Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa Zielona GóraTemat: Nowy Rozkład dla Tarnobrzega Użytkownik "macieh" | Dopisuje sie do kolegi... Tarnobrzeg odjazdy Dębica 7.03g 15.11g 17.24dg Stalowa Wola Rozwadów odjazdy Dębica 6.21g 14.35g 16.41g pozdrawiam aron Temat: EC Hamburg - Krakow Hallo < Dlaczego spieprzyc, przeciez pisales o nowym pociagu, a nie zmianie trasy. Wogole nie pisalem, ze to ma byc nowy pociag, po prostu przejalem to co < Glogow i Zielona Gora maja obecnie po 3 bezposrednie polaczenia z Codzilo mi wogole o polskie skomunikowania od nowego RJ, ktore sa tak < Zagan-Forst jest czynna dla ruchu pasazerskiego, a Zagan-Guben nie. Dlaczego pisze o linii przez Gubinek i Zagan?, otoz Niemcy remontuja Linie z < No nie mow, ze odcinek Guben-Frankfurt-Berlin to prosta. Pozdrowienia Krystian Temat: Dworce wstydu W 2008 roku PKP SA uruchomi monitoring na dziewiętnastu dworcach kolejowych w całej Polsce i wyda ponad 30 mln złotych na modernizację kilkunastu następnych dworców, przede wszystkim pod względem bezpieczeństwa oraz dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych W tym roku PKP SA wybierze również partnerów finansowych do budowy nowych dworców Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice Główne. Prace budowlane w tych miejscach rozpoczną się na przełomie 2009 i 2010 roku. Uruchomienie monitoringu planowane jest na dziewiętnastu dworcach kolejowych takich jak: Bielsko Biała, Częstochowa Główna, Elbląg, Gliwice, Iława Główna, Inowrocław, Jelenia Góra, Kędzierzyn Koźle, Łódź Kaliska, Malbork, Opole Główne, Poznań Główny, Rzeszów, Skierniewice, Słupsk, Tczew, Toruń Główny, Zielona Góra. Wykonawca zainstalowania monitoringu zostanie wybrany w 2008 roku. PKP SA będzie również obok policji i Straży Ochrony Kolei wprowadzać zewnętrzną całodobową ochronę na największych dworcach. Na modernizację dworców kolejowych w 2008 roku PKP SA zamierza przeznaczyć ponad 30 mln zł. Jest to ponad dwukrotnie więcej, niż wydano na ten sam cel w 2006 roku. Z tej puli 21,5 mln zł zostanie wydanych na inwestycję na dworcach w: Zielonej Górze, Tarnowie, Tarnowskich Górach i Gorzowie Wielkopolskim. PKP SA przygotuje również w tym roku projekty budowlane niezbędne do modernizacji dworców w: Przemyślu, Gliwicach, Zawierciu, Radomiu, Kutnie, Gdańsku Wrzeszczu, Włocławku, Ostrowie Wielkopolskim oraz w Malborku. Prace na tych dworcach rozpoczną się w 2009 roku. 13,7 mln zł zostanie przeznaczonych na realizację takich remontów na dworcach jak m.in.: naprawy dachów, odnowienia elewacji, wymiany okien oraz zmiany wystroju wnętrza budynków. Takie prace czekają między innymi dworce w Szczecinie, Iławie, Rzeszowie, Kędzierzynie Koźlu, Jeleniej Górze oraz dworce Warszawa Powiśle i Warszawa Ochota. W tej chwili trwają rokowania z potencjalnymi inwestorami finansowymi, którzy wspólnie z PKP SA wybudują nowe dworce kolejowe: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice Główne. W tej samej formule zmodernizowane zostaną również dworce w Szczecinie, Wrocławiu, Łodzi, Sopocie, Gdyni, Krakowie i Chorzowie. W Polsce jest blisko 50 dużych dworców kolejowych, z których co roku korzysta ponad 60 mln pasażerów kolei i osób im towarzyszących. Wśród tych obiektów znajduje się 15 dworców, które rocznie obsługują ponad 2 mln pasażerów. Na dworcach PKP SA zatrzymuje się trzech przewoźników Grupy PKP i czterech niezwiązanych z PKP www.rynek-kolejowy.pl Temat: [Centrum] Dworzec i okolice PKP wyda 30 mln zł na modernizację dworców w 2008 r. W 2008 r. na 19 dworcach kolejowych zostanie uruchomiony monitoring, a ponad 30 mln zł zostanie przeznaczonych na modernizację kilkunastu następnych - poinformował rzecznik Polskich Kolei Państwowych (PKP) w środę. Uruchomienie monitoringu planowane jest m.in. na dworcach takich jak: Bielsko-Biała, Częstochowa Główna, Jelenia Góra, Łódź Kaliska, Opole Główne, Poznań Główny, Toruń Główny i Zielona Góra. W 2008 r. spółka wybierze również partnerów finansowych do budowy nowych dworców: Warszawa Zachodnia, Warszawa Wschodnia i Katowice Główne. Prace budowlane w tych miejscach rozpoczną się na przełomie 2009 i 2010 r. - czytamy w komunikacie. Na modernizację dworców w 2008 r. PKP wyda ponad dwukrotnie więcej niż wydano na ten sam cel w 2006 r. Z puli 30 mln zł przeznaczonych na inwestycje 21,5 mln zł zostanie wydanych na prace w: Zielonej Górze, Tarnowie, Tarnowskich Górach i Gorzowie Wielkopolskim. 13,7 mln zł zostanie przeznaczonych na realizację remontów m.in. na dworcach w Szczecinie, Iławie, Rzeszowie, Kędzierzynie Koźlu, Jeleniej Górze. Prace naprawcze czekają także dworce Warszawa Powiśle i Warszawa Ochota. W Polsce jest blisko 50 dużych dworców kolejowych, z których co roku korzysta ponad 60 mln pasażerów. Wśród tych obiektów 15 obsługuje rocznie ponad 2 mln pasażerów. Na dworcach PKP zatrzymuje się trzech przewoźników Grupy PKP i czterech niezwiązanych za spółką. http://www.wirtualnemedia...w_w_2008_r..htm Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa To raczej powinno być w wątku "Rozkład jazdy 2008/09", a nie w "Remont...", bo co niby ma wspólnego z remontem? Natomiast co do istoty, to... Pewnie i dobrze, że takie pociągi będą, zważywszy na narzekania ludzi co do komfortu podróży w ED74. Cena też jest konkurencyjna. Największą wadą tego typu pociągu (InterRegio) jest to, że nie jest on w żaden sposób zintegrowany taryfowo z innymi kursującymi po polskiej sieci kolejowej. Czyli chcąc jechać nim gdzieś dalej niż do Warszawy, musielibyśmy kupić jeden bilet na pociąg IR do Warszawy, a potem drugi. Nawet w takiej hipotetycznej sytuacji, gdybyśmy z Warszawy chcieli jechać dalej również pociągiem spółki PKP-Przewozy Regionalne (piszę "hipotetycznie", bo obecnie jest jeden, a od maja będą dwa pociągi tej spółki, które dojeżdżają do Warszawy - kursują dwa razy w tygodniu: w piątki i niedziele), musiałby kupić oddzielny bilet, co podrożyłoby koszt całej podróży w stosunku do np. przejechania całej trasy pociągiem pospiesznym IC. Nawet więc jeśli PKP-Przewozy Regionalne oplotłyby siecią pociągów InterRegio cały kraj, to dla podróżnego wcale nie będzie to tak wielka pociecha, no chyba że faktycznie będzie potrzebował przemieszczać się tylko pomiędzy miejscowościami leżącymi na trasie każdego jednego z tych pociągów. Obecnie mamy wpisane w rozkład piątkowo-niedzielne pociągi w relacjach: Warszawa Zachodnia - Białystok (już kursuje), Warszawa Wschodnia - Poznań Główny, Kraków Główny - Przemyśl Główny, Wrocław Główny - Rzeszów Główny i dwie pary Wrocław Główny - Kraków Główny (wszystkie te pojadą po raz pierwszy 30 kwietnia). I pewnie mieszkaniec Wrocławia czy Opola będzie mógł z tych pociągów skorzystać chcąc jechać do Krakowa, ale już pasażer z Zielonej Góry, który będzie się chciał dostać do Zakopanego, na taki pociąg nie powinien w ogóle spojrzeć, jeśli nie chce kupować trzech biletów (Zielona Góra - Wrocław PR lub IC, Wrocław - Kraków IR, Kraków - Zakopane PR lub IC) i dramatycznie zawyżyć koszty swojej podróży. Zwłaszcza, że w pociągach InterRegio nie obowiązują żadne oferty specjalne, np. Bilet Turystyczny czy RegioKarnet, które umożliwiają tanie podróżowanie szczególnie osobom pozbawionym ulg. To tak w kwestii wyjaśnienia, dla osób które nie wiedziały. Niestety mam wrażenie, że taką taryfą PR spieprzy ten dobry w swej istocie pomysł. hradek dnia Śro 9:09, 22 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy Temat: Prawdopodobnie ostatni raz... :Co jest lepsze, metro czy szybki tramwaj okaze sie juz wkrotce kiedy to :ruszy krakowska odpowiedz na korki uliczne. W sprawie wersji poznanskiej :wciaz czekam na jakies konkrety. Co mowia sami mieszkancy? Co pisze :prasa lokalna? 1. Dojazd z Piątkowa do Centrum autobusem trwał 30 - 40minut :W Wawie na temat metra slychac tylko "och" i "ach" i raczej W Poznaniu wszyscy są zadowoleni z PST. ---ooOOoo--- Temat: co o tym myslę Cieszę się że kolej wróciła na lubińskie tory tylko się nie dziwie że strasznie mało osób jeżdzi na tych trasach. Więcej osób wsiada w Gorzelinie bo to jest ich jedyne połączenie ze światem a i w Raszówce zawsze ktoś wsiada. Zauważyłem że więcej osób jeżdzi w piątki i niedziele na trasie Wrocław - Lubin - Wrocław a są to przewarznie [ort!]studenci bo pociąg mają o wiele tańszy od śmierdzącego i zawalonego busa. Jeżeli urząd marszałkowski oraz PKP dotrzymają danego słowa to odnowią odcinek Lubin Górniczy - Legnica jeszcze w tym roku i w tedy podróż do Wrocławia ma zająć godzinkę. Ale moim zdaniem to wygląda w następujący sposób: na wiosnę miały ruszyć już prace ale do tej pory nie widzę nic ciekawego a w grudniu ma zacząć jeżdzić przewożnik KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE (jest to kolej stworzona na podobieństwo SKM i WKD) lecz oni nam postawili warunek że odcinek ma być wyremontowany. Ale co z tego wyjdzie to zobaczymy. A co do połączenia z Glogowem to np. pociągi relacji Legnica - Rudna Gwizdanów, LegnicaLubin - Głogów moim zdaniem nie mają sensu bo to są połączenia do du.y. Powinny jeżdzić pociągi w relacji które kiedyś kursowały np. poc.pośpieszny CZCIBÓR Wrocław Gł. - Szczecin Gł., poc.pośpieszny Legnica - Lubin - Głogów - Leszno - Łódż Kaliska - Warszawa Wsch. Były również połaczenia osobowe do Stargardu Szcz., Zielonej Góry czy Rzepina. Takie połaczenia się kiedyś opłacały i powinni chociarz połowę tego przywrócić i było by w tedy zaje.....e. Hmn a jeśli chodzi o Polkowice to najpierw niech zrobią tam jakąś ładną stacje i dociagną tory bardziej do centrum bo nikt nie będzie w Polkowicach zasuwał na pociąg taki kawałek, może na połaczatku będe ludzie jeżdzić ale szybko im się znudzi. Doszły mnie słuchy również że pociąg pośpieszny ŚLĄZAK Zielona Góra - Przemyśl Gł., ma od nowego rozkładu kursować w zmienionaj trasie przez Lubin i Legnice ale też to im chyba nie wypali. I miałbym na tyle do powiedzenia. Lizak - kolejarz \ \a ja miałbym do powiedzenia tyle tylko ze nim wyślesz to co napisałeś - przeczytaj. \ rybolek Temat: Archeo czyli dawnych rozkładów czar Rozkład jazdy PKP - od 24.05.1998 do 29.05.1999: Wszystkie POCIĄGI POSPIESZNE z Warszawy w kierunku Wrocławia oraz Żagania przez Łódź: "16101" 1-2 kl K B "SUDETY" WARSZAWA WSCH. 6.00 - Łódź Widzew 7.42 - Zduńska Wola 8.47 - Sieradz 9.01 - Kalisz 9.40 - Ostrów Wlkp. 9.59/10.02 - Oleśnica Rataje - 10.54 Wrocław Nadodrze 11.12 - Wrocław Główny 11.23 - JELENIA GÓRA 14.12 ------ (łącznik z Wrocławia Głównego, od Kłodzka Gł. do Kudowy Zdrój jako osobowy) Kłodzko Gł. 13.16 - KUDOWA ZDRÓJ 15.05 Kursuje: codziennie oprócz 25.XII.98, 04.IV.99. "16001/450" 1-2 kl RF B K WARSZAWA WSCH. 13.00 - Łódż Widzew 14.42 - Zduńska Wola 15.47 - Sieradz 16.02 - Kalisz 16.40 - Ostrów Wlkp. 17.01/17.06 - Oleśnica Rataje 17.57 - Wrocław Nadodrze 18.14 - Wrocław Gł. 18.23 - Legnica 19.34 - Dresden Hbf 23.11 - FRANKFURT/M. 6.08 "1601" 1-2 kl R K "Ex ODRA" WARSZAWA WSCH. 15.35 - Łódź Widzew 17.08 - Sieradz 18.23 - Kalisz 19.01 - Ostrów Wlkp. 19.22/19.24 - Wrocław Nadodrze 20.29 - WROCŁAW GŁÓWNY 20.40 "16005/252" 1-2 kl RF B "BOHEMIA" WARSZAWA WSCH. 18.33 - Łódź Kaliska 20.58 - Zduńska Wola 21.40 - Sieradz 21.55 - Kalisz 22.34 - Ostrów Wlkp. 22.55/23.00 - Wrocław Nadodrze 0.07 - Wrocław Gł. 0.17 - Kłodzko Gł. 1.47 - Międzylesie 2.29 - PRAHA HNL. 6.44 "16007/452" 1-2 kl RF WARSZAWA WSCH. 21.15 - Łódź Widzew 22.55 - Zduńska Wola 23.57 - Sieradz 0.11 - Kalisz 0.48 - Ostrów Wlkp. 1.07/1.12 - Oleśnica Rataje 2.01 - Wrocław Nadodrze 2.18 - Wrocław Główny 2.28 - Legnica 3.35 - DRESDEN HBF 7.30 "16201" 1-2 kl K "KARKONOSZE" WARSZAWA WSCH. 21.04 - Łowicz Przedm. 22.36 - Łódź Kaliska 23.43 - Zduńska Wola 0.30 - Sieradz 0.45 - Kalisz 1.26 - Ostrów Wlkp. 1.47/1.55 - Oleśnica Rataje 2.54 - Wrocław Gł. 3.21 - JELENIA GÓRA 5.59 -----(łącznik z Wrocławia Głównego, od Kłodzka Gł. do Kudowy Zdrój jako osobowy) Kłodzko Gł. 5.10 - KUDOWA ZDRÓJ 7.10 Kursuje codziennie oprócz 25.XII.98 i 04.IV.99 "17201" WARSZAWA WSCH. 20.46 - Łódź Widzew 22.41 - Łódź Kaliska 23.26 - Zduńska Wola 0.12 - Sieradz 0.29 - Kalisz 1.10 - Ostrów Wlkp 1.30/1.53 - Krotoszyn 2.22 - Leszno - 3.30 - Głogów 4.52 - ZIELONA GÓRA 6.01 ------ ŻAGAŃ 7.54 (osobowy) - LEGNICA 6.47 (osobowy) Temat: Życzenia w sprawie nowego rozkładu jazdy. Powiedz mi jaki międzymiastowy przewoźnik w Polsce ma dojazdówkę z prawdziwego zdarzenia. Bądźmy szczerzy: takie coś średniej rynkowej firmie w stylu PKP-IC się nie opłaca. NIestety jednak ponad 50% pasażerów podróżująccyh pociągami spółeczki kończy albo zaczyna podróż w miejscowości obsługiwanej przez pociągi PKP-IC. Jakieś 40% korzysta z istniejącego już dojazdu rozwożącego w promieniu 100 km od stacji. No i tutaj możemy sobie zsrobić rachunek. Jest pociąg np. IC Kaszub. W nim 150 osób. 60 osoób skądś dojeżdża/odjeżdża. Jeśli liczyć że w Warszawie mamy ponad 100 możliwości skąd pasażerowie dojeżdżają do PIC, a w 3mieście dokładnie tyle samo, to zobacz że na 200 połączeń jakie trzeba by uruchomić średnio w co trzecim będzie jechał pasażer. Czym to obsługiwać. BUSEM? Nigdy jeden pasażer nie zwróci Ci kosztu przejazdu 3 busów. Tak więc niestety po to są połączenia relacji aglomeracja-peryferia, aby w ramach jednej ze swoich posiadanych funkcji porozwozić pasażerów tu i ówdzie z połączeń międzymiastowych. A co do PICu. to rozwój jego sieci połączeń oparłbym na tzw. podwójnej gwieździe z obwódką. Może teraz trochę wytłumaczenia: na dzień dzisiejszy mamy sieć krajową opartą na jednej gwieździe (Warszawa Centralna) z częściową obwódką (Wrocław-Katowice-Kraków),i jednym mocno rozgałęzionym promieniem (Warszawa-Poznań-Świnoujście/Wrocław/Zielona Góra) i trzema mniej rozgałęzionymi (Warszawa - Gdynia - Hel/Kołobrzeg ; Warszawa - Katowice - Bielsko-Biała/Wisła oraz Warszawa - Kraków - Zakopane/Przemyś/Krynica) podwójna gwiazda ma oznaczać, że połączenia powinny się rozchodzić nie tylko z Warszawy, ale też z Poznania. Pełna obwódka ma oznaczać, że takie miejscowości jak Szczecin, Gdzynia, w przyszłości Białystok też powinny zostać ze sobą połączone, żeby nie było między nimi konieczności absurdalnej jazdy przez Warszawę. Dodatkowa wydaje mi się, że nasza gwiazdka powinna promykami swymi zachaczyć również o takie miejscowości jak Łódź, Toruń, Bydgoszcz, Zamość, Białystok, Olsztyn, czy całorocznie Kielce. Oczywiście te miata w założeniach posiadają bezpośrednie połączenie zarówno z Poznaniem jak i Warszawą. Może dzięki takiej operacji pociągi PICowe pojawiłyby sie na odcinkach Radom-Łódź, czy Inowrocław - Toruń - Iława - Olsztyn, albo Gdańsk - Malbork - Elbląg - Olsztyn.. o których już krążyły tutaj zacięte dyskusje. Temat: Spalinowe wagony samobieżne Ok. 10 lat temu u jeździły one na trasie Koszalin - Goleniów p. Kołobrzeg (dopóki nie powiesili drutów na odc. Koszalin - Kołobrzeg).... Wagony SN61 kursowaly na wielu liniach, glownie lokalnych, przede wszystkim na Pomorzu. Ale na poczatku lat szczescdziesiatych byly one podstawa ruchu ekspresowego (!!!) PKP. Polaczone po dwa lub po trzy ciagnely kilka wagonow pasazerskich. Obsluge SN-ami mialy pociagi: "Kaszub" i "Neptun" na linii Warszawa-Gdansk-Gdynia (w sezonie do Helu), "Berolina" Warszawa-Berlin "Kujawiak" Warszawa-Bydgoszcz "Bystrzyca" Warszawa-Lublin (1962 rok) "Pomorzanin" Gdynia-Lodz (w 1962 roku relacja Gdansk-Ciechocinek) "Baltyk" Gdynia-Poznan "Gryf" Gdansk-Szczecin "Wielkopolanin" Krakow-Poznan "Mazur" - sezonowy pociag Ex Warszawa-Gizycko/Mikolajki/Ruciane (trzy grupy wagonowe, kazda SN61+2 wagony doczepne) "Blekitna Fala" Warszawa-Swinoujscie (sezonowy) Oprocz ekspresow SN-ami obslugiwano miedzy innymi: W latach siedemdziesiatych ekspresy juz byly prowadzone SP45, ale SN-y spotykalo Zdjecia SN-ow z moich zbiorow mozecie obejrzec na stronie Chestera Czesc A.M. Temat: Dni Techniki Kolejowej 5-6 czerwca 2009 Dni Techniki Kolejowej 2009 Dużymi krokami zbliżają się trzecie Dni Techniki Kolejowej - coroczna ogólnopolska impreza, która odbędzie się 5 - 6 czerwca 2009 roku. W tych dniach tysiące mieszkańców największych miast Polski będą mogli zobaczyć nowe pociągi, miejsca i urządzenia na co dzień niedostępne dla zwykłych śmiertelników. W tym roku Dni Techniki Kolejowej odbędą się w dwudziestu dwóch miastach Polski takich jak: Białystok, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdynia, Gliwice, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Siedlce, Skarżysko Kamienna, Szczecin, Tarnowskie Góry, Toruń, Wałbrzych, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra. Tegoroczne Dni Techniki Kolejowej rozpocznie w Warszawie koncert formacji Lombelico del Mondo, specjalizującej się w afrykańskiej grze na bębnach, która wystąpi na dachu dworca Warszawa Śródmieście 5 czerwca, o godzinie 17:30. Wyjątkową okazją będzie możliwość kierowania lokomotywą elektryczną EP-09 w profesjonalnym symulatorze, na którym prawdziwi maszyniści ćwiczą i zdają egzaminy. Osoby wyłonione w drodze losowania będą mogły zapowiedzieć pociąg na Dworcu Centralnym. Podobnie będzie w innych miastach. Spektakl wrocławskiego teatru Ad Spectatores pt.: ,,Opowieści kolejowe’’ będzie gratką dla miłośników teatru i nie tylko. Grę aktorów będzie można obejrzeć na antresoli Dworca Centralnego również 5 czerwca. Natomiast w Hali Głównej, 6 czerwca w godzinach 11.00 - 17.00 odbędzie się impreza dla najmłodszych. Liczne konkursy z nagrodami, kącik plastyczny czy pokaz iluzjonisty to tylko nieliczne z przygotowanych atrakcji. W Warszawie zainteresowani będą mogli również m.in. bezpłatnie zwiedzić Muzeum Kolejnictwa, przejść w nocy tunelem średnicowym, przejechać się drezyną pomiarową oraz odwiedzić nastawnię zdalnego sterowania mieszczącą się na Dworcu Wschodnim. Dni Techniki Kolejowej to interesujące, pełne dynamizmu i jedyne w swoim rodzaju przedsięwzięcie. Naszym celem jest, aby stały się ogólnopolską, prestiżową imprezą o charakterze cyklicznym, która z roku na rok będzie gromadzić coraz więcej uczestników i na stałe wpisze się w kalendarz ogólnopolskich imprez. Program Dni Techniki Kolejowej jest już dostępny na stronie internetowej www.pkp.pl. Udział w imprezie jest bezpłatny. * Podczas DTK 2009 będzie można wypróbować m.in. symulator EP09 (fot. PKP SA). źródło: PKP SA Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((
Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do Można byłoby
O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
Przemek Temat: Ceska Trebova + visa? A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty? Da się. Nie musimy robić. http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html lista kas PKP PR wyposażonych w terminale Białystok kasa nr 3 i 6 Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na Piotrek Temat: Priorytetowe inwestycje kolejowe na lata 2007-2013
MINISTERSTWO TRANSPORTU KOMUNIKAT NR 45 KONSULTACJE SPOŁECZNE NARODOWEJ STRATEGII SPÓJNOŚCI 2007 - 2013 PRIORYTETOWE INWESTYCJE W obszarze kolejnictwa inwestycjami priorytetowymi w okresie do 2013 roku linia E65 - zakończenie modernizacji odcinków Gdynia - Warszawa, Katowice - W obszarze transportu lotniczego priorytetami do 2013 roku są: Lista priorytetów ulegnie rozszerzeniu po zwiększeniu środków przyznanych p.o. Dyrektor Temat: Rozkład jazdy PKP 2009/10 - przecieki ROZKŁAD JAZDY PKP INTERCITY 2009/2010 PKP INTERCITY zaakceptowało część propozycji złożonych przez Klub do nowego rozkładu jazdy pociągów. Biuro Marketingu PKP IC w piśmie z dnia 5 maja br. informuje o planowanych zmianach w siatce połączeń kolejowych Regionu Radomskiego, które wejdą w życie wraz z nowym rozkładem jazdy na sezon 2009/2010. TLK POBRZEŻE zostanie utrzymane w obecnej relacji (Kraków-Kołobrzeg), zmienią się jedynie godziny odjazdów i przyjazdów do stacji Radom. I tak w kierunku Kołobrzegu pociąg odjedzie z Radomia około godziny 9. Natomiast z Kołobrzegu pociąg przyjedzie około godziny 18.40. SZTYGAR w okresie wakacji i ferii zimowych (grupa wagonów Lublin-Kraków) zostanie wydłużona do Zakopanego. ANTONI BLANK kursujący obecnie w relacji Olsztyn-Kielce od grudnia pojedzie w relacji Olsztyn-Kraków. Na stacji Kraków Główny pociąg będzie skomunikowany z TLK ŚLĄZAK rel. Zielona Góra/Poznań-Przemyśl. Nowością w rozkładzie będzie nocny sezonowy pociąg WISŁOK rel. Warszawa Wschodnia - Krynica/Przemyśl/Zagórz. Pociąg pojedzie przez Kraków. Tym samym Radom odzyska przynajmniej w sezonie bezpośrednie połączenie z Podkarpaciem. Oszczędności budżetowe wywołane kryzysem gospodarczym spowodowały znaczne ograniczenia w dofinansowywaniu połączeń międzywojewódzkich. W związku z tym PKP IC nie uruchomi sugerowanego przez Klub pociągu Lublin-Szczecin przez Radom, Łódź. Podobnie przewoźnik nie planuje uruchomienia do pociągu BYSTRZYCA grupy wagonów Lublin-Kłodzko. Źródło: Klub Miłośników Kolei Radom http://www.wojewodztwo.radom.pl/kmk/ Temat: Nowe połączenia 2005/2006
1. HORYNIEC - ŚWINOUJŚCIE
Temat: Lodz-Wa-wa
Trzeba oddzielić ruch
Pozdrawiam ___________________________________________________________ Temat: Ruszają budowy na kolei http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3716592.html Ruszają budowy na kolei Modernizacja na kolei ruszyła z kopyta. - W tym roku PKP Polskie Linie Kolejarze zdają sobie sprawę, że to kropla w morzu - w Polsce jest 19 tys. Ostatnie trzy umowy na kwotę ponad 60 mln euro podpisano we wtorek. Chodzi Kolejne kontrakty dotyczą likwidacji tzw. wąskich gardeł, czyli odcinków, na Największą obecnie prowadzoną inwestycją kolejową jest modernizacja części Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami. Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa PKP - 6,00 zł PKS Temat: Inter Regio - propozycje | Czy ktokolwiek wie w dyrekcji PKP, co to sa pociagi InterRegio ? Najprosciej rzecz ujmujac sa to pociagi miedzyregionalne, kursujace na
| A co byscie powiedzieli o InterRegio Mazowsze: | Plock - Kutno-Warszawa-Ostroleka-(i w wakacje Chcialem zwrocic uwage, ze InterRegio ma byc pociagiem szybkim...
A jakiez to silne osrodki chcesz tym polaczyc... Relacje dla IR, ktore traktuje sie powaznie (rowniez w Dyrekcji Warszawa - Kielce Wiesz cos wiecej na ten temat ? Temat: Likwidacja PKP PR sp. zo.o.? Temat: [pr-podkarp] Likwidacja PKP PR sp. zo.o.? Data: 22 maja 2003 17:39
Co do tych likwidacji zakładów PRu to już najwyższy czas ! Tylko dziwi mnie, Mick M. Temat: Gdyby tak jeszcze jeden pośpiech ? (ZDOKP)
tym rzem stwierdze ze na zmiane loka potrzeba az 10 min :)
Pozdr. ! Temat: [pr] Poznański dworzec: czysto do poziomu wzroku http://wyborcza.pl/1,87648,5614191,Ranking_dworcow_polskich__Smrod_Gl... Ranking dworców polskich. Smród Główny, brud Centralny Jak powstawał ranking? - poznaj kryteria i wyniki W Krakowie w informacji nie zawsze na trafimy na kogoś, kto włada Największy postęp odkryliśmy tam, gdzie przez lata baliśmy się zaglądać - w Podróż reporterów "Gazety" - Dworzec PKP. Miejsce nie bardzo po kolei Katowice - zburzyć dworzec czy odnowić? Zobacz także: galerię zdjęć polskich dworców Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: A może by tak przez Bydgoszcz - raz jeszcze | Gdzie Czesi maja 200 ? | Juz pisalem: No to dużo sobie nie poszaleją.
| Ostrava - Praha to ponad 300km. Ale tam 200 nie mają, a mogłoby się przydać. Tyle żę tam jest dość garbato i
160km/h: 120km/h: Zdunska Wola - Lodz - Skierniewice Oczywiscie na odcinkach gorskich moze nie byc 120 ze wzgledu na geometrie. Pozdrowienia Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Raczej małoprawdopodobne aby te pociągi pojawiły się na linii 14 w IC jest tak że wszystko co kursuje na trasie Warszawa - Wrocław musi jeździć przez Poznań a jeżeli nie to przez Katowice inaczej "sienieda". Może po prostu się nie opłaca? Nie moge się z tobą zgodzić.Może Łódź a raczej jej mieszkańcy nie są tak zamożni jak Poznaniacy ale nie wierze że 800-tysięczne miasto nie jest w stanie wygenerować pasażerów dla choćby 2 - 3 pociągów kwalifikowanych a do tego doszłyby postoje w Zduńskiej Woli (47 tys.),może Sieradzu(46 tys.),Kaliszu (110tys.) i Ostrowie Wlkp.(70tys.).Dla wariantu przez Poznań liczba potencjalnych pasażerów wygląda następująco : Kutno (55tys.),Konin-z jadących do Wrocławia zatrzymuje się tam tylko Słowacki / Rejtan (85tys.),Poznań(590tys.) i Leszno(55tys.).Przyczyna takiego kierowania pociągów jest zupełnie inna,pomijając niechęć do Łodzi tzw."warszawki",Jeszcze w latach90-tych władze PKP założyły żebędą modernizować linie Wrocław - Poznań - Szczecin,choć bardziej racjonalna wydawała się modernizacja "Nadodrzanki" Wrocław - Zielona Góra - Szczecin - Swinoujście,no to sobie panowie dyrektorzy wymyślili przeniesienie przewozów pasażerskich z trasy przez Łódź na trase przez Poznań (miały tam przejść całe przewozy także pośpieszne!) uzyskując argument za modernizacją odcinka Wrocław - Poznań,jeden z ówczesnych Dyrektorów Generalnych powiedział nawet że trasa Warszawa - Łódź - Wrocław to linia DRUGORZĘDNA!!! i nie będzie modernizowana a pociągi pojadą przez Poznań,niestety zaczęli to realizować czego konsekwęcją jest i jeszcze pewnie pozostanie brak tego typu połączeń przez Łódź i ciągła degradacja linii numer 14. Grzesiek dnia Pią 19:25, 12 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Cytat: Na stronie Sejmiku Województwa jest dostępny i aktualizowany projekt RJP na lata 2008/2009 Ten rozklad ma bledy, ktore widac golym okiem-watpie zeby na PKP, pospiech wyprzedzal osobowy jadac po torze niewlasciwym... Cytat: Potworne jest to, że rozkład dla całego województwa mieści się w jednej tabelce. Potworne jest to ze istnieje takie wojewodztwo - no takie mam niestety zdanie (o opolskiem i lubuskiem rowniez). Cytat: Jak długo jeszcze będą trwały tłumaczenia, że odcinek Ostrowiec Śwtkrz - Sandomierz jest wyłączony z ruchu z powodu fatalnego stanu technicznego? Przyjmując taką argumentację, z Wrocławiqa do Jeleniej Góry nic nie powinno jeździć od ośmiu lat; a na przykład w podkarpackim poza linią Przemyśl-Tarnów wszystko należałoby udupić, Wierutna bzdura. A straszliwie nieudolny w kwestiach kolejowych samorząd w Kielcach łyka bez popijania. Pomysl chlopie ze to jest bardzo wygodny argument dla urzedu marszalkowskiego-ktory nie musi wydawac kasy na polaczenia w tej relacji (swoja droga stacja Sandomierz lezy chyba daaaaaleko poza granicami miasta) BTW w lipcowym Modelleisenbahner'ze jest info ze DB Regio Sudost we wspolpracy ze strona Polska (nie napisano kim dokladnie) chce od grudnia uruchomic 3 pary RE Drezno-Wroclaw - wg planu na VT 642. a wracajac jeszcze do mojego wlasnego projektu polaczen dalekobieznych w PL, to dla rejonu pld-zach PL, obok: Karkonoszy w relacji Wawa-Szklarska/Kudowa z dzieleniem w Opolu, Sudetow w relacji Jelenia-Warszawa/Lublin z dzieleniem w Łodzi, Łużyc w relacji Gorlitz-Terespol, istniejacego Slazaka widze jeszcze: Bachusa w relacji: Gorlitz-Zielona Gora-Gdynia Temat: [prasa]Osypińskiego pociąg do pociągu [cyt][prasa]Osypińskiego pociąg do pociągu Robert Rewiński 23-11-2004 , ostatnia aktualizacja 23-11-2004 18:38 URL:http://miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,2407744.html SERWIS:gazeta.pl Mój dziadek był kolejarzem, ojciec też, więc to chyba naturalne - mówi Na wczorajszej wystawie w holu zielonogórskiego Urzędu Marszałkowskiego Wychował się na nastawni kolejowej pod Lublinem. Ukończył technikum kolejowe Dziś dzieło pana Waldemara to achillesowa pięta lubuskiego kolejnictwa, bo Jego marzeniem jest też udostępnienie trasy Zielona Góra-Poznań-Warszawa z Waldemar Osypiński hobbystycznie zbiera pamiątki po lubuskich kolejarzach. Zobacz pociągi Wystawa "Koleje zielonogórskie - wczoraj i dziś" w holu Urzędu Temat: Wycieczko-konkurs (citke dluzsze) Czesc Mam propozycje wycieczko-konkursu dla tych co maja jeszcze odrobine wakacji. Wycieczka to bedzie krajoznawcza w granicach RP. Ja w niej niestety uczestniczyl nie bede lecz duchowo wspieral bede potencjalnych uczestnikow. Jako, ze wycieczka ma forme konkursu przewidziane sa atrakcyjne nagrody. Oto regulamin konkursu: 1. Nalezy nabyc bilet sieciowy (rodzaju dowolnego) na jak najmniejszej stacji. Im kasa wydanie bedzie na wiekszym zadupiu (przepraszam) tym wieksza ilosc punktow do zdobycia. Odpadaja ajencje, agencje i te sprawy. Siecowka ma pochodzic z kasy PKP. Skan siecowki nalezy zalaczyc do obowiazkowego sprawozdania z wycieczki. Dodatkowe punkty: zalaczone zdjecia pani sprzedajacej sieciowke; im Opcjonalna wersja wycieczko - konkursu (dla bogatych): Zycze powodzenia i milych wrazen. Pewnie zastanawiacie sie co mi przyszlo do glowy wypisywac tekie Temat: Białek Z cyklu Dobijanie Białka Jeszcze raz w temacie Białkowskiego - tu mógł być bohaterem [czyt. pomóc w utrzymaniu i odejść po sezonie do Legii], wolał być jednak 3 goalkeeperem grającym w IV lidze na zapyziałym hanysowie. O tym jak "dobrze" zrobił przechodząc do Górnika czytaliście na pewno nie raz i nie dwa. Oczywiście okazało się, że ten kontrakt to wymysł dziennikarzy [ja pamiętam jednak, słowa Kołakowskiego, teraz zręcznie odwrócił kota ogonem], dwa w Górniku nie sprawdza się, do tego stopnia, że na ławie w lidze siada jakiś ich wychowanek. Na domiar złego poleciał jeszcze z kadry U-17, po fatalnych występach w kilku meczach i zawalaniu paru bramek: Kadra U-17 na mecze ze Szwecją Trener reprezentacji Polski do lat 17 (rocznik 1987) Michał Globisz powołał 20-osobową kadrę na dwa towarzyskie mecze ze Szwecją. Spotkania odbędą się 27 kwietnia (godzina 16:30) w Lęborku oraz 29 kwietnia (godzina 16:30) w Słupsku. Zbiórkę zawodników wyznaczono na 24 kwietnia (sobota) o godzinie 13:30 w Gdyni na Dworcu Głównym PKP przy kasie numer 1. Kadra U-17 na mecze ze Szwecją Mariusz Bochenek, Piotr Gląba, Radosław Stefanowicz i Tomasz Turek (wszyscy SMS Łódź), Mateusz Bukowiec (Górnik Zabrze), Filip Burkhardt (Amica Wronki), Mirosław Dębiec, Jarosław Fojut i Dawid Stronka (wszyscy MSP Szamotuły), Arkadiusz Czarnecki, Artur Marciniak i Krzysztof Strugarek (wszyscy Lech Poznań), Norber Czubała (GKS Bełchatów), Łukasz Figacz (Wisła Płock), Wojciech Jagodziński (Korona Kielce), Dawid Jarka (Gwarek Zabrze), Łukasz Lebioda (Warta Poznań), Dawid Sołdecki (Jedynka Krasnystaw), Wojciech Wocial (Agrykola Warszawa), Michał Zawadzki (UKP Zielona Góra). No ja go tu nie widzę... Chciałoby się powiedzieć po co Ci to chłopie było..., taka stratą dla Ciebie byłoby jeszcze pół roku w Elblągu Śmiem twierdzić, że pozycja pierwszego bramkarza w Olimpii, kogoś na kogo stawia trener, kogoś do kogo zaufanie mają koledzy, kogoś na kogo liczą kibice, dałaby [dawała] Ci większą pewność siebie i przebojowość niż obecnie pałętanie się w rezerwach Górnika Ale sam chciałeś brachu Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Dowiedziałam się nieoficjalnie, że beton knuje coś ze "Ślązakiem" - prawdopodobnie chcą udupić łącznik Zgorzelec - Przemyśl. Może niejaki ''beton'' tak ale nie ma już nic do gadania.Bądź spokojna/y.To będzie bardzo szybki pociąg w 2009 roku Obiło mię o uszy, że beton chce zrobić ze "Ślązaka" Ex. Żegnajcie więc tanie dojazdy do szkół i pracy, a taką rolę spełnia ten pociąg na odcinku Węgliniec - Legnica. To spowoduje spadek frekwencji i będzie pretekst dla betonu, żeby pociąg zlikwidować. Myślę, że czas wrócić do podstaw... "ŚLĄZAK" przez bardzo wiele lat był pociągiem rel. Zielona Góra - Kraków. W niektórych latach jeździł tylko w rel. Wrocław - Kraków. Ale przez dobrych kilkanaście, właściwie kilkadziesiąt lat łączył Zieloną Górę z Krakowem. I powinien jeździć wyłącznie z Zielonej Góry do Przemyśla. Sam kiedyś napisałem taką propozycję i dostałem odpowiedź z DG PKP (wówczas). W latach 60-tych miał on rangę ekspresu. Myślę, że obecnie rozsądnym rozwiązaniem byłoby następujące poprowadzenie trasy "ŚLĄZAKA": Zielona Góra - Głogów - Legnica - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów - Przemyśl / Lwów. W Przemyślu odczepione zostałyby pierwsze 3-4 wagony w zestawieniu: B-B-AB-B z system SUW 2000 i kontynuacja jazdy do Lwowa, rano powrót i doczepienie do pozostałych : Br-A-A-B-B-B-B. Pociąg mógłby uzyskać rangę IC lub TLK. Ewentualnie niech będą to PR, ale część "lwowska" z miejscówkami. Zasada prosta: chcesz jechać lepiej - płacisz miejscówkę. Argumentem za takim (i wyłącznie takim - bez Zgorzelca !!!) ustawieniem relacji są: a) względy historyczne tego pociągu; b) względy praktyczne - Zielona Góra, Legnica, Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Rzeszów - to miasta akademickie; c) względy kultorowe: trasa przebiegu wiodłaby przez miasta i tereny, na które zostali przesiedlenie Kresowiacy; d) względy marketingowe - pociąg ten zawsze będzie kojarzony z Zieloną Górą - niech PKP odejdzie od "eksperymentów". Ze Zgorzelca do Legnicy można puścić "wahadło". e) zlikwidować postój w Bytomiu Odrzańskim Niezależnie od powyższego sensowne byłoby wprowdzenie składu rel. Gorlitz/Węgliniec - Wrocław - Katowice - Kraków - Lublin / Warszawa (po CMK) - Białystok Kolejna rzecz, to przywrócenie połączenia z lat 90-tych: Zielona Góra - Łódź - Lublin - Chełm - Kowel (Ukraiana) po normalnym torze. Nadać od razu imię "POLESIE" Wprowadzenie nowego, nocnego połączenia Zielona Góra - Przemyśl "KRESOWIAK" lub "LWOWIAK" (wydłużenie trasy z Wrocławia). Skład mógłby być dzielony w Rzeszowie do Zagórza i Przemyśla. W części "przemyskiej" 3-4 wagony do Lwowa (tak jak w "ŚLĄZAKU") z system SUW 2000. Te 3-4 wagony mogłyby być wagonami DB/PKP w rel. Berlin - Zielona Góra - Przemyśl - Lwów: WLAB-B-AB-B + B-B-A-B (Zielona Góra - Przemyśl) + B-A-B-B-WLAB/Bc (Zielona Góra - Zagórz) Wprowadzenie nowego TLK "Zachodni" Zielona Góra - Kraków - Zakopane / Tarnów - Krynica w zestawieniu: Z.G. - Zakopane: B-B-B-B-B-A-A + Br-A-B-B-B-B (Z.G. - Krynica) "Hetman" mógłby pojechać w rel. Gorzów / Zielona Góra (łączenie we Wrocławiu) - Kraków - Dębica - Zamość w zestawieniu: Gorzów: B-B-B-BA-A + Br-A-B-B-B (Zielona Góra) "LUBUSZANIN" w obecnej rel. z Zielonej Góry - dołączanie wagonów w Zbąszynku z Gorzowa. Likwidcja postojów między Zbąszynkiem a Poznaniem. Całą relację wydłużyć do Białegostoku / Lublina (część gorzowska do wyboru: Białystok lub Lublin): (Zielona Góra - Białystok) : B-B-B-A-Br + A-B-B-B (Zielona Góra - Lublin) + B-A-B-B (Gorzów - Lublin) Pozdrawiam!!! Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Co do propozycji, jaka padła, aby "SZYNDZIELNIA" jechała w rel. Jelenia Góra/Zielona Góra - Bielsko Biała lub Zielona Góra - Jelenia Góra - Bielsko Biała. Bardziej sensowne jest, jeśli każda z "Gór" otrzyma odrębne połączenie z dzieleniem / łączeniem we Wrocławiu. Padła już propozycja - po 3 wagony. Myślę, że zestawienie 3 x 2 kl. + 1 x 1 kl. miałoby sens. Poza jedynym "ŚLĄZAKIEM" (pewnie zaraz znów się załapię na ostrzeżenie za publiczne podanie tej nazwy), który prowadzi normalne wagony z przedziałami na odc. Zielona Góra - Wrocław i nocnym sezonowym, byłby to po wielu latach drugi pociąg kursujący o normalnej porze. Dla mnie jako pasażera - odbiorcy usługi przewoźnika ważne jest to w jakich warunkach jadę. Cena ma też znaczenie. Moje częste wyjazdy z Zielonej Góry do Wrocławia powoduję, że jestem w stanie wyliczyć i porównać koszty. I tak samochodem zamykam się w koszcie paliwa 80-90 PLN (tam i z powrotem). Przejazd pociągiem osobowym w obydwie strony to wydatek ok. 50 PLN, "ŚLĄZAK" to wydatek. ok. 70 PLN. Można więc rzec, że koszty porównywalne. Owszem, amortyzacja samochodu to też jakiś koszt, ale pewne koszty ponosi się czy auto stoi, czy auto jeździ. Tak więc niższy koszt 1 km samochodu wychodzi przy aucie jeżdżącym niż stojącym. Poza tym, z odcinek 165 km drogi (10 km mniej niż po torach) pokonuję w 2 godziny. Pociąg potrzebuje na to 3,5 - 4 godzin. Poza tym jestem czasowo niezależny. Zabierając kogoś z sobą - na zasadzie "zrzutka na paliwo", wychodzi mi znacznie korzystniej. Jadąc w 3-5 osób można powiedzieć, że każdy zyskuje. Jadąc zestawem EN 57 czasami chce się na następnej stacji wysiąść. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta - latem przeciągi, zimą gorąco. A na dodatek jak się trafi jakiś "chlorek", to dopełnia to całego "folkloru" podróżowania. Dodatkiem są palacze. Ale co, z tego, że jest zakaz palenia. Stanie taki w przejściu między częściami składu przy drzwiach i kopci. Co jakiś czas ktoś przechodzi, drzwi otwiera i smród dolatuje. Ubranie (garnitur) przesiąknięte smrodem do czyszczenia się już tylko nadaje. Koszt czyszczenia 25-30 zł. za komplet. I kto mi za to zwróci? Bo podróż w takich warunkach + koszty czyszczenia to już jest dla mnie strata. Pół biedy jak "przesiąknę smrodem" w drodze powrotnej. Gorzej, gdy zasmrodzony docieram do Wrocławia na spotkania. Tak więc dopóki na odcinkach ponad 50 lub 100 km nie pojawią się składy zestawione z normalnych (pulmanów) wagonów, PKP będzie miało mniej klientów. Oczekiwanie normalnych wagonów (marzeniem w naszych warunkach byłyby klimatyzowane), to chyba niezbyt wygórowane oczekiwania. Dlatego uważam, że z Wrocławia w kierunku Poznania, Katowic, Kłodzka, Jeleniej Góry, Zgorzelca i Zielonej Góry powinna istnieć sieć tzw. "połączeń antenowych". Tzn. o równych godzinach (np. o pełnych, 15 minut po, 30 minut po, 15 minut przed pełną), w równych odstępach czasu powinny odjeżdżać i przyjeżdżać pociągi, między którymi można się przesiąść. I każdy wiedziałby, że np. co dwie - trzy pełne "parzyste" godziny odjeżdża skład do Zielonej Góry, 15 minut po pełnej parzystej co dwie - trzy godziny do Jeleniej Góry, itp. Częstotliwość co 2-3 godziny dawałaby stabilność rozkładu i pewność podróżnych co do rozkładu. Tak więc moje wcześniejsze propozycje co do prowadzenia w w/w relacjach składów 4-5 wagonów ma swoją rację. Nie podróżnych, nie ma kasy. To tak jak z widownią. Jak aktor nie ma publiczności - dla kogo ma grać? Co z tego że jest "popularnym" aktorem? Popularność połączenia wypracowuje się latami, a nie w 2-3 lata. Jeśli pociąg jest dla kilku pokoleń "legendą", bo znają go od wnuka do dziadka i o nim mówią, znaczy się jest popularny. Wszystkiego typu "eksperymenty" ze zmianami, o których pisałem wczoraj prowadzą do jednego w efekcie - do likwidacji połączenia. Przypłacił tym "BEM", "BATORY" i inne pociągi. Bo takie eksperymentowanie = "restrukturyzacje" zakładów pracy w naszym kraju, które wiadomo jak kończą. I "beton" tego nie robi - bo nie dałby ruszyć. To robią "marketingowcy". Za każdy pomysł (nie koniecznie dobry), zmianę są pieniądze. Bo jest to "innowacja". Ale że szlag trafia coś co przez wiele lat było dobre - nieważne. Liczy się kasa. Taki los spotkał m. in. opisywanego przeze mnie wczoraj "HUTNIKA". Podobnych przykładów można przytaczać więcej. Tak więc propozycja i zarazem zwracam się do innych z zapytaniem - co myślą o "antenowych połączeniach" z normalnymi wagonami. I poza Warszawą i Katowicami to właśnie Wrocław może jak najbardziej pretendować do tego typu połączeń. Leży w otoczeniu (promieniu ok. 160 km ) wielu miast o liczbie kilkudziesięciu i więcej tysięcy mieszkańców. Post moderowany. Wszelkie sprawy nie związane z tematem załatwiajcie poprzez PW lub email.// andrzej Temat: [Lubuskie] Remont Odrzanki Gazeta Lubuska 6 Listopada 2006 Tory wreszcie do remontu Są pieniądze na naprawę fragmentu Odrzanki, trasy kolejowej w kierunku Kilkanaście lat temu Odrzanka, czyli połączenie od Wrocławia do Szczecina, (wak) Wielki remont szyn na lubuskich liniach Mirosława Dulat 2006-11-05, Gazeta Wyborcza To największa w tym roku inwestycja kolejowa w naszym województwie. Szyny Szyny na tzw. wąskich gardłach były już w bardzo złym stanie technicznym i Remont będzie obejmował przede wszystkim wymianę nawierzchni. Wymienione Druga z ważnych inwestycji dotyczy remontu linii kolejowej Warszawa - Poznań. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 117 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||