Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • biegajmy.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Łódź Fabryczna Warszawa





    Temat: YGREK - budować czy nie?
    Pociąg pod Łodzią przed Euro 2012

    W przyszłym roku ma ruszyć przebudowa dworca Łódź Fabryczna, który zostanie schowany pod ziemię. Trwają również przygotowania do budowy linii szybkich prędkości Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa
    Niedawno zakończyła się modernizacja torów od dworca Łódź Widzew do Skierniewic. Dzięki temu podróż do Warszawy trwa nawet 88 min. W czwartek w Koluszkach minister infrastruktury Cezary Grabarczyk oficjalnie odebrał inwestycje. - Pierwszy etap prac był poligonem doświadczalnym. Wszystko wyszło świetnie. Była dobra współpraca między spółkami PKP, ale - co najważniejsze - także z samorządami - mówił minister. - Czas na kolejne projekty.

    Pod koniec przyszłego roku rozpocznie się przebudowa odcinka Skierniewice-Warszawa oraz od dworca Łódź Widzew do dworca Łódź Fabryczna, który ma znaleźć się pod ziemią. Inwestycje mają zakończyć się do 2012 roku.

    Trwają również przygotowania do budowy trasy szybkich prędkości z Poznania i Wrocławia do Łodzi i dalej do Warszawy. Polska szybka kolej AGV ma osiągać prędkość 360 km/h. - Powołany został specjalny zespół ekspertów, który pracuje nad jak najszybszym rozpoczęciem inwestycji - mówi Grabarczyk.

    Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na stworzenie studium wykonalności, które wskaże możliwe warianty przebiegu trasy. - Gdy powstaną autostrady i drogi szybkiego ruchu wolną koleją nikt nie będzie chciał jeździć. Musimy być konkurencyjni - mówi Krzysztof Celiński, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. Według niego realny termin zakończenia inwestycji to 2020 rok.

    Na realizację prac przygotowawczych na lata 2007-2013 zostanie przeznaczone 80 milionów euro. Pieniądze będą pochodzić z Unii Europejskiej i budżetu państwa. PKP zamierza skorzystać również z pomocy koncesjonariuszy. Prace budowlane powinny rozpocząć się w 2013.

    Po Euro 2012 rozpocznie się także budowa tunelu pod Łodzią między dworcami Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska. Czy uda się przeprowadzić pociąg pod kamienicami? - Dzisiejsze technologie bez problemu pozwalają na takie inwestycje. Co prawda będzie to drogi zabieg, ale jeśli szybki pociąg ma przejeżdżać przez Łódź, jest to konieczne - mówi Celiński. - Ważne będzie odpowiednie nastawienie władz samorządowych, które wydają zezwolenia. Patrząc na obecne działania myślę, że nie będzie z tym problemu.

    Źródło: Gazeta Wyborcza - Łódź



    Temat: do Warszawy z dzieckiem darmowo! - 1.6.2009

    Urząd Marszałkowski w Łodzi wspólnie z Łódzkim Zakładem Przewozów Regionalnych
    dnia 01 czerwca w ramach promocji nowych połączeń oraz w związku
    Międzynarodowym Dniem Dziecka zaprasza dzieci do lat 16 i ich opiekunów do
    bezpłatnych przejazdów pociągami Przewozów Regionalnych w relacji Łódź
    FabrycznaWarszawa – Łódź Fabryczna.

    Na bezpłatną wycieczkę można pojechać następującymi pociągami:
    1. Łódź Fabryczna 7.50 Warszawa Centralna 9.25
    codziennie Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów
    2. Łódź Fabryczna 11.50 Warszawa Centralna
    Warszawa Wschodnia 13.25
    13.37 codziennie Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów
    3. Łódź Fabryczna 17.35 Warszawa Centralna
    Warszawa Wschodnia 19.05
    19.17 codziennie Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów
    4. Warszawa Centralna 9.50 Łódź Fabryczna 11.21 codziennie Żyrardów,
    Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew
    5. Warszawa Wschodnia Warszawa Centralna 14.03
    14.30 Łódź Fabryczna 15.58 codziennie Żyrardów, Skierniewice,
    Koluszki, Łódź Widzew
    6. Warszawa Wschodnia
    Warszawa Centralna 19.33
    19.45 Łódź Fabryczna 21.13 codziennie Żyrardów, Skierniewice,
    Koluszki, Łódź Widzew

    Bezpłatny przejazd dziecka do lat 16 wraz z opiekunem odbywał się będzie na
    podstawie dokumentu stwierdzającego wiek dziecka.

    ZAPRASZAMY I ŻYCZYMY MIŁEJ PODRÓŻY
    POCIĄGAMI
    PKP PRZEWOZY REGIONALNE


    www.pr.pkp.pl/w-regionach,lodzkie,wydarzenia-z-regionu,s,0,4458.html

    Może się komuś przyda?





    Temat: podsumowanie roku 2004


    W roku 2004 przejechalem pociagami normalnotorowymi 34 536 km.
    Kto da wiecej ? :-)
    Pzdr i szczesliwego nowego 2005r.


    Na pewno nie tyle... To se ne da :o)

    Skoro tak się wszyscy chwalą, to i ja coś tam napiszę:
    * kilkakrotnie REYMONT (Łódź Fabryczna - Kraków Płaszów) w obie strony
    * kilkakrotnie Łódź Kaliska - Zduńska Wola - Inowrocław a spet' - do
    szpitala
    * kilkakrotnie Łódź Fabryczna - Koluszki - Piotrków Trybunalski a spet'
    - rodzina
    * kilkakrotnie Łódź Fabryczna - Warszawa a spet'
    * odcinki zaliczone lub ponownie zaliczone:
            - Łódź Kaliska - Ostrów Wielkopolski
            - Ostrów Wielkopolski - Poznań Główny
            - Poznań Główny - Tczew
            - Kraków - Sucha Beskidzka - Jordanów
            - Krynica - Muszyna
            - Muszyna - Plaveč
            - Muszyna - Tarnów - Kraków
            - Tczew - Olsztyn
            - Kraków - Jaworzno Szczakowa
            - Jaworzno Szczakowa - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice
            - Kutno - Skierniewice
            - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Częstochowa
            - Częstochowa - Koluszki
            - Olsztyn - Braniewo - Tolkmicko - Elbląg
            - Kutno - Płock
            - Malbork - Grudziądz - Toruń
            - Toruń - Inowrocław
            - Toruń - Kutno
    Busami tylko sporadycznie i tylko raz tam, gdzie mógłbym jechać
    pociągiem - Jordanów - Nowy Targ - przykro mi, w nowym roku się poprawię
    ;-). Niestety PKP nie ułatwia sprawy MK i np. odcinki Mszana Dolna -
    Rabka, Mszana Dolna - Kraków trzeba przebywać choć częściowo busem lub
    PKSem.

    Przy okazji też życzenia na nowy rok. Aby świat był choć trochę lepszy -
    bardziej egalitarny, bez wojen, głodu i cierpienia. Miłośnikom kolei zaś
    wytrwałości w oczekiwaniu na lepsze czasy, a na razie radości z każdej
    kolejnej przejażdżki "kibelkiem" :-)





    Temat: Ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012
    PKP PLK: zdążymy z modernizacją linii kolejowych na EURO 2012

    PKP Polskie Linie Kolejowe zdążą z realizacją planu modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012 - zapewniła podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami członek zarządu PKP PLK Agnieszka Safuta-Pawlak.

    Łącznie do maja 2012 r. w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości prawie tysiąca kilometrów. Do roku 2008 zmodernizowano niemal 450 km. Przed majem 2012 oddane do użytku zostanie kolejne 540 kilometrów.

    "Impulsem do rozpoczęcia prac modernizacyjnych na tak ogromną skalę było nie tylko przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, ale także wstąpienie do Unii Europejskiej, co otworzyło przed PLK możliwość korzystania z funduszy unijnych - poinformowało PKP PLK. Tylko w latach 2000- 2003 ze środków unijnych polskim kolejom przyznano 876 mln euro.

    Środki, jakie PLK przeznaczą na kolejowe inwestycje infrastrukturalne w ramach EURO 2012, to 18 mld złotych. Z tych pieniędzy firma PLK zamierza zmodernizować linie łączące miasta- gospodarzy rozgrywek EURO 2012.

    Najważniejsze inwestycje w ramach programu Kolej na 2012 to modernizacja odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.

    "Prace modernizacyjne obejmą nie tylko wymianę torowiska i sieci trakcyjnej, ale także budowę bądź modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów oraz wydatki związane z ochroną środowiska" - poinformowały PKP PLK.

    Spółka liczy, że dzięki tym inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów oraz znacznie skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.

    Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 260 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - ze 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz ze 160 minut do 85 minut.

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to spółka Grupy PKP, odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową.

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina
    witam,

    polecam jednak taksowke ... na ktora zadzwonisz sobie z dworca w-wa
    centralna ... no chyba, ze masz na tyle lekki bagaz, ze mozesz podejsc
    na inny postoj niz ten bezposrednio pod w-wa centralna - pewnie 20-25
    PLN wystarczy by doejchac, a wysiadziesz przed terminalem - i masz
    swiety spokoj
    milego dnia
    Rafal


    Cześć!
    Czy może jest tu ktoś, kto orientuje się jak daleko jest z przystanku
    osobowego Warszawa Okęcie do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka
    Chopina?
    Czy tę trasę można pokonać na piechotę, czy lepiej skorzystać z komunikacji
    publicznej (wtedy proszę o szczegóły)?
    W poniedziałek 11.06.2001 mam zamiar wybrać się z Warszawy do Nowego Jorku
    samolotem LO 006, planowy odlot godz. 13.05.
    Wiem, że do odprawy biletowo-bagażowo-paszportowo-celnej należy zgłosić się
    60 minut przed odlotem.
    Mieszkam w Gliwicach i choć lubię podróże kolejowe, nie lubię (może trochę
    na przekór Zarządowi PKP S.A.) pociągów kwalifikowanych.
    W związku z tym planuję dostać się do Warszawy w następujący sposób (myślę,
    że ciekawy):

      0 Gliwice                      o. 05:53   poc. nr 41100 (posp. relacji:
    Gliwice - Łódź Fabryczna)
    259 Łódź Widzew         p. 09:23
    ----------------------------------------------------------------------------
    ----
    259 Łódź Widzew                  o. 09:52   poc. nr 33504 (posp. relacji:
    Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia)
    382 Warszawa Zachodnia  p. 11:19
    ----------------------------------------------------------------------------
    ----
    382 Warszawa Zachodnia           o. 11:30   poc. nr 12227 (osob. relacji:
    Warszawa Wschodnia - Radom)
    391 Warszawa Okęcie     p. 11:42

    Co Wy na to?

    --
    Pozdrawiam,
    Jarek


    --





    Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina
    Witam miłośników transportu!

    Czy może jest tu ktoś, kto orientuje się jak daleko jest z przystanku
    osobowego Warszawa Okęcie do Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka
    Chopina?
    Czy tę trasę można pokonać na piechotę, czy lepiej skorzystać z komunikacji
    publicznej MZA (wtedy proszę o szczegóły)?

    W poniedziałek 11.06.2001 mam zamiar wybrać się z Warszawy do Nowego Jorku
    samolotem LO 006, planowy odlot godz. 13.05.
    Wiem, że do odprawy biletowo-bagażowo-paszportowo-celnej należy zgłosić się
    60 minut przed odlotem.
    Mieszkam w Gliwicach i choć lubię podróże kolejowe, nie lubię (może trochę
    na przekór Zarządowi PKP S.A.) pociągów kwalifikowanych.
    W związku z tym planuję dostać się do Warszawy w następujący sposób (myślę,
    że ciekawy):

      0 Gliwice             o. 05:53   poc. nr 41100 (posp. relacji: Gliwice -
    Łódź Fabryczna)
    259 Łódź Widzew         p. 09:23
    ----------------------------------------------------------------------------
    ----
    259 Łódź Widzew         o. 09:52   poc. nr 33504 (posp. relacji: Łódź
    Fabryczna - Warszawa Wschodnia)
    382 Warszawa Zachodnia  p. 11:19
    ----------------------------------------------------------------------------
    ----
    382 Warszawa Zachodnia  o. 11:30   poc. nr 12227 (osob. relacji: Warszawa
    Wschodnia - Radom)
    391 Warszawa Okęcie     p. 11:42

    Gwoli uzupełnienia, a także dla informacji miłośników komunikacji miejskiej
    dodam, że na na odcinku z domu na stację kolejową Gliwice planuję skorzystać
    z przejazdu autobusem KZK GOP linii nr 699

    Gliwice Osiedle Gwardii Ludowej  o. 05:20  wóz nr 1 (linia nr 699 relacji
    Gliwice Os. Waryńskiego - Szobiszowice Os. Obrońców Pokoju)
    Gliwice Plac Pistów              p. 05:34

    Co Wy na to?





    Temat: nowe pociągi w lutym
    za http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2511656.html

    Nowe pociągi, nowe tory

     Będą nowe pociągi na trasie Łódź - Warszawa. Pieniądze da Europejski
    Fundusz Rozwoju Regionalnego

    Za 51,08 mln euro z funduszu i 300 mln zł przyznawanych PKP Przewozom
    Regionalnym z rezerwy budżetowej spółka kupi 11 i zmodernizuje 81
    elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). - W lutym tuż po podpisaniu umowy
    z Ministerstwem Infrastruktury na finansowanie przedsięwzięcia ogłosimy trzy
    przetargi na dostarczenie wagonów - mówi Anna Hyrlik, rzecznik PKP Przewozy
    Regionalne. - Zmodernizowane EZT i wagony pojawią się na polskich torach w
    latach 2005-2007, a nowe EZT - na przełomie 2007 i 2008 r. Zdecydowaliśmy
    się zainwestować w tę trasę, bo rzeczywiście podróżują nią codziennie setki
    pasażerów i co nie mniej ważne - inwestują w nią także Polskie Linie
    Kolejowe.

    Modernizacja linii kolejowej Łódź Fabryczna - Warszawa będzie kosztowała
    ponad 2 mld zł. Trzy czwarte tej kwoty da unijny Fundusz Spójności. Prace
    mają się rozpocząć wiosną. Trasa ma być dostosowana do prędkości 140 -160
    km/h, tak by czas podróży skrócił się do 75 minut. Modernizację linii
    podzielono na dwa etapy: pierwszy od Łodzi do Żyrardowa, drugi z Żyrardowa
    do Warszawy Zachodniej. Wszystkie prace mają być konsultowane z mieszkańcami
    miast, przez które trasa przebiega. Odbyły się już spotkania w Grodzisku i
    Koluszkach. W Łodzi planowane jest na marzec. Konsultacje przynoszą efekty -
    w Koluszkach powstanie np. ekran akustyczny pochłaniający hałas z torowiska.
    Zadowoleni będą też ekolodzy - na całej trasie zainstalowane zostaną
    urządzenia odstraszające zwierzynę. Gdy będzie jechał pociąg, zwierzęta
    usłyszą naturalne dźwięki wydawane przez drapieżniki.





    Temat: nowe pociągi w lutym

    za http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2511656.html

    Nowe pociągi, nowe tory

     Będą nowe pociągi na trasie Łódź - Warszawa. Pieniądze da Europejski
    Fundusz Rozwoju Regionalnego

    Za 51,08 mln euro z funduszu i 300 mln zł przyznawanych PKP Przewozom
    Regionalnym z rezerwy budżetowej spółka kupi 11 i zmodernizuje 81
    elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). - W lutym tuż po podpisaniu umowy
    z Ministerstwem Infrastruktury na finansowanie przedsięwzięcia ogłosimy trzy
    przetargi na dostarczenie wagonów - mówi Anna Hyrlik, rzecznik PKP Przewozy
    Regionalne. - Zmodernizowane EZT i wagony pojawią się na polskich torach w
    latach 2005-2007, a nowe EZT - na przełomie 2007 i 2008 r. Zdecydowaliśmy
    się zainwestować w tę trasę, bo rzeczywiście podróżują nią codziennie setki
    pasażerów i co nie mniej ważne - inwestują w nią także Polskie Linie
    Kolejowe.

    Modernizacja linii kolejowej Łódź Fabryczna - Warszawa będzie kosztowała
    ponad 2 mld zł. Trzy czwarte tej kwoty da unijny Fundusz Spójności. Prace
    mają się rozpocząć wiosną. Trasa ma być dostosowana do prędkości 140 -160
    km/h, tak by czas podróży skrócił się do 75 minut. Modernizację linii
    podzielono na dwa etapy: pierwszy od Łodzi do Żyrardowa, drugi z Żyrardowa
    do Warszawy Zachodniej. Wszystkie prace mają być konsultowane z mieszkańcami
    miast, przez które trasa przebiega. Odbyły się już spotkania w Grodzisku i
    Koluszkach. W Łodzi planowane jest na marzec. Konsultacje przynoszą efekty -
    w Koluszkach powstanie np. ekran akustyczny pochłaniający hałas z torowiska.
    Zadowoleni będą też ekolodzy - na całej trasie zainstalowane zostaną
    urządzenia odstraszające zwierzynę. Gdy będzie jechał pociąg, zwierzęta
    usłyszą naturalne dźwięki wydawane przez drapieżniki.

    --





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa


    Szybciej z Łodzi do Warszawy

    „Łodzianin” w 88 minut do Warszawy. Czas jazdy pozostałych pociągów większy jedynie o postoje na stacjach pośrednich. Zakończona została modernizacja linii kolejowej na odcinku Łódź - Skierniewice. Od 16 czerwca 2008 r. pociągi łączące Łódź i Warszawę zdecydowanie przyspieszą.

    Codziennie pomiędzy dwoma największymi miastami w Polsce będzie kursowało 36 pociągów w relacji Łódź FabrycznaWarszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna oraz 3 pary pociągów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską. Godziny odjazdów są cykliczne: z Warszawy Centralnej 20 minut po pełnej godzinie, a z Łodzi Fabrycznej 2 minuty przed pełną godziną, z wyjątkiem pociągów „Wokulski” i „Łodzianin”.

    Czas przejazdu pociągów znacznie się skróci i od 16 czerwca br. wyniesie od 88 do 101 minut. Najszybciej trasę pokona pociąg „Łodzianin”, który na odcinku Łódź Widzew – Warszawa Zachodnia kursuje bez postojów na stacjach pośrednich. Pociągi obsługiwane nowymi składami elektrycznymi pokonają natomiast ten dystans w 91 – 92 minuty. Najdłużej podróż będzie trwała porannym „Wokulskim”, ze względu na największą liczbę wagonów i czas potrzebny na wsiadanie podróżnych.

    Rozkład jazdy będzie obowiązywał do połowy grudnia, kiedy to zmieniane są godziny kursowania pociągów w całej Polsce. Ceny biletów na trasie Łódź – Warszawa będą zgodne z „Taryfą na przewóz osób… PKP Przewozy Regionalne”, podobnie jak w innych miejscach w kraju.


    Rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080616.pdf

    Czyli mamy podwyżkę >.<



    Temat: Warszawa - zmiana rozkładu
    Na stronie PKP PR pojawiła się szczegółowa informacja o zmianach rozkładu w
    dniach 23-25 sierpnia w związku z wyburzaniem wiaduktu ul. Żelaznej:

    "Pociągi osobowe przyjeżdżające z kierunku Siedlce, Mińsk Mazowiecki, Otwock,
    Tłuszcz , Wołomin będą kończyć i rozpoczynać bieg na stacji Warszawa Wschodnia
    - na odcinku:
    Warszawa Wschodnia - Warszawa śródmieście- Warszawa Wschodnia
    będą uruchomione pociągi wahadłowe

    Pociągi osobowe przyjeżdżające z kierunku Łowicz Główny ,Sochaczew,
    Skierniewice, Grodzisk Mazowiecki, Żyrardów będą kończyć i rozpoczynać bieg na
    stacji Warszawa Zachodnia
    - na odcinku:
    Warszawa Zachodnia - Warszawa Ochota - Warszawa Zachodnia
    będą uruchomione pociągi wahadłowe

    Pociągi osobowe "z" i "do" Radomia kursować będą przez Warszawę Centralną z
    zatrzymaniem na stacji Warszawa Centralna z pominięciem przystanków :
    Warszawa Ochota, Warszawa śródmieście, Warszawa Powiśle, Warszawa Stadion.

    Dla wybranych pociągów relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia został
    wyznaczony dodatkowo postój na stacji Grodzisk Maz......"

    oraz szczegółowy rozkład pociągów jadących przez Centralną w formie plakatowej.

    Rozumiem, że najbliższe zamknięcie jest związane z wyburzaniem nad torami
    dalekobieżnymi, to dlaczego:
    - wszystkie osobowe skrócili do Zachodniej / Wschodniej,
    - a tylko osobowe z/do Radomia puścili przez Centralny.

    Wydaje się, że przepustowość torów podmiejskich pozwoliłaby na puszczenie
    częsci osobowych przez Śródmieście (zwłaszcza, że kwalifikowane prawie w
    całości wyrzucili na Gdański, a pospieszne puszczają z Zachodniej / Wschodniej).
    Chyba że to będzie rozbiórka również nad torami podmiejskimi i chodziło o to,
    żeby jak najmniej pociągów przejeżdżało. Ale nadal pozostaje te troche
    osobowych z kierunku radomskiego przez Centralny.





    Temat: [pr] Tną pociągi po kolei


    Podobnie zresztą może być po modernizacji trasy przez Łódź Fabryczna -
    Warszawa. Tylko po przywróceniu dawnej szlakowej Zduńska Wola - Łódź Kaliska
    mamy 15 minut zysku, do tego ok. 40 minut in plus na trasie do W-wy. Trochę
    jeszcze poprawić zmianę czoła w Kaliskiej (albo puścić tam ten czeski ezt ;) i
    tor do Widzewa i mamy poniżej 5 godzin.


    Przecież już teraz dałoby się wiele. Przywrócić funkcje komunikacyjną
    dworcu Chojny i już jest 20 minut do przodu.

    To co robi PKP to jest granda, ale wrzaski to tylko nasza frustracja,
    bo panowie w PKP są przekonani iż są wieczni. Niestety - wiele nie da
    się zrobić w zabetonionych mózgach. Przecież utrzymanie odcinka z
    Malczyc do Ujazdu Górnego jest zdaniem niedorzecznika PLK Wrocław tak
    drogie, że jak go zamkną to zyskają po prostu krocie. I tak właśnie
    się myśli na PKP. Co z tego, że żaden dupek się tam nie pojawił od 5
    lat, dla PLK to są wielkie koszty. Co z tego, że setki kilometrów
    linii kolejowych możnaby utrzymywać i by się przydawały, gdyby nie
    debilizm tych palantów. Gdyby nie zamknięto na amen Strzegom -
    Marciszów, obecnie pociągi do Jeleniej mogłyby być obsługiwane
    szynobusami i ich czas byłby jeszcze w miarę do przyjęcia. Aby tak
    było wystarczyło aby 3 razy w tygodniu przejechał jakikolwiek pociąg
    towarowy. Raz na 3 lata możnaby wszystko odchwaścić i nasmarować oraz
    podokręcać sruby i to byłyby całe wielkie roboty utrzymaniowe. Ale po
    co. Po co naprawiać dziewięciokilometrowy odcinek Chełmek Wołowski -
    Rudna Miasto, który pozwoliłby pociągom zaosczędzić 15 minut, kiedy
    można wyremontować dwukrotnie 302 kilometry z Poznania do Warszawy aby
    zyskać 8 minut. Po co jeździć do takich uzdrowisk jak Świeradów Zdrój
    czy Karpacz, przecież ludzie i tak nie pojadą pociągiem, nie? Po co
    jakiemuś gościowi ułatwiać życie i pomóc mu przewieźć duży ładunek z
    portów do Kisielic - niech dzwoni do Olsztyna, Gdyni, Katowic,
    Warszawy, znów Katowic aby dowiedzieć się, że się nie da, bo nie. Bo
    po co przecież, PO CO? Zaczynam coraz bardziej rozumieć ludzi takich
    jak Aron. Może przerzucę się na transport samochodowy albo morski,
    gdzie istnieją normalne reguły i świat idzie do przodu. A beton niech
    tkwi tam gdzie zaległ.

    Tyle moich uwag
    Alek 'Zebra (Loca)' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek malpa rower kropka com.





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa


    Drugiego marca br. na dwa tygodnie zmieni się rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę.

    Pociągi pospieszne będą się zatrzymywały na stacjach w Koluszkach Skierniewicach i Żyrardowie. „Łodzianin” jak do tej pory będzie kursował bez zatrzymania. Pozostają również pociągi osobowe, łączące Łódź z mniejszymi miejscowościami na trasie.

    Trzy pary pociągów pospiesznych Łódź - Warszawa - Łódź i dwie pary osobowych Łódź – Skierniewice – Łódź przestaną kursować.

    Rozpoczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej. Dla pasażerów uruchomiono specjalny newsletter na stronie www.pr.pkp.pl. Każdy osoba, która wpisze tam swój adres email, będzie na bieżąco informowana o zmianach w rozkładzie jazdy.

    Pierwsze modyfikacje rozkładu jazdy zostaną wprowadzone już 1 marca br. Na trasie między Koluszkami a Skierniewicami przestaną kursować pociągi osobowe: 1. Łódź Fabryczna (5.42) – Skierniewice (7.32) 2. Łódź Fabryczna (17.27) – Skierniewice (18.57) 3. Skierniewice (8.15) – Łódź Fabryczna (9.49) 4. Skierniewice (18.1 – Łódź Fabryczna (19.51).

    W zamian, na wszystkich stacjach i przystankach osobowych między Skierniewicami i Koluszkami od 1 marca br. będą zatrzymywać się pociągi pospieszne:
    1. Warszawa Wschodnia 7.26 – Skierniewice 8.31 – Koluszki 9.26 – Łódź Fabryczna 9.56
    2. Warszawa Wschodnia 12.20 – Skierniewice 13.27 – Koluszki 14.23 – Łódź Fabryczna 14.59
    3. NIEBIESKIE ŹRÓDŁA Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Tomaszów Maz. 19.36 (kursujący od poniedziałku do piątku)
    4. Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Łódź Fabryczna 19.35 (kursujący w soboty i niedziele)
    5. TELIMENA Łódź Fabryczna 6.18 – Koluszki 6.56 – Skierniewice 7.47 – Warszawa Wschodnia 8.59 6. Łódź Fabryczna 17.18 – Koluszki 17.55 – Skierniewice 18.46 – Warszawa Wschodnia 20.00 (kursujący od poniedziałku do piątku)

    Od czwartku 2 marca br. przestaną kursować następujące pociągi pospieszne:
    1. Warszawa Wschodnia 8.08 – Łódź Fabryczna 10.32
    2. Warszawa Wschodnia 10.08 – Łódź Fabryczna 12.32
    3. SYRENA Warszawa Wschodnia 11.08 – Łódź Fabryczna 13.32
    4. Łódź Fabryczna 9.18 – Warszawa Wschodnia 11.42
    5. Łódź Fabryczna 11.18 – Warszawa Wschodnia 13.42
    6. Łódź Fabryczna 13.18 – Warszawa Wschodnia 15.42

    Rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę, kolejny raz zmieni się 16 marca br. Za wszystkie utrudnienia, spowodowane remontem, uprzejmie przepraszamy podróżnych.

    Do pobrania: rozkład jazdy pociągów od 2 marca 2007


    rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/lodzkie/601_010307.pdf



    Temat: Dworzec Fabryczny
    Kiedy Dworzec Fabryczny przestanie straszyć?

    Aleksandra Hac, Piotr Wasiak
    2008-08-22, ostatnia aktualizacja 2008-08-22 19:24

    Łódzka antywizytówka od lat straszy gości przyjeżdżających do miasta koleją. W przygotowanym przez dziennikarzy "Gazety" rankingu dworców zajęła jedno z ostatnich miejsc. Na wyższą pozycję w przyszłych zestawieniach przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka lat.

    Reporterzy "Gazety" przez miesiąc kontrolowali dworce kolejowe w największych polskich miastach. W Łodzi Fabrycznej mogli pochwalić jedynie estetyczne toalety. Cała reszta - informacja, a właściwie jej brak, brud, przeciekające dachy, swąd barowego jedzenia, koczujący na dworcu narkomani i bezdomni oraz brak drogowskazów - to powody do wstydu.

    Szczęśliwie i dla łodzian, i przyjezdnych dworzec ma się zmienić. Nieszczęściem jest natomiast fakt, że prace budowlane zaczną się dopiero w przyszłym roku.

    Ministerstwo Infrastruktury i szefowie PKP podpisali z władzami miasta na początku lipca umowę, zatwierdzającą układ komunikacyjny w Nowym Centrum Łodzi. Powstanie ono na terenach sąsiadujących z dworcem. Zgodnie z nim perony Łodzi Fabrycznej zostaną zagłębione na 16 metrów. Nowy dworzec będzie miał kilka kondygnacji. Pod ziemią mają tez powstać piętrowe parkingi dla samochodów.

    Prace nad projektem już trwają. We wrześniu przyszłego roku rozpocznie się przebudowa odcinka od dworca Łódź Widzew do dworca Łódź Fabryczna wraz z zejściem pod ziemię. Inwestycja ma zakończyć się do 2012 r.

    Dworzec ma być w przyszłości częścią linii dużych prędkości Wrocław/Poznań-Łódź-Warszawa. Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na stworzenie studium wykonalności, które wskaże możliwe warianty przebiegu trasy. Na realizację prac przygotowawczych na lata 2007-2013 zostanie przeznaczone 80 mln euro. Pieniądze będą pochodzić z Unii Europejskiej i budżetu państwa. PKP zamierza skorzystać również z pomocy koncesjonariuszy. Prace budowlane powinny rozpocząć się w 2013 r. Koniec inwestycji planowany jest na 2020 r.

    Aby szybka kolej przeszła przez Łódź, konieczne jest wybudowanie tunelu pod Łodzią, który połączy Dworzec Fabryczny z Kaliskim.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



    Temat: Modernizacja linii kolejowej Warszawa Koluszki Łódz
    Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna

    Trasa składa się z :
    Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km -0,345-105,194
    Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539

    Parametry techniczno –eksploatacyjne linii :
    Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr1 :
    Km-0,345-0,704 v=60 km/h
    Km-0,704-7,050 v=70 km/h
    Km-7,050-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h
    Tor nr 2 :
    Km-0,345-6,997 v=60 km/h
    Km-6,997-67,700 v=120 km/h
    Km-67,700-103,800 v=60 km/h

    Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe :
    Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h
    Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h

    Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa .
    Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) :
    Studium wykonalności
    Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji
    Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa

    Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK S.A.

    Trwają procedury przetargowe :

    I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew
    Projektuj i buduj :
    -Skierniewice – Koluszki
    -Koluszki – Łódź Widzew
    -LCS Koluszki
    Na nadzór i zarządzanie projektem
    Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku.

    II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna :
    Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł .




    Temat: Opóźnienia

    Wielka awaria trakcji PKP na trasie Łódź - Warszawa

    Na dwie i pół godziny zamarł wczoraj ruch pociągów na trasie Łódź - Warszawa. Z dworców nie odjeżdżały pociągi, część składów utknęła na stacjach bądź w polu. Opóźnienia wyniosły od 120 do 200 minut. Przyczyną zakłóceń była uszkodzona sieć trakcyjna, w którą zaplątał się jeden z pociągów.

    O godz. 8.45 pospieszny z Łodzi przejeżdżał przez stację Dąbrowice między Płyćwią i Skierniewicami. Na zakręcie zwisały poluzowane przewody trakcji, co spowodowało, że lokomotywa złamała pantograf. Ten sam los spotkał drugi pociąg. Wtedy uszkodzony wysięgnik, który podtrzymuje przewody, wygiął się i liny zawisły nisko nad drugim torem. Wówczas nadjechał skład z Warszawy i zaplątał się w nie. Jak ustalono, przewody zawisły z powodu wady fabrycznej wysięgnika, który je podtrzymywał.

    Pasażerowie przeżyli ciężkie chwile. Awarię sieci - i składy z połamanymi pantografami - usunięto o godz. 11.14. Ale ruch do wieczora i tak odbywał się po jednym torze. Pociągi docierały do celu z opóźnieniem dochodzącym do ponad trzech godzin!

    Na czym świat stoi klęli pasażerowie czekający na dworcach i podróżni siedzący w pociągach, które utknęły w kolejce czekających na odjazd.

    - Miałam pojechać do Warszawy składem o godz. 11.58. Nie odjechał. Następny wyruszył dopiero godzinę później - denerwuje się pasażerka, która czekała na dworcu Łódź Fabryczna.

    - Pociąg zatrzymał się w polu przed Skierniewicami - opowiada Teodozja Sysio, która była w odwiedzinach u córki w Warszawie. - Staliśmy godzinę. Jestem wykończona, głodna, spragniona i zdenerwowana. Nic nie wzięłam do jedzenia, bo myślałam, że prędko dojadę do domu. A to jeszcze nie koniec podróży, ponieważ muszę dotrzeć do Łasku.

    Z dworca Warszawa Centralna pani Teodozja wyruszyła pociągiem godz. 9.57, a na Fabryczny dojechała o godz. 13. Podróżni, którzy z powodu awarii spóźnili się do pracy, na samolot, ważne spotkanie itp., mogą składać reklamacje w warszawskim Biurze Sprzedaży spółki PKP Intercity (ul. Grójecka 17), do której należą teraz pociągi pospieszne kursujące na trasie Łódź - Warszawa - Każda sprawa zostanie rozpatrzona indywidualnie - mówi Adrianna Chibowska, rzecznik spółki.




    Temat: Opóźnienia

    O wiele większe zamieszanie spowodowała inna awaria, do której doszło między
    Skierniewicami i Koluszkami na trasie do Łodzi, Częstochowy i Opola .
    Uszkodzona została sieć trakcyjna. O godz. 8.45 przejazd tą ruchliwą trasą
    był całkowicie zablokowany. Pociągi między Łodzią i Warszawą miały nawet
    cztery godziny opóźnienia. Tędy jeżdżą też jednak pospieszne składy do innych
    rejonów Polski. Np. „Ostrowianin” z Wrocławia miał ponad dwie godziny
    opóźnienia. Na pewien czas unieruchomiony został też skład ze stolicy do
    Zgorzelca. Ruch po jednym torze udało się przywrócić ok. godz. 11.15 i
    pociągi zaczęły kursować nim wahadłowo. Awaria została całkowicie usunięta po
    godz. 15, ale pociągi wyjeżdżające i przyjeżdżające do Warszawy jeździły z
    opóźnieniem do późnego wieczora. Rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe
    Krzysztof Łańcucki powiedział, że przyczyny tego zamieszania ustali komisja.
    Przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że każdy pasażer ma prawo do
    reklamacji.

    Awaria trakcji na trasie Łódź - Warszawa
    05.01.2009

    Z powodu awarii sieci trakcyjnej od godziny 8.45 zablokowany był ruch pociągów na trasie Warszawa – Łódź -Warszawa. O godzinie 11.14 przywrócony został ruch pociągów po jednym torze. Pociągi kursują wahadłowo. Każdy z podróżnych ma prawo do złożenia reklamacji.

    Za wszystkie utrudnienia, nieleżące po stronie przewoźnika, serdecznie Państwa przepraszamy!
    Informacje o utrudnieniach w ruchu przekazywane były przez drużyny konduktorskie w pociągach i w komunikatach megafonowych na dworu Łódź Fabryczna. Jeśli macie Państwo uwagi odnośnie przepływu informacji w czasie awarii prosimy o kontakt na adres mailowy bws3@intercity.pl.


    http://www.intercity.com.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1397



    Temat: Wcześniejsze emerytury (pomostowe)
    Informacja o organizacji ruchu pociągów PKP Intercity w dniu 09.12.2008 r. w godzinach 11.30 -13.00 w przypadku przeprowadzenia przez związki zawodowe planowanej akcji protestacyjnej na linii średnicowej w Warszawie

    W związku z planowaną akcją protestacyjną związków zawodowych w dniu 09.12.2008 r. w godzinach 11.30-13.00 wystąpić mogą istotne zmiany w kursowaniu pociągów spółki PKP Intercity kursujących w węźle warszawskim.

    W przypadku zablokowania przez protestujących torów na stacji Warszawa Centralna zostanie wprowadzona następująca organizacja ruchu pociągów :

    Pociągi rozpoczynające/ kończące bieg na stacji Warszawa Zachodnia.

    1. Pociąg 33505 Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - w przypadku rozpoczęcia akcji protestacyjnej pociąg kursować będzie tylko do stacji Warszawa Zachodnia. Prosimy o zwrócenie uwagi na komunikaty wygłaszanie w pociągu.

    2. Pociąg 22106 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna - w dniu 9.12.2008 r. zakłada się kursowanie pociągu bez zmian tj. w relacji Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna. W przypadku wcześniejszego rozpoczęcia akcji protestacyjnej pociąg kursować będzie w skróconej relacji Warszawa Zach. – Łódź Fabryczna.

    3. Pociąg 33107 Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - kursować będzie w skróconej relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Zach.

    4. Pociąg 22506 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna - pociąg kursować będzie w skróconej relacji Warszawa Zach. – Łódź Fabryczna.

    Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Wschodnia.

    5. Pociąg Ex 8114 Słupia Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa Zach. – kursować będzie w skróconej relacji Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa Wschodnia.

    Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Gdańska.

    6. Pociąg 11002 Polonez Moskwa – Warszawa Zach. – kursować będzie do stacji Warszawa Gdańska z ominięciem stacji Warszawa Wschodnia, Centralna i Zachodnia. W dniu 9.12.2008 r. wyznaczony zostanie dodatkowy postój pociągu na stacji Warszawa Rembertów.

    7. Pociąg Ex 3108/9 Pieniny Przemyśl/ Nowy Sącz – Warszawa Wsch.

    8. Pociąg IC 6105/4 Ślęża Wrocław Gł. – Warszawa Wsch.

    9. Pociąg Ex 3114/5 Matejko Kraków Pł. – Warszawa Wsch.

    Pociągi oczekujące na stacji Warszawa Wschodnia na zakończenie akcji protestacyjnej:

    10. Pociąg 53100 Warmia Olsztyn Gł. / Grudziądz – Kraków Pł.

    11. Pociąg 56110 Kormoran Olsztyn Gł. – Wrocław Gł.

    12. Pociąg 13106 Kinga Białystok – Kraków Gł.

    Pociągi oczekujące na stacji Warszawa Zachodnia na zakończenie akcji protestacyjnej:

    13. Pociąg 12101 Rej Warszawa Zach. - Lublin

    14. Pociąg Ex 4510/1 Klimczok Bielsko Biała – Gdynia Gł.

    15. Pociąg Ex 3512/3 Sawa Kraków Gł. – Gdynia Gł.

    16. Pociąg 61104/5 Jaćwing Wrocław Gł. – Suwałki

    Pozostałe pociągi kursujące przez Warszawę będą opóźnione do późnych godzin popołudniowych. Uprzejmie prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na komunikaty podawane na stacjach oraz informacje przekazywane przez załogi pokładowe w pociągach.

    Informujemy, ze Pasażerowie podróżujący pociągami Spółki PKP Intercity mają możliwość, kontynuowania podróży innym, najbliższym pociągiem, jeśli w wyniku prowadzonych akcji protestacyjnych utracili oni płynność podróżowania (bez potrzeby uiszczania dodatkowych należności, jeżeli przejazd odbywa się pociągiem wyższej kategorii lub dokonaniem zwrotu bez potrąceń, w przypadku, kiedy przejazd odbywa się pociągiem niższej kategorii).

    W przypadku rezygnacji pasażera z kontynuowania podróży, zwroty
    należności będą dokonywane bez potrąceń.

    Szczegółowe informacje na temat kursowania pociągów i ewentualnych ich
    opóźnień wynikających z przeprowadzanej w dniu 9 grudnia akcji
    protestacyjnej, można uzyskać pod nr telefonu: 0 801 022 007,
    z telefonu komórkowego i z za granicy: + 48 422 055 007

    W dniu 09.12.2008 r. od godz. 8.30 PKP Intercity uruchomi specjalną infolinię o zmianach w kursowaniu pociągów pod numerem : +48 22 474 50 75

    W przypadku rozpoczęcia akcji protestacyjnej na Dworcu Centralnym dodatkowych informacji udzielać będą oznakowani identyfikatorem pracownicy PKP Intercity.

    Informacje o zmianach w kursowaniu pociągów podawane będą także na bieżąco na stronie www.intercity.pl

    Uprzejmie przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z planowanej akcji protestacyjnej związków zawodowych.

    Intercity.pl



    Temat: Od połowy czerwca z Warszawy do Łodzi w 86 minut
    Do dnia 16 czerwca zostaną zakończone podstawowe roboty modernizacyjne związane z I etapem przebudowy linii kolejowej Warszawa – Łódź. Pociągi w bezpośredniej relacji Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna będą pokonywały tę trasę bez zatrzymania w czasie 86 minut.

    Pociągi zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu dłuższy o czas postojów. Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed modernizacji o 37 minut.

    - Raz jeszcze przepraszamy podróżnych za wszelkie utrudnienia związane z przejazdami na trasie Warszawa – Łódź w czasie trwania robót modernizacyjnych. Zdajemy sobie sprawę, że były one dla Państwa uciążliwe. Mamy nadzieję, że od 16 czerwca skrócony czas przejazdu z Warszawy do Łodzi i w kierunku przeciwnym znacznie ułatwi Państwu podróżowanie - mówi rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki.

    Prace modernizacyjne rozpoczęły się w lipcu 2006 r., z przewidywanym terminem zakończenia prac w czerwcu 2008 r. Termin ten zostanie dotrzymany.

    W ramach modernizacji zostały wykonane liczne prace, mające na celu podniesienie prędkości pociągów i zwiększenie komfortu podróży. Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej. Pociągi na odcinku Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew mogą poruszać się teraz z prędkością do 140 km/h. W ramach projektu wybudowano nowoczesne, skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania, odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Oddane zostaną do użytku m.in. 4 przebudowane mosty i 6 wiaduktów, 2 tunele dla pieszych, 2 kładki dla pieszych, 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów.

    Na modernizację odcinka Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew zaplanowano środki w wysokości ponad 905 milionów złotych w ramach sektorowego programu operacyjnego „Transport” (SPOT), w 75% z funduszy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i w 25% z budżetu państwa.

    Od 16 czerwca na trasie Warszawa – Łódź będzie obowiązywał stały rozkład jazdy, który zostanie ogłoszony przez przewoźnika, PKP Przewozy Regionalne.

    PKP PLK/Rynek Kolejowy



    Temat: [pr] Do Warszawy dwa razy krócej
    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3292963.html

    Do Warszawy dwa razy krócej

    Piotr Anuszczyk 19-04-2006 , ostatnia aktualizacja 19-04-2006 20:02

    Podróż pociągiem do Warszawy po modernizacji torów będzie trwała tylko 65
    minut, a nie dwie godziny. Niestety, nastąpi to dopiero w 2012 roku.

    W Koluszkach podpisano wczoraj największą z dotychczasowych umów na projekt
    i modernizację trasy Łódź - Warszawa. - W pierwszej kolejności zajmiemy się
    odcinkiem Koluszki - Skierniewice. Jest najbardziej zniszczony - mówi
    Krzysztof Łańcucki, rzecznik Polskich Linii Kolejowych. Długość
    modernizowanej linii to 62,8 km. Trasa zostanie przygotowana do prędkości
    140 - 160 km/h.

    Czas przejazdu z Łodzi do Skierniewic skróci się z obecnych 69 minut do 32
    minut. Ten odcinek ma zostać oddany do użytku w czerwcu 2008 r. Podczas
    przebudowy objazdami pojadą tylko pociągi towarowe. Ruch pociągów
    pasażerskich będzie się odbywał po jednym torze. Być może okresowo czas
    podróży do Warszawy wydłuży się jeszcze ponad dotychczasowe 2 godziny i 10
    minut. Docelowo ma jednak zająć tylko 65 minut. Trwa już przetarg na
    modernizację kolejnego odcinka Łódź Widzew - Koluszki.

    - Po 15 latach nadchodzi czas rozwoju kolei. Za kilka lat zauważą to wszyscy
    pasażerowie. Teraz ludzie są zapatrzeni w motoryzację i budowę autostrad.
    Ale spójrzmy na kraje Europy Zachodniej z gęstą siecią dróg. Tam wraca się
    teraz do odbudowy linii kolejowych - mówi Andrzej Wach, prezes zarządu PKP.

    Czas przejazdu Łódź - Warszawa:
    dziś: 2 godziny 10 minut
    po modernizacji: 65 minut

    Koszty projektu:
    Etap I - modernizacja odcinka Skierniewice - Koluszki - Łódź Widzew
    Całkowita wartość projektu to 914,3 mln zł

    Etap II - modernizacja odcinka Warszawa Zachodnia - Skierniewice i Łódź
    Widzew - Łódź Fabryczna
    Szacowana wartość projektu wynosi 1040 mln zł





    Temat: Łódź pozostanie KOLEJOWYM ZAŚCIANKIEM!
    http://lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/515778.html

    Przykryją perony Łodzi Fabrycznej

    Wtorek, 13 września 2005r.

    Za trzy lata, wraz z modernizacją linii kolejowej Łódź &#8211; Warszawa, ma się
    rozpocząć przebudowa dworca Łódź Fabryczna. Na parkingu od strony ul.
    Kilińskiego wybudowany zostanie nowy dworcowy budynek, stary ma być zaadaptowany
    na biura. Tory i perony mają zostać całkowicie zakryte. Przy dworcu powstanie
    wielopoziomowy parking, obok supermarket. Całość ma kosztować 100 mln euro. Nowy
    dworzec ma być otwarty w 2010 r. Projekt, według którego ma odbyć się
    przebudowa, zatwierdziła generalna dyrekcja PKP.

    &#8211; Remont i przebudowa Łodzi Fabrycznej sfinansowane zostaną w ramach partnerstwa
    publiczno-prywatnego. Dworzec na okres do 30 lat oddany zostanie w dzierżawę
    prywatnemu inwestorowi. Będzie nim zapewne konsorcjum bankowe wyłonione w drodze
    przetargu &#8211; wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA. &#8211; Dzierżawca
    będzie mógł czerpać zyski z wynajmu dworcowych pomieszczeń.

    Dodatkową zachętą dla inwestora ma być to, że PKP za symboliczną złotówkę
    sprzeda mu niewielką część terenu w pobliżu dworca. To na nim ma powstać
    hipermarket. Według Michała Wrzoska, pomysł przebudowy dworca w ramach
    partnerstwa publiczno-prywatnego od trzech lat realizowany jest z powodzeniem na
    dworcu Warszawa Wileńska. Wkrótce w ten sposób dojdzie do remontu dworca w
    Katowicach.

    &#8211; W Łodzi załatwiamy już dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę.
    Złożyliśmy m.in. w urzędzie wojewódzkim wniosek o wydanie opinii, jaki będzie
    wpływ inwestycji na środowisko &#8211; mówi Michał Wrzosek.

    ------------------------------------

    Stawianie budynku dworca w tym miejscu zablokuje na amen możliwość przebijania
    tunelu pod miastem, o czym ostatnio tak dużo mówiono. Miasto samo sobie kopie
    grób przez nieodpowiedzialnych pajaców w urzędzie i pseudoarchitektów,
    pomysłodawców rozwiązania: Ferdzyn i Wiśniewski.





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa

    Pęknięcie szyny było przyczyną poważnych opóźnień w ruchu pociągów jadących dzisiaj rano do/ z Warszawy. Pociągi na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Pruszków od godz. 6.00 miały tam znacznie utrudniony przejazd.

    Na trasie tej prowadzone są roboty, związane z odbudową mostu na rzece Rokitnicy. Z tego powodu ruch pociągów jest prowadzony po dwóch z czterech torów. Dzisiejsza awaria spowodowała konieczność ruchu wahadłowego między Pruszkowem i Grodziskiem Maz. tylko po jednym torze. Opóźnionych zostało 20 pociągów, w tym jadące z Łodzi do Warszawy. Największe opóźnienie wyniosło 65 minut.

    Ruch pociągów po obu czynnych torach został przywrócony o godz. 8.12 po usunięciu usterki szyny.

    Za utrudnienia związane z awarią wszystkich Pasażerów uprzejmie przepraszamy.

    PKP Przewozy Regionalne zawiesiły w wykonywaniu obowiązków służbowych pracowników drużyn konduktorskich (konduktorów i kierowników pociągów), którzy podczas awarii nie informowali pasażerów o problemach na pokładzie pociągów. Wdrożone zostało wobec nich postępowanie dyscyplinarne. Osoby winne zaniedbań poniosą karę, przewidzianą kodeksem pracy.

    Na trasie Warszawa – Łódź trwają również roboty związane z zakończeniem I etapu modernizacji tej linii. Obie inwestycje – odbudowa mostu pod Grodziskiem Maz. oraz podstawowe roboty na odcinku Skierniewice – Łódź Widzew zostaną zakończone w połowie czerwca br. Od dnia 16 czerwca czas przejazdu w bezpośredniej relacji Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna (bez zatrzymania) będzie wynosił 86 minut. Pociągi zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu dłuższy o czas postojów. Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed modernizacji o 37 minut.




    Temat: Gdzie się zszancimy?
    KUBRYK
    25 - 26 maja
    Łódzki Dom Kultury, ul. Traugutta 18

    piątek
    19:00 - CZTERY REFY, FLASH CREEP, Graham Metcalfe (Anglia), Andrzej Korycki i Dominika Żukowska, PCHNĄĆ W TĘ ŁÓDŹ JEŻA, SAMHAIN...

    sobota
    17:00 - konkurs (INDYGO, Betty Blue, Mieszko Osiewicz, oJ Tam)
    19:00 - BUKANIERZY, CZTERY REFY, FLASH CREEP, NORTH CAPE, NORTH WIND, PERŁY i ŁOTRY, SĄSIEDZI...

    Z ostatniej chwili: odwołano koncert zespołu Segars.

    Tawerna festiwalowa - Keja Pub, ul. Kopernika 46.

    __________

    Dojazdy (bezpośrednie pociągi pospieszne):

    Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna:
    odj. 13:56 - przyj. 16:54 (kursuje codziennie)
    odj. 15:20 - przyj. 17:53 (kursuje codziennie)
    odj. 16:20 - przyj. 19:16 (od pon. do pt.)

    Poznań Główny - Łódź Kaliska:
    odj. 12:50 - przyj. 17:53 (kursuje codziennie)

    Wrocław Główny - Łódź Kaliska:
    odj. 14:24 - przyj. 18:20 (kursuje codziennie)

    Katowice - Łódź Kaliska:
    odj. 12:30 - przyj. 16:06 (kursuje codziennie)

    Kraków Główny - Łódź Fabryczna:
    brak bezpośrednich połączeń

    Z uwagi na remonty przeprowadzane przez PKP, należy upewnić się telefonicznie, co do ewentualnych zmian.

    Ze stacji Łódź Fabryczna należy wyjść prosto z peronów na parking i przejść przejściem podziemnym na drugą stronę ulicy, gdzie (za pomnikiem Piłsudskiego) znajduje się ŁDK.

    Ze stacji Łódź Kaliska wychodzimy na parking, przechodzimy przejściem podziemnym na przystanek tramwajowy (drugi licząc od dworca) i wsiadamy w tramwaj nr 12 (kier. Stoki). Wysiadamy na przystanku "Narutowicza/Kilińskiego" (około 20-25 minut) i przechodzimy po pasach w prawo. Za hotelem Centrum znajdziemy ŁDK.

    Aktualne ceny biletów na komunikację miejską:
    ulgowy 10 min. - 0,85zł
    ulgowy 30 min. - 1,20zł
    ulgowy dobowy - 4,80zł
    normalny 10 min. - 1,70zł
    normalny 30 min. - 2,40zł
    normalny dobowy - 9,60zł

    W razie problemów - 0609846215

    Nudziło mi się...



    Temat: [Pr] Szybciek do Warszawy -SF
    Błyskawiczna podróż koleją

    Czwartek, 2 grudnia 2004r.

    WROCŁAW Za 10 lat będziemy jeździć do stolicy w nieco ponad dwie godziny

    W 2013 r. pociągiem do Warszawy pojedziemy o połowę szybciej niż teraz.
    Na razie taka podróż trwa pięć godzin. Ruszyły prace przygotowawcze nad
    projektem modernizacji linii kolejowej Wrocław-Łódź-Warszawa. W ubiegłym
    tygodniu projekt przedstawiony przez polityków z Wrocławia i Łodzi
    uzyskał akceptację Ministerstwa Infrastruktury.
    - Projekt ma sens i Zakład Linii Kolejowych go podejmie. Na dziś trudno
    ocenić ile będzie kosztowała jego realizacja, ale są bardzo realne
    szanse uzyskania dotacji unijnych, albo partnera strategicznego, który
    sfinansuje modernizację - mówi Grzegorz Mędza, Podsekretarz Stanu ds.
    finansowania infrastruktury i restrukturyzacji kolei w Ministerstwie
    Infrastruktury.
    Projekt zakłada modernizację istniejących linii tak, aby pociągi mogły
    się po nich poruszać z prędkością do 200 km na godzinę. Według wstępnych
    wyliczeń modernizacja będzie kosztować ok. 1,5 mld euro.
    Najdroższa będzie budowa 4,5 kilometrowego tunelu miedzy stacją Łódź
    Kaliska i Łódź Fabryczna. Trzeba także zmodernizować fragment torów w
    pobliżu dworca w Oleśnicy, wybudować nowe odcinki między Bralinem i
    Kepnem i Wieluniem a Chociwem. Dalej pójdzie już łatwiej.
    - W planach jest już szybkie połączenie Warszawy z Łodzią. Po realizacji
    tego zamierzenia łatwiej będzie lobbować na rzecz pozyskania środków na
    odcinek Łódź – Wrocław – uważa Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy
    dolnośląskiego oddziału PKP Polskie Linie Kolejowe.
    Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem cała trasa będzie gotowa od
    koniec 2013 roku.





    Temat: Skierniewice w nowej szacie


    Gazeta Wyborcza - Łódź
    http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35136,1544777.html

    ---------

    Dworzec w Skierniewicach odremontowany!
    Autor: Monika Gałązka 25-06-2003, ostatnia aktualizacja: 25-06-2003 17:41

    Na tę chwilę skierniewiczanie czekali ponad 10 lat. - To niesamowite,
    dworzec
    wygląda tak samo jak 50 lat temu.


    Chyba jednak nie był wtedy taki odrapany, remont elewacji trwa nadal.Jeszcze
    sporo cegieł wymaga przywrócenia pierwotnego wygladu...

    Obok skierniewickiego dworca przejeżdża codziennie 11 tys. pasażerów, bo
    tylu
    podróżuje pociągami na trasie Łódź - Warszawa. Od 1992 r. oglądali falistą
    blachę i sterczące nad nią odrapane mury.


    Od kiedy deski są z blachy - płot był DREWNIANY
    Z kolei wcześniej widzieli

    odpadające tynki, dziury w ścianach, powybijane okna - kompletną ruinę.


    CIEKAWE bo ja odkąd pamiętam (czyli najmniej 20 lat) nie przypominam sobie
    zdewastowanego obiektu. Owszem był wyblakły, ale OKNA BYŁY CAŁE!!!! -

    Dworzec już został otwarty dla podróżnych,

    ale remont - finansowany przez PKP - potrwa jeszcze do października. Ma
    kosztować 14 mln zł. - Następny będzie dworzec Łódź Fabryczna -
    zapowiedział
    Jacek Derwisiński, dyrektor zakładu gospodarowania nieruchomościami PKP w
    Łodzi.

    ---------

    Od siebie dodam tylko, że bardzo się z tego powodu cieszę. Skierniewice
    wreszcie mają swoją wizytówkę. Dworzec przestał straszyć i stał się zachętą
    do odwiedzenia miasta i skorzystania z usług koleji.


    NIGDY NIE STRASZYŁ. SĄ TO TYLKO FASMANTAGORIE DZIENNIKARZY...

    Skansen PSMK zyskał ciekawe sąsiedztwo.


    ??? Przecież dworzec i szopa stoją obok siebie od czasu wybudowania dworca,
    można tu mówić jedynie o podwyższeniu atrakcyjności sąsiedztwa, a nie o jego
    nowści
    Ariel Ciechański
    Parowozownia Skierniewice


    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Rewizja przygotowań do Euro 2012
    PKP PLK podsumowały zeszły rok w perspektywie przygotowań do Euro 2012

    Narodowy zarządca infrastruktury planował, że w 2008 r. jego nakłady wyniosą 3,44 mld zł. Zrealizowano z tego 3,1 mld zł, czyli 90 proc. planu. Wykorzystanie środków unijnych to 102 proc. (te 2 proc. pojawiły się ze względu na zmiany kursu euro) - poinformowali wczoraj na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Po ogłoszeniu, że Polska będzie współorganizatorem Euro 2012, PKP PLK zgłosiły do Master Planu spółki PL 2012 zadania modernizacji:

    * linii nr 1 Warszawa - Łódź: Etap I i II, z wyłączeniem odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna,
    * linii E65 Warszawa - Gdynia: LCS Nasielsk, Ciechanów, Działdowo, Tczew i stacja Gdynia,
    * linia E20 Warszawa - Terespol: odcinek Siedlce - Terespol Etap I, lot B, C i D,
    * linia E20 Poznański Węzeł Kolejowy i stacja Poznań Główny,
    * linia E59 Poznań - Wrocław: odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego,
    * linia E30 Zgorzelec - Medyka: odcinek Zgorzelec - Legnica (stacja Zgorzelec i most w Bolesławcu), odcinek Legnica - Wrocław (szlaki: Środa Śląska - Malczyce, Malczyce - Szczedrzykowice, Szczedrzykowice - Legnica, stacje Leśnica, Miękinia i post. odgał. Szczedrzykowice), odcinek Wrocław - opole (stacje Brzeg i Oława), odcinek Rzeszów - granica państwa (szlak Rzeszów - Munina),
    * Warszawa: linia średnicowa i przystanek Warszawa Stadion,
    * Warszawa: stacja Warszawa Gdańska i linia obwodowa Józefinów - Warszawa Gdańska,
    * połączenia kolejowe z lotniskami: Warszawa - MPL Okęcie (zadanie 1 i 2), Kraków - MPL Balice.

    - Z tej listy wykazu do końca 2008 r. zmodernizowaliśmy niemal 450 km linii - mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK. Na tę liczbę składają się modernizacje: na linii E20 odcinek granica państwa - Rzepin, Poznański Węzeł Kolejowy, odcinek Mińsk Maz. - Łuków i Międzyrzec Podlaski - Biała Podlaska; na linii E30 odcinki Zgorzelec - Legnica, Środa Śląska - Wrocław i Wrocław - Opole; na linii nr 1 odcinek Łódź Widzew - Skierniewice; na linii nr 8 odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie.

    Do maja 2012 r. i mistrzostw Europy pozostało do zmodernizowania ok. 540 km linii. - Liczymy na to, że wszystko nam się uda. Pomimo nawet tego, że procedury przetargowe są tak skomplikowane, są protesty i odwołania - stwierdziła prezes Safuta-Pawlak.



    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Warszawa - Lodz 3 godziny
    Hej!
    Wczoraj mialem okazje przejechac porannym pospiesznym slynna zelazna trase
    Warszawa Centralna - Lodz Fabryczna. Trwało to trzy godziny.

    Najpierw Skierniewice - dlugo stoimy pod semaforem, potem jedziemy torem
    przez grupę towarową.
    Do Płyćwi w miarę normalnie. Tam przeskakujemy na niewłaściwy, bo na
    właściwym trwają różne prace. Trudno mi ocenić ich intensywność, ale sprzętu
    zgromadzono sporo. W Rogowie widać, co przywiozło szutrówki - Ludmiła ;-)
    W Koluszkach stoimy dziwnie długo, bo ku mojemu zdziwieniu dalej również
    prace torowe i trakcyjne. W myśl zasady, co więcej postojów czyni kolej
    bardziej dostępną, zatrzymujemy się w Gałkówku. A potem w Bedoniu. Stoimy w
    tym Bedoniu długo, bardzo długo, aż wreszcie kierpoć przez wewnętrzne
    głośniki ogłasza, że z powodu zerwania sieci trakcyjnej pociąg nie pojedzie
    dalej, tylko będzie wycofany do Gałkówka, a pasażerowie do Łodzi mają przejść
    na drugi peron, skąd do Łodzi Widzewa zabierze ich posiąg pospieszny do
    Gdyni. Ludzie więc wysiedli i zaczęli przechodzić na drugi peron - ale tu
    zaczęła przez megafony krzyczeć dyżurna, aby nie przechodzili - bo po chwili
    z przeciwka przemknął pospieszny do Warszawy. Gdy przejechał, okazało się, że
    zerwanai nie było i kierpoć zaczął nawoływać, aby wrócić do pociągu. Co
    uczyniliśmy...

    Jak się później okazało zerwanie to było drobne obluzowanie na dropsach na
    wjeżdzie do Widzewa. Pojechaliśmy jakimś torem łamanym i dało się wjechać.

    Ale w efekcie tych kombinacji czas jazdy do Łodzi wyniósł 3 godziny. Kierpoć
    przy żegnaniu pasażerów na koniec nie napomknął ani słowa, że mu przykro,
    tylko zachęcał do korzystania z PKP-PR w przyszłości. Czarny humor
    marketingowca...

    Wracałem więc przez Głowno - Łowicz. Bardzo sympatyczna linia niskich
    prędkości. Widoki, szczególnie na odcinku Zgierz - Stryków, godne polecenia
    dla focistów. I do tego duży ruch towarowy (pewnie z powodu zamknięcia
    Koluszki - Skierniewice) oraz specjalny (elektropesobus świętokrzyski w
    stronę Łowicza? Co on tam robił?).

    Z ciekawostek konkurencyjnych: w relacji Łowicz - Łódź kursuje codziennie
    kilkadziesiąt dolmuszy. Cena - 8 PLN (w PKP-PR: 10,50). Odjeżdżają sprzed
    sklepu, ok. 200 metrów w stronę centrum miasta Łowicz od przejazdu kolejowego
    przy stacji. W Łodzi jadą na Kaliską.

    Pozdrawiam,

    Marcin





    Temat: Wagony zmiennokierunkowe na PKP
    Fragment wątku ze starego forum "Bipa PKP prod. Prefo". Ponieważ temat wydaje mi się ciekawy, a poza tym mało znany, stąd jego nowa edycja na tym forum.

    KrzyszTTof napisał:

    I to jakie ciekawe były te próby! Zespół wagonowy zmienno kierunkowy z parowozem Tkt48 ! O ile dobrze pamiętam, to był skład 11 wagonów 101A (albo 43A) a w ostatnim była kabina sterownicza. A parowóz był ustawiony kominem do składu. Był swego czasu artykuł w Świecie Kolei.

    DBv napisał:

    ...i Kolejach Dawniej i Dziś...

    Oelka napisał:


    Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji.

    Proszę bardzo: Andrzej Etmanowicz, Parowy trakcyjny zespół zmiennokierunkowy z parowozem TKt48. Koleje dawniej i dziś: 4/2005, 50-53.
    Do prób wykorzystano 6 wagonów 43A wyposażonych w kabel do obsługi urządzeń, wagon 43A wyposażony w stanowisko do kierowania, oraz parowóz TKt48-57. Zastosowano obecnie już nie stosowany system sterowania pośredniego. Były to jedyne próby przeprowadzone na PKP. Rozważano bowiem jeszcze budowę wagonów sterowniczych (najprawdopodobniej z systemem sterowania bezpośredniego) przeznaczonych do współpracy z wagonami motorowymi SN61, na podstawie dokumentacji węgierskiej, ale nigdy nie ropoczęto żadnych poważniejszych prac nad tym tematem.
    W latach 90. rozważano ten temat przy okazji modernizacji linii Warszawa-Łódź, ze względu na czołowy charakter stacji Łódź Fabryczna. Do prowadzenia ruchu zamierzano wykorzystać m. in. lokomotywy EU11. Ale lokomotywy trafiły do Wloch, a temat po raz kolejny do archiwum.

    maciej_kolej napisał:

    Ciekawe rzeczy z tymTKt48 - nie słyszałem. Z tego co mówi Oelka to wszystko zakończyło się w pekapowskim stylu - plany,plany i nic

    Witek M. napisał:

    Myślę, że wtedy (lata 60.) PKP było pod narastającą presją innych priorytetów - przede wszystkim elektryfikacji. A mając w perspektywie wprowadzenie w ruchu aglomeracyjnym na wszystkich kierunkach EZT, dali sobie spokój z takimi wynalazkami.

    maciej_kolej napisał:

    No ale koncepcja wagonów sterowniczych właśnie w ruchu aglomeracja - wieś się sprawdza do dziś, a te głąby z PKP jak zwykle swoje.



    Temat: [Wrocław] Remont i modernizacja Dworca Głównego PKP
    Główny dworzec Wrocławia zostanie zmodernizowany

    gaw 07-02-2008, ostatnia aktualizacja 07-02-2008 17:27

    Władze PKP i miasta Wrocławia zawarły porozumienie dotyczące przygotowania projektu modernizacji budynku dworca głównego i otaczającego go terenu miejskiego.

    Miasto Wrocław i PKP SA przeznaczą wspólnie do 100 tys. zł na nagrody w międzynarodowym konkursie na projekt modernizacji wrocławskiego dworca. Prace budowlane, w oparciu o zwycięski projekt, powinny rozpocząć się w 2009 r.

    Konkurs - "Koncepcja architektoniczno-urbanistyczna rewitalizacji Dworca Głównego we Wrocławiu wraz z otoczeniem" - ogłoszony zostanie w marcu. Rozwiązanie konkursu zaplanowano na wrzesień br.

    Na bazie zwycięskiego projektu zostanie przygotowany w 2009 r. - w oddzielnym postępowaniu przetargowym - ostateczny projekt budowlany.

    "Celem zawartego porozumienia jest jak najlepsze zaplanowanie modernizacji dworca PKP we Wrocławiu i otaczającej go części miasta, które będzie uwzględniało wzajemne usytuowanie budynków należących do samorządu miasta i obiektów kolejowych. Architekci będą brać pod uwagę obszar ograniczony ulicami: Piłsudskiego, Peronową i Suchą" - wyjaśnił rzecznik PKP Michał Wrzosek.

    Współpraca będzie obejmować wspólną organizację konkursu na wykonanie projektu modernizacji oraz współfinansowanie konkursu. Wrocław i PKP zobowiązały się m.in. do współdziałania w przygotowaniu dokumentacji konkursowej, powołania komisji konkursowej, współfinansowania nagród i niezbędnych kosztów organizacji przedsięwzięcia oraz organizacji wystawy pokonkursowej.

    Wrocławski dworzec główny zaprojektował niemiecki architekt Wilhelm Grapow; budynek powstał w połowie XIX w. Na dworcu znajduje się pięć równoległych nadziemnych peronów. Na peronie trzecim, w miejscu w którym w 1967 r tragicznie zginął aktor Zbigniew Cybulski, znajduje się tablica pamiątkowa poświęcona pamięci artysty.

    Rzecznik PKP poinformował także, że Polskie Koleje Państwowe posiadają w Polsce ponad 100 tys. ha nieruchomości. Znaczną część majątku firmy stanowią dworce kolejowe, których w całej Polsce jest ponad 2,5 tys.

    "W najbliższych latach PKP planuje modernizację i budowę nowych piętnastu dworców kolejowych. Pierwsze w kolejności będą realizowane projekty związane z przygotowaniami do mistrzostw EURO 2012, m.in. Warszawa-Zachodnia, Warszawa-Wschodnia, Poznań Główny, Katowice Główne, Wrocław Główny, Kraków Główny, Szczecin Główny, Łódź Fabryczna i Sopot Główny" - poinformował Wrzosek.

    Dodał, że na temat sprzedaży dworców PKP prowadzi również rozmowy z samorządami i prywatnymi inwestorami.

    Źródło : PAP



    Temat: Ceska Trebova + visa?

    A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami
    zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty?


    Da się. Nie musimy robić.
    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html
    lista kas PKP PR wyposażonych w terminale

      Białystok kasa nr 3 i 6
      Gdańsk Główny kasa nr 7
      Katowice kasa nr 2 i 6
      Rybnik kasa nr 3
      Bielsko-Biała, kasa nr 1
      Kielce
      Kraków kasa nr 1, 2, 4, 17, 18 i 19
      Lublin kasa nr 2
      Łódź Fabryczna kasa nr 4
      Łódź Kaliska kasa nr 8
      Kutno kasa nr 4
      Skierniewice kasa nr 5
      Olsztyn Gł. kasa nr 3 i 7
      Olsztyn Zach. kasa nr 1
      Iława Gł. kasa nr 1
      Działdowo kasa nr 2
      Elbląg kasa nr 5
      Ełk kasa nr 1
      Giżycko kasa nr 2
      Kętrzyn kasa nr 1
      Nidzica kasa nr 1
      Ostróda kasa nr 1
      Poznań Gł. kasa nr 6, 7, 9 i 10
      Konin kasa nr 5
      Gniezno kasa nr 3
      Leszno kasa nr 4
      Rzeszów kasa nr 2 i 5
      Przemyśl kasa nr 2
      Szczecin Gł. kasa nr 16
      Biuro UNITY LINE /centrum Szczecina/
      Świnoujście, kasa w Bazie Promów Morskich
      Warszawa Wschodnia kasa nr 3 i 8
      Radom kasa nr 1
      Wrocław Gł. kasa nr 8
      Gorzów Wlkp. kasa nr 3
      Kostrzyn kasa nr 2
      Rzepin kasa nr 2
      Zielona Góra kasa nr 2

    Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na
    stronie PKP IC nie znalazłem żadnej listy. Pojawiła się za to sonda:
     "Gdyby konduktorzy PKP Intercity honorowali karty płatnicze...
     ...i tak kupowałbym bilety w kasie.               (17%)
     ...zacząłbym kupować bilety właśnie u nich.       (27%)
     ...i tak płaciłbym u nich gotówką.                ( 4%)
     ...zamiast gotówką, płaciłbym u konduktora kartą. (51%)
    W nawiasie przy opcjach wyniki głosowania (oddano prawie 1200 głosów). Nawiasem
    mówiąc opcje są źle sformułowane, gdyż zachodzą na siebie (za kupnem biletów w
    pociągu opowiedziało się w rzeczywistości aż 83% głosujących - ci:
    - którzy chcieliby kupowac bilety w pociągu,
    - w pociągu płacić gotówką,
    - w pociągu płacić kartą.

    Piotrek





    Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06


    Jeśli "Kinga" pojedzie tak jak do tej pory przez Radom-Kielce to bez
    sensem są dwa połączenia na trasie Białystok-Kielce. Warszawa mogłaby
    mieć dodatkowe Warszawa-Kielce bo na linni radomskiej na pewno się
    znajdą pasażerowie. Tak samo w Wakacje pojedzie pociąg Suwałki-Kraków.


    Od przybytku glowa nie boli, ale troche racji masz. Skoro bedzie
    caloroczna "Kinga" + sezonowe "Wigry" przez Kielce, to "Branicki" moglby
    pojechac do Poznania czy do Lublina (nawet przez Czachowek, Pilawe) tak,
    aby stworzyc jeszcze jedna bezposrednia trase.


    132 18112/3 Rybak    06:00 Białystok - Szczecin Gł. 18:43 codziennie
    210 15114/5 Biebrza  12:15 Białystok – Gdynia Gł.   19:58 codziennie

    Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
    przez Gdynię i czy nie wystarczyłby sam Rybak. W wakacje będzie jeszcze
    trzecie połączenie do Szczecina - Podlasiak. Rozumiem, że za jednym
    zamachem PZPR PKP chce załatwić sprawę połączeń do Ełku.


    "Rybak", tak jak juz ktos wspominal, to strzal w 10. "Biebrza" do
    poprawki - ile razy nia jechalem, byla pusta. Moze reaktywacja Elk -
    Suwalki cos zmieni? "Podlasiak" natomiast mial swietny rozklad rok temu,
    ale komus to najwyrazniej nie pasowalo. Kuszetka w pociagu, ktory
    wyrusza o 16:30 wyglada idiotycznie.


    będzie skomunikowanie Ełku z Suwałkami. Bezpośrednie przez Warszawę do
    Suwałk widzę dwa:
    44 91001   Hańcza (05:55) 11:48 (Warszawa Zach.) Suwałki-Sestokai 12:56
    90 16104/5 Jaćwing 09:27 Suwałki- Wrocław Gł. 21:23 codziennie


    A co z "Konopnicka"?


    Dobrze, że zaplanowane zostały pociągi:
    76  14114/5 Narew  06:05 Białystok - Bielsko-Biała 14:24 codziennie
    118 15118/9 Niemen 14:15 Białystok – Bydgoszcz     20:35


    Do BB w sezonie bedzie mozna pojechac rowniez "Wigrami".


    Zamiast drugiego połączenia "na Kielce" widziałbym pociąg "na Łódź" - do
    Łodzi Kaliskiej.


    Masz "Jacwinga". Ciekawe czy "Pogon" (B-stok - Lodz Fabryczna) zostanie?





    Temat: Szynobus przesiadkowy


    | Z Kaliskiej odjeżdża AFAIK więcej pociągów.

    A z Fabrycznej więcej pasażerów. Mogę sobie dać głowę obciąć.


    Ostrożnie z tą głową... Co to zresztą za argument? Można zadekretować,
    że pociagi kończą bieg na Chojnach a nie na Fabrycznym - i tam będzie
    najwięcej wsiadało narodu.


    | To by zintegrowało cały
    | system. Komu by było za daleko na Kaliski, toby se wsiadał na Widzewie.

    No, to jest logika bliska PKP. Ale jak komuś by było za daleko na
    Widzew? To też jest stacja dość upiorna, i niezbyt w centrum
    leżąca.


    Bo mało ludzi z niej korzysta. Jakby było ich więcej, to może byłoby
    inaczej.


    | Taka stacja jak Fabryczny, w centrum miasta to skarb a ty chcesz się
    | go pozbyć.

    | Można by dobrze opylić...

    I pieniądze przetransferować na szwajcarskie konta pp. Prezesów...
    Przecież dworzec w środku miasta to marzenie każdego przewoźnika
    pasażerskiego (no, może poza lotniczymi 8-)). Takich rzeczy się
    nie pozbywa.


    Kaliski też jest w środku.


    | To nie Warszawa, cały naród się na średnicę nie zruci ;-) (Chociaż mamy
    | Millera...)

    Wczoraj cos mruczeli w TV o projekcie stworzenia wielkiej
    konurbacji warszawsko- łódzkiej, i jakie to by z tego niesamowite
    korzyści były.


    Projekt... Takie projekty, to ja panie tworzę po obaleniu z kolesiami
    0,5l czystej i wypaleniu czegoś do tego...


    Jako ilustrację do materiału pokazano m.in dworzec
    Łódź Fabryczna i ludzi zdążających na pociąg do Warszawy. Kto wie,
    jak Premier każe, to i tunel pod Łodzią przebiją. Chociaż Minister
    Infrastruktury to by pewnie wolał autostradę, najlepiej szerszą
    niż dłuższą.


    Tunel jest tyle nierealny co najlepszy. A minister Pol (na szczęście)
    nie ma pieniędzy na te swoje autobany...

    Pozdrowienia





    Temat: Rozkład jazdy
    PKP szykuje nowy rozkład

    04.08.2007

    Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę. Dzięki zmianie trasy "Reymont", odjeżdżający z dworca Łódź Fabryczna do Krakowa, również pojedzie krócej o godzinę (przejazd będzie trwał 3,5 godz.). Pociąg zostanie skierowany na Centralną Magistralę Kolejową. Zmieni się godzina odjazdu, zamiast o godz. 6 wyruszy o 7.

    Połączenie z Dolnym Śląskiem i Mazurami zapewnią nowe pociągi: "Łużyce" relacji Warszawa - Zgorzelec przez Wrocław i "Jadźwing" relacji Wrocław - Suwałki. Pociąg "Wieniawski", kursujący teraz z Poznania do Lublina, zupełnie zmieni trasę. Przez większość roku będzie jeździł tylko weekendy z Kielc przez Łódź do Szczecina, a w wakacje codziennie - do Świnoujścia. Do rozkładu wróci pociąg "Soła" do Bielska-Białej.

    W grudniu, gdy zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami, pociągi do Warszawy będą kursowały co 60 minut od godz. 5 do godz. 19.

    Nie przybędzie połączeń nad morze i w góry. Ale nocny sezonowy pociąg do Kołobrzegu, który na pokonanie trasy potrzebuje pół doby, będzie jechał krócej o około półtorej godziny. Pojedzie przez Ozorków i Łęczycę, a nie przez Stryków i Głowno, gdzie prędkość jest ograniczona do 30 km/h ze względu na zły stan torów.


    Pociąg do Kołobrzegu, który teraz pokonuje trasę w 12 godzin, od przyszłych wakacji ma jechać krócej o 1,5 godziny.

    (mr) - Express Ilustrowany



    Temat: Stacje koncowe / czolowe - wyliczanka w sam raz na sezon ogorkowy


    Witam, tak sobie pomyslalem, ze dawno nie bylo podobnego typu
    wyliczania...
    Najwyzsza mozliwa punktacja : Lodz Fabryczna


    Oj wcale nie najwyższa.

    Najwyższa to dworzec czołowy. Według definicji dworca czołowego, sam budynek
    dworca lub jego część jest położony prostopadle do torów. Hol dworca
    czołowego biegnie także zwykle prostopadle do osi torów bezpośrednio przed
    wejściami na perony, a zamiast kozłów oporowych można spotkać odbojniki na
    solidnie wzmocnionej płycie peronu czolowego. To własnie na takich dworcach
    rozpędzone, niedohamowane pociągi przed stu i więcej laty przecinały hol
    kasowy zatrzymując sie w restauracji lub na ulicy po przebiciu ścian
    budynku. Dzisiaj takie wypadki się nie zdarzają - stosowany jest szereg
    równoległych zabezpieczeń ruchu.

    Ł. Fabryczna ma budynek dworca - notabene malo reprezentacyjny jak na
    wielkie miasto -  równoległy do torów więc na dworzec czołowy raczej już nie
    aspiruje. Natomiast ma peron czołowy, jest więc stacją czołową. Warszawa
    Główna też miała budynek w osi torów o ile pamiętam. Chyba tylko Wrocław
    Świebodzki był czołowym dworcem z prawdziwego zdarzenia.  Nie wiem jak
    wygląda W.Wileńska.

    W krajach Europy Zachodniej dworców czołowych jest multum, wyliczanie
    zajęłoby kupę czasu, a nie wiem nawet czy ktokolwiek zrobił pełną ich listę.
    Praktycznie każde duże miasto europejskie ma co najmniej jeden dworzec
    czołowy, niektóre z nich zresztą częściowo stały się przelotowymi - dorobiły
    się podziemnych tuneli dla niektórych torów biegnących pod centrami miasta.
    Wielkie miasta mają po kilka dworców czołowych.

    W praktyce w Polsce przestały funkcjonować chyba wszystkie dworce tego typu,
    nie było ich zresztą nigdy wiele, bo i wielkich miast u nas niewiele -

    Stąd logiczne, że najczęściej pociąg pasażerski na Zachodzie jest
    dwukierunkowym zespołem trakcyjnym albo posiada wagon sterowniczy.

    W Polsce zaś PKP stać na półgodzinne postoje techniczne i angażowanie
    dodatkowych loków do manewrów składami. Myślę, że silniki lokomotyw trakcji
    spalinowej PKP wyrabiają dużo więcej godzin pracy na postoju, manewrach i
    podsyłach niż na jeździe pociągowej . Zwłaszcza na postoju.

    Pozdrowienia

    Jakub Halor





    Temat: Dzisiejsze wydarzenia na WWK i wiedence
    Sorry, że wtrące swoje trzy grosze, ale co do pęknięcia szyny mają KM i PR
    nie potrafię zrozumieć. Jeszcze trochę to za gradobicie też spółki przewozowe
    będą odpowiadały. Trochę zdrowego rozsądku w wypowiedziach grupowiczów by się
    przydało.
    Nie staję tutaj w obronie żadnego z przewoźników na PKP żeby była jasność.
    Zapewnienie właściwego i zgodnie z rozkładem jazdy prowadzenia ruchu pociągów
    w tym kraju należy póki co do PKP PLK , które bierze za to grube pieniądze.
    Opóźnienia wynikające bezpośrednio z winy spółek przewozowych (awarie taboru
    oraz z winy pracowników tych spółek) są rzadkością, 99,99% opóźnień powstaje
    na skutek takich a nie innych rozkładów oraz samego procesu prowadzenia ruchu
    pociągów.
    To, że PLK wycięło ze swojej sieci podrzędne linie mogące w przypadku takich
    zdarzeń służyć jako objazdy to czyja wina?
    Więc proszę trochę ostrożniej przy ferowaniu wyroków.

    pozdrawiam.


    Witajcie,

    Tak sobie wróciłem i patrzę i jakoś nic na ten temat na pmk nie ma...

    Mianowicie dzisiaj (podobno) rano pękła jakaś szyna na torach
    podmiejskich i pociągi jakże lubianego i wspaniałego przewoźnika w
    kierunku wschodnim kursowały z pominięciem Ochoty, Śródmieścia, Powiśla
    i Stadionu.

    Miało także dojść (również w godzinach porannego szczytu) do odwołania
    pociągu relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna.

    Pomijam już resztę skarg i żali pod adresem Kolei Mazowieckich i
    Przewozów Regionalnych, bo aż ręce opadają...

    Mam nadzieję, że ktoś z Was zna szczegóły i się nimi podzieli.

    --
    Raillens.net | Kolej w obiektywie...
    http://raillens.net/?pl/fotoskrzynka


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa

    Od czwartku 3 kwietnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów na linii Łódź – Warszawa. Na początek i koniec weekendu uruchomimy dodatkowe wieczorne pociągi dla pracujących w ciągu tygodnia w stolicy, a wypoczywających w Łodzi.

    W piątki pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna odjedzie z Warszawy Centralnej o godzinie 19.22, natomiast w niedziele pociąg powrotny ruszy z Łodzi Fabrycznej o godzinie 18.55. Skład będzie zestawiony z tradycyjnych wagonów 1 i 2 klasy. Na trasę powróci również pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (odjazd z Dworca Centralnego o godzinie 14.20).

    Cztery pociągi pospieszne nadal będą kursowały z postojami na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, ale tylko między Koluszkami a Skierniewicami. Zastąpią one pociągi osobowe dowożąc pasażerów do mniejszych miejscowości. Na tym odcinku pozostaną też poranne i popołudniowe kursy autobusów zastępczych.

    Przesyłki konduktorskie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.30, 5.14, 6.10, 6.19, 16.03 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.40, 15.20, 16.33, 17.20, 19.52 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.39). W soboty i niedziele przesyłki przyjmujemy w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.19 i z Warszawy Centralnej o 15.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne.


    news: http://www.pr.pkp.pl/remont-na-linii-warszawa-lodz.html
    rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080403.pdf

    Komentarz: Pogrzało zupełnie. Pospiechy - ponury standard, ale osobówki - masakra jakaś, zwłaszcza na Koszulki - Skierce.

    Poza tym ruch na tej linii to nie tylko Łódź - Warszawa. Pragnę zwrócić uwagę na to, że przez rozwalanie skomunikowań masakrycznie tracą inni pasażerowie - np. przesiadający się z popołudniowowieczornej "Narwi" z Bielska przez Katowice, Częstochowę, Koszulki, (...) do Białegostoku. Ich czas przejazdu do Łodzi wciaż rośnie. W zeszłym rj standardem był dojazd do Łodzi na 19.00. Potem zrobiła się z tego w cudowny sposób 19.27. Potem - 19.40. W nowym rj długo utrzymywała się 19.50, potem 20.02. W najnowszym rj w dni powszednie do Łodzi dotrzemy... o 20.13!

    Zresztą absurdalny rj ma ów pociag, na który ludzie ci się przesiądą. R-4122 rel. Częstochowa - Łódź Fabr. przyjedzie do Koluszek o 18.58, by odjechać......... 19.27!!!! No cholera! I czemu?! Ma to może skomunikowanie z "Ostrowianinem" i tak jadącym przez Łódź, czy w ogóle z czym, bo nie wiem?!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 126 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.