Strona Główna
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • melooonka.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Poznań Poznań Ostrzeszów





    Temat: Troche newsow z nowego RJ (Opolszczyzna)


    | Mam na mysli ogolny uklad, nie wiem jak to sie rozpisuje na poszczegolne
    | korytarze. Wiedzie ta trasa magistrala z poludnia Europy do centrum
    Polski i
    | dalej na polnoc (via Trakiszki lub Skandawa). I dlatego musi byc
    | modernizowana.

    Jest to na jakims www?


    Niestety chyba nie, ja to wyciagnalem z roznych opracowan nt. polityki
    transportowej panstwa w zakresie kolejnictwa, polityki PKP, strategii PKP -
    rozne zrodla - co do tego typu informacji to glownie bardziej lub mniej
    specjalistyczne czasopisma (Przeglad Komunikacyjny, Nowe Sygnaly, dzienniki,
    itp.)


    |     Nie do konca rozumiem, o co Ci chodzi. Ma byc zupelnie nowa linia
    | kolejowa z Wawy do Wroclawia, majaca na celu polaczyc wreszcie w
    sensowny
    | sposob centrum Polski z poludniowym zachodem.

    Ach chodzi mi o linie Czestochowa - Opole jako polaczenie Warszawy z
    Wroclawiam.
    Bo piszesz ze jezeli nie wybuduja nowej lini Idzikowice - Wrocek to ta
    bedzie
    konieczna.


    Ona jest absolutnie niezbedna, _dopoki_ nie powstanie ta linia. Potem straci
    nieco na znaczeniu, bo duzo przejmie linia Idzikowice - Wroclaw. Niezbedna
    jest, gdyz z Wroclawia przez Olesnice i Ostrow jak wiesz za wiele nie
    przejedzie (1 tor), przez Poznan, to moze w przypadku IC (pseudoIC de facto)
    to ma sens, ale nie towarow - na razie to one musza grzac przez Czestochowe,
    lub skrecac na weglowke.


    | tranzyt Opole - Cz-wa i dalej w Polske i nie tylko.

    mapke
    jezeli masz (albo www gdzie to jest).


    Wystarczy po prostu spojrzec na aktualna mape kolejowa Polski. Mamy linie
    Wrocek - Opole - Herby - CMW (towary na "daleka" polnoc Polski lub odnoga
    Inowrocek - Skandawa); Wrocek - Opole - Czwa - Koluszki - Wawa - Bialystok -
    Kuznica (zamykana powoli dla ruchu dalekobieznego)/Trakiszki; Wrocek -
    Opole - Czwa - Koluszki - Skierce - Lukow - Terespol. Dolicz do tego, ze
    pociagi moga konczyc biegi we wszystkich wymienionych miastach albo skrecac
    na odgalezienia i masz pelne znaczenie tej lacznicy obecnie. CMK nie jest
    dla tej linii alternatywa, CMW jest linia nieco specyficzna i nie ma tam tak
    wiele tranzytu w inne regiony poza kierunkiem S-N.


    | Dobra, ale na razie nie ma kasy na zrobienie z pietnastu 60 km/h i to
    jest
    | problem znacznie bardziej palacy, z czego PKP wreszcie chyba powoli
    zaczyna
    | zdawac sobie sprawe, ze pare dwusetek luzem swiata nie naprawi. A tak
    linia
    | to sa
    | a) koszta
    | b) wielkie koszta
    | c) koszmarne koszta
    | d) gigantyczne koszta
    | e) horrendalne koszta.

    No wlasnie dlatego myslalem ze plany budowy tej lini juz dawno zawieszono,
    wlasnie z tych powodow, ale jezeli jeszcze nie to znaczy ze jest jeszcze
    szansa
    ktora nalezaloby wykorzystac.


    Tzn. ktorej linii?

    Idzikowice - Belchatow - Wielun - Olesnica predzej czy pozniej powstanie na
    99%.
    E-30 bis moze w naszym zyciu (choc sa juz odcinki, jak wariant polnocny
    Wrocek - Opole).
    E-65 Grodzisk - Gdansk sa jeszcze szanse, aczkolwiek ja osobiscie uwazam, ze
    powinno sie za ta kase zmodernizowac 4 linie o takiej samej dlugosci na
    160-200 niz budowac jedna nowa, ale to moja opinia.

    Pozdrawiam
    Alekloco.





    Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)


    [ciach wstęp i modernizacja - popieram]

    2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy:
    a) Kielce - Konskie


    Oraz Kielce - Ostrowiec - Kraśnik (Lublin).


    b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska


    Ja bym zamienił tu Dąbrowę na Żabno (przez Dąbrowę jest zygzak!), albo ew.
    przedłużyłbym nową linię z Dąbrowy do samych Kielc.


    c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek


    Oraz Włocławek - Inowrocław.
    Do tego dorzucę również przełużenie CMK na północ i wspólny odcinek obu
    linii między Płockiem i Wyszogrodem.


    d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin


    A ten futurystyczny pomysł przy obecnej mizerii PKP dawno już mi wyleciał z
    głowy (a jestem ze Szczecina)...
    Popieram jak najbardziej budowę takiego połączenia - oczywiście pod
    warunkiem, że skróci to czas przejazdu z Poznania do Szczecina.
    Poza tym w takim wypadku przydałoby się dobre połączenie Gorzowa z Zieloną
    Górą (i bezpośrednie pociągi Szczecin - Zielona jeździłyby wtedy przez
    Gorzów).


    f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz
    odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec


    A na początek dobudowałbym po prostu łącznicę koło Malborka, żeby można było
    puszczać bezpośrednie pociągi (bez zmiany czoła) Wawa - Elbląg.


    g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy
    okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie
    istniejaca
    trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu


    Oprócz tego stworzyłbym również linię (Wawa) Sadowne - Ostrów Maz. -
    Śniadowo - Łomża - Grajewo - Augustów.
    Poza tym pododawałbym połączenia kolejowe w trójkącie Suwałki - Ełk -
    Augustów.


    h) Kalisz - Konin - Inowroclaw


    A oprócz tego jeszcze Kalisz - Turek - Koło - Włocławek - Lipno - Rypin.


    i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem


    Oraz Sarnaki - Biała Podlaska - Parczew / Włodawa.


    Przykladowe relacje pociagow:


    [...]
    I całe mnóstwo innych. :-)))


    [...] nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych
    np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy
    okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by
    dojechac
    w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie
    pasazerowie.


    O właśnie! Wszystko to są przecież naczynia połączone, system kół zębatych,
    czy co tam jeszcze!


    A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza,
    to
    jednak MOGA sie spelnic...


    Też tak uważam! :-)))

    Pozdrawiam.
    Robert Łubiński







    Temat: Lublin


    Witam szanownych MK. Szukam informacji na temat nie intniejącego już nocnego
    pośpiesznego Lublin - Szczecin /w szczególności w którym roku pojawiła się w
    SRJP i czy zawsze miała tą samą trasę - przez Radom, Łódź/.
    Inną sprawą jest mój pomysł na przypomnienie dawnych dalekobieżnych relacji
    mających początek w Lublinie takich jak np. nocny: Lublin - Białystok przez
    Lubartów, Łuków; nocny Lublin - Zakopane przez Rozwadów, Kraków Pł.; sezonowy
    hotelowy do Kołobrzegu; nocny Chełm/Hrubieszów/Rawa Russka - Warszawa Zach;...


    Jak tylko pamiętam - od 1980 roku (od tego roku kolekcjonuję SRJPy) ten pociąg
    był i jedyne, co się zmieniło w jego trasie to postój w Łodzi - na te ćwierć
    wieku połowę stawał na Chojnach i bez zmiany czoła ruszał dalej w kier.
    Ostrowa, a druga połowa to wjazd na Kaliską. Proszę Cię o cierpliwość - muszę w
    domu sprawdzić w cegłach, czy mnie pamięć nie myli.
    Zresztą w obecnym pociągu Lublin - Poznań jest sypialny i kuszeta w rel. do
    Szczecina, więc coś z niego zostało))).

    Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin -
    Krynica, która kursowała co 2 dzień!) Najpierw była dołaczana do osobowego do
    Krakowa przez Rozwadów i Tarnów, a ostatni jej rozkład to chyba doczepka do
    Kudowy (też już jej nie ma!) przez Kielce i tam ją łączyli ze składem
    warszawskim, ale to już był pośpiech (chyba).

    Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław
    przez Kielce, Częstochowę Str. i Opole, który dublował na większości trasy
    Jelenią Górę. W niektórych rozkładach w jednym kierunku jechał nocą, a wracał w
    dzień i stąd później dzienny już pociąg do Wrocławia. Ale w SRJP nawet ten
    dzienny kurs miał wtedy kuszetkę!!!))) Ktoś się kapnął w połowie rozkadu, że to
    bez sensu i w relacji powrotnej kuszeta wzmacniała Jelenią, choć obieg wymagał
    już dwóch wagonów.

    Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1
    przyspieszony - ezt - kursy kilka dni w roku i 1 pospieszny), Zamość - Warszawa
    (przyspieszony dublujący kilka razy w roku Bełżec / Hrubieszów), Lublin -
    Zielona Góra. Ten z kolei nawet w 1 rozkładzie pod koniec lat 80-tych miał
    nazwę PRZEMYSŁAW zabraną później nie wiem dlaczego na relację Poznań -
    Warszawa. Ten Lublin - ZG został nawet wydłużony do Kowla, ale nastał czas
    zmiany ustroju, większej swobody i szmuglu, więc w Dorohusku celnicy mieli co
    robić i już na granicy miał wielogodzinne opóźnienia dyskwalifikujące do w
    komunikacji krajowej. No to go podzielili znów na L - ZG i L - Kowel czy
    Jagodzin (osobowy).

    Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez
    Warszawę, Łódź, Ostrów, Wrocław, Legnicę, Drezno. A czymś niesamowitym była
    VARSOVIA (robocza wersja nazwy: CZARDASZ). Jej głowna relacja to Warszawa -
    Budapeszt, później wydłużona na Gdynia - Budapeszt. Co najmniej w 2 rozkładach
    w Idzikowicach wydzielano grupę wagonów z Węgier do Lublina przez Radom.
    Oryginalne było zarówno dzielenie na CMK, jak i wjazd na magistralę od strony
    Radomia. Ale też przemyt wykończył przynajmniej grupę lubelską - kiedyś
    opóźnienie sięgnęło 23 godzin!!! (zabrakło liczby minut na
    tzw. "progatronach"). Oba składy z 2 dni przyjechały wtedy w odstępie godziny.
    A nazwa VARSOVIA trafiła niebawem na linię Warszawa - Berlin.

    Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój
    post z dyskusji o Śnieżce i Bogatyni sprzed kilku dni:

    W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA
    PÓŁNOCY. Do połowy tej dekady określano tak pociąg wyjeżdżający ok. 18.00 z
    Lublina, który trasą przez Lubartów (łza się kręci!), Łuków, Siedlce, Małkinię
    (ech!), Ostrołękę (tak, tak), Olsztyn, Elbląg, Malbork docierał do Gdyni ok.
    8.00. Przy tej okazji polecam moją symulację ruchu na st. Lublin w 1985 roku
    do "Kolejarza". Trochę dziwny skład, zrobiony na podst. prawdziwych dodatków.

    Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech
    tą trasą i znacznie szybciej. Wtedy jednak nieoficjalną nazwę przejął
    wspomniany skład rel. najpierw Lublin - Białystok (kursował też wcześniej),
    który później wydłużono do Ełku, a nawet sezonowo do Olsztyna. Jechałem nim
    latem 1988 roku z Lublina do Mikołajek - PKP by chciało, by wróciły tamte
    czasy, gdy toczyło się bitwy o każde wolne miejsce czy to w jedynce czy w
    dwójce. Ale z Białegostoku do Mikołajek było już swobodnie, ładna trasa, extra
    klimat... Później zresztą i jego ciachnęli, obiecując (odpowiednik dzisiejszego
    F - po ogłoszeniu) pośpiech Lublin - Białystok przez Dęblin, Pilawę, obwodnicą
    w okolicach Mińska Maz. do Tłuszcza. Czas był rewelacyjny, ale nigdy pociąg nie
    został uruchomiony, bo WDOKP przekroczyła limit pociągokilometrów.





    Temat: nowinki na RJ 2001-02


    ----- Original Message -----
    From: Tomasz Gieżyński

    | 4) likwidacja osob. Katowice - Stronie, w zamian posp. Krakow -
    | Jelenia z wagonyma do Stronia,


    Bez punktu G?
    BTW - ostatnio moja luba spytała mnie skąd ja wiem co to jest punkt G - a ja
    odpowiadam zgodnie z prawdą że z pmk


    | 5) likwidacja Zielonogorzanina Ziel Gora - Ostrow, w zamian pociag o
    | tej nazwie ZielGora - Poznan


    Dodatkowy ? Przydałby się chyba jakiś z Poza
    do Zgóry około 19 bo obecnie ostatni jest około 16.15 a potem tylko Ex


    | 7) nocny Wroclaw - Slupsk przedluzony przez Lebork do 3miasta


    No tu to sensu za bardzo nie widzę. W wakacje to jeszcze ale poza sezonem to
    chyba jest jakieś skomunikowanie na os do Gdyni?


    Pisz tylko w wakacje - to przedluzone Mazury. Mikolajki to wakacyjno -
    weekendowy lacznik do Biebrzy. Ma to byc skomunikowane w Olsztynie.


    No ale dobre i to że nie zamykają Mikołajek. Muszę się kiedyś tamtędy
    przejechać.


    | Bryza Olsztyn - Szczecin

    Podobnie jak Rybak i Gryf. Pobrzeze Tczew - Kolobrzeg.


    Połączenie pociągów Olsztyn - Gdynia i Gdynia - Szczecin zawsze wydawało mi
    się rzeczą ze wszechmiar słuszną.
    Możnaby pójść jeszcze troszkę dalej - np. połączyć Ełk - Olsztyn (osobowy) i
    Olsztyn - Szczecin pośpiech


    3) Wroclawianin z RF


    Też tylko kilka dni w roku jak teraz?


    , rzeznia zielonogorska w (G) !!


    Ooops..


    4) Wlokniarz Lodz - Ostrow - Szczecin / Wroclaw, czesc wroclawska w
    (G)


    Ciekawe czy część wrocławska się przyjmie?


    5) Wwa / Lodz - Kutno - Pila - Kostrzyn / Kolobrzeg, czesci Lodz -
    Kutno i Pila - Kolobrzeg w (G).


    Mam nadzieję że za kilka lat nie zlikwidują wszystkich nocnych rzeźni...


    6) Bolko jako posp. z RF Wroclaw - Lublin


    Czyżby ktoś z decydentów od rozkładu miał normalny mózg? Jakiś przeszczep ,
    czy coś takiego? Obecnie medycyna jest na coraz wyzszym poziomie -
    oczywiście nie w Polsce :-(
    BTW - jak na RF zareaguje KURS 90?


    7) Rzeznie Lublin - Kudowa i Jelenia pojada razem do Kielc (znowu nie
    wiem czy to przypadkiem juz tak nie jezdzi...)


    No jeszcze nie ale jest to dobry pomysł. Obecnie te rzeźnie jadą z Lublina
    do Kielc w odstępie pół godziny.
    Za to przydałby się jakiś wagon bezp, Lublin - Zakopiec przyłączany w
    Radomiu do rzeźni warszawskiej no ale wiem że PKP nie chce robić konkurencji
    Jagielle


    8) Rzeszowianin Rzeszow - Czestochowa


    I jeszcze możnaby wydłużyć Reymonta do Przemyśla

    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: [cyt] Wieluń Dąbrowa - zagrożone poci ągi

    Użytkownik "Hradec"


    Ja się zastanawiam co się dzieje z pieniędzmi na kolej w moim
    województwie. Bo
    przecież gęstość linii kolejowych w woj. łódzkim nie jest imponująca.


    To co ma lubuskie powiedzieć? :-)


    A nie
    zapowiada się zwiększenie liczby pociągów na liniach: Ł.Kaliska - Sieradz
    (Ostrów Wlkp. - ciekawe czy do Ostrowa w ogóle coś pojedzie, bo to
    przecież
    już województwo wielkopolskie),


    Kalisz to też Wielkopolskie. Zostaną połączenia Łódź - Błaszki.


    Ł. Kaliska - Kutno, Ł. Kaliska - Łowicz Gł.,


    do Łowicza pewnie linia padnie bo jest fatalny czas przejazdu.


    Ł. Fabryczna - Koluszki - Skierniewice, Koluszki - Radomsko - Częstochowa
    (Częstochowa to już Śląskie, więc pewnie też nie będą chcieli


    sfinansować),

    Raczej nie. Zostaną pociągi do Radomska.


    rzecież nie wszystko idzie na dochodowe
    pociągi Łódź-Warszawa. Co to za problem, żeby dogadać się z Urzędami w
    Opolu,
    Katowicach i Poznaniu i wspólnie sfinansować linię Kępno-Wieruszów-Wieluń-
    Herby. Rozkręcić tam koniunkturę, żeby linia mogła w jak największym
    stopniu
    zarobić na siebie. Wtedy nie będzie trzeba do niej tyle dopłacać. Czy
    urzędnicy nie mogą zrozumieć tej prostej zależności ???


    ja nie jestem peweien czy na odcinku Wielun - Krzepice da sie az tak
    rozkrecic koniunkture zeby puszczenie kibla sie oplacalo. Przeciez to sa
    malutkie miasteczka. Jest ryzyko ze wywalisz miliony na puste pociagi i
    bedziesz musial sie tlumaczyc przed jakims Ziobro w TV albo przed NIKiem.


    Powiedz to mieszkańcom Krzepic, Herbów i Wielunia...


    gdyby faktycznie tak jezdzili tymi pociagami to PKP nie chcialyby zamykać
    linii. Często jest tak że podnosi się rumor o zamykaniu linii że ludzie
    takie straty ponoszą a pociągami jeździ pies z kulawą nogą.

    oro chcesz zamykać Wieluń, to czemu bulwersujesz się Chałupkami i


    innymi...


    Nie bulwersuje sie. Po prostu stwierdzam fakt.
    Na linii Chałupki - Bohumin mogłyby jeździć pociągi np. Opole - Ostrava.


    A więc tniemy wszystko i zostawiamy tylko magistrale: CMK,


    Zgorzelec-Przemyśl,

    Kunowice-Terespol, Szczecin-Poznań-Wrocław-Międzylesie i


    Gdynia-Iława-Warszawa-


    Kielce-Kraków... No... starczy, bo jeszcze się obywatele rozbisurmanią i
    nie
    odechce im się jeździć koleją i co wtedy...


    No i pewnie tak zostanie. Jak w USA - ruch pasazerski tylko na
    najważniejszych liniach, ale za to może będzie się wozić większość towarów
    koleją. A ludzie autobusami - drogi będą bezpieczniejsze ze względu na małą
    ilość TIRÓw.


    Niech współpłaci - razem z Łódzkim, Śląskim i Wielkopolskim. I niech
    Opolskie
    zajmie się swoimi liniami kolejowymi, bo tam też najweselej nie jest...


    Tak to niestety jest z miejscowosciami "na granicy"... Nikt nie chce płacić.
    Może niech płacą sami za siebie. Niech samorząd Wielunia, Krzepic i Kępna
    złoży się na używany szynobus np. ze Słowacji i niech on sobie jeździ. Wiem,
    fantazja :-)

    pozdrawiam aron

    pozdrawiam aron





    Temat: Podsumowanie roku 2008
    Witam !

    Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)

    W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o  10 782 km więcej niż w roku
    2007) w tym:
    - 23 553 km pociągami osobowymi
    - 1 147 km pociągami przyspieszonymi
    - 9 108 km pociągami pospiesznymi
    - 385 km pociągami Ex
    - 16 km pociągami IC
    - 180 km pociągami EC
    - 314 km pociągami EN
    - 89 km pociągami specjalnymi

    - 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię

    --------

    Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR

    -----------

    Trasy zaliczone w roku 2008:

    POLSKA:
    - Legnica - Lubin Górniczy
    - Gliwice - Bytom
    - Kalety - Kluczbork
    - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno
    - Leszno - Jarocin
    - Leszno - Ostrów Wielkopolski
    - Leszno - Głogów
    - Reda - Hel
    - Białogard - Stargard Szczeciński
    - Poznań - Szczecin
    - Sędzisław - Lubawka
    - Stróże - Jasło - Zagórz
    - Zagórz - Łupków
    - Rzeszów - Jasło
    - Tarnów - Rzeszów
    - Łańcut - Przeworsk
    - Muszyna - Krynica
    - Zduńska Wola - Inowrocław
    - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz
    Główna
    - Bydgoszcz - Piła
    - Szczecin - Świnoujście
    - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski
    - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin
    - Czerwieńsk - Zbąszynek
    - Zbąszyń - Tuchorza
    - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc
    - Warszawa Wschodnia - Białystok
    - Ełk - Białystok
    - Olsztyn - Ełk
    - Olsztyn - Działdowo
    - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów
    - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica
    - grupa towarowa w Opolu Głównym
    - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój
    - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce
    - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów
    - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
    - Tychy - Tychy Miasto

    CZECHY:
    - Kromeriz - Zborovice
    - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku
    - Velka Kras - Vidnava
    - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem
    - Mikulovice - Zlate Hory
    - Horni Lidec - Strelna
    - Praha Masarykovo - Rakovnik
    - Rakovnik - Louny
    - Louny - Postoloprty - Zatec
    - Kladno - Kralupy nad Vltavou
    - Kralupy nad Vltavou - Velvary
    - Vranany - Luzec nad Vltavou
    - Vranany - Straskov - Racineves
    - Straskov - Zlonice
    - Zlonice - Kralupy nad Vltavou
    - Kralupy nad Vltavou - Uzice
    - Celakovice - Neratovice
    - Mlada Boleslav - Dolni Bousov
    - Dolni Bousov - Kopidlno
    - Krinec - Kopidlno - Jicin
    - Smirice - Hnevceves
    - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc
    - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov
    - Teplice nad Metuji - Trutnov
    - Trutnov - Zacler
    - Trutnov - Svoboda nad Upou
    - Krizanov - Studenec
    - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou
    - Svetla nad Sazavou - Cercany
    - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin
    - Breclav - Lednice
    - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky
    - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou
    - Moravske Branice - Oslavany
    - Moravske Budejovice - Jemnice
    - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou
    - Kuncice nad Labem - Vrchlabi
    - Kolin - Ledecko
    - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou
    - Caslav - Tremosnice

    SŁOWACJA:
    - Strelenka - Puchov - Zilina
    - Lipany - Presov
    - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto

    Odcinki graniczne:
    - Strelna - Strelenka
    - Lubawka - Kralovec
    - Łupków - Medzilaborce mesto

    -------

    Imprezy w których uczestniczyłem:
    - Dni Techniki Kolejowej - Opole
    - Wokół Wrocławia

    -------

    Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne
    ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl

    Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi
    tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).

    Pozdr.
    Grzesiek





    Temat: [SA] Drugie województwo w Polsce.


    No przecież mówię, że w rezerwie są 4 pojazdy, poza tym obiegi nie są aż
    tak
    duże w Wielkopolsce, pojazdy stoją po kilka godzin w Poznaniu na
    tankowanie i
    PK, co powinno być robione w nocy.


    1) No to powiedz, który szynobus zastąpi połączenia gdy będzie stało 6 szt.
    (a może więcej ?) jak było w czerwcu tego roku ? Czy z powodu awaryjności
    szynobusów mamy umowę z Cargo dot. obsługi awaryjnej odcinków składem
    wagonowym ? Stablizacja gotowości technicznej nowych pojazdów jeszcze jakiś
    czas potrwa...

    2) Ile szynobusów ma przewidzianych w tym roku rewizję główną (czy jakoś
    tak) i dłuższy przestój ? W zeszłych latach zdaje się stały z tego powodu po
    miesiącu jakieś pojazdy wielkopolskie ?

    3) Hint: Czy zapotrzebowanie na szynobusy w funkcji czasu jest stałe ?
    Odpowiedź NIE ! Zawsze będą w ciągu dnia pory, gdy będzie ich potrzeba
    więcej, a w innych porach mniej. Poczekam, aż PWK wróci do stanu normalności
    i popatrzymy na ile pojemność pojazdów zaspakaja zapotrzebowanie. Ciekawe
    też jak modernizacja obu linii spalinowych wychodzących z węzła wpłynie na
    zapotrzebowanie na szynobusy i skąd je wówczas wytrzasną.


    | zwiększenia - uatrakcyjnienia połączeń wyjdzie, że nie można bo brak
    | taboru.
    | Le - Jarocin na 4 parach to nie jest właściwa obsługa.

    Przy takiej prędkości i czasie przejazdu na chwilę obecną nie będzie tam
    wiekszej ilości połączeń.


    Nie będzie bo Ty tak powiedziałeś, czy ktoś robił badania, że np. ol 13:30
    nie ma chętnych ? Na wielu liniach w niektórych porach jest mniej chętnych,
    ale w imię utrzymania dobrej siatki połączeń ponosi się koszt choćby tych 5
    par na dobę.


    Głogów - Ostrów
    Dlaczego Wielkopolska ma przekazać szynobus do obsługi tej linii skoro
    większy
    odcinek leży poza granicami reionu??


    Odcinek _częściowo_ leży poza granicami regionu, nie cały. To z tego powodu
    dlaczego jeżdżą do Chojnic, a nie do Lipki Kraj ?
    W imię integracji sieci połączeń ? Wiadomo, że muszą się dogadać z innymi
    samorządami, jeżeli coś ma się tutaj dziać, ale to co jest jest chore.
    Dolnośląskiego za szybko nie ma co podejrzewać o skierowanie tutaj
    szynobusa, lubuskiego - także wątpliwe, więc co - na szubienicę !? Wszystkie
    3 samorządy umyją rąsie, bo nie nasze i olał - dobre podejście.

    Podejście samorządów do tego odcinka obrazuje chociażby korespondencja z 3
    UMW których dotyczy dot. skomunikowań: Wielkopolskę jako jedyną oczywiście
    było stać na "to nie w naszej gestii", inne przeprowadziły w tej sprawie
    korespondencję z PKP PR biorąc jednak problem pod swoje skrzydła.


    Nie będzie zakupów elektrycznych szynobusów!


    I słusznie, nie mają one sensu.

    Mick M.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 132 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.