Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa Zielona Góra
Temat: Do Wrocławia w godzinę
To jest Twoje subiektywne zdanie. Ja pozostanę przy swoim. Zjeździłem trasy Polkowice - Wrocław i Głogów - Legnica wzdłuż i wszerz. Do Wrocławia masz poza autubusami PKS-y: Żary, Głogów, Zielona Góra, Lubin, jeżdzące dobrym taborem. Próbowałem, jako czlowek kochający kolej, dostać się z Polkowic do Wrocławia. Zajęło mi to ok. 3 godziny (autobus bezpośredni 2h), przesiadałem się 2 razy, zapłaciłem 2 razy więcej. Wystarczy?
2h, a w piatek popoludniu 2,5-3h. A ceny u wspomnianych przez Ciebie zlodziejskich: PKS ZG, (Wroclaw o ktorym nie wspomniales) czy Glogow? Pociagiem powinno byc taniej. Reszta (czyli wiekszosc) istotnie jest tansza od kolei. Poza tym - jak mozesz porownywac przejazd autobusem bezposrednim do Polkowic, z polaczeniem kolej+autobus - czyli byciem z gory skazanym na przesiadki (a przez to zakupy nowego biletu).
Też chciałbym, aby były pociągi Lubin - Wrocław. Niestety, walkę o pasażerów przegrano kilka lat temu.
I dlatego prawie pewnym jest, ze ludzie raz straceni nie wroca juz raczej do kolei. Kiedy uwalano pociagi, Raczek nie kiwnal nawet palcem by cokolwiek zmienic. Ba - nikt z nich tego prawdopodobnie nawet nie zauwazyl. Rozklad PKP ze strony UM zniknal prawie pol roku pozniej.
Jest jeszcze Polne. Pominęłem jakieś większe osiedla, generujące potoki?
Ustronie, Wyzykowskiego, Staszica czy Swierczewskiego. One akurat znajduja sie blizej niz wspomniane Przylesie - a przynajmniej jest im po drodze w strone Legnicy.
Przeczytaj sobie dokładnie wypowiedź Raczyńskiego. Jakieś pesobusy można by puścić teraz, bez potrzeby wielkich remontów. A jeśli dla Ciebie możliwość jazdy 50kmh to mało, to proponuję spojrzeć niedaleko, na Wrocław - J. Góra, na przykład. Reasumując, remont tych torów nie musi być warunkiem koniecznym do otwarcia połączenia.
Wypowiedz Raczynskiego juz mozemy obalic tym, ze "jakies tam pesobusy" z powietrza sie nie wezma. A kibel mozliwosci szybszej jazdy nie dostanie - no chyba, ze nagle linia "cudownie" ozdrowieje (jak to mialo czasem miejsce w roznych zakatkach PRL/RP). Nie wiem tylko jak mozna porownywac tereny gorskie (Gory Walbrzyskie, Rudawy Janowickie czy sama JG bedaca brama w Karkonosze), ktore przyciagaja ludzi mimo beznadziejnej predkosci z kompletnie nic niewartym turystycznie czy edukacyjnie Lubinem. Sam zreszta wspominasz o poteznej konkurencji - ktora do JG takze istnieje, ale warunki sa kompletnie nieporownywalne. Jesli do JG bedziemy jezdzic i z Vmax 20-30, to ludzi do jazdy w dalekobieznych pociagach z Gdyni czy Wawy zapewne bedzie wiecej niz jak uruchomisz pospiecha czy ekspres Warszawa (mozesz rownie dobrze wstawic tu dowolne miasto z Polski czy swiata) - Lubin, ktory miedzy Legnica a Lubinem bedzie jechal nawet (nierealne) 120 km/h. Czujesz roznice? Lubin nie jest celem podrozy turystycznych i nigdy raczej nie bedzie.
Dostosowując się do Twojego poziomu dyskusji, możesz przestać pierdzielić i poinformować nas, jaki jest kilometraż Lubin Górniczy - kopalnia Rudna Zachodnia? Tego nie dowiemy się z PLK-i, a szacuję to na podstawie tego co znam z 'terenu'.
Czytaj ponizej.
| Poza tym istnialy plany by zbudowac odnoge wychodzaca do miasta | tuz przed Polkowicami. Byl tez plan, by linie te przedluzyc do Glogowa. Ze | nie ma to zadnych szans na realizacje, to juz inna bajka - ale to sie nazywa | kielbasa wyborcza.
Ja nie piszę o sf, tylko o stanie teraźniejszym.
Nikt o zdrowych zmyslach nie zaproponuje uruchomienia tego typu polaczenia. Linia jest niemalze rownolegla do DK3. A w tym co ja ognis czytalem byla mowa o budowie nowego przystanku w Polkowicach - i bynajmniej nie w takim miejscu, by jezdzic dookola miasta.
Temat: "Igrek" i istniejący szlak Warszawa - Wrocław
ierunek zachodni pod kątem biznesowym.
Pudło. W samej aglomeracji śląskiej mamy zarejestrowanych więcej firm niż we Wrocławiu i Poznaniu razem wziętych. Pamiętaj,że najlepsza polska uczelnia to UJ, a na 2 miejscu wśród uczelni technicznych jest AGH. To jest ta baza dla biznesu, którą posiada południe. Jeśli zaś za kryterium przyjąć średnie dochody miesięczne to sąsiedni Sląsk( gdzie pracuje wielu mieszkańców Krakowa) jest na 2 miejscu w kraju zaraz za Warszawą. Na czym zatem opierasz swój pogląd o jakiejkolwiek wyższości zachodu?Jedno muszę przyznać- Wrocław ma bardzo dobry PR. Jednak nawet takie działania nie mogą nam zaciemnić rzeczywistości.
Poza tym Poznań, Zielona Góra, Gorzów, Szczecin, Wrocław to tylko polskie miasta wojewódzkie, którym to połączenie będzie służyć. Pozostają jeszcze miasta turystyczne generujące spory ruch - nie wiem jak to się ma do liczebności ludności i jej zamożności (jak zauważyłeś może być jakiś próg zamożności, żeby wsiąść do pociągu) z terenu Śląska i Małopolski. Pozostają jeszcze relacje zagraniczne, z których północ - południe jednak jest mniej oblegany od wschód - zachód.
Olsztyn, Lublin, Rzeszów to też miasta wojewódzkie i im taka linia służyłaby nie gorzej . Przedstawione przez Ciebie potrzeby z pewnością w wystarczający sposób zaspokoiłaby linia o parametrach porównywalnych do dzisiejszej CMK. W tym wątku zwracano już uwagę na fakt, że modernizacja trasy przez Kutno, raczej nie zachęci mieszkańców Wielkopolski do korzystania z Y. Budowa za publiczne pieniądze linii dla samego Wrocławia jest chyba co najmniej wątpliwa. W żadnym faktu spodziewany efekt takiej inwestycji nie pokryje poniesionych przez wszystkich podatników kosztów.
Argument o turystycznym aspekcie połączeń do Krakowa można obalić robiąc analizę skąd tych turystów tam macie i jakim środkiem transportu przyjeżdżają.
Z całego świata. Dokładnie nikt Ci tego nie powie. Pewnie część przyleci samolotem( może jednak linia kolejowa do Balic jest potrzebna????), część przyjedzie samochodem, a inni pociągiem z Warszawy. Przechodząc się po jakimkolwiek ,,krakowskim'' pociągu spółki PKP IC bez trudu spotkasz wielu cudzoziemców. To są fakty obiektywne. Podkreślam, ze nie jest przeciwnikiem inwestycji we Wrocławiu, czy Poznaniu. Stanowczo protestuję jednak przeciwko przyznawaniu ogromnych środków publicznych na tak wątpliwe przedsięwzięcie. Powtarzam, ze nie mam nic przeciwko budowie linii do tych miast o porównywalnych parametrach do CMK. Co do pokrzywdzenia zachodniej Polski... . Kraków przegrał zdaniem wielce szacownej Komisji ds. Euro, ponieważ był mało......atrakcyjny turystycznie, a Sląsk miał........słabą infrastrukturę drogową .
ioskowanie takie odnosisz do całej Polski zachodniej, Łodzi i Warszawy, głównych beneficjentów Y-ka, a dlaczego tego samego wnioskowania nie przeprowadzisz na jednej Małopolsce i turystach z północy Polski ? że mieszkańcy Lodzi skorzystają z Y-greka?Podziwiam . Nawet MK z uwagi na finanse na to sobie nie pozwolą.
Skoro już CMK przy 160 generuje tak duże potoki i odstaje parametrami od każdej innej linii na 160 w PL, po co dalej uprzywilejowywać Kraków kosztem innych dalej wzmacniając Psary ? Dlaczego modernizować CMK do 250-300 ? Właśnie o to chodzi w HSY, że jako oś będzie służyć nie 6 województwom, ale nawet 10-12 stanowiąc razem z CMK rdzeń szybkich połączeń w kraju.
Gdzie napisałem, że chcę jakiś super inwestycji dla Krakowa?CMK przy Vmax 200( po planowanych inwestycjach) w zupełności wystarczy, a linia do Psar jest w bardzo złym stanie technicznym stąd konieczność remontu.(Lepiej jeśli wykorzystamy szansę na podniesienie szybkości niż pozostawimy ją w obecnym stanie... )Powtarzam nie ma przeszkód by linię o podobnych parametrach wybudować np. do Wrocławia i wielu innych ośrodków miejskich, bo wtedy pieniędzy nam wystarczy. Jeśli zdecydujemy się na Y to niestety w innych miastach nie doczekamy się niczego. Polska jako państwo, które zasadę solidarności społecznej wywodzi wprost z konstytucji nie może dopuścić by rozumiano ją jak w czasach słusznie już minionych.
Twoja krytyka modernizacji linii do Balic jest co najmniej szokująca. Zapraszam do Krakowa i do Balic właśnie. Może wtedy zmienisz zdanie o regionalnym charakterze tego lotniska. Dzisiaj wracając do Krakowa miałem przyjemność jechać w przedziale z turystami z Gdańska zmierzającymi na to podrzędne regionalne lotnisko .
Co do studentów uciekających na tańsze: czy takowi nie jeżdżą po CMK ? Co to za wnioskowanie, skoro jeszcze nie znasz relacji ceny do czasu przejazdu ? Na "wydaje mi się" można zbudować międzynarodowy port lotniczy we Włoszczowej.
Temat: Podsumowanie roku 2006
Witam !
Lekoo spóźnione, ale jak to mawiają lepiej późno niż wcale. ;-) --------- W roku 2006 przejechałem koleją 20 034 km (o 7708 km więcej niż w 2005) w tym: -7481 km pociągami osobowymi -5178 km pociągami pospiesznymi -794 km pociągami TLK -2491 km pociągami ekspresowymi -1044 km pociągami IC -547 km pociągami EC -676 km pociągami ICN -273 km pociągami specjalnymi -37 km pociągami CISALPINO -730 km pociągami RE i RB -349 km pociągami IR -279 km pociągami IRE -126 km pociągami ALEX -29 km pociągami S-BAHN ----------- Podróżowałem po następujących sieciach: PKP, CD, DB, SBB ----------- Trasy zaliczone w roku 2006:
POLSKA: -Zawiercie-Częstochowa-Koluszki(łącznica)-Łódź Kaliska -Częstochowa-Lubliniec-Fosowskie -Kluczbork-Ostrów Wlkp.-Poznań -Oleśnica(łącznica z Wrocławia)-Ostrów Wlkp.-Zduńska Wola -Cieszyn-Zebrzydowice -Warszawa Wschodnia-Warszawa Falenica -Wrocław-Legnica -Wolsztyn-Tuchorza -Częstochowa Stradom-Kielce -Kielce-Kozłów -Oświęcim-Czechowice Dziedzice -Poznań-Inowrocław-Toruń -Toruń-Kutno-Łódź Kaliska -Miasteczko Śl.-Herby Nowe-Zduńska Wola -Herby Nowe-Wieluń-Kępno -Poznań-Rzepin -Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Rzepin -Malbork-Olsztyn -Olsztyn-Iława -Kalwaria Zebrz. Lanck.-Wadowice-Bielsko Biała -Chybie-Żory -Kłodzko-Międzylesie -Szczecin-Goleniów-Kołobrzeg -Koszalin-Kołobrzeg -Koszalin-Białogard-Szczecinek-Piła-Poznań -Bielsko Biała-Skoczów
CZECHY: -Hranice na Morave-Prerov -Hranice na Morave-Horni Lidec -Ostrava-Frydek Mistek-Frydlant n. Ostr.-Verovice -Bohumin-Cesky Tesin -Detmarovice-Petrovice u Karvine -Suchdol n. Odrou-Budisov n. Budisovkou -Suchdol n. Odrou-Fulnek -Suchdol n. Odrou-Novy Jicin Mesto -Studenka-Bilovec -Studenka-Verovice -Cesky Tesin-Frydek Mistek -Ostrava Svinov-Opava Vychod -Opava Vychod-Krnov-Olomouc -Opava Vychod-Hlucin -Kravare ve Slezsku - Chuchelna -Olomouc-Nezamyslice -Stare Mesto u Uherskeho Hradiste-Kunovice-Bylnice -Bylnice-Horni Lidec -(łącznia omijająca Prerov)-Olomouc-Zabreh na Morave -Zelezna Ruda-Klatovy -Prerov-Brno -Prerov-Breclav -Breclav-Brno-Ceska Trebova -Ceska Trebova-Pardubice -Pardubice-Hradec Kralove -Hradec Kralove-Tyniste nad Orlici-Lichkov
NIEMCY: -Bayerisch Eisenstein-Plattling -Plattling-Munchen -Munchen-Ulm -Munchen-Kempten-Lindau -Lindau-Friedrichshafen-Singen -Friedrichshafen-Ulm
SZWAJCARIA: -Schaffhausen-Winterthur -Schaffhausen-Zurich -Winterthur-Zurich-Olten-Biel/Bienne-Yverdon-(łącznica w kier. Genevy) -Basel SBB-Delemont-Biel/Bienne -Basel SBB-Olten -Olten-Luzern -Geneve-Nyon-Lausanne-Montreux-Brig -Brig-Thun-Bern -Bern-Fribourg-Lausanne -Bern-Zurich (nowa linia)
ODCINKI GRANICZNE: -Zebrzydowice-Petrovice u Karvine -Międzylesie-Lichkov -Brig-Domodossola -Singen-Schaffhausen ---------- Na 365 dni roku, dni w których odbywałem jakikolwiek przejazd koleją było 54 (nie dojeżdżam regularnie pociągiem do szkoły ani niczego innego). ------- IMPREZY W KTÓRYCH UCZESTNICZYŁEM: -Prezentacja SA132 w Katowicach i Opolu -Parada Parowozów w Wolsztynie -I Zlot IC Forum w Warszawie -150-lecie kolei w Rybniku
Po szczegóły odsyłam do działu ROZMAITOŚCI na www.kolejomania.rail.pl ------
Może inni MK też pochwalą się swoim zeszłorocznym dorobkiem? ;-)
Pozdr. Grzesiek
Temat: Podsumowanie roku 2006
Witam !
Lekoo spóźnione, ale jak to mawiają lepiej późno niż wcale. ;-) --------- W roku 2006 przejechałem koleją 20 034 km (o 7708 km więcej niż w 2005) w tym: -7481 km pociągami osobowymi -5178 km pociągami pospiesznymi -794 km pociągami TLK -2491 km pociągami ekspresowymi -1044 km pociągami IC -547 km pociągami EC -676 km pociągami ICN -273 km pociągami specjalnymi -37 km pociągami CISALPINO -730 km pociągami RE i RB -349 km pociągami IR -279 km pociągami IRE -126 km pociągami ALEX -29 km pociągami S-BAHN ----------- Podróżowałem po następujących sieciach: PKP, CD, DB, SBB ----------- Trasy zaliczone w roku 2006:
POLSKA: -Zawiercie-Częstochowa-Koluszki(łącznica)-Łódź Kaliska -Częstochowa-Lubliniec-Fosowskie -Kluczbork-Ostrów Wlkp.-Poznań -Oleśnica(łącznica z Wrocławia)-Ostrów Wlkp.-Zduńska Wola -Cieszyn-Zebrzydowice -Warszawa Wschodnia-Warszawa Falenica -Wrocław-Legnica -Wolsztyn-Tuchorza -Częstochowa Stradom-Kielce -Kielce-Kozłów -Oświęcim-Czechowice Dziedzice -Poznań-Inowrocław-Toruń -Toruń-Kutno-Łódź Kaliska -Miasteczko Śl.-Herby Nowe-Zduńska Wola -Herby Nowe-Wieluń-Kępno -Poznań-Rzepin -Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Rzepin -Malbork-Olsztyn -Olsztyn-Iława -Kalwaria Zebrz. Lanck.-Wadowice-Bielsko Biała -Chybie-Żory -Kłodzko-Międzylesie -Szczecin-Goleniów-Kołobrzeg -Koszalin-Kołobrzeg -Koszalin-Białogard-Szczecinek-Piła-Poznań -Bielsko Biała-Skoczów
CZECHY: -Hranice na Morave-Prerov -Hranice na Morave-Horni Lidec -Ostrava-Frydek Mistek-Frydlant n. Ostr.-Verovice -Bohumin-Cesky Tesin -Detmarovice-Petrovice u Karvine -Suchdol n. Odrou-Budisov n. Budisovkou -Suchdol n. Odrou-Fulnek -Suchdol n. Odrou-Novy Jicin Mesto -Studenka-Bilovec -Studenka-Verovice -Cesky Tesin-Frydek Mistek -Ostrava Svinov-Opava Vychod -Opava Vychod-Krnov-Olomouc -Opava Vychod-Hlucin -Kravare ve Slezsku - Chuchelna -Olomouc-Nezamyslice -Stare Mesto u Uherskeho Hradiste-Kunovice-Bylnice -Bylnice-Horni Lidec -(łącznia omijająca Prerov)-Olomouc-Zabreh na Morave -Zelezna Ruda-Klatovy -Prerov-Brno -Prerov-Breclav -Breclav-Brno-Ceska Trebova -Ceska Trebova-Pardubice -Pardubice-Hradec Kralove -Hradec Kralove-Tyniste nad Orlici-Lichkov
NIEMCY: -Bayerisch Eisenstein-Plattling -Plattling-Munchen -Munchen-Ulm -Munchen-Kempten-Lindau -Lindau-Friedrichshafen-Singen -Friedrichshafen-Ulm
SZWAJCARIA: -Schaffhausen-Winterthur -Schaffhausen-Zurich -Winterthur-Zurich-Olten-Biel/Bienne-Yverdon-(łącznica w kier. Genevy) -Basel SBB-Delemont-Biel/Bienne -Basel SBB-Olten -Olten-Luzern -Geneve-Nyon-Lausanne-Montreux-Brig -Brig-Thun-Bern -Bern-Fribourg-Lausanne -Bern-Zurich (nowa linia)
ODCINKI GRANICZNE: -Zebrzydowice-Petrovice u Karvine -Międzylesie-Lichkov -Brig-Domodossola -Singen-Schaffhausen ---------- Na 365 dni roku, dni w których odbywałem jakikolwiek przejazd koleją było 54 (nie dojeżdżam regularnie pociągiem do szkoły ani niczego innego). ------- IMPREZY W KTÓRYCH UCZESTNICZYŁEM: -Prezentacja SA132 w Katowicach i Opolu -Parada Parowozów w Wolsztynie -I Zlot IC Forum w Warszawie -150-lecie kolei w Rybniku
Po szczegóły odsyłam do działu ROZMAITOŚCI na www.kolejomania.rail.pl ------
Może inni MK też pochwalą się swoim zeszłorocznym dorobkiem? ;-)
Pozdr. Grzesiek
Gratuluję!Mój dorobek to około 6oooo tyś.jeżdżąc po woj. podlaskim i obrzeżach , co prawda bardziej służbowo ale i z zamiłowania.Pozdrawiam turystów kolejowych!
Temat: Diagnostyczny w Strzelinie
No właśnie o tej częstotliwości pisałem. Chyba większość zdrowo rozsądkowych ludzi woli (nawet brudne i chałaśliwe) kible w których nie ma tłoku, niż ciasne i duszne busiki.
I tu sie mylisz. Dlaczego wiekszosc osob idzie na nyske. Wczoraj nawet pod dworcem jak bylem, to dwoch kolesi pytalo sie mnie gdzie jest palacyk, bo "na busa chcemy". Kazdy jadacy nawet do Legnicy, czy Wroclawia zawsze mowia "no to busem ?".
Do Wrocławia też wszyscy niemal PKS`em, lub Busem pomykają. Dlaczego? Bo PKPem nie zdąże np. na Ślązaka, ani na Wrocławianina i parę innych ważnych pociągów. Przecież gdyby zrobić dogodne połączenie, to szybciej byłoby jechać PKPem do Poznania przez Legnicę i Wrocław, niż PKS`em.
Wroclawianin od przyszlego RJ bedzie w relacji Legnica - Warszawa, wiec bedzie latwiej. A na Slazaka ? W (D) masz Lubin (6:22 ) - Rudna Gw o 6:55/7:09 (14 minut czekania) i 6:51 - Legnica 7:19/7:26 -Wroclaw 8:32/9:05 i jedziesz Slazakiem. W dni wolne tylko to drugie. I jeszcze Ci malo ? Te polaczenia sa IMHO idealne (szkoda, ze nie przez caly tydzien jak niegdys). Obecnie w dobie remontow nawet jadac kiblem 440 az do Wroclawia zdazasz na 9:05.
Polaczenie masz idelne do Poznania takze. 440 (ktory PKP chca zlikwidowac) to po prostu swoiste wyjscie na swiat z tej wiochy - z Bobra przesiadasz sie na Mamry i o 11:10 jestes w Poznaniu. 4:19 - PKS te 150 km jedzie krocej i jest z pewnoscia tanszy (o ponad 100 kilometrow mniej), ale tylko dwa autobusy dziennie. Po poludniu sa swietne przesiadki miedzy osobowkami przez Glogow i Leszno.
Też się wiele razy podwoziłem, a to do Legnicy, a to do Ścinawy... niestety blachosmrodem. spore miasto a jedyny porządny (i to też nie do końca) pociąg to Czcibór.
Od przyszlego RJ prawdopodbnie osobowym bedzie (wreszcie).
Wiem wiem, Tylko jak miałem urlop z wojska i czas przyjazdu na 0:00 to się Czciborem wybierałem ze strachem, czy zdążę na ostatni autobus na lotnisko ;). A poza tym to blachosmród :(
To jest jedyny pociag umozliwiajacy przesiadke na nocne rzeznie (Bem, JG - Lublin, etc.)
Ale już PKS Zielona Góra - 11 albo 12 zł. PKS Żary to zawsze jakiś dziwny był, chyba ich autobusy jeżdzą na wodę ;)
PKP jezdzi na tani prad (niektorzy spekuluja jakoby byl darmowy, co nie jest prawda), ale PKS ma drogi za darmo.
Ale ten Ślązak naprawdę by u nas pasował :P Bo ludzie z Brzegu Dolnego i Wołowa i tak głównie tylko do Wrocławia dojeżdzają.
To tez jest prawda. Przydaloby sie z kolei nocne polaczenie w te okolice do Lubina po likwidacji kibla 449 :)
A co im zaoferujesz ? Nie ma technicznej mozliwosci skierowania Slazaka tu a jednoczesnie w Rudnej Gw. skomunikowania go z jakims kiblem na Scinawe. Przy okazji zlikwidowac by trzeba bylo kibel 442 bo jego przesuniecie na jeszcze pozniejsza godzine czyni go zupelnie bezsensowym. W tej chwili balansuje na granicy absudru dojezdzajac o 7:50 do Lubina (a jezdzi nim mlodziez do szkol). Do Legnicy zas jedzie juz zupelnie prozny (po zdekomunikowaniu go z pociagiem do Jaworzyny Slaskiej i przesunieciem Bobra godzine wczesniej).
Temat: Odpowiedz z PKP
Dn. 14.07 wysłałem do lubuskiego PR następujący e-mail:
--------------------------------------------------------------------------- Proszę o przeanalizowanie tego przypadku. W tych godzinach przyjeżdżają do Kostrzyna pociągi ze Szczecina i Berlina:
17.27 Szczecin Gł. - Kostrzyn 19.50 87224 18.36 Berlin-Lichtenberg - Kostrzyn 19.49 RB5829
Natomiast ostatni w dobie pociąg z Kostrzyna do Gorzowa/Krzyża odjeżdża o 19.40, nic tylko pogratulować.... Dodam do tego, że powyższy pociąg dojeżdża obecnie do Krzyża o 21.22, a najbliższy pociąg z Krzyża w "Polskę" jest dopiero o godz. 21.45, tak więc przesunięcie tego odjazdu z Kostrzyna na np. 19.55 i przyjazd do Krzyża na 21.37 jest jak najbardziej uzasadniony, niestety od pół roku nie ma tego komu zrobić. I wy później się dziwicie, że pociągami nikt nie jeździ, jeśli oferta nie dość, że jest uboga, to jeszcze nieskomunikowana z niczym.
Zaraz zapewne nastąpi tłumaczenie, że to sprawa samorządu, a ja na to stwierdzę - przecież wpływy z biletów trafiają do PKP i to chyba Wam powinno najbardziej zależeć aby te przychody zwiększyć. Niestety, najprościej wyciągnąc ręce po dotacje, samemu nie wkładając jakiegokolwiek wysiłku w polepszenie oferty przewozowej. ----------------------------------------------------------------------------
Dzisiaj przyszła odpowiedź (jako plik worda), co prawda bogata w treść, ale ja dalej nie wiem, czy "nie da się", czy też się da.:
----------------------------------------------------------------------------
W odpowiedzi na Pana "Zdekomunikowanie" z dnia 14 lipca br. uprzejmie informuję: Usterkowany przez Pana pociąg nr 87224 relacji Szczecin Gł. 17:27 - Zielona Góra 22:16 zdąża na skomunikowanie do Rzepina (20:31/34) na pociąg nr 5984 relacji Rzepin 20:36 - Frankfurt 20:58. Podczas konstrukcji rozkładu jazdy strona DB nie zgodziła się na parominutowe opóźnienie pociągu nr 5984 z uwagi na kolejne przyjęcie pociągu nr 17007/40 (Rzepin 20:40/50) relacji Warszawa - Berlin. Z tego powodu skomunikowanie na stacji Kostrzyn z pociągiem nr 5829 konstrukcyjnie jest niewykonalne. Nadmieniam, że dokonanie skomunikowania na stacji Kostrzyn powoduje utratę skomunikowania na stacji Rzepin. Z uwagi na rozbudowaną ofertę z kierunku DB, którą można dostosować do własnych potrzeb planując podróż z Kostrzyna konstrukcyjnie nie dokonano omawianego skomunikowania. Analizując następny poruszony przez Pana pociąg nr 33330 relacji Kostrzyn 20:50 - Krzyż 21:22 (do 22 maja br zastępcza komunikacja autobusowa) obsługiwany przez autobus szynowy informuję, że jest to druga uwaga, co do jego godzin kursowania. Pierwsza wnioskuje o jego wcześniejsze uruchomienie. Dnia 07.07.br nasze stanowisko w tej sprawie zostało przedłożone do Urzędu Marszałkowskiego. Ponadto informuję, że zmieniona sytuacja z pociągami na stacji Krzyż trwa od 12.06.br. a nie jak Pan to określa od pół roku, ponieważ do tego czasu pociąg nr 33330 na stacji Krzyż był skomunikowany z pociągiem 38101 "Światowid" (21:29/31).
Przedkładając powyższe przepraszamy za utrudnienia, które występują podczas planowania podróży oraz prosimy o zaakceptowanie niniejszego wyjaśnienia.
Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko
Nie wychylasz sie dalej jak za wlasny czubek nosa i widzisz tylko swoje potrzeby. Rozumujac w ten sposob to gbym ja zostal prezydentem to zmodernizowal bym CMK do 300km/h, tylko po co? Sa jeszcze wazniejsze projekty, a to co piszesz ze gdybys zostal prezydentem to przeznaczyl bys wielka kase na ta linie jest dla mnie podejsciem egoistycznym, gdy by tak mtslal kazdy to linii w takiej potrzebie bylo by tyle ile ich istnieje. To jest wlasnie wykorzystywanie wladzy to wlasnych i wlasnego regionu potrzeb.
Widze potrzebe uratowania tej linii, ale gloryfikowanie jej ponad wszystko to przesada. W tej chwili mamy w Polsce zaledwie 2 linie do 160km/h, jest jeszcze kilka ktore sa w podstawowym programie modernizacyjnym, a dodawanie do nich kolejnych tylko dlatego osobiscie na niej komus zalezy jest chore. Dlaczego niby polaczenie Krakowa i Lublina ma byc wazniejsze do Wroclawia i Poznania? Na tamtym odcinku jest 120, 140 i nie ma planow w najblizszej przyszlosci modernizacji do 160. Autobusy szynowe+przywrocenie stanu sprzed lat, czyli 70, moze podniesc to lekko do 90 to recepta przy srodkach ktore obecnie mozna na to przeznaczyc.
„Nie wychylam się poza czubek własnego nosa”. Czy tak faktycznie jest?
Odpowiedź jest krótka : NIE
Dlaczego chciałbym gruntownej modernizacji tej linii tzn. w granicach V 120/160 km/h i to jak najszybszego przystąpienia do pierwszych prac:
1.Z tych samych powodów, z których linię tę chciała zelektryfikować i zmodernizować Centrala PKP
2.Z tych samych powodów dla których obecnie MT i GM chce (a przynajmniej ma w najbliższych planach) modernizacji odcinka Wrocław Zielona Góra Szczecin
3.Już niedługo torowisko na odcinku Mielec Dębica zostanie wyeksploatowane i pociągi przestaną w ogóle jeździć
4.Strategiczne położenie tej linii m.in. a) Kijów Lublin Rozwadów Dębica Kraków/Muszyna Słowacja Południe Europy b) Porty Warszawa Skarżysko Sandomierz Tarnów Muszyna Słowacja Południe Europy
5.Olbrzymia szansa rozwoju całego województwa Podkarpackiego i szansa wyjścia z zacofania cywilizacyjnego i gospodarczego. Było by to coś na kształt przedwojennego COPu
6.Szansa przejęcia połączeń osobowych i towarowych z Ukrainy (i nie tylko) na Południe Europy (szczególnie Słowacja, Rumunia)
7.Rozwój ściany wschodniej Polski
8.Zrównoważenie planów modernizacji linii kolejowych na Wschodzie i Zachodzie Polski
9.Poprawa infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu, która jest na żenująco niskim poziomie ( z wyjątkiem magistrali Przemyśl Kraków jest to XIX wiek)
10.Brak planów budowy autostrad wzdłuż odcinka Lublin Dębica i w ogóle na wschodzie
11.Znacznie niższe koszty modernizacji tego odcinka niż koszty budowy nowej linii kolejowej Kraków Tymbark
12.Rozwój gospodarczy Lubelszczyzny
13.PODNIESIENIE ZNACZENIA LUBLINA w Polsce i dołączenie do miast tej rangi co Poznań, Gdańsk, Szczecin, Wrocław, Kraków
14.Wzrost znaczenia LUBLINA jako miasta metropolitalnego w Polsce Południowo – Wschodniej 15.Rozwój Tarnowa
POZDROWIENIA ADRIANIKOS
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 117 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|