Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kpniewska1.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP bilety międzynarodowe





    Temat: Pociągiem narazie niestety wolno .
    Ach i jeszcze jedno .Pks nie zapewnia żadnych połaczeń poza miejscem docelowym
    nie mówiąc o tym że na każdą relacje trzeba osobny bilet kupić... Pozatym PKP
    jeździ poza opłacalnymi godzinami naprzhykład jest pociag z Katowic o 22 40 z
    Którego korzystaja głównie ludzie przesiadający się z innych kierunków . PKS nie
    zapewni takiego kursu . Nie mówiąc o sytuacji naprzykład wycieczki szkolnek
    która zapełnia prawie cały autobus , który wg już jeździ pełny .

    Nie mam nic co do tego zeby PKS uruchamiał sobie autobusy . Ale nie kosztem
    likwidacji połaczeń kolejowych . Przrewozy regionalne są w gestii samorządu na
    które ten dostaje pieniądze . Gdyby Linia Katowic Zrawdoń była regionalna tak
    jak Katowice Rybnik to remont przeprowadzono by już w zwszłym roku . Ponieważ to
    linia miedzynarodowa jest przewidziana jej modernizacja która niestety nie pkp
    tylko nasz wspaniały rząd za sprawą braku zainteresowania lokalnych polityków
    ciągle odsówa na dalszy plan ... To tak jak z S1 i S69 gdyby nie mr Widzyk
    drogi te były by do tej pory tylko na mapkach z planami .

    Radek




    Temat: Linia 730- WOŁOMIN
    No ale:
    - z każdym rokiem czas przjazdu się wydłuża teraz według rozkładu Na Wileński ze
    Słonecznej jedzie się 27 a wraca 30 minut(sam jeżdże codziennie więc wiem), jak
    tak dalej pojdzie to za rok bedzie sie jechało z Wileńskiego 33 minuty a może i
    więcej.
    - wspólny bilet miał już być wprowadzony rok temu także do Wołomina, ale rozmowy
    padły ponieważ PKP argumentowało, że wspołny bilet nie może obowiązywać tam
    gdzie nie ma autobusów podmiejskich (mowa o Pruszkowie i Wołominie)
    -trzeba zauważyć, że droga nr 8 oprócz ruchu lokalnego jest obciążona również
    ruchem krajowym i międzynarodowym w przeciwieństwie do drogi nr 634 (korki są
    ale mniejsze)
    - zły stan drug to polska specjalność
    -autobusy ZTM jeżdżą znacznie dłużej np w soboty do 23, są bardziej punktualne,
    kierowcy nie walczą o swój zysk jak debile,
    - kursy niskopodłogowe umożliwią korzystanie przez niepełnosprawnych
    - niektótrzy mają poprostu daleko do pociągu!z okolic ulicy 1-maja to ponad kilometr
    -kiedyś jeździło 709 (wcześnie 209) do Zielonki (o złej trasie) więc jakiś punkt
    zaczepienia jest
    - Nie ma już MZK tylko ZTM





    Temat: EC do Berlina
    Na stronie PKP (Przewozy Regionalne) nie ma cen z prostej przyczyny. EC
    Berlin-Warszawa-Express jest pociagiem malezacym do firmy PKP InterCIty.
    Ceny biletow znajdziesz na stronie:
    www.intercity.com.pl/scripts/train/index.php?action=show_all&id=5&trasa_id=9&typ=all
    Cena to rownowartosc ok. 35E (raczej nie ma znizek). Czesto sa jednak jakies
    promocje. Popytaj w kasie miedzynarodowej.




    Temat: Taniej pociągami Intercity i ekspresami
    Ludu Budu, niech nam zyje... dla pkp pracujesz?!
    Ja bym sie tym "poczestunkiem" nie podniecal... bo za niego placisz i to slono
    w cenie biletu :))))

    A co do jakosci.. No coz stwierdzam uczciwie ze jest pewna poprawa... Jednak sa
    sprawy bardziej natury technicznej, szczegolnie na trasie W-wa-Poznan-Berlin-..

    Ta ciuchcia spalinowa wlokaca caly sklad pociagu miedzynarodowego (np. Kiepura)
    przez granice, przy wylaczonej klimatyzacji (trwa to ponad polgodziny- okolo
    20km) to po prostu... jest smiech... i kwintesencja naszej "europejskoci" i
    nowoczesnoci PKP

    Sebar
    sebar_rysiu@yahoo.co.uk



    Temat: Szybka kolej na Śląsku
    Sprawa posuwa się do przodu - dobrze!

    Trzeba jednak rzetelnie przypomnieć, że to ci sami ludzie po stronie województwa
    i PKP jeszcze przed akcesją zawalili środki z UE na ten cel :-(.

    Ale bardzo dobrze, że temat wciąż jest żywy i to w takiej formie. Jestem
    zaskoczony, bo do tej pory mówiło się tylko o kilku szynobusach, a tu proszę... :-).

    Tak, bilet musi być zintegrowany, ale jeżeli władze tak jak mówią nie chcą wozić
    powietrza to pewnie na to wpadną. Miejmy nadzieję, że nie zapomną tym razem o
    naszym MZK... No i żeby PKP się dołożyło do remontu torowisk... Odcinek
    (międzynarodowy!) Ligota-Katowice woła o pomstę do nieba...



    Temat: Jak dojechać na latnisko z dworca PKP prosze o pom
    Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach -
    Katowice Centrum

    Katowice Centrum: przez Katowice Korfantego GTL - Katowice Dw.PKP
    odjazd przyjazd
    Poniedziałek - Piątek: 11:45, 12:45, 17:25, 23:50

    Sobota, Niedziela: 12:25, 17:25, 23:50

    Opłata za przejazd jednorazowy 15 zł.
    Bilet w dwie strony 20 zł - powrót autobusem w tym samym dniu.




    Temat: jak zalatwic znizke dla studentki za granica?
    nie ma takiego papieru. mozesz kupic rozne karty mlodziezowe np. ISIC, EURO 26
    itp ktore daja rozne rodzaju znizki na transport ale to nie jest tak ze jak u
    nas masz te 30 kilka % znizki na PKP to tak bedzie wszedzie indziej. Zalezy
    gdzie jedziesz i na ile, moze bedzie Ci sie oplacac tez interrail. Poza tym w
    niektorych krajach osoby do 26 roku zycia, zwlaszcza na trasach
    miedzynarodowych i tak dostaja tansze bilety. Wiec wszystko zalezy od tego
    gdzie dokladnie chcesz miec te znizke. Najlepiej zapytac na PKP, w biurach
    Campus albo Orbisu - oni maja przewodniki po tych kartach i tam jest napisane
    jakie daja znizki, no albo w sieci np www.euro26.org - chyba ;)



    Temat: Co konduktor wie o legitymacji studenckiej?
    Ponad rok temu przez pewien moment w zwiazku z dlugim oczekiwaniem
    na wymiane leg na elektroniczna nie mialem waznej leg. ale mialem
    ISIC jednak nie znalazlem go w wykazie dokumentow uprawniajacych do
    znizki wiec napisalem maila do IC

    W związku z utratą ważności starych legitymacji studenckich
    > mam pytanie czy międzynarodowa legitymacja studencka (ISIC-
    > International Student Identity Card )wydana przez polską
    > uczelnie jest dokumentem uprawniającym do ulgi gdyż nie
    > została ona wymieniona wśród
    obowiązujących a zgodnie z
    > regulaminem PKP każda legitymacja poświadczająca o
    > przynależnościci do danej uczelni jest dokumentem
    uprawniajacym
    > do zniżki.
    >
    >
    > Z powazaniem Adam Dz.....

    Po otrzymaniu maila odpowiedzi smialem sie przez pol godz. Oto jego
    tresc:

    Dzień dobry.

    Legitymacja ISIC uprawnia do ulgi i w 2008 r., ale nie sama,
    (tzw. ulgi ustawowe dla studentów studiujących za granicą do
    ukończenia
    26 roku życia).
    Ważna jest z dokumentem tożsamości i legitymacją wyższej uczelni
    zagranicznej.

    Ulga ustawowa w 2. kl w wysokości 37% na bilety jednorazowe w
    pociągach:
    osobowe, pospieszne, TLK, Expres.

    Pozdrowienia od PKP Intercity Sp. z o.o.




    Temat: PKP kontra pasażerowie
    PKP kontra pasażerowie
    kolejaże sobie z pasażerów wyraźnie robia jaja, że niby
    strajkuja dla naszego dobra?? mi np wystarczy w zupelnosci ze
    np nie bedzie standardem iz pociag ze szczecina do gdanska
    ZAWSZE przyjezdza z opoznieniem 60 min,ze expres do warszawy na
    niego nie czeka, ze ludzie majacy bilet na pociagi
    miedzynarodowe z poznania musa cala trase do poznania wojowac z
    konduktorami o informacje czy zdaza na IC lub EC czy nie, a co
    za tym idzie czy spedza noc na dworcu czy pojada do swojej
    dostacji docelowej ? i czy ja do pracy, bo jak nie to kto mi
    zwroci stracone w ten sposob pieniadze?



    Temat: Rozmowy o przyszłości lotniska w Goleniowie
    Przyszlosc
    Przyszlosc lotniska to przede wszystkim dopuszczenie tanich przewoznikow.
    Polaczenia na Heatrow czy do Frankfurtu sa bez sensu bo kogo bedzie stac zeby
    latac. Wystarczy zobaczyc ile kosztuja bilety do Kopenhagi.
    Dla przykladu Frankfurt-Wroclaw kosztuje ok. 300 euro. To nie jest cena na
    polska kieszen. Do tego dochodza rozne ograniczenia typu "minimalny tygodniowy
    pobyt" itp.

    RyanAir lata juz za 20-30 euro i to jest przyszlosc polaczen miedzynarodowych.
    I lata na male, tanie lotniska. Wyobrazcie sobie weekend w Pisie albo we
    Florencji. Calkiem mozliwe i cenowo i czasowo.
    Druga wazna grupa klientow powinni byc turysci z poludnia kraju przyjezdzajacy
    nad morze. Tanie krajowe linie lotnicze (pierwsza jaskolka Silesian Airlines)
    powinny dowozic Malopolan i Slazakow za cene zblizona do biletu kolejowego (b.
    mozliwe), szczegolnie ze podroz PKP to horror a autostrady ma i nie bedzie.

    Ale aby to wszystko nastapilo MUSI BYC ZLAMANY MONOPOL LOT-U. Dopoki karty sa
    rozdawane w Warszawce nic nie zdzialamy. Ale to juz tylko pare miesiecy i
    wchodzi konwencja "otwarte niebo".

    Natomiast sprawe dojazdu na lotnisko widze tak. Swietnie by bylo miec szybki
    dojazd po torach. Jednak zostawiwszy to przywatnej inicjatywie b. szybko
    dorobimy sie busikow kursujacych regularnie i tanio. Widze co nasi juz robia na
    Teglu a ceny sa nizsze niz 4 lata temu.

    Bardzo skrociloby droge na lotnisko wybudowanie mostu Police-Swieta. Planowany
    on jest w ciagu obwodnicy zachodniej miasta. Jednak zadnych dat rozpoczecia
    prac nie okreslono.



    Temat: plotka o czeskich biletach na gazeta.pl
    utrat napisał:

    > wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,7311884,Pociag_do_Warszawy_tanszy_z_Pragi_niz_z_Katowic.html?op=1#skomentuj
    >
    > skomentowana i sprawdzona juz dawno - takie same bilety pod nazwa
    > SparDay sa w polsce w kasach miedzynarodowych, tylko o nich nikt nie
    > wie.
    >
    >
    O ile wiem SparDay na trasie z Pragi nie obowiązuje. A na zaprezentowanym
    zrzucie nie ma informacji że to SparDay. Poza tym czemu PKP-IC nie informuje o
    takiej możliwości? Bo woli by podróżny płacił według ich horrendalnej taryfy.



    Temat: szybka kolej BB - Katowice i dalej
    to jakby mialo to wygladac? przebieg linii od bielska do Oswiecimia i dalej
    stamtad na myslowice, dabrowe i zawiercie? ekspresy z b-b do katowic jezdza
    puste ale wina jest tutaj wysoka cena przejazdu (cena biletu 10 zl + miejscowka
    IC 18zl) a z promocji last minute (10zl) mozna obecnie skorzystac tylko w
    jednym pociagu (tym o 8.59) bo to jedyny ekspres, pozostale dwa to InterCity.
    Wiec na dzien dzisiejszy wiekszosc ludzi woli polaczenia przyspieszone, ktorych
    na linii do katowic jest juz dosc sporo (5.45, 6.45, 11.30, 16.10, 20.00) i sa
    w cenie osobowego :), a ze czas przejazdu jest taki sam a cena rozna... I
    wagony w pociagach o 11.30 i 16.10 sa bardzo ladne tak ze to juz nie ten sam
    syf, do ktorego przez lata przyzwyczajalo nas pkp. Jezeli ekspresy beda jezdzic
    na nowej linii z pominieciem katowic raczej nie bedzie ich zbyt duzo, pozostana
    pewnie tylko te miedzynarodowe. Najrozsadniejszym rozwiazaniem byloby
    wprowadzenie kursowania pociagow przyspieszonych w takcie np 2godzinnym, a luki
    uzupelnic pociagami osobowymi. Widac ktos w pkp poszedl juz po rozum do glowy i
    powoli sie u nich zmienia. Niestety Bielsko jest za malym miastem abysmy mogli
    pozwolic sobie na odizolowanie sie od Katowic. Mamy za maly rynek pracy i coraz
    czesciej prace znajduje sie w Katowicach a nie u nas. I dlatego polaczenie w 30
    minut byloby znacznym udogodnieniem..



    Temat: jak dojechac z Balic lotniska do Katowic
    Gość: ps napisal:

    >Czy jest jakies bezposrednie polaczenie z lotniska Krakow Balice do Katowic
    ewentualnie do centrum Krakowa

    AUTOBUS (Shuttle Bus)

    Firma "Radtur" oferuje bezpośrednie regularne połączenia autobusowe pomiędzy
    centrum Krakowa, a Międzynarodowym Portem Lotniczym im. Jana Pawła II Kraków -
    Balice. Przejazd odbywa się wygodnymi, klimatyzowanymi autokarami
    turystycznymi. Przystanek na lotnisku znajduje się na wprost wyjścia z
    terminalu pasażerskiego, natomiast przystanek w centrum miasta usytuowany jest
    przy ulicy Bosackiej w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP i PKS. Bilety można
    zakupić w autobusie bezpośrednio przed odjazdem.

    Dodatkowe informacje na temat oferty firmy "Radtur" dostępne są pod numer +48
    (12) 423 16 79 oraz na stronie internetowej: www.radtur.com.pl

    ile trwa dojazd i czy jest dogodne
    polaczenie
    www.lotnisko-balice.pl/jak_dojechac.asp
    Gość: ps napisal:

    >Dziekuje za te dowcipna uwage i informacje ale chce sie dowiedziec o jakies
    polaczenie bezposrednie typu mikrobusy

    jak widac nic innego nie ma,a przynajmniej ja nie znalazlam, wiec chyba
    pozostanie Ci skorzystac z autobusu do centrum Krakowa a potem pociag do K-
    c.Chyba, ze ktos z forumowiczow, wyswiadczy ci przysluge transportu samochodu
    do k-c.




    Temat: Konferencja przed przesłuchaniem Gosiewskiego
    PO kolab....
    Witam Ciepło Włoszczowianie !!!!

    Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja
    kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i
    intercity.
    Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN oraz Gazetom
    Wyborcza która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show,
    aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska
    Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski .
    (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele
    nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie
    ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa
    oraz lotnisko Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków,
    a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do
    Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski .

    A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,?
    Z poważaniem
    w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego
    Jan Kotyniewicz
    (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc




    Temat: Naraził się politykom, bo chce reformować koleje
    Naraził się politykom, bo chce reformować koleje
    Czy i kiedy p.Majewski odda miastu tereny okupowane przez PKP oraz obiekty
    dworców i stacji kolejowych?. W obiektach tych powinien być j e d e n
    gospodarz np Koleje Mazowieckie, odpowiadający za:
    - bieżącą informację o ruchu pociągów i jego zmianach,
    - sprzedaż biletów na pociągi wszystkich przewoźników (lokalnych,
    dalekobieżnych, międzynarodowych - krajowych i zagranicznych) oraz -
    obsługę pasażerów (bezpieczeństwo, opieka medyczna, żywienie itp)



    Temat: Tanie lotnisko w Modlinie bez kolei
    Witam Ciepło Włoszczowianie !!!!

    Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja
    kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i
    intercity.
    Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN, która jest anty
    świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show, aby się coś działo, oni
    dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska Międzynarodowego Kielce –
    Obice, a później z naszej Kochanej Polski .
    (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele
    nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie
    ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa
    Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków,
    a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do
    Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski .

    A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,?
    Z poważaniem
    w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego
    Jan Kotyniewicz
    (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc




    Temat: Nie przenoście nam Balic do Włoszczowy - koment...
    Nie przenoście nam Balic do Włoszczowy - koment..
    Witam Ciepło Włoszczowianie !!!!

    Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja
    kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i
    intercity.
    Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN oraz Gazetom
    Wyborcza która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show,
    aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska
    Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski .
    (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele
    nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie
    ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa
    oraz lotnisko Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków,
    a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do
    Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski .

    A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,?
    Z poważaniem
    w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego
    Jan Kotyniewicz
    (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc
    ps.
    ps.rząd zaakceptował w środę Regionalny Program Operacyjny województwa
    świętokrzyskiego.
    Przypomnijmy, że najważniejsze zapisy programu to 50 mln euro na budowę
    lotniska w Obicach



    Temat: Balice zbudują lotnisko Gosiewskiego?
    Lotnisko Kielce - pro publico bono !!!!!!!
    Witam Ciepło Włoszczowianie !!!!

    Jestem dumny, że na ziemi świętokrzyskiej a w waszej miejscowości jest stacja
    kolejowa „Włoszczowa Północ”, gdzie zatrzymują się pociągi ekspresowe i
    intercity.
    Proszę nie przejmować się Matołami oraz stacją Telewizja TVN oraz Gazetom
    Wyborcza która jest anty świętokrzyska anty polska, specjalnie robi tok show,
    aby się coś działo, oni dziś się śmieją z Włoszczowy, za jakiś czas z Lotniska
    Międzynarodowego Kielce – Obice, a później z naszej Kochanej Polski .
    (Telewizja TVN mówi o Polsce a Myśli tylko o sobie), dlatego drodzy obywatele
    nie oglądajcie reklam telewizyjnych na stacji TVN, aby reklamodawcy nie
    ogłaszali się, wtedy może zmądrzeją i zrozumieją, że to nie stacja kolejowa
    oraz lotnisko Przemysława Gosiewskiego, ale wszystkich Polaków,
    a co do pań kasjerek na dworcu centralnym, które nie mogą sprzedać biletu do
    Włoszczowy, to one same rujnują PKP a nie Przemysław Gosiewski .

    A wam szydercy zadaję prace domową co to jest pro publico bono,?
    Z poważaniem
    w imieniu mieszkańców Kielc i świętokrzyskiego
    Jan Kotyniewicz
    (Polak Kielczanin) Kraków / k Kielc

    ps.rząd zaakceptował w środę Regionalny Program Operacyjny województwa
    świętokrzyskiego.
    Przypomnijmy, że najważniejsze zapisy programu to 50 mln euro na budowę
    lotniska w Obicach




    Temat: Nie wpuścili Finów na scenę
    Nie martw się. Jak chcesz zobaczyć zaścianek to zapraszam do Lublina, a tak naprawdę do tubtina bo tak można odczytać najnowsze logo reklamowe,kiedyś reklamą miasta w internecie była kurna chata strzechą kryta i wóz drabiniasty (autentyczne!!!!). Atmosfera Lublina jest niepowtarzalna, jak wysiądziesz na dworcu PKP to od razu poczujesz "aromat" pobliskiej cukrowni.....Mamy teatr w budowie od przeszło 30 lat, aquapark w planach rzecz jasna, jest jeszcze fajne MPK jeżdzące kiedy chce, a nie według rozkładu jazdy. MPK znane jest także z pomysłu kontroli biletów w darmowych autobusach Tesco i Leclerka....Jak nie daj Boże, rozkraczy się jakieś autko na ulicy to staje pół miasta na kilka godzin.Gdy ci będzie mało to obok jest jeszcze Świdnik, znana wiocha w świecie od czasu gdy burmistrz na rozkaz proboszcza rozgonił międzynarodowy festiwal Hare Kriszna....



    Temat: P. Uszok: Poważnie myślę o tytule ESK dla Katowic
    P. Uszok: Poważnie myślę o tytule ESK dla Katowic
    Prezydent niech juz skończy bujac w obłokach tylko niech zabierze
    sie do roboty! Dworzec PKP, Dworzec PKS i miedzynarodowy dworzec
    autobusowy, rynek + al. Korfantego, odkorkowanie centrum (Mikołowska)
    i JEDEN wspólny bilet komunikacyjny (aglomeracyjny). Jak to bedzie
    zrobione to mozna sie brać za kulturę (nie mówiąc juz o byciem jej
    europejska stolicą) :)))))))))))
    bery bojki / wybory / bery bojki / wybory / bery bojki i tak w
    koło..........



    Temat: podróż pociągiem-przedział dla matki z dzieckiem
    > mam pytanie odnośnie podróży pociągiem.Czy któras z mam jechała w przedziale
    > dla matki z dzieckiem.Czy cos takiego jeszcze funkcjonuje?Z tego co wyczytałam
    > na stronach PKP to owszem, ale tylko na trasach międzynarodowych.Proszę dać
    > znać jak to funkcjonuje w praktyce? I jeszcze jedno pytanie.Czy mozna w
    > pociągu przewozic wózek i czy sa za to jakieś dodatkowe opłaty.

    Funkcjonuje, jak najbardziej. Korzystalam z tego kilkakrotnie i to na trasach
    krajowych. Jedyny problem jest taki, ze nie kazdy konduktor potrafi
    odpowiedziec na pytanie, w ktorej czesci skladu takowy przedzial sie znajduje
    Za wozek nie placilam, dla niemowlecia obowiazuje bilet zerowy. Rodzice maja
    znizke rodzinna /2 doroslych na 1 dziecko/ i przejazd wychodzi taniej niz w
    dawnych czasach we dwoje




    Temat: Katowice-Praga
    EC Praha nie ma zadnej kuszetki, bo to pociag dzienny.
    Strona PKP-u nie poda Ci ceny biletu miedzynarodowego, bo to przewyzsza ich
    mozliwosci techniczne z przelicznikiem EUR, ktory zmienia sie wg wewnetrznych
    zasad PKPu
    Korzystajac z kalkulatora ČD podaje, ze normalny bilet Katowice - Praha kosztuje
    645 Kc (lub 26,20 EUR), ale uwaga - sa to ceny, za ktore kupisz ten bilet w
    kasie ČD. Ceny PKPu moga sie troche roznic.




    Temat: Warszawa<->Praga, proszę o pomoc
    Oficjalna odpowiedz ČD
    dostalem oficjalna odpowiedz:

    bilet - zeby byl wazny - musi zostac podstemplowany PRZED
    PRZEKROCZENIEM CZESKIEJ GRANICY.

    taka sama znizke oferuje PKP - bilety sa w sprzedazy w
    miedzynarodowych kasach! PKP niestety nie ma sklepu internetowego,
    czyli tylko tam.




    Temat: najtanszy sposob dojechania do Rumunii
    zmiany
    witaj, podałem kilka tras, niektóre się zmieniły.
    Np. zlikwidowano pociąg Przemyśl - Czerniowce, pozostały jedynie połaczenia ze Lwowa do Czerniowiec, których cena nieznacznie wzrosła: 30 - 50 hrywni, w zależności od klasy wagonu.
    Kontrabanda-taksiarze w Czerniowcach mogą śpiewać sobie nieco więcej, niż 10 dolca - nie wykluczam, że się "przewalutowali" na ojro.
    Natomiast pociąg, a dokładniej dwa wagony z Krakowa do Bukaresztu jeżdżą nadal, z tym, że przez Budapeszt. Cena bywa różna, zależy jak zakombinujesz. Najtańszy nadal pozostaje wariant z kupowaniem w Polskiej kasie międzynarodowej jedynie biletów na odcinki graniczne, tj między Muszyną a Plavcem, Koszycami a Hidasnemeti, Lököshaza a Curtici, a bilety właściwe kupować u konduktorów. Wymaga to jednak posiadania gotówki w różnych walutach, a nie potrafię podać Ci konkretnej ceny tych biletów.
    Jeszcze inny tani wariant to samolot albo autobus do Budapesztu, a stamtąd jest bodaj 5 czy 6 pociągów do Bukaresztu przez Brasov. Dalej znów kupujesz od granicy do granicy, przy czym na stronie www.cfr.ro możesz sobie sprawdzić cenę biletu na odcinek rumuński, a na Węgrzech zapłacić kartą. Rozważ także kupno biletu City Star: to dla wygodnych. Bilet jest w obie strony, ma stałą cenę niezależnie od miejsca wyjazdu i przyjazdu. Jest ważny miesiąc. Cenę sprawdź na stronach PKP, MAV albo CFR.




    Temat: pociag Poznan-Praha
    To SA tez jezdzi do Wrocka???? Slyszalem tylko o Eurolines - nocny kurs do Wawki.
    Ale ja sie na autobusach w zasadzie nie znam

    A co do EC/IC - w Czechach to bez zadnej roznicy, taryfa ta sama. Jesli masz KMB
    to nie placisz priplatku, a rezerwacja nie jest obowiazkowa. Jezdze EC/IC
    nagminnie, nie akceptuje tylko SC, bo nie lubie siedziec z nogami pod broda.

    W PL mozesz spoko korzystac z EC - polecam bilet miedzynarodowy powrotny wg
    taryfy ČD-PKP MOST [o czym pisalem w innym watku]. Majac bilet miedzynarodowy,
    nie musimy kupowac miejscowki [miedzynarodowa 3 EUR = 86 CZK = czyli cos kolo 12
    PLN, krajowa 18 PLN], dzieki czemu taniej jest jechac ECkiem nawet do Katowic.
    ZTCP od niedawna w EC nie obowiazuja zadne znizki handlowe.

    A co do poczynan PKS Rybnik - to modl sie, zeby nie bylo tak, ze o odwolaniu
    dowiesz sie dopiero w chwili, gdy bedziesz czekal na przystanku...
    Swoja droga - z Bohumina do przejscia granicznego jednak Czechom oplaca sie
    jezdzic...

    Pzdr.
    Filip



    Temat: Wakacje wędrowne w Czechach
    daghda.irish.pub napisał:

    > Tutaj jest możliwość kupienia biletu do wybranych (tam, gdzie CD ma połączenia
    > międzynarodowe bezpośrednio) większych miast w Polsce. Ta usługa nazywa się
    > MOST.

    Nieprawda, taryfa PKP-ČD MOST obowiazuje do wiekszosci wiekszych stacji w PL.
    Ostatnio korzystalem z tej taryfy kupujac bilet Petrovice u K. - Tczew i z
    powrotem. A ČD do Tczewa bezposrednio nie jezdzi.

    > Polega ona na tym, że kupuje się bilet tam i powrót, daje 40% zniżki
    ČD udziela w tej taryfie tylko 35%, PKP zas 40%.
    Oznacza to tyle, ze kupujac bilet powrotny w Polsce mamy wieksza znizke.

    > Tego jest tyle, że można się w tym pogubić.
    Etam, od razu pogubic Trzeba wiedziec tylko, czego sie chce



    Temat: watek edukacyjny
    Nazdar!

    Jak chcecie ktores z tych moich wroclawskich ksiazek, to dajcie znac:o)
    Moge jeszcze zerknac w warszawskim Czeskim centrum [mam tam kousek], ale na
    duzo bym nie liczyl:o(

    Do CR jezdze pociagiem, najczesciej Silesia (Wawa 21:20, Pha hl.n. 7:20)
    kupujac bilet do Zebrzydowic (ca. 50 PLN, potem przejsciowke za 2 PLN *), i
    pozniej v pokladne v Petrovicich za 260 Kč z Karta Z, nebo se sle..vou pro
    skupiny, jak sie dogadam z innymi jadacymi. W najblizszym czasie jade do Pragi
    21/22.09. Chcecie cos z CR?:o)

    *) bron boze nie kupujcie Zebrzydowice - Petrovice przejsciowki w kasach
    miedzynarodowych, PKP ma tam przebicie ponad 800% w stosunku do swojej wlasnej
    oferty przygranicznej - bilet w kasie m. kosztuje cos ponad 17 PLN. Podroz
    przez Wroclaw sie nie oplaca (chyba, ze ktos jest ze Szczecina), bo na granicy
    nie mozna kupic czeskiego biletu - pociag stoi w polskim Miedzylesiu i trzeba s
    připlatkem u průvodčího ve vlaku.

    Hezky den!
    C.




    Temat: Ceny biletow PKP - ?????
    Ceny biletow PKP - ?????
    Czy mozna sie gdzies dowiedziec jakie sa ceny biletow PKP na trasach
    miedzynarodowych? Mam na mysli metode "nieinwazyjna", tzn. zadne telefony
    zaufania informacji pkp... Moze ktos zna jakas strone?

    pozdrawiam




    Temat: berlin-Poznan pociag
    Niestety...
    Na stronie genialnego PKP widnieje jedynie lapidarna informacja "Ceny biletów
    międzynarodowych w zależności od kursu Euro". Ale żeby podać cenę w Euro, to
    już nie pomyśleli. Głupi pasażer i tak nie będzie umiał przeliczyć?



    Temat: Czeski pociąg zawiezie Ślązaków do Ostrawy
    Mysle, ze te 40 zl to cena wg wspanialej miedzynarodowej taryfy PKP.
    Zapewne bardziej sie oplaci jak zwykle - kupic bilet do Cieszyna, w Cieszynie
    skorzystac z postoju i dokupic po czeskiej stronie bilet do Ostrawy ;-).



    Temat: Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie
    Absurdy PKP. Czasem śmiesznie, czasem strasznie
    Pociąg GDYNIA- KALININGRAD miedzynarodowy 140 km pokonuje w 2godz. 40
    min.Bilety za pośpieszny.



    Temat: Dewizowi turyści łakomym kąskiem dla PTTK
    PKP
    15 Lat temu bedac jeszcze studentem mialem miedzynarodowa (Unesco) legitymacje
    studencka, kupujac bilet w kasie musialem placic 100% z wyjasnieniem, znizki
    tylko dla studentow polskich. Bylo mi przed soba samym wstyd za ojczyzne. To
    dokladni to samo co "Nur fuer Deutsche!"



    Temat: Najgłupsze czyny, najgłupsze pomysły, najgłupsze
    Likwidacja na dworcu PKP kasy międzynarodowej oraz sprzedającej bilety na
    pociągi z miejscówkami, w tym na IC i EC.



    Temat: Weekend w Pradze
    Co do dojazdu to chetnie sama dowiem sie o jakies opcje inne niz pkp i pociag
    miedzynarodowy - na dzien dzisiejszy koszt biletu w dwie strony ze znizka 40% to
    403zl plus 32 za miejscowki! Jakas masakra!!



    Temat: Katowice-Praga
    Ad. doplata do EC Praha - faktycznie taka informacja pojawia sie w rozkladzie
    przy wyszukiwaniu polaczenia Katowice - Praga. Z tego wynika jednak tylko tyle,
    ze obieg informacji w PKPie jest beznadziejny i ogon nie nadaza za glowa O
    ile w ogole ogon nie biega w kolko za wlasnym ogonem a na glowie sie tylko wlos
    jezy z wypisywanych bzdur...
    Prawda jest taka, ze cala ta informacja "EuroCity obowiązek dopłaty, pociąg z
    rezerwacją miejsc, pociąg z wag. restauracyjnym" jest dolaczana do kazdego
    znalezionego polaczenia dla pociagu EC i jest aktualna, ale tylko w komunikacji
    krajowej. Jesli jechalbys tym pociagiem w relacji Katowice - Zebrzydowice, to
    faktycznie, musialbys kupic bilet wg taryfy ekspresowej wraz z doplata do
    pociagu EC i jednoczesnie obowiazkowa miejscowka za 18 PLN.
    Caly ten wymyslny rozklad jazdy PKPu nie zna jednak pojecia "przejazd
    miedzynarodowy", gdzie nie placisz zadnych doplat, nie placisz nawet za bilet w
    taryfie krajowej ekspresowej, korzystasz bowiem z taryfy miedzynarodowej TCV.
    Chyba od 2003 r. przy przejezdzie z biletem miedzynarodowym nie ma obowiazku
    rezerwacji miejsca, ryzykujesz tylko tym, ze bedziesz siedzial na korytarzu.
    Wielokrotnie korzystalem z tego przywileju nawet w relacjach czysto krajowych,
    np. jadac pociagiem InterCity z Warszawy do Gdanska majac bilet miedzynarodowy
    relacji Petrovice u K. - Sopot. Pomijam juz to, ze przy wyraznych zaletach
    biletu miedzynarodowego CD-PKP (bez oplaty za miejscowke, bez doplaty za EC/IC,
    40% znizki przy bilecie powrotnym) bardziej mi sie oplacalo kiedys jezdzic Z
    Warszawy do Katowic i z powrotem, majac kupiony bilet Warszawa - Petrovice u K.
    a zpět. Ale to juz tak zupelnie na marginesie
    Zatem jedyna prawdziwa informacja w internetowym rozkladzie PKP jest ten wagon
    restauracyjny, ktory przy okazji bardzo polecam. W pociagu EC Praha nie jezdzi
    bowiem WARS, ale czeska firma JLV, ktora oferuje prawdziwe czeskie knedliki i
    czeskie piwo za calkiem znosne pieniadze.

    F.




    Temat: PKP i przymus kupna dodatkowych biletów
    PKP i przymus kupna dodatkowych biletów
    Witam serdecznie!
    Kilka razy już słyszałam o podobnych sytuacjach, a teraz zdarzyła się i mi. Ale od początku...
    Jakiś czas temu koleżanka poprosiła w kasie o bilet studencki na pociąg InterCity na trasie Kraków - Poznań. Bez problemu kupiła bilet, wsiadła do pociągu, okazała bilet konduktorowi i... bardzo się zdziwiła, bo okazało się, że bilet został wystawiony niepoprawnie. Na pociągi InterCity zniżka studencka to bowiem 33%, a nie standardowe 37%, jak na pozostałe. Mimo że teoretycznie wina za źle wystowiony bilet nie leżała po stronie koleżanki, zgodziła się dopłacić tych kilka złotych, ale okazało się to niemożiwe - według konduktora w takim wypadku klient ma obowiązek zakupić właściwy bilet w pociągu, oczywiście uiszczając przy tym opłatę manipulacyjną w wysokości 6 zł, a nieprawidłowo wystawiony bilet może zwrócić w dowolnej kasie PKP w terminie 30 dni i otrzyma zwrot gotówki. Koleżanka bilet próbowała zwrócić od razu po zajechaniu na miejsce, odczekała więc swoje w kolejce i... kolejny problem - pani odmówiła przyjęcia biletu. Po dłuższej wymianie zdań, wezwaniu osoby koordynującej pracę sprzedawców biletów, kolejnych długich konsultacjch w okienku bilet przyjęto, ale potrącono prowizję od jego ceny taką, jak w przypadniu zwykłego zwrotu niewykorzystanego biletu, czyli błąd osoby wystawiającej bilet kosztował koleżankę w sumie około 20 zł.
    W zeszłym tygodniu podobna sprawa przydarzyła się mi - kupiłam bilet studencki na pociąg EuroCity, po czym w pociągu okazało się, że taki bilet nie istnieje - konduktor tłumaczył, że na pociągi międzynarodowe ulg studenckich nie ma. Musiałam kupić u niego cały bilet, oczywiście z opłatą manipulacyjną, ale zarzekał się, że nie będzie żadnych problemów ze zwrotem "ulgowego" biletu i że z pewnością dostanę 100% zapłaconej kwoty. Gigantyczne kolejki na dworcu w Poznaniu póki co uniemożliwiły mi pertraktacje z panią w okienku, ale w najbliższych dniach zamierzam sprawę załatwić. I stąd pytanie - czy w jakiś sposób mogę uchronić się od pobrania prowizji od nieprawidłowo wystawionego biletu?
    Czy obciążanie pasażerów dodatkowymi kosztami za wystawienie biletu w pociągu, mimo że bilet posiadają, ale nie został on prawidłowo wystawiony, jest zgodne z prawem? Czy też rzeczywiście jako klientka powinnam się orientować nie tylko jaka przysługuje mi ulga, ale też jakie są w ramach niej różnice między poszczególnymi pociągami i w których pociągach mogę ją stosować?



    Temat: INTER RAIL 26 Hiszpania,Portugalia ktoś był?
    Ceny IR
    Ceny są takie:
    Ceny biletów dla osób**, które nie ukończyły 26 lat- Inter Rail - 26***

    Jedna wybrana strefa A, B, C, E, F, G, lub H 158 EURO bilet ważny 22 dni
    wyjątek strefa D 132 EURO bilet ważny 22 dni
    dwie dowolnie wybrane strefy 211 EURO bilet ważny 1 miesiąc
    trzy dowolnie wybrane strefy 239 EURO bilet ważny 1 miesiąc
    wszystkie strefy 281 EURO bilet ważny 1 miesiąc

    Ceny biletów* dla osób, które ukończyły 26 lat - Inter Rail - 26+

    Jedna wybrana strefa A, B, C, E, F, G, lub H 226 EURO bilet ważny 22 dni
    wyjątek strefa D 188 EURO bilet ważny 22 dni
    dwie dowolnie wybrane strefy 296 EURO bilet ważny 1 miesiąc
    trzy dowolnie wybrane strefy 336 EURO bilet ważny 1 miesiąc
    wszystkie strefy 398 EURO bilet ważny 1 miesiąc

    Na dojazd do granicy strefy, na którą został wydany bilet oraz przy przejazdach
    tranzytowych między nie graniczącymi ze sobą strefami, posiadaczom biletu Inter
    Rail - 26 i Inter Rail 26+ przysługuje zniżka w wysokości 50% do taryfy
    międzynarodowej,

    W obręb poszczególnych stref wchodzą następujące państwa:
    Strefa A: Wielka Brytania, Irlandia Płn., Republika Irlandii.
    Strefa B: Szwecja, Norwegia, Finlandia.
    Strefa C: Austria, Dania, Niemcy, Szwajcaria.
    Strefa D: Polska, Republika Czeska, Republika Słowacka, Węgry, Chorwacja.
    Strefa E: Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg.
    Strefa F: Hiszpania, Portugalia, Maroko.
    Strefa G: Grecja, Włochy, Słowenia, Turcja, towarzystwa żeglugowe EA (Attica
    Enterprises) i HML zapewniające połaczenia morskie: Partas - Brindisi, Partas -
    Ancona, Partas - Bari.
    Strefa H: Rumunia, Bułgaria, Jugosławia, dawna Jugosłowiańska Republika
    Macedonii.

    Więcej informacji jest na stronach PKP. Bilety można kupić w Warszawie.



    Temat: Jak dotrzeć do Helsinek
    Odpowiadam (powaznie):

    >
    > > 4) pociag Warszawa - Petersburg - Helsinki;
    > Ale z pociągiem nie słyszałem.
    > Bezpośredniego połączenia chyba nie ma.

    No tak 100% bezposredniego nie ma, natomiast jest, jak napisalem, z przesiadka
    w ex-Leningradzie. Tam z Warszawy mozna dojechac bezposrednio, choc troche to
    trwa:

    1) wtorki, czwartki, niedziele:
    Odjazd: Warszawa Centralna 23:43
    Przyjazd: St.Petersburg Witebski 6:26 (+2)

    2) codziennie:
    Odjazd: Warszawa Centralna 6:32
    Przyjazd: St.Petersburg Witebski 10:09 (+1)

    Gdy juz bedziesz na dworcu Witebskim metrem (linia 1) w ciagu 30 min dojedziesz
    na pl.Lenina, przy ktorym jest dworzec Finlandzki. A stamtad codzinnie odchodza
    dwa pociagi do Helsinek:

    Odjazd: St.Petersbug Finlandzki 7:48
    Przyjazd: Helsinki 12:18

    Odjazd: St.Petersbug Finlandzki 16:48
    Przyjazd: Helsinki 21:18

    Jesli nic sie nie spozni, to przyjezdzajac o 6:25 masz szanse zlapac ten
    pospieszny o 7:50. Ale ja bym jednak poczekal do popoludnia i troche rozejrzal
    sie, to b.ladne miasto.

    Bilety do nabycia w kasach miedzynarodowych PKP, cena 2 lata temu w jedna
    strone bez zadnych znizek wynosila chyba niecale 300zl. Wiekszosc to cena
    biletu Petersburg-Helsinki, a wiec mozna tu mocno zaoszczedzic jadac autobusem.
    Jest wiele linii, rosyjskie sa tansze od finskich. Finski ExpressBus
    (www.expressbus.com) jezdzi z Petersburga 2 razy na dobe.

    > Z przesiadkami można jechać i przez Reykiavik ;)).

    Coz, o ile wiem na Islandii nie ma koleji, wiec pomysl na podroz pociagiem
    przez Reykiavik moze napotkac powazne przeszkody podczas realizacji
    praktycznej... Ale to tylko moje skromne zdanie, napisz koniecznie gdyby Ci sie
    udalo! ;)

    A na razie zycze powodzenia!




    Temat: Wolfi emigrant
    Dorzuce i ja moja emigracyjna cegielke - jestem jako tako
    zintegrowana, ale nie mam ochoty sie zasymilowac.
    Tunczyki to zupelnie inne stwory niz ja. Kraj funkcjonuje, ale to
    taki ostrozniutki, cichutki zascianek.. i jeszcze pogoda straszna a
    zarciem mozna sie pochlastac ;)
    Z drugiej strony do Polski wracac na stale to tez bym nie chciala
    (przynajmniej na razie). Kocham polskie zalety (przyrode, mundre
    panie, dobre ludzie, zwlaszcza alternatywne alternatywne, rzewnosc i
    lirycznosc, conieco kultury i oczywiscie jedzonko) ale jednoczesnie
    nie znosze fundamentalizmu, martyrologii i gestego, dulskiego
    sosiku.. wkurw i apopleksja by mnie chwytaly co chwila ;) Co prawda
    czuje sie radosnie jak w domu, gdy przypelzam jako ta marynotrawna,
    ale wystarczy, zeby obok przejechala smierdzaca, kopcaca syrenka
    pelna kiboli, albo zebym wlaczyla pol-tivi albo zebym musiala
    kupowac bilet w PKP i juz mi zachwyt jakoby mija ;P Ech, uroki
    kraju "rozwijajacego sie"... ta nasza kasza-nova republika ;P
    Generalnie to najlepiej sie czuje z ludzmi z tej samej klasy
    robotniczo-cyganskiej co ja - jak to wielmadrze pisala nasza
    croyance - wiec nie zintegruje sie ani z polskimi dresami (co im
    tylko wóda i nastawki w zakutej lebie) ani z tunczykowymi
    mieszczanami (tym co tylko design w glowie i mielone miesa).
    Najchetniej tutaj na wygnaniu przebywam z innymi cudzoziemcami, ale
    przeciez tez nie wszystkimi.
    Kiedys siostra i ja robilysmy troche jak Wolfi czyli
    zaprzyjaznialysmy sie ze miedzynarodowymi studentami na wymionie,
    ale to krótkie znajomosci - po studiach wracaja do swoich wlasnych
    matczyzn - a nam jeno serdca pekaly..

    Na razie jeszcze nie znalazlam kraju 100% dla siebie - moze
    powinnam bardziej intensywnie pozwiedzac, moze wokól Morza
    Sródziemnego? Gdzies, gdzie nie ma bomb ani konserwy, a za to jest
    cieplo caly rok :)




    Temat: PKP masowo zawiesza połączenia
    PKP trzeba poddac regulom rynku
    Nalezy skonczyc z najwieksza firma , ktorej glownym celem jest nie robienie
    biznesu i obsluga pasazerow ale utrzymywanie sztucznych miejsc pracy, osrodkow
    wczasowych, darmowych biletow dla rodzin oraz kolejowej sluzby zdrowia.
    Juz w tej chwili oprocz kilka najwiekszych miast podrozy pociagiem bez kilku
    przesiadek i kilkugodzinnego oczekiwania na nie planowac sie nie da. Wystarczy
    wziac do reki sieciowy rozklad jazdy.

    PKP robi wszystko przeciw podroznym za wyjatkiem kilku najbardziej uczescczanych
    linii.

    Chcialem sie wybrac pociagiem z Warszawy do Lwowa. Wyjazd 7 rano i po 4
    godzinach w Przemyslu do Lwowa przyjezdza sie o 23,45.

    Cena biletu 150 zl. W tym obowiazek miejsca sypialego chociaz pociag jedzie w dzien.

    Tymczasem autobus (co prawda zdezelowany ukrainski Ikarus) wyjezdza z Warszawy o
    9.30 i OK 18.00 jest we Lwowie za cene 75 zlotych.

    Drugi przyklad to podroz Warszawa - Berlin i z powrotem.

    Cena biletu w jedna strone 35 euro, w druga strone tez 35 euro czyli 70 euro.

    W takiej cenie bilety sprzedaje PKP.

    Za ten sam bilet placimy w Berlinie 35 Euro ale juz za bilet powrotny 20 % mniej.

    Czyli niemieckim kolejom oplaca sie sprzedac bilet taniej niz polskim.

    Bynajmniej nie z powodu wylacznie dotacji ale rowniez z powodu innej polityki
    wydawania pieniedzy. W niemieckich kolejach nie ma bezplatnych biletow dla
    rodzin, osrodkow wczasowych czy kolejowej sluzby zdrowia.

    To juz inna sprawa.

    Uwazam, ze w obecnej sytuacji lepiej zeby to cale PKP upadlo niz serwowalo nam
    coraz gorsze rozklady jazdy i coraz brudniejsze wagony.

    Oni potrafia tylko wyciagac rece po pieniadze, pociagi sa brudne a w kasach
    miedzynarodowych dworca centralnego nikt nie mowi po angielsku.

    Wstyd !!!

    Jesli takie ma byc to PKP to lepiej niech sie zawali.

    PKP zlikwidowalo wiele malowniczych i atrakcyjnych turystycznie linii na Dolnym
    Slasku, Mazurach, Pomorzu. Wystrczylo troch dobrego marketingu a mozna bylo na
    tych liniach niezle zarabiac.

    Ale po co , lepiej bylo zkikwidowac a tory sprzedac na zlom i pieniadze do kiszeni.

    Szkoda slow




    Temat: Pomóżcie!!! Do Bukaresztu pociągiem?
    Wnioskuję, że skoro jedziesz tam na 2-3 dni to nie masz zamiaru spędzić
    tygodnia na podróży. Proponuję taką opcję - "Batorym" (warszawa - Budapeszt) do
    Budapesztu (jesteś na miejscu ok 9) i dalej pospiesznym o 13.10 do Bukaresztu
    (na miejscu - ok 5). Dla oszczędności biletowych - kupujesz bilet do stacji
    Zwardoń, oraz drugi w kasie międzynarodowej - tam i powrót (ważny miesiąc) na
    odcinek Zwardoń - Cadca. W Cadcy musisz opuścić pociąg (15-20 minut na zmiane
    lokomotywy) i zakupić (cena 95 euro) bilet CityStar - ważny od Słowacji do
    Rumunii i z powrotem.
    dop.slovakrail.sk/c_city_star.html
    Ewentualnie - bezpośrednio z Krakowa do Bukaresztu (24h) z wysiadką po bilet
    CityStar w Plavec (30min) (tzn. polski bilet do Muszyny, międzynarodowy Muszyna-
    Plavec i z powrotem, CityStar Słowacja - Rumunia za 95 euro jw. - w Plavec) Z
    tym - że będziesz musiał na trasie się przesiadać pomiędzy wagonami - bo do
    tego bezposredniego bez kupionego w Krakowie biletu nie wsiądziesz.
    www.rozklad.pkp.pl/cgi-bin/new/zuginfo.exe/pn/80553/229037/890976/418637/80
    minus - jestes na miejscu o północy... wiec dochodzi zaraz na dziendobry
    nocleg; chyba że nie stanowi to dla ciebie problemu

    Powrót:

    Bezpośrednio - Bukareszt (6.00) - Kraków (ok. 5) - bilet już masz aż do
    słowacji, na odc graniczny też (ważny jest miesiąc) a polski - jeżeli znasz
    dokładnie datę powrotu to też możesz nabyć przed wyjazdem, jeżeli nie - to
    kupujesz u konduktora

    Via Budapest -
    Z Bukaresztu do Budapesztu (pociągów jest kilka) i dalej albo "Batorym" albo
    pociagiem Budapeszt - Kraków
    z biletami - jw.

    Osobiście wybrałbym opcję bezpośrednią. Szybciej, mniej kombinowania - jedynie
    w Plavec w drodze "tam" trzeba wyskoczyć z pociągu po bilet CityStar.
    Acha - w Rumunii może będzie trzeba dokupić miejscówkę więc dobrze mieć przy
    sobie trochę drobnych euro. No i of kors - odpowiednią ilość koron słowackich
    na ów bilet CityStar (równowartośc 95 euro).

    Jest też opcja - via Ukraina - ale zdecydowanie bardziej kombinowana - choć
    najprawdopodobniej jszcze tańsza.



    Temat: PKP dziękujemy ...
    pkp, tygodnik "nie" rozwinął kiedyś ten skrót dość interesująco -
    pięknie k...a pięknie i trzeba przyznać, że ładnie rozwinął. na ten
    przykład moja mama chciała sobie w poniedziałek zakupić bilet do
    berlina, tylko że nie mogła się zdecydować, czy jechać popołudniowym
    zugiem czy też nocnym. miła pani poinformowała ją w kasie w
    siedlcach - międzynarodowej nawet takiej -, że nie sprzeda jej
    biletu na nocny, bo jej kumputer mówi, że niezgodność trasy jest.
    jaka niezgodność, z czym do cholery niezgodność kumputer już nie
    wiedział a tym samym i jego interfejs, znaczy kasjerka. interfejs
    był jednak tak miły, że po paru zaledwie prośbach i konsultacjach z
    przełożonymi i strażą graniczną, us, parafią oraz sok wydał mamie
    dwa numery telefonów, pod którymi można się było rzekomo dowiedzieć
    prawdy o nocnym pociągu. niestety po kilkunastu próbach i
    wysłuchaniu dziesiątek reklam na temat wspniałych usług pkp oraz
    zmarnowaniu jakiś 2 godz. poddaliśmy się i mama poprosiła mnie bym
    jednak kupił jej bilet na pociąg wcześniejszy, tj. popołudniowy.
    dziarskim krokiem wlałzem więc do holu głównego, odrestaurowanego z
    niecodziennym trzeba przyznać rozmachem, którego by się i największy
    idiota nie powstydził i udałem się do okienka kasy internacjonalnej
    a tu proszę państwa ...klops. kasa zatrzaśnięta na 4 spusty i jedną
    zieloną roletkę. pytam w okienku obok dlaczego kasa nieczynna?
    spaliła się - słyszę. no jak się spaliła, kiedy do cholery żadnej
    sadzy nie widać - nie daję za wygraną. a nie sama kasa się nie
    spaliła tylko komputer. ale jak to się spalił? - coś niedowierzam. a
    nie nie spalił się tylko zepsuł... ale u pani kupię bilet do
    berlina? nie - słyszę - najbliższa czynna kasa międzynarodowa na
    dworcu wschodnim. (nie przymierzając sytuacja jak z tarasem
    widokowym). ale mama moja może nie zdąrzyć kupić biletu - oburzam
    się. a co ja panu na to poradzę, jutro kasa będzie czynna...

    no po prostu pięknie k...a pięknie




    Temat: Pociąg Warszawa - Budapeszt
    Jak już kilka osób zauważyło pociąg jest w tej chwili najdroższym rozwiązaniem
    komunikacyjnym na trasie Bp-Wawa. Kiedyś Bathory miał trasę aż do Gdyni, ale z
    czasem skrócili mu bieg tylko do Wawy, zmniejszyli ilość wagonów w składzie, a
    ceny biletów stale rosną...
    Trasa przejazdu pociągu Bathory jest co jakiś czas modyfikowana, ale dotyczy to
    tylko odcinka na terenie Słowacji i Węgier, stąd wynikają też drobne różnice w
    cenie. Przez Polskę jedzie tą samą, niezmienną od wielu lat trasą.
    Ostatnio jechałam miesiąc temu na święta Bożego Narodzenia. Ceny, które podaję
    są w HUF, (ceny w złotówkach otrzymasz dzieląc przez około 69,- HUF/1,- PLN,
    ceny są podobne)
    Bilet normalny: 26.028,-HUF
    Bilet ulgowy: 24.408,- HUF
    Zaznaczam, że ceny tych biletów dotyczą trasy Bp – Wawa – Gdańsk, w Wawie miałam
    przesiadkę.
    Przedział sypialny dla 3 osób: 12.474,- (na trasie Bp-Wawa) i 181,11,- PLN (na
    trasie Wawa-Bp).

    Kupując bilet w dwie strony dostaje się ok. 40% zniżki, to na mocy umowy
    pomiędzy węgierskim MÁV i polskim PKP, ale nawet pomimo tego cena jest bardzo
    wysoka.
    Warto kupić bilet kombinowany o nazwie „EURO DOMINO”, jest to najtańsze
    rozwiązanie dające dodatkowe możliwości. W wersji podstawowej tegoż biletu
    jadąc np. z Wawy do Bp – możesz na podstawie tego biletu przez 3 dni podróżować
    zupełnie za darmo, na wszystkich trasach po terytorium całych Węgier. Należy
    jednak zwrócić uwagę, że dzień wjazdu i wyjazdu też jest wliczany. To samo
    dotyczy jadących w stronę odwrotną. Przy dodatkowych opłatach opcję tą można
    wydłużyć do ośmiu dni.

    Jeśli chodzi o skład pociągu Bathory, to aktualnie wagony z miejscami do leżenia
    (kuszetki, 2. klasa) są podstawiane TYLKO w sezonie letnim. Wagony sypialne
    (1.klasa) jeżdżą przez cały rok, dokładnie jeden wagon sypialny w całym składzie
    pociągu, reszta to miejsca siedzące. Wprowadzono też zmiany w zakresie
    rezerwacji miejsc. Kiedyś pociągi międzynarodowe były objęte całkowitą
    rezerwacją miejsc. W tej chwili rezerwacja dotyczy tylko kuszetek i miejsc
    sypialnych. Miejsca siedzące można wykupić (to tzw. rezerwacja gwarantowana),
    ale nie trzeba (to tzw. rezerwacja fakultatywna). Fakultatywna polega na tym, że
    siadasz tam, gdzie jest wolne miejsce, a jeżeli w trakcie podróży wsiądzie ktoś,
    kto ma rezerwację gwarantowaną na to miejsce, gdzie akurat siedzisz, to musisz
    wstać i szukać sobie nowego miejsca.




    Temat: Pokazy Air Show 2007 od jutra w Radomiu
    Pokazy Air Show 2007 od jutra w Radomiu
    Najróżniejsze samoloty i śmigłowce, balony i sterowiec, a do tego imprezy
    towarzyszące w centrum miasta - to wszystko będzie na Air Show 2007. Przez dwa
    dni będzie można zobaczyć ponad 150 maszyn z sił powietrznych z 15 krajów.
    Zaprezentują się m.in.: F-16 Block 52+, MiG-29 Fulcrum, JAS-39 Gripen, F-18C
    Hornet i F-15. Na wystawie statycznej będzie kilkadziesiąt samolotów, w tym
    słynny Tornado i Mirage 2000 przystosowany do transportu broni nuklearnej.
    Mnóstwo atrakcji przyniosą także pokazy śmigłowców.

    Zespoły akrobacyjne

    Nie zabraknie także popisów zespołów akrobacyjnych. Po raz pierwszy w Polsce
    zaprezentuje się brytyjski zespół Aerostars . Nie dorównują mu żadne inne
    grupy z Wielkiej Brytanii, a może i z całego świata. Swój pokaz wykonują na
    kolorowych jakach 50 i 52. Zobaczymy także zespoły: Biało-Czerwone Iskry i
    Orliki , Żelazny i Skorpion .

    Niezwykle zapowiada się także walka powietrzna czterech samolotów MiG-29 z 41
    Eskadry Lotnictwa Taktycznego z Malborka. W sumie swoje umiejętności
    zaprezentuje ponad 200 pilotów.

    SPECJALNE POCIĄGI
    W dniach odbywania się Air Show, z niektórych miast będą kursowały specjalnie
    podstawione składy pociągów, które dowiozą widzów do Radomia. Takie składy
    zostaną podstawione na dworcach PKP w Warszawie Centralnej, Lublinie i
    Puławach, Częstochowie, Kielcach, Katowicach i Krakowie Głównym.

    Przewozy Regionalne PKP na swoich liniach wprowadziły także specjalną promocję
    dla widzów. Każda osoba, która kupi bilet do Radomia, z powrotem pojedzie za
    darmo. Wystarczy jedynie podbić swój bilet na stoisku PKP, które będzie
    znajdowało się na lotnisku. Szczegółowe informacje pasażerowie znajdą na
    dworcach w swoich miastach.

    - Podróżni nie będą musieli opuszczać radomskiego dworca. Na wykupiony u
    siebie bilet na Air Show będą mogli dojechać bezpośrednio na lotnisko
    specjalnie podstawionymi pociągami - wyjaśnia kapitan Jakub Block, rzecznik
    tegorocznych międzynarodowych pokazów lotniczych.

    Dojazd z dworca na lotnisko odbędzie się bocznicą kolejową, wykorzystywaną do
    dowozów paliwa lotniczego. Pociąg ma mieć osiem piętrowych wagonów i dwie
    lokomotywy.

    www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070831/AIRSHOW/70831020/-1/radomskie
    www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?wersja=pol&NTXT=545&ID=A10&TID=51



    Temat: Tułaczka pasażerów między starym a nowym dworcem
    Tułaczka pasażerów między starym a nowym dwor
    Prawda i Mity !Ja tam byłam szampan piłam i jak na babę przystało
    podsłuchiwałam.Choć ten dworzec niby duży ale z wyglądu jakoś wygląda jak
    ciasny but. Na peronowych krawężnikach można powybijać zęby, bo brak
    oznakowania poziomego mimo, że są odpowiednie przepisy. Sam budynek niby duży
    gabaryt ale mało funkcjonalny. Brak kiosków Ruch i małej gastronomii. Natomiast
    tak menele jak inni drobni cwaniacy i graficiarze w mig zamienia tę budowlę w
    sztos.Osobny problem to informacja – dezinformacja. Jak mogłam z „podsłuchu”
    zorientować to miała być niezależna Dworcowa Informacja i kasy biletów
    Komunikacji Międzynarodowej. Ale prawdopodobnie nie będzie bo władze RDA nie
    czują w tym interesu. Natomiast widziałam i słyszałam jak przedstawiciel Firmy
    JORDAN na siłę wpycha się w ordynarny sposób aby zawładnąć ten interes. Co
    ciekawe Firma Jordan już w pewnym miejscu nawet wygrał na prowadzenie punktu
    informacji turystycznej itp. ale nigdy nie otworzył. Co ciekawe na terenie b.
    dworca PKS kasy międzynarodowej komunikacji prowadził między innymi PKS i inni
    dostawcy usług. Natomiast dla RDA najlepiej by było aby budka Firmy Jordan
    zamiast szpecić wejście od strony Dw. PKP została przeniesiona na dół dworca
    autobusowego. A najlepiej nie pętała się ta Firma po dworcu. A co na to
    Kierownictwo RDA ? Przecież kierownictwo Firmy Jordan kilka dni temu RDA w
    prasie obsmarowało. A Firma Jordan może otworzyć własny dworzec koło Galerii
    Kazimierz przy ul. Podgórskiej lub na ul. Gęsiej koło firmy produkującej
    prezerwatywy. W sam raz otoczenie dla Firmy Jordan. Przyjemne z pożytecznym.
    Jordan już ma Punkt informacji Turystycznej i kasy biletowe przy ul. Pawiej
    koło powstającej Galerii Krakowskiej. Jak są słuchy też będą mieli własny punkt
    sprzedaży w Galerii Krakowskiej. Co na to inne firmy, które też prowadzą
    sprzedaż biletów na komunikację międzynarodową. No cóż Jordan ma układy i nawet
    już przyklepane zaocznie bez wiedzy udziałowców RDA wejście smoka na nowy
    dworzec. No cóż mimo, że walczymy z monopolami to jordano - monopol kwitnie.
    Zamiast RDA zarabiać, to woli nieciekawe układy i już na samym początku tracić
    dochody. W dodatku, że jak dotarłam do informacji RDA ma opracowany projekt
    oraz założenia własne informacji turystycznej i prowadzenie kas biletów
    komunikacji zagranicznej, które jej bezpośrednio mogą przynosić nie tylko spore
    dochody.



    Temat: Podwyżki cen biletów MPK, ale mniejsze
    Gość portalu: ! napisał(a):
    > i tak mamy jedne z najtańszych biletów w kraju!

    Ale to nie jest powód do tego, żeby ceny biletów rosły.

    IMHO: Podwyżka by była akceptowalna, gdyby Poznań
    poprawiał komunikację w mieście i powiecie.
    Jest kilka pomysłów, które by można zrealizować
    niewielkim kosztem i w ten sposób uatrakcyjnić
    komunikację miejską:
    1. Wprowadzić wspólny bilet dla całej aglomeracji
    (także dla komunikacji kolejowej)
    2. Zrównać cenę przejazdu autobusem "A" zwanym
    pośpiesznym z cenami za przejazd innymi środkami
    komunikacji.
    3. Wprowadzić więcej autobusów pospiesznych, które by
    pozwalały na szybkie przemieszczanie się z jednego
    końca miasta na drugi (omijając zatłoczone centrum).
    (oczywiście cena biletów identyczna ze zwykłymi liniami).
    4. W końcu zabrać się za wydłużenie lini tramwajowych.
    (to już wymaga większego nakładu środków)
    a) do Franowa
    b) do Swarzędza (można zastąpić koleją podmiejską)
    c) do Czerwonaka (można zastąpić koleją podmiejską)
    d) do Suchego Lasu (można zastąpić koleją podmiejską)
    e) do Strzeszyna
    f) do Ławicy i Baranowa
    g) do Plewisk (można zastąpić koleją podmiejską)
    h) do Lubonia (można zastąpić koleją podmiejską)
    5. Wprowadzić odpowiednio zsynchronizowane połączenia
    kolei podmiejskiej - uwzględniając, że wiele osób
    nie jedzie do centrum, tylko na drugi koniec miasta.
    6. Koniecznie wybudować przystanek kolejowy na Zawadach
    (z dogodną przesiadką na tramwaj)

    Ponadto aby usprawnić komunikację - należałoby w jeden
    węzeł połączyć dworzec PKP (pociągi), PKS (autobusy lokalne,
    o zasięgu województwa oraz regionalne), dworzec autobusów
    dalekobieżnych i międzynarodowych oraz dworzec autobusów
    miejskich + pętla tramwajowa (ewentualnie też kolejka miejska).

    Niezbędna jest też zmiana miejsca postoju autobusów nocnych,
    które obecnie czekają na Kaponierze, zamiast przy dworcu
    kolejowym. Komunikacja nocna raczej zniechęca do kożystania
    przez podróżnych wracających do poznania np. nocnymi pociągami.



    Temat: Pierwsze odjazdy z nowego dworca autobusowego
    Pierwsze refleksje z nowego kradworca autobusowego
    Prawda i Mity !
    Ja tam byłam szampan piłam i jak na babę przystało podsłuchiwałam.
    Choć ten dworzec niby duży ale z wyglądu jakoś wygląda jak ciasny but. Na
    peronowych krawężnikach można powybijać zęby, bo brak oznakowania poziomego
    mimo, że są odpowiednie przepisy.
    Sam budynek niby duży gabaryt ale mało funkcjonalny. Brak kiosków Ruch i małej
    gastronomii. Natomiast tak menele jak inni drobni cwaniacy i graficiarze w mig
    zamienia tę budowlę w sztos.
    Osobny problem to informacja – dezinformacja.
    Jak mogłam z „podsłuchu” zorientować to miała być niezależna Dworcowa
    Informacja i kasy biletów Komunikacji Międzynarodowej. Ale prawdopodobnie nie
    będzie bo władze RDA nie czują w tym interesu. Natomiast widziałam i słyszałam
    jak przedstawiciel Firmy JORDAN na siłę wpycha się w ordynarny sposób aby
    zawładnąć ten interes. Co ciekawe Firma Jordan już w pewnym miejscu nawet
    wygrał na prowadzenie punktu informacji turystycznej itp. ale nigdy nie
    otworzył. Co ciekawe na terenie b. dworca PKS kasy międzynarodowej komunikacji
    prowadził między innymi PKS i inni dostawcy usług. Natomiast dla RDA najlepiej
    by było aby budka Firmy Jordan zamiast szpecić wejście od strony Dw. PKP
    została przeniesiona na dół dworca autobusowego. A najlepiej nie pętała się ta
    Firma po dworcu. A co na to Kierownictwo RDA ? Przecież kierownictwo Firmy
    Jordan kilka dni temu RDA w prasie obsmarowało. A Firma Jordan może otworzyć
    własny dworzec koło Galerii Kazimierz przy ul. Podgórskiej lub na ul. Gęsiej
    koło firmy produkującej prezerwatywy. W sam raz otoczenie dla Firmy Jordan.
    Przyjemne z pożytecznym. Jordan już ma Punkt informacji Turystycznej i kasy
    biletowe przy ul. Pawiej koło powstającej Galerii Krakowskiej.Jak są słuchy też
    bedą mieli własny punkt spredazy w Galerii Krakowskiej.
    Co na to inne firmy, które też prowadzą sprzedaż biletów na komunikację
    międzynarodową.
    No cóż Jordan ma układy i nawet już przyklepane zaocznie bez wiedzy udziałowców
    RDA wejście smoka na nowy dworzec. No cóż mimo, że walczymy z monopolami to
    jordano - monopol kwitnie. Zamiast RDA zarabiać, to woli nieciekawe układy i
    już na samym początku tracić dochody. W dodatku, że jak dotarłam do informacji
    RDA ma opracowany projekt oraz założenia własne informacji turystycznej i
    prowadzenie kas biletów komunikacji zagranicznej, które jej bezpośrednio mogą
    przynosić nie tylko spore dochody.




    Temat: Podwyżki cen biletów MPK, ale mniejsze
    Gość portalu: Szy napisał(a):

    > Gość portalu: ! napisał(a):
    > > i tak mamy jedne z najtańszych biletów w kraju!
    >
    > Ale to nie jest powód do tego, żeby ceny biletów rosły.
    >
    > IMHO: Podwyżka by była akceptowalna, gdyby Poznań
    > poprawiał komunikację w mieście i powiecie.
    > Jest kilka pomysłów, które by można zrealizować
    > niewielkim kosztem i w ten sposób uatrakcyjnić
    > komunikację miejską:
    > 1. Wprowadzić wspólny bilet dla całej aglomeracji
    > (także dla komunikacji kolejowej)
    > 2. Zrównać cenę przejazdu autobusem "A" zwanym
    > pośpiesznym z cenami za przejazd innymi środkami
    > komunikacji.
    > 3. Wprowadzić więcej autobusów pospiesznych, które by
    > pozwalały na szybkie przemieszczanie się z jednego
    > końca miasta na drugi (omijając zatłoczone centrum).
    > (oczywiście cena biletów identyczna ze zwykłymi liniami).
    > 4. W końcu zabrać się za wydłużenie lini tramwajowych.
    > (to już wymaga większego nakładu środków)
    > a) do Franowa
    > b) do Swarzędza (można zastąpić koleją podmiejską)
    > c) do Czerwonaka (można zastąpić koleją podmiejską)
    > d) do Suchego Lasu (można zastąpić koleją podmiejską)
    > e) do Strzeszyna
    > f) do Ławicy i Baranowa
    > g) do Plewisk (można zastąpić koleją podmiejską)
    > h) do Lubonia (można zastąpić koleją podmiejską)
    > 5. Wprowadzić odpowiednio zsynchronizowane połączenia
    > kolei podmiejskiej - uwzględniając, że wiele osób
    > nie jedzie do centrum, tylko na drugi koniec miasta.
    > 6. Koniecznie wybudować przystanek kolejowy na Zawadach
    > (z dogodną przesiadką na tramwaj)
    >
    > Ponadto aby usprawnić komunikację - należałoby w jeden
    > węzeł połączyć dworzec PKP (pociągi), PKS (autobusy lokalne,
    > o zasięgu województwa oraz regionalne), dworzec autobusów
    > dalekobieżnych i międzynarodowych oraz dworzec autobusów
    > miejskich + pętla tramwajowa (ewentualnie też kolejka miejska).
    >
    > Niezbędna jest też zmiana miejsca postoju autobusów nocnych,
    > które obecnie czekają na Kaponierze, zamiast przy dworcu
    > kolejowym. Komunikacja nocna raczej zniechęca do kożystania
    > przez podróżnych wracających do poznania np. nocnymi pociągami.

    Za co ??



    Temat: Jedziesz do Katowic? Musisz kupić bilet aż do c...
    BZDURA, to wszystko bzdura...
    Równie dobrze możnaby napisać, że ostatni wieczorny pociąg do Białegostoku to
    sypialny do Wilna i też trzebaby kupić bilet do Sestokai
    Równie dobrze możnaby napisać, ze ostatni pociąg do Poznania do KASZTAN
    sypialny z Kijowa do Berlina i też trzebaby kupić bilet do Frankfurtu n/O...
    Tylko po co?
    Stoi jak byk w rozkładzie jazdy, że to pociągi SYPIALNE wyłącznie w komunikacji
    międzynarodowej i nie zależy to tylko od PKP,że zasady wsiadania do nich
    pasażerów są takie a nie inne...Tak było ZAWSZE, jeszcze za nieboszczki komuny,
    że były pociągi wyłącznie z miejscami sypialnymi w komunikacji międzynarodowej,
    tylko ginęły one w natłoku innych.
    Nocne sypialne międzynarodowe niedostępne dla ruchu krajowego to NORMALKA w
    cywilizowanej Europie (pociągi EN, ECN, CNL i tym podobne...)i nikomu nie
    przychodzi wypisywać z tego powodu głupot w artkułach prasowych-bo te pociągi
    są tylko dla tych, którzy jadą za granicę....a nie do Katowic
    Czy komukolwiek przyjdzie do głowy by jechać pociągiem EN Jan Kiepura z Wawy do
    Poznania, jeśli jedzie on do Brukseli i ma w składzie tylko sypialki (plus
    sliperetka?
    A to, że koleje nas po prostu olewają, to zupełnie inna sprawa....
    Nie tylko że beton,nie tylko że im nie zależy-bo to wszystko prawda. Ale przede
    wszystkim dlatego że nie mają pieniędzy. I bardzo dobrze że nie mają, bo takiej
    bandzie oszustów i nieudaczników nie dałbym złamanego grosza...
    A nocnych-zwykłych-pociągów w kraju będzie coraz mniej, już niedługo pewnie
    żadnego. To nie jest dziwne, bo to relikt PRL,że ludzie pociągami jeżdzili w
    nocy... I myślą że tak będzie nadal, naiwni...
    Stać Cię na latanie samolotem i powrót z wczasów, to stać Cię też na hotel...



    Temat: Zabrali 15 procent, bo nie zmieściłem się do po...
    Zabrali 15 procent, bo nie zmieściłem się do po...
    Podobna aczkolwiek dużo „trudniejsza” sytuacja miała miejsce na dworcu
    centralnym w Warszawie. W sierpniu ubiegłego roku po koncercie Iron Maiden ok.
    500 fanów czekało na pociąg jadący przez Poznań. Jak się okazało pociąg jechał
    z Rosji do Niemiec i w Polsce został doczepiony aż jeden wagon i tylko do
    niego polscy pasażerowie mogli wsiąść. Żeby było śmieszniej w „naszym” wagonie
    siedzieli również rosjanie. Oczywiście wszyscy się nie zmieścili i zrobiła się
    afera. Pociąg został wstrzymany, uznaliśmy, że bez nas nie odjedzie, kilka
    osób poszło wyjaśnić tę sytuacje, jedyne, co udało im się dowiedzieć to to, że
    częściowo w kasach zwrócone zostaną nam pieniądze za bilety. Dlaczego nie
    całość? Z tym, że to była godzina 2 w nocy następny pociąg rano ok. 6-7
    dlatego nikt nie był tym faktem zadowolony.(a żeby było śmieszniej, pociąg z z
    godzinnym opóźnieniem przyjechał do Warszawy). Tak to była nasza wina, że się
    nie mieścimy w pociągu. Oczywiście nikt z kierownictwa PKP nie przyszedł
    wyjaśnić sytuacji. Bali się ludzi ubranych na czarno  Na miejscu pojawiła się
    policja, która w zasadzie nas wspierała wyrażanie dała nam do zrozumienia, że
    jeśli się nie odsuniemy to pociąg nie pojedzie. I taki stan trwał do godziny
    czwartej rano, gdy otrzymaliśmy informacje, że zostaną podczepione dodatkowe
    dwa wagony. Polak potrafi. Dlaczego sprzedano tyle biletów skoro doskonale
    wiedzieli, że jest tylko jeden polski wagon? Dlaczego nie chciano zwrócić
    całej sumy pieniędzy za bilety?
    Odpowiedz jest jedna PKP. Przynajmniej zapewniliśmy międzynarodową rozrywkę
    Rosjanom, którzy z zaciekawieniem przyglądali się tej sytuacji.




    Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych
    Likwidowac!!!
    Panie Boze spraw, bym zostal szefem PKP, a za 3 lata zmniejszam straty firmy o
    50%. Zaczynam od zwolnienia polowy ( sic ) tych przerostow zatrudnienia. 50%
    redukcja zatrudnienia to minimum. Porownajcie sobie poziom zatrudnienia na
    kolejach w Anglii. Panowie i panie z PKP! Burdelowi w tej firmie sami
    jestescie sobie winni. Poza kopalniami jestescie jednym z najwiekszych
    skansenow socjalizmu w naszym kraju. Olbrzymie, marnowane dotacje to jeden z
    przykladow. ( acha, zla wiadomosc dla budzetu - niemal wszedzie na zachodzie
    doplaca on do kolei - niemal nierealne jest stworzenie samozarabiajacych na
    siebie przewozow pasazerskich; inaczej z towarowymi, ale i u nas PKP Cargo ma
    sie niezle. Mozna jednak znacznie zmniejszyc ich skale ) Wasze zlodziejstwo -
    tak, zlodziejstwo ( ilu z was nie sprzedaje w pociagu biletow, a bierze 5-10
    pln za "niewidzenie" : wasze chamstwo : wasza niekompetencja : ignorancja :
    olewanie klienta : syf w wagonach i ich toaletach, zero zapewnionego
    bezpieczenstwa - fajnie, ze nie wiecie kto caly czas okrada pasazerow itp.
    Dlugo mozna by mnozyc przyklady - prosze forumowiczow o co ciekawsze kawalki :-
    ) Ja podam jeden - kilka lat temu moja kolezanka z LO zostala zatrudniona przy
    okienku informacji miedzynarodowej na dworcu centralnym w W-wie. Kolezanka i
    owszem bardzo mila, kulturalna, tu i owdzie nawet "ubogacona" - panowie sie
    domyslaja jakie przymioty ciala mam na mysli?, ale o jakimkolwiek (!) obcym
    jezyku majaca takie pojecie jak o pieknym dialekcie kantonskim czyli zadne.
    Zero. Null. Nic - ani me ani be. Bylem u niej kilka razy ( ze wzgledu na owe
    ubogacenia :-) i ani jeden z klientow zagranicznych nie potrafil sie z nia
    porozumien. Matko Boska!
    Chmmm, mialem pisac jak poprawic rentownosc firmy ale mi sie odechcialo. Chyba
    sie zdenerwowalem waszymi zapowiedziami protestow. Moze to i lepiej, ze
    bedziecie protestowac? Utrzymacie te przejazdy jeszcze rok, a potem jak to sie
    wszystko pier.olnie to bedziecie zrec trawe i kore z drzew na bezrobociu.
    Z gory przepraszam uczciwych, kompetentnych i nie bioracych na kolei - jesli
    tacy sa.



    Temat: Jak dotrzeć z dw. PKS na Rondo Waszyngtona?
    Zacznijmy od początku.
    Dworzec PKS mieści się przy dworcu PKP Warszawa Zachodnia. To ważna informacja
    bo większość warszawiaków używa właśnie tego określenia. Tak tez nazywa się
    przystanek autobusowy mieszczący się w tym rejonie.
    Aby z dworca dojechac do Centrum i na rondo Warzyngotna musisz przejśc na druga
    stronę Alej Jerozolimskich a tam masz przystanek
    www.ztm.waw.pl/baza/20051003/PRZYST/4044.HTM
    Dojechac do Centrum i na rondo Waszyngtona możesz bez przesiadek. Do wyboru
    masz dwie linie:
    jadące na Targówek 517
    www.ztm.waw.pl/baza/20051003/517/404401.HTM
    jadące na Gocław E-5
    www.ztm.waw.pl/baza/20051003/E-5/404401.HTM
    oba zatrzymują się i pod Dworcem Centralnym (okolice PKiN) w centrum, przy
    Muzeum Narodowym i na rondzie Waszyngtona.

    Taryfa opłat za komunikację miejską jest następująca:
    www.ztm.waw.pl/taryfa.php
    2. Do przejazdów ze zniżką 48% (po zaokrągleniu do pełnych piątek groszy)
    środkami lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie uprawnieni są:
    studenci i uczniowie zagranicznych szkół wyższych i średnich, nie dłużej niż do
    ukończenia 26 roku życia - na podstawie ważnej na dany rok kalendarzowy
    międzynarodowej legitymacji ISIC (International Student Identity Card),

    uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów oraz szkół zawodowych, średnich i
    policealnych - nie dłużej niż do ukończenia 21 roku życia - na podstawie ważnej
    legitymacji szkolnej według wzoru określonego przez Ministra Edukacji Narodowej
    i Sportu (wzór MENiS II/180/2). Uczniom korzystającym z imiennych biletów 30
    lub 90 dniowych, których okres ważności rozpoczyna się przed ukończeniem 21
    roku życia uprawnienie przysługuje do końca ważności biletu,

    Jeśli masz zamiar jeździć po Warszawie. Polecam kupno biletu dobowego ulgowego.
    Kasujesz go tylko jeden raz a potem przez 24 godziny możesz jeździć (również
    metrem) ile dusza zapragnie.




    Temat: Pogrzeb wroclawskiego lotniska
    W polowie lat 90tych gdanskie lotnisko bylo tez kurnikiem. Tzw. terminal
    krajowy byl wiekszy od "miedzynarodowego" ciasnota katastrofalna. Ale Gdansk
    obchodzil 1000lecie i sytuacja gwaltownie sie zmienila. Oddano do uzytku
    zupelnie przyzwoity terminal na ktorym bylem juz wielokrotnie odprawiany. Z
    chwila otwarcia weszla renomowana linia SAS ktora na dzisiaj utrzymuje 4
    polaczenia dziennie z Kopenhaga . Do tego doszly inne polaczenia i lotnisko
    zaczelo zyc .Do wawy Gdansk ma 60 polaczen tygodniowo a to jest ok. 9
    dziennie.Wroclaw potrzebuje polaczen krajowych nie tylko do WAW ale wlasnie na
    Wybrzeze - tak bylo kiedys przed laty . Nie zrozumiale jest dla mnie zeby
    poleciec do Gdanska czy Szczecina trzeby miec przesiadke w Warszawie a bilet
    wowczas kosztuje podwojnie. Wroclaw nalezy do najlepiej rozwijajacych sie miast
    w Polsce i to powinno sie wykorzystac nie koniecznie na liniach
    miedzynarodowych ale chocby na wewnetrznych aby dotychczasowe lotnisko nie
    przynosilo strat w exploatacji .
    Lotnisko dla duzego miasta jest jego wizytowka tak samo jak dworce glowne PKP.

    Gdzies przeczytalem ze lotniska gdanskie i krakowskie sa lotniskami
    magistralnymi ( nie wiem co to w jezyku fachowym oznacza ) ale moze to jest
    powod , dlaczego lotnisko wroclawskie rozwija sie z opoznieniem . A tak
    prawde mowiac to wszystkie lotniska ktore nie obsluguja powyzej 1 mln pas. to
    b. male lotniska.
    I jeszcze aspekt finansowy. Jezeli trzeba srednio pracowac na jeden bilet 3-4
    dnia roboczego ,to kogo stac aby latac czesto i z rodzina . Lotnisko katowickie
    z tanimi liniami szybko bedzie mialo klopoty z frekwencja i zapelnieniem maszyn
    na tych destynacjach , ktore sa w rozkladzie . Od jesieni przewiduje
    ograniczenia na wielu kierunkach.




    Temat: Absurdy PKP: 10 min krócej i cztery razy drożej
    absurdów jest wiele na PKP
    pierwszy lepszy przykład: nierzadko podróż pospiesznym na odcinku
    Kraków-Zakopane jest dłuższa niż osobowym..a co powiecie na szynobus
    Kraków-Balice Lotnisko, ochrzczony "pospiesznym" i jeżdzący w droższej
    taryfie,pokonujący zaledwie kilkanaście kilometrów?? to jest normalne? a czy
    normalnym jest że zlikwidowano wiele pociągów które były oblegane przez
    podróżnych, takich jak "CEGIELSKI"Przemysl-Poznan, CRACOVIA
    Kraków-Budapeszt/Bukareszt/Lokoshaza (obecnie tylko w lecie),SUKIENNICE
    Kraków-Gdynia, WISŁOK Zagórz-Warszawa (teraz tylko we wakacje), zupełna pustka w
    polączeniach międzynarodowych z południem Europy (zlikwidowano EC BEM oraz P
    BATORY do Budapesztu, pociągi do Koszyc (TARNOVIA, PRESOVCAN), WROCŁAWIANINA
    Wrocław-Grudziądz, ŁUŻYCE Warszawa-Zgorzelec, i wiele innych zlikwidowanych
    pociągów???zupełny brak połączen Ex,IC z Łodzią, ekspresy i IC z Wrocławia do
    Warszawy jeżdżace naokoło przez Poznań, kosmiczne relacje pociągów nie dające
    szans na skomunikowanie z czymkolwiek jadącym dalej na wschód czy zachód(np
    pociągi kończące bieg w Bieczu, Lipnie, Iłowie,Drzewicy,Horyńcu
    Zdrój,Nysie,Zbąszynku)i ogrom połączeń osobowych kursujacych w poszatkowanych
    relacjach nawet na głównych magistralach przy jednoczesnym braku bezpośrednich
    pospiesznych (wezmy za przykład linie Legnica-Zasieki, Kostrzyn-Gdynia
    "Ostbahn", Kłodzko-Nysa-Kędzierzyn i wiele innych...)co powoduje koniecznosc
    paru męczących przesiadek a wszystko to jest spowodowane CHORYM PODZIAŁEM NA
    SPÓŁKI I SPÓŁECZKI oraz na PRZEWOZY REGIONALNE -czytaj: "nasze województwo to
    priorytet, a dalej to niech tamci się martwią..",POWIEDZCIE CZY JEST W EUROPIE
    KRAJ W KTÓRYM OBOWIĄZUJE ILEŚ RAM TARYF, PRZEWOŹNICY NIE UZNAJĄ BILETÓW
    NAWZAJEM,NAWET Z MOŻLIWOŚCIĄ DOKONANIA DOPŁATY, kolejna sprawa to burdel
    wywołany przejęciem pospiesznych przez IC, no i okradanie klientów poprzez
    likwidację dotychczasowego biletu turystycznego na rzecz dwóch osobnych (czyli
    zamiast 68 zł - płacimy teraz 65 + 39 (jeśli chcemy poruszać się w wekend także
    osobowymi.) CHORE TO WSZYSTKO!!



    Temat: Wymień warszawskie dokonania PISu!
    Muzeum Powstania Warszawskiego, otwierane i zamykane wiele razy z powodu
    łamania Prawa Budowlanego.

    Show z 60-tą Rocznicą Powstania za cenę położenia wszystkich możliwych do
    położenia inwestycji w Warszawie.

    Szmaciany Ojciec Święty na stelażu z rurek (skrzyżowanie Marszałkowskiej i
    świętokrzyskiej)

    Kolejny "padnięty" termin oddania Stacji Metra Plac Komuny Paryskiej.

    Kolejny "padnięty" termin połączenia Trasy Siekierkowskiej z Marsa.

    Oddawanie ul. Nowo-Świętego-Wincentego (coś około 1 km jednopasmówki) w trzech
    etapach w ciągu trzech lat (wziąż jeden etap w budowie).

    Dom-zawalidroga na ul. Powstańców Śląskich nadal stoi i ma się doskonale.
    Zawalona sprawa analizy ekologicznej Trasy Mostu Północnego opóźni jego budowę
    na tyle, że Kaczor nie zdoła przejechać po nim jako Prezydent RP (bo nie sądzę,
    by go wybrano powtórnie - Kwaśniewskiemu nie dorasta do pięt, nie tylko
    wzrostem).

    Biletu sieciowego na PKP i komunikację miejską nie ma i nie wiadomo, kiedy
    będzie.

    O drugiej linii metra nic nawet nie słychać.

    Linia Średnicowa PKP praktycznie nie wozi pasażerów, bo strach nią jeździć.

    Nie ma decyzji o przebiego autostrady.

    Ursynów i Wilanów nadal nie mają połączenia drogowego, a to, które jest
    (ostatnio wybudowane), jest zamknięte dla ruchu.

    Węzeł Ronda Powstańców Syberyjskich nadal straszy prowizorycznymi barierkami.

    Warszawa wplątała się w międzynarodową awanturę nazywając jedno ze skrzyżowań o
    ruchu okrężnym imieniem D.Dudajewa.

    Stadion X-Lecia z Jarmarkiem Europa ma się doskonale.

    O budowie ul. Strażackiej i stworzeniu by-passu wiecznie zakorkowanej ul.
    Targowej nic nie słychać.

    Całkowicie zatrzymana rewitalizacja ul. Ząbkowskiej, Brzeskiej i ogólnie
    Szmulowizny.

    Projekt Port Praski straszy.

    Nie zagospodarowany teren nad Nikomu Nie Potrzebnym Tunelem Wisłostrady. Przy
    okazji warto przypomnieć epopeję z oddawaniem tego tunelu do eksploatacji - to
    też sukces...

    Zero inwestorów na zabudowę Placu Defilad.

    Zatrzymanie na pół roku budowy Złotych Tarasów i kary, jakie z tego wynikną.

    Upiorne korki przy otwarciu CH Arkadia.

    Straż Miejska, która pobiła nauczycielkę za to, że śmiała zatrąbić na ich
    samochód, gdy stali na "zielonym" i dłubali w nosie...




    Temat: jakosc uslug PKP
    E tam - to juz czepianie sie jest. Ja tam pamietam moje wojaze z PKP
    spokojnie i swojsko. Piwo w warsie oraz zagryske do niego.
    Przedzial ze starymi ale wiernie wytartymi siedzeniami oraz
    popielniczki wciaz tkwice pomimo, ze juz dla niepalacych od lat 10-
    ciu hihihi.
    Kompletne lekcewazenie klasy pierwszej jako tej nizszej, gdyz tam
    siedzac samotnie mozna byc oddzielonym najszybciej od bagazu - haha
    Smierc frajerom...

    No i przede wszystkim normalne tempo przesuwania sie, czyli
    mozliwosc ogladania, analizowania w ktorym roku powstaly stacje
    poszczegolne po ilosci ubytkow tynku, ilu pasazerow wsiadlo, ile
    krow sie pasie...hiihh

    Po to turysta przyjezdza - folklor.
    Dlaczego miejscowy korzysta? nie wiem...

    Dla kontrastu - korzystalam ostanio w Japonii. Oh, 'men'..czlowiek
    sobie spokojnie chce pobiegac z bagazem po peronie, a tu nokaut.
    Na peronie kazdym pociag z rezerwacja ma wymalowane gdzie sie ktory
    wagon zatrzymuje. Jak ktos nie chec patrzec w dol, to ma to
    utrwalone na slupach...musialam zatrzymac beztroskie bieganie, w
    ramach ruszania sie po locie miedzynarodowym, aby nie budzic
    sensacji...jakie ogranieczenie.

    No i co? czlowiek wsiada i od razu przy drzwiach musi zostawic
    walizy.
    Nikt nie kradnie...a przezciez ile to moznaby bylo wyniesc przez te
    333km czyli 1godzine i 40 minut jazdy.?

    Nic nie widac przez okno, a jak patrzylam to mi sie niedobrze
    robilo...270km/h do tego w wiekszosci w tunelu...koorwa...lub
    mostami...no i zmienilam to zarezerwowane miejsce coby sie cos
    dzialo - nic sie nie dzialo. Konduktor z recznego komputera
    wykapowal, ze zle siedze - poprosil o okazanie biletu i
    zyczliwie ...do tego ogrzewanie dzialalo...w 100%.

    Ta perfekcja mnie wykonczyla. Po tym to naprawde chwieja sie
    wszystkie inne srodki transportu publiczego oraz ludzkie wartosci.
    I nie po to sie czlek w tych srodkach publicznego transportu meczy
    aby dojsc do wniosku, ze jego wlasny samochod 'sux'...

    A moze sie myle?

    Kan




    Temat: Opłaty niższe, ale i tak za wysokie
    Z Warszawy jest 2 razy taniej i 2 razy krócej
    Po pierwsze: 30lat mieszkałem w Warszawie, ale Warszawa jest pępkiem
    Polski. Pisałem o połączeniach krajowych Gdańsk Kraków, to jest
    znacznie większy problem niż Gdańsk Warszawa, bo Gdańsk Wawa robi
    się samochodem w 4h, Gdańsk Kraków w 7h i tylko łamiąc przepisy.
    To dotyczy całej sieci połączeń dużych polskich miast, nie jedynie
    Warszawy.

    Lot powinien trwać max 2,5h, tymczasem na przesiadkę w Wawie traci
    się 1h, a nie rzadko 2,5h. To jest rozwinięta linia lotnicza? To
    skutek tego że ludzie nie chcą latać? Nie, to jest skutek tego że
    LOT i PKP są w rękach polityków, rynek jest zamknięty na
    konkurencję, a w dodatku biznesowi geniusze uważają, że jedno jest
    konkurencją drugiego. Więc Wiesiek z LOTu nie będzie robił problemu
    Stasiowi z PKP, skoro są w tym samym klubie.

    Faktycznie, można z KRK polecieć do Gdańska za 266pln w jedną,już w
    najbliższy poniedziałek, niesamowite! Ostatnio jak szukałem na 3dni
    wcześniej takiego połączenia było ok.860pln. i to w jedną stronę, a
    to jest właśnie 250Eur.
    Bardzo proszę:
    www.tinyurl.pl?d3rS5I1Z
    Gdańsk (GDN) - Kraków (KRK)
    tam i z powrotem 07.10.2008 - 10.10.2008
    Określ maksymalną cenę za bilet
    512.00 532.00 612.00 652.00 672.00 712.00 752.00 792.00 812.00
    852.00 922.00 932.00 942.00 952.00 992.00 1022.00 1032.00 1062.00
    1072.00 1082.00

    Gdańsk Wrocław:
    www.tinyurl.pl?HglJ0oRr
    Gdańsk (GDN) - Wrocław (WRO) tam i z powrotem 07.10.2008 -
    10.10.2008
    652.00 672.00 792.00 812.00 852.00 942.00

    Kraków Poznań:
    od 442 (tylko o 6.oo Am) do 1092 pln

    Jak przeloty w obie strony to może nie są to zatrważajace ceny, ale
    skoro połączenia międzynarodowe mogą być na dystansach 2 razy
    dłuższych 2 razy tańsze, to nadal jest coś nie tak z naszym rynkiem.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 176 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.