Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • grajcownia.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-gorzów wlkp-rozkład





    Temat: lubuskie - umiarkowany sukces w granicach mozliwosci :-)


    Wygodniej do stolicy

    Powrócą wagony sypialne z Gorzowa Wlkp. i Zielonej Góry do Warszawy, które
    PKP niedawno zlikwidowały.

    To jeden z efektów wczorajszego spotkania w biurze wicemarszałek Senatu
    Jolanty Danielak wicemarszałka lubuskiego Edwarda Fedki z wiceministrem
    infrastruktury Mieczysławem Muszyńskim. - Udało się załatwić, że w nocnym
    połączeniu kolejowym z naszych dwóch lubuskich stolic będą jeździły wagony
    sypialne do Warszawy - powiedziała "GL" wicemarszałek Danielak.


        Ciekawe w którym to nocnym połączeniu z Gorzowa Wlkp. do Warszawy
    powrócą wagony sypialne!? Reporteży "GL" chyba nie zauważyli, że od nowego
    rozkładu znikły wszystkie połączenia nocne!!! Ostatni pociąg wyjeżdżający z
    Gorzowa Wlkp. (w kierunku Krzyża) to jest osobowy do Krzyża o 19.48!! Tak
    więc zanim powrócą wagony sypialne to najpierw pociąg do Warszawy musi
    powrócić. Znowu redaktorzy coś namieszali, czy powrót "Kostrzewy" się
    szykuje??
    Ma ktoś jakieś przecieki na ten temat?





    Temat: slynna "czarna lista"


    http://www.pr.pkp.pl/news/story.php?id=221
    Pod tym adresem zamieszczona jest lista pociagow o najmniejszej frekwencji
    /wedlug badan PKP PR/.Lista ta zostala przedstawiona samorzadom.Publikacja
    na stronie www ma zwiazek z absurdalnymi zarzutami jednej z gazet
    wielkopolskich o istnieniu "tajnej,czarnej listy pociagow, ktore PKP PR
    chce w tajemnicy przed samorzadami zlikwidowac".


        Panie Leszku!

    http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/frek/lubuskie.pdf

        Interesuje mnie jeden prosty fakt na tej liscie, otóz poc. 78542 rel.
    Zagan - Gorzów Wlkp. jeszcze ani razu w tym rozkladzie nie pojechal, gdyz
    caly czas ma adnotacje "kursuje po ogloszeniu". Jak wiec mozliwe jest, ze
    znalazl sie na liscie pociagów o najnizszej frekwencji?! Co prawda pociagiem
    tym nie przejechal w tej relacji zaden pasazer, ale tez i nigdy w tym
    rozkladzie nie pojechal pociag z Zagania do Gorzowa. Jesli PKP kieruje sie
    tak rzetelnymi danymi, to pozostaje mi pogratulowac. Skad PKP wie, ze pociag
    ten bedzie niedochodowy, jesli nawet go jeszcze nie uruchomila?







    Temat: Likwidacje połączeń w całej Polsce od 1 lutego
    PKP - Od piątku nowy rozkład

    Wprowadzony zostanie między innymi pociąg "Ostrowianin" (z Wrocławia do Warszawy przez Ostrów Wielkopolski i Łódź Kaliską).

    Wydłużone o odcinek do Zgierza będą relacje niektórych porannych i popołudniowych pociągów z Łodzi do Poznania i z powrotem. Na stacjach Piła, Leszno, Ostrów Wielkopolski, Inowrocław i Kutno będzie więcej możliwości przesiadania się, a pociągi przyspieszone na linii Wrocław-Poznań będą miały nowe postoje.

    Wielkopolanie odczują też zmiany dotyczące województwa lubuskiego. Inne będą godziny i terminy kursowania na liniach Kostrzyn-Gorzów Wielkopolski, Krzyż- Kostrzyn i Gorzów Wielkopolski-Krzyż.
    W Wielkopolsce to jednak dopiero początek zmian. Kolejna korekta rozkładu jazdy wprowadzona zostanie 11 lutego i będzie związana z przejściem do następnego etapu modernizacji poznańskiego węzła kolejowego. Wtedy poprawki będą znacznie większe.

    Źródło: http://jarocin.naszemiasto.pl/wydarzenia/813419.html?ses_nm=12992239fae5d43b0d6770c76aa2c5cc



    Temat: SA105-101 się popsuł...


    Rozmawiałem z kierownikiem pociągu na ten temat. Po prostu nie mają w
    Zbąszynku lokomotyw. Taniej wychodzi wynając autobus, niż wynając
    lokomotywe
    od PKP Cargo.


    podobnie sprawa ma sie w przypadku defektu SA106 na Inowroclaw-Znin; w
    Inowroclawiu nie ma wagonow.

     Też mnie dziwi taka sytuacja... Niewiem czemu rozkładu jazdy


    na Gorzów - Zbąszynek nie dostosują pod szynobus (można by skrócić czas
    jazdy o dobre kilkanaście minut).


    Nie mozna skrocic czasu przejazdu z powodu zakutych lbow decydentow z PLK.
    To podobnie jak z predkoscia 60 km/h w WWK.


    W sumie to autobus zajeżdzał na każdy przystanek PKP. Kierpoć wychodził z
    autobusu i szedł na peron szukać ludzi. Jedyne miejsca gdzie nie zajechał,
    to Głębokie Międzyrzeckie (brak możliwości dojazdu autobusem),
    Trzebiszewo,
    Gorzów Wlkp. Karnin, Gorzów Wlkp. Zamoście.


    oczywiscie na ww przystankach brak jest megafonow... :-(




    --
    Piotr "Pechu" Peszek   peszek#drezyny.pl
                  www.gdynia.mm.pl/~pechu





    Temat: PeKaeSem ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę


    Czy może ktoś podać jakiś link na stronę PKSu gdyż interesuje mnie kurs w
    sobotę ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę. Tylko tak by rano

    ktoś
    zna rozkład jazdy i mi napisze?????

    Z góry dzięki.


    To tak się ucieka z obozu i jedzie zobaczyć bulwę w Gorzowie, oj nieładnie
    :-)(skorzystaj z PKP, jest 2 razy taniej, mogę Ci znaleźć połączenia na
    priva) Strony PKS-u nie znam

    ... czyli kolega znad morza.





    Temat: zmiany w rozkladzie jazdy - propozycje


    Czesc.
    Jezeli masz ciekawe propozycje dotyczace obowiazujacego rozkładu jazdy jak
    rowniez nowego - tj. na sezon 2002/2003 przedstaw je.
    Wszystkie sugestie zostana przekazane pracownikowi zajmujacemu sia
    tworzeniem oferty przewozowej w PKP Przewozy Regionalne (po czesci takze i
    mi pomoze w pracy)
    Gwarantuje, ze kazda z nich zostanie szczegolowo przeanalizowana.
    Przyjmuje propozycje dotyczące glownie wojewodztwa wielkopolskiego i ruchu
    miedzywojewodzkiego. Wszystkie pozostale propozycje wysle do odpowiednich
    Zakladow Regionalnych droga słuzbowa.
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Darek z Leszna.


    Byc moze juz na to za pozno ale proponuje:
    1.
    Pociag relacji Gorzow Wlkp.- Lodz Kaliska przmianowac na Gorzow Wlkp.-Lodz
    Kaliska / Wroclaw Glowny

    2.W ZPR Lublin
    pociag Zamosc-Wroclaw (nocny) opoznic i przetrasowac przez stalowa wole,
    uruchomic lacznik Zwierzyniec-Belzec skomunikowany z tym pociagiem.

    3.
    Pociag relacji Kostrzyn-Zamosc/Chelm moglby jechac 2 godziny wczesniej.

    Wiem ze juz odbyly sie jakies konferencje. Czy zapadly jakies decyzje? co
    wiadomo o zmianach?

    Pozdrawiam.
    Lukasz





    Temat: PeKaeSem ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę


    Czy może ktoś podać jakiś link na stronę PKSu gdyż interesuje mnie kurs w
    sobotę ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę. Tylko tak by rano

    zna rozkład jazdy i mi napisze?????


    A nie przyjemniej będzie wsiąść w 102Na na linii 2 z aparatem w ręku, pofocić
    wagon na Dworcowej, przespacerować się na dworzec PKS i sąsiedni PKP, porównać
    rozkłady i ceny i w drodze powrotnej pofocić jeszcze helmuta z doczepą albo
    2x105Na na "3"? :)))
    Pozdrrr.
    Tomash
    P.S. Informacja PKS w Szczecinie (chyba automatyczna): tel. 93-16





    Temat: Woodstock :]]

    Jedno pytanie - jak się tam dostanę z Poznania? bo na stronie z rozkładami pkp jest jakiś Kostrzyn Wlkp. i to jest chyba ten pod Poznaniem a z Kostrzynem (gr) nie ma połączeń i nie wiem, może jakiś PKS czy coś?
    no daj Ty spokój połaczenia są, tyle że z przesiadką w Krzyżu. a z tamtąd przejeżdżając przez jakże cudowną miejscowość o nazwie Gorzów Wielkopolski dojedziesz już do Kostrzyna
    istnieje jeszcze opcja jazdy przez Rzepin, ale osobiście wybrałabym tą krzyżową



    Temat: PKS w Internecie?

    [...]
    :zadzwon do Informacji PKS...
    :na stronie Zakopanego sa rozklady PKSow, na stronach UM Bytom i UM Gliwice
    :tez, pewnie na stronach innych miast rowniez

    Nie tylko w Internecie ale w teletext'cie PTV (TVP Regionalna - Poznan) sa rozklady:
    PKP - Poznan Glowny,
             - Gorzow Wlkp,
             - Zielona Gora
    PKS - Poznan
             - Zielona Gora
             - Strzelce Krajenskie
             - Miedzychod
             - Sulecin
             - Miedzyrzecz
             - Slubice
    MPK - Poznan (tramwaje i autobusy)
    LOT  - Poznan Lawica

    Pozdrawiam
    ---ooOOoo---
       Szymon
    ---ooOOoo---





    Temat: Creamfields, 07.07.2007r., Wrocław
    Kriss mi znalazlo tylko pociag posp z Kraka, ktory jest w Katowicach o 15.15, a w K-K 16.18. We Wrocku jest o 18.03 Tym jedziecie?! On wali do Gorzowa Wlkp. Jeszcze dokladnie musze obadac rozklad u mnie na PKP. Jak cos to sie dosiadam do Was Szkoda, ze Aś nie jedzie(sz)... Ale milo, ze beda inne osoby ze Slaska, wiec ten B4 mozna juz w pociagu hehe jak rok temu Ja tez chyba plakietke AA sobie przykleje, bo nastepnego dnia musze zdazyc na popoludniowke do roboty k.... Pozdro! Jeszcze sie of korz zgadamy



    Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy


    5. Usprawniono też przejazdy pociągów na trasie Międzyrzecz - Sulęcin -
    Rzepin.


    Wszystko świetnie, tylko o 8:29 przyjezdza do Międzyrzecza poc z Gorzowa, a
    o 8:03 pojechał do Rzepina, o 13:16 przyjezdza do Międzyrzecza poc. z
    Rzepina, a o 13:12 odjezdza poc. do Gorzowa, o 13:11 poc. do Zbaszynka, o
    15:20 odjezdza poc. z Międzyrzecza do Rzepina, a o 15:36 przyjezdza poc. z
    Gorzowa, a o 15:32 ze Zbąszynka. Nie wiem - wyglada to dziwnie.


    6. Rozważa się też korektę rozkładu jazdy na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. -
    Kostrzyn, gdyż pojedzie tam najnowszy 300-osobowy autobus szynowy z PESA
    Bydgoszcz SA. Będą wtedy krótsze czasy jazdy, co pozwoli na łatwiejszy
    dojazd do Berlina oraz Poznania.


    Rozważa się? Na pr.pkp.pl wisza juz poprawki. O ile na plus należy zaliczyć
    wieczorny Gorzów (23:25) - Krzyż, skomunikowany ze Szczecin-Terespol, a
    także korekta dla poc. Kostrzyn-Krzyż (14:55), dzieki czemu mamy korzystny
    dojazd do Poznania, ktory moze smialo konkurowac z PKSem (szybciej i taniej)
    o tyle nie rozumiem dlaczego poc. Krzyż(21:05)-Gorzów, który był bardzo
    dobrze skomunikowany z Chrobrym (ludzie z Chrobrego zawsze chetnie sie
    przesiadali na Gorzów), przesunieto godzine wcześniej, a Ci z Chrobrego mają
    40minutowe zwiedzanie poczekalni i oczekiwaniu na "Hetmana"+"Portowca". Nie
    rozumiem też dlaczego opóźniono 16minut poc. Kostrzyn(14:59)-Gorzów, w
    związku z czym tracimy skomunikowanie w Gorzowie, na poc. do Krzyża.





    Temat: [Gorzów] Studenci stracili kolejowe połączenie z Poznaniem
    Na wniosek Urzędu Marszałkowskiego PKP wycofało z rozkładu niedzielny pociąg
    z Gorzowa do Krzyża o godz. 15.46.
    - Od poniedziałku zaczynam zajęcia. W niedzielę właśnie tym pociągiem miałem
    wracać do Poznania. Patrzę, a w rozkładzie pociągu nie ma - denerwuje się
    student z Gorzowa. Połączenie było szczególnie popularne wśród studentów
    dojeżdżających do Poznania. Po pierwsze, ze względu na skomunikowanie z
    pociągiem osobowym z Krzyża do Poznania o godz. 16.52, bilet studencki
    kosztował nieco ponad 12 zł, a nie 20 zł, jak w przypadku dwóch
    pospiesznych. Po drugie, podróż z Gorzowa do Poznania dwoma osobówkami
    zajmowała 2 godz. i 24 min, a dwoma pospiesznymi - 2 godz. i 44 min.

    Od lipca pociąg kursuje jednak tylko w dni powszednie. Co ciekawe, pociąg z
    Krzyża do Poznania, do którego przesiadali się pasażerowie, jest w
    rozkładzie cały tydzień. - To nie była nasza decyzja. Realizujemy założenia
    Urzędu Marszałkowskiego - mówi Leszek Ćwiliński, naczelnik Lubuskich
    Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze.

    - Wyniki badań potoku podróżnych wskazały, że to pociąg typowo pracowniczy,
    czyli najwięcej osób korzysta z niego w dni robocze, wracając z pracy -
    tłumaczy Eliza Gniewek-Juszczak, rzecznik zarządu województwa. - Nie jest
    jednak tak, że w soboty i niedzielę nie ma możliwości dojazdu z Gorzowa do
    Poznania. Udało się skomunikować takie połączenie na tej trasie: pociąg
    wyjeżdża z Gorzowa Wlkp. o godz. 19.09, w Krzyżu jest o godz. 20.03,
    następny pociąg do Poznania rusza o godz. 20.14 i jest na miejscu o 21.32.
    Są to dwie osobówki.





    Temat: Kolej remontuje nasze tory


    Marszałek województwa
    chce dać prawie 90 mln zł z funduszy unijnych na odbudowę torów między
    Zieloną
    Górą a Gorzowem Wlkp. oraz budowę łącznicy w Czerwieńsku.
    Prawo ma się jednak zmienić. Wtedy pierwsze roboty na torach między
    Zielona
    Górą a Gorzowem rozpoczną się za dwa, trzy lata.


    Patrząc na ilości pociągów osobowych pomiędzy Gorzowem a Zbąszynkiem i
    Zbąszynkiem a Czerwieńskiem to widać, że są to linie traktowane po
    macoszemu - rozkłady jazdy mocno bezsensowne. A tymczasem w jednym mieście
    jest wojewoda, w drugim sejmik i marszałek więc siłą rzeczy ruch musi być
    duży ( teraz im ułatwia drogę nowa obwodnica Międzyrzecza, ale przejechać
    odcinek Skwierzyna-Gorzów to mordęga ). Dlaczego wojewodztwo wespół z PKP
    nie pomyślą o stworzeniu stworzeniu bezpośredniego połączenia kolejowego ?
    Taki szynobus dwuczłonowy - jeden człon spalinowy a drugi elektryczny to
    pewnie dla PESY nie problem wyprodukować na bazie istniejących produktów.
    Albo kupić 2 niemcobusy i uruchomić 4 pary połączeń, przede wszystkim
    porannych i popołudniowych - np. jeden rano wyjeżdza z Zielonej do Gorzowa i
    jednocześnie drugi wyjeżdza z Gorzowa do Zielonej. Mijanka w Zbąszynku -
    gratka dla fotoMK ;-)

    Jagular





    Temat: MPE 38207 Zakopane - Szczecin


    3) Potem czesc do ZG tez awansowala do bycia Ex Chrobrym, a wagon do
       Gorzowa bez zmian. Tak bylo do 1988.

    4) Potem z tego wypączkował Lubuszanin, a wagon(y) do Gorzowa były juz
       tez jako Ex (przez Swierzyne, łza sie kreci...).


        A długo tak jeździł????

    Mógłby ktoś podesłać na priva skan z cegły dla tego okresu (linia 343)

        Tak BTW. to władze samorządowe próbowały przekonać PKP (przed
    wprowadzeniem rozkładu 06.2001) aby uruchomić bezpośrednie połączenie Gorzów
    Wlkp. - Ziel. Góra p. Zbąszynek.
        PKP nerwowo odmówiło, proponując lepsze skomunikowanie poc. przez
    Kostrzyn.
    A teraz linie Gorzów-Zbąszynek, Stargard Szcz.-Pyrzyce zostały objęte
    symptomem "G".
    Powoli zbliżamy sie (pod względem ilości czynnych lini) do wschodniej
    Polski. :(((





    Temat: [Gorzów Wielkopolski] W sobotę mikołajkowy tramwaj linii 4
    http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,36844,4737295.html

    Miejski Zakład Komunikacji i Gorzowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej zapraszają na przejazd "Mikołajkowym tramwajem".

    Świąteczny wagon kursować będzie w sobotę 8 grudnia na trasie linii 4: Walczaka - Dworzec PKP. - Dla najmłodszych Święty Mikołaj przygotował słodkie upominki, zaś sam przejazd umilać będą kolędy. W tramwaju będą wykonywane także zdjęcia ze Świętym Mikołajem, które potem będzie można otrzymać drogą elektroniczną na podanego maila - mówi Jolanta Mikołajko z MZK. Przejazd tramwajem jest bezpłatny!

    A oto rozkład jazdy. Odjazd z pętli Silwana: 14.59, 15.56, 16.51 i 17.48. Odjazd spod dworca PKP: 15.29, 16.25, 17.21, 18.17.



    Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
    Czy wie ktoś jaka w ogóle jaka situacja z likwidacją linii kolejowych tu w
    Polsce? Czy prawda że są plany zamknięć około 6,000 kilometrów?

                                    CR


        Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni,
    ale nie znalazlem tego, czego szukalem.
    Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl).
        Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen...
    od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)...
    W szczegolnosci interesuja mnie trasy:
    1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw),
    2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,
    3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa),
    4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn,
    5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno
    6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz
        Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana,
    albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow
    pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?

        PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane
    newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach
    PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem
    do danej publikacji)





    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Mnie też ciekawi jaki ten pociąg ma obłożenie.
    Najciekawsze jest to, że Cieszyn nie ma żadnego regularnego połączenia z Czeskim Cieszynem komunikacją miejską tylko w soboty ( z racji targu ) 5 kursów rano z Czeskiego Cieszyna i po południu pięć do Czeskiego Cieszyna i to wszystko.

    Wiele osób mówi o tym, że regularna komunikacja między miastami by się przydała i wedłyg mnie PKP mogłoby na tym skorzystać bo bilet w cenie 2 zł na tą relację nie jest wygórowany PKS bierze 3 zł

    No i układ połączeń (według mnie)

    Cieszyn - Czeski Cieszyn
    6.45
    9.15
    12.15
    14.15
    16.15
    18.00

    Czeski Cieszyn - Cieszyn
    6.55
    9.55
    12.55
    14.55
    16.55
    18.10

    [ Dodano: Czw Sie 28, 2008 15:26 ]
    UWAGA UWAGA INFORMACJA POTWIERDZONA, ALE NIE WIADOMO CZY SIĘ ZIŚCI, BO WIADOMO, ŻE W PKP NIC NIE JEST PEWNE NAWET W LISTOPADZIE.

    Od nowego rozkładu jazdy będzie kursować nocny pociąg międzynarodowy Stanisław Moniuszko relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Lichtenberg przez Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Toruń, Krzyż, Gorzów Wlkp, Kostrzyn.

    W Krzyżu dołączane będą do niego wagony relacji Kraków - Berlin i Gdynia - Berlin, Kaliningrad - Berlin, a wyczepiane wagony Warszawa - Świnoujście.

    Pociąg ma wyjeżdżać z Warszawy o 22 w Berlinie o 8, a z Berlina o 21, w Warszawie po 7



    Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
        Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni,
    ale nie znalazlem tego, czego szukalem.
    Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl).
        Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen...
    od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)...
    W szczegolnosci interesuja mnie trasy:
    1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw),
    2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,
    3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa),
    4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn,
    5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno
    6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz
        Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana,
    albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow
    pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?

        PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane
    newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach
    PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem
    do danej publikacji)





    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Dużą zmianą jest to, że posp. "Hetman" będzie kursował w relacji Rzeszów - Gorzów Wielkopolski. Tak więc stacje typu Tarnobrzeg, Mielec zostaną kompletnie bez pociągów pospiesznych, bo ten był dotychczasowo jedynym. Przez skrócenie "Galicji" do Rzeszowa praktycznie po godzinie 16.30 (po "Światowidzie") nie będzie żadnego bezpośredniego pociągu PKP PR do Przemyśla. I chyba "Cegielski" zniknął? Nie wiem jak na całej trasie, ale wg rozkładu na podkarpackich torach go nie będzie. Doszedł jakiś nowy pośpiech jadący przez Podkarpacie na kilka minut przed Pieninami.



    Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca


    | http://www.lubuskie.pl/pl/inc/aktualnosci1.inc.php?


    action=show_this&id=2950


    | 16.03.2008 r. na trasie Zielona Góra - Krosno Odrzańskie - Gubin -
    Krosno
    | Odrzańskie - Zielona Góra odbędzie się darmowa jazda promocyjna
    najnowszym
    | autobusem szynowym, zakupionym przez Samorząd Województwa Lubuskiego.

        Jedno pytanie - czy szynobus ten będzie podsyłany z Gorzowa? W sumie
    chętnie bym się przejechać, ale w Lubuskiem jest tak genialny rozkład, że
    w
    obydwie strony przez Kostrzyn i Rzepin musiał bym się tłuc.


    Zgadza się SA133 będzie podsyłany z Gorzowa Wlkp.
    O której nie widomo !
    Pewnie będzie jechał na jakimś osobowym albo jako służbowy (podsył).

    -----------------------------------------------------------------------------
    Pozdrawiam
    Kospal

    www.pkp-kostrzyn.blog.onet.pl
    www.pkp-kostrzyn.fotosik.pl
    -----------------------------------------------------------------------------





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Na stronie PKP Intercity pojawił się zarys rozkładu jazdy pociągów pospiesznych: http://www.intercity.pl/pubfile/D/wykaz_pociagow_m.pdf i http://www.intercity.pl/pubfile/D/RJ2009.pdf . Z tego co do tej pory przejrzałem wynika kilka ciekawostek: Karkonosze wydłużone do Białegostoku, Oleńka sezonowo do Kłodzka przez Nysę, Kordecki z TLK będzie pośpiechem do Białegostoku

    [ Dodano: 01-12-2008, 13:25 ]
    Inne nowinki: Niemen z Poznania do Lublina, Reymont Łódź Kraków /Katowice, Wolin sezonowy Kraków Świnoujście, Hetman z Rzeszowa do Gorzowa Wlkp, Orkan sezonowy z Kołobrzegu do Bielska B. i Raciborza p. Ostrów Wlkp, Prosna Wrocław - Warszawa p Łódź, sezonowy Szczecin - Kłodzko p. Zieloną Górę Węgliniec, Podhalanin sezonowy Szczecin - Zakopane / Wisła, sezonowy z Kołobrzegu do Kielc p. Łódź Tomaszów Maz Radom



    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Zobaczymy, jak w obecnym rozkładzie jazdy PKP IC da sobie radę z połączeniem Szczecin- Kłodzko tu trakcja spalinowa występuje dwukrotnie. Jeżeli to wypali, to BACHUS też.

    [ Dodano: 06-04-2009, 23:31 ]
    Do sdwoich propozycji dodaję kolejną tabelę Kostrzyn- Gorzów Wlkp- Krzyż- Piła. Oczywiście nie uwzględniam tu pociągów regionalnych, ale osobowe też są. Tutaj to już jest totalna rewolucja.



    Temat: Przecieki z SkyscraperCity


    Na forum SkyscraperCityhttp://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=612925
    znalazłem kilka newsów dotyczących nowego rozkładu jazdy:

    "Hetman" kursować będzie w relacji Rzeszów - Gorzów Wlkp. z grupą wagonów
    bezpośrednich z Zamościa, włączaną na stacji Dębica.


    Te wagony bezpośrednie rześmy z Aronem wymyślili w 2007 roku, w
    październiku.

    Za wniosek racjonalizatorski należy nam się 4000 zł, ja się swojej
    połowy zrzekam dla dobra PKP, ale niech PKP wypłaci chociaż Arkowi te
    2000 zł. :)

    Tylko ktoś jeszcze do tego wymyślił, że zamiast kończyć w Dębicy, te
    wzmocnieniowe wagony mogą jechać do Rzeszowa, co jest dobrym pomysłem.

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: Zielona Góra - Szczecin (monolog)
    Witam
    Kilka dni temu za namową mojego najmłodszego syna pojechaliśmy na wycieczkę

    pociągiem do Szczecina. Wydaje mi się że niedługo całkiem zamkną ten
    odcinek, teraz jedzie się 206 km w 4 godz i 15 minut, porażka.... Z Zielonej
    do Rzepina jedziemy 1h 10min, oczywiście 40-60km/h. W Czerwieńsku dyżurny
    przynosi do loka rozkaz, następne zwolnienia okresowe do 20km/h... i tak już
    prawie do samej Dolnej Odry, gdzie niegdzie na odcinkach 3-5 km wyczuwam
    "setkę". Co się dzieje z tym kawałkiem torów? Czy PKP zapomniało że tam
    jeżdżą też osobowe i pośpiechy??? Może się czepiam, ale te ponad cztery
    godziny jazdy wywołały u mnie prawie nerwicę:)
    Druga sprawa:
    Gorzów Wielkopolski - miasto wojewódzkie, Zielona Góra - jeszcze większe
    miasto, "podlegające" pod to pierwsze. Bardzo się zdziwiłem gdy na
    rozkładzie nie mogłem znaleźć połączenia między tymi dwoma strategicznymi
    wobec siebie miastami, jednak 9436 rozwiało moje wątpliwości - NIE MA
    TAKIEGO POŁĄCZENIA - kolejna porażka. Zarabiają busiarze i PKS bo podobno
    dopiero w planach jest zakup szynobusów które mają te miasta połączyć.
    Gratulacje dla PKP i samorządów....

    Zniesmaczony
    Jacek Szczecin





    Temat: Szynobus rozpoczyna regularne kursy już w poniedziałek
         Nie da się z tego powodu, że w Międzyrzeczu po tygodniu wyglądał by tak


    jak większość taboru PKP. (...)W opracowanym przeze mnie
    rozkładzie też to wziełem pod uwagę...


    Poc odjezdzajacy z Gorzowa Wlkp. (o)14:26 moglby odjezdzac 17 minut wczesniej,
    tj 16:09, wtedy przyjazd do Zbaszynka bylby na 16:00 i dostajemy nastepne
    skomunikowanie z poc do Leszna (o)16:05, a dalej skomunikowanie na pospiech do
    Wroclawia Gl (o)18:01 (p)19:25




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Koniec z "przekombinowanymi" (z cyklu: cieknie...)


    Czyli koniec z cudeńkami typu: Gorzów Wlkp. - Gorzów Wlkp. Wieprzyce przez
    Szczecin, Pyrzyce, Kalisz Pom. ;-)


        Co tak Ci ten bilet leży na sercu? Uważaj, żebyś zawału nie dostał.

        Pierwsze zaostrzenie tj. zakaz kupowania biletu z od jednej do drugiej
    stacji w tej samej miejscowości jest gówno warte. Spowoduje ewentualne
    dopłacenie 2,20 lub 2,90.

        Co do drugiego to powiem tylko jedno UOKiK będzie miał co robić!!!
        Dlaczego?? A choćby przykład z mojego podwórka.:

        Spróbuj w weekend dojechać z Gorzowa Wlkp. do Wolsztyna. Najkrótszą
    drogą dojedziesz najwcześniej na godzinę 17-tą. Dogodne połączenie przez
    Poznań jest około 220% dłuższe.
        Tak samo ktoś podał przykład Gniezno - Jarocin przez Poznań. To co nie
    dość, że z powodu ograniczania przewozów na liniach lokalnych jestem karany
    poprzez dłuższy czas przejazdu i droższy bilet to jeszcze mam za to mieć
    liczony bilet 60% extra?? Toż to ewidentna praktyka monopolisty. Ten numer
    to nawet w RP nie przejdzie.
        Poza tym w kółeczkach do 640 km. to wiele to nie zmienia. Bilet na 640
    km kosztuje 26,66 a na 1000 km 29,90. A ciekawe jak by bilet z Chabówki do
    Nowego Sącza przez Kraków i Tarnów policzyli. Pewnie też 60% extra bo
    przecież wg rozkładu PKP to bez problemu przez Limanową można dojechać.
    Jedyne co ten zapis spowoduje to zrażenie do PKP następnych klientów,
    których ten zapis niechcący dotknie. A jaki będzie rozpiździel podczas
    kupowania biletów :))) Zamiast tak kombinować wypłaszczyli by taryfę. Ale to
    jest niedopuszczalne bo jeszcze ludzie na liniach lokalnych z usług PKP
    zaczęli by korzystać i pretekstu do zamykania lini by nie było.

        Podsumowując organizacje prokolejowe już powinny się zabierać za pisanie
    skargi do UOKiK.
    Bo PKP trzeba chronić przed samą sobą a ściślej przed pomysłami debili w
    dyrekcji. Podejrzewam, że nawet promil pasażerów nie kupował takich biletów
    więc komu to przeszkadzało? W obliczu ofert naszego zachodniego sąsiada w
    stylu SWT czy landticket, lub ofert kolei czeskich wydaje mi się to śmieszne
    i żałosne zarazem. Linie (G) to latem na sieciówce pozaliczam. A później to
    się chyba wraz z gorzowskimi MK na kółeczka po sieci DB przerzucimy. Jak PKP
    nie chce zarabiać to trudno, DB będzie zarabiać. Dobrze, że do granicy tylko
    43 km a dalej to już pociąg do Berlina co godzinę i całe Niemcy stoją
    otworem.





    Temat: Lubuski ZPR lekceważy pasażerów!
    Gorzów Wlkp.: PKP kombinuje jak koń pod górkę

    Po raz kolejny zepsuł się szynobus obsługujący linię z Gorzowa do Zbąszynka, a z listy pociągów do Krzyża wypadł popołudniowy kurs.

    Oprócz autobusów zastępczych zapewnionych przez PKP, pasażerowie mają do wyboru też PKS, a także prywatnego busa, kursującego między Gorzowem i Międzyrzeczem.

    Pan Jacek z Międzyrzecza podchodzi do sprawy ze stoickim spokojem. - Ile razy to już było, że musieli na tej trasie podstawiać autobusy... Te szynobusy chyba są za delikatne, że się tak często psują. Teraz jakoś sobie radzimy. Gorzej będzie po wakacjach, gdy młodzież zacznie jeździć do szkół - mówi.

    Grzegorz Dwojak, dyrektor Lubuskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze: - Nie mieliśmy czym zastąpić szynobusu. Jeden stoi w naprawie od lutego, drugi od maja, trzeci ma awarię silnika. Interweniujemy w Poznaniu o przyspieszenie remontu, ale nie potrafię powiedzieć, kiedy szynobus wróci na tory - mówi.

    Lepsze wiadomości ma Bogdan Mucha, kierownik wydziału transportu w departamencie gospodarki i infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim w Zielonej Górze. - O ile się orientuję, dziś jeden szynobus ma być odebrany z naprawy i w środę powinien wrócić na trasę - powiedział nam wczoraj. Częste awarie tłumaczy nie delikatnością pojazdów, tylko podkładaniem przeszkód pod koła i obrzucaniem kamieniami przez wandali.

    Nic konkretnego dyrektor Dwojak nie może jednak obiecać pasażerom, którym po lipcowej korekcie rozkładu jazdy, wypadł ważny dla nich pociąg na trasie Gorzów-Krzyż. - Kończę pracę po 17.00 i później. Odpowiadał mi odjazd o 17.50. Teraz tego pociągu nie ma, jest dopiero o 19.15, który na dodatek ciągle się spóźnia. Jestem w domu po 20.00 - pożaliła się nam Jolanta Jezierska, która codziennie dojeżdża do pracy. W podobnej sytuacji jest kilkadziesiąt osób, którym brak tego pociągu bardzo dokucza. - Po prostu dostajemy z Urzędu Marszałkowskiego tyle pieniędzy, ile dostajemy i musimy się w nich zmieścić. Następna korekta rozkładu jazdy będzie w sierpniu, ale wtedy pociąg o 17.50 jeszcze chyba nie wróci. Może dopiero w październiku, bo będą też nowe szynobusy - odpowiada dyr. Dwojak.

    Źródło: Gazeta Lubuska



    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Przedstawiamy rozkład PKP po zmianach

    Od niedzieli obowiązują korekty w kursowaniu pociągów regionalnych na terenie województwa.

    Aby poprawić powroty młodzieży szkolnej z Żar w kierunku Tuplic.
    W dni robocze wprowadzono nowy pociąg relacji Żary - Tuplice, który odjeżdża z Żar o 15.30. Pociąg powrotny Tuplice - Żary przyjeżdża do Żar o 16.30, co umożliwi przesiadkę na pociągi do Jeleniej Góry i Zielonej Góry. W związku z tą zmianą pociąg relacji Legnica - Tuplice - Legnica w dni robocze został skrócony do stacji Żary, a w weekendy i święta pojedzie tak jak dotychczas, czyli do Tuplic.

    Aby poprawić komunikację Żar i Żagania z Wrocławiem oraz Zgorzelcem na stacji Węgliniec i Legnica.
    Popołudniowy pociąg z Jeleniej Góry do Zielonej Góry odjeżdża z Węglińca 20 minut później tj. o 16.02, po przyjeździe pociągów regionalnych z Wrocławia o 15.58 i Zgorzelca o 15.48. Ponadto od 1 marca w Legnicy dogodnie skomunikowano przyspieszone pociągi Drezno - Wrocław - Drezno z pociągami regionalnymi z kierunku Żar i Żagania. Uzyskano następujące połączenia z Wrocławiem:
    * Żary 8.00 - Żagań 8.15 - Legnica 9.38 - Wrocław - 11.00
    * Tuplice 12.56 - Żary 13.18 - Żagań 13.33 - Legnica 15.19 (15.53 - Wrocław 17.00)
    * Żary 18.08 - Żagań 18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00)
    * (Wrocław 13.05 - Legnica 14:06) 14.15 - Żagań - Żary.
    Pociąg z Cottbus do Żagania przyjedzie o godzinę wcześniej, co umożliwi przesiadkę na ostatni pociąg w kierunku Legnicy. W rezultacie uzyskane zostanie następujące połączenie:
    Cottbus 16.25 - Tuplice 17.13 - Żagań 17.55/18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00).

    Aby uzyskać dodatkowe skomunikowanie Gorzowa Wlkp. z Warszawą na stacji w Zbąszynku.
    Pociąg odjeżdżający dotychczas ze Zbąszynka o 16.25 po korekcie odjedzie o 15.16, po przyjeździe z Warszawy expressu do Berlina. W związku z tą zmianą korekcie ulegnie rozkład jazdy pociągu jadącego z przeciwnego kierunku, który odjedzie z Gorzowa Wlkp. o 13.39 i w Zbąszynku zostanie skomunikowany z pociągiem regionalnym do Poznania odjeżdżającym o 15.20.

    Źródło: gazetalubuska.pl



    Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy
    Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin,
    Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie
    trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów
    Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W
    sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi.

    - Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały
    wydłużone, dzięki czemu zredukowano kilka połączeń na trasach, gdzie był
    niewielki ruch pasażerski. Tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych,
    pojawiły się dodatkowe składy - mówi Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora do
    spraw handlowych PKP PR w Poznaniu. - Wprowadzono też pociągi bezpośrednie,
    na przykład z Poznania do Legnicy czy Kudowy Zdroju oraz połączenie Konina z
    Łodzią. W naszym województwie niektóre zmiany podyktowane są również
    trwającą modernizacją poznańskiego węzła kolejowego.

    Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między
    innymi z Wielkopolski do Zakopanego. Codzienny pociąg "Jaćwing" z Suwałk do
    Wrocławia, zamiast przez Częstochowę i Opole pojedzie przez Łódź i Ostrów
    Wielkopolski, a krótszą trasą przez Poznań i Piłę będzie kursował sezonowy
    pociąg z Bielska-Białej do Kołobrzegu. Uruchomione będą też dodatkowe składy
    z Warszawy do Poznania.
    Wprowadzenie dodatkowych pociągów możliwe było między innymi dzięki wyższemu
    dofinansowaniu przewozów przez samorząd województwa. W projekcie budżetu na
    przyszły rok przewidziano na ten cel ponad 73,6 milionów złotych. Również
    wprowadzenie 20 szynobusów (tańszych w eksploatacji), umożliwia zwiększenie
    oferty i daje oszczędności.

    Zmiany od 9 grudnia
    Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w nocy 9 grudnia i będzie obowiązywał do
    13 grudnia 2008 roku. Taka zmiana nastąpi nie tylko w Polsce, ale w
    większości państw Europy. W czasie jego obowiązywania w Wielkopolsce pojawią
    się też kolejne korekty związane z modernizacją węzła kolejowego. Pierwsza z
    nich planowana jest już na 1 lutego.

    Anna Kosek  -  POLSKA Głos Wielkopolski

    http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html





    Temat: SA105-101 się popsuł...


    TO jest SKANDAL!
    Dlaczego wzamian za zdefektowany szynobus nie jest podstawiany "normalny"
    pocoąg?
    To jest jakas chora praktyka, czy jak zdefektuje EN57 to podstawiają
    autobus
    zamias pociagu?


    Rozmawiałem z kierownikiem pociągu na ten temat. Po prostu nie mają w
    Zbąszynku lokomotyw. Taniej wychodzi wynając autobus, niż wynając lokomotywe
    od PKP Cargo. Też mnie dziwi taka sytuacja... Niewiem czemu rozkładu jazdy
    na Gorzów - Zbąszynek nie dostosują pod szynobus (można by skrócić czas
    jazdy o dobre kilkanaście minut).


    I jak o braku pociagu mają się dowiedzieć pasażerowie którzy czekają na
    przystanku osobowym daleko od szosy?
    Czy to że nie dojadą do pracy/szkoły kogokolwiek obchodzi?
    Czy o to chodzi aby zniechęcić ludzi do szynobusu?


    W sumie to autobus zajeżdzał na każdy przystanek PKP. Kierpoć wychodził z
    autobusu i szedł na peron szukać ludzi. Jedyne miejsca gdzie nie zajechał,
    to Głębokie Międzyrzeckie (brak możliwości dojazdu autobusem), Trzebiszewo,
    Gorzów Wlkp. Karnin, Gorzów Wlkp. Zamoście.


    Kto dostaje pieniądze za uruchomienie autobusu? Może tu jest rozwiązanie?


    Napewno PKP PR, dają na to kase... Taniej wynając autobus, niż lokomotywe.
    To są właśnie skutki podziału PKP


    Jakiego przewoźnika to był autobus? Jakiego typu?


    Cieżko mi powiedzieć jakiego przewoźnika był to autobus. Jakiś prywatny
    chyba wynajęty przez PKP. Żadnych oznaczeń nie miał. A typ, to jakiś
    niemiecki (napisy w autobusie w języku niemieckim). Żadna nowość, po prostu
    stary złom.





    Temat: ZNTK Poznań idzie w ślady Kolzamu
    Gazeta Wyborcza > Gorzów Wielkopolski

    Szynobusy widmo

    Maja Sałwacka 26-01-2005 , ostatnia aktualizacja 26-01-2005 19:19

    Mamy dwie wiadomości dla podróżnych czekających na szynobusy, które połączą Zieloną Górę z Gorzowem. Zła jest taka, że nie wiadomo, kiedy ruszą, bo producent ich jeszcze nie zrobił. Dobra to ta - że z powodu tego spóźnienia zapłacimy za nie o 650 tys. zł mniej.

    Producent - Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Poznaniu - zobowiązał się przekazać nam jeden mały szynobus pod koniec listopada ub. roku, drugi (też mały) w połowie grudnia, a trzeci (dwuczęściowy) - do końca stycznia. Do tej pory nie dostaliśmy żadnego. Powodem opóźnienia jest, jak tłumaczy producent, m.in. brak niektórych części.

    - Zgodnie z umową za każdy dzień zwłoki od każdego pojazdu poznański zakład zapłaci województwu jedną dziesiątą procenta wartości szynobusu - mówi Piotr Tykwiński, dyrektor departamentu gospodarki Urzędu Marszałkowskiego. O jakie kwoty chodzi? Za dwa mniejsze - po ok. 2,5 tys., za większy - blisko 6,5 tys.

    Do dziś na dwóch mniejszych "zarobimy" 250 tys. zł. Ale największą karę - ok. 400 tys. zł - zapłaci producent za największy szynobus, który, jak już wiadomo, pojawi się z blisko dwumiesięcznym poślizgiem.

    Na co marszałek przeznaczy zaoszczędzone pieniądze? - To pytanie raczej do skarbnika. Ale myślę, że zostaną w dziale "komunikacja". Co roku do przewozów regionalnych dokładamy 17,5 mln. Tam te pieniądze na pewno się przydadzą - zapewnia Tykwiński.

    Marszałek postanowił chuchać na zimne i do poznańskich zakładów wysłał swojego specjalistę. - Będzie czuwał nad produkcją i sprawdzał, czy do szynobusów trafiają zamawiane przez nas podzespoły - tłumaczy Tykwiński.

    Szynobusy, zgodnie z nowym rozkładem PKP, mają kursować na trasach Kostrzyn - Krzyż oraz Zielona Góra - Gorzów przez Zbąszynek i Międzyrzecz. Na razie zastępują je autobusy. - Jak tylko szynobusy pojawią się, natychmiast je zarejestrujemy i ubezpieczymy. Następnego dnia wyruszą w trasę - zapewnia Tykwiński. Liczy na to, że pierwszy pojazd pojawi się już w lutym.

    Największy szynobus kosztuje 6,3 mln zł. Mieści 200 pasażerów (w tym 100 miejsc siedzących). Jest wyposażony w ogrzewanie nawiewne i klimatyzację. Dwa mniejsze (po 90 miejsc, w tym 44 siedzące) kosztują ok. 2,6 mln.



    Temat: Konflikt na linii PKP - UM
    Konflikt na kolei

    Konflikt na linii PKP - Przewozy Regionalne - Urząd Marszałkowski. Urząd Marszałkowski żąda wyjaśnień od PKP dlaczego pasażerowie są nienależycie obsługiwani. PKP winę zrzuca na częste awarie szynobusów i żąda 650 tysięcy złotych. Urząd Marszałkowski o tej kwocie dowiaduje się dopiero od nas.

    Szynobusy miały w lubuskiem rozwiązać problemy komunikacyjne. Stało się jednak inaczej. Codziennie psują one krew wielu pasażerom. Takie sytuacje zdarzają się niemal codziennie w całym regionie Powód problemów to awarie szynobusów. Tylko w ostatnich kilku miesiącach zdarzyło się kilkaset awarii. Dni, w których ich nie było, należą do rzadkości. Dlaczego szynobusy, które wprowadzono do rozkładu jazdy całkiem niedawno, tak często się psują? Dyrekcja PKP oraz Urząd Marszałkowski na ten temat mają całkiem odmienne zdanie. Gdy szynobus stoi w naprawie, na drogi wyruszają autobusy. Często nie tylko wydłużają podróż, ale także więcej kosztuje to PKP. Mimo, że województwo dla PKP dało w ubiegłym roku ponad 20 milionów złotych, starty wyniosły 650 tysięcy. Wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski tą kwotą i żądaniami jest zaskoczony. i zbulwersowany. Problem mógłby rozwiązać zakup kolejnych szynobusów. Jeden niedługo przyjedzie do lubuskiego, ale potrzebne są kolejnym, które będą pełniły funkcje rezerwy. O stworzeniu rezerwowego taboru Urząd Marszałkowski na razie jednak nie myśli. O tym Andrzej Loch.

    źródło: TVP3 Gorzów Wielkopolski
    mój komentarz: w wątku "Lubuskie PKP lekceważy pasażerów"



    Temat: Kilka pytań o Warszawę i dopłata do biletu (przedłużenie trasy)


    Sorry, może dla Warszawiaka są to rzeczy oczywiste jednak nie dla mnie :((
    1. Dlaczego HAFAS nie podaje odległości pomiędzy stacjami na terenie
    aglomeracji W-wskiej?


    HGW


    2. Dlaczego cena na wyżej podaną trasę wynosi 2.40 zł. a nie 2 zł. jak by to
    wynikało dla
        zwykłego cennika PKP?


    J.W.


    3. Co to jest za twór to WWK? Czy to podlega pod PKP czy też jest to
    wydzielone i podlega np. miastu?


    Chcialbym. PKP.


    4. Czy mając wykupiony bilet: Gorzów Wlkp. - Krzyż - W-wa Wschodnia -
    Bielsko Biała czyli mówiąc prościej: W-wa Centr. - W-wa Wschodnia - W-wa
    Centralna mogę się przejechać na tym bilecie na trasie: W-wa śródmieście -
    W-wa powiśle czy też mogę mieć z tego jakieś nieprzyjemności ??


    Tak.


    5. (Dot. przedłużenia trasy podróży) W jaki sposób dokonywana jest ta
    dopłata?? Czy kasjerka zabiera stary bilet i wydaje nowy, czy też jest to
    dodatkowy blankiet??


    Dodatkowy.


        Obawiam się, że nie dostanę biletu: Gorzów - Krzyż - W-wa Wschodnia -
    Bielsko Biała
    i chcę wykonać pewien trik:
    1. Kupić w Gorzowie bilet do W-wy Centralnej
    2. Teraz w Krzyżu (podczas przesiadki) wydłużyć bilet do W-wy Wschodniej
    3. Schować te przedłużenie po czym w drugiej kasie przedłużyć bilet z W-wy
    Centr. do
        Bielska-Białej
        Czy jest to wykonalne w praktyce ????


    Nie sadze. Mozesz powolac sie na przepis, ktory dopuszcza jazde dwa razy
    po tym samym odcinku na jednym bilecie jezeli wynika to z rozkladu jazdy
    pociagu badz dogodnosci skomunikowania.


    --
    pozdrawiam,
             Marcin Wasilewski
    chcesz zarobić? -www.radmar.silesianet.pl


    --
         ___________ (R)  
        /_  _______      Adam Płaszczyca (+48 502) 122 688
      ___/ /_  ___      ul. Ludwiki 1 m. 74, 01-226 Warszawa
     _______/ /_     IRC: _555, http://www.waw.pdi.net/~trzypion/





    Temat: Lubuskie Trójmiasta i szybka kolej miejska
    To może przynajmniej na linii Żagań - Nowa Sól uda się reaktywować połączenia pasażerskie.
    Co do planów rozwoju SKM, to jak można się było tego spodziewać - cisza
    Jedyną dobrą wiadomością w sferze połączeń kolejowych i infrastruktury w Lubuskiem jest ta:

    Jest szansa na większy komfort jazdy koleją
    (wak)

    Od 22 grudnia ub.r. kolejami regionalnymi zarządzają samorządy. To około 70 proc. całego majątku PKP, należącego wcześniej do Skarbu Państwa.

    Na razie trwa przejmowanie majątku oraz pracowników. Już wyliczono, że marszałek lubuski przejmie i będzie zatrudniał ponad 520 osób, w tym prawie 80 maszynistów.

    Chce też, by zarządzany przez niego zakład kolejowy miał kilkadziesiąt wagonów i 25 zestawów elektrycznych. Na razie ma też dziewięć autobusów szynowych, ale w najbliższych latach chce dokupić dalszych siedem szynobusów.
    Co też istotne, nowy zakład dostanie nowoczesny warsztat naprawczy w Rzepinie.

    Co z pracownikami

    Zmianą właściciela PKP zaniepokojeni są pracownicy. Szef zakładowej ,,Solidarności'' Zbigniew Spurgiasz powiedział nam: - To naturalne, że ludzie, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu, martwią się o pracę oraz zarobki. Istotne jest też czy zachowamy dotychczasowe przywilej jak chociażby prawo do tańszych biletów czy ekwiwalent węglowy. Oczekiwania nasze są duże.

    Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i Infrastruktury Bogdan Mucha zapewnia, że byli pracownicy Zakładu Przewozów Regionalnych oraz przejęci z PKP Cargo maszyniści nie powinni się martwić o pracę. - Nie chcemy ograniczać połączeń, wręcz je zwiększymy. Tym bardziej, że zakupimy nowe szynobusy. Dlatego każdy, kto chce pracować, znajdzie zatrudnienie.

    Korzyści dla pasażerów
    Mucha nie ukrywa jednak, że planowana jest restrukturyzacja i przegląd stanowisk. Zrobi to wspólna komisja marszałka i załogi. Osoby, których stanowiska okażą się zbędne, będą miały szansę na przekwalifikowania i zdobycie nowego zawodu. - Mamy na to dużo pieniędzy - zapewnia Mucha.

    A czy na zmianie właściciela zyskają pasażerowie? Mucha zapewnia, że tak. I wylicza:
    1. Już w tym roku dwa nowe szynobusy trafią na najbardziej obciążoną linię między Kostrzynem a Krzyżem. Zastąpią one stare wagony i lokomotywy.
    2. Pojawi się bezpośrednie połączenie Gorzowa z Poznaniem.
    3. Podobne bezpośrednie połączenia mają być uruchomione między Zielona Górą a Cottbus oraz Gorzowem Wlkp. a Berlinem.
    4. W nowym rozkładzie znajdzie się więcej pociągów.

    Źródło: gazetalubuska.pl



    Temat: Jest szansa na większy komfort jazdy koleją
    W dzisiejszym wzdaniu Gazety Lubuskiej ciekawy artykuł, w czasach gdy
    bardziej likwiduje się połączenia niż inwestuje w nowe:
    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090204/POWIA...
    Jest szansa na większy komfort jazdy koleją
    Od 22 grudnia ub.r. kolejami regionalnymi zarządzają samorządy. To
    około 70 proc. całego majątku PKP, należącego wcześniej do Skarbu
    Państwa.
    Na razie trwa przejmowanie majątku oraz pracowników. Już wyliczono, że
    marszałek lubuski przejmie i będzie zatrudniał ponad 520 osób, w tym
    prawie 80 maszynistów.

    Chce też, by zarządzany przez niego zakład kolejowy miał kilkadziesiąt
    wagonów i 25 zestawów elektrycznych. Na razie ma też dziewięć
    autobusów szynowych, ale w najbliższych latach chce dokupić dalszych
    siedem szynobusów.
    Co też istotne, nowy zakład dostanie nowoczesny warsztat naprawczy w
    Rzepinie.

    Co z pracownikami

    Zmianą właściciela PKP zaniepokojeni są pracownicy. Szef
    zakładowej ,,Solidarności'' Zbigniew Spurgiasz powiedział nam: - To
    naturalne, że ludzie, szczególnie w dobie nadchodzącego kryzysu,
    martwią się o pracę oraz zarobki. Istotne jest też czy zachowamy
    dotychczasowe przywilej jak chociażby prawo do tańszych biletów czy
    ekwiwalent węglowy. Oczekiwania nasze są duże.

    Zastępca dyrektora departamentu Gospodarki i Infrastruktury Bogdan
    Mucha zapewnia, że byli pracownicy Zakładu Przewozów Regionalnych oraz
    przejęci z PKP Cargo maszyniści nie powinni się martwić o pracę. - Nie
    chcemy ograniczać połączeń, wręcz je zwiększymy. Tym bardziej, że
    zakupimy nowe szynobusy. Dlatego każdy, kto chce pracować, znajdzie
    zatrudnienie.

    Korzyści dla pasażerów

    Mucha nie ukrywa jednak, że planowana jest restrukturyzacja i przegląd
    stanowisk. Zrobi to wspólna komisja marszałka i załogi. Osoby, których
    stanowiska okażą się zbędne, będą miały szansę na przekwalifikowania i
    zdobycie nowego zawodu. - Mamy na to dużo pieniędzy - zapewnia Mucha.

    A czy na zmianie właściciela zyskają pasażerowie? Mucha zapewnia, że
    tak. I wylicza:
    1. Już w tym roku dwa nowe szynobusy trafią na najbardziej obciążoną
    linię między Kostrzynem a Krzyżem. Zastąpią one stare wagony i
    lokomotywy.
    2. Pojawi się bezpośrednie połączenie Gorzowa z Poznaniem.
    3. Podobne bezpośrednie połączenia mają być uruchomione między Zielona
    Górą a Cottbus oraz Gorzowem Wlkp. a Berlinem.
    4. W nowym rozkładzie znajdzie się więcej pociągów.





    Temat: Gdyby tak jeszcze jeden pośpiech ? (ZDOKP)


    | Międzyrzecz            8:40 / 8:41
    | Zbąszynek              9:20 / 9:23
    | Babimost                9:31
    | Sulechów                9:45 / 9:46
    | Czerwieńsk            10:00 / 10:06  (zmiana loka)

    tym rzem stwierdze ze na zmiane loka potrzeba az 10 min :)


    Oczywiście jak już pisałem komuś na zmianę loka potrzeba 10 min jeśli
    pociąg
    przy zmianie loka nie zmienia czoła. W tym przypadku zmienia czoło, więc 5
    minut ma obsada disela aby go odłączyć z jednej strony i 5 minut ma obsada
    EU07 aby podjechać i podpiąć go z drugiej - to chyba nie jest za mało, tym
    bardziej, że gdzieś w Polsce (niestety nie wiem gdzie) taki czas zmiany loka
    jest też w rozkładzie.


    Ja mam lepsza propozycje: (przynajmniej bardzo relana, bo linia Gorzow -
    Zbaszynek jest (G))
    Gorzow Wlkp    7.02
    Witnica              7.19 / 7.20
    Kostrzyn            7.38 / 7.48
    Rzepin                8.18 / 8.19
    Czerwiensk        9.12 / 9.13
    Zielona Gora     9.24 / 9.26


    Wszystko OK, ale popatrz na układ torów w Kostrzynie i powiedz mi jak ten
    pociąg ma przejechać z jednego na drugi kierunek zahaczając o peron, a
    jednocześnie zmienić loka w ciągu 10 minut... Sorry...
    Podejrzewam, że musiałbyś doliczyć jeszcze z 7 - 10 minut na objazd
    Kostrzyna
    (patrz mapa).
    Możnaby to co prawda zrobić inaczej: nie wjeżdżając z Kostrzyna bezpośrednio
    na peron, a najpierw na tory w kier. Szczecina, tam dokonać zmiany loka i
    dopiero wtedy wjechać na peron, ale wtedy pasażerów z Gorzowa do Kostrzyna
    przetrzymałbyś dodatkowe 10 minut w składzie zanim on by podjechał pod
    peron, a to nie przyczyniłoby się do polubienia tego pociągu... Lub PKP by
    na to nie poszło, bo ludzie wysiadaliby pewnie nie czekając na podjazd do
    peronu.
    Poza tym tracisz połączenie z Międzyrzeczem i Skwierzyną, które też są
    dużymi
    miejscowościami województwa w przeciwieństwie do Rzepina o który i tak wraz
    z Kostrzynem zahaczałby Wiking. Skomunikowanie z Poznaniem i Warszawą
    miałoby sens tylko dla Kostrzyna i okolic, bo nikt z Gorzowa nie jechałby
    przez Kostrzyn ani do Poznania, ani Warszawy. Patrząc na tab. 355 ludzie z
    Kostrzyna już mają komunikację z tymi pociągami dzięki poc. 86230 Szczecin -
    Głogów....

    Pozdr. !
    Mick





    Temat: PRZYPOMINAM


    Ty jakiś z innej planety człowiek jesteś, albo, ten tego, ociężały
    umysłowo?
    PKP już od lat konsekwentnie układa w rozkładach  połączenia
    najdogodniejsze
    o 60% dłuższe od najbliższych. Widziałeś jaką trasę ma Słupia? Teraz
    korzystając z tego dziadostwa ktos miałby jeszcze dopłacać? Po prostu
    pierd.... tym i pojadą autem.


        I właśnie z takich powodów należy tą sprawą zainteresować UOKiK!!!!!

        Można podać wiele przykładów takich pociągów np. rzeźnia Bielsko-Biała -
    Kołobrzeg.

        Poza tym z powodu ograniczania ilości przewozów na liniach lokalnych
    najszybszy dojazd z Gorzowa Wlkp. do Wolsztyna w lini prostej 101 km jest
    przez Poznań (ok. 250 km) Czy też dojazd z Piły do Chojnic przez
    Szczecinek!!!!
        Poza tym stwarza taką sytuację, że PKP poprostu opłaca się celowo psuć
    skomunikowania na liniach lokalnych, gdyż nie dość, że zarabiają na
    połączeniu okrężnym to jeszcze doliczają sobie 60% extra. A ponieważ
    doprowadzi to do oczywistego spadku pasażerów jest to działanie na
    niekorzyść firmy!!!
        Czy ktoś może w i-necie wyszperać adres e-mail do tych instytucji!!!

        Czyli Ministerstwo Transportu, UOKiK, NIK, wszelkiej maści posłowie i
    senatorowie.

        Ludzie róbmy coś bo w przeciwnym wypadku w tym kraju już się nie da
    żyć!!!!!

        Należy też pokazać w jaki sposób inne zarządy kolejowe, starają się
    przyciągnąć pasażerów a co robi PKP. Wszelkiej maści posłów i Rząd powinno
    to zainteresować wszak to spółka Skarbu Państwa.





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Nie rozumiem zachowania nie których osób z Zielonej Góry odnośnie pociągów Ślązak, Bahus. A w szczególności domagania się aby Ślązak jeździł tylko do Zielonej Góry. W gwoli wyjaśnień, to nie jest pociąg zielonogórski. Jest to pociąg mający (na co nawet nazwa wskazuje) za zadanie połączyć miasta strikte śląskie takie jak Wrocław czy Katowice z południowym wschodem Polski. A z racji ukłonu ze strony PKP i bardzo dobrej decyzji jego początek ustalono na Zieloną Górę a nie na Wrocław , aby jeszcze lepiej wyglądała frekwencja. Dopominanie się aby Ślązak jeździł tylko z Zielonej Góry jest śmieszne. Wy jako mieszkańcy tego niespełna 120 000 miasta macie połączenia do Przemyśla, Warszawy, Gdyni, Terepola w sezonie do Szczecina. Na pewno to nie wiele jak na miasto częściowo wojewódzkie, ale co mają powiedzieć mieszkańcy Gorzowa Wlkp. którzy są w gorszej sytuacji? Albo Legnicy, która jest nie wiele mniejsza od Zielonej Góry? Pamiętajcie ludzie ze Zgorzelca, czy Legnicy też potrzebują dojechać do Krakowa czy Katowic i podzielenie Ślązaka na dwie części to idealne rozwiązanie dla zarówno Zielonej Góry jak i Zgorzelca. I nie powinno się tego w ogóle zmieniać. Co więcej na takiej samej zasadzie powinien jeździć pociąg BOLKO w relacji Zgorzelec/ Zielona Góra- Lublin Gł. NAtomiast Bahus powinien zostać koniecznie wydłużony do Jeleniej Góry, przez Żary. Jelenia Góra, śmiem twierdzić z racji swojego potencjału turystycznego jest dużo ważniejszym dla Polaków targetem od Zielonej Góry,a ma tylko jeden, podkreślam jeden cało roczny pociąg pośpieszny do Warszawa z łącznikiem do Gdyni. Wg mojej oceny wspólnie powinniśmy dążyć do tego , aby rozkład był jak najbardziej optymalny, czego nigdy nie osiągniemy mówiąc aby komuś coś zabrać i dać nam. Nie tędy droga. Zarówno Zielona Góra, jak i Zgorzelec, oraz Legnica jak i Jelenie Góra z Wałbrzychem potrzebują takich samych pociągów do Warszawy, Gdyni, Krakowa, Szczecina, Lublina. To powinny być obowiązkowe codzienne relacje z każdego z tych miast. I w tym przypadku największą sztuką jest kompromis, na nim należy opierać jakiekolwiek planowanie rozkładu jazdy.



    Temat: Odwolane pociagi
    Lubań Sł. - Zgorzelec

    Cholera, nie zdazylem sie przejechac!


    Na wniosek PBM prosze o zarządzenie z dniem 1 paÄ˝dziernika
    br.


    Kto to jest PBM?

    odwołać na odcinku Chabówka - Rabka Zdrój - Chabówka

    To do Rabki ich zdaniem nikt nie jezdzi? Jeszcze sprzed kilku lat pamietam
    te kilkaset osob czekajacych na slicznym dworcu Rabka Zdroj...

    odwołać na odcinku Działdowo -


    Brodnica


    Zbójectwo.

    ZbÂąszynek - Gorzów Wlkp. odwołać na całym odcinku

    Horror.

    Jelenia Góra - Zielona Góra pociÂąg prowadzić  w dwu


    relacjach: Jelenia Góra - Węgliniec (bez zmiany rozkładu jazdy) i Żagań
    - Zielona Góra (bez zmiany rozkładu jazdy na odcinku Żary - Zielona
    Góra)


    To chyba najwiekszy absurd. DObra droga do tego, aby i tymi dwoma urwanymi
    pociagami nikt nie jezdzil. Jak sobie obserwowalem ten pociag w Zarach, to
    wiekszosc ludzi jedzie wlasnie gdzies od strony Weglinca i na Zielona
    Gore...


    100 55021 Zielona Góra - Guben odwołać na odcinku Zielona Góra - Gubin


    A skad w Gubinie wezmie sie pociag do Guben? Chyba, ze bedzie


    105 88521 Czeremcha - Cisówka odwołać na całym odcinku
    106 88535 Hajnówka - Cisówka odwołać na całym odcinku
    107 88531 Hajnówka - Cisówka odwołać na całym odcinku
    108 88533 Hajnówka - Cisówka odwołać na całym odcinku
    109 88530 Cisówka - Hajnówka odwołać na całym odcinku
    110 88534 Cisówka - Hajnówka odwołać na całym odcinku
    111 88532 Cisówka - Hajnówka odwołać na całym odcinku
    112 88520 Cisówka - Czeremcha odwołać na całym odcinku


    A czym beda kolejrze so Siemianowki jezdzic? Tym samym, tylko sluzbowym?


    3. 66423 Lębork (8.41) - Łeba (9.42) całym
    4. 66424 Łeba (9.57) - Lębork (10.58) całym
    5. 66431 Lębork (17.14) - Łeba (18.15) całym
    6. 66432 Łeba (19.03) - Lębork (20.04) całym


    Czyli do Leby zostaje pociag o 4:55?


    31. 60105 Wrocław Gł. (17.10) - Szklarska P.G. (20.52) całym


    nikt nie jezdzi?


    2. poc. nr 33123, 33129, 33122, 33128 rel. Jarocin - Leszno - Jarocin
       - odwołać w całej relacji;


    ech, ostatnia taka prawdziwa lokalna linia Wielkopolski

    Ogólnie: nóż się w kieszeni otwiera.

    JEDYNA NADZIEJA TO FAKT, ŻE ŻADEN SAMORZĄD NA MIESIĄC PRZED WYBORAMI SIĘ NA
    TAKIE NUMERY NIE ZGODZI I WYDOBĘDZIE KASĘ NA ŁAPÓWKI DLA TYCH PKP-owców.

    MK





    Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin


    | Oczywiscie, ze tak. Zrezygnowalismy z obslugi linii ale nie ze wzgledow
    | ekonomicznych - po prostu systematycznie wypowiadano nam umowy najmu
    | przystankow /podkupowanie przez PKS/ czy tez uniemozliwiano nam ich
    | zabieranie, wysadzanie - przyklad - w wynajetej zatoce autobusowej na
    stale
    | zaparkowany stal przegubowiec pks na calej jej dlugosci..

    Dziki Zachód po prostu... A niektórzy to idealnym systemem funkcjonowania
    komunikacji nazywają. 8-/


    TO co , moze to busiarze blokowali przegubowce PKS??? Dyrektora PKSu zamknąć
    a nie na busiarzy napadać...


    I kogoś tam wozi. Nieopodal mojego domu jest przystanek komunikacji
    miejskiej i PKS. Wiszą na nim rozkłady jazdy autobusów miejskich i PKS-u. A
    co jakiś czas podjeżdżają bliżej niezidentyfikowane busy. 8-)


    Nie no myslę że chociaż przednią tablicę z nazwą miejscowości mają. Ja na PKP
    kiedyś widziałem kibla do Ostrołęki który na przedzie miał
    wyświetlone "Miłosna" inna sprawa że było to w walentynki


    | podam przyklad ze swojego podworka - PKS Zary S.A. czy PKS Gorzow WLKP..

    Ciekawostka. Są to przedsiębiorstwa działające w rejonach, w których
    znakomite przedsiębiorstwo PKP doprowadziło transport kolejowy do prawie
    całkowitego zaniku... A ponoć to nieskrępowana konkurencja jest taka
    pożyteczne. 8-


    PKS Kraśnik też kiedyś był mocny.
    Jeżeli są prywatne busy z klimą Gorzowa i Żar we wszystkich kierunkach co 15
    min i dodatkowo do Poznania co 2 godziny

    to skladam najszczersze gratulacje!!!

    pozdrówka
    aron





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    EXIMUS

    BIESZCZADY według mojego projektu jadą ze Zgorzelca przez Jelenią Górę, Świdnicę, Nysę, Katowice i dalej łączone z Przemyślem przez Rzeszów, a SLĄZAK ciągnąby wagony z Zielonej Góry do Zagórza więc to nie to samo. Co do BIESZCAD to trasa nie jest egzotyczna. Pamięta, jak jeździł nią pociąg Kraków- Lipsk
    Co do pociągu przez Podsudecką ja póściłem wagony do Jeleniej Góry od Galicji z Rezszowa z rozdzielaniem w Kedzierzynie Koźlu. Wiem o Podsudeckeij bardzo dobrze, bo sam użeram się z PKP IC co do tego pociągu i moim zdaniem powinioen być to pośpieszny, a trasa Gliwice- Szklarska to połączenie relacji pociągów Gliwice- Wrocław i Wrocław- Jelenia Góra z wydłużeniem do Szklarskiej.Pociągi ze Szklarskiej Poręby mają rację bytu tylko jadąc w stronę Wrocławia czy Opola ewentualnie w stronę Zielonej Góry i Żar- w żadnym innym nie wygenerują potoku podróżnych!!!

    Twierdzisz, że w PRZEMYŚLANINIE wagony z Zielonej Góry nie wypaliły by. Ja bardzo często wracałem tym pociągiem z zajęć na studiach w Krakowie. Widziałem, jak bardzo wypróżnia się ten pociąg we Wrocławiu. Widziałem jak wiele osób jechało tym pociągiem do Kostrzyna, Wolsztyna, Rzepina czy Gorzowa Wlkp. Wygenerowanie trzech wagonów do Zielonej Góry przez Nadodrzankę to nie byłby problem. Jestem z okolic Jeleniej Góry i mówię stanowczo NIE dla wagonów w tym pociągu do Szklarskiej Poręby.
    [ Dodano: 02-04-2009, 15:18 ]
    SZYNDZIELNIA według mojego rozkładu jedzie przez ODRZANKĘ do Zielonej Góry ale prosto z Wrocławia odrazu na Głogów. Moim zdanie ta trasa dowiezie do Zielonej Góry pasażerów szybciej. A na Legnica- Głogów- Zielona Góra puściłem już wcześniej PIONIERA, który będziemoim zdaniem lepszą alternatywą dla tej linii.

    [ Dodano: 02-04-2009, 15:21 ]
    ŻAK może być również pociągiem studenckim dla studentów z Jeleniej Góry, Wałbrzycha udających się lub też wracających z uczewlni wrocławiskich czy opolskich. HETMANEM też jeździłem i wiem że dużo ludzi jedzie nim do Jeleniej Góry przesiadając się późnej we Wrocławiu dlatego uważam że powinien być wydłużony do Jeleniej Góry codziennie.

    [ Dodano: 02-04-2009, 15:24 ]
    OLEŃKA właśnie nie powinna startować z Kłodzka. Stacja w Kłodzku nie generuje zbyt dużej ilości pasażerów większość jedzie do Międzylesia czy Bystrzycy Kłodzkiej.



    Temat: Mieszkańcy Gorzowa Wlkp. chcą kolei do Berlina
    Mieszkańcy Gorzowa Wlkp. chcą kolei do Berlina

    Od grudnia linię kolejową Berlin-Kostrzyn będzie obsługiwał nowy, prywatny przewoźnik. Czy mieszkańcy Gorzowa Wlkp. będą mogli bezpośrednio dostać się do Berlina wygodnymi, czystymi i szybkimi pociągami Bombardier Talent? Niemcy są za, ale na pewno nie nastąpi to w tym roku.

    Gorzów Wlkp. przystąpi wkrótce do polsko-niemieckiego ugrupowania, które będzie walczyć o uruchomienie połączeń kolejowych do Berlina. Będzie to Europejskie Ugrupowanie Interesów Gospodarczych (EUIG), czyli organizacja prawa europejskiego służąca ułatwianiu i rozwojowi działalności gospodarczej między partnerami w Europie. A tymi partnerami będą m.in. Urząd Marszałkowski, miasto Gorzów, Witnica polskie firmy, Zachodnia Izba Przemysłowo-Handlowa, niemieckie gminy i instytucje jak np. okręg Berliński Marzahn-Hellersdorf a także Regionalna sieć Wschodniej Brandenburgii Deutsche Bahn Netz czy regionalna kolej Niederbarnimer Eisenbahn AG. To właśnie ten prywatny przewoźnik wygrał w Niemczech przetarg i do zmiany rozkładu w grudniu tego roku ma przejąć obsługę linii kolejowej z Berlina do polskiego Kostrzyna.

    - Zapytaliśmy, czy skoro i tak muszą załatwiać homologacje i pozwolenia na wjazd do Kostrzyna, nie planują też przedłużyć trasy pociągu do jednej ze stolic regionu – mówi Piotr Tykwiński, dyr. Departamentu Gospodarki w Urzędzie Marszałkowskim. Trasę z Berlina do Kostrzyna obsługiwać będą cztery pociągi Bombardier Talent. Do Gorzowa jeździłyby więc również te bardzo nowoczesne pojazdy niskopodłogowe, z klimatyzacją, miejscem dla wózków i rowerów czy toaletami przystosowanymi dla niepełnosprawnych.

    - Sprawa jednak nie jest taka prosta. Przede wszystkim chodzi o kwestię dotacji. Operator wygrał przetarg w Niemczech, ale ktoś musiałby pokryć koszty wydłużenia trasy, do tego dochodzi również m.in. sprawa zmiany rozkładu jazdy. Samorząd Wojewódzki natomiast i tak wyda ponad 20 mln na dotację do połączeń regionalnych, i 15 mln na zakup nowych szynobusów. Są jednak szanse, że uda się uruchomić połączenie z Berlinem bez dotacji – wyjaśnia. Opłacalność połączenia z Gorzowem Wlkp. będzie z pewnością zależeć od liczby pasażerów, ale też kalkulacji kosztów wynajęcia linii, opłat za korzystanie z dworców itp. Kiedy więc będziemy mogli wreszcie pojechać bezpośrednim pociągiem z Gorzowa do Berlina i z powrotem?

    - Niemcy czekają. Są już teraz gotowi do uruchomienia takiego połączenia. Potrzebne są jednak uzgodnienia ze stroną polską poczynając od spraw technicznych po polskojęzyczną obsługę w pociągach – twierdzi Stanisław Owczarek, dyrektor Zachodniej Izby Przemysłowo-Handlowej. Izba jest bezpośrednim koordynatorem tworzenia ugrupowania EUIG, które aktem notarialnym zostanie powołane już 27 kwietnia we Frankfurcie. – Pociąg jeździłby na tych samych zasadach, co ze Szczecina do Berlina, a bilet ważny byłby również na miejską komunikację w Berlinie – wyjaśnia dyr. Owczarek.

    Tylko wprowadzenie taryf niemieckich ma w tym wypadku sens. Za bilet wykupiony w kasie PKP do Berlina trzeba zapłacić ponad 100 zł. Tymczasem już przy wejściu na dworzec można spotkać "koników", którzy zbierają pasażerów do biletu grupowego kolei niemieckich z Kostrzyna do Berlina. Dołączając się do takiego biletu pasażer płaci jedynie 30 zł. To możliwe, bo kolej niemiecka ma bardzo korzystny system taryf. Za 24 euro można kupić bilet Berlin-Brandenburg Ticket, którym jeździ 5 osób bez ograniczenia kilometrów i przez całą dobę, a bilet jest ważny również w komunikacji miejskiej Berlina.

    Takie bilety od ubiegłego roku można kupić na Dworcu Głównym w Szczecinie. Tam już wcześniej było bezpośrednie połączenie z Berlinem, więc łatwiej było wprowadzić nowe, atrakcyjne bilety. Szczecin zresztą leży tuż przy granicy. Szczecińscy radni zdecydowali natomiast, że podobnie jak w Berlinie, również w Szczecinie pasażerowie mogą z takim biletem korzystać z miejskiej komunikacji. Ta współpraca się opłaciła, bo Deutsche Bahn np. w grudniu sfinansowała reklamę miasta w berlińskich gazetach, oraz na dworcach wśród pasażerów.

    Ugrupowanie, do którego przystępuje Gorzów Wlkp. i inne miasta stawia sobie za cel nie tylko doprowadzenie do kursowania bezpośrednich pociągów, ale również dbanie o rozwój turystyki i gospodarki na przyległych do linii kolejowej terenach, unowocześnienie dworców itp.

    źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Rzepin - Międzyrzecz - Międzychód reaktywacja?


    Linia ma swój początek w Wierzbnie (odgałęzia się od linii Rokietnica -
    Skwierzyna) a koniec w Rzepinie (wg D29), więc i to zdanie byłoby nie do
    końca poprawne...


    Na całej trasie z Międzyrzecza do Sulęcina jedyną miejscowością na
    "G" jest Gorzyca, więc pewnie też o nią chodzi. :)

    Poza tym, OIDW to do Wędrzyna jeździły eszelony, tak więc zbyt wiele
    do czyszczenie nie powinno być. :

    Dodatkowo - IMHO relacja Pszczew-Międzyrzecz jest trochę zbyt
    ograniczona - może wrócić do przedwojennego rozkładu w trójkącie
    Skwierzyna-Wierzbno-Międzyrzecz - do uruchomienia "od zaraz".
    Oczywiście jeszcze lepsza jest koncepcja z Międzychodem w tle.

    Zaintrygowany postem rozpoczynającym wątek znalazłem coś sprzed
    miesiąca - p. poniżj.

    Data Lut 11, 2005
    Karczuja torowisko

    W tym tygodniu rozpoczelo sie oczyszczanie z krzewów linii kolejowej
    z Miedzyrzecza do Sulecina. Jest szansa, ze w grudniu kolej wznowi
    przewozy pasazerskie na tym odcinku.

    Nad torowiskiem kolo wsi Sw. Wojciech unosi sie warkot pil
    spalinowych i huk siekier. - Wycinamy krzewy rosnace wzdluz linii
    kolejowej - tlumaczy Jerzy Zalucki z zarzadu dróg powiatowych. -
    Najwiecej roboty mamy z chaszczami dzikiej rózny i tarniny. Oby nasz
    wysilek nie poszedl na marne.
    Mieszkancy czekaja
    Linie kolejowa z Miedzyrzecza do Rzepina wybudowano pod koniec XIX
    w. W 1996 r. Polskie Koleje Panstwowe zawiesily przewozy pasazerskie
    miedzy tymi miastami. O ich przywrócenie zabiegaja od kilku lat
    dzialacze Instytutu Promocji i Rozwoju Kolei, którzy postanowili
    wykarczowac chaszcze wzdluz torowiska. - Polaczenia kolejowe
    sprzyjaja rozwojowi gospodarczemu regionu i sa potrzebne mieszkancom
    - mówi Ryszard Kosmala z Sulecina. - Torowisko trzeba oczyscic z
    krzewów. Uznalismy, ze taka akcja przekona kolej do wznowienia
    przewozów pasazerskich na tej linii.
    Pracuja na mrozie
    Organizatorom akcji oczyszczania torowiska pomogli kolejarze i
    starosta miedzyrzecki Kazimierz Puchan, który do karczowania krzewów
    oddelegowal pracowników zarzadu dróg powiatowych. - Rano temperatura
    byla mocno minusowa - mówia Rafal Bielerzewski i Zbigniew Uzieblo. -
    Rozgrzalismy sie machajac siekierami.
    Pasjonaci kolejnictwa licza na pomoc samorzadowców z innych gmin i
    powiatów, które przecina nieczynna linia. - Z Miedzyrzecza do
    Sulecina jest 35 km, a we czterech mozemy oczyscic najwyzej od 500
    do 800 m dziennie - mówi R. Kosmala. - Odcinek miedzy Sulecinem a
    Rzepinem oczyszczony zostanie za pieniadze firmy NCC, która
    wybudowala w Sulecinie wytwórnie masy bitumicznej.
    Zbadaja potok
    Kolejarze podkreslaja, ze jest to pierwsza w regionie spoleczna
    inicjatywa, której celem jest przywrócenie ruchu kolejowego na linii
    wylaczonej z eksploatacji. - Linia nadaje sie do eksploatacji, ale
    na niektórych odcinkach musi zostac zmodernizowana - mówi Jan Nowak
    z PKP w Gorzowie Wlkp. - Potrzebujemy na to okolo 50 tys. zl.
    R. Kosmala ma nadzieje, ze od grudnia miedzy Rzepinem a
    Miedzyrzeczem kursowac bedzie szynobus. - Niebawem przeprowadzone
    zostana badania dotyczace tak zwanego potoku, czyli liczby
    pasazerów, którzy korzystaliby z polaczenia - mówi wicemarszalek
    województwa Edward Fedko. - Wyniki poznamy na przelomie czerwca i
    lipca. Jesli bedzie taka potrzeba, skierujemy na linie jeden z
    szynobusów albo nawet ja przejmiemy od kolei.

    Pozdrawiam





    Temat: Koniec z "przekombinowanymi" (z cyklu: cieknie...)


    - Poproszę bilet ze stacji Szczecin Podjuchy do Szczecina Dąbie przez
    Szczecin
    Główny
    - Nie da się. Odległość przez Szczecin Główny stanowi 266% najkrótszej
    odległości, a poza tym przejazd odbywałby się od jednej stacji danej
    miejscowości do innej stacji w tej samej miejscowości. Może pan kupić
    bilet
    bezpośredni na pociąg pospieszny o 14:23
    - Ale jest przecież 15:20
    - To pojedzie Pan jutro.
    - Ale ja muszę teraz.
    - W ostateczności mogę panu sprzedać taki bilet, ale musi Pan zapłacić
    8,48 PLN
    zamiast 5,30 PLN
    - To ja poproszę bilet do Stargardu Szczecińskiego Osiedle przez Szczecin
    Główny.
    - Proszę bardzo, 6,30 PLN.

    Wygląda na to, że PKP rozwiązało swoje największe problemy, a teraz
    zajmuje
    się "dopieszczaniem" drobiazgów :-/



    "kółeczkowe" na odległość do 625 km zdrożeją jedynie o kilkanaście procent,
    zamiast za 625 km zapłacimy za 1000 km. Co przy dzisiejszych taryfach PKP
    jest mało bolesne. Także przepis o zakazie wystawiania biletów do innych
    stacji tej samej miejscowości można łatwo obejść, a jak już trafimy tak
    pechowo, że akurat na tych kilku kilometrach łamie się taryfa  to najwyżej
    dopłacimy te 2,20 lub 2,90.
        Jednak nie można patrzeć na takie poczynania obojętnie, gdyż uderzy to w
    przypadkowe osoby np. takie jak w Twoim przykładzie. Dlatego też proponuję
    stworzyć szablon skargi i wysyłać ją gdzie się da począwszy od Ministerstwa
    Transportu, UOKiK, Sejmu, Senatu, władz PKP, wszelkiej maści gazet i na
    posłach choćby i "samoobrony" kończąc (oni lubią takie tematy).
        Wystarczy spokojnie uzasadnić, że bije to w pasażera, który nie dość, że
    z powodu ograniczania ilości pociągów na liniach lokalnych jedzie dłużej i
    drożej. To teraz jeszcze będzie karany extra. Poza tym doprowadzi to do
    sytuacji, w której czym PKP gorzej świadczy swoje usługi tym więcej na tym
    zarabia. Może jak się zrobi zadyma i ktoś z dyrekcji poleci to jego następcy
    będą ostrożniejsi w podobnych poczynaniach. I na nic się tu zdaje argument,
    że kiedyś podobny zapis obowiązywał, gdyż jest jedna podstawowa różnica.
    Kiedyś łatwiej było dojechać drogą najkrótszą, gdyż linie lokalne miały się
    dobrze i nie było sytuacji aby na pociąg w danym kierunku trzeba było czekać
    po 12 godzin.
        Jako przykłady proponuje podać dojazd najkrótszą drogą w weekend z
    Gorzowa Wlkp. do Wolsztyna lub Leszna. Gdy po dojechaniu do Zbąszynka na
    połączenie w kierunku Wolsztyna oczekiwanie wynosi jedyne 8 godzin i to w
    ciągu dnia. Dobrym przykładem jest też dojazd z Gniezna do Jarocina przez
    Poznań, który także będzie karany. Warto też wspomnieć psuciu skomunikowań
    na liniach lokalnych. I tu znowu o ile w poprzednim rozkładzie dało się bez
    problemu dojechać po południu z Wolsztyna do Gorzowa. To w rozkładzie
    teraźniejszym na skomunikowanie w Zbąszynku brakuje kilkunastu minut.
        Wierzę, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie coś zrobić. Więc redagujmy
    pismo (aby mądrze) i wysyłajmy gdzie się da, gdyż z głupotą trzeba walczyć
    bo inaczej nas zaleje a w tym kraju będzie coraz trudniej żyć!

    PS. mam prośbę, ponieważ sam nie mam łącza stałego i wyłuskiwanie adresów do
    podanych wyżej instytucji na stronach WWW jest dla mnie dość kosztowne.
    Proszę o podsyłanie adresów e-mail tych instytucji jak i poszczególnych
    posłów, senatorów, gazet itp. na priva.





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Krajowe nowości spółki PKP Przewozy Regionalne

    Od 9 grudnia kursować będzie 3160 regionalnych pociągów osobowych, 350 pociągów pospiesznych krajowych oraz 180 pociągów międzynarodowych, w tym 154 w komunikacji przygranicznej.Nowe pociągi do Warszawy poprawią dojazd z wielu regionów kraju. „Branicki” będzie ostatnim z czterech porannych pociągów z Białegostoku i sprawi, że między godziną 5.05 a 8.05 pociągi w tym kierunku będą odjeżdżały co godzinę (powroty z Warszawy od 15.20 do 18.20).

    Między Krakowem i Warszawą do południa pociągi pospieszne jeżdżące przez Kielce (nie mylić z pociągami spółki PKP IC jeżdżącymi Centralną Magistralą Kolejową) kursować będą co dwie godziny. Stanie się tak dzięki nowemu pociągowi „Kazimierz Wielki”. Rano, najkrótszą trasą z Opola do stolicy przez Częstochowę, wyruszy „Mała Panew”. Z kolei poranny pociąg z Poznania zahaczy o województwo kujawsko-pomorskie, dzięki czemu bez przesiadki do Warszawy będą mogli dojeżdżać mieszkańcy Gniezna i Inowrocławia. W Toruniu dołączane będą bezpośrednie wagony z Grudziądza. To ostatnie miasto otrzyma też pociągi do Wrocławia („Wrocławianin”) i Krakowa („Warmia”). Inne nowości to: „Widawa” Łódź Kal. – Wrocław Gł. oraz popołudniowy pospieszny Kraków Gł. – Wrocław Gł.Nie tylko na białe szaleństwo, jak nazwa wskazuje, i nie tylko podróżnych z Wielkopolski zabierze do Zakopanego Narciarz”. Z Ostrowa Wielkopolskiego skręci do Łodzi, a tam do Tomaszowa Mazowieckiego.

    Pociąg stary, trasa zmieniona

    Niektóre pociągi pojadą zmienionymi trasami. „Kormoran” z Olsztyna zamiast do Raciborza będzie kursował do Wrocławia. Natomiast w Raciborzu, a nie w Gliwicach, skończy swój bieg „Hutnik”. Pociąg „Wiking” ze Szczecina zamiast do Szklarskiej Poręby dojedzie do Bielska-Białej. W sezonie „Cisy” z Warszawy zamiast do Chełma dojadą aż do roztoczańskiego Bełżca. Część pociągów w nowym rozkładzie będzie się składała z wagonów zmierzających do różnych miast, odczepianych po drodze. Na przykład „Stoczniowiec”, kursujący dotąd z Katowic tylko do Gdyni, będzie miał teraz także wagony do Chojnic. Podobne połączenie bez przesiadki PKP PR zorganizuje pasażerom chcącym się dostać z Podkarpacia do Legnicy i Zgorzelca; będą oni mogli skorzystać z pociągu „Ślązak” relacji Przemyśl – Zielona Góra.

    „Niegocin” z Wrocławia do Ełku zamiast przez Poznań pojedzie przez Łódź. Tędy z kolei będzie przejeżdżał „Jaćwing” z Wrocławia do Suwałk. Przez Toruń przestaną kursować „Niemen” Białystok – Bydgoszcz i „Doker” Gdynia – Katowice – oba zostaną skierowane przez Inowrocław.„Mieszko” z Poznania do Gdyni zabierze podróżnych z Wrześni. „Włókniarz” z Łodzi do Szczecina zamiast przez Ostrów Wlkp. pojedzie przez Kutno i Wrześnię. „Reymont” relacji Łódź – Kraków pomknie przez Tomaszów Mazowiecki i Centralną Magistralę Kolejową. Sezonowy pociąg Bielsko-Biała – Kołobrzeg w tym rozkładzie pojedzie krótszą trasą przez Poznań i Piłę. We Wrocławiu będzie miał doczepione wagony do Łeby. Z kolei jeżdżące latem i zimą wagony z Przemyśla do Jeleniej Góry zamiast przez Kłodzko dotrą przez Wrocław. Wakacyjny pociąg z Krakowa i Katowic do Ustki pojedzie od Częstochowy do Bydgoszczy przez Zduńską Wolę i Inowrocław.

    Dalej bez przesiadki

    Sporo pociągów będzie miało wydłużone trasy. Lublin ze Szczecinem połączą dodatkowo dzienny „Portowiec” i nocny „Wieniawski” (dodatkowo z wagonami z Kielc), z kolei „Kujawiak” połączy Lublin z Gdynią, „Kopernik” – Warszawę ze Szczecinem i Kostrzynem, „Konopnicka” – Łódź z Białymstokiem i Suwałkami, „San” – Przemyśl i Zamość z Bydgoszczą, „Hetman” – Zamość z Gorzowem Wlkp., „Antoni Blank” – Olsztyn z Kielcami, „Merkury” – Katowice ze Szczecinem, „Bosman” – Zakopane ze Świnoujściem, „Mamry” – Wrocław z Suwałkami, a „Albatros” – Malbork ze Szczecinem. Mieszkańcy Podbeskidzia pracujący w stolicy ucieszą się z wydłużonej trasy w piątkowe wieczory do Bielska-Białej pociągu „Kmicic”. W lecie warszawiacy będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia z Mikołajkami pociągiem „Mazury”.

    Źródło : Rzeczpospolita
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 57 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.