Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zgorzelec WrocławTemat: Kolejny szczyt Głupoty PKP PR | _zawsze_ odnosza skutek i nigdy nie rpzechodza bez echa, wiec moze w Problem w tym, ze rozmawiajac o rozkladzie zaczyna sie rozmowe o Temat: W 2 godziny pociągiem do Wrocławia? Wlasnie slyszalem ze tory maja byc zmienione, ale.... Trakcji elektrycznej nie bedzie wiec zapomnij o szybkim dojezdzie. Slyszalem tez o planach PKP, ktore mowia o likwidacji pociagu relacja Zgorzelec <-> Wroclaw. Mozliwe nawet jest usuniecie Pociagow calkowicie miedzy zgorzlecem a Weglincem, poniewaz b. malo osob jezdzie przez Zgorzleec do Niemiec i sie to nie oplaca. Oczywiscie mogl by w sprawie pomoc Zgorzeleci samorzad, ale on ma to jak i wszystko w pompie... Temat: Dolnoslaskie reaktywacje coraz blizej
Karygodna jest szczególnie sytuacja z Lubań-Zgorzelec ! Trasa w porównaniu Chyba nie musze przypomniać, ze linię Kobierzyce-Piława Grn to w pewnym Temat: Jeszcze o Wroclaw - GĂśrlitz (nowy rozklad)
Nie niby. Na pewno.
Był o 11:37 do Drezna. Dość dobra frekwencja. Temat: Takie propozycje Co parę lat PKP opracowuje jakieś tam plany zwiekszenia szybkości. Ja to bym chciał, żeby choć tyle co za cara i kajzera można było wyciagnąć ... Nie mówiąc o Adolfie z Latąjacym Ślązakiem czy E17 na Wrocław-Jelenia-Zgorzelec. To już w latach 70-tych jak zaczęto budowę CMK - która rzecz jasna miała kończyć się koło Pruszcza Gdańskiego - planowano kupę linii do 160 i 140. Z planow jak to w polsce bywa została w większości kupa ;-P Dla mnie takim samym wyssanym z palca bzdetem jest 200 dla Wawa- Trakiszki. A o tych liniach planowanych w latach 70-tych to można znaleźć w bibliotekach w starych zeszytach naukowych COBRTK ( dzisiejsze CNTK ), niestety konkretnych numerów nie pomnę. SmAs Temat: Renowacja NADODRZANKI Chełmek Wołowski - Rudna Miasto
Jaco Temat: Rozkład jazdy PKP 2007/2008 Hmm nie wiem czy powinienem tu ten temat zamieczać ale spróbóje. Według nowego rozkładu jazdy ma być kilka nowości w kursowaniu pociągów przez Pabianice , oto one: Pośp.,,Niegocin" Wrocław Główny - Ełk Pośp. ''Łużyce '' Zgorzelec - Warszawa Wschodnia zamiast ''Wrocławianina'' Uwaga tutaj zupełna nowość!!!Pośp. ''Narciarz '' Poznań Główny - Zakopane. Ale także zniknie pociąg Pośp. ''Włókniarz ''do Szczecina Głównego P.S Jak coś źle napisałem to proszę mnie poprawić.Pozdro. Temat: Dolnośląskie szynobusy | Z oficjalnego pisma Marszałka Województwa Dolnośląskiego wynika że drugi z | szynobusów z PESY ma obsługiwać trasę Jelenia Góra-Węgliniec - Zgorzelec | Jełśi tak będzie, to można stanowczo stwierdzić, że dolnyśląsk może się Dobrze że ci "Ętęlygentnii" urzędnicy nie wpadli na to aby go na Jelenia Góra - Temat: Rozkład nowego IC. Gdynia Gł - Sopot - Gdańsk - Tczew - Malbork - Iława - Działdowo - Mława - Ile czasu trwałby przejazd ? Ile to by było km ? Temat: Euro-Nysa- szanse powodzenia Paszport nie jest wymagany, dowód osobisty jednak lepiej miec przy sobie. Pamiętaj, że bilet Euro-Nysa ważny jest od Bolesławca. Ze stacji Goerlitz do stacji Zgorzelec powinieneś bez większych problemów Z tego co wiem, można bilet nabyć w kasie PKP na dworcu Wrocław Główny. Polecam stronę http://zvon.de/index.php?whl=00000000&lg=pl tam znajdziesz Uważam, że całodzienny bilet Euro Nysa to znakomita oferta! Można też jechac Temat: Strzegom Marcziszów 3 Dla UMWD linia 274 [Wroclaw - JG - Zgorzelec] jest bardzo istotna i podejmowane sa rozne dzialania na rzecz jej remontu. Osobiscie dla mnie jest to w tej chwili rzecz najistotniejsza, wazniejsza nawet od np. remontu Nadodrzanki. Linia 311 [JG - Szklarska] nie wymaga wielu nakladow, gdyby wyremontowano 10 Reaktywacja linii Marciszow - Jerzmanice jest jak najbardziej realna, co Pozdrowienia Temat: Modernizacja E-30 Witam, Wg. moich informacji na odcinku Opole - Wroclaw obecnie modernizowana W dzisiejszej "Gazecie Dolnośląskiej" (lokalny dodatek Wyborczej) Czyli remont coraz bliżej Nazwa całego przedsięwzięcia jest cokolwiek długa: Pozdrawiam Temat: Jak zniechęcić dziecko do jazdy pociągiem (Brawo PKP.PR) Krystyna |przeciwniczka PKP| ..już nie kasjerka? kasjerka nie kasjerka ale rozklad na lini wrocław-zgorzelec jest tragiczny... Jarek Temat: Realokacja taboru i pracowników No co Wy Jak Pawicki dostanie posadkę w PKP InterRegio, to już nie zobaczymy ani jednego pośpiecha na odcinku Zgorzelec - Wrocław Temat: RJ 2007/2008 - przecieki się zaczęły A co nasza "kochana" spółeczka PKP PR szykuje na linii Zgorzelec - Wrocław prócz nowego pociągu do Warszawy (zamiast Wrocławianina)? Temat: Od kiedy świetlne semafory na PKP? Dwa pytanka historyczne 1.Od kiedy na PKP stosuje się semafory świetlne? 2.Jak wyglądała sygnalizacja w WWK po jego zelektryfikowaniu w latach 30? Wiem że na linii Wrocław - Jelenia G. - Zgorzelec były semafory Temat: [DZPR] Nowy rozkład jazdy Po zebraniu uwag (dziękuję za wszytkie meile) dopracowałam swoje poprawki do nowego rokładu jazdy na linii Wrocław - Zgorzelec. W zestawieniu dla porównania podałam propozycje DZPR. WROCŁAW --LEGNICA Propozycje DZPR: 4:58, 5:33, 6:00, 8:40 C, 10:40 D, 13:13, 14:13, 14:40, 15:33, 15:40, 16:40 Moje propozycje: 4:40, 5:33, 6:00, 9:40, 13:13, 14:13, 14:40, 15:33, 15:40 D, 16:40, 18:43 Tutaj proponuję nie wielkie zmiany: pierwszy pociąg przesunięty z 4:58 na WROCŁAW --WĘGLINIEC Propozycje DZPR: 4:58, 5:33, 8:40 C, 10:40 D, 13:13, 14:40, 15:33, 15:40, 18:43 Wrocławianin, Moje propozycje: 4:40, 5:33, 9:40, 13:13, 14:40, 15:33, 16:40, 18:43 Wrocławianin, 20:40 Uwagi jak wyżej. Dodatkowo zamiana pociagów: ostatni pociąg do Węglińca WROCŁAW --ZGORZELEC Propozycje DZPR: 5:33, 8:40 C, 10:40 D, 13:13, 15:33, 15:40, 18:43 Wrocławianin Moje propozycje: 5:33, 9:40, 13:13, 15:33, 16:40, 18:43 Wrocławianin Zamiast dwóch pociągów na kupie o 15:33 i 15:40 mamy teraz o 15:33 i 16:40. Starałam się jak najmniej ingerować w "dzieło" DZPR. Zachowałam ilość Dziś swoje uwagi prześlę meilem do Prezesa PKP PR, dyrekcji DZPR we Pozdrawiam! Krycha Temat: Upadajace sny o potedze Cargo
W Wlkp. tylko na pojedynczych liniach nie uświadczysz składów - Piła, Krzyż, Mick M. Temat: [cyt][DlnŚl][RJ 2005] Pociągiem do Niemiec Do Drezna można dojechać z przesiadką w Goerlitz
Umowa obejmuje dwie pa- ry pociągów dziennie, któ- re będą skomunikowane z
Porozumienie ma na razie obowiązywać przez najbliższy rok. pozdr/Borewicz Temat: Dolnośląski rozkładowy "koncert życzeń" W zasadzie znamy już nowy rozkład jazdy. Zobaczmy co wyszło z naszych pobożnych życzeń sprzed kilku miesięcy. Region jeleniogórski: 1. Więcej pociągów na trasie Węgliniec - Żary, conajmniej 4-5 par, w tym bezpośrednie połączenie relacji Jelenia Góra - Zielona Góra (może nawet Kostrzyn). W Węglińcu skomunikowania z pociągami do/z Wrocławia, Zgorzelca, Jel. Góry. Będzie! 2. Wydłużenie tras szynobusów Jelenia Góra - Lwówek Śl. do Zebrzydowej - tutaj skomunikowanie z pociągami do/z Wrocławia. Minimum 3-4 połączenia! Będzie! Szynobusy pojadą do Bolesławca i tu będą skomunikowania. Pozwolenie Czechom jezdzic na odcinku Harrachov-Szklarska Poreba Jest szansa, że w przyszłym roku ruszą połączenia na linii izerskiej! Linię Szklarska Poręba - Jakuszyce przejął samorząd. Bezposrednie pociagi Jelenia Gora-Kostrzyn lub Szczecin Będzie sezonowy pociąg posp. Szczecin - Szklarska Poręba. Lubin-Legnica-Wroclaw- przywrocic Będzie! Trzeba zwiększyć liczbę połączeń na linii Żary - Węgliniec. Trzeba wydłużyć lwóweckie szynobusy do Zebrzydowej. Będzie! I na koniec Zgorzelec. To miasto ma pecha. Zważywszy na fakt, że Urząd Marszałkowski bardzo niechętnie finansuje połączenia na odcinku Węgliniec - Zgorzelec (trakcja spalinowa jest droższa) - uważam, że koniecznie trzeba zwiększyć liczbę pociągów pospiesznych, które finansuje Ministerstwo Transportu Będzie nowy pociąg posp. Zgorzelec - Przemyśl. Pierwszym pociągiem, który powinien zostać wpisany do nowego rozkłądu jazdy to pociąg relacji Zgorzelec - Wrocław wyjeżdżający ze Zgorzelca o 7:20, a z Węglińca o 8:00. Będzie! Mam nawet nazwę dla takiego pociągu - ŁUŻYCE. Będzie pociąg posp. ŁUŻYCE Zgorzelec - Warszawa. Jeśli wywalczymy choć jeden dodatkowy pociąg ze Zgorzelca do Krakowa to już osiągniemy sukces. Z tego co mówiła Krycha to są na to spore szanse... I udało się! Od nowego rozkładu jazdu ,,Wiking,, Szkl.Por.Grn-Szczecin Gł.-Szkl.Por.Grn. musi powrucic na dawna trasę tj. Szkl.P-Jel.Góra-Węgliniec-Żary-Ziel.G-Kostrzyn. Będzie! Na razie walczymy o pociąg z Gorlitz do Krakowa (może uda się do Przemyśla) i teraz to jest nasz priorytet jeśli chodzi o linię Wrocław - Zgorzelec. Jeśli to "ugramy" to wtedy zawalczymy o Drezno. Udało się do Przemyśla. Drezna na razie nie ma. Liczę na poprawę oferty na linii Węgliniec - Żary do 5 par, z bezpośrednim pociągiem Jel. Góra - Ziel. Góra. Będzie! Byliście jasnowidzami, czy może UM i beton PKP to czytał i wziął sobie te uwagi do serca? Temat: Co z tym Dreznem? Ten burdel i zażynanie naszej linii E 30 wyremontowanej za 2 miliardy złotych jest kumulacją kilku czynników: kliki betoniastej (bezradnej i naznaczonej piętnem niedasizmu), busiarstwa, które ma wpływ na kolejowych dygnitarzy oraz niemieckiej wojny o polskie tory. To że na razie nie ma dowodów na ŁAPÓWY dotyczące działań likwidujących "po cichu" pociągi, to wcale nie znaczy, że nie ma ŁAPÓW. Bowiem od dawna wiadomo że są. Nie tylko w grodzie Smoka. Gurdol, ja nie mam wątpliwości, że w grę wchodzą łapówki! Jestem o tym święcie przekonana! Prędzej czy później dowiemy się kto za tym stoi - kto daje i kto bierze. Oboje jesteśmy uparci i upierdliwi i dojdziemy do prawdy swoimi kanałami. A wtedy biada im! Dla zobrazowania patologi najlepsza jest analiza porównawcza. Weźmy odcinek E-30 Zgorzelec - Wrocław oraz E-20 Terespol - Warszawa. I cóż widzimy? Nie licząc pociągów międzynarodowych do Mińska i Moskwy mamy w nowym rozkładzie do Terespola 4 pociągi pospieszne (ze Szczecina, Zielonej Góry, Krakowa, Warszawy) oraz jeden TLK z Warszawy. Analogicznie spowrotem. A co mamy do Zgorzelca? Wielkie gówno za przeproszeniem! A chyba więcej ludzi jeździ do Niemiec niż na Białoruś, tak czy nie? Ktoś zaraz powie, że po drodze mamy Siedlce, Łuków i Białą Podlaskę. No i co z tego? Między Wrocławiem a Zgorzelcem mamy o wiele większą Legnicę (i pobliski Lubin), spory Bolesławiec, mniejszy Chojnów i Pieńsk oraz stację węzłową w Węglińcu. Bezwzględnie powinien jeździć jakiś pociąg z Krakowa do Zgorzelca/Gorlitz. Skoro jeździ do Terespola... Ale powiązany z busiarzami beton z PR Kraków i z Centrali PKP PR do tego nie dopuści! Komunikacja z Niemcami na naszej linii E 30 jest niszczona od WIELU LAT z regularnością i systematycznością godną podziwu. NIKT mi nie wmówi - łącznie z Iwanem (nie wiem kogo on w sumie broni), że jest to jedynie przypadek, albowiem przypadków - jak wiadomo - NIE MA. Coś za dużo jest tych przypadków jak na linię Wrocław - Zgorzelec. Zresztą ja nie wierzę w takie przypadki. Jest to celowa robota określonych kół! I ten temat zamierzam drążyć w najbliższych miesiącach! Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 l 7:25 Ślązak: Zgorzelec - Wrocław - Kraków 8:25 Wielkopolanin: Poznań / Zielona Góra - Wrocław - Kraków - Przemyśl 9:25 Gorzowiak: Gorzów - Poznań - Wrocław - Kraków 13:25 Hetman: Szczecin - Zielona Góra - Wrocław - Kraków - Zamość 16:25 Krakowianka: Kołobrzeg - Poznań - Wrocław - Kraków - Przemyśl Tak sie niekóryz tu zachwycają a to jest moim zdaniem wacale nie jest taki rozsądny wybrane godziny odjazdów : Słazak ze Zgorzelca 4.36 odjazd Wielkopolanin z Zielonej Gory 4.36 Gorzowiak z Gorzowa 3. 55 Przyjazdów Hetman w Zamosciu 01:24 Krakowianka w Przemyślu 00:10 ave. Do swoich obliczeń wyciągnąłeś czasy z obecnego rozkładu jazdy, w ogóle nie rozpatrując ogromnych rezerw czasowych, bezsensownie długi postojów a także kompletnego braku dobrej organizacji na PKP. Odcinek Zgorzelec-Wrocław jest do pokonania w czasie 142 minut, przy 3-minutowym postoju we Wrocławiu pociąg mógłby odjeżdżać ze Zgorzelca o 5:00 Odcinek Zielona Góra-Wrocław pociąg jest w stanie pokonać w 183 minuty (rezerwy z Księżyca, wiele odcinków pociąg mógłby jechać torem niewłaściwym aby skrócić czas jazdy-to jest właśnie ta dobra organizacja!). Przy 12 minutowych manewrach we Wrocławiu (a to nawet na PKP jest możliwe) wyjazd z Zielonej Góry wypadłby o 5:12. A były rozkłady, kiedy ten pociąg wyjeżdżał stamtąd jeszcze wcześniej! Co do Gorzowiaka: aby skrócić znacząco czas na odcinku Gorzów-Krzyż, wystarczy aby na tym odcinku kursowały tylko 3-4 wagony, pozostałe można dołączyć do składu razem z lokomotywą elektryczną w Krzyżu. Przy 10-minutowych manewrach w Krzyżu odcinek Gorzów-Poznań pociąg jest w stanie pokonać w 124 minuty, dalej 3 minutowy postój w Poznaniu, i 143 minuty na odcinek Wrocław-Poznań. W ten sposób cały odcinek Gorzów-Wrocław to 270 minut - wyjazd z Gorzowa o 4:50! Rezerw czasowych na odcinku Wrocław-Kraków-Rzeszów-Przemyśl nie trzeba chyba nikomu pokazywać. Ostatnio dobrze pokazało nam to PKP PR... Więc przyjazd do Przemyśla można by przesunąć o jakies 30 minut do przodu, a do Zamościa to nawet jeszcze więcej - z uwagi na KATASTROFALNY stan linii Dębica-Tarnobrzeg, pociąg ten od kilku lat powinien niestety kursować przez Rzeszów i Leżajsk. Przyjazd do Zamościa wypadłby wtedy jeszcze tego samego dnia. Temat: [DZPR] Nowy rozkład jazdy
4:48 W, 5:33 G, 6:00 L, 8:40 Z wC, 10:40 Z wD, 13:13 G, 14:13 L Bóbr, 14:40 Dzisiaj się trochę zmieniło nie ma już IR Kraków-Drezdno ani Frankfurt-Warszawa. Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 andi1974, a ja jestem gorącym zwolennikiem relacji łączonych, nie tylko w pociągach dalekobieżnych ale i w regionalnych osobowych. Na Dolnym Śląsku takie pociągi były i są, np. Poznań - Kudowa Zdr./Szklarska Poręba, Wrocław - Poznań/Ostrów Wlkp. czy Wrocław - Jelenia Góra/Rudna Gw. Dzielenie/łączenie składów wcale nie zajmuje tyle czasu jak tu niektórzy "krzyczą". Przytaczany "Ślązak" i bez łącznika ze Zgorzelca zawsze miał długi postój we Wrocławiu, odkąd sięgam pamięcią. Zamiast puszczać rano z Wrocławia dwa pociągi do Przemyśla w krótkim odstępie czasowym (jeden z Zielonej Góry, drugi ze Zgorzelca), co jak wiadomo jest nierealne, zrobiono jeden pociąg w relacji łączonej Przemyśl - Zielona Góra/Zgorzelec, co jest najlepszym rozwiązaniem, a w przypadku linii zgorzeleckiej strzałem w "10", co wnioskuję po wysokiej frekwencji. Zresztą u nas wszystkie pośpiechy są oblegane, np. "Drezna" często jeżdżą przepełnione i to już od pierwszego dnia. Więc jeśli ktoś twierdzi, że "Ślązak" na odcinku Zgorzelec - Wrocław świeci pustkami to po prostu bredzi i bezczelnie mija się z prawdą. Należy mieć na uwadze to, że PKP IC ma braki taborowe, a stawki PLK są bandyckie, więc łączenie składów będzie nieuniknione. Pozwoli to na stworzenie większej ilości bezpośrednich połączeń i na lepsze gospodarowanie taborem. Bo czy jest konieczność, żeby na odcinku Wrocław - ZG "Ślązak" ciągał 10 wagonów? Nie ma! Ludzie zmieszczą się w 6 i jeszcze będą luzy. Ale 10 czy nawet 12 wagonów "Ślązak" musi mieć na odcinku Wrocław - Rzeszów. Dodatkowe wagony są z łącznika zgorzeleckiego. I tak można wymieniać wiele innych podobnych pociągów, które są dzielone i łączone. To nie jest widzimisię marketingowców tylko konieczność, której niektórzy z was nie potrafią zrozumieć. Gdyby to ode mnie zależało, to do "Ślązaka" dodałbym jeszcze trzeci łącznik do/z Jeleniej Góry. W nowym RJ 2009/10 wg projektu "Ślązak" pozostanie w obecnej relacji Zgorzelec/Zielona Góra - Przemyśl, więc wszelkie krzyki i płacze forumowiczy z ZG i z Nadodrzanki są bezcelowe. Raz, że się ośmieszacie swoimi "historycznymi" argumentami. Dwa, centrala PKP IC i tak ma wasze zdanie w d... w tej kwestii. I tym optymistycznym akcentem zarządzam koniec tematu "Ślązaka". Cytat: Czy ktoś poza pyra07 ma jakieś zdanie nt. "połączeń antenowych"??? Przyznam, że pomysł przedstawiłem właśnie na podstawie obserwacji połączeń na zachodzie Europy. Rozmawiajmy o rzeczach realnych! Idea jest oczywiście słuszna, ale w naszych warunkach awykonalna. Takie "cuda" to nie z PKP PR. Temat: [DZPR] Nowy rozkład jazdy Otwieram nowy wątek: minusy w nowym rozkładzie na Dolnym Śląsku. Zgłaszajcie tutaj swoje uwagi i propozycje zmian - może DZPR je uwzględni. Linia Wrocław-Zgorzelec. 1. Pierwszy pociąg z Wrocławia (4:58) do Węglińca jest stanowczo za późno, 2. Z Wrocławia pociąg do Zgorzelca mamy 8:40 w C i 10:40 w D. Pytam się po 3. Z Wrocławia 15:33 do Gorlitz - brak skomunikowania z pociągiem z 4. Z Wrocławia 16:40 do Chojnowa? Po co? Znów będzie wożone samo powietrze? 5. Z Wrocławia do Węglińca ostatni pociąg jest o 18:50. Stanowczo za 6. Z Węglińca 6:15 do Legnicy. Dlaczego tylko do Legnicy? Zaraz przecież Na razie miałabym tyle uwag odnośnie nowego rozkładu. Propozycje tych zmian Krycha Temat: [DZPR] Nowy rozkład jazdy np. pociąg jak
Dla mnie najważniejszą kwestią jest przesunięcie ostatniego pociągu do Krycha Temat: Propozycja: Wrocław - Jelenia Góra przez Węgliniec Powiem wprost: o remocie linii Wrocław - Jelenia Góra nie ma mowy conajmniej do 2013 roku, a i potem niewiadomo czy znajdą się fundusze. Do tego czasu, z roku na rok, czas przejazdu będzie się tylko wydłużał i bardzo realne są 4 godziny i dłużej dla poc. pospiesznego, co przy 126 km jest absurdem. Wałbrzych ma i mieć będzie dobre połączenia kolejowe z Wrocławiem, natomiast ilość pociągów osobowych będzie ograniczana na odcinku Wałbrzych - Jelenia Góra z powodu znikomej frekwencji, bo ludzie jadący z Wrocławia do Jeleniej Góry (i spowrotem) wybierają szybsze busy. Argument, że w Wałbrzychu wsiada dużo ludzi jest nietrafiony. W Legnicy czy w Bolesławcu też wsiadałoby dużo ludzi - może nawet więcej niż w Wałbrzychu. Z powodu Wałbrzycha nie można spawalniać wszystkich poc. pospiesznych do prędkości przewidzianej dla furmanek konnych, skoro jest zmodernizowana i niewykorzystana E-30. Zamiast dalej zarzynać linię jeleniogórską rozsądnym rozwiązaniem jest przetrasowanie choćby nawet tego jednego pociągu "Karkonosze" przez Węgliniec. Reszta na razie niech dalej jeździ przez Wałbrzych. Argument cenowy należy wykluczyć, bo Paszczak podał koszty i różnica jest znikoma. Dla odcinka Wrocław - Jelenia Góra cena biletu też nie ma znaczenia, bo nikt pociągiem tej trasy nie pokonuje. Ludzie będą podróżować na odcinkach Wrocław - Legnica/Bolesławiec/Węgliniec/Lubań, Legnica - Bolesławiec/Węgliniec/Lubań/Jelenia Góra itd. Zwiększone koszty uruchomienia pociągu pokryją z pewnością wpływy z biletów, bo na linii Zgorzelec - Wrocław frekwencja jest bardzo dobra, o czym świadczy wzrastająca z roku na rok liczba połączeń. Zamiast patrzeć tylko na własne podwórko i twierdzić, że nie oddamy pociągu "bo nie" zastanówcie się co jest lepsze. Utrzymywanie paranoi na linii jeleniogórskiej czy korzystanie z potencjału linii zgorzeleckiej. Albo pociąg pospieszny będzie turlał się 20 km/h po zdewastowanych torach, albo pojedzie po zmodernizowanej linii przez Węgliniec z prędkością 120 km/h, z czasem krótszym niż przez Wałbrzych. Jestem przekonany, że tylko kwestią czasu jest gdy pociągi do Jeleniej Góry i tak będą jeździć przez Węgliniec, bo za 2-3 lata czas przejazdu będzie o godzinę krótszy niż jazda przez Wałbrzych. Beton PKP musi jeszcze do tego dojrzeć i przyznać się do swojej nieudolności. Analogiczną sytuację mamy na linii Wrocław - Warszawa, gdzie pociągi Ex i IC jeżdżą dłuższą, ale szybszą trasą przez Poznań i dalej po E-20, zamiast krótszą o 86 km, ale wolniejszą przez Łódź. I jakoś nikt nie robi z tego tragedii... Temat: Plebiscyt "Beton roku - wróg kolei" 2007 Nominuję Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu. Często bywam służbowo we Wrocławiu i jeżdżę pociągami na trasie Zgorzelec - Wrocław. Zauważyłem kilka absurdów: - Pociągi osobowe KOWALSKI i SCHMIDT nie zatrzymują się w 6-tysięcznym Pieńsku, za to mają postoje na wioskach Malczyce i Miękinia oraz w Środzie Śląskiej gdzie stacja jest parę km za miastem. - Pociąg pospieszny WROCŁAWIANIN zatrzymuje się w Pieńsku oraz na wiosce Miłkowice, a do lipca zatrzymywał się też w Zebrzydowej. Niech ktoś mi teraz wytłumaczy gdzie tu jest sens i logika? Na stacjach gdzie zatrzymuje się pociąg pospieszny (Pieńsk, Zebrzydowa, Miłkowice) nie zatrzymują się pociągi osobowe! Te same pociągi osobowe, które nie zatrzymują się w mieście (Pieńsk) zatrzymują sie na wioskach (Malczyce, Miękinia). Do Zgorzelca i tak jeździ bardzo mało pociągów i prawie połowa z nich nie staje w Pieńsku! To jest jakiś absurd! Który kretyn z DZPR za to odpowiada? Może jakiś pociot kogoś z PKP ma busy w Pieńsku? Pociągi, o których mówa nie są w gestii Urzędu Marszałkowskiego, więc winę za te absurdy ponosi Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych. Nie wiem jak będzie od grudnia w nowym rozkładzie. Cytat z forum: Komuś z PKP udało się zatrzymać "Wrocławianina" w Zebrzydowej, ale gdy okazało się, że wsiadają tam tylko 2-3 osoby, postój po kilku tygodniach został zlikwidowany. Nie wiem, po co pośpiech staje w Miłkowicach skoro parę minut później jedzie osobowy, ale to jest kolejarska mieścina i ktoś użył swoich wpływów w PKP. Beton DZPR ustawia postoje pociągów, za które odpowiada tak aby dobrze zrobić kolejarzom! Wielokrotnie słyszałem skargi ludzi na to, że pociągi osobowe KOWALSKI i SCHMIDT nie zatrzymują się w 6-tysięcznym Pieńsku. Za to pospieszny WROCŁAWIANIN zatrzymuje się w 2-tysięcznych Miłkowicach, żeby jakiś beton PKP mógł wygodnie w 1 klasie wozić swój tyłek do pracy, mimo że 10 minut później jedzie osobowy z Chojnowa. Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((
Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do Można byłoby
O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
Przemek Temat: Krycha wygraża się Wachowi ;)
Zdravim! Temat: Propaganda by PKP PLK brambor, powoli, spokojnie... Owszem, propagandą PKP stoi, a PLK w szczególności, ale te ulotki informacyjne to wymóg UE i za środki unijne wydrukowane. Cytat: 1. Skrócenie czasu podróży Śmiech Pociąg posp. na odcinku Zgorzelec-Wrocław jedzie 2h i 30 minut. Przed modernizacją IR z Drezna pokonywały trasę w 2h i 40 minut. Rewelka, modernizować coś 5 lat i skrócić czas podróży o 10 minut. Patrzę w Hafas i widzę: "OLEŃKA" Zgorzelec Miasto 13:02 - Wrocław Gł. 16:06. Czas jazdy to 3 godziny i 4 minuty. "ŚLĄZAK" jedzie 2 i pół godziny. Pamiętam gdy jakieś 10 lat temu pospieszny z Wrocławia do Bolesławca jechał 1:20, góra 1:25. Teraz po modernizacji "wlecze się" prawie 1:40. Cytat: 2. Ograniczenie hałasu przez ekrany akustyczne - ile ich jest, że tak radykalnie ograniczają hałas? Chyba na palcach 1 ręki można policzyć. Chyba są w Pieńsku? Takich ekranów na pewno nie ma na odcinku Węgliniec - Wrocław. Cytat: 7. Przystosowanie infrastruktury i potrzeb niepełnosprawnych (pochylnie,windy) - i tu pytam, gdzie zainstalowano windę? W Węglińcu niepełnosprawny na wózku nie ma szans samemu wydostać się z dworca. Podobnie jest w Bolesławcu. Kłamstwo i oszustwo. No nie gadaj, bo w Bolesławcu są podjazdy i na perony i na dworzec. W Chojnowie są windy (pomijam fakt, że nieczynne, ale są). Stacja Węgliniec w ogóle nie została objęta modernizacją z wyjątkiem torów głównych. Proszę przy okazji zwrócić uwagę na pewien absurd: podjazd dla niepełnosprawnych zrobili nawet w Okmianach. Pomijam już fakt, że ten podjazd prowadzi donikąd, bo dworzec jest zabity dechami, a konkretnie to od dawna jest zamurowany. No ale podjazd jest! To już nawet nie jest śmieszne. To jest tragiczne... Temat: PKP - węzeł rybnicki [quote="kusia56"]I czy wiadomo ci na kiedy mniej więcej planowany jest remont tego odcinka Remonty innych odcinków też oczywiście cieszą, ale aktualnie korzystam jedynie z trasy Rybnik - Katowice.[/quote] Cieszą, tym bardziej, że to też ma wpływ na rozwój regionu i mobilność mieszkańców - będzie istniała alternatywa szybszego przemieszczania się. Być może sporo pasażerów wróci do kolei. Jeśli modernizacja linii Wrocław-Kędzierzyn będzie postępować szybko, a przy okazji naprawiony zostanie szlak Rybnik-Sumina to pociąg pospieszny z Rybnika do Wrocławia zajedzie za... 2 godziny!!! A to jest już konkurencyjne wobec auta. Oby tylko pociągów przybywało. Ale o to powinni się starać samorządowcy oraz parlemntarzyści bo na przewozy dalekobieżne nadal wpływ ma samo PKP, a bez nacisków to oni sami nic nie zrobią. Przy czym jest to instytucja dotowana z podatków każdego obywatela, także mieszkańców ROW i dlatego ilość pociągów bezpośrednich łączących nasz subregion z innymi regionami powinna się zwiększać. Rozumiem, że w minionych latach zwiększanie liczby pociągów bez zwiększania prędkości było bezsensowne. Teraz jednak nie ma takich przeciwskazań, a pragnę zauważyć, że nasza aglomeracja jest najbardziej zaniedbaną pod tym kątem w Polsce. Więcej pociągów dalekobieżnych ma Przemyśl (który ma ok. 70 tys. mieszkańców i nie leży na środku jakieś ważnej magistrali!). Co do kierunku na Katowice to może to i niewyobrażalne dla obecnych pasażerów ale za dwa lata faktycznie czas przejazdu pociągu osobowego może wynieść 45 minut, a sama podróż będzie dużo wygodniejsza. Każdy kto jechał zmodernizowanym odcinkiem Leszczyny-Jaśkowice przyzna, że jedzie się tam dużo lepiej niż przed remontem. Nie odczuwa się żadnych "podskoków wózków" i pociąg jedzie ciszej, a sama jazda jest płynna. Technologia jaką stosuje się na linii Rybnik-Katowice nie jest powszechna na sieci PKP. Tory bezstykowe, podkłady betonowe i łączenia strunowe zazwyczaj "zarezerwowane" są dla linii magistralnych typu CMK czy korytarzy transportowych np. Zgorzelec-Wrocław-Katowice. Kolega z PKP, który jeszcze bardziej się zna na rzeczy niż ja powiedział mi, że jeśli zrobią całą linię Rybnik-Katowice w ten sposób to będzie to pozytywne kuriozum i jedyna w Polsce linia o znaczeniu regionalnym, która jest modernizowana w taki przyszłościowy sposób. Co ciekawe w tym roku mają remontować również linię Czechowice-Bielsko ale tam będą zwykłe podkłady i tradycyjne stykowe szyny(!) Temat: wrocław->kraków 23.go
chyba dawno nie uzywales PKP :) Temat: Nowy market Człowieku, ja nie napisałam, że estetyka nie jest ważna.Ja po prostu uznaję priorytet dużej ilości miejsc pracy, jaką daje rynek. Rynek to nie jest wizytówka małych, zapyziałych miasteczek. Takie obiekty(o podobnej estetyce )posiadają miasta takie jak Gdańsk czy Wrocław i nikt nie robi z tego tragedii. Są od zawsze i już. Nie twierdzę, że estetyka nie odgrywa roli, więc nie przypisuj mi opinii, jakiej nie wyraziłam. Opowiedziałam się tylko za istotną rolą rynku i jeżeli nie wierzysz, że odgrywa on takową, to przejdź się tam i zapytaj jakiejkolwiek kobiety stojącej z towarem, z czego by się utrzymywała jak nie rynek. Pamiętaj, że nie każdy ma taki wybór, by pracować jako księgowa czy sekretarka. Jako klient chcę kupować taniej. Jak ceny będa niższe w osiedlowych sklepikach to bedę kupowął tam. Poza tym wiele razy w małym osiedlowym sklepiku zdarzyło mi się, że chciano mi wcisnąć cos trefnego. Np. śmietana była przeterminowana, a pan właściciel powiedział mi, że i tak jest kwaśna. A w takim hipermarkecie pani od razu zabrała z półek całą partię. A co do pracy w realu za 600 zł. Niestety, w PL się tak zarabia. I każdy w Polsce zarabia za mało w porównaniu do cen jakie mamy. P.S. Skoro estetyka jest ważna(bo jest)to może warto byłoby najpierw wziąć się za faktyczny obiekt, po którym nas oceniają, czyli Dworzec PKP Zgorzelec Miasto. Skoro już o tym wspomniałeś to dodam, że o tym obiekcie krąży wśród przejezdnych wiele interesujących opinii... Niestety, we Wrocławiu, Warszawie dworce sa obleśne, a Ty wymagasz, żeby na dzikim zachodzie odremontowano budynek? Niestety PKP jest ruiną i socjalistycznym molochem i póki to się nie zmieni to dworzec będzie jaki będzie. Temat: Testy w Malczycach Witam! Ale mialem dzis urwanie glowy! Z 'pewnego zrodla' dowiedzialem sie, ze Jak tylko odbiore z labu kolejna rolke to zamieszcze w necie. Temat: Przejechal go pociag, musi zaplacic kare Tu wlasnie przebija sie cala mentalnosc pekapowskiego betonu: "ja doskonale pana rozumiem, ale ja tego nie wymyslilem, to nie moja sprawa, ja jestem od egzekwowania rozkazow". Faszystowscy oprawcy na procesie w Norymberdze tak samo Ostatnio zrobilem test - jechalem z 2letnim dzieckiem i ten Do represjonowania klientow to sa pierwsi, a do pomagania im - W tym miejscu chcialbym pozdrowic tych kolejarzy zatrudnionych Mc Temat: Cuda na PKP...? Cytat z UM/PR Forum "Uruchomienie 42 połączeń kolejowych W pierwszym tygodniu października uruchomione zostaną 42 kolejowe połączenia regionalne. Będzie to możliwe dzięki przejęciu finansowania pociągów międzyregionalnych i międzynarodowych przez Ministerstwo Transportu i zaoszczędzeniu w związku z tym 6 mln złotych. PKP Przewozy Regionalne chciało przeznaczyć te pieniądze na zmniejszenie deficytu finansowego, na co nie wyraził zgody marszałek Paweł Wróblewski. Dzięki temu przywrócona zostanie część połączeń zlikwidowanych kilka miesięcy temu przez PKP. W rozkładach jazdy pojawią się także nowe pociągi, o które zabiegali mieszkańcy i samorządowcy Dolnego Śląska. W tym roku samorząd województwa dolnośląskiego na dofinansowanie kolejowych przewozów pasażerskich przeznaczy 51 mln zł. Lista pociągów: Jelenia Góra – Węgliniec (nowy) Węgliniec – Zgorzelec (pociąg zastąpi szynobus) Zgorzelec – Jelenia Góra (nowy) Jelenia Góra – Zgorzelec (nowy) Zgorzelec – Węgliniec (pociąg zastąpi szynobus) Węgliniec – Jelenia Góra (nowy) Oleśnica – Milicz (dwa pociągi przywrócone) Milicz – Oleśnica (dwa pociągi przywrócone) Wrocław Główny – Wałbrzych Główny (zmiana terminu) Wałbrzych Główny – Wrocław Główny (nowy) Kudowa Zdrój – Kłodzko Główne (dwa pociągi – zmiana godzin kursowania) Kłodzko Główne – Kudowa Zdrój (dwa pociągi – zmiana godzin kursowania) Kudowa Zdrój – Kłodzko Główne (nowy) Kłodzko Główne – Kudowa Zdrój (nowy) Wrocław Główny – Żmigród (dwa pociągi przywrócone) Żmigród – Wrocław Główny (dwa pociągi przywrócone) Wrocław Główny – Kamieniec Ząbkowicki (trasa wydłużona do Kłodzka) Kamieniec Ząbkowicki – Wrocław Główny (trasa wydłużona z Kłodzka) Wrocław Główny – Kłodzko Główne (trasa wydłużona do Międzylesia) Kłodzko Główne – Wrocław Główny (trasa wydłużona z Międzylesia) Wrocław Główny – Legnica (nowy) Legnica – Wrocław Główny (nowy) Wrocław Główny – Jelcz Laskowice (przywrócony) Jelcz Laskowice – Wrocław Główny (przywrócony) Wrocław Główny – Jelcz Laskowice (dwa nowe pociągi) Jelcz Laskowice – Wrocław Główny (dwa nowe pociągi) Wrocław Główny – Jelenia Góra (nowy) Jelenia Góra – Wrocław Główny (nowy) Jelenia Góra – Szklarska Poręba (trzy nowe pociągi) Szklarska Poręba – Jelenia Góra (trzy nowe pociągi) Wrocław Główny – Jaworzyna Śląska (nowy) Jaworzyna Śląska – Wrocław Główny (nowy) " Pozdrawiam senior [ Dodano: Pon Wrz 25, 2006 12:52 ] Temat: Pociągi przyspieszą w Polsce do 160 km/h :) Blisko 2 mld 800 mln zł przeznaczy w latach 2008-2012 na remont linii Temat: [pr] Więcej lokalnych pociągów w przyszłym roku http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,6022677,Wiecej_lokalnych_poci... Więcej lokalnych pociągów w przyszłym roku Z większą częstotliwością pociągi kursować będą także m.in. na trasach: Wznowione będą od lat niefunkcjonujące połączenia: Lubin - Rudna - Od 14 grudnia na trasy wyjadą również szynobusy powołanej przez urząd Spółka Koleje Dolnośląskie miała być konkurencją dla PKP. Pasażerowie Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław Temat: Pociąg na trasie Wrocław-Poznań pomknie 200 km/h Ponad 250 mln euro będzie kosztowała modernizacja dolnośląskiej części Po remoncie pociągi na całej trasie mają jeździć z prędkością do 200 km/h. Temat: PKP podpisało umowy dotyczące modernizacji kolei http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,4859356.html Zarząd PKP podpisał we wtorek umowy na dwa odrębne projekty budowlane o wartości Wykonawcami inwestycji jest polsko-brytyjskie konsorcjum w składzie Halcrow Celem przebudowy linii Warszawa-Gdynia jest m.in. zwiększenie prędkości Druga z podpisanych we wtorek umów dotyczy dokończenia robót na stacji Wykonaniem prac zajmie się konsorcjum dwóch firm TORPOL Poznań oraz PRKiI Temat: Osobówki Wrocław - Gorlitz i Poznań - Frankfurt (Oder) Mam pytanie o zapełnienie tych pociągów, punktualność i taryfe ;) Tzn jak jest z biletami przez granice - wiem że są jakieś promocyjne powrotne, ale chodzi mi o jednorazowe przekraczanie. A może da sie Moge sie wypowiedziec o trasie Wroclaw-Goerlitz. Tu mozna kupic Bilet calodzienny Euroregiony Nysa. http://zvon.de/index.php?whl=12020000&lg=pl Bilet mozna kupic za 20 zl w kasie nr 9 na dworcu Wroclaw Glowny. Jak 9 zamknieta, to trzeba do starszego kasjera (kasa 3) Mozna tez w Legnicy, Boleslawcu, Weglincu, Zgorzelcu (ale chyba nie Miasto). Dzieki temu biletowi mozesz jechac: - w PL pociagiem od Boleslawca do granicy i od Jeleniej Gory do granicy, - w Niemczech wszystkimi srodkami komunikacji w regionie obslugiwanym przez ZVON. Czyli np. pociagami od Goerlitz do Zytawy (Zittau), Budziszyna, Weisswasser. Komunikacja miejska w tych miastach, autobusami na trasach, gdzie nie ma kolei itp. Bilet wazny caly dzien, wiec mozna jezdzic do woli. Przjazd przez granice oczywiscie tez bezproblemowy. Mozna jeszcze kupic bilet zbiorowy na 5 osob za 75 zl. Mozna jeszcze kupic bilet Euro-Nysa w wersji PKS. Sa one wazne Jesli ktos wybiera sie do Drezna, to wystarczy Euro-Nysa i bilet Pociagi do Goerliz zawsze sie zpozniaja jakies 15 minut. Zatem nie Tloku nie ma - do Legnicy, Boleslawca dosc duzo ludzi jedzie, ale Mirek Temat: Odwolane pociagi Lubań Sł. - Zgorzelec Cholera, nie zdazylem sie przejechac!
odwołać na odcinku Chabówka - Rabka Zdrój - Chabówka To do Rabki ich zdaniem nikt nie jezdzi? Jeszcze sprzed kilku lat pamietam odwołać na odcinku Działdowo -
ZbÂąszynek - Gorzów Wlkp. odwołać na całym odcinku Horror. Jelenia Góra - Zielona Góra pociÂąg prowadzić w dwu
3. 66423 Lębork (8.41) - Łeba (9.42) całym
2. poc. nr 33123, 33129, 33122, 33128 rel. Jarocin - Leszno - Jarocin Ogólnie: nóż się w kieszeni otwiera. JEDYNA NADZIEJA TO FAKT, ŻE ŻADEN SAMORZĄD NA MIESIĄC PRZED WYBORAMI SIĘ NA MK Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Twoje argumenty, że Zgorzelec odbiera Zielonej Górze "Ślązaka" są śmieszne, a wręcz kretyńskie. A oto prosty przykład "opluwania" innych. Jeżeli uważasz, że nie mam racji, to przedstaw a r g u m e n t y, a nie określanie wypowiedzi innej osoby przymiotnikami jakimi się posługujesz. Masz argumenty - to pisz, jeśli nie, to nie zachowuj się jak małe dziecko, które nie zgadzając się z rodzicem "tupie" nóżkami. Bo jak brak argumentów, to zaczynamy tupać, tak? A czy nie zauważasz, że przez łączenie / rozdzielanie składu wydłuża się czas przejazdu docelowy? A jeśli jedna z części się spóźni do połączenia, powoduje to przecież opóźnienie już całości. Dodatkowe oczekiwanie to również zajęty tor (lub też peron), praca lokomotywy przetokowej, ludzi, późniejsze opóźnienie na szlaku, ewentualne opóźnienie innych pociągów. Przepisy troszeczkę się zmieniają, a właściwie dostosowują do tych z UE i za opóźnienia w kursowaniu pociągów PKP zacznie płacić podróżnym.I to nie tylko tym ze składu "łączonego" ale również tych, które oczekiwały na skomunikowanie (a również następnych) w wyniku opóźnienia jednego pociągu. Tak więc nie wiem, czy składy łączone będą korzyścią, czy może okażą się kłopotem dla PKP. P.S. Jestem stanowczo za tępieniem chamskich i obraźliwych wypowiedzi na tym i jakimkolwiek innym forum !!! [ Dodano: 15-03-2009, 21:06 ] Zgorzelec bardziej potrzebuje szybkich połączeń do Wrocławia niż Zielona Góra i to z wielu powodów: urzędy, uczelnie, praca. ŚLĄZAK świetnie tu się sprawdza i nie pozwolimy go sobie odebrać! Przemysł. Lubin, Polkowice - KGHM. Legnica - huta i specjalna strefa ekonomiczna. Zgorzelec - pobliska KWB i elektrownia Turów, ponadto brama i tranzyt na Zachód. Co do odbierania: My chcemy tylko odzyskać, to, co przez kilkadziesiąt lat było nasze. Jak słusznie ktoś zauważył, ludzie z "ODRZANKI" proponują rozwiązania pokojowe, dla nikogo nie robiące krzywdy. Wypowiedź w stylu, że "nie pozwolimy go sobie odebrać!" jest oparta w/g zasady: "Kali zabrać to dobrze, Kalemu zabrać to źle". Więc ponawiam propozycję odrębnych połączeń. Czy byłoby dla Zgorzelca krzywdą, gdyby obecnie kursujące "ROZTOCZE" z Wrocławia do Przemyśla i Zamościa pojechało ze Zgorzelca jako cały skład? Tutaj proponowałbym zmianę godziny wyjazdu z Wrocławia z 06.35. na 07.35., wyjazd ze Zgorzelca ok. 04.50., we Wrocławiu przyjazd na godz. 07.25. I byłby to pierwszy pociąg ze Zgorzelca, Węglińca i Zebrzydowej przyjeżdżający do Wrocławia przed godziną 8 rano! Dodatkowo dla mieszkańców Bolesławca w soboty i niedziele (tutaj ma to szczególne znaczenie dla studentów zaocznych) pierwsze połączenie z Wrocławiem. Legniczanie nie musieliby również w weekend zrywać się na pociąg na 04.55., aby na 8 rano być we Wrocławiu. A przecież studenci zaoczni do Wrocławia dojeżdżają również z innych kierunków. Z Zielonej Góry jest dobry dojazd autobusem PKS rel. Zielona Góra (04.00) - Wrocław(07.10.) - Zakopane (15.00.). Co do Lubina i Legnicy. Uważam że część pociągów jadących z Zielonej Góry w kierunku Wrocławia mogłoby jechać przez te miasta. Tak jak wypowiadałem się wcześniej w kwestii EC "WAWEL". Uważam, że sezon B.Biała/Katowice - Świnoujście powinien na odc. Wrocław - Głogów jechać przez Legnicę i Lubin. Po remoncie "ODRZANKI" "ŚLĄZAK" powinien wrócić do czasu przejazdu na odc. Zielona Góra - Wrocław z lat 80-tych, tj. 2 godz. 15 min. A z Wrocławia w kierunku Krakowa powinien być utrzymany takt 1 godzinny w porze między 6 i 18. Jeśli nie jednogodzinny, to może co 1,5 lub co 2 godziny, jak to ma dziś mniej więcej wygląd. Moim osobistym marzeniem jest, aby odcinek 154 km dzielących Zieloną Górę i Wrocław pociąg pośpieszny lub inny, nie zatrzymujący się wszędzie pokonywał na "czas wypicia kawy i przeczytania prasy", tzn. ok. 1,5 godziny. Myślę, że podobny czas powinien obowiązywać dla relacji Jelenia Góra-Wrocław i Zgorzelec-Wrocław. Czego życzę mieszkańcom miast leżących wzdłuż "ODRZANKI oraz w kierunku stolicy Karkonoszy i Zgorzelca. Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 151 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||