Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Łódź Fabryczna WarszawaTemat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa Znowu inaczej do Warszawy - od 1 lutego zmiany w rozkładzie jazdy PKP 29.01.2008 Od 1 lutego PKP wprowadzają zmiany w rozkładzie jazdy w regionie łódzkim. W związku z remontem torowiska po raz kolejny zmienią się godziny odjazdów pociągów pospiesznych do Warszawy. Cztery pary składów zostaną odwołane. Z Łodzi Fabrycznej pociągi odjadą o godz. 4.27, 5.22, 5.57 (,Łodzianin"), 6.24, 7.34, 8.32, 10.47, 12.56, 14.16, 15.05, 16.10, 17.22, 19.18, 21.05. Natomiast z Warszawy Centralnej wyruszą o godz. 5.28, 6.20, 7.54, 9.15, 9.50, 11.14, 13.35, 15.20, 16.20, 17.15 (,Łodzianin"), 18.20, 19.20, 20.40, 21.20. Zmiany dotyczą także pociągów dalekobieżnych. Zniknie pociąg pospieszny "Łużyce" relacji Warszawa-Zgorzelec przez Łódź Kaliską. W sezonie letnim (od czerwca do sierpnia) nie będzie kursowała "Widawa" do Wrocławia. W tym czasie zastąpi ją pospieszny "Niegocin" relacji Ełk-Wrocław przez Łódź Kaliską. Odwołano kilka pociągów osobowych - ze Skierniewic (odjazd godz. 17.15) do Łodzi Fabrycznej, z Łodzi Fabrycznej (godz. 15.04) do Tomaszowa Mazowieckiego i z Tomaszowa Mazowieckiego (godz. 7.29) do Łodzi Fabrycznej. Przewidziano także dodatkowe połączenia. W piątki i niedziele przybędzie bezpośredni pociąg pospieszny do Lublina, który wyruszy z dworca Łódź Fabryczna o godz. 15.13, a z Lublina o godz. 17.15. Natomiast z Łodzi Kaliskiej o godz. 15.51 będzie wyruszał skład do Kutna. (mr) - Express Ilustrowany Temat: interREGIO PKP przewozy regionalne Nowe pociągi interREGIO Nowe pociągi interREGIO, nowe trasy, kursy całotygodniowe – od 1 czerwca br. pasażerowie mają większy wybór. Rozszerzona oferta Przewozów Regionalnych zainteresuje podróżujących z Warszawy do Łodzi i Bydgoszczy oraz z Poznania do Olsztyna. Łódź Fabryczna<---->Warszawa Z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej w półtorej godziny za 25 zł? Tak jest, nawet trzy razy dziennie. Z Łodzi o 7.50, 11.50 i 17.35 wyrusza nowoczesny pociąg elektryczny Acatus mknący nawet 130 km/h. W drogę powrotną wyjeżdża ok. 9.30, 14.30 i 19.30. Bydgoszcz<----->Warszawa Szybkie i tanie połączenie ze stolicą kraju zyskały też Kujawy. Pociąg o nazwie BRDA w dni robocze odjeżdża z Bydgoszczy Głównej o 8.40, w niedziele o 12.40 (z Warszawy ok. 18.00). Czas jazdy to ok. 3,5 godziny, a cena biletu normalnego wynosi 38,50 zł. Poznań<------>Olsztyn Tyle samo kosztuje podróż pociągami interREGIO z Poznania do Olsztyna. Ze stolicy Wielkopolski jadą o 6.11 i 12.00, a do celu docierają w 4 godziny 20 minut. Z powrotem wyruszają o 11.45 i 16.55. TABELE OPŁAT http://www.pr.pkp.pl/img_in//IR/Ceny%20IR1.pdf Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa W dniach 1-31 października nastąpi drobna korekta rozkładów jazdy pociągów na linii Łódź-Warszawa w związku z pracami na odc. Żakowice Południowe - Koluszki oraz Łask - Borszewice. ŁODZIANIN Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia odj. z Łodzi 6.32 (2 min. później) przyj. do Warszawy Centr. 7.58 OSTROWIANIN Ostrów Wielkopolski – Warszawa Wschodnia (przez Łódź Kaliską) odj. z Łodzi Kaliskiej 8.59 (56 min. później) przyj. do Warszawy Centr. 10.54 w poniedziałki z Wrocławia Gł. Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia odj. z Łodzi Fabr. 21.05 (7 min. później) przyj. do Warszawy Centr. 22.36 http://www.pr.pkp.pl/remonty--utrudnienia--zmiany-rozkladow,zmiana-godzin-odjazdow-niektorych-pociagow-na-odcinku-warszawa-lodz---warszawa--.html Temat: Opóźnienia Informacja dla podróżnych odbywających podróż pociągiem 33100/1 Łódź Fabryczna - Warszawa Wsch. w dniu 5.01.2009 r. 06.01.2009 Szanowni Państwo, w związku z awarią lokomotywy manewrowej PKP Cargo podstawiającej składy na stację Łódź Fabryczna w dniu 5.01.2009 roku nastąpiły perturbacje w ruchu pociągów na linii Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia. Pociąg 33500/1 odjeżdzający z Łodzi Fabr. o godz. 4.51 został uruchomiony z opóźnieniem 15 minut. Usterka lokomotywy manewrowej uniemożliwiła podstawienie składu wagonowego pociągu 33100/1 odjeżdzającego z Łodzi Fabr. o godz. 5.51 (przyj. do Warszawy Centr. o godz. 7.29). Z przyczyn niezależnych od PKP Intercity nie byliśmy w stanie zapewnić kursowania składu obsługującego standardowo to połączenie.Mając na względzie umożliwienie dojazdu do Warszawy, pociąg 33100/1 uruchomiony został wyjątkowo składem zestawionym z dwóch zespołów trakcyjnych obsługujących większość pociągów na linii Łódź - Warszawa. Uprzejmie przepraszamy za niedogodności wynikające z ograniczonej puli miejsc w porannym pociągu kursującym na linii Łódź - Warszawa w dniu 5 stycznia 2009 roku. http://www.intercity.com.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1400 Temat: 1 Z braku busa... Ktoś wybiera się PKP do Wesołej? Połączenie jest niezłe, powiedziałbym nawet że nie do pobicia samochodem. 2,5h z Łodzi Fabrycznej do PKP-Wesoła. ZTCW (bo jeszcze tak nie jechałem), dworzec PKP jest 800m od miejsca z którego odjeżdżają autobusy z parkingu na miejsce imprezy. Ja planuję jechać tak: Łódź Fabryczna odj 05:51 przyj 08:11 Warszawa Wesoła Warszawa Wesoła odj 18:39 przyj 20:51 Łódź Fabryczna albo Warszawa Wesoła odj 20:09 przyj 22:57 Łódź Fabryczna Pozdr, Grid Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa PKP PLK SA: LISTA POSTĘPOWAŃ PLANOWANYCH DO WSZCZĘCIA W 2009 R. Projekt "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" POIiŚ 7.1-24 lp. - zadanie - planowany kwartał rozpoczęcia 22. Wykonanie Programu Funkcjonalno-UŜytkowego na realizację w systemie "projekt i budowa" dla LCS Skierniewice oraz materiałów do wniosku POIiŚ II 23. Nadzór dla realizacji robót budowlanych w ramach LOT-u A i LOT-u C w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" III 24. Nadzór dla realizacji robót w ramach LOT-u B w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II" III 29. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice (LOT A) II 30. Zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna (LOT B) III 31. Zaprojektowanie i wykonanie skrzyŜowania dwupoziomowego linii kolejowej nr 1 z drogą krajową nr 72 w miejscowości Rogów (LOT C) III http://www.plk-sa.pl/fileadmin/pdf/przet/Lista_postepowan_kwiecien_09.pdf rkplodz dnia Nie 21:22, 26 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa Do Warszawy już co godzinę! 12.06.2008 Podróż pociągiem "Łodzianin" z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej od najbliższego poniedziałku będzie trwała 88 minut. Jazda pozostałymi składami, które będą zatrzymywać się na Widzewie, w Koluszkach, Skierniewicach, Żyrardowie i Warszawie Zachodniej, potrwa kilka minut dłużej - zapewniają PKP. Skończyła się długo oczekiwana przez pasażerów modernizacja torów kolejowych, sieci i przebudowa dworców na odcinku z Łodzi-Widzewa do Skierniewic. Pociągi będą teraz mogły osiągać prędkość 130-140 km/h. Najszybciej pomknie "Łodzianin" - 88 minut, nowoczesne elektryczne pociągi, które są przystosowane do prędkości 130 km/h, pojadą 92 minuty. Najdłużej, bo 101 minut, potrwa jazda "Wokulskim" ciągnącym najwięcej wagonów. Skończą się także częste zmiany godzin odjazdów, które stały się zmorą łodzian dojeżdżających do pracy do Warszawy. Codziennie między dworcami Łódź Fabryczna a Warszawa Centralna będzie kursowało 36 pociągów. - Z Łodzi Fabrycznej będą wyruszać 58 minut po pełnej godzinie. Pierwszy odjedzie o godz. 4.58, a ostatni o godz. 20.58. Wyjątki to "Łodzianin" o godz. 6.30 i "Wokulski" o godz. 5.49 - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. - Natomiast z Warszawy Centralnej składy będą wyruszać 20 minut po pełnej godzinie. Wyjątkiem jest pierwszy pociąg o godz. 5.50 i "Łodzianin" odjeżdżający o godz. 17.15. W przyszłym roku zacznie się drugi etap modernizacji. - Teraz trwa przygotowywanie dokumentacji. W połowie roku rozpoczną się roboty między dworcami Łódź Fabryczna a Łódź-Widzew oraz od Miedniewic do Warszawy - informuje Marek Olkiewicz, dyrektor spółki PLK w Łodzi. (mr) - Express Ilustrowany Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa ostatnia aktualizacja: sobota, 14 czerwca 2008 godz. 13:34 Szybszy „Łodzianin” Od poniedziałku pociągi z Łodzi do Warszawy mają jechać co najmniej 30 minut krócej niż do tej pory. Trasę będzie można pokonać nawet w 88 minut. Jest to związane z zakończeniem remontu linii kolejowej na odcinku Łódź-Skierniewice. Pociągi do Warszawy pojadą szybciej dzięki zakończeniu remontu linii kolejowej na odcinku Łódź - Skierniewice. (fot. arch.) Jak poinformowały PKP Przewozy Regionalne, „Łodzianin” pokona trasę w 88 minut. Czas przejazdu innych pociągów może dochodzić do 101 minut (do tej pory około 2 godziny). Codziennie kursować będzie 36 pociągów relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna oraz sześć składów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską. Modernizacja trasy z Łodzi do Skierniewic pochłonęła ponad 900 mln zł. (PAP) ŹRÓDŁO: http://ww6.tvp.pl/380.dzialy Temat: 18 mld zł PKP PLK na Euro 2012 18 mld zł PKP PLK na Euro 2012 Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej spółka zmodernizuje 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km. Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice. Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach. Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km. źródło: PAP / RK Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina Cześć! Czy może jest tu ktoś, kto orientuje się jak daleko jest z przystanku osobowego Warszawa Okęcie do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina? Czy tę trasę można pokonać na piechotę, czy lepiej skorzystać z komunikacji publicznej (wtedy proszę o szczegóły)? W poniedziałek 11.06.2001 mam zamiar wybrać się z Warszawy do Nowego Jorku samolotem LO 006, planowy odlot godz. 13.05. Wiem, że do odprawy biletowo-bagażowo-paszportowo-celnej należy zgłosić się 60 minut przed odlotem. Mieszkam w Gliwicach i choć lubię podróże kolejowe, nie lubię (może trochę na przekór Zarządowi PKP S.A.) pociągów kwalifikowanych. W związku z tym planuję dostać się do Warszawy w następujący sposób (myślę, że ciekawy): 0 Gliwice o. 05:53 poc. nr 41100 (posp. relacji: Co Wy na to? Temat: Newsy PKP PLK wydadzą 18 mld zł na inwestycje kolejowe w ramach Euro 2012 PAP 16.12.2008 14:03 Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012 - podała spółka we wtorek w komunikacie. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km. Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice. Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach. Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut. (PAP) Temat: Od 15 stycznia zmiana na Lodz - Warszawa
I skonczylo sie .... 1h40 hehehe Komunikat PKP PR http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080115.pdf Pociągi odjeżdzają wcześniej, dodatkowo czas jazdy osobówek Łódź - Koluszki Pozdrawiam wszystkich pasażerów, których denerwuje przeciągająca się sopek Temat: Strategia PKP IC - znamy szczegóły! Co stanie się z trasą Warszawa - Łódź Fabryczna? Obecnie na tej trasie nie kursują poc. międzywojewódzkie. Czy PKP PR po oddaniu wszystkich połączeń międzywojewódzkich wprowadzi jedną taryfę osobową na wszystkie swoje pociągi? Czy w poc. Warszawa - Łódź pozostanie taryfa pospieszna? Mam nadzieję, że nie będzie sytuacji takich jak obecnie, że są poc. posp. o taryfie posp. oraz poc. TLK o taryfie posp. M+ lub W+. Temat: Strategia PKP IC - znamy szczegóły! Co stanie się z trasą Warszawa - Łódź Fabryczna? Obecnie na tej trasie nie kursują poc. międzywojewódzkie. Czy PKP PR po oddaniu wszystkich połączeń międzywojewódzkich wprowadzi jedną taryfę osobową na wszystkie swoje pociągi? Tego typu pytanie nurtuje mnie od chwili ogloszenia checi przejecia "pospiechow". Celowo pisze w cudzyslowie, bo nie wiem czy dotyczyc to bedzie TYLKO pociagow miedzywojewodzkich, czy WSZYSTKICH pospiesznych. Zauwazmy, ze oprocz pociagow Warszawa - Lodz, takze Pogon, Konopnicka, Kormoran, Albatros, zeby wymienic tylko tych kilka nie sa z definicji pociagami miedzywojewodzkimi (3 lub wiecej woj.). Czy kots wie, co w koncu ma byc przejete? Pozdrawiam Temat: Najdłuższy i najkrótszy pociąg na PKP
Temat: Warszawa/Sulejówek? Warszawa/Sulejówek Miłosna? | Możliwe więc, że za jakiś czas Warszawa wzbogaci się o kolejne, po W tym tempie niedługo będziesz miał dworzec Warszawa Łódź Fabryczna. :) Swoją drogą... Co oni takiego w Was widzą : Temat: Tychy 2007 Bilety do nabycia: - w internecie - jedynie na Allegro.pl Uwaga!!! Oficjalną sprzedaż biletów na Allegro.pl prowadzi TSMuzyczna AUKCJE: - numer 211283640 - bilety( karnety) w formie opaski wejściowe ( po koncertach należy opuścić teren Festiwalu) w cenie 30 zł; - numer 212188648 - bilet dwudniowy z pobytem na terenie Ośrodka( z opaską należy się zameldować w Administracji Ośrodka) - już do nabycia także w Łodzi w Strefie Biletów przy ul.Piotrkowskiej 59, - w kasach PKP Przewozy Regionalne od 20.06.2007r na stacjach: - KATOWICE, - SOSNOWIEC, - TYCHY, - BYTOM, - GLIWICE, - CZĘSTOCHOWA, - BIELSKO BIAŁA, - ŁÓDŹ FABRYCZNA, - WARSZAWA WSCHODNIA, - OPOLE, - POZNAŃ, - OSTRÓW WIELKOPOLSKI, - JAROCIN, - LESZNO, - KALISZ, - KRAKÓW GŁÓWNY, - o innych punktach na dworcach PKP będziemy informować sukcesywnie. - w hipermarkecie REAL w Tychach przy al.Bielskiej 107.- na stoisku promocyjnym Festiwalu od 01.07.2007r. Przedsprzedaż trwa do 22.07.2007r. Przed bramami sprzedaż od 27.07.2007r. od godz.8.00 - Bilety z pobytem na terenie (z 28/29 i 29/30 lipca 2007r.) - cena 45 zł. - Bilety tylko z wejściem ( po koncertach należy opuścić teren)- cena 35 zł Przesyłają bilet i opaske, mozna wtedy jesli ktos nie posiada juz legitymacji:) jechac na ulgowym bilecie A jak sie posiada legitymacje? To nic nie zmienia, taka sama znizka? Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h PKP IC niestety ponosi w dużej mierze odpowiedzialność za spadek zainteresowania ze strony podróżnych. PKP PR w czasie remontu linii Warszawa- Lódź Fabryczna obniżyły ceny biletów średnio o 10%. W tej sytuacji, mając na uwadze czas przejazdu i cenę biletu, ulga handlowa w wysokości 33% dla osób nie posiadających uprawnień do innych zniżek to niezbędne minimum. Temat: Skok na pospieszne - wrogie przejęcie przez IC Nawiasem mówiąc... może się tak zdarzyć, że u mnie na trasie Łódź Fabryczna- Warszawa Centralna zostaną przez PKP IC wprowadzone miejscówki - że pospieszne " awansują " do kategorii IC ?. Heh... to będzie oznaka, że spisek busiarzy i wierchuszki PKP [ wtedy, gdy bilety zdrożeją, wielu pasażerów zasili PKS- y i busiarzy, kto wie... może nawet reanimują trupa Polskiego Expressu ] jest faktem ?. Temat: Regio Partner z Łodzi Od maja trasę Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia obsługiwać będą Pzdr Temat: Kolejny sukces 8-) PKP PR umiescilo informacje o objazdach w Warszawie na stronie http://www.pr.pkp.pl/inf_for_main/zamkn.htm Polecam sprawdzenie tytulu tej strony... Temat: Tychy 28.07.2007 Aukcja, do której podałeś linka niestety jest już zdjęta. Ale dzwoniłam do organizatora i podobno można dostać w REALu w Tychach i prawie na wszystkich dworcach PKP, no i oczywiście przed wejściem, tyle że wtedy droższe. Kasy PKP, w których można kupić bilety: o KATOWICE, o SOSNOWIEC, o TYCHY, o BYTOM, o GLIWICE, o CZĘSTOCHOWA, o BIELSKO BIAŁA, o KRAKÓW o OPOLE o Łódź Fabryczna o Warszawa Wschodnia o Opole o Poznań o Ostrów Wielkopolski o Jarocin o Leszno o Kalisz Przedsprzedaz trwa do 22.07.2007 Przed bramami sprzedaż od 27.07.2007r. od godz.8.00 Temat: nowe pociągi w lutym Modernizacja linii kolejowej Łódź Fabryczna - Warszawa będzie kosztowała Pzdr Temat: Taka sobie relacja
Nawiasem mowiac, na "ryflaki" za moich czasow kolejarze mowili
JGrabowski Temat: Dwaj pijani maszyniści zasnęli w czasie jazdy pociągu Cóż, podróżowałem wczoraj "Sudetami", które utknęły w Koluszkach, własnie przez wybryki pijaków z PCC Rail Szczakowa. Po zatrzymaniu pijanych maszynistów, pociąg bez obsługi pozostał na szlaku Płyćwia - Rogów. Do Koluszek przyjechaliśmy koło 20.07. Wyjechalismy 21.45. W Koluszkach stały też 33117 Łódź Fabryczna - Warszawa Wsch., "Narew" i "Oleńka". Do Skierniewic jazda odbywała się powoli, odstęp za odstępem. W Rogowie stał skład - winowajca ze 181-010, ściagniety dzieki uprzejmości PKP CARGO przez ET22-135. Co tu wiele mówić - kompromitacja PCC Rail... Temat: Wagony sterownicze
JGrabowski Temat: Gdyby nie komuna...
W 1961 roku na próbach był austriacki diesel z przekładnią hydrauliczną Na początku lat 90 bodaj w Gliwicach pracowała próbnie czeska "Zehlicka", W latach 70 na Dolnym Śląsku pracowały próbnie czeskie "motoriczki"... Parę lat temu na CMK była na próbach czeska 124.601, ale bynajmniej nie z Jaco Temat: Mimo modernizacji linii kolejowej pociągi Warszawa-Łódź nie pojadą 140 km/h EKSPRESOWO Z WARSZAWY DO ŁODZI ks, 13-05-2008 14:38 POWRÓT Od 16 czerwca będzie można dojechać z Warszawy do Łodzi w niespełna Przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowali dzisiaj na Do tej pory kolej przeprowadziła modernizację 62,8-km odcinka linii kolejowej We wrześniu 2009 r. spółka chce wyremontować odcinek linii między Warszawą Koszty wszystkich inwestycji szacowane są na ponad 2 mld zł. (źródło: bankier.pl) Temat: Modernizacja trasy Warszawa - Łódź Trwa modernizacja trasy Warszawa - Łódź. Do 23 lutego przedłużono zamknięcie jednego toru szlaku Skierniewice - Płyćwia. Spowoduje to nieznaczną modyfikację rozkładu pociągów przejeżdżających tamtędy między godziną 7.30 a 13.30. Dwa pociągi odjeżdżają z Łodzi wcześniej, niż to wynika z ogólnego rozkładu jazdy. Pociąg pospieszny nr 33503/2 KURPIŃSKI rusza z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.57, tj. 21 minut wcześniej, a pociąg pospieszny nr 33507/6 o godzinie 11.10, tj. 8 minut wcześniej. Z kolei kilka pociągów pospiesznych rel. Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna będzie miało wydłużony postój w Skierniewicach, skąd będą odjeżdżały o: 9.32, 10.32, 11.30, 12.25 i 13.32. O 22 minuty później, tj. o 10.29 w Skierniewicach zamelduje się pociąg pospieszny HUTNIK rel. Gliwice - Warszawa Wschodnia. Inne pociągi mogą być opóźnione od kilku do kilkunastu minut. Za utrudnienia przepraszamy. http://www.pr.pkp.pl/img_...odz%201002a.pdf Poza tym pokazała się możliwość zapisania na newsletter o zmianach na tej trasie. Temat: Łódź-Wawa - Pomysł - SPROSTOWANIA!!! Chodzi mi po glowie mysl taka : CZy PKP-IC nie mogą uruchomić ekspresów Łódź - Warszawa w godzinach szczytu IMHO możnaby uruchomić 2 takie pociągi 1. EX IZRAEL KALMAN POZNAŃSKI Pabianice 5.30 - Łódź Kaliska 5.50 - Zgierz powrót Wawa Wschodnia 16.40 Wawa Centralna 16.50 Zgierz 18.15 Łódź Kaliska 2. EX PROMISED LAND Łódź Fabryczna 6.10 Widzew 6.20 Wawa Centralna 7.40 powrót Wawa Wschodnia 16.20 Centralna 16.30 Widzew 17.50 Łódź Fabryczna Do tego wprowadzić atrakcyjne ceny ( np. 16 zł plus obowiązkowa miejscówka 9 Znikłby wtedy problem który dworzec jest ważniejszy fab czy kal bo swój pozdrówka Temat: Mimo modernizacji linii kolejowej pociągi Warszawa-Łódź nie pojadą 140 km/h zmodernizowanym odcinku (ok. 70 km długości) pociągi będą mogły się poruszać 140 km/h. Niestety mimo wprowadzenia tej prędkości żaden pociąg nie pojedzie tak szybko. Tabor ten w założeniu miał zapewnić pokonanie trasy Warszawa-Łodź po modernizacji całej trasy (2012) w 65 minut. Nikt w PKP nie zauważył, że zgodnie z "kolejową biblią" o nazwie "Instrukcja o prowadzeniu ruchu pociągów na PKP-R1" pociągi przystosowane do pojedynczej obsady maszynisty mogą poruszać się maksimum 130 km/h. Oznacza to, że bez zmiany biurokratycznego zapisu pociągi będą kursować wolniej, niż pozwalają na to zmodernizowane tory. Zamiast 65 minut czas jazdy po modernizacji linii Warszawa-Łódź w 2012 r. wyniesie ok. 80 minut, będzie zatem tylko 5 minut krótszy niż pociągu pospiesznego Telimena w 1990 r. Przepis jest idiotyczny, ale artykul to tez demagogia. Przyspieszenie ze 130 do 140 (czy nawet na czesci trasy do 160) nie skroci jazdy z 80 do 65. Poza tym 65 mialo byc Zachodnia-Widzew, a czas Telimeny licza Centralna-Fabryczna. MJ Temat: Pociągów w Wielkopolsce może być więcej Marszałek cudów nie zrobi, jeżeli sąsiedni organizator przewózów nie wyraża woli... Sieradz jest w łódzkim, więc jak zwykle kłania się problemy z przejazdem granicznym i zgodą obu samorządów na takim pociąg... Mick M. Temat: Może ktoś się zdenerwuje..... Na te linie az sie prosi cos dwukierunkowego, bo czolowy dworzec Lodz Fabryczna jest klopotliwy dla manewrow. Ciekawe czy sie doczekamy jakichs wagonow sterowniczych na PKP kompatybilnych z EU07 - trzydziesci lat temu juz mogli o tym pomyslec (jak i o szynobusach na linie lokalne), oszczedziloby sie ponad pol godziny na obiegu Warszawa-Lodz i godzine Lodz-Koluszki-Katowice, nie mowiac juz o np. Krakow-Zakopane... tymczasem na razie sterownicze ra i rb mamy tylko w jednostkach... wogole na linii warszawa-lodz fabr. to sie jedzie poltorej godziny -- spokojnie moglyby po niej jezdzic wahadlowo dwa sklady cywilizowanych wagonow, w takcie dwugodzinnym wyrobilyby sie. w godzinach szczytu mozna dolozyc jeszcze jeden, zreszta sa dalekobiezne... zreszta tak chyba wlasnie mial wygladac projekt interregio, jednakze narazie lezy on odlogiem, a pkp wymysla coraz to nowe IC+ zlozone z wagonow zabranych od EC. Temat: Zapomniane miasta/niedoceniane miasta. Gdzie brakuje PKP IC? Łódż jest ignorowana także przez PR,jeszcze nie dawno był super takt Katowice-Łódż Fabryczna 7.25,11.25,15.25,19,25,każdy pociąg co 4 godziny miał dobrą frekwencję,a dziś został jeden do ŁF,dwa do ŁKal.ale godziny odjazdów i przerwy są zbyt duże np.z Katowic 5.30,13.30,18.35,czyli poza połączeniami Łódż-Warszawa reszta leży,a przecież mnóstwo pasażerów przemieszcza się między Łodziom a Częstochową,Katowicami,Bielskiem i tu przydałby sie TLK bo "wiedeńka" nie jest obłożona i mozna spokojnie kilka połączeń dodać,najlepiej łączonych Łódż-Częstochowa(dzielenie) na Kraków i Katowice,lub nawet TLK Łódż Fab-Częstochowa-Jaworzno-Kraków-Rzeszów-Przemyśl,prowadzący grupe wagonów Łódż-Krynica z oddzieleniem w Tarnowie.Taki pociąg do Przemysla i Krynicy byłby rewelacyjny,jednak PIC i PR żyją w przekonaniu,że mieszkaniec Łodzi jeżdzi tylko do Warszawy,cóż,myślenie panów z góry jest ograniczone,nie korzystają z pociągów to co ich obchodzi Łódż,Częstochowa,Kielce,dzięki ciągłym ograniczaniom połączeń te miasta upadają i szkoda,że PIC reklamujący sie jako firma rozwojowa,ma tak ograniczone myslenie i nie zwraca uwagi na to co piszą pasażerowie.Nowy rozkład nie zrobił rewolucji,ale także zapomniał o wielu miastach co żle świadczy o PKP IC. Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa Superpociąg popsuł się pod Warszawą i łodzianie utknęli w polu 28.03.2009 Nowoczesny (?) pociąg Pesa, który wczoraj o godz. 8.58 wyruszył z dworca Łódź Fabryczna do stolicy, kilka minut po godz. 10 stanął w szczerym polu w pobliżu stacji Warszawa Ursus. Przyczyną, jak się później okazało, była awaria silnika. - Jak tylko stanęliśmy, obsługa zaczęła biegać po pociągu, próbując ustalić, co się stało - mówi pani Liliana, nasza czytelniczka. - Trwało to kilkadziesiąt minut, a przez ten czas nie mogliśmy się dowiedzieć, ani jak długo potrwa postój, ani czy zostanie podstawiony jakiś inny pociąg. W końcu, około godz. 11, otworzono wszystkie drzwi i stwierdzono, że jak chcemy, to możemy wysiąść, bo postój może potrwać nawet kilka godzin. Większość pasażerów zaczęła więc wyskakiwać z pociągu na skarpę, na której zatrzymał się pociąg. Brodząc w błocie, wzywaliśmy taksówki. By dojechać do centrum stolicy musiałam zapłacić 100 zł. To skandal, że PKP tak nas potraktowało. Tym bardziej, że od poniedziałku podnieśli ceny biletów (o 4,5 procent). Pociąg dotarł do stacji Warszawa Wschodnia z ponad dwugodzinnym opóźnieniem. Zbigniew Kwaśniewski, miejski rzecznik konsumentów w Łodzi, uważa, że PKP nie zachowało się w porządku wobec pasażerów. - Przewoźnik powinien zapewnić pasażerom komunikację zastępczą (darmową) lub bezpłatny powrót do miejsca wyjazdu - mówi. - Wysadzanie pasażera w innym miejscu niż wskazane na bilecie, jest niezgodne z prawem. Podróżny może domagać się zwrotu należności za przejazd, a także odszkodowania. (izj) - Express Ilustrowany Temat: [Wrocław] Remont i modernizacja Dworca Głównego PKP PKP jedzie na Euro 31-07-2008 Ministerstwo Rozwoju Regionalnego ogłosiło dziś zweryfikowaną listę projektów kluczowych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, na której znalazły się inwestycje kolejowe związane z organizacją mistrzostw Euro 2012. Ze środków Unii Europejskiej zostaną dofinansowane modernizacje dworców: Warszawa Centralna (etap I), Wrocław Główny oraz Kraków Główny Podziemny. Modernizacja warszawskiego dworca centralnego etap I będzie realizowana w latach 2009-2012. Jej całkowity koszt wyniesie ponad 138 mln zł, a kwota dofinansowania z Unii Europejskiej - 97 mln zł. Rewitalizacja zabytkowego historycznego kompleksu dworca Wrocław Główny przypadnie na lata 2009-2012 i będzie kosztowała ponad 112 mln zł, z czego 79 mln zł będzie pochodzić ze środków UE. Modernizacja podziemnej części dworca Kraków Główny będzie realizowana w latach 2008-2011. Całkowity koszt prac wyniesie 86 mln zł, a dofinansowanie - 60 mln zł. To nie jedyne inwestycje, które prowadzone są na kolei w ramach przygotowań do mistrzostw Euro 2012. PKP wyremontują również dworce: Gdańsk Główny, Gdynia Główna Osobowa, Warszawa Wschodnia, Warszawa Zachodnia, Warszawa Gdańska, Katowice Główne, Poznań Główny, Sopot Główny, Łódź Fabryczna oraz Szczecin Główny. Inwestycje te będą prowadzone ze środków własnych PKP lub we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Żródło: eurobuild.pl Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Łódź: PKP szykuje nowy rozkład Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia. "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę. Dzięki zmianie trasy "Reymont", odjeżdżający z dworca Łódź Fabryczna do Krakowa, również pojedzie krócej o godzinę (przejazd będzie trwał 3,5 godz.). Pociąg zostanie skierowany na Centralną Magistralę Kolejową. Zmieni się godzina odjazdu, zamiast o godz. 6 wyruszy o 7. Połączenie z Dolnym Śląskiem i Mazurami zapewnią nowe pociągi: "Łużyce" relacji Warszawa - Zgorzelec przez Wrocław i "Jadźwing" relacji Wrocław - Suwałki. Pociąg "Wieniawski", kursujący teraz z Poznania do Lublina, zupełnie zmieni trasę. Przez większość roku będzie jeździł tylko weekendy z Kielc przez Łódź do Szczecina, a w wakacje codziennie - do Świnoujścia. Do rozkładu wróci pociąg "Soła" do Bielska-Białej. W grudniu, gdy zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami, pociągi do Warszawy będą kursowały co 60 minut od godz. 5 do godz. 19. Nie przybędzie połączeń nad morze i w góry. Ale nocny sezonowy pociąg do Kołobrzegu, który na pokonanie trasy potrzebuje pół doby, będzie jechał krócej o około półtorej godziny. Pojedzie przez Ozorków i Łęczycę, a nie przez Stryków i Głowno, gdzie prędkość jest ograniczona do 30 km/h ze względu na zły stan torów. Źródło: NaszeMiasto.pl Temat: Skarzysko-Konskie Cytat ze strony 17: "(...) Realizacja tego projektu [chodzi o budowę Koniec cytatu. Ładne. Ale czy aby te planowane IC faktycznie będą miały A co do trasy Skarżysko-Tomaszów to ma być cała zelektryfikowana czy tylko Temat: Łódź-Wawa - Pomysł - SPROSTOWANIA!!!
CZy PKP-IC nie mogą uruchomić ekspresów Łódź - Warszawa w godzinach IMHO możnaby uruchomić 2 takie pociągi 1. EX IZRAEL KALMAN POZNAŃSKI Pabianice 5.30 - Łódź Kaliska 5.50 - Zgierz
Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski Temat: PKP - wątek ogólny. A ta szybka trasa Warszawa-Wrocław, to jak myślicie, przez Poznań czy Katowice? Przez Łódź Fabryczną. Chodzi o budowę zupełnie nowej linii. Projektowana trasa, która ma być budowana w większości od podstaw, biegnie z Warszawy do Łodzi i dalej w kierunku Kalisza, gdzie ma się rozgałęziać na Wrocław i Poznań. Jest to tzw. "Y" (od kształtu na mapie, przypominającego literę Y). Dlaczego tak? Ponoć - cytuję opnie PKP PLK - modernizacja istniejących linii wiąże się z wysokimi kosztami, a pociągi mogłyby tamtędy jeździć z maksymalną prędkością 160 km/h. A na zupełnie nowych torach osiągną one prędkość 300 km/h. To własnie ten projekt zakłada skrócenie czasu podróży z Poznania do Warszawy do 1,5 godziny, a z Wrocławia do niecałych dwóch godzin. Temat: Bipa PKP prod. Prefo Tak nie do końca, w EZT mamy wagony z kabinami sterowniczymi Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji. Prosze bardzo: Andrzej Etmanowicz, Parowy trakcyjny zespol zmiennokierunkowy z parowozem TKt48. Koleje dawniej i dzis: 4/2005, 50-53. Do prob wykorzystano 6 wagonow 43A wyposazonych w kabel do obslugi urzadzen, wagon 43A wyposazony w stanowisko do kierowania, oraz parowoz TKt48-57. Zastosowano obecnie juz nie stosowany system sterowania posredniego. Byly to jedyne proby przeprowadzone na PKP. Rozwazano bowiem jeszcze budowe wagonow sterowniczych (najprawdopodobniej z systemem sterowania bezposredniego) przeznaczonych do wspolpracy z wagonami motorowymi SN61, na podstawie dokumentacji wegierskiej, ale nigdy nie ropoczeto zadnych powazniejszych prac nad tym tematem. W latach 90. rozwazano ten temat przy okazji modernizacji linii Warszawa-Lodz, ze wzgledu na czolowy charakter stacji Lodz Fabryczna. Do prowadzenia ruchu zamierzano wykorzystac m. in. lokomotywy EU11. Ale lokomotywy trafily do Wloch, a temat po raz kolejny do archiwum. Krzysztof Temat: "opowieść noworoczna"
Ale co prawda, to prawda. Właśnie jestem świeżo po powrocie z Wiednia i Wjazd do Polski odczuwa się już w Cieszynie - nawet porządne zawieszenie Temat: czy mozna kupic bilet z odcinkiem Fabryczna-Kaliska | Juz tradycyjnie chyba pojawiam sie tu od wielkiego dzwonu... ale coz praca | nie pozwala. Ale do rzeczy. Czy mozna kupic bilet Warszawa-Wroclaw przez | Lodz Fabryczna i Kaliska, to znaczy z przejsciem pieszym (raczej tramwajowym | ;-) )tak to chyba sie nazywa. A jezeli mozna to jak przekonac o tym oporne | kasjerki? Na co sie powolywac? Witam,
Temat: Kolej w regionie łódzkim. http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200 Tutaj znajdziecie link do projetku połączeń dalekobieżnych PKP.P.R. w rozkładzie jazdy 2006/2007. Ciekawą rzeczą jest bezpośrednie połączenie Tomaszów Mazowiecki - Warszawa - rano jeden, zupełnie nowy pociąg do Warszawy, po południu dwa pociagi relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna / Tomaszów Mazowiecki. Poza tym - nihil novi sub sole. Trzeba czekać na rozkład pociągów regionalnych, jestem bardzo ciekawy co będzie z Łowiczem i Skarżyskiem. Temat: Szynobus przesiadkowy
Można by dobrze opylić...
Marek A. Salwa Temat: Łódź pozostanie KOLEJOWYM ZAŚCIANKIEM!
Mick M. Temat: Niedziela 10 maja -- wycieczka do Łodzi proponuję obrać opcję dojazdu pociągami osobowymi. Czas dłuższy ale koszty znacznie mniejsze. Kupujemy bilet turystyczny http://www.pr.pkp.pl/aktualne-oferty,s,0,3060.html za 39 zł i za tą cenę mamy przejazd w obie strony + możliwośc podróżowania w sobotę jak ktoś potrzebuje. Warszawa Śródm. (PKP) 10.05.09 08:50 KM 209 Koleje Mazowieckie tylko 2 kl., pociąg z elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) Skierniewice 10:02 Skierniewice 10:18 2219 Osobowy tylko 2 kl. Łódź Fabryczna 11:41 3/5 Czas jazdy: 2:51; kursuje So, Nd, także 11. Cze, 11. Lis możliwe że zabiorę się z Wami. pozdrawiam Temat: Projekt połączeń dalekobieżnych spółki PKP Przewozy Regionalne
Z plusow: Portowiec - nareszcie bedzie mozna wraca pozniej z Kujaw; Z minusow: Nazwy "Skrzyczne" i "Szczecinianin" chyba specjalnie z mysla o cudzoziemcach Pozdrawiam, Marcin Temat: Opóźnienia Superpociąg popsuł się pod Warszawą i łodzianie utknęli w polu Nowoczesny (?) pociąg Pesa, który wczoraj o godz. 8.58 wyruszył z dworca Łódź Fabryczna do stolicy, kilka minut po godz. 10 stanął w szczerym polu w pobliżu stacji Warszawa Ursus. Przyczyną, jak się później okazało, była awaria silnika. - Jak tylko stanęliśmy, obsługa zaczęła biegać po pociągu, próbując ustalić, co się stało - mówi pani Liliana, nasza czytelniczka. - Trwało to kilkadziesiąt minut, a przez ten czas nie mogliśmy się dowiedzieć, ani jak długo potrwa postój, ani czy zostanie podstawiony jakiś inny pociąg. W końcu, około godz. 11, otworzono wszystkie drzwi i stwierdzono, że jak chcemy, to możemy wysiąść, bo postój może potrwać nawet kilka godzin. Większość pasażerów zaczęła więc wyskakiwać z pociągu na skarpę, na której zatrzymał się pociąg. Brodząc w błocie, wzywaliśmy taksówki. By dojechać do centrum stolicy musiałam zapłacić 100 zł. To skandal, że PKP tak nas potraktowało. Tym bardziej, że od poniedziałku podnieśli ceny biletów (o 4,5 procent). Pociąg dotarł do stacji Warszawa Wschodnia z ponad dwugodzinnym opóźnieniem. Temat: Nowy rozkład - 2007/2008 Jest już zauktualizowy zarys rozkładu PKP PR. datowany jest na 26.10.2007 Rozkład PKP PR Dla Podlasia są dość istotne zmiany: Na plus: Skraca się czas jazdy Warszawa-Białystok o 6 min dla większości pociągów. Konopnicka przedłużona, będzie jechać w relacji: Suwałki-Łódź Fabryczna od poniedziałku do piątku. Odj. z Białegostoku 7:00. W godzinach dzisiejszej Konopnickiej będzie jechał Branicki, w tej samej relacji, i prawdopodobnie składzie wagonowym. Pogoń będzie jechała nie od poniedziałku do piątku lecz od Białegostoku 1-6 zaś od Wawy 1-5,7. Na minus skasowanie Żubra Podlasiak tylko w sezonie. Czyli dziura w pociągach do Gdyni, Olsztyna, popołudniu. Ostatni to Biebrza do Gdyni o 12 a potem już bezpośredni to Rybak o 6. Mam tylko nadzieję że to się zmieni i nadal Podlasiak będzie jechał przez cały rok. Więcej jeszcze nie wypatrzyłem. Temat: Jak najtaniej dojechać...
Pzdr Temat: Nowy rozkłąd jazdy PKP 2008/2009!!! Udało mi się wygrzebać z PKP planowany rozkład jazdy pociągów 2008/2009 ważny od 14.12.2008r. dla stacji Olecko. Kierunek - Odjazd Bielsko â Biała Główna 17:52 ---------------------------------- Berlin â Lichtenberg 19:45E ---------------------------------- Ełk 03:20, 05:05, 05:25, 06:55, 07:35, 09:00, 10:18, 11:52, 13:32, 15:28, 16:30, 16:55, 17:52, 19:45E, 21:30T, 21:50, 23:30 ---------------------------------- Gliwice 11:52 ---------------------------------- Lublin 4:58 ---------------------------------- Łódź Fabryczna 05:25 ---------------------------------- Wilno 10:57Ex ---------------------------------- Wrocław Główny 09:00 ---------------------------------- Warszawa Zachodnia 03:45, 17:55, 23:30 ---------------------------------- Suwałki 00:40, 03:45, 04:35, 06:23, 07:46, 08:05, 08:26, 09:12, 10:57, 11:05, 13:20, 14:14, 16:40, 19:27, 19:42, 21:35 ---------------------------------- Sestokai 11:05, 16:40 ---------------------------------- Szczecin Główny 10:18, 16:55 ---------------------------------- Zakopane 21:30T ---------------------------------- E - EuroCity Ex - Ekspres T - Tanie Linie Kolejowe Temat: Jak najtaniej dojechać... najlepiej pospiesznym? Chciałbym ze znajomymi zrobić w piątek jednodniową wycieczkę, i byłoby fajnie, żeby wydać jak najmniej i dojechać jak najszybciej :-) Proszę o wskazówki. Ja tez zazwyczaj jestem spokojny, ale chyba nawet analfabeta potrafi sie posluzyc czyms takim jak rozklad na www.pkp.pl Ale zeby nie bylo ze jestem niezyczliwy - podaje nie rybe, lecz wedke, czyli krotka instrukcje obslugi: 1.W polu "Adres" przegladarki wpisujesz www.pkp.pl 2. Po zaladowaniu strony w kolumnie z lewej strony klikasz na "Rozklad jazdy pociagow" 3. Po zaladowaniu strony w polu "Z" wpisujesz "Warszawa Centralna" 4. W polu "Do" wpisujesz "Lodz Fabryczna" 5. Pole "Przez" pozostawiasz puste 6. W polu "Data" wpisujesz "29.11.02" 7. W polu "Godzina" wpisujesz godzine w formacie GG:MM 8. Klikasz na przycisk z semaforem ksztaltowym wskazujacym sygnal Sr2 (na lewo od tekstu "szukanie polaczen") 9. Gotowe!!! Pedro Temat: [Kolej] Pochwały i nagany Nagana dla kierownika pociągu Pośpiesznego 22101 relacji Warszawa Wsch - Łódź Fabryczna za nie poczekanie 30 sekund na dobiegającego kolegę mzk804. Prosiłem kierownika by chwilę poczekał, mówiłem mu że za minutę będzie a ta jedna minuta go nie zbawi. Niestety kierownik pociągu miał to gdzieś (Pieprzyć PKP PR ) Temat: Interesujacy kibel Ci prawda kibel z samego siebie interesujacy byc nie moze, ale... dzis spotkalem EN57-1599 (ZT Bialystok) z nastepujaca numeracja fabryczna: 1599s 470/1984 I teraz pytanie: czy jest to skladak (bo przeciez nr fab kibli z reguly sa Poza tym mam podejrzenie o mistyfikacje EN57-1817 (ZT Warszawa) Z ciekawszych spostrzezen, ktore nie trzymaja sie kupy to EN57-1537 nr. fab jeszcze jedno dzis spotkalem na Zachodnim EN57-1260 ZT Lodz. Ciekawostka MD Kolejarz Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa Od wakacji do Warszawy w 86 minut Piotr Anuszczyk 2008-04-22, ostatnia aktualizacja 2008-04-23 12:16 Kończy się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej Łódź - Warszawa. Dzięki wymianie torów pociągi przyśpieszą do 140 km/h, a podróż ma się skrócić o ponad pół godziny. Od wakacji do Warszawy w 86 minut Kończy się pierwszy etap modernizacji linii kolejowej Łódź - Warszawa. Dzięki wymianie torów pociągi przyśpieszą do 140 km/h, a podróż skróci się o ponad pół godziny Tory mają być gotowe dokładnie na 16 czerwca. Tak przynajmniej zapewniają PKP Polskie Linie Kolejowe, które są odpowiedzialne za remont. Od tego dnia pociągi relacji Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna powinny pokonywać tę trasę bez zatrzymania w czasie 86 minut. Natomiast te zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu nieco dłuższy (zależnie od liczby postojów). Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed remontu o 37 minut. Kolejarze doskonale wiedzą, jak wiele trudności spotyka pasażerów podczas remontu i przy okazji proszą o wyrozumiałość. - Raz jeszcze przepraszamy podróżnych za wszelkie utrudnienia. Zdajemy sobie sprawę z tego, że są one dla wszystkich uciążliwe - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP PLK. - Mamy nadzieję, że od 16 czerwca skrócony czas przejazdu z Warszawy do Łodzi i w kierunku przeciwnym znacznie ułatwi podróżowanie. Prace modernizacyjne rozpoczęły się w lipcu 2006 r. Co przez ten czas udało się zrobić? Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej. Dzięki temu pociągi na odcinku Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew mogą poruszać się teraz z prędkością do 140 km/h. Wybudowano również nowoczesne, skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania. A lada dzień zostaną oddane do użytku m.in. 4 przebudowane mosty i 6 wiaduktów, 2 tunele dla pieszych, 2 kładki dla pieszych, 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów. Koszty tej inwestycji to ponad 1,1 mld zł. Pieniądze pochodzą z sektorowego programu operacyjnego "Transport", z zasobów Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i z budżetu państwa (25 proc.). Teraz PKP PLK przygotowują się już do drugiego etapu modernizacji, czyli remontu odcinków Warszawa Zachodnia - Skierniewice oraz Łódź Fabryczna - Łódź Widzew (łącznie ze stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Widzew). Najpóźniej w 2013 r. do Warszawy mamy podróżować w godzinę i pięć minut. Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź Temat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa Z Łodzi do stolicy w 86 minut już w czerwcu 18.04.2008 Do połowy czerwca mają zakończyć się wszystkie prace związane z modernizacją linii kolejowej. Co to oznacza? Już od 16 czerwca podróż pociągiem ze stacji Łódź Fabryczna do Warszawy Centralnej ma trwać 86 minut. Pojawić się ma też stały rozkład jazdy. Część podróżnych cieszy się, że wreszcie będą spędzać mniej czasu w przedziałach, a niektórzy nie wierzą, że pociągi są w stanie pokonać trasę w krótszym czasie niż dotychczas. Zgodnie z rozkładem, pociągi pokonują obecnie trasę z Łodzi do Warszawy w czasie 1.59 - 2.22 godz. Po remoncie w 86 minut będą jechały składy bez postojów. Pociągi zatrzymujące się w Żyrardowie, Skierniewicach i Koluszkach będą jechały dłużej o czas postoju na peronach. - Cieszę się, że skończą się męczarnie z podróżą do Warszawy - nie kryje radości łodzianin Adam Świtalski, który ma prywatną firmę w stolicy i trzy razy w tygodniu podróżuje na trasie Łódź - Warszawa. - Ale 86 minut to i tak za dużo. Poza tym zawsze się spóźniają, przynajmniej o pięć minut. Modernizacja odcinka Łódź Widzew - Skierniewice rozpoczęła się w lipcu 2006 r. Wtedy prognozowano zakończenie inwestycji na czerwiec 2008 r. - Termin zostanie dotrzymany - zapewnia Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Linie Kolejowe. Podróżni już tak bardzo przywykli do podróży, które często trwały po trzy godziny, że wizja przejazdu w półtorej godziny wydaje się im nierealna. - Nie wierzę, że pociągi nagle zaczną jeździć szybciej i nie będą się spóźniały - mówi Radosław Krawczyk z Łodzi, który codziennie dojeżdża do pracy w stolicy. - Przed remontami słyszałem, że czas przejazdu ma wynieść 70 minut. Podjąłem pracę w Warszawie m.in. dlatego, że w ponad godzinę ciężko przebić się na drugi koniec Łodzi, a PKP miało zapewnić szybką kolej. Chciałbym wreszcie normalnie podróżować i mieć stały rozkład jazdy, który nie zmienia się co dwa tygodnie - wyraził nadzieję łodzianin. Modernizacja odcinka od Łodzi Widzewa do Skierniewic pochłonęła 900 mln zł. Za te pieniądze zmodernizowano 62,8 km dwutorowej linii kolejowej. Pociągi po nowych szynach będą mogły poruszać się teraz z prędkością do 140 km/godz. Marcin Bereszczyński - POLSKA Dziennik Łódzki Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne Nowe połączenia do Warszawy i Gdyni PKP Przewozy Regionalne uruchamiają trzy nowe połączenia do stolicy. W okresie wakacji kursował będzie również pociąg do Gdyni. Podróż ma być tańsza i krótsza. W grudniu ubiegłego roku spółkę PKP Przewozy Regionalne przejęły samorządy wojewódzkie, a połączenia między województwami - najbardziej rentowne (np. Łódź - Warszawa) - trafiły do PKP Intercity. Aby przejąć część klientów przewoźnik należący do urzędów marszałkowskich postanowił wejść na rynek regionalny. W maju uruchomiono pierwsze połączenia m.in. Wrocław - Kraków, Warszawa - Poznań, Warszawa - Białystok. Od czerwca także łodzianie będą mogli korzystać z nowej oferty. - Bilety będą tańsze, niż na dotychczas kursujące pociągi, a na niektórych liniach również szybciej pokonamy trasę - mówi Iwona Jędrychowska z PKP PR w Łodzi. Z Łodzi Fabrycznej będą trzy nowe kursy do stolicy o godz.: 7.50, 11.50 i 17.35. Natomiast z Warszawy będą wyjeżdżały o godz.: 9.50, 14.03 i 22.08. Pociągi będą jeździły codziennie. Czas przejazdu będzie zbliżony do dotychczasowych połączeń - ok. godziny i czterdziestu minut. Podróż będzie jednak tańsza o 7 zł (bilet będzie kosztował 24 zł). W okresie wakacji (20 czerwca-30 sierpnia oraz11-14 czerwca) uruchomione zostanie także połączenie na trasie Sieradz - Gdynia. Pociąg będzie kursował przez Łódź Kaliską, Kutno, Toruń, Iławę, Malbork, Tczew, Gdańsk i Sopot. Na odcinku Sieradz - Kutno pociąg będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach, dalej będzie już kursował jak pośpieszny. Mimo to czas przejazdu w porównaniu do dotychczas kursujących pociągów będzie krótszy o 75 min, natomiast koszt przejazdu będzie niższy o 12 zł. Na trasie Łódź - Warszawa będzie kursował "Acatus", który może poruszać się z prędkością 160 km/godz. i zabrać 350 pasażerów. Natomiast do Gdyni wyjadą zmodernizowane składy elektryczne. Nowe połączenia * Godz. 7.50 Łódź Fabryczna - godz. 9.25 Warszawa Centralna * 11.50 Łódź Fabryczna - 13.37 Warszawa Wschodnia * 17.35 Łódź Fabryczna - 19.17 Warszawa Wschodnia * 9.50 Warszawa Centralna - 11.21 Łódź Fabryczna * 14.03 Warszawa Wschodnia - 15.58 Łódź Fabryczna * 22.08 Warszawa Wschodnia - 23.50 Łódź Fabryczna * Godz. odjazdu: 5.04 Sieradz - godz. przyjazdu: 12.38 Gdynia Główna * 14.25 Gdynia Główna - 22.10 Sieradz Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź Temat: Warszawa-Łódź: pociągi nie pojadą 140 Kończy się remont torów na odcinku od dworca Łódź Widzew do Skierniewic. Od przyszłego poniedziałku najszybszy pociąg do stolicy dojedzie w 88 minut. Na wyremontowanym odcinku będzie można osiągnąć prędkość do 140 km/h. Remont linii kolejowej do Warszawy od dwóch lat skutecznie uprzykrza życie podróżnym. Z powodu utrudnień pociągi z Łodzi do Warszawy jechały nawet dwie i pół godziny. Maszyniści na niektórych fragmentach musieli zwalniać do 30 km/h. Przebudowa torów była jednak konieczna. Teraz podróż ma być szybsza i przyjemniejsza. Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej, wybudowano nowoczesne, skomputeryzowane lokalne centrum sterowania ruchem, przebudowano cztery mosty, sześć wiaduktów, dwa tunele, kładki dla pieszych oraz 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów. Od 16 czerwca pociągi będą jeździły według nowego rozkładu jazdy. Trasę od Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej najszybszy Łodzianin pokona w 99 minut. Po drodze zatrzyma się na dworcach Łódź Widzew i Warszawa Zachodnia (odjazd o godz. 6.30, przyjazd godz. 7.58). - Między Łodzią a Skierniewicami uzyska prędkość maksymalną 140 km/h. Będzie to skład klasyczny. Czas jazdy bez postojów wyniesie 86 minut - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe. Inne pociągi, np. Telimena (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz. 6,58, postoje: Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia) lub Kurpiński, odjazd z Łodzi Fabryczne o godz. 7.58 (prędkość maksymalna 130 km/h), przejadą tę trasę w 92 minuty. Dzięki przebudowie torów pociągi pojadą dwukrotnie szybciej. Przed rozpoczęciem modernizacji czas przejazdu między Łodzią Widzewem i Skierniewicami wynosił 7 minut, teraz mają być to 32 minuty. Pasażerom, którzy już kilkakrotnie zawiedli się na PKP trudno w to uwierzyć. - Poczekajmy na pierwsze kursy. Już nieraz zmieniano rozkład chwaląc się, że będzie szybciej. W rzeczywistości pociąg jechał tak samo, tylko, że miał większe opóźnienie - mówi Kamil Gawron, który dojeżdża pociągiem do pracy. PKP przygotowuje się do kolejnych remontów. - W ubiegłym miesiącu ogłosiliśmy przetarg na studium wykonalności dla odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Opracowane będą rozwiązania wariantowe modernizacji tego odcinka, z uwzględnieniem części trasy tunelu, schodzącego do przyszłej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Studium wykonalności przygotuje także założenia doprowadzenia w przyszłości do Łodzi Fabrycznej pociągów dużych prędkości (linia "Y" Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa) - informuje Łańcucki. Trwają także przygotowania do modernizacji odcinka Skierniewice - Warszawa. Roboty mają rozpocząć się we wrześniu 2009 r. www.rynek-kolejowy.pl Temat: Regio Partner z Łodzi http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=391 Do Warszawy pojedziemy w lepszych warunkach jg 09-04-2004, ostatnia aktualizacja 09-04-2004 18:26 Na razie podróż z Łodzi do Warszawy nie będzie krótsza, za to Od maja trasę Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia obsługiwać będą I jeszcze jedna nowość. Podróżni za darmo będą mogli korzystać z gazet - Już 3 maja taki tabor wyjedzie w godzinach kursowania "Łodzianina", Odnowiony tabor będzie wprowadzany do jazdy tak, by już w grudniu Godziny odjazdów pociągów o podwyższonym standardzie: "Łodzianin" - Łódź Fabryczna (odjazd 6.08) - Warszawa Wsch. (przyjazd "Telimena" - Łódź Fabryczna (odjazd 6.32) - Warszawa Wsch. (przyjazd "Tuwim" - Łódź Fabryczna (odjazd 14.32) - Warszawa Wsch. (przyjazd Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa Od czwartku 15 maja zacznie obowiązywać ostatni zmieniony rozkład jazdy na modernizowanej linii Łódź – Warszawa. Wieczorny pociąg weekendowy (w piątki w relacji Warszawa – Łódź i w niedziele z powrotem) pokona trasę szybciej o 15 minut. Czas przejazdu pozostałych pociągów będzie zróżnicowany. Rozkład jazdy został ułożony tak, aby mimo ruchu jednotorowego na odcinkach: Grodzisk Mazowiecki – Pruszków i Płyćwia – Skierniewice oraz ograniczeń prędkości do 30 km/h na remontowanych przejazdach drogowych na trasę mogła wyruszyć jak największa liczba pociągów. Utrudnienia te uniemożliwią jednak kursowanie w dni robocze jednego popołudniowego pociągu z Łodzi do Warszawy i jednego wieczornego w relacji powrotnej. 12 pociągów pospiesznych na odcinku Koluszki – Skierniewice będzie zatrzymywało się na wszystkich przystankach, w zastępstwie za pociągi osobowe. W dowożeniu pasażerów do tych miejscowości pomogą też autobusy zastępcze. Zmiana organizacji ruchu pociągów będzie się wiązać ze zmianą godzin odjazdów pociągów ze stacji początkowych np. pociąg „Wokulski” z dworca Warszawa Centralna do Łodzi odjedzie 5 minut wcześniej tj. o godzinie 15.15. Przebudowa stacji Skierniewice znacznie ogranicza możliwość skoordynowania przesiadek w kierunku Łowicza. Aby umożliwić podróżnym sprawny powrót do domów na odcinku Skierniewice – Łowicz zostanie uruchomiona kolejowa komunikacja autobusowa. Odjazd ze Skierniewic o godzinie 17.45 po przyjeździe pociągu „Kurpiński” z Warszawy (17.42). Przesyłki konduktorskie będzie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.15, 5.03, 6.02, 6.10, 16.24 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.47, 15.15, 16.40, 17.17, 19.32 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.35). W soboty i niedziele przesyłki będziemy przyjmować w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.10 i z Warszawy Centralnej o 15.15. Przesyłki będzie można nadawać także w dodatkowych pociągach weekendowych, tj. w piątki z Warszawy Centralnej o godzinie 19.04 oraz w niedziele z Łodzi Fabrycznej o godzinie 19.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne. rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080515a.pdf Temat: Rozkład jazdy Od niedzieli nowy rozkład jazdy PKP. Do Warszawy bez zmian 3.12.2007 Sześć obecnie kursujących pociągów osobowych relacji Łódź - Łowicz nie wyjedzie na trasę od 9 grudnia, kiedy to zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Przyczyną jest fatalny stan torów, po których można jeździć 20 km/h. Pociągi wrócą na ten odcinek dopiero po modernizacji torowiska w przyszłym roku. Są natomiast nowe połączenia w regionie: relacji Łódź Fabryczna-Częstochowa, Łódź Kaliska-Konin, Sieradz-Kutno i Kutno-Konin. Niestety, z powodu remontu torów do nowego rozkładu nie wracają wszystkie pociągi pospieszne jeżdżące z Łodzi do Warszawy i z powrotem. - Od 9 grudnia po raz kolejny zmienią się godziny odjazdów. Liczymy na to, że pociągi będą odjeżdżać co godzinę od kwietnia przyszłego roku - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. Łódź zyskała nowe pociągi dalekobieżne. W święta, ferie i wakacje będzie kursował "Narciarz", nocny pociąg do Zakopanego (odjazd z Łodzi Kaliskiej o godz. 22.47). "Widawą" (odjazd z dworca Łódź Kaliska o godz. 6.00) będzie można dotrzeć do Wrocławia, "Niegocinem" do Ełku (odjazd godz. 0.25) i Wrocławia (godz. 5.27), a "Konopnicką" (godz. 14.15 z Fabrycznego) przez Warszawę do Białegostoku i Suwałk. Do końca grudnia wyjadą wszystkie spośród 11 nowoczesnych pociągów obsługujących trasę Łódź-Warszawa. Spółka PKP Przewozy Regionalne dokupi jeszcze trzy takie składy. (mr) Na trasie Łódź-Warszawa będzie kursować łącznie 14 nowych pociągów. - Express Ilustrowany Temat: Łódź Fabryczna-Łódź Kaliska Korzystając z okazji natury służbowej postanowiłem wybrać się na małą wycieczkę. Sam zakup biletu Łódź Fabryczna-Warszawa Centrlana-Poznań Główny-Ostrów Wielkopolski-Pabianice przeszedł bez większych kłopotów. Korzystając z rad bardziej doświadczonych MK (tu podziękowania dla madcapa) udało mi się po 12 minutach dostać dokładnie taki jaki chciałem. Pośpiech ŁF-WC standardowy. Mechpomy (chociaż w środku wysprzatane) do których zaprzężono EU07 134 (CM Łódź). Obok stała gotowa do prowadzenia następnego składu także łódzka EU07 354 z dużymi herbami Łodzi na bokach. Czy to teraz taka tendencja by tak ozdabiać loki? Do Skierniewic jazda punktualnie co do minuty. W Radziwiłłowie Maz. S1 i zjeżdżamy na niewłaściwy i tak aż do samego Żyrardowa gdzie mamy już +7. Na WC docieramy z +4. Następna część poróży miała być teoretycznie w jednych z największych kolejowych luksusach ;-) dostępnych na PKP. IC Lech prowadzony przez Epokę miejsce w wagonie bezprzedziałowym dla niepalących które w praktyce okazało się miejscem w przedziale dla palących... Przyjemna stroną tego było to, że współpasarzerki okazały się fajnymi laskami. Innym przyjemnym zaskoczeniem były czyste z każdej strony szyby, co na PKP PR jest IMHO nie do uświadczenia oraz dodanie do poczęstunku chusteczki nasączonej pachnącym środkiem do odświerzania dłoni (skomentowane pozytywnie przez wspólpasarzerki). Nie wiem czy to jest jakaś nowość, aczkolwiek jak ostatni raz jechałem ICkiem, a było to daaaawno to czegoś takiego nie spotkałem. Następnego dnia dokupiłem dopłatę Pabianice-Łódź Kaliska i ruszyłem w drogę osobowym do Kępna o 12.30. W drodzę do Ostrowa mineliśmy 11 razy brutta, głownie ET22 z węglem... W Ostrowie szybka przesiadka na osobowy do ŁK i do domu... Pani kierownik sprawdzając mój bilet uśmiechnęła się i skomentowała "Też się panu chciało..." Poniewaz to pierwsza moja relacja z wyceczki proszę Kolegów o wyrozumiałość, Pozdrawiam serdecznie Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 126 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||