Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • okiemkrytyka.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Gliwice Opole Gł





    Temat: Pilica w nowym rozkładzie - refleksje

    (może akurat nie ten pospieszny, ale i tak może to coś dać).

    Spójrzmy na tabelę 201 Opole - Kluczbork. Widzimy coś takiego:

    Kluczbork 5:30 - 6:25 Opole ówne
    Kluczbork 8:00 - 8:55 Opole ówne

    Opole ówne 6:30 - 7:26 Kluczbork

    Ciekawe - uczniowie mogą dojechać na sensowną porę do Kluczborka, natomiast do
    Opola nie (bo kto będzie jechał na 6:25, jeśli lekcje się zaczynają o 8:00?). A
    Opole jest miastem wojewódzkim i mimo wszystko poziom szkolnictwa jest tam
    najwyższy, w związku z czym zdecydowana większość uczniów dojeżdża do szkoły
    tutaj, a nie do Kluczborka.

    Szynobus, który w poprzednim rozkładzie miał przyjazd do Opola kilka minut po 7,
    tym pociągiem? I w związku z tym - kto będzie jeździł w kierunku Kluczborka po
    południu?
    A to wszystko dlatego, że z jakiegoś tajemniczego powodu trzeba było wprowadzić
    bezpośredni pociąg Namysłów - Opole, którym i tak nikt w całej relacji nie
    będzie jeździł, ponieważ z Namysłowa kursują szybsze i tańsze (bo nie jadą
    okrężną drogą przez Kluczbork) autobusy. W  ten sposób PKP nie zyska nowych
    klientów, a straci tych w postaci uczniów. I prawdopodobnie w przyszłym roku
    kursowanie pociągów na linii Opole - Kluczbork zostanie zawieszone...

    Oto właśnie świat polskich absurdów.

    Pozdrawiam

    -//-//-//-
    Krzysztof Urbaniec
    Strzelce Op. - zagłębie kolejowe...





    Temat: Gdzie można 140


    | To juz przesadzone. PKP-IC oddaje ten pociag podobnie jak Opolanina, w ktorym
    | badanie frekwencji wykazalo dobre zapelnienie (wybaczcie, bez konkretow bo to nie
    | miejsce), ale wieksc ludzi jechala do Opola, wiec dostana Gornika.

    Szkoda, ze ta prawde podajesz Ty, i to nieco miedzy wierszami.
    Oficjalne glosy z okolic PKP po prostu wciskaja kit, a chodzi - jak
    zawsze - o pieniadze.


    Oczywiscie bo taniej jest uruchomic pociag na trasie Opole - Gliwice niz Opole -
    Warszawa i o to glownie chodzi, a nie o miejscowki. Do tego jeszcze z Kedzierzyna tez
    ktos bedzie jezdzil, az boje sie o wolne miejsca dlatego zwrocilem uwage, aby w
    obciazeniu przewidziec dodatkowy wagon 2kl.

    Aha, dzieki jezdzie przez Katowice paradoksalnie bedzie szybciej niz przez Lubliniec
    (nie w stosunku do teraz tylko w stosunku do sytuacji po grudniu 2002...).

    Pozdrowienia
    Grzesiek







    Temat: Kartki przyjęli, stację opuÂścili.


    z www.nto.com.pl
    REGION:: Z DWORCA PKP OPOLE-GŁÓWNE ZNIKNĘLI WCZORAJ BEZDOMNI

    Kartki przyjęli, stację opuścili

    Kloszardzi na pożegnanie dostali od kolejarzy adresy schronisk na
    Opolszczyźnie, w których będą mogli przezimować.


    Brawo! Wreszcie kto  dostrzegł jaką "reklamę" robią kolei kloszardzi! Oby
    tak na każdym dworcu...


    Odchodząc sprzed kiosku w stronę podziemnego
    przejścia prowadzącego do miasta, odwrócił się i przyrzekł sobie i
    kompanom: - W żadnym schronisku mnie nie zobaczą, ja tu jeszcze wrócę.


    No to mam nadzieję że wtedy panowie Policjanci i SOK'i ci skorzystają ze
    swoich pałek w odpowiedni sposób...

    Pozdrawiam

    JJC
    http://www.galeria.kolejowa.prv.pl





    Temat: Ex do Warszawy z Katowic w prawie 4 godziny

    mianowicie pospiech 'Olenka'...

    Oto kierunek z Wroclawia do Warszawy i wyscigi pociagow...

    IC ODRA

    Wroclaw ówny odj 17:35

    Opole ówne odj 18:26

    Czestochowa Os odj 20:03

    Warszawa Cent przyj 22:59

    POSP OLENKA

    Wroclaw ówny odj 16:21

    Opole ówne odj 17:34

    Czestochowa Os odj 19:16

    Warszawa Centr przyj 22:04

    W strone Wroclawia natomiast tak

    IC ODRA

    Warszawa Cent odjazd 06:35

    Czestochowa Os odjazd 09:21

    Opole ówne odjazd 11:12

    Wroclaw ówny przyj 12:07

    POSP OLENKA

    Warszawa Cent odjazd 06:45

    Czestochowa Os odjazd 09:36

    Opole ówne odjazd 11:35

    Wroclaw ówny przyj 12:44

    Nie wiem, ale obawiam sie ze wiekszosc wybierze Olenke, chyba ze, to co
    zasugerowalem PKP IC - wprowadza na czas remontu - promocje cenowa na Odre...


    | W ogóle zresztą pominięcie Katowic i znaczne wydłużenie czasu
    | przejazdu do Opola i Wrocławia stawia pod znakiem zapytanie
    | sensowność kursowania IC Odra w okresie remontu CMK.

    Ta, a z Wroclawia niech sobie ida pieszo.

    Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawe z tego, ze nawet przez Czestochowe
    jest to obecnie NAJSZYBSZY pociag z Wroclawia do Warszawy?

      MJ


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Wawel


    ...Wawel bedzie wracal (i jak).

    Znaczy draczny strasznie pociag wychodzi. Ja teraz bede hipotetyzowal,
    wiec mnie poprawcie, jesli cos nie wyjdzie:

    |    Krakow Glowny   9:12 IC 42
    |    Katowice 10:23 10:27
    |    Zabrze 10:44 10:45
    |    Gliwice 10:53 10:54
    |    Opole Glowne 11:53 11:55
    |    Wroclaw Glowny 12:57 13:00
    |    Legnica 13:58 14:10

    1. zmiana loka (PKP el / PKP sp)


    Tak


    |    Zagan 15:28 15:30
    |    Zary 15:45 15:45
    |    Forst(Lausitz) 16:23 16:43

    2. zmiana loka (PKP sp / DB sp)
    Swoja droga nie moglaby ta nasza SP czy co to tam bedzie do Chociebuza
    pofatygowac?


    Nie moze bo SU45/6 nie maja nienmieckiego czuwaka.


    |    Cottbus 17:01 17:13

    3. zmiana loka (DB sp / DB el)

    |    LĂźbbenau(Spreew) 17:30 17:31
    |    LĂźbben(Spreewald) 17:38 17:39
    |    Berlin Ostbahnhof 18:32 18:35
    |    Berlin Zoolg. Garten 18:47 18:50
    |    Berlin Wannsee 19:00 19:01
    |    Potsdam Hauptbahnhof 19:07 19:09
    |    Potsdam Park Sanssouci 19:12 19:16
    |    Stendal 20:03 20:06
    |    Salzwedel 20:31 20:39

    ?


    nie ma zmiany


    |    Uelzen 21:02 21:12

    ? cos z tym systemem DR/DB?


    cale DB ma jeden system

    Z Cottbus do HAmurga ma jechac jedna BR101





    Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
    Psofometr


    No i co z tego? O połączeniach kolejowych tez kiedyś decydowano w
    "komitecie", a mimo to sąsiednie województwa często się nie dogadują.


    BO IMHO to totalny kretynizm żeby to urzędnicy z województwa decydowali o
    godzinach odjazdu. CO ich to obchodzi, oni i tak jeżdżą służbowymi furami.
    Podobnie profesorowie od transportu. Opracuje taki gość rozkład jazdy z
    którego i tak nie będzie korzystał bo przecież ma swój samochód.


    Więc gdyby zlikwidować PKP i PKS to busiarze podnieśliby ceny. Na jedno
    wychodzi.


    A skąd! Gdyby zlikwidować PKP i PKS i pozwolić wchodzić na rynek każdemu kto
    ma sprawnego busa i prawo jazdy to będzie coraz więcej podmiotów na rynku
    ceny ciągle będą spadać.
    Gdyby zlikwidować PKP i PKS i zakazać wchodzenia na rynek komukolwiek innemu
    to faktycznie busiarze mogliby podnieść ceny. Jeżeli będzie wolny rynek
    czyli bałagan komunikacyjny to ceny będą spadać.

    Aha - uważam że PKS i tak ma jeszcze sporo litości dla PKP. Istnieją w .pl
    trasy bardzo dochodowe , na które PKS nie wchodzi choć mógłby konkurować z
    PKP. Są to np. Katowice - Częstochowa , Wrocław - Opole, Warszawa -
    Skierniewice, Opole - Gliwice, Wrocław - Głogów i wiele innych. PKP tam nie
    ma praktycznie konkurencji i dyktuje ceny. IMHO na pewno gdyby PKS
    wprowadził tam jakieś w miarę nowe autobusy i niższe ceny od biletów
    kolejowych to na pewno część pasażerów PKP by przejął bo często przecież na
    tych trasach ludzie tłoczą się jak śledzie w pociągu a autobusu nie ma.

    pozdrówka
    aron





    Temat: Nie bedzie remontów linii kolejowych na Opolszczyznie (za wyjatkami)
    W marcu 2006 roku odbylo sie zebranie przedstawicieli PKP PLK z
    przedstawicielami Urzedu Marszalkowskiego w Opolu. Reprezentujacy
    kolej przywiezli ze soba propozycje, zeby wyremontowac niektóre
    opolskie linie kolejowe, m.in. Kluczbork - Lubliniec, Opole -
    Lubliniec, Kluczbork - Namyslów, Opole - Nysa itp.

    Dzisiejszy Dziennik Zachodni w Lublincu piórem Marka Swiercza
    informuje, ze niestety na takie remonty nie ma co liczyc, bo
    samorzadowcy opolscy nie zamierzaja przekazywac pieniedzy z RPO
    (Regionalny Program Operacyjny) na remonty linii kolejowych i
    uwazaja, ze modernizacje powinny byc wykonane, ale za pieniadze
    Sektorowych Programów Operacyjnych. A tymi zarzadza odpowiedni temu
    minister.

    Mimo to wkrótce na Opolszczyznie maja byc wykonane remonty.
    Informacja ta dotyczy linii Opole - Kedzierzyn - Kozle - Gliwice oraz
    Opole - Strzelce Opolskie - Gliwice.

    Czyli, informacje BKKK w Opolu, które to zamiescilo na swej stronie
    internetowej oraz którymi sie posluzyli dyskutanci naszej grupy w
    jednym z tematów okazuja sie jedynie poboznym zyczeniem. Niestety.





    Temat: PKP, ach PKP...
    hej

    Jeśli chodzi o A) to Skarżysko to nie jest to na PKP-ie żadna nowość. W
    Gliwicach od lat już się praktykuje tzw. "organizowanie czasu pordróżnym".
    Pomimo tego, że na planszach rozkładowych pociągi wjeżdżają na ten sam peron
    co z niego odjeżdżają dalej to i tak żeczywistość jest inna. Jeszcze w tym
    roku co prawda nie korzystałem ze skomunikowań na tej stacji ale w tamtym
    rozkładzie codziennością było, że pociągi z gliwic wjeżdżały na peron 2 lub
    3 a miały na 4, a pociągi do Kędzierzyna czy Opola przez Strzelce odjeżdzały
    z 1 lub 4 peronu. Chyba to jest normą. W Kędzierzynie też jest podobnie. Z
    Gliwic wjeżdżają na peron 4 a do Nysy z 2, do Opola z 3.:) Pozdrawiam i
    cierpliwości w trakcie przesiadek i oczywiście szybkich begów:)

    Artur Słowik





    Temat: Gapowicz mimo woli
    Wczoraj jechałem Barbakanem z Katowic do Krzyża. W Gliwicach do pociągu
    wsiadła dziewczyna, której zachowanie wydało mi się trochę podejrzane: nie
    zajęła miejsca w przedziale zgodnie z miejscówką, tylko usiadła na
    korytarzu. Pomyślałem sobie, że albo jedzie na krzywy ryj licząc na to, że
    przed Kędzierzynem nie będzie kontroli i zdąrzy wysiąść, albo ma weekendowy
    i nie chce jej się szukać wolnego miejsca (a frekwencja była spora).
    Zdziwienie moje wzrosło gdy okazało się, że w Kędzierzynie nie wysiada -
    trochę ryzykowne byłaby jazda na gapę do Opola. Przed Opolem sprawa się
    wyjaśniła - dziewczyna jechała na bilecie ... turystycznym. Zgodnie z tym,
    co próbowała wytłumaczyć kierpociowi, dowiedziała się, bodaj z prasy, że PKP
    wprowadziło bilety za 50 zł, którymi można jechać przez cały weekend. To
    samo dowiedziała się też od kasjerki, która uświadczyła ją w przekonaniu, że
    na tym bilecie może jechać DOWOLNYM pociągiem. Skończyło się na tym, że
    musiała kupić bilet na express na przejechany odcinek i w Opolu wysiąść. Jak
    później się okazało, nie była ona jedyną osobą, która w podobny sposób
    została oszukana.
    Powyższa sytuacja nasuwa mi pytanie - czy każdy podróżny, korzystający z
    usług PKP musi wiedzieć o tym, że w tej chwili jest 2 osobnych
    przewoźników - PR i IC ? Czy każdy tak jak osoby na tej grupie musi na
    bierząco studiować taryfę przewozową, nim zdecyduje się wsiąść do pociągu i
    przede wszystkim, czy to pasażer powinien ponosić winę za wprowadzenie go w
    błąd przez media i niekompetentnych pracowników PKP ?
    Pozdrawiam

    jaQbek





    Temat: P 61200 spóźniony 21 lipca


    P 61200 z Jeleniej Góry do Warszawy stoi we Wrocławiu i nie rusza.
    Przewidywane opóźnienie 2h, ma jechać objazdem.


    chodzi chyba o 66200 relacji Szklarska Poręba - Warszawa Wsch. Sam nim
    jechałem, w sumie przed chwilą wysiadłem.
    Najpierw złapał kilkanaście minut opóźnienia w Jeleniej Górze w czasie
    doczepiania wagonów od strony czoła, a we Wrocławiu to już całkowita
    kaplica. Po około 2 godzinach oczekiwania puszczono nas przez Jelcz
    Laskowice, przy czym na Opolu Wschodnim przetrzymano dobre 20 min, a
    na Opolu ównym podczas zmiany czoła przeszło godzinę. Tak więc
    zamiast o 1 z groszami zjawił się na Opolu ównym ok. 4.30, natomiast
    o 6stej kiedy sobie już odpuściłem jeszcze nie wyjechał - a powinien
    juz być planowo w Warszawie. Godzina opisałem na "oko", bo teraz mysle
    tylko żeby się chwilę przespać. Poraził mnie niemal calkowity brak
    informacji ze strony PKP, natomiast co do dodatkowych postojów na
    opolskich stacjach, to juz rece opadają. Za dziesiejszą wycieczkę 2
    osobową z rowerami do Szklarskiej Poreby zapłaciłem ok. 130 zl, czy
    jest jakas mozliwość cześciowego zwrotu kosztów?
    W tej chwili Opole ówne w kierunku Wrocławia mocno poblokowane,
    cześć leci przez Jelcz, a osobówki zdaje sie tylko do Olawy a potem
    podstawiają autobusy,
    no i to tyle, pozdrawiam z Opola
    db





    Temat: po koncercie hiphopowym.
    całego artykułu nie cytuje, tylko to co "na temat" (www.nto.com.pl)

    NTO NA FESTIWALU:: KONCERT NA PLACU KOPERNIKA
    Opole kocha hip-hop

    ...
    Według policji i ochrony koncert przebiegał spokojnie.
    - Odnotowaliśmy siedem, może osiem bójek - mówi Zbigniew Duszeńko,
    wiceprezes "Gwaranta", który ochraniał wczorajszą imprezę. - Poza tym kilka
    osób odwiozła karetka. Większość obrażeń to efekt zabawy pod sceną.
    Gorzej było podczas poworotu fanów do domu. Około 100-osbowa grupa młodych
    ludzi zdemolowała wczoraj pociąg na trasie z Opola do Gliwic. Niecały
    kilometr za Kamieniem Śląskim chuligani zaczęli wybijać szyby w wagonach i
    raz po raz zaciągać hamulec ręczny. Pociąg stanął w miejscu. Gdy zamykaliśmy
    numer gazety, z odsieczą dla podróżnych pospieszyło 50. policjantów z Opola
    i Strzelec Opolskich.
    -------

    zastanawia mnie jedno, czemu policja przeprowadza przez miasto "grupy
    podwyższonego ryzyka" do dworca ale na dworcu i w pociągach już ich nie
    pilnuje? Czy jak huligani/kibice/cokolwiekinnego wybiją szybe w sklepie to
    jest to większe przestępstwo niż wybicie szyby w pociągu? Czemu PKP nie
    zarząda od policji ochrony na w czasie takich imprez?

    pozdr
    Tomek

    PS hamulec ręczny :)))





    Temat: Kawałek normalnej koleii w Polsce - a Chorwat był niewinny.... prawie:)
    Głuchołazy - miejscowość w województwie opolskim - ok 1 godz jazdy
    samochodem:)
    Proponuje sprawdzić połączenie Opole ówne - Głuchołazy w dzień
    roboczy - fajne nie?

    Inna historia - jestem w Głuchołazach gdzie polski pociąg dojezdza
    tylko w swieta - jade jakas boczną, zdrojowa uliczką, nagle szlaban,
    budka drużnicza, sygnał świetlny -  gdzie ja jestem? ktos stara sie
    zebym nie wjechał pod czeski autobus szynowy,  potem wracam - znowu ta
    sama historia - tyle, ze teraz jakies kawałki drzewa wioza.
    I od... sie od tego biednego Chorwata który nagle znalazł się w buszu
    mimo ze to niby jakies UE - był szlaban, a moze jakis drużnik?
    to pkp powinno zapłacic za zniszczoną cieżarówkę.....no moze troche
    przesadziłem ale na pl.misc.tir.pl haslo to zyskałoby poklask

    .





    Temat: Katowice - Gdynia

    | Dlaczego tak mało pociagow spółki jeżdzi do Gliwic ( Opola)  W wariancie
    | Gliwickim - czs przejazdu wydłuża się o 25 min - a ciązenie Gliwic i
    Zabrza
    | ( wraz z przyległymi miastami np Knurów, Ruda Śląska ) to ponad pół
    miliona
    | osób ( więcej  niż Kraków !!!!) . draznią mnie expresy Skarbek i wisła
    jadące

    Krakow ma 740 tys. mieszkancow (czyli tych zameldowanych na stale).


    GOP ma ponad 3 mln ludzi zameldowanych na stałe - a jego  zachodnia cżęxśc
    około miliona.
     Nie


    wspomne juz ze Krakow jest o wiele wazniejszym centrum kulturalno-naukowym


    - kulturalnym tak - ale nukowym ??? hmm.. zalezy w  jakich dziedzinach


    niz Slask, a i 100. tys. studentow tez musi czyms jezdzic (chociaz raczej
    nie w IC)


    - chialbym zauwazycze na śląsku studiuje porównywalna ( a nawet większa) ilośc
    ludzi - i prówywalna ilośc dojezdza.   Natomiast i tak najbardziej prestiżowa
    jest pod tym względem Warszawa. hmm ale pociagami PKP IC - kursuja oni
    conajwyżej w piątki i niedziele.


    pzdr,
    djabel


    pzdr Gitara





    Temat: Luksusowy wagon nie dla nas.
     www.gazeta.pl
    zal 10-10-2003, ostatnia aktualizacja 10-10-2003 16:43

    Najnowszej generacji wagon zaprezentowany został w piątek na stacji Opole
    ówne. Piętrowy wagon, wyposażony jest w samonapędzający system, może się
    poruszać do przodu i tyłu bez konieczności doczepiania lokomotywy.

    Pomieści 128 pasażerów siedzących i 136 stojących. Jest doskonale
    przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Porusza się z prędkością
    do 160 km na godz. Pracownicy opolskiej PKP oglądający maszynę kręcili z
    podziwem głowami. - Nie dla nas ten luksus - powiedział jeden z nich. - To
    prawda - przyznaje Robert Nowakowski, operator przewozowy PKP. - W tej
    chwil to luksus, na jaki Przewozów Regionalnych nie stać.

    Właściciel wagonu - firma Bombardier - nie zdradził, ile kosztuje.
    -----
    niezłe texty ma ta wyborna...

    pozdr
    Tomek





    Temat: Moze reklamy na lokomotywach?
    Jak wiadomo glowne magistrale kolejowe w Polsce (CMK,Korytarze miedzynarodowe E-
    20 i E-30)sa lub beda juz niedlugo dostosowane do predkosci 160 km/h na calej
    swojej dlugosci lub przynajmniej w wybranych odcinkach :) np-Wrocław-Opole.A PKP
    brakuje lokomotyw expresowych.Dochodzi do tego ze po CMK szaleja lokomotywy
    EU07!!!!!Oczywiscie kolej nie ma forsy na zakup nowych lokow wiec moze
    rozwiazaniem tego problemu jest umieszczanie reklam na lokach.DB na swoich
    lokomotywach expresowych serii 101 umieszcza reklamy i troche na tym zarabia.
    (Reklamy lekarstw Bayera,reklamy filmow itp)Wiem ze takie reklamy szpecza
    sliczne loki ale moze to pomoze w zakupie nowych lokow.Az to glupio wyglada gdy
    nowoczesne wagony klimatyzowane Z1 ciagnie po CMK Eu07.Az milo by zobaczyc
    mknacego po CMK loka serii np 1116 z pociagiem pICu.Pozdrowionka




    Temat: Kilka trudnych pytań


    (Regulamin Przewozu Osób, §17, ust. 11)
    W pociągu, na odcinku PKP, podróżnemu z biletem komunikacji
    międzynarodowej,
    zamierzającemu odbyć przejazd:
      1) poza stację przeznaczenia wskazaną na bilecie - należy wydać nowy
    bilet od
    pierwotnej do nowej stacji przeznaczenia. Jeżeli przejazd dalszy odbywa
    się w
    pociągu objętym dopłatą, nie wydaje się nowej dopłaty a podróżny może
    zajmować
    to samo miejsce tylko do czasu zgłoszenia się innego podróżnego,
    posiadającego
    dopłatę ze wskazaniem tego miejsca (...)

    Czyli konduktor - w przypadku opisanym przez G. Piotrowskiego postąpił
    niezgodnie z przepisami :-(


    Nie bardzo rozumiem sformułowanie "należy wydać nowy bilet od pierwotnej do
    nowej stacji przeznaczenia". Czy w powyższym przypadku należy wydać nowy
    bilet z Opola do Gliwic, czy też dopłatę do starego biletu z powodu zmiany
    (wydłużenia) relacji?
    I druga sprawa: co w przypadku podróżnego z biletem komunikacji krajowej
    (wcześniej pytałem jedynie o przejazd w tej samej strefie odległości)?

    Pozdrawiam
    Krzysiek





    Temat: TLK

    to przy okazji pytanko bo jestem niezorientowany w temacie TLK:
    Czy mozna po prostu przyjsc na dworzec, kupic bilet i pojechac tak jak
    zwyklym pospiechem?

    np tak: TLK83706
    Opole ówne 09.07.05 05:36
    Katowice 07:20


    A czemu nie? Obowiązują miejscówki po 3zł i taryfa pośpieszna pkp ic, z
    resztą ceny połączeń są na stronach ic i tlk.





    Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole


    A co do tych opoznien na Opolszyznie - szacowanie na podstawie obserwaccji
    na
    dzialce kolko Kedzierzyna globalnego wskaznika dla calej Opolszczyzny (i
    to na
    poziomie 7%!) jest... co najmniej ryzykowne :)


    Zgoda 7% dotyczy tych pociagow z ktorych korzystalem / chcialem skorzystac
    (wiele pociagow jest spoznionych na okres dluzszy niz termin odjazdu
    kolejnego pociagu)


    wiele tych opoznien jest planowych, to raz.


    Bardzo dokladnie czytam informacje o planowych spoznieniach i nigdzie nie
    spotkalem sie z informacja:
    a) ze Bolko, Przemysl czy Zamosc odjezdzajacy po 8, 13, 14 spozni sie wiecej
    niz do 20 minut (a ostatnio jezdzi spozniony od 38 - ponad 200 minut)
    b) ze kazdy kolejny po 9 pociag w kierunku Gliwic odjedzie tyle spozniony ze
    przesiadka w kierunku Katowic bedzie niezrealizowana (ogloszone spoznienia
    dotycza tylko kursu z Opola (Wroclawia) wjezdzajacego do Kedzierzyna okolo
    14 i 19)
    c) nigdzie nie przeczytalem informacji ze kursy z (Gliwic) przez K-Kozle do
    Opola (Wroclawia) z godz. po 16 i po 18 sa planowo opoznione po 15-30 minut
    (i to nawet w sytuacji gdy z Gliwic dojada w miare o czasie)

    Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie
    wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz
    widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich
    klientow.

        Pzdr
        Robert





    Temat: Ww-Katowice-Wawa


    Ewentualnie mógłbym jeszcze próbować szczęścia pośpiesznym Przemyślem
    (w Katowicach 13:29) i potem przesiadka w "Sobieskiego" (o. 15:02).
    Jaka jest różnica w cenie IC "Beskidy" vs. EC "Sobieski" na trasie
    Katowice-Wawa?


    Mysle ze jak wykazesz odrobine uporu typu zbierzesz u dyzurnego
    zaswiadczenie o opoznieniu pociagu (jesli pociag spozni sie ponad
    standardowe 20 min i utracisz polaczenie) i utracie polaczenia z winy PKP i
    konsekwentnie bedziesz odmawial doplaty ale bedziesz domagal sie odplaty za
    gorszy standard (wedlug mojego rozumienia prawa przewozowego to kolej ponosi
    odpowiedzialnosc nie wywiazania sie z umowy do ktorej zobowiazala sie
    sprzedajac ci bilet (i to PKP ma obowiazek zaplacic doplate) ).
    Oczywiscie jesli kasjerka we Wroclawiu odmowi ci sprzedania biletu
    bezposrednio do Warszawy to jestes z gory na przegranej pozycji.

    Z wlasnego doswiadczenia wiem ze linia Wroclaw - Opole - Kedzierzyn -
    Gliwice jest wyjatkowo awaryjna i pociagi na tej linii zawsze maja
    spoznienia ( i nie jest to spowodowane tylko robotami na E30).
    Przykladowo w tym roku do stacji w Kedzierzynie planowo nie dotarl zaden
    pociag (przynajmniej ja nie mialem tego szczescia a z uslug PKP korzystam
    stosunkowo czesto).

    Chocby wczoraj:
    Kedzierzyn - Opole 7.56 (+20)
    Kedzierzyn - Krakow 7.55 (+20)
    Opole - Wroclaw 9.01 (+15)
    Opole - Wroclaw 9.05 (+20)
    Opole - Krakow 9.24 (+20 najprawdopodobniej z hakiem)

        Rowert





    Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole


    Zgoda 7% dotyczy tych pociagow z ktorych korzystalem / chcialem skorzystac
    (wiele pociagow jest spoznionych na okres dluzszy niz termin odjazdu
    kolejnego pociagu)


    No to ja mam jednak wiecej szczescia :) U mnie ten wskaznik przekracza 50%, co
    oczywiscie nie zmienia faktu, ze dobrze nie jest.


    c) nigdzie nie przeczytalem informacji ze kursy z (Gliwic) przez K-Kozle do
    Opola (Wroclawia) z godz. po 16 i po 18 sa planowo opoznione po 15-30 minut
    (i to nawet w sytuacji gdy z Gliwic dojada w miare o czasie)


    Tu mozna tylko przypuszczac, ze druzyna przechodzi z jakiegos opoznienego z
    kierunku Wroclwia. Mnie jako pasazera (i fociste...) bardzo te opoznienia
    denerwuja, ale pamietasz z dawnych czasow, bardzo lubie czepiac sie niescislosci :)


    Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie
    wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz
    widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich
    klientow.


    Nie Ciebie jednego...

    PS. Taka ciekawostka:
    http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=niusy_tresc&index=3

    pzdr
    vredny z pracy





    Temat: Od grudnia więcej pociągów przez Opole


    | Oczywiscie cieszy mnie sytuacja gdy pociagow w kierunku Opola bedzie
    | wiecej - ale denerwuje calkowity chaos jaki ostatnio panuje na PKP oraz
    | widoczna na kazdym kroku niechec pracownikow PKP w stosunku do swoich
    | klientow.

    Nie Ciebie jednego...


    Wlasnie ten brak informacji jest jeszcze bardziej denerwujacy od samych
    spoznien.
    Bo co by szkodzilo utworzenie (wzorem innych kolei) strony (www) na ktorej
    moglbym przed wyjazdem sprawdzic gdzie w danej chwili znajduje sie
    interesujacy mnie pociag ( i jaki jest status jego skomunikowan)
    Dlaczego zawsze podaje sie nieprawdziwe i zanizone dane o spoznieniu
    konkretnego pociagu - np.
    przychodzac w piatek na dworzec w K-K i widzac na klapkach Bolko +38,
    zrezygnowalbym z pospiecha i pojechalbym wczesniejszym kiblem tylko do
    Gliwic (na klapkach bylo +15 co o godz. 8.09 sugerowalo ze pociag minal juz
    Opole)
    np.
    jesli na klapkach w Gliwicach przy pociagu do K-Kozla (15.24) wyswieltiloby
    sie magiczne +49 to bym zastosowal plan awaryjny w postaci np. spoznionego
    sniadania, kawy czy innego browca. A podrozni udajacy sie w kierunku np.
    Kamienca (ostatnie polaczenie w dobie, w dawnych czasach bezposrednio
    2*4 -wag. bhp) mogliby skorzystac z planu awaryjnego np. jadac o 15.32 przez
    Opole (Wroclaw).

        Pzdr
        Robert





    Temat: Nowy na grupie i pytanie.
    Witam wszystkich grupowiczów!

    Czytam pmk juz chyba 3 lata (a takze pme (elektronika) i pmtm) i
    stwierdzilem ze czas wyjsc z ukrycia. Kolej interesuje mnie od dawna i
    chociaz stu procentowym MK chyba nigdy nie bede (bo jest elektronika-moje
    glowne hobby i pewnie przyszla praca) to chetnie zwiekszam rentownosc
    podupadlych linii :)  Dla mnie kontakt z koleja zaczal sie od wyjazdow do
    babci (Opole-Wroc-Glogow-Szprotawa). Szczegolnie interesuje mnie kolej
    jako pewien system - sterowanie ruchem, rozklady, infrastruktura (remoncik
    E30 Opole-Wr jest super-jakby specjalnie dla mnie:), a takze bolesna (dla
    PKP) sprawa finansowania przewozow. Co do ulubionych klimatow to przyznaje
    ze lubie podroze kiblami (wiem, ze zdarzaja sie tacy dziwni ludzie) i
    dwutorowe linie niezelektryfikowane (ten widok zawsze mnie lekko szokuje).
    Z sieci pkp zwiedzilem na razie niewiele (wiec duzo przede mna :)
    Mieszkam w Opolu (najblizsza st. Opole Wschodnie), studiuje elektronike na
    PWr, zaczne 4 rok.
    Pytania do Was juz niedlugo.

    Pozdrawiam wszystkich.

    Tomasz Ozon

    PS: jest to pierwszy moj post na grupy dysk. wiec nie wiem czy mam dobrze
    ustawione opcje w outluku np. kodowanie: ąężćńśół





    Temat: Nowy na grupie i pytanie.


    Witam wszystkich grupowiczów!

    Czytam pmk juz chyba 3 lata (a takze pme (elektronika) i pmtm) i
    stwierdzilem ze czas wyjsc z ukrycia. Kolej interesuje mnie od dawna i
    chociaz stu procentowym MK chyba nigdy nie bede (bo jest elektronika-moje
    glowne hobby i pewnie przyszla praca) to chetnie zwiekszam rentownosc
    podupadlych linii :)  Dla mnie kontakt z koleja zaczal sie od wyjazdow do
    babci (Opole-Wroc-Glogow-Szprotawa). Szczegolnie interesuje mnie kolej
    jako pewien system - sterowanie ruchem, rozklady, infrastruktura (remoncik
    E30 Opole-Wr jest super-jakby specjalnie dla mnie:), a takze bolesna (dla
    PKP) sprawa finansowania przewozow. Co do ulubionych klimatow to przyznaje
    ze lubie podroze kiblami (wiem, ze zdarzaja sie tacy dziwni ludzie) i
    dwutorowe linie niezelektryfikowane (ten widok zawsze mnie lekko szokuje).
    Z sieci pkp zwiedzilem na razie niewiele (wiec duzo przede mna :)
    Mieszkam w Opolu (najblizsza st. Opole Wschodnie), studiuje elektronike na
    PWr, zaczne 4 rok.
    Pytania do Was juz niedlugo.

    Pozdrawiam wszystkich.

    Tomasz Ozon

    PS: jest to pierwszy moj post na grupy dysk. wiec nie wiem czy mam dobrze
    ustawione opcje w outluku np. kodowanie: ąężćńśół


     U mnie jest OK !





    Temat: IC Wawel


    | Nie spowdziewalbym sie jakiejs super poprawy, bo stan E30 jest kiepski,
    | a chyba zadnych wiekszych napraw nie planuja.

    Roboty sa planowane - okolo 30 km toru nr 1 do wymiany pomiedzy Opolem a
    Brzegiem.


    Jechałem wczoraj (21.04) Wawelem na trasie Berlin ZOO - Katowice.
    Trasę Berlin ZOO - Berlin Ostbf tuż przed Wawelem, po tym samym torze
    pokopnywał jakiś opóźniony IC. Wskutek tego wyruszyliśmy z ZOO
    z 10 minutowym opóźnieniem. W Katowicach było już tylko 5 min. do tyłu,
    ale odniosłem wrażenie, że rozkład jest bardzo napięty.

    PKP zrobiły miłą niespodziankę - jako że na święta jedzie więcej
    ludzi, Wawel liczył 9 wagonów. Wypełnienie ok. 80-90% i aż
    strach pomyśleć, w jakich warunkach jechalibyśmy w standardowym
    składzie (5 albo 6 wagonów). Czyli da się!

    torów za Rzepinem. Płaski teren, prosta linia, a pociąg wlecze się
    60-70 km/h przy ogłuszającym huku spod kół. Na odcinku
    Rudna Gwizdanów - Ścinawa jest nawet 50 km/h! Ciekawe, jak długo
    jeszcze szlaki inne niż E-20 i CMK pozostawione będą samym sobie,
    bez żadnych remontów...

    I jeszcze info z Gliwic: tor Zabrze - Gliwice już leży (bez trakcji) na
    nowym tunelu, tor Gliwice - Zabrze jeszcze leży na starym wiadukcie.
    Tunel jest już prawie cały przykryty - teraz zrobią pewnie tory
    bytomskie, później tor Gliwice - Zabrze wcześniej przerzucając
    z niego ruch na ten już gotowy.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta





    Temat: Archiwum sygnałów - logiczna sieć
    Servisco (obecnie DHL czy inna Poczta Niemiecka) swego czasu (może tak
    jest nadal) paczki z Wrocławia do Opola woziło przez sortownię w
    Gliwicach (a nie było wówczas A4 omijającej Opole) - firma owa, w
    odróżnieniu od pkpe -  kieruje się rachunkiem ekonomicznym - widocznie
    tak rzeczywiście się opłaca.
    Tak samo jak opłaca się DB wozić towary busami i ciężarówkami pod
    logiem Schenker.
    Ciekawe czy PKP Cargo pójdzie po rozum do głowy i część towarów - np
    wagon drzewa (jeśli to jest towar na jeden wagon) z Ełku do Olsztyna
    przewiezie własną, malowaną w barwy PKP Road ciężarówką.
    Autobusy PKP IC już mieliśmy




    Temat: [B-stok] Kolej czasu nie liczy


    http://tinyurl.com/4uqmo

    To nie żarty - na białostockich peronach PKP nie ma już zegarów. Wkrótce
    znikną w całym województwie! To genialny pomysł Haliny Kurzyny, szefowej
    podlaskich kolei  


    [...]


    Sprawcy całego zamieszania - dyrekcja PKP bagatelizuje problem. - Zegary
    kosztują i to ówny powód, że je zdejmujemy - mówi Halina Kurzyna. - Przez
    24 godziny pobierają prąd. Bardzo często wymagają konserwacji.


    Och, jak wiadomo, kazdy zegar ma potezny trojfazowy silnik o mocy 150 kW
    , w zwiazku z czym jego demontaz przyniesie faktycznie kolosalne
    oszczednosci na energii elektrycznej.
    Co za kosmiczna bzdura, Boze zloty. Rece i nogi opadaja.


    Dyrektor podlaskich kolei przypomina, że w tym roku nie otrzymała 4 milionów
    złotych dotacji. - Gdybyśmy mieli pieniądze, fundowalibyśmy różne rzeczy -
    dodaje z przekąsem, a nawet jest dumna, że to jej pomysł i pierwsza przeciera
    szlaki.


    Trzeba pania dyrektor zmartwic - nie jest pierwsza. Palme pierwszenstwa
    dzierzy ZPR z Opola. Bylo o tym, z reszta, na grupie jakis czas temu.


    Sprawdziliśmy. Utrzymanie jednego zegara kosztuje ...12 złotych miesięcznie:
    4 złote miesięczny abonament, a 8 złotych - konserwacja.


    Po porostu tego nawet komentowac nie ma jak ......

    Chwilami odnosze wrazenie, ze do kierownictwa PKP PR przeszly najwieksze
    tluki, tumany i bezmozgi z calego PKP, ze nabor do managementu tej firmy
    odbywa sie na zasadzie selekcji negatywnej. Zgroza.

    Pawel Niemczuk, Gliwice





    Temat: Szybkie polaczenie Katowice-Poznan i Katowice-Szczecin


    Przeciez wiesz, ze dla urzednikow z Warszawy, takie relacje jak Katowice
    - Poznan czy Katowice - Szczecin sa nieistotne. Wiadomo - po co
    ekspresy, czy IC dla jakiejs tam prowincji...

    Bo technicznie nie ma zadnych przeszkod, by trase Katowice - Poznan
    pokonac w 4 godziny. Z pewnoscia jest to mozliwe w realcji Szczecin -
    Poznan:

    + oczywiscie kilka minut postoju we Wroclawiu i mamy sumaryczny czas
    jakies 4:02-4:03.


    I tak oto stworzyles Andrzeju szybka relacje, która sprzeda sie lepiej
    zapewne niz InterCipy w relacji Katowice-Warszawa. Wystarczy ze bedzie
    jechac mniej wiecej tak:

    Kraków 6:30
    Katowice 7:30
    Gliwice 7:55
    Opole 8:40
    Wroclaw 9:40
    Poznan 11:30
    moze jeszcze kawaleczek - np. do Szczecina to by zdazyl wrócic

    Poznan 17:00
    Wroclaw 18:50
    Opole 19:50
    Gliwice 20:35
    Katowice 21:00

    I podobnie zaplanowany przebieg w relacji odwrotnej.

    Ciekawe, czy tzw. specjalisci od rozkladów jazdy w PKP wywodza sie z pilnych
    studentów ekonomiki transportu i pamietaja o podstawowych zalozeniach
    konstruowania rozkladów, uwzgledniajacych zalozenia logiczne? Wydaje mi sie,
    ze nie bardzo, raczej to jakas osla lawka.





    Temat: Pociąg Bytom-Gliwice do likwidacji
    Parę razy udało mi się jechać na tej trasie. I nigdy nie widziałem
    mniej niz 20 pasażerów. Często jest to własnie 30-50. Ale nie wiem jak
    na wszystkich kursach (pewnie takie pustawe też są).

    I tu zawalił KZK GOP, Marszałek i PKP. Wystarczyło sie dogadać z w
    sprawie wspólnego biletu i by się więcej pasażerów znalazło. Bo teraz
    kupienie miesięcznego opłaca się osobom mieszkającym/pracującym przy
    dworcach. Studentom politechniki też. Ale już jak ktoś ma dojeżdżać do
    pracy na strefę ekonomiczną w Gliwicach to musi kupić 2 bilety. A to
    się średnio opłaca...

    I przy okazji informacja dla autora artykułu. Wg projektu rozkładu,
    który można przejrzeć na stronie bahn.de pociągi nie zostaną
    zlikwidowane a zostanie ich liczba zmniejszona o 4 czy 5 w każdą
    stronę. Trochę szkoda. PKP mogłoby też pomyśleć nad przedłużeniem
    relacji do Strzelec Opolskich, Kędzierzyna czy też Opola.

    Jeżeli ktoś jest zainteresowany pozostawieniem liczby kursów tak jak

    Może to coś da. Warto chociaż spróbować.





    Temat: Od dziś nowy rozkład jazdy pociągów


    Tia,  w weekendy brak rannego połączenia z KK do Chałupek, ostatni pociąg
    z
    Nysy do KK po 16, ostatni pociąg z KK do Nysy o 18, zlikwidowane linie
    Opole-Biskupice i Nysa-Brzeg, połowa pociągów w (D) m.in. ostatnie i
    pierwsze na trasach KK-Opole i KK-Gliwice.  Siatka połączeń wspaniale jest
    dostosowana do potrzeb podróżnych... ;-/ I to tylko w samym opolskim.


    Już nawet zakładając, że PKP PR rzeczywiście musiał dokonać tych cięć żeby
    dofinansowanie pokryło deficyt, jest wręcz karygodnym, monopolistycznym
    zachowaniem, to że zaplanowane rozkłady tnie się na koniec negocjacji -
    gdyby w sierpniu PR powiedziała, że to uruchomi, tamtego nie, samorządy
    miałyby czas na takie ułożenie oferty wg. swoich potrzeb - a nie wg. modły
    tnących w PR, a takie wrażenie właśnie cięcia sprawiają.

    Mick M.





    Temat: (pyt) stacja Głuchołazy


    Na stacji Głuchołazy. Reszta to nie stacje, nawet nie leżą na liniach w
    kierunku Czech.


    Jak to? To do stacji Głuchołazy nie dojeżdża się od Nysy przez przystanki
    Głuchołazy Zdrój i Miasto? Przecież przed zawieszeniem tak jeździły pociągi z
    Nysy.
    Ja właśnie się zastanawiałem czemy pociągi z Opola do Czech nie zatzrymują się
    na Głuchołazy Miasto - mieliby mieszkańcy Głuchołaz (szczególnie studenci)
    dodatkowy dojazd do Opola oprócz autobusów. Ale wiem, że to nie dla ludzi z
    Głuchołaz te pociągi uruchomili - PKP ma ich w ębokim poważaniu.
    Tak samo z węzłowym Nowym Świątowem - od Gliwic i KK nie można się przesiąść i
    pojechać w Jeseniki, tylko trzeba do Nysy, ech głupota PKP...

    Pozdrawiam
    kruczek





    Temat: Ślązak co w nim słychać?


    Witam!
    Od 6 lat nie jechałem pociągiem i w końcu powiedziałem dość ;-) zostawiam
    autko w garażu i jadę cudowną PKP ;-).


    Nie wierze ;)


    Mam pytanko czy ktoś ostatnio podróżował Ślązakiem na trasie Zielona Góra -

    Kraków (piątek) Kraków -Zielona Góra (niedziela)? Jakie jest obłożenie (1
    klasa) czy przy piątku oraz niedzieli pełno studentów i tym podobnych? ;-)
    O
    której jest podstawiany w ZG i co go ciągnie?


    Obłożenie Ślązaka może Ciebie zaskoczyć, w każdym przedziale moga być osoby,
    przy samym Wrocławiu frekwencja powinna wynieśc ok. 60-80%.

    We Wrocławiu jest spora wymiana pasażerów.

    Natomiast powrót w niedziele z Krakowa, mogą być problemy ze znalezieniem
    miejsca siedzącego (serio!).

    Ślązak do samego Głogowa utrzymuje ok. 80% frekwencji, w dalszej drogi jest
    ok. 60%.

    Jeżeli chodzi o wrażenie prędkości, to najlepiej będzie na odcinku Wrocław -
    Opole (120 km/h), do samego Wrocławia różnie. Za Opolem do Kędzierzyna Koźle,
    to ok. 80-90km/h, Kędzierzyn Koźle - Gliwice 120 km/h, dalej to chyba 100 km/
    h. Niestety między Katowicami a Krakowem, średnia prędkośc to 50 km/h :(

    Ślązaka ciągnie zwyczajnie budyń PKP PR EP07-10xx





    Temat: Mniej pociagow - wiekszy komfort???


    "...Zakład Przewozow Pasazerskich PKP wprowadza te modyfikacje przede
    wszystkim dla poprawienia komfortu dojazdów pasażerów do pracy.
    ...
    nr. 3318 rel. Kedzierzyn - Katowice odj. 9.45 odwolany na odcinku
    Kedzierzyn - Gliwice

    nr. 215 rel. Gliwice (odj. 11.35) - Kedzierzyn odwolany na calej trasie.

    PKP nie uruchamia komunikacji zastepczej."

    Bez komentarza



    ale najwazniejsze, co zmienia ogolny sens, pominales. To sa zmiany
    czasowe, zwiazane z robotami mostowymi. Obowiazuja od 20 do 23
    sierpnia b.r.
    A pierwsze zdanie dotyczy zmiany rozkladu kilku pociagow:
    64326 odjazd z Opola o 11.59 zamiast 12.35
    223 przyjazd do Kedzierzyna 19.41 (obnecnie 19.35)
    220 odjazd z Kedzierzyna 18.06 (18.16)
    216 odjazd z Kedzierzyna 13.58 (13.55)

    Proponuje nastepnym razem czytac uwaznie, a potem dopiero cos pisac i
    komentowac, a nie wypisywac takie bzdety.

    Zdegustowany





    Temat: Nowy rozklad - KKozle
    Wczoraj mialem chwile aby obejrzec zmiany propononowane przez PKP.
    Na pierwszy rzut oka wyglada OK ilosc pociagow nie zmienila sie - ubyl Bolko
    przybyl pociag z Gorzowa do Przemysla.
    Jesli spojrzymy na terminy kursowania jest juz gorzej gdyz w wielu
    przypadkach skrocily sie terminy jazdy, o ile w D wszystko wyglada sensownie
    to juz
    w sobote nie dojedziemy o 6 do Gliwic
    a w niedziele z Katowic ostatni pociag odjezdza chwile po ... 18
    tradycyjnie w soboty nie ma skomunikowania na pociag do Chalupek (w tym i na
    nowy pociag do Bohumina) - pierwszy poranny pociag w tym kierunku odjezdza
    chwile po ... 14
    w C przedluzony do Kamienca zostal poranny pociag jadacy tylko do Nysy (co z
    tego jesli w Kamiencu utkniemy na wiele godzin)

    Planistom udala sie rzecz niebywala przy tej samej liczbie pociagow i w
    sumie niewielkich zmianach (ot w miejsce Bolka trzeba bylo 2 godz. wczesniej
    puscic pociag z Przemysla do Wroclawia) nagle pojawila sie ponad 5 godzinna
    dziura w wieczornych powrotach ze wschodu (lub absurdalna podroz z Gliwic do
    KKozla przez Opole)
    Dodatkowo planisci dazac za wszelka cene do ruchu cyklicznego doprowadzili
    do absurdu: o godzinach nieparzystych (zawsze oprocz 5 i 21) z Gliwic w
    kierunku KKozla jada 2 pociagi w odstepie 14 minut a w godzinach parzystych
    pociagi jada tylko w szczycie i tylko w D.
    Czy nie sensowniej byloby zostawic D tym pociagom ktore sa bisowane
    pociagiem dalekobieznym a zostawic pociagi ktore nie maja zadnej
    alternatywy - sczegolnie ten ostatni (21).

    Pzdr
    Rowert





    Temat: Ślązak co w nim słychać?


    Jeżeli chodzi o wrażenie prędkości, to najlepiej będzie na odcinku Wrocław -
    Opole (120 km/h), do samego Wrocławia różnie. Za Opolem do Kędzierzyna Koźle,
    to ok. 80-90km/h, Kędzierzyn Koźle - Gliwice 120 km/h, dalej to chyba 100 km/
    h. Niestety między Katowicami a Krakowem, średnia prędkośc to 50 km/h :(

    Ślązaka ciągnie zwyczajnie budyń PKP PR EP07-10xx


    Uściślając (choć szczególnie nie stanowi to tutaj istoty sprawy) pomiędzy
    Gliwicami a Rudą Chebzie w okolicy "tunelu", czyli tego ębokiego wiaduktu w
    kierunku Świętochłowic, jest od grudnia ub. r. tylko 80 km/h.

    ------
    Pozdr. Michał Chowaniec





    Temat: Wawa - Katowice... i malo dalej ...
    radekwad


     Tak przegladam nowy rozkald na bahn.de i widzie ze w nowym rozkadzie poza
    katowice z Wawy wjada tylko  3 EC (Praha Wieden Budapeszt) 2 IC ( Gliwice
    Bielsko) i trzy EX (Gliwice Bielsko)  znika wogole Wisla i popoludniowe
    polaczenia z Bielska . W sumie to to ostatnie mnie bardzo martwi bo czesto
    z
    niego  kozyustalem i mysle ze ten pociag mial sens  a szczegulnie w


    niedizele.

    Bo na PKP bardzo rzadko się zdarza, że jakiś pociąg jeździ tylko w
    niedziele - chyba Wetlina jest taka. W Czechach, na Węgrzech i Słowacji jest
    masę takich pociągów jeżdżących w piątek i niedzielę wieczorem bo wtedy są
    największe potoki pasażerów. U nas albo jeździ codziennie w tym w Boże
    Narodzenie i Wielkanoc z zapełnieniem 0,5% albo nigdy.

    Na pierwszy rzut oka widać, gdzie mogłyby jeździć takie dodatkowe pociągi.
    Generalnie na trasach, gdzie nie ma aż tak dużego popytu w dni powszednie,
    ale w weekendy jeździ dużo osób. Poza BB/Wisła - Warszawa, możnaby też
    wprowadzić np. Wawa - Działdowo - Brodnica - Grudziądz - Chojnice, Wawa -
    Iława - Malbork - Elbląg, Wawa - Lublin - Rozwadów - Rzeszów , Wawa - Łódź -
    Ostrów - Leszno - Zielona Góra, Wawa - Koluszki - Tomaszów - Opoczno -
    Końskie, Wawa - Radom - Skarżysko - Ostrowiec - Sandomierz -Dębica,
    Wawa - Częstochowa - Opole - Nysa - Kłodzko - Kudowa itp. Wyjeżdżałyby one z
    Wawy w 5 i 7 ok. 16-17, powracałyby w 1 i 6 rano ok. 8-9

    pozdrawiam aron





    Temat: Impreza w kotlinie Kłodzkiej


    Witam,

    EERT finalizuje umowę z PKP w sprawie uruchomienie pociagu specjalnego w
    dniach 4-8sierpnia 2003r.
    Planowana trasa przejazdu:
    Chabówka-Sucha Beskidzka-Skawina-Zator-Oświęcim-Katowice-Gliwice-Strzelce
    Opolskie-Opole (EP03-01+Ty2-911+3wagony sypialne+wagon barowy)
    Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki-Jaworzyna Śląska-Wałbrzych-Kłodzko
    Kłodzko-Kudowa Zdrój
    Kłodzko-Stronie Śląskie
    Kłodzko-Złoty Strok-Racibórz (Ty2-911+wagony towarowe)

    Racibóz-Rybnik-Żory-Pszczyna-Czechowice Dziedzice-Bielsko
    Biała-Wadowice-Kalwaria-Sucha Beskidzka-Chabówka(EP03-01+Ty2-911+3wagony
    sypialne+wagon barowy)

    Chabówka-Nowy Sącz-Chabówka (OKz32-2+[konfiguracja w takcie ustalania])

    Fotostopy w pociągach z  wagonami towarowymi i OKz32.


    Cena ? Cena ? I jeszcze raz cena ?





    Temat: Spis sekcji drużyn konduktorskich
    Witam!

    Proponuję sporządzić spis sekcji drużyn konduktorskich działających w ramach
    każdego Zakładu Przewozów Regionalanych.  Zapraszam do dopisywania kolejnych
    ZPR-ów i sekcji (prosiłbym po podawanie pełnych nazw bo np. sekcja Opole nie
    ma w nazwie ówne, a Szczecin ma) i ewentualną weryfikację wpisów. I prosze
    o nie wpisywanie sekcji drużyn PKP-IC.

    Jak już zbierzemy to wszystko w jedną całość to proponuję umiescić do u
    kogos na www o ile znajdzie się ktos chetny :-)

    Opolski Zakład Przewozów Regiolalnych:

    - Opole
    - Nysa
    - Kluczbork
    - Kędzierzyn Koźle

    Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalanych:

    - Jelenia Góra
    - Jaworzyna Śląska

    Zachodniopomorski Zakład Przewozów Regiolalnych:

    - Szczecin ówny
    - Stargard Szczeciński

    Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych:

    - Białystok
    - Czeremcha

    Kujawsko - Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych:

    - Inowrocław





    Temat: Impreza w kotlinie Kłodzkiej
    Witam,

    EERT finalizuje umowę z PKP w sprawie uruchomienie pociagu specjalnego w
    dniach 4-8sierpnia 2003r.
    Planowana trasa przejazdu:
    Chabówka-Sucha Beskidzka-Skawina-Zator-Oświęcim-Katowice-Gliwice-Strzelce
    Opolskie-Opole (EP03-01+Ty2-911+3wagony sypialne+wagon barowy)
    Opole-Nysa-Kamieniec Ząbkowicki-Jaworzyna Śląska-Wałbrzych-Kłodzko
    Kłodzko-Kudowa Zdrój
    Kłodzko-Stronie Śląskie
    Kłodzko-Złoty Strok-Racibórz (Ty2-911+wagony towarowe)

    Racibóz-Rybnik-Żory-Pszczyna-Czechowice Dziedzice-Bielsko
    Biała-Wadowice-Kalwaria-Sucha Beskidzka-Chabówka(EP03-01+Ty2-911+3wagony
    sypialne+wagon barowy)

    Chabówka-Nowy Sącz-Chabówka (OKz32-2+[konfiguracja w takcie ustalania])

    Fotostopy w pociągach z  wagonami towarowymi i OKz32.





    Temat: slynna "czarna lista"


    | Kędzierzyn - Gliwice
    | - wystarczyłoby połączyć to w jedną relację z Kędzierzyn-Wrocław, od
    | razu by
    | frekwencja wzrosła, no ale cóż oni wolą dotacje niż pieniądze z biletów

    Dokładnie... niedawno jadąc z Wrocławia do Gliwic zauważyłem, że od Opola
    kierpoć jest ten sam, i razem z pasażerami przechodzi do innego składu.
    Bo przecież "niedasie" jechać tym samym, jeszcze przybędzie pasażerów...
    pomyśleć, że kiedyś z Wrocławia osobówką można było nawet do Bytomia
    dojechać...


    To nie jest takie "hop-siup". Pojedzie ten sam skład to nagle się okaże, że
    na mniej frekfencyjnym odcinku zamiast jechać oszczędny skład - jedzie za
    długi, a pociąg ląduje na czarnej liście najmniej frekfencyjnych. Dzielenie
    relacji w niektórych przypadkach pozwala zaoszczędzić trochę grosza -
    kiedyś IRiPK zdaje się obliczył, że dodatkowy wagon za km kosztuje rocznie
    xxx zł (szukaj w archiwum PMK), a więc to czy go puścić, czy pojechać
    osobnymi pociągami jest dylematem.

    Dodam tylko, że odłączenie niepotrzebnych (przyłączenie potrzebnych)
    wagonów trwa w warunkach PKP zbyt długo, aby się to opłacało.

    Dodatkowo wchodzi problem obiegu składów - rozdzielone mogą pojechać o tej
    porze co trzeba i wrócić na początki obiegów, razem może być to trudniejsze
    lub niewykonalne przy zachowaniu godzin rozkładowych.

    Mick M.





    Temat: EC Hamburg - Krakow


    Widzialem kiedys zdjecie przdstawiajace ten pociag na stacji Guben.
    Nazywal
    sie (nie wiem czy oficjalnie czy zwyczajowo) "fliegende Schlesier" czyli
    "latajacy Slazak".


    Z tym "latajacym slazakiem" masz racje, jeszcze raz zobaczylem roklad jazdy
    z 1937 r. i to jest nieprawdopodobne jak on wlasciwie na te czasy pedzil.
    Planowy kurs byl Berlin-Bytom z postajami we Wroclawiu, Opolu, Kedzierzynie
    i Gliwicach.
    Berlin-Wroclaw bez stopow 2h 40'.
    Czy bedzie to kiedys jeszcze mozliwe?
    Linia przez Zielona Gore byla tez wolniejsza niz przez Zagan, ale mimo tego
    pociag jechal 4h 45 z wroclawia do berlina!
    Co do tego dziwnego pomyslu z EC przez Cottbus i Zagan, tez mi sie troche
    dziwne zdaje, zeby ten pociag to linia jechal. Przy wczesniejszych ciecach
    PKP na linii do Legnica jest to malo prawdopodobne, ale tak stalo w gazecie
    i na stronie i chyba cos w tym musi byc, bo glupot by nie pisali.
    Pozdrowienia
    Krystain





    Temat: Gwarkowa alternatywa - proba generalna


    ale na E30 coś się dzieje jakies prace albo coś bo wszystkie pociągi
    sa opóźnione 20-30min w Katowicach/Gliwicach, punktualnego w tym
    rozkładzie jeszcze nie widziałem. w poprzednim jeźdizły planowo a
    teraz według rozkładu nie jadą az tyle szybciej żeby takie opóxnienie
    mogło powstać.


    Jakos dziwnym trafem w poprzednim rozkladzie jazdy (tak powiedzmy od
    03.2004) nauczylem sie wychodzic na pociag z K-Kozla do Katowic w polowie
    odstepu czasowego miedzy kolejnymi pociagami, np. na Bolka na 8.40 (planowo
    8.24) na Zamosc na 13.50 (planowo 13.29) i jakos zawsze zdazylem (na ten
    poprzedni).

    Teraz IMHO moze byc troche lepiej (przynajmniej w ruchu lokalnym) gdyz PKP
    przewidzialo na kazdej stacji (Opole, K-Kozle) 15 min dodatkowego postoju.

        Pzdr
        Rowert





    Temat: Plan Kędzierzyna Koźla


    Witam!!!

    Jestem zainteresowany koleją,szczególnie woj.opolskiego.
    Poszukuje plan schemat stacji Kędzierzyna Koźla,Nysy i Strzelec Opolskich
    wciąż szukam juz od 3 lat
    i nadal nie otrzymałem od nikogo.
    Również poszukuje materiały na relacji Kędzierzyn K.-Kluczbork.
    Dziekuje Serdeczenie i Pozdrawiam z Gliwic.


    polecam:

    http://www.k-k.pl/dokumenty/pkp.html

    pozdrawiam

    Rollandus





    Temat: KKA na Leszno - Wolsztyn... mega-przegięcie


    Acha, no to zobaczymy jak bedzie. Tworcy KW odgrazaja sie, ze w Wielkopolsce
    bedzie 17 zmodernizowanych 20xx... Moze ustalenia zmieniono, a bialostocka
    strychnina faktycznie tylko na wypomozkach?


    Na chwile obecna znane sa przydzialy pierwszych trzydziestu jednostek i nigdzie
    nie ma nawet wzmianki o Poznaniu. Zreszta, niby z jakiej racji spolka nie
    bedaca spolka z rodziny PKP SA mialaby dostac tabor modernizowany za gruba
    kase, ktora od KW nie wplynela?
    PR Opole tez chcial te jendostki, ale na chcieniu sie skonczylo. Bydgoszcz
    podobnie...


    Troche deptalem i wiem o co chodzi. To bylaby jeszcze gorsza prowizorka, niz
    "zajezdnia" na Wojtowej Wsi w Gliwicach...


    Nie "bylaby", ale jest. Tam sie wykonuje jakims cudem PK, PO i Bog wie co
    jeszcze.

    DF





    Temat: Praszka-Wielun, Olesno?
    Witam !

    Z tego co pamiętam to początkowo cała linia była wąskotorowa (750 lub 760
    mm). Po I WŚ część lini (Wieluń - Praszka ) znalazła się w granicach Polski,
    natomiast odcinek Praszka - Olesno w granicach Prus. Odcinek polski pozostał
    wąskotorowy, a odcinek Pruski przebudowano na tor 1435 mm. Po II WŚ cała
    linia znalazła się w polsce i były nawet plany by przerobić ją na 1435 mm.
    Niestety tylko plany. Ruch na odcinku wąskotorowym zawieszono w 1987 r.,
    natomiast odcinek Olesno - Praszka dla ruchu pasżerskiego w 1993 r. Więcej
    informacji znajdziesz tutaj
    http://www.kolej.one.pl/stacja.php/id/559/okno/start

    PS. Od siebie mogę dodać że z odcinka wąskotorowego pozostał chyba jedynie
    ten parowóz z wagonem (Px48-1770 + 1Aw) w Praszce (nie licząc budynków). A
    na odcinku normalnotorowym widziałem ubytki w torze i kilkumetrowe brzózki
    na środku toru.

    PS 2. Jest to chyba jedyna wąskotorówka PKP na terenie obecnego województwa
    Opolskiego (jeżeli liczyć wszystkie ubiegłe granice województwa, to łapałaby
    się jeszcze kolejka Racibórz Markowice - Gliwice Trynek)





    Temat: trójtonowy dźwięk zapowiedzi dworcowe j...


    | Jak chcesz oryginał to kup sobie scalak SAB600. Kosztuje chyba kilka zł.
    | Zbyszek

    | A masz może jakiegoś data-sheeta do tego scalaka?

    Mówisz i masz
    http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/elenota/Infineon/sab0600.pdf
    Zbyszek


    spodziewalem sie ze to bylo zrobione na tranzystorach a tu taki szok uklad
    scalony i to znakomitej firmy Siemens AG :D PKP codziennie zaskakuje
    Jakby ktos wiedzial gdzie to mozna kupic to ja chce :)
    (Opole/Wroclaw/Katowice/Krakow)

    pozdr
    Tomek





    Temat: Zmiany w rozkładzie są konieczne


    ...  Wiem, że gdyby nie oni, to na Opolszczyźnie nie byłoby od
    nowego rozkładu kilku linii kolejowych. Z tego co wiem, wprowadzenie
    nowego
    rozkładu na Opolszczyźnie przyniosło więcej plusów niż minusów.
    ...
    Mam propozycję: jeśli
    wiesz jak zrobić lepiej rozkład niż 'fachowcy' z PKP i Panowie z
    Instytutu,
    ułóź rozkład Twoich marzeń a propozycję możesz przesłać. Ludzie z
    Instytutu
    czekają na opinie.


    No wiec chcialbym podeslac kilka uwag Panom z IRiPK (Opolszczyzna) (chodzi o
    uwagi opisane przeze mnie i Kolegow na tej liscie, patrz poprzednie posty
    dotyczace Kedzierzyna, Krakowianki, Opola, stalych opoznien na linii
    Gliwice - Katowice).

    Niestety prasa podaje tylko adres poczty zolwia, a normalnego e-maila
    nigdzie nie moge znalezc.

        Pzdr
        Robert





    Temat: SKM dojedzie do Prabut i Iławy


    [CIACH]
    Nie wiem, ale mam ostatnio wraÂżenie, Âże
    SKM = da siĂŞ

    co o tym sÂądzicie?
    jedrek


    I chyba na tym powinna polegać konkurencja. Tylko żeby pasażer mół kupić  
    jeden bilet i nie martwić się czym jedzie i czy ma właściwy bilet.  
    Przepraszam że  wrzucę tutaj przykład jak to na śląku nie byłko jeszcze  
    KZK GOP i każda zajezdnia miała swoje bilety. To była paranoja. W  
    zależności od autobusu inny bilet.

    Niech w Polsce jest nawet 20 prywatnych profesjonalnych firm  
    organizujących przewozy pasażerskie i mogę się założyć że tam gdzie PKP  
    mówi że się "nie da" wrócił by ruch pasażerski. Dlaczego ktoś zlikwidował  
    np. Gliwice Bytom, Opole Kluczbork ? Przecież to jest niemożliwe żeby nie  
    było zapotrzebowania na przewozy na tych liniach. No ale do tego są  
    potrzebni ludzie którym na tym zależy którzy liczą każdą złotókę zysku  
    którzy potrafią powiedzieć da się.

    Pozdrawiam
    DS





    Temat: PKS czy PKP


    witam,
    jutro rano musze być w Opolu. Taniej jest PKSem czy pociągiem?


    PKP

    Wrocław ówny ---Opole ówne
    osobowy, klasa 2

    13,10 - ewentualne zniżki

    www.rozklad.pkp.pl





    Temat: PKS czy PKP


    PKP

    Wrocław ówny ---Opole ówne
    osobowy, klasa 2

    13,10 - ewentualne zniżki


    dzieki. nie działała strona PKP (przeciązony serwer czy coś), a musiałam
    szybko to wiedzieć





    Temat: [CD] Głuchołazy nowe pociągi
    a najlepsze bedzie połaczenie:
    Opole ówne - Głuchołazy
    jedno województwo:)
    zapraszam do spawdzenia w rozkładzie pkp.
    moze ktos tez sparwdzi cene takiego biletu?




    Temat: Gwarkowa alternatywa - proba generalna


    Teraz IMHO moze byc troche lepiej (przynajmniej w ruchu lokalnym) gdyz PKP
    przewidzialo na kazdej stacji (Opole, K-Kozle) 15 min dodatkowego postoju.


    ale to nie w pospiechach.
    dziś Nex w Katowicach +10
    Bolko w Gliwicach +30





    Temat: PIC tnie dalej


    A teraz w weekendy potoki do Strzelc sa?


    W czerwcowy "Piracki" weekend jechałem trasą Gliwice - Strzelce - Opole z
    międzywysiadką w Pyskowicach w dodatku. I bynajmniej nie obijałem się po
    pustym kiblu jak ... po pustym sklepie. To samo a w tym ostatnim wypadku
    nawet zdecydowanie lepiej było w kiblach Opole - Jelcz oraz Jelcz - Wrocław,  
    które w przypadku przechwycenia dowozowych pośpiechów przez PIC czeka ten sam
    los co i kible do Strzelc.


    No pewnie ze tak. Ale kto zabrania PKP-PR sie reklamowac i wyslac
    rozdawaczy ulotek ze swoim rozkladem na dworzec busow?


    To byłoby równie absurdalne jak obecnie byłoby absurdalne rozdawanie
    busiarskich ulotek na dworcach PKP w Opolu czy Gliwicach aby pasażerowie
    wysiadający z "Krakowianki" nie wsiadali w kibel do Jelcza, Lublińca czy
    Strzelc, tylko skorzystali z busa. Zwłaszcza że większość z nich ma już
    bilety PKP PR (P+O) do docelowej miejscowości, wystawione w Kołobrzegu lub
    Krakowie.


    | Podobnie nikt kto chce dojechał z Warszawy do Kraśnika nie będzie szukał
    | szynobusa w Lublinie, skoro już dojechał tam nie jak dziś pośpiechem, lecz
    | busem.

    Najprawdopodobniej pojedzie z Warszawy do Krasnika busem bezposrednim.


    O ile na najbliższy bezpośredni bus z Warszawy do Kraśnika nie przyjdzie mu
    czekać 2 godzin, za to za 5 minut ma odjechać bus z Warszawy do Chełma przez
    Lublin. Wtedy całkiem prawdopodobne że wybierze kurs z przesiadką w Lublinie,
    oczywiście już nie w pociąg.


    Nie bede mogl rozwinac takiej wspolpracy, poniewaz jak juz pisalem w
    razie opoznienia pociagu nie moglbym na niego czekac


    Fakt, nie pomyślałem o tym. Jak również o tym że tym bardziej ICek nie będzie
    czekał na busa opóźnionego wskutek złych warunków atmosferycznych lub korka
    na drodze spowodowanego wypadkiem. Z tym pierwszym co prawda poradziłbyś
    sobie nadrabiając w dogodniejszych miejscach przedzając na trzeciego na
    podwójnej ciągłej, a z tym drugim - jadąc objazdem wiodącym polnymi drogami -
    ale najpewnie wymuskani pasażerowie pICu nienawykli do takiej jazdy
    zarzygaliby ci busa ;-( Czy wzorem peerelowskiego LOT-u rozdajesz pasażerom
    torebki przed wyruszeniem w trasę? :-P

    Tomek Janiszewski





    Temat: Opole ekrany dźwiekochłonne
    http://www.nto.pl/

    Jestem jak najgorszego zdania o tej instytucji, PKP tylko pozoruje
    działania - mówi gorzko Marek Budziński, mieszkaniec Zaodrza.
    Problem dotyczy linii kolejowej Opole - Wrocław, a konkretnie chodzi o
    odcinek pomiędzy stacją Opole ówne a Opole Zachodnie. - Nadmierny hałas
    nie daje nam normalnie żyć - narzeka Waldemar Pudełko z ul. Morysa.
    Jego poziom przy ruchliwej ulicy wynosi około 80 decybeli. Poziom hałasu
    przekraczający 60-65 dB jest już szkodliwy dla zdrowia. Tymczasem badania
    wykazały, że hałas z pociągów pędzących przez Zaodrze przekracza
    dopuszczalne normy aż o kilkanaście decybeli! (ponad 70). Pomiary wykonała
    na zlecenie ratusza firma ECO-Plan. Najgorzej jest przy ul. Morysa i
    Wyczółkowskiego. Tam kilkanaście domów stoi zaledwie o kilkadziesi?t metrów
    od linii kolejowej. - Nadmierny hałas odczuwalny jest także na innych
    ulicach naszej dzielnicy. Pękają ściany, ludziom grożą nerwice - mówi
    Budziński.
    Właściciele domów od kilku lat domagali się od PKP postawienia ekranów
    dźwiękochłonnych. W ubiegłym roku wydawało się, że dopięli swego. Kolej
    dostała nakaz ich budowy od wojewody i zobowiązała się, że do grudnia 2005
    r. dostarczy dokumentację techniczną ekranów do urzędu wojewódzkiego.
    Dokumentów nie ma.
    - Wyślemy upomnienie, potem kolei grozi grzywna - informuje Eugenia
    Zawadzka, dyrektor wydziału ochrony środowiska w urzędzie wojewódzkim. - Nie
    wyobrażam sobie, aby tych ekranów nie było w 2006 r., do czego kolej
    zobowiazaliśmy.
    Czy tak sie stanie? Na to pytanie Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy
    wrocławskich PKP Polskich Linii Kolejowych nie potrafił odpowiedzieć, ale

    dla nas utrzymanie dopuszczalnych norm hałasu. Taki efekt mogą zagwarantować
    ekrany, lecz również rozwiązania organizacyjne np. zmiana w prowadzeniu
    ruchu pociągów".
    - Dziwne, wygląda na to, że znów chce się kolej od tych ekranów wymigać -
    puentuje gorzko Pudełko.





    Temat: Zmiany od 1.02.2004 na Opolszczyźnie
    Zmiany w rozkładzie jazdy PKP 2003/2004 od 2 luty 2004

    Nowe pociągi:
    Opole 11.50- Brzeg kursuje w dni nauki szkolnej
    Opole 15.21-Brzeg kursuje w od 15.II oprócz wakacji i 7-13.IV w B
    Brzeg 7.02-Opole kursuje w od 16.II oprócz wakacji i 9-14.IV w E
    Brzeg 9.33- Opole kursuje w dni nauki szkolnej
    Kluczbork 7.03- Namysłów 7.45 kursuje w dni nauki szkolnej
    Śnieżka Kraków- Jelenia Góra- Kraków przez Nysę i Kędzierzyn Koźle

    Skrócone relacje:
    Tarnowskie Góry- Namysłów 9.06 pojedzie w rel. Tarnowskie Góry-Kluczbork 8.22

    Zmiana terminu:
    Nysa 6.00-Głuchołazy i Głuchołazy-Nysa 7.14 z codziennie na D i 1.XI
    Nysa 14.32- Kędzierzyn z E na D
    Wrocław 20.52 –Kędzierzyn 22.56 na odc. Opole-Kędzierzyn z codziennie na D

    Zmiana rozkładu:
    Opole 4.58- Wrocław zmiana na Opole 5.04-Wrocław w D a Opole 6.59-Wrocław w C
    Gliwice-Kędzierzyn 8.01 na 7.52
    Kędzierzyn 15.02- Gliwice na 15.04
    Tarnowskie Góry -Opole 7.25 zmiana od Fosowskiego 6.58 (+5 min)- Opole 7.30
    Częstochowa-Opole 16.32 zmiana od Fosowskiego 15.58 - Opole 16.31
    Tarnowskie Góry-Opole 18.29 zmiana od Fosowskiego 17.58 - Opole 18.30
    Opole 16.30- Tarnowskie Góry na 16.28
    Opole 19.25- Tarnowskie Góry na 19.28
    Nysa 5.20- Opole 6.40 na Nysa 5.23- Opole 6.42
    Nysa 6.10- Opole 7.30 na Nysa 6.13- Opole 7.32
    Nysa 7.30- Opole 8.54 na Nysa 7.33- Opole bez zmian
    Nysa 11.40- Opole 13.02 na Nysa 11.42- Opole bez zmian
    Opole 5.37-Nysa 7.13 na Opole 5.41-Nysa 7.16
    Opole 9.07-Nysa 10.29 na Opole 9.09-Nysa 10.28
    Opole 13.05-Nysa 14.27 na Opole 13.08-Nysa bez zmian
    Opole 16.14-Nysa 16.41 na Opole 16.20-Nysa 17.39
    Opole 19.55- Nysa 21.22 na Opole 19.21-Opole 20.40
    Namysłów 5.06-Wrocław 6.31 na Namysłów 5.11- Wrocław bez zmian
    Kluczbork 14.43-Wrocław na 14.33
    Kluczbork 20.43-Wrocław na 20.33
    R+ Stobrawa Wrocław- Kluczbork 17.06 na 17.07 dodatkowy postój w
    Domaszowicach o 16.46
    Jelenia Góra/Wrocław-Lublin dodatkowy postój w Wołczynie 0.50
    Gliwice- Opole 8.47 na 8.41
    Kędzierzyn 8.08-Opole 8.54 na Kędzierzyn 8.03-Opole 8.49
    Wrocław 7.32-Brzeg i Brzeg –Kędzierzyn 9.56 pojedzie w jednej relacji Wrocław
    7.42-Kędzierzyn 9.56 przez Brzeg 8.23/8.39 i Opole 9.14/9.14 bez postoju w
    Przyworach i Jasionie
    Wrocław 11.57-Kędzierzyn 14.09 na Wrocław 11.54-Kędzierzyn 13.56 (Opole
    13.12/13.13)
    Wrocław-Gliwice przez Opole odj. 18.11 na 18.19
    Opole 18.18-Kędzierzyn na 18.13
    Kluczbork 5.32-Ostrów Wlkp. na 5.40 (od Krzywizny do Kostowa po torze
    niewłaściwym)
    Kluczbork 14.32-Ostrów Wlkp. na 14.40 (od Krzywizny do Kostowa po torze
    niewłaściwym)





    Temat: Zwykle info ze Slaska
    Niedawno zamiescilem zdanie ze na odcinku Gliwice - Katowice ilosc pociagow
    kursujacych z opoznieniami ponizej 5 minut nie przekracza 10%.

    Dzisiaj zdanie to moge poprzec konkretnymi przykladami. Dane dzisiejsze.
    Poc. 3803 () - Katowice - Gliwice - Kedzierzyn - () +11
    Poc. 64224 Opole - Kedzierzyn +6
    Poc. 214 Kedzierzyn - Gliwice ? - na polaczenie nie zdazylem +32
    Poc. 29 Katowice - Gliwice +11
    Poc. 38103 () - Katowice - Gliwice - () na wstepie +10
    Poc. 30 Gliwice - Katowice na wstepie +35
    Poc 83102 () - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5
    Poc. 8302 () - Kedzierzyn - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5
    Poc. 46335 Gliwice - Opole na wstepie +20
    Poc. 3323 Katowice - Gliwice +5
    Poc. 221 Gliwice - Kedzierzyn +12
    Poc. 221 Kedzierzyn - Jelenia Gora na wstepie +8
    Poc. 3701 () - Katowice - Kedzierzyn - () na wstepie +10

    Okreslenie na wstepie - oznacza ze rzeczywiste opoznienie moglo (znacznie)
    wzrosnac (dluzej nie czekalem).

    Kursowania pociagow w dniu 20.12.2001 z odchylkami do 5 minut na terenie
    Slaska nie stwierdzono.

    Nie stwierdzono tez istotnych powodow opoznien typu roboty drogowe,
    wpadniecie pod pociag, pekniecie szyny/ trakcji.

    Dopuszczalne odchylenie wzorca pomiaru czasu (mojego zegarka) z czasem
    oficjalnym nie przekracza 4 sekund.

    Niestety nie moglem ocenic kursowania porannych pociagow na linii Gliwice -
    Katowice, gdyz jak tu juz wczesniej stwierdzono w godzinach (pozno)
    porannych PKP nie przygotowalo dla pasazerow oferty przewozowej. A z oferty
    przewozowej Katowice - Tychy (miasto nie browar) PKP wycofala sie juz dosc
    dawno.

        Pozdrawiam
        Rowert

    PS
    Jak juz wspomniano odcinek Gliwice - Katowice (przez Tychy) zmuszony bylem
    pokonac autobusami WPK. Tu tez stwierdzono 17 minutowe opoznienie. Przyczyna
    tego opoznienia byla dosc dobrze zdefiniowana i niezalezna od przewoznika:
    - roboty drogowe (remont wiaduktu) na wylocie Tych
    - powazny wypadek drogowy





    Temat: Ganie, ale i chwale nasze kochane PKP
    W poniedzialek wracalem z przedluzonego dlugiego weekendu ;) do
    domciu. Nabylem stosowny (a nawet bardziej, bo planowalem jazde p.
    Strzelce) bilet Krynica - Tarnow - Krakow - Kedzierzyn - Opole.
    Calosc - 404 kilometry - osobowymi, czytaj: kiblami :-D
    Do Krakowa dotarlem bez przygod. Z grodu Kraka wyjechalem poc.
    3434/3435, liczac na przesiadke w Katowicach na osobowy 35 do Gliwic i
    dalej 46337 do Opola. Tyle tytulem wstapu.
    Niestety, 3434/5 doznal ok. 15 minutowego opoznienia. Oczywiscie,
    zglosilem kondiemu chec przesiadki, ale w Katowicach nie raczyli
    przytrzymac 35 (a braklo jakos 8 minut). Poszedlem do informacji celem
    uzyskania zezwolenia na kontynuowanie podrozy posp. 14105 do Gliwic,
    dalej wg planu pierwotnego. Pan odeslal mnie do starszego kasjera
    (BTW, dlaczego na kazdym wiekszym dworcu te sprawy zalatwiane sa w
    roznych miejscach - a to kasa, informacja, dyzurny...). Mila pani
    wziela bilet i zaczela wydzwaniac. Po paru minutach otrzymalem
    odpowiedz odmowna. Okazalo sie, ze osoba odpowiedzialna za to, nie
    wydala mi zezwolenia na przejazd bez doplaty. Ciekawe, czy to ta sama
    osoba, ktora nie przytrzymala skomunikowania?
    Czy PKP (a scislej ZPR w Katowicach) naprawde zbankrutowalby, gdyby
    nie dostal tych 3 zlotych doplaty?
    Nic to, wsciekly nabylem jednak doplate i dojechalem do Gliwic.
    Wsiadlem w 46337. 18.50, a my wciaz stoimi. Z megafonu pada zapowiedz:
    "poc. osobowy do Opola z przyczyn technicznych odjecdzie dzisiaj z
    10-minutowym opoznieniem". Po chwili "z przyczyn technicznych pociag
    osobowy do Opola dojedzie tylko do stacji Toszek. Podrozni udajacy sie
    do Opola _przejda_ na peron 4". Po paru minutach wjechal osobowy 223
    Katowice - Kedzierzyn, zapowiadany jako "pociag osobowy z Katowic do
    Opola p. Kedzirzyn Kozle". W Kedzierzynie po zmianie druzyny
    trakcyjnej niezwlocznie odjechalismy do Opola. Jako osobowy - co
    ciekawe, z numerem 46337 - czyli tego dnia jechaly dwa pociagi o tym
    samym numerze: Gliwice-Toszek i Kedzierzyn-Opole.
    W Opolu bylismy juz o 20.40, czyli zaledwie 40 minut po planowym
    przyjedzie pociagu p. Strzelce. Duze brawa, za tak sprawne
    zorganizowanie objazdu. Dodam tylko, ze do Opola 446337 dojechalo 16
    osob.
    Acha, przyczyna calego zamieszania bylo ponoc drzewo, ktore spadlo na
    tory, zrywajac przy tym siec.




    Temat: Zwykle info ze Slaska


    Niedawno zamiescilem zdanie ze na odcinku Gliwice - Katowice ilosc pociagow
    kursujacych z opoznieniami ponizej 5 minut nie przekracza 10%.

    Dzisiaj zdanie to moge poprzec konkretnymi przykladami. Dane dzisiejsze.
    Poc. 3803 () - Katowice - Gliwice - Kedzierzyn - () +11
    Poc. 64224 Opole - Kedzierzyn +6
    Poc. 214 Kedzierzyn - Gliwice ? - na polaczenie nie zdazylem +32
    Poc. 29 Katowice - Gliwice +11
    Poc. 38103 () - Katowice - Gliwice - () na wstepie +10
    Poc. 30 Gliwice - Katowice na wstepie +35
    Poc 83102 () - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5
    Poc. 8302 () - Kedzierzyn - Gliwice - Katowice - () na wstepie +5
    Poc. 46335 Gliwice - Opole na wstepie +20
    Poc. 3323 Katowice - Gliwice +5
    Poc. 221 Gliwice - Kedzierzyn +12
    Poc. 221 Kedzierzyn - Jelenia Gora na wstepie +8
    Poc. 3701 () - Katowice - Kedzierzyn - () na wstepie +10
    Okreslenie na wstepie - oznacza ze rzeczywiste opoznienie moglo (znacznie)
    wzrosnac (dluzej nie czekalem).

    Kursowania pociagow w dniu 20.12.2001 z odchylkami do 5 minut na terenie
    Slaska nie stwierdzono.


    Ja dzis bylem na stacji i opoznione byly pociagi dalekobiezne, natomiast:
    -pociag do Koluszek 10.53 odjechal +4 z powodu spoznienia Slazaka
    -pociag do Cz-wy 11.19 odjechal +2
    -pociag z Katowic 10.27 +15
    -Pociag z Katowic 11.30 +5
    Sroda:
    -15.29 Zawiercie planowo
    -15.25 Zawiercie +4 z powodu opoznionego Swiatowida
    W poniedzialek :
    -6.40 z Cz-wy planowo
    -6.59 Cz-wa +10
    -7.00 Zawiercie planowo
    -Zawiercie z 14.03 planowo
    -przyjazd pociagu z Katowic 16.41 +4
    Jak wiec  widzisz, podczas moich obserwacji na 11 pociagow spoznione, wg
    definicji PKP, byly 2.
    Chodzi mi tylko o pociagi lokalne.

    Nie stwierdzono tez istotnych powodow opoznien typu roboty drogowe,
    wpadniecie pod pociag, pekniecie szyny/ trakcji.


    Czesc niewielkich opoznien byc moze bierze sie z w powodu wprowadzenia w
    ostatnim czasie kilku ograniczen czasowych, np. na moscie w Rudzie Slaskiej, w
    Swietochlowicach kolo dawnego posterunku, w Katowicach Zalezu na moscie nad
    ulica Bochenskiego.





    Temat: czy górnik nadal zostaje w opolu?


    czy IC górnik bedzie dalej kursował na trasie opole-warszawa-opole?
    i jeżeli mógłbym prosić o godzinki

    pozdrawiam

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/use


    net/

    PKP - wraca Opolanin... tyle ze o dziwnych godzinach, ale przynajmniej
    wreszcie bedzie jakies bezposrednie polaczenie z trojmiastem (w wakacje).
    --------------------------
    z grupy pl.regionalne.opole:

    NTO:

    W obowiązującym od 14 grudnia nowym rozkładzie jazdy PKP zabraknie na Opol
    szczyźnie kilku połączeń. Wróci natomiast
    dobrze wszystkim znany ekspres "Opolanin".

    poinformował o nowych zmianach w rozkładzie:
    - "Opolanin" zastąpi Inter City "Górnik", który nie cieszył się dużym zain
    teresowaniem pasażerów z Opola i Gliwic -
    przyznał Andrzej Szwed.
    Ekspres będzie wyjeżdżał z Opola o godzinie 6.59, a do Warszawy będzie doc
    ierał o 11.10. W okresie wakacyjnym Opolanin
    pojedzie do Gdyni (przyjazd 15.55). Dzięki temu Opole uzyska połączenie z
    Trójmiastem.

    Godziny kursowania "Opolanina" budzą ogromne wątpliwości. Ekspres stanie się
    mało przydatny dla osób, które w sprawach
    zawodowych udają się do stolicy na jeden dzień. Do Warszawy przyjeżdża po
    prostu za późno i za wcześnie wraca.
    - Rzeczywiście godziny kursowania mogą wydać się mało korzystne - mówi And
    rzej Szwed. - Jednak decyzja w sprawie
    "Opolanina" zapadła w warszawskiej spółce Inter City, a nie w Opolu - zast
    rzega.
    - Spółka Inter City postawi swoich klientów przed koniecznością korzystania
    z aut. Bo "widzimisię" PKP IC nie spowoduje
    zmiany pory konferencji, spotkań w Warszawie z godziny 10 lub 11 na 12 - u
    waża Stanisław Biega, wiceprezes Biura
    Koordynacji Komunikacji Autobusowej i Kolejowej Instytutu Rozwoju i Promocji
    Kolei.





    Temat: Podsudecka


    Witam
    Wczoraj wracałem do gliwic z Kłodzka Podsudecką i kilka spostrzeżeń:

    - myslałem, że w tych ochłapowych połączeniach Nysa-Kamieniec Z. nikt nie
    jeździ, ale zdziwiłem się, że szynobus przyjechał do KZ z wszystkimi miejscami
    zapełnionymi i tak samo odjechał do KK, w Nysie część ludzi wysiadła, ale do
    godz. odjazdu ponownie się zapełnił. Debile z PKP od lat chcą tą linię
    zniszczyć, a Ci durni pasażerowie wciąż tam jeżdżą... taki jest wniosek widząc
    zniszczony potencjał tej linii, brak bezpośrednich pociągów Kraków/Katowice -
    Kudowa Zdr./Stronie Śl./Jelenia Góra (nawet teraz w sezonie!). Widać taż, że
    linia potrzebna jest także w ruchu lokalnym (obok nas jechała dziewczyna z
    Kłodzka do Prudnika, no mistrzostwo świata, jednym z dwóch połączeń dziennie,
    gdzie jest kilka autobusów, zresztą przez telefon mówiła komuś o powrocie
    autobusem do Kłodzka - zapewne o innej porze niż oferta PKP...).
    Czy naprawdę dwa samorządy: opolski i dolnośląski nie moga dojśc do
    porozumienia, tak by szynobusy jeździły na odcinku Nysa-KZ w sile przynajmniej
    6 par dziennie (przecież mogłyby naprzemiennie być relecje KK-KZ/Opole-KZ i
    Legnica-Nysa - po 3 pary dla każdego obiegu szynobusów). XXI wiek a tu takie
    dziury komunikacyjne na granicy dwóch województw, dwóch światów...
    A nie trzeba dodawać, że prędkośc jest na linii przyzwoita i naprawdę warto ten
    atut wykorzystać.
    - widziałem, że za przyst. Pokrzywna w kierunku KK wyremontowano przejazd
    kolejowy, łącznie z drugim wciąż nieużywanym torem... a więc jest jakaś szansa,
    że jest planowane dokończene tego remontu? czy w związku z modernizacją KK-
    Opole nie pojedzie tamtędy część towarów?

    Jak wygląda obecnie sprawa w projekcie nowego RJ z tym nieszczęsnym pośpiechem
    przez Nysę, kurna on może jechać w relacji Warszawa-Kudowa Zdr., ale z
    Częstochowy niech jedzie przez Katowice i Gliwice a nie przez Opole. On
    naprawdę jest potrzebny i dla Śląska/Krakowa i dla Głogówka/Prudnika i Nysy.

    To tyle smęcenia
    Pozdrawiam
    kruczek


    Trzeba by oddać linię Czechom we władanie.
    Oni potrafią...





    Temat: Podsudecka
    Witam
    Wczoraj wracałem do gliwic z Kłodzka Podsudecką i kilka spostrzeżeń:

    - myslałem, że w tych ochłapowych połączeniach Nysa-Kamieniec Z. nikt nie
    jeździ, ale zdziwiłem się, że szynobus przyjechał do KZ z wszystkimi miejscami
    zapełnionymi i tak samo odjechał do KK, w Nysie część ludzi wysiadła, ale do
    godz. odjazdu ponownie się zapełnił. Debile z PKP od lat chcą tą linię
    zniszczyć, a Ci durni pasażerowie wciąż tam jeżdżą... taki jest wniosek widząc
    zniszczony potencjał tej linii, brak bezpośrednich pociągów Kraków/Katowice -
    Kudowa Zdr./Stronie Śl./Jelenia Góra (nawet teraz w sezonie!). Widać taż, że
    linia potrzebna jest także w ruchu lokalnym (obok nas jechała dziewczyna z
    Kłodzka do Prudnika, no mistrzostwo świata, jednym z dwóch połączeń dziennie,
    gdzie jest kilka autobusów, zresztą przez telefon mówiła komuś o powrocie
    autobusem do Kłodzka - zapewne o innej porze niż oferta PKP...).
    Czy naprawdę dwa samorządy: opolski i dolnośląski nie moga dojśc do
    porozumienia, tak by szynobusy jeździły na odcinku Nysa-KZ w sile przynajmniej
    6 par dziennie (przecież mogłyby naprzemiennie być relecje KK-KZ/Opole-KZ i
    Legnica-Nysa - po 3 pary dla każdego obiegu szynobusów). XXI wiek a tu takie
    dziury komunikacyjne na granicy dwóch województw, dwóch światów...
    A nie trzeba dodawać, że prędkośc jest na linii przyzwoita i naprawdę warto ten
    atut wykorzystać.
    - widziałem, że za przyst. Pokrzywna w kierunku KK wyremontowano przejazd
    kolejowy, łącznie z drugim wciąż nieużywanym torem... a więc jest jakaś szansa,
    że jest planowane dokończene tego remontu? czy w związku z modernizacją KK-
    Opole nie pojedzie tamtędy część towarów?

    Jak wygląda obecnie sprawa w projekcie nowego RJ z tym nieszczęsnym pośpiechem
    przez Nysę, kurna on może jechać w relacji Warszawa-Kudowa Zdr., ale z
    Częstochowy niech jedzie przez Katowice i Gliwice a nie przez Opole. On
    naprawdę jest potrzebny i dla Śląska/Krakowa i dla Głogówka/Prudnika i Nysy.

    To tyle smęcenia
    Pozdrawiam
    kruczek





    Temat: niepowtarzajacy sie odcinek trasy;
    witam!

    sorry, jezeli temat byl wczesniej poruszany;

    sprawa wyglada tak: mialem okazje miec dosyc ciekawa sytuacje
    z ludzikami z kontroli biletowej - prawdopodobnie Renoma;
    w efekcie poszla reklamacja do Przejazdow Bezbiletowych;
    otrzymalem odpowiedz od BPP, ze oni dokonuja anulowania kary,
    poniewaz: mialem powtarzajacy sie odcinek trasy: Katowice -
    Chorzow Batory - dwa razy po siedem kilometrow;

    cala trasa wygladala tak: Poznan Glowny - Ostrow Wlkpl -
    Bytom - Katowice - Gliwice - Opole - Wroclaw - Poznan Debiec;

    w kasie biletowej razem z kasjerka analizowalismy mape
    sieci kolejowej, ktora jest w posiadaniu kasjerki; na
    mapie wyraznie od stacji Bytom do stacji Katowice szla
    linia kolejowa; inna linia szla od stacji Gliwice do
    stacji Katowice; i do stacji Katowice wyraznie dochodzily
    dwa osobne szlaki kolejowe; tymczasem BPP odpowiedzialo,
    zgodnie z prawda, ze sie powtarzal odcinek 7km - wiem to,
    bo jechalem tamtedy i pamietam ze przez Chorzow
    przejezdzalem dwa razy;

    teraz pytanie: skad kasjerka ma wiedziec, ze to co ma na

    kasjerki w zaglebiu to moga miec pojecie, ale np. kasjerka
    w szczecinie czy suwalkach to chyba moze nie wiedziec;
    szczegolnie ze w kasie byla mapa sieci kolejowej, z ktorej
    wynikalo ze taka trasa jest OK;

    ale teraz zalozmy gorsza sytuacje: chce sobie pojechac
    z Bytomia do Gliwic; i znajde sobie pociag, jadacy
    odcinkiem Bytom - Chorzow - Katowice; i zatrzymujacy sie
    w Chorzowie; teraz znajde drugi pociag na trase Katowice -
    Chorzow - Gliwice, ktory sie w Chorzowie nie zatrzymuje;
    no polaczenie jest - ale zgodnie z twierdzeniem PKP BPP,
    powinienem nabyc na te trase dwa bilety co jest nonsensem;

    juz nie wspominam o sytuacji, gdy w odleglosci np. 50km
    sa dwie stacje "pospieszne" - np. Sochaczew - Lowicz;
    a ja chce pojechac do pierwszego przystanku osobowego
    za Lowiczem w kierunku Sochaczewa, czyli bilet na trase
    (P) W-wa - Sochaczew - Lowicz - (O) Stacja nie moge sobie
    kupic; musze kupic (P) W-wa - Sochaczew - (O) Stacja;

    pozdrawiam;
    adas;

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 105 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.