Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kpniewska1.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP bilety międzynarodowe





    Temat: PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP
    PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP PKP
    Dworzec Centralny w Warszawie w kasach MIĘDZYNARODOWYCH.
    Bohaterowie: Kasjerki 1, 2; turystka i jej maż (oboje z Ameryki), jakis
    facet za nimi.

    Podchodzi turystka do kasy.
    - Hello, when does the next train to Moscow leave?
    Kasjerka 1:
    - Słucham?
    - When does the next train to Moscow leave?
    - Proszę głosniej bo nie rozumiem.
    - Excuse me?
    - A, pani Angielka... Zoska, zawołaj Krysię, ona chyba zna angielski...
    (przypominamy: kasa MIĘDZYNARODOWA).
    Zoska:
    - Nie ma Krysi, poszła na papierosa.
    - No to Baskę, ona chyba po niemiecku zna...
    - Dzisiaj nie pracuje.
    - No to chodź tu sama, bo nie rozumiem co klientka chce...
    - Dobra idę.
    Po chwili, Zoska:
    - Słucham?
    Turystka:
    - One ticket to Moscow, please.
    - Do Moskwy? Da, pożałujsta. A w kotoryj czas?
    - Excuse me?
    - Nu davajte, sleduszcij pojezd idet v vosiem czasov. Hotite bilet pokupit ?
    - (do męża) oh my god. I don't understand her...
    Jakis facet za nimi:
    - Excuse me. Could I help you with this?
    - Yes, please, thank you.
    Facet do kasjerki:
    - Przepraszam, o której najbliższy pociąg do Moskwy?
    - A pan co chciał? Kolejka jest!




    Temat: PKP
    PKP
    Witam.
    Mam kilka pytań dotyczących podróżowania jaśnie panującymi nam pkp:
    1. Czy w kasach można kupić bilet (w jedną stronę !! ) np. z Warszawy
    Centralnej do Warszawy Wschodniej, ale przez Łódź Kaliską ?
    Bo z tego co się orientuję w obliczaniu cen biletów przez pkp, to bilet taki
    (z ulgą 37 %) powinien być tańszy o około 10 zł, od biletu z Warszawy do
    Łodzi Fabrycznej ("tam i z powrotem").
    Pytanie może się wydawać na pozór absurdalne, ale w Polsce... :-)
    Czy ktoś może próbował wykorzystać ten lub podobne patenty ?
    2. Czy na wszystkich kolejowych przejściach granicznych można u konduktora
    pociągów międzynarodowych kupić tzw. przejściówki ? (na pewno działa to na
    przejściach z Czechami i wtedy bilet wychodzi o niebo taniej)





    Temat: Kasa międzynarodowa PKP Katowice
    Kasa międzynarodowa PKP Katowice
    Dlaczego osoby pracujące w kasach międzynarodowych PKP Katowice nie znają
    przynajmniej jednego języka obcego?? Dzis kupowałem tam bilet i byłem
    świadkiem jak grupa obcokrajowców chciała kupić bilety, niestety kasjerka
    zagdanięta czy mowi po angielsku, niemiecku bądź francusku odpowiadała: nie.
    Czy PKP nie stać na zatrudnienie kilku osób ze znajomością języków obcych lub
    wysłanie swoich pracowników przynajmniej na kurs podstawowy z jakiegoś
    języka?? Chociaż nie powinienem się dziwić bo przecież w naszym kraju
    swobodnie porozmawiasz w obcym języku z każdym innym tylko nie z osobami,
    które mają kontakt z obcokrajowcami najczęściej. Przepraszam wszystkich,
    którzy poczuli się dotknięci, ale teraz generalizowałem.



    Temat: Bilety PKP przez internet? "Nie ma potrzeby"
    Jak na mnie, to i PKP, i Intercity działają bardzo "prężnie".
    Wszędzie trąbią o europejskim standardzie,natomiast....
    1. Nie ma możliwości kupienia biletu międzynarodowego przez internet.
    2. Często się zdarza, że rozkład jazdy internetowy niezbyt pokrywa
    się z realnym.
    3. Dzisiaj po 30 minutach klikania i naradzania się z kolegami Pani
    stwierdziła, że nie może sprzedać mi biletu do Kijowa, ponieważ "to
    jest pociąg niemiecki i blokada stoi". Jak mam się dostać do tego
    Kijowa? Odpowiedź brzmi: NIECH PANI SOBIE W INTERNECIE POSZUKA.
    Przy czym na stronie PKP nie ma żadnej notatki na temat "blokady",
    która "stoi".
    Nie wiem jak wygląda sprawa z kierownictwem, natomiast pracownicy,
    przynajmniej niektórzy, są "do wymiany".




    Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!!
    Ja im się nie dziwię
    Ja ich trochę rozumiem. Na czeski odcinek ludzie kupują czeski bilet i pieniądze
    idą do kieszeni Czechów. Na polski odcinek większość wybiera bilet
    międzynarodowy np. Zebrzydowice Granica - Kraków i z powrotem a PKP Intecity i
    CD dzielą się wpływami z tego biletu. Dla PKP Intercity to rzeczywiście
    nieopłacalne.

    Wniosek: w Polsce powinna zostać wprowadzona jednolita taryfa na wszystkie
    pociągi, tak jak jest w większości krajów (podobna taryfa jak u nas jest tylko w
    Rumunii). Mogliby zrobić dopłaty do pociągów typu TGV, ICE itp., lecz wątpię,
    czy kiedyś się takie u nas pojawią. Jakość oferowana przez PKP Intecity nie
    odpowiada cenie.



    Temat: Kolejarze zatrzymali ruch pociągów na Śląsku
    Gość portalu: MPM napisał(a):

    > Czlowieku! Zanim cos napiszesz to sie zastanow!. Pracuje
    > na PKP. Za bilet MUSZE placic. Za bilet miedzynarodowy, 1
    > (jeden) w roku tez musze placic. Za bilet dla dziecka i zony TEZ
    > musze zaplacic! A jesli chodzi o deputat... Gornictwo lezy, a
    > maja "barburki", "trzynastki" i w wieku 25 sa PELNOPRAWNYMI
    > emerytami. Jakies pytania?
    >
    No właśnie MPM ile to ty płacisz za ten twój bilet dla całej rodzinki i te
    bileciki po Europie??? Ja Ci powiem - śmieszne pieniądze, tyle co bilet
    jednorazowy na trasie do 100 KM. To ty się zastanów człowieku i kup sobie coś
    za deputacik węglowy - może komórkę, bo kolejarz z komórką to nie byle co!!!



    Temat: Kolejarze zatrzymali ruch pociągów na Śląsku
    Do mm
    Czlowieku! Zanim cos napiszesz to sie zastanow!. Pracuje
    na PKP. Za bilet MUSZE placic. Za bilet miedzynarodowy, 1
    (jeden) w roku tez musze placic. Za bilet dla dziecka i zony TEZ
    musze zaplacic! A jesli chodzi o deputat... Gornictwo lezy, a
    maja "barburki", "trzynastki" i w wieku 25 sa PELNOPRAWNYMI
    emerytami. Jakies pytania?




    Temat: Kolejarze zatrzymali ruch pociągów na Śląsku
    Do mm. Czlowieku! Zanim cos napiszesz to sie zastanow!. Pracuje
    na PKP. Za bilet MUSZE placic. Za bilet miedzynarodowy, 1
    (jeden) w roku tez musze placic. Za bilet dla dziecka i zony TEZ
    musze zaplacic! A jesli chodzi o deputat... Gornictwo lezy, a
    maja "barburki", "trzynastki" i w wieku 25 sa PELNOPRAWNYMI
    emerytami. Jakies pytania?



    Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów
    autor artykułu chyba żyje w innym kraju poniewaz nie od dzisiaj wiadomo, że:
    1. PKP nie istnieje dla pasażerów tylko dla kolejarzy,
    2. rozkład PKP PR nie robi się dla klientów, którzy np na 7 chcą dojechać do
    pracy tylko dla kolejarzy, którzy chcą dojechać do pracy godzinę wcześniej,
    3. panie w kasach nie sprzedają biletów tylko robią łaskę, że można u nich
    zaopatrzyć się w bilet,
    4. panią w informacji najlepiej nie przeszkadzać, bo mogą się obrazić i nic
    nikomu nie powiedzą,
    5. panie z informacji międzynarodowej to wogóle kosmos (przypomina się
    literowanie po polsku słowa dla gościa mówiącego po angielsku),
    6. konduktorzy nie są od sprawdzania biletów tylko od brania w kieszeń,
    7. od sprawdzania biletów czy w zasadzie od wyłapywania wszystkich, którzy
    dadzą się złapać niezależnie od tego czy bilet mają czy nie są firmy prywatne,
    które za najmniejszą pierdołę (mimo że masz bilet, ale np. bilet jest droższy)
    mogą cię zgnoić i spisanie to najmniejszy wymiar kary,
    a rozkład jazdy jest tylko orientacyjny i mimo, że pociąg na trasie Tarnów-
    Bochnia (ok. 40 km) robi 30-40 minut opóźnienia to oddanie biletu wiąże się z
    opłatą.
    Moje doświadczenia z PKP mam już na szczęście za sobą.



    Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów
    > 2.) Z podobnych przyczyn mało zrozumiałe są pretensje p. Waniowskiego, że nie
    > można jechać różnymi pociągami na podstawie jednego biletu. W ramach ćwiczeń
    > proponowałbym zatem, aby Autor spróbował przejechać się autobusem PKS na
    > podstawie biletu miesięcznego na tramwaj, po tej samej nawet trasie; albo też b
    > y
    > z biletem PKS usiłował wsiąść do prywatnego busa.

    Da się to rozwiązać.

    W Poznaniu np. kazda z firm komunikacji miejskiej i podmiejskiej ma osobne bilety.

    We wrocławiu mając bilet aglomeracyjny można jeździć autobusami i tramwajami MPK, autobusami DLA (linie zaczynające się od 1, 4 i 6) autobusami PKS (linia 419) i pociągami PKP :-)

    Kupując bilet międzynarodowy do Pragi w tak reklamowanym przez PKP Wrocław połączeniu (tylko 7 godzin i dwie przesiadki) do Międzylesia na tym samym bilecie jadę polską koleją, a dalej jadę czeską. Dlaczego w przypadku jazdy ze Zgorzelca do Poznania nie da się pojechać na tym samym bilecie do wrocławia PKP a od Wrocławia IC?

    Więcej już mi się nie chce pisać.

    Pozdrawiam

    Dyplomowany kolejarz :-)




    Temat: praga -> czestochowa/opole
    W Zebrzydowicach nie da sie.
    Jesli juz to kupujesz czeski bilet krajowy Praha - Bohumin (wtedy tu mozesz
    wykorzystac jakakolwiek znizke krajowa), a na odc. Bohumin - Katowice kupujesz
    miedzynarodowy. Jest to jednak rozwiazanie dosc drogie, dlatego zawsze polecalem
    i bede polecal kupno biletow miedzynarodowych POWROTNYCH. Przy zakupie biletu
    tam i z powrotem (z CZ do PL i z PL do CZ, koniecznie ta sama trasa) oba zarzady
    kolejowe oferuja wspolna znizke PKP-CD MOST, ktora wynosi 35%. Dlatego trzeba
    kombinowac, bo kupic najdrozszy bilet wg prostego cennika to zadna sztuka
    Ale wracajac do przejscia w Glucholazach i ostatnio otwartego w Lubawce - te dwa
    przejscia (o ile to nadal mozna nazywac przejsciem granicznym) charakteryzuja
    sie pewna niecodzienna wlasciwoscia, a mianowicie: PKP i CD nie zdecydowaly sie
    tam na stosowanie taryfy miedzynarodowej, wiec przejazd do sasiedniegi kraju
    polega na tym, ze u polskiego konduktora kupuje sie _krajowy_ bilet do Glucholaz
    lub Lubawki, a u czeskiego konduktora _krajowy_ bilet czeski z Glucholaz lub
    Lubawki. Zadnego kombinowania, zadnych przejsciowek, zadnego wyskakiwania do
    kasy. Najprosciej jak moze byc.
    Moze rozklad jazdy tam nie jest zbyt wymyslny - dwie pary pociagow w kazda
    strone w ciagu dnia, Lubawka tylko w soboty i niedziele do konca sierpnia,
    Glucholazy codziennie do konca sierpnia, pozniej w wybrane dni. Ale wierzcie mi,
    ze da sie tamtedy tanio przejechac na czeska strone i bez wiekszych problemow
    dostac sie dalej w glab Czech: z Jesenika (w przypadku Glucholaz) oraz z
    Trutnova (w przypadku Lubawki).
    W razie watpliwosci prosze o kontakt, uszyjemy rozklad jazdy na miare
    F.



    Temat: Cena biletu do Budapesztu
    Wydaje mi się, że ok. 330 zł za bilet w obydwie strony z Warszawy; nie jest to
    bilet "studencki" a bilet zniżkowy w komunikacji międzynarodowej- zniżka 40%,
    chyba nawet jako student nie wydębisz więcej. Z Krakowa będzie jeszcze taniej.
    Bilet jest ważny 60 dni, przesiadka bodajże w Bratysławie lub w Czechach w
    Breclaviu bo nasze kochane PKP chyba pozbawiły nas pociągu bezpośredniego.
    Miejscówka przy bilecie międzynarodowym nie jest wymagana, ale jeśli chcesz mieć
    pewność, opłaca się wykupić, bo kosztuje tylko odpowiednik 3€



    Temat: PKP i przymus kupna dodatkowych biletów
    To wynika z faktu, ze na EX jest ulga ustawowa 37%, w IC można skorzystać ze
    zniżki handlowej IC-26 (w czasie, w którym obowiązuje), a w EC zniżek nie ma
    (chyba, że do biletu międzynarodowego WASTEELS 26/BIJ).

    Jak jechałem raz IC Chrobry, za mną siedziały dwie dziewczyny z biletem na EX
    Mewa (oczywiście studenckim). musiały zrobić dopłatę taką jak autora artykułu +
    do odjazdu mewy ze stacji początkowej miały szansę dostać zwrot za miejscówki).

    Konduktor PKP IC zrobił wszystko zgodnie z prawem. Nie może przecież wystawić
    dopłaty (choćby przez brak takiego cennika siłą rzeczy) z ulgi ustawowej do
    zniżki handlowej. Może jedynie wystawić nowy bilet bez popierania opłaty za
    wystawienie i dać poświadczenie o niewykorzystaniu złego biletu, dzięki czemu
    klient ma prawo do zwrotu pieniędzy.

    Błąd popełniły kasjerki: sprzedając bilet studencki do miejscówki na IC/EC oraz
    pobierając opłatę za zwrot (który nastąpił z winy przewoźnika).

    Ważne też, by samemu wiedzieć co i kiedy przysługuje.



    Temat: ceny biletow PKP - najtansza podroz w-wa - praga
    a nie lepiej kupic przez internet bilet powrotny?
    wg www.jizdenka.cz bilet powrotny z pragi do warszawy kosztuje 1715,- czyli
    61EUR. po co kupowac przejsciowke?

    sks_baltyk_1930 napisał:

    > No niestety tak samo CD jak i PKP zarabiaja sobie niezle tlumaczac
    > to kursem euro lub taryfa miedzynarodowa. Dlatego chyba najlepszym
    > sposobem zeby to obejsc jest kupienie biletu do ostatniej stacji w
    > Polsce (taryfa krajowa) potem u konduktora przejsciowke i bilet na
    > trase po stronie czeskiej...
    >
    >




    Temat: Wrocław - Kudowa: Jak z autobusami?
    Hej,

    PKP przez stolice jest jednak najszybciej i najwygodniej
    Moja rada w przypadku jazdy pociagiem - kup bilet miedzynarodowy powrotny
    Gdynia - Petrovice.
    Wtedy:
    a) nie musisz kupowac miejscowek na EC, IC, TLK
    b) masz znizke 35% przy bilecie powrotnym [OIDP jesli bilet jest kupowany w PL,
    to PKP daje 40% znizki]
    c) na terenie Czech polecam kilometrickou banku KMB, wychodzi wtedy 0,70 Kc za
    km. KMB kosztuje 1400 Kc i pozwala na przejechanie 2000 km. Mozna kupic w kasie
    podczas postoju w Petrovicich [jesli pojedziesz nocnym pociagiem]. U kanara nie
    da sie Jesli chcesz, moge "wypozyczyc" zaczeta KMB, jest na okaziciela

    Zeby nie byc goloslownym, cena polaczenia kolejowego wyglada wtedy tak:
    * Bilet Petrovice - Gdynia - Petrovice: 1097 Kc tiny.pl/5rmr
    * KMB Petrovice - Praha: 378 km *0,7 - 264,6 Kc
    * KMB Praha - Petrovice: 378 km *0,7 - 264,6 Kc

    Razem: 1626,20 Kc - co wg dzisiejszego kursu NBP wychodzi 219,69 PLN w dwie
    strony.

    Jesli jestes w stanie dojechac w jedna strone taniej niz za 109,80 PLN i
    szybciej niz w 14:59h (Gdynia Gl. 16:06 IC 51400; W-wa Wschodnia 20:42/21:18
    TLK 203/200; Praha hl.n. 07:05), to sie poddaje

    Pzdr.
    F.




    Temat: Koniec pociągu EC "Comenius" od grudnia!!!
    slon.bez.tromby napisała:

    > Ja ich trochę rozumiem. Na czeski odcinek ludzie kupują czeski bilet i pieniądz
    > e
    > idą do kieszeni Czechów. Na polski odcinek większość wybiera bilet
    > międzynarodowy np. Zebrzydowice Granica - Kraków i z powrotem a PKP Intecity i
    > CD dzielą się wpływami z tego biletu. Dla PKP Intercity to rzeczywiście
    > nieopłacalne.
    >
    > Wniosek: w Polsce powinna zostać wprowadzona jednolita taryfa na wszystkie
    > pociągi, tak jak jest w większości krajów (podobna taryfa jak u nas jest tylko
    > w
    > Rumunii). Mogliby zrobić dopłaty do pociągów typu TGV, ICE itp., lecz wątpię,
    > czy kiedyś się takie u nas pojawią. Jakość oferowana przez PKP Intecity nie
    > odpowiada cenie.

    To zmienić taryfę, a nie wylewać dziecko z kąpielą. Polska staje się pustynią
    komunikacyjną, jest coraz, coraz gorzej. Nie można sensownie zaplanować podróży,
    dostać się nawet 100 kilometrów dalej. Dramat! W takich momentach tęsknię za
    podróżowaniem po Czechach. Wbijam www.jizdnirad.cz i wszystko gra.



    Temat: ceny biletow PKP - najtansza podroz w-wa - praga
    No niestety tak samo CD jak i PKP zarabiaja sobie niezle tlumaczac
    to kursem euro lub taryfa miedzynarodowa. Dlatego chyba najlepszym
    sposobem zeby to obejsc jest kupienie biletu do ostatniej stacji w
    Polsce (taryfa krajowa) potem u konduktora przejsciowke i bilet na
    trase po stronie czeskiej...




    Temat: PKP :)
    PKP :)
    Nasze kochane panstwowe PKP
    Dialog autentyk:
    Dworzec Centralny w Warszawie w kasach
    MIEDZYNARODOWYCH.
    Bohaterowie: Kasjerki 1, 2; turystka i jej
    maz (oboje z Ameryki), jakis facet za nimi.
    Podchodzi turystka do kasy.
    - Hello, when does the next train to Moscow leave?
    Kasjerka 1:
    - Slucham?
    - When does the next train to Moscow leave?
    - Prosze glosniej bo nie rozumiem.
    - Excuse me?
    - A, pani Angielka... Zoska, zawolaj Krysie, ona chyba zna
    angielski...
    (przypominamy: kasa MIEDZYNARODOWA).
    Zoska:
    - Nie ma Krysi, poszla na papierosa.
    - No to Baske, ona chyba po niemiecku zna...
    - Dzisiaj nie pracuje.
    - No to chodz tu sama, bo nie rozumiem co klientka chce...
    - Dobra ide.
    Po chwili, Zoska:
    - Slucham?
    Turystka:
    - One ticket to Moscow, please.
    - Do Moskwy? Da, pozalujsta. A w kotoryj czas?
    - Excuse me?
    - Nu davajte, sleduszcij pojezd idet v vosiem czasov.
    Hotite bilet
    pokupit'?
    - (do meza) oh my god. I don't understand her...
    Jakis facet za nimi:
    - Excuse me. Could I help you with this?
    - Yes, please, thank you.
    Facet do kasjerki:
    - Przepraszam, o której najblizszy pociag do Moskwy?
    - A pan co chcial? Kolejka jest!




    Temat: Kolej na Ukrainie-jak się załapać?
    yellow15 napisała:

    > W kasie międzynarodowej PKP powiedziano mi, ze nie ma możliwości zakupu
    > biletu kolejowego na poruszanie się po Ukrainie. Jak już ktoś chce tam
    > jechać, to tylko do miasta docelowego i z powrotem. Chcemy pojechać do Lwowa,
    > a stamtąd do Odessy i na Krym. Jak to zrobić? Wiecie może jak by tu
    > przesoczyć te dziwne zasady?
    Dobrze Ci powiedzieli.Tam taki obyczaj,że pociąg może być pusty a biletów nie ma
    i nie będzie bez 10-20$.Sam takim pociągiem pustym jechałem 4 osoby w kupie i 3
    obsługi ale biletów nie było na stacji.Wystarczy pogadać obojętnie z którą
    prowadielnicą,konduktorem,sprzątaczką a napewno się znajdzie po spełnieniu
    określonych warunków.Gorzej będzie z powrotem jeśli nie masz znajomych co pomgą
    i kasa cienka.Można utknąć na tydzień na podrzędnej stacyjce lub dłużej,pociągi
    będą jechać puste bez Ciebie,bo biletów nie ma a oni chyba wietrzą w ten sposób
    wagony.Zeby Ci nie przyszło do głowy podróżować tak jak chcesz bo prom i powrót
    niepewny.Sam wybrałem się na Hersoń sądząc że jest tam most i droga która na
    mapie była.Zobaczyłem tylko schody i promenadę nad Dnieprem,a jechać i tak
    musiałem przez Fasty i Melitopol.Bez powrotnego ani rusz.Pzdr.



    Temat: Bilety DB juz w Szczecinie.
    Bilety DB juz w Szczecinie.

    KS
    " W kasie międzynarodowej szczecińskiego dworca głównego można już kupić
    bilety kolei niemieckich. Na razie są ich następujące rodzaje: Schoenes
    Wochenend Ticket, Brandenburg Ticket i Mecklenburg-Vorpommern Ticket..."

    No i super , jakby nie bylo to bardzo tania forma dotarcia do Berlina lub
    jakiegokolwiek miejsca w Niemczech. Wystarczy tylko zorganizowac grupe 5 osob
    i za 23 zl+ bilet na PKP do granicy mozna pojechac tam i z powrotem .
    Tak , wiec laczmy sie w grupy i w droge:-)




    Temat: Wątek oboczny: ja do Bratysławy?
    elve napisała:

    > wiesz, to nie jest takie wazne, ja po prostu nie mam pojęcia jaka trasę (z
    > Gdańska), jakie konkretnie miasta i wioski po drodze mam wpisac głupiemu
    > programowi szukającemu pkp, żeby mi wybrał optymalne połączenie. jak wpiszę
    > tylko Gdańsk-Blava, to z pewnością wyrzuci mi dwa połączenia na dobę o
    > żenującym przebiegu, a tych najlepszych po prostu nie wyszuka - taki już
    jest,
    > sprawdziłam na Pradze

    Coz za celne spostrzezenia!!!!!!:o))))))
    Fakt, program hledajici(!!!) PKP sluzy glownie do szybkiego znalezienia
    polaczen typu Gdansk - Wawa lub w ostatecznosci Wawa - Poznan przez Gdansk;o)
    Mozesz jeszcze sprobowac serwisu czeskiego [www.cd.cz], ten jest o dwa nieba
    lepszy, ale tak czy owak nie uwzglednia ponad 130 poprawek do rozkladu PKP,
    ktore weszly w zycia w trakcie jego obowiazywania. Co do wersji polskiej
    rozkladu on-line pewnosci nie mam, pani w informacji nie masz sie co pytac, bo
    to szkoda czasu... Programy i panie w info maja te wade, ze nie sa
    interaktywne w kwestii znalezienia wersji najtanszej. Ale na szczescie trafilas
    do mnie, wiec problemu nie bedzie ) Mam tylko jeszcze jedno pytanie - czy w
    kryteriach znajdujacych to jedyne, wymarzone i najwygodniejsze polaczenie
    uwzglednilas kupowanie biletu na stacji granicznej czy tez jestes zdecydowanie
    za biletem miedzynarodowym all in one?

    > a konkretnie to będę jechac jakoś w październiku, a może listopadzie, z
    > Krakowa zdecydowanie dla niepalących, i zeby być tam jak najwcześniej rano
    > (tak koło 9 )

    Sie zobaczy, sie sprawdzi i sie napisze:o)

    S pozdravem
    C.



    Temat: Zapyziałe dworce bo miasto... zapyziałe?!
    Budynek dworca PKP to tylko zewnętrzna postać zmurszałego truchła tej instytucji
    ( jeszcze większym przeżyciem jest pobyt na dworcu w Katowicach). Kupno biletu
    międzynarodowego w Piotrkowie okazało się niemożliwe,"komputer się zawiesił",
    pociąg z Koluszek do Czestochowy miał tylko 20 min. spóźnienia, to tylko drobne
    przykłady codziennej działalności PKP. Proponuję podwyżkę płac dla pracowników
    kolei i wzrost cen biletów o 100%, z pewnością pomoże.



    Temat: Szybciej pociągiem przez wschodnią granicę?
    Szybciej pociągiem przez wschodnią granicę?
    Na co dzień mam kontakt z pasażerami PKP na liniach między Polską i Ukrainą -
    organizuję bilety, załatwiam transfer itd. Cena biletu międzynarodowego jest na
    tyle wysoka, że jeżdżą nimi tylko stosunkowo zamożni ludzie. Gdy jednak wejdą
    tanie linie, to na tych trasach będą podróżowali już chyba tylko pracownicy PKP
    i ci, co się boją latać. Jak połączenia Kraków-Kijów będą miały co najmniej taki
    standard, szybkość i cenę jak Warszawa-Berlin, to zobaczymy, może przeżyją. W
    innym wypadku - won z rynku, nie męczyć mi gości.




    Temat: Week-end'owe Wycieczki w okolicach Warszawy!
    Ja niestety też najbliższy weekend mam zajęty, więc chyba ten Dęblin lepiej
    przełożyć na następny tydzień.

    A co do podejścia pracowników PKP do rowerzystów - to po moich długoletnich
    doświadczeniach z tą niereformowalną instytucją mogę powiedzieć, że miałeś po
    prostu ogromne szczęscie, takie podejście jakie spotkałeś to prawdziwy
    ewenement. Miałem już przeróżne sytuacje - jak wymuszanie łapówek przy
    przewozie roweru przez granicę, niemożność zakupu biletu międzynarodowego na
    rower, odmowa sprzedaży biletu z ulgowej puli z powodu jazdy z rowerem
    (ostatnio), niejeden raz zmuszony byłem jechać na stojąco pod kiblem, bo wagon
    rowerowy czy bagażowy jest w co dwudziestym pociągu, a zanim się człowiek z
    rowerem zapakuje wszystko jest już zajęte. A i ta przygoda w Łochowie raczej na
    polepszenie mojej opinii o PKP nie wpłynie. Było oczywiste, że kontrolerzy
    widzieli mnie zasuwającego przez tory - no i mieli dobrą zabawę patrząc jak
    pociąg odjeżdża mi sprzed nosa. Niestety przynajmniej 9/10 pracowników tej
    instytucji zachowuje się tak jakby żyli w minionym ustroju i patrząc jak
    kolejne rządy pod presją związkowców wycofują się z większości reform tej
    branży nie mam większej nadziei na szybką poprawę.




    Temat: tuitam - dojazd do lotniska - jak ?
    Witam
    kiedyś korzystałam z tej opcji z oferty niemieckiego biura podróży. Wygląda to
    tak że wykupuje się polski bilet tylko do granicy polsko - niemieckiej. Dalej
    trzeba wykupić tylko miejscówki na konkretne pociągi. O połączeniach dowiesz się
    w informacji międzynarodowej PKP i w Polsce wykupujesz potrzebne miejscówki. W
    Niemczech to jest dość powszechna forma ułatwień wakacyjnych i nawet konduktorzy
    w pociągach życzą miłych wakacji. Trzeba tylko pamiętać że opcja ta jest ważna
    24 godziny przed wylotem i 24 godziny po przylocie. "Kolejowy bilet wakacyjny"
    stanowi integralną część dokumentów podróży i bez nich jest NIEWAŻNY !!!



    Temat: z życia wzięte:-)
    coś w tym prawdy jest. Dlaczego niby my musimy się uczyc języków chcąc gdzieś
    wyjechać a taki sobie na ten przykład anglik ma wszystko w d..... i uważa że
    nie musi nić bo wszyscy znają angielski. Wiem nie ma sprawiedliwości na
    świecie ale mogli by choć podstawy znać. Przecież nie wszyscy muszą znać
    angielski , który nawiasem mówiąc staje się coraz mniej poprularny ;)
    A jak dla mnie w kasie międzynarodowej powinienbyć ktoś kto zna jakis obcy
    język i to raczej angielski, choć z założenie PKP międzynarodowa kasa jest
    punktem sprzedaży biletów na takie trasy bo inny system komp. a nie punktem
    obsługi klientów zagranicznych ...........
    Paranoja kraju polskiego :(((((((((




    Temat: 444 minuty lekceważenia pasażerów
    obywatelu jd widac ze mało jezdzisz pociągami po kraju, a po ue to juz chyba wcale.
    Faktem jest ze mamy NAJGORSZE LINIE KOLEJOWE W NOWEJ UE jesteśmy nawet za
    rumunia, a współczynnik cena/jakosc również jest nienaturalnie wygórowany.
    ps. dla przykładu średnia prędkość trasowa pociągu pospiesznego wynosi w naszym
    kraju 55 km/h. to tylko 2 razy szybciej niz rower :)
    ps2. miedzynarodowy bilet interrail jest w polskich kasach pkp prawie 2 razy
    droższy niz np. w kasie na słowacji.
    przykładów jest niestety wieeeele

    patrzcie szerzej na problem
    ja widze ze pkp jest CHORE



    Temat: Kolej likwiduje połączenia międzynarodowe
    Ciekawe. Oczywiste. Bo jak można korzystac przy tak horendalnych cenach. Jadąc
    w lipcu w parę osób z Katowic do Pardubic (Czechy) zapłaciłam ok. 35 zł w każdą
    stronę. Bo ... przeszliśmy granicę pieszo. Za bezpośredni bilet PKP zażyczyły
    sobie ... 140 zł (z ulgą studencką 105 zł w jedna stronę). A my: dojazd do
    Cieszyna, dwadzieścia minut spacerku i Intercity z Czeskiego Cieszyna. DWIE
    TRZECIE kasy zostało na inne atrakcje. Wiadomo już dlaczego połaczenia
    międzynarodowe sa nierentowne. Bo tacy jak ja NIE KORZYSTAJĄ! A lubimy jazdy
    koleją!



    Temat: Wars i Intercity przeproszą Garou za incydent w...
    Winni Organizatorzy !!!!!!!!!!!!!!
    jesli opracowuja trase podrozy, to ich psim obowiazkiem jest wykupienie biletow

    powyzej wpisal sie jeden ze swiadkow tej 'afery' opisujac chamskie zachowanie
    organizatorow wobec konduktora

    przepisy kupowania kolejowych biletow miedzynarodowych sa idiotyczne

    konduktor postapil w/g regulaminu

    dyrekcja PKP niech zadba o przecietnego kazdego podroznego




    Temat: dlaczego
    dlaczego
    hasło "Polska tylko dla Polaków", hasłem wrednym jest, nazistowskim,
    rasistowskim i antysemickim?
    Niedawno hasło "Polska tylko dla Polaków" rzucone na warszawskiej
    ulicy przez jakiegoś osiłka w stronę rabina Polski, który ów rabin
    za te słowa pobił osiłka tego, wywołały międzynarodowe protesty,
    przyjęcie rabina w pałacu prezydenckim, i danie mu 2 limuzyn BMW z
    ochroną co by na spotkienie z Papieżem w Auszwic, pojechał
    oszczędzając na bilecie PKP.
    I teraz, czemu hasło "Israel tylko dla Żydów", hasłem normalnym
    jest, nie szowinistycznym, nie rasistowskim, i zrozumiałym w
    większości pałaców prezydenckich jest?
    Przecież to zwykła hipokryzja jest.
    Dlaczego faszyzm w wydaniu jednych potępiany ogólnie jest, a faszyzm
    w wydaniu drugich ogólną akceptację ma właśnie?




    Temat: Dał nam przykład Egar Peron jak podróżować mamy
    Dał nam przykład Egar Peron jak podróżować mamy
    I to jest odpowiedź, dlaczego od 1 stycznia PKP podwyższa ceny
    biletów.

    Międzynarodowy pociąg EuroCity "Józef Bem" z Warszawy do Budapesztu
    od 9 grudnia będzie zatrzymywał się we wsi Stróże w Małopolsce.
    Połączenie zyskało już przydomek "EC Kogut", bo w Stróżach mieszka
    kolejarz i senator PiS-u Stanisław Kogut.

    W liczących ok. 3 tys. mieszkańców Stróżach od lat zatrzymują się
    pociągi jadące w kierunku Nowego Sącza i granicy słowackiej. To
    ważny niegdyś węzeł kolejowy. W co drugim domu można znaleźć kogoś
    pracującego na kolei. Ale jeszcze nigdy w historii miejscowości nie
    zatrzymywały się tu pociągi najwyższej kategorii.

    EuroCity to najdroższe, najbardziej komfortowe pociągi, które mają
    stawać jedynie w największych miastach. Tego wymogu nie spełnia
    jednak EC "Józef Bem", który od 9 grudnia będzie kursował między
    Warszawą a Budapesztem z postojem m.in. w Stróżach.

    gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,4733749.html




    Temat: Kolej na Ukrainie-jak się załapać?
    Kolej na Ukrainie-jak się załapać?
    W kasie międzynarodowej PKP powiedziano mi, ze nie ma możliwości zakupu
    biletu kolejowego na poruszanie się po Ukrainie. Jak już ktoś chce tam
    jechać, to tylko do miasta docelowego i z powrotem. Chcemy pojechać do Lwowa,
    a stamtąd do Odessy i na Krym. Jak to zrobić? Wiecie może jak by tu
    przesoczyć te dziwne zasady?




    Temat: Kolej na Ukrainie
    Kolej na Ukrainie
    W kasie międzynarodowej PKP powiedziano mi, ze nie ma możliwości zakupu
    biletu kolejowego na porusanie się po Ukrainie. Jak już ktoś chce tam jechać,
    to tylko do miasta docelowego i z powrotem. Chcemy pojechać do Lwowa, a
    stamtąd do Odessy i na Krym. Jak to zrobić? Wiecie może jak by tu przesoczyć
    te dziwne zasady?



    Temat: Wakacje wędrowne w Czechach
    Tak, Olomouc - Warszawa kosztuje 876 Kc - tiny.pl/crb8

    Ale Olomouc - Warszawa - Olomouc juz tylko 1202 Kc - tiny.pl/crbs
    A ja osobiscie pokonalbym te trase za 1037,2 Kc [bilet miedzynarodowy wg taryfy
    CD-PKP MOST na trasie Petrovice u K. - Warszawa - Petrovice u K. za 858 Kc + KMB
    na trasie Petrovice u K. - Olomouc za 2*89,6 Kc]




    Temat: Tatrzańska Łomnica
    Cześć Ewo !

    Gdy jestem bez autka, osobiście najczęściej korzystam z połączenia ;
    PKP do Zakopanego, potem
    PKS do Popradu przez Tatrzańską Łomnicę.
    Tu masz telefon do PKS - zapytaj o aktualny rozkład jazdy :
    www.ceper.com.pl/dojazd/pks/PKS.html#tekst03
    Wyjście awaryjne - przesiadka na Łysej Polanie na autobus SAD.
    Nie polecam płacenia za międzynarodowy bilet kolejowy.

    Jechać tam warto !

    A latem - bardzo warto ! Jeśli chcesz wiedzieć dlaczego - napisz.

    Pzdr.

    bah7




    Temat: dlaczego
    Zieeeeew n/t
    perla napisał:

    > hasło "Polska tylko dla Polaków", hasłem wrednym jest,
    nazistowskim,
    > rasistowskim i antysemickim?
    > Niedawno hasło "Polska tylko dla Polaków" rzucone na warszawskiej
    > ulicy przez jakiegoś osiłka w stronę rabina Polski, który ów rabin
    > za te słowa pobił osiłka tego, wywołały międzynarodowe protesty,
    > przyjęcie rabina w pałacu prezydenckim, i danie mu 2 limuzyn BMW z
    > ochroną co by na spotkienie z Papieżem w Auszwic, pojechał
    > oszczędzając na bilecie PKP.
    > I teraz, czemu hasło "Israel tylko dla Żydów", hasłem normalnym
    > jest, nie szowinistycznym, nie rasistowskim, i zrozumiałym w
    > większości pałaców prezydenckich jest?
    > Przecież to zwykła hipokryzja jest.
    > Dlaczego faszyzm w wydaniu jednych potępiany ogólnie jest, a
    faszyzm
    > w wydaniu drugich ogólną akceptację ma właśnie?




    Temat: Garu, kanadyjski gwiazdor, wyrzucony z pociągu ...
    na dworcu dzialaja calodobowe kasy z biletami miedzynarodowymi, w ktorych mozna
    placic kartami platniczymi. wystarczy odpowiednia logistyka. cos pan
    organizator smierdzi cynizmem zwalajac wine na pkp. od tego sa przepisy, by ich
    przestrzegac. literalne przestrzeganie prawa wplynie rowniez korzystnie na
    legislacje. trudno sie pozniej dziwic, ze dziadoskie ustawy mamy. kto by sie
    nad ich tworzeniem zastanawial skoro i tak wszyscy je obchodza.



    Temat: Garść kolejowych informacji
    Honorowanie Biletów Kolei Mazowieckich
    Koleje.Mazowieckie.com.pl Honorowanie biletów ważnych na przejazd
    pociągami osobowymi w pociągach Spółek: Koleje Mazowieckie Spółka z o.o. i PKP
    Przewozy Regionalne Spółka z o.o.

    1. W pociągach Spółki Koleje Mazowieckie Spółka z o.o. honorowane są następujące
    bilety wydane na przejazd pociągami Spółki PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o.:

    a) Jednorazowe Bilety ważne na przejazdy pociągami osobowymi,
    b) Jednorazowe Bilety ważne na przejazdy pociągami pośpiesznymi
    c) Abonamentowe Bilety
    d) Okresowe Bilety ważne na przejazdy pociągami osobowymi i pośpiesznymi
    e) Sieciowe i Turystyczne Bilety ważne w pociągach osobowych i pośpiesznych
    Spółki PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o.
    f) Jednorazowe Bilety ważne na przejazd pociągami Spółki PKP Intercity Spółka z
    o.o. na odcinku przejazdu pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia - Warszawa
    Zachodnia - Warszawa Wschodnia - o ile dotyczy to końcowego odcinka przejazdu
    g) Służbowe Bilety OSZD
    h) Bilety FIP
    i) Bilety wydane w komunikacji międzynarodowej
    j) Przejazdy na podstawie legitymacji Zasłużony Kolejarz

    2. W "zwykłych" Pociągach Spółki PKP Przewozy Regionalne Spółka z o.o. na
    odcinku Warszawa Zachodnia - Mińsk Mazowiecki - Warszawa Zachodnia honorowane są
    bilety strefowe czasowe ważne w Warszawskiej Aglomeracji
    Koleje.Mazowieckie.com.pl



    Temat: Polski Kantor Państwowy
    Polski Kantor Państwowy
    Ale to jeszcze nic. Prponuję zajrzeć na stronę
    www.pr.pkp.pl/oferty-miedzynarodowe.html. To jest dopiero
    ewenement. Otóż Brandenburger Ticket w Niemczech kosztuje 27 EURO i
    29 EURO, natomiast w PKP 138,91 zł. A wieć po ile jest EURO?
    Policzmy - w pierwszym przypadku po 5,14 zł (skąd?!) a w drugim =
    4,79 zł.Co treba zorbić żeby wykiwać PKP w takim przypadku.
    Wystarczy wsiąść do niemieckiego pociągu i w automacie kupić bilet
    za 27 EURO albo u konduktora (do którego nie trzeba koniecznie
    lecieć tylko on sam kulturalnie rpzyjdzie do nas) zakupić za 29
    EURO. Inny ewenement - bilet Schones Wochenende Ticket w Niemczech
    kosztuje od 37 do 39 EURO a w PKP 183,81 zł. Kurs EURO = 4,97 zł i
    4,71 zł. Nikt w PKP nie umie wyjaśnić dlaczego tak jest -
    przynajmniej tego nie umieją wyjaśnić w szczecińskim PKP. I jeszcze
    jeden rodzaj biletu: Meklenburger Ticket. W niemczech kosztuje on od
    26 do 28 EURO (na 5 osób) a jeśli chce się jechać samemu to można
    kupić sobie tańszy bilet za 18 EURO. PKP tego ostatniego biletu nie
    sprzedaje, a szkoda. Cena natomaista tego na 5 osób wynosi 134,12
    zł.Przeliczamy: 5,16 zł za EURO i 4,79 zł za EURO. Kuriozum. I
    idiotyzm. Ale to całe PKP>



    Temat: Jak tanio dojechac z Katowic do Pragi?
    Najtaniej jest kupic bilet do Cieszyna, u konduktora zrobic doplate do
    Czeskiego Cieszyna (wychodzi znacznie taniej niz kupno takiego biletu w
    kasie!). Okolo 12 w poludnie z Czeskiego Cieszyna odjezdza bezposredni pociag
    do Pragi. Zreszta sprawdz rozklad jazdy (np. na dworcu w Katowicach, informacja
    miedzynarodowa). Nie podam Ci dokladnych cen, bo takimi polaczeniami jezdzilam
    czesto pare lat temu, ale gwarantuje, ze cena bedzie DUZO nizsza niz 180
    zlotych. Wracajac z Pragi nie baw sie w przesiadanie. Bilet z Pragi do Katowic
    jest o ponad polowe tanszy niz bilet w przeciwna strone. Tylko PKP wie
    dlaczego... A jesli nie masz jeszcze 26 lat, to idz do biura Waastels (na
    dworcu glownym w Pradze) i tam bedzieszm mial jeszcze znizke na bilet.
    Mieszkalam troche w Pradze i tam zawsze kupowalam bilet w dwie strony. Dzieki
    temu odbywalam komfortowa podroz pociagiem IC za bardzo przyzwoita cene. Aha, w
    Czechach miejscowka jest wliczona w cene biletu, ale trzeba o nia poprosic
    (''miejscowka'' to po czesku ''mistenka''). Warto, bo czasami pociagi sa zatloczone.
    Milego pobytu w moim ulubionym miescie!



    Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych
    Jedyne wyjscie - zlikwidowanie PKP
    Nie ma, powtarzam, nie ma gorszej firmy w Polsce niz PKP. Skansen komuny,
    nieudaczny zarzad, leniwi i glupi pracownicy, zalosny sprzet. Ostatnio moja
    siostra chciala kupic w Zielonej Gorze bilet na "Kiepure" do Brukseli. Siedzi
    sobie tam w okienku jakies inne glupie babsko. Twierdzi, ze nie ma takiego
    pociagu. Przeglada rozpadajacy sie rozklad jazdy pamietajacy jeszcze Stalina. No
    coz, faktycznie, w 1956 nie bylo takiego pociagu. Wrocilismy na drugi dzien.
    Inne babsko w okienku zaczela szukac polaczenia. Sprawdzenie, czy jest wolne
    miejsce na dany termin trwa okolo 10 minut. Jakakolwiek zmiana preferencji
    (klasa, palacy/niepalacy, kuszetka itp) to nowe wyszukiwanie. Rezultat -
    stracone 40 minut. Babsko sie odezwalo, zeby przyjsc na drugi dzien. Bedzie
    wtedy specjalista (sic!) od sprzedazy biletow na pociagi miedzynarodowe. Koniec
    koncow siostra pojechala autobusem. Do ku.. nedzy - drugiej tak zalosnej firmy
    nie ma nigdzie na swiecie. Pracownikow nie zal mi kompletnie, wszyscy doja PKP
    rowno. Szlag by ich trafil. Rozpieprzyc, zaorac i zapomniec o PKP.



    Temat: Udało się pomóc! PKP nie chce już pieniędzy od ...
    Tez mialem ciekawa przygode z PKP. Gdzies miedzy Rzeszowem a Tarnowem byl na
    linii kolejowej wypadek ze skutkiem smiertelnym i nastapila przerwa w ruchu
    pociagow. Zamiast ewakuowac pasazerow autobusami, PKP przetrzymalo
    miedzynarodowy ekspres jadacy do Warszawy na stacji w Tarnowie, choc mial wolna
    droge - zeby zabral pasazerow ze spoznionego pociagu. W rezultacie ekspres
    spoznil sie do Warszawy godzine. Gdy przyjechal, nie dzialala juz dzienna
    komunikacja miejska. Dostalem na bilecie potwierdzenie spoznienia i zaczalem
    sie od PKP domagac zwrotu roznicy ceny miedzy ekspresem i pociagiem
    pospiesznym. Po kilku miesiacach korespondencji z kilkoma instytucjami, w tym z
    Ministerstwem Transportu, przegralem: PKP ma prawo robic takie rzeczy. Nie
    chodzilo mi o pieniadze, tylko o zasade. A skoro mowa o pieniadzach: na znaczki
    pocztowe w korespondencji ze mna PKP wydalo wiecej, niz wynioslby zwrot.
    Wazniejsze dla nich bylo, zeby nie stwarzac precedensu.



    Temat: PKP-absurd
    Calkiem niedawno mialem podobna sytuacje - bylem na tygodniowej delegacji w
    Slubicach i mialem juz wykupiony bilet na powrot na EuroCity jadacy z Berlina
    przez Rzepin do Warszawy (swoja droga to straszna zenada, ze od czasu, kiedy po
    II Wojnie Slubice przypadly Polsce, nie potrafiono tam zbudowac dworca
    kolejowego, a najblizsze stacje sa we Frankfurcie, Kunowicach i Rzepinie
    wlasnie...). Okazalo sie, ze konferencja skonczyla sie o takiej porze, ze mozna
    bylo wyjechac kilka godzin wczesniej, osobowym do Poznania i stamtad InterCity.
    No i wlasnie - wsiadam sobie w najlepsze do tegoz osobowego,
    calkiem "kulturnego", bo miedzynarodowego (Frankfurt - Poznan), z biletem na
    EC/IC, a tu kanar w srodku trasy mowi mi, ze ten bilet w tym pociagu jest
    niewazny...

    Cale szczescie, ze facet naprawde byl uprzejmy i widac, ze tez mu bylo glupio,
    bo inaczej moglbym niezle "eksplodowac".

    Co ciekawsze, kolega z tej konferencji mial bilet tez na EC/IC, tyle ze na
    trase miedzynarodowa - od Frankfurtu (w materialach konferencyjnych wskazano
    taka mozliwosc przejazdu, bo dworzec frankfurcki jakby nie patrzec jest
    najblizej Slubic) - i u niego z kolei bylo to w porzadku...

    Po prostu rece (i wszystko) opadaja - podzielono ten caly bajzel na spolki, a
    kazda z wlasnym zarzadem, rada nadzorcza, itp - kasa dojona na wszystkie
    strony, dlugi narastaja w postepie geometrycznym, a rozliczyc sie miedzy soba
    nie potrafia - a na dodatek spolka PKP InterCity i tak zarabia na Przewozy
    Regionalne.

    Czy tu kiedys bedzie normalnie??????????????????????????????????????

    Z weekendowymi pozdrowieniami -

    P :-)



    Temat: pociągi we włoszech, bilety eurodomino
    nie pamiętam dokładnie szczegółow i cen, ale my jechalismy trasę Warszawa -
    Livigno pociągami, przez wiedeń i mediolan. mieliśmy eurodomino i to wyszło
    najtaniej ze wszyskich opcji (szczególnie ze ja korzystałam z biletu tańszego -
    do 26 lat) Nie chce cię okłamać ale droższy bilet w obie strony kosztował coś
    pod 700PLN a mój 350pln? tak mi się wydaje. W zależności od tego jaki bilet
    kupisz (domino +3,+7 i chyba można było dłuższy) to w cenie biletu przez
    wybrane przez ciebie dni (wybierasz np. 3 dni, dowolne, nie musza być kolejne)
    można jechać chyba dowolnymi pociągami w 2 klasie i wszystkimi interreggio.
    jedyną dopłatą są miejscówki jeśli takie są wymagane ale to są groszowe sprawy
    oraz wszystkie "specjalne" np. miejsca do spania (my z mediolanu wracaliśmy
    kuszetkami i był obowiązek wykupienia albo kuszetki albo sleepingu)
    podejdź do dobrego agenta PKP (ale nie kasy dworcowej bo tam panie są mało
    pomocne) i na pewno rozwieją wszystkie twqoje wątpliwości. jak planujesz
    przejazd tam i z powrotem na w miarę prostej trasie, to warto sprawdzić inne
    opcje (ale na pewno nie kupowanie biletu tzw. międzynarodowego w polsce bo to
    chyba najdroższa opcja!) bo może wyjść taniej. natomiast jeśłi planujesz
    przemieszczać się po Italii, to chyba warto zainwestować w eurodomino.



    Temat: z psem w pociągu???????
    ze strony
    www.pkp.pl/pkpsa_nowa.php
    Wszelkie pytania dotyczące:
    - treści rozkładu jazdy, cen biletów itp. prosimy kierować
    * infromacja o połączeniach krajowych: e-mail: infokraj@intercity.pkp.pl
    * informacja międzynarodowa:e-mail: infoeuropa@intercity.pkp.pl

    - nieprawidłowości działania rozkładu jazdy
    prosimy kierować e-mail: m.suchonski@pkp.com.pl

    *******
    to moze tam dopytaj?




    Temat: Katowice-Praga
    Ondrej,
    Jesli kupisz bilet w CD, nawet na pociag pkp, to nie musisz kupować
    miejscówki. Ale musi być to pociąg miedzynarodowy czyli EC. Z tym,
    ze jesli pociag bedzie napchany to musisz liczyc sie z tym, ze
    bedziesz stal. Ja ostatnio duzo jezdzilam do Warszawy i bilety
    kupowalam w czeskim cieszynie w CD, bo bylo taniej!! (Petrovice u
    Karvine-Warszawa) Wsiadalam sobie w Katowicach. Czy ktos mi ten
    fenomen moze wytlumaczyć?? chyba nawet PKP nie. Jesli posiadasz
    jakies znizki na CD (ksiazeczka) to powinno byc jeszcze taniej.
    Busy prywatne Katowice -Cieszyn kursuja spod dworca pkp w
    Katowicach. Bus stoi pod estakada (ta kladka). Godziny odjazdu busa:
    7.55, 9.10, 11.25, 14.30, 16.00, 18.25. Moge sprawdzic czy godziny
    sie nie zmienily w tym tygodniu, ale oni raczej maja stale godziny.
    Bilet kosztuje 10 zł, bus jedzie 1,20 min.
    Generalnie z Cieszyna nie ma co jechac pociagiem do Katowic, chyba
    za długo.




    Temat: pkp wrocław-praga a bilety u konduktora
    spisovatel napisał:

    > ja jechalem, pociagiem Krakow-Praga. Mialem bilet do Zebrzydowic, pociag zaczal
    > powoli mijac granice (juz mnie polska obsluga nie mogla skasowac na nic), Petr
    > ovice u Karvinu, tam polska obsluga wysiadala, wsiadal czeska (odcinek Zebrzydo
    > wice-Petrovice jechalem bez zadnej przejsciowki, odcinek Petrovice-Bohumin tez)
    > . W Bohuminie postoj 2 godziny (wagony z wiednia sie spoznily), zgadalem sie z
    > jednym facetem z przedzialu i kupilem dla mnie, dla mojej dziewczyny i dla nieg
    > o 3 bilety, znizka byla bardzo duza I dojechalem do Pragi.
    Jeśli chodzi o odcinek Zebrzydowice-Petrovice-Bohumin rzeczywiście jest tak jak
    piszesz, nikt nie sprawdza na tym odcinku, za pierwszym razem nawet szukałem
    czeskiego konduktora i znaleźć nie mogłem. Na odcinku Międzylesie-Lichkov zmiana
    obsługi następuje już w Międzylesiu i wsiadają Czesi. Wypisują bilet od stacji
    widmo Lichkov (gr). Pobierając opłatę manipulacyjną lub nie. Jeśli jednak jest
    możliwość kupienia przejściówki: u polskiego konduktora lub w kasie to warto
    jednak tak zrobić. Jeśli nie, to nie ma dramatu. Najważniejsze by nie płacić PKP
    Intercity horrendalnych stawek za taryfę międzynarodową.



    Temat: Kolej likwiduje połączenia międzynarodowe
    Jak słysze ten bełkot to mi się nie dobrze robi. Czy ty człowieku cokolwiek
    wiesz o kolejach, o międzynarodowych postanowieniach taryfowych czy ty myślisz
    że to PKP ustala dla wszystkich ceny biletów w komunikacji międzynarodowej?
    Wszyscy mają recepty na uzdrowienie PKP i oczywiście psioczą że to źle to nie
    dobrze itp a nikt nie pomyśli że państwo nakłada obowiązki na kolej która musi
    je realizować a za to nie płaci wszyscy chcą jezdzić ładniutkimi nowymi
    wagonami a ja się pytam za co mają je kupić jak trzeba finansować z własnej
    kieszeni przejazdy zamawiane przez samorządy, które nie płacą. Ja jeżdze tylko
    pociągami uruchamianymi przez PKP Intercity i jestem bardzo zadowolony firma
    wymienia tabor wagony są w coraz lepszym stanie a obsługa w pociągu
    sympatyczna - tylko za te przejazdy płaci się wg realnych stawek



    Temat: rower w pociagu
    Różnie z tym bywa. Zapytaj w informacji międzynarodowej - powninni wiedzieć. Nie
    kupuj jednak biletu na całą planowaną trasę w Polsce - zapłacisz drożej.
    Przykład - kolega jechał z dziewczyną na Krym. Do granicy Polski zapłacili po 60
    zl ( bilet turystyczny) a od granicy naszej na Krym ( parę tysięcy kilometrów )
    w przeliczeniu 57 zł ! Poza tym wiem, że np we Francji nie płaci się dodatkowo
    za przewóz rowerów, a u nas - tak. Przez Niemcy najlepiej przejechać na bilecie
    weekendowym - 35 Euro za 5 osób na dowolnej trasie, Tam sa na pewno specjalne
    wydzielone miejsca lub przedziały dla rowerów. W Belgii podobnie. Aha, i w
    Polsce nie zabiorą ci roweru do pociągu międzynarodowego - podobno nie ma tam
    miejsca;)
    A najśmieszniejsze, że czasem taniej wypada - samolot!
    Sprawdziłam to przy wyprawie do Francji - za pociąg do Paryża PKP chciało
    1180zł,ale bez roweru, w autobusie chcieli 650 zł, a rower wezmą warunkowo, o
    ile podróżni nie będą mieli bagażu,za bilet na samolot Wizz Air zapłaciłam 380
    zł i byłam we Francji w 2 godziny po wylocie. I nie było ŻADNYCH problemów z
    zabraniem roweu...



    Temat: Gdzie stoją, gdzie blokują
    TEN Rozkład jest beznadziejny!! Trzeba zmian w PKP!
    Obecny rozkład jest niedoprzyjęcia, mieszkam na Opolszczyźnie
    przez moje miasto biegnie międzynarodowa trasa kolejowa,
    remontują tory, wymieniają perony, za pieniądze z Uni!!??
    Wszystko wygląda SUPER tylko jak to możliwe jeśli PKP klęczy??
    Czyżby Rząd dogadał się z Unią i rozwala od środka PKP poto aby
    firmy z Unii miały łatwiej(tory, perony już wymieniają). Ja
    chcąc dojechać z Opola do Krakowa niemam normalnego
    połączenia!! Muszę jechać IC albo EX z miejscami leżącymi!!
    Niestety ale jak na studenta to mnie niestać na takie luksusy a
    PKS jeździ choć rzadko to jednak luksusowy autokar a cena jak
    bilet ulgowy PKP!! Ludzie którzy nie mają ulg powinni jeździć
    PKSem!!




    Temat: Pociągi pod specjalnym horrorem
    jablonka :
    "W zeszlym roku pracowalam w informacji turystycznej na dworcu w poznaniu -
    polowe czasu przeznaczalam na pomoc turystom zagranicznym, totalnie zagubionym w
    chaosie pkp.Nikt w informacji pkp nie udzielal informacji w zadnym obcym jezyku,
    kasa zagraniczna byla slabo oznaczona, a z pan tam pracujacych tylko jedna
    wladala jezykami!dworcom przydaliby sie menadzerowie z prawdziwego zdarzenia!!!"

    Jablonka, masz rację z tymi językami - totalna żenada. Prawie zawsze jak kupuje
    bilet w kasie międzynarodowej, to jestem świdkiem groteskowych sytuacji, bo
    obsługa kas międzynarodowych w Polsce nie włada żadnym obcym językiem, nie zna
    nawet podstaw angielskiego! Skąd oni biora tych ludzi? Pewnie "po
    znajomości"... To jest niesamowite, żeby np. anglojęzyczny czy
    niemieckojęzyczny turysta musiał w Polsce liczyc tylko i wyłącznie na pomoc
    kogos z kolejki przy kupnie biletu... Syf tragiczny.




    Temat: Kolej jest sama winna swoich kłopotów
    aha, chcialem jeszcze pochwalic panie kasjerki na pkp: nigdy nie zapomne,
    cytatu pani, ktora nie chciala mi sprzedac doplaty do biletu: "ja panu wystawie
    normalny bilet, bedzie mi tu student wydziwial". poczulem sie wtedy jak w
    komedii stanslawa b.: na zasadzie: nie dam panu biletu i co mi pan zrobi?
    o kasach miedzynarodowych nie wspomne, bo zenada. nie daj boze ktos chce
    skorzystac z oferty specjalnej, to musi sie liczyc z przewracaniem oczami,
    ociaganiem itd. bo w koncu klient-natret ma oczekiwania i chce tani bilet,
    niedoczekanie...



    Temat: Czytelnik pyta: czy PKP jest w XXI wieku?
    Oj, trochę się czepiacie.
    Przecież o ile mamy już wyznaczoną trasę, wiemy jakie spółki powstałe po PKP
    (i nawet fragmentami samo PKP) je obsługują, posiadamy gotówkę i czytamy
    informacje umieszczone przy okienkach kasowych (np. tylko lokalne, lub kasa
    międzynarodowa ale ...) to doprawdy cudownie, że mamy możliwość zakupu biletu
    na "dowolną" trasę kolejową.
    Ps. Pomijam kultowe zapytanie kasjerki o Lądek Zdrój, opowiem jednak o Pani,
    która zagadnięta w informacji PKP w Częstochowie (rok 1985) o połączenie z
    naszym kochanym miastem, zapytała: "A gdzie jest ten Szczecin?"
    Pozdrówka



    Temat: 'międzynarodowa' kasa i informacja PKP na dworcu
    międzynarodowa' kasa i informacja PKP - 10 pkt/10
    - czytalam, ze maja panstwo promocyjna oferte na weekendowe bilety kolejowe EC
    do berlina?
    - eeee, a gdzie pani czytala?
    - na stronie internetowej pkp
    - pani kochana, w tym internecie to oni jakies bzdury wypisuja, nie ma zadnej
    promocji.

    nic dodac, nic ujac.




    Temat: PKP zapowiada rekompensaty za opóźnienia
    Jeżdżę dość często pociągami Intercity i niestety
    nie jestem zadowolony z pomysłu rekompensat za spóźnienia.
    Może to dziwne, ale na tym straci pasażer, a w małym stopniu PKP.
    Oto kilka powodów:
    Po pierwsze, już teraz PKP sztucznie wydłuża czas podróży w
    pociągach Inercity i międzynarodowych aby uniknąć wypłat odszkodowań.
    Po drugie, ponieważ spóźnienie 15 min dla PKP będzie równie
    dokuczliwe jak 50 min, więc pociąg opóźniony będzie przepuszczał
    inne i zwiekszał swoje opóźnienie. To samo dotyczy gorszej kategorii
    pociągów.
    Po trzecie, wyegzekwowanie od kolej tych powiedzmy 20 złotych
    rekompensaty zajmie pasażerowi tyle czasu, że na drugi raz nie
    będzie miał na to ochoty. Wiem to z własnego doświadczenia, bo raz
    zdażyło mi się że z powodu strajku pociąg był opóźniony 5 godzin i
    nie zdążyłem na pociąg powrotny. Aby uzyskać rekompensate byłem po
    kolei odsyłany w coraz to inne miejsce, aż w końcu musiałem wysłać
    podanie i bilet do centrali Bydgoszczy. Skutek był żaden. Oczywiście
    można było wziąć adwokata i skierować sprawę do sądu. Ale czy ja mam
    na to czas?




    Temat: Koleją po Krakowie
    Do Wieliczki jeżdżą szynobusy !!!
    Od prawie dwu lat jest mój projekt połączeń Komunikacyjnych Balice - Wieliczka -
    Niepołomice. Projekt ten leży tak w Małopolskim Urzędzie Marszałkowskim jak
    Urzędzie Miasta Krakowa oraz Starostwie Powiatowym w Wieliczce. Kiedy
    upomniałem sie o kwotę zapłaty w wysokości 1.800 zł w Wieliczce to sie na mnie
    obrażono i zbyto.
    Natomiast już kilkakrotnie postulowałem na różnych Konferencjach o zwiększenie
    kontroli Busiarzy oraz promocje biletów i rozkładów jazdy PKP do Wieliczki. I
    co i nic. Na ostatnich Targach Turystycznych w Poznaniu był spec. poć.
    Papieski. Jak PKP przestanie lekko dostawać dotacje a zajmie się na poważnie
    marketingiem to trasa do Wieliczki będzie konkurencyjna z Brusami.
    Ale tak PKP Regionalne w Warszawie i Krakowie jak w/w Urzędy mają to w nosie.
    Chętnie dostarczę kopie pism do tych instytucji. A tak na marginesie dlaczego
    jaki kolwiek pociąg międzynarodowy czy dalekobieżny. nie rozpoczyna bieg w
    Wieliczce. A ostatni odchodzi jak sen z kurami.
    Jest infrastruktura ( stacja Wieliczka Miasto ). Obecnie jest wiele hoteli i
    moteli na miejscu.
    Ale na jakim poziomie jest myślenie Władz samego Miasta Wieliczki to inny
    temat. Tam dalej jest zaścianek i wystarczy im nazwa Kopalni Soli
    No ale cóż skoro do dnia dzisiejszego nie wyjaśniono afery z Krakowskim Dworcem
    Autobusowym. A dyrektora Oddziału PKP Przewozy Regionalne, które coś zrobił to
    politykierzy skierowali na inne stanowisko czyli tor boczny to mamy skutki




    Temat: Kopia biletu
    Kopia biletu
    Czy istnieje możliwość uzyskania kopi (wtórnika) biletu na przejazd
    wystawionego przez PKP Intercity?
    Jest to w końcu dokument poświadczający opłacenie usługi przewozu, więc chyba
    powinna istnieć taka możliwość.

    Dodam, że był to bilet w komunikacji międzynarodowej, posiadam miejscówkę,
    więc istnieje dowód, że takowa podróż miała miejsce.
    Gdyby sprawa rozbijała się o 50 PLN, nie byłoby sensu sprawdzanie czy jest to
    możliwe, ale tu chodzi o dużo wyższą kwotę.

    Jak wygląda powyższa sytuacja w konfrontacji z prawem transportowym?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.



    Temat: Karty ISIC i GO25 w MPK i PKP
    Karty ISIC i GO25 w MPK i PKP
    Pewnie ten temat już kiedyś był poruszany,
    ale zapytam: w regulaminie MPK jest takie zdanie:

    "2. Dokumentami potwierdzającymi uprawnienia osób do korzystania z biletów
    ulgowych są:
    1) dla studentów - ważna legitymacja studencka albo międzynarodowa
    legitymacja International Student Identity Card lub International Youth
    Travel Card - GO25;"

    Czy kontrolerzy respektują ww karty?
    A co z PKP?
    Która kartę lepiej wybrać? Wiem, że G025 obowiązuje
    pełen rok od daty wydania. A co z ISIC?
    ISIC można kupić w almaturze, gdzie GO25?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Piotrek




    Temat: Warszawa<->Praga, proszę o pomoc
    warto by bylo zeby ktos z forumowiczow te informacje sprawdzil,
    dlatego ze jak wiemy PKP bardzo roznie sie zachowuje. Chodzi jednak o
    umowe dwustronna miedzy koleja czeska i polska, dlatego powinny byc
    takie same warunki dla podroznych z obu krajow. Problem polega na
    tym, ze PKP nie posiada sklepu internetowego, dlatego bilety tego
    typu mozna kupowac tylko w kasach miedzynarodowych. Jesli nie beda
    chcieli sprzedac - wg mnie nalezy sie o nie wyklocac. Poza tym
    chcialbym poprosic o administratora tego forum o dodanie informacji
    do watku ABC, poniewaz pytanie o te bilety pojawia sie juz po raz
    kolejny.




    Temat: Pogrzeb pociągów InterCity na dworcu w Rybniku
    Podnieść cenę biletów? Wczoraj stojąc w kolejce do kasy
    międzynarodowej na dworcu w Krakowie, byłem świadkiem 'niezbyt'
    zabawnej sytuacji: jakieś dziewczę chciało kupić bilet z Krakowa do
    Drezna - po usłyszeniu ceny od kasjera, ze zdziwienia otworzyło
    szeroko usta, na co kasjer z rozbrajającym uśmiechem wyznał: "Bo w tą
    stronę pewnie kupowała Pani bilet w Niemczech? W Polsce są droższe". Z
    PKP coś zdecydowanie jest 'nie tak'.



    Temat: Dziwne miksy,powiązania, hybrydy
    Podczas wizyty w kraju postanowilem oddac hold moim tesciom. Bylo bardzo milo,
    zabawilem u nich kilka dni. W przeddzien wyjazdu udalem sie na dworzec
    kolejowy aby kupic bilet do mojego miasta rodzinnego (ktore calkiem przypadkowo
    posiada miedzynarodowy port lotniczy). Na dworcu PKP okazalo sie ze nie ma
    zadnych pociagow do mojego miasta (kiedys bylo ich okolo osiem) ale moge
    sprobowac pobliskiego PKS.

    Na dworcu PKS mialem wiecej szczescia, bylo kilka kursow w moim kierunku.
    Poszedlem wiec do kasy i poprosilem o bilet. Na to pani kasjerka odpowiedziala
    mi ze nie moze mi sprzedac biletu bo ona jest z “innego PKSu”.

    Stalem przed okienkem ze dwie minuty z rozdziawiona geba, absorbujac jej odmowe
    i wyjasnienie. Po jakims czasie doszedlem do wniosku ze byl to przypadek
    Alternate Universe, Twilight Zone lub zwyklego rozdwojenia jazni.

    Tylko u kogo?




    Temat: Jak dojechać na lotnisko?
    Tylko 5 przystanków:
    Dworzec PKP w Katowicach
    Hotel Qubus w Katowicach
    Hotel Novotel w Katowicach
    Sosnowiec Milowice skrzyżowanie
    Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach
    Ceny za przejazd:
    bilet jednorazowy - 15zł
    bilet dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat - 10 zł
    bilet dwukrotnego przejazdu ważny:
    przez 1 dzień - 20 zł
    przez 2 dni - 22 zł
    przez 3 dni - 23 zł
    przez 4 dni - 24 zł
    przez 5 dni - 25 zł

    Liczba kursów w ciągu dnia: 18
    Kursuje codziennie
    400 745# 945 1150 1320 1550 1830 2000 2210

    Objaśnienia:

    # - nie kursuje we wtorki, czwartki i soboty
    00:00 - kurs wykonywany pojazdem niskopodłogowym

    Uwaga! Na linii obowiązuje taryfa specjalna.
    Szczegółowe informacje: www.pkm.katowice.pl oraz u kierowców.

    Linię obsługuje: PKM Katowice Rozkład jazdy ważny od: 29.03.2005 do: 19.06.2005

    www.kzkgop.com.pl/rozklady/



    Temat: Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie
    O, ciekawe. Na Słowacji i na Węgrzech poza połączeniami międzynarodowymi (i to tez nie wszystkimi - np. na trasie Brasov (rumunia) - Budapeszt jechałem brudnym gratem kolei węgierskich, w porównaniu z którym pośpiechy pkp to wysoki standard) jeździ większy złom niż u nas. W Czechach czasem też. Jak ktoś jeżdzi głównie pociągmi międzynarodowymi to nie ma zbyt obiektywnych ocen, połączenia lokalne nie wszedzie wyglądają tak wspaniale jak się wydaje. Stan linii jest często podobny tzn. kilka zadbanych linii o prędkości 160 albo 120 km/h, ale poza tym pociągi wloką sie niemiłosiernie. Obsługa wszędzie jest kwestią przypadku czasem trafisz na kogoś miłego i sympatycznego (w Polsce wbrew wszystkim nie mogącym żyć bez zrzędzenia też) a czasem nie. W Niemczech rzeczywiście standard jest o wiele lepszy i można się od nich uczyć ale bilety w DB są ok 8-10 razy droższe niż u nas, co nawet po uwzględnieniu przelicznika walut i różnicy w pensjach jest o wiele droższe niż u nas (nie wiem dlaczego ale mam wrażenie że jakby u nas koleje działały tak jak w Niemczech to bym czytał tysiące zrzędzeń że drogo że w tych nowych pociągach to niewygodnie a w jednym to się jedne drzwi na jednej stacji nie otworzyły więc co to ma wogóle być za standard..itd ;). Więc zamiast zrzędzić na wszystko co się da proponuję np. wysyłać duże ilości konkretnych uwag pkpom, wtedy przynajmniej to jest konstruktywne i wbrew pozorom często coś daje.



    Temat: Zima
    Co sie tyczy pociagu. Co rok to pkp mnie zaskakuje. W tamtym roku wracalem z
    Belgii pociagiem (wracalem i kila razy wczesniej) ale pech chcial ze "kochany"
    pkp a i inne koleje europejskie pozmienialy rozklady kilka dni przed powrotem
    i przez co cala podroz wydluzyla sie niemilosiernie ale i tak byla duzo tansza
    niz autobus (co dla kieszeni studenta ma znaczenie nie byle jakie).
    Teraz podbnego figla plata pkp (pewnie bedzie tak co roku). Tak ten pociag co o
    21 wyjezdzal i z Wraszay i z Pragi przez Katowice zostal zamieniony (chyba od
    jutra) na pociag nocny i mozna w nim tylko lezec-byloby extra kdyby mozna bylo
    jak do tej pory kupic bilet po polskiej stronie i po czeskiej stronie (ze
    znizkami oczywiscie) a nie w kasie miedzynarodowej za odpowiednio wiecej (wg
    kursu eur=4,78zl!!!!). A to wszystko w imie wygody.
    Coz trzeba bedzie wrocic do trasy Warszawa-Wroclaw-Praha i tluc sie 11 godzina
    Bohemia.

    A ze kazdy konczy jakims podpisem skoncze i ja.



    Temat: Niepełnosprawny poseł zaklinowany w pociągu
    Niepełnosprawny poseł zaklinowany w pociągu
    W polskich pociągach nawet nie można rozwiązać problemu wody w toaletach - co
    tu dopiero mówić o niepełnosprawnych! Podobno, wody zawsze brakuje już w połowie
    podróży, bo kolej jest nierentowna (a woda, rozumiem, taka droga).

    PKP w kasie międzynarodowej na Centralnym w Wa-wi nie jest w stanie poprawnie
    sprzedać biletu na pociąg poza granice Polski i z powrotem i to nie
    cudzoziemcowi mówiącemu po francusku ale Polce!

    Kolej nie jest w stanie wymienić biletu na inny termin tak,żeby po wejściu do
    pociągu nie było szopek z zarezerwowanym miejscem.

    Kiedy na trasie z powodu jakiejś awarii pociąg Kołobrzeg-Warszawa ma
    opóźnienie, które przekracza już godzinę czy dwie, PKP nie uznaje za stosowne
    poinformować pasażerów czekających w Gdańsku, że z powodu opóźnień mogą się
    zabrać do celu innym pociągiem, który właśnie wjeżdża na peron.

    Oczywiście drobiazgiem jest, że na większości dworców z megafonów dochodzi
    bełkot, trudno zrozumiały nawet po polsku.



    Temat: Pojawił się nowy przewoźnik pasażerski
    I dobrze! Na pohybel gwnianemu PKP, które ma zamiar uruchamiać połączenia
    Ostrów Wlkp. - Olsztyn i Tomaszów - Koniecpol - Kraków, jednocześnie dając
    Łodzi 1 połączenie do Poznania, 3 do Wrocławia, 1 lub 2 do Krakowa 0
    międzynarodowych, 0 pociągów do 7 miast wojewódzkich w Polsce (wliczając
    Zieloną Górę), a ostatni pociąg z Warszawy do Łodzi proponując na 20.20.
    Swoją drogą ciekawe czy nie byłoby lepiej, gdyby prywaciarze "na razie"
    dogadali się między sobą i spróbowali robić coś "my kontra oni", czyli prywatni
    kontra PKP ze swoimi spółeczkami. Byłoby śmiesznie, gdyby w PKP obowiązywało
    tyle biletów co obecnie, a u prywaciarzy - jeden wspólny.



    Temat: Przeładowane pociągi do Warszawy
    Pierwszy z brzegu przykład:

    "Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o
    międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w
    nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania
    senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie.
    Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano,
    a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne,
    kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.

    Warto dodać, że na mocy porozumienia, które jutro ma być podpisane,
    osoby podróżujące z biletem relacji Gorzów - Berlin - Gorzów będą w
    jego ramach bezpłatnie korzystać przez cały dzień z komunikacji
    miejskiej w Berlinie. Takie same przywileje w Gorzowie będą miały
    osoby legitymujące się biletem zakupionym w Berlinie. W przypadku
    biletu tylko w jedną stronę darmowe przejazdy komunikacją miejską będą
    obowiązywały przez 2 godziny, co na przykład powinno wystarczyć na
    dojazd na berlińskie lotniska.




    Temat: Newsletter 8
    PKP: Dalej jeżdżą pociągi z Wrocławia do Drezna!
    Stało się dokładnie tak, jak przewidywało kilku z nas na tym forum:

    Jazda z przesiadką

    Wtorek, 14 grudnia 2004r.

    ZGORZELEC Wczoraj uruchomiono nowe połączenia kolejowe z Niemcami

    Od wczoraj pasażerowie PKP mogą już korzystać z nowego udogodnienia: w miejsce
    zlikwidowanych, międzynarodowych pociągów z Wrocławia do Drezna i z Drezna do
    Wrocławia, polskie i niemieckie koleje wprowadziły pociągi lokalne o
    przedłużonym biegu. Zamiast kończyć jazdę w Zgorzelcu, skład z Wrocławia wiezie
    pasażerów przez graniczny most do Goerlitz, gdzie mogą przesiąść się na
    niemiecki pociąg w dowolnym kierunku. Podobnie jest z pasażerami z Niemiec,
    którzy teraz mogą zakończyć podróż w Zgorzelcu. Bilet z Wrocławia do Drezna
    kosztuje 148 zł, z Goerlitz do Drezna 20 euro. Nieco taniej podróż na tej samej
    trasie kosztuje w weekendy, kiedy to kupując tzw. bilet turystyczny
    przejedziemy z Wrocławia do Goerlitz za 50 zł, a z Goerlitz do Drezna za 15
    euro.

    (KAB) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




    Temat: czym do Pragi?
    Pociągiem, ale nie bezpośrednio. Należy kupić bilet do granicy, potem u
    konduktora kupujesz bilet przez granicę (2 zł) i dużo tańszy bilet na czeski
    odcinek u ichniego konduktora (dopłaca się jakąś kwotę za wypisanie w pociągu)
    i już. Znacznie taniej niż międzynarodowa "zniżka" PKP.
    A Praga jest piękna.

    Darek



    Temat: Mam nową cegłe, mam nową cegłe :)
    Gość portalu: ADAŚ napisał(a):

    > 3) Zagórz - Krościenko

    Przeciez na tej trasie juz dawno nie kursuja pociagi lokalne tylko dwa
    miedzynarodowe do Chyrowa. Nic nie pisano o ograniczeniach na tej trasie, co
    oznacza, ze dwa kursy do Chyrowa ( a tym samym do Kroscienka) zostaja.
    > 4) Zagórz - Łupków i dalej Slovakia

    Pisali w rzeszowskim dodatku, ze pociagi Sanok - Humenne i Rzeszow - Koszyce
    beda startowaly z Lupkowa, co w praktyce oznacza smierc tej linii, bo komu
    bedzie sie chcialo dojezdzac do pociagu az do Lupowa tym bardziej, ze otwieraja
    niedlugo przejscie samochodowe w Radoszycach.
    Tak nawiasem mowiac PKP zbankrutowala tutaj przez pieronsko wysokie ceny
    biletow ( bo kto widzial placic ponad 50 zl za bilet Zagorz - Humenne - Zagorz,
    jeszcze z 40 % znizka).
    Czemu na wszystkich przejsciach kolejowych nie ma tak jak w Zwardoniu, gdzie za
    bilet Zwardon - Cadca - Zwardon placi sie propocyjnie ok. 8 zl )?




    Temat: Liberalizacja międzynarodowych połączeń kolejow...
    Liberalizacja międzynarodowych połączeń kolejow..
    Jakiś już spory kawałek czasu temu gdzieś czytałem o tym, że UE wymusi na PKP
    odszkodowania za spóźnienia. Czekałem, czekałem ... aż wreszcie jest artykuł w
    2007, że będzie w 2009 :) No cóż.

    Czytając wtedy, tak się zastanawiałem ... 25% procent jeśli pociąg spóźni się od
    godziny do dwóch ... a na moim peronie dzień w dzień słońce czy deszcz co wyjdę
    to 35-45 minut opóźnienia. Gdzie tu sens ... ?
    Miałem nadzieje, że UE zrewiduje przepis i będzie 25% za 15 min, 50% za 30 min,
    100% za 60 min.
    No ale niestety.

    Tak btw.:
    "Jeśli z winy przewoźnika spóźnienie wyniesie co najmniej godzinę, ale nie
    przekroczy dwóch godzin, pasażerom będzie się należeć 25 proc. ceny biletu.
    Jeśli pociąg spóźni się ponad dwie godziny - 50 proc."
    czy "z winy przewoźnika" nie oznacza, że teraz pani na PKP zamiast: 'pociag
    blablabla jest opóźniony 60min' będzie mówiła: 'pociag blablabla jest opóźniony
    60min nie z winy przepoźnika' ? :)

    Pozdrawiam.



    Temat: Świetlana przyszłość PKP?
    A po co ten dziwoląg jest?
    Może by się podzielili na jeszcze więcej spółek i nie tylko obstawali przy
    osobnych biletach, ale i niechby kasy były dokładnie osobne - podróżnemu chyba
    za łatwo jest, skoro jeździ.

    I niech dokładnie posprawdzają, czy nie zostały jeszcze jakieś dogodne
    przesiadki pomiędzy kursami dalekobieżnymi a lokalnymi - to niedopuszczalne,
    żeby się udawało zorganizować podróż np. z Bielska-Białej do Warszawy z
    przesiadką w Katowicach krótszą niż godzina.

    Następnie spółki PKP powinny wejść w porozumienie z PKSami i przywatnymi
    przewoźnikami, żeby ukrócić pozostałe jeszcze przypadkiem możliwości przesiadek
    między nimi.

    Są miejsca na świecie, gdzie się kupuje bilet z punktu A (np. lotnisko
    międzynarodowe) do punktu B (np. wioseczka w górach) i nikogo nie obchodzi, czy
    po drodze pasażer jedzie pociągiem, autobusem, łódką, czy kolejką linową, byleby
    jechał zgrubsza do celu, nie wycieczkowo, a na przesiadki 15-minutowe nie
    stanowią problemu. Pokażmy im, że da się inaczej!

    Nie potrzeba wiele - kilka drobnych korekt rozkładu jazdy naprawdę motywuje do
    przesiadki na samochód, linie się robią nierentowne, nie trzeba świadczyć usług,
    wysilać się i zarządzać tym bałaganem, tylko trochę ponaciskać na dopłaty.



    Temat: W które dni jeździ pociąg do Berlina?
    W które dni jeździ pociąg do Berlina?
    Ten pociąg (kiedyś miał on nazwę EC Posnania)
    jeszcze nie tak dawno miał cenę ok. 12EURO
    (oferta PKP i DB Berlin Specjal oraz Posen Spezial)
    i wówczas z niego korzystało na prawdę dużo osób.
    Teraz PKP oferuję dojazd do Berlina zgodnie z taryfą
    międzynarodową - i dlatego ludzie wybierają inne
    tańsze połączenia do Berlina, także autobusowe,
    bądź kombinowane (dojazd do stacji granicznej,
    przejście przez granicę pieszo i dalej zakup
    biletu niemieckiego).
    Jeśli PKP by spuściło trochę z ceny, to klienci
    sami się pojawią.

    BTW: A to był bardzo wygodny pociąg - na przesiadki
    w Berlinie zarówno na samolot, jak i na inne pociągi.
    Oraz idealny powrót - z tych samych powodów.



    Temat: Pociąg Wawa - Rzym i Rzym - wawa
    Hihi... ja z PKP mam zabawne wspomnienia. Poszedlem na informacje kolejowa
    miedzynarodowa w Czestochowie i pytam goscia ile kosztuje bilet do Pizy. A gosc
    tylko popatrzyl na mnie niewyraznym wzrokiem. No to ja mowie bilet do Pizy we
    Wloszech. Pan z infirmacji: "aa". Wyjal mape Europy i mowi: to gdzie to jest?
    Wskazalem gdzie lezy Piza - i tak sukces ze pan wiedzial ze Wlochy sa w
    Europie ;-) No i wreszcie po kilku minutach dowiedzialem sie ze bilet kosztowal
    mnie bedzie 1100 zl w obie strony :-/ To bylo 2 lata temu. Nie wiem jak jest
    teraz ale wiem jedno, ze na pewno pociagiem sie nie wybiore. Pozdrawiam i
    polecam ktoras z tanich linii lotniczych. Naprawde szybciej, wygodniej i
    taniej :-)



    Temat: Pociąg Kraków - Symferopol, ceny ,zniżki, itd.
    Wyjaśnienie dla Domina:
    Umowę mają nawet z Chinami... tylko urlopu mało. to są bilety, które
    przysługują pracownikom-co roku i rodzinom-co 2 lata i są bezpłatne na
    wszystkie kraje Europy i część Azji. Taki bilet wcześniej zamawia mój TZ gdzieś
    tam w tajemniczych biurach pkp na określoną trasę przez określone kraje. Przy
    wjeździe do danego kraju wbijają datę na granicy i mamy 2 dni na podróż po tym
    kraju za free. Mozna oczywiście do tego biletu dokupować miejscówki itp. Dotąd
    nie mieliśmy problemów z ewentualnymi miejscówkami bo jeździliśmy na południe,
    a w Katowicach (ale tylko w Katowicach) jest taka jedna miła międzynarodowa
    kasa w której pani z okienka sprzeda bez problemu np. miejsca w kuszetce z
    Bukaresztu do Istanbulu. A z Ukrainą nie mam pojęcia co zrobić, przyjdzie
    jechać sypialnym z Poznania do Odessy, chyba. A chcielibyś my trochę
    pozwiedzać...
    A i jeszcze jedno, bo widze, że tu w większości chłopaki: czy nie wiecie jak na
    Ukrainie ma się sprawa wędkowania, czy jak wszędzie na normalnym wschodzie "jak
    masz kij to łapiesz" czy już się "ucywilizowali" i trzeba wykupić jakoweś
    zezwolenia. Dzięki z góry.



    Temat: Ile kosztuje normalny Warszawa - Rzym ?
    Moze mozesz sprawdzic cene na stronach PKP - na trasy krajowe mozna.

    Slyszalam o takim sposobie zmniejszenia kosztow: "Aby zaoszczędzić, należy
    wykupić w kasie krajowej bilet do granicy, a w międzynarodowej lub u konduktora
    bilet na resztę trasy. Jeżeli odległość od granicy wynosi 500 km, taka operacja
    pozwoli zmniejszyć koszty podróży o ok. 70 zł."

    Jestes zdecydowany na pociag?
    Bilety na samolot tanich linii moga byc duzo tansze, jesli uda Ci sie kupic w
    promocji albo z duzym wyprzedzeniem



    Temat: Dziecko w Polsce - bez legitymacji (bilety)
    W NYC dziecko do lat 6-ciu ma darmowy przejazd, do lat 12-tu placi 50% a potem
    jak dorosly. Jesli dojezdza do szkoly dostaje bilet darmowy ale wazny tylko od
    poniedzialku do piatku, w weekend placi normalnie. Studenci nie maja zadnych
    znizek. Moje dziecie w ubieglym roku kupowalo bilety ulgowe /PKP/ korzystajac z
    legitymacji studenckiej miedzynarodowej. Ale prawde powiedziawszy koszt
    legitymacji przewyzsza ewentualne znizki... Pozdrowienia.



    Temat: Połączenia kolejowe do Berlina...
    kell99 napisał:

    > Hmm, z tego co slyszalem o zach-pom to beda to wlasnie szlaki ktorymi pkp pr si
    > e
    > nie interesuje, albo sa jakies 2 pary na krzyz (i chetnie by sie ich pozbyli).

    Ale do zachodniopomorskiego na razie nie ma wjechać niemiecka kolej, tylko sam niemiecki tabor
    (używane szynobusy przekazane ichniemu Urzędowi Marszałkowskiemu). Natomiast tu mowa o
    lubuskim, wielkopolskim i w perspektywie kujpomie, i trasach do Kostrzynia, Gorzowa, Piły, Bydgoszczy
    (i zapewne również Poznania). Ciężko je nazwać porzucanymi przez PKP, przynajmniej na razie...

    > Jakos ciezko mi uwierzyc, ze to taki zloty interes dla db, bo albo licza na
    > dofinansowanie, albo maja jakies cudowne metody marketingowe, albo rypna ceny
    > podobne do tych w niemczech... Pozyjemy zobaczymy..

    Wiesz, oni wyczajają rynek. Coraz więcej osób będzie jeździć do Niemiec i dalej na zachód. Jeżeli już w
    Krzyżu, Pile, Bydgoszczy itp. będą mogli kupić sobie jeden bilet na pociąg nie w taryfie
    międzynarodowej i dojechać z jedną-dwoma przesiadkami na miejsce, to mogą wybrać pociąg zamiast
    autokaru.

    Natomiast na wejście innych przewoźników niż PKP czy jakaś spółka Urzędu Marszałkowskiego na
    typowo lokalne połączenia typu Bydgoszcz-Chojnice, Bydgoszcz-Kcynia-Wągrowiec-Poznań itp. itd. nie
    liczyłbym dopóki państwo nie zagwarantuje stałych dotacji na normalnym poziomie...
    Kto zainwestuje kasę w tabor, ajentów, zaplecze itp. nie mogąc zaplanować biznesu na więcej niż
    kwartał w przód?




    Temat: Za błędy w PKP płacą pasażerowie
    Za błędy w PKP płacą pasażerowie
    Jak dla mnie ten artykuł to nierzetelność dziennikarska. Nie ma
    zastrzeżeń do treści, OK. Zgadzam się z nim - to typowa
    rzeczywistość kolei.
    Ale dlaczego pan redaktor nie wyjaśnił czytelnikom (a taka jest jego
    rola), co to jest za pociąg? Ten pociąg to międzynarodowy pociąg
    pospieszny do Kijowa - jeden z tych, z którymi po podziale PKP na
    spółki nie bardzo wiedziano, co zrobić. Początkowo obsługiwały je
    Przewozy Regionalne (jako pospieszne), potem przejęła spółka
    Intercity, pozostawiając w większości jako bez kategorii. Na
    przykład taki Chopin - pociąg bez kategorii, ale obowiązuje taryfa
    jak na TLK. Wiele kasjerek nie potrafi na niego sprzedać biletu,
    więc wydaje potwierdzenie niemożności, które upoważnia do zakupu u
    konduktora bez dopłaty, a dodatkowo w Chopinie nie jest wówczas
    wymagana miejscówka.
    Ale określenie pociągu do Kijowa w rozkładzie internetowym
    jako "pospieszny z rezerwacją miejsc" to jakieś kuriozum. Nie dziwię
    się kasjerce - wszak wiadomo, że pospieszne obsługuje spółka PR i
    nie pobiera haraczu w formie miejscówek.
    Aha, ważna informacja: tam jest napisane, że pospieszny, ale też że
    wyłącznie miejsca sypialne, czyli automatycznie rezerwacja. To ta
    pani na leżąco jechała?



    Temat: Brześć na Białorusi - warto???
    Gość portalu: Europejczyk napisał(a):

    > A ja mam pytanko.
    > Zalozmy, ze dojezdzam do Terespola samochodem i tam go zostawiam gdzies w
    > poblizu dworca PKP. O ktorej najlepiej wyjechac pociagiem do Brzescia, zeby
    > spedzic tam powiedzmy 6 - 8 godzin i zalapac sie na powrotny do Terespola?

    Pociągów jest niewiele; o ile dobrze odczytuję informacje z www.pkp.com.pl,
    pierwszy normalny (nie-sypialny) pociąg z Terespola odjeżdża o 8:52 (10:40 w
    Brześciu - godzina do przodu!), zaś z Brześcia powrotny jest o 19:47 (w
    Terespolu 19:05).

    > Czy sa problemy z dostaniem sie do pociagu i na ile przed planowym odjazdem
    > nalezy przybyc na dworzec, aby zdazyc zalatwic wszystkie formalnosci?

    Ja nigdy nie miałem problemu z wejściem do pociągu - czasem wprawdzie nie można
    było usiąść, ale warunki były znośne. W polskiej kasie kupuje się tylko bilet i
    wsiada do pociągu. Wszystkie formalności graniczne są załatwiane wewnątrz, więc
    teoretycznie można wsiąść tuż przed odjazdem. W Brześciu w zeszłym roku halę
    odpraw zamykano na godzinę prze odjazdem, ale ta informacja widniała na
    rozkładzie, wiszącym koło kas międzynarodowych.

    > Mam ochote zabrac swojego 7 letniego synka na przejazdzke, wiec chcialbym
    > najbardziej komfortowo, stad odcinek Warszawa - Terespol pokonalbym
    samochodem.

    Możecie przyjechać dzień wcześniej i przenocować w PTSM w Terespolu - w zeszłym
    roku działał w wakacje.



    Temat: 26-27 wyjazd do Lipska na samolot
    witaj!
    nie jade w tym czasie do Lipska choc tu mieszkam ale moge dac kilka rad.
    www.mitfahrgelegenheit.de/
    na tej stronie znajdziesz moze jakies polaczenia.tu daja ogoszenia osoby ktore
    jezdza po niemczech i moga za oplata kogos zabrac.
    drugim sposobem z ktorego ja korzystam bardzo czesto jest dojechanie PKP (z
    Poznania przez Wroclaw na Zgorzelec) do Zgorzelca(granica) i tam wykupienie
    biletu za 27 euro (na max.5 osob obowiazuje), nazywa sie Sachsen Ticket i
    dojechanie na tym bilecie do Leipzig , jakies 2,5 godziny a z dworca w Leipzig
    kursuje bardzo często pociag na lotnisko, to 10 minut pociagiem, koszt jakies
    5euro od osoby.pociag jest na lotnisko miedzynarodowe Leizpig/Halle. obok
    Leipzig jest jeszcze jedno lotnisko, z ktorego lata tylko ryanair, to jest
    Leipzig Altenburg.nie wiem z ktorego lotniska Wy macie wylot.
    to tyle co moglam pomoc




    Temat: realia pracy w administracji Komisji Europejskiej
    pytanie z gatunku: jakie sa realia pracy w PKP?
    zalezy.. czy jestes.. konduktorem, kierownikiem pociagu, kontrolerem
    biletow, pania w kasie - w Warszawie czy w Pcimiu Dolnym?,
    sprzataczka - w pociagu? na stacji? , kierujacym pociagiem, siedzisz
    w centrali, kontrolujesz bezpieczenstwo ruchu, siedzisz w
    administracji, przeprowadzasz badania i planujesz strategie? ...i
    jeszcze.. na jakiej linii? nocnej? dziennej? miedzynarodowej?
    szybkiej? wolnej? lokalnej?

    to wszystko i wiele wiecej to tez PKP... i tak jest z Komisja... :-)

    genralnie samemu trzeba sobie poscielic zeby sie
    dobrze "wysypiac"... :-))i dokladnie wiedziec jakie ma sie
    priorytety- teraz i za 5 lat;)



    Temat: Do Bułgarii pociagiem co wy na to?
    Z tego co wiem to tylko w wiekszych miejscowosciach. Dobrym poczatkiem jest
    pociag jadacy np. przez Muszyne. Wydaje sie ze Kosice sa dobrym miastem. W
    Polsce mozesz kupic bilet krajowy, i miedzynarodowy tylko przez granice. Majac
    korony slowackie mozna za grosze przejechac do Ziliny. Najlepiej a niestety
    wymaga to troche czasu poszperac po internetowych rozkladach jazdy pkp + strona
    rumumunska: www.infofer.ro/default_engleza.asp. Troche tez o tych
    biletach pisano na forach w internecie. Napewno mozna poskaldac dobre
    polaczenie.



    Temat: pomozcie, jak najtaniej dojechac na krym??
    jest taniej jeżeli nie kupujesz biletu na trasę międzynarodową np.kraków-
    odessa. może mniej wygodniej, ale taniej. lepiej z przemyśla pojechac do lwowa
    autobusem i tam kupić bilet.
    jeżeli jednak zdecydujesz się na wagony pkp do odessy, to w przemyślu masz
    dosyć długi postój (zmiana rozstawu, doczepienie wagonów do pociągu
    ukrainskiego) i w związku z tym warto iść do baru koło dworca na placki
    ziemniaczane z maślanką. te same placki, to same menu, te same twarze...od
    wielu lat. tylko zamiast starej kasy mechanicznej, fiskalna się pojawiła.




    Temat: Polski Kantor Państwowy
    A jak kupisz w Odessie na trasę Odessa-Gliwice, to ile zapłacisz?


    Tyle samo. Prawie 700Hrywien.
    I na bilecie (spory kwit częściowo wypisany ręcznie, pół godziny
    obliczeń i pisania) jest wyszczególnione dlaczego.
    153 Hr (czyli 50zł) za Odessa-Mostiska razem z podatkiem.
    Reszta - Mosciska-Gliwice - dla PKP. I tu już nie wyszczególnieją
    dlaczego tyle, ile na podatek itp itd.

    Najlepszy numer, że jak kupowaliśmy w Gliwicach, to pani z kasy
    międzynarodowej chciała nam sprzedać jeszcze powrotne. W/g niej -
    ważne na każdy pociąg z wypisanej daty odjazdu. A wtedy były jeszcze
    imienne - na biletach musiało być imię i nazwisko, sprawdzali z
    paszportami przy wsiadaniu. Jak na lotnisku. Nie tylko nr pociągu i
    wagonu.



    Temat: Po bilet z numerem pociągu
    cale pkp psa jest warta
    pamietam sytuacje w warszawie na dworcu przy miedzynarodowej kasie IC (podkreslam to), gdy jakis biedny, nieswiadomy obcokrajowiec poprosil o bilet do amsterdamu. pani kasjerka, gruba pani w srednim wieku, spanikowana zaczela dukac po polsku (!!!) do niego: tak, tak, zaraz, pan poczeka, tak, eeee...chwile.
    Po czym wyraznie przestraszona odwrocila sie i krzyknela: ANIUUUU!
    przyszla mloda laska, ktora widocznie w calej ekipie kasjerek znala angielski. pelen profesjonalizm. ;)



    Temat: Wieden - Dubrownik pociagiem?
    Do Dubrownika niestety kolej nie dociera. Najbliższą pasażerską stacją kolejową
    jest Split. Połączenie z Wiednia do Splitu znajdziesz na www.pkp.com.pl
    Między Zagrzebiem a Splitem kursuje dzienny InterCity (standard zbliżony do
    polskich IC, klimatyzacja) i nocny pośpieszny, w którym radzę skorzystać z
    kuszetki lub sypialnego - w wagonach z miejscami do siedzenia w sezonie może
    być ciasno. Rezerwację można zrobić w kasie międzynarodowej na dworcu PKP z
    wyprzedzeniem 2 miesięcy.
    Bilet normalny Zagrzeb - Split (IC 2 kl.) kosztuje około 150 KN (100 zł).
    Kilka lat temu między Splitem a Dubrownikiem kursował autobus kolei
    chorwackich, ale w tym roku w rozkładzie go nie widzę.
    Pozdrawiam
    "Cromaniak"
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 176 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.