Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myleskennedy.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Kutno





    Temat: stolica chce duopolis
    Efekty rządów łodzkich marszałków już widać. Sieć połączeń
    kolejowych realizowanych przez PKP PR na zlecenie Łódzkiego Urzędu
    Marszałkowskiego jest jedną z najgorszych w kraju. Czyja to wina?
    Zajączka?
    Przebudowa linii kolejowej W-wa-Łódź-w pobliżu Łodzi jak donosiła
    GWwŁ doszło do paru wpadek administrracyjnych. Wina myszy z peronu 3
    Dw. W-wa Zachodnia?
    Brak zamówienia i ochoty wpisania do ZPORR remontów linii Łódź
    Kutno/Łódź Łowicz przy jednoczesnym upieraniu się przy inwestycjach
    w tak zwany port lotniczy na Lublinku to może wina kotka z z
    centrali PLK w W-wie?
    Rozbójnickie awantury w sprawie S-8 i opóźnianie realizacji tej
    iwestycji pomimo że GDDKiA oferowała tak zwany pakiet S8 to wina
    wiewiórek od Struzika?
    Sorry ale nieudacznicy nie zasługują na określanie ich
    samorządowcami ono zasługują na nazwę marszałki-palanty.



    Temat: Presiadki, malo linii to powolna smierc tramwajow
    Wylicz mi takie relacje pomiedzy miastami w Polsce - gdzi ekonieczna jest przesiadka PKS-PKP?

    Sieradz - Warszawa - jazda pociagiem, glownie podmiejskim, wlokacym sie niemilosiernie, potem przejazd komunkacja miejska przez Lodz, i dalej kolejny w miare normalny pociag do Wawy kontra bezposrednie polaczenie autobusowe, lub dojazd autobusem pod dworzec Fabryczny. Jak widac pierwszy wariant jest o klase lepszy.

    Sieradz - Kutno - pociag, przesiadka na jednym dworcu. Przejazd na Fabretyzny nie potrzebny

    Sieradz - Koluszki - dwie przesiadki kontra jedna?

    Lowicz - Koluszki ......
    Owszme mozna tak jechac na sile - tyle ze znajda sie bezposrdnie polaczenia PKS'u omijajace Lodz.

    Nieco na sile podajesz ten argument.






    Temat: Wiecej pociągów dalekobieżnych
    Państwowe PKP i PKS niczego tu nie wymyślą. Gdyby jakiś przewoźnik prywatny
    zajął się linią Płock - Kutno i np. busami dowoził na pociągi odjeżdżające
    stamtąd - mogło by to sytuację poprawić.Poczekajmy, a może p.Struzik przed
    wyborami zdąży nam jeszcze jakiś szynobus obiecać?
    Przy okazji - coś ucichło w sprawie hali sportowej. Taki był wdzięczny temacik
    okazjonalny...Czyżby takie złe rokowania,że nawet pan doktor nie widzi
    skutecznego antidotum na niemoc ogólną i nie chce towarzyszyć sprawie w
    ostatecznym zejściu?




    Temat: Zamiast bombardiera "Mazovii" szynobus?
    Zgadza się, ale jadąc samochodem jesteśmy już w danym miejscy Wawy a nie na
    stacji PKP, z której jeszcze godzina jazdy autobusem.
    Płock musi być skomunikowany ze stolica nie przez Kutno a bezpośrednio, wtedy to
    ma sens. I taki np. IC jechałby 1h do Wawy - to dla Płocka jak krew dla serca.
    Kiedy wreszcie ludzie zrozumieją, że mieszkamy na Mazowszu gdzie centrum to
    stolica i dopóki nie będziemy mieć połączenia albo z autostrada albo ze stolica
    to będziemy zaściankiem i nic na to nie poradzimy.
    Płock to miasteczko które można przejechać w 15minut, nawet stojąc na światłach.
    Miasto kulturalnie i gospodarczo umiera od lat i tyle.



    Temat: Z Płocka do Warszawy. Mazovia piąta dwie
    Nie wiem czy na to forum dotarły echa awantury o ostatniego prezesa
    Kolei Mazowieckich. Jak ktos jest zainteresowany niech zajrzy na
    forum Warszawa - Opinie i Komentarze jak Struzik pozbył się prezesa,
    który chciał ukrócić władzę związków zawodowych i zmodernizować KM.
    Z drugiej strony PKP linie kolejowe ze względu na stan torów powinny
    ograniczyc ruch cystern z Orlenu to moze pieniądze na remont torów
    na odcinku Płock-Kutno by się szybciej znalazły ;).
    Od kilku latkorzystam z KM i mam juz nadzieje, ze w koncu wykupi je
    jakas zagraniczna kolej.



    Temat: Eksperci oceniają Łódź
    Dowcip polega na tym, że w sprawie kolei nie robi się w Łodzi nic. Prezydent
    zawsze zasłania się hasełkiem "to nie moja działka", a stan połączeń z roku na
    rok staje sie coraz bardziej skandaliczny. Jakoś można było negocjować z
    liniami lotniczymi - z PKP czy ministerstwem infrastruktury się nie da. A
    tymczasem pociągi pospieszne na północ i zachód kraju będą od przyszłego roku
    jeździć 30 km/h (przez Kutno).
    W kwestii połączeń kolejowych Łódź jest w swojej klasie OSTATNIM miastem w
    całej UE - a nie robi absolutnie nic, by sie to zmieniło.



    Temat: gdzie moge kupic meble?
    Ależ Szanowna Pani, ja only o mebelkach. Nie bywam w wielkim świecie , popr. w wielkich firmach dlategoż opisuję co odczuję. Ale zapewniam, że teraz szerzej moje patrzałki ustawię i będę uważał na full swarzęckich stolarzy, snycerzy i meblarzy. Słowo! Póki co schowaj rózgę i nie tupaj małą nóżką gdyż ta schodzona za mebelkami słabe znaki daje.
    Zaprawdę powiadam Ci Kobieto, żem schodził to miasto wszerz i wzdłuż. Bywałem także w podmiejskich siołach, a także w takich wsiach jak Kutno i Włocławek, i niemasz tam mebelka godnego posadzenia na nim swojej pupy.
    Tylko w magazynie w FMŻ, w czerwonym budynku w pobliżu dworca (kiedyś) PKP.
    Jam więc, marny amator, na swarzęckie graty patrzeć nie zdołam bom znalazł mebelki "buzi dać". Sam składałem i mam. Bez, urazy siedzę przy nich i na nich oraz leżę wygodnie i bez skrzypienia.
    Co uważając, napisałem mimo tolerancji na granicy.
    A Lidkę pozdrawiam i śmiem twierdzić, że chyba Jej się w głowie od tego zamętu kręci, kręci, kręci...czemu wspólczuję, acz nic nie poradzę




    Temat: EuroBasket 2009. Fanaberie mistrzów świata
    Hiszpania to prawda, ze jest przezarta korupcja, ale nie mniej niz
    Polska. Wedlug ostatnich danych tez jest prawda, ze Hiszpania ma
    jeden z gorszym systemow szkolnictwa w Europie, ale pomimo tego
    Polska jest 30 lat za Hiszpania. Mieszkam w Madrycie od 18 lat i
    jezdze do Polski przynajmniej raz na rok i roznica jest kolosalna
    pod kazdym wzgledem. W tym roku mialem okazje zobaczyc roznice
    miedzy nasza PKP (polskie koleje) i RENFE (hiszpanskie). Z Warszawy
    pojechalem do Jastarni tj okolo 500 km, podroz trwala ponad 11
    godzin. Z Warszawy wyjechalem z godzina i 45 minutowym opoznieniem,
    potem jechalismy jakas okrezna droga przez Kutno. W Hiszpanii, na
    przyklad z Madrytu do Barcelony jest ok. 600 i jedzie sie troche
    wiecej niz 2 godziny, gdy pociag spozni sie miedzy 15-30 minut
    oddaja ci polowe biletu a gdy jest juz ponad 30 minut wartosc calego
    biletu. Nie wspomne juz o warunkach, w Hiszpanii daja sluchawki
    zebys obejrzal film, mozesz napic sie kawy w kawiarni, ktora sie nie
    rozni takiej na miescie. A w polskich kolejach: obskurny wars,
    obsrane smierdzace toalety, okna, ktore nigdy nie zamykaja sie, bez
    klimatyzacji. Jezeli w Polsce jest tak duzo inteligentnych ludzi, to
    dlaczego nie sa w stanie zmienic na lepsze.



    Temat: Ukradli pociąg?
    >Podobno z środy na czwartek dwóch małolatów obezwładniło maszynistę i po
    >pijanemu jechali pociągiem z Płocka w kierunku Łącka.

    Nie tak do konca. 20 pazdziernika okolo 15.40 dwóch młodziencow w pociagu
    realcji Plock - Kutno zaczelo sie awanturowac z kierownikiem pociagu. Gdy
    kierownik został przez nich uderzony, zatrzasnal im drzwi - nie wpuszczajac do
    drugiego przedzialu. Jednoczesnie obsluga pociagu powiadomila policje. Dwaj
    pijani/1,49 i 1,91 promila/sprawcy w wieku 18 i 19 zostali zatzrymani gdy
    probowali uciekac na stacji pkp w Gostyninie. Noc spedzili w areszcie, potem
    przekazalismy ich plockim policjantom, gdyz zdarzenie zaistanialo faktycznie
    miedzy Plockiem a Lackiem.

    Jaroslaw Brach
    Komendant Powiatowy Policji
    w Gostyninie
    tel. 0-24/ 235 39 90,
    e-mail: komendant@policja.pl




    Temat: Tunel i remont Łódź - Łowicz ????
    > Parę dni podobno w ŁWD była informacja o rozważaniu budowy tunelu Fabryczna -
    > Kaliski i o podjęciu decyzji o remoncie trasy Łódź Kaliska - Łowicz.
    > Podobno mówił o tym Pan Wach i Kropa. Nie widziałem tego materiału dlatego
    > piszę że podobno. Jeśli by ktoś wiedział bądź widział ten materiał i podał
    > więcej informacji to byłbym bardzo wdzięczny

    ZTCP - rzeczywiście była o tym mowa, ale z dużymi znakami zapytania i w
    połączeniu z planami modernizacji linii W-wa - Kutno - Poznań, co podaje
    intencje PKP w wątpliwość.



    Temat: Będzie konkurencja dla IC do Warszawy.
    > Udzielałem tylko odpowiedzi na brednie

    Chyba na brednie, które sam wcześniej wyprodukujesz.

    > A co do PKP PR to łódzki
    > marszałek nie ma moralnego prawa zaciągać nowych zobowiązań

    Widzę, że prawdziwy z Ciebie superman - jesteś specjalistą od wszystkiego i na
    dodatek księdzem, albo przynajmniej profesorem etyki.

    > dopóki nie rozliczy się z Kolejami Mazowieckimi.

    Łódzki marszałek nie ma najmniejszego powodu, żeby rozliczać się z Kolejami
    Mazowieckimi, bo nie zamawia u nich żadnych usług i tym samym nie ma wobec nich
    żadnych zobowiązań.

    A jak już jesteśmy przy prawie moralnym, to przypominam, że łódzkie przez lata
    finansowało mazowieckiemu pociągi Kutno - Płock. A teraz przestań wreszcie
    spamować, bo nie wydaje mi się, żebyś miał prawo (także moralne) do zaspamowania
    każdego wątku swoimi urojeniami o niezapłaconych rachunkach.



    Temat: Dużo tańsza jazda koleją do Warszawy
    Dużo tańsza jazda koleją do Warszawy
    1. Kutno nie jest w Wielkopolsce! To już lekka przesada...
    2. Raczej na pewno będzie to EN57 [raczej ten zmodernizowany]. Zwykłe wagony
    przejęło PKP IC.
    3. Wreszcie pociąg do Warszawy w normalnej cenie. Pewnie będzie przepuszczał po
    drodze ekspresy, stąd różnica w czasie przejazdu. Z drugiej strony, o ile mi
    wiadomo, maksymalna prędkość EN-57 to 100-110 km/h, a trasa do Warszawy pozwala
    odcinkami na 140-160.



    Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów
    A właśnie Orlen robił przymiarki do kupienia linii Płock-Kutno lub Płock-
    Nasielsk. Co do pociągu do W-awy to nie wiedziałem że juz rok nie jeździ.
    Po trzecie kilkakrotnie dziennie przejeżdzam przez most i mijam sie z pociagami
    gdzie Ty widzisz te 40-50 osób???????
    I wcale się nie cieszę z tego że zamyka sie linie kolejowe bo pochodze z
    kolejarskiej rodziny chociaz sam w PKP nie pracuje. Niestety kolej sama skazuje
    sie na zagłade, dam przykład chciałem latem pojechać do Szklarskiej Poręby z
    całą rodzina (2 osoby dorosłe i 3 dzieci) Patrząc na rozkład podróż zajełaby mi
    24 godziny akoszt biletów sporo przewyższył koszty paliwa. Niestety wybór był
    jasny i oczywisty prywatny samochód 8 godzin jazdy i byłem na miejscu.



    Temat: Łódź zjeżdża na bocznicę
    Dlaczego likwiduje się bocznice kolejowe do zakładów (no
    > bocznica do Gillete).

    Zależy do których. W przypadku gilette'a trzeba by bocznicę
    odbudować. Ale już np. Ikea posadowiła sie w Jarostach właśnie ze
    względu na możliwość podłączenia bocznicy kolejowej. Bardzo wiele
    zależy od polityki firmy; na niekorzyść kolei działa wciąż dominacja
    PKP i jej olewcze praktyki wobec klientów.

    > Pociągi towarowe nie potrzebują szybkich kolei bo nie jeżdżą 160
    km/h.

    Szybkich nie, ale szybka kolej to taka, która jedzie 300km/h i
    więcej, a nie 160. 160km/h to normalna prędkość dla pociągów
    regionalnych. Standardem dla towarowych jest 120 km/h. A my mamy 20-
    60 km/h na naszych szlakach.
    Niższa prędkość szlakowa oznacza mniejszą przepustowość trasy (i tak
    np. na linię Łódź - Kutno nie ma gdzie upchnąć pociągów) a
    jednocześnie wyższe koszty (potzreba więcej taboru i pracowników dla
    dokonania tego samego przewozu).



    Temat: Rząd lekceważy i marginalizuje Łódź !!!
    Pytacie o co chodzi?
    Biorąc pod uwagę, że Kropa i Kaczka to dobrana para starych kumpli, to
    prawdopodobnie szum jest po to, by Kropa mógł się popisać jak to on walczy o
    Łódź. I tyle.

    Oczywiście skretyniały rząd może przepchnąć wszystko, ale tak jak nikt nie
    potraktował na poważnie propozycji przeprowadzenia A1 przez Warszawę, tak
    obecnie chyba mało kto potraktowałby poważnie budowę szybkiej trasy do
    Wrocławia z ominięciem Łodzi, skoro nawet beton w PKP przekonał się do tego
    wariantu.
    jedyne, czego się obawiam, to że jakiś geniusz będzie chciał dalej modernizować
    Wawa - Kutno - Poznań, dopiero co zmodernizowane, do wyższych prędkości. To też
    nie ma najmniejszego sensu.



    Temat: Czy warto było powoływać spółkę Koleje Mazowieckie
    Czy warto było powoływać spółkę Koleje Mazowieckie
    Oczywiście, że nie. Pojedyncze jednostki PR PKP były mniej pojedyncze od tych
    KMowych. 690 pociągów KM jest mniejszą ilością od 554 PRowych. Linie
    Nasielsk-Sierpc, Sierpc-Płock, Kutno-Płock, Legionowo-Wieliszew,
    Radom-Drzewica były o wiele bardziej otwarte. Pomarańczowe, prowizorycznie
    remontowane, plastikowe jednostki PR były o wiele wygodniejsze od
    modernizowanych jednostek KM. A i 20 minut opóźnienia pociągu PR trawało o
    wiele krócej niż 20 minutowe opóźnienie pociągu KM



    Temat: LONDYN- WARSZAWA KOLEJA?
    Najszybsza droga
    Najszybciej powinno być taką drogą:
    Warszawa (Kutno, Konin, Poznań, Rzepin)->Berlin - EC Berlin-Warszawa-Express
    Berlin->Kolonia - ICE
    Kolonia->Paryż - Thalys
    Paryż->Londyn - Eurostar.
    Szczegółów dowiesz się na Forum Komunikacja, albo bezpośrednio z www.pkp.pl i
    www.bahn.de.

    Pozdrawiam!



    Temat: CBA w łódzkim MPK
    Nazywam hołotą tych którzy dali się ponieść chorym emocjom i od
    wielu lat blokują różne ważne decyzje, zaczynając od
    restrukturyzacji filmówki (próby podejmowano w latach 1990-1991,
    1993-94, 2005, 2006/07), wymuszają na posłach wpisywania do budżetu
    inwestycji w tak zwane lotnisko lublinek, awantury wokół reformy
    byłej WAM (czy to miasteczko coś przez to straciło), wymuszenie
    głupiej decentralizacji GDDKiA bo Łódź nie dostała oddziału,
    awantury przy restrukturyzacji Grupy PEKAO (zniszczyło to obraz
    stabilności społecznej), burdy z kośćmi pod UW w 1993, awantury że
    ŁOdzi nie ma na mapach pogody, zarzuty że telewizje są nieobiektywne
    i pokazują tylko złe obrazki z tego miasta. NIe podobało się
    niektórym że na ulicy Piotrkowskiej powstały fajne knajpy. Inni
    twierdzili że PKP (ale która ze spółek?) rzekomo blokuje połączenia
    choć to łódzkie marszałki nie zamówiły sensownie połączeń
    wahadłowych na trasie ŁF-Koluszki-ŁF które zapewniłyby by
    skomunoikowanie ŁOdzi z wieczornymi pociągami z/do W-wy i innych
    miast Leży sprawa linii Kutno-ŁK. POważni liderzy opinii nie bawili
    by się w obronę tego czegoś na Lublinku tylko zajęliby się
    lobbowaniem na rzecz budowy Okęcia2 w połowie trasy pomiędzy Łodzią
    a Stolicą.



    Temat: Pozytywne zaskoczenie dla pasażerów
    Pozytywne zaskoczenie dla pasażerów
    Fajnie. Szkoda tylko że pociąg do Warszawy będzie jeździł wieczorem/w
    nocy tylko gdy akurat będzie koncert w Arenie :(
    Dobrze, że PKP coś takiego zrobiło, ale dla mieszkańców Łodzi
    niewiele z tego wynika - połączenia z Łodzi to koszmar - do Krakowa i
    Gdańska dojeżdża się szybciej z przesiadkami przez Warszawę niż
    bezpośrednio z Łodzi, z Wrocławia do Łodzi przez Sieradz i Kalisz
    jedzie się tyle samo czasu co z Wrocławia do Warszawy przez Poznań i
    Kutno...

    Stan połączeń kolejowych z Łodzi to dramat - dobre jest tylko do
    Warszawy, ale niestety działa w godzinach 6-21. Takich artykułów nie
    powinno być!! - dobry dojazd do jednego z największych miast w Polsce
    nie powinien być jednorazowym sukcesem sezonu ale STANDARDEM!



    Temat: pytanie: Czy w Toruniu kończą bieg pociągi posp i.
    > Może masz rację ale między Inowrocławiem a Katowicami / Częstochową nie ma
    > większych miast. Obecnie te pociągi jadą nie tylko przez Toruń ale także
    przez
    > Włocławek , Kutno , Łódź , Piotrków Tryb. - duże miasta = więcej pasażerów i
    > chyba o to PKP chodzi.

    w relacji typu Gdańsk-Katowice najważniejszy chyba bedzie czas przejazdu na
    całej linii. ale częściowo masz też rację.




    Temat: W pociągach będzie wygodniej i czyściej
    dobra wiadomośc. Mam nadzieję, że nie skończy się tylko na modernizacji tras z
    Warszawy. Ja dojeżdżam do pracy trasą Kutno-Łódź. To jest tragedia, jeden tor,
    możliwośc mijanek na kilku stacjach, trasę 60 km pociąg pokonuje w 100 minut!
    Do tego stan torów jest taki, że podskakujemy wszyscy w czasie jazdy i nie
    radzę nikomu jeść albo pić bo sensacje żąłądkowe pewne. Jeden tor dla pociągów
    osobowych, pospiesznych i towarowych.
    Stan pociągów? Wczoraj padał deszcz-woda lała się nieszczelnymi oknami do
    środka pociągu. Jedyne miejsca, w których można było uniknąć deszczówki-to
    przejścia-oczywiś cie stojące.
    Proponuję "miłą przejażdżkę" tą trasą zarządzającym PKP może zrozumieją jak
    czują się podróżni i uda coś się zmienić.



    Temat: Pytanie do ludzi z Kutna ?
    Pytanie do ludzi z Kutna ?
    Czy gdzieś obok dworca PKP w Kutnie jest jakiś parking strzeżony???Pytam bo w Kutnie własnie muszę wsiąść do PKP a nie bardzo uśmiecha mi się podróż żółtkiem na trasie Łódź-Kutno. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.



    Temat: Busy Kutno-Łódź
    Busy Kutno-Łódź
    Czy z Kutna do Łodzi jeżdżą jakieś prywatne busy? Inne podłódzkie miasta mają dobrze rozwiniętą sieć połączeń busowych, a z Kutna tylko PKP i PKS :(



    Temat: nowy pociąg od czerwca
    Ja nie wnikam.Znalazlem dokument www.pr.pkp.pl/img_in//propzmianrozkl.pdf w ktorym jest napisane ze nowy Wieniawski ma kursowac przez Kutno.



    Temat: Kładą nowe tory
    Od wrzesnia będę dojeżdzać do Kutna do pracy. Nigdy nie jechałam pociągiem na
    tej trasie i jestem przerażona jak czytam o pkp.wolałabym pks niestety pierwszy
    odjeżdza o 8.10. A jak z bezpieczeństwem w pociagach na trasie Łódź-Kutno?



    Temat: Gdynia- Łódź by PKP
    Masz połączenia do Koluszek. O tą sprawę zapytaj ukochanego
    marszałka woj.łódzkiego jak rozmawiał z PKP PLK w sprawie linii Łódź-
    Łowicz (Lublinek/Łowicz)oraz Łódź-Kutno. I ile trwały boje aby pan
    marszałek raczył wpisać pierwszą do RPO woj.łódzkiego.



    Temat: Idealny Rozkład PKP
    Brakuje mi 2 rzeczy:
    1) TLK Krakow przez CMK 160km/h,
    2) TLK Szczecin przez Kutno, Poznan, E20 160km/h,

    I byloby cacy :D A tak w ogole: idealny rozklad incl. PKP = mission
    impossible :p

    Pozdro,
    maxxman



    Temat: Zapomnijcie o ekspresowych pociągach
    > Ograniczenie ruchu tirów = większy procent przewozów kolejowych

    taaa... jasne, a świstak...
    np. pkp Łódź - Kutno 20km/h



    Temat: Dębki-moja ulubiona plaża
    myślę jednak, ze przybytek pkp w KOLUSZKACH bije kutno na przysłowiową głowę.




    Temat: Nowe pociągi!!
    Nowe pociągi!!
    Od 1 czerwca PKP PR uruchamia połączenie dzienne posp. ,,Wieniawski'' relacji
    Poznań-Koło-Łódź-Radom-Lublin!! A w okresie letnim pociąg posp. ,,Bystrzyca''
    Lublin-Kutno będzie wydłużony do Świnoujścia przez Koło, Poznań!!



    Temat: Forumowy konkurs kolejowy ;-)
    Trata, trata. Jakiś czas temu PKP Inercity oficjalnie zapytała panów
    marszałków dlaczego utrudniają łodzianom korzystanie z pociągów
    kwalifikowanych poprzez brak połączeń do i z węzłów Kutno/Koluszki.
    Odpowiedź oczywiście była zgodna z linią polityczną tego śmiesznego
    zarządu jeszcze bardziej śmiesznego województwa. Brak odpowiedzi.
    A co PKP IC. Brakuje im taboru bowiem dzieląc spółkę PKP PR
    pozostawiono sporą część wagonów dalekobieżnych do dyspozycji
    śmiesznej firemki o nazwie PKP Przewozy Regionalne. Gdyby tego błędu
    nie popełniono to PKP IC nie musiałoby stawać na głowie aby
    podstawić pociągi. Idiotom którzy wieszają psy na PKP IC polecam
    ich stronę internetową-linia W-wa-Łódź wyminiona jesttam jako jedna
    z najważniejszych obsługiwanych przez spółkę. Aha, na marginesie
    dodam iż pod koniec lat 90 w PKP i ówczesnym MTiGM krążyła
    ekspertyza o. ruchu kolejowego pomiędzy aglomaracjami. Była to
    ciekawa lektura, eksperci stwiali tem tezę iż dla łodzi
    najważnieszym połączeniem jest linia do stolicy-dowóz siy roboczej.
    Ruch na pozostałych kierunkach prowadzony przez pociągi
    kwalifikowane ma charakter marginalny i może być dostępny dla
    mieszkańców Łodzi via węzły Koluszki/Kutno.I to powinno wystarczyć.
    I co? Może się nie sprawdza? W PKP IC pamiętają dobrze "efekty"
    jakie przynosił pociąg klasy ex Odra przez łódź kaliską czy IC do
    Gdyni.
    ps. ciszcie się z kibelków spółeczki PKP PR. Dzięki takim ofertom
    niedługo będziecie za pociąg do stolicy płacić 100 obie strony a
    samorząd zaoferuje wam dwa połączenia dziennie na trasach lokalnych.
    Powód? Spółeczka PKP PR uruchamia masę pociągów poza regionalnych
    nie patrząc na rachunek ekonomiczny. To musi się skończyć dla niej
    bardzo śle. Nie myślą przy tym że przy okazji zaszkodzą PKP IC.
    Warto pamiętać iż PKP PR od stycznia płacą z opóźnieniem PKP PLK i
    PKP Energetyka. Do czerwca tej wysupłali kasę na zapłatę 1/2
    racunków za styczeń (hahaha).




    Temat: Kolej w Płocku
    Tak się składa że jestem miłośnikiem kolei i Płocka (uwielbiam Wasze miasto,
    choć od urodzenia mieszkam w Warszawie). I pracuję "u źródła" czyli w PKP PLK ,
    czyli tej Spółce PKP co się zajmuje remontami i utrzymaniem infrastruktury
    kolejowej w naszym kraju.Sprawdziłem i niestety nie mam dla Was dobrych
    wiadomości: w najbliższych latach nie ma w planach remontu odcinka Kutno-Płock,
    jako że do zrobienia są główne magistrale typu Warszawa-Łódź, Warszawa-Gdynia,
    Wrocław-Kraków, Wrocław-Poznań, CMK do 250 km/h i wiele innych (większość będzie
    robiona za środki unijne). Obecna prędkość szlakowa dla trasy Kutno-Płock to 60
    km/h i jak na lokalną linię to uważane jest i tak za bardzo dobre..... O CMK na
    Północ w ogóle się nie mówi (linia Warszawa-Gdynia ma być modernizowana do
    200km/h), zaś koncepcja "Igreka" - czyli szybkiej kolei Warszawa-Poznań-Wrocław
    ma szansę na realizację po....2013 r. jak dobrze pójdzie.
    Gdzie jest zatem szansa? Tylko i wyłącznie w działaniach samorządu.W
    Wielkopolsce powstają Koleje Wielkopolskie i to samorząd w znacznej mierze
    sfinansuje remonty lokalnych tras, aby mogły po nich jeździć szynobusy. Podobnie
    powinno być w Płocku, szynobusy powinny wyruszyć na trasę Sierpc-Płock-Kutno, a
    Płocczanie powinni domagać się remontu torów, aby pociągi jeździły szybciej.

    W tej chwili trwa modernizacja trasy Warszawa-Poznań, roboty trwają na odcinku
    Kutno-Łowicz. Po remoncie czas przejazdu Warszawa-Kutno ma wynosić 1h 05 min.
    Gdyby trasa Kutno-Płock została wyremontowana, wtedy jest szansa na ok. 1h40 do
    Warszawy. Prawie co Polski Express , ale z uwagi na coraz większe korki (w
    godzinach szczytu jak tu piszecie przejazd trwa nawet ok. 3h, sam zresztą
    jechałem 2h 25 min.) warto o to walczyć. Tym bardziej że Koleje Mazowieckie
    naprawdę kupują nowoczesne "ezety" które do Kutna pojadą 160 km/h, tak więc
    walczcie o taki pociąg do Płocka!



    Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-(
    Ekspres chociaż napisał
    Dziennik chociaż polizał temat, chociaż za jedno zdanie w tym artykule pan
    rzecznik PKP powinien na kopach wylecieć, bo tak beszczelnego chamskiego
    kłamstwa, to jeszcze nie słyszałem. Zobaczcie sami - i zobaczcie gdzie Was ma
    PKP, Łodzianie...

    Nowy rozkład jazdy PKP - wolniej albo wcale
    dziś
    Łódź straci jeden z dwóch pociągów do Zakopanego. O godzinę i 10 minut wydłuży
    się podróż "Włókniarzem" do Poznania. Ze względu na fatalny stan torowiska
    najprawdopodobniej nie będzie połączeń z Łodzi do Łowicza, a do Kutna składy
    będą jechać z prędkością 20 - 30 km na godzinę.

    Takie m.in. zmiany zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy pociągów, który
    wejdzie w życie 10 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie inną trasą - przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i Ostrów
    Wielkopolski, a nie jak do tej pory przez Kutno i Konin.

    - O zmianę trasy postulowali mieszkańcy tych miejscowości. Musimy myśleć o
    wszystkich pasażerach. Łodzianie nie stracą, bo mają kilkanaście pociągów do
    Poznania i tyleż z powrotem - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP
    Przewozy Regionalne w Warszawie.

    Z rozkładu zniknie sześć składów kursujących na trasie Łódź - Łowicz. Trzeba tu
    wprowadzić ograniczenia prędkości do 20 - 30 km/h. 68 kilometrów pociąg będzie
    pokonywał w ciągu dwóch i pół godziny!

    Również między Łodzią a Kutnem zostanie ograniczona prędkość do 20 - 30 km/h. Z
    tego powodu o pół godziny wydłuży się jazda m.in. do Kutna i do Gdyni.

    * * * * *

    Nie skończy się udręka pasażerów dojeżdżających do Warszawy. Ze względu na
    trwający remont szlaku kolejowego, podróż nadal będzie trwała od 2,5 do 3
    godzin.

    - Tych utrudnień nie da się uniknąć, to ogromna inwestycja, a terminy gonią.
    Nawet zimą będą prowadzone prace. Rozpocznie się budowa tuneli dla pasażerów w
    Koluszkach i Rogowie - mówi Włodzimierz Janiak, dyrektor Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Łodzi.

    Od 20 grudnia zaczną obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy na tej trasie.
    Jeszcze nie wiadomo jakie.

    (mr) - Express Ilustrowany



    Temat: Łódź zjeżdża na bocznicę
    Łódź zjeżdża na bocznicę
    Możemy bardzo łatwo i tanio poprawić komunikację Łodzi z resztą
    kraju. Wystarczy wprowadzić szybkie koleje (autobusy szynowe?) na
    następujących trasach: Łódź - Kutno, Łódź - Zduńska Wola
    (Karsznice), przy czym muszą zostać skorelowane ściśle z ruchem
    pociągów INTERCITY na trasie Warszawa - Poznań, Katowice - Gdynia, w
    taki sposób, że dojeżdżam do Kutna (Karsznic), i czekam góra 10 min.
    na pociąg do Poznania (Gdyni). Na to nie trzeba inwestycji - na to
    trzeba myślenia i - moim zdaniem przede wszystkim - wyrzeczenia się
    woli sekowania Łodzi za wszelką cenę przez bandę w warszawki
    (umyślnie małą literą) która tak kombinuje połaczenia, że gdy
    przyjeżdżam z warszawy (nadal małą literą) do Kutna to dowiaduję
    się, że pociąg do Łodzi(wahadło, które można puścić na tej lokalnej
    trasie o dowolnej godzinie) odjechał 10 min. wcześniej, a następny
    jest za dwie godziny. To nie głupota władz PKP, to celowa akcja
    warszawki. My mamy być umarłym miastem. Ale się nie poddamy. Do
    boju, o lepsze połączenia Łodzi ze światem!!
    Jerzy
    PS.
    Jestem człowiekiem który 20 lat temu zginał by na peronie w Kutnie
    pod kołami pociągu warszawa - Poznań, bo wsiadałem do jadącego już
    pociągu. Z prostej przyczyny - pociąg Łódź - Kutno przyjeżdżał do
    Kutna dokładnie o tej samej godzinie, o której odjeżdżał z Kutna
    pociąg do Ponania. Uratował mnie człowiek stojący przy drzwiach
    pociagu, wciągnął do środka. Dziś nie jest ani o cal lepiej.Dajcie
    nam żyć jak przystoi 750 tys.miastu i blisko milionowej aglomeracji.
    Jak powiedziałem -to nie musi kosztować, jedynie wymaga odrobiny
    dobrej woli. Gdzie są nasi politycy lokalni? Gdzie są nasi posłowie
    którzy powinni zagrozić wotum nieufności ministrowi transportu jeśli
    nie weźmie się za władze PKP odpowiedzialne za rozkład jezdy
    pociagów??? Czy ich polityczne plany to tylko dostanie się do
    warszawki i spoczęcie tam na sejmowych laurach? Czy wzorem
    skutecznego polityka lokalnego ma być Edgar??? Wstyd mi za Was.
    J.



    Temat: stolica chce duopolis
    Nikt nie mówi i nie mówił o zabieraniu Łodzi czegokolwiek. Prof.
    Markowski/eksperci mówili/mówią o wspólnych pakietach
    inwestycyjnnch/wspólnej budowie firm komunlanych i tym podobnych.
    Łódzkie marszałki tak zamówiły usługi PKP PR iż łodzianie nie mają
    szans na skorzystanie z usług PKP IC. S-8 są już gotowe (coś od lat
    80) plany puszczenia drogi Wrocław-W-wa przez Bełchatów wraz z pełną
    obudową typu obwodnice/łącznice i tym poodbne. Blokują ją takie
    różne marszałki/Kropa. Gzie moje pomysły oganiczają Łódź do roli
    Pruszkowa? Co jest takiego dziwnego w porównaniu dwóch powiatów
    grodzkich-Łodzi i Ostrołęki? W obydwu rzadzą politycy PiS (a
    kysz),trwają w nich remionty dróg. Jednak prezydent Ostrołęki nie
    wpadł na pomysł jedniczesnego zablokowania miasta czytaj
    remontowania wszelkich dróg w mieście.
    Co do zyciorysu-ok. Popełniłem błąd w poście-jestem łodzianinem z
    kri i kości, tu chodziłem do szkoły ale dyplom zrobiłem w W-wie. Mam
    rodzinę i znajomych w Białymstoku/W-wie/Ostrołęce. W poście żle się
    wyraziłem. Mój błąd. Wystarczy czy mam przynieść papierki z IPN?
    A co do moich związków z PiS. Dla mnie osobiście PiS to partia
    destrukcji i nigdy na nią nie głosowalem.
    Czy wspólna akwizycja lotniska Okęcie i lublinek to jakaś ujma dla
    Łodzi? Czy to że miasto uzyska przez węzeł w Kutnie/Łowiczu)
    bezpośrednie połączenia z Berlinem/Poznaniem to pies? PKP IC chętnie
    uruchomiłoby by wagon/wagony Łódź-do Poznania/Berlina przez Kutno
    zszczepiane tam do EX/IC/EC. Łódzkie marszałki wolą się przesiadać
    na Centralnym bo w sprewie remontu linii Łódź-Kutno nie robią nic.
    Zresztą łódzkie marszałki nie chcą tak naprwdę szybkiej kolei W-wa-
    Łódż-otóż jakiś czas temu pojawiła się koncepcja aby tą linię
    budować z ominięciem PKP PLK (w wariancie max. całkowitym, w
    waeiancie min.z udziałem na poziomie 10 procent). Jaka była reakcja
    naszych władz? Oczywiście nie byli zainteresowani udziałem wspolnie
    z samorządem mazowieckim w budowie tej najciekawszej linii.
    Inwectycją zainteresowane są także dwa wielkie banki.



    Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-(
    Na stronach DB można też zapoznać się z rozkładem na przyszły rok. Swoją drogą
    nic dziwnego, że PKP wstydzi się opublikować to dzieło na swoich stronach.
    Mówiąc krótko Łódź wygląda skandalicznie. Powinno się ten beton i z Urzędu
    Marszałkowskiego i z PKP potraktować dynamitem, bo zwyczajnie szkoda słów na
    to, co się wyprawia:

    Z ciekawostek – jedna para Skarżysko – Łódź przyspieszona między Tomaszowem a
    Łodzią Andrzejów. Godziny z cyklu ni w p*** ni w oko. Zmiana lokomotywy 20 i 26
    minut – JAWNA KPINA. Wygląda na typowe uruchomienie pociągu, żeby pokazać, że
    taki wariant się nie opłaca i żeby nadgorliwi przestali się wtrącać "w nieswoje
    sprawy".
    W tym samym celu pozostawiono chyba dwie pary Chorzew – Częstochowa, z których
    ostatni wyjeżdża z Częstochowy o 16.01. W sam raz dla tych, którzy kończą pracę
    o 16.00
    Łódź - Drzewica (Region border crossing) nadal o godzinach raczej bzdurnych.
    Reymont dostał „na pocieszenie” dodatkowe dwa przystanki – Bussiness Park i
    Łobzów i kłania się w pas PKS z czasem jazdy 4.20.
    Pilica oczywiście wciąż z Koluszek z zatrzymaniem we Włoszczowie Pn., ale
    jeżdżąca w kratkę – ze 2-3 dni w tygodniu.
    Utrzymanie postoju dla „Cegielskiego” w Karsznicach wysoce logiczne:-/
    No i „Cegielski" się nie zatrzymuje w Chorzewie-Siemkowicach jadąc do
    Przemyśla, podobnie sezonowa Łeba-> Katowice – ale to pewnie błąd „w druku”.
    Uwalenie węglówki w ostatnich latach – skandaliczne, ale to nawet nie ma co
    sobie szarpać nerwów. W końcu co kogo obchodzi, że kilkanaście tysiecy
    mieszkańców województwa zostanie z alternatywą jeżdżenia do Łodzi rowerem - kto
    by się tam przejmował.
    Łódź – Iława p. Toruń i chocki typu pospieszne Kielce – Kutno i Łódź – Kutno to
    jak mniemam jakieś walające się luzem grupy wagonów.
    Nie widać też wagonów do Wisły przez Łódź zapowiadanych w „projekcie”.
    Trzymają sie jakoś pociągi osobowe łączące z Wielkopolską - dzięki tamtejszemu
    Urzędowi Marszałkowskiemu. Łódź zyskuje nawet osobowy pociąg do Leszna.

    Pozostają też w rozkładzie jakieś pociągi do Zakopanego - czyli trochę lepiej
    niż wynikało z wcześniej opublikowanego projektu by PKP.

    Generalnie – Łódź serdecznie dziękuje PKP – całujcie pasa w nos!




    Temat: Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy
    Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy
    [DŁ]Na niektórych liniach przestaną kursować pociągi osobowe

    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/638498.html
    Przymiarki do nowego rozkładu jazdy PKP, który wejdzie w życie w grudniu,
    przewidują likwidację około 60 pociągów osobowych spośród 217 jeżdżących w
    regionie łódzkim.
    Pociągi mają przestać jeździć między innymi na trasach Zduńska Wola - Herby,
    Kutno - Płock i Łowicz - Łódź Kaliska. Mniej połączeń będzie natomiast na
    liniach: Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice, Chorzew Siemkowice - Częstochowa,
    Kutno - Włocławek, Koluszki - Tomaszów, Tomaszów - Opoczno.

    Pod znakiem zapytania stoją połączenia Kutno - Płock i Pątnów - Kępno.

    - Na trasie Łowicz - Łódź Kaliska są tylko trzy pary pociągów i wszystkie do
    likwidacji? - denerwuje się Grzegorz Arkita, szef "Solidarności" w Zakładzie
    Linii Kolejowych w Łodzi. - Czym ludzie będą jeździć? Co stanie się z
    kolejarzami, którzy tam pracują?

    Spółka PKP Przewozy Regionalne uzasadnia plany nierentownością połączeń: ze
    Zgierza do Łowicza jeździ średnio 50 - 70 osób, a w przeciwnym kierunku od 25
    do 60, tymczasem najmniejszy skład ma 212 miejsc siedzących. Do tego 51-
    kilometrowy odcinek torów od Zgierza do Łowicza jest tak zniszczony, że
    pociąg jedzie tą trasą dwie godziny.

    - 156 pociągów, które uzgodniliśmy z Urzędem Marszałkowskim, nie wystarczy w
    regionie łódzkim - przyznaje Elżbieta Zielińska z PKP Przewozy Regionalne w
    Łodzi. - Chcemy jednak połączyć część relacji. Zaproponowaliśmy też Urzędowi
    Marszałkowskiemu zamówienie dodatkowo 32 pociągów.

    - To na razie przymiarki, oparte na założeniu, że w przyszłym roku na pociągi
    przeznaczymy nie mniej niż 35 milionów złotych, a więc tyle, ile w tym -
    uspokaja Janusz Wysocki z Urzędu Marszałkowskiego.

    - Zwróciliśmy się jednak do Przewozów Regionalnych, aby wzięły na siebie
    część kosztów utrzymania nierentownych połączeń.

    Urząd Marszałkowski i PKP Przewozy Regionalne muszą podpisać porozumienie
    najpóźniej do połowy listopada, miesiąc przed wejściem w życie nowego
    rozkładu jazdy.




    Temat: Rozkład jazdy PKP 07/08 już w sieci
    Rozkład jazdy PKP 07/08 już w sieci
    www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,150.html
    Na stronie umieślili część rozkładów PDFie. Europa :-)
    Z iforomacji prasowej:
    - "Inne nowości to: „Widawa” Łódź Kal. – Wrocław Gł."
    - "Nie tylko na białe szaleństwo, jak nazwa wskazuje i nie tylko podróżnych z Wielkopolski do Zakopanego, zabierze „Narciarz”. Z Ostrowa Wielkopolskiego skręci do Łodzi, a tam do Tomaszowa Mazowieckiego."
    - "Sporo pociągów będzie miało wydłużone relacje. (...) „Konopnicka” Łódź z Białymstokiem i Suwałkami,"
    - "Niektóre pociągi pojadą zmienionymi trasami. „Niegocin” z Wrocławia do Ełku zamiast przez Poznań pojedzie przez Łódź. Tędy z kolei będzie przejeżdżał „Jaćwing” z Wrocławia do Suwałk. Przez Toruń przestaną kursować „Niemen” Białystok – Bydgoszcz i „Doker” Gdynia – Katowice; oba pociągi zostaną skierowane przez Inowrocław. „Mieszko” z Poznania do Gdyni zabierze podróżnych z Wrześni. „Włókniarz” z Łodzi do Szczecina zamiast przez Ostrów Wlkp. pojedzie przez Kutno i Wrześnię. „Reymont” relacji Łódź – Kraków pomknie przez Tomaszów Mazowiecki i Centralną Magistralę Kolejową"
    - "Wakacyjny pociąg z Krakowa i Katowic do Ustki pojedzie od Częstochowy do Bydgoszczy przez Zduńską Wolę i Inowrocław."
    - dochodzi kolejny pociąg z Torunia Głównego do Łodzi Kaliskiej
    - "„Mazowsze” będzie kursowało w relacji Warszawa Wschodnia – Kutno, przy czym na znajdującym się w województwie łódzkim odcinku Łowicz – Kutno, pociąg pojedzie jako osobowy. Dzięki temu wysiadający w mniejszych miejscowościach będą mieli bezpośrednie połączenie ze stolicy, bez uciążliwości związanych z przesiadką w Łowiczu."

    Miłego szukania wycięć i nowych połączeń regionalnych.
    Łódź Kaliska - Łowicz wstrzymane do odwołania. Z powodu remontu, czy bez okazji?




    Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-(
    Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-(
    PKP postanowiło wreszcie przyznać się co za knota stworzyło. Łodzianie bijcie
    pokłony PKP, albo najlepiej czym prędzej czmychajcie do Irlandii

    Jeśli nic mi nie umknęło, to od nowego rozkładu:
    - tracimy Krynicę, Zagórz i oba pociągi do Zakopanego dostając w zamian
    jedynie nocne TLK do Zakopanego, które pojedzie 6 razy w ciągu roku i w
    sezonie wagony do Wisły
    - tracimy jeden (z czterech) pociąg do Wrocławia
    - definitywnie tracimy połączenie z Olsztynem
    najlepsze:
    - pojawia sie Soła jako skomunikowany z Reymontem pociąg relacji Częstochowa -
    Bielsko Biała jadąca jako OSOBOWY!!!
    - zapowiadane rozłączanie Szczecina i Wrocławia w Ostrowie Wlkp., które
    wydłuża czas jazdy do Wrocławia do 4.20, a do Poznania do 4.29(4.00 z
    Poznania)
    - +10 minut dla "wszystkich pozostałych" pociągów Łódź - Wrocław
    - 3 nowe nazwy dla pośpiechów Łódź - Wawa (Wokulski, Kurpiński i ... Syrena);
    nie wiem czy się śmiać czy płakać...
    - no i cudny wymysł "Cegielski" Poznań - Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice -
    Kraków - Przemyśl
    Nie wiem dokładnie co się zmienia na Gdyni/Bydgoszczy poza +30 na odcinku
    Łódź - Kutno i letnią grupą wagonów do... Ełku wyłączaną w Bydgoszczy?@#%#$ ?!
    Pozostaje w sezonie jeden Hel i sezonowy Kołobrzeg (ale chyba tylko z Łodzi a
    nie z Kielc)

    Rozkład regionalny wciąż nie znany.

    Spragnionych lektury zapraszam tu:
    www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=439&ID=200
    Rozumiem, że szacownych kandydatów na prezydenta miasta to nie obchodzi...?



    Temat: śniło mi się dzisiaj
    Biletów nie mam, gdyż niestety nie korzystałem z komunikacji
    miejskiej. Postanowiłem przejść się z dworca PKP na starówkę
    piechotą. jak wiadomo dworzec znajduje się po drugiej stronie Wisły
    i trzeba zasuwać przez most. z niego zaś jest super panorama na całe
    okolone murami miasto.
    Toruń piękny, ale niestety nie mogłem tam dłużej zabawić, gdyż dziś
    rano mam nagrania w TVP Białystok. I musiałem wracac tej samej
    nocy. Nie jest to jednak takie łatwe!
    Aby dostać się pociągiem z Torunia do Warszawy, trzeba o godz.0:49
    pojechać do Kutna i tam czekac 2,5 godziny!!!
    "czy byłes kiedyś w Kutnie na dworcu w nocy? jest tak brzydko i
    brudno, ze pękają oczy!" Nie chciałem sprawdzac prawdziwości słów
    piosenki. Choc jadąc do Torunia przez Kutno zauwazyłem przez okno
    pociągu budkę z napisem "Ciepłe posiłki 24h".
    Całe szczęscie udało mi się Kutno ominąć. O 22:40 złapałem autobus
    ze Słupska do Hrubieszowa i o 2:00 byłem w Warszawie. A dokładnie
    pod Dworcem Warszawa zachodnia. Wszystko pozamykane. Otwarte było
    tylko jedno wejście do tuneli prowadzące do poczekalni pełnej
    bezdomnych. Obudziłem panią w kasie i zapytałem, czy będzie coś
    jechało teraz na Centralny. Dopiero o piątej odpowiedziała pani i
    zasnęła ponownie.
    Dawno już nie podróżowałem nocą po kraju, ale to co widzę jest
    naprawdę bardzo bardzo dziwne. Brak jest jakichkolwiek nocnych
    połączeń!
    Wylądujesz w takim Kutnie i musisz spędzić 2,5 godziny w blaszanej
    budce z napisem "Cieple posiłki". Na dworcu Warszawa zachodnia nie
    ma nawet tego! Dopieroż na Centralnym - światło, kawa, toaleta! Cud
    jakiś!
    Co można robić na dworcu o 3 nad ranem? Zjeść fast fooda i schować
    się przed wiatrem w internetowej kafejce. Jestem tu drugim klientem.
    Pierwszy widocznie wykupił cała nockę, gdyż kima w najlepsze na
    klawiaturze.
    Oj czuję, że i ja zaraz sprawdzę miękkość klawiatury.
    Pozdrawiam
    PS. Poproszę kolegę z Torunia, aby podesłał kilka biletów



    Temat: Idealny Rozkład PKP
    Idealny Rozkład PKP
    tak postanowiłem się pobawić w układanie rozkładu PKP z Łodzi .

    wszelkie poprawki i sugestie mile widziane

    p - pospieszny
    v - przyspieszony
    d - kursuje w dni robocze

    dw. Fabryczny

    Warszawa 5.30pd 5.40pd 6.00pd 8.00pd 10.00pd 11.00p 12.00pd 14.00pd 16.00pd
    18.00pd 19.00p 20.00pd
    Olsztyn przez Warszawę Mławę 7.00p 15.00p
    Suwałki przez Warszawę Białystok 9.00p 21.00p
    Białystok przez Warszawę Czyżew 17.00p
    Terespol przez Warszawę Siedlce 5.00p 11.00p 13.00p
    Lublin przez Tomaszów Radom 6.30v 10.30v 14.30v
    Radom przez Tomaszów 18.30v
    Opoczno przez Tomaszów 14.35v 20.30v
    Kielce przez Tomaszów Skarżysko 8.30v 12.30v 16.30v
    Kraków przez Częstochowę Trzebinię 18.15v
    Kraków przez Tomaszów CMK 16.15v
    Przemyśl przez Częstochowę Kraków Rzeszów 10.15v
    Żywiec przez Częstochowę Katowice 8.15v
    Gliwice przez Częstochowę Katowice 12.15v 16.15v
    Częstochowa 20.15v
    Radomsko przez Piotrków 15.15dv 17.15dv
    Zakopane przez Cżęstochowę Kraków 6.15v 14.15v 22.15v
    Drzewica przez Tomaszów 16.35v

    dw. Kaliski

    Gdynia przez Bydgoszcz 6.10v 10.10v 14.10v 23.10v
    Bydgoszcz przez Toruń 18.10v
    Poznań przez Kutno 8.10v 12.10v 16.10v
    Kołobrzeg przez Bydgoszcz Piła 22.10v
    Płock przez Kutno 7.10v 13.10dv 15.10v 19.10v
    Włocławek przez Kutno 17.10dv
    Poznań przez Ostrów 10.10v 18.10v
    Szczecin prez Ostrów Poznań 6.10v 14.10v
    Wrocław przez Ostrów 16.10v
    Jelenia Góra przez Wrocław 8.10v 22.10v
    Zgorzelec przez Wrocław 12.10v
    Ostrów przez Kalisz 15.10dv 20.10v
    Opole przez Zduńska Wola Chorzew Herby Lubliniec 7.10v 17.10v
    Zielona Góra przez Ostrów Leszno Głogów 11.10v 23.10v




    Temat: Planują rozkład PKP - Łódź znowu straci...
    Planują rozkład PKP - Łódź znowu straci...
    Powstaje rozkład jazdy pociągów na przyszły rok, czekają nas przesiadki i
    dłuższa podróż

    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/621877.html
    Zlikwidowanie bezpośredniego porannego połączenia z Katowicami i Bielsko-
    Białą, zmiana trasy pociągu do Poznania i Szczecina, uruchomienie połączenia
    z Olsztynem i Ełkiem - to proponowane zmiany w rozkładzie jazdy pociągów
    przygotowywanym właśnie na 2007 rok.

    "Włókniarz" do Poznania i Szczecina ma być skierowany na inną trasę. Zamiast
    przez Kutno pojedzie przez Ostrów Wielkopolski.

    - To jest szybki pociąg. Za Kutnem rozpędza się do 120, 130 kilometrów. Nową
    trasę będzie pokonywał znacznie wolniej. To oznacza wydłużenie czasu podróży
    do Poznania z 3 do 4 godzin - mówi pasażer, często jeżdżący "Włókniarzem". -
    Tymczasem w lipcu ma być oddany odcinek autostrady Konin - Stryków, dzięki
    czemu podróż z Łodzi do Poznania samochodem zajmie niecałe trzy godziny. Kto
    wtedy wsiądzie do tak wolnego pociągu?

    Inaczej na sprawę patrzą kolejarze.

    - "Włókniarzem" są zainteresowani mieszkańcy Ostrowa. A podróż nie musi się
    wydłużyć, bo odcinek szlaku kolejowego w tym rejonie jest modernizowany i
    pociągi będą mogły zwiększać prędkość - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik
    spółki Przewozy Regionalne w Warszawie. - Jeśli chodzi o połączenie z Bielsko-
    Białą, to podróżni będą mogli przesiąść się w Częstochowie.

    (mr) - Express Ilustrowany

    ZTCP to podczas likwidacji "Reymonta" tłumaczono, że będzie on jeździł
    trasą "alternatywną". Teraz pod młotek ma iść "SOŁA". Może PKP PR wprowadzi
    zasadę, że do Łodzi kierowanę będą wyłącznie EN57. Wtedy będzie można zwinąć
    tory prowadzące do miasta i w ted sposób uciąć koszty.

    A tak na serio, nie mogę się doczekać wejścia na rynek innych przewoźników.
    Oby stało się to jak najszybciej.



    Temat: stolica chce duopolis
    A ja nie rozumiem czemu sie czepiasz Lodzi
    > Nadal nie mumam dlaczego to Łodzi ma się nie opłacać duopolis.
    > Połączenia kolejowe i drogowe-źle,

    Nikt nie pisze ze zle, tylko ci pokazujemy ze Lodz robi w tej mierze
    wszystko co moze a Warszawa swoimi decyzjami torpeduje i tylko
    piep... ze chce Duopolis

    wspólne biznesy-źle,

    Jak na razie to widze tylko zapytanie Warszawy ktorymi biznesami
    Lodz ma sie dzielic

    > restrukuryzacja szkół teatralnych źle

    Bo to jest wizytowka Lodzi, jej znak rozpoznawczy i jej nie oddamy.
    Proste, kazde miasto musi miec wyrozniki i nie wazne Duopolis czy
    nie swoich atutow trzeba bronic a nie dzielic sie.

    > I jeszcze jedno S-8 via Sieradz mie blokowała żadna tak zwana
    > warszawka lecz lobby drogowców. To im i trasportowcom nie chciało
    > się jeżdzić wygibasem zamiast prostą drogą przez Bełchatów

    Powiedzmy tak, Warszawie jest obojetne ktoredy pojdzie droga a ze
    widza ze lobby drogowcow ma wieksze szanse to staje po ich stronie
    czyli po stronie wariantu przez Belchatow. Czy tak mamy budowac
    Duopolis? Sorry jesli tak to ja dziekuje

    A co
    > kolei Y. Jej projekt uwiądł na razie z powodu braku fachowości
    > zarzadów PKP PLK oraz władz woj. łódzkiego. Panowie nie potrafili
    > się dogadać co do projektu budowy nowej linii która zresztą od
    > samego początku zakładała że podstawowym odcinkiem będzie W-wa-
    Łódź.

    Tak jak zwykle winne wladze wojewodztwa lodzkiego... A moze jednak
    MT i centrala PKP oraz Warszawa ktora chce miec jak najszybsze
    polaczenie z Poznaniem i Berlinem, a ze latwiej jest to zrobic przez
    Kutno to staje za ta opcja?

    > Rozumiem że wezły autostradowe k Łodzi to jakaś fatamorgana? Tak?

    Chyba wezel. I to na razie projektowany. Lobby Warszawskie usilnie
    staralo sie ten wezel przesunac pod Warszawe i ide o zaklad ze jesli
    by Miler trzy lata temu w ramach kielbasy wyborczej nie pociagnal
    budowy A2 do Strykowa to dzis nie tylko bysmy musieli walczyc o S8
    pod Belchatowem ale i o A2 przez Strykow nie Kutno, bo Warszawie
    bardziej by odpowiadala droga przez Kutno



    Temat: Ściemy do kurortów
    Pełen artykuł:

    PKP uruchamiają dodatkowe pociągi na czas wakacji. Z Łodzi będzie dwanaście
    nowych połączeń, m.in. do Kołobrzegu, Ełku, Krynicy, Zakopanego i Gdyni

    Latem bilety Intercity kupimy już nie tylko na dworcach kolejowych, ale i
    również w punktach Empik. Tylko tam, za 169 zł kupimy książeczki uprawniające do
    czterech przejazdów pociągami EC (Eurocity), IC (Intercity), EX (Ekspresowy) i
    TLK. Do biletu należy dokupić miejscówkę na przejazd wybranym pociągiem.

    Wydłużony zostanie także bilet weekendowy uprawniający do nieograniczonej liczby
    przejazdów pociągami IC, EX, TLK oraz pospiesznymi. Będzie można z niego
    korzystać od godz. 19 w piątek do godziny 6 rano w poniedziałek.

    Na wakacje dodatkowe połączenie uruchomi również PKP Przewozy Regionalne. Od 20
    czerwca będzie kursował pociąg relacji Sieradz - Gdynia. Pojedzie on przez Łódź
    Kaliską, Kutno, Toruń, Iławę, Malbork, Tczew, Gdańsk i Sopot.

    Na odcinku Sieradz - Kutno pociąg będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach
    i przystankach, dalej będzie już kursował jak pośpieszny. Mimo to czas przejazdu
    w porównaniu do dotychczas kursujących pociągów ma być krótszy o 75 min,
    natomiast koszt przejazdu będzie niższy o 12 zł.

    Nowe połączenia będą kursowały codziennie od 20 czerwca do końca wakacji.

    Nowe pociągi PKP Intercity:

    * Łódź Kaliska wyjazd o godz. 5.53 - przyjazd na Hel o godz. 15.49

    * Łódź Kaliska 9.53 - Kołobrzeg 19.09

    * Łódź Kaliska 23.43 - Ełk 8.42

    * Łódź Kaliska 22.15 - Krynica 8.34

    * Łódź Kaliska 5.05 - Gdynia 13.44

    * Łódź Kaliska 20.23 - Zakopane 5.19

    * Łódź Widzew 2.03 - Gdynia 9.59

    * Łódź Kaliska 2.58 - Gdynia 10.45,

    * Łódź Kaliska 2.48 - Zakopane 11.06

    * Łódź Kaliska 19.43 - Kołobrzeg 7.50

    * Łódź Kaliska 00.24 - Świnoujście 9.53



    Temat: Na ferie z Łodzi nie pojedziesz
    > O ile mi wiadomo to Łódź jest 3 co do wielkości w Polsce...

    A w takim razie, to przepraszam. To nie ma sprawy, jesteśmy tylko trzecim
    miastem w Polsce, nie ma u nas zapotrzebowania na przewozy koleją.

    A teraz do rzeczy:
    - pod względem WIELKOŚCI to Łódź jest zdaje się nawet na 4 miejscu (poza Wawą
    Szczecin i chyba Wrocław)
    - pod względem liczby ludności - na papierze trzecim. Faktyczna liczba
    mieszkańców (uwzględniająca studentów i osoby które nie mieszkają w Łodzi, ale
    wciąż są tu zameldowane) natomiast jest trudna do oszacowania, choć należy
    podejrzewać że Kraków będzie przed nami
    - pod względem liczby użytkowników Kraków będzie nas wyprzedzać znacząco
    (turyści i silniejsza funkcja metropolitalna)
    - to ile mieszkańców znajduje się w granicach administracyjnych, to żaden
    wyznacznik. Liczą się granice funkcjonalne, a te dają ok. 1,2 mln mieszkańców w
    aglomeracji i tu też jesteśmy na trzecim miejscu ale po Śląsku i Warszawie.
    Kraków będzie czwarty prawie na równi z Trójmiastem.
    - dla istnienia siatki połączeń kolejowych nie jest ważne na którym miejscu jest
    się pod względem liczby mieszkańców, tylko ilu ich jest i jaka jest ich siła
    nabywcza. Aglomeracji Łodzi to, powtórzę, 1,2 mln mieszkańców, a więc 1,2 mln
    potencjalnych pasażerów. I ten milion z hakiem ludzi nie ma ani jednego
    połączenia w jakiekolwiek góry na narty - jedyne pociągi jeżdżą wyłącznie w
    ferie szkolne i sylwestra. Czyli zdaniem PKP spośród 1,2 mln ludzi nie znajdzie
    się nawet 2 tys. osób jeżdżących na nartach. Niejedno miasto powiatowe ma lepszą
    siatkę połączeń, że nie wspomnę o różnych świętych krowach czyli miasteczkach
    kolejowych (Koluszki, Kutno, Zbąszynek, Rzepin).
    PKP traktuje Łódź, jak popegieerowską wieś, z której można co najwyżej emigrować
    do pracy do stolicy i należy z tym wreszcie skończyć. Należy o tym pisać na
    każdym kroku, należy o tym mówić, należy piętnować i należy przypominać firmie z
    siedzibą w Warszawie, że nie jest ona pępkiem świata. Im więcej tego typu
    zdarzeń i artykułów, tym szybciej beton w PKP się skruszy. Z resztą żeby daleko
    nie szukać wczoraj pasażerowie porannego pociągu z Warszawy do Łodzi zbuntowali
    się dlatego, że panował w nim niepomierny ścisk. Rzecznik PKP raczył powiedzieć,
    że przecież rano to ludzie nie dojeżdżają do Łodzi do pracy, tylko do Warszawy.
    Szkoda słów :-(



    Temat: Lista kluczowych inwestycji wg rządu PiS
    > Już wyjaśniam. Linia Łódź-Kutno została zakwalifikowana do linii
    > lokalnych przez PKP PLK.

    OK, przepraszam- wziąłem to za Twoją opinię.

    Jest to niestety dowód na nieuleczalną głupotę PKP. Kolejny dowód, niestety.
    I kolejny dowód, że zainteresowanie władz Łodzi połączeniami kolejowymi było w
    ostatnich latach zerowe. Na szczęście powoli się to zmienia.

    > A to że marszałki naszego regionu nie
    > chcieli jej wpisać do ZPORR jest dowodem na wyjątkowy poziom
    > umysłowy łódzkiego samorządu. Nikt im niczego nie narzucał.

    Nie zgadzam się. Jest to dowód na ich mądrość.
    Już jedną linię, o znaczeniu ponadregionalnym, będziemy remontować z pieniędzy
    wojewódzkich (Łódź-Łowicz). Oczywiście, można było wpisać następną. Tylko, że
    pula pieniędzy jest ograniczona- z czegoś trzeba by zrezygnować. Z przebudowy
    okolic Dworca Fabrycznego? Remontu piotrkowskiej starówki? Przedłużenia Al.
    Włókniarzy?

    Remonty linii o znaczeniu ogólnopolskim powinny być finansowane z budżetu
    centralnego. W imię pewnych zasad.

    > Marszałki w trakcie rozmów z PKP PLK nie potrafili skoordynować
    > kalendarza prac z inwestycją na linii W-wa-Poznań przez Kutno-tamta
    > linia ma być dostosowana do linii wysokich prędkości. Jest to dowód
    > na poziom marszałków.

    No tak, ale co tu koordynować? Przecież to nie jest trasa alternatywna dla trasy
    W-wa - Poznań. Remont rozjazdów?

    > A co obwodnicy-obwodnice Rzeszowa, Ostrołęki i Ciechanowa też będą
    > budowane z lokalnych ZPORR-ów

    A obwodnice Wrocławia, Szczecina, Krakowa i Warszawy?



    Temat: Żegnamy pociąg do Zgorzelca.
    Niestety, żegnamy pociąg do Zgorzelca:
    "zamiast pociągu ŁUŻYCE Zgorzelec – Warszawa Wsch. – Zgorzelec, pociąg OLEŃKA (obecnie Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. ) będzie kursował
    w wydłużonej relacji Zgorzelec – Warszawa Wsch. – Zgorzelec (przez Opole, Częstochowę, Koluszki)"

    Ale PKP dorzuca jeszcze inne nowości:
    www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,157.html
    "Nowe pociągi:
    • Lublin – Łódź Fabr. – Lublin (przez Radom, Tomaszów Maz.)
    • OSTROWIANIN Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. (przez Ostrów Wlkp., Łódź Kal.) – obecnie kursuje z Ostrowa Wlkp., w poniedziałki będzie jechał z Wrocławia (w kierunku powrotnym kursuje już do Wrocławia w piątki)
    • woj. łódzkie: pociąg osobowy Łódż Kal. – Kutno

    Pociągi o zmienionych relacjach:

    • zamiast pociągu ŁUŻYCE Zgorzelec – Warszawa Wsch. – Zgorzelec, pociąg OLEŃKA (obecnie Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. ) będzie kursował
    w wydłużonej relacji Zgorzelec – Warszawa Wsch. – Zgorzelec (przez Opole, Częstochowę, Koluszki)
    • w wakacje zamiast pociągu WIDAWA Łódź Kal. – Wrocław Gł. – Łódź Kal., na tym odcinku będzie kursował pociąg NIEGOCIN Ełk – Wrocław Gł. – Ełk
    • woj. łódzkie: wydłużenie relacji pociągu osobowego Radom – Koluszki do Łodzi, po zmianie: Radom – Łódź Fabr.
    • woj. łódzkie: w godzinach porannych i popołudniowych wydłużenie relacji niektórych pociągów z Łodzi Kal. do Sieradza i Poznania oraz z powrotem o odcinek do Zgierza, po zmianie relacje: Sieradz – Zgierz – Sieradz i Poznań Gł. – Zgierz – Poznań Gł. (przez Łódź Kal.)

    Ponadto w ruchu regionalnym:
    Województwo łódzkie
    ● nowy pociąg z Łodzi Kaliskiej do Kutna z codziennym terminem kursowania
    ● wydłużenie relacji pociągu Radom – Koluszki do Łodzi Fabrycznej
    ● prowadzenie niektórych pociągów do Sieradza i Poznania ze stacji Zgierz przez Łódź Kaliską w godzinach porannych i popołudniowych.
    ● nowe skomunikowania w Łodzi Kaliskiej, Tomaszowie Mazowieckim, Piotrkowie Trybunalskim i Zduńskiej Woli
    ● nowe postoje na odcinku Piotrków Trybunalski - Częstochowa dla pociągu „Soła” umożliwiające dojazd i powrót z pracy mieszkańcom mniejszych miejscowości. "




    Temat: Przecieki nowego rozkładu jazdy PKP
    Przecieki nowego rozkładu jazdy PKP
    Na liście dyskusyjnej misc.kolej.pl pojawiy się przecieki z nowego rozkładu
    jazdy PKP, który wejdzie w życie od grudnia

    www2.gazeta.pl/usenet/704534,27014,713670.html?group=pl.misc.kolej&tid=143808&strona=0

    Łódź w tym rozkładzie przedstawia się następująco:

    Wylatują:
    Prząśniczka do Gorzowa
    Fabryczny-Gliwice
    Nocny sezonowy Łódź-Suwałki
    Część do Jeleniej Góry w Sudetach
    Express (ostatni w Łodzi) Odra Wawa-Łódź-Wrocek
    Grupa wagonów z Łodzi do Kołobrzegu w jednym pośpiechu tylko w wakacje
    Nocne Suwałki

    Dochodzą:
    Widawa - Łódź - Jelenia Góra
    Jaćwing - Suwałki-Łódź-Wrocław
    Sukiennice - Łódź-Kraków (przez Częstochowę)
    Grupa wagonów z Kielc (przez Radom, Łódź) włączana w Kutnie do nocnego Lublin-
    Świnoujście)
    Pogoń - Wydłużona do Łodzi (obecnie Warszawa-Białystok)

    Włókniarz pojedzie przez Kutno zamiast przez Zduńską Wolę.
    Nie napisano co z Dreznem, ale z przecieków jakie dochodziły wcześniej
    wynikało, że pojedzie przez Koluszki, Częstochowę, Opole.

    I to by było chyba na tyle. Mam nadzieję, że dobrze przestukałem.

    Czyli definitywnie Łódź traci dwa połączenia Gorzów i Gliwice ( no i być może
    Drezno). Gliwice nie są zbyt dużą stratą - do GOPu jest kilka połączeń.

    Zyskujemy Kielce, Świnoujście, Białystok, Legnicę. Przyda się też Kraków
    kursujący w przeciwnych porach jak Reymont. Generalnie wydaje się, że nie
    najgorzej.

    pozdrawiam




    Temat: PKP - dobrych pomysłów ciąg dalszy
    Kolejne dobre nowiny
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/647784.html
    Pociągi pospieszne omijają Łódź

    Łódź traci atrakcyjne połączenia kolejowe z powodu fatalnego stanu
    technicznego torów.Spółka Intercity proponowała Łodzi całoroczny pociąg Tanich
    Linii Kolejowych z Warszawy do Poznania, Szczecina i Świnoujścia przez Łódź
    Kaliską. Jednak wycofała się z tej propozycji ze względu na drastyczne
    ograniczenie prędkości na odcinku Łódź - Kutno, po którym jeździłby ten pociąg.
    Od grudnia podróż w tym miejscu wydłuży się o pół godziny.

    - Chętnie skierowalibyśmy ten skład do Łodzi, ale nie możemy zgodzić się na
    to, aby nasi pasażerowie jechali z Poznania do Warszawy siedem godzin - mówi
    Maciej Szafurski z biura marketingu PKP Intercity.

    Będzie także mniej pociągów podmiejskich. Z nowego rozkładu jazdy, który
    zacznie obowiązywać pod koniec tego roku, zniknie sześć pociągów osobowych
    kursujących na trasie Łódź-Łowicz. Na tym odcinku trzeba bowiem ograniczyć
    prędkość do 30 km/h. Oznacza to, że trasę o długości 68 kilometrów pociąg
    pokonywałby w ciągu ponad dwóch godzin! Dlatego spółka PKP Przewozy Regionalne
    w Łodzi zdecydowała o likwidacji pociągów.

    Na remont torów między Łodzią a Łowiczem nie zanosi się.

    - Planujemy jeszcze w tym roku wymienić najbardziej uszkodzone fragmenty torów
    i podkładów między Łodzią a Kutnem. Być może dzięki tej naprawie uda się
    zmniejszyć ograniczenie prędkości - mówi Marek Faber, zastępca dyrektora
    Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi.




    Temat: Gdańsk - Bydgoszcz 200km/h, Łódź - Kutno 30km/h
    Gdańsk - Bydgoszcz 200km/h, Łódź - Kutno 30km/h
    Trzy umowy na prace projektowe dla kolei

    Trzy umowy na prace projektowe dla kolei podpisały w poniedziałek PKP Polskie
    Linie Kolejowe (PLK). Umowy są niezbędne, aby PKP PLK wyremontowały linie
    kolejowe na kilku trasach w kraju.

    Największa z podpisanych w poniedziałek umów opiewa na prawie 2,9 mln euro.
    Niemiecka firma Poeyry Infra GmbH przygotuje studium wykonalności modernizacji
    linii C-E 65 na odcinku Tczew-Pszczyna (573 km). Umowa ma zostać zrealizowana
    w ciągu 600 dni od dnia podpisania.

    Dzięki remontowi na tej trasie pociągi pasażerskie zwiększą prędkość jazdy do
    160 km na godzinę, a miejscami nawet do 200 km na godzinę. Tak będzie na
    odcinku Tczew - Inowrocław. Pociągi towarowe na całej trasie pojadą 120 km/godz.

    Przedsiębiorstwo MGGP SA z Tarnowa (dawniej Małopolska Grupa
    Geodezyjno-Projektowa), wykorzystując zdjęcia lotnicze, zrobi mapę do projektu
    modernizacji linii kolejowej E-30 na odcinku Tarnów- Rzeszów. Koszt prac ma
    wynieść 225,2 tys. euro, a termin realizacji 7 miesięcy od dnia podpisania.

    Remont tej linii ma również doprowadzić do zwiększenia prędkości jazdy pociągów.

    Trzecia umowa dotyczy opracowania studium wykonalności dla budowy mostu
    kolejowego przez Nysę Łużycką na granicy polsko-niemieckiej, między Horką a
    Bielawą Dolną. Termin realizacji umowy wynosi 600 dni od podpisania, a wartość
    791,8 tys. zł.

    Nowy most powstanie na miejscu starego, z jednym czynnym torem kolejowym. Na
    nowym moście pociągi mają jeździć po dwóch torach, z prędkością ponad 100
    kilometrów na godzinę, a nie jak obecnie - 70 km na godzinę.



    Temat: Nowy rozklad PKP - cd.
    Nowy rozklad PKP - cd.
    czesc,

    Jacek Grabarski napisal pokrotce co sie zmieni, ja moze dorzuce kilka
    szczegolow.

    Widawa do Jeleniej Gory wyjedzie z LKaliskiej o 0615, we Wrocku bedzie
    dopiero o 1006. Niestety, wydluza sie czas jazdy miedzy Lodzia a Wroclawiem
    o ponad 20! minut - Ostrow-Wroclaw bedzie ok.10' dluzej oraz Zdunska-Lodz,
    poniewaz od 14/12 obnizona bedzie Vmax - z 80 na 60 km/h.
    Co wiecej, Widawa NIE pojedzie w soboty. Tak wiec mieszkancy Lodzi,
    Zdunskiej, Sieradza - jesli chcecie pojechac na weekend do mojego miasta
    albo w Sudety kolo Jeleniej Gory to idzcie na PKS.
    'Sudety' pojada bez czesci jeleniogorskiej, a do Kudowy tylko w sezonie
    [zima, ferie, wakacje]. Poza sezonem tylko do Klodzka.
    'Jacwing' Suwalki-Wroclaw pojedzie ok. 1800, zamiast Odry. Z powrotem ok.
    0900.
    Nie bedzie 'Przasniczki', nie bedzie nocnej rzezni Szczecin-Lublin przez
    Lodz, Radom [pojedzie przez Warszawe,Kutno]. Nie bedzie Dresdnera, ktory
    pojedzie przez Czestochowe-Opole.
    Nie wiem czy to sie zmienilo, ale jeszcze kilka dni temu pociagi z
    Kaliskiego w kierunku Czestochowy lub Wawy byly wytrasowane przez Widzew.
    Czas jazdy Kaliska-Widzew: 46 [czterdziesci szesc!] minut.
    Aha, Zagorz pojedzie przez Czestochowe-Krakow-Tarnow, nie przez Skarzysko-
    Sandomierz-Rozwadow-Rzeszow.

    Z Podlasiem to red.Grabarski troche zamieszal - ono juz teraz sie zatrzymuje
    i w Skcach, i Koluszkach, i Piotrkowie. Bedzie jezdzic za to codziennie
    [teraz tylko w weekendy i swieta].
    Podobnie z Wlokniarzem - to nie jest calkiem nowe polaczenie tylko zmiana
    trasy, zamiast Zdunskiej-Ostrowa bedzie Kutno-Konin.

    Te nowe polaczenia Ostrow/Sieradz-Kaliska-Zgierz-Widzew to sa tzw.
    RegioPlusy, czyli poc. przyspieszone. Bilet w nich kosztuje tyle co w
    zwyklym osobowym.

    Natomiast dam sobie reke uciac, ze beda ciecia w trakcie rozkladu. Ukladano
    go bowiem przy zalozeniu 800 mln dotacji. W projekcie budzetu jest [AFAIR]
    370 mln, a tak naprawde przewoznik dostanie jeszcze mniej.

    Pozdrowienia
    Kiefer
    kiefer[at]gazeta[dot]pl




    Temat: PKP - likwidacja linii Radom-Tomaszów Maz.
    PKP - likwidacja linii Radom-Tomaszów Maz.
    "Wczoraj władze Mazowsza i firma PKP Przewozy Regionalne podpisały umowę o
    powstaniu nowej spółki - Koleje Mazowieckie. Ma się ona zająć organizacją
    przewozów w regionie od 12 grudnia, gdy zacznie obowiązywać nowy rozkład
    jazdy. To pierwsza tego typu firma w Polsce.

    Co się zmieni? Marszałek województwa Adam Struzik przekonywał: - Postaramy
    się zdobywać więcej pieniędzy na przewozy, dostosować rozkłady do potrzeb
    mieszkańców, do końca 2006 r. wymienić większą część taboru na nowy, a resztę
    zmodernizować. Po prostu przejmujemy zarządzanie koleją regionalną.

    Wtórował mu jego zastępca Bogusław Kowalski: - Chcemy, by kolej była tak
    dobra, żeby ludzie przesiedli się do niej z samochodów.

    Jednak konkretów na razie jest niewiele. Wciąż nie wiadomo, czy samorząd
    będzie mógł inwestować na terenach należących do kolei: - Dyskutujemy nad
    tym, ale terminów nie mogę podać - asekurował się minister infrastruktury
    Krzysztof Opawski.

    Do tego nadal niepewny jest los kilku połączeń, które mają zniknąć w
    planowanym rozkładzie. Chodzi m.in. o trasy Radom - Tomaszów Maz., Płock -
    Kutno i Nasielsk - Sierpc. Priorytetem mają być połączenia podwarszawskie. -
    Będziemy rozmawiali z ludźmi [w planach są badania opinii społecznej - red.]
    i postaramy się tak wprowadzać zmiany, żeby pasażerom było wygodnie, a kolej
    nie generowała strat - wymijająco odpowiadał marszałek Struzik.

    Jest jednak i pozytywna informacja. Wicepremier Jerzy Hausner obecny przy
    podpisywaniu umowy o powołaniu spółki obiecał: na przewozy regionalne trafi
    we wrześniu z rezerwy budżetowej 200 mln zł. Mają być podzielone na wszystkie
    województwa, ale nie po równo. Więcej dostaną te, które planują powołanie
    kolejowych firm z udziałem samorządu, takich jak Koleje Mazowieckie.
    Pieniądze mają być przeznaczone na nowe wagony." (źródło GW - wydanie
    stołeczne z dn.30-07-2004)
    Jeśli ktoś chciałby się skontaktować w tej sprawie z Urzędem Marszałkowskim
    to podaje maila: urzad_marszalkowski@mazovia.pl




    Temat: Spółki kolejowe biją się o pasażerów
    ...Wobec tego po co pan dyrektor opowiada bajeczki o tym, jak to
    pieczołowicie monitorują frekwencję i dostosowują się do potrzeb?
    ...

    Może do swoich potrzeb, na pewno nie pasażera. Ze szczecińskiego podwórka:
    pociągi w sezonie na trasie Szczecin-Świnoujście. Zawsze jedzie pojedynczy
    EN-57. Tłok duchota normalnie szkoda gadać. Po wielu protestach puszczono
    podwójny EZT, ale po sezonie i w godzinach południowych, nóż się w kieszeni
    otwiera. Podobne akcje widzę również w Łodzi.

    ...Infrastruktura na trasie do Kutna wcale nie jest taka zła. Daje możliwość
    przejechania trasy w czasie około 1h15min. Rozkład jednak jest tak pokracznie
    ułożony, że niektóre pociągi jadą prawie dwie godziny.
    ...

    Dobra też nie jest, fakt na pewno dużo lepsza niż na trasie do Łowicza.

    ...Kilka priorytetowych pociągów dalekobieżnych do Bydgoszczy i Poznania bez
    problemu można by wytrasować z minimalnym czasem przejazdu
    ...

    Można, ale PKP zostawia sobie bezsensowny duży margines błędu na spóźnienia,
    zwłaszcza na tej trasie.

    ...Jako ciekawostkę dodam, że gdyby uruchomić połączenia kategorii intercity
    Kraków - CMK - Tomaszów - Łódź - Kutno - E30 - Poznań, to byłyby to najszybsze
    bezpośrednie połączenia Krakowa z Poznaniem mimo torów do Kutna, mimo kolei
    obwodowej. Dlaczego "nie opłaca się" uruchomić szybkiego połączenia między
    drugim, trzecim i piątym miastem w Polsce
    ...

    Może dlatego, że prawie wszystkie pociągi IC jadące w pobliżu Łodzi z rozkładu
    muszą przejechać przez Warszawę. Kiedy widziałeś ostatnio jakiś IC w Łodzi? A
    Łódź nieskromnie przypomnę jest 3 miastem w Polsce pod względem ludności.

    ...a daje się priorytet miastom z drugiej i trzeciej dziesiątki
    (Częstochowa,Ostrów Wlkp.), ale za to stanowiącym ważne węzły kolejowe?
    ...

    Kolejarskie tyłki wygodne są i nie przywykły do jeżdżenia "kiblami"
    najprawdopodobniej.



    Temat: Dobranoc kolei z Łodzi do Radomia !
    Oczywiście chodzi o kasę. No i lenistwo, bo możnaby opracować system
    rozliczania nakładów i podziału zysków (a w zasadzie strat) pomiędzy dwa
    województwa lub dwóch przewoźników w zależności od ilości kilometrów na terenie
    każdego z nich. Ale się nie chce... Innego wytłumaczenia nie potrafię znaleźć...

    Relację Warszawa - Łowicz Gł. przez Skierniewice podzielono w wyniku powstania
    Kolei Mazowieckich, które nie chciały swoimi pociągami obsługiwać odcinka
    Skierniewice - Łowicz Gł., który w całości leży w województwie łódzkim. To nie
    jest taka tragedia, bo kursują pociągi Łowicz Gł. - Skierniewice uruchamiane
    przez PKP-PR w tej samej liczbie, co przed lutym 2005. A z Warszawy do Łowicza
    Gł. można bezpośrednio dojechać przez Sochaczew. Tak więc aż tak dużo się nie
    zmieniło... Choć ja osobiście nie rozumiem, czemu województwo łódzkie nie chce
    połączyć relacji Kutno - Łowicz Gł. i Łowicz Gł. - Skierniewice w jedną relację
    Kutno - Skierniewice. Chyba to pewna oszczędność na taborze, a ponadto
    atrakcyjniejsza relacja niż przesiadanie się w Łowiczu...

    Na pytanie kto tu tutaj podcina gałąź, na której sam siedzi? Obawiam się, że
    PKP-PR i Urząd Marszałkowski. Kolejom Mazowieckim, może poza tym, że ucierpiało
    kilka udziwnionych niepotrzebnie pociągów, nie można nic innego zarzucić. Od
    ich powstania wzrosła liczba połączeń w relacjach Warszawa Wola/Gdańska -
    Legionowo (4 pary), pojawiły się dodatkowe pociągi w relacjach: Warszawa -
    Mława, Warszawa - Ciechanów, Warszawa - Sochaczew... Wydłużono kilka pociągów z
    Warszawa - Sochaczew do Warszawa - Łowicz Gł... Dołożono pociągów na linii do
    Ostrołęki... Na pewno nie jest tu gorzej (a chyba lepiej, choć to taka moja
    ostrożna ocena jako obserwatora rozkładu, a nie pasażera...).

    Wymowne są też Twoje wyliczenia pokazujące, że Łódzkie jest zdaje się
    województwem, które najmniej zainwestowało i najmniej planuje zainwestować w
    nowy tabor. Jesteśmy też województwem, gdzie koleją ktokolwiek się przejmuje
    tylko na głównych liniach i to też w stopniu zaledwie średnim...

    Pozdrawiam

    Bartek




    Temat: stolica chce duopolis
    Prostowanie kłamstw p. Powolnego
    > Efekty rządów łodzkich marszałków już widać. Sieć połączeń
    > kolejowych realizowanych przez PKP PR na zlecenie Łódzkiego Urzędu
    > Marszałkowskiego jest jedną z najgorszych w kraju. Czyja to wina?
    > Zajączka?

    Bzdura.
    Urząd Marszałkowski nie ma nic do połączeń międzyregionalnych i
    międzynarodowych, których brak jest dla Łodzi najbardziej dotkliwy
    Odpowiada jedynie za połączenia regionalne.

    > Przebudowa linii kolejowej W-wa-Łódź-w pobliżu Łodzi jak donosiła
    > GWwŁ doszło do paru wpadek administrracyjnych. Wina myszy z peronu > 3 Dw.
    W-wa Zachodnia?

    Poproszę odpowiednie linki.

    BTW: Powolny, od kiedy dla Ciebie GW jest wiarygodnym źródłem informacji?
    Zapomniałeś już, jak plułeś na jej dziennikarzy i obszczekiwałeś redakcję, gdy
    artykuły nie potwierdzały Twojej jedynie słusznej wizji świata?
    Osoby tak postępujące zwykło sie nazywać szmatami.

    > Brak zamówienia i ochoty wpisania do ZPORR remontów linii Łódź
    > Kutno/Łódź Łowicz przy jednoczesnym upieraniu się przy inwestycjach
    > w tak zwany port lotniczy na Lublinku to może wina kotka z z
    > centrali PLK w W-wie?

    Gdybyś sprawdził, wiedziałbyś, ze linia Łódź-Łowicz będzie remontowana na pewno,
    a bardzo możliwe że to samo spotka linię Ł- Kutno. Pisałem Ci o tym wielokrotnie.
    Cóż, będę tę informację powtarzał. podobno za 50 razem trafia nawet do
    najbardziej zakutego łba, nie tracę więc nadziei.

    > Rozbójnickie awantury w sprawie S-8 i opóźnianie realizacji tej
    > iwestycji pomimo że GDDKiA oferowała tak zwany pakiet S8 to wina
    > wiewiórek od Struzika?

    Gdybyś miał IQ większe niż obwód w pasie, rozumiałbyś, że ten pakiet GDDKiA to
    stek bzdur i pobożnych życzeń. Równie dobrze mogliby Łodzi obiecać kosmodrom.
    Udowadniałem to na forum kilkakrotnie, polemizować jakoś nie raczyłeś.

    Uprzejmie proszę stulić buzię, schować klawiaturę do szafy i przestać okłamywać
    czytelników.



    Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-(
    Uwadze umknął mi jeszcze jeden fakt - tracimy bezpośredni pociąg do Suwałk i
    Białegostoku. Żeby było weselej pociągi są systemowo zdekomunikowane - do
    Białegtostoku odjeżdżają zawsze 10 minut przed przyjazdem pociągu z Łodzi, w
    kierunku Terespola zawsze odjeżdżają w momencie, kiedy pociąg z Łodzi właśnie
    wjeżdża na stację, zaś Olsztyn - jest zdekomunikowany z Łodzią o 10-30 minut
    (czyli czas oczekiwania 30 - 50 min.).

    Mówiąc krótko - jedyne czym przejedziemy na lewy brzeg Wisły to Wieniawski do
    Lublina (no i pociągi do Warszawy Wsch), jakaś chora sezonowa grupa wagonów do
    Ełku przez Toruń w pociągu Łódź - Bydgoszcz oraz sezonowy Kołobrzeg, który
    zwiedzając świat pojedzie zdaje się trasą Łódź - Kutno - Toruń - Iława -
    Gdynia - Słupsk - Kołobrzeg.

    Patrząc na to z innej strony spośród 17 miast wojewódzkich (wliczając Toruń i
    Zieloną Górę) z Łodzi nie dojedziemy pociagiem bezpośrednim do aż siedmiu! O
    miejszych ośrodkach aż wstyd wspominać.

    O tym, że pozostajemy jedynym dużym miastem w Polsce bez połączeń
    międzynarodowych - też.

    No i na koniec - ciekawostka - Łódź pozostaje jedyną aglomeracją liczącą sobie
    powyżej 1 mln mieszkańców w całej Unii Europejskiej nie posiadającą pociągów
    kwalifikowanych. Pod względem ogólnej liczby połączeń gorzej jest tylko w
    Salonikach i Atenach - no ale Grecja jest krajem praktycznie pozbawionym kolei,
    a i tak do 2008 te dwa Greckie miasta połączą pociągi kursujace z prędkością
    200 km/h.
    Jeśli odliczymy aglomeracje leżące na wyspach i na końcach półwyspów brak
    pociągów międzynarodowych jest również tym, co Łódź wyróżnia spośród całego
    zestawu aglomeracji.

    Pozostaje pogratulować PKP zapaści i długofalowego rugowania Łodzi z mapy
    krajowych i europejskich połączeń kolejowych.



    Temat: Autobusy zamiast pustych pociagów
    Autobusy zamiast pustych pociagów
    Autobusy zamiast pustych pociągów

    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/648990.html
    Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu
    jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia
    stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie
    przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

    Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz
    połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno -
    Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z
    Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po
    województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są
    m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

    - Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać -
    mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego
    Zakładu Przewozów Regionalnych.

    - Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg
    mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a
    pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

    - Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie
    ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik
    Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego
    rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do
    dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane
    uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.

    * * * * *

    Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie
    pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze
    Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.

    (kr, jj) - Dziennik Łódzki




    Temat: Od dziś pociągi kursują według nowego rozkładu
    weź mi wytłumacz w jaki sposób PKP ma zarobić na osobach jadących z
    Radomia do Lublina, skoro w Lublinie z pociągu Łódź - Radom - Lublin
    wysiada 30 osób.
    Nie ma fizycznej możliwości żeby wpływy z biletów pokryły koszt
    uruchomienia tego pociągu.

    Kasując połączenie PKP raz że oszczędza na prądzie i pracy obsługi
    pociągu a dwa że może te 2 wagony wysłać na trasy gdzie pociągi są
    bardziej potrzebne np. Wrocław - Kraków czy coś.

    Być może kiedyś połączenie Lublin - Łódź było ekonomicznie
    uzasadnione, ale mamy rok 2008 a nie 1998. Przez 10 lat przybyło
    zarówno samochodów osobowych jak i połączeń drogowych między
    Lublinem a Łodzią.

    Mam doskonałe pojęcie na temat szacowania kosztów - nie ma
    możliwości żeby wpływy z biletów od 30 osób ( optymistycznie załóżmy
    że wszyscy płacili 100%) pokryły koszty jakiegokolwiek pociągu, a
    tym bardziej składającego się z lokomotywy elektrycznej i 2 wagonów
    bo tak było w tym przypadku.

    czytałem na forum wrocławskim i kolejowej grupie dyskusyjnej że w
    godzinach szczytu pociągi z Wrocławia do Oleśnicy są zapchane i
    cięzko znaleźć w nich miejsce siedzące. Dlatego właśnie lepiej
    zwiększyć ilość pociągów z Wrocławia do Oleśnicy kosztem linii
    takich jak Lublin - Łódź, Lublin - Chełm czy Lublin - Kraśnik, gdzie
    pociągiem średnio jedzie 30 osób, w tym 40% to kolejarze albo ich
    rodziny które mają 99% zniżkę.

    Wielu tzw. miłośników kolei lansuje tezę jakoby pociągi pasażerskie
    były niezbędne do prawidłowego rozwoju miasta. Tymczasem Bełchatów
    albo Jastrzębie-Zdrój doskonale się rozwijają mimo braku pociągów
    pasażerskich stąd wnioskuję, że nie są konieczne pociągi pasażerskie
    również w innych miastach regionu łódzkiego takich jak Piotrków,
    Tomaszów, Sieradz, Kutno, Skierniewice itp. itd. Podobnie bez
    pociągów przeżyje np. taki Cieszyn, który jest miastem kilkakrotnie
    mniejszym niż Jastrzębie-Zdrój.

    Obecnie wygląda tak że mieszkańcy Bełchatowa płacą podatki na
    pociągi jeżdżące z Łodzi do Sieradza, a mieszkańcy Sieradza nie
    płacą podatków na busy jeżdżące z Łodzi do Bełchatowa. Ja chcę tylko
    wyrównać szanse - niech każdy płaci za siebie. Niech Sieradzanie
    płacą za busy Sieradz - Łódź a Bełchatowianie za busy Bełchatów -
    Łódź. Sprawa prosta.




    Temat: Kropiwnicki po raz drugi
    > Paweł takiego tępaka jak ty to zeświecą szukać. Bez odpowiedniego klimatu ze
    > strony władz miasta żaden poważny inwestor nie ulokowałby w Łodzi swoich
    > pieniędzy.

    może tak oprzesz coś na dowód swojej tezy! poza tym obgadanie szczegółów z już
    zainteresowanym inwestorem to pikuś w porównaniu z namówieniem go by tu w ogóle
    zerknął!

    > Kropa udowodnił, że umie rządzić miastem, chociaż niektórych swoich
    > współpracowników powinien pozbawić stanowisk.

    rządzić miastem? z wiecznych wakacji w izraelu? sory ale w łodzi brakuje
    powierzchni biurowych dla tych co chcieliby zatrudnić kogoś za więcej niż 1200,
    hoteli dla ugoszczenia gości zjeżdżających się na imprezy kulturalne,
    mieszkaniówki za równo komunalnej jak i wysokiej klasy apartamentów, basenów/hal
    dla młodzieży, miasto jest brudne a w centrum wciąż straszą nieodbudowane
    jeszcze po wojnie zniszczone budynki co jest fenomenem na skale nawet europy
    środkowej, ludziom z poza łódź wydaje się miastem niebezpiecznym choć nie
    potwierdzają tego statystyki -może mi powiesz skąd ta zła renoma? może z dobrych
    stosunków z władzą centralną która co kawałek odcina środki? 30mln e dla
    lublinka na lata 2007-2013 -nie wydaję ci się to ochłapem? pkp w całej polsce
    się modernizuje, dworce w katowicach kielcach gdyni, torowiska wokół poznania,
    modernizacja połączeń i zwiększanie prędkości (choćby linia płock-kutno)
    natomiast nas jakoś pkp ignoruje/omija -dziwne co? ciekawe czyje to zaniedbanie?
    tak jak stan łódzkiej oświaty i lecznictwa! łódź - metropolia ...z jedną kręgielnią!
    mam wymieniać dalej?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 182 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.