Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • edytagallery.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zgorzelec Wrocław





    Temat: Bilety w DB


    Hm to sie musiało pozmieniac w tzw między czasie...sorki
    Więc jak jest teraz ?

    Jak wyglądają cenowo zakup biletu np Wrocław - Zgorzelec i/lub
    Zgorzelec - Gorlitz a jak bezposrednio tj: Wrocław-Gorlitz

    bo kiedys taniej było kupic dwa....


    Bilet PKP krajowy _jednorazowy_ dziala tylko do Zgorzelca, jak
    dawniej. Trzeba kupic bilet miedzynarodowy do Goerlitz i zapewne nadal
    jest taniej kupic dwa.

    Ale bilet krajowy _turystyczny_
    http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=turyst.html (a z takim biletem
    bedzie jechal Tomek) dziala do pierwszej stacji w Niemczech.

      MJ





    Temat: Akcja przywracania pociągów do Jeleniej Góry rozpoczęta
    Proszę zauważyć, że ten problemy dotyczy również pociągów jadących trasą Warszawa-Iława-Gdańsk, tam również jest z nimi problem, tu nie chodzi o to, że akurat problem jest z pociągiem na E30. Powiem szczerze , że nie wiem ile w tym prawdy, ale może rzeczywiście przez modernizację E30 trudniej jest wytrasować pociągi? Chodź prędzej bym się spodziewał zaniedbań w pracy PKP PLK. Dlatego wracając do meritum sprawy, czyli odzyskania pociągów pośpiesznych dla Jeleniej Góry, to może lepiej skupić się w tej chwili na wywalczeniu w UMWD dobrych skomunikowań na pociągi Bystrzyca czy Światowid we Wrocławiu??? Tym bardzie , że prawdopodobnie PKP PLK zwiększy rezerwy czasowe na liniach Jelenia Góra- Wrocław i Zgorzelec- Wrocław.





    Temat: Awantura o "Wrocławianina"
    W sobotę na naszej linii rozstaniemy się z pociągiem "Wrocławianin" Zgorzelec - Warszawa. Od niedzieli pociąg ten pojedzie z Wrocławia do Grudziądza.

    "Wrocławianin" woził nas przez kilka lat. Pociąg co roku wisiał na przysłowiowym włosku, wzbudzając wiele emocji i złości. Walka o utrzymanie tego połączenia każdego roku była bardzo zażarta i beton PKP PR za każdym razem musiał kapitulować.

    W 2005 r. "Wrocławianin" doczekał się nawet swojej strony internetowej autorstwa Krychy "Awantura o WROCŁAWIANINA", która w humorystyczny sposób ukazuje perypetie związane nie tylko z tym pociągiem, ale ogólnie z rozkładem jazdy na linii Wrocław - Zgorzelec.

    Jak dotychczas kursował "Wrocławianin"?
    • 1999/2000 Wrocław - Łódź Chojny - Warszawa (z Wrocławia w piątki po południu, z Warszawy w sobotę rano)
    • 2001/2002 Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa
    • 2002/2003 Legnica - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa (od 01.02.2003 przedłużony do Zgorzelca)
    • 2003/2004 Zgorzelec - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa
    • 2004/2005 Zgorzelec - Wrocław - Opole - Częstochowa - Warszawa (na odcinku Zgorzelec - Legnica jako osobowy)
    • 2005/2006 Zgorzelec - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa (na odcinku Zgorzelec - Legnica jako osobowy)
    • 2006/2007 Zgorzelec - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa

    Od 9 grudnia "Wroclawianina" zastąpi nowy pociąg "Łużyce" relacji Zgorzelec - Warszawa. Miejmy nadzieję, że obędzie się bez corocznych awantur o utrzymanie tego pociągu na naszej linii.



    Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
    Uporządkujmy fakty:

    Obecnie mamy 7 pociągów ze Zgorzelca do Wrocławia i odwrotnie (w tym jedno połączenie z przesiadką w Bolesławcu): 5 to pociągi osobowe, a 2 to pospieszne.

    Firma busiarska z Zawidowa (na pewno chodzi o SIWEX rodziny Świeradów) dostaje dotacje z UMWD.

    Osoby odpowiedzialne za rozkład jazdy to panowie Skopiec i Zdanowski z IRiPK, którzy pracują w/dla UMWD. Prezes IRiPK jest szefem firmy busiarskiej ze Słupska.

    Od 14 grudnia ze Zgorzelca do Wrocławia będą już tylko 4 pociągi: dwa osobowe i dwa pospieszne. Pociągi osobowe mają kursować tylko do końca lutego. Od marca mają być 3 pociągi pospieszne do/z Drezna.

    Od 1 marca na trasie Zgorzelec - Wrocław nie będzie ani jednego pociągu osobowego. Cały ruch pasażerski będzie się odbywać wyłącznie pociągami pospiesznymi, na które beton UMWD na szczęście nie ma wpływu, bo tu decyduje tylko PKP IC.

    W nowym RJ na linii Wrocław - Zgorzelec likwiduje się pociągi, w tym pierwsze i ostatnie w dobie, oraz popołudniowe gdy są powroty z pracy i szkół, co powiększy rozkładowe "dziury". Jest to celowy sabotaż UMWD, zamach na kolej w regionie jeleniogórskim czyniony rękami działaczy z IRiPK.

    Czarę goryczy przelewa likwidacja połączeń na linii JG - Lwówek - Zebrzydowa.

    Co w związku z tym robimy? Macie jakieś pomysły? Może nalot na UMWD? Spuszczenie wpier... palantom z IRiPK mieszającym w UMWD i na naszych torach?



    Temat: [cyt][DlnŚl][RJ 2005] Pociągiem do Niemiec
    Nie wiem czy było, już się gubię...:

    Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

    Pociągiem do Niemiec

    Do Drezna można dojechać z przesiadką w Goerlitz

    ZGORZELEC

    P rzedstawiciele kolei z Polski i Niemiec podpisali umo- wę o uruchomieniu
    nowych połączeń kolejowych z Drezna przez Goerlitz do Zgorzelca, jak
    również z Wrocławia przez Zgorzelec do Goerlitz.

    Nowe kursy zastąpią zlikwidowane w rozkładzie jaz- dy PKP połączenie
    Wrocław - Drezno.

    Umowa obejmuje dwie pa- ry pociągów dziennie, któ- re będą skomunikowane z
    innymi. Oznacza to, że pasażero- wie jadący z Drezna, w Zgorzelcu będą
    mogli wsiąść do pociągu, który zawiezie ich do Węglińca i Wrocławia.
    Pasażerowie, podróżujący z Wrocławia (przez Zgorzelec), w Goerlitz zdążą na
    połączenie do Drezna.

    - Podróż na trasie Wro- cław - Drezno wydłuży się, pomimo przesiadki, zale-
    dwie o siedem minut - podkreślał, reprezentujący niemie- ckie koleje
    państwowe, Klaus Dieter Martin.

    Polscy i niemieccy ko- lejarze będą honorować swoje bilety - jeśli ktoś
    wykupi bi- let turystyczny na trasie z Wrocławia do Zgorzelca, bez
    dodatkowych opłat przekroczy granicę i wysiądzie w Goerlitz.

    Porozumienie ma na razie obowiązywać przez najbliższy rok.

    Nowe rozkład jazdy pociągów zacznie obowiązywać już od 12 grudnia.





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP 2008/2009
    Od niedzieli 14 grudnia 2008 obowiązuje nowy rozkład jazdy pociągów. Zgorzelec jak zwykle jest gorzej traktowany niż inne miasta na Dolnym Śląsku leżące przy linii kolejowej E-30. Nasze miasto zostanie praktycznie pozbawione pociągów osobowych. Z nowości można wyróżnić pociągi Wrocław Gł. - Dresden Hbf, ale te kursują dopiero od 1 marca 2009. Drugą nowością jest reaktywacja połączeń Zgorzelec - Jelenia Góra przez Mikułową, Lubań Śląski. Z nowego rozkładu znikają pociągi przyspieszone. Największym "plusem" nowego rozkładu jazdy jest czas przejazdu pociągów pośpiesznych Dresden - Wrocław. Trasę Zgorzelec - Wrocław Gł. pokona w 2 godziny 5 minut i będzie obsłużony niemieckim składem spalinowym VT642, co wyeliminuje ponad 15 minutowy postój w Węglińcu.

    Zgorzelec - Wrocław Główny, odjazdy:
    6.51 - pośpieszny do Przemyśla
    8.55 - pośpieszny Dresden - Wrocław Główny (kursuje od 1 III)
    9.19 - osobowy z przesiadką w Węglińcu(kursuje poniedziałek - piątek)
    10.33 - pośpieszny do Warszawy Wschodniej
    11.05 - osobowy z Goerlitz (kursuje do 28 II)
    14.55 - pośpieszny Dresden - Wrocław Główny (kursuje od 1 III)
    15.24 - osobowy do Węglińca (kursuje poniedziałek - piątek)
    17.05 - osobowy z Goerlitz(kursuje do 28 II)
    18.55 - pośpieszny Dresden - Wrocław Główny (kursuje od 1 III)

    Zgorzelec - Jelenia Góra (przez Mikułową, Lubań Śl.), odjazdy:
    10.32
    18.54

    Więcej szczegółów na www.rozklad-pkp.pl

    Skomunikowania w Węglińcu - Rozkład dla stacji Węgliniec:




    Temat: Zgorzelec-Wroclaw


    Czesc!

    Dlaczego pociag pospieszny Gliwice - Wroclaw (162 km przez
    Kedzierzyn-Kozle)
    przejezdza trase
    w 2 godz. 20-30 minut. Natomiast Zgorzelec - Wroclaw (163 km) to 3:44.
    Co prawda ta pierwsza trasa jest wyremontowana, ale przed remontem czas
    przejazdu byl taki sam.
    No i oczywiscie jeszcze zmiana lokomotywy w Weglincu, ale to tylko 15
    minut.
    Z kad zatem ta roznica?

    BTW. Czy nie mozna zrezygnowac ze zmiany lokomotywy na granicy w Goerlitz
    w
    pociagach
    Drezno - Wroclaw. I tak przeciez trzeba zmienic ja w Weglincu.


    Hehe.No wie Pan. Takie porównania możemy stosować, ale tylko i wyłącznie
    jeżeli jest to ten sam pociąg np. GLIWICE-Zgorzelec (takiego  nie ma, ale
    weźmy Kraków-Zgorzelec) Porównywanie tego typu szczególnie na PKP nie ma
    sensu??? Bo np.  Pociąg osobowy Wrocław - Strzelin pokonuje 37 km w 34
    minuty, a pociąg relacji Kłodzko - Kudowa (odcinek Kłodzko - Polanica 15
    km ) w 24 minuty. Gdzie tu jaka logika???





    Temat: Tanio do/z Niemiec


    | | | wysiadasz w GĂśrlitzu, kupisz szybko w
    | kasie lub na automatie bilet do Drezna i wracasz do pociagu.
    | Jezeli powrót z Drezna jest w tym samym dniu jak przejazd "TAM", kupisz
    | SchĂśnesWochenendeTicket (sob/nd) lub SachsenTicket (pn-pt) za 28 EUR i
    | masz
    | 1,60zl taniej wtedy.

    | Ejze! Przeciez SWT nie obowiazuje na IR i D-Zugi...

    Zapomnialem dodac, ze pare minut póznej pojedzie osobowy, to co godzine. W
    tym
    oraz w RE i S wazne sa takie specialne oferty.

    Serdecznie pozdrawiam, MICHAEL KREMMER


    Na tej trasie można skorzystać jeszcze z co najmniej dwóch ciekawych ofert tzn:
    1. Bilet Drezno Special na trasę w relacji Wrocław-Drezno-Wrocław za ok 46 Euro
    w obie strony
    2. Taryfa przygraniczna - bilet tam/powrót ze zniżką 50 % od taryfy
    międzynarodowej !!! od granicy polskiej do Niemiec i od granicy niemieckiej do
    dowolnej stacji w Polsce na odległość do 120 km. Bilet ważny 4 dni.

    Wydaje mi się, że najtaniej w Twoim przypadku wyjdzie: Prudnik-Wrocław-
    Zgorzelec (bilet PKP)+ Zgorzelec-Drezno-Zgorzelec (taryfa przygraniczna)
    +Zgorzelec-Prudnik (bilet PKP).

    Pozdrawiam
    Krzysztof





    Temat: Tanio do/z Niemiec


    Na tej trasie można skorzystać jeszcze z co najmniej dwóch ciekawych ofert tzn:
    1. Bilet Drezno Special na trasę w relacji Wrocław-Drezno-Wrocław za ok 46 Euro
    w obie strony
    2. Taryfa przygraniczna - bilet tam/powrót ze zniżką 50 % od taryfy
    międzynarodowej !!! od granicy polskiej do Niemiec i od granicy niemieckiej do
    dowolnej stacji w Polsce na odległość do 120 km. Bilet ważny 4 dni.


    No proszę, to są jakieś ciekawe oferty.


    Wydaje mi się, że najtaniej w Twoim przypadku wyjdzie: Prudnik-Wrocław-
    Zgorzelec (bilet PKP)+ Zgorzelec-Drezno-Zgorzelec (taryfa przygraniczna)
    +Zgorzelec-Prudnik (bilet PKP).


    "Problem" w tym, że chodzi mi o podróż w jedną stronę: z Niemiec do
    Polski. Do Niemiec pojadę z kimś samochodem (nie bijcie!). A prawdę
    mówiąc nie ja, tylko moja mama.





    Temat: GSS wg Mariomara
    Apollo dzięki za propozycję gościny, ale jakoś sobie poradzę.
    Znalazłem takie połączenie:
    Poznań - Wrocław 5:35 - 7:49
    Wrocław - Zgorzelec 7:54 - 10:23
    Zaskakuje stosunkowo krótki czas przejazdu jak na PKP.
    Zaś powrót:
    Zgorzelec - Wrocław 15:15 - 18:27
    Wrocław -Poznań 18:41 - 21:28,
    bo chyba nie ma innej możliwości powrotu, niż przez Zgorzelec po przejściu niemieckiej części trasy.
    Nie wiem ile tam jest km do przejścia, ale pewnie trzeba będzie wyjechać w piątek.

    PS Niepotrzebnie roztaczasz taką pesymistyczną wizję podróży koleją. Komórki programowo nie używam, drogiego aparatu nie mam a pieniędzy też nie należy wkładać wszystkich do portfela.



    Temat: Jeszcze o Wroclaw - GĂśrlitz (nowy rozklad)


    A co uwzględniłaś w tych poprawkach?
    Tylko linie Wrocłąw-Zgorzelec, cały Dolny Śląsk, czy może całą sieć PKP?
    ;)


    Tylko Wrocław-Zgorzelec. I to nie są poprawki, tylko propozycje kilku
    (uzasadnionych) poprawek, które DZPR uwzględni bądź nie.





    Temat: Renoma


    Mam pytanie. Ile zakładów w Polsce (chodzi o kolej) zatrudnia pracowników
    Renomy.


    Parę lat temu "Renoma" byłam na linii Zgorzelec-Wrocław i chyba na całym
    Dolnym Śląsku. Na szczęście renomiarze długo nie zagrzali miejsca w naszych
    pociągach. Słyszałam, że okradli śpiącą pasażerkę wracającą z Niemiec i
    zrobiła się z tego afera.

    Czy


    PKP stać na zatrudnianie innej firmy do pracy którą wykonują kolejarze od
    poczatku istnienia koleji?


    Nie stać!


    jeszcze jedno: Jakie korzyści ma PKP z Renomy? Przecież nie raz słyszymy o
    sytuacjach w których podróżny chce nabyć  bilet a zostaje odprawiony z
    kwitem.
    Renoma pomaga czy szkodzi?


    "Renoma" sprawdza się ale tylko na trasach gdzie jest duża liczba pociągów i
    duża wymiana pasażerów. Wynajmowanie "Renomy" do obsługi pociągów na liniach
    takich jak np. Zgorzelec-Wrocław to idiotyzm do potęgi n-tej i wyrzucanie
    pieniędzy w błoto.

    Ale cóż, szefostwo "Renomy" to podobno byłe kierownictwo z PKP, a jeśli to
    prawda - wszystko jest jasne! Kolega koledze... itd.

    Krycha





    Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji
    Ponoć powodem cięć jest drastyczna podwyżka stawek za lokomotywy PKP Cargo. W ramach wyrobienia się w wydatkach PR chcą zmniejszyć ilość najmowanych loków. Kosztem kilku połączeń...

    Co do Łużyc. Może rzeczywiście podrzucić temat Intercity proponując połączenie TLK Lublin-Warszawa-Łódź-Wrocław-Zgorzelec...
    Do pełni szczęścia brakowałoby już tylko łącznika do Karkonoszy relacji (Dresden-Goerlitz-)Zgorzelec-Wrocław(-Warszawa).



    Temat: PKP - będzie pociąg do Krakowa
    Wg wstępnego projektu nowego rozkładu jazdy od grudnia będzie tak:

    Poc. nr 63102 POGÓRZE

    Zgorzelec 11:30 - Bolesławiec 12:25 - Legnica 12:55 - Wrocław Gł. 14:00 - Opole 15:25 - Katowice 17:10 - Kraków 18:55

    Poc. nr 36102 POGÓRZE

    Kraków 8:55 - Katowice 10:40 - Opole 12:20 - Wrocław Gł. 13:40 - Legnica 14:45 - Bolesławiec 15:15 - Zgorzelec 16:10

    Pożegnamy się z pociągiem posp. WROCŁAWIANIN, który w nowym rozkładzie pojedzie w relacji Wrocław - Grudziądz. W zamian będzie nowy pociąg do Warszawy:

    Poc. 61102 ŁUŻYCE

    Zgorzelec 8:00 - Bolesławiec 8:55 - Legnica 9:25 - Wrocław Gł. 10:30 - Ostrów Wlkp. 12:40 - Łódź Kal. 14:45 - Warszawa Wsch. 17:10

    Poc. 16102 ŁUŻYCE

    Warszawa Wsch. 10:35 - Łódź Kal. 13:00 - Ostrów Wlkp. 15:20 - Wrocław Gł. 17:30 - Legnica 18:35 - Bolesławiec 19:05 - Zgorzelec 20:00

    Są jeszcze podjęte starania o wydłużenie do Zgorzelca pociągu BOLKO Lublin - Wrocław (przez Kielce, Włoszczowę, Częstochowę, Opole), który na odcinku Wrocław - Zgorzelec kursowałby w porze obecnego (od grudnia wycofanego) WROCŁAWIANINA, tzn.

    Zgorzelec 4:30 - Bolesławiec 5:25 - Legnica 5:55 - Wrocław Gł. 7:00 - LUBLIN
    oraz
    LUBLIN - Wrocław Gł. 20:50 - Legnica 21:55 - Bolesławiec 22:25 - Zgorzelec 23:20

    Trzymajmy kciuki, żeby udało się z tym Lublinem!



    Temat: Raport roczny 2004 PKP Przewozy Regionalne


    Jak w tytule:
    http://www.pr.pkp.pl/img/raport-roczny.pdf


    Skoro dofinansowanie PKP zakład DOlny Śląski wyniosło w 2004 roku - 40 832 521
    złotych, to dlaczego spółka zlikwidowała połaćzenia Wałbrzych - Lubawka i część
    Wałbrzych-Kłodzko, Kłodzko Główne-Stronie Śląskie, skorootrzymała więcej niż w
    2003 roku (21 360 843). To wywnioskować można że te 8 pociągów kosztowało nas
    podatników na dotowanie pasożytów PKP - wg absurdalnnego przelicznika aż 19 471 678.

    Dlaczego w bilansie stopnia pokrycia deficytu przez samorząd  ma woj.
    Dolnośląskiego jest aż 38%?
    A może mała liczba pociągów uruchamianych jeszcze powoduje dodatni bilans spółki?

    Opolskie dostaje mniejsze dotacje i bilans jest z mniejszą stratą niż
    dolnoślaskiem. A na Dolnym śląśku pewnie straty generują "urzędnicy" PKP
    Przewozów Regionalnych z Jeleniej Góry, Wałbrzych Legnicy ze względu na większy
    obszar i nieudolność PR Wrocław???

    O jakiej efektywności ta spółka bankrutująca niemalże może mówić, skoro w
    rozkładzie 2004 zastosowano nmanipulacje:

    NP. poci.  Wrocłąw-Zgorzelec, podzielono na trzy Wrocłąw-Legnica,
    Legnica-Węglineic, Węglineic-Zgorzelec i jeszcze ktoś bezczelnie mówi, że
    uruchomił nowe pociągi. A przecież to generuje stratę, trzeba rozkład
    przygotować, "Dowieść" ludzi do pracy tymi biletami darmowymi, zawracać głowę, i
    ponosić koszty załogi konduktorskiej.





    Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
    Odnośnie tego braku skomunikowania linii Jelenia Góra - Węgliniec z linią Zgorzelec - Wrocław to niestety potwierdzam to. Przejrzałem sobie rozkład na tych liniach i jest tragicznie. Z Lubania można się było dostać w miarę szybko do Wrocławia. Teraz będzie dużo gorzej.

    Przejrzałem jeszcze raz rozkład i jeszcze wyraźniej widać rozmiary kolejowej katastrofy! Gryfów i Lubań nie dość że są rozkumunikowane z osobowymi/międzynarodowymi do Wrocławia, to jeszcze porannymi poc. pośpiesznymi do Krakowa i Warszawy! Zamiast dać mieszkańcom możliwość jazdy z dogodną przesiadką mamy figę z makiem.

    Dołączam się do powyższych opinii, że w przypadku skomunikowań na/z Wrocław to nadchodzi katastrofa. Nie inaczej jest w przypadku linii Żary - Węgliniec, gdzie w ciągu doby, jest tylko JEDNO dobre skomunikowanie na Wrocław (popołudniowe) i podobnie z Wrocławia na Zieloną Górę w Węglińcu (wieczorne, ostatni pociąg do Zgorzelca o 18:44). W pozostałych przypadkach trzeba czekać około godziny, lub dłużej. Oprócz tego, sezonowo zimą nic nie będzie jechało. Gdyby do tego doliczyć brak honorowania przez IC biletów z PR, to nie trzeba być jasnowidzem, by przewidzieć znacznego zmniejszenia potoku na Żary - Węgliniec. Co w konsekwencji obróci się w cięcia połączeń na tej linii i jeszcze większej degradacji kolei w regionie.

    Ja już nie mam sił na PKP, od stycznia się w auto przesiadam i mam w nosie godzinne (i dłużej) skomunikowania w Węglińcu.



    Temat: PKP po raz trzeci
    Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ogłosił na dzień 10 lipca 2008r przetarg ustny w formie licytacji na sprzedaż prawa użytkowania wieczystego działki gruntu położonej w Zgorzelcu pomiędzy ulicami: Lubańską i Traugutta, oznaczonej w ewidencji gruntów nr 5/2 AM3 Obręb 0005-V o pow. 824 m2 wraz z prawem własności budynków i urządzeń znajdujących się na tym gruncie.

    Działka zabudowana jest budynkiem dworca PKP Zgorzelec Miasto. Budynek dworca składa się z budynku głównego dworca, łącznika, windy towarowej i budynku trafo.

    Cena wywoławcza netto wynosi 1.150 000,00 zł. Wadium w wysokości 115.000,00 należy wpłacić na konto PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami 50-525 Wrocław ul. Joannitów 13. Nr konta 08 1140 1140 0000 3075 6900 1035 w terminie do 08.07.2008r.
    Za datę wpływu uznawana jest data wpływu wadium na konto bankowe. Przetarg w formie licytacji ustnej odbędzie się w siedzibie PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami we Wrocławiu ul. Joannitów 13 , pokój nr 300.,w dniu 10.07.2008 o godz.10:00

    Nieruchomość można oglądać po uprzednim uzgodnieniu terminu ( w godz. 800-1400) pod następującymi numerami tel.:
    (0-75) 722-20-14 312 – Administrator Nieruchomości w Lubaniu
    (0-75 ) 74-10-304 – Zarządca Nieruchomości w Marciszowie



    Temat: Krycha wygraża się Wachowi ;)
    Widzę, że poruszyłem drażliwy temat, a ja tylko chciałem zwróćić uwagę na to, że
    są ludzie (i to kolejarze), którzy zamiast tylko marudzić, narzekać i wymądrzać
    się na PMK (jak większość z was) próbują coś konkretnego i z pożytkiem dla
    wszystkich zrobić.

    Wy tylko ględzicie na tej grupie dyskusyjnej, a tym czasem w Bolesławcu coś się
    dzieje. Miasto ma własną stronę kolejową ( http://pkp.boleslawiec.pl ) co jest
    niespotykanie nigdzie indziej w Polsce.

    Władze miasta ciągle walczą z biurokracją PKP o remont lub przejęcie dworca
    kolejowego: http://dworzec.end.pl
    Bolesławiec wreszcie wygrał z tępym betonem PKP i wiadukt kolejowy w tym mieście
    jeszcze w te wakacje doczeka się iluminacji: http://pkp.boleslawiec.pl/forum/
    viewtopic.php?t=891

    A co wy robicie w swoich miastach? Potraficie tylko wyśmiewać się z Krychy,
    która bierze inicjatywy w swoje ręce i która już dawno położyła lagę na was i na
    te całe PMK. A że stosuje "niekonwencjonalne metody" zahaczające o szantaż? No i
    co z tego jeśli są skuteczne! Z betonem PKP inaczej się nie da, bo po dobroci
    nic do tych tępych głów z PKP nie dociera, o czym doskonale wszyscy wiecie!
    Skoro wbrew dyrekcji DZPR "Wrocławianin" nadal kursuje do Zgorzelca, a na linii
    Wrocław - Zgorzelec nie został zlikwidowany ani jeden pociąg podczas ostatnich
    cięć (42 pociągi) na Dolnym Śląsku to chyba o czymś to świadczy.

    Tak więc więcej szacunku dla pracy innych i więcej pokory wobec samych siebie
    panowie.

    Pozdrawiam! Picolo





    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((


    A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    międzynarodowym
    Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu
    do
    Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i
    Wrocław
    mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek Wrocław-Drezno też ca.
    5h
    (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do
    Drezna

    byłoby
    go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas
    przejazdu i
    raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.
    Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    przedłużenie "Ślęży".


    O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
    No nie wiem. Wrocław-Zgorzelec ok. 160 km. (IR jedzie w praktyce 3 godziny.)
    Można skrócić czas jazdy do 2,5 h już dziś, ale to za długo.
    Poza tym pociąg nie zatrzymywałby się w Bolesławcu, Chojnowie, Miłkowicach.
    Zatem tracąc "masę" pasażerów...





    Temat: Wszystko o pociągach i kolei
    To by trzeba było od razu edytować link, ale to już jest bardziej skomplikowane.

    UPDATE: 1 lutego będzie miała miejsce korekta rozkładu jazdy. Pisze o tym m.in. samo PKP na tej stronie. Polecam lekturę tym co często jeżdżą pociągami. Pochwalę się, że na mojej linii wydłużono szkolny kurs, który do tej pory jeździł z Żar do Ruszowa, a będzie aż do Węglińca. Żeby lista na stronie PKP była dłuższa, aż trzykrotnie o tym samym wspominają.

    Na odcinku E-30 Zgorzelec - Wrocław mają dość znacząco pozmieniać się godziny kursowania, niestety w tej materii strona PKP milczy. Znikną "Łużyce" (Zgorzelec-Warszawa), które zastąpiono popołudniową "Oleńką" wydłużoną do Zgorzelca (ten pociąg akurat nie jedzie przez Łódź, a przez m.in. Częstochowę).



    Temat: Połączenia kolejowe wschód - zachód na E-30
    Takie kombinacje jak wyżej na pewno nie przejdą. Znam realia!

    Tutaj jest nasza propozycja jaką przedstawiliśmy władzy PKP PR:
    http://pkp.boleslawiec.pl/forum/viewtopic.php?p=11828#11828

    Jest to rozwiązanie tymczasowe dostosowane do aktualnego rozkładu jazdy. Będziemy dążyć do tego, aby w projekcie rozkładu jazdy pociągów pospiesznych na przyszły rok pojawił się choć jeden pociąg relacji Gorlitz - Kraków - Przemyśl.

    O Dreźnie pod rządami Czestera i skorumpowanego przez busiarzy betonu PKP PR możemy na razie tylko pomarzyć! I wiem co mówię... Jeszcze wspomnicie moje słowa: beton PKP zrobi absolutnie wszystko, żeby nie tylko nie dopuścić do utworzenia połączenia Gorlitz - Kraków, ale żeby uwalić ocalonego "Wrocławianina" na odcinku Zgorzelec- Wrocław.

    Ja natomiast zrobię absolutnie wszystko, żeby nie tylko uratować "Wrocławianina", ale żeby doprowadzić do uruchomienia pociągu z Krakowa do Gorlitz. Jestem zdeterminowana i jeśli trzeba będzie to ujawnię takie rzeczy i przekręty z PKP PR , że szczęki wam pospadają. Ale to w ostateczności!



    Temat: Rozkład jazdy PKP 2007/2008
    I tak oto 10 grudnia wszedł w życie nowy rozkład jazdy PKP. W końcu NORMALNY CZAS PODRÓŻY.

    Zgorzelec - Wrocław
    4.05 - pospieszny Wrocławianin do Warszawy (czas podróży 2.42)
    9.36 - osobowy przyspieszony "Kowalski" (2.27)
    11.39 - (2.52)
    13.40 - (szynobus do Jeleniej) z przesiadką w Węglińcu (2.43)
    15.15 - (3.12)
    17.14 - (3.01)
    19.43 - osobowy przyspieszony "Schmidt" (2.24)

    Zgorzelec - Zielona Góra
    17.14 - z przesiadką w Węglińcu(tylko w weekendy do Zielonej, w
    tygodniu do Żar) - (3.09)

    Zgorzelec - Jelenia Góra
    13.40 - bezpośrednio do Jeleniaj Góry (1.57)
    Pozostałe z przesiadką w Węglińcu www.rozklad.pkp.pl



    Temat: Wrocław - Drezno znów 19 EUR


    Ciekawe czy bedzie można kupić bilet na Wrocław-Goerlitz, albo na
    Legnica-Goerlitz, lub Wrocław-Zgorzelec (nie w taryfie PKP)???


    Jeżeli chodzi Ci o taryfę zbliżoną do Wrocław-Drezno 19 EUR,
    to oczywiście nie będzie można. To jest specjalna oferta tylko
    na tej trasie. Na trasach międzynarodowych możesz jedynie popróbować
    z ofertą SParpreis, ale to już musiałbyś kupić bilet w REiseZentrum
    w Niemczech, bo w Internecie ceny nie poda na inną trasę, niż
    Niemcy-Wrocław, bo tylko taką ma w bazie. (Oczywiście jeszcze
    Poznań, KAtowice, Kraków, i kilku innych wiekszych, ale nie
    jest to istotne w tym kontekście).

    Mirek





    Temat: Raport roczny 2004 PKP Przewozy Regionalne


    Skoro dofinansowanie PKP zakład DOlny Śląski wyniosło w 2004 roku - 40 832 521
    złotych, to dlaczego spółka zlikwidowała połaćzenia Wałbrzych - Lubawka i część
    Wałbrzych-Kłodzko, Kłodzko Główne-Stronie Śląskie, skorootrzymała więcej niż w
    2003 roku (21 360 843). To wywnioskować można że te 8 pociągów kosztowało nas
    podatników na dotowanie pasożytów PKP - wg absurdalnnego przelicznika aż 19 471 678.
    Dlaczego w bilansie stopnia pokrycia deficytu przez samorząd  ma woj.
    Dolnośląskiego jest aż 38%?


    [CUT]


    NP. poci.  Wrocłąw-Zgorzelec, podzielono na trzy Wrocłąw-Legnica,
    Legnica-Węglineic, Węglineic-Zgorzelec i jeszcze ktoś bezczelnie mówi, że
    uruchomił nowe pociągi. A przecież to generuje stratę, trzeba rozkład
    przygotować, "Dowieść" ludzi do pracy tymi biletami darmowymi, zawracać głowę, i
    ponosić koszty załogi konduktorskiej.


    I tutaj chętnie bym przeczytał komentarz Pana Ruty. Jak Pan ocenia tą
    sytuację i jakie jest uzasadnienie takiego stanu rzeczy?





    Temat: Węgliniec, Żagań
    Witam.

    Czy w związku z remontami na trasie Wrocław - Zgorzelec uda się zdążyć pociągiem
    5504 (Wrocław Główny odjazd 12.56) w Węglińcu na pociąg do Jeleniej Góry? W
    Węglińcu pociąg z Wrocławia przyjeżdża o 15.42, a pociąg do Jeleniej Góry
    odjeżdża o 15.53.

    Czy na trasie Zielona Góra - Żagań jeździ szynobus? Szczególnie chodzi mi o kurs
    o 10.05 z Zielonej Góry.

    Chciałbym jednego dnia zaliczyć odcinki Zielona Góra - Żagań i Węgliniec -
    Jelenia Góra. Planuję wyjechać o 10.05 z Zielonej Góry i dotrzeć do Żagania.
    Następnie chciałbym dotrzeć do Węglińca. I tu pojawia się problem - można jechać
    z Żagania do Legnicy Wawelem a następnie z Legnicy do Węglińca pociągiem Wrocław
    - Goerlitz. Niestety przeeraża mnie trochę koszt przejazdu Wawelem na odcinku
    Żagań - Legnica (z miejscówką prawie 40 PLN). Czy można jakoś taniej? Z tego co
    wiem chyba nie ma tam Last Minute. Wykombinowałem, że można jechać z Żagania do
    Bolesławca PKSem, ale ten PKS nie podjeżdża w Bolesławcu na dworzec PKP, tylko
    jedzie do głównego dworca PKS. Czy w Bolesławcu z dworca PKS jest daleko do
    dworca PKP?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
    Mariusz





    Temat: Awantura o "Wrocławianina"
    Ciekawe co DZPR wymyśli tymrazem, bo "Wrocławianin" trochę im namieszał w rozkładzie, a w zasadzie to sami sobie mieszają i potem wychodzą z tego absurdy.
    Zgadza się. Pamiętam listopadową wersję bez "Wrocławianina" i późniejszą z wywalczonym pociągiem Zgorzelec - Warszawa. Różnice były dość istotne.

    Dla władzy PKP PR mam sugestię, żeby stworzyć nocny bezpośredni pociąg na trasie Zgorzelec - Przemyśl - Zgorzelec. Wystarczą 4 wagony bezpośrednie na odciknu Zgorzelec - Wrocław podczepiane we Wrocławiu do jakiegoś pociągu do Przemyśla - bez oglądania się na busiarzy! Z własnych obserwacji wiem, że na tej trasie podróżuje mnóstwo osób i wysoka frekwencja gwarantowana. Do dzieła panie Pawicki - pokażcie, że na czymś wam zależy, zamiast tylko pierdzieć w stołki za 10 tys. miesięcznie!



    Temat: Awantura o "Wrocławianina"
    Dla władzy PKP PR mam sugestię, żeby stworzyć nocny bezpośredni pociąg na trasie Zgorzelec - Przemyśl - Zgorzelec. Wystarczą 4 wagony bezpośrednie na odciknu Zgorzelec - Wrocław podczepiane we Wrocławiu do jakiegoś pociągu do Przemyśla - bez oglądania się na busiarzy!
    Postulat jak najbardziej słuszny i uzasadniony! Musimy zewrzeć szeregi, narazić się busiarzom i betonom i lobbować na rzecz takiego połączenia!



    Temat: Wrocław - Drezno znów 19 EUR


    | Ciekawe czy bedzie można kupić bilet na Wrocław-Goerlitz, albo na
    | Legnica-Goerlitz, lub Wrocław-Zgorzelec (nie w taryfie PKP)???

    Kupująć bilet za 19E na trasie Wrocław - Drezno zapewne możesz wysiąść na
    innych stacjach (Goerlitz, Lobau, Bautzen, Bischofswerda). To samo tyczy sie
    drogi odwrotnej. Poprawcie mnie jeśli sie mylę.


    No chyba nie nikt przemocą w pociągu trzymać nie będzie ;-)

    Przemek





    Temat: Czy beda pierwsze prywatne dolnoslaskie koleje?


    |   i Środy Śląskiej  
     Środy ? Środy ??? Życzę powodzenia, ale przy obecnej konkurencji busów i PKS
    (srednio 2-3 na godzinę w mierunku Wrocławia) oraz odległości stacji Środa od
    miasta Środy, to cienko widzę...
    Plany jak z kosmosu.
    Noo, chyba, że chcą odbudować linię na miasto , ;)


    Dlaczego?
    Jeśli UM da dotacje, to prywatny będzie mógł jeździć gdzie chce.
    A PKP PR nie będzie nam wciskało szynobusów Wrocław-Zgorzelec-Dresden Hbf lub
    Wrocław-Poznań, albo szkoda że nie Wrocław-Berlin...(przez Lubsko to jeszcze by
    jakoś przeszło)





    Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji
    Koniec "Łużyc" - PKP tnie przewozy regionalne

    Znany wszystkim klientom PKP kursującym na trasie Zgorzelec - Wrocław pociąg "Łużyce" będzie jeździł tylko do 31 stycznia br. Temat budzi bardzo wiele emocji, bo jak się okazuje z linii korzysta bardzo dużo osób, które już niebawem zostaną pozbawione kolejnego połączenia ze stolicą Dolnego Śląska. W ciągu kilku dni na Niezależnym Forum Kolejowym burzliwa dyskusja o nadchodzących zmianach. Wszystko jednak wskazuje na to, że los "Łużyc" jest już przesądzony.

    źródło: zgorzelec.info



    Temat: Jeszcze o Wroclaw - GĂśrlitz (nowy rozklad)


    | Buhehehe. To najlepszy tekst. Wśród kolejary obowiązuje chyba, bo sąbardzo
    | "bierni" wobec nowych rozkładów, bo nie próbują ich naprawiać.

    Mylisz się. Wczoraj wysłaliśmy propozycje zmian w nowym rozkładzie do DZPR
    Marszałka i Prezesa PKP PR.


    A co uwzględniłaś w tych poprawkach?
    Tylko linie Wrocłąw-Zgorzelec, cały Dolny Śląsk, czy może całą sieć PKP? ;)





    Temat: Węgliniec, Żagań

    Czy w związku z remontami na trasie Wrocław - Zgorzelec uda się zdążyć pociągiem
    5504 (Wrocław Główny odjazd 12.56) w Węglińcu na pociąg do Jeleniej Góry? W
    Węglińcu pociąg z Wrocławia przyjeżdża o 15.42, a pociąg do Jeleniej Góry
    odjeżdża o 15.53.


    Spokojnie zdążysz, ostatno jechałem tak przed świętami i czekał.


    Czy w Bolesławcu z dworca PKS jest daleko do
    dworca PKP?


    Nie jest daleko. jakieś 5-10 minut drogi.
    pozdrawiam
    Łukasz Rogoza





    Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
    Cytat: Więcej lokalnych pociągów w przyszłym roku

    14 grudnia obowiązywać zacznie nowy rozkład jazdy pociągów na regionalnych trasach kolejowych. PKP utrzyma wszystkie dotychczasowe połączenia, a także wznowi kilka tych przed laty zlikwidowanych.
    (...)
    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław
    Jak to się ma do likwidacji połączeń na linii Zgorzelec - Wrocław? A likwidacja pociągów na linii JG - Zebrzydowa?!

    Gazeta Wyborcza jak zwykle pisze bzdury pod dyktando betonu PKP PR !!!



    Temat: okradziono konduktorow
    Witam
    Oto co dzis znalazlem na stronie www.zgorzelec.info :
    cyt.
    Okradziono konduktorów
    O prawdziwym pechu mogą mówić konduktorzy pociągu relacji Wrocław -
    Zgorzelec. Na jednej ze stacji złodzieje wyczyścili ich przedział
    służbowy. Nieustaleni dotychczas sprawcy wykorzystali postój pociągu i
    nieobecność obsługi w przedziale. Wynieśli z niego kurtkę służbową,
    teczkę z rzeczami osobistymi i... instrukcję pociągu. Straty okradzeni
    oszacowali na 1000 złotych.

    Nie dosc,ze to PKP ledwo ciagnie, to jeszcze takie akcje sie
    zdarzaja..

    Pozdrawiam
    Piotrek,Zgorzelec





    Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
    Ja jestem tego zdania że te pociągi Dresden- Wrocław powinny zostać. Zresztą je i tak obsługują składy DB więc niech sobie będą. A PR powinny oprócz tego prowadzić swój własny ruch. Nie może być tak, że Panowie z PR zobaczyli , że skoro będą jeździć pociągi DB to zabieramy z E30 EZT i wagony i przenosimy je gdzieś indziej. Dlaczego z Wrocławia do Międzylesia, Głogowa, Wałbrzycha czy nawet Namysłowa pociągów jest dużo, jeżdżą cyklicznie a E30 jest totalnie olewana przez PKP. Naprawdę na tę linię pięć pociągów pośpiesznych i cztery osobowe to za mało. Trzeba coś z tym fantem zrobić...

    PS. A co myślicie o tym , aby ze 2-3 połączenia (oczywiście jakby mieli już tabor) w relacji Zgorzelec- Wrocław Gł., uruchamiały KD???



    Temat: nowy rozkład PKP od grudnia


    | PKP PR nie myśli o pasażerach! Przykład: skrócenie relacji "Wrocławianina"
    | do i z Legnicy - obecnie kursuje do Zgorzelca.

    Kiedy wreszcie przestaniesz NON STOP p....ć bezkonstruktywnie o tym samym?
    Raz wystarczy, WSZYSCY naprawdę o tym wiedzą.


    Jest wiele absurdów.
    Po prostu brakuje pociągów. Powtarzam raz jeszcze nie tylko tego jednego
    Wrocław-Zgorzelec, ale kilkudziesięciu innych!
    W tej chwili oferta jest żenująca.
    I UM nie powinien ani złotówki płacić za takie usługi. (Ja bym nie zapłacił)





    Temat: Absurdy na dolnośląskich torach
    Często bywam służbowo we Wrocławiu i jeżdżę pociągami na trasie Zgorzelec - Wrocław. Zauważyłem kilka absurdów:

    - Pociągi osobowe KOWALSKI i SCHMIDT nie zatrzymują się w 6-tysięcznym Pieńsku, za to mają postoje na wioskach Malczyce i Miękinia oraz w Środzie Śląskiej gdzie stacja jest parę km za miastem.

    - Pociąg pospieszny WROCŁAWIANIN zatrzymuje się w Pieńsku oraz na wiosce Miłkowice, a do lipca zatrzymywał się też w Zebrzydowej.

    Niech ktoś mi teraz wytłumaczy gdzie tu jest sens i logika? Na stacjach gdzie zatrzymuje się pociąg pospieszny (Pieńsk, Zebrzydowa, Miłkowice) nie zatrzymują się pociągi osobowe! Te same pociągi osobowe, które nie zatrzymują się w mieście (Pieńsk) zatrzymują sie na wioskach (Malczyce, Miękinia).

    Do Zgorzelca i tak jeździ bardzo mało pociągów i prawie połowa z nich nie staje w Pieńsku! To jest jakiś absurd! Który kretyn z DZPR za to odpowiada? Może jakiś pociot kogoś z PKP ma busy w Pieńsku?



    Temat: Polaczenia Zgorzelec-Wroclaw
    Hej mam prosbe do mieszkancow Zgorzelca Czy ktos moglby mi podac sposoby wydostania sie z miasta po godzinie 20 wieczorem w sobote 23 grudnia. Chodzi mi o PKS-y, linki do prywatnych przewoznikow, bo niestety PKP odpada. Najbardziej zalezaloby mi wlasnie na wszelkiej komunikacji prywatnej.
    ps. Chyba ze ktos wie ze jedzie tego dnia co najmniej do Wroclawia i mialby ochote zabrac 2 autostopowiczow. Z gory dziekuje



    Temat: Ostatecznie Wrocław-Goerlitz
    Naiwne pytanie, ale w P regio karnet nie obowiązuje, mimo że to PKP PR, prawda?


    Czy na odcinku Wrocław-Zgorzelec
    (o ile będa kursować) będzie taryfa osobowa czy pośpieszna? Według
    Hafasu taryfa jest osobowa dlatego mam wątpliwości jak to jest w końcu


    Hafas poprawiony - pociągi do Drezna otrzymały literkę P i zgodnie z
    taryfą P jest prezentowana cena biletu.





    Temat: remont na trasie wroclaw-jelenia gora ?????


    jechac 126 km w 3 30 h to przeciesz paraodia , z roku na rok czas sie wydluza
    tak za 2 lata bedziemy jechac pewnie w 4 godziny ,to zenujace!!! czy ktos wie
    czy pkp szykuje sie do jakiegos remontu torowiska na tej lini???pozdro dla
    wszystkich !!!


    Ciesz się, ze nie ma remontu, bo wtedy pociagi by jechały 4,5 godziny i
    wszędzie stały po 5-10 minut tak jak na Wrocław -Zgorzelec!
    A poza tym to linia widokowa, więc przekraczanie 30km/h jest niewskazane.
    Jednym słowe tak trzymać!
    Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej!
    Pozdrowienia z Chełma.





    Temat: [DZPR] Nowy rozkład jazdy


    | No wiesz... Jeśli w tej kwesti patrzymy, to każdy pociąg o tej porze jest
    | zapełniony...

    Bzdury piszesz!


    OJOJO. Krycho nikt Cię nie zadowoli.
    Jedni będą marudzić, inni będą zadowolenie. No chyba, że w godzinach 04:59 w
    kierunku Legnicy będziemy uruchamiać co pół godziny pociągi... Ale na to nie ma
    pieniędzy.
    A linie kolejowe bez prądu że tak nazwę, jak Węgliniec-Zgorzelec, to PKP PR
    niechętnie prowadzą ruch, bo generuje to bardzo duże straty.


    | Przecież sama mówiłaś, że najlepiej przywrócić rozkład z 2004 roku.
    | A było tak, że
    | z Wrocław GŁ, wyjeżdzał IR o 04:40
    | a później OSOB do Zgorzelca 06:00 - i tak było najlepiej.

    Jest przyśpieszony o 5:33 do Gorlitz, potem o 6:00 do Legnicy i wystarczy.
    Ja wiem lepiej od Ciebie, które pociągi są potrzebne i o jakich godzinach.
    Pracuję na tej linii kilkanaście lat i dostaję wiele meili w sprawie
    rozkładu. To co ja proponuję nie jest idealne, ale o niebo lepsze od
    rozkładu stworzonego przez geniuszy z DZPR.


    Tak, ale o 05:33 to za wcześnie. Jak już to powinien być Węgliniec o 05:30 (EZT)
    a Goertliz o 06:00.
    Legnica o 04:58 bez zniam.


    Dlaczego 9:40 za późno? Pamiętaj, że następny będzie dopiero o 13:13. Lepsza
    9:40 niż 10:40 proponowana przez idiotów z DZPR.


    No bo za późno 09:40...





    Temat: remont na trasie wroclaw-jelenia gora ?????

    | jechac 126 km w 3 30 h to przeciesz paraodia , z roku na rok czas sie
    wydluza
    | tak za 2 lata bedziemy jechac pewnie w 4 godziny ,to zenujace!!! czy ktos
    wie
    | czy pkp szykuje sie do jakiegos remontu torowiska na tej lini???pozdro dla
    | wszystkich !!!

    Ciesz się, ze nie ma remontu, bo wtedy pociagi by jechały 4,5 godziny i
    wszędzie stały po 5-10 minut tak jak na Wrocław -Zgorzelec!
    A poza tym to linia widokowa, więc przekraczanie 30km/h jest niewskazane.
    Jednym słowe tak trzymać!
    Jest dobrze, a będzie jeszcze lepiej!
    Pozdrowienia z Chełma.



    z CHełma ? ( która jeżdzi?)
      Pozdr.
          CLUBSP32





    Temat: Propaganda by PKP PLK
    Dziś w moje ręce wpadła ulotka PLK pt: "Modernizacja dobiega końca". Lekturę przeczytałem i po prostu nie mogę wyjść z podziwu, jak mami się ludzi, kręci i kłamie wręcz, reklamując rzecz, która sfinansowana została w 75% przez UE. I tak oto można przeczytać, że "nowoczesna linia E30 to korzyści dla społeczeństwa i środowiska. A więc po kolei:
    1. Skrócenie czasu podróży Pociąg posp. na odcinku Zgorzelec-Wrocław jedzie 2h i 30 minut. Przed modernizacją IR z Drezna pokonywały trasę w 2h i 40 minut. Rewelka, modernizować coś 5 lat i skrócić czas podróży o 10 minut.
    2. Ograniczenie hałasu przez ekrany akustyczne - ile ich jest, że tak radykalnie ograniczają hałas? Chyba na palcach 1 ręki można policzyć.
    3. Zmniejszenie zużycia energii - ciekawe jakim cudem, skoro tabor nadal stanowią stare prądożerne graty, odcinek Węgliniec-Zgorzelec nadal niezelektryfikowany, więc ropę się przepala aż miło, podobnie z Bielawą.
    4. Możliwość zwiększenia przepustowości linii - ciekawe, bo pociągi się wycina.
    5. Ochrona zabytków (po części się zgodzę).
    6. Ochrona zwierząt (nie wiem w jaki sposób, ale też mogę się zgodzić).
    7. Przystosowanie infrastruktury i potrzeb niepełnosprawnych (pochylnie,windy) - i tu pytam, gdzie zainstalowano windę? W Węglińcu niepełnosprawny na wózku nie ma szans samemu wydostać się z dworca. Podobnie jest w Bolesławcu. Kłamstwo i oszustwo.

    Ponadto w tej paranoicznej broszurce napisano, że dostosowano linię do prędkości 160 km/h. Tylko nie napisano, że nic na tej linii nie pojedzie z tą prędkością. Żenada by PLK. W kwestii modernizacji musimy się wiele uczyć jeszcze. Choćby od Czechów czy Słowaków.



    Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły
    A co z pociągiem Zgorzelec - Kraków (Przemyśl)?. Da się wreszcie przełamać opór "materii" w tej kwestii? Czy jednak lobby busiarskie jest tak silne, a beton PKP PR tak przekupny, że nic z tego nie wyjdzie?

    Nam nie chodzi o nowy pociąg tylko o bezpośredni łącznik (Zgorzelec - Wrocław - Przemyśl) do już kursującego ŚLĄZAKA, co byłoby świetnym połączeniem kolejowym i na pewno rentownym!



    Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
    Mares, nie znam się na taborze DB, ale czy te składy już nie jeżdżą w barwach LausitzBahn po polskich torach, a konkretnie po linii Gorlitz - Zittau, której większość biegnie po polskiej stronie Nysy Łużyckiej? Mamy też fragment linii koło Bogatyni, po której przejeżdżają składy niemieckie do Liberca i Tanvaldu.
    A co jeździ z Berlina do Kostrzyna?

    PS.
    Wracając do nowego RJ. Beton PKP IC próbuje "oterminować" zgorzelecką część "Ślązaka". Pociąg, który na linii Zgorzelec - Wrocław cieszy się największą popularnością (w sobotę tylko w Bolesławcu wsiadło do niego grubo ponad 100 osób!) kogoś bardzo kole w oczy!



    Temat: Od 1 kwietnia OLEŃKA do likwidacji
    To co beton PKP PR wyprawia z pociągami na naszej linii to jeden wielki skandal przechodzący ludzkie pojęcie! W poniedziałek trzeba narobić szumu w lokalnych mediach!
    Na likwidacji OLEŃKI (pewnie tylko na odcinku Zgorzelec- Wrocław) wiele nie stracimy, bo ten pociąg o tej porze pasuje tu jak wół do karety, ale poważną stratą będzie brak bezpośredniego połączenia z Warszawą, które było od zawsze! Uważam za konieczne przywrócenie pociągu ŁUŻYCE i na tym trzeba skupić nasze wysiłki!



    Temat: Raport o remontach linii kolejowych


    Dzieci z CZT znów piszą, o czymś o czym nie mają zielonego pojęcia. Lepiej
    kupcie sobie kolejkę PIKO i nią się bawcie. Bo na kolei to się tak znacie jak
    ja na kuchni aborygeńskiej. Gratuluję metodolgii w której nie uwzglednia się
    np. przewozów towarowych czy zobowiązań międzynarodowych. Gratuluję.
    CAr.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/


    No, widze ze stosunek epitetow i wyzwisk do argumentow jest rekordowy. Czyli
    raport dobry - na PKP boja sie.

    Co do metodologii (jak rzecznik Lancucki wymysli riposte, to pracownik
    Ciechanski powiela - w koncu robi to "z pracy". Ciekawe czy obrzucanie
    wyzwiskami CZT ma wpisane do umowy o prace, czy robi to jak przelozeni nie
    widza - warto by to z nimi omowic), to gdyby raport przeczytal, to by wiedzial
    w jaki sposob traktujemy ruch towarowy i dlaczego. O zobowiazaniach

    od nas zalezy w jakiej kolejnosci.
    No i ten argument w ustach PLKi brzmi niedorzecznie. Tak jakby oni robili
    inwestycje glownie pod ruch towarowy. CZT zawsze domagalo sie zwiekszenia
    remontow na Slasku - kluczowego dla ruchu towarowego, a PLK na przyklad w
    programie rehabilitacji trakcji za 152 mln zl (Raport CZT 2/2006) nie
    zaplanowalo zadnego zadania na Slasku skracajacego czas przejazdu. A np.
    odcinek Krakow - Katowice, ktorego modernizacji domagamy sie od lat, jest
    znacznie bardziej obciazony i ruchem pasazerskim i towarowym od odcinka
    Wroclaw - Zgorzelec tej samej E30.





    Temat: Nowy market
    Bardzo interesujący cytat(autorstwa bb,niepraważ??)

    PS2. Co do estetyki, porównaj sobie dworzec kolejowy w Kijowie, na tej biednej Ukrainie: http://www.railfaneurope....ev/PIC_258.jpg, a dworzec Warszawa Centralna, który wyglada jak wysypisko śmieci, wśród budowli, które wokół niego powstają. Nie gadaj głupot, że estetyka nie jest ważna. Jest ważna wszędzie.[/quote]

    Człowieku, ja nie napisałam, że estetyka nie jest ważna.Ja po prostu uznaję priorytet dużej ilości miejsc pracy, jaką daje rynek. Rynek to nie jest wizytówka małych, zapyziałych miasteczek. Takie obiekty(o podobnej estetyce )posiadają miasta takie jak Gdańsk czy Wrocław i nikt nie robi z tego tragedii. Są od zawsze i już. Nie twierdzę, że estetyka nie odgrywa roli, więc nie przypisuj mi opinii, jakiej nie wyraziłam. Opowiedziałam się tylko za istotną rolą rynku i jeżeli nie wierzysz, że odgrywa on takową, to przejdź się tam i zapytaj jakiejkolwiek kobiety stojącej z towarem, z czego by się utrzymywała jak nie rynek. Pamiętaj, że nie każdy ma taki wybór, by pracować jako księgowa czy sekretarka.
    P.S. Skoro estetyka jest ważna(bo jest)to może warto byłoby najpierw wziąć się za faktyczny obiekt, po którym nas oceniają, czyli Dworzec PKP Zgorzelec Miasto. Skoro już o tym wspomniałeś to dodam, że o tym obiekcie krąży wśród przejezdnych wiele interesujących opinii...



    Temat: Testy w Malczycach


    Witam!
    ...
    Na szczescie moje 'zrodlo' (ktore chce pozostac anonimowe - powiem
    tylko, ze jest moim sasiadem i pracuje w PKP Cargo)


    ...to juz nie jest anonimowe :)


    podalo w miare
    dokladny rozklad. cztery godziny temu udalo mi sie dorwac jednostke
    (sorki, ale na prawde nie wiem jaka to seria) w Malczycach, gdzie
    czekalo na 'wyprzedzenie' przez pociag Wroclaw - Zgorzelec. Pozniej
    maszynka odjechala w kierunku Legnicy gdzie podobno dzis ma spedzic
    noc.
    Na razie mam wywolane tylko jedno zdjecie (ostatnie na kliszy) :)):
    http://www.mrluck.pnet.pl/malczyce.jpg


    Ehhhhheeee :)))


    Jak tylko odbiore z labu kolejna rolke to zamieszcze w necie.
    Niezle sie prezentuje ten szynobus (no wlasnie czy jest to szynobus?
    kidys byla dyskusja na temat tego co jest szynobusem, ale juz nie
    pamietam...). Zeby takie cos naprawde po Dolnym Slasku zaczelo
    jezdzic... ech...


    No to czekamy z niecierpliwoscia... do lutego.

    Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski





    Temat: jest nowy rozkład


    Pobieżny rzut oka na propozycje dla Dolnego Slaska pozwalaja mi
    stwierdzić, że
    wbrew czarnym zapowiedziom nie ma "uwalenia" kolejnych linii. Oczywiście
    poprawy też nie ma, ot status quo.


    No, muszę przyznać, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczona, a spodziewałam
    się szoku i wszystkiego najgorszego, tak jak w grudniu 2004.
    Jeśli chodzi o odcinek Wrocław-Zgorzelec to ma być nieporównywalnie lepiej
    niż jest teraz. Mam nadzieję,że choć minimalnie przyczyniły się do tego psy,
    które od grudnia wieszałam gdzie się dało na DZPR ;)
    Przybliżony nowy rozkład dla Bolesławca (gdyby ktoś chciał) można zobaczyć
    tutaj:
    http://pkp.boleslawiec.pl/news.html

    Krycha





    Temat: zgorzelec wrocław o modernizacji
    niedawno jechałem tym odcinkiem pociągiem IR (wagony DB) pamiętając, że w
    zeszłym roku były tu prowadzone pracy modernizacyjne. Zastanawiałem się, w
    którym momencie jadę po zmodernizowanym torze i z ledwością to
    zidentyfikowałem. Konduktor w drodze powrotnej powiedział, że podwykonawcy
    zawalili a główny wykonawca upadł ( nie wiem co to za firma ale on mówił, że
    jakaś post PKP owa ) fakt jest taki na zmodernizowanych odcinkch, rzuca na
    boki....




    Temat: Przewoz komputera w ex lub posp


    | W ogóle by mi nie przyszło do dłowy żeby miał byc problem - jakoś było
    heheh - ale ja sie pytaniu nie dziwie. Po roznych IDIOTYZMACH pkp o ktorych slyszal kazdy, mozna sie wszystkiego spodziewac, np zakazu przewozu komputerow o CPU 1 Ghz (bo za ciezko ten Giga i polka sie moze zlamac :))


    Co prawda sam tego nie doświadczyłem, ale kiedyś zasłyszałem rozmowę
    między sudentką (S) i studentem (s) na trasie Zgorzelec - Wrocław.
    S radziła s, że gdy będzie wiózł komputer w pudełku, na pytanie co
    jest w środku, odpowiedział, że książki. Bo przewóz książek - jako
    bagażu osobistego jest OK. Natomiast kolega S kiedyś zgodnie z prawdą
    odpowiedział, że wiozł w pudełku komputer i dostał mandat za przewóz
    rzeczy nie należących do karegorii osobiste koleją.
    Rozmowa odbyła się jakoś pół roku, rok temu. Zdarzenie z mandatem
    niewiele wcześniej, ale obowiązywało jeszcze wtedy stare prawo
    o przewozie bagażu.

    Mirek





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Wczoraj otrzymaliśmy odpowiedź z centrali PKP PR na nasz e-mail wysłany chyba z pół roku temu:

    Warszawa dnia 31.10.2007 r.
    PBM5m-713/99/2007

    Redakcja
    PKP Bolesławiec”

    W odpowiedzi na e-mail, dotyczący projektu rozkładu jazdy 2007/2008 , Biuro Marketingu „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o. informuje:
    Na wniosek organizatora kolejowych przewozów regionalnych na terenie województwa dolnośląskiego tj. Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w rozkładzie jazdy 2007/8 nastąpi korekta wcześniej zaplanowanych propozycji do rozkładu jazdy na odcinku WrocławZgorzelec polegająca na:
    • skróceniu relacji pociągu „Pogórze” relacji Kraków – Zgorzelec – Kraków na relację Kraków – Wrocław – Kraków;
    • wprowadzeniu grupy wagonów relacji Przemyśl – Zgorzelec – Przemyśl w pociągu „ŚLĄZAK” relacji Przemyśl – Zielona Góra - Przemyśl . Pociąg ten na odcinku WrocławZgorzelecWrocław kursował będzie w godzinach zbliżonych do obecnie kursującego pociągu „WROCŁAWIANIN”

    Dziękując za zainteresowanie ofertą spółki „PKP Przewozy Regionalne” uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji.

    DYREKTOR BIURA
    (-) Justyna Mądry
    Zastępca



    Temat: szczecin-zgorzelec-szczecin


    tak to sie zgadza... i chcialbym byc w sorde mozliwie max o 10-tej.
    jestem studentem... chcialbym jednak wrocic poprzez wroclaw w czwartek.
    By byc tam (we Wrocku) ok. 12-tej i zeby wypic kawe :) a w Szczecinie
    byc rano w piatek.


    Zatem:

    Szczecin Glowny 0:08
    Wroclaw Glowny 5:13/5:37
    Zgorzelec 8:25

    Wszystko pospieszne

    Bilet na pospieszny przez Poznan Gl*Wroclaw Gl*Legnica
    Cena z ulga studencka to 30,65 zl

    hmm
    powrot:

    Zaczynaj podroz osobowym albo pospiesznym (w zaleznosci od tego, jak bardzo
    okolo 12. byc we Wroclawiu chcesz):

    Pospieszny wyrusza ze Zgorzelca o 7:36, a do Wroclawia Gl dociera 10:27
    osobowy odpowiednio 9:25 i 12:54

    Potem wieczorem o 20:31 pospiechem BB/Katowice - Swinoujscie (z rezerwacja
    miejsc - po 2 zl)

    Gdy ze Zgorzelca jechal bedziesz pospiesznym, to wychodzi 30,65 + 2 zl
    miejscowka na poc. 48505, gdy zas rano osobowym, to 29,32 + 2 zl miejscowka
    na 48505.

    Bilet przez Legnica*Wroclaw Glowny*Scinawa*Kostrzyn

    Uff...a nie latwiej http://rozklad.pkp.pl ? Tylko cen tam nie ma :))





    Temat: "Wrocławianin" po 11 grudnia 2005


    | Zgadza się. Chciałam jeszcze dodać, że obecnie "Wrocławianin" jest
    ostatnim
    | pociągiem, którym można wydostać się z Wrocławia (odj. 19:51) do
    Bolesławca
    | i Zgorzelca.

    Teraz będzie o 18:40 z Wrocławia EZT.


    EZT to i teraz jeździ o tej porze z Wrocławia (18:29), ale tylko do
    Węglińca. Jeśli od grudnia ma to być ostatni pociąg z Wrocławia to gratuluję
    dyrekcji DZPR poczucia humoru.

    Władze DZPR ostrzegam (jeśli tu zaglądają), że w sprawę utrzymania
    kursowania "Wrocławianina" na odcinku Legnica-Zgorzelec "PKP Bolesławiec"
    zaangażuje wszystkie lokalne media oraz władze samorządowe Bolesławca i
    Zgorzelca.

    PS. Może by tak przy okazji zająć się sensownością pociągów relacji
    Chojnów-Wrocław-Chojnów, panie dyrektorze DZPR? Podobno w Chojnowie mieszka
    jeden z dyrektorów PKP pracujący we Wrocławiu, a owe pociągi na trasie
    Chojnów-Legnica wożą głównie powietrze i jakoś nikomu to nieprzeszkadza!

    __________
    Krycha





    Temat: Jak dojechac do Jarocina z Wroclawia?


    Na stronie z rozkladami jazdy PKP widze, ze nie ma polaczen. Czy Jest
    jakas wersja z przesiadka, a moze sa jakies prywatne linie autobusowe,
    ktore jezdza od nas do Jarocina?


    PKS:
    Połączenia na trasie :

    WROCŁAW - JAROCIN
    Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu
    Trasę kursu zobaczysz klikając w relację
    Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja
    13:10 15:50 P L ł  ZGORZELEC - KONIN
    przez BOLESŁAWIEC, JAROCIN
    15:50 18:35 P U ź  WROCŁAW - KONIN
    przez JAROCIN
    18:25 20:45 P L z  WROCŁAW - KONIN
    przez JAROCIN

    WROCŁAW - JAROCIN UL.MONIUSZKI
    Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu
    Trasę kursu zobaczysz klikając w relację
    Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja
    10:35 13:30 B U m  WROCŁAW - POZNAŃ

    WROCŁAW NADODRZE - JAROCIN UL.MONIUSZKI
    Opisy oznaczeń kursów zobaczysz po ich wskazaniu
    Trasę kursu zobaczysz klikając w relację
    Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja
    10:30 13:30 6 m  WROCŁAW NADODRZE - POZNAŃ

    10:55 13:30 B U m  WROCŁAW - POZNAŃ

    P - Kurs pośpieszny
    L - Nie kursuje w 1 i 2 dzień Bożego Narodzenia,Wielkanocy i Now
    z - KURS.od 1.X do 30.VI.5,6,7i wtor.po Wielk.oprócz przerw Świą





    Temat: Planowane kółeczko na kolejny weekend (coś dla świrów czyli 9 przesiadek w ciągu doby)
    W zasadzie planuje sam i jeszcze nie jest to do końca pewne ale
    zakładam coś takiego:

    start w sobote w nocy:

    Poznań Główny 02:41



    Wrocław Główny 05:08
    Wrocław Główny 05:29



    GĂśrlitz 08:39
    GĂśrlitz 08:45



    Bischofswerda 09:26
    Bischofswerda 10:14



    Zittau 11:13
    Zittau 12:14



    GĂśrlitz 12:53
    GĂśrlitz 13:17



    Zgorzelec 13:23

    alternatywnie:

    Zittau 13:44



    GĂśrlitz 14:19 i do Zgorzelca pieszo...

    Zgorzelec 15:05



    Węgliniec 15:40
    Węgliniec 15:53



    Jelenia Góra 17:23
    Jelenia Góra 17:41



    Wrocław Główny 21:13
    Wrocław Główny  23:10



    Poznań Główny  01:43

    Czy bilet EuroNysa można kupić:
    na stacji PKP/PKS Wrocław Główny ok 5 nad ranem ???
    na stacji Węgliniec ok 8 nad ranem ???

    Czy jeśli wybiore zwiedzanie Zittau zamiast Zgorzelca (zdecydowanie
    wole) to mam szanse przyjechawszy o 14:19 do Gorlitz w jakiś sposób
    dostać się stamtąd na stacje Zgorzelec na 15:05 (niby to blizko a mam
    46 minut tyle że po drodze jest przekraczanie granicy) ????





    Temat: szczecin-zgorzelec-szczecin



    RE.
    Przez Polskę droga jest tyz pikna, tyle że w Zielonej Górze musisz
    przesiąść
    się z PKP na PKS do Zgorzelca. No bo chyba nie ma sensu jechać przez
    Poznań
    i Wrocław.


    On chce jechac w srode.


    Zerwij się o 4.00 , o 5.00 wyjedź ze Szczecina , o 10 jesteś w ZG skąd o
    10.20 masz autobus do Zgorzelca. Ech macie te połączenia w Polsce A, nie
    ma
    co...


    Bez sensu. Lepiej jedz albo tak:

    Szczecin Główny 6:10           P  83102  BW K
    Wrocław Główny 11:28/11:37           IR   454  FR RE BW
    Zgorzelec 14:25

    Czas podróży:  7:57

    Cena 48,65 zl (2 klasa, bez ulgi)

    Mozna tez zaoszczdzic dwie dychy jadac samymi osobowkami:

    Szczecin Główny 7:50
    Krzyż 10:02/11:56
    Poznań Gł. 13:15/13:25
    Wrocław Główny 16:28/16:48
    Zgorzelec 20:10

    Czas podróży: 12:01

    Cena 29,40 zl (2 klasa, bez ulgi).

    Sa tez polaczenia z uzyciem ekspresu, ktore wychodza o okolo pol godziny
    szybsze od podanego pospiesznymi. Przez niemcy da sie jechac sporo szybciej
    niz przez Polske.

    Napisz co Cie interesuje, bo opcji jest naprawde duzo, by jazde w przeciwnym
    kierunku zaplanowac.





    Temat: 18 mld zł PKP PLK na Euro 2012
    18 mld zł PKP PLK na Euro 2012

    Około 18 mld zł chcą przeznaczyć na inwestycje PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) w ramach przygotowań do Euro 2012. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej spółka zmodernizuje 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    Odcinki, na których prowadzone będą lub trwają już prace, to: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - MPL Okęcie oraz odcinek Kraków - MPL Balice.

    Spółka liczy, że dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu pociągami na tych trasach.

    Na wybranych odcinkach czas ten skróci się odpowiednio o: na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań) - z 308 minut do 205 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny - z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna - z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol - z 195 minut do 125 minut, Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz z 160 minut do 85 minut. W ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej PKP PLK zmodernizują 9 odcinków linii kolejowych o łącznej długości 936,9 km.

    źródło: PAP / RK



    Temat: Euronysa z kazdej kasy elektronicznej


    - czy gdzieś jeszcze są do nabycia stare ENTy?


    Dzis  rano kupilem na dworcu PKS w Zgorzelcu Euronyse w starej formie.
    Bilet jest z logo CD i jest ważny w pociagach czeskich - oczywiście
    tylko w Libereckim Kraju. Bilet kosztuje tez 20 zł. Na bilecie są
    do dziurkowania lata 2008, 2008 i 2010, więc jeszcze trochę będą dostępne.
    Bilet z PKS Zgorzelec w pociągach PKP nie jest honorowany!

    Zauważyłem jedną zmianę, ale za to istotną. Nie ma już nigdzie wzmianki
    o tym, że bilet jest tylko dla obywateli Polski lub Czech!
    Taki zapis bylby w EU niewazny, więc zniknął. Teoretycznie można więc
    jechać z kolegą z Niemiec, albo Francji i kupić tylko bilety po 20 zł!

    Przypominam, że jest też dostępny bilet Euronysa dla grupy do 5 osób.
    Wersja PKS - cena 50 zł, PKP - 75 zł.
    Wersje PKS można kupić na dworcach autobusowych w Bolesławcu, Lubaniu,
    Zgorzelcu i Bogtyni, oraz w Punkcie Informacji Turystycznej w Zgorzelcu.

    Wersja PKP w kasach na stacjach Wrocław Główny, Legnica, Bolesławiec,
    Zgorzelec, Węgliniec, Lubań, Jelenia Góra.

    Mirek





    Temat: Pociąg na trasie Wrocław-Poznań pomknie 200 km/h


    Ponad 250 mln euro będzie kosztowała modernizacja dolnośląskiej części
    linii kolejowej Wrocław-Poznań, czyli 58-kilometrowego odcinka z Wrocławia
    do Rawicza. Remont całej trasy ma zakończyć się przed EURO 2012.


    Czyli dokąd ? Do Rawicza czy Poznania ?


    Dodał, że remont nie
    utrudni ruchu pociągów.


    Baju , baju . A 76 tras kolejowych trzeba przełożyć - fakt , że głownie
    towarowe ale jednak. Remont PWK też miał w min. stopniu utrudnić ruch
    kolejowy. A co jest - każdy kto przejeżdża do lub przez Poznań  widzi.


    Dolnośląski oddział PKP Polskie Linie Kolejowe SA remontuje obecnie także
    m.in. linię E-30, łączącą Opole z Wrocławiem i dalej z polsko-niemieckim
    przejściem granicznym w Zgorzelcu.
    "Mamy nadzieję, że już w przyszłym roku, po zakończeniu prac
    modernizacyjnych, czas jazdy pociągów na trasie Opole-Zgorzelec skróci się
    o około 70 minut" - dodał Dul.


    Ciekawe jak to obliczył. Bo chyba nie ma rel. bezpośredniej Opole -
    Zgorzelec ?


    Linia E-30 zostanie w pełni dostosowana do wymogów unijnych, zwiększy się
    ochrona


     zanieczyszczeniem gruntów ....

    Co autor miał na myśli ?





    Temat: Wawa - Drezno - pytanie



    |     Jak najtaniej i (mozliwie najszybciej) dojechac pociagiem z Wawy do
    | Drezna ???

    Bezposrednim
    W-wa Cent.    21:20
    Drezno            8:07

    Z przesiadka we Wrocku:
    W-wa Cent.    11:52
    Wroclaw Gl.    17:23   /  17:37
    Drezno             22:17

    To sa polaczenia z uzyciem wylacznie poc. pospiesznych (czyli bez obowiazku
    doplat, miejscowek itp.) - jednoczesnie bedace najszybszymi. Co do cen
    biletu to wiem tyle, ze bilet W-wa - Zgorzelec kosztuje 42,30 (norm) / 21,15
    (50%). Musisz sie dowiedziec, ile bedzie kosztowal bilet W-wa - Drezno,
    Zgorzelec - Drezno, i policzyc, czy bardziej sie oplaca kombinowac, czy
    kupic jeden bilet na cala trase.


    Po ostatnich podwyzkach TCV na pewno oplaca sie na tej trasie kombinowac
    przy jezdzie pociagiem zwlaszcza tanszym od Ex na sieci PKP. 25.09
    przeprowadzilem drobne badania "TCVlogiczne" w Rzeszowie, Tarnowie i
    Kraku (pytalem sie o ceny do slowackich stacji granicznych) np. bilet
    Tarnow-Plavec kosztuje w jedna strone ok. 70 PLN, wiec
    Wawa-Zgorzelec-Goerlitz musi odpowiednio wiecej. W wersji przejazdu jak
    wyzej (bez wysiadania na granicy) najtaniej bedzie IMHO Wawa-Zgorzelec w
    taryfie krajowej + Zgorzelec-Drezno w TCV (ewentualnie
    Zgorzelec-Goerlitz TCV, Goerlitz-Dresden AFAIK 29DEM). W przypadku jazdy
    w co najmniej 2 osoby warto by sie zastanowic nad SchoeneWochenende lub
    Sachsen Ticket (40 DEM za 1-5 osob) na doc. Goerlitz-Dresden.

    Przemek





    Temat: 3. urudziny PKP PR.


    Mój kolega zrobi stronę internetową. Powiadomimy wszystkie lokalne media (w
    tym TVP3 Wrocław) i samorządy (częściowo już to zrobiłam). Jeśli DZPR nadal
    będzie się upierał przy likwidacji tego połączenia wtedy przeprowadzimy
    niezależne od PKP liczenie frekwencji "Wrocławianina" na trasie
    Legnica-Zgorzelec i wtedy udowodnimy, że wpisanie tego pociągu na słynną już
    czarną listę "pociągów z najniższą frekwencją" to perfidna manipulacja DZPR.
    Planujemy pasażerom rozdać ulotki informujące o zamiarach DZPR likwidacji
    tego połączenia, być może rozwiesimy też specjalne plakaty na dworcach i w
    pociągu "Wrocławianin". Oczywiście będziemy też interweniować w centrali PKP
    PR.
    W ostateczności zaczniemy zbierać na dworcach i w pociągach podpisy od
    pasażerów pod sprzeciwem, podobnymi sprzeciwami zapchamy skrzynki e-mail
    dyrektorów z DZPR i prezesa PKP PR.
    Mam jednak nadzieję, że zanim do tego dojdzie panowie z DZPR pójdą po rozum
    do głowy i potwierdzą oficjalnie, że od nowego rozkładu "Wrocławianin"
    będzie kursował w dotychczasowej relacji Zgorzelec-Warszawa.


    DOBRZE !!! na tych ułomów z DZPR nie ma innego sposobu
    przy okazji warto upomnieć się o normalny rozkład jazdy na linii
    Legniaca-Zgorzelec bo jak się nie zrobi trzęsienia ziemi na Joanitów/Dyrekcyjnej
    to udupią tą linię do końca





    Temat: 3. urudziny PKP PR.

    | Niebawem ruszy akcja "Wrocławianin" mająca na celu utrzymanie tego
    | połączenia na linii Legnica-Zgorzelec. Niech w DZPR nie myślą, że tak
    | łatwo
    | odpuścimy ten pociąg!!!

    Krycho napisz do mnie na priva, żebyśmy obgadały co i jak. Też myślę, że
    należy
    już zacząć działać i rozpocząć kampanię protestacyjną.


    Mój kolega zrobi stronę internetową. Powiadomimy wszystkie lokalne media (w
    tym TVP3 Wrocław) i samorządy (częściowo już to zrobiłam). Jeśli DZPR nadal
    będzie się upierał przy likwidacji tego połączenia wtedy przeprowadzimy
    niezależne od PKP liczenie frekwencji "Wrocławianina" na trasie
    Legnica-Zgorzelec i wtedy udowodnimy, że wpisanie tego pociągu na słynną już
    czarną listę "pociągów z najniższą frekwencją" to perfidna manipulacja DZPR.
    Planujemy pasażerom rozdać ulotki informujące o zamiarach DZPR likwidacji
    tego połączenia, być może rozwiesimy też specjalne plakaty na dworcach i w
    pociągu "Wrocławianin". Oczywiście będziemy też interweniować w centrali PKP
    PR.
    W ostateczności zaczniemy zbierać na dworcach i w pociągach podpisy od
    pasażerów pod sprzeciwem, podobnymi sprzeciwami zapchamy skrzynki e-mail
    dyrektorów z DZPR i prezesa PKP PR.
    Mam jednak nadzieję, że zanim do tego dojdzie panowie z DZPR pójdą po rozum
    do głowy i potwierdzą oficjalnie, że od nowego rozkładu "Wrocławianin"
    będzie kursował w dotychczasowej relacji Zgorzelec-Warszawa.

    _________
    Krycha





    Temat: Gdzie PKP nie chce, tam PKS pojedzie


    Użytkownik "bb"

    | Jak większość wie, że od nowego RJ zniknąć mają połączenia
    Wrocław-Dresden.
    | Ale jest i dobra wiadomość. Otóż od grudnia PKS Zgorzelec wraz z
    niemieckim
    | partnerem zamierza uruchomić 2x dziennie autobusowe połączenie
    | Wrocław-Dresden. Wyjazd z Wrocławia ok. godz. 9 i 15, a z Drezna ok. 9 i
    | 15.30. Do obsługi tejże linii prawdopodobnie zostaną skierowane Scanie
    | Irizar Century.

    Wpadli na to 14 lat po uruchomieniu połączeń autobusowych Lublin - Lwów
    albo
    Lublin - Kowel. Pogratulować refleksu :-)

    pozdrawiam aron


    Pogratulować PKP, że oddaje pole konkurencji. Wcześniej jećdziły na tej
    trasie wagony DB i jechało się szybciej a co za tym idzie- wiecej ludzi.
    Dziś 6 godzinna podróż z Drezna do Wrocławia mało kogo zachęca:-/





    Temat: Czy od grudnia będą pociągi do Drezna?


    Kilka tygodni temu dotarła do mnie informacja, że z nowym rozkładem jazdy
    mają wrócić pociągi pośpieszne do Drezna. Otóż od grudnia do obecnie
    kursujących 2 par pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz miałyby dojść 2 pary
    pociągów relacji Wrocław-Drezno - postoje dodatkowo Wrocław Nowy Dwór i
    Środa Śląska- jeden na skład niemiecki Vt 628 (odjazdy z Wrocławia o 17:00
    oraz polski skład o 7:00).
    Czy ktoś wie coś konkretnego na temat i mógłby potwierdzić lub zaprzeczyć
    tym informacjom? Moje pytania wysłane meilem w tej sprawie do rzecznika PKP
    PR i DZPR od tygodnia pozostają bez odpowiedzi!


    Wątpię, aby w takim paraliżu komunikacyjnym jaki jest na E30 Niemcy chcieli
    póki co prowadzić swoje składy. Pamiętaj, że linia 278 Węgliniec - Zgorzelec
    to póki co jeden tor, stacja Węgliniec jest w przebudowie, szlaki Zebrzydowa -
    Węgliniec, Bolesławiec - Zebrzydowa i Okmiany - Tomaszów Bol. także, a
    niebawem roboty rozpoczną się na szlakach od Legnicy w kierunku Wrocławia. Czy
    zatem np. czas jazdy z Wrocka do Legnicy (już teraz ok.90 min) i dalsze
    utrudnienia w kierunku na zachód są nęcące dla DB?

    Jaco





    Temat: Wyjazd pkp z osmt.pl
    Witam.
    Proponuje Wyjeździk po Polsce cena 69zł 2 klasa , 99zł druga klasa.
    Chyba jednak pojedziemy 2 klasą jeszcze są debaty na GG :)

    Więc tak wyjazd jest w Piątek po godzinie 18 do niedzieli do ok 17-22 zależy jak komu pasuje.
    Piątek 22.08.2008r.

    PLAN wygląda następująco ( w skrócie szczegóły na gg )

    PLAN 1 :

    Rybnik-Pszczyna, Czechowice Dz., Oświęcim, Krzeszowice, Gliwice, Lublin, Nałęczów, Puławy, Dęblin, łuków, Siedlce, Minsk Maz, Warszawa Wschodnia, Tłuszcz, Warszawa Wieleńska , Warszawa Zachodnia, Warszawa śródmieście i Centralna. Wschodnia- Wrocław Posp Karkonosze , Wrocław-Węgliniec, Gorlitz, Zgorzelec, Zebrzydowa-Lwówek-Jelenia G, Wałbrzych, Jaworzyna śl, Wrocław-Opole-K.K-Katowice-Kraków , K.K-Rybnik-Pszczyna-Bielsko...

    można jechać na jakim się chce odcinku zapraszam!!

    Plan 2
    Katowice-Poznań-Szczecinek, Chojnice, Czersk, Wierzchucin, Laskowice P, Bydgoszcz, Toruń, Kutno, Konin, Września, Poznań, Jarocin, Ostrów Wlp, Zduńska Wola, Iława, Działdowo, Warszawa Wsch, Cent, Zachodnia, Skierniewice, Koluszki, łódź...
    A- łódź-Tomaszów, Drzewnica, Radom, Dęblin, Nałęczów, Lublin i pociąg posp śnieżka Lublin-Jelenia przez Kielce, Katowice, Opole, Wrocław.
    B- łódź-Częstochowa-Zawiercie- Katowice.

    Na razie nie mamy innego planu czekamy na wszelkie propozycje , ewentualnie możemy skorygować plan :) najprawdopodobniej zaczniemy od Rybnika do Warszawy lub wrocka za planem 1 . a potem małe zmianki . Zależy kto pojedzie i co by chciał zobaczyć - sfocić :D

    Jedziemy na bilecie TURYSTYCZNYM !

    GG- 3464962
    TEL 511-64-23-46
    mail : prezes@osmt.pl



    Temat: Zmiany od 01.03. - co już wiadomo?
    Na stronie pr.pkp.pl ukazały się poprawki dotyczące zmian od 01.03.
    - likwidacja 2 par Legnica-Kamieniec (zostają tylko pociągi KD)
    - skrócenie relacji kibla Wrocław-Piechowice do Wrocław-Jelenia Góra
    - składy wagonowe zamiast szynobusów na 2 parach Jelenia Góra - Zgorzelec
    (co tam będzie jeździć SU46+1xBh?)
    - koniec osobowych Wrocław-Gorlitz
    - pociągi Wrocław-Dresden (pojawiły się postoje w Pieńsku i Chojnowie)
    - poprawka każe wykreślić pociągi do Lubawki (miały kursować od 8.03)
    - Arriva na trasie Grudziądz-Malbork (+ więcej pociągów)

    Czego jeszcze możemy się spodziewać?





    Temat: (pyt) Zgorzelec- Goerlitz
    Z bilet Euro-Nysa, za darmo w

    - PKP Regionalne (Wroclaw)
    - PKS Boleslawice
    - PPKS Zgorzelec
    - PKS Luban


    | A czy można dostać sie ze Zgorzelca do Goerlitz np. autobusem, albo
    | komunikacją autobusową jeżdząca np. do rynku lub do centrum handlowego?
    | Jeśli tak, to skad taki autobus wyrusza i ile kosztuje?

    | Podrawiam
    | Tomasz Morrus

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/






    Temat: Drezno-Wroclaw- likwidacja
    Witam
    Mieszkam w Zgorzelcu i w lokalnym tygodniku znalazl sie ostatnio wywiad z
    panem z Dyrekcji PKP. Stwierdzil on,ze od 14.12 zostanie zlikwidowany pociag
    relacji Drezno-Wroclaw. Najmniej akurat zrozumialem argumentacje:" bo Niemcy
    zmodernizowali swoje linie i nie sa juz zainteresowani tym polaczeniem".
    Poza tym maja dosc mocno poprzesuwac sie godziny pociagow, nie planuje sie
    zadnych likwidacji, a juz na pewno nie w PR. Zapowiadane sa tez opoznienia w
    zwiazku z modernizacja E-30.
    Oczywiscie o zadnych nowych polaczeniach tez nic sie nie mowi:( A myslalem
    moze,ze wroci Wegliniec-Zary, ewentualnie Zgorzelec-Luban..
    Pozdrawiam
    Piotrek




    Temat: perspektywy na E30?


    Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole
    takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie
    miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z
    Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to
    uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi?


    Już teraz na odcinku Oława-Opole prędkość szlakowa wynosi 160km/h,
    a na odcinku Wrocław-Oława cały czas trwają prace modernizacyjne.
    W tej sytuacji czas 30 minut nie jest abstrakcyjny (chociaż dużo bardziej
    prawdopodobne byłoby jakieś 40min). Docelowo na całej trasie Medyka-
    Zgorzelec prędkość szlakowa będzie wynosiła 160km/h

    Jatzk





    Temat: Gdzie PKP nie chce, tam PKS pojedzie
    Jak większość wie, że od nowego RJ zniknąć mają połączenia Wrocław-Dresden.
    Ale jest i dobra wiadomość. Otóż od grudnia PKS Zgorzelec wraz z niemieckim
    partnerem zamierza uruchomić 2x dziennie autobusowe połączenie
    Wrocław-Dresden. Wyjazd z Wrocławia ok. godz. 9 i 15, a z Drezna ok. 9 i
    15.30. Do obsługi tejże linii prawdopodobnie zostaną skierowane Scanie
    Irizar Century. Pozdrawiam




    Temat: Rozkład jazdy PKP 14.12.08 - 12.12.09 r.
    Rozklad PKP dla stacji Ostrów Wlkp.: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/pn?ld=212.32&rt=1&input=Ostrow%20Wlkp.%235100047&boardType=dep&time=00:00&productsFilter=111111111&dateBegin=14.12.08&dateEnd=12.12.09&start=yes

    Z nowości między innymi to pociąg pospieszny całoroczny dzienny TLK "Barbakan" (Tanie Linie Kolejowe) relacji Kraków - Ostrów Wlkp. - Poznań - Szczecin - ( w sezonie letnim do Świnoujścia), pociąg pospieszny sezonowy "Podhalanin" relacji Szczecin - Zakopane, pociąg pospieszny całoroczny "Włókniarz" relacji Łódź Kaliska - Szczecin, pociąg pospieszny całoroczny "Wiking" relacji Częstochowa - Szczecin, całoroczny pospieszny "Prosna" Wrocław - Warszawa, całoroczny pospieszny "Wrocławianin" Warszawa - Wrocław, całoroczny pospieszny "Sudety" Zgorzelec (codziennie)/Jelenia Góra ( w sezonach) - Warszawa. Znika pociąg pospieszny "Cegielski", "Merkury" oraz "Jaćwing".




    Temat: Czy powstaną Koleje Dolnośląskie?


    | w jednym i drugim jest to kwota w okolicach 30stu milionow.

    Na dofinansowanie przewozów regionalnych w tym roku samorząd województwa
    dolnośląskiego przekazał 35 mln zł. To o 6 mln mniej niż w ubiegłym roku -
    wypowiedź dyr. Piecha z lipca 2005 r.


    Krycho nie przytaczaj jego wypowiedzi, bo są one aż tak głupie że aż śmieszne.
    Poza tym on nie jest dyrektorem Zakładu Przewozów Regionalnych tylko zastępcą
    dyrektora i naczelnikiem ds. handlowych - odpowiedzialną za sprzedaż usług PKP
    na terenie Dolnego Śląska.


    Fakt, kwota się zmiejszyła, powiedzmy o ok. 18%. Ale dlaczego nikt nie mówi
    o ile zmniejszyła się ilość uruchamianych przez DZPR pociagów! Na linii
    Legnica-Zgorzelec jest to ok. 40%, Węgliniec-Jelenia Góra grubo ok 60%,
    Legnica-Rudna Gw. (Głogów) 100% i pewnie podobnie jest na innych
    dolnośląskich liniach. Poza tym wiele pociągów zastąpiono KKA.
    Skoro DZPR zlikwidowało w grudniu 2004 r. średnio ok. 30-40% pociągów to czy
    dziwne jest, że UM zmniejszyło dotacje o 18%. Suma sumarum, logicznie na to
    patrząc, to dotacje, w stosunku do ilości pociagów zwiększyły się!
    Czy dobrze kombinuję?


    Ale PKP PR tworzą takie rpaktyki, że:
    pociąg obecny Wrocław-Węgliniec, w kolejnym rozkładzie dzielą na dwa:
    Wrocław-Legnica i Legnica-Węgliniec.

    A ciekawe, czy ta umowa o zakupie 20 szynobusów i dofiansowania z UE na nie,
    jest prawdziwa?





    Temat: Planowane kółeczko na kolejny weekend (coś dla świrów czyli 9 przesiadek w ciągu doby)


    W zasadzie planuje sam i jeszcze nie jest to do końca pewne ale
    zakładam coś takiego:

    (...)
    Wrocław Główny 05:29


    qrcze, ciągle się tam wybieram i wybrac się nie moge...
    a ta wyprawa to doskonały impuls, aby poznać kolejnego MK


    Czy bilet EuroNysa można kupić:
    na stacji PKP/PKS Wrocław Główny ok 5 nad ranem ???
    na stacji Węgliniec ok 8 nad ranem ???


    dołączam się do pytania


    Czy jeśli wybiore zwiedzanie Zittau zamiast Zgorzelca (zdecydowanie
    wole) to mam szanse przyjechawszy o 14:19 do Gorlitz w jakiś sposób
    dostać się stamtąd na stacje Zgorzelec na 15:05 (niby to blizko a mam
    46 minut tyle że po drodze jest przekraczanie granicy) ????


    Przekraczanie granicy to pryszcz... jedynie polak wrzuci dowód (jesli masz
    plastik) na komputer i tyle. Zero pytań, zero kontroli. Kilkakrotnie
    testowane we Frankfurcie(O) na moście.





    Temat: ZVON - bilet Euro-Nysa PL/DE/CZ
    Bardzo cieszy podpisane porozumienie. Ciekawe czy ceną za to będzie zmiana ceny biletu całodziennego EURO-NYSA.
    Proszę o pomoc w dwóch kwestiach:

    1. Czy bilet całodzienny EURO-NYSA po 01.12.2008 jest ważny w poc. pospiesznych (uruchamianych przez PKP IC) na odc. Bolesławiec - Zgorzelec?

    2. Czy bilet całodzienny EURO-NYSA będzie ważny po 01.03.2009 w poc. pospiesznych (uruchamianych przez PKP PR) Wrocław - Dresden?



    Temat: (pr)"Którędy pojadą szynobusy?" Dolny Sląsk
    Wiem, że w tekście wyprodukowanym przez PKP i przemielonym przez
    dziennikarzy nie powinienem się dopatrywać sensu, ale jakby tak na siłę,
    to wychodzi tak:


    W dni robocze:

    1. Wrocław Główny - Jaworzyna Śląska


    Odtajniony, wczesnoporanny podsył do Jaworzyny...


    2. Legnica - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Dzierżoniów - Kamieniec
    Ząbkowicki

    3. Jaworzyna Śląska - Wałbrzych Główny


    ...aby w ciągu dnia kursować na ww. trasach.


    W soboty, niedziele i święta:

    1. Wrocław Główny - Kłodzko Główne - Międzylesie


    Odtajniony, wczesnoporanny podsył do Kłodzka (wiem, brakuje
    Międzylesie - Kłodzko)...


    2. Kłodzko Główne - Kudowa Zdrój

    3. Kłodzko Główne - Wałbrzych Główny"


    ... i kursy w ciągu dnia na ww trasach.

    Powyższe rozumowanie oczywiście nie ma na celu wykazania, że obieg
    szynobusa jest dobry, bo jak już tu wspominano m.in. linie Kłodzko -
    Stronie,
    Lubań - Zgorzelec, Lubawka, Sobótka, Trzebnica, Karpacz aż się proszą o
    niego...

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 151 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.