Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP inter city WrocławTemat: PKP to syf chcesz jechać do Warszawy i rezerwujesz miejsce w busie jeżdżącym na trasie Lublin-Gdańsk. Przychodzisz na miejsce, a tu się okazuje że ktoś nowy chce jechać do miasta docelowego - Gdańska i tracisz rezerwację. Po drugie, jak można jechać busem na trasie 5 godzinnej? Przecież to absurd; nie ruszysz się z miejsca, nie ma WC ani nawet rąk nie umyjesz, po prostu pełen syf. Ja do Warszawy jadę z Wrocławia PKP Intercity, gdzie jest Wars, a w czasie podróży siedzę sobie na internecie z laptopem. Temat: EX Opolanin - wstyd PKP InterCity EX Opolanin - wstyd PKP InterCity Mialem okazje wracac w piatkowe popoludnie z Warszawy tymze wlasnie pociagiem. Z reguly korzystalem z uslug PKS Opole lub Riviery. Chcialem sprawdzic, jak wyglada jakosc uslug firmy PKP InterCity i co mamy za bilet w cenie 80 zlotych z miejscowka... Musze przyznac, ze takim pociagiem, dodam, ze kwalifikowanym juz dawno nie jechalem. Brak bialych zaglowkow, dywanikow, niedomykajace sie okna na korytarzu, brak wody i papieru w WC - oto obraz i wizytowka pociagu kwalifikowanego EX Opolanin na trasie Opole - Warszawa - Gdynia. Placisz 80 zlotych wraz z miejscowka i jedziesz pociagiem podobnym do tych, ktore jezdza do Przemysla z Wroclawia. Dla przykladu dodam, ze pociag pospieszny, uruchamiany przez PKP Przewozy Regionalne, "Olenka" z Warszawy do Wroclawia jest czysty, w 2 klasie sa biale zaglowki i dywaniki. Szkoda tylko, ze ten pociag wyjezdza z Warszawy rano. Nie wiem, czy PKP InterCity traktuje 'Opolanina' jako pociag do likwidacji od nowego rozkladu czy poprzez taka jakosc uslug za wygorowana cene, zniecheca do korzystania z tego pociagu... Na cale szczescie jest konkurencja w postaci autobusow PKS Opole i Riviery. Za 80 zlotych mam bilet tam i z powrotem i przynajmniej autobusy sa czyste. Nie wiem co bedzie, jesli PKP InterCity przejmie pociagi pospieszne od nowego rozkladu jazdy PKP. Bedzie chyba jeszcze gorzej i jeszcze drozej. Temat: nowy rozkład PKP-Intercity nowy rozkład PKP-Intercity nowy rozkład PKP-Intercity dla dworca w Lublinie - wejdzie w życie w grudniu mogą być jeszcze zmiany ale widać już że stara bida Bielsko-Biała p. Katowice 6.10h Bydgoszcz p. Warszawa 5.45 7.55e 12.00 16.25 Chełm p. Rejowiec 9.40 19.30 Katowice p. Kielce 6.10 Kołobrzeg p. Bydgoszcz 5.45h Kołobrzeg p. Gdańsk 8.50 Kraków p. Kielce 6.10 16.15 Przemyśl p. Leżajsk 9.30 Przemyśl p. Rzeszów 17.50 Szczecin p. Warszawa Poznań 7.00 Szczecin p. Warszawa Bydgoszcz 9.50 Świnoujście p. Szczecin 7.00h 20.05h Warszawa p. Dęblin 5.05d 13.00b 18.00 20.05 Wrocław p. Częstochowa 12.25 Wrocław p. Katowice 21.55h Zakopane p. Kraków 6.10h b - nie kursuje w soboty d - kursuje w dni robocze e - nie kursuje w niedziele h - kursuje w wakacje Temat: Jazda bez trzymanki: na kolei przykre niespodzi... Jazda bez trzymanki: na kolei przykre niespodzi... Dokładnie to brzmi tak "W przypadku opóźnienia pociągu kategorii InterCity co najmniej o 60 minut pasażer będzie miał prawo do rekompensaty w wysokości 25% kosztu biletu, natomiast jeżeli opóźnienie przekroczy 2 godziny kwota ta wzrośnie do 50% opłaty za bilet. W pociągu lub na stacji, pasażer otrzyma poświadczony przez pracownika PKP Intercity druk, który w przeciągu 2 miesięcy będzie mógł złożyć w jednym z Centrów Obsługi Klienta lub przesłać za pośrednictwem poczty na jeden z podanych adresów. W ciągu 30 dniu wniosek zostanie rozpatrzony i na adres pasażera przesłany zostanie bon. Taki bon będzie można zrealizować we wszystkich pociągach PKP Intercity w ciągu 12 miesięcy od jego wystawienia". Czyli po długich i uciążliwych zmaganiach z kolejową administracją otrzymamy ewentualnie bon uprawniający do ulgi w kolejnej podróży pociągiem Intercity ważny na jeden przejazd w okresie do 12 miesięcy od tego opóźnienia Szkoda to komentować bo to bardziej chwyt marketingowy niż faktyczna rekompensata. Przeszłości miałem kilka przypadków z PKP z powodu np. przekwalifikowanie pociągu Bohemia (Praha - Szczecin/Gdynia) na pociąg osobowy począwszy od stacji Wrocław Gł.(była to tzw. zima stulecia 1979r) i bez trudu uzyskałem zwrot dopłaty do poc. pospiesznego w postaci gotówki. A teraz to bon - na kolejny przejazd. Kpina i tyle. Temat: Odsprzedam bilet PKP Intercity Wwa-Ww za 37 zł Odsprzedam bilet PKP Intercity Wwa-Ww za 37 zł Mam do odstąpienia bilet Intercity (II klasa) na trasie Warszawa Centralna- Wrocław Główny na najbliższą niedzielę, 19.11 (wyjazd 14:25, przyjazd 19:46). Kosztował mnie 37 zł. Mogę oddac w kasie PKP, ale może komuś się przyda? Info na maila alice76@gazeta.pl do godz. 15.30, potem będę poza zasięgiem netu. Temat: Pociągiem daleko nie pojedziesz. Ciecia... Pociągiem daleko nie pojedziesz. Ciecia... Czołem Po wakacjach rewolucja w PKP... "Wielkie cięcia w rozkładzie PKP są już pewne. Jak dowiedziało się "Metro", ministerstwo infrastruktury nie znalazło dodatkowych 60 mln zł na sfinansowanie deficytowych pociągów. - Cięcia połączeń są nieuniknione - potwierdza wiceminister infrastruktury Juliusz Engelhardt. Spółka PKP Intercity, choć ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęła, przyznaje, że to oznacza likwidację połączeń. - Nikt się nie spodziewał, że pieniądze się znajdą, skoro jest kryzys - przyznaje Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. Lista pociągów do kasacji, m.in. ekspresów i pospiesznych, nie jest jeszcze zatwierdzona. Ale już wiadomo, że koleją nie dojdziemy np. do Zamościa. Zawieszona będzie część kursów na trasach Wrocław- Lublin, Gliwice-Kielce, Jelenia Góra-Szklarska Poręba, Częstochowa- Szczecin i Toruń-Poznań. Inne zostaną skrócone. Część pociągów dalekobieżnych nie dojedzie np. do Raciborza, Ełku, Jeleniej Góry, Słupska, Przemyśla, Tarnowa czy Nowego Sącza. By dotrzeć do tych miejscowości, trzeba się będzie przesiąść. "... I całośc: www.emetro.pl/emetro/1,88815,6922889,Kryzys_dobija_pociagi.html Pozdro Krzysztof Temat: pkp wrocław-praga a bilety u konduktora alika77 napisała: > chcę jechać na święta do pragi, niestety nie ma już połączenia z > mojego miasta, więc najwygodniej mi będzie jechać z wrocławia. chcę > jechać pkp, bo taniej z tego co wiem, to najtaniej wychodzi kupić > bilet do granicy (czyli do ostatniej polskiej stacji???), a potem u > konduktora od granicy do pragi. teraz tylko pytanie: czy zaraz na > tej ostatniej polskiej stacji mam chodzić po pociągu i szukać > konduktora czy jak? będę jechać z dzieckiem, a nie bardzo uśmiecha > mi się chodzenie z nią i z bagażem, a przecież nie zostawię samego > ani dziecka, ani bagażu. czy mogę siedzieć i czekać na konduktora, > ale to chyba wtedy przyczepi się, że jadę na gapę? a może jest > jakieś inne tanie i sensowne połaczenie do pragi, z wrocławia lub > ewentualnie zielonej góry? Kombinuj. Broń Boże nie płać niezasłużonego haraczu PKP Intercity. Najlepiej poproś jeszcze polskiego konduktora o przejściówkę. Jeśli nie, to poczekaj na czeskiego i kup u niego nawet jeśli policzy 30 koron opłaty manipulacyjnej. Temat: W dwie godziny ze stolicy do Katowic i Krakowa? EP09 i Husarz Lokomotyw EP09 wykonano w latach 1986-1997 a PKP Intercity posiada wszystkie 47 sztuk. W codziennym użytkowaniu jest max 30 sztuk, pozostałe są w naprawach, remontach, rezerwie: pl.wikipedia.org/wiki/EP09. Jest ich za mało dla obsługi linii na których można jechać 160 km/godz (Katowice, Kraków, Poznań), zdaża się, że pociągi nawet na CMK ciągnione są przez lokomotyway EP07 osiągające max 125 km/godz. Stąd dzisiaj duże rezerwy w rozkładzie i czas przejazdu do w/w trzech miast wynosi wynosi 2:50 gdy jeszcze kilka lat temu 2:35. Lokomotywy Husarz przeznaczone sa na trasy międzynarodowe gdyż są lokomotywami wielosystemowymi. A ponadto będzie ich tylko 10 sztuk i osiągaja 230 km/godz. W Polsce potrzebujemy ok. 50 lokomotyw osiągających 200 km/godz, i drugie tyle osiągających 160 km/godz. Swoją drogą PKP mogło mieć 42 lokomotywy osiągające 220 km/godz typu EU11 wykonanych w Pafawagu we Wrocławiu, ale z powodu zapaści finansowej nie zostały odebrane i kursują we Włoszech - historia tutaj: pl.wikipedia.org/wiki/EU11. Gdyby te lokomotywy dzisiaj znajdowały sie w Polsce PKP Intercity nie miałoby w zasadzie problemów z dotrzymywaniem rozsądnych czasów przejazdu. Temat: PKP Intercity nie dba o interes pasażerów? PKP Intercity nie dba o interes pasażerów? witam również jestem z Bielska-Białej i w pełni zgadzam się z autorem tekstu. To co wyprawia PKP IC już dawno przestało mi się podobać. Poza połączeniem z Bielska z Gdańskiem straciliśmy również z Wrocławiem, Warszawą, Białymstokiem, Wisłą. Do tego dodam że w nowym rozkładzie jazdy właściwie zlikwidowane [nie licząc kilku autobusów które IC może sobie... ] zostało połączenie kolejowe z Zamościem. Co tym bardziej smutne i niezrozumiałe, że w pociągach do tego byłego miasta wojewódzkiego jeździło sporo osób. Sam wielokrotnie jeździłem na trasie Katowice-Zamość. Teraz niestety trzeba skorzystać z innych form transportu [czyt. dać komu innemu zarobić]. Temat: Kto się boi tanich pociągów? Już nie ma IR! Beton PKP (i Intercity) trimfuje! Pociągi InterRegio (IR), nawet te już jeżdżące, zostały już wycofane z rozkładu jazdy od 1.06.2009. Nawet pociągi Białystok-Warszawa-Białystok oraz Wrocław-Kraków. Marszałkowie województw zostali "postawieni do pionu" i na polecenie partyjne "platformersów"(PO) grzecznie podporządkowali się interesom betonu PKP (a zwłaszcza PKP-Intercity) na czele z Panem Wachem. Warto, aby obecni i potencjalni pasażerowie pociągów InterRegio pamiętali o tym przy zbliżających się wyborach samorządowych kto miał "w nosie" ich interes. Ciekawe jaka argumentacja zostanie przedstawiona "maluczkim" jako uzasadnienie. Temat: PKP Intercity: będą luksusowe i super szybkie p... PKP Intercity: będą luksusowe i super szybkie p... to piękna prespektywa, ale zapowiedz traktuję baardzo sceptycznie. Oczywiście to zależy od definicji rewolucji na torach i superszybkiego pociągu. Być może w Polsce przejazd pociągiem z prędkością 160km/h to superszybka podróż, ale u Niemcó, czy Francuzów naprawdę szybkie pociągi osiagają prędkości 300 i wiecej km/h. Do takiej rewolucji u nas w ciagu 3-4 lat nie dojdzie ze względu na trasy kolejowe i ich kolizyjne połączenia z drogami. Mnie satysfakcjonowałaby podróż z Warszawy do Trójmiasta w czasie do 2- 2,5h, do Wrocławia poniżej 3h, do Szczecina 3,5-4h. Żadnych przykładów przewidywanych czasów podróży po "rewolucji na torach" w artykule nie znalazłem. Szkoda. Temat: Nie nasza KOLEJ Nie nasza KOLEJ Odwiedziłem właśnie stronę internetową PKP InterCity. Otóż spółka ta w związku ze zmianą rozkładu jazdy 11 grudnia wprowadza kilka nowych połączeń. Z kilkudziesięciu pociągów: Ex, TLK, IC, EC tylko jeden dojeżdża do Kielc, a mianowice Ex."Nida"(Kielce/Lublin- Gdynia) i to tylko w okresie wakacji. Moim zdaniem powinno wprowadzic sie kilka pociagow na trasie np. Krakow/Zakopane przez Kielce, Radom do Warszawy czy dalej do Gdyni, tak samo jak uwazam, ze nie glupim pomyslem byloby wprowadzenie polaczenia ekspresowego na trasie do Katowic(jezdze czesto ta trasa i wiem ze te pociagi zawsze sa zawalone)trasa moglaby przebiegac np. w taki sposob: Lublin- Radom- Kielce- Zawiercie- Katowice- opole- Wrocław. Uwazam ze gdyby wprowadzic na tych trasach chocizaby pociagi TLK ( niewiele droższe, ale o krótszym czasie przejazdu niż pospieszne) wyszloby to z korzyscia i dla spolki PKP InterCity i dla pasażerów w Kielcach i Radomiu. Nasze miasto znowu zostało pominięte Temat: PKP Intercity musi zatrzymać pasażerów na ziemi PKP Intercity musi zatrzymać pasażerów na ziemi Hmm, to co przede wszystkim wymaga unowoczesnien to tory - na ktorych predkosc max. jest obecnie niezadko nizsza niz nawet 120 km/h. Tylko Poznan-Wawa, fragment Pozna-Wroclaw i CMK maja predkosci 160km/h. Prawdziwa konkurencja pociagu jest samochod, a nie samolot! Temat: "DGP": - PKP Intercity z ogromną stratą za 2009... "DGP": - PKP Intercity z ogromną stratą za 2009... Ależ to proste, jak budowa cepa; aby IC było dochodowe, należy ograniczać kursy nierentowne, bo z tego co wiem, ministerialne dopłaty nie pokrywają różnicy w wielu przypadkach obecnych TLeK, między dochodami z biletów a kosztami. Tylko że niestety państwo nałożyło obowiązek na tą spółkę prowadzenia połączeń typu Wrocław - Białystok, z pominięciem Warszawy, co tak na prawdę przynosi wspomnianej spółce straty. Tak materialne jak i wizerunkowe. Temat: Kolej na wysokie prędkości "Dopiero w ostatnich latach zauważalna jest poprawa. Weźmy chociażby segment przewozów interCity, euroCity czy ekspresów, które prowadzi dzisiaj spółka PKP Intercity. W moim przekonaniu odbiór społeczny oferty tej spółki jest dobry. W ostatnich latach mocno się ona zmieniła. Poprawiono standard wagonów, jakość obsługi." To mi się najbardziej podobało. Zapraszam do Intercity Wrocław- Warszawa. Spóźnienia to właściwie norma, co rok gdy wchodzi nowy rozkład jazdy to stale wydłużają czas przejazdu, ale i tak się spóźnia. W zimie notorycznie wysiada ogrzewanie, obsługa fatalna. Kible brudne i śmierdzące to standard. Temat: czar kolei zelaznej.... czar kolei zelaznej.... Dwa dni temu postanowilem zwiedzic Krakow. Majac jednak nauwadz eze mamy dlugi weekend postanowilismy z zona pojechac do krakowa pociagiem Inter City. Jako zwolennik internetu wklepalem w IE adres pkp.pl dalej poszlu juz z gorki... strona spolki "PKP Inter City Sp. z o.o.". Odnalezienie odpowiedniego pociagu Intercity bylo juz pestka. Nastepnie udalismy sie na Dworzec Glowny we Wroclawiu. W kasie oznajmilem pani kasjerce ze chcialbym dwa bilety do Krakowa pociagiem Intercity. Po chwili bylem dumnym posiadaczem 2 biletow na InterCity do Krakowa (na laczna sume 140 zl w jedna strone). W kazdym przypadku byla jednak mowa o poaciagu InterCity. Jakie bylo nasze zdziwienie nastepnego dnia keidy okazalo sie ze to nie Intercity tylko Express... ufff.. pogodzilismy sie z bledem... trudno.. wazne ze czas prezjazdu sie nei zmieni. Okolo 5 minut przed planowym odjazdem okazalo sie ze pociag spozni sie (!!!!) okolo 40 minut. Tego bylo dla mnie za wiele.. oddalismy bilety i opjechalismy autem... koszt okolo 150 zl w obydwie strony i czas prezjazdu okolo 2 godzin i 30 minut. Teraz chcialbym zadac pytanie.. w jaki sposob PKP chce wyjsc z tragicznej sytuacji finanswoej w ktorej juz si eznajduje ? Jak mozna liczyc na dochody majac tkaei nastawienie do klientow ? gdzie sens ? O naszym kolejnym przewozniku (LOT) opowiem nastepbnym razem... wyprawa do krakowa przez Warszawe (!!!). Temat: Spółki PKP się kłócą, a pasażer traci Własnie nie do konca, bo nawet rozklad z internetu sie nie pokrywa ze wszystkimi spolkami typu pkp przewozy regionalne, inter regio, intercity, eurocity, tanie koleje i inne kwiatki. Jak chcesz przyklad to prosze bardzo, mam bilet strefowy na na caly gorny slask 90 zl za miesiac, ostatnio jadac do wroclawia pomyslalem ze dokupie sobie bilet od gliwic do wroclawia( bo przeciez jeden juz mam). Okazalo sie ze : -osobowy o 17:30 okazal sie intercity -inter regio z katowic do wroclawia jest traktowany jako pospieszny pomimo ze inter regio z gliwic do katowic juz nie, -suma sumarum zapłaciłem w okienku i 2 identycznie ubranym paną odpowiednio 90+17+11+11 suma 129 zl. I rozwieje wszelkie wątpliwości jak za przejechanie niecałych 200 km czuje się lekko oszukany. Osobiście uważam ze PKP jakie znamy powinno upaść, przejść całkowicie w ręce prywatne i pozbyć się tego całego prlowskiego szkieletu, może wtedy by było odpowiednio zarządzane. Temat: Raport z inwestycji PKP Raport z inwestycji PKP Do końca roku Grupa PKP zamierza wydać na inwestycje 2 mld 809 mln zł, w tym 350 mln zł na modernizację i zakup taboru pasażerskiego. W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku Grupa PKP wydała na inwestycje 339 mln zł. 40 proc. wydatków PKP w pierwszych czterech miesiącach (138 mln zł) stanowiła modernizacja linii kolejowych. Kolejne 21 proc. (72 mln zł) wydano na modernizację taboru (głównie wagonów pasażerskich). 82 mln zł (24 proc.) przeznaczono na zakup nowego taboru. Najwięcej na inwestycje w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2005 roku wydały Polskie Linie Kolejowe (172 mln zł), kolejne miejsca zajmują: PKP Cargo (82 mln zł), PKP Intercity (18 mln zł) i PKP Przewozy Regionalne (14 mln zł). W tym roku m.in. zmodernizowano fragment linii Wrocław - Opole i przystosowano ją do prędkości 160 km/h, gruntownie zmodernizowano 92 wagony osobowe należące do Przewozów Regionalnych i 64 elektryczne zespoły trakcyjne kursujące w ruchu regionalnym, a także przebudowano i zmodernizowano 276 wagonów towarowych. Środki na inwestycje pochodzą głównie z zasobów własnych grupy PKP (42 proc. wydatków), kredytów (21 proc.) i funduszy Unii Europejskiej (10 proc.). Temat: PKP niszczy kolej na Dolnym Sląsku. Konkurencja po To nie tak Panowie - po prostu opłata za dostęp, tzw. "ścieżkę", jest taka wysoka, że prywatny operator musiałby ustalić cenę za km trasy w wysokości wyższej niż obecnie PKP PR. W ruchu towarowym, gdzie koszt ścieżki rozkłada się na więcej jednostek ( pociąg towarowy to ok. 2000 do 3200 ton brutta, pasażerski ok. 400 pasażerów ), jest to opłacalne. Stąd rozwój prywatnych przewoźników towarowych. Natomiast w kwestii utworzenia spółki PKP PLK + Gmina Wrocław. Na dzień dzisiejszy nie widzę takiej możliwości. Trzeba wziąść pod uwagę, że w realiach naszego miasta z tych samych torów korzystały by PKP PR, PKP Cargo, PKP Intercity, WKA, DKR, RAIL Polska, CTL Logistics, POL-MIEDŹ Trans, PRKI, DOLKOM i wiele innych spółek. Utworzenie spółki zarządu kolejowego ( PKP PLK SA ), z jakąkolwiek z nich naruszało by zasady konkurencji i równości pomiedzy podmiotami gospodarczymi. Temat: Wolniejsze PKP czyli Imperium kontratakuje ;-) Wolniejsze PKP czyli Imperium kontratakuje ;-) To ma być odpowiedź PKP na tanie linie lotnicze: "...W pociągach ekspresowych i InterCity z Warszawy do Wrocławia nie znajdziemy już przedziałów ośmioosobowych, lecz wygodniejsze, sześciomiejscowe. Niestety, to jedyna poprawa komfortu na tej trasie. Choć i ona się przyda, bo od niedzieli podróż do Wrocławia wydłuży się o blisko 25 min. Będzie trwała co najmniej 4 godz. 53 min. - Wydłużenie czasu przejazdu nie zależy od nas, lecz od spółki Polskie Linie Kolejowe. To ona naprawia tory, a ich stan pogorszył się zwłaszcza na odcinku między Wrocławiem i Poznaniem, gdzie jeżdżą ekspresy - mówi Maciej Szafurski ze spółki PKP InterCity. Także 10-15 min dłużej potrwa podróż do Gdańska. Poranny ekspres "Neptun" dojedzie tam teraz w ciągu 4 godz. 8 min." całość na: www1.gazeta.pl/kraj/1,34309,1816001.html Za cały komemtarz niech posłuży ten - jakże wciąż aktualny -wierszyk Jana Brzechwy: ŻÓŁW Żółw chciał pojechać koleją, Lecz koleje nie tanieją. Żółwiowi szkoda pieniędzy: "Pójdę pieszo, będę prędzej." Temat: Częstochowa w nowym rozkładzie PKP Częstochowa w nowym rozkładzie PKP Postępowanie PKP Intercity jest skandaliczne. Żeby likwidować istniejące od wielu lat połączenie z Wrocławiem (pospieszna ''Oleńka''),a do tego puszczać pociąg IC Odra,o którym nie wiadomo,jak długo będzie jeździł,to niedopuszczalne. Jeśli ''Oleńka'' ma dojeżdżać do Kłodzka niech jedzie przez Wrocław,bo wtedy ma zapewnionych pasażerów,a nie przez Nysę,gdzie będzie wozić powietrze. A na pewno ten pociąg powinien zostać utrzymany w relacji Wrocław-Warszawa-Wrocław,bo woził on sporo osób,nie tylko w weekendy. No ale w PKP najpierw się coś postanawia,a potem się myśli o skutkach decyzji już podjętych. Temat: Air Polonia Gość portalu: MK napisał(a): > WROCŁAW Od połowy grudnia będziemy mogli latać z > Wrocławia do Warszawy tanimi liniami Air Polonia. Na > zagraniczne połączenia musimy jeszcze poczekać. > No to wykończą PKP Intercity. LOTowi opłaca się wozić studentów do Wawy za 120 PLN więc tani przewoźnik pewnie będzie miał ceny (dla wszystkich) poniżej 100. A bilet normalny w Intercity kosztuje 90 PLN. I kto pojedzie pociagiem??? Chyba tylko milosnik zwiedzania Poznania w drodze do Wawy ;-) A czemu wybrali Poznan? Bo Poznan jest o 2 godziny od Wroclawia, 2 godziny od Wawy, 2 od Szczecina, 2 od Zielonej Gory itd. A Wroclaw? 2 godz od Poznania, 1 godz od Opola i to koniec... Tak sie niestety konczy brak infrastruktury (np. odleglosc Wroclaw-Poznan to mniej wiecej tyle co Wroclaw-Jelenia Gora a pociagiem jedzie sie dwa razy dluzej :-() Pozdrawiam, SW Temat: Nowe w rozkładzie jazdy PKP 2006/2007 od 10 grudni Re Dodatkowe pociągi na ferie!!! 48 dodatkowych pociągów kursujących w okresie zimowych ferii szkolnych uruchomi spółka PKP Przewozy Regionalne. "Zimowe" pociągi przywiozą turystów z Warszawy, Wrocławia, Lublina, Olsztyna, Gdyni, Bydgoszczy i Szczecina także do Małopolski - przede wszystkim do Zakopanego oraz Krynicy, ale również do innych miejscowości górskich - Wisły, Kudowy Zdrój i Szklarskiej Poręby. Oprócz tego, będzie więcej miejsc w pociągach regularnie kursujących do atrakcyjnych rejonów wypoczynku zimowego. Wszystkie dogodne połączenia kolejowe na ferie można znaleźć na stronie internetowej www.pr.pkp.pl. Spółka PKP InterCity w okresie ferii uruchomi 6 dodatkowych pociągów Tanich Linii Kolejowych - do Zakopanego oraz powrotnych do Szczecina, Gdyni i Poznania. Oprócz tego kibice skoków narciarskich będą mogli skorzystać z dodatkowego ekspresu "Podhale", który dowiezie ich na zawody Pucharu Świata zaplanowane 19-21 stycznia. W tym okresie więcej miejsc będzie w ekspresach regularnie kursujących do stolicy Tatr. (GEG) Info na stacjach PKP i elektroniczne! Temat: hajnowska kasa pkp stasss napisał: > wiecie, ze w hajnowskiej kasie pkp nie kupicie biletu na pociagi pkp intercity > nie maja technicznych mozliwosci sprzedawania nie swoich biletow O tym to się przekonałem osobiście, jak musiałem jechać w marcu do Wrocławia. Nawet próbowałem dyskutować z kasjerką o tej sprawie, lecz była opryskliwa i nie trafiały do niej moje argumenty. > trzeba jechac do czeremchy po bilet na express warszawa-wroclaw O tym to nie wiedziałem, że w Czeremsze mają taką kasę, która może sprzedawać bilety na pociągi, obsługiwane przez spółkę Inter Citi. > ale lipa I jeszcze jaka lipa. Tak mam takie wrażenie, że kolejarzom nie chce się pracować. Ale o tym niech pogadają inni. Chociaż premier w dniu wielkiej wsypy Pisu gościł u kolejarzy, więc może IV RP wjedzie na inne tory. Pozdrawiam M Temat: facet bez samochodu... michal_powolny12 napisał: > Proszę pani. Nie tylko z natrami da się jechać pociągiem. Z rowerem > też. I z motorynką. Widzę że pani wiedza o usługach grupy PKP > zatrzymała się na roku 1990. No tak wtedy były problemy z > transportem pociągiem różnych dużych rzeczy. Mamy rok 2008 > i niektóre usługi kwalifokowane PKP mają naprawdę wysoki > standard. Proszę Pana. Proszę mi podać jakim pociągiem/ w jakim czasie dojadę do czech na narty. Samochodem- najwyżej w 3 h z wrocka i mam dowolną godzinę wyjazdu. Moja wiedza o usługach pkp została negatywnie zweryfikowana w zeszłym roku, gdy byłam zmuszona wracać pociągiem z katowic. brud, smród, tłok, spóźnienia, kolejka do kasy. parę lat temu jechałam intercity do wawy i poza chorymi godzinami i cenami nie jest to zły środek transportu. niestety, generalnie jakość połączeń pkp jest koszmarna. już litościwie pominę dworzec pkp we wrocławiu z którego korzystanie jest niezapomnianym przeżyciem. Temat: Z Przemyśla pociągiem Intercity na Pola Lednickie Z Przemyśla pociągiem Intercity na Pola Lednickie "W związku z obchodami XI Ogólnopolskiego Spotkania Młodych Lednica 2007, PKP Intercity uruchamia specjalny pociąg, który przewiezie osoby udające się na tegoroczne spotkanie na następującej trasie: Ponadto pociągiem tym, o symbolicznej nazwie „Św. Jacek”, przewiezione zostaną relikwie Św. Jacka i Bł. Czesława z Krakowa i Wrocławia. W trakcie przejazdu przewidziane są liczne atrakcje dla osób, które skorzystają z przejazdu pociągiem Św. Jacek. Cena biletu to 59 zł brutto za przejazd w obie strony." Rozkład jazdy: www.intercity.pl/Rozklad%20jazdy%20pociagu%20Sw.%20Jacek.pdf Temat: [PKP] Likwidacja pośpiesznych i przejęcie przez IC [PKP] Likwidacja pośpiesznych i przejęcie przez IC Wczoraj przeczytalem w Dzienniku Polskim, ze rzad przyjal nowy dokument: "Programu dalszej restrukturyzacji oraz prywatyzacji spółek PKP do 2006 roku". Wynika z niego, ze wszystkie posieszne (okolo 300) maja przejsc pod zarzad spolki PKP Intercity, a ta mowi ze jej oplaca sie utrzymac (jako ekspresy?) tylko 100 sposrod 300 danych jej pociagow. miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,2222581.html Temat: hajnowska kasa pkp Moim zdaniem nie świadczy to ani o zapyziałości naszego pięknego miasteczka ani o lenistwie pracowników. PKP podzielono na kilka ODRĘBNYCH spółek, które nie wiedzieć czemu komplikują życie podróżnym. PKP Przewozy Regionalne i PKP InterCity to 2 różne spółki i na wszystkich dworcach mają RÓŻNE okienka, w których sprzedają TYLKO swoje bilety. IC nie opłaca się zapewne zatrudnianie pracownika w Hajnówce, bo popyt na ich usługi jest zbyt mały (tak przypuszczam). Swoją drogą wracając z Wrocławia IC musieliście zapewne stać w kolejce do jednego z aż 2(!) okienek IC na dworcu głównym i byliście obsługiwani przez mało kompetentny personel, który ma problemy ze sprawną obsługą podróżnych. To jest dopiero lipa! Temat: Koleją z Warszawy do Wrocławia przez Zieloną Górę Trzeba patrzeć do czego sie wsiada. Pociąg EX 1711 Lubuszanin ma relację Warszawa Wschodnia-Zielona Góra. W Poznaniu kilka wagonów Lubuszanina dopinanych jest do pociągu pospiesznego P 56102 Gdynia Główna Osobowa-Wrocław. Cała sytuacja jest wynikiem bezmyślności pasażera. Mam nadzieję, że biedne PKP InterCity nie zwróci całej kwoty a jedynie część za to, że w pociągu było zimno. Co jak co ale w ekspresie tak być nie powinno. PS. Jak się o czymś pisze artykuł to trzeba najpierw trochę pomyśleć a nie wypisywać bzdury. Wystarczy sprawdzic rozkład. www.rozklad.pkp.pl/cgi- bin/new/bhftafel.exe/pn/5100065/17:20 Temat: Kolej radzi, pasażer płaci Pociag, ktorego nie bylo Mnie i mojemu koledze zdarzyla sie natomiast inna historia. 17 sierpnia 2005 roku kupilismy w kasie PKP na dworcu glownym we Wroclawiu bilety na trasie Wroclaw - Budapeszt - Wroclaw. 1) Zostal on wypisany recznie!!! 2) Wypisywanie trwalo godzine. Musialy zostac uwzglednione wszystkie stacje posrednie: Katowice, Zebrzydowice, Bohumin, Breclaw, Kuty, Bratislava, Rajka, itd. 3) W kazdym pociagu kontrolerzy patrzyli na nas jak na kosmitow, sprawdzali bilet pod swiatlo i po kilka razy przypatrywali sie pieczeci kasy PKP Intercity. 4) W drodze powrotnej okazalo sie, ze sprzedano nam bilety na nieistniejacy pociag!!! Wracalismy do Polski 24 godziny, z wieloma przygodami, wieloma pociagami, z wreczaniem lapowki rosyjskiemu ochroniarzowi w kuszetce relacji Wieden - Moskwa itp. Temat: Kto się boi tanich pociągów? Kiedyś wszystkie osobówki i pospieszne należaly do spółki PKP Przewozy Reginalne, a inne tj IC,TLK i Expresy do PKP Intercity.Teraz pospieszne przeszły pod spółke Intercity ale niestety nie wszystkie. I jest taki bałagan, że nawet sami pracownicy PKP nie mogą się połapać, nie mówiąć już o pasażerach.Przykład:jechałem z Bydgoszczy do Zgorzelca i wyjaśnilem pani w kasie jakimi rodzajami pociągów będę jechał (miałem przesiadkę we Wrocławiu na pospieszny szynobus do Goerlitz przez Zgorzelec).Na to pani spytała mnie jakiej spółki będzie to pociąg? Odpowiedziałem, że nie wiem, na co ona sprawdziła coś w komputerze i sprzedała mi bilet.Jakież było moje zdziwienie gdy konduktor który kasowal mi bilet powiedzial mi, że musze dopłacić 19 zł bo mam bilet na inną spółke niż jest pociąg. Nic nie dało tłumaczenie, że to nie moja wina tylko pani w kasie,w końcu machnąłem ręką i dopłaciłem tak jak pewnie większość pasażerów w podobnej sytuacji. Temat: Za błędy w PKP płacą pasażerowie Dodam, że rzeczywiście jest to pociąg kategorii POŚPIESZNY, ale obsługiwany przez PKP Intercity ( P Józef Chełmoński w relacji Kraków Główny- Kiev Pass. kursuje pt i nd). I wątpię aby w kasie PKP PR sprzedano bilet na ten pociąg, ze względu na konieczność rezerwacji miejsca. A jeśli Pani by kupowała w kasie IC to miejscówkę by Pani otrzymała. Co więcej, jestem z Wrocławia , pracuję we Wrocławskim PKP i wiem, że do takiej sytuacji by nie doszło, Panie we wrocławskich kasach, są odpowiednio kompetentne. Uważam , iż ten artykuł jest wymyślony. Temat: bilet z W-wy do Wroclawia bilet z W-wy do Wroclawia Hej! Mam bilet na jutro (15.X) z W-wy do Wroclawia na ex Slowacki (13.20 z W-wy) i powrotny na niedziele ic Sleza z Wroclawia do W-wy (14.46 z Wrocka). Kupilam w promocji PKP Intercity, ale okazalo sie ze nie moge pojechac, wiec jesli ktos jedzie i nie ma biletu to chetnie odsprzedam - 36 zl jeden :) Odzywajcie sie dzis do polnocy. Temat: Nowy rozkład jazdy PKP > Szczerze powiedz po co? Choćby po to, żeby w Wawie przesiąść się na kolejny expres czy intercity - do Krakowa, Gdańska, Wrocławia etc. Można wtedy kupić bilet na calą trasę od razu, co wychodzi o kilkadziesiąt złotych taniej. Od paru lat bilety PKP PR i PKP intercity nie łączą się, trzeba kupować osobno. Temat: Tani pociąg do Poznania dzięki wojnie w PKP Tani pociąg do Poznania dzięki wojnie w PKP No i super. Chwała Przewozom regionalnym że nia dała się pkp intercity. Ta druga spółka kpi sobie z pasażerów, często zbyt mała ilość wagonów w porównaniu do tego ile ludzi jedzie pociagiem jednocześnieprzy wysokich cenach. Czekać aż PKP PR uruchomi pociąg do Wrocławia lub Warszawy. Temat: Kto się boi tanich pociągów? Kto się boi tanich pociągów? Kiedyś wszystkie osobówki i pospieszne należaly do spółki PKP Przewozy Reginalne, a inne tj IC,TLK i Expresy do PKP Intercity.Teraz pospieszne przeszły pod spółke Intercity ale niestety nie wszystkie. I jest taki bałagan, że nawet sami pracownicy PKP nie mogą się połapać, nie mówiąć już o pasażerach.Przykład:jechałem z Bydgoszczy do Zgorzelca i wyjaśnilem pani w kasie jakimi rodzajami pociągów będę jechał (miałem przesiadkę we Wrocławiu na pospieszny szynobus do Goerlitz przez Zgorzelec).Na to pani spytała mnie jakiej spółki będzie to pociąg? Odpowiedziałem, że nie wiem, na co ona sprawdziła coś w komputerze i sprzedała mi bilet.Jakież było moje zdziwienie gdy konduktor który kasowal mi bilet powiedzial mi, że musze dopłacić 19 zł bo mam bilet na inną spółke niż jest pociąg. Nic nie dało tłumaczenie, że to nie moja wina tylko pani w kasie,w końcu machnąłem ręką i dopłaciłem tak jak pewnie większość pasażerów w podobnej sytuacji. Temat: Połączenie kolejowe Łódź - Wrocław to kpina ! czy ja wiem? "Wrocławianin", startujący o 13:58 z Łodzi to niestety tylko trzy wagony II klasy i jeden I klasy - rezultat to oczywiście nadkomplet. Czyżby pkp intercity zaczynało brakować wagonów? może niedługo dadzą na tę trasę szynobus, albo furmankę z pantografem? podobnie ma się sytuacja z inter regio - poranny z Wrocławia, który przyjeżdża do Łodzi na 9:45 to króciuteńki, stary skład, pasażerowie przewożeni są jak bydło... ponad cztery godziny w takich warunkach :( Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów czuję obrzydzenie do PKP Intercity jadąc na trasie Poznań - Warszawa, gdy w toalecie n i e m a wody. Ciekawy jestem, w związku z planowaną przez centralę PKP budową trasy "Y" : Warszawa - Łódź - Wrocław/Poznań : 1 - co za teoretyk wymyślił tę trasę ? 2 - jaki standart wyposażenia i obsługi przewiduje ? 3 - kto ma sfinansować tę inwestycję - Polski budżet czy samo PKP nie wiadomo z czego ? Temat: Nowy rozkładf PKP od 12.12.04 - 12.12.05 Po piyrse: poprawiom termin obowiązującego rozkładu PKP : Mo być: od 12 grudnia 2004 do 10 grudnia 2005 roku Po drugie - SUPER BILETY !!! -zaintrygowały mnie te promocje pomarańczowe od 24 grudnia 2004 do 15 stycznia 2005 roku: Super Bilet to nowa promocja PKP Intercity umożliwiająca odbycie podróży dowolnym krajowym pociągiem Ex lub IC za jedyne: 36 złotych w 2 klasie 54 złote w 1 klasie. Proste zasady: Cena ta obejmuje również rezerwację miejsca i nie jest zależna od wybranej trasy. Oznacza to, że za 36 złotych można przejechać nawet z Gdyni do Krakowa, czy z Wrocławia do Warszawy. Zimowa promocja obowiązuje od 24 grudnia 2004 r. do 15 stycznia 2005 r. W tym okresie z Super Biletami będzie mogło odbyć podróż blisko 30 tysięcy osób. Super Bilety dostępne są w przedsprzedaży, najpóźniej na 7 dni przed odjazdem pociągu. Super Bilet wydawany jest na konkretny pociąg. Super Biletu nie można wymienić ani zwrócić. Super Bilety dostępne są wyłącznie w kasach z systemem KURS 90. Super Bilet nie jest dostępny w rezerwacji internetowej oraz u konduktora Z tego by wynikało, ze ostatnim dniem kie mozno tyn bilet nabyć jest 14 grudnia - 7 dni do 24 grudnia. A cy mozno od razu kupić powrotny? No to trza juz je kupować, kie mocie zamiar ka jechać na święta, cy po świętak. I trzecie - cy moze ik zabraknąć w kasach? Telo.Pozdr. Temat: Łódź zjeżdża na bocznicę Łódź zjeżdża na bocznicę Do czarnowidzów i sceptyków: można zbudować tunel w Łodzi, skoro Warszawę przeciął w 1933 roku, czyż nie? Do pracowników PKP InterCity, którzy pisali tu wcześniej: jak kolego, uważasz, że z Łodzi nikt IC jeździć nie będzie, a pociągi Twojej firmy obsługują Iławę, Bochnię, Sławno czy Stróże - a nie są to metropolie, umówmy się - i tłumaczenie, że tam się pasażerowie przesiadają też kiepskie, bo zwykle żadnej przesiadki możliwej nie ma - to sorry, ale z każdej normalnej firmy wywalili by na zbity pysk, za działanie na jej szkodę. Ludzie w Łodzi mają takie samo prawo wybrać się do Krakowa, jak chcą to i samolotem, nie tylko IC, i należy im to umożliwić, a nie tłumaczyć, że przecież podróżują tylko do Warszawy, i tam mają dobrze, a tam im PKP nieba przychyli. Gdyby PKP było normalną firmą, dołożyłoby wszelkich starań, by IC połączyły Warszawę z Wrocławiem, Dreznem, Pragą, Kraków z Toruniem i Bydgoszczą, Lublin z Poznaniem - właśnie przez Łódź. Ale normalną firmą nie jest, i proszę nie zrzucać winy na durnowatość i nieruchawość Łodzi8an, którzy jakoś tylko do Wwy chcą pracować, bo za mądre to - umówmy się - nie jest. Temat: Zmiany w PKP.Zamenhof ocalał, Wiking - nie kasy na stradomiu powinny być od dawna zamknięte. pociągów jak na lekarstwo. w niczym nie przypomina to "starych, dobrych" czasów, gdy hall był pełen podróżnych, a do pociągów wchodziło się przez okna. dzisiaj, zamiast kasjerek, należy ustawić automaty sprzedające bilety. na zachodzie to już standard. np. we Francji można kupić bilety każdego przewoźnika w takim automacie (wygląda jak nieco rozbudowany bankomat - bo z klawiaturą), w dodatku z dużym wyprzedzeniem. a u nas zaraz zaczęłyby się podchody między PKP PR a PKP Intercity. chociaż na dworcu we Wrocławiu pojawiają się pierwsze symptomy zmian. otóż postawiono kilka "stojaków" z dostępem do internetu. niestety jednak są powiązane łańcuchami i często zdemolowane, co najlepiej obrazuje w jakim świecie żyjemy. niestety jesteśmy jeszcze 100 lat za murzynami. Temat: Wroclaw - Warszawa: samolotem czy pociagiem A w jakie mniej-więcej rejony Wawki potrzebujesz się dostać? Bo jeżeli w okolice Okęcia (dzielnica Ochota) to masz z lotniska blisko, więc odpada problem korków, które - jak mniemam - w okolicach godziny 13:00 nie są jeszcze bardzo dokuczliwe. Nie bardzo wyznaję się na połączeniach lotniczych, ani w aktualnym czasie dojazdu z centrum Wrocławia do lotniska (a zmienia się to prawie codziennie, w miarę kolejnych remontów dróg), ale ja akurat często korzystam z usług PKP Intercity. Jedzie się wygodnie, a jak nie masz ograniczeń kosztowych, to możecie skorzystać z przedziału biznesowego, najlepiej wykupić miejscówki na cały przedział (4 szt.), jest tam wygodny stolik, przy którym można zjeść całkiem fajne śniadanko - nawet na ciepło - serwowane prosto do przedziału przez miłą obsługę WARSu :-) Ponadto można skorzystać z gniazdek (zasilanie do laptopa czy innego urządzenia), 5,5 godzinki na miłej pogawędce lub dopracowaniu dokumentów (rozumiem że to podróż służbowa) i jesteście w centrum Warszawy. Co do sprawdzonych korporacji taxi to lepiej zapytaj na forum Warszawa. Temat: Szybka kolej do Warszawy. Będzie, ale później Dzisiejszy Dziennik Wschodni informuje o najbliższych planach kolei dotyczących połączeń Lubelszczyzny z resztą kraju; "Zmniejszenie liczby połączeń z Warszawą, likwidację pociągu do Wrocławia, ograniczenie kursów do Bydgoszczy i wycofanie pociągów z tras pod Zamościem zakłada projekt korekty rozkładu jazdy PKP Intercity". Może więc nie ma sensu przenoszenie dworca PKS-u w okolice dworca PKP, bo zanim do tego dojdzie to okaże się, że wszystkie połączenia kolejowe do Lublina zostaną zlikwidowane!? Temat: Od 1.09.2009 autobusy zamiast pociągów Od 1.09.2009 autobusy zamiast pociągów Od 1.09.2009 spółka PKP Intercity wprowadza następujące zmiany: * odwołano pociąg BYDGOSZCZANIN do i z Bydgoszczy - w zamian autobus do/z Lublina skomunikowany z pociągiem SOLINA do/z Warszawy (odj. z Zamościa 15:35, przyj. do Zamościa 12:10) * pociąg CHEŁMIANIN (Zamość - Bydgoszcz) na odcinku Zamość - Rejowiec zostanie zastąpiony autobusem (odj. 6:00, przyj. 22:10) * pociąg HETMAN (Zamość - Stalowa Wola - Wrocław) na odcinku Zamość - Dębica zostanie zastąpiony autobusem (odj. 6:00, przyj. 22:20) * pociąg ROZTOCZE (Zamość - Bełżec - Wrocław) na odcinku Zamość - Jarosław zostanie zastąpiony autobusem (odj. 10:00, przyj. 18:00) * pociąg SOLINA (Bełżec - Warszawa) na odcinku Bełżec - Lublin zostanie zastąpiony autobusem (do i z Bełżca w soboty i niedziele: odj. 14:40, przyj. 13:05) ROZKŁAD JAZDY AUTOBUSOWEJ KOMUNIKACJI ZASTĘPCZEJ DLA STACJI ZAMOŚĆ Temat: Alertowiczów historie kolejowe, czyli wszystko źle Alertowiczów historie kolejowe, czyli wszystko źle Rozbawiła mnie informacja że podwyżki dotyczą tylko Interregio ;) Otóż po przemianowaniu pociągów pośpiesznych na pociągi TLK we wszystkich wzrosła cena ze względu na konieczność zakupienia miejscówki. Wzrost ceny o 5 zł mnie osobiście nie przeraża, gorzej że na niektórych trasach, po których się poruszam, miejscówka kosztuje 20 zł. I mówię tylko o pociągach bezpośrednich. Jeśli jedzie się z przesiadką to trzeba nabyć minimum dwie miejscówki - cena rośnie. I o ile kiedyś opłacało mi się olewać takie interregio na przykład i jechać całą trasę składem PKP Intercity, o tyle teraz niekoniecznie. W ogóle chyba się przerzucę na osobowe (czyli Pkp Przewozy Regionalne bodajże );-) Przykładowo: Trasa Wrocław Główny - Łódź Kaliska Osobowy jedzie 4:09 i kosztuje 26 zł. Tlk jedzie 4:08 i kosztuje 61 zł. Wybór nie jest specjalnie trudny ;-) Temat: Z serii: tomato soup, czyli pomidor zupa Z serii: tomato soup, czyli pomidor zupa Wagony sypialne z klimatyzacją, przedziały klasy lux z własną toaletą i prysznicem - w takich warunkach można odbyć podróż pociągiem do Lwowa. Spółka PKP Intercity uruchomiła to połączenie trzy tygodnie temu. W piątek w Krakowie, przy okazji Dni Lwowa, nowy pociąg ochrzczono i nadano mu imię "Lwów Ekspres". (...) "Lwów Express" startuje z Wrocławia o godz. 17.35, przejeżdża przez Opole, Kraków i Przemyśl, do Lwowa przyjeżdża o godz. 6.03. W drodze powrotnej ze Lwowa pociąg wyjeżdża o godz. 23.59, a kończy bieg we Wrocławiu o godz. 10.26. www.2012.org.pl/pl/ukraina/lwow/aktualnoci/2711-do-lwowa-z-suw-em-2000.html Lwów ekspres/express. A myszek osobówka... Temat: Mniej pociągów na Dolnym Śląsku PKP likwiduje polaczenia wedlug swojego jakiegos dziwnego klucza. Mam wrazenie ze wogole nie nastawiaja sie na turystyke. Kilka lat temu zamkneli linie do Sobotki ktora w weekendy byla przepelniona. Przyklad na robienie interesu kolejowego z monachium. Zima,w weekendy jezdza specjalne pociagi do osrodkow narciarskich. W cene biletu (oczywiscie wyzsza niz normalny bilet) wliczony jest jeszcze przejazd autobusem na miejscu pod wyciag i calodniowy ski-pass. Mysle ze byloby to do zrealizowania we Wrocalwiu na wyjazdy do Stronia apozniej busem do Czarnej Gory, lub w drugim kierunku do Dusznik i dalej do Zielenca To nie jedyny rodzaj biletu laczonego, mozna tez kupic takie bilety do innych atrakcyjnie miejsc. Jest tez specjalna oferta dla rowerzystow. Tu rowniez PKP we Wroclawiu mialaby pole do popisu. Wydaje sie jednak ze kolej szuka tylko oszczednosci az pozostana na wzor LOT-u tylko polaczenia Intercity do Warszawy. Wyobrazacie sobie taki przejazd do Katowic? Temat: Od 1.IX.2008 wraca pociąg Lublin-Łódź Fabryczna! Jesli nic sie nie zmienilo, od grudnia powinien jezdzic na stale pociag w relacji Lublin-Radom-Lodz-Poznan/Wroclaw, tyle ze niestety w niezbyt korzystnej porze dawnego "Wieniawskiego". Mam nadzieje w kolejnym rozkladzie pojawi sie juz jakis sensowny pociag jadacy rano do Lodzi i wracajacy wieczorem. Wszystko w naszych rekach - trzeba pisac do PKP PR (oraz moze PKP Intercity). Kazdy glos moze sie liczyc! Przypominam nasze dalekosiezne postulaty jesli chodzi o skomunikowanie Radomia z reszta kraju - niestety nadal aktualne: www.kochamradom.pl/wieniawski.doc Temat: Pociągi pod specjalnym horrorem Trzy tygodnie temu jechałem z Opola do Legnicy via Wrocław. Stacja Opole Główne, środek wakacji, piątek przed 20:00. Na dworcu tłumy ludzi. Kas na dworcu głównym w Opolu jest 10- 5 ma InterCity, 5 ma PKP PR(L). Czynnych kas jest prawie dwie. Jedna czynna PKP PR(L), w kasie IC kobieta przekłada jakieś papiery, a kolejka tylko rośnie i rośnie. I tu ciekawostka: pociąg, którym planowałem jechać, był opóźniony, ale wcześniejszy pociąg relacji Opo-Wro też się opóźnił się - akurat tyle, że odjechał z Opo tak, jak planowno powinien tamten późniejszy. W tych spóźnieniach jest więc jakaś metoda. ;-)) Temat: Pociągiem z Poznania do Wrocławia w 75 minut Gość portalu: perian napisał(a): > Marzeeenia. > > I tak w Polsce nie ma lokomotyw, które byłyby w stanie obsłużyć tą trasę na > 160km/h. W tej chwili nie ma, ale kiedyś może będą. Po za tym ja bym tu widział EZT z taką prędkością. Być może PKP Intercity kiedyś takowe zakupi... > Poza tym pewnie i tak się skończy jak modernizacja Wrocław - Opole, gdzie i tak > 160km/h faktycznie nie będzie. Co najwyżej 150 km/h. Jak SBL nie będzie działać jak należy, to 160 km/h będzie można włożyć między bajki... Temat: Więcej lokalnych pociągów w przyszłym roku Więcej lokalnych pociągów w przyszłym roku BZDURA! na trasie Wrocław - Żmigród cudowna nowa matka pośpiesznych PKP Intercity likwiduje od 14 grudnia ponad 1/3 połączeń w ciągu dnia! To ma być "Więcej połączeń lokalnych"? Jak ludzie mają dojeżdżać do szkoły i pracy? Co z biletem aglomaracyjnym? Kiedy bedzie można kupić bilety na pospiechy w kasach małych miasteczek/ To granda! Temat: Marszałek województwa a bryndza z pietruszką... przede wszystkim trzeba się zastanowić, czy w woj. łódzkim w ogóle są potrzebne pociągi osobowe ( przy o wiele mniejszych korkach na drogach niż w woj. mazowieckim). Skoro nie ma pociągów z Łodzi do Bełchatowa i ludzie jakoś żyją, to przecież nie musi też być pociągów osobowych z Łodzi do Kutna, Sieradza, Tomaszowa że o Łowiczu nie wspomnę. Jedyne co można zostawić to pociągi pospieszne do Warszawy, Poznania, Wrocławia, Gdańska, Krakowa i Katowic i to najlepiej żeby te pociągi przejęło PKP Intercity. Temat: Będą szybkie tory i zwykłe pociągi ... Jechałem Pendolino... ,żadna rewelacja ! Odcinek Praha - Pardubice w 57 minut. "Zwykły" ekspres tę trasę pokonuje w godzinę i minutę. Dlaczego tak wolno ? , bo się w Kolinie zatrzymuje... To jest konstrukcja przestarzała, ma 20 lat. Czesi kupili 7 sztuk, ogromne łapwki, korupcja - kupił minister odchodzącego rządu... . One jeżdżą z zablokowanym pudłem ! Mniej kłopotów , to naprawdę nic nie daje . Sprawdza się w Alpach , zamiast 60 jedziesz 90 . I to jest cały sukces Pendolino! InterCity to nie PKP ! Oni wiedzą o konkurencji, dlatego chcą kupić nowe pociągi. Ale nie mają kasy na 2 systemy. Na proste tory - zwykłe, na pokręcone - wychylne. Pociąg dziś jedzie tu , jutro gdzieś tam. Piszę z Wrocławia, znam CD. Oni teraz już kupują tylko normalne wagony, na razie do 200km. _Pendolino to pociąg dla urzędników. Nie można schować bagażu. Wyobrażasz sobie wyjazd na wakacje... Grześ Temat: Od 1 stycznia za pociąg zapłacisz mniej Od 1 stycznia za pociąg zapłacisz mniej Pasażerowie kolei za bilet na trasach Warszawa-Kraków i Wrocław-Przemyśl od nowego roku zapłacą średnio kilkanaście złotych mniej niż do tej pory. Od 1 stycznia w pociągach Tanich Linii Kolejowych zaczną obowiązywać nowe oferty biletowe - poinformował Maciej Szafurski z PKP Intercity. www.dziennik.pl/wydarzenia/article513869/Od_1_stycznia_za_pociag_zaplacisz_mniej.html Temat: "Oleńka" nam się spóźnia "Oleńka" nam się spóźnia Niestety, problemy techniczne są. - Rozkład jazdy pociągu trzeba wpisać w trasę, po której jeżdżą inni przewoźnicy. Dlatego "Oleńka" pojedzie do Wrocławia 13 marca - powiedział Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. Obiecanki cacanki. Mamy 30 kwietnia a pociągu nie ma Temat: dlaczego Radom się nie reklamuje w TV jak Opole,Rz Prezydent Kosztowniak zapewniał zmiany w promocji miasta. Trochę po Polsce jeżdżę, ale nigdzie nie widziałem Radomia na bilboardach nawet w obliczu zbliżającego się AIR SHOW 2007. Oczywiście miasto powinno reklamować się w mediach np. festiwal wrocław nonstop reklamowano na etui na bilety kolejowe spółki PKP InterCity, a w tamtym roku w samolotach LOTu rozdawano foldery o Płocku. Nie dziwmy się, że do Radomia nie przyjeżdża poważny inwestor skoro takowy nawet nie wie na co może liczyć w Radomiu. Temat: Cysterna zderzyla sie z pociagiem pod Radomiem isoxazolidine napisał: > ja z kolei z forum Warszawa przed chwila dowiedzialem sie ze linia kolejowa > warszawa-radom do konca 2006 bedzie doprowadzona do standartu 160km/h. czy > bedzie to juz inna sprawa - ale dlaczego u nas nikt o tym nie pisze ?? Bo to lipa. Nieoficjalne, lecz dobrze poinformowane źródło zbliżone do PKP InterCity twierdzi, że w przyszłym roku ruszy modernizacja Warszawa - Nasielsk, w 2005 Nasielsk - Działdowo i Warszawa - Białystok i Kraków - Opole, a w 2008 Poznań - Wrocław. Między Warszawą a Radomiem i Łodzią, mimo robionego przez media i polityków szumu, robót nie planuje się. Temat: Pogrzeb kolei w Bełżcu Pogrzeb kolei w Bełżcu Szanowni Państwo W imieniu Grupy Obrony Kolei na Roztoczu zapraszam na ostatnie pożegnanie z pociągami, które odbędzie się w poniedziałek 31 sierpnia o godzinie 9.45 na stacji kolejowej w Bełżcu. Wspólnie pożegnamy wtedy ostatni pociąg z Zamościa do Wrocławia, który przybędzie do Bełżca o godz. 10.04. Przy dźwiękach orkiestry pogrzebowej i w żałobnym nastroju zamanifestujemy kolejny raz swój sprzeciw wobec likwidacji połączeń kolejowych na Zamojszczyźnie. Od momentu powstania naszej grupy codziennie staraliśmy się wywalczyć zmianę tej niekorzystnej dla nas decyzji. Odbyło się wiele spotkań i rozmów na różnych szczeblach. Niestety na próżno. PKP Intercity będące spółką Skarbu Państwa nie zważając na protest społeczny doprowadziło do likwidacji ostatnich kolejowych połączeń naszego regionu z Polską. Tym samym spółka Skarbu Państwa dokonała zamachu na samo Państwo czyli na nas Temat: Od 1.09.2009 autobusy zamiast pociągów To jest horror, nie podróż. Przejazd do Wrocławia nadal trwa 13 godzin. Autobus przejeżdża ta samą trasą, co pociąg. Ale, ponieważ jedzie szybciej, niż pociąg, musi dużo dłużej stać na każdej stacji. Tak więc, więcej stoi się na stacjach, niż jedzie. Czy taka zmiana przyniosła duże zyski dla pkp intercity? Temat: przemyślenia komunikacyjne... lublina Wynika to z biedy. Ludzi nie stać na komfort i bezpieczeństwo lepszych środków komunikacji, dlatego wybierają busy. Podobnie jest z samochodami; na Zachodzie jeżdżą bezpiecznymi i komfortowymi Volvo czy Audi a u nas starymi trupami po wypadkach. Tak samo jest z żywnością - ludzie kupują w tanich biedronkach produkty niskiej jakości. We Francji nikt busem z Paryża do Marsylii nie jeździ, ba nawet już u nas nikt prawie nie jeździ busem na trasie Wrocław-Warszawa. Ja dosyć często jeżdżę na tej trasie PKP Intercity i bardzo sobie chwalę, podczas jazdy można normalnie pracować na laptopie, więc nie traci się de facto tak czasu na podróży, ponadto człowiek się nie męczy jak podczas jazdy samochodem. Także Zuziu ludzie będą odchodzić od busów, to tylko kwestia czasu. Temat: Obalanie mitów - "Nie da się przepisowo!" mejson.e napisał: >> Ja radziłem sobie w takich sytuacjach w inny sposób. > Mimo, że wciąż bardzo lubię jeździć, to mając w perspektywie trasę np. z > Warszawy do Poznania, wybierałem ... PKP. > Dojeżdżałem raczej szybciej niż samochodem, do tego do samego centrum i na > miejsce spotkania miałem z reguły blisko - taksówka, komunikacja a nawet > spacerek. W czesie jazdy przeglądałem dokumenty, szlifowałem prezentację, > podjadłem i nie musiałem się odświeżać. > Na spotkaniu byłem odprężony a po powrocie do domu nie byłem padnięty. > > Gorzej, jeśli spotkanie było poza głównymi miastami, wtedy ciężko to rozegrać > bez własnego samochodu. > Do Wrocławia z W-wy Intercity jedzie ok 5 godzin i też pozwala na sprawne i > niemęczące dotarcie na spotkanie i powrót. > > A jeśli trzeba to załatwić własnym samochodem, to niestety dzień pracy musi się > wydłużyć - trzeba to przedyskutować z pracodawcą ;-). > > Do czasu jak nie tylko nam wybudują autostrady, ale jeszcze nauczymy sie nimi > jeździć...;-) > > Pozdrawiam, > Mejson > Temat: hajnowska kasa pkp miuk napisała: > Moim zdaniem nie świadczy to ani o zapyziałości naszego pięknego miasteczka ani > > o lenistwie pracowników. PKP podzielono na kilka ODRĘBNYCH spółek, które nie > wiedzieć czemu komplikują życie podróżnym. PKP Przewozy Regionalne i PKP > InterCity to 2 różne spółki i na wszystkich dworcach mają RÓŻNE okienka, w > których sprzedają TYLKO swoje bilety. IC nie opłaca się zapewne zatrudnianie > pracownika w Hajnówce, bo popyt na ich usługi jest zbyt mały (tak > przypuszczam). > Swoją drogą wracając z Wrocławia IC musieliście zapewne stać w kolejce do > jednego z aż 2(!) okienek IC na dworcu głównym i byliście obsługiwani przez > mało kompetentny personel, który ma problemy ze sprawną obsługą podróżnych. To > jest dopiero lipa! A skąd takie przypuszczenia, że w oddzielnych kasach kupuje się bilety na IC i Przewozy regionalne? Odbywa się to w jednej kasie i tylko dostaje się kilka biletów. Nie jeździłeś pewnie koleją, a próbujesz bronić nieuprzejmych i nieżyczliwych tutejszych pracowników PKP. Pojedź do Białegostoku i zobacz jak wygląda tam sprzedaż biletów. Nie znajdziesz kas tylko Przewozów regionalnych, czy tylko spółki Inter Citi. A jeszcze jedno pytanie. Stass pisał, że PKP sprzedaje takie bilety w Czeremsze, to czy tam jest większy popyt? Czy z Czeremchy więcej podróżuje niż z większej Hajnówki? Zastanów się i napisz jeszcze coś w tej sprawie. Pozdrawiam M Temat: Rozkład PKP sprawdź na stronie Deutsche Bahn zacytuje ele ! - buahaha - na co komu odrzanka ? wprowadziłem w wyszukiwarkę Żagań - Szczecin i co wyskoczyło jako pierwsze 2 wyniki: - połączenie Żagań-Wrocław-Szczecin (przez Poznań, a więc z ominięciem ZG) - połączenie Żagań-Berlin-Szczecin (z ominięciem.... taaaak - ZG) rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=2&ident=h9.0449329.1213702887&OK#focus Żagań 17.06.08 12:55 EC 241 EuroCity Wrocław Główny 15:34 Wrocław Główny 16:35 P 38101 Pospieszny przewóz rowerów, w pociągu wagon dla niepełnosprawnych, przesyłki konduktorskie za opłatą Szczecin Główny 21:49 i Żagań 17.06.08 14:26 EC 240 EuroCity Berlin Hbf (tief) 17:39 Berlin Hbf (tief) 17:51 IC 2157 InterCity przewóz rowerów z obowiązkiem rezerwacji, bistro pokładowe, Pasewalk 19:20 Pasewalk 20:02 RE 5315 RegionalExpress Szczecin Główny 20:42 nie czarujmy się odrzanka nie jest nikomu na nic (poza ZG) potrzebna Temat: Strajk generalny na kolei od 20.30 We wtorek jechałem z Wrocławia do Warszawy Intercity. Wstałem o 4 rano, żeby zdążyć na pociąg, który następnie stał w Poznaniu na stacji 2 godziny. Wracając do Wrocławia musiałem znieść ponad godzinę opóźnienia na ten sam Intercity (Fredro) wracający do Wrocławia. Choć nie przepadam za lataniem samolotem, to teraz jestem zmotywowany aby kupić bilet w AirPolonii, lub zaryzykować wyprawę samochodem. Sądzę, że coraz więcej osób jeżdżących pociągami Intercity i Express zastanowią się dwa razy zanim ponownie wydadzą 200 zł za bilet w dwie strony. Panowie Kolejarze, jeśli chcecie dobić swoją firmę to blokujcie własnie te pociągi i PKP cargo, które jeszcze jako tako zarabiają. Gratuluję poczucia humoru. A propos słyszałem opinię, iż na niektórych liniach regionalnych jeździ po kilka osób, i PKP podniosłaby sobie znacznie rentowność fundując tym osobom całoroczny abonament na taxi. Temat: [DL] Tunel PKP przetarg na studium wykonalności mamadoo napisał: > Z drugiej strony obecnie czas przejazdu ze stolicy do Wrocławia pociągiem Intercity przez Poznań jest o godzinę dłuższy niż PKP PR przez Łódź. Bzdura! IC z Wawy do Wrocławia przez Poznań jedzie od 5 h 20 min. do 5 h 40 min. Natomiast pośpiech przez Łódź, Kalisz, Ostrów Wlkp. "pędzi" z prędkością pozwalającą na pokonanie tej trasy w 6 h 53-56 min. Czyli o ponad godzinę dłużej niż w pierwszym wariancie! Polecam: rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn? Szlak z Łodzi do Sieradza i odcinkami z Ostrowa do Oleśnicy to się co najwyżej do ręcznej drezyny nadaje... Temat: Nowy rozklad PKP Nowy rozklad PKP Bedac lekko zmeczony powielaniem tematow historyczno-zabytkowych chcialbym zwrocic wasza uwage na nowy rozklad PKP. Zniknal pociag do Krakowa i Przemysla, za to w sezonie letnim mozna jechac bezposrednio, ale w nocy, do Torunia i Elku. Nie wiem dlaczego pociagi do Poznania jada 2 godz. 20 min, a powrotne 2:30 lub 2:40? Nie ma juz bezposredniego do Jeleniej Gory, ktory jedzil "od zawsze", za to pojawily sie dwa pociagi z Wroclawia do Pragi, wiec mozna tam dojechac z Kalisza przesiadka we Wroclawiu. Nie wiem dlaczego po odremontowaniu trasy Warszawa-Lodz podroz z Kalisza do Warszawy sie wydluzyla i ten najszybszy niegdys pociag jadacy 3:59 teraz potrzebuje 4:04 godz., no ale za to nalezy do Intercity i ma nawet nazwe "Prosna"! Moj Boze, a ja pamietam jak mozna bylo jechac "Odra" o 6 rano, byc w stolicy o 9-ej i wrocic do Kalisza popoludniu. Wszystko w Polsce sie poprawilo przez te 20 lat z wyjatkiem PKP. Temat: Na kolejach czuć powiew nowości Na kolejach czuć powiew nowości To jeszcze nie wystarczy. PKP wyłożyło się także na braku sensownych połączeń. Nie może być tak, że po przyjeździe pierwszego porannego ekspresu z Małopolski do Warszawy nie ma natychmiast (to znaczy nie poźniej niż po 20 minutach, i nie wcześniej niż po 5-10 minutach, musi być czas na przesiadanie) szybkich połączeń do Olsztyna, Białegostoku czy Bydgoszczy, a po przyjeździe do Wrocławia, połączeń do Lubina, Głogowa, Jeleniej Góry itd. Nie może byc tak, że ze stacji przesiadkowej pociąg, którym można by było kontynuować jazdę, odjeżdża według rozkładu jazdy kilka minut przed przyjazdem pociągu przyjeżdżającego - jest to częste, a swego czasu przesiadłem się z pociągów na busy, notorycznie "traktowany" w ten sposób przez PKP na stacji Sędziszów (relacja Kielce-Kraków). I ostatnia sprawa, którą można najdelikatniej określić jako chamstwo PKP względem pasażerów. Otóż pasażerów NIE INTERESUJĄ wewnętrzne rozliczenia między spółkami PKP, a to oznacza, że pasażer musi mieć prawo dokupienia dopłaty (lub uzyskania zwrotu) do jakiegokolwiek biletu w danej relacji, gdy zmienia sposób podróżowania i zamiast zwykłym pociągiem postanawia jechać intercity (lub odwrotnie - a wtedy zwrot nadpłaconych pieniędzy). Żądanie, by pasażer posiadający bilet na pospieszny a decydujący się na podróż ekspresem, bo wskutek spóźnienia pociągu utracił planowane połączenie, zamiast dopłaty płacił za cały bilet na ekspres - jest draństwem i dowodem nieudolności PKP! Jeśli panowie prezesi nie potrafią sobie z tym poradzić - zielona trawka czeka! Temat: Równi i równiejsi pasażerowie PKP To dołożę jeszcze jeden kamyczek do ogródka PKP. Wracałem po Świetach pociągiem InterCiti z Wrocławia do Warszawy. Planowy odjazd z Wrocławia 16.23 ; około 16.20 zapowiedź z megafonów, że pociąg opóźniony 15 min ( nieoficjalna wersja krążąca po peronie to brak lokomotywy ) Faktycznie skład podstawiono tzw. lokomotywą manewrową. Pasażerowie szczęśliwi zajeli miejsca i czekaja , czekają , czekaja i .... nic sie nie dzieje , pociąg nie odjeżdża, wszyscy marzną bo kiedy nie ma lokomotywy nie włączono ogrzewania. Po ok. 40 min. od planowanego odjazdu przez wagon w którym siedziałem - tzw. bezprzedziałowy - przechodził kierownik pociągu akurat rozmawiający z dyspozytorem; oto fragment rozmowy: - Panie dyspozytorze , lokomotywę już mamy czekamy jeszcze na maszynistę bo jedzie z domu !!!! Po prostu kpiny z kilkuset osób płacących po 100 zł za bilety W końcu z 50 minutowym opóźnieniem pociąg wyruszył do Warszawy. Może komuś z redakcji zechce się zapytać miłą Panią z PKP czy to normalne, że pociągi klasy InterCity są z opóźnieniem podstawiane bez lokomotyw a maszyniści są sprowadzani awaryjnie i pociąg odjeżdża z prawie godzinnym opóźnieniem od planowego wyjazdu Temat: Tani pociąg do Poznania dzięki wojnie w PKP gryf8801 napisał: > No i super. Chwała Przewozom regionalnym że nia dała się pkp > intercity. Ta druga spółka kpi sobie z pasażerów, często zbyt mała > ilość wagonów w porównaniu do tego ile ludzi jedzie pociagiem > jednocześnieprzy wysokich cenach. Czekać aż PKP PR uruchomi pociąg > do Wrocławia lub Warszawy. Kibel ma ~160 miejsc siedzących, czyli tyle co 2 wagony przedziałowe 2 klasy. Jeśli się ma nadmiar taboru można kible łączyć, lecz max.3 (b.rzadko spotykana konfiguracja) co daje równowartość 6 wagonów konwencjonalnych. Nie zdziw się więc wybierając ten pociąg. Komunikat PRów dęty wielce bo PKP IC po cięciach ma 12 pociągów ze Szczecina do Poznania wiec bredzeniem o XVIIIw się ośmieszają. ROzumiem ich działanie bo to zawsze dodatkowa kasa. Oby tylko nie skończyło się jak ze Strażą Miejską, która jak Polska ługa i szeoka pokupowała sobie radary i robi fotki zamiast zajmować się miastem. Temat: Nowy rozklad jazdy PKP od 12 grudnia Nowy rozklad jazdy PKP od 12 grudnia Jakby kogos interesowalo to bedzie taki : Belzec 10.00 ( nie kursuje w wakacje) Berlin 20.25p Bydgoszcz przez Warszawa, Torun 7.30p 15.40p Chelm 5.25 6.20 7.28 9.15 11.10 13.05 14.20 15.35 16.48d 17.50 18.35p 18.45 21.08 22.30 Deblin przez Pulawy 6.35 7.59 9.10 13.07d 14.30 15.50 17.10 20,35 Gdynia 7.50exh 19.17ph 21.10ph Hel przez Warszawe, Gdansk 19.17ph Jelenia Góra przez Radom, Kielce, Wroclaw 22.05ph Kijów 0.42p 9.09p Kolobrzeg przez Wawe, Gdansk 21.10ph Kostrzyn przez Warszawe, Bydgoszcz 7.30p Kraków przez Radom, Kielce 5.42p 16.40p Krasnik 3.20 5.27 6.25ph 8.15 10.10p 11.33 14.45b 15.45 19.50 22.27b Przemysl przez Stalowa Wola 10.10p Rawa Ruska 8.45h Rzeczyca przez Krasnik 3.20 5.27 8.15 11.33 14.45b 15.45 22.27b Rzeszów przez Stalowa Wole 6.25ph Stalowa Wola przez Krasnik 5.27 6.25ph 10.10p 11.33 15.45 Szczecin przez Warszawe, Poznan 9.45ir 20.00ph 23.00p(5,7) Swinoujscie przez Warszawe, Poznan, Szczecin 20.00ph Terespol przez Deblin, Lukow, Biala Podl. 17.10 Warszawa 2.57p 4.05 5.30pd 5.50exh 6.25p 7.30p 8.30p 9.45ir 12.40p 15.40p 18.30p 19.17ph 19.45ph 20.00ph 21.10ph 23.00p(5,7) Wroclaw przez Radom, Kielce, Katowice 13.40p Wroclaw przez Radom, Kielce, Czestochowe 22.05p Zamosc 18.35p p - pospieszny h - kursuje w wakacje ex - ekspres ir - inter regio ( pospieszny z miejscówka za 3 zl) d - nie kursuje w weekendy b - nie kursuje w soboty 5,7 - kursuje w piatki i niedziele Temat: Loty lotami, a co z pociągami? Piękne dzięki za wyjaśnienie ubawiła mnie zwłaszcza część dotycząca połączenia przez Częstochowę. Pamietam bowiem, jak ekspres - bodajże panorama - robił tę trasę w cztery i pół godziny. A potem ktoś w PKP wpadł na pomysł wprowadzenia w Polsce pociągów Intercity i, ponieważ okazało się, że trasą przez Poznań jedzie się tak samo długo, ale za to dużo drożej, ekspresowi przez Częstochowę dołożono 'pętelkę' na Piotrków Trybunaslski. Pierwotnie trasa była: Wrocław-Brzeg (skądinąd nie bardzo wiem, dlaczego musiał się zatrzymywać w Brzegu, ale to nie ma znaczenia) - Opole-Lubliniec-Częstochowa-Warszawa (Centralną Magistralą Węglową bez zatrzymania). I komu to przeszkadzało? A co do połączenia przez Łódź - przecież to zgroza i rozpacz! Wyeksploatowane są nie tylko torowiska, ale i tabor, który na tej trasie chodzi (bo nie 'jeździ - tak naprawdę to należałoby raczej użyć terminu 'wlecze się') - brudny, rozklekotany, niesprawny. Nasi władcy natomiast lobbują na rzecz expo we Wrocławiu. >Oczywiście jest jeszcze kwestia projektowanego połączenia E-26 (143-181-do > Bełchatowa-1) jako połączenia szybkiej kolei 200 km/h lub większej. Jednak sa > to raczej bardzo odległe plany, a PKP S.A. z uporem modernizuje linię na > Poznań ... :-) PKP - państwo w państwie? pzdr Temat: Uwaga PKP ZMIANY!! Uwaga PKP ZMIANY!! Hej jak co roku jest to okres kiedy pojawia się nowy rozkład pkp ;] w związku z tym że korzystam cotygodniowo z usług tegoż przewoźnika a może przewoźników zdziwiło mnie, ze pierwszy raz nikt nic nie pisał o zmianach, być może dlatego że nie było likwidacji połączeń. Hm ,właściwie to tego nie sprawdzałem, ale istotne jest, że zamiast Intercity i pośpiechów pojawią się tzw. TLK ("Tanie" linie kolejowe). Do sedna miało być taniej a jest drożej. Nie wiem może sa jakieś ekstra promocje dla zwykłych śmiertelników ale jak dla studentów to jest tak,(przykładowo na połączeniu Częstochowa -Wrocław z którego korzystam,podróż o tej samej godzinie i z takim smym czasie zmieniła się tylko nazwa): do 12 XII pośpieszny bilet 2 klasa koszt 36zł (studencki 22,56 zł) po 12 XII w TLK bilet 2 klasa koszt 40zł+5zł (studencki 30zł) Także podsumowując żegnamy ICC i dziękujemy że mamy Koleje Regionalne a im że uruchomiły Interreggio. A propo PKP szczególnie w Częstochowie to zamknięto kasę na Stradomiu i gdyby nie Pani, która tam prowadzi sklepik dla podróżnych, można by pomysleć że stacja jest nieczynna ;] a tak można uzyskać informacje o wszytskim ;] pozdrawiam gorąco Temat: Włoszczowa ma Ekspres, Bydgoszcz tylko jeden TLK Intercity wycofało się z innego powodu elfalcone napisał: > Był ekspres do Warszawy, potem nawet IC był (Kujawiak), były Expresy do > Wrocławia (Pomorzanin, Piast), do Poznania (Bałtyk, Mieszko), ale nikt nimi nie > jeździł, bo były za drogie. Pustych ekspresów nikt nie będzie utrzymywać. > > Pozdrawiam, > Paweł Falkowski Niestety, nie masz do końca racji. Składy Intercity do Gdyni i Wrocławia były pełne, zapewniam Cię. Problem lezał gdzie indziej spółka PKP IC dba o swoją renomę. Ta zaś nie pozwala, aby pociąg jechał poniżej określonej prędkości. Tory na trasie Tczew - Bydgoszcz - Inowrocław nie pozwalają jednak rozpędzić się do 120 km/h, a miejscami obowiązuje ograniczenie do 70, a nawet 50 km/h i przez to Intercity wolało się wycofać niż narażać na śmieszność, że z Gdańska do Poznania ich pociąg jedzie blisko 5 godzin. A tory są takiej jakości, bo nasi posłowie i władze województa nie potrafią wylobbowac w PLK (to zarządca polskich torów - taka jakby Generalna Dyrekcvja Dróg i Autostrad), aby wyremontować szlaki. Efekt? W nowym rozkładzie, który wchodzi od grudnia podróż z Bydgoszczy do Gdańska wydłuży się o 20 minut. Na szczęście krócej będziemy za to jeździć do Warszawy i Lodzi. Temat: perspektywy łódzkiego węzła komunikacyjnego www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/351342.html "PKP przygotowują się już do układania rozkładu jazdy pociągów na 2005 rok. Na ogólnopolskiej konferencji spotkali się przedstawiciele Zakładów Przewozy Regionalne oraz samorządów wojewódzkich, które teraz są organizatorem przewozów w regionie i je finansują. Ustalenia nie są korzystne. Na mocy rozporządzenia ministra infrastruktury 360 pociągów pospiesznych przejmie od grudnia tego roku spółka Intercity. W Łodzi dotyczy to takich pociągów jak „Reymont” jeżdżący do Krakowa, „Wrocławianin” kursujący do Wrocławia oraz składy do Zakopanego, Kołobrzegu i Szczecina. Przejęcie przez spółkę „Intercity” łódzkich pociągów może oznaczać likwidację połączeń. Jeśli bowiem okażą się nierentowne, to znikną z rozkładu jazdy. – Czarno to widzę. Łódź ma złe doświadczenia z pociągami „Intercity”. Jedyny taki pociąg, który kiedyś kursował nad morze, utrzymał się w rozkładzie zaledwie pół roku – powiedział nam Jan Kotynia, zastępca dyrektora Łódzkiego Zakładu Przewozów Regionalnych." Póki co jest napisane jedynie, że pociągi zostaną przejęte od ZPR przez IC. Prawdopodobieństwo, że Reymont albo Wrocławianin wyleci z rozkładu jest chyba równie duże, co możliwość likwidacji któregokolwiek z 360 pociągów przejętych przez IC. Chyba, że flipy mają jakieś nieoficjalne informacje. Temat: Łódź Ponownie z ręką w nocniku > Artykuł zawiera elementarne błędy. Przede wszsytkim nieprawdą jest, > że dorpowadzenie do stanu używalności lini z Łodzi do Wrocławia już > teraz wymaga budowy tunelu Oczywiście, ze to bujda na resorach, ale nie zmienia to faktu, że decydenci tę bujdę kupują - przecież tego nie wymyślił dziennikarz, tylko ta sam grupa kacyków z PKP, która dotychczas skutecznie odsuwała trasowanie pociągów Warszawa - Wrocław od Łodzi. > Po trzecie to ja się Częstochowianom w ogóle nie dziwię. zostali na > trwałe odcięci od krajowej sieci połączeń intercity i szukają > wszelkich sposóbów, by się jakoś do niej włączyć. No, akurat Częstochowianom to ja też się nie dziwię - zawsze lepiej jest mieć niż nie mieć. Co nie zmienia faktu, że miasto jest 5x mniejsze od Łodzi, a już obecnie posiada o niebo lepsze połączenia (w tym pociągi kwalifikowane, chwilowo nawet więcej) przed Częstochową - wizja co > najwyżej pociągów pośpiesznych z Katowic do Bydgoszczy i z Warszawy > do Opola. Wszystkie kwalifikowane pojadą wszak CMK... Nie jest powiedziane, że owe pospieszne nie miałyby się stać kwalifikowanymi. Trzy ważne trasy (Bydgoszcz - Katowice, Warszawa - Opole i Kielce - Wrocław), to całkiem przyzwoicie, jak na średniej wielkości miasto. Temat: odsprzedam 2 SUPERBILETYna IC Wawy do Wrocka 35zł! odsprzedam 2 SUPERBILETYna IC Wawy do Wrocka 35zł! Cześć nazywam sie Gosia, udało mi się zdobyć 2 SUPERBILETY na INTERCITY z Warszawy do Wrocławia na 5.11.2005 na dodz 6:25. Niestety okazało się ze bede jechac samochodem i zostlam z 2 biletami sam na sam... To naprawde okazja bo bilet ze znizka studencka na pospieszny do wrocka kosztuje 30 zl jeden, a na INTERCITY 70 zł jeden, natomiast superbilety na INTERCITY w specjalnej ofercie PKP kosztują 36 zl - sprawdźcie na www.pkpp.ostbahn.net/modules.php?name=News&file=print&sid=1 Mam dwa bilety o łącznym koszcie 72 zł (każdy po 36 zl) ale odsprzedam je za 70 zł (dwa superbilety na IC po 35 zł) Naprawde super okazja!!!!!!1 zwłaszcza ze superbilety na IC są juz wszystkie wyprzedane!!! prosze o kontakt na gosialen@o2.pl Możemy spotkać się w Warszawie. Pozdrawiam Gosia Temat: burdel na dworcu PKP burdel na dworcu PKP to co działo się wczoraj na poznańskim Dworcu Głównym można opisać tylko jednym słowem: burdel. Większość pociągów miała opóźnienia dochodzące do 20-30 minut, w tym nawet pociągi z Wrocławia czy Torunia, czyli miast oddalonych od naszego miasta prawie o "lata świetlne" ;-/ Po ponad pół godzinie oczekiwań na przyjazd osobówki z Torunia, na peron 4b (przy okazji dowiedziałem się, że jest w Poznaniu taki peron, położony notabene na kompletnym zadupiu, bez żadnej tablicy i z jednym ledwie rzężącym megafonem), czyli ten na którym pojawić miał się pocią z Torunia, wtoczył się jakiś opuszczony Intercity. Na szczęście Panowie w pomarańczowych uniformach dostali informację, że pociąg z Torunia wjedzie na peron 6. I w tym właśnie momencie wjechał. Oczekujący go ludzie biegiem rzucili się przez tory w jego stronę. Czy w tej cholernej firmie, ktoś zastanawia się w ogóle jak należy traktować klientów???? Całe szczęście, że już niedługo będą nas mogły wozić "Deutsche Bahny" i obyśmy je ujrzeli na naszych dworcach jak najwcześniej. A PKP kij w oko na pożegnanie! :// Temat: Pociąg nie staje, bo peron za krótki. Na Mikoła... Bezpieczeńswyo ponad wszystko Pociąg nie może się zatrzymywać na stacji, skoro się nie mieści. Zawsze moze się znaleźć jakaś gapa, która wysiądzie z 9 wagonu i kto odpowie za tragedię?? - Nikt, bo w PKP nie będzie osób odpowiedzialnych. Peron musi zostać rozbudowany albo pociąg skrócony! Zrozumiałe jest, że osobom, które mieszkają w pobliżu Wrocław Mikołajów bardziej odpowiada tam wsiadać, ale nikt z tych osób nie podejmie się zapewnienia bezpieczeństwa i pilnowania wysiadających, dlatego PKP nie może dla wygody 30 osób ryzykować utraty życia przez kogoś. Bezpieczeńswo i zdrowie podróżnych stoi bezwarunkowo ponad wygodą wsiadania na dworcu pod domem. Z drugiej strony jest to pociąg wyjeżdżający z Wrocławia, więc można się pokusić o stwierdzenie, że nikt przy zdrowych zmysłąch nie będzie sobie skracał czasu przejazdu przez miasto w pociągu intercity, żeby wysiąść na Mikołąjowie, ale ryzyko zawsze takie istnieje Temat: Ekspres PiS hymen napisał: > Tak określiła te koszty pani rzecznik PKP występując publicznie w jednej z > rozgłośni radiowych. Uważasz,że bredzi? Je uzasadnienie wyglądało racjonalnie. > A na wszystkie pytania postanowione tu padła odpowiedź. Odtwarzając ją z > pamięci i opierając się na przykładzie intercity z Poznania do Warszawy Pani > powiedziała,że za te bilety zapłacą ci, którzy jadą bezpośrednio z Pozania do > Warszawy a za ekspress zapłacą wszyscy ci,którzy zbierani są na tej trasie po > drodze. Stwierdziła też, że są to rozwiązania praktykowane na wielu innych > trasach. Bardziej wierzę jej niż Tobie Snajper, )))))))) Pani rzecznik mówi to co trzeba, czego oczekuje chlebodawca. Od tego jest. Pani rzecznik można zadać pytanie dlaczego PKP, czy jego klony, zlikwidowały prawie wszystkie pociagi osobowe (przestudiuj rozkłady jazdy) a wprowadzaja coraz więcej połaczeń ekspresowych, intercity czy eurocity. Obecnie np. wiekszość połaczeń Warszawa - Wrocław przebiega przez Poznań i prawie nie zatrzymuje sie po drodze. Gosiewski spowodował bezmyślny precedens. Temat: [DL] Tunel PKP przetarg na studium wykonalności Żeby te nowe możliwości komunikacyjne miały też znaczenie dla łodzian aż się prosi o przynajmniej jedną stację pośrednią dla ruchu regionalnego w śródmieściu. Tylko gdzie ona powinna się znajdować? Czy w ogóle władze Łodzi i Łódzkiego mają świadomość, że partycypacja w projektowaniu i finansowaniu tunelu pozwoliłaby stworzyć kolej regionalno-miejską podobną do metra? Zastanawiam się też jakie byłoby miejsce Łodzi w sieci połączeń krajowych po zbudowaniu tego tunelu, a przed powstaniem linii wysokich prędkości (to jeszcze bardziej odległa perspektywa niż budowa samego tunelu). W grę wchodziłoby tylko prztrasowanie pociągów z Wrocławia do Warszawy i to pod warunkiem wyremontowania trasy przez Oleśnicę, Ostrów Wielkopolski i Kalisz. Z drugiej strony obecnie czas przejazdu ze stolicy do Wrocławia pociągiem Intercity przez Poznań jest o godzinę dłuższy niż PKP PR przez Łódź. Ciekawe jest również, który odcinek kolei wysokich prędkości powinien, wobec tego, powstać jako pierwszy. Temat: Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi Dla mnie zenada jest Intercity. Place 100 za bilet z Warszawy do Wroclawia, w polowie drogi prawie dochodzi do rekoczynow z innymi pasazerami, bo okazuje sie, ze wsiadajacy w Poznaniu maja na bilecie ten sam numer siedzenia co ja, po pociagu chodzi pani z kawa i pyta: "Kto sie dosiadal", zeby przypadkiem podczas pieciogodzinnej podrozy nie poczestowac kogos darmowka dwa razy, a wysiadajac na Centralnym potykam sie o porzucone przez obsluge wory ze smieciami. nastepnym razem na pewno pojade do Wroclawia samochodem! Temat: Ekspres jedzie wolniej, bo musi dłużej hamować zgadza się ekspress ma większą masę więcej wagonów niż Inter Regio ale 15min różnicy to trochę za długo PKP IC ma mocne elektrowozy, to nie są małe spalinówki. Ja miesiąc temu jechałem Inter Regio Wrocław-Gliwice-Wrocław i przyznam, że zdziwiłem się, że te niby podmiejskie jednostki są czystsze i wygodniejsze niż pośpieszne, a bilet dużo tańszy nawet przy zniżce studenckiej. Temat: Pociąg do Berlina przez Guben Ale to są skutki nieudolności naszych władz samorządowych, które przez kilkanaście lat patrzyły na niszczejące tory na odcinku Wrocław-Zielona Góra. Winikiem czego jest podróż pociągiem do Wrocławia (150 km) trwająca 3 godziny, a w konsekwencji zmiana trasy Intercity Kraków-Berlin, który kiedyś jeździł przez Z.Górę, a teraz śmiga przez Żary-Żagań. Swoje trzy grosze do odcinania Z.Góry od połączeń dalekobieżnych dorzucił Poznan, który wykorzystał sytuację i promuje połączenia Szczecin-Wrocław przez Poznań i Leszno (remontują tory na potęgę). Gdyby w Urzędzie Marszałkowskim odpowiednio wcześnie ruszyli d..y to nie byłoby kłopotu. A oni teraz niby załatwili z PKP remont torów, który zrobią za 2-4 lata. Tylko, że wtedy będą po nic jeździły chyba tylko szynobusy z Rzepina do Głogowa ;-) Temat: W Intercity bilety zdrożeją, a pociągi i tak si... W Intercity bilety zdrożeją, a pociągi i tak si... PKP powinno być zlikwidowane. To jest absolutny skandal co te niby panstwowe spolki wyrabiaja!!! Złodzieje i oszuści. Na ostatnie 15 podrozy - w kazdej mojej podrozy mialalm przygody zawinione prze kolej i gigantyczne opoznienia. Bilet Wroclaw Warszawa Intercity w grudniu 110 zl w jedna strone!!!! Temat: Przeżyłam koszmarną podróż. Niech PKP się wstydzi Gdybyśmy nie narzekali, nie krytykowali można by uznać, że wszystko w Polsce jest w porządku. Na tym forum zwraca się jedynie uwagę na mankamenty podróży razem z PKP. Jak widać, 90% postów jest w kwestii zarzutów podobna do siebie: bród, smród, spóźnialstwo, chamstwo, opieszałość pań z okienek. Potwierdzam wszystko. Komfort podróżowania szkocką, podmiejska kolejka kursującą z Glasgow na przedmieścia aglomeracji jest większy niż komfort naszej pseudo-pierwszej-klasy w InterCIty. Na szczęscie mamy konkurencję w postaci EuroLotu. Gdy się poszpera trochę na stronie Lotu można znaleść bilet na samolot w cenie biletu na pierwszą klasę ICE, czyli za około 130-140 zł w jedną stronę. Do Wrocławia z Warszawy jechałem zawsze powyżej 6 godzin ICE, samolocik pokonuje tą odległość w 50 minut. Ale planiści z Lotu nie rozwijają oferty, ceny czasami bywają szokujące np 600 zł. Nie widzą, że moją odebrać PKP wielu klientów. Temat: Awaria Intercity, pasażerowie na torach Oto właśnie monopolista zwany PKP. Syf, brud i ubóstwo. Nikt nic nie wie, 10000 osób od czego innego, kolejki kilometrowe. Ostatnio, i niestety nie po raz ostatni, miałem nieprzyjemnośc jechac Intercity na Górny Śląsk. Oczywiście lokomotywa też się zepsuła i w Opolu spędziłem godzinę. Oczywiście pociąg jadący ze Świnoujścia spóźnił się kolejną godzinę na dworcu we Wrocławiu. Łącznie spóźniłem się 2h. Temat: O nas bez nas 1) nowy dworzec - pomysł nierealny 2) "bobr" się wlecze 2 godziny 43 minuty nawet intercity, którym niedawno jechałem planowo ma wpisane 2.28 (faktycznie jechał dłuzej, i w biegu przesiadałem się na pośpiecha do Wawy) pks (autostradowy do zakopanego przez wrocław -o godz. 6:49) ok 2godz.15min. w przypadku pkp dochodzi jeszcze przeciętnie półgodzinna wycieczka na dworzec dziękuję unikam kolei w Żaganiu, wsiadał będę (po dojeździe pks-em) albo we wrocławiu, albo poznaniu a nawet zielonogórze. Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 181 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||