Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP SkierniewiceTemat: Remont torow lodz warszawa pod znakiem zapytania Remont torow lodz warszawa pod znakiem zapytania Dzieki PiSowskiemu balaganowi. Gdzie sa lodzcy poslowie tej partii, na bialorusi, wojewoda z PiS tez ma to w d... a kasa na remont calkiem realnie ze przepadnie... "Możemy stracić unijną dotację Największa inwestycja kolejowa, finansowana z funduszy strukturalnych, jest zagrożona. Nikt nie chce dać polskiego wkładu. Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź ma kosztować 914 mln zł. Część pieniędzy pochodzi z unijnego programu operacyjnego Transport. Komisja Europejska przyznała 680 mln zł - 40 proc. funduszy zarezerwowanych w tym programie dla kolei. Inwestycja nie ruszyła. Dalsze jej opóźnienie grozi utratą części unijnych funduszy przeznaczonych dla polskich kolei. - Przekazanie środków unijnych na realizację zadania nastąpi po podpisaniu umowy o dofinansowaniu między PKP Polskie Linie Kolejowe i rządową instytucją zarządzającą programem Transport - twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik Linii. Spółka przesłała komplet dokumentów niezbędnych do podpisania umowy do Ministerstwa Transportu i Budownictwa. Od stycznia zarządzanie programem Transport przejęło jednak Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. Ale tylko teoretycznie, w praktyce bowiem nie wiadomo, który resort ma obsługiwać płatności w tym programie. W efekcie do tej pory umowa nie została podpisana i nie ma decyzji o zapewnieniu krajowego współfinansowania modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź. Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły pierwsze przetargi na wykonanie prac projektowych i budowlanych. - Jesteśmy gotowi do podpisania umów z wykonawcami pierwszego odcinka Skierniewice - Koluszki - deklaruje Krzysztof Łańcucki. Trzy ministerstwa: Rozwoju Regionalnego, Transportu i Budownictwa oraz Finansów, debatują od kilku miesięcy, skąd wziąć brakujące 235 mln zł. MRR proponuje sięgnięcie do rezerwy celowej budżetu, po promesę resortu finansów bądź kredyt Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jeśli ministerstwa nie dojdą do porozumienia, to PLK będzie musiała anulować przetargi i stracimy część funduszy strukturalnych przeznaczonych na koleje. Magdalena Kozmana RZECZPOSPOLITA" Temat: Koniec remontu torów Remont ma być do 31 października Zamknięcie torów na odc. Zielonka - Wołomin www.mazowieckie.com.pl/site.php5/article/4/458.html Szanowni Państwo W związku z pracami remontowymi prowadzonymi przez Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na odcinku Zielonka - Wołomin, zostają wprowadzone kolejne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”. W dniach od 22 do 31 października 2007 r. zostaną zamknięte całodobowo: - tor nr 1 na odcinku Zielonka - Wołomin, - tor nr 1 na stacji Wołomin. W związku z tym odwołanych zostanie: 19 pociągów relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz, 19 pociągów relacji Tłuszcz – Warszawa Wileńska, 1 pociąg relacji Wołomin – Warszawa Wileńska, 1 pociąg relacji Warszawa Zachodnia – Tłuszcz, 2 pociągi relacji Tłuszcz – Warszawa Zachodnia, 1 pociąg relacji Skierniewice – Tłuszcz na odcinku Warszawa Wschodnia - Tłuszcz. Pozostałe pociągi będą kursować wg zmienionego rozkładu jazdy. Pobierz plik: WARSZAWA - MAŁKINIA - WARSZAWA - 19.10.2007.pdf www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/1052 W związku z powyższym, Spółka „Koleje Mazowieckie-KM” informuje, że osoby posiadające bilety okresowe odcinkowe wystawione do/ze stacji (przystanku osobowego): - Warszawa Wileńska – mogą korzystać z przejazdów do/ze stacji Warszawa Wschodnia, - Ząbki, a do/ze stacji Warszawa Wileńska podróżujące na podstawie biletu ZTM: 30- lub 90- dniowego albo dobowego (tj. 24-godzinnego), w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM-KM-WKD” – mogą odbywać podróże do/ze stacji Warszawa Rembertów, a dalej na obszarze m.st. Warszawy na podstawie ww. biletu ZTM. Temat: PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06 PKP ogłosiły rozkład jazdy pociągów 2005/06 Dostępny w formie tabel .pdf na stronach PKP-PR. Dla Łodzi wygląda to następująco... ŁÓDŹ FABRYCZNA odjazdy 5:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 5:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 5:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 6:00 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 6:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 6:40 (Osob.) KOLUSZKI (pn.-pt.) 7:06 (Posp.) KRAKÓW PŁASZÓW / BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie) 7:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 8:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 8:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 9:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 9:35 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 10:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 11:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 11:50 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 12:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 13:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (pn.-pt.) 13:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt. oprócz wakacji letnich) 14:02 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 14:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 15:12 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 15:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (pn.-pt.) 15:40 (Osob.) DRZEWICA 16:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 16:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 17:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie oprócz sobót i wakacji letnich) 17:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 18:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 18:30 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie) 19:48 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 20:23 (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 21:08 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 22:26 (Osob.) SKIERNIEWICE (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) ŁÓDŹ KALISKA odjazdy 1:05 (Posp.) KRYNICA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 2:58 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 3:24 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (w sezonie: 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 3:33 (Posp.) BIELSKO BIAŁA GŁÓWNA (codziennie) 4:09 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 4:35 (Posp.) KIELCE przez CZĘSTOCHOWĘ (25.06-4.09) 5:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 5:12 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01- 27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w poniedziałki) 5:23 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 5:41 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (pn.-sb.) 5:43 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA / HEL (do GDYNI codziennie, do HELU 24.06-31.08) 6:01 (Osob.) KUTNO (codziennie) 6:23 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 6:29 (Posp.) SZCZECIN GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie) 7:26 (Osob.) KUTNO (codziennie) 7:39 (Osob.) SIERADZ (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 7:41* (Posp.) OLSZTYN GŁÓWNY przez WARSZAWĘ (pn.-sb.) 9:01 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 9:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 10:23 (Posp.) JELENIA GÓRA (codziennie) 10:47 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 10:48* (Posp.) SUWAŁKI przez WARSZAWĘ (codziennie) 11:50 (Posp.) KATOWICE (codziennie) 12:04 (Posp.) BYDGOSZCZ GŁÓWNA (codziennie) 13:05 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie) 14:19 (Posp.) LEGNICA (codziennie) 14:31 (Osob.) KUTNO (pn.-pt.) 14:34 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.) 14:40 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 14:45* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 15:13 (Posp.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KUTNO (codziennie oprócz sobót, kursuje do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 15:35 (Osob.) POZNAŃ GŁÓWNY przez KALISZ (codziennie) 15:35 (Posp.) KRAKÓW GŁÓWNY przez CZĘSTOCHOWĘ (codziennie) 15:52 (Osob.) KUTNO (codziennie) 16:20 (Posp.) GDYNIA GŁÓWNA (codziennie) 16:30 (Osob.) SIERADZ (pn.-pt.) 16:51 (Osob.) KUTNO (codziennie) 17:04 (Osob.) ŁOWICZ GŁÓWNY (codziennie) 17:25 (Posp.) WROCŁAW GŁÓWNY (codziennie) 17:42 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 18:48* (Posp.) WARSZAWA WSCHODNIA (codziennie) 18:55 (Osob.) KUTNO (codziennie) 18:55 (Posp.) KATOWICE (codziennie) 19:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 20:03 (Posp.) OSTRÓW WIELKOPOLSKI (codziennie oprócz sobót) 20:30 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 20:37 (Osob.) KUTNO (codziennie do 31.03.2006, potem w zależności od dofinansowania) 21:40 (Posp.) KOŁOBRZEG (23.06-2.09) 22:20 (Osob.) SIERADZ (codziennie) 22:45 (Posp.) ZAKOPANE przez CZĘSTOCHOWĘ (27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09) 23:03 (Posp.) ŚWINOUJŚCIE (23.06-2.09) 23:20 (Posp.) ZAKOPANE przez TOMASZÓW MAZOWIECKI, KOZŁÓW (w sezonie 27-31.12, 2.01, 15.01-27.02, 17,18.04, 3,4.05, 18,19.06, 25.06-4.09, poza sezonem w piątki) * - orientacyjna godzina odjazdu. Temat: Dotacje unijne dla PKP a VAT Dotacje unijne dla PKP a VAT Przyznam, że czegoś w tym artykule nie rozumiem /ale o tym na końcu :) gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3556357.html Polskie koleje mają problem - mogą dostać z Unii Europejskiej miliardy euro na inwestycje i modernizację, ale nie mają z czego zapłacić podatku VAT. W latach 2007-13 PKP Polskie Linie Kolejowe mają szansę na ponad 4 mld euro unijnych dotacji. Wszystko po to, żebyśmy wreszcie mogli jeździć pociągami szybko i bezpiecznie. Ale PKP PLK może nie mieć pieniędzy na zapłacenie setek milionów euro podatku VAT swoim kontrahentom realizującym inwestycje. - Grozi nam niewykorzystanie unijnych pieniędzy - przestrzega Janusz Piechociński, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. O co chodzi? Od naszego wejścia do Unii Europejskiej obowiązuje 22-proc. stawka VAT przy inwestycjach kolejowych. Wcześniej część inwestycji finansowana z funduszy przedakcesyjnych była obłożona zerową stawką podatku. Teraz wykonawcy inwestycji doliczają do rachunków podatek, który musi zapłacić PKP PLK. Problem polega na tym, że VAT nie jest tzw. kosztem kwalifikowanym, a więc nie może być refundowany z unijnych funduszy. PLK musi znaleźć na to środki własne bądź uzyskać pieniądze z budżetu państwa. - Kwestia VAT-u jest newralgiczna, sygnalizowaliśmy już ten problem w Ministerstwie Transportu - mówi Teresa Zwiernik, członek zarządu PKP PLK. Jeśli firma nie znajdzie pieniędzy na podatek, wtedy poszkodowani będą głównie wykonawcy kontraktów inwestycyjnych. - To stawia pod znakiem zapytania przyszłe inwestycje - mówi Maciej Radziwiłł, prezes firmy Trakcja Polska PKRE wykonującej m.in. modernizację linii kolejowej Skierniewice - Koluszki. Dlaczego? Bo jeśli takie firmy jak Trakcja nie dostaną VAT-u od PLK, to nie będą w stanie zapłacić podatku, który doliczają jej do faktur podwykonawcy czy dostawcy, np. huty dostarczające szyny lub dostawcy kabli. Poza tym firma musi regularnie odprowadzać podatek do urzędu skarbowego. W przyszłości więc firmy podpisujące kontrakty z PKP PLK będą miały dwa wyjścia - albo wstrzymywać prace do czasu zapłaty przez PKP PLK zaliczki wraz z VAT-em, albo wykładać 22-proc. podatek z własnej kieszeni i liczyć na to, że PKP szybko uzbiera pieniądze i im zapłaci. Dla firm, których obroty w dużym stopniu zależą od kontraktów kolejowych, jest to duży powód do zmartwienia. - Nie chciałbym pozywać do sądu swojego głównego klienta PKP PLK za zwłokę w płatnościach. Jednak jeśli moja firma nie dotrzyma terminów, to nikt z moich kontrahentów nie znajdzie dla nas litości - dodaje Radziwiłł. Według Janusza Piechocińskiego może dojść do sytuacji, że PKP PLK, żeby zapłacić podatek, będzie musiało z czegoś zrezygnować - np. z płacenia ZUS - lub bardziej się zadłużyć w bankach. Pewnym rozwiązaniem patowej sytuacji byłoby oddłużenie firmy PKP Przewozy Regionalne, której długi względem innych spółek z Grupy PKP przekraczają 2 mld zł (jej dług w stosunku do PKP PLK to blisko 1,3 mld zł). Problem w tym, że w budżecie na przyszły rok nie będzie pieniędzy na ten cel, bo resort finansów szuka oszczędności. Pieniędzy trzeba więc szukać gdzie indziej. PKP PLK planuje w najbliższym czasie wybór w przetargu doradcy finansowego, który miałby m.in. zaproponować sposoby na znalezienie pieniędzy na VAT. Temat: [PKP] Plemniczki nabite w balona [PKP] Plemniczki nabite w balona Mimo modernizacji linii kolejowej pociągi Warszawa-Łódź nie pojadą 140 km/h W połowie czerwca zakończą się prace modernizacyjne na linii Skierniewice-Łódź Widzew. PKP PLK ogłosiło, że po tym terminie na zmodernizowanym odcinku (ok. 70 km długości) pociągi będą mogły się poruszać 140 km/h. Niestety mimo wprowadzenia tej prędkości żaden pociąg nie pojedzie tak szybko. W efekcie rozkładowy czas przejazdu z Łodzi do Warszawy wagonów motorowych z 1939 r. (88 minut) nie zostanie pobity w 2008 r. (czas jazdy od połowy czerwca wyniesie 90-93 minuty) mimo wydania kwoty blisko miliarda złotych na modernizację. W 2007 r. do obsługi linii Warszawa-Łódź PKP Przewozy Regionalne kupiło za 140 mln zł. przy wsparciu Unii Europejskiej 11 jednostek elektrycznych ED74 wyprodukowanych w zakładach PESA dostosowanych do prędkości 160 km/h. Tabor ten w założeniu miał zapewnić pokonanie trasy Warszawa-Łodź po modernizacji całej trasy (2012) w 65 minut. Nikt w PKP nie zauważył, że zgodnie z „kolejową biblią” o nazwie "Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na PKP-R1" pociągi przystosowane do pojedynczej obsady maszynisty mogą poruszać się maksimum 130 km/h. Oznacza to, że bez zmiany biurokratycznego zapisu pociągi będą kursować wolniej, niż pozwalają na to zmodernizowane tory. Zamiast 65 minut czas jazdy po modernizacji linii Warszawa-Łódź w 2012 r. wyniesie ok. 80 minut, będzie zatem tylko 5 minut krótszy niż pociągu pospiesznego Telimena w 1990 r. Wszystko przez biurokrację na PKP, której źródłem jest pozycja związku zawodowego maszynistów. Walczy on skutecznie o archaiczne przepisy na kolei pochodzące z czasów lokomotyw parowych, które wymuszają większe zatrudnienie maszynistów (dwie osoby zamiast jednej). W Polsce zdarzały się wypadki, gdzie lokomotywa z obsadą dwóch osób przejechała człowieka, którego obsada nie zauważyła i dalej kontynuowała jazdę. W efekcie tabor, który w całej Europie porusza się 160, 200, 250 i 300 km/h, w Polsce może kursować tylko 130 km/h. W Europie pojedyncza obsada trakcyjna jest stosowana nawet na liniach wysokich prędkości, gdyż jak wykazały badania większa obsługa powoduje brak koncentracji maszynistów na pracy i obserwacji torów tzn. zagraża bezpieczeństwu. Nowoczesne pociągi pasażerskie przystosowane są do pracy jednego maszynisty, który w wygodnej kabinie z panoramicznym widokiem siedzi po środku i może obserwować komputerowy pulpit i trasę przed pociągiem. Zgodnie z przepisami PKP, takie szybkie pociągi poruszające się po Niemczech, Anglii, Francji, Włoszech, muszą zwolnić do 130 km/h na polskich torach. Oto brzmienie archaicznego zapisu, który powoduje, że kupowany w Polsce tabor na 160 km/h nie będzie mógł poruszać się z taką prędkością (problem nie dotyczy tylko ED74, ale i nowego taboru Flirt Stadlera zakupionego przez Mazowsze i Górny Śląsk) zgodnie z §34 ust. 2 instrukcji R1 Zarządzenia Nr 21 Zarządu PKP S.A. z dnia 29.05.2001 r. : "Jednoosobową obsługę trakcyjną stosuje się: 1) w pociągach kursujących z prędkością nie przekraczającą 130 km/h i z pojazdami trakcyjnymi wyposażonymi w urządzenia kontrolujące czujność maszynisty oraz urządzenia radiołączności pociągowej, przy czym jeżeli urządzenia kontrolujące czujność maszynisty na pojeździe trakcyjnym nie wymagają współpracy z urządzeniami przytorowymi, jednoosobową obsługę można stosować także na liniach nie wyposażonych w te urządzenia(...). Jak się okazuje w nowym dokumencie IR-1, który w br. ma zastąpić starą instrukcję R-1 nie przewiduje się zmiany feralnego zapisu. Co ciekawe instrukcję IR-1 przygotowuje PKP PLK, które z jednej strony odpowiada za modernizację linii, a z drugiej strony wprowadza zapisy, które uniemożliwiają taborowi zakupionemu do obsługi tej linii za środki unijne, poruszanie się z dopuszczalną prędkością. W naszej opinii aby uniknąć kompromitacji polskich kolei pilnie należy zmienić omawiany zapis, aby pociągi pojechały z prędkością dopuszczalną dla zakupionego taboru. Źródło: Rynek Kolejowy PS Jak macie ochotę to komentujcie. Ja już wymiękłem jeśli chodzi o PKP i lotnisko. mx Temat: Próbują zatrzymać 'Łodzianina' Łódzkie: pociągi pod specjalnym nadzorem? Spółka PKP Intercity, która w ramach realizacji rządowej strategii dla transportu kolejowego w grudniu ub. roku przejęła obsługę połączeń pospiesznych międzywojewódzkich, nie zamierza zrealizować postulatów mieszkańców Skierniewic korzystających z usług tego przewoźnika. Podobnie jak jej poprzednik, PKP Przewozy Regionalne twierdzi, że pociąg pospieszny Łodzianin nie jest przeznaczony dla skierniewiczan. - Z punktu widzenia kilku tysięcy osób dojeżdżających do pracy czas najwyższy, aby pociąg Łodzianin zatrzymywał się tak samo, jak inne pociągi pospieszne. Niezbędne są przystanki w Żyrardowie, Skierniewicach oraz Koluszkach, bo utrzymywanie pociągu bezpośredniego z Łodzi do stolicy służy tylko i wyłącznie działaniom propagandowym kolei, a nie ludziom dojeżdżającym do pracy - mówi Władysław B. (nazwisko do wiad. red.) ze Skierniewic liczący na to, że po przejęciu linii Łódź-Warszawa przez spółkę Intercity problem zostanie rozwiązany. Nie został, a PKP Intercity nie zamierza tego zmieniać. - Pociąg Łodzianin należy traktować jako pociąg specjalny, którego zadaniem jest zapewnienie szybkiego połączenia pomiędzy Warszawą a Łodzią. Na powyższej trasie funkcjonuje rozkład jazdy oparty na cyklicznych przyjazdach i odjazdach pociągów. Pociągi z Warszawy do Łodzi wyjeżdżają zawsze 20 minut po pełnej godzinie. Pociąg Łodzianin kursuje z Warszawy poza ustaloną cyklicznością - wyjaśnia Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity SA. - Skoro to jest taki specjalny pociąg, to dlaczego uruchamiany jest jako pociąg pospieszny, a nie ekspresowy? Wychodzi na to, że finansują go wszyscy podatnicy poprzez Ministerstwo Infrastruktury, a korzystają z niego mieszkańcy głównie jednego miasta. Łodzianin bez postojów niech sobie będzie, ale skoro jest ekspresem, to niech jak ekspres kosztuje - uważa kolejny podróżny Władze Skierniewic znają problem, ale niewiele mogą poradzić. Rozmowy z koleją nie przyniosły zmian. - Łodzianin to pociąg dla paru ministrów i posłów, którzy muszą zdążyć do Warszawy, a nie dla skierniewiczan - mówi Sławomir Gmaj, sekretarz miasta Skierniewice. - Będziemy oczywiście nadal naciskać, żeby Łodzianin stawał w Skierniewicach, ale szanse na to są znikome - dodaje. Dla dojeżdżającego codziennie do Warszawy pana Władysława działania kolei są irracjonalne. - Specjalny pewnie dlatego, że wozi powietrze. Specjalny pewnie dlatego, że PKP chce się chwalić połączeniem bezpośrednim między Łodzią a Warszawą. Skoro tak, dlaczego ten pociąg zatrzymuje się na dworcu Warszawa Zachodnia? Naprawdę, należy zmusić kolej do udostępnienia Łodzianina zwykłym podróżnym. Niezbędne są przystanki w Żyrardowie, Skierniewicach oraz Koluszkach. Na całej trasie sprawa dotyczy w sumie 18 tysięcy ludzi dziennie - uważa skierniewiczanin Władysław B. Źródło: NaszeMiasto.pl Temat: 'Modernizacja' tramwaju do Warszawy Telenoweli odcinek 2023. Po raz kolejny tęgie głowy z PKP próbują wmówić pasażerom, że jeśli podróż trwa godzinę, to można ludzi wozić choćby bydlęcymi wagonami: lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/854984.html Pasażerów nie zachwycają supernowoczesne pociągi do Warszawy wczoraj Łodzianie podróżujący koleją między Łodzią a Warszawą domagają się przywrócenia tradycyjnych wagonów z przedziałami. W nowoczesnych ED 74, zwanych też "tramwajami" jest nadzwyczaj ciasno i panują w nim przeciągi. Na trzynaście pociągów startujących codziennie z Łodzi Fabrycznej do Warszawy siedem to nowoczesne ED 74. PKP Przewozy Regionalne kupiły w zeszłym roku jedenaście takich składów za ponad 170 mln złotych (dużą część sponsorowała Unia Europejska - red.). Zamówione zostały wagony na modłę tych podmiejskich, czyli bez przedziałów, bo przewidywany czas podróży między Łodzią a stolicą miał wynosić tylko 65 minut. Tak skonstruowane składy sprzyjają szybszej wymianie podróżnych, a co za tym idzie także większym zyskom. ::: Reklama ::: Tymczasem dziś podróż do Warszawy - także ze względu na modernizację trasy trwa średnio dwie godziny i na supernowoczesne składy skarżą się pasażerowie: jest w nich przeraźliwie ciasno, zimą kiepsko działa ogrzewanie, a podczas upałów brak klimatyzacji. Dyskomfortu dopełniają przeciągi, które oplatają pozbawiony przedziałów wagon przy każdym otwarciu automatycznych drzwi. - Nowe składy przypominają tramwaje i jest w nich za ciasno, gdyż są za małe odległości między siedzeniami - opowiada jeden z pasażerów. - Dlatego siadam zwykle nie w kierunku jazdy, ale bokiem, abym mógł swobodnie nogi wyprostować. Inny problem to źle wyprofilowane oparcia, przez co podczas jazdy zaczyna mocno boleć kręgosłup. Te mankamenty nie byłyby uciążliwe przy krótkich, 40-minutowych dystansach, ale gdy trasą Łódź-Warszawa pociąg wlecze się aż dwie godziny, to siedzenie w takich warunkach jest prawdziwą udręką. Okazuje się, że jedyne wymieniane przez pasażerów zalety nowoczesnych pociągów to tylko panująca w nich czystość i efektowny wygląd zewnętrzny. Jeszcze dalej w sądach idzie Piotr Krzywicki , niezależny łódzki poseł, który nowym superpociągiem dojeżdża do Sejmu. - Te pociągi są po prostu niebezpieczne dla zdrowia i to nie jest tylko moja opinia, a dziesiątków pasażerów, których miałem okazję wysłuchać - mówi Krzywicki. Krzywicki uważa, że skoro nowe pociągi mają doprowadzić do skrócenia czasu podróży między Łodzią a Warszawą do 65 minut dopiero w 2012 r., to należałoby jak najszybciej przywrócić tradycyjne składy, by łodzianie się nowoczesnymi - w obawie o swe zdrowie - nie zniechęcili i nie zmienili środka lokomocji. Nowe składy można by jego zdaniem wykorzystywać na krótszych trasach, np. do Koluszek, tym bardziej że jeżdżący tam skład według posła też bezpieczny nie jest, bo do nowych nie należy. Krzywicki pisał w tej sprawie do PKP Przewozy Regionalne, ale jak twierdzi odpowiedź zawsze była ta sama: "nie możemy, bo to pociągi kupione przez UE, a w umowach jest, że muszą jeździć". Teraz poseł czeka na odpowiedź w tej sprawie z Ministerstwa Infrastruktury. Michał Lipiński z biura prasowego PKP PR twierdzi, że o problemach z przeciągami oraz klimatyzacją nie słyszał, więc trudno mu komentować. Nowoczesne składy nie mogą być wykorzystywane na innych trasach, bo w tej kwestii ręce kolejarzom wiążą umowy z UE, która dała pieniądze na wagony, na tę właśnie konkretną linię. Lipiński przyznaje jednak, że pasażerowie skarżyli się na ciasnotę i dlatego PKP PR zdecydowała się.... zmodernizować wnętrza wszystkich jedenastu składów, które otrzymała przed rokiem. Będzie przestronniej, bo odległości między rzędami foteli będą większe o 10 cm, a pierwsze dwa "nowe" składy z Łodzi Fabrycznej przez Skierniewice ruszą do stolicy już 27 maja. Kwota, którą PKP PR wyda na modernizację jest objęta tajemnicą. W lipcu i sierpniu do Łodzi trafią cztery kolejne składy ED 74, dlatego jest raczej pewne, że tradycyjnych pociągów z przedziałami może być jeszcze mniej niż obecnie. A łodzianie za nimi tęsknią. - W składach z przedziałami lepiej mi się podróżowało - podkreślała jedna z pasażerek. - Było jakoś tak bardziej kameralnie, mogłam wygodnie usiąść, wyprostować nogi, zasłonić okno lub drzwi. W nowych pociągach nie mam tych możliwości. Marcin Darda, współpraca: Wiesław Pierzchała - POLSKA Dziennik Łódzki Temat: Wąskie gardło kolei pod Łodzią Wąskie gardło kolei pod Łodzią lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/832898.html Czy paraliż na kolejowej linii Łódź - Warszawa będzie się powtarzał? Niezależni eksperci nie mają wątpliwości. PKP twierdzi, że modernizacja połączenia ze stolicą przynajmniej ograniczy blokady torów, jak ta z 19 marca w Rogowie, gdy pijani maszyniści towarowego składu uniemożliwili przejazd pociągom pasażerskim. Już wcześniej niezależni eksperci alarmowali, że planowany bardzo krótki czas przejazdu pociągiem z Łodzi do Warszawy po zakończeniu modernizacji linii może okazać się fikcją. - Zapomniano o możliwości wyprzedzania się pociągów między Koluszkami i Skierniewicami - mówi Stanisław Biega, dyrektor projektu kolejowego Centrum Zrównoważonego Transportu. - W Rogowie i Płyćwi są stacje, ale bez dodatkowego peronu na wyprzedzanie. Z kolei na stacji Skierniewice nie rozbudowuje się układu torowego. W efekcie stacja o większym ruchu pociągów niż Łódź Kaliska będzie dalej posiadać tylko trzy krawędzie peronowe, gdy Łódź Kaliska ma ich osiem. W szczycie w Skierniewicach będzie po prostu brakowało miejsca przy peronach. Pociągi, zamiast jechać, tak jak oczekują pasażerowie, będą czekać aż przy peronie zwolni się miejsce - dodaje Biega. ::: Reklama ::: Spółka Polskie Linie Kolejowe, główny inwestor przebudowy linii Warszawa - Łódź, stanowczo odrzuca te zarzuty. Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PLK, zapewnia, że miejsca na wyprzedzanie jest dość. - Pomiędzy Łodzią a Skierniewicami pociągi będą mogły wyprzedzać się w Koluszkach, Rogowie i Płyćwi, a w kierunku Warszawy w Miedniewicach i Żyrardowie - mówi Krzysztof Łańcucki. - Gdyby się jednak okazało, że natężenie ruchu jest bardzo duże, składy towarowe będziemy dopuszczać do jazdy tylko w nocy albo w weekendy. Życie jednak pokazało, że na kryzysowe sytuacje linia kolejowa nie jest przygotowana. Gdy 19 marca koło Rogowa stanął pociąg towarowy prowadzony przez dwóch pijanych maszynistów, linia została zablokowana na dwie godziny. W korku utknęło kilkanaście pociągów pasażerskich. - Tor nr 1 odcinka Płyćwia - Rogów jest czasowo zamknięty w związku z modernizacją. Pociąg towarowy wjechał na czynny tor i zatrzymał się przed Rogowem. To dlatego pociągi nie mogły się minąć - wyjaśnia rzecznik PLK. Krzysztof Łańcucki dodaje, że najpóźniej w pierwszych dniach kwietnia będą czynne dwa tory, a to wystarcza, by prowadzić normalny ruch, także w sytuacjach kryzysowych. Przepustowość linii po modernizacji ma być znacznie większa niż dotąd. - Odcinek Skierniewice - Koluszki jest częścią bardzo ważnej linii, ale nie wymaga większej liczby torów niż dwa - podtrzymuje swoją opinię rzecznik. - Dodam, że dobudowywanie torów podniosłoby koszt inwestycji nawet dwukrotnie z racji konieczności wykupu działek. Mogłoby to uniemożliwić przeprowadzenie modernizacji, a przynajmniej przesunąć ją o kilka lat. A za środowy skandal przychodzi tylko oblać się rumieńcem, choć maszyniści nie byli naszymi pracownikami, nie byli też pracownikami żadnej ze spółek Grupy PKP. Wstyd mi w imieniu całego transportu kolejowego. Zuzanna Gawałkiewicz - POLSKA Dziennik Łódzki Temat: Komunikacja Łódź, Warszawa i PKP Komunikacja Łódź, Warszawa i PKP 4:37 - wsiadłem na Teofilowie w łódzki autobus 153 i pojechałem na dworzec kaliski. Delikatny szum starego Jelcza nie pozwolił mi usnąć w autobusie :-) 5:26 - "Bohemia" odjeżdża w kierunku Warszawy. Wagonów ma chyba więcej niż pasażerów... a potem PKP się żali, że jest nierentowne. W przedziale nie dało się wyłączyć ogrzewania! A okno mogło być tylko otwarte na oścież (wtedy był hałas) lub zamknięte (wtedy była sauna), nie dało się zostawić małej szparki. Warszawa: - Bilet 24-godzinny kosztuje tylko 7,20. To mi się podobało - taniej niż w Łodzi. Dla niezorientowanych - pojedynczy przejazd kosztuje w stolycy 2,40. - Pierwsze wrażenie jeśli chodzi o autobusy. Jeżdżą fatalnie. Na 167 czekałem 20 minut, na 141 - 25 minut. Z nudów przeszedłem po kilka przystanków. W niedzielę w dzień jeżdżą jak łódzkie nocne. A są to linie jadące przez centrum, chociaż nie przez ścisłe centrum. Oczywiście moja ocena jest mocno wyrywkowa. - Tramwaje jeżdżą lepiej. 24 na al. Jerozolimskich jest 8 razy na godzinę. W niedzielę! Inne linie, 9 na przykład, jak u nas - 4 razy na godzinę. - Mają chyba swoją "bulwę" - to znaczy stary tramwaj przebrany za nowy. Wygląd ma "kosmiczny" ale dwa wagony, wysokie schody wskazują na stary wyrób "Konstalu" (chyba się nie mylę?) czyli odpowiednik łódzkich 805N. Trudno mi ocenić ile jest w nim zmian (3 drzwi w wagonie), w każdym razie wygląda na to, że naprawdę zrobiono w tych wagonach coś więcej niż w "bulwie", w której nie zrobiono w zasadzie nic. I w końcu zobaczyłem tramwaj linie T, taką warszawską "zerówkę". Popylał pełnym "gazem" (prądem ;-) po Marszałkowskiej. Nasza "zerówka" tak szybko nie jedzie, może dlatego że jest 40 lat starsza (ponoć "T" to nowy wagon w starej szacie). Nie mogłem się nim przejechać bo byłem umówiony na obiad. W każdym razie są konduktorzy, rozsuwane drzwi i tylko jeden wagon. Nadszedł czas powrotu. "Jaćwing" jedzie 2 godziny! Na odcinku Skierniewice- Koluszki mierzyłem prędkość. Ani razu nie była wyższa niż 80 kilometrów na godzinę. XXI wiek, Unia Europejska, dwa wielkie miasta... a pociąg pomiędzy nimi nie może przekroczyć "osiemdziesiątki". Z roku na rok jest wolniej i wolniej. Ja już przestałem wierzyć w to, że ta linia kiedykolwiek zostanie wyremontowana i pociągi będą w niej jeździć z prędkością nie będącą kpiną z pasażerów. I na koniec kibelki PKP. W "Bohemii" (wagony czeskie) kible nawet czyste, woda w kranie jest mimo, że pociąg całą noc jechał z Pragi. Natomiast w "Jaćwingu" (chyba z Suwałk)... nie powiem co było w sedesie. Woda w kranie była ale... umywalka zapchana. Najwyraźniej Polacy to większe brudasy niż Czesi... ale przynajmniej nie ma sauny w przedziale. I jestem w domu. Wszędzie dobrze ale w Łodzi najlepiej. Wolę naszą komunikację miejską. A PKP będę się starał omijać z daleka! I przepraszam za pisanie rzeczy o których każdy z Was wiem ;-) Temat: zmiany w programie parkuj i jedz zmiany w programie parkuj i jedz Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: P&J zmiany w programie P&J zmiany w programie Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz żarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: Program parkuj i jedz Sejmik robi zmiany Program parkuj i jedz Sejmik robi zmiany Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: potwierdzenia na parking wNI zmiany w P&J potwierdzenia na parking wNI zmiany w P&J Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: parkuj i jedz zmiany parkuj i jedz zmiany Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: Sejmik robi zmiany w parkuj i jedz Sejmik robi zmiany w parkuj i jedz Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: w programie parkuj i jedz zajdą zmiany w programie parkuj i jedz zajdą zmiany Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: P&J będą zmiany P&J będą zmiany Uzasadnienie do zmian w Programie Parkuj i Jedz Województwa Mazowieckiego Lokalizacje zatwierdzone Uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego Nr 137 z dnia 5 września 2005 r., zostały wyselekcjonowane przez „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., na podstawie badań potoku podróżnych i ustaleń wynikających z rozmów z przedstawicielami samorządów terytorialnych, którzy znając lokalne potrzeby, wyrazili chęć bliskiej współpracy z inwestorem w zakresie przygotowania dokumentacji projektowej oraz wydawania stosownych zezwoleń. Wspólnym celem jest zrealizowanie nowoczesnych obiektów, identyfikowanych z samorządową spółką przewozową jaką są „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. Na obecną chwilę „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o. zawarły z PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie 29 umów oraz l umowę z miastem Siedlce na dzierżawę gruntów przeznaczonych na budowę parkingów. Zgodnie z wyżej przywołaną Uchwałą Nr 137 Sejmiku Województwa Mazowieckiego całość programu realizacji zadania opiewa na 40 lokalizacji. Brakujące lokalizacje będą uzupełniane w miarę regulowania praw do gruntu przez PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie lub w miarę zawierania umów z samorządami miast i gmin wytypowanych do budowy. Uchwała nie jest sprzeczna z zasadami demokratycznego państwa prawa, ponieważ konieczność wprowadzenia aktualizacji wynika z przyczyn obiektywnych, pozostających poza możliwościami działań Zamawiającego, gdyż realizacja całego programu budowy parkingów oparta jest w olbrzymiej większości na możliwości dzierżawienia terenów pod budowę od PKP Oddział Nieruchomości S.A. w Warszawie. Zasadniczymi przyczynami proponowanej aktualizacji są: - możliwości jednostek wydzierżawiających grunty pod zamierzone inwestycje, - wielkości potoku podróżnych, - brak miejsca na lokalizację według stanu zaktualizowanego na koniec miesiąca stycznia 2006 r., co skutkuje koniecznością wykreślenia następujących lokalizacji, w. Grodzisku Mazowieckim, Sochaczewie, Sulejówku Miłosnej, Warszawie Międzylesiu i Garwolinie. Natomiast w przypadku: - zmiany lokalizacji z Czachówka Południowego na Nową Iwiczną - przyczyną jest znacznie większa ilości podróżnych wsiadających w Nowej Iwicznej oraz deklaracja ścisłej współpracy ze strony miejscowego samorządu, - zmiana lokalizacji z Jesionki na Jaktorów wynikła z niemożności zawarcia umowy na lokalizację w Jesionce oraz z niewielkiej ilości podróżnych wsiadających na tej stacji. Natomiast lokalizacja w Jaktorowie jest konsekwencją zawarcia w dniu 20.10.2005 r., umowy dzierżawy z właścicielem gruntu tj. PKP Oddział Nieruchomości w Warszawie obejmującej również lokalizacje w: Piasecznie, Żyrardowie, Brwinowie, Ożarowie Maź., Legionowie, Ciechanowie, Otwocku i Celestynowie oraz lokalizację w Siedlcach na podstawie umowy użyczenia z Urzędem Miasta Siedlce. Zawarcie w sumie dziesięciu umów, umożliwiło uruchomienie i przeprowadzenie przez spółkę samorządową „Koleje Mazowieckie - KM" spółka z o.o., zleconej jej Uchwałą Zarządu Województwa Mazowieckiego Nr 2131/231/05 z dnia 8 listopada 2005 r. przeprowadzenie procedury przetargowej na realizację pierwszego etapu budowy parkingów w systemie „Parkuj i Jedź". Zatwierdzenie proponowanego zakresu aktualizacji umożliwi rozpoczęcie procesu inwestycyjnego, którego zakończenie nastąpi po upływie sześciu miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Po przyjęciu proponowanych zmian przez Sejmik Województwa Mazowieckiego do wdrożenia Programu Parkuj i Jedz wpisano : -Linia Warszawa-Radom :Radom ,Pionki ,Warka ,Piaseczno, Zalesie Górne ,Nowa Iwiczna -Linia Wa wa –Skierniewice : Żyrardów ,Brwinów ,Pruszków ,Milanówek ,Jaktorów -Linia Wa wa Łowicz :Ożarów Maz. ,Błonie ,Teresin –Niepokalanów -Linia Wa wa-Działdowo :Legionowo ,Nowy Dwór Maz., Nasielsk ,Ciechanów , Mława -Linia Wa wa – Małkinia/Ostrołęka :Wołomin ,Tłuszcz,Wyszków,Ostrołęka,Łochów,Małkinia Zielonka -LiniaWawa –Mińsk Maz. : Mińsk Maz. ,Mrozy ,Siedlce ,Dębe Wielkie -Linia Wa wa – Dęblin : Otwock, Celestynów ,Pilawa ,Łaskarzew ,Sobolew Opracował Janusz Piechociński radny Województwa Mazowieckiego WWW.Piechocinski.blog.onet.pl , janusz@piechocinski.pl Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie > Koleje Mazowieckie obsługują za darmo połączenia na terenie > województwa łódzkiego. Fakt pierwszy. Nie za darmo - dopłaca marszałek mazowiecki. Warto jednocześnie przypomnieć, ze pociągi PKP PR Kutno - Płock były w całości finansowane przez łódzkiego marszałka. Aczkolwiek dobrze by było, żeby komunikacja kolejowa na styku województw zaczęła być wreszcie koordynowana. Tylko, ze to wcale nie zależy od przewoźnika. > TGV na odcinku W-wa-łódż zapewnia pełną obsługę komunikacyjną łodzi > ze wschodnimi , północnymi i południowymi reionami oraz otwiera > Łódź na wschód Europy. Wszystko to co prawda via W-wa ale mały > szczegół. Fakt drugi. Nie fakt tylko bełkot. Fakt jest taki, że przewidywany czas przejazdu pociągiem "TGV-Y" Łódź - Warszawa to 45 minut, a pociągiem konwencjonalnym przez Skierniewice - 65. Jak dla kogoś kto jedzie z Łodzi do Moskwy 20 minut to jest znacząca różnica, to ja jestem święta Faustyna. Znacznie więcej możemy zyskać, jeśli będzie pociąg/wagon bezpośredni z Łodzi do Moskwy, Mińska czy choćby Białegostoku i Olsztyna zamiast obowiązkowej przesiadki trwającej zawsze od 30 do 55 minut przy godzinnym takcie. > TGV miało być wspólną inwestycją czterech samorządów, jednej > samorządowej spółki i inwestorów prywatnych. Tyle że tych ostanich > miały szukać wspólnie łódź, W-wa, województwa łódzkie i mazowieckie. > Fakt trzeci. Żaden fakt, tylko twoja interpretacja czegoś co gdzieś kiedyś usłyszałeś. Fakt jest taki, że tego typu inwestycji nikt przy zdrowych zmysłach nie buduje z budżetu samorządowego. Kolejny jest taki, że kolej Y została wpisana na listę rezerwową projektów 2007 - 2013 przez rząd Belki, tyle, że przyszedł PiS i projekt dla zasady wyrzucił. Jeszcze jeden fakt mówi, że w opracowaniu przedwstępnym wykonania linii bardzo konkretnie rozpisano etapy i finansowanie budowy kolei Y. Absolutnie pierwszym odcinkiem, jaki miał powstać miał być odcinek Wrocław - Kalisz. Jednocześnie miał być przeprowadzony remont na 160 Kalisz - Łódź i przebudowa węzła łódzkiego. Dalszych etapów dokładnie nie pamiętam, aczkolwiek na pewno przed budową odcinka Łódź Warszawa był jeszcze Kalisz - Łódź i na pewno Łódź - Warszawa proponowano do budowy w ramach PPP; pozostałe odcinki - z pieniędzy państwa. > Pozbycie się monopolu PKP PR jest bardzo atrakcyjne. Ale nauczmy sie rozróżniać zastąpienie jednego monopolu innym i to trwałym od jego pozbycia się. Popatrz sobie ile kujawsko - pomorskie zdołało uzyskać nie wdajac się w żadne małżeństwa z przewoźnikami i wyciągnij wnioski. Zobaczcie jakoś > i siatkę połączeń w woj. mazowieckim przed Kolei Mazowieckich i po > nich. Podróżowanie na stojąco i to pod warunkiem, że uda się wcisnąć? Permanentne braki taboru? Do Warszawy po prostu bardziej opłąca się jeździć koleją ze względu na korki i niezłą infrastrukturę. Kolej na siebie lepiej zarabia. NIe twierdzę, ze KM nie zdołały osiagnąć wielu rzeczy względem PKP, ale również wielu rzeczy im się nie udało. Temat: nowy rozkład jazdy PKP No to ja może dorzucę różnych "ciekawostek" z nowego rj. (obejrzeć go można np. na www.bahn.de ) 1. Łódź - Tomaszów - Radom/Skarzysko: - cały jeden pociąg do Skarżyska Kamiennej. jedzie przez Koluszki, co oznacza dla niego stratę 15 minut na zmianę kierunku jazdy + kilka minut na jazdę dłuższą trasą. kolejnych 15 minut traci w Tomaszowie na zmianę lokomotywy. - do tego cały jeden pociąg Łódź - Radom. Jedzie jako osobowy na całej trasie, oczywiście też przez Koluszki. - cały jeden pociąg Łódź - Tomaszów. Do tego po jednym pociągu w relacjach Tomaszów - Drzewica i Tomaszów - Opoczno. - w lutym prawdopodobnie znikną pociągi Drzewica - Radom, bo łódzki marszałek nie zgodził się na ich przedłużenie choćby do Tomaszowa (nie będzie nam obcy pociąg spoza układziku z PKP PR wjeżdżał na teren naszego województwa) - ale za to pojawia się pociąg relacji Tomaszów Mazowiecki... - Czestochowa!!! Dodajmy, że pociąg przyspieszony Łódź - Tomaszów omijający Koluszki i nie tracący czasu na zmiany lokomotyw pozostawałby poza jakąkolwiek konkurencją PKS, busów, nierzadko i samochodu. Podobnie w relacjach do Drzewicy, Opoczna, Końskich, Stąporkowa i Skarżyska. 2. Łódź - Skierniewice (osobowe). - ostatni pociąg do Skierniewic o godz. 20.20 (20.50 - pospieszny). Brawo, nie ma to jak elastyczna oferta. - pociągi co 2 godziny, w godzinach szczytu co godzinę; do taktu godzinnego uzupełnione między Łodzią a Koluszkami. Bida aż piszczy :-( 3. Magistrala Węglowa. - znikają wszystkie pociągi na trasie Zduńska Wola - Inowrocław w tym najbardziej dochodowy Katowice <-> Inowrocław - na odcinku Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice - Herby/Czestochowa bez większych zmian (poza zniknięciem w.w. pociągu), z tym, że: wszystko kursuje jedynie pn-pt (czyli w weekendy nie ma NIC) - w miejsce pociągu Zduńska Wola - Chorzew pojawia się pociąg bezpośredni Łódź - Zduńska Wola - Częstochowa, ale też tylko pn-pt i nie kursuje w wakacje. Ja bym jeszcze dał, żeby nie kursował w każdą trzecią środę miesiąca :-/ Oczywiście pociągu o takiej relacji w przeciwną stronę - próżno szukać, a dwa (tak, całe 2) pociągi do Zduńskiej Woli nie są skomunikowane z niczym do Łodzi (30 i 60 minut czekania) 4. Łódź - Olsztyn, Ełk, Suwałki, Białystok, Terespol, Lublin, Zamość, Chełm, Roztocze. NIE MA NIC!!! z wyjątkiem wakacyjnego pociągu Wrocław - Łódź - Toruń - Olsztyn - Ełk. 5. Łódź - Wrocław. Do wytrzymania. 4 połączenia pospieszne, w tym jedno do Zgorzelca (oczywiście bez możliwości kontynuowania podróży do Goerlitz) 6. Łódź - Sudety. Nic poza wakacyjnym łącznikiem do Jeleniej Góry. Ale nie ma co liczyć np. na Szklarską Porębę, Kudowę, Kłodzko. Nie dla psa kiełbasa 7. Łódź - Galicja. - sezonowy do Zakopanego - dwa inne do Zakopanego kursujące dosłownie kilka dni w roku - pociąg do Krynicy/Zagórza... NIE POJEDZIE w wakacje, a jedynie w kilka dni w okolicach sylwestra!!! (Zagórz to w końcu znany w Polsce i na świecie ośrodek narciarski) - Reymont naokoło przez Częstochowę z czasem jazdy około 1h20min dłuższym niż trasą przez CMK (linia ekspresowa tylko dla warszaffki) z odłączaniem wagonów do Katowic w Częstochowie i bez skomunikowań w kierunku Zakopanego czy Muszyny w Krakowie. ŻADNEGO połączenia całorocznego gdziekolwiek w Karpaty Żadnego połączenia do Przemyśla, Rzeszowa 8. Łódź - Pomorze Zachodnie - bez większych zmian, z tym, że Włókniarz do Szczecina pojedzie naokoło przez Ostrów Wlkp. - pewnie, co się będziemy spieszyć. Oczywiście do Gorzowa, Zielonej Góry, Leszna, Piły, Koszalina, Kołobrzegu, Świnoujścia - brak połączeń całorocznych 9. Łódź - zagranica. - brak połączeń bezpośrednich (jako jedyne miasto wojewódzkie w kraju) - brak skomunikowań na pociągi do Drezna/Goerlitz - skomunikowanie na pociągi do Pragi we Wrocławiu i Katowicach, bez skomunikowania w kierunku powrotnym przez Wrocław. 10. Zapomniałem. Pociągi Łódź - Konin dojadą jedynie do Kłodawy - jak wiadomo to prawdziwa metropolia 11. Dwa z sezonowych pociągów: do Poznania i nad morze pojadą przez... Pabianice Koło/Inowrocław, zaś sezonowo-weekendowy pociąg Skrzyczne do Bielska - Białej zatrzyma się jedynie na stacji Łódź Widzew (wszak tam w środku nocy łatwo dojechać). Podobno ma też być jakiś sezonowy pociąg, który pojedzie węglówką i nie zatrzyma się NIGDZIE na terenie woj. łódzkiego (nb to już trzeci sezonowy, który tą trasą ominie Łódź). 12. Oczywiście brak jakichkolwiek pociągów kwalifikowanych (a jeżdżą takowe np. z Nowego Sącza, Przemyśla, czy Zielonej Góry) Temat: PKP oszczedza? oj tak.. tłok jest niemiłosierny, a jak jeszcze rano, pociąg po 7, jak wszyscy jadą na 8 do szkoły przyjeżdża krótki, to szlag człowieka trafia.. któryś dzień, pociąg 14:41 z Pruszków PKP, udawałem się po szkole do mojej połówki do Brwinowa. Pociąg przyjechał, 2 minuty poślizgu (czyli na polskie realia i na tą porę dnia - wybitnie punktualnie). Krótki. Zapchany jak nieszczęście. Spojrzałem,ze pierwszy "bydlak" (przepraszam za określenie, ale tak mi sie nasuwa ta nazwa tego przedziału 'sluzbowego' na poczatku i koncu skladu, co to jest niby dla podroznych z wiekszym bagazem recznym - a nazwa 'bydlak' wziela mi sie stad, ze widzialem na wlasne oczy, jak chłop krowe tam wiózł, i nawet bilet na nią miał...) w każdym razie - bydlak pusty, a do tego wciska sie w ten tlum jakas babcia z rowerem. no to w dobrej wierze,zeby zrobic babci miejsce, otwieram drzwi od bydlaka, i sobie kobiecina wchodzi.. i tu, prosze Was, konduktor z mordą wyskakuje, ze tu nie wolno wchodzic,zeby sie babcia wynosila,ze przedzial sluzbowy,ze cos_tam.. no przepraszam bardzo.. pociąg (jeden sklad) ma okolo 180 miejsc siedzacych, ze 250 stojacych.. a musi sie w niego zmiescic osob 600 a czesto i wiecej.. chamstwo i drobnomieszczanstwo, moim zdaniem.. a jeszcze bardziej wkurza mnie to, ze caly ten zadufany grodzisk, milanowek (mowie o mieszkanacach) jak wsiada na srodmiesciu, to wszyscy czychaja na jakies skierniewice czy zyrardow (pociag). I ludzie mieszkajacy za Grodziskiem w strone Sk-c nie moga juz usiasc, bo grodzisk nie moze 5 minut poczekac na miejscowke do Grodziska.. wtedy mam ochote wyrzucać przez okno.. i wnerwiający są ci debile (inaczej tego nie mozna nazwac) z renomy (<>). leci palant drugi z jednym przez caly sklad, ale drzwi to juz nie maja.. do tego są niektórzy tak chamscy, ze az zlosc czlowieka ogarnia, i ma ochote scisnac go w drzwiach. I pelen podziwu jestem dla dwóch chlopakow, ktorzy posiadajac klamki, zamkneli jednego miedzy tymi drzwiami miedzysegmentowymi (pod ta gumą). i jechal tak do samego grodziska, az go chyba konduktor wypuscil. to mi sie podobalo. kolejna rzecza,ktora mnie zlosci, to babcie-lowcy miejsc.. te sa wybitnie upierdliwe.. jesli będąc na peronie wyczai miejsce w przedziale, to sie tak przepchnie, nawet nie wypuszczajac ludzi z pociagu,ze ja jeszcze nie zdaze wstac, a ona juz siedzi na moim miejscu.. uwielbiam tez wszystkie zlowrogie spojrzenia, jak sie wejdzie do przedzialu przypominajacego saune (temperatura na dworzu +25stopni, albo i lepiej, slonce grzeje niemilosiernie) a okna wszystkie pozamykane.. spróbujcie otworzyc okno wtedy.. zaraz krzyk,halas, ze zimno bedzie.. patrzysz na taka babcie: srodek lata, a ona: beret,dwa swetry,kurtka..rozumiem.. starszy czlowiek juz nie jest tak odporny na zimno.. ale bez przesady, nie dajmy sie zwariowac..! jakby zdjela kurtke, byloby jej cieplej.. bo te puchowe kurtki w lato daja taki sam efekt jak w zime - nie przepuszczaja ciepla, wiec sie czlowiek tak nei grzeje (przynajmniej nie we wszystkich). no, to na tyle wszelkie uwagi dotyczące powyzszego tektu prosze kierowac do mnie i wylacznie do mnie tekst pisany na podstawie wlasnych przemyslen i frustracji dotyczacej sytuacji w PKP posiadam pelne prawa autorskie do niego to na tyle :P pozdrawiam, i milej srody :) Michał Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 162 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||