Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • goeograf.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa Zielona Góra





    Temat: Do Wrocławia w godzinę


    To jest Twoje subiektywne zdanie. Ja pozostanę przy swoim. Zjeździłem
    trasy
    Polkowice - Wrocław i Głogów - Legnica wzdłuż i wszerz. Do Wrocławia masz
    poza autubusami PKS-y: Żary, Głogów, Zielona Góra, Lubin, jeżdzące dobrym
    taborem. Próbowałem, jako czlowek kochający kolej, dostać się z Polkowic
    do
    Wrocławia. Zajęło mi to ok. 3 godziny (autobus bezpośredni 2h),
    przesiadałem
    się 2 razy, zapłaciłem 2 razy więcej. Wystarczy?


    2h, a w piatek popoludniu 2,5-3h. A ceny u wspomnianych przez Ciebie
    zlodziejskich: PKS ZG, (Wroclaw o ktorym nie wspomniales) czy Glogow?
    Pociagiem powinno byc taniej. Reszta (czyli wiekszosc) istotnie jest tansza
    od kolei. Poza tym - jak mozesz porownywac przejazd autobusem bezposrednim
    do Polkowic, z polaczeniem kolej+autobus - czyli byciem z gory skazanym na
    przesiadki (a przez to zakupy nowego biletu).


    Też chciałbym, aby były pociągi Lubin - Wrocław. Niestety, walkę o
    pasażerów
    przegrano kilka lat temu.


    I dlatego prawie pewnym jest, ze ludzie raz straceni nie wroca juz raczej do
    kolei. Kiedy uwalano pociagi, Raczek nie kiwnal nawet palcem by cokolwiek
    zmienic. Ba - nikt z nich tego prawdopodobnie nawet nie zauwazyl. Rozklad
    PKP ze strony UM zniknal prawie pol roku pozniej.


    Jest jeszcze Polne. Pominęłem jakieś większe osiedla, generujące potoki?


    Ustronie, Wyzykowskiego, Staszica czy Swierczewskiego. One akurat znajduja
    sie blizej niz wspomniane Przylesie - a przynajmniej jest im po drodze w
    strone Legnicy.


    Przeczytaj sobie dokładnie wypowiedź Raczyńskiego. Jakieś pesobusy można
    by
    puścić teraz, bez potrzeby wielkich remontów. A jeśli dla Ciebie możliwość
    jazdy 50kmh to mało, to proponuję spojrzeć niedaleko, na Wrocław - J.
    Góra,
    na przykład.  Reasumując, remont tych torów nie musi być warunkiem
    koniecznym do otwarcia połączenia.


    Wypowiedz Raczynskiego juz mozemy obalic tym, ze "jakies tam pesobusy" z
    powietrza sie nie wezma. A kibel mozliwosci szybszej jazdy nie dostanie - no
    chyba, ze nagle linia "cudownie" ozdrowieje (jak to mialo czasem miejsce w
    roznych zakatkach PRL/RP). Nie wiem tylko jak mozna porownywac tereny
    gorskie (Gory Walbrzyskie, Rudawy Janowickie czy sama JG bedaca brama w
    Karkonosze), ktore przyciagaja ludzi mimo beznadziejnej predkosci z
    kompletnie nic niewartym turystycznie czy edukacyjnie Lubinem. Sam zreszta
    wspominasz o poteznej konkurencji - ktora do JG takze istnieje, ale warunki
    sa kompletnie nieporownywalne. Jesli do JG bedziemy jezdzic i z Vmax 20-30,
    to ludzi do jazdy w dalekobieznych pociagach z Gdyni czy Wawy zapewne bedzie
    wiecej niz jak uruchomisz pospiecha czy ekspres Warszawa (mozesz rownie
    dobrze wstawic tu dowolne miasto z Polski czy swiata) - Lubin, ktory miedzy
    Legnica a Lubinem bedzie jechal nawet (nierealne) 120 km/h. Czujesz roznice?
    Lubin nie jest celem podrozy turystycznych i nigdy raczej nie bedzie.


    Dostosowując się do Twojego poziomu dyskusji, możesz przestać pierdzielić
    i
    poinformować nas, jaki jest kilometraż Lubin Górniczy - kopalnia Rudna
    Zachodnia? Tego nie dowiemy się z PLK-i, a szacuję to na podstawie tego co
    znam z 'terenu'.


    Czytaj ponizej.


    | Poza tym istnialy plany by zbudowac odnoge wychodzaca do miasta
    | tuz przed Polkowicami. Byl tez plan, by linie te przedluzyc do Glogowa.
    Ze
    | nie ma to zadnych szans na realizacje, to juz inna bajka - ale to sie
    nazywa
    | kielbasa wyborcza.

    Ja nie piszę o sf, tylko o stanie teraźniejszym.


    Nikt o zdrowych zmyslach nie zaproponuje uruchomienia tego typu polaczenia.
    Linia jest niemalze rownolegla do DK3. A w tym co ja ognis czytalem byla
    mowa o budowie nowego przystanku w Polkowicach - i bynajmniej nie w takim
    miejscu, by jezdzic dookola miasta.





    Temat: "Igrek" i istniejący szlak Warszawa - Wrocław

    ierunek zachodni pod kątem biznesowym.

    Pudło. W samej aglomeracji śląskiej mamy zarejestrowanych więcej firm niż we Wrocławiu i Poznaniu razem wziętych. Pamiętaj,że najlepsza polska uczelnia to UJ, a na 2 miejscu wśród uczelni technicznych jest AGH. To jest ta baza dla biznesu, którą posiada południe. Jeśli zaś za kryterium przyjąć średnie dochody miesięczne to sąsiedni Sląsk( gdzie pracuje wielu mieszkańców Krakowa) jest na 2 miejscu w kraju zaraz za Warszawą. Na czym zatem opierasz swój pogląd o jakiejkolwiek wyższości zachodu?Jedno muszę przyznać- Wrocław ma bardzo dobry PR. Jednak nawet takie działania nie mogą nam zaciemnić rzeczywistości.


    Poza tym Poznań, Zielona Góra, Gorzów, Szczecin, Wrocław to tylko polskie miasta wojewódzkie, którym to połączenie będzie służyć. Pozostają jeszcze miasta turystyczne generujące spory ruch - nie wiem jak to się ma do liczebności ludności i jej zamożności (jak zauważyłeś może być jakiś próg zamożności, żeby wsiąść do pociągu) z terenu Śląska i Małopolski. Pozostają jeszcze relacje zagraniczne, z których północ - południe jednak jest mniej oblegany od wschód - zachód.

    Olsztyn, Lublin, Rzeszów to też miasta wojewódzkie i im taka linia służyłaby nie gorzej . Przedstawione przez Ciebie potrzeby z pewnością w wystarczający sposób zaspokoiłaby linia o parametrach porównywalnych do dzisiejszej CMK. W tym wątku zwracano już uwagę na fakt, że modernizacja trasy przez Kutno, raczej nie zachęci mieszkańców Wielkopolski do korzystania z Y. Budowa za publiczne pieniądze linii dla samego Wrocławia jest chyba co najmniej wątpliwa. W żadnym faktu spodziewany efekt takiej inwestycji nie pokryje poniesionych przez wszystkich podatników kosztów.


    Argument o turystycznym aspekcie połączeń do Krakowa można obalić robiąc analizę skąd tych turystów tam macie i jakim środkiem transportu przyjeżdżają.

    Z całego świata. Dokładnie nikt Ci tego nie powie. Pewnie część przyleci samolotem( może jednak linia kolejowa do Balic jest potrzebna????), część przyjedzie samochodem, a inni pociągiem z Warszawy. Przechodząc się po jakimkolwiek ,,krakowskim'' pociągu spółki PKP IC bez trudu spotkasz wielu cudzoziemców. To są fakty obiektywne. Podkreślam, ze nie jest przeciwnikiem inwestycji we Wrocławiu, czy Poznaniu. Stanowczo protestuję jednak przeciwko przyznawaniu ogromnych środków publicznych na tak wątpliwe przedsięwzięcie. Powtarzam, ze nie mam nic przeciwko budowie linii do tych miast o porównywalnych parametrach do CMK.
    Co do pokrzywdzenia zachodniej Polski... . Kraków przegrał zdaniem wielce szacownej Komisji ds. Euro, ponieważ był mało......atrakcyjny turystycznie, a Sląsk miał........słabą infrastrukturę drogową .


    ioskowanie takie odnosisz do całej Polski zachodniej, Łodzi i Warszawy, głównych beneficjentów Y-ka, a dlaczego tego samego wnioskowania nie przeprowadzisz na jednej Małopolsce i turystach z północy Polski ? że mieszkańcy Lodzi skorzystają z Y-greka?Podziwiam . Nawet MK z uwagi na finanse na to sobie nie pozwolą.

    Skoro już CMK przy 160 generuje tak duże potoki i odstaje parametrami od każdej innej linii na 160 w PL, po co dalej uprzywilejowywać Kraków kosztem innych dalej wzmacniając Psary ? Dlaczego modernizować CMK do 250-300 ? Właśnie o to chodzi w HSY, że jako oś będzie służyć nie 6 województwom, ale nawet 10-12 stanowiąc razem z CMK rdzeń szybkich połączeń w kraju.


    Gdzie napisałem, że chcę jakiś super inwestycji dla Krakowa?CMK przy Vmax 200( po planowanych inwestycjach) w zupełności wystarczy, a linia do Psar jest w bardzo złym stanie technicznym stąd konieczność remontu.(Lepiej jeśli wykorzystamy szansę na podniesienie szybkości niż pozostawimy ją w obecnym stanie... )Powtarzam nie ma przeszkód by linię o podobnych parametrach wybudować np. do Wrocławia i wielu innych ośrodków miejskich, bo wtedy pieniędzy nam wystarczy. Jeśli zdecydujemy się na Y to niestety w innych miastach nie doczekamy się niczego. Polska jako państwo, które zasadę solidarności społecznej wywodzi wprost z konstytucji nie może dopuścić by rozumiano ją jak w czasach słusznie już minionych.

    Twoja krytyka modernizacji linii do Balic jest co najmniej szokująca. Zapraszam do Krakowa i do Balic właśnie. Może wtedy zmienisz zdanie o regionalnym charakterze tego lotniska. Dzisiaj wracając do Krakowa miałem przyjemność jechać w przedziale z turystami z Gdańska zmierzającymi na to podrzędne regionalne lotnisko .


    Co do studentów uciekających na tańsze: czy takowi nie jeżdżą po CMK ? Co to za wnioskowanie, skoro jeszcze nie znasz relacji ceny do czasu przejazdu ? Na "wydaje mi się" można zbudować międzynarodowy port lotniczy we Włoszczowej.





    Temat: Podsumowanie roku 2006
    Witam !

    Lekoo spóźnione, ale jak to mawiają lepiej późno niż wcale. ;-)
    ---------
    W roku 2006 przejechałem koleją 20 034 km (o 7708 km więcej niż w 2005) w
    tym:
    -7481 km pociągami osobowymi
    -5178 km pociągami pospiesznymi
    -794 km pociągami TLK
    -2491 km pociągami ekspresowymi
    -1044 km pociągami IC
    -547 km pociągami EC
    -676 km pociągami ICN
    -273 km pociągami specjalnymi
    -37 km pociągami CISALPINO
    -730 km pociągami RE i RB
    -349 km pociągami IR
    -279 km pociągami IRE
    -126 km pociągami ALEX
    -29 km pociągami S-BAHN
    -----------
    Podróżowałem po następujących sieciach: PKP, CD, DB, SBB
    -----------
    Trasy zaliczone w roku 2006:

    POLSKA:
    -Zawiercie-Częstochowa-Koluszki(łącznica)-Łódź Kaliska
    -Częstochowa-Lubliniec-Fosowskie
    -Kluczbork-Ostrów Wlkp.-Poznań
    -Oleśnica(łącznica z Wrocławia)-Ostrów Wlkp.-Zduńska Wola
    -Cieszyn-Zebrzydowice
    -Warszawa Wschodnia-Warszawa Falenica
    -Wrocław-Legnica
    -Wolsztyn-Tuchorza
    -Częstochowa Stradom-Kielce
    -Kielce-Kozłów
    -Oświęcim-Czechowice Dziedzice
    -Poznań-Inowrocław-Toruń
    -Toruń-Kutno-Łódź Kaliska
    -Miasteczko Śl.-Herby Nowe-Zduńska Wola
    -Herby Nowe-Wieluń-Kępno
    -Poznań-Rzepin
    -Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Rzepin
    -Malbork-Olsztyn
    -Olsztyn-Iława
    -Kalwaria Zebrz. Lanck.-Wadowice-Bielsko Biała
    -Chybie-Żory
    -Kłodzko-Międzylesie
    -Szczecin-Goleniów-Kołobrzeg
    -Koszalin-Kołobrzeg
    -Koszalin-Białogard-Szczecinek-Piła-Poznań
    -Bielsko Biała-Skoczów

    CZECHY:
    -Hranice na Morave-Prerov
    -Hranice na Morave-Horni Lidec
    -Ostrava-Frydek Mistek-Frydlant n. Ostr.-Verovice
    -Bohumin-Cesky Tesin
    -Detmarovice-Petrovice u Karvine
    -Suchdol n. Odrou-Budisov n. Budisovkou
    -Suchdol n. Odrou-Fulnek
    -Suchdol n. Odrou-Novy Jicin Mesto
    -Studenka-Bilovec
    -Studenka-Verovice
    -Cesky Tesin-Frydek Mistek
    -Ostrava Svinov-Opava Vychod
    -Opava Vychod-Krnov-Olomouc
    -Opava Vychod-Hlucin
    -Kravare ve Slezsku - Chuchelna
    -Olomouc-Nezamyslice
    -Stare Mesto u Uherskeho Hradiste-Kunovice-Bylnice
    -Bylnice-Horni Lidec
    -(łącznia omijająca Prerov)-Olomouc-Zabreh na Morave
    -Zelezna Ruda-Klatovy
    -Prerov-Brno
    -Prerov-Breclav
    -Breclav-Brno-Ceska Trebova
    -Ceska Trebova-Pardubice
    -Pardubice-Hradec Kralove
    -Hradec Kralove-Tyniste nad Orlici-Lichkov

    NIEMCY:
    -Bayerisch Eisenstein-Plattling
    -Plattling-Munchen
    -Munchen-Ulm
    -Munchen-Kempten-Lindau
    -Lindau-Friedrichshafen-Singen
    -Friedrichshafen-Ulm

    SZWAJCARIA:
    -Schaffhausen-Winterthur
    -Schaffhausen-Zurich
    -Winterthur-Zurich-Olten-Biel/Bienne-Yverdon-(łącznica w kier. Genevy)
    -Basel SBB-Delemont-Biel/Bienne
    -Basel SBB-Olten
    -Olten-Luzern
    -Geneve-Nyon-Lausanne-Montreux-Brig
    -Brig-Thun-Bern
    -Bern-Fribourg-Lausanne
    -Bern-Zurich (nowa linia)

    ODCINKI GRANICZNE:
    -Zebrzydowice-Petrovice u Karvine
    -Międzylesie-Lichkov
    -Brig-Domodossola
    -Singen-Schaffhausen
    ----------
    Na 365 dni roku, dni w których odbywałem jakikolwiek przejazd koleją było 54
    (nie dojeżdżam regularnie pociągiem do szkoły ani niczego innego).
    -------
    IMPREZY W KTÓRYCH UCZESTNICZYŁEM:
    -Prezentacja SA132 w Katowicach i Opolu
    -Parada Parowozów w Wolsztynie
    -I Zlot IC Forum w Warszawie
    -150-lecie kolei w Rybniku

    Po szczegóły odsyłam do działu ROZMAITOŚCI na www.kolejomania.rail.pl
    ------

    Może inni MK też pochwalą się swoim zeszłorocznym dorobkiem? ;-)

    Pozdr.
    Grzesiek





    Temat: Podsumowanie roku 2006


    Witam !

    Lekoo spóźnione, ale jak to mawiają lepiej późno niż wcale. ;-)
    ---------
    W roku 2006 przejechałem koleją 20 034 km (o 7708 km więcej niż w 2005) w
    tym:
    -7481 km pociągami osobowymi
    -5178 km pociągami pospiesznymi
    -794 km pociągami TLK
    -2491 km pociągami ekspresowymi
    -1044 km pociągami IC
    -547 km pociągami EC
    -676 km pociągami ICN
    -273 km pociągami specjalnymi
    -37 km pociągami CISALPINO
    -730 km pociągami RE i RB
    -349 km pociągami IR
    -279 km pociągami IRE
    -126 km pociągami ALEX
    -29 km pociągami S-BAHN
    -----------
    Podróżowałem po następujących sieciach: PKP, CD, DB, SBB
    -----------
    Trasy zaliczone w roku 2006:

    POLSKA:
    -Zawiercie-Częstochowa-Koluszki(łącznica)-Łódź Kaliska
    -Częstochowa-Lubliniec-Fosowskie
    -Kluczbork-Ostrów Wlkp.-Poznań
    -Oleśnica(łącznica z Wrocławia)-Ostrów Wlkp.-Zduńska Wola
    -Cieszyn-Zebrzydowice
    -Warszawa Wschodnia-Warszawa Falenica
    -Wrocław-Legnica
    -Wolsztyn-Tuchorza
    -Częstochowa Stradom-Kielce
    -Kielce-Kozłów
    -Oświęcim-Czechowice Dziedzice
    -Poznań-Inowrocław-Toruń
    -Toruń-Kutno-Łódź Kaliska
    -Miasteczko Śl.-Herby Nowe-Zduńska Wola
    -Herby Nowe-Wieluń-Kępno
    -Poznań-Rzepin
    -Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Rzepin
    -Malbork-Olsztyn
    -Olsztyn-Iława
    -Kalwaria Zebrz. Lanck.-Wadowice-Bielsko Biała
    -Chybie-Żory
    -Kłodzko-Międzylesie
    -Szczecin-Goleniów-Kołobrzeg
    -Koszalin-Kołobrzeg
    -Koszalin-Białogard-Szczecinek-Piła-Poznań
    -Bielsko Biała-Skoczów

    CZECHY:
    -Hranice na Morave-Prerov
    -Hranice na Morave-Horni Lidec
    -Ostrava-Frydek Mistek-Frydlant n. Ostr.-Verovice
    -Bohumin-Cesky Tesin
    -Detmarovice-Petrovice u Karvine
    -Suchdol n. Odrou-Budisov n. Budisovkou
    -Suchdol n. Odrou-Fulnek
    -Suchdol n. Odrou-Novy Jicin Mesto
    -Studenka-Bilovec
    -Studenka-Verovice
    -Cesky Tesin-Frydek Mistek
    -Ostrava Svinov-Opava Vychod
    -Opava Vychod-Krnov-Olomouc
    -Opava Vychod-Hlucin
    -Kravare ve Slezsku - Chuchelna
    -Olomouc-Nezamyslice
    -Stare Mesto u Uherskeho Hradiste-Kunovice-Bylnice
    -Bylnice-Horni Lidec
    -(łącznia omijająca Prerov)-Olomouc-Zabreh na Morave
    -Zelezna Ruda-Klatovy
    -Prerov-Brno
    -Prerov-Breclav
    -Breclav-Brno-Ceska Trebova
    -Ceska Trebova-Pardubice
    -Pardubice-Hradec Kralove
    -Hradec Kralove-Tyniste nad Orlici-Lichkov

    NIEMCY:
    -Bayerisch Eisenstein-Plattling
    -Plattling-Munchen
    -Munchen-Ulm
    -Munchen-Kempten-Lindau
    -Lindau-Friedrichshafen-Singen
    -Friedrichshafen-Ulm

    SZWAJCARIA:
    -Schaffhausen-Winterthur
    -Schaffhausen-Zurich
    -Winterthur-Zurich-Olten-Biel/Bienne-Yverdon-(łącznica w kier. Genevy)
    -Basel SBB-Delemont-Biel/Bienne
    -Basel SBB-Olten
    -Olten-Luzern
    -Geneve-Nyon-Lausanne-Montreux-Brig
    -Brig-Thun-Bern
    -Bern-Fribourg-Lausanne
    -Bern-Zurich (nowa linia)

    ODCINKI GRANICZNE:
    -Zebrzydowice-Petrovice u Karvine
    -Międzylesie-Lichkov
    -Brig-Domodossola
    -Singen-Schaffhausen
    ----------
    Na 365 dni roku, dni w których odbywałem jakikolwiek przejazd koleją było 54
    (nie dojeżdżam regularnie pociągiem do szkoły ani niczego innego).
    -------
    IMPREZY W KTÓRYCH UCZESTNICZYŁEM:
    -Prezentacja SA132 w Katowicach i Opolu
    -Parada Parowozów w Wolsztynie
    -I Zlot IC Forum w Warszawie
    -150-lecie kolei w Rybniku

    Po szczegóły odsyłam do działu ROZMAITOŚCI na www.kolejomania.rail.pl
    ------

    Może inni MK też pochwalą się swoim zeszłorocznym dorobkiem? ;-)

    Pozdr.
    Grzesiek


    Gratuluję!Mój dorobek to około 6oooo tyś.jeżdżąc po woj. podlaskim i
    obrzeżach , co prawda bardziej służbowo ale i z zamiłowania.Pozdrawiam
    turystów kolejowych!





    Temat: Diagnostyczny w Strzelinie


    No właśnie o tej częstotliwości pisałem. Chyba większość zdrowo
    rozsądkowych
    ludzi woli (nawet brudne i chałaśliwe) kible w których nie ma tłoku, niż
    ciasne i duszne busiki.


    I tu sie mylisz. Dlaczego wiekszosc osob idzie na nyske. Wczoraj nawet pod
    dworcem jak bylem, to dwoch kolesi pytalo sie mnie gdzie jest palacyk, bo
    "na busa chcemy". Kazdy jadacy nawet do Legnicy, czy Wroclawia zawsze mowia
    "no to busem ?".


    Do Wrocławia też wszyscy niemal PKS`em, lub Busem pomykają. Dlaczego? Bo
    PKPem nie zdąże np. na Ślązaka, ani na Wrocławianina i parę innych ważnych
    pociągów. Przecież gdyby zrobić dogodne połączenie, to szybciej byłoby
    jechać PKPem do Poznania przez Legnicę i Wrocław, niż PKS`em.


    Wroclawianin od przyszlego RJ bedzie w relacji Legnica - Warszawa, wiec
    bedzie latwiej. A na Slazaka ? W (D) masz Lubin (6:22 ) - Rudna Gw o
    6:55/7:09 (14 minut czekania) i 6:51 - Legnica 7:19/7:26 -Wroclaw
    8:32/9:05 i jedziesz Slazakiem. W dni wolne tylko to drugie. I jeszcze Ci
    malo ? Te polaczenia sa IMHO idealne (szkoda, ze nie przez caly tydzien jak
    niegdys). Obecnie w dobie remontow nawet jadac kiblem 440 az do Wroclawia
    zdazasz na 9:05.

    Polaczenie masz idelne do Poznania takze. 440 (ktory PKP chca zlikwidowac)
    to po prostu swoiste wyjscie na swiat z tej wiochy - z Bobra przesiadasz sie
    na Mamry i o 11:10 jestes w Poznaniu. 4:19 - PKS te 150 km jedzie krocej i
    jest z pewnoscia tanszy (o ponad 100 kilometrow mniej), ale tylko dwa
    autobusy dziennie. Po poludniu sa swietne przesiadki miedzy osobowkami przez
    Glogow i Leszno.


    Też się wiele razy podwoziłem, a to do Legnicy, a to do Ścinawy...
    niestety
    blachosmrodem. spore miasto a jedyny porządny (i to też nie do końca)
    pociąg
    to Czcibór.


    Od przyszlego RJ prawdopodbnie osobowym bedzie (wreszcie).


    Wiem wiem, Tylko jak miałem urlop z wojska i czas przyjazdu na 0:00 to się
    Czciborem wybierałem ze strachem, czy zdążę na ostatni autobus na lotnisko
    ;). A poza tym to blachosmród :(


    To jest jedyny pociag umozliwiajacy przesiadke na nocne rzeznie (Bem, JG -
    Lublin, etc.)


    Ale już PKS Zielona Góra - 11 albo 12 zł. PKS Żary to zawsze jakiś dziwny
    był, chyba ich autobusy jeżdzą na wodę ;)


    PKP jezdzi na tani prad (niektorzy spekuluja jakoby byl darmowy, co nie jest
    prawda), ale PKS ma drogi za darmo.


    Ale ten Ślązak naprawdę by u nas pasował :P Bo ludzie z Brzegu Dolnego i
    Wołowa i tak głównie tylko do Wrocławia dojeżdzają.


    To tez jest prawda. Przydaloby sie z kolei nocne polaczenie w te okolice do
    Lubina po likwidacji kibla 449 :)

    A co im zaoferujesz ? Nie ma technicznej mozliwosci skierowania Slazaka tu a
    jednoczesnie w Rudnej Gw. skomunikowania go z jakims kiblem na Scinawe. Przy
    okazji zlikwidowac by trzeba bylo kibel 442 bo jego przesuniecie na jeszcze
    pozniejsza godzine czyni go zupelnie bezsensowym. W tej chwili balansuje na
    granicy absudru dojezdzajac o 7:50 do Lubina (a jezdzi nim mlodziez do
    szkol). Do Legnicy zas jedzie juz zupelnie prozny (po zdekomunikowaniu go z
    pociagiem do Jaworzyny Slaskiej i przesunieciem Bobra godzine wczesniej).





    Temat: Odpowiedz z PKP
    Dn. 14.07 wysłałem do lubuskiego PR następujący e-mail:

    ---------------------------------------------------------------------------
        Proszę o przeanalizowanie tego przypadku. W tych godzinach przyjeżdżają
    do Kostrzyna
    pociągi ze Szczecina i Berlina:

        17.27 Szczecin Gł. - Kostrzyn 19.50     87224
        18.36 Berlin-Lichtenberg - Kostrzyn 19.49 RB5829

        Natomiast ostatni w dobie pociąg z Kostrzyna do Gorzowa/Krzyża odjeżdża
    o 19.40, nic tylko pogratulować.... Dodam do tego, że powyższy pociąg
    dojeżdża obecnie do Krzyża o 21.22, a najbliższy pociąg z Krzyża w "Polskę"
    jest dopiero o godz. 21.45, tak więc przesunięcie tego odjazdu z Kostrzyna
    na np. 19.55 i przyjazd do Krzyża na 21.37 jest jak najbardziej uzasadniony,
    niestety od pół roku nie ma tego komu zrobić.
     I wy później się dziwicie, że pociągami nikt nie jeździ, jeśli oferta nie
    dość, że jest uboga, to jeszcze nieskomunikowana z niczym.

        Zaraz zapewne nastąpi tłumaczenie, że to sprawa samorządu, a ja na to
    stwierdzę - przecież wpływy z biletów trafiają do PKP i to chyba Wam powinno
    najbardziej zależeć aby te przychody zwiększyć. Niestety, najprościej
    wyciągnąc ręce po dotacje, samemu nie wkładając jakiegokolwiek wysiłku w
    polepszenie oferty przewozowej.
    ----------------------------------------------------------------------------

    Dzisiaj przyszła odpowiedź (jako plik worda), co prawda bogata w treść, ale
    ja dalej nie wiem, czy "nie da się",
    czy też się da.:

    ----------------------------------------------------------------------------

     W odpowiedzi na Pana "Zdekomunikowanie" z dnia 14 lipca br. uprzejmie
    informuję: Usterkowany przez Pana pociąg nr 87224 relacji Szczecin Gł.
    17:27 - Zielona Góra 22:16 zdąża na skomunikowanie do Rzepina (20:31/34) na
    pociąg nr 5984 relacji Rzepin 20:36 - Frankfurt 20:58. Podczas konstrukcji
    rozkładu jazdy strona DB nie zgodziła się na parominutowe opóźnienie pociągu
    nr 5984 z uwagi na kolejne przyjęcie pociągu nr 17007/40 (Rzepin 20:40/50)
    relacji Warszawa - Berlin. Z tego powodu skomunikowanie na stacji Kostrzyn z
    pociągiem nr 5829 konstrukcyjnie jest niewykonalne. Nadmieniam, że dokonanie
    skomunikowania na stacji Kostrzyn powoduje utratę skomunikowania na stacji
    Rzepin.
    Z uwagi na rozbudowaną ofertę z kierunku DB, którą można dostosować do
    własnych potrzeb planując podróż z Kostrzyna konstrukcyjnie nie dokonano
    omawianego skomunikowania. Analizując następny poruszony przez Pana pociąg
    nr 33330 relacji Kostrzyn 20:50 - Krzyż 21:22 (do 22 maja br zastępcza
    komunikacja autobusowa) obsługiwany przez autobus szynowy informuję, że jest
    to druga uwaga, co do jego godzin kursowania. Pierwsza wnioskuje o jego
    wcześniejsze uruchomienie. Dnia 07.07.br nasze stanowisko w tej sprawie
    zostało przedłożone do Urzędu Marszałkowskiego. Ponadto informuję, że
    zmieniona sytuacja z pociągami na stacji Krzyż trwa od 12.06.br. a nie jak
    Pan to określa od pół roku, ponieważ do tego czasu pociąg nr 33330 na stacji
    Krzyż był skomunikowany z pociągiem 38101 "Światowid" (21:29/31).

    Przedkładając powyższe przepraszamy za utrudnienia, które występują podczas
    planowania podróży oraz prosimy o zaakceptowanie niniejszego wyjaśnienia.





    Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko

    Nie wychylasz sie dalej jak za wlasny czubek nosa i
    widzisz tylko swoje potrzeby. Rozumujac w ten sposob to gbym ja zostal
    prezydentem
    to zmodernizowal bym CMK do 300km/h, tylko po co?
    Sa jeszcze wazniejsze projekty, a to co piszesz ze gdybys zostal prezydentem
    to
    przeznaczyl bys wielka kase na ta linie jest dla mnie podejsciem
    egoistycznym, gdy
    by tak mtslal kazdy to linii w takiej potrzebie bylo by tyle ile ich
    istnieje. To
    jest wlasnie wykorzystywanie wladzy to wlasnych i wlasnego regionu potrzeb.

    Widze potrzebe uratowania tej linii, ale gloryfikowanie jej ponad wszystko to
    przesada. W tej chwili mamy w Polsce zaledwie 2 linie do 160km/h, jest jeszcze
    kilka ktore sa w podstawowym programie modernizacyjnym, a dodawanie do nich
    kolejnych tylko dlatego osobiscie na niej komus zalezy jest chore. Dlaczego
    niby
    polaczenie Krakowa i Lublina ma byc wazniejsze do Wroclawia i Poznania?
    Na tamtym odcinku jest 120, 140 i nie ma planow w najblizszej przyszlosci
    modernizacji do 160. Autobusy szynowe+przywrocenie stanu sprzed lat, czyli
    70, moze
    podniesc to lekko do 90 to recepta przy srodkach ktore obecnie mozna na to
    przeznaczyc.


    „Nie wychylam się poza czubek własnego nosa”.
    Czy tak faktycznie jest?

    Odpowiedź jest krótka : NIE

    Dlaczego chciałbym gruntownej modernizacji tej linii tzn. w granicach V 120/160
    km/h i to jak najszybszego przystąpienia do pierwszych prac:

    1.Z tych samych powodów, z których linię tę chciała zelektryfikować i
    zmodernizować Centrala PKP

    2.Z tych samych powodów dla których obecnie MT i GM chce (a przynajmniej ma w
    najbliższych planach) modernizacji odcinka Wrocław   Zielona Góra    Szczecin

    3.Już niedługo torowisko na odcinku Mielec  Dębica zostanie wyeksploatowane i
    pociągi przestaną w ogóle jeździć

    4.Strategiczne położenie tej linii  m.in.
    a) Kijów  Lublin  Rozwadów Dębica Kraków/Muszyna  Słowacja  Południe Europy
    b) Porty  Warszawa   Skarżysko  Sandomierz   Tarnów  Muszyna   Słowacja
    Południe Europy

    5.Olbrzymia szansa rozwoju całego województwa Podkarpackiego i szansa wyjścia z
    zacofania cywilizacyjnego i gospodarczego. Było by to coś na kształt
    przedwojennego COPu

    6.Szansa przejęcia połączeń osobowych i towarowych z Ukrainy (i nie tylko)  na
    Południe Europy (szczególnie Słowacja, Rumunia)

    7.Rozwój ściany wschodniej Polski

    8.Zrównoważenie planów modernizacji linii kolejowych na Wschodzie i Zachodzie
    Polski

    9.Poprawa infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu, która jest na żenująco
    niskim poziomie ( z wyjątkiem magistrali Przemyśl   Kraków  jest to XIX wiek)

    10.Brak planów budowy autostrad wzdłuż odcinka Lublin   Dębica i w ogóle na
    wschodzie

    11.Znacznie niższe koszty modernizacji tego odcinka niż koszty budowy nowej
    linii kolejowej Kraków  Tymbark

    12.Rozwój gospodarczy Lubelszczyzny

    13.PODNIESIENIE ZNACZENIA LUBLINA w Polsce i dołączenie do miast tej rangi co
    Poznań, Gdańsk, Szczecin, Wrocław, Kraków

    14.Wzrost znaczenia LUBLINA jako miasta metropolitalnego w Polsce Południowo –
    Wschodniej
    15.Rozwój Tarnowa

    POZDROWIENIA      ADRIANIKOS




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 117 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.