Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • hhermiona.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Radomsko





    Temat: W Kluczborku reaktywowali kolej, w Lublińcu nic!
    z Zawierciem,z Włoszczową,z Koniecpolem,z Kłobuckiem,z Radomskiem,z Myszkowem,z
    Olesnem ani z Lublińcem nikt wojny nie prowadzi jeśli chodzi o katowice to
    ewentualnie wojne o odłaczenie od zaboru ślaskiego i wyzysku.Jeśli chodzi o
    połaczenia to prezydent działał w tej kwestii jesli chodzi opołaczenia do
    Poznania,Z Wrocławiem połaczenia są,jeśli chodzi o samo pkp jest to twór
    strasznie toporny i dziwnie układający rozkłady jazdy,w takiej Polsce powinny
    mieć bezpośrednie połaczenia ze sobą przynajmniej 20 najwiekszych miast oby
    była dobra kominikacja niestety tak nie jest:(:(:(:(



    Temat: FESTIWAL PIOSENKI ŻEGLARSKIEJ - FOSA 2005
    FESTIWAL PIOSENKI ŻEGLARSKIEJ - FOSA 2005
    Już za tydzień 14 maja 2005 roku zapraszamy wszystkich sympatyków szantowego
    grania na II Ogólnopolski Festiwal Piosenki Żeglarskiej "FOSA 2005", który
    odbędzie sią na dziedzińcu XXVI wiecznego zamku Radziwiłłów w Szydłowcu,
    otoczonego ze wszystkich stron wodą.
    Dojazd z Radomia do Szydłowca autobusem i powrót - GRATIS!
    Odjazd autobusu: Dworzec PKP pod zegarem o godz. 16:00. Powrót z Szydłowca
    około północy.

    W koncercie nocnym wystąpią między innymi: Mechanicy Szanty, Hambawenah,
    Paweł Leszoski i DNA, Kliper, Bra - De - Li, Fair Lady. laureat festiwalu
    FOSA 2004.

    Festiwal ma charakter dobroczynny, a kwota pozyskana z aukcji prac
    plastycznych profesorów i studentów Katedry Sztuki Politechniki Radomskiej
    przeznaczona jest na warsztaty rehabilitacyjne Arkadiusza - chłopczyka
    chorego na autyzm.

    Zapraszamy na FOSE!
    Szczegóły na www.fosa.radom.net






    Temat: Nie będzie wagonów sypialnych w pociągu do Koło...
    O kur... z takim rozwiązaniem, to krakusy oszczędzają całe 2 godziny jazdy. A
    tak wogóle, to jeżeli nikt nie zauważył, że Kielce są komunikacyjnym zadupiem,
    no to niestety są. Dowodem tego jest cały jeden Ekspres odjeżdżający z Kielc, bo
    już nie wspomnę, że przez Kielce żadne ekspresy nie jeżdżą. Co do pośpiechów, to
    nie należy się dziwić, że PKP stosuje takie rozwiązania, ponieważ ludzie chcą
    podróżować szybciej. Nie ździwcie się zatem, że pośpiech Warmia i Kinga zaczną
    jeździć przez CMK omijając szerokim łukiem Kielce, żeby tylko zaoszczędzić dwie
    godziny. A nam pozostanie pociecha z osobówek, jako "kolejka dojazdowa" do
    "centrów przesiadkowych", z których już wygodnie będziemy mogli sobie pojechać.
    Kiedyś pisali o przebudowie linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce - Kraków.
    Powiem, że jakby doszła ona do skutku, to sytuacja nader by się poprawiła. Ale
    powiem tylko tak: Lobby kieleckie i radomskie jest zbyt słabe, by tę budowę
    przeforsować, a krakusów i warszawiaków nie będzie to specjalnie interesowało,
    bo mają CMK.



    Temat: DLACZEGO SLD NIE LUBI RADOMIA?!
    DLACZEGO SLD NIE LUBI RADOMIA?!
    Czyżby to jeszcze przekleństwo Gierka za 76 rok? Chociaż sami członkowie SLD
    będący mieszkańcami naszego miasta wcale za nim nie przepadają. Potrafią
    sprzedać je Millerowi za jakąś głupią banalną ale partyjną pochwałę. Nie
    wieziałem żeby którykolwiek działacz z SLD z Radomia walczył w pełni tego
    słowa znaczeniu dla Radomia!!! Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego pozwalają
    Millerowi zmieniać chociażby plany PKP i przenosić wszelkie inwestycje do
    Łodzi?! Przecież SLD to nie tylko Łódź! Dlaczego pozwalają Wikińskiemu
    opowiadać takie brednie o lotnisku na Sadkowie, że cargo w Radomiu nie ma
    sensu? Dlaczego wy nieistniejecie w decyzyjnych strukturach SLD? Dlaczego -
    kiedy rządziliście w mieście (tfu), a wasi koledzy rządzili w rządzie - nie
    przeforsowaliście i nie załatwiliście nic dobrego dla Radomia?
    Radomskie pospólstwo z SLD:
    OBÓDŹCIE SIĘ!!!
    NIE TKWIJCIE W LETARGU!!!
    ZRÓBCIE W KOŃCU COŚ - OPRÓCZ PROPAGANDY - DLA TEGO MIASTA!!!
    ZACZNIJCIE DZIAŁAĆ PÓKI NIE JEST ZA PÓŹNO!!!



    Temat: LIST OTWARTY do Prezydenta Radomia
    BRAWO! PODPISUJE SIE POD TYM LISTEM NOGAMI I REKAMI:))) Na poważnie, Drodzy
    Radomianie i Mieszkańcy Ziemi Radomskiej! Linia kolejowa to bardzo ważny
    argument dla każdego ośrodka miejskiego. Przed laty z koleją szedł rozwój, dziś
    jest podobnie, im więcej dana aglomeracja ma połączeń tym lepiej jest
    postrzegana w oczach inwestorów. APELUJĘ DO WAS! WYSYŁAJCIE LISTY, PETYCJE DO
    PREZYDENTA MIASTA, KOLEI (PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. - Mazowiecki
    Zakład Przewozów Regionalnych w Warszawie - Sekcja Radom, ul. B.Prażmowskiego6)
    lub bezpośrednio do naczelnika sekcji Radom - Pani Anny Karwickiej, do starosty
    radomskiego, Urzędu Marszałkowskiego! Nie możemy stracić tych przewozów, Radom
    musi mieć połączenie z Polską Zachodnią, z aglomeracją łódzką!



    Temat: Dolny Śląsk - hity i kity
    Mnie Dolny Śląsk nie kojarzy się z żadnymi dobrymi znanymi markami.
    Hitem jaki znam z Dolego Śląska są pierogi i ryba po grecku mojej Teściowej,
    chleb z piekarni na Biskupinie oraz knysza na Dworcu Głównym PKP. Może jeszcze
    niektóre wyroby z piekarni Julka i Kubiak i niektóre soki Paola - ale są po
    prostu jadalne, a nie pyszne.
    Na uwagę zasługują naturalne wyroby i te kupuję:
    www.smakinatury.pl/
    www.oleofarm.com.pl
    Więcej hitów miewam z terenów rodzinnej Wielkopolski lub rejoniu Piotrkowa Tryb.
    Wyroby mleczne z Kościana, chleb w Radomsku i kupowany tam Majonez Kętrzyński,
    proszek Dzidziuś z Ostrzeszowa (nieżywnościowy ale hitowy).
    Nie zachwycam się Dolnośląskimi markami: chlebem Mamut, wyrobami mięsnymi
    Tarczyńskiego, chlebem z Herta, ciastami Wolaka, a ciasta Kubiaka uważam za
    cukrową masakrę.



    Temat: Rada Warszawy zdecyduje o dalszej budowie metra
    To prawda że metro to fajna sprawa i że wiele miast powiększa swoje sieci
    kolejki podziemnej. Budowa metra to jednak dość droga zabawa i miło jednak by
    to było połączyć z efektywnym wykorzystaniem tego co mamy.

    Kolejka miejska? A czemu nie? Pojawiają się co jakiś czas pomysły np.
    zbudowania odnogi na Tarchomin od linii legionowskiej (kolejka kursowałaby np.
    na trasie Dw. Gdański - Tarchomin) albo na lotnisko Okęcie od linii radomskiej,
    mówi się też o wykorzystaniu tunelu linii średnicowej dla potrzeb komunikacji
    miejskiej. Tylko o tym się mówi głównie na forach internetowych i w artykułach
    prasowych a nie w na sesjach rady.

    Swoją drogą, czy normalne dogadanie się z pkp jest możliwe? Wspólny bilet był i
    go nie ma... Możę faktycznie zatem zamiast myśleć o odnodze kolejki miejskiej
    do Tarchomina planować od zera budowę szybkiego tramwaju.



    Temat: LOTNISKO - są tacy którzy wiedzą jak to ważne ...
    <Radom potrzebuje normalnego dworca PKP>

    aby w 3 godziny dostac sie do Warszawy, a malym samolocikiem typu Baltimore-
    New York 20-30min.

    <jak lotnisko moze pomoc regionowi o katastrofalnym bezrobociu i przestepczosci?
    >

    wiem, wiem brakuje Ci wyobrazni ekonomicznej, ale pocieszam Cie nie tylko
    Tobie, ELYCIE radomskiej tez

    <Kto ma latac w tych samolotach i gdzie, skoro ludzi nie stac na bilet
    komunikacji miejskiej?

    Lotnisko mozna wykorzystac na rozne sposoby, nie tylko loty pasazerskie, ale
    gdyby takie byly to bylbym jednym z pierwszych, ktory do Radomia w ten sposob
    by sie dostal, Ty tez jezeli nie jestes w Radomiu.

    <A moze ci gastarbajterzy dojezdzajacy codziennie do tyrki do Stolycy mieliby z
    tego korzystac?>

    A dlaczego nie? Brak Ci wyobrazni, ale to juz nie moja wina.




    Temat: Zobaczcie, co znalazłam!!!
    Co do bociana to jeszcze ustalimy, ale jest chyba inaczej niż sugerujesz.
    Prosimy o nowe fotki np. dworzec PKP, budynek NBP (jeszcze), d. dyrekcja
    okregowa lasów państwowych (róg Prusa i Poniatowskiego) - dziś radomska
    policja, kaplica księżnej Ogińskiej, kolumna toskańska zamykająca perspektywę z
    pałacu, nowy ciąg ulicy Sienkiewicz z latarniami-pastorałami, rektorat akademii
    podlaskiej, stare budynki z czerwonej cegły podlaskiej wytwórni wódek (Polmos
    przy Kolejowej), budynek starego magistratu (Piłsudskiego koło elektrowni, na
    parterze jest teraz apteka).
    Duże słowa uznania i podzięki.



    Temat: Piętrowe wagony rozładują tłok na liniach podmi...
    > Jezeli mają chociaż o odrobinę pomóc w tym
    > nawet stare wagony, to jestem za!!! Pod warunkiem, że ich stan techniczny
    > zapewnia bezpieczeństwo i mogą byc dopuszzcone do ruchu.
    A czemu miałyby być niedopuszczone? TO są całkowicie sprawne wagony i nie
    wycofane. Normalnie kursowały sobie gdzieś na liniach pod Skarżyskiem, ale
    tamgdzie można było, PKP PR wprowadziło zamiast piętrusów EZT (przy okazji
    zabierając KM te, co wcześniej pożyczała).
    Te wagony całkowicie nadają się na taką linię jak radomska. Na pozostałe linie
    nie bardzo opłaca się ich dawać pomimo, że piętrusy są pojemniejsze od EN57.
    Wszystko przez to, że mają za mało drzwi w stosunku do pojemności i nie wszędzie
    dałoby się normalnie przestawić lokomotywę do jazdy powrotnej (np. na dw. Wileńskim)




    Temat: dlaczego radom i kielce się nie lubią?
    Kielce od zawsze drenowały Nasze miasto... OD momentu wyzwolenia Radom powoli
    stawał na nogi. Doczekał sie budowy dworca PKS, remontu PKP, zaczęły się
    inwestycje drogowe, WSI przemianowano na Politechnikę Radomską, zmiany szły ku
    lepszemu gdyby nie fatalna reforma administracyjna. Prawica zdradziła Radom,
    zapomniała o czerwcu 76, zapomniała o KORze... Miedzy innymi w Radomiu rodziła
    się nowa, niepodległa POlska - żal ściska, że ci co doszli w 1997 do władzy tak
    szybko zapomnieli komu to zawdzięczają. Bo tak naprawdę, gdyby pamiętali, to
    dziś nie Kielce a Radom byłby miastem wojewódzkim, ale sprawiedliwosć
    historyczna jeszcze się odezwie. Mimo upadku przemysłu wRadomiu, gdyby to
    miasto zostało miastem wojewódzkim z pewnością byłoby lepiej niż teraz. Zawsze
    rozwój Radomia szedł w parze ze stusem tego miasta. Kielce natomiast jako
    bastion komunistów żyły dobrze za PRLu i żyją dobrze teraz...ale do czasu kiedy
    PZPRowskie świnie pokroju Jaskierni trafią do piachu.



    Temat: Przystanek tramwajowy "Mysiadło"
    > super pomysł, zwłaszcza, że np. w Paryżu linie tramwajowe przechodzą przez
    > przedmiescia
    W Paryżu to jest tyle "tramwaju" co w Warszawie metra :)))) "Tyle co nic".

    > uruchomienie częstych połaczeń torami lini radomskiej.
    A ja się z tą tezą nie zgadzam. Aby ludzie nie korzystali z własnych samochodów,
    tylko dojeżdżali to centrum komunikacją publiczną, to albo muszą mieć albo
    możliwość bezpiecznego (!) zostawienia samochodu obok przystanku metra/kolei
    (=P&R), albo do takiego przystanku muszą mieć blisko (pieszo). A zarówno do
    Starej Iwicznej, jak i do Warszawa Jeziorki jest daleko. A już w ogóle mówienie
    o bocznicy do Siekierek jako potencjalnej linii szybkiej kolei dla mieszkańców
    Mysiadła/Piaseczna jest śmieszne. Po prostu jest za daleko + nie ma i nie będzie
    systemu P+R (to co proponuje się w Warszawie: parkingi P+R przy Włościańskiej
    albo Al.Wilanowskiej to żart. Mieszkaniec Piaseczna pracujący na Służewie na
    pewno będzie jechał na parking przy Wilanowskiej, aby potem pojechać metrem
    jedną stację do Wałbrzyskiej, prawda?. Inny przykład: nie będzie wyjazdu z
    parkingu P+R przy Włościańskiej w stronę Łomianek! Osobną sprawą jest komiczna
    liczba miejsc parkingowych. Po prostu jak zwykle w Polsce - mądra idea została
    wypaczona, a potem pogrzebana).
    Tylko tramwaj - z małą liczbą przystanków na Puławskiej, i większą w obrębie
    Mysiadła/Piaseczna - jest rozwiązaniem. Osobiście liczę bardziej na to, niż na
    możliwość mądrej organizacji transportu szynowego we współpracy z tym (...) PKP.



    Temat: OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL PIOSENKI ŻEGLARSKIEJ - FOSA
    OGÓLNOPOLSKI FESTIWAL PIOSENKI ŻEGLARSKIEJ - FOSA
    Już za tydzień 14 maja 2005 roku zapraszamy wszystkich sympatyków szantowego
    grania na II Ogólnopolski Festiwal Piosenki Żeglarskiej "FOSA 2005", który
    odbędzie sią na dziedzińcu XXVI wiecznego zamku Radziwiłłów w Szydłowcu,
    otoczonego ze wszystkich stron wodą.
    Dojazd z Radomia do Szydłowca autobusem i powrót - GRATIS!
    Odjazd autobusu: Dworzec PKP pod zegarem o godz. 16:00. Powrót z Szydłowca
    około północy.

    W koncercie nocnym wystąpią między innymi: Mechanicy Szanty, Hambawenah,
    Paweł Leszoski i DNA, Kliper, Bra - De - Li, Fair Lady. laureat festiwalu
    FOSA 2004.

    Festiwal ma charakter dobroczynny, a kwota pozyskana z aukcji prac
    plastycznych profesorów i studentów Katedry Sztuki Politechniki Radomskiej
    przeznaczona jest na warsztaty rehabilitacyjne Arkadiusza - chłopczyka
    chorego na autyzm.

    Zapraszamy na FOSE!
    Szczegóły na www.fosa.radom.net




    Temat: PiS zaatakował senatora Łuczyckiego za interwen...
    Panowie nie emocionujcie sie za bardzo , Radom w dalszym ciagu odcinany jest od
    kluczowych inwestycji waznych dla naszego regionu.
    To co mial obiecane zostalo zabrane , tak bylo w przypadku modenizacji lini
    Radom - W-wa . Jak dobrze wiemy w Polsce obowiazuje od dawna zasada
    kumoterstwa i ukladow lokalnych i kazdy kto sie dorwie do wladzy ciagnie do
    swego regionu lub miasta. Tak bylo w przypadku pieniedzy na kolej, zamaist do
    Radomia poszly do Lodzi, bo premier byl w tamtej kadencji z Lodzi.
    Wczoraj w TVN - uszlyszalem informacje o podpisaniu umowy z PKP o modernizacji
    linji kolejowej Warszawa - Gdansk.
    Inwestycia ma ruszyc z poczatkiem 2007r.pociagi na tej trasie maja jezdzic z
    szybkoscia - 200 km/h ., mozna szybo porownac - W-wa - Gdansk - 400km w 2 god.,
    Radom - Warszawa - 100km - 2godz., generalnie nasz region odcinany jest coraz
    bardziej od postepujacej cywilizacji a srodki i dotacie pieniezne omijaja Nas
    ciagle i idą dla tych co maja wieksze przebicie, uklady.
    Rzadzacy Naszym krajem dzialaja w/g okreslonego schematu - jestes przy wlady -
    to mosisz to musisz jak najwiecej zagrabic kosztem innych dla swego regionu.
    Tworza sie wiec w Polsce enklawy -rozwoju i bogatstwa kosztem takich
    zapomnianych i coraz bardziej podupadajacych regionow jak - radomskie.



    Temat: PKP a sprawa radomska
    PKP a sprawa radomska
    i ty możesz mieć wpływ na to jakie pociągi kursować będę do Radomia i innych miast Regionu.

    Włącz się do akcji



    Temat: radomska linia kolejowa w planach PKP
    radomska linia kolejowa w planach PKP
    file:///D:/Documents%20and%20Settings/JACEK/Ustawienia%20lokalne/Temporary%
    20Internet%20Files/Content.IE5/0J2CM5OY/256,1,MODERNIZACJA I REWITALIZACJA
    LINII KOLEJOWYCH W LATACH 2007-2013

    i trzeba tego pilnowac



    Temat: lewe papierosy na dworcu pkp a pan ziobro
    lewe papierosy na dworcu pkp a pan ziobro
    prosimy ministra ziobro o interwencje aby zlikwidowac handel lewymi
    papierosami na dworcu pkp poniewaz policja radomska jest dziwnie nieudolna



    Temat: czym dojeżdżacie do pracy w Radomsku
    czym dojeżdżacie do pracy w Radomsku
    Czym oprócz PKP i PKS można dojechać z Piotrkowa do Radomska? Są jakieś busy
    na tej trasie?



    Temat: Korekta PKP od 1 Lutego
    Korekta PKP od 1 Lutego
    Ten Pociąg to jest przedłurzenie pociągu 12220/1 Warszawa Wsch -
    Radom ale został przedłużony do Przysuchy ale bez powrotu on
    Przysuchy Jedzie do Radomia a z Radomia do Warszawy Wsch Jako
    relacja Radomska



    Temat: Czy radomskie zabytki będzie można kupić... w g...
    Moje typy:
    (dawny) Urząd Wojewódzki, Dworzec PKP, kartodrom, Muzeum Wsi Radomskiej,
    kolegium o. Pijarów



    Temat: Jakie są radomskie pomniki
    Jakie są radomskie pomniki
    A ja bym jeszcze z piec pomnikow JPII postawil... Najlepiej ze dwa przed dworcem
    PKP, a reszta moze byc na Zeromskiego...



    Temat: Indesit Polska - Radomsko...?
    do "no ja pierdzielę"
    Witam...

    No ja Panu szczerze proponuję dojazdy naszym PKP wliczając w to
    prawdopodobieństwo strajków i oczywiście realne godziny kursów (powrót z
    Radomska do Cze-wy po II zmianie 01:37 SIC!

    Pozdro...
    MC_NEO




    Temat: Szybki tani pociąg
    Taki pociąg może połaczyć 3 radomskie metropolie (nie mylić - nekropolie) tzn.
    RADOM-PIONKI-KOZIENICE. Kiedyś, ok. 15 lat temu były takie plany na PKP.



    Temat: Częstochowianie - obudźcie się! Brońmy kolei!
    Teraz mamy się budzić?
    Jak wycinano w każdym z poprzednich rozkładów PKP połączenia w kierunku
    Radomska, to nikt nie wołał, żeby się budzić. Natomiast jak cięcia dotyczą
    przeciwnego kierunku, to podnoszone jest wielkie larum.



    Temat: Promil ty taki mądry jesteś powiedz jak mam
    czesc laska i cała reszta :)
    a tak na poważnie jesli cie pkp interesi,ale nie ma nic specjalnego:
    tinyurl.com/b849j
    ewent pks,ale to juz sobie zobacz na radomskie




    Temat: Remont przejścia pod ul. Grzecznarowskiego
    Mam wrazenie, ze stare plyty granitowe w tunelu al. Grzecznarowskiego pod torami
    PKP zasilily aktywa wykonawcy (Miteksu), ktory zrewanzowal sie blacha falista.
    Mam nadzieje, ze radomska firma remontujaca przejscie takiej niegodziwosci sie
    nie dopusci ;-).

    Pzdr.



    Temat: Komunikacja kolejowo-autobusowa
    Linia 715 w drodze do kolei radomskiej robi takie koło, ze nikt przy
    zdrowych zmysłach nie będzie zwiedzał Ładów i Podolszyna, żeby
    podjechać do stacji PKP Jeziorki. Niestety praktycznie nie ma
    dojazdu z Raszyna do najbliższej stacji - tj. Warszawa Dawidy.




    Temat: Kolej do Konstancina
    CZęstotliwość pociagów podmiejskich na linii radomskiej jest marna,a
    składy zapchane. Dowożenie ludzi do PKP Piaseczno nie na wiele by
    się zdało.



    Temat: Łódź - Warszawa - ruszy przebudowa linii?
    Z warszawskiej GW (26.05.2004)
    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2095293.html
    "W środę kolejarze pochwalili się, że pociągi z Warszawy do Łodzi dojadą w
    godzinę. Kiedy? W 2009 r., gdy skończy się remont torów

    Choć oba miasta dzieli zaledwie 130 km, podróż pociągiem trwa bardzo długo -
    prawie dwie godziny. - Tory są w fatalnym stanie. Na niektórych odcinkach
    pociągi zwalniają do 30-40 km na godz. - narzeka Jacek Ziemak, który jak wielu
    łodzian regularnie podróżuje koleją do pracy w stolicy.

    PKP zamierzają wreszcie wyremontować linię. Część prac ma sfinansować Unia
    Europejska. Wszystkie roboty pochłoną 330 mln euro. - Modernizacja torów
    zacznie się w przyszłym roku. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek w pobliżu
    Łodzi - zapowiedział wczoraj Ryszard Bandosz ze spółki PKP Polskie Linie
    Kolejowe.

    Ekipy remontowe będą się stopniowo przesuwać w stronę Warszawy. Wszystkie prace
    mają się skończyć w 2009 r. Wtedy pociągi pomkną z prędkością 160 km na godz.
    Czas podróży z Warszawy do Łodzi skróci się do godziny.

    Inne linie wokół stolicy także wymagają pilnego remontu. W coraz gorszym stanie
    są zwłaszcza tory w kierunku Radomia i Gdańska. Do modernizacji tej ostatniej
    linii też ma dołożyć Unia Europejska. Według wstępnych planów prace skończą się
    jednak dopiero w 2013 r. W przypadku linii radomskiej PKP nawet nie podaje
    żadnych harmonogramów."

    Czyli jednak jest nadzieja, że się ruszy. Tylko, że taka nadzieja pojawiała się
    już kilkukrotnie i za każdym razem okazywała się przedwczesną. Oby tym razem
    było inaczej. Ale uwierzyć w to będzie można gdy na trasie pojawią się ekipy
    remontowe.




    Temat: Zmiany w rozkładzie jazdy PKP
    Gość portalu: Andrzej napisał(a):

    > Arogancja i nieliczenie się z opiniami pasażerów przez PKP znana
    > jest nie od dzisiaj i twierdzenie Pani Karwickiej nic tu nie
    > zmieni. Pod prośbą o pozostawienie niezmienionej godziny odjazdu
    > pociągu do Skarżyska o godz. 16.10 podpisało się ponad 150 osób
    > z niego korzystających. Efekt tej prośby właśnie widać. No cóż
    > PKP pasażera miało zawsze w d... i był on zawsze złem
    > koniecznym, narażającym firmę na straty, bo przecież jeździ za
    > darmo i to w takim luksusie.
    > Ciekawe też dlaczego Pani Karwicka daje aż tyle czasu chętnym do
    > jazdy pociągiem do Skarżyska, a kończącym pracę o 18. Pewnie
    > chodzi aby mogli jeszcze po pracy pospacerować po Warszawie
    > przez tę godzinę i dzesięć minut. No w końcu frontem do
    > pasażera.
    > A tak poważnie to mam nadzieję, że wreszcie dojdzie do tego, że
    > skończą się wszelkie dotacje z kasy państwowej do tego bagna o
    > nazwie PKP bo pewne jest, że i tak każde pieniądze są przez tę
    > firmę utopione w błocie.... oczywiście dla dobra klienta -
    > pasażera.

    miod dla moich uszu. to czym ja bede jezdzic z wawy???i do wawy. do czorta -
    100 km a sciana miedzy nami (normalnym zyciem i powalona rzeczywistoscia
    radomska). jezu - jak ja nienawidze pkp!!!!sprywatyzowac ich, ale najpierw
    odciac od sutka pieniedzy podatnikow i patrzec jak umieraja z braku srodkow do
    funkcjowania. a potem jakas konkurencja - rach ciach i po przyglupach z pkp.ale
    tak sie nie zdazy, bo rzady polskie (wszystkie) cierpia na nieuleczalne
    odchylenie lewacko - socjalistyczne.A FUNKCJONARIUSZE NIE JEZDZA PKP!!!!



    Temat: Buspas jest bez sensu, bo nie ma autobusów
    Z Zalesia i Piaseczna da się dojechać pociągiem KM
    Z Zalesia,Piaseczna i Czachówka da się dojechać pociągiem Kolei Mazowieckich,
    ale tylko da się...

    Władze Warszawy bredzą o buspasie na Puławskiej, a nie wykorzystują możliwości
    poprawy dojazdu z Piaseczna i Zalesia, ale i Jeziorek i Dawid, do Warszawy jakie
    dałyby nawet niewielkie działania skracające czas dojazdu pociągiem do Służewca
    i Śródmieścia, a przy okazji zwiększające przepustowość linii radomskiej:

    1/ dlaczego na każdym przejeździe kolejowym od Piaseczna do Warszawy pociągi
    muszą zwalniać do 20km/h bo Władze Warszawy nie zrobiły nic, aby na PKP-PLK
    wymusić przywrócenie tam automatycznych rogatek lub wręcz tymczasowych
    przejazdów strzeżonych (a dzięki temu zlikwidować zwalnianie pociągów);

    2/ dlaczego Władze Warszawy nie zrobiły nic, aby wymusić na PKP-PLK lepszej
    lokalizacji przystanku kolejowego Służewiec, aby ułatwić przesiadki do tramwajów
    jadących na Służewiec, Górny Mokotów i do Południowego Śródmieścia. A planowane
    jest wręcz jeszcze większe oddalenie pętli Służewiec od tych już kiepsko
    zlokalizowanych przystanków PKP;

    3/ dlaczego Władze Warszawy "zapomniały" o linii SKM do Piaseczna; postój
    pociągów SKM jest tam możliwy na niewykorzystanych torach części towarowej
    stacji Piaseczno.

    Gdyby Pani HGW choć przed wyborami samorządowymi trochę bardziej przejęła się
    sytuacją mieszkańców mogących korzystać z pociągów na linii radomskiej zamiast
    tłoczyć się na Puławskiej to załatwiłaby wymuszenie na PKP-PLK tych oczywistych
    działań ze swoimi kolegami z PO (Tuskiem i Grabarczykiem).

    Koszty społeczne powyższych usprawnień dojazdu z Zalesia, Piaseczna, Jeziorek i
    Dawid do Warszawy są o niebo mniejsze niż buspas na Puławskiej.



    Temat: Sukces Radomia ;)
    Sukces Radomia ;)
    Jak się chce to i można coś zrobić w R-m

    W Kombudzie powtarzają, że w ich komunikacyjnej dziedzinie trzeba znać swoje miejsce w szeregu. Nie przeszkadza to gonić światowej czołówki.

    Ogromne projekty modernizujące europejską kolej na głównych szlakach to dziś domena branżowych potęg, takich jak Siemens, Bombardier czy Alcatel. Ale innowacyjne zakłady automatyki z własnymi rozwiązaniami na urządzenia zdalnego sterowania ruchem pociągów i systemy bezpieczeństwa dogoniły ścisłą czołówkę technologiczną.

    Kombud jest dziś w kraju jednym z głównych producentów automatyki kolejowej. Spółka wyposaża PKP w automatyczne urządzenia sterujące ruchem pociągów na szlakach lokalnych i regionalnych. Od dawna już markowym produktem Kombudu są zabezpieczenia przejazdów kolejowych. Niedługo co drugi strzeżony przejazd w kraju będzie podnosił rogatki dzięki sterownikom z Radomia. Dyrektor ds. rozwoju Kombudu Marek Chmielewski potwierdza, że firma sporą część zysku przeznacza na nowe opracowania i technologiczny wyścig ze światową konkurencją.

    Jeden z wyjątkowych patentów otworzył przed radomską firmą nowe możliwości. Wspólnie z naukowcami z Politechniki Radomskiej i badaczami z kolejowych instytutów konstruktorzy wymyślili i zbudowali komputerowe systemy sterowania ruchem współpracujące z urządzeniami wcześniejszych generacji. Dzięki temu da się modernizować i przenosić w cyfrowy XXI wiek np. starsze, ale sprawne systemy bezpieczeństwa, wykorzystywane m.in. przez PKP.

    Radomscy inżynierowie chwalą się, że najnowsze rozwiązania działają już w praktyce: Kombud był jednym z głównych wykonawców modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Łodzi. Najbliższa przyszłość to wprowadzenie nowych rozwiązań w dziedzinie zdalnego kierowania ruchem pociągów, uruchamiania i kontrolowania na odległość sygnalizacji i systemów bezpieczeństwa na przejazdach. Nieprzypadkowo jest to dziś jeden z głównych celów strategii rozwojowej. Mają ją realizować najzdolniejsi inżynierowie wyławiani dziś spośród absolwentów radomskiej politechniki.

    (źródło: Zbigniew Lentowicz, Rzeczpospolita, 31 października 2008)

    www.rynek-kolejowy.pl/9842/Kombud%2Bna%2Bnowych%2Btorach.htm



    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP - marginalizacja Radomia
    > 1) Płock nie jest węzłem kolejowym, tzn. nie jest miejscem, w którym zbiegają
    > się linie kolejowe.

    Niemozliwe...

    > Radom jest węzłem kolejowym, zbiegają się tu linie z
    > Warszawy, Krakowa, Łodzi, Lublina.

    Sluszna uwaga;D

    > 2) Płock nie ma żadnych, minimalnych nawet tradycji kolejarskich. Radom ma i
    to
    >
    > spore. Np. przed wojną mieściła się tu okręgowa dyrekcja PKP, jedna z ośmiu w
    > kraju. Radom miał ją obok Krakowa, Katowic, Lwowa, Poznania, Torunia,
    Warszawy
    > i Wilna. Poza Kieleckiem, dyrekcja radomska obejmowała także Lubleskie oraz
    > tereny za Bugiem. Obecna Wschodnia DOKP z siedzibą w Lublinie to właśnie
    dawna
    > dyrekcja radomska.

    No patrz ty! Niemozliwe!

    > 3) Radom leży między dwoma głównymi miastami w Polsce - Warszawą i Krakowem
    > oraz przy jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych kraju, w układzie
    > północ-południe. Płock nie leży przy żadnym ciągu komunikacyjnym, dochodzi tu
    > jedynie boczna odnoga kolei z Kutna.

    Dalej do Sierpca i w rezultacie do Torunia.

    > Nie cieszmy się więc, że do Płocka dociera tylko jeden pociąg dziennie, bo to
    > kompletnie nie ta skala.

    A czy ktos tu sie cieszy? Ja pisalem, ze o wiele glebszej marginalizacji
    kolejowej od Radomia ulegly Siedlce, Lublin, Kielce. Pisalem takze, ze osrodki
    typu Plock czy Ostroleka praktycznie zostaly pozbawione dostepu do kolei.
    Zauwazylem rowniez, ze nalezy sie cieszyc, ze Radom takiej nie ulegl i, ze nie
    ma tragedii!
    Dlaczego w ogole motywujesz historia stan obecny? Co z tego, ze mamy tradycje-w
    przemysle skorzanym tez mielismy, telefony robilismy, a Gniezno bylo stolica
    Polski i tez ma tradycje. Analizujemy sytuacje obecna. A w sytuacji obecnej tak
    Plock, jak i Ostroleka moglyby byc w niezlej sytuacji:
    Ostroleka np. powinna miec pociagi osobowe do Warszawy przynajmniej raz na 1,5
    godziny, moze nawet 3 pospieszne bezposrednio do Warszawy i cos do Siedlec oraz
    Lomzy.
    W Plocku powinny jezdzic osobowe raz na 2 godziny w kierunku Sierpca i w tymze
    takcie w kierunku Kutna. Rowniez pospieszne w kierunku Lodzi, Poznania.
    Ale-nie jezdza! W Radomiu taka sytuacje mamy tylko w kierunku lodzkim-moglismy
    miec w lubelskim czy kieleckim, ale koleje regionalne w Radomiu funkcjonuja w
    przeciwienstwie do tamtych osrodkow. Jesli zas chodzi o komunikacje
    miedzyregionalna to juz jest inna para kaloszy i nalezy sie cieszyc, ze
    jestesmy stacja wezlowa.




    Temat: Z wyrazami głębokiego współczucia dla radnego O.
    Z wyrazami głębokiego współczucia dla radnego O.

    Z kartą miejską w prywatnym mikrobusie
    śmik2009-03-18, ostatnia aktualizacja 2009-03-17 22:58

    Pierwsze mikrobusy na nowych podmiejskich liniach za kilka tygodni
    wyruszą na trasę. Na początek pojawią w Lesznowoli i Piasecznie. W
    kolejnym etapie w Jabłonnie, Górze Kalwarii i Konstancinie-Jeziornie

    Wczoraj otwarto oferty w przetargu na obsługę czterech linii.
    Zwycięska firma będzie dowozić mieszkańców gminy Lesznowola, a także
    obrzeży Piaseczna mikrobusami do stacji kolejowych na linii
    radomskiej. Nowe linie zostaną oznaczone literą L i kolejnymi
    cyframi np. L-1, L-2. W mikrobusach będą honorowane bilety okresowe
    ZTM - od dobowych do 90-dniowych. Za przejazd jednorazowy
    pasażerowie zapłacą 2 zł (1 zł bilet ulgowy). Kursy finansują Zarząd
    Transportu Miejskiego i samorząd Lesznowoli.

    W przetargu zgłosiło się dwóch przewoźników - Warbus i PKS Warszawa.
    Większe szanse na zwycięstwo ma pierwsza firma, która zaoferowała
    niższą stawkę (2 zł 47 gr) za kilometr. - Przetarg zostanie
    rozstrzygnięty w najbliższych dniach. Są szanse, że mikrobusy zaczną
    jeździć już od 1 kwietnia - zapowiada Igor Krajnow, rzecznik Zarządu
    Transportu Miejskiego. Stołeczni urzędnicy rozmawiają w sprawie
    uruchomienia podobnej komunikacji z władzami Piaseczna, Jabłonny,
    Konstancina-Jeziorny i Góry-Kalwarii.

    Nowe linie podmiejskie

    • L-1 wyruszy z Janek przez Falenty, Podolszyn, Janczewice,
    Lesznowolę, Magdalenkę, Łazy, Kuleszówkę, Władysławów, Wilczą Górę,
    Bobrowiec, Kolonię Lesznowola, Łoziska do stacji PKP w Piasecznie •
    L-2 będzie kursować tylko w dni powszednie na trasie: Zamienie,
    Zgorzała, Nowa Wola, Lesznowola • L-3 od stacji PKP w Piasecznie
    przez Starą Iwiczną, Lesznowolę, Magdalenkę, Łazy, Marysin, Wólkę
    Kosowską, Kosów, Stefanowo, Jabłonowo, Mroków, Garbatkę, Jastrzebięc
    do Woli Mrokowskiej • L-4 z Lesznowoli przez Nową Wolę, Nową
    Iwiczną (stacja PKP), Mysiadło do Starej Iwicznej.

    miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95193,6395721,Z_karta_miejska_w_prywatnym_mikrobusie.html




    Temat: Województwo- remonty dworców
    Województwo- remonty dworców
    pabianice.naszemiasto.pl/artykul/311528,dworce-woj-lodzkim-nie-beda-straszyc,id,t.html
    <<<<<<<<
    Przed Euro 2012 koleje mają wyremontować pięć dworców w woj. łódzkim: w
    Zgierzu, Pabianicach, Radomsku, Kutnie i Piotrkowie.

    Prace mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. W Kutnie i Piotrkowie z
    odnowionych dworców będzie można korzystać w 2011 r. Pozostałe obiekty mają
    być gotowe w 2012 r.

    Przetargi na projekty pierwszych dwóch dworców już się zakończyły. Kompleksowa
    przebudowa w Piotrkowie ma kosztować 19,3 mln zł, a w Kutnie 13 mln zł.

    Niebawem rozpisane zostaną przetargi na remonty dworców w Zgierzu, Pabianicach
    i Radomsku. Na przełomie marca i kwietnia poznamy wykonawców, którzy będą
    mieli pół roku na wykonanie projektów i uzyskanie zezwoleń budowlanych. W
    ostatnim kwartale tego roku rozpoczną się remonty.

    Najwięcej ma kosztować inwestycja w Radomsku- 4 mln zł. Budynek tamtejszego
    dworca zostanie pokryty nowym dachem, wnętrze zostanie przebudowane, całość
    zostanie ocieplona. Powstaną też dodatkowe miejsca parkingowe. Każdy
    remontowany dworzec będzie przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych.

    Najbardziej zdewastowany dworzec jest w Zgierzu. O jego remoncie mówi się od
    dekady. Mury dworca są zabazgrane wulgarnymi napisami, obraz nędzy uzupełniają
    powybijane szyby, rozpadające się drzwi, nieustannie psujący się zegar
    dworcowy, przeciekający dach w poczekalni i ciemności na peronach.

    PKP nie decydowały się na remont, bo nie mogły porozumieć się z samorządem
    Zgierza w sprawie współfinansowania modernizacji. Koleje chciały, aby na
    dworcu znalazł się nawet komisariat. To miałoby zabezpieczyć wyremontowany
    dworzec przed ponowną dewastacją. Tegoroczny remont za 2,4 mln zł będzie
    polegał na wymianie dachu, budowie kotłowni gazowej, modernizacji instalacji
    wodno



    Temat: [GW] Piaseczno/Radom nie zostaną odcięte od Wa-wy
    [GW] Piaseczno/Radom nie zostaną odcięte od Wa-wy
    serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,4229690.html
    [GW] Remont torów na linii radomskiej trochę mniej uciążliwy

    Piaseczno i Radom nie zostaną odcięte od Warszawy - po protestach pasażerów
    kolejarze przeprowadzą remont torów kolei radomskiej, nie wstrzymując tam
    całkowicie ruchu pociągów

    Remont zacznie się za niecałe trzy tygodnie, na początku od prac nie
    zakłócających ruchu pociągów. Potem będzie gorzej. Jeszcze niedawno spółka PKP
    Polskie Linie Kolejowe zapowiadała, że na rok zamknie obydwa tory na trasie w
    kierunku Piaseczna i Radomia od Warszawy Zachodniej do Okęcia. Pasażerowie
    wpadli w panikę. Oznaczałoby, że codzienne dojazdy zamieniłyby się w prawdziwy
    koszmar. Protestowali też przewoźnicy kolejowi. - U nas wszystko planuje się
    chaotycznie. Przecież równocześnie remontowana jest także ul. Puławska między
    Piasecznem i Warszawą. Tam też są ogromne utrudnienia - narzekał Grzegorz
    Kuciński z zarządu spółki Koleje Mazowieckie. W pierwszej wersji pociągi
    jadące z Radomia i Piaseczna miałyby kończyć trasę na przystanku Warszawa
    Okęcie. Tyle że tam nie ma za bardzo do czego się przesiąść. Po protestach
    przewoźników i pasażerów spółka Polskie Linie Kolejowe postanowiła nie zamykać
    całkowicie ruchu między Warszawą Zachodnią i Okęciem. Od 1 sierpnia pociągi
    będą na tym odcinku jeździć po jednym torze. - Oczywiście nieco rzadziej niż
    dziś - zapowiada Ryszard Bandosz, rzecznik regionalnego oddziału PKP PLK.
    Szczegółowy rozkład jazdy mamy poznać w przyszłym tygodniu.

    Spółka Koleje Mazowieckie zastanawia się jeszcze, czy w związku z remontem
    torów uruchomić nowy tani turystyczny pociąg do Zakopanego. Mógłby on odnieść
    podobny sukces co "Słoneczny" nad morze, który już trzeci sezon zabiera
    pasażerów do Trójmiasta. Pociąg do Zakopanego jechałby nocą, paradoksalnie
    nieco krócej niż pośpieszny - niecałe osiem i pół godziny.

    W czasie niemal rocznego remontu tory od Warszawy Zachodniej do Okęcia zostaną
    przystosowane do prędkości ok. 120 km na godz. Powstaną też nowe przystanki
    przy ul. Żwirki i Wigury i obok Alej Jerozolimskich. Budowniczowie przygotują
    także rozjazdy koło przystanku Okęcie, tak by w kolejnym etapie można było
    zbudować łącznik na lotnisko, gdzie powstała już w stanie surowym podziemna
    stacja.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna




    Temat: nowy rozkład jazdy PKP
    nowy rozkład jazdy PKP

    od grudnia ma być nowy rozkład PKP

    Będzie prawdopodobnie sporo nowości

    na linii Łódź - Warszawa w zasadzie bez większych zmian, co najwyżej
    przesunięcia czasowe w związku z remontem

    za to będą nowe pociągi w kierunku na Tomaszów
    Łódź - Lublin przez Tomaszów Radom 7.15 15.15
    Łódź - Radom przez Tomaszów 11.15 19.15
    Łódź - Kielce przez Tomaszów Skarżysko 5.15 9.15 13.15 17.15
    Łódź - Kraków przez Tomaszów Włoszczowa 6.15 10.15 14.15 18.15
    Łódź - Drzewica przez Tomaszów 8.15 12.15 16.15 20.15

    Część tych pociągów ma mieć ograniczone terminy kursowania do niektórych dni
    tygodnia, jeszcze nie wiadomo które to mają być ale prawdopodobnie te do Kielc
    i Lublina

    kierunek Piotrków
    mają być pociągi Łódź - Katowice o 6.45 9.45 12.45 15.45 18.45 w niektóre dni
    skrócone do Częstochowy
    mają być pociągi przyspieszone z Łodzi do Radomska przez Piotrków o 7.45 8.45
    11.45 13.45 14.45 16.45 17.45 19.45 20.45 i dodatkowy w piątki i niedziele o
    22.45. Oczywiście pomijają Koluszki.

    Ma być też ponoć pociąg przyspieszony Łódź - Opole przez Zduńską Wolę Chorzew
    Działoszyn Lubliniec - z Łodzi ok. 7, 12, 16. Wieczorem ok. 18.00 ma być
    pociąg Łódź - Działoszyn do Zduńskiej przyspieszony dalej osobowy

    Łódź - Wrocław tu ma być 4-5 par pociągów, w wakacje niektóre wydłużone do
    Jeleniej Góry przez Bolesławiec(!)

    Łódź - Poznań - tu pociągi mają śmigać przez Kutno, te przez Ostrów
    prawdopodobnie do likwidacji. Ma być też pociąg Łódź - Ostrów - Zielona Góra -
    codziennie do Ostrowa, w piątki i niedziele do ZG. Odjazd z Łodzi ok. 16-17

    Łódź - Płock - mają być pociągi co ok. 3 godziny prawdopodobnie z Łodzi ok
    7.00 11.00 13.00 15.00 17.00. Na odc. Łódź - Kutno przyspieszone, dalej
    osobowe. Niewykluczone że ten o 15.00 będzie w piątki wydłużony do Sierpca.

    oczywiście to nie jest pewne, może ulec zmianie




    Temat: Polityka absurdu Gosiewskiego
    > Policz czas przejazdu i oplacalnosc (czyt. liczbe pasazerow) na ew. linii
    > Warszawa-Kielce przez Wloszczowa.

    Wybacz, ale nie mam ku temu odpowiednich opracowań. Wiem za to, że osoby
    udzielające się na forum radomskiej Gazet Wyborczej takie opracowania już
    posiadają i stąd ta fala krytyki.

    > Ja wiem, ze sa takie przymiarki, ze Kielce strasznie cisna na to, zeby
    > uruchomic TLK via Wloszczowa do Warszawy.
    >
    > Ale nie zmienia to nijak faktu, ze jest to rozwiazanie ekonomicznie
    > bezsensowne, a wrecz bardzo szkodliwe (tak jak sama CMK, co do ktorej intencje
    > byly sluszne, a skutki w perspektywie calego kraju sa bardzo negatywne).
    >
    > Tu chodzi wylacznie o zaspokojenie ambicji kilku osob z Kielc.
    >
    > I tyle.

    Nie chodzi tu o "zaspokojenie ambicji kilku osób z Kielc", ale o stworzenie
    szerokiej oferty komunikacyjnej dla całego województwa świętokrzyskiego. Kielce
    są centralnym punktem dla okolicznych miejscowości i Ty, ani nikt inny na tym
    forum tego faktu nie zmieni. W wielu przypadkach Kielce są jedyną możliwością
    dojazdu dla tych ludzi koleją do Warszawy, czy Krakowa. I dopóki Kielce będą
    marginalizowane, dopóty całe województwo świętokrzyskie będzie spychane (nomen
    omen) na boczny tor.

    > Cale te dywagacje sa jedynie mozliwe w sytuacji, ze PKP jest firma panstwowa i
    > nie kieruje sie racjonalnymi przeslankami. W innym przypadku dyskusji by w
    > ogole nie bylo, jako "od czapy". Gdy PKP przestanie byc w koncu panstwowa,
    > temat sam zniknie.

    O i w tym miejscu muszę się z Tobą zgodzić. Zniknie problem, bo zniknie kolej.
    Niszę wykorzystają za to PKSy i busiki. Ostaną się jedynie połączenie IC, bo one
    kiedyś przynosiły zyski (teraz znowu podobno na minusie), ale te będą przebiegać
    po CMK z pominięciem jakichś tam Kielc, czy Radomia.

    > Mam nadzieje, ze rozsadek wygra - i ze wiekszosc mieszkancow Kielc policzywszy
    > czas i koszty skupi sie na dzialaniach na rzecz modernizacji linii nr 8.
    > Zwracam uwage, ze rosnie konkurencja ze strony innych regionow - i kiedys moze
    > sie okazac, ze kolderka za krotka i nie bedzie ani pieniedzy na lacznice, ani
    > na "8"-ke a znajda sie np. na tory gdzies kolo Gorzowa

    Ale świętokrzyskiemu nic się nie oferuje! Tory relacji Kielce - Radom i Kielce -
    Kraków NIE BĘDĄ modernizowane. Więc o czym my tu dyskutujemy? Zresztą 3 mln
    kontra kilkaset milionów, a kto wie czy nie kilka milardów. Wybacz - województwa
    świętokrzyskiego na takie przebudowy po prostu nie stać. Wiatę we Włoszczowej i
    bocznicę jesteśmy w stanie wybudować własnymi siłami (jeżeli już zgoda na budowę
    jest).

    Pozdrawiam



    Temat: Co nas czeka przed Euro 2012?
    Co nas czeka przed Euro 2012?
    Co nas czeka przed Euro 2012?
    www.zw.com.pl/zw2/index.jsp?place=Lead04&&news_cat_id=245&news_id=161140&layout=1&forum_id=37113&page=text
    autor: SZYP, ar, 2007-06-15, Ostatnia aktualizacja: 2007-06-15

    Zintegrowany system transportowy miasta to priorytet w związku z organizacją Euro 2012. Problemem jest skomunikowanie lotnisk na Okęciu i planowanego w Modlinie. Miasto stawia na transport szynowy.

    O problemach komunikacyjnych miasta i regionu debatowali wczoraj fachowcy z Ratusza, Urzędu Marszałkowskiego, PKP, Portów Lotniczych oraz niezależni eksperci transportowi.

    Wszyscy zgodzili się co do jednego. Wszystkie elementy sieci transportowej muszą tworzyć spójny system, a póki co tak nie jest. – Działania na poszczególnych elementach tej sieci bez wspólnego mianownika prowadzą do klęski – mówił Jerzy Miller, wiceprezydent stolicy.

    Ale miasto ma też swoje priorytety. – Transport szynowy jest bezkolizyjny, będziemy stawiać na jego rozwój – dodał Miller.

    Przed Euro 2012 musimy mieć wybudowane nie tylko stadiony, ale także nowe lotnisko w Modlinie, w dodatku połączone z portem na Okęciu siecią kolejową. Na razie są dwa projekty szybkiego połączenia obydwu portów – przez Dworzec Gdański lub Wschodni. Już w lipcu ruszają prace nad remontem torów na odcinku Dworzec Zachodni – Okęcie, wkrótce powstanie też odnoga linii radomskiej z nową stacją przy Porcie im. Chopina.
    – Jednak jeżeli nie zmieni się prawo o zamówieniach publicznych, to nie zdążymy – mówiła Agnieszka Safuta-Pawla z PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Janusz Piechociński, ekspert transportowy, przestrzega przed nonszalanckim przygotowywaniem przetargów. – Jeśli uruchomimy inwestycje źle przygotowane, to będziemy mieli Krakowskie Przedmieście do sześcianu – ostrzegał. – Na wybudowanie mostu Północnego potrzeba dwóch pełnych sezonów budowlanych, a gdzie jeszcze przygotowanie inwestycji? Nie ma szans, aby most powstał przed rokiem 2010 – wyrokował.
    – Nie wpadajmy w europanikę – uspokajał prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. – Nie ma potrzeby wymyślać nowych koncepcji, trzeba przyspieszyć wykonywanie starych planów.
    – Wszystko zostało już powiedziane, szkoda tylko, że powiedziane, a nie zrobione. Teraz od gadania trzeba przejść do roboty – spuentował Miller.




    Temat: Przejazd po mieście z okazji 26-lecia Ikarusów
    Przejazd po mieście z okazji 26-lecia Ikarusów
    Przed 26 laty na radomskie ulice wyjechały pierwsze Ikarusy 280.26. Stało się
    to dokładnie w dniu 27 października 1982 roku. Z racji tego, że radomskie
    przegubowce nie dożyją raczej kolejnej rocznicy tej daty, zapraszamy
    wszystkich chętnych miłośników komunikacji miejskiej na organizowany przez
    nasz serwis internetowy (dzięki uprzejmości zarządu Miejskiego
    Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu) przejazd jednym z ostatnich
    zachowanych Ikarusów. Oczywiście nie jest to jeszcze koniec istnienia tych
    pojazdów, więc wycieczka nie będzie miała charakteru pożegnalnego, ale
    rocznicowy. Program imprezy przewiduje liczne fotostopy. Część z nich będzie
    na pętlach lub ulicach, po których dawniej kursowały autobusy, część na wciąż
    istniejących odcinkach tras, a część na drogach, gdzie jeszcze autobusów nie
    było. Przewidziane są też inne niespodzianki. Okolicznościowy przejazd
    planujemy w niedzielę, 26 października 2008 roku, w godzinach 9:45-15:40 (już
    według czasu zimowego, więc nie zapomnijcie przestawić zegarków w nocy z
    soboty na niedzielę!). Początek i koniec trasy będzie przy radomskim dworcu
    PKP. Uczestnictwo wymaga jednak wcześniejszego zapisania się (imię, nazwisko,
    miasto i ewentualnie nick, jeżeli dana osoba występuje pod nim na jakimś forum
    dyskusyjnym lub też w galerii TWB - te dane posłużą nam jedynie do utworzenia
    listy uczestników). Musimy bowiem wiedzieć wcześniej, ile trzeba przygotować
    materiałów informacyjnych. Zgłoszenia prosimy wysyłać na adres:
    marekzet@poczta.onet.pl (termin do środy, 22 października). Za pośrednictwem
    poczty internetowej podamy później pozostałe informacje. Koszt uczestnictwa
    wyniesie około 10-15 złotych. Zapraszamy!

    komunikacja.radom.pl




    Temat: Polityka absurdu Gosiewskiego
    Policz czas przejazdu i oplacalnosc (czyt. liczbe pasazerow) na ew. linii
    Warszawa-Kielce przez Wloszczowa.

    Ja wiem, ze sa takie przymiarki, ze Kielce strasznie cisna na to, zeby
    uruchomic TLK via Wloszczowa do Warszawy.

    Ale nie zmienia to nijak faktu, ze jest to rozwiazanie ekonomicznie
    bezsensowne, a wrecz bardzo szkodliwe (tak jak sama CMK, co do ktorej intencje
    byly sluszne, a skutki w perspektywie calego kraju sa bardzo negatywne).

    Tu chodzi wylacznie o zaspokojenie ambicji kilku osob z Kielc.

    I tyle.

    Cale te dywagacje sa jedynie mozliwe w sytuacji, ze PKP jest firma panstwowa i
    nie kieruje sie racjonalnymi przeslankami. W innym przypadku dyskusji by w
    ogole nie bylo, jako "od czapy". Gdy PKP przestanie byc w koncu panstwowa,
    temat sam zniknie.

    Mam nadzieje, ze rozsadek wygra - i ze wiekszosc mieszkancow Kielc policzywszy
    czas i koszty skupi sie na dzialaniach na rzecz modernizacji linii nr 8.

    Zwracam uwage, ze rosnie konkurencja ze strony innych regionow - i kiedys moze
    sie okazac, ze kolderka za krotka i nie bedzie ani pieniedzy na lacznice, ani
    na "8"-ke a znajda sie np. na tory gdzies kolo Gorzowa.

    Sugeruje wiec skupic sie na racjonalnych dzialaniach, anie na mrzonkach.

    Sam zamierzam z calych sil walczyc o trase nr 8 jako najbardziej sensowna. Nie
    dla Radomia - ale dla calej Ziemi Radomskiej, dla miast doliny Kamiennej, dla
    Kielecczyzny. Lepsze tory, to wiecej pociagow, to wieksza atrakcyjnosc tych
    terenow. To lepsze perspektywy dla wszystkich mieszkancow naszego regionu na
    lepsze polaczenie ze stolica i z dawna stolica. To szansa na inwestycje.

    Lacznica we Wloszczowej to tylko chore ambicje. Szkodliwe.

    Pozdrawiam!

    Over.




    Temat: Radom na planszy "MONOPOLY"? Tak, to mozliwe!
    Radom na planszy "MONOPOLY"? Tak, to mozliwe!
    Witam i goraco zachecam do wziecia udzialu w glosowaniu na miasta / obiekty,
    jakie maja znalezc sie na przygotowywanej specjalnej polskiej edycji
    gry "Monopoly".

    Do glosowania zostalo zgloszonych kilkanascie obiektow z Radomia podzielonych
    na 5 grup tematycznych.

    W dziale "Obiekty historyczne" mozemy glosowac m.in. na:
    - budynek Urzedu Wojewodzkiego w Radomiu (autostwa Corazziego),
    - Stara Elektrownie
    - Kosciol Farny sw. Jana

    W dziale "Obiekty komunikacyjne" mozemy glosowac m.in. na:
    - Dworzec PKP w Radomiu
    - Lotnisko sportowe Radom-Piastow

    W dziale "Obiekty sportowe" mozemy glosowac m.in. na:
    - Kartodrom radomski
    - Stadion "Radomiaka"

    W dziale "Miejsca charakterystyczne" mozemy glosowac m.in. na:
    - Deptak w ul. Zeromskiego
    - Muzeum Wsi Radomskiej

    W dziale "Inne ulubione miejsca" mozemy glosowac m.in. na:
    - Kolegium oo. Pijarow

    Warto sie pospieszyc, bo do konca glosowania zostalo juz tylko kilka dni!
    (Glosowanie trwa do 30 stycznia 2006 roku).

    Mozna glosowac na max. 5 obiektow z dowolnych kategorii (moze byc wiecej niz
    jeden z tej samej kategorii).

    Aby oddac glos nalezy wejsc na strone www.monopoly.pl/konkurs.html

    Mamy realna szanse, by co najmniej jeden obiekt z Radomia znalazl sie na
    nowej wersji Monopoly! Szczegolnie duze szanse ma Dworzec PKP Radom Główny
    oraz Kolegium oo. Pijarow, do niedawna na czele rankingu utrzymywal sie Urzad
    Wojewodzki w Radomiu.

    Przekazcie informacje wszystkim znajomym - i do dziela!

    Pozdrawiam i dziekuje!




    Temat: Mniej pociągów z i do Warszawy
    chaladia napisał:

    > To nie musi być żart i wcale nie kiepski to pomysł.
    > Skoro PKP jeździć nie chce, bo mu się nie opłaci, niech odda Węzeł
    Warszawski w
    >
    > ręce jakiegoś prywatnego inwestora.
    > On:
    >
    > - to, co zbędne i nadające się pod inwestycje (Odolany i okolice, tereny za
    Dw.
    >
    > Wschodnim, FSO) sprzeda developerom,
    >
    > - zorganizuje Shnellbahn po małej i dużej obwodnicy kolejowej, a w parę lat
    > później pobuduje nowe przystanki tam, gdzie one naprawdę być powinny,
    >
    > - zbuduje odgałęzienie kolejowe od trasy Gdańskiej na Tarchomin,
    >
    > - doprowadzi do porządku linie Otwocką, Legionowską, na Tłuszcz,
    >
    > - być może odbuduje połączenie do Zegrza, które jakimś cudem stanie się
    > rentowne,
    >

    a także połączenie do łomianek i całą linię pilawa - tłuszcz - legionowo

    > - połączy Piaseczno i Okęcie z Centrum istniejącą linią Radomską,
    >

    a także z górą kalwarią, tarczynem i konstancinem

    > - zorganizuje w końcu pociąg łączący Łódż z Warszawą z czasem przejazdu
    poniżej
    >
    > 1 godziny...

    do tego celu trzeba położyć drugi tor na odcinku bednary - zgierz i
    przystosować go do v=140 km/h; obecnie miejscami skreśla się jedynkę niestety

    - odbuduje dworzec główny; remont pozostałych dworców jest oczywisty

    - będzie uznawał wszystkie bilety ztm

    - problem całkowitej wymiany taboru też jest bezdyskusyjny

    >
    > i będzie miał z tego wszystkiego ZYSK, którego nie potrafiło przynieść PKP.
    >




    Temat: Tramwaje na Prądniku Czerwonym Część II
    Gość portalu: Yasioo napisał(a):

    > Są trzy warianty linii tramwajowej do Prądnika
    Czerwonego, na wszystkie z nich
    > przewidziane są (a przynajmniej były) odpowiednie
    rezerwy terenu. Są to ciągi:

    (ciach) - rezerwy są, stosowne zapisy są w Studium
    Kierunków i Uwarunkowań Zagospodarowania Przestrzennego,
    przyjętym kilka miesięcy temu przez Radę Miasta.

    > 1. Rakowicka - Radomska - Lublańska - Strzelców
    > 2. Mogilska - Rymarska - Farmaceutów - Chałupnika -
    Meissnera - Młyńska -
    > Lublańska - Strzelców
    > 3. Mogilska - Meissnera - Młyńska - Lublańska - Strzelców

    Wariant 3 wyleciał ze Studium. Zresztą to nie były
    warianty, tylko koncepcje uzupełniające się.

    Na Meissnera wbrew temu, co ktoś tu pisał, kompletnie nie
    ma miejsca na tramwaj, szczególnie w pobliżu skrzyżowania
    z Mogilską, które zresztą docelowo ma byc przedłużone w
    kierunku południowym, z nową trasą w kierunku Al. Pokoju.
    Natomiast docelowo będzie Szybki Tramwaj w ulicy
    Stella-Sawickiego, biegnący aż do os. Piastów i dalej, do
    stacji PKP Batowice (a może i nie Batowice, w każdym
    razie gdzies w tym rejonie).

    > ad. 1. Jedynym problemem jest przekroczenie istniejącej
    > linii kolejowej - w tym ciągu ma powstać estakada.

    Mam nadzieję, że jednak wybrany zostanie tunel. Przemawia
    za tym zdecydowanie ukształtowanie terenu - tunel wymaga
    pokonania znacznie mniejszej różnicy poziomu, a przy tym
    zmniejsza koszty eksploatacyjne, tramwaj zjeżdżając
    rozpędza się i wyjeżdża na powierzchnię "za darmo".
    Dyskutowaliśmy już o tym.

    > Przejście na północną stronę Lublańskiej
    > najprawdopodobniej w jednym poziomie (z przyczyn
    > finansowych).

    Znowu: całkowicie możliwy jest tunel. Jeśli inwestycja
    będzie współfinansowana ze środków UE, to koszty staną
    się mniej istotne.

    > Wszystkie 3 warianty mają także inną kontynuację, a
    > mianowicie Lublańska -
    > Dobrego Pasterza - Krzesławicka - Bohomolca -
    > Mistrzejowice.

    W obowiązującym Studium nie ma łącznika między linią na
    Prądnik Czerwony przez Radomską a linią w ul.
    Farmaceutów. Obie linie stykają się ze sobą dopiero za
    posrednictwem linii w Stella-Sawickiego.

    Stosowne pdfy są dostępne na www.krakow.pl

    marcin ha



    Temat: kolejka połączy Okęcie z Centralnym
    Gość portalu: Hector napisał(a):

    > W 2006 roku ma powstać połączenie kolejowe łączące lotnisko Okęcie z centrum
    > Warszawy. Podpisano porozumienie w sprawie studium, które pozwoli wybrać
    > najlepszą koncepcję finansowo-organizacyjną.
    >
    > Porozumienie w sprawie wykonania i wspólnego finansowania studium podpisali:
    > Polskie Koleje Państwowe SA, PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.,
    > Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" i władze Warszawy.
    >
    > Do utworzenia połączenia zostanie wykorzystana linia radomska kolei
    > średnicowej. Wymaga to m.in. zbudowania dwutorowego odgałęzienia kolejowego
    od
    > linii radomskiej w rejonie przystanku Warszawa-Służewiec.
    >
    > Prace projektowe są planowane na 2003 rok, a wykonawcze - na koniec 2003 lub
    > 2004 rok.
    >
    > Studium ma zawierać projekt utworzenia podmiotu gospodarczego, który będzie
    > świadczył usługi przewozowe. Powstanie też analiza dotycząca wykorzystania
    > istniejących połączeń kolejowych. Koszt studium nie może przekroczyć 80 tys.
    > złotych.
    >
    > "Warszawa jest miastem uprzywilejowanym, jeżeli chodzi o odległość do
    lotniska.
    >
    > Wiemy jednak, jak trudno dostać się na Okęcie. W 2010 roku, gdy do użytku
    > oddany zostanie drugi terminal, liczba pasażerów lotniska wzrośnie z obecnych
    4
    >
    > do 10 milionów rocznie" - powiedział podczas podpisywania porozumienia
    > prezydent Warszawy Wojciech Kozak.
    >
    > "Chcemy w oparciu o studium przygotować układ organizacyjny, wykonawczy i
    > finansowy realizacji tego połączenia kolejowego. Przewidujemy, że będzie to
    > partnerstwo publiczno-prywatne" - dodał.
    >
    > Połączenie pozwoli przede wszystkim usprawnić obsługę pasażerów. Będzie to
    > również element planowanego zintegrowanego systemu komunikacji szynowej w
    > Warszawie, w skład którego wejdą: metro, kolej średnicowa i zmodernizowana
    sieć
    >
    > tramwajowa.
    >
    > "Chcemy, aby projekt został włączony do narodowego programu rozwoju i aby
    > znalazły się na ten cel środki z Unii Europejskiej" - dodał Kozak.

    i o to chodzi !! :)




    Temat: ***Przyszłość Jest Jasna - Przyszłość To Radom***
    Nie no co ja wyczytałem. Jednym z symboli Kielc jest jakiś oszklony budynek
    Exbudu. A te Exbud to jakaś firma śmieci wywożąca?? Boże ludzie . Radom co
    najmniej ma jakieś symbole. Ma dworzec PKP który jest zabytkowy! A wy macie ale
    dworzec PKP który jest rzekomo Nowoczesny. Może nowy to jest ale ten szyld plusa
    nad nim.Macie ulicę Sienkiewicza która wygląda jak u nas ulica Rwańska a my mamy
    piękną ulicę Żeromskiego z pięknymi fontannami. Radom nie ma może uniwersytetu
    ale po co nam uniwersytet skoro w mieście mamy uniwersytet warszawski! Wy macie
    kościół na Karczówce a my mamy katedrę z dwoma złotymi koronami na szczycie
    (poświęconymi przez papieża Jana Pawła II) bardzo podobną do tej w Rotterdamie.
    Radom będzie miał lotnisko które będzie przyjmowało ogromne samoloty a wy?
    Lotnisko przyjmujące co najwyżej samolot którym przyleci pan Gosiewski!
    Śmiejecie sie że radom ma najwyżej markety takie jak biedronka itp a ja
    PRZYPOMINAM ŻE W RADOMIU WŁAŚNIE BUDUJE SIĘ OGROMNA GALERIA SŁONECZNA. CENTRUM
    KING CROSS. ORAZ JEST JUŻ PROJEKT BUDOWY CENTRUM NA ULICY ENERGETYKÓW! Wy macie
    teatr Żeromskiego a my mamy Resursę obywatelską i teatr powszechny! Śmiejecie
    się że radom sie nie wyludnia. Owszem nie wyludnia bo mamy jeszcze dość wolnego
    miejsca na obrzeżach miasta! Niektórzy sie wykłócają że Kielce są większe niż
    radom... Hmmm to was rozczaruje Kielce mają 109 km/kw a radom 111km/kw a żeby
    jeszcze dodać do tego, niedługo planuje sie powiększenie Radomia tzn że do
    Radomia zostaną wcielone miasteczka z tzw aglomeracji radomskiej. Wtedy radom
    będzie miał około 250 km/kw i około 300.000 ludzi! Radom jest 4tym miastem w
    Polsce co do bezpieczeństwa na ulicach a Kielce?? Nawet nie wspomnę!! Śmiejecie
    się że w Radomiu są budynki które wyglądają jak budynki prowincji! Dbamy o
    zabytki które co róż przechodzą renowację!!! Radom jest świetnie położonym
    miastem przy 2 drogach zagranicznych a wy przy jednej! Chwalicie się że wasz
    dworzec PKS wygląda jak latający spodek, może i wygląda ale Radom nie będzie tak
    jak wy drugiego Wylatowa robił. A Kielecka komunikacja jest gorsza niż ta na
    Kamczatce! Ludzie sami przyznajcie że Radom jest lepszym miastem. Bo u was
    jedyną atrakcja może jest położenie!!! Góry Świętokrzyskie!! Proszę o mądre
    wypowiedzi takie na poziome Kielc.



    Temat: Chcemy młodego, energicznego prezydenta Radomia!!!
    Poszukaj sobie na tym forum:
    Gazeta.pl > Forum > Regionalne > Mazowieckie > Radom
    "szukaj na tym forum"... w treści lub w temacie
    wpisz TADEUSZ WYDRA
    to otrzymasz miedzy innymi ...
    Najlepsi z Możliwych – TADEUSZ WYDRA
    Autor: kibic_radomski
    Data: 30.11.05, 01:34

    Otwieram cykl wątków na temat kilku (może kilkunastu) potencjalnych
    kandydatów na Prezydenta Radomia, jego zastepców, lub członków RM, którzy
    otrzymali najwieksza liczbe punktów w typowaniu 24 internautów.

    Punkty 24 typowan ( )–( )Liczba 2ek (prezydent)

    1. WYDRA, TADEUSZ (39)-(16)

    (Informacje zebrane na stronach Internetu.)
    Urodzony w Radomiu. Absolwentem Zespołu Szkół Elektronicznych oraz
    Wydziału Transportu Wyzszej Szkoły Inzynierskiej (obecnie Politechnika
    Radomska). Skonczył studia podyplomowe: UW & PW. Pracownik PKP Radom,
    nauczyciel ZSE, dyrektor Urzedu Wojewódzkiego w Radomiu, prezes Miejskiej
    Agencji Rozwoju "Radom 2001", dyrektor generalnego Mazowieckiego Urzedu
    Wojewódzkiego oraz departamentu zarzadzania kadrami Urzedu Sluzby
    Cywilnej, Wiceprezes zarzadu w Spólce PSE (Polskie Sieci Elektroenergetyczne)
    -Serwis sp. z o.o. SA, Publikacje:"Wynagrodzenia w słuzbie cywilnej".
    Jezyk obcy: Niemiecki

    • Re: Stowarzyszenie Radomian w Warszawie ? Gosc: ... 23.11.05, 10:45

    Swego czasu takie próby czynil pan Tadeusz Wydra jako dyrektor generalny
    Urzedu Wojewódzkiego w Warszawie. Pamietam taki oplatek w UW z bpem
    Chrapkiem, otwarciem wystawy fotograficznej promujacej Radom i jego zabytki i
    koncertem uczniów radomskiej szkoly muzycznej. Niestety woj. Mizielinski
    wyrzucil pana Wydre z pracy. Teraz nie ma Mizielinskiego, moze znów bedzie
    mozna promowac Radom a Stolicy, a Radomianie których jest wielu na róznych
    stanowiskach zrobia cos dobrego dla swojego miasta, tak jak robia to
    plocczanie dla Plocka, siedlecczanie dla Siedlec czy ostroleczanie dla
    Ostroleki. Radomianie w stolicy Radom czeka na wasza pomoc, bo na wladze
    lokalne nie ma co liczyc.

    Re: Stowarzyszenie Radomian w Warszawie – p Gość: marek 29.11.05, 07:44

    Jeden z przedmówców nie ma dokładnej wiedzy co Pan Tadeusz Wydra zrobił dla
    Radomian w Warszwie. Zatrudnił kilkadziesiąt osób z Radomia, a proponował
    jeszcze większej grupie ale nie wszyscy wtedy chcieli pracować w warszawskim
    urzędzie. Przede wszystkim walczył o delegatury. A poza mnóstwo osób
    skorzystało z Jego referecji i otrzymalo pracę w Warszawie w różnych
    instytucjach. Problem jest inny Pan Tadeusz nie mówi o tym, tylko robi swoje.
    Pozdrawiam serdecznie. Cieszę się, że powstaje to stowarzyszenie. To dobry
    kierunek.



    Temat: PRZYWRÓĆMY WSZYSCY RAZEM WOJ.CZĘSTOCHOWSKIE
    scrooge16 napisał:

    > Częstochowa to miasto godne wielu zaszczytów, ale zrozumcie, że wojewóztwo
    > tworzy się nie z samego miasta, tylko z regionu. A regionu częstochowskiego
    > albo nie ma, albo jest na tyle mały, aby niemowliwym było stworzenie
    > województwa.

    Jestes w duzym błędzie i wszyscy którzy uwierzyli w to co napisałes. Jest region czestochowski - nawet wrzucałem na ten temat informacje - poczytaj uwaznie. Dodam ponadto, że nasz komitet skoordynował nastepujące sprawy:
    - uzyskaliśmy uchwałe rady miasta o którą zabiegaliśmy 8 miesięcy odnośnie utworzenia województwa czestochowskiego
    - uzyskaliśmy uchwałę rady powiatu czestochowskiego równiez odnosnie utworzenia woj. czestochowskiego.
    - zabiegamy o podobna uchwałe w Radomsku i powiecie radomszczańskim - nie powinno byc problemów, bo sa bardzo zainteresowanii dojdzie do podjęcia tej uchawały
    - zabiegamy o uchwały w kolejnych powiatach: wielunski, myszkowski, kłobucki, pajeczański + włoszczański(?) (wszystko zaplanowane czasowo)
    - nagrywamy wystapienie w telewizji (program) Orion z Radomska
    - zbieramy ciągle podpisy za utworzeniem województwa
    - sa przygotowywane rozmowy z innymi powiatami
    - przygotowywany jest zarys terytorialny województwa: Powiat czestochowski, radomszczański, pajęczański, kłobucki, myszkowski, wieluński + włoszczański(?)
    Jak widzicie, terytorium jest i zapewnia wiekszy obszar od woj. opolskiego.
    Grosik do grosika az uzbiera sie pewna suma. My nie spimy i zaznaczam ,ze jestesmy apolityczni. Do komitetu nalezy juz ponad 400 osób...

    > Jestem za tym by Częstochowa się rozwijała, ale nie przesadzajmy!
    > Są inne, lepsze drogi!

    Bez pieniędzy ze srodków wojewódzkich na region możemy sobie pomarzyć o wielkich inwestycjach...

    > PS: Jestem z Lublińca, znam ludzi z Włoszczowy, Kłobucka i Pajęczna. Podobno
    > Myszków i Zawiercie nie chcą już zmian. Nie kombinujcie. Lepiej się
    > skonsolidujcie i złóżcie wnioski o dotacje Unii Europejskiej, albo petycje do
    > PKP o pociągi. Wtedy na pewno zrobimy lepszą rzecz i dla Częstochowy i dla
    > dawnego województwa częstochowskiego, niż jego reaktywacja.

    To chyba znasz kilka osób, które na nic nie mają wpływu i jest im wszystko jedno... I tak decyduje starostwo i rada miasta...

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam również... i dodam to dla ślązaków i innych, którzy podkładali nam nogi:
    Bac się chamy na mapę wracamy...

    P.s. Spotkanie dla Wszystkich zainteresowanych powrotem Województwa Częstochowskiego odbędzie się na ul Waszyngtona 73 w lokalu PSL o godzinie 11. Mam nadzieję, że dopiszą osoby zainteresowane.




    Temat: kolejka połączy Okęcie z Centralnym
    W 2006 roku ma powstać połączenie kolejowe łączące lotnisko Okęcie z centrum
    Warszawy. Podpisano porozumienie w sprawie studium, które pozwoli wybrać
    najlepszą koncepcję finansowo-organizacyjną.

    Porozumienie w sprawie wykonania i wspólnego finansowania studium podpisali:
    Polskie Koleje Państwowe SA, PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.,
    Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" i władze Warszawy.

    Do utworzenia połączenia zostanie wykorzystana linia radomska kolei
    średnicowej. Wymaga to m.in. zbudowania dwutorowego odgałęzienia kolejowego od
    linii radomskiej w rejonie przystanku Warszawa-Służewiec.

    Prace projektowe są planowane na 2003 rok, a wykonawcze - na koniec 2003 lub
    2004 rok.

    Studium ma zawierać projekt utworzenia podmiotu gospodarczego, który będzie
    świadczył usługi przewozowe. Powstanie też analiza dotycząca wykorzystania
    istniejących połączeń kolejowych. Koszt studium nie może przekroczyć 80 tys.
    złotych.

    "Warszawa jest miastem uprzywilejowanym, jeżeli chodzi o odległość do lotniska.
    Wiemy jednak, jak trudno dostać się na Okęcie. W 2010 roku, gdy do użytku
    oddany zostanie drugi terminal, liczba pasażerów lotniska wzrośnie z obecnych 4
    do 10 milionów rocznie" - powiedział podczas podpisywania porozumienia
    prezydent Warszawy Wojciech Kozak.

    "Chcemy w oparciu o studium przygotować układ organizacyjny, wykonawczy i
    finansowy realizacji tego połączenia kolejowego. Przewidujemy, że będzie to
    partnerstwo publiczno-prywatne" - dodał.

    Połączenie pozwoli przede wszystkim usprawnić obsługę pasażerów. Będzie to
    również element planowanego zintegrowanego systemu komunikacji szynowej w
    Warszawie, w skład którego wejdą: metro, kolej średnicowa i zmodernizowana sieć
    tramwajowa.

    "Chcemy, aby projekt został włączony do narodowego programu rozwoju i aby
    znalazły się na ten cel środki z Unii Europejskiej" - dodał Kozak.




    Temat: Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Kielce - K
    Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Kielce - K
    Porozumienie w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa - Kielce -
    Kraków podpisali w środę, 15.06 w Radomiu przedstawiciele trzech województw:
    mazowieckiego, świętokrzyskiego i małopolskiego.

    Ministerstwo infrastruktury będzie zabiegać o to, aby inwestycja znalazła się w
    programie Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007 - 2013.

    Według przewodniczącego Komitetu Wspierającego Modernizację Linii Kolejowej
    Warszawa - Kraków, Waldemar Fabirkiewicz, na inwestycję potrzeba około 1,5
    miliarda złotych, czyli 400 milionów euro.

    Modernizacja trakcji elektrycznej, roboty torowe i związane z automatyką ruchu
    pociągów pochłoną miliard sto milionów złotych. Najpierw zostanie zmodernizowana
    część kolei między Radomiem a Warszawą. Na odcinku Radom - Warka zostanie
    wybudowany drugi tor kolejowy.

    Po unowocześnionej trasie będą jeździć nowoczesne pociągi z prędkością
    przekraczającą 160 km na godzinę. Trzeba będzie zakupić siedem składów
    taborowych w cenie ok. 400 tysięcy zł. Trwająca teraz półtorej godziny podróż
    pociągiem osobowym z Radomia do Warszawy, zajmie w przyszłości pięćdziesiąt minut.

    Komitet Wspierający Modernizację Linii Kolejowej Nr 8 Warszawa - Kraków powstał
    we wrześniu 2004 roku z inicjatywy Zarządu Oddziału Stowarzyszenia Inżynierów i
    Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej w Radomiu. Uzyskał poparcie i
    akceptację zarządu krajowego stowarzyszenia.

    W skład Komitetu Wspierającego wchodzą: przedstawiciele władz wojewódzkich i
    urzędów marszałkowskich, prezydenci miast: Warszawy, Radomia, Kielc i Krakowa,
    parlamentarzyści, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Urzędu
    Transportu Kolejowego, PKP S.A. Centrala, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.,
    Politechniki Radomskiej, Zakład Napraw Infrastruktury Radom sp. z o.o. oraz inne
    podmioty.



    Temat: Włodarzewska i kłopoty
    Nie sądziłem, że na forum tylu ludzi z okolicy i to zainteresowanych wyjazdem z
    Włodarzewskiej. Pozdrawiam wszystkich!

    Kilka słów o łączniku Włodarzewska - Korotyńskiego. Powstał na terenie
    spółdzielni jako wyjazd z parkingów przylegających do parku i był sfinansowany
    ze środków spółdzielni i jej mieszkańców. Przeżył już wojnę z ciężarówkami
    zaopatrzeniowymi nieboszczki WSS Społem (stąd te piękne bramki). Był kiedyś
    dwukierunkowy (stąd nawyki części starych mieszkańców). Teraz przejął
    przerastającą go rolę ulicy lokalnej. Cóż, z prawnego punktu widzenia jest
    otwarty dla wszystkich, chociaż nie jest drogą publiczną. Będzie pewnie tak
    trwał aż do wybudowania ulicy łączącej Rondo Zesłańców z Racławicką (była
    kiedyś taka w planie i miała odciąć Korotyńskiego od parku).

    Mam prośbę do mieszkańców Włodarzewskiej jeżdżących właśnie tędy. To jest droga
    osiedlowa, poruszajcie się po niej powoli (psy, dzieci, garbaci "policjanci w
    poziomie"), a gdy skręcacie w bramkę popracujcie kierownicą i dajcie możliwość
    wyjechania mi z parkingu w kierunku Włodarzewskiej (miewam takie potrzeby).
    Zdarzyło mi się kilka razy spotkać rozpędzonego klienta z przeciwka jadącego
    lewą stroną (przecież będzie skręcał w prawo!) prosto w mój wóz.

    Mam jeszcze informację dla mieszkańców Włodarzewskiej. W planach miasta i PKP
    pojawia się co jakiś czas uruchomienie kolejki jeżdżącej ze Śródmieścia na
    Okęcie, według wszelkich znaków po trasie kolei radomskiej. Czasem mówi się
    także o dodatkowych przystankach i przewozach pasażerów po drodze. Czy to nie
    jest rozwiązanie?

    Pozdrawiam
    Vtec



    Temat: Trzecioligowy klasyk
    Kozienice rządzą! :)
    > Kibice MG MZKS Kozienice do Radomia nie przyjadę , ja już wiem czemu takie
    > zaiteresowanie jest mapami Radomia w punkcie przy dworcu PKP!

    Chyba do Radomia przyjeżdżają nie tylko kibice z Kozienic w celu rozeznania
    terenu? :> Zapomniałeś chyba o nieprzebranych rzeszach turystów złaknionych
    piękna radomskich zabytków? A tabuny studentów składających papiery na radomskie
    uczelnie? A legiony pędzących biznesmenów? No tak - ci ostatni wsiadają w
    taksówkę, ewentualnie korzystają ze śmigłowców... Przecież oni wszyscy też
    potrzebują mapy tego zacnego grodu :)

    > Ludize z kozienic idąc na busa kupują mapy moźe pare jednostek trafi na mecz!

    No nie wiem. Ludzie w Kozienicach z gruntu rzeczy należą do spokojnych i nie
    szukają guza. A co można znaleźć na stadionie wypełnionym po brzegi podobnymi
    typami do Ciebie? :> Dla mnie też jest w życiu kilka ważniejszych spraw niż
    możliwość przerzucania się "ku__ami" na stadionie, palenie szalików (co za
    bezdenna głupota), ewentualnie uczestniczenie w ustawkach :)))

    Chyba, że Twoje życie toczy się według innego schematu:

    Kij do bejsbola - 150 zł
    Czapeczka - 50 zł
    Wrażenia z ustawki - bezcenne!

    Są rzeczy, których nie można kupić. Za wszystkie inne zapłacisz katą Mastercard.

    > A co do tej ,,świętej wojny" dla mnie jest najwaźniejsza ,, świeta wojna"
    > radomiak - koroan kielce.Wiem jedno nastaną takie czasy , źe Radomiak będzie
    > grał z Koroną Kielce w I lidze!

    To już nie życzysz Koronie spadku do III ligi, gdzie "jest jej miejsce"?
    Przecież Klickiemu po roku miało się podobno znudzić? Zaiste dziwne...

    A Kozienice muszą wygrać! :)))



    Temat: Zbrodnie pacyfizmu
    polacy przeciw wojnie
    www.orient.art.pl/
    Ruszcie tylki i wyjdzmy z domow i zza biurek, powiedzmy wojnie NIE!
    > WOJNA ROZPOCZĘŁA SIĘ - SPOTYKAMY SIĘ O 17.00 DZISIAJ - PRZEŚLIJ TĘ
    WIADOMOŚĆ
    > DALEJ!
    >
    > Musimy wyrazić nasze oburzenie, sprzeciw, opór. Zrób sobie transparenty,
    > inne przedmioty protestu i przyjdź ze znajomymi.
    >
    > DZISIAJ, CZWARTEK 20 MARCA O GODZ. 17.00 ODBĘDĄ SIĘ PIKIETY W
    NASTĘPUJĄCYCH
    > MIASTACH:
    >
    > Warszawa - pod ambasadą USA o 17.00
    >
    > Olkusz - o 17.00
    > Tarnów - o 17.00
    > Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    > Bielsko-Biała Plac Chrobrego o 17.00
    > Czestochowa - Plac Biegańskiego o 17.00
    > Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    > Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    > Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    > Człuchów - Rynek o 17.00
    > Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    > Dębica - Rynek o 17.00
    > O?więcim - Rynek o 17.00
    > Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    > Bełchatów - Pod Urzędem Miasta o 17.00
    > Białystok - pod pomnikiem Piłsudskiego 17.00
    > Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    > Trójmiasto - Gdańsk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
    > Olsztyn - Ratusz o 17.00
    > Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    > Lublin - Plac Litewski o 17.00
    > Płock - przed Urzędem Miasta o 17.00
    > Kraków - pod Adasiem o 17.00
    > Rzeszów - pod Urzędem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Piłsudskiego) o
    17.00
    > Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    > Toruń - pod Urzędem Marszałkowskim o 17.00
    > Poznań - pod Jednostką Konsularną USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    > Wrocław - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Oławskiej, róg Świdnickiej o
    > 17.00
    > Ełk - pod pomnikiem Poległych za wolność i demokrację o 17.00
    www.orient.art.pl/



    Temat: Plany ewolucji infrastruktury tramwajowej
    Gość portalu: Locutus napisał(a):

    > No właśnie... czego można się spodziewać w najbliższych latach? I kiedy?
    >
    > 1. Szybki tramwaj tunelem pod dworcem i do Dworca Towarowego/Krowodrzy Górki.
    > 2. Torowisko do Os. Lipska przez Most Kotlarski.

    I na Kurdwanów po estakadzie nad torami PKP, mam nadzieję??

    > I jak myślicie, jak wtedy będą wyglądały linie tramwajowe - choćby wspomniany
    > szybki tramwaj? Puszczenie 24 przez r. Grzegórzeckie, Mogilskie i tunel pod
    > Dworcem na zadupie to jakieś nieporozumienie - przecież cholernie dużo ludzi
    > wsiada/wysiada pod Bagatelą, czy Pocztą Główną...

    Mnie zdumiewa co innego: ten tunel będzie miał makabrycznie dużą rezerwę przepustowosci, a obsługiwać będzie
    tylko relację Krowodrza Górka - Rondo Mogilskie. Nie ma ZTWC żadnych planów podłączenia go do istniejącej sieci
    tramwajowej wokół Plant bo zachodniej stronie dworca, choć może się mylę. To wydaje mi się bardzo mało
    racjonalne, biorąc pod uwagę koszty KCK i sens jego istnienia jako _węzła_. Będzie tunel, a w nim tramwaj co pięć
    minut najwyżej, w dodatku z przystankami co niecałe 300 metrów (Rondo Mogilskie, AE, KCK).

    Bardzo rozsądą rzeczą byłaby nowa linia ST łącząca Mistrzejowice, os. Oswiecenia przez ul. Bohomolca, wzdłuż
    Dobrego Pasterza, Lublańską, w osi Radomskiej chyba do Rakowickiej (albo raczej przez Beliny-Prażmowskiego do
    przebudowanego Ronda Mogilskiego, zeby móc go jakos włączyć w tunel pod KCK). Przy 5 przystankach
    węzłowych po drodze i całkowitym wydzieleniu torowiska dojazd na Mistrzejowice z dworca trwałby jakies 10-12
    minut na oko. Ale dla takiej linii trzeba by własnie wyprowadzić tunel pod KCK w Pawią i dalej Westerplatte czy
    Basztową, żeby toto miało sens, bo inaczej trzeba by albo przesiadać się jadąc na dworzec, albo tramwaj by jechał
    z Mistrzejowic na Krowodrze ;-)

    A poza tym w Krakowie potrzebna jest jasna strategia dla komunikacji zbiorowej, która radykalnie podwyższy
    prędkosc komunikacyjną tramwajów (obecnie ok. 14,5 km/godz, o 3 km/godz niżej niż autobusy!), bo to jedyny sposób
    na przyrost liczby pasażerów i poprawe wyniku ekonomicznego. Ale w tym celu trzeba zrobić kilka rzeczy dokładnie
    na odwrot, niz było to robione przez ostatnie dziesięć lat: wydzielać torowiska i przystanki POZA jezdnie także w
    centrum, likwidować niektore przystanki i zastepowac je przystankami przesiadkowymi, tramwajowo-autobusowymi,
    zrobić totalny re-routing tras, bo na razie wszystkie linie jeżdżą wszędzie, a tak się nie da na dłuższą mete i
    wprowadzić obszarowe sterowanie ruchem.

    marcin ha



    Temat: Dziś protest antywojenny m.in.w Gdańsku:
    Dziś protest antywojenny m.in.w Gdańsku:
    W DNIU ATAKU NA IRAK (lub dzien po, jesli nastapi on wieczorem) SPOTYKAMY SIE
    na pikiecie antywojennej O GODZ. 17.00 POD AMBASADA USA

    GDANSK= Grunwaldzka 102 o 17.00 (przed konsulatem brytyjskim)

    Udzial Polski w wojnie hańbą dla naszego narodu!!!

    Warszawa - pod ambasada USA o 17.00
    Olkusz - o 17.00
    Tarnów - o 17.00
    Jedlnia-Letnisko - ul. Radomska o 17.00
    Bielsko-Biala Plac Chrobrego o 17.00
    Czestochowa - Plac Bieganskiego o 17.00
    Lublin - Pl. Litewski o 17.00
    Bydgoszcz - Stary Rynek o 17.00
    Ostrów wielkopolski - Deptak (ul. Kolejowa) o 17.00
    Czluchów - Rynek o 17.00
    Szczecinek - Deptak (ul. 9 Maja) o 17.00
    Debica - Rynek o 17.00
    Oswiecim - Rynek o 17.00
    Chojnice - Stary Rynek o 17.00
    Belchatów - Pod Urzedem Miasta o 17.00
    Bialystok - pod pomnikiem Pilsudskiego 17.00
    Kielce - pod DT "Puchatek", ul. Sienkiewicza o godz. 17.00
    Trójmiasto - Gdansk, pod konsulatem brytyjskim ul. Grunwaldzka 102 o 17.00
    Olsztyn - Ratusz o 17.00
    Szczecin - Brama Portowa o 17.00
    Lublin - Plac Litewski o 17.00
    Plock - przed Urzedem Miasta o 17.00
    Kraków - pod Adasiem o 17.00
    Rzeszów - pod Urzedem Wojewódzkim (róg Grunwaldzkiej i Pilsudskiego) o 17.00
    Katowice - przed dworcem PKP przy ulicy 3maja o 17.00
    Torun - pod Urzedem Marszalkowskim o 17.00
    Poznan - pod Jednostka Konsularna USA (ul. Paderewskiego) o 17.00
    Wroclaw - pod Konsulatem Brytyjskim na ul. Olawskiej, róg Swidnickiej o 17.00
    Elk - pod pomnikiem Poleglych za wolnosc i demokracje o 17.00

    29 marca w sobote planujemy demonstracje z przemarszem - Plac Zamkowy godz.
    13.00

    WIOSENNY WIEC ANTYWOJENNY
    21 MARCA godz. 12. 00 Piatek W-wa, Pl. Zamkowy - W planach m.in. topienie
    Bushanny Przebrania mile widziane




    Temat: kiedy remont torów ...
    To twierdzenie oblokowaniu dostępu do stolicy dla radomian to rzeczywiście
    chyba objaw jakiejś manii prześladowczej. Ja żyłem, studiowałem i nawet od
    czasu do czasu pracowałem tam i z niczym takim się nie spotkałem. Nigdzie nie
    stwarzano mi problemów w zwiazku z tym, że pochodzę z Radomia, wręcz
    przeciwnie, niejednokrotnie słyszałem uwagi w rodzaju "no tak, jesteś z
    Radomia, tam to się właśnie często zdarzają tacy zdolni ludzie."

    No, to się pochwaliłem, ale absolutnie nie o to mi chodziło. Radomianie są w
    Warszawie znani raczej z dobrej strony, zatem jeśli ktoś miałby im utrudniać
    dostęp do pracy, czy nauki w stolicy, to chyba tylko ktoś, kto boi się
    konkurencji. Warszawiacy z krwi i kosci zdają sobie sprawę, że już z racji
    swego pochodzenia mają na starcie nieco lepsze warunki (edukacja, mozliwości
    orientowania się na tamtejszym rynku pracy, kontakty, które zawiązują już w
    dzieciństwie) i żadnej konkurencji ze strony przyjezdnych obawiać się nie
    muszą. Jeśli ktoś się nas boi, to już raczej inni przyjezdni, którym wydaje
    się, że jak się wpuści do stolicy nieco świeżej krwi, to dla nich może
    zabraknąć stołków. Ja tak to widzę, choć bez wątpienia moje nieco
    ponadpięcioletnie doświadczenia znaczą mniej od trynastoletnich i
    niewykluczone, że z różnorakich względów są po prostu odmienne.

    A jeśli chodzi o kwestię remontu torów, to myślę, że tu pole do popisu ma
    Radomska Okręgowa Dyrekcja PKP, czy jak tam się ta dziwna instytucja nazywa. A
    razem z nią lokalni działacze samorządowi, nie tylko zresztą nasi, bo i ci
    władający w miejscowościach leżących po drodze (Warka, Piaseczno), a nawet i
    parlamentarzyści, choć ich zasadnicze zadania są nieco inne. Warszawiakom
    generalnie, a i tamtejszym decydentom (może im w szczególności) może wisieć jak
    długo jedzie się pociągiem po tej trasie, gdyż mało który z nich jeździ tędy
    kiedykolwiek dokądkolwiek. Zatem nie tędy droga, bo oni ani nie wstrzymują
    remontu torów, ani go nie katalizują. Dla nich po prostu nie ma to znaczenia i
    wcale mieć nie musi.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 167 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.