Strona Główna
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • melooonka.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Poznań Poznań Ostrzeszów





    Temat: Przecieki...


    Uolaboga, a po co? Pospiesznych jest duzo na odc. LK-OW, IMHO nie ma sensu
    ladowac jeszcze InterPowiatow [to moja nazwa RegionalExpresow czyli
    przyspieszonych osobowych].
    Po drugie - w tych roznych Opatowkach i Skalmierzycach tez mieszkaja
    ludzie
    i moze chcieliby gdzies dojechac koleja.


    No, a pośpiechy się w Skalmierzycach nie zatrzymują. A Inter Powiaty mogłyby
    się zatrzymywać, i zbierać tych ludzi, co tam mieszkają. Poza tym, jeżeli te
    przyspieszone byłyby skomunikowane w Ostrowie z pociągami w kierunku
    Jarocina, Oleśnicy i Kluczborka, to ludzie z Łodzi, czy Kalisza, mieli by
    szansę na w miarę częste połączenia z Poznaniem, czy Wrocławiem.


    Po trzecie - w czym te dalekobiezne osobowe sa takie paskudne? Jedzie toto
    wolno, ale nie trzeba sie przesiadac - i jest tanio :) No i mozna wiecej
    bahnhofow sfocic :)))


    Dla Ciebie jest tanio, dla PKP - drogo. Zauważ, że taki pociąg, mimo, że
    bilety w nim tanie, zużywa dużo więcej energii, niż pośpiech, bo długi i
    ciężki, a hamuje i rozpędza się co chwilę. Poza tym śmiem twierdzić, że taka
    oferta byłaby skierowana w próżnię, gdyż ludzie, jadąc gdzieś daleko, chcą
    tam dojechać w miarę szybko i wygodnie, a nie tłuc się odrapanymi wagonami
    nie wiadomo ile czasu w towarzystwie żuli i bezrobotnych. A dla obsługi ruch
    lokalnego w obrębie trasy takiego dalekobieżnego osobowego (bo przecież 90%
    jego pasażerów to ludzie dojeżdżający do pracy, czy szkoły) znacznie
    korzystniej jest uruchomić pociągi lokalne, których rozkład można
    elastycznie dopasowywać do miejscowych potrzeb.


    Mowiac serio - wole jechac np. Zdunska Wola-Milicz bez przesiadki niz
    Lodz-Zdunska, Zdunska-Ostrow, Ostrow-Krotoszyn i Krotoszyn-Milicz...


    No dobra, tylko ile osób oprócz Ciebie chce jeździć ze Zduńskiej Woli do
    Milicza? Dwie? Trzy? To busiarz zawiezie, a nie pociąg!





    Temat: Co właściwie zlikwidowano ?




    Dzisiaj powiadomiono o podpisaniu umowy i zlikwidowanych połaczeniach
     http://pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1036
    Umowa z woj. wielkopolskim zapewnia kursowanie 337 pociągów regionalnych. W
    wyniku prowadzonych negocjacji Samorząd zdecydował o nieprzedłużeniu
    kursowania następujących pociągów:

    od dnia 01 kwietnia 2006r.
    1. pociąg nr 532 rel. Ostrów Wlkp. (15:50) – Kępno (16:34)
    2. pociąg nr 539 rel. Kępno (17:27) – Ostrów Wlkp. 18:12)
    3. Pociąg nr 76535/4 rel. Ostrów Wlkp. (20:17) – Oleśnica (21:37)
    4. pociąg nr 78135 rel. Poznań Gł. (22.38) - Krzyż (23.51) na odcinku
    Wronki – Krzyż,
    5. pociąg nr 87120 rel. Krzyż (04.03) – Poznań Gł. (5.20) na odcinku Krzyż –
    Wronki,
    6. pociąg nr 67533 rel. Oleśnica (15:47) – Ostrów Wlkp. (17:18) od dnia 10
    kwietnia 2006r.
    7. pociąg nr 67939 rel. Wrocław Gł. (20:32) – Poznań Gł. (23.25) na odcinku
    Leszno – Poznań
    8. pociąg nr 76932 rel. Poznań Gł. (6:10) – Wrocław Gł. (9:06) na odcinku
    Poznań – Leszno
    9. pociąg nr 58435 rel. Bydgoszcz Gł. (20:55) – Piła Gł. (22.19) na odcinku
    Wyrzysk Osiek – Piła
    10. pociąg nr 85420 rel. Piła Gł. (4:59) – Bydgoszcz Gł. (6:25) na odcinku
    Piła – Wyrzysk Osiek
    11. pociąg nr 5730 rel. Inowrocław (14:17) – Poznań Gł. (16:10) w soboty i 1
    XI
    12. pociąg nr 7520 rel. Poznań Gł. – Inowrocław (7:23) w soboty i 1 XI
    13. pociąg 7721 Ostrów Wlkp (05:36) Leszno (07:30) na odcinku Ostrów Wlkp. –
    Krotoszyn
    14. pociąg 7730 Krotoszyn (05:52) – Ostrów Wlkp. (06:23

    loco







    Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy


    PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy


    Spróbujmy trochę przeanalizować rozkład jazdy w WLKP

    Tab. 200: (kier. nieparz)
    1) + Kalisz 4:42 - Poznań, kursuje codziennie z ograniczeniami (kursował 2
    dni w tyg.)
    2) + Kalisz 8:47 - Poznań, na odc. do Ostrowa przesunięto z 17:30, zamist do
    Leszna (Wolsztyna) jedzie do PO i na EZT;
    3) - Łódź Kal - Ostrów p.11:18 - Poznań Gł., ten pociąg wg. mnie powinien
    jechać godzinę lub nawet dwie wcześniej (nie ma skomunikowania z Wrocławiem,
    ani z Lesznem - naturalnymi kierunkami);
    3a) + kolejny pociąg (Ostrów p. 16:11) z Łodzi jedzie jako bezpośredni do
    Poznania;
    4) + dodatkowy pociąg Ostrów - Wrocław
    5) -(?) konsekwencją likwidacji składów na liniach spalinowych wypadł
    bezpośredni Łódź - Leszno, ale powiedzmy że pora nie była sprzyjająca do
    codziennych podróży, tym niemniej szkoda bezpośredniego połączenia;
    6) - ograniczenia w kursowaniu 2 pociągów Ostrów - Wrocław;

    (kier. parz)
    7) + dodatkowy pociąg Wrocław - Ostrów, ale w dzikiej porze (za późno,
    nieskomunikowany z Łodzią)
    8) - brak skomunikowania Wrocławia z Łodzią około 18:00, jednocześnie chyba
    brak pociągu w kierunku Łodzi po 18:00 (choć to kwestia skomunikowania z
    Lesznem)
    9) - brak bezpośredniego Leszno - Łódź (zastąpione pośrednim)
    10) - wieczorny Poznań - Kalisz kursuje codziennie (zamiast 2 dni)
    11) ? Leszno - Kalisz zamieniony na odc. z Ostrowa na poc. z Poznania
    12) -  ograniczenia w kursowaniu 2 pociągów Wrocław - Ostrów;

    (?) dodatkowy pociąg do Łodzi Kal, ranny kursujący z ograniczeniami - coś
    namieszane (wątpliwość budzi brak jego powrotu, chyba że jedzie spięty z
    innym, więc to chyba niewymazany poprzedni RJ 7126 ?)

    BILANS kosztów funkcjonowania w porówn. do 2007:
    Dod. koszty
    (+) 2 x 5 x 24 km / tydzień      więcej na parze 1) i 10)
    (+) 2 x 7 x 30 km / tydzień      więcej na parze 4) i 7)
    (?) 2 x 7 x 24 km / tydzień      zmiana AS na EZT na parze 2) i 11)

    Zyski:
    (-) 2 x 14 dni x 24 km / rok        ograniczenia w kursowaniu na odc.
    Kalisz - Ostrów;
    (-) 4 x 14 dni x 30 km / rok        ograniczenia w kursowaniu na odc.
    Kalisz - Myślibórz Syc.
    (-) 7 x 365 dni x 50 km / rok      zamiana składu wag. na EZT na parach 5) i
    9)
    (?? - ograniczenia w kursowaniu pary z/do Łodzi ???)

    Być może CDN.
    Mick M.





    Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy
    Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin,
    Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie
    trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów
    Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W
    sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi.

    - Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały
    wydłużone, dzięki czemu zredukowano kilka połączeń na trasach, gdzie był
    niewielki ruch pasażerski. Tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych,
    pojawiły się dodatkowe składy - mówi Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora do
    spraw handlowych PKP PR w Poznaniu. - Wprowadzono też pociągi bezpośrednie,
    na przykład z Poznania do Legnicy czy Kudowy Zdroju oraz połączenie Konina z
    Łodzią. W naszym województwie niektóre zmiany podyktowane są również
    trwającą modernizacją poznańskiego węzła kolejowego.

    Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między
    innymi z Wielkopolski do Zakopanego. Codzienny pociąg "Jaćwing" z Suwałk do
    Wrocławia, zamiast przez Częstochowę i Opole pojedzie przez Łódź i Ostrów
    Wielkopolski, a krótszą trasą przez Poznań i Piłę będzie kursował sezonowy
    pociąg z Bielska-Białej do Kołobrzegu. Uruchomione będą też dodatkowe składy
    z Warszawy do Poznania.
    Wprowadzenie dodatkowych pociągów możliwe było między innymi dzięki wyższemu
    dofinansowaniu przewozów przez samorząd województwa. W projekcie budżetu na
    przyszły rok przewidziano na ten cel ponad 73,6 milionów złotych. Również
    wprowadzenie 20 szynobusów (tańszych w eksploatacji), umożliwia zwiększenie
    oferty i daje oszczędności.

    Zmiany od 9 grudnia
    Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w nocy 9 grudnia i będzie obowiązywał do
    13 grudnia 2008 roku. Taka zmiana nastąpi nie tylko w Polsce, ale w
    większości państw Europy. W czasie jego obowiązywania w Wielkopolsce pojawią
    się też kolejne korekty związane z modernizacją węzła kolejowego. Pierwsza z
    nich planowana jest już na 1 lutego.

    Anna Kosek  -  POLSKA Głos Wielkopolski

    http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html





    Temat: [pr] Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2779250.html

    Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP

    gut 21-06-2005 , ostatnia aktualizacja 22-06-2005 10:27

    Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację konkursu. Po jego
    rozstrzygnięciu ogłoszony zostanie przetarg. W tym czasie zostanie także
    opracowany szczegółowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu
    dworca.

    W przyszłym roku powstanie spółka PKP Dworce Kolejowe, która przejmie część
    polskich dworców i je zmodernizuje. Te plany obejmą m.in. trzy wielkopolskie
    dworce: Poznań Główny, Piła Główna i Ostrów Wlkp.

    Poznański dworzec, obok szczecińskiego i katowickiego, uważany jest za
    priorytetowy. - Te trzy stacje obsługują największą liczbę pasażerów.
    Łącznie korzysta z nich 35 proc. wszystkich naszych klientów - mówi Michał
    Wrzosek rzecznik PKP SA w Warszawie. - I one właśnie mają największe szanse
    na przyciągnięcie inwestorów, skłonnych sfinansować gruntowny remont, czy
    wręcz kompletną przebudowę obiektów - dodaje Wrzosek. Rzecznik PKP jako
    wzorcowy przykład podaje remont dworca Warszawa Wileńska. Tam nad torami i
    peronami wyrósł duży supermarket z nowoczesnym centrum handlowym. - Na
    dworcu będzie mogło powstać wszystko, co przynosi dochód, byleby nie
    zakłócało to obsługi pociągów i pasażerów - mówi rzecznik. Pomiędzy peronami
    może więc powstać hotel, duży supermarket lub nawet centrum
    handlowo-usługowe. Dworzec będzie się rozbudowywał w kierunku tzw. wolnych
    torów i w kierunku ul. Głogowskiej. Budynek ma być także znacznie wyższy niż
    obecnie. Perony będą w tunelach, a to oznacza, że pasażerowie nie będą
    musieli wychodzić na dwór, by przejść z dworca na peron.

    Poznański dworzec ma zarabiać na siebie i sam się utrzymywać. Dlatego
    dzierżawić będzie powierzchnię handlową, a także wynajmować teren na
    parkingi i miejsca na reklamy.

    Władze Poznania, województwa wielkopolskiego i PKP ustaliły w poniedziałek,
    że jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony konkurs na projekt
    architektoniczny. Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację
    konkursu. Potem zostanie ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę. W
    międzyczasie zostanie też opracowany szczegółowy plan zagospodarowania
    przestrzennego dla terenu dworca. Dotąd bowiem takiego planu nie ma.





    Temat: [pr] Znikną pociągi
    http://www.poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/583123.html

    Znikną pociągi
    Piętnaście pociągów przestanie jeździć w Wielkopolsce już od 1 kwietnia.
    Kolejnych 97 kursuje warunkowo do 30 czerwca. To efekt wielomiesięcznych
    rozmów między Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim, a spółką PKP Przewozy
    Regionalne. Poróżniło ich 31 mln zł, których Urząd Marszałkowski nie chciał
    przeznaczyć na połączenia. Wcześniej wyłożył na to 51 mln zł.
    - W całym kraju od 1 kwietnia na trasy wyjedzie mniej o 131 pociągów
    regionalnych. Marszałkowie województw lubelskiego, lubuskiego,
    świętokrzyskiego i zachodniopomorskiego znaleźli pieniądze na dopłatę i tam
    rozkład jazdy się nie zmieni - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR.
    - Nikt mnie nie informował o tym, by pociągi były odwołane. Źle by było,
    gdyby od 1 lipca tak wiele połączeń zostało zawieszonych - mówi Marek
    Woźniak, marszałek wielkopolski - Być może jest to próba nacisku byśmy
    wyłożyli pieniądze.

    Pociągi zawieszone w Wielkopolsce

    Chodzież (7.00) - Poznań (8.38)
    Chodzież (3.59) - Poznań (5.28)
    Poznań (22.58) - Chodzież (0.17)
    Ostrów (15.50) - Kępno (16.34)
    Kępno (17.27) - Ostrów (18.12)
    Kalisz (22.50) - Ostrów (23.18)
    Kołobrzeg - Kalisz na odcinku Ostrów - Kalisz
    Ostrów (20.17) - Oleśnica (21.37)
    Kępno (15.35) - Wieluń Dąbrowa (16.13)
    Kępno (6.45) - Pątnów Wieluński (7.34)
    Poznań (22.38) - Krzyż (23.51) na odcinku Wronki - Krzyż
    Krzyż (4.03) - Poznań (5.20) na odcinku Krzyż - Wronki
    Oleśnica 15.47) - Ostrów (17.18)
    Pątnów Wieluński (5.36) - Kępno (6.25)
    Pątnów Wieluński (14.1) - Kępno (15.00)

    RD  -  Gazeta Poznańska





    Temat: takt Przemysl-Krakow-Wroclaw-Poznan
    Witam,
    czy ktos w PKP myslal o zrobieniu taktu na trasie (Przemysl)-Rzeszow-Krakow-
    Katowice-Wroclaw-Poznan-Szczecin/Białogard
    np Rzeszow odjazdy: 5:55-Kolobrzeg; 7:55-Szczecin; 9:55 Slupsk; 11:55-
    Szczecin; 13:55-Poznan, 15:55 - Wroclaw, 17:55 Gliwice, 19:55 Szczecin,
    23:55 Szczecin
    Kraków 6:00 Szczecin; 8:00 Kolobrzeg; 10:00-Szczecin; 12:00-Slupsk; 14:00-
    Szczecin; 16:00-Poznan; 18:00 Wroclaw; 20:00 Gliwice; 22:00-Szczecin, 2:00
    Szczecin
    Katowice odjazdy: 5:25-Slupsk; 7:25-Szczecin,9:25Kołobrzeg....
    Wroclaw odjazdy: 2:05-Szczecin 6:05-BEM-Szczecin, 8:05-Sluspk, 10:05-
    Szczecin, 12:05-Kolobrzeg, 14:05-Szczecin, 16:05-Slupsk, 18:05-Szczecin,
    20:05-Poznan
    zalozeniem takiego taktu bylo by
    -takt Rzeszow-Poznan 2 godziny
    -dalej z poznania przeplatany takt - pociag do Szczecina co 4 godziny i
    pociag do Kolobrzegu/Slupska tez co 4
    -z uwagi na fatalna predkosc handlowa obecny Hetman i Slazak nie kursowalby
    do Zielonej Gory (od Wroclawia skomunikowane pociagi R+) jak tez zamiana
    Hetmana na odcinku Zamosc-Debica, na R+ a w zamian tego kursowalby on z
    Rzeszowa, ewentualnie z Przemysla
    -przerzucenie nocnego Przemyslanina z trasy przez Ostrow na trase przez
    Wroclaw,
    -polaczenie obiegow nocnego Wroclaw-Przemysl z Bemem
    -polaczenie obiegow obecnego porannego Katowice-Wroclaw (dawnego nocnego
    Zamosc-Wroclaw) z (Wroclaw)-Poznan-Slupsk
    -w takim ukladzie nie widze raczej miejsca na pociagi PKP IC
    -oczywiscie czas przejazdu miedzy podanymi stacjami jest orientacyjny..

    Podobne takty moznaby ulozyc na wszystkich liniach na PKP,
    np. - stworzenie taktu na Bialystok-Wawa (co 2 godziny) i dalej co 4 do
    Wroclawia
    -takt na Krakow-Kielce-Wawa-Olsztyn/Gdynia

    Prosze mnie nie posadzac, ze chce (przepraszam za slowo) "udupic" zielona
    gore, zamosc, czy ostrow wlkp, ale sadze ze takie rozwiazanie byloby lepsze
    od obecnego.  
    nie sadze tez ze stwierdzenia typu ale przeiez juz i tak na tej trasie
    jezdzi duzo bezposrednich wiec po co kolejne, sa stwierdzeniami trafionymi..

    No i ponawiam pytanie, czy w PKP myslano o takim takcie...
    mam nadzieje ujrzec tu opinie np. p. Jaroszynskiego czy Piotrowskiego :)
    pozdrawiam
    p.





    Temat: PKP Przewozy Kisielowe


    Sprobowac chyba nie zaszkodzi.


    Mialem moment czasu, wiec sklecilem pismo i wyslalem do Wlkp PR. Poczekam sobie
    teraz na odpowiedz, ktorej tresci sie spodziewam, aczkolwiek gdzies tam tli sie
    nadzieja na mila niespodzianke.

    Oto ten tekst:

    Szanowny Panie Dyrektorze!

    Ja, nizej podpisany, wraz z kilkoma kolegami, zwracamy sie z uprzejma prosba o
    wyjatkowe umozliwienie skorzystania na odcinku Warszawa - Poznan Gl. z pociagu
    relacji Terespol - Zielona Gora / Szczecin w nocy z niedzieli 13.06. na
    poniedzialek 14.06. na podstawie biletu turystycznego, nominalnie ważnego do
    niedzieli 13.06.br do godz. 24:00.

    Prosbe swa motywuje brakiem jakiegokolwiek innego poznopopoludniowego
    polaczenia Warszawy z Poznaniem w aktualnej ofercie PKP Przewozow Regionalnych.
    Wedlug pozyskanych przeze mnie informacji w dniu 13.06.br nie kursuja zarowno
    pociag nr 1703, jak i pociag 17501, ktory wedlug rozkladu jazdy powinien jechac
    TYLKO tego dnia. Dla osob takich jak my, ktore swa podroz powrotna na podstawie
    biletu turystycznego musza z roznych przyczyn rozpoczac po godzinie 18,
    pozostale polaczenia przez Torun lub Ostrow sa nieprzydatne. Jedynym
    rozwiazaniem jest pociag Terespol - Zielona Gora / Szczecin, ktory jednak do
    Poznania dojezdza juz po polnocy, to jest w poniedzialek.

    Jako osobom nastawionym przychylnie do funkcjonowania polskich kolei jest nam
    szczegolnie przykro, ze mimo dobrej oferty biletowej, jaka jest bilet
    turystyczny, w tak niezrozumialy sposob potraktowano kwestie polaczenia
    Warszawa - Poznan pod koniec dlugiego weekendu. Przeciez to wlasnie czas, gdy
    wielu pasazerow bedzie chcialo wracac z miejsc, do ktorych wyjechali na kilka
    wolnych dni, a linia z Warszawy do Poznania zapewnia przeciez odpowiedni potok
    pasazerski - bo jesli nie ta linia go zapewnia, to ktora?... Jezeli Pan
    Dyrektor zgodzi sie, aby w pociagu z Terespola do Zielonej Gory i Szczecina na
    odcinku Warszawa - Poznan honorowano bilety turystyczne z dlugiego weekendu, to
    wielu moich znajomych skorzysta z tej mozliwosci i uslug PKP PR. W przeciwnym
    jednak razie, z uwagi na drastycznie rosnace koszty, poczas weekendowych
    podrozy bedziemy zmuszeni do skorzystania z alternatywnego srodka transportu,
    jakim jest samochod.

    Zywie nadzieje, ze Pan Dyrektor stanie na wysokosci zadania i w ten symboliczny
    sposob zrekompensuje "dziure", jaka powstala w ofercie PKP PR na linii
    Warszawa - Poznan po zawieszeniu w dniu 13.06.br kursowania pociagow nrnr 1703
    i 17501.

    Serdecznie dziekuje za pozytywne rozpatrzenie prosby, w imieniu swoim oraz
    wszystkich zainteresowanych znajomych!

    Z powazaniem
    Tomasz Gieżyński





    Temat: PKP - Mazowsze układa Wielkopolsce rozkład jazdy

    Witam - Pan Marek Szpirko jesli sie nie myle?


    Radni Opozycyjni pewnie nie widzieli opracowania Zielonego Mazowsza dla
    Wielkopolski każdy może je otrzymać składając wniosek od UMWW o informacje
    publiczną. Po pierwsze opracowanie zakładało cykliczność większą liczbę
    pociągów i dopasowanie składów do potzreb według danych Urzęd
    Marszałkowskiego.


    Opracowanie wiele rzeczy zakladalo, tylko bylo troszke oderwane od
    rzeczywistosci.


    Mimo że opracowanie zrobiono uzgodniono z PKP to rozkad jazdy nie jest taki
    jak w opracowaniu.


    Na czym polegalo to uzgadnianie? Dla PKP ZM nie jest partnerem do
    uzgodnien, jest nim UM.
    Wy mogliscie wygenerowac zamowienie, ale to UM ostatecznie sklada to
    zamowienie i dokonuje w nim zmian. PKP nie interesuje to, co Wy
    robiliscie dla UM, tylko to co zamowi UM.


    Odnośnie tłoku w pociągach to jeszcze dodam że nowe pociągi miały być na
    trasach: Poznań-Leszno, Poznań- Piła, Poznań-Wągrowiec, Poznań- Wolsztyn,
    Leszno -Ostrów, Gniezno-Jarocin dodatkowo także pociągi w piątki z Poznania
    do Piły i Ostrowa i powrót w niedziele. A co z opracowania zostało to nie
    wiem. Mimo tylu nowych pociągów deficyt miał być mniejszy niż w tym roku,
    ale już czytałem że skoczył i to ostro w górę


    Ale to byla fikcja. Wyliczenia wziete z sufitu - wieksza praca, a
    bilans lepszy. No cudownie!

    Przykaldowo odcinek Piła - Chojnice. Zalozyliscie nowe pociagi, ale nie
    ma na nie szynobusow. Biega stwierdzil, ze na dodadtkowy pociag mial
    byc szynobus z pomorskiego. Oczywiscie pomorskie nic nie wie i ma
    lepsze pomysly na wykorzystanie swojego taboru. Okazalo sie, ze to
    tylko wasze pobozne zyczenia.

    Inny przyklad - Krotoszyn - teraz pociagi sa na 7:15 - 7:30 w
    Krotoszynie. Urzad zamowil zgodnie z waszym opracowaniem
    pociagi tak, ze beda tam pomiedzy 8:30 a 9:00. Dobrze, ze tylko tyle
    zamowil... Teraz trwaja prace jak to odkrecic i powinno sie jeszcze
    udac. Gdyby bylo tego wiecej to moze by sie nie udalo wyrobic.


    Także polecam wszystkim zainteresowanym złożenie wniosku o udzielenie
    informacji publicznej dotyczącej przekazania Opracowania "Zielonego
    Mazowsza" dot. rozkładu jazdy pociągów 2007/8 i potem ewentualne uwagi do
    opracowania które jak wiem odbiega od zrobionego rozkładu jazdy mimo
    uzgodnień Zielonego Mazowsza, Urzędu Marszałkowskiego z PKP.


    Nie wszystko co przyjmie papier, da sie potem zrealizowac.

    Zdravim!





    Temat: Łódź na boczny tor?
    Autor artykulu ma racje. Nowy rozklad jazdy to robienie z Lodzi jeszcze
    wiekszego zadupia kolejowego Polski niz jest nim obecnie.

    Niedopuszczalne bowiem jest, aby drugie co do wielkosci miasto w Polsce, i w
    dodatku polozone centralnie, nie mialo mozliwie najszybszych polaczen z
    Krakowem, Poznaniem czy Wroclawiem. Nalezy zauwazyc, ze skierowanie
    porannego pociagu 'Wlokniarz' do Poznania i Szczecina przez Ostrow
    Wielkopolski znacznie wydluzy czas jazdy pociagu niz jest obecnie przez
    Kutno i E20. Analogicznie z 'Reymontem' do Krakowa - kiedys jezdzil przez
    CMK i bylo ok, teraz wlecze sie ponad 4 h przez Czestochowe. Pytam zatem,
    komu sluza te dwa pociagi ('Wlokniarz' do Poznania i Szczecina
    oraz 'Reymont' do Krakowa)? Lodzianom?! Nie, lodzianom nie sluza bo po
    pierwsze musza oni dluzej jechac w tym PKPowskim syfie, a po drugie pociagi
    te specjalnie jada gorszymi torami by zabierac po drodze mieszkancow malych
    miejscowosci. One sluza dowozeniu tych malych mieszkancow do wiekszych
    osrodkow, one nie sluza lodzianom w najszybszym przemieszczaniu sie do
    kolejnych duzych miast.

    I mam nadzieje, ze za pare lat doczekamy sie w Polsce sytuacji, kiedy nie
    tylko na polskie tory wjedzie konkurencja z UE15, ale takze sytuacji, w
    ktorej to wladze miasta/wojewodztwa decyduja o przebiegu tras pociagow,
    mozliwie za niewielkimi doplatami. I recze PKP PR, ze w Lodzi i wojewodztwie
    zostanie ono wyciete w pien rowno. I bardzo dobrze, przynajmniej podroze do
    Krakowa, Poznania czy Szczecina beda odbywaly sie z mniejsza dawka stresu -
    bez pijanych lumpow wsiadajacych na obrzezach oraz bez tego zardzewialego
    zlomu PKP na ktory skazani jestesmy obecnie.

    W uzupelnieniu, olewawcze traktowanie Lodzi (z reszta obserwowane przez
    lata...) predzej czy pozniej odbije sie na PKP. Ja i moi rowiesnicy
    doskonale zapamietamy ponizanie nas i narazanie na kpiny na forum calej
    Polski. Za te kilka lat niektorzy z nas, mlodych,  beda juz wspoldecydowac o
    miescie i wojewodztwie. Odbijemy wam wtedy pileczke, ze nawet napier*******
    ceglami w Sejm wam nie pomoze. Masowe zwolnienia w PKP? Bedzie to wasz
    problem, tak jak naszym jest ten badziewny rozklad jazdy ktory z najwyzsza
    laska podsuwacie.

    Z zyczeniami rychlego upadku PKP PR,
    maxxman





    Temat: Do Zaniemysla podejscie drugie.
    Poniewaz slyszalem o jakichs probach jazdy Berolina do Zaniemysla (?!?!?!),
    wiec chce rozwiac plotki wszelkie i jeszcze raz powiedziec, ze planowany
    rozklad wycieczki jest jak nastepuje:

    16101 SUDETY
    06:00 o Warszawa Wsch - Mieszkajacy w Warszawie [zeby nie urazic
    przyjezdnych ;)]
    06:15 o Wawa Centralna -
    06:58 o Skierniewice - Pawel Brzeski
    07:42 o Lodz Widzew - Adam Kolacz, ja
    09:59 p Ostrow Wlkp
    #
    47101 GWAREK
    10:03 o Ostrow Wlkp
    11:15 p Sroda Wlkp

    LUB
    # 535 osob
    10:42 o Ostrow Wlkp  i podziwianie Wielkopolski az do...
    12:10 p Sroda

    # 7227 osob
    13:41 o Sroda Wlkp Wask
    14:21 p Zaniemysl
    =====
    7228 os
    14:26 o Zaniemysl
    15:05 p Sroda Wlkp Wask

    Wariant 1 - dla chcacych szybko wrocic do Wawy
    # 537 os
    16:07 o Sroda Wlkp
    16:45 p Poznan Gl
    #
    IC 7100 WARTA
    17:35 o Poznan Gl.
    20:36 p Wawa Centr.
    20:49 p Wawa Wsch.

    Wariant 2 - dla nie-potrzebujacych szybko wracac do Wawy

    #538 os
    15:18 o Sroda Wlkp.
    16:37 p Ostrow Wlkp.

    #6130 os
    17:15 o Ostrow Wlkp.
    19:48 p Lodz Kaliska

    #tramwaj linii 12 , bilet ulgowy 70gr
    ok. 20:00 o Al.Bandurskiego-Dw.Kaliski
    ok. 20:10 p Zielona-Piotrkowska

    #wlasne stopy
    ok. 20:15 p Irish Pub [lub inny]
    ok  21:25 o Irish Pub
    ok. 21:40 p Dw.Fabryczny

    #77200 posp
    21:50 o Lodz Fabr
    22:41 p Skierniewice
    23:27 p Wawa Zach.
    23:43 p Wawa Centr.
    23:57 p Wawa Wsch.

    Uffffff...
    Chetni moga otrzymac pozniej jeszcze mailem rozklad wycieczki :)

    _Chyba_ bedzie mozliwosc noclegu w Lodzi - to dla osob z dalekich stron
    kraju... ;) [info na privie]

    Pozdrawiam! :))

    Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski

    UIN: 11367700

    [usun PKP.] ;)





    Temat: koniec Kiepury do Brukseli?

     to nawet by był dobry pomysł żeby wydłuzyć kiepurę do Paryża

    (przed wojną był chyba jakiś pociąg Warszawa-Paryż),


    1926/1927 (nie wszystkie postoje oczywiscie:) 1)tylko 1kl, sypialny,
    restauracyjny, tkzw. pociąg luksusowy(ekspresowy) Warszawa Gł 9:50
    Łódź Kal. 11:59/12:07 Ostrów 14:15/14:25 Poznań 16:03/16:13 Zbąszyń
    17:19 Berlin Friedrichstr. 22:0622:10 Berlin zool. Gart. 22:40 Hannover
    1:54/2:01 Kolonia 6:40/7:00 Liege 9:54 Auinoye 12:40/12:56  Paris 15:30,
    kurs w srody, piatki, niedziele 2) posp, kl1 -3, sypialny Warszawa Gł
    21:00 zielkowice 22:21/22:23 Zgierz 23:12 Łódź Kal. 23:50???? Kalisz
    1:20/1:24 Ostrów 1:48/2:03 Jarocin 2:46/2:49 Poznan 3:47/4:00 zbaszyn
    5:09 Berlin Friedrstr. 9:54 Paris 6:46 Ostenda ??? kurs. codz??
    podobne pociagi wystepują w RJ 1930

    1939:
    1) luksusowy: Warszawa Wsch 12:58 Gł 13:06/13:16 Kutno 14:50/14:56
    (wlasnie ten pociag byl chyba obslugiwany przez Pm36) Poznan 17:13/17:14
    Zbaszyn 18:04/18:16 Berlin Friedrichstr. 21:18 Aachen 4:59 Paris N. 10:51
    2)osob. Stołpce(granica Polska/ZSRR) -warszawa Gł 21:34/21:56
    Zielkowice- Lódż Kal. - Ostyrów -Poznan  4:57/5:20 zbaszyn 6:24/7:00
    Berlin Friedrichstr. 10:52 Aachen 20:16 Paris N. 6:43
    3) posp Stołpce Warszawa Gł 21:42/22:08 Kutno0:01/0:07 Wrzesnia Poznan
    2:34/2:44 Zbaszyn 3:40/4:25 Berlin Friedrichstr. 8:00 aachen 15:50 Paris
    N. 21:36
    z ciekawszych wagonów bezpośrednich: Ryga - Paryż(przez Krolewiec,
    Chojnice)

    1990/1992:
    jest Berolina Warszawa(wyjazd rano) -Berlin- Paryż
    Ost-West Moskwa - Paryż
    Warszawa - Aachen(wagony do Paryza m.in. kuszetka)
    z ciekawszych wagonów bezpośrednich:
    Moskwa - Madryt (raz w tygodniu w lato, w pociągu Moska - Berlin))
    Moskwa-Malmo, Moskwa - Oslo (raz w tygodniu, w pociągu Moskwa - Berlin)


    wtedy PKP Intercity by
    zarobiło na pasażerach jadących z Niemiec do Francji, ciekawe czy
    dużo ludzi by jeździło


    pewnie by nie zarobiło przy takiej realcji choć nie wiem jak to jest
    teraz rozliczane. Może po otwarciu rynku przewozów międzynarodowych
    byłoby to mozliwe  (o ile w ogóle opłacalne) wtedy mozna by zrobić TLK
    do Paryża:P a swoją drogą ciekawe może jednak kiedykolwiek powstanie
    koncepcja jakiś pociągów "tanich linii", gdyby się komus to udało
    byłaby to jakas szansa w relacjach w których ze wzgedu na odległość
    kolej czasowo nie ma szans z samolotem nawet w przyszłości. Choć
    "transport szynowy" jest raczej trudnym miejscem dla "tanich
    przewoźników",





    Temat: [Ld] Łódź ma kilkanaście pociągów do Poznania...
    Nie wiedzieliście? Takie informacje wypłynęły od niezastapionego p.
    Kurpiewskiego by pojawić się w "Expresie Ilustrowanym".
    W ten sposób ten, za przeproszeniem, "rzecznik" uzasadnia
    przeniesienie "Włókniarza" na Ostrów co wydłuży czas jazdy do Poznania o
    godzinkę (bagatela).
    Żeby było śmieszniej nawet jeśli policzymy pociągi osobowe, to mamy raptem 6
    połązeń, z czego cztery jadą przez Ostrów. Tak więc albo policzyli z
    towarowymi, albo chodzi o kilkanaście pociągów... tygodniowo.
    Tak czy inaczej bezczelność i chamstwo PKP sięga zenitu, zwłaszcza wobec
    rozkładu (bynajmniej ne rozkładu jazdy...), jaki fundują Łodzianom.
    Artykuł poniżej:

    Nowy rozkład jazdy PKP - wolniej albo wcale
    dziś
     Łódź straci jeden z dwóch pociągów do Zakopanego. O godzinę i 10 minut
    wydłuży się podróż "Włókniarzem" do Poznania. Ze względu na fatalny stan
    torowiska najprawdopodobniej nie będzie połączeń z Łodzi do Łowicza, a do
    Kutna składy będą jechać z prędkością 20 - 30 km na godzinę.

     Takie m.in. zmiany zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy pociągów, który
    wejdzie w życie 10 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie inną trasą - przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i
    Ostrów Wielkopolski, a nie jak do tej pory przez Kutno i Konin.

    - O zmianę trasy postulowali mieszkańcy tych miejscowości. Musimy myśleć o
    wszystkich pasażerach. Łodzianie nie stracą, bo mają kilkanaście pociągów do

    Przewozy Regionalne w Warszawie.

    Z rozkładu zniknie sześć składów kursujących na trasie Łódź - Łowicz. Trzeba
    tu wprowadzić ograniczenia prędkości do 20 - 30 km/h. 68 kilometrów pociąg
    będzie pokonywał w ciągu dwóch i pół godziny!

    Również między Łodzią a Kutnem zostanie ograniczona prędkość do 20 - 30
    km/h. Z tego powodu o pół godziny wydłuży się jazda m.in. do Kutna i do
    Gdyni.

    * * * * *

    Nie skończy się udręka pasażerów dojeżdżających do Warszawy. Ze względu na
    trwający remont szlaku kolejowego, podróż nadal będzie trwała od 2,5 do 3
    godzin.

    - Tych utrudnień nie da się uniknąć, to ogromna inwestycja, a terminy gonią.
    Nawet zimą będą prowadzone prace. Rozpocznie się budowa tuneli dla pasażerów
    w Koluszkach i Rogowie - mówi Włodzimierz Janiak, dyrektor Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Łodzi.

    Od 20 grudnia zaczną obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy na tej trasie.
    Jeszcze nie wiadomo jakie.

    (mr)  -  Express Ilustrowany

    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/666229.html





    Temat: Mniej połaczeń w Wielkopolsce
    Prasówki cd, tym razem "Gazeta Wielkopolska"

    Link tylko dzisiaj : http://www.
    wyborcza.pl/Iso/Regiony/Poznan/Miasto/030pop.html

    Będzie mniej połączeń lokalnych

    - Brakuje nam 27 mln zł potrzebnych na dofinansowanie w tym roku
    regionalnych przewozów pasażerskich - mówi Wojciech Jankowiak, członek
    Zarządu Województwa Wielkopolskiego. Pomimo wcześniejszych zapowiedzi
    do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy PKP nie zostaną odwołane
    żadne połączenia regionalne.

    Od tego roku organizatorem przewozów regionalnych jest samorząd
    wojewódzki. Dotacja państwa dla Wielkopolski w tym roku wyniesie 21
    mln zł.

    W Wielkopolsce codziennie wyjeżdżają w trasę 434 pociągi osobowe.
    Według PKP w ciągu roku przynoszą one straty w wysokości 90 mln zł. W
    tym roku poznański Zakład Przewozów Pasażerskich zadeklarował, że
    dołoży do nierentownych pociągów 42 mln zł. Potrzeba zatem jeszcze 27
    mln zł. Ani Urząd Marszałkowski, ani PKP nie wiedzą, skąd je wziąć.

    Na razie urząd i PKP podpisały porozumienie, które zakłada, że do
    czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy (zgodnie z wymogami UE
    będzie obowiązywać przez półtora roku) nie zostaną odwołane żadne
    połączenia. Po tym czasie może zostać odwołanych co najmniej 16
    najbardziej deficytowych połączeń na liniach Leszno­Ostrów, Gęsia
    Górka­Kępno, Lotyń­Piła, Poznań­Zbąszyń, Kostrzyn­Leszno,
    Krajenka­Lipka Krajeńska, Leszno­Krotoszyn, Kostrzyn­Gniezno,
    KrzyżÂ­Piła, Podliczyce­Krotoszyn, Jarocin­Września, Jarocin­Gniezno.
    - Jeśli dojdzie do likwidacji linii, będziemy grabarzami systemu
    komunikacji regionalnej - uważa poseł Seweryn Kaczmarek.

     Rafał





    Temat: Inter Regio - propozycje


    | Jedyny nowy pociag "nie dla Warszawy" to nowy Ex "Krakowianka" Krakow -
    | Tomaszow - Lodz Widzew - Kutno - Konin - Poznan. Czas jazdy 5:10 - 5:15.
    | Odjazd z Krakowa 5:50 w Poznaniu po 11-tej. Skomunikowanie do Szczecina
    | jest ICH zdaniem zbedne. Powrotny: z Poznania okolo 16:00.

    Genialne ! No nareszcie ktos pomyslal, zeby z Lodzi do Poznania pojechac
    najkrotsza czasowo, jak i kilometrowo trasa. Proponuje drugi pociag  tej
    relacji, pospieszny, skomunikowany w Kutnie z Kopernikiem w obie strony.


    1. Krakowianka to zaden "nowy" pociag tylko pospiech "upgradowany" do Ex
    2. Nie sadze zeby w Lodzi wybuchla euforia - mamy wczesniejszy Wlokniarz,

    Jest 7 godzin, przez ten czas mozna cos zalatwic. Przy podrozy Krakowianka
    beda tylko jakies 4 godziny, troche malo...

    | Generalnie zaniedbuje sie polaczenia duzych osrodkow regionalnych ze
    | soba, z pominieciem Warszawy. Dysproporcje te w nowym RJ sie
    | poglebia....

    To jest niestety smutna racja. Rezygnuje sie z polaczen bezposrednich
    pomiedzy osrodkami pozawarszawskimi na korzysc przejazdow przez Warszawe. A
    Polska to nie tylko Warszawa !!!
    Nie da sie dojechac na przyklad z Lublina do Bialegostoku czy Elku, do
    Olsztyna z pominieciem Warszawy. Nie ma nawet bezposrednich pociagow w tej
    wydluzonej relacji, przez Warszawe, ludzie musza sie przesiadac.
    Z Lodzi do Poznania mamy tylko dwa pociagi, i to dluzsza droga, przez
    Ostrow wlkp,
    do Olsztyna i na mazury trzeba jechac albo z przesiadka w Toruniu i
    Olsztynie, albo w Warszawie, a moglby byc przeciez pociag tak jak byl przez
    Sierpc, Brodnice, najkrotsza trasa do Olsztyna i Elku. Przeciez nie tylko
    Warszawiacy i Gdanszczanie jezdza na Mazury !!!


    A w dodatku poza sezonem z Lodzi bedziemy jezdzic do Gdyni przez Wawe -
    poranny ma byc skrocony do Bydgoszczy [teraz do Gdyni-Helu i Kolobrzegu]!!!
    Absurd do szescianu!!! Ludzie, ratujcie!


    Jaka jest szlakowa na odcinku [...] Plock - Sierpc [...] ?


    Aktualnie chyba 0 [slownie: zero] - kursuja autobusy PKP ;)

    Pozdro
    Kiefer





    Temat: ZNTK Nowy Sącz


    gramatyka Bubiego to odrebna historia;) ale wracając do rzeczy - bądźmy
    szczerzy - lokomotywy są naprawiane byle jak bo tak działa cała nasza
    kolej
    i pewnie szybko się to nie zmieni. nie ma tu znaczenia Nowy Sącz czy
    Gliwice.  Nie ma punktualności, nie ma dobrych materiałów, szczególnie


    przy rewizjach, za które PKP-Cargo płaci duuuużo mniej, nie ma wysokiej
    jakości usług...Dlaczego? bo nie ma pieniędzy.


    Może to gorzka, ale jednak prawda. U nas ludzie przyzwyczaili się do
    bylejakosci i tyle...Jak coś się przesunie o parę cm, to nikt nie zwraca
    uwagi.
    A potem lokomotywa jest ciut koślawo pomalowana, ale komu to
    przeszkadza. Można  zużytą część wymienic, ale po co skoro wystarczy
    pomalować i nikt sie nie  przyczepi...


    dokladnie, nie ma zadnej reguly, kto robi lepiej, dla przykladu Ostrow
    oddaje ET22 do roznych ZNTK - Olesnica, Poznan, Gliwice - fakt jest taki, ze
    po Poznaniu lokomotywy wiecej stoja niz jezdza, dwa to Poznan nie potrafi
    sobie poradzic z naprawami i stad powazne przestoje w samej naprawie
    rewizyjnej, ale tu PKP - Cargo kaze sobie placic kary, bylem osobiscie
    swiadkiem rozmowy o takim potraktowaniu i juz jeden Pan liczyl, wiec nie ma
    tego zlego co by na dobre nie wyszlo, nastepnie Gliwice przyjezdzaly wlasnie
    sporo razy do swoich brakow naprawczych - powod zbyt glosna praca podwozia,
    wiec kolejny przyklad, Olesnica tez przyjezdza do swoich maszyn...
    a inna sprawa jakosci napraw - odbioru po naprawie - przeciez to tylko
    ludzie robia naprawy, potem dopuszczaja do ruchu.... wiele tu jeszcze trzeba
    mowic

    pozdrawiam





    Temat: SRJP oczami optymisty


    SRJP oczami optymisty
    Zacznijmy od wąskich torów. PRAWIE ZERO ZAWIESZEŃ !!!


    Tak a 1 wrzesnia, albo nawet 30 czerwca wszystkie waskotorowki przestaja byc
    wlasnoscia PKP. Co to oznacza, jezeli nie przejma tego powiaty/gminy, wiemy
    doskonale.


    Żadnych literek (G), przeciwnie, pociągi znów jeżdżą do Turowa (tab
    624), poza tym w rozkładzie znalazł się poranny pociąg do stacji
    Zawady Tworki; nareszcie warto wybrać się do Ełku, można objechać całą
    sieć w obie strony.


    Tak tylko trzeba to zrobic szybko.


    Tab. 622 ROGÓW-BIAŁA RAWSKA rozkład fantastycznie zoptymalizowany !!!


    Wiem kto go ukladal... swoja droga to ciekawe jak dlugo pojezdza tym
    rozkladem.


    drużyny, zamiast trzech. No i wreszcie najważniejsze dla MK, można
    przejechać całą linię w dwie strony, przyjeżdżając nawet z dość
    daleka. Możemy wyjechać z Rogowa o 11.35 i wrócić na 18.50.


    Tak chyba ten rozklad byl optymalizwoany wzgledem MK bo MK go ukladal ;-)))

    Jeden z tych pociagow z Rogowa ten wolniejszy ciagnie transportery.


    Znów mamy pociąg przemierzający łącznicę Barłogi-Ponętów. W stronę
    Ponętowa jest idealnie: start z Poznania o 14.25, czyli wciśnięty
    między dwa kwalifikowane tak, że nie stoi nigdzie po drodze, w


    Jedna jaskolka wiosny nie czyni, ale zawsze to cos. Moj kumpel ze Zdunskiej
    mial panne w Poznaniu i zawsze robil ten kawalek piechotka albo jechal przez
    Ostrow Wlkp.


    (Poznań, Inowrocław, Zduńska Wola) w Bydgoszczy utrzymano 5 par do
    Fordonu. Moje rodzinne miasto pozostanie więc chyba jedynym mającym
    kolej miejską, nie licząc oczywiście SKM-u, który mam nadzieję w końcu
    oddzieli się od PKP.


    5 par to nie zakrawa na SKM tylko na ironie...
    Ile osob tym jezdzi ?





    Temat: [PB]Szybka kolej Wrocław-Warszawa


    Nieprawda. IC FREDRO, który w przyszłości będzie skierowany tą trasą, o
    dziwo
    zatrzymuje się tylko w Lesznie i Poznaniu. A przecież jest tyle miast:
    Kościan,
    Konin, Koło, Kutno, Sochaczew. Ile to ludności??? A pociąg o dziwo się
    nie
    zatrzymuje. Więc i w Kaliszu i Odtrowie się nie zatrzyma, a jak jest
    możliwość
    innej trasy to lepiej inną trasą.


    Po pierwsze teraz jeżdżą tą trasą tylko pociągi spółki uprzywilejowanej i
    promowanej nawet przez - wydawałoby się - konkurencyjną PKP PR, więc mogą
    się zatrzymywać gdzie im się żywnie podoba i robić co chcą. Dopiero
    konkurencja wymusza racjonalne zachowanie się przewoźników i to do
    zachowania przewoźników w warunkach konkurencji należałoby się odnosić.

    Po drugie wcale nie byłbym taki pewien, że pociąg IC nie zatrzymałby się w
    Ostrowie czy Kaliszu - Ostrów to poważny węzeł kolejowy, a więc dodatkowi
    klienci dojeżdżający z linii bocznych, a sama "aglomeracja Kalisz - Ostrów"
    to wiele osób dla których warto zatrzymać pociąg. Gdyby można było
    podejrzewam, że każdy Expres i IC zatrzymywałby się w Oleśnicy Gł. Więc
    tak - zatrzymałby się w Kaliszu i Ostrowie, Sieradza i Zd. Woli nie znam,
    więc się nie wypowiadam.


    | a jakby nie patrzec przy obecnym szlaku lezy troche miast

    No i tu jest wyjaśnienie błednej polityki kierrowania modernizacji przez
    Ostrów
    I Kalisz.
    Jakim prawem, pociąg IC ma zatrzymywać się w Ostrowie, Kaliszu? Przecież
    nie są
    to aż tak duże metropolie, żeby pociag ten tracił około 15 minut.


    To po co lansujesz jazdę przez Kępno ? Jest większe od Ostrowa ?

    Takim prawem, że wydanie kilku mld złotych na nową linię, która miałby
    służyć jedynie pociągom najwyższej kategorii to marnowanie pieniędzy - przy
    wariancie ostrowskim może i pociąg IC Lesława (Lech jest jedynm, który
    jeździ bez przystanku pomiędzy Poznaniem a Warszawą) straci te 15 minut
    więcej na przejeździe całej trasy, natomiast kilkanaście, a może i dziesiąt
    innych zyska na czasie i zabierze więcej pasażerów, a mld. wyłożone na tą
    inwestycję przyczynią się do rozwoju conajmniej kilkunstu miejscowości a
    nie tylko jednej.

    Owszem byłbym skłonny poprzeć inny - bardziej "szybki" przebieg linii
    Wrocław - Warszawa, ale pod warunkiem, że obecna zostanie zmodernizowana do
    160 km/h, na co z oczywistych powodów nie ma co liczyć - to jest jedna
    inwestycja w regionie i drugiej przez kilkanaście lat nie będzie. Co więcej
    obecna linia jeszcze bardziej nieremontowana podupadnie.

    Mick M.





    Temat: Ex Odra i 1 klasy


    | Moim zdaniem ktorastam z wersji planow nowego rozkladu byla najlepsza.
    | Mianowicie mialo byc tak, ze ODRA pojedzie przez Poznan w godzinach
    jeszcze
    | nie narodzonej nowej PANORAMY (z Wrocka ok. 07:20, z Wawy ok. 17:00), a w
    | zamian za nia przez Ostrow, Kalisz i Lodz miala jezdzic w tych samych
    porach
    | pospieszna PROSNA.

    | I tak chcialo PKP IC zrobic. Ale zaraz posypaly sie gromy od poslow,
    | ze Sieradz, Kalisz, Ostrow straca "ekspres do Warszawy". A wiec Odra
    | zostanie...

    To dla mnie troche chore. Czy to jakis prestiz dla miasta ze maja Exa do
    stolicy? Jakies korzysci miasto z tego ma? Rozumiem, gdyby rzeczywiscie Ex
    jechal duzo szybciej od pospiecha i w ogole mialobyby to jakis wiekszy sens,
    ale w przypadku kiedy praktycznie niczym sie on nie rozni od pospiesznego
    (za wyjatkiem duzo wyzszej ceny), to po co tak ma byc? A za przyklad podam
    takiego KORMORANA. Czy mieszkancy Olsztyna narzekaja ze zamiast Exa jezdzi
    pospiech? Nie sadze. No chyba ze znowu poslowie maja tu decydowac, ze oni
    nie moga pozostac bez kwalifikowanego do pracy.


    Problem polega na tym, ze z/do Sieradza, Kalisza, Ostrowa da sie
    dogodniej dojechac Dreznem i Bohemia (tj. o bardziej przyzwoitych
    porach) - a wiec poslowie maja zawsze wymowke, ze przeciez Odra nie
    jest jedynym polaczeniem.


    | Drezno pojedzie z Wrocka o 3:20 :-(

    A no to jeszcze gorzej. W ten sposob juz praktycznie nie bedzie zadnego
    niekwalifikowanego do Wawy z rana (z Wroclawia oczywiscie).


    Gdyby Bem jechal w trasie obecnego 38207, to powstalo by bardzo ladne
    skomunikowanie z pospiesznym Poznan (7.05) - W-wa. Ale Bem bedzie w
    Poznaniu dopiero kolo osmej.





    Temat: [kuj-pom]"Szykują nowe połączenia pospieszne"
    Gazeta Pomorska:
    http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071024/GOSPODARKA...

    "Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie
    zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

    Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd
    monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie
    rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy
    Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie
    Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

    Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z
    Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu
    będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę
    z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład
    będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.

    Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z
    Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej,
    będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy
    "Powiśle” z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie
    połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.

    Nowością będzie także pociąg Tanich Linii Kolejowych ze Szczecina do
    Warszawy, przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek."
    ---

    Strasznie chaotyczny ten artykul. Jedna dziennikarska bzdura - jaka tu ma
    byc konkurencja w postaci dwoch czy trzech par pospiesznych, w tym jeden
    na trasie, gdzie Arriva nie bedzie miala kursow (Brodnica-Dzialdowo -
    wagony wlaczane do "Warmii"). Nastepnego nie rozumiem - z Grudziadza do
    Warszawy z wagonami z Poznania, a tego z Wroclawia do Torunia przez Ostrow
    Wlkp to juz wogole.

    ---
    Maciej





    Temat: Ex Odra i 1 klasy


    | Świetnie. Ale do wypowiadania się o sensie istnienia tego exa powinieneś
    | raczej podać dane o jego frekwencji. Bo czas przejazdu o niczym jeszcze
    | nie musi świadczyć....

    Niezupełnie jest tak jak piszesz, gdyż już w samej nazwie typu pociągu
    zaszysta jest informacja, że tenże skład ma nas przemieścić z miejsca na
    miejsce w relatywnie krótszym czasie od innych.


    No i z Kalisza/Ostrowa/Sieradza do Łodzi/Warszawy/Wrocławia jest to
    najszybszy pociąg :-)


    | Sens Exa IMHO jest taki, że skoro ktoś chce zapłacić więcej kasy za
    | podobny czas jazdy jak w pośpiechu, takiż komfort, w zamian za możliwość
    | rezerwacji miejsca - to należy mu to umożliwić. AFAIK Odra nie miała

    W pośpiechy również mozna sobie zarezerwowac miejsce, z tym że,
    fakultatywnie.


    E tam, przy kulturze przeciętnego polskiego podróżnego wykupienie RF
    może się okazać wyrzuceniem kasy w błoto ;-( Jednak całkowita rezerwacja
    to zupełnie inna bajka.


    | problemów z frekwencją - Łódź, Sieradz, Kalisz, Ostrów - może to i
    | wioski, ale paru ludzików zawsze jechało...

    Jest to prawda, jednak wiele osób jechalo nim raczej z konieczności, a nie
    szczerych chęci.


    Żadna różnica, skoro jechali i płacili. A że z konieczności, to bym
    troszkę polemizował - w porównaniu z innymi miastami podobnej wielkości,
    to Sieradz, Kalisz i Ostrów mają całkiem niezłe połączenie z Warszawą,
    Łodzią czy Wrocławiem. Ale Odra jest najbardziej komfortowa...


    Nie zbadane są wyroki DG PKP odnosnie planów remontowych. Nie zamierzałem
    negować rangi ww miast na trasie, wprost przeciwnie, są to b. ważne osrodki.
    Podwazałem tylko sens kursowania exa tą trasą, ale jak zauwazyłes zapewne
    kilka postów wyżej, zgodziłem sie z kolega, ktory zwrócił mi uwagę, że
    dzięki "Odrze" do Wawy możemy jeździć po cenie jak przez Ostrów i niech tak
    zatem zostanie.


    Tu akurat nie byłbym taki pewny. To, że Odra miała zniknąć z tej trasy
    nie musi oznaczać, że PKP-IC podniosłoby cenę przy trasie przez Poznań.





    Temat: Uszynobusianie ;-)


    Twój temat chyba jest nie na miejscu.
    Uszynobusianie, to uśniercanie poszczególnych linii.


    Chyba mylisz powód uśmiercania linii, bo uszynobusianie to tylko próba
    ratowania, zazwyczaj nieudolna.


    Najpierw było tak
    (1)Linia na której jeżdzi dużo klasycznych pociągów.
    (2)Linia na której jeździ 2 pary pociągów lub więcej ale mała rentowność
    linii, klasyczny skład, ekonnomisci PKP dochodza do wniosku, ze
    nierentowna.
    (3)Linia nierentowna, którą obsługuje szynobus.
    (4) Koniec linii, i smierc.


    Sam sobie odpowiedziałeś dlaczego było / jest tak, że szynobusy nie ratują
    linii. Juz po piewrszym punkcie powinno zastąpić się część pociągów
    szynbusami, a nie czekać aż zostanie ich 2 i dopiero wtedy ruszać ze
    słuszną koncepcją.

    Jeżeli nie to, to po 2 punkcie na bazie szynobusu powinna wzrosnąć ilość
    połączeń, a nie jak zazwyczaj pozostawia się 2 i chce się odzyskać
    pasażerów, których się straciło. A jeżeli nawet połączeń jest więcej

    powrotu do kolei (bezpośrednie połaczenia, czas przejazdu, oferty taryfowe
    itd.) powoduje, że przy najbliższym rozkładzie gdy PKP chce likwidować
    kolejne połaczenia nieudolny samorząd (nie umiejący wybronić się) wybiera
    te, gdzie podróżuje najmniej osób, a potrzebny do ratowania innych linii
    szynobus zostaje w ten sposób zwolniony...

    Jak pokazują przykłady typu Poznań - Wolsztyn, Poznań - Wągrowiec (choć
    tutaj na początku niechlubne ze względu na za mały tabor do potrzeb),
    Leszno - Ostrów, Leszno - Jarocin, Piła - Chojnice można dbać o połączenia
    na bazie szynobusów i nawet podnosić ich ilość...

    Mick M.





    Temat: Praga bliżej wroclawian

    Do stolicy Czech można też dojechać bezpośrednim
    pociągiem z Katowic.


    I to nie jednym. O którym konkretnie tu piszą? Z dalszej części artykułu
    wynika, że też ma pójść do piachu, jak Bohemia na odcinku W-wa - Wrocław.


    W nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie od grudnia, miał pozostać
    tylko jeden bezpośredni pociąg. Dlatego wszystkim regionalnym oddziałom
    PKP Przewozy Regionalne zależało, by to z ich miasta jechał pociąg do
    Pragi.


    Tak - wszystkim, szczególnie temu z Białegostoku.


    Stanęło na tym, że pociąg będzie wyjeżdżał z Poznania i jechał przez
    Wrocław. Z rozkładu jazdy zniknie m.in. pociąg z Warszawy, a to prawdziwa
    rzadkość, bo większość międzynarodowych pociągów wyjeżdża właśnie ze
    stolicy.


    Dobrze, że Czesi ich przydusili i zamierzają jak na razie utrzymać ten
    jedyny pospieszny na tab. 230 i to w dużo lepszych godzinach.
    Ale z drugiej strony z Łodzi do Wrocławia (drugie i czwarte miasto w Polsce
    pod względem liczby ludności, jakby nie było) miałby być kolejny pociąg
    usunięty, a to już takie dobre nie byłoby. Nie wiem dlaczego PKP tak udupia
    co roku linię Łódź Kaliska - Ostrów Wlkp. - Wrocław? Pociągi do Poznania już
    zlikwidowali albo przenieśli (Włókniarz), pociągi w kierunku Wrocławia
    przenoszą na Częstochowę no i zaczynają likwidować.
    Nie mówię już o pociągu Warszawa - Zielona Góra (przez Krotoszyn) albo
    Lublin - Szczecin nocny. To dopiero były pociągi! Nie zdziwię się więc
    bardzo, jak również do trzech dziennych, które jeszcze jeżdzą, dobiorą się
    przy okazji likwidacji Bohemii. Patrzę teraz na rozkład z 2002 roku i
    jeszcze wtedy było multum pociągów na tej linii, a teraz prędzej doczekamy
    się Ostrowa Wlkp. bez pospiesznych (coraz do tego bliżej) niż powrotu do
    stanu sprzed kilku lat.





    Temat: Proszą o opinie i sugestie


    | Wsiadajac do tego pociagu
    | akceptuja zasady jakie nim rzadza (czyli RF) i maja obowiazek zgodnie
    | z tymi zasadmi postepowac. Troche konsekwencji i czasu i moze by sie
    | narod nauczyl.

    | Więc ja bym proponował zacząć uczenie od R, co naród przynajmniej jest w
    | stanie jako tako zrozumieć.

    To juz narod chyba zrozumial. No przynajmniej taka mam nadzieje, jak
    na razie w IC/EC/EX dantejskich scen walk o miejsce nie widzialem.


    Ale IC/EC/Ex jezdzi mniej ludzi niz posp. spora czesc ludzi jezdzacych posp nie
    jechala kwalifikami i nie jest przyzwyczajona do zadnej rezerwacji. Do tego
    system B+B+A z R i A+B+B bez R bylby czyms innym, bo w Ex _wszyscy_ maja
    miejscowki dlatego nie ma zadnych klopotow z miejscami. Kiedys gdy Wielkopolanin
    byl posp. Poznan - Krakow przez Ostrow Wlkp., Katowice mial R w ukladzie wagonow
    jaki przedstawilem i nie bylo zadnych klopotow, kazdy mogl wg. preferencji
    jechac z miejscowka lub bez i nikt nikomu nie przeszkadzal. To o czym piszesz,
    czyli ustepowanie miejsca zniecheca:
    - ludzi z miejscowka do ponownego skorzystania "Byly z tym klopoty za pierwszym
    razem, wiec pewnie beda za nastepnym razem, nie ja za to podziekuje"
    - ludzi bez miejscowki "PKP mie wygania z miejsca to ja juz wiecej nie pojade
    pociagiem"
    Trzeba brac pod uwage takze to, ze ludzie bez miejscowek takze PLACA za bilety i
    PKP na tym zarabia, wiec nie wolno ich traktowac tak, aby wiecej juz od nich
    pieniedzy nie zobaczyc, natomiast ludzia z miejscowkami trzeba zaoferowac takie
    warunki, aby zachecaly do korzystania, a czekanie na konduktora, uzeranie sie,
    klocenie z pewnoscia spowoduje, ze to bedzie pierwszy i ostani raz gdy klient z
    takiego czegos skorzysta.

    System z czesciowa rezerwacja jest prosty, nie masz miejscowki nie zblizaj sie
    do tego wagonu, ja tu widze same plusy.

    Jezeli uwazasz, RF za lepszy system przekonaj mnie o jego zaletach, bo wg. mnie
    R ma jego wszelkie zalety + dodatkowo jasno okresla zasady korzystania na
    poziomie rozumienia naszego spoleczenstwa.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: lodz - piotrkow


    W takim razie źle Cię zrozumiałem, ale to już raczej kwestia jakości
    obecnego torowiska a nie przebiegu linii.


    Hmmm... Nie do końca się z tym zgodze. Wydaje się bowiem, że jazda dokoła jest
    troche zbyt długa... Długo debatowano nad przebiegiem autostrady A8 między
    Łodzią a Wrocławiem, był wariant przez Kalisz, ale ostatecznie już z niego
    zrezygnowano. Nadrabiasz kilometrow i czas. To samo dotyczy kolei. Skoro
    zakłada się już skrócenie czasu, to niech będzie rzeczywiście skrót. W tym
    przypadku może straci na ważności Ostrów, jakop węzeł, ale przesiadka może być
    w Kępnie (myśle o IR). Do tega za Ostrowem, aż do Oleśnicy masz 1 tor, więc i
    tak trzeba dobudować drugi, żeby zwiększyć przepustowość, a linia wcale mniej
    nie kręci, więc znów kolejne kilometry. Dziś, przy wcale niezłej trasie,
    pociąg jedzie do Kalisza dwie godziny, a w tym czsie, to powinien być we Wrocku.


    | Pewnie, że dojedziesz, ale którędy i w jakim czasie?
    | Brakuje tych kropek z tej mapy:
    | http://www.uw.lodz.pl/index.php3?str=100
    | (Sieradz - Wieruszów)

    A tu pozwolę się nie zgodzić. Budowa ww odcinka jest moim zdaniem nie do
    końca słuszna. Kalisz i Ostrów Wlkp to nie takie małe miasta, skrócenie
    czasu jazdy będzie IMO nieproporcjonalne do strat potoków z tych miast. Poza
    tym zauważ, że czas przejazdy przy Warszawa-Łódź 160km/h i Łódź-Wrocław (w
    obecnym przebiegu) 120km/h jest i tak atrakcyjny w porównaniu z jazdą przez
    Poznań, Leszno.


    Jest atrakcyjniej, ciekawe, czy pkp to zauważy...
    Tak, no jest zawsze coś za coś. Maglowany jest w tym poście Zgierz, którego
    też ewentualnie minie linia. Coś trzeba w zamian. Np. uruchomić R+ z Kalisza i
    Ostrowa do Sieradza i Kępna celem skomunikowania i ja sądzę, że to wystarczy.
    Miasta te leżą "nieco" nie po drodze, jest problem, przyznaje. A tak się
    składa, że gdy na mapie Polski narysujesz kreche prostą z Warszawy do
    Wrocławia, to przetniesz Łódź :-) A jak ją dalej wyciągniesz, to trafisz
    prosto do Pragi! A jak jeszcze dalej, to do Monachium :-) Coś w tym musi
    być... hehehe





    Temat: niepowtarzajacy sie odcinek trasy;
    witam!

    sorry, jezeli temat byl wczesniej poruszany;

    sprawa wyglada tak: mialem okazje miec dosyc ciekawa sytuacje
    z ludzikami z kontroli biletowej - prawdopodobnie Renoma;
    w efekcie poszla reklamacja do Przejazdow Bezbiletowych;
    otrzymalem odpowiedz od BPP, ze oni dokonuja anulowania kary,
    poniewaz: mialem powtarzajacy sie odcinek trasy: Katowice -
    Chorzow Batory - dwa razy po siedem kilometrow;

    cala trasa wygladala tak: Poznan Glowny - Ostrow Wlkpl -
    Bytom - Katowice - Gliwice - Opole - Wroclaw - Poznan Debiec;

    w kasie biletowej razem z kasjerka analizowalismy mape
    sieci kolejowej, ktora jest w posiadaniu kasjerki; na
    mapie wyraznie od stacji Bytom do stacji Katowice szla
    linia kolejowa; inna linia szla od stacji Gliwice do
    stacji Katowice; i do stacji Katowice wyraznie dochodzily
    dwa osobne szlaki kolejowe; tymczasem BPP odpowiedzialo,
    zgodnie z prawda, ze sie powtarzal odcinek 7km - wiem to,
    bo jechalem tamtedy i pamietam ze przez Chorzow
    przejezdzalem dwa razy;

    teraz pytanie: skad kasjerka ma wiedziec, ze to co ma na

    kasjerki w zaglebiu to moga miec pojecie, ale np. kasjerka
    w szczecinie czy suwalkach to chyba moze nie wiedziec;
    szczegolnie ze w kasie byla mapa sieci kolejowej, z ktorej
    wynikalo ze taka trasa jest OK;

    ale teraz zalozmy gorsza sytuacje: chce sobie pojechac
    z Bytomia do Gliwic; i znajde sobie pociag, jadacy
    odcinkiem Bytom - Chorzow - Katowice; i zatrzymujacy sie
    w Chorzowie; teraz znajde drugi pociag na trase Katowice -
    Chorzow - Gliwice, ktory sie w Chorzowie nie zatrzymuje;
    no polaczenie jest - ale zgodnie z twierdzeniem PKP BPP,
    powinienem nabyc na te trase dwa bilety co jest nonsensem;

    juz nie wspominam o sytuacji, gdy w odleglosci np. 50km
    sa dwie stacje "pospieszne" - np. Sochaczew - Lowicz;
    a ja chce pojechac do pierwszego przystanku osobowego
    za Lowiczem w kierunku Sochaczewa, czyli bilet na trase
    (P) W-wa - Sochaczew - Lowicz - (O) Stacja nie moge sobie
    kupic; musze kupic (P) W-wa - Sochaczew - (O) Stacja;

    pozdrawiam;
    adas;





    Temat: Łódź Fabryczna-Łódź Kaliska
    Korzystając z okazji natury służbowej postanowiłem wybrać się na małą
    wycieczkę. Sam zakup biletu Łódź Fabryczna-Warszawa Centrlana-Poznań
    Główny-Ostrów Wielkopolski-Pabianice przeszedł bez większych kłopotów.
    Korzystając z rad bardziej doświadczonych MK (tu podziękowania dla madcapa)
    udało mi się po 12 minutach dostać dokładnie taki jaki chciałem. Pośpiech
    ŁF-WC standardowy. Mechpomy (chociaż w środku wysprzatane) do których
    zaprzężono EU07 134 (CM Łódź). Obok stała gotowa do prowadzenia następnego
    składu także łódzka EU07 354 z dużymi herbami Łodzi na bokach. Czy to teraz
    taka tendencja by tak ozdabiać loki? Do Skierniewic jazda punktualnie co do
    minuty. W Radziwiłłowie Maz. S1 i zjeżdżamy na niewłaściwy i tak aż do
    samego Żyrardowa gdzie mamy już +7. Na WC docieramy z +4.
    Następna część poróży miała być teoretycznie w jednych z największych
    kolejowych luksusach  ;-) dostępnych na PKP. IC Lech prowadzony przez Epokę

    miejsce w wagonie bezprzedziałowym dla niepalących które w praktyce okazało
    się miejscem w przedziale dla palących... Przyjemna stroną tego było to, że
    współpasarzerki okazały się fajnymi laskami. Innym przyjemnym zaskoczeniem
    były czyste z każdej strony szyby, co na PKP PR jest IMHO nie do
    uświadczenia oraz dodanie do poczęstunku chusteczki nasączonej pachnącym
    środkiem do odświerzania dłoni (skomentowane pozytywnie przez
    wspólpasarzerki). Nie wiem czy to jest jakaś nowość, aczkolwiek jak ostatni
    raz jechałem ICkiem, a było to daaaawno to czegoś takiego nie spotkałem.
    Następnego dnia dokupiłem dopłatę Pabianice-Łódź Kaliska i ruszyłem w drogę
    osobowym do Kępna o 12.30. W drodzę do Ostrowa mineliśmy 11 razy brutta,
    głownie ET22 z węglem... W Ostrowie szybka przesiadka na osobowy do ŁK i do
    domu... Pani kierownik sprawdzając mój bilet uśmiechnęła się i skomentowała
    "Też się panu chciało..."

    Poniewaz to pierwsza moja relacja z wyceczki proszę Kolegów o wyrozumiałość,
    uwagi i komentarze...

    Pozdrawiam serdecznie
    Ritter





    Temat: Zielone Jedynki


    Czesc

    Czy ktos moze wie do jakich pociagow nasza kolej na w zamierzeniu
    wykorzystywac te Zielone pierwsze kl . W Bielsku stoja takie dwie od
    jakiegos czasu i jak narazie jedna jezdzila tylko z IC Klimczok
    przez tydzien . Teraz zdaje sie sa wpiete w sklad pociagu nocnego
    Wisla/Bielsko- Warszawa ktory bedzie jezdzil tylko przez jakies
    5 czy 6 dni a co dalej ????

    Tak wogule to cos tez sie komus pomylilo z bezprzedzialowymi
    1 kami bo w IC Klimczok jezdza 2 . A w Ondraszku nie ma wogule

    Radek W


        Jeżeli chodzi o Zielone jedynki to historia jest do ć długa. Kilka
    lat temu  kto  mądry w PKP stwierdził,  że trzeba by trochę złomu na
    kołach zmodernizować, żeby ludzie jeszcze chcieli w przyszło ci tym
    je dzić. Ale jak to w Polsce bywa pieniędzy nie było
    więc stwierdzono, że przed masową modernizacją trzeba przetestować
    wszystkie warianty by wybrać najlepszy. Dlatego też przez parę lat
    modernizowano wszystko co szłlo do naprawy głównej(tyle tylko, że każdy
    wagon został troszkę inaczej  zmodernizowany i nie u wiadczysz dwóch
    identycznych (verte: posp.  Chełmianin- kolekcja chyba pięciu
    wariantów-kilka mies. różnicy pomiędzy modernizacjami  poszczególnych
    wagonów). W połowie '97 zdecydowano, że już widomo co i jak i na
    pierwszy ogień poszło 12 wag.(masówa:-)))) I kl. typu 112. Połowa
    trafiła do ZNTK Ostrów Wlkp., a połowa do Nowego Sącza. Modernizacja
    objęła:
    -kible (znane ze wcze niej  modernizowanych wag. i z
    ED-72/ED-73pochodzące z ZNTK Bydgoszcz, ale w obiegu zamkniętym)
    -wystrój wnętrza (nowa kolorystyka, malowane aluminium, zaokrąglone
    krawędzie, duże lustra, zajebisty zegar/termometr w  każdym przedziale i
    znane już fotele (chyba z TAPSu)z fajnymi, czarnymi zagłówkami)
    -nowe okna
    -nową inst. elektr.
    -drzwi czołowe z pneumatycznym wspomaganiem
    -ogrzewanie nawiewne
    - i nareszcie wózki 25 AN (prod. ZNTK Poznań, o niebo lepsze od 4AN, ich
    wersja jest zainst. w ED-73, tyle tylko żę z pneumatycznym II st.
    odsprężynowania)
        W póżniejszym okresie miały zostać zmodernizowane wagony IIkl. typu
    111A i chyba zostały,gdyż ostatnio w Ex.Skrbek(chyba)po ród paru złowmów
    zauważyłem wspomnianą Ikl. i zdaje się, że ze dwie IIgie kl.(oczywi cie
    bez takich fajnych foteli). Także wagony rest. miały być przerobione wg.
    b.fajnego projektu(kto  już pisał, że widział taki fajny wagon).
    Wszystkie te wagony mają w przyszło ci  służyć do ruchu
    międzyregionalnego dla którego PKP przyjęło kolor ZIELONY (stąd nowe
    malowanie Z-1-mają służyć do ruchu dlaekobieżnego).





    Temat: Pytanie - opoznienie i brak skomunikowania


    Zdobyć od dyżurnego ruchu stacji Kamieniec Ząbkowicki poświadczenie na
    bilecie (na piśmie), że SA109 rzeczywiście się spóźnił i to jego decyzją
    będzie czy wolno wam jechać pośpiesznym czy nie.Powinien wpisać wam również
    na biletach, że bilet ważny jest na przejazd poc. nr .... albo (co już mi
    się zdarzyło) na dowolny pociąg do ukończenia podróży. Dopiero tak
    poświadczony bilet uprawniał was do przejazdu pośpiechem.


    witam,
    miałem taką właśnie sytuację w sobotę. Osobowy 12.40 z Kluczborka do Poznania
    między Domaninem i Ostrzeszowem stał dwie i pół godziny. Konduktor powiedział,
    że będe miał w Pile stratę skomunikowania z winy kolei (czy ktoś mi może podac
    przykład straty skomunikowania nie z winy kolei? jak im wjedzie samochód na
    przejazd to nie są zobowiązani do niczego?) i mi to poświadczy w Poznaniu
    dyżurny ruchu. Jako że miałem już taką sytuację, wiedziałem, że poznański
    dyżurny ruchu odsyła do informacji (może nie każdy?), to poszedłem do
    informacji od razu. Mówię, że mam bilet Przemyśl-Trzcianka przez Zduńską Wolę,
    ale jadę przez Kluczbork, bo wolno, i że jest drugi dzień wazności biletu i z
    winy kolei mam siedzieć 8 godzin w Pile, więc niech mi chociaz przedłużą bilet.
    Pracownica mówi, że to kompetencja kierownika pociagu. Ja jej mówię, że
    kierownik mówi, że jej, a nie jego. Tak mi się często zdarza. Co mam zrobić w
    takiej sytuacji?

    dodatkowo kobieta uwaza, że jak jade inna trasą to mi zwyczajne prawa
    (poświadczenie) nie przysługują. Ciekawe.

    Poszedłem jeszcze do drugiego okienka informacji, druga pani była uprzejmiejsza
    i dała mi poświadczenie, że 160 minut. W Pile i tak dałem se spokój z PKP,
    oczywiście.





    Temat: Połączenie Lublin-Łódź
    Jak wiemy 1,5 roku temu przywrócono po kilkuletniej przerwie kursowanie
    pociągu linią Radom-Łódź. Posunięcie to jak mogłoby się wydawać było
    trafne...dopóki nie spojrzeliśmy w rozkład i nie zobaczyliśmy zarówno relacji
    pociągu jak i godzin kursowania. "Wieniawski"-bo tak ów pociąg się nazywał
    kursował w relacji Poznań-Lublin przez Łódź, Radom-w godzinach, które
    odstraszały większość potencjalnych osób skłonnych skorzystać z przejazdu tą
    trasą! Oczywiście pociąg nie jeździł zapchany po dach o czym może świadczyć
    długość zestawienia pociągu-aż 3 wagony 2 klasy!
    Pamiętam czasy kursowania pociągu nocnego Świnoujście/Szczecin-Lublin właśnie
    przez Radom. Często pociąg ten prowadził kilkanaście wagonów i wcale puste nie
    jeździły...wręcz przeciwnie! Trasa przez Ostrów, Kalisz i zmiana czoła na
    Kaliskiej może nie zapewniały genialnego czasu przejazdu, a mimo to podróżni
    byli. Jednak przyszedł i taki czas, że PKP wpadło na genialny pomysł i
    skierowali ten pociąg na trasę przez stolicę oczywiście, bo wszystko co jeździ
    przez Warszawę najwidoczniej jest opłacalne! I w ten oto sposób, aby dostać
    się pociągiem z Łodzi do Lublina(Radomia) najpierw trzeba gdzie pojechać...no
    oczywiście, że do stolicy! Czy to nie jest trochę "chorę", żeby w XXI wieku
    nie istniało bezpośrednie połączenie kolejowe między tak dużymi ośrodkami
    miejskimi tymbardziej, że możliwość stworzenia takiego połączenia jest jak
    najbardziej możliwe!
    Najlepszą opcją byłoby uruchomienie 3 pociągów pospiesznych na tej trasie, tak
    aby 1 przyjeźdzał na 9-10 do Lublina i wracał ok. 17. Podobnie w przypadku 2
    pociągu, aby na 9-10 meldował się w Łodzi i powracał ok. 17. Pociąg 3
    natomiast byłby pociągiem nocnym wyjeźdzającym z Lublina powiedzmy między 21 a
    22, którego stacją docelową byłby Szczecin a w okresie letnim Świnoujście.
    Jaki jest Wasz punkt widzenia na tą sprawę?




    Temat: kiblodrama po Śląsku
    Swoją drogą ciekawe co

    robi burmistrz???


    Burmistrz zmarl niedawno...





    W dniach 27-28.12.2004 zrobiłem sobie intensywne zaliczanie miast na linii
    Oleśnica - Kluczbork. Wszystko kiblami. Także z Poznania dojechałem kiblem
    do
    Wrocka, a z Kluczborka wróciłem kiblami przez Ostrów Wlkp. Bardzo fajnie
    czas
    spędzony, chod=ciaż linia wielkiego polotu krajobrazowego nie ma. Ale
    dawniej
    często nią jeździłem i chciałem sobie powspominać. Poza tym zacząłem
    ostatnio
    zaliczać miasta, no i sobie zaliczyłem aż cztery: Oleśnicę, Bierutów,
    Namysłów
    i Wołczyn, a także powtórzyłem Kluczbork, bo byłem tam dawno. Ty coraz
    bardziej
    rdzewieje, chociaż ogólnie (jak na PKP-standardy) jest jeszcze w dobrym
    stanie.
    Ale największy spas to Bierutów - miasto, które nie zmieniło się od 1946r.
    Pozbierano tylko gruzy iwstawiono parę bloków i surrealistyczny megasam na
    pozostałościach rynku. Nic tu nie jest odnowione, nic nie jest zadbane,
    wszystko w ruinie. Myślałem, że tak zaniedbanych miast już nie ma u nas -
    jeśli
    ktoś nie był w WNP, to polecam Bierutów - dużo taniej i bliżej, a wygląda
    jak w
    Niemaniu lub Samborze. Brak chodników, brud, dziadostwo. Swoją drogą
    ciekawe co
    robi burmistrz???
    Co do dworców, to Bierutów i Namysłów przedstawiają sobą obraz całkowitej
    dewastacji. Poczekalnie to jamy dla żuli. Brudne, pograficone, rozwalone.
    I nie
    ma co gadać, że niedasie, że niszczą, że chuliganią, bo np. w Wołczynie
    jest
    bardzo ładnie, a tam chyba nie ma innego klimatu i innych ludzi???
    Polecam też zamki w Namysłowie i Oleśnicy - zwłaszcza ten pierwszy tchnie
    cudowną atmosferą wieków, a obok stoi browiec i warzy na potęgę :-)
    pzdr
    ws

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl






    Temat: Czy pojadą pociągi z Leszna do Głogowa?


    Z rozkładu jazdy pociągów na przyszły rok wynika też, że pociągi przestaną
    jeździć na trasie Krotoszyn - Oleśnica (60 km). Dziś jest ich sześć na
    dobę. - W Wielkopolsce jest tylko kilka kilometrów torów, reszta w
    Dolnośląskiem, ale to właśnie tamtejsi urzędnicy nie chcą zostawić pociągów.
    To bez sensu, przecież codziennie rano jeździ nimi do szkół i pracy nawet
    150 osób - twierdzą nasi specjaliści.

    Katarzyna Zacharewicz z biura prasowego Dolnośląskiego Urzędu
    Marszałkowskiego zaznacza, że ostateczne decyzje w sprawie likwidacji
    pociągów z Leszna do Głogowa i z Krotoszyna do Oleśnicy jeszcze nie
    zapadły. - Choć taką propozycję przedstawiło nam dolnośląskie PKP. Chce,
    żeby zamiast pociągów pojechały na tych trasach autobusy - dodaje.

    I tak z Krotoszyna do Oleśnicy jeździłyby cztery autobusy, a z Leszna do
    Głogowa osiem: trzy z Głogowa do Leszna i pięć z Leszna do Głogowa.


    Odnośnie połączenia Oleśnica-Krotoszyn:
    W nie tak odległych czasach, kiedy było 7 par pociągów i poranny pociąg do
    Krotoszyna jechał godzinę później, a nie tak kosmicznie jak teraz, nie można
    było narzekać na frekwencję. Sam podróżowałem codziennie przez 5 lat ze Zdun do
    Ostrowa Wlkp. więc znam sytuację bardzo dobrze. Przykładowo na wyżej wspomniany
    poranny pociąg Oleśnica-Krotoszyn w samych Zdunach oczekiwało ok. 30 osób, nie
    wspominając o pasażerach z Milicza i Cieszkowa. W Miliczu wysiadało również
    kilkadziesiąt osób(jeśli wierzyć kierpociowi)... Teraz gdy pociąg dojeżdża do
    Krotoszyna o 5.45, pasażerów brak... Po pierwsze kto by się pchał tak wcześnie
    rano, a po drugie na skomunikowanie do Ostrowa trzeba czekać godzinę... To
    wszystko wygląda tak jakby specjalnie uwalono tą linię. Rok rocznie wywalali
    parę pociągów i w końcu z dobrej frekwencji wyszło zero.
    Nie znaczy to że nie można odzyskać rynku i zaufania pasażerów. Wręcz
    przeciwnie. Potrzebne są skomunikowania w Krotoszynie w kierunku na
    Poznań/Jarocin i Ostrów Wlkp. a w Oleśnicy na Wrocław i ze 4 pary dziennie a
    wszystko wróci do stanu zadowalającego. Pozdrawiam wszystkich a szczególnie
    wspaniałomyślnych panów z PR Wrocław! Jesteście nie do podrobienia.
    Otello_





    Temat: Upadajace sny o potedze Cargo


    Ja przyslosc przewozow regiolanych widze calkowice niezalezna od
    lokomotyw, tzn. ostatnie "niedobitki" na liniach spalinowych beda
    zastapione zestawami spalinowymi, ktore w razie potzreby beda ukratniane.


    Zapewne tak może być, ale PR-owi pozostają jeszcze przewozy dalekobieżne.
    Poza tym pomyśl sobie kiedy taki scenariusz o którym mówisz nastąpi i
    będziemy mieć tyle zestawów spalinowych. Nagle w godzinach szczytu na
    wszystkich liniach potrzebne są zdwojone składy, a później już mogą odstać
    swoje...


    Na liniach zelektryfikowanych juz praktycznie nie ma lokomotyw w ruchu
    regiolanym. Z pamieci moge podac mazowieckie (Warszawa - Skarzysko),
    slaskie (Gliwice - Czestochowa, Katowice - Wisla/Zwardon), dolnoslaskie
    (Wroclaw - Jelenia Gora), wielkopolskie (Rzepin - Poznan - Kutno), ale to
    niedlugo skonczy sie, bo juz kupowane sa jednostki elektryczne do takiego
    ruchu (mazowieckie, slaskie, lodzkie) i niedlugo calkowice lokomotywy
    przestana prowadzic ruch regionalny.


    Widzenie, a widzenie - wszystko kwestia ile co będzie kosztować. Gdybyś miał
    swoje składy Bdmhmnu (czy jak tam się zwą) i swoje lokomotywy kto wie czy
    nie taniej byłoby przerobić niektóre wagony na sterownicze. Pamiętaj, że
    nasza kolej nie grzeszy nadmiarem pieniędzy - mimo, że tak się PKP czasami
    zachowuje. Poza tym tak jak w przypadku linii spalinowych będą potrzebne
    godziny ze zwiększoną zdolnością przewozową.

    W Wlkp. tylko na pojedynczych liniach nie uświadczysz składów - Piła, Krzyż,
    Zbąszynek, Leszno, Ostrów, Gniezno wszędzie używane są składy. Dlnśl. także
    Wrocław - Rawicz, Wrocław - Zgorzelec, Wrocław - Kłodzko. Osobiście przy
    obecnym tempie rozwoju taboru w PL dawałbym nawet jeszcze 20 lat na obsługę
    w ruchu regionalnym, a może się zdarzyć, że będzie więcej.

    Mick M.





    Temat: Analiza nowego RJ


    Jako, że głównie interesuje mnie Wielkopolska, bo tutaj mieszkam spróbuję
    opisać to co zauważyłem. Od razu zaznaczam, że nie znam frekwencji w
    pociągach i połaczeniach, więc niektóre godziny kursowania, które mogą
    wydać mi się złe mogą być całkiem w porządku. Nie wprowadziłem jeszcze
    erraty oraz korekt do SRJP.


    mnie tez interesuje glownie Wielkopolska - ta poludniowa :)


    Ale do rzeczy:

    Ogólnie rozkład zaskakuje pozytywnie, mimo kilku niedociągnięć o których
    już wiemy. Na wielki plus należałoby zaliczyć:
    * połączenia z tą samą końcówką minutową na kilku kierunkach Poznania;
    * zwiększenie pracy przewzowowej (pockm);
    * nowe relacje, nowe pociągi, wznowienie Krotoszyn - Milicz;


    to co piszesz powyzej to fakt, godne pochwaly jest wznowienie na Krotoszyn - Milicz


    **** Poznań - Kluczbork
    + skrócenie czasów jazdy;


    w koncu uporali sie z polataniem toru nr 2 i w wiekszosci linii jest Vmax=100 km/h
    ale to nic rewelacyjnego nie daje - najszybciej melduje sie 1727 =1:49
    Ostrow - Poznan
    7120 =1:34 Poznan - Ostrow


    + lepsze rozłożenie pociągów w ciągu doby - oferta poprawiła się znacząco
    na + ! Najlepsze są odjazdy z Poznania: 12:40, 13:40, 14:...; 15:...;
    16:...; 17:..; 18:...; 19:...; 20:... (zamiast kropeczek "40" :-) Chciałbym
    to zobaczyć na tablicy odjazdów w Poznaniu 8-);


    to musi byc ciekawy widok :)


    + 4,5 par pociągów (w tym i nowe) Łódź Kal. - Ostrów - Poznań, w związku z
    tym i Kalisz otrzymał więcej;


    powrot starych czasow ... choc wiekszosc pociagow tylko do 31 marca


    + połaczenia Poznań - Krotoszyn - Wrocław z nienajgorszym czasem :-);


    to tez ciekawa sprawa - rozwiniecie dawnego polaczenia Jarocin - Wroclaw, kiedys
    jarocinski Ol49 jezdzil do Wrocka (chyba najdluzszy turnus na PKP dla Ol49)


    + 2 pary nowych połączeń Ostrów - Poznań; 1 nowa para Jarocin - Poznań


    dobre i to - ale nadal czas przejazdu nie jest zadowalajacy


    + połaczenie relacji na Kluczbork / Kępno - Poznań, Kluczbork - Ostrów;


    bo to juz byl szczyt kretynizmu - brak takiej relacji, skoro i tak nie ma
    bezposrednich pociagow Poznan - Ostrow - Katowice
    nadal dojazd na Slask i poludnie jest malo zachecajacy


    - wytykany przez prasę brak połączenia do Poznania na 22:00


    to w sumie najbardziej boli Jarocin i inne miasta na linii do Poznania,
    Ostrow juz raczej nie


    - mogłyby być lepsze skomunikowania w Kępnie z Wielunia D. - jak na pociągi
    z niczym nie związane nienajlepiej moim zd. przyjeżdżają do Kępna (może
    obiegi ?);


    obieg obiegiem - mozna cos zawsze probowac zmienic na plus, w sumie to i tak
    dobrze, przeciez Kepno - Wielun malo nie upadlo


    - szkoda, że nie połaczono relacji np. na Częstochowa - Ostrów przez
    Wieluń, lub innych dłuższych niż te Wieluń - Kępno. W obecnej postaci nie
    mogą być zbyt popularne;


    wydluzenie trasy byloby bardzo sensowane - Czestochowa - Poznan
    tak jak powrot Kolobrzeg - Ostrow - mogliby polaczyc te wielunie w calosc


    - pociągi 67223 i 1723 mogłyby przyjeżdżać do Ostrowa 0,5 h wcześniej...


    2 minuty na skomunikowane - pogratulowac i nic wiecej


    - brakuje mi pociągu z Ostrowa w stronę Kępna po 18-tej;


    fakt, ale jak w rozkladzie 2002/3 byl ok. 19-stej to malo kto nim jezdzil
    moze po 18-stej mialby wiekszy sens i znalezliby sie chetni

    minus to takze brak jakichkolwiek polaczen nocnych - rozklad tylko uwzglednia
    kursowanie w godz. 04;00 do 23;00 pozniej nastepuje przerwa w ruchu
    dojazd gdziekolwiek dalej niz 100 - 150 km jest juz naprawde trudny
    brak poc. "Bohemia" - nie tyle w sensie ze do Pragi sie nie da dojechac, ale byl
    znacznie lepszy dojazd ze stolicy - pozniejszy wyjazd z Warszawy niz poc. z Olsztyna
    i tak samo para odwrotna Bohemi do Warszawy - znacznie wczesniejsza godz.
    przyjazdu niz teraz ...


    .... reszta jutro, lub pojutrze jak znajdę chwilkę. Ogólnie duży plus,
    zmiany w dobrym kierunku. Nie mogę się doczekać kolejnej wersji.  Byleby
    nie była nią ta z końca marca ograniczająca ruch :-/


    ano ten marzec...

    zmiany ida w dobrym kierunku ale to jest jeszcze za malo - wedle mnie wiekszy
    nacisk powiniem byc polozony na polaczenie kilku krotkich relacji w jedna
    dluzsza np. Cz-wa - OW - Poznan, Katowice - OW - Poznan

    pozdrowienia

    riders!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 132 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.