Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opinie-fall.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Skierniewice





    Temat: remont lini Łódź-Warszawa II etap - Objazdy
    Część pociągów pojedzie remontowaną trasą (ruch wahadłowy). Część
    pojedzie trasą Łódź-Skierniewice-Łowicz-Warszawa; część pojedzie zaś
    do Warszawy linią łowicką, która do tego czasu ma zostać
    wyremontowana z budżetu województwa.
    W samej Łodzi niektóre pociągi będą kończyć bieg na stacji Widzew.
    Niektóre pojadą z Widzewa na dworzec kaliski, a czas przejazdu
    koleją obwodową ma zostać ograniczony do 12 min. Wreszcie pociągi z
    Warszawy do Ostrowa i Wrocławia pojadą linią kaliską.
    Nie przewiduje się reaktywacji stacji Łódź Chojny.

    Takie informacje przekazał dyrektor z centrali PKP podczas
    konferencji na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ w paździeriku
    ubiegłego roku.




    Temat: jak dojechać na Tomcia Palucha w Ursusie?
    Przystanku autobusowego o tej nazwie zaiste nie uświadczysz, ale w bezpośrednie
    sąsiedztwo ulicy Tomcia Palucha dojedziesz wysiadając na przystanku o nazwie
    "Szancera". Czym tam dojedziesz? Autobusami:
    129; 187; 191; 207; 401; 517
    przy czym z centrum najlepiej dojechać autobusem linii 517.
    Kuknij jeszcze na mapę googla, gdzie zaznaczyłem mniej więcej przystanek
    "Szancera" i ulicę Tomcia Palucha:

    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Jana+Marcina+Szancera&daddr=52.194537,20.899923&hl=pl&geocode=FXZvHAMd9OQ-AQ%3B&mra=mi&mrsp=1,0&sz=16&sll=52.194784,20.901811&sspn=0.006419,0.019312&ie=UTF8&ll=52.193864,20.902348&spn=0.006419,0.019312&z=16

    Wszystko zależy oczywiście od tego, której części Tomcia Palucha dotyczy Twoje
    pytanie, ale tego w poście nie precyzowałeś. Mam nadzieję, że pomogłem.

    Twoja uwaga odnośnie PKP (PKS troszkę nietrafiona) jest też słuszna. Z centrum
    dojedziesz np. z dworca Warszawa Śródmieście do dworca Warszawa Ursus pociągami
    na Grodzisk, Skierniewice a ze stacji najszybciej uderzyć z tzw. buta - będzie
    to z 10 - 12 "iścia" Powodzenia!





    Temat: Entuzjaści walczą o lepsze połączenia kolejowe
    Gdzie jest premier, marszalek, minister, dyrektor PKP ludzie
    pelniacy sluzalcza role wobec spoleczenstwa o czym jak widac
    zapomnieli zajci swoimi sprawami.
    Co to za wladza gdzie obywatel musi wymuszac ich dzialania i
    dociekac swoich praw.
    Mieszkaniec tego cudacznego kraju o wszystko musi walczyc, o dostep
    do lekarza, o miejsce w przedszkolu, o kredyt na mieszkanie, o
    dojazd do pracy, o wlasciwe traktowanie w urzedzie, zatem o wszystko.
    Kraj ludzi walczacych z wszech obecna cyniczna biurokracja.
    A moze byc tak ladnie i prosto jak w kampani przed wyborczej.
    Ograniczajac wydatki na sluzbowe samochody w administracji i
    samorzadach moznaby za ta kase uruchomic wiele pociagow czy
    autobusow dla szaraczkow i pospolstwa jak to okreslani jestesmy w
    gwarze urzedniczej.
    By rozladowac korki na stolecznych ulicach i drogach aglomeracji
    nalezy mieszkancom zaoferowac przejzysta alternatywe komunikacji
    zbiorowej, sprzegnietego systemu.
    Jak widac to przerasta poziom i wyobraznie obecnej wladzy i
    urzedasow.
    Az sie prosi zwiekszyc czestotliwosc pociagow w szczycie
    komunikacyjnym tak by mieszkancy nie podrozowali jak bydlo bo dla
    zwierzat przepisy UE sa rygorystyczne a dla ludzi?.
    Tak by praca nie byla miejscem regeneracji sil po egzotycznym
    dojezdzie.
    W obszarze aglomeracji warszawskiej w granicach Grodzisk, Piaseczno,
    Blonie, Legionowo, Wolomin, Sulejowek, Otwock pociagi winy kursowac
    co 10 - 15 min a z poza obszaru z czestotliwoscia zalezna od potoku
    dojezdzajacych, np co 20 - 30 minut Zyrardow, Sochaczew, Minsk,
    Modlin, Tluszcz a co 40 - 60 min Warka, G Kalwaria, Pilawa, Deblin,
    Siedlce, Malkinia, Nasielsk, Lowicz, Skierniewice,




    Temat: Przewozy Regionalne ogłoszą upadłość?
    Łódzkie złóodzieje
    > nie płacą na ruch pociągów Kutno-W-wa, Łowicz-W-wa i Skierniewice-W-
    > wa choć się do tego zobowiązały.

    1. Pokaż mi to zobowiązanie, łgarzu
    2. A ile jest tych połączeń Kutno - Warszawa? Czyżby jeden pociąg z Płocka
    (przypominam przy okazji, że mazowiecki marszałek nie zapłacił nigdy ani grosza
    za kursowanie pociągów Płock - Kutno/Łódź uruchamianych przez PKP, co z resztą
    stało się głównym powodem ich likwidacji)



    Temat: Nowy Dworzec Fabryczny
    > Wydaje sie ze te 6 torow w zupelnosci wystarczy

    Raczysz sobie żartować. Ten dworzec OBECNIE, przy ZEROWYM ruchu regionalnym ma 6
    torów. Po wybudowaniu linii średnicowych dworzec fabryczny miałby przyjąć CAŁY
    ruch dalekobieżny przez Łódź (czyli minimum Warszawa - Poznań co godzinę, Wawa -
    Wrocław co godzinę, Kraków - Poznań co godzinę, Gdynia - Katowice co godzinę +
    pociągi międzynarodowe, i dalekobieżne, i do tego ruch regionalny i
    aglomeracyjny (czyli nawet co 10 minut na każdym ramieniu w kierunkach Sieradz,
    Kutno, Łowicz, Skierniewice, Tomaszów, Piotrków. Tego się w żaden sposób nie
    upchnie na 6 torach. Z resztą "wzruszająca jest konsekwencja" PKP i miasta -
    zażyczyli sobie czterotorowy tunel średnicowy (a więc przepustowość rzędu 40
    składów na godzinę w jednym kierunku) a wszystko udupią dworcem o przepustowości
    rzędu może około 20 składów na godzinę i to przy dobrym układzie torowym i
    sprawnym wsiadaniu (nie ma mowy o jakimkolwiek opóźnieniu).



    Temat: PPKS w Skierniewicach-Placówka Terenowa w Łowiczu
    PPKS w Skierniewicach-Placówka Terenowa w Łowiczu
    PPKS w Skierniewicach-Placówka Terenowa w Łowiczu:
    www.pks.skierniewice.pl

    PKP S.A.:
    www.pkp.pl



    Temat: Konkurencja wjedzie na tory
    Rail Szczakowa uruchomcie cos na linii Lodz Fabryczna-Warszawa przez Koluszki-
    Skierniewice-Zyrardow tutaj jezdzi codziennie kilka tys ludzi !

    W PKP za bilet normalny 3-miesieczny na linii Skierniewice-Warszawa pociag
    pospieszny place 660 zl..



    Temat: Wielka inwestycja kontra stary dworzec. Dyskusj...
    albo drugie skierniewice albo euro metropolia?
    więc wybierajcie, z całym szacunkiem do Skierniewic i jej mini
    dworca, nie chce aby Łódź tak skończyła. A nowoczesny dworzec będzie
    budowany w innej polskiej metropolii, tego chcecie bo budżet PKP nie
    jest z gumy.



    Temat: PKP w Ostrowie umiera!
    PKP w Ostrowie umiera a na trasie Warszawa-Skierniewice-Częstochowa-Lubliniec-
    Opole-Wrocław są poszczane nowe ekspresy.



    Temat: Szczęśliwa wieś prezesa PKP
    Szczęśliwa wieś prezesa PKP
    Z tego co wiem w ramach modernizacji drogi kolejowej Skierniewice
    Warszawa powstanie w 5 miejscowościach kilkanaście nowych wiaduktów i
    tak się robi przy każdej takiej inwestycji.



    Temat: pociągi..
    no tak, chyba PKP nie chce zarabiać pieniędzy! Mogliby podstawić jakiś
    przyśpieszony Skierniewice - Warszawa czy coś takiego. Ciekawe czy ilość ludzi
    dojeżdżających z Łodzi do Warszawy się zmniejszyła?



    Temat: Wieczorny pociąg z Wawy :-)
    Zobaczymy kiedy wreszcie ruszy remont. Żona pracuje w PKP PLK i mówi, że
    powinien ruszyć zgodnie z planem. prędkość Skierniewice-Koluszki nawet dla mnie
    jest nie do zniesienia...
    Pozdr.
    CAr.



    Temat: mity "biednej" łodzi na forum rynku kojejowego
    mity "biednej" łodzi na forum rynku kojejowego
    Wszystkim wierzącym w mit "biednej" i "krzywdzonej" pod względem
    komunikacyjnym Łodzi polecem lekturę komentarzy na forum
    miesięcznika Rynek Kolejowy:
    rynek-kolejowy.pl/13686/W+35+minut+do+%A3odzi.htm
    A obrońcom tak zwanych przewozów regionalnych polecam tekst:
    rynek-kolejowy.pl/pytania/107
    pani M.Wasiak organizowała przed laty PKP PR.
    A na marginesie. Dzisiaj popisały się zarządy PKP IC oraz PKP PLK.
    Pierwszy wyraził zgodę aby prestiżowy TLK W-wa Wschodnia-Łódź
    Fabryczna z godz. 19/20 (opóźniony godzinę od samej Centralnej)
    robił na odcinku Skierniewice-Łódź Fabryczna za osobowy. Zarząd PKP
    IC zamiast wysłać chłopczyków od marszałka na drzewko-no bo mają oni
    zabawkę tak zwany kibel vel iteregio które bez trudu mogło robić za
    osobowy. A zarząd PKP PLK za to że pozwolił aby pociągi
    kwalifikowane ustępowały na odcinku Skierniewice-W-wa-Skierniewice
    tak zwanym kiblom przwozów rgionalnych. IC czekały w kolejce a to
    skrzyżowanie osobówki i tramawaju przyjeżdżało i odjeżdżało do i z W-
    wy z minimalnymi opóżnieniami. Panowie wstyd. W końcu to coś czyli
    przewozy regionalne nie płaci wam za używanie torów, a innej spółce
    z grupy PKP (PKP IC) pzewozy regionalne nie oddają kasy za
    sprzedane bilety. Buta przewozów wychodzi w czasie sytuacji
    awaryjnych (patrz odmowa zabrania pasażerów uszkodzonego IC do
    Wrocławia pociągiem przewozów regionalnych, PKP IC pomimo tego
    dzisiaj zgodziło się na przejazd pasażerów przewozów regionalnych
    TLK na trasie Wrocław-Poznań bez żadnych dodatkowych opłat).




    Temat: Modernizacja dworców, budowa szybkiej kolei
    > Tunel nie jest chyba zbt szczęśliwym pomysłem, to coś jak budowanie metra. A
    > przecież wiele razy można było usłyszeć, że z powodu gęstej i dośc starej
    > łódzkiej zabudowy, byłoby to niebezpieczne dla budynków.

    Tunel MUSI powstać jeśli myślimy o kompleksowym, skutecznym włączeniu Łodzi do
    sieci kolejowej. Taki tunel służyłby nie tylko pociągom lokalnym, ale przede
    wszystkim właśnie połączeniom typu Inter City i Euro City.

    > Kolej dużych prędkości mogłaby pojechać po już zaakceptowanej do modernizacji
    > linni Łódź Fabryczna - Skierniewice - Warszawa.

    Nie mieszajmy tych dwu linii :) Linia przes Skierniewice posłuży sprawnej
    komunikacji aglomeracji łódzkiej i warszawskiej. Nowa linia przejmie transport
    międzyregionalny i międzynarodowy. Lublinek nigdy nie będzie lotniskiem dla
    którego ekonomicznie uzasadniona jest budowa stacji TGV. Wystarczy łącznica z
    tunelem średnicowym przez dw. Ł. Kaliskia i puszczamy tam coś w rodzaju
    elektrycznego zespołu trakcyjnego, który dojedzie do Piotrkowa, Skierniewic,
    Włocławka...

    > Kolej średnicowa Łódź Kaliska - Łódź Fabryczna, moim zdaniem mogłaby zostac
    > zastąpiona przez efektywny, szybki tramwaj, chociaż tu nie jestem

    Uzupełniona a nie zastąpiona :). Jeśli tak to 100% racji.
    Dopuszczalny jest jeszcze wariant B - bez tunelu średnicowego gdy linia dużych
    prędkości poprowadzona zostanie przez dw. Ł. Kaliska. Nie włączenie Łodzi do
    tej linii w żadnym z powyższych wariantów jest POWAŻNYM CIOSEM W MIASTO I
    REGION i jest zwyczajnie NIEDOPUSZCZALNE!

    Reszta 100% racji.

    Jeżeli chodzi o lobbing na rzecz najkorzystniejszego rozwiązania Łodzi to
    trzeba to zrobić porządnie. Zawiązać trzeba grupę ekspercką złożoną z
    naukowców, architektów, planistów i specjalistów od logistyki. W ramach tej
    samej grupy połączyć siły eurodeputowanych, parlamentarzystów, samorządowców z
    regionu Łodzi i Dolnego Śląska z którym mamy przecież wspólne interesy! Grupę
    uzupełniliby przedstawiciele PKP, PKP - PLK a także organizacji pozarządowych
    zajmujących się problematyką transportu a także lokalne grupy społeczne
    typu "Łódź na Fali"...



    Temat: Łódź Fabryczna - nowy rozkład PKP od 12.12.2004
    Łódź Fabryczna - nowy rozkład PKP od 12.12.2004
    Na stronach niemieckich i czeskich kolei można już znaleźć nowy (choć w
    warunkach polskich zapewne jeszcze nie ostateczny) rozkład jazdy od
    12.12.2004. Oto odjazdy dla Łodzi...

    ŁÓDŹ FABRYCZNA
    4:33 - O - Skierniewice (pn.-pt.)
    4:51 - P - Olsztyn Główny p. Skierniewice, Warszawę, Ciechanów, Działdowo,
    Nidzicę
    5:13 - P - Kraków Płaszów p. Tomaszów Mazowiecki, Kozłów, Miechów (REYMONT)
    5:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.)
    5:47 - O - Skierniewice
    6:05 - P - Warszawa Wschodnia (postój tylko na Widzewie) (pn.-pt.) (TELIMENA)
    6:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    6:40 - P - Bielsko Biała Główna p. Piotrków Trybunalski, Częstochowę,
    Zawiercie, Katowice, Czechowice Dziedzice (SOŁA)
    6:50 - O - Koluszki (pn.-pt.)
    7:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.)
    7:50 - O - Skierniewice
    8:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    9:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.)
    10:10 - O - Skierniewice
    10:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    11:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.)
    11:50 - O - Skierniewice
    12:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    12:40 - O - Skierniewice (pn.-pt.)
    13:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.)
    13:50 - O - Skierniewice
    14:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    14:40 - P - Kraków Główny p. Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Zawiercie,
    Dąbrowę Górniczą Ząbkowice, Jaworzno Szczakową, Trzebinię (SUKIENNICE)
    15:10 - O - Drzewica p. Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, Dębę Opoczyńską
    15:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-pt.)
    15:35 - O - Skierniewice (pn.-pt.)
    16:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    16:35 - O - Skierniewice
    17:10 - O - Skierniewice (pn.-pt.)
    17:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice (pn.-sb.)
    18:10 - O - Skierniewice
    18:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    19:25 - O - Skierniewice (pn.-pt.)
    20:26 - P - Warszawa Wschodnia p. Skierniewice
    21:00 - O - Skierniewice
    22:25 - O - Koluszki

    Pozdrawiam i życzę miłej lektury

    Bartek



    Temat: Znów po trzy godziny w pociągu do Warszawy!
    Zmiany od 1 i 2 marca
    Z mailingu PKP PR:

    Zmiany na trasie Łódź - Warszawa

    2 marca br. na dwa tygodnie zmieni się rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę. Pociągi pospieszne będą się zatrzymywały na stacjach w Koluszkach, Skierniewicach i Żyrardowie. „Łodzianin” jak do tej pory będzie kursował bez zatrzymania. Pozostają również pociągi osobowe, łączące Łódź z mniejszymi miejscowościami na trasie. Trzy pary pociągów pospiesznych Łódź - Warszawa - Łódź i dwie pary osobowych Łódź – Skierniewice – Łódź przestaną kursować. Rozpoczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej.

    Pierwsze modyfikacje rozkładu jazdy zostaną wprowadzone już 1 marca br. Na trasie między Koluszkami a Skierniewicami przestaną kursować pociągi osobowe:

    1. Łódź Fabryczna (5.42) – Skierniewice (7.32)
    2. Łódź Fabryczna (17.27) – Skierniewice (18.57)
    3. Skierniewice (8.15) – Łódź Fabryczna (9.49)
    4. Skierniewice (18.18) – Łódź Fabryczna (19.51)

    W zamian, na wszystkich stacjach i przystankach osobowych między Skierniewicami i Koluszkami od 1 marca br. będą zatrzymywać się pociągi pospieszne:

    1. Warszawa Wschodnia 7.26 – Skierniewice 8.31 – Koluszki 9.26 – Łódź Fabryczna 9.56
    2. Warszawa Wschodnia 12.20 – Skierniewice 13.27 – Koluszki 14.23 – Łódź Fabryczna 14.59
    3. NIEBIESKIE ŹRÓDŁA Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Tomaszów Maz. 19.36 (kursujący od poniedziałku do piątku)
    4. Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Łódź Fabryczna 19.35 (kursujący w soboty i niedziele)
    5. TELIMENA Łódź Fabryczna 6.18 – Koluszki 6.56 – Skierniewice 7.47 – Warszawa Wschodnia 8.59
    6. Łódź Fabryczna 17.18 – Koluszki 17.55 – Skierniewice 18.46 – Warszawa Wschodnia 20.00 (kursujący od poniedziałku do piątku)

    Od czwartku 2 marca br. przestaną kursować następujące pociągi pospieszne:
    1. Warszawa Wschodnia 8.08 – Łódź Fabryczna 10.32
    2. Warszawa Wschodnia 10.08 – Łódź Fabryczna 12.32
    3. SYRENA Warszawa Wschodnia 11.08 – Łódź Fabryczna 13.32
    4. Łódź Fabryczna 9.18 – Warszawa Wschodnia 11.42
    5. Łódź Fabryczna 11.18 – Warszawa Wschodnia 13.42
    6. Łódź Fabryczna 13.18 – Warszawa Wschodnia 15.42

    Rozkład jazdy pociągów łączących Łódź i Warszawę kolejny raz zmieni się 16 marca br. Za wszystkie utrudnienia spowodowane remontem uprzejmie przepraszamy podróżnych.



    Temat: Próbują zatrzymać 'Łodzianina'
    Próbują zatrzymać 'Łodzianina'
    Pociąg Łodzianin przez miasto mknie

    - Pociąg Łodzianin należy traktować jako pociąg specjalny. Jego zadaniem jest zapewnienie szybkiego połączenia pomiędzy Warszawą a Łodzią - twierdzi Beata Czemerajda z zespołu prasowego PKP Intercity SA. To odpowiedź na pytanie pasażerów żądających, by Łodzianin zatrzymywał się na trzech stacjach pomiędzy Łodzią a Warszawą - w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach.

    - Łodzianin to pociąg dla paru ministrów i posłów, którzy muszą zdążyć do Warszawy, a nie dla skierniewiczan - ironizuje Sławomir Gmaj, sekretarz ratusza w Skierniewicach, spytany, co władze miasta zrobiły w tej sprawie.

    Skierniewiczanie są zbulwersowani. Tysiące z nich codziennie dojeżdża do pracy w stolicy. - Niezbędne są przystanki w Żyrardowie, Skierniewicach oraz Koluszkach, bo utrzymywanie pociągu bezpośredniego z Łodzi do stolicy służy tylko i wyłącznie działaniom propagandowym kolei, a nie ludziom dojeżdżającym do pracy - uważa Władysław B. ze Skierniewic. - A na całej trasie problem dotyczy w sumie 18 tysięcy ludzi dziennie - dodaje.

    W ramach realizacji rządowej strategii dla transportu kolejowego, w grudniu ub. roku Spółka PKP Intercity przejęła obsługę połączeń pospiesznych, do tej pory obsługiwanych przez spółkę PKP Przewozy Regionalne. Pasażerów ze Skierniewic, liczących na uwzględnienie ich postulatów, spotkał zimny prysznic. Nie dość, że Łodzianin, jak nie stawał na stacjach pośrednich, tak nie staje, to na dokładkę pociąg Kurpiński, którym wielu wraca z pracy w stolicy do Skierniewic, zaczął odjeżdżać w mocno uszczuplonym składzie.

    - Wczoraj ten pociąg składał się z czterech wagonów, a powinien z jedenastu. Tak nie może być! - alarmuje pan Władysław.

    - Wystąpiły problemy techniczne, w wyniku których zmuszeni byliśmy do zestawienia składów z mniejszej liczby wagonów. Za wynikłe niewygody przepraszamy - wyjaśnia Beata Czemerajda.

    Z koleją nie można się dogadać
    Sławomir Gmaj, sekretarz miasta Skierniewice, twierdzi, że próby rozmów z koleją spełzły na niczym. - W sprawie Łodzianina kolej utrzymuje wersję, że to szybkie połączenie między Łodzią a Warszawą. Będziemy oczywiście nadal naciskać, żeby Łodzianin stawał w Skierniewicach, ale szanse na to są znikome - podkreśla.

    źródło: skierniewice.naszemiasto.pl/wyda ... 43040.html

    PS
    Żałosna dyskusja o pociągu: www.ic.rail.pl/viewtopic.php?f=30&t=5793&start=120



    Temat: Mniej Pociągów do Stolicy
    Mniej Pociągów do Stolicy
    infobus.com.pl Mniej Pociągów do Stolicy

    Na tydzień przed świętami wielkanocnymi PKP ograniczyło liczbę połączeń ze
    stolicą. Powodem jest trwający remont torów. Zmiany w rozkładzie mają
    obowiązywać do 13 kwietnia. Zmiany są niemałe: z Łodzi Fabrycznej zamiast 10
    odjedzie tylko 7 pociągów na dobę. Trudniej też wrócić na noc do domu, bo
    ostatni pociąg przesunięto z godz. 20:42 na 20:33. Podobnie rano zabraknie
    pociągu o godz. 04:18 (najwcześniejszy pospieszny skład do stolicy odjeżdża
    teraz o godz. 05:02). - W ten oto prosty sposób PKP pozbawiła mnie resztek
    złudzeń na sen - mówi Aldona Kryńska, pasażerka. - Niestety, ja pracę zaczynam
    o godz. 7 rano, czyli teraz muszę wstawać o 03:45. A pociąg i tak większość
    trasy pokonuje jako osobowy i w stolicy jest o 06:32 - dodaje. PKP na swojej
    stronie internetowej wyjaśnia, że utrudnienia są koniecznością. Podkreśla też,
    że mimo remontów udało się utrzymać kursowanie pociągu 'Łodzianin'. Ma się on
    nie zatrzymywać między miastami, dzięki czemu podróż ze stołecznego Dworca
    Centralnego (odjazd o godz. 17:15) do Łodzi Fabrycznej zajmie dwie godziny i
    trzy minuty. Ekipy remontowe pracują obecnie na odcinkach: Rogów - Płyćwia i
    Skierniewice - Miedniewice. Cel prac to przystosowanie linii do prędkości 160
    km na godz. Etap I, czyli wymiana torów między Widzewem a Skierniewicami, ma
    się zakończyć w czerwcu 2008r. Wtedy prawdopodobnie czas przejazdu między
    Łodzią a Warszawą będzie krótszy niż dwie godziny (docelowo ma on wynosić 65
    min). Kiedy zakończy się remont linii między Skierniewicami a Warszawą,
    jeszcze nie wiadomo. Powinno to jednak nastąpić nie później niż w 2013r.
    Aktualny rozkład powinien być dostępny na stacjach, pod nr tel. 0 429 436 oraz
    na stronie: pkp.pl.




    Temat: Ciężka dola jadącego do Warszawy
    Ciężka dola jadącego do Warszawy
    Główny problem to totalna ignorancja ze strony PKP. I nie chodzi jedynie o
    postawę sz.p rzecznika, ale o mentalność ludzi związanych z koleją. Na przykład
    15-to minutowe opóźnienie pociągu do Warszawy kierownik pociągu potrafi
    skomentować "tak to już będzie przez parę lat". Nic tylko brać numer
    identyfikacyjny i pisać skargę. A za parę lat to co, opóżnienia znikną. Obawiam
    się, że będzie tak jak obecnie i owe magiczne 65 min będzie jedynie pobożnym
    życzeniem. PKP musi zrozumieć, że opóźnienie pociągu wiąże się z konsekwencjami
    nie tylko dla pasażerów, ale również dla nich. Dlatego też ważne jest pisanie
    masowych skarg nawet na 10-cio minutowe opóźnienia. Wówczas może przejrzą
    pożądnie obowiązujący rozkład i zaplanują go tak, aby nie zakrawało to na
    absurd. No bo jakże inaczej traktować fakt, że pocią osobowy relacji
    Skierniewice- Łódź Fabryczna, odjeżdżający ze Skierniewic o 12:15 pokonuje całą
    trasę w 89 min, podczas, gdy pośpieszny relacji W-wa - Łódź F. odjeżdżający z W-
    wy Zach. o 10:54 pokonuje tą samą trasę (bez zatrzymywania się na przystankach
    osobowych) w 103 min !!! Ja się więc pytam ,który pociąg to pośpieszny ?!
    Jestem przekonany, że przy odrobinie dobrej woli ze strony PKP można by było
    znacząco skrócić czas przejazdu i nie wycofywać Łodzianina. Potrzebna jest
    jednak inicjatywa większej rzeszy ludzi i uporczywe nękanie zarówno PKP jak i
    władz naszego miasta.

    Z innej zaś beczki, jeżeli chodzi o najnowszy cud techniki z bydgoskiej Pesy,
    to jest to kompromitacja PKP. Jak można na 130 kilometrowej trasie wprowadzać
    pociąg/jednostkę bez dzielonych sektorów i z siedzeniami żywcem wziętymi z
    miejskich tramwajów ?! Składem o podobnym standardzie to podróżują dojeżdżający
    do W-wy z Pruszkowa i Rembertowa. Różnicy nie muszę chyba wyjaśniać...

    Uważam więc, że zawiązana inicjatywa "na rzecz nękania PKP" to dobry pomysł.
    Pytanie tylko jak wielu podróżujących się do niej przyłączy? Ja jestem za.
    Jeżeli chodzi o efekty to proszę popatrzeć co działo się z lotniskiem. Owszem
    droga jest żmudna, ale co innego robić przez 2,5 h w pociągu ...

    Pozdrawiam więc wszystkich spędzających cały wolny czas ta torach.



    Temat: 65 minut z Warszawy... do Łodzi
    65 minut z Warszawy... do Łodzi
    Czekamy, kiedy z Radomia do Warszawy bedzie mozna dojechac w 45 minut.

    Wedlug ostatnich planow PKP-PLK powinno to byc mozliwe gdzies kolo 2012 roku
    (roboty torowe na odcinku Warszawa-Radom maja sie rozpoczac w 2008-2009
    roku). Pilnujmy tego!

    =============
    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3293212.html
    Z Warszawy do Łodzi w 65 minut

    ZOBACZ TAKŻE

    • 100 mld zł na drogi, kolej, lotniska i środowisko (18-04-06, 02:00)
    • Powiew nowości na polskich torach (11-04-06, 21:26)
    PKP modernizuje regionalne pociągi (11-04-06, 14:52)

    lez 19-04-2006 , ostatnia aktualizacja 19-04-2006 20:59

    PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała największą do tej pory umowę na
    modernizację torów. Odnowienie 40-kilometrowego odcinka Koluszki -
    Skierniewice będzie kosztować 457 mln zł

    Modernizacja odcinka to część pierwszego etapu przebudowy linii łączącej
    Warszawę i Łódź. W dalszej kolejności przebudowane zostaną odcinki pomiędzy
    Koluszkami a stacją Łódź Widzew, potem linia Skierniewice - Warszawa
    Zachodnia oraz Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Obecnie podróż pociągiem po 130-
    kilometrowej trasie zajmuje ponad dwie godziny. W 2012 roku po remoncie
    podróż skróci się do 65 minut.

    Pierwszy odcinek między Koluszkami a Skierniewicami będzie gotowy w czerwcu
    2008 roku. Jego modernizacją zajmie się Konsorcjum "Trakcja Polska", które
    wymieni tory, przebuduje trzy stacje, m.in. w Skierniewicach, a także
    przebuduje kilkadziesiąt rozjazdów, kilka wiaduktów i mostów. W sumie prace
    pochłoną 457 mln zł, z czego prawie 343 mln zł będą pochodziły ze środków
    unijnych. Przebudowa całego odcinka Skierniewice - Łódź Widzew będzie
    kosztowała ponad 900 mln zł. Dzięki modernizacji pociągi między dwoma
    największymi polskimi miastami będą jeździły z prędkością nawet 140-160 km/h.




    Temat: Dobranoc kolei z Łodzi do Radomia !
    Oczywiście chodzi o kasę. No i lenistwo, bo możnaby opracować system
    rozliczania nakładów i podziału zysków (a w zasadzie strat) pomiędzy dwa
    województwa lub dwóch przewoźników w zależności od ilości kilometrów na terenie
    każdego z nich. Ale się nie chce... Innego wytłumaczenia nie potrafię znaleźć...

    Relację Warszawa - Łowicz Gł. przez Skierniewice podzielono w wyniku powstania
    Kolei Mazowieckich, które nie chciały swoimi pociągami obsługiwać odcinka
    Skierniewice - Łowicz Gł., który w całości leży w województwie łódzkim. To nie
    jest taka tragedia, bo kursują pociągi Łowicz Gł. - Skierniewice uruchamiane
    przez PKP-PR w tej samej liczbie, co przed lutym 2005. A z Warszawy do Łowicza
    Gł. można bezpośrednio dojechać przez Sochaczew. Tak więc aż tak dużo się nie
    zmieniło... Choć ja osobiście nie rozumiem, czemu województwo łódzkie nie chce
    połączyć relacji Kutno - Łowicz Gł. i Łowicz Gł. - Skierniewice w jedną relację
    Kutno - Skierniewice. Chyba to pewna oszczędność na taborze, a ponadto
    atrakcyjniejsza relacja niż przesiadanie się w Łowiczu...

    Na pytanie kto tu tutaj podcina gałąź, na której sam siedzi? Obawiam się, że
    PKP-PR i Urząd Marszałkowski. Kolejom Mazowieckim, może poza tym, że ucierpiało
    kilka udziwnionych niepotrzebnie pociągów, nie można nic innego zarzucić. Od
    ich powstania wzrosła liczba połączeń w relacjach Warszawa Wola/Gdańska -
    Legionowo (4 pary), pojawiły się dodatkowe pociągi w relacjach: Warszawa -
    Mława, Warszawa - Ciechanów, Warszawa - Sochaczew... Wydłużono kilka pociągów z
    Warszawa - Sochaczew do Warszawa - Łowicz Gł... Dołożono pociągów na linii do
    Ostrołęki... Na pewno nie jest tu gorzej (a chyba lepiej, choć to taka moja
    ostrożna ocena jako obserwatora rozkładu, a nie pasażera...).

    Wymowne są też Twoje wyliczenia pokazujące, że Łódzkie jest zdaje się
    województwem, które najmniej zainwestowało i najmniej planuje zainwestować w
    nowy tabor. Jesteśmy też województwem, gdzie koleją ktokolwiek się przejmuje
    tylko na głównych liniach i to też w stopniu zaledwie średnim...

    Pozdrawiam

    Bartek




    Temat: uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa
    uwaga: opóźnienia Łódź-Warszawa
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/218571.html
    Dłużej do Warszawy

    Wtorek, 22 października 2002r.

    Na trasie kolejowej między Rogowem a Płyćwią rozpoczął się remont sieci
    trakcyjnej. Roboty potrwają do 30 października. Dla pasażerów oznacza to
    dłuższą podróż do Warszawy i z powrotem o 5 – 10 minut.

    W tym czasie część pociągów nie będzie w ogóle kursować.

    Odwołano:

    - pociąg pospieszny odjeżdżający o godz. 17.44 z dworca Łódź Fabryczna do
    Warszawy.

    - pociąg osobowy odjeżdżający ze Skierniewic o godz. 16.35 do Łodzi
    Fabrycznej. Na stacjach na tej trasie zatrzymuje się pociąg pospieszny
    wyruszający z Warszawy o godz. 15.15. (Dlatego do Łodzi przyjedzie opóźniony).

    Skrócono trasę następujących składów:

    - pociąg wyruszający o godz. 15.30 z Łodzi Fabrycznej do Skierniewic kończy
    bieg w Koluszkach. Pociąg odjeżdżający o godz. 15.44 z Łodzi Fabrycznej
    zabiera podróżnych na trasie z Koluszek do Skierniewic.

    - pociąg relacji Skierniewice – Łódź (odjazd ze Skierniewic o godz. 17.35)
    kursuje tylko na trasie Łódź – Koluszki.

    Zmieniły się także godziny odjazdów:

    - pociąg pospieszny z Łodzi do Warszawy zamiast o godz. 14.44 odjedzie o
    godz. 14.34.

    - ekspres „Odra” wyruszy z Łodzi Kaliskiej o godz. 19.14 (zamiast o godz.
    19.03).

    - pociąg osobowy ze Skierniewic do Łodzi Fabrycznej zamiast o godz. 14.30
    odjedzie o godz. 14.20.

    - Opóźnione zostały odjazdy trzech pociągów pospiesznych z Łodzi Fabrycznej
    do Warszawy. Zamiast o godz. 9.44, 11.44 i 16.44 wyjadą o godz. 9.54, 12.04 i
    17.14.

    Od 4 listopada roboty będą prowadzone przez całą dobę. Konieczne będą kolejne
    zmiany w rozkładzie jazdy PKP.




    Temat: Kolejarze sparaliżują Radzymińską
    Kolejarze sparaliżują Radzymińską
    1) Do kosztów realizacji projektów nie wlicza się kosztów "społecznych", dlatego
    wybierane są firmy (i procedury) najtańsze budżetowo, ale niemiłosiernie
    utrudniające życie. Dotyczy to też (a może przede wszystkim remontów dróg, np.
    słynne skrzyżowanie pod Galerią Mokotów). Aby to zmienić należałoby pewnie
    zmienić prawo, inaczej wojewoda czy inny NIK będzie mógł się przyczepić czemu
    nie wybrano najtańszej oferty, a PIS, PO czy inna aktualna opozycja będzie
    trąbić o ewidentnej korupcji.

    2) Beton PKP (ale nie tylko, także tzw. "miejski inżynier ruchu") to
    niereformowalni ludzie. PKP w tak potworny sposób marnuje teraz wielkie szanse
    wynikające ze wsparcia UE (które w takim wymiarze nie będzie trwać wiecznie).
    Przecież są gotowe rozwiązania, we Francji, w Niemczech.
    Przykłady:
    CMK i tzw. "Y" można po prostu zrobić w technologii TGV, ale nie, u nas prowadzi
    się od 20 lat "badania", na odcinku Psary - Góra Włodowska co i rusz "testuje
    się nowe rozwiązania" (blokując ruch), a na CMK na której spokojnie można by
    jeździć 250, a po większej przeróbce 300-350, od 20 paru lat obowiązuje 160 km/h
    i jest to wielki sukces PKP.

    "Y" jako zupełnie nowa linia mogłaby spełniać najnowsze standardy TGV, vmax 350
    to minimum dla takiej inwestycji. U nas nieśmiało mówi się o 300, a "beton"
    który nie lubi zmian wolałby raczej nie wprowadzać innego systemu zasilania
    (25kV~) tylko zastosować tradycyjny 3kV-, co ogranicza w praktyce prędkość do
    250km/h i zmniejsza częstotliwość kursowania pociągów.

    Linia Skierniewice - Łódź odmłodniała o jakieś 50 lat, to prawda, ale dlaczego
    vmax to 140?, nawet na niemal prostym kawałku Lipce R. - Koluszki? Dlaczego
    najpierw wykonano za miliony zł przejazd w Rogowie, a za 2-3 lata będzie
    budowany i tak wiadukt? W Skierniewicach trzeba zwalniać do 100 km/h, a pierwsze
    projekty mówiły o 130. Zamontowano (jak wszędzie przy "modernizacjach" PKP)
    najtańsze możliwe rozjazdy.

    Linia E20 na odcinku Rzepin - Poznań i E30 co najmniej Wrocław - Kraków powinny
    być modernizowane do 200 km/h, największej prędkości stosowanej dla tras z
    przystankami osobowymi (to dość powszechne w Niemczech), u nas 160 ogłasza się
    jako sukces. Nie znam szczegółów, mam nadzieję że przynajmniej geometrię linii
    dostosowuje się do takiej prędkości, aby zmiana preðkości na 200 wymagała potem
    tylko wymiany rozjazdów i budowy wiaduktów zamiast przejazdów. Ale obawiam się
    że znowu wybrano najtańszą ofertę i nie robiono żadnego "zapasu" tylko na styk
    do 160.

    Pozdrawiam



    Temat: O tym już kiedyś rozmawialiśmy
    Kolejne działanie PKP - linia nr 1
    Z funduszy UE jest modernizowana do Vdrog = 140-160 km/h linia nr 1 (Grodzisk
    Maz. - Ł. Widzew). Zakupiono (Łódzki Urz. Marsz. dla PKP-PR) nowy sprzęt - ezt
    ED74 z Vmax = 160 km/h (prod. PESA Bydgoszcz). W czerwcu nastąpi uroczyste
    oddanie do eksploatacji 1. etapu - Ł. Widzew - Skierniewice z szybkością drogową
    140 km/h. Niestety, ED74 nie pojadą z taką szybkością, bowiem przepisy R1 (o
    ruchu na kolejach publicznych) nie zezwalają na jazdę powyżej 130 km/h pojazdom
    z 1-osobową obsługą trakcyjną przy braku urządzeń sygnalizacji kabinowej. ED74
    nie są przystosowane do obsługi 2-osobowej, a linia "1" nie posiada urządzeń
    sygnalizacji kabinowej, w które wyposażona będzie najwcześniej w roku 2011. Z
    nieznanych mi powodów jest jeszcze gorzej - naczelnicy PKP ograniczyli szybkość
    ED74 do 120 km/h! Tak na wszelki wypadek?
    Ktoś napisał na pewnym forum kolejowym: "wstawić stołek pomocnika obok
    mechanika". Niestety, to nie wygląda realnie z powodów konstrukcyjnych kabiny
    ED74 (stanowisko mechanika na środku otoczone dużym pulpitem, widoczność przez
    przednią szybę itd.).
    Ciekawe też, czy po modernizacji linii nie okaże się, że prezesi spółek
    wykonawczych - ex-naczelnicy PKP nakroili kupę kasy robiąc fikcyjne remonty
    dworców, czy czegoś innego - jak parę lat temu na linii E20 Kunowice - Poznań -
    Wawa. Wtedy wpadka nastąpiła przez przypadek - jakimś urzędnikom z Brukseli
    zachciało się obejrzeć któryś z dworców po modernizacji. Okazało się, że
    zmodernizowana była tylko fasada od strony peronów, a faktury opiewały na remont
    kapitalny całego budynku! Na następnej stacji z dworcem to samo było... I na
    następnej... Potem sporo aresztowań.



    Temat: Kolejny przykład "dyskryminacji Śląska. ;-)
    Gość portalu: arcykr3 napisał(a):

    > >>„PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. od dnia 5 maja 2003
    > roku wprowadza
    > zgodnie z Państwa oczekiwaniami nowy produkt – pociągi RegioPlus.
    > RegioPlus to pociąg:
    > - zestawiony z taboru o podwyższonym standardzie,
    > - którym można podróżować na podstawie biletu na przejazd pociągiem osobowym
    > z zastosowaniem indywidualnie przysługujących ulg,
    > - którego czas podróży jest krótszy niż innych pociągów osobowych,
    > - dowożący i odwożący do/z pracy, szkoły w trakcie szczytów przewozowych.
    > - zatrzymujący się na wybranych stacjach.
    > Relacje pociągów RegioPlus:
    > 1. Sochaczew – Warszawa Wschodnia
    > 2. Warszawa Wschodnia – Sochaczew
    > 3. Skierniewice – Warszawa Wschodnia
    > 4. Warszawa Wschodnia – Skierniewice
    > 5. Katowice – Kraków
    > 6. Kraków – Katowice
    > 7. Katowice – Częstochowa
    > 8. Częstochowa – Katowice
    > 9. Poznań – Konin
    > 10. Konin – Poznań
    > Szczegółowe informacje o rozkładzie jazdy pociągów RegioPlus otrzymacie
    > Państwo na stacjach oraz na naszej stronie od 30 kwietnia 2003 roku.<<
    > Źródło:
    > www.pr.pkp.pl/niusy/tresc.php?index=6
    > Katowice mają tyle samo połączeń w nowo wprowadzonej kategorii pociągów, co
    > Warszawa - i gdzie ta dyskryminacja?
    -no tak..!
    -masz racje!
    -ty masz 100% swira a ja jestem normalny
    -podziel sie z nami jak to jest miec taki odlot w 100%?




    Temat: O linii kolejowej Wawa-Łódź
    > Wczoraj jadąc EZT do Kutna (ta pomarańczowa dżdżownica)

    zwana takze w roznych regionach: kiblem, calowka, tyq-tyq, zoltkiem... :)

    > pomyślałem czemu takie składy nie jeżdżą do Wawy?
    > Zapewne komfort jazdy jest gorszy aniżeli w wagonach z
    > przedziałami, ale EZT zdaje się być bardziej
    > pojemnym...

    Dzisiaj moge podac tylko pojemnosc wagonu 111A [czyli normalny mechpom, dwojka]:
    10x8 = 80 miejsc siedzacych, okolo 40 miejsc stojacych [max!]. Jutro/pojutrze
    postaram Ci sie znalezc odpowiednie dane dla EN57.

    > zwłaszcza podłączone 2 takie składy (np. tak
    > jeździ 19:06 ze Skierniewic w stronę Wawy).
    > Myślałem tak z powodu czytania narzekań na tłumy
    > Żyrardowian i Skierniewiczan...
    > Zapewne ludzie mnie skrytykują, na pewno Łodzianie...ale
    > może wtedy nie byłoby tak ciasno i źle?

    Jeden minus juz sam podales - nizszy komfort. Co prawda niektorzy moze wola
    siedziska w EN57 dawniej modernizowanych [materialowe], podobne do tych z ED72,
    to rzecz gustu. Jednak obiektywnie gorsze jest podwozie, zwlaszcza amortyzatory
    boczne, ktorych kiepski stan powoduje, ze kiblem potwornie rzuca, zwlaszcza na
    rozjazdach. Poza tym poziom halasu jest wyzszy. Kolejna rzecz - nizsza Vmax.
    EN57 ma Vmax 100, ED72 - 110 [najblizsze sa w Poznaniu i Toruniu], tylko ED73
    ma V=120. Sek w tym, ze posiadamy 1 egzemplarz ED73 8-(. Nizsza predkosc -
    gorszy czas przejazdu.
    Poza tym - park taborowy ezt wiekszosci Zakladow Przewozow Regionalnych [tzn.
    oddzialow PKP-PR] jest fatalny. Te jednostki po prostu sie rozsypuja i zaczyna
    ich brakowac. Jakas skromna rezerwa taborowa na pewno w ZPR Lodz i ZPR W-wa
    na pewno istnieje, ale...

    Rozwiazanie nie lezy ani w zamianie skladu wagonowego na EZT [pamietacie, jak
    narzekano gdy Reymont obslugiwany byl wlasnie ED72?] ani w doczepianiu wagonow.
    Wg mnie powinno sie wprowadzic pociagi klasy RE - RegionalExpress. Sa to tzw.
    pociagi przyspieszone, ktore lacza mniejsze osrodki miejskie i dowoza ludzi do
    duzych miast w godzinach szczytow przewozowych - a w uzasadnionych wypadkach
    przez caly dzien. Obecnie w formie bardziej niz szczatkowej idea ta wyraza sie
    w postaci nowokursujacych pociagow Regio+ - jesli chodzi o Wawe to jest to
    Sochaczew [1628 ze Wschodniego] i Skierniewice [1632]. Gdyby RE kursowaly
    cyklicznie do/z Skierniewic to kto wie, moze daloby sie zlikwidowac postoje
    wszystkich pospiesznych w Zyrardowie a niektorych moze nawet w Skierniewicach?
    Ale to na razie tylko futurologia...

    Wracajac do tytulowego pytania - moja odpowiedz jest twierdzaca.

    Pozdrawiam
    Kiefer




    Temat: Forumowy konkurs kolejowy ;-)
    Koszmar w pociągach - "jak zwierzęta"
    W temacie "skróconych" składów PKP

    wiadomosci.onet.pl/2682,1993587,koszmar_w_pociagach_-_jak_zwierzeta,wydarzenie_lokalne.html

    Tłok, ścisk, ciżba - czyli koszmar porannej podróży z Łodzi do Warszawy. Dla PKP wakacje zaczęły się już kilka dni temu i zaczęło się skracanie składów.
    Więcej informacji ze stolicy na tvnwaszawa.pl

    Poranny przejazd z Żyrardowa do Warszawy to nie lada wyczyn. Żeby w ogóle wejść do pociągu, trzeba wykazać się sporymi umiejętnościami. Podróżni narzekają i nie ma się czemu dziwić.

    - Jak kwaszona kapusta, jak zwierzęta - skarży się jeden z pasażerów.

    Na wieść, że pociągi są skrócone, podróżującym zrzedły miny.

    - Obcięty wagon?! Co to bydlęta wożą czy ludzi? - pyta zbulwersowana pasażerka.

    - Proszę pani, dla bydląt są wyznaczone normy, a dla zwykłego człowieka norm takich nie ma, wiec można wszystko - spokojnie tłumaczy inny podróżujący.

    Zdenerwowanie pasażerów jest zazwyczaj tak ogromne, że konduktorzy nie mają odwagi wyjść im naprzeciw. Tuż przed stacją Żyrardów, konduktor znika i nie pokazuje się w całej drodze do Warszawy. Ale w takim wypadku nawet jazda na gapę nic nie daje.

    Według PKP w wakacje nie ma sensu jeździć normalnymi taborami, bo przecież prawie nikt pociągami nie jeździ.

    - Skracamy pociągi dlatego, że jest zdecydowanie mniejszy ruch w wakacje pomiędzy Warszawą a Łodzia - mówi Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity. - Wynika to z faktu, że łodzianie głównie dojeżdżają do Warszawy do pracy lub na studia. To jest racjonalna gospodarka taborem - tłumaczy.

    Szkoda tylko, że racjonalna gospodarka ominęła Skierniewice i Żyrardów, bo to właśnie w tych miastach do pociągów jadących do Warszawy wsiada najwięcej pasażerów.




    Temat: wszystkim fanom Lublinka polecam
    > Ale takze tam gdzie jest odpowiednia infrastruktura. Nie ma jej, nie
    > ma pociągów kwalifikowanych.

    Żaden problem. Zamiast remontować linie do Warszawy przez 20 lat inwestujmy w
    trasę Skierniewice - Łuków i Nasielsk - Toruń. Potem zlikwidujmy pociągi do
    stolicy, a pozostałe przenieśmy do Góry Kalwarii i Sierpca i uruchommy do tych
    miejscowości "wygodne wahadła".

    Naprawdę
    > nie każde duże MIASTO leżące z dala od dobrych szklaków kolejowyych
    > potrzebuje pociągów klasy EX.

    Znajdź zatem miasto wielkości Łodzi (może być spokojnie mniejsze - np. z zakresu
    od 500 tys. mieszk.) gdziekolwiek w Europie, które nie ma kolejowych połączeń
    kwalifikowanych. Bądź łaskaw pominąć Albanię i Cypr.

    > Zresztą skończmy z opowiadaniem bajek że Łódź nie ma dostępu do
    > pociągów PKP IC. Ma za pomocą węzła Kutno, W-wa Centralna.

    Skończmy z opowiadaniem bajek o tym, że w Polsce nie rosną banany. Wystarczy
    odwiedzić łódzką palmiarnię - i co, nie rosną? Rosną. Ergo: Polska to doskonały
    kraj do uprawy bananów.

    > Przez lata Łódź miała wygodne połączenia skomunikowane via węzły
    > Kutno i Koluszki.

    Powtarzam - wprowadź sobie takie wygodne wahadła obsługiwane sypiącym się
    składem EN57 z Warszawy do Grodziska, Małkinii i Radomia (oczywiście pociąg
    osobowy zatrzymujący sie na każdym zadupiu) i niech stamtąd wyruszają pociągi
    ekspresowe do Krakowa, Poznania i Gdańska, skoro uważasz, że to dobre i logiczne
    rozwiązanie.

    Jak tylko samorząd wojewódzki zabrał się za
    > zamawianie pociągów wahadła do tych węzłów zaczęłu znikać.

    Samorząd łódzki bierze bez mrugnięcia okiem sh*t, jaki wciska mu PKP szantażując
    jednocześnie, że jak nie, to wyśle swoje pieski z Solidarności do blokowania
    torów. Skutkiem jest to, że szczyt przewozowy w województwie jest miedzy 4.00 a
    6.00 i między 12.00 a 14.00, czyli idealnie w porze dojazdów do pracy...
    pracowników grupy PKP SA. No bo "dojechać trzeba", a marszałek za puste pociągi
    zapłaci.



    Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie
    > Z połączeń Kutono-Łowicz i Łowicz-Skierniewice realizowanych przez
    > KM korzysta głównie W-wa? Ciekawe, bardzo ciekawe.

    Kutno Lowicz to chyba czesc polaczenia Kutno Warszawa. Tak korzysta,
    dowozi sie w ten sposob do Warszawy tania sile robocza. Podobnie z
    polaczeniem Skierniewice Warszawa. Ile pociagow w ciagu dnia jezdzi
    na trasie Lowicz - Skierniewice obslugiwanych przez KM?

    I jeszcze jedno. Kolorowe marszałki i czarny prezydent z częścią
    > uczestników tego furum za każde niepowodzenie będą winić W-wę.

    Bez przesady. Natomiast twierdzenie ze mamy za kazdym razem popierac
    warszawe, nawet wtedy jesli laczy sie to z oczywista strata Lodzi
    bez zadnych zyskow jest glupota

    > A prawda jest taka że to nasze władze robią wszystko aby odciąć
    > komunikacyjnie Łódź. Zamiast iść na radykalną i ścisłą współpracę
    w
    > W-wą (wliczając w to likwidację lub ograniczenie roli tego czegoś
    na
    > Lublinku) marzy im się jakaś wiocha z lotniskiem.

    No wlasnie o to mi chodzi. Co nam ma dac likwidacja Lublinka? Same
    straty. Ja rozumiem, ze jestes z tych co forsuja haslo Lodz troche
    wiekszym Pruszkowem i ze wszystko co cenne to przeniesc z Lodzi do
    Warszawy a w zamian za to mamy miec pozadna kolejke dojazdowa i
    jakas droge, zeby do centrum metropolii mozna bylo dojechac ale
    wybacz, te teorie i rozwiazania nie maja tutaj zadnego poparcia ze
    zrozumialych wzgledow. Jedyna szansa na takie poparcie to wieksza
    liczba politykieorw spoza Lodzi takich jak wojewodzina czy posel
    Guzik -rostkowska, ale to terz raczej warsiawie nie przejdzie.

    > A na koniec. Dlaczego te tak zwane łódzkie elity płaczą że miasto
    > nie ma połączeń międzynarodowych PKP IC skoro takich samych nie
    mają
    > równie duże ośrodki jak Kielce, Toruń, Bydgoszcz.

    Sprawdz sobie w roczniku statystycznym roznice miedzy Kielcami,
    Toruniem, Bydgoszcza a Lodzia i nie pisz takich chorych dyrdymalow.
    W tym tez jest problem z rozmawianiem z Warsiawa, nie macie pojecia
    o wielkosci o potencjale Lodzi skoro przyrownujecie nas do Kielc czy
    Torunia...



    Temat: Analiza linii Kolejowej do....
    na potwierdzenie inny post:
    Autor: korek222
    Data: 03.03.06, 15:47

    + dodaj do ulubionych wątków

    skasujcie post

    + odpowiedz cytując + odpowiedz
    Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna

    Trasa składa się z :
    Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km -
    0,345-105,194
    Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539

    Parametry techniczno –eksploatacyjne linii :
    Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr1 :
    Km-0,345-0,704 v=60 km/h
    Km-0,704-7,050 v=70 km/h
    Km-7,050-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h
    Tor nr 2 :
    Km-0,345-6,997 v=60 km/h
    Km-6,997-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h

    Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h
    Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h

    Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy
    strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa .
    Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) :
    Studium wykonalności
    Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji
    Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa

    Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK
    S.A.

    Trwają procedury przetargowe :

    I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew
    Projektuj i buduj :
    -Skierniewice – Koluszki
    -Koluszki – Łódź Widzew
    -LCS Koluszki
    Na nadzór i zarządzanie projektem
    Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku.

    II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna :
    Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin
    ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł .

    Janusz.Piechocinski@tor.net.pl




    Temat: Pomysl dla Lodzi.
    Gość portalu: mch napisał(a):

    > Natomiast jest szansa na uruchomienie kolejki turystycznej na terenie kompleksu
    > Scheiblera. Idea reaktywowania bocznicy zrodziła się w głowach
    > kilku maniaków, m.in. mojej, a kierownictwo i patronat nad sprawą objął Jasam,
    > który sumiennie wywiązuje się ze swoich zobowiązań i planów (za co wielkie
    > dzięki dla niego). Na 23 czerwca tego roku, w niedzielę,

    Kilka wyjaśnien:
    Pomysł opisany został i złożony ok 10 lat temu w wydziale Promocji Miasta przez
    R. Bonisławskiego. Nic z tego nie wyniknęło, a przypominanie od czasu do czasu w
    mediach przez rożnorodne osoby też nic nie dało.
    Na jesieni Fundacja Księży Młyn planując swoje działania przewidywała
    uruchomienie takiej atrakcji.
    Podpowiedziałem na Forum, że na 23.czerwca szykuje sie impreza na Księżym Młynie.
    Kropka zachęcała nawet do zrealizowania jakiegoś pomysłu przez KFŁ. Nie doszło do
    żadnych konkretow. A mozna było to zrobić pod szyldem KFŁ.
    Dla Fundacji Księży Młyn realizuję ten projekt i informuję na forum, co udało mi
    sie zdziałać. Przejazd wagonu osobowego ciągnionego przez pojazd spalinowy bedzie
    dopasowany do innych zaplanowanych atrakcji.
    Natomiast najświeższą wiadomością jest, że na 90% bedzie drezyna motorowa, ktora
    bedzie wozić chętnych (po ograniczonym terenie - ale np. Przędzalniana -
    elektrownia przy Milionowej i spowrotem) po wykupieniu symbolicznej cegiełki.
    Cały program imprezy ukaże sie na forum po 4 czerwca.

    > a z czasem z wykorzystaniem parowozu. Swoją pomoc oferują Skansem Taboru
    > Kolejowego Zduńska Wola-Karsznice i Placówka Muzealna Skierniewice w
    > Organizacji (należąca do Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei).
    > W Skierniewicach jest parowóz, ale na remont
    > samego kotła potrzeba około 60.000zł (poszukiwany sponsor! pilne!).

    Jak na razie nie rozmawiałem z Karsznicami. Z pewnością trzeba będzie zapłacić za
    przyciagnięcie do Łodzi wagonu osobowego. Ale może będzie wynajęty bez opłat.

    > Pasjonaci kolejowi, a także pracownicy PKP Zduńska Wola są bardzo
    > zainteresowani uruchomieniem takiej linii turystycznej.

    Miłośnicy kolei z PSMK ze Skierniewic przyjadą 23.06 pogadać co mozna wspolnie
    dokonać w tym zakresie.
    pozdr.



    Temat: modernizacja linii warszawa Łódz
    modernizacja linii warszawa Łódz
    Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna

    Trasa składa się z :
    Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km -
    0,345-105,194
    Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539

    Parametry techniczno –eksploatacyjne linii :
    Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr1 :
    Km-0,345-0,704 v=60 km/h
    Km-0,704-7,050 v=70 km/h
    Km-7,050-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h
    Tor nr 2 :
    Km-0,345-6,997 v=60 km/h
    Km-6,997-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h

    Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h
    Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h

    Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy
    strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa .
    Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) :
    Studium wykonalności
    Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji
    Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa

    Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK
    S.A.

    Trwają procedury przetargowe :

    I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew
    Projektuj i buduj :
    -Skierniewice – Koluszki
    -Koluszki – Łódź Widzew
    -LCS Koluszki
    Na nadzór i zarządzanie projektem
    Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku.

    II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna :
    Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin
    ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł .

    Janusz.Piechocinski@tor.net.pl




    Temat: modernizacja linii Warszawa Łódz
    modernizacja linii Warszawa Łódz
    Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna

    Trasa składa się z :
    Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km -
    0,345-105,194
    Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539

    Parametry techniczno –eksploatacyjne linii :
    Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr1 :
    Km-0,345-0,704 v=60 km/h
    Km-0,704-7,050 v=70 km/h
    Km-7,050-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h
    Tor nr 2 :
    Km-0,345-6,997 v=60 km/h
    Km-6,997-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h

    Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h
    Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h

    Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy
    strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa .
    Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) :
    Studium wykonalności
    Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji
    Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa

    Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK
    S.A.

    Trwają procedury przetargowe :

    I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew
    Projektuj i buduj :
    -Skierniewice – Koluszki
    -Koluszki – Łódź Widzew
    -LCS Koluszki
    Na nadzór i zarządzanie projektem
    Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku.

    II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna :
    Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin
    ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł .

    Janusz.Piechocinski@tor.net.pl




    Temat: linia wa-walodz
    linia wa-walodz
    Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna

    Trasa składa się z :
    Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km -
    0,345-105,194
    Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539

    Parametry techniczno –eksploatacyjne linii :
    Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr1 :
    Km-0,345-0,704 v=60 km/h
    Km-0,704-7,050 v=70 km/h
    Km-7,050-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h
    Tor nr 2 :
    Km-0,345-6,997 v=60 km/h
    Km-6,997-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h

    Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h
    Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h

    Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy
    strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa .
    Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) :
    Studium wykonalności
    Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji
    Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa

    Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK
    S.A.

    Trwają procedury przetargowe :

    I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew
    Projektuj i buduj :
    -Skierniewice – Koluszki
    -Koluszki – Łódź Widzew
    -LCS Koluszki
    Na nadzór i zarządzanie projektem
    Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku.

    II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna :
    Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin
    ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł .

    Janusz.Piechocinski@tor.net.pl




    Temat: Pomysl dla Lodzi.
    Otóż pomysł ten pojawił się już dawniej, ale jakoś wątek o Księżym Młynie umarł
    śmiercią naturalną. Idea takiego skansenu jest wspaniała, ale to ogrom pracy
    organizacyjnej i konieczność przypływu fali powodziowej gotówki.

    Natomiast jest szansa na uruchomienie kolejki turystycznej na terenie kompleksu
    Scheiblera. Na podforum komunikacyjnym jest o tym stosowny wątek (adres już był
    tu w poście startowym). Idea reaktywowania bocznicy zrodziła się w głowach
    kilku maniaków, m.in. mojej, a kierownictwo i patronat nad sprawą objął Jasam,
    który sumiennie wywiązuje się ze swoich zobowiązań i planów (za co wielkie
    dzięki dla niego). Na 23 czerwca tego roku, w niedzielę, planowany jest
    pierwszy przejazd turystyczny na tej kolejce, najprawdopodobniej narazie tylko
    za pomocą diesla SM30 + kilku starych wagonów, a z czasem z wykorzystaniem
    parowozu. Swoją pomoc oferują Skansem Taboru Kolejowego Zduńska Wola-Karsznice
    i Placówka Muzealna Skierniewice w Organizacji (należąca do Polskiego
    Stowarzyszenia Miłośników Kolei). W Skierniewicach jest parowóz, ale na remont
    samego kotła potrzeba około 60.000zł (poszukiwany sponsor! pilne!). Pasjonaci
    kolejowi, a także pracownicy PKP Zduńska Wola są bardzo zainteresowani
    uruchomieniem takiej linii turystycznej. Przeszkodą są jednak pieniądze, a
    dokładniej ich niedobór.

    O PSMK można dowiedzieć się tutaj: www.psmk.org.pl

    ********************************************************************************
    Michał Chylak
    KMST przy IT MPK Łódź Sp.z o.o.
    michal.ch@poczta.gazeta.pl & marel@pai.net.pl
    www.lodz-miasto.w.pl - serwis miejski LodzCity (otwiera nowe okno; ramki)
    stacja.lodz.w.interia.pl - po szynach w Łodzi i regionie (ramki)
    ********************************************************************************




    Temat: Dobranoc kolei z Łodzi do Radomia !
    Trochę się muszę z Tobą nie zgodzić. To chyba nie takie proste... Koleje
    Mazowieckie otrzymały praktycznie monopol w realizowaniu przewozów regionalnych
    na terenie województwa mazowieckiego. A linia Łódź - Radom do Drzewicy należy
    do województwa łódzkiego. Pociąg uruchamiany przez PKP-PR musiałby chyba
    otrzymać kategorię pospiesznego. Z drugiej strony KM nie wyjeżdża na razie
    prawie nigdzie poza województwo mazowieckie dalej niż na kilka, kilkanaście
    kilometrów (Dęblin, Skierniewice, Łowicz Główny). W kontekście połączenia Łódź -
    Radom powstanie KM pokomplikowało tylko rzeczywistość.

    Gdyby ruszyły szynobusy (ale raczej chodzi tu o motorowe zespoły trakcyjne
    takie, jakie stacjonują w Kołobrzegu) Dęblin - Tomaszów Maz., to Łódź, przy
    zapewnieniu dobrze skomunikowanych w Tomaszowie pociągów z Łodzi zyskałaby
    ciekawe połączenie nie tylko z Radomiem i miejscowościami leżącymi na linii do
    Radomia, ale także np.: z Warką, Skarżyskiem-Kamienną, Dęblinem, Lublinem,
    Łukowem... Rozwiązanie takie wcale nie byłoby głupie. A chyba nie gorsze od
    wprowadzenia pociągów pospiesznych Łódź - Radom, albo idiotyzmów w stylu: do
    Drzewicy osobowy, dalej jako pospieszny, tak jak to jest w przypadku kilku
    pociągów PKP-PR ruszających z Warszawy (np.: Warszawa - Konin, do Łowicza Gł.
    jako pospieszny, dalej jako osobowy przyspieszony).

    Oczywiście co innego gdyby pomyślano o wprowadzeniu pociągów osobowych
    międzyregionalnych takich, jak kiedyś jeździły. Przykładowo - pociąg osobowy
    (przyspieszony lub też nie) do np.: Chełma czy Lublina. Ewentualnie pociągów
    pospiesznych Łódź - Radom - Lublin/Chełm/Zamość/Terespol (przez Dęblin, Łuków,
    Białą Podlaską).

    Ale do ewentualnego wskrzeszenia linii do Radomia długa droga. Nie wiadomo czy
    transakcja dojdzie do skutku, a nawet jak dojdzie, to może spotkać na swojej
    drodze UTK, który od grudnia czyni jakieś niezrozumiałe dla przeciętnego
    człowieka problemy władzom Zachodniopomorskiego ZPR, chcącego uruchomić 7
    motorowych zespołów trakcyjnych z Kołobrzegu.



    Temat: Pociągiem do Warszawy przez Włoszczowę !!!
    Gość portalu: karoten napisał(a):

    > A ja mam poważne wątpliwości. Oto dlaczego:
    > 1. aby dojechać w 2 godziny, kolej musiałaby puścić do Kielc lokomotywy
    > rozwijające prędkość 160km/h (ich numerków niestety nie pamiętam) a tych ma mał
    > o

    PESA właśnie montuje 1 ezt dla Przewozów Regionalnych z Vmax=160km/h

    > 2. linia obsługiwałaby wyłącznie kielczan (+ewentualnie południe
    > świętokrzyskiego i Włoszczowę:), więc pasażerów byłoby niewielu

    Gdyby było wygodne połączenie o sensownej porze chętni się znajdą.

    > 3. tym bardziej, że wielu może przerazić cena, bo jeździłyby po tej trasie
    > raczej wyłącznie ekspresy

    A kto powiedział, że ekpresy ? Może być pośpieszny pociąg (bilet będzie droższy
    nieznacznie niż przez Skarżysko) albo TLK (+tania miejscówka za 3zł). Z resztą
    wcale tej relacji nie musi obsługiwać PKP - prywatni przewoźnicy są.

    > 4. reszta przesiadłaby się na pks-y albo busy właśnie, gdy z Radomia do Grójca
    > będzie się jechać ekspresówką

    Jeśli będzie dobra oferta nikt nie będzie stał w korku tylko pojedzie do centrum
    koleją. Na ekspresówkę trzeba będzie poczekać...

    >
    > Ogólnie Kielce są IMHO zbyt małe, aby jeździły do nas z Warszawy ekspresy z
    > pominięciem Radomia i Skarżyska. Mimo największego nawet zaplecza Włoszczowy.

    Tak, ale na czas remontu musi być alternatywa. Z resztą pociągi pospieszne z
    Krakowa do Warszawy mogą jechać na ten czas przez Kielce - Włosczowę...

    5 godzin jazdy z Kielc to nie to samo co 4 ze Skarżyska czy 2.5 z Radomia...

    Łódź to właśnie przerabiała i będzie przerabiać podczas kolejnych remontów linii
    Łódź - Koluszki - Skierniewice - Warszawa... A gdyby nie zapuścili linii Łódź -
    Łowicz to śmigaliby na czas remontu poniżej 2 godzin przez Łowicz - Sochaczew
    czy Łowicz - Skierniewice... Ale my też musimy się obudziś w ręką w nocniku...
    Ale za to wizjami lotniska...



    Temat: Marszałek województwa a bryndza z pietruszką...
    > Nie dodałeś że mazowieckie kupiło wagony push-pull tylko zapomniało
    > dokupić lokomotywy.

    Nie zapomniało. W toku jest przetarg na dzierżawę lokomotyw do czasu
    dostarczenia pojazdów fabrycznie nowych. Jeśli zaś ja czegoś nie dodałem, to
    podkreślenia, że powszechnie stosowana na zachodzie technologia push&pull jest
    dla PKP czarną magią i gdyby nie Koleje Mazowieckie, to pewnie jeszcze długo by
    na polskich torach nie zawitała. O jej zaletach chyba nie muszę wspominać.

    > W łódzkim nie potrzeba było reaktywować przewozów na wielu liniach
    > tak jak w mazowieckim bo na tych nielicznych liniach w łódzkim
    > przewozów nie zawieszano

    W łódzkiem po prostu nie ma linii o tak niskim znaczeniu w strukturze
    województwa jak np. Radom - Tomaszów, że o Nasielsk - Płock nie wspomnę. Z
    resztą trudno linię na której jeździ jeden czy dwa puste pociągi dziennie w
    karykaturalnych relacjach nazwać linią funkcjonującą. Co najwyżej jest to linia
    wegetująca. Linie funkcjonujące to są w naszym województwie zasadniczo trzy i pół:
    - Łódź - Sieradz (na krawędzi zapaści technicznej)
    - Łódź - Skierniewice (od 2 lat nękana nieustającymi remontami, które znacznie
    przetrzebiły liczbę pasażerów)
    - Łowicz - Kutno - Konin - peryferyjna dla województwa linia z ruchem
    regionalnym podporządkowanym trasowaniu pociągów wg widzimisię PKP IC
    - Koluszki - Częstochowa - szkoda, że relacja znikąd donikąd.
    O reszcie nawet nie warto wspominać.

    poza
    > zdewastowanym odcinkiem Zgierz-Łowicz któremu reaktywacja nie grozi
    > bo nikt nie będzie tam jeździł ani nowoczesnym ani starym pociągiem
    > 30 km/h)

    Tu akurat się mylisz, bo linia ma być remontowana za marszałkowskie i unijne
    pieniądze, co oczywiście liczy się marszałkowi na plus nie zmieniając jednak
    zasadniczej istoty sprawy.



    Temat: Superpociąg Łódź-Sieradz-Kalisz
    Superpociąg Łódź-Sieradz-Kalisz
    Superpociąg przyjedzie do Łodzi

    Piotr Wasiak 28-05-2006, ostatnia aktualizacja 28-05-2006 19:05

    W poniedziałek łodzianie będą mogli zobaczyć najnowocześniejszy pociąg w
    Polsce. Pojazd w pierwszą trasę po łódzkich torach wyruszy z Dworca
    Fabrycznego

    Jedyny taki pociąg w kraju zbudowała dla nas bydgoska Pesa. Urząd
    Marszałkowski zapłacił za niego ponad 12 mln zł. Może on poruszać się z
    prędkością 160 km/h i zabrać 350 pasażerów. Podróż przebiega pod czujnym
    okiem kamer. W przypadku zauważenia napadu lub bójki konduktor będzie mógł
    natychmiast interweniować.

    Pojazd przystosowany jest również dla osób niepełnosprawnych. Ma miejsca na
    wózki inwalidzkie i specjalnie przystosowane toalety. Choć zbudowała go
    bydgoska firma, ma on w sobie również łódzkie części. Tutejsza firma Taps
    wyprodukowała dla niego 160 wandaloodpornych siedzeń.

    Dzisiaj pociąg wyjedzie w pierwszą trasę po łódzkich torach. - Będzie to
    uroczysta podróż. A w pierwszą regularną trasę wyruszy już w tym tygodniu -
    wyjaśnia Andrzej Dzierbicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Urzędu
    Marszałkowskiego.

    Na początku pociąg będzie kursował po całym naszym województwie. - Chcemy
    pokazać go łodzianom. Pojedzie najbardziej uczęszczanymi trasami, m.in. do
    Kutna, Sieradza i Skierniewic. Później wyznaczymy mu jedną trasę.
    Najprawdopodobniej będzie to Łódź - Skierniewice lub Łódź - Sieradz - mówi
    Dzierbicki.

    11 podobnych pociągów zamówiły PKP Przewozy Regionalne. Tabor ten ma kursować
    pomiędzy Łodzią i Warszawą. Pierwszy z nich wyjedzie z fabryki w kwietniu, a
    ostatni w grudniu przyszłego roku.

    żródło: serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3377769.html

    Chyba należałoby go przedłużyć do Kalisza? Na urząd marszałkowski w Poznaniu
    nie ma co liczyć, już bardziej na współpracę urzędu miasta Kalisza z urzędem
    marszałkowskim w Łodzi.



    Temat: Od dziś pociągi kursują według nowego rozkładu
    weź mi wytłumacz w jaki sposób PKP ma zarobić na osobach jadących z
    Radomia do Lublina, skoro w Lublinie z pociągu Łódź - Radom - Lublin
    wysiada 30 osób.
    Nie ma fizycznej możliwości żeby wpływy z biletów pokryły koszt
    uruchomienia tego pociągu.

    Kasując połączenie PKP raz że oszczędza na prądzie i pracy obsługi
    pociągu a dwa że może te 2 wagony wysłać na trasy gdzie pociągi są
    bardziej potrzebne np. Wrocław - Kraków czy coś.

    Być może kiedyś połączenie Lublin - Łódź było ekonomicznie
    uzasadnione, ale mamy rok 2008 a nie 1998. Przez 10 lat przybyło
    zarówno samochodów osobowych jak i połączeń drogowych między
    Lublinem a Łodzią.

    Mam doskonałe pojęcie na temat szacowania kosztów - nie ma
    możliwości żeby wpływy z biletów od 30 osób ( optymistycznie załóżmy
    że wszyscy płacili 100%) pokryły koszty jakiegokolwiek pociągu, a
    tym bardziej składającego się z lokomotywy elektrycznej i 2 wagonów
    bo tak było w tym przypadku.

    czytałem na forum wrocławskim i kolejowej grupie dyskusyjnej że w
    godzinach szczytu pociągi z Wrocławia do Oleśnicy są zapchane i
    cięzko znaleźć w nich miejsce siedzące. Dlatego właśnie lepiej
    zwiększyć ilość pociągów z Wrocławia do Oleśnicy kosztem linii
    takich jak Lublin - Łódź, Lublin - Chełm czy Lublin - Kraśnik, gdzie
    pociągiem średnio jedzie 30 osób, w tym 40% to kolejarze albo ich
    rodziny które mają 99% zniżkę.

    Wielu tzw. miłośników kolei lansuje tezę jakoby pociągi pasażerskie
    były niezbędne do prawidłowego rozwoju miasta. Tymczasem Bełchatów
    albo Jastrzębie-Zdrój doskonale się rozwijają mimo braku pociągów
    pasażerskich stąd wnioskuję, że nie są konieczne pociągi pasażerskie
    również w innych miastach regionu łódzkiego takich jak Piotrków,
    Tomaszów, Sieradz, Kutno, Skierniewice itp. itd. Podobnie bez
    pociągów przeżyje np. taki Cieszyn, który jest miastem kilkakrotnie
    mniejszym niż Jastrzębie-Zdrój.

    Obecnie wygląda tak że mieszkańcy Bełchatowa płacą podatki na
    pociągi jeżdżące z Łodzi do Sieradza, a mieszkańcy Sieradza nie
    płacą podatków na busy jeżdżące z Łodzi do Bełchatowa. Ja chcę tylko
    wyrównać szanse - niech każdy płaci za siebie. Niech Sieradzanie
    płacą za busy Sieradz - Łódź a Bełchatowianie za busy Bełchatów -
    Łódź. Sprawa prosta.




    Temat: Poniedzialek 14.30 pod Urzedem marszalkowskim
    Gość portalu: zg napisał(a):

    > Czloweku ja tu pisze o lubuskiem a ty wylazisz z prehistoria!!!

    czyli ZG nadal prehistoria zyje, coz za prehistoryczne miasto czerwonych
    mamutow, co nawet jak sie do PiSiorow zapisza to nadal skomuszale mozgi maja.

    > Dobrze wiesz ile ost. poszlo na GW.

    I bardzo dobrze, przeciez zgodziliscie sie w Paradyzu, by Gorzow stolica zostal.
    Zreszta GW naleza sie inwestycje jak psu kosc, za zaniedbania lat 1950 - 1975 r.

    > A jesli chodzi o twoje pytanko to dobrze wiesz jakie byly realia za komuny.
    > Obwinianie zielonogorzan za to iz miasto rozroslo sie 6 ktotnie jest
    > dwulicowe!!

    Tak? Doprawdy? To dlaczego zalezy wam na zachowaniu komuszego status quo, ze
    inwestycje maja byc w pierwszym rzedzie dla ZG a reszta wojewodztwa ma byc na
    koncu?!

    > Ktos podiol decyzje iz ZG ma byc stolica i wiadomo co sie dzilo.
    > Wszystko szlo na ZG.
    > Nasza wina ze komuchy tak zadecydowaly a szczegolnie moja mimo iz o ZG jescze
    > nie mieszkalem.

    A nie pomysles, ze skoro przez przeszlo pol wieku, jak sam przyznales wszystko
    szlo na ZG, to czas by teraz wiecej pieniedzy szlo na pozostale miasta wojewodztwa?

    > Plock,Opole,Kielce,Radom,Skierniewice, Koszalin to tez byly decyzje
    > polityczne!!!!

    Nieprawda! Plock to stolica Mazowsza, Kielce to bylo wazne miasto jeszcze w
    Kongresowce (po co tam Marszalek sie wyprawial?), Koszalin byl wiekszym miastem
    niz Gruenberg, nie mowiac juz o Opolu - stolicy Gornego Slaska! Ale racja ZG to
    takie Skierniewice zachodu, tyle ze tam az tyle sie nie nachapali i dzis to
    zwykle powiatowe miasto, gdzie ludzie nadal furmanka na dworzec PKP zajezdzaja.

    > wiele innych miast powinno zostac stolicami woj. a nie zostaly.

    I wiele miast, ktore byly stolicami na wyrost wrocily do swej powiatowej ligi,
    tylko ZG ciagle sni o potedze jak za komuny - stadion za pieniadze, ktore moglby
    pojc na inne wartosciowe projekty spoza ZG...

    > Ps. Zastal dalej istnieje.

    No i co z tego, ze na masie upadlosciowej cos tam wyroslo? Ilu ludzi z dawnej
    zalogi zatrudnia?

    > Lumel przyjmuje nowych pracownikow (wiem z pewniego
    > zrodla bo koles dostal robote w swoim zawodzie po elektrotechnice, potrzebuja
    > ludzi na gwalt nawet technikow)

    No i dobrze, zatem komuchy tez potrafia jakis biznes z krawedzi upadku
    podzwignac. Ale Lumelowi wciaz daleko do gieldowego Relpolu.

    > inne tez sobie radza.

    jepp, to dobrze, zatem po co wam te pienadze z UE na miejski stadion, skoro ZG
    to taka potega? Nie slyszalem by ktores prawdziwe miasto wojewodzkie chcialo za
    unijne pieniadze przebuowywac sobie stadion, ktory sluzy tylko mieszkancom ZG i
    podzielonogorskich wsi.




    Temat: [DŁ] Powrót lux-torpedy
    > Ale musimy tu oddzielić swie ważne rzeczy. Jedna rzecz to modernizacjia linii
    > Łódź Fabryczna - Koluszki - Skierniewice - Warszawa. Modernizacja tej linii
    > do prędkości 160 km/h jest konieczna, niezależnie od tego, czy będzie
    > istniała szybka kolej, czy nie. Tego planu nie możemy zmieniać

    Zgadza sie. Przynajmnie do Dw. Ł-Widzew.

    > Dlatego musimy zaproponować budowę takiego dworca, który umożliwi
    > rozubudowanie go później o podziemną część. Tzn. należy ten dworzec na
    > planach odpowiednio
    > umieścić, tak żeby nieco obok można było wybudować pod ziemią dworzec
    > przelotowy. Linia podziemna będzie i tak miałą mniej torów, niż będzie na
    > naziemnej jego części, więc niewarto budować całego dworca pod ziemią. Dzięki
    > dwupoziomowemu dworcowi mielibyśmy możliwość stworzenia w przyszłości np.
    > sieci tramwajów dwusystemowych (dalsza przyszłość), gdyż mogłyby się na
    > poziomie terenu łączyć z resztą kolei. Pod ziemią byłby dworzec dla
    > przelotowych linii, np. dalej do Wrocławia, Poznania i Berlina, Szczecina
    > oraz dla kolei miejskiej.

    Zgadza się. Na południe od obecnego dworca należało by wpuścić co najmniej
    dwutorową linię pod ziemię. Wylot tej linii musiałby zostać zlokalizowany tak,
    aby pociągi mogły zatrzymać się na Dw. Kaliskim (znaczna redukcja kosztów- nie
    budujemy dworca pod ziemią).
    Fabryczny pozostałby dla pociągów Łódź-W-wa (Skierniewice, Koluszki) i ew. dla
    tramwaju dwusystemowego.

    > Kogo przekonywać? Sądzę, że warto zainteresować problemem premiera Belkę (z
    > Łodzi), oraz ministra infrastruktury (też z Łodzi).

    I władze miasta, które wykazują jak na razie brak zainteresowania koleją.
    I prasę (z tym może być gorzej- DŁ łyknął bzdury serwowane przez PKP, a co
    gorsze, ten ewidentny antyłódzki sabotaż przyjął z entuzjazmem, a GW
    zignorowała nawet prośbę o zdublowanie tego wątku na forum ogólnym).

    pozdrawiam



    Temat: Prezes Jarosław Kaczyński: premier Marcinkiewic...
    Moherkiewicz musi odejsc a tu dowod
    Ponizej tekst z rzeczpospolitej ktory mowi o tym, ze Polska straci 600mln PLN
    dotacji do infrastruktury kolejowej tylko dlatego ze premier zle rzadzi,
    zamiast zrobic pozadek z ministrami, rozdzielic kompetencje i zadania ten
    czlowiek jezdzi i sie lansuje. Zenada. Miernotkiewicz to najgorszy premier III
    RP

    "FUNDUSZE UE Trzy ministerstwa debatują

    Możemy stracić unijną dotację

    Największa inwestycja kolejowa, finansowana z funduszy strukturalnych, jest
    zagrożona. Nikt nie chce dać polskiego wkładu.

    Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź ma kosztować 914 mln zł. Część
    pieniędzy pochodzi z unijnego programu operacyjnego Transport. Komisja
    Europejska przyznała 680 mln zł - 40 proc. funduszy zarezerwowanych w tym
    programie dla kolei.

    Inwestycja nie ruszyła. Dalsze jej opóźnienie grozi utratą części unijnych
    funduszy przeznaczonych dla polskich kolei. - Przekazanie środków unijnych na
    realizację zadania nastąpi po podpisaniu umowy o dofinansowaniu między PKP
    Polskie Linie Kolejowe i rządową instytucją zarządzającą programem Transport -
    twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Linii.

    Spółka przesłała komplet dokumentów niezbędnych do podpisania umowy do
    Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Od stycznia zarządzanie programem
    Transport przejęło jednak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale tylko
    teoretycznie, w praktyce bowiem nie wiadomo, który resort ma obsługiwać
    płatności w tym programie. W efekcie do tej pory umowa nie została podpisana i
    nie ma decyzji o zapewnieniu krajowego współfinansowania modernizacji linii
    kolejowej Warszawa - Łódź.

    Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły pierwsze przetargi na wykonanie prac
    projektowych i budowlanych. - Jesteśmy gotowi do podpisania umów z wykonawcami
    pierwszego odcinka Skierniewice - Koluszki - deklaruje Krzysztof Łańcucki.

    Trzy ministerstwa: Rozwoju Regionalnego, Transportu i Budownictwa oraz
    Finansów, debatują od kilku miesięcy, skąd wziąć brakujące 235 mln zł. MRR
    proponuje sięgnięcie do rezerwy celowej budżetu, po promesę resortu finansów
    bądź kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jeśli ministerstwa nie dojdą do
    porozumienia, to PLK będzie musiała anulować przetargi i stracimy część
    funduszy strukturalnych przeznaczonych na koleje.

    Magdalena Kozmana
    RZECZPOSPOLITA"




    Temat: dla forumowych "kolejarzy"
    Się czepiam ponownie...
    Zagrożona modernizacja linii Warszawa-Łódź.

    Największa inwestycja kolejowa, finansowana z funduszy strukturalnych, jest
    zagrożona. Nikt nie chce dać polskiego wkładu.
    Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź ma kosztować 914 mln zł. Część
    pieniędzy pochodzi z unijnego programu operacyjnego Transport. Komisja
    Europejska przyznała 680 mln zł – 40 proc. funduszy zarezerwowanych w tym
    programie dla kolei.
    Inwestycja nie ruszyła. Dalsze jej opóźnienie grozi utratą części unijnych
    funduszy przeznaczonych dla polskich kolei. – Przekazanie środków unijnych na
    realizację zadania nastąpi po podpisaniu umowy o dofinansowaniu między PKP
    Polskie Linie Kolejowe i rządową instytucją zarządzającą programem Transport –
    twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Linii.
    Spółka przesłała komplet dokumentów niezbędnych do podpisania umowy do
    Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Od stycznia zarządzanie programem
    Transport przejęło jednak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale tylko
    teoretycznie, w praktyce bowiem nie wiadomo, który resort ma obsługiwać
    płatności w tym programie. W efekcie do tej pory umowa nie została podpisana i
    nie ma decyzji o zapewnieniu krajowego współfinansowania modernizacji linii
    kolejowej Warszawa – Łódź.
    Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły pierwsze przetargi na wykonanie prac
    projektowych i budowlanych. – Jesteśmy gotowi do podpisania umów z wykonawcami
    pierwszego odcinka Skierniewice – Koluszki – deklaruje Krzysztof Łańcucki.
    Trzy ministerstwa: Rozwoju Regionalnego, Transportu i Budownictwa oraz
    Finansów, debatują od kilku miesięcy, skąd wziąć brakujące 235 mln zł. MRR
    proponuje sięgnięcie do rezerwy celowej budżetu, po promesę resortu finansów
    bądź kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jeśli ministerstwa nie dojdą do
    porozumienia, to PLK będzie musiała anulować przetargi i stracimy część
    funduszy strukturalnych przeznaczonych na koleje.

    70.85.129.219/cgi-bin/sas.cgi?u=2Ptjyb7H;b=kolej;r=2;p=8642.1;f=DOC;o=;v=VIEW

    Nie ma kasy na wkład własny na modernizację priorytetowych linii, a nam będą
    bajki opowiadać o budowie trasy do Zwardonia.

    Ble, ble, ble...



    Temat: Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa
    Kasa z UE - będą nowe pociągi na trasie Łódź-Wawa
    www.mi.gov.pl/moduly/aktualnosci_sg/informacja.php?id_informacji=1873&opcja=pokaz

    "Kolejne posiedzenie Komitetu Sterującego Sektorowego Programu Operacyjnego
    Transport rozpatrzyło 27 projektów w ramach trzech priorytetów SPOT. Komitet
    Sterujący zaopiniował pozytywnie 19 wniosków na łączną kwotę 1 198 454 354,58
    PLN, z czego dofinansowanie z EFRR stanowi kwotę 680 452 331,89 PLN.

    W ramach Działania 1.1. Modernizacja linii kolejowych w relacjach między
    aglomeracjami miejskimi i w aglomeracjach Komitet Sterujący zaopiniował
    pozytywnie 3 wnioski złożone przez PKP Przewozy Regionalne Sp. z
    o.o. : „Zakup nowego, kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi relacji
    Warszawa- Łódź- Warszawa” , „Modernizacja elektrycznych zespołów trakcyjnych
    EN57”, „ Modernizacja osobowych wagonów z miejscami do siedzenia UIC-Y typów:
    111A, 112A i YB”.

    Dobra wiadomość. Mam nadzieję, że myśli się o zakupie pociągów z wychylnym
    pudłem dzięki czemu po modernizacji będzie pociągi będą jeździły na całej
    trasie do Wawy 160 km/h (zwykłe składy odcinek Łódź-Skierniewice będą mogły
    pokonywać z prędkością 140 km).

    Warto by było pokusić się jeszcze o kasę z "Działania 2.2. Usprawnienie
    przejazdu drogami krajowymi przez miasta na prawach powiatu". Z tego będzie
    remontowana al. Włókniarzy ale remont przydałby się jeszcze Paderewskiego,
    Broniewskiego i Śmigłego Rydza. Chociaż nie wiem czy Łódź byłaby w stanie
    wygospodarować kasę na własny wkad w te projekty.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.