Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP RadomskoTemat: POMARAŃCZOWA KASA PKP InterCity POMARAŃCZOWA KASA PKP InterCity Od kilku miesięcy na radomskim dworcu PKP działa pomarańczowa kasa jednej ze spółek PKP. PKP InterCity otworzyła takowe na każdym większym dworcu w całej Polsce. Wraz z pojawieniem się nowego rozkładu jazdy PKP zadałem sobie pytanie: po co taka kasa skoro żaden z pociągów tej spółki nie przejeżdża przez radomską stację?? O! Przepraszam w okresie wakacji będzie kursować niegdyś sztandarowy kielecki express "Nida". A poza wakacjami...Tak, tak aby móc pojechać którymś z pociagów owej spółki trzeba pierwsze dojechać do stolicy. Jaka ta firma jest dla nas dobra. Nie musimy się fatygować do kasy na centralnym:))))) Swoją drogą to przykre, że taki przewoźnik wypina się na poważną grupę potencjalnych klientów. Radom, podobnie jak zresztą Kielce został odcięty od sieci szybkich połączeń expresowych. A szkoda...Tradycyjnie ucierpiał na tym prestiż miasta, ale przede wszystkim ucierpieli jego mieszkańcy. Temat: PKP rezygnuje z remontu linii kolejowej do W-wy!!! PKP rezygnuje z remontu linii kolejowej do W-wy!!! Taki fragment tekstu znalazłem na portalu G.W: "Inne linie wokół stolicy także wymagają pilnego remontu. W coraz gorszym stanie są zwłaszcza tory w kierunku Radomia i Gdańska. Do modernizacji tej ostatniej linii też ma dołożyć Unia Europejska. Według wstępnych planów prace skończą się jednak dopiero w 2013 r. W przypadku linii radomskiej PKP nawet nie podaje żadnych harmonogramów." PRZECIEŻ TO K...RWA RĘCE I NOGI OPADAJĄ!!!!!!! Gdzie są ci kandydaci na posłów co obiecywali rychły remont? Gdzie są ci cholerni kolejarze i ich były naczelny przełożony Głu Pol, którzy obiecywali remont w ciągu najbliższych paru lat? i podróż z prędkością 160 km/h? Nic, tylko się pochlastać. Temat: PKP Szczęśliwice To może inaczej... Zamiast budować dodatkowy przystanek może lepiej: 1. Zbudować przystanek Jerozolimskie tak, by jeden koniec peronu był przy wiadukcie a drugi bardziej na wschód (z kładką na końcu) 2. Przystanek Rakowiec przesunąć na drugą (zachodnią) stronę wiaduktu Grójeckiej i też dać mu kładkę od strony osiedli. To tym bardziej, że jest planowany także przystanek przy Żwirki. W ten sposób odlegość dojścia do kolei trochę się zmniejszy. I niezależnie od tego ca napisałem już wcześniej i powyżej zastanowiłem się raz jeszcze nad sensem budowy dodatkowego przystanku (burza jednego mózgu!). Wyszło mi, że jeżeli ma powstać często obsługiwana linia SKM na lotnisko i SKM ma być włączona w system komunikacji miejskiej (choćby wspólny bilet) to pomysł nie jest wcale głupi. Kiedy Włodarzewska dorośnie do standardu normalnej ulicy i kiedy (i czy w ogóle) powstanie NS - nie wiadomo. Za to modernizacja linii radomskiej PKP i SKM na tym odcinku są tuż, tuż... Temat: Polityka absurdu Gosiewskiego Wlasnie tak! Przeczytaj pozostale wpisy w tym watku. Absurdem jest pompowanie pieniedzy w trase potrzebna - nawet nie tyle Kielcom, co ambicjom paru ludzi - zamiast skupic sie na modernizacji linii nr 8 Warszawa- Radom-Kielce-Krakow i dazyc do przywrocenia. Przypominam, ze w 2004 roku powstal przy Stowarzyszeniu Inzynierow i Technikow Komunikacji (SITK RP) komitet wspierajacy modernizacje trasy nr 8. Przystapily do niego m.in. przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury , Urzedu Transportu Kolejowego, PKP S.A., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Urzedu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego , Urzedu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Zakładu Napraw Infrastruktury , Politechniki Radomskiej, Urzedu Miejskiego w Radomiu oraz innych podmiotow. Ponadto w skład Komitetu Wspierającego wchodzą także: Posłowie i Senatorowie z Województwa Mazowieckiego. Temat: Kolej obwodowa według Kwiatkowskiego Remont torów Koluszki - Łódź powinien pozwolić pociągom z Piotrkowa wyprzedzić autobusy, nawet taką trasą (oczywiście pod warunkiem, że pociąg nie pojedzie do Koluszek, by tam postać sobie 15 minut, jak to się zwykło robić na PKP). O Radomsku nie wspomnę, bo kolej już jest szybsza. Oczywiście konieczność budowy linii Łódź - Piotrków też istnieje, ale to już zupełnie inna bajka. Temat: Powiedz konduktorowi, że chcesz się przesiąść InterCity nigdy nie czeka i nie czekało na przesiadkowiczów. Nawet w czasach kiedy pociągi EX, IC, EC były pod skrzydłami jednych PKP takie pociągi były priorytetowe i kolej bardzo dbała by jeździły o czasie. Opisywany problem pojawił się niedawno. Otóż spółki kolejowe robią sobie na złość szczególnie PKP w stosunku do KM. Już nie raz się zdażało, że pociąg spółki PKP PR nie poczekał na podróżnych KM. W tej dziwnej dla mnie wojence najbardziej cierpią podróżni. Innym przykładem jest brak zapowiedzi pociągów KM przez pracowników PKP PLK. Kiedyś standardem było, że na każdej stacyjce czy przystanku, na którym były megafony każdy pociąg był zapowiadany. Dzisiaj w Radomskiem zapowiadane są tylko pociągi grupy PKP. Wyjątkiem jest Radom, tu pociągi zapowiadają KM. Z grzeczności pracownicy KM zapowiadają pociągi innych spółek np. PKP PR. Temat: Remnot dworca PKP w Zgierzu 2010-12 Remnot dworca PKP w Zgierzu 2010-12 Wielkie remonty w PKP. (Gazeta Wyborcza Łódź, 2010-02-09) PKP rozpoczyna remont dworców w naszym regionie (...) Jako pierwsze wyremontowane zostaną budynki na stacjach w Radomsku, Pabianicach, Zgierzu, Piotrkowie Trybunalskim i Kutnie (...) Dworzec w Zgierzu - wykonanie elewacji, budowa kotłowni gazowej, modernizacja instalacji wodno kanalizacyjnej, odnowienie zasilania energetycznego. Koszt to prawie 2,4 mln zł (PKP - 485 tys. zł, budżety państwa - 1,9 mln zł). Przetargi na wykonanie prac zostaną ogłoszone w I kwartale 2010 roku. Zwycięskie firmy będą musiały najpierw przygotować projekt, a potem go wykonać. Na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie niezbędnych pozwoleń wykonawcy będą mieli sześć miesięcy. Roboty mają rozpocząć się jeszcze w tym roku i potrwają do 2012 roku. Temat: PKP - dajcie to do Gazety, co na to rzecznik > Na podroz kupilem sobie Newsweek. Wg. jednej z informacji dowiedzialem sie, > ze PKP kupuje/modernizuje wagony Intercity, w ktorych bedzie mozna obejrzec > DVD, wykapac sie pod prysznicem itd. > > I mysle sobie kpina jakas. Firma, ktora nie jest w stanie zadbac o > bezpieczenstwo podrozujacych, zapewnic NORMALNYCH warunkow podrozy porywa sie > na cos takiego. A to się mylisz, bowiem pociągi pospieszne i osobowe obsługuje firma PKP "Przewozy Regionalne" a tabor modernizuje bogatsza PKP "Intercity". To tak gwoli ścisłości. Nie zmienia to jednak faktu, że na linii radomskiej od lat bezpieczeństwo podróżnych jest na poziomie żenującym. Na przyszłość polecam albo jazdę w dzień (choć na Krakowie Gł. kieszonkowcy grasują w biały dzień) albo podróż autobusem... :-((( Pozdr. Ariel Temat: PKP - dajcie to do Gazety, co na to rzecznik > Na podroz kupilem sobie Newsweek. Wg. jednej z informacji dowiedzialem sie, > ze PKP kupuje/modernizuje wagony Intercity, w ktorych bedzie mozna obejrzec > DVD, wykapac sie pod prysznicem itd. > > I mysle sobie kpina jakas. Firma, ktora nie jest w stanie zadbac o > bezpieczenstwo podrozujacych, zapewnic NORMALNYCH warunkow podrozy porywa sie > na cos takiego. A to się mylisz, bowiem pociągi pospieszne i osobowe obsługuje firma PKP "Przewozy Regionalne" a tabor modernizuje bogatsza PKP "Intercity". To tak gwoli ścisłości. Nie zmienia to jednak faktu, że na linii radomskiej od lat bezpieczeństwo podróżnych jest na poziomie żenującym. Na przyszłość polecam albo jazdę w dzień (choć na Krakowie Gł. kieszonkowcy grasują w biały dzień) albo podróż autobusem... :-((( Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-( www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=C00&wersja=pol&TID=95 Korekta rozkładu jazdy 1 lutego 2007r. wprowadzamy korektę rozkładu jazdy pociągów „PKP Przewozy Regionalne”. (...) Tylko półtora miesiąca nie jeździły pociągi osobowe z Łodzi Kaliskiej do Łowicza Gł. (będą 4 kursy dziennie) i po magistrali węglowej na odcinku z Chorzewa Siemkowic do Zduńskiej Woli. Do tej stacji pojedzie jedna para pociągów osobowych z Częstochowy i jedna para z Chorzowa Siemkowic. (...) Zwiększy się liczba pociągów wyjeżdżających z Łodzi w kierunku Zduńskiej Woli, Koluszek i Radomska (w tym przyspieszone), (...) Skrócimy lub wydłużymy relację sześciu pociągów kursujących między Częstochową a Koluszkami. Jedna para pociągów z Łodzi Kal. do Poznania Gł. zostanie skrócona tylko do odcinka Łódź – Sieradz. (...) Osobowy z Drzewicy do Łodzi Fabrycznej nie będzie tracił już czasu na zajeżdżanie do Koluszek. (...) Pociąg NIEBIESKIE ŹRÓDŁA z Tomaszowa Maz. do Warszawy Wsch. i z powrotem na odcinku Tomaszów – Koluszki będzie kursował jako osobowy z postojami na wszystkich przystankach (...) Dzięki opóźnieniu ostatniego lokalnego składu do Opoczna, dogodną przesiadkę w Tomaszowie Maz. będą mieli wracający NIEBIESKIMI ŹRÓDŁAMI z Warszawy. (...). ==== Czyli tracimy kolejne połączenie z Poznaniem. Niezmiernie ciekaw jestem o ile zwiększą (i w jakich godzinach) ilość połączeń z Łodzi (w tym przyspieszone) i jak będzie wyglądał rozkłąd na węglówce. Temat: busy z Piotrkowa do Łodzi Paradoksalnie pospieszny jedzie mniej więcej w takim czasie jak PKS. Cenowo jednak nie wygląda już tak różowo. O ile osobowy (pełna cena) to 10,50, to 18 zł za pospieszny to już jakaś paranoja. A wystarczyłoby wprowadzić taryfę promocyjną. Przecież wiadomo, że teraz w takiej relacji nikt nie jeździ, więc każdy zarobek byłby cenny. PKP jednak nie zna mechanizmów rynku... Pociągi bezpośrednie z Radomska i Piotrkowa miałyby szansę istnieć i jeździć z przyzwoitą frekwencją; po remoncie Koluszki - Łódź będą już miały przewagę czasową nad PKS. Niestety kompetentni inaczej urzędnicy z Urzędu Marszałkowskiego mają Piotrków w nosie, a życiowe niemoty z PKP wolą wyciągać brudne łapska po więcej dotacji za mniej pociągów niż spróbować powalczyć o klienta. Polecam pamiętać o tym przy zbliżających sie wyborach samorządowych - za stan kolei regionalnej w województwie odpowiada urząd marszałkowski wraz z jego polityczną "czapą". Zapytajcie się np. mieszkańców zachodniopomorskiego jak im się jeździ tamtejszą koleją, mimo iż to także PKP. Temat: Osobowy do raju Gość portalu: roman napisał(a): > Podziwiam wszystkich, ktorzy ciezko pracuja- reportaz o nich > jest bardzo dobry.To dobrze, ze zamiast narzekac biora sprwy w > swoje rece.Zycze podwyzek i konca recesji Dzięki za dobre słowo, jestem jednym z dojeżdżających. Chcę zwrócić tylko uwagę, że z tym dostosowaniem rozkładu radomskiej komunikacji miejskiej do potrzeb dojeżdżających do Warszawy jest dokładnie ODWROTNIE! Albo się czeka na pociąg nawet 30 min. albo dojeżdża się "na styk" licząc na spóźnienie. I tak jest ze wszystkich kierunków: Południe, Michałów, Prędocinek. Może mimowolne poruszenie tego tematu przez Pana W.S. sprawi, że radomską komunikacją miejską przestanie rządzić idiota albo przynajmniej nie będzie opowiadał idiotyzmów. To samo dotyczy rzecznika PKP który mówi o skróceniu czasu dojazdu. Prawie każdy pociąg po długim i uciążliwym remoncie jeździ do W-wy i z powrotem DŁUŻEJ! Można sprawdzić rozkłady. Zarówno MPK jak PKP. Stwierdzenia może dosadne, ale w pełni uzasadnione. Temat: SKM-ka z Legionowa do Dw. Gdańskiego od grudnia??? Od polowy grudnia /od nowego rozkladu PKP/ z Legionowa Piaski do Warszawy Wola/zwiazane z remontem Warszawy Gdanskiej-brak mozliwosci konczenia biegu pociagow/ rusza pociagi dzialajace w systemie szybkiej kolei miejskiej-usluge na zlecenie ZTM realizowac beda Koleje Mazowieckie,do czasu pozyskania nowoczesnego taboru przez SKM /max 2 lata/-ze wzgledu na brak taboru oraz ograniczone mozliwosci przepustowe srednicy podmiejskiej,modernizacje linii radomskiej na razie nie zostanie uruchomiona SKM-ka z Otwocka obslugujaca rowniez PKP Sluzewiec.Byc moze uda sie to zrealizowac w polowie roku 2010 gdy wyjasni sie sytuacja PKP PR /mozliwosc pozyskania taboru przez SKM/. Niestety ze wzgledu na modernizacje linii od Legionowa w kierunku Nasielska nie ma mozliwosci zwiekszenia ilosci pociagow KM na tym odcinku oraz poprawe obslugi rejonu Legionowo Przystanek oraz Chotomow.ZTM w porozumieniu z wladzami miasta Legionowa przygotowuje koncepcje poprawy dowozu pasazerow do stacji Legionowo /analizowane sa zmiany tras 801,731 oraz 736/ ale na szczegoly jeszcze za wczesnie Pozdrawiam Leszek Ruta Temat: PKP - likwidacja linii Radom-Tomaszów Maz. Ludzie, taka prosta sprawa jak funkcjonowanie PKP w Polsce a tu Wicepremier, Marszałek Województwa, Prezesy i Dyrektory, i brak pieniędzy i wszystko bliskie rozpaczy jak jest ktoś kto wymślił, gdzie tam wymyślił - odkrył proste rozwiązanie wszystkich tych problemów. Było w gazecie tylko nie pamiętam w której (zdaje się, że Słowo Ludu). Autor odkrycia to profesor Kelles-Krauz - Politechnika Radomska, Wyższa Szkoła Dziennikarstwa, Prezes Rady Nadzorczej MPK Radom, za to czego nie wymieniłem serdecznie przepraszam. Odkrycie profesora było takie: Przywrócić dawne, piękne, jedno, niepodzielne, socjalistyczne PKP i pociągi na wszystkich trasach mają kursować nie rzadziej niż co 10 czy 15 minut, to ludzi wtedy w tych pociągach narobi się tyle, że się w pale nie mieści (i kasy od tych ludzi też tyle, że się w pale nie mieści). Oto proste rozwiązanie wielkiego problemu całego kraju. Zamiast ciągle się zastanawiać w rządzie i w samorządach co z tą koleją zrobić i jak, trzeba po prostu zastosować to odkrycie radomskiego naukowca i po ptokach (rzekł lotnik opyliwszy las). Temat: remont Puławskiej Drogi Jacku, mając od domu do pracy 24 km (tak jak ja) nikt nie przesiądzie się na rower. Tym bardziej dzieci do szkoły (w W-wie) nie zrobią 2 x 20 km (mają trochę bliżej ode mnie). Pracujac w biurze trzeba wyglądać odpowiedni, a nikt w garniturze nie będzie jechał rowerem do pracy. Ja rozumiem Twoją miłość rowerów - sam też lubię pojeździć w celach rekreacyjnych.. Jednakże dla wielu sąsiadów rower przy remoncie Puławskiej nie będzie żadną alternatywą. Dla nas mieszkańców Julianowa nawet PKP odpada, bo jedynym torem w okolicy jeździe pociag towarowy na Siekierki, do do kolei radomskiej jest za daleko. Dodatkowo - jadąc do Wilanowa do szkoły i do Centrum do pracy- jazda PKP jest bez sensu - bo PKP nie dojeżdżą.... Gdyby tak tą trasą kolejki siekierkowskiej ktoś mądry uruchomił połączenie... ale chyba to nie realne (chociaż jak miło jest pomarzyć)... pzdr., Temat: Nie ma kto zbudować dróg na lotnisko "Komunikację z Okęciem mogłyby poprawić: wiadukt nad torami PKP łączący ul. Poleczki z ul. Wirażową, wiadukt nad torami PKP łączący ul. Wirażową z Cybernetyki, poszerzenie al. Żwirki i Wigury o trzeci pas, budowa Trasy N-S od Al. Jerozolimskich do Okęcia..." Nic tylko drogi i ulice, a może by tak komuniakcja szynowa: "..., budowa połączenia kolejowego (odnogi linii radomskiej)." lub tramwaj? Obie opcje nie stanowią zagrożenia dla środowiska naturalnego chociażby, przy czym kolej już jest koło Okęcia - rozumiem za tanio by kosztowało i nie można byłoby zrobić prekrętów. Inna sprawa do PKP, czy nie zażądają niebotycznych wymagań? Temat: Nowy rozkład jazdy PKP - marginalizacja Radomia NIE marginalizacja Radomia? redoxygene napisał: > tragedia np. stala sie w Plocku-za dwa dni na dworzec Płock zawita az 1 pociag dziennie!!!!! Tak. Tylko, że: 1) Płock nie jest węzłem kolejowym, tzn. nie jest miejscem, w którym zbiegają się linie kolejowe. Radom jest węzłem kolejowym, zbiegają się tu linie z Warszawy, Krakowa, Łodzi, Lublina. 2) Płock nie ma żadnych, minimalnych nawet tradycji kolejarskich. Radom ma i to spore. Np. przed wojną mieściła się tu okręgowa dyrekcja PKP, jedna z ośmiu w kraju. Radom miał ją obok Krakowa, Katowic, Lwowa, Poznania, Torunia, Warszawy i Wilna. Poza Kieleckiem, dyrekcja radomska obejmowała także Lubleskie oraz tereny za Bugiem. Obecna Wschodnia DOKP z siedzibą w Lublinie to właśnie dawna dyrekcja radomska. 3) Radom leży między dwoma głównymi miastami w Polsce - Warszawą i Krakowem oraz przy jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych kraju, w układzie północ-południe. Płock nie leży przy żadnym ciągu komunikacyjnym, dochodzi tu jedynie boczna odnoga kolei z Kutna. Nie cieszmy się więc, że do Płocka dociera tylko jeden pociąg dziennie, bo to kompletnie nie ta skala. Temat: PKP. Szybciej do Warszawy - cd. Dlatego warto naciskac - na wszystkie mozliwe instytucje - zeby przyjmowano rozwiazania najkorzystniejsze. Powinien byc nacisk na Koleje Mazowieckie ale rowniez na PKP PR, zeby jak najlepiej skomunikowac wszystkie miasta w Regionie. Podobne problemy sa tez np. na linii Deblin-Pionki-Radom, gdzie nie zawsze jest dobre skomunikowanie do Warszawy. W Skarzysku podobnie. A tak w ogole: linia kolejowa nr 8 Warszawa-Radom-Kielce-Krakow to jedna z najbardziej strategicznych inwestycji zarowno dla Ziemi Radomskiej jak i dla Kieleckiego. Powinnismy starac sie, zeby mimo wszystkich szkod, jakie przynioslo powstanie CMK, doprowadzic do tego, by szybkie pociagi Warszawa- Krakow jezdzily przez Radom i Kielce. Dwa ponad 200-tysieczne miasta + dwa dosc zacofane regiony, a wszystkie inwestycje dotychczas szly "w pole", czyli na CMK. Pozdrawiam! Temat: gdzie mozna w Radomiu dobrze zjesc i nocowac? Gość portalu: pw napisał(a): > Kochani Radomianie gdzie w waszym miescie mozna w miare tanio ale w dobrych > warunkach znalezc nocleg i gdzie polecilibyscie zebym zjadl obiad i kolacje? Twoje pytanie jest trochę nielogiczne. Znacząca część radomian po prostu nie korzysta z radomskich hoteli, więc nie wie, gdzie jest tanio i schludnie. Z mojego rozeznania wynika, że całkiem tanio jest w hotelu Iskra (dawny Garnizonowy) na wprost dworca PKP, przy ul. Planty. A i zjeść można smacznie, choć niekoniecznie tanio, w hotelowej restauracji. Napewno nietanio jest w hotelu Gromada przy ul. Bulwarowej. A jak ktoś lubi ciszę i spokój, może spróbować znależć nocleg w Ośrodku Lasów Państwowych w podradomskich Siczkach. Jest też niedawno oddany hotel Glass (naprzeciwko dworca PKS) oraz hotel Poniatowski, też w pobliżu dworca PKP. Nie korzystałem, więc nie znam cen. Słyszałem pochlebne oceny o hotelu TM przy placu Jagiellońskim(choć raczej nie jest tani), a z autopsji mogę zdecydowanie polecić położoną obok restaurację TM. Podają smacznie i po staropolsku duuże porcje. Aha, telefony do tych hoteli znajdziesz na radomskiej stronie Gazety Wyborczej. Temat: Głuszec jest, czekają na Black Hawka Pokazy Air Show 2007 od jutra w Radomiu SPECJALNE POCIĄGI W dniach odbywania się Air Show, z niektórych miast będą kursowały specjalnie podstawione składy pociągów, które dowiozą widzów do Radomia. Takie składy zostaną podstawione na dworcach PKP w Warszawie Centralnej, Lublinie i Puławach, Częstochowie, Kielcach, Katowicach i Krakowie Głównym. www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070831/AIRSHOW/70831020/-1/RADOMSKIE Temat: Likwidacja pociagow Tomaszow - Skarzysko > Ale pomijając sentymenty to chyba na tej trasie frekwencja nie była zła Frekwencja była zła odkąd PKP zaczęło wygaszać popyt. Kursowały 2 pary pociągów w karykaturalnych relacjach (Tomaszów - Opoczno) o chorych godzinach. Jak na rok (dwa lata?) udało się wywalczyć bezpośredni pociąg Łódź - Skarżysko, to PKP, żeby go udupić puściło go w środku dnia (13.30) i na domiar złego dobiło dwukrotną zmiana lokomotywy - w Koluszkach i w Tomaszowie, na co pociąg tracił łącznie około 40 minut. Gdyby nie to pociąg byłby w pełni konkurencyjny wobec autobusów gwarantując wyższą wygodę i punktualność. > Ponadto po elektryfikacji odcinka Tomaszów - Opoczno i dobudowaniu łącznika > Słomianka-Opoczno do CMK (która to idea często pojawia się w planach szybkich > kolei w Polsce) ten kawałek mógłby posłużyć jako szybkie połączenie na trasie > Łódź-Kraków (wykorzystując CMK) i dalej do Gdańska albo Poznania. Takie założenia przyjęto w projekcie Kolei Wysokich Prędkości Y, tyle, że o relacji Poznań - Kraków się w ogóle nie mówi, bo trasa nie przebiega przez Warszawę. Problem jednak w tym, że lobby radomskie próbuje przeciągnąć TGV na... krętą trasę Tomaszów - Dęba Opoczyńska. A to Polska właśnie. Temat: PKP - AUTOBUSY SZYNOWE PKP - AUTOBUSY SZYNOWE Świętokrzyscy radni wybrali się do Bydgoszczy oglądać autobusy szynowe - tamtejszy sejmik planuje zakupić dwa pojazdy. Czy powstałe KOLEJE MAZOWIECKIE Sp. z o.o. też zakupią podobny tabor??? Czy radomskie może liczyć na taki pojazd, przecież istnieje zapotrzebowanie, chociażby na linii Radom-Tomaszów. Temat: Pytania do kandydatow na prezydenta Radomia Kolejne pytania - Szansa dla Radomia Pozwalam sobie zacytowac pytania, jakie pojawily sie w innym watku a skierowane byly do potencjalnych kandydatow do wlasz Radomia: ==================== Autor: M Wczoraj w Trójce w debacie kandydatów na prez. Warszawy jeden z rozmówców wspominał o przejęciu od PKP kolei średnicowej i włączeniu do systemu komunikacyjnego miasta Warszawy. Wiązałoby się to z budową nowego lotniska. Wśród typowanych lokalizacji jest Radom!!!!!! Warunek, czas dojazdu z lotniska do centrum Wawy max 1 godz. Po to właśnie przejętoby od PKP linie kolejowe, aby zapewnić szybki transport z lotniska do centrum miasta. Inwestycja ma zostać zamknięta w ciągu najbliższych 10 lat Pytanie1 Czy w Radomiu kandydatom na prezydenta zadaje się pytanie o starania dotyczace tej inwestycji? Pytanie2 Czy nasi włodarze zamierzają poczynić kroki czyniace nasze miasto atrakcyjniejszym od Łodzi, czy okolic Grójca. Pytanie3 Czy radomska redakcja Gazety, może przy okazji rozmów przedwyborczych przepytać na w/w okazję szanownych kandydatów! Temat: Tory przez Pruszków Linia kolejowa, o której mówisz ma nr 512 (wg instrukcji D29) i jest jedynym łącznikiem sieci WKD z PKP. Za dnia nie wdać, by była użytkowana, jednak wieczorami oszem tak. W okresie obecnych wakacji jezdzi tam sprzęt fimy PNI, które remontuje wiadukt WKD nad linią kolei radomskiej. Co do planów uruchomienia przewozow pasażerskich, to zostaly one odrzucone, bo Studium Wykonalności wskazało niską opłacalność projektu, poza tym władze WKD chciał, aby miasto Pruszków parcytypowalo w kosztach budowy. Co więcej uchuchomienie przewozów wymaga zakupu taboru np. szynobusy, remontu kapitlanego torowoska, zamontowania urządzeń SKR, podniesienia kategorii przejazdów. W przypadku trkacji elektrycznej, wymaga to postawienia sieci i stacji trakcyjnych. Dodatkowo, naelży zabezpieczyć teren aby nie można bylo nieleglanie przechodzić przez torowisko (bo to linia kolejowa a nie trasa tramawajowa lub bocznica w literze prawa). Co do pociągnięcia pociągów SKM na osiedle, oprócz remontu i trakcji, dochodządo tego kwestie przebudowy układu torowego zachodniej głowicy stacji Pruszków. Jest to wykonalne, ale bardzo kosztowne. Dlatego, moim zdaniem lepiej jest zainwestować w autobusy klasy midi np. Solaris Urbino 10, wyposażowne w biletomaty, dowożące do stacji PKP i WKD, jeżdzące w szczycie nawet co 5-10 min. Oczywiście na taryfie ZTM (pełnej). Do tego ekipa kontrolerska - aby nikt nie jeździł na gapę. Temat: Mniej pociągów z i do Warszawy Można to uznać za żart, a można za dobry pomysł To nie musi być żart i wcale nie kiepski to pomysł. Skoro PKP jeździć nie chce, bo mu się nie opłaci, niech odda Węzeł Warszawski w ręce jakiegoś prywatnego inwestora. On: - to, co zbędne i nadające się pod inwestycje (Odolany i okolice, tereny za Dw. Wschodnim, FSO) sprzeda developerom, - zorganizuje Shnellbahn po małej i dużej obwodnicy kolejowej, a w parę lat później pobuduje nowe przystanki tam, gdzie one naprawdę być powinny, - zbuduje odgałęzienie kolejowe od trasy Gdańskiej na Tarchomin, - doprowadzi do porządku linie Otwocką, Legionowską, na Tłuszcz, - być może odbuduje połączenie do Zegrza, które jakimś cudem stanie się rentowne, - połączy Piaseczno i Okęcie z Centrum istniejącą linią Radomską, - zorganizuje w końcu pociąg łączący Łódż z Warszawą z czasem przejazdu poniżej 1 godziny... i będzie miał z tego wszystkiego ZYSK, którego nie potrafiło przynieść PKP. Temat: PKP rezygnuje z remontu linii kolejowej do W-wy!!! po pierwsze: Miller wreszcie poszedł się wietrzyć, to może kasa na linię łódzką wrócido Radomia? po drugie: GW radomska jest tak beznadziejnie denna, że nawet mój chomik ma wyższy iloraz intelligencji niż oni razem wzieci i watpię, żeby temat pkp mógł zburzyc ich spokojny sen. Temat: Szybka kolej do Warszawy Kolejna szansa dla Radomia Wczoraj w Trójce w debacie kandydatów na prez. Warszawy jeden z rozmówców wspominał o przejęciu od PKP kolei średnicowej i włączeniu do systemu komunikacyjnego miasta Warszawy. Wiązałoby się to z budową nowego lotniska. Wśród typowanych lokalizacji jest Radom!!!!!! Warunek, czas dojazdu z lotniska do centrum Wawy max 1 godz. Po to właśnie przejętoby od PKP linie kolejowe, aby zapewnić szybki transport z lotniska do centrum miasta. Inwestycja ma zostać zamknięta w ciągu najbliższych 10 lat Pytanie1 Czy w Radomiu kandydatom na prezydenta zadaje się pytanie o starania dotyczace tej inwestycji? Pytanie2 Czy nasi włodarze zamierzają poczynić kroki czyniace nasze miasto atrakcyjniejszym od Łodzi, czy okolic Grójca. Pytanie3 Czy radomska redakcja Gazety, może przy okazji rozmów przedwyborczych przepytać na w/w okazję szanownych kandydatów! Temat: wkrótce nowe torowiska :-) Gość portalu: mouset napisał(a): > Z tego co wiem to rakowicka z Radomską nie tworza > jednej linii, z Twojej > pewnosci wnioskuje że zamierzasz coś zburzyć, tylko co? > bloki na Gdańskiej, > bloki na Miechowity/Lublańskiej czy stację Statoil? Nic nie trzeba zburzyć. Jak się tamtędy przejdziesz, to zauważysz, że tam jest po prostu od wielu lat rezerwa terenu w planie ogólnym miasta specjalnie na tę linię tramwajową. Jedyne, co trzeba wyburzyć, to _prawdopodobnie_ budynek na samym końcu ul. Rakowickiej na rogu Otwinowskiego. W tym miejscu linia tramwajowa skręca w lewo i równolegle do Białuchy i torów PKP albo daje nura w dół, albo wyskakuje na estakadę tak, zeby po drugiej stronie torów trafić ... dokładnie w niezabudowany ciąg chaszczy w ul. Radomskiej. Który kończy się stacją Statoil w takim miejscu, że obok można znowu puścić tramwaj wykopem i tunelem pod Lublańską albo estakadą, górą. > Na północ od Bora to teren SuperKraka i żaden tramwaj > nie pojedzie wydaje mi > się że południowa jezdnia albo trawnik i estakada b ędą > bardziej prawdopodobne He he... wiesz ile by taki supermarket _dopłacił_ żeby mieć przystanek tramwajowy na swoim terenie, sto metrów od drzwi wejściowych? Choć oczywiscie żyjemy w Polsce i może będą chcieli ekstra opłat ;-))) marcin ha Temat: Jest jeszcze czas, by schować tory pod ziemią Gość portalu: jaro napisał(a): > no jest w tym troche racji... tylko problem w tym ze jesli teraz tego > nie zrobia to obawiam sie ze zostaniemy z naszym "unikatowym > brutalizmem" przez kolejne 30lat... Nie bój, nie bój! Katowickie śródmieście to abrdzo atrakcyjny teren inwestycyjny. W uszokowym magistarcie promocja i pozyskiwanie inwestorów leżą, bo to ekipa zdatna co najwyżej do zarządzania powiatowym miasteczkiem. Ale samo miasto jest bardzo atrakcyjne i jak nie Neinver, to kto inny będzie chciał tu zrobić interes. Postawa Uszoka, czyli "róbta co chceta, wszystko będzie lepsze niż to, co jest dziś" to woda na młyn PKP i prywantych inwestorów, których interesuje tylko zysk. Przywodzi mi na mysl burmistzra Radomska czy tam innej Mławy cieszącego się jak dziecko, że w miasteczku chcą wybudować Kaufland. Póki co PKP i potencjalni inwestorzy chcą nam na wiele lat wcisnąć gów..o w złotym papierku. Katowice to krajowa ekstraklasa gospodarcza i administracyjna, z której sami się zepchniemy, jeśli bedziemy łykać z uśmeichem tkaei inwestycje. Temat: Wasze wspomnienia o podrozy do Polski Wspomnienia z 95 i 96 roku. Pojechalam do Polski na dluzej wiec kupilam starego fiata 125p, zeby objechac wszystkie katy. Znajomy szwagra odsprzedal; po dwoch dniach musial byc odstawiony do warsztatu znajomego kolegi ze studiow. Kilkaset dolarow pozniej zdolalam objechac troche Polski, dopoki nie ukradli mi akumulatora. Znowu warsztat znajomego i skobel na akumulator. (akumulator sie wyjmuja na noc) Nastepnie na Zoliborzu wybito mi tylna szybe i wyrwano magnetofon, ktory nie gral. (radio nalezy nosic ze soba) Na Pradze ukradziono samochod w czasie gdy stalam w oknie i pilnowalam. Po pol godzinie odnalezlismy z wylamana stacyjka, drzwiami, ukradzionym kolem zapasowym, podnosnikiem. (na Pradze nalezy zaplacic za parkowanie, gdyz pilnuja zlodzieje) Dwa mandaty za przekroczenie predkosci kolo Kielc (radomska rejestracja), Jeden za wyprzedzanie na ciaglej linii (przysiegam,ze nie bylo zadnej!) i dziesiatki za parkowanie bez oplaty (bilet w kiosku, ktory caly czas byl zamkniety) Zdechl mi raz na rondzie ONZ, drugi raz kolo Stacji Centralnej w W-wie.(sto za odholowanie kilka km) Po odnowienie rejestracji musialam jechac do Radomia (radomska rejestracja w W- wie nie mozna) Raz wpadlam w poslizg, jadac 30 km na godzine (zima nalezy wozic kraweznik w bagazniku. Samochod oddalam szwagrowi i reszte podrozowania kontynuowalam z PKP i autobusem. (tylko raz mi ukradziono portfel, pusty zreszta, gdyz pieniedzy juz w tym czasie nie nosilam w portfelu.) Bylo egzotycznie Pozdrawiam Temat: W 2010 rusza remont dworca PKP W 2010 rusza remont dworca PKP PERONY!!! Są niskie, bo w toku poprzedniej modernizacji, w latach 60- tych XX w. podobno nie można ich było podwyższyć, gdyż jeszcze chodziły "bokówki" (które kilka miesiecy po "modernizacji" wycofano z użytku). Może mogłyby też być szersze (wszak wiele funkcji ubocznych na radomskiej stacji zlikwidowano). I może byłoby celowe wyjście w kierunku Glinic zrobić pochylnią? To jest ćwierćmilionowe miasto a dworzec ma jak przysłowiowa Pipidówka! Temat: Tramwaj do Piaseczna koło domu dyrektora niestety to Pan wypisuje głupoty. Koncepcja tzw METRA II wykorzystywała przede wszystkim tor radomski. Tor siekierkowski był brany pod uwage ze wzgl na jego przebieg przez zajezdnie trolejbusów gdzie planowano P+R. Koncepcja została sfinansowana przez wszystkie zainteresowane samorządy a opracowana przez biuro KOLPROJEKT. To co dzisiaj powoli realizują koleje mazowieckie de facto jest realizacją tej koncepcji. Niestety zajezdnie przehandlowano, a gmina Piaseczno przez 10 lat nie potrafiła dogadać się z koleją w sprawie dworca PKP i zorganizować parkingów. Zgadzam się ,że 200 miejsc to grubo za mało.Oczywiście, że trzeba zorganizować dowóz pasażerów do PKP, parkingi i skoordynować z innymi środkami transportu publicznego. Linia radomska biegnie w stos. niewielkiej odległości od jednego z największych osiedli ( Słowicza).Natomiast w proponowanej linii tramwajowej brak miejsca nie tylko na trasie ul Puławskiej, brak miejsca na P+R, że nie wspomnę o dowozie pasażerów z Piaseczna.Koszt usprawnienia komunikacji kolejowej uzupełnionej autobusową jest nieporównywalnie mniejszy niż budowa linii tramwajowej kolidujacej z istniejacymi i planowanymi drogami. Starosta piaseczyński podjął inicjatywę zorganizowania dowozu pasażerów do stacji oraz zorganizowania komunikacji pomiędzy gminami, tak by ułatwić transport tym, którzy nie mają lub nie chcą korzystać z samochodów.Mam nadzieję , że te działania doczekają się realizacji. Co do Pańskiej opini odnośnie mych zakusów na stanowiska, nie będę tu dyskutować bo temat komunikacyjny a nie stołkowy. Temat: Życie w Mińsku a praca w Wawie A popatrz sobie na rozkład jazdy pociągów: rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn? połączenie między Mińskiem Mazowieckim a nowym przystankiem: "Warszawa Żwirki i Wigury" na linii radomskiej. Pociąg z Centrum jedzie tam 15 minut, wysiada się dokładnie pod ul Żwirki i Wigury, a w kierunbku Racławickiej to może 5 minut piechotą będzie. To tylko kwestia tego, czy na wschodnim nie trzeba będzie długo czekać na przesiadkę w kierunku Radomia/Czachówka. Uwaga - niektóre pociągi w kierunku Radomia odjeżdżają z peronu 1/2 na wschodnim, bo jadą przez Centralny. Wyświetlacze w halach biletowych powiedzą dokładnie z których peronów. No i z biletem łatwo - kupisz na 3 strefę i po kłopocie. Natomiast jeżeli połączenie koleją nie będzie pasować, to najlepiej wysiąść na Ochocie. Ominie się ewentualny korek w Al. Jerozolimskich. Temat: wkrótce nowe torowiska :-) Gość portalu: marcin ha napisał(a): > A założymy się, że tory pójdą przez Rakowicką, Radomską, > Lublańską? Z tego co wiem to rakowicka z Radomską nie tworza jednej linii, z Twojej pewnosci wnioskuje że zamierzasz coś zburzyć, tylko co? bloki na Gdańskiej, bloki na Miechowity/Lublańskiej czy stację Statoil? drugi problem to stara Rakowicka i przerzut nad PKP > Nie wiem, którędy dokładnie pojadą od Lublańskiej, ale > muszą dotrzeć w rejon ul. Bohomolca i tamtędy ks. > Jancarza do pętli na mistrzejowicach. Być może np. > północną stroną Bora-Komorowskiego i gdzieś koło parku > wodnego skręcą w lewo na północ. Na północ od Bora to teren SuperKraka i żaden tramwaj nie pojedzie wydaje mi się że południowa jezdnia albo trawnik i estakada b ędą bardziej prawdopodobne a Bohomolca az sie prosi > Bynajmniej - _ten_ wariant (nieco inny niż > oprotestowywane trasy m.in. przez środek Starego > Prokocimia, biegnie przez środek dzikiego wysypiska > śmieci koło bagrów kilkaset metrów od domów) jest > elementem trasy centralnej, przedłużenia Klimeckiego do > Saskiej/Lipskiej i stamtąd do Witosa/Nowosądeckiej > estakadą nad torami. Problem nie jest po stronie Bagrów tylko po strobnie TeleFoniki i małych domków przy Wielickiej, a swoją drogą ciekawe jak w Płaszowie będzie to rozwiązane Temat: ALEJE JEROZOLIMSKIE ZA DW.ZACHODNIM ALEJE JEROZOLIMSKIE ZA DW.ZACHODNIM > Alternatywne połączenia: > Popularna-Instalatorów > Mszczonowska-Gniewkowska > Bohaterów Września-Dickensa > budowa ulicy wzdłuż linii radomskiej > budowa ul.Równoległej > sloggi skad oni ciebie przeflancowali - z koziej wolki ???? w miescie nie ma alternatywy dla transportu zbiorowego i zadne puszczanie ruchu samochodowego ulicami osiedlowymi (m. in. Dickensa, Popularna) nic nie da - to jeszcze poprzecznie do wlasciwej osi przemieszczania - linia radomska tez juz niestety nie ma zapasu terenow - Gniewkowska powinna stac sie osia budowy nowych osiedli po przenieseniu 1. warsztatow kolejowych 2. wysypiska smieci 3. bazy kontenerowej 4. upraw nowalijek - ruch odbywa glownie wzdluz al. Jerozolimskich - tak jak prowadza szyny PKP i WKD - i ten skarb powinien byc wykorzystany Temat: Kino HELIOS szansą dla Radomia! Kino HELIOS szansą dla Radomia! Moim zdaniem wielosalowe kino HELIOS na ul.Poniatowskiego 5 w Radomiu to duża szansa dla Radomia!Swoje zdanie argumentuje tym , że w tym kinie pracę znalazło prawie 50 osób co przy 27% bezrobociu w Radomiu nie jest bez znaczenia.Ponadto taka budowa kina kosztowała dużo pięniedzy ponad 20 mln PLN co zalicza się do radomskich inwestycji.Ponadto jest to kolejna atrakcja turystyczna Radomia, Radom jest drugim miastem między Warszawą i Krakowem , które ma wielosalowe kino.Takim obiektem nie może się pochwalic np.Lublin cz Białystok miasta dużo większe od Radomia.Poszerza się dzięki temu kinie oferta ciekawego spędzenia wieczoru w Radomiu , a filmy sa puszczane do 24!Tak więc nie trzeba brać taxi by wrócić do domku bo 7 i 9 jeźdza po Radomiu do 1 co w Radomiu też nie jest bez znaczenia. Oświetlenie na zwnątrz kina jest bardzo profesjonalne , tak jak lokalizacj , blisko dworzec PKP , PKS , 3 hotele , 3 restaracje , klub muzyczny , stacja benzynowa.Jak jeszcze powstanie w 2008r. Muzeum Sztuki współczesnej na ul.Traugutta i Filharmonia Radomska wraz ze Szkołą Muzyczną to Radom nadrobi swoje zaległości w inwestycjach kulturalnych. Byłęm w kinie 31 grudnia dzień po otwarciu i byłem w cięźkim szoku obiekt po prostu rewelacyjny , nie mogę sie już doczekac wiosny jak do kina będę jeździł na rowerze , bo dzięki grupie zapaleńców rowerowych będa stojaki pod kinem. PS.Na zakończenie uważąm , że w 2006r. kino to odwiedzi ponad 300 tys. osób , co jak na 227 tys. miasto będzie niezłym wynikiem. Temat: Staramy się o grunty pod lotnisko - Gdyby udało się przebudować Żółkiewskiego, Czarnieckiego i aleję Wojska Polskiego, a także uruchomić, co już robiliśmy podczas Air Show, linię kolejową pomiędzy Sadkowem a dworcem PKP, nasze lotnisko byłoby najprawdopodobniej najlepiej skomunikowanym lotniskiem w Polsce - uzasadnia i apeluje o wsparcie do samorządu województwa mazowieckiego i parlamentarzystów. Kosztowniak ale jesteś naiwniak.Członkowie radomskiej PO to nic nie znaczące pionki.Robią wielkie show tylko gdy przy okazji jakiś rozwiązań można byłoby to podciągnąć pod Radom.Sami z siebie nic nie dadzą bo nic nie znaczą. Temat: Tadeusz Wydra prezydentem Radomia Niezbyt aktualne (z Wyborczej) ale już coś to mówi: Wydra, Tadeusz cig 13-02-2004 , ostatnia aktualizacja 13-02-2004 10:34 Urodził się 8 czerwca 1958 w Radomiu. Jest absolwentem Zespołu Szkół Elektronicznych oraz Wydziału Transportu Wyższej Szkoły Inżynierskiej (obecnie Politechnika Radomska). Skończył studia podyplomowe na wydziałach: Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Był pracownikiem działu łączności i automatyki PKP Radom, nauczycielem ZSE, od początku lat 90. do 1996 roku dyrektorem Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu. Potem został prezesem Miejskiej Agencji Rozwoju "Radom 2001". W 1998 roku startował do sejmiku Mazowsza z listy AWS. W lutym 1999 roku objął stanowisko dyrektora generalnego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Zwolniony gdy do władzy doszedł SLD. Obecnie dyrektor departamentu zarządzania kadrami Urzędu Służby Cywilnej. Żonaty, dwoje dzieci. Temat: Graty przestały jeździć do Piaseczna Szkoda że linia kolejowa nie jest używana... Pchanie ludxzi autobusami do centrum to porażka... Jest linia radomska - gdyby pociągi jeździły częto i szybko a autobusu dowoziły ludzi na pociągi to do centrum jechałoby się dużo szybciej - pociąg z Piaseczna mógłby dojechać w 20 minut na centralną.... Ale nasze władze wolą korki i spaliny zamiast spacyfikowania PKP i integracji komunikacji... Temat: Metro na Pragie, budowa ruszy raczej po EURO 2012 to zupełnie nie tak! Remont linii radomskiej (nowe przystanki) pokazuje że tu trzeba współpracy z miastem. A miasto tak się zapatrzyło w metro że nie ma na to politycznej woli. Mówienie o mentalności PKP jest absurdalne, akurat PLK w Warszawie wcale źle nie działa: remontuje tory, gdy jest potrzeba nowych kursów są dodawane... Temat: Czy będą remonty linii kolejowych? Gość portalu: budda napisał(a): > A może orientuje się ktoś pod jakim adresem można składać swoje propozycje na > połączenia kolejowe? Kiedyś na stronie PKP cos takiego było, a ostatnio już teg > o > nie widziałem, a o nowe połączenia aż się prosi i nie chodzi mi tu nawet o > włączanie Kielc do sieci IC (choć takie coś powinno mieć miejsce, w przypadku > Kielc i Radomia również), ale o najzwyklejsze połączenia i jeśli nie budowę > nowych to przynajmniej remont istniejącej już sieci. Przeciez nie jest rzeczą > normalną żebys pociąg do Krakowa jechal 2 godz, do Warszawy 3 godz, a do Katowi > c > (osobowy) prawie 4 godziny!!!. spróbuj wypełnic ponizsza ankiete: www.kochamradom.pl/wyda_news_ankieta.html wprawdzie to radomska, ale jak slusznie zauwazyles w sprawie wiekszosci polaczen jedziemy na jedym wózku :) pozdr Temat: Warszawiacy mają dość korków: chcemy sieci metr... Hehe. Oscara kolejowego. A więc, jak pociągi "przelotowe" kończą trasy na wschodnim i zachodnim to jest tak, jak pisałem od poczatku - na linii średnicowej (pomiędzy Wschodnia i Zachodnia) schodzi się obecnie 6 linii Jak? 1. Zachodnia - Otwock 2. Zachodnia - Mińsk Mazowiecki 3. Zachodnia - Tłuszcz 4. Grodzisk - Wschodnia 5. Piaseczno - Wschodnia 6. Sochaczew - Wschodnia I odpowiednio w drugą stronę. Możemy dołozyć do tego jeszcze 7: Zachodnia - Legionowo, jeśli chcesz. Dokładamy nowe linie (jak postuluje Kazuyoshi) 8. Łomianki - Wschodnia 9. Zachodnia - Radzymin Co jeszcze? Przydałaby się linia: 10. Góra Kalwaria - Konstancin - Kabaty - Wschodnia. Jeszcze coś? Może z Truskawia przez Radiowo? Dodaj do tego pociągi dalekobiezne np. na linii radomskiej, mińskiej, itp. A w sumie ci wyjdzie, że z tych miejscowosci mógłby jeździć jeden skład na godzinę. Dlatego twierdze, że ten obecny układ kolejowy węzła warszawskiego jest kompletny. Jeśli już inwestować w transport szynowy, to na zasadzie szybkiego tramwaju, a nie nowych linii kolejowych (tym bardziej, ze te, co sa, nie są wykorzystane i wymagają remontów i modernizacji). Poza tym nie radziłbym wchodzić w zbytnie uzależnienie miasta od PKP. Temat: Tramwaj do Piaseczna koło domu dyrektora Tramwaj do Piaseczna koło domu dyrektora Jeszcze tak bezsensownej opinii nie czytałem. Ciekawe kto lobbuje panów redaktorów za takim stanowiskiem. Widocznie komuś bardzo zależy by nie powstał tramwaj do Piaseczna. Ciekawe czy to PKP który by stracił na dofinansowaniu linii Radomskiej, czy właściciele gruntów przy Puławskiej, którzy moglibybyć wywłaszczeni pod tą inwestycję. Ekonomiczne argumenty pana redaktora co do możliwości utrzymania się takiej linii są nieprzekonujące. Komunikacja zbiorowa nigdy nie jest dochodowa - czy dochody z biletów pokrywają koszty eksploatacji warszawskiego metra? Napewno nie? Za budową nowych linii tramwajowych w w mieście i do miejscowości podwarszawskich przemawia niewielki wpływ tego srodka komunikacji na środowisko przy wysokiej przepustowości i niskich kosztach eksploatacji. Biorąc pod uwagę że w takich miejscowościach jak Piaseczno będzie mieszkać coraz wiecej ludzi pracujących i uczących się w Warszawie trzeba mieć na uwadze to że komunikacja kołowa indywidualna i zbioraowa nie mają żadnej przyszłości. Buspasy są tylko plasterkiem na dziś nie rozwiazującym problemu a linia kolejowa jest zbyt daleko od osi ul. Puławskiej i nigdy nie będzie miała znaczenia dla mieszkańców rejonu ul. Puławskiej . Temat: Pociągiem? Głupi jakiś? Pociągiem? Głupi jakiś? Artykuł wydaje mi się leciutko naciągany, niemniej obrazuje całkiem istotny problem - brak informacji to jedno a drugie, poważniejsze, to brak poczucia mieszkańców Warszawy, że kolej jest (może być) integralną częścią komunikacji miejskiej. www.zw.com.pl/artykul/2,340193_Pociagiem__Glupi_jakis_.html Moje doświadczenia z trasy radomskiej (sam pracuję w okolicach Służewca) są następujące: Przy okazji wrześniowego otwarcia przystanku W-wa Żwirki i Wigury dostałem maila o tymże wydarzeniu, wraz ze skróconym rozkładem jazdy. Jednakże dostałem te informacje od administratora biurowca, który po prostu wiedział, jak się znaleźć i jak ułatwić życie pracującym tam pracownikom. PKP nie pochwaliła się w żaden sposób tym, że można korzystać z jej usług - a szkoda. Pociągi jeżdżą z naprawdę niezłą punktualnością - jeśli już coś to przyjeżdzają na stację zbyt wcześniej nie za późno. Środek transportu godny polecenia. Faktem jest, że na pociąg trzeba wyjść z pracy o ustalonej porze a nie kiedy się chce - ich częstotliwość nie jest zadowalająca. Ale jak na razie wystarczy o tym pamiętać a powrót do centrum będzie zapewniony. Temat: Komu część lotniska na Sadkowie? Proponuje tak Ty się zajmij budową swojego lotniska w Kielcach a My się zajmiemy przebudową tego w Radomiu tyle w temacie... Nasze lotnisko już jest to ten „kawał betonowej konstrukcji” i samoloty mogą latać z niego z dnia na dzień tylko potrzebny terminal... Zgoda wojska też jest, na użytkowanie przez cywili(nikt ich stamtąd też nie wyrzuca będą użytkować na spółkę z cywilami) , pas startowy obsługiwać może nawet największe samoloty, lotnisko też nie jest takie malutkie spokojnie wystarczy... Gdyby radomskie władze pomyślały logicznie cywilny port lotniczy był by już dawno nawet z kasy miasta ale wydali znacznie więcej na komin EC.... Czy będą chętni żeby latać a lesz oczywiście na każdy „towar” znajdzie się nabywca, tym bardziej jak ceny będą konkurencyjne ... Poza tym mówisz że tanie linie lotnicze latają na drogich lotniskach np. w W-wie, patrz ja tam jakoś do dziś dnia nie widzę Raion Air, który zaś z miłą chęcią latał by z Radomia zresztą i nie tylko on.... Więc idąc Twoim tokiem myślenia nie warto zainwestować bo i tak się nie zwróci i nie będzie korzyści, ja myślę inaczej za lotniskiem przyjdzie inwestor hotel, bar, restauracja, magazyn przeładunkowy (np. cargo), ma powstać dworzec PKP Sadków więc i tam znajdzie zatrudnienie parędziesiąt osób, tak samo jak i na samym lotnisku od obsługi terminalu, przez kontrola lotów, aż po bagażowych... Poza tym rośnie prestiż miasta inwestor z za granicy będzie chciał przylecieć i będzie miał bezpośrednią możliwość przylotu samolotem... Nadal uważasz ze się nie opłaca? Pozdr Temat: Po co trasa N-S? Mam wrażenie, że rondo zesłańców jest zakorkowane bo tiry nie mogą korzystać z tunelu gdyż w nim utkną z powodu złego nachylenia wjazdu jadąc od strony Pruszkowa. Więc wjeżdżają na rondo i korkują wszystkie kierunki. To są takie chybione inwestycje jak kolizyjny węzeł przy Łopuszańskiej, o którym piszesz. Na odcinku Aleje - żwirki ul. Instalatorów i Drygały po których miałaby iść N-S leżą w linii prostej 700 metrów od Łopuszańskiej i Hynka, równolegle do nich. W którym miejscu widzisz dodatkowe 3 zakręty 90 stopni? Jeśli puścić N-S przez tereny PKP do Alej to jest jeden zakręt, (który i tak jest planowany) a przy Łopuszańskiej drugi (który istnieje). Potem N-S i tak skręca na lotnisko więc to nic nie zmienia czy skręca się z Marynarskiej czy wielkim łukiem od kolei radomskiej. A może z braku miejsca będzie na N-S taki sam zakret jak przy Prymasa? Nie mieszkam przy Włodarzewskiej. Ale wiem, że tam są bloki wybudowane już w pasie drogi N-S. Na planach w dyrekcji dróg było tam piękne zwężenie planowanej drogi N-S. Temat: Nowa linia Lepiej. Ale najpierw szybki pociąg powinien jechać aż do przystanku Warszawa Wola albo nawet i dalej - linią radomską lub skierniewicką. A tak zabawy w stylu: 204 - PKP Praga - SKM - Gdański - metro - Śródmieście - KM gdzieś dalej są po prostu kpiną z pasażera. PS. Kmioty nie muszą się odzywać. Temat: Organizacje lewicowe idą w pochodzie 1-majowym Oj źle trafiłeś - byłam tam osobiście Rozruchy rozpoczeły się w "Radoskórze" lub w "Odlewni". Mój ojciec pracował w fabryce broni ( jak ją nazywasz ) i gdy wrócił z pracy o 3-ciej o niczym nie wiedział. Cała nasza rodzina ruszyła do sklepu by kupić mąkę, cukier i masło bo obawialiśmy się wojny. Tak stałam się mimowolnym uczestnikiem wydarzeń radomskich. Widziałam kto wybijał szyby w witrynach sklepowych. Moja matka nieomal nie została zatrzymana przez "takiego rabusia"; gdy zwróciła mu uwagę "co pan robi" gośc wyjął legitymację milicji i chciał matkę zatrzymać. Udało się nam uciec. Biegnąc do domu zobaczyliśmy na skrzyzowaniu przed dworcem PKP przewróconego żuka z rozwalonymi kontenerami z piwem. Ktoś stał i tłukł butelki... Wszedzie była przerazająca pustka a ludzie przemykali się z bramy do bramy. Kilka lat później poznałam osobe, której brat wieczorem tego dnia wyszedł do kolegi z sasiedniej klatki i już nigdy nie wrócił do domu. darkraj napisał: > Paradoksem jest, że "radomskie rozruchy" były spowodowane > śmiesznymi wręcz (do obecnych) podwyżkami cen masła i cukru. > Te z kolei były wymagane przez miliony producentów tych artykułów. > I nie przypadkiem zorganizowano te "bunty" (z dużym rozmysłem > zresztą) w ośrodku produkcji broni. > Rozróby rozpoczęły się bowiem od rabowania sklepów w alkoholami i > wystawiania pełnych skrzynek wprost na ulice. > To też o czymś świadczy. > Czy może coś "przeoczyłem", moja droga Radomianko? Temat: ALEJE JEROZOLIMSKIE ZA DW.ZACHODNIM Problem Ochoty Problemem Ochoty jest właśnie niewydolna siatka ulic ograniczona dodatkowo przez kolej (srednicową i linię radomską). Na Mokotów można dojechać tylko Racławicką i Łopuszańską, na Wolę tylko przy Zachodnim lub na pl. Zawiszy. Dodatkowo cały ruch z Alej, Grójeckiej i Żwirek spotyka się na pl. Zawiszy. Sloggi ma rację, powinno się zwiększyć liczbę lokalnych połączeń (tyle, że one wymagają niestety wiaduktów nad torami PKP) - i to dla nas, mieszkańców Ochoty, jest istotne. Nie można zacząć traktować wszystkich normalnych ulic jako osiedlowych. Spowalniacze na Drawskiej, Włodarzewskiej czy Etiudy Rewoulcyjnej (Mokotów) uważam za nieporozumienie. Temat: Niedzieka dniem modlitwy za dusze Saddama Niedzieka dniem modlitwy za dusze Saddama Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Człuchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Dębica - Rynek o 17.00 Siedlce - Plac Sikorskiego o 17.00 Oświęcim - Rynek o 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 Po spotkaniu udajemy sie na modlitwe za dusze naszego brata Saddama... Czesc jego pamieci!!!!!!!!! Temat: przystanek SKM na Niedźwiadku za 3 lata przystanek SKM na Niedźwiadku za 3 lata Stacja Niedźwiadek za trzy lata? śmik2007-04-22, ostatnia aktualizacja 2007-04-22 12:05 Przy osiedlu Ursus Niedźwiadek wreszcie ma powstać stacja kolejowa. Miasto chce ją budować wspólnie z kolejarzami. Zarząd Transportu Miejskiego rozmawiał na ten temat z szefami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Nowy przystanek ułatwiłby podróż do centrum tysiącom mieszkańców Ursusa, którzy teraz nie mogą zbyt łatwo dotrzeć do stacji kolejowej w centrum dzielnicy. Podróż autobusem do Śródmieścia w godzinach szczytu zajmuje zaś nawet godzinę. Po zbudowaniu przystanku pociągiem będzie można dojechać do centrum w ciągu 17 minut. Inwestycja ma kosztować ok. 20 mln zł. Stacja byłaby gotowa w 2009 r. Budowę mają wspólnie finansować władze miasta i Polskie Linie Kolejowe. W przyszłym roku mają powstać dwa nowe przystanki na linii radomskiej - przy Al. Jerozolimskich i przy al. Żwirki i Wigury. W kolejnym etapie będą budowane przystanki m.in. obok centrów handlowych: Arkadia, Wola Park i Fort Wola, a także na linii średnicowej przy Nowym Świecie. Temat: Analiza budowy osiedla "Saska Kępa" od 1 do 4 - niezly rozrzut !! ale ja powiem w > Najbardziej podobał mi się argument o tym, że działki na Włochach zdrożały bo > powstała infrastruktura komunikacyjna. podalem wiele czynnikow - m in 10 lat temu tunel pod stacja PKP byl stale zamkniety z powodu zalewania wodami gruntowymi, nie istnialo rondo Dudajewa, a przez pol roku zamkniety byl wiadukt nad torami kolejki radomskiej - i nie bylo zadnego z trzech wiaduktow na al Jerozolimskich - rumun jak zwykle zaprzecza faktom w grudniu 1999 przejazd z Kopinskiej na Technikow zabieral 1.5 godziny niezaleznie od pory dnia wiekszosc uliczek miala nawierzchnie z trylinki lub gruntowa (m in ul Wyrzyska) - dzis wszystkie sa wyasfaltowane Kto nie jechał w szczycie Dźwigową ten > nie będzie wiedział o co chodzi... kto nie jechal al. Jerozolimskimi w 1999 roku ten nie wie o co chodzi Temat: Pociągi pospieszne Warszawa-Radom żenada Niestety będzie coraz gorzej. Linia do Warszawy będzie dalej modernizowana. Z tym będzie się wiązać dalszy bałagan, podobny do tego jaki panował podczas remontu na linii Warszawa-Łódź. Przez najbliższe 2-3 lata trzeba się uzbroić w anielską cierpliwość. Za rozkład jazdy w Warszawie odpowiadają kolejarze ze stolicy. Na szczęście w Radomiu i w Radomskiem rozkład jest aktualizowany na bierząco i naprawdę musiałoby się wydarzyć coś poważnego jeżeli pociąg przyjechałby wg. innego rozkładu. Zachęcamy podróżnych którzy stale korzystają z usług kolei o ubieganie się o zniżki na bilety. Tak właśnie się stało na linii Warszawa-Łódź, gdzie PKP PR na czas remontu po protestach podróżnych obniżyły ceny biletów. Temat: Stacja Niedźwiadek za 3 lata?... Stacja Niedźwiadek za 3 lata?... miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4079463.html Stacja Niedźwiadek za 3 lata?... Przy Osiedlu Niedźwiadek wreszcie ma powstać stacja kolejowa. Miasto chce ją budować wspólnie z kolejarzami. Zarząd Transportu Miejskiego rozmawiał na ten temat z szefami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Nowy przystanek ułatwiłby podróż do centrum tysiącom mieszkańców Ursusa, którzy teraz nie mogą zbyt łatwo dotrzeć do stacji kolejowej w centrum dzielnicy. Podróż autobusem do Śródmieścia w godzinach szczytu zajmuje zaś nawet godzinę. Po zbudowaniu przystanku pociągiem będzie można dojechać do centrum w ciągu 17 minut. Inwestycja ma kosztować ok. 20 mln zł. Stacja byłaby gotowa w 2009 r. Budowę mają wspólnie finansować władze miasta i Polskie Linie Kolejowe. W przyszłym roku mają powstać dwa nowe przystanki na linii radomskiej - przy Alejach Jerozolimskich i przy Alei Żwirki i Wigury. W kolejnym etapie będą budowane przystanki m.in. obok centrów handlowych: Arkadia, Wola Park i Fort Wola, a także na linii średnicowej przy Nowym Świecie. ––– Zapraszam do Dylewa i Goszczyna Temat: Nowa linia autobusowa z Zielonego Ursynowa Wspaniale!!! Nareszcie jest połączenie Ursynowa Północnego z tamtym odcinkiem Puławskiej i ze stacją PKP Jeziorki. Bo po wycofaniu 136 z Marynarskiej nie było bezpośredniego połączenia z linią radomską, a teraz od razu autobus wyjeżdża we właściwym kierunku. I nawet niektóre pociągi są z nim skomunikowane. Chyba, że KM wyrżną jakiś numer od 12 XII, bo chyba wtedy zmienia się rozkład jazdy. Temat: Gdzie zamieszkać?Pruszków,Piaseczno,Leg ionowo,Otwo lesny_dziadzio napisał: > > Pytanie do eksperta: Dziękuję. czy w ramach tej modernizacji zostaną > wyremontowane tory podmiejskie na odcinku Włochy-Zachodnia i o ile > skróci się po tym remoncie dojazd z Pruszkowa do śródmieścia? jeśli > w ogóle... > Odpowiadając na pytanie: w ramach inwestycji pt. modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź na terenie Pruszkowa będą wykonywane następujące inwestycje: -budowa ekranów akustycznych wzdłuż pary torów pośpiesznych po obu stronach -przebicie obecnego przejścia podziemnego na stacji Pruszków na stronę Żbikowia z likwidacją kładki pieszej przy stacji. -likwiadacja przejazdu w ciągu Działkowej i przeniesienie go w ciąg ul. Przejazdowej do czasu wybudowania wiaduktu w ciągu Paszkowianki Zakres inwestycji, tzw. LOT A obejmuje tylko linie kolejową nr 1 czyli parę torów pośpiesznych. Ale w ramach tego może być wymieniana sieć trakcyjna na lk nr 447 czyli parze torów podmiejskich. Co do zwalniania pociągów jadących w stronę Warszawy, to na poprawę tego trzeba czekać minimum 5 lat. Problemem jest przejazd w ciągu ul. Mszczonowskiej (WKD Reduta Ordona). Był to przejazd kat. D - tzw. łysy tylko krzyże św. Andrzeja. W ramach modernizacji linii radomskiej podniesiono go do kat. C - czyli z światłami. Mimo to PKP PLK nie podniosła prędkości na tym odcinku szlaku. A ponieważ jest to inwestycja z kasy UE, to nie można jej ruszyć przez 5 lat od daty oddania. Zatem na półrogatki (szlabany) musimy czekać 5 lat. Wtedy prędkość może zostać podniesiona. Temat: Walczcie dla nas Umiemy tylko narzekać... nie uda się, Miller z Łodzi, hałas nad Sadkowem, wszędzie daleko... Radomianie!!! To nasza wspólna sprawa. Ktoś, kto przyleci z Londynu czy Pragi i nie dostanie na pokładzie posiłku ( ataka idea tanich lotów) zje ten posiłek w radomskiej restauracji, jeśli zrezygnuje z wycieczki krajoznawczej PKP (udręka dla ciała i duszy) to może wynajmie samochód. Po drodze zarobi jeszcze jakiś hotel i ze trzy stacje benzynowe. Podróżnych trzeba przekonać do Radomia a nie tylko wyprowadzać "7" w kierunku 100- licy. Radom jest pięknym miastem i należy to eksponować. Czasem wydaje się, że jedynym pomysłem władz miasta na pokazanie go podróżnym są objazdy przez centrum, ale chyba nie tędy droga, bo droga do Warszawy ma być dobra tylko musi powstać w ludziach wolna wola zwiedzenia Radomia. WSZYSCY RADOMIANIE DO BOJU O LOTNISKO!!! pozdr. Temat: Ocalmy dobre imię Polski Ocalmy dobre imię Polski W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzień po, jeśli nastąpi on wieczorem) SPOTYKAMY SIĘ na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADĄ USA Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Odolanów - Rynek o 17.00 Człuchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Dębica - Rynek o 17.00 Siedlce - Plac Sikorskiego o 17.00 Oświęcim - Rynek o 17.00 Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 29 marca w sobotę planujemy demonstrację z przemarszem (13:00, pl. Zamkowy, Warszawa) www.stopwojnie.w.pl Temat: Miejski przewoźnik jedzie zarabiać Gość portalu: podróżnik napisał(a): Oczywiście nie powinien to być ciężki > > EN-54 EN-57 >tylko cos w rodzaju wagonów, które są na > > WKD (nawet tak stare) WKD to "lekka kolej" (to z ang. light railway- nie ma dobrego polskiego tłumaczenia innymi słowy S-bahn),a ta jest to coś pomiędzy zwykłą koleją, a tramwajem (i metrem w większości przypadków) i jest to w zasadzie oddzielny środek transportu. WKD róźni się od zwykłej kolei kilkoma cechami- najpoważniejsza z nich to inne napięcie- WKD ma tramwajowe 600V. Co prawda dałoby się przystosować EN94 (czyli wagony WKD) to jazdy po torach zwykłej klei, ale po co?, jaki miałoby to sens? > Pociągi te jeżdżą linią radomską, która na W-wę > Zachodnią trafia w rejony peronu 4-5, czyli na te same, na które trafiają Ex, > IC, EC i pospieszne z CMK, Łodzi, Poznania. aaaaargh!!!!! NO JAK TO SOBIE WYOBRAŻASZ???? , a gdzie w takim razie pośpieszne i IC???? przecież pociągi nie ogą jechać jak samochody jeden za drugim, a jeszcze muszą postać(złaszca te od PKP IC) na stacji, no po prostu pomysl zanim coś napiszesz wycieczke na Temat: Piłka nożna na Ochocie Popykac mozna na super trawiastych boiskach na Rakowcu . Nie wiem gdzie dokładnie mieszkasz na Ochocie ale te boiska znajdują sie przy wiadukcie gdzie jeździ kolejka Radomska . Mozna dojechać tramwajami . Wysiadasz na przystanku PKP Rakowiec i kierujesz sie w lewo . W piłe mozna tez pograć w hali przy ulicy Nowowiejskiej . Tylko tam to juz trzeba by ci było zebrać jakąs ekipe bo płaci sie za wynajęcie . Jeżeli zadowala cie gra na zwykłym betonie to masz do wyboru pare boisk szkolnych . Chociażby przy Geodetów czy na Skarżyńskiego . Dobre boisko jest też w szkole przy Urbanistów . Jest jeszcze wiele wiecej miejsc gdzie mozna popykać w gałe . Wybór należy do ciebie Temat: Piłka nożna na Ochocie Gość portalu: Szefuńcio napisał(a): > Popykac mozna na super trawiastych boiskach na Rakowcu . Nie wiem gdzie > dokładnie mieszkasz na Ochocie ale te boiska znajdują sie przy wiadukcie gdzie > jeździ kolejka Radomska . Mozna dojechać tramwajami . Wysiadasz na przystanku > PKP Rakowiec i kierujesz sie w lewo. te super trawiaste boiska są na Okęciu w parku Marka Kotańskiego (okolice 1 Sierpnia) Temat: Czy warto kupić mieszkanie na ul. Słowiczej ? Coś za dużo wychwalasz - jakbym czytał oficjalna stronę M-H. Walorów to Piaseczno nie ma żadnych. Kiepski dojazd (Puławska totalnie zapchana). Terenów zielonych totalnie brak (chyba, że mówimy o Zalesiu - ale to Piaseczno tylko z nazwy, a tak naprawdę to jest to zupełnie coś innego - inni ludzie, inne pieniądze i inne klimaty...). Kolejka - zapomnij - mieszkam juz ponad cztery lata i jak sie wprowadzałem to też słyszałem, że kolejka rusza lada dzień - przez 4 lata nie ruszyła, nie ma żadnych konkretnych planów jej budowy, nie ma inwestora i pieniędzy, a nawet stacja końcowa w Wwie (W-wa Główna) została ostatnio sprzedana przez PKP pod budowę kolejnego centrum handlowego... Jeżeli chodzi o komunikację publiczną to mogę powiedzieć, że jestem weteranem (3 lata - zarówno autobus jak i kolej radomska) - serdecznie unikać! Pomijając komfort jazdy (a właściwie jego brak) to autobusy (kierowcy?) mają blokadę prędkości - 30 km/h (nawet kursy w sobotę o 5 rano, albo nieistniejące już zjazdy do zajezdni piaseczyńskiej). Podsumowując - nie jest tak źle jak wielu pisze, ale też nie tak różowo jak niektórzy próbują wcisnąć. P.S. Jeżeli chodzi o rankingi to Piaseczno zajęłoby wysokie lokaty tylko na jednym - pod względem korupcji. Temat: Bój o fotel prezydenta: w szynobusie i na stacj... Gosiewki -dodatkowe stacje PKP na linii radomskiej Od lat na planach pokazuje sie nowe przystanki służące lepszej obsłudze podróżnych. Sa to stacje na wysokości Żwirki i Wigury, al. Jerozolimskich, Niemcewicza, Brackiej. O ile wybudowanie stacji przy Brackiej to bardzo duże przedsięwzięcie techniczne to pozostałe trzy stacje to takie małe "gosiewki" a liczba korzystających codziennie z każdego nowego przystanku będzie co najmniej stukrotnie większa niż oryginalnego "Gosiewa". Temat: 70 lat temu ruszyła kolej przez Włochy... To była kolejka WKD.Miała piękne zółto-niebieskie wagony, piękne drewniane wyposażenie,i konduktora. Jeździła prawie do obecnych kas PKP we Włochach ale nie Potrzebną, tylko Popularną. A w drugą stronę przecinała obecne Aleje, potem wiaduktem nad koleją radomską, przez pak Szczęśliwice (obok góry i jeziorka, potem Opaczewską, Szczęśliwicką, do Niemcewicza, przecinała Grójecką, do Raszyńskiej, Raszyńską do Nowogrodzkiej i Nowogrodzką do Emilii Plater. Pozdrawiam Temat: Miejski przewoźnik jedzie zarabiać Pociągi bez problemu mogłyby jeździć co 10 minut. Gdyby jeździły rzadziej, to ludzie woleliby jechać jednak samochodem. Oczywiście nie powinien to być ciężki EN-54 (mam nadzieję, że nie pomyliłem) tylko cos w rodzaju wagonów, które są na WKD (nawet tak stare). Pociągi te jeżdżą linią radomską, która na W-wę Zachodnią trafia w rejony peronu 4-5, czyli na te same, na które trafiają Ex, IC, EC i pospieszne z CMK, Łodzi, Poznania. Oczywiście najlepiej by było, aby wszystkie te pociągi dojeżdżały do Śródmieścia (to pociąga za sobą wycieczke na W-wę Wschodnią), ale tunelem średnicowym pewnie, przy obecnym zautomatyzowaniu PKP na tym odcinku, więcej pociągów nie może pojechać. Pozostaje zjazd na W-wę Wolę i dalej na Gdańską, aby z niej jechać... do Legionowa. I mamy kawałek sensownej kolei (pod)miejskiej z bardzo dobrym punktem przesiadkowym (metro Dw. Gdański) i ewentualnie dwoma gorszymi: W-wa Koło oraz Kasprzaka. Temat: Odlotowy poślizg ciekawe kto wam tę kolej wyremontuje. Podobno już nie będą remontować kolei radomskiej, bo teraz nbajważniejsza jest kolej do Łodzi!! Takie decyzje PKP zatwierdziło ministerstwo infrastruktury!ciekawe, kto maczał w tym palce? Może pan Piłat potrzebuje dobrze dojechac do Babska, jak bedzie leciał z nowgo lotniska do brukseli? Temat: !!PROTEST OGÓLNOPOLSKI!! !!PROTEST OGÓLNOPOLSKI!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: PROTESTY W DNIU ATAKU! PROTESTY W DNIU ATAKU! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzień po, jeśli nastąpi on wieczorem) SPOTYKAMY SIĘ na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADĄ USA Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Odolanów - Rynek o 17.00 Człuchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Dębica - Rynek o 17.00 Siedlce - Plac Sikorskiego o 17.00 Oświęcim - Rynek o 17.00 Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00 Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o 17.00 Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00 29 marca w sobotę planujemy demonstrację z przemarszem (13:00, pl. Zamkowy, Warszawa) www.stopwojnie.w.pl Temat: propozycja nowego województwa Powiedzcie mi o jakie zniszczenie Radomia w okresie PRLu chodziło bo jakoś nie mogę zrozumieć,Radom rozwijał się,był sporo większy wtedy od Kielc,był przemysł elekrometalowy i skórzany,ludzie mieli pracę,budowano osiedla mieszkaniowe więc o co chodzi z tym blokowaniem rozwoju,co takiego Kielce zablokowały Radomiowi przed 1975roku/bo potem to chyba nic do siebie nie miały/.Chyba racjonalne wytłumaczenie jest takie,że po prostu Kielce smiały być siedzibą władz wojewódzkich,a to Radomiowi się należało i już,ale to o ile sie nie mylę nie Kielce decydowały w 1919 i 1945 ,gdzie ma być siedziba wojewody dla woj.kieleckiego,przed wojną także ktoś w Warszawie zadecydował w 1919r,że siedziba będzie w Kielcach,ale wtedyw Radomiu mieliście siedzibę władz okręgu PKP,Lasów Państwowych,z historii jakoś nie słyszałem,aby wtedy były jakieś antagonizmy kielecko-radomskie,a województwo kieleckie bylo o wiele większe/była jeszcze Czestochowa,Sosnowiec/i też animozji nie było. Jak słyszę obecnie,że Kielce coś Radomiowi zabrały to pytam co zabrały?Przez cały okres jedyna bolączką Radomia było to,że mniejsze Kielce były siedzibą władz wojowódzkich a Radom nie,historia raz wam wynagrodzila krzywdy za okupacji,gdy Hitler Radom uhonorował siedzibą dystryktu,czyniąc Kielce podrzedną mieściną guberni dystryktu radomskiego. Temat: ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** ***PROTEST OGÓLNOPOLSKI*** W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! DZIŚ PROTEST OGÓLNOPOLSKI!!! W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA Warszawa - pod ambasada USA o 17.00 Olkusz - o 17.00 Tarnów - o 17.00 Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00 Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00 Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00 Lublin - Pl. Litewski o 17.00 Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00 Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00 Czluchów - Rynek o 17.00 Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00 Debica - Rynek o 17.00 Oswiecim - Rynek o 17.00 Chojnice - Stary Rynek o 17.00 Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00 Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00 Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00 Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00 Olsztyn - Ratusz o 17.00 Szczecin - Brama Portowa o 17.00 Lublin - Plac Litewski o 17.00 Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00 Kraków - pod Adasiem o 17.00 Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00 Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00 Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00 Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00 Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00 Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00 29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz. 13.00 WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY 21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie Bushanny Przebrania mile widziane Temat: kolejka połączy Okęcie z Centralnym Nareszcie. Czy na bazie istniejącej nitki tzw. kolei radomskiej? Kiedyś było planowane, że na Wyczółach zrobiony zostanie sięgacz do Okęcia. Daleko nie jest i miałoby sens. Gdybyż jeszcze udało się połączyć całą istniejącą sieć kolei podmiejskiej z metrem w jeden spójny system... Ach, pomarzyć można tylko. Najpierw trzebaby rozpieprzyć PKP. Rozgadałem się... Pozdrawiam Temat: Awantura kolejarzy z bezrobotnymi PKP to firma państwowa, utrzymywana z budżetu tzn. z podatków nas wszystkich i ja nie mam ochoty finansować jakiś protestów w jakimś radomsku jakiejś grupy bezrobotnych, którzy postanowili się rozerwać na mój koszt. Powinno ich się wysadzić i niech zapieprzają na nogach! Temat: Fałek kandydatem na Prezydenta Wydra, Tadeusz cig 13-02-2004 , ostatnia aktualizacja 13-02-2004 10:34 Urodził się 8 czerwca 1958 w Radomiu. Jest absolwentem Zespołu Szkół Elektronicznych oraz Wydziału Transportu Wyższej Szkoły Inżynierskiej (obecnie Politechnika Radomska). Skończył studia podyplomowe na wydziałach: Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Był pracownikiem działu łączności i automatyki PKP Radom, nauczycielem ZSE, od początku lat 90. do 1996 roku dyrektorem Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu. Potem został prezesem Miejskiej Agencji Rozwoju "Radom 2001". W 1998 roku wygrał wybory do sejmiku Mazowsza z listy AWS. Oddał mandat radnego w lutym 1999 roku bo objął stanowisko dyrektora generalnego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. Zwolniony gdy do władzy doszedł SLD. Obecnie dyrektor departamentu zarządzania kadrami Urzędu Służby Cywilnej. Żonaty, dwoje dzieci. Temat: 13 grudnia odjedzie z Częstochowy ostatni ekspres W artykule jest jakies przeklamanie!!!! Jeżdzę kilka razy w miesiącu własnie expresem do w-wy i zawsze pociąg był pełny, zwłaszcza w drodze do cz-wy, gdzie o 19 na głównym z minutami wysypywało się niemal połowę pasażerów. Tak naprawdę to znika ta linia, bo pasażerowie expresu relacji z wa-wy do wrocka w dniu 29.11.02 zostali nabici w butelkę. Pociąg miał opóźnienie w Cz-wie ok. 30 min, bo.... zidiociała pani konduktorka na stacji w radomsku legitymowała gościa i wzywała policję :))) Coraz lepiej... niedługo tylko towarowe linie zostana, chyba że ... wymienią część tych kretynów(-ki) pracujących na PKP!!!! Temat: Dziewczyny proszę pomóżcie Dziewczyny proszę pomóżcie Jestem z Radomska. Słyszałam, że macie w Częstochowie taki plac targowy, gdzie jest duży wybór jasnych butów do ślubu. Pytanie brzmi gdzie on jest?! Podajcie proszę ulicę, jakieś przybliżone namiary jak tam trafić. Wiem tylko gdzie są aleje, Jasna Góra i dworce pkp Temat: ABW aresztuje wkrótce ludzi z PISU Twoje pytanie można odwrócić i zadać je każdemu innemu posłowi. Może zacznienmy wyliczać? Napewno najmniej a zarazem najwięcej szkód narobili z SLD. Mieli swój rząd dzięki czemu mogli przepchnąć wiele dobrych spraw dla Radomia. Nie tylko nie przepchnęli nic ale na dodatek obronili wielu spraw związanych z Ziemią Radomską jak np połączenia komunikacyjne PKP. Nikt nie miał śmiałości przeciwwstawić się tej miernocie i największemu szkodnikowi w historii III RP, Millerowi. Wiecznie otoczony ludźmi ze służb specjalnych zachowywał się i robił tak jakby był właścicielem całej Polski. Wszelkie największe afery związane są z tym śmieciem, którego można poznać jak skończył. Temat: Drugim torem do Warszawy Gość portalu: Henryk Nowak napisał(a): > Nawet mi przez glowe nie przeszlo ze tak wazna linia PKP ma odcinek > jednotorowy. > Przez dlugie lata przeciez to byla zasadnicza linia na poludnie Kraju obok > magistrali slaskiej Nie, to nigdy nie była zasadnicza linia. Główne połączenie Warszawy z południem to była zawsze "Wiedenka" przez Skierniewice, Koluszki. Oczywiście, to się zmieniło po wybudowaniu CMK, ale to linię przez Koluszki się modernizuje, a linię radomską nie. Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 167 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||