Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP SkierniewiceTemat: remont lini Łódź-Warszawa II etap - Objazdy Część pociągów pojedzie remontowaną trasą (ruch wahadłowy). Część pojedzie trasą Łódź-Skierniewice-Łowicz-Warszawa; część pojedzie zaś do Warszawy linią łowicką, która do tego czasu ma zostać wyremontowana z budżetu województwa. W samej Łodzi niektóre pociągi będą kończyć bieg na stacji Widzew. Niektóre pojadą z Widzewa na dworzec kaliski, a czas przejazdu koleją obwodową ma zostać ograniczony do 12 min. Wreszcie pociągi z Warszawy do Ostrowa i Wrocławia pojadą linią kaliską. Nie przewiduje się reaktywacji stacji Łódź Chojny. Takie informacje przekazał dyrektor z centrali PKP podczas konferencji na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ w paździeriku ubiegłego roku. Temat: jak dojechać na Tomcia Palucha w Ursusie? Przystanku autobusowego o tej nazwie zaiste nie uświadczysz, ale w bezpośrednie sąsiedztwo ulicy Tomcia Palucha dojedziesz wysiadając na przystanku o nazwie "Szancera". Czym tam dojedziesz? Autobusami: 129; 187; 191; 207; 401; 517 przy czym z centrum najlepiej dojechać autobusem linii 517. Kuknij jeszcze na mapę googla, gdzie zaznaczyłem mniej więcej przystanek "Szancera" i ulicę Tomcia Palucha: http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Jana+Marcina+Szancera&daddr=52.194537,20.899923&hl=pl&geocode=FXZvHAMd9OQ-AQ%3B&mra=mi&mrsp=1,0&sz=16&sll=52.194784,20.901811&sspn=0.006419,0.019312&ie=UTF8&ll=52.193864,20.902348&spn=0.006419,0.019312&z=16 Wszystko zależy oczywiście od tego, której części Tomcia Palucha dotyczy Twoje pytanie, ale tego w poście nie precyzowałeś. Mam nadzieję, że pomogłem. Twoja uwaga odnośnie PKP (PKS troszkę nietrafiona) jest też słuszna. Z centrum dojedziesz np. z dworca Warszawa Śródmieście do dworca Warszawa Ursus pociągami na Grodzisk, Skierniewice a ze stacji najszybciej uderzyć z tzw. buta - będzie to z 10 - 12 "iścia" Powodzenia! Temat: Entuzjaści walczą o lepsze połączenia kolejowe Gdzie jest premier, marszalek, minister, dyrektor PKP ludzie pelniacy sluzalcza role wobec spoleczenstwa o czym jak widac zapomnieli zajci swoimi sprawami. Co to za wladza gdzie obywatel musi wymuszac ich dzialania i dociekac swoich praw. Mieszkaniec tego cudacznego kraju o wszystko musi walczyc, o dostep do lekarza, o miejsce w przedszkolu, o kredyt na mieszkanie, o dojazd do pracy, o wlasciwe traktowanie w urzedzie, zatem o wszystko. Kraj ludzi walczacych z wszech obecna cyniczna biurokracja. A moze byc tak ladnie i prosto jak w kampani przed wyborczej. Ograniczajac wydatki na sluzbowe samochody w administracji i samorzadach moznaby za ta kase uruchomic wiele pociagow czy autobusow dla szaraczkow i pospolstwa jak to okreslani jestesmy w gwarze urzedniczej. By rozladowac korki na stolecznych ulicach i drogach aglomeracji nalezy mieszkancom zaoferowac przejzysta alternatywe komunikacji zbiorowej, sprzegnietego systemu. Jak widac to przerasta poziom i wyobraznie obecnej wladzy i urzedasow. Az sie prosi zwiekszyc czestotliwosc pociagow w szczycie komunikacyjnym tak by mieszkancy nie podrozowali jak bydlo bo dla zwierzat przepisy UE sa rygorystyczne a dla ludzi?. Tak by praca nie byla miejscem regeneracji sil po egzotycznym dojezdzie. W obszarze aglomeracji warszawskiej w granicach Grodzisk, Piaseczno, Blonie, Legionowo, Wolomin, Sulejowek, Otwock pociagi winy kursowac co 10 - 15 min a z poza obszaru z czestotliwoscia zalezna od potoku dojezdzajacych, np co 20 - 30 minut Zyrardow, Sochaczew, Minsk, Modlin, Tluszcz a co 40 - 60 min Warka, G Kalwaria, Pilawa, Deblin, Siedlce, Malkinia, Nasielsk, Lowicz, Skierniewice, Temat: Przewozy Regionalne ogłoszą upadłość? Łódzkie złóodzieje > nie płacą na ruch pociągów Kutno-W-wa, Łowicz-W-wa i Skierniewice-W- > wa choć się do tego zobowiązały. 1. Pokaż mi to zobowiązanie, łgarzu 2. A ile jest tych połączeń Kutno - Warszawa? Czyżby jeden pociąg z Płocka (przypominam przy okazji, że mazowiecki marszałek nie zapłacił nigdy ani grosza za kursowanie pociągów Płock - Kutno/Łódź uruchamianych przez PKP, co z resztą stało się głównym powodem ich likwidacji) Temat: Nowy Dworzec Fabryczny > Wydaje sie ze te 6 torow w zupelnosci wystarczy Raczysz sobie żartować. Ten dworzec OBECNIE, przy ZEROWYM ruchu regionalnym ma 6 torów. Po wybudowaniu linii średnicowych dworzec fabryczny miałby przyjąć CAŁY ruch dalekobieżny przez Łódź (czyli minimum Warszawa - Poznań co godzinę, Wawa - Wrocław co godzinę, Kraków - Poznań co godzinę, Gdynia - Katowice co godzinę + pociągi międzynarodowe, i dalekobieżne, i do tego ruch regionalny i aglomeracyjny (czyli nawet co 10 minut na każdym ramieniu w kierunkach Sieradz, Kutno, Łowicz, Skierniewice, Tomaszów, Piotrków. Tego się w żaden sposób nie upchnie na 6 torach. Z resztą "wzruszająca jest konsekwencja" PKP i miasta - zażyczyli sobie czterotorowy tunel średnicowy (a więc przepustowość rzędu 40 składów na godzinę w jednym kierunku) a wszystko udupią dworcem o przepustowości rzędu może około 20 składów na godzinę i to przy dobrym układzie torowym i sprawnym wsiadaniu (nie ma mowy o jakimkolwiek opóźnieniu). Temat: PPKS w Skierniewicach-Placówka Terenowa w Łowiczu PPKS w Skierniewicach-Placówka Terenowa w Łowiczu PPKS w Skierniewicach-Placówka Terenowa w Łowiczu: www.pks.skierniewice.pl PKP S.A.: www.pkp.pl Temat: Konkurencja wjedzie na tory Rail Szczakowa uruchomcie cos na linii Lodz Fabryczna-Warszawa przez Koluszki- Skierniewice-Zyrardow tutaj jezdzi codziennie kilka tys ludzi ! W PKP za bilet normalny 3-miesieczny na linii Skierniewice-Warszawa pociag pospieszny place 660 zl.. Temat: Wielka inwestycja kontra stary dworzec. Dyskusj... albo drugie skierniewice albo euro metropolia? więc wybierajcie, z całym szacunkiem do Skierniewic i jej mini dworca, nie chce aby Łódź tak skończyła. A nowoczesny dworzec będzie budowany w innej polskiej metropolii, tego chcecie bo budżet PKP nie jest z gumy. Temat: PKP w Ostrowie umiera! PKP w Ostrowie umiera a na trasie Warszawa-Skierniewice-Częstochowa-Lubliniec- Opole-Wrocław są poszczane nowe ekspresy. Temat: Szczęśliwa wieś prezesa PKP Szczęśliwa wieś prezesa PKP Z tego co wiem w ramach modernizacji drogi kolejowej Skierniewice Warszawa powstanie w 5 miejscowościach kilkanaście nowych wiaduktów i tak się robi przy każdej takiej inwestycji. Temat: pociągi.. no tak, chyba PKP nie chce zarabiać pieniędzy! Mogliby podstawić jakiś przyśpieszony Skierniewice - Warszawa czy coś takiego. Ciekawe czy ilość ludzi dojeżdżających z Łodzi do Warszawy się zmniejszyła? Temat: Wieczorny pociąg z Wawy :-) Zobaczymy kiedy wreszcie ruszy remont. Żona pracuje w PKP PLK i mówi, że powinien ruszyć zgodnie z planem. prędkość Skierniewice-Koluszki nawet dla mnie jest nie do zniesienia... Pozdr. CAr. Temat: mity "biednej" łodzi na forum rynku kojejowego mity "biednej" łodzi na forum rynku kojejowego Wszystkim wierzącym w mit "biednej" i "krzywdzonej" pod względem komunikacyjnym Łodzi polecem lekturę komentarzy na forum miesięcznika Rynek Kolejowy: rynek-kolejowy.pl/13686/W+35+minut+do+%A3odzi.htm A obrońcom tak zwanych przewozów regionalnych polecam tekst: rynek-kolejowy.pl/pytania/107 pani M.Wasiak organizowała przed laty PKP PR. A na marginesie. Dzisiaj popisały się zarządy PKP IC oraz PKP PLK. Pierwszy wyraził zgodę aby prestiżowy TLK W-wa Wschodnia-Łódź Fabryczna z godz. 19/20 (opóźniony godzinę od samej Centralnej) robił na odcinku Skierniewice-Łódź Fabryczna za osobowy. Zarząd PKP IC zamiast wysłać chłopczyków od marszałka na drzewko-no bo mają oni zabawkę tak zwany kibel vel iteregio które bez trudu mogło robić za osobowy. A zarząd PKP PLK za to że pozwolił aby pociągi kwalifikowane ustępowały na odcinku Skierniewice-W-wa-Skierniewice tak zwanym kiblom przwozów rgionalnych. IC czekały w kolejce a to skrzyżowanie osobówki i tramawaju przyjeżdżało i odjeżdżało do i z W- wy z minimalnymi opóżnieniami. Panowie wstyd. W końcu to coś czyli przewozy regionalne nie płaci wam za używanie torów, a innej spółce z grupy PKP (PKP IC) pzewozy regionalne nie oddają kasy za sprzedane bilety. Buta przewozów wychodzi w czasie sytuacji awaryjnych (patrz odmowa zabrania pasażerów uszkodzonego IC do Wrocławia pociągiem przewozów regionalnych, PKP IC pomimo tego dzisiaj zgodziło się na przejazd pasażerów przewozów regionalnych TLK na trasie Wrocław-Poznań bez żadnych dodatkowych opłat). Temat: Modernizacja dworców, budowa szybkiej kolei > Tunel nie jest chyba zbt szczęśliwym pomysłem, to coś jak budowanie metra. A > przecież wiele razy można było usłyszeć, że z powodu gęstej i dośc starej > łódzkiej zabudowy, byłoby to niebezpieczne dla budynków. Tunel MUSI powstać jeśli myślimy o kompleksowym, skutecznym włączeniu Łodzi do sieci kolejowej. Taki tunel służyłby nie tylko pociągom lokalnym, ale przede wszystkim właśnie połączeniom typu Inter City i Euro City. > Kolej dużych prędkości mogłaby pojechać po już zaakceptowanej do modernizacji > linni Łódź Fabryczna - Skierniewice - Warszawa. Nie mieszajmy tych dwu linii :) Linia przes Skierniewice posłuży sprawnej komunikacji aglomeracji łódzkiej i warszawskiej. Nowa linia przejmie transport międzyregionalny i międzynarodowy. Lublinek nigdy nie będzie lotniskiem dla którego ekonomicznie uzasadniona jest budowa stacji TGV. Wystarczy łącznica z tunelem średnicowym przez dw. Ł. Kaliskia i puszczamy tam coś w rodzaju elektrycznego zespołu trakcyjnego, który dojedzie do Piotrkowa, Skierniewic, Włocławka... > Kolej średnicowa Łódź Kaliska - Łódź Fabryczna, moim zdaniem mogłaby zostac > zastąpiona przez efektywny, szybki tramwaj, chociaż tu nie jestem Uzupełniona a nie zastąpiona :). Jeśli tak to 100% racji. Dopuszczalny jest jeszcze wariant B - bez tunelu średnicowego gdy linia dużych prędkości poprowadzona zostanie przez dw. Ł. Kaliska. Nie włączenie Łodzi do tej linii w żadnym z powyższych wariantów jest POWAŻNYM CIOSEM W MIASTO I REGION i jest zwyczajnie NIEDOPUSZCZALNE! Reszta 100% racji. Jeżeli chodzi o lobbing na rzecz najkorzystniejszego rozwiązania Łodzi to trzeba to zrobić porządnie. Zawiązać trzeba grupę ekspercką złożoną z naukowców, architektów, planistów i specjalistów od logistyki. W ramach tej samej grupy połączyć siły eurodeputowanych, parlamentarzystów, samorządowców z regionu Łodzi i Dolnego Śląska z którym mamy przecież wspólne interesy! Grupę uzupełniliby przedstawiciele PKP, PKP - PLK a także organizacji pozarządowych zajmujących się problematyką transportu a także lokalne grupy społeczne typu "Łódź na Fali"... Temat: Łódź Fabryczna - nowy rozkład PKP od 12.12.2004 Łódź Fabryczna - nowy rozkład PKP od 12.12.2004 Na stronach niemieckich i czeskich kolei można już znaleźć nowy (choć w warunkach polskich zapewne jeszcze nie ostateczny) rozkład jazdy od 12.12.2004. Oto odjazdy dla Łodzi... ŁÓDŹ FABRYCZNA 4:33 - O - Skierniewice (pn.-pt.) 4:51 - P - Olsztyn Główny p. Skierniewice, Warszawę, Ciechanów, Działdowo, Nidzicę 5:13 - P - Kraków Płaszów p. Tomaszów Mazowiecki, Kozłów, Miechów (REYMONT) 5:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.) 5:47 - O - Skierniewice 6:05 - P - Warszawa Wschodnia (postój tylko na Widzewie) (pn.-pt.) (TELIMENA) 6:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 6:40 - P - Bielsko Biała Główna p. Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Zawiercie, Katowice, Czechowice Dziedzice (SOŁA) 6:50 - O - Koluszki (pn.-pt.) 7:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.) 7:50 - O - Skierniewice 8:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 9:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.) 10:10 - O - Skierniewice 10:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 11:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.) 11:50 - O - Skierniewice 12:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 12:40 - O - Skierniewice (pn.-pt.) 13:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.) 13:50 - O - Skierniewice 14:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 14:40 - P - Kraków Główny p. Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Zawiercie, Dąbrowę Górniczą Ząbkowice, Jaworzno Szczakową, Trzebinię (SUKIENNICE) 15:10 - O - Drzewica p. Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, Dębę Opoczyńską 15:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.) 15:35 - O - Skierniewice (pn.-pt.) 16:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 16:35 - O - Skierniewice 17:10 - O - Skierniewice (pn.-pt.) 17:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-sb.) 18:10 - O - Skierniewice 18:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 19:25 - O - Skierniewice (pn.-pt.) 20:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice 21:00 - O - Skierniewice 22:25 - O - Koluszki Pozdrawiam i życzę miłej lektury Bartek Temat: Znów po trzy godziny w pociągu do Warszawy! Zmiany od 1 i 2 marca Z mailingu PKP PR: Zmiany na trasie Łódź - Warszawa 2 marca br. na dwa tygodnie zmieni się rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę. Pociągi pospieszne będą się zatrzymywały na stacjach w Koluszkach, Skierniewicach i Żyrardowie. „Łodzianin” jak do tej pory będzie kursował bez zatrzymania. Pozostają również pociągi osobowe, łączące Łódź z mniejszymi miejscowościami na trasie. Trzy pary pociągów pospiesznych Łódź - Warszawa - Łódź i dwie pary osobowych Łódź – Skierniewice – Łódź przestaną kursować. Rozpoczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej. Pierwsze modyfikacje rozkładu jazdy zostaną wprowadzone już 1 marca br. Na trasie między Koluszkami a Skierniewicami przestaną kursować pociągi osobowe: 1. Łódź Fabryczna (5.42) – Skierniewice (7.32) 2. Łódź Fabryczna (17.27) – Skierniewice (18.57) 3. Skierniewice (8.15) – Łódź Fabryczna (9.49) 4. Skierniewice (18.18) – Łódź Fabryczna (19.51) W zamian, na wszystkich stacjach i przystankach osobowych między Skierniewicami i Koluszkami od 1 marca br. będą zatrzymywać się pociągi pospieszne: 1. Warszawa Wschodnia 7.26 – Skierniewice 8.31 – Koluszki 9.26 – Łódź Fabryczna 9.56 2. Warszawa Wschodnia 12.20 – Skierniewice 13.27 – Koluszki 14.23 – Łódź Fabryczna 14.59 3. NIEBIESKIE ŹRÓDŁA Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Tomaszów Maz. 19.36 (kursujący od poniedziałku do piątku) 4. Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Łódź Fabryczna 19.35 (kursujący w soboty i niedziele) 5. TELIMENA Łódź Fabryczna 6.18 – Koluszki 6.56 – Skierniewice 7.47 – Warszawa Wschodnia 8.59 6. Łódź Fabryczna 17.18 – Koluszki 17.55 – Skierniewice 18.46 – Warszawa Wschodnia 20.00 (kursujący od poniedziałku do piątku) Od czwartku 2 marca br. przestaną kursować następujące pociągi pospieszne: 1. Warszawa Wschodnia 8.08 – Łódź Fabryczna 10.32 2. Warszawa Wschodnia 10.08 – Łódź Fabryczna 12.32 3. SYRENA Warszawa Wschodnia 11.08 – Łódź Fabryczna 13.32 4. Łódź Fabryczna 9.18 – Warszawa Wschodnia 11.42 5. Łódź Fabryczna 11.18 – Warszawa Wschodnia 13.42 6. Łódź Fabryczna 13.18 – Warszawa Wschodnia 15.42 Rozkład jazdy pociągów łączących Łódź i Warszawę kolejny raz zmieni się 16 marca br. Za wszystkie utrudnienia spowodowane remontem uprzejmie przepraszamy podróżnych. Temat: Próbują zatrzymać 'Łodzianina' Próbują zatrzymać 'Łodzianina' Pociąg Łodzianin przez miasto mknie - Pociąg Łodzianin należy traktować jako pociąg specjalny. Jego zadaniem jest zapewnienie szybkiego połączenia pomiędzy Warszawą a Łodzią - twierdzi Beata Czemerajda z zespołu prasowego PKP Intercity SA. To odpowiedź na pytanie pasażerów żądających, by Łodzianin zatrzymywał się na trzech stacjach pomiędzy Łodzią a Warszawą - w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach. - Łodzianin to pociąg dla paru ministrów i posłów, którzy muszą zdążyć do Warszawy, a nie dla skierniewiczan - ironizuje Sławomir Gmaj, sekretarz ratusza w Skierniewicach, spytany, co władze miasta zrobiły w tej sprawie. Skierniewiczanie są zbulwersowani. Tysiące z nich codziennie dojeżdża do pracy w stolicy. - Niezbędne są przystanki w Żyrardowie, Skierniewicach oraz Koluszkach, bo utrzymywanie pociągu bezpośredniego z Łodzi do stolicy służy tylko i wyłącznie działaniom propagandowym kolei, a nie ludziom dojeżdżającym do pracy - uważa Władysław B. ze Skierniewic. - A na całej trasie problem dotyczy w sumie 18 tysięcy ludzi dziennie - dodaje. W ramach realizacji rządowej strategii dla transportu kolejowego, w grudniu ub. roku Spółka PKP Intercity przejęła obsługę połączeń pospiesznych, do tej pory obsługiwanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Pasażerów ze Skierniewic, liczących na uwzględnienie ich postulatów, spotkał zimny prysznic. Nie dość, że Łodzianin, jak nie stawał na stacjach pośrednich, tak nie staje, to na dokładkę pociąg Kurpiński, którym wielu wraca z pracy w stolicy do Skierniewic, zaczął odjeżdżać w mocno uszczuplonym składzie. - Wczoraj ten pociąg składał się z czterech wagonów, a powinien z jedenastu. Tak nie może być! - alarmuje pan Władysław. - Wystąpiły problemy techniczne, w wyniku których zmuszeni byliśmy do zestawienia składów z mniejszej liczby wagonów. Za wynikłe niewygody przepraszamy - wyjaśnia Beata Czemerajda. Z koleją nie można się dogadać Sławomir Gmaj, sekretarz miasta Skierniewice, twierdzi, że próby rozmów z koleją spełzły na niczym. - W sprawie Łodzianina kolej utrzymuje wersję, że to szybkie połączenie między Łodzią a Warszawą. Będziemy oczywiście nadal naciskać, żeby Łodzianin stawał w Skierniewicach, ale szanse na to są znikome - podkreśla. źródło: skierniewice.naszemiasto.pl/wyda ... 43040.html PS Żałosna dyskusja o pociągu: www.ic.rail.pl/viewtopic.php?f=30&t=5793&start=120 Temat: Mniej Pociągów do Stolicy Mniej Pociągów do Stolicy infobus.com.pl Mniej Pociągów do Stolicy Na tydzień przed świętami wielkanocnymi PKP ograniczyło liczbę połączeń ze stolicą. Powodem jest trwający remont torów. Zmiany w rozkładzie mają obowiązywać do 13 kwietnia. Zmiany są niemałe: z Łodzi Fabrycznej zamiast 10 odjedzie tylko 7 pociągów na dobę. Trudniej też wrócić na noc do domu, bo ostatni pociąg przesunięto z godz. 20:42 na 20:33. Podobnie rano zabraknie pociągu o godz. 04:18 (najwcześniejszy pospieszny skład do stolicy odjeżdża teraz o godz. 05:02). - W ten oto prosty sposób PKP pozbawiła mnie resztek złudzeń na sen - mówi Aldona Kryńska, pasażerka. - Niestety, ja pracę zaczynam o godz. 7 rano, czyli teraz muszę wstawać o 03:45. A pociąg i tak większość trasy pokonuje jako osobowy i w stolicy jest o 06:32 - dodaje. PKP na swojej stronie internetowej wyjaśnia, że utrudnienia są koniecznością. Podkreśla też, że mimo remontów udało się utrzymać kursowanie pociągu 'Łodzianin'. Ma się on nie zatrzymywać między miastami, dzięki czemu podróż ze stołecznego Dworca Centralnego (odjazd o godz. 17:15) do Łodzi Fabrycznej zajmie dwie godziny i trzy minuty. Ekipy remontowe pracują obecnie na odcinkach: Rogów - Płyćwia i Skierniewice - Miedniewice. Cel prac to przystosowanie linii do prędkości 160 km na godz. Etap I, czyli wymiana torów między Widzewem a Skierniewicami, ma się zakończyć w czerwcu 2008r. Wtedy prawdopodobnie czas przejazdu między Łodzią a Warszawą będzie krótszy niż dwie godziny (docelowo ma on wynosić 65 min). Kiedy zakończy się remont linii między Skierniewicami a Warszawą, jeszcze nie wiadomo. Powinno to jednak nastąpić nie później niż w 2013r. Aktualny rozkład powinien być dostępny na stacjach, pod nr tel. 0 429 436 oraz na stronie: pkp.pl. Temat: Ciężka dola jadącego do Warszawy Ciężka dola jadącego do Warszawy Główny problem to totalna ignorancja ze strony PKP. I nie chodzi jedynie o postawę sz.p rzecznika, ale o mentalność ludzi związanych z koleją. Na przykład 15-to minutowe opóźnienie pociągu do Warszawy kierownik pociągu potrafi skomentować "tak to już będzie przez parę lat". Nic tylko brać numer identyfikacyjny i pisać skargę. A za parę lat to co, opóżnienia znikną. Obawiam się, że będzie tak jak obecnie i owe magiczne 65 min będzie jedynie pobożnym życzeniem. PKP musi zrozumieć, że opóźnienie pociągu wiąże się z konsekwencjami nie tylko dla pasażerów, ale również dla nich. Dlatego też ważne jest pisanie masowych skarg nawet na 10-cio minutowe opóźnienia. Wówczas może przejrzą pożądnie obowiązujący rozkład i zaplanują go tak, aby nie zakrawało to na absurd. No bo jakże inaczej traktować fakt, że pocią osobowy relacji Skierniewice- Łódź Fabryczna, odjeżdżający ze Skierniewic o 12:15 pokonuje całą trasę w 89 min, podczas, gdy pośpieszny relacji W-wa - Łódź F. odjeżdżający z W- wy Zach. o 10:54 pokonuje tą samą trasę (bez zatrzymywania się na przystankach osobowych) w 103 min !!! Ja się więc pytam ,który pociąg to pośpieszny ?! Jestem przekonany, że przy odrobinie dobrej woli ze strony PKP można by było znacząco skrócić czas przejazdu i nie wycofywać Łodzianina. Potrzebna jest jednak inicjatywa większej rzeszy ludzi i uporczywe nękanie zarówno PKP jak i władz naszego miasta. Z innej zaś beczki, jeżeli chodzi o najnowszy cud techniki z bydgoskiej Pesy, to jest to kompromitacja PKP. Jak można na 130 kilometrowej trasie wprowadzać pociąg/jednostkę bez dzielonych sektorów i z siedzeniami żywcem wziętymi z miejskich tramwajów ?! Składem o podobnym standardzie to podróżują dojeżdżający do W-wy z Pruszkowa i Rembertowa. Różnicy nie muszę chyba wyjaśniać... Uważam więc, że zawiązana inicjatywa "na rzecz nękania PKP" to dobry pomysł. Pytanie tylko jak wielu podróżujących się do niej przyłączy? Ja jestem za. Jeżeli chodzi o efekty to proszę popatrzeć co działo się z lotniskiem. Owszem droga jest żmudna, ale co innego robić przez 2,5 h w pociągu ... Pozdrawiam więc wszystkich spędzających cały wolny czas ta torach. Temat: 65 minut z Warszawy... do Łodzi 65 minut z Warszawy... do Łodzi Czekamy, kiedy z Radomia do Warszawy bedzie mozna dojechac w 45 minut. Wedlug ostatnich planow PKP-PLK powinno to byc mozliwe gdzies kolo 2012 roku (roboty torowe na odcinku Warszawa-Radom maja sie rozpoczac w 2008-2009 roku). Pilnujmy tego! ============= gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3293212.html Z Warszawy do Łodzi w 65 minut ZOBACZ TAKŻE • 100 mld zł na drogi, kolej, lotniska i środowisko (18-04-06, 02:00) • Powiew nowości na polskich torach (11-04-06, 21:26) • PKP modernizuje regionalne pociągi (11-04-06, 14:52) lez 19-04-2006 , ostatnia aktualizacja 19-04-2006 20:59 PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała największą do tej pory umowę na modernizację torów. Odnowienie 40-kilometrowego odcinka Koluszki - Skierniewice będzie kosztować 457 mln zł Modernizacja odcinka to część pierwszego etapu przebudowy linii łączącej Warszawę i Łódź. W dalszej kolejności przebudowane zostaną odcinki pomiędzy Koluszkami a stacją Łódź Widzew, potem linia Skierniewice - Warszawa Zachodnia oraz Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Obecnie podróż pociągiem po 130- kilometrowej trasie zajmuje ponad dwie godziny. W 2012 roku po remoncie podróż skróci się do 65 minut. Pierwszy odcinek między Koluszkami a Skierniewicami będzie gotowy w czerwcu 2008 roku. Jego modernizacją zajmie się Konsorcjum "Trakcja Polska", które wymieni tory, przebuduje trzy stacje, m.in. w Skierniewicach, a także przebuduje kilkadziesiąt rozjazdów, kilka wiaduktów i mostów. W sumie prace pochłoną 457 mln zł, z czego prawie 343 mln zł będą pochodziły ze środków unijnych. Przebudowa całego odcinka Skierniewice - Łódź Widzew będzie kosztowała ponad 900 mln zł. Dzięki modernizacji pociągi między dwoma największymi polskimi miastami będą jeździły z prędkością nawet 140-160 km/h. Temat: Dobranoc kolei z Łodzi do Radomia ! Oczywiście chodzi o kasę. No i lenistwo, bo możnaby opracować system rozliczania nakładów i podziału zysków (a w zasadzie strat) pomiędzy dwa województwa lub dwóch przewoźników w zależności od ilości kilometrów na terenie każdego z nich. Ale się nie chce... Innego wytłumaczenia nie potrafię znaleźć... Relację Warszawa - Łowicz Gł. przez Skierniewice podzielono w wyniku powstania Kolei Mazowieckich, które nie chciały swoimi pociągami obsługiwać odcinka Skierniewice - Łowicz Gł., który w całości leży w województwie łódzkim. To nie jest taka tragedia, bo kursują pociągi Łowicz Gł. - Skierniewice uruchamiane przez PKP-PR w tej samej liczbie, co przed lutym 2005. A z Warszawy do Łowicza Gł. można bezpośrednio dojechać przez Sochaczew. Tak więc aż tak dużo się nie zmieniło... Choć ja osobiście nie rozumiem, czemu województwo łódzkie nie chce połączyć relacji Kutno - Łowicz Gł. i Łowicz Gł. - Skierniewice w jedną relację Kutno - Skierniewice. Chyba to pewna oszczędność na taborze, a ponadto atrakcyjniejsza relacja niż przesiadanie się w Łowiczu... Na pytanie kto tu tutaj podcina gałąź, na której sam siedzi? Obawiam się, że PKP-PR i Urząd Marszałkowski. Kolejom Mazowieckim, może poza tym, że ucierpiało kilka udziwnionych niepotrzebnie pociągów, nie można nic innego zarzucić. Od ich powstania wzrosła liczba połączeń w relacjach Warszawa Wola/Gdańska - Legionowo (4 pary), pojawiły się dodatkowe pociągi w relacjach: Warszawa - Mława, Warszawa - Ciechanów, Warszawa - Sochaczew... Wydłużono kilka pociągów z Warszawa - Sochaczew do Warszawa - Łowicz Gł... Dołożono pociągów na linii do Ostrołęki... Na pewno nie jest tu gorzej (a chyba lepiej, choć to taka moja ostrożna ocena jako obserwatora rozkładu, a nie pasażera...). Wymowne są też Twoje wyliczenia pokazujące, że Łódzkie jest zdaje się województwem, które najmniej zainwestowało i najmniej planuje zainwestować w nowy tabor. Jesteśmy też województwem, gdzie koleją ktokolwiek się przejmuje tylko na głównych liniach i to też w stopniu zaledwie średnim... Pozdrawiam Bartek Temat: uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/218571.html Dłużej do Warszawy Wtorek, 22 października 2002r. Na trasie kolejowej między Rogowem a Płyćwią rozpoczął się remont sieci trakcyjnej. Roboty potrwają do 30 października. Dla pasażerów oznacza to dłuższą podróż do Warszawy i z powrotem o 5 – 10 minut. W tym czasie część pociągów nie będzie w ogóle kursować. Odwołano: - pociąg pospieszny odjeżdżający o godz. 17.44 z dworca Łódź Fabryczna do Warszawy. - pociąg osobowy odjeżdżający ze Skierniewic o godz. 16.35 do Łodzi Fabrycznej. Na stacjach na tej trasie zatrzymuje się pociąg pospieszny wyruszający z Warszawy o godz. 15.15. (Dlatego do Łodzi przyjedzie opóźniony). Skrócono trasę następujących składów: - pociąg wyruszający o godz. 15.30 z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic kończy bieg w Koluszkach. Pociąg odjeżdżający o godz. 15.44 z Łodzi Fabrycznej zabiera podróżnych na trasie z Koluszek do Skierniewic. - pociąg relacji Skierniewice – Łódź (odjazd ze Skierniewic o godz. 17.35) kursuje tylko na trasie Łódź – Koluszki. Zmieniły się także godziny odjazdów: - pociąg pospieszny z Łodzi do Warszawy zamiast o godz. 14.44 odjedzie o godz. 14.34. - ekspres „Odra” wyruszy z Łodzi Kaliskiej o godz. 19.14 (zamiast o godz. 19.03). - pociąg osobowy ze Skierniewic do Łodzi Fabrycznej zamiast o godz. 14.30 odjedzie o godz. 14.20. - Opóźnione zostały odjazdy trzech pociągów pospiesznych z Łodzi Fabrycznej do Warszawy. Zamiast o godz. 9.44, 11.44 i 16.44 wyjadą o godz. 9.54, 12.04 i 17.14. Od 4 listopada roboty będą prowadzone przez całą dobę. Konieczne będą kolejne zmiany w rozkładzie jazdy PKP. Temat: Kolejarze sparaliżują Radzymińską Kolejarze sparaliżują Radzymińską 1) Do kosztów realizacji projektów nie wlicza się kosztów "społecznych", dlatego wybierane są firmy (i procedury) najtańsze budżetowo, ale niemiłosiernie utrudniające życie. Dotyczy to też (a może przede wszystkim remontów dróg, np. słynne skrzyżowanie pod Galerią Mokotów). Aby to zmienić należałoby pewnie zmienić prawo, inaczej wojewoda czy inny NIK będzie mógł się przyczepić czemu nie wybrano najtańszej oferty, a PIS, PO czy inna aktualna opozycja będzie trąbić o ewidentnej korupcji. 2) Beton PKP (ale nie tylko, także tzw. "miejski inżynier ruchu") to niereformowalni ludzie. PKP w tak potworny sposób marnuje teraz wielkie szanse wynikające ze wsparcia UE (które w takim wymiarze nie będzie trwać wiecznie). Przecież są gotowe rozwiązania, we Francji, w Niemczech. Przykłady: CMK i tzw. "Y" można po prostu zrobić w technologii TGV, ale nie, u nas prowadzi się od 20 lat "badania", na odcinku Psary - Góra Włodowska co i rusz "testuje się nowe rozwiązania" (blokując ruch), a na CMK na której spokojnie można by jeździć 250, a po większej przeróbce 300-350, od 20 paru lat obowiązuje 160 km/h i jest to wielki sukces PKP. "Y" jako zupełnie nowa linia mogłaby spełniać najnowsze standardy TGV, vmax 350 to minimum dla takiej inwestycji. U nas nieśmiało mówi się o 300, a "beton" który nie lubi zmian wolałby raczej nie wprowadzać innego systemu zasilania (25kV~) tylko zastosować tradycyjny 3kV-, co ogranicza w praktyce prędkość do 250km/h i zmniejsza częstotliwość kursowania pociągów. Linia Skierniewice - Łódź odmłodniała o jakieś 50 lat, to prawda, ale dlaczego vmax to 140?, nawet na niemal prostym kawałku Lipce R. - Koluszki? Dlaczego najpierw wykonano za miliony zł przejazd w Rogowie, a za 2-3 lata będzie budowany i tak wiadukt? W Skierniewicach trzeba zwalniać do 100 km/h, a pierwsze projekty mówiły o 130. Zamontowano (jak wszędzie przy "modernizacjach" PKP) najtańsze możliwe rozjazdy. Linia E20 na odcinku Rzepin - Poznań i E30 co najmniej Wrocław - Kraków powinny być modernizowane do 200 km/h, największej prędkości stosowanej dla tras z przystankami osobowymi (to dość powszechne w Niemczech), u nas 160 ogłasza się jako sukces. Nie znam szczegółów, mam nadzieję że przynajmniej geometrię linii dostosowuje się do takiej prędkości, aby zmiana preðkości na 200 wymagała potem tylko wymiany rozjazdów i budowy wiaduktów zamiast przejazdów. Ale obawiam się że znowu wybrano najtańszą ofertę i nie robiono żadnego "zapasu" tylko na styk do 160. Pozdrawiam Temat: O tym już kiedyś rozmawialiśmy Kolejne działanie PKP - linia nr 1 Z funduszy UE jest modernizowana do Vdrog = 140-160 km/h linia nr 1 (Grodzisk Maz. - Ł. Widzew). Zakupiono (Łódzki Urz. Marsz. dla PKP-PR) nowy sprzęt - ezt ED74 z Vmax = 160 km/h (prod. PESA Bydgoszcz). W czerwcu nastąpi uroczyste oddanie do eksploatacji 1. etapu - Ł. Widzew - Skierniewice z szybkością drogową 140 km/h. Niestety, ED74 nie pojadą z taką szybkością, bowiem przepisy R1 (o ruchu na kolejach publicznych) nie zezwalają na jazdę powyżej 130 km/h pojazdom z 1-osobową obsługą trakcyjną przy braku urządzeń sygnalizacji kabinowej. ED74 nie są przystosowane do obsługi 2-osobowej, a linia "1" nie posiada urządzeń sygnalizacji kabinowej, w które wyposażona będzie najwcześniej w roku 2011. Z nieznanych mi powodów jest jeszcze gorzej - naczelnicy PKP ograniczyli szybkość ED74 do 120 km/h! Tak na wszelki wypadek? Ktoś napisał na pewnym forum kolejowym: "wstawić stołek pomocnika obok mechanika". Niestety, to nie wygląda realnie z powodów konstrukcyjnych kabiny ED74 (stanowisko mechanika na środku otoczone dużym pulpitem, widoczność przez przednią szybę itd.). Ciekawe też, czy po modernizacji linii nie okaże się, że prezesi spółek wykonawczych - ex-naczelnicy PKP nakroili kupę kasy robiąc fikcyjne remonty dworców, czy czegoś innego - jak parę lat temu na linii E20 Kunowice - Poznań - Wawa. Wtedy wpadka nastąpiła przez przypadek - jakimś urzędnikom z Brukseli zachciało się obejrzeć któryś z dworców po modernizacji. Okazało się, że zmodernizowana była tylko fasada od strony peronów, a faktury opiewały na remont kapitalny całego budynku! Na następnej stacji z dworcem to samo było... I na następnej... Potem sporo aresztowań. Temat: Kolejny przykład "dyskryminacji Śląska. ;-) Gość portalu: arcykr3 napisał(a): > >>„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. od dnia 5 maja 2003 > roku wprowadza > zgodnie z Państwa oczekiwaniami nowy produkt – pociągi RegioPlus. > RegioPlus to pociąg: > - zestawiony z taboru o podwyższonym standardzie, > - którym można podróżować na podstawie biletu na przejazd pociągiem osobowym > z zastosowaniem indywidualnie przysługujących ulg, > - którego czas podróży jest krótszy niż innych pociągów osobowych, > - dowożący i odwożący do/z pracy, szkoły w trakcie szczytów przewozowych. > - zatrzymujący się na wybranych stacjach. > Relacje pociągów RegioPlus: > 1. Sochaczew – Warszawa Wschodnia > 2. Warszawa Wschodnia – Sochaczew > 3. Skierniewice – Warszawa Wschodnia > 4. Warszawa Wschodnia – Skierniewice > 5. Katowice – Kraków > 6. Kraków – Katowice > 7. Katowice – Częstochowa > 8. Częstochowa – Katowice > 9. Poznań – Konin > 10. Konin – Poznań > Szczegółowe informacje o rozkładzie jazdy pociągów RegioPlus otrzymacie > Państwo na stacjach oraz na naszej stronie od 30 kwietnia 2003 roku.<< > Źródło: > www.pr.pkp.pl/niusy/tresc.php?index=6 > Katowice mają tyle samo połączeń w nowo wprowadzonej kategorii pociągów, co > Warszawa - i gdzie ta dyskryminacja? -no tak..! -masz racje! -ty masz 100% swira a ja jestem normalny -podziel sie z nami jak to jest miec taki odlot w 100%? Temat: O linii kolejowej Wawa-Łódź > Wczoraj jadąc EZT do Kutna (ta pomarańczowa dżdżownica) zwana takze w roznych regionach: kiblem, calowka, tyq-tyq, zoltkiem... :) > pomyślałem czemu takie składy nie jeżdżą do Wawy? > Zapewne komfort jazdy jest gorszy aniżeli w wagonach z > przedziałami, ale EZT zdaje się być bardziej > pojemnym... Dzisiaj moge podac tylko pojemnosc wagonu 111A [czyli normalny mechpom, dwojka]: 10x8 = 80 miejsc siedzacych, okolo 40 miejsc stojacych [max!]. Jutro/pojutrze postaram Ci sie znalezc odpowiednie dane dla EN57. > zwłaszcza podłączone 2 takie składy (np. tak > jeździ 19:06 ze Skierniewic w stronę Wawy). > Myślałem tak z powodu czytania narzekań na tłumy > Żyrardowian i Skierniewiczan... > Zapewne ludzie mnie skrytykują, na pewno Łodzianie...ale > może wtedy nie byłoby tak ciasno i źle? Jeden minus juz sam podales - nizszy komfort. Co prawda niektorzy moze wola siedziska w EN57 dawniej modernizowanych [materialowe], podobne do tych z ED72, to rzecz gustu. Jednak obiektywnie gorsze jest podwozie, zwlaszcza amortyzatory boczne, ktorych kiepski stan powoduje, ze kiblem potwornie rzuca, zwlaszcza na rozjazdach. Poza tym poziom halasu jest wyzszy. Kolejna rzecz - nizsza Vmax. EN57 ma Vmax 100, ED72 - 110 [najblizsze sa w Poznaniu i Toruniu], tylko ED73 ma V=120. Sek w tym, ze posiadamy 1 egzemplarz ED73 8-(. Nizsza predkosc - gorszy czas przejazdu. Poza tym - park taborowy ezt wiekszosci Zakladow Przewozow Regionalnych [tzn. oddzialow PKP-PR] jest fatalny. Te jednostki po prostu sie rozsypuja i zaczyna ich brakowac. Jakas skromna rezerwa taborowa na pewno w ZPR Lodz i ZPR W-wa na pewno istnieje, ale... Rozwiazanie nie lezy ani w zamianie skladu wagonowego na EZT [pamietacie, jak narzekano gdy Reymont obslugiwany byl wlasnie ED72?] ani w doczepianiu wagonow. Wg mnie powinno sie wprowadzic pociagi klasy RE - RegionalExpress. Sa to tzw. pociagi przyspieszone, ktore lacza mniejsze osrodki miejskie i dowoza ludzi do duzych miast w godzinach szczytow przewozowych - a w uzasadnionych wypadkach przez caly dzien. Obecnie w formie bardziej niz szczatkowej idea ta wyraza sie w postaci nowokursujacych pociagow Regio+ - jesli chodzi o Wawe to jest to Sochaczew [1628 ze Wschodniego] i Skierniewice [1632]. Gdyby RE kursowaly cyklicznie do/z Skierniewic to kto wie, moze daloby sie zlikwidowac postoje wszystkich pospiesznych w Zyrardowie a niektorych moze nawet w Skierniewicach? Ale to na razie tylko futurologia... Wracajac do tytulowego pytania - moja odpowiedz jest twierdzaca. Pozdrawiam Kiefer Temat: Forumowy konkurs kolejowy ;-) Koszmar w pociągach - "jak zwierzęta" W temacie "skróconych" składów PKP wiadomosci.onet.pl/2682,1993587,koszmar_w_pociagach_-_jak_zwierzeta,wydarzenie_lokalne.html Tłok, ścisk, ciżba - czyli koszmar porannej podróży z Łodzi do Warszawy. Dla PKP wakacje zaczęły się już kilka dni temu i zaczęło się skracanie składów. Więcej informacji ze stolicy na tvnwaszawa.pl Poranny przejazd z Żyrardowa do Warszawy to nie lada wyczyn. Żeby w ogóle wejść do pociągu, trzeba wykazać się sporymi umiejętnościami. Podróżni narzekają i nie ma się czemu dziwić. - Jak kwaszona kapusta, jak zwierzęta - skarży się jeden z pasażerów. Na wieść, że pociągi są skrócone, podróżującym zrzedły miny. - Obcięty wagon?! Co to bydlęta wożą czy ludzi? - pyta zbulwersowana pasażerka. - Proszę pani, dla bydląt są wyznaczone normy, a dla zwykłego człowieka norm takich nie ma, wiec można wszystko - spokojnie tłumaczy inny podróżujący. Zdenerwowanie pasażerów jest zazwyczaj tak ogromne, że konduktorzy nie mają odwagi wyjść im naprzeciw. Tuż przed stacją Żyrardów, konduktor znika i nie pokazuje się w całej drodze do Warszawy. Ale w takim wypadku nawet jazda na gapę nic nie daje. Według PKP w wakacje nie ma sensu jeździć normalnymi taborami, bo przecież prawie nikt pociągami nie jeździ. - Skracamy pociągi dlatego, że jest zdecydowanie mniejszy ruch w wakacje pomiędzy Warszawą a Łodzia - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. - Wynika to z faktu, że łodzianie głównie dojeżdżają do Warszawy do pracy lub na studia. To jest racjonalna gospodarka taborem - tłumaczy. Szkoda tylko, że racjonalna gospodarka ominęła Skierniewice i Żyrardów, bo to właśnie w tych miastach do pociągów jadących do Warszawy wsiada najwięcej pasażerów. Temat: wszystkim fanom Lublinka polecam > Ale takze tam gdzie jest odpowiednia infrastruktura. Nie ma jej, nie > ma pociągów kwalifikowanych. Żaden problem. Zamiast remontować linie do Warszawy przez 20 lat inwestujmy w trasę Skierniewice - Łuków i Nasielsk - Toruń. Potem zlikwidujmy pociągi do stolicy, a pozostałe przenieśmy do Góry Kalwarii i Sierpca i uruchommy do tych miejscowości "wygodne wahadła". Naprawdę > nie każde duże MIASTO leżące z dala od dobrych szklaków kolejowyych > potrzebuje pociągów klasy EX. Znajdź zatem miasto wielkości Łodzi (może być spokojnie mniejsze - np. z zakresu od 500 tys. mieszk.) gdziekolwiek w Europie, które nie ma kolejowych połączeń kwalifikowanych. Bądź łaskaw pominąć Albanię i Cypr. > Zresztą skończmy z opowiadaniem bajek że Łódź nie ma dostępu do > pociągów PKP IC. Ma za pomocą węzła Kutno, W-wa Centralna. Skończmy z opowiadaniem bajek o tym, że w Polsce nie rosną banany. Wystarczy odwiedzić łódzką palmiarnię - i co, nie rosną? Rosną. Ergo: Polska to doskonały kraj do uprawy bananów. > Przez lata Łódź miała wygodne połączenia skomunikowane via węzły > Kutno i Koluszki. Powtarzam - wprowadź sobie takie wygodne wahadła obsługiwane sypiącym się składem EN57 z Warszawy do Grodziska, Małkinii i Radomia (oczywiście pociąg osobowy zatrzymujący sie na każdym zadupiu) i niech stamtąd wyruszają pociągi ekspresowe do Krakowa, Poznania i Gdańska, skoro uważasz, że to dobre i logiczne rozwiązanie. Jak tylko samorząd wojewódzki zabrał się za > zamawianie pociągów wahadła do tych węzłów zaczęłu znikać. Samorząd łódzki bierze bez mrugnięcia okiem sh*t, jaki wciska mu PKP szantażując jednocześnie, że jak nie, to wyśle swoje pieski z Solidarności do blokowania torów. Skutkiem jest to, że szczyt przewozowy w województwie jest miedzy 4.00 a 6.00 i między 12.00 a 14.00, czyli idealnie w porze dojazdów do pracy... pracowników grupy PKP SA. No bo "dojechać trzeba", a marszałek za puste pociągi zapłaci. Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie > Z połączeń Kutono-Łowicz i Łowicz-Skierniewice realizowanych przez > KM korzysta głównie W-wa? Ciekawe, bardzo ciekawe. Kutno Lowicz to chyba czesc polaczenia Kutno Warszawa. Tak korzysta, dowozi sie w ten sposob do Warszawy tania sile robocza. Podobnie z polaczeniem Skierniewice Warszawa. Ile pociagow w ciagu dnia jezdzi na trasie Lowicz - Skierniewice obslugiwanych przez KM? I jeszcze jedno. Kolorowe marszałki i czarny prezydent z częścią > uczestników tego furum za każde niepowodzenie będą winić W-wę. Bez przesady. Natomiast twierdzenie ze mamy za kazdym razem popierac warszawe, nawet wtedy jesli laczy sie to z oczywista strata Lodzi bez zadnych zyskow jest glupota > A prawda jest taka że to nasze władze robią wszystko aby odciąć > komunikacyjnie Łódź. Zamiast iść na radykalną i ścisłą współpracę w > W-wą (wliczając w to likwidację lub ograniczenie roli tego czegoś na > Lublinku) marzy im się jakaś wiocha z lotniskiem. No wlasnie o to mi chodzi. Co nam ma dac likwidacja Lublinka? Same straty. Ja rozumiem, ze jestes z tych co forsuja haslo Lodz troche wiekszym Pruszkowem i ze wszystko co cenne to przeniesc z Lodzi do Warszawy a w zamian za to mamy miec pozadna kolejke dojazdowa i jakas droge, zeby do centrum metropolii mozna bylo dojechac ale wybacz, te teorie i rozwiazania nie maja tutaj zadnego poparcia ze zrozumialych wzgledow. Jedyna szansa na takie poparcie to wieksza liczba politykieorw spoza Lodzi takich jak wojewodzina czy posel Guzik -rostkowska, ale to terz raczej warsiawie nie przejdzie. > A na koniec. Dlaczego te tak zwane łódzkie elity płaczą że miasto > nie ma połączeń międzynarodowych PKP IC skoro takich samych nie mają > równie duże ośrodki jak Kielce, Toruń, Bydgoszcz. Sprawdz sobie w roczniku statystycznym roznice miedzy Kielcami, Toruniem, Bydgoszcza a Lodzia i nie pisz takich chorych dyrdymalow. W tym tez jest problem z rozmawianiem z Warsiawa, nie macie pojecia o wielkosci o potencjale Lodzi skoro przyrownujecie nas do Kielc czy Torunia... Temat: Analiza linii Kolejowej do.... na potwierdzenie inny post: Autor: korek222 Data: 03.03.06, 15:47 + dodaj do ulubionych wątków skasujcie post + odpowiedz cytując + odpowiedz Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna Trasa składa się z : Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km - 0,345-105,194 Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539 Parametry techniczno –eksploatacyjne linii : Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr1 : Km-0,345-0,704 v=60 km/h Km-0,704-7,050 v=70 km/h Km-7,050-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Tor nr 2 : Km-0,345-6,997 v=60 km/h Km-6,997-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa . Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) : Studium wykonalności Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK S.A. Trwają procedury przetargowe : I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew Projektuj i buduj : -Skierniewice – Koluszki -Koluszki – Łódź Widzew -LCS Koluszki Na nadzór i zarządzanie projektem Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku. II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna : Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł . Janusz.Piechocinski@tor.net.pl Temat: Pomysl dla Lodzi. Gość portalu: mch napisał(a): > Natomiast jest szansa na uruchomienie kolejki turystycznej na terenie kompleksu > Scheiblera. Idea reaktywowania bocznicy zrodziła się w głowach > kilku maniaków, m.in. mojej, a kierownictwo i patronat nad sprawą objął Jasam, > który sumiennie wywiązuje się ze swoich zobowiązań i planów (za co wielkie > dzięki dla niego). Na 23 czerwca tego roku, w niedzielę, Kilka wyjaśnien: Pomysł opisany został i złożony ok 10 lat temu w wydziale Promocji Miasta przez R. Bonisławskiego. Nic z tego nie wyniknęło, a przypominanie od czasu do czasu w mediach przez rożnorodne osoby też nic nie dało. Na jesieni Fundacja Księży Młyn planując swoje działania przewidywała uruchomienie takiej atrakcji. Podpowiedziałem na Forum, że na 23.czerwca szykuje sie impreza na Księżym Młynie. Kropka zachęcała nawet do zrealizowania jakiegoś pomysłu przez KFŁ. Nie doszło do żadnych konkretow. A mozna było to zrobić pod szyldem KFŁ. Dla Fundacji Księży Młyn realizuję ten projekt i informuję na forum, co udało mi sie zdziałać. Przejazd wagonu osobowego ciągnionego przez pojazd spalinowy bedzie dopasowany do innych zaplanowanych atrakcji. Natomiast najświeższą wiadomością jest, że na 90% bedzie drezyna motorowa, ktora bedzie wozić chętnych (po ograniczonym terenie - ale np. Przędzalniana - elektrownia przy Milionowej i spowrotem) po wykupieniu symbolicznej cegiełki. Cały program imprezy ukaże sie na forum po 4 czerwca. > a z czasem z wykorzystaniem parowozu. Swoją pomoc oferują Skansem Taboru > Kolejowego Zduńska Wola-Karsznice i Placówka Muzealna Skierniewice w > Organizacji (należąca do Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei). > W Skierniewicach jest parowóz, ale na remont > samego kotła potrzeba około 60.000zł (poszukiwany sponsor! pilne!). Jak na razie nie rozmawiałem z Karsznicami. Z pewnością trzeba będzie zapłacić za przyciagnięcie do Łodzi wagonu osobowego. Ale może będzie wynajęty bez opłat. > Pasjonaci kolejowi, a także pracownicy PKP Zduńska Wola są bardzo > zainteresowani uruchomieniem takiej linii turystycznej. Miłośnicy kolei z PSMK ze Skierniewic przyjadą 23.06 pogadać co mozna wspolnie dokonać w tym zakresie. pozdr. Temat: modernizacja linii warszawa Łódz modernizacja linii warszawa Łódz Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna Trasa składa się z : Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km - 0,345-105,194 Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539 Parametry techniczno –eksploatacyjne linii : Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr1 : Km-0,345-0,704 v=60 km/h Km-0,704-7,050 v=70 km/h Km-7,050-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Tor nr 2 : Km-0,345-6,997 v=60 km/h Km-6,997-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa . Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) : Studium wykonalności Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK S.A. Trwają procedury przetargowe : I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew Projektuj i buduj : -Skierniewice – Koluszki -Koluszki – Łódź Widzew -LCS Koluszki Na nadzór i zarządzanie projektem Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku. II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna : Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł . Janusz.Piechocinski@tor.net.pl Temat: modernizacja linii Warszawa Łódz modernizacja linii Warszawa Łódz Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna Trasa składa się z : Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km - 0,345-105,194 Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539 Parametry techniczno –eksploatacyjne linii : Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr1 : Km-0,345-0,704 v=60 km/h Km-0,704-7,050 v=70 km/h Km-7,050-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Tor nr 2 : Km-0,345-6,997 v=60 km/h Km-6,997-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa . Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) : Studium wykonalności Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK S.A. Trwają procedury przetargowe : I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew Projektuj i buduj : -Skierniewice – Koluszki -Koluszki – Łódź Widzew -LCS Koluszki Na nadzór i zarządzanie projektem Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku. II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna : Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł . Janusz.Piechocinski@tor.net.pl Temat: linia wa-walodz linia wa-walodz Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna Trasa składa się z : Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km - 0,345-105,194 Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539 Parametry techniczno –eksploatacyjne linii : Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr1 : Km-0,345-0,704 v=60 km/h Km-0,704-7,050 v=70 km/h Km-7,050-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Tor nr 2 : Km-0,345-6,997 v=60 km/h Km-6,997-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa . Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) : Studium wykonalności Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK S.A. Trwają procedury przetargowe : I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew Projektuj i buduj : -Skierniewice – Koluszki -Koluszki – Łódź Widzew -LCS Koluszki Na nadzór i zarządzanie projektem Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku. II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna : Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł . Janusz.Piechocinski@tor.net.pl Temat: Pomysl dla Lodzi. Otóż pomysł ten pojawił się już dawniej, ale jakoś wątek o Księżym Młynie umarł śmiercią naturalną. Idea takiego skansenu jest wspaniała, ale to ogrom pracy organizacyjnej i konieczność przypływu fali powodziowej gotówki. Natomiast jest szansa na uruchomienie kolejki turystycznej na terenie kompleksu Scheiblera. Na podforum komunikacyjnym jest o tym stosowny wątek (adres już był tu w poście startowym). Idea reaktywowania bocznicy zrodziła się w głowach kilku maniaków, m.in. mojej, a kierownictwo i patronat nad sprawą objął Jasam, który sumiennie wywiązuje się ze swoich zobowiązań i planów (za co wielkie dzięki dla niego). Na 23 czerwca tego roku, w niedzielę, planowany jest pierwszy przejazd turystyczny na tej kolejce, najprawdopodobniej narazie tylko za pomocą diesla SM30 + kilku starych wagonów, a z czasem z wykorzystaniem parowozu. Swoją pomoc oferują Skansem Taboru Kolejowego Zduńska Wola-Karsznice i Placówka Muzealna Skierniewice w Organizacji (należąca do Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei). W Skierniewicach jest parowóz, ale na remont samego kotła potrzeba około 60.000zł (poszukiwany sponsor! pilne!). Pasjonaci kolejowi, a także pracownicy PKP Zduńska Wola są bardzo zainteresowani uruchomieniem takiej linii turystycznej. Przeszkodą są jednak pieniądze, a dokładniej ich niedobór. O PSMK można dowiedzieć się tutaj: www.psmk.org.pl ******************************************************************************** Michał Chylak KMST przy IT MPK Łódź Sp.z o.o. michal.ch@poczta.gazeta.pl & marel@pai.net.pl www.lodz-miasto.w.pl - serwis miejski LodzCity (otwiera nowe okno; ramki) stacja.lodz.w.interia.pl - po szynach w Łodzi i regionie (ramki) ******************************************************************************** Temat: Dobranoc kolei z Łodzi do Radomia ! Trochę się muszę z Tobą nie zgodzić. To chyba nie takie proste... Koleje Mazowieckie otrzymały praktycznie monopol w realizowaniu przewozów regionalnych na terenie województwa mazowieckiego. A linia Łódź - Radom do Drzewicy należy do województwa łódzkiego. Pociąg uruchamiany przez PKP-PR musiałby chyba otrzymać kategorię pospiesznego. Z drugiej strony KM nie wyjeżdża na razie prawie nigdzie poza województwo mazowieckie dalej niż na kilka, kilkanaście kilometrów (Dęblin, Skierniewice, Łowicz Główny). W kontekście połączenia Łódź - Radom powstanie KM pokomplikowało tylko rzeczywistość. Gdyby ruszyły szynobusy (ale raczej chodzi tu o motorowe zespoły trakcyjne takie, jakie stacjonują w Kołobrzegu) Dęblin - Tomaszów Maz., to Łódź, przy zapewnieniu dobrze skomunikowanych w Tomaszowie pociągów z Łodzi zyskałaby ciekawe połączenie nie tylko z Radomiem i miejscowościami leżącymi na linii do Radomia, ale także np.: z Warką, Skarżyskiem-Kamienną, Dęblinem, Lublinem, Łukowem... Rozwiązanie takie wcale nie byłoby głupie. A chyba nie gorsze od wprowadzenia pociągów pospiesznych Łódź - Radom, albo idiotyzmów w stylu: do Drzewicy osobowy, dalej jako pospieszny, tak jak to jest w przypadku kilku pociągów PKP-PR ruszających z Warszawy (np.: Warszawa - Konin, do Łowicza Gł. jako pospieszny, dalej jako osobowy przyspieszony). Oczywiście co innego gdyby pomyślano o wprowadzeniu pociągów osobowych międzyregionalnych takich, jak kiedyś jeździły. Przykładowo - pociąg osobowy (przyspieszony lub też nie) do np.: Chełma czy Lublina. Ewentualnie pociągów pospiesznych Łódź - Radom - Lublin/Chełm/Zamość/Terespol (przez Dęblin, Łuków, Białą Podlaską). Ale do ewentualnego wskrzeszenia linii do Radomia długa droga. Nie wiadomo czy transakcja dojdzie do skutku, a nawet jak dojdzie, to może spotkać na swojej drodze UTK, który od grudnia czyni jakieś niezrozumiałe dla przeciętnego człowieka problemy władzom Zachodniopomorskiego ZPR, chcącego uruchomić 7 motorowych zespołów trakcyjnych z Kołobrzegu. Temat: Pociągiem do Warszawy przez Włoszczowę !!! Gość portalu: karoten napisał(a): > A ja mam poważne wątpliwości. Oto dlaczego: > 1. aby dojechać w 2 godziny, kolej musiałaby puścić do Kielc lokomotywy > rozwijające prędkość 160km/h (ich numerków niestety nie pamiętam) a tych ma mał > o PESA właśnie montuje 1 ezt dla Przewozów Regionalnych z Vmax=160km/h > 2. linia obsługiwałaby wyłącznie kielczan (+ewentualnie południe > świętokrzyskiego i Włoszczowę:), więc pasażerów byłoby niewielu Gdyby było wygodne połączenie o sensownej porze chętni się znajdą. > 3. tym bardziej, że wielu może przerazić cena, bo jeździłyby po tej trasie > raczej wyłącznie ekspresy A kto powiedział, że ekpresy ? Może być pośpieszny pociąg (bilet będzie droższy nieznacznie niż przez Skarżysko) albo TLK (+tania miejscówka za 3zł). Z resztą wcale tej relacji nie musi obsługiwać PKP - prywatni przewoźnicy są. > 4. reszta przesiadłaby się na pks-y albo busy właśnie, gdy z Radomia do Grójca > będzie się jechać ekspresówką Jeśli będzie dobra oferta nikt nie będzie stał w korku tylko pojedzie do centrum koleją. Na ekspresówkę trzeba będzie poczekać... > > Ogólnie Kielce są IMHO zbyt małe, aby jeździły do nas z Warszawy ekspresy z > pominięciem Radomia i Skarżyska. Mimo największego nawet zaplecza Włoszczowy. Tak, ale na czas remontu musi być alternatywa. Z resztą pociągi pospieszne z Krakowa do Warszawy mogą jechać na ten czas przez Kielce - Włosczowę... 5 godzin jazdy z Kielc to nie to samo co 4 ze Skarżyska czy 2.5 z Radomia... Łódź to właśnie przerabiała i będzie przerabiać podczas kolejnych remontów linii Łódź - Koluszki - Skierniewice - Warszawa... A gdyby nie zapuścili linii Łódź - Łowicz to śmigaliby na czas remontu poniżej 2 godzin przez Łowicz - Sochaczew czy Łowicz - Skierniewice... Ale my też musimy się obudziś w ręką w nocniku... Ale za to wizjami lotniska... Temat: Marszałek województwa a bryndza z pietruszką... > Nie dodałeś że mazowieckie kupiło wagony push-pull tylko zapomniało > dokupić lokomotywy. Nie zapomniało. W toku jest przetarg na dzierżawę lokomotyw do czasu dostarczenia pojazdów fabrycznie nowych. Jeśli zaś ja czegoś nie dodałem, to podkreślenia, że powszechnie stosowana na zachodzie technologia push&pull jest dla PKP czarną magią i gdyby nie Koleje Mazowieckie, to pewnie jeszcze długo by na polskich torach nie zawitała. O jej zaletach chyba nie muszę wspominać. > W łódzkim nie potrzeba było reaktywować przewozów na wielu liniach > tak jak w mazowieckim bo na tych nielicznych liniach w łódzkim > przewozów nie zawieszano W łódzkiem po prostu nie ma linii o tak niskim znaczeniu w strukturze województwa jak np. Radom - Tomaszów, że o Nasielsk - Płock nie wspomnę. Z resztą trudno linię na której jeździ jeden czy dwa puste pociągi dziennie w karykaturalnych relacjach nazwać linią funkcjonującą. Co najwyżej jest to linia wegetująca. Linie funkcjonujące to są w naszym województwie zasadniczo trzy i pół: - Łódź - Sieradz (na krawędzi zapaści technicznej) - Łódź - Skierniewice (od 2 lat nękana nieustającymi remontami, które znacznie przetrzebiły liczbę pasażerów) - Łowicz - Kutno - Konin - peryferyjna dla województwa linia z ruchem regionalnym podporządkowanym trasowaniu pociągów wg widzimisię PKP IC - Koluszki - Częstochowa - szkoda, że relacja znikąd donikąd. O reszcie nawet nie warto wspominać. poza > zdewastowanym odcinkiem Zgierz-Łowicz któremu reaktywacja nie grozi > bo nikt nie będzie tam jeździł ani nowoczesnym ani starym pociągiem > 30 km/h) Tu akurat się mylisz, bo linia ma być remontowana za marszałkowskie i unijne pieniądze, co oczywiście liczy się marszałkowi na plus nie zmieniając jednak zasadniczej istoty sprawy. Temat: Superpociąg Łódź-Sieradz-Kalisz Superpociąg Łódź-Sieradz-Kalisz Superpociąg przyjedzie do Łodzi Piotr Wasiak 28-05-2006, ostatnia aktualizacja 28-05-2006 19:05 W poniedziałek łodzianie będą mogli zobaczyć najnowocześniejszy pociąg w Polsce. Pojazd w pierwszą trasę po łódzkich torach wyruszy z Dworca Fabrycznego Jedyny taki pociąg w kraju zbudowała dla nas bydgoska Pesa. Urząd Marszałkowski zapłacił za niego ponad 12 mln zł. Może on poruszać się z prędkością 160 km/h i zabrać 350 pasażerów. Podróż przebiega pod czujnym okiem kamer. W przypadku zauważenia napadu lub bójki konduktor będzie mógł natychmiast interweniować. Pojazd przystosowany jest również dla osób niepełnosprawnych. Ma miejsca na wózki inwalidzkie i specjalnie przystosowane toalety. Choć zbudowała go bydgoska firma, ma on w sobie również łódzkie części. Tutejsza firma Taps wyprodukowała dla niego 160 wandaloodpornych siedzeń. Dzisiaj pociąg wyjedzie w pierwszą trasę po łódzkich torach. - Będzie to uroczysta podróż. A w pierwszą regularną trasę wyruszy już w tym tygodniu - wyjaśnia Andrzej Dzierbicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu Marszałkowskiego. Na początku pociąg będzie kursował po całym naszym województwie. - Chcemy pokazać go łodzianom. Pojedzie najbardziej uczęszczanymi trasami, m.in. do Kutna, Sieradza i Skierniewic. Później wyznaczymy mu jedną trasę. Najprawdopodobniej będzie to Łódź - Skierniewice lub Łódź - Sieradz - mówi Dzierbicki. 11 podobnych pociągów zamówiły PKP Przewozy Regionalne. Tabor ten ma kursować pomiędzy Łodzią i Warszawą. Pierwszy z nich wyjedzie z fabryki w kwietniu, a ostatni w grudniu przyszłego roku. żródło: serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3377769.html Chyba należałoby go przedłużyć do Kalisza? Na urząd marszałkowski w Poznaniu nie ma co liczyć, już bardziej na współpracę urzędu miasta Kalisza z urzędem marszałkowskim w Łodzi. Temat: Od dziś pociągi kursują według nowego rozkładu weź mi wytłumacz w jaki sposób PKP ma zarobić na osobach jadących z Radomia do Lublina, skoro w Lublinie z pociągu Łódź - Radom - Lublin wysiada 30 osób. Nie ma fizycznej możliwości żeby wpływy z biletów pokryły koszt uruchomienia tego pociągu. Kasując połączenie PKP raz że oszczędza na prądzie i pracy obsługi pociągu a dwa że może te 2 wagony wysłać na trasy gdzie pociągi są bardziej potrzebne np. Wrocław - Kraków czy coś. Być może kiedyś połączenie Lublin - Łódź było ekonomicznie uzasadnione, ale mamy rok 2008 a nie 1998. Przez 10 lat przybyło zarówno samochodów osobowych jak i połączeń drogowych między Lublinem a Łodzią. Mam doskonałe pojęcie na temat szacowania kosztów - nie ma możliwości żeby wpływy z biletów od 30 osób ( optymistycznie załóżmy że wszyscy płacili 100%) pokryły koszty jakiegokolwiek pociągu, a tym bardziej składającego się z lokomotywy elektrycznej i 2 wagonów bo tak było w tym przypadku. czytałem na forum wrocławskim i kolejowej grupie dyskusyjnej że w godzinach szczytu pociągi z Wrocławia do Oleśnicy są zapchane i cięzko znaleźć w nich miejsce siedzące. Dlatego właśnie lepiej zwiększyć ilość pociągów z Wrocławia do Oleśnicy kosztem linii takich jak Lublin - Łódź, Lublin - Chełm czy Lublin - Kraśnik, gdzie pociągiem średnio jedzie 30 osób, w tym 40% to kolejarze albo ich rodziny które mają 99% zniżkę. Wielu tzw. miłośników kolei lansuje tezę jakoby pociągi pasażerskie były niezbędne do prawidłowego rozwoju miasta. Tymczasem Bełchatów albo Jastrzębie-Zdrój doskonale się rozwijają mimo braku pociągów pasażerskich stąd wnioskuję, że nie są konieczne pociągi pasażerskie również w innych miastach regionu łódzkiego takich jak Piotrków, Tomaszów, Sieradz, Kutno, Skierniewice itp. itd. Podobnie bez pociągów przeżyje np. taki Cieszyn, który jest miastem kilkakrotnie mniejszym niż Jastrzębie-Zdrój. Obecnie wygląda tak że mieszkańcy Bełchatowa płacą podatki na pociągi jeżdżące z Łodzi do Sieradza, a mieszkańcy Sieradza nie płacą podatków na busy jeżdżące z Łodzi do Bełchatowa. Ja chcę tylko wyrównać szanse - niech każdy płaci za siebie. Niech Sieradzanie płacą za busy Sieradz - Łódź a Bełchatowianie za busy Bełchatów - Łódź. Sprawa prosta. Temat: Poniedzialek 14.30 pod Urzedem marszalkowskim Gość portalu: zg napisał(a): > Czloweku ja tu pisze o lubuskiem a ty wylazisz z prehistoria!!! czyli ZG nadal prehistoria zyje, coz za prehistoryczne miasto czerwonych mamutow, co nawet jak sie do PiSiorow zapisza to nadal skomuszale mozgi maja. > Dobrze wiesz ile ost. poszlo na GW. I bardzo dobrze, przeciez zgodziliscie sie w Paradyzu, by Gorzow stolica zostal. Zreszta GW naleza sie inwestycje jak psu kosc, za zaniedbania lat 1950 - 1975 r. > A jesli chodzi o twoje pytanko to dobrze wiesz jakie byly realia za komuny. > Obwinianie zielonogorzan za to iz miasto rozroslo sie 6 ktotnie jest > dwulicowe!! Tak? Doprawdy? To dlaczego zalezy wam na zachowaniu komuszego status quo, ze inwestycje maja byc w pierwszym rzedzie dla ZG a reszta wojewodztwa ma byc na koncu?! > Ktos podiol decyzje iz ZG ma byc stolica i wiadomo co sie dzilo. > Wszystko szlo na ZG. > Nasza wina ze komuchy tak zadecydowaly a szczegolnie moja mimo iz o ZG jescze > nie mieszkalem. A nie pomysles, ze skoro przez przeszlo pol wieku, jak sam przyznales wszystko szlo na ZG, to czas by teraz wiecej pieniedzy szlo na pozostale miasta wojewodztwa? > Plock,Opole,Kielce,Radom,Skierniewice, Koszalin to tez byly decyzje > polityczne!!!! Nieprawda! Plock to stolica Mazowsza, Kielce to bylo wazne miasto jeszcze w Kongresowce (po co tam Marszalek sie wyprawial?), Koszalin byl wiekszym miastem niz Gruenberg, nie mowiac juz o Opolu - stolicy Gornego Slaska! Ale racja ZG to takie Skierniewice zachodu, tyle ze tam az tyle sie nie nachapali i dzis to zwykle powiatowe miasto, gdzie ludzie nadal furmanka na dworzec PKP zajezdzaja. > wiele innych miast powinno zostac stolicami woj. a nie zostaly. I wiele miast, ktore byly stolicami na wyrost wrocily do swej powiatowej ligi, tylko ZG ciagle sni o potedze jak za komuny - stadion za pieniadze, ktore moglby pojc na inne wartosciowe projekty spoza ZG... > Ps. Zastal dalej istnieje. No i co z tego, ze na masie upadlosciowej cos tam wyroslo? Ilu ludzi z dawnej zalogi zatrudnia? > Lumel przyjmuje nowych pracownikow (wiem z pewniego > zrodla bo koles dostal robote w swoim zawodzie po elektrotechnice, potrzebuja > ludzi na gwalt nawet technikow) No i dobrze, zatem komuchy tez potrafia jakis biznes z krawedzi upadku podzwignac. Ale Lumelowi wciaz daleko do gieldowego Relpolu. > inne tez sobie radza. jepp, to dobrze, zatem po co wam te pienadze z UE na miejski stadion, skoro ZG to taka potega? Nie slyszalem by ktores prawdziwe miasto wojewodzkie chcialo za unijne pieniadze przebuowywac sobie stadion, ktory sluzy tylko mieszkancom ZG i podzielonogorskich wsi. Temat: [DŁ] Powrót lux-torpedy > Ale musimy tu oddzielić swie ważne rzeczy. Jedna rzecz to modernizacjia linii > Łódź Fabryczna - Koluszki - Skierniewice - Warszawa. Modernizacja tej linii > do prędkości 160 km/h jest konieczna, niezależnie od tego, czy będzie > istniała szybka kolej, czy nie. Tego planu nie możemy zmieniać Zgadza sie. Przynajmnie do Dw. Ł-Widzew. > Dlatego musimy zaproponować budowę takiego dworca, który umożliwi > rozubudowanie go później o podziemną część. Tzn. należy ten dworzec na > planach odpowiednio > umieścić, tak żeby nieco obok można było wybudować pod ziemią dworzec > przelotowy. Linia podziemna będzie i tak miałą mniej torów, niż będzie na > naziemnej jego części, więc niewarto budować całego dworca pod ziemią. Dzięki > dwupoziomowemu dworcowi mielibyśmy możliwość stworzenia w przyszłości np. > sieci tramwajów dwusystemowych (dalsza przyszłość), gdyż mogłyby się na > poziomie terenu łączyć z resztą kolei. Pod ziemią byłby dworzec dla > przelotowych linii, np. dalej do Wrocławia, Poznania i Berlina, Szczecina > oraz dla kolei miejskiej. Zgadza się. Na południe od obecnego dworca należało by wpuścić co najmniej dwutorową linię pod ziemię. Wylot tej linii musiałby zostać zlokalizowany tak, aby pociągi mogły zatrzymać się na Dw. Kaliskim (znaczna redukcja kosztów- nie budujemy dworca pod ziemią). Fabryczny pozostałby dla pociągów Łódź-W-wa (Skierniewice, Koluszki) i ew. dla tramwaju dwusystemowego. > Kogo przekonywać? Sądzę, że warto zainteresować problemem premiera Belkę (z > Łodzi), oraz ministra infrastruktury (też z Łodzi). I władze miasta, które wykazują jak na razie brak zainteresowania koleją. I prasę (z tym może być gorzej- DŁ łyknął bzdury serwowane przez PKP, a co gorsze, ten ewidentny antyłódzki sabotaż przyjął z entuzjazmem, a GW zignorowała nawet prośbę o zdublowanie tego wątku na forum ogólnym). pozdrawiam Temat: Prezes Jarosław Kaczyński: premier Marcinkiewic... Moherkiewicz musi odejsc a tu dowod Ponizej tekst z rzeczpospolitej ktory mowi o tym, ze Polska straci 600mln PLN dotacji do infrastruktury kolejowej tylko dlatego ze premier zle rzadzi, zamiast zrobic pozadek z ministrami, rozdzielic kompetencje i zadania ten czlowiek jezdzi i sie lansuje. Zenada. Miernotkiewicz to najgorszy premier III RP "FUNDUSZE UE Trzy ministerstwa debatują Możemy stracić unijną dotację Największa inwestycja kolejowa, finansowana z funduszy strukturalnych, jest zagrożona. Nikt nie chce dać polskiego wkładu. Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź ma kosztować 914 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z unijnego programu operacyjnego Transport. Komisja Europejska przyznała 680 mln zł - 40 proc. funduszy zarezerwowanych w tym programie dla kolei. Inwestycja nie ruszyła. Dalsze jej opóźnienie grozi utratą części unijnych funduszy przeznaczonych dla polskich kolei. - Przekazanie środków unijnych na realizację zadania nastąpi po podpisaniu umowy o dofinansowaniu między PKP Polskie Linie Kolejowe i rządową instytucją zarządzającą programem Transport - twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Linii. Spółka przesłała komplet dokumentów niezbędnych do podpisania umowy do Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Od stycznia zarządzanie programem Transport przejęło jednak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale tylko teoretycznie, w praktyce bowiem nie wiadomo, który resort ma obsługiwać płatności w tym programie. W efekcie do tej pory umowa nie została podpisana i nie ma decyzji o zapewnieniu krajowego współfinansowania modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź. Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły pierwsze przetargi na wykonanie prac projektowych i budowlanych. - Jesteśmy gotowi do podpisania umów z wykonawcami pierwszego odcinka Skierniewice - Koluszki - deklaruje Krzysztof Łańcucki. Trzy ministerstwa: Rozwoju Regionalnego, Transportu i Budownictwa oraz Finansów, debatują od kilku miesięcy, skąd wziąć brakujące 235 mln zł. MRR proponuje sięgnięcie do rezerwy celowej budżetu, po promesę resortu finansów bądź kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jeśli ministerstwa nie dojdą do porozumienia, to PLK będzie musiała anulować przetargi i stracimy część funduszy strukturalnych przeznaczonych na koleje. Magdalena Kozmana RZECZPOSPOLITA" Temat: dla forumowych "kolejarzy" Się czepiam ponownie... Zagrożona modernizacja linii Warszawa-Łódź. Największa inwestycja kolejowa, finansowana z funduszy strukturalnych, jest zagrożona. Nikt nie chce dać polskiego wkładu. Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź ma kosztować 914 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z unijnego programu operacyjnego Transport. Komisja Europejska przyznała 680 mln zł – 40 proc. funduszy zarezerwowanych w tym programie dla kolei. Inwestycja nie ruszyła. Dalsze jej opóźnienie grozi utratą części unijnych funduszy przeznaczonych dla polskich kolei. – Przekazanie środków unijnych na realizację zadania nastąpi po podpisaniu umowy o dofinansowaniu między PKP Polskie Linie Kolejowe i rządową instytucją zarządzającą programem Transport – twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Linii. Spółka przesłała komplet dokumentów niezbędnych do podpisania umowy do Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Od stycznia zarządzanie programem Transport przejęło jednak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale tylko teoretycznie, w praktyce bowiem nie wiadomo, który resort ma obsługiwać płatności w tym programie. W efekcie do tej pory umowa nie została podpisana i nie ma decyzji o zapewnieniu krajowego współfinansowania modernizacji linii kolejowej Warszawa – Łódź. Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły pierwsze przetargi na wykonanie prac projektowych i budowlanych. – Jesteśmy gotowi do podpisania umów z wykonawcami pierwszego odcinka Skierniewice – Koluszki – deklaruje Krzysztof Łańcucki. Trzy ministerstwa: Rozwoju Regionalnego, Transportu i Budownictwa oraz Finansów, debatują od kilku miesięcy, skąd wziąć brakujące 235 mln zł. MRR proponuje sięgnięcie do rezerwy celowej budżetu, po promesę resortu finansów bądź kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jeśli ministerstwa nie dojdą do porozumienia, to PLK będzie musiała anulować przetargi i stracimy część funduszy strukturalnych przeznaczonych na koleje. 70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?u=2Ptjyb7H;b=kolej;r=2;p=8642.1;f=DOC;o=;v=VIEW Nie ma kasy na wkład własny na modernizację priorytetowych linii, a nam będą bajki opowiadać o budowie trasy do Zwardonia. Ble, ble, ble... Temat: Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa www.mi.gov.pl/moduly/aktualnosci_sg/informacja.php?id_informacji=1873&opcja=pokaz "Kolejne posiedzenie Komitetu Sterującego Sektorowego Programu Operacyjnego Transport rozpatrzyło 27 projektów w ramach trzech priorytetów SPOT. Komitet Sterujący zaopiniował pozytywnie 19 wniosków na łączną kwotę 1 198 454 354,58 PLN, z czego dofinansowanie z EFRR stanowi kwotę 680 452 331,89 PLN. W ramach Działania 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach Komitet Sterujący zaopiniował pozytywnie 3 wnioski złożone przez PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. : „Zakup nowego, kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi relacji Warszawa- Łódź- Warszawa” , „Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57”, „ Modernizacja osobowych wagonów z miejscami do siedzenia UIC-Y typów: 111A, 112A i YB”. Dobra wiadomość. Mam nadzieję, że myśli się o zakupie pociągów z wychylnym pudłem dzięki czemu po modernizacji będzie pociągi będą jeździły na całej trasie do Wawy 160 km/h (zwykłe składy odcinek Łódź-Skierniewice będą mogły pokonywać z prędkością 140 km). Warto by było pokusić się jeszcze o kasę z "Działania 2.2. Usprawnienie przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu". Z tego będzie remontowana al. Włókniarzy ale remont przydałby się jeszcze Paderewskiego, Broniewskiego i Śmigłego Rydza. Chociaż nie wiem czy Łódź byłaby w stanie wygospodarować kasę na własny wkad w te projekty. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||