Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • biegajmy.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Łódź Fabryczna Warszawa





    Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa
    Znowu inaczej do Warszawy - od 1 lutego zmiany w rozkładzie jazdy PKP

    29.01.2008

    Od 1 lutego PKP wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy w regionie łódzkim. W związku z remontem torowiska po raz kolejny zmienią się godziny odjazdów pociągów pospiesznych do Warszawy. Cztery pary składów zostaną odwołane.

    Z Łodzi Fabrycznej pociągi odjadą o godz. 4.27, 5.22, 5.57 (,Łodzianin"), 6.24, 7.34, 8.32, 10.47, 12.56, 14.16, 15.05, 16.10, 17.22, 19.18, 21.05. Natomiast z Warszawy Centralnej wyruszą o godz. 5.28, 6.20, 7.54, 9.15, 9.50, 11.14, 13.35, 15.20, 16.20, 17.15 (,Łodzianin"), 18.20, 19.20, 20.40, 21.20.

    Zmiany dotyczą także pociągów dalekobieżnych. Zniknie pociąg pospieszny "Łużyce" relacji Warszawa-Zgorzelec przez Łódź Kaliską. W sezonie letnim (od czerwca do sierpnia) nie będzie kursowała "Widawa" do Wrocławia. W tym czasie zastąpi ją pospieszny "Niegocin" relacji Ełk-Wrocław przez Łódź Kaliską.

    Odwołano kilka pociągów osobowych - ze Skierniewic (odjazd godz. 17.15) do Łodzi Fabrycznej, z Łodzi Fabrycznej (godz. 15.04) do Tomaszowa Mazowieckiego i z Tomaszowa Mazowieckiego (godz. 7.29) do Łodzi Fabrycznej.

    Przewidziano także dodatkowe połączenia. W piątki i niedziele przybędzie bezpośredni pociąg pospieszny do Lublina, który wyruszy z dworca Łódź Fabryczna o godz. 15.13, a z Lublina o godz. 17.15. Natomiast z Łodzi Kaliskiej o godz. 15.51 będzie wyruszał skład do Kutna.

    (mr) - Express Ilustrowany



    Temat: interREGIO PKP przewozy regionalne
    Nowe pociągi interREGIO

    Nowe pociągi interREGIO, nowe trasy, kursy całotygodniowe – od 1 czerwca br. pasażerowie mają większy wybór. Rozszerzona oferta Przewozów Regionalnych zainteresuje podróżujących z Warszawy do Łodzi i Bydgoszczy oraz z Poznania do Olsztyna.

    Łódź Fabryczna<---->Warszawa

    Z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej w półtorej godziny za 25 zł? Tak jest, nawet trzy razy dziennie. Z Łodzi o 7.50, 11.50 i 17.35 wyrusza nowoczesny pociąg elektryczny Acatus mknący nawet 130 km/h. W drogę powrotną wyjeżdża ok. 9.30, 14.30 i 19.30.

    Bydgoszcz<----->Warszawa

    Szybkie i tanie połączenie ze stolicą kraju zyskały też Kujawy. Pociąg o nazwie BRDA w dni robocze odjeżdża z Bydgoszczy Głównej o 8.40, w niedziele o 12.40 (z Warszawy ok. 18.00). Czas jazdy to ok. 3,5 godziny, a cena biletu normalnego wynosi 38,50 zł.

    Poznań<------>Olsztyn

    Tyle samo kosztuje podróż pociągami interREGIO z Poznania do Olsztyna. Ze stolicy Wielkopolski jadą o 6.11 i 12.00, a do celu docierają w 4 godziny 20 minut. Z powrotem wyruszają o 11.45 i 16.55.

    TABELE OPŁAT http://www.pr.pkp.pl/img_in//IR/Ceny%20IR1.pdf





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa
    W dniach 1-31 października nastąpi drobna korekta rozkładów jazdy pociągów na linii Łódź-Warszawa w związku z pracami na odc. Żakowice Południowe - Koluszki oraz Łask - Borszewice.

    ŁODZIANIN
    Łódź FabrycznaWarszawa Wschodnia
    odj. z Łodzi 6.32 (2 min. później)
    przyj. do Warszawy Centr. 7.58

    OSTROWIANIN
    Ostrów Wielkopolski – Warszawa Wschodnia
    (przez Łódź Kaliską)

    odj. z Łodzi Kaliskiej 8.59 (56 min. później)
    przyj. do Warszawy Centr. 10.54
    w poniedziałki z Wrocławia Gł.

    Łódź FabrycznaWarszawa Wschodnia
    odj. z Łodzi Fabr. 21.05 (7 min. później)
    przyj. do Warszawy Centr. 22.36

    http://www.pr.pkp.pl/remonty--utrudnienia--zmiany-rozkladow,zmiana-godzin-odjazdow-niektorych-pociagow-na-odcinku-warszawa-lodz---warszawa--.html



    Temat: Opóźnienia

    Informacja dla podróżnych odbywających podróż pociągiem 33100/1 Łódź Fabryczna - Warszawa Wsch. w dniu 5.01.2009 r.
    06.01.2009

    Szanowni Państwo,

    w związku z awarią lokomotywy manewrowej PKP Cargo podstawiającej składy na stację Łódź Fabryczna w dniu 5.01.2009 roku nastąpiły perturbacje w ruchu pociągów na linii Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia.

    Pociąg 33500/1 odjeżdzający z Łodzi Fabr. o godz. 4.51 został uruchomiony z opóźnieniem 15 minut. Usterka lokomotywy manewrowej uniemożliwiła podstawienie składu wagonowego pociągu 33100/1 odjeżdzającego z Łodzi Fabr. o godz. 5.51 (przyj. do Warszawy Centr. o godz. 7.29).
    Z przyczyn niezależnych od PKP Intercity nie byliśmy w stanie zapewnić kursowania składu obsługującego standardowo to połączenie.Mając na względzie umożliwienie dojazdu do Warszawy, pociąg 33100/1 uruchomiony został wyjątkowo składem zestawionym z dwóch zespołów trakcyjnych obsługujących większość pociągów na linii Łódź - Warszawa.

    Uprzejmie przepraszamy za niedogodności wynikające z ograniczonej puli miejsc w porannym pociągu kursującym na linii Łódź - Warszawa w dniu 5 stycznia 2009 roku.


    http://www.intercity.com.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1400



    Temat: 1
    Z braku busa... Ktoś wybiera się PKP do Wesołej? Połączenie jest niezłe, powiedziałbym nawet że nie do pobicia samochodem. 2,5h z Łodzi Fabrycznej do PKP-Wesoła.

    ZTCW (bo jeszcze tak nie jechałem), dworzec PKP jest 800m od miejsca z którego odjeżdżają autobusy z parkingu na miejsce imprezy.

    Ja planuję jechać tak:
    Łódź Fabryczna odj 05:51 przyj 08:11 Warszawa Wesoła
    Warszawa Wesoła odj 18:39 przyj 20:51 Łódź Fabryczna
    albo
    Warszawa Wesoła odj 20:09 przyj 22:57 Łódź Fabryczna

    Pozdr,
    Grid



    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa
    PKP PLK SA:
    LISTA POSTĘPOWAŃ PLANOWANYCH DO WSZCZĘCIA W 2009 R.

    Projekt "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" POIiŚ 7.1-24

    lp. - zadanie - planowany kwartał rozpoczęcia

    22. Wykonanie Programu Funkcjonalno-UŜytkowego na realizację w systemie "projekt i budowa" dla LCS Skierniewice oraz materiałów do wniosku POIiŚ II
    23. Nadzór dla realizacji robót budowlanych w ramach LOT-u A i LOT-u C w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" III
    24. Nadzór dla realizacji robót w ramach LOT-u B w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" III

    29. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice (LOT A) II
    30. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna (LOT B) III
    31. Zaprojektowanie i wykonanie skrzyŜowania dwupoziomowego linii kolejowej nr 1 z drogą krajową nr 72 w miejscowości Rogów (LOT C) III

    http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/przet/Lista_postepowan_kwiecien_09.pdf

    rkplodz dnia Nie 21:22, 26 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz



    Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa
    Do Warszawy już co godzinę!

    12.06.2008

    Podróż pociągiem "Łodzianin" z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej od najbliższego poniedziałku będzie trwała 88 minut. Jazda pozostałymi składami, które będą zatrzymywać się na Widzewie, w Koluszkach, Skierniewicach, Żyrardowie i Warszawie Zachodniej, potrwa kilka minut dłużej - zapewniają PKP.

    Skończyła się długo oczekiwana przez pasażerów modernizacja torów kolejowych, sieci i przebudowa dworców na odcinku z Łodzi-Widzewa do Skierniewic. Pociągi będą teraz mogły osiągać prędkość 130-140 km/h. Najszybciej pomknie "Łodzianin" - 88 minut, nowoczesne elektryczne pociągi, które są przystosowane do prędkości 130 km/h, pojadą 92 minuty. Najdłużej, bo 101 minut, potrwa jazda "Wokulskim" ciągnącym najwięcej wagonów.

    Skończą się także częste zmiany godzin odjazdów, które stały się zmorą łodzian dojeżdżających do pracy do Warszawy. Codziennie między dworcami Łódź Fabryczna a Warszawa Centralna będzie kursowało 36 pociągów.

    - Z Łodzi Fabrycznej będą wyruszać 58 minut po pełnej godzinie. Pierwszy odjedzie o godz. 4.58, a ostatni o godz. 20.58. Wyjątki to "Łodzianin" o godz. 6.30 i "Wokulski" o godz. 5.49 - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. - Natomiast z Warszawy Centralnej składy będą wyruszać 20 minut po pełnej godzinie. Wyjątkiem jest pierwszy pociąg o godz. 5.50 i "Łodzianin" odjeżdżający o godz. 17.15.

    W przyszłym roku zacznie się drugi etap modernizacji.

    - Teraz trwa przygotowywanie dokumentacji. W połowie roku rozpoczną się roboty między dworcami Łódź Fabryczna a Łódź-Widzew oraz od Miedniewic do Warszawy - informuje Marek Olkiewicz, dyrektor spółki PLK w Łodzi.

    (mr) - Express Ilustrowany



    Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa
    ostatnia aktualizacja: sobota, 14 czerwca 2008 godz. 13:34

    Szybszy „Łodzianin”

    Od poniedziałku pociągi z Łodzi do Warszawy mają jechać co najmniej 30 minut krócej niż do tej pory. Trasę będzie można pokonać nawet w 88 minut. Jest to związane z zakończeniem remontu linii kolejowej na odcinku Łódź-Skierniewice.

    Pociągi do Warszawy pojadą szybciej dzięki zakończeniu remontu linii kolejowej na odcinku Łódź - Skierniewice. (fot. arch.)

    Jak poinformowały PKP Przewozy Regionalne, „Łodzianin” pokona trasę w 88 minut. Czas przejazdu innych pociągów może dochodzić do 101 minut (do tej pory około 2 godziny).

    Codziennie kursować będzie 36 pociągów relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna oraz sześć składów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską.

    Modernizacja trasy z Łodzi do Skierniewic pochłonęła ponad 900 mln zł.

    (PAP)

    ŹRÓDŁO: http://ww6.tvp.pl/380.dzialy



    Temat: 18 mld zł PKP PLK na Euro 2012
    18 mld zł PKP PLK na Euro 2012

    Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej spółka zmodernizuje 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.

    Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.

    Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    źródło: PAP / RK



    Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina
    Cześć!
    Czy może jest tu ktoś, kto orientuje się jak daleko jest z przystanku
    osobowego Warszawa Okęcie do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka
    Chopina?
    Czy tę trasę można pokonać na piechotę, czy lepiej skorzystać z komunikacji
    publicznej (wtedy proszę o szczegóły)?
    W poniedziałek 11.06.2001 mam zamiar wybrać się z Warszawy do Nowego Jorku
    samolotem LO 006, planowy odlot godz. 13.05.
    Wiem, że do odprawy biletowo-bagażowo-paszportowo-celnej należy zgłosić się
    60 minut przed odlotem.
    Mieszkam w Gliwicach i choć lubię podróże kolejowe, nie lubię (może trochę
    na przekór Zarządowi PKP S.A.) pociągów kwalifikowanych.
    W związku z tym planuję dostać się do Warszawy w następujący sposób (myślę,
    że ciekawy):

      0 Gliwice                      o. 05:53   poc. nr 41100 (posp. relacji:
    Gliwice - Łódź Fabryczna)
    259 Łódź Widzew         p. 09:23
    ----------------------------------------------------------------------------
    ----
    259 Łódź Widzew                  o. 09:52   poc. nr 33504 (posp. relacji:
    Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia)
    382 Warszawa Zachodnia  p. 11:19
    ----------------------------------------------------------------------------
    ----
    382 Warszawa Zachodnia           o. 11:30   poc. nr 12227 (osob. relacji:
    Warszawa Wschodnia - Radom)
    391 Warszawa Okęcie     p. 11:42

    Co Wy na to?





    Temat: Newsy
    PKP PLK wydadzą 18 mld zł na inwestycje kolejowe w ramach Euro 2012

    PAP 16.12.2008 14:03

    Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012 - podała spółka we wtorek w komunikacie.
    W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.

    Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.

    Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut.

    (PAP)



    Temat: Od 15 stycznia zmiana na Lodz - Warszawa


    Telegram liczy sobie 23 strony :)

    I skonczylo sie .... 1h40 hehehe


    Nikt nie zna powodów zmiany RJ, ostatni rozkład obowiązywał od  10.01.2008
    To przechodzi wszelkie pojęcie. 2 dni mineły, a już czytam newsa o planowanej
    zmianie rozkładu.

    Komunikat PKP PR
    Od wtorku 15 stycznia zmieni się rozkład jazdy pociągów na trasie Łódź &#8211;    
    Warszawa. Prace wykonywane w ramach modernizacji linii  spowodowały
    konieczność wprowadzenia kolejnych zmian w kursowaniu pociągów. Odjazdy
    pociągów pospiesznych z łódzkiego Dworca Fabrycznego będą wcześniej w
    stosunku do obecnego rozkładu o 11 &#8211; 20 minut. Czas przejazdu między Łodzią
    Fabryczną i Warszawą Centralną będzie wynosił od 1 godziny i 56 minut do 2
    godzin i 6 minut.

    http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080115.pdf

    Pociągi odjeżdzają wcześniej, dodatkowo czas jazdy osobówek Łódź - Koluszki
    jest  horrendalnie  długi - nawet 56 minut LF 15.24 - 16.30 Kl.
    Chyba kupie jakiś rower!?

    Pozdrawiam wszystkich pasażerów, których denerwuje przeciągająca się
    modernizacja.

    sopek
    ...............
    zapraszam na http://www.kpinfo.pl
    Kolejowy Portal Informacyjny





    Temat: Strategia PKP IC - znamy szczegóły!
    Co stanie się z trasą Warszawa - Łódź Fabryczna? Obecnie na tej trasie nie kursują poc. międzywojewódzkie. Czy PKP PR po oddaniu wszystkich połączeń międzywojewódzkich wprowadzi jedną taryfę osobową na wszystkie swoje pociągi? Czy w poc. Warszawa - Łódź pozostanie taryfa pospieszna?
    Mam nadzieję, że nie będzie sytuacji takich jak obecnie, że są poc. posp. o taryfie posp. oraz poc. TLK o taryfie posp. M+ lub W+.



    Temat: Strategia PKP IC - znamy szczegóły!

    Co stanie się z trasą Warszawa - Łódź Fabryczna? Obecnie na tej trasie nie kursują poc. międzywojewódzkie. Czy PKP PR po oddaniu wszystkich połączeń międzywojewódzkich wprowadzi jedną taryfę osobową na wszystkie swoje pociągi?

    Tego typu pytanie nurtuje mnie od chwili ogloszenia checi przejecia "pospiechow". Celowo pisze w cudzyslowie, bo nie wiem czy dotyczyc to bedzie TYLKO pociagow miedzywojewodzkich, czy WSZYSTKICH pospiesznych. Zauwazmy, ze oprocz pociagow Warszawa - Lodz, takze Pogon, Konopnicka, Kormoran, Albatros, zeby wymienic tylko tych kilka nie sa z definicji pociagami miedzywojewodzkimi (3 lub wiecej woj.). Czy kots wie, co w koncu ma byc przejete?

    Pozdrawiam



    Temat: Najdłuższy i najkrótszy pociąg na PKP


    Cześć Wam!
    To na pewno już było na Grupie i to nie raz, ale nie znalazłem.
    Powiedzcie mi jaki jest najdłuższy (chodzi oczywiście o wagony
    ;)pociąg pasażerski na PKP i jaki jest jego skład.
    I jeszcze jedno: jaki jest NAJKRÓTSZY pociąg POSPIESZNY,EX,IC,EC.


    Obecnie niektóre składy Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - Łódź
    Fabryczna: 1*1kl+3*2kl





    Temat: Warszawa/Sulejówek? Warszawa/Sulejówek Miłosna?



    | Możliwe więc, że za jakiś czas Warszawa wzbogaci się o kolejne, po
    | Wesołej i Woli Grzybowskiej, dwa obiekty kolejowe...

    W tym tempie niedługo będziesz miał dworzec Warszawa Łódź Fabryczna. :)


    Z całym szacunkiem dla Ciebie i dla innych warszawiaków, ale nie strasz
    mnie ;-) Już i tak wystarczy mi, że PKP zakłada, iż łodzianie nie pragną
    podróżować nigdzie indziej jak tylko do Warszawy ;-]

    Swoją drogą... Co oni takiego w Was widzą :





    Temat: Tychy 2007


    Bilety do nabycia:
    - w internecie - jedynie na Allegro.pl
    Uwaga!!!
    Oficjalną sprzedaż biletów na Allegro.pl prowadzi TSMuzyczna
    AUKCJE:
    - numer 211283640 - bilety( karnety) w formie opaski wejściowe ( po koncertach należy opuścić teren
    Festiwalu) w cenie 30 zł;
    - numer 212188648 - bilet dwudniowy z pobytem na terenie Ośrodka( z opaską należy się zameldować
    w Administracji Ośrodka)

    - już do nabycia także w Łodzi w Strefie Biletów przy ul.Piotrkowskiej 59,

    - w kasach PKP Przewozy Regionalne od 20.06.2007r na stacjach:
    - KATOWICE,
    - SOSNOWIEC,
    - TYCHY,
    - BYTOM,
    - GLIWICE,
    - CZĘSTOCHOWA,
    - BIELSKO BIAŁA,
    - ŁÓDŹ FABRYCZNA,
    - WARSZAWA WSCHODNIA,
    - OPOLE,
    - POZNAŃ,
    - OSTRÓW WIELKOPOLSKI,
    - JAROCIN,
    - LESZNO,
    - KALISZ,
    - KRAKÓW GŁÓWNY,
    - o innych punktach na dworcach PKP będziemy informować sukcesywnie.

    - w hipermarkecie REAL w Tychach przy al.Bielskiej 107.- na stoisku promocyjnym Festiwalu
    od 01.07.2007r.

    Przedsprzedaż trwa do 22.07.2007r.

    Przed bramami sprzedaż od 27.07.2007r. od godz.8.00
    - Bilety z pobytem na terenie (z 28/29 i 29/30 lipca 2007r.) - cena 45 zł.
    - Bilety tylko z wejściem ( po koncertach należy opuścić teren)- cena 35 zł

    Przesyłają bilet i opaske, mozna wtedy jesli ktos nie posiada juz legitymacji:) jechac na ulgowym bilecie
    A jak sie posiada legitymacje? To nic nie zmienia, taka sama znizka?



    Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h
    PKP IC niestety ponosi w dużej mierze odpowiedzialność za spadek zainteresowania ze strony podróżnych. PKP PR w czasie remontu linii Warszawa- Lódź Fabryczna obniżyły ceny biletów średnio o 10%. W tej sytuacji, mając na uwadze czas przejazdu i cenę biletu, ulga handlowa w wysokości 33% dla osób nie posiadających uprawnień do innych zniżek to niezbędne minimum.



    Temat: Skok na pospieszne - wrogie przejęcie przez IC
    Nawiasem mówiąc... może się tak zdarzyć, że u mnie na trasie Łódź Fabryczna- Warszawa Centralna zostaną przez PKP IC wprowadzone miejscówki - że pospieszne " awansują " do kategorii IC ?.
    Heh... to będzie oznaka, że spisek busiarzy i wierchuszki PKP [ wtedy, gdy bilety zdrożeją, wielu pasażerów zasili PKS- y i busiarzy, kto wie... może nawet reanimują trupa Polskiego Expressu ] jest faktem ?.



    Temat: Regio Partner z Łodzi


    Od maja trasę Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia obsługiwać będą
    pociągi RegioPartner. Czym różnią się od dotychczasowych? - Wszystkie
    wagony: 1 i 2 klasy są zmodernizowane - informuje Elżbieta Zielińska z
    zakładu marketingu łódzkiego oddziału PKP. - Ich standard zdecydowanie
    przewyższa większość składów jeżdżących na trasach regionalnych i
    ogólnopolskich. Z zewnątrz tabor nie różni się niczym od poprzednich, za
    to robi wrażenie w środku. Jasne wnętrza przedziałów ozdobiono miękkimi,
    krytymi barwnym welurem siedzeniami, seledynowymi zasłonkami i bordowymi
    dywanikami z wykładziny. Większe i bardziej schludne są łazienki. W
    wagonach zastosowano materiały ułatwiające utrzymanie czystości i
    utrudniające dewastację. Jak nam się udało dowiedzieć, koszt
    modernizacji jednego wagonu wyniósł blisko 600 tys. zł.


    Pamiętam jak kilka lat temu próbowano już cywilizować te składy... po
    pierwszym dniu kursowania ciężko było się doliczyć chodniczków w
    przedziałach... pasażerowie najnormalniej rozkradli pociąg którym jechali...
    ciekawe czy będzie powtórka z rozrywki :-( Przynajmniej prasa znów będzie
    miała o czym pisać :-(

    Pzdr
    Kamilus





    Temat: Kolejny sukces 8-)

    PKP PR umiescilo informacje o objazdach w Warszawie na stronie

    http://www.pr.pkp.pl/inf_for_main/zamkn.htm

    Polecam sprawdzenie tytulu tej strony...


    A to jest szczytem precyzji:
    "Dla wybranych pociagów relacji Lódz Fabryczna - Warszawa Wschodnia zostal
    wyznaczony dodatkowo postój na stacji Grodzisk Maz."





    Temat: Tychy 28.07.2007
    Aukcja, do której podałeś linka niestety jest już zdjęta. Ale dzwoniłam do organizatora i podobno można dostać w REALu w Tychach i prawie na wszystkich dworcach PKP, no i oczywiście przed wejściem, tyle że wtedy droższe.

    Kasy PKP, w których można kupić bilety:

    o KATOWICE,

    o SOSNOWIEC,

    o TYCHY,

    o BYTOM,

    o GLIWICE,

    o CZĘSTOCHOWA,

    o BIELSKO BIAŁA,

    o KRAKÓW

    o OPOLE

    o Łódź Fabryczna
    o Warszawa Wschodnia
    o Opole
    o Poznań
    o Ostrów Wielkopolski
    o Jarocin
    o Leszno
    o Kalisz

    Przedsprzedaz trwa do 22.07.2007

    Przed bramami sprzedaż od 27.07.2007r. od godz.8.00




    Temat: nowe pociągi w lutym


    Za 51,08 mln euro z funduszu i 300 mln zł przyznawanych PKP Przewozom
    Regionalnym z rezerwy budżetowej spółka kupi 11 i zmodernizuje 81
    elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). -


    To może niech odkupią te co Warszawa zamawia dla SKM... przynajmniej gdzieś
    to będzie jeździć a i stolica nie wyrzuci kasy w błoto...


    Modernizacja linii kolejowej Łódź Fabryczna - Warszawa będzie kosztowała
    ponad 2 mld zł. Trzy czwarte tej kwoty da unijny Fundusz Spójności. Prace
    mają się rozpocząć wiosną. Trasa ma być dostosowana do prędkości 140 -160
    km/h, tak by czas podróży skrócił się do 75 minut.


    EZT 140 - 160 km/h??? No to na pewno nastąpi w lutym :)

    Pzdr
    Kamilus





    Temat: Taka sobie relacja


    Kolor nie ma znaczenia, bo kiedys jedne i drugie byly szare.


    Szare? "Ryflaki" (czyli - jesli dobrze pamietam typ 102A z oknami
    dzielonymi opuszczanymi i nowoczesniejszymi wozkami, oraz
    43A z oknami dzielonymi odchylnymi identycznymi jak np. w jednostkach
    EW55 i wozkami starszego typu z resorami piorowymi i belka bujakowa;
    ten drugi typ to juz chyba historia - skansen w Chabowce bodajze ma
    cos takiego) byly malowane raczej na ciemnozielono (poza wymienionymi
    ponizej przypadkami), a i 120A (te drugie) tez.

    Nawiasem mowiac, na "ryflaki" za moich czasow kolejarze mowili
    "szwedki"; precyzujac, okreslenie to dotyczylo wagonow 43A
    uzywanych masowo w wezle warszawskim w latach 60. Sam jeszcze
    pamietam (polowa lat 70.) pociagi osobowe Warszawa - Lodz Fabryczna
    skladajace sie wylacznie z takich wagonow pierwszej i drugiej
    klasy. Wagony "jedynki" z tego miotu mialy tzw. fotele lotnicze
    i tym odroznialy sie od "dwojek" z normalnymi lawkami.


    Teraz ryflaki tez sie maluje na zielono-kremowo.


    W okolicach Chojnic, Grudziadza i Torunia najczesciej mialy dwa kolory, i to
    odkad pamietam (poczatek lat 80.), zgodnie ze schematem malowania wagonow
    motorowych, bowiem tam sluzyly przede wszystkim jako doczepy. Co ciekawe,
    oryginalne wagony doczepne do SN52 produkcji wegierskiej (owczesna seria
    PKP Bix), ktore jeszcze we wczesnych latach 80. trafialy sie w okolicach
    "grudziadzszczyzny", byly malowane na jednolity ciemnozielony kolor ;)))

    JGrabowski





    Temat: Dwaj pijani maszyniści zasnęli w czasie jazdy pociągu
    Cóż, podróżowałem wczoraj "Sudetami", które utknęły w Koluszkach, własnie przez wybryki pijaków z PCC Rail Szczakowa. Po zatrzymaniu pijanych maszynistów, pociąg bez obsługi pozostał na szlaku Płyćwia - Rogów. Do Koluszek przyjechaliśmy koło 20.07. Wyjechalismy 21.45. W Koluszkach stały też 33117 Łódź Fabryczna - Warszawa Wsch., "Narew" i "Oleńka".
    Do Skierniewic jazda odbywała się powoli, odstęp za odstępem.
    W Rogowie stał skład - winowajca ze 181-010, ściagniety dzieki uprzejmości PKP CARGO przez ET22-135.
    Co tu wiele mówić - kompromitacja PCC Rail...



    Temat: Wagony sterownicze


    Jakie przeszkody (oprócz finansowych i "betonowo-decydenckich")
    uniemożliwiają wprowadzenie wagonów sterowniczych jako uzupełnienie taboru
    PKP?


    Z tego co wiem jest (a w kazdym razie niedawno byl) powazny projekt
    wprowadzenia wagonow sterowniczych w relacji Warszawa-Lodz Fabryczna.
    Co sie z nim dzieje nie wiem, ale podejrzewam ze brak funduszy to utrudnia.
    Jak sadze, nalezy przebudowac lokomotywy bo chyba zwykle
    wyprowadzenia dla trakcji wielokrotnej to za malo, przebudowac wagony
    wyposazajac je w kabiny - itd.

    JGrabowski





    Temat: Gdyby nie komuna...


    Są jeszcze jakieś serie, które podobnie były jak ta?


    Na próbach w 1954 były czeskie Bobiny E499.001, 004 i 014, ale ich wizyta
    związana była z brakiem sieci trakcyjnej 3kV na kolejach CSD i dlatego próby
    prowadzono po podpisaniu odpowiednich umów w Polsce. Pracowały w relacjach
    Warszawa - Łódź Fabryczna.

    W 1961 roku na próbach był austriacki diesel z przekładnią hydrauliczną
    2020.01.

    Na początku lat 90 bodaj w Gliwicach pracowała próbnie czeska "Zehlicka",
    czyli "Żelazko". Nie pamiętam czy była to seria 110 czy 111...

    W latach 70 na Dolnym Śląsku pracowały próbnie czeskie "motoriczki"...

    Parę lat temu na CMK była na próbach czeska 124.601, ale bynajmniej nie z
    zamiarem związanym z przyszłością PKP. No chyba, że prowadziła próby z naszymi
    wagonami na 200, bo wówczas już temat EU11 i EU43 rozwiązął się i maszyny te
    nie brały udziału w próbach...

    Jaco





    Temat: Mimo modernizacji linii kolejowej pociągi Warszawa-Łódź nie pojadą 140 km/h
    EKSPRESOWO Z WARSZAWY DO ŁODZI
    ks, 13-05-2008 14:38

    POWRÓT  Od 16 czerwca będzie można dojechać z Warszawy do Łodzi w niespełna
    półtorej godziny. Dobiegają końca najważniejsze prace związane z przebudową
    odcinka linii Skierniewice - Łódź Widzew.

    Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowali dzisiaj na
    konferencji prasowej, że po ukończeniu całego remontu pociągi będą dojeżdżać
    do Łodzi w 65 minut. Według PKP PLK prawdopodobnie będzie to możliwe w I
    kwartale 2012 roku.

    Do tej pory kolej przeprowadziła modernizację 62,8-km odcinka linii kolejowej
    ze Skierniewic do Łodzi. Wymieniono m.in. tory, powstały dwa podziemne
    przejścia dla pieszych w Koluszkach i Rogowie. Wyremontowane są 4 mosty, 6
    wiaduktów oraz 30 peronów na stacjach i przystankach osobowych. Koszt prac
    sięga ponad 900 mln zł.

    We wrześniu 2009 r. spółka chce wyremontować odcinek linii między Warszawą
    Zachodnią a Skierniewicami, a także odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna.

    Koszty wszystkich inwestycji szacowane są na ponad 2 mld zł.

    (źródło: bankier.pl)





    Temat: Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

    Trwa modernizacja trasy Warszawa - Łódź. Do 23 lutego przedłużono zamknięcie jednego toru szlaku Skierniewice - Płyćwia. Spowoduje to nieznaczną modyfikację rozkładu pociągów przejeżdżających tamtędy między godziną 7.30 a 13.30. Dwa pociągi odjeżdżają z Łodzi wcześniej, niż to wynika z ogólnego rozkładu jazdy.

    Pociąg pospieszny nr 33503/2 KURPIŃSKI rusza z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.57, tj. 21 minut wcześniej, a pociąg pospieszny nr 33507/6 o godzinie 11.10, tj. 8 minut wcześniej. Z kolei kilka pociągów pospiesznych rel. Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna będzie miało wydłużony postój w Skierniewicach, skąd będą odjeżdżały o: 9.32, 10.32, 11.30, 12.25 i 13.32. O 22 minuty później, tj. o 10.29 w Skierniewicach zamelduje się pociąg pospieszny HUTNIK rel. Gliwice - Warszawa Wschodnia. Inne pociągi mogą być opóźnione od kilku do kilkunastu minut. Za utrudnienia przepraszamy.

    http://www.pr.pkp.pl/img_...odz%201002a.pdf


    Poza tym pokazała się możliwość zapisania na newsletter o zmianach na tej trasie.



    Temat: Łódź-Wawa - Pomysł - SPROSTOWANIA!!!
    Chodzi mi po glowie mysl taka :

    CZy PKP-IC nie mogą uruchomić ekspresów Łódź - Warszawa w godzinach szczytu
    z całkowitą rezerwacją miejsc? Odpadłyby wtedy problemy ze ściskiem.

    IMHO możnaby uruchomić 2 takie pociągi

    1. EX IZRAEL KALMAN POZNAŃSKI Pabianice 5.30 - Łódź Kaliska 5.50 - Zgierz
    6.05 - Wawa Centralna 7.30 Wschodnia 7.40

    powrót Wawa Wschodnia 16.40 Wawa Centralna 16.50  Zgierz 18.15 Łódź Kaliska
    18.30 Pabianice 18.50

    2. EX PROMISED LAND Łódź Fabryczna 6.10 Widzew 6.20 Wawa Centralna 7.40
    Wschodnia 7.50

    powrót Wawa Wschodnia 16.20 Centralna 16.30 Widzew 17.50 Łódź Fabryczna
    18.00

    Do tego wprowadzić atrakcyjne ceny ( np. 16 zł plus obowiązkowa miejscówka 9
    zł) i myślę że nie możnaby narzekać na brak klientów.

    Znikłby wtedy problem który dworzec jest ważniejszy fab czy kal bo swój
    pociąg do Wawy mieliby też mieszkańcy Retkinii a także Pabianic i Zgierza.

    pozdrówka
    aron





    Temat: Mimo modernizacji linii kolejowej pociągi Warszawa-Łódź nie pojadą 140 km/h


    zmodernizowanym odcinku (ok. 70 km długości) pociągi będą mogły się
    poruszać 140 km/h. Niestety mimo wprowadzenia tej prędkości żaden
    pociąg nie pojedzie tak szybko.
    Tabor ten w założeniu miał zapewnić pokonanie trasy Warszawa-Łodź po
    modernizacji całej trasy (2012) w 65 minut. Nikt w PKP nie zauważył,
    że zgodnie z "kolejową biblią" o nazwie "Instrukcja o prowadzeniu
    ruchu pociągów na PKP-R1" pociągi przystosowane do pojedynczej
    obsady maszynisty mogą poruszać się maksimum 130 km/h. Oznacza to,
    że bez zmiany biurokratycznego zapisu pociągi będą kursować wolniej,
    niż pozwalają na to zmodernizowane tory. Zamiast 65 minut czas jazdy
    po modernizacji linii Warszawa-Łódź w 2012 r. wyniesie ok. 80 minut,
    będzie zatem tylko 5 minut krótszy niż pociągu pospiesznego Telimena
    w 1990 r.


    Przepis jest idiotyczny, ale artykul to tez demagogia. Przyspieszenie
    ze 130 do 140 (czy nawet na czesci trasy do 160) nie skroci jazdy z 80
    do 65. Poza tym 65 mialo byc Zachodnia-Widzew, a czas Telimeny licza
    Centralna-Fabryczna.

      MJ





    Temat: Pociągów w Wielkopolsce może być więcej

    Marszałek cudów nie zrobi, jeżeli sąsiedni organizator przewózów nie wyraża
    woli... Sieradz jest w łódzkim, więc jak zwykle kłania się problemy z
    przejazdem granicznym i zgodą obu samorządów na takim pociąg...

    Mick M.


    Łódzki urząd marszałkowski przoduje w skali krajowej w organizacji przewozów
    kolejowych. Skrócenie relacji Warszawa-Łowicz do Skierniewic, absurdlana
    relacja Łódź Fabryczna-Drzewica, świetne i częste połączenia Kutna z
    Płockiem, skrócenie relacji Łódź Fabryczna - Skarżysko do Tomaszów - Opoczno
    to chyba nie wszystkie zasługi naszych samorządowców w tej dziedzinie. Byłbym
    zapomniał o głębokim zainteresowaniu linią Łowicz-Zgierz...chyba zostały na
    niej dwie pary osobowych. Współpraca z innymi samorządami zwłaszcza z
    Kolejami Mazowieckimi jak widać kwitnie...
    No i trzeba dodać jeszcze zamówienie jednego EZT w zakładach PESA na trasę z
    Łodzi do Skierniewic i do Sieradza świadczące o głębokim wyczuciu potrzeb
    kolei regionalnych w łódzkim. Jedynym pozytywnym faktem jest to że liniom
    kolejowym w naszym województwie nawet po całkowitym zawieszeniu ruchu
    osobowego nie grozi, póki co, fizyczna likwidacja. No i połączenie Warszawa-
    Łódź nie jest najgorsze ale to chyba rczej wynika z zainteresowania nim PKP
    PR.





    Temat: Może ktoś się zdenerwuje.....
    Na te linie az sie prosi cos dwukierunkowego, bo czolowy dworzec Lodz
    Fabryczna jest klopotliwy dla manewrow. Ciekawe czy sie doczekamy jakichs
    wagonow sterowniczych na PKP kompatybilnych z EU07 - trzydziesci lat temu
    juz mogli o tym pomyslec (jak i o szynobusach na linie lokalne),
    oszczedziloby sie ponad pol godziny na
    obiegu Warszawa-Lodz i godzine Lodz-Koluszki-Katowice, nie mowiac juz o np.
    Krakow-Zakopane... tymczasem na razie sterownicze ra i rb mamy tylko w
    jednostkach...

    wogole na linii warszawa-lodz fabr. to sie jedzie poltorej godziny --
    spokojnie moglyby po niej jezdzic wahadlowo dwa sklady cywilizowanych
    wagonow, w takcie dwugodzinnym wyrobilyby sie. w godzinach szczytu
    mozna dolozyc jeszcze jeden, zreszta sa dalekobiezne... zreszta tak chyba
    wlasnie mial wygladac projekt interregio, jednakze narazie lezy on
    odlogiem, a pkp wymysla coraz to nowe IC+ zlozone z wagonow zabranych od
    EC.






    Temat: Zapomniane miasta/niedoceniane miasta. Gdzie brakuje PKP IC?
    Łódż jest ignorowana także przez PR,jeszcze nie dawno był super takt Katowice-Łódż Fabryczna 7.25,11.25,15.25,19,25,każdy pociąg co 4 godziny miał dobrą frekwencję,a dziś został jeden do ŁF,dwa do ŁKal.ale godziny odjazdów i przerwy są zbyt duże np.z Katowic 5.30,13.30,18.35,czyli poza połączeniami Łódż-Warszawa reszta leży,a przecież mnóstwo pasażerów przemieszcza się między Łodziom a Częstochową,Katowicami,Bielskiem i tu przydałby sie TLK bo "wiedeńka" nie jest obłożona i mozna spokojnie kilka połączeń dodać,najlepiej łączonych Łódż-Częstochowa(dzielenie) na Kraków i Katowice,lub nawet TLK Łódż Fab-Częstochowa-Jaworzno-Kraków-Rzeszów-Przemyśl,prowadzący grupe wagonów Łódż-Krynica z oddzieleniem w Tarnowie.Taki pociąg do Przemysla i Krynicy byłby rewelacyjny,jednak PIC i PR żyją w przekonaniu,że mieszkaniec Łodzi jeżdzi tylko do Warszawy,cóż,myślenie panów z góry jest ograniczone,nie korzystają z pociągów to co ich obchodzi Łódż,Częstochowa,Kielce,dzięki ciągłym ograniczaniom połączeń te miasta upadają i szkoda,że PIC reklamujący sie jako firma rozwojowa,ma tak ograniczone myslenie i nie zwraca uwagi na to co piszą pasażerowie.Nowy rozkład nie zrobił rewolucji,ale także zapomniał o wielu miastach co żle świadczy o PKP IC.



    Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa
    Superpociąg popsuł się pod Warszawą i łodzianie utknęli w polu

    28.03.2009

    Nowoczesny (?) pociąg Pesa, który wczoraj o godz. 8.58 wyruszył z dworca Łódź Fabryczna do stolicy, kilka minut po godz. 10 stanął w szczerym polu w pobliżu stacji Warszawa Ursus. Przyczyną, jak się później okazało, była awaria silnika.

    - Jak tylko stanęliśmy, obsługa zaczęła biegać po pociągu, próbując ustalić, co się stało - mówi pani Liliana, nasza czytelniczka. - Trwało to kilkadziesiąt minut, a przez ten czas nie mogliśmy się dowiedzieć, ani jak długo potrwa postój, ani czy zostanie podstawiony jakiś inny pociąg. W końcu, około godz. 11, otworzono wszystkie drzwi i stwierdzono, że jak chcemy, to możemy wysiąść, bo postój może potrwać nawet kilka godzin. Większość pasażerów zaczęła więc wyskakiwać z pociągu na skarpę, na której zatrzymał się pociąg. Brodząc w błocie, wzywaliśmy taksówki. By dojechać do centrum stolicy musiałam zapłacić 100 zł. To skandal, że PKP tak nas potraktowało. Tym bardziej, że od poniedziałku podnieśli ceny biletów (o 4,5 procent).

    Pociąg dotarł do stacji Warszawa Wschodnia z ponad dwugodzinnym opóźnieniem.

    Zbigniew Kwaśniewski, miejski rzecznik konsumentów w Łodzi, uważa, że PKP nie zachowało się w porządku wobec pasażerów.

    - Przewoźnik powinien zapewnić pasażerom komunikację zastępczą (darmową) lub bezpłatny powrót do miejsca wyjazdu - mówi. - Wysadzanie pasażera w innym miejscu niż wskazane na bilecie, jest niezgodne z prawem. Podróżny może domagać się zwrotu należności za przejazd, a także odszkodowania.

    (izj) - Express Ilustrowany



    Temat: [Wrocław] Remont i modernizacja Dworca Głównego PKP
    PKP jedzie na Euro

    31-07-2008

    Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło dziś zweryfikowaną listę projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, na której znalazły się inwestycje kolejowe związane z organizacją mistrzostw Euro 2012. Ze środków Unii Europejskiej zostaną dofinansowane modernizacje dworców: Warszawa Centralna (etap I), Wrocław Główny oraz Kraków Główny Podziemny. Modernizacja warszawskiego dworca centralnego etap I będzie realizowana w latach 2009-2012. Jej całkowity koszt wyniesie ponad 138 mln zł, a kwota dofinansowania z Unii Europejskiej - 97 mln zł. Rewitalizacja zabytkowego historycznego kompleksu dworca Wrocław Główny przypadnie na lata 2009-2012 i będzie kosztowała ponad 112 mln zł, z czego 79 mln zł będzie pochodzić ze środków UE. Modernizacja podziemnej części dworca Kraków Główny będzie realizowana w latach 2008-2011. Całkowity koszt prac wyniesie 86 mln zł, a dofinansowanie - 60 mln zł. To nie jedyne inwestycje, które prowadzone są na kolei w ramach przygotowań do mistrzostw Euro 2012. PKP wyremontują również dworce: Gdańsk Główny, Gdynia Główna Osobowa, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska, Katowice Główne, Poznań Główny, Sopot Główny, Łódź Fabryczna oraz Szczecin Główny. Inwestycje te będą prowadzone ze środków własnych PKP lub we współpracy z partnerami zewnętrznymi.

    Żródło: eurobuild.pl



    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Łódź: PKP szykuje nowy rozkład

    Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę. Dzięki zmianie trasy "Reymont", odjeżdżający z dworca Łódź Fabryczna do Krakowa, również pojedzie krócej o godzinę (przejazd będzie trwał 3,5 godz.). Pociąg zostanie skierowany na Centralną Magistralę Kolejową. Zmieni się godzina odjazdu, zamiast o godz. 6 wyruszy o 7.

    Połączenie z Dolnym Śląskiem i Mazurami zapewnią nowe pociągi: "Łużyce" relacji Warszawa - Zgorzelec przez Wrocław i "Jadźwing" relacji Wrocław - Suwałki. Pociąg "Wieniawski", kursujący teraz z Poznania do Lublina, zupełnie zmieni trasę. Przez większość roku będzie jeździł tylko weekendy z Kielc przez Łódź do Szczecina, a w wakacje codziennie - do Świnoujścia. Do rozkładu wróci pociąg "Soła" do Bielska-Białej.

    W grudniu, gdy zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami, pociągi do Warszawy będą kursowały co 60 minut od godz. 5 do godz. 19.

    Nie przybędzie połączeń nad morze i w góry. Ale nocny sezonowy pociąg do Kołobrzegu, który na pokonanie trasy potrzebuje pół doby, będzie jechał krócej o około półtorej godziny. Pojedzie przez Ozorków i Łęczycę, a nie przez Stryków i Głowno, gdzie prędkość jest ograniczona do 30 km/h ze względu na zły stan torów.

    Źródło: NaszeMiasto.pl



    Temat: Skarzysko-Konskie


    Cytat ze strony 17: "(...) Realizacja tego projektu [chodzi o budowę
    łącznicy Czarnca - Włoszczowa - przyp. mój] nada właściwą rangę województwu
    świętokrzyskiemu, usprawni sieć połączeń komunikacyjnych województwa,
    wpłynie na skrócenie czasu jazdy z Kielc do Warszawy o około 1 godzinę
    pociągami IC oraz wpłynie na zwiększenie ruchu turystycznego i rozwój
    gospodarstw agroturystycznych w regionie.(...)"

    Koniec cytatu. Ładne. Ale czy aby te planowane IC faktycznie będą miały
    dostateczną frekwencję, żeby się utrzymać? Jakoś ciężko mi w to uwierzyć.
    Bo
    odnośnie pospiesznych to raczej nie ma wątpliwości, że polepszą rentowność.


    Osobiście uważam, że uruchomienie pociągu IC z Kielc do Warszawy przez CMK
    nie ma żadnych szans!! Natomiast uruchomienie pociągu IC z Kielc do Gdyni
    (poza sezonem letnim)przez Radom, Warszawe, Tczew ma sens(ale dopiero po
    modernizacji Kielce-Radom-Warszawa!! Spójrzmy w prawdzie w oczy! Potencjalny
    klient nie wybierze połącznia IC z Kielc do Warszawy jak ma do dyspozycji
    jeszcze kilka pociągów posp. o wiele tańszych(tymbardziej, że trasa poc. IC
    byłaby o wiele dłuższa od posp. przez Radom).

    A co do trasy Skarżysko-Tomaszów to ma być cała zelektryfikowana czy tylko
    odcinek Skarżysko-Końskie?? Nie rozumiem dlaczego PKP nie puszcza żadnego
    pociągu osob. Łódź Fabryczna-Skarżysko i tak samo Łódź Fabryczna-Radom??





    Temat: Łódź-Wawa - Pomysł - SPROSTOWANIA!!!


    Chodzi mi po glowie mysl taka :

    CZy PKP-IC nie mogą uruchomić ekspresów Łódź - Warszawa w godzinach
    szczytu
    z całkowitą rezerwacją miejsc? Odpadłyby wtedy problemy ze ściskiem.

    IMHO możnaby uruchomić 2 takie pociągi

    1. EX IZRAEL KALMAN POZNAŃSKI Pabianice 5.30 - Łódź Kaliska 5.50 - Zgierz
    6.05 - Wawa Centralna 7.30 Wschodnia 7.40
    2. EX PROMISED LAND Łódź Fabryczna 6.10 Widzew 6.20 Wawa Centralna 7.40
    Wschodnia 7.50


    Ale kolega gornolotne nazwy wymyslil ;-)
    Obawiam sie, ze ta "Ziemia obiecana" dla wielu bylaby tylko obiecana.
    Wielu nie stac na dojazdy w cenie EX za timing pospiesznego, do tego bulac
    jeszcze za miejscowke. Wystarczy spojrzec ilu lodzian jezdzi w 1ej klasie
    pospiechow WWa-Lodz.


    Do tego wprowadzić atrakcyjne ceny ( np. 16 zł plus obowiązkowa miejscówka
    9
    zł) i myślę że nie możnaby narzekać na brak klientów.


    Atrakcyjne ceny na PKP?
    Chyba w lutym...


    Znikłby wtedy problem który dworzec jest ważniejszy fab czy kal bo swój
    pociąg do Wawy mieliby też mieszkańcy Retkinii a także Pabianic i Zgierza.


    Poczekam, az sie bedzie na Lublinku zatrzymywal ;-)

    Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski





    Temat: PKP - wątek ogólny.

    A ta szybka trasa Warszawa-Wrocław, to jak myślicie, przez Poznań czy Katowice?
    Przez Łódź Fabryczną.
    Chodzi o budowę zupełnie nowej linii. Projektowana trasa, która ma być budowana w większości od podstaw, biegnie z Warszawy do Łodzi i dalej w kierunku Kalisza, gdzie ma się rozgałęziać na Wrocław i Poznań. Jest to tzw. "Y" (od kształtu na mapie, przypominającego literę Y).
    Dlaczego tak?
    Ponoć - cytuję opnie PKP PLK - modernizacja istniejących linii wiąże się z wysokimi kosztami, a pociągi mogłyby tamtędy jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h. A na zupełnie nowych torach osiągną one prędkość 300 km/h. To własnie ten projekt zakłada skrócenie czasu podróży z Poznania do Warszawy do 1,5 godziny, a z Wrocławia do niecałych dwóch godzin.




    Temat: Bipa PKP prod. Prefo


    Tak nie do końca, w EZT mamy wagony z kabinami sterowniczymi

    Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji.
    Prosze bardzo: Andrzej Etmanowicz, Parowy trakcyjny zespol zmiennokierunkowy z parowozem TKt48. Koleje dawniej i dzis: 4/2005, 50-53.
    Do prob wykorzystano 6 wagonow 43A wyposazonych w kabel do obslugi urzadzen, wagon 43A wyposazony w stanowisko do kierowania, oraz parowoz TKt48-57. Zastosowano obecnie juz nie stosowany system sterowania posredniego. Byly to jedyne proby przeprowadzone na PKP. Rozwazano bowiem jeszcze budowe wagonow sterowniczych (najprawdopodobniej z systemem sterowania bezposredniego) przeznaczonych do wspolpracy z wagonami motorowymi SN61, na podstawie dokumentacji wegierskiej, ale nigdy nie ropoczeto zadnych powazniejszych prac nad tym tematem.
    W latach 90. rozwazano ten temat przy okazji modernizacji linii Warszawa-Lodz, ze wzgledu na czolowy charakter stacji Lodz Fabryczna. Do prowadzenia ruchu zamierzano wykorzystac m. in. lokomotywy EU11. Ale lokomotywy trafily do Wloch, a temat po raz kolejny do archiwum.

    Krzysztof



    Temat: "opowieść noworoczna"


    Radzę już rozglądać się za wizą, bo godzina zero się zbliża :)


    Nie ma obawy, skoro Ty wraz z Pawłem siedzicie tutaj, to mam świadomość,
    że nie jest tak źle.
    ;-)))

    Ale co prawda, to prawda. Właśnie jestem świeżo po powrocie z Wiednia i
    Czech, zatem skalę porównawczą mam, ale (ważne!) nie uważam ABSOLUTNIE,
    jakoby Warszawa była wyjątkowo odrażająca.  Jadąc przez GOP czy Łódź,
    stwierdziłem (nie tylko ja z resztą), że Wawa nie jest jeszcze taka
    tragiczna. Dworzec autousowy w Katowicach czy Łódź Fabryczna jest
    bezkonkurencyjna!  Poziom syfu i przeraźliwego zapuszczenia znacznie
    gorszy, niż za PKP Warszawa Zachodnia.

    Wjazd do Polski odczuwa się już w Cieszynie - nawet porządne zawieszenie
    przypomni, że mamy tak dobre drogi, iż należy kupować winietki.  ;-)))





    Temat: czy mozna kupic bilet z odcinkiem Fabryczna-Kaliska



    | Juz tradycyjnie chyba pojawiam sie tu od wielkiego dzwonu... ale coz praca
    | nie pozwala. Ale do rzeczy. Czy mozna kupic bilet Warszawa-Wroclaw przez
    | Lodz Fabryczna i Kaliska, to znaczy z przejsciem pieszym (raczej tramwajowym
    | ;-) )tak to chyba sie nazywa. A jezeli mozna to jak przekonac o tym oporne
    | kasjerki? Na co sie powolywac?

    Witam,
    mysle, ze mozna - najprosciej powiedziec, ze chce sie kupic bilet do Wrocka
    przez Koluszki i Lodz. Ja kiedys tak jechalem do Zdunskiej Woli i konduktorzy
    sie nie czepiali.


    Mysle, ze to moze zadzialac... ale sa pewne "ale". Taki bilet tak na prawde
    nie pokrywa odcinka, po ktorym bede jechal. Sumarycznie to pewnie kilometrow
    przejechanych po sieci PKP bylo by na nim wiecej. Pewnie zaden kondi
    nie zwroci uwagi, ale jak sie trafi upierdliwy to, kto wie... a akurat
    poznalem juz takiego jednego jezdzacego czesto Wroclaw - Lodz...


    Tylko, ze mialem problem z tramwajem - czasu na przesiadke ok. 30 min., ale
    pociag na Fabrycznym mial 5 min. spoznienia, '12' wlasnie odjechala, wiec
    musialem wydac jeszcze rownowartosc biletu na taksowke :-(


    Z tym problemow nie przewiduje.... czasu mam OK.





    Temat: Kolej w regionie łódzkim.
    http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200

    Tutaj znajdziecie link do projetku połączeń dalekobieżnych PKP.P.R. w rozkładzie jazdy 2006/2007.

    Ciekawą rzeczą jest bezpośrednie połączenie Tomaszów Mazowiecki - Warszawa - rano jeden, zupełnie nowy pociąg do Warszawy, po południu dwa pociagi relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna / Tomaszów Mazowiecki.

    Poza tym - nihil novi sub sole.
    Trzeba czekać na rozkład pociągów regionalnych, jestem bardzo ciekawy co będzie z Łowiczem i Skarżyskiem.



    Temat: Szynobus przesiadkowy


    Z Kaliskiej odjeżdża AFAIK więcej pociągów.


    A z Fabrycznej więcej pasażerów. Mogę sobie dać głowę obciąć.


    To by zintegrowało cały
    system. Komu by było za daleko na Kaliski, toby se wsiadał na Widzewie.


    No, to jest logika bliska PKP. Ale jak komuś by było za daleko na
    Widzew? To też jest stacja dość upiorna, i niezbyt w centrum
    leżąca.


     Taka stacja jak Fabryczny, w centrum miasta to skarb a ty chcesz się
     go pozbyć.

    Można by dobrze opylić...


    I pieniądze przetransferować na szwajcarskie konta pp. Prezesów...
    Przecież dworzec w środku miasta to marzenie każdego przewoźnika
    pasażerskiego (no, może poza lotniczymi 8-)). Takich rzeczy się
    nie pozbywa.


    To nie Warszawa, cały naród się na średnicę nie zruci ;-) (Chociaż mamy
    Millera...)


    Wczoraj cos mruczeli w TV o projekcie stworzenia wielkiej
    konurbacji warszawsko- łódzkiej, i jakie to by z tego niesamowite
    korzyści były. Jako ilustrację do materiału pokazano m.in dworzec
    Łódź Fabryczna i ludzi zdążających na pociąg do Warszawy. Kto wie,
    jak Premier każe, to i tunel pod Łodzią przebiją. Chociaż Minister
    Infrastruktury to by pewnie wolał autostradę, najlepiej szerszą
    niż dłuższą.

    Marek A. Salwa





    Temat: Łódź pozostanie KOLEJOWYM ZAŚCIANKIEM!


    Za trzy lata, wraz z modernizacją linii kolejowej Łódź &#8211; Warszawa,
    ma się
    rozpocząć przebudowa dworca Łódź Fabryczna. Na parkingu od strony ul.
    Kilińskiego wybudowany zostanie nowy dworcowy budynek, stary ma być
    zaadaptowany
    na biura. Tory i perony mają zostać całkowicie zakryte. Przy dworcu
    powstanie
    wielopoziomowy parking, obok supermarket. Całość ma kosztować 100 mln
    euro. Nowy
    dworzec ma być otwarty w 2010 r. Projekt, według którego ma odbyć się
    przebudowa, zatwierdziła generalna dyrekcja PKP.


    Czy to aby nie będzie kolidować z ewentualnym projektem przebicia się z
    Fabrycznej na dw. Kaliski ? Przykrycie torów, które ewentualnie musiałyby
    być obniżane o conajmniej 5 metrów w dół to dziwny pomysł. Nie mogli
    poczekać na wynik kosztownego studium z CNTK ?

    Mick M.





    Temat: Niedziela 10 maja -- wycieczka do Łodzi
    proponuję obrać opcję dojazdu pociągami osobowymi. Czas dłuższy ale koszty znacznie mniejsze. Kupujemy bilet turystyczny http://www.pr.pkp.pl/aktualne-oferty,s,0,3060.html za 39 zł i za tą cenę mamy przejazd w obie strony + możliwośc podróżowania w sobotę jak ktoś potrzebuje.

    Warszawa Śródm. (PKP) 10.05.09 08:50 KM 209
    Koleje Mazowieckie
    tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT)
    Skierniewice 10:02

    Skierniewice 10:18 2219
    Osobowy
    tylko 2 kl.
    Łódź Fabryczna 11:41 3/5

    Czas jazdy: 2:51; kursuje So, Nd, także 11. Cze, 11. Lis

    możliwe że zabiorę się z Wami.
    pozdrawiam



    Temat: Projekt połączeń dalekobieżnych spółki PKP Przewozy Regionalne


    http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200


    Czyzby mialo nie byc nocnego Kolobrzeg - Krakow p. Warszawe?
    Z litosci pominieto tabele Warszawa - Ilawa - Gdynia?

    Z plusow: Portowiec - nareszcie bedzie mozna wraca pozniej z Kujaw;
    Ciekawa relacja "Cegielskiego" p. Zdunska Wole i Chorzew;

    Z minusow:
    Warszawa Centralna - Lodz Fabryczna: 2 godz. 14 minut. Kiedy osiagniemy 3
    godziny???

    Nazwy "Skrzyczne" i "Szczecinianin" chyba specjalnie z mysla o cudzoziemcach
    i zapowiadaczkach ;-)))

    Pozdrawiam,

    Marcin





    Temat: Opóźnienia

    Superpociąg popsuł się pod Warszawą i łodzianie utknęli w polu

    Nowoczesny (?) pociąg Pesa, który wczoraj o godz. 8.58 wyruszył z dworca Łódź Fabryczna do stolicy, kilka minut po godz. 10 stanął w szczerym polu w pobliżu stacji Warszawa Ursus. Przyczyną, jak się później okazało, była awaria silnika.

    - Jak tylko stanęliśmy, obsługa zaczęła biegać po pociągu, próbując ustalić, co się stało - mówi pani Liliana, nasza czytelniczka. - Trwało to kilkadziesiąt minut, a przez ten czas nie mogliśmy się dowiedzieć, ani jak długo potrwa postój, ani czy zostanie podstawiony jakiś inny pociąg. W końcu, około godz. 11, otworzono wszystkie drzwi i stwierdzono, że jak chcemy, to możemy wysiąść, bo postój może potrwać nawet kilka godzin. Większość pasażerów zaczęła więc wyskakiwać z pociągu na skarpę, na której zatrzymał się pociąg. Brodząc w błocie, wzywaliśmy taksówki. By dojechać do centrum stolicy musiałam zapłacić 100 zł. To skandal, że PKP tak nas potraktowało. Tym bardziej, że od poniedziałku podnieśli ceny biletów (o 4,5 procent).

    Pociąg dotarł do stacji Warszawa Wschodnia z ponad dwugodzinnym opóźnieniem.





    Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
    Jest już zauktualizowy zarys rozkładu PKP PR. datowany jest na 26.10.2007

    Rozkład PKP PR

    Dla Podlasia są dość istotne zmiany:

    Na plus:

    Skraca się czas jazdy Warszawa-Białystok o 6 min dla większości pociągów.

    Konopnicka przedłużona, będzie jechać w relacji: Suwałki-Łódź Fabryczna od poniedziałku do piątku. Odj. z Białegostoku 7:00.
    W godzinach dzisiejszej Konopnickiej będzie jechał Branicki, w tej samej relacji, i prawdopodobnie składzie wagonowym.
    Pogoń będzie jechała nie od poniedziałku do piątku lecz od Białegostoku 1-6 zaś od Wawy 1-5,7.

    Na minus

    skasowanie Żubra

    Podlasiak tylko w sezonie. Czyli dziura w pociągach do Gdyni, Olsztyna, popołudniu. Ostatni to Biebrza do Gdyni o 12 a potem już bezpośredni to Rybak o 6. Mam tylko nadzieję że to się zmieni i nadal Podlasiak będzie jechał przez cały rok.

    Więcej jeszcze nie wypatrzyłem.



    Temat: Jak najtaniej dojechać...


    1.W polu "Adres" przegladarki wpisujesz www.pkp.pl
    2. Po zaladowaniu strony w kolumnie z lewej strony klikasz na "Rozklad
    jazdy
    pociagow"
    3. Po zaladowaniu strony w polu "Z" wpisujesz "Warszawa Centralna"
    4. W polu "Do" wpisujesz "Lodz Fabryczna"
    5. Pole "Przez" pozostawiasz puste
    6. W polu "Data" wpisujesz "29.11.02"
    7. W polu "Godzina" wpisujesz godzine w formacie GG:MM
    8. Klikasz na przycisk z semaforem ksztaltowym wskazujacym sygnal Sr2 (na
    lewo od tekstu "szukanie polaczen")
    9. Gotowe!!!


    Ładnie to wyjaśniłeś :-)
    Mimo, że mam cegłę zachciało mi się sprawdzić wyszukiwanie połączeń
    na stronie PKP. Wpisałem w polu "Z" Katowice, w polu "Do" Warszawa
    Centralna, w polu "Przez" CMK (chciałem jechać najkrótszą trasą).
    I co otrzymałem? Zobaczcie sami. Bez paszportu nie da się dojechać :-)

    Pzdr
    Jacek Sobota





    Temat: Nowy rozkłąd jazdy PKP 2008/2009!!!
    Udało mi się wygrzebać z PKP planowany rozkład jazdy pociągów 2008/2009 ważny od 14.12.2008r. dla stacji Olecko.

    Kierunek - Odjazd

    Bielsko – Biała Główna
    17:52
    ----------------------------------
    Berlin – Lichtenberg
    19:45E
    ----------------------------------
    Ełk
    03:20, 05:05, 05:25, 06:55, 07:35, 09:00, 10:18, 11:52, 13:32, 15:28, 16:30, 16:55, 17:52, 19:45E, 21:30T, 21:50, 23:30
    ----------------------------------
    Gliwice
    11:52
    ----------------------------------
    Lublin
    4:58
    ----------------------------------
    Łódź Fabryczna
    05:25
    ----------------------------------
    Wilno
    10:57Ex
    ----------------------------------
    Wrocław Główny
    09:00
    ----------------------------------
    Warszawa Zachodnia
    03:45, 17:55, 23:30
    ----------------------------------
    Suwałki
    00:40, 03:45, 04:35, 06:23, 07:46, 08:05, 08:26, 09:12, 10:57, 11:05, 13:20, 14:14, 16:40, 19:27, 19:42, 21:35
    ----------------------------------
    Sestokai
    11:05, 16:40
    ----------------------------------
    Szczecin Główny
    10:18, 16:55
    ----------------------------------
    Zakopane
    21:30T
    ----------------------------------

    E - EuroCity
    Ex - Ekspres
    T - Tanie Linie Kolejowe



    Temat: Jak najtaniej dojechać...


    najlepiej pospiesznym? Chciałbym ze znajomymi zrobić w piątek jednodniową
    wycieczkę, i byłoby fajnie, żeby wydać jak najmniej i dojechać jak
    najszybciej :-) Proszę o wskazówki.


    Ja tez zazwyczaj jestem spokojny, ale chyba nawet analfabeta potrafi sie
    posluzyc czyms takim jak rozklad na www.pkp.pl
    Ale zeby nie bylo ze jestem niezyczliwy - podaje nie rybe, lecz wedke, czyli
    krotka instrukcje obslugi:
    1.W polu "Adres" przegladarki wpisujesz www.pkp.pl
    2. Po zaladowaniu strony w kolumnie z lewej strony klikasz na "Rozklad jazdy
    pociagow"
    3. Po zaladowaniu strony w polu "Z" wpisujesz "Warszawa Centralna"
    4. W polu "Do" wpisujesz "Lodz Fabryczna"
    5. Pole "Przez" pozostawiasz puste
    6. W polu "Data" wpisujesz "29.11.02"
    7. W polu "Godzina" wpisujesz godzine w formacie GG:MM
    8. Klikasz na przycisk z semaforem ksztaltowym wskazujacym sygnal Sr2 (na
    lewo od tekstu "szukanie polaczen")
    9. Gotowe!!!

    Pedro





    Temat: [Kolej] Pochwały i nagany
    Nagana dla kierownika pociągu Pośpiesznego 22101 relacji Warszawa Wsch - Łódź Fabryczna za nie poczekanie 30 sekund na dobiegającego kolegę mzk804. Prosiłem kierownika by chwilę poczekał, mówiłem mu że za minutę będzie a ta jedna minuta go nie zbawi. Niestety kierownik pociągu miał to gdzieś (Pieprzyć PKP PR )



    Temat: Interesujacy kibel
    Ci prawda kibel z samego siebie interesujacy byc nie moze, ale...

    dzis spotkalem EN57-1599 (ZT Bialystok) z nastepujaca numeracja fabryczna:

    1599s  470/1984
    1599ra 471/1/1984
    1599rb 472/2/1984

    I teraz pytanie: czy jest to skladak (bo przeciez nr fab kibli z reguly sa
    takie same dla wszystkich wagonow ra, s, rb) czy tez tak po prostu im
    wyszlo.

    Poza tym mam podejrzenie o mistyfikacje EN57-1817 (ZT Warszawa)
    Ma on nr fab 672/1990 (we wszystki wagonach tak samo), ale to jest nr
    bardziej odpowiadajacy wg kolejnosci np EN57-1789. Co jest przyczyna takiego
    stanu rzeczy?
    Czy podczas produkcji w Pafawagu odstawili go na jakis czas na bok i oddali
    dopiero pozniej, a moze przechodzil jakies testy itp.?

    Z ciekawszych spostrzezen, ktore nie trzymaja sie kupy to EN57-1537 nr. fab
    415, a EN57-1536 nr fab 417. Skad ta rezonica w numeracji. 415 - to wg
    kolejnosci. ok, (np EN57-1534 to ma nr fab 412), ale dlaczego 1536 ma nr
    wszystkich wagonow odpowiedni dla EN57-1539?

     jeszcze jedno dzis spotkalem na Zachodnim EN57-1260 ZT Lodz. Ciekawostka
    jest fakt, ze na wagonie "s" ma klejone do burt wypukle 2 i PKP. Pozostale
    wagony, normalne. Ktos wie czemu zawdziecza taki sympatyczny wyglad?

    MD Kolejarz





    Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa
    Od wakacji do Warszawy w 86 minut

    Piotr Anuszczyk
    2008-04-22, ostatnia aktualizacja 2008-04-23 12:16

    Kończy się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej Łódź - Warszawa. Dzięki wymianie torów pociągi przyśpieszą do 140 km/h, a podróż ma się skrócić o ponad pół godziny.

    Od wakacji do Warszawy w 86 minut

    Kończy się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej Łódź - Warszawa. Dzięki wymianie torów pociągi przyśpieszą do 140 km/h, a podróż skróci się o ponad pół godziny

    Tory mają być gotowe dokładnie na 16 czerwca. Tak przynajmniej zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, które są odpowiedzialne za remont. Od tego dnia pociągi relacji Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna powinny pokonywać tę trasę bez zatrzymania w czasie 86 minut. Natomiast te zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu nieco dłuższy (zależnie od liczby postojów). Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed remontu o 37 minut.

    Kolejarze doskonale wiedzą, jak wiele trudności spotyka pasażerów podczas remontu i przy okazji proszą o wyrozumiałość. - Raz jeszcze przepraszamy podróżnych za wszelkie utrudnienia. Zdajemy sobie sprawę z tego, że są one dla wszystkich uciążliwe - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Mamy nadzieję, że od 16 czerwca skrócony czas przejazdu z Warszawy do Łodzi i w kierunku przeciwnym znacznie ułatwi podróżowanie.

    Prace modernizacyjne rozpoczęły się w lipcu 2006 r. Co przez ten czas udało się zrobić? Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej. Dzięki temu pociągi na odcinku Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew mogą poruszać się teraz z prędkością do 140 km/h. Wybudowano również nowoczesne, skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania. A lada dzień zostaną oddane do użytku m.in. 4 przebudowane mosty i 6 wiaduktów, 2 tunele dla pieszych, 2 kładki dla pieszych, 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów.

    Koszty tej inwestycji to ponad 1,1 mld zł. Pieniądze pochodzą z sektorowego programu operacyjnego "Transport", z zasobów Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i z budżetu państwa (25 proc.).

    Teraz PKP PLK przygotowują się już do drugiego etapu modernizacji, czyli remontu odcinków Warszawa Zachodnia - Skierniewice oraz Łódź Fabryczna - Łódź Widzew (łącznie ze stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Widzew). Najpóźniej w 2013 r. do Warszawy mamy podróżować w godzinę i pięć minut.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



    Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa
    Z Łodzi do stolicy w 86 minut już w czerwcu

    18.04.2008

    Do połowy czerwca mają zakończyć się wszystkie prace związane z modernizacją linii kolejowej. Co to oznacza? Już od 16 czerwca podróż pociągiem ze stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Centralnej ma trwać 86 minut. Pojawić się ma też stały rozkład jazdy.

    Część podróżnych cieszy się, że wreszcie będą spędzać mniej czasu w przedziałach, a niektórzy nie wierzą, że pociągi są w stanie pokonać trasę w krótszym czasie niż dotychczas. Zgodnie z rozkładem, pociągi pokonują obecnie trasę z Łodzi do Warszawy w czasie 1.59 - 2.22 godz. Po remoncie w 86 minut będą jechały składy bez postojów. Pociągi zatrzymujące się w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach będą jechały dłużej o czas postoju na peronach.

    - Cieszę się, że skończą się męczarnie z podróżą do Warszawy - nie kryje radości łodzianin Adam Świtalski, który ma prywatną firmę w stolicy i trzy razy w tygodniu podróżuje na trasie Łódź - Warszawa. - Ale 86 minut to i tak za dużo. Poza tym zawsze się spóźniają, przynajmniej o pięć minut.

    Modernizacja odcinka Łódź Widzew - Skierniewice rozpoczęła się w lipcu 2006 r. Wtedy prognozowano zakończenie inwestycji na czerwiec 2008 r. - Termin zostanie dotrzymany - zapewnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Linie Kolejowe.

    Podróżni już tak bardzo przywykli do podróży, które często trwały po trzy godziny, że wizja przejazdu w półtorej godziny wydaje się im nierealna. - Nie wierzę, że pociągi nagle zaczną jeździć szybciej i nie będą się spóźniały - mówi Radosław Krawczyk z Łodzi, który codziennie dojeżdża do pracy w stolicy. - Przed remontami słyszałem, że czas przejazdu ma wynieść 70 minut. Podjąłem pracę w Warszawie m.in. dlatego, że w ponad godzinę ciężko przebić się na drugi koniec Łodzi, a PKP miało zapewnić szybką kolej. Chciałbym wreszcie normalnie podróżować i mieć stały rozkład jazdy, który nie zmienia się co dwa tygodnie - wyraził nadzieję łodzianin.

    Modernizacja odcinka od Łodzi Widzewa do Skierniewic pochłonęła 900 mln zł. Za te pieniądze zmodernizowano 62,8 km dwutorowej linii kolejowej. Pociągi po nowych szynach będą mogły poruszać się teraz z prędkością do 140 km/godz.

    Marcin Bereszczyński - POLSKA Dziennik Łódzki



    Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne


    Nowe połączenia do Warszawy i Gdyni

    PKP Przewozy Regionalne uruchamiają trzy nowe połączenia do stolicy. W okresie wakacji kursował będzie również pociąg do Gdyni. Podróż ma być tańsza i krótsza.

    W grudniu ubiegłego roku spółkę PKP Przewozy Regionalne przejęły samorządy wojewódzkie, a połączenia między województwami - najbardziej rentowne (np. Łódź - Warszawa) - trafiły do PKP Intercity. Aby przejąć część klientów przewoźnik należący do urzędów marszałkowskich postanowił wejść na rynek regionalny. W maju uruchomiono pierwsze połączenia m.in. Wrocław - Kraków, Warszawa - Poznań, Warszawa - Białystok.

    Od czerwca także łodzianie będą mogli korzystać z nowej oferty. - Bilety będą tańsze, niż na dotychczas kursujące pociągi, a na niektórych liniach również szybciej pokonamy trasę - mówi Iwona Jędrychowska z PKP PR w Łodzi.

    Z Łodzi Fabrycznej będą trzy nowe kursy do stolicy o godz.: 7.50, 11.50 i 17.35. Natomiast z Warszawy będą wyjeżdżały o godz.: 9.50, 14.03 i 22.08. Pociągi będą jeździły codziennie. Czas przejazdu będzie zbliżony do dotychczasowych połączeń - ok. godziny i czterdziestu minut. Podróż będzie jednak tańsza o 7 zł (bilet będzie kosztował 24 zł).

    W okresie wakacji (20 czerwca-30 sierpnia oraz11-14 czerwca) uruchomione zostanie także połączenie na trasie Sieradz - Gdynia. Pociąg będzie kursował przez Łódź Kaliską, Kutno, Toruń, Iławę, Malbork, Tczew, Gdańsk i Sopot.

    Na odcinku Sieradz - Kutno pociąg będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach, dalej będzie już kursował jak pośpieszny. Mimo to czas przejazdu w porównaniu do dotychczas kursujących pociągów będzie krótszy o 75 min, natomiast koszt przejazdu będzie niższy o 12 zł.

    Na trasie Łódź - Warszawa będzie kursował "Acatus", który może poruszać się z prędkością 160 km/godz. i zabrać 350 pasażerów. Natomiast do Gdyni wyjadą zmodernizowane składy elektryczne.

    Nowe połączenia

    * Godz. 7.50 Łódź Fabryczna - godz. 9.25 Warszawa Centralna

    * 11.50 Łódź Fabryczna - 13.37 Warszawa Wschodnia

    * 17.35 Łódź Fabryczna - 19.17 Warszawa Wschodnia

    * 9.50 Warszawa Centralna - 11.21 Łódź Fabryczna

    * 14.03 Warszawa Wschodnia - 15.58 Łódź Fabryczna

    * 22.08 Warszawa Wschodnia - 23.50 Łódź Fabryczna

    * Godz. odjazdu: 5.04 Sieradz - godz. przyjazdu: 12.38 Gdynia Główna

    * 14.25 Gdynia Główna - 22.10 Sieradz

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



    Temat: Warszawa-Łódź: pociągi nie pojadą 140
    Kończy się remont torów na odcinku od dworca Łódź Widzew do Skierniewic. Od przyszłego poniedziałku najszybszy pociąg do stolicy dojedzie w 88 minut. Na wyremontowanym odcinku będzie można osiągnąć prędkość do 140 km/h.

    Remont linii kolejowej do Warszawy od dwóch lat skutecznie uprzykrza życie podróżnym. Z powodu utrudnień pociągi z Łodzi do Warszawy jechały nawet dwie i pół godziny. Maszyniści na niektórych fragmentach musieli zwalniać do 30 km/h. Przebudowa torów była jednak konieczna. Teraz podróż ma być szybsza i przyjemniejsza. Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej, wybudowano nowoczesne, skomputeryzowane lokalne centrum sterowania ruchem, przebudowano cztery mosty, sześć wiaduktów, dwa tunele, kładki dla pieszych oraz 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów.

    Od 16 czerwca pociągi będą jeździły według nowego rozkładu jazdy. Trasę od Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej najszybszy Łodzianin pokona w 99 minut. Po drodze zatrzyma się na dworcach Łódź Widzew i Warszawa Zachodnia (odjazd o godz. 6.30, przyjazd godz. 7.58). - Między Łodzią a Skierniewicami uzyska prędkość maksymalną 140 km/h. Będzie to skład klasyczny. Czas jazdy bez postojów wyniesie 86 minut - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Inne pociągi, np. Telimena (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz. 6,58, postoje: Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia) lub Kurpiński, odjazd z Łodzi Fabryczne o godz. 7.58 (prędkość maksymalna 130 km/h), przejadą tę trasę w 92 minuty.

    Dzięki przebudowie torów pociągi pojadą dwukrotnie szybciej. Przed rozpoczęciem modernizacji czas przejazdu między Łodzią Widzewem i Skierniewicami wynosił 7 minut, teraz mają być to 32 minuty. Pasażerom, którzy już kilkakrotnie zawiedli się na PKP trudno w to uwierzyć. - Poczekajmy na pierwsze kursy. Już nieraz zmieniano rozkład chwaląc się, że będzie szybciej. W rzeczywistości pociąg jechał tak samo, tylko, że miał większe opóźnienie - mówi Kamil Gawron, który dojeżdża pociągiem do pracy.

    PKP przygotowuje się do kolejnych remontów. - W ubiegłym miesiącu ogłosiliśmy przetarg na studium wykonalności dla odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Opracowane będą rozwiązania wariantowe modernizacji tego odcinka, z uwzględnieniem części trasy tunelu, schodzącego do przyszłej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Studium wykonalności przygotuje także założenia doprowadzenia w przyszłości do Łodzi Fabrycznej pociągów dużych prędkości (linia "Y" Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa) - informuje Łańcucki.

    Trwają także przygotowania do modernizacji odcinka Skierniewice - Warszawa. Roboty mają rozpocząć się we wrześniu 2009 r.

    www.rynek-kolejowy.pl



    Temat: Regio Partner z Łodzi
    http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=391

    Do Warszawy pojedziemy w lepszych warunkach

     jg 09-04-2004, ostatnia aktualizacja 09-04-2004 18:26

    Na razie podróż z Łodzi do Warszawy nie będzie krótsza, za to
    przyjemniejsza.

    Od maja trasę Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia obsługiwać będą
    pociągi RegioPartner. Czym różnią się od dotychczasowych? - Wszystkie
    wagony: 1 i 2 klasy są zmodernizowane - informuje Elżbieta Zielińska z
    zakładu marketingu łódzkiego oddziału PKP. - Ich standard zdecydowanie
    przewyższa większość składów jeżdżących na trasach regionalnych i
    ogólnopolskich. Z zewnątrz tabor nie różni się niczym od poprzednich, za
    to robi wrażenie w środku. Jasne wnętrza przedziałów ozdobiono miękkimi,
    krytymi barwnym welurem siedzeniami, seledynowymi zasłonkami i bordowymi
    dywanikami z wykładziny. Większe i bardziej schludne są łazienki. W
    wagonach zastosowano materiały ułatwiające utrzymanie czystości i
    utrudniające dewastację. Jak nam się udało dowiedzieć, koszt
    modernizacji jednego wagonu wyniósł blisko 600 tys. zł.

    I jeszcze jedna nowość. Podróżni za darmo będą mogli korzystać z gazet
    lub czasopism.

    - Już 3 maja taki tabor wyjedzie w godzinach kursowania "Łodzianina",
    "Telimeny" i "Tuwima" - informuje Jan Kotynia, zastępca dyrektora do
    spraw handlowych w łódzkim oddziale PKP.

    Odnowiony tabor będzie wprowadzany do jazdy tak, by już w grudniu
    wszystkie pociągi pospieszne kursujące na trasie Łódź - Warszawa miały
    podwyższony standard.

    Godziny odjazdów pociągów o podwyższonym standardzie:

    "Łodzianin" - Łódź Fabryczna (odjazd 6.08) - Warszawa Wsch. (przyjazd
    8.09); Warszawa Wsch. (odjazd 16.48) - Łódź Fabryczna (przyjazd 18.46);

    "Telimena" - Łódź Fabryczna (odjazd 6.32) - Warszawa Wsch. (przyjazd
    8.39); Warszawa Wsch. (odjazd 17.51) - Łódź Fabryczna (przyjazd 19.57);

    "Tuwim" - Łódź Fabryczna (odjazd 14.32) - Warszawa Wsch. (przyjazd
    16.43); Warszawa Wsch. (odjazd 9.26) - Łódź Fabryczna (przyjazd 11.30).





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa


    Od czwartku 15 maja zacznie obowiązywać ostatni zmieniony rozkład jazdy na modernizowanej linii Łódź – Warszawa.

    Wieczorny pociąg weekendowy (w piątki w relacji Warszawa – Łódź i w niedziele z powrotem) pokona trasę szybciej o 15 minut. Czas przejazdu pozostałych pociągów będzie zróżnicowany. Rozkład jazdy został ułożony tak, aby mimo ruchu jednotorowego na odcinkach: Grodzisk Mazowiecki – Pruszków i Płyćwia – Skierniewice oraz ograniczeń prędkości do 30 km/h na remontowanych przejazdach drogowych na trasę mogła wyruszyć jak największa liczba pociągów.

    Utrudnienia te uniemożliwią jednak kursowanie w dni robocze jednego popołudniowego pociągu z Łodzi do Warszawy i jednego wieczornego w relacji powrotnej. 12 pociągów pospiesznych na odcinku Koluszki – Skierniewice będzie zatrzymywało się na wszystkich przystankach, w zastępstwie za pociągi osobowe. W dowożeniu pasażerów do tych miejscowości pomogą też autobusy zastępcze.

    Zmiana organizacji ruchu pociągów będzie się wiązać ze zmianą godzin odjazdów pociągów ze stacji początkowych np. pociąg „Wokulski” z dworca Warszawa Centralna do Łodzi odjedzie 5 minut wcześniej tj. o godzinie 15.15.

    Przebudowa stacji Skierniewice znacznie ogranicza możliwość skoordynowania przesiadek w kierunku Łowicza. Aby umożliwić podróżnym sprawny powrót do domów na odcinku Skierniewice – Łowicz zostanie uruchomiona kolejowa komunikacja autobusowa. Odjazd ze Skierniewic o godzinie 17.45 po przyjeździe pociągu „Kurpiński” z Warszawy (17.42).

    Przesyłki konduktorskie będzie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.15, 5.03, 6.02, 6.10, 16.24 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.47, 15.15, 16.40, 17.17, 19.32 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.35). W soboty i niedziele przesyłki będziemy przyjmować w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.10 i z Warszawy Centralnej o 15.15. Przesyłki będzie można nadawać także w dodatkowych pociągach weekendowych, tj. w piątki z Warszawy Centralnej o godzinie 19.04 oraz w niedziele z Łodzi Fabrycznej o godzinie 19.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne.


    rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080515a.pdf



    Temat: Rozkład jazdy
    Od niedzieli nowy rozkład jazdy PKP. Do Warszawy bez zmian

    3.12.2007

    Sześć obecnie kursujących pociągów osobowych relacji Łódź - Łowicz nie wyjedzie na trasę od 9 grudnia, kiedy to zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Przyczyną jest fatalny stan torów, po których można jeździć 20 km/h. Pociągi wrócą na ten odcinek dopiero po modernizacji torowiska w przyszłym roku.

    Są natomiast nowe połączenia w regionie: relacji Łódź Fabryczna-Częstochowa, Łódź Kaliska-Konin, Sieradz-Kutno i Kutno-Konin.

    Niestety, z powodu remontu torów do nowego rozkładu nie wracają wszystkie pociągi pospieszne jeżdżące z Łodzi do Warszawy i z powrotem.

    - Od 9 grudnia po raz kolejny zmienią się godziny odjazdów. Liczymy na to, że pociągi będą odjeżdżać co godzinę od kwietnia przyszłego roku - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi.

    Łódź zyskała nowe pociągi dalekobieżne. W święta, ferie i wakacje będzie kursował "Narciarz", nocny pociąg do Zakopanego (odjazd z Łodzi Kaliskiej o godz. 22.47). "Widawą" (odjazd z dworca Łódź Kaliska o godz. 6.00) będzie można dotrzeć do Wrocławia, "Niegocinem" do Ełku (odjazd godz. 0.25) i Wrocławia (godz. 5.27), a "Konopnicką" (godz. 14.15 z Fabrycznego) przez Warszawę do Białegostoku i Suwałk.

    Do końca grudnia wyjadą wszystkie spośród 11 nowoczesnych pociągów obsługujących trasę Łódź-Warszawa. Spółka PKP Przewozy Regionalne dokupi jeszcze trzy takie składy. (mr)


    Na trasie Łódź-Warszawa będzie kursować łącznie 14 nowych pociągów.

    - Express Ilustrowany



    Temat: Łódź Fabryczna-Łódź Kaliska
    Korzystając z okazji natury służbowej postanowiłem wybrać się na małą
    wycieczkę. Sam zakup biletu Łódź Fabryczna-Warszawa Centrlana-Poznań
    Główny-Ostrów Wielkopolski-Pabianice przeszedł bez większych kłopotów.
    Korzystając z rad bardziej doświadczonych MK (tu podziękowania dla madcapa)
    udało mi się po 12 minutach dostać dokładnie taki jaki chciałem. Pośpiech
    ŁF-WC standardowy. Mechpomy (chociaż w środku wysprzatane) do których
    zaprzężono EU07 134 (CM Łódź). Obok stała gotowa do prowadzenia następnego
    składu także łódzka EU07 354 z dużymi herbami Łodzi na bokach. Czy to teraz
    taka tendencja by tak ozdabiać loki? Do Skierniewic jazda punktualnie co do
    minuty. W Radziwiłłowie Maz. S1 i zjeżdżamy na niewłaściwy i tak aż do
    samego Żyrardowa gdzie mamy już +7. Na WC docieramy z +4.
    Następna część poróży miała być teoretycznie w jednych z największych
    kolejowych luksusach  ;-) dostępnych na PKP. IC Lech prowadzony przez Epokę

    miejsce w wagonie bezprzedziałowym dla niepalących które w praktyce okazało
    się miejscem w przedziale dla palących... Przyjemna stroną tego było to, że
    współpasarzerki okazały się fajnymi laskami. Innym przyjemnym zaskoczeniem
    były czyste z każdej strony szyby, co na PKP PR jest IMHO nie do
    uświadczenia oraz dodanie do poczęstunku chusteczki nasączonej pachnącym
    środkiem do odświerzania dłoni (skomentowane pozytywnie przez
    wspólpasarzerki). Nie wiem czy to jest jakaś nowość, aczkolwiek jak ostatni
    raz jechałem ICkiem, a było to daaaawno to czegoś takiego nie spotkałem.
    Następnego dnia dokupiłem dopłatę Pabianice-Łódź Kaliska i ruszyłem w drogę
    osobowym do Kępna o 12.30. W drodzę do Ostrowa mineliśmy 11 razy brutta,
    głownie ET22 z węglem... W Ostrowie szybka przesiadka na osobowy do ŁK i do
    domu... Pani kierownik sprawdzając mój bilet uśmiechnęła się i skomentowała
    "Też się panu chciało..."

    Poniewaz to pierwsza moja relacja z wyceczki proszę Kolegów o wyrozumiałość,
    uwagi i komentarze...

    Pozdrawiam serdecznie
    Ritter

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 126 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.