Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • karro31.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP konnin





    Temat: Terminal kontenerowy PKP Cargo w Koninie
    Za 32 mln zł powstanie w Koninie terminal kontenerowy, wynika z podpisanego we wtorek w Warszawie listu intencyjnego przez Wielkopolskie Centrum Logistyczne, władze Konina i PKP.

    Atutem lokalizacji terminalu kontenerowego przy stacji kolejowej w Koninie jest bliskość autostrady A2 oraz dobre z nią połączenie poprzez węzeł w Modle Królewskiej i położonym przy nim Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin-Stare Miasto SA. Z kolei od węzła w Modle są tylko 3 km do kolejnego węzła w Żdżarach, gdzie gmina Stare Miasto utworzyła strefę przemysłową o powierzchni 160 ha, która będzie generowała silne zapotrzebowania na usługi logistyczne, w tym usługi terminalowe, związane z dostawami ładunków skonteneryzowanych.

    Na terenie Wielkopolskiego Centrum Logistycznego są już dostępne do wynajęcia nowoczesne powierzchnie magazynowe, a miasto Konin pracuje nad przygotowaniem terenów inwestycyjnych w północnej części Konina, z przeznaczeniem dla inwestorów korzystających z energochłonnych technologii.

    Planowana budowa terminalu kontenerowego w Koninie nabiera szczególnego znaczenia jeśli wziąć pod uwagę coraz częstsze regularne kursów pociągów kontenerowych Chin. Przewozy kontenerów z Chin koleją trwają o około 20 dni dni krócej niż drogą morską.

    Budowa terminalu kontenerowego w Koninie została zapisana, jako zadanie istotne w Strategii Rozwoju Transportu dla Województwa Wielkopolskiego na lata 2008-2020, oraz w WRPO na lata 2007-2013, co stwarza możliwości korzystania z dofinansowania inwestycji ze środków UE.

    20 października w Warszawie podpisano list intencyjny między PKP CARGO SA, miastem Koninem i Wielkopolskim Centrum Logistycznym Konin–Stare Miasto SA (WCL) w sprawie budowy terminalu kontenerowego w Koninie. W obecności prezesa zarządu PKP CARGO SA Wojciecha Balczuna list podpisali: ze strony spółki PKP CARGO: Zbigniew Janicki – członek zarządu ds. handlowych i Ludomir Handzel – członek zarządu ds. strategii, ze strony Konina prezydent miasta Kazimierz Pałasz, a ze strony WCL jego prezes Tomasz Kowalewski.

    Strony, w podpisanym liście, deklarują współpracę w zakresie działań związanych z budową i funkcjonowaniem przyszłego terminalu kontenerowego na wolnych terenach znajdujących się na stacji Konin, a należących do Grupy PKP SA. Nowy terminal ma poprawić obsługę logistyczną Konina oraz „wpłynąć na szybszy rozwoju przewozów intermodalnych z udziałem transportu kolejowego”.

    źródło konin.lm.pl



    Temat: IRN - szkoda !


    | dziennych polaczen pospiesznych na trasie Poznan - Warszawa -
    | Poznan. Zawsze w weekend mozna bylo sobie pojechac i wrocic za
    | jedyne 50 zlotych na bilecie turystycznym a teraz...? Teraz to
    | trzeba bedzie wydac 99 zlotych

    Albo SuperBilety.


    ktore dzialaja tylko do polowy grudnia;

    poza tym - oswieccie mnie - jak to sie ma w odniesieniu do praw
    konsumentow?? sa sobie dwie spolki; PKP PR i PKP IC; i on dla mnie
    - jako obywatela - sa konkurencyjne wobec siebie; chodzi o niemoznosc
    laczenia biletow, itepe; i byla taka sytuacja, ze dzienne polaczenia
    bezposrednie Poznan - Warszawa - Poznan byly zarowno IC jak i PR;
    teraz nagle sa tylko IC;

    no i po pierwsze, IC ma monopol na dzienne polaczenie bezposrednie
    Poznan - Warszawa - Poznan;

    zas po drugie: w ofercie PKP PR jest dziura, bo sa pospieszne
    pociagi miedzyregionalne, ktore lacza wieksze (250tys) miasta;
    Poznan, Szczecin, Gdansk, Wroclaw, Krakow, Warszawe, itepe..
    ale polaczenie bezposredniego Poznan - Warszawa - Poznan nie ma;

    nie mialbym pretensji, gdyby takich polaczen nigdy nie bylo; tak
    jak np. PKP PR nie ma polaczen Warszawa - Krakow po CMK - chociaz
    jest to najkrotsza trasa do Krakowa, ale polaczenia Poznan - Konin
    - Kolo - Kutno - Lowicz - Warszawa jednak byly; i te pociagi
    zatrzymywaly sie na tych 6 stacjach (a Starosta nawet na wiekszej
    ich liczbie);

    no jawnie widac, ze PKP polecialo po kieszeni podroznych, ktorzy
    na weekendowy jezdzili Warszawa - Poznan - Warszawa; sam mam
    znajomych (studentow, ale pewnie pracujacy tez sie znajda), ktorzy
    wracali w piatek po studiach do Poznania (ok. 19:05 W.C. --

    (17:52 Poznan --21:30 W.C.);

    jak dla mnie jest oczywiscie, ze PKP celowo przenioslo te pociagi
    do spolki IC, zeby zwiekszyc swoje wplywy (nikt nie kupi biletu
    weekendowego IC na pociagi IRN Starosta, czy IRN Galczynski);

    tylko, czy formalnie mozna powiedziec, ze jest nieuczciwe dzialanie
    ze strony firemek z grupy PKP?? tzn. prawnie to udowodnic?? a
    jezeli tak, to do jakiego urzedu, sadu czy gdziekolwiek mozna
    slac skargi??

    jestem pewien, ze ludzie wracajacy w piatki z warszawy do poznania
    z checia podpisaliby taka skarge, bo to dla nich oznaczaloby
    szanse na 50PLN oszczednosci tygodniowo; wracalem raz z W.C.
    w piatek tym wieczornym pospiechem i na moje oko, ze 20%
    ludzi w pociagu mialo te bilety;

    adas;







    Temat: Ceska Trebova + visa?

    A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami
    zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty?


    Da się. Nie musimy robić.
    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html
    lista kas PKP PR wyposażonych w terminale

      Białystok kasa nr 3 i 6
      Gdańsk Główny kasa nr 7
      Katowice kasa nr 2 i 6
      Rybnik kasa nr 3
      Bielsko-Biała, kasa nr 1
      Kielce
      Kraków kasa nr 1, 2, 4, 17, 18 i 19
      Lublin kasa nr 2
      Łódź Fabryczna kasa nr 4
      Łódź Kaliska kasa nr 8
      Kutno kasa nr 4
      Skierniewice kasa nr 5
      Olsztyn Gł. kasa nr 3 i 7
      Olsztyn Zach. kasa nr 1
      Iława Gł. kasa nr 1
      Działdowo kasa nr 2
      Elbląg kasa nr 5
      Ełk kasa nr 1
      Giżycko kasa nr 2
      Kętrzyn kasa nr 1
      Nidzica kasa nr 1
      Ostróda kasa nr 1
      Poznań Gł. kasa nr 6, 7, 9 i 10
      Konin kasa nr 5
      Gniezno kasa nr 3
      Leszno kasa nr 4
      Rzeszów kasa nr 2 i 5
      Przemyśl kasa nr 2
      Szczecin Gł. kasa nr 16
      Biuro UNITY LINE /centrum Szczecina/
      Świnoujście, kasa w Bazie Promów Morskich
      Warszawa Wschodnia kasa nr 3 i 8
      Radom kasa nr 1
      Wrocław Gł. kasa nr 8
      Gorzów Wlkp. kasa nr 3
      Kostrzyn kasa nr 2
      Rzepin kasa nr 2
      Zielona Góra kasa nr 2

    Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na
    stronie PKP IC nie znalazłem żadnej listy. Pojawiła się za to sonda:
     "Gdyby konduktorzy PKP Intercity honorowali karty płatnicze...
     ...i tak kupowałbym bilety w kasie.               (17%)
     ...zacząłbym kupować bilety właśnie u nich.       (27%)
     ...i tak płaciłbym u nich gotówką.                ( 4%)
     ...zamiast gotówką, płaciłbym u konduktora kartą. (51%)
    W nawiasie przy opcjach wyniki głosowania (oddano prawie 1200 głosów). Nawiasem
    mówiąc opcje są źle sformułowane, gdyż zachodzą na siebie (za kupnem biletów w
    pociągu opowiedziało się w rzeczywistości aż 83% głosujących - ci:
    - którzy chcieliby kupowac bilety w pociągu,
    - w pociągu płacić gotówką,
    - w pociągu płacić kartą.

    Piotrek





    Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR
    To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami.

    Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa
    zwykła niepromocyjna).

    PKP - 6,00 zł

    PKS
    Biała Podlaska - 6,50 zł
    Bielsk Podlaski - 6,70 zł
    Bydgoszcz - 6,00 zł
    Bytów - 5,80 zł
    Ciechanów - 6,90 zł
    Częstochowa - 5,50 zł
    Człuchów - 7,50 zł
    Dębica - 5,00 zł
    Garwolin - 6.40 zł
    Gdańsk - 6,70 zł
    Gdynia - 6,60 zł
    Gniezno - 7,00 zł
    Gostynin - 7,00 zł
    Gorzów Wlkp. - 6,50 zł
    Grodzisk Maz. - 6,50 zł
    Grójec - 5,20 zł
    Hrubieszów - 6,10 zł
    Inowrocław - 5,80 zł
    Jarosław - 5,40 zł
    Jelenia Góra - 6,70 zł
    Kalisz - 6,20 zł
    Kętrzyn - 6.70 zł
    Kielce - 3,60 zł
    Konin - 5,50 zł
    Końskie - 4,80 zł
    Kozienice - 5,50 zł
    Kraków - 3,50 zł
    Krosno - 5,40 zł
    Leszno - 6,30 zł
    Lublin - 6,10 zł
    Lubliniec - 6,30 zł
    Connex Łańcut - 5,30 zł
    Łęczyca - 6,00 zł
    Łomża - 6.80 zł
    Łosice - 6,60 zł
    Łódź - 5,80 zł
    Łuków - 6,40 zł
    Międzyrzec Podl. - 6,40 zł
    Mława - 6,60 zł
    Nowa Sól - 7,60 zł
    Nowy Dwór Mazowiecki - 6,20 zł
    Nowy Sącz - 4,10 zł
    Opoczno - 6,50 zł
    Opole Lubelskie - 5,20 zł
    Ostrowiec - 5,60 zł
    Ostrów Wielkopolski - 6,50 zł
    Piła - 7,00 zł
    Płock - 7,00 zł
    Poznań ( KSK) - 7,40 zł
    Poznań ( PKS ) - 6,00 zł
    Przasnysz - 6,80 zł
    Puławy - 6,00 zł
    Radom - 5,20 zł
    Radzyń Podl. - 6,40 zł
    Rybnik - 6,00 zł
    Connex Sanok - 5,80 zł
    Siedlce - 6,50 zł
    Siemiatycze - 6,60 zł
    Sieradz - 5,80 zł
    Skierniewice - 6,10 zł
    Słubice - 6,50 zł
    Słupsk - 6,70 zł
    Sokołów Podl. - 6,50 zł
    Stalowa Wola - 5,50 zł
    Stargard Szczeciński - 8,30 zł
    Starogard Gdański - 6.70 zł
    Suwałki - 6,80 zł
    Szczecin - 7.90 zł
    Szczecinek - 7,20 zł
    Świdwin - 7,20 zł
    Tarnów - 4,90 zł
    CONNEX Tczew - 6,20 zł
    Tomaszów Lub. - 5,90 zł
    Tomaszów Maz. - 6,30 zł
    CONNEX Toruń - 5,90 zł
    Turek - 6,30 zł
    Wadowice - 3,50 zł (w dni robocze) 4,50 zł ( w weekendy)
    Wałbrzych - 5,50 zł
    Wałcz - 7,80 zł
    Warszawa - 6,50 zł ( pospieszny)
    Włodawa - 6,40 zł
    Wołów - 6,50 zł
    Zambrów - 6,40 zł
    Zamość - 6,00 zł
    Zielona Góra - 8,90 zł
    Żyrardów - 6,60 zł
    Żywiec - 6,40 zł





    Temat: ile jest w Polsce km linii kolejowych?
    Witam,



    | Pytanie wbrew pozorom nie jest takie proste, bo potrzebne są mi wielkości
    | nie tylko linii w zarządzie PLK (bo te dane są łatwe do zdobycia), ale
    | wszystkie linie kolejowe w Polsce, czyli wszelkie wąskotorówki, maltanki,
    | kapalniane, etc.
    Wg stanu na 31.12.2004 w Polsce było 20 250 km linii kolejowych (czynnych)(w
    tym 12 160 zelektryfikowanych) , z tego 330 km normalntorowych w innym
    zarządzi niż PKP (w tym 107 km zelektryfikowanych) oraz 344 km wąskotorowych.
    Stanu na 2005 rok nie podam, bo już bibliotekę zamknęli i nie zajrzę do
    ostatniego Rocznika Statystycznego RP... Wg mnie dane te nie uwzględniają
    sieci KWB Konin i Adamów.
    Pozdr.
    CAr.


    Linie normalnotorowe eksploatowane w 2004r.[km]:
    PKP PLK S.A.                                    - 19 111,25
    PKP LHS Sp. z o.o.                              -    394,65
    PKP SKM Sp. z o.o.                              -     31,08
    PKP WKD Sp. z o.o.                              -     38,63
    PCC Śląskie Linie Kolejowe                      -     95,77
    KP "Kotlarnia" Linie Kolejowewe Sp. z o.o       -    117,84
    CTL Maczki-Bór                                  -     62,80
    Jastrzębska Spółka Kolejowa Sp. z o.o.          -     31,75
    PTK Infrastruktura                              -     22,92




    Temat: z cyklu "cieknie" [jak co miesiac :-)] - mala rewolucja nocna


    | W nastepnym rozkladzie rewolucja kwalifikowana - zniknie wiekszosc
    | wagonow WLAB oraz Bc z pospiechow nocnych, za to pojawia sie najpierw
    NEx
    | (Night Express), a w przyszlosci - pociagi "NIC" :-))) (Night
    InterCity),
    | obslugiwane oczywiscie przez PKP InterCity.

    Ale miejscowki maja byc o wiele tansze niz w dzisiejszych kuszetkach,
    szczegolnie jak sie nie wezmie poscieli.


    No chyba tylko cena moga jakos ludzi do tego zachecic. Pamietamy przeciez
    jak skonczyla sie krotka i piekna kariera licznych nigdys HOTELOWYCH.


    2) Bedzie nowy pospieszny Pn - Wwa - Pn, o 7 z Poznania, o 14 z Warszawy.
    Regionalne zrobily to za plecami IC i nawet ma to byc pociag na osemce,
    ale
    IC maja robic awanture i osemka ma spasc ;-))) Postoje Kostrzyn Wrzesnia
    Slupca Konin Kolo Kutno Lowicz Sochaczew.


    Fajnie ze takie cos zaistnieje, ale w takim razie ja nie rozumiem jak to
    jest z tym wzajemnym stosunkiem pomiedzy PKP IC, a PKP PR. Jesli nie tak
    trudno PR uruchomic pospiecha, to czemu nie bedzie takich na Wawa - Gdynia i
    Wawa - Katowice?


    3) Odra jednak zostaje, bo jakis pozal sie Boze posel zrobil zadyme. Ale
    poznanski odpowiednik Odry tez bedzie.


    Czyli PROSNY nie bedzie? Z jednej strony dobrze, bo do Wawy szybciej beda
    mieli mieszkancy Ostrowa, Kalisza, Sieradza i innych, ale z drugiej strony
    jesli PROSNA by byla, byloby takze tanie polaczenie przed poludniem do Wawy.


    beda tez ograniczenia na Poznan - Konin do 120 i 140 ze
    wzgledu na zuzycie toru... :-)))))


    Ale to tylko ograniczenia? Bo mam nadzieje, ze nie szlakowe.

    ##########################
    Marek Wiercioch
    pozdrawia z Walbrzycha

    0609440052
    ##########################





    Temat: [pr] Nowy rozkład jazdy PKP: przybędzie połączeń
    To ja może napisze o zmianach na trasie jaką jeżdżę Poznań - Konin.
    Po pierwsze to co podali na regionalnych stronach miejscami różni się z tym
    co jest w wyszkuwiarce PKP, więc nie wiem czemu mam wierzyć
    http://nowyrozklad.pkp.pl/ czy
    http://www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/wielkopolskie/300.pdf.

    1. Nadal została dziura - pomiędzy 9.45 a 12.47 nie ma pociągu osobowego z
    Poznania do Konina, a ten o 12.47 pewnie jak dotychczas będzie mocno
    przepełniony i notorycznie będzie się spóźniał o 20 min. Pociąg pośrodku
    jaki był kiedyś przed 11. i który mógłby nawet zastąpić ten o 9.42
    oczywiście mógłby pomóc, ale po co ułatwiać podróżnym jazdę.

    2.Bardzo dobrze zrobili, że dodali pociąg o 19.32 zapełniając pewną lukę w
    czasie powrotów z pracy.

    3. Pociąg R-67934/5  na którym mi zależy jest dla mnie zagadką, bo w

    Mi pasuje I wariant, ale i tak myślę, że powinien być jakiś pociąg
    przyjeżdżający w okolicach 20. do Konina, bo te późniejsze mają kłopoty z
    dotarciem, bo muszą poprzepuszczać pociągi wyższej ważności i czasem
    docierają po 40 min. Nie każdy mieszka blisko dworca i czymś (autobusem) do
    domu wrócić musi...

    3. Czekać to rzecz polska. Remontr trwa, rozkład jest tymczasowy i pociągi z
    rozkładu na rozkład wydłużają czas swojego kursowania. Kiedyś kursowały w
    najgorszym wypadku 1h37m i bez czekania na inne, a teraz jazda czasem
    dochodzi do 2h, kiedy będzie widać efekty remontu? trzeba czekać... Koleje
    Wielkopolskie miały ruszyć 1 stycznia, teraz przesunęli start na marzec,
    trzeba czekać...

    4.Niestety, ale nie ma żadnego przyspieszonego kursu z Poznania po południu.
    Kiedyś usunęli te pociągi choć nie narzekały na wożenie powietrza i już
    pewnie nie ma co o nich myśleć..

    5. Na koniec parę pozytywów. Dobrze że przywrócili przyspieszony pociąg o
    6.00 z Konina do Poznania, bo był bardzo potrzebny i zresztą miał komplet
    pasażerów, a teraz kursował przed 7. co gdy większość ludzi pracuje o 8. nie
    było w stanie zdążyć, no chyba że znaleźli autobus, który by ich przywiózł
    na pociąg na godz. ok. 5.30. Widzę, że planują też pociąg o 13., którego nie
    było.

    Ogólnie więc liczba kursów na tej trasie niewiele się zmieniła, nie licząc
    przywrócenia paru pociągów, które usunięto na 2 miesiące przez remont węzła.
    Zapowiadanych ulepszeń nie ma... plusem w tym minusie :) jest to, że plan
    jest ważny do 10 stycznia i pewnie z tym dniem znowu pojawią się jakieś
    rewelacje, oby tylko na plus :)





    Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy
    Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin,
    Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie
    trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów
    Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W
    sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi.

    - Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały
    wydłużone, dzięki czemu zredukowano kilka połączeń na trasach, gdzie był
    niewielki ruch pasażerski. Tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych,
    pojawiły się dodatkowe składy - mówi Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora do
    spraw handlowych PKP PR w Poznaniu. - Wprowadzono też pociągi bezpośrednie,
    na przykład z Poznania do Legnicy czy Kudowy Zdroju oraz połączenie Konina z
    Łodzią. W naszym województwie niektóre zmiany podyktowane są również
    trwającą modernizacją poznańskiego węzła kolejowego.

    Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między
    innymi z Wielkopolski do Zakopanego. Codzienny pociąg "Jaćwing" z Suwałk do
    Wrocławia, zamiast przez Częstochowę i Opole pojedzie przez Łódź i Ostrów
    Wielkopolski, a krótszą trasą przez Poznań i Piłę będzie kursował sezonowy
    pociąg z Bielska-Białej do Kołobrzegu. Uruchomione będą też dodatkowe składy
    z Warszawy do Poznania.
    Wprowadzenie dodatkowych pociągów możliwe było między innymi dzięki wyższemu
    dofinansowaniu przewozów przez samorząd województwa. W projekcie budżetu na
    przyszły rok przewidziano na ten cel ponad 73,6 milionów złotych. Również
    wprowadzenie 20 szynobusów (tańszych w eksploatacji), umożliwia zwiększenie
    oferty i daje oszczędności.

    Zmiany od 9 grudnia
    Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w nocy 9 grudnia i będzie obowiązywał do
    13 grudnia 2008 roku. Taka zmiana nastąpi nie tylko w Polsce, ale w
    większości państw Europy. W czasie jego obowiązywania w Wielkopolsce pojawią
    się też kolejne korekty związane z modernizacją węzła kolejowego. Pierwsza z
    nich planowana jest już na 1 lutego.

    Anna Kosek  -  POLSKA Głos Wielkopolski

    http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html





    Temat: Koszt zatrzymania pociagu


    | Oto moje obliczenia:
    1. EP09 zużywa 3MW na godzinę.

    EP09 ma moc ciagla 3MW. W godzine potrafi zuzyc gora jakies 1000kWh=1MWh.
    Przyspieszanie trwa krotko, a utrzymanie to juz mniejszy znacznie prad.

    2. EP09 zatrzymuje się w Kutnie, poznaniu, Koninie, Kraków, Katowice itd.
    na
    | których prędkość szlakowa przy dworcach wynosi 100 km/h.

    Ale z dworca wyjezdza na prosta i np Konin-Kutno przyspiesza dalej do
    160km/h. A podstawa bylo zatrzymanie w polu loka.

    | 3. Rozpędzenie pociągu do 100 to około 100 s (przypuszczam że mniej).

    Chyba nawet mniej.

    | 4. W tym czasie lok zużyje (3000/3600*100s) = 83 kWh.

    Wiecej (przynajmniej Olszynka). Przy ok. 60km/h wrzuca sie pozycje
    rownolegle, gdzie lok ciagnie 1400-1600A (w zaleznosci od ustawienia
    nadmiarowego).

    | 5. 1MWh = 98 zł (telegazeta strona 621)

    Koszt dla mieszkan:24gr/kWh (rachunek)=240zl/1MWh. Podobno odbiorcy duzych
    mocy maja +50% ok. (info: dyspozytor mocy ZE Gorzow Wlkp.)

    | 6. Koszt rozpędzenia pociągu wynosi 8zł 13 gr.

    I tu sie nie zgadzam na calego :)

    | 7. Pociąg przejedzie 1389 m (100s *Vsr = 50km/h), a pociąg nie
    zatrzymujący
    | się też zużyje energię.

    Nie wolno tak liczyc przyspieszenia. Przyblizenie liniowe jest
    baaardzo nieprecyzyjne. Inna sprawa ze rzad pewnie jest cos takiego ;)

    | 8. Koszty mogą być w szybszym zużyciu się tarcz hamujących wagony

    Minimalnie - tarcze wytrzymuja pewnie ilesdziesiat tysiecy km.

    Pozdrawiam, Gloom


    Cena prądu to 96,17zł/1 MWh. Możesz mi wierzyć lub nie, ale taka cena
    obowiązuje PKP. 240 zł obowiązuje zwykłego Obywatela.
    Prąd przemysłowy jest droższy, ale jest to przedsiębiostw do ~80MWh rocznie.

    Więc jeśli zużycie prądu przez EP09 wynosi 1MW /h to PKP powina zapłacić
    ~100 zł.

    Dlaczego wszystkie pociągi w PKP są nieopłacalne.?

    Ponieważ, aż 50 % budżetu koleji idzie na pensje.

    Jeśli ktoś powie, że SKM,linie warszawskie są nieopłacalne to go wyśmieję.





    Temat: Relacja ze spotkania w sprawie rozkladu z PKP-PR


    | Tu to za bardzo nie mamy o czym dyskutować, bo dla mnie to jest akurat
    | oczywiste. Natomiast jest parę głupich IMHO założeń, typu że wszystkie
    | lokomotywy i maszyniści są w Cargo, czy dostosowanie struktury ZPR do
    | nowego podziału administracyjnego.

    To - jak widac - jest juz marne wykonanie. Wszak gdyby myslec nad
    zalozeniami, to od razu kible by byly, gdzie trzeba.
    A propos, "wszystkie lokomotywy w Cargo" nie jest wcale takim
    beznadziejnym zalozeniem - w pewnym sensie pozwala to na lepsza
    gospodarke taborem trakcyjnym (byk przyjezdza z towarem i zamiast stac
    pol dnia, bierze na hak jakiegos pospiecha), w szczegolnosci w obliczu
    niedoborow srodkow trakcyjnych, jaki sie objawia np. w sezonie letnim.
    Gdyby wydzielic sztywno, to by sie okazalo, ze sa momenty, gdy
    autentycznie nie ma czym jezdzic, bo kazdy ma swoja lokomotywe, ktora pol
    dnia musi sie odstac gdzies, ale wolnej - juz nie.


    Wszystko racja, tylko sytuacja jest trochę inna. AFAIK nie ma takiej
    sytuacji nigdzie, że 07 zamiast stać jeżdżą z towarem (choć zapewne
    istnieją pojedyncze przypadki porwania nieszczęsnych 07 do ruchu
    pasażerskiego). Po drugie byki jeżdżą zwykle z pasażerami awaryjnie a
    nie planowo. Oczywiście trzeba brać poprawkę na to, że w PKP wszystko
    stoi na głowie - w niedzielę trasę Poznań - Konin pokonałem Kilińskim
    zaprzężonym w EU07 - tyle, że wrocławską... Nie widzę też powodu, by
    do pasażerskiej części PKP przydzielić pewną ilość ET22 (można by je
    nazwać EU22 :-). Albo wypożyczać od Cargo jeśli naprawdę są braki
    taboru. A co do maszynistów to już w ogóle nie widzę problemu - tam
    jest przecież podział służb na towarowe i osobowe, a gdyby zaszła
    potrzeba to Cargo może też dopożyczyć ludzi. Ja po prostu na miejscu
    PR lepiej bym się czuł, jakbym wiedział że mam swoje maszyny i swoich
    mechaników.


    Znaczy nie tak - jest to z pewnoscia zalozenie wyodrebienia jednego czy
    drugiego, ale - i tu moze na wyrost, ale odpowiednie slowo - samej
    "reformy" to chyba nie. Ta "rewolucja" miala doprowadzic do oddzielenia
    drogi od jej uzytkownika, co sie stalo. Reszta, to polityka i
    kolesiowanie :(


    Mniej więcej tak to niestety wygląda...

    Pozdrowienia





    Temat: MZK godne polecenia
    Witam

    Dziś z kolega wybraliśmy się do Konina. Mieliśmy duże szczęście
    bowiem w MZK jeździły dwa testowe MANy jeden NL223, a drugi
    NL263 w tradycyjnych biało-żółto-czarnych barwach MANa. Zapewne
    te autobusy za jakiś czas trafia jaku używane do MPK Poznań;-)
    Tester NL223 miał bardzo wygodne fotele, które niestety nie są
    odporne na wandali.
    Zaliczyliśmy linie 56 jadącą prawie do Ślesinu. Po drodze
    oglądaliśmy gigantyczne wręcz budynki Zespołu Elektrowni
    Pątnów-Adamów-Konin, która jest obecnie w rozbudowie. Na uwagę
    zwraca tez linii kolejowa dowożąca węgiel do w/w elektrowni oraz
    elektrociepłowni. Wagony z węglem ciągnęła jakaś dziwaczna
    lokomotywa elektryczna, której nigdy wcześniej nie widziałem.
    Po drodze widziałem tez najprawdopodobniej dwa parowozy
    bezogniowe.
    Z góry przepraszam za OT ale czy kto wie cos o tych parowozach i
    o tej lokomotywie elektrycznej?

    Z okien MANa na linii 56 można podziwiać także widoczna w oddali
    bazylikę w Licheniu oraz liczne jeziora.
    Oprócz 56 zaliczyliśmy tez linie okólną 50 oraz 61. Z wejściem
    na bazę tez nie było problemów. W zajezdni stacjonowały
    wszystkie"stare" autobusy, bowiem w weekendy MZK stara się
    wypuszczać wyłącznie niskopodlogowce.
    Tabor to dwa Autosany H9 (jeszcze jeżdżące na liniach), Jelcze
    L11 i M11, stare MANy, Ikarusy 260.70, Jelcz PR110
    (turystyczny), Scanie 113CCL oraz MANy NL222 i 223.
    Obok zajezdni znajduje się złomowisko na którym stały wraki
    PKS-owskich H9tek oraz szkielet ostatniego autobusu Scania 111 z
    MZK (numer 190).
    Kierowcy szczególnie sobie chwała Scanie 113CCL, bowiem są
    bardzo trwale i rzadko kiedy nawalają. Niestety tylko dwie
    jeżdżą w barwach zakładowych.
    Główną linia jest 50, która kursuje w dni robocze co 15 minut.
    Na pozostałych częstotliwość jest znacznie gorsza. Ciekawostka
    była linia spacerowa (bez numeru) jadąca przez miasto i
    zabierająca wszystkich chętnych nad jezioro.

    Najmilej nas jednak zaskoczyło zachowanie kierowców. Żaden nie
    robił problemów jak się focilo jego wóz. Jeden nawet specjalnie
    ustawił MANa do zdjęcia.

    Ogólnie wyjazd był naprawdę udany i polecam odwiedzić Konin.
    Spora część taboru można do woli focic na niedawno
    wyremontowanym przystanku przesiadkowym przy dworcu PKP;-)





    Temat: W nowe Millenium nowym wagonem


    rozklad wygladal tak mniej wiecej:

    ZAKOPANE Ex 19:25
    WROCLAW GL.  Posp 20:12
    GDANSK GL.  Posp 20:31

    Pytanie brzmialo "Chcecie jechac do Zakopanego. Znajdz jaki pociag  o
    ktorej
    odjezdza".


    Wbrew pozoreom jet to zadanie, któego prawidłowe wykonanie przerasta
    możliwości niektórych dorosłych klientów PKP. Biedne dzieci 8-))


    | Oj, my jednak nyst fersztejen. Chyba trzeba wprowadzic przedmiot
    | "kolejnictwo" na maturze ;-)

    | Pisemnej??

    Nie, szlo by sie cala klasa na Dworzec, i kazdy losowal by kartke z
    relacja,
    na ktory musi kupic bilet, a pozniej sie tam dostac. ;-)


    Eee, takie coś to by mogło być na klasówce z kolejnictwa. A matura winna być
    pisemna. Delikwenci otrzymaliby świeży SRJP, komplet poprawek, cennik
    biletów i miejscówek i cennik kar i opłat dodatkowych. No i zadania:
    1. Nanieś prawidłowo poprawki do SRJP
    2. Wypisz jak najwięcej możliwych połączeń Konin - Wyszków z maksimum
    sześcioma przesiadkami
    3. Spróbuj określić ceny biletów (wraz z ewentulnymi miejscówkami) na
    odnaleziona w pkt. 2 połączenia
    4. W pociągu ekspresowym z Gdyni do Wrocławia w wagonie kl. 2 jadą kibice
    Arki Gdynia. Nie mają oczywiście biletów ani miejscówek. Z nudów i
    frustracji długą podróżą odrywają i wyrzucają przez okno stoliki, tną
    żyletkami siedzenia w przedziale, tłuką świetlówki i piszą na ścianach
    przedziału wulgarne wierszyki. Do przedziału wchodzi konduktor. Oblicz,
    uwzględniając opłatę za przejazd i opłatę za szkody wyrządzone w przedziale,
    ile każdy z kibiców powinien zapłacić PKP wiedząc, że kibiców jest ośmiu i
    każdy z nich posiada legitymację uprawniającą do ulgi 50%. Wskazówki: opłatę
    za szkody w przedziale należy podzielić po równo między ośmiu kibiców,
    pociąg nie jest objęty "taryfą rynkową".





    Temat: Szczecin II
    Grupa A

    Szczecin II - Poznań III 24-0

    AiR Zadzior Szczecin (s_o_l_o) - Kolejorz (sekrecik) 4-1; 8-0
    AdamusFC (bonzo80) - Waleczne Sciemy Poznan (lord_artas) 5-1; 4-0
    Titania Stettin (bartas24) - San Poznań (rigilkent) 10-0; 7-1
    Kuraki z Kentucky (lezonsquad) - Niezdecydowni Poznań (uam) 4-1; 2-0

    Brawo panowie, został nam tylko jeden mecz i myślę, że powalczymy o 1 miejse

    [ Dodano: 2006-05-10, 14:01 ]
    Witam!

    Chcę poinformować, że wygraliśmy w przyszłej kolejce przez walkowera z Krosnem II. Oto tabela z przed wygrania walkowerem:

    1. Białystok II 6 100-34 14
    2. Szczecin II 5 98-17 13
    --------------------------------
    3. Częstochowa II 5 74-35 10
    4. Olsztyn II 5 55-61 6
    5. Krosno II 5 44-65 6
    6. Poznań III 5 21-93 3
    7. Konin II 5 12-99 0

    Kolejka 7
    Częstochowa II - Poznań III
    Szczecin II - Krosno II 15-0 vo
    Białystok II - pauzuje
    Konin II - Olsztyn II

    Jako, że Białystok pauzuje,to Szczecin II zajmuje 1 miejsce i w ten sposób awansujemy Z tego miejsca chciałbym podziękować wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do awansu naszej ekipy, a są to:

    1. Kuraki z Kentucky - lezonsquad
    2. AiR Zadzior Szczecin - s_o_l_o
    3. Titania Stettin - bartas24
    4. AdamusFC - bonzo80
    5. Pogon Szczecin - mark_oh
    6. PKS Bolciosy - bolcio
    7. Internazionale Goleniów - m4lutki

    Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie również będziecie grali z nami i pokażemy, na co stać Szczecin II.

    Pozdrawiam volve

    [ Dodano: 2006-05-18, 17:42 ]
    Witam!

    Kurcze ale organizatorzy dali plamę w TM (no ja też w sumie dąłem plamę ). Napisali dopiero teraz, że będziemy rozgrywali mecze o awans do Ekstraklasy. Najbliższy mecz jest 23.05.2006 :/ Najgorsze, że dopiero teraz to napisali i wiem, że może być ciężko z wolnymi terminami. Jeśli masz wolny termin, to poczekaj do podania przeze mnie składu, bo być może się w nim znajdziesz!

    Przepraszam za wszelkie niedogodności i że tak późno powiadamiam

    Pozdrawiam volve



    Temat: [31/01.12.2008] Czy masz plany na sylwestra 2007 ?
    Znudziło Cię coroczne „umca umca” przy średniej klasy wodzireju za mikrofonem w jakimś podrzędnym lokalu (bo tam taniej)?... nie masz ochoty po raz kolejny wznosić toastów z towarzystwem, które tak do końca „nie nadaje na tych samych falach” co Ty? Znudziły Ci się pompowane baloniki i serpentyny co chwile fruwające nad Twoja głową? Jeśli tak to co powiesz na przeznaczenie podobnej kwoty na Bal Sylwestrowy dla około 50.000 gości w niesamowitym miejscu?
      lWitałeś/aś kiedyś Nowy Rok na jednym z najnowocześniejszych stadionów Europy? llCzy kiedykolwiek Twoje oczy cieszyły się widokiem gigantycznej, niesamowitej scenografii i specjalnie przygotowanego Sylwestrowego SHOW w rytmach Twojej ulubionej muzyki? llCzy próbowałeś/aś sobie choć przez chwile wyobrazić niepowtarzalny klimat Sylwestra w morzu bieli?l


    Nie? ... w takim razie zapraszamy do krainy Sensation!



    Przy porozumieniu z agencją ID&T Electrownia.pl postanowiła spełnić marzenie zapewne niejednego klubowicza w naszym kraju. Specjalnie z okazji niemieckiej edycji Sensation White, która odbędzie się 31 grudnia na LTU ARENA w Dusseldorfie chcemy Wam zaproponować dość niecodzienny sposób na powitanie Nowego Roku. Niestety ilość miejsc jest ograniczona i umożliwi ona wyjazd tylko 50 osobom.

    Całkowity koszt wyjazdu to 485 PLN / os. Cena zawiera:
      lbilet wejściowy na imprezę llprzejazd w obie strony llubezpieczenie w kraju i za granicą llopiekun lldodatkowe opłaty zwiazane z wyżywieniem i noclegiem kierowcówl


    Oto plan wyjazdu:
      lStart: 30.12.2007 (niedziela) godz. 14.00 Warszawa ul. Emilii Plater (pod Salą Kongresową) llTrasa: Warszawa - Sochaczew - Konin - Poznań - Świecko - Berlin - Dusseldorf llPrzystanki, na których można się dosiadać:l

    - Sochaczew (Pl. Kościuszki) około 15.00
    - Kutno (restauracja Mc Donalds przy trasie) około 16.15
    - Konin (stacja benzynowa ul.Europejska - przy wyjeździe w kierunku autostrady A2) około 17.45
    - Poznań (Dworzec Główny PKP) około 19.30
    - Świebodzin (stacja benzynowa ul. Wojska Polskiego) około 21.30
    - W miejscowości Torzym godzinny postój na gorący posiłek.
    - Świecko (przejście graniczne) około 24.00

    Wszystkie dodatkowe informacje oraz rezerwacja miejsc znajduje sie na stronie organizatora, tj. www.electrownia.pl

    Źródło: www.topdj.pl



    Temat: Jakie EP05


    A niby kto zdjał te numery?


    ZTCW pracownicy MD Olszynka


    Bo jak już kilka razy widziałem
    niektórzy "miłośnicy kolei" zajmują się takimi sprawami.


    Racja, tak było, jest i będzie. Nie tylko "miłosnicy kolei" to robią, ale
    także miłosnicy kolei za zgodą np. dyspozytora - chodzi o loki przeznaczone na
    złom, a nie na eksponaty.


    A niby jaki cel miałoby
    kamuflowanie numerów jak i tak widać ślady po 18.


    Hmmm... Śladów po nr 18 to nie bardzo widać - oglądałem ją w maju, ale nie o
    to chodzi. Ty wiesz, ja wiem i niejeden MK wie, że to 18, ale niektórym
    pracownikom PKP i nie tylko wydaje się, że są najlepsi w mataczeniu i nikt sie
    nie pozna (np. podmiana ET21 w ZNTK Lubań podczas napraw dla PKP i PMPPW...,
    temat wybadali MK...).
    EP05-29 miała być zachowana jako historyczna (m.in. jako EU05 w 1968 po
    zmianie przekładni z 91:40 na 82:49 na odc. Konin - Spałwie osiągnęła V 174
    km/h). Niestety po jej skreśleniu 10.10.1991 rozpoczęło sie powolne
    rozkręcanie na części i w efekcie w 1996 wyglądała tak fatalnie, że ją pocięto
    na Olszynce ZTCW na przełomie 1996/1997. Wówczas skreślono 18 (+ 30.10.1996) i
    aby nie było "zadymy" z tego powodu, że wytypowanej 29 już nie ma przeznaczono
    na ten cel 18 i dla "niepoznaki" zdjęto oznaczenia... Dlaczego nie inną? EP05-
    03, 04 i 26 skreślone w 1997 sprzedano złomiarzom na Dolny Śląsk, a 01 i 22
    skreslono dopiero 26.04.2000, z czego dziś 22 jest w Krakowie jako EU05-22, a
    pozotała tylko 01, która pierwotnie też miała być zachowana jako eksponat...

    Jaco





    Temat: [pr] Nowe polaczenie Szczecin - Warszawa
    Nowe połączenie Szczecin - Warszawa

     yach 08-12-2002, ostatnia aktualizacja 08-12-2002 17:01

    Od 15 grudnia między Szczecinem a Warszawą kursować będzie pociąg pospieszny
    "Gałczyński". W ten sposób PKP włącza się do obchodów Roku Gałczyńskiego

    Rok 2003 prezydent Aleksander Kwaśniewski ogłosił Rokiem Konstantego Ildefonsa
    Gałczyńskiego. Wielki poeta pod koniec lat 40. (kilka miesięcy, ale jednak!)
    mieszkał w Szczecinie.

    15 grudnia kolej wprowadza nowy rozkład jazdy. Jedną z nowości będzie dodatkowy
    pociąg między Warszawą a Szczecinem.

    - Miał nazywać się "Merkury", ale zaproponowałem, by dać mu nazwę "Gałczyński" -
    poinformował "Gazetę" nie bez satysfakcji Leszek Hodak, szef marketingu Zakładu
    Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

    Przy okazji warto dodać, że na marzec przyszłego roku, z okazji 50. rocznicy
    śmierci autora "Zaczarowanej dorożki", Książnica Pomorska przygotowuje specjalny
    program. "Gałczyńskim" do Szczecina przyjedzie córka poety Kira, a na stacji
    witać ją będą aktorzy teatrów szczecińskich. Trzy nasze teatry: Polski,
    Kameralny i Piwnica przy Krypcie, przygotują spektakle na podstawie tekstów
    Gałczyńskiego.

    Rozkład jazdy "Gałczyńskiego"

    Wyjazd ze Szczecina z dworca głównego o 7.15, przyjazd do Warszawy Centralnej o
    godz. 13.48. Wyjazd z Warszawy 10.10, przyjazd do Szczecina 16.31. Przystanki:
    Dąbie, Stargard, Choszczno, Dobiegniew, Krzyż, Wronki, Szamotuły, Poznań,
    Września, Konin, Koło, Kutno, Łowicz, Sochaczew, W-wa Zach. i Wsch.

    ********

    Od siebie dodam, że odjazd tego pociągu ze Szczecina tworzy swego rodzaju
    półtoragodzinny takt z exami (Chrobry 5:43, Gałczyński 7:15, Mewa 8:43).
    Za to do Wawy Gałczyński przyjeżdża ledwie 20 minut przed Mewą.
    Natomiast w relacji Warszawa -Szczecin nie można niestety doszukać się
    jakichkolwiek zależności pomiędzy którymiś z trzech ww. pociągów.

    W najbliższą niedzielę będzie można sobie obejrzeć, jak wypadnie pierwszy dzień
    konkurencji Gałczyński vs. Mewa (Chrobry w niedzielę jedzie tylko Wawa-Szn).
    Można się spodziewać, że Gałczyński będzie się cieszył bardzo dużą
    popularnością, nawet pomimo oferowanych pasażerom brudnych i klejących się
    mechpomowych siedzeń (oczywiście szczerze życzę PKP PR, jak i sobie, żeby wagony
    były w lepszym stanie).





    Temat: Tanio do/z Niemiec
    Witam!


    1. Ta podróż kombinowana z Berlina do Poznania to w sumie 3 pociągami, tak ?


    W sumie 2 pociagi: RE z Berlina (Wannsee lub Zoo lub FriedrichstraĂźe lub
    Alexanderplatz lub Ostbahnhof) do Frankfurta oraz BWE z Frankfurta do dowolnej
    stacji w Polsce, gdzie BWE zatrzymuje sie (Rzepin, Swiebodzin, Zbaszynek,
    Poznan, Konin, Kutno, Wa-wa Zach, Wa-wa Centr., Wa-wa Wsch.). Dojazd do stacji
    w Berlinie z dowolnej przystanku w terenie strefy A lub B lub C z wszystkimi
    srodkami transportu zbiorowego (oprócz Taxi, moze autobusów posp., HVG) w ciagu
    2 godz. przed czasem odj./przelotu ze/przez stacji Fangschleuse tego RE.


    2. Bilet Frankfurt-Poznan kosztuje 15,8 euro (normalny), 11,9 euro to dla
    młodzieży do 26 lat lub z Railplus !


    Tak, dot. bilety "BWE" wlacznie z mejscówka. Do Kutna 17 EUR (norm.), 14 EUR
    (ulg.) - z centami - Bilety takie sa da nabycia w ramie wolnych mejsc i do 30
    minut odjazdu podanego poc. od podanego st.


    3.odnośnie "Bord Pass" na stronie wasteels.com.pl piszą:
    "Możliwe jest również korzystanie z innych ofert np.: InterRail, Sparpreis
    Polen./Niemcy Specjal., itp. pod warunkiem uiszczenia dopłaty do pociągu
    EC/IC lub tylko opłaty za rezerwację miejsca - równowartości 3 EURO
    zwanej "Bord Pass"."


    No wlasnie "tak zwanej". To tylko nazwa marketingowa zamiast "doplata".


    Czyli np. jak masz InterRail obejmujący Niemcy i Polskę to dopłacasz tylko 3
    euro za "Bord Pass", a jeżeli np. Sparpreis Polen do dopłata 3 euro+3,6 euro
    dopłata do EC za DB


    Mysle, ze tak. Ale z takimi ofertami jeszcze nie skorzystalem.


    4. Informacja ze strony PKP dotyczy np. takiej sytuacji: masz bilet w taryfie
    TCV - Hamburg-Białystok, a na odcinku Berlin-W-wa jedziesz BWE to musisz za
    to zrobić takie dopłaty do BWE jak podają na stronie PKP


    Wtedy warto zów skalkulowac. Ale proponuje RE Hamburg - Hagenow Land, RB do
    Ludwigslustu, RE do Berlina, RE do Franfurtu, dopiero potem BWE. Bilet HH -
    Brieselang norm./BC, ABC za 2,40 EUR, Fangschleuse - Frankfurt norm./BC, potem
    BWE+norm Wa-wa - B-tok lub CIV z Bordpassem.

    Serdecznie pozdrawiam, MICHAEL KREMMER





    Temat: Czy jest możliwość dojazdu Lublin-Poznań pociągiem PKP PR?


    Mój pracodawca wysyła mnie w delegacje do Poznania. Zwróci mi za bilety
    jeśli
    odbędę przejazd na trasie Lublin-Poznań ale pociągami spółki Przewozy
    regionalne? Czy jest taka możliwość i sensowny rozkład


    http://rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/400590/329183/15846/125607...

          Lublin     10:21   P 27100

          Nałęczów   10:41   10:42

          Puławy Miasto   10:57   10:58

          Pionki Zach.   11:37   11:37

          Radom   12:02   12:04

          Przysucha   12:50   12:50

          Drzewica   13:10   13:11

          Tomaszów Mazowiecki   13:48   13:49

          Łódź Widzew   14:34   14:37

          Łódź Kaliska   14:58   15:13

          Łódź Żabieniec   15:18   15:18

          Zgierz   15:27   15:28   P 27101

          Łęczyca   16:09   16:16

          Kutno   16:42   16:47

          Koło   17:17   17:17

          Konin   17:35   17:36

          Słupca   17:53   17:54

          Września   18:09   18:09

          Poznań Garbary   18:42   18:43

          Poznań Główny   18:49

    begin 666 space.gif
    K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
    `
    end

    begin 666 pearl_middle.gif
    M1TE&.#EA#0`5`( ``,# P ```"'Y! $`````+ `````-`!4```(CA!^GF^OM

    `
    end

    begin 666 pearl_end.gif
    M1TE&.#EA#0`5`( ``,# P ```"'Y! $`````+ `````-`!4```(EA!^GF^OM
    A%(QF4LN"QF#[K'6;%%:EF9'0B(R?^H(G1=?VC=&`0`[
    `
    end





    Temat: [Ld] Łódź ma kilkanaście pociągów do Poznania...
    Nie wiedzieliście? Takie informacje wypłynęły od niezastapionego p.
    Kurpiewskiego by pojawić się w "Expresie Ilustrowanym".
    W ten sposób ten, za przeproszeniem, "rzecznik" uzasadnia
    przeniesienie "Włókniarza" na Ostrów co wydłuży czas jazdy do Poznania o
    godzinkę (bagatela).
    Żeby było śmieszniej nawet jeśli policzymy pociągi osobowe, to mamy raptem 6
    połązeń, z czego cztery jadą przez Ostrów. Tak więc albo policzyli z
    towarowymi, albo chodzi o kilkanaście pociągów... tygodniowo.
    Tak czy inaczej bezczelność i chamstwo PKP sięga zenitu, zwłaszcza wobec
    rozkładu (bynajmniej ne rozkładu jazdy...), jaki fundują Łodzianom.
    Artykuł poniżej:

    Nowy rozkład jazdy PKP - wolniej albo wcale
    dziś
     Łódź straci jeden z dwóch pociągów do Zakopanego. O godzinę i 10 minut
    wydłuży się podróż "Włókniarzem" do Poznania. Ze względu na fatalny stan
    torowiska najprawdopodobniej nie będzie połączeń z Łodzi do Łowicza, a do
    Kutna składy będą jechać z prędkością 20 - 30 km na godzinę.

     Takie m.in. zmiany zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy pociągów, który
    wejdzie w życie 10 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie inną trasą - przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i
    Ostrów Wielkopolski, a nie jak do tej pory przez Kutno i Konin.

    - O zmianę trasy postulowali mieszkańcy tych miejscowości. Musimy myśleć o
    wszystkich pasażerach. Łodzianie nie stracą, bo mają kilkanaście pociągów do

    Przewozy Regionalne w Warszawie.

    Z rozkładu zniknie sześć składów kursujących na trasie Łódź - Łowicz. Trzeba
    tu wprowadzić ograniczenia prędkości do 20 - 30 km/h. 68 kilometrów pociąg
    będzie pokonywał w ciągu dwóch i pół godziny!

    Również między Łodzią a Kutnem zostanie ograniczona prędkość do 20 - 30
    km/h. Z tego powodu o pół godziny wydłuży się jazda m.in. do Kutna i do
    Gdyni.

    * * * * *

    Nie skończy się udręka pasażerów dojeżdżających do Warszawy. Ze względu na
    trwający remont szlaku kolejowego, podróż nadal będzie trwała od 2,5 do 3
    godzin.

    - Tych utrudnień nie da się uniknąć, to ogromna inwestycja, a terminy gonią.
    Nawet zimą będą prowadzone prace. Rozpocznie się budowa tuneli dla pasażerów
    w Koluszkach i Rogowie - mówi Włodzimierz Janiak, dyrektor Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Łodzi.

    Od 20 grudnia zaczną obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy na tej trasie.
    Jeszcze nie wiadomo jakie.

    (mr)  -  Express Ilustrowany

    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/666229.html





    Temat: Ile jest roznych rozstawow szyn w .pl


    a) w użyciu?


    Normalnotorowe
    1435

    Szerokotorowe
    1520 (Rosja + kilka linii wgłąb Polski)

    Wąskotorowe
    600
    Kiedyś standard wojskowych kolei polowych (niemieckich),
    Część linii wąskotorowych, pobudowanych "na bazie" wojskowej miała później
    taki rozstaw.
    Podstawowy prześwit kolei leśnych (wyjątek - Bieszczadzka, 750 mm),
    parkowych,oraz fabrycznych - cegielnianych, cukrowni, itp.
    Z istniejących wąskich KD na 600 mm - Żnińska i  Bydgosko-Wyrzyska KD.
    Mnóstwo różnych linii - np. Kolej Parkowa Maltanka w Pozaniu, kolej leśna
    Hajnówka, wojskowa kolej na Helu, i bardzo dużo innych, trudno by wymienić
    wszystkie cegielnie i zakłady z 600

    700
    Standard austriackich wojskowych kolei polowych. W dwudziestoleciu
    międzywojennym na PKP była to linia Gonczary-Filipowicze,, eksploatowana
    jako "kolej gospodarcza", pociąg kursował gdy zebrano odpowiednią ilośc
    towaru do przewiezienia.

    716 mm
    Cukrownia Kruszwica (potem 750 mm).

    750
    najpopularniejszy rozstaw wąskotorowych szyn w Polsce, większość linii KD ma
    taki właśnie
    także standard rosyjskich wąskotorowych kolei polowych.
    Po II Wojnie Światowej przebudowano na 750 większość istniejących w Polsce
    Wąskotorowych Kolei Dojazdowych PKP, pozostawiając nieliczne o innym prze
    świcie (Śląskie - 785, 1000 mm Pomorskie i Grójecka, 600 mm - Żnińska,
    Bydgosko-Wyrzyskie, Jarocińska).

    760
    Werbkowicka (Hrubieszowska), Przeworsk-Dynów, Łupków-Cisna. Potem przekute
    na 750 mm.
    Sporo górkich linii wąskotorowych w Karpatach miało przed II WŚw ten
    prześwit.

    785
    Górnośląskie Koleje Dojazdowe. Historycznie to 30 cali pruskich.
    Istniała w Europie jeszcze jedna linia o tym prześwicie - niemiecka
    Broelthalbahn, oraz w Danii - koleje przemyslowe.

    800
    Kolej Jabłonowska, Wilanowska, Marecka. Po wojnie przekute na 750.
    Także niektóre leśne koleje wąskotorowe w Karpatach.

    900 mm
    Cukrownia Gniezno (potem 600 i 750 mm).
    Kopalnie odkrywkowe Turoszów, Konin, Tirek, kopalnia Babina (okolice Żar).

    1000 mm
    Średzka KD, Śmigielska KD, Ełcka KD - w latach 50 przekute na 750 mm.
    Nieliczne koleje przemysłowe - Cementownia Saturn Sosnowiec, Kopalnia
    Bielszowice.
    Obecnie prześwit ten mająPomorskie KD i Grójecka KD.

    Różne inne "dziwne" szerokości na terenie Polski przed II Wojną Światową:
    Kopalnia Dębińsko 640 mm, Solvay 630 mm, Siersza 580 mm, Kałusz 550 mm,
    Jaworzno 515 mm (większość z nich potem 785 mm)

    Dane zaczerpnąłem z Parowozika nr 3/93, tekst autorstwa Krzysztofa Zintela
    Pozdrowienia, Piotr





    Temat: InterCity & Sting
    Jesli bylo to przepraszam...
    http://www.intercity.pl/244

    Konnych na Służewcu w Warszawie wystąpi Sting! Tradycją już stało się, że w
    tak wielkich wydarzeniach muzycznych bierze udział PKP Intercity zapewniając
    pewny, szybki i bezpieczny transport. Mamy świadomość, że największym
    problemem dla osób wybierających się na koncert taki jak ten sobotni jest
    nocny powrót do domu. Dlatego PKP Intercity uruchomiło dwa specjalne pociągi
    TLK: z Warszawy do Katowic i Krakowa oraz do Poznania i Wrocławia.
    Dodatkowo miejscówki GRATIS - dla wszystkich kupujących bilet na dowolny
    pociąg Intercity (IC, Ex, TLK) na przejazd do Warszawy w dniu koncertu oraz
    bilet powrotny na jeden z dwóch specjalnych pociągów powrotnych TLK. Ważne
    aby przy kasie i podczas kontroli biletów w pociągu okazać ważny bilet na
    koncert Stinga.

    Bilety premiowane gratisową "miejscówką" oraz bilety na powrotne pociągi
    specjalne w sprzedaży od czwartku (22 września) od godz. 01.00

    Rozkłady jazdy pociągów dodatkowych na powrót z koncertu Stinga:
    Pociąg I
            Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena
    miejscówki
          Warszawa Wschodnia  00:39
          Warszawa Centralna 00:47 01:02
          Zawiercie 03:37 03:39 39 zł 3 zł
          Sosnowiec Gł. 04:06 04:07 45 zł 3 zł
          Katowice 04:17 04:33 45 zł 3 zł
          Mysłowice 04:48 04:49 45 zł 3 zł
          Jaworzno Szczakowa 05:04 05:05 46 zł 3 zł
          Trzebinia 05:23 05:24 46 zł 3 zł
          Kraków 05:57  47 zł 3 zł

     Pociąg II
            Przyjazd  Odjazd  Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena
    miejscówki
          Warszaszawa Wschodnia  00:48
          Warszawa Centralna 00:55 01:10  3 zł
          Sochaczew 01:52 01:53 13 zł 3 zł
          Łowicz Gł. 02:09 02:10 19 zł 3 zł
          Kutno 02:42 02:43 41 zł 3 zł
          Koło 03:14 03:15 31 zł 3 zł
          Konin 03:33 03:34 35 zł 3 zł
          Września 04:05 04:06 39 zł 3 zł
          Poznań 04:42 04:47 45 zł 3 zł
          Leszno 05:43 05:44 47 zł 3 zł
          Wrocław Mikołajów 06:50 06:51 50 zł 3 zł
          Wrocław 07:00  50 zł 3 zł

    * W pociągach dodatkowych obowiązują takie same ulgi (np. studenckie,
    uczniowskie, itd.) jak w innych nocnych pociągach TLK (przypominamy, ze w
    nocnych pociągach TLK nie obowiązuje bilet weekendowy)





    Temat: Pielegniarki w Koninie - ciag dalszy (z lekka OT)


    ...
    | Moim skromnym zdaniem caly protest w Koninie

    to czuly punkt PKP

    Abstrahujac od politycznych i innych wymiarow akcji pielegniarek, to
    ciekaw
    jestem, czy istnieja na PKP jakies strategiczne/stale (a moze sa
    tajne/poufne)
    plany omijania nie tyle blokad, co katastrof lub miejsc zbombardowanych.
    Wiem, ze nie mozna przewidziec miejsca katastrofy, ale na przyklad
    schwmaty
    awaryjnego omijania wezlow (a gdyby tak wrog lub dywersant zbombardowal).


    W Sowietskim Sojuzie o tym pomyslano i budowano obwodnice wezlow :-))


    Na przyklad Krzyz? Poznan - Szczecin przez Pile, Walcz, Kalisz Pom.,
    Choszczno?
    A ktoredy Ostbahn?


    na zachodzie jeszcze nie jest tak zle, ale juz np. pomysl co by bylo, gdyby
    zbombardowano Ostrowiec Sw (wtedy SKarzysko - Rozwadow via Radom, Lublin..)
    albo kryniczanke miedzy Strozami a Tarnowem....


    A jakby tak Torun? Kutno Bydgoszcz przez Plock, Sierpc, Torun Wsch,
    Chelmze,
    Fordon,


    tu nie jest tak zle, bowiem istnieje lacznica Zamkow - Borsylawice
    umozliwiajaca przejazd z E-20 (jadac od Kutna) na weglowke (na kier.
    polnocny). SKrzyzowanie Weglowki z E-20 jest na szczescie tak zbudowane, ze
    mozna przejezdzac z jednej na druga w dowolnej konfihuracji (bez zmian
    loka.)
    Tak wiec mozna jezdzic po prostu Kutno - Klodawa - Lipie Gory - Inowroc. -
    Bydg.

    a Poznan - Olsztyn przez Bydgoszcz - Chelmze - Kowalewo Pom.?


    Mogly by tak blokowac w ciekawszych miejscach niz polozony na kolejowej
    pustyni
    przy jedynym szlaku karawan Konin ;-)


    --





    Temat: Prawdopodobnie ostatni raz...
    :Co jest lepsze, metro czy szybki tramwaj okaze sie juz wkrotce kiedy to
    :ruszy krakowska odpowiedz na korki uliczne. W sprawie wersji poznanskiej
    :wciaz czekam na jakies konkrety. Co mowia sami mieszkancy? Co pisze
    :prasa lokalna?

    1. Dojazd z Piątkowa do Centrum autobusem trwał 30 - 40minut
    (jak autobus stał w korku, to ponad godzinę).
    2. Szybki Tramwaj dojeżdża w 15-20 minut (w zależności od ilości
    osób wsiadających i wysiadających do tramwaju).
    3. Na tej trasie kursują 4 linie, co 10 minut, co daje tramwaj średnio
    co 2,5 minuty w jednym kierunku. Byc może w godzinach szczytu
    przydała by się jeszcze jedna linia, wtedy by ludzie nie ocierali się o
    siebie, ale już nie zostają na przystankach.
    4. Autobusy na Piątkowie teraz dowożą do trasy Szybkiego Tramwaju,
    czyli nie stoją w korkach, mają krótsze trasy,i są punktualniejsze.
    5. Nie ma złych opini na temat PST. Zarówno mieszkańcy, jak i prasa
    chwalą tą inwestycję.
    6. Wzdłuż trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST) brakuje
    jedynie drogi rowerowej, za co przy każdej nadażającej się okazji
    Zarząd i Rada Miasta Poznania są krytykowani.

    :W Wawie na temat metra slychac tylko "och" i "ach" i raczej
    :nie ma tendencji do zmiany nastrojow. Oczywiscie najbardziej zachwycaja
    :sie ci, ktorzy jezdza metrem do pracy/szkoly a najmniej ci, ktorzy wciaz
    :stoja w korkach. He, he, nie martw sie, ponoc do Jagielonskiej tez maja
    :sie przekopac :)

    W Poznaniu wszyscy są zadowoleni z PST.
    A Warszawa znów nie dała obiecanych pieniędzy na inwestycje centralne,
    i Poznań musi z własnej kasy dać na dokończenie wiaduktu kolejowego
    nad ulicą Hetmańską (może chociaż PKP zapłaci za przełożenie własnych
    torów) - tranzyt Katowice/Łódź/Kalisz-Szczecin/Świecko/Berlin,
    Zielona Góra/Leszno/Wrocław - Bydgoszcz/Konin/Warszawa.
    i wiaduktu górczyńskiego na trasie wylotowej na Zieloną Górę/Leszno/Wrocław.
    i na Centralną Oczyszcalnie Ścieków (COŚ) - ale to już nie ta lista.

    ---ooOOoo---

    ---ooOOoo---





    Temat: Nowy rozkład dla Łodzi
    Po wczorajszym gorący dniu - rozkład na DB - i obejrzeniu tegoż rozkładu mogę powiedzieć: Łódź Triumfuje - PKP PR się nieco bardziej postarało i przygotowało dobrą ofertę przewozową.

    Najbardziej interesują mnie przyjazdy/odjazdy z Łodzi Fabrycznej, która zdobywa coraz większy prestiż, przez większą liczbę połączeń.

    Zaznaczam jednak wielkiej rewolucji nie ma, i nie jestem pewien w 100% czy podaję rzeczywisty rozkład.
    Jeślli znajdziecie błędy to poprawcie.

    Łódź Fabryczna

    Zamiast "Reymonta" do Krakowa przez Częstochowę dali pociąg "Soła" 06:08 R14121 Bielsko Biala Glowna - doskonale, zatrzymuje się m.in w Żakowicach (gdzie wsiadają Koluszkowianie), a także u mnie w Rokicinach.
    Pasażerowie jeżdzący do Krakowa obecnym "Reymontem" będą mieli przesiadkę w Katowicach by o 11.30 być w Krakowie.

    "Reymont" pojedzie przez CMK - zatrzymując się m.in. we Włoszczowej, 06:47 IR 13101 Krakow Glowny

    Pospieszne do Warszawy Wschodniej będą odjeżdzały xx.57 min. po pełnej godzinie.
    Osobowe do Skierniewic xx.20 min. po pełnej godzinie.

    13:20 R1421 osobówka do Czestochowy przez Koluszki

    14:15 IR 79111 Suwalki

    Do Tomaszowa Mazowieckiego 4 pary osobówek 14:04 Skarzysko Kamienna , 15:04, 16:04 Drzewica, 18:10 . Możliwośc dojazdu do Radomia z przesiadką w Drzewicy lub w Koluszkach.

    14:40 R22041 Radomsko pociąg przyśpieszony.

    Łódź Kaliska

    07:19 IR 181011 Szczecin Glowny "Włókniarz" do Szczecina i Wrocławia rozdzielony czyli tylko odjeżdza do Szczecina przez Kutno i Poznań.

    05:39 IR 12503 Kielce tzw. "Kielecki łącznik"

    Nowy 06:09 D15112 Gdynia Glowna

    11:05 IR 61105 Suwalki czyżby "Jaćwing" przez Łódź?

    Sezonowy 22:47 IR 73501 Poznan-Zakopane przec CMK

    "Doker", "Stocznoiwiec", "Sukiennice" bez rewelacji.

    Poza tym są/będą się m. in. osobowe Łódź Kaliska -
    Konin i dwukrotnie pociąg Sieradz - Kutno oraz Łódź Kaliska- Toruń.

    Można być zadowolonym. Oby były jakieś akcje promocyjne nowych i zmienionych połączeń, nie tylko plakaty na dworcach, bo na dworcu nowych pasażerów się nie zdobędzie.

    Osobiście planuję jakąś inicjatywę nt. połączeń Piotrów-Łódź Fabryczna, podpowiedźcie mi coś i zabierzmy się do roboty



    Temat: wagonolandia w mieście Radom w RJ 2006/2007
    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/554

    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/getFile/545

    Proponuje spojrzeć pod te adresy i wszystko staje się jasne. Stacja Radom staje
    się przynajmniej w świetle strony KM i HAFASA w przyszłym rozkładzie
    zdominowana przez składy wagonowe na pociągach osobowych (one co prawda były tu
    zawsze obecne poza okresem 7 luty – 22 Grudzień 2005). Ale od 10 Grudnia na
    linii:
    -       do Dęblina taka obsługa jest na 3 parach z 11 (to nie odbiega od
    średniej wieloletniej wyłączając lata 2005-2006),
    I TO JEST NAJCIEKAWSZE
    -       do Skarżyska – WSZYSTKIE Z 11 PAR,
    -       do Warszawy – 8 z 16 par –w stosunku do zeszłego roku to wzrost o 5
    par. To i tak sytuacja niesamowita, przed 23 Grudnia 2005 składy wagonowe
    osobówek na tej trasie, były ale bardzooo dawno temu.

    Najciekawsze będzie to jakiego rodzaju wagonów KM będzie używać. Bip (stoi ich
    co prawda dużo w Skarżysku, ale już z wyglądu widać, że przede wszystkim to do
    remontu się one nadają) , Bochunów, Bonanz. Najciekawsze byłyby wagony
    przedziałowe.
    Z tego co można w tym zobaczyć, jakiś skład na pewno będzie nocować w
    Warszawie. Więc może do obsługi oprócz CM Skarżysko dołączy się CM Warszawa.
    Braki taborowe KM i sposoby ich rozwiązywania stają się dla miłośników kolei
    coraz to ciekawsze, a na pewno wizualnie. W razie czego podobną sytuację można
    by zorganizować na trasie Warszawa - Działdowo, ale wtedy trzeba by sprowadzić
    albo Bochuny z Olsztyna, albo Bipy/Bochuny z okręgu Grudziądzko-Chojnickiego.

    Ps.
    Z pobieżnego przejrzenia rozkładu w Internecie można zobaczyć np.:
    -       4 pary Kościerzyna – Wierzchucin + 0,5 Kościerzyna – Czersk (a w tym
    jeden osobowy Bydgoszcz – Kościerzyna:
    http://nowyrozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/237246/224808/98996/29... -
     ostatni raz coś takiego było chyba w pierwszej połowie 2001),
    -       osob. KAMIEŃCZYK Poznań – Jelenia Góra
    -       osob. Konin – Wałbrzych i Węgliniec – Jelenia Góra – Wrocław – te
    bodajże tylko w jedną stronę





    Temat: Zmiany w kursowaniu pociągów Kwalfikowanych (od.6.01)
    Oto co podaje PKP-IC :

    W rozkładzie jazdy obowiązującym od 06.01.2002 wprowadzono następujące
    zmiany w ruchu pociągów kwalifikowanych.:

    1. Pociąg Ex "KORMORAN"
    Zamieniono na pociąg pospieszny likwidując połączenie pociągiem
    kwalifikowanym między Warszawą a Olsztynem.

    2. Pociąg Ex "BŁĘKITNA FALA"
    Poprowadzono w relacji Warszawa - Świnoujście / Kołobrzeg przez Poznań Gł.
    z dzieleniem składu na stacji Stargard Szczeciński (bez grupy wagonów z
    Łodzi)
    Odjazd z Warszawy Centralnej o 6.10
    Przyjazd do Warszawy Centralnej o 22.35
    -postoje: Kutno, Konin, Poznań, Krzyż, Stargard Szczeciński., Wysoka
    Kamieńska, Międzyzdroje; Białogard.
    -terminy kursowania: 22.06.2002 - 01.09.2002

    3. Pociąg Ex "POSEJDON"
    W terminach: 22.06.2002 - 01.09.2002 poprowadzono w skróconej relacji
    Warszawa Zach. - Koszalin - Warszawa Zach. zamiast jak dotychczas do
    Kołobrzegu.

    4. Pociąg Ex "POMORZANIN"
    Poprowadzono 10 min. wcześniej na całej trasie w relacji Gdynia Gł. -
    Wrocław Gł. (Gdynia Gł. odj. 4.52).

    5. Pociągi IC "GÓRNIK" oraz IC "STANISŁAW WYSOCKI"
    Dodano postój na stacji Ruda Chebzie.

    ---------
    I to by było wszystko.
    Kormorana zrobili pospiesznym. Jak była dyskusja "EX Opolanin" to ktoś
    rzucił, że Kormoran i Opolanin będą pospiesznymi od nowego rozkładu. A tu
    tylko Kormoran. Podejrzewam, że Opolanin bedzie EX, bo nim go
    "wykwalifikuja" to wcześniej jeszcze pojedździ z ceną rynkową, a narazie
    jest jeszcze w taryfie EX...

    pozdrawiam
    Michał Mraczek
    Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych





    Temat: [PB]Szybka kolej Wrocław-Warszawa


    Nieprawda. IC FREDRO, który w przyszłości będzie skierowany tą trasą, o
    dziwo
    zatrzymuje się tylko w Lesznie i Poznaniu. A przecież jest tyle miast:
    Kościan,
    Konin, Koło, Kutno, Sochaczew. Ile to ludności??? A pociąg o dziwo się
    nie
    zatrzymuje. Więc i w Kaliszu i Odtrowie się nie zatrzyma, a jak jest
    możliwość
    innej trasy to lepiej inną trasą.


    Po pierwsze teraz jeżdżą tą trasą tylko pociągi spółki uprzywilejowanej i
    promowanej nawet przez - wydawałoby się - konkurencyjną PKP PR, więc mogą
    się zatrzymywać gdzie im się żywnie podoba i robić co chcą. Dopiero
    konkurencja wymusza racjonalne zachowanie się przewoźników i to do
    zachowania przewoźników w warunkach konkurencji należałoby się odnosić.

    Po drugie wcale nie byłbym taki pewien, że pociąg IC nie zatrzymałby się w
    Ostrowie czy Kaliszu - Ostrów to poważny węzeł kolejowy, a więc dodatkowi
    klienci dojeżdżający z linii bocznych, a sama "aglomeracja Kalisz - Ostrów"
    to wiele osób dla których warto zatrzymać pociąg. Gdyby można było
    podejrzewam, że każdy Expres i IC zatrzymywałby się w Oleśnicy Gł. Więc
    tak - zatrzymałby się w Kaliszu i Ostrowie, Sieradza i Zd. Woli nie znam,
    więc się nie wypowiadam.


    | a jakby nie patrzec przy obecnym szlaku lezy troche miast

    No i tu jest wyjaśnienie błednej polityki kierrowania modernizacji przez
    Ostrów
    I Kalisz.
    Jakim prawem, pociąg IC ma zatrzymywać się w Ostrowie, Kaliszu? Przecież
    nie są
    to aż tak duże metropolie, żeby pociag ten tracił około 15 minut.


    To po co lansujesz jazdę przez Kępno ? Jest większe od Ostrowa ?

    Takim prawem, że wydanie kilku mld złotych na nową linię, która miałby
    służyć jedynie pociągom najwyższej kategorii to marnowanie pieniędzy - przy
    wariancie ostrowskim może i pociąg IC Lesława (Lech jest jedynm, który
    jeździ bez przystanku pomiędzy Poznaniem a Warszawą) straci te 15 minut
    więcej na przejeździe całej trasy, natomiast kilkanaście, a może i dziesiąt
    innych zyska na czasie i zabierze więcej pasażerów, a mld. wyłożone na tą
    inwestycję przyczynią się do rozwoju conajmniej kilkunstu miejscowości a
    nie tylko jednej.

    Owszem byłbym skłonny poprzeć inny - bardziej "szybki" przebieg linii
    Wrocław - Warszawa, ale pod warunkiem, że obecna zostanie zmodernizowana do
    160 km/h, na co z oczywistych powodów nie ma co liczyć - to jest jedna
    inwestycja w regionie i drugiej przez kilkanaście lat nie będzie. Co więcej
    obecna linia jeszcze bardziej nieremontowana podupadnie.

    Mick M.





    Temat: !!! raport o stanie drog !!! :-(


    Monday, June 16, 2003, 9:44:07 PM, wystukalas(es):

    | bo kasa idzie na inne cele budzetowe. Jakos Czesi czy Slowacy potrafli
    | wybudowac setki km autostrad bez zbednych przepychanek. Zrobili to po
    | cicju i dobrze. A u nas?
    NA od ilu lat w Czechach i na Słowacji są winiety? Ile tam kosztuje
    Nbenzyna i ile kosztowała, kiedy budowali autostrady?
    NKiedy Pol zaporoponował winietę za 180 zł rocznie podniosła się
    Nhisteria, że okrada naród...
    Winiety to jest oplata za ISTNIEJACE autostrady. A kasa na autostrady
    i moderizacje drog miala isc z podatku drogowego zawartego w paliwie.


    Winiety to opłata za istniejące autostrady, w krajach, gdzie autostrady
    istnieją. Problem w tym, że u nas autostrad nie ma i żeby je wybudować
    potrzebne są pieniądze. To proste. Nie wyczaruje się najpierw autostrad
    przy pomocy różdżki, żeby potem wprowadzić winiety. Aby zacząć budowę
    potrzeba bardzo dużo pieniędzy. Albo naprawdę chcemy te autostrady i
    bulimy za to, albo nie chcemy i przestajemy narzekać. Bo na razie mam
    wrażenie, że większość głosów na temat autostrad jest na zasadzie "Tata,
    daj...".


    N Nie mamy autostrad bo ich nie chcemy. Tzn.
    [ciach]
    N(180 zł uzbiera się już przy 200 litrach paliwa...), a do tego trzeba
    Nbędzie płacić myto za każdy przejazd odcinkiem autostrady.
    I tak by sie placilo mimo winiet.


    Płaciłoby się za te odcinki, które zostały otwarte jako płatne przed
    wprowadzeniem winiet. Czyli za dwa istniejące odcinki: Katowice<-Kraków
    oraz Września<-Konin. A tak nie będzie winiet i oprócz opłaty paliwowej
    wszystkie nowe odcinki będą płatne w formie myta. Na oko widać, że jest
    to mniej opłacalne dla kierowców (przynajmniej w krótkim okresie).


    NDodam, że osobiście jestem przeciwnikiem budowania w Polsce autostrad.
    NUważam, że nas na to nie stać i nie są nam potrzebne. Należałoby
    Nznacznie mniejszym kosztem zmodernizować i wyremontować istniejące drogi
    Ni wybudować ścieżki rowerowe, a (prawie) cały transport towarowy
    Npowinien się odbywać koleją oraz drogą wodną (zupełnie niewykorzystaną w
    NPolsce mimo dużych możliwości).
    O i w tym punkcie sie zgadzamy:)). Rozwinieta siec drog ekspresowych i
    z szerokim utwardzonym poboczem zupelnie nam wystarczy. A transport tak


    Tylko, że opłaty za korzystanie z dróg przez samochody ciężarowe (które
    najbardziej niszczą te drogi) są tak niskie, a ceny oraz bałagan w PKP,
    który jest monopolistą są tak duże, że się to nie opłaca.





    Temat: Wczorajsze opoznienia we Wrocku.
    Witam!

    Widze ze nikt nic nie pisal o zdarzeniach jakie mialy miejsce dnia
    wczorajszego na sieci PKP. Zaczne od tego ze na stacji Wroclaw Glowny
    spedzilem wczoraj 1,5h miedzy 21:30 a 23:10 i bardzo fajne spoznienia mialo
    wiele pociagow. Oto te spoznienia:
    1) SLAZAK +60 (nie wiem czemu)
    2) WIELKPOLANIN +30 (nie wiem czemu)
    3) Bielsko Biala - Kolobrzeg +60 (awaria loka)
    4) Ex ODRA +30 (zarz do tego nawiaze)
    5) CZCIBOR +20 (nie wiem czemu)
    6) Drezno +40
    7) WROCLAWIANIN +340 (juz pisze dlaczego)

    Otoz wczoraj po bardzo wydatnych burzach nad Polska pomiedzy Sieradzem a
    Kaliszem (zaraz przez tym drugim) piorun powalil na tory drzewa, ktore
    zerwaly trajce elektryczna. Ww WROCLAWIANIN dzieki temu stal przed gdzies w
    polu przed Kaliszem ok. 1,5h i oczywiscie nikt nic nie wiedzial ile bedzie
    trwala przerwa w podrozy. Obiecywano ze max 4h i pojedzie. A tu po 1,5h
    podczepiono loka i zaczeto powolutku jechac do tylu. Pasazerowie dowiedzieli
    sie ze pociag cofjnie sie do Lodzi. Zatrzymywal sie przy tym po drodze wiele
    razy w polu i jechal niezbyt szybko. Zanim jednak ruszyl spod Kalisza, tam
    podstawiono autobus ktory zabral pasazerow jadacych do Kalisza i Ostrowa. W
    efekcie po cofnieciu pociag jechal do Wroclawia przez Kutno, Konin, Poznan.
    BTW to robiono wszystko, by pociag dojechal do Wroclawia na taka godzine by
    cokolwiek jeszcze stamtad jechalo. No i udalo sie. We Wrocku byl o 23:05,
    pare pociagow przetrzymano (Przemysl, Legnice, Walbrzych) dzieki czemu
    ludzie mogli jeszcze jakos dojechac do domu a nie spedzac nocy na dworcu. Z
    ODRA bylo podobnie, ale ona z Lodzi od razu pojechala przez Kutno, Poznan do
    Wroclawia dzieki czemu u celu byla tylko z polgodzinnym opoznieniem. Nie mam
    natomiast pojecia jak skierowano SUDETY, WLOKNIARZA< PRZASNICZKE i inne, bo
    nie wiem nawet kiedy szlak byl ponownie przejezdny.
    To tyle z tego co dzialo sie wczoraj we wrocku i na szlakach :).

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: Zaliczenie sieci...
    1.Bydgoszcz:
    a. tramwaje 3,5-4h
    b.autobusy dzien dla wytrwalych (zgaduje: ok 17h)

    2. Toruń
    a. tramwaje 2h - TYLKO W SZCZYCIE (inaczej nie jezdza 4 i 5)
    b. autobusy - nie wiem, nie skonczylem sieci. Jestkilka linii podmiejskich
    kursujacych dosc rzadko a czasami w ukladzie wykluczajacym ich zaliczenie w
    rozsadnym czasie. Ale czesc mijeska ok 12h+podmiejskie 5-6h (choc
    niekoniecznie 12+5=17)

    3. Grudziadz
    a.tramwaje - 1h
    b. autobusy - podobnie jak w Toruniu z tym, ze siec podmiejska jest gestsza
    i jest sporo kursow wariantowych. Czesc miejska zajmie ok. 5h + podmiejskie:
    czas nieokreslony ze wzgledy na niezbadana blizej wariantowosc takich linii
    jak 5 czy 9. W tydzien na pewno :-))))

    4. Inowroclaw
    Jeszcze kiedy istnialy podmiejskie (do konca sierpnia 2002) to zaliczenie
    calej sieci MPK zabieralo troche czasu - teraz to jakies 5-6h (przy dobrym
    trafieniu w rozklad linii trzykursodobowych)

    5. Konin
    dzien
    Tak na marginesie. kilka lat temu Koninskie MZK wydalo DOSKONALY sieciowy
    rozklad jazdy autobusow. Oprocz odjazdu kazdej linii z kazdego przystanku w
    uklacie SRJP podane byly takze nr kolejnosci autobusow.

    6. Wloclawek
    Nie wiem - ciagle robie. Konina takze nie zrobilem zalego ale tam maja choc
    SRJA. Odliczajac podmiejskie jakies 7h i z jakies 5-6 na podmiejskie

    7. Pila
    od 8 do 18

    8.Chojnice
    mnostwo podmiejskich wariantow - dzien-dwa. Miasto mozna objechac w zasadzie
    7 lub 7A, ktore jezdza chyba po wszystkich chojnickich ulicach, a reszta
    linii jest podobna do kursow PKS. ! np w najdluzszym wariancie ma 32km w
    jedna strone.

    9. Tczew
    Wiekszosc linii dworzec-Czyzykowo, ale przez rozne "przez" + 2/19 +
    Flextronic (lub jakos tak)=4h + kilka podmiejskich+50=56min :-)

    10. Malbork
    syndrom PKSu :-)

    11. Płock
    Miejskie-6h + podmiejskie (sporo)

    12. Elblag
    a. tramwaje - 2h
    b-autobusy - 6-20

    wystarczy  -pozdrawiam
    Piotr





    Temat: Inter Regio - propozycje


    | Jedyny nowy pociag "nie dla Warszawy" to nowy Ex "Krakowianka" Krakow -
    | Tomaszow - Lodz Widzew - Kutno - Konin - Poznan. Czas jazdy 5:10 - 5:15.
    | Odjazd z Krakowa 5:50 w Poznaniu po 11-tej. Skomunikowanie do Szczecina
    | jest ICH zdaniem zbedne. Powrotny: z Poznania okolo 16:00.

    Genialne ! No nareszcie ktos pomyslal, zeby z Lodzi do Poznania pojechac
    najkrotsza czasowo, jak i kilometrowo trasa. Proponuje drugi pociag  tej
    relacji, pospieszny, skomunikowany w Kutnie z Kopernikiem w obie strony.


    1. Krakowianka to zaden "nowy" pociag tylko pospiech "upgradowany" do Ex
    2. Nie sadze zeby w Lodzi wybuchla euforia - mamy wczesniejszy Wlokniarz,

    Jest 7 godzin, przez ten czas mozna cos zalatwic. Przy podrozy Krakowianka
    beda tylko jakies 4 godziny, troche malo...

    | Generalnie zaniedbuje sie polaczenia duzych osrodkow regionalnych ze
    | soba, z pominieciem Warszawy. Dysproporcje te w nowym RJ sie
    | poglebia....

    To jest niestety smutna racja. Rezygnuje sie z polaczen bezposrednich
    pomiedzy osrodkami pozawarszawskimi na korzysc przejazdow przez Warszawe. A
    Polska to nie tylko Warszawa !!!
    Nie da sie dojechac na przyklad z Lublina do Bialegostoku czy Elku, do
    Olsztyna z pominieciem Warszawy. Nie ma nawet bezposrednich pociagow w tej
    wydluzonej relacji, przez Warszawe, ludzie musza sie przesiadac.
    Z Lodzi do Poznania mamy tylko dwa pociagi, i to dluzsza droga, przez
    Ostrow wlkp,
    do Olsztyna i na mazury trzeba jechac albo z przesiadka w Toruniu i
    Olsztynie, albo w Warszawie, a moglby byc przeciez pociag tak jak byl przez
    Sierpc, Brodnice, najkrotsza trasa do Olsztyna i Elku. Przeciez nie tylko
    Warszawiacy i Gdanszczanie jezdza na Mazury !!!


    A w dodatku poza sezonem z Lodzi bedziemy jezdzic do Gdyni przez Wawe -
    poranny ma byc skrocony do Bydgoszczy [teraz do Gdyni-Helu i Kolobrzegu]!!!
    Absurd do szescianu!!! Ludzie, ratujcie!


    Jaka jest szlakowa na odcinku [...] Plock - Sierpc [...] ?


    Aktualnie chyba 0 [slownie: zero] - kursuja autobusy PKP ;)

    Pozdro
    Kiefer





    Temat: Opolanin na bocznice


    | W PKP-IC rowniez komfort.
    | Przypomnij sobie narzekania na pmk na PKP-IC, ile dotyczy wleczenia sie pociagow, a ile standardu?

    | Bo ja wiem, czy tak dużo jest narzekań na komfort w pociągach
    | kwalifikowanych...

    Ilosciowo nie jest duzo, ale procentowo do chyba 100...


    Bo ja wiem, czy to dobrze? To może świadczyć, o tym, że ludzie powolność
    kolei traktują jako dopust boży, albo też już z powodu tej powolności
    nie pociągami nie jeżdżą. A ci co narzekają, jeżdżą mimo to, bo jest
    jednak szybciej...


    | Czasem komuś na łeb spadnie podsufitka w kiblu,
    | czasem nie grzeją, czasem srajtaśmy brakuje... No ale to jednak są
    | incydenty...

    Ogolnie to widac  IC mala, ale jednak poprawe.

    | Zalezy w ktorym kierunku. Na CMK spada, na E-20 rosnie...

    | Ogólnie, na PKP jako takim.

    Ale PKP trzeba teraz rozgraniczyc, bo Pr dostaja panstwowa kase za nierentowne kursy, a PKP-IC, ani zlotowki, wiec trzba
    rozpatrywac tylko trasy na ktorych jezdzi PKP-IC, a na razie nie jest na nich zle.


    Przy cenach biletów PKP IC byłoby skandalem, żeby jeszcze jakieś dotacje
    dostawała...


    | Ale szybkość jest
    | ważniejsza - inaczej będziemy mieli "Amtraka" - pociągi luksusowe ale
    | powolne, w związku z tym tylko dla koneserów.

    To nam nie grozi. Wszystkie trasy na ktorych jezdzi PKP-IC sa modernizowane lub sa zaplanowane do modernizacji.


    Na przykład Inowrocław - Poznań? Częstochowa - Opole? Łódź - Wrocław?
    Koszalin - Gdynia? A co do zaplanowanej modernizacji takich odcinków jak
    Gdynia - Warszawa, Gdynia - Inowrocław itp. to obawiam się, że prędzej
    mi kaktus wyrośnie niż...


    | Przecież takie trasy jak
    | CMK czy E-20 żyją nieźle tylko dzięki temu, że nie ma autostrad do
    | Warszawy...

    Nie zgodze sie. Z Katowic do Warszawy jest wybudowana jeszcze za Gierka dwujezniowa droga na ktorej spokojnie mozna jechac
    200km/h (o ile samochod tyle wytrzyma)


    Hmmm, widzę że nie masz za dużego doświadczenia z samochodami. Po
    Gierkówce to można jechać 200km/h ale jak się jest samobójcą... Poza tym
    to nie jest trasa bezkolizyjna. Gdyby to była prawdziwa autostrada to te
    300km przejeżdżałoby się w ~2h. I nie martw się, że samochód nie
    wytrzyma, kolesie jeżdżący IC (lub ih firmy) posiadają bryki, w których
    prędkości rzędu 160km/h w ogóle się nie czuje.
    Dla mnie destrukcyjnym przykładem autostrady jest Konin - Poznań.

    , ale ludzie jednak jezdza pociagiem, bo widza jego zalety jazdy
    pociagiem - czas


    spedzony w podrozy moze byc spozytkowany w lepszy sposob niz pilnowanie drogi, np. odpoczynek, picie browara, czytanie
    porannej prasy, pisanie pracy na laptopie itd. to jest czas zaoszczadzony, a czas to pieniadz! I uwazam, ze wiele ludzie,
    ktorzy teraz jezdza PKP-IC beda to nadal robic, bo widza zalety tego i jezeli PKP-IC bedzie dabalo o komfort na tych trasach
    to jej pozycja jest niezagrozona.


    OK, to się zgadza. Co nie znaczy, że nie można by zdobywać nowych
    pasażerów. I zwróć uwagę, że położenie lachy na przewozach regionalnych
    i dalekobieżnych - nie IC też ujemnie wpływa na ilość pasażerów w
    pociągach kwalifikowanych. Wielokrotnie wałkowany na grupie temat - jak
    można np. dojechać z Ostrowa do Poznania pociągiem, to może do Berlina
    też się EC pojedzie. Jak z Karsznic jest kibel do Ina, to do Gdańska
    stamtąd Ex`em się pojedzie (mój patent, szeroko rozpropagowany wśród
    znajomych ;-).


    | Tyle, ze tez kulawe bo jest Fredro. Chociaz Fredro jest bardzo obladowany i moznaby te potoki rozlozyc na dwa pociagi,
    | tylko ze Gornik tez nie narzeka na brak frekwencji :-)

    | Ech, dobrze mieć takie problemy ;-)

    I dalej twierdzisz, ze PKP-IC nie moze byc dochodowe? ( :-) ),


    Powinno być dochodowe. Wstyd, że nie jest (może już jest zresztą), mając
    zagwarantowany monopol na najlepsze trasy...


    | Pozdrawiam z Wloszczowy

    | A ja z dalekiego Pomorza :-)

    A ja z imprezujacej Wloszczowy (po maturach) i jezeli ten tekst wyszedl troche nieskladny, to znaczy tylko, ze imprezka
    zmierza w dobrym kierunku ;)))


    Ha, no to dobrej zabawy. Ja tam imprezować zacząłem już przed maturą (co
    zresztą dało bardzo dobre wyniki :-). Ale nie ma to jak impreza po
    maturze :-))

    Pozdrowienia

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 149 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.