Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jakbynigdynic.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP lubiniec Częstochowa





    Temat: busem Dorohusk - Lublin


    Czyzbys twierdzil, ze sa miejsca gdzie busy oferuja lepszy poziom uslug niz
    PKP?
    Niemozliwe!


    No skoro PKP nie jeździ wcale, to jak można w ogóle to w jakikolwiek sposób
    porównywać?


    No to wezmy

    [...]

    tam jezdza i PKP i busy. No kto ma lepsza oferte?


    To ja dołożę:

    Częstochowa - Warszawa
    Częstochowa - Lubliniec
    Częstochowa - Kraków
    Katowice - Gdańsk
    Kraków - Tarnów
    Kraków - Warszawa
    Kraków - Kraków Balice
    Wrocław - Poznań
    Wrocław - Legnica
    Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
    Warszawa - Poznań
    Poznań - Szczecin
    Szczecin - Kołobrzeg

    Mogę wymienic jeszcze kilkanaście razy tyle relacji, gdzie kolej ma
    znacznie lepszą ofertę, chcesz? Istotą było porównanie busiarstwa
    i PKP w sensie ogólnym.


    Poza tym bus nie jezdzi z C do D czesto nie dlatego ze nie chce, ale dlatego
    ze urzednicy nie pozwolili


    Bredzisz.





    Temat: busem Dorohusk - Lublin


    No skoro PKP nie jeździ wcale, to jak można w ogóle to w jakikolwiek sposób
    porównywać?


    Dobra. To weźmy Lublin - Łuków. Jeżdżą i busy i PKP. Kto ma lepszą ofertę.
    Lublin - Zamość - kto ma lepszą ofertę?
    Lublin - Rzeszów - kto ma lepszą ofertę?


    Częstochowa - Warszawa
    Częstochowa - Lubliniec
    Częstochowa - Kraków
    Katowice - Gdańsk
    Kraków - Tarnów
    Kraków - Warszawa
    Kraków - Kraków Balice
    Wrocław - Poznań
    Wrocław - Legnica
    Warszawa - Grodzisk Mazowiecki
    Warszawa - Poznań
    Poznań - Szczecin
    Szczecin - Kołobrzeg

    Mogę wymienic jeszcze kilkanaście razy tyle relacji, gdzie kolej ma
    znacznie lepszą ofertę, chcesz?


    A ja bym ci dołożył 100 relacji, w których jeżdża busy, a PKP nie.

    < Istotą było porównanie busiarstwa


    i PKP w sensie ogólnym.


    Co ma mieszkaniec Lubartowa czy Łukowa z tego że pociągi z Warszawy do
    Grodziska jeżdżą często?


    Bredzisz.


    To ty bredzisz. Odmawianie busiarzowi zgody na kursowanie jest na porrządku
    dziennym

    aron







    Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły
    Coś widze że z Poznania do Wrocławia to już wszystkie pociągi pospieszne się kieruje jakby tylko ta linia istniała... Pociąg HETMAN z Poznania do Zamościa przez Wrocław to chyba relacja dla turystów zwiedzających Polske, z za okna PKP PR. Raczej widze go lepiej na odcinku Zielona Góra (oraz łącznik z Gorlitz)- Wrocław - Oleśnica - Częstochowa - Kielce - Tarnobrzeg - Zamość. Co do Wrocławianina to zamiast przez Poznań ten pociągł mógłby jeżdzić przez Oleśnice - Krotoszyn - Jarocin - Wrześnie ( w Wrześni łącznik wagonów do Terespola przez Kutno - Warszawe) i reszta na Hel zamiast do Grudziądza. No co:) tak normalniej o wiele !
    Marzenia, aby na "mojej" trasie pojawiły się pośpiechy
    Chociaż w sumie, częściowo ostatnio zdjęto najgorsze ograniczenie(10km/h przez kilometr). Częstochowa - Lubliniec- Częstochowa jeden ten jest po modernie. Ale to tylko marzenia...



    Temat: jezdzi w Czestochowie ?
    Dziwne, ale na stronie pkp znalazlem inny rozklad, wychodzi na to, ze od
    sierpnia zmienia sie rozklad na taki:

    przyj     odj        nr            rel
                5.20        55511    Częstochowa Os.-Lubliniec
     8.35                   55512    Lubliniec-Częstochowa Os.
                10.10      55513    Częstochowa Os.-Lubliniec
    15.15                  55516    Lubliniec-Częstochowa Os.
                15.50      55517    Częstochowa Os.-Lublinec
    20.38                  55518    Lubliniec-Częstochowa Os.

    Czy ktos moze potwierdzic ktorys rozklad?





    Temat: Umowa na remont odcinka linii nr 61 między Częstochową a Lublińcem podpisana!
    Witam!

    W dzisiejszym Dzienniku Zachodnim, tym razem częstochowskim ukazała
    się kolejna nota dotycząca tego remontu. Zawiera ona dosyć istotne
    informacje, zresztą sami przeczytajcie poniżej.

    "Dojazd pociągiem z Lublińca do Częstochowy zajmuje obecnie nawet
    godzinę. Tory są tak zniszczone, że na niektórych odcinkach, aby
    zapobiec wypadkom, obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h. Po
    remoncie składy mają przyspieszyć nawet do 100 km/h. Renowacja
    torów planowana jest na trasie Kochanowice - Blachownia.

    - Są już fundusze i niezbędne pozwolenia. Nie wiadomo jednak, kiedy
    dokładnie inwestycja się rozpocznie. Na razie prowadzone są prace
    przygotowawcze - mówi Krystyna Bryła z PKP Lubliniec.

    Oprócz nowych torów trasa ma zyskać także nowoczesny system
    odwadniania i lepsze niż dotychczas rozjazdy.

    - Na czas prac zamknięty będzie tor numer 2. Pociągi puścimy
    jedynką, dlatego nie powinno być większych zmian w rozkładzie jazdy
    - uspokaja Bryła. W planach nie ma na razie remontu torów w
    przeciwnym kierunku, na trasie Częstochowa - Lubliniec"

    (kar)





    Temat: Propozycja: Wrocław - Jelenia Góra przez Węgliniec
    Cytat: byłby to kolejny absurd na PKP tak jak [...] Ex Z Opola do Warszawy przez K-Koźle - Katowice.
    Sugerujesz, że lepiej byłoby puścić Opolanina przez Częstochowę? Częstochowa, Piotrków czy Koluszki nie dałyby takiego potoku podróżnych jak Gliwice, Zabrze, Katowice więc ten argument w odniesieniu do powyższej dyskusji uważam za nietrafiony, gdyż miasta takie jak Legnica, Bolesławiec dałyby równie dobry potok jak Wałbrzych, a może nawet jeszcze większy.

    Pisałem to w innym znaczeniu - mianowicie, że jak sie popatrzy na mapę to widać, że jedzie dużo dłuższą drogą niż najkrótsza. To dopiero jak to będzie wyglądać jak komuś pokażę jak pojedzie np z Opola "Karkonoszami" do Szklarskiej Poręby. Oczywiście ten argument "geograficzny" nazwę go tak nie ma największego znaczenia. Ale powiem, że znam wiele osób które słysząc jak pociąg jedzie okrężną drogą to ich to odstrasza. Nie ważne, że czas przejazdu podobny czy trochę krótszy.
    Nie chcę zbaczać z tematu, ale owszem, "Opolanin" powinien jeździć przez Częstochowę. Tylko trzeba było się zabrać porządnie za torowisko Opole - Częstochowa a przynajmniej na odcinku Lubliniec - Częstochowa, ale dalej nie przez Piotrków tylko CMK. Przecież ten pociąg jeździ przez Katowice nie ze względu na potok podróżnych, lecz ze względu na czas przejazdu przez Częstochowę.



    Temat: LHS i pytanie do Arona


    | Jeżeli na 90% przystankach PKP jest rozkład, a na 90% przystankach busów nie ma rozkładu, to jak najbardziej mogę.

    Ale przecież nikt cię nie zmusza do jeżdżenia busem i nie płacisz na
    busy.
    Płacisz podatki na PKP - i tu możesz domagać się czegokolwiek. A jak
    nie płacisz na busy i one ci się nie podobają - to po prostu z nich
    nie korzystaj tylko czekaj pół doby na pociąg z Lublina do Zamościa.


    Ależ oczywiście że płacimy podatki na busy - wszyscy. Do zaoferowania
    dla jednoosobowych firm busiarskich mamy całą gamę dotacji wspomagających
    rozwój małego biznesu.

    Swoją drogą, przyjrzałem się dzisiaj nielicznym busom które kończą bieg
    na dworcu PKP w Częstochowie. Generalnie rozkład jest zwykle w sile
    trzech-pięciu par na dobę. 5 kursów jakiegoś busiarza jest do Lublińca,
    PKP ma do zaoferowania 11 kursów.


    | O ile taki busiarz w ogóle ma rozkład.

    No jak rozdaje ulotki z tym rozkładem to chyba ma?


    A część nie rozdaje ulotek bo rozkładu nie ma.





    Temat: LHS i pytanie do Arona


    Ależ oczywiście że płacimy podatki na busy - wszyscy. Do zaoferowania
    dla jednoosobowych firm busiarskich mamy całą gamę dotacji wspomagających
    rozwój małego biznesu.


    Pierwsze słyszę żeby państwo wspierało rozwój busów. Może na Śląsku
    tak jest, w woj. lubelskim to wspieranie polega na co najmniej
    pólrocznym oczekiwaniu na zezwolenie na trasę.


    Swoją drogą, przyjrzałem się dzisiaj nielicznym busom które kończą bieg
    na dworcu PKP w Częstochowie. Generalnie rozkład jest zwykle w sile
    trzech-pięciu par na dobę. 5 kursów jakiegoś busiarza jest do Lublińca,
    PKP ma do zaoferowania 11 kursów.


    A na trasie Lublin - Zamość : PKP - 2 kursy. Busy - 53 kursy.


    A część nie rozdaje ulotek bo rozkładu nie ma.


    Czyli czep się tej części która nie ma a nie wrzucasz wszystkich
    busiarzy do jednego wora.

    pozdrawiam aron





    Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli


    Marazm w Lublińcu

    Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę
    przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji
    Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg
    Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny,
    by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.


    Ah... ta jaskółka w Lublińcu to żadna jaskółka. W PKP PR
    dostrzegam pewną prawidłowość:
    Jak w jednym roku uruchomi jakiś nowy pociąg pospieszny na trasie
    Częstochowa - Opole, to po roku z okazji nowego rozkładu go już nie
    ma. Vide: Wrocławianin, a w tym roku pociąg Jelenia Góra - Lublin.

    Uważam że Lubliniec jako totalnie zmarginalizowany i wyrzucony z
    rzeczywistości węzeł kolejowy nie ma już szans na powrót do tych
    ważnych węzłów pasażerskich. Nawet jakby się wreszcie tutejsi
    politycy i dziennikarze obudzili, to i tak to niczego nie da. Jedyne co
    można zrobić, to wyremontować tutejsze torowiska i wprowadzić
    dobrą komunikację podmiejską, bo PKP bardziej się opłaca
    "puścić" pociągi z Warszawy do Wrocławia przez Kalisz i Ostrów lub
    Poznań, a z Katowic do Poznania przez Opole i Wrocław.

    Nie ma co ukrywać. Idzie ku gorszemu, PKP nie odebrała Lublińcowi
    jeszcze wszystkiego. Aż dziwne, że pociągi typu Oleńka czy Jaćwing
    jeszcze tędy jeżdżą. Nie powinny: kto mądry wysłałby tak
    popularne połączenia na zrujnowaną trasę lubliniecką, gdzie się
    wlecze 20 km/h?





    Temat: Remont torów do Lublińca
    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,3592548.html

    Dwutorowa linia kolejowa Częstochowa - Lubliniec zostanie przekształcona w...
    dwie jednotorowe. Na tej dziwnej operacji skorzystają pasażerowie.
    Na tej trasie PKP straciły już większość pasażerów - nic w tym dziwnego, skoro
    pociągi wloką się na niektórych odcinkach nawet 20 km/godz. Wreszcie się to
    zmieni. - Podpisaliśmy umowę z konsorcjum TORPOL - PUIK - ZNI Radom na remont
    nawierzchni na odcinku Blachownia - Jawornica k. Lublińca - informuje
    Włodzimierz Leski, rzecznik katowickiego oddziału Polskich Linii kolejowych
    SA. Prace mają być wykonane do końca roku.

    Początkowo o remoncie mówiono w ubiegłym roku, ale - jak to zwykle bywa na
    kolei - zabrakło pieniędzy. Zresztą i tak nie ma ich za wiele: nowe szyny,
    umożliwiające jazdę z prędkością 120 km/godz, otrzyma tylko jeden tor.
    Postanowiono więc, że tym szybkim będą w obu kierunkach jeździć pociągi
    pasażerskie. Drugi tor przeznaczony zostanie dla składów towarowych - jadących
    zarówno do, jak i z Częstochowy. Pasażerowie i tak na tym zyskają, ponieważ
    czas podróży między Częstochową a Lublińcem się skróci i będzie konkurencyjny
    wobec autobusów.





    Temat: TLK Kordecki - czyli pociąg widmo

    Myśle, że TLK do Częstochowy to super pomysł (założe się, że każdy z was jak będzie jechał do Czestochowy to wybierze włąśnie TLK), tak samo przydałby się TLK do Kielc CMKą - niech zbudują w końcu ten zjazd w drugą stronę we Włoszczowej!

    Pozwolę kolego niezgodzić się z toba. Może TLK przez Częstochowę do Opola i Wrocławia to tak i frekwencja była by znacznie wyższa. Z tego co wiem stan torów na odcinku Częstochowa - Lubliniec jest w fatalnym stanie. Dlatego na tą chwilę dojazd do Częstochowy powinien obsługiwać PKP PR.
    Do Kielc tak samo w wakacje Ex Nida dopiero od W-wy się zapełnia - miałem (niemiły) zaszczyt jechać tym złomem do Gdańska w sierpniu. TLK do Krakowa przez Radom, Kielce lecz tam czas przejazdu po prostu tragiczny. Moim zdaniem tabor powinien być maksymalnie wykorzystywany, tzn. W-wa - Wrocław, W-wa - Kraków tam są zdecydowanie większe potoki podróżnych w szczególności w piątki i w niedziele.



    Temat: RMF ze STRADOMIA (szczególy)
    Trzy wagony pociągu towarowego wykoleiły się rano w pobliżu stacji kolejowej
    Częstochowa Stradom. Nikomu na szczęście nic się nie stało. Według kolejarzy
    wypadek spowodowali złodzieje, którzy zrzucali z wagonów złom. Usuwanie
    skutków wypadku potrwa jeszcze co najmniej kilka godzin.

    Według PKP jeden z wyrzuconych elementów spadł na tory i uderzył w
    urządzenie kierujące skład na odpowiedni tor. W efekcie wykoleiły się trzy
    wagony w środku pociągu. Złodzieje złomu uciekli.

    Pociąg jechał z Turowa w kierunku Częstochowy. Złom był tylko jednym z jego
    ładunków. Niektóre wagony były puste. Ruch odbywa się po jednym torze, z
    prędkością ograniczoną do 5 km na godzinę.

    Trasą, gdzie wykoleił się pociąg, jeżdżą również pociągi osobowe i
    pospieszne, m.in. do Opola i Wrocławia oraz lokalne - z Częstochowy do
    Lublińca. Według przedstawicieli kolei, opóźnienia pociągów będą nieznaczne,
    ponieważ ruch nie został wstrzymany całkowicie, a odcinek, gdzie trwa
    usuwanie skutków wypadku, jest krótki.

    foto Tomasz Maszczyk RMF Częstochowa
    11:45





    Temat: Ekspresy wróciły do Lublińca

    Reportaż w GW Częstochowa z lublinieckiego dworca PKP .
    Autor (-ka) nieznany.
    Kilka dni temu wysiadłem z pociągu dalekobieżnego na dworcu w Lublińcu. Czekałem na przesiadkę, więc ruszyłem w poszukiwaniu toalety....

    Nieco poirytowany zapytałem, czy w takim razie mogę swoją potrzebę fizjologiczną załatwić za jednym ze sporych i licznych na dworcu automatów do sprzedaży biletów. Niezdziwiona tym kasjerka ze stoickim spokojem dała mi radę: - Tylko niech pan uważa, żeby policjanci pana nie przyłapali...

    To rzeczywiście jest powazny problem dla podróżnych!!!
    Gdzie, najbliżej dworca PKP w Lublińcu, można się legalnie odpryskać?



    Temat: Ekspresy wróciły do Lublińca
    Przez Lubliniec od jakiegoś czasu ponownie jeżdżą pociągi ekspresowe grupy PKP Intercity. Pociąg "Odra" jedzie codziennie do Wrocławia około godziny 9. Aż łezka się w oku kręci, bo to tylko tymczasowe, wymuszone remontami na innych trasach.

    Moim marzeniem jest ponowny lobbing za remontem drugiego toru do Częstochowy i za remontem torów do Katowic. Niedawno się udało...

    Tym razem szanse na taki lobbing i jego skuteczność oceniam nisko. Lokalni samorządowcy i parlamentarzyści są w środku kadencji i nie bardzo im się chce. Inna sprawa, że znając doświadczenia z PKP PLK nikomu raczej nie chce się wojować ze spółką. A szkoda...



    Temat: [długie] Poznaj swój kraj - poznaj swoje kible

    Jakże PKP PR są
    szczęśliwe z tego faktu gdyż pozwoli im to na szybsze zlikwidowanie
    przewozów pasaż. na tej linii.


    Osobowych może i tak (jak tam SA puszczają, to chyba mało kto jeździ), ale
    nie pospiesznych - na Częstochowa - Lubliniec - Opole zsyłają te Warszawa -
    Wrocław, które kiedyś jeździły przez Kalisz. A z Częstochowy do tego całego
    Koniecpola i dalej do CMK dobrze że już nie ma pospiesznych (dziennych),
    gdyż to zakrawało na kpinę.
    Czy ktoś może wie jak tam teraz frekwencja w tych paru kiblach w tabeli
    109 - gdy dwa lata temu wyjeżdżałem z Częstochowy po 14.00 (poprzedni był
    coś po 11) to były pustki.
    Aha - nazwa Wierna Rzeka jest niezła.


    A jaka frekwencja w tym ostrowieckim?


    Tego nie wiem - bo to trzeci pociąg (ostatni), ale w drugim (tym później
    dodanym) miałem okazję parę dni temu zaobserwować tragiczną na odjeździe ze
    S-K. Pewnie i tych kibli i pociągów do Tomaszowa niedługo już nie będzie - w
    tym województwie niczego dobrego nie można się spodziewać.





    Temat: Jeździmy do Kolbuszowej


    | Ostrowiec Św - Skarżysko Kam. : jechałem ostatnio. Tragedia! 47 km pociąg
    | pokonuje w około 80 minut, co daje handlową prędkość rzędu 35 km/h.
    | Niestety na PKP to nie jedyny taki kwiatek:
    | Mielec-Dębica: 31 km, czas 1.30.

    Częstochowa-Lubliniec: 40km, od 0h59m do 1h07m
    Lubliniec-Opole: 55km, od 1h02m do 1h08m


    O czym my tu mowimy. Podales odcinki gdzie srednia predkosc jest rzedu 40-50
    km/h a Hetman na odcinku Debica - Mielec wynosi 21 km/h. Na pewno zaden pociag
    pospieszny a chyba i osobowy tez nie jest w stanie pobic tego "rekordu".

    pozdrawiam
    Strzelec





    Temat: Wroclaw Lublin - ewenement na skale swiatowa 100 km mniej 18 min dluzej - pieknie k.. pieknie
    No przeciez po co ma jechac przez CMK, Katowice - gdzie ilosc pasazerow
    wlasnie - do i z Katowic, w obecnych godzinach jazdy jest co najmniej dobra, a
    w weekendy wrecz nieraz ogromna. O krotszym czasie przejazdu na tym odcinku,
    juz nawet nie wspomne. Przeciez lepiej, zeby pasazerowie mieli niezapomniana
    frajde przejazdu odcinkiem Koniecpol - Lubliniec, albo odwrotnie, na ktorym
    srednia predkosc wynosi gdzies okolo 40 - 50 km/h (z czego miejscami nawet
    mniej - zwlaszcza od Czestochowy do Lublinca). Zdarza mi sie jechac czasem
    tamtedy i po prostu szlag czlowieka trafia, jak pospieszny wlecze sie tak
    niemilosiernie, ze ma sie wrazenie, ze z buta byloby szybciej. Coz po prostu
    polskie reality na PKP-ie.




    Temat: Jeździmy do Kolbuszowej


    | Ostrowiec Św - Skarżysko Kam. : jechałem ostatnio. Tragedia! 47 km pociąg
    | pokonuje w około 80 minut, co daje handlową prędkość rzędu 35 km/h.
    Niestety na PKP to nie jedyny taki kwiatek:
    Mielec-Dębica: 31 km, czas 1.30.


    Częstochowa-Lubliniec: 40km, od 0h59m do 1h07m
    Lubliniec-Opole: 55km, od 1h02m do 1h08m




    Temat: Krakowianka dzisiaj


    | A to jest jakiś strasznie uciążliwy problem zmienić na odcinku
    | Stradom-Lubliniec zmienić w rozkładzie 61106 na 16106?

    | Dziękuję bardzo.
    | Po Twoim postcie widzę, że nie masz żadnego pojęcia o prowadzeniu ruchu
    | pociągów. W związku z powyższym prowadzenie dalszej dyskusji jest
    | bezcelowe.

    Ty natomiast z tego co widzę stosujesz zbrojoną betonologię, według
    której przeprowadzony remont jest bezcelowy, bo nie można jazdy po torze
    niewłaściwym ująć w rozkładzie. Bzdura roku, czy lepiej? I jakim cudem
    już się takie rozwiązania stosuje na sieci PKP?


    Jemu chodzi o to, że są pociągi osobowe, które mijają się na odcinku
    Lubliniec Częstochowa. Moim zdaniem to specjalnie nie przeszkadza, linia
    cały czas pozostaje dwutorowa i można zrealizować to mijanie tylko korzyść
    byłaby nieco mniejsza, ale on pewnie uważa inaczej.





    Temat: Stwórzmy razem nowy rozkład 2006/07


    Z tego co pamiętam to spóka PKP IC zapewniała, że połaczenie Wrocław-Warszawa
    pokonamy w grudniu 2006 w 4 godziny? No i gdzie to k***urde jest?


    Jak na razie na odcinku Wrocław Główny - Częstochowa słabiutko, jego pokonanie
    ciągle zajmuje 3 godziny. Nie za bardzo wiadomo kiedy zaczną się prace torowe
    na odcinku Częstochowa - Lubliniec.





    Temat: Informacje n.t. szlaku Rybnik - Katowice.

    Ładny elektryczny szynobus jeździ na linii Lubliniec - Częstochowa (niestety nie wiem jaki dokładnie Wink ) Taki by się u nas przydał.
    wiecie com nie mówcie że nie może być szynobusa w ROW . Ponieważ w Lubelskim jeżdżą szynobusy na zelektryzowanej trasie Lublin-Dęblin !! SA 109 i SA 106 - jeśli się nie mylę!.
    Więc chociaż 1 jakiś szynobus by się przydał na Rybnik-Pszczyna ( Kibel za duży ) w końcu PKP może dojść do wniosku że znowu jedną parę wykasują ...

    Tylko kto ten szynobus nam kupi, PKP?
    Szynobusy kupują samorządy i dają pod dzierżawę Przewozom Regionalnym.
    Potrzeba nam sprawnej i taniej w eksploatacji jednostki elektrycznej np. EN81, która też obsługuje mało frekwencyjne zelektryfikowane trasy w województwie Świętokrzyskim.
    Co do Rybnik-Pszczyna, to lekarstwo dla tej linii by się znalazło. Potrzeba tylko wyremontować tory (podwyższyć prędkość) i wszystkie pary do Bielska przedłużyć.




    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    1. EC Wawel nie pojedzie przez Poznań, z powodu robót na węźle. Pociąg będzie kursował przez Leszno, Zbąszyń, Rzepin.

    2. Przejazd przez odcinek Wrocław - Poznań będzie się stopniowo coraz bardziej wydłużał, ponieważ będzie on modernizowany.

    3. Czasy przejazdu z Warszawy przez CMK i linię Koluszki, Częstochowa, Lubliniec do Opola są identyczne. Na CMK będą zamknięcia, a pociągi przez Górny Śląsk niestety się wloką.

    4. Wszystko byłoby dobrze z przejściem Goerlitz/Zgorzelec, gdyby nie uparte stanowisko PKP i zmiany lokomotyw na trasie do Cottbus.

    5. Poc. Ex do Jeleniej, rzekome "Izery", może okazać się niewypałem z powodu wysokich cen biletów. A poza tym wielkie mi ajwaj, skoro jest to Ex weekendowy, z badziewnymi wagonami i w dodatku do tego jeżdżący w jeden dzień weekendu w jedną stronę, a w drugi dzień w drugą.

    6. Nie będzie Oleńki w przyszłym rozkładzie jazdy.



    Temat: Zmiany w rozkładach PKP IC - remonty na CMK, Błonie
    Na razie z tego co mi wiadomo, Odra od 12.07 będzie jechać przez Lubliniec, Częstochowę, Koluszki. Z Katowic Skarbek, Heweliusz, Klimczok, Wisła przez Koluszki, a Korfanty zmienia relację na Katowice- Wa-wa, Wa-wa-Katowice. Czyżby znów remonty na CM-ce? Wie Ktoś coś na ten temat? P.S. rozkłady dla tych poc. , aż do 15.09.



    Temat: Koniec marzeń o prywatnej kolei na Śląsku
    Dobra, jeśli ten przetarg wygra PKP PR to już wiadomo, że będzie jak zwykle, trzy lub dwie pary pociągów na dobę, puszczenie na trasę jakiegoś szajskiego składu (szynobus jest na Górnym Śląsku tylko jeden i obsługuje trasę Częstochowa-Lubliniec) oraz wysokie ceny biletu. Za takie coś to ja dziękuję, a na polskie tory zapraszam prywaciarzy.



    Temat: Szybka kolej. Nie damy się pominąć
    [ciach]
    Ciekawy jaki projekt jest rozważany?

    Bo najlepszy to Wrocław-Olesnica-Syców-Wieruszów-Sieradz-łódź  z budową na 160
    odcinka Sieradz-Kalisz-Ostrów-Poznań.

    Żałuję, że w 1999 roku, ktoś z szanownego aburdalnego PKP zgodził się na
    wytyczenie trasu IC FREDRO i IC ŚLĘŻY przez Poznań. Gdyby wymuszono, remonynty
    torowisk za niewielkie pieniądze na odcinkach Kalisz-Sieradz-Łódź oraz
    Opole-Fosowskie-Lubliniec-Częstochowa to czas jazdy wyniósłby 4 godziny i nikt
    nie patrzyłby ze zdziwieniem na trasę pociągu z Wrocławia do Warszawy.





    Temat: Zagadek ciąg dalszy - linie kolejowe


    Faktycznie, jest przesiadka na 47131 Tarnowskie Góry - Kępno.
    Tylko PKP mogło cos takiego wymyślić :)


    A związane to jest układem stacji Herby Nowe i Herby Stare.... każda leży na
    innej linii...pomiędzy nimi jest łącznik...

    Ten wesoły pociąg jest prawdopodobnie próbą skomunikowania czegoś z
    Częstochowy/Lublińca z pociągiem z Tarnowskich Gór... lub najnormalniej w
    świecie wozi powietrze i kolejarzy do roboty...

    pozdrowienia

    Tomek Nycz...





    Temat: Nowy rozklad - KKozle


    Według informacji ze strony PKP PR, pojedzie przez Opole, Lubliniec i
    Częstochowę.
    Przez Strzelce Opolskie nie będzie żadnych pośpiechów.


    Mógłbyś podesłać linka to tych informacji - coś chyba źle szukam...
    Czasy podróży to raczej nie skróci :(




    Temat: Nowy rozkład jazdy - niespodzianki ze strony PR



    Na stronie www.pr.pkp.pl jest uaktualniony projekt nowego RJ.


    Kolejne wydłużenie czasu jazdy na rzekomo wyremontowanym odcinku Wrocław -
    Opole, skrócenie Lubliniec-Częstochowa tylko w jedna stronę. Z innych
    wrocławskich klimatów, Mikołajów - Głowny, niecałe 4 km w 13 minut.




    Temat: cięcia na Śląsku od 10 I - oficjalne info


    Jest już oficjalny wykaz:

    http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/slaskie/zmiany%2010.01.09%20pras...


    Z punktu widzenia zaliczeniowca chyba wiele się nie zmienia. Skoczów - Bielsko
    Biała zostaje sezonowy pośpiech i ex hotelowiec.
    A gdzie indziej tylko zmniejszają liczbę pociągów osobowych.

    A jako pasażera, mnie osobiście dotknie chyba tylko cięcie Fosowskie -
    Lubliniec - Częstochowa. :(

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: Krakowianka dzisiaj


    | Ty natomiast z tego co widzę stosujesz zbrojoną betonologię, według
    | której przeprowadzony remont jest bezcelowy, bo nie można jazdy po torze
    | niewłaściwym ująć w rozkładzie. Bzdura roku, czy lepiej? I jakim cudem
    | już się takie rozwiązania stosuje na sieci PKP?

    Jemu chodzi o to, że są pociągi osobowe, które mijają się na odcinku
    Lubliniec Częstochowa. Moim zdaniem to specjalnie nie przeszkadza, linia
    cały czas pozostaje dwutorowa i można zrealizować to mijanie tylko korzyść
    byłaby nieco mniejsza, ale on pewnie uważa inaczej.


    Wybacz(cie), zrozumiałem nieco opatrznie. Moja culpa ;-) Tam jest tylko 8 par
    kibli. Spokojnie można je ułożyć tak, by mijanie było albo na stacji, albo
    bezkolizyjnie między Blachownią i Herbami Starymi na przykład (czas przejazdu
    między nimi to 6 minut). Ogólnie możliwości jest sporo, a obecna sytuacja
    - nieco patologiczna, bo w jedną stronę jedziemy około 45m, a w drugą ciągle
    1h10m.





    Temat: Wielun-Kepno-Poznan


    Dodatkowo nie ma pociagu "Pielgrzym" bezposredni pospieszny
    z Czestochowy do Poznania (co prawda kursujacy tylko w soboty
    i niedziele) - ale idealny  na powrot z tamtych rejonow z weekendu.


    "Pielgrzym" jedzie przez Lubliniec.


    Dziwie sie PKP - przeciaz na tej trasie (pod warunkiem skomunikowania
    pociagow) bylo by dosc spore oblozenie...


    Na PKP ja już się chyba niczym nie zdziwię...


    A gdyby tak PKP utworzylo polaczenia w dzien powiedzmy z cyklem
    godzinnym - 2 godzinnym na trasie Wielun-Wieruszow-Kepno,
    to wtedy na prawde wiele osob w ruchu lokalnym by zrezygnowalo z
    PKSu na rzecz PKP (PKS na tej trasie ma autobusy czesciej niz
    co godzine). Ale PKP tego nie zrobi...


    Już chyba dawno PKP nie zrobiło nic w dziedzinie usprawniania ruchu
    lokalnego, z jakimiś drobnymi wyjątkami (np. linie z Radomia do Dęblina i
    do Warszawy)

    Pozdrowienia

    Paweł Engel





    Temat: Osemka, CMK, dzien 1 (dlugie)


    | No dobrzem, ale dzieki temu posunieciu (zaznaczam, ze porownuje treaz przeniesienie
    | konkretnego pociagu - IC Fredro),Wroclaw, Opole, (Lubliniec? - to przeciez wezel)

    Wezel, wezel ale hipotetyczny Fredro w Lublincu


    Dlatego dalem nawias i znak zapytania.


    czy Brzegu


    Tak samo jak Wawel.


    znajac PKP
    by nie stawal. Oznaczaloby to tez likwidacje Opolanina.


    Albo zmienienie nazwy, ralacji i kategorii na:
    posp. Czestochowa - Warszawa


    I przede wszystkim Czestochowa!


    Czestochowa w znacznie tanszy sposob moze wykorzystac CMK, a Stradom jest bylby przeciez
    dworcem tylko dla pociagow przelotowych (tak jak to jest teraz), a przeciez taki Ex czy
    IC w relacji Czestochowa - Warszawa, zacynalby bieg na glownym.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: "Samorządy z zasadami"

    We wrześniu2001 roku. oddano do użytku zachodnią obwodnicę miasta Lublińca o długości 8,1 km, która w części odciążyła miasto na trasie Katowice – Poznań. Pozostał jednak do rozwiązania ruch w kierunku Częstochowa – Opole czyli obwodnica północna.

    W wyniku starań posła Andrzeja Grzesika, burmistrza miasta Lublińca Kazimierza Dłubały oraz wójta Kochanowic Ireneusza Czecha uzyskano w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie zapewnienie włączenia do realizacji powyższej inwestycji. Przewiduje się budowę północnej części obwodnicy miasta Lublińca w dwóch etapach: I etap – do 2005 roku, II etap –od 2006r do 2010r. Zadanie to zostało zgłoszone do realizacji w ramach rządowego „ Programu przebudowy dróg krajowych na lata 2002 – 2006 – 2010”.
    W ramach realizacji projektu przewiduje się budowę węzła w Lubecku na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 11 i nr 46, budowę wiaduktów drogowych wraz z budową odcinka drogi Lubecko- Kochcice długości 4 km z wiaduktem nad torami PKP. Przewidywana kwota inwestycji wyniesie ok. 83,5 mln zł. Generalnie budowa obwodnicy północnej zmierza do odciążenia miasta Lubliniec od wzmożonego ruchu samochodowego na kierunku drogi krajowej nr 46 Opole - Częstochowa oraz wyeliminowanie ruchu tranzytowego z drogi powiatowej Lubecko- Kochanowice od pojazdów skracających trasę.
    G.W.





    Temat: WHEREVER I MAY ROAM - Warszawa

    co do najlepszego połączenia na koncert Metaśki to chyba takie......

    Połączenie 4 z Warszawa Centralna do Chorzów Miasto dnia 30.05.04
    Stacja Przyjazd Odjazd Peron /Tor Nr poc. Uwagi

    --------------------------------------------------------------------------------

    Warszawa Centralna 21:40 III/2 P 456 proszę rezerwować, przesyłki konduktorskie za opłatą
    Warszawa Zachodnia 21:45 21:46
    Żyrardów 22:14 22:15
    Skierniewice 22:31 22:32
    Koluszki 23:08 23:11
    Piotrków Tryb. 23:38 23:39
    Radomsko 0:08 0:09
    Częstochowa Os. 0:37 0:42
    Lubliniec 1:57

    Lubliniec 3:49 P 84500 przesyłki konduktorskie za opłatą
    Tarnowskie Góry 4:29 4:30
    Bytom 4:54 4:55
    Chorzów Miasto 5:14
    czas podróży: 7:34; Kursuje 31. Sty do 31. Paź; oprócz 1. Mar do 6. Kwi, 3. do 28. Paź

    od poniedziałku zorientuje sie czy można uzyskać jakieś zniżki na bileciory grupowe , a moze pkp by uruchomiło jakiś specjalny Metallicowy wesoły pociąg
    ale to od poniedziałku teraz lece sie uczyć do sesji


    Z tego co ja wiem jak byłem na stronie PKP, to widziałem że pociąg jedzie tam troche ponad 3 godziny, a tu widze dwa razy dłużej. Z Warszawy Centralnej do Katowic i potem tramwajem (ktoś powiedział że szybciej) albo pociągiem z Katowic do Chorzów Miasto.



    Temat: Zmiany w rozkładach PKP IC - remonty na CMK, Błonie
    I wracałem dziś tą nieszczęsną, objazdową Odrą z Opola do Warszawy. Do Opola przyjechała opóźniona 20 minut (Oczywiście prowadzona EU07), jechała za osobowym Wrocław - Kędzierzyn-Koźle, który wjechał w perony wcześniej. W Opolu postała sobie jeszcze 5 minut (o dziwo wsiadło do niej wyjątkowo dużo ludzi). Zaliczyliśmy też nieplanowany postój w Lublińcu, a mimo to do Częstochowy opóźnienie zmniejszyło się do 17 minut. Co ciekawe w Częstochowie na przyjazd opóźnionej Odry czekał Reymont i osobowa Soła, co więcej, mimo iż rozkład przewiduje inaczej Odra została przepuszczona i pojechaliśmy pierwsi. Kolejny postój (jak mniemam techniczny) w Koluszkach (przyjazd ok. 21.48) co oznacza że prawie 20 minutowe opóźnienie zostało odrobione już do Koluszek... Niestety radość z perspektywy punktualnego przyjazdu do Warszawy nie trwała długo. Przed Skierniewicami pociąg zwolnił do 30 km/h, aby z taką prędkością przejechać przez stację, a już na wysokości zjazdu na Łuków zatrzymaliśmy się na kilka minut. Do Zachodniego dojechaliśmy już z 8 minutowym oopóźnieniem (żeby było milej od Grodziska jechaliśmy torami dla pociągów podmiejskich). Jak się okazało to nie szczyt możliwości PKP. Postój na zachodnim trwał 15 minut, potem jeszcze kilka postojów, także przyjazd na Centralny o 23.30 czyli 30 minut opóźnienia...



    Temat: [Centrum] Dworzec i okolice
    oficjalna informacja z PKP:
    http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1077
    "Konsorcjum Cushman&Wakefield Polska i EC Harris będzie odpowiadać za doradztwo inwestycyjne dot. dworców głównych w Katowicach, Gliwicach, Częstochowie, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Kielach, Tarnowie, Bielsku-Białej, Zawiercie, Przemyślu, Trzebinie, Oświęcimiu, Rybniku, Tychach, Żywcu, Lublińcu, Myszkowie i Tarnowskich Górach i Dworzec Warszawa-Wchodnia oraz nieruchomościach zlokalizowanych w regionach: Śląskim, Zachodniopomorskim, Łódzkim, Małopolskim i Podkarpackim "



    Temat: Korekta rozkładu jazdy od 1 lutego - najważniejsze zmiany
    Kolej tnie pociągi

    Wydany w grudniu książkowy rozkład jazdy pociągów to już makulatura. Wprowadzono w nim dotąd 21 zestawów poprawek - następna, od 1 lutego, będzie bardzo znacząca.

    Dla częstochowian niesie ona jedną dobrą informację: dzięki likwidacji pociągu "Łużyce" Warszawa - Zgorzelec zyskamy połączenie z ostatnim z wymienionych miast: dojedzie tam bowiem "Oleńka", kończąca dotąd jazdę we Wrocławiu. Kolejne wiadomości są już gorsze. Do warmińskiego Olsztyna dotrzemy koleją tylko w wakacje, ponieważ "Hutnik" z Raciborza przez Częstochowę będzie miał skróconą relację (do Warszawy) poza sezonem. PKP Przewozy Regionalne likwidują też "Wieniawskiego" z Kielc, przez Częstochowę, do Szczecina. Tym samym tracimy połączenie z Pomorzem Zachodnim.

    Z kolei mieszkańcy Lublińca nie pojadą bezpośrednio do Kołobrzegu: likwidowany 1 lutego pociąg pospieszny pojawi się powtórnie na torach dopiero w maju.Niestety, żadnego skutku nie przyniosły dotąd zabiegi o reaktywację zlikwidowanego w grudniu połączenia ok. godz. 8 rano z Częstochowy do Krakowa.

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Częstochowska tajemnica Bolka


    Witam

    Mam pewne pytania dotyczące kursowania pociągu Bolko linią 61 przez
    Częstochowę.
    Skład przyjeżdża ok. 19 na Stradom, linią 61, gdzie jest dzielony na dwie
    grupy:
    jedną, ktora jedzie do Katowic i drugą do Wrocławia. I tutaj zaczyna się
    tajemnica. Czekaliśmy dzisiaj z kolegą na grupę do Katowic przed p.odg.
    Kucelin,
    tam, gdzie widzieliśmy sklad jadący w stronę Stradomia, ale nie doczekaliśmy
    się. Którędy więc jedzie on na Śląsk? Przez Towarową? Mógłby też przez
    Lubliniec, ale po co by go wtedy było dzielić w Cze-wie, skoro możnaby to
    zrobić
    w Lublińcu. Druga tajemnica to fakt, że Bolko w drugą stronę przez
    Częstochowę
    już nie jedzie. Ktoś może rozwiać nasze wątpliwości?

    Pozdrawiam
    Żukow


    http://www.pr.pkp.pl/news/story.php?id=65

    Wiem, że poc. łącznikowy 44102/3 jedzie również przez Myszków (widziałem kilka
    razy, ma nawet 0,5-minutowy posój), więc nie może wyjechać przed Zawierciem.
    Więc chyba jedyna możliwość to przez trasę 155 (Kucelinka - Poraj). Może po
    prostu był opóźniony?

    Pozdrawiam,
     Marek "KolejMan"

    Poczekaj,
     Kiedyś
      Przyjedzie :)





    Temat: Remont torów do Lublińca


    Umowa podpisana ale kiedy ruszą prace?
    I jak ruszą to na kiedy jest przewidywany koniec prac?

    A tak w ogóle to czy w związku z tym pospieny Warszawa - Częstochowa -
    Wrocław
    będzie jeździł poniżej 6h ??


    Nie ponieważ nie będą wcale jeżdzić po jednym torze. Pociągi do Lublińca będą
    jechać 30-40 km/h od Blachowni do Kochanowic. Powód w Liswarcie (podg) jest
    uszkodzona półzwrotnica, więc sie nie da pojechać szybszym toremz Lisrwartt
    do Lublińca. A propos jej cena u dostawcy - to koszt 8-12 tys. zł. Na odc.
    Blachownia-Liswarta zaś nie ma urzadzeń srk dostosowanych do jazdy po torze
    niewłaściwym, a jazda na rozkaz to dyshnor dla PKP. Tak więc nie będzie jazdy
    po jednym torze, bo niedasie<.

    A więc news nie do końća prawdziwy, ale nie wina to dziennikarza.

    temu, że czas jazdy Koluszki-Skierniewice od 0 grudnia się wydłuża.

    koordynator




    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Opolanin będzie tylko pośpiesznym?
    Tak oto, słusznie lub nie, prawi osobistość sieciowa znana jako


    Z informacji "Gazety" wynika, że z początkiem kwietnia PKP wprowadzi
    kilkanaście zmian w opolskim rozkładzie jazdy i będą one dotyczyć głównie
    pociągów osobowych. Niewykluczone, że ekspresowy do tej pory Opolanin,
    którym najwygodniej i najszybciej można się było dostać do Warszawy, będzie
    pociągiem pośpiesznym.


    No, w to mi graj! Nie trzeba będzie wstawać w środku nocy, chcąc
    dojechać pośpiechem z Wrocławia do stolicy na jakąś rozsądną
    godzinę. Drezno to fajny pociąg, ale kapkę za wcześnie z Wrocławia
    wyjeżdża. A teraz - rzeźnią świnoujsko - krakowską do Opola, tam w
    Opolanina. Fajnie. Oby się ziściło.


    - W jego miejsce pojawiałby się pociąg Inter City Górnik


    Ciekawe, jak będzie wyglądała różnica w czasie przejazdu Opole
    Warszawa między Opolaninem przez Częstochowę, i Górnikiem przez
    Katowice? może trzeba będzie trochę zwolnić Opolanina? 8-)


    Pojawiły się także informacje, że w związku z brakiem pieniędzy zagrożone
    jest dalsze funkcjonowanie pociągów na trasie Lubliniec-Opole.


    Przecież tymi jednostkami z Częstochowy do Opola jeździ mnóstwo
    ludzi.


    Przypomnijmy, że obecny rozkład miał obowiązywać do grudnia tego roku.


    Widać, że facet w życiu nie widział żadnego rozkładu jazdy
    pociągów, bo na każdym wszak stoi, że PKP zastrzega sobie prawo do
    wprowadzenia zmian w rozkładzie w okresie jego obowiązywania...

    Marek A. Salwa





    Temat: Katowice-Kluczbork-Poznań, pociągi lokalne i dalekobieżne
    Do Krakowa owszem przydałoby się więcej połączeń, odkąd wzięto Cegielskiego to już tragedia. Na osobowy w Wieluniu może PKP by poszło, ale na IR czy pośpiech w nowym rozkładzie wątpię, bo ta linia i tak skazana jest na niepowodzenie. Ja skierowałbym jakiś nowy pociąg na Lubliniec i może gdyby ludzie nim jeździli to w końcu PLK wzięłaby się za remont trasy Ostrów- Lubliniec- Katowice...
    Wiking padnie bo może nie za bardzo godzina jest dobra, szczególnie trasy Częstochowa- Szczecin, bo będąc po 14 staje się on ostatnim pospiesznym w kierunku Poznania popołudniu, dalej już tylko osobowe i w nocy Orkan, Wolin, etc..

    P.S. Dziś i wczoraj przyjrzałem się Barbakanowi w relacji Świnoujście- Kraków i skład 7 wagonów (1- pierwsza klasa, 6- druga klasa z czego jeden bezprzedziałowy i wagon barowy). Frekwencja w ciągu tych dwóch dni taka sobie. Procentu nie podam bo dokładnie nie widziałem. Oglądałem go na moście jak jechał.



    Temat: WHEREVER I MAY ROAM - Warszawa
    co do najlepszego połączenia na koncert Metaśki to chyba takie......

    Połączenie 4 z Warszawa Centralna do Chorzów Miasto dnia 30.05.04
    Stacja Przyjazd Odjazd Peron /Tor Nr poc. Uwagi

    --------------------------------------------------------------------------------

    Warszawa Centralna 21:40 III/2 P 456 proszę rezerwować, przesyłki konduktorskie za opłatą
    Warszawa Zachodnia 21:45 21:46
    Żyrardów 22:14 22:15
    Skierniewice 22:31 22:32
    Koluszki 23:08 23:11
    Piotrków Tryb. 23:38 23:39
    Radomsko 0:08 0:09
    Częstochowa Os. 0:37 0:42
    Lubliniec 1:57

    Lubliniec 3:49 P 84500 przesyłki konduktorskie za opłatą
    Tarnowskie Góry 4:29 4:30
    Bytom 4:54 4:55
    Chorzów Miasto 5:14
    czas podróży: 7:34; Kursuje 31. Sty do 31. Paź; oprócz 1. Mar do 6. Kwi, 3. do 28. Paź

    od poniedziałku zorientuje sie czy można uzyskać jakieś zniżki na bileciory grupowe , a moze pkp by uruchomiło jakiś specjalny Metallicowy wesoły pociąg
    ale to od poniedziałku teraz lece sie uczyć do sesji



    Temat: [długie] Poznaj swój kraj - poznaj swoje kible


    Wypada dodać że tak szybko pociągi jadą już od Lublińca. Jakże PKP PR są
    szczęśliwe z tego faktu gdyż pozwoli im to na szybsze zlikwidowanie
    przewozów pasaż. na tej linii. Kiedyś wymieniali tory stacyjne w Cz-wie
    Stradom, nawet ostatnio były jakieś ograniczenia w kursowaniu pociągów z
    powodu remontów ale to chyba tylko po to żeby tor się nie rozsypał.


    Tak, przykre. Pociągi 'pospieszne' Lublin/Kielce - Wrocław na odcinku
    Koniecpol - Lubliniec nie mają sensu...


    A jaka frekwencja w tym ostrowieckim?


    Około 10 osób wsiadło... Być może była większa, o ile pasażerowie z
    Radomia gremialnie pozostali w składzie ;-) Ale coś nie chce mi się w to
    wierzyć...

    Ciekawe, że szczekaczka ani razu tego pociągu do Ostrowca nie
    zapowiedziała przed przyjazdem kibla z Radomia. Dopiero po dotarciu
    jednostki na stację ogłosiła pociąg...


    A tak na oko to ile? Ja z 5 lat temu jechałem, prędkość wynosiła 50 - 60,
    teraz jest lepiej?


    Pewnie coś około tych wartości. Ale spodziewałem się jeszcze gorszej
    jazdy niż na Częstochowa - Koniecpol...





    Temat: gdzie naklejacie vlepki - najciekawsze miejsca
    15x Praga
    10x Drzewniak
    4x Kleszczów
    4x Jędrzejów
    4x Blok
    4x Park Miejski Targowa
    4x Przystanki , Rynny
    3x Duszniki
    3x Park Narodowy Gór Stołowych
    3x Częstochowa
    3x Starostwo w Radomsku
    3x Polanica
    3x Stadion Widzewa Łódź
    3x Przejście graniczne
    3x Autokary z Bełchatowa
    3x Kudowa Zdrój
    3x Stadion RKS Radomsko
    3x Lubliniec
    3x Złoty potok "Kopalnia złota"
    2x Stacja "Bezniza" Czechy
    2x Gimnazjum nr.2
    2x Czermna
    2x PKP
    2x Autobusy MPK
    2x Szpital w Pławnie
    2x Stadion Korony Kielce
    2x Opole
    2x Stadion Górnika Łęczyca
    2x Park 3 Maja
    2x Duszniki Muzeum Papiernictwa
    1x Na światłach przy Lambercie
    1x Strzałków
    1x "Arkadia"
    1x Dobryszyce
    1x Market "Plus"
    1x Lidl
    1x Częstochowa "Makro"
    1x Nysa
    1x Mc Donald's Praga
    1x W domu
    1x Muszla koncertowa
    1x Wambirzyce
    1x Stacja diagnostyczna pojazdów Tollcar
    1x Stacja diagnostyczna pojazdów Al-car
    1x Bar w Dusznikach
    1x Szkoła języków Speed
    1x DH Stodoła
    1x Tir



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Cytat:
    Każdy ma prawo wyrażać swoje propozycje. Ja wyraziłem się jasno, podałem konkretne argumenty. U Ciebie jest ich brak. Moja skromna rada: zajrzyj do SRJP sprzed kilku, i kilkunastu lat i dopiero wrzuć swoje "3 grosze"

    Zazwyczaj nie wtracam sie w takie dyskusje - ale ten argument jest totalnie do BANI (zeby nie powiedziec jeszcze dosadniej - jak Twoj przedmowca). To, ze jakis pociag istnial w SRJP przez wiele lat jest dla Ciebie wykladnikiem tego ze byl popularny?! Czyli uruchomilbys pospiecha w relacji Zamosc-Rozwadow-Skarzysko-Kielce-Czestochowa, bo przez iles tam lat byl w SRJP? Chyba nie zauwazyles, ze od 1945 PKP kierowalo sie w ustalaniu oferty pasazerskiej wszystkim tylko nie zdrowym rozsadkiem, analiza zapotrzebowania i innymi takimi...

    A z mojego koncertu zyczen to chcialbym aby:
    -wrocily Łuzyce w relacji Gorlitz-Wroclaw-Lodz-Wawa-Terespol-Brzesc,
    -wydluzono relacje Bachusa na Gorlitz-Z.Gora-Poznan-Gdynia
    -wydluzono relacje poc. Niemen na Pila-Bialystok
    -zmieniono relacje Merkurego na Szczecin-Poznan-Lubliniec-Katowice/Czewa-Kielce (z dzieleniem w Lublincu)
    -zmieniono relacje Wlokniarza na Szczecin-Poznan-Ostrow-Lodz/Katowice (z dzieleniem w Ostrowie)
    -zeby odjazdy z Wawy na Bydgoszcz wygladaly tak: 6:30, 9, 11, 13, 15, 16, 17, 19 lub chociaz tak: 6:30, 10, 13, 15, 16, 17, 19 a powroty z Bydgoszczy: 5,6,7,9,11,13,16,18 albo 5,6,7,10,13,16,18.
    Chodzi mi tu zwlaszcza o fakt przesuniecia o godzine wczesniej z 13:30 na 12:30 oraz z 16:30 na 15:30 pociagow na ktore do grudnia 2007 mozna bylo dojechac do Bydgoszczy osobowymi z kazdego kierunku, a teraz juz nie...



    Temat: Euro 2012 w Polsce!
    Taaaaa Rzepa już całkiem schodzi na psy... Albo na Lisickich:) Co kto woli:)
    Co z tego, że będą nowe dworce budować, skoro największym problemem PKP są tory, pociągi itd. W Częstochowie stoi stosunkowo nowy dworzec, bo został oddany do użytku bodajże w 1995 roku. Tak czy inaczej jak na Cz-wę prezentuje się całkiem okazale. A wiecie ile jedzie pociąg z Cz-wy do położonego 35 km od Czwy, Lublińca? Godzinę i dwadzieścia minut. Oczywiście notorycznie się spóźnia.
    Katowice - Kraków? To samo. Minimum dwadzieścia minut musi być, inaczej PKP nie byłaby sobą... I najlepsze jest to, że jest coraz gorzej, bo cztery lata temu pociągi na tej trasie jeździły relatywnie szybciej. Ot tak wygląda modernizacja....

    Co do stadionówi i tej superustawy, która miała wszystko przyśpieszyć i ułatwić, to też jeden wielki pic na wodę. Niby są krótsze terminy, ale jeśli organ nie załatwi sprawy w tym terminie to nic mu się nie stanie. A pozwolenia na budowę i tak nie będzie:)

    Żałuję, ale Euro 2012 u nas nie będzie:). Moi znajomi z Hiszpanii, czy z Niemiec mówią, że jestem pesymistą, że mamy czas itd. Tak, oni pewnie byliby w stanie to zrobić ale z naszą mentalnością - nie ma szans... I to nie mam tu na myśli żadnych układów, tylko sam fakt, że nasi miłościwie nam panujący Kaczyńscy boją się oddać sprawy w ręce zwykłych ludzi. Najlepiej, żeby wszystko zrobiło państwo, bo wtedy będzie uczciwie... Głupszej retoryki nie można wymyślić, ale widać 30% ludzi w nią wierzy:)




    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja

    Poza tym, to jest chore i przykre, że ja jako pasażer muszę pisać jakieś idiotyczne listy do Biura Marketingu PKP z prośbami o to, by łaskawca uruchomił sezonowe połączenie, w dodatku rentowne. To oni powinni wychodzić do nas, potencjalnych klientów z dobrą ofertą, a nie, tak jak jest obecnie, że musimy się chandryczyć, bo likwidują nam pociągi (2007: Ludwik Solski ; 2008: Łużyce, itp).
    Nawet spotkania osobiste nic nie pomogą . Był taki łącznik z Kielc do Szczecina, chyba Wieniawski. Po paru miesiącach został zawieszony - czytaj zlikwidowany. Bo tylko parę osób chciało jeździć z Kielc do Szczecina przez Radom. A kiedyś był taki pociąg, chyba bezimienny; Kielce- Włoszczowa- Częstochowa Stradom- Kluczbork- Lubliniec- Ostrzeszów- Leszno- Poznań- Krzyż- Stargard Szcz.- Szczecin. I komu to przeszkadzało.



    Temat: Autobus do Wa-wy


    Zna ktoś może adres stronki albo ma
    prawdziwe i dokładne info na temat
    skąd i w jakich godzinach jeżdżą autobusy


    Riviera jezdzi codziennie:
    5:40    OPOLE - Dworzec PKP                     20:10
    5:45    OPOLE - "Supon" ul. Częstochowska    20:05
    6:10    OZIMEK - Hotel "Palm"                         19:40
    6:30    DOBRODZIEŃ - Dworzec PKS               19:20
    6:55    LUBLINIEC - Dworzec PKS                 19:00
    7:32    CZĘSTOCHOWA - Dworzec PKS              18:20
    10:50   WARSZAWA - Pałac Kultury i Nauki       15:00

    niestety, ich strona chwilowo nie dziala
    http://www.riviera.pl/?show=opole-warszawa





    Temat: Koleje Częstochowskie
    I tak i nie. Po co relacja do zawiercia. Kto tu jeździ raczej z zawiercia jest potrzebne przywrócenie większej ilości pociagów w kierunku Zagłębia i Górnego Sląska. Co do Radomska to racja. Mykanów to strzał w pudło, PKS-y już wożą powietrze. Blachownia (o tym nieraz była juz dyskucja), to OK ale po odbydowie łącznicy do centrum miasta. W chwili obecnej co godzinę jedzie w okolice stacji PKP PKS Lubliniec, więc kwestia wspólnego biletu.
    Kielce Nawet Dextur ograniczył ilość kursów z kilku do dwóch na dzień. PKS nasz zlikwidowało połączenia do Julianki.
    Nie wyobrażajmy sobie, że z Częstochowy możemy utworzyć połączenia jak Oleśnica - Wrocław. Mamy znaczny spadek przewozów i polecam stronkę www.cwk.one.pl Tam są najsensowniejsze rozwiązania (pozdrowienia Piotrze )



    Temat: Wakacyjne Połączenie.
    Cóż, gdy było woj. częstochowskie to mieliśmy zapewnioną komunikację z każdym miastem naszego województwa PKS-em. Dodatkowo, co jest oczywiste, z dwoma przez MPK. Tylko do Myszkowa było samo PKP pomijając PU PKS-u Myszków p. Janów jakoś o 9:50 chyba. Teraz oczywiście jest trochę połączeń.
    Teraz PKS Częstochowa spośród tych miast nie pokazuje się wcale w: Lublińcu (poza posp do Kłodzka), w Oleśnie (poza V do Wrocławia), w Gorzowie Śl., Szczekocinach. Chyba najwięcej połączeń ma zdecydowanie Pajęczno, ale cóż tam jest nasza filia.



    Temat: Koncert Angelo we Wrocławiu
    hej Emilka no to jedziemy tym samym pociągiem miło wiedziec ze Ktos jeszcze jedzie tym samym pociagiem jakby co to miejsce masz zapewnione bede trzymal specjalnioe dla Ciebie ale mam nadzieje ze wiecej osob pojedzie tym pociagienm pozdrawiam Marek z Bełchatowa a tak przy okazji o to caly rozklad tego pociagu o 5:50 z wawy WarszawaCentralna 5:50 ODJ
    Warszawa Zachodnia 5:55 odj
    Żyrardów 06:23 odj
    Skierniewice 06:39odj
    Koluszki 7:32odj
    Piotrków Tryb. 8:01odj
    Radomsko 8:28odj
    Częstochowa Osobowa 9:01odj
    Lubliniec 10:02odj
    Ozimek 10:42odj
    Opole Główne 11:00 odj
    Brzeg 11:28odj
    Oława 11:41
    Wrocław Główny 12:03
    rozkład pochodzi ze strony rozklad.pkp.pl



    Temat: Schodna (opolskie) - 2 trupy, rozwalona EU07
    Trzeba trafu jechałem tym pociągiem w ostatnim wagonie. Najgorsze było
    czekanie na jakakolwiek decyzję ze strony PKP. Konduktor z początku
    informował, że wrócimy do Opola, a potem jakąś okrężną trasą dojedziemy
    do Lublińca (na moje pytanie jak pojedziemy nie potrafił odpowiedzieć).
    Dosyć długo czekaliśmy na drugą lokomotywę, która przyjechała ok 14-tej.
    W międzyczasie burmistrz Ozimka przywiózł wodę mineralną, cały czas
    czekaliśmy w słońcu, w wagonach było gorąco i ludzie byli spragnieni. W
    miejscu wypadku staliśmy mniej więcej do 15, potem zepchnięto nas do
    Ozimka (z przodu EP07-389 na opuszczonych patykach, pchała EP07-1028).Po
    zepchnięciu nas do Ozimka dosyć długo czekaliśmy na odjazd, ponieważ
    lokomotywa pchająca zrobiła oblot składu, wyciągnęła EP07-389 na
    sąsiedni tor i sama sie podpięła do składu. a przed Kormoranem pojechała
    spóźniona osobówka do Częstochowy, więc ja podjąłem decyzje o powrocie
    do domu i do Opola jechałem autobusem, dalej pociągiem. odjeżdżając ok
    16.10 Kormoran stał jeszcze w Ozimku
    Pozdrawia
    Ł. R




    Temat: Częstochowa Stradom


    linię Lubliniec-Częstochowa


    []

     A tak na marginesie to w/w lina jest chyba najwolniejszą w kraju (chodzi
    oczywiscie o vmax).
    Liczne ograniczenia do 30 km/h to koszmar. PKP i tak nie bedzie jej
    modernizować...





    Temat: OKOK - w Małopolsce i na Śląsku?
    a dlaczego nie PKP
    mozesz sie wybrac przez Lubliniec, Częstochowe i napewno cos znajdziesz



    Temat: Nowy rozklad - KKozle


    A co się stało z Bolkiem? Jeździ przez Strzelce Op.?


    Według informacji ze strony PKP PR, pojedzie przez Opole, Lubliniec i
    Częstochowę.
    Przez Strzelce Opolskie nie będzie żadnych pośpiechów.

    Pozdr.
    Grzesiek





    Temat: Szynobus za 6 mln zł nie jeździ


    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,2752924.html

    Szynobus za 6 mln zł nie jeździ

    Tomasz Haładyj 07-06-2005 , ostatnia aktualizacja 07-06-2005 20:28

    Już trzeci miesiąc stoi, zamiast jeździć, nowoczesny szynobus. Marszałek
    województwa kupił psujący się pojazd za ponad 6 mln zł.

    Fryderyk Kątny specjalnie wziął urlop, by na przyjazd gości z okazji
    160-lecia kolei warszawsko-wiedeńskiej przemeblować muzeum kolei na
    Stradomiu. - VIP-y miały potem pojechać do Herbów szynobusem - najnowszym
    pojazdem w barwach śląskich PKP. Jednak chyba trzeba będzie wsadzić ich do
    zwykłej jednostki elektrycznej - martwi się Kątny, maszynista, a zarazem
    wiceprezes stowarzyszenia miłośników "wiedenki".

    Futurystycznych kształtów pojazd kupił ubiegłego lata za 6,5 mln zł
    marszałek województwa. Lekkie szynobusy miały być ratunkiem dla mało
    uczęszczanych tras. Jeżdżąc tylko trzy razy z Częstochowy do Lublińca i z

    trójwagonową jednostką elektryczną. Do deficytowych przewozów dopłaca
    marszałek - stąd decyzja o zakupie pojazdu.

    - Szynobus jest więc bardzo dobry. Pod warunkiem, że jeździ - denerwuje się
    Zbigniew Jastrząb, wicedyrektor Przewozów Regionalnych PKP w Katowicach.

    Od trzech miesięcy pojazd stoi w częstochowskiej lokomotywowni. Najpierw
    odkleiła się jedna z szyb, potem popsuły wycieraczki. - Ot, choroby wieku
    dziecięcego, bo nasz szynobus o fabrycznym numerze 5 jest tak naprawdę
    prototypem - Bogdan Plaza, naczelnik działu taboru, jest wyrozumiały wobec
    psikusów maszyny.

    Teraz z kolei zepsuł się wentylator chłodnicy. To błaha usterka -
    częstochowscy mechanicy naprawiliby ją w dwie godziny. - Ale nie mogą
    kiwnąć palcem, bo stracilibyśmy gwarancję. Tymczasem producent, raciborski
    Kolzam, jest w stanie upadłości. Szuka inwestora, a my czekamy... - mówi
    dyr. Jastrząb.

    Mimo to spokoju nie traci Urząd Marszałkowski, właściciel pojazdów (użycza
    je PKP). - Liczymy, że firma się jeszcze podniesie - mówi rzecznik Wojciech
    Zamorski.

    Co więcej, marszałek wciąż ma nadzieję, że Kolzam dostarczy drugi z
    zamówionych szynobusów.

    - Może w tej sytuacji zerwać umowę? - pytam.

    - Powstrzymuje nas to, że pojazd jest już prawie gotowy. Z tego co wiem,
    brakuje mu tylko dwóch par kół [czyli wszystkich, jakie ma - przyp. red.] -
    mówi Zamorski.


    Dlaczego się popsuł?
    Śmiem przypuszczać, że prędkość szlakowa na odcinku Częstochowa-Lubliniec
    wykończyła szynobus!!!
    Przez większą połowę trasy to prędkość 30 km/h. Jadąc tym szynobusem można
    się przynajmniej spokojnie przespać.





    Temat: SOK-iści ukradli pieniądze z karty odebranej złodziejowi
    Obronił pasażera, potem go okradł

    Do sądu trafił akt oskarżenia przeciwko byłemu funkcjonariuszowi Straży Ochrony Kolei, który najpierw zatrzymał sprawcę rozboju, a potem poszkodowanemu ukradł kartę bankomatową.

    18 stycznia dwaj funkcjonariusze SOK-u na dworcu PKP w Częstochowie zatrzymali sprawcę rozboju. Jego samego i rzeczy, które ukradł on mieszkańcowi województwa łódzkiego, odstawili na komisariat. Dostali podziękowania za dzielną postawę. 12 dni później mężczyzna, ofiara rozboju, zawiadomił policję, że brakuje mu karty bankomatowej. Gorzej, że na karcie był zapisany jej numer pin. I że z konta zniknęło ponad 4 tys. zł.

    Dzięki monitoringowi bankowemu szybko ustalono, że już dwie godziny po napadzie pieniądze wypłacili z bankomatu w centrum Częstochowy "dzielni" sokiści. Byli tak pewni siebie, że po pieniądze poszli... w mundurach.

    Obaj funkcjonariusze, 52-letni mieszkaniec powiatu kłobuckiego oraz jego 40-letni kolega, zostali aresztowani. Postawiono im m.in. zarzuty kradzieży karty oraz wyłudzenia pieniędzy. Zostali wyrzuceni z pracy. Kilka dni po aresztowaniu samobójstwo w celi na Zawodziu popełnił 52-latek.

    Śledztwo doprowadziło policjantów do trzech znajomych drugiego z sokistów, Artura K. - mieszkańców Lublińca i Herbów. Często dostawali kartę bankomatową do "samodzielnego skorzystania". Mieli świadomość, że jest kradziona. Wypłacali za jej pomocą z cudzego konta drobne sumy w bankomatach i regulowali nią rachunki za zakupy w marketach, głównie w Częstochowie, Lublińcu i Tarnowskich Górach. Raz była to butelka alkoholu, innym razem buty, a nawet lodówka.

    Trzej mężczyźni przyznali się do winy, chcą dobrowolnie poddać się karze. Natomiast były sokista Artur K., który spędził w areszcie tymczasowym trzy miesiące, nie przyznaje się do większości zarzutów, zrzucając winę na nieżyjącego kolegę. Dla prokuratury to jednak on jest głównym sprawcą przestępstwa, za które grozi do dziesięciu lat więzienia.

    źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: PKP IC - informacja o rozkładzie jazdy 2008/2009
    Włoszczowa, Stróże, Radomsko, czyli „kwiatki” w ofercie PKP IC

    Od nowego rozkładu w 50-tysięcznym Radomsku zatrzymywać się będzie pociąg Intercity Odra, relacji Warszawa - Wrocław.

    „Odra” zmienia relację. Z Warszawy do Wrocławia pojedzie z postojami w Piotrkowie Tryb., Radomsku i Częstochowie. W tej chwili kursuje przez Katowice (jedynie dwa razy w tygodniu, z powodu robót na CMK, kursuje przez Częstochowę - ale zjeżdża do Częstochowy z CMK i dalej jedzie przez Koniecpol) i Opole, a jeszcze wcześniej kursowała przez Poznań.

    Dwa lata temu otwarto „kultowy” peron we Włoszczowie. Przed rokiem obiektem złośliwości stał się pociąg EC Bem Warszawa-Budapeszt, mający postój w 3-tysięcznych Stróżach („ochrzczono” go nawet nazwą EC Stanisław Kogut - były szef kolejarskiej „Solidarności” i obecny senator jest nierozerwalnie związany ze Stróżami), teraz w ofercie pojawia się Radomsko.

    Z naszych informacji wynika, że uruchomienie pociągu PKP IC Warszawa - Wrocław przez Radomsko nie wpłynie ani na zmianę czasu przejazdu, ani (znacząco) na cenę. Trasa przez Radomsko jest o ok. 150 km krótsza niż przez Górny Śląsk bądź Wielkopolskę, ale mimo tego cena biletu będzie raptem o kilka złotych mniejsza (im dłuższa relacja, tym taryfa wolniej drożeje). Czas przejazdu będzie natomiast w zasadzie identyczny (5 godz. 10 min. przez Poznań, 5 godz. 15 min. przez Częstochowę, 5 godz. 30 min. przez Górny Śląsk), głównie dlatego, że odcinek Częstochowa - Lubliniec - Opole jest w bardzo złym stanie technicznym. 90 km pociąg będzie pokonywać w prawie dwie godziny.

    Jeśli chodzi o Włoszczowę i Stróże, to w tych przypadkach oferta PKP IC od 14 grudnia będzie mniej atrakcyjna.

    Zlikwidowany zostanie bowiem zarówno EC Józef Bem, jak i TLK Augustyn Kordecki, kursujący z Warszawy przez Włoszczowę, Kozłów, Olkusz, Mysłowice, Katowice i Bytom do Gliwic. W Stróżach spośród pociągów PKP IC stawać będzie tylko Ex. Pieniny, a we Włoszczowie - Ex. Ernest Malinowski.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Witam serdecznie chciałbym napisać w tym temacie nazwy i relacje pociągów które chcielibyście aby kursowały by w przyszłym rozkładzie jazdy PKP.;;Bałtyk;;- Poznań-Gdynia,;;Gwarek;;Poznań-Bielsko Biała przez Jarocin,Ostrów Wlkp.,Kępno ,Kluczbork,;;Merkury;;Poznań-Szczecin/świnoujście,;;Cegielski;;Poznań-Przemyśl przez Jarocin,Ostrów Wlkp,Kępno,Kluczbork,Częstochowę Str.Zawiercie,Trzebinię,Kraków,;;Sniardwy ;;Poznań-Olsztyn/Mikołajki,;;Delfin;;Poznań-Kołobrzeg,;;Słowiniec;;Poznań-Słupsk,;;Kamieńczyk;;Poznań-Szklarska Poręba,;;Włókniarz;;Szczecin-łódź Kaliska przez Jarocin,Ostrów Wlkp.Kalisz,Zduńską Wolę,;;Czarniecki;;Szczecin-Kielce przez Jarocin,Ostrów Wlkp.,Kępno,Kluczbork,Częstochowę Str.,Koniecpol,;;Wiking;;Szczecin-Wrocław przez Poznań,Leszno,;;Terespolanin;;Szczecin-Terespol,;;Szczecinianin-Szczecin-Szklarska Poręba,;;Przemyślanin;;Szczecin-Przemyśl przez Jarocin,Ostrów Wlkp,Kępno,Kluczbork,Częstochowę Str.Koniecpol,Kraków,;;Podhalanin;;Poznań- Zakopane przez Jarocin,Ostrów Wlkp.,Kępno,Kluczbork,Katowice ,Kraków,;;Pielgrzym;;Poznań-Częstochowa Gł. Przez Jarocin ,Ostrów Wlkp.,Kępno,Kluczbork,Lubliniec,;;Orkan;;Poznań-świnoujscie,;;Zakopianka;;Szczecin-Zakopane przez Leszno,Wrocław,Opole,Kędzierzyn Koźle,Gliwice,Zabrze,Katowice,Kraków,;;Lublinianin;;Szczecin-Lublin przez Jarocin;Ostrów Wlkp.,Kalisz,;;Katowiczanin;;Kołobrzeg-Katowice przez Jarocin,Ostrów Wlkp.Kępno,Kluczbork,Lubliniec,;;Rzeszowianin;;Kołobrzeg-Rzeszów przez Jarocin,Ostrów Wlkp,Kępno ,Kluczbork,Lubliniec,Częstochowę Str.Zawiercie,Kraków,;;Morcinek;;Przemyśl-Katowice,;;Wrocławianin;;Przemyśl-Wrocław,;;Gliwiczanin;;Przemyśl-Gliwice.Kto ma jeszcze jakieś propozycje i nazwy a także relacje pociągów niech pisze.

    [ Komentarz dodany przez: jaybee: Pią Sie 01, 2008 13:42 ]
    Wez to kolego uporrzadkuj (np. 1 lub 2 trasy w jednej linijce), bo tak to jest oczoplas...



    Temat: Szynobus za 6 mln zł nie jeździ

    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,2752924.html

    Szynobus za 6 mln zł nie jeździ

    Tomasz Haładyj 07-06-2005 , ostatnia aktualizacja 07-06-2005 20:28

    Już trzeci miesiąc stoi, zamiast jeździć, nowoczesny szynobus. Marszałek
    województwa kupił psujący się pojazd za ponad 6 mln zł.

    Fryderyk Kątny specjalnie wziął urlop, by na przyjazd gości z okazji
    160-lecia kolei warszawsko-wiedeńskiej przemeblować muzeum kolei na
    Stradomiu. - VIP-y miały potem pojechać do Herbów szynobusem - najnowszym
    pojazdem w barwach śląskich PKP. Jednak chyba trzeba będzie wsadzić ich do
    zwykłej jednostki elektrycznej - martwi się Kątny, maszynista, a zarazem
    wiceprezes stowarzyszenia miłośników "wiedenki".

    Futurystycznych kształtów pojazd kupił ubiegłego lata za 6,5 mln zł
    marszałek województwa. Lekkie szynobusy miały być ratunkiem dla mało
    uczęszczanych tras. Jeżdżąc tylko trzy razy z Częstochowy do Lublińca i z

    trójwagonową jednostką elektryczną. Do deficytowych przewozów dopłaca
    marszałek - stąd decyzja o zakupie pojazdu.

    - Szynobus jest więc bardzo dobry. Pod warunkiem, że jeździ - denerwuje się
    Zbigniew Jastrząb, wicedyrektor Przewozów Regionalnych PKP w Katowicach.

    Od trzech miesięcy pojazd stoi w częstochowskiej lokomotywowni. Najpierw
    odkleiła się jedna z szyb, potem popsuły wycieraczki. - Ot, choroby wieku
    dziecięcego, bo nasz szynobus o fabrycznym numerze 5 jest tak naprawdę
    prototypem - Bogdan Plaza, naczelnik działu taboru, jest wyrozumiały wobec
    psikusów maszyny.

    Teraz z kolei zepsuł się wentylator chłodnicy. To błaha usterka -
    częstochowscy mechanicy naprawiliby ją w dwie godziny. - Ale nie mogą
    kiwnąć palcem, bo stracilibyśmy gwarancję. Tymczasem producent, raciborski
    Kolzam, jest w stanie upadłości. Szuka inwestora, a my czekamy... - mówi
    dyr. Jastrząb.

    Mimo to spokoju nie traci Urząd Marszałkowski, właściciel pojazdów (użycza
    je PKP). - Liczymy, że firma się jeszcze podniesie - mówi rzecznik Wojciech
    Zamorski.

    Co więcej, marszałek wciąż ma nadzieję, że Kolzam dostarczy drugi z
    zamówionych szynobusów.

    - Może w tej sytuacji zerwać umowę? - pytam.

    - Powstrzymuje nas to, że pojazd jest już prawie gotowy. Z tego co wiem,
    brakuje mu tylko dwóch par kół [czyli wszystkich, jakie ma - przyp. red.] -
    mówi Zamorski.





    Temat: Kolej w woj. śląskim
    czy zauważyliście że od kilku rozkładów całkowicie udało się zlikwidować bezpośrednie połączenia OSOBOWE Katowice-K.Koźle i Katowice-Opole? spójrzcie na przykłady:
    Katowice-Bielsko-Żywiec-Zwardoń (113km)
    Katowice-Mikołów-Rybnik-Racibórz(88km)
    Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork(119km)
    Katowice-Wolbrom-Kozłów-Sędziszów(109km)

    do czego dążę? do tego że z Katowic do Gliwic jest 28km wydłużając pociąg do Opola przez Strzelce Opolskie pociąg pokonywałby łącznie 98km, a do Kędzierzyna Koźla 65!!! Poprzez uruchomienie 3 par pociągów Katowice-K.Koźle i 3 par Katowice-Opole przez Strzelce Opolskie, PKP poprawiłoby znacznie połączenia Górnego Śląska(aglomeracji Katowickiej) z Opolszczyzną...

    tak samo pociągi relacji Bytom-Gliwice powydłużać w obie strony. Od strony Gliwic do Kędzierzyna Koźla, Opola i Nysy, zaś od strony Bytomia do Tarnowskich Gór, Lublińca czy nawet Częstochowy. dobrym rozwiązaniem byłoby puszczenie jednego pociągu pospiesznego relacji Wrocław-Kraków przez Gliwice, Bytom, Katowice...Zabrze ma dużo pociągów, Bytom całorocznych do Wrocławia zero.

    Co do wspomnianej przez was trasie Katowice Ligota-Gliwice, jestem całkowicie za! załóżmy że jeździło by 7 par pociągów 3 wydłużyli by do Tychów Miasto, 2 do Bielska Białej, 1 do Wisły, 1 do Oświęcimia przez Czechowice.

    Tychy-Tychy Miasto, brakuje mi tam połączeń bezpośrednich z województwem, np. do Zawiercia, Częstochowy, Kozłowa i nie tylko.

    i szczerze brakuje połączeń Polski z Cieszynem...bo tak np. wydużenie Stoczniowca lub Dokera, ewentualnie jakiegoś EX z Warszawy na pewno nie skończyłoby się klapą w miasteczku studenckim...

    co o Tym sądzicie?



    Temat: Lodz-Warszawa - szybciej






    | Do 15 jeszcze troche brakuje, ale gdyby zrobic 120 160 Warszawa
    Wlochy -
    | Grodzisk (6,9 - 29,5 km) da dodatkowy zysk 3 - 4 min, wiec juz mamy
    | rozwiazanie.

    Czy ma sens kosztowne przebudowywanie linii, na ktorej i tak dosc szybko
    sie jezdzi, po to zeby uzyskac 3-4 minuty? 23 kilometry... To moze nie
    tak duzo, a jezdzi tam sporo pociagow, ale moze poczekac, az te tory co
    tam sa rzeczywiscie beda wymagaly wymiany (albo ograniczenia do 100 i
    mniej) za jakies 10 lat? A tymczasem zlikwidowac ograniczenie kolo
    Grodziska, moze cos pogrzebac w Skierniewicach i Koluszkach, zeby z 80 -
    100 dalo sie tam jechac?

    A moze zrobic Lodz Widzew - Lodz Chojny chocby na 80 km/h? Tam remont
    jest wskazany. Lub jakakolwiek wazna linie kolejowa, na ktorej jedzie
    sie skandalicznie wolno (Katowice - Sosnowiec/Myslowice, Czestochowa -
    Lubliniec, Katowice - Tarnowskie Gory itp.)


    Toc ja od dawna sie o to do niebios modle, zeby skapnelo wreszcie troche
    inteligencji biurwom PKP.

    Jakbym sie dorwal do szefowania PKP (oj, MK, naprawde po paru latach byloby
    znacznie lepiej!!!) to zmienilbym caly profil strategiczny przebudow.
    Poniewaz PKP jest teraz S.A. (fakt, ze zalezna od panstwa) moze robic
    znacznie wiecej. I zrobilbym tak:
    1.- Tam, gdzie kolej wykasza samochody - na razie zostawic w spokoju. A wiec
    koniec z ruchomymi krzyzownicami w Psarach, modernizacjami CMK itd.
    Oczywiscie, mamy linie AGC i AGTC, ktore do 2010 maja byc na 120 i 100
    (towary) przy nacisku 22,5 t/os. To bym przestrzegal. Ale tylko tyle.
    Oczywiscie demolka biurwokracji. Natomiast wzialbym sie przede wszystkim za

    innych, jak chocby do Jeleniej Gory. I za standard zrobilbym 120. Po prostu
    remont torow/podkladow/podtorza, wychrzanianie Angoli ok, ale trasowanie
    calych odcinkow od nowa - na to nas nie stac. Jesnoczesnie jak najwiecej
    lokalnych na 80, gdy to tylko mozliwe malym kosztem. I to bym staral sie
    wdrazac. A potem dopiero zaczalbym myslec o 160, 120, 100... Ale to trzeba
    aby wreszcie kadra urzednicza byla mianowana a nie z klucza na zasadzie TKM.

    Pozdrawiam
    Alekloco.





    Temat: Kolej w woj. śląskim
    tak samo pociągi relacji Bytom-Gliwice powydłużać w obie strony. Od strony Gliwic do Kędzierzyna Koźla, Opola i Nysy, zaś od strony Bytomia do Tarnowskich Gór, Lublińca czy nawet Częstochowy. dobrym rozwiązaniem byłoby puszczenie jednego pociągu pospiesznego relacji Wrocław-Kraków przez Gliwice, Bytom, Katowice...Zabrze ma dużo pociągów, Bytom całorocznych do Wrocławia zero.

    Wydaje mi się, że przedłużenie pociągów relacji Gliwice-Bytom w stronę TG jest pozbawione sensu. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. W Bytomiu byłaby konieczność zmiany czoła. Poza tym pociągi z Gliwic chcąc jechać w stronę Tarnowskich Gór mogą pominąć Bytom (na Bobrku zjazd z linii Gliwice-Bytom na linię Bobrek-Karb, na Karbiu łącznica z linią Bytom-TG i dalej na północ) i takie rozwiązanie było by w sam raz. Zjazd do Bytomia w tym przypadku to niepotrzebna strata czasu.

    Ja bym natomiast pomyślał o większej ilości pociągów Katowice-Lubliniec/Kluczbork. Dotychczasowa oferta na tej linii jest bardzo uboga.
    Poza tym pociągi Katowice-Częstochowa nie muszą jeździć tylko i wyłącznie przez Sosnowiec. Śmiało można puścić kilka par przez Tarnowskie Góry. Zawsze wzbogaci się oferta połączeń między Katowicami a Tarnowskimi Górami a miasta na tej linii zyskają dodatkowe połączenia z północną częścią woj. śląskiego. Niedawno wprowadzono bilet strefowy, dzięki niemu opłaca się pokonywać trasę Katowice-TG koleją. Jedynie brak większej ilości pociągów na tej trasie nie przyciąga zbyt wielu pasażerów. No i czas przejazdu...

    Co do pociągu Wrocław-Kraków przez Bytom. Pierwszy raz o czymś takim pomyślałem w lutym, kiedy to TLK Kordecki/Pojezierze pojechał właśnie przez moje miasto. Z Zabrza jest duża ilość pociągów w stronę Wrocławia. Z Bytomia tak jak napisałeś, żadne. Dlaczego więc tego nie zmienić? W Bytomiu odpowiednio skomunikować ten pociąg z jakimś pociągiem od strony TG i chętni się z pewnością znajdą. Jestem jak najbardziej za i mam nadzieję, że ktoś w PKP PR o tym pomyśli.

    Brakuje połączeń Katowic z Zakopanym. Ornak powienien jeździć cały rok. Niestety od nowego rozkłady Ornak znika. Beton po wielu latach uwalił ten kultowy przecież niegdyś -szczególnie wśród studentów- pociąg.

    Co na to UM?



    Temat: Pospieszny "Karkonosze"
    Ja w ostatnim czasie jechałem nimi 2 razy. Raz się zdarzyło żebym stał na korytarzu. Mimo sporej ilości wagonów nie zapominajmy że jest tam wagon bagażowy oraz sypialny i kuszetka. Odliczając jeszcze 2 wagony 1 klasy to samych dwójek zostaje coś chyba z 4 czy 5.

    Ja również w najbliższym czasie pewnie będę korzystał z tego pociągu, choć również nie podoba mi się on ale jak pisała poprzedniczka nie ma żadnej innej alternatywy.

    Jest jeszcze pociąg Jaćwing z Wrocławia 7.15. Tyle że nie ma możliwości dojazdu na tą godzinę do Wrocławia nawet PKSem. Moim zdaniem mogli by ten pociąg przesunąć o godzinę czy dwie do przodu lub też wydłużyć cześć wagonów do Jeleniej Góry.
    Były by 2 połączenia Jelenia Góra - Białystok przez Opole, Lubliniec, Częstochowę, Warszawę. Jedno nocne, drugie dzienne.

    Warto zaznaczyć że poza sezonem Jelenia Góra ma tylko jedno połączenie pośpieszne. Jest to nocny pociąg Karkonosze ( nie ma żadnego dziennego)

    [ Dodano: 12-01-2009, 20:20 ]

    Jak się bali to PKP ma swoją specjalną służbę do działań w takich okolicznościach - SOK.

    A jeżeli nie SOK to policja. Zdaje się że na dworcu we Wrocławiu jest komisariat policji. Więc dojście policjantów do pociągu powinno zająć jakieś 2-3 minuty.

    Tylko szkoda że większa część konduktorów to olewa. Idą do swojego przedziału służbowego i siedzą nie przejmując się pasażerami.Powinno być natomiast tak że jeżeli zauważą podejrzane osoby które zachowują się jak zachowują to pociąg nie powinien ruszyć dopóki ktoś tych ludzi nie wyprowadzi z pociągu.

    Gdyby konduktor nie wywalił tego pijaka który wpadł do mojego przedziału to bym chyba sam zadzwonił na policję.



    Temat: [Częstochowa] Nowy rozkład jazdy na kolei od 11 grudnia


    Ekspresu do Wrocławia nie będzie, za to Częstochowa ponownie
    ujrzy "Sztygara". Tak nazywa się pociąg z Lublina do Wrocławia, który
    kursował niegdyś przez dworzec Stradom, lecz przez parę ostatnich sezonów
    puszczano go przez Katowice. Od 11 grudnia codziennie o godz. 18.03 znów
    pojawiać się będzie w Częstochowie.


    z tego co ja wyczytałem z informacji na www.pr.pkp.pl to chodzi raczej
    o pociąg "Bolko" bedacy z Lublina w Czestochowie popoludniu (Sztygar
    zjawiał sie w Częstochowie około 11:30). Tak wiec chyba poraz
    pierwszy pociąg ten nie pojedzie przez Katowice (a Jan Długosz stawia
    sie w Katowicach chyba nieco za późno).


    "Giewont" będzie przy tym najdziwniejszym pociągiem, z jakiego kiedykolwiek
    mieliśmy okazję korzystać. Pojedzie bowiem tylko w jedną stronę, a spod Tatr
    już... nie wróci. W zamian do Częstochowy - przez Kraków i Koniecpol -
    przyjedzie pociąg z Nowego Sącza o nazwie "Dunajec".


    To trochę zakrawa na groteskę, ale wazne, że jest pociąg Kraków -
    Częstochowa przez Jędzrzejów i Koniecpol (nie mogi juz go
    dociągnąć przez Kielce?)Takich niepewnych połączeń jest
    zresztą w regionie więcej; w rozkładzie


    oznaczono je literą F. Mają ją wszystkie pociągi z Częstochowy do Chorzewa-
    Siemkowic, o 4.27 do Koluszek, 22.43 do Radomska, 4.11 do Gliwic, 20.22 do
    Katowic, 22.46 do Łaz, 10.45 i 17.35 do Kielc, 5.11, 12.19 i 15.39 do
    Lublińca oraz 16.36 do Kluczborka. Złowieszcze oznaczenie posiada także pięć
    pociągów z Katowic do Lublińca, dwa z Tarnowskich Gór do Herbów Starych oraz
    tyle samo z Herbów Nowych do Zduńskiej Woli.


    skoro PKP zaplanowało próbne uruchominie pociągów do 31 Marca do
    chyba powinna byc litera G.


    Z Częstochowy do Wrocławia kursuje coraz więcej autobusów. Odjeżdżają o:
    4:20, 7:40, 11:05, 11:10, 13.00, 13.05, 14:45 i 15:50.


    centrala w Warszawie nie mysli tak perspektywicznie. A Wrocław to
    jedno z centrów kolejowego absurdu jesli chodzi o rozkład, więc co
    sie dziwić.





    Temat: Kolej poprawia połączenia
    Dobra wiadomość dla mieszkańców Lublińca: wraca pociąg do Poznania. Zastąpi
    zlikwidowanego w grudniu "Koziołka" kursującego między stolicą Wielkopolski
    a Katowicami. Lepszy będzie też dojazd z Częstochowy do Siemkowic.

    O połączenie do Poznania walczył Instytut Rozwoju i Promocji Kolei -
    niezależny od PKP, współpracujący z samorządami i opracowujący na ich
    zlecenie, m.in. na Opolszczyźnie, rozkłady jazdy. Pracownicy instytutu,
    wiedząc o likwidacji "Koziołka", liczyli podróżnych w ostatnich dniach jego
    kursowania. Okazało się, że w piątki z Poznania ruszało tym pociągiem 450
    osób, w soboty i niedziele - 300. Wyniki badań przekazano PKP do
    przeanalizowania.

    Kolej ugięła się i przywróciła kursowanie pociągu. Radość mąci jednak to, że
    będzie jeździć tylko w piątki i niedziele. Z Poznania ruszy o 15.30, w
    Lublińcu będzie o 19.55. W odwrotnym kierunku z Lublińca wyruszy o godz.
    0.42, by dojechać do Poznania o 5.21. Częstochowianie, chcący wybrać się tym
    pociągiem, muszą poprosić znajomego o podrzucenie do Lublińca - kolej nie
    pomyślała bowiem o wygodnej przesiadce.

    Od 15 marca szybciej dojedziemy z Częstochowy do Chorzewa-Siemkowic. Pociągi
    wlokły się na tej trasie niczym żółw, z rzadka przekraczając 30 km/h. W
    rezultacie 50-kilometrową trasę pokonywały w dwie godziny, zniechęcając
    pasażerów do korzystania z usług PKP. Kolejarze wyremontowali w końcu tory i
    czas jazdy skróci się do jednej godziny i dziesięciu minut. Od 15 marca
    pociągi do Chorzewa-Siemkowic będą odjeżdżać o: 7.40, 14.46, 15.47, 18.35 i
    21.26. Z Chorzewa-Siemkowic do Częstochowy ruszą o: 4.00, 5.10, 6.10, 12.18,
    18.13.
    -----

    Pozdrawiam,
    Kuba





    Temat: Wyjazd z OSMT ( PKP PR.)
    Jak co roku planujemy wyjazd Kwietniowy , z foto i zwiedzaniem
    Oto Wstępny plan :
    Cena 60zł klasa 2 , 80zł klasa 1 ,

    KWIECIEŃ 2008 WYJAZD OSMT PO POLSCE

    GLIWICE-BYTOM
    18.10-18.30 OSOBOWY

    Bytom-Lubliniec przez Tarnowskie Góry
    18,35-19,40 osobowy ( Pociąg ten z katowic wyjeżdża o godzinie 18.04 )

    Lubliniec-Opole Główne przez Fosowskie
    19,50-20,48 Osobowy

    Opole Główne-Wrocław Główny
    21,18-22,25 Posp. Roztocze

    Wrocław Gł-Gdańsk Główny przez Poznań
    0,05-8,20 Pos Rozewie

    Gdańsk Główny-Sopot
    9,20-9,36 POS Skrzyczne

    Sopot-Gdynia Główna
    9,50-10,00 POSP

    ( 10.20-10,34) SKM sOPOT-Gdynia.
    (11,10-11,20 ) POSP Sopot-Gdynia.

    Gdynia-Kościerzyna przez Somonino
    11,37-13,00 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Kościrzyna-Chojnice przez Lipusz
    15,10-16,45 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Chojnice-Piła przez Złotów
    18,30-19,40 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Piła-Krzyż przez Trzcianka
    19,55-20,46 Osobowy Spalinowy PKP PR

    Krzyż-Szczecin Dąbie przez Choszczno
    21,35-22,50 POSP z Lublina

    Szczecin- Warszawa Wschodnia przez Poznań, Kutno
    23,15-6,17 POSP SZCZECINIANIN

    Warszawa Wschodnia -Skarżysko Kamienna przez WARKA, Radom
    7,05-10,10 POSP

    Skarżysko-Kielce
    12.20-13,15 Osobowy

    Kielce-Częstochowa przez Włoszczowa
    14,15-16,35

    Częstochowa-Katowice przez Zawiercie
    16,50-18,34 Osobowy

    Katowice-Rybnik
    19,22-20,30 Osobowy

    Rybnik-Żory
    21,03-21,20 POSP Szyndzielnia

    Są możliwe zmianki do planu , wszelkie propozycje itd proszę zgłaszać do zarządu . Dane są w dziale KONTAKT.

    Możliwe zmianki :

    Kościerzyna-Wierzchucin przez : Lipowa Tucholska , Bąk - tą linią jeżdżą tylko 2 pociągi osobowe. 15.17-16.50 osobowy spalinowy pkp pr.

    Wierzchucin - Chojnice Spółka PCC RAIL
    Osobowy pcc- 17,05-17,50

    i z Chojnic dalej za planem .

    Możliwe też że zmieni się plan od Warszawy w stronę Łodzi i Zduńskiej Woli .

    Wszystko do negocjacji .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 120 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.