarabia na przewozach lokalnych terenach wokół Brodnicy, Nowego Miasta Lub., Iławy (kierunek na pd.), Golubia-Dobrzynia (wraz z Connexem), Rypina (wraz ze słabym Lipnem i Connexem). PKS Brodnica nadal, jako jedno z niewielu PKSów zajmuje się przewozami towarów. Przewozy cargo stanowią znaczną część zysków tego PKSu.



    Temat: jak wieść gminna niesie (koniec SKPL na KrKD)
    Jest szansa na to, że na waskotorówke w powiecie włocławskim wrócą ciuchcie. Byłyby nie tylko
    atrakcja turystyczna.
    Tory kolejki waskotorowej biegna przez teren siedmiu gmin To gminy: Włocławek, Chocen,
    Chodecz, Lubraniec, Boniewo i Izbica Kujawska. Samorzady od dawna zainteresowane sa
    przejeciem terenów i infrastruktury kolejowej. Do tej pory takich mo¿liwosci nie było, bo Polskie
    Koleje Panstwowe na mocy umowy u¿yczenia oddały gminie Krosniewice w u¿ytkowanie tory z
    przylegajaca infrastruktura. Ostatnio jednak władze gminy Krosniewice wyraziły gotowosc
    oddania sasiednim gminom infrastruktury kolejowej. Jest wiec szansa na to, ¿e samorzady w
    powiecie włocławskim odzyskaja prawo do wykorzystywania kolejki w celach rekreacyjnych. -
    Waskotorówka mogłaby sie stac fajna atrakcja turystyczna - podkresla Agnieszka Sobanska, p.o.
    dyrektora Osrodka Sportu i Rekreacji we Włocławku.
    Niektóre gminy nie kryja, ¿e kolejka mogłaby dowozic tak¿e dzieci do szkoły. Samorzady
    zainteresowane sa przejeciem terenów, przez które biegnie kolejka tak¿e z innych wzgledów. - To
    grunty zaniedbane, na których rosna chwasty - mówi Leszek Ołdynski, sekretarz gminy Brzesc
    Kujawski. - Jesliby uregulowane zostały kwestie własnosciowe, gminy mogłyby w nie
    inwestowac.
    W tej sprawie odbyło sie w Krosniewicach spotkanie, podczas którego burmistrz Wojciech
    Zawidzki, w imieniu szesciu pozostałych gmin, wyraził gotowosc przejecia i utrzymania w
    sprawnosci budowli, terenów i taboru zlikwidowanej linii kolejki waskotorowej. W tym celu gminy
    powiatu włocławskiego chca zawrzec porozumienie po to, by uruchomic przejazdy w celach
    promocyjnych, turystycznych czy rekreacyjnych.
    Rozwa¿ana jest równie¿ odbudowa niektórych, zlikwidowanych ju¿ fragmentów sieci. Wczesniej
    jednak PKP musi przekazac gminom grunty.

    Źródło: Gazeta Pomorska, 01.02.2008



    Temat: Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
    ostatnia aktualizacja: środa, 31 stycznia 2007 godz. 09:03

    Kosmiczny wagon rusza

    W najbliższą środę pomalowany w äkosmiczneö wzory wagon, który był główną atrakcją XV Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na Górnym Śląsku, po raz pierwszy wyjedzie w składzie regularnego pociągu pospiesznego - z Katowic do Gdyni.

    Jak poinformowało biuro prasowe WOŚP, przez jakiś czas "kosmiczny" wagon będzie regularnie kursował między Katowicami a Trójmiastem. W ciągu najbliższego roku kolejarze kilkakrotnie jeszcze zmienią trasy, na których będzie kursował ű tak by odwiedził jak najwięcej miejsc w Polsce.

    W najbliższą środę wagon odjedzie z Katowic o godz. 12.30 w składzie pociągu pospiesznego do Gdyni. Na miejsce przyjedzie o godz. 23.12, po drodze przejeżdżając m.in. przez Częstochowę, Łódź Kaliską, Włocławek, Toruń, Bydgoszcz i Gdańsk. Każdy, kto tego dnia wybierze się nim w podróż na Wybrzeże, ma otrzymać certyfikat i drobny upominek.

    Największy gadżet piętnastego śląskiego Finału WOŚP udostępniła spółka PKP Przewozy Regionalne. W mierzącym 24,5 m wagonie może podróżować siedząc 86 osób. 15 stycznia wagon zaciągnięto na stację Ruda Śląska - Kochłowice, skąd transmitowano jego licytację.

    Na potrzeby Orkiestry bezprzedziałowy wagon typu 120A ze stacji macierzystej Nowy Sącz (potocznie nazywany äbonanząö), przez trzy dni był przemalowywany na zewnątrz w "kosmiczne" barwy - na granatowo, z gwiazdami, kometami i symbolami WOŚP. Wnętrze wagonu - tylko na czas licytacji - przerobiono na industrialne studio telewizyjne.

    Licytacja miejsca reklamowego na wagonie trwała kilkanaście godzin, zakończyła się przy sumie 40 tys. zł. Przez najbliższy rok wagon będzie jeździł po Polsce ozdobiony znakiem firmowym Huty Pokój z Rudy Śląskiej. Dołączony zostanie m.in. do jednego z pociągów specjalnych wiozących uczestników XIII Przystanku Woodstock do Kostrzyna nad Odrą.



    ŹRÓDŁO: www.wiadomosci.tvp.pl/lodz



    Temat: Włocławek
    Ulica Radosna Katarzyna Maxelon o pobycie w z córeczką Madzią w ośrodku rehabilitacyjnym we Włocławku. Włocławek, Radosna 5 - tu mieści się Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych (do 15 roku życia). Oferta Ośrodka to codzienna indywidualna rehabilitacja metodą Bobath-NDT i Vojty (45 min), codzienne zabiegi w gabinecie fizykoterapii. Proponowane zabiegi to: masaż pneumatyczny i podciśnieniowy, sollux, galwanizacja, prądy interferencyjne i diadynamiczne, elektrostymulacje, jonoforeza, okłady żelowe i materac magnetyczny (do wyboru, zalecane zależnie od stanu dziecka). Codziennie dzieci korzystają z basenu (który jest w Ośrodku) lub zamiennie z masażu perełkowego (w wodzie) ozonem. Ozon jest bakteriobójczy, więc nie trzeba się obawiać infekcji. Pacjenci biorą udział w zajęciach grupowych prowadzonych metodami: Dobrego Startu, Weroniki Sherborne, Knillów, muzykoterapii. Zajęcia te są prowadzone często przy muzyce, pobudzaja do aktywności ruchowej, uczą świadomości własnego ciała, rozwijaja komunikację. Część tych zajęć prowadzona jest równolegle, więc dziecko nie może uczestniczyć we wszystkich. Kilka razy w czasie turnusu (zależnie od problemów dziecka) mały pacjent idzie do logopedy, na terapię manualną (ćwiczenia przygotowujące do pisania, rysowania), do pedagoga (ćwiczenia uwagi, myślenia, pamięci i wyobraźni). Cztery razy w ciągu turnusu odbywają się zajęcia z hipoterapii (niestety nie ma krytej ujeżdżalni i w razie niepogody zajęcia przepadają). W ośrodku jest hotelik, stołówka. Warunki są dobre, jedzenie smaczne, jest lodówka, żelazko, można korzystać z kuchenki (gdy dziecko jest małe, można nie wykupować dla niego obiadów tylko przygotowywać je samemu). Można przyjechać w niedzielę po południu lub w poniedziałek rano. Rano planowane są zabiegi, przychodzi pediatra, ortopeda. Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku przez dwa tygodnie do 14-stej. Po południu sale są otwarte i można samodzielnie poćwiczyć z dzieckiem, jest bieżnia, suchy basen. Minusy pobytu w Ośrodku to brak windy oraz wolne sobota i niedziela. Osobiście jestem zadowolona z rehabilitacji, zajęcia grupowe są na poziomie przedszkolaków. Jeżeli dziecko ma regularną i solidną rehabilitację w miejscu zamieszkania to wyjazd do Włocławka nie jest konieczny, ale jeżeli są problemy organizacyjne, a poziom ćwiczeń pozostawia wiele do życzenia to gorąco polecam. Koszty to noclegi i wyżywienie-dla dwóch osób to ok. 500 zł (sierpień 2001). Ośrodek mieści się na osiedlu Zazamcze, między blokami, bardzo blisko stacji PKP Włocławek-Zazamcze i nieopodal lasu. Aby wyjechać do Ośrodka potrzebne jest skierowanie od NEUROLOGA, a potem wystarczy telefon, aby ustalić termin turnusu. Telefon: 0 prefiks 54 236-23-50; 236-09-60. Adres Ośrodka: Ośrodek Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych, ul. Radosna 5, 87-800 Włocławek. Jest to mały ośrodek, w którym panuje domowa atmosfera, kadra jest życzliwa -zarówno solidni terapeuci jak i uśmiechnięte panie w hotelu.



    Temat: Wyjazd na Mayday z ELECTROwnia.pl


    "Z czym kojarzy się data 10 listopada każdemu klubowiczowi? Na to pytanie nawet dziecko zna odpowiedź, oczywiście z MAYDAY.
    To wydarzenie na stałe wpisało się do naszego kalendarza imprez. Dla niektórych jest to już nawet tak oczywiste, że właśnie od tego terminu zaczynają odliczanie pierwszych dni roku

    Z przyjemnością informujemy, że portal ELECTROwnia.pl otrzymal tytuł oficjalnego organizatora wyjazdu na tą kultowa już w Polsce imprezę.
    Ruszamy z największych miast w kraju.

    Lublin

    Strat: 10.11.2006 godz. 11.00 z Dworca Głównego PKP
    Trasa: Lublin – Radom – Kielce – Jędrzejów - Zawiercie – Katowice
    Koszt: 68 PLN

    Przystanki, na których można się dosiadać: Radom (restauracja Mc Donalds ul. Czarnieckiego), Kielce (Dworzec Główny PKP)

    Warszawa

    Start: 10.11.2006 godz.12.00 ul. Emilii Plater (pod Salą Kongresową)
    Trasa: Warszawa – Rawa Mazowiecka – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Katowice.
    Koszt: 57 PLN

    Łódź

    Start: 10.11.2006 godz. 13.00 Dworzec PKP – Łódź Fabryczna
    Trasa: Łódź – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Katowice
    Koszt: 49 PLN

    Gdańsk

    Start: 10.11.2006 godz 07.00 Dworzec Główny PKP (koło starej poczty)
    Trasa: Gdańsk – Grudziądz – Toruń - Włocławek – Łódź – Piotrków Trybunalski – Częstochowa – Katowice.
    Koszt: 110 PLN

    Przystanki, na których można się dosiadać: Grudziądz (stacja benzynowa przy drodze dojazdowej nr 16 z Grudziądza do trasy głównej nr 1)

    Bydgoszcz

    Start: 10.11.2006 godz. 10.00 Dworzec PKP Bydgoszcz Główna
    Trasa: Bydgoszcz – Konin – Kalisz – Ostrów Wlkp. – Kluczbork - Katowice
    Koszt: 75 PLN

    Przystanki, na których można się dosiadać: Konin (stacja benzynowa ul.Europejska - przy wyjeździe w kierunku utostrady A2), Kalisz (Dworzec Główny PKP)

    Poznań

    Start: 10.11.2006 godz 10.00 Dworzec Główny PKP
    Trasa: Poznań – Jarocin – Ostrów Wlkp. - Kluczborg – Katowice
    Koszt: 68 PLN

    Przystanki, na których można się dosiadać: Jarocin (Dworzec PKP)

    Zielona Góra

    Start: 10.11.2006 godz. 12.00 Dworzec PKP
    Trasa: Zielona Góra – Legnica – Wrocław – Opole – Katowice
    Koszt: 65 PLN

    Przystanki, na których można się dosiadać: Wrocław (Dworzec Główny PKP – stacja benzynowa).

    Szczecin

    Start 10.11.2006 godz 07.00 Dworzec Główny (dolny podjazd)
    Trasa: Szczecin – Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Legnica – Wroclaw – Opole – Katowice
    koszt: 110 PLN

    Przystanki, na których można się dosiadać: Gorzów Wlkp. (Dworzec Główny PKP ul. Dworcowa), Świebodzin (stacja benzynowa ul. Wojska Polskiego).

    UWAGA!!!

    Przypominamy !!! Jeśli nie masz jeszcze

    wejściówki na MAYDAY to jadąc z nami możesz ją

    nabyć za jedyne 79 PLN !!!

    Prosimy tylko zrobić wspólny przelew i zaznaczyć

    okienko "rezerwacji biletu".

    Bilety do odbioru w dniu wyjazdu w autokarze

    CENA ZAWIERA:

    -PRZEJAZD W OBIE STRONY
    -UBEZPIECZENIE
    -OPIEKUN
    -OFICJALNY PLAKAT WYJAZDU

    INFORMUJEMY, ŻE KAŻDY BĘDZIE MÓGŁ ZOSTAWIĆ WSZYSTKIE SWOJE RZECZY NA CZAS IMPREZY W AUTOKARZE. PRZEDMIOTY WARTOŚCIOWE RADZIMY JEDNAK TRZYMAĆ PRZY SOBIE LUB DAĆ NA TEN CZAS OPIEKUNOWI.

    PROMOCYJNY SYSTEM REZERWACJI:

    Jeśli namówisz swoich znajomych i zbierzesz od nich pieniążki oraz niezbędne dane to będziesz mógł liczyć na dużą zniżkę na przejazd.
    Jeśli namówisz:
    6 osób Twoja zniżka wyniesie 40%
    7-8 osób Twoja zniżka wyniesie 50%
    9-12 osób Twoja zniżka wyniesie 80%
    13 i więcej Twoja zniżka wyniesie 100%

    Info
    www.ELECTROwnia.pl




    Temat: Rusza prywatna konkurencja PKP
    Chojnice: Od niedzieli zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy kolei

    Podróżni z powiatów: tucholskiego i chojnickiego narzekają, że w tym roku zamieszanie jest większe niż przed rokiem.

    Od niedzieli zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy kolei.

    Podróżni z powiatów: tucholskiego i chojnickiego narzekają, że w tym roku zamieszanie jest większe, bo oprócz PKP część połączeń obsługiwać będzie prywatna firma.

    Konsorcjum PCC Rail Arriva jest debiutantem na polskich kolejach. W niedzielę o 4.57 w Chojnicach zostanie przełamany monopol PKP. Do Bydgoszczy wyruszy pociąg prywatnego przewoźnika.

    Ale chojniczanie nie ucieszą się zapewne z wiadomości, że w sobotę o 7.07 po raz ostatni wyjedzie "Chojniczanin”. - To skandal - mówi chojniczanka, która dojeżdża tym pociągiem do bydgoskiej uczelni. - Dużo osób wybierało ten pociąg, bo był wygodny. Można nim było dojechać do szkoły i do pracy.

    Konsorcjum Arriva obsługiwać będzie niezelektryfikowane linie w województwie kujawsko-pomorskim. Korzystać będzie z 16 autobusów szynowych. Bilety w tej samej cenie co bilety PKP, mają być dostępne w kasach PKP na dworcach kolejowych, a także w pociągach. Na dworcach mają być też wywieszone rozkłady jazdy pociągów konsorcjum. Tyle że dotąd tych rozkładów nie ma, a podróżni dojeżdżający do pracy na tych liniach przekazują sobie informacje o kursach pocztą pantoflową.

    Najłatwiej wybrnąć z kłopotów kupując w sobotę "Gazetę Pomorską”, a wraz z nią nowy rozkład jazdy pociągów. W nim odjazdy ze stacji: Chojnice, Laskowice, Bydgoszcz, Toruń, Grudziądz, Włocławek, Inowrocław.

    Ze zmian w rozkładzie nie są zadowoleni także mieszkańcy Piastoszyna, Żalna, Racławek, Silna i Chojnic. Wieczorny pociąg z Bydgoszczy (ok. 21.00) dojedzie bowiem tylko do Tucholi.

    Protestują też uczniowie i pracownicy dojeżdżający z Laskowic i okolicznych miejscowości do Tucholi . Chodzi głównie o podróżnych z gminy Cekcyn, którzy wsiadając rano do szynobusu, w Tucholi byli o 7.30.
    - Pociąg ma być wycofany, choć codziennie jest przepełniony - dziwi się Krzysztof Szulczyk, rzecznik starosty tucholskiego.
    Wicestarosta tucholski Tadeusz Zaborowski jest oburzony, że nikt z Arrivy nie prosił starostwa o konsultacje.

    - Póki co, robimy co możemy, by wprowadzić zmiany do rozkładu - mówi "Pomorskiej”. - Jestem w kontakcie z Pawłem Pleśniarzem z Arrivy. Naciskam, by uwzględnił nasze uwagi.

    Zagrożony jest też pociąg z Laskowic do Tucholi (5.17). W starostwie protestują także przeciwko zmianie kursu z Tucholi do Laskowic. Teraz pociąg wyjeżdża 4.45, a ma ruszać o 4.20. Wielu marzy się szkolny pociąg z Tucholi do Wierzchucina po 15.00.

    W powiecie chojnickim niekorzystnych zmian jest mniej. Są za to miłe niespodzianki. Będzie pociąg do Słupska, ponadto dodatkowa para pociągów pojawi się na trasie do Piły. Po raz pierwszy kursować też będzie pociąg do Katowic. Natomiast w sezonie letnim Chojnice uzyskają bezpośrednie połączenie z Łodzią, Warszawą i Kołobrzegiem.

    Źródło: Gazeta Pomorska



    Temat: Kwietniowa korekta RJ
    Kuj-pom: Kolejna korekta w rozkładzie PKP

    Od kwietnia zmienią się godziny odjazdów kilku pociągów w naszym regionie. Niektóre składy znikną z torów, m.in. połączenia z Grudziądza i Inowrocławia do Warszawy.

    Obecny rozkład jazdy obowiązuje od 9 grudnia ub.r. W ciągu roku kolej wprowadza do niego cztery korekty. Jedną z nich, która weszła w życie 1 lutego br., mamy już za sobą. Wówczas z rozkładu wypadły połączenia z Grudziądza do Wrocławia i Kwidzyna. Kolejna korekta zacznie obowiązywać już od 1 kwietnia. Spółka PKP Przewozy Regionalne zlikwiduje po jednym połączeniu z Grudziądza i Inowrocławia do Warszawy. Grudziądzanie nie będą już jeździli do stolicy przez Toruń. Z rozkładu znikną dwa połączenia: • pociąg z Warszawy Wsch. (odjazd o godz. 16.28) przez Toruń Gł. (20.39) do Grudziądza (przyjazd o godz. 22.30) będzie kursował do 30 marca • skład z Grudziądza (6.34) przez Toruń Gł. (8.25) do Warszawy Wsch. (12.12) ostatni raz pojedzie 31 marca. - Połączenie z Grudziądza do Warszawy m.in. przez Jabłonowo Pomorskie i Brodnicę cieszyło się większym zainteresowaniem - tłumaczy Marek Ostrowski, zastępca dyrektora ds. handlowych PKP PR w Bydgoszczy. - Ten pociąg od kwietnia będzie jeździł codziennie, a nie tylko w wybrane dni tygodnia.

    Przez Toruń do Warszawy pojadą za to inowrocławianie. Wagony ze składu jadącego z Poznania Gł. przez Inowrocław na stacji Toruń Gł. zostaną włączone do Niemena, zmierzającego przez Warszawę do Białegostoku. Ten pociąg zmieni również swoją trasę. Nie będzie kursował przez Inowrocław. Tak jak dawniej pojedzie przez Toruń i Włocławek: • z Bydgoszczy (7.14) do Białegostoku (13.47) - odjazd z Torunia Gł. o godz. 8.30 (w Warszawie Centralnej o godz. 11.15) • z Białegostoku (14.05) do Bydgoszczy (21.05) - w Toruniu Gł. o godz. 19.38 (w Warszawie Centralnej o 17). Oprócz tego zostaną z nim skomunikowane inne pociągi: • z Torunia Gł. (8.22) do Olsztyna (10.32) - z naszego miasta wyjedzie trzy min później, czyli o godz. 8.25 • z Ciechocinka (19.21) do Aleksandrowa Kujawskiego (19.32) - będzie kursował wcześniej o 13 min (odjazd z Ciechocinka - 19.08) • z Aleksandrowa Kujawskiego (8.58) do Ciechocinka (9.08) - wyjedzie 10 min wcześniej (odjazd z Aleksandrowa - 8.48). Oprócz tego zmienią się godziny odjazdów: • skład z Włocławka (18.40) do Torunia (19.31) - wyjedzie trzy min wcześniej, czyli o godz. 18.37 • z Bydgoszczy Gł. (7.35) do Torunia Wsch. (8.45) - odjedzie z Bydgoszczy o 7.36.

    Zmiany w rozkładzie jazdy składów są uzgadniane między centralą PKP a Ministerstwem Infrastruktury. W przypadku połączeń regionalnych konieczne jest porozumienie bydgoskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne z Urzędem Marszałkowskim, który zleca przejazdy w naszym województwie. Jak są przygotowywane korekty w regionie? - Obserwujemy, jak wygląda zapełnienie pociągów - mówi Ostrowski. - Przeprowadzamy ankiety wśród pasażerów. Po wprowadzeniu nowych połączeń sprawdzamy też, jak się zachowa rynek.

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Zmiany w rozkładzie w kujawsko - pomorskim
    PKP ZPR w Bydgoszczy informuje o zmianie w rozkładzie jazdy niektórych
    pociągów kursujących na terenie wojeówdztwa kujawsko - pomorskiego od dnia 5
    maja.
    1. Całkowita zmiana rozkładu jazdy pociągów na trasie Inowrocław - Żnin.
    Wszytskie kursy będzie obsługiwał autobus szynowy, a dzięki likwidacji
    niektórych ograniczeń prędkości zmniejszy się czas przejazdów na trasie. Oto
    nowy rozkład:
    Inowrocław odj. 3.55, 6.30, 9.35, 13.12, 15.47, 18.57
    Żnin przyjazdy: 5.02, 7.39, 10.43, 14.18, 16.55, 20.06
    Żnin odjazdy: 5.07, 8.10, 11.33, 14.24, 17.09, 20.27 (do Torunia Gł.)
    Inowrocław prz.: 6.14, 9.16, 12.40, 15.29, 18.16, 21.35/o.21.49  
                                                              - Toruń Gł. p 22.30

    Dotychczasowy pociąg relacji Żnin o. 5.39 - Inowrocław p. 7.01 zostaje
    odwołany z powodu braku technicznej możliwości obsłużenia go autobusem
    szynowym.

    W związku z powyższym nastąpią poniższe zmiany:
    -poc. nr 44424 relacji Bydgoszcz Gł. (odj. 5:30) – Żnin (przyj. 7:51) będzie
    kursował oprócz niedziel i świąt w dawnej relacji Laskowice Pom. –
    Inowrocław (przyj. 6:19), ze skomunikowamiem na poc. do Żnina,
    - w związku z uruchomieniem bezpośredniej relacji Żnin – Toruń Gł.,
    dotychczasowy pociąg nr 40422 kursujący w relacji Inowrocław (odj. 21:49) –
    Włocławek (przyj. 23:31) będzie kursował ze stacji Toruń Gł. ( na odc.
    Inowrocław – Toruń Gł. zastąpiony autobusem szynowym kursującym ze Żnina),
    - poc. nr 40421 rel. Włocławek (odj. 4:35) – Inowrocław (przyj. 6:15)
    zostanie zastąpiony 2 oddzielnymi składami z przesiadaniem na stacji Toruń
    Gł.,
    - poc. 20341 relacji Inowrocław (odj. 18:33) – Bydgoszcz Gł. (przyj. 19:32)
    zostanie przywrócony do starej pory kursowania (tj. Bydgoszcz Gł. przyj.
    19:27),
     - poc. 20336 relacji Bydgoszcz Gł. (odj. 15:39) – Inowrocław (przyj. 16:22)
    będzie kursował codziennie (dotychczas nie kursował w niedziele i święta).

    Ponadto:
     - poc. nr 33033 rel. Toruń Gł. (odj. 9:00) – Sierpc będzie kursował 16 min.
    później, tj. o godz. 9:16 z Torunia Gł.. Zmiana ta umożliwi skomunikowanie
    omawianego pociągu na stacji Toruń Wschodni z pociągiem z Iławy Gł.;
    - bezpośrednie wagony sypialne i z miejscami do leżenia do Szklarskiej
    Poręby Górnej kursujące obecnie w pociągu NOCNY EXPRESS z Gdyni Gł., przez
    Bydgoszcz Gł. (odj. 21:28), Toruń Gł. (odj. 22.28), Włocławek (odj. 23.22),
    na wniosek Spółki „PKP Intercity” będą tak jak dawniej kursowały w pociągu
    pośpiesznym relacji Gdynia Gł. – Szklarska Poręba Grn., przez Bydgoszcz Gł.
    (odj. 23.47), Inowrocław (odj. 0.27). Zamiast do Szklarskiej Poręby, wagony
    te pojadą tylko do Jeleniej Góry (przyj. 8.07). Dalej dotrzeć można wagonami
    z miejscami do siedzenia. Podobna zmiana dotyczy również kursującego w
    sezonie letnim wagonu sypialnego relacji Gdynia – Praha. Zawieszone zostaje
    jednocześnie kursowanie wagonu z miejscami do leżenia relacji Gdynia –
    Kudowa Zdrój. Wagon z miejscami do leżenia relacji Gdynia – Odessa będzie
    zaś kursował tylko w nowych, ograniczonych terminach.
            Podobnie omawiane zmiany przedstawiają się w kierunku powrotnym.





    Temat: maly przeciek z konferencji


    |  Co do regionali osobiscie nie widze nic takiego w
    | likwidacji -

    Ja rowniez. Ciekawe, zreszta, czy ktos kiedykolwiek policzyl ile realnie
    kosztuje przejazd weglowka poc. pasazerskiego - gdzie realnie oznacza
    doliczenie kosztow zjazdu "na bok" ciezkich towarowek, (rozruch + godziny
    pracy mechanika) ktore musza pasazera przepuscic Weglowka na odcinku
    Inowroclaw - Tarn.


    Widzę, że niektórzy tu mają doprawdy przedziwną obsesję na punkcie
    kosztów rozruchu... Chodzi o prąd, czy o co? Pociągi towarowe mają swój
    rozkład jazdy - jeśli to konieczne, żeby jeździły bez postojów to niech
    jeżdżą - można tak rozkład ułożyć. Doprawdy, oskarżanie pociągów
    pasażerskich o wzrost kosztu transportu węgla jest co najmniej
    absurdalne... Chciałbym Cię przy okazji poinformować, że podczas mojej
    ostatniej podróży nie zdarzało mi się wyprzedzać żadnego towarowego...
    Ruch na węglówce to żałosne szczątki tego, co kiedyś :-(


    Gory ma typowo towarowy charakter - i jako realista
    pogodzilem sie z likwidacja ruchu lokalnego (tj. nie bede rozpaczal o te
    pare osob ktore z tych pociagow korzystaly - gorzej gdy wycina sie jakies
    potrzebne polaczenia)


    Wolno Ci nie rozpaczać - jak się siedzi w wielkim mieście, to oczywiście
    te "parę osób" można mieć w d... Poza tym jak się wytnie tu, potem tam,
    to za parę lat naprawdę już kolej pasażerska będzie wspomnieniem... Ja
    nie wiem, czy to będzie ekonomiczne, oszczędne itp. Mnie się jako MK to
    po prostu nie podoba. Wolno mi wyrażać dezaprobatę czy nie?


    ot, gdyby byly regionale po CMK to tez bylyby one takie

    | chytliwe? Nie sadze - same odludzia...

    A propos - to moze sie skonczyc tak: zlikwiduje sie oficjalne pociagi, po
    czym juz nastepnego dnia PLK zamowi sobie 2 - 3 pociagi, z mniej wiecej
    takim samym rozkladem jak dotychczas.


    To się właśnie tak skończy.


    Taka sytuacja wystepuje juz teraz w
    Zdunskiej Woli: w trakcie obowiazywania 99/00 oficjalnie wycieto pare poc. w
    rel. ZW Pd - ZW - i od tamtego czasu jezdza sobie jako sluzbowe (z
    zachowaniem dobrych skomunikowan...)
    W lato jechalem z Katowic do Inowrocka osobowkami (w Chorzewiu uciekl mi
    45100) - i dosyc duza czesc pasazerow stanowili pracownicy PKP. Poza tym
    jechalo paru typowych pasazerow PKP (wojacy, mlodziez, inwalidzi 1 kl.,) ;
    paru sie nawet w Karsznicach przesiadlo z jednego - ale nie sa to jakies
    duze potoki.


    W lato jechałem IC-em z Gdańska do Warszawy. W pociągu jechało średnio
    3os/wagon, w Malborku nawet jeden facet wsiadł. Ilu z nich było z PKP
    nie wiem, gdyż nie dysponuję zdolnością oceny faktu zatrudnienia w PKP
    na podstawie rzutu okiem ;-) W każdym razie na tej właśnie podtstawie
    domagam się likwidacji wszystkich połączeń na trasie Warszawa - Gdańsk i
    oświadczam, że nie będę po nich płakał.


    | Natomiast likwidacja przelotowych pociagow polnoc-poludnie to tak, jakby
    | z CMK-i wyrwac ekspresy i puscic wsio... przez Lodz!
    | Moze to forma dowartosciowania Lodzi?

    Jedyne czego mozna zalowac, to tych 2 par dziennych pospiechow. Reszta (tj.
    rzeznie) od dawna powinny jezdzic przez Lodz - bo to jest milionowa
    aglomeracja  - do tego jeszcze warto dorzucic Torun, Wloclawek, Aleksandrow
    z
    Ciechocinkiem - wszystkie te miasta na pewno sa wieksze niz Zdunska Wola,
    ktora w koncu z Lodzia polaczenia tez posiada - dyskusyjna kwestia jest
    tylko ich
    jakosc (czyt. predkosc)...


    Oczywiście! I tu tylko o prędkość idzie. Doprawdy, pierwszy bym
    przyklasnął przesunięciu pociągów Zduńska Wola - Inowrocław - Bydgoszcz
    na Zduńska Wola - Łódź - Toruń - Bydgoszcz. Ale dla podróżnego z
    Katowic, Częstochowy, Zduńskiej Woli czy Sieradza oznacza to wydłużenie
    czasu jazdy o około 1,5h... Ilu z nich z tego właśnie powodu wybierze
    samochód? Natomiast co do osobowych, to się będę upierał - powinny
    jeździć. Jak na każdej innej linii, na której jest to możliwe ale
    "nieopłacalne".

    Pozdrowienia





    Temat: Inwestycje w Infrastrukture - ankieta


    | Ogólnie rzecz ujmując, jestem w sumie skłonny zrezygnować z mojego
    pomysłu
    | stworzenia linii kolejowej Łódź - Tomaszów Maz. - Końskie - Kielce
    (czyli z
    | dobudowy brakujących 20 km) na rzecz przedłużenia zaproponowanego
    wcześniej

    Zapomniales, ze linia Tomaszow - Skaryzko nie jest zelektryfikowana! wiec,
    zeby
    puscic pociag Kielce - Lodz trzebaby elektryfikowac duzy odcinek, a na to
    kilometrow nie masz ;-)


    Zakładałem w pierwszej transzy budowę linii niezelektryfikowanej. ;-)


    | przeze mnie odcinka Włocławek - Płock - Sochaczew do Korytowa/Grodziska
    Maz.
    | :-)

    Zwlaszcza, ze wtedy z samego Plocka jechaloby sie szybciej do Warszawy (p.
    Grodzisk), gdyz E20 jest tak kreta na tym odcinku (Sochaczew - Waszawa),
    ze
    szybciej sie juz nie pojedzie. A tak nowa linia do Grodziska jechaloby sie
    160
    (w planach oficjalnych CMK-polnoc jest zaznaczona jako linia na 300km/h),
    a
    dalej rowniez tyle, gdyz odcinek Warszawa - Skierce jest prosciutki tak
    zwe bez
    problemu moznaby jechac nawet 200km/h, ale o tym w wykonaniu PKP mozna
    zapomniec....


    Również jestem za wyprowadzeniem ruchu z Wawy p. Grodzisk. :-)


    A do samego odcinka Plock - Wloclawek to ja zrezygnowalbym z niego na
    korzysc
    odcinka Plock - Biskupiec Pom. (przeciecie linii Torun - Ilawa), gdyz do
    Gdyni
    (Chester - zobacz nauczylem sie :-))))))))))))))))))) )jezdzi znacznie
    wiecej
    pociagow, a Wloclawek budowaj z kolenej transzy 200km :-)


    No, może ewentualnie do tego Biskupca, ale potem koniecznie Płock -
    Włocławek, a z Biskupca na pn. dopiero po Włocławku. ;-)


    | Rozumiem, że te pociągi robiłyby "kolanko" przez Sochaczew.

    Tak.

    | Ja proponowałbym raczej dobudowanie łącznicy koło Mszczonowa

    Tak bedzie znacznie wolniej, chyba ze zmodernizowalbys dodatkowo caly
    odcinek
    Mszczonow - Skierce - Lowicz, a to i tak nie dalo by duzych zmian
    (2 -3min), a
    koszty poszly by bardzo znaczace, podczas gdy budujac linie do
    Gdyni/Wloclawka
    wystarczy tylko mala lacznica.
    Poza tym z warszawy do Poznania jechaloby sie 5-6min szybciej p. Grodzisk
    i
    "petelka" p. Sochaczew niz obecnie bezposrednoi po E20.


    O takiej możliwości nawet nie pomyślałem (ciągle myślałem o Skiercach) - też
    dobre! :-))


    | (nie mam tu
    | mapy, ale ZTCP takowa nie istnieje), umożliwiającej jazdę z Krakowa p.
    CMK
    | na Skierniewice. Wtedy najszybsze pociągi z Krakowa jechałyby do
    Poznania p.
    | Skierniewice i Łowicz.

    Zauwaz, ze napokonanie samego odcinka Skierce - Lowicz potrzeba obecnie
    ok.
    30min....


    Ale na Sochaczew - Łowicz też chyba w tej chwili jest tylko 120, więc za
    jakiś czas trzeba modernizować.


    | BTW: Którędy CMK ma przebiegać na odcinku Płock - Grodzisk ? ZTCP chyba
    | właśnie koło Sochaczewa?

    E20 przetnie kilka kilometrow na wschod od Sochaczewa, Wisle przetnie w
    Wyszogrodzie (btw. byly plany budowy jednoczesnie mostu kolejowe i
    drogowego) i
    dalej wzdluz Wisly za lewym brzegiem.


    A nie prawym? ;-))

    pzdr.





    Temat: [pr] Daniel Lau: Pośpiesznym nad morze
    http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,4434768.html

    Daniel Lau: Pośpiesznym nad morze
    Daniel Lau
    2007-08-26, ostatnia aktualizacja 2007-08-26 16:44
    Pociągi pośpieszne powinny kursować z Płocka m.in. do Warszawy, Łodzi,
    Krakowa, Wrocławia, Szczecina - uważa nasz czytelnik Daniel Lau.
    Taki widok na płockim dworcu już niedługo przejdzie do historii
    http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=4435052

    Po pierwsze, ze strony internetowej Zarządu PKP Przewozy Regionalne wynika,
    że została już podjęta decyzja o likwidacji jedynego kolejowego połączenia
    naszego miasta z krajem - Płock - Kutno - Poznań i Poznań - Kutno - Płock.
    Po drugie, jako miasto straciliśmy nadzieję na to, że połączenia Płock -
    Kutno - Płock zostaną przejęte przez Koleje Mazowieckie. Zarząd KM tłumaczy,
    że nie chce tego robić z powodu niskiej frekwencji i niezmodernizowanych
    torów kolejowych - pociąg pokonuje 53 km w 80 min.

    Pytanie, dlaczego tak się stało, że Płock oraz Sejmiki Samorządu Województwa
    Mazowieckiego i Łódzkiego nie dogadały się z PKP i nie chcą finansowania
    tych kilku pociągów? Czy przez najbliższe lata płocczanie będą widzieli
    tylko przejeżdżające przez miasto pociągi towarowe?

    Rodzi się kolejne pytanie: czy Płock będzie miał połączenia kolejowe z
    Kutnem po modernizacji torów kolejowych, która jest przewidziana w latach
    2007-09? Po planowanej modernizacji PKP deklarowało przecież uruchomienie
    kilku pociągów pośpiesznych do Warszawy.

    Na razie mieszkańcom Płocka i przyjezdnym pozostaje podróżować autobusami,
    np. Komfort Busem lub Polskim Expressem. Na trasie Warszawa - Bydgoszcz
    przez Płock, Włocławek i Toruń ewidentnie widać brak połączenia kolejowego,
    ponieważ liczba pasażerów przewyższa możliwości wyżej wymienionych
    przewoźników. Dlatego zaczynają działać nowi przewoźnicy, którzy oferują
    przewozy mikrobusowe do Warszawy. Trwa walka o klienta na dawnym dworcu PKS
    przy al. Jachowicza; do tego stopnia, że PKS Komfort Bus obniżył cenę
    biletów z Płocka do Warszawy i teraz wynosi ona 12 zł. Taką samą strategię
    przyjął konkurent, czyli Polski Express - bilet kosztuje 17 zł.

    Podsumowując, moim zdaniem, nie ulega wątpliwości, że miasto wielkości
    Płocka w ofercie PKP powinno mieć codziennie zapewnione następujące
    połączenia:
    - do Warszawy pociąg pośpieszny co dwie godziny
    - do Łodzi pociąg pośpieszny co dwie godziny
    - do Krakowa dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Wrocławia dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Gdyni dwa pociągi na dobę
    - do Bydgoszczy pociąg co dwie godziny
    - do Poznania pociąg pośpieszny co cztery godziny
    - do Szczecina dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Olsztyna dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Kutna pociąg zwykły co godzinę
    - do Sierpca pociąg zwykły co godzinę.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Płock





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 dla woj. kujawsko-pom.
    Stawiamy na pociąg, ale narzekamy
    PKP PR i Arriva PCC zaprezentowały nowy rozkład jazdy. Nie wszyscy pasażerowie będą zadowoleni

    Małgorzata Oberlan, Sobota, 6 Grudnia 2008

    Na trasach Toruń-Bydgoszcz i Toruń-Włocławek pasażerów przybyło w ciągu roku o 22 i 28 procent. Od pierwszych dni po przywróceniu linii tłoczno jest też na trasie Chełmża-Bydgoszcz.

    Od 13 listopada, gdy reaktywowano nieczynne przez osiem lat połączenie, do końca listopada z pociągów na trasie Chełmża-Bydgoszcz skorzystało aż 8,2 tysiąca pasażerów.
    Reklama

    - Dobowo jest ich ponad 450, ale ta liczba stale rośnie - mówi Marek Ostrowski, z-ca dyrektora ds. handlowych PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy.

    Poprawki dopiero w marcu

    Niestety, osiem par pociągów kursujących na tej trasie nie zadowala pasażerów. Liczą, że w przyszłości połączeń będzie więcej. W godzinach popołudniowych przerwy w kursowaniu sięgają trzech godzin. Od początku kursowania pasażerowie zgłaszają też uwagi co do godzin odjazdów. Skarżą się na zbyt wczesne odjazdy ze stacji Bydgoszcz Główna po godzinie 15.00 (było 15.15, będzie 15.12). Dla osób pracujących w mieście nad Brdą dotarcie na ten pociąg okazuje się niemożliwe. Niestety, od 14 grudnia lepiej nie będzie.

    - Późniejsze kursowanie tego pociągu spowodowałoby brak skomunikowań na stacji Chełmża z pociągami w kierunku Grudziądza i Torunia - tłumaczy Marek Ostrowski. Dodaje też, że inne niedogodności na tej trasie spowodowane są w dużej mierze tempem, w jaki stworzono rozkład jazdy dla tej linii.

    - W Polskich Liniach Kolejowych (zarządca torów) zamówiony został dopiero 20 października, kiedy to Urząd Marszałkowski był w stanie określić termin uruchomienia pociągów. Rozkład więc, zarówno ten jeszcze obowiązujący, jak i ten, który wejdzie w życie 14 grudnia, został praktycznie nałożony na istniejąca już siatkę połączeń. Pierwsze korekty, zgodnie z regulaminem PLK, możliwe będą 1 marca 2009 roku - tłumaczy dyrektor.

    Ruch na trasach BiT i WiT wzrósł przez rok o 22 i 28 procent. Kampanie promujące bilet aglomeracyjny (BiT) i regionalny (WiT) z pewnością się do tego przyczyniły, bo zwróciły uwagę mieszkańców na kolej.

    Sam bilet jako tako zdaje jednak egzamin tylko w wersji miesięcznej. W styczniu kupiło go 85 osób, w październiku - 134. Niewiele, ale widać tendencję wzrostową.

    Sprzedaż biletów aglomeracyjnych jednorazowych spadła od stycznia do października br. z poziomu 1050 miesięcznie do 841. Podróżni częściej kupują normalny bilet PKP PR. Jest o 50 groszy tańszy od aglomeracyjnego. Możliwość dotarcia do centrum miasta zapewnia wydłużenie większości kursów pociągów do stacji Toruń Miasto i Wschodni.

    Co się zmieni od 14 grudnia?

    Nowy rozkład jazdy torunian specjalnie nie zaskoczy. Liczba połączeń z Bydgoszczą i Włocławkiem pozostanie taka sama, podobnie jak czas przejazdu. Nie będzie za to trzech połączeń osobowych do Zduńskiej Woli.

    Konsorcjum Arriva PCC natomiast, zgodnie z postulatami podróżnych, dodaje nowy pociąg na trasie Toruń-Lipno. Chodzi o tak zwany "pociąg szkolny", dostosowany do potrzeb uczących się w Grodzie Kopernika. Z Torunia Głównego startować będzie o 13.38, do Lipna dotrze o 14.18.

    Prywatny przewoźnik uruchamia też dodatkowy pociąg z Torunia Głównego (odjazd o 14.52) przez Chełmżę do Kornatowa (przyjazd o 15.45). To odpowiedź Arrivy na życzenia tak uczniów, jak i pracujących.

    link do artykułu. NOWOŚCI



    Temat: Czy jest taki przepis...


    Skad wziac egzemplarz TOB? Z uzupelnieniami. Poprawkami. I dodatkami. Bo ja
    juz mam dosc tej kolomyjki... Jestem sklonny zaplacic.


    Udać się na osławioną Wileńską i poprosić (podobno nie ma) - ale to nie ma
    większego sensu, gdyż przypuszczam, że po ostatnich zmiananach uchwalonych
    przez Sejm (o ile przejdą przez Senat i Prezydenta), TOB trzeba będzie zrobić
    od nowa, a i część RPO jest do przeróbki.
    Poprawki są ogłaszane w "Biuletynach PKP" - seria B powinna być w sprzedaży na
    Wileńskiej.
    Inna metoda - pójść do "PKP-Przewozy Regionalne" Sp. z o.o. na Grójecką albo do
    Zakładu Przewozów Regionalnych (we wszystkich miastach wojewódzkich z drobnymi
    wyjątkami), odnaleźć stosowną komórkę służbową (np. prawa przewozowego, taryf i
    cen, sprzedaży) i spróbować pogadać - może uda się coś załatwić, albo choćby
    wypożyczyć do skserowania.

    [Zamierzałem umieścić TOB, RPO i inne przepisy, dotyczące podróżnych na www,
    ale w obliczu "przeorania" tych dokumentów z w/w powodów (i braku czasu) na
    razie wstrzymuję się.]


    | 3) przejazd, choćby na jednym odcinku, odbywa się 2-krotnie na tej
    | samej drodze, z wyłączeniem przypadków, gdy bezpośredni przewóz
    | dwukrotnie po tym samym odcinku wynika z rozkładu jazdy lub
    | dogodności połączenia,

    | To jak to w koncu z tym biletem z Kutna do Brwinowa przez Warszawe
    Zachodnia
    | (Kutno - Warszawa poc. wykwalifikowany lub chocby posopieszny)? Macicie
    w
    | glowie w te i nazad...

    | Nie wiem, kto mąci :-) Dla mnie jest oczywiste, że przy przejeździe w rel.
    | podanej przez Ciebie, będą obowiązywać następujące zasady:

    Moze co zle zrozumialem, ale byl watek, ze juz teraz bez wzgledu na
    okolicznosci nie mozna sprzedac biletu, jasli jakikolwiek odcinek sie
    przejezdza dwukrotnie bez wzgledu na te dodatkowo opisane wylaczenia o
    skomunikowaniu. Nie tak bylo?


    Naprawdę, nie jestem w stanie ogarnąć wszystkich wątków jakie były. Ja nigdy
    nie pisałem czegoś innego, niż wyżej. Ogólną zasadą jest, że nie jeździ się
    wielokrotnie po tej samej drodze. Natomiast jednym z wyjątków jest sytuacja,
    gdy konieczność takiej jazdy wynika z rozkładu jazdy (bezpośredni pociąg tak
    jedzie) albo pociąg (zdążający na skomunikowanie albo ten, do którego miałaby
    nastąpić przesiadka) nie zatrzymuje się na tej stacji, na której należałoby się
    przesiadać w myśl tej zasady.

    Natomiast programy kasowe nie posiadają zabezpieczenia i jest możliwe nawet
    wydanie biletu np. Kutno - Bydgoszcz Gł. przez Włocławek*Toruń
    Gł.*Włocławek*Toruń Gł. Dlatego kasjer powinien sprawdzać, czy wydaje
    podróżnemu bilet zgodny z Taryfą. Niektórzy dyskutanci stosują chwyt,
    polegający na wykorzystaniu nieuwagi czy też nienależytej znajomości geografii
    kolejowej albo przepisów przez kasjerów i próbują uzyskać bilet, zakładający
    przejazd 2x po tym samym odcinku - ocenę takich działań pozostawiam każdemu z
    Czytelników.

    Oczywiście - to, co tu piszę, odzwierciedla moje rozumienie przepisów i moją
    wiedzę w tym zakresie i - broń Boże - nie pretenduje do jakiejkolwiek
    oficjalnej i "jednie słusznej" wykładni przepisów.

    Pozdr.
    Aragorn





    Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)


    [ciach wstęp i modernizacja - popieram]

    2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy:
    a) Kielce - Konskie


    Oraz Kielce - Ostrowiec - Kraśnik (Lublin).


    b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska


    Ja bym zamienił tu Dąbrowę na Żabno (przez Dąbrowę jest zygzak!), albo ew.
    przedłużyłbym nową linię z Dąbrowy do samych Kielc.


    c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek


    Oraz Włocławek - Inowrocław.
    Do tego dorzucę również przełużenie CMK na północ i wspólny odcinek obu
    linii między Płockiem i Wyszogrodem.


    d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin


    A ten futurystyczny pomysł przy obecnej mizerii PKP dawno już mi wyleciał z
    głowy (a jestem ze Szczecina)...
    Popieram jak najbardziej budowę takiego połączenia - oczywiście pod
    warunkiem, że skróci to czas przejazdu z Poznania do Szczecina.
    Poza tym w takim wypadku przydałoby się dobre połączenie Gorzowa z Zieloną
    Górą (i bezpośrednie pociągi Szczecin - Zielona jeździłyby wtedy przez
    Gorzów).


    f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz
    odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec


    A na początek dobudowałbym po prostu łącznicę koło Malborka, żeby można było
    puszczać bezpośrednie pociągi (bez zmiany czoła) Wawa - Elbląg.


    g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy
    okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie
    istniejaca
    trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu


    Oprócz tego stworzyłbym również linię (Wawa) Sadowne - Ostrów Maz. -
    Śniadowo - Łomża - Grajewo - Augustów.
    Poza tym pododawałbym połączenia kolejowe w trójkącie Suwałki - Ełk -
    Augustów.


    h) Kalisz - Konin - Inowroclaw


    A oprócz tego jeszcze Kalisz - Turek - Koło - Włocławek - Lipno - Rypin.


    i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem


    Oraz Sarnaki - Biała Podlaska - Parczew / Włodawa.


    Przykladowe relacje pociagow:


    [...]
    I całe mnóstwo innych. :-)))


    [...] nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych
    np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy
    okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by
    dojechac
    w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie
    pasazerowie.


    O właśnie! Wszystko to są przecież naczynia połączone, system kół zębatych,
    czy co tam jeszcze!


    A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza,
    to
    jednak MOGA sie spelnic...


    Też tak uważam! :-)))

    Pozdrawiam.
    Robert Łubiński





    Temat: W nowym rozkładzie jazdy pociągów znajdzie się dalekobież
    12 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Jedną z nowości
    będzie pociąg pospieszny "Bydgoszczanin" z Bydgoszczy przez Warszawę do
    Lublina

    Propozycję nazwania jednego z pociągów "Bydgoszczaninem" zgłosiła dyrekcji
    PKP w Warszawie redakcja "Gazety". O poparcie poprosiliśmy prezydenta
    Konstantego Dombrowicza. - Wszędzie, gdzie tylko można promować nasze miasto,
    będziemy to robić, także na kolei - mówi Mariusz Krupa, dyrektor wydziału
    promocji bydgoskiego ratusza. - Dlatego po namowie "Gazety", prezydent wysłał
    do dyrekcji PKP w Warszawie propozycję nazwania jednego z pociągów jeżdżących
    z naszego miasta "Bydgoszczaninem".

    - Mam już informację, że propozycja została przyjęta i "Bydgoszczanin" będzie
    ujęty w nowym rozkładzie jazdy - powiedział Marek Ostrowski, naczelnik działu
    marketingu Zakładu Przewozów Pasażerskich PKP w Bydgoszczy. - Wyjedzie rano o
    6.30 z Bydgoszczy Gł. i przez Toruń, Włocławek, Kutno, Warszawę dojedzie do

    pociąg "Wieniawski".

    Inna nowość na tym samym szlaku to zmiana nazwy pociągu "Chełmianin" relacji
    Kostrzyn-Chełm na "Noteć", który pojedzie z Kostrzyna do Lublina.

    Prace nad nowym rozkładem trwały kilka miesięcy, w ostatnich dniach nabrał on
    końcowego kształtu.

    - Liczba pociągów kursujących po naszym regionie pozostanie na dotychczasowym
    poziomie - zapowiada Ostrowski. - Kilka zmian wynika z braku porozumienia
    pomiędzy naszym i sąsiednimi samorządami.

    Z tego powodu od grudnia składy nie będą kursowały na czterech odcinkach
    przebiegających przez granice województw: Brodnica-Działdowo, Grudziądz-
    Kwidzyn, Lipowa Tucholska-Kościerzyna i Lipno-Sierpc.

    - Ponadto zlikwidujemy Kolejową Komunikację Samochodową na trasie Bydgoszcz-
    Kcynia i Inowrocław-Żnin - mówi naczelnik.

    Bydgoszczy do Piły i wieczorem na trasie powrotnej. Dzięki remontowi torów o
    5 minut skróci się czas przejazdu z Inowrocławia do Bydgoszczy.

    Kilka zmian czeka podróżnych jadących do innych części kraju. Nocny Express
    do Zakopanego będzie kursował zaledwie 5 razy w roku, w dniach zmiany
    turnusów w sezonie wakacyjnym. Także tylko w okresie letnim będzie jeździł
    całoroczny do tej pory nocny pociąg do Kudowy Zdroju i Szklarskiej Poręby.
    Pociąg pospieszny "Kopernik" z Warszawy do Bydgoszczy w wakacje pojedzie aż
    do Kołobrzegu, a sezonowym relacji Kołobrzeg-Kraków dojedziemy do Rzeszowa.

    - W pozostałym okresie skład ten dojeżdżać będzie tylko do Wrocławia -
    informuje Ostrowski.

    Bydgoszcz utraci także dwa z trzech funkcjonujących połączeń
    międzynarodowych. Nie będą jeździły kursujące w sezonie letnim wagony do
    Odessy i Pragi.

    - Natomiast nocny skład do Berlina pozostaje bez zmian - dodają kolejarze.

    Pożytek z "Bydgoszczanina"

    "Bydgoszczanin" pojedzie na jednej z ważniejszych i najbardziej obleganych

    podróżuje codziennie co najmniej kilkaset osób. Na tablicach informacyjnych
    przy wagonach umieszczona będzie nazwa pociągu i herb naszego miasta. W
    pociągu będą rozłożone ulotki i materiały promocyjne naszego miasta, dzięki
    czemu o Bydgoszczy przeczytają wszyscy podróżni jadący "Bydgoszczaninem".
    Ponadto nazwę tę usłyszą podróżni w zapowiedziach megafonowych na stacjach i
    ujrzą ją w rozkładach jazdy.





    Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)
    No, wlasnie. Watek o inwestycjach bardzo mi sie spodobal i proponuje teraz
    calkowicie puscic wodze fantazji przedstawiajac swoja wizje Doskonalej Sieci
    Kolejowej (DSK, naturalnie w Polsce). To znaczy nie ograniczamy sie sprawami
    typu: brak funduszy, kondycja PKP itp. Jedyne ograniczenie to takie, ze
    mowimy o "klasycznych" skladach, bez futurologii typu maglev itp.
    A zatem co ja bym zrobil, gdyby powyzsze lezalo w zakresie moich mozliwosci:
    1) zmodernizowalbym wszystkie glowne szlaki kolejowe (do jakiej predkosci to
    sprawa dyskusyjna, bo istotne jest zarowno "uksztaltowanie" linii w terenie
    jak i to, ze przeciez nie wszedzie musi byc 300 km/h)
    2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy:
    a) Kielce - Konskie jako mozliwosc polaczenia Kielc (i nie tylko) z m.in.
    Lodzia, a przez nia z Poznaniem, Toruniem, Bydgoszcza
    b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska - oczywiscie skrocenie drogi do Tarnowa,
    Nowego Sacza, Krynicy, a takze na Slowacje
    c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek (oraz przy okazji "lekkie przegiecie"
    na Ciechocinek) - alternatywne polaczenie stolicy ( i nie tylko) z Kujawami
    d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin - w polaczeniu z trasa Warszawa - Lodz -
    Poznan, o ktorej kiedys dyskutowalismy stwarzalaby wymarzony godzinny takt
    dla relacji Warszawa - Lodz - Poznan - Gorzow - Szczecin pociagami typu IC
    (5 duzych miast po drodze)
    e) Warszawa - Lodz - Wroclaw - juz bylo
    f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz
    odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec ( - Ryga - Tallin - prom -
    Helsinki, ale to juz nie my) - trasa szybkiego ruchu dla relacji Warszawa -
    Trojmiasto (Szczytno dlatego, zeby moc dostac sie w glab regionu, ale to
    dodatkowo)
    g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy
    okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie istniejaca
    trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu
    h) Kalisz - Konin - Inowroclaw - alternatywa dla istniejacych polaczen
    Wroclaw - Kujawy i oczywiscie wlaczenie w siec Konina (ewentualnie Turka,
    ale to chyba dosc male miasteczko)
    i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem

    Przykladowe relacje pociagow:
    * IC: Krakow/Katowice - Warszawa - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto (w wakacje
    postoj w Szczytnie)
    * IC: Krakow - Warszawa - Plock - Wloclawek - Ciechocinek - Torun -
    Bydgoszcz
    * Ex: Kielce - Skarzysko - Radom - Warszawa - ... jw. ... - Pila - Krzyz -
    Stargard - Szczecin
    * Posp: Warszawa - Plock - ... - Torun - Inowroclaw - Gniezno - Poznan
    * Posp: Kielce - Konskie - Opoczno - Tomaszow - Lodz (ew. dalej Poznan,
    Bydgoszcz). Przy okazji tej relacji mozna by uruchomic nocne polaczenie
    Kielc ze Szczecinem, laczone w Tomaszowie z pociagiem z Lublina
    * Posp (sezonowy): Gdynia/Lodz - Tomaszow - ... - Kielce - Busko - Tarnow -
    ... - Nowy Sacz - ... - Krynica
    * "Solina" zamiast do Krakowa moglaby jezdzic do Rzeszowa
    * Posp: Krakow/Kielce - ... - Warszawa - Ostroleka - Lomza - Lapy -
    Bialystok
    * Posp: Bialystok - ... - Lomza - Ostroleka - Mlawa - ... i tu przez
    Dzialdowo do Torunia, Bydgoszczy, Szczecina, Poznania, Wroclawia, w Sudety,
    a od Ostroleki lacznik do Olsztyna, Elblaga i Trojmiasta
    * itd. itd. (moze Ktos cos jeszcze doda?)
    Swoja droga, nie rozumiem dlaczego nie ma na przyklad pociagu pospiesznego
    relacji Warszawa - Grudziadz przez Dzialdowo, ktory do Grudziadza kursowalby
    po poludniu w piatek, a z Grudziadza po poludniu w niedziele. To juz nie
    jest futurologia, ale "realnosc", ktora, moim laickim zdaniem przy odrobinie
    checi juz dzis mozna by wcielic w zycie.

    Jak widac, dzieki tak skonstruowanej DSK i relacjom mozna by stworzyc
    wspaniale polaczenia pomiedzy wszystkimi bez wyjatku duzymi i wielkimi
    osrodkami miejskimi w Polsce oraz np. uzdrowiskami (Ciechocinek, Busko), a
    jesli przyjac, ze trasy sa naprawde porzadnie wyremontowane, a firma
    przewozowa dba przede wszystkim o pasazera oraz pracownika, a nie tylko
    szefa i dyrektora generalnego to nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych
    np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy
    okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by dojechac
    w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie
    pasazerowie.

    A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza, to
    jednak MOGA sie spelnic... A wiec?

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotr





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    Dziś przyuważyłem obok PKiN-u Pięknego Forda Transita najstarszej generacji z napisem na boku Warszawa - Bydgoszcz.

    Wyjaśniła się sprawa czerwonego Transita z napisem Warszawa - Bydgoszcz. Jednak należy do firmy Sid-Bus czyli na szczęście nie mamy drugiego busa. Pozwoliłem sobie wejść na stronę tego przewoźnika i co tam czytamy min. : " posiadamy bardzo komfortowe i bezpieczne busy firmy Mercedes Sprinter". Więc wychodzi na to że moje wyobrażenie o komforcie i bezpieczeństwie legło w gruzach za sprawą firmy Sid-Bus. Ten Transit nic wspólnego z komfortem i bezpieczeństwem nie miał ale ten ze zdjęcia na stronie też moim zdaniem do najbardziej komfortowych nie należy. Cóż... gdzie ten komfort i bezpieczeństwo?
    Wyjaśniło się też dlaczego pojawił się on w okolicach dworca centralnego. Po co płacić za reklamę jak wystarczy busa zaparkować przed przystankiem polskiego Expresu i Komfort Busu na Al. Jana Pawła. Postoi kilka godzin i reklama dotrze do tych osó do których powinna.Proste prawda?

    Uważam że PKS Bydgoszcz powinien już teraz zacząć zastanowić się nad szybkim połączeniem z Warszawą ale nie przez Włocławek, Płock tylko trasą nr 10. Oczywiście wiem że to jest mało realne dlatego zapewne lada chwila wjedzie tam jakiś busiarz.
    W tej chwili trwa tam remont i podróż tamtędy może przyprawić o zawrót głowy (14 wahadeł). Ale po zakończeniu remontu będzie dość szeroka droga i z dobrą nawierzchnią. Należy stworzyć kursy które po drodze do Warszawy będą zatrzymywały się tylko w Toruniu.Lipno i Sierpc bym sobie odpuścił. Wydaje mi się że przejechanie tej trasy w niespełna 4h jest jak najbardziej możliwe. Należałoby się też zastanowić nad zrezygnowaniem kursowaniem przez centrum. Są dni kiedy Komfort Bus od dworca zachodniego do centralnego jedzie 45 min i następne 30 min stoi przed Rondem Babka. Wystarczy pojechać przez Marymont, zatrzymując się przy stacji metra.Stali byśmy się bardziej konkurencyjni dla PKP. polecam artykuł http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 7&IdTag=85
    W tej chwili odsetek pasażerów jeżdżących pekaesem do warszawy jest niewielki. Największe potoki podróżnych są na Bydgoszcz - Toruń i Płock - Warszawa. Podobnie to wygląda(ło) w przypadku Polskiego Expressu. Główną przyczyną jest oczywiście czas przejazdu. Od momentu powstania Komfort Busu czas przejazdu się nie zmienił ale ilość przystanku się zwiększyła. Dodano Toruń Miasto, Toruń Mickiewicza, Dobrzyń n. Wisłą, Wyszogród. Efekt jest taki że autobus z Torunia zawsze wyjeżdżą co najmniej 10 min w plecy a globalnie wychodzi to tak że bardzo często wracając z pracy, Komfort bus który o 17.10 powinien już dawno stać na zachodnim o 18.30 jest dopiero pod PKiN. I kto mi sensowni wyjaśni dodanie przystanku w Dobrzyniu? Ok Wyszogród jest po drodze ale żeby dojechać do 2tyś Dobrzynia trzeba odcinek Włocławek - Płock pokonać zupełnie inną drogą, oczywiście dłuższą. Nie muszę chyba pisać jak "wielkie" są tam potoki podróżnych.

    I teraz pytam się jaką ofertę dla mnie jako mieszkańca Bydgoszczy ma PKS Bydgoszcz na trasie do Warszawy?
    5, 6 godzinną podróż po nad lipnowskich wisach? Co z tego że jadę sobie Volvo 9700 czy Irizarem PB. Wydaje się potężne pieniądze na te autobusy tylko po co?Żeby dołożyć przystanek w Dobrzyniu? Na kolei (niekoniecznie polskiej) wydaje się potężne pieniądze na modernizację linii po to tylko aby skrócić czas jazdy o 15 czy 20 minut. A tu proszę ciach i dodajemy Dobrzyń i tym samy 20 minut więcej przy jednoczesnych minimalnych wpływach do kasy. I potem ktoś wpadnie na pomysł i zacznie sobie jeździć Sprinterkiem do Warszawy 10-tką i wtedy wszyscy tu napiszemy że ach ci wstrętni busiarze. Chciałem tylko napisać że kierowcy Kombusu aby nie jechać 7h tylko 5,6 do Warszawy śmigają sobie ile fabryka dała czyli zazwyczaj 105km/h ( a jak można to więcej). Podobnie było na trasie lubelskiej.
    I nie trzeba być od razy przestępcą jak się jest busiarzem.

    Kupujesz sobie Sprintera, starasz się o licencje czy tam koncesję, koordynujesz rozkład z przystankami: Bydgoszcz ATR, Toruń Miasto, Toruń Osiedle Rubinkowo, Warszawa Metro Marymont i Dworzec Zachodni. I co? Wchodzę komuś w paradę? pokażcie mi drugi kurs do Warszawy drogą nr 10? Wiem że nie jest to takie proste ale możliwe.
    I uważacie że taki kurs nie cieszyłby się powodzeniem mieszkańców Bydgoszczy i Torunia?



    Temat: OBÓZ LETNI - INFORMACJE !!!
    OTO LISTA AUTOKARÓW

    Autokar 1: - Szczecin i Kołobrzeg

    Szczecin:

    1. Paweł Frąckowiak
    2. Agata Wojtaszek
    3. Hania Baran
    4. Kasia Śliwka
    5. Alona Byczko
    6. Karina Kranz
    7. Kasia Sowizdrzał
    8. Karolina Rabus
    9. Irena Kośmińska
    10. Agnieszka Żołnierek
    11. Kasia Zygmunt
    12. Anita Hajder
    13. Dawid Korniak
    14. Patrycja Rybczyńska
    15. Natalia Wydrzyńska
    16. Kinga Wieczorek
    17. Magda Zalewska
    18. Kasia Zalewska
    19. Dominika Suchcicka
    20. Agata Adamowicz
    21. Gosia Ostrowska
    22. Karolina Szwędzińska
    23. Ola Kubiak
    24. Tosia Porębska
    25. Karina Grucka
    26. Rafał Wójcik
    27. Patrycja Adamska
    28. Karolina Wiśniewska
    29. Igor Cieślakowski
    30. Bartek Trzepiałkowski

    Kołobrzeg:

    31. Ola Sochacka
    32. Klaudia Mieńciuk
    33. Paulina Fuchs
    34. Wiktoria Władzińska
    35. Krystian Balcerzak
    36. Agata Radomska
    37. Ewa Bąk
    38. Julia Szreter

    Autokar 2: Koszalin

    1. Magda Osińska
    2. Maja Kwiatkowska
    3. Patrycja Mac
    4. Ola Dziura
    5. Klaudia Elert
    6. Przemek Jaroszewski
    7. Piotr Wołkowski
    8. Tomek Klinger
    9. Angelika Nowak
    10. Kamila Chojnowska
    11. Patrycja Ludwicka
    12. Martyna Borys
    13. Michał Łareonowicz
    14. Milena Krzanowska
    15. Ewelina Gradowska
    16. Ola Świdroń
    17. Agnieszka Rynkiewicz
    18. Marcelina Furmanek
    19. Dominika Kosecka
    20. Natalia Przysowa
    21. Ola Drzewiecka
    22. Magda Mikołajek
    23. Weronika Wtorkiewicz
    24. Maciek Krygier
    25. Patryk Fiszer
    26. Radek Mikołajek
    27. Szymon Burak
    28. Julia Maciocha
    29. Paulina Tranda
    30. Edyta Iwańska
    31. Gracjan Madera
    32. Adrian Marczak
    33. Kiel Martyna
    34. Piotrek Rocztejn
    35. Artur Kostyk
    36. Marta Ciszewska
    37. Thomas Marcin
    38. Oliwia Ćwieklińska
    39. Paulina Pajewska
    40. Klaudia Malina
    41. Oliwia Gogolewska
    42. Ola Słowińska
    43. Kornelia Dubrownik
    44. Karolina Żmijak

    Autokar 3 – Reszta ŚWIATA

    1. Ewa Konobrodzka
    2. Klaudia Chydzińska
    3. Ola Tomaszewska
    4. Kamil Ignaczuk
    5. Monika Warzocha
    6. Angelika Mackiewicz
    7. Anna Pawlak
    8. Paweł Kozłowski
    9. Justyna Cieszyńska
    10. Magda Ignaczak
    11. Kaja Apollo
    12. Patrycja Nasiadek
    13. Olga Zielińska
    14. Kasia Bobak
    15. Marta Borecka
    16. Ola Kwiek
    17. Ewa Kwiek
    18. Martyna Leżon
    19. Aga Świderska
    20. Aga Baczyńska
    21. Maja Baczyńska
    22. Karolina Zychowicz
    23. Agata Sadowska
    24. Magda Obrocka
    25. Ula Bogucka
    26. Ada Kubacka
    27. Weronika Zwierzchowska
    28. Karolina Kempiak
    29. Gabrysia Twarowska
    30. Sandra Filanowska
    31. Magda Stasiowska
    32. Agnieszka Wąs
    33. Szymon Czechanowski
    34. Agata Bobrowska
    35. Adela Uchmańska
    36. Kasia Torbiarczyk
    37. Patrycja Wągrowska
    38. Alicja Sośnicka
    39. Magdalena Matysiak
    40. Milczka Gabriel
    41. Bińkowska Sabina
    42. Patrycja Kwiatkowska
    43. Natalia Kotowska
    44. Anna Tomkowicz
    45. Alicja Nieśmiałkowska

    Pytania proszę kierować na - manager@toptoys.com.pl

    Trasa Autokarów:
    Autokar 1:
    Kołobrzeg, Szczecin, Gorzów Wlk., Poznań, Łódz, Katowice, Kraków, Nowy Sącz, Słowacja(leVoca).
    Czas jazdy około 15-17 h

    Autokar 2:
    Kołobrzeg, Koszalin, Bydgoszcz, Włocławek, Łódz, Katowice, Kraków, Nowy Sącz, Słowacja(leVoca).
    Czas jazdy około 14-16 h

    Autokar 3:
    Kołobrzeg, Koszalin, Bydgoszcz, Włocławek, Łódz, Katowice, Kraków, Nowy Sącz, Słowacja(leVoca).
    Czas jazdy około 14-16 h

    Osoby z Autokaru 3 będziemy zabierać z dworców głównych PKP danego miasta.

    Niedługo podamy dokładne godziny przyjazdów



    Temat: 7117


    słyszał już ktoś o usłudze Informatyki PKP? wysyłasz sms-a o treści: PKP
    STCJA POCZĄTKOWA STACJA KOŃCOWA na numer 7117 i dostaje się odpowiedź o 4
    najbliższych połączeniach bezpośrednich. Koszt 1 zł = Vat (a jak!).
    Całkiem
    fajna usługa. Sprawdziłem....


    W Idei dostepne juz prawie pol roku. Potem wprowadzila to reszta.

    Jak dla mnie to troche zbyt skromna ta usluga...

    Oto wykaz stacji obslugiwanych przezen:

    Aleksandrów Kujawski;
    Augustów;
    Będzin;
    Biała Podlaska;
    Białogard;
    Białystok;
    Bielsko Biała Główna;
    Biłgoraj;
    Bochnia;
    Bolesławiec;
    Braniewo;
    Brodnica;
    Brzeg;
    Brzesko Okocim;
    Busko Zdrój;
    Bydgoszcz Główna;
    Bystrzyca Kłodzka;
    Bytom;
    Chełm;
    Chełmża;
    Chojnice;
    Chrzanów;
    Ciechanów;
    Ciechocinek;
    Cieszyn;
    Częstochowa Główna;
    Dąbrowa Górnicza;
    Dębica;
    Dęblin;
    Działdowo;
    Ełk;
    Elbląg;
    Gdańsk Główny;
    Gdynia Główna Osobowa;
    Giżycko;
    Gliwice;
    Gniezno;
    Gorzów Wlkp.;
    Grudziądz;
    Hel;
    Iława Główna;
    Inowrocław;
    Jarocin;
    Jasło;
    Jelenia Góra;
    Kalisz;
    Kalwaria Zebrzydowska;
    Kamień Pomorski;
    Katowice;
    Kędzierzyn Koźle;
    Kętrzyn;
    Kielce;
    Kluczbork;
    Kłodzko Główne;
    Koluszki;
    Kołobrzeg;
    Konin;
    Kostrzyn;
    Koszalin;
    Kraków G3ówny;
    Krosno;
    Kudowa Zdrój;
    Krynica;
    Kutno;
    Legnica;
    Leszno;
    Lębork;
    Lubań Śląski;
    Lublin;
    Łeba;
    Łańcut;
    Łowicz G36wny;
    Łódź Fabryczna;
    Łódź Kaliska;
    Malbork;
    Międzyzdroje;
    Nowy Sącz;
    Nowy Targ;
    Nysa;
    Olkusz;
    Olsztyn Główny;
    Opole Główne;
    Ostrołęka;
    Ostrowiec Świętokrzyski;
    Ostrów Wlkp.;
    Ostróda;
    Oświęcim;
    Pabianice;
    Piła Główna;
    Piotrków Trybunalski;
    Płock;
    Poznań Główny;
    Przemyśl Gówny;
    Racibórz;
    Radom;
    Radomsko;
    Rybnik;
    Rzeszów;
    Sandomierz;
    Sanok;
    Siedlce;
    Sieradz;
    Skarżysko Kamienna;
    Skierniewice;
    Słupsk;
    Sochaczew;
    Sopot;
    Sosnowiec Główny;
    Stalowa Wola;
    Starachowice;
    Stargard Szczeciński;
    Suwałki;
    Szczecin Główny;
    Szczecinek;
    Szczytno;
    Szklarska Poręba;
    Świdnica Miasto;
    Świdnik Miasto;
    Świnoujście;
    Tarnobrzeg;
    Tarnów;
    Tczew;
    Terespol;
    Tarnowskie Góry;
    Tomaszów Mazowiecki;
    Toruń Główny;
    Trzebinia;
    Tychy;
    Ustka;
    Wałbrzych Główny;
    Warka;
    Warszawa Centralna;
    Władysławowo;
    Włocławek;
    Wodzisław Śląski;
    Wrocław Główny;
    Września;
    Zabrze;
    Zagórz;
    Zakopane;
    Zamość;
    Zawiercie;
    Zduńska Wola;
    Zielona Góra;
    Żory;
    Żyrardów.

    Niektore stolice europejskie objete serwisem:

    Berlin Lichtenberg;
    Berlin Zoo;
    Bratysława;
    Budapest Keleti;
    Budapest Nyugati;
    Kijow Pass;
    Lwów;
    Wiedeń.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 119 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.