|
Strona Główna PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmelooonka.opx.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
Temat: Czestotliwosci kanalow kolejowych
Witam.
Pamietam iz w necie znalazlem kiedys stronke z czestotliwosciami kanalow kolejowych w Polsce, czy moglby mi ktos podac linka do stron z owa tematyka, z gory dziekuje.
PS: Wiem ze owy watek przewijal sie juz przez grupe.
Pozdrowienia Macias 382...
To zabwane, włąśnie też o tym pomyślałem(jakieś 30 minut temu) i zaczełem wyszukiwać infa o tym:) i znalazłem takie coś:
PASMO KOLEJOWE 150 - 155 MHz 150,100 PKP kierunek Wrocław 150,150 PKP kierunek Ostrów Wlkp 150,200 PKP - Służba drogowa 150,225 PKP kierunek Warszawa 150,300 PKP - Służba drogowa 150,375 PKP kierunek Gniezno 150,450 PKP kierunek Szczecin 150,500 Pociąg ratunkowy 150,525 PKP Ratunkowe 150,575 PKP kierunek Zbąszyn 150,625 SOK Września 150,700 SOK Września 150,825 Poznań Franowo - manewry 151,200 Poznań Franowo - manewry 151,600 PKP Poznań Główny 151,775 PKP Poznań Główny 153,550 PKP Poznań Górczyn 154,125 Telefon Kolejowy TX- 150,125 154,350 Szpital PKP Puszczykowo
Znasz się trochę na sprzęcie radiowym, bo z wielką chęcią sam bym się w to pobawił:)
Temat: www.pkp.pl niekompletne ?
Wracajac z Kalisza do Zielonej Gory skorzystalem z najbardziej aktualnego rozkladu jazdy PKP na stronie PKP. Interesowalo mnie polaczenie okolo poludnia wiec mam: Kalisz - Wroclaw 12.36-14.37; Wroclaw-Glogow 15.05-17.26; Glogow-Zielona Gora 17.32-18.36, rowne 6 godzin. Nastepne polaczenie bylo o 14.55.
I juz mialem jechac do Wrocka a tu ZONK, od niechcenia wybralem polaczenie Kalisz - Poznan, wykazalo jedno "okolopoludniowe": Kalisz-Ostrow 12.36-12.57; Ostrow-Poznan 13.02-15.12. I jeszcze jedno wyszukanko z Poznania do ZG i mam oto wyjazd Bachusem o 15.16 :) Co prawda wszystko na styk, ale jednak jest i nie wiedziec czemu nie ma tego na pkp.pl ani w Hafasie. Prawie cala godzina oszczednosci :)
Czasami jednak warto poszperac samemu, automat jak kobieta, raz nie wykaze a innym razem poprowadzi na okolo ;)
Pzdr Baca
Temat: Kupno nieruchomości PKP
Witam! Czy ktoś próbował w ostatnim czasie kupic od PKP?? Ja ostatnio staram się coś kupic i stwierdzam że kupowanie czegokolwiek od PKP to jedno wielkie bagno. Kupiłem od nich jeden magazyn z rampa jakoś przeszło, próbowałem kupić działkę nieudało się teraz staram sie kupić drugi magazyn z rampą i wykupić garaż.... Na magazyn był przetarg nikt sie nie zgłosił więc po mc pisma że jestem zainteresowany i tu zaczęły sie schody od 11 mc nie mogą zdecydować pod kogo należy magazyn (a sa chętni go opchnąć) pod Poznań czy Ostrów Wielkopolski.... Garaż - Były sobie garaże PKP ok 50 większość ludzi wykupiła i stała sie właścicielami budowli ale nie gruntu od 1,5 roku nie można dojść do ładu jak odkupić ziemie pod garażem. Budynek jest moją własnością ale ziemia PKP nie ma z PKP żadnej umowy za to gmina ciągnie podatki za budynki (dla PKP od 2 lat nikt grosza nie zapłacił a wcześniej płaciliśmy) totalne bagno...
Sawa
Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli
Marazm w Lublińcu
Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny, by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.
Ah... ta jaskółka w Lublińcu to żadna jaskółka. W PKP PR dostrzegam pewną prawidłowość: Jak w jednym roku uruchomi jakiś nowy pociąg pospieszny na trasie Częstochowa - Opole, to po roku z okazji nowego rozkładu go już nie ma. Vide: Wrocławianin, a w tym roku pociąg Jelenia Góra - Lublin.
Uważam że Lubliniec jako totalnie zmarginalizowany i wyrzucony z rzeczywistości węzeł kolejowy nie ma już szans na powrót do tych ważnych węzłów pasażerskich. Nawet jakby się wreszcie tutejsi politycy i dziennikarze obudzili, to i tak to niczego nie da. Jedyne co można zrobić, to wyremontować tutejsze torowiska i wprowadzić dobrą komunikację podmiejską, bo PKP bardziej się opłaca "puścić" pociągi z Warszawy do Wrocławia przez Kalisz i Ostrów lub Poznań, a z Katowic do Poznania przez Opole i Wrocław.
Nie ma co ukrywać. Idzie ku gorszemu, PKP nie odebrała Lublińcowi jeszcze wszystkiego. Aż dziwne, że pociągi typu Oleńka czy Jaćwing jeszcze tędy jeżdżą. Nie powinny: kto mądry wysłałby tak popularne połączenia na zrujnowaną trasę lubliniecką, gdzie się wlecze 20 km/h?
Temat: [Poznań] Rewelacje w rozkładzie
a na trasie Leszno-Głogów nie pojedzie żadna bana - wynika m.in. z rozkładu jazdy PKP na 2005 r.,
Bana to w jakimś dialekcie polsko-niemieckim?
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że od Rzepina "Malta" będzie jechała kilkanaście minut po pociągu osobowym Rzepin- Poznań.
Nie kompromitujcie się, dziennikarze.
Okazuje się też, że w nowym rozkładzie jazdy nie będzie kursującego dziś bezpośredniego pociągu z Wrocławia (odjazd o godz. 18.50) do Poznania (przyjazd o 21.51). Zastąpią go dwa pociągi: jeden z Wrocławia do Leszna (przyjazd o godz. 20.32), drugi z Leszna (odjazd o godz. 20.12) do Poznania.
Na Wrocław-Poznań jest jeszcze w miarę dobry popyt na osobowe, dlatego też trzeba go wygasić
Poza pociągami z Leszna przez Wschowę do Głogowa wykasowano również m.in. pociąg przyspieszony z Kępna (odjazd godz. 12.15) przez Ostrów do Poznania.
Co tak się uwzięli na tę parę - już raz miała być likwidowana, a podobno zapełnienie jest niezłe.
Temat: Taka smieszna historyjka - ku przestrodze
Bo stan prawny gruntów jest w przeważającej wielkości nieuregulowany. I przestroga na przyszłośc: jesli nie masz wejść na Szczęśliwickiej, to niech was reka boska broni robic z nimi jakiekolwiek interesy. Pisze to z własnego doswiadczenia.
Potwierdzaja to moje doświadczenia: Czy ktoś próbował w ostatnim czasie kupic od PKP?? Ja ostatnio staram się coś kupic i stwierdzam że kupowanie czegokolwiek od PKP to jedno wielkie bagno. Kupiłem od nich jeden magazyn z rampą jakoś przeszło, próbowałem kupić działkę nie udało się teraz staram sie kupić drugi magazyn z rampą i wykupić garaż.... Na magazyn był przetarg nikt sie nie zgłosił więc po mc pisma że jestem zainteresowany i tu zaczęły sie schody od 11 mc nie mogą zdecydować pod kogo należy magazyn (a sa chętni go opchnąć) pod Poznań czy Ostrów Wielkopolski.... Garaż - Były sobie garaże PKP ok 50 większość ludzi wykupiła i stała sie właścicielami budowli ale nie gruntu od 1,5 roku nie można dojść do ładu jak odkupić ziemie pod garażem. Budynek jest moją własnością ale ziemia PKP, nie ma z PKP żadnej umowy za to gmina ciągnie podatki za budynki (dla PKP od 2 lat nikt grosza nie zapłacił a wcześniej płaciliśmy) totalne bagno...
Sawa
Temat: magistrala weglowa
| Ponoć nawet jakiś NEx ma się pojawić...
| W Karsznicach nawet technicznie NEx sie nie pojawi.
Ależ będzie, o ile dojdzie do skutku plan, o którym
NEx 18701/38701 Relacja : Wwa Wsch./Kraków Główny- Katowice- Częstochowa-Poznan Gl - Szczecin Gl/Swinoujscie codziennie i nazad 81700/ 83700
Częstochowa - Poznań przez Karsznice - Ponętów.
Zaraz sie dowiem, ale raczej chodzi o Czestochowa - Poznan p. Ostrow.
| Przez Zdunska Wole (ale nie Karsznice) bedzie przejezdzal NEx 56700/16701 Gdynia | Gl./Warszawa Wsch. - Lodz Kaliska - Wroclaw Gl. - Jelenia Góra/Szklarska Poręba | Górna/Kudowa Zdrój, bez postojow handlowych od Lodzi do Wroclawia.
Nie zdziwiłbym się, jakby i jego Karsznice dostały (w zamian za Zieloną Górę) i pt w Zduńskiej mógłby wtedy przypadkowo wyskoczyć :-))
W zadnym wypadku. Za pozno i lamalby ustalona cisze nocna. ZG to PKP-PR i IC nic to nie obchodzi.
Temat: magistrala weglowa
| Częstochowa - Poznań przez Karsznice - Ponętów.
Zaraz sie dowiem, ale raczej chodzi o Czestochowa - Poznan p. Ostrow.
Były już rozmowy o konkretach. Na dzisiaj jest tak, jak mówię. Niektórzy myślą nawet o opcji Karsznice - Poznań bez żadnego postoju, ale to wymagałoby sporo kombinacji. W każdym razie są przymiarki na razie.
| Przez Zdunska Wole (ale nie Karsznice) bedzie przejezdzal NEx 56700/16701 Gdynia | Gl./Warszawa Wsch. - Lodz Kaliska - Wroclaw Gl. - Jelenia Góra/Szklarska Poręba | Górna/Kudowa Zdrój, bez postojow handlowych od Lodzi do Wroclawia.
| Nie zdziwiłbym się, jakby i jego Karsznice dostały (w zamian za Zieloną | Górę) i pt w Zduńskiej mógłby wtedy przypadkowo wyskoczyć :-))
W zadnym wypadku. Za pozno i lamalby ustalona cisze nocna. ZG to PKP-PR i IC nic to nie obchodzi.
A co ma cisza nocna do postojów technicznych? IMHO nawet ciszej jest jak się stoi a nie jedzie ;-) Co do zamiany ZG - NEx, to był raczej żart. Natomiast co do IC i PR, to póki co ci sami mechanicy prowadzą pociągi jednej i drugiej spółki... ZG nie będzie, a jeździć trzeba ;-)))
Temat: 3E/1 w Szczecinie
Witam
Na stronie Marka Pawlukowicza znalazlem trzy fotki lokomowtyw 3E/1 należących do kopalni Maczki-Bór. Te fotki są ze Szczecina. No więc takie pytanie: czy one przyjeżdżają tam regularnie? Jeżeli tak to czy ktoś wie jaką trasą? Relatywnie najkrótsza to chyba przez Ostrów i Poznań.
Hmm czy to znaczy, że po torach należących do PKP, mogą jeździć pociągi innych, prywatnych przewoźników. Jeśli jest to prawda super, wreczcie może jakaś konkurencja, a nie tylko monopol PKP. A może ktoś z Was wie na jakich innych liniach jeżdżą pociągi prywatnych firm (jakich) lub w niedługim czasie zaczną. pozdrawiam Alien
Temat: Szybka kolej. Nie damy się pominąć
[ciach] Ciekawy jaki projekt jest rozważany?
Bo najlepszy to Wrocław-Olesnica-Syców-Wieruszów-Sieradz-łódź z budową na 160 odcinka Sieradz-Kalisz-Ostrów-Poznań.
Żałuję, że w 1999 roku, ktoś z szanownego aburdalnego PKP zgodził się na wytyczenie trasu IC FREDRO i IC ŚLĘŻY przez Poznań. Gdyby wymuszono, remonynty torowisk za niewielkie pieniądze na odcinkach Kalisz-Sieradz-Łódź oraz Opole-Fosowskie-Lubliniec-Częstochowa to czas jazdy wyniósłby 4 godziny i nikt nie patrzyłby ze zdziwieniem na trasę pociągu z Wrocławia do Warszawy.
Temat: Wlokniarz w nowym rozkladzie, czyli do czego może przydać sie poseł
Mam pytanie do Kolegów mających przecieki z nowego rozkładu. Czy potwierdzają się plotki o przeniesieniu Włókniarza z linii 310 na E20? Informacja jest mi potrzebna, gdyż zainteresowałem jednego z posłów tym tematem i w konsekwencji zamierzamy spróbować zasugerować PKP-PR zachowanie obecnej trasy Włókniarza. Z góry bardzo dziękuję.
Ma pojechac przez Kutno, bo bedzie tedy czas ok. 3h10, a przez Ostrow prawie 5 godzin. Na odcinku Lodz - Ostrow - Poznan bedzie najprawdopodobniej w zamian jakas przyspieszona osobowka.
Temat: TGV w Polsce
Witam, szukam zdjęc z wizyty pociągu TGV w Polsce w latach 90, podobno były dwie takie wizyty, jak by ktoś wskazał gdzie leża był bym wdzięczny. Mam jeszcze takie pytanie. Czy kiedykolwiek niemiecki ICE zawitał do Polski?
TGV Atlantigue 325 (25kV/1,5 kV) był w PL z lokiem BB 66500 w dniach 16- 17.10.1991 (w sumie 12 wagonów), 16.10 był na Olszynce, a 17.10 na Zachodnim - jak wiemy nie jeździł sam - po to ciagnęła go BB 66500
ICE 401-559 z Bw Hamburg 1 (15kV) był w PL też 19-17.10.1991 wraz z dwoma BR 218
TGV Reseau 4522 380-043/044 z depo Paris Le Landy (1,5/3/25kV) był w PL 12- 19.06.1995 i sam jeździł m.in. Wawa-Pruszków (14.06, Vmax=120), Wawa Zach. - wystawa (15.06), Wawa-Kielce-Kraków-CMK-Wawa (16.06), po CMK Vmax=160), Wawa- Terespol (17.06), Łódź-Ostrów-Poznań (18.06); o własnych siłach TGV-R przejechał po torach PKP ok.1789 km, a ogólnie po torach PKP ok.2440 km.
Jaco
Temat: TGV w Polsce
| Witam, szukam zdjęc z wizyty pociągu TGV w Polsce w latach 90, podobno były | dwie takie wizyty, jak by ktoś wskazał gdzie leża był bym wdzięczny. Mam | jeszcze takie pytanie. Czy kiedykolwiek niemiecki ICE zawitał do Polski?
TGV Atlantigue 325 (25kV/1,5 kV) był w PL z lokiem BB 66500 w dniach 16- 17.10.1991 (w sumie 12 wagonów), 16.10 był na Olszynce, a 17.10 na Zachodnim - jak wiemy nie jeździł sam - po to ciagnęła go BB 66500
ICE 401-559 z Bw Hamburg 1 (15kV) był w PL też 19-17.10.1991 wraz z dwoma BR 218
TGV Reseau 4522 380-043/044 z depo Paris Le Landy (1,5/3/25kV) był w PL 12- 19.06.1995 i sam jeździł m.in. Wawa-Pruszków (14.06, Vmax=120), Wawa Zach. - wystawa (15.06), Wawa-Kielce-Kraków-CMK-Wawa (16.06), po CMK Vmax=160), Wawa- Terespol (17.06), Łódź-Ostrów-Poznań (18.06); o własnych siłach TGV-R przejechał po torach PKP ok.1789 km, a ogólnie po torach PKP ok.2440 km.
Co do ICE to się zgodze, bo mam nawet zdjęcie chyba zrobione na W. Zachodniej (niestety nie mojego autorstwa). Na jednym torze ICE a na drugim EN57-1915 :)
Temat: TGV w Polsce
TGV Reseau 4522 380-043/044 z depo Paris Le Landy (1,5/3/25kV) był w PL 12- 19.06.1995 i sam jeździł m.in. Wawa-Pruszków (14.06, Vmax=120), Wawa Zach. - wystawa (15.06), Wawa-Kielce-Kraków-CMK-Wawa (16.06), po CMK Vmax=160), Wawa- Terespol (17.06), Łódź-Ostrów-Poznań (18.06); o własnych siłach TGV-R przejechał po torach PKP ok.1789 km, a ogólnie po torach PKP ok.2440 km.
... i był też wspomniany wyżej, taki tajny służbowy przejazd do Idzikowic i z
podczas przejazdu przez jedną stację, wzbudziły się urządzenia zabezpieczenia na TGV, no i pociąg dęba stanął po nagłym hamowaniu. Nie wiem ile wynosiła droga hamowania, ale po odczuciach których doznałem wydawało mi się że droga hamowania musiała być o połowę krótsza niż droga hamowania nagłego tradycyjnego składu lok + wagony z prędkości takiej jak jechał TGV. Wrażenie z przejazdu super: siedząć wygodnie w fotelu w TGV mijamy Włochy, Ursus, Piastów ... i myślę sobie że jest to rozkładowy pociąg ekspresowy do Krakowa ....
Ty
Temat: Senat obcina kolejom - będzie strajk PKP?
Senacka komisja przychyliła się za to do zwiększenia o 30 mln zł dotacji na inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Grzegorz P. mi pewnie odpowie, a może ktoś się bardziej orientuje: Ile rozjazdów można wymienić za 30 mln dotacji (załóżmy, że jednak nie na którejś E...) ? Mi się ta kwota wydaje zabójczo śmieszna..., ale każdy piniądz to coś.
Jakiś czas temu Pan Augustowski wypowiadał się w prasie, że przy udziale własnym sięgającym rocznie 4 mld zł. dzięki pomocy europejskiej jesteśmy w stanie dojść do zachodniego poziomu na infrastrukturze kolejowej (w domyśle na liniach E...) za 20 lat. A co z pozostałymi liniami ? Rzeczywistość Kalisza Pom., "żeby nie rozkradli" ? 1,5 pary Poznań - Ostrów Wlkp. ?
A będzie weselej :-/
Mick M.
Temat: O kilku nowosciach od 1 II
Kalisz chciał być w Łódzkim, może to jakaś zemsta? :-)
Hmmm, zapewne rozważane były różne warianty, ale jeśli chodzi o Łódzkie, to raczej tylko "przymiarkowo". Zawsze królowała wersja, że Kalisz należy do Wielkopolski. I trudno to podważać, bo taka jest prawda. Ale robi się nie na temat ;-)
Wracając do pociągu. Dla mnie ewentualnie wchodzą jeszcze w grę jakieś ustalenia PKP - PKS, choć to mało prawdopodobne. Nadmienię jeszcze, iż skomunikowania na pociągi Ostrów - Poznań istnieją. Chodzi tylko o tę przesiadkę. Ewidentne "granie na nosie" pasażera ;-)
Pozdrawiam Dawid
Temat: Co właściwie zlikwidowano ?
| http://www.pr.pkp.pl/img_in//wykaz_pociagow_G/poc%20do%2031%20marca/w... | rzeczywiście nie jeżdżą ? Bo hafas i poprawki milczą na temat zmian na | odc. Poznań-Leszno, Ostrów-Krotoszyn, Wyrzysk Osiek-Piła, | Poznań-Inowrocław.
Zlikwidowano Oleśnica - Ostrów - Oleśnica i zdaje się jakieś Krotoszyn - Ostrów - Krotoszyn, poza tym skrócono relacje pociągu do Krzyża i zdaje się Bydg. - Piłą do Wyrzysk Osiek.
Które nie pamiętam - szukaj, było jeszcze tydzień temu.
Pociągi o których piszesz są na tej liście :-Otóż PKP PR na swojej oficjalnej stronie internetowej w jednym miejscu podaje, że kilka pociągów zostało zlikwidowanych, zaś w innym, że owe pociągi jeżdżą i mają się dobrze. Podważa to wiarygodność zarówno owej listy jak i rozklad.pkp.pl. No, bo może ktoś zaspał i nieuaktualnił rozkładu, a pociągi zostały zlikwidowane, a może ktoś zaspał i nieuaktualnił listy a pociągi jeżdżą. Co ciekawe pociągi Ostrów-Oleśnica czy Ostrów-Kępno zostały usunięte z rozklad.pkp.pl, zaś te Krotoszyny czy Wyrzysk Osiek już nie. Ktoś potrafi to racjonalnie wyjaśnić?
Temat: A co powiecie na nowy rozklad IC?
(...) | z IC ODRY korzysta dużo ludzi może też powinna być skieroweana przez Ostrów
Rzeczywiście, skierujmy przez Ostrów - skoro jeździ dużo ludzi czas to zmienić - przez Ostrów zapewne pojedzie znacznie mniej
PKP jest monopolem. Ludzie jadący z Wrocławia do Warszawy będą musieli skorzystać z tego połaczenia, bez względu czy pociag jedzie przez Ostrów, Częstochowę, czy POznań. ALe nie uważasz, że zmiana trasy i skierowanie przez Ostrów, to będzie jakiś postęp i ukierunkowanie się ku modernizacji i zbudowaniu linii TGV?
| bo | czas jady 5 h, to nie za bardzo... (...)
przez Ostrów pewnie będzie 5 h 30 minut - to brzmi juz znacznie lepiej :)
A przez Poznań 5`10 minut, DO TEGO DOCHODZI "PRZESZCZEPINIAE" i dołączanie części w Poznaniu głownym. (IC ODRA) W konsekwencji nabiera się opóźnienie...
Temat: Jak jest z tymi szynobusami?
| Woj. wlkp. <ciach
| Poznań - Wągrowiec,
trzy pary? 66146 [P 22:46 - W 00:20], 66130 [P 5:22 - W 7:04], 66136 [P 13:31 - W 15:05] - 66232 [W 4:32 - P 6:07], 66244 [W 15:19 - P 17:02], 66246 [W 16:37] - P 18:18]
| Poznań - Wolsztyn,
tu chyba jedna para: 4438/4443 Poznań Gł. [17:11] - Wolsztyn [19:01] [21:31] - Poznań Gł. [19:35]
| Wolsztyn - Leszno
które kursy??
| Leszno - Ostrów Wlkp.,
które kursy??
| Poznań - Chodzież (1 kurs)
czy to 821/820 Poznań Gł. [23:00] - Chodzież [00:28][03:31] - Poznań Gł. [05:07] na stałe?
Wkradła sie nieścisłość: Wielkopolskie szynobusy jeżdzą jeszcze z Piły do Krzyża.
ale z tego co w rozkładzie pkp to chyba tylko jedna para: 33425 Piła Gł 14:24 - Krzyż 15:21 33428 Krzyż 18:19 - Piła Gł. 19:27
czy może jeszcze jakieś inne kursy obsługują wielkopolskie szynobus, bo to trochę mało jak na 7 szynobusów?
A jeszcze pytanie jakie linie i które kursy obsługują SA101-002 i SA101-003? i to samo odnośnie wszystkich SA102? SA101-001 to wszystkie Wieliczka-Kraków-Wieliczka.
Temat: A co powiecie na nowy rozklad IC?
| (...) | z IC ODRY korzysta dużo ludzi może też powinna być skieroweana przez Ostrów
| Rzeczywiście, skierujmy przez Ostrów - skoro jeździ dużo ludzi czas to | zmienić - przez Ostrów zapewne pojedzie znacznie mniej
PKP jest monopolem. Ludzie jadący z Wrocławia do Warszawy będą musieli skorzystać z tego połaczenia, bez względu czy pociag jedzie przez Ostrów, Częstochowę, czy POznań. ALe nie uważasz, że zmiana trasy i skierowanie przez Ostrów, to będzie jakiś postęp i ukierunkowanie się ku modernizacji i zbudowaniu linii TGV?
(...) Byłoby to podniesienie rangi Ostrowa i innych miast na tej linii z racji połączenia kwalifikowanego. I tyle, moim zdaniem. Natomiast obawiałbym się, ze przy braku frekwencji po jakims czasie wycięto by to połączenie i Wrocław straciłby jednego IC do Warszawy (gdyby skrócić trasę Fredry do relacji Warszawa-Poznań). A mnie się marzy rozsądny takt na linii Wrocek - Wa-wa a nie wycinanie połączeń.
Temat: [MTiB] Oszczędności na kolei
Konkretne przykłady proszę.
Znów kolejarz z PKP? ;) Poc. nr 523 relacji Ostrów Wlkp-Poznań gł.(06:00) poc. nr 78441 relacji Poznań Gł-Kołobrzeg(osobowy niestety) odj. 05:25.
Kolejne zdekomunikowanie: poc. POŚP nr 38501 (Wrocław Gł-Poznań gł przyj 08:15) poc nr 78331 relacji Poznań Gł-Piła Główna odj. 07:55.
jest alternatywa dla tego połączenia przez Krzyż i poźniej odcinkiem Krzyż-Piła Gł, ale czy tak się jeździ? A jak ktoś będzie chciał do Obornik Wlkp.?
Co prawda na poc 78331 możesz dąrzyć zakupują bilet na IC FREDRO, ale nie wiem, czy spomunikowanie takie się liczy, bo to różne spółki.
Jeszcze niedawno pamiętam jak IC FREDRO do Pozniania przyjeżdzał o 07:07 a poc. osobowy do Piły odjeżdzał wcześniej o 10 minut...(czyli nawet poc. InterCity się nie dało, ale teraz już się da, co prawda, nie za "przystępną cenę"
| -zbyt długie postoje na stacjach, np. w Pile dalekobiężne stoją nawet 15 | minut.
Niektóre postoje związane są z procedurami technicznymi, np zmiana lokomotywy.
W Pile? poc. 48101 relacji Wrocław Gł-Słupsk (postój w Pile 12 minut.)
Dlaczego poc 86500 relacji Kołobrzeg-Wrocław stoi 15 minut w Poznaniu? To postój techniczny? W drugą stronę tego nie ma.(jest tylko 7?)
| Czy linia Oborniki-Piła jest aż tak przeciążona?
Jest.
Na pewno. A jak się jeszcze uruchomi kilka 5-6 par pociągów, to nawet drugi tor będzie trzeba dobudować, bo tak jest linia przeciążona...
Temat: Ex Odra i 1 klasy
| Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza. | Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach jeszcze | nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w | zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych porach | pospieszna PROSNA.
I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow, ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra zostanie...
Nie wiem, czy chcialo. Mowilo sie tutaj o projekcie "Prosny" Ostrow-Warszawa, a nie Wroclaw-Ostrow-Warszawa. To nie jest to samo...
Zreszta, pospiech nie bylby juz w gestii PKP-IC chyba.
MJ
Temat: Bilety i ulgi dla nauczycieli
Chdzi konkretnie o przejazd z Kaliszda do Szczecina. Osobówka do Poznania a potem pospieszny.
Rozumiem, że: Kalisz - Ostrów Wlkp. - Poznań Gł. osob. Poznań Gł. - Szczecin Gł. pośp. (Źle zrozumiałem poprzednio - myślałem, że P+O+P)
Podaję wyniki (PKP Przewozy Regionalne dla kl. 2): 1. (P)ośp. (N)ormalny na całą trasę 44,65zł (bez sensu), 2. (O)sob.N + PN 40,62zł ***, 3. O37% Kalosz-PoznańGł. + PN PoznańGł.-SzczecinGł. (2 osobne bilety) 46,96zł.
*** czyli najtaniej 2.: jeden bilet na całą trasę na osobowy + dopłata Poznań Gł. - Szczecin Gł. O2P2 (możliwe do wydania na jednym lub na 2 blankietach - w zależności od kasy-systemu)
Mam nadzieję, że nie za późno odpowiedziałem.
1). Jeżeli opcja 3. w weekend w jedną stronę: 39,77zł do Szczecina Dąbia (O37% Kalisz-PoznańGł., P15%(bilet_wycieczkowy) PoznańGł.-SzczecinDąbie).
Temat: Co właściwie zlikwidowano ?
Witam! Czy ktoś mógłby mnie oświecić czy pociągi z tej listy: http://www.pr.pkp.pl/img_in//wykaz_pociagow_G/poc%20do%2031%20marca/w... rzeczywiście nie jeżdżą ? Bo hafas i poprawki milczą na temat zmian na odc. Poznań-Leszno, Ostrów-Krotoszyn, Wyrzysk Osiek-Piła, Poznań-Inowrocław.
Zlikwidowano Oleśnica - Ostrów - Oleśnica i zdaje się jakieś Krotoszyn - Ostrów - Krotoszyn, poza tym skrócono relacje pociągu do Krzyża i zdaje się Bydg. - Piłą do Wyrzysk Osiek.
Które nie pamiętam - szukaj, było jeszcze tydzień temu.
Mick M.
Temat: Kuriozalna decyzja kolejarzy - "Koziołek" w nocy
http://www.glos.com/index.php?&art=04-07&enc=win&dz=wlkp
W najbliższy piątek na trasę powraca pociąg pospieszny "Koziołek" (z Poznania do Katowic przez Ostrów Wielkopolski), skasowany przez PKP w grudniu 2003. Na trasie z Katowic do Poznania pociąg uruchomiono w... środku nocy. Do tej pory jeździł przed południem, dzięki czemu był to ulubiony kurs studentów uczących się w stolicy Wielkopolski. Z Poznania pociąg pojedzie tak jak do tej pory: o godzinie 15.30 i do Katowic przyjedzie o 21.37. Podróżni zapłacą za bilet według taryfy pociągu
przyjedzie do Poznania kilkanaście minut po godzinie 5 rano.
To jakieś kuriozum. Najpierw walczymy o przywrócenie pociągu, a tu ktoś "funduje" nam taki bezsensowny kurs. Kto tym będzie jeździł w środku nocy? ? mówi Patryk Skopiec, wiceprezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.
Temat: Czy taki pociąg miałby rację bytu?
Witam. Ze wzgledu na brak możliwosci taniego dojazdu ze Śląska do Poznania rano i zrąbaną trasę przez Ostrów Wlkp uszyłem taki przykładowy Regio + lub pospieszny.
Częstochowa o.6:00 Chorzew Siemkowice 6:49-6:50 Zduńska Wola Karsznice 7:26-7:27 Koło 8:34-8:35 Konin 8:52-8:53 Słupca 9:10-9:11 Września 9:28-9:29 Poznań p 10:08
Oczywiscie rozkład przykładowy - można by relację wydłużyć do Krakowa lub Kielc a z drugiej strony do Szczecina. Na odcinku Poznań - Szczecin łączyć skład z Włókniarzem... Czy takie dziwactwo miało by rację bytu?
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
na pewno taki pociąg by nie miał bytu, na miejscu luidzi któzy zatrudniają w PKP ja ciebie nigdy w życiu nie zatrudnił. Mój ojciec ma wysokie stanowisko na PKP. I mi powiedział że mnie zatrudni. Trzeba mieć szcześćie. Poproszę o gratulacje
Temat: Interpelacja sejmowa posła Wojtkowiaka w sprawie antyspołecznego rozkładu jazdy PKP
Witam! Bardzo mnie cieszy interwencja tegoż Pana posła. Pozostaje poczekać na odpowiedź. Tymczasem chciałbym zwrócić uwagę na bezsensowne wyjaśnienie przyczyn odwołania "Gwarka".
17 47101 Gwarek Katowice - Poznań Gł. przez Ostrów Wlkp. codziennie oprócz 25.XII.2003, 11.IV.2004 pociąg odwołany z uwagi na bardzo niską frekwencję spowodowaną wydłużonym czasem przejazdu (zły stan infrastruktury); czas przejazdu z Katowic do Poznania przez Wrocław jest krótszy o 1,5 godziny
Jestem ciekaw co oznacza stwierdzenie "bardzo niska frekwencja"? Podróżowałem tym pociągiem regularnie i nigdy nie przyszło mi na myśl, że frekwencję w nim można określić "bardzo niską". Zastanawiające jest również, w jakis sposób mieszkańcy Środy Wlkp., Jarocina, Pleszewa, Ostrowa Wlkp., Ostrzeszowa, Kępna, Kluczborka, Lublińca, Tarnowskich Gór, Bytomia mają skorzystać z alternatywnej trasy przejazdu przez Wrocław. Działanie pkp można z całą odpowiedzialnością nazwać antyspołecznym i krzywdzącym.
Pozdrawiam! Otello_
Temat: Przejêcia czyli ciêcia - ³ódzka GW
Spółka IC ma zarządzać wszystkimi pociągami dalekobieżnymi. Część z nich prawdopodobnie zniknie z łódzkiego rozkładu jazdy.
"Gazeta" dotarła do tych planów. Jednym ze skreślonych pociągów jest "Reymont" jeżdżący z Łodzi do Krakowa. Zagrożone są też niektóre połączenia nocne i szykują się zmiany kursów. "Włókniarz" jeżdżący przez Poznań do Szczecina pozostanie, ale będzie jeździł przez Ostrów Wielkopolski, co wydłuży jazdę o blisko 2 godziny - powiedział nam jeden z pracowników łódzkiego oddziału PKP. Zmiany w centrali PKP są owiane tajemnicą. Anna Rosiek, rzecznik spółki IC: - Nie ma żadnej decyzji o przejęciu pociągów dalekobieżnych. Co innego wiedzą w szefowie łódzkiego oddziału PKP. Jan Kotynia, dyrektor ds. marketingowych: - Rozmowy trwają od dłuższego czasu. Wiele wskazuje na to, że od grudnia Łódź przestanie obsługiwać pociągi dalekobieżne i nastąpią zmiany w ich kursowaniu. Anna Hyrlik, rzecznik centrali PKP PR, dodaje: - Powołany został specjalny zespół w firmie, który ma za zadanie przedstawić program przejęcia pociągów przez spółkę IC. Za wcześniej jednak mówić o likwidacji kolejnych pociągów.
Temat: 150% najkrotszej trasy
Z drugiej stony rozumiem też motywacje twórców "haraczu". Bez niego byłaby możliwa np. tania wycieczka do Wrocławia na dwa lub nawet trzy dni: wyjazd "Wrocławianinem " przez Sochaczew, Łódź Kal, Ostrów Wlkp, Wrocław (przerwa w podrózy) i powrót Oleńką przez Opole, Częstochowę, przesiadka na kibel w Skierniewicach (z możliwością odwiedzenia szopy PSMK ;-)), dojazd kiblem do Piastowa a dalej na wspólny bilet podmiejski lub bilet WWK. Nie ma tu wspólnego odcinka, a stacja początkowa (WC) i końcowa (Piastów) leżą w innych miastach.
Sorry ale jak dla mnie jest to za bardzo zawile ;) Chodzi o to ze np. z Bydgoszczy do Torunia moglbym jechac przez Wroclaw -Katowice- Warszawe? I to by mogla wyjsc tania wycieczka?
A takie oczywiste przypadki jak Bydgoszcz - Katowice, poznań - Żary czy Chabówka - NS pod haracz podpadac nie powinny. Ale bez upadku kolejowego "arcyzwiązunia" PKP chyba się nie obejdzie.Sąd Antymonopolowy raczej nie pomoże: PKP bedzie twierdzić, że wcale nie ma monopolu na przewozy pasażerskie: podrózny może przecież jechać... busem tranzitem.
Coz, ja powoli rezygnuje a uslug PKP ... przez ostatnie 2 lata zrobilem prawie 70kkm i chyba wystarczy. pozdrawiam
Zbyszek
Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni, ale nie znalazlem tego, czego szukalem. Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl). Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen... od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)... W szczegolnosci interesuja mnie trasy: 1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw), 2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno, 3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa), 4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn, 5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno 6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana, albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?
PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem do danej publikacji)
Temat: [radio] Koleje Wielkopolskie... w zawieszeniu
Otwarty przetarg - bardzo dobrze gdyby doszedł do skutku. Wielkopolskie ma dużo szynobusów swoich a mają przyjść następne z Pesy jeszcze. Obsługa wielkopolskiego ostbahnu - Krzyż-Piła-Chojnice, Piła- Wałcz, Poznań-Gołańcz-Kcynia, Poznań-Wolsztyn, Leszno-Wolsztyn- Zbąszynek, Ostrów-Leszno-Głogów, Leszno-Jarocin, czy nawet Poznań- Międzychód przez Szamotuły i Rokietnicę powinna być prowadzona przez normalnego prywatnego przewoźnika. Trzymam kciuki za CTL Arrivę w kujawsko-pomorskim, ich sukces zachęci może Wielkopolan do pożegnania się z buractwem PKP PR.
Temat: Flagowe pociagi PKP IC
| W niedalekiej przyszlosci mam zamiar skorzystac z oferty PKP IC: "Bilet | weekendowy". W tym miejscu mam do Was pytanie: ktorymi pociagami | uruchamianymi przez wspomniana spolke warto sie przejechac? Oczywiscie mam | na mysli te, ktore oferuja podroznemu najwyzszy standard, a wiec zestawione | z nowoczesnych, klimatyzowanych wagonow :-)
IC Wawel, IC Lech, IC Krakus to tymi co jechalem i na ktore lapie sie oferta 88
Uwaga na express 1611 do Wrocka. Ogólnie syfiaste wagony... (ale nie 43A.. :)) Za to trasa przejazdu zajebista bo nie przez Poznań tylko Łódz, ostrow wlk. Latałem od okna do okna podziwiając ciekawostki (wylukałem np. strasznie stary wagon kryty w dobrym stanie, bez przeróbek na jakiejś bocznicy) i piękną polską ziemie. Za to do wawki z wrocka 6113 jechałem przez Poznan no i kulturka. Niexle wygląda zmodernizowany odcinek E20, prędkość szlakowa przyzwoita eh... i co chwila tarcze przejazdowe..
jac_zaza
Temat: Nowe pociągi RegioPlus w Wielkopolsce
W nowym rozkładzie jazdy 2004/2005 znajdą się między innymi nowe pociągi przyspieszone na trasie Poznań - Kalisz - Poznań. Ponieważ Kalisz w aktualnym rozkładzie jazdy praktycznie pozbawiony został bezpośrednich połączeń ze stalicą województwa, czas to naprawić. Pociągi będą się nazywać KALISZANIN i PROSNA, będą wyjeżdżać z Kalisza około 6:00 i 14:30, a z Poznania około 8:00 i 17:30. Całkowity czas jazdy w pełnej relacji nie powinien przekroczyć 2:45godz. Dla poprawy oferty komunikacyjnej w południowo-wschodniej części województwa trasa nowych połączeń ma przebiegać przez Jarocin, Krotoszyn i Ostrów Wlkp. Oba pociągi obsługiwane będą przez EZT (jeden ED72, drugi EN57) zatem czas na zmianę czoła (w Krotoszynie!) ma zostać skrócony do minimum (wg PKP PR minimum to 8 minut). Oczywiście oba pociągi będą w taryfie osobowej.
Pozdrawiam Patryk Skopiec
Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
Czy wie ktoś jaka w ogóle jaka situacja z likwidacją linii kolejowych tu w Polsce? Czy prawda że są plany zamknięć około 6,000 kilometrów?
CR
Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni, ale nie znalazlem tego, czego szukalem. Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl). Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen... od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)... W szczegolnosci interesuja mnie trasy: 1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw), 2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno, 3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa), 4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn, 5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno 6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana, albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?
PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem do danej publikacji)
Temat: Kluczbork - Poznań
Baaardzo wątpliwe żeby chcieli zostawić tylko jeden tor... To nie jest jakaś tam sobie linia kończąca się w pipidówce, ale linia łącząca śląsk z wlkp. i zachodniopom. Wiem, że PKP w transporcie pasażerskim na nią nie stawia, woli ruch przez Wrocław (mądrze) co nie znaczy, że od razu będzie na straty i towarowy ruch ograniczą... Jeśli gdzieś zechcą tylko jeden tor pozostawić to może na pojedyńczych szlakach i to na odcinku Ostrów - Kluczbork, dalej w kierunku Poz. myślę, że będą utrzymywać oba tory. Linia raczej nie będzie jednotorowa.
To, że na tej linii zostanie jeden tor jest moim zdaniem całkowicie
_niemożliwe_. Ruch jest zbyt duży, zarówno ten pasażerski jak i towarowy. To, że PKP zamierza tę linię przystosować do ruchu towarowego, nie znaczy, że wywalą wszystkie pasażerskie. Polecam parę razy przejechać się osobowym z Poznania do Ostrowa, żeby się przekonać, że nie tak łatwo znaleźć miejsce siedzące w bipie czy w kiblu.
pozdr Dawid Krysiński
Temat: Azjatyckie traktowanie pasazera
Ostatnio zauwazylem rzecz calkiem odwrotna - nie podaje sie nazw pociagow [tak jest na Sztygarze w 'wersji' wroclawskiej] Najgorsze jednak tablice produkuje Szczecin - nie dosc ze pisane reka czlowieka w stanie delirium, to dodatkowo zawieraja po 3-5 stacji, np. rzeznia Lublin-Szczecin ma tabliczki "Lublin / Radom-Ostrow Wkp-Poznan / Szczecin" [/ = nowy wiersz] :(((
Poznań robi lepsze: "KONIN - WROCŁAW i do góry nogami WROCŁAW - KONIN". Stacji pośrednich brak! W Poznaniu się pełno takich tablic kierunkowych bez st. pośrednich na różne relacje wala po peronach. Można sobie pooglądać. Zresztą to jet ciekawa sprawa - w takich Niemczech te sprawy są uregulowane - tablice są jednolite, malowanie wagonów w pociągach też (IR niebieskie, IC czerwone), a u nas co wagon, to inny odcień farby, inny wystrój wnętrza, nawet oznaczenia na wagonie są pisane inną czcionką (zależy to wszystko od ZNTK robiącego naprawę główną - wagony z Ostrowa po kilku latach wyglądają żałośnie), co tablica kierunkowa to inne literki, inna wielkość, inna "czcionka" nabazgrana na blasze. A wizerunek PKP cierpi...
Temat: Ex Odra i 1 klasy
| Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza. | Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach jeszcze | nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w | zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych porach | pospieszna PROSNA.
I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow, ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra zostanie...
To dla mnie troche chore. Czy to jakis prestiz dla miasta ze maja Exa do stolicy? Jakies korzysci miasto z tego ma? Rozumiem, gdyby rzeczywiscie Ex jechal duzo szybciej od pospiecha i w ogole mialobyby to jakis wiekszy sens, ale w przypadku kiedy praktycznie niczym sie on nie rozni od pospiesznego (za wyjatkiem duzo wyzszej ceny), to po co tak ma byc? A za przyklad podam takiego KORMORANA. Czy mieszkancy Olsztyna narzekaja ze zamiast Exa jezdzi pospiech? Nie sadze. No chyba ze znowu poslowie maja tu decydowac, ze oni nie moga pozostac bez kwalifikowanego do pracy.
Wtdy byloby taniej i prawie wcale nie dluzej. Bo ODRA | jedzie ponad 5h, a posp. ok. 5,5h. A takto nie bedzie zadnego pospiesznego | rano z Wrocka do Wawy i kazdy zmuszony bedzie do jazdy kwalifikiem. No chyba | ze pojedzie sie dreznem o 4 rano :)).
Drezno pojedzie z Wrocka o 3:20 :-(
A no to jeszcze gorzej. W ten sposob juz praktycznie nie bedzie zadnego niekwalifikowanego do Wawy z rana (z Wroclawia oczywiscie).
Zdroowka z Walbrzycha Marek Wiercioch
Temat: Ex Odra i 1 klasy
Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza. Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach jeszcze nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych porach pospieszna PROSNA.
I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow, ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra zostanie...
Wtdy byloby taniej i prawie wcale nie dluzej. Bo ODRA
jedzie ponad 5h, a posp. ok. 5,5h. A takto nie bedzie zadnego pospiesznego rano z Wrocka do Wawy i kazdy zmuszony bedzie do jazdy kwalifikiem. No chyba ze pojedzie sie dreznem o 4 rano :)).
Drezno pojedzie z Wrocka o 3:20 :-(
Temat: [pr] Pociągi mamy w głowie
A teraz podyktuje ruch cykliczny na Kluczbork-Ostrów 5.40; 8.40; 12.40; 14.40 i 16.40 a z Ostrowa Wlkp. do Kluczborka (może i ruch cylkiczny) 5.52; 8.29, 12.41; 14.45; 16.52 (skomunikowany w Kępnie) Jak widać ruch cykliczny tylko na Opolszczyźnie bo od Kępna jadą już róźnie.
Nawet z Pozanania do Ostrowa nie ma cyklu bo pociągi jadą o 5.30, 6.25, 7.40,8.40, 10.30 itd... z Ostowa do Poznania 4.07; 4.48; 5.05; itd tu to już wogóle nie ma cyklu.
Pozatym PKP z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu nie może się dogadać co do rozkładu jazdu na tej linii.
Chęci to nie wszystko.
Temat: Ostrzeszów-Namysłaki - otwarcie linii kolei żelaznej (długie)
Do relacji z otwarcia wypada dodac, ze jest ze zrodla prusko-zaborowego, z czasow gdy wiekszosc urzednikow byla tam Niemcami, a Powiat Ostrzeszowski tym wyroznial sie na tle Prowincji Poznanskiej, ze ok. 90% ludnosci byla polska.
Mniej więcej się zgadza, z tym że po wyborach w sierpniu 1910 Niemcy uzyskali
większość w radzie miejskiej dopiero po raz pierwszy, a jej szefem został aptekarz Salinger (prof. Nawrocki mylnie podał, że był on Niemcem, tymczasem był on narodowości żydowskiej). A więc rada niemiecko-polska pod przewodnictwem Żyda. Znaczący przyczynek do dziejów tej wielonarodowej prowincji. Do 1908 roku bumistrzem był Polak - Władysław Krąkowski. Według danych z AP Poznań w roku 1908 było w Ostrzeszowie 75% Polaków, 19 %Niemców i ok. 6% Żydów, natomiast w końcu XIX wieku w powiecie ostrzeszowskim ludność polska dochodziła nawet do ok. 85%. Jednak budowa kolei była dziełem ponadnarodowym, wykraczającym poza granice narodowości i wyznań. Antycypowala na swój sposób Unię Europejską i euroregiony. Szkoda tylko, że silna i prężna kolej do dziś jest wyznacznikiem Europy, podczas gdy nasz rodzimy rząd polski i PKP pracuje usilnie nad tej kolei zniszczeniem... Jest to działanie antynarodowe i antyeuropejskie.
Temat: Poszukiwani MK z Wielkopolski i województw ościennych
Otello_ popelnil byl nastepujacy tekst: : Witam!
: Wielkopolski. Ot??, pkp zapewnia Nas wszystkich ?e po?owa poci?g?w regionalnych : je?d??cych po wlkp. i wi?kszo?? pospiesznych od grudnia przestanie kursowa?.
No i slusznie. Przeciez to skandal, popatrz jak te pociagi na trasie Poznan-Wroclaw sa zatloczone (osobowe i pospieszne, ekspresy pustawe). Przeciez nie mozna dopuszczac do tego zeby ludzie w takich warunkach jechali, dzieki tym cieciom zmniejsza sie straty PKP (bo do kazdego pasazera sie doplaca) oraz zapewni sie pasazerom wiekszy komfort (IC albo PKS zamiast EN57). Jak juz sie uporaja z PR to sie wezma tez za IC, w koncu tez przynosi straty. Dochodowe jest tylko Cargo (tylko nie wiem czy dalej bedzie jak przestanie zarabiac na wynajmowaniu lokomotyw). W kazdym razie za pare lat ma nie byc zadnych przewozow pasazerskich, juz o tym pisalem na grupie: http://www.kolej.pl/~mczapkie/inne/dnoPKP.gif
: Planuj? r?wnie? ca?kowicie zawiesi? ruch na liniach do Krotoszyna tj. : Ostr?w-Krotoszyn-Leszno i Ole?nica-Krotoszyn-Jarocin.
No i bardzo dobrze. Taki jest trend - jak zobaczylem ze na Ostrow-Glogow nie ma pospiesznego a osobowe jakos dziwnie rzadko i o dziwnych porach kurskuja, to sie od razu domyslilem ze linia do wyciecia. A Leszno-Zbaszynek kiedy?
Sorry za sarkazm ale rece opadaja po prostu.
Mc
Temat: Warszawa-Wrocław superszybką koleją
Artykuł w Głosie Wielkopolskim to dobry przykład na nierzetelność dziennikarską. GW nie zadał sobie trudu, by zweryfikować podawane informacje, na przykład w Oddziale Regionalnym PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu. Wbrew tezom zawartym w artykule linia dużych prędkości w proponowanym układzie (wielkie Y) nie tylko nie ma ominąć Poznania, ale wręcz przeciwnie, ma zapewnić najszybsze połączenia i to nie tylko z Warszawą, ale także z Kaliszem, Łodzią i Krakowem (via CMK). Najbardziej w ty wszystkim dziwi chyba głos przedstawiciela IRiPK, z którego wynika, że ta instytucja rozwój ma tylko w nazwie.
Dlatego najodpowiedniejszą trasą jest Wrocław-oleśnica-Kępno-Wieruszów-Sieradz. No i budowa łańcuszkowego kawałeczka Sieradz-Kalisz-Ostrów-pzoanń i to najlepszy projekt.
Pozdrawiam.
Temat: 4 godziny z Wroclawia do Warszawy w 2006 roku
Pewien błąd koncepcyjny. Chodzi bowiem o szybkie połączenie Wrocławia, Warszawy i ŁODZI. W samym projekcie nawet szerzej: Wrocławia Warszawy i Łodzi; Warszawy, Łodzi i Poznania oraz Krakowa Łodzi i Poznania. W planach także Szczecina, Berlina, Drezna, Pragi, może Białegostoku i krajów nadbałtyckich.
Ja sie odnosilem do tego super pomyslu z modernizacja Olesnica - Kluczbork - Czwa - Wloszczowa. Tutaj tez nie bylo mowy o Lodzi.
Wro - Ostrow - Kalisz - Sieradz - Lodz to nieco inna sprawa.
Swoją drogą jestem pod dużym wrażeniem, że PKP zaczęło jednak rolę Łodzi dostrzegać.
Zobaczymy ;-)
Zdravim!
Temat: 130 lecie linii kolejowej Poznań - Kluczbork
| 25.11.2005 - otwarcie Wystawy Prac Plastycznych pt. 'Kolej widziana oczami | dzieci
| Będą w szkole. No chyba, że wychowawca pujdzie na taką wycieczkę.
zapewne "pujdzie" ale z toba na lekcje jezyka polskiego - dziecko slowo "pójdzie" pisze sie przez o z taka mala kreska nad ta samogloska
Wiedziałam to wcześniej od ciebie ćmoku. Ale nie można anulować postów.
| 02.12.2005 - Przejazd pociagu specjalnego na trasie Poznań - Ostrów Wlkp - Kępno
| Znów kolejny pociąg dla kolejarzy i ich rodzin? | Bo dzieci będą w szkole jak wyżej, i lepsza dla promocji kolei byłaby sobota | lub niedziela.
tak jakby dzieci decydowaly o losie kolei...
A nie będą? W przyszłości na pewno. Oj chyba nie masz pojęcia stary o niczym, gówno wiesz! Prezydentem na pewno NIE BĘDZIESZ!
dziecko idz sie poucz bo poziomem swoich postow obrazasz kasjerki PKP bo niektore w przeciwienstwie do ciebie potrafie mysle - Ty widac nie...
No nie potrafię.
Szanowne grono pmk przepraszam za spamerstwo - coz ostatnio sporo trollowatych mamy krystyn i nie dosc tego kasjerek
Takich jak ty.
Temat: 409D i SM03-231..269
Gdzie stacjonują jakieś lokomotywy oznaczone 409D... lub SM03-231..269? Wg "Atlasu" na stanie PKP są jeszcze SM03-: -266 z CM Kraków, -259 z CM Łódź, -268 z CM Ostrów Wlkp., -246 i -265 z CM Poznań, -241 z CM Warszawa, Gdzie one stacjonują? Pozdrawiam Wojtek
Dodam,że na stanie PKP jest (lub była) też lokomotywa SM03-265. Stoi ona obecnie zamknięta w na st. Koło Wąsk. w takim szarym garażu. Służyła na Sompolińskiej KD do załadunku normalnotorowych wagonów na transportery. Oprucz niej w Kole jest jeszcze jedna lokomotywa tego typu, 409Da-??? stojąca na terenie elewatora zbożowego, ponoć czynna, choć ostatnio nie używana.
Pozdrawiam Marcin
Temat: Wielkopolskie szynobusy
Gdzie kursują aktualnie szynobusy w Wielkopolsce
Niestety coraz ich mniej kursuje (zawieszony przedpołudniowy kurs do Gołańczy). Jak na razie: a.. Wolsztyn - Poznań - Wągrowiec b.. Piła - Krzyż c.. Leszno - Jarocin - zawieszone :-( Nie jest to pełny wykaz.
Obecnie jest to: Gołacz - Wągrowiec - Poznań - Wolsztyn. Wbrew pozorom rozkład PKP pokazuje połączenia "szynobusowe" do Gołańczy Piła - Krzyż - Chojnice. Nie jestem pewny jak wygląda sprawa Chojnice - Piła. Ostrów Wlkp. - Leszno - Wolsztyn
-- Lucjan Jeziorny http://lucek.net.ms
Temat: Ostrów Wlkp.- dzisiaj zauważone
| ogladalem blizej tego "gagara" i ma tam ladnie naklejowe oznaczenia Orlenu, | widocznie kupili to dziadostwo od Rail Polska :)
Teraz tylko wystarczy ustawić się na szlaku ;-) Bocznica do tej bazy paliwowej odchodzi od linii krotoszyńskiej?
nie, raczej jest to odgalezienie w stacji Ostrow Zachodni, tak jak w przypadku CZW
bije po oczach ten kolor, a ja wcale nie lubie "gagarow" wiec jedynie jakies okazyjne zdjecie zrobie, podobnie jak w przypadku zlomiastych 'tamar'
za to z PKP-owy kwestii to jezdza takie 4 sztuki ET22 z zoltymi pantografami, maja inny slizgacz, smiga to po linii Jarocin - Krotoszyn, oprocz tego jezdzi z jednym takim patykim EU07-105, wiec jest ugotowana na dluzej w obiegi pociagu Kalisz - Poznan zdaje sie.... a poza tym to nic sie nie dzieje...
pozdrowienia
riders!
Temat: 130 lecie linii kolejowej Poznań - Kluczbork
| 25.11.2005 - otwarcie Wystawy Prac Plastycznych pt. 'Kolej widziana oczami dzieci
Będą w szkole. No chyba, że wychowawca pujdzie na taką wycieczkę.
zapewne "pujdzie" ale z toba na lekcje jezyka polskiego - dziecko slowo "pójdzie" pisze sie przez o z taka mala kreska nad ta samogloska
| 02.12.2005 - Przejazd pociagu specjalnego na trasie Poznań - Ostrów Wlkp - Kępno
Znów kolejny pociąg dla kolejarzy i ich rodzin? Bo dzieci będą w szkole jak wyżej, i lepsza dla promocji kolei byłaby sobota lub niedziela.
tak jakby dzieci decydowaly o losie kolei...
dziecko idz sie poucz bo poziomem swoich postow obrazasz kasjerki PKP bo niektore w przeciwienstwie do ciebie potrafie mysle - Ty widac nie...
Szanowne grono pmk przepraszam za spamerstwo - coz ostatnio sporo trollowatych mamy krystyn i nie dosc tego kasjerek
pozdrawiam
riders!
Temat: Kilometraz Krakowianki
Na odcinku Lodz - Tomaszow i tak oszukaja..... PKP nie wie, ze kupa pociagow, np. Lodz - Zagorz i Lodz - Skarzysko omija szerokim lukiem Koluszki nie mowiac o Slotwinach...
Krakowianka tez koluszki omija, ale ogolnie dluzsza trasa Krakowianki to nie problem, bo teoretycznie mozesz kupic bilet na nia jak na pociag Poz- Krak wg najkrotszej trasy. Teoretycznie, bo pomimo informacji na dworcu w Poznaniu, w kasie takiego biletu nie chca sprzedawac ;-)
a te kilka km na bilecie to oczywiscie oczko wyzej w taryfie :))))
Mialem juz bilety na Krakowianke przez Skarzysko, Czestochowe czy Ostrow Wlkp zamiast Kutna... czasem dluzsze o 50 km i drozsze o 50 groszy. Ogolnie to szkoda, ze nie mozna podac numeru pociagu, zeby kasjerki nie wymyslaly nowych tras pociagow...
Chyba bede musial odgrzebac stary rozklad krjp, ktory podawal kilometry i tam znalezc te odcinki...
Adam
Temat: Reymont, Widawa, Soła...
Czy ktoś może wyjaśnić, dlaczego Reymont, Widawa, Soła w nowym rozkładzie jazdy nie jadą do Łodzi w sobotę? Dlaczego Reymont i pospieszny Wrocław Gł - Ostrów (Kaliska) mógł jeździć do tej pory codziennie, także w soboty, a nagle nie jest to możliwe/opłacalne? Dlaczego nie mogę jechać do Krakowa, Wrocławia, Katowic w sobotę rano na perę godzin i wrócić tego samego dnia, tylko muszę nocować?? Dlaczego te pociągi nie będą jeździć w przeciwnej relacji w niedziele? Niewiele jest innych takich pociągów: Skrzyczne, Doker, Mała Panew, Pogoń, Bydgoszczanin, Kujawy. Wiekszość z nich jedzie do/przez Łódź, a więc osiemsettysięczne miasto i po drodze wiele małych miast. Gdzie tu logika?
W PKP istnieje jakieś irracjonalne przekonanie (na znacznie większą skalę w IC), że od południa w sobotę do południa w niedzielę wszyscy śpią. W nowym rozkładzie i tak będzie lepiej, teraz były takie atrakcje jak brak pociągu z W-wy do Wrocławia p. Poznań przez 24 godziny.
Pozdrawiam
Temat: GDANSK 20.03 - MANIFESTACJA ANTYWOJENNA
Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty, inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. Dzisiaj w czwartek 20 marca odbędą się protesty w następujących miastach:
Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
Oświęcim - Rynek o 17.00 Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Człuchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Dębica - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00
Temat: Wielkopolskie szynobusy
Wydaje mi się, że na Wągrowiec-Poznań-Wolsztyn mogą być nawet ze 3 Sa108. Jeden Piła-Krzyż i jeden gdzieś niewiadomo gdzie, ale raczej na Leszno-Wolsztyn-Zbąszynek. Postuluję jednak, żeby na Leszno-Krotoszyn-Ostrów Wlkp. powrócił Sa108, bo w obecnej chwili rano w Krotoszynie to ciężko jest znaleźć miejsce, a podróż na stojąco o tak wczesnej porze to troszkę może odstraszyć klientów od kolei.
Ja to na miejscu UM-u wycofałbym szynobusy z tras, na których wg. pierwotnego rozkładu nie miay kursować. Nie chcę pogarszać oferty przewozowej tylko dlatego, że PKP chce oszczędzić kilka złotych, a ja nic z tego nie mam. Były szynobusy do Chojnic - zawiesili, były do Jarocina - zawiesili, więc sorry, ale teraz w owym czasie niech sobie stoją na bocznicy, albo niech jeździ nimi bardziej gospodarny przewoźnik. Wielkopolska nic nie zyskała na tym, że ma tyle szynobusów w eksploatacji...
Mick M.
Temat: Wykaz pociągów odwołanych od 10.03 - wersja ostateczna
http://www.pr.pkp.pl/niusy/wykaz-poc-odw-10-03-werja-ostateczna.xls
Czyli po analizie wykazu:
na Sucha B-Zywiec zostaja dwie pary
na Czeremcha-Bialystok zostaja dwa pociagi, na Bialystok-Czeremcha zeaden !!! Czeremcha 4:00 14:33 sa to sklady obslugujace rowniez pociagi Bialystok-Suwalki i Bialystok-Olsztyn. Ciekawe jak beda wracac do Czeremchy?
Katowice-Legnica i "Sniezynka" wg wykazu jednak do wyciecia, a zatem Kedzierzyn-Kamieniec-Legnica zostaje bez pociagow. Zostaja pociagi na Klodzko-Stronie. Wypada tylko ranna para (3031 4:00 z Klodzka i powrot) Zostaja pociagi na Klodzko-Kudowa. Wypadaja tylko (az) trzy pary osob z Klodzka i posp z Lublina na Ostrow-Leszno tez jakies szczatki zostaja. Krotoszyn-Gniezno zostaje 67503/75103 posp Jelenia Gora - Gdynia
Zostaje posp na Bogaczewo-Braniewo Jarocin-Leszno - koniec Bydgoszcz-Kczynia-Poznan - w razie czego przejedziemy tu podczas tegorocznej imprezy z parowozem Kepno-Herby Nowe - koniec JG-Lwowek - koniec Boguszow GW - Mezpimesti - koniec Nasielsk - Seirpc - koniec Krakow-Wieliczka - koniec
MD
Temat: Kup pan lokomotywe :)
A oto kwiatek z dzisiejszej Wyborczej, Zaklad Taboru we Wroclawiu oferuje (podaje tez ceny wywolawcze): SM42-278 159 tys
A w "Rzepie" z 18.01 PKP Cargo sprzedaje "zlomowe lokomotywy w calosci" w ilosci 388 sztuk:
ET21 34 szt ET22 45 szt ET40 5 szt ET41 1 szt EU07 2 szt "EPA42" 1 szt (chyba ET42...) SM03 12 szt SM30 20 szt SM31 17 szt SM42 36 szt EM48 2 szt SM48 2 szt SP30 7 szt SP32 2 szt SP42 22 szt SP45 17 szt ST43 63 szt ST44 66 szt (aaaaaaaaarrrrrrghh!) SU42 2 szt SU45 6 szt SU46 5 szt Ty2 5 szt Ty43 11 szt Ol49 2 szt
znajdujacych sie w Zakladach Taboru Szczecin, Gdynia, Olsztyn, Bialystok, Warszawa, Bydgoszcz, Poznan, Lodz, Czerwiensk, Wroclaw, Ostrow Wlkp, Katowice, Lazy, Lublin, Skarzysko Kamienna, Czechowice, Krakow, Nowy Sacz, Zurawica (czyli chyba wszystkie)
Cena wywolawcza: lok. ET21, ET22, EU07, ET40, ET41, "EPA42" - 360 zl/t + VAT lok. SM03, SM30, SM31, SP30, SP32, SP42, SP45, SM42, SM48 - 280 zl/t + VAT lok. ST43, ST44, SU42, SU45, SU46 - 370 zl/t + VAT lok. Ol49, Ty2, Ty42, Ty43 - 200 zl/t + VAT
Hehe - podzielili cenowo SP45 i SU45 - i to roznica rzedu 90 zl/t!
Niezle rzeczy, nie uwazacie? Moze zlozymy sie na jakiegos gagarinka i zrobimy maly skansenik MK w srodeczku?? ;-D
Pozdrawiam,
Temat: Bilet turystyczny - badanie rynku
Jeden z kondich zapytany po co to robia, | odpowiedzial troche zartujac, ze pewnie chca zlikwidowac.
I zlikwiduja. Albo inaczej, jak pospiechy przejmie PKP IC to przyloza "turystyka" za 150,- lub cos w tym stylu...
W czasie majowego kółeczka zaliczyłem 20 pociągów. W każdym były ankiety, skąd i dokąd jedziemy. Ciekaw jestem tylko, co wyjdzie z tych badań, bo w moim przypadku kondi zawsze miał problem, o wpisac jako relację. Katowice - Katowice, odcinek jechany aktualnie danym pociągiem, czy co? Niby spisywali numery biletów ale juz widzę, jak będą te trasy odtwarzać :) Swoją drogą też mi się wydaję, że los turystyka mze być niepewny. Od piątku godz. 5.35 do północy z niedzieli na poniedziałek zrobiliśmy - z kolegą Wingerem, prawie 3000 km. za 50 zł. Północ zastała nas w Środzie Wlkp. Od Poznania do Katowic przez Ostrów bilet kosztowal mnie ponad 40 zł. Jadąc pośpiechem ze Szczecina do Siedlec zauważyłem, że dużo osób, które jechały do Warszawy i w weekend wracało, jechało na turystycznym.
Temat: O kilku nowosciach od 1 II
Użytkownik <dawid1001W
| Obecnie jedyne połączenie bezpośrednie jest po 17. Ludzie z | poznańskiego ZPR-u uznali, że skoro pociąg po trzeciej w nocy był | nierentowny na odcinku Ostrów - Kalisz, to inny koło siódmej też | będzie nieopłacalny. I w ten sposób mieszkańcy Kalisza muszą się | pzresiadać w Ostrowie Wlkp.
Na przykładzie Wielkopolski widać co byłoby u nas gdyby nie było wrogów publicznych i PKP miałyby monopol.
Kalisz chciał być w Łódzkim, może to jakaś zemsta? :-)
Temat: Jak najlepiej (najtaniej)
BTW, jak w końcu jest? honorują bilety PR w TLK?
Z tego co zrozumiałem to nie ale udało się wywalić TLK w wyszukiwaniu pociągów tak by nie trzeba było ich odsiewać ręcznie.
:)
A jeszcze co do propozycji żeby z Poznania do Wawy za pomocą PR. Nie mówię że sie nie da, ale jazda koleją w tym wypadku misiała by mieć na celu coś więcej niż tylko przemieszczenie się z miasta A do miasta B. W ciągu dnia jest tylko jedno połączenie z przesiadką w Kutnie a reszta to przez Bydgoszcz/Toruń albo Ostrów/Kalisz :-/ To tak w nawiązaniu jeszcze do unikiania przesiadek. Swoją drogą że też jeszcze PKP PR tego nie zauwazyły -dogaduje się Wlkp z Mazowszem i olać IC.
A.
Temat: EZT a linia do Wisły
Witam! Czy PKP nie ma już nic więcej do zaoferowania niż EZT we wszystkich składach z Wisły 1 stycznia? Gdzie podziały się Bdhpumn'y i Bhp??? Juz wszystko poszło na złom???Ciekawe ile osób zostanie na peronie gdy podjadą 2xEZT?
Na odcinku Ostrów-Kluczbork też już nie ma składów wagonowych. Zniknął poranny (5;35 z Kepna) osobowy z siódemką/bykiem i piętrusami, zamiast tego jest pojedyńczy kibel który jest już przepełniony w Ostrowie. Bezpośrednie Poznań-Kluczbork są obsługiwane na pojedyńszych jednostkach. A kiedys jezdzila siodemka + 5 pietrusow. Nie jestescie sami pozdrawiam http://skww.boo.pl
Temat: 409D i SM03-231..269
Gdzie stacjonują jakieś lokomotywy oznaczone 409D... lub SM03-231..269? Wg "Atlasu" na stanie PKP są jeszcze SM03-: -266 z CM Kraków, -259 z CM Łódź, -268 z CM Ostrów Wlkp., -246 i -265 z CM Poznań, -241 z CM Warszawa, Gdzie one stacjonują? Pozdrawiam Wojtek
Temat: O kilku nowosciach od 1 II
Użytkownik <dawid1001W
Obecnie jedyne połączenie bezpośrednie jest po 17. Ludzie z poznańskiego ZPR-u uznali, że skoro pociąg po trzeciej w nocy był nierentowny na odcinku Ostrów - Kalisz, to inny koło siódmej też będzie nieopłacalny. I w ten sposób mieszkańcy Kalisza muszą się pzresiadać w Ostrowie Wlkp.
Na przykładzie Wielkopolski widać co byłoby u nas gdyby nie było wrogów publicznych i PKP miałyby monopol.
pozdrawiam aron
Temat: kiblodrama po Śląsku
W dniach 27-28.12.2004 zrobiłem sobie intensywne zaliczanie miast na linii Oleśnica - Kluczbork. Wszystko kiblami. Także z Poznania dojechałem kiblem do Wrocka, a z Kluczborka wróciłem kiblami przez Ostrów Wlkp. Bardzo fajnie czas spędzony, chod=ciaż linia wielkiego polotu krajobrazowego nie ma. Ale dawniej często nią jeździłem i chciałem sobie powspominać. Poza tym zacząłem ostatnio zaliczać miasta, no i sobie zaliczyłem aż cztery: Oleśnicę, Bierutów, Namysłów i Wołczyn, a także powtórzyłem Kluczbork, bo byłem tam dawno. Ty coraz bardziej rdzewieje, chociaż ogólnie (jak na PKP-standardy) jest jeszcze w dobrym stanie. Ale największy spas to Bierutów - miasto, które nie zmieniło się od 1946r. Pozbierano tylko gruzy iwstawiono parę bloków i surrealistyczny megasam na pozostałościach rynku. Nic tu nie jest odnowione, nic nie jest zadbane, wszystko w ruinie. Myślałem, że tak zaniedbanych miast już nie ma u nas - jeśli ktoś nie był w WNP, to polecam Bierutów - dużo taniej i bliżej, a wygląda jak w Niemaniu lub Samborze. Brak chodników, brud, dziadostwo. Swoją drogą ciekawe co robi burmistrz??? Co do dworców, to Bierutów i Namysłów przedstawiają sobą obraz całkowitej dewastacji. Poczekalnie to jamy dla żuli. Brudne, pograficone, rozwalone. I nie ma co gadać, że niedasie, że niszczą, że chuliganią, bo np. w Wołczynie jest bardzo ładnie, a tam chyba nie ma innego klimatu i innych ludzi??? Polecam też zamki w Namysłowie i Oleśnicy - zwłaszcza ten pierwszy tchnie cudowną atmosferą wieków, a obok stoi browiec i warzy na potęgę :-) pzdr ws
Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek
| A ja z uporem maniaka przypominam zapis o 150% dlugosci minimalnej i | po raz juz nie wiem ktory pytam, dlaczego uwazacie, ze tego przepisu | juz nie ma.
| Odpowiedz "bo tak" mnie nie zadowoli.
| wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z | dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice- | gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań, | leszno ,wrocław gł, kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na
To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...
jest przepis ze jezeli bilet jest wystawiony powyzej 1000 km to jego taryfikacja od 1001 rozpoczyna sie od nowa czyli: stawka do 1000 km plus to co powyzej 1000 ale juz w/g stwaki cennikowej od 0 km do ....
 MJ
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek
| wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z | dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice- | gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań, | leszno ,wrocław gł, kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...
Przepis napewno istnieje ale ..... kasy KURS90 nie potrafia tego wychwycic i takie bzdurne bilety sprzedaja, stad problem z modulem cenowym do internetowego rozkladu jazdy jak i Hafasa aby nie puszczal takich burakow.
Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek
| A ja z uporem maniaka przypominam zapis o 150% dlugosci minimalnej i | po raz juz nie wiem ktory pytam, dlaczego uwazacie, ze tego przepisu | juz nie ma.
| Odpowiedz "bo tak" mnie nie zadowoli.
wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice- gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań, leszno ,wrocław gł, kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na
To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...
MJ
Temat: Nowe pociągi RegioPlus w Wielkopolsce
| Grupa osób z : | 1. Kalisza | 2. Krotoszyna | 3. Koźmina | 4. Jarocina itd
Kalisz i Ostrów skreśl z tej listy bo mają bliżej w inny sposób,
Tak, konkretnie Kalisz ma bliżej PKSem, poniewaz oferta PKP miedzy Kaliszem a Ostrowem jest tak niepowtarzalna, ze raczej jest wybor jechac pociagiem przez Krotoszyn albo PKSem, a przy niewielkiej roznicy czasu przejazdu, czesc na pewno wybierze pociag.
a pozostałe miejscowości, bez urazy, są bardzo małe i nie wydaje mi się, by zapełniły choć w małym stopniu jeden człon z en57.
A widziales kiedys pociag z Krotoszyna do Poznania odjezdzający rano z Krotoszyna? Ja tak, zdecydowanie nie byl pusty.
Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły.
Witam. Doszły do Mnie informacje o trasach poc. dalekobieznych w nowym rj.
Z tego co mi wiadomo to: 1.ASNYK - Łódź Kal. - Gdynia codz., a w sezonie Łódź Kal. - Hel / [b]Łeba[/b] 2.[b]WCZASOWICZ[/b] - Łódź Kal. - Kołobrzeg / Ełk 3.BYSTRZYCA Lublin - Wwa - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Poznań - Szczecin w sezonie do/z Świnoujścia (ps. nie wiem co na to PKP IC) 4. REYMONT Łódź Fabr. - Czwa - Kraków Pł. - całorocznie w (6) [b]do Zakopanego [/b], powrót w (7) 5. SŁOWINIEC - Słupsk - Poznań - Ostrów - Kluczbork - [b]KATOWICE[/b] 6. MERKURY - Szczecin - Poznań - Ostrów - Kluczbork - KATOWICE 7. W uzupełnieniu taktu 2 godzinnego w korytarzu Bydg - Wwa , poc. PODLASIE rel. Bydgoszcz - Wwa - Terespol 8. DOKER KAtowice - Czwa - Zduńska Wola Karsznice - Ino - Bydg- Gdynia łącznik rel. Łódź kal. - Gdynia p. Zgierz, Kutno, Toruń, a co zatym idzie zmiana godzin kursowania, jednak zachowano obustronne skom. Z Batorym w Katowicach, ktory ma byc nadal w PR! 9. WIENIAWSKI - Szczecin odj. 4:50, przez Poznań, Kutno, Łódź - Radom - Lublin - ZAMOŚĆ 10. wzamian Jezioraka, pociag na razie bez nazwy: OLSZTYN - Iława - Toruń - Poznań - Wrocław - Lichkov - Praha Hln. (bez knajpy!) 11. Takt 4 godzinny Wrocław - Łódź, a w nim m.in: Jaćwing, Włókniarz, Sudety 12. Takt 4 godzinny Kraków - Kielce - Wwa, 13. Sezon Suwałki - Białystok (wagony z Ełku) - Wwa - Łódź Kaliska (wagony) - Wrocław - Kudowa Zdrój 14. Posp. Karkonosze kursuja bez wagonów do Kudowy Zdroju. (przejda na nowy poc.) 15. W to nie wierze ale ... : Sztygar do Zwardonia! w 5.6.7 skom z motoriczka do Ziliny lub Cadcy
Wiadomosc z innego zrodła: Mniej pewne ale mowię: Co drugi pociag rel. Łódź Fabr. - WWsch. obsługiwany ma być nowymi jednostkami. Pozostanie poc. ŁODZIANIN, TELIMENA. Pozostałe wagonowe "fanryki" mają być wydłużane tj. do Lublina, Terespola, Białegostoku, Olsztyna. (mysle ze chodzi tu o oszczednosc składów).
Ponadto we wszystkich pociągach pospiesznych ma kursować wagon z PRZEDZIAŁEM dla rowerów i sprzetu sportowego, a w wakacje na oblezonych trasach, wagony brankardy (takie jakie jezdza na Jacwingu obecnie) Co ciekawe w żadnym z powyzszych pociągów nie ma przewidzianego wagonu barowego. Każdy pociąg prowadzi 1 kl; oraz przesyłki konduktorskie w całych relacjach.
Tak jak pisałem na początku: info dosc pewne, ale to tylko PR, wiec mozna sie spodziewac wszystkiego. Zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam.
Relacje są całkiem inne niż podałes
Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły.
Witam. Doszły do Mnie informacje o trasach poc. dalekobieznych w nowym rj.
Z tego co mi wiadomo to: 1.ASNYK - Łódź Kal. - Gdynia codz., a w sezonie Łódź Kal. - Hel / [b]Łeba[/b] 2.[b]WCZASOWICZ[/b] - Łódź Kal. - Kołobrzeg / Ełk 3.BYSTRZYCA Lublin - Wwa - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Poznań - Szczecin w sezonie do/z Świnoujścia (ps. nie wiem co na to PKP IC) 4. REYMONT Łódź Fabr. - Czwa - Kraków Pł. - całorocznie w (6) [b]do Zakopanego [/b], powrót w (7) 5. SŁOWINIEC - Słupsk - Poznań - Ostrów - Kluczbork - [b]KATOWICE[/b] 6. MERKURY - Szczecin - Poznań - Ostrów - Kluczbork - KATOWICE 7. W uzupełnieniu taktu 2 godzinnego w korytarzu Bydg - Wwa , poc. PODLASIE rel. Bydgoszcz - Wwa - Terespol 8. DOKER KAtowice - Czwa - Zduńska Wola Karsznice - Ino - Bydg- Gdynia łącznik rel. Łódź kal. - Gdynia p. Zgierz, Kutno, Toruń, a co zatym idzie zmiana godzin kursowania, jednak zachowano obustronne skom. Z Batorym w Katowicach, ktory ma byc nadal w PR! 9. WIENIAWSKI - Szczecin odj. 4:50, przez Poznań, Kutno, Łódź - Radom - Lublin - ZAMOŚĆ 10. wzamian Jezioraka, pociag na razie bez nazwy: OLSZTYN - Iława - Toruń - Poznań - Wrocław - Lichkov - Praha Hln. (bez knajpy!) 11. Takt 4 godzinny Wrocław - Łódź, a w nim m.in: Jaćwing, Włókniarz, Sudety 12. Takt 4 godzinny Kraków - Kielce - Wwa, 13. Sezon Suwałki - Białystok (wagony z Ełku) - Wwa - Łódź Kaliska (wagony) - Wrocław - Kudowa Zdrój 14. Posp. Karkonosze kursuja bez wagonów do Kudowy Zdroju. (przejda na nowy poc.) 15. W to nie wierze ale ... : Sztygar do Zwardonia! w 5.6.7 skom z motoriczka do Ziliny lub Cadcy
Wiadomosc z innego zrodła: Mniej pewne ale mowię: Co drugi pociag rel. Łódź Fabr. - WWsch. obsługiwany ma być nowymi jednostkami. Pozostanie poc. ŁODZIANIN, TELIMENA. Pozostałe wagonowe "fanryki" mają być wydłużane tj. do Lublina, Terespola, Białegostoku, Olsztyna. (mysle ze chodzi tu o oszczednosc składów).
Ponadto we wszystkich pociągach pospiesznych ma kursować wagon z PRZEDZIAŁEM dla rowerów i sprzetu sportowego, a w wakacje na oblezonych trasach, wagony brankardy (takie jakie jezdza na Jacwingu obecnie) Co ciekawe w żadnym z powyzszych pociągów nie ma przewidzianego wagonu barowego. Każdy pociąg prowadzi 1 kl; oraz przesyłki konduktorskie w całych relacjach.
Tak jak pisałem na początku: info dosc pewne, ale to tylko PR, wiec mozna sie spodziewac wszystkiego. Zapraszam do dyskusji. Pozdrawiam.
Temat: Tabela 310 w nowym RJ
Witam
Postanowilem dac w nowym watku w zwiazku z tym, ze chcialem podsumowac sytuacje. A wiec tak:
-odcinek Łódź - Ostrów traci Włókniarza, najprawdopodobniej zyskuje osobowy przyspieszony. OK, jestem za - Włókniarzowi wyjdzie to na dobre, Zd. Wola, Sieradz, Kalisz i Ostrów posiadaja dalej polaczenie z Poznaniem. Dodatkowo, w zamian za uciety kawalek Sudetów bedzie kursowala Widawa - zapewni dogodny dojazd do Wrocławia (przynajmniej dla mnie). Jestem tylko ciekaw jak dlugo bedzie jezdzila czesc do Kudowy i Stronia, wszak wedlug marcowych ciec obydwie lecialy... Dalej odcinek ten traci Prząśniczke - nic w zamian, bardzo zle - swiadczy to o degradacji linii nr 14 (a nie 310 jak to ktos podal!). Pociag wcale taki pusty nie byl. Nalezy jeszcze wspomniec o koncu Odry na tej trasie, frekwencja byla jaka byla, ale to kolejny pociag w tyl. Zapomnialbym o pociagu Lublin - Szczecin, ktory byc moze rowniez zniknie. Ale to chyba element stosowanej od dluzszego czasu przez PR polityki, polegajacej na "niszczeniu" rzezni. Dodam, ze w weekendy osobowki tez nie sa zbyt dobrze zapelnione... Reasumując: w rozkladzie 2001/2002 przez Kalisz przejezdzalo 14 par pociagow - obecnie jest 11. W rozkladzie 2003/2004 ewentualnie tracimy kolejne cztery, zykujemy dwa, czyli ladujemy byc moze na 9 parach. Tragicznie nie jest, ale to, ze Kalisz i Sieradz (a po czesci rowniez Ostrów i Zd. Wola) nie stracily na znaczeniu po reformie administracyjnej nikt mi nie wmowi. A tym bardziej wkurza to, ze PKP dochodzi do apogeum przejmowania sie 16 miastami (a nawet i kilka z nich ma gdzies).
Jesli chodzi o odcinek Ostrów - Poznań: w ubiegla sobote bylem w Jarocinie - stan podkladow na torze gdzie jest 50 byl wprost zatrwazajacy...
Prosilbym jeszcze o opinie co dalej z nasza linia, ktora przez kilka ostatnich lat dostaje mozne kopniaki.
Pozdrawiam Dawid z Kalisza
Temat: Transport kolejowy w Polsce
Co Ty nie powiesz a echo tych Twoich słów w tej pustej głowie Ci sie nie odbija,moze zastanowisz się cio piszesz?Ostatni strajk był głównie w interesie podrózujących na liniach gdzie pociągi są nieopłacalne.
Tylko szkoda, że broniliście (bo rozumiem, że jesteś przedstawicielem grupy pracowników PKP) trochę bezmyślnie linii kolejowych, bez jakiegokolwiek rozeznania, czy kursowanie pociągów w obecnej formie ma na niektórych w ogóle sens. Nie ma sensu walka o wszystkie upadające linie, a lepiej walczyć o większe dofinansowanie przewozów, nowy tabor, a niech już samorządy myślą gdzie te pieniądze wpakować i w jaką linię. Jak dla mnie w obecnym kształcie nie ma żadnego sensu np. połączenie Wałbrzych - Mezimesti, gdzie ludzi w pociągach szuka się ze świeczką, podczas gdy pieniądze tam marnowane możnaby wykorzystać na kolejną parę pociągów np. na linii Legnica - Jaworzyna Śl. (wiem - powtarzam się). Tak więc obroniliście ów pociąg, a upadły pociągi typu Łódź Kal. - Ostrów - Poznań, w którym przynajmniej w niektórych dniach tygonia, jeździło dość dużo osób - co zyskali pasażerowie ?
Druga sprawa to przecież obrona przed prywatyzacją i zwolnieniami - bez tego PKP nigdy nie będzie konkurencyjna. Obronicie teraz miejsca pracy dla wszystkich, a za 2-3 lata nie będzie juz czego bronić, bo PR nie będą już w ogóle istniały w starciu z konkurencją samochodową. Trzeba patrzeć trochę bardziej w przyszłość - ograniczenie teraz zatrudnienia może spowodować np. obniżkę cen biletów dla podróżnych, co mogłoby oznaczać wzrost przewozów...
Także brak konkurencji na liniach kolejowych to zguba dla kolei i kolejarzy - to, że konkurencja wymusi zwolnienia na PKP, to nic w porównaniu z tym, że wymusi też lepsze dostosowanie oferty dla pasażerów (a więc potencjalnie także i wzrost przewozów), nowopowstająe konkurencyjne firmy dadzą zatrudnienie części pracownikom PKP itd.
Jeżeli w ogóle strajkować, to moim zdaniem, tylko z takimi argumentami jak:
1) większe dofinansowanie do przewozów regionalnych (niech to będzie ów 1 mld.), ale nie bezpośrednio do PKP
2) inwesycje w infrastrukturę kolejową na poziomie inwestycji w infrastrukturę drogową (licząc wydatki z budżetów samorządów) i to na wszelkich szczeblach samorządów (wie, wiem - marzenia...)
3) pieniądze na wymianę chociaż częsci taboru - jednorazowo, tak aby spółka wogóle mogła konkurować z innymi przewoźnikami.
Mick M.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 132 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|
|