Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Łódź Fabryczna WarszawaTemat: YGREK - budować czy nie? Pociąg pod Łodzią przed Euro 2012 W przyszłym roku ma ruszyć przebudowa dworca Łódź Fabryczna, który zostanie schowany pod ziemię. Trwają również przygotowania do budowy linii szybkich prędkości Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa Niedawno zakończyła się modernizacja torów od dworca Łódź Widzew do Skierniewic. Dzięki temu podróż do Warszawy trwa nawet 88 min. W czwartek w Koluszkach minister infrastruktury Cezary Grabarczyk oficjalnie odebrał inwestycje. - Pierwszy etap prac był poligonem doświadczalnym. Wszystko wyszło świetnie. Była dobra współpraca między spółkami PKP, ale - co najważniejsze - także z samorządami - mówił minister. - Czas na kolejne projekty. Pod koniec przyszłego roku rozpocznie się przebudowa odcinka Skierniewice-Warszawa oraz od dworca Łódź Widzew do dworca Łódź Fabryczna, który ma znaleźć się pod ziemią. Inwestycje mają zakończyć się do 2012 roku. Trwają również przygotowania do budowy trasy szybkich prędkości z Poznania i Wrocławia do Łodzi i dalej do Warszawy. Polska szybka kolej AGV ma osiągać prędkość 360 km/h. - Powołany został specjalny zespół ekspertów, który pracuje nad jak najszybszym rozpoczęciem inwestycji - mówi Grabarczyk. Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na stworzenie studium wykonalności, które wskaże możliwe warianty przebiegu trasy. - Gdy powstaną autostrady i drogi szybkiego ruchu wolną koleją nikt nie będzie chciał jeździć. Musimy być konkurencyjni - mówi Krzysztof Celiński, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. Według niego realny termin zakończenia inwestycji to 2020 rok. Na realizację prac przygotowawczych na lata 2007-2013 zostanie przeznaczone 80 milionów euro. Pieniądze będą pochodzić z Unii Europejskiej i budżetu państwa. PKP zamierza skorzystać również z pomocy koncesjonariuszy. Prace budowlane powinny rozpocząć się w 2013. Po Euro 2012 rozpocznie się także budowa tunelu pod Łodzią między dworcami Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska. Czy uda się przeprowadzić pociąg pod kamienicami? - Dzisiejsze technologie bez problemu pozwalają na takie inwestycje. Co prawda będzie to drogi zabieg, ale jeśli szybki pociąg ma przejeżdżać przez Łódź, jest to konieczne - mówi Celiński. - Ważne będzie odpowiednie nastawienie władz samorządowych, które wydają zezwolenia. Patrząc na obecne działania myślę, że nie będzie z tym problemu. Źródło: Gazeta Wyborcza - Łódź Temat: do Warszawy z dzieckiem darmowo! - 1.6.2009 Urząd Marszałkowski w Łodzi wspólnie z Łódzkim Zakładem Przewozów Regionalnych dnia 01 czerwca w ramach promocji nowych połączeń oraz w związku Międzynarodowym Dniem Dziecka zaprasza dzieci do lat 16 i ich opiekunów do bezpłatnych przejazdów pociągami Przewozów Regionalnych w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa – Łódź Fabryczna. Na bezpłatną wycieczkę można pojechać następującymi pociągami: 1. Łódź Fabryczna 7.50 Warszawa Centralna 9.25 codziennie Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów 2. Łódź Fabryczna 11.50 Warszawa Centralna Warszawa Wschodnia 13.25 13.37 codziennie Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów 3. Łódź Fabryczna 17.35 Warszawa Centralna Warszawa Wschodnia 19.05 19.17 codziennie Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów 4. Warszawa Centralna 9.50 Łódź Fabryczna 11.21 codziennie Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew 5. Warszawa Wschodnia Warszawa Centralna 14.03 14.30 Łódź Fabryczna 15.58 codziennie Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew 6. Warszawa Wschodnia Warszawa Centralna 19.33 19.45 Łódź Fabryczna 21.13 codziennie Żyrardów, Skierniewice, Koluszki, Łódź Widzew Bezpłatny przejazd dziecka do lat 16 wraz z opiekunem odbywał się będzie na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek dziecka. ZAPRASZAMY I ŻYCZYMY MIŁEJ PODRÓŻY POCIĄGAMI PKP PRZEWOZY REGIONALNE www.pr.pkp.pl/w-regionach,lodzkie,wydarzenia-z-regionu,s,0,4458.html Może się komuś przyda? Temat: podsumowanie roku 2004
Skoro tak się wszyscy chwalą, to i ja coś tam napiszę: Przy okazji też życzenia na nowy rok. Aby świat był choć trochę lepszy - Temat: Ogrom zmian i inwestycji przed Euro 2012 PKP PLK: zdążymy z modernizacją linii kolejowych na EURO 2012 PKP Polskie Linie Kolejowe zdążą z realizacją planu modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012 - zapewniła podczas czwartkowego spotkania z dziennikarzami członek zarządu PKP PLK Agnieszka Safuta-Pawlak. Łącznie do maja 2012 r. w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości prawie tysiąca kilometrów. Do roku 2008 zmodernizowano niemal 450 km. Przed majem 2012 oddane do użytku zostanie kolejne 540 kilometrów. "Impulsem do rozpoczęcia prac modernizacyjnych na tak ogromną skalę było nie tylko przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, ale także wstąpienie do Unii Europejskiej, co otworzyło przed PLK możliwość korzystania z funduszy unijnych - poinformowało PKP PLK. Tylko w latach 2000- 2003 ze środków unijnych polskim kolejom przyznano 876 mln euro. Środki, jakie PLK przeznaczą na kolejowe inwestycje infrastrukturalne w ramach EURO 2012, to 18 mld złotych. Z tych pieniędzy firma PLK zamierza zmodernizować linie łączące miasta- gospodarzy rozgrywek EURO 2012. Najważniejsze inwestycje w ramach programu Kolej na 2012 to modernizacja odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice. "Prace modernizacyjne obejmą nie tylko wymianę torowiska i sieci trakcyjnej, ale także budowę bądź modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów oraz wydatki związane z ochroną środowiska" - poinformowały PKP PLK. Spółka liczy, że dzięki tym inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów oraz znacznie skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach. Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 260 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - ze 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz ze 160 minut do 85 minut. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. to spółka Grupy PKP, odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina witam, polecam jednak taksowke ... na ktora zadzwonisz sobie z dworca w-wa Cześć! 0 Gliwice o. 05:53 poc. nr 41100 (posp. relacji: Co Wy na to? -- Temat: Odległość p.o. Warszawa Okęcie - Międzynarodowy Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina Witam miłośników transportu! Czy może jest tu ktoś, kto orientuje się jak daleko jest z przystanku W poniedziałek 11.06.2001 mam zamiar wybrać się z Warszawy do Nowego Jorku 0 Gliwice o. 05:53 poc. nr 41100 (posp. relacji: Gliwice - Gwoli uzupełnienia, a także dla informacji miłośników komunikacji miejskiej Gliwice Osiedle Gwardii Ludowej o. 05:20 wóz nr 1 (linia nr 699 relacji Co Wy na to? Temat: nowe pociągi w lutym za http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2511656.html Nowe pociągi, nowe tory Będą nowe pociągi na trasie Łódź - Warszawa. Pieniądze da Europejski Za 51,08 mln euro z funduszu i 300 mln zł przyznawanych PKP Przewozom Modernizacja linii kolejowej Łódź Fabryczna - Warszawa będzie kosztowała Temat: nowe pociągi w lutym za http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,2511656.html Nowe pociągi, nowe tory Będą nowe pociągi na trasie Łódź - Warszawa. Pieniądze da Europejski Za 51,08 mln euro z funduszu i 300 mln zł przyznawanych PKP Przewozom Modernizacja linii kolejowej Łódź Fabryczna - Warszawa będzie kosztowała -- Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa Szybciej z Łodzi do Warszawy „Łodzianin” w 88 minut do Warszawy. Czas jazdy pozostałych pociągów większy jedynie o postoje na stacjach pośrednich. Zakończona została modernizacja linii kolejowej na odcinku Łódź - Skierniewice. Od 16 czerwca 2008 r. pociągi łączące Łódź i Warszawę zdecydowanie przyspieszą. Codziennie pomiędzy dwoma największymi miastami w Polsce będzie kursowało 36 pociągów w relacji Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna oraz 3 pary pociągów dalekobieżnych przez Łódź Kaliską. Godziny odjazdów są cykliczne: z Warszawy Centralnej 20 minut po pełnej godzinie, a z Łodzi Fabrycznej 2 minuty przed pełną godziną, z wyjątkiem pociągów „Wokulski” i „Łodzianin”. Czas przejazdu pociągów znacznie się skróci i od 16 czerwca br. wyniesie od 88 do 101 minut. Najszybciej trasę pokona pociąg „Łodzianin”, który na odcinku Łódź Widzew – Warszawa Zachodnia kursuje bez postojów na stacjach pośrednich. Pociągi obsługiwane nowymi składami elektrycznymi pokonają natomiast ten dystans w 91 – 92 minuty. Najdłużej podróż będzie trwała porannym „Wokulskim”, ze względu na największą liczbę wagonów i czas potrzebny na wsiadanie podróżnych. Rozkład jazdy będzie obowiązywał do połowy grudnia, kiedy to zmieniane są godziny kursowania pociągów w całej Polsce. Ceny biletów na trasie Łódź – Warszawa będą zgodne z „Taryfą na przewóz osób… PKP Przewozy Regionalne”, podobnie jak w innych miejscach w kraju. Rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080616.pdf Czyli mamy podwyżkę >.< Temat: Warszawa - zmiana rozkładu Na stronie PKP PR pojawiła się szczegółowa informacja o zmianach rozkładu w dniach 23-25 sierpnia w związku z wyburzaniem wiaduktu ul. Żelaznej: "Pociągi osobowe przyjeżdżające z kierunku Siedlce, Mińsk Mazowiecki, Otwock, Pociągi osobowe przyjeżdżające z kierunku Łowicz Główny ,Sochaczew, Pociągi osobowe "z" i "do" Radomia kursować będą przez Warszawę Centralną z Dla wybranych pociągów relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia został oraz szczegółowy rozkład pociągów jadących przez Centralną w formie plakatowej. Rozumiem, że najbliższe zamknięcie jest związane z wyburzaniem nad torami Wydaje się, że przepustowość torów podmiejskich pozwoliłaby na puszczenie Temat: [pr] Tną pociągi po kolei
To co robi PKP to jest granda, ale wrzaski to tylko nasza frustracja, Tyle moich uwag Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa Drugiego marca br. na dwa tygodnie zmieni się rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę. Pociągi pospieszne będą się zatrzymywały na stacjach w Koluszkach Skierniewicach i Żyrardowie. „Łodzianin” jak do tej pory będzie kursował bez zatrzymania. Pozostają również pociągi osobowe, łączące Łódź z mniejszymi miejscowościami na trasie. Trzy pary pociągów pospiesznych Łódź - Warszawa - Łódź i dwie pary osobowych Łódź – Skierniewice – Łódź przestaną kursować. Rozpoczyna się kolejny etap modernizacji linii kolejowej. Dla pasażerów uruchomiono specjalny newsletter na stronie www.pr.pkp.pl. Każdy osoba, która wpisze tam swój adres email, będzie na bieżąco informowana o zmianach w rozkładzie jazdy. Pierwsze modyfikacje rozkładu jazdy zostaną wprowadzone już 1 marca br. Na trasie między Koluszkami a Skierniewicami przestaną kursować pociągi osobowe: 1. Łódź Fabryczna (5.42) – Skierniewice (7.32) 2. Łódź Fabryczna (17.27) – Skierniewice (18.57) 3. Skierniewice (8.15) – Łódź Fabryczna (9.49) 4. Skierniewice (18.1 – Łódź Fabryczna (19.51). W zamian, na wszystkich stacjach i przystankach osobowych między Skierniewicami i Koluszkami od 1 marca br. będą zatrzymywać się pociągi pospieszne: 1. Warszawa Wschodnia 7.26 – Skierniewice 8.31 – Koluszki 9.26 – Łódź Fabryczna 9.56 2. Warszawa Wschodnia 12.20 – Skierniewice 13.27 – Koluszki 14.23 – Łódź Fabryczna 14.59 3. NIEBIESKIE ŹRÓDŁA Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Tomaszów Maz. 19.36 (kursujący od poniedziałku do piątku) 4. Warszawa Wschodnia 17.08 – Skierniewice 18.12 – Koluszki 19.04 – Łódź Fabryczna 19.35 (kursujący w soboty i niedziele) 5. TELIMENA Łódź Fabryczna 6.18 – Koluszki 6.56 – Skierniewice 7.47 – Warszawa Wschodnia 8.59 6. Łódź Fabryczna 17.18 – Koluszki 17.55 – Skierniewice 18.46 – Warszawa Wschodnia 20.00 (kursujący od poniedziałku do piątku) Od czwartku 2 marca br. przestaną kursować następujące pociągi pospieszne: 1. Warszawa Wschodnia 8.08 – Łódź Fabryczna 10.32 2. Warszawa Wschodnia 10.08 – Łódź Fabryczna 12.32 3. SYRENA Warszawa Wschodnia 11.08 – Łódź Fabryczna 13.32 4. Łódź Fabryczna 9.18 – Warszawa Wschodnia 11.42 5. Łódź Fabryczna 11.18 – Warszawa Wschodnia 13.42 6. Łódź Fabryczna 13.18 – Warszawa Wschodnia 15.42 Rozkład jazdy pociągów, łączących Łódź i Warszawę, kolejny raz zmieni się 16 marca br. Za wszystkie utrudnienia, spowodowane remontem, uprzejmie przepraszamy podróżnych. Do pobrania: rozkład jazdy pociągów od 2 marca 2007 rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/lodzkie/601_010307.pdf Temat: Dworzec Fabryczny Kiedy Dworzec Fabryczny przestanie straszyć? Aleksandra Hac, Piotr Wasiak 2008-08-22, ostatnia aktualizacja 2008-08-22 19:24 Łódzka antywizytówka od lat straszy gości przyjeżdżających do miasta koleją. W przygotowanym przez dziennikarzy "Gazety" rankingu dworców zajęła jedno z ostatnich miejsc. Na wyższą pozycję w przyszłych zestawieniach przyjdzie nam poczekać jeszcze kilka lat. Reporterzy "Gazety" przez miesiąc kontrolowali dworce kolejowe w największych polskich miastach. W Łodzi Fabrycznej mogli pochwalić jedynie estetyczne toalety. Cała reszta - informacja, a właściwie jej brak, brud, przeciekające dachy, swąd barowego jedzenia, koczujący na dworcu narkomani i bezdomni oraz brak drogowskazów - to powody do wstydu. Szczęśliwie i dla łodzian, i przyjezdnych dworzec ma się zmienić. Nieszczęściem jest natomiast fakt, że prace budowlane zaczną się dopiero w przyszłym roku. Ministerstwo Infrastruktury i szefowie PKP podpisali z władzami miasta na początku lipca umowę, zatwierdzającą układ komunikacyjny w Nowym Centrum Łodzi. Powstanie ono na terenach sąsiadujących z dworcem. Zgodnie z nim perony Łodzi Fabrycznej zostaną zagłębione na 16 metrów. Nowy dworzec będzie miał kilka kondygnacji. Pod ziemią mają tez powstać piętrowe parkingi dla samochodów. Prace nad projektem już trwają. We wrześniu przyszłego roku rozpocznie się przebudowa odcinka od dworca Łódź Widzew do dworca Łódź Fabryczna wraz z zejściem pod ziemię. Inwestycja ma zakończyć się do 2012 r. Dworzec ma być w przyszłości częścią linii dużych prędkości Wrocław/Poznań-Łódź-Warszawa. Jeszcze w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na stworzenie studium wykonalności, które wskaże możliwe warianty przebiegu trasy. Na realizację prac przygotowawczych na lata 2007-2013 zostanie przeznaczone 80 mln euro. Pieniądze będą pochodzić z Unii Europejskiej i budżetu państwa. PKP zamierza skorzystać również z pomocy koncesjonariuszy. Prace budowlane powinny rozpocząć się w 2013 r. Koniec inwestycji planowany jest na 2020 r. Aby szybka kolej przeszła przez Łódź, konieczne jest wybudowanie tunelu pod Łodzią, który połączy Dworzec Fabryczny z Kaliskim. Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź Temat: Modernizacja linii kolejowej Warszawa Koluszki Łódz Modernizacja Linii Kolejowej Warszawa-Koluszki-Łódz Fabryczna Trasa składa się z : Linii nr 1 W-Wa Centralna –Katowice na odcinku W-wa Centralna –Koluszki km -0,345-105,194 Linii nr 17 Łódź Fabryczna – Koluszki km-0,070-26,347 km- 6,997-105,539 Parametry techniczno –eksploatacyjne linii : Na odcinku W-wa Centralna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr1 : Km-0,345-0,704 v=60 km/h Km-0,704-7,050 v=70 km/h Km-7,050-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Tor nr 2 : Km-0,345-6,997 v=60 km/h Km-6,997-67,700 v=120 km/h Km-67,700-103,800 v=60 km/h Na odcinku Łódź Fabryczna –Koluszki obowiązują prędkości rozkładowe : Tor nr 1 –km-0,070 -26,347 v=100km/h Tor nr 2 –km -0,070-25,485 v=100 km/h Koszt modernizacji 228 ,0 mln euro z czego 171,0mln euro z funduszy strukturalnych UE 57,0 mln euro budżet państwa . Zostały wykonane przez Kolprojekt Warszawa (konsultant ) : Studium wykonalności Wniosek o pozyskanie funduszy strukturalnych dla współfinansowania inwestycji Materiały przetargowe dla realizacji zadania w systemie projekt +budowa Kosz opracowania 5,490 mln zł finansowany będzie ze środków własnych PKP PLK S.A. Trwają procedury przetargowe : I ETAP : Skierniewice –Łódź Widzew Projektuj i buduj : -Skierniewice – Koluszki -Koluszki – Łódź Widzew -LCS Koluszki Na nadzór i zarządzanie projektem Po wyborze wykonawców zakończenie realizacji przewiduje się w maju 2008 roku. II ETAP :Warszawa-Skierniewice i Łódź Widzew –Łódź Fabryczna : Przygotowywany jest przetarg na dokumentację projektową. Przewidywany termin ogłoszenia kwiecień 2006 r. Planowany koszt ok. 70 mln zł . Temat: Opóźnienia Wielka awaria trakcji PKP na trasie Łódź - Warszawa Na dwie i pół godziny zamarł wczoraj ruch pociągów na trasie Łódź - Warszawa. Z dworców nie odjeżdżały pociągi, część składów utknęła na stacjach bądź w polu. Opóźnienia wyniosły od 120 do 200 minut. Przyczyną zakłóceń była uszkodzona sieć trakcyjna, w którą zaplątał się jeden z pociągów. O godz. 8.45 pospieszny z Łodzi przejeżdżał przez stację Dąbrowice między Płyćwią i Skierniewicami. Na zakręcie zwisały poluzowane przewody trakcji, co spowodowało, że lokomotywa złamała pantograf. Ten sam los spotkał drugi pociąg. Wtedy uszkodzony wysięgnik, który podtrzymuje przewody, wygiął się i liny zawisły nisko nad drugim torem. Wówczas nadjechał skład z Warszawy i zaplątał się w nie. Jak ustalono, przewody zawisły z powodu wady fabrycznej wysięgnika, który je podtrzymywał. Pasażerowie przeżyli ciężkie chwile. Awarię sieci - i składy z połamanymi pantografami - usunięto o godz. 11.14. Ale ruch do wieczora i tak odbywał się po jednym torze. Pociągi docierały do celu z opóźnieniem dochodzącym do ponad trzech godzin! Na czym świat stoi klęli pasażerowie czekający na dworcach i podróżni siedzący w pociągach, które utknęły w kolejce czekających na odjazd. - Miałam pojechać do Warszawy składem o godz. 11.58. Nie odjechał. Następny wyruszył dopiero godzinę później - denerwuje się pasażerka, która czekała na dworcu Łódź Fabryczna. - Pociąg zatrzymał się w polu przed Skierniewicami - opowiada Teodozja Sysio, która była w odwiedzinach u córki w Warszawie. - Staliśmy godzinę. Jestem wykończona, głodna, spragniona i zdenerwowana. Nic nie wzięłam do jedzenia, bo myślałam, że prędko dojadę do domu. A to jeszcze nie koniec podróży, ponieważ muszę dotrzeć do Łasku. Z dworca Warszawa Centralna pani Teodozja wyruszyła pociągiem godz. 9.57, a na Fabryczny dojechała o godz. 13. Podróżni, którzy z powodu awarii spóźnili się do pracy, na samolot, ważne spotkanie itp., mogą składać reklamacje w warszawskim Biurze Sprzedaży spółki PKP Intercity (ul. Grójecka 17), do której należą teraz pociągi pospieszne kursujące na trasie Łódź - Warszawa - Każda sprawa zostanie rozpatrzona indywidualnie - mówi Adrianna Chibowska, rzecznik spółki. Temat: Opóźnienia O wiele większe zamieszanie spowodowała inna awaria, do której doszło między Skierniewicami i Koluszkami na trasie do Łodzi, Częstochowy i Opola . Uszkodzona została sieć trakcyjna. O godz. 8.45 przejazd tą ruchliwą trasą był całkowicie zablokowany. Pociągi między Łodzią i Warszawą miały nawet cztery godziny opóźnienia. Tędy jeżdżą też jednak pospieszne składy do innych rejonów Polski. Np. „Ostrowianin” z Wrocławia miał ponad dwie godziny opóźnienia. Na pewien czas unieruchomiony został też skład ze stolicy do Zgorzelca. Ruch po jednym torze udało się przywrócić ok. godz. 11.15 i pociągi zaczęły kursować nim wahadłowo. Awaria została całkowicie usunięta po godz. 15, ale pociągi wyjeżdżające i przyjeżdżające do Warszawy jeździły z opóźnieniem do późnego wieczora. Rzecznik spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki powiedział, że przyczyny tego zamieszania ustali komisja. Przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że każdy pasażer ma prawo do reklamacji. Awaria trakcji na trasie Łódź - Warszawa 05.01.2009 Z powodu awarii sieci trakcyjnej od godziny 8.45 zablokowany był ruch pociągów na trasie Warszawa – Łódź -Warszawa. O godzinie 11.14 przywrócony został ruch pociągów po jednym torze. Pociągi kursują wahadłowo. Każdy z podróżnych ma prawo do złożenia reklamacji. Za wszystkie utrudnienia, nieleżące po stronie przewoźnika, serdecznie Państwa przepraszamy! Informacje o utrudnieniach w ruchu przekazywane były przez drużyny konduktorskie w pociągach i w komunikatach megafonowych na dworu Łódź Fabryczna. Jeśli macie Państwo uwagi odnośnie przepływu informacji w czasie awarii prosimy o kontakt na adres mailowy bws3@intercity.pl. http://www.intercity.com.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1397 Temat: Wcześniejsze emerytury (pomostowe) Informacja o organizacji ruchu pociągów PKP Intercity w dniu 09.12.2008 r. w godzinach 11.30 -13.00 w przypadku przeprowadzenia przez związki zawodowe planowanej akcji protestacyjnej na linii średnicowej w Warszawie W związku z planowaną akcją protestacyjną związków zawodowych w dniu 09.12.2008 r. w godzinach 11.30-13.00 wystąpić mogą istotne zmiany w kursowaniu pociągów spółki PKP Intercity kursujących w węźle warszawskim. W przypadku zablokowania przez protestujących torów na stacji Warszawa Centralna zostanie wprowadzona następująca organizacja ruchu pociągów : Pociągi rozpoczynające/ kończące bieg na stacji Warszawa Zachodnia. 1. Pociąg 33505 Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - w przypadku rozpoczęcia akcji protestacyjnej pociąg kursować będzie tylko do stacji Warszawa Zachodnia. Prosimy o zwrócenie uwagi na komunikaty wygłaszanie w pociągu. 2. Pociąg 22106 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna - w dniu 9.12.2008 r. zakłada się kursowanie pociągu bez zmian tj. w relacji Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna. W przypadku wcześniejszego rozpoczęcia akcji protestacyjnej pociąg kursować będzie w skróconej relacji Warszawa Zach. – Łódź Fabryczna. 3. Pociąg 33107 Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - kursować będzie w skróconej relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Zach. 4. Pociąg 22506 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna - pociąg kursować będzie w skróconej relacji Warszawa Zach. – Łódź Fabryczna. Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Wschodnia. 5. Pociąg Ex 8114 Słupia Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa Zach. – kursować będzie w skróconej relacji Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa Wschodnia. Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Gdańska. 6. Pociąg 11002 Polonez Moskwa – Warszawa Zach. – kursować będzie do stacji Warszawa Gdańska z ominięciem stacji Warszawa Wschodnia, Centralna i Zachodnia. W dniu 9.12.2008 r. wyznaczony zostanie dodatkowy postój pociągu na stacji Warszawa Rembertów. 7. Pociąg Ex 3108/9 Pieniny Przemyśl/ Nowy Sącz – Warszawa Wsch. 8. Pociąg IC 6105/4 Ślęża Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. 9. Pociąg Ex 3114/5 Matejko Kraków Pł. – Warszawa Wsch. Pociągi oczekujące na stacji Warszawa Wschodnia na zakończenie akcji protestacyjnej: 10. Pociąg 53100 Warmia Olsztyn Gł. / Grudziądz – Kraków Pł. 11. Pociąg 56110 Kormoran Olsztyn Gł. – Wrocław Gł. 12. Pociąg 13106 Kinga Białystok – Kraków Gł. Pociągi oczekujące na stacji Warszawa Zachodnia na zakończenie akcji protestacyjnej: 13. Pociąg 12101 Rej Warszawa Zach. - Lublin 14. Pociąg Ex 4510/1 Klimczok Bielsko Biała – Gdynia Gł. 15. Pociąg Ex 3512/3 Sawa Kraków Gł. – Gdynia Gł. 16. Pociąg 61104/5 Jaćwing Wrocław Gł. – Suwałki Pozostałe pociągi kursujące przez Warszawę będą opóźnione do późnych godzin popołudniowych. Uprzejmie prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na komunikaty podawane na stacjach oraz informacje przekazywane przez załogi pokładowe w pociągach. Informujemy, ze Pasażerowie podróżujący pociągami Spółki PKP Intercity mają możliwość, kontynuowania podróży innym, najbliższym pociągiem, jeśli w wyniku prowadzonych akcji protestacyjnych utracili oni płynność podróżowania (bez potrzeby uiszczania dodatkowych należności, jeżeli przejazd odbywa się pociągiem wyższej kategorii lub dokonaniem zwrotu bez potrąceń, w przypadku, kiedy przejazd odbywa się pociągiem niższej kategorii). W przypadku rezygnacji pasażera z kontynuowania podróży, zwroty należności będą dokonywane bez potrąceń. Szczegółowe informacje na temat kursowania pociągów i ewentualnych ich opóźnień wynikających z przeprowadzanej w dniu 9 grudnia akcji protestacyjnej, można uzyskać pod nr telefonu: 0 801 022 007, z telefonu komórkowego i z za granicy: + 48 422 055 007 W dniu 09.12.2008 r. od godz. 8.30 PKP Intercity uruchomi specjalną infolinię o zmianach w kursowaniu pociągów pod numerem : +48 22 474 50 75 W przypadku rozpoczęcia akcji protestacyjnej na Dworcu Centralnym dodatkowych informacji udzielać będą oznakowani identyfikatorem pracownicy PKP Intercity. Informacje o zmianach w kursowaniu pociągów podawane będą także na bieżąco na stronie www.intercity.pl Uprzejmie przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z planowanej akcji protestacyjnej związków zawodowych. Intercity.pl Temat: Od połowy czerwca z Warszawy do Łodzi w 86 minut Do dnia 16 czerwca zostaną zakończone podstawowe roboty modernizacyjne związane z I etapem przebudowy linii kolejowej Warszawa – Łódź. Pociągi w bezpośredniej relacji Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna będą pokonywały tę trasę bez zatrzymania w czasie 86 minut. Pociągi zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu dłuższy o czas postojów. Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed modernizacji o 37 minut. - Raz jeszcze przepraszamy podróżnych za wszelkie utrudnienia związane z przejazdami na trasie Warszawa – Łódź w czasie trwania robót modernizacyjnych. Zdajemy sobie sprawę, że były one dla Państwa uciążliwe. Mamy nadzieję, że od 16 czerwca skrócony czas przejazdu z Warszawy do Łodzi i w kierunku przeciwnym znacznie ułatwi Państwu podróżowanie - mówi rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki. Prace modernizacyjne rozpoczęły się w lipcu 2006 r., z przewidywanym terminem zakończenia prac w czerwcu 2008 r. Termin ten zostanie dotrzymany. W ramach modernizacji zostały wykonane liczne prace, mające na celu podniesienie prędkości pociągów i zwiększenie komfortu podróży. Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej. Pociągi na odcinku Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew mogą poruszać się teraz z prędkością do 140 km/h. W ramach projektu wybudowano nowoczesne, skomputeryzowane Lokalne Centrum Sterowania, odpowiedzialne za bezpieczne prowadzenie ruchu pociągów. Oddane zostaną do użytku m.in. 4 przebudowane mosty i 6 wiaduktów, 2 tunele dla pieszych, 2 kładki dla pieszych, 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów. Na modernizację odcinka Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew zaplanowano środki w wysokości ponad 905 milionów złotych w ramach sektorowego programu operacyjnego „Transport” (SPOT), w 75% z funduszy Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i w 25% z budżetu państwa. Od 16 czerwca na trasie Warszawa – Łódź będzie obowiązywał stały rozkład jazdy, który zostanie ogłoszony przez przewoźnika, PKP Przewozy Regionalne. PKP PLK/Rynek Kolejowy Temat: [pr] Do Warszawy dwa razy krócej http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,3292963.html Do Warszawy dwa razy krócej Piotr Anuszczyk 19-04-2006 , ostatnia aktualizacja 19-04-2006 20:02 Podróż pociągiem do Warszawy po modernizacji torów będzie trwała tylko 65 W Koluszkach podpisano wczoraj największą z dotychczasowych umów na projekt Czas przejazdu z Łodzi do Skierniewic skróci się z obecnych 69 minut do 32 - Po 15 latach nadchodzi czas rozwoju kolei. Za kilka lat zauważą to wszyscy Czas przejazdu Łódź - Warszawa: Koszty projektu: Etap II - modernizacja odcinka Warszawa Zachodnia - Skierniewice i Łódź Temat: Łódź pozostanie KOLEJOWYM ZAŚCIANKIEM! http://lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/515778.html Przykryją perony Łodzi Fabrycznej Wtorek, 13 września 2005r. Za trzy lata, wraz z modernizacją linii kolejowej Łódź – Warszawa, ma się – Remont i przebudowa Łodzi Fabrycznej sfinansowane zostaną w ramach partnerstwa Dodatkową zachętą dla inwestora ma być to, że PKP za symboliczną złotówkę – W Łodzi załatwiamy już dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę. ------------------------------------ Stawianie budynku dworca w tym miejscu zablokuje na amen możliwość przebijania Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa Pęknięcie szyny było przyczyną poważnych opóźnień w ruchu pociągów jadących dzisiaj rano do/ z Warszawy. Pociągi na odcinku Grodzisk Mazowiecki - Pruszków od godz. 6.00 miały tam znacznie utrudniony przejazd. Na trasie tej prowadzone są roboty, związane z odbudową mostu na rzece Rokitnicy. Z tego powodu ruch pociągów jest prowadzony po dwóch z czterech torów. Dzisiejsza awaria spowodowała konieczność ruchu wahadłowego między Pruszkowem i Grodziskiem Maz. tylko po jednym torze. Opóźnionych zostało 20 pociągów, w tym jadące z Łodzi do Warszawy. Największe opóźnienie wyniosło 65 minut. Ruch pociągów po obu czynnych torach został przywrócony o godz. 8.12 po usunięciu usterki szyny. Za utrudnienia związane z awarią wszystkich Pasażerów uprzejmie przepraszamy. PKP Przewozy Regionalne zawiesiły w wykonywaniu obowiązków służbowych pracowników drużyn konduktorskich (konduktorów i kierowników pociągów), którzy podczas awarii nie informowali pasażerów o problemach na pokładzie pociągów. Wdrożone zostało wobec nich postępowanie dyscyplinarne. Osoby winne zaniedbań poniosą karę, przewidzianą kodeksem pracy. Na trasie Warszawa – Łódź trwają również roboty związane z zakończeniem I etapu modernizacji tej linii. Obie inwestycje – odbudowa mostu pod Grodziskiem Maz. oraz podstawowe roboty na odcinku Skierniewice – Łódź Widzew zostaną zakończone w połowie czerwca br. Od dnia 16 czerwca czas przejazdu w bezpośredniej relacji Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna (bez zatrzymania) będzie wynosił 86 minut. Pociągi zatrzymujące się na stacjach pośrednich będą miały czas przejazdu dłuższy o czas postojów. Podróż zmodernizowanym odcinkiem Skierniewice – Koluszki – Łódź Widzew będzie krótsza w porównaniu z okresem sprzed modernizacji o 37 minut. Temat: Gdzie się zszancimy? KUBRYK 25 - 26 maja Łódzki Dom Kultury, ul. Traugutta 18 piątek 19:00 - CZTERY REFY, FLASH CREEP, Graham Metcalfe (Anglia), Andrzej Korycki i Dominika Żukowska, PCHNĄĆ W TĘ ŁÓDŹ JEŻA, SAMHAIN... sobota 17:00 - konkurs (INDYGO, Betty Blue, Mieszko Osiewicz, oJ Tam) 19:00 - BUKANIERZY, CZTERY REFY, FLASH CREEP, NORTH CAPE, NORTH WIND, PERŁY i ŁOTRY, SĄSIEDZI... Z ostatniej chwili: odwołano koncert zespołu Segars. Tawerna festiwalowa - Keja Pub, ul. Kopernika 46. __________ Dojazdy (bezpośrednie pociągi pospieszne): Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna: odj. 13:56 - przyj. 16:54 (kursuje codziennie) odj. 15:20 - przyj. 17:53 (kursuje codziennie) odj. 16:20 - przyj. 19:16 (od pon. do pt.) Poznań Główny - Łódź Kaliska: odj. 12:50 - przyj. 17:53 (kursuje codziennie) Wrocław Główny - Łódź Kaliska: odj. 14:24 - przyj. 18:20 (kursuje codziennie) Katowice - Łódź Kaliska: odj. 12:30 - przyj. 16:06 (kursuje codziennie) Kraków Główny - Łódź Fabryczna: brak bezpośrednich połączeń Z uwagi na remonty przeprowadzane przez PKP, należy upewnić się telefonicznie, co do ewentualnych zmian. Ze stacji Łódź Fabryczna należy wyjść prosto z peronów na parking i przejść przejściem podziemnym na drugą stronę ulicy, gdzie (za pomnikiem Piłsudskiego) znajduje się ŁDK. Ze stacji Łódź Kaliska wychodzimy na parking, przechodzimy przejściem podziemnym na przystanek tramwajowy (drugi licząc od dworca) i wsiadamy w tramwaj nr 12 (kier. Stoki). Wysiadamy na przystanku "Narutowicza/Kilińskiego" (około 20-25 minut) i przechodzimy po pasach w prawo. Za hotelem Centrum znajdziemy ŁDK. Aktualne ceny biletów na komunikację miejską: ulgowy 10 min. - 0,85zł ulgowy 30 min. - 1,20zł ulgowy dobowy - 4,80zł normalny 10 min. - 1,70zł normalny 30 min. - 2,40zł normalny dobowy - 9,60zł W razie problemów - 0609846215 Nudziło mi się... Temat: [Pr] Szybciek do Warszawy -SF Błyskawiczna podróż koleją Czwartek, 2 grudnia 2004r. WROCŁAW Za 10 lat będziemy jeździć do stolicy w nieco ponad dwie godziny W 2013 r. pociągiem do Warszawy pojedziemy o połowę szybciej niż teraz. Temat: Skierniewice w nowej szacie
--------- Dworzec w Skierniewicach odremontowany! Na tę chwilę skierniewiczanie czekali ponad 10 lat. - To niesamowite, Dworzec już został otwarty dla podróżnych, --------- Od siebie dodam tylko, że bardzo się z tego powodu cieszę. Skierniewice
Temat: Rewizja przygotowań do Euro 2012 PKP PLK podsumowały zeszły rok w perspektywie przygotowań do Euro 2012 Narodowy zarządca infrastruktury planował, że w 2008 r. jego nakłady wyniosą 3,44 mld zł. Zrealizowano z tego 3,1 mld zł, czyli 90 proc. planu. Wykorzystanie środków unijnych to 102 proc. (te 2 proc. pojawiły się ze względu na zmiany kursu euro) - poinformowali wczoraj na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe. Po ogłoszeniu, że Polska będzie współorganizatorem Euro 2012, PKP PLK zgłosiły do Master Planu spółki PL 2012 zadania modernizacji: * linii nr 1 Warszawa - Łódź: Etap I i II, z wyłączeniem odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna, * linii E65 Warszawa - Gdynia: LCS Nasielsk, Ciechanów, Działdowo, Tczew i stacja Gdynia, * linia E20 Warszawa - Terespol: odcinek Siedlce - Terespol Etap I, lot B, C i D, * linia E20 Poznański Węzeł Kolejowy i stacja Poznań Główny, * linia E59 Poznań - Wrocław: odcinek Wrocław - granica województwa dolnośląskiego, * linia E30 Zgorzelec - Medyka: odcinek Zgorzelec - Legnica (stacja Zgorzelec i most w Bolesławcu), odcinek Legnica - Wrocław (szlaki: Środa Śląska - Malczyce, Malczyce - Szczedrzykowice, Szczedrzykowice - Legnica, stacje Leśnica, Miękinia i post. odgał. Szczedrzykowice), odcinek Wrocław - opole (stacje Brzeg i Oława), odcinek Rzeszów - granica państwa (szlak Rzeszów - Munina), * Warszawa: linia średnicowa i przystanek Warszawa Stadion, * Warszawa: stacja Warszawa Gdańska i linia obwodowa Józefinów - Warszawa Gdańska, * połączenia kolejowe z lotniskami: Warszawa - MPL Okęcie (zadanie 1 i 2), Kraków - MPL Balice. - Z tej listy wykazu do końca 2008 r. zmodernizowaliśmy niemal 450 km linii - mówi Agnieszka Safuta-Pawlak, członek zarządu PKP PLK. Na tę liczbę składają się modernizacje: na linii E20 odcinek granica państwa - Rzepin, Poznański Węzeł Kolejowy, odcinek Mińsk Maz. - Łuków i Międzyrzec Podlaski - Biała Podlaska; na linii E30 odcinki Zgorzelec - Legnica, Środa Śląska - Wrocław i Wrocław - Opole; na linii nr 1 odcinek Łódź Widzew - Skierniewice; na linii nr 8 odcinek Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie. Do maja 2012 r. i mistrzostw Europy pozostało do zmodernizowania ok. 540 km linii. - Liczymy na to, że wszystko nam się uda. Pomimo nawet tego, że procedury przetargowe są tak skomplikowane, są protesty i odwołania - stwierdziła prezes Safuta-Pawlak. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Warszawa - Lodz 3 godziny Hej! Wczoraj mialem okazje przejechac porannym pospiesznym slynna zelazna trase Warszawa Centralna - Lodz Fabryczna. Trwało to trzy godziny. Najpierw Skierniewice - dlugo stoimy pod semaforem, potem jedziemy torem Jak się później okazało zerwanie to było drobne obluzowanie na dropsach na Ale w efekcie tych kombinacji czas jazdy do Łodzi wyniósł 3 godziny. Kierpoć Wracałem więc przez Głowno - Łowicz. Bardzo sympatyczna linia niskich Z ciekawostek konkurencyjnych: w relacji Łowicz - Łódź kursuje codziennie Pozdrawiam, Marcin Temat: Wagony zmiennokierunkowe na PKP Fragment wątku ze starego forum "Bipa PKP prod. Prefo". Ponieważ temat wydaje mi się ciekawy, a poza tym mało znany, stąd jego nowa edycja na tym forum. KrzyszTTof napisał: I to jakie ciekawe były te próby! Zespół wagonowy zmienno kierunkowy z parowozem Tkt48 ! O ile dobrze pamiętam, to był skład 11 wagonów 101A (albo 43A) a w ostatnim była kabina sterownicza. A parowóz był ustawiony kominem do składu. Był swego czasu artykuł w Świecie Kolei. DBv napisał: ...i Kolejach Dawniej i Dziś... Oelka napisał: Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji. Proszę bardzo: Andrzej Etmanowicz, Parowy trakcyjny zespół zmiennokierunkowy z parowozem TKt48. Koleje dawniej i dziś: 4/2005, 50-53. Do prób wykorzystano 6 wagonów 43A wyposażonych w kabel do obsługi urządzeń, wagon 43A wyposażony w stanowisko do kierowania, oraz parowóz TKt48-57. Zastosowano obecnie już nie stosowany system sterowania pośredniego. Były to jedyne próby przeprowadzone na PKP. Rozważano bowiem jeszcze budowę wagonów sterowniczych (najprawdopodobniej z systemem sterowania bezpośredniego) przeznaczonych do współpracy z wagonami motorowymi SN61, na podstawie dokumentacji węgierskiej, ale nigdy nie ropoczęto żadnych poważniejszych prac nad tym tematem. W latach 90. rozważano ten temat przy okazji modernizacji linii Warszawa-Łódź, ze względu na czołowy charakter stacji Łódź Fabryczna. Do prowadzenia ruchu zamierzano wykorzystać m. in. lokomotywy EU11. Ale lokomotywy trafiły do Wloch, a temat po raz kolejny do archiwum. maciej_kolej napisał: Ciekawe rzeczy z tymTKt48 - nie słyszałem. Z tego co mówi Oelka to wszystko zakończyło się w pekapowskim stylu - plany,plany i nic Witek M. napisał: Myślę, że wtedy (lata 60.) PKP było pod narastającą presją innych priorytetów - przede wszystkim elektryfikacji. A mając w perspektywie wprowadzenie w ruchu aglomeracyjnym na wszystkich kierunkach EZT, dali sobie spokój z takimi wynalazkami. maciej_kolej napisał: No ale koncepcja wagonów sterowniczych właśnie w ruchu aglomeracja - wieś się sprawdza do dziś, a te głąby z PKP jak zwykle swoje. Temat: [Wrocław] Remont i modernizacja Dworca Głównego PKP Główny dworzec Wrocławia zostanie zmodernizowany gaw 07-02-2008, ostatnia aktualizacja 07-02-2008 17:27 Władze PKP i miasta Wrocławia zawarły porozumienie dotyczące przygotowania projektu modernizacji budynku dworca głównego i otaczającego go terenu miejskiego. Miasto Wrocław i PKP SA przeznaczą wspólnie do 100 tys. zł na nagrody w międzynarodowym konkursie na projekt modernizacji wrocławskiego dworca. Prace budowlane, w oparciu o zwycięski projekt, powinny rozpocząć się w 2009 r. Konkurs - "Koncepcja architektoniczno-urbanistyczna rewitalizacji Dworca Głównego we Wrocławiu wraz z otoczeniem" - ogłoszony zostanie w marcu. Rozwiązanie konkursu zaplanowano na wrzesień br. Na bazie zwycięskiego projektu zostanie przygotowany w 2009 r. - w oddzielnym postępowaniu przetargowym - ostateczny projekt budowlany. "Celem zawartego porozumienia jest jak najlepsze zaplanowanie modernizacji dworca PKP we Wrocławiu i otaczającej go części miasta, które będzie uwzględniało wzajemne usytuowanie budynków należących do samorządu miasta i obiektów kolejowych. Architekci będą brać pod uwagę obszar ograniczony ulicami: Piłsudskiego, Peronową i Suchą" - wyjaśnił rzecznik PKP Michał Wrzosek. Współpraca będzie obejmować wspólną organizację konkursu na wykonanie projektu modernizacji oraz współfinansowanie konkursu. Wrocław i PKP zobowiązały się m.in. do współdziałania w przygotowaniu dokumentacji konkursowej, powołania komisji konkursowej, współfinansowania nagród i niezbędnych kosztów organizacji przedsięwzięcia oraz organizacji wystawy pokonkursowej. Wrocławski dworzec główny zaprojektował niemiecki architekt Wilhelm Grapow; budynek powstał w połowie XIX w. Na dworcu znajduje się pięć równoległych nadziemnych peronów. Na peronie trzecim, w miejscu w którym w 1967 r tragicznie zginął aktor Zbigniew Cybulski, znajduje się tablica pamiątkowa poświęcona pamięci artysty. Rzecznik PKP poinformował także, że Polskie Koleje Państwowe posiadają w Polsce ponad 100 tys. ha nieruchomości. Znaczną część majątku firmy stanowią dworce kolejowe, których w całej Polsce jest ponad 2,5 tys. "W najbliższych latach PKP planuje modernizację i budowę nowych piętnastu dworców kolejowych. Pierwsze w kolejności będą realizowane projekty związane z przygotowaniami do mistrzostw EURO 2012, m.in. Warszawa-Zachodnia, Warszawa-Wschodnia, Poznań Główny, Katowice Główne, Wrocław Główny, Kraków Główny, Szczecin Główny, Łódź Fabryczna i Sopot Główny" - poinformował Wrzosek. Dodał, że na temat sprzedaży dworców PKP prowadzi również rozmowy z samorządami i prywatnymi inwestorami. Źródło : PAP Temat: Ceska Trebova + visa? A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty? Da się. Nie musimy robić. http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html lista kas PKP PR wyposażonych w terminale Białystok kasa nr 3 i 6 Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na Piotrek Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06
Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
Temat: Szynobus przesiadkowy | Z Kaliskiej odjeżdża AFAIK więcej pociągów. A z Fabrycznej więcej pasażerów. Mogę sobie dać głowę obciąć.
No, to jest logika bliska PKP. Ale jak komuś by było za daleko na
| Można by dobrze opylić... I pieniądze przetransferować na szwajcarskie konta pp. Prezesów... | To nie Warszawa, cały naród się na średnicę nie zruci ;-) (Chociaż mamy Wczoraj cos mruczeli w TV o projekcie stworzenia wielkiej
Pozdrowienia Temat: Rozkład jazdy PKP szykuje nowy rozkład 04.08.2007 Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia. "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę. Dzięki zmianie trasy "Reymont", odjeżdżający z dworca Łódź Fabryczna do Krakowa, również pojedzie krócej o godzinę (przejazd będzie trwał 3,5 godz.). Pociąg zostanie skierowany na Centralną Magistralę Kolejową. Zmieni się godzina odjazdu, zamiast o godz. 6 wyruszy o 7. Połączenie z Dolnym Śląskiem i Mazurami zapewnią nowe pociągi: "Łużyce" relacji Warszawa - Zgorzelec przez Wrocław i "Jadźwing" relacji Wrocław - Suwałki. Pociąg "Wieniawski", kursujący teraz z Poznania do Lublina, zupełnie zmieni trasę. Przez większość roku będzie jeździł tylko weekendy z Kielc przez Łódź do Szczecina, a w wakacje codziennie - do Świnoujścia. Do rozkładu wróci pociąg "Soła" do Bielska-Białej. W grudniu, gdy zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami, pociągi do Warszawy będą kursowały co 60 minut od godz. 5 do godz. 19. Nie przybędzie połączeń nad morze i w góry. Ale nocny sezonowy pociąg do Kołobrzegu, który na pokonanie trasy potrzebuje pół doby, będzie jechał krócej o około półtorej godziny. Pojedzie przez Ozorków i Łęczycę, a nie przez Stryków i Głowno, gdzie prędkość jest ograniczona do 30 km/h ze względu na zły stan torów. Pociąg do Kołobrzegu, który teraz pokonuje trasę w 12 godzin, od przyszłych wakacji ma jechać krócej o 1,5 godziny. (mr) - Express Ilustrowany Temat: Stacje koncowe / czolowe - wyliczanka w sam raz na sezon ogorkowy
Najwyższa to dworzec czołowy. Według definicji dworca czołowego, sam budynek Ł. Fabryczna ma budynek dworca - notabene malo reprezentacyjny jak na W krajach Europy Zachodniej dworców czołowych jest multum, wyliczanie W praktyce w Polsce przestały funkcjonować chyba wszystkie dworce tego typu, Stąd logiczne, że najczęściej pociąg pasażerski na Zachodzie jest W Polsce zaś PKP stać na półgodzinne postoje techniczne i angażowanie Pozdrowienia Jakub Halor Temat: Dzisiejsze wydarzenia na WWK i wiedence Sorry, że wtrące swoje trzy grosze, ale co do pęknięcia szyny mają KM i PR nie potrafię zrozumieć. Jeszcze trochę to za gradobicie też spółki przewozowe będą odpowiadały. Trochę zdrowego rozsądku w wypowiedziach grupowiczów by się przydało. Nie staję tutaj w obronie żadnego z przewoźników na PKP żeby była jasność. Zapewnienie właściwego i zgodnie z rozkładem jazdy prowadzenia ruchu pociągów w tym kraju należy póki co do PKP PLK , które bierze za to grube pieniądze. Opóźnienia wynikające bezpośrednio z winy spółek przewozowych (awarie taboru oraz z winy pracowników tych spółek) są rzadkością, 99,99% opóźnień powstaje na skutek takich a nie innych rozkładów oraz samego procesu prowadzenia ruchu pociągów. To, że PLK wycięło ze swojej sieci podrzędne linie mogące w przypadku takich zdarzeń służyć jako objazdy to czyja wina? Więc proszę trochę ostrożniej przy ferowaniu wyroków. pozdrawiam.
Tak sobie wróciłem i patrzę i jakoś nic na ten temat na pmk nie ma... Mianowicie dzisiaj (podobno) rano pękła jakaś szyna na torach Miało także dojść (również w godzinach porannego szczytu) do odwołania Pomijam już resztę skarg i żali pod adresem Kolei Mazowieckich i Mam nadzieję, że ktoś z Was zna szczegóły i się nimi podzieli. -- Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa Od czwartku 3 kwietnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów na linii Łódź – Warszawa. Na początek i koniec weekendu uruchomimy dodatkowe wieczorne pociągi dla pracujących w ciągu tygodnia w stolicy, a wypoczywających w Łodzi. W piątki pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna odjedzie z Warszawy Centralnej o godzinie 19.22, natomiast w niedziele pociąg powrotny ruszy z Łodzi Fabrycznej o godzinie 18.55. Skład będzie zestawiony z tradycyjnych wagonów 1 i 2 klasy. Na trasę powróci również pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (odjazd z Dworca Centralnego o godzinie 14.20). Cztery pociągi pospieszne nadal będą kursowały z postojami na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, ale tylko między Koluszkami a Skierniewicami. Zastąpią one pociągi osobowe dowożąc pasażerów do mniejszych miejscowości. Na tym odcinku pozostaną też poranne i popołudniowe kursy autobusów zastępczych. Przesyłki konduktorskie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.30, 5.14, 6.10, 6.19, 16.03 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.40, 15.20, 16.33, 17.20, 19.52 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.39). W soboty i niedziele przesyłki przyjmujemy w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.19 i z Warszawy Centralnej o 15.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne. news: http://www.pr.pkp.pl/remont-na-linii-warszawa-lodz.html rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080403.pdf Komentarz: Pogrzało zupełnie. Pospiechy - ponury standard, ale osobówki - masakra jakaś, zwłaszcza na Koszulki - Skierce. Poza tym ruch na tej linii to nie tylko Łódź - Warszawa. Pragnę zwrócić uwagę na to, że przez rozwalanie skomunikowań masakrycznie tracą inni pasażerowie - np. przesiadający się z popołudniowowieczornej "Narwi" z Bielska przez Katowice, Częstochowę, Koszulki, (...) do Białegostoku. Ich czas przejazdu do Łodzi wciaż rośnie. W zeszłym rj standardem był dojazd do Łodzi na 19.00. Potem zrobiła się z tego w cudowny sposób 19.27. Potem - 19.40. W nowym rj długo utrzymywała się 19.50, potem 20.02. W najnowszym rj w dni powszednie do Łodzi dotrzemy... o 20.13! Zresztą absurdalny rj ma ów pociag, na który ludzie ci się przesiądą. R-4122 rel. Częstochowa - Łódź Fabr. przyjedzie do Koluszek o 18.58, by odjechać......... 19.27!!!! No cholera! I czemu?! Ma to może skomunikowanie z "Ostrowianinem" i tak jadącym przez Łódź, czy w ogóle z czym, bo nie wiem?! Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 126 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||