Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opinie-fall.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Skierniewice





    Temat: Superpociąg już dziś na trasie Warszawa-Łódź
    Gość portalu: Adam napisał(a):

    > lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/762520.html
    > Wysiadasz z nowoczesnego pociągu na dworcu Łódź Fabryczna, a tu wita cię muzyka
    > z "Gwiezdnych wojen", na peronie czeka nakryty białym obrusem stół, przekąski i
    > szampan. Niestety, tak było tylko wczoraj dla specjalnych gości z Warszawy. Ale
    > nowoczesny pociąg zostaje i od dziś będzie na stałe kursował na trasie Łódź -
    > Warszawa. W dodatku do końca roku będzie jedenaście takich pojazdów.
    > W roli konduktora w nowym pociągu wystąpił Paolo Cozza, gwiazdor programu
    > 'Europa da się lubić' W nowym pociągu jest 200 miejsc siedzących, klimatyzacja
    > i
    > monitoring. W konstrukcji wykorzystano elementy z kevlaru, materiału stosowaneg
    > o
    > m.in. do produkcji hełmów wojskowych, co powinno utrudnić życie wandalom
    >
    > Są wygodne, klimatyzowane, a maszynista obserwuje sytuację w przedziałach przez
    > system kamer. Można mieć pewne zastrzeżenia do komfortu podróży pierwszą klasą,
    > która w gruncie rzeczy niewiele różni się od drugiej (trochę lepsze fotele,
    > więcej miejsca). Taki pociąg może rozwinąć maksymalną prędkość 160 km/h, ale te
    > n
    > swój atut będzie mógł wykorzystać dopiero w grudniu, kiedy częściowo zakończy
    > się modernizacja torów na odcinku Łódź - Skierniewice. Pociągi do Warszawy
    > przyspieszą i podróż skróci się z 2,5 godziny do 1,5 godziny.
    >
    > Na peronie byli wczoraj wszyscy święci, łącznie z wicewojewodą Witoldem Gwiazdą
    > ,
    > wicemarszałkiem województwa Krzysztofem Makowskim i prezydentem Łodzi Jerzym
    > Kropiwnickim, ale i tak gwiazdą kolejowego spektaklu był Paolo Cozza,
    > sympatyczny Włoch z programu "Europa da się lubić", przebrany w mundur
    > konduktora. Przekonywał, że lepszym pociągiem jeszcze nie jechał. Podobało się
    > też garstce podróżnych, którzy z pewnym zaskoczeniem z zapyziałego sąsiedniego
    > peronu obserwowali fetę.
    >
    > - Takim pociągiem to można jechać, ale nie wiadomo, jak długo wytrzyma -
    > martwiła się Halina Sierańska z Łodzi. - Poniszczą wszystko i będzie jak w
    > starych pociągach.
    >
    > Podobne odczucia miał łodzianin Maciej Markiewicz: - Jechałem już podobnym.
    > Komfort zupełnie inny. Może i ludzie dostosują się do pociągu i nie będą tak
    > niszczyć.
    >
    > Tomasz Zaboklicki, prezes spółki PESA z Bydogoszczy, która skonstruowała nowy
    > pociąg, może dać tylko częściową gwarancję. - Część pokryć wykonaliśmy z kevlar
    > u
    > (materiał używany do produkcji kamizelek kuloodpornych i hełmów wojskowych -
    > przyp. red.), ale nie ma pociągów w pełni odpornych na działanie wandali. Mam
    > nadzieję, że poskutkuje monitoring.
    >
    > W jednym pojeździe znajduje się ponad 200 miejsc siedzących, ale kolej
    > przewiduje podwójne składy. 11 pociągów kosztuje aż 171 mln zł, ale połowę
    > pieniędzy dał Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

    Co za pieprzony bełkot. Jaka pani Halinka? Jaki Pan Maciej? Czy ich opinie są
    miarodajne i wiarygodne? Brakuje mi konkretnej informacji: Ile razy w tygodniu
    Pani Halinka i Pan Maciek jeżdzą tą trasą? Pytać tych, co w Warszawie pracują,
    studiują. Niech powiedzą czy pasuje im sytuacja, że przez dniem pracy, albo
    wracając zmęczeni będą wysłuchiwać wrzeszczącego bydła i chrających małolat. Czy
    pasuje im jeżdżenie z nieumytymi śmierdzielami, osobami przesiąkniętymi zapachem
    nikotyny, bez opcji zmiany przedziału, bo przecież wnętrze jest niczym w tramwaju.

    Czy do jasnej cholery jest w Łodzi jakiś dziennikarz krytyczny? Czy jest ktoś,
    kto nie nabierze się na głupie gadki oficjeli z PKP? Czy wreszcie skończy się
    pytanie o zdanie Pań Halinek, panów Henryków tudzież Władysławów, którzy idą z
    wnusią na spacer i przy okazji się na coś lubią pogapić.

    Niech wreszcie ktoś odważy się wytknąć niedociągnięcia. Niech ktoś odpowie na
    pytanie, dlaczego kolejny raz zadowalamy się produktem niedopracowanym i każemy
    z tej okazji wyjmować flagi, śpiewać pieśni i bić w tarabany.

    LUDZIE! TO JEST SMUTNY DZIEŃ DLA PASAŻERÓW PKP. Dla tych, co lubią spokój w
    podróży. Dla tych, co nie lubią gdy im ktoś wisi nad głową.

    A komfort? W Cityrunnerze na miejsu siedzącym jest podobnie. Też może stanąc
    koło nas spocony grubas, ktoś z dwiema torbami podróżnymi, ktoś hałaśliwy itd...

    Na to zwróćmy uwagę w dyskusji, a nie podniecajmy się komunałami. Każdy wie że
    pociąg jest ładny i nowy, a nawet nowoczesny. Ale nieadekwatnie wyposażony. To
    jakby z Dacii Logan (w full opcji, z klimą i airbagami!) zrobić na siłę
    ambulans. Ni cholery! Nie pasuje...



    Temat: kolej w projekcie budżetu
    kolej w projekcie budżetu
    Kolej w projekcie budżetu na 2007 rok

    Dotacje przedmiotowe do ustawowych ulg taryfowych- 371.000.tyś.zł (99,3 %
    ustawy budżetowej na 2006 rok )

    Dotacje do przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych -240.000 tyś. zł.
    (96 % ustawy budżetowej na rok 2006 )

    Dotacje podmiotowe dla PLK na dofinansowanie kosztów remontu i utrzymania
    infrastruktury kolejowej 380.000 tyś. zł (tj.146,2 % ustawy budżetowej na rok
    2006 )

    Dotacje dla PLK na realizację zadań inwestycyjnych – 591.049 tyś. zł (to jest
    sto szesnaście, 9 procent ustawy budżetowej na 2006 rok)
    W tym na współfinnsowanie projektów z udziałem UE – 203.529 tyś zł.

    Z kwoty 591.049 tyś zł przypada na: dwie inwestycje wieloletnie:
    modernizacje linii kolejowej E-59 Wrocław-Poznań, etap drugi: odcinek
    Wrocław-granica – 150 tysięcy.
    Modernizacja linii kolejowej E-65 Warszawa-Gdynia etap drugi – 36.334 tyś zł

    Pozostałe zadania inwestycyjne 554.565 tyś zł z przeznaczeniem na :

    -modernizacja linii kolejowej E-20 na odcinkach: Mińsk Mazowiecki-Siedlce ,
    Rzepin-granica, Siedlce-Terespol, etap pierwszy-49.572 tyś zł.
    -modernizacja poznańskiego węzła kolejowego na linii E-20 – 21.291 tyś zł.
    -odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30 i C-E30 na odcinku Legnica-
    Wrocław-Opole – 87.499 tyś zł
    -modernizacja linii kolejowej E-30 na odcinku Legnica -Węgliniec – 22.028 tyś zł.
    -modernizacja linii kolejowej E-30 odcinek Węgliniec -Zgorzelec i C-E30
    odcinek Węgliniec-Bielawa Dolna-granica – 4.719 tyś zł.

    -Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce – 39.995 tyś zł.
    -modernizacja linii kolejowej E65 odcinek Grodzisk Mazowiecki-Zawiercie –
    83.561 tyś zł
    -modernizacja linii kolejowej nr 401 Szczecin Dąbie-Świnoujście etap drugi –
    43.490 tyś zł
    -modernizacja linii kolejowej nr 71 Rzeszów-Warszawa przez Kolbuszową, etap
    drugi – 2.083 tyś zł
    - modernizacja linii kolejowej Warszawa-Łódź Fabryczna etap pierwszy odcinek
    Skierniewice-Łódź Widzew – 31.527 tyś zł
    -udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych w ruchu towarowym na terenie
    Śląska, etap trzeci – 94.492 tyś zł
    -modernizacja układu towarowego na linii nr 276 i elektryfikacja linii C-E59
    na odcinku Międzylesie-granica – 51.583 tyś zł.
    -modernizacja linii kolejowej nr 8 etap pierwszy, odcinek Warszawa
    Zachodnia-Warszawa Okęcie oraz budowa łącznicy Warszawa Służewiec -Lotnisko
    Okęcie, roboty budowlane na łącznicy – 22.725 tyś zł

    Dotacje na inwestycje dla PKP CARGO na współfinansowanie projektów: budowa
    kontenerowego terminala kolejowego Poznań-Franowo oraz modernizacja i
    rozbudowa kolejowego terminala na stacji Małaszewicze - 6.969 tyś zł

    Dotacje celowe dla PLK na pomoc techniczna dla przygotowania projektów w
    ramach funduszu spójności 35.878 tyś zł

    W dziale „Obrona Narodowa” 900 tyś zł na utrzymanie linii kolejowych o
    znaczeniu wyłącznie obronnym i 15.100 tyś zł na wydatki majątkowe przewidziane
    na modernizację linii kolejowych o znaczeniu wyłącznie obronnym.

    Opracował Janusz.Piechocinski@tor.net.pl






    Temat: Kiedy 57 wróci na swoją trasę???
    > - z powiatów: wieruszowskiego, wieluńskiego, pajęczańskiego, sieradzkiego,
    bełchatowskiego, zduńskowolskiego, łaskiego i pabianickiego (z wyj.
    Konsatntynowa) PKSem dojeżdżamy bezpośrednio pod szpital

    Napisałem że nie tylko Pabianice mając na myśli ten kierunek.
    Ale niech ci będzie.

    > - z powiatów: radomszczańskiego, części opoczyńskiego, piotrkowskiego, części
    łódzkiego wschodniego PKSem dojeżdżamy do Broniewskiego i tam wsiadamy w 69 lub
    15 lub 16 lub 52

    Do szpitala - OK.
    Powrót często wygląda tak że ludzie jada na dworzec, aby zająć miejsca zwłaszcza
    jak czeka ich dłuższa podróż a dany kurs (w danym dniu) cieszy się większa
    popularnością.
    Ot, taki szczegół dla łodzian niezauważalny, a dla ludzi z prowincji istotny.

    > - z części powiatów brzezińskiego i zgierskiego dojeżdżamy i tak tylko na dw.
    północny, z którego jak nie mieliśmy bezpośredniego dojazdu do szpitala tak nie mamy

    Są też kursy kończące się na Fabrycznym. Nie zapominaj o tym.
    Zabranie linii 57 pozbawia tych ludzi nawet tego luksusu.
    Nikt w ZDiT nie pomyślał aby chociażby ww zastępstwie zamienić południowe
    odcinki tras linii 6<=>16. Było by to już jakieś rozwiązanie.
    Poszukaj na forum. Gdzieś już o tym pisałem.

    > - z powiatów: wieluńskiego, pajęczańskiego, sieradzkiego, bełchatowskiego,
    zduńskowolskiego, łaskiego, pabianickiego, zgierskiego, łęczyckiego,
    kutnowskiego jadąc koleją dojeżdżamy na dworzec kaliski

    Nie wszyscy mają dostęp do kolei. Sieć PKS jest znacznie rozleglejsza i w
    związku z tym należy w jednakowym stopniu rozpatrywać połączenie z dworcami PKP
    jak i PKS.

    > Mówiąc krótko dworzec fabryczny w dojazdach do szpitala Kopernika obsługuje
    nam Skierniewice, Koluszki i częściowo Radomsko w dojazdach koleją oraz Rawę
    Maz., Łowicz, Kutno, Łęczycę, Poddębice, Tomaszów i częściowo Opoczno w
    dojazdach PKS.

    I chociażby dla tych mieszkańców powinno zachować sie dotychczasowa trasę linii 57.
    Nie wszyscy przed każdym wyjazdem kupują najaktualniejszy plan miasta (o ile w
    ogóle wydanie 2008 uwzględnia zmiany). Wiele osób jeździ na pamięć, lub
    posługuje się planami nieco starszymi. Idź teraz na dworzec i tłumacz tym
    ludziom że jakiś nieodpowiedzialny człowiek pozbawił ich połączenia dworzec-szpital.
    Pamiętam jakie było zamieszanie jak linię 97 zastąpiono linią 70. Zmiana trasy
    dotyczyła co prawda kilku przystanków, a ludzie i tak szukali 97 bo wiedzieli że
    tym autobusem dojada do CZMP.
    Teraz mają 57 z tą różnicą że do szpitala nie dojadą :(

    P.S.
    Widzę że ty tez odporny jesteś na pewne argumenty.
    Zwłaszcza jak ciebie (łodzianina z dziada-pradziada) nie dotyczą.



    Temat: Jakich inwestycji oczekujemy w naszym Mieście??
    Bardzo miło się zaskoczyłem gdy po powrocie zobaczyłem tyle
    propozycji ;)
    Masz w zupełności rację jeśli chodzi o przesłanie tych postulatów do
    odpowiednich
    organów.
    Postarałem się zebrać je w pewną logiczną całość którą prześlemy do
    Prezydenta Miasta i PSM.
    Wcześniej jednak chciałbym usłyszeć Wasze opinie co do tej listy-
    może jakie z tych postulatów są dla Was najważniejsze i czy
    dodalibyście coś do tego?? Oto one:

    1/ Dalsze tworzenie Centrum Miejskiego - ładnie oświetlone,
    wyremontowane ulice (szczególnie w okolicach ulicy Kraszewskiego)
    wraz z remontem kamienic.
    W tym także rozwiązanie problemu z parkowaniem w centrum miasta
    (ulice Prusa, Kościuszki, Kraszewskiego, Sprawiedliwości, okolice
    PKP) przez budowę parkingów wielopoziomowych.

    2/ Znacznie lepszego połączenia obu części miasta- remontu kładek,
    alternatywy dla wiaduktu który jest wiecznie zakorkowany. Ale także
    rozwój wewnętrznej komunikacji miejskiej (mniejsze od naszego miasta
    Grodzisk i Skierniewice potrafiły to zorganizować) i wydłużenie
    komunikacji "miejskiej", na bilet miesięczne, w trasie SKMki, do
    Pruszkowa.

    3/ Dla najmłodszych mieszkańców naszego miasta- budowa nowych
    przedszkoli i żłobków (skandaliczne jest to że wiele z nich nie
    dostaje się do tych placówek ze względu na brak miejsc),
    ogólnodostępnych ognisk pracy pozaszkolnej, centralnego placu zabaw
    z prawdziwego zdarzenia ale także mniejszych- osiedlowych. Ale
    także ogólnodostępna infrastruktura sportowa: korty tenisowe, boiska
    do siatkówki, piłki nożnej, koszykówki, ale też całe zaplecze Z
    PRAWDZIWEGO ZDARZENIA w postaci: szatni, natrysków.

    4/ W sferze infrastruktury kulturalno-rozrywkowej:
    - porządna sala koncertowo- konferencyjno- wielofunkcyjna
    - nowoczesne centrum kultury o infrastrukturze i architekturze z 21
    wieku
    - kino "wielofunkcyjne" z kręgielnią i innymi atrakcjami

    5/ Wyznaczenie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego
    atrakcyjnego terenu pod inwestycje biurowe tak aby powstały miejsca
    pracy w tym sektorze (a nie prawie wyłącznie magazyny)

    6/ W celu ułatwienia kontaktu między Urzędem Miejskim a mieszkańcami
    wprowadzenie
    e-urzędu, bezprzewodowego i bezpłatnego Internetu.

    7/ Dalszego rozwoju terenów zielonych- szczególnie na osiedlach
    Prusa i Staszica (których tak bardzo tam brakuje).
    Ciekawym rozwiązaniem może być także stworzenie wybiegów dla psów
    tak aby nie zaśmiecały ulic oraz zbudowanie ogrodu zimowego.
    Mógłby się on znajdować np. gdzieś w okolicach parku Potulickich. Do
    takiego ogrodu możnaby było przychodzić na spacery przez 12 miesięcy
    w roku niezależnie od pogody, pory roku i na pewno byłaby to
    olbrzymia atrakcja i wyróżnik dla Pruszkowa.

    8/ Wyprowadzenie tirów poza miasto, budowa ekranów dźwiękochłonnych
    wzdłuż najruchliwszych tras w mieście.

    Zadania dla PSM:
    -ocieplanie budynków, pomalowanie budynków na os. Staszica (paskudny
    widok),
    - placu zabaw na każdym osiedlu (tak żeby każda, nawet najmniejsza
    piaskownica była szczelnie ogrodzona i nie stanowiła miejsca do
    załatwiania się dla psów i kotów),
    - parku, terenów zielonych na os. Prusa i Staszica,
    - stworzenie wybiegów dla psów.
    - oświetlenia ulic i osiedli (np. os Staszica, os. Prusa, os. między
    ulicami- Wojska Polskiego i Szopena),
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.