Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
Temat: Troche newsow z nowego RJ (Opolszczyzna)
| Mam na mysli ogolny uklad, nie wiem jak to sie rozpisuje na poszczegolne | korytarze. Wiedzie ta trasa magistrala z poludnia Europy do centrum Polski i | dalej na polnoc (via Trakiszki lub Skandawa). I dlatego musi byc | modernizowana.
Jest to na jakims www?
Niestety chyba nie, ja to wyciagnalem z roznych opracowan nt. polityki transportowej panstwa w zakresie kolejnictwa, polityki PKP, strategii PKP - rozne zrodla - co do tego typu informacji to glownie bardziej lub mniej specjalistyczne czasopisma (Przeglad Komunikacyjny, Nowe Sygnaly, dzienniki, itp.)
| Nie do konca rozumiem, o co Ci chodzi. Ma byc zupelnie nowa linia | kolejowa z Wawy do Wroclawia, majaca na celu polaczyc wreszcie w sensowny | sposob centrum Polski z poludniowym zachodem.
Ach chodzi mi o linie Czestochowa - Opole jako polaczenie Warszawy z Wroclawiam. Bo piszesz ze jezeli nie wybuduja nowej lini Idzikowice - Wrocek to ta bedzie konieczna.
Ona jest absolutnie niezbedna, _dopoki_ nie powstanie ta linia. Potem straci nieco na znaczeniu, bo duzo przejmie linia Idzikowice - Wroclaw. Niezbedna jest, gdyz z Wroclawia przez Olesnice i Ostrow jak wiesz za wiele nie przejedzie (1 tor), przez Poznan, to moze w przypadku IC (pseudoIC de facto) to ma sens, ale nie towarow - na razie to one musza grzac przez Czestochowe, lub skrecac na weglowke.
| tranzyt Opole - Cz-wa i dalej w Polske i nie tylko.
mapke jezeli masz (albo www gdzie to jest).
Wystarczy po prostu spojrzec na aktualna mape kolejowa Polski. Mamy linie Wrocek - Opole - Herby - CMW (towary na "daleka" polnoc Polski lub odnoga Inowrocek - Skandawa); Wrocek - Opole - Czwa - Koluszki - Wawa - Bialystok - Kuznica (zamykana powoli dla ruchu dalekobieznego)/Trakiszki; Wrocek - Opole - Czwa - Koluszki - Skierce - Lukow - Terespol. Dolicz do tego, ze pociagi moga konczyc biegi we wszystkich wymienionych miastach albo skrecac na odgalezienia i masz pelne znaczenie tej lacznicy obecnie. CMK nie jest dla tej linii alternatywa, CMW jest linia nieco specyficzna i nie ma tam tak wiele tranzytu w inne regiony poza kierunkiem S-N.
| Dobra, ale na razie nie ma kasy na zrobienie z pietnastu 60 km/h i to jest | problem znacznie bardziej palacy, z czego PKP wreszcie chyba powoli zaczyna | zdawac sobie sprawe, ze pare dwusetek luzem swiata nie naprawi. A tak linia | to sa | a) koszta | b) wielkie koszta | c) koszmarne koszta | d) gigantyczne koszta | e) horrendalne koszta.
No wlasnie dlatego myslalem ze plany budowy tej lini juz dawno zawieszono, wlasnie z tych powodow, ale jezeli jeszcze nie to znaczy ze jest jeszcze szansa ktora nalezaloby wykorzystac.
Tzn. ktorej linii?
Idzikowice - Belchatow - Wielun - Olesnica predzej czy pozniej powstanie na 99%. E-30 bis moze w naszym zyciu (choc sa juz odcinki, jak wariant polnocny Wrocek - Opole). E-65 Grodzisk - Gdansk sa jeszcze szanse, aczkolwiek ja osobiscie uwazam, ze powinno sie za ta kase zmodernizowac 4 linie o takiej samej dlugosci na 160-200 niz budowac jedna nowa, ale to moja opinia.
Pozdrawiam Alekloco.
Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)
[ciach wstęp i modernizacja - popieram]
2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy: a) Kielce - Konskie
Oraz Kielce - Ostrowiec - Kraśnik (Lublin).
b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska
Ja bym zamienił tu Dąbrowę na Żabno (przez Dąbrowę jest zygzak!), albo ew. przedłużyłbym nową linię z Dąbrowy do samych Kielc.
c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek
Oraz Włocławek - Inowrocław. Do tego dorzucę również przełużenie CMK na północ i wspólny odcinek obu linii między Płockiem i Wyszogrodem.
d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin
A ten futurystyczny pomysł przy obecnej mizerii PKP dawno już mi wyleciał z głowy (a jestem ze Szczecina)... Popieram jak najbardziej budowę takiego połączenia - oczywiście pod warunkiem, że skróci to czas przejazdu z Poznania do Szczecina. Poza tym w takim wypadku przydałoby się dobre połączenie Gorzowa z Zieloną Górą (i bezpośrednie pociągi Szczecin - Zielona jeździłyby wtedy przez Gorzów).
f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec
A na początek dobudowałbym po prostu łącznicę koło Malborka, żeby można było puszczać bezpośrednie pociągi (bez zmiany czoła) Wawa - Elbląg.
g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie istniejaca trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu
Oprócz tego stworzyłbym również linię (Wawa) Sadowne - Ostrów Maz. - Śniadowo - Łomża - Grajewo - Augustów. Poza tym pododawałbym połączenia kolejowe w trójkącie Suwałki - Ełk - Augustów.
h) Kalisz - Konin - Inowroclaw
A oprócz tego jeszcze Kalisz - Turek - Koło - Włocławek - Lipno - Rypin.
i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem
Oraz Sarnaki - Biała Podlaska - Parczew / Włodawa.
Przykladowe relacje pociagow:
[...] I całe mnóstwo innych. :-)))
[...] nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by dojechac w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie pasazerowie.
O właśnie! Wszystko to są przecież naczynia połączone, system kół zębatych, czy co tam jeszcze!
A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza, to jednak MOGA sie spelnic...
Też tak uważam! :-)))
Pozdrawiam. Robert Łubiński
Temat: Lublin
Witam szanownych MK. Szukam informacji na temat nie intniejącego już nocnego pośpiesznego Lublin - Szczecin /w szczególności w którym roku pojawiła się w SRJP i czy zawsze miała tą samą trasę - przez Radom, Łódź/. Inną sprawą jest mój pomysł na przypomnienie dawnych dalekobieżnych relacji mających początek w Lublinie takich jak np. nocny: Lublin - Białystok przez Lubartów, Łuków; nocny Lublin - Zakopane przez Rozwadów, Kraków Pł.; sezonowy hotelowy do Kołobrzegu; nocny Chełm/Hrubieszów/Rawa Russka - Warszawa Zach;...
Jak tylko pamiętam - od 1980 roku (od tego roku kolekcjonuję SRJPy) ten pociąg był i jedyne, co się zmieniło w jego trasie to postój w Łodzi - na te ćwierć wieku połowę stawał na Chojnach i bez zmiany czoła ruszał dalej w kier. Ostrowa, a druga połowa to wjazd na Kaliską. Proszę Cię o cierpliwość - muszę w domu sprawdzić w cegłach, czy mnie pamięć nie myli. Zresztą w obecnym pociągu Lublin - Poznań jest sypialny i kuszeta w rel. do Szczecina, więc coś z niego zostało))).
Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin - Krynica, która kursowała co 2 dzień!) Najpierw była dołaczana do osobowego do Krakowa przez Rozwadów i Tarnów, a ostatni jej rozkład to chyba doczepka do Kudowy (też już jej nie ma!) przez Kielce i tam ją łączyli ze składem warszawskim, ale to już był pośpiech (chyba).
Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław przez Kielce, Częstochowę Str. i Opole, który dublował na większości trasy Jelenią Górę. W niektórych rozkładach w jednym kierunku jechał nocą, a wracał w dzień i stąd później dzienny już pociąg do Wrocławia. Ale w SRJP nawet ten dzienny kurs miał wtedy kuszetkę!!!))) Ktoś się kapnął w połowie rozkadu, że to bez sensu i w relacji powrotnej kuszeta wzmacniała Jelenią, choć obieg wymagał już dwóch wagonów.
Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1 przyspieszony - ezt - kursy kilka dni w roku i 1 pospieszny), Zamość - Warszawa (przyspieszony dublujący kilka razy w roku Bełżec / Hrubieszów), Lublin - Zielona Góra. Ten z kolei nawet w 1 rozkładzie pod koniec lat 80-tych miał nazwę PRZEMYSŁAW zabraną później nie wiem dlaczego na relację Poznań - Warszawa. Ten Lublin - ZG został nawet wydłużony do Kowla, ale nastał czas zmiany ustroju, większej swobody i szmuglu, więc w Dorohusku celnicy mieli co robić i już na granicy miał wielogodzinne opóźnienia dyskwalifikujące do w komunikacji krajowej. No to go podzielili znów na L - ZG i L - Kowel czy Jagodzin (osobowy).
Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez Warszawę, Łódź, Ostrów, Wrocław, Legnicę, Drezno. A czymś niesamowitym była VARSOVIA (robocza wersja nazwy: CZARDASZ). Jej głowna relacja to Warszawa - Budapeszt, później wydłużona na Gdynia - Budapeszt. Co najmniej w 2 rozkładach w Idzikowicach wydzielano grupę wagonów z Węgier do Lublina przez Radom. Oryginalne było zarówno dzielenie na CMK, jak i wjazd na magistralę od strony Radomia. Ale też przemyt wykończył przynajmniej grupę lubelską - kiedyś opóźnienie sięgnęło 23 godzin!!! (zabrakło liczby minut na tzw. "progatronach"). Oba składy z 2 dni przyjechały wtedy w odstępie godziny. A nazwa VARSOVIA trafiła niebawem na linię Warszawa - Berlin.
Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój post z dyskusji o Śnieżce i Bogatyni sprzed kilku dni:
W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA PÓŁNOCY. Do połowy tej dekady określano tak pociąg wyjeżdżający ok. 18.00 z Lublina, który trasą przez Lubartów (łza się kręci!), Łuków, Siedlce, Małkinię (ech!), Ostrołękę (tak, tak), Olsztyn, Elbląg, Malbork docierał do Gdyni ok. 8.00. Przy tej okazji polecam moją symulację ruchu na st. Lublin w 1985 roku do "Kolejarza". Trochę dziwny skład, zrobiony na podst. prawdziwych dodatków.
Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech tą trasą i znacznie szybciej. Wtedy jednak nieoficjalną nazwę przejął wspomniany skład rel. najpierw Lublin - Białystok (kursował też wcześniej), który później wydłużono do Ełku, a nawet sezonowo do Olsztyna. Jechałem nim latem 1988 roku z Lublina do Mikołajek - PKP by chciało, by wróciły tamte czasy, gdy toczyło się bitwy o każde wolne miejsce czy to w jedynce czy w dwójce. Ale z Białegostoku do Mikołajek było już swobodnie, ładna trasa, extra klimat... Później zresztą i jego ciachnęli, obiecując (odpowiednik dzisiejszego F - po ogłoszeniu) pośpiech Lublin - Białystok przez Dęblin, Pilawę, obwodnicą w okolicach Mińska Maz. do Tłuszcza. Czas był rewelacyjny, ale nigdy pociąg nie został uruchomiony, bo WDOKP przekroczyła limit pociągokilometrów.
Temat: nowinki na RJ 2001-02
----- Original Message ----- From: Tomasz Gieżyński
| 4) likwidacja osob. Katowice - Stronie, w zamian posp. Krakow - | Jelenia z wagonyma do Stronia,
Bez punktu G? BTW - ostatnio moja luba spytała mnie skąd ja wiem co to jest punkt G - a ja odpowiadam zgodnie z prawdą że z pmk
| 5) likwidacja Zielonogorzanina Ziel Gora - Ostrow, w zamian pociag o | tej nazwie ZielGora - Poznan
Dodatkowy ? Przydałby się chyba jakiś z Poza do Zgóry około 19 bo obecnie ostatni jest około 16.15 a potem tylko Ex
| 7) nocny Wroclaw - Slupsk przedluzony przez Lebork do 3miasta
No tu to sensu za bardzo nie widzę. W wakacje to jeszcze ale poza sezonem to chyba jest jakieś skomunikowanie na os do Gdyni?
Pisz tylko w wakacje - to przedluzone Mazury. Mikolajki to wakacyjno - weekendowy lacznik do Biebrzy. Ma to byc skomunikowane w Olsztynie.
No ale dobre i to że nie zamykają Mikołajek. Muszę się kiedyś tamtędy przejechać.
| Bryza Olsztyn - Szczecin
Podobnie jak Rybak i Gryf. Pobrzeze Tczew - Kolobrzeg.
Połączenie pociągów Olsztyn - Gdynia i Gdynia - Szczecin zawsze wydawało mi się rzeczą ze wszechmiar słuszną. Możnaby pójść jeszcze troszkę dalej - np. połączyć Ełk - Olsztyn (osobowy) i Olsztyn - Szczecin pośpiech
3) Wroclawianin z RF
Też tylko kilka dni w roku jak teraz?
, rzeznia zielonogorska w (G) !!
Ooops..
4) Wlokniarz Lodz - Ostrow - Szczecin / Wroclaw, czesc wroclawska w (G)
Ciekawe czy część wrocławska się przyjmie?
5) Wwa / Lodz - Kutno - Pila - Kostrzyn / Kolobrzeg, czesci Lodz - Kutno i Pila - Kolobrzeg w (G).
Mam nadzieję że za kilka lat nie zlikwidują wszystkich nocnych rzeźni...
6) Bolko jako posp. z RF Wroclaw - Lublin
Czyżby ktoś z decydentów od rozkładu miał normalny mózg? Jakiś przeszczep , czy coś takiego? Obecnie medycyna jest na coraz wyzszym poziomie - oczywiście nie w Polsce :-( BTW - jak na RF zareaguje KURS 90?
7) Rzeznie Lublin - Kudowa i Jelenia pojada razem do Kielc (znowu nie wiem czy to przypadkiem juz tak nie jezdzi...)
No jeszcze nie ale jest to dobry pomysł. Obecnie te rzeźnie jadą z Lublina do Kielc w odstępie pół godziny. Za to przydałby się jakiś wagon bezp, Lublin - Zakopiec przyłączany w Radomiu do rzeźni warszawskiej no ale wiem że PKP nie chce robić konkurencji Jagielle
8) Rzeszowianin Rzeszow - Czestochowa
I jeszcze możnaby wydłużyć Reymonta do Przemyśla
Pozdrawiam Aron
Temat: [cyt] Wieluń Dąbrowa - zagrożone poci ągi
Użytkownik "Hradec"
Ja się zastanawiam co się dzieje z pieniędzmi na kolej w moim województwie. Bo przecież gęstość linii kolejowych w woj. łódzkim nie jest imponująca.
To co ma lubuskie powiedzieć? :-)
A nie zapowiada się zwiększenie liczby pociągów na liniach: Ł.Kaliska - Sieradz (Ostrów Wlkp. - ciekawe czy do Ostrowa w ogóle coś pojedzie, bo to przecież już województwo wielkopolskie),
Kalisz to też Wielkopolskie. Zostaną połączenia Łódź - Błaszki.
Ł. Kaliska - Kutno, Ł. Kaliska - Łowicz Gł.,
do Łowicza pewnie linia padnie bo jest fatalny czas przejazdu.
Ł. Fabryczna - Koluszki - Skierniewice, Koluszki - Radomsko - Częstochowa (Częstochowa to już Śląskie, więc pewnie też nie będą chcieli
sfinansować),
Raczej nie. Zostaną pociągi do Radomska.
rzecież nie wszystko idzie na dochodowe pociągi Łódź-Warszawa. Co to za problem, żeby dogadać się z Urzędami w Opolu, Katowicach i Poznaniu i wspólnie sfinansować linię Kępno-Wieruszów-Wieluń- Herby. Rozkręcić tam koniunkturę, żeby linia mogła w jak największym stopniu zarobić na siebie. Wtedy nie będzie trzeba do niej tyle dopłacać. Czy urzędnicy nie mogą zrozumieć tej prostej zależności ???
ja nie jestem peweien czy na odcinku Wielun - Krzepice da sie az tak rozkrecic koniunkture zeby puszczenie kibla sie oplacalo. Przeciez to sa malutkie miasteczka. Jest ryzyko ze wywalisz miliony na puste pociagi i bedziesz musial sie tlumaczyc przed jakims Ziobro w TV albo przed NIKiem.
Powiedz to mieszkańcom Krzepic, Herbów i Wielunia...
gdyby faktycznie tak jezdzili tymi pociagami to PKP nie chcialyby zamykać linii. Często jest tak że podnosi się rumor o zamykaniu linii że ludzie takie straty ponoszą a pociągami jeździ pies z kulawą nogą.
oro chcesz zamykać Wieluń, to czemu bulwersujesz się Chałupkami i
innymi...
Nie bulwersuje sie. Po prostu stwierdzam fakt. Na linii Chałupki - Bohumin mogłyby jeździć pociągi np. Opole - Ostrava.
A więc tniemy wszystko i zostawiamy tylko magistrale: CMK,
Zgorzelec-Przemyśl,
Kunowice-Terespol, Szczecin-Poznań-Wrocław-Międzylesie i
Gdynia-Iława-Warszawa-
Kielce-Kraków... No... starczy, bo jeszcze się obywatele rozbisurmanią i nie odechce im się jeździć koleją i co wtedy...
No i pewnie tak zostanie. Jak w USA - ruch pasazerski tylko na najważniejszych liniach, ale za to może będzie się wozić większość towarów koleją. A ludzie autobusami - drogi będą bezpieczniejsze ze względu na małą ilość TIRÓw.
Niech współpłaci - razem z Łódzkim, Śląskim i Wielkopolskim. I niech Opolskie zajmie się swoimi liniami kolejowymi, bo tam też najweselej nie jest...
Tak to niestety jest z miejscowosciami "na granicy"... Nikt nie chce płacić. Może niech płacą sami za siebie. Niech samorząd Wielunia, Krzepic i Kępna złoży się na używany szynobus np. ze Słowacji i niech on sobie jeździ. Wiem, fantazja :-)
pozdrawiam aron
pozdrawiam aron
Temat: Podsumowanie roku 2008
Witam !
Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)
W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o 10 782 km więcej niż w roku 2007) w tym: - 23 553 km pociągami osobowymi - 1 147 km pociągami przyspieszonymi - 9 108 km pociągami pospiesznymi - 385 km pociągami Ex - 16 km pociągami IC - 180 km pociągami EC - 314 km pociągami EN - 89 km pociągami specjalnymi
- 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię
--------
Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR
-----------
Trasy zaliczone w roku 2008:
POLSKA: - Legnica - Lubin Górniczy - Gliwice - Bytom - Kalety - Kluczbork - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno - Leszno - Jarocin - Leszno - Ostrów Wielkopolski - Leszno - Głogów - Reda - Hel - Białogard - Stargard Szczeciński - Poznań - Szczecin - Sędzisław - Lubawka - Stróże - Jasło - Zagórz - Zagórz - Łupków - Rzeszów - Jasło - Tarnów - Rzeszów - Łańcut - Przeworsk - Muszyna - Krynica - Zduńska Wola - Inowrocław - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz - Piła - Szczecin - Świnoujście - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin - Czerwieńsk - Zbąszynek - Zbąszyń - Tuchorza - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc - Warszawa Wschodnia - Białystok - Ełk - Białystok - Olsztyn - Ełk - Olsztyn - Działdowo - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica - grupa towarowa w Opolu Głównym - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Tychy - Tychy Miasto
CZECHY: - Kromeriz - Zborovice - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku - Velka Kras - Vidnava - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem - Mikulovice - Zlate Hory - Horni Lidec - Strelna - Praha Masarykovo - Rakovnik - Rakovnik - Louny - Louny - Postoloprty - Zatec - Kladno - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Velvary - Vranany - Luzec nad Vltavou - Vranany - Straskov - Racineves - Straskov - Zlonice - Zlonice - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Uzice - Celakovice - Neratovice - Mlada Boleslav - Dolni Bousov - Dolni Bousov - Kopidlno - Krinec - Kopidlno - Jicin - Smirice - Hnevceves - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov - Teplice nad Metuji - Trutnov - Trutnov - Zacler - Trutnov - Svoboda nad Upou - Krizanov - Studenec - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou - Svetla nad Sazavou - Cercany - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin - Breclav - Lednice - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou - Moravske Branice - Oslavany - Moravske Budejovice - Jemnice - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou - Kuncice nad Labem - Vrchlabi - Kolin - Ledecko - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou - Caslav - Tremosnice
SŁOWACJA: - Strelenka - Puchov - Zilina - Lipany - Presov - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto
Odcinki graniczne: - Strelna - Strelenka - Lubawka - Kralovec - Łupków - Medzilaborce mesto
-------
Imprezy w których uczestniczyłem: - Dni Techniki Kolejowej - Opole - Wokół Wrocławia
-------
Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl
Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).
Pozdr. Grzesiek
Temat: [SA] Drugie województwo w Polsce.
No przecież mówię, że w rezerwie są 4 pojazdy, poza tym obiegi nie są aż tak duże w Wielkopolsce, pojazdy stoją po kilka godzin w Poznaniu na tankowanie i PK, co powinno być robione w nocy.
1) No to powiedz, który szynobus zastąpi połączenia gdy będzie stało 6 szt. (a może więcej ?) jak było w czerwcu tego roku ? Czy z powodu awaryjności szynobusów mamy umowę z Cargo dot. obsługi awaryjnej odcinków składem wagonowym ? Stablizacja gotowości technicznej nowych pojazdów jeszcze jakiś czas potrwa...
2) Ile szynobusów ma przewidzianych w tym roku rewizję główną (czy jakoś tak) i dłuższy przestój ? W zeszłych latach zdaje się stały z tego powodu po miesiącu jakieś pojazdy wielkopolskie ?
3) Hint: Czy zapotrzebowanie na szynobusy w funkcji czasu jest stałe ? Odpowiedź NIE ! Zawsze będą w ciągu dnia pory, gdy będzie ich potrzeba więcej, a w innych porach mniej. Poczekam, aż PWK wróci do stanu normalności i popatrzymy na ile pojemność pojazdów zaspakaja zapotrzebowanie. Ciekawe też jak modernizacja obu linii spalinowych wychodzących z węzła wpłynie na zapotrzebowanie na szynobusy i skąd je wówczas wytrzasną.
| zwiększenia - uatrakcyjnienia połączeń wyjdzie, że nie można bo brak | taboru. | Le - Jarocin na 4 parach to nie jest właściwa obsługa.
Przy takiej prędkości i czasie przejazdu na chwilę obecną nie będzie tam wiekszej ilości połączeń.
Nie będzie bo Ty tak powiedziałeś, czy ktoś robił badania, że np. ol 13:30 nie ma chętnych ? Na wielu liniach w niektórych porach jest mniej chętnych, ale w imię utrzymania dobrej siatki połączeń ponosi się koszt choćby tych 5 par na dobę.
Głogów - Ostrów Dlaczego Wielkopolska ma przekazać szynobus do obsługi tej linii skoro większy odcinek leży poza granicami reionu??
Odcinek _częściowo_ leży poza granicami regionu, nie cały. To z tego powodu dlaczego jeżdżą do Chojnic, a nie do Lipki Kraj ? W imię integracji sieci połączeń ? Wiadomo, że muszą się dogadać z innymi samorządami, jeżeli coś ma się tutaj dziać, ale to co jest jest chore. Dolnośląskiego za szybko nie ma co podejrzewać o skierowanie tutaj szynobusa, lubuskiego - także wątpliwe, więc co - na szubienicę !? Wszystkie 3 samorządy umyją rąsie, bo nie nasze i olał - dobre podejście.
Podejście samorządów do tego odcinka obrazuje chociażby korespondencja z 3 UMW których dotyczy dot. skomunikowań: Wielkopolskę jako jedyną oczywiście było stać na "to nie w naszej gestii", inne przeprowadziły w tej sprawie korespondencję z PKP PR biorąc jednak problem pod swoje skrzydła.
Nie będzie zakupów elektrycznych szynobusów!
I słusznie, nie mają one sensu.
Mick M.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 132 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|