|
Strona Główna PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmelooonka.opx.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
Temat: Przecieki...
Uolaboga, a po co? Pospiesznych jest duzo na odc. LK-OW, IMHO nie ma sensu ladowac jeszcze InterPowiatow [to moja nazwa RegionalExpresow czyli przyspieszonych osobowych]. Po drugie - w tych roznych Opatowkach i Skalmierzycach tez mieszkaja ludzie i moze chcieliby gdzies dojechac koleja.
No, a pośpiechy się w Skalmierzycach nie zatrzymują. A Inter Powiaty mogłyby się zatrzymywać, i zbierać tych ludzi, co tam mieszkają. Poza tym, jeżeli te przyspieszone byłyby skomunikowane w Ostrowie z pociągami w kierunku Jarocina, Oleśnicy i Kluczborka, to ludzie z Łodzi, czy Kalisza, mieli by szansę na w miarę częste połączenia z Poznaniem, czy Wrocławiem.
Po trzecie - w czym te dalekobiezne osobowe sa takie paskudne? Jedzie toto wolno, ale nie trzeba sie przesiadac - i jest tanio :) No i mozna wiecej bahnhofow sfocic :)))
Dla Ciebie jest tanio, dla PKP - drogo. Zauważ, że taki pociąg, mimo, że bilety w nim tanie, zużywa dużo więcej energii, niż pośpiech, bo długi i ciężki, a hamuje i rozpędza się co chwilę. Poza tym śmiem twierdzić, że taka oferta byłaby skierowana w próżnię, gdyż ludzie, jadąc gdzieś daleko, chcą tam dojechać w miarę szybko i wygodnie, a nie tłuc się odrapanymi wagonami nie wiadomo ile czasu w towarzystwie żuli i bezrobotnych. A dla obsługi ruch lokalnego w obrębie trasy takiego dalekobieżnego osobowego (bo przecież 90% jego pasażerów to ludzie dojeżdżający do pracy, czy szkoły) znacznie korzystniej jest uruchomić pociągi lokalne, których rozkład można elastycznie dopasowywać do miejscowych potrzeb.
Mowiac serio - wole jechac np. Zdunska Wola-Milicz bez przesiadki niz Lodz-Zdunska, Zdunska-Ostrow, Ostrow-Krotoszyn i Krotoszyn-Milicz...
No dobra, tylko ile osób oprócz Ciebie chce jeździć ze Zduńskiej Woli do Milicza? Dwie? Trzy? To busiarz zawiezie, a nie pociąg!
Temat: Co właściwie zlikwidowano ?
Dzisiaj powiadomiono o podpisaniu umowy i zlikwidowanych połaczeniach http://pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1036 Umowa z woj. wielkopolskim zapewnia kursowanie 337 pociągów regionalnych. W wyniku prowadzonych negocjacji Samorząd zdecydował o nieprzedłużeniu kursowania następujących pociągów:
od dnia 01 kwietnia 2006r. 1. pociąg nr 532 rel. Ostrów Wlkp. (15:50) – Kępno (16:34) 2. pociąg nr 539 rel. Kępno (17:27) – Ostrów Wlkp. 18:12) 3. Pociąg nr 76535/4 rel. Ostrów Wlkp. (20:17) – Oleśnica (21:37) 4. pociąg nr 78135 rel. Poznań Gł. (22.38) - Krzyż (23.51) na odcinku Wronki – Krzyż, 5. pociąg nr 87120 rel. Krzyż (04.03) – Poznań Gł. (5.20) na odcinku Krzyż – Wronki, 6. pociąg nr 67533 rel. Oleśnica (15:47) – Ostrów Wlkp. (17:18) od dnia 10 kwietnia 2006r. 7. pociąg nr 67939 rel. Wrocław Gł. (20:32) – Poznań Gł. (23.25) na odcinku Leszno – Poznań 8. pociąg nr 76932 rel. Poznań Gł. (6:10) – Wrocław Gł. (9:06) na odcinku Poznań – Leszno 9. pociąg nr 58435 rel. Bydgoszcz Gł. (20:55) – Piła Gł. (22.19) na odcinku Wyrzysk Osiek – Piła 10. pociąg nr 85420 rel. Piła Gł. (4:59) – Bydgoszcz Gł. (6:25) na odcinku Piła – Wyrzysk Osiek 11. pociąg nr 5730 rel. Inowrocław (14:17) – Poznań Gł. (16:10) w soboty i 1 XI 12. pociąg nr 7520 rel. Poznań Gł. – Inowrocław (7:23) w soboty i 1 XI 13. pociąg 7721 Ostrów Wlkp (05:36) Leszno (07:30) na odcinku Ostrów Wlkp. – Krotoszyn 14. pociąg 7730 Krotoszyn (05:52) – Ostrów Wlkp. (06:23
loco
Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy
Spróbujmy trochę przeanalizować rozkład jazdy w WLKP
Tab. 200: (kier. nieparz) 1) + Kalisz 4:42 - Poznań, kursuje codziennie z ograniczeniami (kursował 2 dni w tyg.) 2) + Kalisz 8:47 - Poznań, na odc. do Ostrowa przesunięto z 17:30, zamist do Leszna (Wolsztyna) jedzie do PO i na EZT; 3) - Łódź Kal - Ostrów p.11:18 - Poznań Gł., ten pociąg wg. mnie powinien jechać godzinę lub nawet dwie wcześniej (nie ma skomunikowania z Wrocławiem, ani z Lesznem - naturalnymi kierunkami); 3a) + kolejny pociąg (Ostrów p. 16:11) z Łodzi jedzie jako bezpośredni do Poznania; 4) + dodatkowy pociąg Ostrów - Wrocław 5) -(?) konsekwencją likwidacji składów na liniach spalinowych wypadł bezpośredni Łódź - Leszno, ale powiedzmy że pora nie była sprzyjająca do codziennych podróży, tym niemniej szkoda bezpośredniego połączenia; 6) - ograniczenia w kursowaniu 2 pociągów Ostrów - Wrocław;
(kier. parz) 7) + dodatkowy pociąg Wrocław - Ostrów, ale w dzikiej porze (za późno, nieskomunikowany z Łodzią) 8) - brak skomunikowania Wrocławia z Łodzią około 18:00, jednocześnie chyba brak pociągu w kierunku Łodzi po 18:00 (choć to kwestia skomunikowania z Lesznem) 9) - brak bezpośredniego Leszno - Łódź (zastąpione pośrednim) 10) - wieczorny Poznań - Kalisz kursuje codziennie (zamiast 2 dni) 11) ? Leszno - Kalisz zamieniony na odc. z Ostrowa na poc. z Poznania 12) - ograniczenia w kursowaniu 2 pociągów Wrocław - Ostrów;
(?) dodatkowy pociąg do Łodzi Kal, ranny kursujący z ograniczeniami - coś namieszane (wątpliwość budzi brak jego powrotu, chyba że jedzie spięty z innym, więc to chyba niewymazany poprzedni RJ 7126 ?)
BILANS kosztów funkcjonowania w porówn. do 2007: Dod. koszty (+) 2 x 5 x 24 km / tydzień więcej na parze 1) i 10) (+) 2 x 7 x 30 km / tydzień więcej na parze 4) i 7) (?) 2 x 7 x 24 km / tydzień zmiana AS na EZT na parze 2) i 11)
Zyski: (-) 2 x 14 dni x 24 km / rok ograniczenia w kursowaniu na odc. Kalisz - Ostrów; (-) 4 x 14 dni x 30 km / rok ograniczenia w kursowaniu na odc. Kalisz - Myślibórz Syc. (-) 7 x 365 dni x 50 km / rok zamiana składu wag. na EZT na parach 5) i 9) (?? - ograniczenia w kursowaniu pary z/do Łodzi ???)
Być może CDN. Mick M.
Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin, Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi.
- Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały wydłużone, dzięki czemu zredukowano kilka połączeń na trasach, gdzie był niewielki ruch pasażerski. Tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych, pojawiły się dodatkowe składy - mówi Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora do spraw handlowych PKP PR w Poznaniu. - Wprowadzono też pociągi bezpośrednie, na przykład z Poznania do Legnicy czy Kudowy Zdroju oraz połączenie Konina z Łodzią. W naszym województwie niektóre zmiany podyktowane są również trwającą modernizacją poznańskiego węzła kolejowego.
Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między innymi z Wielkopolski do Zakopanego. Codzienny pociąg "Jaćwing" z Suwałk do Wrocławia, zamiast przez Częstochowę i Opole pojedzie przez Łódź i Ostrów Wielkopolski, a krótszą trasą przez Poznań i Piłę będzie kursował sezonowy pociąg z Bielska-Białej do Kołobrzegu. Uruchomione będą też dodatkowe składy z Warszawy do Poznania. Wprowadzenie dodatkowych pociągów możliwe było między innymi dzięki wyższemu dofinansowaniu przewozów przez samorząd województwa. W projekcie budżetu na przyszły rok przewidziano na ten cel ponad 73,6 milionów złotych. Również wprowadzenie 20 szynobusów (tańszych w eksploatacji), umożliwia zwiększenie oferty i daje oszczędności.
Zmiany od 9 grudnia Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w nocy 9 grudnia i będzie obowiązywał do 13 grudnia 2008 roku. Taka zmiana nastąpi nie tylko w Polsce, ale w większości państw Europy. W czasie jego obowiązywania w Wielkopolsce pojawią się też kolejne korekty związane z modernizacją węzła kolejowego. Pierwsza z nich planowana jest już na 1 lutego.
Anna Kosek - POLSKA Głos Wielkopolski
http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html
Temat: [pr] Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2779250.html
Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP
gut 21-06-2005 , ostatnia aktualizacja 22-06-2005 10:27
Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację konkursu. Po jego rozstrzygnięciu ogłoszony zostanie przetarg. W tym czasie zostanie także opracowany szczegółowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu dworca.
W przyszłym roku powstanie spółka PKP Dworce Kolejowe, która przejmie część polskich dworców i je zmodernizuje. Te plany obejmą m.in. trzy wielkopolskie dworce: Poznań Główny, Piła Główna i Ostrów Wlkp.
Poznański dworzec, obok szczecińskiego i katowickiego, uważany jest za priorytetowy. - Te trzy stacje obsługują największą liczbę pasażerów. Łącznie korzysta z nich 35 proc. wszystkich naszych klientów - mówi Michał Wrzosek rzecznik PKP SA w Warszawie. - I one właśnie mają największe szanse na przyciągnięcie inwestorów, skłonnych sfinansować gruntowny remont, czy wręcz kompletną przebudowę obiektów - dodaje Wrzosek. Rzecznik PKP jako wzorcowy przykład podaje remont dworca Warszawa Wileńska. Tam nad torami i peronami wyrósł duży supermarket z nowoczesnym centrum handlowym. - Na dworcu będzie mogło powstać wszystko, co przynosi dochód, byleby nie zakłócało to obsługi pociągów i pasażerów - mówi rzecznik. Pomiędzy peronami może więc powstać hotel, duży supermarket lub nawet centrum handlowo-usługowe. Dworzec będzie się rozbudowywał w kierunku tzw. wolnych torów i w kierunku ul. Głogowskiej. Budynek ma być także znacznie wyższy niż obecnie. Perony będą w tunelach, a to oznacza, że pasażerowie nie będą musieli wychodzić na dwór, by przejść z dworca na peron.
Poznański dworzec ma zarabiać na siebie i sam się utrzymywać. Dlatego dzierżawić będzie powierzchnię handlową, a także wynajmować teren na parkingi i miejsca na reklamy.
Władze Poznania, województwa wielkopolskiego i PKP ustaliły w poniedziałek, że jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony konkurs na projekt architektoniczny. Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację konkursu. Potem zostanie ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę. W międzyczasie zostanie też opracowany szczegółowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu dworca. Dotąd bowiem takiego planu nie ma.
Temat: [pr] Znikną pociągi
http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/583123.html
Znikną pociągi Piętnaście pociągów przestanie jeździć w Wielkopolsce już od 1 kwietnia. Kolejnych 97 kursuje warunkowo do 30 czerwca. To efekt wielomiesięcznych rozmów między Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim, a spółką PKP Przewozy Regionalne. Poróżniło ich 31 mln zł, których Urząd Marszałkowski nie chciał przeznaczyć na połączenia. Wcześniej wyłożył na to 51 mln zł. - W całym kraju od 1 kwietnia na trasy wyjedzie mniej o 131 pociągów regionalnych. Marszałkowie województw lubelskiego, lubuskiego, świętokrzyskiego i zachodniopomorskiego znaleźli pieniądze na dopłatę i tam rozkład jazdy się nie zmieni - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR. - Nikt mnie nie informował o tym, by pociągi były odwołane. Źle by było, gdyby od 1 lipca tak wiele połączeń zostało zawieszonych - mówi Marek Woźniak, marszałek wielkopolski - Być może jest to próba nacisku byśmy wyłożyli pieniądze.
Pociągi zawieszone w Wielkopolsce
Chodzież (7.00) - Poznań (8.38) Chodzież (3.59) - Poznań (5.28) Poznań (22.58) - Chodzież (0.17) Ostrów (15.50) - Kępno (16.34) Kępno (17.27) - Ostrów (18.12) Kalisz (22.50) - Ostrów (23.18) Kołobrzeg - Kalisz na odcinku Ostrów - Kalisz Ostrów (20.17) - Oleśnica (21.37) Kępno (15.35) - Wieluń Dąbrowa (16.13) Kępno (6.45) - Pątnów Wieluński (7.34) Poznań (22.38) - Krzyż (23.51) na odcinku Wronki - Krzyż Krzyż (4.03) - Poznań (5.20) na odcinku Krzyż - Wronki Oleśnica 15.47) - Ostrów (17.18) Pątnów Wieluński (5.36) - Kępno (6.25) Pątnów Wieluński (14.1) - Kępno (15.00)
RD - Gazeta Poznańska
Temat: takt Przemysl-Krakow-Wroclaw-Poznan
Witam, czy ktos w PKP myslal o zrobieniu taktu na trasie (Przemysl)-Rzeszow-Krakow- Katowice-Wroclaw-Poznan-Szczecin/Białogard np Rzeszow odjazdy: 5:55-Kolobrzeg; 7:55-Szczecin; 9:55 Slupsk; 11:55- Szczecin; 13:55-Poznan, 15:55 - Wroclaw, 17:55 Gliwice, 19:55 Szczecin, 23:55 Szczecin Kraków 6:00 Szczecin; 8:00 Kolobrzeg; 10:00-Szczecin; 12:00-Slupsk; 14:00- Szczecin; 16:00-Poznan; 18:00 Wroclaw; 20:00 Gliwice; 22:00-Szczecin, 2:00 Szczecin Katowice odjazdy: 5:25-Slupsk; 7:25-Szczecin,9:25Kołobrzeg.... Wroclaw odjazdy: 2:05-Szczecin 6:05-BEM-Szczecin, 8:05-Sluspk, 10:05- Szczecin, 12:05-Kolobrzeg, 14:05-Szczecin, 16:05-Slupsk, 18:05-Szczecin, 20:05-Poznan zalozeniem takiego taktu bylo by -takt Rzeszow-Poznan 2 godziny -dalej z poznania przeplatany takt - pociag do Szczecina co 4 godziny i pociag do Kolobrzegu/Slupska tez co 4 -z uwagi na fatalna predkosc handlowa obecny Hetman i Slazak nie kursowalby do Zielonej Gory (od Wroclawia skomunikowane pociagi R+) jak tez zamiana Hetmana na odcinku Zamosc-Debica, na R+ a w zamian tego kursowalby on z Rzeszowa, ewentualnie z Przemysla -przerzucenie nocnego Przemyslanina z trasy przez Ostrow na trase przez Wroclaw, -polaczenie obiegow nocnego Wroclaw-Przemysl z Bemem -polaczenie obiegow obecnego porannego Katowice-Wroclaw (dawnego nocnego Zamosc-Wroclaw) z (Wroclaw)-Poznan-Slupsk -w takim ukladzie nie widze raczej miejsca na pociagi PKP IC -oczywiscie czas przejazdu miedzy podanymi stacjami jest orientacyjny..
Podobne takty moznaby ulozyc na wszystkich liniach na PKP, np. - stworzenie taktu na Bialystok-Wawa (co 2 godziny) i dalej co 4 do Wroclawia -takt na Krakow-Kielce-Wawa-Olsztyn/Gdynia
Prosze mnie nie posadzac, ze chce (przepraszam za slowo) "udupic" zielona gore, zamosc, czy ostrow wlkp, ale sadze ze takie rozwiazanie byloby lepsze od obecnego. nie sadze tez ze stwierdzenia typu ale przeiez juz i tak na tej trasie jezdzi duzo bezposrednich wiec po co kolejne, sa stwierdzeniami trafionymi..
No i ponawiam pytanie, czy w PKP myslano o takim takcie... mam nadzieje ujrzec tu opinie np. p. Jaroszynskiego czy Piotrowskiego :) pozdrawiam p.
Temat: PKP Przewozy Kisielowe
Sprobowac chyba nie zaszkodzi.
Mialem moment czasu, wiec sklecilem pismo i wyslalem do Wlkp PR. Poczekam sobie teraz na odpowiedz, ktorej tresci sie spodziewam, aczkolwiek gdzies tam tli sie nadzieja na mila niespodzianke.
Oto ten tekst:
Szanowny Panie Dyrektorze!
Ja, nizej podpisany, wraz z kilkoma kolegami, zwracamy sie z uprzejma prosba o wyjatkowe umozliwienie skorzystania na odcinku Warszawa - Poznan Gl. z pociagu relacji Terespol - Zielona Gora / Szczecin w nocy z niedzieli 13.06. na poniedzialek 14.06. na podstawie biletu turystycznego, nominalnie ważnego do niedzieli 13.06.br do godz. 24:00.
Prosbe swa motywuje brakiem jakiegokolwiek innego poznopopoludniowego polaczenia Warszawy z Poznaniem w aktualnej ofercie PKP Przewozow Regionalnych. Wedlug pozyskanych przeze mnie informacji w dniu 13.06.br nie kursuja zarowno pociag nr 1703, jak i pociag 17501, ktory wedlug rozkladu jazdy powinien jechac TYLKO tego dnia. Dla osob takich jak my, ktore swa podroz powrotna na podstawie biletu turystycznego musza z roznych przyczyn rozpoczac po godzinie 18, pozostale polaczenia przez Torun lub Ostrow sa nieprzydatne. Jedynym rozwiazaniem jest pociag Terespol - Zielona Gora / Szczecin, ktory jednak do Poznania dojezdza juz po polnocy, to jest w poniedzialek.
Jako osobom nastawionym przychylnie do funkcjonowania polskich kolei jest nam szczegolnie przykro, ze mimo dobrej oferty biletowej, jaka jest bilet turystyczny, w tak niezrozumialy sposob potraktowano kwestie polaczenia Warszawa - Poznan pod koniec dlugiego weekendu. Przeciez to wlasnie czas, gdy wielu pasazerow bedzie chcialo wracac z miejsc, do ktorych wyjechali na kilka wolnych dni, a linia z Warszawy do Poznania zapewnia przeciez odpowiedni potok pasazerski - bo jesli nie ta linia go zapewnia, to ktora?... Jezeli Pan Dyrektor zgodzi sie, aby w pociagu z Terespola do Zielonej Gory i Szczecina na odcinku Warszawa - Poznan honorowano bilety turystyczne z dlugiego weekendu, to wielu moich znajomych skorzysta z tej mozliwosci i uslug PKP PR. W przeciwnym jednak razie, z uwagi na drastycznie rosnace koszty, poczas weekendowych podrozy bedziemy zmuszeni do skorzystania z alternatywnego srodka transportu, jakim jest samochod.
Zywie nadzieje, ze Pan Dyrektor stanie na wysokosci zadania i w ten symboliczny sposob zrekompensuje "dziure", jaka powstala w ofercie PKP PR na linii Warszawa - Poznan po zawieszeniu w dniu 13.06.br kursowania pociagow nrnr 1703 i 17501.
Serdecznie dziekuje za pozytywne rozpatrzenie prosby, w imieniu swoim oraz wszystkich zainteresowanych znajomych!
Z powazaniem Tomasz Gieżyński
Temat: PKP - Mazowsze układa Wielkopolsce rozkład jazdy
Witam - Pan Marek Szpirko jesli sie nie myle?
Radni Opozycyjni pewnie nie widzieli opracowania Zielonego Mazowsza dla Wielkopolski każdy może je otrzymać składając wniosek od UMWW o informacje publiczną. Po pierwsze opracowanie zakładało cykliczność większą liczbę pociągów i dopasowanie składów do potzreb według danych Urzęd Marszałkowskiego.
Opracowanie wiele rzeczy zakladalo, tylko bylo troszke oderwane od rzeczywistosci.
Mimo że opracowanie zrobiono uzgodniono z PKP to rozkad jazdy nie jest taki jak w opracowaniu.
Na czym polegalo to uzgadnianie? Dla PKP ZM nie jest partnerem do uzgodnien, jest nim UM. Wy mogliscie wygenerowac zamowienie, ale to UM ostatecznie sklada to zamowienie i dokonuje w nim zmian. PKP nie interesuje to, co Wy robiliscie dla UM, tylko to co zamowi UM.
Odnośnie tłoku w pociągach to jeszcze dodam że nowe pociągi miały być na trasach: Poznań-Leszno, Poznań- Piła, Poznań-Wągrowiec, Poznań- Wolsztyn, Leszno -Ostrów, Gniezno-Jarocin dodatkowo także pociągi w piątki z Poznania do Piły i Ostrowa i powrót w niedziele. A co z opracowania zostało to nie wiem. Mimo tylu nowych pociągów deficyt miał być mniejszy niż w tym roku, ale już czytałem że skoczył i to ostro w górę
Ale to byla fikcja. Wyliczenia wziete z sufitu - wieksza praca, a bilans lepszy. No cudownie!
Przykaldowo odcinek Piła - Chojnice. Zalozyliscie nowe pociagi, ale nie ma na nie szynobusow. Biega stwierdzil, ze na dodadtkowy pociag mial byc szynobus z pomorskiego. Oczywiscie pomorskie nic nie wie i ma lepsze pomysly na wykorzystanie swojego taboru. Okazalo sie, ze to tylko wasze pobozne zyczenia.
Inny przyklad - Krotoszyn - teraz pociagi sa na 7:15 - 7:30 w Krotoszynie. Urzad zamowil zgodnie z waszym opracowaniem pociagi tak, ze beda tam pomiedzy 8:30 a 9:00. Dobrze, ze tylko tyle zamowil... Teraz trwaja prace jak to odkrecic i powinno sie jeszcze udac. Gdyby bylo tego wiecej to moze by sie nie udalo wyrobic.
Także polecam wszystkim zainteresowanym złożenie wniosku o udzielenie informacji publicznej dotyczącej przekazania Opracowania "Zielonego Mazowsza" dot. rozkładu jazdy pociągów 2007/8 i potem ewentualne uwagi do opracowania które jak wiem odbiega od zrobionego rozkładu jazdy mimo uzgodnień Zielonego Mazowsza, Urzędu Marszałkowskiego z PKP.
Nie wszystko co przyjmie papier, da sie potem zrealizowac.
Zdravim!
Temat: Łódź na boczny tor?
Autor artykulu ma racje. Nowy rozklad jazdy to robienie z Lodzi jeszcze wiekszego zadupia kolejowego Polski niz jest nim obecnie.
Niedopuszczalne bowiem jest, aby drugie co do wielkosci miasto w Polsce, i w dodatku polozone centralnie, nie mialo mozliwie najszybszych polaczen z Krakowem, Poznaniem czy Wroclawiem. Nalezy zauwazyc, ze skierowanie porannego pociagu 'Wlokniarz' do Poznania i Szczecina przez Ostrow Wielkopolski znacznie wydluzy czas jazdy pociagu niz jest obecnie przez Kutno i E20. Analogicznie z 'Reymontem' do Krakowa - kiedys jezdzil przez CMK i bylo ok, teraz wlecze sie ponad 4 h przez Czestochowe. Pytam zatem, komu sluza te dwa pociagi ('Wlokniarz' do Poznania i Szczecina oraz 'Reymont' do Krakowa)? Lodzianom?! Nie, lodzianom nie sluza bo po pierwsze musza oni dluzej jechac w tym PKPowskim syfie, a po drugie pociagi te specjalnie jada gorszymi torami by zabierac po drodze mieszkancow malych miejscowosci. One sluza dowozeniu tych malych mieszkancow do wiekszych osrodkow, one nie sluza lodzianom w najszybszym przemieszczaniu sie do kolejnych duzych miast.
I mam nadzieje, ze za pare lat doczekamy sie w Polsce sytuacji, kiedy nie tylko na polskie tory wjedzie konkurencja z UE15, ale takze sytuacji, w ktorej to wladze miasta/wojewodztwa decyduja o przebiegu tras pociagow, mozliwie za niewielkimi doplatami. I recze PKP PR, ze w Lodzi i wojewodztwie zostanie ono wyciete w pien rowno. I bardzo dobrze, przynajmniej podroze do Krakowa, Poznania czy Szczecina beda odbywaly sie z mniejsza dawka stresu - bez pijanych lumpow wsiadajacych na obrzezach oraz bez tego zardzewialego zlomu PKP na ktory skazani jestesmy obecnie.
W uzupelnieniu, olewawcze traktowanie Lodzi (z reszta obserwowane przez lata...) predzej czy pozniej odbije sie na PKP. Ja i moi rowiesnicy doskonale zapamietamy ponizanie nas i narazanie na kpiny na forum calej Polski. Za te kilka lat niektorzy z nas, mlodych, beda juz wspoldecydowac o miescie i wojewodztwie. Odbijemy wam wtedy pileczke, ze nawet napier******* ceglami w Sejm wam nie pomoze. Masowe zwolnienia w PKP? Bedzie to wasz problem, tak jak naszym jest ten badziewny rozklad jazdy ktory z najwyzsza laska podsuwacie.
Z zyczeniami rychlego upadku PKP PR, maxxman
Temat: Do Zaniemysla podejscie drugie.
Poniewaz slyszalem o jakichs probach jazdy Berolina do Zaniemysla (?!?!?!), wiec chce rozwiac plotki wszelkie i jeszcze raz powiedziec, ze planowany rozklad wycieczki jest jak nastepuje:
16101 SUDETY 06:00 o Warszawa Wsch - Mieszkajacy w Warszawie [zeby nie urazic przyjezdnych ;)] 06:15 o Wawa Centralna - 06:58 o Skierniewice - Pawel Brzeski 07:42 o Lodz Widzew - Adam Kolacz, ja 09:59 p Ostrow Wlkp # 47101 GWAREK 10:03 o Ostrow Wlkp 11:15 p Sroda Wlkp
LUB # 535 osob 10:42 o Ostrow Wlkp i podziwianie Wielkopolski az do... 12:10 p Sroda
# 7227 osob 13:41 o Sroda Wlkp Wask 14:21 p Zaniemysl ===== 7228 os 14:26 o Zaniemysl 15:05 p Sroda Wlkp Wask
Wariant 1 - dla chcacych szybko wrocic do Wawy # 537 os 16:07 o Sroda Wlkp 16:45 p Poznan Gl # IC 7100 WARTA 17:35 o Poznan Gl. 20:36 p Wawa Centr. 20:49 p Wawa Wsch.
Wariant 2 - dla nie-potrzebujacych szybko wracac do Wawy
#538 os 15:18 o Sroda Wlkp. 16:37 p Ostrow Wlkp.
#6130 os 17:15 o Ostrow Wlkp. 19:48 p Lodz Kaliska
#tramwaj linii 12 , bilet ulgowy 70gr ok. 20:00 o Al.Bandurskiego-Dw.Kaliski ok. 20:10 p Zielona-Piotrkowska
#wlasne stopy ok. 20:15 p Irish Pub [lub inny] ok 21:25 o Irish Pub ok. 21:40 p Dw.Fabryczny
#77200 posp 21:50 o Lodz Fabr 22:41 p Skierniewice 23:27 p Wawa Zach. 23:43 p Wawa Centr. 23:57 p Wawa Wsch.
Uffffff... Chetni moga otrzymac pozniej jeszcze mailem rozklad wycieczki :)
_Chyba_ bedzie mozliwosc noclegu w Lodzi - to dla osob z dalekich stron kraju... ;) [info na privie]
Pozdrawiam! :))
Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski
UIN: 11367700
[usun PKP.] ;)
Temat: koniec Kiepury do Brukseli?
to nawet by był dobry pomysł żeby wydłuzyć kiepurę do Paryża
(przed wojną był chyba jakiś pociąg Warszawa-Paryż),
1926/1927 (nie wszystkie postoje oczywiscie:) 1)tylko 1kl, sypialny, restauracyjny, tkzw. pociąg luksusowy(ekspresowy) Warszawa Gł 9:50 Łódź Kal. 11:59/12:07 Ostrów 14:15/14:25 Poznań 16:03/16:13 Zbąszyń 17:19 Berlin Friedrichstr. 22:0622:10 Berlin zool. Gart. 22:40 Hannover 1:54/2:01 Kolonia 6:40/7:00 Liege 9:54 Auinoye 12:40/12:56 Paris 15:30, kurs w srody, piatki, niedziele 2) posp, kl1 -3, sypialny Warszawa Gł 21:00 zielkowice 22:21/22:23 Zgierz 23:12 Łódź Kal. 23:50???? Kalisz 1:20/1:24 Ostrów 1:48/2:03 Jarocin 2:46/2:49 Poznan 3:47/4:00 zbaszyn 5:09 Berlin Friedrstr. 9:54 Paris 6:46 Ostenda ??? kurs. codz?? podobne pociagi wystepują w RJ 1930
1939: 1) luksusowy: Warszawa Wsch 12:58 Gł 13:06/13:16 Kutno 14:50/14:56 (wlasnie ten pociag byl chyba obslugiwany przez Pm36) Poznan 17:13/17:14 Zbaszyn 18:04/18:16 Berlin Friedrichstr. 21:18 Aachen 4:59 Paris N. 10:51 2)osob. Stołpce(granica Polska/ZSRR) -warszawa Gł 21:34/21:56 Zielkowice- Lódż Kal. - Ostyrów -Poznan 4:57/5:20 zbaszyn 6:24/7:00 Berlin Friedrichstr. 10:52 Aachen 20:16 Paris N. 6:43 3) posp Stołpce Warszawa Gł 21:42/22:08 Kutno0:01/0:07 Wrzesnia Poznan 2:34/2:44 Zbaszyn 3:40/4:25 Berlin Friedrichstr. 8:00 aachen 15:50 Paris N. 21:36 z ciekawszych wagonów bezpośrednich: Ryga - Paryż(przez Krolewiec, Chojnice)
1990/1992: jest Berolina Warszawa(wyjazd rano) -Berlin- Paryż Ost-West Moskwa - Paryż Warszawa - Aachen(wagony do Paryza m.in. kuszetka) z ciekawszych wagonów bezpośrednich: Moskwa - Madryt (raz w tygodniu w lato, w pociągu Moska - Berlin)) Moskwa-Malmo, Moskwa - Oslo (raz w tygodniu, w pociągu Moskwa - Berlin)
wtedy PKP Intercity by zarobiło na pasażerach jadących z Niemiec do Francji, ciekawe czy dużo ludzi by jeździło
pewnie by nie zarobiło przy takiej realcji choć nie wiem jak to jest teraz rozliczane. Może po otwarciu rynku przewozów międzynarodowych byłoby to mozliwe (o ile w ogóle opłacalne) wtedy mozna by zrobić TLK do Paryża:P a swoją drogą ciekawe może jednak kiedykolwiek powstanie koncepcja jakiś pociągów "tanich linii", gdyby się komus to udało byłaby to jakas szansa w relacjach w których ze wzgedu na odległość kolej czasowo nie ma szans z samolotem nawet w przyszłości. Choć "transport szynowy" jest raczej trudnym miejscem dla "tanich przewoźników",
Temat: [Ld] Łódź ma kilkanaście pociągów do Poznania...
Nie wiedzieliście? Takie informacje wypłynęły od niezastapionego p. Kurpiewskiego by pojawić się w "Expresie Ilustrowanym". W ten sposób ten, za przeproszeniem, "rzecznik" uzasadnia przeniesienie "Włókniarza" na Ostrów co wydłuży czas jazdy do Poznania o godzinkę (bagatela). Żeby było śmieszniej nawet jeśli policzymy pociągi osobowe, to mamy raptem 6 połązeń, z czego cztery jadą przez Ostrów. Tak więc albo policzyli z towarowymi, albo chodzi o kilkanaście pociągów... tygodniowo. Tak czy inaczej bezczelność i chamstwo PKP sięga zenitu, zwłaszcza wobec rozkładu (bynajmniej ne rozkładu jazdy...), jaki fundują Łodzianom. Artykuł poniżej:
Nowy rozkład jazdy PKP - wolniej albo wcale dziś Łódź straci jeden z dwóch pociągów do Zakopanego. O godzinę i 10 minut wydłuży się podróż "Włókniarzem" do Poznania. Ze względu na fatalny stan torowiska najprawdopodobniej nie będzie połączeń z Łodzi do Łowicza, a do Kutna składy będą jechać z prędkością 20 - 30 km na godzinę.
Takie m.in. zmiany zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy pociągów, który wejdzie w życie 10 grudnia.
"Włókniarz" pojedzie inną trasą - przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i Ostrów Wielkopolski, a nie jak do tej pory przez Kutno i Konin.
- O zmianę trasy postulowali mieszkańcy tych miejscowości. Musimy myśleć o wszystkich pasażerach. Łodzianie nie stracą, bo mają kilkanaście pociągów do
Przewozy Regionalne w Warszawie.
Z rozkładu zniknie sześć składów kursujących na trasie Łódź - Łowicz. Trzeba tu wprowadzić ograniczenia prędkości do 20 - 30 km/h. 68 kilometrów pociąg będzie pokonywał w ciągu dwóch i pół godziny!
Również między Łodzią a Kutnem zostanie ograniczona prędkość do 20 - 30 km/h. Z tego powodu o pół godziny wydłuży się jazda m.in. do Kutna i do Gdyni.
* * * * *
Nie skończy się udręka pasażerów dojeżdżających do Warszawy. Ze względu na trwający remont szlaku kolejowego, podróż nadal będzie trwała od 2,5 do 3 godzin.
- Tych utrudnień nie da się uniknąć, to ogromna inwestycja, a terminy gonią. Nawet zimą będą prowadzone prace. Rozpocznie się budowa tuneli dla pasażerów w Koluszkach i Rogowie - mówi Włodzimierz Janiak, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Łodzi.
Od 20 grudnia zaczną obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy na tej trasie. Jeszcze nie wiadomo jakie.
(mr) - Express Ilustrowany
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/666229.html
Temat: Mniej połaczeń w Wielkopolsce
Prasówki cd, tym razem "Gazeta Wielkopolska"
Link tylko dzisiaj : http://www. wyborcza.pl/Iso/Regiony/Poznan/Miasto/030pop.html
Będzie mniej połączeń lokalnych
- Brakuje nam 27 mln zł potrzebnych na dofinansowanie w tym roku regionalnych przewozów pasażerskich - mówi Wojciech Jankowiak, członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy PKP nie zostaną odwołane żadne połączenia regionalne.
Od tego roku organizatorem przewozów regionalnych jest samorząd wojewódzki. Dotacja państwa dla Wielkopolski w tym roku wyniesie 21 mln zł.
W Wielkopolsce codziennie wyjeżdżają w trasę 434 pociągi osobowe. Według PKP w ciągu roku przynoszą one straty w wysokości 90 mln zł. W tym roku poznański Zakład Przewozów Pasażerskich zadeklarował, że dołoży do nierentownych pociągów 42 mln zł. Potrzeba zatem jeszcze 27 mln zł. Ani Urząd Marszałkowski, ani PKP nie wiedzą, skąd je wziąć.
Na razie urząd i PKP podpisały porozumienie, które zakłada, że do czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy (zgodnie z wymogami UE będzie obowiązywać przez półtora roku) nie zostaną odwołane żadne połączenia. Po tym czasie może zostać odwołanych co najmniej 16 najbardziej deficytowych połączeń na liniach LesznoÂOstrów, Gęsia GórkaÂKępno, LotyńÂPiła, PoznańÂZbąszyń, KostrzynÂLeszno, KrajenkaÂLipka Krajeńska, LesznoÂKrotoszyn, KostrzynÂGniezno, KrzyżÂPiła, PodliczyceÂKrotoszyn, JarocinÂWrześnia, JarocinÂGniezno. - Jeśli dojdzie do likwidacji linii, będziemy grabarzami systemu komunikacji regionalnej - uważa poseł Seweryn Kaczmarek.
Rafał
Temat: Inter Regio - propozycje
| Jedyny nowy pociag "nie dla Warszawy" to nowy Ex "Krakowianka" Krakow - | Tomaszow - Lodz Widzew - Kutno - Konin - Poznan. Czas jazdy 5:10 - 5:15. | Odjazd z Krakowa 5:50 w Poznaniu po 11-tej. Skomunikowanie do Szczecina | jest ICH zdaniem zbedne. Powrotny: z Poznania okolo 16:00.
Genialne ! No nareszcie ktos pomyslal, zeby z Lodzi do Poznania pojechac najkrotsza czasowo, jak i kilometrowo trasa. Proponuje drugi pociag tej relacji, pospieszny, skomunikowany w Kutnie z Kopernikiem w obie strony.
1. Krakowianka to zaden "nowy" pociag tylko pospiech "upgradowany" do Ex 2. Nie sadze zeby w Lodzi wybuchla euforia - mamy wczesniejszy Wlokniarz,
Jest 7 godzin, przez ten czas mozna cos zalatwic. Przy podrozy Krakowianka beda tylko jakies 4 godziny, troche malo...
| Generalnie zaniedbuje sie polaczenia duzych osrodkow regionalnych ze | soba, z pominieciem Warszawy. Dysproporcje te w nowym RJ sie | poglebia....
To jest niestety smutna racja. Rezygnuje sie z polaczen bezposrednich pomiedzy osrodkami pozawarszawskimi na korzysc przejazdow przez Warszawe. A Polska to nie tylko Warszawa !!! Nie da sie dojechac na przyklad z Lublina do Bialegostoku czy Elku, do Olsztyna z pominieciem Warszawy. Nie ma nawet bezposrednich pociagow w tej wydluzonej relacji, przez Warszawe, ludzie musza sie przesiadac. Z Lodzi do Poznania mamy tylko dwa pociagi, i to dluzsza droga, przez Ostrow wlkp, do Olsztyna i na mazury trzeba jechac albo z przesiadka w Toruniu i Olsztynie, albo w Warszawie, a moglby byc przeciez pociag tak jak byl przez Sierpc, Brodnice, najkrotsza trasa do Olsztyna i Elku. Przeciez nie tylko Warszawiacy i Gdanszczanie jezdza na Mazury !!!
A w dodatku poza sezonem z Lodzi bedziemy jezdzic do Gdyni przez Wawe - poranny ma byc skrocony do Bydgoszczy [teraz do Gdyni-Helu i Kolobrzegu]!!! Absurd do szescianu!!! Ludzie, ratujcie!
Jaka jest szlakowa na odcinku [...] Plock - Sierpc [...] ?
Aktualnie chyba 0 [slownie: zero] - kursuja autobusy PKP ;)
Pozdro Kiefer
Temat: ZNTK Nowy Sącz
gramatyka Bubiego to odrebna historia;) ale wracając do rzeczy - bądźmy szczerzy - lokomotywy są naprawiane byle jak bo tak działa cała nasza kolej i pewnie szybko się to nie zmieni. nie ma tu znaczenia Nowy Sącz czy Gliwice. Nie ma punktualności, nie ma dobrych materiałów, szczególnie
przy rewizjach, za które PKP-Cargo płaci duuuużo mniej, nie ma wysokiej jakości usług...Dlaczego? bo nie ma pieniędzy.
Może to gorzka, ale jednak prawda. U nas ludzie przyzwyczaili się do bylejakosci i tyle...Jak coś się przesunie o parę cm, to nikt nie zwraca uwagi. A potem lokomotywa jest ciut koślawo pomalowana, ale komu to przeszkadza. Można zużytą część wymienic, ale po co skoro wystarczy pomalować i nikt sie nie przyczepi...
dokladnie, nie ma zadnej reguly, kto robi lepiej, dla przykladu Ostrow oddaje ET22 do roznych ZNTK - Olesnica, Poznan, Gliwice - fakt jest taki, ze po Poznaniu lokomotywy wiecej stoja niz jezdza, dwa to Poznan nie potrafi sobie poradzic z naprawami i stad powazne przestoje w samej naprawie rewizyjnej, ale tu PKP - Cargo kaze sobie placic kary, bylem osobiscie swiadkiem rozmowy o takim potraktowaniu i juz jeden Pan liczyl, wiec nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, nastepnie Gliwice przyjezdzaly wlasnie sporo razy do swoich brakow naprawczych - powod zbyt glosna praca podwozia, wiec kolejny przyklad, Olesnica tez przyjezdza do swoich maszyn... a inna sprawa jakosci napraw - odbioru po naprawie - przeciez to tylko ludzie robia naprawy, potem dopuszczaja do ruchu.... wiele tu jeszcze trzeba mowic
pozdrawiam
Temat: SRJP oczami optymisty
SRJP oczami optymisty Zacznijmy od wąskich torów. PRAWIE ZERO ZAWIESZEŃ !!!
Tak a 1 wrzesnia, albo nawet 30 czerwca wszystkie waskotorowki przestaja byc wlasnoscia PKP. Co to oznacza, jezeli nie przejma tego powiaty/gminy, wiemy doskonale.
Żadnych literek (G), przeciwnie, pociągi znów jeżdżą do Turowa (tab 624), poza tym w rozkładzie znalazł się poranny pociąg do stacji Zawady Tworki; nareszcie warto wybrać się do Ełku, można objechać całą sieć w obie strony.
Tak tylko trzeba to zrobic szybko.
Tab. 622 ROGÓW-BIAŁA RAWSKA rozkład fantastycznie zoptymalizowany !!!
Wiem kto go ukladal... swoja droga to ciekawe jak dlugo pojezdza tym rozkladem.
drużyny, zamiast trzech. No i wreszcie najważniejsze dla MK, można przejechać całą linię w dwie strony, przyjeżdżając nawet z dość daleka. Możemy wyjechać z Rogowa o 11.35 i wrócić na 18.50.
Tak chyba ten rozklad byl optymalizwoany wzgledem MK bo MK go ukladal ;-)))
Jeden z tych pociagow z Rogowa ten wolniejszy ciagnie transportery.
Znów mamy pociąg przemierzający łącznicę Barłogi-Ponętów. W stronę Ponętowa jest idealnie: start z Poznania o 14.25, czyli wciśnięty między dwa kwalifikowane tak, że nie stoi nigdzie po drodze, w
Jedna jaskolka wiosny nie czyni, ale zawsze to cos. Moj kumpel ze Zdunskiej mial panne w Poznaniu i zawsze robil ten kawalek piechotka albo jechal przez Ostrow Wlkp.
(Poznań, Inowrocław, Zduńska Wola) w Bydgoszczy utrzymano 5 par do Fordonu. Moje rodzinne miasto pozostanie więc chyba jedynym mającym kolej miejską, nie licząc oczywiście SKM-u, który mam nadzieję w końcu oddzieli się od PKP.
5 par to nie zakrawa na SKM tylko na ironie... Ile osob tym jezdzi ?
Temat: [PB]Szybka kolej Wrocław-Warszawa
Nieprawda. IC FREDRO, który w przyszłości będzie skierowany tą trasą, o dziwo zatrzymuje się tylko w Lesznie i Poznaniu. A przecież jest tyle miast: Kościan, Konin, Koło, Kutno, Sochaczew. Ile to ludności??? A pociąg o dziwo się nie zatrzymuje. Więc i w Kaliszu i Odtrowie się nie zatrzyma, a jak jest możliwość innej trasy to lepiej inną trasą.
Po pierwsze teraz jeżdżą tą trasą tylko pociągi spółki uprzywilejowanej i promowanej nawet przez - wydawałoby się - konkurencyjną PKP PR, więc mogą się zatrzymywać gdzie im się żywnie podoba i robić co chcą. Dopiero konkurencja wymusza racjonalne zachowanie się przewoźników i to do zachowania przewoźników w warunkach konkurencji należałoby się odnosić.
Po drugie wcale nie byłbym taki pewien, że pociąg IC nie zatrzymałby się w Ostrowie czy Kaliszu - Ostrów to poważny węzeł kolejowy, a więc dodatkowi klienci dojeżdżający z linii bocznych, a sama "aglomeracja Kalisz - Ostrów" to wiele osób dla których warto zatrzymać pociąg. Gdyby można było podejrzewam, że każdy Expres i IC zatrzymywałby się w Oleśnicy Gł. Więc tak - zatrzymałby się w Kaliszu i Ostrowie, Sieradza i Zd. Woli nie znam, więc się nie wypowiadam.
| a jakby nie patrzec przy obecnym szlaku lezy troche miast
No i tu jest wyjaśnienie błednej polityki kierrowania modernizacji przez Ostrów I Kalisz. Jakim prawem, pociąg IC ma zatrzymywać się w Ostrowie, Kaliszu? Przecież nie są to aż tak duże metropolie, żeby pociag ten tracił około 15 minut.
To po co lansujesz jazdę przez Kępno ? Jest większe od Ostrowa ?
Takim prawem, że wydanie kilku mld złotych na nową linię, która miałby służyć jedynie pociągom najwyższej kategorii to marnowanie pieniędzy - przy wariancie ostrowskim może i pociąg IC Lesława (Lech jest jedynm, który jeździ bez przystanku pomiędzy Poznaniem a Warszawą) straci te 15 minut więcej na przejeździe całej trasy, natomiast kilkanaście, a może i dziesiąt innych zyska na czasie i zabierze więcej pasażerów, a mld. wyłożone na tą inwestycję przyczynią się do rozwoju conajmniej kilkunstu miejscowości a nie tylko jednej.
Owszem byłbym skłonny poprzeć inny - bardziej "szybki" przebieg linii Wrocław - Warszawa, ale pod warunkiem, że obecna zostanie zmodernizowana do 160 km/h, na co z oczywistych powodów nie ma co liczyć - to jest jedna inwestycja w regionie i drugiej przez kilkanaście lat nie będzie. Co więcej obecna linia jeszcze bardziej nieremontowana podupadnie.
Mick M.
Temat: Ex Odra i 1 klasy
| Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza. | Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach jeszcze | nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w | zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych porach | pospieszna PROSNA.
| I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow, | ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra | zostanie...
To dla mnie troche chore. Czy to jakis prestiz dla miasta ze maja Exa do stolicy? Jakies korzysci miasto z tego ma? Rozumiem, gdyby rzeczywiscie Ex jechal duzo szybciej od pospiecha i w ogole mialobyby to jakis wiekszy sens, ale w przypadku kiedy praktycznie niczym sie on nie rozni od pospiesznego (za wyjatkiem duzo wyzszej ceny), to po co tak ma byc? A za przyklad podam takiego KORMORANA. Czy mieszkancy Olsztyna narzekaja ze zamiast Exa jezdzi pospiech? Nie sadze. No chyba ze znowu poslowie maja tu decydowac, ze oni nie moga pozostac bez kwalifikowanego do pracy.
Problem polega na tym, ze z/do Sieradza, Kalisza, Ostrowa da sie dogodniej dojechac Dreznem i Bohemia (tj. o bardziej przyzwoitych porach) - a wiec poslowie maja zawsze wymowke, ze przeciez Odra nie jest jedynym polaczeniem.
| Drezno pojedzie z Wrocka o 3:20 :-(
A no to jeszcze gorzej. W ten sposob juz praktycznie nie bedzie zadnego niekwalifikowanego do Wawy z rana (z Wroclawia oczywiscie).
Gdyby Bem jechal w trasie obecnego 38207, to powstalo by bardzo ladne skomunikowanie z pospiesznym Poznan (7.05) - W-wa. Ale Bem bedzie w Poznaniu dopiero kolo osmej.
Temat: [kuj-pom]"Szykują nowe połączenia pospieszne"
Gazeta Pomorska: http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071024/GOSPODARKA...
"Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.
Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).
Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.
Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej, będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy "Powiśleâ z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.
Nowością będzie także pociąg Tanich Linii Kolejowych ze Szczecina do Warszawy, przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek." ---
Strasznie chaotyczny ten artykul. Jedna dziennikarska bzdura - jaka tu ma byc konkurencja w postaci dwoch czy trzech par pospiesznych, w tym jeden na trasie, gdzie Arriva nie bedzie miala kursow (Brodnica-Dzialdowo - wagony wlaczane do "Warmii"). Nastepnego nie rozumiem - z Grudziadza do Warszawy z wagonami z Poznania, a tego z Wroclawia do Torunia przez Ostrow Wlkp to juz wogole.
--- Maciej
Temat: Ex Odra i 1 klasy
| Świetnie. Ale do wypowiadania się o sensie istnienia tego exa powinieneś | raczej podać dane o jego frekwencji. Bo czas przejazdu o niczym jeszcze | nie musi świadczyć....
Niezupełnie jest tak jak piszesz, gdyż już w samej nazwie typu pociągu zaszysta jest informacja, że tenże skład ma nas przemieścić z miejsca na miejsce w relatywnie krótszym czasie od innych.
No i z Kalisza/Ostrowa/Sieradza do Łodzi/Warszawy/Wrocławia jest to najszybszy pociąg :-)
| Sens Exa IMHO jest taki, że skoro ktoś chce zapłacić więcej kasy za | podobny czas jazdy jak w pośpiechu, takiż komfort, w zamian za możliwość | rezerwacji miejsca - to należy mu to umożliwić. AFAIK Odra nie miała
W pośpiechy również mozna sobie zarezerwowac miejsce, z tym że, fakultatywnie.
E tam, przy kulturze przeciętnego polskiego podróżnego wykupienie RF może się okazać wyrzuceniem kasy w błoto ;-( Jednak całkowita rezerwacja to zupełnie inna bajka.
| problemów z frekwencją - Łódź, Sieradz, Kalisz, Ostrów - może to i | wioski, ale paru ludzików zawsze jechało...
Jest to prawda, jednak wiele osób jechalo nim raczej z konieczności, a nie szczerych chęci.
Żadna różnica, skoro jechali i płacili. A że z konieczności, to bym troszkę polemizował - w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości, to Sieradz, Kalisz i Ostrów mają całkiem niezłe połączenie z Warszawą, Łodzią czy Wrocławiem. Ale Odra jest najbardziej komfortowa...
Nie zbadane są wyroki DG PKP odnosnie planów remontowych. Nie zamierzałem negować rangi ww miast na trasie, wprost przeciwnie, są to b. ważne osrodki. Podwazałem tylko sens kursowania exa tą trasą, ale jak zauwazyłes zapewne kilka postów wyżej, zgodziłem sie z kolega, ktory zwrócił mi uwagę, że dzięki "Odrze" do Wawy możemy jeździć po cenie jak przez Ostrów i niech tak zatem zostanie.
Tu akurat nie byłbym taki pewny. To, że Odra miała zniknąć z tej trasy nie musi oznaczać, że PKP-IC podniosłoby cenę przy trasie przez Poznań.
Temat: Uszynobusianie ;-)
Twój temat chyba jest nie na miejscu. Uszynobusianie, to uśniercanie poszczególnych linii.
Chyba mylisz powód uśmiercania linii, bo uszynobusianie to tylko próba ratowania, zazwyczaj nieudolna.
Najpierw było tak (1)Linia na której jeżdzi dużo klasycznych pociągów. (2)Linia na której jeździ 2 pary pociągów lub więcej ale mała rentowność linii, klasyczny skład, ekonnomisci PKP dochodza do wniosku, ze nierentowna. (3)Linia nierentowna, którą obsługuje szynobus. (4) Koniec linii, i smierc.
Sam sobie odpowiedziałeś dlaczego było / jest tak, że szynobusy nie ratują linii. Juz po piewrszym punkcie powinno zastąpić się część pociągów szynbusami, a nie czekać aż zostanie ich 2 i dopiero wtedy ruszać ze słuszną koncepcją.
Jeżeli nie to, to po 2 punkcie na bazie szynobusu powinna wzrosnąć ilość połączeń, a nie jak zazwyczaj pozostawia się 2 i chce się odzyskać pasażerów, których się straciło. A jeżeli nawet połączeń jest więcej
powrotu do kolei (bezpośrednie połaczenia, czas przejazdu, oferty taryfowe itd.) powoduje, że przy najbliższym rozkładzie gdy PKP chce likwidować kolejne połaczenia nieudolny samorząd (nie umiejący wybronić się) wybiera te, gdzie podróżuje najmniej osób, a potrzebny do ratowania innych linii szynobus zostaje w ten sposób zwolniony...
Jak pokazują przykłady typu Poznań - Wolsztyn, Poznań - Wągrowiec (choć tutaj na początku niechlubne ze względu na za mały tabor do potrzeb), Leszno - Ostrów, Leszno - Jarocin, Piła - Chojnice można dbać o połączenia na bazie szynobusów i nawet podnosić ich ilość...
Mick M.
Temat: Praga bliżej wroclawian
Do stolicy Czech można też dojechać bezpośrednim pociągiem z Katowic.
I to nie jednym. O którym konkretnie tu piszą? Z dalszej części artykułu wynika, że też ma pójść do piachu, jak Bohemia na odcinku W-wa - Wrocław.
W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie od grudnia, miał pozostać tylko jeden bezpośredni pociąg. Dlatego wszystkim regionalnym oddziałom PKP Przewozy Regionalne zależało, by to z ich miasta jechał pociąg do Pragi.
Tak - wszystkim, szczególnie temu z Białegostoku.
Stanęło na tym, że pociąg będzie wyjeżdżał z Poznania i jechał przez Wrocław. Z rozkładu jazdy zniknie m.in. pociąg z Warszawy, a to prawdziwa rzadkość, bo większość międzynarodowych pociągów wyjeżdża właśnie ze stolicy.
Dobrze, że Czesi ich przydusili i zamierzają jak na razie utrzymać ten jedyny pospieszny na tab. 230 i to w dużo lepszych godzinach. Ale z drugiej strony z Łodzi do Wrocławia (drugie i czwarte miasto w Polsce pod względem liczby ludności, jakby nie było) miałby być kolejny pociąg usunięty, a to już takie dobre nie byłoby. Nie wiem dlaczego PKP tak udupia co roku linię Łódź Kaliska - Ostrów Wlkp. - Wrocław? Pociągi do Poznania już zlikwidowali albo przenieśli (Włókniarz), pociągi w kierunku Wrocławia przenoszą na Częstochowę no i zaczynają likwidować. Nie mówię już o pociągu Warszawa - Zielona Góra (przez Krotoszyn) albo Lublin - Szczecin nocny. To dopiero były pociągi! Nie zdziwię się więc bardzo, jak również do trzech dziennych, które jeszcze jeżdzą, dobiorą się przy okazji likwidacji Bohemii. Patrzę teraz na rozkład z 2002 roku i jeszcze wtedy było multum pociągów na tej linii, a teraz prędzej doczekamy się Ostrowa Wlkp. bez pospiesznych (coraz do tego bliżej) niż powrotu do stanu sprzed kilku lat.
Temat: Proszą o opinie i sugestie
| Wsiadajac do tego pociagu | akceptuja zasady jakie nim rzadza (czyli RF) i maja obowiazek zgodnie | z tymi zasadmi postepowac. Troche konsekwencji i czasu i moze by sie | narod nauczyl.
| Więc ja bym proponował zacząć uczenie od R, co naród przynajmniej jest w | stanie jako tako zrozumieć.
To juz narod chyba zrozumial. No przynajmniej taka mam nadzieje, jak na razie w IC/EC/EX dantejskich scen walk o miejsce nie widzialem.
Ale IC/EC/Ex jezdzi mniej ludzi niz posp. spora czesc ludzi jezdzacych posp nie jechala kwalifikami i nie jest przyzwyczajona do zadnej rezerwacji. Do tego system B+B+A z R i A+B+B bez R bylby czyms innym, bo w Ex _wszyscy_ maja miejscowki dlatego nie ma zadnych klopotow z miejscami. Kiedys gdy Wielkopolanin byl posp. Poznan - Krakow przez Ostrow Wlkp., Katowice mial R w ukladzie wagonow jaki przedstawilem i nie bylo zadnych klopotow, kazdy mogl wg. preferencji jechac z miejscowka lub bez i nikt nikomu nie przeszkadzal. To o czym piszesz, czyli ustepowanie miejsca zniecheca: - ludzi z miejscowka do ponownego skorzystania "Byly z tym klopoty za pierwszym razem, wiec pewnie beda za nastepnym razem, nie ja za to podziekuje" - ludzi bez miejscowki "PKP mie wygania z miejsca to ja juz wiecej nie pojade pociagiem" Trzeba brac pod uwage takze to, ze ludzie bez miejscowek takze PLACA za bilety i PKP na tym zarabia, wiec nie wolno ich traktowac tak, aby wiecej juz od nich pieniedzy nie zobaczyc, natomiast ludzia z miejscowkami trzeba zaoferowac takie warunki, aby zachecaly do korzystania, a czekanie na konduktora, uzeranie sie, klocenie z pewnoscia spowoduje, ze to bedzie pierwszy i ostani raz gdy klient z takiego czegos skorzysta.
System z czesciowa rezerwacja jest prosty, nie masz miejscowki nie zblizaj sie do tego wagonu, ja tu widze same plusy.
Jezeli uwazasz, RF za lepszy system przekonaj mnie o jego zaletach, bo wg. mnie R ma jego wszelkie zalety + dodatkowo jasno okresla zasady korzystania na poziomie rozumienia naszego spoleczenstwa.
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: lodz - piotrkow
W takim razie źle Cię zrozumiałem, ale to już raczej kwestia jakości obecnego torowiska a nie przebiegu linii.
Hmmm... Nie do końca się z tym zgodze. Wydaje się bowiem, że jazda dokoła jest troche zbyt długa... Długo debatowano nad przebiegiem autostrady A8 między Łodzią a Wrocławiem, był wariant przez Kalisz, ale ostatecznie już z niego zrezygnowano. Nadrabiasz kilometrow i czas. To samo dotyczy kolei. Skoro zakłada się już skrócenie czasu, to niech będzie rzeczywiście skrót. W tym przypadku może straci na ważności Ostrów, jakop węzeł, ale przesiadka może być w Kępnie (myśle o IR). Do tega za Ostrowem, aż do Oleśnicy masz 1 tor, więc i tak trzeba dobudować drugi, żeby zwiększyć przepustowość, a linia wcale mniej nie kręci, więc znów kolejne kilometry. Dziś, przy wcale niezłej trasie, pociąg jedzie do Kalisza dwie godziny, a w tym czsie, to powinien być we Wrocku.
| Pewnie, że dojedziesz, ale którędy i w jakim czasie? | Brakuje tych kropek z tej mapy: | http://www.uw.lodz.pl/index.php3?str=100 | (Sieradz - Wieruszów)
A tu pozwolę się nie zgodzić. Budowa ww odcinka jest moim zdaniem nie do końca słuszna. Kalisz i Ostrów Wlkp to nie takie małe miasta, skrócenie czasu jazdy będzie IMO nieproporcjonalne do strat potoków z tych miast. Poza tym zauważ, że czas przejazdy przy Warszawa-Łódź 160km/h i Łódź-Wrocław (w obecnym przebiegu) 120km/h jest i tak atrakcyjny w porównaniu z jazdą przez Poznań, Leszno.
Jest atrakcyjniej, ciekawe, czy pkp to zauważy... Tak, no jest zawsze coś za coś. Maglowany jest w tym poście Zgierz, którego też ewentualnie minie linia. Coś trzeba w zamian. Np. uruchomić R+ z Kalisza i Ostrowa do Sieradza i Kępna celem skomunikowania i ja sądzę, że to wystarczy. Miasta te leżą "nieco" nie po drodze, jest problem, przyznaje. A tak się składa, że gdy na mapie Polski narysujesz kreche prostą z Warszawy do Wrocławia, to przetniesz Łódź :-) A jak ją dalej wyciągniesz, to trafisz prosto do Pragi! A jak jeszcze dalej, to do Monachium :-) Coś w tym musi być... hehehe
Temat: niepowtarzajacy sie odcinek trasy;
witam!
sorry, jezeli temat byl wczesniej poruszany;
sprawa wyglada tak: mialem okazje miec dosyc ciekawa sytuacje z ludzikami z kontroli biletowej - prawdopodobnie Renoma; w efekcie poszla reklamacja do Przejazdow Bezbiletowych; otrzymalem odpowiedz od BPP, ze oni dokonuja anulowania kary, poniewaz: mialem powtarzajacy sie odcinek trasy: Katowice - Chorzow Batory - dwa razy po siedem kilometrow;
cala trasa wygladala tak: Poznan Glowny - Ostrow Wlkpl - Bytom - Katowice - Gliwice - Opole - Wroclaw - Poznan Debiec;
w kasie biletowej razem z kasjerka analizowalismy mape sieci kolejowej, ktora jest w posiadaniu kasjerki; na mapie wyraznie od stacji Bytom do stacji Katowice szla linia kolejowa; inna linia szla od stacji Gliwice do stacji Katowice; i do stacji Katowice wyraznie dochodzily dwa osobne szlaki kolejowe; tymczasem BPP odpowiedzialo, zgodnie z prawda, ze sie powtarzal odcinek 7km - wiem to, bo jechalem tamtedy i pamietam ze przez Chorzow przejezdzalem dwa razy;
teraz pytanie: skad kasjerka ma wiedziec, ze to co ma na
kasjerki w zaglebiu to moga miec pojecie, ale np. kasjerka w szczecinie czy suwalkach to chyba moze nie wiedziec; szczegolnie ze w kasie byla mapa sieci kolejowej, z ktorej wynikalo ze taka trasa jest OK;
ale teraz zalozmy gorsza sytuacje: chce sobie pojechac z Bytomia do Gliwic; i znajde sobie pociag, jadacy odcinkiem Bytom - Chorzow - Katowice; i zatrzymujacy sie w Chorzowie; teraz znajde drugi pociag na trase Katowice - Chorzow - Gliwice, ktory sie w Chorzowie nie zatrzymuje; no polaczenie jest - ale zgodnie z twierdzeniem PKP BPP, powinienem nabyc na te trase dwa bilety co jest nonsensem;
juz nie wspominam o sytuacji, gdy w odleglosci np. 50km sa dwie stacje "pospieszne" - np. Sochaczew - Lowicz; a ja chce pojechac do pierwszego przystanku osobowego za Lowiczem w kierunku Sochaczewa, czyli bilet na trase (P) W-wa - Sochaczew - Lowicz - (O) Stacja nie moge sobie kupic; musze kupic (P) W-wa - Sochaczew - (O) Stacja;
pozdrawiam; adas;
Temat: Łódź Fabryczna-Łódź Kaliska
Korzystając z okazji natury służbowej postanowiłem wybrać się na małą wycieczkę. Sam zakup biletu Łódź Fabryczna-Warszawa Centrlana-Poznań Główny-Ostrów Wielkopolski-Pabianice przeszedł bez większych kłopotów. Korzystając z rad bardziej doświadczonych MK (tu podziękowania dla madcapa) udało mi się po 12 minutach dostać dokładnie taki jaki chciałem. Pośpiech ŁF-WC standardowy. Mechpomy (chociaż w środku wysprzatane) do których zaprzężono EU07 134 (CM Łódź). Obok stała gotowa do prowadzenia następnego składu także łódzka EU07 354 z dużymi herbami Łodzi na bokach. Czy to teraz taka tendencja by tak ozdabiać loki? Do Skierniewic jazda punktualnie co do minuty. W Radziwiłłowie Maz. S1 i zjeżdżamy na niewłaściwy i tak aż do samego Żyrardowa gdzie mamy już +7. Na WC docieramy z +4. Następna część poróży miała być teoretycznie w jednych z największych kolejowych luksusach ;-) dostępnych na PKP. IC Lech prowadzony przez Epokę
miejsce w wagonie bezprzedziałowym dla niepalących które w praktyce okazało się miejscem w przedziale dla palących... Przyjemna stroną tego było to, że współpasarzerki okazały się fajnymi laskami. Innym przyjemnym zaskoczeniem były czyste z każdej strony szyby, co na PKP PR jest IMHO nie do uświadczenia oraz dodanie do poczęstunku chusteczki nasączonej pachnącym środkiem do odświerzania dłoni (skomentowane pozytywnie przez wspólpasarzerki). Nie wiem czy to jest jakaś nowość, aczkolwiek jak ostatni raz jechałem ICkiem, a było to daaaawno to czegoś takiego nie spotkałem. Następnego dnia dokupiłem dopłatę Pabianice-Łódź Kaliska i ruszyłem w drogę osobowym do Kępna o 12.30. W drodzę do Ostrowa mineliśmy 11 razy brutta, głownie ET22 z węglem... W Ostrowie szybka przesiadka na osobowy do ŁK i do domu... Pani kierownik sprawdzając mój bilet uśmiechnęła się i skomentowała "Też się panu chciało..."
Poniewaz to pierwsza moja relacja z wyceczki proszę Kolegów o wyrozumiałość, uwagi i komentarze...
Pozdrawiam serdecznie Ritter
Temat: Zielone Jedynki
Czesc
Czy ktos moze wie do jakich pociagow nasza kolej na w zamierzeniu wykorzystywac te Zielone pierwsze kl . W Bielsku stoja takie dwie od jakiegos czasu i jak narazie jedna jezdzila tylko z IC Klimczok przez tydzien . Teraz zdaje sie sa wpiete w sklad pociagu nocnego Wisla/Bielsko- Warszawa ktory bedzie jezdzil tylko przez jakies 5 czy 6 dni a co dalej ????
Tak wogule to cos tez sie komus pomylilo z bezprzedzialowymi 1 kami bo w IC Klimczok jezdza 2 . A w Ondraszku nie ma wogule
Radek W
Jeżeli chodzi o Zielone jedynki to historia jest do ć długa. Kilka lat temu kto mądry w PKP stwierdził, że trzeba by trochę złomu na kołach zmodernizować, żeby ludzie jeszcze chcieli w przyszło ci tym je dzić. Ale jak to w Polsce bywa pieniędzy nie było więc stwierdzono, że przed masową modernizacją trzeba przetestować wszystkie warianty by wybrać najlepszy. Dlatego też przez parę lat modernizowano wszystko co szłlo do naprawy głównej(tyle tylko, że każdy wagon został troszkę inaczej zmodernizowany i nie u wiadczysz dwóch identycznych (verte: posp. Chełmianin- kolekcja chyba pięciu wariantów-kilka mies. różnicy pomiędzy modernizacjami poszczególnych wagonów). W połowie '97 zdecydowano, że już widomo co i jak i na pierwszy ogień poszło 12 wag.(masówa:-)))) I kl. typu 112. Połowa trafiła do ZNTK Ostrów Wlkp., a połowa do Nowego Sącza. Modernizacja objęła: -kible (znane ze wcze niej modernizowanych wag. i z ED-72/ED-73pochodzące z ZNTK Bydgoszcz, ale w obiegu zamkniętym) -wystrój wnętrza (nowa kolorystyka, malowane aluminium, zaokrąglone krawędzie, duże lustra, zajebisty zegar/termometr w każdym przedziale i znane już fotele (chyba z TAPSu)z fajnymi, czarnymi zagłówkami) -nowe okna -nową inst. elektr. -drzwi czołowe z pneumatycznym wspomaganiem -ogrzewanie nawiewne - i nareszcie wózki 25 AN (prod. ZNTK Poznań, o niebo lepsze od 4AN, ich wersja jest zainst. w ED-73, tyle tylko żę z pneumatycznym II st. odsprężynowania) W póżniejszym okresie miały zostać zmodernizowane wagony IIkl. typu 111A i chyba zostały,gdyż ostatnio w Ex.Skrbek(chyba)po ród paru złowmów zauważyłem wspomnianą Ikl. i zdaje się, że ze dwie IIgie kl.(oczywi cie bez takich fajnych foteli). Także wagony rest. miały być przerobione wg. b.fajnego projektu(kto już pisał, że widział taki fajny wagon). Wszystkie te wagony mają w przyszło ci służyć do ruchu międzyregionalnego dla którego PKP przyjęło kolor ZIELONY (stąd nowe malowanie Z-1-mają służyć do ruchu dlaekobieżnego).
Temat: Pytanie - opoznienie i brak skomunikowania
Zdobyć od dyżurnego ruchu stacji Kamieniec Ząbkowicki poświadczenie na bilecie (na piśmie), że SA109 rzeczywiście się spóźnił i to jego decyzją będzie czy wolno wam jechać pośpiesznym czy nie.Powinien wpisać wam również na biletach, że bilet ważny jest na przejazd poc. nr .... albo (co już mi się zdarzyło) na dowolny pociąg do ukończenia podróży. Dopiero tak poświadczony bilet uprawniał was do przejazdu pośpiechem.
witam, miałem taką właśnie sytuację w sobotę. Osobowy 12.40 z Kluczborka do Poznania między Domaninem i Ostrzeszowem stał dwie i pół godziny. Konduktor powiedział, że będe miał w Pile stratę skomunikowania z winy kolei (czy ktoś mi może podac przykład straty skomunikowania nie z winy kolei? jak im wjedzie samochód na przejazd to nie są zobowiązani do niczego?) i mi to poświadczy w Poznaniu dyżurny ruchu. Jako że miałem już taką sytuację, wiedziałem, że poznański dyżurny ruchu odsyła do informacji (może nie każdy?), to poszedłem do informacji od razu. Mówię, że mam bilet Przemyśl-Trzcianka przez Zduńską Wolę, ale jadę przez Kluczbork, bo wolno, i że jest drugi dzień wazności biletu i z winy kolei mam siedzieć 8 godzin w Pile, więc niech mi chociaz przedłużą bilet. Pracownica mówi, że to kompetencja kierownika pociagu. Ja jej mówię, że kierownik mówi, że jej, a nie jego. Tak mi się często zdarza. Co mam zrobić w takiej sytuacji?
dodatkowo kobieta uwaza, że jak jade inna trasą to mi zwyczajne prawa (poświadczenie) nie przysługują. Ciekawe.
Poszedłem jeszcze do drugiego okienka informacji, druga pani była uprzejmiejsza i dała mi poświadczenie, że 160 minut. W Pile i tak dałem se spokój z PKP, oczywiście.
Temat: Połączenie Lublin-Łódź
Jak wiemy 1,5 roku temu przywrócono po kilkuletniej przerwie kursowanie pociągu linią Radom-Łódź. Posunięcie to jak mogłoby się wydawać było trafne...dopóki nie spojrzeliśmy w rozkład i nie zobaczyliśmy zarówno relacji pociągu jak i godzin kursowania. "Wieniawski"-bo tak ów pociąg się nazywał kursował w relacji Poznań-Lublin przez Łódź, Radom-w godzinach, które odstraszały większość potencjalnych osób skłonnych skorzystać z przejazdu tą trasą! Oczywiście pociąg nie jeździł zapchany po dach o czym może świadczyć długość zestawienia pociągu-aż 3 wagony 2 klasy! Pamiętam czasy kursowania pociągu nocnego Świnoujście/Szczecin-Lublin właśnie przez Radom. Często pociąg ten prowadził kilkanaście wagonów i wcale puste nie jeździły...wręcz przeciwnie! Trasa przez Ostrów, Kalisz i zmiana czoła na Kaliskiej może nie zapewniały genialnego czasu przejazdu, a mimo to podróżni byli. Jednak przyszedł i taki czas, że PKP wpadło na genialny pomysł i skierowali ten pociąg na trasę przez stolicę oczywiście, bo wszystko co jeździ przez Warszawę najwidoczniej jest opłacalne! I w ten oto sposób, aby dostać się pociągiem z Łodzi do Lublina(Radomia) najpierw trzeba gdzie pojechać...no oczywiście, że do stolicy! Czy to nie jest trochę "chorę", żeby w XXI wieku nie istniało bezpośrednie połączenie kolejowe między tak dużymi ośrodkami miejskimi tymbardziej, że możliwość stworzenia takiego połączenia jest jak najbardziej możliwe! Najlepszą opcją byłoby uruchomienie 3 pociągów pospiesznych na tej trasie, tak aby 1 przyjeźdzał na 9-10 do Lublina i wracał ok. 17. Podobnie w przypadku 2 pociągu, aby na 9-10 meldował się w Łodzi i powracał ok. 17. Pociąg 3 natomiast byłby pociągiem nocnym wyjeźdzającym z Lublina powiedzmy między 21 a 22, którego stacją docelową byłby Szczecin a w okresie letnim Świnoujście. Jaki jest Wasz punkt widzenia na tą sprawę?
Temat: kiblodrama po Śląsku
Swoją drogą ciekawe co
robi burmistrz???
Burmistrz zmarl niedawno...
W dniach 27-28.12.2004 zrobiłem sobie intensywne zaliczanie miast na linii Oleśnica - Kluczbork. Wszystko kiblami. Także z Poznania dojechałem kiblem do Wrocka, a z Kluczborka wróciłem kiblami przez Ostrów Wlkp. Bardzo fajnie czas spędzony, chod=ciaż linia wielkiego polotu krajobrazowego nie ma. Ale dawniej często nią jeździłem i chciałem sobie powspominać. Poza tym zacząłem ostatnio zaliczać miasta, no i sobie zaliczyłem aż cztery: Oleśnicę, Bierutów, Namysłów i Wołczyn, a także powtórzyłem Kluczbork, bo byłem tam dawno. Ty coraz bardziej rdzewieje, chociaż ogólnie (jak na PKP-standardy) jest jeszcze w dobrym stanie. Ale największy spas to Bierutów - miasto, które nie zmieniło się od 1946r. Pozbierano tylko gruzy iwstawiono parę bloków i surrealistyczny megasam na pozostałościach rynku. Nic tu nie jest odnowione, nic nie jest zadbane, wszystko w ruinie. Myślałem, że tak zaniedbanych miast już nie ma u nas - jeśli ktoś nie był w WNP, to polecam Bierutów - dużo taniej i bliżej, a wygląda jak w Niemaniu lub Samborze. Brak chodników, brud, dziadostwo. Swoją drogą ciekawe co robi burmistrz??? Co do dworców, to Bierutów i Namysłów przedstawiają sobą obraz całkowitej dewastacji. Poczekalnie to jamy dla żuli. Brudne, pograficone, rozwalone. I nie ma co gadać, że niedasie, że niszczą, że chuliganią, bo np. w Wołczynie jest bardzo ładnie, a tam chyba nie ma innego klimatu i innych ludzi??? Polecam też zamki w Namysłowie i Oleśnicy - zwłaszcza ten pierwszy tchnie cudowną atmosferą wieków, a obok stoi browiec i warzy na potęgę :-) pzdr ws
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: Czy pojadą pociągi z Leszna do Głogowa?
Z rozkładu jazdy pociągów na przyszły rok wynika też, że pociągi przestaną jeździć na trasie Krotoszyn - Oleśnica (60 km). Dziś jest ich sześć na dobę. - W Wielkopolsce jest tylko kilka kilometrów torów, reszta w Dolnośląskiem, ale to właśnie tamtejsi urzędnicy nie chcą zostawić pociągów. To bez sensu, przecież codziennie rano jeździ nimi do szkół i pracy nawet 150 osób - twierdzą nasi specjaliści.
Katarzyna Zacharewicz z biura prasowego Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego zaznacza, że ostateczne decyzje w sprawie likwidacji pociągów z Leszna do Głogowa i z Krotoszyna do Oleśnicy jeszcze nie zapadły. - Choć taką propozycję przedstawiło nam dolnośląskie PKP. Chce, żeby zamiast pociągów pojechały na tych trasach autobusy - dodaje.
I tak z Krotoszyna do Oleśnicy jeździłyby cztery autobusy, a z Leszna do Głogowa osiem: trzy z Głogowa do Leszna i pięć z Leszna do Głogowa.
Odnośnie połączenia Oleśnica-Krotoszyn: W nie tak odległych czasach, kiedy było 7 par pociągów i poranny pociąg do Krotoszyna jechał godzinę później, a nie tak kosmicznie jak teraz, nie można było narzekać na frekwencję. Sam podróżowałem codziennie przez 5 lat ze Zdun do Ostrowa Wlkp. więc znam sytuację bardzo dobrze. Przykładowo na wyżej wspomniany poranny pociąg Oleśnica-Krotoszyn w samych Zdunach oczekiwało ok. 30 osób, nie wspominając o pasażerach z Milicza i Cieszkowa. W Miliczu wysiadało również kilkadziesiąt osób(jeśli wierzyć kierpociowi)... Teraz gdy pociąg dojeżdża do Krotoszyna o 5.45, pasażerów brak... Po pierwsze kto by się pchał tak wcześnie rano, a po drugie na skomunikowanie do Ostrowa trzeba czekać godzinę... To wszystko wygląda tak jakby specjalnie uwalono tą linię. Rok rocznie wywalali parę pociągów i w końcu z dobrej frekwencji wyszło zero. Nie znaczy to że nie można odzyskać rynku i zaufania pasażerów. Wręcz przeciwnie. Potrzebne są skomunikowania w Krotoszynie w kierunku na Poznań/Jarocin i Ostrów Wlkp. a w Oleśnicy na Wrocław i ze 4 pary dziennie a wszystko wróci do stanu zadowalającego. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie wspaniałomyślnych panów z PR Wrocław! Jesteście nie do podrobienia. Otello_
Temat: Upadajace sny o potedze Cargo
Ja przyslosc przewozow regiolanych widze calkowice niezalezna od lokomotyw, tzn. ostatnie "niedobitki" na liniach spalinowych beda zastapione zestawami spalinowymi, ktore w razie potzreby beda ukratniane.
Zapewne tak może być, ale PR-owi pozostają jeszcze przewozy dalekobieżne. Poza tym pomyśl sobie kiedy taki scenariusz o którym mówisz nastąpi i będziemy mieć tyle zestawów spalinowych. Nagle w godzinach szczytu na wszystkich liniach potrzebne są zdwojone składy, a później już mogą odstać swoje...
Na liniach zelektryfikowanych juz praktycznie nie ma lokomotyw w ruchu regiolanym. Z pamieci moge podac mazowieckie (Warszawa - Skarzysko), slaskie (Gliwice - Czestochowa, Katowice - Wisla/Zwardon), dolnoslaskie (Wroclaw - Jelenia Gora), wielkopolskie (Rzepin - Poznan - Kutno), ale to niedlugo skonczy sie, bo juz kupowane sa jednostki elektryczne do takiego ruchu (mazowieckie, slaskie, lodzkie) i niedlugo calkowice lokomotywy przestana prowadzic ruch regionalny.
Widzenie, a widzenie - wszystko kwestia ile co będzie kosztować. Gdybyś miał swoje składy Bdmhmnu (czy jak tam się zwą) i swoje lokomotywy kto wie czy nie taniej byłoby przerobić niektóre wagony na sterownicze. Pamiętaj, że nasza kolej nie grzeszy nadmiarem pieniędzy - mimo, że tak się PKP czasami zachowuje. Poza tym tak jak w przypadku linii spalinowych będą potrzebne godziny ze zwiększoną zdolnością przewozową.
W Wlkp. tylko na pojedynczych liniach nie uświadczysz składów - Piła, Krzyż, Zbąszynek, Leszno, Ostrów, Gniezno wszędzie używane są składy. Dlnśl. także Wrocław - Rawicz, Wrocław - Zgorzelec, Wrocław - Kłodzko. Osobiście przy obecnym tempie rozwoju taboru w PL dawałbym nawet jeszcze 20 lat na obsługę w ruchu regionalnym, a może się zdarzyć, że będzie więcej.
Mick M.
Temat: Analiza nowego RJ
Jako, że głównie interesuje mnie Wielkopolska, bo tutaj mieszkam spróbuję opisać to co zauważyłem. Od razu zaznaczam, że nie znam frekwencji w pociągach i połaczeniach, więc niektóre godziny kursowania, które mogą wydać mi się złe mogą być całkiem w porządku. Nie wprowadziłem jeszcze erraty oraz korekt do SRJP.
mnie tez interesuje glownie Wielkopolska - ta poludniowa :)
Ale do rzeczy:
Ogólnie rozkład zaskakuje pozytywnie, mimo kilku niedociągnięć o których już wiemy. Na wielki plus należałoby zaliczyć: * połączenia z tą samą końcówką minutową na kilku kierunkach Poznania; * zwiększenie pracy przewzowowej (pockm); * nowe relacje, nowe pociągi, wznowienie Krotoszyn - Milicz;
to co piszesz powyzej to fakt, godne pochwaly jest wznowienie na Krotoszyn - Milicz
**** Poznań - Kluczbork + skrócenie czasów jazdy;
w koncu uporali sie z polataniem toru nr 2 i w wiekszosci linii jest Vmax=100 km/h ale to nic rewelacyjnego nie daje - najszybciej melduje sie 1727 =1:49 Ostrow - Poznan 7120 =1:34 Poznan - Ostrow
+ lepsze rozłożenie pociągów w ciągu doby - oferta poprawiła się znacząco na + ! Najlepsze są odjazdy z Poznania: 12:40, 13:40, 14:...; 15:...; 16:...; 17:..; 18:...; 19:...; 20:... (zamiast kropeczek "40" :-) Chciałbym to zobaczyć na tablicy odjazdów w Poznaniu 8-);
to musi byc ciekawy widok :)
+ 4,5 par pociągów (w tym i nowe) Łódź Kal. - Ostrów - Poznań, w związku z tym i Kalisz otrzymał więcej;
powrot starych czasow ... choc wiekszosc pociagow tylko do 31 marca
+ połaczenia Poznań - Krotoszyn - Wrocław z nienajgorszym czasem :-);
to tez ciekawa sprawa - rozwiniecie dawnego polaczenia Jarocin - Wroclaw, kiedys jarocinski Ol49 jezdzil do Wrocka (chyba najdluzszy turnus na PKP dla Ol49)
+ 2 pary nowych połączeń Ostrów - Poznań; 1 nowa para Jarocin - Poznań
dobre i to - ale nadal czas przejazdu nie jest zadowalajacy
+ połaczenie relacji na Kluczbork / Kępno - Poznań, Kluczbork - Ostrów;
bo to juz byl szczyt kretynizmu - brak takiej relacji, skoro i tak nie ma bezposrednich pociagow Poznan - Ostrow - Katowice nadal dojazd na Slask i poludnie jest malo zachecajacy
- wytykany przez prasę brak połączenia do Poznania na 22:00
to w sumie najbardziej boli Jarocin i inne miasta na linii do Poznania, Ostrow juz raczej nie
- mogłyby być lepsze skomunikowania w Kępnie z Wielunia D. - jak na pociągi z niczym nie związane nienajlepiej moim zd. przyjeżdżają do Kępna (może obiegi ?);
obieg obiegiem - mozna cos zawsze probowac zmienic na plus, w sumie to i tak dobrze, przeciez Kepno - Wielun malo nie upadlo
- szkoda, że nie połaczono relacji np. na Częstochowa - Ostrów przez Wieluń, lub innych dłuższych niż te Wieluń - Kępno. W obecnej postaci nie mogą być zbyt popularne;
wydluzenie trasy byloby bardzo sensowane - Czestochowa - Poznan tak jak powrot Kolobrzeg - Ostrow - mogliby polaczyc te wielunie w calosc
- pociągi 67223 i 1723 mogłyby przyjeżdżać do Ostrowa 0,5 h wcześniej...
2 minuty na skomunikowane - pogratulowac i nic wiecej
- brakuje mi pociągu z Ostrowa w stronę Kępna po 18-tej;
fakt, ale jak w rozkladzie 2002/3 byl ok. 19-stej to malo kto nim jezdzil moze po 18-stej mialby wiekszy sens i znalezliby sie chetni
minus to takze brak jakichkolwiek polaczen nocnych - rozklad tylko uwzglednia kursowanie w godz. 04;00 do 23;00 pozniej nastepuje przerwa w ruchu dojazd gdziekolwiek dalej niz 100 - 150 km jest juz naprawde trudny brak poc. "Bohemia" - nie tyle w sensie ze do Pragi sie nie da dojechac, ale byl znacznie lepszy dojazd ze stolicy - pozniejszy wyjazd z Warszawy niz poc. z Olsztyna i tak samo para odwrotna Bohemi do Warszawy - znacznie wczesniejsza godz. przyjazdu niz teraz ...
.... reszta jutro, lub pojutrze jak znajdę chwilkę. Ogólnie duży plus, zmiany w dobrym kierunku. Nie mogę się doczekać kolejnej wersji. Byleby nie była nią ta z końca marca ograniczająca ruch :-/
ano ten marzec...
zmiany ida w dobrym kierunku ale to jest jeszcze za malo - wedle mnie wiekszy nacisk powiniem byc polozony na polaczenie kilku krotkich relacji w jedna dluzsza np. Cz-wa - OW - Poznan, Katowice - OW - Poznan
pozdrowienia
riders!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 132 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|
|