Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP konnin
Temat: Marzenia kolejowe (bardzo dlugie, ale mysle ze ciekawe)
[ciach wstęp i modernizacja - popieram]
2) z nowych linii, czy tez odcinkow zbudowalbym trasy: a) Kielce - Konskie
Oraz Kielce - Ostrowiec - Kraśnik (Lublin).
b) Busko Zdroj - Dabrowa Tarnowska
Ja bym zamienił tu Dąbrowę na Żabno (przez Dąbrowę jest zygzak!), albo ew. przedłużyłbym nową linię z Dąbrowy do samych Kielc.
c) Nowy Dwor Maz. - Plock - Wloclawek
Oraz Włocławek - Inowrocław. Do tego dorzucę również przełużenie CMK na północ i wspólny odcinek obu linii między Płockiem i Wyszogrodem.
d) Poznan - Gorzow Wlkp - Szczecin
A ten futurystyczny pomysł przy obecnej mizerii PKP dawno już mi wyleciał z głowy (a jestem ze Szczecina)... Popieram jak najbardziej budowę takiego połączenia - oczywiście pod warunkiem, że skróci to czas przejazdu z Poznania do Szczecina. Poza tym w takim wypadku przydałoby się dobre połączenie Gorzowa z Zieloną Górą (i bezpośrednie pociągi Szczecin - Zielona jeździłyby wtedy przez Gorzów).
f) Legionowo - Zegrze - (Szczytno) - Olsztyn - Elblag - Trojmiasto oraz odgalezienie Olsztyn - Braniewo - Krolewiec
A na początek dobudowałbym po prostu łącznicę koło Malborka, żeby można było puszczać bezpośrednie pociągi (bez zmiany czoła) Wawa - Elbląg.
g) Ostroleka - Mlawa - polaczenie Bialegostoku ze swiatem, przy czym przy okazji wlaczenie w to Lomzy po drodze, tzn. od Lap niecalkowicie istniejaca trasa, lecz "wyginajaca sie" na Lomze w ktoryms miejscu
Oprócz tego stworzyłbym również linię (Wawa) Sadowne - Ostrów Maz. - Śniadowo - Łomża - Grajewo - Augustów. Poza tym pododawałbym połączenia kolejowe w trójkącie Suwałki - Ełk - Augustów.
h) Kalisz - Konin - Inowroclaw
A oprócz tego jeszcze Kalisz - Turek - Koło - Włocławek - Lipno - Rypin.
i) Lublin - Zamosc - Lwow - polepszenie polaczen z Zamosciem
Oraz Sarnaki - Biała Podlaska - Parczew / Włodawa.
Przykladowe relacje pociagow:
[...] I całe mnóstwo innych. :-)))
[...] nigdy nie uwierze, ze nie bedzie chetnych np. z Kielc do Lomzy, Zamoscia do Pily czy Ostroleki do Wroclawia. A przy okazji odzylaby kolej regionalna, bo skoro do takiej Gdyni mozna by dojechac w trymiga z kazdego duzego miasta to i na RE do Koscierzyny znalezliby sie pasazerowie.
O właśnie! Wszystko to są przecież naczynia połączone, system kół zębatych, czy co tam jeszcze!
A co do tytulu watku. Otoz marzenia maja to do siebie, ze choc nie musza, to jednak MOGA sie spelnic...
Też tak uważam! :-)))
Pozdrawiam. Robert Łubiński
Temat: Opolanin na bocznice
| Natomiast "dobre" 120 to jest to - można przejechać Gdańsk - | Bydgoszcz w 1:30, Gdańsk - Poznań w 3:30 i tak dalej. Samochód nie ma | szans. Podobnie na innych trasach, które się sypią na okrągło... Trzy | porządne trasy kolejowe (CMK, E20 i może E30) to trochę za mało, nawet | jak na pociągi kwalifikowane ;-)
To do tych tras dodaj jeszcze Szczecin - Poznan - Wroclaw. Podobno (w co raczej nie wierze) juz od grudnia 2002 na torze 2 od Stargardu do Poznania bedzie 140.
No właśnie... Nie wierzysz. I ja nie wierzę... Plany są piękne, ale...
| | Na przykład Inowrocław - Poznań?
| Dwa pociagi wobec tych dwoch list to kropla, a poza tym na trasie Gdynia - Wroclaw bedzie sie szybko jezdzic na pozostalych | odcinkach. 160 na: Wroclaw - Poznan i Tczew - Gdansk.
| 160 na Tczew - Gdańsk? Po co?
Jezeli lok na 160 bedzie jechal z Wroclawia do Gdyni (bez zmiany do Poznaniu), a 160 na tym odcinku bedzie (i dalej w kierunku Warszawy) to czemu pociag mialby tyle nie jechac?
Nadal twierdzę, że to bez sensu. Tam wystarczyłoby 120. Zrobienie 160 pozwoli zaoszczędzić może 5 minut (a może i mniej), za to trzeba by kompletnie przebudować Pruszcz i Pszczółki. Za taką kasę IMHO dałoby się zrobić dłuższy odcinek na Tczew - Bydgoszcz na 140 (albo nawe 160).
| (w mln PLN) | 2002 2003 2004 2005 2006 | srodki pomocowe (UE) 321 533 765 1023 1119 | dotacje budzetu 162 580 749 621 650 | kredyt EBI, EBOiR 173 289 61 61 61 | srodki wlasne 130 232 130 110 140
| RAZEM 786 1634 1705 1815 1970
| Widac, ze bedzie sie dzialo wiecej.
| Optymistyczne są te dane. Czemu jednak mam wrażenie, że prawie wszystko | pójdzie na E20 i E30 oraz CMK?
Bo tam jest najwiekszy ruch...
Największy ruch to jest AFAIK Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia tudzież Gdańsk Gł. - Gdynia Cisowa i inne takie :-P Nie mówię, że nie ma największego ruchu na tych trasach. Ale rozdział środków jest nieproporcjonalny. Jeśli (liczby z sufitu) na Gdańsk - Bydgoszcz jeździ 10x mniej ludzi niż E20, to na tą trasę powinno być 10x mniej środków... A jest?
| Dokładnie tak. Dlaczego samobójstwo? Są światłą, ale to wymusza jazdę z | mniejszą prędkością. A ja myślę tu o jeździe z prędkością rzędu 150km/h | bez przerwy (na trasie Konin - Poznań to przerobiłem ;-) Różnica między | autostradą a gierkówką jest naprawdę duża.
W to nie przecze, ale nie przeszkadza to jezdzic ludzia z takimi predkosciami...
Niewielkiej grupie ludzi ;-) (BTW, mógłbyś przypomnieć: co dostałeś z matury z polskiego? ;-)))
| Oczywiście, są szaleńcy, co | pojadą 200km/h na trasie Kraków - Warszawa (7) ale mówimy tu o | bezpiecznej i wygodnej jeździe...
Mowmy o konkurencji PKP-IC z samochodami.
No właśnie. Ja twierdzę, że jazda Lexusem po autobanie dorównuje komfortem Z1. Na szczęście autostrady nieprędko będą :-)
Pozdrowienia
Temat: Subiektywny ranking województw na podstawie nowego SRJP
Witam,,
Dzieki, Olek, za ciekawa analize. Dorzuce swoje 0,03 PLN:
a. Województwo Lubuskie
Hmm, mam wrazenie, ze tam juz zrealizowano wariant minimum - tj. kolej jest zjawiskiem marginalnym. Ciekaw jestem, jak pojdzie na stalowych szlakach takiemu przewoznikowi jak PKS Zielona Gora ;-)
b. Województwo Wielkopolskie.
Wielkim minusem jest dla mnie sasiedztwo i niemozliwosc dogadania sie - przede wszystkim z Dolnym Slaskiem, ale w jakims stopniu takze z Lodzkim (np. polaczenia Kutno - Konin) - w zasadzie z wszystkimi, moze oprocz lubuskiego.
a. Województwo Opolskie.
Nie mam komentarzy, za malo tam bywam...
b. Województwo Pomorskie. Czy wojna o tab. 383, 385, 415, 424, 426, 429 i 440
385 to dla mnie duzy minus. Winne jest przede wszystkim zachodniopomorskie, ale brak skomunikowania w Chojnicach to praktyczne uwalanie linii juz na amen!
Inna rzecz to wspomniany przez grupowiczow chaos - przede wszystkim niemrawo i niesprawnie prowadzone remonty na podstawowej trasie Gdynia - Slupsk.
c. Województwo Kujawsko - Pomorskie.
Tu pełno kontrowersji, ale ostatecznie zaliczyłem do peryferii kresowych.
Ja bym im dal wiekszego plusa. Staraja sie.
Województwa przeciętne: Warmińsko-Mazurskie,
Ja bym ocenil raczej nisko. Poprawa jest w zasadzie chyba tylko na bardzo sympatycznej linii Olsztyn - Orneta - Braniewo. Niedogadanie z pomorskim owocuje skandalami w Elblagu. Polaczenia Elblag - Braniewo obiema trasami to kolejny skandal. Z mazowieckim sie nie udalo dogadac sensowniejszych polaczen z Dzialdowa - w ogole Dzialdowo zamienia sie powoli w Dziadowo. Osobowe na Brodnice - do widzenia, na Olsztyn - do wygaszenia, na Ilawe - prawie wirtualne... Osobowy do Warszawy - EN57. Zgroza. Mam wrazenie, ze rozwalanie transportu lokalnego w tym rejonie to posrednia zasluga spoleczki... W kazdym razie zachodnia czesc wojewodztwa w porownaniu do poprzedniego rozkladu - zdecydowany minus.
Patrzac na wschod z Olsztyna - pierwszy pociag w kierunku Gizycka o 8.50... Czyli uwalenie transportu "do pracy i szkoly" na jednej z glownych linii. Zmora czy tez Upior Polnocy coraz bardziej wirtualny, ale to moze kwestia mniej wojewodzka. Na linii przez Mikolajki "przyspieszony" pociag zyskuje moze kilka minut, ale ogranicza oferte. Elk cierpi na kiblizacji polaczen z Bialymstokiem i likwidacji tak waznego pociagu, jak "Hancza". Pisza to nawet nie ma co wspominac, ale stopniowo wygasa Szczytno...
Łódzkie
Dla mnie zle - tabele 113, 114, 602, niedogadanie z mazowieckim co do sensowniejszej obslugi Skierniewic, z wielkopolskim - co do poprawy ruchu lokalnego na E20...
Województwa podupadające: Mazowieckie, Małopolskie, Podlaskie, Podkarpackie, Śląskie, Lubelskie
Tu sie niestety trzeba zgodzic. Pisales kiedys, Olku, "milego upadania". Otoz wlasnie to robia. Upadaja milo. Stopniowo odchodza w niepamiec, jak pociag do Wielbarka...
Województwa złe: Zachodniopomorskie
Jak sie obejrzy tzw. skomunikowania na przyklad w Szczecinku, to krew jana zalewa. Ale ponoc sa jakies nadzieje na poprawe, a przynajmniej Pi-Ar dziala... Kupujemy niemieckie pociagi etc...
Województwa degrengolady: Dolnośląskie, Świętokrzyskie
To ostatnie to jeszcze ma jakies osobowe? Najwieksza czestotliwosc ruchu jest chyba na Starachowickiej Kolei Waskotorowej ;-))))
Pozdrawiam,
Marcin
Temat: Długi weekend...a w tle
Jak wszyscy wiemy spółka PKP PR na swoich stronach jak i również za pośrednictwem telewizji i portali internetowych "groziła" nam, iż już od 26 listopada wszystkie składy pospieszne zostaną wzmocnione poprzez zwiększenie ilości wagonów...Możliwe, że i tak też było...ale na pewno nie w tym przypadku! We wtorek udałem się w podróż z Poznania do Radomia "Wieniawskim". Szczerze mówiąc spodziewałem się, że skład pociągu będzie liczył 4 wagony, ale ku mojemu rozczarowaniu były tylko albo, aż trzy. Myślę sobie: "Dobra jest, dzisiaj takiego tłumu nie będzie jak jutro to te 4 wagony powinny styknąć"...I w istocie tak było. Dzisiaj udaję się w drogę powrotną, tym razem z Radomia do Gniezna z przesiadką we Wrześni. "Wieniawski" z Radomia ma planowy odjazd o godzinie 12.09, ale okazuje się, że jest opóżniony 10 minut..."No cóż...poczekamy". O 12.17 planowy wjazd ma "Warmia" w relacji Olsztyn-Kraków, która jest skomunikowana z pociągiem z Lublina na tym samym peronie 2, ale tym razem przez megafon płynie informacja, iż "Warmia" wyjątkowo wjedzie na 1 peron. Spory tłumek zaczął w pospiechu przechodzić a raczej biegnąć na 1 peron. Z daleka widać było nadjeźdzającą "Warmię"...i oczom nie mogłem uwierzyć...skład to lok- B+B+B+B+A. Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy: "No to miłego stania życzę", no i tutaj również miałem rację bo ludzie stali już zanim wtoczył się na perony...Patrząc na zestawienie "Warmii" bałem się, że "Wieniawski" przywlecze się z 3 wagonami, ale na "szczęćie" były 4...a takie z tego szczęście było, że po prostu mniej ludzi było na korytarzu bo od Radomia stałem! Ani jednego wolnego miejsca-dosłownie! Jedna pani była już tak zdesperowana z mężem, że krzyczałą do niego, żeby wysiadał i pojadą przez Warszawę, no ale zostali. Z każdym postojem w Przysusze, Drzewicy co raz więcej ludzi, w Tomaszowie to już nawet do WC nie można było się dostać. Do Łodzi przyjechał z opóźnieniem 20 minut. Trochę się obluzowało i usiadłem:) Aczkolwiek kolor czarny malujący się na tle peronu widziany z daleka sugerował, że pozostali nie będą mieli takiego szczęścia! W Łodzi doczepiono jeden wagon, ale i tak nic to nie dało bo ludzie i tak stali na korytarzach. Z każdym postojem było co raz gorzej...W Kutnie moltum ludzi...musieliśmy czekać 10 minut, aż się wszyscy zapakują. Następne Koło i nieszczęsny Konin...Tu podobnie jak w Kutnie czarno. Czekaliśmy 30 minut, aż się w miarę większość podróżnych wpakuje do pociągu, chociaż "mała" większość została na peronie i mogła nam jedynie pomachać na odjazd...Do Wrześni dojechaliśmy z ponad godzinnym opóźnieniem...mój pociąg do Gniezna sobie dawno pojechał a ja musiałem załątwiać sobie transport:/ Jeszcze ta mina pani kasjerki, któa z bólem oddawała mi 0,53 zł za bilet...śmieszne!
Temat: Subiektywny ranking województw na podstawie nowego SRJP
a. Województwo Lubuskie
Starają się, poprzez kupno AS utrzymać dwie pozostałe linie lokalne Gorzów - Zbąszynek i ZG - Żary i dobrze. Reszta została uwalona, jak jeszcze nie mieli wpływu na PKP. Szkoda tylko, że na razie jeżdżą autobusy drogowe albo nic nie jeździ zamiast AS.
b. Województwo Wielkopolskie.
Tak, to drugie woj., które można pochwalić, reszta odstaje i to daleko za nimi. Oczywiście pochwała nie znaczy euforia, zwłaszcza Poznań - Ostrów Wlkp.(przez Pleszew) czy też więcej pociągów, ale o dziwnych godzinach Leszno - Krotoszyn i inne takie. Pochwała za (nieudaną jednak) walkę o dwie uwalone linie do końca.
a. Województwo Opolskie.
Przesadzasz - dużo niżej. To, że mają u siebie linię międzynarodową to już predestynuje ich do dużej na niej liczby pociągów i sporej frekwencji. Z lokalnych tylko Opole - Nysa jest na plus. Reszta dziadostwo: - Nysa - KK - w C nie jeżdżą pociągi, które frekwencję miały tylko w C. - Głuchołazy zawieszone - Kluczbork - Fosowskie zawieszona - tabele180, 210 w granicach woj. - bez pospiesznych, jakieś KKA nawet, osobowych jak na lekarstwo - Opole - Jelcz wszyscy wiedzą ile par - Nysa - Kamieniec czyżby już nie ujrzała pociągów, jak czytam w jednej z
mamy kolejną linię praktycznie zawieszoną. - Brzeg - Nysa, Opole - Kluczbork coś cicho się zrobiło. - Fosowskie - TG już chyba niedługo koniec przy takiej ofercie.
b. Województwo Pomorskie.
Wypowiem się za 2 miesiące - zobaczymy ile linii przetrwa, bo sporo ma jeździć do lutego. Ale nawet teraz jest dużo gorzej niż było.
c. Województwo Kujawsko - Pomorskie.
Lider "drugiej stawki" (nie licząc pierwszych dwóch najlepszych). Są oczywiście likwidacje całych linii i pojedynczych poc. (np. rano Toruń - Kutno), ale ja lubię Bory Tucholskie, a tam starają się utrzymać ruch.
Województwa przeciętne: Warmińsko-Mazurskie, Łódzkie
Jakie przeciętne - słabizna. Pierwsze dyskredytuje choćby brak walki o Działdowo (oni nie chcieli, a nie Bydgoszcz), w ogóle odjazdy z Działdowa, Elbląg (dali jakąś parę w poprawce, ale nadal o połowę mniej niż było!), pierwszy pociąg z Olsztyna do Korsz o rewelacyjnej porze no i smutna wiadomość też z tego wątku - zostaje jedna para tab w 503a, czyli wkrótce pewnie koniec... Szczytno też tragedia, a taka piękna linia. Drugie - skrócenie pociągów z W-wy do Sochaczewa, Żyrardowa - chyba nikt nie ma wątpliwości czyja to wina. Do tego dochodzi Płock, Tomaszów, Zgierz - Łowicz, węglówka, Kutno - Konin osobowe. Dbają tylko o linię z Łowicza do Kutna jako tako.
Z 14 gorszych województw oprócz kuj.-pomorskiego można wyróżnić śląskie, reszta dno.
Temat: [PB]Szybka kolej Wrocław-Warszawa
| Tak jeździ PKP IC. Ale to są pociągi szybkobieżne. | Zauważ, że dla pociągu kwalifikowanego szybkość jest najważniejsza, a | jeśli mamy | dużo łuków i zwolnień i przystanków, to czas jazdy się wydłuża, dla | każdego | przewoźnika (no chyba, że przyspieszenie takie będzie jak luxtorpedy :)))
Myslisz się - dla każdego przewoźnika pasażer jest (powinien być) najważniejszy - bez tego nie ma kasy.
No nie wiem. Ważny jest koszt budowy linii. W tym przypadku.
Zapewniam Cię, że zatrzymałby się gdyby tylko taki jeździł. A Twój argument jest z kilku powodów nietrafiony:
Może. Ale nie jeździ.
1) Głownym potokiem są tutaj przewozy do Łodzi i Warszawy i to je miał za zadanie przejmować Express, a nie lokalne przewozy Ostrów - Wrocław, które na dodatek mają silną konkurencję ze strony transportu drogowego, a i w zeszłym rozkładzie więcej pociągów osobowych było na trasie; 2) To, że na Ostrów - Wrocław była słaba frekwencja nie znaczy, że do Ostrowa nie dojeżdżało multum ludzi; 3) Jak tu się dziwić, że właśnie na Ostrów - Wrocław był LAST MINUTE skoro pasażerowie jadący z Warszawy do Wrocławia mieli do wyboru szybsze połączenia przez Poznań. Po co taki miał jechać przez Ostrów, jeżeli mógł przez Poznań ? Wobec tego z Expressu korzystali pasażerowie jeżdżący przede wszystkim najdalej do Ostrowa, który generuje na tyle duże potoki, że spółka PR tutaj rozpoczyna bieg kilku pociągów 4) Nie porównuj sytuacji sprzed modernizacji do tej po modernizacji, bo nijak się ona nie przekłada. Musiałabyś zbadać potoki we wszystkich środkach komunikacji, a i to nie byłoby do końca wyznacznikiem przyszłej popularności przystanku Ostrów czy Kalisz.
Zgadzam się. W przyszłości remont lini Ostrów-Łódź na 160. Ale to nie może być część lini szybkiej do Wrocławia, która powinna zostać zaprojektowana na 250 km/h.
| Takim prawem, że wydanie kilku mld złotych na nową linię, która miałby | służyć jedynie pociągom najwyższej kategorii to marnowanie pieniędzy
| No to po co buduje się linie dla TGV Paryż-Lyon?
A może jeszcze przy okazji takich argumentacji przytoczysz wielkość dofinansowania z kasy państwa na nowe inwestycje i modernizacje linii ? Jak będą porównywalne będziemy porównywać się do inwestycji francuzkich.
Nie ma sensu modernizować osdinka na Ostrów, bo pociąg będzie tracił na łukach. Nie wiem, czy to aż tak ciężko zrozumieć. To musiałaby być luxtorpeda, żeby tracić kilkadziesiąt sekund, a nie minut.
Z pewnością... Niewle by to zmieniło w sytuacji podróznego, bo ten pociąg jedzie bez zatrzymania przede wszystkim dlatego, że jest pełny w relacji Poznań - Warszawa bez zatrzymania, (a przed i za nim jadą też pełne pociągi z zatrzymaniem) a nie dlatego by zaoszczędzić kilka minut. Podobnie z pociągami Szczecin - Warszawa via Poznań Piątkowo.
No to bezsensowne, będzie kierowanie pociągów Warszawa-Łódź-Poznań, jak linia i tak nie będzie w lepszym stanie niż przez Konin.(nawet po modernizacji)
Jak na razie to względem opisu najwięcej pociągi będą tracić na zawracaniu w Łodzi jeżeli przejdzie wariant "a"...
Jeśli mamy zawracać w Łodzi, to lepiej w ogóle nie przejeżdzajmy przez Łódź.
Obecnie to cała trasa przedstawia zgoła inny standard niż będzie nowa. Oleśnica Rataje to nie to samo co Oleśnica.
Oleśnica Rataje podupada.
A to, że trasa bodupadnie jeszcze bardziej wiem, ale Kluczbork - Poznań podupada i bez równoległej trasy, więc to akurat w PL nie jest wyznacznikiem... A mi wystarczyłoby gdyby trasa przez Ostrów było zrobiona do 160 (nie wyżej).
To projekt trasy Wrocław-Warszawa. Jedyne wyjście to Wrocław-Oleśnica-Syców-Kępno-Wieruszów-Sieradz-Łódź, i późniejszy problem z tunelem. Zauważ, że np. linia Oleśnica-Kępno jest prawie prosta. A do modernizacji wymaga całkowita przebudowa odcinka Bralin-Kepno. To strach pomyśleć, jaka przebudowa obejmowałaby cały odcinek Grabwno Wielkie-Ostrów (zaledwie 45 km chyba). Całkowita zmiana trasy wymusiłaby, albo wyburzenie domów, lub ominięcie Ostrowa no i jaki z tego porzytek?To że będziemy mogli cieszyćsię widokiem lasów milickich?
Temat: [pr] Nowe połączenia kolejowe od 1 lutego
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3886107.html
Nowe połączenia kolejowe od 1 lutego Maria Bielicka 2007-01-30, ostatnia aktualizacja 2007-01-30 19:23 36 mln zł za pół roku - tyle kosztować będzie zarząd województwa dofinansowanie regionalnych połączeń kolejowych. Marszałek Marek Woźniak podpisał w tej sprawie umowę z PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o.
Zgodnie z porozumieniem w tym roku wszystkie pociągi w regionie przejadą 4,3 mln km. To mniej więcej tyle samo, co w 2006 r. - 36 mln zł dotacji w całości pokryje deficyt związany z kursowaniem po naszym województwie 346 pociągów - zaznaczył marszałek. I dodał: - Kolejarze spodziewali się dopłaty w wysokości 44 mln zł.
Umowa przewiduje wznowienie - po niemal siedmiu latach przerwy - komunikacji kolejowej na trasie Piła-Wałcz. Codziennie tą trasa pojadą po trzy pociągi w każdą stronę. Dodatkowo do rozkładu jazdy powróci wieczorne połączenie z Poznania do Chodzieży (22.35-0.15) i poranne z Chodzieży do Poznania (3.57-5.28 w dni robocze i 7.03-8.40 w święta i dni wolne). W rozkładzie ponownie znajdą się też pociągi Leszno - Zbąszynek (10.33-12.10) i Zbąszynek - Leszno (12.33-14.10). Po kilkudniowej przerwie na trasę powróci też pociąg Poznań - Łódź Kaliska (12.54-17.20) i Łódź Kaliska - Poznań (5.15-10.15). Likwidacja tego połączenia wywołała protesty pasażerów. Wczoraj marszałek skomentował to krótko: - Doszło do nieporozumienia.
Od 1 lutego będą też nowe bezpośrednie pociągi z Piły do Gdyni, z Piły do Kostrzyna nad Odrą, z Leszna do Zielonej Góry, z Leszna do Łodzi, z Poznania do Szklarskiej Poręby oraz z Konina do Wałbrzycha przez Poznań i Wrocław. - Te połączenia utworzono dzięki koordynacji rozkładów jazdy pomiędzy sąsiadującymi województwami - zaznacza Krystyna Czajka, rzecznik marszałka.
Kilka pociągów wypadnie też z rozkładu. Jak tłumaczy Urząd Marszałkowski ze względów technicznych nie mogą być uruchomione trzy pary pociągów na linii Poznań-Konin, dwa połączenia na odcinku Poznań-Leszno i jedno na trasie Poznań-Wolsztyn. Kolejne trzy pociągi nie pojadą ze względu na małe zainteresowanie pasażerów: Ostrów-Jarocin (4.06-4.57), Ostrów-Leszno (13.14-15.23 i Leszno-Ostrów (17.25-19.27).
Zmieni się również godzina odjazdu pociągu z Poznania do Gołańczy i z Gołańczy do Poznania. Z Poznania pociąg wyruszać będzie w kierunku Gołańczy około godz. 11, a w drogę powrotną - ok. godz. 14. Wcześniej pociągi na tej trasie kursowały w godzinach popołudniowych.
Marszałek Woźniak nie ukrywał, że jego obawy dotyczące realizacji umowy ze spółką kolejową wiążą się z remontem wielkopolskiego węzła kolejowego i kiepskim stanem taboru. - Na szczęście możemy na bieżąco kontrolować, czy kolejowa spółka wywiązuje się ze zobowiązań - zaznaczył marszałek. Dodał, że umowa podpisana jest tylko na pół roku, bo - zgodnie z planem - od 1 lipca ma rozpocząć działalność spółka samorządowa Koleje Wielkopolskie, która całkowicie przejmie transport regionalny na terenie województwa. - Utworzenie spółki pozwoli nam na dokładną kontrolę wydatków związanych z utrzymywaniem połączeń kolejowych w naszym regionie - przekonywał marszałek. - Teraz nasz nadzór nad tymi wydatkami jest mocno ograniczony - przyznał.
Temat: Trzebnica
Dokładnie tyle samo co w okolicach Wrocławia. I mamy taką samą siłę przebica. :(
No wiesz - teraz przesadziłeś. Lecimy dookoła Poznania:
1) Zbąszyń - Międzychód (graniczna) pada -1 pkt = w sumie: -1 2) Rokietnica - Międzychód - pisali w prasie, że przejmują +1 = 0 3) Szamotuły - Międzychód - chęć była, ale nie chcieli oddać 0 = 0 4) Krzyż - Człopa (graniczna) - już na wstępie pozbawiona kontaktu z siecią na drugim końcu 0 = 0 5) Oborniki - Wronki - nie grzesząca zbyt dużym potencjałem, ale niech będzie -1 = -1 6) (Rogoźno) - Bzowo Goraj - Drawski Młyn - były przebąkiwania o przyszłym ruchu Rogoźno - Czarnków, teraz cisza, czyli -1 = -2 7) Bzowo Goraj - Piła Gł. - brak zainteresowania ze strony samorządów lokalnych -1 = -3 8) Piła - Wałcz (graniczna) - strategiczna, właśnie wznawiany jest ruch +1 = -2 9) Świecie - Złotów (graniczna) - samorządowcy chcieliby jeździć turystycznie chociaż 1 - 2 przystanki, nad jezioro w kier. Więcborka, ale torowiska nie przejmują -1 = -3 10) Gołańcz - Chodzież - przejęta lub w trakcie +1 = -2 11) Poznań Wsch. - Bydgoszcz Gł. (graniczna) - na Dolnym Śląsku odc. Wągrowiec-Gołańcz już dawno byłby zamknięty, o co starała się PKP PR, w tym rozkładzie wzrosły przewozy +1 = -1. Na odc. kujawski brak chęci samorządu tego województwa. 12) Żnin - Rogoźno (graniczna) - wszystkie nieczynne linie w obrębie powiatu Wągrowiec mają wniosek o przejęcie +1 = 0 13) Janowiec Wlkp. - Skoki (graniczna) - wszystkie nieczynne linie w obrębie powiatu Wągrowiec mają wniosek o przejęcie +1 = +1 14) Gniezno Winiary - Sława Wlkp. - brak zainteresowania -1 = 0 15) Gniezno - Nakło n. Notecią (graniczna) - chęć przejęcia w obrębie powiatu Wągrowiec na razie zablokowane ze względu na czynną i używaną linię. 0 = 0 16) Moglino - Orchowo (graniczna) - brak zainteresowania - 1 = -1 17) Konin - Kazimierz Biskupi - brak zainteresowania - 1 = -2 18) Krotoszyn - Września - Gniezno - czynna i używana w ruchu pasażerskim mimo zawieszenia przewozów (w dlnśl już by straszyła pustkami) +1 = -1 19) Mieszków - Czempiń - przejęte od Śremu, brak zainteresowania całością, tory niemalże "padnięte" na Mieszków - Śrem, mimo wszystko dajmy -1 = -2 20) Ostrów - Sieradz - całkiwicie zawieszone przewozy regionalne, teraz hula aż mio popatrzeć. +1 = -1 21) Ostrzeszów - Namysłaki - przejmowana przez samorząd +1 = 0 22) Wieluń - Kępno - Olesnica (mocno za-graniczna) - na terenie Wlkp. niewiele, brak możliwości przejęcia ze względu na "państwowość linii", utrzymany ruch Kępno - Wieluń, brak dalej - 1 = -1 23) Kępno - Namysłaki (graniczna), brak zainteresowania - 1 = -2 24) Grabowno Wlk - Ostrów Wlkp. (graniczna) - Wrocław już pozawieszał, to co się trzyma to dzięki Wlkp., ale niech będzie 0 = -2 25) Oleśnica - Krotoszyn (niemalże zagraniczna) - działa dzięki uporowi Wlkp. +1 = -1 26) Rawicz - Kobylin - brak zainteresowania -1 = -2 27) Odrzycko - Bojanowo (mocno graniczna) - brak chęci, ale to Góra Śl. (w lubuskim) powinna być zainteresowana dostępem do kolei. -1 = -3 28) Kościan - Gostyń - częsciowo przejmowana, częsciowo brak decyzji +1, = -2 29) Gostyń - Miejska Górka - częściowa rozbiórka pod obwodnicę -2 = -4 30) Leszno - Głogów - jeszcze działa - po zawieszeniu przewozów, dzięki Wlkp. +1 = -3 31) Leszno - Zbąszyń - jeszcze działa i wzrosły przewozy mimo dążeń likwidacyjnych PR-u +1 = -2 32) Opalenica - Kościan +1, -1 33) Wolsztyn - Nowa Sól - turystyczna inicjatywa +1 = 0 34) Wolsztyn - Sulechów (graniczna) - brak słuchów o zainteresowaniu - 1 = -1 35) Pószczykówko - Osowa Góra - brak słuchów o zainteresowaniu - 1 = -2
Oprócz odcinka pod Krobią brak jakichkolwiek rozbiórek po wejściu w życie ustawy pozwalającej decydować samorządom o losie kolei - za to też powinny być plusy.
Dorzuć wąskotorówki - też plusy;
Wągrowiec częściowo myśli o trasach rowerowych w temacie przejęcia linii, więc tutaj mogą być minusy, ale to jeszcze wyjdzie - przejmują torowisko.
Dolny Śląsk zrób Ty, żeby było obiektywnie, ale listę powinny otwierać: * rozbiórka Chocianów - Przemków * rozbiórka Legnica - Rawicz - choć miałaby piotencjał * rozbiórka Odrzycko - Góra (odc. dolnośląski) * zawieszenie Legnica - Głogów * pustki na Trzebnicy i Sobótce * końcówka w Jelczu mimo chęci województw ościennych. * przewozy na Podsudeckiej
Zamknięć aż nadto...
Tyle samo i taka sama siła przebicia - gratuluję rozeznania.
Mick M.
Temat: Rozklad 1999
Mimo ze nowy rozklad zostanie wprowadzony 30 maja, to podam Wam to, czego ostatnio dowiedzialem sie o zmianach, jakie przyniesie.
[...]
Odjazdy z Warszawy Centralnej do Gdanska [...] 6.57 IC Neptun z Lodzi
[...] AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! Co za kretynizm!!!!!!!!! Przepraszam, musialem sie choc troche rozladowac...
Niestety rowniez na linii gdanskiej czasy jazdy wydluza sie wskutek przyjecia zbyt duzych rezerw.
Wlasnie, od czego/kogo uzalezniona jest wielkosc "luzu" ? I jaki standardowo sie przyjmuje? Np. miedzy Lodzia Chojny a Zdunska Wola jest 7 minut, czyli prawie 15% [czas rozkladowy 47 minut, czas rzeczywisty 40 minut, dane dla Sudetow z 29.grudnia 1998].
KRAKOW - WARSZAWA i WARSZAWA - GDANSK
Pociagi beda kursowac cyklicznie co godzine.
WARSZAWA - POZNAN Pociagi co godzine WARSZAWA - POZNAN
[...]
Czas jazdy do Poznania skroci sie troszeczke [...] Tylko Lech i EuroCity pojada z V=160 i to tylko na odcinku Kutno-Konin. Jak widac efekty monstrualnej modernizacji linii E-20 przychodza bardzo, bardzo wolno.
A czemu reszta nie? Brakuje EP09? Poza tym te dwa Ex z postojami w Lowiczu i Wrzesni to juz gruba przesada. Pewnie ktorys tez zatrzyma sie w Kole... No ale przeciez nie zrobi sie pospiesznego Wawa-Poznan :(((
Do Wroclawia przez Poznan pojada IC Sleza o 5.45 i IC Fredro o 14.45)
Czyli z grubsza pokrywaja sie z Sudetami i Frankfurterem, dodatkowo Frankfurter ma rez.fakultatywna w wagonach do Frankfurtu, ktore sa quite comfortable...
INNE NOWOSCI
Ex Odra pojedzie przez (Sochaczew) Lodz Kaliska. Czas jazdy wcale sie przez to nie wydluzy, a nawet skroci o symboliczna minute: czas do Wroclawia 4 godziny 49 minut. Niestety Sudety i "Frankfurt" nadal beda jezdzic przez Widzew i wlec sie 15 km/h pomiedzy Widzewem a Chojnami.
Dlaczego? Dlaczego? Dlaczego??? Jakiez to "obiektywne trudnosci" nie pozwalaja puscic Bohemii, Drezdnera, Frankfurtera, Sudetow przez glowny dworzec w Lodzi??? Zamiast tego jada przez stacyjki na obrzezach miasta :((
Wiekszosc pociagow Lodz - W-wa i W-wa - Lublin bedzie miala laczone relacje.
AFAIR to Lodz-Lublin beda [godziny odjazdow z LFabr]: 10:45, 12:45, 18:45 zas Lodz-Terespol 14:45 ale moglem cos pokrecic [nie mam gazety pod reka]
Ja np. slyszalem o zamiarach zawieszenia ruchu z [...] Chelmzy do Kowalewa Pomorskiego (rozbicie bezposredniej relacji Bydgoszcz - Brodnica).
?!?!?!!?!?!?!?!? Dlaczego akurat ta? Z Bydgoszczy do Kowalewa i Brodnicy teraz trzeba bedzie przez Torun... 8-( Jest tyle innych linii, ktore powinny byc wczesniej zamkniete [przy dwoch zalozeniach: 1. kryterium: ilosc par poc. na dobe 2. drastycznie redukujemy kursowanie poc. lokalnych]...
Ogolnie moja opinia jest taka - w ruchu dalekobieznym jest lepiej niz sie spodziewalem, ale pewnie w ruchu lokalnym bedzie szok... Czy mam racje? Leszku, Andrzeju, wiecej info!!!
Pozdrawiam! :))
Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski
[usun PKP.] ;)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|