Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • acces.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP autobus szynowy





    Temat: autobus szynowy w PKP
    autobus szynowy w PKP
    Niestety, ale zapowiadane pojawienie się autobusów szynowych na Podkarpaciu się
    opóźni, ze względu na unieważnienie przetargu na ich zakup, ogłoszonego
    wspólnie z innymi województwami z południa Polski. Podobno unieważniono
    przetarg ze względu na złożenie mniej niż dwóch ofert nie podlegających
    odrzuceniu.



    Temat: Kiedy autobusy szynowe w Łódzkiem???
    No cóż. Na słówko "autobus szynowy" ostatnio moda, a poza tym dla Polaków i
    urzędasów jest to szczyt techniki ( z resztą trudno się dziwić, skoro
    porównanie stanowią zdezelowane En57 ). Dlatego jak ma być nowocześnie, to musi
    być autobus szynowy. Poza tym brat zza wielkiej wody też ma kolej na ropę. Nie
    mówiąc już o tym, że zdobyliśmy sobie Irak, to nam ropa tryśnie że hej.
    Tak czy inaczej widzę tu 2 ważne aspekty:
    - autobus szynowy to nośniejsze słówko (w zasadzie związek frazeologiczny,
    zwrot) niż "lekkie ezt" albo taki pociąg, tylko mniejszy i nowszy. No bo po co
    nam jakiś pociąg, skoro my możemy mieć AUTOBUSY SZYNOWE! HA! I nawet jeśliby
    kupowano skład o napędzie elektrycznym, to będzie się to nazywało autobus
    szynowy mimo ewidentnego debilizmu użycia tego zwrotu w tym znaczeniu
    - urzedasy pewnie nawet nie mają pojęcia, że lekkie składy mogą być napędzane
    czymkolwiek innym niż ropą; skoro są tak głupi, że za darmo oddają takowe PKP.
    ODDAJĄ, nie przekazują w użytkowanie. Chyyba, że gazety coś popie....
    i jeden mniej ważny:
    - w mediach trwa zwycięska kampania (m.in.TVNu), która ma na celu wmówienie
    ciemnemu ludowi, że autobusy szynowe to remedium na wszystkie problemy polskich
    kolei, a lud się nabiera na te blyskotki.
    A tak naprawdę, to autobusy szynowe są najwyżej szansą na drugorzędne linie. A
    problem głównych sieci połączeń niczym słoń stoi na środku podwórka i zaczyna
    się denerwować.





    Temat: Autobus szynowy!
    Autobus szynowy to bardzo dobry pomysł. Z kierunku północnego jest bardzo duże
    natężenie ruchu a przewiduje się że za kilka lat ruch ten wzrośnie dwukrotnie.
    Pomysł z trasą okrężną ma swoje zalety i wady. Zaleta to obsługa przez tą linię
    wielu miejscowości (Oborniki, Wągrowiec, Murowana Goślina, Rogoźno). Wadą jest
    konieczność doprowadzenia do porządku nieczynnej od kilku lat trasy Rogoźno -
    Wągrowiec. Sens tego przedsięwzięcia byłby jeśli autobus kursowałby w miarę
    często (np.co godzinę w szczycie trochę rzadziej w godzianch wieczornych).PKP i
    tak wycofa się z przewozów na linii Poznań - Wągrowiec więc autobus szynowy
    jest jedyną szansą że ruch kolejowy nie zniknie z tego rejonu!!!



    Temat: PKP kupuje autobusy szynowe
    PKP kupuje autobusy szynowe
    Czy to oznacza że o linii Skarzysko Tomaszów w ogóle sie nie myśli? Przecież
    jest ona niezelektryfikowana i to by jeździł nią autobus szynowy jest
    oczekiwane od dawna. Nie rozumiem postępowania dyrekcji. No chyba że już los
    linii jest przesądzony.



    Temat: Sondaż 4. Kategoria - życie codzienne
    Kiedy wreszcie ludzie zrozumieja, ze budowa nowych drog niczego nie
    rozwiazuje?! Popatrzcie na zdjecia satelitarne amerykanskich miast, zobaczcie
    jakie tam sa szerokie drogi i jakie zapchane. Jedynym sposobem na korki jest
    zakazanie wjazdu samochodow do centrum - patrz Londyn - polaczone ze sprawna
    siecia transportu zbiorowego.
    Kolej miejska w Plocku z Radziwia do Orlenu? Czemu nie - tory leza, wystarczy
    chciec, tym bardziej ze Orlen jest licencjonowanym przewoznikiem kolejowym i
    mozna sie wypiac na syf PKP. Budowa jednego nowego peronu to 300 tysiecy, tyle
    co pol niskopodlogowego autobusu, autobus szynowy ktory by obslugiwal ta kolej
    mozna kupic z demobilu w Niemczech, a posluzy jeszcz 20 lat za 100 tys euro.



    Temat: Połączenie Łodzi,Zgierza,Pabianic
    michal.ch napisał:

    >Nawet w Niemczech, czy Austrii nie przebudowywuje się torowisk, bo ich na to
    nie stać.

    A czy ja mówię, że od razu? I tak ciągle wymienia się tory tramwajowe
    (właściwie wszystkie w Łodzi nadają się do wymiany!) to można systematycznie
    dokładać trzecią szynę, która dawałaby szeroki rozstaw na wybranej trasie. Po
    kilku latach na wybranej linii mógłby jeździć zarówno tramwaj jak i wagony PKP
    (np. autobus szynowy). I tak przez następne kilkadziesiąt lat możnaby
    zsynchronizować oba systemy. W ostateczności nie wszędzie musiałyby docierać
    przecież tzw. autobusy kolejowe.

    Przykład 1.
    Ok. 20 lat temu taką zmianę systemu zaczęto wprowadzać w Stuttgarcie (Niemcy).
    Zaczęto dodawać trzecią szynę. Choć wciąż tam jeżdżą tramwaje wąskotorowe, to w
    wielu miejscach dzięki tej dodatkowej szynie jeżdżą one po tych samych torach
    co metro i kolej - mają wspólne odcinki tras i stają na tych samych przystankach

    Przykład 2.
    W Lyonie wybudowano szybki tramwaj. Od podstaw wytyczono trasę gdzie torowisko
    na całej trasie jest wydzielone, i po którym nic innego nie jeździ. prace
    trwały 10-15 lat.

    Reasumując, wiem, że to wszytsko kosztuje, ale czy lepiej marnotrawić pieniądze
    na zewnętrzne oznaki luksusu (vide cityrunner na zdewastowanych torach), czy
    lepiej zacząć realizację dalekosiężnej wizji, która diametralnie zmieni Łódź?
    Sam odpowiedz sobie na to pytanie.

    Pozdrowienia świąteczne,

    Ob.Serwator




    Temat: Pierwszy autobus szynowy w Małopolsce
    Pierwszy autobus szynowy w Małopolsce
    Artykuł z dzisiejszego Dz. P.
    Jest szansa, że w tym roku w Małpolsce pojawi się pierwszy autobus szynowy.
    Wreszcie można bedzie uruchomić tanie połącznia, które dotychczas były
    nieopłacalne dla PKP. Ciekawe czy w najbliższym czasie bedą dalsze zakupy?

    Sześć prototypów

    Na trasie Nowy Sącz - Chabówka
    (INF. WŁ.) Kolejowe Zakłady Maszyn KOLZAM z Raciborza wyprodukują sześć
    autobusów szynowych na zamówienie trzech województw: małopolskiego, śląskiego
    i podkarpackiego. Jeden autobus ma kosztować 4 623 800 zł. Każde z województw
    zamówiło dwa pojazdy.

    KOLZAM wygrał rywalizację o kontrakt z dwiema innymi firmami - PESA
    Bydgoszcz i Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego w Poznaniu. W przetargu
    mogli brać udział tylko polscy producenci, dlatego zaoferowane pojazdy to
    dopiero prototypy, tworzone specjalnie na zamówienie.

    Pierwsze trzy autobusy (po jednym dla każdego z województw) mają być
    gotowe 5 grudnia; pozostałe będą dostarczone w przyszłym roku. Każdy pojazd
    będzie wyposażony w silnik spalinowy; musi rozwijać prędkość co najmniej 100
    km/h. Autobus będzie miał od 60 do 80 miejsc siedzących, specjalne miejsca
    dla osób niepełnosprawnych i wózków inwalidzkich oraz pomieszczenie na
    większy bagaż. Autobusy szynowe będą jeździć na deficytowych liniach
    kolejowych, bo ich eksploatacja ma być nawet trzykrotnie tańsza od
    tradycyjnych pociągów. W Małopolsce nie ma jeszcze ostatecznej decyzji, ale
    najprawdopodobniej pierwszy nowy pojazd będzie kursował na trasie Nowy Sącz -
    Chabówka. (GEG)




    Temat: Autobus szynowy do Poznania
    Autobus szynowy do Poznania
    Rewolucja w komunikacji miejskiej. Być może już niedługo do Poznania będziemy
    jeździć autobusami szynowymi. Ostrowska spółka HOLDIKOM, Miejski Zakład
    Komunikacji i niemiecka firma przewozowa ISTRA ITALLIANCE chcą powołać spółkę
    pasażerskich przewozów regionalnych.
    To odpowiedź miasta na ciągłe ograniczanie przez PKP regionalnych połączeń
    kolejowych. Do tworzenia takich spółek zachęca nawet Urząd Marszałkowski.
    Prezydent Kruszyński zaproponował, by siedzibą spółki był Ostrów Wielkopolski.
    Spółka musi zgromadzić teraz odpowiedni kapitał, pakiet większościowy będzie
    należał jednak do spółki Holdikom. Niemcy zgodzili się na pakiet
    mniejszościowy. Spółka zapowiada rozmowy z poszczególnymi gminami, by i one
    przyłączyły się. W efekcie autobusem szynowym będzie można podróżować po całej
    Wielkopolsce. Nie wiadomo jednak kiedy spółka powstanie i za jakie pieniądze.
    Prawdopodobnie częśc wagonów szynowych wyprodukuje ostrowska Fabryka Wagon.

    Takie info podało Radio Centrum, niezłe co?



    Temat: PKP czeka na autobus szynowy
    PKP czeka na autobus szynowy
    Artykuł ma duuuuużą nieświsłość - przecież pomiędzy Lublinem a
    Kraśnikiem często jeżdżą dwa stare autobusy szynowe. Tylko, gdy
    się psują wyjeżdża pociąg z wagonem



    Temat: Autobus szynowy w Poznaniu.
    Gość portalu: tomek napisał(a):

    > Z autobusami problem jest bardziej złozony:
    > 1. właścicielem jest urząd marszłkowski a on nie jest uprawniony do
    zarobkowego
    >
    > wozenia ludzi, nie posiada zadnych zezwoleń ani koncesji

    Tak, urząd marszałkowski kupił te autobusy szynowe, uruchomił połączenia a w
    uzytkowanie przekazał PKP

    > 2. jak ma sie autobus poruszać po torach? Z tego co wiem ustawowo tylko PKP
    ma
    >
    > prawo do poruszania się po torach.
    > 3. zwiększono odległości miedzy tak zwanymi punktami kontrolnymi pomiędzy
    > którymi może znajdować się jeden pociąg. Tym sposobem nie można dołozyć
    > pociągów lokalnych bo tory na tych odcinkach są zawsze pozajmowane.
    > Dlatego autobusy ( spalinowe - sieć elekttryczna nie jest problemem) poruszją
    > się tylko po tych trasach na których jest to możliwe a nie potrzebne,często
    > jadąc o głupiej godzinie i za innym pociągiem , jezdza za ogromna opłata ze
    > strony urzedu marszalkowskiego na rzecz PKP przez co są deficytowe a los ich
    > jest nieznany bo nikt nie wie co z nimi zrobić.

    Wprowadzono autobus szynowy na trasie Poznań - Wągrowiec tylko dlatego, iż ta
    linia kolejowa zostanie niedługo zlikwidowana.



    Temat: Autobus szynowy w Poznaniu.
    Autobus szynowy w Poznaniu.
    Fantastycznie, że w końcu PKP uruchamia połączenia obsługiwane przez autobusy
    szynowe. Tylko zastanawiam się dlaczego połączenie jest tylko do Grodziska
    Wielkopolskiego, a nie do Wolsztyna - ta sama trasa tylko trzeba przejechać
    20 km więcej? Nie wiem czym kierowało się PKP, aby trasa była taka krótka?
    Wiele osób bardzo często podróżuje z Wolsztyna do Poznania wybierając
    autobus, gdyż nie mogą znieść brudu, nieprzyjemnych zapachów z pociągu, który
    ma już pewnie z trzydzieści lat. Może warto by było przed jego uruchomieniem
    sprawdzić ile osób z Wolsztyna jeździ do Poznania, ale pewnie nikt nie
    słyszał na PKP o badaniach marketingowych. Przecież nie powinno mnie to
    dziwić.




    Temat: Autobus szynowy!
    Gość portalu: Radekx napisał(a):

    > Autobus szynowy to bardzo dobry pomysł. Z kierunku północnego jest bardzo duże
    > natężenie ruchu a przewiduje się że za kilka lat ruch ten wzrośnie dwukrotnie.
    > Pomysł z trasą okrężną ma swoje zalety i wady. Zaleta to obsługa przez tą linię
    >
    > wielu miejscowości (Oborniki, Wągrowiec, Murowana Goślina, Rogoźno). Wadą jest
    > konieczność doprowadzenia do porządku nieczynnej od kilku lat trasy Rogoźno -
    > Wągrowiec. Sens tego przedsięwzięcia byłby jeśli autobus kursowałby w miarę
    > często (np.co godzinę w szczycie trochę rzadziej w godzianch wieczornych).PKP i
    >
    > tak wycofa się z przewozów na linii Poznań - Wągrowiec więc autobus szynowy
    > jest jedyną szansą że ruch kolejowy nie zniknie z tego rejonu!!!

    Uważasz, że kursowanie trampera co godzinę jest zaletą? Ja uważam to za głupotę.
    Przecież to nie poprawi przepustowości północnej części miasta. Na północy
    Poznania (Koziegłowy, Czerwonak) mieszka ok. 17.000 ludzi i co da im takie
    rozwiązanie? Praktycznie żadne.




    Temat: Autobusy na szynach
    Kolejny przykład jak podchodzą rzetelnie pismaki do tematu
    artykułu.
    Czytając tekst zastanawiam sie skąd oni biorą takie bzdury -
    chyba z pamięci sobie wymyślają - cóz prawdopodobnie uważają
    czytelników za niedorozwiniętych i nie bedących w temacie - nie
    prawda.

    Jeden autobus szynowy ( oznaczenie na PKP - SA 102 nr 001 )
    kursuje w Jeleniej Górze a nie Zielonej Górze !!!!! - cóz to za
    róznica - prawda drugi człon nazwy miasta jest taki sam więc co
    za róznica- to tak samo jak Gazeta Wyborcza a Gazeta Prawna!

    W ZIELONEJ GÓRZE niema i nigdy nie było żadnego autobusu
    szynowego!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    W Chojnicach kursują 2 a nie 3 itd. w artykule Same
    bzdury!!!!!!!!!!

    WPolsce jest już 18 autobusów szynowych a nie 6 !!!!!!!!!!




    Temat: Zamiast ciuchci - AUTOBUS SZYNOWY
    Zamiast ciuchci - AUTOBUS SZYNOWY
    1. ...Stało się To co miało sie juz dawno stać...czyli wczoraj Radni sejmiku
    województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwalili JEDNOGŁOŚNIE iż zakupią 8 autobusów
    szynowych ( koszt jednego takiego pojazdu wynosi 4 milionów zł)które mają
    obniżyć koszta eksploatacyjne na liniach lokalnych. Jakie będą pojazdy ...nie
    wiadomo- rostrzygnie o tym przetarg ( dostępni będą tylko krajowi producenci).
    Marszałek sejmiku nie ukrywa że zależy jemu aby przetarg wygrał zakład z
    Bydgoszczy - ponieważ jak twierdzi podratowałoby to finanse tej firmy. ....HM?!
    Pierwszy egzemplarz pojawi sie juz w tym roku na trasie....jeszcze nie wiadomo,
    tak samo czy sejmik przekaże szynobusy PKP!

    2. Jeżeli chodzi o minusową biegunowość to posiada jeszcze Panowie Miłośnicy
    GRUDZIĄDZ (roztaw 1000 mm )- czyli ...czym prędzej piszę do MPK ŁÓDŹ o
    wypożyczenie na miesiąc CITKA do tego grodu :). Oczywiscie po drodze może
    zachaczyć o TORUŃ :). Ach...co wy na to!

    Pozdrawiam z 3-miasta umK historiA



    Temat: Nadszarpnięty budżet
    Czy wy rozumiecie co czytacie?
    Chyba jest wyraźnie napisane, że dodatkowa dotacja dla kolei w wys. 400 mln.
    zł i na budowę metra (150 mln zł) została przegłosowana kosztem zmniejszenia
    środków specjalnych urzędów (premie,komórki,samochody) min. skarbówki. Jest to
    przesunięcie środków, a nie dodanie niezagospodarowanych, wolnych środków.

    Osobiście wolę by te środki wydano na kolej (przy całkowitej kontroli wydatków
    ze strony rządu - co do tej pory było dosyć marne), niż włożono do kieszeni
    urzędasom.
    Mam tylko nadzieję, że te dodatkowe pieniądze faktycznie zostaną przeznaczone
    na zakup min. autobusów szynowych, naprawę taboru, rozwój infrastruktury (aby
    nie dochodziło do wypadków takich jak ostatnio pod Szamotułami). Mam nadzieję,
    że nie trafią one do kieszeni biurokratów z PKP.
    Jeżeli tak faktycznie się stanie - to jest to początek dużej reformy kolei,
    która pozwoli jej funkcjonować - a nie zniknąć z powierzchni ziemi.
    Przecież tylko 1 autobus szynowy kosztuje 9 mln zł. Jeżeli tej szansy PKP nie
    wykorzysta to znak, że zasługuje by zrównać ją z ziemią i oddać w ręce
    prywatne, by wybudowali sieć połączeń regionalnych od nowa.

    Likwidacja etatów na PKP i tak jest nieunikniona. Stanie się to min. za sprawą
    chociażby wprowadzenia autobusów.

    A co do metra - pokażcie mi stolicę tej wielkości w Europie, która metra nie
    ma.



    Temat: Nowy szynobus na torach
    Gość portalu: mirek2812 napisał(a):

    > KA_zet uwazasz ze kolej to worek bez dna,ale nie wiesz o tym ze kolej liczy
    > pieniadze.

    Taak, i dlatego właśnie uruchamia autosany jako pociągi. I rozwala rozkłady. I uniemożliwia przesiadki.
    Niezależnie od tego że pieniądze które idą na kolej w tym kraju są skandalicznie małe, PKP je po prostu
    zwyczajnie marnuje. Są nieliczne pozytywne inicjatywy ze strony PKP, ale w ilości pomijalnej.

    > Za autobus szynowy ktory jest na gwarancji wlasnie "kolej"za
    > przeglady gwarancyjne placi DUZE PIENIADZE.

    Usterki usuwa Pesa. Jest ich trochę za dużo, ale czego się spodziewać po prototypie...

    > A autobusy szynowe ze sa troche
    > bardziej przeciazone staja a kolej ponownie musi podsylac sklady!!!!!!!!!

    To nie jest kwestia przeciążenia.

    >a
    > cierpi na tym zwykly podrozny ktory czeka na pociag zastepczy co powoduje
    > spoznienia sie do pracy!!!!!!!!!!!!!

    A wiesz czemu w ogóle pomysł puszczania szynobusu tam gdzie powinna jeździć jednostka
    elektryczna? Bo PKP PLK zdziera za udostępnianie torów, a dla szynobusów stawka jest niska.

    Ale to pewnie też wina marszałka, nie?




    Temat: Autobus szynowy za rok :)
    Jeszcze nie tak dawno wysoki urzędnik z PKP-u, dyrektor bodajże jakiś,
    twierdził, że na jakiejś linii nie może kursowac spalinowy autobus szynowy bo w
    Polsce napięcie w sieci trakcyjnej nie ma wymaganych 3kV.

    A świstak siedzi....

    PS. Wyjaśnienie. Spalinowy to taki z silnikeim spalionowym jak w zwykłym
    autobusie i nie potrzebuje sieci trakcyjnej, bo po co. A napięcie w sieci
    trakcyjnej na PKP wynosi właśnie 3kV. Piszę bo wiem z doświadczenia, że sporo
    ludzi myli lub nie zna kolejowych pojęć. Świadomość jest taka, że gdybym chciał
    to w domu miałbym pokaźną kolekcją chirurgiczną z uciętych łapek od ludzi,
    którzy zarzekali się, że jeszcze miesiąc temu widzieli w warmińsko-mazurskim
    planowy pociąg prowadzony przez parowóz.



    Temat: Czarna data 1 VII 2003 na PKP
    student_el napisał:

    > :(
    >
    > Zakupcie wkońcu te autobusy szynowe@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    >

    Niepoprawny optymista !!
    Po pierwsze: najtańszy polski autobus szynowy (nie mówimy tu o propozycji
    typu "dwa 'Żuki' złączyć dupami" (C) Politechnika Krakowska, propozycja dla
    linii Tarnów - Szczucin) kosztuje 1,8 mln PLN.
    Po drugie: to dopiero początek problemów - popytajcie o to Kolegów z Gdańska,
    ile lat im zajęło uruchomienie Kolei Żuławskiej i to w sytuacji gdy PKP
    (oficjalnie) deklarowały poparcie dla tej inicjatywy !!!!



    Temat: Od 10 marca likwidacja linii kolejowej do Krasnika
    pepperoni78 napisał:

    > A to właśnie między innymi dzięki busikom. Ciekawe, ile razy Kolega Aron
    > skorzystał z połączenia PKP??

    na tej trasie z 10 razy

    >Znam wiele osób, które pochodzą z Kraśnika, ale
    > zawsze do domu jeździły albo PKS albo PKP. Więc nie narzekajcie, że pociągi
    > przestaną kursować tą trasą. Z drugiej strony to nie do końca tak: przestają
    > jeździć doStalowej, Do Kraśnika jeżdżą autobusy szynowe.

    a dokladnie jeden autobus szynowy




    Temat: Pociągiem do Poznania szybko i punktualnie
    BŁAGAM: tylko nie PKP !!!
    Od PKP i pochodnych uchowaj nas Panie!
    To jest firma, która wszystko potrafi spier***** :(

    > trzeba czasu, by wykształcił się w nas nawyk dojeżdżania
    > samochodem do parkingów przy stacjach kolejowych
    Wskażcie mi proszę te "parkingi przy stacjach kolejowych".
    Najbliższy jaki znam to Frankfurt/Oder :(

    A Autorce więcej krytycyzmu do słów rozmówców życzę:
    > pierwsze kupione przez samorząd województwa nowe pociągi
    > elektryczne. W sumie ma być ich 38-40, pieniądze na nie -
    > 350 mln zł
    To te "nowe pociągi" mają być tańsze niż zwykły tramwaj Combino?
    Chyba zwykły autobus szynowy kosztuje (w dużym przybliżeniu) jakieś
    7 baniek?

    Warto też wiedzieć o czym się pisze:
    > będzie jeździło m.in. po zmodernizowanej trasie do Wągrowca - jej
    > remont zakończy się w 2012 r., [...] PKP PLK szykuje się też do
    > modernizacji linii do [...] Gołańczy,
    Trasa do Wągrowca i linia do Gołańczy to przecież jest to samo!
    Chyba, że chodzi o ODCINEK Wągrowiec - Gołańcz, no ale to już tak
    medialnie nie brzmi :(

    > Kupimy nowoczesne pociągi, będziemy decydować o częstotliwości ich
    > kursowania, liczbie, cenach biletów - mówi Jerzy Kriger
    A to obecnie samorząd o tym (poza ceną biletów) nie decyduje?




    Temat: Od marca do Drezna pociągiem bez przesiadki
    Tuż przed wojną z Bytomia przez Opole, Wrocław, Legnicę do Berlina
    jeździł właśnie podobny (zachowując czasowe analogie) autobus
    szynowy i pokonywał tę trasę w... 4 h 30 min. Mimo olbrzymiego
    postępu technicznego, a także wyremontowania sporej części tej
    magistrali nie widać szans, żeby PKP choć trochę się zblizyły do
    tamtych przebiegów. Wolę więc niemieckie autobusy szynowe, choćby na
    olej napędowy, ale takie, którymi będę w Zgorzelcu godzinę szybciej
    niż tradycyjnym składem ciągniętym przez lokomotywę
    elektryczną... inforail.pl/text.php?id=21773&from=tag



    Temat: Toruń przygotowuję Szybką Kolej Miejską po torach!
    troche ciezko mi sobie wyobrazic linie od Balonowej do Rektoratu UMK, szlabany
    na skrzyzowaniu Zwirki i Wigury z Sw Jozefa kolo krzyzowki Grudziadzka/Polna.
    ale nie zapieram sie ze to niemozliwe

    ktos pisal ze to ekologicznie bo bez spalin- autobusy szynowe sa napedzane
    silnikami spalinowymi. widzial ktos wzdluz tych torow trakcje elektryczna?

    do kogostam kto pisal ze CALA POLSKA zmieni rozklad jazdy bo w Toruniu musi
    sobie przejechac autobus szynowy- ruch kolejowy w Toruniu nie jest tak zabojczo
    intensywny zeby PKP i SKM musialy sobie znaczaco wchodzic w droge. jezeli jest
    to najwyzej na Glownym ale tam jest tyle torow ze spoko znajdzie sie jakies
    bezkolizyjne rozwiazanie



    Temat: Poznań dla niepełnosprawnych.
    Poznań dla niepełnosprawnych.
    Witam wszystkich- nie byłam nigdy w Poznaniu i mam kilka pytań.
    Czy bez problemów można się poruszać na wózku po dworcu PKP?
    Czy wsiądę do autobusu szynowego z wózkiem ?
    Ponieważ jadę do Wągrowca na turnus rehabilitacyjny i muszę się
    przesiąść z pociągu na autobus szynowy w ciągu 15 minut to czy zdążę
    tam dojść: z bagażami,pchając wózek z dzieckiem?
    Dziękuje : )




    Temat: Autobus szynowy zajechał na Podkarpacie
    Gość portalu: Krzysiek napisał(a):

    > A poco - przeciez ta trasa nikt nie jeździl -tam jest taka
    > konkurencja busiarzy, i inych prywatnych przewoźnikow ze nie am
    > sensu uruchamiac tej trasy.
    > Lepiej byloby uruchomic trase Przemyśl - Chrow - Zagorz -
    > Lupkow - Koszyce i poscisc tam pociag z Warszawy (np. Soline).

    a poco, a poto, że kiedyś to była popularna linia ze względu na krótką trase do
    Warszawy i nawet gdy PKP w Krakowie zlikwidował bezpośrednie połączenie, wielu
    ludzi dojerzdzało do Tarnobrzega czy Sandomierza pociągiem i z tamtąd
    przesiadka na pociąg do Warszawy!
    Autobus szynowy to też szybszy i wygodniejszy oraz bardziej ekologiczny środek
    transportu w porównaniu z busami !



    Temat: Autobus szynowy w Poznaniu.
    Gość portalu: P.B napisał(a):
    > Wprowadzono autobus szynowy na trasie Poznań - Wągrowiec tylko dlatego, iż ta
    > linia kolejowa zostanie niedługo zlikwidowana.

    LOL, czlowiek cale zycie dowiaduje sie czegos nowego :)

    Zlikwidowany to mial byc odcinek Kcynia-Bydgoszcz (od 1.09.2002, ale PKP sie
    wycofala) tudziez Wagr-Kcynia.

    Co do takiej a nie innej trasy to prosze sie zapoznac z opracowaniem
    nt. 'trampera', tudziez ruszyc poza Pn i oblookac to i owo.

    Natomiast jesli mialbym byc zlosliwy to odpowiedzialbym, ze szynobus jezdzi do
    Wagrawca, bo jego 'wlasciciel' (marszalek wojewodztwa) mieszka na trasie
    (Skoki).

    pozdr
    dom



    Temat: wizyta autobusu szynowego...
    Ale podobny już jeździ na Lubelszczyźnie. Około miesiąca temu Urząd
    Marszałkowski zakupił pierwszy autobus szynowy dla lubelskiego PKP. Obsługuje
    trasę Lublin - Kraśnik - Rzeczyca. Zgodnie z ustawą-jakąśtam (ie pamiętam, ale
    jak sobie przypomnę, napiszę) UM jest zobowiązany do zakupu przynajmniej
    jednego takiego pojazdu rocznie.




    Temat: Pytanie o kolej
    Gość portalu: Kaes napisał(a):

    > To niech rozbiorą całość w cholerę a nie zostawiają kawałki torów dla
    > pijaczków. Miał (były plany) poza tym tam kiedyś jeździć autobus szynowy -
    > chyba niegłupie jak by szybko dowoził z Jędzrzychowa do centrum, nie?

    Zgadzam się, tylko u nas lepiej coś zniszczyć niż zbudować.
    A do eksploatacji busów szynowych PKP nie dojrzało ( o ile dojrzeje )




    Temat: PKP, a LOT
    PKP nie zreformujesz
    przeciesz z warszawy do zielonej gory na rano nie dojedziesz. Przeciez mogliby
    dac taki ekspress zeby z warszawy o 6 rano wyjezdzal i byl na miejscu o 11.
    Wtedy biznes mialby szanse cos tu zalatwic. A tak to pozostaje tylko samolot.

    Zreszta po co sie szarpac z PKP jak samolot wiele drozszy od pierwszej klasy
    nie jest. Zreszta PKP Intercity juz ceny ma bardzo wysokie. 1 klasa ZG-Wawa w
    obie strony to jakies 250- 300 PLN. Czas przejazdu kolo 5 godzin, z czego po
    pierwszej godzinie jestes hi hi, dopiero w Sulechowie.

    NA PKP w regionei nalezy machnac reka. Lepiej niech samorzad robi wszystko,
    zeby jak najpredzej PKP mialo konkurenta na torach. PKS ZG ma koncesje, moglby
    wejsc na ZG-Nowa Sol z ruchem co 60 minut jakby mu dali autobus szynowy. Ale
    marszalek woli dac szynobus dla PKP, zeby bylo czym kolejarzy do pracy wozic.

    Adam
    ____________________
    www.lubuskielotnisko.prv.pl



    Temat: TRASA SIEKIERKOWSKA - plany zmian !!!!!
    Zazwyczaj się z Tobą zgadzam ale tu akurat mam inne zdanie. Linia otwocka PKP
    to średni przykład zastępowania PKP/ZTM. Owszem 521 jedzie wzdłuż torów na
    odcinku Falenica-Wawer ale nad PKP ma kilka przewag.
    a) pociągi podmiejskie to jedna wielka tragedia, brud,hałas,siedzenia, w nocy
    ciemno (autobus-nawet Ikarus to luksus)
    b) czas przejazdu wcale nie rewelacyjnie ma 521 dłuższy na odcinku PKP Falenica-
    Centrum to 37/47 min., pociąg z Falenicy do Śródmieścia 37 min, a więc bus
    czasem bywa w tym samym czasie.
    c) poza godzinami szczytu 521 jeździ dużo częściej niz pociąg.
    d) paradoksalnie nie wiem trasa przez Siekierkowski będzie szybsza (przecież
    niedługo trzeba wziąć TŁ do remontu i ruch się przeniesie tam)
    A swoją drogą ciekawe czy Arki, Wilgi, PKS Otwock pojadą jak dawniej czy
    Siekierkowskim.

    Zachęcić z korzystania PKP powinno się poprzez przede wszystkim poprawę jakości
    świadczonych usług (tabor,poprawę bezpieczeństwa w pociągu i na stacjach
    częstotliwość,więcej przystanków np. na średnicowej coś na odcinku Krucza-Nowy
    Świat).
    Nie neguję pomysłu 521/163 ale może ZTM powiązałby to z poprawą na linii
    Otwockiej (może pociąg tylko relacji Falenica-Zachodni i niekoniecznie całe
    dwie jednostki tylko coś małego-bus szynowy?). O PKP w relacjach miejskich
    szkosa pisać bo chyba nigdy się nie doczekamy poprawy i sensu w
    działaniach.Było i jeszcze jest tyle możliwości wykorzystania ale trzeba chcieć.



    Temat: Kolej - największy problem nowego rządu
    hki napisał: Po drugie samorządy często zbyt slabo wlączają się w akcje
    dot.rozwoju kolei- przyszloscia powinny byc autobusy szynowe generujace ruch
    szynowy.
    W piątek rano (ok. 8.40) w I programie radia podano taką oto informację (cytuję
    z pamięci): "Zarząd województwa opolskiego kupuje szynobus do obsługi linii
    Opole - Kluczbork. Koszt jednego szynobusu to 3,5 mln zł, czyli tyle co 20
    autobusów, a koszt jednego wozokilometra to odpowiednio 14 zł (szynobus) i 2 zł
    (autobus). Planuje się trzy kursy szynobusu na dobę; autobusy na tej trasie
    jeżdżą co 15 minut."
    Dodam jeszcze od siebie, że za szynobusy trzeba będzie zapłacić z pieniędzy
    zabranych wszystkim podatnikom (bo przecież przewoźnik czyli PKP jest biedny), a
    na autobusy nie wyłożono by z budżetu ani złotówki.



    Temat: Dni Techniki Kolejowej 11-17czerwca ( 15-17Łódz)
    Dni Techniki Kolejowej 11-17czerwca ( 15-17Łódz)
    11-17 czerwca 2007 roku odbędą się Dni Techniki Kolejowej. W największych
    miastach w całej Polsce odbędą się wystawy, prezentacje i sympozja.

    Program ogólnopolskich obchodów „Dni Techniki Kolejowej” 11 – 17 czerwca 2007
    roku

    ....................................................................

    ŁÓDŹ 15 – 17.06. 2007 r., godz. 10.00 – 17.00, dworzec kolejowy Łódź Kaliska,
    Al. Unii 3/5, 90-002 Łódź
    · zaprezentowany zostanie: Ř modernizowany wagon kl. I i II Ř wagon – salonka
    rządowa Ř elektryczny zespół trakcyjny – ACATUS Ř autobus szynowy Ř
    zmodernizowany zespół trakcyjny EN 57 Ř lekki pociąg sieciowy, samochód
    pomiarowy do lokalizacji uszkodzeń kabli oraz samochód pogotowia
    energetycznego wraz z wyposażeniem Ř lokomotywa ET 22, EU 07 Ř wagon towarowy
    czteroosiowy
    · stoisko wystawiennicze w holu dworca, na którym Zakład Przewozów
    Regionalnych w Łodzi będzie promował oferty taryfowe i przewozowe lato 2007
    · galeria obrazów o tematyce kolejowej namalowanych przez kolejarza –
    artystę, Pana Grzegorza Groblewskiego pracownika PR Łódź
    · wystawa „Łódź – Warszawa” w holu dworca Łódź Fabryczna (11-17 czerwca br.)
    · wystawa „Łódź – Warszawa” w poczekalni dworca Skierniewice (11-17 czerwca
    br.)
    Organizatorzy: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o., PKP Energetyka sp. z o.o.,
    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

    zrodlo www.pkp.pl



    Temat: Slawno-Darlowo
    Slawno-Darlowo
    Tam, gdzie do tej pory rosly chwasty - bedize jezdzil niemiecki autobus
    szynowy i to z calkiem niezlym rozkladem jazdy:
    www.pkp.szczecin.pl/akt/content.html
    A tak wyglada:

    www.pkp.szczecin.pl/images/j.jpg



    Temat: SKANDAL NA PKP, DARMOZJADY NA ULICE...
    KILKA WPADEK NARAZ,
    mijus,
    nie moge sie zgodzic z tym co piszesz.
    Ktos nawalil, czyli kolej.
    i ten ktos powinien wykonac zawarta z pasazerem umowe.
    Bilet jest normalną umowa, ktora powinna zostac dotrzymana.
    Tutaj sie zdarzylo kilka wpadek, a mozna bylo tego uniknac, zabraklo wyobrazni.

    1. Kierowca dodatkowego, zastepczego autobusu, oraz jego konduktor, ktory przez
    cala droge nawet nie sprawdzil biletow tylko siedzial w pierwszym rzedzie nie
    powiadomil PKP w Gorzowie, ze bedzie spozniony prawie 15 minut.

    2. Dyzurny ruchu w Gorzowie, "nie zauwazyl" ze autobus szynowy nie przybyl o
    godz 16:53 i nie podjał zadnych działań. Nawet sie nie zainteresowal tym!!! Bo
    nie bylo zadnego komunikatu przez megafon!!!

    3. Autobus zastepczy nie wjechal na jedna z lokalnych sytacji, gdzie czekalo
    kilka osob, tylko nie pamietam jej nazwy, niestety...

    Za takie wyczyny zagranica juz by ktos polecial, ale nie u nas.
    Jeszcze nie!!!
    Poczekajcie kolejarze, jak tu przyjdzie Niemiec. Bedziecie wspominac dobre
    czasy.



    Temat: wizyta autobusu szynowego...
    mwt napisała:

    > faktycznie, urzad marszalkowski kupuje za pieniadze z budzetu panstwa 1
    autobus
    >
    > szynowy w roku, a wiec wojewoda daje kase, a marszalek kupuje...

    A najciekawsze jest to że centrala PKP w Warszawie ZABRANIA obniżyć cenę
    biletu PKP na odcinku obsługiwanym przez szynobus mimo ogromnej redukcji
    kosztów. W związku z tym bilet do Kraśnika na szynobus kosztuje 7,60 zł, a
    ludzie dalej jeżdżą busami po 5,00 zł.



    Temat: Przerobić wąskotorówkę na tramwaj szynowy ?
    piotr.koszalin napisał:

    > > A kto mialby prowadzic przewozy? Co z koncesja?
    > MZK...

    MZK nie ma koncesji na przewozy kolejowe. A odcinek Koszalin-Mscice nalezy do
    PLK-PKP (Polskich Linii Kolejowych). Zeby prowadzic tam przewozy musieliby
    chyba miec koncesje na prowadzenie przewozow kolejowych? Odcinek Mscice-Mielno
    mozna przejac i prowadzic tam ruch na zasadach "tramwajowych" - nie podlegalby
    PLK.

    > > 1 szynobus to raczej malo
    > To na razie próby...

    OK - ja zycze przedsiewzieciu jak najlepiej.
    Potem idealem bylyby 2 szynobusy mijajace sie w Mscicach i takt 20 - 30
    minutowy w godzinach szczytu.

    > Myślę, że wyrobi się w 30...

    Na trasie Koszalin-Mscice jest predkosc szlakowa 80 km/h. Na Mscice-Mielno bylo
    onegdaj 60 - mozna by wyremontowac do 80. Wjazd na stacje Koszalinie i
    Mscicach - 40 km/h (bo rozjazdy). Tak wiec 30 minut jest raczej fikcja (W koncu
    ktos musi wsiadac i wysiadac w Koszalinie/Mscicach)

    > Prawdopodobnie kwota ta nieco wzrośnie... Chodzi o doprowadzenie torowistaka
    > do stanu używalności. W momencie, kiedy PKP zaiwsiło kursy do Mielna zdjęta
    > zodtała trakcja...

    Trakcja nie ma przeciez zadnego znaczenia - chodzi o autobus szynowy, ktory
    jest przeciez napedzany silnikiem spalinowym? Chyba, ze zamierzaja puscic tam
    cos na prad - wtedy rzeczywiscie powieszenie 6 km trakcji bedzie kosztowalo
    nawet wiecej niz remont torowiska. Ale nie wiem czy to ma sens.




    Temat: obwodnica kolejowa - rozmowy PKP z Metrem Warszaws
    Kilka dni temu w WOT-ci pokazywali taki autobus szynowy wyprodukowany w
    Bydgosczy bardzo ladny dlugosci jak zwykly autobus przegubowy. Pokazywali
    jakies fragmenty rozmow z szefami PKP, ktorzy powiedzieli, ze gdyby mieli
    pieniadze to by kupili natychmiast ale nie maja pieniedzy i tyle.
    pozdr



    Temat: Którędy będzie jeździł pierwszy na Podkarpaciu ...
    Gość portalu: Hipo napisał(a):

    > nie o to mi chodzilo... cena dla podroznego pozostanie bez
    zmian a z tej
    > perspektywy moge to tylko rozpatrywac. Na razie jest drogo,
    wolno i bardzo
    > rzadko. Kto sfinansuje, inna sprawa - wiadomo, ze wiekszosc
    polaczen
    > podkarpackich doluje kolej. Tym bardziej kole w oczy zagranie
    samorzadowcow -
    > bez uwzgledniania argumentow PKP ustala trase, ktora bedzie -
    choc potrzebna -
    > przynosila wieksze straty niz inna proponowana opcja...

    Ale co Ty za bzdury opowiadasz - przeczytasz jakas gazetkowa
    wypowiedz i to jeszcze przekrecona i uwazasz ze tak jest. Tym
    czasem wprowadzenie szynobusu na linie Dębica - Mielec -
    Tarnobrzeg - Stalowa Wola wlasnie zmniejszy deficyt i koszty
    dzialania PKP w wojewodztwie podkarpackim, gdyz zamiast
    tradycyjnego skladu bedzie kursowal 5 razy tanszy w eksploatacji
    autobus szynowy. A to ze smorzad wybral te trase swiadczy
    bardziej o jego dojrzalosci w rozgrywce z PKP, ktore tylko chce
    wszystko likwidowac...




    Temat: Nowy wiadukt na Bemowie i objazd linii 33
    A moze jakiś kolejarz by się wypowiedział ?
    Bo wg mnie to ta linia jak i stacja końcowa nadal jest własnoscią
    PKP PLK, a składy są obsługiwane przez PKP Cargo.
    Nie ma to wiekszego znaczenia, ale dzięki temu łatwiej jest
    uruchomić na tej linii kolejbus , szynobus czy tez autobus szynowy -
    jak zwał tak zwał byleby ludzi woził. Tylko że przy prędkosci
    szlakowej 10km/h kto by chciał z tego korzystać. No chyba żeby
    wyremonotować i przedłuzyć do Łomianek albo i Czosnowa, np środkiem
    ul . Kolejowej . PKP PLK teoretycznie MUSI udostepnić tory innym
    przewoźnikom , huta niekoniecznie



    Temat: komunikacja
    no tak, ale Płock stwerdził, ze szynówkami do Sierpca zaintereswany nie jest.
    Bo ludzie przyzwyczail sie do autobusów juz, a poza tym jest im wygodniej, bo
    pks podjeżdża pod ORLEN i pasażerowie nie muszą dojeżdżać do centrum miasta i z
    tamtąd zasuwać na PKP, itd. Tak magistrat twierdzi. A ja mówie: BULLSHIT!!!
    Poiąg jest tańszy no i szybciej jedzie. No i zatrzyma się na Trzepowie koło
    Orlenu, ale z drugiej strony. I duuużo aniej dla pasażerów. Tak ze 4-5 kursów w
    ciągu dnia śmiało jeden wahadłowy autobus szynowy może zrobić. opatrzcie na
    trasę Poznań - Wągrowiec, lub Inowrocław - Żnin: tam jest z 9 kursów i nikt nie
    narzeka!

    a można faktycznie jakiś pociąg pośpieszny do Wawy uruchomić, kiedyś, dawno
    temu leciał: Mazowsze z Płocka do Lublina. Teraz mozna zapodać połączenie
    Płocka z np. terespolem, czy Lublinem lub Białymsokiem przez Warszawę. I jak
    nie na trasie z Płocka do Wawy to chociaz na pozostałych odcinkach pośpiech
    zarabiałby na siebie. Bo w tamtych rejonach sa strasznie przepełnione. Do
    Siedlec w godzinach szczytu stoi się na korytazu niczym w autobusie mijski w
    godzinach szczytu.

    mozna też np. przedłużyc relacje pociągu "Reymont" z Łodzi do Krakowa, aby
    jechał z Płocka. Byłoby wtedy niezłe połączenie z Łodzią, Krakowem. Tez małym
    kosztem.
    mozna kombinować na wiele sposobów.



    Temat: Dolnośląskie dworce mają wreszcie nie straszyć
    Szynobusy
    Szynobus szynobusowi nie jest rowny. W Zachodniopomorskim kursuja
    na trasie Szczecin-Kolobrzeg poniemieckie (DB) szynobusy
    porownywalne z trojczlonami elektrycznymi np. typu EN57.
    A pod Krakowem kursuja calkiem spore elektryczne szynobusy.
    Byla o tym mowa w ostanim wydaniu magazynu Swiat Kolei:
    www.infotransport.pl/podstrona.php?podstrona=8&czasopismo_id=1
    KOLEJ W POLSCE – Wagony i zespoły spalinowe w obsłudze ruchu
    regionalnego na PKP
    Autor: Paweł Terczyński
    20 lat temu, w 1988 roku w Zakładach Kolzam w Raciborzu powstał
    pierwszy autobus szynowy. Rocznica jest dobrą okazją, by ocenić
    jaka jest dzisiejsza kondycja tych pojazdów na PKP i czy
    rzeczywiście mogą one uratować kolejowe przewozy lokalne.
    Takze:
    pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awiat_Kolei



    Temat: Kolej wprowadza poprawki
    Kolej wprowadza poprawki
    Z pewnością ten z Zagórza do Rzeszowa o 0.01 ( czyli koło 2.00) z Jasła będzie oblegany. Na tym PKP to sami idioci. Niech się znajdzie jakiś mądry prywatny inwestor i kupi autobus szynowy na trasę Rzeszów - Jasło, to kasiory natrzepie...
    PKP to już chyba nic nie pomoże. Przecież nie dalej jak w Lublinie jeżdżą takie fajne szynobusy z silnikami od Autosana - tam nawet zamknęli którąś linię, to może tabor im zbywa...




    Temat: Porozumienie między samorządem województwa a PKP
    Porozumienie między samorządem województwa a PKP
    "Mazowsze może stracić 6 mln zł rządowej dotacji." - przecież to
    kpina! Za 6 mln można kupić nowoczesny spalinowy autobus szynowy
    (np. do obsługi planowanej do zawieszenia przewozów linii
    Nasielsk - Sierpc)! A pewnie gdyby trochę dołożyć starczyłoby i
    na dwa polskiej produkcji. W wielu regionach dawno już
    rozstrzygnięto stosowne przetargi, a Mazowsze woli stracić 6
    mln...
    A może trzeba dokładniej przyjrzeć się działalnośći Pana
    Struzika? Czyżby naprawdę nikt w Urzędzie Marszałkowskim nie
    zauważył, że na terenie województwa są jeszcze
    niezelektryfikowane linie przeznaczone do zamknięcia?



    Temat: PKP Cargo znów ma zarzuty o praktyki antykonkur...
    Nie mój drogi. Kolej nie jest monopolem naturalnym- to błąd. Infrastruktura
    kolejowa jest monopolem naturalnym, ponieważ jak po torach jezdzi weicej
    pociagow to koszty jednostkowe spadaja (tzw. funkcja jej kosztó jest
    subaddytywna). Natomaist sam ruch pociagów już nie ma cech monopolu
    naturalnego. Autobus szynowy Connexu zawsze bedzie jezdzil taneij od 120-
    tonowej lokomotywy i armady wagonów z logo pkp na czole.

    Poczytaj sobie o network industries, po polsku to sa rynki sieciowe....Prof.
    Bobinska o tym pisala...



    Temat: Jak wydać 12 mln-łódzkie a wielkoplskie..
    wspomniany szynobus z zachodniopomorskiego:
    www.pkp.szczecin.pl/images/c.jpg
    Jest to już dziesiąty autobus szynowy w tym województwie. Na zdjęciu widać
    również SA109 z Raciborza oraz jeden z siedmiu kupionych w Niemczech. Do końca
    roku województwo to otrzyma jeszcze jeden szynobus typu SA103, zatem będzie ich
    łącznie 11...




    Temat: Od jutra tanieją bilety PKP
    zastanawiam się, czy strasznie podniosła by się cena, gdyby na tej samej
    konstrukcji co autobus szynowy zbudować pojazd elektryczny. niech robi go ta sama
    polska firma. a może udało by się przy zakupie dostać także jakieś dofinansowanie
    z funduszy ekologicznych, niepełnosprawncyh czy nawet unii. niech urzędnicy z pkp
    się zajmą za takie planowanie, a nie tylko likwidują wszędzie linie.




    Temat: Wycieczki koleją
    Gość portalu: MS napisał(a):

    > >Czy zamiast PKMów mógłby jeżdzić np.do
    > > Bytomia autobus szynowy, nie dewastując tej lini?
    >
    > Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji
    Skansenów z Pyskowic
    > chcialo tą linię przejąć i puścić na nią parowozy ale
    PKP nie zgodziło się.
    > Lepiej, że złodzieje rozkradli...

    To smutne i przykre.
    A PKP to firma ogolnopanstwowa wiec co centrale obchodzi
    linia w jakichs Pyskowicach - gdzie to w ogole jest?

    A przy okazji: co z linia z Zabrza przez Kamieniec,
    Zbroslawice i Miedary do Tworoga? Jezdzi tam cos jeszcze?

    L.




    Temat: Kolej likwiduje ekspres z Lublina do Warszawy
    jeden jest ratunek: organizator przewozów ogłasza przetarg np. na linię
    Lublin-Parczew-Łuków i dostaje oferty, np. Connex - autobus szynowy Desiro cena
    5zł/km, CTL - czeski autobus serii 810, cena 4 zł/km, PKP - stare
    wagony+lokomotywa, cena 15 zł/km. Ceny oczywiście przykładowe, proporcje -
    niekoniecznie :) O ile wszystko byłoby uczciwie, problem sam by się szybko
    rozwiązał!!!



    Temat: Nie PKP a PKŚ: Polskie Koleje Średniowieczne
    Nie PKP a PKŚ: Polskie Koleje Średniowieczne
    Chopie, nie narzekaj. Kup se autobus szynowy ( ok. 5-7 mln zł) zapłać PLK za
    możliwość jeżdżenia po trasie ( stawki za dostęp na stronach PLK) zapłać
    maszyniście i konduktorowi, zadbaj aby jeździć bez względu na pogodę i prowadź
    taki biznes. Weź sprawy w swoje ręce i nie narzekaj. A potem wypisuj ze chcesz
    za 30 zł przejechać 180 km.

    Narzekasz to dlaczego nie zmienisz tego że jest nie tak jak byś chciał.




    Temat: Wycieczki koleją
    Gość portalu: Forman napisał(a):

    > A co powiesz o zlikwidowanej linii Pyskowice-Bytom

    Pyskowice- Zabrze Biskupice

    >Trakcji el.już nie ma słupy są rozbierane,tory jeszcze leżą(może już
    > rozkradają).

    Z Biskupic jeździ jeszcze "zdawka" do Mikulczyc. Między Mikulczycami a
    Pyskowicami ukradziono już ok. 30% szyn. Pozostał tylko tor KPP Kotlarnia po
    ktorym codziennie jedza pociągi z piaskiem.

    >Czy zamiast PKMów mógłby jeżdzić np.do
    > Bytomia autobus szynowy, nie dewastując tej lini?

    Towarzystwo Ochrony Zabytków Kolejnictwa i Organizacji Skansenów z Pyskowic
    chcialo tą linię przejąć i puścić na nią parowozy ale PKP nie zgodziło się.
    Lepiej, że złodzieje rozkradli...

    Pozdr.
    Mariusz
    #Górnośląskie Koleje Wąskotorowe#



    Temat: Pociągiem do Zubek
    Gość portalu: Gupik napisał(a):

    > Czy jest jeszcze jakaś szansa żeby na trasę Białystok -
    Zubki PKP uruchomiło
    > znowu Pociąg osobowy ? lub Autobus szynowy ?

    Nie sądze, ale jak zamykano trasę, to była w dobrym
    stanie (szlakowa była koło 80). Do Walił tor jest w
    porządku (jeździ tam zdawczy), ale dalej to mogli
    porozkradać (nie wiem jak jest, ale prawdopodobne, że są
    "dziury"). A trasa do Zubek jest ponoć bardzo ładna.

    Pozdrawiam
    Andrzej



    Temat: Kieleckie pomysły na unijne dotacje
    Gość portalu: lcf napisał(a):
    > A co z lotniskiem? tramwajami???
    Kolejka linowa łączy w sobie zalety tramwaju i samolotu. Jest wagon i porusza
    się nad ziemią :)
    Przejścia podziemne to prawie metro :)
    Oprócz tego, w związku z likwidacją połączeń PKP, będziemy mieli autobus
    szynowy. Obiecuje nam to Tadeusz Jóźwik, członek Zarządu Województwa.
    Pozdrawiam




    Temat: Mazakiem po citku
    Ktoś się pytał o nowe wagony. Gdzieś na stronach PKP jest wszystko dokładnie
    wypisane: ile czego oddali na złom, ile wyremontowali, ile kupili. Tegoroczny
    zakup to chyba 15 wagonów, czyli dwa składy na całą Polskę... I zdaje się jeden
    autobus szynowy (!) przy czym nie jestem pewien czy nowy i czy nie za pieniądze
    lubelskiego samorządu (ma kursować, (lub kursuje) gdzieś pod Chełmem).



    Temat: List - Linia Radom - Tomaszów Mazowiecki. Czeka...
    Jednoczłonowy Autobus Szynowy spala około 40 litrów (ilość maksymalna, bo
    wartość ta wacha się od 30 do 40 litrów na 100km więc na 54km mielibyśmy jeszcze
    mniej)oleju napędowego na 100km. Odległość Radom - Drzewica -> 54km (wskaźnik
    obliczę dla odległości 100km)
    Więc mamy cene oleju (MPK Radom 31.01.2007 - 3,65zł) za 40 litrów = 146zł
    Opłata za trasę 54km Radom - Drzewica (za dostęp do torów dla PKP PLK S.A.) =
    185,05zł
    Cena przejazdu z biletem normalnym na tej trasie wynosi 9,3zł
    Cena przejazdu z ulgą studencką i szkolną 5,86zł

    Załóżmy, że w pociągu jedzie 50 osób (miejsc ogółem 70):
    30 na bilecie normalnym wpływy = 279zł
    20 studentów i uczniów = 117,2zł
    Razem wpływy z biletów (miejsc jest 70, a policzyłem dla 50) = 396,2zł

    Koszty:
    Paliwo za 100km (a mamy 54km): 146zł
    Opłata PLK: 185,05zł
    Obsługa trakcyjna (maszynista, konduktor): ????
    RAZEM: 331,05zł
    Wpływy:
    Z BILETÓW: 396,2zł

    Są to ceny orientacyjne.



    Temat: Pociągiem do Zubek
    Gość portalu: |andy| napisał(a):

    > Gość portalu: Gupik napisał(a):
    >
    > > Czy jest jeszcze jakaś szansa żeby na trasę Białystok -
    > Zubki PKP uruchomiło
    > > znowu Pociąg osobowy ? lub Autobus szynowy ?
    >
    > Nie sądze, ale jak zamykano trasę, to była w dobrym
    > stanie (szlakowa była koło 80). Do Walił tor jest w
    > porządku (jeździ tam zdawczy), ale dalej to mogli
    > porozkradać (nie wiem jak jest, ale prawdopodobne, że są
    > "dziury"). A trasa do Zubek jest ponoć bardzo ładna.

    Dziur to raczej nie ma, Bo co jakiś czas [chyba raz w tygodniu] Jeżdzi tam
    drezyna chyba do Zubek tylko nie wiem po co,



    Temat: Wystawa rysunków satyrycznych zawitała z Toruni...
    Dzięki za miłą deklarację Olaf!
    Mam nadzieję, że wystawa przyniesie Bbydgoszczanom nieco radochy.
    A autobus szynowy powinien być, bo nasze miasta muszą się zbliżyć. Inaczej nie
    mam szans w walce z Poznianiem, Gdańskiem, czy nawet Olsztynem.
    jeżeli ktoś z was był na dworcu głownym PKP i chciałby dostać jakieś moje
    rysunki mejlem - to niech napisze: jjaworski@humoria.pl. Zapraszam też na mój
    Kabaret Internetowy www.HUMORIA.pl
    Koniec reklam. Pozdrowienia dla Bydzi.




    Temat: siec tras rowerowych nad zalewem zegrzynskim
    Starczyłaby wyasfaltowana i skutecznie zabezpieczona przed ruchem samochodów
    ścieżka rowerowa z Centrum do Zegrza. Niewiel już brakuje, żeby była:
    - wykonać odcinek od Okrzei do Mostu Gdańskiego (mają robić remont tego
    odcinka, może i ścieżkę zrobia)
    - wyasfaltować płytówkę "Wybrzeże Puckie" albo zrobic łącznik ZOO-
    Golędzinowska.
    - załatwić zgodę PKP na użytkowanie drogi technicznej przez cyklistów,
    ewentualnie (bardziej mi to się podoba) przepraowadzić eksterminację wszystkich
    SOK-istów zatruwających życie rowerzystom na tej trasie, a zwłoki zakopać w
    szambie.
    - wyasfaltować ścieżkę rowerową nad Kanałem Żerańskim. Podbudowa już jest.
    - wykonać łącznik Wiadukt Kolejowy w Niepręcie - Rondo w Zegrzu. Połowa już
    jest, szkoda że jako gruntówka...

    A autobus szynowy propouję zostawić dla pieszych. Bardzo sie przyda!




    Temat: siec tras rowerowych nad zalewem zegrzynskim
    chaladia napisał:

    > Starczyłaby wyasfaltowana i skutecznie zabezpieczona przed ruchem samochodów
    > ścieżka rowerowa z Centrum do Zegrza.

    Dlaczego asfaltowa? Wystraczy dobrej jakosci droga szutrowa. Po szutsze mozna
    poruszac sie tak samo szybko jak po asfalcie i wazne jest aby mozna bylo na
    szosowce pojechac.

    > - wyasfaltować płytówkę "Wybrzeże Puckie" albo zrobic łącznik ZOO-
    > Golędzinowska.

    Fakt.

    > - załatwić zgodę PKP na użytkowanie drogi technicznej przez cyklistów,
    > ewentualnie (bardziej mi to się podoba) przepraowadzić eksterminację
    wszystkich
    >
    > SOK-istów zatruwających życie rowerzystom na tej trasie, a zwłoki zakopać w
    > szambie.

    Mi SOKisci nie przeszkadzaja bo jak do tej pory ani razu nie bylem zatrzymany.

    > - wyasfaltować ścieżkę rowerową nad Kanałem Żerańskim. Podbudowa już jest.

    Niech pozostanie szuter.

    > - wykonać łącznik Wiadukt Kolejowy w Niepręcie - Rondo w Zegrzu. Połowa już
    > jest, szkoda że jako gruntówka...

    Tu by byla odpowiednia jednokierunkowa droga lokalna z kontrapasem dla
    rowerzystow. Puki co pobocze na tej drodze daje w miare niezly komfort ale z
    dzieckiem bym juz tamtedy nie pojechal.

    >
    > A autobus szynowy propouję zostawić dla pieszych. Bardzo sie przyda!

    Rowerzystom takze sie czasami przyda zwlaszcza tym slabowitym niedzielnym a
    takze nieletnim.




    Temat: Marszałek województwa podsumował rok
    Co za oszustwo!!!
    Jeśli do województwa wpłynęło 87 mln z funduszu pracy to znaczy , że kolejne
    firmy zwolniły pracowników.Z czego ta uciecha Panie Deptuła.Jeden autobus
    szynowy to zasługa poprzedniego zarządu, ale co to jest na przeciw nadchodzącym
    zwolnieniom w przewozach regionalnych- PKP.
    Muzeum w Przemyślu to praca poprzedniego zarządu.
    Deficyt budżetowy zwiększa się a nie zmniejsza przez poręczenia dla szpitali i
    wyniesie w 2003 roku 20 mln złotych.
    Przegrane procesy Marszałka ze zwolnionymi pracownikami kosztować będą
    podatników ok 100 tyś złotych - to jest niegospodarność którą musi zająć się
    NIK.
    88 kilometrów zmodernizowanych dróg to po prostu załatanie dziur.
    TYPOWY ZIELONY MARSZAŁEK - od propagandy sukcesu



    Temat: Tramwaj
    jest to tak zwany autobus szynowy sztandarowy produkt bydgoskiej firmy PESA.
    czy na stałe to nie wiem ale plany pkp przewozy regionalne są takie aby na
    krótkich i nierentownych trasach docelowo jeździły właśnie takie "szynobusy". z
    tego co wiem to PESA ma zamówień na ten produkt do 2012 roku więc powoli do ich
    widoku możemy się przyzwyczajać



    Temat: Tramwaj w Pruszkowie?
    Tramwaj w Pruszkowie?
    Jakiś czas temu doszły mnie wieści, że w Pruszkowie ma jeździć tramwaj.Linia
    miałaby być poprowadzona od PKP Pruszków do WKD Komorów, czyli tymi starymi
    torami idącymi przez osiedle Staszica, po których raz na rok przejeżdza
    spalinowa ciuchcia.Niewykluczone też, że chodziło raczej o autobus szynowy.
    Słyszeliście coś na ten temat?




    Temat: Wielu pociagom z i do Lublina grozi likwidacja
    Sprostowanie
    Informację ta znalazłem na www.radio.lublin.pl/wiadomosci.php?
    id=0225111217

    Mniej pociągów.
    (2003.02.25 11:12)

    Likwidację lub zawieszenie około 1100 pociągów pasażerskich na liniach
    regionalnych planuje kolej. Zmiany w rozkładzie jazdy mają być wprowadzane już
    od marca. O szczegółach ma dzisiaj poinformować zarząd PKP w Warszawie.
    "Zmiany będą także na Lubelszczyźnie" - powiedział dyrektor Zakładu Przewozów
    Pasażerskich Zbigniew Tracichleb. Nie chciał jednak zdradzić o jakie linie
    chodzi. Jak nieoficjalnie dowiedziało się Polskie Radio Lublin, kolej planuje
    całkowitą likwidację linii Chełm - Włodawa. Na tej trasie do niedawna kursował
    tzw. "autobus szynowy". Ograniczenia w kursowaniu pociągów mają być też
    wprowadzone m.in. na liniach Hrubieszów - Zamość, Lublin - Przeworsk i Chełm -
    Lublin.




    Temat: Tramwajem do wieliczki??
    Ja mam jeszcze mapki z połączeniami kolejowo-tramwajowymi. A co do samej
    koncepcji to jestem zupełnie przeciwny, to zbyt dużo kombinowania, a autobus
    szynowy to już w ogóle mija się z celem, - nie po to trakcja żeby spalinówki
    jeździły. Bardziej liczę na na uruchomienie Szybkiej Kolei Miejskiej,
    obsługiwanej nieco lżejszym taborem elektrycznym niż dzisiejsze zestawy
    trakcyjne. Wtedy zlikwidowanie połączenia PKP do Wieliczki miałoby sens, przy
    uruchomieniu lini np. od razu do Balic przez Dworzec Główny. stworzenie
    kompaktowych lini z dogodnymi przystankami i z odpowiednim systemem płatniczym
    gwarantowałoby opłacalność, a patrząc dalej przywrócenie ruchu kolejowego
    (pasażerskiego) do Niepołomic, czy Luboczy



    Temat: "Kurier Lubelski"- patronat pielgrzymek
    To jeszcze nic! W tym tygodniu PKP odbierało autobus szynowy na Dworcu Głównym.
    Były kolejowe, wojewódzkie i miejskie szychy oraz goście. Był też fotoreporter
    Kuriera, który zamiast nowego kolejowego nabytku, sfotografował księdza. Ksiądz,
    jak w prawdziwym katolandzie przystało, święcił pociąg. Taka fotorelacja z
    imprezy w Kurierze.



    Temat: Wielu pociagom z i do Lublina grozi likwidacja
    Pier...nie o Szopenie. To po jasną cholerę PKP wspólnie z Urzędem
    Marszałkowskim kupują autobus szynowy, który ma wzmocnić dwa dotychczasowe
    obsługujące trasą Lublin - Kraśnik. Poza tym, czy jechałeś kiedyś osobowym
    trasą Lublin - Dęblin?? Chyba tylko w niedzielę ten po szóstej jest pusty.
    Pozdrawiam.




    Temat: Kolej miejska w Krakowie
    Adaś, kolej miejska w KRK się nie sprawdzi. Z prostego powodu - układ obecnych
    linii kolejowych zupełnie "rozjeżdża się" z siatką osiedleńczą. W obrębie
    izochrony 5-10 minut od linii kolejowych mieszka strasznie mało ludzi. Po prostu
    linie kolejowe biegną przez chaszcze. Wyjątkiem jest stacja Kraków Łobzów.

    Ale już przystanek PKP Zabłocie wymagałoby obudowania wielkim centrum handlowym,
    żeby zafunkcjonował jako magnes dla podróżnych. Trzeba by wydać mnóstwo kasy na
    nowe przystanki i ich jakie-takie podpięcie do osiedli.

    Prawdopodobnie jedyna linia, która by mogła zafunkcjonować, to Skawina - ale
    trzeba by wybudować nowy przystanek Zakopianka (do obsługi zarówno CH
    Zakopianka, jak i sanktuarium w Łagiewnikach i przesiadki na planowana linie
    tramwaju przedłużoną z Witosa do Zakopianskiej), zlikwidować istniejace
    przystanki Łagiewniki i Bonarka oraz najprawdopodobniej wybudować łącznicę
    Krzemionki - Zabłocie.

    Za te pieniądze (albo i pare razy mniejsze) IMHO jednak lepiej zrobić np.
    tramwaj Rakowice - Mistrzejowice. Obsłuży ze 100 tysięcy mieszkańców i skróci
    czas dojazdu do centrum o połowe (o ile mu radni nie naćkają 10 przystanków po
    drodze - nie powinno ich być więcej, niż 5).

    Nawet projektowany od paru lat autobus szynowy Kraków Główny - Mydlniki - Balice
    nie ma żadnych szans ekonomicznego sukcesu (czego jakoś nikt nie policzył i
    dalej promuje to rozwiązanie).

    marcin ha
    rowery.org.pl



    Temat: Kolejny szynobus z Pesy w wielkopolsce
    Kolejny szynobus z Pesy w wielkopolsce
    miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,3475647.html
    "Przekazany wczoraj przez bydgoską PESĘ autobus szynowy to dziesiąta tego
    typu maszyna na wielkopolskich torach. - Można powiedzieć, że to strzał w
    dziesiątkę - mówił Marek Nitkowski, członek zarządu PKP Przewozy Regionalne,
    odbierając szynobus na Dworcu Głównym w Poznaniu. - Cieszymy się, ale
    jesteśmy dopiero na półmetku - zaznaczył Przemysław Smulski, członek Zarządu
    Województwa Wielkopolskiego, który za 5,7 mln zł kupił pojazd od PESY. Do
    końca 2008 r. w regionie będzie ich aż 20, najwięcej spośród wszystkich
    województw."




    Temat: Tramwajowa rewolucja we Wrocławiu
    Fabryczny - Kaliski
    Podobną sytuację zaproponowali EUgeniusze Ferdzyn i Wiśniewski - specjaliści od
    rozwiązań urbanistyczno-komunikacyjnych zwanych Portalem Łódzkim. W wyniku ich
    pomysłu PKP postawi nowy budynek dworca na parkingu przy Kilińskiego, całkowicie
    blokując rozwój węzła kolejowego miasta. Oni natomiast se wydumali, że autobus
    szynowy lub tramwaj (nawej nie wiedzą co) ma odbijać przed dworcem i przez teren
    elektrowni przechodzić do Kilińskiego i dalej równolegle do Tuwima/Struga nieco
    na północ od nich w kierunku Kaliskiego, w który to dworzec trafiają dokładnie
    prostopadle... Rozumiem, że tam zaproponują obrotnice, bo nijak wjechać w układ
    torowy Kaliskiego. Inne problemy pomijam.
    Dla mnie jest to kolejny dowód, jak paru trzymających się układów "architektów"
    jest w stanie zahamować rozwój miasta poprzez kretyńskie pomysły.



    Temat: Kiedy tramwaje w waszym miasteczku?
    ...a tak wogole, czy ktos cos wie na temat planow reaktywacji sieci tramwajowej
    lub trolleybusowej w Olsztynie ??? moze jakas strona www ?
    ale to chyba niemozliwe;( Olsztyn, takie fajne miasto [mieszkalem kilka lat], a
    takich bezmozgich ludzi macie w Ratuszu... dlaczego Olsztyn nie pomysli o
    Funduszach UE, ktore Unia bardzo chetnie pzyznaje na ekologiczna komunkacje
    zbiorowa? ...wogole to jakos ten Olsztyn zatrzymal sie w miejscu, zadnych
    nowych inwestycji [nieliczac supermarketow].. zadnych nowych hoteli [a
    wspaniale walory turystycznne].. poza tym moglibysie pomyslec o obwodnicy.. no
    i jezeli tak jak czytalem, ze chcecie byc miastem, ktore stawia na turystyke,
    nauke, targi, konferencje, etc -to konieczna jest przebudowa Dworca PKP [bo to,
    co jest to wyglada i funkcjonuje gorzej niz w Rosji], i port lotniczy [macie
    Szymany -ale jezeli ma sluzyc turystom i biznesmanom odwiedzajcym Olsztym -to
    konieczne jest szybkie i wygodne polaczenie z miastem -podobno sa tory kolejowe
    az do lotniska w Szymanach, ale nie macie kasy na autobus szynowy, ktory moglby
    tam jezdzic?]..



    Temat: Jak uatrakcyjnić E. turystycznie - propozycje
    Druga propozycja
    Rozpętać w internecie i prasie (pozapraszać dziennikarzy z dzienników i pism
    kobiecych)wielką kampanię promujacą Wybrzeże Warmińskie - tj. wybrzeże Zalewu
    Wiślanego od Elbląga do Braniewa.
    Trzeba uwypuklić zalety:
    1. przyjazne dla dzieci i rodzin (bo płytko, cieplejsza i spokojniejsza woda
    niż w Bałtyku)
    2. spokój (bez hałaśliwych dyskotek, ryczących głośników)
    3. mnóstwo atrakcji turystycznych w pobliżu (Malbork, Frombork, Święty Kamień,
    Wysoczyzna Elbląska, Kanał Elbląski, rejsy do Krynicy i Królewca)
    Samorząd musi się spiąć i pouprzątać śmieci, przygotować małe i zaciszne plaże
    (powycinać trochę krzaków i nawieźć piachu), wyremontować drogę wzdłuż Zalewu i
    naciskać na PKP, by były połączenia z Malborkiem do i z każdego ekspresu
    (Najlepiej autobus szynowy z Malborka przez Elbląg, Frombork do Braniewa). No i
    trzeba zrobić wszytsko (łącznie z postawieniem funduszy UE), by woda w Zalewie
    była czysta.



    Temat: Nasz piękny, kolejowy dworzec

    roblemem jest to że wyobraź sobie że czekasz na troljebus linii 150
    > pod Plazą i chcesz jechać na Węglin. Rozkładowo masz o 20.00,
    > tymczasem z powodu opóźnienia pociągu troljebus przyjeżdża o 20.30.
    a wyobraz sobie ze o trolejbus odjeżdza o 20.00 a nastepny zgodnie z roskłademm jazdy o 20.30

    Autobus szynowy na lotnisko jest absurdem, bo jeżeli lotnisko będzie
    > w Świdniku to po co z centrum Lublina jechać najpierw na Dworzec PKP > i dopiero potem na lotnisko szynobusem?
    a po to żeby wsiąśc w pociąg do puław albo do chełma



    Temat: PEKAO DEVELOPMENT
    W nast. tygodniu chyba podejmę decyzję o kupnie mieszkanka (na razie mam je
    zarezerwowane:) w tym osiedlu.

    Lokalizacja jest super jak dla mnie.
    Na razie jest OK, pani I.M. (opisywana wcześniej!) podchodzi dość konkretnie do
    klienta (nie wpuszcza do środka bo ekipa kładzie gres na klatkach schodowych,
    ale zakłada kask i oprowadza po budowie) - a ekipa i tak daje się skorumpowac
    (albo bardziej: zbajerować) i wpuszcza na oględziny "po godzinach" (?może nie
    powinienem tego pisać...?).

    Poza tym zielono, blisko do lasu i nad Wisłę, a i wieści z rynku OK (Prokom
    podpisał umowę z dużym developerem hiszpańskim i "miasteczko Wilanów" z
    pewnością się wybuduje).
    Ceny powinny tutaj wzrosnąć - zwłaszcza jeśli:
    1/wybuduje się południowa nitkę A2 (zjazd "Wilanów" w odległości ok. 3 km na
    południe), przy takich inwestycjach zawsze miasto sie rozwija... A wtedy z
    Wilanowa na wieś 100 km+ (domek? może na Podlasiu?) będzie godzina drogi...
    2/jeśli dojdzie do realizacji pomysłu na SAM - szynowy autobus miejski kursujący
    ze śródmieścia do Siekierek istniejącą linią kolejową (w co niektórzy wątpią, bo
    PKP nic podobno o tym nie wie...)
    3/jeśli zrealizuje się pomysł na budowę szybkiego tramwaju Bemowo-Wilanów m.in.
    przez Sobieskiego i Belwederską...).

    Generalnie podoba mi się, jeśli podpiszę umowę, może założę osobny wątek
    "Wilanów-Park".

    Pozdr.



    Temat: szynobus SKAWINA -KRZESZOWICE
    Jechalam i polecam! szybkosc to podstawowa zaleta! niestety zdarzaja sie
    opoznienia nawet 20 minutowe. Rozklad jazdy jest na stronie pkp, tylko musisz
    wyswietlic szczegolowy rozklad jazdy i wtedy zobaczysz w opisie ze to jest
    autobus szynowy. Cena dla 2 strefy to 4,6 zl i bilet jest wazny 4 godz.



    Temat: Tramwaj do Fordonu ... A po co ?
    A moze zamiast budowy od podstaw tramwaju do Fordonu, pomyśleć nad
    alternatywnym rozwiązaniem. Jeśli ma być połączenie dworca gł. PKP z Fordonem,
    to czy nie wykorzystać istnejacych już torów kolejowych do Fordonu. Teraz żaden
    pociąg tą trasąnie kursuje, wiec infrastruktura niszczee ale za to już jest.
    Puścić tą trasą jakis autobus szynowy, zbudować prezystanki czy wewentualnie
    przebudować fragmenty lini bliżej ku ul. Fordońskiej, czy wybudować pętlę od
    Auchana ku Przylesiu czy innym osiedlom, żeby przystanki nie były w szczerym
    polu. No i wyjdzie nie 200 mln ale 1/10 tego.



    Temat: Popieramy budowę ścieżek rowerowych w Warszawie
    Jestem zwolennikiem UPR, ale zagorzałym przeciwnikiem rowerów na drogach
    przeznaczonych dla pojazdów mechanicznych. Blokowanie ruchu, gdy autobus z 80-
    cioma pasażerami wlecze się za rowerzystą, jest chamstwem, warcholstwem i
    dziwię się że UPR takie praktyki firmuje. Lać tych pedalarzy tak jak na moście
    i karac za utrudnianie ruchu drogowego. Drogi buduje się za zdzierane z
    posiadaczy samochodów pieniadze po to, żeby szybko przewozić ladunki i osoby, a
    rowerzysta chce nic nie płacąc korzystać z dróg dla samochodów i ograniczać ich
    przepustowość. Logicznie rzecz biorąc można sobie wyobrazić osobnika który
    posiada rower szynowy (były takie dla drózników PKP) i żąda dopuszczenia do
    ruchu po szynach kolejowych oraz tramwajowych na równych prawach z pociągami.
    Śmieszne? A rowerzyści na międzynarodowych trasach, gdzie 20-tonowe pociągi
    drogowe muszą ustępować paniusiom spalającym nadmiar sadła i podpitym
    mieszkańcóm okolicznych miejscowości. Rowerzyści powodują ogromną ilosc
    wypadków ".. z nieustalonych przyczyn kierowca zjechał na przeciwległy pas
    jezdni i zderzył się czołowo z nadjeżdżającym z przeciwka pojazdem. Cztery
    osoby zgineły na miejscu." A rowerzysta chwiejnie oddala sie polną dróżką z
    miejsca spowodowanego przez siebie wypadku. Precz z rowerzystami na drogach!



    Temat: Kolej miejska w Opolu
    Kolej miejska w Opolu
    Piszę teraz artykuł o kolei miejskiej w Opolu. Proszę o opinie i komentarze
    na forum. W razie czego na priva: (fularz(at)go2.pl)

    Kolej miejska w Opolu- szansa dla rozwoju miasta?
    Adam Fularz

    OPOLE

    Opole to liczące 130,6 tys. mieszkańców miasto wojewódzkie, na Nizinie
    Śląskiej, w Pradolinie Wrocławskiej, położone nad Odrą i na wyspach na rzece.
    Miasto stoi w obliczu kongestii na drogach- od strony Wrocławia średnie
    dobowe natężenie ruchu wynosi 19722 pojazdy (czyli pojazd co pięć sekund,
    dane z roku 2000), od strony Katowic wynosi ono 14187 pojazdy dobowo, na
    pozostałych drogach krajowych wchodzących do Opola średnio 5600 pojazdów na
    dobę. Wydaje się iż może mieć ono miejski transport szynowy. Na początek
    powstać może połączenie osiedla XXV- lecia, Opola Głównego i Kolonii
    Gosławickiej. Nie jest to zadanie skomplikowane, a organizacja ruchu na linii
    PKP pomiędzy Opolem Głównym a Opolem Zachodnim pozwala na prowadzenie
    pociągów w odstępach co 3 minuty. Tramwaj spalinowy mógłby kursować nawet co
    15 minut i połączyłby dworzec Opole Główne z os. XXV- Lecia w rekordowo
    krótkim czasie 5 minut, wliczając dwa przystanki na trasie. Autobus miejski
    na tej trasie potrzebuje ok. 20 minut. Projekt wzbudził zainteresowanie i
    przychylność władz miasta.




    Temat: Zerwana trakcja przyczyną ogromnego zamieszania...
    yaneq -sponsor kolei
    Nie potrafisz zapisać swoich myśli, a chcesz regulować zatrudnienie na PKP.
    Dlaczego nie poszedłeś ze swoim biletem miesięcznym na tramwaj lub autobus,
    przecież to też środki transportu publicznego, który Ty utrzymujesz płacąc
    podatki. Może do Ciebie nie dociera, że współfinansujesz wszystkie gałęzie
    transportu: drogowy (budowa autostrad, które będą prywatne i dróg na Twoim
    osiedlu), szynowy (metro, tramwaje), lotniczy (współfinansowanie rozbudowy
    lotnisk)i żeglugę. Część stoczni jest Twoja.



    Temat: Szynobusy poległy
    Narazie jeżdżą 4 sztuki EN81 - autobus szynowy elektryczny , aczkolwiek nazwa AUTOBUS szynowy jest tylko dlatego że za autobus płaci się do PKP PLK S.A. niższe stawki dostępu.
    EN81-01 i 02 jeżdżą w Krakowie , a EN81-03 i 04 w Kielcach.




    Temat: Urząd Marszałkowski kupuje autobus szynowy

    > > BRAWO. MĄDRA DECYZJA . NAPEWNO WARTO JĄ POWIELIĆ NA INNYCH
    > > LINIACH ZAMKNIĘTYCH PRZEZ PKP.
    >

    Taki autobus szynowy będzie kursował też na trasie Elbląg-Frombork-Braniewo,
    zarządzać nim będzie spółka "Tramwaje elbląskie".



    Temat: Komunikacja zastępcza PKP na trasie Jaworzyna Ś
    Komunikacja zastępcza PKP na trasie Jaworzyna Ś
    Komunikacja zastępcza na trasie Jaworzyna Ślaska - Kamiweniec Ząbkowicki

    Komunkacja zastępcza na tej trasie stała się normą. PKP kupiło autobus
    szynowy, który cały czas jest zepsuty. Koszmar



    Temat: Newsletter 5
    martouf napisał:
    > osoby. Coś trzeba zrobić, żeby ludzie z zapchanych autobusów wsiedli do
    > pociągów! Oczywiście autobus szynowy ale też niższe ceny biletów!

    Ceny, rozkłady...
    PKP potrafi tylko wygaszać popyt.




    Temat: Nieustanne zmiany rozkładów jazdy PKP
    Nieustanne zmiany rozkładów jazdy PKP
    a słunny autobus szynowy? Jak on zacznie jeźdzoć to dopiero będzie zmiana rozkładu. Tylko problem w tym czy wogóle zacznie jeździć bo jak na razie to go nikt z pasażerami nie widział. hahaha



    Temat: Lotnisko w Strachowicach
    A co na to PKP
    Jako dyplomowany kolejarz mialem przyjemnosc miec
    prazaktyki na PKP. I mowilo sie o tym, ze z DW.
    Swiebodzkiego moze jezdzic autobus szynowy na lotnisko
    (od W-wia zachodniego jest wojskowa bocznica) Ktos wie
    cos o tym?




    Temat: linia do koluszek i łodzi zlikwidowana ..... :-(((
    > mogliby puścic.by taki autobus szynowy kursował to musi go kupić samorząd
    > wojewódzki, nie kolej..."
    No właśnie w tym jest problem PKP, nie chce wpuścić prywatnych przewoźników na
    swoje tory.




    Temat: Kto zapłaci za oświetlenie drogi na lotnisko w ...
    Takie "drobnostki" mogą sprawić, że Pyrzowice tylko stracą pasażerów.
    Do Balic ma wkrótce zacząć kursować autobus szynowy z dworca głównego PKP w
    Krakowie. A u nas? Były zapowiedzi, że zostanie uruchomione połączenie kolejowe
    i oczywiście cisza...




    Temat: Szynobus?
    Od 13 czerwca PKP uruchomiło w dni robocze autobus szynowy relacji Jaworzyna
    Sl.-Wałbrzych Gł.:
    odj.JS.15.35 przyj.WG 16.33
    odj.WG 18.03 przyj JS 19.01




    Temat: To wszysko nic!!!-Szynobus popsuty!!!
    To wszysko nic!!!-Szynobus popsuty!!!
    Pracownicy Zakładu Taboru PKP Cargo popsuli autobus szynowy. Wart ponad 2
    miliony złotych szynobus kurusjący na linii Lublin - Kraśnik stoi na razie
    bezużyteczny.



    Temat: Jazda do Fordonu z przesiadkami
    Gość portalu: Zorg napisał(a):

    > macie sznse przejac JEDYNE bezposrednie polaczenie Fordonu z centrum!

    Mówisz o tym samym PKP PR, które puściło spalinowy autobus szynowy na trasę Aleksandrów-
    Ciechocinek?



    Temat: Pociągiem do Zubek
    Pociągiem do Zubek
    Czy jest jeszcze jakaś szansa żeby na trasę Białystok - Zubki PKP uruchomiło
    znowu Pociąg osobowy ? lub Autobus szynowy ?



    Temat: wkrótce nowe torowiska :-)
    Gość portalu: mouset napisał(a):

    > Nie sądzę chyba myślano o przerobieniu PKP

    No tez tak sadze, ale co potem? Dalej wzdluz torow jako alternatywa dla 183 i
    143? Czy tez tramwaj dualny / autobus szynowy?



    Temat: Co z połączeniem Zielona Góra-Nowa Sól,zapomnieli?
    Co z połączeniem Zielona Góra-Nowa Sól,zapomnieli?
    Wszyscy się zabrali za planowanie nowej linii do Sulechowa, a tymczasem nawet
    ta do Nowej Soli jest niewykorzystana. A bez tej linii to Trójmiasta za
    bardzo nie ma, bo czas przejazdu innymi środkami transportu jest za długi.

    Swego czasu proponowałem połączenie Zielonej Góry z Nową Solą spalinowym
    autobusem szynowym, a czas przejazdu byłby poniżej 20 minut. Niestety z
    powodów dla mnie nieznanych władze województwa wolą ten autobus przekazać dla
    PKP, by PKP woziły nim swych kolejarzy do pracy (kolejarz z PKP do pracy
    oczywiście musi jeździć koleją, i dodam jeszcze że PKP mu płaci stawke
    godzinową już za sam fakt dojazdu koleją do pracy, wszak dzięki temu ma
    pasażerów, a statystyki rosną!).

    Czy władze tutejsze nie mogłyby się twardo postawić i twardo zażądać by ten
    wagon motorowy dano na linię Zielona Góra- Nowa Sól (w Gorzowie autobusy
    szynowe jakoś moga kursowac do Międzyrzecza), i najlepiej by przewoźnikiem
    nie były już niereformowalne i zawładnięte przez związki zawodowe PKP, ale
    PKS Zielona Góra, który też ma licencję? PKP jest już w zasadzie zbytecznym
    balastem, niemal nikt z ich usług już nie korzysta, bilety są za drogie, a
    frekwencja w pociągach jest fatalnie niska. Ponadto słyszałem że PKP zależy
    na tym żeby zamiast autobusów szynowych kursowały zwykłe składy bo wtedy
    liczą sobie za wszystko 5 razy więcej, wobec czego autobusy szynowe "często
    się psują".

    Ważne jest też, by ten autobus szynowy kursował także po linii średnicowej w
    Zielonej Górze i docierał do górnej części miasta (linai ta przechodzi przez
    os. Łużyckie, Słoneczne i dochodzi do Wiśniowej), tak aby oba miasta mogły
    się jak najlepiej skomunikować.

    Skoro już mamy po Niemcach resztkę dawnej świetności czyli kolejkę podmiejską
    przechodzącą przez miasto to możnaby ją wykorzystać, zwłaszcza że ostatnio
    przewozy na tej linii wykonywali jakimś żukiem z kołami kolejowymi i jakoś to
    było możliwe. Ale dziwnym trafem już dla władz naszego miasta to możliwe nie
    jest. Skoro w Gorzowie mają tramwaje, to czemu w Zielonej Górze nie możemy
    uruchomić przedwojennej linii kolejki podmiejskiej? Co w tym trudnego? Co to
    za filozofia wielka? Wyczyszczenie i poprawa stanu torów? Budowa przystanków,
    choćby drewnianych? Dzięki skomunikowaniu południowych osiedli to Trójmiasto
    wreszcie mogłoby być faktem a nie papierową iluzją.

    Adam Fularz

    ____________________
    www.lubuskielotnisko.prv.pl



    Temat: autobus szynowy do białowieży
    Witam!
    Czy to pamiętacie?

    Komunikacja pasażerska z Hajnówki do Białowieży Pałac została ostatecznie
    zlikwidowana
    31 grudnia 1993 r.
    W roku 2001 i później dookoła kolei biegnącej przez Puszczę Białowieską rozpoczął
    się spory medialny szum. Oto dwa przykłady - a znaleźć ich można w Internecie
    dziesiątki:
    Samorząd powiatu hajnowskiego postanowił przejąć od PKP nieużytkowaną od 8 lat
    liczącą
    20 km trasę kolejową z Hajnówki do Białowieży w Puszczy Białowieskiej. 2 maja
    przejechał
    tamtędy pierwszy autobus szynowy, który ma przyciągać turystów, ale też służyć
    lokalnej
    społeczności jako codzienny środek transportu. Jest to pierwszy przypadek w Polsce
    przejęcia przez powiat od PKP linii kolejowej. Jak poinformował starosta Hajnówki
    Włodzimierz Pietroczuk, rada powiatu podjęła uchwałę, w której wyraża również
    zainteresowanie
    przejęciem linii kolejowych Hajnówka - Białowieża i Hajnówka - Bielsk Podlaski.
    Niesamowita
    jest ilość osób i instytucji, które zaangażowały się w projekt przywrócenia tego
    połączenia komunikacyjnego: Instytut Rozwoju i Promocji Kolei w Warszawie
    przygotował
    rozkład jazdy i zgłosił propozycję, co zrobić, by taki pojazd był tańszy w
    eksploatacji
    (m.in. zamiast konduktora lub kierownika pociągu powinna pojawić się kasa fiskalna;
    nie są też potrzebne specjalne przystanki - autobus mógłby się zatrzymywać tam,
    gdzie
    chcieliby podróżni). Pomogło w tym również Forum Promocji Kolei zrzeszające
    pozarządowe
    organizacje popierające kolej. Przed pilotażowym przejazdem autobusu szynowego
    młodzież,
    ekolodzy, leśnicy i kolejarze oczyścili całe torowisko. Okazało się, że tory są w
    dobrym stanie i lekki autobus szynowy może po nich jeździć. Przedsięwzięcie wspiera
    też Światowy Fundusz na Rzecz Przyrody (WWF). Kolej do Białowieży dotarła w 1897
    r. Prawie 100 lat później, w połowie 1993 r., przejazdy pasażerskie na odcinku
    Hajnówka
    - Białowieża Pałac, pomimo społecznych sprzeciwów, zostały zawieszone z przyczyn
    ekonomicznych.
    Polska Agencja Prasowa - maj 2001."

    www.pod-semaforkiem.aplus.pl/pl-bialowieza-p.php




    Temat: Jak wydać 12 mln-łódzkie a wielkoplskie..
    Kujawsko - pomorskie też.
    za: "Rynek Kolejowy"

    Kujawsko-Pomorskie dostanie 20,6 mln zł z Unii Europejskiej na zakup pięciu
    autobusów szynowych
    Decyzja w sprawie przyznania unijnych pieniędzy dla naszego regionu zapadła na
    posiedzeniu komitetu sterującego Sektorowego Programu Operacyjnego Transportu w
    Warszawie. Zasiadający w nim fachowcy jednogłośnie przyjęli wniosek zarządu
    województwa o pieniądzach na zakup nowoczesnych pojazdów. Cała inwestycja ma
    pochłonąć niemal 27,5 mln zł. Trzy czwarte tej kwoty dostaniemy z Brukseli.
    - Kupujemy szynobusy, bo są znacznie tańsze w eksploatacji niż tradycyjne
    składy. Pasażerowie bardzo sobie chwalą komfort podróży – mówi Mirosław
    Radzikowski, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. – Po zakupie kolejnych pięciu
    autobusów szynowych w naszym województwie będzie ich 13.
    Pojazdy mają się pojawiać tam, gdzie kolej likwiduje nierentowne linie lokalne.
    Zastąpią przynoszące duże straty zwykłe pociągi, którymi jeździ niewielu
    pasażerów. Dzięki szynobusom mieszkańcy mniejszych miejscowości będą mogli
    nadal dojeżdżać do pracy i szkół.
    Wszystkie z obecnie kursujących w naszym regionie pojazdów powstały w
    bydgoskiej firmie Pojazdy Szynowe Pesa. Pierwszy autobus szynowy kupiony przez
    województwo wyruszył w grudniu 2002 r. na trasę Inowrocław-Żnin. Jak szacuje
    Urząd Marszałkowski, w pierwszym roku jego eksploatacji zaoszczędzono 1,8 mln
    zł.
    Autobus szynowy z Bydgoszczy ma 24,5 m długości, 2,9 m szerokości i waży 42
    tony. W pojeździe mieści się 144 pasażerów, w tym 64 ma miejsca siedzące.
    Szynobus ma nowoczesny silnik spalinowy o mocy minimum 480 KM, dzięki któremu
    może mknąć z szybkością do 145 km/godz. Jednak maszyniści PKP nie przekraczają
    120




    Temat: Kazali nam wrobić szefa
    Poseł ekspert Markowski idzie do szkoły ??
    KOLEJE. Marszałek nie pozostaje dłużny posłowi
    Markowski do szkoły?

    Jako absurdalne i sprzeczne z elementarnymi zasadami ekonomii, Waldemar
    Achramowicz, marszałek województwa uznał wystąpienie Tomasza Markowskiego,
    posła PiS-u, w sprawie kolei.

    Wczoraj w artykule "Dwóch panów na szynach" przedstawiliśmy stanowisko
    posła Markowskiego, który uważa, że samorząd województwa prowadzi błędną
    politykę w dotowaniu regionalnych kolei. - Zamiast 29 milionów, marszałek dał
    tylko 16,8 mln, a za resztę mają być kupione autobusy szynowe. To błędna droga.
    Nie stać nas na szynobusy. Są one własnością województwa, a PKP ma je
    dzierżawić. Samorząd planuje kolejne zakupy, niewykluczone, że zarząd powoła
    własną firmę, z osobną administracją, prezesami etc. - wyliczał Markowski.
    Na wczorajszej konferencji prasowej w toruńskim Urzędzie Marszałkowskim
    Waldemar Achramowicz ripostował: - Szynobus kosztuje 4,8 miliona złotych. W
    eksploatacji jest o połowę tańszy niż pociąg. Jeden autobus szynowy,
    zastępujący pociąg, daje 2 miliony złotych oszczędności. Nie trzeba być
    profesorem matematyki by policzyć, że w ciągu 2,5 roku jego zakup zwraca się.
    Wtedy zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na dotowanie nierentownych
    linii. Kłania się znajomość podstaw ekonomii, z którą poseł Markowski ma
    najwyraźniej problem - powiedział.
    Achramowicz podkreślił, że samorząd województwa nie będzie pokrywał
    kosztów zwykłego marnotrawstwa na kolei. - Codziennie, kilkanaście lokomotyw
    jeździ pustych. Ruszają z jednego miasta, by po pokonaniu kilkudziesięciu
    kilometrów dołączyć do nich wagony. Za coś takiego rzeczywiście nie będziemy
    płacić - mówił podczas wczorajszej konferencji.
    Ze 190 milionów złotych, które w budżecie państwa zapisano na inwestycje
    na kolei, marszałek chce uszczknąć 12,5 miliona złotych i kupić za to kolejne
    autobusy szynowe. - Wtedy przewozy regionalne dostałyby od nas większą dotację,
    a dzięki wprowadzeniu szynobusów pojawiłyby się kolejne oszczędności - kończy
    Achramowicz.

    Kamil Sakałus
    28 Stycznia 2004




    Temat: Afera bydgoska: kradli, gdzie się dało
    PIS Markowski idzie do szkoły
    KOLEJE. Marszałek nie pozostaje dłużny posłowi
    Markowski do szkoły?

    Jako absurdalne i sprzeczne z elementarnymi zasadami ekonomii, Waldemar
    Achramowicz, marszałek województwa uznał wystąpienie Tomasza Markowskiego,
    posła PiS-u, w sprawie kolei.

    Wczoraj w artykule "Dwóch panów na szynach" przedstawiliśmy stanowisko
    posła Markowskiego, który uważa, że samorząd województwa prowadzi błędną
    politykę w dotowaniu regionalnych kolei. - Zamiast 29 milionów, marszałek dał
    tylko 16,8 mln, a za resztę mają być kupione autobusy szynowe. To błędna droga.
    Nie stać nas na szynobusy. Są one własnością województwa, a PKP ma je
    dzierżawić. Samorząd planuje kolejne zakupy, niewykluczone, że zarząd powoła
    własną firmę, z osobną administracją, prezesami etc. - wyliczał Markowski.
    Na wczorajszej konferencji prasowej w toruńskim Urzędzie Marszałkowskim
    Waldemar Achramowicz ripostował: - Szynobus kosztuje 4,8 miliona złotych. W
    eksploatacji jest o połowę tańszy niż pociąg. Jeden autobus szynowy,
    zastępujący pociąg, daje 2 miliony złotych oszczędności. Nie trzeba być
    profesorem matematyki by policzyć, że w ciągu 2,5 roku jego zakup zwraca się.
    Wtedy zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na dotowanie nierentownych
    linii. Kłania się znajomość podstaw ekonomii, z którą poseł Markowski ma
    najwyraźniej problem - powiedział.
    Achramowicz podkreślił, że samorząd województwa nie będzie pokrywał
    kosztów zwykłego marnotrawstwa na kolei. - Codziennie, kilkanaście lokomotyw
    jeździ pustych. Ruszają z jednego miasta, by po pokonaniu kilkudziesięciu
    kilometrów dołączyć do nich wagony. Za coś takiego rzeczywiście nie będziemy
    płacić - mówił podczas wczorajszej konferencji.
    Ze 190 milionów złotych, które w budżecie państwa zapisano na inwestycje
    na kolei, marszałek chce uszczknąć 12,5 miliona złotych i kupić za to kolejne
    autobusy szynowe. - Wtedy przewozy regionalne dostałyby od nas większą dotację,
    a dzięki wprowadzeniu szynobusów pojawiłyby się kolejne oszczędności - kończy
    Achramowicz.

    Kamil Sakałus
    28 Stycznia 2004
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 147 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.