Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP bilety międzynarodoweTemat: PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP Dworzec Centralny w Warszawie w kasach MIĘDZYNARODOWYCH. Bohaterowie: Kasjerki 1, 2; turystka i jej maż (oboje z Ameryki), jakis facet za nimi. Podchodzi turystka do kasy. - Hello, when does the next train to Moscow leave? Kasjerka 1: - Słucham? - When does the next train to Moscow leave? - Proszę głosniej bo nie rozumiem. - Excuse me? - A, pani Angielka... Zoska, zawołaj Krysię, ona chyba zna angielski... (przypominamy: kasa MIĘDZYNARODOWA). Zoska: - Nie ma Krysi, poszła na papierosa. - No to Baskę, ona chyba po niemiecku zna... - Dzisiaj nie pracuje. - No to chodź tu sama, bo nie rozumiem co klientka chce... - Dobra idę. Po chwili, Zoska: - Słucham? Turystka: - One ticket to Moscow, please. - Do Moskwy? Da, pożałujsta. A w kotoryj czas? - Excuse me? - Nu davajte, sleduszcij pojezd idet v vosiem czasov. Hotite bilet pokupit ? - (do męża) oh my god. I don't understand her... Jakis facet za nimi: - Excuse me. Could I help you with this? - Yes, please, thank you. Facet do kasjerki: - Przepraszam, o której najbliższy pociąg do Moskwy? - A pan co chciał? Kolejka jest! Temat: PKP PKP Witam. Mam kilka pytań dotyczących podróżowania jaśnie panującymi nam pkp: 1. Czy w kasach można kupić bilet (w jedną stronę !! ) np. z Warszawy Centralnej do Warszawy Wschodniej, ale przez Łódź Kaliską ? Bo z tego co się orientuję w obliczaniu cen biletów przez pkp, to bilet taki (z ulgą 37 %) powinien być tańszy o około 10 zł, od biletu z Warszawy do Łodzi Fabrycznej ("tam i z powrotem"). Pytanie może się wydawać na pozór absurdalne, ale w Polsce... :-) Czy ktoś może próbował wykorzystać ten lub podobne patenty ? 2. Czy na wszystkich kolejowych przejściach granicznych można u konduktora pociągów międzynarodowych kupić tzw. przejściówki ? (na pewno działa to na przejściach z Czechami i wtedy bilet wychodzi o niebo taniej) Temat: Kasa międzynarodowa PKP Katowice Kasa międzynarodowa PKP Katowice Dlaczego osoby pracujące w kasach międzynarodowych PKP Katowice nie znają przynajmniej jednego języka obcego?? Dzis kupowałem tam bilet i byłem świadkiem jak grupa obcokrajowców chciała kupić bilety, niestety kasjerka zagdanięta czy mowi po angielsku, niemiecku bądź francusku odpowiadała: nie. Czy PKP nie stać na zatrudnienie kilku osób ze znajomością języków obcych lub wysłanie swoich pracowników przynajmniej na kurs podstawowy z jakiegoś języka?? Chociaż nie powinienem się dziwić bo przecież w naszym kraju swobodnie porozmawiasz w obcym języku z każdym innym tylko nie z osobami, które mają kontakt z obcokrajowcami najczęściej. Przepraszam wszystkich, którzy poczuli się dotknięci, ale teraz generalizowałem. Temat: Bilety PKP przez internet? "Nie ma potrzeby" Jak na mnie, to i PKP, i Intercity działają bardzo "prężnie". Wszędzie trąbią o europejskim standardzie,natomiast.... 1. Nie ma możliwości kupienia biletu międzynarodowego przez internet. 2. Często się zdarza, że rozkład jazdy internetowy niezbyt pokrywa się z realnym. 3. Dzisiaj po 30 minutach klikania i naradzania się z kolegami Pani stwierdziła, że nie może sprzedać mi biletu do Kijowa, ponieważ "to jest pociąg niemiecki i blokada stoi". Jak mam się dostać do tego Kijowa? Odpowiedź brzmi: NIECH PANI SOBIE W INTERNECIE POSZUKA. Przy czym na stronie PKP nie ma żadnej notatki na temat "blokady", która "stoi". Nie wiem jak wygląda sprawa z kierownictwem, natomiast pracownicy, przynajmniej niektórzy, są "do wymiany". Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!! Ja im się nie dziwię Ja ich trochę rozumiem. Na czeski odcinek ludzie kupują czeski bilet i pieniądze idą do kieszeni Czechów. Na polski odcinek większość wybiera bilet międzynarodowy np. Zebrzydowice Granica - Kraków i z powrotem a PKP Intecity i CD dzielą się wpływami z tego biletu. Dla PKP Intercity to rzeczywiście nieopłacalne. Wniosek: w Polsce powinna zostać wprowadzona jednolita taryfa na wszystkie pociągi, tak jak jest w większości krajów (podobna taryfa jak u nas jest tylko w Rumunii). Mogliby zrobić dopłaty do pociągów typu TGV, ICE itp., lecz wątpię, czy kiedyś się takie u nas pojawią. Jakość oferowana przez PKP Intecity nie odpowiada cenie. Temat: Kolejarze zatrzymali ruch pociągów na Śląsku Gość portalu: MPM napisał(a): > Czlowieku! Zanim cos napiszesz to sie zastanow!. Pracuje > na PKP. Za bilet MUSZE placic. Za bilet miedzynarodowy, 1 > (jeden) w roku tez musze placic. Za bilet dla dziecka i zony TEZ > musze zaplacic! A jesli chodzi o deputat... Gornictwo lezy, a > maja "barburki", "trzynastki" i w wieku 25 sa PELNOPRAWNYMI > emerytami. Jakies pytania? > No właśnie MPM ile to ty płacisz za ten twój bilet dla całej rodzinki i te bileciki po Europie??? Ja Ci powiem - śmieszne pieniądze, tyle co bilet jednorazowy na trasie do 100 KM. To ty się zastanów człowieku i kup sobie coś za deputacik węglowy - może komórkę, bo kolejarz z komórką to nie byle co!!! Temat: Kolejarze zatrzymali ruch pociągów na Śląsku Do mm Czlowieku! Zanim cos napiszesz to sie zastanow!. Pracuje na PKP. Za bilet MUSZE placic. Za bilet miedzynarodowy, 1 (jeden) w roku tez musze placic. Za bilet dla dziecka i zony TEZ musze zaplacic! A jesli chodzi o deputat... Gornictwo lezy, a maja "barburki", "trzynastki" i w wieku 25 sa PELNOPRAWNYMI emerytami. Jakies pytania? Temat: Kolejarze zatrzymali ruch pociągów na Śląsku Do mm. Czlowieku! Zanim cos napiszesz to sie zastanow!. Pracuje na PKP. Za bilet MUSZE placic. Za bilet miedzynarodowy, 1 (jeden) w roku tez musze placic. Za bilet dla dziecka i zony TEZ musze zaplacic! A jesli chodzi o deputat... Gornictwo lezy, a maja "barburki", "trzynastki" i w wieku 25 sa PELNOPRAWNYMI emerytami. Jakies pytania? Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów autor artykułu chyba żyje w innym kraju poniewaz nie od dzisiaj wiadomo, że: 1. PKP nie istnieje dla pasażerów tylko dla kolejarzy, 2. rozkład PKP PR nie robi się dla klientów, którzy np na 7 chcą dojechać do pracy tylko dla kolejarzy, którzy chcą dojechać do pracy godzinę wcześniej, 3. panie w kasach nie sprzedają biletów tylko robią łaskę, że można u nich zaopatrzyć się w bilet, 4. panią w informacji najlepiej nie przeszkadzać, bo mogą się obrazić i nic nikomu nie powiedzą, 5. panie z informacji międzynarodowej to wogóle kosmos (przypomina się literowanie po polsku słowa dla gościa mówiącego po angielsku), 6. konduktorzy nie są od sprawdzania biletów tylko od brania w kieszeń, 7. od sprawdzania biletów czy w zasadzie od wyłapywania wszystkich, którzy dadzą się złapać niezależnie od tego czy bilet mają czy nie są firmy prywatne, które za najmniejszą pierdołę (mimo że masz bilet, ale np. bilet jest droższy) mogą cię zgnoić i spisanie to najmniejszy wymiar kary, a rozkład jazdy jest tylko orientacyjny i mimo, że pociąg na trasie Tarnów- Bochnia (ok. 40 km) robi 30-40 minut opóźnienia to oddanie biletu wiąże się z opłatą. Moje doświadczenia z PKP mam już na szczęście za sobą. Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów > 2.) Z podobnych przyczyn mało zrozumiałe są pretensje p. Waniowskiego, że nie > można jechać różnymi pociągami na podstawie jednego biletu. W ramach ćwiczeń > proponowałbym zatem, aby Autor spróbował przejechać się autobusem PKS na > podstawie biletu miesięcznego na tramwaj, po tej samej nawet trasie; albo też b > y > z biletem PKS usiłował wsiąść do prywatnego busa. Da się to rozwiązać. W Poznaniu np. kazda z firm komunikacji miejskiej i podmiejskiej ma osobne bilety. We wrocławiu mając bilet aglomeracyjny można jeździć autobusami i tramwajami MPK, autobusami DLA (linie zaczynające się od 1, 4 i 6) autobusami PKS (linia 419) i pociągami PKP :-) Kupując bilet międzynarodowy do Pragi w tak reklamowanym przez PKP Wrocław połączeniu (tylko 7 godzin i dwie przesiadki) do Międzylesia na tym samym bilecie jadę polską koleją, a dalej jadę czeską. Dlaczego w przypadku jazdy ze Zgorzelca do Poznania nie da się pojechać na tym samym bilecie do wrocławia PKP a od Wrocławia IC? Więcej już mi się nie chce pisać. Pozdrawiam Dyplomowany kolejarz :-) Temat: praga -> czestochowa/opole W Zebrzydowicach nie da sie. Jesli juz to kupujesz czeski bilet krajowy Praha - Bohumin (wtedy tu mozesz wykorzystac jakakolwiek znizke krajowa), a na odc. Bohumin - Katowice kupujesz miedzynarodowy. Jest to jednak rozwiazanie dosc drogie, dlatego zawsze polecalem i bede polecal kupno biletow miedzynarodowych POWROTNYCH. Przy zakupie biletu tam i z powrotem (z CZ do PL i z PL do CZ, koniecznie ta sama trasa) oba zarzady kolejowe oferuja wspolna znizke PKP-CD MOST, ktora wynosi 35%. Dlatego trzeba kombinowac, bo kupic najdrozszy bilet wg prostego cennika to zadna sztuka Ale wracajac do przejscia w Glucholazach i ostatnio otwartego w Lubawce - te dwa przejscia (o ile to nadal mozna nazywac przejsciem granicznym) charakteryzuja sie pewna niecodzienna wlasciwoscia, a mianowicie: PKP i CD nie zdecydowaly sie tam na stosowanie taryfy miedzynarodowej, wiec przejazd do sasiedniegi kraju polega na tym, ze u polskiego konduktora kupuje sie _krajowy_ bilet do Glucholaz lub Lubawki, a u czeskiego konduktora _krajowy_ bilet czeski z Glucholaz lub Lubawki. Zadnego kombinowania, zadnych przejsciowek, zadnego wyskakiwania do kasy. Najprosciej jak moze byc. Moze rozklad jazdy tam nie jest zbyt wymyslny - dwie pary pociagow w kazda strone w ciagu dnia, Lubawka tylko w soboty i niedziele do konca sierpnia, Glucholazy codziennie do konca sierpnia, pozniej w wybrane dni. Ale wierzcie mi, ze da sie tamtedy tanio przejechac na czeska strone i bez wiekszych problemow dostac sie dalej w glab Czech: z Jesenika (w przypadku Glucholaz) oraz z Trutnova (w przypadku Lubawki). W razie watpliwosci prosze o kontakt, uszyjemy rozklad jazdy na miare F. Temat: Cena biletu do Budapesztu Wydaje mi się, że ok. 330 zł za bilet w obydwie strony z Warszawy; nie jest to bilet "studencki" a bilet zniżkowy w komunikacji międzynarodowej- zniżka 40%, chyba nawet jako student nie wydębisz więcej. Z Krakowa będzie jeszcze taniej. Bilet jest ważny 60 dni, przesiadka bodajże w Bratysławie lub w Czechach w Breclaviu bo nasze kochane PKP chyba pozbawiły nas pociągu bezpośredniego. Miejscówka przy bilecie międzynarodowym nie jest wymagana, ale jeśli chcesz mieć pewność, opłaca się wykupić, bo kosztuje tylko odpowiednik 3€ Temat: PKP i przymus kupna dodatkowych biletów To wynika z faktu, ze na EX jest ulga ustawowa 37%, w IC można skorzystać ze zniżki handlowej IC-26 (w czasie, w którym obowiązuje), a w EC zniżek nie ma (chyba, że do biletu międzynarodowego WASTEELS 26/BIJ). Jak jechałem raz IC Chrobry, za mną siedziały dwie dziewczyny z biletem na EX Mewa (oczywiście studenckim). musiały zrobić dopłatę taką jak autora artykułu + do odjazdu mewy ze stacji początkowej miały szansę dostać zwrot za miejscówki). Konduktor PKP IC zrobił wszystko zgodnie z prawem. Nie może przecież wystawić dopłaty (choćby przez brak takiego cennika siłą rzeczy) z ulgi ustawowej do zniżki handlowej. Może jedynie wystawić nowy bilet bez popierania opłaty za wystawienie i dać poświadczenie o niewykorzystaniu złego biletu, dzięki czemu klient ma prawo do zwrotu pieniędzy. Błąd popełniły kasjerki: sprzedając bilet studencki do miejscówki na IC/EC oraz pobierając opłatę za zwrot (który nastąpił z winy przewoźnika). Ważne też, by samemu wiedzieć co i kiedy przysługuje. Temat: ceny biletow PKP - najtansza podroz w-wa - praga a nie lepiej kupic przez internet bilet powrotny? wg www.jizdenka.cz bilet powrotny z pragi do warszawy kosztuje 1715,- czyli 61EUR. po co kupowac przejsciowke? sks_baltyk_1930 napisał: > No niestety tak samo CD jak i PKP zarabiaja sobie niezle tlumaczac > to kursem euro lub taryfa miedzynarodowa. Dlatego chyba najlepszym > sposobem zeby to obejsc jest kupienie biletu do ostatniej stacji w > Polsce (taryfa krajowa) potem u konduktora przejsciowke i bilet na > trase po stronie czeskiej... > > Temat: Wrocław - Kudowa: Jak z autobusami? Hej, PKP przez stolice jest jednak najszybciej i najwygodniej Moja rada w przypadku jazdy pociagiem - kup bilet miedzynarodowy powrotny Gdynia - Petrovice. Wtedy: a) nie musisz kupowac miejscowek na EC, IC, TLK b) masz znizke 35% przy bilecie powrotnym [OIDP jesli bilet jest kupowany w PL, to PKP daje 40% znizki] c) na terenie Czech polecam kilometrickou banku KMB, wychodzi wtedy 0,70 Kc za km. KMB kosztuje 1400 Kc i pozwala na przejechanie 2000 km. Mozna kupic w kasie podczas postoju w Petrovicich [jesli pojedziesz nocnym pociagiem]. U kanara nie da sie Jesli chcesz, moge "wypozyczyc" zaczeta KMB, jest na okaziciela Zeby nie byc goloslownym, cena polaczenia kolejowego wyglada wtedy tak: * Bilet Petrovice - Gdynia - Petrovice: 1097 Kc tiny.pl/5rmr * KMB Petrovice - Praha: 378 km *0,7 - 264,6 Kc * KMB Praha - Petrovice: 378 km *0,7 - 264,6 Kc Razem: 1626,20 Kc - co wg dzisiejszego kursu NBP wychodzi 219,69 PLN w dwie strony. Jesli jestes w stanie dojechac w jedna strone taniej niz za 109,80 PLN i szybciej niz w 14:59h (Gdynia Gl. 16:06 IC 51400; W-wa Wschodnia 20:42/21:18 TLK 203/200; Praha hl.n. 07:05), to sie poddaje Pzdr. F. Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!! slon.bez.tromby napisała: > Ja ich trochę rozumiem. Na czeski odcinek ludzie kupują czeski bilet i pieniądz > e > idą do kieszeni Czechów. Na polski odcinek większość wybiera bilet > międzynarodowy np. Zebrzydowice Granica - Kraków i z powrotem a PKP Intecity i > CD dzielą się wpływami z tego biletu. Dla PKP Intercity to rzeczywiście > nieopłacalne. > > Wniosek: w Polsce powinna zostać wprowadzona jednolita taryfa na wszystkie > pociągi, tak jak jest w większości krajów (podobna taryfa jak u nas jest tylko > w > Rumunii). Mogliby zrobić dopłaty do pociągów typu TGV, ICE itp., lecz wątpię, > czy kiedyś się takie u nas pojawią. Jakość oferowana przez PKP Intecity nie > odpowiada cenie. To zmienić taryfę, a nie wylewać dziecko z kąpielą. Polska staje się pustynią komunikacyjną, jest coraz, coraz gorzej. Nie można sensownie zaplanować podróży, dostać się nawet 100 kilometrów dalej. Dramat! W takich momentach tęsknię za podróżowaniem po Czechach. Wbijam www.jizdnirad.cz i wszystko gra. Temat: ceny biletow PKP - najtansza podroz w-wa - praga No niestety tak samo CD jak i PKP zarabiaja sobie niezle tlumaczac to kursem euro lub taryfa miedzynarodowa. Dlatego chyba najlepszym sposobem zeby to obejsc jest kupienie biletu do ostatniej stacji w Polsce (taryfa krajowa) potem u konduktora przejsciowke i bilet na trase po stronie czeskiej... Temat: PKP :) PKP :) Nasze kochane panstwowe PKP Dialog autentyk: Dworzec Centralny w Warszawie w kasach MIEDZYNARODOWYCH. Bohaterowie: Kasjerki 1, 2; turystka i jej maz (oboje z Ameryki), jakis facet za nimi. Podchodzi turystka do kasy. - Hello, when does the next train to Moscow leave? Kasjerka 1: - Slucham? - When does the next train to Moscow leave? - Prosze glosniej bo nie rozumiem. - Excuse me? - A, pani Angielka... Zoska, zawolaj Krysie, ona chyba zna angielski... (przypominamy: kasa MIEDZYNARODOWA). Zoska: - Nie ma Krysi, poszla na papierosa. - No to Baske, ona chyba po niemiecku zna... - Dzisiaj nie pracuje. - No to chodz tu sama, bo nie rozumiem co klientka chce... - Dobra ide. Po chwili, Zoska: - Slucham? Turystka: - One ticket to Moscow, please. - Do Moskwy? Da, pozalujsta. A w kotoryj czas? - Excuse me? - Nu davajte, sleduszcij pojezd idet v vosiem czasov. Hotite bilet pokupit'? - (do meza) oh my god. I don't understand her... Jakis facet za nimi: - Excuse me. Could I help you with this? - Yes, please, thank you. Facet do kasjerki: - Przepraszam, o której najblizszy pociag do Moskwy? - A pan co chcial? Kolejka jest! Temat: Kolej na Ukrainie-jak się załapać? yellow15 napisała: > W kasie międzynarodowej PKP powiedziano mi, ze nie ma możliwości zakupu > biletu kolejowego na poruszanie się po Ukrainie. Jak już ktoś chce tam > jechać, to tylko do miasta docelowego i z powrotem. Chcemy pojechać do Lwowa, > a stamtąd do Odessy i na Krym. Jak to zrobić? Wiecie może jak by tu > przesoczyć te dziwne zasady? Dobrze Ci powiedzieli.Tam taki obyczaj,że pociąg może być pusty a biletów nie ma i nie będzie bez 10-20$.Sam takim pociągiem pustym jechałem 4 osoby w kupie i 3 obsługi ale biletów nie było na stacji.Wystarczy pogadać obojętnie z którą prowadielnicą,konduktorem,sprzątaczką a napewno się znajdzie po spełnieniu określonych warunków.Gorzej będzie z powrotem jeśli nie masz znajomych co pomgą i kasa cienka.Można utknąć na tydzień na podrzędnej stacyjce lub dłużej,pociągi będą jechać puste bez Ciebie,bo biletów nie ma a oni chyba wietrzą w ten sposób wagony.Zeby Ci nie przyszło do głowy podróżować tak jak chcesz bo prom i powrót niepewny.Sam wybrałem się na Hersoń sądząc że jest tam most i droga która na mapie była.Zobaczyłem tylko schody i promenadę nad Dnieprem,a jechać i tak musiałem przez Fasty i Melitopol.Bez powrotnego ani rusz.Pzdr. Temat: Bilety DB juz w Szczecinie. Bilety DB juz w Szczecinie. KS " W kasie międzynarodowej szczecińskiego dworca głównego można już kupić bilety kolei niemieckich. Na razie są ich następujące rodzaje: Schoenes Wochenend Ticket, Brandenburg Ticket i Mecklenburg-Vorpommern Ticket..." No i super , jakby nie bylo to bardzo tania forma dotarcia do Berlina lub jakiegokolwiek miejsca w Niemczech. Wystarczy tylko zorganizowac grupe 5 osob i za 23 zl+ bilet na PKP do granicy mozna pojechac tam i z powrotem . Tak , wiec laczmy sie w grupy i w droge:-) Temat: Wątek oboczny: ja do Bratysławy? elve napisała: > wiesz, to nie jest takie wazne, ja po prostu nie mam pojęcia jaka trasę (z > Gdańska), jakie konkretnie miasta i wioski po drodze mam wpisac głupiemu > programowi szukającemu pkp, żeby mi wybrał optymalne połączenie. jak wpiszę > tylko Gdańsk-Blava, to z pewnością wyrzuci mi dwa połączenia na dobę o > żenującym przebiegu, a tych najlepszych po prostu nie wyszuka - taki już jest, > sprawdziłam na Pradze Coz za celne spostrzezenia!!!!!!:o)))))) Fakt, program hledajici(!!!) PKP sluzy glownie do szybkiego znalezienia polaczen typu Gdansk - Wawa lub w ostatecznosci Wawa - Poznan przez Gdansk;o) Mozesz jeszcze sprobowac serwisu czeskiego [www.cd.cz], ten jest o dwa nieba lepszy, ale tak czy owak nie uwzglednia ponad 130 poprawek do rozkladu PKP, ktore weszly w zycia w trakcie jego obowiazywania. Co do wersji polskiej rozkladu on-line pewnosci nie mam, pani w informacji nie masz sie co pytac, bo to szkoda czasu... Programy i panie w info maja te wade, ze nie sa interaktywne w kwestii znalezienia wersji najtanszej. Ale na szczescie trafilas do mnie, wiec problemu nie bedzie ) Mam tylko jeszcze jedno pytanie - czy w kryteriach znajdujacych to jedyne, wymarzone i najwygodniejsze polaczenie uwzglednilas kupowanie biletu na stacji granicznej czy tez jestes zdecydowanie za biletem miedzynarodowym all in one? > a konkretnie to będę jechac jakoś w październiku, a może listopadzie, z > Krakowa zdecydowanie dla niepalących, i zeby być tam jak najwcześniej rano > (tak koło 9 ) Sie zobaczy, sie sprawdzi i sie napisze:o) S pozdravem C. Temat: Zapyziałe dworce bo miasto... zapyziałe?! Budynek dworca PKP to tylko zewnętrzna postać zmurszałego truchła tej instytucji ( jeszcze większym przeżyciem jest pobyt na dworcu w Katowicach). Kupno biletu międzynarodowego w Piotrkowie okazało się niemożliwe,"komputer się zawiesił", pociąg z Koluszek do Czestochowy miał tylko 20 min. spóźnienia, to tylko drobne przykłady codziennej działalności PKP. Proponuję podwyżkę płac dla pracowników kolei i wzrost cen biletów o 100%, z pewnością pomoże. Temat: Szybciej pociągiem przez wschodnią granicę? Szybciej pociągiem przez wschodnią granicę? Na co dzień mam kontakt z pasażerami PKP na liniach między Polską i Ukrainą - organizuję bilety, załatwiam transfer itd. Cena biletu międzynarodowego jest na tyle wysoka, że jeżdżą nimi tylko stosunkowo zamożni ludzie. Gdy jednak wejdą tanie linie, to na tych trasach będą podróżowali już chyba tylko pracownicy PKP i ci, co się boją latać. Jak połączenia Kraków-Kijów będą miały co najmniej taki standard, szybkość i cenę jak Warszawa-Berlin, to zobaczymy, może przeżyją. W innym wypadku - won z rynku, nie męczyć mi gości. Temat: Week-end'owe Wycieczki w okolicach Warszawy! Ja niestety też najbliższy weekend mam zajęty, więc chyba ten Dęblin lepiej przełożyć na następny tydzień. A co do podejścia pracowników PKP do rowerzystów - to po moich długoletnich doświadczeniach z tą niereformowalną instytucją mogę powiedzieć, że miałeś po prostu ogromne szczęscie, takie podejście jakie spotkałeś to prawdziwy ewenement. Miałem już przeróżne sytuacje - jak wymuszanie łapówek przy przewozie roweru przez granicę, niemożność zakupu biletu międzynarodowego na rower, odmowa sprzedaży biletu z ulgowej puli z powodu jazdy z rowerem (ostatnio), niejeden raz zmuszony byłem jechać na stojąco pod kiblem, bo wagon rowerowy czy bagażowy jest w co dwudziestym pociągu, a zanim się człowiek z rowerem zapakuje wszystko jest już zajęte. A i ta przygoda w Łochowie raczej na polepszenie mojej opinii o PKP nie wpłynie. Było oczywiste, że kontrolerzy widzieli mnie zasuwającego przez tory - no i mieli dobrą zabawę patrząc jak pociąg odjeżdża mi sprzed nosa. Niestety przynajmniej 9/10 pracowników tej instytucji zachowuje się tak jakby żyli w minionym ustroju i patrząc jak kolejne rządy pod presją związkowców wycofują się z większości reform tej branży nie mam większej nadziei na szybką poprawę. Temat: tuitam - dojazd do lotniska - jak ? Witam kiedyś korzystałam z tej opcji z oferty niemieckiego biura podróży. Wygląda to tak że wykupuje się polski bilet tylko do granicy polsko - niemieckiej. Dalej trzeba wykupić tylko miejscówki na konkretne pociągi. O połączeniach dowiesz się w informacji międzynarodowej PKP i w Polsce wykupujesz potrzebne miejscówki. W Niemczech to jest dość powszechna forma ułatwień wakacyjnych i nawet konduktorzy w pociągach życzą miłych wakacji. Trzeba tylko pamiętać że opcja ta jest ważna 24 godziny przed wylotem i 24 godziny po przylocie. "Kolejowy bilet wakacyjny" stanowi integralną część dokumentów podróży i bez nich jest NIEWAŻNY !!! Temat: z życia wzięte:-) coś w tym prawdy jest. Dlaczego niby my musimy się uczyc języków chcąc gdzieś wyjechać a taki sobie na ten przykład anglik ma wszystko w d..... i uważa że nie musi nić bo wszyscy znają angielski. Wiem nie ma sprawiedliwości na świecie ale mogli by choć podstawy znać. Przecież nie wszyscy muszą znać angielski , który nawiasem mówiąc staje się coraz mniej poprularny ;) A jak dla mnie w kasie międzynarodowej powinienbyć ktoś kto zna jakis obcy język i to raczej angielski, choć z założenie PKP międzynarodowa kasa jest punktem sprzedaży biletów na takie trasy bo inny system komp. a nie punktem obsługi klientów zagranicznych ........... Paranoja kraju polskiego :((((((((( Temat: 444 minuty lekceważenia pasażerów obywatelu jd widac ze mało jezdzisz pociągami po kraju, a po ue to juz chyba wcale. Faktem jest ze mamy NAJGORSZE LINIE KOLEJOWE W NOWEJ UE jesteśmy nawet za rumunia, a współczynnik cena/jakosc również jest nienaturalnie wygórowany. ps. dla przykładu średnia prędkość trasowa pociągu pospiesznego wynosi w naszym kraju 55 km/h. to tylko 2 razy szybciej niz rower :) ps2. miedzynarodowy bilet interrail jest w polskich kasach pkp prawie 2 razy droższy niz np. w kasie na słowacji. przykładów jest niestety wieeeele patrzcie szerzej na problem ja widze ze pkp jest CHORE Temat: Kolej likwiduje połączenia międzynarodowe Ciekawe. Oczywiste. Bo jak można korzystac przy tak horendalnych cenach. Jadąc w lipcu w parę osób z Katowic do Pardubic (Czechy) zapłaciłam ok. 35 zł w każdą stronę. Bo ... przeszliśmy granicę pieszo. Za bezpośredni bilet PKP zażyczyły sobie ... 140 zł (z ulgą studencką 105 zł w jedna stronę). A my: dojazd do Cieszyna, dwadzieścia minut spacerku i Intercity z Czeskiego Cieszyna. DWIE TRZECIE kasy zostało na inne atrakcje. Wiadomo już dlaczego połaczenia międzynarodowe sa nierentowne. Bo tacy jak ja NIE KORZYSTAJĄ! A lubimy jazdy koleją! Temat: Wars i Intercity przeproszą Garou za incydent w... Winni Organizatorzy !!!!!!!!!!!!!! jesli opracowuja trase podrozy, to ich psim obowiazkiem jest wykupienie biletow powyzej wpisal sie jeden ze swiadkow tej 'afery' opisujac chamskie zachowanie organizatorow wobec konduktora przepisy kupowania kolejowych biletow miedzynarodowych sa idiotyczne konduktor postapil w/g regulaminu dyrekcja PKP niech zadba o przecietnego kazdego podroznego Temat: dlaczego dlaczego hasło "Polska tylko dla Polaków", hasłem wrednym jest, nazistowskim, rasistowskim i antysemickim? Niedawno hasło "Polska tylko dla Polaków" rzucone na warszawskiej ulicy przez jakiegoś osiłka w stronę rabina Polski, który ów rabin za te słowa pobił osiłka tego, wywołały międzynarodowe protesty, przyjęcie rabina w pałacu prezydenckim, i danie mu 2 limuzyn BMW z ochroną co by na spotkienie z Papieżem w Auszwic, pojechał oszczędzając na bilecie PKP. I teraz, czemu hasło "Israel tylko dla Żydów", hasłem normalnym jest, nie szowinistycznym, nie rasistowskim, i zrozumiałym w większości pałaców prezydenckich jest? Przecież to zwykła hipokryzja jest. Dlaczego faszyzm w wydaniu jednych potępiany ogólnie jest, a faszyzm w wydaniu drugich ogólną akceptację ma właśnie? Temat: Dał nam przykład Egar Peron jak podróżować mamy Dał nam przykład Egar Peron jak podróżować mamy I to jest odpowiedź, dlaczego od 1 stycznia PKP podwyższa ceny biletów. Międzynarodowy pociąg EuroCity "Józef Bem" z Warszawy do Budapesztu od 9 grudnia będzie zatrzymywał się we wsi Stróże w Małopolsce. Połączenie zyskało już przydomek "EC Kogut", bo w Stróżach mieszka kolejarz i senator PiS-u Stanisław Kogut. W liczących ok. 3 tys. mieszkańców Stróżach od lat zatrzymują się pociągi jadące w kierunku Nowego Sącza i granicy słowackiej. To ważny niegdyś węzeł kolejowy. W co drugim domu można znaleźć kogoś pracującego na kolei. Ale jeszcze nigdy w historii miejscowości nie zatrzymywały się tu pociągi najwyższej kategorii. EuroCity to najdroższe, najbardziej komfortowe pociągi, które mają stawać jedynie w największych miastach. Tego wymogu nie spełnia jednak EC "Józef Bem", który od 9 grudnia będzie kursował między Warszawą a Budapesztem z postojem m.in. w Stróżach. gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,4733749.html Temat: Kolej na Ukrainie-jak się załapać? Kolej na Ukrainie-jak się załapać? W kasie międzynarodowej PKP powiedziano mi, ze nie ma możliwości zakupu biletu kolejowego na poruszanie się po Ukrainie. Jak już ktoś chce tam jechać, to tylko do miasta docelowego i z powrotem. Chcemy pojechać do Lwowa, a stamtąd do Odessy i na Krym. Jak to zrobić? Wiecie może jak by tu przesoczyć te dziwne zasady? Temat: Kolej na Ukrainie Kolej na Ukrainie W kasie międzynarodowej PKP powiedziano mi, ze nie ma możliwości zakupu biletu kolejowego na porusanie się po Ukrainie. Jak już ktoś chce tam jechać, to tylko do miasta docelowego i z powrotem. Chcemy pojechać do Lwowa, a stamtąd do Odessy i na Krym. Jak to zrobić? Wiecie może jak by tu przesoczyć te dziwne zasady? Temat: Wakacje wędrowne w Czechach Tak, Olomouc - Warszawa kosztuje 876 Kc - tiny.pl/crb8 Ale Olomouc - Warszawa - Olomouc juz tylko 1202 Kc - tiny.pl/crbs A ja osobiscie pokonalbym te trase za 1037,2 Kc [bilet miedzynarodowy wg taryfy CD-PKP MOST na trasie Petrovice u K. - Warszawa - Petrovice u K. za 858 Kc + KMB na trasie Petrovice u K. - Olomouc za 2*89,6 Kc] Temat: Tatrzańska Łomnica Cześć Ewo ! Gdy jestem bez autka, osobiście najczęściej korzystam z połączenia ; PKP do Zakopanego, potem PKS do Popradu przez Tatrzańską Łomnicę. Tu masz telefon do PKS - zapytaj o aktualny rozkład jazdy : www.ceper.com.pl/dojazd/pks/PKS.html#tekst03 Wyjście awaryjne - przesiadka na Łysej Polanie na autobus SAD. Nie polecam płacenia za międzynarodowy bilet kolejowy. Jechać tam warto ! A latem - bardzo warto ! Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego - napisz. Pzdr. bah7 Temat: dlaczego Zieeeeew n/t perla napisał: > hasło "Polska tylko dla Polaków", hasłem wrednym jest, nazistowskim, > rasistowskim i antysemickim? > Niedawno hasło "Polska tylko dla Polaków" rzucone na warszawskiej > ulicy przez jakiegoś osiłka w stronę rabina Polski, który ów rabin > za te słowa pobił osiłka tego, wywołały międzynarodowe protesty, > przyjęcie rabina w pałacu prezydenckim, i danie mu 2 limuzyn BMW z > ochroną co by na spotkienie z Papieżem w Auszwic, pojechał > oszczędzając na bilecie PKP. > I teraz, czemu hasło "Israel tylko dla Żydów", hasłem normalnym > jest, nie szowinistycznym, nie rasistowskim, i zrozumiałym w > większości pałaców prezydenckich jest? > Przecież to zwykła hipokryzja jest. > Dlaczego faszyzm w wydaniu jednych potępiany ogólnie jest, a faszyzm > w wydaniu drugich ogólną akceptację ma właśnie? Temat: Garu, kanadyjski gwiazdor, wyrzucony z pociągu ... na dworcu dzialaja calodobowe kasy z biletami miedzynarodowymi, w ktorych mozna placic kartami platniczymi. wystarczy odpowiednia logistyka. cos pan organizator smierdzi cynizmem zwalajac wine na pkp. od tego sa przepisy, by ich przestrzegac. literalne przestrzeganie prawa wplynie rowniez korzystnie na legislacje. trudno sie pozniej dziwic, ze dziadoskie ustawy mamy. kto by sie nad ich tworzeniem zastanawial skoro i tak wszyscy je obchodza. Temat: Garść kolejowych informacji Honorowanie Biletów Kolei Mazowieckich Koleje.Mazowieckie.com.pl Honorowanie biletów ważnych na przejazd pociągami osobowymi w pociągach Spółek: Koleje Mazowieckie Spółka z o.o. i PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. 1. W pociągach Spółki Koleje Mazowieckie Spółka z o.o. honorowane są następujące bilety wydane na przejazd pociągami Spółki PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o.: a) Jednorazowe Bilety ważne na przejazdy pociągami osobowymi, b) Jednorazowe Bilety ważne na przejazdy pociągami pośpiesznymi c) Abonamentowe Bilety d) Okresowe Bilety ważne na przejazdy pociągami osobowymi i pośpiesznymi e) Sieciowe i Turystyczne Bilety ważne w pociągach osobowych i pośpiesznych Spółki PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. f) Jednorazowe Bilety ważne na przejazd pociągami Spółki PKP Intercity Spółka z o.o. na odcinku przejazdu pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia - o ile dotyczy to końcowego odcinka przejazdu g) Służbowe Bilety OSZD h) Bilety FIP i) Bilety wydane w komunikacji międzynarodowej j) Przejazdy na podstawie legitymacji Zasłużony Kolejarz 2. W "zwykłych" Pociągach Spółki PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. na odcinku Warszawa Zachodnia - Mińsk Mazowiecki - Warszawa Zachodnia honorowane są bilety strefowe czasowe ważne w Warszawskiej Aglomeracji Koleje.Mazowieckie.com.pl Temat: Polski Kantor Państwowy Polski Kantor Państwowy Ale to jeszcze nic. Prponuję zajrzeć na stronę www.pr.pkp.pl/oferty-miedzynarodowe.html. To jest dopiero ewenement. Otóż Brandenburger Ticket w Niemczech kosztuje 27 EURO i 29 EURO, natomiast w PKP 138,91 zł. A wieć po ile jest EURO? Policzmy - w pierwszym przypadku po 5,14 zł (skąd?!) a w drugim = 4,79 zł.Co treba zorbić żeby wykiwać PKP w takim przypadku. Wystarczy wsiąść do niemieckiego pociągu i w automacie kupić bilet za 27 EURO albo u konduktora (do którego nie trzeba koniecznie lecieć tylko on sam kulturalnie rpzyjdzie do nas) zakupić za 29 EURO. Inny ewenement - bilet Schones Wochenende Ticket w Niemczech kosztuje od 37 do 39 EURO a w PKP 183,81 zł. Kurs EURO = 4,97 zł i 4,71 zł. Nikt w PKP nie umie wyjaśnić dlaczego tak jest - przynajmniej tego nie umieją wyjaśnić w szczecińskim PKP. I jeszcze jeden rodzaj biletu: Meklenburger Ticket. W niemczech kosztuje on od 26 do 28 EURO (na 5 osób) a jeśli chce się jechać samemu to można kupić sobie tańszy bilet za 18 EURO. PKP tego ostatniego biletu nie sprzedaje, a szkoda. Cena natomaista tego na 5 osób wynosi 134,12 zł.Przeliczamy: 5,16 zł za EURO i 4,79 zł za EURO. Kuriozum. I idiotyzm. Ale to całe PKP> Temat: Jak tanio dojechac z Katowic do Pragi? Najtaniej jest kupic bilet do Cieszyna, u konduktora zrobic doplate do Czeskiego Cieszyna (wychodzi znacznie taniej niz kupno takiego biletu w kasie!). Okolo 12 w poludnie z Czeskiego Cieszyna odjezdza bezposredni pociag do Pragi. Zreszta sprawdz rozklad jazdy (np. na dworcu w Katowicach, informacja miedzynarodowa). Nie podam Ci dokladnych cen, bo takimi polaczeniami jezdzilam czesto pare lat temu, ale gwarantuje, ze cena bedzie DUZO nizsza niz 180 zlotych. Wracajac z Pragi nie baw sie w przesiadanie. Bilet z Pragi do Katowic jest o ponad polowe tanszy niz bilet w przeciwna strone. Tylko PKP wie dlaczego... A jesli nie masz jeszcze 26 lat, to idz do biura Waastels (na dworcu glownym w Pradze) i tam bedzieszm mial jeszcze znizke na bilet. Mieszkalam troche w Pradze i tam zawsze kupowalam bilet w dwie strony. Dzieki temu odbywalam komfortowa podroz pociagiem IC za bardzo przyzwoita cene. Aha, w Czechach miejscowka jest wliczona w cene biletu, ale trzeba o nia poprosic (''miejscowka'' to po czesku ''mistenka''). Warto, bo czasami pociagi sa zatloczone. Milego pobytu w moim ulubionym miescie! Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych Jedyne wyjscie - zlikwidowanie PKP Nie ma, powtarzam, nie ma gorszej firmy w Polsce niz PKP. Skansen komuny, nieudaczny zarzad, leniwi i glupi pracownicy, zalosny sprzet. Ostatnio moja siostra chciala kupic w Zielonej Gorze bilet na "Kiepure" do Brukseli. Siedzi sobie tam w okienku jakies inne glupie babsko. Twierdzi, ze nie ma takiego pociagu. Przeglada rozpadajacy sie rozklad jazdy pamietajacy jeszcze Stalina. No coz, faktycznie, w 1956 nie bylo takiego pociagu. Wrocilismy na drugi dzien. Inne babsko w okienku zaczela szukac polaczenia. Sprawdzenie, czy jest wolne miejsce na dany termin trwa okolo 10 minut. Jakakolwiek zmiana preferencji (klasa, palacy/niepalacy, kuszetka itp) to nowe wyszukiwanie. Rezultat - stracone 40 minut. Babsko sie odezwalo, zeby przyjsc na drugi dzien. Bedzie wtedy specjalista (sic!) od sprzedazy biletow na pociagi miedzynarodowe. Koniec koncow siostra pojechala autobusem. Do ku.. nedzy - drugiej tak zalosnej firmy nie ma nigdzie na swiecie. Pracownikow nie zal mi kompletnie, wszyscy doja PKP rowno. Szlag by ich trafil. Rozpieprzyc, zaorac i zapomniec o PKP. Temat: Udało się pomóc! PKP nie chce już pieniędzy od ... Tez mialem ciekawa przygode z PKP. Gdzies miedzy Rzeszowem a Tarnowem byl na linii kolejowej wypadek ze skutkiem smiertelnym i nastapila przerwa w ruchu pociagow. Zamiast ewakuowac pasazerow autobusami, PKP przetrzymalo miedzynarodowy ekspres jadacy do Warszawy na stacji w Tarnowie, choc mial wolna droge - zeby zabral pasazerow ze spoznionego pociagu. W rezultacie ekspres spoznil sie do Warszawy godzine. Gdy przyjechal, nie dzialala juz dzienna komunikacja miejska. Dostalem na bilecie potwierdzenie spoznienia i zaczalem sie od PKP domagac zwrotu roznicy ceny miedzy ekspresem i pociagiem pospiesznym. Po kilku miesiacach korespondencji z kilkoma instytucjami, w tym z Ministerstwem Transportu, przegralem: PKP ma prawo robic takie rzeczy. Nie chodzilo mi o pieniadze, tylko o zasade. A skoro mowa o pieniadzach: na znaczki pocztowe w korespondencji ze mna PKP wydalo wiecej, niz wynioslby zwrot. Wazniejsze dla nich bylo, zeby nie stwarzac precedensu. Temat: PKP-absurd Calkiem niedawno mialem podobna sytuacje - bylem na tygodniowej delegacji w Slubicach i mialem juz wykupiony bilet na powrot na EuroCity jadacy z Berlina przez Rzepin do Warszawy (swoja droga to straszna zenada, ze od czasu, kiedy po II Wojnie Slubice przypadly Polsce, nie potrafiono tam zbudowac dworca kolejowego, a najblizsze stacje sa we Frankfurcie, Kunowicach i Rzepinie wlasnie...). Okazalo sie, ze konferencja skonczyla sie o takiej porze, ze mozna bylo wyjechac kilka godzin wczesniej, osobowym do Poznania i stamtad InterCity. No i wlasnie - wsiadam sobie w najlepsze do tegoz osobowego, calkiem "kulturnego", bo miedzynarodowego (Frankfurt - Poznan), z biletem na EC/IC, a tu kanar w srodku trasy mowi mi, ze ten bilet w tym pociagu jest niewazny... Cale szczescie, ze facet naprawde byl uprzejmy i widac, ze tez mu bylo glupio, bo inaczej moglbym niezle "eksplodowac". Co ciekawsze, kolega z tej konferencji mial bilet tez na EC/IC, tyle ze na trase miedzynarodowa - od Frankfurtu (w materialach konferencyjnych wskazano taka mozliwosc przejazdu, bo dworzec frankfurcki jakby nie patrzec jest najblizej Slubic) - i u niego z kolei bylo to w porzadku... Po prostu rece (i wszystko) opadaja - podzielono ten caly bajzel na spolki, a kazda z wlasnym zarzadem, rada nadzorcza, itp - kasa dojona na wszystkie strony, dlugi narastaja w postepie geometrycznym, a rozliczyc sie miedzy soba nie potrafia - a na dodatek spolka PKP InterCity i tak zarabia na Przewozy Regionalne. Czy tu kiedys bedzie normalnie?????????????????????????????????????? Z weekendowymi pozdrowieniami - P :-) Temat: pociągi we włoszech, bilety eurodomino nie pamiętam dokładnie szczegółow i cen, ale my jechalismy trasę Warszawa - Livigno pociągami, przez wiedeń i mediolan. mieliśmy eurodomino i to wyszło najtaniej ze wszyskich opcji (szczególnie ze ja korzystałam z biletu tańszego - do 26 lat) Nie chce cię okłamać ale droższy bilet w obie strony kosztował coś pod 700PLN a mój 350pln? tak mi się wydaje. W zależności od tego jaki bilet kupisz (domino +3,+7 i chyba można było dłuższy) to w cenie biletu przez wybrane przez ciebie dni (wybierasz np. 3 dni, dowolne, nie musza być kolejne) można jechać chyba dowolnymi pociągami w 2 klasie i wszystkimi interreggio. jedyną dopłatą są miejscówki jeśli takie są wymagane ale to są groszowe sprawy oraz wszystkie "specjalne" np. miejsca do spania (my z mediolanu wracaliśmy kuszetkami i był obowiązek wykupienia albo kuszetki albo sleepingu) podejdź do dobrego agenta PKP (ale nie kasy dworcowej bo tam panie są mało pomocne) i na pewno rozwieją wszystkie twqoje wątpliwości. jak planujesz przejazd tam i z powrotem na w miarę prostej trasie, to warto sprawdzić inne opcje (ale na pewno nie kupowanie biletu tzw. międzynarodowego w polsce bo to chyba najdroższa opcja!) bo może wyjść taniej. natomiast jeśłi planujesz przemieszczać się po Italii, to chyba warto zainwestować w eurodomino. Temat: z psem w pociągu??????? ze strony www.pkp.pl/pkpsa_nowa.php Wszelkie pytania dotyczące: - treści rozkładu jazdy, cen biletów itp. prosimy kierować * infromacja o połączeniach krajowych: e-mail: infokraj@intercity.pkp.pl * informacja międzynarodowa:e-mail: infoeuropa@intercity.pkp.pl - nieprawidłowości działania rozkładu jazdy prosimy kierować e-mail: m.suchonski@pkp.com.pl ******* to moze tam dopytaj? Temat: Katowice-Praga Ondrej, Jesli kupisz bilet w CD, nawet na pociag pkp, to nie musisz kupować miejscówki. Ale musi być to pociąg miedzynarodowy czyli EC. Z tym, ze jesli pociag bedzie napchany to musisz liczyc sie z tym, ze bedziesz stal. Ja ostatnio duzo jezdzilam do Warszawy i bilety kupowalam w czeskim cieszynie w CD, bo bylo taniej!! (Petrovice u Karvine-Warszawa) Wsiadalam sobie w Katowicach. Czy ktos mi ten fenomen moze wytlumaczyć?? chyba nawet PKP nie. Jesli posiadasz jakies znizki na CD (ksiazeczka) to powinno byc jeszcze taniej. Busy prywatne Katowice -Cieszyn kursuja spod dworca pkp w Katowicach. Bus stoi pod estakada (ta kladka). Godziny odjazdu busa: 7.55, 9.10, 11.25, 14.30, 16.00, 18.25. Moge sprawdzic czy godziny sie nie zmienily w tym tygodniu, ale oni raczej maja stale godziny. Bilet kosztuje 10 zł, bus jedzie 1,20 min. Generalnie z Cieszyna nie ma co jechac pociagiem do Katowic, chyba za długo. Temat: pkp wrocław-praga a bilety u konduktora spisovatel napisał: > ja jechalem, pociagiem Krakow-Praga. Mialem bilet do Zebrzydowic, pociag zaczal > powoli mijac granice (juz mnie polska obsluga nie mogla skasowac na nic), Petr > ovice u Karvinu, tam polska obsluga wysiadala, wsiadal czeska (odcinek Zebrzydo > wice-Petrovice jechalem bez zadnej przejsciowki, odcinek Petrovice-Bohumin tez) > . W Bohuminie postoj 2 godziny (wagony z wiednia sie spoznily), zgadalem sie z > jednym facetem z przedzialu i kupilem dla mnie, dla mojej dziewczyny i dla nieg > o 3 bilety, znizka byla bardzo duza I dojechalem do Pragi. Jeśli chodzi o odcinek Zebrzydowice-Petrovice-Bohumin rzeczywiście jest tak jak piszesz, nikt nie sprawdza na tym odcinku, za pierwszym razem nawet szukałem czeskiego konduktora i znaleźć nie mogłem. Na odcinku Międzylesie-Lichkov zmiana obsługi następuje już w Międzylesiu i wsiadają Czesi. Wypisują bilet od stacji widmo Lichkov (gr). Pobierając opłatę manipulacyjną lub nie. Jeśli jednak jest możliwość kupienia przejściówki: u polskiego konduktora lub w kasie to warto jednak tak zrobić. Jeśli nie, to nie ma dramatu. Najważniejsze by nie płacić PKP Intercity horrendalnych stawek za taryfę międzynarodową. Temat: Kolej likwiduje połączenia międzynarodowe Jak słysze ten bełkot to mi się nie dobrze robi. Czy ty człowieku cokolwiek wiesz o kolejach, o międzynarodowych postanowieniach taryfowych czy ty myślisz że to PKP ustala dla wszystkich ceny biletów w komunikacji międzynarodowej? Wszyscy mają recepty na uzdrowienie PKP i oczywiście psioczą że to źle to nie dobrze itp a nikt nie pomyśli że państwo nakłada obowiązki na kolej która musi je realizować a za to nie płaci wszyscy chcą jezdzić ładniutkimi nowymi wagonami a ja się pytam za co mają je kupić jak trzeba finansować z własnej kieszeni przejazdy zamawiane przez samorządy, które nie płacą. Ja jeżdze tylko pociągami uruchamianymi przez PKP Intercity i jestem bardzo zadowolony firma wymienia tabor wagony są w coraz lepszym stanie a obsługa w pociągu sympatyczna - tylko za te przejazdy płaci się wg realnych stawek Temat: rower w pociagu Różnie z tym bywa. Zapytaj w informacji międzynarodowej - powninni wiedzieć. Nie kupuj jednak biletu na całą planowaną trasę w Polsce - zapłacisz drożej. Przykład - kolega jechał z dziewczyną na Krym. Do granicy Polski zapłacili po 60 zl ( bilet turystyczny) a od granicy naszej na Krym ( parę tysięcy kilometrów ) w przeliczeniu 57 zł ! Poza tym wiem, że np we Francji nie płaci się dodatkowo za przewóz rowerów, a u nas - tak. Przez Niemcy najlepiej przejechać na bilecie weekendowym - 35 Euro za 5 osób na dowolnej trasie, Tam sa na pewno specjalne wydzielone miejsca lub przedziały dla rowerów. W Belgii podobnie. Aha, i w Polsce nie zabiorą ci roweru do pociągu międzynarodowego - podobno nie ma tam miejsca;) A najśmieszniejsze, że czasem taniej wypada - samolot! Sprawdziłam to przy wyprawie do Francji - za pociąg do Paryża PKP chciało 1180zł,ale bez roweru, w autobusie chcieli 650 zł, a rower wezmą warunkowo, o ile podróżni nie będą mieli bagażu,za bilet na samolot Wizz Air zapłaciłam 380 zł i byłam we Francji w 2 godziny po wylocie. I nie było ŻADNYCH problemów z zabraniem roweu... Temat: Gdzie stoją, gdzie blokują TEN Rozkład jest beznadziejny!! Trzeba zmian w PKP! Obecny rozkład jest niedoprzyjęcia, mieszkam na Opolszczyźnie przez moje miasto biegnie międzynarodowa trasa kolejowa, remontują tory, wymieniają perony, za pieniądze z Uni!!?? Wszystko wygląda SUPER tylko jak to możliwe jeśli PKP klęczy?? Czyżby Rząd dogadał się z Unią i rozwala od środka PKP poto aby firmy z Unii miały łatwiej(tory, perony już wymieniają). Ja chcąc dojechać z Opola do Krakowa niemam normalnego połączenia!! Muszę jechać IC albo EX z miejscami leżącymi!! Niestety ale jak na studenta to mnie niestać na takie luksusy a PKS jeździ choć rzadko to jednak luksusowy autokar a cena jak bilet ulgowy PKP!! Ludzie którzy nie mają ulg powinni jeździć PKSem!! Temat: Pociągi pod specjalnym horrorem jablonka : "W zeszlym roku pracowalam w informacji turystycznej na dworcu w poznaniu - polowe czasu przeznaczalam na pomoc turystom zagranicznym, totalnie zagubionym w chaosie pkp.Nikt w informacji pkp nie udzielal informacji w zadnym obcym jezyku, kasa zagraniczna byla slabo oznaczona, a z pan tam pracujacych tylko jedna wladala jezykami!dworcom przydaliby sie menadzerowie z prawdziwego zdarzenia!!!" Jablonka, masz rację z tymi językami - totalna żenada. Prawie zawsze jak kupuje bilet w kasie międzynarodowej, to jestem świdkiem groteskowych sytuacji, bo obsługa kas międzynarodowych w Polsce nie włada żadnym obcym językiem, nie zna nawet podstaw angielskiego! Skąd oni biora tych ludzi? Pewnie "po znajomości"... To jest niesamowite, żeby np. anglojęzyczny czy niemieckojęzyczny turysta musiał w Polsce liczyc tylko i wyłącznie na pomoc kogos z kolejki przy kupnie biletu... Syf tragiczny. Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów aha, chcialem jeszcze pochwalic panie kasjerki na pkp: nigdy nie zapomne, cytatu pani, ktora nie chciala mi sprzedac doplaty do biletu: "ja panu wystawie normalny bilet, bedzie mi tu student wydziwial". poczulem sie wtedy jak w komedii stanslawa b.: na zasadzie: nie dam panu biletu i co mi pan zrobi? o kasach miedzynarodowych nie wspomne, bo zenada. nie daj boze ktos chce skorzystac z oferty specjalnej, to musi sie liczyc z przewracaniem oczami, ociaganiem itd. bo w koncu klient-natret ma oczekiwania i chce tani bilet, niedoczekanie... Temat: Czytelnik pyta: czy PKP jest w XXI wieku? Oj, trochę się czepiacie. Przecież o ile mamy już wyznaczoną trasę, wiemy jakie spółki powstałe po PKP (i nawet fragmentami samo PKP) je obsługują, posiadamy gotówkę i czytamy informacje umieszczone przy okienkach kasowych (np. tylko lokalne, lub kasa międzynarodowa ale ...) to doprawdy cudownie, że mamy możliwość zakupu biletu na "dowolną" trasę kolejową. Ps. Pomijam kultowe zapytanie kasjerki o Lądek Zdrój, opowiem jednak o Pani, która zagadnięta w informacji PKP w Częstochowie (rok 1985) o połączenie z naszym kochanym miastem, zapytała: "A gdzie jest ten Szczecin?" Pozdrówka Temat: 'międzynarodowa' kasa i informacja PKP na dworcu międzynarodowa' kasa i informacja PKP - 10 pkt/10 - czytalam, ze maja panstwo promocyjna oferte na weekendowe bilety kolejowe EC do berlina? - eeee, a gdzie pani czytala? - na stronie internetowej pkp - pani kochana, w tym internecie to oni jakies bzdury wypisuja, nie ma zadnej promocji. nic dodac, nic ujac. Temat: PKP zapowiada rekompensaty za opóźnienia Jeżdżę dość często pociągami Intercity i niestety nie jestem zadowolony z pomysłu rekompensat za spóźnienia. Może to dziwne, ale na tym straci pasażer, a w małym stopniu PKP. Oto kilka powodów: Po pierwsze, już teraz PKP sztucznie wydłuża czas podróży w pociągach Inercity i międzynarodowych aby uniknąć wypłat odszkodowań. Po drugie, ponieważ spóźnienie 15 min dla PKP będzie równie dokuczliwe jak 50 min, więc pociąg opóźniony będzie przepuszczał inne i zwiekszał swoje opóźnienie. To samo dotyczy gorszej kategorii pociągów. Po trzecie, wyegzekwowanie od kolej tych powiedzmy 20 złotych rekompensaty zajmie pasażerowi tyle czasu, że na drugi raz nie będzie miał na to ochoty. Wiem to z własnego doświadczenia, bo raz zdażyło mi się że z powodu strajku pociąg był opóźniony 5 godzin i nie zdążyłem na pociąg powrotny. Aby uzyskać rekompensate byłem po kolei odsyłany w coraz to inne miejsce, aż w końcu musiałem wysłać podanie i bilet do centrali Bydgoszczy. Skutek był żaden. Oczywiście można było wziąć adwokata i skierować sprawę do sądu. Ale czy ja mam na to czas? Temat: Koleją po Krakowie Do Wieliczki jeżdżą szynobusy !!! Od prawie dwu lat jest mój projekt połączeń Komunikacyjnych Balice - Wieliczka - Niepołomice. Projekt ten leży tak w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim jak Urzędzie Miasta Krakowa oraz Starostwie Powiatowym w Wieliczce. Kiedy upomniałem sie o kwotę zapłaty w wysokości 1.800 zł w Wieliczce to sie na mnie obrażono i zbyto. Natomiast już kilkakrotnie postulowałem na różnych Konferencjach o zwiększenie kontroli Busiarzy oraz promocje biletów i rozkładów jazdy PKP do Wieliczki. I co i nic. Na ostatnich Targach Turystycznych w Poznaniu był spec. poć. Papieski. Jak PKP przestanie lekko dostawać dotacje a zajmie się na poważnie marketingiem to trasa do Wieliczki będzie konkurencyjna z Brusami. Ale tak PKP Regionalne w Warszawie i Krakowie jak w/w Urzędy mają to w nosie. Chętnie dostarczę kopie pism do tych instytucji. A tak na marginesie dlaczego jaki kolwiek pociąg międzynarodowy czy dalekobieżny. nie rozpoczyna bieg w Wieliczce. A ostatni odchodzi jak sen z kurami. Jest infrastruktura ( stacja Wieliczka Miasto ). Obecnie jest wiele hoteli i moteli na miejscu. Ale na jakim poziomie jest myślenie Władz samego Miasta Wieliczki to inny temat. Tam dalej jest zaścianek i wystarczy im nazwa Kopalni Soli No ale cóż skoro do dnia dzisiejszego nie wyjaśniono afery z Krakowskim Dworcem Autobusowym. A dyrektora Oddziału PKP Przewozy Regionalne, które coś zrobił to politykierzy skierowali na inne stanowisko czyli tor boczny to mamy skutki Temat: Kopia biletu Kopia biletu Czy istnieje możliwość uzyskania kopi (wtórnika) biletu na przejazd wystawionego przez PKP Intercity? Jest to w końcu dokument poświadczający opłacenie usługi przewozu, więc chyba powinna istnieć taka możliwość. Dodam, że był to bilet w komunikacji międzynarodowej, posiadam miejscówkę, więc istnieje dowód, że takowa podróż miała miejsce. Gdyby sprawa rozbijała się o 50 PLN, nie byłoby sensu sprawdzanie czy jest to możliwe, ale tu chodzi o dużo wyższą kwotę. Jak wygląda powyższa sytuacja w konfrontacji z prawem transportowym? Z góry dziękuję za odpowiedź. Temat: Karty ISIC i GO25 w MPK i PKP Karty ISIC i GO25 w MPK i PKP Pewnie ten temat już kiedyś był poruszany, ale zapytam: w regulaminie MPK jest takie zdanie: "2. Dokumentami potwierdzającymi uprawnienia osób do korzystania z biletów ulgowych są: 1) dla studentów - ważna legitymacja studencka albo międzynarodowa legitymacja International Student Identity Card lub International Youth Travel Card - GO25;" Czy kontrolerzy respektują ww karty? A co z PKP? Która kartę lepiej wybrać? Wiem, że G025 obowiązuje pełen rok od daty wydania. A co z ISIC? ISIC można kupić w almaturze, gdzie GO25? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Piotrek Temat: Warszawa<->Praga, proszę o pomoc warto by bylo zeby ktos z forumowiczow te informacje sprawdzil, dlatego ze jak wiemy PKP bardzo roznie sie zachowuje. Chodzi jednak o umowe dwustronna miedzy koleja czeska i polska, dlatego powinny byc takie same warunki dla podroznych z obu krajow. Problem polega na tym, ze PKP nie posiada sklepu internetowego, dlatego bilety tego typu mozna kupowac tylko w kasach miedzynarodowych. Jesli nie beda chcieli sprzedac - wg mnie nalezy sie o nie wyklocac. Poza tym chcialbym poprosic o administratora tego forum o dodanie informacji do watku ABC, poniewaz pytanie o te bilety pojawia sie juz po raz kolejny. Temat: Pogrzeb pociągów InterCity na dworcu w Rybniku Podnieść cenę biletów? Wczoraj stojąc w kolejce do kasy międzynarodowej na dworcu w Krakowie, byłem świadkiem 'niezbyt' zabawnej sytuacji: jakieś dziewczę chciało kupić bilet z Krakowa do Drezna - po usłyszeniu ceny od kasjera, ze zdziwienia otworzyło szeroko usta, na co kasjer z rozbrajającym uśmiechem wyznał: "Bo w tą stronę pewnie kupowała Pani bilet w Niemczech? W Polsce są droższe". Z PKP coś zdecydowanie jest 'nie tak'. Temat: Dziwne miksy,powiązania, hybrydy Podczas wizyty w kraju postanowilem oddac hold moim tesciom. Bylo bardzo milo, zabawilem u nich kilka dni. W przeddzien wyjazdu udalem sie na dworzec kolejowy aby kupic bilet do mojego miasta rodzinnego (ktore calkiem przypadkowo posiada miedzynarodowy port lotniczy). Na dworcu PKP okazalo sie ze nie ma zadnych pociagow do mojego miasta (kiedys bylo ich okolo osiem) ale moge sprobowac pobliskiego PKS. Na dworcu PKS mialem wiecej szczescia, bylo kilka kursow w moim kierunku. Poszedlem wiec do kasy i poprosilem o bilet. Na to pani kasjerka odpowiedziala mi ze nie moze mi sprzedac biletu bo ona jest z “innego PKSu”. Stalem przed okienkem ze dwie minuty z rozdziawiona geba, absorbujac jej odmowe i wyjasnienie. Po jakims czasie doszedlem do wniosku ze byl to przypadek Alternate Universe, Twilight Zone lub zwyklego rozdwojenia jazni. Tylko u kogo? Temat: Jak dojechać na lotnisko? Tylko 5 przystanków: Dworzec PKP w Katowicach Hotel Qubus w Katowicach Hotel Novotel w Katowicach Sosnowiec Milowice skrzyżowanie Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach Ceny za przejazd: bilet jednorazowy - 15zł bilet dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat - 10 zł bilet dwukrotnego przejazdu ważny: przez 1 dzień - 20 zł przez 2 dni - 22 zł przez 3 dni - 23 zł przez 4 dni - 24 zł przez 5 dni - 25 zł Liczba kursów w ciągu dnia: 18 Kursuje codziennie 400 745# 945 1150 1320 1550 1830 2000 2210 Objaśnienia: # - nie kursuje we wtorki, czwartki i soboty 00:00 - kurs wykonywany pojazdem niskopodłogowym Uwaga! Na linii obowiązuje taryfa specjalna. Szczegółowe informacje: www.pkm.katowice.pl oraz u kierowców. Linię obsługuje: PKM Katowice Rozkład jazdy ważny od: 29.03.2005 do: 19.06.2005 www.kzkgop.com.pl/rozklady/ Temat: Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie O, ciekawe. Na Słowacji i na Węgrzech poza połączeniami międzynarodowymi (i to tez nie wszystkimi - np. na trasie Brasov (rumunia) - Budapeszt jechałem brudnym gratem kolei węgierskich, w porównaniu z którym pośpiechy pkp to wysoki standard) jeździ większy złom niż u nas. W Czechach czasem też. Jak ktoś jeżdzi głównie pociągmi międzynarodowymi to nie ma zbyt obiektywnych ocen, połączenia lokalne nie wszedzie wyglądają tak wspaniale jak się wydaje. Stan linii jest często podobny tzn. kilka zadbanych linii o prędkości 160 albo 120 km/h, ale poza tym pociągi wloką sie niemiłosiernie. Obsługa wszędzie jest kwestią przypadku czasem trafisz na kogoś miłego i sympatycznego (w Polsce wbrew wszystkim nie mogącym żyć bez zrzędzenia też) a czasem nie. W Niemczech rzeczywiście standard jest o wiele lepszy i można się od nich uczyć ale bilety w DB są ok 8-10 razy droższe niż u nas, co nawet po uwzględnieniu przelicznika walut i różnicy w pensjach jest o wiele droższe niż u nas (nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że jakby u nas koleje działały tak jak w Niemczech to bym czytał tysiące zrzędzeń że drogo że w tych nowych pociągach to niewygodnie a w jednym to się jedne drzwi na jednej stacji nie otworzyły więc co to ma wogóle być za standard..itd ;). Więc zamiast zrzędzić na wszystko co się da proponuję np. wysyłać duże ilości konkretnych uwag pkpom, wtedy przynajmniej to jest konstruktywne i wbrew pozorom często coś daje. Temat: Zima Co sie tyczy pociagu. Co rok to pkp mnie zaskakuje. W tamtym roku wracalem z Belgii pociagiem (wracalem i kila razy wczesniej) ale pech chcial ze "kochany" pkp a i inne koleje europejskie pozmienialy rozklady kilka dni przed powrotem i przez co cala podroz wydluzyla sie niemilosiernie ale i tak byla duzo tansza niz autobus (co dla kieszeni studenta ma znaczenie nie byle jakie). Teraz podbnego figla plata pkp (pewnie bedzie tak co roku). Tak ten pociag co o 21 wyjezdzal i z Wraszay i z Pragi przez Katowice zostal zamieniony (chyba od jutra) na pociag nocny i mozna w nim tylko lezec-byloby extra kdyby mozna bylo jak do tej pory kupic bilet po polskiej stronie i po czeskiej stronie (ze znizkami oczywiscie) a nie w kasie miedzynarodowej za odpowiednio wiecej (wg kursu eur=4,78zl!!!!). A to wszystko w imie wygody. Coz trzeba bedzie wrocic do trasy Warszawa-Wroclaw-Praha i tluc sie 11 godzina Bohemia. A ze kazdy konczy jakims podpisem skoncze i ja. Temat: Niepełnosprawny poseł zaklinowany w pociągu Niepełnosprawny poseł zaklinowany w pociągu W polskich pociągach nawet nie można rozwiązać problemu wody w toaletach - co tu dopiero mówić o niepełnosprawnych! Podobno, wody zawsze brakuje już w połowie podróży, bo kolej jest nierentowna (a woda, rozumiem, taka droga). PKP w kasie międzynarodowej na Centralnym w Wa-wi nie jest w stanie poprawnie sprzedać biletu na pociąg poza granice Polski i z powrotem i to nie cudzoziemcowi mówiącemu po francusku ale Polce! Kolej nie jest w stanie wymienić biletu na inny termin tak,żeby po wejściu do pociągu nie było szopek z zarezerwowanym miejscem. Kiedy na trasie z powodu jakiejś awarii pociąg Kołobrzeg-Warszawa ma opóźnienie, które przekracza już godzinę czy dwie, PKP nie uznaje za stosowne poinformować pasażerów czekających w Gdańsku, że z powodu opóźnień mogą się zabrać do celu innym pociągiem, który właśnie wjeżdża na peron. Oczywiście drobiazgiem jest, że na większości dworców z megafonów dochodzi bełkot, trudno zrozumiały nawet po polsku. Temat: Pojawił się nowy przewoźnik pasażerski I dobrze! Na pohybel gwnianemu PKP, które ma zamiar uruchamiać połączenia Ostrów Wlkp. - Olsztyn i Tomaszów - Koniecpol - Kraków, jednocześnie dając Łodzi 1 połączenie do Poznania, 3 do Wrocławia, 1 lub 2 do Krakowa 0 międzynarodowych, 0 pociągów do 7 miast wojewódzkich w Polsce (wliczając Zieloną Górę), a ostatni pociąg z Warszawy do Łodzi proponując na 20.20. Swoją drogą ciekawe czy nie byłoby lepiej, gdyby prywaciarze "na razie" dogadali się między sobą i spróbowali robić coś "my kontra oni", czyli prywatni kontra PKP ze swoimi spółeczkami. Byłoby śmiesznie, gdyby w PKP obowiązywało tyle biletów co obecnie, a u prywaciarzy - jeden wspólny. Temat: Przeładowane pociągi do Warszawy Pierwszy z brzegu przykład: "Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie. Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano, a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne, kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia. Warto dodać, że na mocy porozumienia, które jutro ma być podpisane, osoby podróżujące z biletem relacji Gorzów - Berlin - Gorzów będą w jego ramach bezpłatnie korzystać przez cały dzień z komunikacji miejskiej w Berlinie. Takie same przywileje w Gorzowie będą miały osoby legitymujące się biletem zakupionym w Berlinie. W przypadku biletu tylko w jedną stronę darmowe przejazdy komunikacją miejską będą obowiązywały przez 2 godziny, co na przykład powinno wystarczyć na dojazd na berlińskie lotniska. Temat: Newsletter 8 PKP: Dalej jeżdżą pociągi z Wrocławia do Drezna! Stało się dokładnie tak, jak przewidywało kilku z nas na tym forum: Jazda z przesiadką Wtorek, 14 grudnia 2004r. ZGORZELEC Wczoraj uruchomiono nowe połączenia kolejowe z Niemcami Od wczoraj pasażerowie PKP mogą już korzystać z nowego udogodnienia: w miejsce zlikwidowanych, międzynarodowych pociągów z Wrocławia do Drezna i z Drezna do Wrocławia, polskie i niemieckie koleje wprowadziły pociągi lokalne o przedłużonym biegu. Zamiast kończyć jazdę w Zgorzelcu, skład z Wrocławia wiezie pasażerów przez graniczny most do Goerlitz, gdzie mogą przesiąść się na niemiecki pociąg w dowolnym kierunku. Podobnie jest z pasażerami z Niemiec, którzy teraz mogą zakończyć podróż w Zgorzelcu. Bilet z Wrocławia do Drezna kosztuje 148 zł, z Goerlitz do Drezna 20 euro. Nieco taniej podróż na tej samej trasie kosztuje w weekendy, kiedy to kupując tzw. bilet turystyczny przejedziemy z Wrocławia do Goerlitz za 50 zł, a z Goerlitz do Drezna za 15 euro. (KAB) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska Temat: czym do Pragi? Pociągiem, ale nie bezpośrednio. Należy kupić bilet do granicy, potem u konduktora kupujesz bilet przez granicę (2 zł) i dużo tańszy bilet na czeski odcinek u ichniego konduktora (dopłaca się jakąś kwotę za wypisanie w pociągu) i już. Znacznie taniej niż międzynarodowa "zniżka" PKP. A Praga jest piękna. Darek Temat: Mam nową cegłe, mam nową cegłe :) Gość portalu: ADAŚ napisał(a): > 3) Zagórz - Krościenko Przeciez na tej trasie juz dawno nie kursuja pociagi lokalne tylko dwa miedzynarodowe do Chyrowa. Nic nie pisano o ograniczeniach na tej trasie, co oznacza, ze dwa kursy do Chyrowa ( a tym samym do Kroscienka) zostaja. > 4) Zagórz - Łupków i dalej Slovakia Pisali w rzeszowskim dodatku, ze pociagi Sanok - Humenne i Rzeszow - Koszyce beda startowaly z Lupkowa, co w praktyce oznacza smierc tej linii, bo komu bedzie sie chcialo dojezdzac do pociagu az do Lupowa tym bardziej, ze otwieraja niedlugo przejscie samochodowe w Radoszycach. Tak nawiasem mowiac PKP zbankrutowala tutaj przez pieronsko wysokie ceny biletow ( bo kto widzial placic ponad 50 zl za bilet Zagorz - Humenne - Zagorz, jeszcze z 40 % znizka). Czemu na wszystkich przejsciach kolejowych nie ma tak jak w Zwardoniu, gdzie za bilet Zwardon - Cadca - Zwardon placi sie propocyjnie ok. 8 zl )? Temat: Liberalizacja międzynarodowych połączeń kolejow... Liberalizacja międzynarodowych połączeń kolejow.. Jakiś już spory kawałek czasu temu gdzieś czytałem o tym, że UE wymusi na PKP odszkodowania za spóźnienia. Czekałem, czekałem ... aż wreszcie jest artykuł w 2007, że będzie w 2009 :) No cóż. Czytając wtedy, tak się zastanawiałem ... 25% procent jeśli pociąg spóźni się od godziny do dwóch ... a na moim peronie dzień w dzień słońce czy deszcz co wyjdę to 35-45 minut opóźnienia. Gdzie tu sens ... ? Miałem nadzieje, że UE zrewiduje przepis i będzie 25% za 15 min, 50% za 30 min, 100% za 60 min. No ale niestety. Tak btw.: "Jeśli z winy przewoźnika spóźnienie wyniesie co najmniej godzinę, ale nie przekroczy dwóch godzin, pasażerom będzie się należeć 25 proc. ceny biletu. Jeśli pociąg spóźni się ponad dwie godziny - 50 proc." czy "z winy przewoźnika" nie oznacza, że teraz pani na PKP zamiast: 'pociag blablabla jest opóźniony 60min' będzie mówiła: 'pociag blablabla jest opóźniony 60min nie z winy przepoźnika' ? :) Pozdrawiam. Temat: Świetlana przyszłość PKP? A po co ten dziwoląg jest? Może by się podzielili na jeszcze więcej spółek i nie tylko obstawali przy osobnych biletach, ale i niechby kasy były dokładnie osobne - podróżnemu chyba za łatwo jest, skoro jeździ. I niech dokładnie posprawdzają, czy nie zostały jeszcze jakieś dogodne przesiadki pomiędzy kursami dalekobieżnymi a lokalnymi - to niedopuszczalne, żeby się udawało zorganizować podróż np. z Bielska-Białej do Warszawy z przesiadką w Katowicach krótszą niż godzina. Następnie spółki PKP powinny wejść w porozumienie z PKSami i przywatnymi przewoźnikami, żeby ukrócić pozostałe jeszcze przypadkiem możliwości przesiadek między nimi. Są miejsca na świecie, gdzie się kupuje bilet z punktu A (np. lotnisko międzynarodowe) do punktu B (np. wioseczka w górach) i nikogo nie obchodzi, czy po drodze pasażer jedzie pociągiem, autobusem, łódką, czy kolejką linową, byleby jechał zgrubsza do celu, nie wycieczkowo, a na przesiadki 15-minutowe nie stanowią problemu. Pokażmy im, że da się inaczej! Nie potrzeba wiele - kilka drobnych korekt rozkładu jazdy naprawdę motywuje do przesiadki na samochód, linie się robią nierentowne, nie trzeba świadczyć usług, wysilać się i zarządzać tym bałaganem, tylko trochę ponaciskać na dopłaty. Temat: W które dni jeździ pociąg do Berlina? W które dni jeździ pociąg do Berlina? Ten pociąg (kiedyś miał on nazwę EC Posnania) jeszcze nie tak dawno miał cenę ok. 12EURO (oferta PKP i DB Berlin Specjal oraz Posen Spezial) i wówczas z niego korzystało na prawdę dużo osób. Teraz PKP oferuję dojazd do Berlina zgodnie z taryfą międzynarodową - i dlatego ludzie wybierają inne tańsze połączenia do Berlina, także autobusowe, bądź kombinowane (dojazd do stacji granicznej, przejście przez granicę pieszo i dalej zakup biletu niemieckiego). Jeśli PKP by spuściło trochę z ceny, to klienci sami się pojawią. BTW: A to był bardzo wygodny pociąg - na przesiadki w Berlinie zarówno na samolot, jak i na inne pociągi. Oraz idealny powrót - z tych samych powodów. Temat: Pociąg Wawa - Rzym i Rzym - wawa Hihi... ja z PKP mam zabawne wspomnienia. Poszedlem na informacje kolejowa miedzynarodowa w Czestochowie i pytam goscia ile kosztuje bilet do Pizy. A gosc tylko popatrzyl na mnie niewyraznym wzrokiem. No to ja mowie bilet do Pizy we Wloszech. Pan z infirmacji: "aa". Wyjal mape Europy i mowi: to gdzie to jest? Wskazalem gdzie lezy Piza - i tak sukces ze pan wiedzial ze Wlochy sa w Europie ;-) No i wreszcie po kilku minutach dowiedzialem sie ze bilet kosztowal mnie bedzie 1100 zl w obie strony :-/ To bylo 2 lata temu. Nie wiem jak jest teraz ale wiem jedno, ze na pewno pociagiem sie nie wybiore. Pozdrawiam i polecam ktoras z tanich linii lotniczych. Naprawde szybciej, wygodniej i taniej :-) Temat: Pociąg Kraków - Symferopol, ceny ,zniżki, itd. Wyjaśnienie dla Domina: Umowę mają nawet z Chinami... tylko urlopu mało. to są bilety, które przysługują pracownikom-co roku i rodzinom-co 2 lata i są bezpłatne na wszystkie kraje Europy i część Azji. Taki bilet wcześniej zamawia mój TZ gdzieś tam w tajemniczych biurach pkp na określoną trasę przez określone kraje. Przy wjeździe do danego kraju wbijają datę na granicy i mamy 2 dni na podróż po tym kraju za free. Mozna oczywiście do tego biletu dokupować miejscówki itp. Dotąd nie mieliśmy problemów z ewentualnymi miejscówkami bo jeździliśmy na południe, a w Katowicach (ale tylko w Katowicach) jest taka jedna miła międzynarodowa kasa w której pani z okienka sprzeda bez problemu np. miejsca w kuszetce z Bukaresztu do Istanbulu. A z Ukrainą nie mam pojęcia co zrobić, przyjdzie jechać sypialnym z Poznania do Odessy, chyba. A chcielibyś my trochę pozwiedzać... A i jeszcze jedno, bo widze, że tu w większości chłopaki: czy nie wiecie jak na Ukrainie ma się sprawa wędkowania, czy jak wszędzie na normalnym wschodzie "jak masz kij to łapiesz" czy już się "ucywilizowali" i trzeba wykupić jakoweś zezwolenia. Dzięki z góry. Temat: Ile kosztuje normalny Warszawa - Rzym ? Moze mozesz sprawdzic cene na stronach PKP - na trasy krajowe mozna. Slyszalam o takim sposobie zmniejszenia kosztow: "Aby zaoszczędzić, należy wykupić w kasie krajowej bilet do granicy, a w międzynarodowej lub u konduktora bilet na resztę trasy. Jeżeli odległość od granicy wynosi 500 km, taka operacja pozwoli zmniejszyć koszty podróży o ok. 70 zł." Jestes zdecydowany na pociag? Bilety na samolot tanich linii moga byc duzo tansze, jesli uda Ci sie kupic w promocji albo z duzym wyprzedzeniem Temat: Dziecko w Polsce - bez legitymacji (bilety) W NYC dziecko do lat 6-ciu ma darmowy przejazd, do lat 12-tu placi 50% a potem jak dorosly. Jesli dojezdza do szkoly dostaje bilet darmowy ale wazny tylko od poniedzialku do piatku, w weekend placi normalnie. Studenci nie maja zadnych znizek. Moje dziecie w ubieglym roku kupowalo bilety ulgowe /PKP/ korzystajac z legitymacji studenckiej miedzynarodowej. Ale prawde powiedziawszy koszt legitymacji przewyzsza ewentualne znizki... Pozdrowienia. Temat: Połączenia kolejowe do Berlina... kell99 napisał: > Hmm, z tego co slyszalem o zach-pom to beda to wlasnie szlaki ktorymi pkp pr si > e > nie interesuje, albo sa jakies 2 pary na krzyz (i chetnie by sie ich pozbyli). Ale do zachodniopomorskiego na razie nie ma wjechać niemiecka kolej, tylko sam niemiecki tabor (używane szynobusy przekazane ichniemu Urzędowi Marszałkowskiemu). Natomiast tu mowa o lubuskim, wielkopolskim i w perspektywie kujpomie, i trasach do Kostrzynia, Gorzowa, Piły, Bydgoszczy (i zapewne również Poznania). Ciężko je nazwać porzucanymi przez PKP, przynajmniej na razie... > Jakos ciezko mi uwierzyc, ze to taki zloty interes dla db, bo albo licza na > dofinansowanie, albo maja jakies cudowne metody marketingowe, albo rypna ceny > podobne do tych w niemczech... Pozyjemy zobaczymy.. Wiesz, oni wyczajają rynek. Coraz więcej osób będzie jeździć do Niemiec i dalej na zachód. Jeżeli już w Krzyżu, Pile, Bydgoszczy itp. będą mogli kupić sobie jeden bilet na pociąg nie w taryfie międzynarodowej i dojechać z jedną-dwoma przesiadkami na miejsce, to mogą wybrać pociąg zamiast autokaru. Natomiast na wejście innych przewoźników niż PKP czy jakaś spółka Urzędu Marszałkowskiego na typowo lokalne połączenia typu Bydgoszcz-Chojnice, Bydgoszcz-Kcynia-Wągrowiec-Poznań itp. itd. nie liczyłbym dopóki państwo nie zagwarantuje stałych dotacji na normalnym poziomie... Kto zainwestuje kasę w tabor, ajentów, zaplecze itp. nie mogąc zaplanować biznesu na więcej niż kwartał w przód? Temat: Za błędy w PKP płacą pasażerowie Za błędy w PKP płacą pasażerowie Jak dla mnie ten artykuł to nierzetelność dziennikarska. Nie ma zastrzeżeń do treści, OK. Zgadzam się z nim - to typowa rzeczywistość kolei. Ale dlaczego pan redaktor nie wyjaśnił czytelnikom (a taka jest jego rola), co to jest za pociąg? Ten pociąg to międzynarodowy pociąg pospieszny do Kijowa - jeden z tych, z którymi po podziale PKP na spółki nie bardzo wiedziano, co zrobić. Początkowo obsługiwały je Przewozy Regionalne (jako pospieszne), potem przejęła spółka Intercity, pozostawiając w większości jako bez kategorii. Na przykład taki Chopin - pociąg bez kategorii, ale obowiązuje taryfa jak na TLK. Wiele kasjerek nie potrafi na niego sprzedać biletu, więc wydaje potwierdzenie niemożności, które upoważnia do zakupu u konduktora bez dopłaty, a dodatkowo w Chopinie nie jest wówczas wymagana miejscówka. Ale określenie pociągu do Kijowa w rozkładzie internetowym jako "pospieszny z rezerwacją miejsc" to jakieś kuriozum. Nie dziwię się kasjerce - wszak wiadomo, że pospieszne obsługuje spółka PR i nie pobiera haraczu w formie miejscówek. Aha, ważna informacja: tam jest napisane, że pospieszny, ale też że wyłącznie miejsca sypialne, czyli automatycznie rezerwacja. To ta pani na leżąco jechała? Temat: Brześć na Białorusi - warto??? Gość portalu: Europejczyk napisał(a): > A ja mam pytanko. > Zalozmy, ze dojezdzam do Terespola samochodem i tam go zostawiam gdzies w > poblizu dworca PKP. O ktorej najlepiej wyjechac pociagiem do Brzescia, zeby > spedzic tam powiedzmy 6 - 8 godzin i zalapac sie na powrotny do Terespola? Pociągów jest niewiele; o ile dobrze odczytuję informacje z www.pkp.com.pl, pierwszy normalny (nie-sypialny) pociąg z Terespola odjeżdża o 8:52 (10:40 w Brześciu - godzina do przodu!), zaś z Brześcia powrotny jest o 19:47 (w Terespolu 19:05). > Czy sa problemy z dostaniem sie do pociagu i na ile przed planowym odjazdem > nalezy przybyc na dworzec, aby zdazyc zalatwic wszystkie formalnosci? Ja nigdy nie miałem problemu z wejściem do pociągu - czasem wprawdzie nie można było usiąść, ale warunki były znośne. W polskiej kasie kupuje się tylko bilet i wsiada do pociągu. Wszystkie formalności graniczne są załatwiane wewnątrz, więc teoretycznie można wsiąść tuż przed odjazdem. W Brześciu w zeszłym roku halę odpraw zamykano na godzinę prze odjazdem, ale ta informacja widniała na rozkładzie, wiszącym koło kas międzynarodowych. > Mam ochote zabrac swojego 7 letniego synka na przejazdzke, wiec chcialbym > najbardziej komfortowo, stad odcinek Warszawa - Terespol pokonalbym samochodem. Możecie przyjechać dzień wcześniej i przenocować w PTSM w Terespolu - w zeszłym roku działał w wakacje. Temat: 26-27 wyjazd do Lipska na samolot witaj! nie jade w tym czasie do Lipska choc tu mieszkam ale moge dac kilka rad. www.mitfahrgelegenheit.de/ na tej stronie znajdziesz moze jakies polaczenia.tu daja ogoszenia osoby ktore jezdza po niemczech i moga za oplata kogos zabrac. drugim sposobem z ktorego ja korzystam bardzo czesto jest dojechanie PKP (z Poznania przez Wroclaw na Zgorzelec) do Zgorzelca(granica) i tam wykupienie biletu za 27 euro (na max.5 osob obowiazuje), nazywa sie Sachsen Ticket i dojechanie na tym bilecie do Leipzig , jakies 2,5 godziny a z dworca w Leipzig kursuje bardzo często pociag na lotnisko, to 10 minut pociagiem, koszt jakies 5euro od osoby.pociag jest na lotnisko miedzynarodowe Leizpig/Halle. obok Leipzig jest jeszcze jedno lotnisko, z ktorego lata tylko ryanair, to jest Leipzig Altenburg.nie wiem z ktorego lotniska Wy macie wylot. to tyle co moglam pomoc Temat: realia pracy w administracji Komisji Europejskiej pytanie z gatunku: jakie sa realia pracy w PKP? zalezy.. czy jestes.. konduktorem, kierownikiem pociagu, kontrolerem biletow, pania w kasie - w Warszawie czy w Pcimiu Dolnym?, sprzataczka - w pociagu? na stacji? , kierujacym pociagiem, siedzisz w centrali, kontrolujesz bezpieczenstwo ruchu, siedzisz w administracji, przeprowadzasz badania i planujesz strategie? ...i jeszcze.. na jakiej linii? nocnej? dziennej? miedzynarodowej? szybkiej? wolnej? lokalnej? to wszystko i wiele wiecej to tez PKP... i tak jest z Komisja... :-) genralnie samemu trzeba sobie poscielic zeby sie dobrze "wysypiac"... :-))i dokladnie wiedziec jakie ma sie priorytety- teraz i za 5 lat;) Temat: Do Bułgarii pociagiem co wy na to? Z tego co wiem to tylko w wiekszych miejscowosciach. Dobrym poczatkiem jest pociag jadacy np. przez Muszyne. Wydaje sie ze Kosice sa dobrym miastem. W Polsce mozesz kupic bilet krajowy, i miedzynarodowy tylko przez granice. Majac korony slowackie mozna za grosze przejechac do Ziliny. Najlepiej a niestety wymaga to troche czasu poszperac po internetowych rozkladach jazdy pkp + strona rumumunska: www.infofer.ro/default_engleza.asp. Troche tez o tych biletach pisano na forach w internecie. Napewno mozna poskaldac dobre polaczenie. Temat: pomozcie, jak najtaniej dojechac na krym?? jest taniej jeżeli nie kupujesz biletu na trasę międzynarodową np.kraków- odessa. może mniej wygodniej, ale taniej. lepiej z przemyśla pojechac do lwowa autobusem i tam kupić bilet. jeżeli jednak zdecydujesz się na wagony pkp do odessy, to w przemyślu masz dosyć długi postój (zmiana rozstawu, doczepienie wagonów do pociągu ukrainskiego) i w związku z tym warto iść do baru koło dworca na placki ziemniaczane z maślanką. te same placki, to same menu, te same twarze...od wielu lat. tylko zamiast starej kasy mechanicznej, fiskalna się pojawiła. Temat: Polski Kantor Państwowy A jak kupisz w Odessie na trasę Odessa-Gliwice, to ile zapłacisz? Tyle samo. Prawie 700Hrywien. I na bilecie (spory kwit częściowo wypisany ręcznie, pół godziny obliczeń i pisania) jest wyszczególnione dlaczego. 153 Hr (czyli 50zł) za Odessa-Mostiska razem z podatkiem. Reszta - Mosciska-Gliwice - dla PKP. I tu już nie wyszczególnieją dlaczego tyle, ile na podatek itp itd. Najlepszy numer, że jak kupowaliśmy w Gliwicach, to pani z kasy międzynarodowej chciała nam sprzedać jeszcze powrotne. W/g niej - ważne na każdy pociąg z wypisanej daty odjazdu. A wtedy były jeszcze imienne - na biletach musiało być imię i nazwisko, sprawdzali z paszportami przy wsiadaniu. Jak na lotnisku. Nie tylko nr pociągu i wagonu. Temat: Po bilet z numerem pociągu cale pkp psa jest warta pamietam sytuacje w warszawie na dworcu przy miedzynarodowej kasie IC (podkreslam to), gdy jakis biedny, nieswiadomy obcokrajowiec poprosil o bilet do amsterdamu. pani kasjerka, gruba pani w srednim wieku, spanikowana zaczela dukac po polsku (!!!) do niego: tak, tak, zaraz, pan poczeka, tak, eeee...chwile. Po czym wyraznie przestraszona odwrocila sie i krzyknela: ANIUUUU! przyszla mloda laska, ktora widocznie w calej ekipie kasjerek znala angielski. pelen profesjonalizm. ;) Temat: Wieden - Dubrownik pociagiem? Do Dubrownika niestety kolej nie dociera. Najbliższą pasażerską stacją kolejową jest Split. Połączenie z Wiednia do Splitu znajdziesz na www.pkp.com.pl Między Zagrzebiem a Splitem kursuje dzienny InterCity (standard zbliżony do polskich IC, klimatyzacja) i nocny pośpieszny, w którym radzę skorzystać z kuszetki lub sypialnego - w wagonach z miejscami do siedzenia w sezonie może być ciasno. Rezerwację można zrobić w kasie międzynarodowej na dworcu PKP z wyprzedzeniem 2 miesięcy. Bilet normalny Zagrzeb - Split (IC 2 kl.) kosztuje około 150 KN (100 zł). Kilka lat temu między Splitem a Dubrownikiem kursował autobus kolei chorwackich, ale w tym roku w rozkładzie go nie widzę. Pozdrawiam "Cromaniak" Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 176 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||