Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • opinie-fall.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Skierniewice





    Temat: Remont torow lodz warszawa pod znakiem zapytania
    Remont torow lodz warszawa pod znakiem zapytania
    Dzieki PiSowskiemu balaganowi. Gdzie sa lodzcy poslowie tej partii, na
    bialorusi, wojewoda z PiS tez ma to w d... a kasa na remont calkiem realnie
    ze przepadnie...

    "Możemy stracić unijną dotację
    Największa inwestycja kolejowa, finansowana z funduszy strukturalnych, jest
    zagrożona. Nikt nie chce dać polskiego wkładu.

    Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź ma kosztować 914 mln zł. Część
    pieniędzy pochodzi z unijnego programu operacyjnego Transport. Komisja
    Europejska przyznała 680 mln zł - 40 proc. funduszy zarezerwowanych w tym
    programie dla kolei.

    Inwestycja nie ruszyła. Dalsze jej opóźnienie grozi utratą części unijnych
    funduszy przeznaczonych dla polskich kolei. - Przekazanie środków unijnych na
    realizację zadania nastąpi po podpisaniu umowy o dofinansowaniu między PKP
    Polskie Linie Kolejowe i rządową instytucją zarządzającą programem Transport -
    twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Linii.

    Spółka przesłała komplet dokumentów niezbędnych do podpisania umowy do
    Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Od stycznia zarządzanie programem
    Transport przejęło jednak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale tylko
    teoretycznie, w praktyce bowiem nie wiadomo, który resort ma obsługiwać
    płatności w tym programie. W efekcie do tej pory umowa nie została podpisana
    i nie ma decyzji o zapewnieniu krajowego współfinansowania modernizacji linii
    kolejowej Warszawa - Łódź.

    Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły pierwsze przetargi na wykonanie prac
    projektowych i budowlanych. - Jesteśmy gotowi do podpisania umów z
    wykonawcami pierwszego odcinka Skierniewice - Koluszki - deklaruje Krzysztof
    Łańcucki.

    Trzy ministerstwa: Rozwoju Regionalnego, Transportu i Budownictwa oraz
    Finansów, debatują od kilku miesięcy, skąd wziąć brakujące 235 mln zł. MRR
    proponuje sięgnięcie do rezerwy celowej budżetu, po promesę resortu finansów
    bądź kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jeśli ministerstwa nie dojdą
    do porozumienia, to PLK będzie musiała anulować przetargi i stracimy część
    funduszy strukturalnych przeznaczonych na koleje.

    Magdalena Kozmana
    RZECZPOSPOLITA"




    Temat: Koniec remontu torów
    Remont ma być do 31 października

    Zamknięcie torów na odc. Zielonka - Wołomin
    www.mazowieckie.com.pl/site.php5/article/4/458.html
    Szanowni Państwo
    W związku z pracami remontowymi prowadzonymi przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Zielonka - Wołomin, zostają wprowadzone kolejne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.

    W dniach od 22 do 31 października 2007 r. zostaną zamknięte całodobowo:
    - tor nr 1 na odcinku Zielonka - Wołomin,
    - tor nr 1 na stacji Wołomin.

    W związku z tym odwołanych zostanie:
    19 pociągów relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz,
    19 pociągów relacji Tłuszcz – Warszawa Wileńska,
    1 pociąg relacji Wołomin – Warszawa Wileńska,
    1 pociąg relacji Warszawa Zachodnia – Tłuszcz,
    2 pociągi relacji Tłuszcz – Warszawa Zachodnia,
    1 pociąg relacji Skierniewice – Tłuszcz na odcinku Warszawa Wschodnia - Tłuszcz.

    Pozostałe pociągi będą kursować wg zmienionego rozkładu jazdy.
    Pobierz plik: WARSZAWA - MAŁKINIA - WARSZAWA - 19.10.2007.pdf
    www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/1052
    W związku z powyższym, Spółka „Koleje Mazowieckie-KM” informuje, że osoby posiadające bilety okresowe odcinkowe wystawione do/ze stacji (przystanku osobowego):
    - Warszawa Wileńska – mogą korzystać z przejazdów do/ze stacji Warszawa Wschodnia,
    - Ząbki, a do/ze stacji Warszawa Wileńska podróżujące na podstawie biletu ZTM: 30- lub 90- dniowego albo dobowego (tj. 24-godzinnego), w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM-KM-WKD” – mogą odbywać podróże do/ze stacji Warszawa Rembertów, a dalej na obszarze m.st. Warszawy na podstawie ww. biletu ZTM.






    Temat: PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06
    PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06
    Dostępny w formie tabel .pdf na stronach PKP-PR. Dla Łodzi wygląda to
    następująco...

    ŁÓDŹ FABRYCZNA odjazdy

    5:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    5:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    5:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    6:00 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    6:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    6:40 (Osob.) KOLUSZKI (pn.-pt.)
    7:06 (Posp.) KRAKÓW PŁASZÓW / BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie)
    7:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    8:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    8:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    9:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
    9:35 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    10:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    11:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
    11:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    12:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    13:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (pn.-pt.)
    13:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich)
    14:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    14:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    15:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    15:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.)
    15:40 (Osob.) DRZEWICA
    16:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    16:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    17:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie oprócz sobót i wakacji letnich)
    17:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    18:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    18:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie)
    19:48 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    20:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    21:08 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    22:26 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)

    ŁÓDŹ KALISKA odjazdy

    1:05 (Posp.) KRYNICA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04,
    3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    2:58 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
    3:24 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04,
    3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    3:33 (Posp.) BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie)
    4:09 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02,
    17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    4:35 (Posp.) KIELCE przez CZĘSTOCHOWĘ (25.06-4.09)
    5:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie do 31.03.2006, potem w
    zależności od dofinansowania)
    5:12 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-
    27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w poniedziałki)
    5:23 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
    5:41 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (pn.-sb.)
    5:43 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA / HEL (do GDYNI codziennie, do HELU 24.06-31.08)
    6:01 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    6:23 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    6:29 (Posp.) SZCZECIN GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie)
    7:26 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    7:39 (Osob.) SIERADZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    7:41* (Posp.) OLSZTYN GŁÓWNY przez WARSZAWĘ (pn.-sb.)
    9:01 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
    9:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    10:23 (Posp.) JELENIA GÓRA (codziennie)
    10:47 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    10:48* (Posp.) SUWAŁKI przez WARSZAWĘ (codziennie)
    11:50 (Posp.) KATOWICE (codziennie)
    12:04 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (codziennie)
    13:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie)
    14:19 (Posp.) LEGNICA (codziennie)
    14:31 (Osob.) KUTNO (pn.-pt.)
    14:34 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.)
    14:40 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
    14:45* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    15:13 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie oprócz sobót, kursuje do
    31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania)
    15:35 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie)
    15:35 (Posp.) KRAKÓW GŁÓWNY przez CZĘSTOCHOWĘ (codziennie)
    15:52 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    16:20 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie)
    16:30 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.)
    16:51 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    17:04 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie)
    17:25 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (codziennie)
    17:42 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    18:48* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie)
    18:55 (Osob.) KUTNO (codziennie)
    18:55 (Posp.) KATOWICE (codziennie)
    19:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    20:03 (Posp.) OSTRÓW WIELKOPOLSKI (codziennie oprócz sobót)
    20:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    20:37 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od
    dofinansowania)
    21:40 (Posp.) KOŁOBRZEG (23.06-2.09)
    22:20 (Osob.) SIERADZ (codziennie)
    22:45 (Posp.) ZAKOPANE przez CZĘSTOCHOWĘ (27-31.12, 2.01, 15.01-27.02,
    17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09)
    23:03 (Posp.) ŚWINOUJŚCIE (23.06-2.09)
    23:20 (Posp.) ZAKOPANE przez TOMASZÓW MAZOWIECKI, KOZŁÓW (w sezonie 27-31.12,
    2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w
    piątki)

    * - orientacyjna godzina odjazdu.




    Temat: Dotacje unijne dla PKP a VAT
    Dotacje unijne dla PKP a VAT
    Przyznam, że czegoś w tym artykule nie rozumiem /ale o tym na końcu :)

    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3556357.html
    Polskie koleje mają problem - mogą dostać z Unii Europejskiej miliardy euro
    na inwestycje i modernizację, ale nie mają z czego zapłacić podatku VAT.
    W latach 2007-13 PKP Polskie Linie Kolejowe mają szansę na ponad 4 mld euro
    unijnych dotacji. Wszystko po to, żebyśmy wreszcie mogli jeździć pociągami
    szybko i bezpiecznie. Ale PKP PLK może nie mieć pieniędzy na zapłacenie setek
    milionów euro podatku VAT swoim kontrahentom realizującym inwestycje. - Grozi
    nam niewykorzystanie unijnych pieniędzy - przestrzega Janusz Piechociński,
    ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

    O co chodzi? Od naszego wejścia do Unii Europejskiej obowiązuje 22-proc.
    stawka VAT przy inwestycjach kolejowych. Wcześniej część inwestycji
    finansowana z funduszy przedakcesyjnych była obłożona zerową stawką podatku.
    Teraz wykonawcy inwestycji doliczają do rachunków podatek, który musi
    zapłacić PKP PLK. Problem polega na tym, że VAT nie jest tzw. kosztem
    kwalifikowanym, a więc nie może być refundowany z unijnych funduszy. PLK musi
    znaleźć na to środki własne bądź uzyskać pieniądze z budżetu państwa.

    - Kwestia VAT-u jest newralgiczna, sygnalizowaliśmy już ten problem w
    Ministerstwie Transportu - mówi Teresa Zwiernik, członek zarządu PKP PLK.
    Jeśli firma nie znajdzie pieniędzy na podatek, wtedy poszkodowani będą
    głównie wykonawcy kontraktów inwestycyjnych. - To stawia pod znakiem
    zapytania przyszłe inwestycje - mówi Maciej Radziwiłł, prezes firmy Trakcja
    Polska PKRE wykonującej m.in. modernizację linii kolejowej Skierniewice -
    Koluszki.

    Dlaczego? Bo jeśli takie firmy jak Trakcja nie dostaną VAT-u od PLK, to nie
    będą w stanie zapłacić podatku, który doliczają jej do faktur podwykonawcy
    czy dostawcy, np. huty dostarczające szyny lub dostawcy kabli. Poza tym firma
    musi regularnie odprowadzać podatek do urzędu skarbowego.

    W przyszłości więc firmy podpisujące kontrakty z PKP PLK będą miały dwa
    wyjścia - albo wstrzymywać prace do czasu zapłaty przez PKP PLK zaliczki wraz
    z VAT-em, albo wykładać 22-proc. podatek z własnej kieszeni i liczyć na to,
    że PKP szybko uzbiera pieniądze i im zapłaci.

    Dla firm, których obroty w dużym stopniu zależą od kontraktów kolejowych,
    jest to duży powód do zmartwienia. - Nie chciałbym pozywać do sądu swojego
    głównego klienta PKP PLK za zwłokę w płatnościach. Jednak jeśli moja firma
    nie dotrzyma terminów, to nikt z moich kontrahentów nie znajdzie dla nas
    litości - dodaje Radziwiłł.

    Według Janusza Piechocińskiego może dojść do sytuacji, że PKP PLK, żeby
    zapłacić podatek, będzie musiało z czegoś zrezygnować - np. z płacenia ZUS -
    lub bardziej się zadłużyć w bankach.

    Pewnym rozwiązaniem patowej sytuacji byłoby oddłużenie firmy PKP Przewozy
    Regionalne, której długi względem innych spółek z Grupy PKP przekraczają 2
    mld zł (jej dług w stosunku do PKP PLK to blisko 1,3 mld zł). Problem w tym,
    że w budżecie na przyszły rok nie będzie pieniędzy na ten cel, bo resort
    finansów szuka oszczędności.

    Pieniędzy trzeba więc szukać gdzie indziej. PKP PLK planuje w najbliższym
    czasie wybór w przetargu doradcy finansowego, który miałby m.in. zaproponować
    sposoby na znalezienie pieniędzy na VAT.




    Temat: [PKP] Plemniczki nabite w balona
    [PKP] Plemniczki nabite w balona
    Mimo modernizacji linii kolejowej pociągi Warszawa-Łódź nie pojadą 140 km/h

    W połowie czerwca zakończą się prace modernizacyjne na linii Skierniewice-Łódź
    Widzew. PKP PLK ogłosiło, że po tym terminie na zmodernizowanym odcinku (ok.
    70 km długości) pociągi będą mogły się poruszać 140 km/h. Niestety mimo
    wprowadzenia tej prędkości żaden pociąg nie pojedzie tak szybko.

    W efekcie rozkładowy czas przejazdu z Łodzi do Warszawy wagonów motorowych z
    1939 r. (88 minut) nie zostanie pobity w 2008 r. (czas jazdy od połowy czerwca
    wyniesie 90-93 minuty) mimo wydania kwoty blisko miliarda złotych na modernizację.

    W 2007 r. do obsługi linii Warszawa-Łódź PKP Przewozy Regionalne kupiło za 140
    mln zł. przy wsparciu Unii Europejskiej 11 jednostek elektrycznych ED74
    wyprodukowanych w zakładach PESA dostosowanych do prędkości 160 km/h. Tabor
    ten w założeniu miał zapewnić pokonanie trasy Warszawa-Łodź po modernizacji
    całej trasy (2012) w 65 minut. Nikt w PKP nie zauważył, że zgodnie z „kolejową
    biblią” o nazwie "Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na PKP-R1" pociągi
    przystosowane do pojedynczej obsady maszynisty mogą poruszać się maksimum 130
    km/h. Oznacza to, że bez zmiany biurokratycznego zapisu pociągi będą kursować
    wolniej, niż pozwalają na to zmodernizowane tory. Zamiast 65 minut czas jazdy
    po modernizacji linii Warszawa-Łódź w 2012 r. wyniesie ok. 80 minut, będzie
    zatem tylko 5 minut krótszy niż pociągu pospiesznego Telimena w 1990 r.
    Wszystko przez biurokrację na PKP, której źródłem jest pozycja związku
    zawodowego maszynistów. Walczy on skutecznie o archaiczne przepisy na kolei
    pochodzące z czasów lokomotyw parowych, które wymuszają większe zatrudnienie
    maszynistów (dwie osoby zamiast jednej). W Polsce zdarzały się wypadki, gdzie
    lokomotywa z obsadą dwóch osób przejechała człowieka, którego obsada nie
    zauważyła i dalej kontynuowała jazdę.

    W efekcie tabor, który w całej Europie porusza się 160, 200, 250 i 300 km/h, w
    Polsce może kursować tylko 130 km/h. W Europie pojedyncza obsada trakcyjna
    jest stosowana nawet na liniach wysokich prędkości, gdyż jak wykazały badania
    większa obsługa powoduje brak koncentracji maszynistów na pracy i obserwacji
    torów tzn. zagraża bezpieczeństwu. Nowoczesne pociągi pasażerskie
    przystosowane są do pracy jednego maszynisty, który w wygodnej kabinie z
    panoramicznym widokiem siedzi po środku i może obserwować komputerowy pulpit i
    trasę przed pociągiem. Zgodnie z przepisami PKP, takie szybkie pociągi
    poruszające się po Niemczech, Anglii, Francji, Włoszech, muszą zwolnić do 130
    km/h na polskich torach.

    Oto brzmienie archaicznego zapisu, który powoduje, że kupowany w Polsce tabor
    na 160 km/h nie będzie mógł poruszać się z taką prędkością (problem nie
    dotyczy tylko ED74, ale i nowego taboru Flirt Stadlera zakupionego przez
    Mazowsze i Górny Śląsk) zgodnie z §34 ust. 2 instrukcji R1 Zarządzenia Nr 21
    Zarządu PKP S.A. z dnia 29.05.2001 r. :

    "Jednoosobową obsługę trakcyjną stosuje się:
    1) w pociągach kursujących z prędkością nie przekraczającą 130 km/h i z
    pojazdami trakcyjnymi wyposażonymi w urządzenia kontrolujące czujność
    maszynisty oraz urządzenia radiołączności pociągowej, przy czym jeżeli
    urządzenia kontrolujące czujność maszynisty na pojeździe trakcyjnym nie
    wymagają współpracy z urządzeniami przytorowymi, jednoosobową obsługę można
    stosować także na liniach nie wyposażonych w te urządzenia(...).

    Jak się okazuje w nowym dokumencie IR-1, który w br. ma zastąpić starą
    instrukcję R-1 nie przewiduje się zmiany feralnego zapisu. Co ciekawe
    instrukcję IR-1 przygotowuje PKP PLK, które z jednej strony odpowiada za
    modernizację linii, a z drugiej strony wprowadza zapisy, które uniemożliwiają
    taborowi zakupionemu do obsługi tej linii za środki unijne, poruszanie się z
    dopuszczalną prędkością.

    W naszej opinii aby uniknąć kompromitacji polskich kolei pilnie należy zmienić
    omawiany zapis, aby pociągi pojechały z prędkością dopuszczalną dla
    zakupionego taboru.

    Źródło: Rynek Kolejowy

    PS
    Jak macie ochotę to komentujcie. Ja już wymiękłem jeśli chodzi o PKP i lotnisko.

    mx



    Temat: Próbują zatrzymać 'Łodzianina'
    Łódzkie: pociągi pod specjalnym nadzorem?

    Spółka PKP Intercity, która w ramach realizacji rządowej strategii dla
    transportu kolejowego w grudniu ub. roku przejęła obsługę połączeń pospiesznych
    międzywojewódzkich, nie zamierza zrealizować postulatów mieszkańców Skierniewic
    korzystających z usług tego przewoźnika.

    Podobnie jak jej poprzednik, PKP Przewozy Regionalne twierdzi, że pociąg
    pospieszny Łodzianin nie jest przeznaczony dla skierniewiczan.

    - Z punktu widzenia kilku tysięcy osób dojeżdżających do pracy czas najwyższy,
    aby pociąg Łodzianin zatrzymywał się tak samo, jak inne pociągi pospieszne.
    Niezbędne są przystanki w Żyrardowie, Skierniewicach oraz Koluszkach, bo
    utrzymywanie pociągu bezpośredniego z Łodzi do stolicy służy tylko i wyłącznie
    działaniom propagandowym kolei, a nie ludziom dojeżdżającym do pracy - mówi
    Władysław B. (nazwisko do wiad. red.) ze Skierniewic liczący na to, że po
    przejęciu linii Łódź-Warszawa przez spółkę Intercity problem zostanie
    rozwiązany. Nie został, a PKP Intercity nie zamierza tego zmieniać.

    - Pociąg Łodzianin należy traktować jako pociąg specjalny, którego zadaniem jest
    zapewnienie szybkiego połączenia pomiędzy Warszawą a Łodzią. Na powyższej trasie
    funkcjonuje rozkład jazdy oparty na cyklicznych przyjazdach i odjazdach
    pociągów. Pociągi z Warszawy do Łodzi wyjeżdżają zawsze 20 minut po pełnej
    godzinie. Pociąg Łodzianin kursuje z Warszawy poza ustaloną cyklicznością -
    wyjaśnia Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity SA.

    - Skoro to jest taki specjalny pociąg, to dlaczego uruchamiany jest jako pociąg
    pospieszny, a nie ekspresowy? Wychodzi na to, że finansują go wszyscy podatnicy
    poprzez Ministerstwo Infrastruktury, a korzystają z niego mieszkańcy głównie
    jednego miasta. Łodzianin bez postojów niech sobie będzie, ale skoro jest
    ekspresem, to niech jak ekspres kosztuje - uważa kolejny podróżny

    Władze Skierniewic znają problem, ale niewiele mogą poradzić. Rozmowy z koleją
    nie przyniosły zmian.

    - Łodzianin to pociąg dla paru ministrów i posłów, którzy muszą zdążyć do
    Warszawy, a nie dla skierniewiczan - mówi Sławomir Gmaj, sekretarz miasta
    Skierniewice. - Będziemy oczywiście nadal naciskać, żeby Łodzianin stawał w
    Skierniewicach, ale szanse na to są znikome - dodaje.

    Dla dojeżdżającego codziennie do Warszawy pana Władysława działania kolei są
    irracjonalne.

    - Specjalny pewnie dlatego, że wozi powietrze. Specjalny pewnie dlatego, że PKP
    chce się chwalić połączeniem bezpośrednim między Łodzią a Warszawą. Skoro tak,
    dlaczego ten pociąg zatrzymuje się na dworcu Warszawa Zachodnia? Naprawdę,
    należy zmusić kolej do udostępnienia Łodzianina zwykłym podróżnym. Niezbędne są
    przystanki w Żyrardowie, Skierniewicach oraz Koluszkach. Na całej trasie sprawa
    dotyczy w sumie 18 tysięcy ludzi dziennie - uważa skierniewiczanin Władysław B.

    Źródło: NaszeMiasto.pl



    Temat: 'Modernizacja' tramwaju do Warszawy
    Telenoweli odcinek 2023.
    Po raz kolejny tęgie głowy z PKP próbują wmówić pasażerom, że jeśli podróż trwa
    godzinę, to można ludzi wozić choćby bydlęcymi wagonami:

    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/854984.html
    Pasażerów nie zachwycają supernowoczesne pociągi do Warszawy
    wczoraj

    Łodzianie podróżujący koleją między Łodzią a Warszawą domagają się przywrócenia
    tradycyjnych wagonów z przedziałami. W nowoczesnych ED 74, zwanych też
    "tramwajami" jest nadzwyczaj ciasno i panują w nim przeciągi.

    Na trzynaście pociągów startujących codziennie z Łodzi Fabrycznej do Warszawy
    siedem to nowoczesne ED 74. PKP Przewozy Regionalne kupiły w zeszłym roku
    jedenaście takich składów za ponad 170 mln złotych (dużą część sponsorowała Unia
    Europejska - red.).

    Zamówione zostały wagony na modłę tych podmiejskich, czyli bez przedziałów, bo
    przewidywany czas podróży między Łodzią a stolicą miał wynosić tylko 65 minut.
    Tak skonstruowane składy sprzyjają szybszej wymianie podróżnych, a co za tym
    idzie także większym zyskom.
    ::: Reklama :::

    Tymczasem dziś podróż do Warszawy - także ze względu na modernizację trasy trwa
    średnio dwie godziny i na supernowoczesne składy skarżą się pasażerowie: jest w
    nich przeraźliwie ciasno, zimą kiepsko działa ogrzewanie, a podczas upałów brak
    klimatyzacji.

    Dyskomfortu dopełniają przeciągi, które oplatają pozbawiony przedziałów wagon
    przy każdym otwarciu automatycznych drzwi.

    - Nowe składy przypominają tramwaje i jest w nich za ciasno, gdyż są za małe
    odległości między siedzeniami - opowiada jeden z pasażerów. - Dlatego siadam
    zwykle nie w kierunku jazdy, ale bokiem, abym mógł swobodnie nogi wyprostować.

    Inny problem to źle wyprofilowane oparcia, przez co podczas jazdy zaczyna mocno
    boleć kręgosłup. Te mankamenty nie byłyby uciążliwe przy krótkich, 40-minutowych
    dystansach, ale gdy trasą Łódź-Warszawa pociąg wlecze się aż dwie godziny, to
    siedzenie w takich warunkach jest prawdziwą udręką.

    Okazuje się, że jedyne wymieniane przez pasażerów zalety nowoczesnych pociągów
    to tylko panująca w nich czystość i efektowny wygląd zewnętrzny. Jeszcze dalej w
    sądach idzie Piotr Krzywicki , niezależny łódzki poseł, który nowym
    superpociągiem dojeżdża do Sejmu.

    - Te pociągi są po prostu niebezpieczne dla zdrowia i to nie jest tylko moja
    opinia, a dziesiątków pasażerów, których miałem okazję wysłuchać - mówi Krzywicki.

    Krzywicki uważa, że skoro nowe pociągi mają doprowadzić do skrócenia czasu
    podróży między Łodzią a Warszawą do 65 minut dopiero w 2012 r., to należałoby
    jak najszybciej przywrócić tradycyjne składy, by łodzianie się nowoczesnymi - w
    obawie o swe zdrowie - nie zniechęcili i nie zmienili środka lokomocji. Nowe
    składy można by jego zdaniem wykorzystywać na krótszych trasach, np. do
    Koluszek, tym bardziej że jeżdżący tam skład według posła też bezpieczny nie
    jest, bo do nowych nie należy. Krzywicki pisał w tej sprawie do PKP Przewozy
    Regionalne, ale jak twierdzi odpowiedź zawsze była ta sama: "nie możemy, bo to
    pociągi kupione przez UE, a w umowach jest, że muszą jeździć". Teraz poseł czeka
    na odpowiedź w tej sprawie z Ministerstwa Infrastruktury.

    Michał Lipiński z biura prasowego PKP PR twierdzi, że o problemach z przeciągami
    oraz klimatyzacją nie słyszał, więc trudno mu komentować. Nowoczesne składy nie
    mogą być wykorzystywane na innych trasach, bo w tej kwestii ręce kolejarzom
    wiążą umowy z UE, która dała pieniądze na wagony, na tę właśnie konkretną linię.
    Lipiński przyznaje jednak, że pasażerowie skarżyli się na ciasnotę i dlatego PKP
    PR zdecydowała się.... zmodernizować wnętrza wszystkich jedenastu składów, które
    otrzymała przed rokiem.

    Będzie przestronniej, bo odległości między rzędami foteli będą większe o 10 cm,
    a pierwsze dwa "nowe" składy z Łodzi Fabrycznej przez Skierniewice ruszą do
    stolicy już 27 maja. Kwota, którą PKP PR wyda na modernizację jest objęta
    tajemnicą. W lipcu i sierpniu do Łodzi trafią cztery kolejne składy ED 74,
    dlatego jest raczej pewne, że tradycyjnych pociągów z przedziałami może być
    jeszcze mniej niż obecnie. A łodzianie za nimi tęsknią.

    - W składach z przedziałami lepiej mi się podróżowało - podkreślała jedna z
    pasażerek. - Było jakoś tak bardziej kameralnie, mogłam wygodnie usiąść,
    wyprostować nogi, zasłonić okno lub drzwi. W nowych pociągach nie mam tych
    możliwości.
    Marcin Darda, współpraca: Wiesław Pierzchała - POLSKA Dziennik Łódzki



    Temat: Wąskie gardło kolei pod Łodzią
    Wąskie gardło kolei pod Łodzią
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/832898.html
    Czy paraliż na kolejowej linii Łódź - Warszawa będzie się powtarzał?
    Niezależni eksperci nie mają wątpliwości. PKP twierdzi, że modernizacja
    połączenia ze stolicą przynajmniej ograniczy blokady torów, jak ta z 19 marca
    w Rogowie, gdy pijani maszyniści towarowego składu uniemożliwili przejazd
    pociągom pasażerskim.

    Już wcześniej niezależni eksperci alarmowali, że planowany bardzo krótki czas
    przejazdu pociągiem z Łodzi do Warszawy po zakończeniu modernizacji linii może
    okazać się fikcją.

    - Zapomniano o możliwości wyprzedzania się pociągów między Koluszkami i
    Skierniewicami - mówi Stanisław Biega, dyrektor projektu kolejowego Centrum
    Zrównoważonego Transportu. - W Rogowie i Płyćwi są stacje, ale bez dodatkowego
    peronu na wyprzedzanie. Z kolei na stacji Skierniewice nie rozbudowuje się
    układu torowego. W efekcie stacja o większym ruchu pociągów niż Łódź Kaliska
    będzie dalej posiadać tylko trzy krawędzie peronowe, gdy Łódź Kaliska ma ich
    osiem. W szczycie w Skierniewicach będzie po prostu brakowało miejsca przy
    peronach. Pociągi, zamiast jechać, tak jak oczekują pasażerowie, będą czekać
    aż przy peronie zwolni się miejsce - dodaje Biega.
    ::: Reklama :::

    Spółka Polskie Linie Kolejowe, główny inwestor przebudowy linii Warszawa -
    Łódź, stanowczo odrzuca te zarzuty. Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PLK,
    zapewnia, że miejsca na wyprzedzanie jest dość. - Pomiędzy Łodzią a
    Skierniewicami pociągi będą mogły wyprzedzać się w Koluszkach, Rogowie i
    Płyćwi, a w kierunku Warszawy w Miedniewicach i Żyrardowie - mówi Krzysztof
    Łańcucki. - Gdyby się jednak okazało, że natężenie ruchu jest bardzo duże,
    składy towarowe będziemy dopuszczać do jazdy tylko w nocy albo w weekendy.

    Życie jednak pokazało, że na kryzysowe sytuacje linia kolejowa nie jest
    przygotowana. Gdy 19 marca koło Rogowa stanął pociąg towarowy prowadzony przez
    dwóch pijanych maszynistów, linia została zablokowana na dwie godziny. W korku
    utknęło kilkanaście pociągów pasażerskich.

    - Tor nr 1 odcinka Płyćwia - Rogów jest czasowo zamknięty w związku z
    modernizacją. Pociąg towarowy wjechał na czynny tor i zatrzymał się przed
    Rogowem. To dlatego pociągi nie mogły się minąć - wyjaśnia rzecznik PLK.

    Krzysztof Łańcucki dodaje, że najpóźniej w pierwszych dniach kwietnia będą
    czynne dwa tory, a to wystarcza, by prowadzić normalny ruch, także w
    sytuacjach kryzysowych. Przepustowość linii po modernizacji ma być znacznie
    większa niż dotąd.

    - Odcinek Skierniewice - Koluszki jest częścią bardzo ważnej linii, ale nie
    wymaga większej liczby torów niż dwa - podtrzymuje swoją opinię rzecznik. -
    Dodam, że dobudowywanie torów podniosłoby koszt inwestycji nawet dwukrotnie z
    racji konieczności wykupu działek. Mogłoby to uniemożliwić przeprowadzenie
    modernizacji, a przynajmniej przesunąć ją o kilka lat. A za środowy skandal
    przychodzi tylko oblać się rumieńcem, choć maszyniści nie byli naszymi
    pracownikami, nie byli też pracownikami żadnej ze spółek Grupy PKP. Wstyd mi w
    imieniu całego transportu kolejowego.
    Zuzanna Gawałkiewicz - POLSKA Dziennik Łódzki



    Temat: Komunikacja Łódź, Warszawa i PKP
    Komunikacja Łódź, Warszawa i PKP
    4:37 - wsiadłem na Teofilowie w łódzki autobus 153 i pojechałem na dworzec
    kaliski. Delikatny szum starego Jelcza nie pozwolił mi usnąć w autobusie :-)
    5:26 - "Bohemia" odjeżdża w kierunku Warszawy. Wagonów ma chyba więcej niż
    pasażerów... a potem PKP się żali, że jest nierentowne. W przedziale nie dało
    się wyłączyć ogrzewania! A okno mogło być tylko otwarte na oścież (wtedy był
    hałas) lub zamknięte (wtedy była sauna), nie dało się zostawić małej szparki.

    Warszawa:
    - Bilet 24-godzinny kosztuje tylko 7,20. To mi się podobało - taniej niż w
    Łodzi. Dla niezorientowanych - pojedynczy przejazd kosztuje w stolycy 2,40.
    - Pierwsze wrażenie jeśli chodzi o autobusy. Jeżdżą fatalnie. Na 167 czekałem
    20 minut, na 141 - 25 minut. Z nudów przeszedłem po kilka przystanków. W
    niedzielę w dzień jeżdżą jak łódzkie nocne. A są to linie jadące przez
    centrum, chociaż nie przez ścisłe centrum. Oczywiście moja ocena jest mocno
    wyrywkowa.
    - Tramwaje jeżdżą lepiej. 24 na al. Jerozolimskich jest 8 razy na godzinę. W
    niedzielę! Inne linie, 9 na przykład, jak u nas - 4 razy na godzinę.
    - Mają chyba swoją "bulwę" - to znaczy stary tramwaj przebrany za nowy.
    Wygląd ma "kosmiczny" ale dwa wagony, wysokie schody wskazują na stary
    wyrób "Konstalu" (chyba się nie mylę?) czyli odpowiednik łódzkich 805N.
    Trudno mi ocenić ile jest w nim zmian (3 drzwi w wagonie), w każdym razie
    wygląda na to, że naprawdę zrobiono w tych wagonach coś więcej niż
    w "bulwie", w której nie zrobiono w zasadzie nic.

    I w końcu zobaczyłem tramwaj linie T, taką warszawską "zerówkę". Popylał
    pełnym "gazem" (prądem ;-) po Marszałkowskiej. Nasza "zerówka" tak szybko nie
    jedzie, może dlatego że jest 40 lat starsza (ponoć "T" to nowy wagon w starej
    szacie). Nie mogłem się nim przejechać bo byłem umówiony na obiad. W każdym
    razie są konduktorzy, rozsuwane drzwi i tylko jeden wagon.

    Nadszedł czas powrotu. "Jaćwing" jedzie 2 godziny! Na odcinku Skierniewice-
    Koluszki mierzyłem prędkość. Ani razu nie była wyższa niż 80 kilometrów na
    godzinę. XXI wiek, Unia Europejska, dwa wielkie miasta... a pociąg pomiędzy
    nimi nie może przekroczyć "osiemdziesiątki". Z roku na rok jest wolniej i
    wolniej. Ja już przestałem wierzyć w to, że ta linia kiedykolwiek zostanie
    wyremontowana i pociągi będą w niej jeździć z prędkością nie będącą kpiną z
    pasażerów.

    I na koniec kibelki PKP. W "Bohemii" (wagony czeskie) kible nawet czyste,
    woda w kranie jest mimo, że pociąg całą noc jechał z Pragi. Natomiast
    w "Jaćwingu" (chyba z Suwałk)... nie powiem co było w sedesie. Woda w kranie
    była ale... umywalka zapchana. Najwyraźniej Polacy to większe brudasy niż
    Czesi... ale przynajmniej nie ma sauny w przedziale.

    I jestem w domu. Wszędzie dobrze ale w Łodzi najlepiej. Wolę naszą
    komunikację miejską. A PKP będę się starał omijać z daleka! I przepraszam za
    pisanie rzeczy o których każdy z Was wiem ;-)




    Temat: zmiany w programie parkuj i jedz
    zmiany w programie parkuj i jedz
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: P&J zmiany w programie
    P&J zmiany w programie
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz żarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: Program parkuj i jedz Sejmik robi zmiany
    Program parkuj i jedz Sejmik robi zmiany
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: potwierdzenia na parking wNI zmiany w P&J
    potwierdzenia na parking wNI zmiany w P&J
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: parkuj i jedz zmiany
    parkuj i jedz zmiany
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: Sejmik robi zmiany w parkuj i jedz
    Sejmik robi zmiany w parkuj i jedz
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: w programie parkuj i jedz zajdą zmiany
    w programie parkuj i jedz zajdą zmiany
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: P&J będą zmiany
    P&J będą zmiany
    Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego

    Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z
    dnia
    5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM"
    spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z
    rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne
    potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie
    przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń.
    Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z
    samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o.
    Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP
    Oddział
    Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na
    dzierżawę
    gruntów przeznaczonych na budowę parkingów.
    Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego
    całość
    programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji.
    Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu
    przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów
    z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy.
    Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ
    konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych,
    pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja
    całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na
    możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A.
    w Warszawie.
    Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są:
    - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje,
    - wielkości potoku podróżnych,
    - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec
    miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia
    następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku
    Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie.
    Natomiast w przypadku:
    - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną
    jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz
    deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu,
    - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia
    umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych
    wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest
    konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem
    gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również
    lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź.,
    Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w
    Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie
    w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez
    spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej
    Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada
    2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu
    budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego
    zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego
    zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z
    wykonawcą.
    Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do
    wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano :
    -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa
    Iwiczna
    -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów
    -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów
    -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława
    -Linia Wa wa –
    Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia
    Zielonka
    -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie
    -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew

    Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego
    WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl




    Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie
    > Koleje Mazowieckie obsługują za darmo połączenia na terenie
    > województwa łódzkiego. Fakt pierwszy.

    Nie za darmo - dopłaca marszałek mazowiecki. Warto jednocześnie
    przypomnieć, ze pociągi PKP PR Kutno - Płock były w całości
    finansowane przez łódzkiego marszałka. Aczkolwiek dobrze by było,
    żeby komunikacja kolejowa na styku województw zaczęła być wreszcie
    koordynowana. Tylko, ze to wcale nie zależy od przewoźnika.

    > TGV na odcinku W-wa-łódż zapewnia pełną obsługę komunikacyjną
    łodzi
    > ze wschodnimi , północnymi i południowymi reionami oraz otwiera
    > Łódź na wschód Europy. Wszystko to co prawda via W-wa ale mały
    > szczegół. Fakt drugi.

    Nie fakt tylko bełkot. Fakt jest taki, że przewidywany czas
    przejazdu pociągiem "TGV-Y" Łódź - Warszawa to 45 minut, a pociągiem
    konwencjonalnym przez Skierniewice - 65. Jak dla kogoś kto jedzie z
    Łodzi do Moskwy 20 minut to jest znacząca różnica, to ja jestem
    święta Faustyna. Znacznie więcej możemy zyskać, jeśli będzie
    pociąg/wagon bezpośredni z Łodzi do Moskwy, Mińska czy choćby
    Białegostoku i Olsztyna zamiast obowiązkowej przesiadki trwającej
    zawsze od 30 do 55 minut przy godzinnym takcie.

    > TGV miało być wspólną inwestycją czterech samorządów, jednej
    > samorządowej spółki i inwestorów prywatnych. Tyle że tych ostanich
    > miały szukać wspólnie łódź, W-wa, województwa łódzkie i
    mazowieckie.
    > Fakt trzeci.

    Żaden fakt, tylko twoja interpretacja czegoś co gdzieś kiedyś
    usłyszałeś. Fakt jest taki, że tego typu inwestycji nikt przy
    zdrowych zmysłach nie buduje z budżetu samorządowego. Kolejny jest
    taki, że kolej Y została wpisana na listę rezerwową projektów 2007 -
    2013 przez rząd Belki, tyle, że przyszedł PiS i projekt dla zasady
    wyrzucił. Jeszcze jeden fakt mówi, że w opracowaniu przedwstępnym
    wykonania linii bardzo konkretnie rozpisano etapy i finansowanie
    budowy kolei Y. Absolutnie pierwszym odcinkiem, jaki miał powstać
    miał być odcinek Wrocław - Kalisz. Jednocześnie miał być
    przeprowadzony remont na 160 Kalisz - Łódź i przebudowa węzła
    łódzkiego. Dalszych etapów dokładnie nie pamiętam, aczkolwiek na
    pewno przed budową odcinka Łódź Warszawa był jeszcze Kalisz - Łódź i
    na pewno Łódź - Warszawa proponowano do budowy w ramach PPP;
    pozostałe odcinki - z pieniędzy państwa.

    > Pozbycie się monopolu PKP PR jest bardzo atrakcyjne.

    Ale nauczmy sie rozróżniać zastąpienie jednego monopolu innym i to
    trwałym od jego pozbycia się. Popatrz sobie ile kujawsko - pomorskie
    zdołało uzyskać nie wdajac się w żadne małżeństwa z przewoźnikami i
    wyciągnij wnioski.

    Zobaczcie jakoś
    > i siatkę połączeń w woj. mazowieckim przed Kolei Mazowieckich i po
    > nich.

    Podróżowanie na stojąco i to pod warunkiem, że uda się wcisnąć?
    Permanentne braki taboru? Do Warszawy po prostu bardziej opłąca się
    jeździć koleją ze względu na korki i niezłą infrastrukturę. Kolej na
    siebie lepiej zarabia. NIe twierdzę, ze KM nie zdołały osiagnąć
    wielu rzeczy względem PKP, ale również wielu rzeczy im się nie udało.



    Temat: nowy rozkład jazdy PKP
    No to ja może dorzucę różnych "ciekawostek" z nowego rj. (obejrzeć go można np.
    na www.bahn.de
    )

    1. Łódź - Tomaszów - Radom/Skarzysko:
    - cały jeden pociąg do Skarżyska Kamiennej. jedzie przez Koluszki, co oznacza
    dla niego stratę 15 minut na zmianę kierunku jazdy + kilka minut na jazdę
    dłuższą trasą. kolejnych 15 minut traci w Tomaszowie na zmianę lokomotywy.
    - do tego cały jeden pociąg Łódź - Radom. Jedzie jako osobowy na całej trasie,
    oczywiście też przez Koluszki.
    - cały jeden pociąg Łódź - Tomaszów. Do tego po jednym pociągu w relacjach
    Tomaszów - Drzewica i Tomaszów - Opoczno.
    - w lutym prawdopodobnie znikną pociągi Drzewica - Radom, bo łódzki marszałek
    nie zgodził się na ich przedłużenie choćby do Tomaszowa (nie będzie nam obcy
    pociąg spoza układziku z PKP PR wjeżdżał na teren naszego województwa)
    - ale za to pojawia się pociąg relacji Tomaszów Mazowiecki... - Czestochowa!!!
    Dodajmy, że pociąg przyspieszony Łódź - Tomaszów omijający Koluszki i nie
    tracący czasu na zmiany lokomotyw pozostawałby poza jakąkolwiek konkurencją PKS,
    busów, nierzadko i samochodu. Podobnie w relacjach do Drzewicy, Opoczna,
    Końskich, Stąporkowa i Skarżyska.

    2. Łódź - Skierniewice (osobowe).
    - ostatni pociąg do Skierniewic o godz. 20.20 (20.50 - pospieszny). Brawo, nie
    ma to jak elastyczna oferta.
    - pociągi co 2 godziny, w godzinach szczytu co godzinę; do taktu godzinnego
    uzupełnione między Łodzią a Koluszkami. Bida aż piszczy :-(

    3. Magistrala Węglowa.
    - znikają wszystkie pociągi na trasie Zduńska Wola - Inowrocław w tym
    najbardziej dochodowy Katowice <-> Inowrocław
    - na odcinku Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice - Herby/Czestochowa bez większych
    zmian (poza zniknięciem w.w. pociągu), z tym, że:
    wszystko kursuje jedynie pn-pt (czyli w weekendy nie ma NIC)
    - w miejsce pociągu Zduńska Wola - Chorzew pojawia się pociąg bezpośredni Łódź -
    Zduńska Wola - Częstochowa, ale też tylko pn-pt i nie kursuje w wakacje. Ja bym
    jeszcze dał, żeby nie kursował w każdą trzecią środę miesiąca :-/ Oczywiście
    pociągu o takiej relacji w przeciwną stronę - próżno szukać, a dwa (tak, całe 2)
    pociągi do Zduńskiej Woli nie są skomunikowane z niczym do Łodzi (30 i 60 minut
    czekania)

    4. Łódź - Olsztyn, Ełk, Suwałki, Białystok, Terespol, Lublin, Zamość, Chełm,
    Roztocze. NIE MA NIC!!! z wyjątkiem wakacyjnego pociągu Wrocław - Łódź - Toruń -
    Olsztyn - Ełk.

    5. Łódź - Wrocław. Do wytrzymania. 4 połączenia pospieszne, w tym jedno do
    Zgorzelca (oczywiście bez możliwości kontynuowania podróży do Goerlitz)

    6. Łódź - Sudety. Nic poza wakacyjnym łącznikiem do Jeleniej Góry. Ale nie ma co
    liczyć np. na Szklarską Porębę, Kudowę, Kłodzko. Nie dla psa kiełbasa

    7. Łódź - Galicja.
    - sezonowy do Zakopanego
    - dwa inne do Zakopanego kursujące dosłownie kilka dni w roku
    - pociąg do Krynicy/Zagórza... NIE POJEDZIE w wakacje, a jedynie w kilka dni w
    okolicach sylwestra!!! (Zagórz to w końcu znany w Polsce i na świecie ośrodek
    narciarski)
    - Reymont naokoło przez Częstochowę z czasem jazdy około 1h20min dłuższym niż
    trasą przez CMK (linia ekspresowa tylko dla warszaffki) z odłączaniem wagonów do
    Katowic w Częstochowie i bez skomunikowań w kierunku Zakopanego czy Muszyny w
    Krakowie.
    ŻADNEGO połączenia całorocznego gdziekolwiek w Karpaty
    Żadnego połączenia do Przemyśla, Rzeszowa

    8. Łódź - Pomorze Zachodnie - bez większych zmian, z tym, że Włókniarz do
    Szczecina pojedzie naokoło przez Ostrów Wlkp. - pewnie, co się będziemy
    spieszyć. Oczywiście do Gorzowa, Zielonej Góry, Leszna, Piły, Koszalina,
    Kołobrzegu, Świnoujścia - brak połączeń całorocznych

    9. Łódź - zagranica.
    - brak połączeń bezpośrednich (jako jedyne miasto wojewódzkie w kraju)
    - brak skomunikowań na pociągi do Drezna/Goerlitz
    - skomunikowanie na pociągi do Pragi we Wrocławiu i Katowicach, bez
    skomunikowania w kierunku powrotnym przez Wrocław.

    10. Zapomniałem. Pociągi Łódź - Konin dojadą jedynie do Kłodawy - jak wiadomo to
    prawdziwa metropolia

    11. Dwa z sezonowych pociągów: do Poznania i nad morze pojadą przez... Pabianice
    Koło/Inowrocław, zaś sezonowo-weekendowy pociąg Skrzyczne do Bielska - Białej
    zatrzyma się jedynie na stacji Łódź Widzew (wszak tam w środku nocy łatwo
    dojechać). Podobno ma też być jakiś sezonowy pociąg, który pojedzie węglówką i
    nie zatrzyma się NIGDZIE na terenie woj. łódzkiego (nb to już trzeci sezonowy,
    który tą trasą ominie Łódź).

    12. Oczywiście brak jakichkolwiek pociągów kwalifikowanych (a jeżdżą takowe np.
    z Nowego Sącza, Przemyśla, czy Zielonej Góry)



    Temat: PKP oszczedza?
    oj tak.. tłok jest niemiłosierny, a jak jeszcze rano, pociąg po 7, jak wszyscy
    jadą na 8 do szkoły przyjeżdża krótki, to szlag człowieka trafia..
    któryś dzień, pociąg 14:41 z Pruszków PKP, udawałem się po szkole do mojej
    połówki do Brwinowa. Pociąg przyjechał, 2 minuty poślizgu (czyli na polskie
    realia i na tą porę dnia - wybitnie punktualnie). Krótki. Zapchany jak
    nieszczęście. Spojrzałem,ze pierwszy "bydlak" (przepraszam za określenie, ale
    tak mi sie nasuwa ta nazwa tego przedziału 'sluzbowego' na poczatku i koncu
    skladu, co to jest niby dla podroznych z wiekszym bagazem recznym - a nazwa
    'bydlak' wziela mi sie stad, ze widzialem na wlasne oczy, jak chłop krowe tam
    wiózł, i nawet bilet na nią miał...)
    w każdym razie - bydlak pusty, a do tego wciska sie w ten tlum jakas babcia z
    rowerem. no to w dobrej wierze,zeby zrobic babci miejsce, otwieram drzwi od
    bydlaka, i sobie kobiecina wchodzi.. i tu, prosze Was, konduktor z mordą
    wyskakuje, ze tu nie wolno wchodzic,zeby sie babcia wynosila,ze przedzial
    sluzbowy,ze cos_tam..
    no przepraszam bardzo.. pociąg (jeden sklad) ma okolo 180 miejsc siedzacych, ze
    250 stojacych.. a musi sie w niego zmiescic osob 600 a czesto i wiecej..
    chamstwo i drobnomieszczanstwo, moim zdaniem..
    a jeszcze bardziej wkurza mnie to, ze caly ten zadufany grodzisk, milanowek
    (mowie o mieszkanacach) jak wsiada na srodmiesciu, to wszyscy czychaja na jakies
    skierniewice czy zyrardow (pociag). I ludzie mieszkajacy za Grodziskiem w strone
    Sk-c nie moga juz usiasc, bo grodzisk nie moze 5 minut poczekac na miejscowke do
    Grodziska.. wtedy mam ochote wyrzucać przez okno..
    i wnerwiający są ci debile (inaczej tego nie mozna nazwac) z renomy (<>). leci
    palant drugi z jednym przez caly sklad, ale drzwi to juz nie maja.. do tego są
    niektórzy tak chamscy, ze az zlosc czlowieka ogarnia, i ma ochote scisnac go w
    drzwiach. I pelen podziwu jestem dla dwóch chlopakow, ktorzy posiadajac klamki,
    zamkneli jednego miedzy tymi drzwiami miedzysegmentowymi (pod ta gumą). i jechal
    tak do samego grodziska, az go chyba konduktor wypuscil. to mi sie podobalo.
    kolejna rzecza,ktora mnie zlosci, to babcie-lowcy miejsc.. te sa wybitnie
    upierdliwe.. jesli będąc na peronie wyczai miejsce w przedziale, to sie tak
    przepchnie, nawet nie wypuszczajac ludzi z pociagu,ze ja jeszcze nie zdaze
    wstac, a ona juz siedzi na moim miejscu..
    uwielbiam tez wszystkie zlowrogie spojrzenia, jak sie wejdzie do przedzialu
    przypominajacego saune (temperatura na dworzu +25stopni, albo i lepiej, slonce
    grzeje niemilosiernie) a okna wszystkie pozamykane.. spróbujcie otworzyc okno
    wtedy.. zaraz krzyk,halas, ze zimno bedzie.. patrzysz na taka babcie: srodek
    lata, a ona: beret,dwa swetry,kurtka..rozumiem.. starszy czlowiek juz nie jest
    tak odporny na zimno.. ale bez przesady, nie dajmy sie zwariowac..! jakby zdjela
    kurtke, byloby jej cieplej.. bo te puchowe kurtki w lato daja taki sam efekt jak
    w zime - nie przepuszczaja ciepla, wiec sie czlowiek tak nei grzeje
    (przynajmniej nie we wszystkich).
    no, to na tyle
    wszelkie uwagi dotyczące powyzszego tektu prosze kierowac do mnie i wylacznie do
    mnie
    tekst pisany na podstawie wlasnych przemyslen i frustracji dotyczacej sytuacji w PKP
    posiadam pelne prawa autorskie do niego
    to na tyle :P
    pozdrawiam, i milej srody :)
    Michał
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.