Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-gorzów wlkp-rozkładTemat: lubuskie - umiarkowany sukces w granicach mozliwosci :-)
Powrócą wagony sypialne z Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry do Warszawy, które To jeden z efektów wczorajszego spotkania w biurze wicemarszałek Senatu Temat: slynna "czarna lista"
http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/frek/lubuskie.pdf Interesuje mnie jeden prosty fakt na tej liscie, otóz poc. 78542 rel. Temat: Likwidacje połączeń w całej Polsce od 1 lutego PKP - Od piątku nowy rozkład Wprowadzony zostanie między innymi pociąg "Ostrowianin" (z Wrocławia do Warszawy przez Ostrów Wielkopolski i Łódź Kaliską). Wydłużone o odcinek do Zgierza będą relacje niektórych porannych i popołudniowych pociągów z Łodzi do Poznania i z powrotem. Na stacjach Piła, Leszno, Ostrów Wielkopolski, Inowrocław i Kutno będzie więcej możliwości przesiadania się, a pociągi przyspieszone na linii Wrocław-Poznań będą miały nowe postoje. Wielkopolanie odczują też zmiany dotyczące województwa lubuskiego. Inne będą godziny i terminy kursowania na liniach Kostrzyn-Gorzów Wielkopolski, Krzyż- Kostrzyn i Gorzów Wielkopolski-Krzyż. W Wielkopolsce to jednak dopiero początek zmian. Kolejna korekta rozkładu jazdy wprowadzona zostanie 11 lutego i będzie związana z przejściem do następnego etapu modernizacji poznańskiego węzła kolejowego. Wtedy poprawki będą znacznie większe. Źródło: http://jarocin.naszemiasto.pl/wydarzenia/813419.html?ses_nm=12992239fae5d43b0d6770c76aa2c5cc Temat: SA105-101 się popsuł...
Też mnie dziwi taka sytuacja... Niewiem czemu rozkładu jazdy
W sumie to autobus zajeżdzał na każdy przystanek PKP. Kierpoć wychodził z
Temat: PeKaeSem ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę
Z góry dzięki. Temat: zmiany w rozkladzie jazdy - propozycje
2.W ZPR Lublin 3. Wiem ze juz odbyly sie jakies konferencje. Czy zapadly jakies decyzje? co Pozdrawiam. Temat: PeKaeSem ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę Czy może ktoś podać jakiś link na stronę PKSu gdyż interesuje mnie kurs w Temat: Woodstock :]] Jedno pytanie - jak się tam dostanę z Poznania? bo na stronie z rozkładami pkp jest jakiś Kostrzyn Wlkp. i to jest chyba ten pod Poznaniem a z Kostrzynem (gr) nie ma połączeń i nie wiem, może jakiś PKS czy coś? no daj Ty spokój połaczenia są, tyle że z przesiadką w Krzyżu. a z tamtąd przejeżdżając przez jakże cudowną miejscowość o nazwie Gorzów Wielkopolski dojedziesz już do Kostrzyna istnieje jeszcze opcja jazdy przez Rzepin, ale osobiście wybrałabym tą krzyżową Temat: PKS w Internecie? [...] :zadzwon do Informacji PKS... :na stronie Zakopanego sa rozklady PKSow, na stronach UM Bytom i UM Gliwice :tez, pewnie na stronach innych miast rowniez Nie tylko w Internecie ale w teletext'cie PTV (TVP Regionalna - Poznan) sa rozklady: Pozdrawiam Temat: Creamfields, 07.07.2007r., Wrocław Kriss mi znalazlo tylko pociag posp z Kraka, ktory jest w Katowicach o 15.15, a w K-K 16.18. We Wrocku jest o 18.03 Tym jedziecie?! On wali do Gorzowa Wlkp. Jeszcze dokladnie musze obadac rozklad u mnie na PKP. Jak cos to sie dosiadam do Was Szkoda, ze Aś nie jedzie(sz)... Ale milo, ze beda inne osoby ze Slaska, wiec ten B4 mozna juz w pociagu hehe jak rok temu Ja tez chyba plakietke AA sobie przykleje, bo nastepnego dnia musze zdazyc na popoludniowke do roboty k.... Pozdro! Jeszcze sie of korz zgadamy Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy
Temat: [Gorzów] Studenci stracili kolejowe połączenie z Poznaniem Na wniosek Urzędu Marszałkowskiego PKP wycofało z rozkładu niedzielny pociąg z Gorzowa do Krzyża o godz. 15.46. - Od poniedziałku zaczynam zajęcia. W niedzielę właśnie tym pociągiem miałem wracać do Poznania. Patrzę, a w rozkładzie pociągu nie ma - denerwuje się student z Gorzowa. Połączenie było szczególnie popularne wśród studentów dojeżdżających do Poznania. Po pierwsze, ze względu na skomunikowanie z pociągiem osobowym z Krzyża do Poznania o godz. 16.52, bilet studencki kosztował nieco ponad 12 zł, a nie 20 zł, jak w przypadku dwóch pospiesznych. Po drugie, podróż z Gorzowa do Poznania dwoma osobówkami zajmowała 2 godz. i 24 min, a dwoma pospiesznymi - 2 godz. i 44 min. Od lipca pociąg kursuje jednak tylko w dni powszednie. Co ciekawe, pociąg z - Wyniki badań potoku podróżnych wskazały, że to pociąg typowo pracowniczy, Temat: Kolej remontuje nasze tory
Jagular Temat: MPE 38207 Zakopane - Szczecin 3) Potem czesc do ZG tez awansowala do bycia Ex Chrobrym, a wagon do 4) Potem z tego wypączkował Lubuszanin, a wagon(y) do Gorzowa były juz Mógłby ktoś podesłać na priva skan z cegły dla tego okresu (linia 343) Tak BTW. to władze samorządowe próbowały przekonać PKP (przed Temat: [Gorzów Wielkopolski] W sobotę mikołajkowy tramwaj linii 4 http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,36844,4737295.html Miejski Zakład Komunikacji i Gorzowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej zapraszają na przejazd "Mikołajkowym tramwajem". Świąteczny wagon kursować będzie w sobotę 8 grudnia na trasie linii 4: Walczaka - Dworzec PKP. - Dla najmłodszych Święty Mikołaj przygotował słodkie upominki, zaś sam przejazd umilać będą kolędy. W tramwaju będą wykonywane także zdjęcia ze Świętym Mikołajem, które potem będzie można otrzymać drogą elektroniczną na podanego maila - mówi Jolanta Mikołajko z MZK. Przejazd tramwajem jest bezpłatny! A oto rozkład jazdy. Odjazd z pętli Silwana: 14.59, 15.56, 16.51 i 17.48. Odjazd spod dworca PKP: 15.29, 16.25, 17.21, 18.17. Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych Czy wie ktoś jaka w ogóle jaka situacja z likwidacją linii kolejowych tu w Polsce? Czy prawda że są plany zamknięć około 6,000 kilometrów? CR PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja Mnie też ciekawi jaki ten pociąg ma obłożenie. Najciekawsze jest to, że Cieszyn nie ma żadnego regularnego połączenia z Czeskim Cieszynem komunikacją miejską tylko w soboty ( z racji targu ) 5 kursów rano z Czeskiego Cieszyna i po południu pięć do Czeskiego Cieszyna i to wszystko. Wiele osób mówi o tym, że regularna komunikacja między miastami by się przydała i wedłyg mnie PKP mogłoby na tym skorzystać bo bilet w cenie 2 zł na tą relację nie jest wygórowany PKS bierze 3 zł No i układ połączeń (według mnie) Cieszyn - Czeski Cieszyn 6.45 9.15 12.15 14.15 16.15 18.00 Czeski Cieszyn - Cieszyn 6.55 9.55 12.55 14.55 16.55 18.10 [ Dodano: Czw Sie 28, 2008 15:26 ] UWAGA UWAGA INFORMACJA POTWIERDZONA, ALE NIE WIADOMO CZY SIĘ ZIŚCI, BO WIADOMO, ŻE W PKP NIC NIE JEST PEWNE NAWET W LISTOPADZIE. Od nowego rozkładu jazdy będzie kursować nocny pociąg międzynarodowy Stanisław Moniuszko relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Lichtenberg przez Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Toruń, Krzyż, Gorzów Wlkp, Kostrzyn. W Krzyżu dołączane będą do niego wagony relacji Kraków - Berlin i Gdynia - Berlin, Kaliningrad - Berlin, a wyczepiane wagony Warszawa - Świnoujście. Pociąg ma wyjeżdżać z Warszawy o 22 w Berlinie o 8, a z Berlina o 21, w Warszawie po 7 Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni, ale nie znalazlem tego, czego szukalem. Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl). Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen... od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)... W szczegolnosci interesuja mnie trasy: 1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw), 2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno, 3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa), 4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn, 5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno 6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana, albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc? PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja Dużą zmianą jest to, że posp. "Hetman" będzie kursował w relacji Rzeszów - Gorzów Wielkopolski. Tak więc stacje typu Tarnobrzeg, Mielec zostaną kompletnie bez pociągów pospiesznych, bo ten był dotychczasowo jedynym. Przez skrócenie "Galicji" do Rzeszowa praktycznie po godzinie 16.30 (po "Światowidzie") nie będzie żadnego bezpośredniego pociągu PKP PR do Przemyśla. I chyba "Cegielski" zniknął? Nie wiem jak na całej trasie, ale wg rozkładu na podkarpackich torach go nie będzie. Doszedł jakiś nowy pośpiech jadący przez Podkarpacie na kilka minut przed Pieninami. Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca | http://www.lubuskie.pl/pl/inc/aktualnosci1.inc.php? | 16.03.2008 r. na trasie Zielona Góra - Krosno Odrzańskie - Gubin - Jedno pytanie - czy szynobus ten będzie podsyłany z Gorzowa? W sumie ----------------------------------------------------------------------------- www.pkp-kostrzyn.blog.onet.pl Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Na stronie PKP Intercity pojawił się zarys rozkładu jazdy pociągów pospiesznych: http://www.intercity.pl/pubfile/D/wykaz_pociagow_m.pdf i http://www.intercity.pl/pubfile/D/RJ2009.pdf . Z tego co do tej pory przejrzałem wynika kilka ciekawostek: Karkonosze wydłużone do Białegostoku, Oleńka sezonowo do Kłodzka przez Nysę, Kordecki z TLK będzie pośpiechem do Białegostoku [ Dodano: 01-12-2008, 13:25 ] Inne nowinki: Niemen z Poznania do Lublina, Reymont Łódź Kraków /Katowice, Wolin sezonowy Kraków Świnoujście, Hetman z Rzeszowa do Gorzowa Wlkp, Orkan sezonowy z Kołobrzegu do Bielska B. i Raciborza p. Ostrów Wlkp, Prosna Wrocław - Warszawa p Łódź, sezonowy Szczecin - Kłodzko p. Zieloną Górę Węgliniec, Podhalanin sezonowy Szczecin - Zakopane / Wisła, sezonowy z Kołobrzegu do Kielc p. Łódź Tomaszów Maz Radom Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Zobaczymy, jak w obecnym rozkładzie jazdy PKP IC da sobie radę z połączeniem Szczecin- Kłodzko tu trakcja spalinowa występuje dwukrotnie. Jeżeli to wypali, to BACHUS też. [ Dodano: 06-04-2009, 23:31 ] Do sdwoich propozycji dodaję kolejną tabelę Kostrzyn- Gorzów Wlkp- Krzyż- Piła. Oczywiście nie uwzględniam tu pociągów regionalnych, ale osobowe też są. Tutaj to już jest totalna rewolucja. Temat: Przecieki z SkyscraperCity
"Hetman" kursować będzie w relacji Rzeszów - Gorzów Wlkp. z grupą wagonów Za wniosek racjonalizatorski należy nam się 4000 zł, ja się swojej Tylko ktoś jeszcze do tego wymyślił, że zamiast kończyć w Dębicy, te Pozdrawiam, Temat: Zielona Góra - Szczecin (monolog) Witam Kilka dni temu za namową mojego najmłodszego syna pojechaliśmy na wycieczkę pociągiem do Szczecina. Wydaje mi się że niedługo całkiem zamkną ten odcinek, teraz jedzie się 206 km w 4 godz i 15 minut, porażka.... Z Zielonej do Rzepina jedziemy 1h 10min, oczywiście 40-60km/h. W Czerwieńsku dyżurny przynosi do loka rozkaz, następne zwolnienia okresowe do 20km/h... i tak już prawie do samej Dolnej Odry, gdzie niegdzie na odcinkach 3-5 km wyczuwam "setkę". Co się dzieje z tym kawałkiem torów? Czy PKP zapomniało że tam jeżdżą też osobowe i pośpiechy??? Może się czepiam, ale te ponad cztery godziny jazdy wywołały u mnie prawie nerwicę:) Druga sprawa: Gorzów Wielkopolski - miasto wojewódzkie, Zielona Góra - jeszcze większe miasto, "podlegające" pod to pierwsze. Bardzo się zdziwiłem gdy na rozkładzie nie mogłem znaleźć połączenia między tymi dwoma strategicznymi wobec siebie miastami, jednak 9436 rozwiało moje wątpliwości - NIE MA TAKIEGO POŁĄCZENIA - kolejna porażka. Zarabiają busiarze i PKS bo podobno dopiero w planach jest zakup szynobusów które mają te miasta połączyć. Gratulacje dla PKP i samorządów.... Zniesmaczony Temat: Szynobus rozpoczyna regularne kursy już w poniedziałek Nie da się z tego powodu, że w Międzyrzeczu po tygodniu wyglądał by tak
Temat: Koniec z "przekombinowanymi" (z cyklu: cieknie...)
Pierwsze zaostrzenie tj. zakaz kupowania biletu z od jednej do drugiej Co do drugiego to powiem tylko jedno UOKiK będzie miał co robić!!! Spróbuj w weekend dojechać z Gorzowa Wlkp. do Wolsztyna. Najkrótszą Podsumowując organizacje prokolejowe już powinny się zabierać za pisanie Temat: Lubuski ZPR lekceważy pasażerów! Gorzów Wlkp.: PKP kombinuje jak koń pod górkę Po raz kolejny zepsuł się szynobus obsługujący linię z Gorzowa do Zbąszynka, a z listy pociągów do Krzyża wypadł popołudniowy kurs. Oprócz autobusów zastępczych zapewnionych przez PKP, pasażerowie mają do wyboru też PKS, a także prywatnego busa, kursującego między Gorzowem i Międzyrzeczem. Pan Jacek z Międzyrzecza podchodzi do sprawy ze stoickim spokojem. - Ile razy to już było, że musieli na tej trasie podstawiać autobusy... Te szynobusy chyba są za delikatne, że się tak często psują. Teraz jakoś sobie radzimy. Gorzej będzie po wakacjach, gdy młodzież zacznie jeździć do szkół - mówi. Grzegorz Dwojak, dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze: - Nie mieliśmy czym zastąpić szynobusu. Jeden stoi w naprawie od lutego, drugi od maja, trzeci ma awarię silnika. Interweniujemy w Poznaniu o przyspieszenie remontu, ale nie potrafię powiedzieć, kiedy szynobus wróci na tory - mówi. Lepsze wiadomości ma Bogdan Mucha, kierownik wydziału transportu w departamencie gospodarki i infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze. - O ile się orientuję, dziś jeden szynobus ma być odebrany z naprawy i w środę powinien wrócić na trasę - powiedział nam wczoraj. Częste awarie tłumaczy nie delikatnością pojazdów, tylko podkładaniem przeszkód pod koła i obrzucaniem kamieniami przez wandali. Nic konkretnego dyrektor Dwojak nie może jednak obiecać pasażerom, którym po lipcowej korekcie rozkładu jazdy, wypadł ważny dla nich pociąg na trasie Gorzów-Krzyż. - Kończę pracę po 17.00 i później. Odpowiadał mi odjazd o 17.50. Teraz tego pociągu nie ma, jest dopiero o 19.15, który na dodatek ciągle się spóźnia. Jestem w domu po 20.00 - pożaliła się nam Jolanta Jezierska, która codziennie dojeżdża do pracy. W podobnej sytuacji jest kilkadziesiąt osób, którym brak tego pociągu bardzo dokucza. - Po prostu dostajemy z Urzędu Marszałkowskiego tyle pieniędzy, ile dostajemy i musimy się w nich zmieścić. Następna korekta rozkładu jazdy będzie w sierpniu, ale wtedy pociąg o 17.50 jeszcze chyba nie wróci. Może dopiero w październiku, bo będą też nowe szynobusy - odpowiada dyr. Dwojak. Źródło: Gazeta Lubuska Temat: Czerwcowa korekta RJ Przedstawiamy rozkład PKP po zmianach Od niedzieli obowiązują korekty w kursowaniu pociągów regionalnych na terenie województwa. Aby poprawić powroty młodzieży szkolnej z Żar w kierunku Tuplic. W dni robocze wprowadzono nowy pociąg relacji Żary - Tuplice, który odjeżdża z Żar o 15.30. Pociąg powrotny Tuplice - Żary przyjeżdża do Żar o 16.30, co umożliwi przesiadkę na pociągi do Jeleniej Góry i Zielonej Góry. W związku z tą zmianą pociąg relacji Legnica - Tuplice - Legnica w dni robocze został skrócony do stacji Żary, a w weekendy i święta pojedzie tak jak dotychczas, czyli do Tuplic. Aby poprawić komunikację Żar i Żagania z Wrocławiem oraz Zgorzelcem na stacji Węgliniec i Legnica. Popołudniowy pociąg z Jeleniej Góry do Zielonej Góry odjeżdża z Węglińca 20 minut później tj. o 16.02, po przyjeździe pociągów regionalnych z Wrocławia o 15.58 i Zgorzelca o 15.48. Ponadto od 1 marca w Legnicy dogodnie skomunikowano przyspieszone pociągi Drezno - Wrocław - Drezno z pociągami regionalnymi z kierunku Żar i Żagania. Uzyskano następujące połączenia z Wrocławiem: * Żary 8.00 - Żagań 8.15 - Legnica 9.38 - Wrocław - 11.00 * Tuplice 12.56 - Żary 13.18 - Żagań 13.33 - Legnica 15.19 (15.53 - Wrocław 17.00) * Żary 18.08 - Żagań 18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00) * (Wrocław 13.05 - Legnica 14:06) 14.15 - Żagań - Żary. Pociąg z Cottbus do Żagania przyjedzie o godzinę wcześniej, co umożliwi przesiadkę na ostatni pociąg w kierunku Legnicy. W rezultacie uzyskane zostanie następujące połączenie: Cottbus 16.25 - Tuplice 17.13 - Żagań 17.55/18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00). Aby uzyskać dodatkowe skomunikowanie Gorzowa Wlkp. z Warszawą na stacji w Zbąszynku. Pociąg odjeżdżający dotychczas ze Zbąszynka o 16.25 po korekcie odjedzie o 15.16, po przyjeździe z Warszawy expressu do Berlina. W związku z tą zmianą korekcie ulegnie rozkład jazdy pociągu jadącego z przeciwnego kierunku, który odjedzie z Gorzowa Wlkp. o 13.39 i w Zbąszynku zostanie skomunikowany z pociągiem regionalnym do Poznania odjeżdżającym o 15.20. Źródło: gazetalubuska.pl Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin, Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi. - Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między Zmiany od 9 grudnia Anna Kosek - POLSKA Głos Wielkopolski http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html Temat: SA105-101 się popsuł...
Temat: ZNTK Poznań idzie w ślady Kolzamu Gazeta Wyborcza > Gorzów Wielkopolski Szynobusy widmo Maja Sałwacka 26-01-2005 , ostatnia aktualizacja 26-01-2005 19:19 Mamy dwie wiadomości dla podróżnych czekających na szynobusy, które połączą Zieloną Górę z Gorzowem. Zła jest taka, że nie wiadomo, kiedy ruszą, bo producent ich jeszcze nie zrobił. Dobra to ta - że z powodu tego spóźnienia zapłacimy za nie o 650 tys. zł mniej. Producent - Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu - zobowiązał się przekazać nam jeden mały szynobus pod koniec listopada ub. roku, drugi (też mały) w połowie grudnia, a trzeci (dwuczęściowy) - do końca stycznia. Do tej pory nie dostaliśmy żadnego. Powodem opóźnienia jest, jak tłumaczy producent, m.in. brak niektórych części. - Zgodnie z umową za każdy dzień zwłoki od każdego pojazdu poznański zakład zapłaci województwu jedną dziesiątą procenta wartości szynobusu - mówi Piotr Tykwiński, dyrektor departamentu gospodarki Urzędu Marszałkowskiego. O jakie kwoty chodzi? Za dwa mniejsze - po ok. 2,5 tys., za większy - blisko 6,5 tys. Do dziś na dwóch mniejszych "zarobimy" 250 tys. zł. Ale największą karę - ok. 400 tys. zł - zapłaci producent za największy szynobus, który, jak już wiadomo, pojawi się z blisko dwumiesięcznym poślizgiem. Na co marszałek przeznaczy zaoszczędzone pieniądze? - To pytanie raczej do skarbnika. Ale myślę, że zostaną w dziale "komunikacja". Co roku do przewozów regionalnych dokładamy 17,5 mln. Tam te pieniądze na pewno się przydadzą - zapewnia Tykwiński. Marszałek postanowił chuchać na zimne i do poznańskich zakładów wysłał swojego specjalistę. - Będzie czuwał nad produkcją i sprawdzał, czy do szynobusów trafiają zamawiane przez nas podzespoły - tłumaczy Tykwiński. Szynobusy, zgodnie z nowym rozkładem PKP, mają kursować na trasach Kostrzyn - Krzyż oraz Zielona Góra - Gorzów przez Zbąszynek i Międzyrzecz. Na razie zastępują je autobusy. - Jak tylko szynobusy pojawią się, natychmiast je zarejestrujemy i ubezpieczymy. Następnego dnia wyruszą w trasę - zapewnia Tykwiński. Liczy na to, że pierwszy pojazd pojawi się już w lutym. Największy szynobus kosztuje 6,3 mln zł. Mieści 200 pasażerów (w tym 100 miejsc siedzących). Jest wyposażony w ogrzewanie nawiewne i klimatyzację. Dwa mniejsze (po 90 miejsc, w tym 44 siedzące) kosztują ok. 2,6 mln. Temat: Konflikt na linii PKP - UM Konflikt na kolei Konflikt na linii PKP - Przewozy Regionalne - Urząd Marszałkowski. Urząd Marszałkowski żąda wyjaśnień od PKP dlaczego pasażerowie są nienależycie obsługiwani. PKP winę zrzuca na częste awarie szynobusów i żąda 650 tysięcy złotych. Urząd Marszałkowski o tej kwocie dowiaduje się dopiero od nas. Szynobusy miały w lubuskiem rozwiązać problemy komunikacyjne. Stało się jednak inaczej. Codziennie psują one krew wielu pasażerom. Takie sytuacje zdarzają się niemal codziennie w całym regionie Powód problemów to awarie szynobusów. Tylko w ostatnich kilku miesiącach zdarzyło się kilkaset awarii. Dni, w których ich nie było, należą do rzadkości. Dlaczego szynobusy, które wprowadzono do rozkładu jazdy całkiem niedawno, tak często się psują? Dyrekcja PKP oraz Urząd Marszałkowski na ten temat mają całkiem odmienne zdanie. Gdy szynobus stoi w naprawie, na drogi wyruszają autobusy. Często nie tylko wydłużają podróż, ale także więcej kosztuje to PKP. Mimo, że województwo dla PKP dało w ubiegłym roku ponad 20 milionów złotych, starty wyniosły 650 tysięcy. Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski tą kwotą i żądaniami jest zaskoczony. i zbulwersowany. Problem mógłby rozwiązać zakup kolejnych szynobusów. Jeden niedługo przyjedzie do lubuskiego, ale potrzebne są kolejnym, które będą pełniły funkcje rezerwy. O stworzeniu rezerwowego taboru Urząd Marszałkowski na razie jednak nie myśli. O tym Andrzej Loch. źródło: TVP3 Gorzów Wielkopolski mój komentarz: w wątku "Lubuskie PKP lekceważy pasażerów" Temat: Kilka pytań o Warszawę i dopłata do biletu (przedłużenie trasy) Sorry, może dla Warszawiaka są to rzeczy oczywiste jednak nie dla mnie :(( 1. Dlaczego HAFAS nie podaje odległości pomiędzy stacjami na terenie aglomeracji W-wskiej? HGW
Temat: Lubuskie Trójmiasta i szybka kolej miejska To może przynajmniej na linii Żagań - Nowa Sól uda się reaktywować połączenia pasażerskie. Co do planów rozwoju SKM, to jak można się było tego spodziewać - cisza Jedyną dobrą wiadomością w sferze połączeń kolejowych i infrastruktury w Lubuskiem jest ta: Jest szansa na większy komfort jazdy koleją (wak) Od 22 grudnia ub.r. kolejami regionalnymi zarządzają samorządy. To około 70 proc. całego majątku PKP, należącego wcześniej do Skarbu Państwa. Na razie trwa przejmowanie majątku oraz pracowników. Już wyliczono, że marszałek lubuski przejmie i będzie zatrudniał ponad 520 osób, w tym prawie 80 maszynistów. Chce też, by zarządzany przez niego zakład kolejowy miał kilkadziesiąt wagonów i 25 zestawów elektrycznych. Na razie ma też dziewięć autobusów szynowych, ale w najbliższych latach chce dokupić dalszych siedem szynobusów. Co też istotne, nowy zakład dostanie nowoczesny warsztat naprawczy w Rzepinie. Co z pracownikami Zmianą właściciela PKP zaniepokojeni są pracownicy. Szef zakładowej ,,Solidarności'' Zbigniew Spurgiasz powiedział nam: - To naturalne, że ludzie, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu, martwią się o pracę oraz zarobki. Istotne jest też czy zachowamy dotychczasowe przywilej jak chociażby prawo do tańszych biletów czy ekwiwalent węglowy. Oczekiwania nasze są duże. Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i Infrastruktury Bogdan Mucha zapewnia, że byli pracownicy Zakładu Przewozów Regionalnych oraz przejęci z PKP Cargo maszyniści nie powinni się martwić o pracę. - Nie chcemy ograniczać połączeń, wręcz je zwiększymy. Tym bardziej, że zakupimy nowe szynobusy. Dlatego każdy, kto chce pracować, znajdzie zatrudnienie. Korzyści dla pasażerów Mucha nie ukrywa jednak, że planowana jest restrukturyzacja i przegląd stanowisk. Zrobi to wspólna komisja marszałka i załogi. Osoby, których stanowiska okażą się zbędne, będą miały szansę na przekwalifikowania i zdobycie nowego zawodu. - Mamy na to dużo pieniędzy - zapewnia Mucha. A czy na zmianie właściciela zyskają pasażerowie? Mucha zapewnia, że tak. I wylicza: 1. Już w tym roku dwa nowe szynobusy trafią na najbardziej obciążoną linię między Kostrzynem a Krzyżem. Zastąpią one stare wagony i lokomotywy. 2. Pojawi się bezpośrednie połączenie Gorzowa z Poznaniem. 3. Podobne bezpośrednie połączenia mają być uruchomione między Zielona Górą a Cottbus oraz Gorzowem Wlkp. a Berlinem. 4. W nowym rozkładzie znajdzie się więcej pociągów. Źródło: gazetalubuska.pl Temat: Jest szansa na większy komfort jazdy koleją W dzisiejszym wzdaniu Gazety Lubuskiej ciekawy artykuł, w czasach gdy bardziej likwiduje się połączenia niż inwestuje w nowe: http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090204/POWIA... Jest szansa na większy komfort jazdy koleją Od 22 grudnia ub.r. kolejami regionalnymi zarządzają samorządy. To około 70 proc. całego majątku PKP, należącego wcześniej do Skarbu Państwa. Na razie trwa przejmowanie majątku oraz pracowników. Już wyliczono, że marszałek lubuski przejmie i będzie zatrudniał ponad 520 osób, w tym prawie 80 maszynistów. Chce też, by zarządzany przez niego zakład kolejowy miał kilkadziesiąt Co z pracownikami Zmianą właściciela PKP zaniepokojeni są pracownicy. Szef Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i Infrastruktury Bogdan Korzyści dla pasażerów Mucha nie ukrywa jednak, że planowana jest restrukturyzacja i przegląd A czy na zmianie właściciela zyskają pasażerowie? Mucha zapewnia, że Temat: Gdyby tak jeszcze jeden pośpiech ? (ZDOKP)
tym rzem stwierdze ze na zmiane loka potrzeba az 10 min :)
Pozdr. ! Temat: PRZYPOMINAM
Można podać wiele przykładów takich pociągów np. rzeźnia Bielsko-Biała - Poza tym z powodu ograniczania ilości przewozów na liniach lokalnych Czyli Ministerstwo Transportu, UOKiK, NIK, wszelkiej maści posłowie i Ludzie róbmy coś bo w przeciwnym wypadku w tym kraju już się nie da Należy też pokazać w jaki sposób inne zarządy kolejowe, starają się Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Nie rozumiem zachowania nie których osób z Zielonej Góry odnośnie pociągów Ślązak, Bahus. A w szczególności domagania się aby Ślązak jeździł tylko do Zielonej Góry. W gwoli wyjaśnień, to nie jest pociąg zielonogórski. Jest to pociąg mający (na co nawet nazwa wskazuje) za zadanie połączyć miasta strikte śląskie takie jak Wrocław czy Katowice z południowym wschodem Polski. A z racji ukłonu ze strony PKP i bardzo dobrej decyzji jego początek ustalono na Zieloną Górę a nie na Wrocław , aby jeszcze lepiej wyglądała frekwencja. Dopominanie się aby Ślązak jeździł tylko z Zielonej Góry jest śmieszne. Wy jako mieszkańcy tego niespełna 120 000 miasta macie połączenia do Przemyśla, Warszawy, Gdyni, Terepola w sezonie do Szczecina. Na pewno to nie wiele jak na miasto częściowo wojewódzkie, ale co mają powiedzieć mieszkańcy Gorzowa Wlkp. którzy są w gorszej sytuacji? Albo Legnicy, która jest nie wiele mniejsza od Zielonej Góry? Pamiętajcie ludzie ze Zgorzelca, czy Legnicy też potrzebują dojechać do Krakowa czy Katowic i podzielenie Ślązaka na dwie części to idealne rozwiązanie dla zarówno Zielonej Góry jak i Zgorzelca. I nie powinno się tego w ogóle zmieniać. Co więcej na takiej samej zasadzie powinien jeździć pociąg BOLKO w relacji Zgorzelec/ Zielona Góra- Lublin Gł. NAtomiast Bahus powinien zostać koniecznie wydłużony do Jeleniej Góry, przez Żary. Jelenia Góra, śmiem twierdzić z racji swojego potencjału turystycznego jest dużo ważniejszym dla Polaków targetem od Zielonej Góry,a ma tylko jeden, podkreślam jeden cało roczny pociąg pośpieszny do Warszawa z łącznikiem do Gdyni. Wg mojej oceny wspólnie powinniśmy dążyć do tego , aby rozkład był jak najbardziej optymalny, czego nigdy nie osiągniemy mówiąc aby komuś coś zabrać i dać nam. Nie tędy droga. Zarówno Zielona Góra, jak i Zgorzelec, oraz Legnica jak i Jelenie Góra z Wałbrzychem potrzebują takich samych pociągów do Warszawy, Gdyni, Krakowa, Szczecina, Lublina. To powinny być obowiązkowe codzienne relacje z każdego z tych miast. I w tym przypadku największą sztuką jest kompromis, na nim należy opierać jakiekolwiek planowanie rozkładu jazdy. Temat: Odwolane pociagi Lubań Sł. - Zgorzelec Cholera, nie zdazylem sie przejechac!
odwołać na odcinku Chabówka - Rabka Zdrój - Chabówka To do Rabki ich zdaniem nikt nie jezdzi? Jeszcze sprzed kilku lat pamietam odwołać na odcinku Działdowo -
ZbÂąszynek - Gorzów Wlkp. odwołać na całym odcinku Horror. Jelenia Góra - Zielona Góra pociÂąg prowadzić w dwu
3. 66423 Lębork (8.41) - Łeba (9.42) całym
2. poc. nr 33123, 33129, 33122, 33128 rel. Jarocin - Leszno - Jarocin Ogólnie: nóż się w kieszeni otwiera. JEDYNA NADZIEJA TO FAKT, ŻE ŻADEN SAMORZĄD NA MIESIĄC PRZED WYBORAMI SIĘ NA MK Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin
Dziki Zachód po prostu... A niektórzy to idealnym systemem funkcjonowania
Ciekawostka. Są to przedsiębiorstwa działające w rejonach, w których to skladam najszczersze gratulacje!!! pozdrówka Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 EXIMUS BIESZCZADY według mojego projektu jadą ze Zgorzelca przez Jelenią Górę, Świdnicę, Nysę, Katowice i dalej łączone z Przemyślem przez Rzeszów, a SLĄZAK ciągnąby wagony z Zielonej Góry do Zagórza więc to nie to samo. Co do BIESZCAD to trasa nie jest egzotyczna. Pamięta, jak jeździł nią pociąg Kraków- Lipsk Co do pociągu przez Podsudecką ja póściłem wagony do Jeleniej Góry od Galicji z Rezszowa z rozdzielaniem w Kedzierzynie Koźlu. Wiem o Podsudeckeij bardzo dobrze, bo sam użeram się z PKP IC co do tego pociągu i moim zdaniem powinioen być to pośpieszny, a trasa Gliwice- Szklarska to połączenie relacji pociągów Gliwice- Wrocław i Wrocław- Jelenia Góra z wydłużeniem do Szklarskiej.Pociągi ze Szklarskiej Poręby mają rację bytu tylko jadąc w stronę Wrocławia czy Opola ewentualnie w stronę Zielonej Góry i Żar- w żadnym innym nie wygenerują potoku podróżnych!!! Twierdzisz, że w PRZEMYŚLANINIE wagony z Zielonej Góry nie wypaliły by. Ja bardzo często wracałem tym pociągiem z zajęć na studiach w Krakowie. Widziałem, jak bardzo wypróżnia się ten pociąg we Wrocławiu. Widziałem jak wiele osób jechało tym pociągiem do Kostrzyna, Wolsztyna, Rzepina czy Gorzowa Wlkp. Wygenerowanie trzech wagonów do Zielonej Góry przez Nadodrzankę to nie byłby problem. Jestem z okolic Jeleniej Góry i mówię stanowczo NIE dla wagonów w tym pociągu do Szklarskiej Poręby. [ Dodano: 02-04-2009, 15:18 ] SZYNDZIELNIA według mojego rozkładu jedzie przez ODRZANKĘ do Zielonej Góry ale prosto z Wrocławia odrazu na Głogów. Moim zdanie ta trasa dowiezie do Zielonej Góry pasażerów szybciej. A na Legnica- Głogów- Zielona Góra puściłem już wcześniej PIONIERA, który będziemoim zdaniem lepszą alternatywą dla tej linii. [ Dodano: 02-04-2009, 15:21 ] ŻAK może być również pociągiem studenckim dla studentów z Jeleniej Góry, Wałbrzycha udających się lub też wracających z uczewlni wrocławiskich czy opolskich. HETMANEM też jeździłem i wiem że dużo ludzi jedzie nim do Jeleniej Góry przesiadając się późnej we Wrocławiu dlatego uważam że powinien być wydłużony do Jeleniej Góry codziennie. [ Dodano: 02-04-2009, 15:24 ] OLEŃKA właśnie nie powinna startować z Kłodzka. Stacja w Kłodzku nie generuje zbyt dużej ilości pasażerów większość jedzie do Międzylesia czy Bystrzycy Kłodzkiej. Temat: Mieszkańcy Gorzowa Wlkp. chcą kolei do Berlina Mieszkańcy Gorzowa Wlkp. chcą kolei do Berlina Od grudnia linię kolejową Berlin-Kostrzyn będzie obsługiwał nowy, prywatny przewoźnik. Czy mieszkańcy Gorzowa Wlkp. będą mogli bezpośrednio dostać się do Berlina wygodnymi, czystymi i szybkimi pociągami Bombardier Talent? Niemcy są za, ale na pewno nie nastąpi to w tym roku. Gorzów Wlkp. przystąpi wkrótce do polsko-niemieckiego ugrupowania, które będzie walczyć o uruchomienie połączeń kolejowych do Berlina. Będzie to Europejskie Ugrupowanie Interesów Gospodarczych (EUIG), czyli organizacja prawa europejskiego służąca ułatwianiu i rozwojowi działalności gospodarczej między partnerami w Europie. A tymi partnerami będą m.in. Urząd Marszałkowski, miasto Gorzów, Witnica polskie firmy, Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa, niemieckie gminy i instytucje jak np. okręg Berliński Marzahn-Hellersdorf a także Regionalna sieć Wschodniej Brandenburgii Deutsche Bahn Netz czy regionalna kolej Niederbarnimer Eisenbahn AG. To właśnie ten prywatny przewoźnik wygrał w Niemczech przetarg i do zmiany rozkładu w grudniu tego roku ma przejąć obsługę linii kolejowej z Berlina do polskiego Kostrzyna. - Zapytaliśmy, czy skoro i tak muszą załatwiać homologacje i pozwolenia na wjazd do Kostrzyna, nie planują też przedłużyć trasy pociągu do jednej ze stolic regionu – mówi Piotr Tykwiński, dyr. Departamentu Gospodarki w Urzędzie Marszałkowskim. Trasę z Berlina do Kostrzyna obsługiwać będą cztery pociągi Bombardier Talent. Do Gorzowa jeździłyby więc również te bardzo nowoczesne pojazdy niskopodłogowe, z klimatyzacją, miejscem dla wózków i rowerów czy toaletami przystosowanymi dla niepełnosprawnych. - Sprawa jednak nie jest taka prosta. Przede wszystkim chodzi o kwestię dotacji. Operator wygrał przetarg w Niemczech, ale ktoś musiałby pokryć koszty wydłużenia trasy, do tego dochodzi również m.in. sprawa zmiany rozkładu jazdy. Samorząd Wojewódzki natomiast i tak wyda ponad 20 mln na dotację do połączeń regionalnych, i 15 mln na zakup nowych szynobusów. Są jednak szanse, że uda się uruchomić połączenie z Berlinem bez dotacji – wyjaśnia. Opłacalność połączenia z Gorzowem Wlkp. będzie z pewnością zależeć od liczby pasażerów, ale też kalkulacji kosztów wynajęcia linii, opłat za korzystanie z dworców itp. Kiedy więc będziemy mogli wreszcie pojechać bezpośrednim pociągiem z Gorzowa do Berlina i z powrotem? - Niemcy czekają. Są już teraz gotowi do uruchomienia takiego połączenia. Potrzebne są jednak uzgodnienia ze stroną polską poczynając od spraw technicznych po polskojęzyczną obsługę w pociągach – twierdzi Stanisław Owczarek, dyrektor Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej. Izba jest bezpośrednim koordynatorem tworzenia ugrupowania EUIG, które aktem notarialnym zostanie powołane już 27 kwietnia we Frankfurcie. – Pociąg jeździłby na tych samych zasadach, co ze Szczecina do Berlina, a bilet ważny byłby również na miejską komunikację w Berlinie – wyjaśnia dyr. Owczarek. Tylko wprowadzenie taryf niemieckich ma w tym wypadku sens. Za bilet wykupiony w kasie PKP do Berlina trzeba zapłacić ponad 100 zł. Tymczasem już przy wejściu na dworzec można spotkać "koników", którzy zbierają pasażerów do biletu grupowego kolei niemieckich z Kostrzyna do Berlina. Dołączając się do takiego biletu pasażer płaci jedynie 30 zł. To możliwe, bo kolej niemiecka ma bardzo korzystny system taryf. Za 24 euro można kupić bilet Berlin-Brandenburg Ticket, którym jeździ 5 osób bez ograniczenia kilometrów i przez całą dobę, a bilet jest ważny również w komunikacji miejskiej Berlina. Takie bilety od ubiegłego roku można kupić na Dworcu Głównym w Szczecinie. Tam już wcześniej było bezpośrednie połączenie z Berlinem, więc łatwiej było wprowadzić nowe, atrakcyjne bilety. Szczecin zresztą leży tuż przy granicy. Szczecińscy radni zdecydowali natomiast, że podobnie jak w Berlinie, również w Szczecinie pasażerowie mogą z takim biletem korzystać z miejskiej komunikacji. Ta współpraca się opłaciła, bo Deutsche Bahn np. w grudniu sfinansowała reklamę miasta w berlińskich gazetach, oraz na dworcach wśród pasażerów. Ugrupowanie, do którego przystępuje Gorzów Wlkp. i inne miasta stawia sobie za cel nie tylko doprowadzenie do kursowania bezpośrednich pociągów, ale również dbanie o rozwój turystyki i gospodarki na przyległych do linii kolejowej terenach, unowocześnienie dworców itp. źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Rzepin - Międzyrzecz - Międzychód reaktywacja?
Poza tym, OIDW to do Wędrzyna jeździły eszelony, tak więc zbyt wiele Dodatkowo - IMHO relacja Pszczew-Międzyrzecz jest trochę zbyt Zaintrygowany postem rozpoczynającym wątek znalazłem coś sprzed Data Lut 11, 2005 W tym tygodniu rozpoczelo sie oczyszczanie z krzewów linii kolejowej Nad torowiskiem kolo wsi Sw. Wojciech unosi sie warkot pil Pozdrawiam Temat: Koniec z "przekombinowanymi" (z cyklu: cieknie...)
Wygląda na to, że PKP rozwiązało swoje największe problemy, a teraz PS. mam prośbę, ponieważ sam nie mam łącza stałego i wyłuskiwanie adresów do Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Krajowe nowości spółki PKP Przewozy Regionalne Od 9 grudnia kursować będzie 3160 regionalnych pociągów osobowych, 350 pociągów pospiesznych krajowych oraz 180 pociągów międzynarodowych, w tym 154 w komunikacji przygranicznej.Nowe pociągi do Warszawy poprawią dojazd z wielu regionów kraju. „Branicki” będzie ostatnim z czterech porannych pociągów z Białegostoku i sprawi, że między godziną 5.05 a 8.05 pociągi w tym kierunku będą odjeżdżały co godzinę (powroty z Warszawy od 15.20 do 18.20). Między Krakowem i Warszawą do południa pociągi pospieszne jeżdżące przez Kielce (nie mylić z pociągami spółki PKP IC jeżdżącymi Centralną Magistralą Kolejową) kursować będą co dwie godziny. Stanie się tak dzięki nowemu pociągowi „Kazimierz Wielki”. Rano, najkrótszą trasą z Opola do stolicy przez Częstochowę, wyruszy „Mała Panew”. Z kolei poranny pociąg z Poznania zahaczy o województwo kujawsko-pomorskie, dzięki czemu bez przesiadki do Warszawy będą mogli dojeżdżać mieszkańcy Gniezna i Inowrocławia. W Toruniu dołączane będą bezpośrednie wagony z Grudziądza. To ostatnie miasto otrzyma też pociągi do Wrocławia („Wrocławianin”) i Krakowa („Warmia”). Inne nowości to: „Widawa” Łódź Kal. – Wrocław Gł. oraz popołudniowy pospieszny Kraków Gł. – Wrocław Gł.Nie tylko na białe szaleństwo, jak nazwa wskazuje, i nie tylko podróżnych z Wielkopolski zabierze do Zakopanego Narciarz”. Z Ostrowa Wielkopolskiego skręci do Łodzi, a tam do Tomaszowa Mazowieckiego. Pociąg stary, trasa zmieniona Niektóre pociągi pojadą zmienionymi trasami. „Kormoran” z Olsztyna zamiast do Raciborza będzie kursował do Wrocławia. Natomiast w Raciborzu, a nie w Gliwicach, skończy swój bieg „Hutnik”. Pociąg „Wiking” ze Szczecina zamiast do Szklarskiej Poręby dojedzie do Bielska-Białej. W sezonie „Cisy” z Warszawy zamiast do Chełma dojadą aż do roztoczańskiego Bełżca. Część pociągów w nowym rozkładzie będzie się składała z wagonów zmierzających do różnych miast, odczepianych po drodze. Na przykład „Stoczniowiec”, kursujący dotąd z Katowic tylko do Gdyni, będzie miał teraz także wagony do Chojnic. Podobne połączenie bez przesiadki PKP PR zorganizuje pasażerom chcącym się dostać z Podkarpacia do Legnicy i Zgorzelca; będą oni mogli skorzystać z pociągu „Ślązak” relacji Przemyśl – Zielona Góra. „Niegocin” z Wrocławia do Ełku zamiast przez Poznań pojedzie przez Łódź. Tędy z kolei będzie przejeżdżał „Jaćwing” z Wrocławia do Suwałk. Przez Toruń przestaną kursować „Niemen” Białystok – Bydgoszcz i „Doker” Gdynia – Katowice – oba zostaną skierowane przez Inowrocław.„Mieszko” z Poznania do Gdyni zabierze podróżnych z Wrześni. „Włókniarz” z Łodzi do Szczecina zamiast przez Ostrów Wlkp. pojedzie przez Kutno i Wrześnię. „Reymont” relacji Łódź – Kraków pomknie przez Tomaszów Mazowiecki i Centralną Magistralę Kolejową. Sezonowy pociąg Bielsko-Biała – Kołobrzeg w tym rozkładzie pojedzie krótszą trasą przez Poznań i Piłę. We Wrocławiu będzie miał doczepione wagony do Łeby. Z kolei jeżdżące latem i zimą wagony z Przemyśla do Jeleniej Góry zamiast przez Kłodzko dotrą przez Wrocław. Wakacyjny pociąg z Krakowa i Katowic do Ustki pojedzie od Częstochowy do Bydgoszczy przez Zduńską Wolę i Inowrocław. Dalej bez przesiadki Sporo pociągów będzie miało wydłużone trasy. Lublin ze Szczecinem połączą dodatkowo dzienny „Portowiec” i nocny „Wieniawski” (dodatkowo z wagonami z Kielc), z kolei „Kujawiak” połączy Lublin z Gdynią, „Kopernik” – Warszawę ze Szczecinem i Kostrzynem, „Konopnicka” – Łódź z Białymstokiem i Suwałkami, „San” – Przemyśl i Zamość z Bydgoszczą, „Hetman” – Zamość z Gorzowem Wlkp., „Antoni Blank” – Olsztyn z Kielcami, „Merkury” – Katowice ze Szczecinem, „Bosman” – Zakopane ze Świnoujściem, „Mamry” – Wrocław z Suwałkami, a „Albatros” – Malbork ze Szczecinem. Mieszkańcy Podbeskidzia pracujący w stolicy ucieszą się z wydłużonej trasy w piątkowe wieczory do Bielska-Białej pociągu „Kmicic”. W lecie warszawiacy będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia z Mikołajkami pociągiem „Mazury”. Źródło : Rzeczpospolita Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 57 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||