Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • biegajmy.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Łódź Fabryczna Warszawa





    Temat: Modernizacja trasy Warszawa - Łódź
    Nareszcie



    Z Łodzi do Warszawy w półtorej godziny
    Kończy się remont torów na odcinku od dworca Łódź Widzew do Skierniewic. Od przyszłego poniedziałku najszybszy pociąg do stolicy dojedzie w 88 minut. Na wyremontowanym odcinku osiągnie prędkość 140 km/h
    Remont linii kolejowej do Warszawy od dwóch lat skutecznie uprzykrza życie podróżnym. Z powodu utrudnień pociągi z Łodzi do Warszawy jechały nawet dwie i pół godziny. Maszyniści na niektórych fragmentach musieli zwalniać do 30 km/h. Przebudowa torów była jednak konieczna. Teraz podróż ma być szybsza i przyjemniejsza. Zmodernizowano 62,8 km linii dwutorowej, wybudowano nowoczesne, skomputeryzowane lokalne centrum sterowania ruchem, przebudowano cztery mosty, sześć wiaduktów, dwa tunele, kładki dla pieszych oraz 37 przejazdów kolejowo-drogowych i 30 peronów.

    Od 16 czerwca pociągi będą jeździły według nowego rozkładu jazdy. Trasę od Łodzi Fabrycznej do Warszawy Centralnej najszybszy Łodzianin pokona w 88 minut. Po drodze zatrzyma się na dworcach Łódź Widzew i Warszawa Zachodnia (odjazd o godz. 6.30, przyjazd godz. 7.58). - Między Łodzią a Skierniewicami uzyska prędkość maksymalną 140 km/h. Będzie to skład klasyczny. Czas jazdy bez postojów wyniesie 86 minut - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Inne pociągi, np. Telimena (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz. 6.58, postoje: Łódź Widzew, Koluszki, Skierniewice, Żyrardów, Warszawa Zachodnia) lub Kurpiński, odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz. 7.58 (prędkość maksymalna 130 km/h), przejadą tę trasę w 92 minuty.

    Dzięki przebudowie torów pociągi pojadą dwukrotnie szybciej. Przed rozpoczęciem modernizacji czas przejazdu między Łodzią Widzewem i Skierniewicami wynosił 67 minut, teraz mają być to 32 minuty. Pasażerom, którzy już kilkakrotnie zawiedli się na PKP trudno w to uwierzyć. - Poczekajmy na pierwsze kursy. Już nieraz zmieniano rozkład chwaląc się, że będzie szybciej. W rzeczywistości pociąg jechał tak samo, tyle tylko, że miał większe opóźnienie - mówi Kamil Gawron, który dojeżdża pociągiem do pracy.

    PKP przygotowuje się do kolejnych remontów. - W ubiegłym miesiącu ogłosiliśmy przetarg na studium wykonalności dla odcinka Łódź Widzew - Łódź Fabryczna. Opracowane będą rozwiązania wariantowe modernizacji tego odcinka, z uwzględnieniem części trasy tunelu, schodzącego do przyszłej podziemnej stacji Łódź Fabryczna. Studium wykonalności przygotuje także założenia doprowadzenia w przyszłości do Łodzi Fabrycznej pociągów dużych prędkości (linia "Y" Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa) - informuje Łańcucki.

    Trwają także przygotowania do modernizacji odcinka Skierniewice - Warszawa. Roboty mają rozpocząć się we wrześniu 2009 r.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
    http://miasta.gazeta.pl/l...ej_godziny.html


    Czyli na rok spokój, a później kolejne 4 lata bałaganu. Już mogliby to zrobić za jednym zamachem....



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    W innym wątku było o zmianach, które PKP-Przewozy Regionalne szykują dla Łodzi. Tymczasem w czerwcu rozkład zmieniać będzie również spółka PKP-Intercity. Dla Łodzi i województwa szykują się następujące zmiany (informacje na razie nieoficjalne, na podstawie przecieku autorstwa Krzysztofa Waszkiewicza (http://www.iwan.eu07.pl/infra/kolej/korekta/)):

    1. Pociąg nr 22104/5 (Warszawa Wsch. odj. 9.08, Łódź Fabryczna przyj. 10.57) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    2. Pociąg nr 22112/3 (Warszawa Wsch. odj. 19.08, Łódź Fabryczna przyj. 20.57) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    3. Pociąg nr 22114/5 (Warszawa Wsch. odj. 21.07, Łódź Fabryczna przyj. 22.57) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    4. Pociąg nr 33501/0 (Łódź Fabryczna odj. 4.51, Warszawa Wsch. przyj. 6.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    5. Pociąg nr 33103/2 (Łódź Fabryczna odj. 6.51, Warszawa Wsch. przyj. 8.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    6. Pociąg nr 33113/2 (Łódź Fabryczna odj. 16.51, Warszawa Wsch. przyj. 18.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    7. Pociąg nr 33115/4 (Łódź Fabryczna odj. 18.58, Warszawa Wsch. przyj. 20.42) - zmiana składu na ED74 w okresie wakacyjnym.
    8. Siedem nowych pociągów w relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia.
    9. Siedem nowych pociągów w relacji Warszawa Wschodnia - Łódź Fabryczna.
    10. Pociąg OLEŃKA rel. Warszawa Wschodnia - Opole Główne / Kłodzko Główne (Skierniewice odj. 7.40, Koluszki odj. 8.04; Koluszki przyj. 19.41, Skierniewice przyj. 20.05) - pojedzie do/z Wrocławia Głównego. Grupa wagonów bezpośrednich do/z Kłodzka Głównego przez Nysę zostanie wydłużona do/z Kudowy Zdroju.
    11. Pociąg KARKONOSZE rel. Białystok / Warszawa Wschodnia - Jelenia Góra / Szklarska Poręba Górna / Kłodzko Główne (Skierniewice odj. 23.46, Koluszki odj. 0.12; Koluszki przyj. 4.38, Skierniewice przyj. 5.03) - grupa wagonów bezpośrednich do/z Kłodzka Głównego przez Strzelin zostanie wydłużona do/z Kudowy Zdroju.
    12. Pociąg nr 45500/1 / 54500/1 rel. Katowice - Łeba / Hel (Chorzew Siemkowice odj. 18.31, Zduńska Wola Karsznice odj. 19.27; Zduńska Wola Karsznice przyj. 6.51, Chorzew Siemkowice przyj. 7.47) - zmiana trasy przejazdu przez Laskowice Pomorskie, Tczew, Gdańsk Główny, Sopot (obecnie: przez Kościerzynę).
    13. Pociąg POŁONINY rel. Gdynia Główna - Krynica / Zagórz (Kutno odj. 20.22, Zgierz odj. 21.40, Łódź Kaliska odj. 22.18, Łódź Widzew odj. 22.47; Łódź Widzew przyj. 3.55, Łódź Kaliska przyj. 4.15, Zgierz przyj. 4.43, Kutno przyj. 6.09) - zmiana trasy przejazdu przez Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Jaworzno Szczakową (obecnie: przez Tomaszów Mazowiecki, CMK, Kozłów).
    14. Pociąg nr 53500 / 35500 rel. Olsztyn Główny / Gdynia Główna - Zakopane (Kutno odj. 1.25; Kutno przyj. 5.24) - zmiana trasy przejazdu przez Łódź Kaliską, Piotrków Trybunalski, Radomsko, Częstochowę, Jaworzno Szczakową (obecnie: przez Łowicz Główny, Koluszki, Tomaszów Mazowiecki, CMK, Kozłów).
    15. Pociąg nr 38505 / 83504 rel. Katowice / Kraków Płaszów - Słupsk (Chorzew Siemkowice odj. 21.30, Zduńska Wola Karsznice odj. 22.20; Zduńska Wola Karsznice przyj. 5.30, Chorzew Siemkowice przyj. 6.27) - wprowadzenie grupy wagonów bezpośrednich do/z Ustki.
    16. Pociąg SKRZYCZNE rel. Gdynia Główna - Bielsko Biała Główna - zmiana trasy przejazdu przez Łódź Kaliską (obecnie: łącznicą Łódź Widzew - Zgierz).
    17. Pociąg nr 28501 / 82500 rel. Kielce - Kołobrzeg (Tomaszów Maz. odj. 18.33, Łódź Kaliska odj. 19.43; Łódź Kaliska przyj. 7.02, Tomaszów Maz. przyj. 8.25) - wprowadzenie postoju na stacji Drzewica.
    18. Pociąg NIEBIESKIE ŹRÓDŁA rel. Tomaszów Mazowiecki - Warszawa Wschodnia - zawieszenie kursowania.
    19. Pociąg HUTNIK rel. Racibórz - Warszawa Wschodnia / Olsztyn Główny - skrócenie relacji do/z Warszawy Wschodniej.
    20. Pociąg SUDETY rel. Zgorzelec / Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia - zmiana rozkładu jazdy na odcinku Ostrów Wielkopolski - Łódź Kaliska.

    hradek dnia Wto 16:19, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009

    Będzie też nowy Inter Region Łódź - Kraków!

    http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/304842/327765/560340/178556/4095/?q=pl/node/146&seqnr=1&ident=op.02693329.1239569956&

    Nowe połączenia do Warszawy i Gdyni

    PKP Przewozy Regionalne uruchamiają trzy nowe połączenia do stolicy. W okresie wakacji kursował będzie również pociąg do Gdyni. Podróż ma być tańsza i krótsza

    W grudniu ubiegłego roku spółkę PKP Przewozy Regionalne przejęły samorządy wojewódzkie, a połączenia między województwami - najbardziej rentowne (np. Łódź - Warszawa) - trafiły do PKP Intercity. Aby przejąć część klientów przewoźnik należący do urzędów marszałkowskich postanowił wejść na rynek regionalny. W maju uruchomiono pierwsze połączenia m.in. Wrocław - Kraków, Warszawa - Poznań, Warszawa - Białystok.

    Od czerwca także łodzianie będą mogli korzystać z nowej oferty. - Bilety będą tańsze, niż na dotychczas kursujące pociągi, a na niektórych liniach również szybciej pokonamy trasę - mówi Iwona Jędrychowska z PKP PR w Łodzi.

    Z Łodzi Fabrycznej będą trzy nowe kursy do stolicy o godz.: 7.50, 11.50 i 17.35. Natomiast z Warszawy będą wyjeżdżały o godz.: 9.50, 14.03 i 22.08. Pociągi będą jeździły codziennie. Czas przejazdu będzie zbliżony do dotychczasowych połączeń - ok. godziny i czterdziestu minut. Podróż będzie jednak tańsza o 7 zł (bilet będzie kosztował 24 zł).

    W okresie wakacji (20 czerwca-30 sierpnia oraz11-14 czerwca) uruchomione zostanie także połączenie na trasie Sieradz - Gdynia. Pociąg będzie kursował przez Łódź Kaliską, Kutno, Toruń, Iławę, Malbork, Tczew, Gdańsk i Sopot.

    Na odcinku Sieradz - Kutno pociąg będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach, dalej będzie już kursował jak pośpieszny. Mimo to czas przejazdu w porównaniu do dotychczas kursujących pociągów będzie krótszy o 75 min, natomiast koszt przejazdu będzie niższy o 12 zł.

    Na trasie Łódź - Warszawa będzie kursował "Acatus", który może poruszać się z prędkością 160 km/godz. i zabrać 350 pasażerów. Natomiast do Gdyni wyjadą zmodernizowane składy elektryczne.

    Nowe połączenia

    * Godz. 7.50 Łódź Fabryczna - godz. 9.25 Warszawa Centralna

    * 11.50 Łódź Fabryczna - 13.37 Warszawa Wschodnia

    * 17.35 Łódź Fabryczna - 19.17 Warszawa Wschodnia

    * 9.50 Warszawa Centralna - 11.21 Łódź Fabryczna

    * 14.03 Warszawa Wschodnia - 15.58 Łódź Fabryczna

    * 22.08 Warszawa Wschodnia - 23.50 Łódź Fabryczna

    * Godz. odjazdu: 5.04 Sieradz - godz. przyjazdu: 12.38 Gdynia Główna

    * 14.25 Gdynia Główna - 22.10 Sieradz

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź




    Temat: Kasa z UE na tabor w PKP PR...


    Czy ktoś wie ile składów kursuje teraz w obiegu między Łodzią i Warszawą? Jest
    ich chyba mniej niż 11. Czy przy 11 zakupionych składach byłaby szansa na to
    by (przynajmniej w godzinach porannych i popołudniowych) skrócić takt
    godzinny? Ciekawe jak będą wyglądały potoki pasażerów po skróceniu czasu
    przejazdu.


    Te 11 skladow by wystarczylo zeby co dwie godziny miec pociag Lodz - Siedlce,  
    co dwie Lodz - Bialystok, czyli na Lodz - Warszawa co godzine, a w szczycie
    moznaby dodac ewentualnie jeszcze co pol godziny sklad lokomotywa +

    Warszawa - Lodz to przez pierwszych 5 lat tak musi byc.

    Pisalismy o tym swego czasu na http://www.fz.eco.pl/czt/news.php?article=22

    Planowany zakup 11 nowych składów podczas gdy wszystkie miałyby zostać
    skierowane na modernizowaną linię Łódź-Warszawa, wskazuje na planowane
    niegospodarne ich wykorzystanie. Nie wiemy po co do obsługi tej linii dla
    przewozów międzymiastowych potrzebnych będzie aż tyle nowych składów, skoro
    przy najdłuższym możliwym czasie przejazdu po modernizacji (83 minuty) i
    obecnej częstotliwości (co godzinę) wystarczą tylko 4 składy!

    Widzimy następujące próby wytłumaczenia:

    1. Planowane jest zwiększenie częstotliwości do pół godziny w szczycie.

    W takim razie wystarczy 7 składów. Efektywnym rozwiązaniem byłoby kurowanie 4
    składów co godzinę, uzupełnionych w porannym szczycie kilkoma kursami w oparciu
    o dotychczasowy tabor (nieekonomiczny jest zakup pociągu za 20 mln., który
    kursuje tylko kilka godzin dziennie).

    2. Konieczna jest rezerwa taborowa.

    Obecnie na PKP przyjmuje się rezerwę taborową na poziomie 25%. Ale jest to
    związane z dużą awaryjnością kilkudziesięcioletniego taboru. Przy przetargach
    na nowy sprzęt wymaga się ma współczynnika gotowości minimum 0,92 - i jego
    podwyższenie jest premiowane przy ocenie oferty. Rezerwa może też być
    tłumaczona koniecznością rewizji (codziennie, ok. godziny) i przeglądu (co
    miesiąc, kilkanaście godzin). Jednak rewizje mogą i powinny być wykonywane poza
    szczytem lub w nocy, a przeglądy w weekendy. Ponadto przewoźnik powinien mieć
    podpisaną umowę z Cargo na zastąpienie nowego pociągu w razie awarii w
    godzinach szczytu składem lokomotywowym. Z pewnością oszczędność 20 mln zł
    warta jest takiego rozwiązania.

    3. Konieczna jest dłuższa rezerwa czasowa na obrócenie i posprzątanie składu.

    Przy czasie przejazdu wynoszącym co najwyżej 83 minuty i sprawnej obsłudze
    można wykonać cały obieg Warszawa-Łódź-Warszawa w 3 godziny, (przy założeniu,
    że w godzinach szczytu pociąg nie będzie zjeżdżał każdorazowo na sprzątanie do
    stacji Warszawa Szczęśliwice - będzie sprzątany w czasie postoju na stacji
    Warszawa-Wschodnia i Łódź Fabryczna). Znane są przykłady, gdzie pociągi są
    sprzątane w czasie jazdy.

    krzysztof Rytel
    CZT
    www.zm.org.pl/czt





    Temat: Łódzkie: Kolej w kompletnym rozkładzie (jazdy)
    Łódzkie: Kolej w kompletnym rozkładzie (jazdy)

    Pasażerowie są zbulwersowani bałaganem w rozkładzie jazdy na stacjach PKP w centralnej Polsce. Z powodu remontów torów na trasie Łódź - Warszawa i w okolicy Kutna godziny odjazdów i przyjazdów są ciągle zmieniane. Nie nadąża za nimi nawet kolej, która ma kłopoty z uaktualnianiem rozkładu jazdy. Na dworcu Łódź Fabryczna tablice z rozkładem zasłonięto folią...

    Daniel Kondrakiewicz wybrał się z Warszawy do Zblewa w Borach Tucholskich, utknął jednak w Kutnie. - Podano mi nieprawdziwe informacje - mówi wzburzony mieszkaniec stolicy. - Pociąg do Olsztyna nie przyjechał, bo okazało się, że kursuje jak w dni świąteczne, choć 4 maja nie ma święta. Dlatego wybraliśmy połączenie przez Kutno do Tczewa. Pociąg z Kutna miał odjechać o 11.06, ale zapowiedziano godzinne opóźnienie. Poszedłem do informacji upewnić się, czy na pewno przyjedzie za 60 minut. Pani w okienku zapewniła, że tak. Poszliśmy z żoną i dzieckiem do sklepu i wróciliśmy na pociąg 10 minut przed czasem. Wtedy okazało się, że nasz pociąg... już odjechał. Zaproponowano nam kolejne połączenie przez Bydgoszcz. Straciłem mnóstwo nerwów i czasu.

    Na podobne problemy skarżą się podróżni wyjeżdżający z Łodzi Fabrycznej. Trasa do Warszawy należy do najbardziej obleganych w kraju. Trudno tu jednak mówić o jakimkolwiek rozkładzie jazdy, skoro pociągi codziennie się spóźniają. - Nie pamiętam, kiedy był w Skierniewicach punktualnie - narzeka Małgorzata Janicka, która często podróżuje tą trasą.

    Przedstawiciele kolei, pytani o komentarz, tylko wzruszają ramionami. - Jeśli są problemy ze zrozumieniem informacji na tablicach, trzeba zadzwonić albo zapytać - twierdzi Danuta Natkaniec z sekcji przewozów pasażerskich w Łodzi.

    Podobnie wypowiada się Halina Boczek, naczelnik na kutnowskiej stacji: - Ludzie są nieuważni, nie słuchają komunikatów, nie czytają informacji o zmianach. Zawsze można się upewnić w informacji.

    Okazuje się jednak, że nawet dane uzyskane w informacji lub kasie nie zawsze są wiarygodne. - Zadzwoniłem po godz. 20, by dowiedzieć się o ranny pociąg do Warszawy - mówi Przemysław T. z Kutna (nazwisko do wiadomości redakcji). - Pani w słuchawce poradziła mi, żebym lepiej przyjechał na stację, bo właśnie są wprowadzane do rozkładu kolejne zmiany. Po chwili zadzwoniłem znowu. Podano mi godzinę 8 z minutami. Na wszelki wypadek zadzwoniłem do innej kasy i tam mi powiedziano, że pociąg odjeżdża po godz. 9. Na całe szczęście przejechałem wcześniej - pociąg odjechał o 8.

    Rzetelnej informacji o godzinach odjazdów pociągów próżno szukać także w Internecie. - Koleje Mazowieckie nie poinformowały nas w porę, że w "długi weekend" pociągi będą jeździć jak w święto, dlatego rozkład był nieaktualny - przyznaje Maciej Suchoński z Telekomunikacji Kolejowej. - Poza tym, my wprowadzamy tylko te zmiany, które obowiązują dłużej niż dwa tygodnie. Ze względu na dużą liczbę krótkoterminowych zmian, odsyłamy pasażerów do informacji PKP.

    Pracownicy PKP zapewniają, że problemy z rozkładem wkrótce się skończą.

    - Trwają jeszcze remonty na trasie Warszawa - Łódź Fabryczna, dlatego pasażerowie muszą być przygotowani na zmiany - mówi Ryszard Bandosz, rzecznik Polskich Linii Kolejowych SA w Warszawie. - Po 15 maja wprowadzimy nowy stały rozkład jazdy. Poinformujemy o nim 14 maja.

    Pasażerowie przejeżdżający przez Kutno mogą sobie jednak zadać pytanie, czy po 15 maja będzie ważny nowy rozkład, skoro na tablicy z rozkładem jazdy napisano, że zmiany obowiązują do 24 maja?

    Źródło: NaszeMiasto.pl



    Temat: Stacja "Łódź Wykolejona"
    Łódź zjeżdża na bocznicę

    Pilnie potrzebujemy kolejowego odpowiednika drogi ekspresowej S-8! Inaczej za pięć lat staniemy się czarną dziurą na transportowej mapie Polski. Linii kolejowych nie zastąpią bowiem ani autostrady, ani lotnisko.

    Proponuję krótką podróż w czasie do 2013 roku. Właśnie wtedy Polska będzie kończyła wydawanie ponad 27 miliardów euro na drogi, koleje, lotniska i porty. Za te pieniądze kraj ma się zmienić nie do poznania. Koniec ze wstydem za dziurawe drogi, obdrapane dworce, wlokące się pociągi oraz ciasne lotniskowe terminale. Najwyższa pora sprawdzić, gdzie w 2013 roku obudzą się łodzianie.

    Intercity nie dla nas

    Niestety wszystko wskazuje na to, że nadal będziemy komunikacyjną pustynią. Samo położenie w centrum kraju to za mało, by mienić się głównym węzłem komunikacyjnym. Co prawda do 2013 roku gotowe mają być autostrady A1, A2, a być może również droga ekspresowa S-8. Same drogi nie zapewnią nam jednak ani swobodnej komunikacji, ani nie ściągną tu tłumu inwestorów. Do sukcesu niezbędny jest jeszcze równomierny rozwój kolei i lotniska. Co się zmieni w tych dziedzinach do 2013 roku? Lotnisko ciągle tylko zapowiada budowę nowego terminalu, a co gorsza w tym roku nie udało się zwiększyć liczby połączeń. Nie wiadomo nawet, czy uda się wydać całość budżetowych dotacji na rozbudowę m.in. płyty postojowej dla samolotów.

    Najgorzej wygląda jednak sytuacja na kolei. Polskie Koleje Państwowe chwalą się co prawda, że modernizacja linii Łódź - Warszawa to największa taka inwestycja w kraju. Potrzeby remontu nikt nie kwestionuje, bo łodzianie pracujący w stolicy czekali na niego prawie już dziesięć lat. Problem w tym, że w opłakanym stanie są też wszystkie pozostałe szlaki kolejowe w województwie. Sytuacja jest tak zła, że w 2012 roku podczas piłkarskich mistrzostw świata skazani będziemy na całkowitą marginalizację. Z Warszawy do Wrocławia (miasta, w których będą mecze) szybciej niż przez Łódź pojedzie się przez Poznań.

    I właśnie przez Poznań będzie się odbywał cały ruch z Dolnego Śląska do centrum Polski. To bardzo przykre, ale gdyby Łódź nagle zniknęła z kolejowej mapy, to nigdy by zapewne tego nie zauważył. Łodzianie gorzko zresztą żartują, że nasze miasto to po prostu najdalsza stacja warszawskiej kolei dojazdowej. Nie dla nas są też pociągi ekspresowe klasy PKP Intercity, które wymagają zadbanych torów.

    Inwestorzy się obrażą?

    Zaniedbanie rozwoju kolei to nie tylko problemy z dojazdami do pracy czy weekendowym wypadem do Wrocławia. Co zrobią władze Łodzi, gdy stan torów będzie tak zły, że pojawią się problemy z przewozami towarowymi? Logistyka to jeden z filarów rozwoju Łódzkiego. Ale już teraz coraz częściej nowe centra logistyczne powstają pod Krakowem. Tam już jest autostrada A4, a do 2013 roku będzie też szybka kolej przez Warszawę do Trójmiasta. Łodzi na tym szlaku nie ma. Owszem, możemy kusić inwestorów autostradami. Liczby są jednak bezlitosne. Jeden pociąg towarowy to aż czterdzieści kontenerów załadunku. Transport drogowy tego samego towaru oznacza konwój czterdziestu TIR-ów! Tyle że ciężarówek nikt pod oknami mieć nie chce. Nawet na autostradzie ich wyprzedzenie stanowi nie lada problem. Jeszcze ciekawsze jest porównanie transportu paliw. Maksymalnie obciążony pociąg może ciągnąć 35 cystern po 45 ton ładunku każda. Tymczasem trzy osiowe cysterny koncernów paliwowych mieszczą ledwie 30 ton paliwa.

    Kiedy kolejowa S-8?

    Planów rozdysponowania unijnych pieniędzy na lata 2007-2013 zmienić się już nie uda. Nie znaczy to, że nie mamy o co walczyć. Lokalnym władzom powinno przede wszystkim zależeć, by z pomocą budżetowych pieniędzy wyremontować lokalne linie do Łowicza i Kutna. Warto też naciskać na władze centralne, by dołożyły się do budowy tunelu między stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Nie można też pozwolić, by rząd w nieskończoność odkładał budowę nowej linii Wrocław - Łódź - Warszawa dla pociągów o prędkości 300 km/h. Jeśli na razie nas na nią nie stać, to niech przynajmniej zacznie się jej projektowanie i zabezpieczenie działek pod jej przebieg.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



    Temat: Kolej w regionie łódzkim.

    Pilnie potrzebujemy kolejowego odpowiednika drogi ekspresowej S-8! Inaczej za pięć lat staniemy się czarną dziurą na transportowej mapie Polski. Linii kolejowych nie zastąpią bowiem ani autostrady, ani lotnisko.
    Proponuję krótką podróż w czasie do 2013 roku. Właśnie wtedy Polska będzie kończyła wydawanie ponad 27 miliardów euro na drogi, koleje, lotniska i porty. Za te pieniądze kraj ma się zmienić nie do poznania. Koniec ze wstydem za dziurawe drogi, obdrapane dworce, wlokące się pociągi oraz ciasne lotniskowe terminale. Najwyższa pora sprawdzić, gdzie w 2013 roku obudzą się łodzianie.

    Intercity nie dla nas

    Niestety wszystko wskazuje na to, że nadal będziemy komunikacyjną pustynią. Samo położenie w centrum kraju to za mało, by mienić się głównym węzłem komunikacyjnym. Co prawda do 2013 roku gotowe mają być autostrady A1, A2, a być może również droga ekspresowa S-8. Same drogi nie zapewnią nam jednak ani swobodnej komunikacji, ani nie ściągną tu tłumu inwestorów. Do sukcesu niezbędny jest jeszcze równomierny rozwój kolei i lotniska. Co się zmieni w tych dziedzinach do 2013 roku? Lotnisko ciągle tylko zapowiada budowę nowego terminalu, a co gorsza w tym roku nie udało się zwiększyć liczby połączeń. Nie wiadomo nawet, czy uda się wydać całość budżetowych dotacji na rozbudowę m.in. płyty postojowej dla samolotów.

    Najgorzej wygląda jednak sytuacja na kolei. Polskie Koleje Państwowe chwalą się co prawda, że modernizacja linii Łódź - Warszawa to największa taka inwestycja w kraju. Potrzeby remontu nikt nie kwestionuje, bo łodzianie pracujący w stolicy czekali na niego prawie już dziesięć lat. Problem w tym, że w opłakanym stanie są też wszystkie pozostałe szlaki kolejowe w województwie. Sytuacja jest tak zła, że w 2012 roku podczas piłkarskich mistrzostw świata skazani będziemy na całkowitą marginalizację. Z Warszawy do Wrocławia (miasta, w których będą mecze) szybciej niż przez Łódź pojedzie się przez Poznań.

    I właśnie przez Poznań będzie się odbywał cały ruch z Dolnego Śląska do centrum Polski. To bardzo przykre, ale gdyby Łódź nagle zniknęła z kolejowej mapy, to nigdy by zapewne tego nie zauważył. Łodzianie gorzko zresztą żartują, że nasze miasto to po prostu najdalsza stacja warszawskiej kolei dojazdowej. Nie dla nas są też pociągi ekspresowe klasy PKP Intercity, które wymagają zadbanych torów.

    Inwestorzy się obrażą?

    Zaniedbanie rozwoju kolei to nie tylko problemy z dojazdami do pracy czy weekendowym wypadem do Wrocławia. Co zrobią władze Łodzi, gdy stan torów będzie tak zły, że pojawią się problemy z przewozami towarowymi? Logistyka to jeden z filarów rozwoju Łódzkiego. Ale już teraz coraz częściej nowe centra logistyczne powstają pod Krakowem. Tam już jest autostrada A4, a do 2013 roku będzie też szybka kolej przez Warszawę do Trójmiasta. Łodzi na tym szlaku nie ma. Owszem, możemy kusić inwestorów autostradami. Liczby są jednak bezlitosne. Jeden pociąg towarowy to aż czterdzieści kontenerów załadunku. Transport drogowy tego samego towaru oznacza konwój czterdziestu TIR-ów! Tyle że ciężarówek nikt pod oknami mieć nie chce. Nawet na autostradzie ich wyprzedzenie stanowi nie lada problem. Jeszcze ciekawsze jest porównanie transportu paliw. Maksymalnie obciążony pociąg może ciągnąć 35 cystern po 45 ton ładunku każda. Tymczasem trzy osiowe cysterny koncernów paliwowych mieszczą ledwie 30 ton paliwa.

    Kiedy kolejowa S-8?

    Planów rozdysponowania unijnych pieniędzy na lata 2007-2013 zmienić się już nie uda. Nie znaczy to, że nie mamy o co walczyć. Lokalnym władzom powinno przede wszystkim zależeć, by z pomocą budżetowych pieniędzy wyremontować lokalne linie do Łowicza i Kutna. Warto też naciskać na władze centralne, by dołożyły się do budowy tunelu między stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Nie można też pozwolić, by rząd w nieskończoność odkładał budowę nowej linii Wrocław - Łódź - Warszawa dla pociągów o prędkości 300 km/h. Jeśli na razie nas na nią nie stać, to niech przynajmniej zacznie się jej projektowanie i zabezpieczenie działek pod jej przebieg.


    Gorzka, smutna prawda...



    Temat: Kolej
    2009-01-16

    PKP PLK zdąży zmodernizować linie kolejowe do EURO 2012

    Agnieszka Safuta-Pawlak z zarządu PKP PLK zapewniła, że PKP Polskim Liniom Kolejowym uda się zdążyć z realizacją planu dotyczącego modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012.

    Do maja 2012, w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK ma zmodernizować 9 odcinków linii kolejowych. Ich łączna długość wyniesie prawie tysiąc kilometrów. Do 2008 roku zostało zmodernizowanych blisko 450 km. Kolejnych 540 km zostanie oddanych do użytku przed majem 2012.

    Jak poinformowało PKP PLK, prace modernizacyjne zostały rozpoczęte na ogromną skalę, a to ze względu na przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz wstąpienie do Unii Europejskiej, co dało PLK możliwość skorzystania z funduszy unijnych. Jedynie w latach 2000- 2003 polskim kolejom, ze środków unijnych przyznano 876 mln euro.

    Środki, jakie PLK mają zamiar przeznaczyć na kolejowe inwestycje infrastrukturalne odnośnie EURO 2012, to kwota 18 mld złotych. Firma PLK dzięki tym pieniądzom zmodernizuje linie łączące miasta, które będą gospodarzami rozgrywek EURO 2012.

    Najistotniejszymi inwestycjami w ramach programu Kolej na 2012 są prace modernizacyjne odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie, a także odcinek Kraków - MPL Balice.

    PKP PLK poinformowały, że prace modernizacyjne obejmą swoim zasięgiem nie tylko wymianę torowiska oraz sieci trakcyjnej, ale również budowę albo modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów, a także wydatki związane z ochroną środowiska.

    Spółka ma nadzieję, że dzięki tym wszystkim inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów, a ponadto w znaczny sposób skróci się czas przejazdu pociągami na tych właśnie trasach.

    Czas skróci się na wybranych odcinkach:

    Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań);
    - z 308 minut do 260 minut;

    Warszawa Centralna - Gdańsk Główny;
    - z 270 minut do 180 minut,

    Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna
    - z 90 minut do 70 minut,

    Warszawa Centralna - Terespol;
    - ze 195 minut do 125 minut;

    Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz - ze 160 minut do 85 minut.

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest spółką wchodzącą w skład Grupy PKP, która jest odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową.

    http://www.tur-info.pl/p/ak_id,11647,,a ... zacja.html



    Temat: 7117


    słyszał już ktoś o usłudze Informatyki PKP? wysyłasz sms-a o treści: PKP
    STCJA POCZĄTKOWA STACJA KOŃCOWA na numer 7117 i dostaje się odpowiedź o 4
    najbliższych połączeniach bezpośrednich. Koszt 1 zł = Vat (a jak!).
    Całkiem
    fajna usługa. Sprawdziłem....


    W Idei dostepne juz prawie pol roku. Potem wprowadzila to reszta.

    Jak dla mnie to troche zbyt skromna ta usluga...

    Oto wykaz stacji obslugiwanych przezen:

    Aleksandrów Kujawski;
    Augustów;
    Będzin;
    Biała Podlaska;
    Białogard;
    Białystok;
    Bielsko Biała Główna;
    Biłgoraj;
    Bochnia;
    Bolesławiec;
    Braniewo;
    Brodnica;
    Brzeg;
    Brzesko Okocim;
    Busko Zdrój;
    Bydgoszcz Główna;
    Bystrzyca Kłodzka;
    Bytom;
    Chełm;
    Chełmża;
    Chojnice;
    Chrzanów;
    Ciechanów;
    Ciechocinek;
    Cieszyn;
    Częstochowa Główna;
    Dąbrowa Górnicza;
    Dębica;
    Dęblin;
    Działdowo;
    Ełk;
    Elbląg;
    Gdańsk Główny;
    Gdynia Główna Osobowa;
    Giżycko;
    Gliwice;
    Gniezno;
    Gorzów Wlkp.;
    Grudziądz;
    Hel;
    Iława Główna;
    Inowrocław;
    Jarocin;
    Jasło;
    Jelenia Góra;
    Kalisz;
    Kalwaria Zebrzydowska;
    Kamień Pomorski;
    Katowice;
    Kędzierzyn Koźle;
    Kętrzyn;
    Kielce;
    Kluczbork;
    Kłodzko Główne;
    Koluszki;
    Kołobrzeg;
    Konin;
    Kostrzyn;
    Koszalin;
    Kraków G3ówny;
    Krosno;
    Kudowa Zdrój;
    Krynica;
    Kutno;
    Legnica;
    Leszno;
    Lębork;
    Lubań Śląski;
    Lublin;
    Łeba;
    Łańcut;
    Łowicz G36wny;
    Łódź Fabryczna;
    Łódź Kaliska;
    Malbork;
    Międzyzdroje;
    Nowy Sącz;
    Nowy Targ;
    Nysa;
    Olkusz;
    Olsztyn Główny;
    Opole Główne;
    Ostrołęka;
    Ostrowiec Świętokrzyski;
    Ostrów Wlkp.;
    Ostróda;
    Oświęcim;
    Pabianice;
    Piła Główna;
    Piotrków Trybunalski;
    Płock;
    Poznań Główny;
    Przemyśl Gówny;
    Racibórz;
    Radom;
    Radomsko;
    Rybnik;
    Rzeszów;
    Sandomierz;
    Sanok;
    Siedlce;
    Sieradz;
    Skarżysko Kamienna;
    Skierniewice;
    Słupsk;
    Sochaczew;
    Sopot;
    Sosnowiec Główny;
    Stalowa Wola;
    Starachowice;
    Stargard Szczeciński;
    Suwałki;
    Szczecin Główny;
    Szczecinek;
    Szczytno;
    Szklarska Poręba;
    Świdnica Miasto;
    Świdnik Miasto;
    Świnoujście;
    Tarnobrzeg;
    Tarnów;
    Tczew;
    Terespol;
    Tarnowskie Góry;
    Tomaszów Mazowiecki;
    Toruń Główny;
    Trzebinia;
    Tychy;
    Ustka;
    Wałbrzych Główny;
    Warka;
    Warszawa Centralna;
    Władysławowo;
    Włocławek;
    Wodzisław Śląski;
    Wrocław Główny;
    Września;
    Zabrze;
    Zagórz;
    Zakopane;
    Zamość;
    Zawiercie;
    Zduńska Wola;
    Zielona Góra;
    Żory;
    Żyrardów.

    Niektore stolice europejskie objete serwisem:

    Berlin Lichtenberg;
    Berlin Zoo;
    Bratysława;
    Budapest Keleti;
    Budapest Nyugati;
    Kijow Pass;
    Lwów;
    Wiedeń.





    Temat: Superpociąg na trasie Warszawa - Łódź
    "Rynek Kolejowy" na prezentacji ED74
    Wczoraj, 23 sierpnia, „PKP Przewozy Regionalne” zaprezentowały publicznie trzy czterowagonowe składy zespolone ED74 „Bydgostia”. Pierwsze dwa, połączone w jeden skład, w akompaniamencie muzyki serwowanej przez DJ’a wjechały o 10.24 na peron czwarty Dworca Centralnego w Warszawie.
    Impreza prowadzona przez przebranego za konduktora Paolo Cozzę, zgromadziła bardzo wielu gości, z wiceministrami transportu, Barbarą Kondrat i Mirosławem Chaberkiem, na czele. Po serii przemówień wygłoszonych przez zgromadzonych gości, Prezes PESA Bydgoszcz SA Tomasz Zaboklicki przekazał prezesowi „PKP Przewozy Regionalne” symboliczne kluczyki do pociągu i wkrótce potem, pobłogosławiony przez księdza, ED74 wyruszył z gośćmi i dziennikarzami w swoją pierwszą podróż do Łodzi.

    Pojazd został kupiony dzięki środkom Unii Europejskiej. Już od dziś na stałe gości w rozkładzie jazdy (z Łodzi jako pociąg P 33103, a z Warszawy - P 22109. Do końca roku kursować będzie 11 takich pociągów. Niestety, dopiero w 2009 roku, gdy skończy się remont torów między Warszawą a Łodzią, pociągi będą mogły pokazać swoje prawdziwe możliwości. Podróż z prędkością 140-160 km/h pozwoli na przejazd między Warszawą a Łodzią w 65 minut. Wtedy też składy mają zacząć kursowanie na tej trasie w odstępach półgodzinnych. Przejazd promocyjny trwał zaś blisko 3 godziny. Paolo Cozza korzystał ze swojego konduktorskiego rynsztunku i chętnie kasował podróżnym pamiątkowe bilety. Pasażerowie mogli się też przekonać, że składy te, a przede wszystkim ich siedzenia, zostały zaprojektowane na podróż trwającą trzykrotnie krócej. Prawdopodobnie w przyszłości składy będą przedłużone do pięciu wagonów, ale na razie kursować będą po dwa ED74 połączone w jeden skład.

    Na dworcu Łódź Fabryczna na przyjazd ED74 czekali mieszkańcy Łodzi. W ich imieniu pociąg przywitał prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki oraz przedstawiciele urzędów: marszałkowskiego oraz wojewódzkiego. Prezydent Kropiwnicki, żartując, wyraził nadzieję, że „nie uda się zmazać z pociągu napisu, że ma on jeździć do Łodzi (pociągi zakupiono do obsługi tylko tej relacji – przyp. red.)”. Także tę część wydarzenia poprowadził Paolo Cozza; porównał czerwień pociągu do ferrari i powiedział, że jego włoscy koledzy - kibice piłkarscy będą mogli komfortowo podróżować po Polsce w trakcie Euro 2012.

    ED74 ma bezprzedziałowe wnętrza z dużymi oknami, redukującymi przenikanie promieni słonecznych. Klimatyzacja znajduje się w części pasażerskiej oraz kabinie maszynisty. Wysuwane stopnie ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z peronów różnej wysokości (w Warszawie są wysokie perony, a na stacji Łódź Fabryczna - niskie. W środku (wyświetlają m.in. aktualną prędkość z jaką porusza się pociąg) i na zewnątrz zamontowano elektroniczne tablice informacyjne. Pojazd został przystosowany również do podróżowania osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. W pojeździe znajduje się ponad 200 miejsc siedzących, z podziałem na klasę I (33 miejsca) i II. ED 74 został wyprodukowany przez spółkę Pojazdy Szynowe PESA z Bydgoszczy, która zwyciężyła w przetargu rozstrzygniętym w grudniu 2005 r. Łączny koszt zakupu wszystkich 11 pociągów to 171 mln zł brutto. Pieniądze na ten cel pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT Unii Europejskiej. Wkład własny zapewnił Budżet Państwa.

    Obejrzyj fotogalerię

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Stefan Niesiołowski: PKP to dno
    Łódź: Utknęli w drodze do stolicy

    Prasa łódzkie. Większość pociągów na trasie Łódź - Warszawa jeździła wczoraj z opóźnieniem. Największy poślizg miał "Łodzianin", który dojechał do stolicy półtorej godziny po czasie. Przyczyna? Trzy usterki na jednej trasie.

    Zaczęło się od awarii lokomotywy manewrowej, która ustawia składy na dworcu Łódź Fabryczna. Pociąg zamiast o godz. 6.30 wyruszył w drogę dopiero kilka minut przed godz. 8. - Spowodowało to 74-minutowe opóźnienie - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe.

    Gdy pociąg wreszcie ruszył, zdołał dojechać tylko do Skierniewic. Tam utknął na kolejnych kilkadziesiąt minut. Ponad 1,5 tysiąca pasażerów, głównie łodzian, jadących do pracy w stolicy bezradnie siedziało w pociągu i czekało na dalszy przebieg zdarzeń. - Po godz. 9 kolejarze kazali nam przesiąść się do innego składu. Po kwadransie wracaliśmy do pierwotnego pociągu - opowiada Grzegorz Głowicki, który jechał do Warszawy na spotkanie służbowe. - Nikt nie wiedział, co się stało i kiedy dojedziemy na miejsce. Konduktor tylko bezradnie rozkładał ręce i mówił, że jest jakaś awaria.

    Tym razem przyczyną postoju była usterka zasilania. Podróżni nerwowo wyglądali przez okna, czy pociąg wreszcie odjedzie. Co chwila ktoś dzwonił, przekładając spotkania i usprawiedliwiając spóźnienie w pracy.

    - Zawiódł pantograf lub sieć trakcyjna. Wyjaśniamy przyczyny tej usterki - mówi Łańcucki.

    Pociąg do Warszawy dojechał z półtoragodzinnym opóźnieniem. To jednak niejedyne problemy, z jakimi musieli zmierzyć się wczoraj podróżni podczas jazdy koleją do stolicy. Kilka minut przed godz. 9 pociąg relacji Warszawa - Zgorzelec zerwał sieć trakcyjną na linii w drugim kierunku. W efekcie trasa Łódź - Warszawa w ogóle była nieprzejezdna. Kilka składów utknęło koło Skierniewic.

    O godz. 11.14 udało się odblokować jedną linię. - Pociągi są powoli puszczane - poinformował przed południem Łańcucki. - Ponieważ działa na razie tylko jedno torowisko i ruch prowadzony jest wahadłowo, trochę to może potrwać. Trzeba spodziewać się kilkudziesięciominutowych opóźnień. Rozładowanie takiego zastoju może trwać kilka godzin.

    Podróżni nie kryli nerwów. - To już nie pierwszy raz, że przez PKP spóźniam się do pracy. Ile razy mogę tłumaczyć szefowi, że to nie z mojej winy nie ma mnie na czas. Już głupio mi nawet dzwonić - oburzał się pan Krzysztof. - Nie zdziwię się, jeśli będę miał potrąconą premię.

    Przewoźnik zapewnia, że pasażerowie, którzy wczoraj podróżowali koleją, mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy za bilety i kosztów poniesionych z powodu utrudnień. - Trzeba wysłać do nas roszczenie wraz uzasadnieniem oraz dołączyć wszystkie dokumenty. Jeśli ktoś np. spóźnił się na samolot lub musiał wziąć taksówkę, powinien dołączyć rachunki i bilety - tłumaczy Beata Czemerajda z PKP Intercity. - Każdy taki wniosek jest rozpatrywany indywidualnie.

    Dlaczego podróżni nie byli poinformowani o utrudnieniach podczas postoju? W komunikacie wydanym przez PKP Intercity, który obsługuje połączenia między Łodzią a Warszawą, czytamy: "Informacje przekazywane były przez drużyny konduktorskie w pociągach i w komunikatach megafonowych na dworu Łódź Fabryczna".

    Gdzie zgłosić reklamację?

    * Reklamacje przyjmuje Biuro Rozliczeń Krajowych, ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków. Tel.: (48) 12 393 29 31, e-mail: www.intercity.pl.

    * Wszystkie uwagi dotyczące przepływu informacji w czasie awarii można składać na adres e-mailowy: bws3@intercity.pl.

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Kolej w regionie łódzkim.

    W związku z modernizacją linii nr 8 Kraków Gł. – Warszawa Wsch. w dniach od 1 października do 2 listopada 2008 r. nastąpią zmiany w kursowaniu niżej wymienionych pociągów pasażerskich. Wynikające z tego zmiany w kursowaniu pociągów ujęto w n/w wykazie.

    Nr pociągu:
    13101 „Reymont”
    Relacja pociągu:
    Łódź Fabr.(odj.6:47)- Kraków Gł.(przyj.10:46)
    Termin zmiany:
    1 – 4 październik 2008r.
    Odcinek zmiany;
    Łódź Fabr. - Kraków Gł.
    Od st.Łódź Fabryczna pociąg kursuje drogą okrężną przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę,Katowice, Trzebinię z pominięciem stacji; Tomaszów Mazowiecki, Włoszczowa, Kozłów, Miechów wg rozkładu jazdy;
    Łódź Fabryczna odj.6.11 – tj.36 minut wcześniej
    Piotrków Tryb. odj. 7.07
    Częstochowa Os. 8.24
    Zawiercie odj. 8.58
    Katowice przyj.9.40/odj.9.54
    Jaw.Szczakowa odj.10.22
    Trzebinia odj.10.43
    Kraków Główny przyj. 11.30 –tj.44 minuty później

    Nr pociągu:
    13101 „Reymont”
    Relacja pociągu:
    Łódź Fabr.(odj.6:47)- Kraków Gł.(przyj.10:46)
    Termin zmiany:
    6 październik – 2 listopad 2008r. (oprócz 7)
    Odcinek zmiany;
    Łódź Fabr. - Kraków Gł.
    Od st.Łódź Fabryczna pociąg kursuje drogą okrężną przez Piotrków Trybunalski, Częstochowę, Trzebinię z pominięciem stacji; Tomaszów Mazowiecki, Włoszczowa, Kozłów, Miechów wg rozkładu jazdy;
    Łódź Fabryczna odj.6.11 – tj.36 minut wcześniej
    Piotrków Tryb. odj. 7.07
    Częstochowa Os. 8.24
    Zawiercie odj. 8.58
    Dąbrowa Górn.Ząbk. odj.9.11
    Jaw.Szczakowa odj.9.40
    Trzebinia odj.10.02
    Kraków Główny przyj. 10.49 –tj.3 minuty później

    Nr pociągu:
    31100,,Reymont”
    Relacja pociągu:
    Kraków Gł.(odj.18:36)- Łódź Fabr.(przyj.22:11)
    Termin zmiany:
    1 październik – 2 listopad 2008r.(oprócz 6)
    Odcinek zmiany;
    Kraków Gł. – Łódź Fabr.
    Od st. Kraków Gł.pociąg kursuje drogą okrężną przez Trzebinię, Częstochowę, Piotrków Trybunalski, z pominięciem stacji ; Miechów, Kozłów, Tomaszów Mazowiecki, wg rozkładu jazdy;
    Kraków Główny odj. 17.45 - tj.51 minut wcześniej
    Trzebinia odj. 18.25
    Zawiercie odj.19.25
    Częstochowa przyj. 20.01/odj.20.08
    Piotrków Trybunalski przyj. 21.18
    Łódź Fabryczna przyj. 22.05 – tj.4 minuty wcześniej


    http://www.pr.pkp.pl/w-regionach,lodzkie,zmiany-czasowe-w-kursowaniu-pociagow,s,0,3194.html

    Czyli standard - nadal dojeżdża do Krakowa za późno, wyjeżdża zeń za wcześnie, ogólnie radośnie.

    A udupiania Żabieńca ciąg dalszy objawia się skróceniem czasu pracy kasy - już o 18.30 zamykają.

    rkplodz dnia Nie 13:44, 05 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz



    Temat: TLK-gdzie ich brak?
    I ja się wypowiem. Najpierw skomentuję wasze, potem przedstawię swoje

    TLK Olsztynianin-Olsztyn-Iława-Toruń-Bydgoszcz-Piła-Krzyż-Szczecin
    Na trasie Olsztyn-Elbląg-Gdynia-Szczecin jeździ BRYZA, GRYF, RYBAK, PODLASIAK. BRYZA w relacji Szczecin-Olsztyn jedzie przez Iławę. Ostatnio doszła PARSĘTA z Kołobrzegu. Nie wiem więc czy takie połączenie miałoby sens...

    TLK Kołobrzeg-Piła-Bydgoszcz-Toruń-Łódż Kaliska-Częstochowa-Kraków.
    Jestem za Pomorze zachodnie potrzebuje bezpośredniego dziennego połączenia z Częstochową. Pociąg byłby konkurencją dla KRAKOWIANKI (dla jadących całą trasę)

    TLK Bielsko B-Katowice-Częstochowa-Warszawa-Działdowo-Olsztyn,(latem do Ełku)
    takie POJEZIERZE przez cały rok? OK. Popieram. Połączenie Śląsk-Mazury z dojazdem do Częstochowy

    TLK Lublin-Radom-Łódż Kaliska-Kutno-Poznań-Szczecin(latem do Świnoujścia)
    Konkurencja dla GAŁCZYŃSKIEGO... Bo przez Łódź... Raczej nie. Lepiej jakieś skomunikowanie w Kutnie na pociąg do Łodzi z GAŁCZYŃSKIM.

    TLK Jelenia G-Wrocław-Łódż Kaliska-Warszawa-Białystok
    Dzienny czy nocny? Taki ŚWIATOWID czy PRZEMYŚLANIN ale po drugiej przekątnej Polski... Byle był w Warszawie skomunikowany z czymś z Trójmiasta.

    TLK Rzeszów-Kraków-Częstochowa Stradom-Lubliniec-Kluczbork-Ostrów Wlk-Poznań
    Dawna trasa WIELKOPOLANINA bodajrze... Dla mieszkańców poznania pociąg w góry. Być moze dałoby się skomunikować z czymś ze Słupska, Kołobrzegu (może ze SŁOWIŃCEM) - pociąg do Częstochowy

    TLK „Pobrzeże”
    Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa – Katowice – Bielsko Biała
    Jestem za. Ale z Warszawy proponowałbym zamiast jazdy przez CMK jazdę przez Łodź, Częstochowę, Zawiercie.

    TLK „Morze Bałtyckie”
    Szczecin – Gdynia – Elbląg – Olsztyn / w sezonie do Ełku i Białegostoku
    Za tóry pocpieszny? Bo już kilka na tej trasie jeździ (GRYF, RYBKA, BRYZA, ALBATROS, PODLASIAK). Nazwa nawiązuje do MARE BALTICUM - ale jechał z Berlnia - może czas na międzynarodowy TLK?

    TLK „Reda”
    Hel – Gdynia – Warszawa – Łódź Fabryczna / tylko w sezonie
    Postój w Redzie (miasto) mógłby być W zasadzie do zekspresiowionej lini Gdynia-Warszawa każda nowa TLK to ciekawe połączenie. A do Łodzi tym też się przyda...

    TLK „E. Kwiatkowski”
    Gdynia – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław
    Wielu o takie połączenie apeluje. Raczej popieram.

    TLK „Wybrzeże”
    Gdynia – Warszawa – Łódź Fabryczna / po sezonie
    Ja proponuję WYBRZEŻE tak jak obecnie + powrotne WYBRZEŻE zamiast HEWELIUSZA. A można by wydłużyć do Łodzi czy Gliwic przy okazji (by skład sie nie marnował na Grochowie).

    TLK „A. Abraham”
    Hel / Łeba – Gdynia – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław / Hel i Łeba w sezonie poza tym z Gdyni
    Wielu o takie połączenie apeluje (z Gdyni). Raczej popieram, choć Łeba ma nocnego sezonowego pośpiecha do Wrocławia przez Słupsk, Piłę.

    TLK Szczecin - Krzyz - Bygdoszcz - Toruń - Iława - Olsztyn - Ełk - Białystok
    W relacji Olsztyn-Szczecin nie. Są już bezpośrednie na innej trasie. Lepiej jakieś 2 TLK z Olsztyna i ze Szczecina do Łodzi

    przekfalifikować EX Nidę na TLK całoroczny Kielce/Lublin - W-wa - Działdowo - Gdynia - (Kołobrzeg sezonowo)
    Hmm. Ciekawe. Kołobrzeg miałby połączenie dzienne z Lublinem. A przy okazji TLK na trasie Gdynia-Warszawa...

    Łódz Kaliska - Kutno - Toruń - Iława - Olsztyn (do Ełku w sezonie)
    Popieram. (patrz 2 pociągi wyżej:)

    Wrocław - Poznań - Bydgoszcz - Gdynia
    popieram (już po raz 3)

    Lublin/ kielce - Radom - Łódź - Ostrow Wielkopolski - Poznań - Szczecin
    Raczej nie. Konkurent dla GAŁCZYŃSKIEGO, który zyskuje na tym, że przez Warszawę jedzie. Ta propozycja jeździłaby raczej pustawa.

    Szczecin - Poznan - Wroclaw - Katowice - Krakow - Przemysl (swiatowid jako TLK)
    Jak PKP IC przejmie pośpiechy to to nastapi. Raczej obojętne czy pociag będzie pośpiechem czy telką. Ale na miejscu PR wrpowadziłbym częściową rezerwację miejsc ze względu na długą trasę, więc moze rzeczywiście lepsze by to połaczenie było w barwach IC???

    A teraz moje:
    TLK POBRZEŻE (wydłużenie trasy do Gliwic p. Łódź, Częstochowę). Komentowałem też jako inną trasę przy propozycji Kwitmena. Jestem też za wyjazdem z Kołobrzegu między 6-7 (wcześniej).

    TLK PUSTELNIK
    Szczecin - Poznań - Łódź - Częstochowa - Kraków - Zakopane (Zakopane raczej w sezonie)
    Szczecinowi brak pociągu bezpośredniego do Częstochowy. Przy okazji byłby dzienny do Zakopanego.

    nocny TLK POMERANIA
    Kraków - Katowice - Warszawa - Gdańsk - Gdynia - Hel/Słupsk - Koszalin - Kołobrzeg
    nocny sezonowy TLK jako nocny całoroczny (lub chociaż w ferie, 30.10-2.11, 20.12-2.01, w Wielkanoc)

    TLK WROCŁAWIANIN
    Terespol - Siedlce - Warszawa - Łodź - Kalisz - Wrocław - Legnica - Bolesławiec - Węgliniec - Zgorzelec - Gorlitz - Dresen
    (..)Traktować raczej z przymróżeniem oka(...)



    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa
    W dniach 8-31.08 br. na linii Łódź - Warszawa w związku z modernizacją linii Warszawa – Gdynia oraz remontem odcinka Łask – Zduńska Wola uległy zmianie godziny odjazdu niektórych pociągów.

    Na terenie woj. łódzkiego wprowadzone zostały następujące zmiany w rozkładzie jazdy:

    Nr pociągu:
    12116/7 kurs w (D)
    Relacja:
    Warszawa Wschodnia.(odj. 16.30 wcześniej 38 min) – Tomaszów Maz. (przyj. 18.29 wcześniej 33 min)
    Termin zmiany:
    08.08. – 31.08.08.08r.
    Odcinek zmiany:
    Skierniewice odj. 17.31 (wcześniej 36 min),
    Koluszki odj. 18.00 (wcześniej 28 min)

    Nr pociągu:
    2225/4
    Relacja:
    Skierniewice odj. 6.03 (+9 min) –Łódź Fabryczna przyj. 7.15 (+8 min)
    Termin zmiany:
    08.08. – 31.08.08.r.
    Odcinek zmiany :
    Koluszki odj. 6.42 (+8 min)
    Łódź Widzew odj.7.07 (+8 min)

    Nr pociągu:
    22512/3 kurs. w ©
    Relacja:
    Warszawa Wschodnia odj. 16.30 (wcześniej 38 min) –Łódź Fabryczna przyj. 18.17( wcześniej 34 min)
    Termin zmiany:
    08.08. – 31.08.08.r.
    Odcinek zmiany :
    Skierniewice odj. 17.31 (wcześniej 35 min),
    Koluszki odj. 17.54 (wcześniej 34 min),
    Łódź Widzew odj. 18.10 (wcześniej 34 min)

    Nr pociągu
    54112/3
    Relacja:
    Olsztyn Główny- Racibórz
    Termin zmiany:
    08.08-31.08.08r
    Odcinek zmiany:
    Warszawa Wschodnia odj. 17.08 (+38 min
    Warszawa Centralna odj 17.20 (+35 min)
    Warszawa Zachodnia odj.17.25 (+35 min)
    Skierniewice odj. 18.08 (+34 min)
    Koluszki odj. 18.31 (+31 min)
    Piotrków Tryb odj. 19.00 (+ 31 min,
    Radomsko odj. 19.29 (+32 min)

    Nr pociągu
    54502/3
    Relacja:
    EŁk- Bielsko Biała
    Termin zmiany:
    08.08-30.08.08r
    Odcinek zmiany:
    Warszawa Wschodnia odj. 2.46 (+8 min
    Warszawa Centralna odj 2.58 (+8 min)
    Warszawa Zachodnia odj.3.03 (+8 min)
    Skierniewice odj. 3.50 (+8 min)
    Koluszki odj. 4.15 (+7 min)
    Piotrków Tryb odj. 4.44 (+ 4 min),

    Nr pociągu
    56110/1
    Relacja: Olsztyn Główny- Wrocław Gł.
    Termin zmiany:
    08.08.-31.08..08r
    Odcinek zmiany:
    Warszawa Wschodnia odj. 12.46 (+23 min
    Warszawa Centralna odj 12.57 (+12 min)
    Warszawa Zachodnia odj. 13.02 (+12 min)
    Skierniewice odj. 13.43 (+10 min)
    Koluszki odj. 14.06 (+8 min)
    Piotrków Tryb odj. 14.35 (+ 8 min),
    Radomsko odj. 15.05 (+8 min)

    Nr pociągu
    65111
    Relacja:
    Wrocław Gł.- Olsztyn Gł przyj. 19.16
    Termin zmiany:
    08.08.-31.08.08r
    Odcinek zmiany:
    Radomsko odj. 12.54 (+14 min)
    Piotrków Tryb odj. 13.29 (+ 14 min),
    Koluszki odj. 13.56 (+13 min)
    Skierniewice odj. 14.19 (+11 min
    Warszawa Zachodnia odj. 15.01 (+6 min)

    pociąg OSTROWIANIN
    Ostrów Wlkp.– Warszawa Wsch.
    planowy przyjazd do dworca Warszawa Centralna 10.05
    przyjedzie na dworzec Warszawa Centralna 10.54

    (zebrane z luźnych informacji ze strony PKP PR)



    Temat: Warszawa - Belchatow - Wroclaw (dlugie)


    | Powtórzę to co zakładamy:
    | 1) Linia Warszawa - Wrocław będzie budowana wcześniej (powiedzmy 10 lat?)
    | 2) Linia Berlin - Poznań - Łódź - Warszawa później (powiedzmy 30 - 40 lat
    ?)
    | i będzie całkowicie nową linią.

    | Proponujemy:
    | Przy budowie 1) zmodernizować Zgierz - Łowicz na 160 km/h i wybudować
    tunel
    | Kaliska - Fabryczna a odcinek Łódź - Kalisz (lub od razu Odolanów)  już
    | robić na 300 km/h, a dopiero gdy będa pieniądze od UE na linię Berlińską
    | wybudować nową linię np. Widzew - Warszawa i Kalisz - Poznań - Berlin !

    Zgadza się, ale przy okazji przyszedł mi do głowy nieco inny pomysł.

    Docelowo (np. za 40 lat) ma być:


    Za tyle to ma byc linia do Berlina !
    Do Wroclawia ma byc za jakies 10-15lat.


    - linia v=300 Warszawa - Łódź,
    - linia v=300 Łódź - Kalisz,
    - linia v=160 Kalisz - Wrocław.


    Zalozenia byly troche inne
    przy budowaniu linii do Wroclawia:
    linia V=300 Lodz - Odolanow
    dalej modernizacja do 160, ale z dwoma nowymi odcinkami na 250 (przed Olesnica i
    wjazd do Wroclawia).


    A obecnie jest tak (za http://www.ic.pkp.pl/mapav.htm):
    - Warszawa - Koluszki - Łódź Fabryczna: 120 km/h,
    - Warszawa - Łowicz: 120 - 160 km/h (średnio ok. 130 km/h),
    - Łowicz - Łódź Kaliska: 90 km/h,
    - Łódź Kaliska - Zduńska Wola: 80 km/h,
    - Zduńska Wola - Sieradz: 100 km/h,
    - Sieradz - Kalisz: 120 km/h,
    - Kalisz - Grabowno: 100 km/h,
    - Grabowno - Wrocław: 120 km/h.

    Jeżeli więc docelowo zakładamy budowę tunelu W-Z w Łodzi przez Fabryczny (a
    potem będzie można zmienić dworcowi nazwę na Centralny), to po co ładować
    kasę w modernizację do v160 (a częściowo budowę od podstaw) linii Zgierz -
    Łowicz?


    Oczywiscie jak Lowicz to nie tunel, albo jedno albo drugie, z tunelem bylby
    zmodernizowany odcinek p. Skierniewice, Koluszki.


    | Linia do Berlina będzie osobną linią i na pewno nie będzie szła przez
    Ostów
    | Wlkp., ale ona będzie budowana później niż do Wrocławia (tak zakładamy) i
    | proponujemy aby była dobudowana do tej Wrocławskiej jako odcinek Kalisz -
    | Poznań - Berlin i drugi odcinek Łódź (może być Widzew) - Warszawa. Przy
    | powstawaniu linii do Wrocławia nikt nie będzie jeszcze wydawał pieniędzy
    na
    | dodatkową linię Kalisz - Jarocin tym bardziej, że w przyszłości Kalisz
    (wg.
    | propozycji) połączy z Poznaniem całkowicie nowa linia.

    Oczywiście, chodzi mi tylko przez cały czas o to, żeby zbudować porządny
    dworzec w Kaliszu, umożliwiający obsługę, jak również przepuszczanie bez
    zatrzymania pociągów high-speed, z możliwościa perspektywicznej budowy linii
    high-speed Kalisz - Poznań. No i dzięki temu otrzymamy wciąż podkreślany
    przeze mnie węzeł kolejowy w Kaliszu.


    Taki dworzec wcale nie musi byc bardzo duzy.
    Wystarcza dwa tory przelotowe i po jednym torze z kazdej strony toru glownego.
    Tak jest zbudowany dworzec TGV-Heaute-Picardie na LGV-Nord i w zupelnosci
    wystarcza. A rozgalezienie linii wcale nie musi byc na dworcu. Dworzec powinien
    byc w najlepszym punkcie, a rozgalezienie nie moze byc w tym miejscu bo bardzo
    blisko jest miasto. Rozgalezienie i dworzec to dwie rozne rzeczy.





    Temat: [pr] PKP: długa podróż w złych warunkach


    http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4052529.html

    PKP: długa podróż w złych warunkach
    Piotr Anuszczyk
    2007-04-11, ostatnia aktualizacja 2007-04-11 20:09
    Pasażerowie kolei są bardziej zirytowani remontem trasy Łódź - Warszawa i
    stanem wagonów.
    Podróż do Warszawy trwa od dwóch do trzech godzin, a powinna niewiele ponad
    jedną. I tyle ma trwać po wymianie torów. Niestety, ułożenie nowego
    torowiska potrwa jeszcze kilka lat, a pasażerowie już teraz mają dość
    utrudnień. Tym bardziej że od początku roku PKP - po raz piąty! - zmienia
    rozkład. Szósta jego wersja będzie opublikowana 15 maja. - Sam fakt, że
    rozkład zmienia się tak często, jest sporym utrudnieniem. Ale najgorsze jest
    to, że pociągi po prostu się spóźniają. Jednego dnia jest to 10, a innego
    nawet 20 minut - mówi Dominik Wolski, który wspólnie z innymi pasażerami
    domaga się od PKP punktualności. - Po zimowej przerwie problemy związane z
    remontem linii kolejowej Łódź - Warszawa powróciły ze zdwojoną siłą.

    Wtórują mu inni pasażerowie. - Szefowie naszych firm mają już dość
    tłumaczenia, że na trasie Łódź Fabryczna - Skierniewice trwa modernizacja -
    mówi Anna Jasińska-Kaźmierczak. - Może należy ułożyć rozkład jazdy, tak
    abyśmy rano mieli o jeden pociąg więcej. Nie wierzę, że to niemożliwe.
    Trzeba tylko kompetentnych ludzi, którzy wezmą pod uwagę dobro łódzkich
    pasażerów, a nie wygodę układających rozkład zza biurka.


    Na miejscu PKP w chwili wejscia nowego rozkadu w grudniu wszystkim poc.
    na odc.L. Widzew - Skierniewice dodalbym 40- 50 minut.
    Jesli komus nie pasuje moze z L. do W. jechac samochodem, Polskim Expresem.


    Problemy z powodu remontu mają nie tylko łodzianie. Remont dał się też we
    znaki tym, którzy z mniejszych miejscowości próbują dojechać do Łodzi. -
    Mieszkam w Rogowie i zaczynam zajęcia na uczelni o godzinie 14, a kończę o
    18 - pisze w liście do redakcji Weronika Warych, studentka studiów
    wieczorowych na Politechnice Łódzkiej. - Aby dotrzeć na uczelnię, musiałabym
    przyjechać do Łodzi około godz. 10, a wrócić pociągiem o godz. 21.20. Sama
    podróż pozostawia wiele do życzenia. Kontrolerzy są nieuprzejmi, a pociąg
    przypomina zardzewiałą puszkę po sardynkach.

    Co na to PKP? - Robimy co w naszej mocy. Rozkłady nie są przecież układane
    na złość pasażerom. Gdyby tylko istniała możliwość prowadzenia remontu bez
    takich utrudnień, to byśmy z niej skorzystali - mówi Łukasz Kurpiewski,
    rzecznik PKP Przewozy Regionalne. Tylko czy to wystarczy by uspokoić
    pasażerów?

    Najważniejsze postulaty pasażerów

    - Przesunięcie odjazdu Telimeny z Łodzi Fabrycznej na godz. 6.14 na 6.
    Dzięki temu pociąg dojeżdżał by do Warszawy ok. 8.15, a wtedy będą mieli
    szansę, by zdążyć do pracy na godz. 9
    - Zlikwidowanie postoju Telimeny w Żyrardowie i Skierniewicach. Ruch między
    tymi stacjami powinny obsługiwać pociągi podmiejskie, a nie pośpieszne.
    - Dodatkowy pociąg rano. Obecnie mimo maksymalnego wydłużenia składów o
    godz. 5.12 i 6.14 panuje bardzo duży tłok. Przydałoby się np. przywrócenie
    "Łodzianina", który dojeżdżałby do stolicy na godz. 8 - 8.10.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Między łódzkimi dworcami PKP powstanie tunel


    Jest pierwszy od lat konkret w sprawie tunelu, który ma połączyć dwa największe w Łodzi dworce kolejowe. Spółka PKP -Polskie Linie Kolejowe rozpisała właśnie przetarg na opracowanie studium wykonalności modernizacji odcinka Widzew - Łódź Fabryczna, łącznie z budową podziemnej stacji wraz z osławionym już tunelem.

    Kiedy przejadą nim pierwsze pociągi? Krytykowany ostatnio minister infrastruktury Cezary Grabarczyk stwierdził, że tunel ma strategiczne znaczenie dla tzw. high speed, czyli kolei dużych prędkości, przekraczających ponad 200 km/godz., które połączą Warszawę przez Łódź z Poznaniem i Wrocławiem. Dlatego minister uznał, że real-ny termin to... 2012 rok, z tym że chodzi na razie o sam tunel. Którędy pobiegnie? Jaka jest wartość inwestycji? Jak będzie długi i głęboki? Krzysztof Łańcucki z PKP-PLK nabiera na razie wody w usta, twierdząc, że szczegóły i szacunki pokaże to samo studium. Przetarg niebawem ma się rozstrzygnąć, a zwycięzcy rozwiązanie przedstawią najpóźniej po 11 miesiącach.

    Przed czterema laty władzom Łodzi koncepcję tunelu pokazała niemiecka spółka Dornier Consulting. Według jej koncepcji, tunel miałby liczyć około 4,5 km długości i biec pod ul. Traugutta, 6 Sierpnia, pod stadionem Orła, a na powierzchnię pociąg wyjeżdżałby w okolicach al. Włókniarzy, tuż przed dworcem Łódź Kaliska.

    - To była tylko bardzo cenna inspiracja, która przekonała nas do tego, że warto taki tunel wybudować - mówi Wojciech Michalski, dyrektor wydziału strategii i analiz łódzkiego magistratu. - Dziś wiemy, że jego budowa to rzecz jak najbardziej realna i nie tak droga, jak wówczas zakładano.

    Bo według nieco świeższych koncepcji, dwie nitki tunelu pójdą raczej pod ulicami Narutowicza i Zieloną, a na powierzchnię wydostaną się prawdopodobnie już za dworcem Łódź Kaliska. Wiadomo również, że tunel nie będzie budowany metodą odkrywkową jak warszawskie metro, tylko fedrowany pod ziemią. Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma się znajdować 14 metrów pod ziemią i prawdpodobnie na tej głębokości wydrążony będzie tunel. Najgłębsze łódzkie fundamenty w Śródmieściu sięgają 4-5 metrów, ale to ma mniejsze znaczenie, bo tunel pójdzie pod ulicami. Według dyrektora Michalskiego odkrywka nie wchodzi w grę, bo centrum zostałoby sparaliżowane wykopami, a wielu łodzian przez długie tygodnie miałoby odcięte wejścia do własnych domów.

    Dornier Consulting wycenił inwestycję na około 600 mln zł. Jak to wygląda dziś? Oficjalnie nikt nie chce o tym wspominać, tłumacząc, że ogrom inwestycji pokaże studium wykonalności. Nieoficjalnie udało się nam ustalić, że koszt może być nawet niższy, niż zakładał Dornier, choć w grę wchodzi droższa metoda budowy. Według fachowców, inwestycja może być warta 8-10 proc. tego, ile pochłonie modernizacja linii Warszawa - Łódź. Jeśli przyjąć, że modernizacja odcinka między stolicą a Łodzią pochłonie 2 mld zł, to za tunel wyjdzie najwyżej 200 mln zł.

    Jeśli tunel powstanie, otworzą się nowe możliwości komunikacyjne w zakorkowanym centrum Łodzi. Od stacji Widzew torowisko stopniowo schodzić będzie pod ziemię, a tunel otworzy się w okolicach ul. Kopcińskiego. Brak szyn pozwoli na połączenie ul. Targowej i Uniwersyteckiej.

    Polska The Times - Dziennik Łódzki

    Mysle, że budowa tego tunelu, byłaby wydarzeniem na miarę podciągnięcia w XIX wieku nitki Wiedenki z Koluszek właśnie do Łodzi :)



    Temat: ZIEMIA OBIECANA
    Łódź ma być w sercu Europy

    Pociągi osiągające ponad 300 km/godz., podziemny dworzec i tunel pod miastem. Tak za kilkanaście lat ma wyglądać centrum Łodzi
    Na konferencję prasową poświęconą Nowemu Centrum Łodzi przyszli praktycznie wszyscy rządzący Łodzią i regionem. Był prezydent miasta Jerzy Kropiwnicki i jego zastępca Włodzimierz Tomaszewski. Był marszałek województwa Włodzimierz Fisiak i członek zarządu województwa łódzkiego Elżbieta Hibner. Z Warszawy przyjechał "łódzki" minister infrastruktury Cezary Grabarczyk, na konferencji pojawił się także europoseł Jacek Saryusz-Wolski. Nie zabrakło również dyrektorów reprezentujących PKP.

    Powód? Już niedługo, bo w maju 2009 r., będzie ukończone studium wykonalności zagospodarowania okolic Dworca Fabrycznego między ulicami Sienkiewicza, Narutowicza, Kopcińskiego i Tuwima. Na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2010 r. dworzec Łódź Fabryczna zostanie zamknięty. - Do tego czasu stacje Łódź - Widzew oraz Łódź - Chojny zostaną przygotowane do przejęcia ruchu - zapewnia Paweł Olczyk z zarządu PKP.

    Między Fabrycznym a stacją Łódź Widzew powstaną pod ziemią cztery tory. Dwa mają służyć polskiemu TGV, czyli kolei dużych prędkości łączącej Łódź z Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem, a dwa obsłudze kolei konwencjonalnej. Na zbudowanym pod ziemią "Fabrycznym" zostaną zbudowane trzy perony. - To będzie pierwsza w Polsce stacja kolejowa w centrum miasta - zapewnia Jacek Nowak, dyrektor regionalnego oddziału Polskich Linii Kolejowych.

    Zapowiedziano również wydłużenie tunelu pod Łodzią, tak by połączył Dworzec Fabryczny z Kaliskim. Dzięki temu szybka kolej (osiągająca ponad 300 km/godz.) będzie mogła bez problemów przeciąć miasto. Zapewniono również, że połączenia międzymiastowe i międzynarodowe zostaną zharmonizowane z połączeniami lokalnymi i autobusowymi.

    Konferencję poświęcono nie tylko transportowi. Przypomniano także o innych inwestycjach realizowanych w związku z rewitalizacją Nowego Centrum. Zwycięzca konkursu na budynek Specjalnej Strefy Sztuki - niemiecka firma Moeller Architekten+Ingenieure - przedstawi swoją koncepcję w najbliższych dniach. - Wysłuchamy uwag ze strony miasta i ostateczny projekt oddamy w sierpniu przyszłego roku - zapowiada Christof Nolda z MA+I.

    Będzie też wydane pozwolenie na budowę Interaktywnego Muzeum Nauki i Techniki na podstawie wyłonionego w konkursie projektu Zbigniewa Bińczyka, Mirosława Wiśniewskiego i Włodzimierza Adamiaka. A w najstarszym zabytkowym budynku C-1 przeznaczonym dla Fundacji Sztuki świata trwają prace projektowe nad studiem Davida Lyncha.

    Jacek Saryusz-Wolski, eurodeputowany, przewodniczący Komisji Spraw Zagranicznych Parlamentu Europejskiego, dla "Gazety":

    W kwietniu planuję wystawę w Parlamencie Europejskim, która przedstawi Łódź wczorajszą i Łódź jutra, czyli elementy piękna architektury miasta i projekt Nowego Centrum Łodzi, w tym Specjalną Strefę Sztuki. A wszystko to zaprezentujemy jako element kampanii w staraniach Łodzi o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Przez tydzień w miejscu, gdzie krzyżują się drogi wszystkich posłów, ministrów i dziennikarzy, blisko sali plenarnej, pokażemy starą Łódź z czasów wielkiego wybuchu gospodarczego w XIX wieku i obecne starania o powtórzenie aktu założycielskiego miasta na miarę naszych czasów. Tak jak wtedy rozkwitliśmy dzięki przemysłowi włókienniczemu, tak teraz nowy mit założycielski musimy oprzeć się o szare komórki, czyli naukę, kulturę, sztukę, bo to jest element miastotwórczy. Przygotowując wystawę używam hasła "Łódź w sercu Europy", bo chodzi mi bardziej o emocje niż o geograficzne centrum. Myślę, że za 20 - 30 lat uda się wielki projekt rozszerzenia Unii Europejskiej na wschód po Gruzję i Kaukaz, wtedy rzeczywiście będziemy w centrum Europy, bo teraz znajdujemy się na rubieżach. W przyszłości w ramach Nowego Centrum Łodzi można by dać okna wystawiennicze Białorusi, Mołdawii, Rumunii i innym, by każdy z tych krajów mógł się w Łodzi pokazać, a cała Europa przyjeżdżałaby je tutaj oglądać, jadąc 20 minut pociągiem z Warszawy albo lądując na lotnisku w Mszczonowie. Bo dziś nie kwestia dystansu, ale czas są decydujące, a więc połączenia komunikacyjne. No i trzeba mieć do zaprezentowania coś nowego i unikalnego.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



    Temat: Powrót lux-torpedy - rusza budowa szybkiej kolei z Łodzi do Warszawy


    Linia Warszawa - Łódź nie wygląda najgorzej na tle innych szlaków
    kolejowych
    (prędkość techniczna to 120 km na godz., a prawdziwa, z wliczeniem
    postojów na
    stacjach, 80 km na godz.), ale czas przejazdu od 105 do 130 minut odcinka
    o
    długości 130 km nikogo nie satysfakcjonuje.


    To właśnie daje trochę do myślenia, bo 30 km/h na Poznań - Kluczbork tym
    bardziej nikogo nie satysfakcjonuje... ale powiedzmy, że jest to jakiś
    punkt widzenia i w jakiś kryteriach wybór do zaaakceptowania.


    - Mówi się o budowie linii Łowicz - Łódź, czy nawet tunelu łączącego Łódź
    Fabryczną z Dworcem Kaliskim, ale z ekonomicznego punktu widzenia
    modernizacja
    kolei obwodowej z Koluszek przez Chojny z wylotem do Pabianic daje szansę
    na
    szybkie połączenie Warszawy z Wrocławiem - mówi Marek Faber ze spółki
    Polskie
    Linie Kolejowe w Łodzi (część dawnego PKP, która dogląda torów).


    Paaanowie ! Co to za kolej pomijająca centra miast, węzły przesiadkowe -
    jeżeli przyjąć ekonomiczny punkt widzenia to ona powinna przebiegać przez
    Kaliski i Fabryczny ! Cudowny pociąg ma zatrzymać się w Widzewie i pojechać
    dalej ?


    Zanim to wszystko się stanie, trzeba będzie ograniczyć ruch pociągów,
    podczas
    budowy nie uda się utrzymać obecnego rozkładu jazdy. - Między
    Skierniewicami i
    Koluszkami będzie trzeba zamknąć jeden tor od Skierniewic do Płyćwi, od
    Płyćwi
    do Rogowa i od Rogowa do Koluszek - mówi Faber. - To
    kilkanastokilometrowe
    odcinki bez możliwości wyminięcia się dwóch pociągów.


    Znowu łosie ! No dalej kpią z ludzi i pozbywają się na własne życzenie
    źródeł dochodów ? Co za problem zorganizować po środku mijankę nawet na
    radio obsługiwaną, albo na semafory kształtowe przestawiane lokalnie przez
    ludzi ? Wiem, że 2 rozjazdy to koszt, ale nie przesadzajmy. Wydzielić 500
    metrów modernizowanego toru do modernizacji w terminie późniejszym,
    połączyć rozjazdami z tym drugim i heja !


    Część pociągów będzie jeździć ze Skierniewic przez Łowicz i Stryków do
    Łodzi
    Kaliskiej. Kłopot w tym, że 60-kilometrowy odcinek do Łowicza pociągi
    pokonują
    w dwie godziny.


    To może najpierw doprowadzić go chociażby do stanu sprzed kilku laty ? To i
    tak by się przydało, więc pieniądze zmarnowane nie będą.


    - Za wcześnie na oceny, ale część pociągów będzie musiała zostać
    zawieszona
    lub pojedzie innymi szlakami - mówi Faber.


    Proponuję do Idzikowic i via CMK, albo najkrócej: przez Ponętów !


    Jeszcze nie powstała szybka kolej, a już w ministerialnych gabinetach
    dojrzewa
    projekt kolei określanej w strategicznych planach "300 km na godz. ". Ma
    to
    być część magistrali Paryż - Moskwa.


    No nieeee... Niech się nie kompromitują - ta jabłoń juz dawno uschła
    niepodlewana i jest mocno nieświeża. W ministerialnych gabinetach dejrzewa
    projekt - już widać kilkucentymetrowej wysokości pleśniowy kożuszek...


    Prawdopodobnie przebiegać będzie przez
    Kutno i Łowicz (rozbudowa istniejących linii jest tańsza), a może gdzieś
    między Kutnem i Łodzią.


    ...a może poszli do lasu...(?)

    Plecie "trzy po trzy" modernizacja istniejących do standardów linii 300
    km/h kosztowałaby drożej niż budowa nowej, już nie mówiąc że musiałby być
    to projekt z metodą realizacji rodem z Rosji: przyłożyć linijkę na mapie,
    między Łodzią a Poznaniem, narysować kreskę i ... torować sobie miejsce pod
    przyszły tor !


    W pierwszym przypadku planuje się rozbudowę do dwóch
    torów linii Łódź - Kutno. W drugim szybki transport do stacji szybkiej
    kolei
    dla Łodzi.


    Ale o sssso chodzziiii ? Gdzie tu jest alternatywa między tymi przypadkami
    ? ... No chyba, że szybki transport do Fabrycznej będzie się odbywał
    areoplanem spod Kutna, lub busikiem Miecia.

    Już pomijam to, że drugi tor bardziej by się przydał na Wejherowo - Słupsk
    niż na Łódź - Kutno patrząc pod względem obciążenia (nawet prognozowanego)
    linii. Albo nowa Pabianice - Piotrków Tryb. jak ktoś proponował...


    Pojawiają się pomysły budowy dodatkowych linii ze Skierniewic w
    kierunku Strykowa i z Chojen do Moszczenicy z połączeniem do Piotrkowa. W
    Łodzi odżywa pomysł odbudowy kolei obwodowej. Warszawa chce szybką kolej
    poprowadzić do Okęcia...


    ... a Papierz znowu stał przy grzejniku pozdrawiając tłumy.

    Czy ktoś mi powie co to ta "kolej obwodowa" ? Kilka EZT zakręcowne wokół
    Łodzi po obwodnicach ?

    Mick M.





    Temat: budowa kolei dużych prędkości "Y" przez Łódź


    Dziś zapadnie decyzja o stworzeniu planu przebiegu tunelu pod Łodzią. Połączy on dworce Łódź Kaliska i Łódź Widzew. Jeździć mają nim pociągi osiągające prędkość ponad 300 km/h
    Porozumienie zostanie zawarte między łódzkim samorządem i Polskimi Kolejami Państwowymi. - To wydarzenie jest przełomem dla całego regionu. Tu będzie krzyżował się najważniejszy węzeł kolejowy w kraju. Tunel ma być wykorzystywany również przez pociągi regionalne i międzywojewódzkie. Biorąc pod uwagę, że wkrótce przetną się w naszym województwie także autostrady A1 i A2, staniemy się transportowym centrum Polski - mówił uradowany Włodzimierz Fisiak, marszałek województwa łódzkiego. Umowa będzie podpisywana w obecności ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka.

    Dziś podpisywana umowa jest kluczowa dla całej koncepcji kolei dużych prędkości, które mają połączyć Łódź z Wrocławiem, Poznaniem i Warszawą. Bez tunelu między dworcem Fabrycznym i Kaliskim projekt w ogóle nie mógłby być zrealizowany w zamierzonym kształcie.

    Najpierw powstanie projekt, który pokaże, czy budowa tunelu w ogóle jest możliwa, i wstępnie wyceni inwestycję (tzw. studium wykonalności). - To pierwszy krok. Gdy poznamy warianty przebiegu tunelu, dowiemy się, na jakie wydatki musimy być przygotowani. Później będziemy musieli zdobyć niezbędne pozwolenia i możemy zaczynać budowę - informuje Marek Faber, zastępca naczelnego dyrektora Polskich Linii Kolejowych. - Prace powinny rozpocząć się w 2013-2014 roku. Tunel będzie wywiercany pod miastem, co z pewnością pochłonie krocie - dodaje.

    Plany rządu przewidują, że kolej wysokich prędkości między największymi polskimi miastami powstanie za dziewięć lat. W Łodzi pierwszą częścią inwestycji będzie połączenie stacji Łódź Widzew z Łodzią Fabryczną. Przebudowa (metodą otwartego wykopu) rozpocznie się w przyszłym roku. Między Widzewem, a Fabryczną tory będą stopniowo chować się pod ziemią, aby pociągi mogły dojechać do podziemnego dworca. Tak powstanie najdłuższy tunel w Polsce o długości 1,4 kilometra. Jednocześnie będzie trwała budowa nowego dworca Fabrycznego, który do 2013 r. znajdzie się 16 metrów pod ziemią. Nowy dworzec Łódź Fabryczna ma być węzłem łączącym wszystkie rodzaje transportu: kolejowy, w tym pociągi aglomeracyjne, międzyregionalne oraz dużych prędkości; komunikację miejską i autobusy PKS. Nad nim powstanie Nowe Centrum Łodzi. - Wszystkie pociągi będą poruszać się w tunelu idącym pod centrum miasta. Dzięki takiemu rozwiązaniu powierzchnia terenu zostanie wykorzystana na cele biurowe, hotelowe i mieszkaniowe. - zapowiada Andrzej Wach, prezes zarządu PKP SA w wywiadzie dla "EC1 Dziennika Kolejowego".

    By wszystko to stało się możliwe, w połowie roku dworzec Łódź Fabryczna zostanie zamknięty, a pasażerowie odesłani na stację Widzew. Dlatego już w październiku tego roku rozpocznie się przebudowa stacji Widzew. Będzie ona przystosowywana do przejęcia podróżnych. Powstaną tam parkingi dla samochodów oraz uruchomione zostaną dodatkowe linie komunikacji miejskiej.

    Źródło: http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,7081258,Pociagi_przejada_pod_miastem_ponad_300_km_h.html




    Temat: Utrudnienia w ruchu pociągów
    Z Onet.pl:

    Utrudnienia w ruchu pociągów

    Na południu Polski i woj. pomorskim są utrudnienia w ruchu pociągów.
    Opóźnienia dochodzą nawet go kilku godzin - podaje PKP.

    Duże są opóźnienia pociągów wyjeżdżających z Zakopanego. Ekspres do
    Warszawy zamiast o 15.00 wyjechał dopiero o 18. 20. Pośpieszny do Krakowa
    zamiast o 17.00 wyjedzie najprawdopodobiej dopiero około 23.00. Brakuje
    składów, w drodze do Zakopanego jest dopiero ekspres, który już trzy
    godziny temu powinien był odjechać do Warszawy.

    "Kłopoty były i są przede wszystkim w woj. dolnośląskim, śląskim i
    małopolskim. Na przykład na drodze ze Szklarskiej Poręby do Jeleniej Góry
    pociąg utknął w zaspie i ruch nadal nie został tam przywrócony" -
    powiedział Krzysztof Łańcucki, rzecznik, działających w strukturze PKP,
    Polskich Linii Kolejowych.

    Pociągi nie jeżdżą też na odcinku Kłodzko-Kudowa Zdrój. Podobnie jest na
    kilku lokalnych odcinkach woj. dolnośląskiego i dwóch odcinkach woj.
    śląskiego. Ruch wstrzymany jest na drodze Wadowice-Spytkowo i
    Wadowice-Andrychów. Rano utknęły tam pociągi i do tej pory nie ruszyły.

    Duże kłopoty są w Katowicach. Do odśnieżania rozjazdów ruszyli tam nawet
    pracownicy administracji PKP.

    poinformował w środę PAP Zbigniew Ciemny z łódzkiego oddziału Zakładu
    Przewozów Regionalnych. "To są pociągi, które kursują w tzw. obiegu
    zamkniętym. Jeśli któryś z nich się opóźni, to mogą być problemy ze
    skompletowaniem składu na powrót. Z dworca Łódź Fabryczna nie odjadą w
    środę do Warszawy dwa pociągi o godz. 17.44 i o 19.44. Z kolei z Warszawy
    do Łodzi nie odjedzie pociąg z godz. 18.15" - powiedział Ciemny.

    Dodał, że również w czwartek planowane jest odwołanie kolejnych składów na

    "Na pewno z Łodzi nie odjadą pociągi z godz. 7.44, 9.44 i 11.44. Jeśli
    pogoda się nie poprawi to planowane jest również odwołanie składów z godz.
    13.44, 17.44 i 19.44" - mówił Ciemny.

    Natomiast z Warszawy do Łodzi nie kursowałyby pociągi odjeżdżające po
    godzinach parzystych.

    Dopiero teraz zjeżdżają do swoich miejsc przeznaczenia pociągi, które nocą
    stanęły niedaleko Zduńskiej Woli. Mają 8-9 godzin opóźnienia.

    Do godz. 15.15 wstrzymany był ruch pociągów na trasie Malbork-Tczew.
    Wichura zerwała tu sieć trakcyjną.

    Zła pogoda była przyczyną awarii torowiska koło Kalwarii Zebrzydowskiej
    (Małopolska). Przerwa w ruchu pociągów trwała tam do godz. 15.

    Punktualnie przyjeżdżają pociągi do Poznania i Wrocławia. Nie ma też
    problemów z pociągami w północno-zachodniej części kraju.

    W środę po południu został przywrócony ruch pociągów na szlaku kolejowym
    między Zakopanem a Krakowem. Kolejarzom udało się zlikwidować awarię
    polegającą na pęknięciu szyny między Kalwarią Zebrzydowską a Suchą
    Beskidzką.

    "Ruch na szlaku z Krakowa do Zakopanego odbywa się już bez utrudnień.
    Pociągi pasażerskie, które oczekiwały na przejazd w obydwu kierunkach są w
    trasie" - powiedział naczelnik stacji PKP w Zakopanem.

    Udało się również przywrócić połączenie między Warszawą a Gdańskiem a także
    ruch na przejściu granicznym w Zwardoniu. Pojawiły się natomiast kolejne
    zakłócenia ruchu na magistrali węglowej. W rejonie węzła kolejowego
    Chorzew - Sienkowice ruch uniemożliwiają zaspy śnieżne zalegające na
    torach.

    pozdrawiam
    Michał Mraczek
    Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych





    Temat: Skierniewice w nowej szacie
    Gazeta Wyborcza - Łódź
    http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35136,1544777.html

    ---------

    Dworzec w Skierniewicach odremontowany!
    Autor: Monika Gałązka 25-06-2003, ostatnia aktualizacja: 25-06-2003 17:41

    Na tę chwilę skierniewiczanie czekali ponad 10 lat. - To niesamowite, dworzec
    wygląda tak samo jak 50 lat temu. Jest piękny. Chyba możemy już władzom
    przebaczyć - twierdzili zgodnie, kiedy oglądali swój nowy stary dworzec.

    Obok skierniewickiego dworca przejeżdża codziennie 11 tys. pasażerów, bo tylu
    podróżuje pociągami na trasie Łódź - Warszawa. Od 1992 r. oglądali falistą
    blachę i sterczące nad nią odrapane mury. Z kolei wcześniej widzieli
    odpadające tynki, dziury w ścianach, powybijane okna - kompletną ruinę. - A
    to był kiedyś piękny dworzec - wspomina Janina Gładka, 77-letnia mieszkanka
    Skierniewic Rawki. - Pamiętam, jak kiedyś czekałam na pociąg i przyjechała
    ekipa, która kręciła "Lalkę". - Wokulski się zdenerwował, że takie tłumy i
    razem z innymi pasażerami musiałam opuścić dworzec.

    Otwarty w środę dla podróżnych dworzec w Skierniewicach ma długą historię.
    Wzniesiony w 1874 r. według projektu Jana Heuricha seniora, w stylu
    przypominającym średniowieczne budynki obronne, został spalony w czasie I
    wojny światowej. Szybko udało się go odbudować. Jednak późniejsze naprawy i
    remonty zamiast mu pomagać, szkodziły. Najgorsze - jak mówią
    skierniewiczanie - przyszło pod koniec lat 50. - Ówczesnej władzy nie
    wiedzieć czemu nie podobała się elewacja z czerwonej cegły - mówi Marian
    Rożej, konserwator zabytków. - Ktoś zadecydował, że trzeba położyć tynki. I
    tej decyzji skierniewiczanie nie mogą wybaczyć władzom do dziś.

    Zabytkowy budynek brzydł z dnia na dzień. Wreszcie zapadła decyzja o
    remoncie, ale żeby go przeprowadzić, dworzec musiał zostać zamknięty.
    Ostatnich pasażerów przyjął w 1992 roku. Co zobaczyli skierniewiczanie po
    ponad 10 latach? Piękną ceglaną elewację, ciepłe beżowe wnętrza wykończone
    elegancką glazurą i terakotą oraz dzieło realizmu socjalistycznego -
    płaskorzeźby przedstawiające pracę robotników i chłopów autorstwa rodziny
    Mieszkowskich z 1954 r. - Kiedy byłam mała dziewczynką wydawały mi się takie
    ogromne - mówi Dorota Rutkowska, skierniewiczanka. - Teraz patrzę na nie
    zupełnie inaczej. Są piękne.

    Nad przywróceniem dworcowi dawnej świetności pracowali konserwatorzy z
    toruńskiej pracowni "Tajchman". Dworzec już został otwarty dla podróżnych,
    ale remont - finansowany przez PKP - potrwa jeszcze do października. Ma
    kosztować 14 mln zł. - Następny będzie dworzec Łódź Fabryczna - zapowiedział
    Jacek Derwisiński, dyrektor zakładu gospodarowania nieruchomościami PKP w
    Łodzi.

    ---------

    Od siebie dodam tylko, że bardzo się z tego powodu cieszę. Skierniewice
    wreszcie mają swoją wizytówkę. Dworzec przestał straszyć i stał się zachętą
    do odwiedzenia miasta i skorzystania z usług koleji.

    Skansen PSMK zyskał ciekawe sąsiedztwo.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 126 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.