Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP SkierniewiceTemat: Dobranoc kolei z Łodzi do Radomia ! Wszystkie przyczyny które wymieniłeś potwierdzają tylko ociężałość biurokratyczną naszego urzędu marszałkowskiego i PKP PR. Do dziś nie moge zrozumiec czemu wraz z powstaniem Kolei Mazowieckich realcję Warszawa - Łowicz podzielono na Łowicz- Skierniewice i Skierniewice - Warszawa. Pociągi jakieś innne? Różnica kosztów? Też nie rozumiem co stoi na przeszkodzie prowadzenia pociągu osobowego przez granicę województw. Ktoś tutaj uprawia "niedasizm": PKP PR, UM łódzki, Koleje Mazowieckie. Pytanie kto ? Temat: trolejbusy w Skierniewicach mamy już tramwaj w Skierniewicach! bo to jest PKP! nie wiem czy bilet jest tańszy lub droższy od trolejbusowego ale równie ekologiczny. Zgodnie z linią naszego Prezydenta Miasta, który chce Skierniewice zamienić w wieś swojską i radosną to proponuję zrobić krok w tą stronę. Zamiast autobusów - furmanki, ekologicznie, nie trzeba rozwijać trakcji elektrycznej ani "podprowadzać" tramwajów Temat: Skierniewice muszą być fantastyczne. Gość portalu: adi napisał(a): > sloggi napisał(a): > > > kuki-4 napisał(a): > > > > > sloggi napisał(a): > > > > > > > Odkąd wysłuchałem piosenki grupy Pan Profeska postanowiłem, że m > uszę > > pojec > > > hać > > > > do Skierniewic. Nie wiem po co i na co, ale to już postanowione. > > > > Co warto zobaczyć w Skierniewicach, gdzie coś zjeść, gdzie wypić > brow > > ara ? > > > Moze wybierz sie do Leborka albo Czestochowy. A jak masz Animal Plan > et to > > > wlacz,tam mozesz trafic na program z e Skierniewic. Duzo kogutow. > > Koniecznie do Skierniewic ! > > W Lęborku i Częstochowie już byłem, nic ciekawego, Skierniewice - to musi > być > > metropolia :) > > > skierniewice - w ameryce???? > i w afryceee......... > cos do zobaczenia w skierniewicach - pianina + czolg, > browar??? - w kuflu (wieczorem), lub piatek, sobota - piwnica Ja to widzialem w Skierniewicach miasto przed torami i za torami (po jednej stronie torow i po drugiej, jak kto woli). Jest rozjechane przez PKP centralnie i srodkowo. W Slupsku to sie nazywa Zatorze i Centrum, a w Skierniewicach chyba jest bez nazwy. Moze sie Skierniewiczanie boja, ze sie zrobia dwa miasta. Juz w tej chwili ruch kolowy na wiadukcie niewielki... pzdr Temat: Warszawskie dworce dołujące Skierniewice dworzec w stylu gotyku angielskiego Dworzec klimatyzowany czysty i pachnący, powinni jeszcze poprawić otoczenie (dworzec PKS który jest przed dworcem PKP) upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1a/Skierniewice_Dworzec_wnetrze.jpg/800px-Skierniewice_Dworzec_wnetrze.jpg upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b8/Skierniewice_Dworzec.jpg Temat: Nagrodzona kamienica W tym roku nagrodę ministerstwa dla województwa łódzkiego zdobyło PKP za remont dworca w Skierniewicach www.pkp.pl/pl/skierniewice.html PKP mogło by sprawić by i Dworzec Fabryczny mógł jak najszybciej stanąć do tego typu konkursu. A swoją drogą nagroda należała by się też komuś kto potrafiłby oczyścić dworzec z bezdomnych. Syf na dworcu stał się wprost piorunujący. Temat: [impr.]Obchody 50 lecia linii Skierniewice - Łuków [impr.]Obchody 50 lecia linii Skierniewice - Łuków Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A zapraszają na: 17.09.04 godz. 13.00 Otwarcie wystawy z okazji Jubileuszu 50 - lecia linii kolejowej Skierniewice-Łuków (dworzec PKP) 18.09.04 godz. 12.00 -16.00 Dzień Otwarty Parowozowni Skierniewice -godz. 12.00 parada drezyn (II peron stacji) (m. in. rower szynowy, kiwajki, WM5-872 oraz pojazdy PLK) -wystawa taboru na terenie Parowozowni (wejście od ulicy Łowickiej, przejście torami WZBRONIONE!!!!) (parowozy, lokomotywy spalinowe, "Wittfeld" !!!, drezyny, wagony towarowe (m. in. grające w "Liście Schindlera", "Pianiście" oraz "Bożej Podszewce II"!!!) -zawody drezynowe (o Puchar Dyrektora Naczelnego Oddziału Regionalnego PLK) -przejażdżka zabytkowym pociągiem z lokomotywą spalinową (pociąg będzie uruchamiany co 1/2 godziny na odcinku 700 m) -stoiska informacyjne z publikacjami o tematyce kolejowej Ponadto na I p. dworca PKP odbywać się będzie FOTOGRAFICZNA WYSTAWA POPLENEROWA "POCIĄG KARAWANY" , gdzie zostaną zaprezentowane fotogramy dokumentujące Warsztaty Animacji Kulturalnej (dla osób niepełnosprawnych) "Parowozownia 2004" odbywające się w dniach 1-6 sierpnia na terenie skierniewickiej Parowozowni. Temat: Nowy rozkład PKP do poprawy Nowy rozkład PKP do poprawy dodano: 28-12-2004 www.rynek-kolejowy.pl/news04/0412/0412_124.htm Chociaż od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągów minęły zaledwie dwa tygodnie, PKP już zapowiada wprowadzenie poprawek. Podróżni domagają się większej liczby połączeń. Wielu z nich telefonuje na kolej z krytycznymi uwagami. Tak dzieje się także w województwie łódzkim. Zostaliśmy pozbawieni dojazdu do pracy i szkoły, nie możemy także wrócić do domu. Dlaczego wprowadza się nowy pociąg z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego, który jeździ pusty, a likwiduje składy, z których korzystało wielu pasażerów - pytają. Protesty wzbudza ograniczenie do 3 par pociągów kursujących z Łodzi do Łowicza przez Zgierz. Do tego podróż trwa dwie godziny, dwa razy dłużej niż dotychczas. Tak długa podróż jest spowodowana ograniczeniami prędkości na odcinku Zgierz - Łowicz ze względu na fatalny stan torowiska. Z kolei w soboty i w niedziele nie ma połączenia między Kutnem a Łodzią w godz. 11- 18. - Najwięcej skarg dotyczy zlikwidowanych kursów przed godziną 6 rano i po godzinie 22 głównie na trasach Skierniewice - Warszawa, Koluszki - Piotrków - potwierdza Elżbieta Zielińska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. - Już prowadzimy rozmowy i najprawdopodobniej dodatkowe ranne i nocne połączenia pojawią się w rozkładzie od 7 stycznia. Czyli trzeba molestować PKP o przywrócenie kursów. Temat: Utknęli w drodze do stolicy No dobrze, teraz mowi sie tylko o biednych lodzianach jadacych do Warszawy. Wczoraj wsiadlem na Warszawie Wschodniej o 8:02... W Lodzi planowo pociag mial przyjechac przed 10... Dotarlem o 13. To po prostu skandal. O 11 bylem umowiony z pracownikami... Dojechalem dopiero na 14. Caly dzien zmarnowany, bo wyszli z pracy o 16.30. A prosze nie liczyc na zwroty pieniedzy od ICC. Na stacji Skierniewice zajelo mi i innemu podroznemu z Warszawy ponad godzine wykonanie czynnosci: - bardzo (nie) uprzejme zdobycie informacji jakie sa mozliwosci obciazenia PKP Intercity kosztami, np. taksowki ze Skierniewic do Lodzi (ponad 200 PLN) - jakiego rodzaju dokumenty powinnismy miec - znalezienie i uzyskanie od Dyspozytora Ruchu ODRECZNIE (!!!) napisanego potwierdzenia, ze miala miejsce awaria z nieokreslonym opoznieniem... - proba polaczenia z infolinia PKP (po 30 minutach odpuscilismy). Daleko jeszcze firmie PKP do standardow europejskich. Bardzo daleko. Powinni byli zalatwic autobus zastepczy... Jesli pociag od 9:20 stal przed stacja Skierniewice do 12. Z powazaniem, Bardzo niezadowolony klient Temat: PKP: długa podróż w złych warunkach PKP: długa podróż w złych warunkach Najbardziej rozsmieszył mnie drugi postulat. Pewnie to jakieś stare pudernice to wymyśliły albo nadwrażliwi krewcy panowi, którym przeszkadza, ze człowiek w Skierniewicach to też człowiek i musi dojechać do pracy jak najszybciej. A że wejście do przedziału nie odbywa się bezszelestnie stąd drugi potulat. Najlepiej paru bubkom z Łodzi zbudować autostrade z Łodzi do Warszawy bez wjazdów i zjazdów po drodze żeby żaden cham z okolic nie zakłócał kontemplacji jazdy do roboty? Co? Na szczęscie Skierniewice i Żyrardów utrzymują takie pociągi jak Telimena więc jestem spokojny. Swoją drogą takie pociągi jak Łodzianin to kurjozum. Płacą jak za normalny pospiech i jadą po jednym buraku w przedziale. To jest SKANDAL i zamiast pomysły odebrania Skierniewicom Telimeny proponuję żeby Łodzianin zatrzymywał się w Skierniewicach. A jak nie to niech płacą jak za Intercity!!! Temat: Pierwszy InterCity z Czestochowy !! TLK płaci PKP? Ciekawe. Nie istnieje ani osoba prawna o nazwie TLK, ani PKP. Spółka PKP InterCity owszem - ma mniejsze zaległości w opłatach za tory wobec spółki PKP PLK niż spółka PKP PR. Dlatego PR nie jest traktowana przez PLK jak równorzędny partner i PLK ma możliwość uzurpowania sobie moralnego prawa do złośliwego jej traktowania. Na przykład wszyscy wiedzą, że na tym mechanizmie opera się ograniczenie szybkości do 40 km/h na odcinku Koluszki-Skierniewice, gdzie jeżdżą sztandarowe pociągi PR z Warszawy do Łodzi. Chodzi o zaniżenie jakości usług PR, która przecież ma się różnić od wspaniałej i pachnącej InterCity. A dla Grodziska ten pociąg będzie hitem, bo to jedyny tak szybki pociąg do Warszawy stamtąd. Obecnie wloką się kiblami, do których zresztą w tych godzinach się nie mieszczą. Temat: Totalna nieodpowiedzialność PKP To jeden gigantycznie wielki bałagan, codzienna niepunktualność w obie strony (i dzisiaj też się pocią opóźnił o 25 minut - wyjazd ze Skierniewic do Łodzi 7 28), arogancja obsługi pociągów i wręcz złośliwe traktowanie pasażerów, tumiwisizm dyrekcji spółki przewozy regionalne (z małej litery bo nie zasługuje na szacunek), niewygoda i niedostosowanie do kilkugodzinnej podróży nowych pociągów (powinny jeździć najdalej z Łodzi do Koluszek). Na trasie Warszawa - Łódź powinny jeździć normalne pociągi z miękkimi siedzeniami i z przedziałami) Roboty na szlaku trwają sporadycznie i to od godz 8 do 16 (jak w biurze, chociaż szlak zamknięty jest całą dobę). Gdyby tak były prowadzone roboty za komuny, to by nadzór siedział za sabotaż. Gdzie jest słynny kolejowy nadzór budowlany. Odcinki torów które były wykonane w 2007 r teraz są w części zdjęte, a pociągi połowę trasy między Łódią a Skierniewicami jeżdżą po jednym torze z mijankami. Dlaczego nie szanuje się czasu podróżnych i jeszcze się nimi pomiata. Wiem że napewno nie ma reakcji na taką pracę PKP i nie ma jej też w Waszej gazecie. To moje pisanie to też strata czasu taka sama jak przy codziennych podróżach do pracy i z pracy na trasie Skierniewice - Łódź - Skierniewice. Temat: Od 16 czerwca w półtorej h z Warszawy do Łodzi Od 16 czerwca w półtorej h z Warszawy do Łodzi Z Warszawy do Łodzi pociągiem będzie można dojechać wkrótce w niespełna 90 minut. Do 16 czerwca zakończą się bowiem główne prace związane z przebudową odcinka linii kolejowej Skierniewice - Łódź Widzew. We wtorek na konferencji prasowej przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowali, że po ukończeniu całego remontu linii kolejowej pociągi dojadą do Łodzi w 65 minut. PKP PLK liczy, że będzie to możliwe w I kwartale 2012 roku. Teraz zajmuje to ponad dwie godziny. Na 62,8-km odcinku linii kolejowej ze Skierniewic do Łodzi wymienione są tory i podtorza, powstały dwa podziemne przejścia dla pieszych w Koluszkach i Rogowie. Wyremontowano 4 mosty, 6 wiaduktów oraz 30 peronów na stacjach i przystankach osobowych. Koszt prac sięga ponad 900 mln zł. Od września 2009 roku do pierwszego kwartału 2012 roku kolej chce wyremontować odcinek linii między Warszawą Zachodnią a Skierniewicami, a także odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Koszty tych inwestycji, razem m.in. z modernizacją stacji Skierniewice i budową skrzyżowania drogi z linią kolejową w Rogowie, szacowane są na ponad 2 mld zł. Pociągi na trasie Łódź - Warszawa przewożą od 11 tys. do 25 tys. pasażerów na dobę. PAP Temat: Zakończenie sezonu prac w Parowozowni Skierniewice Zakończenie sezonu prac w Parowozowni Skierniewice Wszystkich nie obawiających się często ciężkiej pracy fizycznej i spragnionych informacji o działalności Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Parowozowni Skierniewice serdecznie zapraszamy na ostatnie w tym roku spotkanie robocze w Parowozowni. Zwieńczy ono pracowity i obfitujący w osiągnięcia sezon prac roku 2003, który dzięki wyjątkowo sprzyjającej aurze trwa praktycznie do dziś. Po pracach przewidujemy spotkanie klubowe w "brechałce" w cieple dawanym przez najprawdziwszy piec kaflowy. Niestety ochłodzenie sprawia, że znów jesteśmy tylko w stanie zaproponować prace gospodarcze, a przed nadchodzącym sezonem turystycznym jest ich wiele (uzupełnianie posadek, prace porządkowe, zakładanie kolejnych krat etc.). Dlatego wszystkich chcących osobiście brać czynny udział w tworzeniu pierwszego na taką skalę w Polsce społecznego muzeum kolejowego serdecznie zapraszamy w sobotę 20.12.2003, od ok. godz. 9.30 do Parowozowni Skierniewice, ul. Łowicka 1 w Skierniewicach (ok. 300 m. od dworca PKP). PS. Nowy sezon prac zaczynamy już w styczniu ;) Temat: PKP IC w Łodzi To będzie samobój Lina Łódź Warszawa to głównie utrzymuje sie z dojeżdżających do pracy. Łódź to biedne miasto z brakiem perspektyw na godziwe zarobki w najbliższych latach. Wysokie ceny biletów oznaczać będą tylko jedno - puste pociągi. Dochodowość dla PKP PR - gdy by tak było to linia miałaby relację Warszawa - Skierniewice. Na odcinku Skierniewice - Łódź pociągi jeżdżą puste. Względu ekonomiczne przemawiają za max trzema kursami Łodź-Warszawa oraz dojazdówka ze Skierniewic do Warszawy. Wprowadzenie IC na tę trasę będzie oznaczać znaczną redukcję liczby kursów. z tego będą sie cieszyć busiarze. Temat: Kolejny przykład "dyskryminacji Śląska. ;-) Kolejny przykład "dyskryminacji Śląska. ;-) >>„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. od dnia 5 maja 2003 roku wprowadza zgodnie z Państwa oczekiwaniami nowy produkt – pociągi RegioPlus. RegioPlus to pociąg: - zestawiony z taboru o podwyższonym standardzie, - którym można podróżować na podstawie biletu na przejazd pociągiem osobowym z zastosowaniem indywidualnie przysługujących ulg, - którego czas podróży jest krótszy niż innych pociągów osobowych, - dowożący i odwożący do/z pracy, szkoły w trakcie szczytów przewozowych. - zatrzymujący się na wybranych stacjach. Relacje pociągów RegioPlus: 1. Sochaczew – Warszawa Wschodnia 2. Warszawa Wschodnia – Sochaczew 3. Skierniewice – Warszawa Wschodnia 4. Warszawa Wschodnia – Skierniewice 5. Katowice – Kraków 6. Kraków – Katowice 7. Katowice – Częstochowa 8. Częstochowa – Katowice 9. Poznań – Konin 10. Konin – Poznań Szczegółowe informacje o rozkładzie jazdy pociągów RegioPlus otrzymacie Państwo na stacjach oraz na naszej stronie od 30 kwietnia 2003 roku.<< Źródło: www.pr.pkp.pl/niusy/tresc.php?index=6 Katowice mają tyle samo połączeń w nowo wprowadzonej kategorii pociągów, co Warszawa - i gdzie ta dyskryminacja? Temat: Dni Techniki Kolejowej 11-17czerwca ( 15-17Łódz) Dni Techniki Kolejowej 11-17czerwca ( 15-17Łódz) 11-17 czerwca 2007 roku odbędą się Dni Techniki Kolejowej. W największych miastach w całej Polsce odbędą się wystawy, prezentacje i sympozja. Program ogólnopolskich obchodów „Dni Techniki Kolejowej” 11 – 17 czerwca 2007 roku .................................................................... ŁÓDŹ 15 – 17.06. 2007 r., godz. 10.00 – 17.00, dworzec kolejowy Łódź Kaliska, Al. Unii 3/5, 90-002 Łódź · zaprezentowany zostanie: Ř modernizowany wagon kl. I i II Ř wagon – salonka rządowa Ř elektryczny zespół trakcyjny – ACATUS Ř autobus szynowy Ř zmodernizowany zespół trakcyjny EN 57 Ř lekki pociąg sieciowy, samochód pomiarowy do lokalizacji uszkodzeń kabli oraz samochód pogotowia energetycznego wraz z wyposażeniem Ř lokomotywa ET 22, EU 07 Ř wagon towarowy czteroosiowy · stoisko wystawiennicze w holu dworca, na którym Zakład Przewozów Regionalnych w Łodzi będzie promował oferty taryfowe i przewozowe lato 2007 · galeria obrazów o tematyce kolejowej namalowanych przez kolejarza – artystę, Pana Grzegorza Groblewskiego pracownika PR Łódź · wystawa „Łódź – Warszawa” w holu dworca Łódź Fabryczna (11-17 czerwca br.) · wystawa „Łódź – Warszawa” w poczekalni dworca Skierniewice (11-17 czerwca br.) Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrodlo www.pkp.pl Temat: Spóźniony przystanek PKP na Niedźwiadku "Remont torów na linii Skierniewice - Warszawa jest planowany w latach 2009-2012." No to pięknie. Zepsuli poprzednią komunikację autobusową z centrum Warszawy, dając priorytet komunikacji PKP i SKM. Już teraz w związku z obecnym remontem jest 40 minutowa przerwa pomiędzy jednym pociągiem PKP, a drugim. Ludzie na stacji PKP Ursus nie są w stanie wsiąść do pociągu. Oj, będzie się działo. Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-( No, Bohemia jeździła przez ostatnich kilka lat swego przez Skierniewice. Żywota dokonała jako ostatni pociąg międzynarodowy w Łodzi 9 XII 2005 przy zerowym odzewie ze strony mediów, polityków i władz. Nawet w Skierniewicach potrafiono zauważyć utratę ostatniego międzynarodowego. A wracając do Sieradza żaden pociąg regionalny nie powinien kończyć biegu na kaliskim, tak jak żaden tramwaj nie kończy trasy na Piotrkowskiej. No ale do PKP to nie dociera i problemu tam nie widzą - wszak kolejarze dla których układa sie rozkład wiedzą gdzie i na co mogą się przesiąść. Jest to rzecz o tyle zabawna, że koszt łączenia relacji dla PKP jest dokładnie żaden, a zysk dość oczywisty. Choćby dlatego, że dojeżdżając np. z Sieradza do pracy na Teofilów dużo chętniej ludzie wysiedliby na Żabieńcu i jeśli nie wydłużano by sztucznie postoju - byłoby to także szybsze niż podróż 8. Temat: PKP dla Łodzi - "kiblem" do Warszawy. Wczoraj przeżyłem jakże wspaniałą podróż z Warszawy do Łodzi pospiesznym "Telimena". Wyjechaliśmy o czasie i z tego peronu co trzeba, więc pomyślałem - nie jest źle. Jechaliśmy bez problemu, w pociągu w miarę luźno. Minęliśmy Skierniewice, aż dotarliśmy w okolice Płyćwi i zatrzymaliśmy sie przed stacją w szczerym polu. No i stoimy. Po ok 20 minutach przejechał pospieszny, kilkanaście minut później następny, potem osobowy i potem jeszcze jeden chyba pospieszny. Ruszyliśmy po postoju trwającym ok. 50 minut. I w zasadzie nawet już nie chodzi o to ile tych pociągów trzeba było przepuścić i to czemu miały one "wyższy" priorytet od "Telimeny". Z prostego rachunku wychodzi, że odstęp między poszczególnymi pociągami wynosił... 12 minut. I to jest kwintesencja PKP. Na świecie odstęp między poszczególnymi skłądami wynosi bodajże jakieś 3 minuty. Zdarza się chyba nawet niższy - rzędu 1,5 minuty. Na PKP bywa 5 minut, ale na przeciążonej trasie - oczywiście nie może być o tym mowy, trzeba sobie "dołożyć". Serdeczne gratulacje dla PKP po raz kolejny. Pociąg przyjechał z 40minutowym opóźnieniem. Temat: Bedzie strajk na kolei? Co sadzicie o PKP? Myślę ze może być tylko gorzej, tam porostu brakuje kogoś kto widziałby w tym dobry interes - oczywiście w pozytywnym znaczeniu. Nieco ponad rok temu też grożono strajkami aby wywalczyć większe pieniądze z budżetu. PKP je ponoć dostała i czy coś się zmieniło?? Zmieniono tylko rozkaład jazdy na bardziej "chudy", z mniejszą liczbą połaczeń. Natomiast z naszego popdwórka, ostatnio czytałem że PKP nie jest zainteresowana dworcem PKP w Sieradzu (to a propo uwag zjk o przystanku Sieradz Warta), z całego województwa warte uwagi są tylko Łódź x2, Piotrków, Skierniewice i Kutno. Aby jednak nie było całkiem pesymistycznie to jeśli powstałaby linia Wa-wa Wrocław przez Łódź, Sieradz (jest to jeden z 3 wariantów) to sytuacja Sieradza byłaby zdecydowanie lepsza. Pamiętam że były takie lata że Odrą jechało się 40 minut do Łodzi i komu to przeszkadzało :) Temat: Widzew zastąpi Fabryczny PKP PLK "dobuduje" dwa perony z podkładów drewnianych na które zostaną połozone betonowe płyty czyli przybedą 4 krawedzie peronowe o długości 200 metrów i to tam będą zatrzymywać się i kończyć bieg kible z PKP PR. Pozostałe trzy krawędzie peronowe betonowe bedą obsługiwać ruch dalekobieżny PKP IC. Zostanie wykonany remont dworca i dobudówka. Będzie posterunek SOK. Według harmonogramu składy bedą podstawiane 10 minut przed odjazdem, wiekszość pociągów bedzie kończyła bieg na Widzewie ,z czego 3-4 pociągi pospieszne warszawskie "wylecą" na Kaliski. Dodatkowo dojdzie remont lini Skierniewice-W-wa i częśc składów pojedzie przez Skierniewice i łowicz do Warszawki... Temat: PKP - znowu się popisało PKP - znowu się popisało Jestem zmęczony, więc nie będę się rozpisywał. Dzisaj pociąg pośpieszny z Warszawy odjeżdzający ze Wschodniej o 17.01 a z Centralnej o 17.15 jechał do Łodzi Fabrycznej....4 godziny. Na miejscu był o 21.00 Jechał trasą: Warszawa - Żyrardów- Skierniewice-Łowicz-Zgierz-Łódź Widzew- Łódź Fabryczna. Plus postoje w Skierniewicach (15 min.) w polu między Zgierzem a Łodzią (25 min.) i na Widzewie (25 min.) Ech coraz bardziej lubię PKP. Życzę im niezmiennie głębokiej restrukturyzacji i zwolnień grupowych. Pozdrawiam Yaa Temat: Zmiana rozkładu jazdy PKP co za bzdety "do Krakowa dotrzeć cztery godziny później." samochodem przepisowo sie jedzire dwa i pol godziny. tylko niezmotoryzowani pojada pociagiem. po za tym wczoraj w esce mowili ze te zmiany nie sa kozystne dla pasazerow ale dla pkp. np. dolozyli pociagi lowicz skierniewice ale juz lowicz lodz nie... to ze takie brednie wypisuje gw to skandal. pkp zabralo nam jeden z najlepszych do niedawna pociagow czyli reymonta o normalnej porze i z normalnym czasem przejazdu a redaktorzyny wypisuja ze pkp sie dostosowalo do oczekiwan lodzian. a tak przy okazji oddali nam nasze sklady? Temat: [PKP] Nowy rozkład Łódź - Warszawa od 15 września [PKP] Nowy rozkład Łódź - Warszawa od 15 września Nowy, ale czy lepszy? Czas przejazdu skróci się o ok 10 minut. Np pociąg o 6:02 przesunięty zostanie na 6:12 - w Warszawie 8:39, jak teraz. Teraz uwaga: Pociąg z Łodzi o 7:40 pojedzie na odcinku Koluszki - Skierniewice jako osobowy! To już naprawdę przesada. I zapewne będzie trzeba zapłacić jak za pośpieszny. Z 3 pociągów sprzed remontu o 6:02, 6:23 i 7:23 przerobiono właściwie na jeden: 6:12... Brawo... Link do rozkładu: www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/mazowieckie/rozklad.pdf Temat: Legionowo zbuduje dworzec Dopoki nie przepedzi sie z PKP skorumpowanych dyrektorow o rodowodzie chlopskim z wzajemnie wspierajacych sie grup z poszczegolnych wezlow kolejowych/ Malkinia, Siedlce, Lowicz, Skierniewice, Nasielsk, Pilawa/ to nic sie nieda zrobic. Ich mentalnosc i rozumowanie mimo zdobytego wyksztalcenia jest na poziomie zagrody. Wierchuszka decydentow kolejowych wraz z grupa cynicznych zwiazkowcow zabezpieczyla sobie pozycje przetrwania i doczekania w spokoju do emerytury. Okopali sie na stanowiskach i nieudolnie proboja zakotwiczyc sie w roznych nowo tworzonych spolkach nie baczac na straty PKP i podroznych. To jest wina rzadu iz PKP nie ma prawdziwych manadzerow. Dla swietego spokoju i w mysl gowna nie ruszac, rzad nic nie robi by rozbic te klany rodzinne i soleckie. W pierwszej kolejnosci winien usprawnic transport zbiorowy w metropoli warszawskiej szczegolnie szynowy. Wlaczyc w uklad koleji srednicowej i wezla warszawskiego istniejacy okrag szynowy wokol centrum, dobudowujac kilka przystankow i parkingi. Uruchomic polaczenie kolejowe z Konstancinem. W calym wezle warszawskim na terenie metropoli dobudowac kolejne przystanki z czestoltliwoscia 1-2 km. W obecnej sytuacji komunikacyjnej to nie centrum a wyjazd ze stolicy i skrajnych dzielnic jest na codzien zakorkowany. Sprawny system koleji podmiejskiej z parkingami przy stacjach, znaczaco by usprawnil dojazd do pracy i podrozowanie mieszkancom metropoli warszawskiej. Z obecna dyrekcja PKP i tymi specyficznymi ludzmi wszelkie usprawnienia sa calkowicie nie mozliwe. Temat: Kursy Acatusa Kursy Acatusa Zakładam nowy wątek dla osób, które chcą przejechać się Acatusem. Proszę o wpisywanie tu informacji o kursowaniu Acatusa. Do tej pory kursował on najczęściej jako: poc. 3327 Łódź Fabryczna - Skierniewice odj. 8.02, poc. 2233 Skierniewice - Łódź Fabryczna, odj. 12.15, poc. 3335 Łódź Fabryczna - Skierniewice, odj. 14.02, poc. 2239 Skierniewice - Łódź Fabryczna, odj. 16.50. Pozdrawiam! PS Czy orientuje się ktoś może, gdzie można zasięgnąć aktualnych informacji nt. jego kursów (gdzieś w PKP)? Temat: Skierniewice muszą być fantastyczne. kuki-4 napisał(a): > > Ja to widzialem w Skierniewicach miasto przed torami i za torami (po jednej > stronie torow i po drugiej, jak kto woli). Jest rozjechane przez PKP centralnie > i > srodkowo. W Slupsku to sie nazywa Zatorze i Centrum, a w Skierniewicach chyba > jest bez nazwy. Moze sie Skierniewiczanie boja, ze sie zrobia dwa miasta. Juz w > > tej chwili ruch kolowy na wiadukcie niewielki... > pzdr lebork, czestochwa, slupsk, skierniewice - co je laczy???? tory????? a co je rozdiela???? tory????? Temat: Od dziś pociągi kursują według nowego rozkładu to nieważne ile osób korzysta z pociagów SKierniewice - Łódź. Ważne jest to, że skoro nie ma pociągów z Bełchatowa do Łodzi to nie musi być też pociągów ze SKierniewic do Łodzi. Twoja zasada jest taka - niech mieszkańcy Bełchatowa, Zelowa, Widawy, Żelechlinka, Rawy tudzież tysięcy innych miejscowości pozbawionych kolei płacą za pociągi do Koluszek, Skierniewic, Piotrkowa, Sieradz, Kutna itp. Ja proponuję rozwiązanie - albo niech każdy płaci za siebie ( niech PKP podnosi 2-krotnie ceny biletów tak żeby nie trzeba było tych pociągów dotować) albo niech do pociągów dopłaca konkretna gmina, w której interesie leży kursowanie tych pociągów. Czyli niech za pociągi Łódź - Koluszki płaci gmina Koluszki a nie gmina Zelów jak to jest obecnie. Temat: Ekspres jedzie wolniej, bo musi dłużej hamować Ekspres jedzie wolniej, bo musi dłużej hamować Bardzo zabawnie dobrany jest przykład trasy przez dziennikarzy, mianowicie kto jedzie ekspresem z przemyśla do rzeszowa za 42zł?, kiedy na tej trasie niespełna 100kilometrowej, jeżdżą i pociągi pospieszne i osobowe. Wszystkie pociągi kategorii powyżej pospiesznego nie są raczej przeznaczone dla zwykłych ludzi, ze względu na cenę. Pewnie gros pasażerów stanowią osoby, którzy traktują ową podróż np ekspresem jako podróż służbową i płaci im za to pracodawca. Z Katowic do W-wy niestety nikt nie uruchomił interregio i poza zasięgiem większości rodaków jest podróż CMK, muszą wybrać dłuższą podróż pospiesznym prze Skierniewice, Radomsko. Rząd umywa ręce, przeniósł połączenia pospieszne do IC i już od grudnia zdrożało, docelowo pewnie będzie tak, że PKP IC zamieni je na TLK. A usamorządowił PKP PR i 16 marszałków województw ma się dogadywać w kwestii połączeń paranoja. Wszyscy najeżdżają na PKP, ale rzadko zwraca się uwagę, że te niedociągnięcia są spowodowane chorymi rozwiązaniami systemowymi, gdzie spółkę, która ma służyć obywatelom za wszelką cenę ma przynosić dochód. Tak nie jest- ta spółka ma zapewniać połączenia obywatelom w rozsądnej cenie, a obowiązkiem dotowania tego przedsięwzięcia obciążony jest rząd. Ten natomiast za priorytet infrastrukturalny powziął sobie budowę autostrad, na których przejechanie też większości ludzi nie będzie stać, bo będą one płatne. Temat: "Stacja Radegast" z innego punktu widzenia michal.ch napisał: > Podobne lub takie same miało PSMK w Skierniewicach, ale n > ic się na stronie nie chwalą, więc to chyba nie chłopaki z tamtejszej szopy wyp > ożyczyli. > Potwierdzam. Żaden wagon z Parowozowni Skierniewice nie został wypożyczony do Łodzi, choćby z tego względu, że nasze eksponaty są pojazadami czynnymi. Owszem dwa lata temu osoby związane z powstającym muzeum odwiedziły nas dowiadując się m. in. jak faktycznie takie wagony wyglądają, ale właśnie ze względu na to, że nasz tabor musi być mobilny odesłaliśmy ich do PKP. Pozdr. Ariel Ciechański PSMK - Parowozownia Skierniewice www.psmk.org.pl Temat: W którą stronę rozbudować drugą linię metra? Skierniewice - Warszawa Centralna to około 50 minut pociągiem wg. rozkładu PKP (pospiesznym - a to raczej drogie rozwiązanie jeśli chodzi o codzienny dojazd). Doliczając punktualność PKP, i dojazd z Centralnego na plac Zawiszy (na PKP Ochota rzadko zatrzymują się pospieszne), to poniżej 1:10 nie da rady. Koleje Mazowieckie to około 1:15 (zgodnie z rozkładem). Temat: PKP bilet na kl. 2 - uprawnienia Pytam bowiem PKP jak zwykle za nic ma podróżnych. Nie od dziś jest wiadomo, że pociągi niedzielne do Warszawy (szczególnie po 17.00) są bardzo obciążone łodzianami jadącymi do pracy do Wawy. Tymczasem, w pociągu odchodzącym z Widzewa po 18.30 nie było miejsca siedzącego w klasie 2, a dodatkowo dużo osób stało w korytarzu. Opisany przypadek jest o tyle kuriozalny, że w piątek, przed wspomnianą niedzielą wracałem z Wawy ok. 16.30. Liczba osób oczekująca w Wawie na pociąg Wawa-Żyrardów-Skierniewice-Koluszki-Łódź była tak ogromna, że już myślałem, że nie tyle co będę musiał stać w korytarzu, ale, że w ogóle nie zmieszczę się do pociągu. I byłem zszokowany, gdy podjechał skład bodajże z 7-10 wagonami klasy 2. Wydawało mi się, że z powrotem w niedzielę nie powinno być problemu, a jednak ogromnie się myliłem. PKP znów pokazało Klasę:) Temat: Będzie konkurencja dla IC do Warszawy. Świętokrzyski może i płaci, jeśli chodzi o lubelskie - kłamiesz (jak zwykle z resztą) - za jazdę do Łukowa KMy nie dostają ani złotówki. Do Skierniewic i Łowicza KMy jeżdżą bo chcą - jak im się nie podoba niech skrócą pociągi do Radziwiłłowa i Jasionnej Łowickiej. BTW 1. Jesteś mi winien 2 tysiące PLN za każdy post w którym Ci to tłumaczę. Taką mam stawkę i Ty musisz mi zapłacić. BTW 2 Nie ma żadnych pociągów Łowicz - Skierniewice - Warszawa. BTW 3 Marszałek mazowiecki nie uregulował jeszcze rachunków za pociągi Kutno - Płock i Łódź - Płock obsługiwane przez PKP PR oraz pociągi Toruń - Sierpc obsługiwane przez PKP PR a później Arriva PCC. Temat: Na sezon rowerowy Wsiada się w pociąg na PKP Józefów, a po drodze uskutecznia przesiadkę na Wschodnim na przykład. Pociągi do Pruszkowa to te, które jadą do Grodziska, Żyrardowa, Skierniewic lub Łowicza przez Skierniewice. Wysiada się na Pruszków PKP. Istotnie, planuję wycieczkę turystyczno-krajoznawczą do Miasta-Ogrodu Podkowy Leśnej. Żadnych wyścigów czy bezsensownego tłuczenia się po wertepach. A i po drodze też jest parę rzeczy do obejrzenia. Jak widać na naszym forum, chętnych jest już kilka osób, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe spotkania, zdziwię się niezmiernie (ale i niezmiernie miło mi będzie), jeśli wszyscy się pojawią... Ale nic to Zapraszam serdecznie Temat: Nowy rozkład jazdy PKP Nowy rozkład jazdy PKP Nowy rozkład moim zdaniem został stworzony całkowicie bez wyobraźni. Nie wiem jak można to dalej znosić...przecież to jakiś DEB.. wymyślił zmiany w rozkładzie jazdy od 10 do 20 grudnia!!! Po co w ogóle wprowadził błędny zapis w rozkładzie?? Chyba po to, by wprowadzić większy chaos. Tylko CYMB.. likwiduje polaczenia z calkiem sporymi miastami jak Zyrardów, Skierniewice i Łódź. Gdzie tu logika? Oto jak kursują pociągi w jawnej sprzeczności z interesem klientów PKP tzn pasażerów dojeżdzających do pracy i do szkoły, którzy płacą sporą kase za przejazd w czwartej i piątej klasie (czyt. w niesamowitym tłoku na korytarzu lub w kibelku). Jeśli macie jakieś propozycje jak to można zmienić to dajcie znać...Nie chce tego przeczekać czy przetrwać i odnosze wrażenie, że nie tylko ja jestem tak mocno zflustrowany tym co się dzieje na torach i peronach... Temat: Sprzedam mieszkanie - Skierniewice, ul. Budowlana Sprzedam mieszkanie - Skierniewice, ul. Budowlana Sprzedam mieszkanie na nowym osiedlu przy ul. Budowlanej w Skierniewicach - 10 min pieszo do centrum miasta, 7 min samochodem do stacji PKP. Osiedle jest ogrodzone, spokojne, bramy na pilota, nowe budownictwo. Mieszkanie 3-letnie, pierwszy właściciel, poddasze, IV piętro Pow.całkowita 64,4 m2, użytkowa 54,4 m2, dwa pokoje z aneksem, łazienka, przedpokój. Do dyspozycji piwnica, możliwość kupna garażu. Na wyposażeniu pozostaje: aneks kuchenny (bez AGD), szafa wnękowa w przedpokoju (suwane drzwi), sanitariaty, ogrzewanie - własny piec gazowy. Czynsz: 125 zł Jeśli Państwo są zainteresowani zapraszam do kontaktu: magdalena2211@o2.pl 604 750 764 Pozdrawiam, Magdalena Temat: Wystawa na dworcu PKP Wystawa na dworcu PKP Na skierniewickim dworcu od dzisiaj można oglądać wystawę prac niepełnosprawnych z Warsztatów Terapii Zajęciowej w Skierniewicach. Prace te postały w czasie pleneru na terenie skierniewickiej Parowozowni w dniach 2-3 maja 2003. Współorganizatorami pleneru była fundacja "Karawana" oraz gospodarze skierniewickiej Parowozowni - Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei. Pozdr. Ariel Ciechański Parowozownia Skierniewice www.psmk.org.pl Temat: Do Warszawy szybciej o cztery minuty Do Warszawy szybciej o cztery minuty PKP kpi sobie z pasażerów, a może nawet działa na ich szkodę!!! 1. nowoczesny pociąg - fatalny, o jego wadach możnaby pisać księgi!!! jedyne dobre w tym składzie to zespół napędowy, reszta DRAMAT przez który ten skład powinien jeździć TYLKO na trasach PODMIJESKICH, a nie Łódź-Warszawa 2.5 godziny plus opóźnienie 10-30 min!!! Jeśli PKP chce coś w nim poprawić, to NIECH WYRZUCI WSZYSTKIE FOTELE I WSTAWI NOWE PASUJĄCE DO TRAS DALEKOBIERZNYCH, A NIE JAK W TRAMWAJU!!! 2. pociąg Łodzianin... kiedyś było wspaniałe założenie, ze ma on dojechać do Wwy na 8.00 - i tak jeździł - było SUPER, przebaczyliśmy większość grzechów PKP za DAR w postaci tego pociągu. Na czas remontu został on "zawieszony", ale teraz ktoś go odwiesił - tyle, że zamiast Telimeny - czyli dojazd 8.36 na Centralnym - co dla mnie i wielu znajomych oznacza, ze trzeba jechać pociągiem 5.00. Dodatkowo obawiam się, że 1min przystanek w Koluszkach jest rozpoczęciem tego samego co stało się kiedyś z Telimeną - najpierw Koluszki, potem Skierniewice i Żyrardów. Pewnie większość czytelników nie zrozumie problemu, a tu nie ma miejsca żeby rozpisywac się na temat sprzecznych racji, ale powiem tyle - pociąg z Łodzi do Warszawy bez przystanków po drodze jest BARDZO POTRZEBNY. Pozdrawiam, R Temat: Pociąg za 12,5 mln zł na trasie Łódź-Skierniewice Pociąg za 12,5 mln zł na trasie Łódź-Skierniewice Blisko 12,5 mln zł kosztował województwo łódzkie najnowocześniejszy w Polsce pociąg Acatus ED74. Jest wyposażony m.in. w klimatyzację i monitoring. Od najbliższego weekendu kursować będzie na trasie Łódź - Skierniewice. Jest to pierwszy z 11 pociągów, jakie do końca przyszłego roku mają trafić do spółki PKP Przewozy Regionalne i obsługiwać trasę Łódź - Warszawa. Pieniądze na jego zakup pochodziły z kontraktu wojewódzkiego. Pociąg przystosowany jest do przewożenia osób na wózkach inwalidzkich. Również dla podróżujących z rowerami wydzielona została przestrzeń ze specjalnymi uchwytami na pojazdy. /rzeczpospolita/ Temat: PKP - znowu się popisało yaa napisał: > Jestem zmęczony, więc nie będę się rozpisywał. Dzisaj pociąg pośpieszny z > Warszawy odjeżdzający ze Wschodniej o 17.01 a z Centralnej o 17.15 jechał do > Łodzi Fabrycznej....4 godziny. Na miejscu był o 21.00 > Jechał trasą: Warszawa - Żyrardów- Skierniewice-Łowicz-Zgierz-Łódź Widzew- > Łódź Fabryczna. Plus postoje w Skierniewicach (15 min.) w polu między > Zgierzem a Łodzią (25 min.) i na Widzewie (25 min.) > Ech coraz bardziej lubię PKP. > Życzę im niezmiennie głębokiej restrukturyzacji i zwolnień grupowych. > Pozdrawiam > Yaa Ale za to trasa jaka egzotyczna! pzdr sluzbowo Temat: PKP chce zlikwidować poranne połączenie z Warsz... OK zgadzam sie ale jaki jest sens utrzymywania pociagu który z wawy do skierniewic jedzie pusty i tam dopiero wszyscy wsiadają... pasażerowie płacą tylko za część trasy więc linia rzeczywiście może być nieopłacalna.. nie lepiej podstawiać specjalny pociąg relacji skierniewice-łódź ?? skorzystają na tym zarówno pasażerowie jak i pkp. Temat: Dworzec PKP prawie najgorszy w kraju Dworzec PKP prawie najgorszy w kraju Gorzów Wielkopolski to nie dworzec, tylko niewielka stacja. Oto odjeżdzające stąd pociągi: Krzyż, Kostrzyn, Zbąszynek, Międzyrzecz i jeden Zamość... Więcej jedzie z... Pszczyny. A dla porównania nieoceniany (jakimś dziwnym trafem) dworzec (nie stacja, jak w Gorzowie) Bielsko-Biała Gł., który myślę zająłby 3, może 4 miejsce w rankingu: Odjazdy: Białystok Bydgoszcz Chrzanów Czechowice-Dziedzice Częstochowa Czeski Cieszyn Ełk Giżycko Gdańsk Iława Katowice Kędzierzyn-Koźle Kielce Kołobrzeg Kraków Kutno Leszno Lublin Łódź Olsztyn Opole Ostrów Wielkopolski Piła Piotrków Trybunalski Poznań Racibórz Radom Rybnik Skierniewice Sosnowiec Suwałki Szczecin Świnoujście Toruń Warszawa Wisła Włocławek Wrocław Zakopane Zielona Góra Żylina Żywiec Budynek: zabytkowy, z 1890 r. (jest na Szlaku Zabytków Techniki woj. śląskiego) freski na ścianach i suficie (coś pięknego) punkt informacji turystycznej pasaż handlowy, restauracja, salon gier, poczta itp. zamknięty tylko na godzinę między 2 a 3 Komunikacja z miastem: położenie w ścisłym Śródmieściu kładka na dworzec autobusowy 33 linie MZK Zresztą całe Bielsko-Biała to wielkie miasto, które mimo wszystko nie straciło swego uroku, jak np. Kraków, niestety... Temat: Na Euro 2012 PKP wita was w kontenerach Jak na 5.5 mld zadłużenia PKP z poprzednich okresów - głownie z braku dofinansowania przewozów regionalnych to i tak dużo zrobili. Zobacz:Szczecin,Jelenią i Zieloną Góre,Skierniewice, Tarn.Góry Tarnów,Białystok i Rzeszów - prace rozpoczynają się w Gdańsku. Jest dotacja unijna na Kraków, Wrocław i Gdynie - a do tej pory z finansowano tylko infrastrukturę torową i drogi. Tereny wokół dw. zachodniego są na tyle atrakcyjne, że o wybór inwestora nie należy się martwić. Wschodni jest cały czas reanimowany więc nawet jeśli inwestor się wycofa na ,,facelifting" na dokończenie remontu wystarczy. Pozdrawiam wszystkich. Temat: Tramwaje jeszcze długo nie pojadą Szewską Gość portalu: gen. K. napisał(a): > PRKiI akurat dostaje wciąż nowe zlecenia od PKP a co do dotychczasowych to nie > słyszałem by były jakiekolwiek zastrzeżenia do jakości robót. Obecnie PRKiI > wykonuje dla PKP m.in. prace na Żernikach (nowe zlecenie), na trasie > Skierniewice-Koluszki (jedna z największych robót kolejowych w kraju, całość > zadania to około 0,5 mld zł), w Malczycach, Pieńsku, Zgorzelcu, Węglińcu. > Niedługo wchodzi na plac budowy w Środzie Śląskiej. > > Wiem, że ciężko w to uwierzyć, że "boski Dutkiewicz" coś zawalił ale taka jest > prawda. Projekt dostarczony przez miasto został kupiony za grubą kasę i nadaje > się wyłacznie na papier toaletowy. Przypomnijcie sobie zrywanie położonej > kostki w grudniu bo się okazało, że projektant "zapomniał" o zaprojektowaniu > kabli. Teraz zapowiada się kolejne zrywanie tej samej kostki bo nagle miasto > przypomniało sobie o jakichś dodatkowych światłach. Zapomniałeś o braku skrajni na pl.Teatralnym w peronie linii muzealnej. Temat: Autostradą i koleją z Warszawy w godzinę? Minister siedział w I klasie Jakby siedział w klasie II, nawet przerobionego w ostatnich tygodniach wagonu, to miałby owszem miejsce na nogi ale siedzenie jak było tak jest niewygodne. Oparcie jest ustawione zbyt pionowo, nie ma podparcia lędźwiowego. A opowiadanie przez facia z PKP, że linia Skierniewice - Łódź Widzew jest dostosowana do 140-160 km/godz to dyrdymały. 160 to pojedzie pociąg z wychylnym pudłem ale takich nikt nie kupi na tę trasę, 140 też specjalnie na tę linię kupionych kilkanaście składów ED74 nie pojedzie bo ma siedzenie dla jednego maszynisty. PKP przewiduje, że przy jednym można jechać max 130. Temat: Akcja "Gazety". Do Warszawy w 90 minut Akcja "Gazety". Do Warszawy w 90 minut wierzycie, że da sie wyremontować linię kolejową między Warszawą a Lublinem tak aby pociągi jeździły 1,5 godziny. Będzie to chyba możliwe jak to całe PKP roz...oli się .Przykładem jak PKP wykonuje takie remonty jest trasa Łódź -Warszawa, odległość 133 km, wyremontowano na razie połowę trasy (Łódź Widzew-Skierniewice), a co osiągnieto ?Czas przejazdu, taki jak na początku lat dziewięćdziesiątych, czyli najszybszy pociąg w czasie 1,5 godziny-przypominam, że znacznie krócej niż do Lublina bo 133 km. Temat: Do Warszawy podróż superdługa Swoją drogą jak to możliwe, że pociąg wykoleił się na zupełnie > nowych, niezużytych torach? Teraz pewnie w tym miejscu zrobią > ograniczenie prędkości do 20 km/h i znów będą mieli wytłumaczenie, > dlaczego pociąg do warszawy musi jeżdzić nie 1.30h tylko 1.40... > Ehhh, to jest własnie PKP... Pociąg wykoleił się na trasie między Skierniewicami a Żyrardowem a więc tam gdzie remont nie sięgnął. Poza tym na odcinku wyremontowanym (Łódź Widzew - Koluszki- Skierniewice) tory też nie są nowe i nieużywane bo remont przeprowadzano przy utrzymaniu ruchu na odcinku. Przyczyny wypadku ustali komisja ale można zakładać że przyczyną nie koniecznie musiał być stan toru. Pociągi pospieszne jeździły na z prędkością 120 km/h - z licznymi ograniczeniami oczywiście. Jak się narzeka to trzeba jeszcze wiedzieć na co. Pozdrawiam Maciej M Temat: Harmonogram remontu Łódź-Wawa z newslettera PKP PR: "W niedziele 9 grudnia wejdzie w zycie nowy rozklad jazdy pociagów w calej Polsce. Zmieni sie takze dotychczasowy rozklad na trasie Lódz – Warszawa. Wbrew wczesniejszym zapowiedziom zarzadcy infrastruktury – PKP Polskie Linie Kolejowe, przedluzy sie obecny etap modernizacji odcinka Lódz Widzew – Skierniewice." Niestety, nie wyrabiaja sie z harmonogramem (i to chyba nie pierwszy raz, juz kilka razy przekładali zmiany w rozkładzie) Temat: Koleje Dolnośląskie dostały licencję przewozową. Nieprędko. Na razie marszałek województwa do spółki z PKP robią wszystko, by w Łodzi też były głównie linie ze zlikwidowanym ruchem pasażerskim, które będzie można zrewitalizować - w sumie obecnie istnieją dla ruchu regionalnego linie Łódź - Skierniewice i Łódź - Sieradz oraz Koluszki - Piotrków - Częstochowa i Skierniewice - Łowicz - Kutno z silnie posiekanym rozkładem. Reszta linii to śmiech na sali. Różnica jest taka, że na Dolnym Śląsku sieć kolejowa jest pewnie ze 4 razy gęstsza, a Wrocław posiada dworzec. Temat: Nowy rozkład jazdy PKP Szczytowanie w terminalu Najlepszy fragment: w kasach biletowych na stacjach Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Skierniewice i Kutno od tego tygodnia można płacić kartą. Przygotowania do zamontowania w kasach terminali SZCZYTUJĄCYCH karty trwały kilkanaście miesięcy. Na współpracę z PKP zdecydował się bank PeKaO S.A; Mój qmpel spytał, a po ile będzie szczytowanie? W cenie biletu oczywiście! :-) Temat: "Słoneczny" wraca. Pociąg do Gdyni za 29 zł? > Tylko że dziwnym trafem Koleje Mazowieckie są obecnie najdroższym > przewożnikiem kolejowym w Polsce > Do Żyrardowa czy Skierniewic taniej mozna już dojechać > klimatyzowanym pociągiem Inter-City. Którym? Nie powtarzaj tego, co ZBS pisało jakiś czas temu, bo jak widać jest to już nieaktualne: Warszawa Centralna - Żyrardów: 44km, PKP IC P22108/33109: 14PLN; KM: 10,30PLN Warszawa Centralna - Skierniewice: 66km, PKPIC P22108/33109: 18PLN; KM: 12,70PLN Taryfa IC zgodnie z tym co podaje ichniejszy RJ, taryfa KM od maja. Co prawda różnice nie są duże, ale jednak już "taniej" nie jest. A co do słonecznego i rentowności - patrzac na codzień zapchany ten pociąg od samego Trójmiasta po Warszawę, ciężko się nie domyślić, że może być rentowny. > Dziwnym trafem jedynym > dochodowym pociągiem jest ten nad morze????? Temat: Czy Tego chcemy w Pruszkowie?! Czy Tego chcemy w Pruszkowie?! Pseudokibice Legii zdemolowali pociąg mz 11-05-2008, ostatnia aktualizacja 11-05-2008 12:21 18 pseudokibiców zatrzymali stołeczni policjanci po tym, jak w nocy z soboty na niedzielę, po meczu Legii z Polonią Bytom, niszczyli wagony pociągu relacji Warszawa-Skierniewice. Jak poinformował w niedzielę rzecznik komendanta stołecznego policji Marcin Szyndler, ok. godz. 22. policjanci otrzymali zgłoszenie o grupie pseudokibiców zakłócających porządek w jednym z podmiejskich pociągów. - Skierowaliśmy oddziały prewencji na stację w Pruszkowie. Tam zatrzymano 18 najbardziej agresywnych osób, w wieku od 15 do 25 lat. Tuż przed stacją próbowali dostać się do kabiny maszynisty - powiedział Szyndler. Jak dodał, nikomu nic się nie stało, ale straty spowodowane przez chuliganów mogą sięgnąć nawet kilkunastu tysięcy zł. - Wylicza to obecnie PKP. Od tego będą zależeć m.in. zarzuty stawiane tym osobom - zaznaczył. Zatrzymani pochodzą z m.in. z Milanówka, Skierniewic, Żyrardowa i Grodziska. Jest wśród nich ośmiu nieletnich. Zostali oni przekazani rodzicom. Pozostali mogą usłyszeć zarzuty już w poniedziałek. Legia wygrała w sobotę z Polonią Bytom 3:1 i została wicemistrzem Polski. Temat: Sprawdź zmiany w rozkładzie jazdy PKP uwaga, błędy w artykule! Małe sprostowanie do artykułu, którego autor jak zwykle w czarnych barwach przedstawia PKP i w którym tradycyjnie są poważne błędy. ŁODZIANIN pokonuje teraz drogę z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej w 2 godziny i 3 minuty 5.57 - 8.00 . Pociąg do Lublina od 1 do 29 lutego odjeżdża z Łodzi Fabrycznej o godzinie 15.56, a nie o 15.13 Natomiast jeśli chodzi o list zamieszczony obok artykułu to należy pamiętać, że nie tylko do Łodzi ludzie powracają po pracy, ale również w przeciwnym kierunku. Na odcinku Skierniewice - Łódź od dzisiaj na 3 odcinkach pociągi kursują po jednym torze, gdyż w kilku miejscach rozpoczęto budowę nowych mostów. Temat: Jest kolejny program rozwoju kolei Czy w programie przewidziane jest przewietrzenie generalnej dyrekcji PKP z wieloletnich narosli, klanow rodzino-kolesioskich z rodowodem chlopskim z mazowieckich wezlow kolejowych Siedlce, Malkinia, Nasielsk, Pilawa czy Skierniewice, ktorych jedynym celem jest przetrwanie do emerytury a jedynym dzialaniem ustawienie kolejnych wlasnych pokolen. Czy w programie bedzie nakreslenie sluzalczej i misyjnej pozycji PKP do podroznego w przeciwienstwie do obecnych sytuacji i zdarzen. Czas pojac iz dzisiejsza kolej potrzebuje nowoczesnosci i wyksztalconych kadr takich jak obecne lotnictwo a tego obecne kadry nie spelniaja. Podniesienie predkosci o kazde 10 km powoduje kikakrotnie wiekszy wzrost niebezpieczenstwa i odpowiedzialnosci. Oczekujemy szybciej i wygodniej podrozowac ale nie za cene zycia. Temat: Dzieje sie na kolej (dobre wiadomości) Dzieje sie na kolej (dobre wiadomości) Od grudnia w L-cu pojawi sie nowy pociąg, "Jaćwig" rel. Wrocław-Suwałki przez Opole-Lubliniec-Częstochowe-Piotrków-Skierniewice-Wwe-Ełk. info: www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Projekt%202007/05.pdf 2 tygodnie temu w W-wie została podpisana umowa o remoncie lini Lc-Czwa!! NARESZCIE!!! Temat: Porozumienie między samorządem województwa a PKP Tym niemniej, zastosowanie dla autobusów szynowych w okolicacg Warszawy mogłoby się znaleźć. Nie tylko na linii Nasielsk-Sierpc-Toruń ale także (Warszawa)- Legionowo-Zegrze, Legionowo-Tłuszcz, czy też Skierniewice-Czachówek-Góra Kalwaria-Pilawa. Dwie ostatnie z wymienionych linii są wprawdzie zelektryfikowane, ale zawsze spalinowe pojazdy szynowe są lepsze niż ich całkowity brak. Niestety nie po raz poierwszy ujawniło się nieudacznictwo warszawskich władz PKP. Ale na co liczy dziennikarzyna WybGaz, piszzący tak wierutne bzdury? Temat: Co jest najbardziej "wsiowe" w Skierniewicach? W swoich postach zaznaczyłem, że zasadniczo lubię Skierniewice, co nie znaczy, że należy pozostawić wszystko status quo. A zrobić- owszem trudno, zwłaszcza, jak się jest 'spoza układu'. Ale zaproponowałem choćby sposób na upiększenie naszych kamienic czy parking przy PKP. Jednak dla władz miasta nie to chyba jest najważniejsze. Jak na razie nie robią nic, poza wycinaniem drzew w rynku, co wygląda, doprawdy, tragikomicznie. Oczywiście, zgadzam się, że nie mozna aż tak bardzo generalizować, jeśli chodzi o mieszkańców. Jednak moją intencją było przejaskrawienie czegoś, co jest , niestety, dość powszechne. Fakt faktem- niestety, we wszystkich małych miastach bardzo dużą rolę odgrywa kumoterstwo i różne układziki. U nas też, trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Jest to przykre i ewidentnie upodabnia nas do do układów na wsi. Co do gustów, owszem, nie dykutuje się o nich, ale jeden z forumowiczów bez przerwy naskakuje na Widok, jego wygląd i mieszkańców. Nie mogę powiedzieć, że mi wszystko na osiedlu pasuje, ale koleś przesadza, grupując ludzi wg miejsca zamieszkania. Nie mogę nie reagować na takie tekściory. Poza tym łatwo jest ktytykować Widok, nie zauważając, że jednak w centrum lepiej nie jest. Temat: IC przejmuje połączenia dalekobieżne PR A co w tym dziwnego? PKP PR to praktycznie dno. Krążyły nawet plotki o tym jak to Skierniewice był przerażone że jak upadnie PKP PR to stracą połączenie którym jadą do pracy ....... a IC nie było zaisteresowane połączeniem Łodź - Warszawa (nioc dziwnego co ta pociąg jak się jedzie nim jak w wagonie bydlęcym na odcinku Warszawa - Żyrardów). Temat: Pieniądze na reklamy i wystawy. Jest szansa, ze bedzie lepiej. Tworzy sie spolka "PKP dworce kolejowe", ktora przejmie 73 najwieksze i najbardziej dochodowe dworce w Polsce. Podobno ma znaczaco poprawic sie ich wizerunek i standard. Reszte dworcow PKP ma zamiar olac, ale na szczescie dla nas dworzec w Piotrkowie sie zalapał. w województwie łódzkim do spółki beda nalezec: Łódź Fabryczna Łódź Kaliska Piotrków Trybunalski Skierniewice Łowicz Kutno Temat: Dodatkowe pociągi Łodź Kalisk- Warszawa koncert DM Dodatkowe pociągi Łodź Kalisk- Warszawa koncert DM Lutowe koncerty Depeche Mode w Polsce to z pewnością największe wydarzenie muzyczne tej zimy. Nie mamy wątpliwości, że to również najlepsza okazja dla godnej premiery ‘’Biletu Zielonego – z okazji’’ w pociągach TLK! 10 i 11 lutego fani Depeche Mode podróżujący wyznaczonymi pociągami TLK na trasie Warszawa Wsch. – Łódź Kaliska – Warszawa Wsch. mogą skorzystać z oferty ‘’Bilet Zielony – z okazji’’ i otrzymać 50% zniżkę na przejazd powrotny do Warszawy! Zawieziemy was z Warszawy na dworzec Łódź Kaliska znajdujący się 500 metrów od łódzkiej Areny. Tuż po koncercie z Łodzi Kaliskiej wyruszy dodatkowy pociąg TLK do Warszawy. Pociągi objęte ofertą ‘’Bilet Zielony – z okazji’’ zatrzymywać się będą na stacjach: Warszawa Wsch., Warszawa Centr., Warszawa Zach., Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew, Łódź Kaliska. Całkowity koszt przejazdu z ‘’Biletem Zielonym’’ na trasie Warszawa Wsch. – Łódź Kaliska – Warszawa Wsch. (tam i z powrotem) w klasie 2 to tylko 52,50 zł.! Osobom szczególne dbającym o komfort podróży polecamy podróż w wagonach klasy 1 i wcześniejszą rezerwację miejsc do siedzenia. www.pkp.pl/node/3565 Temat: Zdjęcia i... z 2 urodzin forum dzekil napisał: > Hmmm... Prywatny wagon... Brzmi ciekawie, choć faktycznie > nie należy do najprzyjemniejszych wrażeń związanych z > PKP... Choć z drugiej strony dobrze, że nie spędziłeś 2 > godzin na dworcu w Koluszkach ;-). Tak bardzo ciekawie... A co do Koluszek to pomyliłem się... 3 godziny w Skierniewicach Łódź Fabr. 22:25 Skierniewice 23:47 3:48 Warszawa Zachodnia 4:59 > Miłego dalszego podróżowania! Na razie moje podróże ograniczam do przemieszczania się po mieszkaniu. Temat: SKM Warszawa Tak tyle, że teraz wracajac na przykład osobowym z Łodzi, będziesz musiał kupić oddzielny bilet na PKP (łodź-skierniewice) i oddzielny na SKM (skiernewice WAWA) co zapewne wyjdzie drożej. Poza tym PKP w obliczu konkurencji stanie na głowie, aby polepszyc swoją oferte... Patrzcie jak nagle rozwijaja sie R+, od lutego nastepne 10 połaczeń (w tym 8 z/do Wawy) Temat: 340 mln zł na komunikację > Czterotorowej. Dopóki nie będzie na to przetargu to PKP będzie stawać na głowie, żeby tylko do tego nie dopuścić, niestety. > Nie, po to, żeby poza szczytem nie wozić powietrza. Niewożenie powietrza osiąga się poprzez sprawną, atrakcyjna kolej, a nie przez sztuczne zawężanie grona zainteresowanych. Kolej aglomeracyjna na jednowagonowych EZTach? Ewenement na skalę światową (tak, wiem, jest Kraków ze swoją parodią). Dwuwagonowych - ok, jeszcze mogę się zgodzić. I co my z tymi pojazdami zrobimy po tych pięciu latach, połączymy w dziesięcioskłady? W zasadzie jedynym miejscem na coś takiego jest węglówka. Jak już pisałem - wydaje się, że sensowniej było by kupić za te pieniądze jakieś 8-10 3-4 członowych Talentów/flirtów/choćby i nawet pes po kilku poprawkach i rozruszać Skierniewice i Tomaszów na pociągach przyspieszonych w takcie godzinnym uzupełniając doraźnie osobowymi choćby i na kiblach. Zabrano się do sprawy od najmniej istotnej składowej całego systemu. Coś jak kupowanie złotego żyrandola, kiedy dach w domu przecieka. > Zagłębienie linii na tej wysokości to kilka metrów. Stacja może > powstać w wykopie. Może, ale PKP planuje ją zlikwidować. Co do węzłów - owszem większość rzeczy wygląda przyzwoicie, ale ciekawy jestem jakie jest przełożenie tego rysunku na realne plany miasta i województwa. Wszak to, jak rozumiem, prezentacja UMŁ, nie marszałka, który chce wdrażać projekt. Temat: Krywlany definitywnie odlatują Tydzień temu PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację odcinka z Warszawy Zachodniej do Łodzi. Chłopaki z PLK szacują koszt modernizacji odcinka Warszawa Zachodnia - Skierniewice na 1,8 mld zł, a to tylko pięćdziesiąt kilka kilometrów. Linia do Skierniewic będzie zmodernizowana po to, aby mogły jechać szybka kolej do Łodzi. Całość odcinka ma kosztować 3,3 mld zł plus jeszcze dodatkowo koszt budowy nowego dworca w Łodzi. Do Białegostoku jest trochę dalej, i jeśli nawet przyjąć, że linia do Białegostoku będzie miała gorsze parametry niż do Łodzi to za diabła i tak nie będzie kosztowała mniej niż lotnisko. :-) Temat: O co chodzi z cenami na rynku wtórnym? >> Lokalizacja dowolna, byle się dało dostać tramwajem/autobusem/koleją do >> centrum w ciągu max 45 minut. > > Skierniewice sprawdzał? :))) Na Centralny ze skierniewic jedzie się 50 minut, więc nie kwalifikują się. :) Zresztą doprecyzuję: miałem raczej na myśli pociąg podmiejski. Jazda pośpiechami i atrakcje z tym związane, a fundowane przez spółki około-PKP, mi się nie uśmiechają. Nie powiem, fajnie byłoby mieszkać ze 100km pod Wawą i dojeżdżać w 30minut koleją. Ale póki co Polska to nie Francja i takie gdybanie to czyste science-fiction. Koleje Mazowieckie mają problem żeby ogarnąć linie na Otwock czy tam do innego Legionowa, a co dopiero bardziej odległe rejony. Temat: PKP chce zlikwidować poranne połączenie z Warsz... Od kilku lat następuje degradacja kolejowych połączeń z Łodzi/Wystarczy porównać ile pociagów odjeżdża z Krakowa,Szczecina,Gdańska nie wspomnę Warszawy.Nawet Piotrków Trybunalski,Koluszki,Skierniewice maja więcej połączeń.Porównajcie stan dworca PKP w Poznaniu i Łodzi.Ale zadziwiająca jest tu rażąca bierność władz łódzkich -miejskich,samorządowych i wojewódzkich.Czy Panu Prezydentowi Miasta Łodzi nie przeszkadza "wizytówka"jaką jest dla przyjezdnych nie remontowany od 20-30 lat Dworzec Fabryczny.Wyłączony z ruchu Dworzec Łódź Chojny.Żałosny technicznie Dworzec Łódź Żabieniec.Czy tylko ważna jest "Pietryna" szczególnie nr.102 i 104???? Temat: SILESIAN, ALEKSANDRIA, no no SILESIAN, ALEKSANDRIA, no no PKP pościła nowy pociąg Warszawa Zach-Siedlce o nazwie "Aleksandria, i ma zamiar pościć jeszcze jednen Warszawa Wsch-Lubliniec o nazwie "SILESIAN" ale ten będzie pospieszny. PKP juz nie likwiduje pociagów??? Moze spowrotem będziemy mogli dojechać Ekspresami do Wrocławia, lecz nie szlakiem Konin-Poznań-Leszno tylko Skierniewice-Koluszki-Częstochowa- Lubliniec-Opole pzdr Temat: Tunel za niski dla piętrusa Tunel za niski dla piętrusa kolejny przykład głupoty w PKP to remont trasy Łódź Widzew-Skierniewice. Jeszcze przed oddaniem tego odcinka okazało się, że ... perony są za niskie. Powinny być na jednej wysokości z podłogą wagonów, a są około 15 cm niższe !Oczywiście nikt nie poprawi tych peronów bo to zbyt duże koszty. Następny skandal przy remoncie tej linii wyszedł na światło dzienne, kiedy okazało się, że zakupione pociągi bydgoskiej PESY mogą jeździć z szybkością 160 km/h, ale obowiązujące przepisy wymagają, aby przy szybkości ponad 130 km/h było 2 maszynistów. Tyle tylko, że w kabinie PESY jest miejsce tylko dla jednego maszynisty i pociągi nie mogą wykorzystać w pełni swoich możliwości. Oczywiście przedstawiciele PKP nawet słowem nie zająkną się o swoich błędach o których powyżej Temat: Tramwaje jeszcze długo nie pojadą Szewską Znam tę firmę i wiem, że piszesz bzdury PRKiI akurat dostaje wciąż nowe zlecenia od PKP a co do dotychczasowych to nie słyszałem by były jakiekolwiek zastrzeżenia do jakości robót. Obecnie PRKiI wykonuje dla PKP m.in. prace na Żernikach (nowe zlecenie), na trasie Skierniewice-Koluszki (jedna z największych robót kolejowych w kraju, całość zadania to około 0,5 mld zł), w Malczycach, Pieńsku, Zgorzelcu, Węglińcu. Niedługo wchodzi na plac budowy w Środzie Śląskiej. Wiem, że ciężko w to uwierzyć, że "boski Dutkiewicz" coś zawalił ale taka jest prawda. Projekt dostarczony przez miasto został kupiony za grubą kasę i nadaje się wyłacznie na papier toaletowy. Przypomnijcie sobie zrywanie położonej kostki w grudniu bo się okazało, że projektant "zapomniał" o zaprojektowaniu kabli. Teraz zapowiada się kolejne zrywanie tej samej kostki bo nagle miasto przypomniało sobie o jakichś dodatkowych światłach. Temat: Przesiądziemy się z pociągu do autobusu Przesiądziemy się z pociągu do autobusu Od 3 do 6 sierpnia podróżni będą narażeni na utrudnienia w kursowaniu pociągów relacji Łódź - Warszawa. Odcinek między stacjami Łódź Widzew i Łódź Andrzejów będzie zamknięty w godzinach od 19.45 do 4.45. Pociągi pośpieszne nie będą w tym czasie zatrzymywać się na stacji Łódź Widzew, gdyż zostaną skierowane na stację Łódź Kaliska, trasą przez Łódź Olechów. Pociągi pośpieszne do Łodzi, wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej, odjadą o godz. 19.32 i 21.13. Przybędą na stację Łódź Kaliska odpowiednio o 22.17 i 00.21. Odjazd do Warszawy z Łodzi Kaliskiej będzie o godz. 20.45. Zamiast pociągów osobowych kursować będą autobusy zastępcze. Zastąpią one pociągi relacji Skierniewice - Łódź Fabryczna (18.22), Koluszki - Łódź Fabryczna (21.58), Łódź Fabryczna - Piotrków (19.45) oraz Łódź Fabryczna - Skierniewice (20.22, 22.30). - Na odcinku między Widzewem a Andrzejowem będzie budowana sieć trakcyjna - mówi Zdzisław Stożek z PKP Przewozy Regionalne. - W ciągu dnia pociągi będą jechały jednym torem, zaś od wieczora ruch będzie całkowicie zamknięty. (mbr) - Dziennik Łódzki Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie Nie tak dawno udowadniono mi że za problemy z linią do Kutna odpowiada spółka PKP PLK. Jak się wykazuję że to kolorowe władze samorządowe naszego regionu przez długi czas nie robiły nic w tsj sprawie to dostaję po łbie. Cieszy mnie że wreszcie ta tęcza co "rządzi" moim województwem coś robi. Co co TGV W-wa-łódź-po zaniechaniu budowy pierwszego wariantu tj. W- wa-Łódź-Poznań/Wrocław w okoicach spółki Koleje Mazowieckie oraz w samym zarządzie województwa przy wstępnym poparciu MT pojawił się projekt budowy tej linii ograniczonej do odcinka W-wa-łódź. Inwestorem miałby być samorząd woj.mazowieckiego, łódzkiego, Koleje Mazowieckie oraz prywatni inwestorzy. Ich miały poszukać wspólnie oba samorządy. Pewnyn dorbnym haczykiem była propozycja aby inwestorem KM pozostał także samorząd woj.łodzkiego. Miałby on około plus/minus pomiedzy 7,75 do 16, 00 % udziałów w spółce. Marszałków ta propozycja nie interesowała. Było jeszcze gorzej. Marszałki od ponad trzech lat nie reagują na listy zarządu KM aby ten wreszcie zaczął regulować rachunki za usługi jakie mieszkańcom regionu świadczą KM-są to między innymi pociągi W-wa- Skierniewice/Łowicz/Kutno. Nie jestem członkiem żadnej sitwy pozbawionej władzy. Temat: tramwaje W ten sposób pokazuje Pan tylko brak kultury... Prawda jest, że najkrótsza trasa do Warszawy wiedzie przez Ostrów WLKP.,Zduńską Wolę, Łódź Kaliską, Koluszki, Skierniewice. Dostosowanie tej trasy do 160 km/h skróciło by podróż z obecnych siedmiu do około 3,5 godziny. Niestety widać, że niezbyt ważne jest połączenie Wrocław-Warszawa dla obecnej dyrekcji PKP... Temat: Spokojnie, to tylko miliard... Pojawiło się jakieś sprostowanie do tamtego artykułu: Sprostowanie Rzecznika K. Łańcuckiego Pan Redaktor Jacek Krzemiński „Dziennik” Szanowny Panie Redaktorze!Nie jest prawdą to, że zagrożona jest realizacja modernizacji linii Warszawa Łódż oraz odcinkamagistrali E 20 Siedlce Terespol. Nie jest także prawdą to, że pieniądze na obie teinwestycje muszą być wykorzystane do 2008 roku. Są to dwa oddzielne zadania, finansowanez różnych żródeł. Linia Warszawa Łódz znalazła się wśród zadan realizowanych z sektorowego programuoperacyjnego „Transport” (SPOT) na lata 2004-2006. Modernizacja jest współfinansowana zEuropejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Memorandum w sprawie jejmodernizacji zostało podpisane w ubieglym roku. Pieniądze powinny zostać wykorzystanedo 2008 roku. Największy przetarg został rozstrzygnięty (informowaliśemy o tym), kolejnetrzy zostaną rozstrzygnięte w najbliższym czasie. Zakonczymy inwestycję zgodnie zprzyjętymi zobowiązaniami. Modernizacja odcinka Siedlce Terespol tozadanie współfinansowane z Funduszu Spójności. Memorandum zostało podpisane w2002 r. Zgodnie z wnioskiem o modyfikację memorandum termin końcowy realizacji upływa31 grudnia 2010 r. Również realizacja tego zadania nie jest zagrożona.Zapraszam na piknik prasowy 21 czerwca (godz. 12.00 16.00, Dom Dziennikarza naFoksal). Będzie miał Pan możliwość porozmawiać z przedstawicielami MinisterstwaTransportu, Urzędu Transportu Kolejowego, PKP SA, przewożników, a także z władzami PKPPolskie Linie Kolejowe SA. Z poważaniem, Łancucki P.S. Odcinek Koluszki Skierniewice jest położonyoczywiście na linii Warszawa Łódż, a nie na magistrali E 20. Temat: kiedy remont torów ... Zaorać stare i zbudować nowe. Poważnie, reanimacja istniejącej trakcji nie może trwać w nieskończoność, kiedyś w końcu trzeba ją wymienić i wydaje mi się, że najlepiej już zacząć zbierać na to kasę. Myślę, że Radom powinna łączyć z Warszawą superszybka kolej, na trasie W-wa - Łódź planuje się zbudowanie takiej trakcji, bo dużo łodzian pracuje w Warszawie i co dzień dojeżdża. A z Radomia JEŹDZI do stolicy 12 - 20 tysięcy ludzi dziennie. Drugie tyle tam pomieszkuje, bo jeździć opłaca im się mniej, niż mieszkać (przede wszystkim oszczędzają czas, ale jak mają dojście do jakiegoś taniego lokum, to i kasę). No i co w związku z tym? A przecież sporo tych dojeżdżających korzysta z usług PKP. Dla kierowców planuje się poszerzanie dróg, dla pasażerów pociągów nie planuje się nic. P.S. Trasa W-wa Centralna - Radom: 103 km, przystanki: W-wa Zach., Warka, minimalny czas przejazdu: 1h 45 min. Trasa W-wa Centralna - Łódź Fabryczna: 133 km, przystanki: W-wa Zach., Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew. MAKSYMALNY czas przejazdu: 1h 50 min. i jeszcze ciągle remontują im tory! Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie Z połączeń Kutono-Łowicz i Łowicz-Skierniewice realizowanych przez KM korzysta głównie W-wa? Ciekawe, bardzo ciekawe. I jeszcze jedno. Kolorowe marszałki i czarny prezydent z częścią uczestników tego furum za każde niepowodzenie będą winić W-wę. A prawda jest taka że to nasze władze robią wszystko aby odciąć komunikacyjnie Łódź. Zamiast iść na radykalną i ścisłą współpracę w W-wą (wliczając w to likwidację lub ograniczenie roli tego czegoś na Lublinku) marzy im się jakaś wiocha z lotniskiem. A na koniec. Dlaczego te tak zwane łódzkie elity płaczą że miasto nie ma połączeń międzynarodowych PKP IC skoro takich samych nie mają równie duże ośrodki jak Kielce, Toruń, Bydgoszcz. Temat: Pyry robią nam kolej Wydłużają się też relacje pociągów osobowych i powstają kolejne relacje przelotowe. Z ciekawszych np. Konin - Wałbrzych, albo Poznań - Szklarska Poręba. My zaś z upodobaniem dzielimy na mikrorelacje typu Łódź - Koluszki, Koluszki - Tomaszów, Tomaszów - Opoczno, Opoczno - Skarżysko, Łowicz - Skierniewice, Łódź - Kutno, Piotrków - Koluszki etc. No i brawo dla PKP - rozkładu, który będzie obowiązywać od jutra wciąż nie ma w internecie. Temat: Z Łodzi do Wawy w 40 min. Udało się! UE da kasę!!! Hmm... >Najdalej za pięć lat pociągi będą co pół godziny wyjeżdżały z Dworca >Centralnego, by po 40 minutach dojechać do Łodzi Fabrycznej. W ten sposób >powstanie coś na kształt kolejnej linii metra. Pociągi będą rozpędzały się do >prędkości 160 km/godz. dzięki radykalnej modernizacji istniejącej trasy." O, ciekawe ! W uproszczeniu - pociąg jadący z prędkością 160 km/h pokonuje w 40 minut około 105 km. Z Warszawy Centralnej do Łodzi jest 133 km i odległość ta się nie zmniejszy po modernizacji trasy (oczywiście mogą być różnice rzędu iluś tam metrów). A gdzie czas postoju na stacjach ? > To pierwszy tak duży zakup sprzętu przez PKP od wielu lat. Dzięki specjalnym > systemom redukcji drgań wagony mają być niezwykle komfortowe dla pasażerów. > Pierwsze pociągi powinny pojawić się na torach za trzy lata. Zróbmy najpierw torowisko, a potem myślmy o zakupie taboru... Za trzy lata będzie sukcesem jeśli zmodernizowany zostanie odcinek Skierniewice - Koluszki... Temat: nowy rozkład jazdy od czerwca a już nie długo a już nie długo pojedzie także pociag pospieszny do Chojnic (15.000 mieszk) Co do połączenia Lublińca z Warszawą (Cisy/Hutnik) to PKP bardziej stawia na Cisy, gdyż łączenie Hutnika w Katowiach sprawiło by, że podróż z Raciborza by sie wydłożyła, tak więc najprawdopodobniej będą sie starać o "Cisy" rel. LUBLINIEC-częstochowa-piotrków-skierniewice-WARSZAWA WSCH. Temat: Drugim torem do Warszawy Gość portalu: Henryk Nowak napisał(a): > Nawet mi przez glowe nie przeszlo ze tak wazna linia PKP ma odcinek > jednotorowy. > Przez dlugie lata przeciez to byla zasadnicza linia na poludnie Kraju obok > magistrali slaskiej Nie, to nigdy nie była zasadnicza linia. Główne połączenie Warszawy z południem to była zawsze "Wiedenka" przez Skierniewice, Koluszki. Oczywiście, to się zmieniło po wybudowaniu CMK, ale to linię przez Koluszki się modernizuje, a linię radomską nie. Temat: "Łodzianinem" jednak szybciej? Spóźnienia to normalka Niestety nie masz racji. Telimena wyjeżdżająca z Widzewa o 6:34 spóźnia się CODZIENNIE !!! Do Warszawy Zachodniej przyjeżdza ze średnio dziesięciominutowym opóźnieniem. Dzisiaj przyjechała z 15-to minutowym. Wytłumaczeniem jest to, iż pociąg osobowy relacji Skierniewice - Tłuszcz jedzie pierwszy tymi samymi torami co dwa pośpieszne - Telimena z Łodzi i Kmicic z Częstochowy. W związku z tym oba pociagi pośpieszne przyjeżdżają do W-wy z opóźnieniem. Może to świadczyć jednynie albo o braku kompetencji pana dyspozytora, albo braku dobrej woli. Ani rzecznik PKP Przewozy regionalne ani nikt z dyrekcji nie kwapi się, aby tę sprawę wyjaśnić... Pozdrowienia dla wszystkich podróżujących... Temat: Koleje Mazowieckie-nowy tabor, nowe trasy... Od dawna mam wrażenie, że łódzki urząd marszałkowski nie ma żadnego pomysłu na kolej w województwie. Jeśli chodzi o ten pociąg elektryczny z PESY to zrozumiałbym jego zakup gdyby np. stwierdzili, że chcą stworzyć linię regionalną (Łódź-Koluszki-Skierniewice) o podwyższonym standardzie z wyremontowanym taborem, może nawet nowym i przede wszytskim poprawionym, taktowanym w równych odstępach czasu rozkładem jazdy. Za tą decyzją nie kryje się żadna głębsza myśl, żadna chęć wprowadzenia prawdziwych usprawnień. Taki sobie zakup pociagu co raz go rzucą do Sieradza raz do Koluszek w zależnosci od widzimisię PKP, które będzie go używało. Trudno nie wspomnieć o absolutnym braku pomysłu na ożywienie ruchu pasażerskiego na innych liniach gdy tymczasem działania w innych województwach idą w kierunku rozkręcenia zamkniętych połączeń kolejowych (niesmiertelne już przykłady linii: Nysa-Brzeg, Ełk-Olecko, Zegrze-Legionowo, Gorzów-Międzyrzecz, Darłowo-Sławno) A w łódzkiem ostatni gasi światło... Temat: Szukam Stajni! polecam super stajnie Eko-Farm www.stajniaekofarm.pl tylko ze jest pod wawa ale ze srodmiescia 35 min pkp (w kierunku grodzisk maz,zyrardow,skierniewice) pozniej ok 15 min.pieszo i jestescie w stajni super tereny i maneż też] polecam a konie wygladaja az za dobrze :) malwa Temat: Szukam transportu Czewa-Wawa-Czwa No nie do końca tak, tzn. właściwie nie 40 a 30 zł. Możesz przecież kupić bilet turystyczny za 60 zł i masz w cenie oba przejazdy, a ponadto przez cały weekend możesz za darmo podróżować pociągami spółki PKP PR, np. wybrać się na wycieczkę do Krakowa. Problem jedynie w tym, że przy remoncie torowiska Skierniewice - Koluszki podróż jest gehenną i w 3h nie ma szans się zmieścić. Temat: Ciężka dola jadącego do Warszawy No ja dałem sobie na razie spokój z pociagami i staram się jeździć autobusami. Cena w zasadzie zawsze jest niższa, a jak się dobrze trafi to i czasowo jest lepiej. A swoją drogą, jest to niezły skandal i zwykłe oszustwo, że pociągi będące osobowymi na odcinku Koluszki-Skierniewice kosztują tyle, co pospieszne. Może by tak pkp w ogóle zlikwidowało taryfę osobową? Tak jak "zaokrąglili" ceny biletów i zlikwidowali chociażby zniżkę na bilet powrotny. W końcu w naszym kraju powoli się zaciera różnica między osobowymi a pospiesznymi, przynajmniej jeżeli chodzi o czas podróży (patrz: okolice Łodzi, Dolny Śląsk itd...) Temat: A propos knajp Witaj aard. Jest tam ciężko. "Na mieście" jest lokal w stylu naszego sphinxa, w budynku kinoteatru Polonez jest pub Piwnica (chyba u Artystów zresztą). Ale wszędzie jest bardzo niska średnia wieku. Są też restauracje w klimacie socjalistycznym jak "Pieczarka" na mieście czy pizzeria "Roma" na os. Widok. Adresów nie pamiętam, ale można kogoś spytać. Z okolic stacji PKP wszędzie można dojść na pieszo (z wyjątkiem Zadębia może). Z daleka należy omijać dyskotekę "Parkowa" - jest to buda zbita z desek stojąca w parku i zawsze natkniesz się tam na nawalonych byczków w dresach. Aard, szczerze mówiąc, Skierniewice mają wiele zalet, ale sfera rozrywki do nich nie należy. Poczekaj do święta kwiatów, wtedy bywa fajnie. Temat: Pociągiem do Warszawy i Wrocławia Otóż jechalam tym pociagiem tydzien temu z chełmży i polecam szczerze, ciepło malo pasazerow. W toruniu pociag stoi okolo 15min. i jedzie przez Żyrardow i skierniewice ( inne pociagi jada przez sochaczew)dla mnie to super rozwiazanie bo dosc czesto korzystam z uslug pkp i pociagow do wawy. Temat: O prawie miesiąc został przesunięty termin pono... I sprawa znów robi się polityczna. Nie powinniśmy się cieszyć z kwoty 2 mln 083 tys. zł, rezerwowanych w budżecie państwa na linię Rzeszów-Warszawa na 2007 rok, jeśli na infrastrukturę kolejową w innych regionach planuje się wielokrotnie więcej, np: Warszawa-Gdynia: 36 mln 334 tys. zł, Mińsk Maz-granica z Białorusią: 49 mln 572 tys, zł. modernizacja wezła poznańskiego: 21 mln 291 tys. zł Legnica-Wrocław-Opole: 87 mln 449 tys. zł Legnica-Węgliniec: 22 mln 028 tys. zł Grodzisk Maz.-Zawiercie: 83 mln 561 tys. Szczecin-Świnoujście: 43 mln 490 tys. Skierniewice-Łodź: 31 mln 527 tys. i tak dalej... (Źródło: "Rynek Kolejowy 11/2006") A u nas psy dupami szczekają! Nasi politycy (posłowie) powinni wykonać pewną pracę i skorygować skostniałe myślenie betonowych strategów PKP-PLK. Te 2 mln na Rzeszów-Warszawa to żałosny ochłap! Temat: Mniej kolejowych połączeń ze stolicą > ANI JEDEN kwalifikowany pociąg jest po prostu > nienormalny. Będziemy chyba jedynym miastem tej wielkości w UE, gdzie nie ma > ani jednego Ex ani IC. Tiia, widziałem wiele razy "Neptuna" jak jeździł niemal pusty do Łodzi. A PKP IC nikt nie dofinansowuje... Na trasie Łodź - Warszawa dominują przejazdy pracownicze, a nie biznesowe, więć na IC i Ex bym na miejscu Łodzian nie liczył. Nikt Wam nie zafunduje pociągu tylko dla podniesienia prestiżu Waszego miasta. Pozdr. Ariel (Skierniewice) Temat: remont lini Łódź-Warszawa II etap - Objazdy pradziad3 napisał: > Część pociągów pojedzie remontowaną trasą (ruch wahadłowy). Część > pojedzie trasą Łódź-Skierniewice-Łowicz-Warszawa; część pojedzie zaś > do Warszawy linią łowicką, która do tego czasu ma zostać > wyremontowana z budżetu województwa. Zdążą? Wątpię. > W samej Łodzi niektóre pociągi będą kończyć bieg na stacji Widzew. Tak z 90% > Niektóre pojadą z Widzewa na dworzec kaliski, a czas przejazdu > koleją obwodową ma zostać ograniczony do 12 min. Już wiadomo, że chyba niekoniecznie. > Nie przewiduje się reaktywacji stacji Łódź Chojny. Przewiduje jako przystanku dla niektórych pociągów spośród tych niektórych, które dojadą na Kaliski. > > Takie informacje przekazał dyrektor z centrali PKP podczas > konferencji na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ w paździeriku > ubiegłego roku. Od tego czasu trochę się pozmieniało i ogólne wrażenie jest takie, że o wszystkim i tak się dowiemy nawet nie za 5 dwunasta, ale o dwunastej. Temat: Wajchowy przekłada zwrotnicę po remoncie torów Stan torów tramwajowych w Warszawie Moim zdaniem najlepiej jeździ się torami remontowanymi w ostatnich kilku latach. Szyny położone są na betonowych podkładach a wibracje znakomicie tłumią jedno centymetrowej grubości przekładki z tworzywa. Ponadto szyny mocowane są do podkładów przy pomocy sprężystych zaczepów. Taki sam system stosowany jest na nowych torach PKP - w tym na trasie Skierniewice - Łódź. Do sprawdzenia: odcinki na Woronicza i Wołoskiej. Tam gdzie są nowe podkłady jeździ się dobrze, tam gdzie drewniane to buja, huśta, hałasuje. Temat: Wieś pracuje w mieście Z drugiej jednak strony mamy wciąż trasy na których dojazd do Łodzi może odbywać się w miarę sprawnie i potrzeba przede wszystkim dobrego rozkładu. Są to: - Łódź - Tomaszów (obecnie 2-3 połączenia dziennie) - Łódź - Skierniewice (obecnie w rozsypce, ale po opanowaniu remontu - linia poza konkurencją komunikacji kołowej) - mimo coraz gorszego stanu wciąż Łódź - Sieradz. Może by więc PKP do spółki z ZDiT zechciało zadbać o te linie póki czas. A jeśli jeszcze dodać obsługę komunikacyjną stacji, ich dostępność, integracje taryfową i rozkładową to ho-ho ho. Pracy na lata. Temat: Szybką Koleją Miejską do Legionowa i Otwocka? kDobitnie widoczny jest poziom ludzki w PKP, większość z korzeniami chłopskimi i rozumowaniem podobnym. Jak skorumpowana jest obecna władza to widać na jej niemożności i uwikłaniach, w przeróżnych powiązań i uzależnień. Wystarczy wprowadzić zdrowy podział kompetencji. Tu potrzeba jednoznacznych decyzji polityków by społecznie opłacana kadra urzędników prawidłowo wykonywała nałożone zadania. Przechodząc do komunikacji zbiorowej, jako najważniejszego elementu w codziennym życiu mieszkańców, w której kolej winna spełniać podstawowa role. Należy udrożnić linie średnicową do przepustowości w szczycie 20 pociągów, (co 3 minuty) z kierunków, 6 kursów na linii Grodzisk- Otwock + 3 Wołomin -Piaseczno/Zalesie + 3 Błonie -Miłosna/Halinów + 2 Legionowo -Okęcie + 6 ring/okrąg śródmiejski (Zachodnia-Gdanski- Wschodnia-Zachodnia). Z dodatkowymi kursami z kierunków 3 Legionowo -Gdański, 3 Wołomin - Wileńska i 2 Miłosna -Wileńska. W tej liczbie kursów część stanowią pociągi SKM poruszające sie w obszarze aglomeracji warszawskiej a część kolei mazowieckich łączących miejscowości Mazowsza, tak jak Skierniewice, Żyrardów, Łowicz, Sochaczew, Tłuszcz, Nasielsk, Pilawa, Mińsk M. Modernizując przystanki dobudowując parkingi i komunikacje busowa można by zachęcić do przesiadki z samochodów do zbiorowej szynowej komunikacji. Aby to zrobić trzeba wykazać sie wizja i wola w działaniu a nie krótkowzrocznością i układami tak jak czyni to obecna władza i jej poprzedniczki Temat: Koleje Mazowieckie w Łodzi? A nie mówiłem że Koleje Mazowieckie są zainteresowane obsługą linni w województwie łódzkim? Zresztą pociągi KM już jeżdżą po regionie-są to między innymi trasy W-wa-Skierniewice/W-wa-Łowicz/W-wa-Kutno przez Łowicz. Zarząd KM/sejmiku woj.maz. już trzy razy pytał oficjalnie łodzkich marszałków czy byliby zaintresowani objęciem udziałów w KM. Co prawda na początku byłby to pakiet nie większy niż 20 procent ale i tak Km to bardziej wiarygodny partner niż PKP PR. Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||