Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gliwice Opole Gł
Temat: Pilica w nowym rozkładzie - refleksje
(może akurat nie ten pospieszny, ale i tak może to coś dać).
Spójrzmy na tabelę 201 Opole - Kluczbork. Widzimy coś takiego:
Kluczbork 5:30 - 6:25 Opole Główne Kluczbork 8:00 - 8:55 Opole Główne
Opole Główne 6:30 - 7:26 Kluczbork
Ciekawe - uczniowie mogą dojechać na sensowną porę do Kluczborka, natomiast do Opola nie (bo kto będzie jechał na 6:25, jeśli lekcje się zaczynają o 8:00?). A Opole jest miastem wojewódzkim i mimo wszystko poziom szkolnictwa jest tam najwyższy, w związku z czym zdecydowana większość uczniów dojeżdża do szkoły tutaj, a nie do Kluczborka.
Szynobus, który w poprzednim rozkładzie miał przyjazd do Opola kilka minut po 7, tym pociągiem? I w związku z tym - kto będzie jeździł w kierunku Kluczborka po południu? A to wszystko dlatego, że z jakiegoś tajemniczego powodu trzeba było wprowadzić bezpośredni pociąg Namysłów - Opole, którym i tak nikt w całej relacji nie będzie jeździł, ponieważ z Namysłowa kursują szybsze i tańsze (bo nie jadą okrężną drogą przez Kluczbork) autobusy. W ten sposób PKP nie zyska nowych klientów, a straci tych w postaci uczniów. I prawdopodobnie w przyszłym roku kursowanie pociągów na linii Opole - Kluczbork zostanie zawieszone...
Oto właśnie świat polskich absurdów.
Pozdrawiam
-//-//-//- Krzysztof Urbaniec Strzelce Op. - zagłębie kolejowe...
Temat: Gdzie można 140
| To juz przesadzone. PKP-IC oddaje ten pociag podobnie jak Opolanina, w ktorym | badanie frekwencji wykazalo dobre zapelnienie (wybaczcie, bez konkretow bo to nie | miejsce), ale wieksc ludzi jechala do Opola, wiec dostana Gornika.
Szkoda, ze ta prawde podajesz Ty, i to nieco miedzy wierszami. Oficjalne glosy z okolic PKP po prostu wciskaja kit, a chodzi - jak zawsze - o pieniadze.
Oczywiscie bo taniej jest uruchomic pociag na trasie Opole - Gliwice niz Opole - Warszawa i o to glownie chodzi, a nie o miejscowki. Do tego jeszcze z Kedzierzyna tez ktos bedzie jezdzil, az boje sie o wolne miejsca dlatego zwrocilem uwage, aby w obciazeniu przewidziec dodatkowy wagon 2kl.
Aha, dzieki jezdzie przez Katowice paradoksalnie bedzie szybciej niz przez Lubliniec (nie w stosunku do teraz tylko w stosunku do sytuacji po grudniu 2002...).
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: Kartki przyjęli, stację opuÂścili.
z www.nto.com.pl REGION:: Z DWORCA PKP OPOLE-GŁÓWNE ZNIKNĘLI WCZORAJ BEZDOMNI
Kartki przyjęli, stację opuścili
Kloszardzi na pożegnanie dostali od kolejarzy adresy schronisk na Opolszczyźnie, w których będą mogli przezimować.
Brawo! Wreszcie kto dostrzegł jaką "reklamę" robią kolei kloszardzi! Oby tak na każdym dworcu...
Odchodząc sprzed kiosku w stronę podziemnego przejścia prowadzącego do miasta, odwrócił się i przyrzekł sobie i kompanom: - W żadnym schronisku mnie nie zobaczą, ja tu jeszcze wrócę.
No to mam nadzieję że wtedy panowie Policjanci i SOK'i ci skorzystają ze swoich pałek w odpowiedni sposób...
Pozdrawiam
JJC http://www.galeria.kolejowa.prv.pl
Temat: Ex do Warszawy z Katowic w prawie 4 godziny
mianowicie pospiech 'Olenka'...
Oto kierunek z Wroclawia do Warszawy i wyscigi pociagow...
IC ODRA
Wroclaw Główny odj 17:35
Opole Główne odj 18:26
Czestochowa Os odj 20:03
Warszawa Cent przyj 22:59
POSP OLENKA
Wroclaw Główny odj 16:21
Opole Główne odj 17:34
Czestochowa Os odj 19:16
Warszawa Centr przyj 22:04
W strone Wroclawia natomiast tak
IC ODRA
Warszawa Cent odjazd 06:35
Czestochowa Os odjazd 09:21
Opole Główne odjazd 11:12
Wroclaw Główny przyj 12:07
POSP OLENKA
Warszawa Cent odjazd 06:45
Czestochowa Os odjazd 09:36
Opole Główne odjazd 11:35
Wroclaw Główny przyj 12:44
Nie wiem, ale obawiam sie ze wiekszosc wybierze Olenke, chyba ze, to co zasugerowalem PKP IC - wprowadza na czas remontu - promocje cenowa na Odre...
| W ogóle zresztą pominięcie Katowic i znaczne wydłużenie czasu | przejazdu do Opola i Wrocławia stawia pod znakiem zapytanie | sensowność kursowania IC Odra w okresie remontu CMK.
Ta, a z Wroclawia niech sobie ida pieszo.
Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawe z tego, ze nawet przez Czestochowe jest to obecnie NAJSZYBSZY pociag z Wroclawia do Warszawy?
MJ
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
Temat: Wawel
...Wawel bedzie wracal (i jak).
Znaczy draczny strasznie pociag wychodzi. Ja teraz bede hipotetyzowal, wiec mnie poprawcie, jesli cos nie wyjdzie:
| Krakow Glowny 9:12 IC 42 | Katowice 10:23 10:27 | Zabrze 10:44 10:45 | Gliwice 10:53 10:54 | Opole Glowne 11:53 11:55 | Wroclaw Glowny 12:57 13:00 | Legnica 13:58 14:10
1. zmiana loka (PKP el / PKP sp)
Tak
| Zagan 15:28 15:30 | Zary 15:45 15:45 | Forst(Lausitz) 16:23 16:43
2. zmiana loka (PKP sp / DB sp) Swoja droga nie moglaby ta nasza SP czy co to tam bedzie do Chociebuza pofatygowac?
Nie moze bo SU45/6 nie maja nienmieckiego czuwaka.
| Cottbus 17:01 17:13
3. zmiana loka (DB sp / DB el)
| LĂźbbenau(Spreew) 17:30 17:31 | LĂźbben(Spreewald) 17:38 17:39 | Berlin Ostbahnhof 18:32 18:35 | Berlin Zoolg. Garten 18:47 18:50 | Berlin Wannsee 19:00 19:01 | Potsdam Hauptbahnhof 19:07 19:09 | Potsdam Park Sanssouci 19:12 19:16 | Stendal 20:03 20:06 | Salzwedel 20:31 20:39
?
nie ma zmiany
| Uelzen 21:02 21:12
? cos z tym systemem DR/DB?
cale DB ma jeden system
Z Cottbus do HAmurga ma jechac jedna BR101
Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
Psofometr
No i co z tego? O połączeniach kolejowych tez kiedyś decydowano w "komitecie", a mimo to sąsiednie województwa często się nie dogadują.
BO IMHO to totalny kretynizm żeby to urzędnicy z województwa decydowali o godzinach odjazdu. CO ich to obchodzi, oni i tak jeżdżą służbowymi furami. Podobnie profesorowie od transportu. Opracuje taki gość rozkład jazdy z którego i tak nie będzie korzystał bo przecież ma swój samochód.
Więc gdyby zlikwidować PKP i PKS to busiarze podnieśliby ceny. Na jedno wychodzi.
A skąd! Gdyby zlikwidować PKP i PKS i pozwolić wchodzić na rynek każdemu kto ma sprawnego busa i prawo jazdy to będzie coraz więcej podmiotów na rynku ceny ciągle będą spadać. Gdyby zlikwidować PKP i PKS i zakazać wchodzenia na rynek komukolwiek innemu to faktycznie busiarze mogliby podnieść ceny. Jeżeli będzie wolny rynek czyli bałagan komunikacyjny to ceny będą spadać.
Aha - uważam że PKS i tak ma jeszcze sporo litości dla PKP. Istnieją w .pl trasy bardzo dochodowe , na które PKS nie wchodzi choć mógłby konkurować z PKP. Są to np. Katowice - Częstochowa , Wrocław - Opole, Warszawa - Skierniewice, Opole - Gliwice, Wrocław - Głogów i wiele innych. PKP tam nie ma praktycznie konkurencji i dyktuje ceny. IMHO na pewno gdyby PKS wprowadził tam jakieś w miarę nowe autobusy i niższe ceny od biletów kolejowych to na pewno część pasażerów PKP by przejął bo często przecież na tych trasach ludzie tłoczą się jak śledzie w pociągu a autobusu nie ma.
pozdrówka aron
Temat: Nie bedzie remontów linii kolejowych na Opolszczyznie (za wyjatkami)
W marcu 2006 roku odbylo sie zebranie przedstawicieli PKP PLK z przedstawicielami Urzedu Marszalkowskiego w Opolu. Reprezentujacy kolej przywiezli ze soba propozycje, zeby wyremontowac niektóre opolskie linie kolejowe, m.in. Kluczbork - Lubliniec, Opole - Lubliniec, Kluczbork - Namyslów, Opole - Nysa itp.
Dzisiejszy Dziennik Zachodni w Lublincu piórem Marka Swiercza informuje, ze niestety na takie remonty nie ma co liczyc, bo samorzadowcy opolscy nie zamierzaja przekazywac pieniedzy z RPO (Regionalny Program Operacyjny) na remonty linii kolejowych i uwazaja, ze modernizacje powinny byc wykonane, ale za pieniadze Sektorowych Programów Operacyjnych. A tymi zarzadza odpowiedni temu minister.
Mimo to wkrótce na Opolszczyznie maja byc wykonane remonty. Informacja ta dotyczy linii Opole - Kedzierzyn - Kozle - Gliwice oraz Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice.
Czyli, informacje BKKK w Opolu, które to zamiescilo na swej stronie internetowej oraz którymi sie posluzyli dyskutanci naszej grupy w jednym z tematów okazuja sie jedynie poboznym zyczeniem. Niestety.
Temat: PKP, ach PKP...
hej
Jeśli chodzi o A) to Skarżysko to nie jest to na PKP-ie żadna nowość. W Gliwicach od lat już się praktykuje tzw. "organizowanie czasu pordróżnym". Pomimo tego, że na planszach rozkładowych pociągi wjeżdżają na ten sam peron co z niego odjeżdżają dalej to i tak żeczywistość jest inna. Jeszcze w tym roku co prawda nie korzystałem ze skomunikowań na tej stacji ale w tamtym rozkładzie codziennością było, że pociągi z gliwic wjeżdżały na peron 2 lub 3 a miały na 4, a pociągi do Kędzierzyna czy Opola przez Strzelce odjeżdzały z 1 lub 4 peronu. Chyba to jest normą. W Kędzierzynie też jest podobnie. Z Gliwic wjeżdżają na peron 4 a do Nysy z 2, do Opola z 3.:) Pozdrawiam i cierpliwości w trakcie przesiadek i oczywiście szybkich begów:)
Artur Słowik
Temat: Gapowicz mimo woli
Wczoraj jechałem Barbakanem z Katowic do Krzyża. W Gliwicach do pociągu wsiadła dziewczyna, której zachowanie wydało mi się trochę podejrzane: nie zajęła miejsca w przedziale zgodnie z miejscówką, tylko usiadła na korytarzu. Pomyślałem sobie, że albo jedzie na krzywy ryj licząc na to, że przed Kędzierzynem nie będzie kontroli i zdąrzy wysiąść, albo ma weekendowy i nie chce jej się szukać wolnego miejsca (a frekwencja była spora). Zdziwienie moje wzrosło gdy okazało się, że w Kędzierzynie nie wysiada - trochę ryzykowne byłaby jazda na gapę do Opola. Przed Opolem sprawa się wyjaśniła - dziewczyna jechała na bilecie ... turystycznym. Zgodnie z tym, co próbowała wytłumaczyć kierpociowi, dowiedziała się, bodaj z prasy, że PKP wprowadziło bilety za 50 zł, którymi można jechać przez cały weekend. To samo dowiedziała się też od kasjerki, która uświadczyła ją w przekonaniu, że na tym bilecie może jechać DOWOLNYM pociągiem. Skończyło się na tym, że musiała kupić bilet na express na przejechany odcinek i w Opolu wysiąść. Jak później się okazało, nie była ona jedyną osobą, która w podobny sposób została oszukana. Powyższa sytuacja nasuwa mi pytanie - czy każdy podróżny, korzystający z usług PKP musi wiedzieć o tym, że w tej chwili jest 2 osobnych przewoźników - PR i IC ? Czy każdy tak jak osoby na tej grupie musi na bierząco studiować taryfę przewozową, nim zdecyduje się wsiąść do pociągu i przede wszystkim, czy to pasażer powinien ponosić winę za wprowadzenie go w błąd przez media i niekompetentnych pracowników PKP ? Pozdrawiam
jaQbek
Temat: P 61200 spóźniony 21 lipca
P 61200 z Jeleniej Góry do Warszawy stoi we Wrocławiu i nie rusza. Przewidywane opóźnienie 2h, ma jechać objazdem.
chodzi chyba o 66200 relacji Szklarska Poręba - Warszawa Wsch. Sam nim jechałem, w sumie przed chwilą wysiadłem. Najpierw złapał kilkanaście minut opóźnienia w Jeleniej Górze w czasie doczepiania wagonów od strony czoła, a we Wrocławiu to już całkowita kaplica. Po około 2 godzinach oczekiwania puszczono nas przez Jelcz Laskowice, przy czym na Opolu Wschodnim przetrzymano dobre 20 min, a na Opolu Głównym podczas zmiany czoła przeszło godzinę. Tak więc zamiast o 1 z groszami zjawił się na Opolu Głównym ok. 4.30, natomiast o 6stej kiedy sobie już odpuściłem jeszcze nie wyjechał - a powinien juz być planowo w Warszawie. Godzina opisałem na "oko", bo teraz mysle tylko żeby się chwilę przespać. Poraził mnie niemal calkowity brak informacji ze strony PKP, natomiast co do dodatkowych postojów na opolskich stacjach, to juz rece opadają. Za dziesiejszą wycieczkę 2 osobową z rowerami do Szklarskiej Poreby zapłaciłem ok. 130 zl, czy jest jakas mozliwość cześciowego zwrotu kosztów? W tej chwili Opole Główne w kierunku Wrocławia mocno poblokowane, cześć leci przez Jelcz, a osobówki zdaje sie tylko do Olawy a potem podstawiają autobusy, no i to tyle, pozdrawiam z Opola db
Temat: po koncercie hiphopowym.
całego artykułu nie cytuje, tylko to co "na temat" (www.nto.com.pl)
NTO NA FESTIWALU:: KONCERT NA PLACU KOPERNIKA Opole kocha hip-hop
... Według policji i ochrony koncert przebiegał spokojnie. - Odnotowaliśmy siedem, może osiem bójek - mówi Zbigniew Duszeńko, wiceprezes "Gwaranta", który ochraniał wczorajszą imprezę. - Poza tym kilka osób odwiozła karetka. Większość obrażeń to efekt zabawy pod sceną. Gorzej było podczas poworotu fanów do domu. Około 100-osbowa grupa młodych ludzi zdemolowała wczoraj pociąg na trasie z Opola do Gliwic. Niecały kilometr za Kamieniem Śląskim chuligani zaczęli wybijać szyby w wagonach i raz po raz zaciągać hamulec ręczny. Pociąg stanął w miejscu. Gdy zamykaliśmy numer gazety, z odsieczą dla podróżnych pospieszyło 50. policjantów z Opola i Strzelec Opolskich. -------
zastanawia mnie jedno, czemu policja przeprowadza przez miasto "grupy podwyższonego ryzyka" do dworca ale na dworcu i w pociągach już ich nie pilnuje? Czy jak huligani/kibice/cokolwiekinnego wybiją szybe w sklepie to jest to większe przestępstwo niż wybicie szyby w pociągu? Czemu PKP nie zarząda od policji ochrony na w czasie takich imprez?
pozdr Tomek
PS hamulec ręczny :)))
Temat: Kawałek normalnej koleii w Polsce - a Chorwat był niewinny.... prawie:)
Głuchołazy - miejscowość w województwie opolskim - ok 1 godz jazdy samochodem:) Proponuje sprawdzić połączenie Opole Główne - Głuchołazy w dzień roboczy - fajne nie?
Inna historia - jestem w Głuchołazach gdzie polski pociąg dojezdza tylko w swieta - jade jakas boczną, zdrojowa uliczką, nagle szlaban, budka drużnicza, sygnał świetlny - gdzie ja jestem? ktos stara sie zebym nie wjechał pod czeski autobus szynowy, potem wracam - znowu ta sama historia - tyle, ze teraz jakies kawałki drzewa wioza. I od... sie od tego biednego Chorwata który nagle znalazł się w buszu mimo ze to niby jakies UE - był szlaban, a moze jakis drużnik? to pkp powinno zapłacic za zniszczoną cieżarówkę.....no moze troche przesadziłem ale na pl.misc.tir.pl haslo to zyskałoby poklask
.
Temat: Katowice - Gdynia
| Dlaczego tak mało pociagow spółki jeżdzi do Gliwic ( Opola)  W wariancie | Gliwickim - czs przejazdu wydłuża się o 25 min - a ciązenie Gliwic i Zabrza | ( wraz z przyległymi miastami np Knurów, Ruda Śląska ) to ponad pół miliona | osób ( więcej  niż Kraków !!!!) . draznią mnie expresy Skarbek i wisła jadące
Krakow ma 740 tys. mieszkancow (czyli tych zameldowanych na stale).
GOP ma ponad 3 mln ludzi zameldowanych na stałe - a jego zachodnia cżęxśc około miliona. Nie
wspomne juz ze Krakow jest o wiele wazniejszym centrum kulturalno-naukowym
- kulturalnym tak - ale nukowym ??? hmm.. zalezy w jakich dziedzinach
niz Slask, a i 100. tys. studentow tez musi czyms jezdzic (chociaz raczej nie w IC)
- chialbym zauwazycze na śląsku studiuje porównywalna ( a nawet większa) ilośc ludzi - i prówywalna ilośc dojezdza. Natomiast i tak najbardziej prestiżowa jest pod tym względem Warszawa. hmm ale pociagami PKP IC - kursuja oni conajwyżej w piątki i niedziele.
pzdr, djabel
pzdr Gitara
Temat: Luksusowy wagon nie dla nas.
www.gazeta.pl zal 10-10-2003, ostatnia aktualizacja 10-10-2003 16:43
Najnowszej generacji wagon zaprezentowany został w piątek na stacji Opole Główne. Piętrowy wagon, wyposażony jest w samonapędzający system, może się poruszać do przodu i tyłu bez konieczności doczepiania lokomotywy.
Pomieści 128 pasażerów siedzących i 136 stojących. Jest doskonale przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Porusza się z prędkością do 160 km na godz. Pracownicy opolskiej PKP oglądający maszynę kręcili z podziwem głowami. - Nie dla nas ten luksus - powiedział jeden z nich. - To prawda - przyznaje Robert Nowakowski, operator przewozowy PKP. - W tej chwil to luksus, na jaki Przewozów Regionalnych nie stać.
Właściciel wagonu - firma Bombardier - nie zdradził, ile kosztuje. ----- niezłe texty ma ta wyborna...
pozdr Tomek
Temat: Moze reklamy na lokomotywach?
Jak wiadomo glowne magistrale kolejowe w Polsce (CMK,Korytarze miedzynarodowe E- 20 i E-30)sa lub beda juz niedlugo dostosowane do predkosci 160 km/h na calej swojej dlugosci lub przynajmniej w wybranych odcinkach :) np-Wrocław-Opole.A PKP brakuje lokomotyw expresowych.Dochodzi do tego ze po CMK szaleja lokomotywy EU07!!!!!Oczywiscie kolej nie ma forsy na zakup nowych lokow wiec moze rozwiazaniem tego problemu jest umieszczanie reklam na lokach.DB na swoich lokomotywach expresowych serii 101 umieszcza reklamy i troche na tym zarabia. (Reklamy lekarstw Bayera,reklamy filmow itp)Wiem ze takie reklamy szpecza sliczne loki ale moze to pomoze w zakupie nowych lokow.Az to glupio wyglada gdy nowoczesne wagony klimatyzowane Z1 ciagnie po CMK Eu07.Az milo by zobaczyc mknacego po CMK loka serii np 1116 z pociagiem pICu.Pozdrowionka
Temat: Kilka trudnych pytań
(Regulamin Przewozu Osób, §17, ust. 11) W pociągu, na odcinku PKP, podróżnemu z biletem komunikacji międzynarodowej, zamierzającemu odbyć przejazd: 1) poza stację przeznaczenia wskazaną na bilecie - należy wydać nowy bilet od pierwotnej do nowej stacji przeznaczenia. Jeżeli przejazd dalszy odbywa się w pociągu objętym dopłatą, nie wydaje się nowej dopłaty a podróżny może zajmować to samo miejsce tylko do czasu zgłoszenia się innego podróżnego, posiadającego dopłatę ze wskazaniem tego miejsca (...)
Czyli konduktor - w przypadku opisanym przez G. Piotrowskiego postąpił niezgodnie z przepisami :-(
Nie bardzo rozumiem sformułowanie "należy wydać nowy bilet od pierwotnej do nowej stacji przeznaczenia". Czy w powyższym przypadku należy wydać nowy bilet z Opola do Gliwic, czy też dopłatę do starego biletu z powodu zmiany (wydłużenia) relacji? I druga sprawa: co w przypadku podróżnego z biletem komunikacji krajowej (wcześniej pytałem jedynie o przejazd w tej samej strefie odległości)?
Pozdrawiam Krzysiek
Temat: TLK
to przy okazji pytanko bo jestem niezorientowany w temacie TLK: Czy mozna po prostu przyjsc na dworzec, kupic bilet i pojechac tak jak zwyklym pospiechem?
np tak: TLK83706 Opole Główne 09.07.05 05:36 Katowice 07:20
A czemu nie? Obowiązują miejscówki po 3zł i taryfa pośpieszna pkp ic, z resztą ceny połączeń są na stronach ic i tlk.
Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole
A co do tych opoznien na Opolszyznie - szacowanie na podstawie obserwaccji na dzialce kolko Kedzierzyna globalnego wskaznika dla calej Opolszczyzny (i to na poziomie 7%!) jest... co najmniej ryzykowne :)
Zgoda 7% dotyczy tych pociagow z ktorych korzystalem / chcialem skorzystac (wiele pociagow jest spoznionych na okres dluzszy niz termin odjazdu kolejnego pociagu)
wiele tych opoznien jest planowych, to raz.
Bardzo dokladnie czytam informacje o planowych spoznieniach i nigdzie nie spotkalem sie z informacja: a) ze Bolko, Przemysl czy Zamosc odjezdzajacy po 8, 13, 14 spozni sie wiecej niz do 20 minut (a ostatnio jezdzi spozniony od 38 - ponad 200 minut) b) ze kazdy kolejny po 9 pociag w kierunku Gliwic odjedzie tyle spozniony ze przesiadka w kierunku Katowic bedzie niezrealizowana (ogloszone spoznienia dotycza tylko kursu z Opola (Wroclawia) wjezdzajacego do Kedzierzyna okolo 14 i 19) c) nigdzie nie przeczytalem informacji ze kursy z (Gliwic) przez K-Kozle do Opola (Wroclawia) z godz. po 16 i po 18 sa planowo opoznione po 15-30 minut (i to nawet w sytuacji gdy z Gliwic dojada w miare o czasie)
Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich klientow.
Pzdr Robert
Temat: Ww-Katowice-Wawa
Ewentualnie mógłbym jeszcze próbować szczęścia pośpiesznym Przemyślem (w Katowicach 13:29) i potem przesiadka w "Sobieskiego" (o. 15:02). Jaka jest różnica w cenie IC "Beskidy" vs. EC "Sobieski" na trasie Katowice-Wawa?
Mysle ze jak wykazesz odrobine uporu typu zbierzesz u dyzurnego zaswiadczenie o opoznieniu pociagu (jesli pociag spozni sie ponad standardowe 20 min i utracisz polaczenie) i utracie polaczenia z winy PKP i konsekwentnie bedziesz odmawial doplaty ale bedziesz domagal sie odplaty za gorszy standard (wedlug mojego rozumienia prawa przewozowego to kolej ponosi odpowiedzialnosc nie wywiazania sie z umowy do ktorej zobowiazala sie sprzedajac ci bilet (i to PKP ma obowiazek zaplacic doplate) ). Oczywiscie jesli kasjerka we Wroclawiu odmowi ci sprzedania biletu bezposrednio do Warszawy to jestes z gory na przegranej pozycji.
Z wlasnego doswiadczenia wiem ze linia Wroclaw - Opole - Kedzierzyn - Gliwice jest wyjatkowo awaryjna i pociagi na tej linii zawsze maja spoznienia ( i nie jest to spowodowane tylko robotami na E30). Przykladowo w tym roku do stacji w Kedzierzynie planowo nie dotarl zaden pociag (przynajmniej ja nie mialem tego szczescia a z uslug PKP korzystam stosunkowo czesto).
Chocby wczoraj: Kedzierzyn - Opole 7.56 (+20) Kedzierzyn - Krakow 7.55 (+20) Opole - Wroclaw 9.01 (+15) Opole - Wroclaw 9.05 (+20) Opole - Krakow 9.24 (+20 najprawdopodobniej z hakiem)
Rowert
Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole
Zgoda 7% dotyczy tych pociagow z ktorych korzystalem / chcialem skorzystac (wiele pociagow jest spoznionych na okres dluzszy niz termin odjazdu kolejnego pociagu)
No to ja mam jednak wiecej szczescia :) U mnie ten wskaznik przekracza 50%, co oczywiscie nie zmienia faktu, ze dobrze nie jest.
c) nigdzie nie przeczytalem informacji ze kursy z (Gliwic) przez K-Kozle do Opola (Wroclawia) z godz. po 16 i po 18 sa planowo opoznione po 15-30 minut (i to nawet w sytuacji gdy z Gliwic dojada w miare o czasie)
Tu mozna tylko przypuszczac, ze druzyna przechodzi z jakiegos opoznienego z kierunku Wroclwia. Mnie jako pasazera (i fociste...) bardzo te opoznienia denerwuja, ale pamietasz z dawnych czasow, bardzo lubie czepiac sie niescislosci :)
Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich klientow.
Nie Ciebie jednego...
PS. Taka ciekawostka: http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=niusy_tresc&index=3
pzdr vredny z pracy
Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole
| Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie | wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz | widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich | klientow.
Nie Ciebie jednego...
Wlasnie ten brak informacji jest jeszcze bardziej denerwujacy od samych spoznien. Bo co by szkodzilo utworzenie (wzorem innych kolei) strony (www) na ktorej moglbym przed wyjazdem sprawdzic gdzie w danej chwili znajduje sie interesujacy mnie pociag ( i jaki jest status jego skomunikowan) Dlaczego zawsze podaje sie nieprawdziwe i zanizone dane o spoznieniu konkretnego pociagu - np. przychodzac w piatek na dworzec w K-K i widzac na klapkach Bolko +38, zrezygnowalbym z pospiecha i pojechalbym wczesniejszym kiblem tylko do Gliwic (na klapkach bylo +15 co o godz. 8.09 sugerowalo ze pociag minal juz Opole) np. jesli na klapkach w Gliwicach przy pociagu do K-Kozla (15.24) wyswieltiloby sie magiczne +49 to bym zastosowal plan awaryjny w postaci np. spoznionego sniadania, kawy czy innego browca. A podrozni udajacy sie w kierunku np. Kamienca (ostatnie polaczenie w dobie, w dawnych czasach bezposrednio 2*4 -wag. bhp) mogliby skorzystac z planu awaryjnego np. jadac o 15.32 przez Opole (Wroclaw).
Pzdr Robert
Temat: Nowy na grupie i pytanie.
Witam wszystkich grupowiczów!
Czytam pmk juz chyba 3 lata (a takze pme (elektronika) i pmtm) i stwierdzilem ze czas wyjsc z ukrycia. Kolej interesuje mnie od dawna i chociaz stu procentowym MK chyba nigdy nie bede (bo jest elektronika-moje glowne hobby i pewnie przyszla praca) to chetnie zwiekszam rentownosc podupadlych linii :) Dla mnie kontakt z koleja zaczal sie od wyjazdow do babci (Opole-Wroc-Glogow-Szprotawa). Szczegolnie interesuje mnie kolej jako pewien system - sterowanie ruchem, rozklady, infrastruktura (remoncik E30 Opole-Wr jest super-jakby specjalnie dla mnie:), a takze bolesna (dla PKP) sprawa finansowania przewozow. Co do ulubionych klimatow to przyznaje ze lubie podroze kiblami (wiem, ze zdarzaja sie tacy dziwni ludzie) i dwutorowe linie niezelektryfikowane (ten widok zawsze mnie lekko szokuje). Z sieci pkp zwiedzilem na razie niewiele (wiec duzo przede mna :) Mieszkam w Opolu (najblizsza st. Opole Wschodnie), studiuje elektronike na PWr, zaczne 4 rok. Pytania do Was juz niedlugo.
Pozdrawiam wszystkich.
Tomasz Ozon
PS: jest to pierwszy moj post na grupy dysk. wiec nie wiem czy mam dobrze ustawione opcje w outluku np. kodowanie: ąężćńśół
Temat: Nowy na grupie i pytanie.
Witam wszystkich grupowiczów!
Czytam pmk juz chyba 3 lata (a takze pme (elektronika) i pmtm) i stwierdzilem ze czas wyjsc z ukrycia. Kolej interesuje mnie od dawna i chociaz stu procentowym MK chyba nigdy nie bede (bo jest elektronika-moje glowne hobby i pewnie przyszla praca) to chetnie zwiekszam rentownosc podupadlych linii :) Dla mnie kontakt z koleja zaczal sie od wyjazdow do babci (Opole-Wroc-Glogow-Szprotawa). Szczegolnie interesuje mnie kolej jako pewien system - sterowanie ruchem, rozklady, infrastruktura (remoncik E30 Opole-Wr jest super-jakby specjalnie dla mnie:), a takze bolesna (dla PKP) sprawa finansowania przewozow. Co do ulubionych klimatow to przyznaje ze lubie podroze kiblami (wiem, ze zdarzaja sie tacy dziwni ludzie) i dwutorowe linie niezelektryfikowane (ten widok zawsze mnie lekko szokuje). Z sieci pkp zwiedzilem na razie niewiele (wiec duzo przede mna :) Mieszkam w Opolu (najblizsza st. Opole Wschodnie), studiuje elektronike na PWr, zaczne 4 rok. Pytania do Was juz niedlugo.
Pozdrawiam wszystkich.
Tomasz Ozon
PS: jest to pierwszy moj post na grupy dysk. wiec nie wiem czy mam dobrze ustawione opcje w outluku np. kodowanie: ąężćńśół
U mnie jest OK !
Temat: IC Wawel
| Nie spowdziewalbym sie jakiejs super poprawy, bo stan E30 jest kiepski, | a chyba zadnych wiekszych napraw nie planuja.
Roboty sa planowane - okolo 30 km toru nr 1 do wymiany pomiedzy Opolem a Brzegiem.
Jechałem wczoraj (21.04) Wawelem na trasie Berlin ZOO - Katowice. Trasę Berlin ZOO - Berlin Ostbf tuż przed Wawelem, po tym samym torze pokopnywał jakiś opóźniony IC. Wskutek tego wyruszyliśmy z ZOO z 10 minutowym opóźnieniem. W Katowicach było już tylko 5 min. do tyłu, ale odniosłem wrażenie, że rozkład jest bardzo napięty.
PKP zrobiły miłą niespodziankę - jako że na święta jedzie więcej ludzi, Wawel liczył 9 wagonów. Wypełnienie ok. 80-90% i aż strach pomyśleć, w jakich warunkach jechalibyśmy w standardowym składzie (5 albo 6 wagonów). Czyli da się!
torów za Rzepinem. Płaski teren, prosta linia, a pociąg wlecze się 60-70 km/h przy ogłuszającym huku spod kół. Na odcinku Rudna Gwizdanów - Ścinawa jest nawet 50 km/h! Ciekawe, jak długo jeszcze szlaki inne niż E-20 i CMK pozostawione będą samym sobie, bez żadnych remontów...
I jeszcze info z Gliwic: tor Zabrze - Gliwice już leży (bez trakcji) na nowym tunelu, tor Gliwice - Zabrze jeszcze leży na starym wiadukcie. Tunel jest już prawie cały przykryty - teraz zrobią pewnie tory bytomskie, później tor Gliwice - Zabrze wcześniej przerzucając z niego ruch na ten już gotowy.
Pozdrawiam, Grzegorz Kapusta
Temat: Archiwum sygnałów - logiczna sieć
Servisco (obecnie DHL czy inna Poczta Niemiecka) swego czasu (może tak jest nadal) paczki z Wrocławia do Opola woziło przez sortownię w Gliwicach (a nie było wówczas A4 omijającej Opole) - firma owa, w odróżnieniu od pkpe - kieruje się rachunkiem ekonomicznym - widocznie tak rzeczywiście się opłaca. Tak samo jak opłaca się DB wozić towary busami i ciężarówkami pod logiem Schenker. Ciekawe czy PKP Cargo pójdzie po rozum do głowy i część towarów - np wagon drzewa (jeśli to jest towar na jeden wagon) z Ełku do Olsztyna przewiezie własną, malowaną w barwy PKP Road ciężarówką. Autobusy PKP IC już mieliśmy
Temat: [B-stok] Kolej czasu nie liczy
http://tinyurl.com/4uqmo
To nie żarty - na białostockich peronach PKP nie ma już zegarów. Wkrótce znikną w całym województwie! To genialny pomysł Haliny Kurzyny, szefowej podlaskich kolei
[...]
Sprawcy całego zamieszania - dyrekcja PKP bagatelizuje problem. - Zegary kosztują i to główny powód, że je zdejmujemy - mówi Halina Kurzyna. - Przez 24 godziny pobierają prąd. Bardzo często wymagają konserwacji.
Och, jak wiadomo, kazdy zegar ma potezny trojfazowy silnik o mocy 150 kW , w zwiazku z czym jego demontaz przyniesie faktycznie kolosalne oszczednosci na energii elektrycznej. Co za kosmiczna bzdura, Boze zloty. Rece i nogi opadaja.
Dyrektor podlaskich kolei przypomina, że w tym roku nie otrzymała 4 milionów złotych dotacji. - Gdybyśmy mieli pieniądze, fundowalibyśmy różne rzeczy - dodaje z przekąsem, a nawet jest dumna, że to jej pomysł i pierwsza przeciera szlaki.
Trzeba pania dyrektor zmartwic - nie jest pierwsza. Palme pierwszenstwa dzierzy ZPR z Opola. Bylo o tym, z reszta, na grupie jakis czas temu.
Sprawdziliśmy. Utrzymanie jednego zegara kosztuje ...12 złotych miesięcznie: 4 złote miesięczny abonament, a 8 złotych - konserwacja.
Po porostu tego nawet komentowac nie ma jak ......
Chwilami odnosze wrazenie, ze do kierownictwa PKP PR przeszly najwieksze tluki, tumany i bezmozgi z calego PKP, ze nabor do managementu tej firmy odbywa sie na zasadzie selekcji negatywnej. Zgroza.
Pawel Niemczuk, Gliwice
Temat: Szybkie polaczenie Katowice-Poznan i Katowice-Szczecin
Przeciez wiesz, ze dla urzednikow z Warszawy, takie relacje jak Katowice - Poznan czy Katowice - Szczecin sa nieistotne. Wiadomo - po co ekspresy, czy IC dla jakiejs tam prowincji...
Bo technicznie nie ma zadnych przeszkod, by trase Katowice - Poznan pokonac w 4 godziny. Z pewnoscia jest to mozliwe w realcji Szczecin - Poznan:
+ oczywiscie kilka minut postoju we Wroclawiu i mamy sumaryczny czas jakies 4:02-4:03.
I tak oto stworzyles Andrzeju szybka relacje, która sprzeda sie lepiej zapewne niz InterCipy w relacji Katowice-Warszawa. Wystarczy ze bedzie jechac mniej wiecej tak:
Kraków 6:30 Katowice 7:30 Gliwice 7:55 Opole 8:40 Wroclaw 9:40 Poznan 11:30 moze jeszcze kawaleczek - np. do Szczecina to by zdazyl wrócic
Poznan 17:00 Wroclaw 18:50 Opole 19:50 Gliwice 20:35 Katowice 21:00
I podobnie zaplanowany przebieg w relacji odwrotnej.
Ciekawe, czy tzw. specjalisci od rozkladów jazdy w PKP wywodza sie z pilnych studentów ekonomiki transportu i pamietaja o podstawowych zalozeniach konstruowania rozkladów, uwzgledniajacych zalozenia logiczne? Wydaje mi sie, ze nie bardzo, raczej to jakas osla lawka.
Temat: Pociąg Bytom-Gliwice do likwidacji
Parę razy udało mi się jechać na tej trasie. I nigdy nie widziałem mniej niz 20 pasażerów. Często jest to własnie 30-50. Ale nie wiem jak na wszystkich kursach (pewnie takie pustawe też są).
I tu zawalił KZK GOP, Marszałek i PKP. Wystarczyło sie dogadać z w sprawie wspólnego biletu i by się więcej pasażerów znalazło. Bo teraz kupienie miesięcznego opłaca się osobom mieszkającym/pracującym przy dworcach. Studentom politechniki też. Ale już jak ktoś ma dojeżdżać do pracy na strefę ekonomiczną w Gliwicach to musi kupić 2 bilety. A to się średnio opłaca...
I przy okazji informacja dla autora artykułu. Wg projektu rozkładu, który można przejrzeć na stronie bahn.de pociągi nie zostaną zlikwidowane a zostanie ich liczba zmniejszona o 4 czy 5 w każdą stronę. Trochę szkoda. PKP mogłoby też pomyśleć nad przedłużeniem relacji do Strzelec Opolskich, Kędzierzyna czy też Opola.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany pozostawieniem liczby kursów tak jak
Może to coś da. Warto chociaż spróbować.
Temat: Od dziś nowy rozkład jazdy pociągów
Tia, w weekendy brak rannego połączenia z KK do Chałupek, ostatni pociąg z Nysy do KK po 16, ostatni pociąg z KK do Nysy o 18, zlikwidowane linie Opole-Biskupice i Nysa-Brzeg, połowa pociągów w (D) m.in. ostatnie i pierwsze na trasach KK-Opole i KK-Gliwice. Siatka połączeń wspaniale jest dostosowana do potrzeb podróżnych... ;-/ I to tylko w samym opolskim.
Już nawet zakładając, że PKP PR rzeczywiście musiał dokonać tych cięć żeby dofinansowanie pokryło deficyt, jest wręcz karygodnym, monopolistycznym zachowaniem, to że zaplanowane rozkłady tnie się na koniec negocjacji - gdyby w sierpniu PR powiedziała, że to uruchomi, tamtego nie, samorządy miałyby czas na takie ułożenie oferty wg. swoich potrzeb - a nie wg. modły tnących w PR, a takie wrażenie właśnie cięcia sprawiają.
Mick M.
Temat: (pyt) stacja Głuchołazy
Na stacji Głuchołazy. Reszta to nie stacje, nawet nie leżą na liniach w kierunku Czech.
Jak to? To do stacji Głuchołazy nie dojeżdża się od Nysy przez przystanki Głuchołazy Zdrój i Miasto? Przecież przed zawieszeniem tak jeździły pociągi z Nysy. Ja właśnie się zastanawiałem czemy pociągi z Opola do Czech nie zatzrymują się na Głuchołazy Miasto - mieliby mieszkańcy Głuchołaz (szczególnie studenci) dodatkowy dojazd do Opola oprócz autobusów. Ale wiem, że to nie dla ludzi z Głuchołaz te pociągi uruchomili - PKP ma ich w głębokim poważaniu. Tak samo z węzłowym Nowym Świątowem - od Gliwic i KK nie można się przesiąść i pojechać w Jeseniki, tylko trzeba do Nysy, ech głupota PKP...
Pozdrawiam kruczek
Temat: Ślązak co w nim słychać?
Witam! Od 6 lat nie jechałem pociągiem i w końcu powiedziałem dość ;-) zostawiam autko w garażu i jadę cudowną PKP ;-).
Nie wierze ;)
Mam pytanko czy ktoś ostatnio podróżował Ślązakiem na trasie Zielona Góra -
Kraków (piątek) Kraków -Zielona Góra (niedziela)? Jakie jest obłożenie (1 klasa) czy przy piątku oraz niedzieli pełno studentów i tym podobnych? ;-) O której jest podstawiany w ZG i co go ciągnie?
Obłożenie Ślązaka może Ciebie zaskoczyć, w każdym przedziale moga być osoby, przy samym Wrocławiu frekwencja powinna wynieśc ok. 60-80%.
We Wrocławiu jest spora wymiana pasażerów.
Natomiast powrót w niedziele z Krakowa, mogą być problemy ze znalezieniem miejsca siedzącego (serio!).
Ślązak do samego Głogowa utrzymuje ok. 80% frekwencji, w dalszej drogi jest ok. 60%.
Jeżeli chodzi o wrażenie prędkości, to najlepiej będzie na odcinku Wrocław - Opole (120 km/h), do samego Wrocławia różnie. Za Opolem do Kędzierzyna Koźle, to ok. 80-90km/h, Kędzierzyn Koźle - Gliwice 120 km/h, dalej to chyba 100 km/ h. Niestety między Katowicami a Krakowem, średnia prędkośc to 50 km/h :(
Ślązaka ciągnie zwyczajnie budyń PKP PR EP07-10xx
Temat: Mniej pociagow - wiekszy komfort???
"...Zakład Przewozow Pasazerskich PKP wprowadza te modyfikacje przede wszystkim dla poprawienia komfortu dojazdów pasażerów do pracy. ... nr. 3318 rel. Kedzierzyn - Katowice odj. 9.45 odwolany na odcinku Kedzierzyn - Gliwice
nr. 215 rel. Gliwice (odj. 11.35) - Kedzierzyn odwolany na calej trasie.
PKP nie uruchamia komunikacji zastepczej."
Bez komentarza
ale najwazniejsze, co zmienia ogolny sens, pominales. To sa zmiany czasowe, zwiazane z robotami mostowymi. Obowiazuja od 20 do 23 sierpnia b.r. A pierwsze zdanie dotyczy zmiany rozkladu kilku pociagow: 64326 odjazd z Opola o 11.59 zamiast 12.35 223 przyjazd do Kedzierzyna 19.41 (obnecnie 19.35) 220 odjazd z Kedzierzyna 18.06 (18.16) 216 odjazd z Kedzierzyna 13.58 (13.55)
Proponuje nastepnym razem czytac uwaznie, a potem dopiero cos pisac i komentowac, a nie wypisywac takie bzdety.
Zdegustowany
Temat: Nowy rozklad - KKozle
Wczoraj mialem chwile aby obejrzec zmiany propononowane przez PKP. Na pierwszy rzut oka wyglada OK ilosc pociagow nie zmienila sie - ubyl Bolko przybyl pociag z Gorzowa do Przemysla. Jesli spojrzymy na terminy kursowania jest juz gorzej gdyz w wielu przypadkach skrocily sie terminy jazdy, o ile w D wszystko wyglada sensownie to juz w sobote nie dojedziemy o 6 do Gliwic a w niedziele z Katowic ostatni pociag odjezdza chwile po ... 18 tradycyjnie w soboty nie ma skomunikowania na pociag do Chalupek (w tym i na nowy pociag do Bohumina) - pierwszy poranny pociag w tym kierunku odjezdza chwile po ... 14 w C przedluzony do Kamienca zostal poranny pociag jadacy tylko do Nysy (co z tego jesli w Kamiencu utkniemy na wiele godzin)
Planistom udala sie rzecz niebywala przy tej samej liczbie pociagow i w sumie niewielkich zmianach (ot w miejsce Bolka trzeba bylo 2 godz. wczesniej puscic pociag z Przemysla do Wroclawia) nagle pojawila sie ponad 5 godzinna dziura w wieczornych powrotach ze wschodu (lub absurdalna podroz z Gliwic do KKozla przez Opole) Dodatkowo planisci dazac za wszelka cene do ruchu cyklicznego doprowadzili do absurdu: o godzinach nieparzystych (zawsze oprocz 5 i 21) z Gliwic w kierunku KKozla jada 2 pociagi w odstepie 14 minut a w godzinach parzystych pociagi jada tylko w szczycie i tylko w D. Czy nie sensowniej byloby zostawic D tym pociagom ktore sa bisowane pociagiem dalekobieznym a zostawic pociagi ktore nie maja zadnej alternatywy - sczegolnie ten ostatni (21).
Pzdr Rowert
Temat: Ślązak co w nim słychać?
Jeżeli chodzi o wrażenie prędkości, to najlepiej będzie na odcinku Wrocław - Opole (120 km/h), do samego Wrocławia różnie. Za Opolem do Kędzierzyna Koźle, to ok. 80-90km/h, Kędzierzyn Koźle - Gliwice 120 km/h, dalej to chyba 100 km/ h. Niestety między Katowicami a Krakowem, średnia prędkośc to 50 km/h :(
Ślązaka ciągnie zwyczajnie budyń PKP PR EP07-10xx
Uściślając (choć szczególnie nie stanowi to tutaj istoty sprawy) pomiędzy Gliwicami a Rudą Chebzie w okolicy "tunelu", czyli tego głębokiego wiaduktu w kierunku Świętochłowic, jest od grudnia ub. r. tylko 80 km/h.
------ Pozdr. Michał Chowaniec
Temat: Wawa - Katowice... i malo dalej ...
radekwad
Tak przegladam nowy rozkald na bahn.de i widzie ze w nowym rozkadzie poza katowice z Wawy wjada tylko 3 EC (Praha Wieden Budapeszt) 2 IC ( Gliwice Bielsko) i trzy EX (Gliwice Bielsko) znika wogole Wisla i popoludniowe polaczenia z Bielska . W sumie to to ostatnie mnie bardzo martwi bo czesto z niego kozyustalem i mysle ze ten pociag mial sens a szczegulnie w
niedizele.
Bo na PKP bardzo rzadko się zdarza, że jakiś pociąg jeździ tylko w niedziele - chyba Wetlina jest taka. W Czechach, na Węgrzech i Słowacji jest masę takich pociągów jeżdżących w piątek i niedzielę wieczorem bo wtedy są największe potoki pasażerów. U nas albo jeździ codziennie w tym w Boże Narodzenie i Wielkanoc z zapełnieniem 0,5% albo nigdy.
Na pierwszy rzut oka widać, gdzie mogłyby jeździć takie dodatkowe pociągi. Generalnie na trasach, gdzie nie ma aż tak dużego popytu w dni powszednie, ale w weekendy jeździ dużo osób. Poza BB/Wisła - Warszawa, możnaby też wprowadzić np. Wawa - Działdowo - Brodnica - Grudziądz - Chojnice, Wawa - Iława - Malbork - Elbląg, Wawa - Lublin - Rozwadów - Rzeszów , Wawa - Łódź - Ostrów - Leszno - Zielona Góra, Wawa - Koluszki - Tomaszów - Opoczno - Końskie, Wawa - Radom - Skarżysko - Ostrowiec - Sandomierz -Dębica, Wawa - Częstochowa - Opole - Nysa - Kłodzko - Kudowa itp. Wyjeżdżałyby one z Wawy w 5 i 7 ok. 16-17, powracałyby w 1 i 6 rano ok. 8-9
pozdrawiam aron
Temat: Impreza w kotlinie Kłodzkiej
Witam,
EERT finalizuje umowę z PKP w sprawie uruchomienie pociagu specjalnego w dniach 4-8sierpnia 2003r. Planowana trasa przejazdu: Chabówka-Sucha Beskidzka-Skawina-Zator-Oświęcim-Katowice-Gliwice-Strzelce Opolskie-Opole (EP03-01+Ty2-911+3wagony sypialne+wagon barowy) Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki-Jaworzyna Śląska-Wałbrzych-Kłodzko Kłodzko-Kudowa Zdrój Kłodzko-Stronie Śląskie Kłodzko-Złoty Strok-Racibórz (Ty2-911+wagony towarowe)
Racibóz-Rybnik-Żory-Pszczyna-Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała-Wadowice-Kalwaria-Sucha Beskidzka-Chabówka(EP03-01+Ty2-911+3wagony sypialne+wagon barowy)
Chabówka-Nowy Sącz-Chabówka (OKz32-2+[konfiguracja w takcie ustalania])
Fotostopy w pociągach z wagonami towarowymi i OKz32.
Cena ? Cena ? I jeszcze raz cena ?
Temat: Spis sekcji drużyn konduktorskich
Witam!
Proponuję sporządzić spis sekcji drużyn konduktorskich działających w ramach każdego Zakładu Przewozów Regionalanych. Zapraszam do dopisywania kolejnych ZPR-ów i sekcji (prosiłbym po podawanie pełnych nazw bo np. sekcja Opole nie ma w nazwie Główne, a Szczecin ma) i ewentualną weryfikację wpisów. I prosze o nie wpisywanie sekcji drużyn PKP-IC.
Jak już zbierzemy to wszystko w jedną całość to proponuję umiescić do u kogos na www o ile znajdzie się ktos chetny :-)
Opolski Zakład Przewozów Regiolalnych:
- Opole - Nysa - Kluczbork - Kędzierzyn Koźle
Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalanych:
- Jelenia Góra - Jaworzyna Śląska
Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regiolalnych:
- Szczecin Główny - Stargard Szczeciński
Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych:
- Białystok - Czeremcha
Kujawsko - Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych:
- Inowrocław
Temat: Impreza w kotlinie Kłodzkiej
Witam,
EERT finalizuje umowę z PKP w sprawie uruchomienie pociagu specjalnego w dniach 4-8sierpnia 2003r. Planowana trasa przejazdu: Chabówka-Sucha Beskidzka-Skawina-Zator-Oświęcim-Katowice-Gliwice-Strzelce Opolskie-Opole (EP03-01+Ty2-911+3wagony sypialne+wagon barowy) Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki-Jaworzyna Śląska-Wałbrzych-Kłodzko Kłodzko-Kudowa Zdrój Kłodzko-Stronie Śląskie Kłodzko-Złoty Strok-Racibórz (Ty2-911+wagony towarowe)
Racibóz-Rybnik-Żory-Pszczyna-Czechowice Dziedzice-Bielsko Biała-Wadowice-Kalwaria-Sucha Beskidzka-Chabówka(EP03-01+Ty2-911+3wagony sypialne+wagon barowy)
Chabówka-Nowy Sącz-Chabówka (OKz32-2+[konfiguracja w takcie ustalania])
Fotostopy w pociągach z wagonami towarowymi i OKz32.
Temat: slynna "czarna lista"
| Kędzierzyn - Gliwice | - wystarczyłoby połączyć to w jedną relację z Kędzierzyn-Wrocław, od | razu by | frekwencja wzrosła, no ale cóż oni wolą dotacje niż pieniądze z biletów
Dokładnie... niedawno jadąc z Wrocławia do Gliwic zauważyłem, że od Opola kierpoć jest ten sam, i razem z pasażerami przechodzi do innego składu. Bo przecież "niedasie" jechać tym samym, jeszcze przybędzie pasażerów... pomyśleć, że kiedyś z Wrocławia osobówką można było nawet do Bytomia dojechać...
To nie jest takie "hop-siup". Pojedzie ten sam skład to nagle się okaże, że na mniej frekfencyjnym odcinku zamiast jechać oszczędny skład - jedzie za długi, a pociąg ląduje na czarnej liście najmniej frekfencyjnych. Dzielenie relacji w niektórych przypadkach pozwala zaoszczędzić trochę grosza - kiedyś IRiPK zdaje się obliczył, że dodatkowy wagon za km kosztuje rocznie xxx zł (szukaj w archiwum PMK), a więc to czy go puścić, czy pojechać osobnymi pociągami jest dylematem.
Dodam tylko, że odłączenie niepotrzebnych (przyłączenie potrzebnych) wagonów trwa w warunkach PKP zbyt długo, aby się to opłacało.
Dodatkowo wchodzi problem obiegu składów - rozdzielone mogą pojechać o tej porze co trzeba i wrócić na początki obiegów, razem może być to trudniejsze lub niewykonalne przy zachowaniu godzin rozkładowych.
Mick M.
Temat: EC Hamburg - Krakow
Widzialem kiedys zdjecie przdstawiajace ten pociag na stacji Guben. Nazywal sie (nie wiem czy oficjalnie czy zwyczajowo) "fliegende Schlesier" czyli "latajacy Slazak".
Z tym "latajacym slazakiem" masz racje, jeszcze raz zobaczylem roklad jazdy z 1937 r. i to jest nieprawdopodobne jak on wlasciwie na te czasy pedzil. Planowy kurs byl Berlin-Bytom z postajami we Wroclawiu, Opolu, Kedzierzynie i Gliwicach. Berlin-Wroclaw bez stopow 2h 40'. Czy bedzie to kiedys jeszcze mozliwe? Linia przez Zielona Gore byla tez wolniejsza niz przez Zagan, ale mimo tego pociag jechal 4h 45 z wroclawia do berlina! Co do tego dziwnego pomyslu z EC przez Cottbus i Zagan, tez mi sie troche dziwne zdaje, zeby ten pociag to linia jechal. Przy wczesniejszych ciecach PKP na linii do Legnica jest to malo prawdopodobne, ale tak stalo w gazecie i na stronie i chyba cos w tym musi byc, bo glupot by nie pisali. Pozdrowienia Krystain
Temat: Gwarkowa alternatywa - proba generalna
ale na E30 coś się dzieje jakies prace albo coś bo wszystkie pociągi sa opóźnione 20-30min w Katowicach/Gliwicach, punktualnego w tym rozkładzie jeszcze nie widziałem. w poprzednim jeźdizły planowo a teraz według rozkładu nie jadą az tyle szybciej żeby takie opóxnienie mogło powstać.
Jakos dziwnym trafem w poprzednim rozkladzie jazdy (tak powiedzmy od 03.2004) nauczylem sie wychodzic na pociag z K-Kozla do Katowic w polowie odstepu czasowego miedzy kolejnymi pociagami, np. na Bolka na 8.40 (planowo 8.24) na Zamosc na 13.50 (planowo 13.29) i jakos zawsze zdazylem (na ten poprzedni).
Teraz IMHO moze byc troche lepiej (przynajmniej w ruchu lokalnym) gdyz PKP przewidzialo na kazdej stacji (Opole, K-Kozle) 15 min dodatkowego postoju.
Pzdr Rowert
Temat: Plan Kędzierzyna Koźla
Witam!!!
Jestem zainteresowany koleją,szczególnie woj.opolskiego. Poszukuje plan schemat stacji Kędzierzyna Koźla,Nysy i Strzelec Opolskich wciąż szukam juz od 3 lat i nadal nie otrzymałem od nikogo. Również poszukuje materiały na relacji Kędzierzyn K.-Kluczbork. Dziekuje Serdeczenie i Pozdrawiam z Gliwic.
polecam:
http://www.k-k.pl/dokumenty/pkp.html
pozdrawiam
Rollandus
Temat: KKA na Leszno - Wolsztyn... mega-przegięcie
Acha, no to zobaczymy jak bedzie. Tworcy KW odgrazaja sie, ze w Wielkopolsce bedzie 17 zmodernizowanych 20xx... Moze ustalenia zmieniono, a bialostocka strychnina faktycznie tylko na wypomozkach?
Na chwile obecna znane sa przydzialy pierwszych trzydziestu jednostek i nigdzie nie ma nawet wzmianki o Poznaniu. Zreszta, niby z jakiej racji spolka nie bedaca spolka z rodziny PKP SA mialaby dostac tabor modernizowany za gruba kase, ktora od KW nie wplynela? PR Opole tez chcial te jendostki, ale na chcieniu sie skonczylo. Bydgoszcz podobnie...
Troche deptalem i wiem o co chodzi. To bylaby jeszcze gorsza prowizorka, niz "zajezdnia" na Wojtowej Wsi w Gliwicach...
Nie "bylaby", ale jest. Tam sie wykonuje jakims cudem PK, PO i Bog wie co jeszcze.
DF
Temat: Praszka-Wielun, Olesno?
Witam !
Z tego co pamiętam to początkowo cała linia była wąskotorowa (750 lub 760 mm). Po I WŚ część lini (Wieluń - Praszka ) znalazła się w granicach Polski, natomiast odcinek Praszka - Olesno w granicach Prus. Odcinek polski pozostał wąskotorowy, a odcinek Pruski przebudowano na tor 1435 mm. Po II WŚ cała linia znalazła się w polsce i były nawet plany by przerobić ją na 1435 mm. Niestety tylko plany. Ruch na odcinku wąskotorowym zawieszono w 1987 r., natomiast odcinek Olesno - Praszka dla ruchu pasżerskiego w 1993 r. Więcej informacji znajdziesz tutaj http://www.kolej.one.pl/stacja.php/id/559/okno/start
PS. Od siebie mogę dodać że z odcinka wąskotorowego pozostał chyba jedynie ten parowóz z wagonem (Px48-1770 + 1Aw) w Praszce (nie licząc budynków). A na odcinku normalnotorowym widziałem ubytki w torze i kilkumetrowe brzózki na środku toru.
PS 2. Jest to chyba jedyna wąskotorówka PKP na terenie obecnego województwa Opolskiego (jeżeli liczyć wszystkie ubiegłe granice województwa, to łapałaby się jeszcze kolejka Racibórz Markowice - Gliwice Trynek)
Temat: trójtonowy dźwięk zapowiedzi dworcowe j...
| Jak chcesz oryginał to kup sobie scalak SAB600. Kosztuje chyba kilka zł. | Zbyszek
| A masz może jakiegoś data-sheeta do tego scalaka?
Mówisz i masz http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/Infineon/sab0600.pdf Zbyszek
spodziewalem sie ze to bylo zrobione na tranzystorach a tu taki szok uklad scalony i to znakomitej firmy Siemens AG :D PKP codziennie zaskakuje Jakby ktos wiedzial gdzie to mozna kupic to ja chce :) (Opole/Wroclaw/Katowice/Krakow)
pozdr Tomek
Temat: Zmiany w rozkładzie są konieczne
... Wiem, że gdyby nie oni, to na Opolszczyźnie nie byłoby od nowego rozkładu kilku linii kolejowych. Z tego co wiem, wprowadzenie nowego rozkładu na Opolszczyźnie przyniosło więcej plusów niż minusów. ... Mam propozycję: jeśli wiesz jak zrobić lepiej rozkład niż 'fachowcy' z PKP i Panowie z Instytutu, ułóź rozkład Twoich marzeń a propozycję możesz przesłać. Ludzie z Instytutu czekają na opinie.
No wiec chcialbym podeslac kilka uwag Panom z IRiPK (Opolszczyzna) (chodzi o uwagi opisane przeze mnie i Kolegow na tej liscie, patrz poprzednie posty dotyczace Kedzierzyna, Krakowianki, Opola, stalych opoznien na linii Gliwice - Katowice).
Niestety prasa podaje tylko adres poczty zolwia, a normalnego e-maila nigdzie nie moge znalezc.
Pzdr Robert
Temat: SKM dojedzie do Prabut i Iławy
[CIACH] Nie wiem, ale mam ostatnio wraÂżenie, Âże SKM = da siĂŞ
co o tym sÂądzicie? jedrek
I chyba na tym powinna polegać konkurencja. Tylko żeby pasażer mół kupić jeden bilet i nie martwić się czym jedzie i czy ma właściwy bilet. Przepraszam że wrzucę tutaj przykład jak to na śląku nie byłko jeszcze KZK GOP i każda zajezdnia miała swoje bilety. To była paranoja. W zależności od autobusu inny bilet.
Niech w Polsce jest nawet 20 prywatnych profesjonalnych firm organizujących przewozy pasażerskie i mogę się założyć że tam gdzie PKP mówi że się "nie da" wrócił by ruch pasażerski. Dlaczego ktoś zlikwidował np. Gliwice Bytom, Opole Kluczbork ? Przecież to jest niemożliwe żeby nie było zapotrzebowania na przewozy na tych liniach. No ale do tego są potrzebni ludzie którym na tym zależy którzy liczą każdą złotókę zysku którzy potrafią powiedzieć da się.
Pozdrawiam DS
Temat: PKS czy PKP
witam, jutro rano musze być w Opolu. Taniej jest PKSem czy pociągiem?
PKP
Wrocław Główny ---Opole Główne osobowy, klasa 2
13,10 - ewentualne zniżki
www.rozklad.pkp.pl
Temat: PKS czy PKP
PKP
Wrocław Główny ---Opole Główne osobowy, klasa 2
13,10 - ewentualne zniżki
dzieki. nie działała strona PKP (przeciązony serwer czy coś), a musiałam szybko to wiedzieć
Temat: [CD] Głuchołazy nowe pociągi
a najlepsze bedzie połaczenie: Opole Główne - Głuchołazy jedno województwo:) zapraszam do spawdzenia w rozkładzie pkp. moze ktos tez sparwdzi cene takiego biletu?
Temat: Gwarkowa alternatywa - proba generalna
Teraz IMHO moze byc troche lepiej (przynajmniej w ruchu lokalnym) gdyz PKP przewidzialo na kazdej stacji (Opole, K-Kozle) 15 min dodatkowego postoju.
ale to nie w pospiechach. dziś Nex w Katowicach +10 Bolko w Gliwicach +30
Temat: PIC tnie dalej
A teraz w weekendy potoki do Strzelc sa?
W czerwcowy "Piracki" weekend jechałem trasą Gliwice - Strzelce - Opole z międzywysiadką w Pyskowicach w dodatku. I bynajmniej nie obijałem się po pustym kiblu jak ... po pustym sklepie. To samo a w tym ostatnim wypadku nawet zdecydowanie lepiej było w kiblach Opole - Jelcz oraz Jelcz - Wrocław, które w przypadku przechwycenia dowozowych pośpiechów przez PIC czeka ten sam los co i kible do Strzelc.
No pewnie ze tak. Ale kto zabrania PKP-PR sie reklamowac i wyslac rozdawaczy ulotek ze swoim rozkladem na dworzec busow?
To byłoby równie absurdalne jak obecnie byłoby absurdalne rozdawanie busiarskich ulotek na dworcach PKP w Opolu czy Gliwicach aby pasażerowie wysiadający z "Krakowianki" nie wsiadali w kibel do Jelcza, Lublińca czy Strzelc, tylko skorzystali z busa. Zwłaszcza że większość z nich ma już bilety PKP PR (P+O) do docelowej miejscowości, wystawione w Kołobrzegu lub Krakowie.
| Podobnie nikt kto chce dojechał z Warszawy do Kraśnika nie będzie szukał | szynobusa w Lublinie, skoro już dojechał tam nie jak dziś pośpiechem, lecz | busem.
Najprawdopodobniej pojedzie z Warszawy do Krasnika busem bezposrednim.
O ile na najbliższy bezpośredni bus z Warszawy do Kraśnika nie przyjdzie mu czekać 2 godzin, za to za 5 minut ma odjechać bus z Warszawy do Chełma przez Lublin. Wtedy całkiem prawdopodobne że wybierze kurs z przesiadką w Lublinie, oczywiście już nie w pociąg.
Nie bede mogl rozwinac takiej wspolpracy, poniewaz jak juz pisalem w razie opoznienia pociagu nie moglbym na niego czekac
Fakt, nie pomyślałem o tym. Jak również o tym że tym bardziej ICek nie będzie czekał na busa opóźnionego wskutek złych warunków atmosferycznych lub korka na drodze spowodowanego wypadkiem. Z tym pierwszym co prawda poradziłbyś sobie nadrabiając w dogodniejszych miejscach przedzając na trzeciego na podwójnej ciągłej, a z tym drugim - jadąc objazdem wiodącym polnymi drogami - ale najpewnie wymuskani pasażerowie pICu nienawykli do takiej jazdy zarzygaliby ci busa ;-( Czy wzorem peerelowskiego LOT-u rozdajesz pasażerom torebki przed wyruszeniem w trasę? :-P
Tomek Janiszewski
Temat: Opole ekrany dźwiekochłonne
http://www.nto.pl/
Jestem jak najgorszego zdania o tej instytucji, PKP tylko pozoruje działania - mówi gorzko Marek Budziński, mieszkaniec Zaodrza. Problem dotyczy linii kolejowej Opole - Wrocław, a konkretnie chodzi o odcinek pomiędzy stacją Opole Główne a Opole Zachodnie. - Nadmierny hałas nie daje nam normalnie żyć - narzeka Waldemar Pudełko z ul. Morysa. Jego poziom przy ruchliwej ulicy wynosi około 80 decybeli. Poziom hałasu przekraczający 60-65 dB jest już szkodliwy dla zdrowia. Tymczasem badania wykazały, że hałas z pociągów pędzących przez Zaodrze przekracza dopuszczalne normy aż o kilkanaście decybeli! (ponad 70). Pomiary wykonała na zlecenie ratusza firma ECO-Plan. Najgorzej jest przy ul. Morysa i Wyczółkowskiego. Tam kilkanaście domów stoi zaledwie o kilkadziesi?t metrów od linii kolejowej. - Nadmierny hałas odczuwalny jest także na innych ulicach naszej dzielnicy. Pękają ściany, ludziom grożą nerwice - mówi Budziński. Właściciele domów od kilku lat domagali się od PKP postawienia ekranów dźwiękochłonnych. W ubiegłym roku wydawało się, że dopięli swego. Kolej dostała nakaz ich budowy od wojewody i zobowiązała się, że do grudnia 2005 r. dostarczy dokumentację techniczną ekranów do urzędu wojewódzkiego. Dokumentów nie ma. - Wyślemy upomnienie, potem kolei grozi grzywna - informuje Eugenia Zawadzka, dyrektor wydziału ochrony środowiska w urzędzie wojewódzkim. - Nie wyobrażam sobie, aby tych ekranów nie było w 2006 r., do czego kolej zobowiazaliśmy. Czy tak sie stanie? Na to pytanie Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy wrocławskich PKP Polskich Linii Kolejowych nie potrafił odpowiedzieć, ale
dla nas utrzymanie dopuszczalnych norm hałasu. Taki efekt mogą zagwarantować ekrany, lecz również rozwiązania organizacyjne np. zmiana w prowadzeniu ruchu pociągów". - Dziwne, wygląda na to, że znów chce się kolej od tych ekranów wymigać - puentuje gorzko Pudełko.
Temat: Zmiany od 1.02.2004 na Opolszczyźnie
Zmiany w rozkładzie jazdy PKP 2003/2004 od 2 luty 2004
Nowe pociągi: Opole 11.50- Brzeg kursuje w dni nauki szkolnej Opole 15.21-Brzeg kursuje w od 15.II oprócz wakacji i 7-13.IV w B Brzeg 7.02-Opole kursuje w od 16.II oprócz wakacji i 9-14.IV w E Brzeg 9.33- Opole kursuje w dni nauki szkolnej Kluczbork 7.03- Namysłów 7.45 kursuje w dni nauki szkolnej Śnieżka Kraków- Jelenia Góra- Kraków przez Nysę i Kędzierzyn Koźle
Skrócone relacje: Tarnowskie Góry- Namysłów 9.06 pojedzie w rel. Tarnowskie Góry-Kluczbork 8.22
Zmiana terminu: Nysa 6.00-Głuchołazy i Głuchołazy-Nysa 7.14 z codziennie na D i 1.XI Nysa 14.32- Kędzierzyn z E na D Wrocław 20.52 –Kędzierzyn 22.56 na odc. Opole-Kędzierzyn z codziennie na D
Zmiana rozkładu: Opole 4.58- Wrocław zmiana na Opole 5.04-Wrocław w D a Opole 6.59-Wrocław w C Gliwice-Kędzierzyn 8.01 na 7.52 Kędzierzyn 15.02- Gliwice na 15.04 Tarnowskie Góry -Opole 7.25 zmiana od Fosowskiego 6.58 (+5 min)- Opole 7.30 Częstochowa-Opole 16.32 zmiana od Fosowskiego 15.58 - Opole 16.31 Tarnowskie Góry-Opole 18.29 zmiana od Fosowskiego 17.58 - Opole 18.30 Opole 16.30- Tarnowskie Góry na 16.28 Opole 19.25- Tarnowskie Góry na 19.28 Nysa 5.20- Opole 6.40 na Nysa 5.23- Opole 6.42 Nysa 6.10- Opole 7.30 na Nysa 6.13- Opole 7.32 Nysa 7.30- Opole 8.54 na Nysa 7.33- Opole bez zmian Nysa 11.40- Opole 13.02 na Nysa 11.42- Opole bez zmian Opole 5.37-Nysa 7.13 na Opole 5.41-Nysa 7.16 Opole 9.07-Nysa 10.29 na Opole 9.09-Nysa 10.28 Opole 13.05-Nysa 14.27 na Opole 13.08-Nysa bez zmian Opole 16.14-Nysa 16.41 na Opole 16.20-Nysa 17.39 Opole 19.55- Nysa 21.22 na Opole 19.21-Opole 20.40 Namysłów 5.06-Wrocław 6.31 na Namysłów 5.11- Wrocław bez zmian Kluczbork 14.43-Wrocław na 14.33 Kluczbork 20.43-Wrocław na 20.33 R+ Stobrawa Wrocław- Kluczbork 17.06 na 17.07 dodatkowy postój w Domaszowicach o 16.46 Jelenia Góra/Wrocław-Lublin dodatkowy postój w Wołczynie 0.50 Gliwice- Opole 8.47 na 8.41 Kędzierzyn 8.08-Opole 8.54 na Kędzierzyn 8.03-Opole 8.49 Wrocław 7.32-Brzeg i Brzeg –Kędzierzyn 9.56 pojedzie w jednej relacji Wrocław 7.42-Kędzierzyn 9.56 przez Brzeg 8.23/8.39 i Opole 9.14/9.14 bez postoju w Przyworach i Jasionie Wrocław 11.57-Kędzierzyn 14.09 na Wrocław 11.54-Kędzierzyn 13.56 (Opole 13.12/13.13) Wrocław-Gliwice przez Opole odj. 18.11 na 18.19 Opole 18.18-Kędzierzyn na 18.13 Kluczbork 5.32-Ostrów Wlkp. na 5.40 (od Krzywizny do Kostowa po torze niewłaściwym) Kluczbork 14.32-Ostrów Wlkp. na 14.40 (od Krzywizny do Kostowa po torze niewłaściwym)
Temat: Zwykle info ze Slaska
Niedawno zamiescilem zdanie ze na odcinku Gliwice - Katowice ilosc pociagow kursujacych z opoznieniami ponizej 5 minut nie przekracza 10%.
Dzisiaj zdanie to moge poprzec konkretnymi przykladami. Dane dzisiejsze. Poc. 3803 () - Katowice - Gliwice - Kedzierzyn - () +11 Poc. 64224 Opole - Kedzierzyn +6 Poc. 214 Kedzierzyn - Gliwice ? - na polaczenie nie zdazylem +32 Poc. 29 Katowice - Gliwice +11 Poc. 38103 () - Katowice - Gliwice - () na wstepie +10 Poc. 30 Gliwice - Katowice na wstepie +35 Poc 83102 () - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5 Poc. 8302 () - Kedzierzyn - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5 Poc. 46335 Gliwice - Opole na wstepie +20 Poc. 3323 Katowice - Gliwice +5 Poc. 221 Gliwice - Kedzierzyn +12 Poc. 221 Kedzierzyn - Jelenia Gora na wstepie +8 Poc. 3701 () - Katowice - Kedzierzyn - () na wstepie +10
Okreslenie na wstepie - oznacza ze rzeczywiste opoznienie moglo (znacznie) wzrosnac (dluzej nie czekalem).
Kursowania pociagow w dniu 20.12.2001 z odchylkami do 5 minut na terenie Slaska nie stwierdzono.
Nie stwierdzono tez istotnych powodow opoznien typu roboty drogowe, wpadniecie pod pociag, pekniecie szyny/ trakcji.
Dopuszczalne odchylenie wzorca pomiaru czasu (mojego zegarka) z czasem oficjalnym nie przekracza 4 sekund.
Niestety nie moglem ocenic kursowania porannych pociagow na linii Gliwice - Katowice, gdyz jak tu juz wczesniej stwierdzono w godzinach (pozno) porannych PKP nie przygotowalo dla pasazerow oferty przewozowej. A z oferty przewozowej Katowice - Tychy (miasto nie browar) PKP wycofala sie juz dosc dawno.
Pozdrawiam Rowert
PS Jak juz wspomniano odcinek Gliwice - Katowice (przez Tychy) zmuszony bylem pokonac autobusami WPK. Tu tez stwierdzono 17 minutowe opoznienie. Przyczyna tego opoznienia byla dosc dobrze zdefiniowana i niezalezna od przewoznika: - roboty drogowe (remont wiaduktu) na wylocie Tych - powazny wypadek drogowy
Temat: Ganie, ale i chwale nasze kochane PKP
W poniedzialek wracalem z przedluzonego dlugiego weekendu ;) do domciu. Nabylem stosowny (a nawet bardziej, bo planowalem jazde p. Strzelce) bilet Krynica - Tarnow - Krakow - Kedzierzyn - Opole. Calosc - 404 kilometry - osobowymi, czytaj: kiblami :-D Do Krakowa dotarlem bez przygod. Z grodu Kraka wyjechalem poc. 3434/3435, liczac na przesiadke w Katowicach na osobowy 35 do Gliwic i dalej 46337 do Opola. Tyle tytulem wstapu. Niestety, 3434/5 doznal ok. 15 minutowego opoznienia. Oczywiscie, zglosilem kondiemu chec przesiadki, ale w Katowicach nie raczyli przytrzymac 35 (a braklo jakos 8 minut). Poszedlem do informacji celem uzyskania zezwolenia na kontynuowanie podrozy posp. 14105 do Gliwic, dalej wg planu pierwotnego. Pan odeslal mnie do starszego kasjera (BTW, dlaczego na kazdym wiekszym dworcu te sprawy zalatwiane sa w roznych miejscach - a to kasa, informacja, dyzurny...). Mila pani wziela bilet i zaczela wydzwaniac. Po paru minutach otrzymalem odpowiedz odmowna. Okazalo sie, ze osoba odpowiedzialna za to, nie wydala mi zezwolenia na przejazd bez doplaty. Ciekawe, czy to ta sama osoba, ktora nie przytrzymala skomunikowania? Czy PKP (a scislej ZPR w Katowicach) naprawde zbankrutowalby, gdyby nie dostal tych 3 zlotych doplaty? Nic to, wsciekly nabylem jednak doplate i dojechalem do Gliwic. Wsiadlem w 46337. 18.50, a my wciaz stoimi. Z megafonu pada zapowiedz: "poc. osobowy do Opola z przyczyn technicznych odjecdzie dzisiaj z 10-minutowym opoznieniem". Po chwili "z przyczyn technicznych pociag osobowy do Opola dojedzie tylko do stacji Toszek. Podrozni udajacy sie do Opola _przejda_ na peron 4". Po paru minutach wjechal osobowy 223 Katowice - Kedzierzyn, zapowiadany jako "pociag osobowy z Katowic do Opola p. Kedzirzyn Kozle". W Kedzierzynie po zmianie druzyny trakcyjnej niezwlocznie odjechalismy do Opola. Jako osobowy - co ciekawe, z numerem 46337 - czyli tego dnia jechaly dwa pociagi o tym samym numerze: Gliwice-Toszek i Kedzierzyn-Opole. W Opolu bylismy juz o 20.40, czyli zaledwie 40 minut po planowym przyjedzie pociagu p. Strzelce. Duze brawa, za tak sprawne zorganizowanie objazdu. Dodam tylko, ze do Opola 446337 dojechalo 16 osob. Acha, przyczyna calego zamieszania bylo ponoc drzewo, ktore spadlo na tory, zrywajac przy tym siec.
Temat: Zwykle info ze Slaska
Niedawno zamiescilem zdanie ze na odcinku Gliwice - Katowice ilosc pociagow kursujacych z opoznieniami ponizej 5 minut nie przekracza 10%.
Dzisiaj zdanie to moge poprzec konkretnymi przykladami. Dane dzisiejsze. Poc. 3803 () - Katowice - Gliwice - Kedzierzyn - () +11 Poc. 64224 Opole - Kedzierzyn +6 Poc. 214 Kedzierzyn - Gliwice ? - na polaczenie nie zdazylem +32 Poc. 29 Katowice - Gliwice +11 Poc. 38103 () - Katowice - Gliwice - () na wstepie +10 Poc. 30 Gliwice - Katowice na wstepie +35 Poc 83102 () - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5 Poc. 8302 () - Kedzierzyn - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5 Poc. 46335 Gliwice - Opole na wstepie +20 Poc. 3323 Katowice - Gliwice +5 Poc. 221 Gliwice - Kedzierzyn +12 Poc. 221 Kedzierzyn - Jelenia Gora na wstepie +8 Poc. 3701 () - Katowice - Kedzierzyn - () na wstepie +10 Okreslenie na wstepie - oznacza ze rzeczywiste opoznienie moglo (znacznie) wzrosnac (dluzej nie czekalem).
Kursowania pociagow w dniu 20.12.2001 z odchylkami do 5 minut na terenie Slaska nie stwierdzono.
Ja dzis bylem na stacji i opoznione byly pociagi dalekobiezne, natomiast: -pociag do Koluszek 10.53 odjechal +4 z powodu spoznienia Slazaka -pociag do Cz-wy 11.19 odjechal +2 -pociag z Katowic 10.27 +15 -Pociag z Katowic 11.30 +5 Sroda: -15.29 Zawiercie planowo -15.25 Zawiercie +4 z powodu opoznionego Swiatowida W poniedzialek : -6.40 z Cz-wy planowo -6.59 Cz-wa +10 -7.00 Zawiercie planowo -Zawiercie z 14.03 planowo -przyjazd pociagu z Katowic 16.41 +4 Jak wiec widzisz, podczas moich obserwacji na 11 pociagow spoznione, wg definicji PKP, byly 2. Chodzi mi tylko o pociagi lokalne.
Nie stwierdzono tez istotnych powodow opoznien typu roboty drogowe, wpadniecie pod pociag, pekniecie szyny/ trakcji.
Czesc niewielkich opoznien byc moze bierze sie z w powodu wprowadzenia w ostatnim czasie kilku ograniczen czasowych, np. na moscie w Rudzie Slaskiej, w Swietochlowicach kolo dawnego posterunku, w Katowicach Zalezu na moscie nad ulica Bochenskiego.
Temat: czy górnik nadal zostaje w opolu?
czy IC górnik bedzie dalej kursował na trasie opole-warszawa-opole? i jeżeli mógłbym prosić o godzinki
pozdrawiam
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/use
net/
PKP - wraca Opolanin... tyle ze o dziwnych godzinach, ale przynajmniej wreszcie bedzie jakies bezposrednie polaczenie z trojmiastem (w wakacje). -------------------------- z grupy pl.regionalne.opole:
NTO:
W obowiązującym od 14 grudnia nowym rozkładzie jazdy PKP zabraknie na Opol szczyźnie kilku połączeń. Wróci natomiast dobrze wszystkim znany ekspres "Opolanin".
poinformował o nowych zmianach w rozkładzie: - "Opolanin" zastąpi Inter City "Górnik", który nie cieszył się dużym zain teresowaniem pasażerów z Opola i Gliwic - przyznał Andrzej Szwed. Ekspres będzie wyjeżdżał z Opola o godzinie 6.59, a do Warszawy będzie doc ierał o 11.10. W okresie wakacyjnym Opolanin pojedzie do Gdyni (przyjazd 15.55). Dzięki temu Opole uzyska połączenie z Trójmiastem.
Godziny kursowania "Opolanina" budzą ogromne wątpliwości. Ekspres stanie się mało przydatny dla osób, które w sprawach zawodowych udają się do stolicy na jeden dzień. Do Warszawy przyjeżdża po prostu za późno i za wcześnie wraca. - Rzeczywiście godziny kursowania mogą wydać się mało korzystne - mówi And rzej Szwed. - Jednak decyzja w sprawie "Opolanina" zapadła w warszawskiej spółce Inter City, a nie w Opolu - zast rzega. - Spółka Inter City postawi swoich klientów przed koniecznością korzystania z aut. Bo "widzimisię" PKP IC nie spowoduje zmiany pory konferencji, spotkań w Warszawie z godziny 10 lub 11 na 12 - u waża Stanisław Biega, wiceprezes Biura Koordynacji Komunikacji Autobusowej i Kolejowej Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei.
Temat: Podsudecka
Witam Wczoraj wracałem do gliwic z Kłodzka Podsudecką i kilka spostrzeżeń:
- myslałem, że w tych ochłapowych połączeniach Nysa-Kamieniec Z. nikt nie jeździ, ale zdziwiłem się, że szynobus przyjechał do KZ z wszystkimi miejscami zapełnionymi i tak samo odjechał do KK, w Nysie część ludzi wysiadła, ale do godz. odjazdu ponownie się zapełnił. Debile z PKP od lat chcą tą linię zniszczyć, a Ci durni pasażerowie wciąż tam jeżdżą... taki jest wniosek widząc zniszczony potencjał tej linii, brak bezpośrednich pociągów Kraków/Katowice - Kudowa Zdr./Stronie Śl./Jelenia Góra (nawet teraz w sezonie!). Widać taż, że linia potrzebna jest także w ruchu lokalnym (obok nas jechała dziewczyna z Kłodzka do Prudnika, no mistrzostwo świata, jednym z dwóch połączeń dziennie, gdzie jest kilka autobusów, zresztą przez telefon mówiła komuś o powrocie autobusem do Kłodzka - zapewne o innej porze niż oferta PKP...). Czy naprawdę dwa samorządy: opolski i dolnośląski nie moga dojśc do porozumienia, tak by szynobusy jeździły na odcinku Nysa-KZ w sile przynajmniej 6 par dziennie (przecież mogłyby naprzemiennie być relecje KK-KZ/Opole-KZ i Legnica-Nysa - po 3 pary dla każdego obiegu szynobusów). XXI wiek a tu takie dziury komunikacyjne na granicy dwóch województw, dwóch światów... A nie trzeba dodawać, że prędkośc jest na linii przyzwoita i naprawdę warto ten atut wykorzystać. - widziałem, że za przyst. Pokrzywna w kierunku KK wyremontowano przejazd kolejowy, łącznie z drugim wciąż nieużywanym torem... a więc jest jakaś szansa, że jest planowane dokończene tego remontu? czy w związku z modernizacją KK- Opole nie pojedzie tamtędy część towarów?
Jak wygląda obecnie sprawa w projekcie nowego RJ z tym nieszczęsnym pośpiechem przez Nysę, kurna on może jechać w relacji Warszawa-Kudowa Zdr., ale z Częstochowy niech jedzie przez Katowice i Gliwice a nie przez Opole. On naprawdę jest potrzebny i dla Śląska/Krakowa i dla Głogówka/Prudnika i Nysy.
To tyle smęcenia Pozdrawiam kruczek
Trzeba by oddać linię Czechom we władanie. Oni potrafią...
Temat: Podsudecka
Witam Wczoraj wracałem do gliwic z Kłodzka Podsudecką i kilka spostrzeżeń:
- myslałem, że w tych ochłapowych połączeniach Nysa-Kamieniec Z. nikt nie jeździ, ale zdziwiłem się, że szynobus przyjechał do KZ z wszystkimi miejscami zapełnionymi i tak samo odjechał do KK, w Nysie część ludzi wysiadła, ale do godz. odjazdu ponownie się zapełnił. Debile z PKP od lat chcą tą linię zniszczyć, a Ci durni pasażerowie wciąż tam jeżdżą... taki jest wniosek widząc zniszczony potencjał tej linii, brak bezpośrednich pociągów Kraków/Katowice - Kudowa Zdr./Stronie Śl./Jelenia Góra (nawet teraz w sezonie!). Widać taż, że linia potrzebna jest także w ruchu lokalnym (obok nas jechała dziewczyna z Kłodzka do Prudnika, no mistrzostwo świata, jednym z dwóch połączeń dziennie, gdzie jest kilka autobusów, zresztą przez telefon mówiła komuś o powrocie autobusem do Kłodzka - zapewne o innej porze niż oferta PKP...). Czy naprawdę dwa samorządy: opolski i dolnośląski nie moga dojśc do porozumienia, tak by szynobusy jeździły na odcinku Nysa-KZ w sile przynajmniej 6 par dziennie (przecież mogłyby naprzemiennie być relecje KK-KZ/Opole-KZ i Legnica-Nysa - po 3 pary dla każdego obiegu szynobusów). XXI wiek a tu takie dziury komunikacyjne na granicy dwóch województw, dwóch światów... A nie trzeba dodawać, że prędkośc jest na linii przyzwoita i naprawdę warto ten atut wykorzystać. - widziałem, że za przyst. Pokrzywna w kierunku KK wyremontowano przejazd kolejowy, łącznie z drugim wciąż nieużywanym torem... a więc jest jakaś szansa, że jest planowane dokończene tego remontu? czy w związku z modernizacją KK- Opole nie pojedzie tamtędy część towarów?
Jak wygląda obecnie sprawa w projekcie nowego RJ z tym nieszczęsnym pośpiechem przez Nysę, kurna on może jechać w relacji Warszawa-Kudowa Zdr., ale z Częstochowy niech jedzie przez Katowice i Gliwice a nie przez Opole. On naprawdę jest potrzebny i dla Śląska/Krakowa i dla Głogówka/Prudnika i Nysy.
To tyle smęcenia Pozdrawiam kruczek
Temat: niepowtarzajacy sie odcinek trasy;
witam!
sorry, jezeli temat byl wczesniej poruszany;
sprawa wyglada tak: mialem okazje miec dosyc ciekawa sytuacje z ludzikami z kontroli biletowej - prawdopodobnie Renoma; w efekcie poszla reklamacja do Przejazdow Bezbiletowych; otrzymalem odpowiedz od BPP, ze oni dokonuja anulowania kary, poniewaz: mialem powtarzajacy sie odcinek trasy: Katowice - Chorzow Batory - dwa razy po siedem kilometrow;
cala trasa wygladala tak: Poznan Glowny - Ostrow Wlkpl - Bytom - Katowice - Gliwice - Opole - Wroclaw - Poznan Debiec;
w kasie biletowej razem z kasjerka analizowalismy mape sieci kolejowej, ktora jest w posiadaniu kasjerki; na mapie wyraznie od stacji Bytom do stacji Katowice szla linia kolejowa; inna linia szla od stacji Gliwice do stacji Katowice; i do stacji Katowice wyraznie dochodzily dwa osobne szlaki kolejowe; tymczasem BPP odpowiedzialo, zgodnie z prawda, ze sie powtarzal odcinek 7km - wiem to, bo jechalem tamtedy i pamietam ze przez Chorzow przejezdzalem dwa razy;
teraz pytanie: skad kasjerka ma wiedziec, ze to co ma na
kasjerki w zaglebiu to moga miec pojecie, ale np. kasjerka w szczecinie czy suwalkach to chyba moze nie wiedziec; szczegolnie ze w kasie byla mapa sieci kolejowej, z ktorej wynikalo ze taka trasa jest OK;
ale teraz zalozmy gorsza sytuacje: chce sobie pojechac z Bytomia do Gliwic; i znajde sobie pociag, jadacy odcinkiem Bytom - Chorzow - Katowice; i zatrzymujacy sie w Chorzowie; teraz znajde drugi pociag na trase Katowice - Chorzow - Gliwice, ktory sie w Chorzowie nie zatrzymuje; no polaczenie jest - ale zgodnie z twierdzeniem PKP BPP, powinienem nabyc na te trase dwa bilety co jest nonsensem;
juz nie wspominam o sytuacji, gdy w odleglosci np. 50km sa dwie stacje "pospieszne" - np. Sochaczew - Lowicz; a ja chce pojechac do pierwszego przystanku osobowego za Lowiczem w kierunku Sochaczewa, czyli bilet na trase (P) W-wa - Sochaczew - Lowicz - (O) Stacja nie moge sobie kupic; musze kupic (P) W-wa - Sochaczew - (O) Stacja;
pozdrawiam; adas;
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 105 rezultatów • 1, 2, 3
|