Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP bilety międzynarodoweTemat: Pociągiem narazie niestety wolno . Ach i jeszcze jedno .Pks nie zapewnia żadnych połaczeń poza miejscem docelowym nie mówiąc o tym że na każdą relacje trzeba osobny bilet kupić... Pozatym PKP jeździ poza opłacalnymi godzinami naprzhykład jest pociag z Katowic o 22 40 z Którego korzystaja głównie ludzie przesiadający się z innych kierunków . PKS nie zapewni takiego kursu . Nie mówiąc o sytuacji naprzykład wycieczki szkolnek która zapełnia prawie cały autobus , który wg już jeździ pełny . Nie mam nic co do tego zeby PKS uruchamiał sobie autobusy . Ale nie kosztem likwidacji połaczeń kolejowych . Przrewozy regionalne są w gestii samorządu na które ten dostaje pieniądze . Gdyby Linia Katowic Zrawdoń była regionalna tak jak Katowice Rybnik to remont przeprowadzono by już w zwszłym roku . Ponieważ to linia miedzynarodowa jest przewidziana jej modernizacja która niestety nie pkp tylko nasz wspaniały rząd za sprawą braku zainteresowania lokalnych polityków ciągle odsówa na dalszy plan ... To tak jak z S1 i S69 gdyby nie mr Widzyk drogi te były by do tej pory tylko na mapkach z planami . Radek Temat: Linia 730- WOŁOMIN No ale: - z każdym rokiem czas przjazdu się wydłuża teraz według rozkładu Na Wileński ze Słonecznej jedzie się 27 a wraca 30 minut(sam jeżdże codziennie więc wiem), jak tak dalej pojdzie to za rok bedzie sie jechało z Wileńskiego 33 minuty a może i więcej. - wspólny bilet miał już być wprowadzony rok temu także do Wołomina, ale rozmowy padły ponieważ PKP argumentowało, że wspołny bilet nie może obowiązywać tam gdzie nie ma autobusów podmiejskich (mowa o Pruszkowie i Wołominie) -trzeba zauważyć, że droga nr 8 oprócz ruchu lokalnego jest obciążona również ruchem krajowym i międzynarodowym w przeciwieństwie do drogi nr 634 (korki są ale mniejsze) - zły stan drug to polska specjalność -autobusy ZTM jeżdżą znacznie dłużej np w soboty do 23, są bardziej punktualne, kierowcy nie walczą o swój zysk jak debile, - kursy niskopodłogowe umożliwią korzystanie przez niepełnosprawnych - niektótrzy mają poprostu daleko do pociągu!z okolic ulicy 1-maja to ponad kilometr -kiedyś jeździło 709 (wcześnie 209) do Zielonki (o złej trasie) więc jakiś punkt zaczepienia jest - Nie ma już MZK tylko ZTM Temat: EC do Berlina Na stronie PKP (Przewozy Regionalne) nie ma cen z prostej przyczyny. EC Berlin-Warszawa-Express jest pociagiem malezacym do firmy PKP InterCIty. Ceny biletow znajdziesz na stronie: www.intercity.com.pl/scripts/train/index.php?action=show_all&id=5&trasa_id=9&typ=all Cena to rownowartosc ok. 35E (raczej nie ma znizek). Czesto sa jednak jakies promocje. Popytaj w kasie miedzynarodowej. Temat: Taniej pociągami Intercity i ekspresami Ludu Budu, niech nam zyje... dla pkp pracujesz?! Ja bym sie tym "poczestunkiem" nie podniecal... bo za niego placisz i to slono w cenie biletu :)))) A co do jakosci.. No coz stwierdzam uczciwie ze jest pewna poprawa... Jednak sa sprawy bardziej natury technicznej, szczegolnie na trasie W-wa-Poznan-Berlin-.. Ta ciuchcia spalinowa wlokaca caly sklad pociagu miedzynarodowego (np. Kiepura) przez granice, przy wylaczonej klimatyzacji (trwa to ponad polgodziny- okolo 20km) to po prostu... jest smiech... i kwintesencja naszej "europejskoci" i nowoczesnoci PKP Sebar sebar_rysiu@yahoo.co.uk Temat: Szybka kolej na Śląsku Sprawa posuwa się do przodu - dobrze! Trzeba jednak rzetelnie przypomnieć, że to ci sami ludzie po stronie województwa i PKP jeszcze przed akcesją zawalili środki z UE na ten cel :-(. Ale bardzo dobrze, że temat wciąż jest żywy i to w takiej formie. Jestem zaskoczony, bo do tej pory mówiło się tylko o kilku szynobusach, a tu proszę... :-). Tak, bilet musi być zintegrowany, ale jeżeli władze tak jak mówią nie chcą wozić powietrza to pewnie na to wpadną. Miejmy nadzieję, że nie zapomną tym razem o naszym MZK... No i żeby PKP się dołożyło do remontu torowisk... Odcinek (międzynarodowy!) Ligota-Katowice woła o pomstę do nieba... Temat: Jak dojechać na latnisko z dworca PKP prosze o pom Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach - Katowice Centrum Katowice Centrum: przez Katowice Korfantego GTL - Katowice Dw.PKP odjazd przyjazd Poniedziałek - Piątek: 11:45, 12:45, 17:25, 23:50 Sobota, Niedziela: 12:25, 17:25, 23:50 Opłata za przejazd jednorazowy 15 zł. Bilet w dwie strony 20 zł - powrót autobusem w tym samym dniu. Temat: jak zalatwic znizke dla studentki za granica? nie ma takiego papieru. mozesz kupic rozne karty mlodziezowe np. ISIC, EURO 26 itp ktore daja rozne rodzaju znizki na transport ale to nie jest tak ze jak u nas masz te 30 kilka % znizki na PKP to tak bedzie wszedzie indziej. Zalezy gdzie jedziesz i na ile, moze bedzie Ci sie oplacac tez interrail. Poza tym w niektorych krajach osoby do 26 roku zycia, zwlaszcza na trasach miedzynarodowych i tak dostaja tansze bilety. Wiec wszystko zalezy od tego gdzie dokladnie chcesz miec te znizke. Najlepiej zapytac na PKP, w biurach Campus albo Orbisu - oni maja przewodniki po tych kartach i tam jest napisane jakie daja znizki, no albo w sieci np www.euro26.org - chyba ;) Temat: Co konduktor wie o legitymacji studenckiej? Ponad rok temu przez pewien moment w zwiazku z dlugim oczekiwaniem na wymiane leg na elektroniczna nie mialem waznej leg. ale mialem ISIC jednak nie znalazlem go w wykazie dokumentow uprawniajacych do znizki wiec napisalem maila do IC W związku z utratą ważności starych legitymacji studenckich > mam pytanie czy międzynarodowa legitymacja studencka (ISIC- > International Student Identity Card )wydana przez polską > uczelnie jest dokumentem uprawniającym do ulgi gdyż nie > została ona wymieniona wśród obowiązujących a zgodnie z > regulaminem PKP każda legitymacja poświadczająca o > przynależnościci do danej uczelni jest dokumentem uprawniajacym > do zniżki. > > > Z powazaniem Adam Dz..... Po otrzymaniu maila odpowiedzi smialem sie przez pol godz. Oto jego tresc: Dzień dobry. Legitymacja ISIC uprawnia do ulgi i w 2008 r., ale nie sama, (tzw. ulgi ustawowe dla studentów studiujących za granicą do ukończenia 26 roku życia). Ważna jest z dokumentem tożsamości i legitymacją wyższej uczelni zagranicznej. Ulga ustawowa w 2. kl w wysokości 37% na bilety jednorazowe w pociągach: osobowe, pospieszne, TLK, Expres. Pozdrowienia od PKP Intercity Sp. z o.o. Temat: PKP kontra pasażerowie PKP kontra pasażerowie kolejaże sobie z pasażerów wyraźnie robia jaja, że niby strajkuja dla naszego dobra?? mi np wystarczy w zupelnosci ze np nie bedzie standardem iz pociag ze szczecina do gdanska ZAWSZE przyjezdza z opoznieniem 60 min,ze expres do warszawy na niego nie czeka, ze ludzie majacy bilet na pociagi miedzynarodowe z poznania musa cala trase do poznania wojowac z konduktorami o informacje czy zdaza na IC lub EC czy nie, a co za tym idzie czy spedza noc na dworcu czy pojada do swojej dostacji docelowej ? i czy ja do pracy, bo jak nie to kto mi zwroci stracone w ten sposob pieniadze? Temat: Rozmowy o przyszłości lotniska w Goleniowie Przyszlosc Przyszlosc lotniska to przede wszystkim dopuszczenie tanich przewoznikow. Polaczenia na Heatrow czy do Frankfurtu sa bez sensu bo kogo bedzie stac zeby latac. Wystarczy zobaczyc ile kosztuja bilety do Kopenhagi. Dla przykladu Frankfurt-Wroclaw kosztuje ok. 300 euro. To nie jest cena na polska kieszen. Do tego dochodza rozne ograniczenia typu "minimalny tygodniowy pobyt" itp. RyanAir lata juz za 20-30 euro i to jest przyszlosc polaczen miedzynarodowych. I lata na male, tanie lotniska. Wyobrazcie sobie weekend w Pisie albo we Florencji. Calkiem mozliwe i cenowo i czasowo. Druga wazna grupa klientow powinni byc turysci z poludnia kraju przyjezdzajacy nad morze. Tanie krajowe linie lotnicze (pierwsza jaskolka Silesian Airlines) powinny dowozic Malopolan i Slazakow za cene zblizona do biletu kolejowego (b. mozliwe), szczegolnie ze podroz PKP to horror a autostrady ma i nie bedzie. Ale aby to wszystko nastapilo MUSI BYC ZLAMANY MONOPOL LOT-U. Dopoki karty sa rozdawane w Warszawce nic nie zdzialamy. Ale to juz tylko pare miesiecy i wchodzi konwencja "otwarte niebo". Natomiast sprawe dojazdu na lotnisko widze tak. Swietnie by bylo miec szybki dojazd po torach. Jednak zostawiwszy to przywatnej inicjatywie b. szybko dorobimy sie busikow kursujacych regularnie i tanio. Widze co nasi juz robia na Teglu a ceny sa nizsze niz 4 lata temu. Bardzo skrociloby droge na lotnisko wybudowanie mostu Police-Swieta. Planowany on jest w ciagu obwodnicy zachodniej miasta. Jednak zadnych dat rozpoczecia prac nie okreslono. Temat: plotka o czeskich biletach na gazeta.pl utrat napisał: > wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,7311884,Pociag_do_Warszawy_tanszy_z_Pragi_niz_z_Katowic.html?op=1#skomentuj > > skomentowana i sprawdzona juz dawno - takie same bilety pod nazwa > SparDay sa w polsce w kasach miedzynarodowych, tylko o nich nikt nie > wie. > > O ile wiem SparDay na trasie z Pragi nie obowiązuje. A na zaprezentowanym zrzucie nie ma informacji że to SparDay. Poza tym czemu PKP-IC nie informuje o takiej możliwości? Bo woli by podróżny płacił według ich horrendalnej taryfy. Temat: szybka kolej BB - Katowice i dalej to jakby mialo to wygladac? przebieg linii od bielska do Oswiecimia i dalej stamtad na myslowice, dabrowe i zawiercie? ekspresy z b-b do katowic jezdza puste ale wina jest tutaj wysoka cena przejazdu (cena biletu 10 zl + miejscowka IC 18zl) a z promocji last minute (10zl) mozna obecnie skorzystac tylko w jednym pociagu (tym o 8.59) bo to jedyny ekspres, pozostale dwa to InterCity. Wiec na dzien dzisiejszy wiekszosc ludzi woli polaczenia przyspieszone, ktorych na linii do katowic jest juz dosc sporo (5.45, 6.45, 11.30, 16.10, 20.00) i sa w cenie osobowego :), a ze czas przejazdu jest taki sam a cena rozna... I wagony w pociagach o 11.30 i 16.10 sa bardzo ladne tak ze to juz nie ten sam syf, do ktorego przez lata przyzwyczajalo nas pkp. Jezeli ekspresy beda jezdzic na nowej linii z pominieciem katowic raczej nie bedzie ich zbyt duzo, pozostana pewnie tylko te miedzynarodowe. Najrozsadniejszym rozwiazaniem byloby wprowadzenie kursowania pociagow przyspieszonych w takcie np 2godzinnym, a luki uzupelnic pociagami osobowymi. Widac ktos w pkp poszedl juz po rozum do glowy i powoli sie u nich zmienia. Niestety Bielsko jest za malym miastem abysmy mogli pozwolic sobie na odizolowanie sie od Katowic. Mamy za maly rynek pracy i coraz czesciej prace znajduje sie w Katowicach a nie u nas. I dlatego polaczenie w 30 minut byloby znacznym udogodnieniem.. Temat: jak dojechac z Balic lotniska do Katowic Gość: ps napisal: >Czy jest jakies bezposrednie polaczenie z lotniska Krakow Balice do Katowic ewentualnie do centrum Krakowa AUTOBUS (Shuttle Bus) Firma "Radtur" oferuje bezpośrednie regularne połączenia autobusowe pomiędzy centrum Krakowa, a Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków - Balice. Przejazd odbywa się wygodnymi, klimatyzowanymi autokarami turystycznymi. Przystanek na lotnisku znajduje się na wprost wyjścia z terminalu pasażerskiego, natomiast przystanek w centrum miasta usytuowany jest przy ulicy Bosackiej w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP i PKS. Bilety można zakupić w autobusie bezpośrednio przed odjazdem. Dodatkowe informacje na temat oferty firmy "Radtur" dostępne są pod numer +48 (12) 423 16 79 oraz na stronie internetowej: www.radtur.com.pl ile trwa dojazd i czy jest dogodne polaczenie www.lotnisko-balice.pl/jak_dojechac.asp Gość: ps napisal: >Dziekuje za te dowcipna uwage i informacje ale chce sie dowiedziec o jakies polaczenie bezposrednie typu mikrobusy jak widac nic innego nie ma,a przynajmniej ja nie znalazlam, wiec chyba pozostanie Ci skorzystac z autobusu do centrum Krakowa a potem pociag do K- c.Chyba, ze ktos z forumowiczow, wyswiadczy ci przysluge transportu samochodu do k-c. Temat: Konferencja przed przesłuchaniem Gosiewskiego PO kolab.... Witam Ciepło Włoszczowianie !!!! Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i intercity. Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN oraz Gazetom Wyborcza która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show, aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski . (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa oraz lotnisko Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków, a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski . A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,? Z poważaniem w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego Jan Kotyniewicz (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc Temat: Naraził się politykom, bo chce reformować koleje Naraził się politykom, bo chce reformować koleje Czy i kiedy p.Majewski odda miastu tereny okupowane przez PKP oraz obiekty dworców i stacji kolejowych?. W obiektach tych powinien być j e d e n gospodarz np Koleje Mazowieckie, odpowiadający za: - bieżącą informację o ruchu pociągów i jego zmianach, - sprzedaż biletów na pociągi wszystkich przewoźników (lokalnych, dalekobieżnych, międzynarodowych - krajowych i zagranicznych) oraz - obsługę pasażerów (bezpieczeństwo, opieka medyczna, żywienie itp) Temat: Tanie lotnisko w Modlinie bez kolei Witam Ciepło Włoszczowianie !!!! Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i intercity. Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN, która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show, aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski . (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków, a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski . A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,? Z poważaniem w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego Jan Kotyniewicz (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc Temat: Nie przenoście nam Balic do Włoszczowy - koment... Nie przenoście nam Balic do Włoszczowy - koment.. Witam Ciepło Włoszczowianie !!!! Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i intercity. Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN oraz Gazetom Wyborcza która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show, aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski . (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa oraz lotnisko Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków, a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski . A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,? Z poważaniem w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego Jan Kotyniewicz (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc ps. ps.rząd zaakceptował w środę Regionalny Program Operacyjny województwa świętokrzyskiego. Przypomnijmy, że najważniejsze zapisy programu to 50 mln euro na budowę lotniska w Obicach Temat: Balice zbudują lotnisko Gosiewskiego? Lotnisko Kielce - pro publico bono !!!!!!! Witam Ciepło Włoszczowianie !!!! Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i intercity. Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN oraz Gazetom Wyborcza która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show, aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski . (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa oraz lotnisko Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków, a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski . A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,? Z poważaniem w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego Jan Kotyniewicz (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc ps.rząd zaakceptował w środę Regionalny Program Operacyjny województwa świętokrzyskiego. Przypomnijmy, że najważniejsze zapisy programu to 50 mln euro na budowę lotniska w Obicach Temat: Nie wpuścili Finów na scenę Nie martw się. Jak chcesz zobaczyć zaścianek to zapraszam do Lublina, a tak naprawdę do tubtina bo tak można odczytać najnowsze logo reklamowe,kiedyś reklamą miasta w internecie była kurna chata strzechą kryta i wóz drabiniasty (autentyczne!!!!). Atmosfera Lublina jest niepowtarzalna, jak wysiądziesz na dworcu PKP to od razu poczujesz "aromat" pobliskiej cukrowni.....Mamy teatr w budowie od przeszło 30 lat, aquapark w planach rzecz jasna, jest jeszcze fajne MPK jeżdzące kiedy chce, a nie według rozkładu jazdy. MPK znane jest także z pomysłu kontroli biletów w darmowych autobusach Tesco i Leclerka....Jak nie daj Boże, rozkraczy się jakieś autko na ulicy to staje pół miasta na kilka godzin.Gdy ci będzie mało to obok jest jeszcze Świdnik, znana wiocha w świecie od czasu gdy burmistrz na rozkaz proboszcza rozgonił międzynarodowy festiwal Hare Kriszna.... Temat: P. Uszok: Poważnie myślę o tytule ESK dla Katowic P. Uszok: Poważnie myślę o tytule ESK dla Katowic Prezydent niech juz skończy bujac w obłokach tylko niech zabierze sie do roboty! Dworzec PKP, Dworzec PKS i miedzynarodowy dworzec autobusowy, rynek + al. Korfantego, odkorkowanie centrum (Mikołowska) i JEDEN wspólny bilet komunikacyjny (aglomeracyjny). Jak to bedzie zrobione to mozna sie brać za kulturę (nie mówiąc juz o byciem jej europejska stolicą) :))))))))))) bery bojki / wybory / bery bojki / wybory / bery bojki i tak w koło.......... Temat: podróż pociągiem-przedział dla matki z dzieckiem > mam pytanie odnośnie podróży pociągiem.Czy któras z mam jechała w przedziale > dla matki z dzieckiem.Czy cos takiego jeszcze funkcjonuje?Z tego co wyczytałam > na stronach PKP to owszem, ale tylko na trasach międzynarodowych.Proszę dać > znać jak to funkcjonuje w praktyce? I jeszcze jedno pytanie.Czy mozna w > pociągu przewozic wózek i czy sa za to jakieś dodatkowe opłaty. Funkcjonuje, jak najbardziej. Korzystalam z tego kilkakrotnie i to na trasach krajowych. Jedyny problem jest taki, ze nie kazdy konduktor potrafi odpowiedziec na pytanie, w ktorej czesci skladu takowy przedzial sie znajduje Za wozek nie placilam, dla niemowlecia obowiazuje bilet zerowy. Rodzice maja znizke rodzinna /2 doroslych na 1 dziecko/ i przejazd wychodzi taniej niz w dawnych czasach we dwoje Temat: Katowice-Praga EC Praha nie ma zadnej kuszetki, bo to pociag dzienny. Strona PKP-u nie poda Ci ceny biletu miedzynarodowego, bo to przewyzsza ich mozliwosci techniczne z przelicznikiem EUR, ktory zmienia sie wg wewnetrznych zasad PKPu Korzystajac z kalkulatora ČD podaje, ze normalny bilet Katowice - Praha kosztuje 645 Kc (lub 26,20 EUR), ale uwaga - sa to ceny, za ktore kupisz ten bilet w kasie ČD. Ceny PKPu moga sie troche roznic. Temat: Warszawa<->Praga, proszę o pomoc Oficjalna odpowiedz ČD dostalem oficjalna odpowiedz: bilet - zeby byl wazny - musi zostac podstemplowany PRZED PRZEKROCZENIEM CZESKIEJ GRANICY. taka sama znizke oferuje PKP - bilety sa w sprzedazy w miedzynarodowych kasach! PKP niestety nie ma sklepu internetowego, czyli tylko tam. Temat: najtanszy sposob dojechania do Rumunii zmiany witaj, podałem kilka tras, niektóre się zmieniły. Np. zlikwidowano pociąg Przemyśl - Czerniowce, pozostały jedynie połaczenia ze Lwowa do Czerniowiec, których cena nieznacznie wzrosła: 30 - 50 hrywni, w zależności od klasy wagonu. Kontrabanda-taksiarze w Czerniowcach mogą śpiewać sobie nieco więcej, niż 10 dolca - nie wykluczam, że się "przewalutowali" na ojro. Natomiast pociąg, a dokładniej dwa wagony z Krakowa do Bukaresztu jeżdżą nadal, z tym, że przez Budapeszt. Cena bywa różna, zależy jak zakombinujesz. Najtańszy nadal pozostaje wariant z kupowaniem w Polskiej kasie międzynarodowej jedynie biletów na odcinki graniczne, tj między Muszyną a Plavcem, Koszycami a Hidasnemeti, Lököshaza a Curtici, a bilety właściwe kupować u konduktorów. Wymaga to jednak posiadania gotówki w różnych walutach, a nie potrafię podać Ci konkretnej ceny tych biletów. Jeszcze inny tani wariant to samolot albo autobus do Budapesztu, a stamtąd jest bodaj 5 czy 6 pociągów do Bukaresztu przez Brasov. Dalej znów kupujesz od granicy do granicy, przy czym na stronie www.cfr.ro możesz sobie sprawdzić cenę biletu na odcinek rumuński, a na Węgrzech zapłacić kartą. Rozważ także kupno biletu City Star: to dla wygodnych. Bilet jest w obie strony, ma stałą cenę niezależnie od miejsca wyjazdu i przyjazdu. Jest ważny miesiąc. Cenę sprawdź na stronach PKP, MAV albo CFR. Temat: pociag Poznan-Praha To SA tez jezdzi do Wrocka???? Slyszalem tylko o Eurolines - nocny kurs do Wawki. Ale ja sie na autobusach w zasadzie nie znam A co do EC/IC - w Czechach to bez zadnej roznicy, taryfa ta sama. Jesli masz KMB to nie placisz priplatku, a rezerwacja nie jest obowiazkowa. Jezdze EC/IC nagminnie, nie akceptuje tylko SC, bo nie lubie siedziec z nogami pod broda. W PL mozesz spoko korzystac z EC - polecam bilet miedzynarodowy powrotny wg taryfy ČD-PKP MOST [o czym pisalem w innym watku]. Majac bilet miedzynarodowy, nie musimy kupowac miejscowki [miedzynarodowa 3 EUR = 86 CZK = czyli cos kolo 12 PLN, krajowa 18 PLN], dzieki czemu taniej jest jechac ECkiem nawet do Katowic. ZTCP od niedawna w EC nie obowiazuja zadne znizki handlowe. A co do poczynan PKS Rybnik - to modl sie, zeby nie bylo tak, ze o odwolaniu dowiesz sie dopiero w chwili, gdy bedziesz czekal na przystanku... Swoja droga - z Bohumina do przejscia granicznego jednak Czechom oplaca sie jezdzic... Pzdr. Filip Temat: Wakacje wędrowne w Czechach daghda.irish.pub napisał: > Tutaj jest możliwość kupienia biletu do wybranych (tam, gdzie CD ma połączenia > międzynarodowe bezpośrednio) większych miast w Polsce. Ta usługa nazywa się > MOST. Nieprawda, taryfa PKP-ČD MOST obowiazuje do wiekszosci wiekszych stacji w PL. Ostatnio korzystalem z tej taryfy kupujac bilet Petrovice u K. - Tczew i z powrotem. A ČD do Tczewa bezposrednio nie jezdzi. > Polega ona na tym, że kupuje się bilet tam i powrót, daje 40% zniżki ČD udziela w tej taryfie tylko 35%, PKP zas 40%. Oznacza to tyle, ze kupujac bilet powrotny w Polsce mamy wieksza znizke. > Tego jest tyle, że można się w tym pogubić. Etam, od razu pogubic Trzeba wiedziec tylko, czego sie chce Temat: watek edukacyjny Nazdar! Jak chcecie ktores z tych moich wroclawskich ksiazek, to dajcie znac:o) Moge jeszcze zerknac w warszawskim Czeskim centrum [mam tam kousek], ale na duzo bym nie liczyl:o( Do CR jezdze pociagiem, najczesciej Silesia (Wawa 21:20, Pha hl.n. 7:20) kupujac bilet do Zebrzydowic (ca. 50 PLN, potem przejsciowke za 2 PLN *), i pozniej v pokladne v Petrovicich za 260 Kč z Karta Z, nebo se sle..vou pro skupiny, jak sie dogadam z innymi jadacymi. W najblizszym czasie jade do Pragi 21/22.09. Chcecie cos z CR?:o) *) bron boze nie kupujcie Zebrzydowice - Petrovice przejsciowki w kasach miedzynarodowych, PKP ma tam przebicie ponad 800% w stosunku do swojej wlasnej oferty przygranicznej - bilet w kasie m. kosztuje cos ponad 17 PLN. Podroz przez Wroclaw sie nie oplaca (chyba, ze ktos jest ze Szczecina), bo na granicy nie mozna kupic czeskiego biletu - pociag stoi w polskim Miedzylesiu i trzeba s připlatkem u průvodčího ve vlaku. Hezky den! C. Temat: Ceny biletow PKP - ????? Ceny biletow PKP - ????? Czy mozna sie gdzies dowiedziec jakie sa ceny biletow PKP na trasach miedzynarodowych? Mam na mysli metode "nieinwazyjna", tzn. zadne telefony zaufania informacji pkp... Moze ktos zna jakas strone? pozdrawiam Temat: berlin-Poznan pociag Niestety... Na stronie genialnego PKP widnieje jedynie lapidarna informacja "Ceny biletów międzynarodowych w zależności od kursu Euro". Ale żeby podać cenę w Euro, to już nie pomyśleli. Głupi pasażer i tak nie będzie umiał przeliczyć? Temat: Czeski pociąg zawiezie Ślązaków do Ostrawy Mysle, ze te 40 zl to cena wg wspanialej miedzynarodowej taryfy PKP. Zapewne bardziej sie oplaci jak zwykle - kupic bilet do Cieszyna, w Cieszynie skorzystac z postoju i dokupic po czeskiej stronie bilet do Ostrawy ;-). Temat: Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie Pociąg GDYNIA- KALININGRAD miedzynarodowy 140 km pokonuje w 2godz. 40 min.Bilety za pośpieszny. Temat: Dewizowi turyści łakomym kąskiem dla PTTK PKP 15 Lat temu bedac jeszcze studentem mialem miedzynarodowa (Unesco) legitymacje studencka, kupujac bilet w kasie musialem placic 100% z wyjasnieniem, znizki tylko dla studentow polskich. Bylo mi przed soba samym wstyd za ojczyzne. To dokladni to samo co "Nur fuer Deutsche!" Temat: Najgłupsze czyny, najgłupsze pomysły, najgłupsze Likwidacja na dworcu PKP kasy międzynarodowej oraz sprzedającej bilety na pociągi z miejscówkami, w tym na IC i EC. Temat: Weekend w Pradze Co do dojazdu to chetnie sama dowiem sie o jakies opcje inne niz pkp i pociag miedzynarodowy - na dzien dzisiejszy koszt biletu w dwie strony ze znizka 40% to 403zl plus 32 za miejscowki! Jakas masakra!! Temat: Katowice-Praga Ad. doplata do EC Praha - faktycznie taka informacja pojawia sie w rozkladzie przy wyszukiwaniu polaczenia Katowice - Praga. Z tego wynika jednak tylko tyle, ze obieg informacji w PKPie jest beznadziejny i ogon nie nadaza za glowa O ile w ogole ogon nie biega w kolko za wlasnym ogonem a na glowie sie tylko wlos jezy z wypisywanych bzdur... Prawda jest taka, ze cala ta informacja "EuroCity obowiązek dopłaty, pociąg z rezerwacją miejsc, pociąg z wag. restauracyjnym" jest dolaczana do kazdego znalezionego polaczenia dla pociagu EC i jest aktualna, ale tylko w komunikacji krajowej. Jesli jechalbys tym pociagiem w relacji Katowice - Zebrzydowice, to faktycznie, musialbys kupic bilet wg taryfy ekspresowej wraz z doplata do pociagu EC i jednoczesnie obowiazkowa miejscowka za 18 PLN. Caly ten wymyslny rozklad jazdy PKPu nie zna jednak pojecia "przejazd miedzynarodowy", gdzie nie placisz zadnych doplat, nie placisz nawet za bilet w taryfie krajowej ekspresowej, korzystasz bowiem z taryfy miedzynarodowej TCV. Chyba od 2003 r. przy przejezdzie z biletem miedzynarodowym nie ma obowiazku rezerwacji miejsca, ryzykujesz tylko tym, ze bedziesz siedzial na korytarzu. Wielokrotnie korzystalem z tego przywileju nawet w relacjach czysto krajowych, np. jadac pociagiem InterCity z Warszawy do Gdanska majac bilet miedzynarodowy relacji Petrovice u K. - Sopot. Pomijam juz to, ze przy wyraznych zaletach biletu miedzynarodowego CD-PKP (bez oplaty za miejscowke, bez doplaty za EC/IC, 40% znizki przy bilecie powrotnym) bardziej mi sie oplacalo kiedys jezdzic Z Warszawy do Katowic i z powrotem, majac kupiony bilet Warszawa - Petrovice u K. a zpět. Ale to juz tak zupelnie na marginesie Zatem jedyna prawdziwa informacja w internetowym rozkladzie PKP jest ten wagon restauracyjny, ktory przy okazji bardzo polecam. W pociagu EC Praha nie jezdzi bowiem WARS, ale czeska firma JLV, ktora oferuje prawdziwe czeskie knedliki i czeskie piwo za calkiem znosne pieniadze. F. Temat: PKP i przymus kupna dodatkowych biletów PKP i przymus kupna dodatkowych biletów Witam serdecznie! Kilka razy już słyszałam o podobnych sytuacjach, a teraz zdarzyła się i mi. Ale od początku... Jakiś czas temu koleżanka poprosiła w kasie o bilet studencki na pociąg InterCity na trasie Kraków - Poznań. Bez problemu kupiła bilet, wsiadła do pociągu, okazała bilet konduktorowi i... bardzo się zdziwiła, bo okazało się, że bilet został wystawiony niepoprawnie. Na pociągi InterCity zniżka studencka to bowiem 33%, a nie standardowe 37%, jak na pozostałe. Mimo że teoretycznie wina za źle wystowiony bilet nie leżała po stronie koleżanki, zgodziła się dopłacić tych kilka złotych, ale okazało się to niemożiwe - według konduktora w takim wypadku klient ma obowiązek zakupić właściwy bilet w pociągu, oczywiście uiszczając przy tym opłatę manipulacyjną w wysokości 6 zł, a nieprawidłowo wystawiony bilet może zwrócić w dowolnej kasie PKP w terminie 30 dni i otrzyma zwrot gotówki. Koleżanka bilet próbowała zwrócić od razu po zajechaniu na miejsce, odczekała więc swoje w kolejce i... kolejny problem - pani odmówiła przyjęcia biletu. Po dłuższej wymianie zdań, wezwaniu osoby koordynującej pracę sprzedawców biletów, kolejnych długich konsultacjch w okienku bilet przyjęto, ale potrącono prowizję od jego ceny taką, jak w przypadniu zwykłego zwrotu niewykorzystanego biletu, czyli błąd osoby wystawiającej bilet kosztował koleżankę w sumie około 20 zł. W zeszłym tygodniu podobna sprawa przydarzyła się mi - kupiłam bilet studencki na pociąg EuroCity, po czym w pociągu okazało się, że taki bilet nie istnieje - konduktor tłumaczył, że na pociągi międzynarodowe ulg studenckich nie ma. Musiałam kupić u niego cały bilet, oczywiście z opłatą manipulacyjną, ale zarzekał się, że nie będzie żadnych problemów ze zwrotem "ulgowego" biletu i że z pewnością dostanę 100% zapłaconej kwoty. Gigantyczne kolejki na dworcu w Poznaniu póki co uniemożliwiły mi pertraktacje z panią w okienku, ale w najbliższych dniach zamierzam sprawę załatwić. I stąd pytanie - czy w jakiś sposób mogę uchronić się od pobrania prowizji od nieprawidłowo wystawionego biletu? Czy obciążanie pasażerów dodatkowymi kosztami za wystawienie biletu w pociągu, mimo że bilet posiadają, ale nie został on prawidłowo wystawiony, jest zgodne z prawem? Czy też rzeczywiście jako klientka powinnam się orientować nie tylko jaka przysługuje mi ulga, ale też jakie są w ramach niej różnice między poszczególnymi pociągami i w których pociągach mogę ją stosować? Temat: INTER RAIL 26 Hiszpania,Portugalia ktoś był? Ceny IR Ceny są takie: Ceny biletów dla osób**, które nie ukończyły 26 lat- Inter Rail - 26*** Jedna wybrana strefa A, B, C, E, F, G, lub H 158 EURO bilet ważny 22 dni wyjątek strefa D 132 EURO bilet ważny 22 dni dwie dowolnie wybrane strefy 211 EURO bilet ważny 1 miesiąc trzy dowolnie wybrane strefy 239 EURO bilet ważny 1 miesiąc wszystkie strefy 281 EURO bilet ważny 1 miesiąc Ceny biletów* dla osób, które ukończyły 26 lat - Inter Rail - 26+ Jedna wybrana strefa A, B, C, E, F, G, lub H 226 EURO bilet ważny 22 dni wyjątek strefa D 188 EURO bilet ważny 22 dni dwie dowolnie wybrane strefy 296 EURO bilet ważny 1 miesiąc trzy dowolnie wybrane strefy 336 EURO bilet ważny 1 miesiąc wszystkie strefy 398 EURO bilet ważny 1 miesiąc Na dojazd do granicy strefy, na którą został wydany bilet oraz przy przejazdach tranzytowych między nie graniczącymi ze sobą strefami, posiadaczom biletu Inter Rail - 26 i Inter Rail 26+ przysługuje zniżka w wysokości 50% do taryfy międzynarodowej, W obręb poszczególnych stref wchodzą następujące państwa: Strefa A: Wielka Brytania, Irlandia Płn., Republika Irlandii. Strefa B: Szwecja, Norwegia, Finlandia. Strefa C: Austria, Dania, Niemcy, Szwajcaria. Strefa D: Polska, Republika Czeska, Republika Słowacka, Węgry, Chorwacja. Strefa E: Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg. Strefa F: Hiszpania, Portugalia, Maroko. Strefa G: Grecja, Włochy, Słowenia, Turcja, towarzystwa żeglugowe EA (Attica Enterprises) i HML zapewniające połaczenia morskie: Partas - Brindisi, Partas - Ancona, Partas - Bari. Strefa H: Rumunia, Bułgaria, Jugosławia, dawna Jugosłowiańska Republika Macedonii. Więcej informacji jest na stronach PKP. Bilety można kupić w Warszawie. Temat: Jak dotrzeć do Helsinek Odpowiadam (powaznie): > > > 4) pociag Warszawa - Petersburg - Helsinki; > Ale z pociągiem nie słyszałem. > Bezpośredniego połączenia chyba nie ma. No tak 100% bezposredniego nie ma, natomiast jest, jak napisalem, z przesiadka w ex-Leningradzie. Tam z Warszawy mozna dojechac bezposrednio, choc troche to trwa: 1) wtorki, czwartki, niedziele: Odjazd: Warszawa Centralna 23:43 Przyjazd: St.Petersburg Witebski 6:26 (+2) 2) codziennie: Odjazd: Warszawa Centralna 6:32 Przyjazd: St.Petersburg Witebski 10:09 (+1) Gdy juz bedziesz na dworcu Witebskim metrem (linia 1) w ciagu 30 min dojedziesz na pl.Lenina, przy ktorym jest dworzec Finlandzki. A stamtad codzinnie odchodza dwa pociagi do Helsinek: Odjazd: St.Petersbug Finlandzki 7:48 Przyjazd: Helsinki 12:18 Odjazd: St.Petersbug Finlandzki 16:48 Przyjazd: Helsinki 21:18 Jesli nic sie nie spozni, to przyjezdzajac o 6:25 masz szanse zlapac ten pospieszny o 7:50. Ale ja bym jednak poczekal do popoludnia i troche rozejrzal sie, to b.ladne miasto. Bilety do nabycia w kasach miedzynarodowych PKP, cena 2 lata temu w jedna strone bez zadnych znizek wynosila chyba niecale 300zl. Wiekszosc to cena biletu Petersburg-Helsinki, a wiec mozna tu mocno zaoszczedzic jadac autobusem. Jest wiele linii, rosyjskie sa tansze od finskich. Finski ExpressBus (www.expressbus.com) jezdzi z Petersburga 2 razy na dobe. > Z przesiadkami można jechać i przez Reykiavik ;)). Coz, o ile wiem na Islandii nie ma koleji, wiec pomysl na podroz pociagiem przez Reykiavik moze napotkac powazne przeszkody podczas realizacji praktycznej... Ale to tylko moje skromne zdanie, napisz koniecznie gdyby Ci sie udalo! ;) A na razie zycze powodzenia! Temat: Wolfi emigrant Dorzuce i ja moja emigracyjna cegielke - jestem jako tako zintegrowana, ale nie mam ochoty sie zasymilowac. Tunczyki to zupelnie inne stwory niz ja. Kraj funkcjonuje, ale to taki ostrozniutki, cichutki zascianek.. i jeszcze pogoda straszna a zarciem mozna sie pochlastac ;) Z drugiej strony do Polski wracac na stale to tez bym nie chciala (przynajmniej na razie). Kocham polskie zalety (przyrode, mundre panie, dobre ludzie, zwlaszcza alternatywne alternatywne, rzewnosc i lirycznosc, conieco kultury i oczywiscie jedzonko) ale jednoczesnie nie znosze fundamentalizmu, martyrologii i gestego, dulskiego sosiku.. wkurw i apopleksja by mnie chwytaly co chwila ;) Co prawda czuje sie radosnie jak w domu, gdy przypelzam jako ta marynotrawna, ale wystarczy, zeby obok przejechala smierdzaca, kopcaca syrenka pelna kiboli, albo zebym wlaczyla pol-tivi albo zebym musiala kupowac bilet w PKP i juz mi zachwyt jakoby mija ;P Ech, uroki kraju "rozwijajacego sie"... ta nasza kasza-nova republika ;P Generalnie to najlepiej sie czuje z ludzmi z tej samej klasy robotniczo-cyganskiej co ja - jak to wielmadrze pisala nasza croyance - wiec nie zintegruje sie ani z polskimi dresami (co im tylko wóda i nastawki w zakutej lebie) ani z tunczykowymi mieszczanami (tym co tylko design w glowie i mielone miesa). Najchetniej tutaj na wygnaniu przebywam z innymi cudzoziemcami, ale przeciez tez nie wszystkimi. Kiedys siostra i ja robilysmy troche jak Wolfi czyli zaprzyjaznialysmy sie ze miedzynarodowymi studentami na wymionie, ale to krótkie znajomosci - po studiach wracaja do swoich wlasnych matczyzn - a nam jeno serdca pekaly.. Na razie jeszcze nie znalazlam kraju 100% dla siebie - moze powinnam bardziej intensywnie pozwiedzac, moze wokól Morza Sródziemnego? Gdzies, gdzie nie ma bomb ani konserwy, a za to jest cieplo caly rok :) Temat: PKP masowo zawiesza połączenia PKP trzeba poddac regulom rynku Nalezy skonczyc z najwieksza firma , ktorej glownym celem jest nie robienie biznesu i obsluga pasazerow ale utrzymywanie sztucznych miejsc pracy, osrodkow wczasowych, darmowych biletow dla rodzin oraz kolejowej sluzby zdrowia. Juz w tej chwili oprocz kilka najwiekszych miast podrozy pociagiem bez kilku przesiadek i kilkugodzinnego oczekiwania na nie planowac sie nie da. Wystarczy wziac do reki sieciowy rozklad jazdy. PKP robi wszystko przeciw podroznym za wyjatkiem kilku najbardziej uczescczanych linii. Chcialem sie wybrac pociagiem z Warszawy do Lwowa. Wyjazd 7 rano i po 4 godzinach w Przemyslu do Lwowa przyjezdza sie o 23,45. Cena biletu 150 zl. W tym obowiazek miejsca sypialego chociaz pociag jedzie w dzien. Tymczasem autobus (co prawda zdezelowany ukrainski Ikarus) wyjezdza z Warszawy o 9.30 i OK 18.00 jest we Lwowie za cene 75 zlotych. Drugi przyklad to podroz Warszawa - Berlin i z powrotem. Cena biletu w jedna strone 35 euro, w druga strone tez 35 euro czyli 70 euro. W takiej cenie bilety sprzedaje PKP. Za ten sam bilet placimy w Berlinie 35 Euro ale juz za bilet powrotny 20 % mniej. Czyli niemieckim kolejom oplaca sie sprzedac bilet taniej niz polskim. Bynajmniej nie z powodu wylacznie dotacji ale rowniez z powodu innej polityki wydawania pieniedzy. W niemieckich kolejach nie ma bezplatnych biletow dla rodzin, osrodkow wczasowych czy kolejowej sluzby zdrowia. To juz inna sprawa. Uwazam, ze w obecnej sytuacji lepiej zeby to cale PKP upadlo niz serwowalo nam coraz gorsze rozklady jazdy i coraz brudniejsze wagony. Oni potrafia tylko wyciagac rece po pieniadze, pociagi sa brudne a w kasach miedzynarodowych dworca centralnego nikt nie mowi po angielsku. Wstyd !!! Jesli takie ma byc to PKP to lepiej niech sie zawali. PKP zlikwidowalo wiele malowniczych i atrakcyjnych turystycznie linii na Dolnym Slasku, Mazurach, Pomorzu. Wystrczylo troch dobrego marketingu a mozna bylo na tych liniach niezle zarabiac. Ale po co , lepiej bylo zkikwidowac a tory sprzedac na zlom i pieniadze do kiszeni. Szkoda slow Temat: Pomóżcie!!! Do Bukaresztu pociągiem? Wnioskuję, że skoro jedziesz tam na 2-3 dni to nie masz zamiaru spędzić tygodnia na podróży. Proponuję taką opcję - "Batorym" (warszawa - Budapeszt) do Budapesztu (jesteś na miejscu ok 9) i dalej pospiesznym o 13.10 do Bukaresztu (na miejscu - ok 5). Dla oszczędności biletowych - kupujesz bilet do stacji Zwardoń, oraz drugi w kasie międzynarodowej - tam i powrót (ważny miesiąc) na odcinek Zwardoń - Cadca. W Cadcy musisz opuścić pociąg (15-20 minut na zmiane lokomotywy) i zakupić (cena 95 euro) bilet CityStar - ważny od Słowacji do Rumunii i z powrotem. dop.slovakrail.sk/c_city_star.html Ewentualnie - bezpośrednio z Krakowa do Bukaresztu (24h) z wysiadką po bilet CityStar w Plavec (30min) (tzn. polski bilet do Muszyny, międzynarodowy Muszyna- Plavec i z powrotem, CityStar Słowacja - Rumunia za 95 euro jw. - w Plavec) Z tym - że będziesz musiał na trasie się przesiadać pomiędzy wagonami - bo do tego bezposredniego bez kupionego w Krakowie biletu nie wsiądziesz. www.rozklad.pkp.pl/cgi-bin/new/zuginfo.exe/pn/80553/229037/890976/418637/80 minus - jestes na miejscu o północy... wiec dochodzi zaraz na dziendobry nocleg; chyba że nie stanowi to dla ciebie problemu Powrót: Bezpośrednio - Bukareszt (6.00) - Kraków (ok. 5) - bilet już masz aż do słowacji, na odc graniczny też (ważny jest miesiąc) a polski - jeżeli znasz dokładnie datę powrotu to też możesz nabyć przed wyjazdem, jeżeli nie - to kupujesz u konduktora Via Budapest - Z Bukaresztu do Budapesztu (pociągów jest kilka) i dalej albo "Batorym" albo pociagiem Budapeszt - Kraków z biletami - jw. Osobiście wybrałbym opcję bezpośrednią. Szybciej, mniej kombinowania - jedynie w Plavec w drodze "tam" trzeba wyskoczyć z pociągu po bilet CityStar. Acha - w Rumunii może będzie trzeba dokupić miejscówkę więc dobrze mieć przy sobie trochę drobnych euro. No i of kors - odpowiednią ilość koron słowackich na ów bilet CityStar (równowartośc 95 euro). Jest też opcja - via Ukraina - ale zdecydowanie bardziej kombinowana - choć najprawdopodobniej jszcze tańsza. Temat: PKP dziękujemy ... pkp, tygodnik "nie" rozwinął kiedyś ten skrót dość interesująco - pięknie k...a pięknie i trzeba przyznać, że ładnie rozwinął. na ten przykład moja mama chciała sobie w poniedziałek zakupić bilet do berlina, tylko że nie mogła się zdecydować, czy jechać popołudniowym zugiem czy też nocnym. miła pani poinformowała ją w kasie w siedlcach - międzynarodowej nawet takiej -, że nie sprzeda jej biletu na nocny, bo jej kumputer mówi, że niezgodność trasy jest. jaka niezgodność, z czym do cholery niezgodność kumputer już nie wiedział a tym samym i jego interfejs, znaczy kasjerka. interfejs był jednak tak miły, że po paru zaledwie prośbach i konsultacjach z przełożonymi i strażą graniczną, us, parafią oraz sok wydał mamie dwa numery telefonów, pod którymi można się było rzekomo dowiedzieć prawdy o nocnym pociągu. niestety po kilkunastu próbach i wysłuchaniu dziesiątek reklam na temat wspniałych usług pkp oraz zmarnowaniu jakiś 2 godz. poddaliśmy się i mama poprosiła mnie bym jednak kupił jej bilet na pociąg wcześniejszy, tj. popołudniowy. dziarskim krokiem wlałzem więc do holu głównego, odrestaurowanego z niecodziennym trzeba przyznać rozmachem, którego by się i największy idiota nie powstydził i udałem się do okienka kasy internacjonalnej a tu proszę państwa ...klops. kasa zatrzaśnięta na 4 spusty i jedną zieloną roletkę. pytam w okienku obok dlaczego kasa nieczynna? spaliła się - słyszę. no jak się spaliła, kiedy do cholery żadnej sadzy nie widać - nie daję za wygraną. a nie sama kasa się nie spaliła tylko komputer. ale jak to się spalił? - coś niedowierzam. a nie nie spalił się tylko zepsuł... ale u pani kupię bilet do berlina? nie - słyszę - najbliższa czynna kasa międzynarodowa na dworcu wschodnim. (nie przymierzając sytuacja jak z tarasem widokowym). ale mama moja może nie zdąrzyć kupić biletu - oburzam się. a co ja panu na to poradzę, jutro kasa będzie czynna... no po prostu pięknie k...a pięknie Temat: Pociąg Warszawa - Budapeszt Jak już kilka osób zauważyło pociąg jest w tej chwili najdroższym rozwiązaniem komunikacyjnym na trasie Bp-Wawa. Kiedyś Bathory miał trasę aż do Gdyni, ale z czasem skrócili mu bieg tylko do Wawy, zmniejszyli ilość wagonów w składzie, a ceny biletów stale rosną... Trasa przejazdu pociągu Bathory jest co jakiś czas modyfikowana, ale dotyczy to tylko odcinka na terenie Słowacji i Węgier, stąd wynikają też drobne różnice w cenie. Przez Polskę jedzie tą samą, niezmienną od wielu lat trasą. Ostatnio jechałam miesiąc temu na święta Bożego Narodzenia. Ceny, które podaję są w HUF, (ceny w złotówkach otrzymasz dzieląc przez około 69,- HUF/1,- PLN, ceny są podobne) Bilet normalny: 26.028,-HUF Bilet ulgowy: 24.408,- HUF Zaznaczam, że ceny tych biletów dotyczą trasy Bp – Wawa – Gdańsk, w Wawie miałam przesiadkę. Przedział sypialny dla 3 osób: 12.474,- (na trasie Bp-Wawa) i 181,11,- PLN (na trasie Wawa-Bp). Kupując bilet w dwie strony dostaje się ok. 40% zniżki, to na mocy umowy pomiędzy węgierskim MÁV i polskim PKP, ale nawet pomimo tego cena jest bardzo wysoka. Warto kupić bilet kombinowany o nazwie „EURO DOMINO”, jest to najtańsze rozwiązanie dające dodatkowe możliwości. W wersji podstawowej tegoż biletu – jadąc np. z Wawy do Bp – możesz na podstawie tego biletu przez 3 dni podróżować zupełnie za darmo, na wszystkich trasach po terytorium całych Węgier. Należy jednak zwrócić uwagę, że dzień wjazdu i wyjazdu też jest wliczany. To samo dotyczy jadących w stronę odwrotną. Przy dodatkowych opłatach opcję tą można wydłużyć do ośmiu dni. Jeśli chodzi o skład pociągu Bathory, to aktualnie wagony z miejscami do leżenia (kuszetki, 2. klasa) są podstawiane TYLKO w sezonie letnim. Wagony sypialne (1.klasa) jeżdżą przez cały rok, dokładnie jeden wagon sypialny w całym składzie pociągu, reszta to miejsca siedzące. Wprowadzono też zmiany w zakresie rezerwacji miejsc. Kiedyś pociągi międzynarodowe były objęte całkowitą rezerwacją miejsc. W tej chwili rezerwacja dotyczy tylko kuszetek i miejsc sypialnych. Miejsca siedzące można wykupić (to tzw. rezerwacja gwarantowana), ale nie trzeba (to tzw. rezerwacja fakultatywna). Fakultatywna polega na tym, że siadasz tam, gdzie jest wolne miejsce, a jeżeli w trakcie podróży wsiądzie ktoś, kto ma rezerwację gwarantowaną na to miejsce, gdzie akurat siedzisz, to musisz wstać i szukać sobie nowego miejsca. Temat: Pokazy Air Show 2007 od jutra w Radomiu Pokazy Air Show 2007 od jutra w Radomiu Najróżniejsze samoloty i śmigłowce, balony i sterowiec, a do tego imprezy towarzyszące w centrum miasta - to wszystko będzie na Air Show 2007. Przez dwa dni będzie można zobaczyć ponad 150 maszyn z sił powietrznych z 15 krajów. Zaprezentują się m.in.: F-16 Block 52+, MiG-29 Fulcrum, JAS-39 Gripen, F-18C Hornet i F-15. Na wystawie statycznej będzie kilkadziesiąt samolotów, w tym słynny Tornado i Mirage 2000 przystosowany do transportu broni nuklearnej. Mnóstwo atrakcji przyniosą także pokazy śmigłowców. Zespoły akrobacyjne Nie zabraknie także popisów zespołów akrobacyjnych. Po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje się brytyjski zespół Aerostars . Nie dorównują mu żadne inne grupy z Wielkiej Brytanii, a może i z całego świata. Swój pokaz wykonują na kolorowych jakach 50 i 52. Zobaczymy także zespoły: Biało-Czerwone Iskry i Orliki , Żelazny i Skorpion . Niezwykle zapowiada się także walka powietrzna czterech samolotów MiG-29 z 41 Eskadry Lotnictwa Taktycznego z Malborka. W sumie swoje umiejętności zaprezentuje ponad 200 pilotów. SPECJALNE POCIĄGI W dniach odbywania się Air Show, z niektórych miast będą kursowały specjalnie podstawione składy pociągów, które dowiozą widzów do Radomia. Takie składy zostaną podstawione na dworcach PKP w Warszawie Centralnej, Lublinie i Puławach, Częstochowie, Kielcach, Katowicach i Krakowie Głównym. Przewozy Regionalne PKP na swoich liniach wprowadziły także specjalną promocję dla widzów. Każda osoba, która kupi bilet do Radomia, z powrotem pojedzie za darmo. Wystarczy jedynie podbić swój bilet na stoisku PKP, które będzie znajdowało się na lotnisku. Szczegółowe informacje pasażerowie znajdą na dworcach w swoich miastach. - Podróżni nie będą musieli opuszczać radomskiego dworca. Na wykupiony u siebie bilet na Air Show będą mogli dojechać bezpośrednio na lotnisko specjalnie podstawionymi pociągami - wyjaśnia kapitan Jakub Block, rzecznik tegorocznych międzynarodowych pokazów lotniczych. Dojazd z dworca na lotnisko odbędzie się bocznicą kolejową, wykorzystywaną do dowozów paliwa lotniczego. Pociąg ma mieć osiem piętrowych wagonów i dwie lokomotywy. www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070831/AIRSHOW/70831020/-1/radomskie www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=545&ID=A10&TID=51 Temat: Tułaczka pasażerów między starym a nowym dworcem Tułaczka pasażerów między starym a nowym dwor Prawda i Mity !Ja tam byłam szampan piłam i jak na babę przystało podsłuchiwałam.Choć ten dworzec niby duży ale z wyglądu jakoś wygląda jak ciasny but. Na peronowych krawężnikach można powybijać zęby, bo brak oznakowania poziomego mimo, że są odpowiednie przepisy. Sam budynek niby duży gabaryt ale mało funkcjonalny. Brak kiosków Ruch i małej gastronomii. Natomiast tak menele jak inni drobni cwaniacy i graficiarze w mig zamienia tę budowlę w sztos.Osobny problem to informacja – dezinformacja. Jak mogłam z „podsłuchu” zorientować to miała być niezależna Dworcowa Informacja i kasy biletów Komunikacji Międzynarodowej. Ale prawdopodobnie nie będzie bo władze RDA nie czują w tym interesu. Natomiast widziałam i słyszałam jak przedstawiciel Firmy JORDAN na siłę wpycha się w ordynarny sposób aby zawładnąć ten interes. Co ciekawe Firma Jordan już w pewnym miejscu nawet wygrał na prowadzenie punktu informacji turystycznej itp. ale nigdy nie otworzył. Co ciekawe na terenie b. dworca PKS kasy międzynarodowej komunikacji prowadził między innymi PKS i inni dostawcy usług. Natomiast dla RDA najlepiej by było aby budka Firmy Jordan zamiast szpecić wejście od strony Dw. PKP została przeniesiona na dół dworca autobusowego. A najlepiej nie pętała się ta Firma po dworcu. A co na to Kierownictwo RDA ? Przecież kierownictwo Firmy Jordan kilka dni temu RDA w prasie obsmarowało. A Firma Jordan może otworzyć własny dworzec koło Galerii Kazimierz przy ul. Podgórskiej lub na ul. Gęsiej koło firmy produkującej prezerwatywy. W sam raz otoczenie dla Firmy Jordan. Przyjemne z pożytecznym. Jordan już ma Punkt informacji Turystycznej i kasy biletowe przy ul. Pawiej koło powstającej Galerii Krakowskiej. Jak są słuchy też będą mieli własny punkt sprzedaży w Galerii Krakowskiej. Co na to inne firmy, które też prowadzą sprzedaż biletów na komunikację międzynarodową. No cóż Jordan ma układy i nawet już przyklepane zaocznie bez wiedzy udziałowców RDA wejście smoka na nowy dworzec. No cóż mimo, że walczymy z monopolami to jordano - monopol kwitnie. Zamiast RDA zarabiać, to woli nieciekawe układy i już na samym początku tracić dochody. W dodatku, że jak dotarłam do informacji RDA ma opracowany projekt oraz założenia własne informacji turystycznej i prowadzenie kas biletów komunikacji zagranicznej, które jej bezpośrednio mogą przynosić nie tylko spore dochody. Temat: Podwyżki cen biletów MPK, ale mniejsze Gość portalu: ! napisał(a): > i tak mamy jedne z najtańszych biletów w kraju! Ale to nie jest powód do tego, żeby ceny biletów rosły. IMHO: Podwyżka by była akceptowalna, gdyby Poznań poprawiał komunikację w mieście i powiecie. Jest kilka pomysłów, które by można zrealizować niewielkim kosztem i w ten sposób uatrakcyjnić komunikację miejską: 1. Wprowadzić wspólny bilet dla całej aglomeracji (także dla komunikacji kolejowej) 2. Zrównać cenę przejazdu autobusem "A" zwanym pośpiesznym z cenami za przejazd innymi środkami komunikacji. 3. Wprowadzić więcej autobusów pospiesznych, które by pozwalały na szybkie przemieszczanie się z jednego końca miasta na drugi (omijając zatłoczone centrum). (oczywiście cena biletów identyczna ze zwykłymi liniami). 4. W końcu zabrać się za wydłużenie lini tramwajowych. (to już wymaga większego nakładu środków) a) do Franowa b) do Swarzędza (można zastąpić koleją podmiejską) c) do Czerwonaka (można zastąpić koleją podmiejską) d) do Suchego Lasu (można zastąpić koleją podmiejską) e) do Strzeszyna f) do Ławicy i Baranowa g) do Plewisk (można zastąpić koleją podmiejską) h) do Lubonia (można zastąpić koleją podmiejską) 5. Wprowadzić odpowiednio zsynchronizowane połączenia kolei podmiejskiej - uwzględniając, że wiele osób nie jedzie do centrum, tylko na drugi koniec miasta. 6. Koniecznie wybudować przystanek kolejowy na Zawadach (z dogodną przesiadką na tramwaj) Ponadto aby usprawnić komunikację - należałoby w jeden węzeł połączyć dworzec PKP (pociągi), PKS (autobusy lokalne, o zasięgu województwa oraz regionalne), dworzec autobusów dalekobieżnych i międzynarodowych oraz dworzec autobusów miejskich + pętla tramwajowa (ewentualnie też kolejka miejska). Niezbędna jest też zmiana miejsca postoju autobusów nocnych, które obecnie czekają na Kaponierze, zamiast przy dworcu kolejowym. Komunikacja nocna raczej zniechęca do kożystania przez podróżnych wracających do poznania np. nocnymi pociągami. Temat: Pierwsze odjazdy z nowego dworca autobusowego Pierwsze refleksje z nowego kradworca autobusowego Prawda i Mity ! Ja tam byłam szampan piłam i jak na babę przystało podsłuchiwałam. Choć ten dworzec niby duży ale z wyglądu jakoś wygląda jak ciasny but. Na peronowych krawężnikach można powybijać zęby, bo brak oznakowania poziomego mimo, że są odpowiednie przepisy. Sam budynek niby duży gabaryt ale mało funkcjonalny. Brak kiosków Ruch i małej gastronomii. Natomiast tak menele jak inni drobni cwaniacy i graficiarze w mig zamienia tę budowlę w sztos. Osobny problem to informacja – dezinformacja. Jak mogłam z „podsłuchu” zorientować to miała być niezależna Dworcowa Informacja i kasy biletów Komunikacji Międzynarodowej. Ale prawdopodobnie nie będzie bo władze RDA nie czują w tym interesu. Natomiast widziałam i słyszałam jak przedstawiciel Firmy JORDAN na siłę wpycha się w ordynarny sposób aby zawładnąć ten interes. Co ciekawe Firma Jordan już w pewnym miejscu nawet wygrał na prowadzenie punktu informacji turystycznej itp. ale nigdy nie otworzył. Co ciekawe na terenie b. dworca PKS kasy międzynarodowej komunikacji prowadził między innymi PKS i inni dostawcy usług. Natomiast dla RDA najlepiej by było aby budka Firmy Jordan zamiast szpecić wejście od strony Dw. PKP została przeniesiona na dół dworca autobusowego. A najlepiej nie pętała się ta Firma po dworcu. A co na to Kierownictwo RDA ? Przecież kierownictwo Firmy Jordan kilka dni temu RDA w prasie obsmarowało. A Firma Jordan może otworzyć własny dworzec koło Galerii Kazimierz przy ul. Podgórskiej lub na ul. Gęsiej koło firmy produkującej prezerwatywy. W sam raz otoczenie dla Firmy Jordan. Przyjemne z pożytecznym. Jordan już ma Punkt informacji Turystycznej i kasy biletowe przy ul. Pawiej koło powstającej Galerii Krakowskiej.Jak są słuchy też bedą mieli własny punkt spredazy w Galerii Krakowskiej. Co na to inne firmy, które też prowadzą sprzedaż biletów na komunikację międzynarodową. No cóż Jordan ma układy i nawet już przyklepane zaocznie bez wiedzy udziałowców RDA wejście smoka na nowy dworzec. No cóż mimo, że walczymy z monopolami to jordano - monopol kwitnie. Zamiast RDA zarabiać, to woli nieciekawe układy i już na samym początku tracić dochody. W dodatku, że jak dotarłam do informacji RDA ma opracowany projekt oraz założenia własne informacji turystycznej i prowadzenie kas biletów komunikacji zagranicznej, które jej bezpośrednio mogą przynosić nie tylko spore dochody. Temat: Podwyżki cen biletów MPK, ale mniejsze Gość portalu: Szy napisał(a): > Gość portalu: ! napisał(a): > > i tak mamy jedne z najtańszych biletów w kraju! > > Ale to nie jest powód do tego, żeby ceny biletów rosły. > > IMHO: Podwyżka by była akceptowalna, gdyby Poznań > poprawiał komunikację w mieście i powiecie. > Jest kilka pomysłów, które by można zrealizować > niewielkim kosztem i w ten sposób uatrakcyjnić > komunikację miejską: > 1. Wprowadzić wspólny bilet dla całej aglomeracji > (także dla komunikacji kolejowej) > 2. Zrównać cenę przejazdu autobusem "A" zwanym > pośpiesznym z cenami za przejazd innymi środkami > komunikacji. > 3. Wprowadzić więcej autobusów pospiesznych, które by > pozwalały na szybkie przemieszczanie się z jednego > końca miasta na drugi (omijając zatłoczone centrum). > (oczywiście cena biletów identyczna ze zwykłymi liniami). > 4. W końcu zabrać się za wydłużenie lini tramwajowych. > (to już wymaga większego nakładu środków) > a) do Franowa > b) do Swarzędza (można zastąpić koleją podmiejską) > c) do Czerwonaka (można zastąpić koleją podmiejską) > d) do Suchego Lasu (można zastąpić koleją podmiejską) > e) do Strzeszyna > f) do Ławicy i Baranowa > g) do Plewisk (można zastąpić koleją podmiejską) > h) do Lubonia (można zastąpić koleją podmiejską) > 5. Wprowadzić odpowiednio zsynchronizowane połączenia > kolei podmiejskiej - uwzględniając, że wiele osób > nie jedzie do centrum, tylko na drugi koniec miasta. > 6. Koniecznie wybudować przystanek kolejowy na Zawadach > (z dogodną przesiadką na tramwaj) > > Ponadto aby usprawnić komunikację - należałoby w jeden > węzeł połączyć dworzec PKP (pociągi), PKS (autobusy lokalne, > o zasięgu województwa oraz regionalne), dworzec autobusów > dalekobieżnych i międzynarodowych oraz dworzec autobusów > miejskich + pętla tramwajowa (ewentualnie też kolejka miejska). > > Niezbędna jest też zmiana miejsca postoju autobusów nocnych, > które obecnie czekają na Kaponierze, zamiast przy dworcu > kolejowym. Komunikacja nocna raczej zniechęca do kożystania > przez podróżnych wracających do poznania np. nocnymi pociągami. Za co ?? Temat: Jedziesz do Katowic? Musisz kupić bilet aż do c... BZDURA, to wszystko bzdura... Równie dobrze możnaby napisać, że ostatni wieczorny pociąg do Białegostoku to sypialny do Wilna i też trzebaby kupić bilet do Sestokai Równie dobrze możnaby napisać, ze ostatni pociąg do Poznania do KASZTAN sypialny z Kijowa do Berlina i też trzebaby kupić bilet do Frankfurtu n/O... Tylko po co? Stoi jak byk w rozkładzie jazdy, że to pociągi SYPIALNE wyłącznie w komunikacji międzynarodowej i nie zależy to tylko od PKP,że zasady wsiadania do nich pasażerów są takie a nie inne...Tak było ZAWSZE, jeszcze za nieboszczki komuny, że były pociągi wyłącznie z miejscami sypialnymi w komunikacji międzynarodowej, tylko ginęły one w natłoku innych. Nocne sypialne międzynarodowe niedostępne dla ruchu krajowego to NORMALKA w cywilizowanej Europie (pociągi EN, ECN, CNL i tym podobne...)i nikomu nie przychodzi wypisywać z tego powodu głupot w artkułach prasowych-bo te pociągi są tylko dla tych, którzy jadą za granicę....a nie do Katowic Czy komukolwiek przyjdzie do głowy by jechać pociągiem EN Jan Kiepura z Wawy do Poznania, jeśli jedzie on do Brukseli i ma w składzie tylko sypialki (plus sliperetka? A to, że koleje nas po prostu olewają, to zupełnie inna sprawa.... Nie tylko że beton,nie tylko że im nie zależy-bo to wszystko prawda. Ale przede wszystkim dlatego że nie mają pieniędzy. I bardzo dobrze że nie mają, bo takiej bandzie oszustów i nieudaczników nie dałbym złamanego grosza... A nocnych-zwykłych-pociągów w kraju będzie coraz mniej, już niedługo pewnie żadnego. To nie jest dziwne, bo to relikt PRL,że ludzie pociągami jeżdzili w nocy... I myślą że tak będzie nadal, naiwni... Stać Cię na latanie samolotem i powrót z wczasów, to stać Cię też na hotel... Temat: Zabrali 15 procent, bo nie zmieściłem się do po... Zabrali 15 procent, bo nie zmieściłem się do po... Podobna aczkolwiek dużo „trudniejsza” sytuacja miała miejsce na dworcu centralnym w Warszawie. W sierpniu ubiegłego roku po koncercie Iron Maiden ok. 500 fanów czekało na pociąg jadący przez Poznań. Jak się okazało pociąg jechał z Rosji do Niemiec i w Polsce został doczepiony aż jeden wagon i tylko do niego polscy pasażerowie mogli wsiąść. Żeby było śmieszniej w „naszym” wagonie siedzieli również rosjanie. Oczywiście wszyscy się nie zmieścili i zrobiła się afera. Pociąg został wstrzymany, uznaliśmy, że bez nas nie odjedzie, kilka osób poszło wyjaśnić tę sytuacje, jedyne, co udało im się dowiedzieć to to, że częściowo w kasach zwrócone zostaną nam pieniądze za bilety. Dlaczego nie całość? Z tym, że to była godzina 2 w nocy następny pociąg rano ok. 6-7 dlatego nikt nie był tym faktem zadowolony.(a żeby było śmieszniej, pociąg z z godzinnym opóźnieniem przyjechał do Warszawy). Tak to była nasza wina, że się nie mieścimy w pociągu. Oczywiście nikt z kierownictwa PKP nie przyszedł wyjaśnić sytuacji. Bali się ludzi ubranych na czarno Na miejscu pojawiła się policja, która w zasadzie nas wspierała wyrażanie dała nam do zrozumienia, że jeśli się nie odsuniemy to pociąg nie pojedzie. I taki stan trwał do godziny czwartej rano, gdy otrzymaliśmy informacje, że zostaną podczepione dodatkowe dwa wagony. Polak potrafi. Dlaczego sprzedano tyle biletów skoro doskonale wiedzieli, że jest tylko jeden polski wagon? Dlaczego nie chciano zwrócić całej sumy pieniędzy za bilety? Odpowiedz jest jedna PKP. Przynajmniej zapewniliśmy międzynarodową rozrywkę Rosjanom, którzy z zaciekawieniem przyglądali się tej sytuacji. Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych Likwidowac!!! Panie Boze spraw, bym zostal szefem PKP, a za 3 lata zmniejszam straty firmy o 50%. Zaczynam od zwolnienia polowy ( sic ) tych przerostow zatrudnienia. 50% redukcja zatrudnienia to minimum. Porownajcie sobie poziom zatrudnienia na kolejach w Anglii. Panowie i panie z PKP! Burdelowi w tej firmie sami jestescie sobie winni. Poza kopalniami jestescie jednym z najwiekszych skansenow socjalizmu w naszym kraju. Olbrzymie, marnowane dotacje to jeden z przykladow. ( acha, zla wiadomosc dla budzetu - niemal wszedzie na zachodzie doplaca on do kolei - niemal nierealne jest stworzenie samozarabiajacych na siebie przewozow pasazerskich; inaczej z towarowymi, ale i u nas PKP Cargo ma sie niezle. Mozna jednak znacznie zmniejszyc ich skale ) Wasze zlodziejstwo - tak, zlodziejstwo ( ilu z was nie sprzedaje w pociagu biletow, a bierze 5-10 pln za "niewidzenie" : wasze chamstwo : wasza niekompetencja : ignorancja : olewanie klienta : syf w wagonach i ich toaletach, zero zapewnionego bezpieczenstwa - fajnie, ze nie wiecie kto caly czas okrada pasazerow itp. Dlugo mozna by mnozyc przyklady - prosze forumowiczow o co ciekawsze kawalki :- ) Ja podam jeden - kilka lat temu moja kolezanka z LO zostala zatrudniona przy okienku informacji miedzynarodowej na dworcu centralnym w W-wie. Kolezanka i owszem bardzo mila, kulturalna, tu i owdzie nawet "ubogacona" - panowie sie domyslaja jakie przymioty ciala mam na mysli?, ale o jakimkolwiek (!) obcym jezyku majaca takie pojecie jak o pieknym dialekcie kantonskim czyli zadne. Zero. Null. Nic - ani me ani be. Bylem u niej kilka razy ( ze wzgledu na owe ubogacenia :-) i ani jeden z klientow zagranicznych nie potrafil sie z nia porozumien. Matko Boska! Chmmm, mialem pisac jak poprawic rentownosc firmy ale mi sie odechcialo. Chyba sie zdenerwowalem waszymi zapowiedziami protestow. Moze to i lepiej, ze bedziecie protestowac? Utrzymacie te przejazdy jeszcze rok, a potem jak to sie wszystko pier.olnie to bedziecie zrec trawe i kore z drzew na bezrobociu. Z gory przepraszam uczciwych, kompetentnych i nie bioracych na kolei - jesli tacy sa. Temat: Jak dotrzeć z dw. PKS na Rondo Waszyngtona? Zacznijmy od początku. Dworzec PKS mieści się przy dworcu PKP Warszawa Zachodnia. To ważna informacja bo większość warszawiaków używa właśnie tego określenia. Tak tez nazywa się przystanek autobusowy mieszczący się w tym rejonie. Aby z dworca dojechac do Centrum i na rondo Warzyngotna musisz przejśc na druga stronę Alej Jerozolimskich a tam masz przystanek www.ztm.waw.pl/baza/20051003/PRZYST/4044.HTM Dojechac do Centrum i na rondo Waszyngtona możesz bez przesiadek. Do wyboru masz dwie linie: jadące na Targówek 517 www.ztm.waw.pl/baza/20051003/517/404401.HTM jadące na Gocław E-5 www.ztm.waw.pl/baza/20051003/E-5/404401.HTM oba zatrzymują się i pod Dworcem Centralnym (okolice PKiN) w centrum, przy Muzeum Narodowym i na rondzie Waszyngtona. Taryfa opłat za komunikację miejską jest następująca: www.ztm.waw.pl/taryfa.php 2. Do przejazdów ze zniżką 48% (po zaokrągleniu do pełnych piątek groszy) środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie uprawnieni są: studenci i uczniowie zagranicznych szkół wyższych i średnich, nie dłużej niż do ukończenia 26 roku życia - na podstawie ważnej na dany rok kalendarzowy międzynarodowej legitymacji ISIC (International Student Identity Card), uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów oraz szkół zawodowych, średnich i policealnych - nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia - na podstawie ważnej legitymacji szkolnej według wzoru określonego przez Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (wzór MENiS II/180/2). Uczniom korzystającym z imiennych biletów 30 lub 90 dniowych, których okres ważności rozpoczyna się przed ukończeniem 21 roku życia uprawnienie przysługuje do końca ważności biletu, Jeśli masz zamiar jeździć po Warszawie. Polecam kupno biletu dobowego ulgowego. Kasujesz go tylko jeden raz a potem przez 24 godziny możesz jeździć (również metrem) ile dusza zapragnie. Temat: Pogrzeb wroclawskiego lotniska W polowie lat 90tych gdanskie lotnisko bylo tez kurnikiem. Tzw. terminal krajowy byl wiekszy od "miedzynarodowego" ciasnota katastrofalna. Ale Gdansk obchodzil 1000lecie i sytuacja gwaltownie sie zmienila. Oddano do uzytku zupelnie przyzwoity terminal na ktorym bylem juz wielokrotnie odprawiany. Z chwila otwarcia weszla renomowana linia SAS ktora na dzisiaj utrzymuje 4 polaczenia dziennie z Kopenhaga . Do tego doszly inne polaczenia i lotnisko zaczelo zyc .Do wawy Gdansk ma 60 polaczen tygodniowo a to jest ok. 9 dziennie.Wroclaw potrzebuje polaczen krajowych nie tylko do WAW ale wlasnie na Wybrzeze - tak bylo kiedys przed laty . Nie zrozumiale jest dla mnie zeby poleciec do Gdanska czy Szczecina trzeby miec przesiadke w Warszawie a bilet wowczas kosztuje podwojnie. Wroclaw nalezy do najlepiej rozwijajacych sie miast w Polsce i to powinno sie wykorzystac nie koniecznie na liniach miedzynarodowych ale chocby na wewnetrznych aby dotychczasowe lotnisko nie przynosilo strat w exploatacji . Lotnisko dla duzego miasta jest jego wizytowka tak samo jak dworce glowne PKP. Gdzies przeczytalem ze lotniska gdanskie i krakowskie sa lotniskami magistralnymi ( nie wiem co to w jezyku fachowym oznacza ) ale moze to jest powod , dlaczego lotnisko wroclawskie rozwija sie z opoznieniem . A tak prawde mowiac to wszystkie lotniska ktore nie obsluguja powyzej 1 mln pas. to b. male lotniska. I jeszcze aspekt finansowy. Jezeli trzeba srednio pracowac na jeden bilet 3-4 dnia roboczego ,to kogo stac aby latac czesto i z rodzina . Lotnisko katowickie z tanimi liniami szybko bedzie mialo klopoty z frekwencja i zapelnieniem maszyn na tych destynacjach , ktore sa w rozkladzie . Od jesieni przewiduje ograniczenia na wielu kierunkach. Temat: Absurdy PKP: 10 min krócej i cztery razy drożej absurdów jest wiele na PKP pierwszy lepszy przykład: nierzadko podróż pospiesznym na odcinku Kraków-Zakopane jest dłuższa niż osobowym..a co powiecie na szynobus Kraków-Balice Lotnisko, ochrzczony "pospiesznym" i jeżdzący w droższej taryfie,pokonujący zaledwie kilkanaście kilometrów?? to jest normalne? a czy normalnym jest że zlikwidowano wiele pociągów które były oblegane przez podróżnych, takich jak "CEGIELSKI"Przemysl-Poznan, CRACOVIA Kraków-Budapeszt/Bukareszt/Lokoshaza (obecnie tylko w lecie),SUKIENNICE Kraków-Gdynia, WISŁOK Zagórz-Warszawa (teraz tylko we wakacje), zupełna pustka w polączeniach międzynarodowych z południem Europy (zlikwidowano EC BEM oraz P BATORY do Budapesztu, pociągi do Koszyc (TARNOVIA, PRESOVCAN), WROCŁAWIANINA Wrocław-Grudziądz, ŁUŻYCE Warszawa-Zgorzelec, i wiele innych zlikwidowanych pociągów???zupełny brak połączen Ex,IC z Łodzią, ekspresy i IC z Wrocławia do Warszawy jeżdżace naokoło przez Poznań, kosmiczne relacje pociągów nie dające szans na skomunikowanie z czymkolwiek jadącym dalej na wschód czy zachód(np pociągi kończące bieg w Bieczu, Lipnie, Iłowie,Drzewicy,Horyńcu Zdrój,Nysie,Zbąszynku)i ogrom połączeń osobowych kursujacych w poszatkowanych relacjach nawet na głównych magistralach przy jednoczesnym braku bezpośrednich pospiesznych (wezmy za przykład linie Legnica-Zasieki, Kostrzyn-Gdynia "Ostbahn", Kłodzko-Nysa-Kędzierzyn i wiele innych...)co powoduje koniecznosc paru męczących przesiadek a wszystko to jest spowodowane CHORYM PODZIAŁEM NA SPÓŁKI I SPÓŁECZKI oraz na PRZEWOZY REGIONALNE -czytaj: "nasze województwo to priorytet, a dalej to niech tamci się martwią..",POWIEDZCIE CZY JEST W EUROPIE KRAJ W KTÓRYM OBOWIĄZUJE ILEŚ RAM TARYF, PRZEWOŹNICY NIE UZNAJĄ BILETÓW NAWZAJEM,NAWET Z MOŻLIWOŚCIĄ DOKONANIA DOPŁATY, kolejna sprawa to burdel wywołany przejęciem pospiesznych przez IC, no i okradanie klientów poprzez likwidację dotychczasowego biletu turystycznego na rzecz dwóch osobnych (czyli zamiast 68 zł - płacimy teraz 65 + 39 (jeśli chcemy poruszać się w wekend także osobowymi.) CHORE TO WSZYSTKO!! Temat: Wymień warszawskie dokonania PISu! Muzeum Powstania Warszawskiego, otwierane i zamykane wiele razy z powodu łamania Prawa Budowlanego. Show z 60-tą Rocznicą Powstania za cenę położenia wszystkich możliwych do położenia inwestycji w Warszawie. Szmaciany Ojciec Święty na stelażu z rurek (skrzyżowanie Marszałkowskiej i świętokrzyskiej) Kolejny "padnięty" termin oddania Stacji Metra Plac Komuny Paryskiej. Kolejny "padnięty" termin połączenia Trasy Siekierkowskiej z Marsa. Oddawanie ul. Nowo-Świętego-Wincentego (coś około 1 km jednopasmówki) w trzech etapach w ciągu trzech lat (wziąż jeden etap w budowie). Dom-zawalidroga na ul. Powstańców Śląskich nadal stoi i ma się doskonale. Zawalona sprawa analizy ekologicznej Trasy Mostu Północnego opóźni jego budowę na tyle, że Kaczor nie zdoła przejechać po nim jako Prezydent RP (bo nie sądzę, by go wybrano powtórnie - Kwaśniewskiemu nie dorasta do pięt, nie tylko wzrostem). Biletu sieciowego na PKP i komunikację miejską nie ma i nie wiadomo, kiedy będzie. O drugiej linii metra nic nawet nie słychać. Linia Średnicowa PKP praktycznie nie wozi pasażerów, bo strach nią jeździć. Nie ma decyzji o przebiego autostrady. Ursynów i Wilanów nadal nie mają połączenia drogowego, a to, które jest (ostatnio wybudowane), jest zamknięte dla ruchu. Węzeł Ronda Powstańców Syberyjskich nadal straszy prowizorycznymi barierkami. Warszawa wplątała się w międzynarodową awanturę nazywając jedno ze skrzyżowań o ruchu okrężnym imieniem D.Dudajewa. Stadion X-Lecia z Jarmarkiem Europa ma się doskonale. O budowie ul. Strażackiej i stworzeniu by-passu wiecznie zakorkowanej ul. Targowej nic nie słychać. Całkowicie zatrzymana rewitalizacja ul. Ząbkowskiej, Brzeskiej i ogólnie Szmulowizny. Projekt Port Praski straszy. Nie zagospodarowany teren nad Nikomu Nie Potrzebnym Tunelem Wisłostrady. Przy okazji warto przypomnieć epopeję z oddawaniem tego tunelu do eksploatacji - to też sukces... Zero inwestorów na zabudowę Placu Defilad. Zatrzymanie na pół roku budowy Złotych Tarasów i kary, jakie z tego wynikną. Upiorne korki przy otwarciu CH Arkadia. Straż Miejska, która pobiła nauczycielkę za to, że śmiała zatrąbić na ich samochód, gdy stali na "zielonym" i dłubali w nosie... Temat: jakosc uslug PKP E tam - to juz czepianie sie jest. Ja tam pamietam moje wojaze z PKP spokojnie i swojsko. Piwo w warsie oraz zagryske do niego. Przedzial ze starymi ale wiernie wytartymi siedzeniami oraz popielniczki wciaz tkwice pomimo, ze juz dla niepalacych od lat 10- ciu hihihi. Kompletne lekcewazenie klasy pierwszej jako tej nizszej, gdyz tam siedzac samotnie mozna byc oddzielonym najszybciej od bagazu - haha Smierc frajerom... No i przede wszystkim normalne tempo przesuwania sie, czyli mozliwosc ogladania, analizowania w ktorym roku powstaly stacje poszczegolne po ilosci ubytkow tynku, ilu pasazerow wsiadlo, ile krow sie pasie...hiihh Po to turysta przyjezdza - folklor. Dlaczego miejscowy korzysta? nie wiem... Dla kontrastu - korzystalam ostanio w Japonii. Oh, 'men'..czlowiek sobie spokojnie chce pobiegac z bagazem po peronie, a tu nokaut. Na peronie kazdym pociag z rezerwacja ma wymalowane gdzie sie ktory wagon zatrzymuje. Jak ktos nie chec patrzec w dol, to ma to utrwalone na slupach...musialam zatrzymac beztroskie bieganie, w ramach ruszania sie po locie miedzynarodowym, aby nie budzic sensacji...jakie ogranieczenie. No i co? czlowiek wsiada i od razu przy drzwiach musi zostawic walizy. Nikt nie kradnie...a przezciez ile to moznaby bylo wyniesc przez te 333km czyli 1godzine i 40 minut jazdy.? Nic nie widac przez okno, a jak patrzylam to mi sie niedobrze robilo...270km/h do tego w wiekszosci w tunelu...koorwa...lub mostami...no i zmienilam to zarezerwowane miejsce coby sie cos dzialo - nic sie nie dzialo. Konduktor z recznego komputera wykapowal, ze zle siedze - poprosil o okazanie biletu i zyczliwie ...do tego ogrzewanie dzialalo...w 100%. Ta perfekcja mnie wykonczyla. Po tym to naprawde chwieja sie wszystkie inne srodki transportu publiczego oraz ludzkie wartosci. I nie po to sie czlek w tych srodkach publicznego transportu meczy aby dojsc do wniosku, ze jego wlasny samochod 'sux'... A moze sie myle? Kan Temat: Opłaty niższe, ale i tak za wysokie Z Warszawy jest 2 razy taniej i 2 razy krócej Po pierwsze: 30lat mieszkałem w Warszawie, ale Warszawa jest pępkiem Polski. Pisałem o połączeniach krajowych Gdańsk Kraków, to jest znacznie większy problem niż Gdańsk Warszawa, bo Gdańsk Wawa robi się samochodem w 4h, Gdańsk Kraków w 7h i tylko łamiąc przepisy. To dotyczy całej sieci połączeń dużych polskich miast, nie jedynie Warszawy. Lot powinien trwać max 2,5h, tymczasem na przesiadkę w Wawie traci się 1h, a nie rzadko 2,5h. To jest rozwinięta linia lotnicza? To skutek tego że ludzie nie chcą latać? Nie, to jest skutek tego że LOT i PKP są w rękach polityków, rynek jest zamknięty na konkurencję, a w dodatku biznesowi geniusze uważają, że jedno jest konkurencją drugiego. Więc Wiesiek z LOTu nie będzie robił problemu Stasiowi z PKP, skoro są w tym samym klubie. Faktycznie, można z KRK polecieć do Gdańska za 266pln w jedną,już w najbliższy poniedziałek, niesamowite! Ostatnio jak szukałem na 3dni wcześniej takiego połączenia było ok.860pln. i to w jedną stronę, a to jest właśnie 250Eur. Bardzo proszę: www.tinyurl.pl?d3rS5I1Z Gdańsk (GDN) - Kraków (KRK) tam i z powrotem 07.10.2008 - 10.10.2008 Określ maksymalną cenę za bilet 512.00 532.00 612.00 652.00 672.00 712.00 752.00 792.00 812.00 852.00 922.00 932.00 942.00 952.00 992.00 1022.00 1032.00 1062.00 1072.00 1082.00 Gdańsk Wrocław: www.tinyurl.pl?HglJ0oRr Gdańsk (GDN) - Wrocław (WRO) tam i z powrotem 07.10.2008 - 10.10.2008 652.00 672.00 792.00 812.00 852.00 942.00 Kraków Poznań: od 442 (tylko o 6.oo Am) do 1092 pln Jak przeloty w obie strony to może nie są to zatrważajace ceny, ale skoro połączenia międzynarodowe mogą być na dystansach 2 razy dłuższych 2 razy tańsze, to nadal jest coś nie tak z naszym rynkiem. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 176 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||