|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkarro31.htw.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP konnin
Temat: Terminal kontenerowy PKP Cargo w Koninie
Za 32 mln zł powstanie w Koninie terminal kontenerowy, wynika z podpisanego we wtorek w Warszawie listu intencyjnego przez Wielkopolskie Centrum Logistyczne, władze Konina i PKP.
Atutem lokalizacji terminalu kontenerowego przy stacji kolejowej w Koninie jest bliskość autostrady A2 oraz dobre z nią połączenie poprzez węzeł w Modle Królewskiej i położonym przy nim Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin-Stare Miasto SA. Z kolei od węzła w Modle są tylko 3 km do kolejnego węzła w Żdżarach, gdzie gmina Stare Miasto utworzyła strefę przemysłową o powierzchni 160 ha, która będzie generowała silne zapotrzebowania na usługi logistyczne, w tym usługi terminalowe, związane z dostawami ładunków skonteneryzowanych.
Na terenie Wielkopolskiego Centrum Logistycznego są już dostępne do wynajęcia nowoczesne powierzchnie magazynowe, a miasto Konin pracuje nad przygotowaniem terenów inwestycyjnych w północnej części Konina, z przeznaczeniem dla inwestorów korzystających z energochłonnych technologii.
Planowana budowa terminalu kontenerowego w Koninie nabiera szczególnego znaczenia jeśli wziąć pod uwagę coraz częstsze regularne kursów pociągów kontenerowych Chin. Przewozy kontenerów z Chin koleją trwają o około 20 dni dni krócej niż drogą morską.
Budowa terminalu kontenerowego w Koninie została zapisana, jako zadanie istotne w Strategii Rozwoju Transportu dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2008-2020, oraz w WRPO na lata 2007-2013, co stwarza możliwości korzystania z dofinansowania inwestycji ze środków UE.
20 października w Warszawie podpisano list intencyjny między PKP CARGO SA, miastem Koninem i Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin–Stare Miasto SA (WCL) w sprawie budowy terminalu kontenerowego w Koninie. W obecności prezesa zarządu PKP CARGO SA Wojciecha Balczuna list podpisali: ze strony spółki PKP CARGO: Zbigniew Janicki – członek zarządu ds. handlowych i Ludomir Handzel – członek zarządu ds. strategii, ze strony Konina prezydent miasta Kazimierz Pałasz, a ze strony WCL jego prezes Tomasz Kowalewski.
Strony, w podpisanym liście, deklarują współpracę w zakresie działań związanych z budową i funkcjonowaniem przyszłego terminalu kontenerowego na wolnych terenach znajdujących się na stacji Konin, a należących do Grupy PKP SA. Nowy terminal ma poprawić obsługę logistyczną Konina oraz „wpłynąć na szybszy rozwoju przewozów intermodalnych z udziałem transportu kolejowego”.
źródło konin.lm.pl
Temat: IRN - szkoda !
| dziennych polaczen pospiesznych na trasie Poznan - Warszawa - | Poznan. Zawsze w weekend mozna bylo sobie pojechac i wrocic za | jedyne 50 zlotych na bilecie turystycznym a teraz...? Teraz to | trzeba bedzie wydac 99 zlotych
Albo SuperBilety.
ktore dzialaja tylko do polowy grudnia;
poza tym - oswieccie mnie - jak to sie ma w odniesieniu do praw konsumentow?? sa sobie dwie spolki; PKP PR i PKP IC; i on dla mnie - jako obywatela - sa konkurencyjne wobec siebie; chodzi o niemoznosc laczenia biletow, itepe; i byla taka sytuacja, ze dzienne polaczenia bezposrednie Poznan - Warszawa - Poznan byly zarowno IC jak i PR; teraz nagle sa tylko IC;
no i po pierwsze, IC ma monopol na dzienne polaczenie bezposrednie Poznan - Warszawa - Poznan;
zas po drugie: w ofercie PKP PR jest dziura, bo sa pospieszne pociagi miedzyregionalne, ktore lacza wieksze (250tys) miasta; Poznan, Szczecin, Gdansk, Wroclaw, Krakow, Warszawe, itepe.. ale polaczenie bezposredniego Poznan - Warszawa - Poznan nie ma;
nie mialbym pretensji, gdyby takich polaczen nigdy nie bylo; tak jak np. PKP PR nie ma polaczen Warszawa - Krakow po CMK - chociaz jest to najkrotsza trasa do Krakowa, ale polaczenia Poznan - Konin - Kolo - Kutno - Lowicz - Warszawa jednak byly; i te pociagi zatrzymywaly sie na tych 6 stacjach (a Starosta nawet na wiekszej ich liczbie);
no jawnie widac, ze PKP polecialo po kieszeni podroznych, ktorzy na weekendowy jezdzili Warszawa - Poznan - Warszawa; sam mam znajomych (studentow, ale pewnie pracujacy tez sie znajda), ktorzy wracali w piatek po studiach do Poznania (ok. 19:05 W.C. --
(17:52 Poznan --21:30 W.C.);
jak dla mnie jest oczywiscie, ze PKP celowo przenioslo te pociagi do spolki IC, zeby zwiekszyc swoje wplywy (nikt nie kupi biletu weekendowego IC na pociagi IRN Starosta, czy IRN Galczynski);
tylko, czy formalnie mozna powiedziec, ze jest nieuczciwe dzialanie ze strony firemek z grupy PKP?? tzn. prawnie to udowodnic?? a jezeli tak, to do jakiego urzedu, sadu czy gdziekolwiek mozna slac skargi??
jestem pewien, ze ludzie wracajacy w piatki z warszawy do poznania z checia podpisaliby taka skarge, bo to dla nich oznaczaloby szanse na 50PLN oszczednosci tygodniowo; wracalem raz z W.C. w piatek tym wieczornym pospiechem i na moje oko, ze 20% ludzi w pociagu mialo te bilety;
adas;
Temat: Ceska Trebova + visa?
A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty?
Da się. Nie musimy robić. http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html lista kas PKP PR wyposażonych w terminale
Białystok kasa nr 3 i 6 Gdańsk Główny kasa nr 7 Katowice kasa nr 2 i 6 Rybnik kasa nr 3 Bielsko-Biała, kasa nr 1 Kielce Kraków kasa nr 1, 2, 4, 17, 18 i 19 Lublin kasa nr 2 Łódź Fabryczna kasa nr 4 Łódź Kaliska kasa nr 8 Kutno kasa nr 4 Skierniewice kasa nr 5 Olsztyn Gł. kasa nr 3 i 7 Olsztyn Zach. kasa nr 1 Iława Gł. kasa nr 1 Działdowo kasa nr 2 Elbląg kasa nr 5 Ełk kasa nr 1 Giżycko kasa nr 2 Kętrzyn kasa nr 1 Nidzica kasa nr 1 Ostróda kasa nr 1 Poznań Gł. kasa nr 6, 7, 9 i 10 Konin kasa nr 5 Gniezno kasa nr 3 Leszno kasa nr 4 Rzeszów kasa nr 2 i 5 Przemyśl kasa nr 2 Szczecin Gł. kasa nr 16 Biuro UNITY LINE /centrum Szczecina/ Świnoujście, kasa w Bazie Promów Morskich Warszawa Wschodnia kasa nr 3 i 8 Radom kasa nr 1 Wrocław Gł. kasa nr 8 Gorzów Wlkp. kasa nr 3 Kostrzyn kasa nr 2 Rzepin kasa nr 2 Zielona Góra kasa nr 2
Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na stronie PKP IC nie znalazłem żadnej listy. Pojawiła się za to sonda: "Gdyby konduktorzy PKP Intercity honorowali karty płatnicze... ...i tak kupowałbym bilety w kasie. (17%) ...zacząłbym kupować bilety właśnie u nich. (27%) ...i tak płaciłbym u nich gotówką. ( 4%) ...zamiast gotówką, płaciłbym u konduktora kartą. (51%) W nawiasie przy opcjach wyniki głosowania (oddano prawie 1200 głosów). Nawiasem mówiąc opcje są źle sformułowane, gdyż zachodzą na siebie (za kupnem biletów w pociągu opowiedziało się w rzeczywistości aż 83% głosujących - ci: - którzy chcieliby kupowac bilety w pociągu, - w pociągu płacić gotówką, - w pociągu płacić kartą.
Piotrek
Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR
To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami.
Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa zwykła niepromocyjna).
PKP - 6,00 zł
PKS Biała Podlaska - 6,50 zł Bielsk Podlaski - 6,70 zł Bydgoszcz - 6,00 zł Bytów - 5,80 zł Ciechanów - 6,90 zł Częstochowa - 5,50 zł Człuchów - 7,50 zł Dębica - 5,00 zł Garwolin - 6.40 zł Gdańsk - 6,70 zł Gdynia - 6,60 zł Gniezno - 7,00 zł Gostynin - 7,00 zł Gorzów Wlkp. - 6,50 zł Grodzisk Maz. - 6,50 zł Grójec - 5,20 zł Hrubieszów - 6,10 zł Inowrocław - 5,80 zł Jarosław - 5,40 zł Jelenia Góra - 6,70 zł Kalisz - 6,20 zł Kętrzyn - 6.70 zł Kielce - 3,60 zł Konin - 5,50 zł Końskie - 4,80 zł Kozienice - 5,50 zł Kraków - 3,50 zł Krosno - 5,40 zł Leszno - 6,30 zł Lublin - 6,10 zł Lubliniec - 6,30 zł Connex Łańcut - 5,30 zł Łęczyca - 6,00 zł Łomża - 6.80 zł Łosice - 6,60 zł Łódź - 5,80 zł Łuków - 6,40 zł Międzyrzec Podl. - 6,40 zł Mława - 6,60 zł Nowa Sól - 7,60 zł Nowy Dwór Mazowiecki - 6,20 zł Nowy Sącz - 4,10 zł Opoczno - 6,50 zł Opole Lubelskie - 5,20 zł Ostrowiec - 5,60 zł Ostrów Wielkopolski - 6,50 zł Piła - 7,00 zł Płock - 7,00 zł Poznań ( KSK) - 7,40 zł Poznań ( PKS ) - 6,00 zł Przasnysz - 6,80 zł Puławy - 6,00 zł Radom - 5,20 zł Radzyń Podl. - 6,40 zł Rybnik - 6,00 zł Connex Sanok - 5,80 zł Siedlce - 6,50 zł Siemiatycze - 6,60 zł Sieradz - 5,80 zł Skierniewice - 6,10 zł Słubice - 6,50 zł Słupsk - 6,70 zł Sokołów Podl. - 6,50 zł Stalowa Wola - 5,50 zł Stargard Szczeciński - 8,30 zł Starogard Gdański - 6.70 zł Suwałki - 6,80 zł Szczecin - 7.90 zł Szczecinek - 7,20 zł Świdwin - 7,20 zł Tarnów - 4,90 zł CONNEX Tczew - 6,20 zł Tomaszów Lub. - 5,90 zł Tomaszów Maz. - 6,30 zł CONNEX Toruń - 5,90 zł Turek - 6,30 zł Wadowice - 3,50 zł (w dni robocze) 4,50 zł ( w weekendy) Wałbrzych - 5,50 zł Wałcz - 7,80 zł Warszawa - 6,50 zł ( pospieszny) Włodawa - 6,40 zł Wołów - 6,50 zł Zambrów - 6,40 zł Zamość - 6,00 zł Zielona Góra - 8,90 zł Żyrardów - 6,60 zł Żywiec - 6,40 zł
Temat: ile jest w Polsce km linii kolejowych?
Witam,
| Pytanie wbrew pozorom nie jest takie proste, bo potrzebne są mi wielkości | nie tylko linii w zarządzie PLK (bo te dane są łatwe do zdobycia), ale | wszystkie linie kolejowe w Polsce, czyli wszelkie wąskotorówki, maltanki, | kapalniane, etc. Wg stanu na 31.12.2004 w Polsce było 20 250 km linii kolejowych (czynnych)(w tym 12 160 zelektryfikowanych) , z tego 330 km normalntorowych w innym zarządzi niż PKP (w tym 107 km zelektryfikowanych) oraz 344 km wąskotorowych. Stanu na 2005 rok nie podam, bo już bibliotekę zamknęli i nie zajrzę do ostatniego Rocznika Statystycznego RP... Wg mnie dane te nie uwzględniają sieci KWB Konin i Adamów. Pozdr. CAr.
Linie normalnotorowe eksploatowane w 2004r.[km]: PKP PLK S.A. - 19 111,25 PKP LHS Sp. z o.o. - 394,65 PKP SKM Sp. z o.o. - 31,08 PKP WKD Sp. z o.o. - 38,63 PCC Śląskie Linie Kolejowe - 95,77 KP "Kotlarnia" Linie Kolejowewe Sp. z o.o - 117,84 CTL Maczki-Bór - 62,80 Jastrzębska Spółka Kolejowa Sp. z o.o. - 31,75 PTK Infrastruktura - 22,92
Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna
| W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc | wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw NEx | (Night Express), a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night InterCity), | obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.
Ale miejscowki maja byc o wiele tansze niz w dzisiejszych kuszetkach, szczegolnie jak sie nie wezmie poscieli.
No chyba tylko cena moga jakos ludzi do tego zachecic. Pamietamy przeciez jak skonczyla sie krotka i piekna kariera licznych nigdys HOTELOWYCH.
2) Bedzie nowy pospieszny Pn - Wwa - Pn, o 7 z Poznania, o 14 z Warszawy. Regionalne zrobily to za plecami IC i nawet ma to byc pociag na osemce, ale IC maja robic awanture i osemka ma spasc ;-))) Postoje Kostrzyn Wrzesnia Slupca Konin Kolo Kutno Lowicz Sochaczew.
Fajnie ze takie cos zaistnieje, ale w takim razie ja nie rozumiem jak to jest z tym wzajemnym stosunkiem pomiedzy PKP IC, a PKP PR. Jesli nie tak trudno PR uruchomic pospiecha, to czemu nie bedzie takich na Wawa - Gdynia i Wawa - Katowice?
3) Odra jednak zostaje, bo jakis pozal sie Boze posel zrobil zadyme. Ale poznanski odpowiednik Odry tez bedzie.
Czyli PROSNY nie bedzie? Z jednej strony dobrze, bo do Wawy szybciej beda mieli mieszkancy Ostrowa, Kalisza, Sieradza i innych, ale z drugiej strony jesli PROSNA by byla, byloby takze tanie polaczenie przed poludniem do Wawy.
beda tez ograniczenia na Poznan - Konin do 120 i 140 ze wzgledu na zuzycie toru... :-)))))
Ale to tylko ograniczenia? Bo mam nadzieje, ze nie szlakowe.
########################## Marek Wiercioch pozdrawia z Walbrzycha
0609440052 ##########################
Temat: [pr] Nowy rozkład jazdy PKP: przybędzie połączeń
To ja może napisze o zmianach na trasie jaką jeżdżę Poznań - Konin. Po pierwsze to co podali na regionalnych stronach miejscami różni się z tym co jest w wyszkuwiarce PKP, więc nie wiem czemu mam wierzyć http://nowyrozklad.pkp.pl/ czy http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/wielkopolskie/300.pdf.
1. Nadal została dziura - pomiędzy 9.45 a 12.47 nie ma pociągu osobowego z Poznania do Konina, a ten o 12.47 pewnie jak dotychczas będzie mocno przepełniony i notorycznie będzie się spóźniał o 20 min. Pociąg pośrodku jaki był kiedyś przed 11. i który mógłby nawet zastąpić ten o 9.42 oczywiście mógłby pomóc, ale po co ułatwiać podróżnym jazdę.
2.Bardzo dobrze zrobili, że dodali pociąg o 19.32 zapełniając pewną lukę w czasie powrotów z pracy.
3. Pociąg R-67934/5 na którym mi zależy jest dla mnie zagadką, bo w
Mi pasuje I wariant, ale i tak myślę, że powinien być jakiś pociąg przyjeżdżający w okolicach 20. do Konina, bo te późniejsze mają kłopoty z dotarciem, bo muszą poprzepuszczać pociągi wyższej ważności i czasem docierają po 40 min. Nie każdy mieszka blisko dworca i czymś (autobusem) do domu wrócić musi...
3. Czekać to rzecz polska. Remontr trwa, rozkład jest tymczasowy i pociągi z rozkładu na rozkład wydłużają czas swojego kursowania. Kiedyś kursowały w najgorszym wypadku 1h37m i bez czekania na inne, a teraz jazda czasem dochodzi do 2h, kiedy będzie widać efekty remontu? trzeba czekać... Koleje Wielkopolskie miały ruszyć 1 stycznia, teraz przesunęli start na marzec, trzeba czekać...
4.Niestety, ale nie ma żadnego przyspieszonego kursu z Poznania po południu. Kiedyś usunęli te pociągi choć nie narzekały na wożenie powietrza i już pewnie nie ma co o nich myśleć..
5. Na koniec parę pozytywów. Dobrze że przywrócili przyspieszony pociąg o 6.00 z Konina do Poznania, bo był bardzo potrzebny i zresztą miał komplet pasażerów, a teraz kursował przed 7. co gdy większość ludzi pracuje o 8. nie było w stanie zdążyć, no chyba że znaleźli autobus, który by ich przywiózł na pociąg na godz. ok. 5.30. Widzę, że planują też pociąg o 13., którego nie było.
Ogólnie więc liczba kursów na tej trasie niewiele się zmieniła, nie licząc przywrócenia paru pociągów, które usunięto na 2 miesiące przez remont węzła. Zapowiadanych ulepszeń nie ma... plusem w tym minusie :) jest to, że plan jest ważny do 10 stycznia i pewnie z tym dniem znowu pojawią się jakieś rewelacje, oby tylko na plus :)
Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin, Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi.
- Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały wydłużone, dzięki czemu zredukowano kilka połączeń na trasach, gdzie był niewielki ruch pasażerski. Tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych, pojawiły się dodatkowe składy - mówi Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora do spraw handlowych PKP PR w Poznaniu. - Wprowadzono też pociągi bezpośrednie, na przykład z Poznania do Legnicy czy Kudowy Zdroju oraz połączenie Konina z Łodzią. W naszym województwie niektóre zmiany podyktowane są również trwającą modernizacją poznańskiego węzła kolejowego.
Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między innymi z Wielkopolski do Zakopanego. Codzienny pociąg "Jaćwing" z Suwałk do Wrocławia, zamiast przez Częstochowę i Opole pojedzie przez Łódź i Ostrów Wielkopolski, a krótszą trasą przez Poznań i Piłę będzie kursował sezonowy pociąg z Bielska-Białej do Kołobrzegu. Uruchomione będą też dodatkowe składy z Warszawy do Poznania. Wprowadzenie dodatkowych pociągów możliwe było między innymi dzięki wyższemu dofinansowaniu przewozów przez samorząd województwa. W projekcie budżetu na przyszły rok przewidziano na ten cel ponad 73,6 milionów złotych. Również wprowadzenie 20 szynobusów (tańszych w eksploatacji), umożliwia zwiększenie oferty i daje oszczędności.
Zmiany od 9 grudnia Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w nocy 9 grudnia i będzie obowiązywał do 13 grudnia 2008 roku. Taka zmiana nastąpi nie tylko w Polsce, ale w większości państw Europy. W czasie jego obowiązywania w Wielkopolsce pojawią się też kolejne korekty związane z modernizacją węzła kolejowego. Pierwsza z nich planowana jest już na 1 lutego.
Anna Kosek - POLSKA Głos Wielkopolski
http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html
Temat: Koszt zatrzymania pociagu
| Oto moje obliczenia: 1. EP09 zużywa 3MW na godzinę.
EP09 ma moc ciagla 3MW. W godzine potrafi zuzyc gora jakies 1000kWh=1MWh. Przyspieszanie trwa krotko, a utrzymanie to juz mniejszy znacznie prad.
2. EP09 zatrzymuje się w Kutnie, poznaniu, Koninie, Kraków, Katowice itd. na | których prędkość szlakowa przy dworcach wynosi 100 km/h.
Ale z dworca wyjezdza na prosta i np Konin-Kutno przyspiesza dalej do 160km/h. A podstawa bylo zatrzymanie w polu loka.
| 3. Rozpędzenie pociągu do 100 to około 100 s (przypuszczam że mniej).
Chyba nawet mniej.
| 4. W tym czasie lok zużyje (3000/3600*100s) = 83 kWh.
Wiecej (przynajmniej Olszynka). Przy ok. 60km/h wrzuca sie pozycje rownolegle, gdzie lok ciagnie 1400-1600A (w zaleznosci od ustawienia nadmiarowego).
| 5. 1MWh = 98 zł (telegazeta strona 621)
Koszt dla mieszkan:24gr/kWh (rachunek)=240zl/1MWh. Podobno odbiorcy duzych mocy maja +50% ok. (info: dyspozytor mocy ZE Gorzow Wlkp.)
| 6. Koszt rozpędzenia pociągu wynosi 8zł 13 gr.
I tu sie nie zgadzam na calego :)
| 7. Pociąg przejedzie 1389 m (100s *Vsr = 50km/h), a pociąg nie zatrzymujący | się też zużyje energię.
Nie wolno tak liczyc przyspieszenia. Przyblizenie liniowe jest baaardzo nieprecyzyjne. Inna sprawa ze rzad pewnie jest cos takiego ;)
| 8. Koszty mogą być w szybszym zużyciu się tarcz hamujących wagony
Minimalnie - tarcze wytrzymuja pewnie ilesdziesiat tysiecy km.
Pozdrawiam, Gloom
Cena prądu to 96,17zł/1 MWh. Możesz mi wierzyć lub nie, ale taka cena obowiązuje PKP. 240 zł obowiązuje zwykłego Obywatela. Prąd przemysłowy jest droższy, ale jest to przedsiębiostw do ~80MWh rocznie.
Więc jeśli zużycie prądu przez EP09 wynosi 1MW /h to PKP powina zapłacić ~100 zł.
Dlaczego wszystkie pociągi w PKP są nieopłacalne.?
Ponieważ, aż 50 % budżetu koleji idzie na pensje.
Jeśli ktoś powie, że SKM,linie warszawskie są nieopłacalne to go wyśmieję.
Temat: Relacja ze spotkania w sprawie rozkladu z PKP-PR
| Tu to za bardzo nie mamy o czym dyskutować, bo dla mnie to jest akurat | oczywiste. Natomiast jest parę głupich IMHO założeń, typu że wszystkie | lokomotywy i maszyniści są w Cargo, czy dostosowanie struktury ZPR do | nowego podziału administracyjnego.
To - jak widac - jest juz marne wykonanie. Wszak gdyby myslec nad zalozeniami, to od razu kible by byly, gdzie trzeba. A propos, "wszystkie lokomotywy w Cargo" nie jest wcale takim beznadziejnym zalozeniem - w pewnym sensie pozwala to na lepsza gospodarke taborem trakcyjnym (byk przyjezdza z towarem i zamiast stac pol dnia, bierze na hak jakiegos pospiecha), w szczegolnosci w obliczu niedoborow srodkow trakcyjnych, jaki sie objawia np. w sezonie letnim. Gdyby wydzielic sztywno, to by sie okazalo, ze sa momenty, gdy autentycznie nie ma czym jezdzic, bo kazdy ma swoja lokomotywe, ktora pol dnia musi sie odstac gdzies, ale wolnej - juz nie.
Wszystko racja, tylko sytuacja jest trochę inna. AFAIK nie ma takiej sytuacji nigdzie, że 07 zamiast stać jeżdżą z towarem (choć zapewne istnieją pojedyncze przypadki porwania nieszczęsnych 07 do ruchu pasażerskiego). Po drugie byki jeżdżą zwykle z pasażerami awaryjnie a nie planowo. Oczywiście trzeba brać poprawkę na to, że w PKP wszystko stoi na głowie - w niedzielę trasę Poznań - Konin pokonałem Kilińskim zaprzężonym w EU07 - tyle, że wrocławską... Nie widzę też powodu, by do pasażerskiej części PKP przydzielić pewną ilość ET22 (można by je nazwać EU22 :-). Albo wypożyczać od Cargo jeśli naprawdę są braki taboru. A co do maszynistów to już w ogóle nie widzę problemu - tam jest przecież podział służb na towarowe i osobowe, a gdyby zaszła potrzeba to Cargo może też dopożyczyć ludzi. Ja po prostu na miejscu PR lepiej bym się czuł, jakbym wiedział że mam swoje maszyny i swoich mechaników.
Znaczy nie tak - jest to z pewnoscia zalozenie wyodrebienia jednego czy drugiego, ale - i tu moze na wyrost, ale odpowiednie slowo - samej "reformy" to chyba nie. Ta "rewolucja" miala doprowadzic do oddzielenia drogi od jej uzytkownika, co sie stalo. Reszta, to polityka i kolesiowanie :(
Mniej więcej tak to niestety wygląda...
Pozdrowienia
Temat: MZK godne polecenia
Witam
Dziś z kolega wybraliśmy się do Konina. Mieliśmy duże szczęście bowiem w MZK jeździły dwa testowe MANy jeden NL223, a drugi NL263 w tradycyjnych biało-żółto-czarnych barwach MANa. Zapewne te autobusy za jakiś czas trafia jaku używane do MPK Poznań;-) Tester NL223 miał bardzo wygodne fotele, które niestety nie są odporne na wandali. Zaliczyliśmy linie 56 jadącą prawie do Ślesinu. Po drodze oglądaliśmy gigantyczne wręcz budynki Zespołu Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin, która jest obecnie w rozbudowie. Na uwagę zwraca tez linii kolejowa dowożąca węgiel do w/w elektrowni oraz elektrociepłowni. Wagony z węglem ciągnęła jakaś dziwaczna lokomotywa elektryczna, której nigdy wcześniej nie widziałem. Po drodze widziałem tez najprawdopodobniej dwa parowozy bezogniowe. Z góry przepraszam za OT ale czy kto wie cos o tych parowozach i o tej lokomotywie elektrycznej?
Z okien MANa na linii 56 można podziwiać także widoczna w oddali bazylikę w Licheniu oraz liczne jeziora. Oprócz 56 zaliczyliśmy tez linie okólną 50 oraz 61. Z wejściem na bazę tez nie było problemów. W zajezdni stacjonowały wszystkie"stare" autobusy, bowiem w weekendy MZK stara się wypuszczać wyłącznie niskopodlogowce. Tabor to dwa Autosany H9 (jeszcze jeżdżące na liniach), Jelcze L11 i M11, stare MANy, Ikarusy 260.70, Jelcz PR110 (turystyczny), Scanie 113CCL oraz MANy NL222 i 223. Obok zajezdni znajduje się złomowisko na którym stały wraki PKS-owskich H9tek oraz szkielet ostatniego autobusu Scania 111 z MZK (numer 190). Kierowcy szczególnie sobie chwała Scanie 113CCL, bowiem są bardzo trwale i rzadko kiedy nawalają. Niestety tylko dwie jeżdżą w barwach zakładowych. Główną linia jest 50, która kursuje w dni robocze co 15 minut. Na pozostałych częstotliwość jest znacznie gorsza. Ciekawostka była linia spacerowa (bez numeru) jadąca przez miasto i zabierająca wszystkich chętnych nad jezioro.
Najmilej nas jednak zaskoczyło zachowanie kierowców. Żaden nie robił problemów jak się focilo jego wóz. Jeden nawet specjalnie ustawił MANa do zdjęcia.
Ogólnie wyjazd był naprawdę udany i polecam odwiedzić Konin. Spora część taboru można do woli focic na niedawno wyremontowanym przystanku przesiadkowym przy dworcu PKP;-)
Temat: W nowe Millenium nowym wagonem
rozklad wygladal tak mniej wiecej:
ZAKOPANE Ex 19:25 WROCLAW GL. Posp 20:12 GDANSK GL. Posp 20:31
Pytanie brzmialo "Chcecie jechac do Zakopanego. Znajdz jaki pociag o ktorej odjezdza".
Wbrew pozoreom jet to zadanie, któego prawidłowe wykonanie przerasta możliwości niektórych dorosłych klientów PKP. Biedne dzieci 8-))
| Oj, my jednak nyst fersztejen. Chyba trzeba wprowadzic przedmiot | "kolejnictwo" na maturze ;-)
| Pisemnej??
Nie, szlo by sie cala klasa na Dworzec, i kazdy losowal by kartke z relacja, na ktory musi kupic bilet, a pozniej sie tam dostac. ;-)
Eee, takie coś to by mogło być na klasówce z kolejnictwa. A matura winna być pisemna. Delikwenci otrzymaliby świeży SRJP, komplet poprawek, cennik biletów i miejscówek i cennik kar i opłat dodatkowych. No i zadania: 1. Nanieś prawidłowo poprawki do SRJP 2. Wypisz jak najwięcej możliwych połączeń Konin - Wyszków z maksimum sześcioma przesiadkami 3. Spróbuj określić ceny biletów (wraz z ewentulnymi miejscówkami) na odnaleziona w pkt. 2 połączenia 4. W pociągu ekspresowym z Gdyni do Wrocławia w wagonie kl. 2 jadą kibice Arki Gdynia. Nie mają oczywiście biletów ani miejscówek. Z nudów i frustracji długą podróżą odrywają i wyrzucają przez okno stoliki, tną żyletkami siedzenia w przedziale, tłuką świetlówki i piszą na ścianach przedziału wulgarne wierszyki. Do przedziału wchodzi konduktor. Oblicz, uwzględniając opłatę za przejazd i opłatę za szkody wyrządzone w przedziale, ile każdy z kibiców powinien zapłacić PKP wiedząc, że kibiców jest ośmiu i każdy z nich posiada legitymację uprawniającą do ulgi 50%. Wskazówki: opłatę za szkody w przedziale należy podzielić po równo między ośmiu kibiców, pociąg nie jest objęty "taryfą rynkową".
Temat: Szczecin II
Grupa A
Szczecin II - Poznań III 24-0
AiR Zadzior Szczecin (s_o_l_o) - Kolejorz (sekrecik) 4-1; 8-0 AdamusFC (bonzo80) - Waleczne Sciemy Poznan (lord_artas) 5-1; 4-0 Titania Stettin (bartas24) - San Poznań (rigilkent) 10-0; 7-1 Kuraki z Kentucky (lezonsquad) - Niezdecydowni Poznań (uam) 4-1; 2-0
Brawo panowie, został nam tylko jeden mecz i myślę, że powalczymy o 1 miejse
[ Dodano: 2006-05-10, 14:01 ] Witam!
Chcę poinformować, że wygraliśmy w przyszłej kolejce przez walkowera z Krosnem II. Oto tabela z przed wygrania walkowerem:
1. Białystok II 6 100-34 14 2. Szczecin II 5 98-17 13 -------------------------------- 3. Częstochowa II 5 74-35 10 4. Olsztyn II 5 55-61 6 5. Krosno II 5 44-65 6 6. Poznań III 5 21-93 3 7. Konin II 5 12-99 0
Kolejka 7 Częstochowa II - Poznań III Szczecin II - Krosno II 15-0 vo Białystok II - pauzuje Konin II - Olsztyn II
Jako, że Białystok pauzuje,to Szczecin II zajmuje 1 miejsce i w ten sposób awansujemy Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do awansu naszej ekipy, a są to:
1. Kuraki z Kentucky - lezonsquad 2. AiR Zadzior Szczecin - s_o_l_o 3. Titania Stettin - bartas24 4. AdamusFC - bonzo80 5. Pogon Szczecin - mark_oh 6. PKS Bolciosy - bolcio 7. Internazionale Goleniów - m4lutki
Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie również będziecie grali z nami i pokażemy, na co stać Szczecin II.
Pozdrawiam volve
[ Dodano: 2006-05-18, 17:42 ] Witam!
Kurcze ale organizatorzy dali plamę w TM (no ja też w sumie dąłem plamę ). Napisali dopiero teraz, że będziemy rozgrywali mecze o awans do Ekstraklasy. Najbliższy mecz jest 23.05.2006 :/ Najgorsze, że dopiero teraz to napisali i wiem, że może być ciężko z wolnymi terminami. Jeśli masz wolny termin, to poczekaj do podania przeze mnie składu, bo być może się w nim znajdziesz!
Przepraszam za wszelkie niedogodności i że tak późno powiadamiam
Pozdrawiam volve
Temat: [31/01.12.2008] Czy masz plany na sylwestra 2007 ?
Znudziło Cię coroczne „umca umca” przy średniej klasy wodzireju za mikrofonem w jakimś podrzędnym lokalu (bo tam taniej)?... nie masz ochoty po raz kolejny wznosić toastów z towarzystwem, które tak do końca „nie nadaje na tych samych falach” co Ty? Znudziły Ci się pompowane baloniki i serpentyny co chwile fruwające nad Twoja głową? Jeśli tak to co powiesz na przeznaczenie podobnej kwoty na Bal Sylwestrowy dla około 50.000 gości w niesamowitym miejscu?
lWitałeś/aś kiedyś Nowy Rok na jednym z najnowocześniejszych stadionów Europy?
llCzy kiedykolwiek Twoje oczy cieszyły się widokiem gigantycznej, niesamowitej scenografii i specjalnie przygotowanego Sylwestrowego SHOW w rytmach Twojej ulubionej muzyki?
llCzy próbowałeś/aś sobie choć przez chwile wyobrazić niepowtarzalny klimat Sylwestra w morzu bieli?l
Nie? ... w takim razie zapraszamy do krainy Sensation!
Przy porozumieniu z agencją ID&T Electrownia.pl postanowiła spełnić marzenie zapewne niejednego klubowicza w naszym kraju. Specjalnie z okazji niemieckiej edycji Sensation White, która odbędzie się 31 grudnia na LTU ARENA w Dusseldorfie chcemy Wam zaproponować dość niecodzienny sposób na powitanie Nowego Roku. Niestety ilość miejsc jest ograniczona i umożliwi ona wyjazd tylko 50 osobom.
Całkowity koszt wyjazdu to 485 PLN / os. Cena zawiera:
lbilet wejściowy na imprezę
llprzejazd w obie strony
llubezpieczenie w kraju i za granicą
llopiekun
lldodatkowe opłaty zwiazane z wyżywieniem i noclegiem kierowcówl
Oto plan wyjazdu:
lStart: 30.12.2007 (niedziela) godz. 14.00 Warszawa ul. Emilii Plater (pod Salą Kongresową)
llTrasa: Warszawa - Sochaczew - Konin - Poznań - Świecko - Berlin - Dusseldorf
llPrzystanki, na których można się dosiadać:l - Sochaczew (Pl. Kościuszki) około 15.00 - Kutno (restauracja Mc Donalds przy trasie) około 16.15 - Konin (stacja benzynowa ul.Europejska - przy wyjeździe w kierunku autostrady A2) około 17.45 - Poznań (Dworzec Główny PKP) około 19.30 - Świebodzin (stacja benzynowa ul. Wojska Polskiego) około 21.30 - W miejscowości Torzym godzinny postój na gorący posiłek. - Świecko (przejście graniczne) około 24.00
Wszystkie dodatkowe informacje oraz rezerwacja miejsc znajduje sie na stronie organizatora, tj. www.electrownia.pl
Źródło: www.topdj.pl
Temat: Jakie EP05
A niby kto zdjał te numery?
ZTCW pracownicy MD Olszynka
Bo jak już kilka razy widziałem niektórzy "miłośnicy kolei" zajmują się takimi sprawami.
Racja, tak było, jest i będzie. Nie tylko "miłosnicy kolei" to robią, ale także miłosnicy kolei za zgodą np. dyspozytora - chodzi o loki przeznaczone na złom, a nie na eksponaty.
A niby jaki cel miałoby kamuflowanie numerów jak i tak widać ślady po 18.
Hmmm... Śladów po nr 18 to nie bardzo widać - oglądałem ją w maju, ale nie o to chodzi. Ty wiesz, ja wiem i niejeden MK wie, że to 18, ale niektórym pracownikom PKP i nie tylko wydaje się, że są najlepsi w mataczeniu i nikt sie nie pozna (np. podmiana ET21 w ZNTK Lubań podczas napraw dla PKP i PMPPW..., temat wybadali MK...). EP05-29 miała być zachowana jako historyczna (m.in. jako EU05 w 1968 po zmianie przekładni z 91:40 na 82:49 na odc. Konin - Spałwie osiągnęła V 174 km/h). Niestety po jej skreśleniu 10.10.1991 rozpoczęło sie powolne rozkręcanie na części i w efekcie w 1996 wyglądała tak fatalnie, że ją pocięto na Olszynce ZTCW na przełomie 1996/1997. Wówczas skreślono 18 (+ 30.10.1996) i aby nie było "zadymy" z tego powodu, że wytypowanej 29 już nie ma przeznaczono na ten cel 18 i dla "niepoznaki" zdjęto oznaczenia... Dlaczego nie inną? EP05- 03, 04 i 26 skreślone w 1997 sprzedano złomiarzom na Dolny Śląsk, a 01 i 22 skreslono dopiero 26.04.2000, z czego dziś 22 jest w Krakowie jako EU05-22, a pozotała tylko 01, która pierwotnie też miała być zachowana jako eksponat...
Jaco
Temat: [pr] Nowe polaczenie Szczecin - Warszawa
Nowe połączenie Szczecin - Warszawa
yach 08-12-2002, ostatnia aktualizacja 08-12-2002 17:01
Od 15 grudnia między Szczecinem a Warszawą kursować będzie pociąg pospieszny "Gałczyński". W ten sposób PKP włącza się do obchodów Roku Gałczyńskiego
Rok 2003 prezydent Aleksander Kwaśniewski ogłosił Rokiem Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Wielki poeta pod koniec lat 40. (kilka miesięcy, ale jednak!) mieszkał w Szczecinie.
15 grudnia kolej wprowadza nowy rozkład jazdy. Jedną z nowości będzie dodatkowy pociąg między Warszawą a Szczecinem.
- Miał nazywać się "Merkury", ale zaproponowałem, by dać mu nazwę "Gałczyński" - poinformował "Gazetę" nie bez satysfakcji Leszek Hodak, szef marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych w Szczecinie.
Przy okazji warto dodać, że na marzec przyszłego roku, z okazji 50. rocznicy śmierci autora "Zaczarowanej dorożki", Książnica Pomorska przygotowuje specjalny program. "Gałczyńskim" do Szczecina przyjedzie córka poety Kira, a na stacji witać ją będą aktorzy teatrów szczecińskich. Trzy nasze teatry: Polski, Kameralny i Piwnica przy Krypcie, przygotują spektakle na podstawie tekstów Gałczyńskiego.
Rozkład jazdy "Gałczyńskiego"
Wyjazd ze Szczecina z dworca głównego o 7.15, przyjazd do Warszawy Centralnej o godz. 13.48. Wyjazd z Warszawy 10.10, przyjazd do Szczecina 16.31. Przystanki: Dąbie, Stargard, Choszczno, Dobiegniew, Krzyż, Wronki, Szamotuły, Poznań, Września, Konin, Koło, Kutno, Łowicz, Sochaczew, W-wa Zach. i Wsch.
********
Od siebie dodam, że odjazd tego pociągu ze Szczecina tworzy swego rodzaju półtoragodzinny takt z exami (Chrobry 5:43, Gałczyński 7:15, Mewa 8:43). Za to do Wawy Gałczyński przyjeżdża ledwie 20 minut przed Mewą. Natomiast w relacji Warszawa -Szczecin nie można niestety doszukać się jakichkolwiek zależności pomiędzy którymiś z trzech ww. pociągów.
W najbliższą niedzielę będzie można sobie obejrzeć, jak wypadnie pierwszy dzień konkurencji Gałczyński vs. Mewa (Chrobry w niedzielę jedzie tylko Wawa-Szn). Można się spodziewać, że Gałczyński będzie się cieszył bardzo dużą popularnością, nawet pomimo oferowanych pasażerom brudnych i klejących się mechpomowych siedzeń (oczywiście szczerze życzę PKP PR, jak i sobie, żeby wagony były w lepszym stanie).
Temat: Tanio do/z Niemiec
Witam!
1. Ta podróż kombinowana z Berlina do Poznania to w sumie 3 pociągami, tak ?
W sumie 2 pociagi: RE z Berlina (Wannsee lub Zoo lub FriedrichstraĂźe lub Alexanderplatz lub Ostbahnhof) do Frankfurta oraz BWE z Frankfurta do dowolnej stacji w Polsce, gdzie BWE zatrzymuje sie (Rzepin, Swiebodzin, Zbaszynek, Poznan, Konin, Kutno, Wa-wa Zach, Wa-wa Centr., Wa-wa Wsch.). Dojazd do stacji w Berlinie z dowolnej przystanku w terenie strefy A lub B lub C z wszystkimi srodkami transportu zbiorowego (oprócz Taxi, moze autobusów posp., HVG) w ciagu 2 godz. przed czasem odj./przelotu ze/przez stacji Fangschleuse tego RE.
2. Bilet Frankfurt-Poznan kosztuje 15,8 euro (normalny), 11,9 euro to dla młodzieży do 26 lat lub z Railplus !
Tak, dot. bilety "BWE" wlacznie z mejscówka. Do Kutna 17 EUR (norm.), 14 EUR (ulg.) - z centami - Bilety takie sa da nabycia w ramie wolnych mejsc i do 30 minut odjazdu podanego poc. od podanego st.
3.odnośnie "Bord Pass" na stronie wasteels.com.pl piszą: "Możliwe jest również korzystanie z innych ofert np.: InterRail, Sparpreis Polen./Niemcy Specjal., itp. pod warunkiem uiszczenia dopłaty do pociągu EC/IC lub tylko opłaty za rezerwację miejsca - równowartości 3 EURO zwanej "Bord Pass"."
No wlasnie "tak zwanej". To tylko nazwa marketingowa zamiast "doplata".
Czyli np. jak masz InterRail obejmujący Niemcy i Polskę to dopłacasz tylko 3 euro za "Bord Pass", a jeżeli np. Sparpreis Polen do dopłata 3 euro+3,6 euro dopłata do EC za DB
Mysle, ze tak. Ale z takimi ofertami jeszcze nie skorzystalem.
4. Informacja ze strony PKP dotyczy np. takiej sytuacji: masz bilet w taryfie TCV - Hamburg-Białystok, a na odcinku Berlin-W-wa jedziesz BWE to musisz za to zrobić takie dopłaty do BWE jak podają na stronie PKP
Wtedy warto zów skalkulowac. Ale proponuje RE Hamburg - Hagenow Land, RB do Ludwigslustu, RE do Berlina, RE do Franfurtu, dopiero potem BWE. Bilet HH - Brieselang norm./BC, ABC za 2,40 EUR, Fangschleuse - Frankfurt norm./BC, potem BWE+norm Wa-wa - B-tok lub CIV z Bordpassem.
Serdecznie pozdrawiam, MICHAEL KREMMER
Temat: Czy jest możliwość dojazdu Lublin-Poznań pociągiem PKP PR?
Mój pracodawca wysyła mnie w delegacje do Poznania. Zwróci mi za bilety jeśli odbędę przejazd na trasie Lublin-Poznań ale pociągami spółki Przewozy regionalne? Czy jest taka możliwość i sensowny rozkład
http://rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/400590/329183/15846/125607...
Lublin 10:21 P 27100
Nałęczów 10:41 10:42
Puławy Miasto 10:57 10:58
Pionki Zach. 11:37 11:37
Radom 12:02 12:04
Przysucha 12:50 12:50
Drzewica 13:10 13:11
Tomaszów Mazowiecki 13:48 13:49
Łódź Widzew 14:34 14:37
Łódź Kaliska 14:58 15:13
Łódź Żabieniec 15:18 15:18
Zgierz 15:27 15:28 P 27101
Łęczyca 16:09 16:16
Kutno 16:42 16:47
Koło 17:17 17:17
Konin 17:35 17:36
Słupca 17:53 17:54
Września 18:09 18:09
Poznań Garbary 18:42 18:43
Poznań Główny 18:49
begin 666 space.gif K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P`` ` end
begin 666 pearl_middle.gif M1TE&.#EA#0`5`( ``,# P ```"'Y! $`````+ `````-`!4```(CA!^GF^OM
` end
begin 666 pearl_end.gif M1TE&.#EA#0`5`( ``,# P ```"'Y! $`````+ `````-`!4```(EA!^GF^OM A%(QF4LN"QF#[K'6;%%:EF9'0B(R?^H(G1=?VC=&`0`[ ` end
Temat: [Ld] Łódź ma kilkanaście pociągów do Poznania...
Nie wiedzieliście? Takie informacje wypłynęły od niezastapionego p. Kurpiewskiego by pojawić się w "Expresie Ilustrowanym". W ten sposób ten, za przeproszeniem, "rzecznik" uzasadnia przeniesienie "Włókniarza" na Ostrów co wydłuży czas jazdy do Poznania o godzinkę (bagatela). Żeby było śmieszniej nawet jeśli policzymy pociągi osobowe, to mamy raptem 6 połązeń, z czego cztery jadą przez Ostrów. Tak więc albo policzyli z towarowymi, albo chodzi o kilkanaście pociągów... tygodniowo. Tak czy inaczej bezczelność i chamstwo PKP sięga zenitu, zwłaszcza wobec rozkładu (bynajmniej ne rozkładu jazdy...), jaki fundują Łodzianom. Artykuł poniżej:
Nowy rozkład jazdy PKP - wolniej albo wcale dziś Łódź straci jeden z dwóch pociągów do Zakopanego. O godzinę i 10 minut wydłuży się podróż "Włókniarzem" do Poznania. Ze względu na fatalny stan torowiska najprawdopodobniej nie będzie połączeń z Łodzi do Łowicza, a do Kutna składy będą jechać z prędkością 20 - 30 km na godzinę.
Takie m.in. zmiany zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy pociągów, który wejdzie w życie 10 grudnia.
"Włókniarz" pojedzie inną trasą - przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i Ostrów Wielkopolski, a nie jak do tej pory przez Kutno i Konin.
- O zmianę trasy postulowali mieszkańcy tych miejscowości. Musimy myśleć o wszystkich pasażerach. Łodzianie nie stracą, bo mają kilkanaście pociągów do
Przewozy Regionalne w Warszawie.
Z rozkładu zniknie sześć składów kursujących na trasie Łódź - Łowicz. Trzeba tu wprowadzić ograniczenia prędkości do 20 - 30 km/h. 68 kilometrów pociąg będzie pokonywał w ciągu dwóch i pół godziny!
Również między Łodzią a Kutnem zostanie ograniczona prędkość do 20 - 30 km/h. Z tego powodu o pół godziny wydłuży się jazda m.in. do Kutna i do Gdyni.
* * * * *
Nie skończy się udręka pasażerów dojeżdżających do Warszawy. Ze względu na trwający remont szlaku kolejowego, podróż nadal będzie trwała od 2,5 do 3 godzin.
- Tych utrudnień nie da się uniknąć, to ogromna inwestycja, a terminy gonią. Nawet zimą będą prowadzone prace. Rozpocznie się budowa tuneli dla pasażerów w Koluszkach i Rogowie - mówi Włodzimierz Janiak, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Łodzi.
Od 20 grudnia zaczną obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy na tej trasie. Jeszcze nie wiadomo jakie.
(mr) - Express Ilustrowany
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/666229.html
Temat: Ile jest roznych rozstawow szyn w .pl
a) w użyciu?
Normalnotorowe 1435
Szerokotorowe 1520 (Rosja + kilka linii wgłąb Polski)
Wąskotorowe 600 Kiedyś standard wojskowych kolei polowych (niemieckich), Część linii wąskotorowych, pobudowanych "na bazie" wojskowej miała później taki rozstaw. Podstawowy prześwit kolei leśnych (wyjątek - Bieszczadzka, 750 mm), parkowych,oraz fabrycznych - cegielnianych, cukrowni, itp. Z istniejących wąskich KD na 600 mm - Żnińska i Bydgosko-Wyrzyska KD. Mnóstwo różnych linii - np. Kolej Parkowa Maltanka w Pozaniu, kolej leśna Hajnówka, wojskowa kolej na Helu, i bardzo dużo innych, trudno by wymienić wszystkie cegielnie i zakłady z 600
700 Standard austriackich wojskowych kolei polowych. W dwudziestoleciu międzywojennym na PKP była to linia Gonczary-Filipowicze,, eksploatowana jako "kolej gospodarcza", pociąg kursował gdy zebrano odpowiednią ilośc towaru do przewiezienia.
716 mm Cukrownia Kruszwica (potem 750 mm).
750 najpopularniejszy rozstaw wąskotorowych szyn w Polsce, większość linii KD ma taki właśnie także standard rosyjskich wąskotorowych kolei polowych. Po II Wojnie Światowej przebudowano na 750 większość istniejących w Polsce Wąskotorowych Kolei Dojazdowych PKP, pozostawiając nieliczne o innym prze świcie (Śląskie - 785, 1000 mm Pomorskie i Grójecka, 600 mm - Żnińska, Bydgosko-Wyrzyskie, Jarocińska).
760 Werbkowicka (Hrubieszowska), Przeworsk-Dynów, Łupków-Cisna. Potem przekute na 750 mm. Sporo górkich linii wąskotorowych w Karpatach miało przed II WŚw ten prześwit.
785 Górnośląskie Koleje Dojazdowe. Historycznie to 30 cali pruskich. Istniała w Europie jeszcze jedna linia o tym prześwicie - niemiecka Broelthalbahn, oraz w Danii - koleje przemyslowe.
800 Kolej Jabłonowska, Wilanowska, Marecka. Po wojnie przekute na 750. Także niektóre leśne koleje wąskotorowe w Karpatach.
900 mm Cukrownia Gniezno (potem 600 i 750 mm). Kopalnie odkrywkowe Turoszów, Konin, Tirek, kopalnia Babina (okolice Żar).
1000 mm Średzka KD, Śmigielska KD, Ełcka KD - w latach 50 przekute na 750 mm. Nieliczne koleje przemysłowe - Cementownia Saturn Sosnowiec, Kopalnia Bielszowice. Obecnie prześwit ten mająPomorskie KD i Grójecka KD.
Różne inne "dziwne" szerokości na terenie Polski przed II Wojną Światową: Kopalnia Dębińsko 640 mm, Solvay 630 mm, Siersza 580 mm, Kałusz 550 mm, Jaworzno 515 mm (większość z nich potem 785 mm)
Dane zaczerpnąłem z Parowozika nr 3/93, tekst autorstwa Krzysztofa Zintela Pozdrowienia, Piotr
Temat: InterCity & Sting
Jesli bylo to przepraszam... http://www.intercity.pl/244
Konnych na Służewcu w Warszawie wystąpi Sting! Tradycją już stało się, że w tak wielkich wydarzeniach muzycznych bierze udział PKP Intercity zapewniając pewny, szybki i bezpieczny transport. Mamy świadomość, że największym problemem dla osób wybierających się na koncert taki jak ten sobotni jest nocny powrót do domu. Dlatego PKP Intercity uruchomiło dwa specjalne pociągi TLK: z Warszawy do Katowic i Krakowa oraz do Poznania i Wrocławia. Dodatkowo miejscówki GRATIS - dla wszystkich kupujących bilet na dowolny pociąg Intercity (IC, Ex, TLK) na przejazd do Warszawy w dniu koncertu oraz bilet powrotny na jeden z dwóch specjalnych pociągów powrotnych TLK. Ważne aby przy kasie i podczas kontroli biletów w pociągu okazać ważny bilet na koncert Stinga.
Bilety premiowane gratisową "miejscówką" oraz bilety na powrotne pociągi specjalne w sprzedaży od czwartku (22 września) od godz. 01.00
Rozkłady jazdy pociągów dodatkowych na powrót z koncertu Stinga: Pociąg I Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena miejscówki Warszawa Wschodnia 00:39 Warszawa Centralna 00:47 01:02 Zawiercie 03:37 03:39 39 zł 3 zł Sosnowiec Gł. 04:06 04:07 45 zł 3 zł Katowice 04:17 04:33 45 zł 3 zł Mysłowice 04:48 04:49 45 zł 3 zł Jaworzno Szczakowa 05:04 05:05 46 zł 3 zł Trzebinia 05:23 05:24 46 zł 3 zł Kraków 05:57 47 zł 3 zł
Pociąg II Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena miejscówki Warszaszawa Wschodnia 00:48 Warszawa Centralna 00:55 01:10 3 zł Sochaczew 01:52 01:53 13 zł 3 zł Łowicz Gł. 02:09 02:10 19 zł 3 zł Kutno 02:42 02:43 41 zł 3 zł Koło 03:14 03:15 31 zł 3 zł Konin 03:33 03:34 35 zł 3 zł Września 04:05 04:06 39 zł 3 zł Poznań 04:42 04:47 45 zł 3 zł Leszno 05:43 05:44 47 zł 3 zł Wrocław Mikołajów 06:50 06:51 50 zł 3 zł Wrocław 07:00 50 zł 3 zł
* W pociągach dodatkowych obowiązują takie same ulgi (np. studenckie, uczniowskie, itd.) jak w innych nocnych pociągach TLK (przypominamy, ze w nocnych pociągach TLK nie obowiązuje bilet weekendowy)
Temat: Pielegniarki w Koninie - ciag dalszy (z lekka OT)
... | Moim skromnym zdaniem caly protest w Koninie
to czuly punkt PKP
Abstrahujac od politycznych i innych wymiarow akcji pielegniarek, to ciekaw jestem, czy istnieja na PKP jakies strategiczne/stale (a moze sa tajne/poufne) plany omijania nie tyle blokad, co katastrof lub miejsc zbombardowanych. Wiem, ze nie mozna przewidziec miejsca katastrofy, ale na przyklad schwmaty awaryjnego omijania wezlow (a gdyby tak wrog lub dywersant zbombardowal).
W Sowietskim Sojuzie o tym pomyslano i budowano obwodnice wezlow :-))
Na przyklad Krzyz? Poznan - Szczecin przez Pile, Walcz, Kalisz Pom., Choszczno? A ktoredy Ostbahn?
na zachodzie jeszcze nie jest tak zle, ale juz np. pomysl co by bylo, gdyby zbombardowano Ostrowiec Sw (wtedy SKarzysko - Rozwadow via Radom, Lublin..) albo kryniczanke miedzy Strozami a Tarnowem....
A jakby tak Torun? Kutno Bydgoszcz przez Plock, Sierpc, Torun Wsch, Chelmze, Fordon,
tu nie jest tak zle, bowiem istnieje lacznica Zamkow - Borsylawice umozliwiajaca przejazd z E-20 (jadac od Kutna) na weglowke (na kier. polnocny). SKrzyzowanie Weglowki z E-20 jest na szczescie tak zbudowane, ze mozna przejezdzac z jednej na druga w dowolnej konfihuracji (bez zmian loka.) Tak wiec mozna jezdzic po prostu Kutno - Klodawa - Lipie Gory - Inowroc. - Bydg.
a Poznan - Olsztyn przez Bydgoszcz - Chelmze - Kowalewo Pom.?
Mogly by tak blokowac w ciekawszych miejscach niz polozony na kolejowej pustyni przy jedynym szlaku karawan Konin ;-)
--
Temat: Prawdopodobnie ostatni raz...
:Co jest lepsze, metro czy szybki tramwaj okaze sie juz wkrotce kiedy to :ruszy krakowska odpowiedz na korki uliczne. W sprawie wersji poznanskiej :wciaz czekam na jakies konkrety. Co mowia sami mieszkancy? Co pisze :prasa lokalna?
1. Dojazd z Piątkowa do Centrum autobusem trwał 30 - 40minut (jak autobus stał w korku, to ponad godzinę). 2. Szybki Tramwaj dojeżdża w 15-20 minut (w zależności od ilości osób wsiadających i wysiadających do tramwaju). 3. Na tej trasie kursują 4 linie, co 10 minut, co daje tramwaj średnio co 2,5 minuty w jednym kierunku. Byc może w godzinach szczytu przydała by się jeszcze jedna linia, wtedy by ludzie nie ocierali się o siebie, ale już nie zostają na przystankach. 4. Autobusy na Piątkowie teraz dowożą do trasy Szybkiego Tramwaju, czyli nie stoją w korkach, mają krótsze trasy,i są punktualniejsze. 5. Nie ma złych opini na temat PST. Zarówno mieszkańcy, jak i prasa chwalą tą inwestycję. 6. Wzdłuż trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) brakuje jedynie drogi rowerowej, za co przy każdej nadażającej się okazji Zarząd i Rada Miasta Poznania są krytykowani.
:W Wawie na temat metra slychac tylko "och" i "ach" i raczej :nie ma tendencji do zmiany nastrojow. Oczywiscie najbardziej zachwycaja :sie ci, ktorzy jezdza metrem do pracy/szkoly a najmniej ci, ktorzy wciaz :stoja w korkach. He, he, nie martw sie, ponoc do Jagielonskiej tez maja :sie przekopac :)
W Poznaniu wszyscy są zadowoleni z PST. A Warszawa znów nie dała obiecanych pieniędzy na inwestycje centralne, i Poznań musi z własnej kasy dać na dokończenie wiaduktu kolejowego nad ulicą Hetmańską (może chociaż PKP zapłaci za przełożenie własnych torów) - tranzyt Katowice/Łódź/Kalisz-Szczecin/Świecko/Berlin, Zielona Góra/Leszno/Wrocław - Bydgoszcz/Konin/Warszawa. i wiaduktu górczyńskiego na trasie wylotowej na Zieloną Górę/Leszno/Wrocław. i na Centralną Oczyszcalnie Ścieków (COŚ) - ale to już nie ta lista.
---ooOOoo---
---ooOOoo---
Temat: Nowy rozkład dla Łodzi
Po wczorajszym gorący dniu - rozkład na DB - i obejrzeniu tegoż rozkładu mogę powiedzieć: Łódź Triumfuje - PKP PR się nieco bardziej postarało i przygotowało dobrą ofertę przewozową.
Najbardziej interesują mnie przyjazdy/odjazdy z Łodzi Fabrycznej, która zdobywa coraz większy prestiż, przez większą liczbę połączeń.
Zaznaczam jednak wielkiej rewolucji nie ma, i nie jestem pewien w 100% czy podaję rzeczywisty rozkład. Jeślli znajdziecie błędy to poprawcie.
Łódź Fabryczna
Zamiast "Reymonta" do Krakowa przez Częstochowę dali pociąg "Soła" 06:08 R14121 Bielsko Biala Glowna - doskonale, zatrzymuje się m.in w Żakowicach (gdzie wsiadają Koluszkowianie), a także u mnie w Rokicinach. Pasażerowie jeżdzący do Krakowa obecnym "Reymontem" będą mieli przesiadkę w Katowicach by o 11.30 być w Krakowie.
"Reymont" pojedzie przez CMK - zatrzymując się m.in. we Włoszczowej, 06:47 IR 13101 Krakow Glowny
Pospieszne do Warszawy Wschodniej będą odjeżdzały xx.57 min. po pełnej godzinie. Osobowe do Skierniewic xx.20 min. po pełnej godzinie.
13:20 R1421 osobówka do Czestochowy przez Koluszki
14:15 IR 79111 Suwalki
Do Tomaszowa Mazowieckiego 4 pary osobówek 14:04 Skarzysko Kamienna , 15:04, 16:04 Drzewica, 18:10 . Możliwośc dojazdu do Radomia z przesiadką w Drzewicy lub w Koluszkach.
14:40 R22041 Radomsko pociąg przyśpieszony.
Łódź Kaliska
07:19 IR 181011 Szczecin Glowny "Włókniarz" do Szczecina i Wrocławia rozdzielony czyli tylko odjeżdza do Szczecina przez Kutno i Poznań.
05:39 IR 12503 Kielce tzw. "Kielecki łącznik"
Nowy 06:09 D15112 Gdynia Glowna
11:05 IR 61105 Suwalki czyżby "Jaćwing" przez Łódź?
Sezonowy 22:47 IR 73501 Poznan-Zakopane przec CMK
"Doker", "Stocznoiwiec", "Sukiennice" bez rewelacji.
Poza tym są/będą się m. in. osobowe Łódź Kaliska - Konin i dwukrotnie pociąg Sieradz - Kutno oraz Łódź Kaliska- Toruń.
Można być zadowolonym. Oby były jakieś akcje promocyjne nowych i zmienionych połączeń, nie tylko plakaty na dworcach, bo na dworcu nowych pasażerów się nie zdobędzie.
Osobiście planuję jakąś inicjatywę nt. połączeń Piotrów-Łódź Fabryczna, podpowiedźcie mi coś i zabierzmy się do roboty
Temat: wagonolandia w mieście Radom w RJ 2006/2007
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/554
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/545
Proponuje spojrzeć pod te adresy i wszystko staje się jasne. Stacja Radom staje się przynajmniej w świetle strony KM i HAFASA w przyszłym rozkładzie zdominowana przez składy wagonowe na pociągach osobowych (one co prawda były tu zawsze obecne poza okresem 7 luty – 22 Grudzień 2005). Ale od 10 Grudnia na linii: - do Dęblina taka obsługa jest na 3 parach z 11 (to nie odbiega od średniej wieloletniej wyłączając lata 2005-2006), I TO JEST NAJCIEKAWSZE - do Skarżyska – WSZYSTKIE Z 11 PAR, - do Warszawy – 8 z 16 par –w stosunku do zeszłego roku to wzrost o 5 par. To i tak sytuacja niesamowita, przed 23 Grudnia 2005 składy wagonowe osobówek na tej trasie, były ale bardzooo dawno temu.
Najciekawsze będzie to jakiego rodzaju wagonów KM będzie używać. Bip (stoi ich co prawda dużo w Skarżysku, ale już z wyglądu widać, że przede wszystkim to do remontu się one nadają) , Bochunów, Bonanz. Najciekawsze byłyby wagony przedziałowe. Z tego co można w tym zobaczyć, jakiś skład na pewno będzie nocować w Warszawie. Więc może do obsługi oprócz CM Skarżysko dołączy się CM Warszawa. Braki taborowe KM i sposoby ich rozwiązywania stają się dla miłośników kolei coraz to ciekawsze, a na pewno wizualnie. W razie czego podobną sytuację można by zorganizować na trasie Warszawa - Działdowo, ale wtedy trzeba by sprowadzić albo Bochuny z Olsztyna, albo Bipy/Bochuny z okręgu Grudziądzko-Chojnickiego.
Ps. Z pobieżnego przejrzenia rozkładu w Internecie można zobaczyć np.: - 4 pary Kościerzyna – Wierzchucin + 0,5 Kościerzyna – Czersk (a w tym jeden osobowy Bydgoszcz – Kościerzyna: http://nowyrozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/237246/224808/98996/29... - ostatni raz coś takiego było chyba w pierwszej połowie 2001), - osob. KAMIEŃCZYK Poznań – Jelenia Góra - osob. Konin – Wałbrzych i Węgliniec – Jelenia Góra – Wrocław – te bodajże tylko w jedną stronę
Temat: Zmiany w kursowaniu pociągów Kwalfikowanych (od.6.01)
Oto co podaje PKP-IC :
W rozkładzie jazdy obowiązującym od 06.01.2002 wprowadzono następujące zmiany w ruchu pociągów kwalifikowanych.:
1. Pociąg Ex "KORMORAN" Zamieniono na pociąg pospieszny likwidując połączenie pociągiem kwalifikowanym między Warszawą a Olsztynem.
2. Pociąg Ex "BŁĘKITNA FALA" Poprowadzono w relacji Warszawa - Świnoujście / Kołobrzeg przez Poznań Gł. z dzieleniem składu na stacji Stargard Szczeciński (bez grupy wagonów z Łodzi) Odjazd z Warszawy Centralnej o 6.10 Przyjazd do Warszawy Centralnej o 22.35 -postoje: Kutno, Konin, Poznań, Krzyż, Stargard Szczeciński., Wysoka Kamieńska, Międzyzdroje; Białogard. -terminy kursowania: 22.06.2002 - 01.09.2002
3. Pociąg Ex "POSEJDON" W terminach: 22.06.2002 - 01.09.2002 poprowadzono w skróconej relacji Warszawa Zach. - Koszalin - Warszawa Zach. zamiast jak dotychczas do Kołobrzegu.
4. Pociąg Ex "POMORZANIN" Poprowadzono 10 min. wcześniej na całej trasie w relacji Gdynia Gł. - Wrocław Gł. (Gdynia Gł. odj. 4.52).
5. Pociągi IC "GÓRNIK" oraz IC "STANISŁAW WYSOCKI" Dodano postój na stacji Ruda Chebzie.
--------- I to by było wszystko. Kormorana zrobili pospiesznym. Jak była dyskusja "EX Opolanin" to ktoś rzucił, że Kormoran i Opolanin będą pospiesznymi od nowego rozkładu. A tu tylko Kormoran. Podejrzewam, że Opolanin bedzie EX, bo nim go "wykwalifikuja" to wcześniej jeszcze pojedździ z ceną rynkową, a narazie jest jeszcze w taryfie EX...
pozdrawiam Michał Mraczek Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych
Temat: [PB]Szybka kolej Wrocław-Warszawa
Nieprawda. IC FREDRO, który w przyszłości będzie skierowany tą trasą, o dziwo zatrzymuje się tylko w Lesznie i Poznaniu. A przecież jest tyle miast: Kościan, Konin, Koło, Kutno, Sochaczew. Ile to ludności??? A pociąg o dziwo się nie zatrzymuje. Więc i w Kaliszu i Odtrowie się nie zatrzyma, a jak jest możliwość innej trasy to lepiej inną trasą.
Po pierwsze teraz jeżdżą tą trasą tylko pociągi spółki uprzywilejowanej i promowanej nawet przez - wydawałoby się - konkurencyjną PKP PR, więc mogą się zatrzymywać gdzie im się żywnie podoba i robić co chcą. Dopiero konkurencja wymusza racjonalne zachowanie się przewoźników i to do zachowania przewoźników w warunkach konkurencji należałoby się odnosić.
Po drugie wcale nie byłbym taki pewien, że pociąg IC nie zatrzymałby się w Ostrowie czy Kaliszu - Ostrów to poważny węzeł kolejowy, a więc dodatkowi klienci dojeżdżający z linii bocznych, a sama "aglomeracja Kalisz - Ostrów" to wiele osób dla których warto zatrzymać pociąg. Gdyby można było podejrzewam, że każdy Expres i IC zatrzymywałby się w Oleśnicy Gł. Więc tak - zatrzymałby się w Kaliszu i Ostrowie, Sieradza i Zd. Woli nie znam, więc się nie wypowiadam.
| a jakby nie patrzec przy obecnym szlaku lezy troche miast
No i tu jest wyjaśnienie błednej polityki kierrowania modernizacji przez Ostrów I Kalisz. Jakim prawem, pociąg IC ma zatrzymywać się w Ostrowie, Kaliszu? Przecież nie są to aż tak duże metropolie, żeby pociag ten tracił około 15 minut.
To po co lansujesz jazdę przez Kępno ? Jest większe od Ostrowa ?
Takim prawem, że wydanie kilku mld złotych na nową linię, która miałby służyć jedynie pociągom najwyższej kategorii to marnowanie pieniędzy - przy wariancie ostrowskim może i pociąg IC Lesława (Lech jest jedynm, który jeździ bez przystanku pomiędzy Poznaniem a Warszawą) straci te 15 minut więcej na przejeździe całej trasy, natomiast kilkanaście, a może i dziesiąt innych zyska na czasie i zabierze więcej pasażerów, a mld. wyłożone na tą inwestycję przyczynią się do rozwoju conajmniej kilkunstu miejscowości a nie tylko jednej.
Owszem byłbym skłonny poprzeć inny - bardziej "szybki" przebieg linii Wrocław - Warszawa, ale pod warunkiem, że obecna zostanie zmodernizowana do 160 km/h, na co z oczywistych powodów nie ma co liczyć - to jest jedna inwestycja w regionie i drugiej przez kilkanaście lat nie będzie. Co więcej obecna linia jeszcze bardziej nieremontowana podupadnie.
Mick M.
Temat: !!! raport o stanie drog !!! :-(
Monday, June 16, 2003, 9:44:07 PM, wystukalas(es):
| bo kasa idzie na inne cele budzetowe. Jakos Czesi czy Slowacy potrafli | wybudowac setki km autostrad bez zbednych przepychanek. Zrobili to po | cicju i dobrze. A u nas? NA od ilu lat w Czechach i na Słowacji są winiety? Ile tam kosztuje Nbenzyna i ile kosztowała, kiedy budowali autostrady? NKiedy Pol zaporoponował winietę za 180 zł rocznie podniosła się Nhisteria, że okrada naród... Winiety to jest oplata za ISTNIEJACE autostrady. A kasa na autostrady i moderizacje drog miala isc z podatku drogowego zawartego w paliwie.
Winiety to opłata za istniejące autostrady, w krajach, gdzie autostrady istnieją. Problem w tym, że u nas autostrad nie ma i żeby je wybudować potrzebne są pieniądze. To proste. Nie wyczaruje się najpierw autostrad przy pomocy różdżki, żeby potem wprowadzić winiety. Aby zacząć budowę potrzeba bardzo dużo pieniędzy. Albo naprawdę chcemy te autostrady i bulimy za to, albo nie chcemy i przestajemy narzekać. Bo na razie mam wrażenie, że większość głosów na temat autostrad jest na zasadzie "Tata, daj...".
N Nie mamy autostrad bo ich nie chcemy. Tzn. [ciach] N(180 zł uzbiera się już przy 200 litrach paliwa...), a do tego trzeba Nbędzie płacić myto za każdy przejazd odcinkiem autostrady. I tak by sie placilo mimo winiet.
Płaciłoby się za te odcinki, które zostały otwarte jako płatne przed wprowadzeniem winiet. Czyli za dwa istniejące odcinki: Katowice<-Kraków oraz Września<-Konin. A tak nie będzie winiet i oprócz opłaty paliwowej wszystkie nowe odcinki będą płatne w formie myta. Na oko widać, że jest to mniej opłacalne dla kierowców (przynajmniej w krótkim okresie).
NDodam, że osobiście jestem przeciwnikiem budowania w Polsce autostrad. NUważam, że nas na to nie stać i nie są nam potrzebne. Należałoby Nznacznie mniejszym kosztem zmodernizować i wyremontować istniejące drogi Ni wybudować ścieżki rowerowe, a (prawie) cały transport towarowy Npowinien się odbywać koleją oraz drogą wodną (zupełnie niewykorzystaną w NPolsce mimo dużych możliwości). O i w tym punkcie sie zgadzamy:)). Rozwinieta siec drog ekspresowych i z szerokim utwardzonym poboczem zupelnie nam wystarczy. A transport tak
Tylko, że opłaty za korzystanie z dróg przez samochody ciężarowe (które najbardziej niszczą te drogi) są tak niskie, a ceny oraz bałagan w PKP, który jest monopolistą są tak duże, że się to nie opłaca.
Temat: Wczorajsze opoznienia we Wrocku.
Witam!
Widze ze nikt nic nie pisal o zdarzeniach jakie mialy miejsce dnia wczorajszego na sieci PKP. Zaczne od tego ze na stacji Wroclaw Glowny spedzilem wczoraj 1,5h miedzy 21:30 a 23:10 i bardzo fajne spoznienia mialo wiele pociagow. Oto te spoznienia: 1) SLAZAK +60 (nie wiem czemu) 2) WIELKPOLANIN +30 (nie wiem czemu) 3) Bielsko Biala - Kolobrzeg +60 (awaria loka) 4) Ex ODRA +30 (zarz do tego nawiaze) 5) CZCIBOR +20 (nie wiem czemu) 6) Drezno +40 7) WROCLAWIANIN +340 (juz pisze dlaczego)
Otoz wczoraj po bardzo wydatnych burzach nad Polska pomiedzy Sieradzem a Kaliszem (zaraz przez tym drugim) piorun powalil na tory drzewa, ktore zerwaly trajce elektryczna. Ww WROCLAWIANIN dzieki temu stal przed gdzies w polu przed Kaliszem ok. 1,5h i oczywiscie nikt nic nie wiedzial ile bedzie trwala przerwa w podrozy. Obiecywano ze max 4h i pojedzie. A tu po 1,5h podczepiono loka i zaczeto powolutku jechac do tylu. Pasazerowie dowiedzieli sie ze pociag cofjnie sie do Lodzi. Zatrzymywal sie przy tym po drodze wiele razy w polu i jechal niezbyt szybko. Zanim jednak ruszyl spod Kalisza, tam podstawiono autobus ktory zabral pasazerow jadacych do Kalisza i Ostrowa. W efekcie po cofnieciu pociag jechal do Wroclawia przez Kutno, Konin, Poznan. BTW to robiono wszystko, by pociag dojechal do Wroclawia na taka godzine by cokolwiek jeszcze stamtad jechalo. No i udalo sie. We Wrocku byl o 23:05, pare pociagow przetrzymano (Przemysl, Legnice, Walbrzych) dzieki czemu ludzie mogli jeszcze jakos dojechac do domu a nie spedzac nocy na dworcu. Z ODRA bylo podobnie, ale ona z Lodzi od razu pojechala przez Kutno, Poznan do Wroclawia dzieki czemu u celu byla tylko z polgodzinnym opoznieniem. Nie mam natomiast pojecia jak skierowano SUDETY, WLOKNIARZA< PRZASNICZKE i inne, bo nie wiem nawet kiedy szlak byl ponownie przejezdny. To tyle z tego co dzialo sie wczoraj we wrocku i na szlakach :).
Zdroowka z Walbrzycha Marek Wiercioch
Temat: Zaliczenie sieci...
1.Bydgoszcz: a. tramwaje 3,5-4h b.autobusy dzien dla wytrwalych (zgaduje: ok 17h)
2. Toruń a. tramwaje 2h - TYLKO W SZCZYCIE (inaczej nie jezdza 4 i 5) b. autobusy - nie wiem, nie skonczylem sieci. Jestkilka linii podmiejskich kursujacych dosc rzadko a czasami w ukladzie wykluczajacym ich zaliczenie w rozsadnym czasie. Ale czesc mijeska ok 12h+podmiejskie 5-6h (choc niekoniecznie 12+5=17)
3. Grudziadz a.tramwaje - 1h b. autobusy - podobnie jak w Toruniu z tym, ze siec podmiejska jest gestsza i jest sporo kursow wariantowych. Czesc miejska zajmie ok. 5h + podmiejskie: czas nieokreslony ze wzgledy na niezbadana blizej wariantowosc takich linii jak 5 czy 9. W tydzien na pewno :-))))
4. Inowroclaw Jeszcze kiedy istnialy podmiejskie (do konca sierpnia 2002) to zaliczenie calej sieci MPK zabieralo troche czasu - teraz to jakies 5-6h (przy dobrym trafieniu w rozklad linii trzykursodobowych)
5. Konin dzien Tak na marginesie. kilka lat temu Koninskie MZK wydalo DOSKONALY sieciowy rozklad jazdy autobusow. Oprocz odjazdu kazdej linii z kazdego przystanku w uklacie SRJP podane byly takze nr kolejnosci autobusow.
6. Wloclawek Nie wiem - ciagle robie. Konina takze nie zrobilem zalego ale tam maja choc SRJA. Odliczajac podmiejskie jakies 7h i z jakies 5-6 na podmiejskie
7. Pila od 8 do 18
8.Chojnice mnostwo podmiejskich wariantow - dzien-dwa. Miasto mozna objechac w zasadzie 7 lub 7A, ktore jezdza chyba po wszystkich chojnickich ulicach, a reszta linii jest podobna do kursow PKS. ! np w najdluzszym wariancie ma 32km w jedna strone.
9. Tczew Wiekszosc linii dworzec-Czyzykowo, ale przez rozne "przez" + 2/19 + Flextronic (lub jakos tak)=4h + kilka podmiejskich+50=56min :-)
10. Malbork syndrom PKSu :-)
11. Płock Miejskie-6h + podmiejskie (sporo)
12. Elblag a. tramwaje - 2h b-autobusy - 6-20
wystarczy -pozdrawiam Piotr
Temat: Inter Regio - propozycje
| Jedyny nowy pociag "nie dla Warszawy" to nowy Ex "Krakowianka" Krakow - | Tomaszow - Lodz Widzew - Kutno - Konin - Poznan. Czas jazdy 5:10 - 5:15. | Odjazd z Krakowa 5:50 w Poznaniu po 11-tej. Skomunikowanie do Szczecina | jest ICH zdaniem zbedne. Powrotny: z Poznania okolo 16:00.
Genialne ! No nareszcie ktos pomyslal, zeby z Lodzi do Poznania pojechac najkrotsza czasowo, jak i kilometrowo trasa. Proponuje drugi pociag tej relacji, pospieszny, skomunikowany w Kutnie z Kopernikiem w obie strony.
1. Krakowianka to zaden "nowy" pociag tylko pospiech "upgradowany" do Ex 2. Nie sadze zeby w Lodzi wybuchla euforia - mamy wczesniejszy Wlokniarz,
Jest 7 godzin, przez ten czas mozna cos zalatwic. Przy podrozy Krakowianka beda tylko jakies 4 godziny, troche malo...
| Generalnie zaniedbuje sie polaczenia duzych osrodkow regionalnych ze | soba, z pominieciem Warszawy. Dysproporcje te w nowym RJ sie | poglebia....
To jest niestety smutna racja. Rezygnuje sie z polaczen bezposrednich pomiedzy osrodkami pozawarszawskimi na korzysc przejazdow przez Warszawe. A Polska to nie tylko Warszawa !!! Nie da sie dojechac na przyklad z Lublina do Bialegostoku czy Elku, do Olsztyna z pominieciem Warszawy. Nie ma nawet bezposrednich pociagow w tej wydluzonej relacji, przez Warszawe, ludzie musza sie przesiadac. Z Lodzi do Poznania mamy tylko dwa pociagi, i to dluzsza droga, przez Ostrow wlkp, do Olsztyna i na mazury trzeba jechac albo z przesiadka w Toruniu i Olsztynie, albo w Warszawie, a moglby byc przeciez pociag tak jak byl przez Sierpc, Brodnice, najkrotsza trasa do Olsztyna i Elku. Przeciez nie tylko Warszawiacy i Gdanszczanie jezdza na Mazury !!!
A w dodatku poza sezonem z Lodzi bedziemy jezdzic do Gdyni przez Wawe - poranny ma byc skrocony do Bydgoszczy [teraz do Gdyni-Helu i Kolobrzegu]!!! Absurd do szescianu!!! Ludzie, ratujcie!
Jaka jest szlakowa na odcinku [...] Plock - Sierpc [...] ?
Aktualnie chyba 0 [slownie: zero] - kursuja autobusy PKP ;)
Pozdro Kiefer
Temat: Opolanin na bocznice
| W PKP-IC rowniez komfort. | Przypomnij sobie narzekania na pmk na PKP-IC, ile dotyczy wleczenia sie pociagow, a ile standardu?
| Bo ja wiem, czy tak dużo jest narzekań na komfort w pociągach | kwalifikowanych...
Ilosciowo nie jest duzo, ale procentowo do chyba 100...
Bo ja wiem, czy to dobrze? To może świadczyć, o tym, że ludzie powolność kolei traktują jako dopust boży, albo też już z powodu tej powolności nie pociągami nie jeżdżą. A ci co narzekają, jeżdżą mimo to, bo jest jednak szybciej...
| Czasem komuś na łeb spadnie podsufitka w kiblu, | czasem nie grzeją, czasem srajtaśmy brakuje... No ale to jednak są | incydenty...
Ogolnie to widac IC mala, ale jednak poprawe.
| Zalezy w ktorym kierunku. Na CMK spada, na E-20 rosnie...
| Ogólnie, na PKP jako takim.
Ale PKP trzeba teraz rozgraniczyc, bo Pr dostaja panstwowa kase za nierentowne kursy, a PKP-IC, ani zlotowki, wiec trzba rozpatrywac tylko trasy na ktorych jezdzi PKP-IC, a na razie nie jest na nich zle.
Przy cenach biletów PKP IC byłoby skandalem, żeby jeszcze jakieś dotacje dostawała...
| Ale szybkość jest | ważniejsza - inaczej będziemy mieli "Amtraka" - pociągi luksusowe ale | powolne, w związku z tym tylko dla koneserów.
To nam nie grozi. Wszystkie trasy na ktorych jezdzi PKP-IC sa modernizowane lub sa zaplanowane do modernizacji.
Na przykład Inowrocław - Poznań? Częstochowa - Opole? Łódź - Wrocław? Koszalin - Gdynia? A co do zaplanowanej modernizacji takich odcinków jak Gdynia - Warszawa, Gdynia - Inowrocław itp. to obawiam się, że prędzej mi kaktus wyrośnie niż...
| Przecież takie trasy jak | CMK czy E-20 żyją nieźle tylko dzięki temu, że nie ma autostrad do | Warszawy...
Nie zgodze sie. Z Katowic do Warszawy jest wybudowana jeszcze za Gierka dwujezniowa droga na ktorej spokojnie mozna jechac 200km/h (o ile samochod tyle wytrzyma)
Hmmm, widzę że nie masz za dużego doświadczenia z samochodami. Po Gierkówce to można jechać 200km/h ale jak się jest samobójcą... Poza tym to nie jest trasa bezkolizyjna. Gdyby to była prawdziwa autostrada to te 300km przejeżdżałoby się w ~2h. I nie martw się, że samochód nie wytrzyma, kolesie jeżdżący IC (lub ih firmy) posiadają bryki, w których prędkości rzędu 160km/h w ogóle się nie czuje. Dla mnie destrukcyjnym przykładem autostrady jest Konin - Poznań.
, ale ludzie jednak jezdza pociagiem, bo widza jego zalety jazdy pociagiem - czas
spedzony w podrozy moze byc spozytkowany w lepszy sposob niz pilnowanie drogi, np. odpoczynek, picie browara, czytanie porannej prasy, pisanie pracy na laptopie itd. to jest czas zaoszczadzony, a czas to pieniadz! I uwazam, ze wiele ludzie, ktorzy teraz jezdza PKP-IC beda to nadal robic, bo widza zalety tego i jezeli PKP-IC bedzie dabalo o komfort na tych trasach to jej pozycja jest niezagrozona.
OK, to się zgadza. Co nie znaczy, że nie można by zdobywać nowych pasażerów. I zwróć uwagę, że położenie lachy na przewozach regionalnych i dalekobieżnych - nie IC też ujemnie wpływa na ilość pasażerów w pociągach kwalifikowanych. Wielokrotnie wałkowany na grupie temat - jak można np. dojechać z Ostrowa do Poznania pociągiem, to może do Berlina też się EC pojedzie. Jak z Karsznic jest kibel do Ina, to do Gdańska stamtąd Ex`em się pojedzie (mój patent, szeroko rozpropagowany wśród znajomych ;-).
| Tyle, ze tez kulawe bo jest Fredro. Chociaz Fredro jest bardzo obladowany i moznaby te potoki rozlozyc na dwa pociagi, | tylko ze Gornik tez nie narzeka na brak frekwencji :-)
| Ech, dobrze mieć takie problemy ;-)
I dalej twierdzisz, ze PKP-IC nie moze byc dochodowe? ( :-) ),
Powinno być dochodowe. Wstyd, że nie jest (może już jest zresztą), mając zagwarantowany monopol na najlepsze trasy...
| Pozdrawiam z Wloszczowy
| A ja z dalekiego Pomorza :-)
A ja z imprezujacej Wloszczowy (po maturach) i jezeli ten tekst wyszedl troche nieskladny, to znaczy tylko, ze imprezka zmierza w dobrym kierunku ;)))
Ha, no to dobrej zabawy. Ja tam imprezować zacząłem już przed maturą (co zresztą dało bardzo dobre wyniki :-). Ale nie ma to jak impreza po maturze :-))
Pozdrowienia
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|
|