Strona Główna
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • melooonka.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Poznań Poznań Ostrzeszów





    Temat: Czestotliwosci kanalow kolejowych


    Witam.

    Pamietam iz w necie znalazlem kiedys stronke z czestotliwosciami kanalow
    kolejowych w Polsce, czy moglby mi ktos podac linka do stron z owa
    tematyka, z
    gory dziekuje.

    PS: Wiem ze owy watek przewijal sie juz przez grupe.

    Pozdrowienia Macias 382...


    To zabwane, włąśnie też o tym pomyślałem(jakieś 30 minut temu) i zaczełem
    wyszukiwać infa o tym:) i znalazłem takie coś:

    PASMO KOLEJOWE 150 - 155 MHz
    150,100 PKP kierunek Wrocław
    150,150 PKP kierunek Ostrów Wlkp
    150,200 PKP - Służba drogowa
    150,225 PKP kierunek Warszawa
    150,300 PKP - Służba drogowa
    150,375 PKP kierunek Gniezno
    150,450 PKP kierunek Szczecin
    150,500 Pociąg ratunkowy
    150,525 PKP Ratunkowe
    150,575 PKP kierunek Zbąszyn
    150,625 SOK Września
    150,700 SOK Września
    150,825 Poznań Franowo - manewry
    151,200 Poznań Franowo - manewry
    151,600 PKP Poznań Główny
    151,775 PKP Poznań Główny
    153,550 PKP Poznań Górczyn
    154,125 Telefon Kolejowy TX- 150,125
    154,350 Szpital PKP Puszczykowo

    Znasz się trochę na sprzęcie radiowym, bo z wielką chęcią sam bym się w to
    pobawił:)





    Temat: www.pkp.pl niekompletne ?
    Wracajac z Kalisza do Zielonej Gory skorzystalem z najbardziej aktualnego
    rozkladu jazdy PKP na stronie PKP. Interesowalo mnie polaczenie okolo
    poludnia wiec mam:
    Kalisz - Wroclaw 12.36-14.37; Wroclaw-Glogow 15.05-17.26; Glogow-Zielona
    Gora 17.32-18.36, rowne 6 godzin. Nastepne polaczenie bylo o 14.55.

    I juz mialem jechac do Wrocka a tu ZONK, od niechcenia wybralem polaczenie
    Kalisz - Poznan, wykazalo jedno "okolopoludniowe": Kalisz-Ostrow
    12.36-12.57; Ostrow-Poznan 13.02-15.12. I jeszcze jedno wyszukanko z
    Poznania do ZG i mam oto wyjazd Bachusem o 15.16 :) Co prawda wszystko na
    styk, ale jednak jest i nie wiedziec czemu nie ma tego na pkp.pl ani w
    Hafasie. Prawie cala godzina oszczednosci :)

    Czasami jednak warto poszperac samemu, automat jak kobieta, raz nie wykaze a
    innym razem poprowadzi na okolo ;)

    Pzdr
    Baca







    Temat: Kupno nieruchomości PKP
    Witam!
    Czy ktoś próbował w ostatnim czasie kupic od PKP??
    Ja ostatnio staram się coś kupic i stwierdzam że kupowanie czegokolwiek od
    PKP to jedno wielkie bagno. Kupiłem od nich jeden magazyn z rampa jakoś
    przeszło, próbowałem kupić działkę nieudało się teraz staram sie kupić drugi
    magazyn z rampą i wykupić garaż....
    Na magazyn był przetarg nikt sie nie zgłosił więc po mc pisma że jestem
    zainteresowany i tu zaczęły sie schody od 11 mc nie mogą zdecydować pod kogo
    należy magazyn (a sa chętni go opchnąć) pod Poznań czy Ostrów
    Wielkopolski....
    Garaż - Były sobie garaże PKP ok 50 większość ludzi wykupiła i stała sie
    właścicielami budowli ale nie gruntu od 1,5 roku nie można dojść do ładu jak
    odkupić ziemie pod garażem. Budynek jest moją własnością ale ziemia PKP nie
    ma z PKP żadnej umowy za to gmina ciągnie podatki za budynki (dla PKP od 2
    lat nikt grosza nie zapłacił a wcześniej płaciliśmy) totalne bagno...

    Sawa





    Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli


    Marazm w Lublińcu

    Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę
    przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji
    Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg
    Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny,
    by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.


    Ah... ta jaskółka w Lublińcu to żadna jaskółka. W PKP PR
    dostrzegam pewną prawidłowość:
    Jak w jednym roku uruchomi jakiś nowy pociąg pospieszny na trasie
    Częstochowa - Opole, to po roku z okazji nowego rozkładu go już nie
    ma. Vide: Wrocławianin, a w tym roku pociąg Jelenia Góra - Lublin.

    Uważam że Lubliniec jako totalnie zmarginalizowany i wyrzucony z
    rzeczywistości węzeł kolejowy nie ma już szans na powrót do tych
    ważnych węzłów pasażerskich. Nawet jakby się wreszcie tutejsi
    politycy i dziennikarze obudzili, to i tak to niczego nie da. Jedyne co
    można zrobić, to wyremontować tutejsze torowiska i wprowadzić
    dobrą komunikację podmiejską, bo PKP bardziej się opłaca
    "puścić" pociągi z Warszawy do Wrocławia przez Kalisz i Ostrów lub
    Poznań, a z Katowic do Poznania przez Opole i Wrocław.

    Nie ma co ukrywać. Idzie ku gorszemu, PKP nie odebrała Lublińcowi
    jeszcze wszystkiego. Aż dziwne, że pociągi typu Oleńka czy Jaćwing
    jeszcze tędy jeżdżą. Nie powinny: kto mądry wysłałby tak
    popularne połączenia na zrujnowaną trasę lubliniecką, gdzie się
    wlecze 20 km/h?





    Temat: [Poznań] Rewelacje w rozkładzie

    a na trasie
    Leszno-Głogów nie pojedzie żadna bana - wynika m.in. z rozkładu jazdy PKP
    na
    2005 r.,


    Bana to w jakimś dialekcie polsko-niemieckim?


    Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że od
    Rzepina "Malta" będzie jechała kilkanaście minut po pociągu osobowym
    Rzepin-
    Poznań.


    Nie kompromitujcie się, dziennikarze.


    Okazuje
    się też, że w nowym rozkładzie jazdy nie będzie kursującego dziś
    bezpośredniego pociągu z Wrocławia (odjazd o godz. 18.50) do Poznania
    (przyjazd o 21.51). Zastąpią go dwa pociągi: jeden z Wrocławia do Leszna
    (przyjazd o godz. 20.32), drugi z Leszna (odjazd o godz. 20.12) do
    Poznania.


    Na Wrocław-Poznań jest jeszcze w miarę dobry popyt na osobowe, dlatego też
    trzeba go
    wygasić


    Poza pociągami z Leszna przez Wschowę do
    Głogowa wykasowano również m.in. pociąg przyspieszony z Kępna (odjazd
    godz.
    12.15) przez Ostrów do Poznania.


    Co tak się uwzięli na tę parę - już raz miała być likwidowana, a podobno
    zapełnienie jest niezłe.





    Temat: Taka smieszna historyjka - ku przestrodze


    Bo stan prawny gruntów jest w przeważającej wielkości nieuregulowany. I
    przestroga na przyszłośc: jesli nie masz wejść na Szczęśliwickiej, to
    niech
    was reka boska broni robic z nimi jakiekolwiek interesy. Pisze to z
    własnego
    doswiadczenia.


    Potwierdzaja to moje doświadczenia:
    Czy ktoś próbował w ostatnim czasie kupic od PKP??
    Ja ostatnio staram się coś kupic i stwierdzam że kupowanie czegokolwiek od
    PKP to jedno wielkie bagno. Kupiłem od nich jeden magazyn z rampą jakoś
    przeszło, próbowałem kupić działkę nie udało się teraz staram sie kupić
    drugi
    magazyn z rampą i wykupić garaż....
    Na magazyn był przetarg nikt sie nie zgłosił więc po mc pisma że jestem
    zainteresowany i tu zaczęły sie schody od 11 mc nie mogą zdecydować pod kogo
    należy magazyn (a sa chętni go opchnąć) pod Poznań czy Ostrów
    Wielkopolski....
    Garaż - Były sobie garaże PKP ok 50 większość ludzi wykupiła i stała sie
    właścicielami budowli ale nie gruntu od 1,5 roku nie można dojść do ładu jak
    odkupić ziemie pod garażem. Budynek jest moją własnością ale ziemia PKP, nie
    ma z PKP żadnej umowy za to gmina ciągnie podatki za budynki (dla PKP od 2
    lat nikt grosza nie zapłacił a wcześniej płaciliśmy) totalne bagno...

    Sawa





    Temat: magistrala weglowa


    | Ponoć nawet jakiś NEx ma się pojawić...

    | W Karsznicach nawet technicznie NEx sie nie pojawi.

    Ależ będzie, o ile dojdzie do skutku plan, o którym

     NEx 18701/38701
     Relacja :  Wwa Wsch./Kraków Główny- Katowice- Częstochowa-Poznan Gl -
     Szczecin Gl/Swinoujscie
     codziennie
     i nazad 81700/ 83700

    Częstochowa - Poznań przez Karsznice - Ponętów.


    Zaraz sie dowiem, ale raczej chodzi o Czestochowa - Poznan p. Ostrow.


    | Przez Zdunska Wole (ale nie Karsznice) bedzie przejezdzal NEx 56700/16701 Gdynia
    | Gl./Warszawa Wsch. - Lodz Kaliska - Wroclaw Gl. - Jelenia Góra/Szklarska Poręba
    | Górna/Kudowa Zdrój, bez postojow handlowych od Lodzi do Wroclawia.

    Nie zdziwiłbym się, jakby i jego Karsznice dostały (w zamian za Zieloną
    Górę) i pt w Zduńskiej mógłby wtedy przypadkowo wyskoczyć :-))


    W zadnym wypadku. Za pozno i lamalby ustalona cisze nocna. ZG to PKP-PR i IC nic to
    nie obchodzi.





    Temat: magistrala weglowa


    | Częstochowa - Poznań przez Karsznice - Ponętów.

    Zaraz sie dowiem, ale raczej chodzi o Czestochowa - Poznan p. Ostrow.


    Były już rozmowy o konkretach. Na dzisiaj jest tak, jak mówię. Niektórzy
    myślą nawet o opcji Karsznice - Poznań bez żadnego postoju, ale to
    wymagałoby sporo kombinacji. W każdym razie są przymiarki na razie.


    | Przez Zdunska Wole (ale nie Karsznice) bedzie przejezdzal NEx 56700/16701 Gdynia
    | Gl./Warszawa Wsch. - Lodz Kaliska - Wroclaw Gl. - Jelenia Góra/Szklarska Poręba
    | Górna/Kudowa Zdrój, bez postojow handlowych od Lodzi do Wroclawia.

    | Nie zdziwiłbym się, jakby i jego Karsznice dostały (w zamian za Zieloną
    | Górę) i pt w Zduńskiej mógłby wtedy przypadkowo wyskoczyć :-))

    W zadnym wypadku. Za pozno i lamalby ustalona cisze nocna. ZG to PKP-PR i IC nic to
    nie obchodzi.


    A co ma cisza nocna do postojów technicznych? IMHO nawet ciszej jest jak
    się stoi a nie jedzie ;-) Co do zamiany ZG - NEx, to był raczej żart.
    Natomiast co do IC i PR, to póki co ci sami mechanicy prowadzą pociągi
    jednej i drugiej spółki... ZG nie będzie, a jeździć trzeba ;-)))





    Temat: 3E/1 w Szczecinie


    Witam

    Na stronie Marka Pawlukowicza znalazlem trzy fotki lokomowtyw 3E/1
    należących do kopalni Maczki-Bór. Te fotki są ze Szczecina. No więc takie
    pytanie: czy one przyjeżdżają tam regularnie? Jeżeli tak to czy ktoś wie
    jaką trasą? Relatywnie najkrótsza to chyba przez Ostrów i Poznań.


    Hmm czy to znaczy, że po torach należących do PKP, mogą jeździć pociągi
    innych, prywatnych przewoźników. Jeśli jest to prawda super, wreczcie może
    jakaś konkurencja, a nie tylko monopol PKP. A może ktoś z Was wie na jakich
    innych liniach jeżdżą pociągi prywatnych firm (jakich) lub w niedługim
    czasie zaczną.
    pozdrawiam
    Alien





    Temat: Szybka kolej. Nie damy się pominąć
    [ciach]
    Ciekawy jaki projekt jest rozważany?

    Bo najlepszy to Wrocław-Olesnica-Syców-Wieruszów-Sieradz-łódź  z budową na 160
    odcinka Sieradz-Kalisz-Ostrów-Poznań.

    Żałuję, że w 1999 roku, ktoś z szanownego aburdalnego PKP zgodził się na
    wytyczenie trasu IC FREDRO i IC ŚLĘŻY przez Poznań. Gdyby wymuszono, remonynty
    torowisk za niewielkie pieniądze na odcinkach Kalisz-Sieradz-Łódź oraz
    Opole-Fosowskie-Lubliniec-Częstochowa to czas jazdy wyniósłby 4 godziny i nikt
    nie patrzyłby ze zdziwieniem na trasę pociągu z Wrocławia do Warszawy.





    Temat: Wlokniarz w nowym rozkladzie, czyli do czego może przydać sie poseł


    Mam pytanie do Kolegów mających przecieki z nowego rozkładu. Czy
    potwierdzają się plotki o przeniesieniu Włókniarza z linii 310 na E20?
    Informacja jest mi potrzebna, gdyż zainteresowałem jednego z posłów tym
    tematem i w konsekwencji zamierzamy spróbować zasugerować PKP-PR
    zachowanie
    obecnej trasy Włókniarza. Z góry bardzo dziękuję.


    Ma pojechac przez Kutno, bo bedzie tedy czas ok. 3h10, a przez Ostrow prawie
    5 godzin. Na odcinku Lodz - Ostrow - Poznan bedzie najprawdopodobniej w
    zamian jakas przyspieszona osobowka.





    Temat: TGV w Polsce


    Witam, szukam zdjęc z wizyty pociągu TGV w Polsce w latach 90, podobno były
    dwie takie wizyty, jak by ktoś wskazał gdzie leża był bym wdzięczny. Mam
    jeszcze takie pytanie. Czy kiedykolwiek niemiecki ICE zawitał do Polski?


    TGV Atlantigue 325 (25kV/1,5 kV) był w PL z lokiem BB 66500 w dniach 16-
    17.10.1991 (w sumie 12 wagonów), 16.10 był na Olszynce, a 17.10 na Zachodnim -
    jak wiemy nie jeździł sam - po to ciagnęła go BB 66500

    ICE 401-559 z Bw Hamburg 1 (15kV) był w PL też 19-17.10.1991 wraz z dwoma BR
    218

    TGV Reseau 4522 380-043/044 z depo Paris Le Landy (1,5/3/25kV) był w PL 12-
    19.06.1995 i sam jeździł m.in. Wawa-Pruszków (14.06, Vmax=120), Wawa Zach. -
    wystawa (15.06), Wawa-Kielce-Kraków-CMK-Wawa (16.06), po CMK Vmax=160), Wawa-
    Terespol (17.06), Łódź-Ostrów-Poznań (18.06); o własnych siłach TGV-R
    przejechał po torach PKP ok.1789 km, a ogólnie po torach PKP ok.2440 km.

    Jaco





    Temat: TGV w Polsce


    | Witam, szukam zdjęc z wizyty pociągu TGV w Polsce w latach 90, podobno
    były
    | dwie takie wizyty, jak by ktoś wskazał gdzie leża był bym wdzięczny. Mam
    | jeszcze takie pytanie. Czy kiedykolwiek niemiecki ICE zawitał do Polski?

    TGV Atlantigue 325 (25kV/1,5 kV) był w PL z lokiem BB 66500 w dniach 16-
    17.10.1991 (w sumie 12 wagonów), 16.10 był na Olszynce, a 17.10 na
    Zachodnim -
    jak wiemy nie jeździł sam - po to ciagnęła go BB 66500

    ICE 401-559 z Bw Hamburg 1 (15kV) był w PL też 19-17.10.1991 wraz z dwoma
    BR
    218

    TGV Reseau 4522 380-043/044 z depo Paris Le Landy (1,5/3/25kV) był w PL
    12-
    19.06.1995 i sam jeździł m.in. Wawa-Pruszków (14.06, Vmax=120), Wawa
    Zach. -
    wystawa (15.06), Wawa-Kielce-Kraków-CMK-Wawa (16.06), po CMK Vmax=160),
    Wawa-
    Terespol (17.06), Łódź-Ostrów-Poznań (18.06); o własnych siłach TGV-R
    przejechał po torach PKP ok.1789 km, a ogólnie po torach PKP ok.2440 km.


    Co do ICE to się zgodze, bo mam nawet zdjęcie chyba zrobione na W.
    Zachodniej (niestety nie mojego autorstwa). Na jednym torze ICE a na drugim
    EN57-1915 :)





    Temat: TGV w Polsce


    TGV Reseau 4522 380-043/044 z depo Paris Le Landy (1,5/3/25kV) był w PL 12-
    19.06.1995 i sam jeździł m.in. Wawa-Pruszków (14.06, Vmax=120), Wawa Zach. -
    wystawa (15.06), Wawa-Kielce-Kraków-CMK-Wawa (16.06), po CMK Vmax=160), Wawa-
    Terespol (17.06), Łódź-Ostrów-Poznań (18.06); o własnych siłach TGV-R
    przejechał po torach PKP ok.1789 km, a ogólnie po torach PKP ok.2440 km.


    ... i był też wspomniany wyżej, taki tajny służbowy przejazd do Idzikowic i z

    podczas przejazdu przez jedną stację, wzbudziły się urządzenia zabezpieczenia
    na TGV, no i pociąg dęba stanął po nagłym hamowaniu. Nie wiem ile wynosiła
    droga hamowania, ale po odczuciach których doznałem wydawało mi się że droga
    hamowania musiała być o połowę krótsza niż droga hamowania nagłego tradycyjnego
    składu lok + wagony z prędkości takiej jak jechał TGV.
    Wrażenie z przejazdu super: siedząć wygodnie w fotelu w TGV mijamy Włochy,
    Ursus, Piastów ...  i myślę sobie że jest to rozkładowy pociąg ekspresowy do
    Krakowa ....

    Ty





    Temat: Senat obcina kolejom - będzie strajk PKP?


    Senacka komisja przychyliła się za to do zwiększenia o 30 mln zł dotacji
    na inwestycje realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.


    Grzegorz P. mi pewnie odpowie, a może ktoś się bardziej orientuje: Ile
    rozjazdów można wymienić za 30 mln dotacji (załóżmy, że jednak nie na
    którejś E...) ? Mi się ta kwota wydaje zabójczo śmieszna..., ale każdy
    piniądz to coś.

    Jakiś czas temu Pan Augustowski wypowiadał się w prasie, że przy udziale
    własnym sięgającym rocznie 4 mld zł. dzięki pomocy europejskiej jesteśmy w
    stanie dojść do zachodniego poziomu na infrastrukturze kolejowej (w domyśle
    na liniach E...) za 20 lat. A co z pozostałymi liniami ? Rzeczywistość
    Kalisza Pom., "żeby nie rozkradli" ? 1,5 pary Poznań - Ostrów Wlkp. ?

    A będzie weselej :-/

    Mick M.





    Temat: O kilku nowosciach od 1 II


    Kalisz chciał być w Łódzkim, może to jakaś zemsta? :-)


    Hmmm, zapewne rozważane były różne warianty, ale jeśli chodzi o Łódzkie, to
    raczej tylko "przymiarkowo". Zawsze królowała wersja, że Kalisz należy do
    Wielkopolski. I trudno to podważać, bo taka jest prawda. Ale robi się nie na
    temat ;-)

    Wracając do pociągu. Dla mnie ewentualnie wchodzą jeszcze w grę jakieś
    ustalenia PKP - PKS, choć to mało prawdopodobne.  Nadmienię jeszcze, iż
    skomunikowania na pociągi Ostrów - Poznań istnieją. Chodzi tylko o tę
    przesiadkę. Ewidentne "granie na nosie" pasażera ;-)

    Pozdrawiam
    Dawid





    Temat: Co właściwie zlikwidowano ?



    | http://www.pr.pkp.pl/img_in//wykaz_pociagow_G/poc%20do%2031%20marca/w...
    | rzeczywiście nie jeżdżą ? Bo hafas i poprawki milczą na temat zmian na
    | odc. Poznań-Leszno, Ostrów-Krotoszyn, Wyrzysk Osiek-Piła,
    | Poznań-Inowrocław.

    Zlikwidowano Oleśnica - Ostrów - Oleśnica i zdaje się jakieś Krotoszyn -
    Ostrów - Krotoszyn, poza tym skrócono relacje pociągu do Krzyża i zdaje
    się Bydg. - Piłą do Wyrzysk Osiek.

    Które nie pamiętam - szukaj, było jeszcze tydzień temu.


    Pociągi o których piszesz są na tej liście :-Otóż PKP PR na swojej
    oficjalnej stronie internetowej w jednym miejscu podaje, że kilka pociągów
    zostało zlikwidowanych, zaś w innym, że owe pociągi jeżdżą i mają się
    dobrze. Podważa to wiarygodność zarówno owej listy jak i rozklad.pkp.pl. No,
    bo może ktoś zaspał i nieuaktualnił rozkładu, a pociągi zostały
    zlikwidowane, a może ktoś zaspał i nieuaktualnił listy a pociągi jeżdżą. Co
    ciekawe pociągi Ostrów-Oleśnica czy Ostrów-Kępno zostały usunięte z
    rozklad.pkp.pl, zaś te Krotoszyny czy Wyrzysk Osiek już nie. Ktoś potrafi to
    racjonalnie wyjaśnić?





    Temat: A co powiecie na nowy rozklad IC?


    (...)
    | z IC ODRY korzysta dużo ludzi może też powinna być skieroweana przez Ostrów

    Rzeczywiście, skierujmy przez Ostrów - skoro jeździ dużo ludzi czas to
    zmienić - przez Ostrów zapewne pojedzie znacznie mniej


    PKP jest monopolem. Ludzie jadący z Wrocławia do Warszawy będą musieli
    skorzystać z tego połaczenia, bez względu czy pociag jedzie przez Ostrów,
    Częstochowę, czy POznań. ALe nie uważasz, że zmiana trasy i skierowanie przez
    Ostrów, to będzie jakiś postęp i ukierunkowanie się ku modernizacji i zbudowaniu
    linii TGV?


    | bo
    | czas jady 5 h, to nie za bardzo...
    (...)

    przez Ostrów pewnie będzie 5 h 30 minut - to brzmi juz znacznie lepiej :)


    A przez Poznań 5`10 minut, DO TEGO DOCHODZI "PRZESZCZEPINIAE" i dołączanie
    części w Poznaniu głownym. (IC ODRA) W konsekwencji nabiera się opóźnienie...





    Temat: Jak jest z tymi szynobusami?


    | Woj. wlkp.
    <ciach

    | Poznań - Wągrowiec,


    trzy pary? 66146 [P 22:46 - W 00:20], 66130 [P 5:22 - W 7:04], 66136 [P 13:31 -
    W 15:05] - 66232 [W 4:32 - P 6:07], 66244 [W 15:19 - P 17:02], 66246 [W 16:37] -
     P 18:18]


    | Poznań - Wolsztyn,


    tu chyba jedna para: 4438/4443 Poznań Gł. [17:11] - Wolsztyn [19:01] [21:31] -
    Poznań Gł. [19:35]


    | Wolsztyn - Leszno


    które kursy??


    | Leszno - Ostrów Wlkp.,


    które kursy??


    | Poznań - Chodzież (1 kurs)


    czy to 821/820 Poznań Gł. [23:00] - Chodzież [00:28][03:31] - Poznań Gł. [05:07]
    na stałe?


    Wkradła sie nieścisłość: Wielkopolskie szynobusy jeżdzą jeszcze z Piły do
    Krzyża.


    ale z tego co w rozkładzie pkp to chyba tylko jedna para:
    33425 Piła Gł 14:24 - Krzyż 15:21
    33428 Krzyż 18:19 - Piła Gł. 19:27

    czy może jeszcze jakieś inne kursy obsługują wielkopolskie szynobus, bo to
    trochę mało jak na 7 szynobusów?

    A jeszcze pytanie jakie linie i które kursy obsługują SA101-002 i SA101-003?
    i to samo odnośnie wszystkich SA102?
    SA101-001 to wszystkie Wieliczka-Kraków-Wieliczka.





    Temat: A co powiecie na nowy rozklad IC?

    | (...)
    | z IC ODRY korzysta dużo ludzi może też powinna być skieroweana przez
    Ostrów

    | Rzeczywiście, skierujmy przez Ostrów - skoro jeździ dużo ludzi czas to
    | zmienić - przez Ostrów zapewne pojedzie znacznie mniej

    PKP jest monopolem. Ludzie jadący z Wrocławia do Warszawy będą musieli
    skorzystać z tego połaczenia, bez względu czy pociag jedzie przez Ostrów,
    Częstochowę, czy POznań. ALe nie uważasz, że zmiana trasy i skierowanie przez
    Ostrów, to będzie jakiś postęp i ukierunkowanie się ku modernizacji i
    zbudowaniu
    linii TGV?


    (...)
     Byłoby to podniesienie rangi Ostrowa i innych miast na tej linii z racji
    połączenia kwalifikowanego. I tyle, moim zdaniem. Natomiast obawiałbym się, ze
    przy braku frekwencji po jakims czasie wycięto by to połączenie i Wrocław
    straciłby jednego IC do Warszawy (gdyby skrócić trasę Fredry do relacji
    Warszawa-Poznań). A mnie się marzy rozsądny takt na linii Wrocek - Wa-wa a nie
    wycinanie połączeń.





    Temat: [MTiB] Oszczędności na kolei



    Konkretne przykłady proszę.


    Znów kolejarz z PKP? ;)
    Poc. nr 523 relacji Ostrów Wlkp-Poznań gł.(06:00)
    poc. nr 78441 relacji Poznań Gł-Kołobrzeg(osobowy niestety) odj. 05:25.

    Kolejne zdekomunikowanie:
    poc. POŚP nr 38501 (Wrocław Gł-Poznań gł przyj 08:15)
    poc nr 78331 relacji Poznań Gł-Piła Główna odj. 07:55.

    jest alternatywa dla tego połączenia przez Krzyż i poźniej odcinkiem Krzyż-Piła
    Gł, ale czy tak się jeździ? A jak ktoś będzie chciał do Obornik Wlkp.?

    Co prawda na poc 78331 możesz dąrzyć zakupują bilet na IC FREDRO, ale nie wiem,
    czy spomunikowanie takie się liczy, bo to różne spółki.

    Jeszcze niedawno pamiętam jak IC FREDRO do Pozniania przyjeżdzał o 07:07 a poc.
    osobowy do Piły odjeżdzał wcześniej o 10 minut...(czyli nawet poc. InterCity się
    nie dało, ale teraz już się da, co prawda, nie za "przystępną cenę"


    | -zbyt długie postoje na stacjach, np. w Pile dalekobiężne stoją nawet 15
    | minut.

    Niektóre postoje związane są z procedurami technicznymi, np zmiana
    lokomotywy.


    W Pile?
    poc. 48101 relacji Wrocław Gł-Słupsk (postój w Pile 12 minut.)

    Dlaczego poc 86500 relacji Kołobrzeg-Wrocław stoi 15 minut w Poznaniu?
    To postój techniczny? W drugą stronę tego nie ma.(jest tylko 7?)


    | Czy linia Oborniki-Piła jest aż tak przeciążona?

    Jest.


    Na pewno. A jak się jeszcze uruchomi kilka 5-6 par pociągów, to nawet drugi tor
    będzie trzeba dobudować, bo tak jest linia przeciążona...





    Temat: Ex Odra i 1 klasy


    | Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza.
    | Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach jeszcze
    | nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w
    | zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych porach
    | pospieszna PROSNA.

    I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow,
    ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra
    zostanie...


    Nie wiem, czy chcialo. Mowilo sie tutaj o projekcie "Prosny"
    Ostrow-Warszawa, a nie Wroclaw-Ostrow-Warszawa. To nie jest to samo...

    Zreszta, pospiech nie bylby juz w gestii PKP-IC chyba.

      MJ





    Temat: Bilety i ulgi dla nauczycieli


    Chdzi konkretnie o przejazd z Kaliszda do Szczecina. Osobówka do Poznania a
    potem pospieszny.


    Rozumiem, że:
    Kalisz - Ostrów Wlkp. - Poznań Gł. osob.
    Poznań Gł. - Szczecin Gł. pośp.
    (Źle zrozumiałem poprzednio - myślałem, że P+O+P)

    Podaję wyniki (PKP Przewozy Regionalne dla kl. 2):
    1. (P)ośp. (N)ormalny na całą trasę 44,65zł (bez sensu),
    2. (O)sob.N + PN 40,62zł ***,
    3. O37% Kalosz-PoznańGł. + PN PoznańGł.-SzczecinGł. (2 osobne
    bilety) 46,96zł.

    *** czyli najtaniej 2.:
    jeden bilet na całą trasę na osobowy + dopłata Poznań Gł. -
    Szczecin Gł. O2P2
    (możliwe do wydania na jednym lub na 2 blankietach - w zależności od
    kasy-systemu)

    Mam nadzieję, że nie za późno odpowiedziałem.

    1).
    Jeżeli opcja 3. w weekend w jedną stronę: 39,77zł do Szczecina
    Dąbia (O37% Kalisz-PoznańGł., P15%(bilet_wycieczkowy)
    PoznańGł.-SzczecinDąbie).





    Temat: Co właściwie zlikwidowano ?


    Witam!
    Czy ktoś mógłby mnie oświecić czy pociągi z tej listy:
    http://www.pr.pkp.pl/img_in//wykaz_pociagow_G/poc%20do%2031%20marca/w...
    rzeczywiście nie jeżdżą ? Bo hafas i poprawki milczą na temat zmian na odc.
    Poznań-Leszno, Ostrów-Krotoszyn, Wyrzysk Osiek-Piła, Poznań-Inowrocław.


    Zlikwidowano Oleśnica - Ostrów - Oleśnica i zdaje się jakieś Krotoszyn -
    Ostrów - Krotoszyn, poza tym skrócono relacje pociągu do Krzyża i zdaje się
    Bydg. - Piłą do Wyrzysk Osiek.

    Które nie pamiętam - szukaj, było jeszcze tydzień temu.

    Mick M.





    Temat: Kuriozalna decyzja kolejarzy - "Koziołek" w nocy
    http://www.glos.com/index.php?&art=04-07&enc=win&dz=wlkp

    W najbliższy piątek na trasę powraca pociąg pospieszny "Koziołek" (z
    Poznania do Katowic przez Ostrów Wielkopolski), skasowany przez PKP w
    grudniu 2003. Na trasie z Katowic do Poznania pociąg uruchomiono w...
    środku nocy. Do tej pory jeździł przed południem, dzięki czemu był to
    ulubiony kurs studentów uczących się w stolicy Wielkopolski. Z Poznania
    pociąg pojedzie tak jak do tej pory: o godzinie 15.30 i do Katowic
    przyjedzie o 21.37. Podróżni zapłacą za bilet według taryfy pociągu

    przyjedzie do Poznania kilkanaście minut po godzinie 5 rano.

    To jakieś kuriozum. Najpierw walczymy o przywrócenie pociągu, a tu ktoś
    "funduje" nam taki bezsensowny kurs. Kto tym będzie jeździł w środku nocy?
    ? mówi Patryk Skopiec, wiceprezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.





    Temat: Czy taki pociąg miałby rację bytu?

    Witam.
    Ze wzgledu na brak możliwosci taniego dojazdu ze Śląska do Poznania rano i
    zrąbaną trasę przez Ostrów Wlkp uszyłem taki przykładowy Regio + lub
    pospieszny.

    Częstochowa o.6:00
    Chorzew Siemkowice 6:49-6:50
    Zduńska Wola Karsznice 7:26-7:27
    Koło 8:34-8:35
    Konin 8:52-8:53
    Słupca 9:10-9:11
    Września 9:28-9:29
    Poznań p 10:08

    Oczywiscie rozkład przykładowy - można by relację wydłużyć do Krakowa lub
    Kielc a z drugiej strony do Szczecina. Na odcinku Poznań - Szczecin łączyć
    skład z Włókniarzem...
    Czy takie dziwactwo miało by rację bytu?

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


    na pewno taki pociąg by nie miał bytu, na miejscu luidzi któzy zatrudniają w PKP
    ja ciebie nigdy w życiu nie zatrudnił. Mój ojciec ma wysokie stanowisko na PKP.
    I mi powiedział że mnie zatrudni. Trzeba mieć szcześćie. Poproszę o gratulacje





    Temat: Interpelacja sejmowa posła Wojtkowiaka w sprawie antyspołecznego rozkładu jazdy PKP
    Witam!
    Bardzo mnie cieszy interwencja tegoż Pana posła. Pozostaje poczekać na odpowiedź.
    Tymczasem chciałbym zwrócić uwagę na bezsensowne wyjaśnienie przyczyn odwołania
    "Gwarka".

    17 47101 Gwarek Katowice - Poznań Gł. przez Ostrów Wlkp.
    codziennie oprócz 25.XII.2003, 11.IV.2004
    pociąg odwołany z uwagi na bardzo niską frekwencję spowodowaną wydłużonym czasem
    przejazdu (zły stan infrastruktury); czas przejazdu z Katowic do Poznania przez
    Wrocław jest krótszy o 1,5 godziny

    Jestem ciekaw co oznacza stwierdzenie "bardzo niska frekwencja"? Podróżowałem
    tym pociągiem regularnie i nigdy nie przyszło mi na myśl, że frekwencję w nim
    można określić "bardzo niską". Zastanawiające jest również, w jakis sposób
    mieszkańcy Środy Wlkp., Jarocina, Pleszewa, Ostrowa Wlkp., Ostrzeszowa, Kępna,
    Kluczborka, Lublińca, Tarnowskich Gór, Bytomia mają skorzystać z alternatywnej
    trasy przejazdu przez Wrocław.
    Działanie pkp można z całą odpowiedzialnością nazwać antyspołecznym i krzywdzącym.

    Pozdrawiam!
    Otello_





    Temat: Przejêcia czyli ciêcia - ³ódzka GW
    Spółka IC ma zarządzać wszystkimi pociągami dalekobieżnymi. Część z nich
    prawdopodobnie zniknie z łódzkiego rozkładu jazdy.

    "Gazeta" dotarła do tych planów. Jednym ze skreślonych pociągów jest
    "Reymont" jeżdżący z Łodzi do Krakowa. Zagrożone są też niektóre połączenia
    nocne i szykują się zmiany kursów. "Włókniarz" jeżdżący przez Poznań do
    Szczecina pozostanie, ale będzie jeździł przez Ostrów Wielkopolski, co
    wydłuży jazdę o blisko 2 godziny - powiedział nam jeden z pracowników
    łódzkiego oddziału PKP.
    Zmiany w centrali PKP są owiane tajemnicą. Anna Rosiek, rzecznik spółki
    IC: - Nie ma żadnej decyzji o przejęciu pociągów dalekobieżnych.
    Co innego wiedzą w szefowie łódzkiego oddziału PKP. Jan Kotynia, dyrektor
    ds. marketingowych: - Rozmowy trwają od dłuższego czasu. Wiele wskazuje na
    to, że od grudnia Łódź przestanie obsługiwać pociągi dalekobieżne i nastąpią
    zmiany w ich kursowaniu.
    Anna Hyrlik, rzecznik centrali PKP PR, dodaje: - Powołany został specjalny
    zespół w firmie, który ma za zadanie przedstawić program przejęcia pociągów
    przez spółkę IC. Za wcześniej jednak mówić o likwidacji kolejnych pociągów.





    Temat: 150% najkrotszej trasy


    Z drugiej stony rozumiem też motywacje twórców "haraczu". Bez niego byłaby
    możliwa np. tania wycieczka do Wrocławia na dwa lub nawet trzy dni:
    wyjazd "Wrocławianinem " przez Sochaczew, Łódź Kal, Ostrów Wlkp, Wrocław
    (przerwa w podrózy) i powrót Oleńką przez Opole, Częstochowę, przesiadka na
    kibel w Skierniewicach (z możliwością odwiedzenia szopy PSMK ;-)), dojazd
    kiblem do Piastowa a dalej na wspólny bilet podmiejski lub bilet WWK. Nie ma
    tu wspólnego odcinka, a stacja początkowa (WC) i końcowa (Piastów) leżą w
    innych miastach.


    Sorry ale jak dla mnie jest to za bardzo zawile ;) Chodzi o to ze np. z
    Bydgoszczy do Torunia moglbym jechac przez Wroclaw -Katowice-
    Warszawe? I to by mogla wyjsc tania wycieczka?


    A takie oczywiste przypadki jak Bydgoszcz - Katowice, poznań - Żary czy
    Chabówka - NS pod haracz podpadac nie powinny. Ale bez upadku
    kolejowego "arcyzwiązunia" PKP chyba się nie obejdzie.Sąd Antymonopolowy
    raczej nie pomoże: PKP bedzie twierdzić, że wcale nie ma monopolu na przewozy
    pasażerskie: podrózny może przecież jechać... busem tranzitem.


    Coz, ja powoli rezygnuje a uslug PKP ... przez ostatnie 2 lata zrobilem
    prawie 70kkm i chyba wystarczy.
    pozdrawiam

    Zbyszek





    Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
        Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni,
    ale nie znalazlem tego, czego szukalem.
    Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl).
        Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen...
    od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)...
    W szczegolnosci interesuja mnie trasy:
    1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw),
    2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,
    3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa),
    4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn,
    5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno
    6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz
        Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana,
    albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow
    pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?

        PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane
    newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach
    PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem
    do danej publikacji)





    Temat: [radio] Koleje Wielkopolskie... w zawieszeniu
    Otwarty przetarg - bardzo dobrze gdyby doszedł do skutku.
    Wielkopolskie ma dużo szynobusów swoich a mają przyjść następne z Pesy
    jeszcze. Obsługa wielkopolskiego ostbahnu - Krzyż-Piła-Chojnice, Piła-
    Wałcz, Poznań-Gołańcz-Kcynia, Poznań-Wolsztyn, Leszno-Wolsztyn-
    Zbąszynek, Ostrów-Leszno-Głogów, Leszno-Jarocin, czy nawet Poznań-
    Międzychód przez Szamotuły i Rokietnicę powinna być prowadzona przez
    normalnego prywatnego przewoźnika. Trzymam kciuki za CTL Arrivę w
    kujawsko-pomorskim, ich sukces zachęci może Wielkopolan do pożegnania
    się z buractwem PKP PR.




    Temat: Flagowe pociagi PKP IC


    | W niedalekiej przyszlosci mam zamiar skorzystac z oferty PKP IC: "Bilet
    | weekendowy". W tym miejscu mam do Was pytanie: ktorymi pociagami
    | uruchamianymi przez wspomniana spolke warto sie przejechac? Oczywiscie mam
    | na mysli te, ktore oferuja podroznemu najwyzszy standard, a wiec zestawione
    | z nowoczesnych, klimatyzowanych wagonow :-)

    IC Wawel, IC Lech, IC Krakus to tymi co jechalem i na ktore
    lapie sie oferta 88


    Uwaga na express 1611 do Wrocka. Ogólnie syfiaste wagony... (ale nie 43A.. :))
    Za to trasa przejazdu zajebista bo nie przez Poznań tylko Łódz, ostrow wlk.
    Latałem od okna do okna podziwiając ciekawostki (wylukałem np. strasznie stary
    wagon kryty w dobrym stanie, bez przeróbek na jakiejś bocznicy) i piękną polską
    ziemie.
    Za to do wawki z wrocka 6113 jechałem przez Poznan no i kulturka. Niexle
    wygląda zmodernizowany odcinek E20, prędkość szlakowa przyzwoita eh... i co
    chwila tarcze przejazdowe..

    jac_zaza





    Temat: Nowe pociągi RegioPlus w Wielkopolsce
    W nowym rozkładzie jazdy 2004/2005 znajdą się między innymi nowe pociągi
    przyspieszone na trasie Poznań - Kalisz - Poznań. Ponieważ Kalisz w
    aktualnym rozkładzie jazdy praktycznie pozbawiony został bezpośrednich
    połączeń ze stalicą województwa, czas to naprawić. Pociągi będą się nazywać
    KALISZANIN i PROSNA, będą wyjeżdżać z Kalisza około 6:00 i 14:30, a z
    Poznania około 8:00 i 17:30. Całkowity czas jazdy w pełnej relacji nie
    powinien przekroczyć 2:45godz. Dla poprawy oferty komunikacyjnej w
    południowo-wschodniej części województwa trasa nowych połączeń ma przebiegać
    przez Jarocin, Krotoszyn i Ostrów Wlkp. Oba pociągi obsługiwane będą przez
    EZT (jeden ED72, drugi EN57) zatem czas na zmianę czoła (w Krotoszynie!) ma
    zostać skrócony do minimum (wg PKP PR minimum to 8 minut). Oczywiście oba
    pociągi będą w taryfie osobowej.

    Pozdrawiam
    Patryk Skopiec





    Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
    Czy wie ktoś jaka w ogóle jaka situacja z likwidacją linii kolejowych tu w
    Polsce? Czy prawda że są plany zamknięć około 6,000 kilometrów?

                                    CR


        Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni,
    ale nie znalazlem tego, czego szukalem.
    Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl).
        Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen...
    od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)...
    W szczegolnosci interesuja mnie trasy:
    1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw),
    2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno,
    3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa),
    4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn,
    5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno
    6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz
        Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana,
    albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow
    pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?

        PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane
    newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach
    PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem
    do danej publikacji)





    Temat: Kluczbork - Poznań


    Baaardzo wątpliwe żeby chcieli zostawić tylko jeden tor... To nie jest
    jakaś
    tam sobie linia kończąca się w pipidówce, ale linia łącząca śląsk z wlkp.
    i
    zachodniopom. Wiem, że PKP w transporcie pasażerskim na nią nie stawia,
    woli
    ruch przez Wrocław (mądrze) co nie znaczy, że od razu będzie na straty i
    towarowy ruch ograniczą... Jeśli gdzieś zechcą tylko jeden tor pozostawić
    to
    może na pojedyńczych szlakach i to na odcinku Ostrów - Kluczbork, dalej w
    kierunku Poz. myślę, że będą utrzymywać oba tory.
    Linia raczej nie będzie jednotorowa.

    To, że na tej linii zostanie jeden tor jest moim zdaniem całkowicie


    _niemożliwe_. Ruch jest zbyt duży, zarówno ten pasażerski jak i towarowy.
    To, że PKP zamierza tę linię przystosować do ruchu towarowego, nie znaczy,
    że wywalą wszystkie pasażerskie. Polecam parę razy przejechać się osobowym z
    Poznania do Ostrowa, żeby się przekonać, że nie tak łatwo znaleźć miejsce
    siedzące w bipie czy w kiblu.

    pozdr
    Dawid Krysiński







    Temat: Azjatyckie traktowanie pasazera


    Ostatnio zauwazylem rzecz calkiem odwrotna - nie podaje sie nazw pociagow
    [tak jest na Sztygarze w 'wersji' wroclawskiej]
    Najgorsze jednak tablice produkuje Szczecin - nie dosc ze pisane reka
    czlowieka w stanie delirium, to dodatkowo zawieraja po 3-5 stacji, np.
    rzeznia Lublin-Szczecin ma tabliczki "Lublin / Radom-Ostrow Wkp-Poznan /
    Szczecin" [/ = nowy wiersz] :(((


        Poznań robi lepsze: "KONIN - WROCŁAW i do góry nogami WROCŁAW - KONIN".
    Stacji pośrednich brak! W Poznaniu  się pełno takich tablic kierunkowych bez
    st. pośrednich na różne relacje wala po peronach. Można sobie pooglądać.
    Zresztą to jet ciekawa sprawa - w takich Niemczech te sprawy są
    uregulowane - tablice są jednolite, malowanie wagonów w pociągach też (IR
    niebieskie, IC czerwone), a u nas co wagon, to inny odcień farby, inny
    wystrój wnętrza, nawet oznaczenia na wagonie są pisane inną czcionką (zależy
    to wszystko od ZNTK robiącego naprawę główną - wagony z Ostrowa po kilku
    latach wyglądają żałośnie), co tablica kierunkowa to inne literki, inna
    wielkość, inna "czcionka" nabazgrana na blasze. A wizerunek PKP cierpi...





    Temat: Ex Odra i 1 klasy


    | Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza.
    | Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach
    jeszcze
    | nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w
    | zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych
    porach
    | pospieszna PROSNA.

    I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow,
    ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra
    zostanie...


    To dla mnie troche chore. Czy to jakis prestiz dla miasta ze maja Exa do
    stolicy? Jakies korzysci miasto z tego ma? Rozumiem, gdyby rzeczywiscie Ex
    jechal duzo szybciej od pospiecha i w ogole mialobyby to jakis wiekszy sens,
    ale w przypadku kiedy praktycznie niczym sie on nie rozni od pospiesznego
    (za wyjatkiem duzo wyzszej ceny), to po co tak ma byc? A za przyklad podam
    takiego KORMORANA. Czy mieszkancy Olsztyna narzekaja ze zamiast Exa jezdzi
    pospiech? Nie sadze. No chyba ze znowu poslowie maja tu decydowac, ze oni
    nie moga pozostac bez kwalifikowanego do pracy.


    Wtdy byloby taniej i prawie wcale nie dluzej. Bo ODRA
    | jedzie ponad 5h, a posp. ok. 5,5h. A takto nie bedzie zadnego
    pospiesznego
    | rano z Wrocka do Wawy i kazdy zmuszony bedzie do jazdy kwalifikiem. No
    chyba
    | ze pojedzie sie dreznem o 4 rano :)).

    Drezno pojedzie z Wrocka o 3:20 :-(


    A no to jeszcze gorzej. W ten sposob juz praktycznie nie bedzie zadnego
    niekwalifikowanego do Wawy z rana (z Wroclawia oczywiscie).

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: Ex Odra i 1 klasy


    Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza.
    Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach jeszcze
    nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w
    zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych porach
    pospieszna PROSNA.


    I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow,
    ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra
    zostanie...

    Wtdy byloby taniej i prawie wcale nie dluzej. Bo ODRA


    jedzie ponad 5h, a posp. ok. 5,5h. A takto nie bedzie zadnego pospiesznego
    rano z Wrocka do Wawy i kazdy zmuszony bedzie do jazdy kwalifikiem. No chyba
    ze pojedzie sie dreznem o 4 rano :)).


    Drezno pojedzie z Wrocka o 3:20 :-(





    Temat: [pr] Pociągi mamy w głowie
    A teraz podyktuje ruch cykliczny na Kluczbork-Ostrów 5.40; 8.40; 12.40; 14.40
    i 16.40
    a z Ostrowa Wlkp. do Kluczborka (może i ruch cylkiczny) 5.52; 8.29, 12.41;
    14.45; 16.52 (skomunikowany w Kępnie)
    Jak widać ruch cykliczny tylko na Opolszczyźnie bo od Kępna jadą już róźnie.

    Nawet z Pozanania do Ostrowa nie ma cyklu bo pociągi jadą o 5.30, 6.25,
    7.40,8.40, 10.30 itd...
    z Ostowa do Poznania 4.07; 4.48; 5.05; itd tu to już wogóle nie ma cyklu.

    Pozatym PKP z Urzędem Marszałkowskim w Poznaniu nie może się dogadać co do
    rozkładu jazdu na tej linii.

    Chęci to nie wszystko.





    Temat: Ostrzeszów-Namysłaki - otwarcie linii kolei żelaznej (długie)

    Do relacji z otwarcia wypada dodac, ze jest ze zrodla prusko-zaborowego, z
    czasow gdy wiekszosc urzednikow byla tam Niemcami, a Powiat Ostrzeszowski
    tym wyroznial sie na tle Prowincji Poznanskiej, ze ok. 90% ludnosci byla
    polska.

    Mniej więcej się zgadza, z tym że po wyborach w sierpniu 1910 Niemcy uzyskali


    większość w radzie miejskiej dopiero po raz pierwszy, a jej szefem został
    aptekarz Salinger (prof. Nawrocki mylnie podał, że był on Niemcem, tymczasem
    był on narodowości żydowskiej). A więc rada niemiecko-polska pod przewodnictwem
    Żyda. Znaczący przyczynek do dziejów tej wielonarodowej prowincji. Do 1908 roku
    bumistrzem był Polak - Władysław Krąkowski. Według danych z AP Poznań w roku
    1908 było w Ostrzeszowie 75% Polaków, 19 %Niemców i ok. 6% Żydów, natomiast w
    końcu XIX wieku w powiecie ostrzeszowskim ludność polska dochodziła nawet do
    ok. 85%. Jednak budowa kolei była dziełem ponadnarodowym, wykraczającym poza
    granice narodowości i wyznań. Antycypowala na swój sposób Unię Europejską i
    euroregiony.  Szkoda tylko, że silna i prężna kolej do dziś jest wyznacznikiem
    Europy, podczas gdy nasz rodzimy rząd polski i PKP pracuje usilnie nad tej
    kolei zniszczeniem... Jest to działanie antynarodowe i antyeuropejskie.





    Temat: Poszukiwani MK z Wielkopolski i województw ościennych
    Otello_ popelnil byl nastepujacy tekst:
    : Witam!

    : Wielkopolski. Ot??, pkp zapewnia Nas wszystkich ?e po?owa poci?g?w regionalnych
    : je?d??cych po wlkp. i wi?kszo?? pospiesznych od grudnia przestanie kursowa?.

    No i slusznie. Przeciez to skandal, popatrz jak te pociagi na trasie
    Poznan-Wroclaw sa zatloczone (osobowe i pospieszne, ekspresy pustawe).
    Przeciez nie mozna dopuszczac do tego zeby ludzie w takich warunkach jechali,
    dzieki tym cieciom zmniejsza sie straty PKP (bo do kazdego pasazera sie
    doplaca) oraz zapewni sie pasazerom wiekszy komfort (IC albo PKS zamiast
    EN57). Jak juz sie uporaja z PR to sie wezma tez za IC, w koncu
    tez przynosi straty. Dochodowe jest tylko Cargo (tylko nie wiem
    czy dalej bedzie jak przestanie zarabiac na wynajmowaniu lokomotyw).
    W kazdym razie za pare lat ma nie byc zadnych przewozow pasazerskich,
    juz o tym pisalem na grupie:
    http://www.kolej.pl/~mczapkie/inne/dnoPKP.gif

    : Planuj? r?wnie? ca?kowicie zawiesi? ruch na liniach do Krotoszyna tj.
    : Ostr?w-Krotoszyn-Leszno i Ole?nica-Krotoszyn-Jarocin.

    No i bardzo dobrze. Taki jest trend - jak zobaczylem ze na
    Ostrow-Glogow nie ma pospiesznego a osobowe jakos dziwnie rzadko
    i o dziwnych porach kurskuja, to sie od razu domyslilem ze linia
    do wyciecia. A Leszno-Zbaszynek kiedy?

    Sorry za sarkazm ale rece opadaja po prostu.

    Mc





    Temat: Warszawa-Wrocław superszybką koleją


    Artykuł w Głosie Wielkopolskim to dobry przykład na nierzetelność
    dziennikarską. GW nie zadał sobie trudu, by zweryfikować podawane informacje,
    na przykład w Oddziale Regionalnym PKP Polskie Linie Kolejowe w Poznaniu.
    Wbrew tezom zawartym w artykule linia dużych prędkości w proponowanym układzie
    (wielkie Y) nie tylko nie ma ominąć Poznania, ale wręcz przeciwnie, ma zapewnić
    najszybsze połączenia i to nie tylko z Warszawą, ale także z Kaliszem, Łodzią i
    Krakowem (via CMK).
    Najbardziej w ty wszystkim dziwi chyba głos przedstawiciela IRiPK, z którego
    wynika, że ta instytucja rozwój ma tylko w nazwie.


    Dlatego najodpowiedniejszą trasą jest Wrocław-oleśnica-Kępno-Wieruszów-Sieradz.
    No i budowa łańcuszkowego kawałeczka Sieradz-Kalisz-Ostrów-pzoanń i to najlepszy
    projekt.

    Pozdrawiam.





    Temat: 4 godziny z Wroclawia do Warszawy w 2006 roku


    Pewien błąd koncepcyjny. Chodzi bowiem o szybkie połączenie Wrocławia,
    Warszawy i ŁODZI. W samym projekcie nawet szerzej: Wrocławia Warszawy i
    Łodzi; Warszawy, Łodzi i Poznania oraz Krakowa Łodzi i Poznania. W planach
    także Szczecina, Berlina, Drezna, Pragi, może Białegostoku i krajów
    nadbałtyckich.


    Ja sie odnosilem do tego super pomyslu z modernizacja Olesnica -
    Kluczbork - Czwa - Wloszczowa. Tutaj tez nie bylo mowy o Lodzi.

    Wro - Ostrow - Kalisz - Sieradz - Lodz to nieco inna sprawa.


    Swoją drogą jestem pod dużym wrażeniem, że PKP zaczęło jednak rolę Łodzi
    dostrzegać.


    Zobaczymy ;-)

    Zdravim!





    Temat: 130 lecie linii kolejowej Poznań - Kluczbork


    | 25.11.2005 - otwarcie Wystawy Prac Plastycznych pt. 'Kolej widziana oczami
    | dzieci  

    | Będą w szkole. No chyba, że wychowawca pujdzie na taką wycieczkę.

    zapewne "pujdzie" ale z toba na lekcje jezyka polskiego - dziecko slowo
    "pójdzie" pisze sie przez o z taka mala kreska nad ta samogloska


    Wiedziałam to wcześniej od ciebie ćmoku. Ale nie można anulować postów.


    | 02.12.2005 - Przejazd pociagu specjalnego na trasie Poznań -  Ostrów Wlkp -
    Kępno

    | Znów kolejny pociąg dla kolejarzy i ich rodzin?
    | Bo dzieci będą w szkole jak wyżej, i lepsza dla promocji kolei byłaby sobota
    | lub niedziela.

    tak jakby dzieci decydowaly o losie kolei...


    A nie będą? W przyszłości na pewno.
    Oj chyba nie masz pojęcia stary o niczym, gówno wiesz! Prezydentem na pewno NIE
    BĘDZIESZ!


    dziecko idz sie poucz bo poziomem swoich postow obrazasz kasjerki PKP bo
    niektore w przeciwienstwie do ciebie potrafie mysle - Ty widac nie...


    No nie potrafię.


    Szanowne grono pmk przepraszam za spamerstwo - coz ostatnio sporo trollowatych
    mamy krystyn i nie dosc tego kasjerek


    Takich jak ty.





    Temat: 409D i SM03-231..269


    Gdzie stacjonują jakieś lokomotywy oznaczone 409D... lub SM03-231..269?
    Wg "Atlasu" na stanie PKP są jeszcze SM03-:
    -266 z CM Kraków,
    -259 z CM Łódź,
    -268 z CM Ostrów Wlkp.,
    -246 i -265 z CM Poznań,
    -241 z CM Warszawa,
    Gdzie one stacjonują?
    Pozdrawiam
    Wojtek


    Dodam,że na stanie PKP jest (lub była) też lokomotywa SM03-265. Stoi ona
    obecnie zamknięta w na st. Koło Wąsk. w takim szarym garażu. Służyła na
    Sompolińskiej KD do załadunku normalnotorowych wagonów na transportery.
    Oprucz niej w Kole jest jeszcze jedna lokomotywa tego typu, 409Da-??? stojąca
    na terenie elewatora zbożowego, ponoć czynna, choć ostatnio nie używana.

    Pozdrawiam
    Marcin





    Temat: Wielkopolskie szynobusy
     

      Gdzie kursują aktualnie szynobusy w Wielkopolsce

      Niestety coraz ich mniej kursuje (zawieszony przedpołudniowy kurs do Gołańczy).
      Jak na razie:
        a.. Wolsztyn - Poznań - Wągrowiec
        b.. Piła - Krzyż
        c.. Leszno - Jarocin - zawieszone :-(
      Nie jest to pełny wykaz.

      Obecnie jest to:
      Gołacz - Wągrowiec - Poznań - Wolsztyn. Wbrew pozorom rozkład PKP pokazuje połączenia "szynobusowe" do Gołańczy
      Piła - Krzyż - Chojnice. Nie jestem pewny jak wygląda sprawa Chojnice - Piła.
      Ostrów Wlkp. - Leszno - Wolsztyn

      --
      Lucjan Jeziorny
      http://lucek.net.ms





    Temat: Ostrów Wlkp.- dzisiaj zauważone


    | ogladalem blizej tego "gagara" i ma tam ladnie naklejowe oznaczenia Orlenu,
    | widocznie kupili to dziadostwo od Rail Polska :)

    Teraz tylko wystarczy ustawić się na szlaku ;-)
    Bocznica do tej bazy paliwowej odchodzi od linii krotoszyńskiej?


    nie, raczej jest to odgalezienie w stacji Ostrow Zachodni, tak jak w przypadku CZW

    bije po oczach ten kolor, a ja wcale nie lubie "gagarow" wiec jedynie jakies
    okazyjne zdjecie zrobie, podobnie jak w przypadku zlomiastych 'tamar'

    za to z PKP-owy kwestii to jezdza takie 4 sztuki ET22 z zoltymi pantografami,
    maja inny slizgacz, smiga to po linii Jarocin - Krotoszyn, oprocz tego jezdzi z
    jednym takim patykim EU07-105, wiec jest ugotowana na dluzej w obiegi pociagu
    Kalisz - Poznan zdaje sie....
    a poza tym to nic sie nie dzieje...

    pozdrowienia

    riders!





    Temat: 130 lecie linii kolejowej Poznań - Kluczbork


    | 25.11.2005 - otwarcie Wystawy Prac Plastycznych pt. 'Kolej widziana oczami
    dzieci  

    Będą w szkole. No chyba, że wychowawca pujdzie na taką wycieczkę.


    zapewne "pujdzie" ale z toba na lekcje jezyka polskiego - dziecko slowo
    "pójdzie" pisze sie przez o z taka mala kreska nad ta samogloska


    | 02.12.2005 - Przejazd pociagu specjalnego na trasie Poznań -  Ostrów Wlkp -
    Kępno

    Znów kolejny pociąg dla kolejarzy i ich rodzin?
    Bo dzieci będą w szkole jak wyżej, i lepsza dla promocji kolei byłaby sobota
    lub niedziela.


    tak jakby dzieci decydowaly o losie kolei...

    dziecko idz sie poucz bo poziomem swoich postow obrazasz kasjerki PKP bo
    niektore w przeciwienstwie do ciebie potrafie mysle - Ty widac nie...

    Szanowne grono pmk przepraszam za spamerstwo - coz ostatnio sporo trollowatych
    mamy krystyn i nie dosc tego kasjerek

    pozdrawiam

    riders!





    Temat: Kilometraz Krakowianki


    Na odcinku Lodz - Tomaszow i tak oszukaja.....
    PKP nie wie, ze kupa pociagow, np. Lodz - Zagorz i Lodz - Skarzysko
    omija szerokim lukiem Koluszki nie mowiac o Slotwinach...


    Krakowianka tez koluszki omija, ale ogolnie dluzsza trasa Krakowianki to
    nie problem, bo teoretycznie mozesz kupic bilet na nia jak na pociag Poz-
    Krak wg najkrotszej trasy. Teoretycznie, bo pomimo informacji na dworcu w
    Poznaniu, w kasie takiego biletu nie chca sprzedawac ;-)


    a te kilka km na bilecie to oczywiscie oczko wyzej w taryfie :))))


    Mialem juz bilety na Krakowianke przez Skarzysko, Czestochowe czy Ostrow
    Wlkp zamiast Kutna... czasem dluzsze o 50 km i drozsze o 50 groszy. Ogolnie
    to szkoda, ze nie mozna podac numeru pociagu, zeby kasjerki nie wymyslaly
    nowych tras pociagow...

    Chyba bede musial odgrzebac stary rozklad krjp, ktory podawal kilometry i
    tam znalezc te odcinki...

    Adam





    Temat: Reymont, Widawa, Soła...


    Czy ktoś może wyjaśnić, dlaczego Reymont, Widawa, Soła w nowym
    rozkładzie
    jazdy nie jadą do Łodzi w sobotę? Dlaczego Reymont i pospieszny
    Wrocław Gł -
    Ostrów (Kaliska) mógł jeździć do tej pory codziennie, także w soboty,
    a
    nagle nie jest to możliwe/opłacalne? Dlaczego nie mogę jechać do
    Krakowa,
    Wrocławia, Katowic w sobotę rano na perę godzin  i wrócić tego samego
    dnia,
    tylko muszę nocować?? Dlaczego te pociągi nie będą jeździć w
    przeciwnej
    relacji w niedziele? Niewiele jest innych takich pociągów: Skrzyczne,
    Doker,
    Mała Panew, Pogoń, Bydgoszczanin, Kujawy. Wiekszość z nich jedzie
    do/przez
    Łódź, a więc osiemsettysięczne miasto i po drodze wiele małych miast.
    Gdzie
    tu logika?


    W PKP istnieje jakieś irracjonalne przekonanie (na znacznie większą
    skalę w IC), że od południa w sobotę do południa w niedzielę wszyscy
    śpią. W nowym rozkładzie i tak będzie lepiej, teraz były takie atrakcje
    jak brak pociągu z W-wy do Wrocławia p. Poznań przez 24 godziny.

    Pozdrawiam





    Temat: GDANSK 20.03 - MANIFESTACJA ANTYWOJENNA
    Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty,
    inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi. Dzisiaj w czwartek 20 marca
    odbędą się protesty w następujących miastach:

    Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00

    Oświęcim - Rynek o 17.00
    Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00
    Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00
    Olkusz - o 17.00
    Tarnów - o 17.00
    Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00
    Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00
    Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    Człuchów - Rynek o 17.00
    Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    Dębica - Rynek o 17.00
    Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00
    Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    Olsztyn - Ratusz o 17.00
    Lublin - Plac Litewski o 17.00
    Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00
    Kraków - pod Adasiem o 17.00
    Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00
    Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00
    Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o
    17.00
    Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00





    Temat: Wielkopolskie szynobusy


    Wydaje mi się, że na Wągrowiec-Poznań-Wolsztyn mogą być nawet ze 3 Sa108.
    Jeden Piła-Krzyż i jeden gdzieś niewiadomo gdzie, ale raczej na
    Leszno-Wolsztyn-Zbąszynek. Postuluję jednak, żeby na
    Leszno-Krotoszyn-Ostrów Wlkp. powrócił Sa108, bo w obecnej chwili rano w
    Krotoszynie to ciężko jest znaleźć miejsce, a podróż na stojąco o tak
    wczesnej porze to troszkę może odstraszyć klientów od kolei.


    Ja to na miejscu UM-u wycofałbym szynobusy z tras, na których wg.
    pierwotnego rozkładu nie miay kursować. Nie chcę pogarszać oferty
    przewozowej tylko dlatego, że PKP chce oszczędzić kilka złotych, a ja nic z
    tego nie mam. Były szynobusy do Chojnic - zawiesili, były do Jarocina -
    zawiesili, więc sorry, ale teraz w owym czasie niech sobie stoją na
    bocznicy, albo niech jeździ nimi bardziej gospodarny przewoźnik.
    Wielkopolska nic nie zyskała na tym, że ma tyle szynobusów w eksploatacji...

    Mick M.





    Temat: Wykaz pociągów odwołanych od 10.03 - wersja ostateczna


    http://www.pr.pkp.pl/niusy/wykaz-poc-odw-10-03-werja-ostateczna.xls


    Czyli po analizie wykazu:

    na Sucha B-Zywiec zostaja dwie pary

    na Czeremcha-Bialystok zostaja dwa pociagi, na Bialystok-Czeremcha zeaden
    !!!
    Czeremcha 4:00 14:33 sa to sklady obslugujace rowniez pociagi
    Bialystok-Suwalki i Bialystok-Olsztyn. Ciekawe jak beda wracac do Czeremchy?

    Katowice-Legnica i "Sniezynka" wg wykazu jednak do wyciecia, a zatem
    Kedzierzyn-Kamieniec-Legnica zostaje bez pociagow.
    Zostaja pociagi na Klodzko-Stronie. Wypada tylko ranna para (3031 4:00 z
    Klodzka i powrot)
    Zostaja pociagi na Klodzko-Kudowa. Wypadaja tylko (az) trzy pary osob z
    Klodzka i posp z Lublina
    na Ostrow-Leszno tez jakies szczatki zostaja.
    Krotoszyn-Gniezno zostaje 67503/75103 posp Jelenia Gora - Gdynia

    Zostaje posp na Bogaczewo-Braniewo
    Jarocin-Leszno - koniec
    Bydgoszcz-Kczynia-Poznan - w razie czego przejedziemy tu podczas tegorocznej
    imprezy z parowozem
    Kepno-Herby Nowe - koniec
    JG-Lwowek - koniec
    Boguszow GW - Mezpimesti - koniec
    Nasielsk - Seirpc - koniec
    Krakow-Wieliczka - koniec

    MD





    Temat: Kup pan lokomotywe :)


    A oto kwiatek z dzisiejszej Wyborczej,
    Zaklad Taboru we Wroclawiu oferuje (podaje tez ceny wywolawcze):
    SM42-278        159 tys


    A w "Rzepie" z 18.01  PKP Cargo sprzedaje "zlomowe lokomotywy w calosci"
    w ilosci 388 sztuk:

    ET21 34 szt
    ET22 45 szt
    ET40 5 szt
    ET41 1 szt
    EU07 2 szt
    "EPA42" 1 szt (chyba ET42...)
    SM03 12 szt
    SM30 20 szt
    SM31 17 szt
    SM42 36 szt
    EM48 2 szt
    SM48 2 szt
    SP30 7 szt
    SP32 2 szt
    SP42 22 szt
    SP45 17 szt
    ST43 63 szt
    ST44 66 szt (aaaaaaaaarrrrrrghh!)
    SU42 2 szt
    SU45 6 szt
    SU46 5 szt
    Ty2 5 szt
    Ty43 11 szt
    Ol49 2 szt

    znajdujacych sie w Zakladach Taboru Szczecin, Gdynia, Olsztyn,
    Bialystok, Warszawa, Bydgoszcz, Poznan, Lodz, Czerwiensk, Wroclaw,
    Ostrow Wlkp, Katowice, Lazy, Lublin, Skarzysko Kamienna, Czechowice,
    Krakow, Nowy Sacz, Zurawica (czyli chyba wszystkie)

    Cena wywolawcza:
    lok. ET21, ET22, EU07, ET40, ET41, "EPA42" - 360 zl/t + VAT
    lok. SM03, SM30, SM31, SP30, SP32, SP42, SP45, SM42, SM48 - 280 zl/t +
    VAT
    lok. ST43, ST44, SU42, SU45, SU46 - 370 zl/t + VAT
    lok. Ol49, Ty2, Ty42, Ty43 - 200 zl/t + VAT

    Hehe - podzielili cenowo SP45 i SU45 - i to roznica rzedu 90 zl/t!

    Niezle rzeczy, nie uwazacie? Moze zlozymy sie na jakiegos gagarinka i
    zrobimy maly skansenik MK w srodeczku?? ;-D

    Pozdrawiam,





    Temat: Bilet turystyczny - badanie rynku


    Jeden z kondich zapytany po co to robia,
    | odpowiedzial troche zartujac, ze pewnie chca zlikwidowac.

    I zlikwiduja. Albo inaczej, jak pospiechy przejmie PKP IC to przyloza
    "turystyka" za 150,- lub cos w tym stylu...


    W czasie majowego kółeczka zaliczyłem 20 pociągów. W każdym były ankiety,
    skąd i dokąd jedziemy. Ciekaw jestem tylko, co wyjdzie z tych badań, bo w
    moim przypadku  kondi zawsze miał problem, o wpisac jako relację. Katowice
    - Katowice, odcinek jechany aktualnie danym pociągiem, czy co? Niby
    spisywali numery biletów ale juz widzę, jak będą te trasy odtwarzać :)
    Swoją drogą też mi się wydaję, że los turystyka mze być niepewny. Od
    piątku godz. 5.35 do północy z niedzieli na poniedziałek zrobiliśmy - z
    kolegą Wingerem, prawie 3000 km.  za 50 zł. Północ zastała nas w Środzie
    Wlkp.  Od Poznania do Katowic przez Ostrów bilet kosztowal mnie
    ponad 40 zł. Jadąc pośpiechem ze Szczecina do Siedlec zauważyłem, że dużo
    osób, które jechały do Warszawy i w weekend wracało, jechało na
    turystycznym.





    Temat: O kilku nowosciach od 1 II


    Użytkownik <dawid1001W

    | Obecnie jedyne połączenie bezpośrednie jest po 17. Ludzie z
    | poznańskiego ZPR-u uznali, że skoro pociąg po trzeciej w nocy był
    | nierentowny na odcinku Ostrów - Kalisz, to inny koło siódmej też
    | będzie nieopłacalny. I w ten sposób mieszkańcy Kalisza muszą się
    | pzresiadać w Ostrowie Wlkp.

    Na przykładzie Wielkopolski widać co byłoby u nas gdyby nie było
    wrogów publicznych i PKP miałyby monopol.


    Kalisz chciał być w Łódzkim, może to jakaś zemsta? :-)





    Temat: Jak najlepiej (najtaniej)


    BTW, jak w końcu jest? honorują bilety PR w TLK?


    Z tego co zrozumiałem to nie ale udało się wywalić TLK w wyszukiwaniu pociągów tak by nie trzeba było ich odsiewać ręcznie.

    :)

    A jeszcze co do propozycji  żeby z Poznania do Wawy za pomocą PR. Nie mówię że sie nie da, ale jazda koleją w tym wypadku
    misiała by mieć na celu coś więcej niż tylko przemieszczenie się z miasta A do miasta B. W ciągu dnia jest tylko jedno
    połączenie z przesiadką w Kutnie a reszta to przez Bydgoszcz/Toruń albo Ostrów/Kalisz :-/  To tak w nawiązaniu jeszcze do
    unikiania przesiadek. Swoją drogą że też jeszcze PKP PR tego nie zauwazyły -dogaduje się Wlkp z Mazowszem i olać IC.

    A.





    Temat: EZT a linia do Wisły


    Witam!
    Czy PKP nie ma już nic więcej do zaoferowania niż EZT we wszystkich składach
    z Wisły 1 stycznia?
    Gdzie podziały się Bdhpumn'y i Bhp??? Juz wszystko poszło na złom???Ciekawe
    ile osób zostanie na peronie gdy podjadą 2xEZT?


    Na odcinku Ostrów-Kluczbork też już nie ma składów wagonowych. Zniknął poranny
    (5;35 z Kepna) osobowy z siódemką/bykiem i piętrusami, zamiast tego jest
    pojedyńczy kibel który jest już przepełniony w Ostrowie. Bezpośrednie
    Poznań-Kluczbork są obsługiwane na pojedyńszych jednostkach. A kiedys jezdzila
    siodemka + 5 pietrusow. Nie jestescie sami
    pozdrawiam
    http://skww.boo.pl





    Temat: 409D i SM03-231..269
    Gdzie stacjonują jakieś lokomotywy oznaczone 409D... lub SM03-231..269?
    Wg "Atlasu" na stanie PKP są jeszcze SM03-:
    -266 z CM Kraków,
    -259 z CM Łódź,
    -268 z CM Ostrów Wlkp.,
    -246 i -265 z CM Poznań,
    -241 z CM Warszawa,
    Gdzie one stacjonują?
    Pozdrawiam
    Wojtek




    Temat: O kilku nowosciach od 1 II

    Użytkownik <dawid1001W


    Obecnie jedyne połączenie bezpośrednie jest po 17. Ludzie z poznańskiego
    ZPR-u
    uznali, że skoro pociąg po trzeciej w nocy był nierentowny na odcinku
    Ostrów -
    Kalisz, to inny koło siódmej też będzie nieopłacalny. I w ten sposób
    mieszkańcy
    Kalisza muszą się pzresiadać w Ostrowie Wlkp.


    Na przykładzie Wielkopolski widać co byłoby u nas gdyby nie było wrogów
    publicznych i PKP miałyby monopol.

    pozdrawiam aron





    Temat: kiblodrama po Śląsku
    W dniach 27-28.12.2004 zrobiłem sobie intensywne zaliczanie miast na linii
    Oleśnica - Kluczbork. Wszystko kiblami. Także z Poznania dojechałem kiblem do
    Wrocka, a z Kluczborka wróciłem kiblami przez Ostrów Wlkp. Bardzo fajnie czas
    spędzony, chod=ciaż linia wielkiego polotu krajobrazowego nie ma. Ale dawniej
    często nią jeździłem i chciałem sobie powspominać. Poza tym zacząłem ostatnio
    zaliczać miasta, no i sobie zaliczyłem aż cztery: Oleśnicę, Bierutów, Namysłów
    i Wołczyn, a także powtórzyłem Kluczbork, bo byłem tam dawno. Ty coraz bardziej
    rdzewieje, chociaż ogólnie (jak na PKP-standardy) jest jeszcze w dobrym stanie.
    Ale największy spas to Bierutów - miasto, które nie zmieniło się od 1946r.
    Pozbierano tylko gruzy iwstawiono parę bloków i surrealistyczny megasam na
    pozostałościach rynku. Nic tu nie jest odnowione, nic nie jest zadbane,
    wszystko w ruinie. Myślałem, że tak zaniedbanych miast już nie ma u nas - jeśli
    ktoś nie był w WNP, to polecam Bierutów - dużo taniej i bliżej, a wygląda jak w
    Niemaniu lub Samborze. Brak chodników, brud, dziadostwo. Swoją drogą ciekawe co
    robi burmistrz???
    Co do dworców, to Bierutów i Namysłów przedstawiają sobą obraz całkowitej
    dewastacji. Poczekalnie to jamy dla żuli. Brudne, pograficone, rozwalone. I nie
    ma co gadać, że niedasie, że niszczą, że chuliganią, bo np. w Wołczynie jest
    bardzo ładnie, a tam chyba nie ma innego klimatu i innych ludzi???
    Polecam też zamki w Namysłowie i Oleśnicy - zwłaszcza ten pierwszy tchnie
    cudowną atmosferą wieków, a obok stoi browiec i warzy na potęgę :-)
    pzdr
    ws




    Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek


    | A ja z uporem maniaka przypominam zapis o 150% dlugosci minimalnej i
    | po raz juz nie wiem ktory pytam, dlaczego uwazacie, ze tego przepisu
    | juz nie ma.

    | Odpowiedz "bo tak" mnie nie zadowoli.

    | wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy
    z
    | dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice-
    | gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań,
    | leszno ,wrocław gł, kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na

    To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z
    tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...


    jest przepis ze jezeli bilet jest wystawiony powyzej 1000 km to jego
    taryfikacja od 1001 rozpoczyna sie od nowa czyli: stawka do 1000 km plus to co
    powyzej 1000 ale juz w/g stwaki cennikowej od 0 km do ....


     Â MJ


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek


    | wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z
    | dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice-
    | gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań,
    | leszno ,wrocław gł, kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na
    To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z
    tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...


    Przepis napewno istnieje ale ..... kasy KURS90  nie potrafia tego
    wychwycic i takie bzdurne bilety sprzedaja, stad problem z modulem cenowym
    do internetowego rozkladu jazdy jak i Hafasa aby nie puszczal takich
    burakow.




    Temat: Bilety, KURS... - dziwny przypadek


    | A ja z uporem maniaka przypominam zapis o 150% dlugosci minimalnej i
    | po raz juz nie wiem ktory pytam, dlaczego uwazacie, ze tego przepisu
    | juz nie ma.

    | Odpowiedz "bo tak" mnie nie zadowoli.

    wydaje mi sie ze takiego przepisu juz nie ma gdyz: w 10/1998 kupilem ulgowy z
    dąbrowy górniczej do gliwice (odc. dąbrowa g.-katowice 2 kl. os katowice-
    gliwice 2 kl. pos) via bytom , tarnowskie góry,ostrów wlkp. poznań,
    leszno ,wrocław gł, kędzierzyn ,),bilet zakupilem w kasie w katowicach na


    To, ze kasy tak (czasem) sprzedaja, to jest fakt ogolnie znany. Ale z
    tego nijak nie wynika, czy jest to zgodne z regulaminami PKP...

      MJ





    Temat: Nowe pociągi RegioPlus w Wielkopolsce


    | Grupa osób z :
    | 1. Kalisza
    | 2. Krotoszyna
    | 3. Koźmina
    | 4. Jarocina  itd

    Kalisz i Ostrów skreśl z tej listy bo mają bliżej w inny sposób,


    Tak, konkretnie Kalisz ma bliżej PKSem, poniewaz oferta PKP miedzy Kaliszem
    a Ostrowem jest tak niepowtarzalna, ze raczej jest wybor jechac pociagiem
    przez Krotoszyn albo PKSem, a przy niewielkiej roznicy czasu przejazdu,
    czesc na pewno wybierze pociag.


    a pozostałe miejscowości, bez
    urazy, są bardzo małe i nie wydaje mi się, by zapełniły choć w małym
    stopniu
    jeden człon z en57.


    A widziales kiedys pociag z Krotoszyna do Poznania odjezdzający rano z
    Krotoszyna? Ja tak, zdecydowanie nie byl pusty.





    Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły.


    Witam.
    Doszły do Mnie informacje o trasach poc. dalekobieznych w nowym rj.

    Z tego co mi wiadomo to:
    1.ASNYK - Łódź Kal. - Gdynia codz., a w sezonie Łódź Kal. - Hel /
    [b]Łeba[/b]
    2.[b]WCZASOWICZ[/b] - Łódź Kal. - Kołobrzeg / Ełk
    3.BYSTRZYCA Lublin - Wwa - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Poznań -
    Szczecin
    w sezonie do/z Świnoujścia
    (ps. nie wiem co na to PKP IC)
    4. REYMONT Łódź Fabr. - Czwa - Kraków Pł. - całorocznie w (6) [b]do
    Zakopanego
    [/b], powrót w (7)
    5. SŁOWINIEC - Słupsk - Poznań - Ostrów - Kluczbork - [b]KATOWICE[/b]
    6. MERKURY - Szczecin - Poznań - Ostrów - Kluczbork - KATOWICE
    7. W uzupełnieniu taktu 2 godzinnego w korytarzu Bydg - Wwa , poc.
    PODLASIE
    rel. Bydgoszcz - Wwa - Terespol
    8. DOKER KAtowice - Czwa - Zduńska Wola Karsznice - Ino - Bydg- Gdynia
    łącznik rel. Łódź kal. - Gdynia p. Zgierz, Kutno, Toruń, a co zatym idzie
    zmiana godzin kursowania, jednak zachowano obustronne skom. Z Batorym w
    Katowicach, ktory ma byc nadal w PR!
    9. WIENIAWSKI - Szczecin odj. 4:50, przez Poznań, Kutno, Łódź - Radom -
    Lublin - ZAMOŚĆ
    10. wzamian Jezioraka, pociag na razie bez nazwy: OLSZTYN - Iława -
    Toruń -
    Poznań - Wrocław - Lichkov - Praha Hln. (bez knajpy!)
    11. Takt 4 godzinny Wrocław - Łódź, a w nim m.in: Jaćwing, Włókniarz,
    Sudety
    12. Takt 4 godzinny Kraków - Kielce - Wwa,
    13. Sezon Suwałki - Białystok (wagony z Ełku) - Wwa - Łódź Kaliska
    (wagony) -
    Wrocław - Kudowa Zdrój
    14. Posp. Karkonosze kursuja bez wagonów do Kudowy Zdroju. (przejda na
    nowy
    poc.)
    15. W to nie wierze ale ... : Sztygar do Zwardonia! w 5.6.7 skom z
    motoriczka
    do Ziliny lub Cadcy

    Wiadomosc z innego zrodła: Mniej pewne ale mowię: Co drugi pociag rel.
    Łódź
    Fabr. - WWsch. obsługiwany ma być nowymi jednostkami.
    Pozostanie poc. ŁODZIANIN, TELIMENA.
    Pozostałe wagonowe "fanryki" mają być wydłużane tj. do Lublina, Terespola,
    Białegostoku, Olsztyna. (mysle ze chodzi tu o oszczednosc składów).

    Ponadto we wszystkich pociągach pospiesznych ma kursować wagon z
    PRZEDZIAŁEM
    dla rowerów i sprzetu sportowego, a w wakacje na oblezonych trasach,
    wagony
    brankardy (takie jakie jezdza na Jacwingu obecnie)
    Co ciekawe w żadnym z powyzszych pociągów nie ma przewidzianego wagonu
    barowego.
    Każdy pociąg prowadzi 1 kl; oraz przesyłki konduktorskie w całych
    relacjach.

    Tak jak pisałem na początku: info dosc pewne, ale to tylko PR, wiec mozna
    sie
    spodziewac wszystkiego.
    Zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam.


    Relacje są całkiem inne niż podałes





    Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły.
    Witam.
    Doszły do Mnie informacje o trasach poc. dalekobieznych w nowym rj.

    Z tego co mi wiadomo to:
    1.ASNYK - Łódź Kal. - Gdynia codz., a w sezonie Łódź Kal. - Hel / [b]Łeba[/b]
    2.[b]WCZASOWICZ[/b] - Łódź Kal. - Kołobrzeg / Ełk
    3.BYSTRZYCA Lublin - Wwa - Skierniewice - Łowicz - Kutno - Poznań - Szczecin
    w sezonie do/z Świnoujścia
    (ps. nie wiem co na to PKP IC)
    4. REYMONT Łódź Fabr. - Czwa - Kraków Pł. - całorocznie w (6) [b]do Zakopanego
    [/b], powrót w (7)
    5. SŁOWINIEC - Słupsk - Poznań - Ostrów - Kluczbork - [b]KATOWICE[/b]
    6. MERKURY - Szczecin - Poznań - Ostrów - Kluczbork - KATOWICE
    7. W uzupełnieniu taktu 2 godzinnego w korytarzu Bydg - Wwa , poc. PODLASIE
    rel. Bydgoszcz - Wwa - Terespol
    8. DOKER KAtowice - Czwa - Zduńska Wola Karsznice - Ino - Bydg- Gdynia
    łącznik rel. Łódź kal. - Gdynia p. Zgierz, Kutno, Toruń, a co zatym idzie
    zmiana godzin kursowania, jednak zachowano obustronne skom. Z Batorym w
    Katowicach, ktory ma byc nadal w PR!
    9. WIENIAWSKI - Szczecin odj. 4:50, przez Poznań, Kutno, Łódź - Radom -
    Lublin - ZAMOŚĆ
    10. wzamian Jezioraka, pociag na razie bez nazwy: OLSZTYN - Iława - Toruń -
    Poznań - Wrocław - Lichkov - Praha Hln. (bez knajpy!)
    11. Takt 4 godzinny Wrocław - Łódź, a w nim m.in: Jaćwing, Włókniarz, Sudety
    12. Takt 4 godzinny Kraków - Kielce - Wwa,
    13. Sezon Suwałki - Białystok (wagony z Ełku) - Wwa - Łódź Kaliska (wagony) -
    Wrocław - Kudowa Zdrój
    14. Posp. Karkonosze kursuja bez wagonów do Kudowy Zdroju. (przejda na nowy
    poc.)
    15. W to nie wierze ale ... : Sztygar do Zwardonia! w 5.6.7 skom z motoriczka
    do Ziliny lub Cadcy

    Wiadomosc z innego zrodła: Mniej pewne ale mowię: Co drugi pociag rel. Łódź
    Fabr. - WWsch. obsługiwany ma być nowymi jednostkami.
    Pozostanie poc. ŁODZIANIN, TELIMENA.
    Pozostałe wagonowe "fanryki" mają być wydłużane tj. do Lublina, Terespola,
    Białegostoku, Olsztyna. (mysle ze chodzi tu o oszczednosc składów).

    Ponadto we wszystkich pociągach pospiesznych ma kursować wagon z PRZEDZIAŁEM
    dla rowerów i sprzetu sportowego, a w wakacje na oblezonych trasach, wagony
    brankardy (takie jakie jezdza na Jacwingu obecnie)
    Co ciekawe w żadnym z powyzszych pociągów nie ma przewidzianego wagonu
    barowego.
    Każdy pociąg prowadzi 1 kl; oraz przesyłki konduktorskie w całych relacjach.

    Tak jak pisałem na początku: info dosc pewne, ale to tylko PR, wiec mozna sie
    spodziewac wszystkiego.
    Zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam.





    Temat: Tabela 310 w nowym RJ
    Witam

    Postanowilem dac w nowym watku w zwiazku z tym, ze chcialem podsumowac
    sytuacje. A wiec tak:

    -odcinek Łódź - Ostrów traci Włókniarza, najprawdopodobniej zyskuje osobowy
    przyspieszony. OK, jestem za - Włókniarzowi wyjdzie to na dobre, Zd. Wola,
    Sieradz, Kalisz i Ostrów posiadaja dalej polaczenie z Poznaniem. Dodatkowo, w
    zamian za uciety kawalek Sudetów bedzie kursowala Widawa - zapewni dogodny
    dojazd do Wrocławia (przynajmniej dla mnie). Jestem tylko ciekaw jak dlugo
    bedzie jezdzila czesc do Kudowy i Stronia, wszak wedlug marcowych ciec obydwie
    lecialy...
     Dalej odcinek ten traci Prząśniczke - nic w zamian, bardzo zle - swiadczy to o
    degradacji linii nr 14 (a nie 310 jak to ktos podal!). Pociag wcale taki pusty
    nie byl.
     Nalezy jeszcze wspomniec o koncu Odry na tej trasie, frekwencja byla jaka
    byla, ale to kolejny pociag w tyl.
      Zapomnialbym o pociagu Lublin - Szczecin, ktory byc moze rowniez zniknie. Ale
    to chyba element stosowanej od dluzszego czasu przez PR polityki, polegajacej
    na "niszczeniu" rzezni.
    Dodam, ze w weekendy osobowki tez nie sa zbyt dobrze zapelnione...
     Reasumując: w rozkladzie 2001/2002 przez Kalisz przejezdzalo 14 par pociagow -
    obecnie jest 11. W rozkladzie 2003/2004 ewentualnie tracimy kolejne cztery,
    zykujemy dwa, czyli ladujemy byc moze na 9 parach.
       Tragicznie nie jest, ale to, ze Kalisz i Sieradz (a po czesci rowniez Ostrów
    i Zd. Wola) nie stracily na znaczeniu po reformie administracyjnej nikt mi nie
    wmowi. A tym bardziej wkurza to, ze PKP dochodzi do apogeum przejmowania sie 16
    miastami (a nawet i kilka z nich ma gdzies).

      Jesli chodzi o odcinek Ostrów - Poznań:  w ubiegla sobote bylem w Jarocinie -
    stan podkladow na torze gdzie jest 50 byl wprost zatrwazajacy...

      Prosilbym jeszcze o opinie co dalej z nasza linia, ktora przez kilka
    ostatnich lat dostaje mozne kopniaki.

    Pozdrawiam
    Dawid z Kalisza





    Temat: Transport kolejowy w Polsce


    Co Ty nie powiesz a echo tych Twoich słów w tej pustej głowie Ci sie nie
    odbija,moze zastanowisz się cio piszesz?Ostatni strajk był głównie w
    interesie  podrózujących na liniach gdzie pociągi są nieopłacalne.


    Tylko szkoda, że broniliście (bo rozumiem, że jesteś przedstawicielem grupy
    pracowników PKP) trochę bezmyślnie linii kolejowych, bez jakiegokolwiek
    rozeznania, czy kursowanie pociągów w obecnej formie ma na niektórych w
    ogóle sens. Nie ma sensu walka o wszystkie upadające linie, a lepiej walczyć
    o większe dofinansowanie przewozów, nowy tabor, a niech już samorządy myślą
    gdzie te pieniądze wpakować i w jaką linię.
    Jak dla mnie w obecnym kształcie nie ma żadnego sensu np. połączenie
    Wałbrzych - Mezimesti, gdzie ludzi w pociągach szuka się ze świeczką,
    podczas gdy pieniądze tam marnowane możnaby wykorzystać na kolejną parę
    pociągów np. na linii Legnica - Jaworzyna Śl. (wiem - powtarzam się). Tak
    więc obroniliście ów pociąg, a upadły pociągi typu Łódź Kal. - Ostrów -
    Poznań, w którym przynajmniej w niektórych dniach tygonia, jeździło dość
    dużo osób - co zyskali pasażerowie ?

    Druga sprawa to przecież obrona przed prywatyzacją i zwolnieniami - bez tego
    PKP nigdy nie będzie konkurencyjna. Obronicie teraz miejsca pracy dla
    wszystkich, a za 2-3 lata nie będzie juz czego bronić, bo PR nie będą już w
    ogóle istniały w starciu z konkurencją samochodową. Trzeba patrzeć trochę
    bardziej w przyszłość - ograniczenie teraz zatrudnienia może spowodować np.
    obniżkę cen biletów dla podróżnych, co mogłoby oznaczać wzrost przewozów...

    Także brak konkurencji na liniach kolejowych to zguba dla kolei i
    kolejarzy - to, że konkurencja wymusi zwolnienia na PKP, to nic w porównaniu
    z tym, że wymusi też lepsze dostosowanie oferty dla pasażerów (a więc
    potencjalnie także i wzrost przewozów), nowopowstająe konkurencyjne firmy
    dadzą zatrudnienie części pracownikom PKP itd.

    Jeżeli w ogóle strajkować, to moim zdaniem, tylko z takimi argumentami jak:

    1) większe dofinansowanie do przewozów regionalnych (niech to będzie ów 1
    mld.), ale nie bezpośrednio do PKP

    2) inwesycje w infrastrukturę kolejową na poziomie inwestycji w
    infrastrukturę drogową (licząc wydatki z budżetów samorządów) i to na
    wszelkich szczeblach samorządów (wie, wiem - marzenia...)

    3) pieniądze na wymianę chociaż częsci taboru - jednorazowo, tak aby spółka
    wogóle mogła konkurować z innymi przewoźnikami.

    Mick M.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 132 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.