Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • edytagallery.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zgorzelec Wrocław





    Temat: Propozycje 2005/06 dla PKP PR.
    Jako iż dość często podróżuję pociągami (i chciałabym podróżować) i widzę
    ewidentą złorzeczność  w układniau rozkładów, chcĘ zrożyć propozycje dot.
    rozkładu jazdy pociągów na 2005/06.

    Powinny kursować pociągi:

    *Wrocław Gł (06:00)-Kłodzko (7:20)(odj. 7:35) - Kudowa Zdrój przyj. 9:00.
                                            Powinno też być połączenie do Stronia Śląskiego.

    Kusuje w sob, nd cały rok, i w wakacje.

    Z Wrocławia powinnien być skomunikowany z pociągiem z Gdyni Głównej i Lublina.

    *Wrocław Gł (05:20)-Kobierzyce-Sobótka-Świdnica (przyj. na 6:45).

    kursuje w pn-pt.

    *Wrocław Gł (08:50)-Sobótka-Jaworzyna Śląska.

    kursuje w sob, nd i wakacje.

    *Zgorzelec ok. 11:00-Bolesławiec-Wrocław Gł (przyj. ok. 14:00)

    *Zgorzelec odj. 13:35 (tj. przestawienie o 30 minut odjazdu niż teraz)-Bolesławiec
    Legnica-(przyj. ok. 17:00) Wrocław Gł.

    *Wrocław Gł (06:00-pozostawienie "Karkonoszy" bez zmian)-Jelenia Góra (09:20)
            Z połaczeniem w sob,nd i wakacje do Szklarskiej Poręby/Karpacza.
            Z połączeniem w sob, nd i wakacje do Lwóka Śląskiego.

    *Natomiast na linii Kłodzko Głowne-Nw. Ruda-Wałbrzych powinna zostać wprowadzona
    specjalna promocyjna taryfa 50% dla wszystkich nawet nie posiaadających ulg,
    pomiędzy stacjami tej linii, ze względu na bezrobocie.

    *pociąg POŚP. "WROCŁAWIANIN" powinien kursować w relacji Warszaw Wsch-Węgliniec
    (z łącznikiem-pociągiem osobowym Zgorzelec-Węgliniec i Węgliniec-Zgorzelec w
    przeciwnku kierunku).

    *Wrocław Gł (14:10)-Legnica (15:30)-Zgorzelec(17:00)

    *powinnien być też pociąg
    Międzylesie(ok. 14:30)-Kłodzko(15:00)-Wrocław Gł (16:20).

    W tej chwili rozkład daaaaleko odbiega od potrzeb i tworzy żenującą ofertę,
    na tych liniach.

    Krysia.
    ----
    Zły stan kolei w Polsce, spowodowany jest nieprawidłowościami
    w  zarządzaniu spółką PKP Przewozy Regionalne, PKP InterCity i Polskie Linie
    Kolejowe SA.
    Nieprawidłowości te wynikające z orzekania złych decyzji, wywołują zastój
    rozwoju kolejnictwa. Stworzono wytwór organizacji stuktury
    socjalistyczno-korupcyjnej - pozostałości po dawnych czasach świętności w innym
    ustroju. To zły nadzór nad liniami kolejowymi, doprowadził do ich samodzielnej
    degradacji. Niedopasowanie rozkładów jazdy do rzeczywistych potrzeb i potków
    pasażerskich
    nawet na liniach pierwszorzędnych powoduje generowanie strat w przewozach
    osobowych. Dział niekompetencji na wyższych szczeblach w PKP to niestety
    codzienność.





    Temat: Kolej
    Rynek Kolejowy - 08-12-2008 13:32

    14 grudnia wchodzi w życie nowy Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Na kilku liniach, gdzie w tej chwili zawieszony jest ruch pasażerski, znów pojawią się pociągi - informuje "Rynek Kolejowy".
    Najciekawszym projektem, który wprowadzają PKP Przewozy Regionalne, wydaje się być uruchomienie połączenia do przystanku Nowy Sącz Miasto, leżącego na nieczynnej linii Nowy Sącz - (Rabka) - Chabówka. Do N. Sącza Miasta ma docierać sześć pociągów (dwa w dni robocze) - trzy z nich będą kursować w relacji Tarnów - N. Sącz - N.S.Miasto - N.Sącz, trzy pozostałe odwrotnie - N.Sącz- N.S.M. - N.Sącz - Tarnów (jeden z nich będzie kończyć bieg w Stróżach).

    PKP Przewozy Regionalne robią drugie podejście do reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Nysa-Brzeg. Pierwsze miało miejsce w lutym 2005 r., ale w grudniu 2006 r., wskutek - tradycyjnie - braku porozumienia na linii kolej-samorząd w kwestii wysokości dotacji, pociągi zostały zlikwidowane. Między Nysą i Brzegiem kursować będą trzy pary pociągów dziennie.

    To nie jedyna reaktywacja w południowo-zachodniej Polsce. Pociągi pasażerskie pojawią się na szlakach Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów (7 par, w tym bezpośrednie połączenia Legnicy z Lesznem), Legnica - Złotoryja - Jerzmanice (3 pary pociągów, bezpośrednio z Wrocławia), Lubań Śl. - Mikułowa - Zgorzelec (2 pary pociągów w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec).

    Po modernizacji i elektryfikacji otwarte zostało przejście graniczne Międzylesie-Lichkov: pojadą przez nie cztery pary pociągów pasażerskich, w tym dwie pary pospiesznych Wrocław-Praga.

    Będą to jedne z niewielu pociągów pospiesznych, którymi zawiadywać będą PKP Przewozy Regionalne. Status pociągów pospiesznych (PKP PR) mają też szynobusy kursujące pomiędzy Krakowem Gł. i lotniskiem Balice. Od 1 marca planowane jest kursowanie trzech par pociągów pospiesznych (PKP PR) Wrocław-Drezno; do końca lutego mają kursować dwie pary pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz.

    Przewozy pasażerskie mają być wznowione także na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie ruch ma prowadzić samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie. Według ostatnich informacji, ma to jednak nastąpić dopiero po Nowym Roku. Potwierdzone jest natomiast to., że po linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie w tej chwili nie ma żadnych przewozów pasażerskich, będzie latem 2009 r. kursować nocny pociąg pospieszny (PKP Intercity) Kłodzko-Szczecin. KD planują między Kłodzkiem i Wałbrzychem uruchomić cztery pary pociągów dziennie.

    Z trzymiesięcznym opóźnieniem - bo pierwotnie mówiło się o 1 września - uruchomione zostaje aglomeracyjne połączenie z Katowic do Tychów, co wiąże się z reaktywacją dla ruchu pasażerskiego odcinka Tychy-Tychy Miasto. Pojawi się tam 39 par pociągów, obsługiwane składami Flirt.

    1 czerwca 2009 r. mają zostać wznowione - dwoma parami pociągów - międzynarodowe przewozy pasażerskie (Zielona Góra) - Czerwieńsk - Guben.

    Jeśli chodzi o planowane zamknięcia linii, to we wstępnym rozkładzie opublikowanym przez PKP PR nie ma zaplanowanych pociągów Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa. Ta sprawa wywołuje kontrowersje, zwłaszcza, że dzięki staraniom samorządowców z Lwówka nie tylko uratowano połączenia do Jeleniej Góry (decyzja o likwidacji wisiała na włosku), ale też otwarto po wielu latach połączenie do Zebrzydowy, a latem br. rozpoczęły się międzynarodowe przewozy z Lwówka do czeskiego Trutnova (te pociągi są ujęte w nowym rozkładzie, ale tylko z Jeleniej Góry, a nie z Lwówka).

    Z ostatnich informacji, pochodzących z lokalnych mediów i portali internetowych wynika, że pociągi do Lwówka po 14 grudnia ostatecznie będą jednak kursować, jednak nowy rozkład nie został jeszcze opublikowany.

    W opublikowanym zarysie SJRP 2008/2009 nie ma także wakacyjnego połączenia (szynobusowego) z Koszalina do Mielna. Ta linia została w tym roku reaktywowana po 14 latach. W SJRP 2008/2009 nie ma też pociągów osobowych na trasie Kępno-Janinów (stacja na odcinku Herby Nowe - Wieluń) oraz Zduńska Wola - Babiak (stacja na trasie Zd.W - Inowrocław). Na odcinku Babiak - Inowrocław pozostanie tylko jeden pociąg osobowy. ‼W zamian” do Wielunia będzie można dojechać dwoma pociągami dalekobieżnymi, w tym TLK Barbakan.

    Jeśli na wspomnianych, a także na innych liniach będą w tym tygodniu zachodzić zmiany w rozkładach, będziemy na bieżąco o tym informować na portalu. Natomiast szczegółową analizę nowego rozkładu jazdy 2008/2009 opublikujemy w styczniowym numerze ‼Rynku Kolejowego”.
    http://www.wnp.pl/wiadomosci/pkp-wprowa ... 0_0_0.html





    Temat: [CD] bilet turystyczny PR + CD! i o nowym rozkładzie PR
    Nie znalazłem tego, więc chyba nie było. Najciekawsze pod koniec ;)

    http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,195.html

    14 grudnia 2008 r. zacznie obowiązywać rozkład jazdy pociągów 2008/9. PKP
    Przewozy Regionalne koncentruje się za obsłudze ruchu lokalnego i
    przygranicznego. Efektem jest reaktywacja 8 odcinków na południu Polski, na
    których ostatnio ruch pasażerski był zawieszony. Zaproponujemy nowe
    bezpośrednie połączenia, wygodne dla podróżnych. Cały czas pracujemy nad
    wzbogacaniem oferty tanich biletów promocyjnych.

    1. W rozkładzie jazdy 2008/2009 uruchomimy:

        * 2 779 pociągów regionalnych
        * 150 pociągów przygranicznych

    2. Reaktywacja odcinków:

        * Śląsk: Tychy – Tychy Miasto (39 par, pojadą tam 4 FLIRTy – nowoczesne
    szwajcarskie pociągi elektryczne – kursujące w rel. Katowice – Tychy Miasto)
        * Opolszczyzna: Brzeg – Nysa (3 pary, pojadą tam autobusy szynowe)
        * Dolny Śląsk: Legnica – Jerzmanice Zdrój (3 pary w rel. Wrocław –
    Jerzmanice Zdrój), Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów (7 par pociągów w różnych
    relacjach w kier. Legnicy i Głogowa), Lubań Śląski – Zgorzelec przez Mikułową
    (tą trasą pojadą 2 pary pociągów rel. Jelenia Góra – Zgorzelec), Międzylesie –
    Lichkov (po modernizacji i elektryfikacji przejścia granicznego, pojadą tam 4
    pary pociągów, w tym 2 pary w rel. Wrocław – Praha)
        * woj. lubuskie: Czerwieńsk – Guben (od 1.06.2009 r. pojadą tam 2 pary
    pociągów rel. Zielona Góra – Guben)
        * Małopolska: Nowy Sącz – Nowy Sącz Miasto (3 pary pociągów z kier.
    Tarnowa będą wjeżdżać do centrum miasta po fragmencie nieczynnej linii do
    Chabówki)

    3. Nowe pociągi pospieszne PKP Przewozy Regionalne:

        * 2 pary rel. Wrocław – Praha (od 14.12.2008 r.)
        * 3 pary rel. Wrocław – Dresden (od 1.03.2009 r.)

    4. Nowe pociągi przyspieszone PKP Przewozy Regionalne:

        * Poznań Gł. – Szczecin Gł. (weekendowy, w wakacje w rel. Poznań Gł.–
    Świnoujście)
        * Bydgoszcz Gł. – Toruń Wsch. („Flisak”, „Łuczniczka”, „Jutrzenka”,
    obsługa zmodernizowanymi pociągami elektrycznymi)

    5. Nowe bezpośrednie połączenia pociągami osobowymi między stacjami:

        * Wrocław – Kamień Pom. przez Zieloną Górę, Kostrzyn, Szczecin
        * Wrocław – Kołobrzeg przez Leszno, Poznań, Piłę
        * Głogów – Poznań przez Zieloną Górę (wydłużenie relacji pociągu „Rusałka”)
        * Zielona Góra – Szczecin przez Poznań (wydłużenie relacji pociągu „Malta”)
        * Toruń – Leszno przez Inowrocław, Poznań
        * Inowrocław – Leszno przez Poznań
        * Zbąszynek – Konin przez Poznań
        * Łódź Kaliska – Częstochowa przez Zduńską Wolę
        * Łódź Fabr. – Częstochowa przez Koluszki
        * Skierniewice – Tomaszów Maz. przez Koluszki
        * Częstochowa - Tomaszów Maz. przez Koluszki

    6. Nowe promocje biletowe:

        * Bilet turystyczny + ÄŚD – za 55 zł od piątku od godz. 18.00 do
    poniedziałku do godz. 6.00 będzie można nie tylko podróżować pociągami PKP
    Przewozy Regionalne po całej Polsce, ale też wagonami 2 klasy pociągów
    osobowych („osobni” - Os) i przyspieszonych („spěąnĂ˝” - Sp) po wybranych 61
    trasach Kolei Czeskich (ÄŚeskĂŠ DrĂĄhy)
        * Połączenie w dobrej cenie – w związku z reaktywacją trasy Brzeg – Nysa
    oferta obejmie 5 nowych relacji, które pozwolą na przejazd na odcinkach: z
    Grodkowa do Brzegu lub Nysy za 5 zł (bilet normalny), z Brzegu do Nysy za 7
    zł, z Grodkowa do Wrocławia za 10 zł, a z Nysy do Wrocławia za 11 zł

    pzdr, rkplodz
    http://ifk.art.pl





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Zmiana rozkładu, otwarcia i zamknięcia (?) linii

    14 grudnia wchodzi w życie nowy Sieciowy Rozkład Jazdy PKP. Na kilku liniach, gdzie w tej chwili zawieszony jest ruch pasażerski, znów pojawią się pociągi.

    Najciekawszym projektem, który wprowadzają PKP Przewozy Regionalne, wydaje się być uruchomienie połączenia do przystanku Nowy Sącz Miasto, leżącego na nieczynnej linii Nowy Sącz - (Rabka) - Chabówka. Do N. Sącza Miasta ma docierać sześć pociągów (dwa w dni robocze) - trzy z nich będą kursować w relacji Tarnów - N. Sącz - N.S.Miasto - N.Sącz, trzy pozostałe odwrotnie - N.Sącz- N.S.M. - N.Sącz - Tarnów (jeden z nich będzie kończyć bieg w Stróżach).

    PKP Przewozy Regionalne robią drugie podejście do reaktywacji przewozów pasażerskich na linii Nysa-Brzeg. Pierwsze miało miejsce w lutym 2005 r., ale w grudniu 2006 r., wskutek - tradycyjnie - braku porozumienia na linii kolej-samorząd w kwestii wysokości dotacji, pociągi zostały zlikwidowane. Między Nysą i Brzegiem kursować będą trzy pary pociągów dziennie.

    To nie jedyna reaktywacja w południowo-zachodniej Polsce. Pociągi pasażerskie pojawią się na szlakach Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów (7 par, w tym bezpośrednie połączenia Legnicy z Lesznem), Legnica - Złotoryja - Jerzmanice (3 pary pociągów, bezpośrednio z Wrocławia), Lubań Śl. - Mikułowa - Zgorzelec (2 pary pociągów w relacji Jelenia Góra - Zgorzelec).

    Po modernizacji i elektryfikacji otwarte zostało przejście graniczne Międzylesie-Lichkov: pojadą przez nie cztery pary pociągów pasażerskich, w tym dwie pary pospiesznych Wrocław-Praga.

    Będą to jedne z niewielu pociągów pospiesznych, którymi zawiadywać będą PKP Przewozy Regionalne. Status pociągów pospiesznych (PKP PR) mają też szynobusy kursujące pomiędzy Krakowem Gł. i lotniskiem Balice. Od 1 marca planowane jest kursowanie trzech par pociągów pospiesznych (PKP PR) Wrocław-Drezno; do końca lutego mają kursować dwie pary pociągów osobowych Wrocław-Goerlitz.

    Przewozy pasażerskie mają być wznowione także na linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie ruch ma prowadzić samorządowa spółka Koleje Dolnośląskie. Według ostatnich informacji, ma to jednak nastąpić dopiero po Nowym Roku. Potwierdzone jest natomiast to., że po linii Kłodzko-Wałbrzych, gdzie w tej chwili nie ma żadnych przewozów pasażerskich, będzie latem 2009 r. kursować nocny pociąg pospieszny (PKP Intercity) Kłodzko-Szczecin. KD planują między Kłodzkiem i Wałbrzychem uruchomić cztery pary pociągów dziennie.

    Z trzymiesięcznym opóźnieniem - bo pierwotnie mówiło się o 1 września - uruchomione zostaje aglomeracyjne połączenie z Katowic do Tychów, co wiąże się z reaktywacją dla ruchu pasażerskiego odcinka Tychy-Tychy Miasto. Pojawi się tam 39 par pociągów, obsługiwane składami Flirt.

    1 czerwca 2009 r. mają zostać wznowione - dwoma parami pociągów - międzynarodowe przewozy pasażerskie (Zielona Góra) - Czerwieńsk - Guben.

    Jeśli chodzi o planowane zamknięcia linii, to we wstępnym rozkładzie opublikowanym przez PKP PR nie ma zaplanowanych pociągów Jelenia Góra - Lwówek - Zebrzydowa. Ta sprawa wywołuje kontrowersje, zwłaszcza, że dzięki staraniom samorządowców z Lwówka nie tylko uratowano połączenia do Jeleniej Góry (decyzja o likwidacji wisiała na włosku), ale też otwarto po wielu latach połączenie do Zebrzydowy, a latem br. rozpoczęły się międzynarodowe przewozy z Lwówka do czeskiego Trutnova (te pociągi są ujęte w nowym rozkładzie, ale tylko z Jeleniej Góry, a nie z Lwówka).

    Z ostatnich informacji, pochodzących z lokalnych mediów i portali internetowych wynika, że pociągi do Lwówka po 14 grudnia ostatecznie będą jednak kursować, jednak nowy rozkład nie został jeszcze opublikowany.

    W opublikowanym zarysie SJRP 2008/2009 nie ma także wakacyjnego połączenia (szynobusowego) z Koszalina do Mielna. Ta linia została w tym roku reaktywowana po 14 latach. W SJRP 2008/2009 nie ma też pociągów osobowych na trasie Kępno-Janinów (stacja na odcinku Herby Nowe - Wieluń) oraz Zduńska Wola - Babiak (stacja na trasie Zd.W - Inowrocław). Na odcinku Babiak - Inowrocław pozostanie tylko jeden pociąg osobowy. „W zamian” do Wielunia będzie można dojechać dwoma pociągami dalekobieżnymi, w tym TLK Barbakan.

    Jeśli na wspomnianych, a także na innych liniach będą w tym tygodniu zachodzić zmiany w rozkładach, będziemy na bieżąco o tym informować na portalu. Natomiast szczegółową analizę nowego rozkładu jazdy 2008/2009 opublikujemy w styczniowym numerze „Rynku Kolejowego”.

    źródło: Rynek Kolejowy



    Temat: Wypad dolnoslasko-lubusko-luzycki
    Napisze w mozliwym skrocie, to co mi przychodzi na mysl.

    Dzien pierwszy: Solec-Zielona Gora-Zary-Wegliniec-Zgorzelec.

    Zielona Gora-Zary - linia sie sypie na potege, prawie na kazdym
    ciasniejszym luku 20-ka, a tam w sumie same takie (chocby na podejsciach
    do Bieniowa z obu stron).
    Zary - stacja rowniez podupada coraz bardziej, chociaz jak bylem we
    czwartek, to byly wycinane mlode drzewka i krzaczory na nasypie przy samym
    dworcu oraz uzupelniano ubytki tynku nad wejsciem do tunelu dworcowego. IC
    Wawel w jedna strone z SU46-014 w druga z SU45-173. Ladny widok na stacje
    jest z wiaduktu drogowego po zachodniej stronie.
    Zary-Wegliniec - nic specjalnego, tak jak bylo od Jagodzina bodaj 30-ka.
    Wegliniec - ET21-331 bardzo mily dla oka. Poczatkowo nie widzac tego loka
    stojacego z osobowka do Jeleniej Gory (Bhp*2, jajkowe) nie skojarzylem
    charakterystycznego szumu wentylatorow, tyle ze nie pasowal mi ani do
    siodemki ani do byka, wiec polazlem, tam gdzie szumialo i tu opad szczeki
    :)

    Dzien drugi: Gorlitz-Krzewina Zgorzelecka-Zgorzelec
    Miasto-Wegliniec-Horka-Gorlitz-ZGorzelec

    Gorlitz-Horka to byl "sonder zug" zorganizowany przez Jochena Pursche.
    Znaczy sie jechal dalej jeszcze az do Pirny, ale ja ze zrozumialych
    wzgledow skonczylem w Horce. Sklad: Wagon motorowy 772 + doczepa 972.
    Konkluzja jedna po jezdzie tym skladzikiem (zapelnienie ponad 100%) -
    SA101/102 to zlom. Mimo deklarowanej predkosci konstrukcyjnej 90km/h na
    odcinku Piensk-Wegliniec bez trudu osiagnal 105, a samo przekroczenie
    setki zostalo skwitowane oklaskami przez pasazerow :). Poza tym
    przyspieszenie duzo lepsze. Druga konkluzja dotyczy ponownie
    infrastruktury - jak to powiedzial jeden z polskich uczestnikow tej
    wycieczki (bylo nas w sumie czworo) po przekroczeniu Nysy Luzyckiej miedzy
    Hagerwerder a Krzewina - "nasza narodowa duma zostala wystawiona na ciezka
    probe".
    Z ciekawszych rzeczy, to na odcinku Wegliniec-Horka, gdzies okolo 11
    (chyba) km od Weglinca znajduje sie arcyciekawa budowla przypominajaca
    brame i trudno mi jest stwierdzic, do czego kiedykolwiek mialo to sluzyc.
    Jest wysoka, ma 3 lub 4 kondygnacje, jakby magazynowe i dodatkowo w tym
    miejscu torowisko jest chyba szersze niz na 2 obecne tory. W poblizu mapa
    topograficzna wskazuje "slady gornictwa wegla brunatnego", moze ma to z
    tym zwiazek.
    W Horce towarowej przez jakas godzine zlapalem wjezdzajaca 46-007 z
    towarem z Polski. Ta stacja w porownaniu do Weglinca to okruszek z chyba
    max 10-ma torami glownymi, podzielonymi na dwie grupy kierunkowe (z jednej
    strony semafor wyjazdowy, z drugiej tarcza manewrowa "W", wszystko
    ksztaltowe). Zadnych prac pro-elektryfikacyjnych nie stwierdzono.
    Potem spacerek 2 km na Horke pasazerska. Stacyjka dwupoziomowa, na gornym
    kierunku (wschod-zachod) postawiona tymczasowa konstrukcja mostowa, dol w
    zasadzie po modernizacji. Bilet mozna kupic z automatu stojacego na dolnym
    peronie. Horka-Goerlitz/Zgorzelec - 4 Euro (sama przejsciowka kupiona w
    Goerlitz na IR-a - 1.5 Euro - niestety sie zgapilem i kupilem w Horce
    tylko do Goerlitz). RB 27923 Cottbus-Goerlitz to standard na tej linii tj.
    Ludmila + 2 bonanzopodobne + sterowniczy. Po krotkiej jezdzie musze
    stwierdzic, ze niestety - w dziedzinie taboru i infrastruktury PKP od DB
    dzieli przepasc. Nie jest to w zadnym wypadku krytyka - po prostu bardzo
    smutna konkluzja.
    Gorlitz - Zgorzelec przelecialem IR-em, na przodzie 46-012, potem mala
    konsternacja przy robieniu zdjecia - w Zgorzelcu na wyjezdzie ladna budka
    droznika i uniesiony semafor za nia, ale z przodu ... niebieski TojToj :(
    Zgorzelec-Luban - SM42 + 2 x Bh - max dziesieciu pasazerow na calej
    trasie. No i smutne pozostalosci dawnej elektryfikacji na mijanych
    stacyjkach.
    Luban-Wegliniec - pociag Jelenia Gora-Wegliniec z nowym polskim EZT: ET22
    + 2 x Bh. W Weglincu posiedzialem dwie godziny. Fajne sa te smoki
    podtrzymujace belki sufitowe w budynku dworca (mozna obejrzec w barze,
    ktory jest czynny cala dobe). Z innych obserwacji - ciekawe, co by
    powiedzieli wlasciciele wagonow, jakby zobaczyli ten pseudo rozrzad, tzn.
    wagon albo cala grupa leci z gorki i za chwile .... lubudu!!!!!, bo juz
    cos stoi na torze kierunkowym. Nawet cysterny byly tak traktowane.
    Opoznien osobowek z Wrocka juz nawet czesto nie zapowiadaja. 20 minut to
    norma (np. moj planowo 17:19 odjechal do Zgorzelca cos 17:45). Kon to
    ST43.

    Dzien trzeci: Zgorzelec Miasto-Wroclaw-Ostrow-Lodz Klaiska-Solec Kuj.

    Nic specjalnego, poza wizyta u Weglika w Lodzi. No i "Wroclawianin" na
    odcinku Wroclaw Nadodrze-Ostrow Wlkp. nadrobil 15 minut spoznienia.

    PoZdrowia

    Maciej
    GG#: 79190





    Temat: Proszę o wszelkie info nt.: "Znaczenie infrastruktury kolejowej w gospodarce Polski"!


    | Referat piszesz? ;)

    | Tak, na jutro.

    | Oj toś sięobudził.

    Mam jeszcze całą noc, ale na spisanie z neta 30 jeszcze minut.

    | To na geografię?

    Na WOS.

    | Potrzebujesz transport pasażerski czy towarowy? Nie kurywam, że bardziej
    | oznajomiona jestem z pasażerskim.

    Obojętnie, nalepiej oba.


    HMM...
    Trudny temat:Znaczenie infrastruktury kolejowej w gospodarce Polski.

    To od 1930 roku?
    Infrastruktura w Polsce zmierza ku samoistnej degradacji.
    Obecnie tylko około 5% linii kolejowych jest dostosowanych do standardów
    Unijnych. W latach 70tych nastąpił poważny kryzys PKP, spowodowany ogromnym
    zacofaniem kolejnictwa w Polsce. W połowie lat 70tych rozpoczęto masową
    elektryfikację linii kolejowych, np. Wrocław-Ostrów Wlkp-Łódź(1975)
    elektryfikacja "nadodrzanki" Wrocław-Głogów-Zielona Góra-Szczecin i jej remont
    generalny(1976). Niestety do dziś "nadodrzanka" nie doczekała się remontu, ani
    tym bardziej bardziej kosztownej modernizacji. Co więcej czas jazdy pomiędzy
    Wrocławiem, a Zieloną Górą (154km) jeszcze w 1994 roku wynosił 2:20 a obecnie
    3:23 dla pociągu pośpiesznego.
    Drastyczny poziom zdegradowanych linii kolejowych można zaobserwować na Dolnym
    Śląsku: linia kolejowa Kamieniec Ząbkowicki-Złoty Stok (brak jakichkolwiek
    inwestycji, pod koniec ekspoloatacji w ruchu pasażerskim do 1989 roku, pociąg
    jechał 15 km/h), Henryków-Ciepłowody (również średnia 15 km/h do 1987 roku)

    Bodaj w 1977 roku PKP przewiozły najwięcej paażerów 1 miliard 142 miliony.
    Była jakaślinia kolejowa w Polsce, co pociągi jeździły ze śr. predkością 11
    km/h, to chyba Pyrzyce-Płońsko, albo gdzieś w tamtych okolicach.

    Stan degradacji infrastruktury posuwa sięw zastraszającym tempie, ponieważ w
    latach 1995-2005, w ogóle nie inwestowano w większe remonty szlaków w Polsce.

    Polecam:
    http://pkp.pl/historia_1.php
    Wraz z przemianami gospodarczymi w kraju (upadkiem komunizmu w 1989 roku)

    Rejon Wałbrzyski, mógłbyś przytoczyć  jako do 1993 roku miasto górnicze.
    Czas jazdy między Wrocławiem, a Wałbrzychem(79km) wynosił 01:16 minut, a obecnie
    01:48 minut. Zaświadcza to o dużym upadku i tragicznym stanie infrastruktury na
    linii pierwszorzędnej "Świebodzickiej" Wrocław-Jaworzyna-Wałbrzych-Jelenia
    Góra(Zgorzelec)

    Poza tym możesz przytoczyć zawieszanie połaczeń na liniach kolejowych:
    Jelenia Góra-Lwówek Śląski, Jelenia Góra-Mysłakowice-Kostrzyca
    gdzie korzystano z przewożenia towarów (z tartaków), a obecnie likwiduje się te
    połaczenia.

    Można tesh przytoczyć stan linii kolejowej Wrocław-Kobierzyce (najbogatsza gmina
    w Polsce) rejon dużej inwestycji obecnie LG) linia ta jest bodaj na 40 km/h,
    podobno to odsrasza inwestorów, bo kto chce wybudować fabrykę przy takiej linii?
    Hehehe.
    PKP szkodzom w pozyskiwaniu inwestorów nawet!

    Jak gdzieś się pomyliłam, to proszę o korektę.





    Temat: PKP: Zero inwestycji lub ogromna podwyżka cen biletów
    W 2006 roku w budżecie państwa nie będzie środków na inwestycje w
    infrastrukturę kolejową dostępną dla pasażerów.

    To oznacza zatrzymanie inwestycji lub gigantyczną podwyżkę cen biletów,
    nawet o połowę - poinformował w komunikacie przekazanym w czwartek PAP
    rzecznik prasowy PKP SA Michał Wrzosek.

    Dodał, że resort finansów wykreślił z projektu budżetu na 2006 rok środki na
    inwestycje w kolej, o które wnioskowało Ministerstwo Infrastruktury.

    "Konieczność zaspokojenia potrzeb finansowych z biletów na sumę miliarda
    złotych oznaczać będzie podwyżkę cen wszystkich biletów, także przewoźników
    niezależnych od PKP (np. samorządowych). Znikną wszystkie specjalne oferty,
    pociągi i promocje wszystkich przewoźników czy tanie linie kolejowe. Trzeba

    Zaznaczył, że w przypadku wstrzymania inwestycji, nie dojdzie w przyszłym
    roku do modernizacji linii Warszawa-Gdańsk, Wrocław- Poznań, nie będzie
    także środków na dołożenie naszej części pieniędzy do środków unijnych na
    linię Warszawa-Łódź. To spowoduje, że czas podróży na najważniejszych
    odcinkach wydłuży się o kilkanaście minut.

    "Zagrożone będą też środki z Unii Europejskiej na inwestycje w linie
    kolejowe. Bez tzw. wkładu własnego Grupa PKP może stracić prawie 2 miliardy
    złotych z unijnego budżetu przeznaczonego na dofinansowanie inwestycji w
    linie kolejowe w 2006 roku" - podkreślił Wrzosek.

    Dodatkowo decyzja resortu finansów oznacza niepewną przyszłość pociągów
    międzynarodowych i międzywojewódzkich. "Ministerstwo Infrastruktury zwróciło
    się o pokrycie deficytu przewozów międzywojewódzkich. W projekcie budżetu
    nie znalazła się na ten cel ani jedna złotówka. Przejazdy powodują stratę
    rzędu 200 milionów złotych, którą pokrywa PKP" - poinformował Wrzosek.

    Podkreślił, że Polska, jako jedyne państwo UE, nie będzie pokrywać strat w
    ramach specjalnych kontraktów, które kolej wykonuje realizując usługi
    publiczne (przejazdy międzywojewódzkie) i umowy międzynarodowe (przejazdy
    międzynarodowe).

    W 2005 r. PKP Polskie Linie Kolejowe wydadzą na inwestycje w infrastrukturę
    kolejową ponad miliard złotych. 325 mln zł pochodzi z budżetu państwa, 450
    mln zł to środki unijne zdobyte w specjalnie przygotowanych projektach.
    Pozostała część pochodzi ze środków własnych Grupy PKP.

    W 2006 roku mają rozpocząć się inwestycje na sumę 3 mld zł. Dwie trzecie
    funduszy ma pochodzić ze środków UE, jedną trzecią musi wyłożyć państwo
    polskie. Najważniejsze zadania inwestycyjne PKP na przyszły rok to m.in.
    przystosowanie linii Warszawa-Gdańsk, Poznań- Wrocław, Warszawa-Zgorzelec,
    Warszawa-Łódź do prędkości 160 km/h, a linii Warszawa-Katowice do prędkości
    200 km/h.





    Temat: [Wrocław] Willa Dulcynea, ul Promenada - Leśnica
    Co tu się buduje? Dulcynea z Leśnicy

    W najbardziej zielonej, spokojnej i cichej części wrocławskiej dzielnicy stanie willa, w której zamieszka dziewięć rodzin szukających komfortu i intymności

    Kameralny trzykondygnacyjny dom nazywać się będzie tak, jak ukochana Don Kichota – Dulcynea. Willa stanie w Leśnicy, na ulicy Promenada, wśród zabytkowych budynków z początku ubiegłego wieku. Blisko stąd do sklepów, poczty, szkoły, przedszkola, obiektów rozrywkowo-kulturalnych. Kilka kroków od miejsca budowy są dwa parki miejskie.
    Mieszkańcy nie będą mieli problemów z komunikacją. W pobliżu jest dworzec PKP (kierunek: Legnica, Zgorzelec). Do centrum Wrocławia szybko można dojechać przez ulice Kosmonautów i Lotniczą samochodem lub komunikacją miejską – tramwajami 10 i 22 oraz kilkoma liniami autobusowymi. Dodatkowym atutem lokalizacji będzie przebieg obwodnicy autostradowej Wrocławia w rejonie osiedla Złotniki i glinianek.
    Teren inwestycji w całości zostanie ogrodzony. Znajdą się na nim miejsca postojowe dla mieszkańców oraz część rekreacyjna. Projektanci pomyśleli także o najmłodszych, dla których powstanie plac zabaw.

    Klima w salonie

    Lokatorzy zastaną swoje mieszkania w standardzie deweloperskim. Każdego lokum będą strzegły wejściowe drzwi antywłamaniowe klasy C. Natomiast ściany działowe wewnątrz mieszkań pozbawione będą stolarki – tym zajmą się już przyszli właściciele.
    W budynku będą wszystkie niezbędne instalacje: telefoniczna, elektryczna, wodno-kanalizacyjna bez białego montażu, c.o. (wraz z grzejnikami drabinkowymi w łazienkach oraz panelowymi z zaworem termostatycznym w pozostałych pomieszczeniach) oraz wentylacja grawitacyjna. Dla każdego z mieszkań projektanci przewidzieli indywidualne opomiarowanie mediów. Willa zostanie wyposażona w nowoczesne rozwiązania teleinformatyczne (sieć internetową, instalację rtv i tv satelitarnej). Budynek ogrzeje własna kotłownia zasilana gazem miejskim. W salonach lokali 3- i 4-pokojowych zostanie zainstalowana klimatyzacja.
    Każde mieszkanie będzie miało balkon (o powierzchni 3,95 lub 5,68 mkw.), a w piwnicy komórkę lokatorską. W willi znajdą się też cztery garaże podziemne. Pozostałe samochody parkować będą na przygotowanych miejscach postojowych obok domu. Aby zwiększyć poczucie bezpieczeństwa mieszkańców, zaplanowano całodobowy monitoring budynku.

    Kolor wybierz sam

    Zewnętrzne ściany Dulcynei zostaną ocieplone styropianem i wykończone tynkiem akrylowym. Drewnianą konstrukcję dachu pokryją ceramiczne dachówki. Stolarka okienna (z PCV, podobnie jak wewnętrzne parapety), będzie miała kolor komponujący się z elewacją budynku. Na parterze, we wszystkich oknach i drzwiach balkonowych, istnieje możliwość zamontowania rolet.
    Do klatek schodowych będą prowadzić drewniane przeszklone drzwi. Na tarasach i balkonach znajdą się wylewki betonowe. Ściany wspólnych korytarzy oraz klatek schodowych pokryje tynk gipsowy, a posadzki – płytki gresowe. Ściany wewnętrzne, podobnie jak sufity, zostaną pomalowane farbą emulsyjną dwukrotnie na biało. Natomiast w łazience i toalecie będzie niemalowany tynk cementowo-wapnowy pod glazurę.
    W każdym pomieszczeniu powyżej 16 mkw. znajdą się dwa punkty świetlne, w pozostałych – po jednym. Łazienki będą wyposażone w przyłącza do wanny, umywalki, WC, zawór czerpalny do pralki automatycznej i odpływ z niej. W kuchniach będzie przyłącze wody oraz odpływu do zlewozmywaka i zmywarki.

    Ile to kosztuje?

    W willi znajdzie się 9 mieszkań o powierzchni 49-76 mkw. Cena jednego metra kwadratowego wynosi 6500 zł brutto. Wliczono w nią balkony i komórki lokatorskie. Dodatkową opłatę trzeba będzie ponieść za garaż. Każdy kosztuje 15 tys. zł brutto.
    Inwestor, Firma Promenada-Budownictwo, zajmuje się pozyskiwaniem terenów pod inwestycje, generalnym wykonawstwem oraz remontami budynków. •

    Małgorzata Pałach-Rydzy - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska



    http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/775500.html



    Temat: [cyt] Wieluń Dąbrowa - zagrożone poci ągi

    Użytkownik "Hradec"


    Ja się zastanawiam co się dzieje z pieniędzmi na kolej w moim
    województwie. Bo
    przecież gęstość linii kolejowych w woj. łódzkim nie jest imponująca.


    To co ma lubuskie powiedzieć? :-)


    A nie
    zapowiada się zwiększenie liczby pociągów na liniach: Ł.Kaliska - Sieradz
    (Ostrów Wlkp. - ciekawe czy do Ostrowa w ogóle coś pojedzie, bo to
    przecież
    już województwo wielkopolskie),


    Kalisz to też Wielkopolskie. Zostaną połączenia Łódź - Błaszki.


    Ł. Kaliska - Kutno, Ł. Kaliska - Łowicz Gł.,


    do Łowicza pewnie linia padnie bo jest fatalny czas przejazdu.


    Ł. Fabryczna - Koluszki - Skierniewice, Koluszki - Radomsko - Częstochowa
    (Częstochowa to już Śląskie, więc pewnie też nie będą chcieli


    sfinansować),

    Raczej nie. Zostaną pociągi do Radomska.


    rzecież nie wszystko idzie na dochodowe
    pociągi Łódź-Warszawa. Co to za problem, żeby dogadać się z Urzędami w
    Opolu,
    Katowicach i Poznaniu i wspólnie sfinansować linię Kępno-Wieruszów-Wieluń-
    Herby. Rozkręcić tam koniunkturę, żeby linia mogła w jak największym
    stopniu
    zarobić na siebie. Wtedy nie będzie trzeba do niej tyle dopłacać. Czy
    urzędnicy nie mogą zrozumieć tej prostej zależności ???


    ja nie jestem peweien czy na odcinku Wielun - Krzepice da sie az tak
    rozkrecic koniunkture zeby puszczenie kibla sie oplacalo. Przeciez to sa
    malutkie miasteczka. Jest ryzyko ze wywalisz miliony na puste pociagi i
    bedziesz musial sie tlumaczyc przed jakims Ziobro w TV albo przed NIKiem.


    Powiedz to mieszkańcom Krzepic, Herbów i Wielunia...


    gdyby faktycznie tak jezdzili tymi pociagami to PKP nie chcialyby zamykać
    linii. Często jest tak że podnosi się rumor o zamykaniu linii że ludzie
    takie straty ponoszą a pociągami jeździ pies z kulawą nogą.

    oro chcesz zamykać Wieluń, to czemu bulwersujesz się Chałupkami i


    innymi...


    Nie bulwersuje sie. Po prostu stwierdzam fakt.
    Na linii Chałupki - Bohumin mogłyby jeździć pociągi np. Opole - Ostrava.


    A więc tniemy wszystko i zostawiamy tylko magistrale: CMK,


    Zgorzelec-Przemyśl,

    Kunowice-Terespol, Szczecin-Poznań-Wrocław-Międzylesie i


    Gdynia-Iława-Warszawa-


    Kielce-Kraków... No... starczy, bo jeszcze się obywatele rozbisurmanią i
    nie
    odechce im się jeździć koleją i co wtedy...


    No i pewnie tak zostanie. Jak w USA - ruch pasazerski tylko na
    najważniejszych liniach, ale za to może będzie się wozić większość towarów
    koleją. A ludzie autobusami - drogi będą bezpieczniejsze ze względu na małą
    ilość TIRÓw.


    Niech współpłaci - razem z Łódzkim, Śląskim i Wielkopolskim. I niech
    Opolskie
    zajmie się swoimi liniami kolejowymi, bo tam też najweselej nie jest...


    Tak to niestety jest z miejscowosciami "na granicy"... Nikt nie chce płacić.
    Może niech płacą sami za siebie. Niech samorząd Wielunia, Krzepic i Kępna
    złoży się na używany szynobus np. ze Słowacji i niech on sobie jeździ. Wiem,
    fantazja :-)

    pozdrawiam aron

    pozdrawiam aron

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 151 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.