Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • sherlockbbc.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Zabrze Informacja





    Temat: Pociągi nieplanowe, nazdwyczajne, objazdy i inne dziwactwa


    Warto jeszcze dodać, że z powodu różnych sprzęgów lokomotyw i kibla potrzebna jest specjalna przejsciówka.


    O własnie nie wiedzialem że istnieją takie 'przejściówki' stąd moje pytanie. czy to nie zwiększa nadmiernie odległości pomiędzy maszynami? ma ktoś może zdjęcie tego?

    Co do objazdów przez zabrze makoszowy, knurów to właściwie od ostatniego objazdu(listopad 2007) nic się tam nie zmieniło, za wyjątkiem wymiany toru parzystego(widać ślady PUN'a) w okolicach Gierałtowic na szyny stykowe ale... S60, (na remonty kat.ligota-nedza daja s49 bezstyk).
    Pieniądze pochodzą z Banku Światowego. Poza tym 30-tka na prawie całej trasie. szyny na linii Katowice Ligota Gliwice w stanie fatalnym noszą ślady chyba wszelkich możliwych uszkodeń, wyszczerbień, pęknięć, itp.

    Co do trakcji podwójnej
    http://www.rowkolej.fora.pl/pkp,1/informacje-n-t-szlaku-rybnik-katowice,244-120.html
    'Torem nr 1 nie może przejechać skład z podwójną trakcją, czyli pociąg towarowy z dwiema lokomotywami.' nie wiem na ile to prawdziwe ale chyba tak jest




    Temat: Informacja PKP w Koszalińskiem


    Przedwczoraj, przebywając najogólniej mówiąc na terenie strefy
    numeracyjnej 094, zapragnąłem ok. 23_h skorzystać z informacji
    kolejowej. W "Wielkiej księdze telefonicznej" made by TPSA
    odnalazłem kilka numerów w różnych miejscowościach tego byłego
    województwa:

    Białogard - dłuuuugo nic, potem zdyszana pani "Słucham kasa", ja:
    "Ale ja dzwonię do informacji!", pani: "Informacja nieczynna", łup.


    Podobnie jest w GOPie. Kiedyś był tak że każda stacja miała swój numer na
    informacje. Wszystkie były na jednej stronie w książce telefoniczej. Na
    którejś z kolei stacji, jadąć po liście można było uzyskać informacje, im
    mniejsza tym większe prawdopodobieństwo.
    Teraz jest jeden numer 9436 , wszystkie "stare" zlikwidowano, sam
    sprawdzałem. Jest jeden numer ale np w Zabrzu centrala wydaje tylko dziwny
    sygnał i nic! W innych miastach nie sprawdzałem.
    Super spółka PKP+TPSA nie ma co. A od czerwca znowu batalia o nowego Hafasa,
    i ktoś mówi że to piractwo

    ---- Jest fajnie! ----


    Nie ma co
    Leszek







    Temat: dworzec PKP

    co dworca to mozna wystosowac odpowiednie wnioski o udzielenie informacji od um oraz pkp na poczatek

    Ech ech ech...

    To tak, jakby napisać do Putina wniosek o udzielenie odpowiedzi, dlaczego nie lubi Polaków.

    Wnioski pisac można, ale co to da? Przecież UM nie ma w zwyczaju odpowiadać nawet na zapytania rad dzielnic. PKP natomiast ignoruje nawet wniosku z różnych UM. Więc co dopiero takie... Marzycielem trzeba być, by uwierzyć, że takie pisemka coś dadzą. W najlepszym wypadku przyjdzie pismo "robimy co w naszej mocy" - i tyle w temacie.

    Bez pomocy wielu różnych czynników, głównie stowarzyszeń i bez współpracy z UM nic się z PKP nie da zrobić. A przy pomocy róznych stowarzyszeń i przy wsparciu UM da się, ale to graniczy z cudem.

    Swoją drogą nasze cudne miasto miało kiedyś budować 2 przystanki na trasie Gliwice - Bytom. Fakt, ze trasa będzie likwidowana a miasto dalej nic konkretnego nie zapowiedziało, jest chyba najlepszym dowodem na to, jak się mają sprawy między Zabrzem a PKP.



    Temat: PeKaeSem ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę


    | A PKP w calym kraju (napewno zywa, a nie jakas tam automatyczna) 94-36

    <OT
    Ten numer jest g... wart. W Zabrzu w ogole nie da sie na nia dodzwonic (na
    stary numer tez sie nie dalo). Kiedys jak jeszcze mieli normalne
    (miejskie)
    numery, to dzwonilem na 913 i pytalem o informacje w Katowicach, tam sie
    zawsze ktos zglaszal - nawet po polnocy. A teraz na 913 pani uparcie
    twierdzi, ze 9436 ;-(((
    </OT


    Popieram w 100% twoje zdanie. Dodzwonić się np. na Szczecin to cud (cud to
    za malo powidziane). Gdy się połączysz odzywa się automat i tekst
    "Informacja PKP, proszę czekać" i tak raz czekałem ok. 7 minut i się nikt
    nie odezwał. Najlepiej to pojechać na dworzec i podejść do informacji, może
    w czasie podróży jakiś tramwaj się wykoleji i będzie co focić (czego z góry
    nie życzę)  :-)))

    ... czyli kolega znad morza.





    Temat: Przebudowa Placu Wolności
    Dowiedziałem się dzisiaj (ze źródeł nieoficjalnych), iż przebudowa Placu
    Wolności w Zabrzu ma ruszyć w okolicach kwietnia.

    Jak wiadomo tenże plac jest centralnym punktem węzłowym zachodniej części
    sieci tramwajowej GOPu i jego zamknięcie spowoduje totalny bajzel w
    komunikacji tramwajowej. Były pomysły, aby wybudować łuki umożliwiające
    skręty na trasie Makoszowy - Zaborze i Biskupice - Mikulczyce, ale
    najprawdopodobniej nic z tego nie wyjdzie (ZKT-4 planuje wysłanie
    większości pracowników na urlopy bezpłatne).
    Tak więc najpewniej Zabrze na długie miesiące pozbawione będzie
    komunikacji tramwajowej. 4-ka kończyć będzie jazdę w zajezdni Gliwice, a
    reszta po prostu nie będzie jeździć (chyba, że coś w stylu 5-tki na trasie
    Bytom - Biskupice, czy 29 na trasie Chebzie - Zaborze). Być może w jakiś
    sposób zostaną wykorzystane 111-tki - chociażby na połączenie Zabrza z
    zajezdnią Gliwice lub na innej trasie.

    Wilq, Ty kiedyś miałeś w tej sprawie najdokładniejsze informacje - mógłbyś
    się coś dowiedzieć w tej kwestii?

    Btw, nie muszę chyba nikomu przypominać, że jakikolwiek remont Placu
    Wolności wiąże się z definitywnym zamknięciem pętli przy Dworcu PKP w
    Zabrzu...





    Temat: Przebudowa Placu Wolności


    Tak więc najpewniej Zabrze na długie miesiące pozbawione będzie
    komunikacji tramwajowej.


    Hura! ;-((((((


    Wilq, Ty kiedyś miałeś w tej sprawie najdokładniejsze informacje - mógłbyś
    się coś dowiedzieć w tej kwestii?


    Nic nie wiem. Zreszta widzialem juz, ze kilka dni pozniej ktos (ASO lub ty)
    cytowal artykul z Wyborczej, gdzie bylo wszytsko na ten temat.


    Btw, nie muszę chyba nikomu przypominać, że jakikolwiek remont Placu
    Wolności wiąże się z definitywnym zamknięciem pętli przy Dworcu PKP w
    Zabrzu...


    Aha. Tak sie zastanawiam... 5 pojdzie na Zaborze (w trojkat na pl. Wolnosci
    nie wierze). Jezeli kiedykolwiek wybuduja linie na Rokitnice via os.
    Kopernika, to ona tez bedzie musiala jezdzic na Zaborze. Ale bedzie
    balagan...

    Btw, na spotkaniu KMTM trzeba bedzie sie zastanowic nad jakims pozegnaniem
    pl. Dworcowego... Z braku Bremena (ktory prawdopodobnie byl pierwszym typem
    tramwaju jaki tam wjechal w 1949) proponuje 954/1118, lub (jezeli bedzie
    gotowy) sklad zabytkowy N+4ND...

    WILQ





    Temat: Luna - 17.03.2007 Piramida Chorzów


    W sobotę 17 Marca klub Piramida zaprasza na najbardziej oczekiwaną postać muzyki HardStyle. Gwiazdą wieczoru będzie "król" muzyki HardStyle - THE ONE AND ONLY!!!

    DJ Luna



    Line Up:

    - Luna / Q-dance / NL
    - Malec / PL
    - Enigmato / PL
    - Skydriver / PL

    Start: 21:00
    wstęp: 15 pln - przedsprzedaż

    UWAGA! Przedsprzedaż jest prowadzona w kasach klubu. Niedługo podamy także inne punkty na Śląsku w których będzie można nabyć wejściówki

    Bilety w cenie:

    do 28.02.2007 - 15zł
    od 01.03.2007 - 20zł

    Ilość biletów objętych przedsprzedażą jest ograniczona ,w dniu imprezy wstep: panie 20 PLN, panowie 25 PLN

    Przedsprzedaż:

    1. Klub Piramida - ul. Lwowska 34, Chorzów
    2. Sklep Muzyczny - ul. Plac Dworcowy 2 (Budynek dworca PKP), Zabrze
    3. Gliwice, Księgarnia "Czas" - ul. Zwycięstwa 1

    Niedługo podamy także inne punkty na Śląsku w których będzie można nabyć wejściówki.
    Do ceny biletu kupionego poza klubem, należy doliczyć oplatę pobieraną przez punkt sprzedaży!

    Klub Muzyczny PIRAMIDA
    Chorzów
    ul. Lwowska 34


    SilesiaPartyInfo będzie miało dla Was kilka wejściówek na tą właśnie imprezę - więcej informacji podamy już niebawem




    Temat: Szalony wyjazd kolejowy - krótka relacja

    Gar, dostałem coś takiego:
    Zabrze
    Bystrzyca Kłodzka
    14.01.07
    odj 04:16
    przyj 09:54
    czas: 5:38
    przes. 1


    Tak BTW - kobitki w informacji PKP też korzystają z tego samego oprogramowania, więc nie wiem, gdzie należałoby sprawdzać...

    U mnie
    A tak na serio najlepiej mieć Sieciowy Rozkład Jazdy Pociągów (w tym roku kosztuje 43,73). Mam takowy, więc już wiadomo gdzie wynajduję te wszystkie połączenia



    Temat: Nowa trasa koncertowa Budki
    Dziendobry ,czesc i czołem :p . Magister jestem załamana...Planowałam pojechac na ten koncert ,żyłam tą myśla, a tymczasem ...dzwonie dzis na informacje pkp i dowiaduje sie ze niemam z Wronek pociągu powrotnego do Krakowa:evil: tzn mam tyle ze cos koło siodmej rano....Zła jestem tym bardziej ze wyeksmitowałam specjalnie mojego młodego budkowicza (syna)na kilka dni do babci by nie było mu zal (wszak czego oczy niewidza....). Do Wronek połączenie mam eleganckie ,ale ten powrot ,cholera jasna! Trudno sie mowi ,dobrze ze z Zabrzem jest lepsze połączenie. Odezwij sie po koncercie i zdaj relacje.Pozdrawiam wszystkich.

    ps : jednak musze zrobić prawko :wink




    Temat: Autobusowe punkty dyspozytorskie w terenie
    Poszukuję danych na temat punktów dyspozytorskich i regulatorskich
    komunikacji autobusowej w GOPie. Czyli który PKM gdzie i kiedy miał jakiś
    punkt terenowy.

    Z informacji, które posiadam wynika, że istnieją (lub istniały)
    następujące punkty (poza zajezdniami). Proszę o ewentualne korekty i
    uzupełnienia.

    PKM Katowice:
            - dyspozytornia Katowice Dworzec PKP [w likwidacji]
            - punkt regulatorski Osiedle Tysiąclecia Pętla [zlikw.]
            - punkt regulatorski Czeladź Pętla [zlikw.]

    PKM Bytom:
            - dyspozytornia Bytom Dworzec PKP

    PKM Gliwice:
            - dyspozytornia Gliwice Plac Piastów
            - dyspozytornia Zabrze Plac Wolności

    PKM Świerklaniec/MZKP:
            - dyspozytornia Tarnowskie Góry Dworzec PKP
            - dyspozytornia Piekary Śląskie Osiedle Wieczorka

    PKM Sosnowiec:
            - dyspozytornia Huta Katowice
            - dyspozytornia Będzin Kościuszki
            - dyspozytornia Sosnowiec Urząd Miasta

    PKM Tychy:
            - dyspozytornia Mikołów Dworzec PKP [zlikw.]

    PKM Olkusz:
            - dyspozytornia Olkusz S-Sam [zlikw.]

    PKS Oświęcim:
            - punkt regulatorski Bieruń Stary Dworzec PKP





    Temat: Wyjazdy Górnika

    Najświeższe informacje dotyczące wyjazdy na mecz Górnik - Odra
    Zbiórki kibiców odbędą się:
    - Zabrze, Dworzec PKP - godz. 11:00
    - Czerwionka-Leszczyny, Dworzec PKP - godz. 12:40
    - Rybnik, Dworzec PKP - godz. 13:00

    Tak pisze na forum Górnika

    link


    tak jak jest napisane w Rybniku zbiórka jest na PKP o godz. 13:00.

    Bilety można kupic w Zabrzu w przedsprzedaży za 20 zł. razem z przejazdem, a w dniu meczu bilet będzie kosztował 30 zł.



    Temat: v.2 Prywatni na torach PLK
    A właśnie czy ktoś zbiera te informacje? Bo ja proponuję taki układ. Wypiszę
    wszystkich przewoźników i jeszcze raz wszyscy się dopiszą.

    OTO PRZEWOŹNICY:
    1.   Kopalnia Piasku "Szczakowa" S.A.
    2.   Przedsiębiorstwo Transportu i Gospodarki Kamieniem S.A Rybnik
    3.   PKP CARGO S.A.
    4.   Przedsiębiorstwo Transportu i Gospodarki Kamieniem S.A Zabrze
    5.   Kopalnia Piasku "Maczki Bór" Sp. z o.o.
    6.   Kopalnia Piasku "Kuźnica Warężyńska" S.A.
    7.   Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A.
    8.   Nadwiślański Zakld Górniczy Taboru Kolejowego
    9.   PKP INTERCITY Sp. z o.o.
    10. Rafineria Gdańska S.A.
    11. Dyrekcja Eksploatacji Cystern Sp. z o.o.
    12. Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.
    13. Fabryka WAGON w Ostrowie Wlkp. S.A.
    14. Przedsiębiorstwo Spedycyjne TRADE TRANS Sp. z o.o.
    15. Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja S.A.
    16. POL - MIEDŹ Trans Sp. z o.o.
    17. PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
    18. PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.
    19. Chem Trans Logistik H.P. S.A.
    20. PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o.
    21. Zakład Inżynierii Kolejowej Spółka Jawna
    22. SPED-KOL BLACHOWNIA Sp. z o.o.
    23. Transoda Sp. z o.o.
    24. Inni przewoźnicy.





    Temat: Modernizacja linii kolejowej E30/C-E30
    Pomysł na dworzec w Zabrzu
    ( Urząd Miasta Zabrze )

    Wiadomo już, że przebudowa dworca kolejowego w Zabrzu stanowić będzie element związany z rozwojem linii kolejowej E30 relacji Opole – Katowice – Kraków. Zostanie sfinansowana z budżetu przewoźnika oraz funduszy Unii Europejskiej. Informację taką przekazano 20 lipca podczas kolejnej serii rozmów władz miasta z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA dotyczących przyszłości dworca.

    Z ich wypowiedzi wynikało ponadto, że projekt ma charakter priorytetowy, czyli zostanie zrealizowany w najszybszym możliwym terminie. - Całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji obiektu. Miasto musi skorzystać z tej szansy i powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego – podkreśla Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta.

    Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść.

    Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h.

    Tofik dnia Wto 12:32, 20 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz



    Temat: Postoje w Skierkach oraz nawiazania do nich
    Odpowiedź PKP IC jest taka jak większości użytkowników forum. Postój na stacji Skierniewice jest nieekonomiczny, ponieważ nie doprowadzi do wygenerowania nowych potoków pasażerskich. Jeśli Przemek dysponuje wiarygodnymi informacjami, które przeczą tej zdroworozsądkowej teorii niech zechce je wreszcie ujawnić. Ciągle słyszmy, że Skierniewice są dużym, pięknym i co najważniejsze macierzystym miastem Przemka, które zasługuje na postój pociągów kwalifikowanych. Niestety Przemek nie potrafi zrozumieć, że przy obecnej kalkulacji kosztów i czasu przejazdu taka oferta na pewno nie spotkałaby się z zainteresowaniem pasażerów.Fajnie jest eksperymentować, ale na cudzy koszt..Przemek był łaskaw także zauważyć, że mieszkańcom Skierniewic powinno się dać możliwość wyboru. Może zbudujemy tam lotnisko?To dopiero będzie alternatywa . Odnosząc się natomiast do argumentów tomslawa nalezy stwierdzić, że porównanie Skierniewic do Zawiercia, Sosnowca, Zabrza czy nawet Stróż i Świebodzina jest zupełnie nietrafione, choćby ze względu na diametralnie różną odległość od stolicy. Nie od dziś wiadomo, że spółka PKP IC obsługuje relacje Warszawa- reszta kraju . Natomiast na takich stacjach jak Stróże, czy Świebodzin pociąg spółki PKP IC cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na brak konkurencyjnych pociągów spółki PKP PR, a także zdecydowanie krótszy czas przejazdu.



    Temat: 2006-12-16 - Zabrze, godz.19:00
    Zabrze, Wiatrak, ul.Wolności 395
    20 lecie Farben Lehre + SJEL + ZMAZA
    Bilety - przedsprzedaż: 15 PLN, przed koncertem: 18 PLN
    Sprzedaż biletów: ZABRZE: "Wiatrak" ul.Wolności 395 (czw-niedz 16:00-20:00),
    "Music Centrum" dworzec PKP, GLIWICE: "Czas" ul.Zwycięstwa 1,
    BYTOM: "Duo" ul.Dworcowa 4, TARNOWSKIE GÓRY: "Pod Nazwą" ul.Piłsudskiego 8,
    KATOWICE: "All" ul.Mickiewicza 14
    Więcej informacji: www.ckwiatrak.prv.pl



    Temat: wątek dla miłośników kolei szerokiej i wąskiej

    Niech zyje PKP, niech zyje Urzad Marszalkowski!


    Akurat to jest jeden z momentow, kiedy od PKP nalezy sie odczepic - to urzad marszalkowski w calosci decyduje, co, gdzie i kiedy kursuje.
    Kolej, slusznie moim zdaniem, przekonuje, ze trzeba czasu, zeby orzec jednoznacznie, czy dane polaczenie ma racje bytu, czy nie.

    Wiem, ze sie powtarzam, ale trudno: frekwencji szkodzi wyciecie przystankow po drodze, zwlaszcza Zabrza Polnoc, ktore mogloby byc doskonalym punktem przesiadkowym, a przede wszystkim BRAK INTEGRACJI TARYFOWEJ.

    Nie ma sie co dziwic mieszkancom regionu, ze nie wala drzwiami i oknami do pociagu, ktory bezposrednio sluzy w zasadzie wylacznie mieszkancom bezposrednich okolic dworcow w Gliwicach i Bytomiu - kazdy zamieszkaly gdzies dalej jest zmuszony do kupowania DWOCH biletow miesiecznych - na KM i na kolej.

    Kolejna sprawa - frekwencja w pociagach Gl - Bt jest, jak na razie, w wiekszosci kursow niewystarczajaca - niech mi ktos rzeczowo odpowie, jaki jest sens uruchamiania polaczenia kolejowego, z ktorego korzysta nie wiecej niz po 30 osob na raz?
    Przyczyny tego stanu rzeczy - patrz akapit wyzej.

    I na koniec - informacjami z InfoKolej bym sie za bardzo nie przejowal, tam mozna wyczytac rozne watpliwej jakosci rewelacje. Zasiegne informacji u zrodel i dam znac, czy tym razem pisza prawde.



    Temat: Staż aikido - forum budo
    Proponuje harmonogram podróży:

    Warszawa Centralna - Katowice = odj: 3:25 przyj : 7:30
    Katowice - Zabrze = odj: 7:37 przyj : 7:53
    Dane wg. http://www.pkp.pl (jeszcze potwierdze to na informacji)

    Uwaga 1. W tym pierwszym pociagu są podobno miejsca do leżenia.
    Uwaga 2. Ten drugi pociag to expresiak.
    Uwaga 3. Być może w trakcie podrózy ustalimy inny transport z Katowic do Zabrza
    Uwaga 4. znak rozpoznawczy pifco, jo i boken - najlepiej w Warsie, ew. telefon do mnie (0 607 69 69 10).

    w planie o 8.00 sniadanko na pekapie, o 8:35 idziemy szukać dojo Taisho.
    Mysle ze do dziewiatej powinnismy je bez problemu znalezc.
    Do 9.30 serdeczne uściski, przywitania chlebem i solą, łamanie opłatkiem oraz całowanie tatami. :)
    Przebieramy się
    I o dziesiatej rozpoczynamy trening.
    Co do osoby która poprowadzi pierwsze zajecia bedziemy ciągnąć zapałki ;)))))

    Taisho podaj lokalizacje dojo do wiadomości ogólu, pliiiz



    Temat: Gliwice (bylo: Świętochłowice - DTŚ - czy skończyli?)
    popelnil ktos tekst:
    Co do KRR, to tam nie ma co konczyc, to trzeba zaczac od nowa - kiedy na
    poczatku lat 90-tych okazalo sie, ze nia ma na to kasy, PKP i pozostali
    inwestorzy zwineli wszystko, wlacznie z tluczniem i piaskiem spod
    tlucznia.
    Jedyne co zostalo to kilka straszacych nieukonczonych nastawni, ktore w
    ciagu tych kilku lat staly sie melinami i kilka niedokonczonych wiaduktow
    zarastajacych drzewami i trawa... Tak wyglada miedzy Zabrzem, a Ruda, bo
    tam
    cos zaczeto robic. W takich np. Swietochlowicach ludzie do dzis mieszkaja
    w
    familokach, ktore wedlug projektu leza na trasie linii. Na niektorych do
    dzis widac "wyrok smierci" - bialy napis "KRR", ktory dzis nie ma juz
    kompletnie zadnego znaczenia... A szkoda.
    Mam jedynie nadzieje, ze kiedys KZK GOP bedzie na tyle preznym
    przedsiebiorstwem, ze bedzie w stanie samemu zajac sie koordynowaniem
    budowy
    i eksploatacji KRR (oczywiscie na zlecenie gmin), bo na PKP nie ma juz co
    liczyc.... Ale na razie to jeszcze dlugo pozostanie moim prywatnym
    "marzeniem".  

    a teraz ja:
    chcialbym zebrac wszystkie informacje na temat KRR, zeby to juz nie bylo
    taka zagadka. relacja tego miala byc pyskowice- gliwice- katowice-
    zawiercie, czyz nie?
    moj kolega znalazl w swoich madrych ksiazkach jeszcze jedna projektowana
    relacje - tychy miasto- cos tam cos tam.
    moze moglibyscie to wzsystko pouzupelniac i dopisac wszystko co kazdy z
    was wie. wiadomo ze pkp juz sie tym nie zajmie, ale wedlug mnie pomysl
    jest wspanialy i trzeba go promowac, a nie jakies dtsy.
     fuli





    Temat: Wspolny bilet najwczesniej w lipcu
    Gazeta Wyborcza, wydanie w Katowicach, 28 maja 2002 roku
    (za www.gazeta.pl/katowice)

    Wspólny bilet najwcześniej w lipcu

    Wbrew wcześniejszym zapowiedziom wspólny bilet w autobusach,
    tramwajach i pociągach nie pojawi się w sprzedaży 1 czerwca. -
    Przypuszczam, że stanie się to najpóźniej 1 lipca - obiecuje Lucjan
    Kępka, wicemarszałek województwa śląskiego.

    Chociaż wczoraj zarząd województwa śląskiego podpisał się pod aneksem
    do porozumienia w sprawie honorowania w autobusach i tramwajach
    Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP biletu kolejowego [umowa ma
    trafić do KZK GOP dzisiaj - przyp. autora], biletu wciąż nie będzie
    jeszcze w sprzedaży.

    - Musimy jeszcze podpisać umowę z PKP. Kolej chętnie zgodziła się na
    wspólny bilet, ale on jest tylko częścią dużej umowy z PKP, którą
    jeszcze negocjujemy - tłumaczy wicemarszałek województwa Lucjan Kępka.

    Jego zdaniem wspólny bilet powinien się pojawić w sprzedaży najpóźniej
    1 lipca. To oznacza jednak, że z pewnością początki nie będą łatwe, bo
    kolejowe bilety miesięczne najczęściej kupują studenci i uczniowie,
    którzy w lipcu zaczną wakacje.

    Z naszych informacji wynika, że w autobusach i tramwajach
    automatycznie honorowane będą kolejowe bilety miesięczne na trasy
    powyżej 21 km. Pasażerowie PKP, którzy wykupują bilety miesięczne na
    krótsze odcinki, np. z Sosnowca do Katowic czy z Gliwic do Zabrza,
    będą musieli dopłacić do ceny biletu na trasę o długości 21 km.

    purz





    Temat: Katowice - Gliwice: czasowe zmiany
    Śląski Zakład Przewozów Pasażerskich poinformował kika dni temu poprzez
    ogłoszenia na wybranych (prawdopodobnie losowo) stacjach, iż w związku z
    remontem wiaduktu kolejowego na szlaku Ruda Chebzie - Zabrze zmieniona
    zostaje w dn. 26 - 29 listopada br. organizacja ruchu pociągów. Szczegóły w
    poscie "Katowice - Gliwice: czasowe zmiany" z 26.11.01 19:19.

    W związku z tym kilka refleksji.

    Na stronach PKP brak informacji o tych zmianach, zarówno w dziale
    aktualności jak i w rozkładzie jazdy (wg rozkładu wszystko kursuje tak jak

    w informacji w Katowicach nic o zmianach nie wie, "proszę czytać
    ogłoszenia". Na przystanku osobowym Katowice Zawodzie ogłoszeń brak.
    Natomiast o godzinie 13:28 w Katowicach Zawodziu pani przez megafon mówi: "W
    dniu dzisiejszym pociąg osobowy z Zawiercia do Gliwic, planowy odjazd 13:26
    jest odwołany". Oczywiście wg ogłoszeń w gablotach w Katowicach i Gliwicach,
    pociąg ten (117) odwołany jest na odcinku Katowice - Gliwice, a więc jak
    nakazuje logika z Zawiercia do Katowic powinien przyjeżdżać...
    Czy ktoś potrafi wytłumaczyć ten burdel?
    W imieniu Śląskiego Zakładu Przewozów Pasażerskich zapraszam na Śląsk w celu
    odbywania zastępczych przejażdżek taksówkami, na rachunek PKP oczywiście...





    Temat: Rozmowy o wspolnym bilecie
    Gazeta Wyborcza, 15 marca 2002 roku
    (za www.gazeta.pl)

    Rozmowy o wspólnym bilecie

    Porozumienie w sprawie wprowadzenia wspólnego biletu w autobusach,
    tramwajach i pociągach jest już prawie gotowe - dowiedziała się
    "Gazeta".

    Teraz zapoznają się z nim zarządy województwa i Komunikacyjnego
    Związku Komunalnego GOP. Jeśli nie będą miały uwag, porozumienie
    zostanie podpisane.

    Z naszych informacji wynika, że KZK GOP zgodzi się honorować w
    autobusach i tramwajach kolejowe bilety miesięczne wykupione na trasę
    powyżej 20 km. To ważne dla związku, bo miesięczne bilety kolejowe np.
    na trasie Gliwice - Zabrze są tańsze od biletu miesięcznego na
    autobusy i tramwaje.

    Według naszych informacji, ceny kolejowych biletów miesięcznych, które
    będą honorowane w autobusach i tramwajach, pozostaną bez zmian.

    Jeśli zarządy KZK GOP i województwa podpiszą porozumienie, zarząd
    województwa będzie musiał jeszcze uzgodnić szczegóły wprowadzenia
    wspólnego biletu z PKP. Mimo że w aglomeracji katowickiej przewozy
    kolejowe organizuje Śląski Zakład Przewozów Regionalnycyh, to
    większość decyzji zapada w Warszawie, w spółce PKP Przewozy
    Regionalne. Prawdopodobnie, jak zapowiadał wicemarszałek województwa
    Lucjan Kępka, wspólny bilet pojawiłby się w sprzedaży w połowie roku.

    purz





    Temat: Wyjazdy Górnika
    Najświeższe informacje dotyczące wyjazdy na mecz Górnik - Odra
    Zbiórki kibiców odbędą się:
    - Zabrze, Dworzec PKP - godz. 11:00
    - Czerwionka-Leszczyny, Dworzec PKP - godz. 12:40
    - Rybnik, Dworzec PKP - godz. 13:00

    Tak pisze na forum Górnika

    link



    Temat: Mielno, 2 turnus dojazd. ;D
    UWAGA!

    Wstępne informacje nt dojazdu dla grup Siemianowckiej, Katowickiej i bodajrze Zabrza. Zbiórka na dworcu pod zegarem godzina 17:30 9 lipiec 09. ; ) Pociag odjezdza o godzinie 18:30 i o 5:50 jest w Koszalinie (podroz 11 godzin). Bilety beda kosztowac okolo 45zł (ulgowe) - jest w nich zawarta rezerwacja przedziałów!

    Potwierdzenie tych danych przesle jutro poniewaz jutro Gosia bedzie zalatwiac bilety i rezerwacje w PKP. Jesli cos sie zmieni informacje wyladuja tutaj na forum.

    LISTA DO REZERWACJI I BILETÓW
    1 Gosia – ULGOWY
    2 Banan – ULGOWY
    3 Formiga – ULGOWY
    4 Ewa – ULGOWY
    5 Brat Ewy – ULGOWY
    6 Natalia – ULGOWY
    7 Astral – ULGOWY
    8 Julka – ULGOWY
    9 Marcin – ULGOWY
    10 Andrzej – ULGOWY
    11 Komar Duzy – ULGOWY
    12 Komar Mały – ULGOWY
    13 Łukasz Świetlik – ULGOWY
    14 Szymon Marcinkowski – ULGOWY
    15 Katarzyna Marcinkowska – ULGOWY
    16 Justyna Czech – ULGOWY
    17 Mariusz Paluch – ULGOWY
    18 Krzysztof Bielec – ULGOWY
    19 Krzysztof Myrcik – ULGOWY
    21 zabrze1 ? Maja?
    22 zabrze2 ?

    Jesli coś jest nie tak na tej liscie, ktoś nie ma ulgi lub kogos brakuje prosze to jak najszybciej zglosic!



    Temat: Downhill nocą


    Dostałem info w sklepie rowerowym w Zabrzu, zaraz na stronie pojawi się news o tej imprezie. Tu mała mapka, gdzie jest ów pętla.

    Ostatni rozsądny powrót via PKP macie o 1:02 w nocy (pośpiech), później o piątej rano. Bo wiadomo, że do Zabrza na takim rowerze nie jedzie się zbyt przyjemnie, chyba że dzwignie się siodełko .
    Niestety przenocować nikogo nie mogę bo od 17 na Śląsku mnie nie ma, ale jeśli się trasa spodoba to można kiedyś zrobić aftera =).

    Zapraszam, pokażcie znajomym zjazdowcom, zresztą XC i podobni też się zjawić mogą, w ramach nocnej masy =P

    Więcej informacji: Paweł Kaleta, pawel.malutki@gmail.com



    Temat: WAKACJE Z CHRYSTUSEM 2009
    Zachęcamy uczestników rekolekcji w milczeniu do wyjazdu o 15.40 z Katowic. Będziemy na was czekali na przystanku KRAKÓW MYDLNIKI WAPIENNIK (następna stacja za Kraków Business Park) !o godz. 17.13.
    Do zobaczenia:)s. Bernarda, s. Teresa, o. Sergiusz, br. Fortunat

    [ Dodano: 2 sierpnia 2009, 19:04 ]
    Miejska Górka – kandydaci do Zakonu – 3-11.08.2009

    Prowadzący: o. Idzi, o. Sergiusz
    Bracia: Benigny, Herbert, Honorat

    Informacje:
    1. wspólny wyjazd z dworca PKP w Katowicach 3.08.2009 /poniedziałek/
    2. zbiórka: dworzec PKP w Katowicach, górny hol, przy kasie nr 1, godz. 8.45
    3. koszt uczestnictwa: 50 zł
    4. bilet kolejowy: FCMP – poc. posp. do Rawicza, odj. godz. 9.39
    Przypominam, że niektórzy wsiądą w Zabrzu i Opolu.



    Temat: FARBEN LEHRE
    16.12.2006 (sobota), godz. 19:00 - Zabrze
    Wiatrak, ul. Wolności 395
    FARBEN LEHRE / ZMAZA / SJEL
    Bilety - przedsprzedaż: 15 PLN, przed koncertem: 18 PLN

    Sprzedaż biletów:
    ZABRZE: Wiatrak, ul. Wolności 395 (czwartek-niedziela 16:00-20:00)
    Music Centrum, dworzec PKP
    GLIWICE: Czas, ul. Zwycięstwa 1
    BYTOM: Duo, ul. Dworcowa 4
    TARNOWSKIE GÓRY: Pod nazwą, ul. Piłsudskiego 8
    KATOWICE: All, ul. Mickiewicza 14

    więcej informacji: www.ckwiatrak.prv.pl

    Ktos sie wybiera Tak, Duennheit...wiem, że ty tez

    A co do wypowiedzi Tomcia_Szczecin...
    Zachowam milczenie...



    Temat: Gliwice (bylo: Świętochłowice - DTŚ - czy skończyli?)


    a teraz ja:
    chcialbym zebrac wszystkie informacje na temat KRR, zeby to juz nie bylo
    taka zagadka. relacja tego miala byc pyskowice- gliwice- katowice-
    zawiercie, czyz nie?
    moj kolega znalazl w swoich madrych ksiazkach jeszcze jedna projektowana
    relacje - tychy miasto- cos tam cos tam.
    moze moglibyscie to wzsystko pouzupelniac i dopisac wszystko co kazdy z
    was wie. wiadomo ze pkp juz sie tym nie zajmie, ale wedlug mnie pomysl
    jest wspanialy i trzeba go promowac, a nie jakies dtsy.


    Trasa miala byc Pyskowice Miasto - Gliwice - Katowice - Dabrowa Gornicza
    Zabkowice z odnoga do Huty Katowice. Reszta szczegolow jak wroce do domu
    ;-)

    WILQ

    PS: O linii do Tychow nic mi nie wiadomo - prawdopodobnie byla to czesc
    wiekszej koncepcji kolejowej komunikacji miejskiej w GOP (m.in. linia do
    Pyrzowic przez Tarnowskie Gory i linia do Oswiecimia - gdzies cos takiego
    widzialem). Pewnym jest, ze pierwsza linia miala miec podana wyzej
    relacje (i na tym odcinku zbudowano m.in. nastawnie w Zabrzu i
    Pyskowicach, wiadukty w Zaborzu i Rudzie Slaskiej, oraz torowisko od
    Zabrza do Rudy).





    Temat: Przewozy aglomeracyjne????


    Czy ktos moze potwierdzic informacje, ktora uslyszalem dzisiaj (z ust
    kolegi zupelnie nie zwiazanego z tematem), jakoby na odcinku Gliwice -
    Katowice miala zostac wprowadzona wspolna taryfa pociagow osobowych z
    komunikacja miejska (czyli bilety KZK GOP i kasowniki w pociagach?)


    Tez o tym czytalem np w TS "DZIEN" przy okazji laczenia sie z tramwajami.
    Cienko to widze, bo wtedy za polaczenia placily by gminy a one jakies
    oporne.
     Mimo tego zakichanego wiaduktu na trasie,  i biedy ze az piszczy PKP
    zwiekszylo na tej lini ilosc pociagów. A remont kiedys sie skonczy.
     Nie bardzo to widze od strony organizacyjnej: mialy by byc 2 rodzaje
    biletów czy jak , a jezeli tylko KZK to co z tymi co podróznymi którzy jada
    dalej niz Gliwice -Katowice?
    Z drugiej strony pamietam "zblizenia autobusowo kolejowe" takie jak wspólny
    bilet miesieczny w latach 90-tych czy mozliwosc jazdy pociagiem na bilety
    KZK w czasie strajku. Niestety w czsie strajku kolejarzy KZK, nie
    przewidzialo takich udogodnien.

    PS: Wbrew pozorom na duzych liniach popyt tez jest skutecznie wygaszany...
    Od nowego rozkladu _kazdy_ pociag w Zabrzu jadacy od strony Gliwic ma
    opoznienie, zas kazdy jadacy od Katowic stoi w Zabrzu czekajac na
    opozniony z przeciwka... Ludzie przesiadaja sie na autobus - moze i jedzie
    wolniej, ale _na_pewno_ jedzie...


    Sztandarowy "expres " KZK-840 jedzie i tak dluzej niz zwykla osobówka + 30
    min opóznienia.





    Temat: Chebzie




    [...]


    | BTW, czy Ex Chemik zatrzymywał się w Makoszowach w czasie remontu
    wiaduktu
    | między Żabrzem a Gliwicami?

    Nie wiem czy Chemik sie tam zatrzymywal, ja mieszkam w niemczech i nie mam
    zbyt

    gazety ktora dal ojciec!!! Katowice tez ma byc kompletnie na nowo
    budowane, ma
    to objac jakas Holenderska firma i te dwa dworce nie maja byc wiecej
    wlasnoscia
    PKP!? Czy to prawda??? Nie wiesz gdzie mozna sie dowiedziec wiecej o
    takich
    projektach jak w tej chwili Zabrze i Katowice!?


    O Katowicach było czas pewien temu w Gazecie Wyborczej, i rzucałem
    informację na grupę. Z grubsza bygląda to tak, że plan zakłada zabudowanie
    Placu Szewczyka (dawniej Dworcowego) kompleksem budynków, z pozostawieniem w
    poziomie 0 stanowisk odjazdowych autobusów.
    Holenderska firma to ING Real Estate, ta sama co w Warszawie budować będzie
    "Złote Tarasy" na północ od dw. Warszawa Centralna.
     Co do własności dworców - prawdopodobnie budynki będą własnością ING,
    natomisst infrastruktura kolejowa dworca bedzie własnością PLK.





    Temat: Objazd przez Rudę Kochłowice


    Teraz wystarczy zobaczyc jak wyglada rano autobus 870 z Gliwic do Katowic.
    Studentom pasowal taki wspolny bilet (kosztowal kolo 100) a teraz wszyscy


    Nie kolo 100, tylko 53,65, a potem 58,14 PLN. Choc taka cena pewnie juz nigdy
    se ne vrati... Poza tym 870 nabite jezdzi nie tylko rano, ale przez caly
    dzien:-/

    gniota sie autobusie, ktorego jak mowia pasazerowie relacje powinno sie
    wydluzyc do Oświęcimia - lub logodniej mowiac na niego: bydłowóz.


    Niestety osoby ceniace swoj czas i komfort zmuszone sa albo do wyboru wlasnych
    4 kolek albo do wydania sporej kasy na bilety KZK i PKP. Choc obecnie akurat
    kwestia zysku czasowego na PKP jest watpliwa z racji robot torowych na szlaku
    Zabrze-Gliwice...


    | No to jak to w końcu jest? Niedawno dowiedziałem się z pmk o remoncie
    | na Chorzów Stary - Bytom i Bytom - Gliwice, więc powinno być sporo
    | szybciej niż 60 minut?

    Może remonty trwaja ale jak widze to obecna "30" na Ch.Stary - Bytom to
    przejazd osobowym okolo 11-12 minut. W nowym rozkladzie przejazd ma trwac...
    14 minut - wiec bedzie wolniej :)


    Dziwne informacje masz...
    Czas jazdy bedzie wynosic 7-8 minut w strone do Bytomia i 6 minut do CS.
    Szlakowa bedzie wynosic od kilometra 12,0 do 13,1 90 km/h, a od km 13,1 do
    16,7 100 km/h w obu torach, od km 16,7 w strone Bytomia (km 17,4) w torze 1
    jest ograniczenie do 30, a w torze 2 szlakowa 50, co pewnie tlumaczy, czemu
    pojedzie sie "az" 8 minut do Bytomia i 6 do CS.





    Temat: Kilka pytan
    Witam!

    Jestem na grupie pierwszy raz, w zasadzie nie zajmuje sie tak bardzo
    koleja - wole inne srodki transportu (ale tez szynowe ;-). Mam kilka pytan
    (zasadniczo do osob z Gornego Slaska, ale tez kilka ogolnych):

    1. Co oznaczaja literki i cyferki wypisywane w postaci ulamka na boku
    wagonow pasazerskich? (wiem, ze jest to pewnie typ wagonu i cos, co ja
    nazwalbym numerem taborowym, ale prosilbym o przetlumaczenie tej
    chinszczyzny dla laika)

    2. Czy istnieja symulacje Bahn dotyczace PKP i/lub innych systemow
    kolejowych w Polsce? Gdzie takie mozna znalezc? (szczegolnie interesije mnie
    wezel gornoslaski, GKW, kolej piaskowa na Grn. Slasku). Czy istnieja inne
    programy tego typu (ja jako "tramwajarz" znam tylko Bahna ;-)

    3. Czy ktos posiada informacje dotyczace sieci kolejowych PMPPW i PTKGK?

    4. Czy gdzies mozna jeszcze kupic kompletne wydanie monografii GKW (tzn.
    wszystkie trzy tomy razem). Ile taki komplecik kosztuje?

    5. Czy istnieje cos takiego jak "Monografia gornoslaskiego wezla
    kolejowego"?

    6. I last but not least ;-) Codziennie przejezdzam pociagiem trase Zabrze -
    Katowice, na lokomotywowni w Katowicach stoi bardzo ladny, odnowiony parowoz
    (niestety nie mam pojecia co to za typ, wiem tylko tyle, ze nie jest to
    tendrzak ;-). Czy ktos wie skad sie tam wzial i jakie jest jego
    przeznaczenie?

    Dziekuje za wszelkie informacje

    WILQ





    Temat: Linia PKP Ruda Wschodnia - Gliwice Sośnica - nieistniejąca help!!!
    Witajcie ponownie!
     Poszukuje jakichkolwiek informacji w temacie linii kolejowej nieistniejacej
    juz Ruda Wschodnia - Gliwice Sosnica
    m.in. w ktorym miejscu byly przejazdy kolejowe z rogatkami, rozgałęzienia i
    bocznice, ew. dworce jesli takowe byly, zrobilem plan i dodalem zdjecia z
    wybranych punktów, jesli ktos dysponuje jakimis fotkami sprzed kilku lub
    kilkudziesieciu lat tego odcinka byloby super.
    Czy odgałezienie niedaleko elektrowni Zabrze było tylko bocznica Koksowni?
    Dokąd prowadzilo jedno z rozgałęzień w okolicach HALI MOSIR w Zabrzu
    widoczne na zdjeciu(wybrukowany fragment przejazdu na czerwono?
    Czy wasko tor przecinał tę linie tylko w jednym miejscu? (w poziomie)

     www.spuq-modelnet.pl      Z REGIONU GOP

    Pozdrowka
    SpuQ

    gdzie moge znalezc w necie dokladne fotki ew. plany wagonow rolkowych kolei
    piaskowej  15W/401V  ???

    nastepne linie GOP`u "zachód" juz w przygotowaniu..........





    Temat: Szybkie pytanie o jedna TEM2


    Czyja jest TEM2-83 (albo 083)? Wydaje mi się, że Szczakowej, ale znalazłem
    informację, że należy do PMT Lubin. W archiwum nic nie ma.


    Dołączę się jeszcze do pytania:
    - otóż zagadką jest lokomotywa przemysłowa SM48-088 (wersja kanciasta!)
    pracująca wcześniej przy budowie Elektrowni Atomowej w Żarnowcu, a obecnie (od
    1993) w EC Wybrzeże III w Gdyni, z pewnością nie jest to ex PKP SM48-088, gdyż
    pracuje ona nadal w CM Żurawica, ani TEM2-088 (która była w wersji starszej)
    pracująca ostatnio w PTKiGK Zabrze, być może, że jest to jakaś przenumerowana
    lokomotywa pochodząca z PKP (w &#8222;wersji kanciastej&#8221;)? Ktoś zna temat?

    Jaco





    Temat: Śląskie Ladacznice
    Witam!!!
        Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie zaprasza na przejazd
    specjalny EN57, który odbędzie się 23 września na następującej trasie:
    Katowice-Ruda Kochłowice-Zabrze Makoszowy-Knurów-Leszczyny-Orzesze
    Jaśkowice-Łaziska Średnie-Tychy-Katowice Muchowiec-Katowice Szopienice
    Północne-Chorzów Stary-Bytom-Zabrze Biskupice-Gliwice. Wyjazd ze stacji
    Katowice około 7.30 rozkład jazdy i szczegóły podamy po otrzymaniu rozkładu
    jazdy od PKP PR. Cena biletu około 55zł informacje można uzyskać pisząc na

        W planie jest też impreza Krakowskie Ladacznice II, z EN71-001, która
    odbędzie  się 21 października na następującej trasie:
    Kraków Główny-Kraków Prokocim-podg. Gaj-podg. Rudzice-podg.
    Kościelniki-Kraków Nowa Huta-podg. Raciborowice-Zastów-Kraków
    Batowice-Kraków Mydlniki-Kraków Olsza-Elektrociepłownia Łęg-Kraków
    Olsza-podg. Kraków Przedmieście-Kraków Batowice-podg. Kraków
    Przedmieście-Kraków Zachód-Kraków Główny. Szczegóły podamy w terminie
    późniejszym.

    pozdrawiam
    Marcin Lisowski





    Temat: Ilostan wagonów przewoźników kolejowych
    witam wszystkich!!! potrzebuje pilnie informacje na temat ilostanu wagonów w rozbiciu na poszczególnych(najwiekszych ) przewoźników kolejowych (pkp cargo, ctl logistics,ptkig rybnik, ptkigk zabrze, pcc rail szczakowa, rail polska, pkp lsh, lotos kolej, puk kolprem, pol miedz trans, nadwiślanski ztk, kp kotlarnia, pcc rail coaltran,orlen koltrans, kp kuznia warezynska, transoda, pcc spedkol, kolchem rokita



    Temat: Nowa ankieta KZK GOP


    Brawo, brawo :-|

    Dzięki tej ankiecie dowiecie się od pasażerów, że powinni cie wprowadzić
    autobusy pospieszne najlepiej dwuprzegubowe i to tak co parę minut w
    szczycie, jeżdżące z Katowic do Zabrza-Gliwic, Bytomia i wszystkich
    miasteczek i wiosek Zagłębia.
    Przecież nie trzeba robić takiej ankiety, wystarczy rzut oka na autobusy w
    mie cie.


    To nie ma byc jakies zasadnicze zrodlo informacji. Raczej plastyczne
    uzupelnienie, potwierdzenie (lub nie) badan.


    Po likwidacji biletu ATP macie dobite wszystkie te połączenia, gdzie
    ludzie
    je dzili dogodnie (o tyle o ile bo RJ pociagów regionalnych PKP to był
    dobry, ale 15 lat temu) pociągami plus - tradycyjnie - te połączenia,
    gdzie
    potoki wskazuja na potrzebę stworzenia wydzielonych szybkich ciagów
    szynowych, ale że ni ma takiej oferty, więc na trasie wspomagają was
    intensywnie prywaciarze rzęchami, a mimo to ludzie sie cisną.


    ATP dzialal poltora roku, niespelna. Bilety te kupowalo mniej niz 10 000
    pasazerow. Nie zauwazono zadnych istotnych zmian w napelnieniach autobusow
    jezdzacych rownolegle do torow.
    Poza tym bardziej istotne sa informacje o innych niz 8xx liniach, np. 32,
    czy 26.



    MFK





    Temat: Kandydaci do Zakonu_1
    Ogłoszenie dla kandydatów do Zakonu_1

    Zapraszam na spotkanie do Chorzowa (FCMP "Trzej Towarzysze", ul. Franciszkańska 1)dnia 20 czerwca 2009r. na godzinę 11.00.

    W razie potrzeby proszę się kontaktować ze mną: 513 060 558.

    o. Sergiusz

    [ Dodano: 8 czerwca 2009, 08:48 ]
    Uwaga!
    Kto już ma choćby część dokumentów, to proszę je ze sobą zabrać.

    [ Dodano: 2 sierpnia 2009, 19:05 ]
    Miejska Górka – kandydaci do Zakonu – 3-11.08.2009

    Prowadzący: o. Idzi, o. Sergiusz
    Bracia: Benigny, Herbert, Honorat

    Informacje:
    1. wspólny wyjazd z dworca PKP w Katowicach 3.08.2009 /poniedziałek/
    2. zbiórka: dworzec PKP w Katowicach, górny hol, przy kasie nr 1, godz. 8.45
    3. koszt uczestnictwa: 50 zł
    4. bilet kolejowy: FCMP – poc. posp. do Rawicza, odj. godz. 9.39
    Przypominam, że niektórzy wsiądą w Zabrzu i Opolu.



    Temat: Tabor krajowych przewoźników kolejowych
    dziekuje bardzo za pomoc!!! ale potrzebuje bardziej ukierunkowane na ilostan taboru w rozbiciu na poszczególnych(najwiekszych ) przewoźników kolejowych (pkp cargo, ctl logistics,ptkig rybnik, ptkigk zabrze, pcc rail szczakowa, rail polska, pkp lsh, lotos kolej, puk kolprem, pol miedz trans, nadwiślanski ztk, kp kotlarnia, pcc rail coaltran,orlen koltrans, kp kuznia warezynska, transoda, pcc spedkol, kolchem rokita)mam takie zestawienie od promotora za rok 2005 a mam zrobic zestawienie za rok 2007... tak mi zadal moj wspanialy pan profesor i nigdzie nie moge znalezc takich informacji.... jestem zalamany...



    Temat: Dziwne praktyki PKS Ciechanów

    Przed 1 stycznia ZTCP to było to samo co dzisiaj w zakresie nazewnictwa papierków. Licencja na przewozy i zezwolenie na obsługę linii.A ja pamiętam, że w zeszłym roku kierowca PPKS Nowy Sącz mówił, że 'w koncesji ma godzinę odjazdu', ponadto rozmawiałem z jednym z pracowników PPKS Warszawa odpowiedzialnym za rozkłady jazdy (nie będę mówił o kogo chodzi, powiem jedynie, że wypowiada się na forum ) i On mówił, że od 1 stycznia coś odpadło (ale czy koncesje czy np. koordynacja rozkładu to nie pamiętam).Rozkład jazdy może zawierać na przykład informację typu:
    "Wóz 30/2, Katowice Dworzec PKP godz. 4:38 - obowiązuje połączenie z wozem 30/8" albo
    "Poc. 304, na przystanku Biskupice Pętla należy oczekiwać na połączenie z poc. 512 z Zabrza".
    Analogicznie może być wpisane "W kursie X należy oczekiwać na zakończenie mszy".



    Temat: Kraby pustelniki - Coenobita clypeatus
    Witam,
    wiem ze nie udzielam sie za bardzo na forum i wstyd mi odrobinke, ze moj pierwszy post tutaj jest wlasnie w tym dziale... Co nie zmienia faktu, ze w "krabach" siedze juz jakis czas i mialem okazje posiadac ich wiele...
    To kwestia wstepu

    A meritum...

    Mam na sprzedaz trzy osobniki karaibskiego kraba pustenika.
    Coenobita clypeatus, dwie samice i jeden niezidentyfikowny. Z dużym żalem sprzedaję tą trójkę. Z powodu nadchodzącej przeprowadzki jestem zobligowny znaleźć krabom nowy dom i nowego właściciela. Kraby są u mnie od 9 miesięcy, w tym czasie każdy z nich wyliniał. Jedzą bez żadnych problemów, sa bardzo ruchliwe i ciekawskie. Zupełnie bez porównania ze zwierzętami prosto z odłowu. Sprzedam tylko razem, tylko w dobre ręce. Do krabów dodaję zestaw siedmiu muszli (dla nich na wymianę, a wymieniają je często) oraz niezbędną dla nich sól morską niejodowaną.
    Krabów nie wysyłam pocztą! Cena za wszystkie trzy to 160zł

    Mozliwy jest odbior osobisty krabow - Zawiercie, Zabrze lub Krakow po wczesniejszym umowieniu sie telefonicznym 504003182. Mozliwa jest takze wysylka PKP - takze do dogadania.

    W razie watpliwosci sluze pomoca, zarowno co do informacji dotyczacej ogloszenia jak i krabow i ich hodowli.



    Temat: Przewozy międzynarodowe
    Nowosci z czesko-polskej granicy:
    PTKiGK Rybnik juz nie jezdzi do Chalupek i Petrovic z weglem dla U.S. Steel Kosice, bo te przewozy juz znowu realizuje PKP Cargo przez przejscie Muszyna/Plavec. W tej chwili jezdzi PTKiGK Rybnik do Czech chyba tylko z weglem dla elektrowni Detmarovice.
    Niekiedy w lipcu przyplunul do portu Swinoujscie kolejny prom z ruda dla Mittal Steel Ostrava i przetarg na transport po polskej stronie wygralo PTKiGK Zabrze. Dlatego przez Chalupki znow jezdza zielone sklady PTKiGK Rybnik z ruda, przewoznikiem w Czechach jest (jak zwykle) CD.
    PCC Rail Szczakowa wozi sklady z Petrovic (wegiel z kopalni CSA w Karvine) do Dabrowe Gornicze.
    Wiem tez o tym, ze przez Chalupki i Petrovice jezdi CTL, niestety nie mam wiecej informacji o tych przewozach.
    Pociagi z produktami ropopochodnymy jezdza przez przejscie Miedzylesie / Lichkov z przewoznikem Orlen KolTrans po stronie polskej i Unipetrol Doprava po stronie czeskej.



    Temat: Zamkniecie mostu w Makoszowach


    W związku z koniecznością awaryjnego zamknięcia mostu na rzece
    Kłodnicy na ul. Legickiej w Makoszowach od dnia 17 sierpnia 2001 roku
    zmienia się trasę linii autobusowej nr 47. Po obsłużeniu przystanku
    "Makoszowy Koksownia" autobusy tej linii do przystanku "Przyszowice
    Skrzyżowanie" pojadą ulicami Beskidzką i Paderewskiego w Zabrzu oraz
    Zabrską i Gliwicką w Paniówkach. Przystanki "Makoszowy Dworzec PKP",
    "Makoszowy Legnicka", "Makoszowy Pomnik", "Przyszowice Grobla" i
    "Przyszowice Skrzyżowanie" zostają wyłaczone z obsługi. Na trasie
    objazdowej przystanki nie będą obsługiwane.


    I takiej wlasnie tresci komunikaty powinny ukazywac sie w prasie lokalnej, oraz
    powinny byc wywieszane w autobusach obslugujacych dana linie. Oczywiscie
    poniewaz PKM Gliwice kazdego dnia "losuje" :-) ktory autobus/kierowca bedzie
    jezdzil na tej linii, kartka bylaby dawana wraz z tablicami kierunkowymi.
    Kierowca by sobie ja przeczytal(sugeruje wydruk schematu ktoredy ma jechac) i
    wieszalby na szybie(kartka w koszulce+tasma klejaca). Informacja na przystankach
    tez by sie przydala, ale pewnie w skroconej formie.

    _____________

    Komunikacja Miejska w Gliwicach http://pieczu.prv.pl/
    * Jesli odpowiadaszc na priv to usun "spam." z adresu *





    Temat: Informacja KZK GOP
    Uprzejmie informuję, że w związku z remontem przejazdu kolejowego w
    Zabrzu-Makoszowach i związanego z tym zamknięciem ul. Makoszowskiej, w
    okresie od dn. 9 do 15 grudnia zmieni się organizacja komunikacji
    autobusowej.
    Planuje się skrócenie w obu kierunkac htrasy linii 111 do przystanku
    Makoszowy Dw. PKP, gdzie po przejściu pasażerów przez remontowany przejazd
    nastąpi przesiadka na autobusy linii uzupełniającej 111bis i ciąg dalszy
    podróży do przystanku końcowego Makoszowy Kruszyny.
    Dla linii 47 nastąpi zmiana trasy. Nie będą obsługiwane przystanki przy ul.
    Legnickiej i Makoszowskiej, natomiast autobusy pojadą od ul. Makoszowskiej
    ulicami: Beskidzką, Paderewskiego i w Gierałtowicach ulicami Zabrską,
    Gliwicką do ul. Gierałtowickiej.
    Marek Klimek




    Temat: [Gliwice, Śląsk] Centra miast etc.
    WItam!

    Obwodnicę centrum wraz z przeprawą nad Wartą nad Kanałem Ulgi nad mokradłami - to naprawdę duża inwestycja zbudowało miasto!!! /z UE - w ok. 10lat-/
    A opisywana S3 jest drogą tranzytową poza centrum /chyba nawet poza miastem/ - to zupełnie inna inwestycja. A T jest w dudowie a nie na papierze - właśnie - środkiem części obwodnicy ma przebiegać. T zlikwidowano...?? - tak na Zawarcie - pętlę pod PKP - ale to było co najmniej 15 - 20 lat temu - więc informacje Pana są jakieś dziwne - z pewnością nie prawdziwe nie obrazujące zmian w tym mieście. U nas po wielkich mękach otwarto w końcu jedyną nową Uczelnię - a tam 6/też filie/ - i to bez problemów.

    Wystarczy popatrzeć na centrum bez różowych okularów - bez zaćmy i fanatyzmu by stwierdzić że ktoś nam wmawia /ustawiczna propaganda - bzdury wciąż powtarzane stają się prawdą/ jak to dobrze jest w Gliwicach /chyba w porównaniu ze "studniami" ekonomicznymi Rudą, Zabrzem czy Bytomiem bo innymi nasza "gwiazda blednie"/. Niestety to coraz silniejsza refleksja po podróżach po Polsce - zatem Oni nam uciekają...



    Temat: Zmiana rozkladu jazdy lini 86


    MZKPowskie rozkłady są kompletnie nieczytelne dla szarego użytkownika -
    wielowariantowość tras powoduje, że osoba nie wiedząca jak co jedzie nic
    się z rozkładu nie dowie (tak, wiem - z rozkładu KZK też nie, ale to nie o
    to chodzi). Najbardziej mnie rozbrajają kursy, które jadą do pewnego
    przystanku na trasie, a potem gdzieś indziej - BusMan radośnie pisze np.
    "A
    - kurs do dworca PKP" nie pisząc w ogóle którędy i jak jedzie. Poza tym
    ten
    program lubi czasami tworzyć warianty tam gdzie ich nie ma, albo
    odwrotnie.
    Ciekaw jestem jakby sobie poradził z tak prostą rzeczą jak wstawiony
    postój
    gdzieś na trasie (w komputerze jest to jako osobny kurs po takiej
    przerwie)
    - pewnie mielibyśmy w tramwaju 3 warianty "kurs do Zabrze Lutra", itp.


    MZKP faktycznie niezbyt dobrze rozwiązał kwestię wariantów. Ale za to MZK
    Jastrzębie sobie poradził, kiedyś już o tym pisałem.
    Jeśli jest postój na trasie to najprawdopodobniej na rozkładzie będzie
    właśnie jako przystanek docelowy miejsce postoju. No ale przecież takich
    kursów nie ma zbyt wiele i zawsze istnieje możliwość dopisania na rozkładzie
    informacji o dalszym przebiegu kursu.


    Tak. I teraz weź sobie jakiś przystanek z większą ilością linii - np.
    Katowice Mikołowska I, czy jakiś inny i wyobraź sobie jakby ten przystanek
    wyglądał gdyby powiesić na nim rozkłady z BusMana.


    Wyglądałby tak jak przystanki w Tychach na Alei Niepodległości przykładowo.

    Pzdr
    Jacek Sobota





    Temat: Zmiany od 1 wrze nia 2002r.
    To na razie informacje wstępne - jak to w GOPie, dopiero w piątek o 15:00
    się okaże, co się naprawdę zmienia, a co nie.

    1. Zawieszone zostanie (podkreślam: prawdopodobnie, proszę nie traktować
    tego postu jako czegoś ostatecznego) kursowanie linii autobusowych nr 15 i
    240. Uruchomiona zostaje nowa linia nr 280 w relacji Gliwice Zakład Opla -
    Osiedle Waryńskiego - Osiedle Gwardii Ludowej - Gliwice Plac Piastów -
    Maciejów - Zabrze Goethego - Zabrze Kasprowicza - Kuźnica Rudzka -
    Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Dworzec PKP (31,6/30,3 km).
    Są dwa projekty rozkładu jazdy: pierwszy, że linia kursować będzie z
    częstotliwością 30-minutową, lecz część kursów będzie skrócona w relacji
    Bytom Dworzec PKP - Zabrze Goethego (kilka kursów również skróconych w
    innych relacjach). Drugi projekt rozkładu zakłada również częstotliwość
    30-minutową (w szczycie) i tylko kilka kursów w ciągu dnia skróconych w
    różnych relacjach. Oba projekty łączy ilość wozów obsługujących linię -
    będzie ich sześć (prawdopodobnie 280/1 i 280/3 taborem C, a reszta taborem
    B). Przewoźnik oczywiście nadal nieznany, postępowanie trwa. Plotki mówią
    o PKM Gliwice.

    2. Uruchomiona zostaje linia minibusowa nr 936 w relacji Ornontowice
    Centrum - Gierałtowice Kościół z bardzo pokręconą trasą (w różnych kursach
    zahacza o Bujaków, Kopalnię Budryk, Paniówki, Przyszowice, Chudów,
    Gierałtowice, a nawet Knurów). Kursować będą dwa wozy, przewoźnik
    nieznany.

    3. Wprowadzone zostają korekty rozkładów jazdy linii tramwajowej 40 oraz
    autobusowych 58, 59, 259, 648, 693 i 710.

    4. Zmieniony zostaje rozkład jazdy linii tramwajowej nr 38. Linia kursować
    będzie w dni robocze w godzinach 5:15-18:54 (to godziny wyjazdu i zjazdu
    do zajezdni), a w dni wolne w godzinach 9:15-18:54 z częstotliwością ruchu
    od 15-minutowej (w dni robocze w godzinach szczytu), przez 20-minutową
    (większość dnia) do 30-minutowej (w robocze w międzyszczycie z powodu
    przerwy posiłkowej). Obsługiwana będzie oczywiście jednym pociągiem o
    numeracji 381, taborem typu N przez ZKT-3 Bytom.

    Poza tym prawdopodobnie cofniętych zostanie część ograniczeń wakacyjnych
    (a wiadomo np., że druga solówka na 9-tce zostanie na stałe).





    Temat: Biblioteka

    Tu Pan Tracz tak nas zaprezentował:



    niestety (głównie dla Cmentarza) informacja nie do końca jest prawdziwa

    rzeczywiście POT nominowało m.in. Cmentarz do umieszczenia na szlaku zabytków techniki - tę informację podaliśmy w naszej propagandowej ulotce w 2003 roku (razem z pierwszym zdaniem powyższego tekstu)- jednak w tej jest już po weryfikacji i lista obiektów ogranicza się do 29 pozycji

    1. Muzeum Techniki i Włókiennictwa w Bielsku-Białej,
    2. Muzeum Chleba w Radzionkowie,
    3. Muzeum Energetyki w Łaziskach Górnych,
    4. Centralne Muzeum Pożarnictwa w Mysłowicach,
    5. Muzeum Przemysłu Zapałczanego w Częstochowie,
    6. Muzeum Historii Kolejnictwa w Częstochowie,
    7. Muzeum Odlewnictwa Artystycznego w Gliwicach,
    8. Muzeum Techniki Sanitarnej w Gliwicach,
    9. Muzeum Prasy Śląskiej w Pszczynie,
    10. Tyskie Muzeum Piwowarstwa w Tychach,
    11. Browar Żywiecki w Żywcu,
    12. Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu,
    13. Muzeum Hutnictwa i Kuźnictwa im. J. Jareckiego w Ustroniu,
    14. Dworzec PKP w Bielsku – Białej,
    15. Dworzec PKP w Rudzie Śląskiej,
    16. Dworzec PKP w Sosnowcu,
    17. Górnośląskie Koleje Wąskotorowe,
    18. Skansen Kolei Wąskotorowej w m. Rudy,
    19. Radiostacja w Gliwicach,
    20. Zabytkowa Stacja Wodociągowa "Zawada" w Karchowicach,
    21. Galeria Szyb Wilson w Katowicach,
    22. Osiedle Giszowiec w Katowicach,
    23. Osiedle Nikiszowiec w Katowicach,
    24. Kolonia robotnicza Ficinus w Rudzie Śląskiej,
    25. Zabytkowa kopalnia "Ignacy" w Rybniku,
    26. Sztolnia Czarnego Pstrąga w Tarnowskich Górach,
    27. Zabytkowa Kopalnia Rud Srebronośnych w Tarnowskich Górach,
    28. Skansen Górniczy "Królowa Luiza" w Zabrzu,
    29. Szyb "Maciej" w Zabrzu.

    ostateczny odsiew nastąpił w wyniku sprawdzania "stopnia udostępnienia dla turystów" - dlatego w ostatniej chwili "wskoczył" szyb Maciej - na wcześniejszych listach go nie było

    dlatego gdyby nasze "stosunki" z Muzeum na to pozwoliły, wskazane byłoby przy Muzeum Odlewnictwa umieścić informację jak trafic na Cmentarz

    dobra informacja jest natomiast taka, że decyzją Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Cmentarz został wpisany do strefy "A" ochrony konserwatorskiej, co chroni go przed różnymi dziwnymi pomysłami - przed nami nie musi chronić bo my uzgadnialiśmy z konserwatorem wszelkie posunięcia nawet wtedy kiedy nie trzeba było



    Temat: Śląska nocka - rozkład jazdy
    Impreza pt. "Zimowa nocna podróż bez spalin" odbędzie się w nocy z 29/30
    stycznia 2000r.
    W poniedziałek czeka nas wizyta w PKT. Ewentualnie może nastąpić zmiana
    terminu na 28/29 stycznia, ale to jest mało prawdopodobne.

    Podróż odbywać się będzie wagonem 102N (#8/ZKT K-ce-OSM).

    Rozkład jazdy przedstawia się następująco (tutaj mogą jeszcze zajść
    niewielkie zmiany):

    21:00 - Zawodzie Zajezdnia (wyjazd)
    21:13 - Katowice Rynek (wjazd za poc.132)
    21:19 - Katowice Dworzec PKP (wsiadają uczestnicy imprezy)
    - jedziemy za poc.132
    21:40 - Siemianowice Plac Skargi (przyjazd)
    21:50 - odjazd z Placu Skargi za poc.132
    21:56 - Wełnowiec Plac Alfreda (przyjazd)
    22:00 - mijanka z poc.122 (fotostop)
    22:00 - odjazd z Placu Alfreda
    22:14 - przejazd torem technicznym z Placu Hutników do Rynku w Chorzowie
    22:36 - Bytom Plac Sikorskiego (przyjazd i rundka dookoła centrum)
    22:42 - odjazd z Placu Sikorskiego
    23:00 - Dąbrówka Wielka Pętla
    23:17 - powrót na Plac Sikorskiego
    23:31 - Szombierki Elektrownia (fotostop z PN232)
    23:40 - Biskupice Pętla
    23:50 - Zabrze Plac Wolności
    23:51 - Zabrze Dworzec PKP
    00:00 - Gliwice Zajezdnia
    00:05 - odjazd z zajezdni
    00:10 - Zabrze Słowackiego (fotostop z PN241)
    00:15 - Zabrze Plac Wolności
    00:30 - Chebzie Styczyńskiego (wymarsz na fotostop)
    00:40 - odjazd do Chebzia przed PN241
    00:42 - Chebzie Wiadukty (foto PN241)
    00:45 - Chebzie Pętla (fotostop z PN224 i PN241)
    00:50 - odjazd z Chebzia (przez Wirek)
    01:20 - Chorzów Batory Zajezdnia (fotostop z PN100, PN223 i PN224)
    01:25 - odjazd spod zajezdni
    02:30 - Mysłowice Dworzec PKP
    02:48 - Dańdówka Trójkąt (wjazd 8 minut za PN201)
    03:03 - Kazimierz Zakręt (fotostop z PN201)
    03:04 - Kazimierz Pętla
    03:10 - odjazd z pętli (do Zakrętu jedziemy lewym torem)
    03:40 - Sosnowiec Dworzec PKP
    03:51 - Milowice Pętla (po drodze fotostop z PN203)
    03:52 - odjazd z Milowic
    04:15 - Zagórze (fotostop przy wiadukcie)
    04:20 - Zagórze Pętla (fotostop z PN213)
    04:30 - odjazd z pętli
    05:05 - Sosnowiec Okrzei
    i zjazd do zajezdni przez Dworzec PKP w Katowicach

    koszty - na razie nie znane

    szczegółowe informacje - Robert Blicharz, tel. 032 2792067

    zapraszamy!





    Temat: Impreza na Śląsku
    |W planie imprezy - przejazd wagonem Konstal 102Na (niestety nie wiem który
    |numer) po prawie całej sieci tramwajowej GOPu. Czyli: Wójtowa Wieś,
    |Chebzie, Zabrze Plac Dworcowy, Bytom, Katowice, Siemianowice, Mysłowice,
    |Sosnowiec, Kazimierz, Wojkowice.

    Oto szczegółowy plan trasy:

    Chorzów Batory Zajezdnia - trasą linii 9 - Nowy Bytom (fotostop) - Chebzie
    - Chebzie Zabrzańska (wiadukty - fotostop) - Zabrze Plac Wolności -
    Gliwice Zajezdnia (fotostop) - Gliwice Zwycięstwa (fotostop) - Gliwice
    Wieczorka (fotostop) - Wójtowa Wieś Pętla (fotostop) - Gliwice Zajezdnia -
    Zabrze Plac Wolności - Zabrze Dworzec PKP (fotostop) - Biskupice Pętla
    (fotostop) lub Szombierki (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego - Bytom
    Siemianowicka mijanka (fotostop) - Brzeziny Śląskie ZGH "Orzeł Biały"
    (fotostop) - Dąbrówka Wielka Pętla (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego -
    Chorzów Rynek - Chorzów Stadion Śląski - Katowice Rynek - Szopienice -
    Mysłowice Dworzec PKP - Niwka Osiedle (fotostop) - Sosnowiec Wojska
    Polskiego (skrzyżowanie z linią kolejową zelektryfikowaną - fotostop) -
    Dańdówka Trójkąt (fotostop) - Ludwik - Sosnowiec Dworzec PKP (fotostop) -
    Sosnowiec Okrzei (trójkąt - fotostop) - Sosnowiec Będzińska - Będzin Rondo
    - Będzin Osiedlowa (fotostop) - Grodziec Kopalnia (fotostop) - Wojkowice
    Wasilewskiej (fotostop) - Wojkowice Proletariatu (fotostop) - Żychcice
    Pętla (fotostop).
    Powrót: Wojkowice - Będzin Rondo - Sosnowiec Dworzec PKP - Katowice
    Sosnowiecka (fotostop) - Katowice Rynek - Chorzów Batory Zajezdnia.

    Uwaga od organizatorów:
    osoby palące papierosy, spożywające alkohol w trakcie imprezy, a także
    zakłócające w inny sposób porządek - będą usuwane z tramwaju!

    Dodatkowe informacje:
    Robert Blicharz, Gliwice - tel.032 2792067





    Temat: Impreza na Śląsku
    Czy ktoś z Krakowa się wybiera? Mogę wziąć czterech MKM-ów (Miłośników
    Komunikacji Miejskiej).

    |W planie imprezy - przejazd wagonem Konstal 102Na (niestety nie wiem który
    |numer) po prawie całej sieci tramwajowej GOPu. Czyli: Wójtowa Wieś,
    |Chebzie, Zabrze Plac Dworcowy, Bytom, Katowice, Siemianowice, Mysłowice,
    |Sosnowiec, Kazimierz, Wojkowice.

    Oto szczegółowy plan trasy:

    Chorzów Batory Zajezdnia - trasą linii 9 - Nowy Bytom (fotostop) - Chebzie
    - Chebzie Zabrzańska (wiadukty - fotostop) - Zabrze Plac Wolności -
    Gliwice Zajezdnia (fotostop) - Gliwice Zwycięstwa (fotostop) - Gliwice
    Wieczorka (fotostop) - Wójtowa Wieś Pętla (fotostop) - Gliwice Zajezdnia -
    Zabrze Plac Wolności - Zabrze Dworzec PKP (fotostop) - Biskupice Pętla
    (fotostop) lub Szombierki (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego - Bytom
    Siemianowicka mijanka (fotostop) - Brzeziny Śląskie ZGH "Orzeł Biały"
    (fotostop) - Dąbrówka Wielka Pętla (fotostop) - Bytom Plac Sikorskiego -
    Chorzów Rynek - Chorzów Stadion Śląski - Katowice Rynek - Szopienice -
    Mysłowice Dworzec PKP - Niwka Osiedle (fotostop) - Sosnowiec Wojska
    Polskiego (skrzyżowanie z linią kolejową zelektryfikowaną - fotostop) -
    Dańdówka Trójkąt (fotostop) - Ludwik - Sosnowiec Dworzec PKP (fotostop) -
    Sosnowiec Okrzei (trójkąt - fotostop) - Sosnowiec Będzińska - Będzin Rondo
    - Będzin Osiedlowa (fotostop) - Grodziec Kopalnia (fotostop) - Wojkowice
    Wasilewskiej (fotostop) - Wojkowice Proletariatu (fotostop) - Żychcice
    Pętla (fotostop).
    Powrót: Wojkowice - Będzin Rondo - Sosnowiec Dworzec PKP - Katowice
    Sosnowiecka (fotostop) - Katowice Rynek - Chorzów Batory Zajezdnia.

    Uwaga od organizatorów:
    osoby palące papierosy, spożywające alkohol w trakcie imprezy, a także
    zakłócające w inny sposób porządek - będą usuwane z tramwaju!

    Dodatkowe informacje:
    Robert Blicharz, Gliwice - tel.032 2792067






    Temat: PKP Śląsk


    Przebudowa dworców kolejowych w Katowicach i Chorzowie, modernizacja trasy Zabrze - Katowice - Kraków oraz budowa szybkiej kolei na lotnisko w Pyrzowicach to kluczowe inwestycje PKP na Śląsku. - Wszystkie zostaną zrealizowane - zapowiedział w piątek w Katowicach Jerzy Polaczek, minister transportu.
    W listopadzie Polskie Koleje Państwowe wybiorą od trzech do pięciu firm, które będą w ścisłym finale rywalizowały o przebudowę dworca kolejowego w Katowicach (20 firm kupiło tzw. memorandum informacyjne). Przetarg zostanie rozstrzygnięty w lutym przyszłego roku, a pierwsza łopata zostanie wbita w ziemię w 2008 roku.

    Dworzec, który ma być gotowy do 2011 roku, zostanie przebudowany w ramach tzw. partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli przez spółkę utworzoną przez PKP i inwestora zewnętrznego. - Kolej zdecydowała się na takie posunięcie tylko w Warszawie i na Śląsku - podkreślał wczoraj w Katowicach Jerzy Polaczek, minister transportu.

    Jeszcze w październiku zostanie rozstrzygnięty przetarg na sprzedaż budynków starego dworca w Katowicach.

    Minister Polaczek dodał, że wśród najważniejszych inwestycji, które zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych pięciu lat w naszym regionie, będzie też: modernizacja trasy kolejowej Zabrze - Katowice - Kraków, remont dworców kolejowych w Zabrzu, Chorzowie oraz stworzenie szybkiej kolei z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach.

    Wybrano już przebieg nowej trasy na lotnisko. Będzie miała 38 km długości: dwutorowa linia będzie przebiegała od Katowic Załęża, przez Chorzów, Bytom, Piekary, Bobrowniki, Dobieszowice, do lotniska w Pyrzowicach. Pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/godz. Dojazd wraz z postojami na pięciu przystankach ma zajmować najwyżej 29 minut. - Wybrana trasa nie będzie kolidowała z budową autostrady A1 na odcinku Pyrzowice - Sośnica - zapewniał Polaczek.

    Połączenie miast aglomeracji z lotniskiem ma kosztować od 200 do 300 mln euro.

    Polskie Koleje Państwowe potwierdziły wczoraj oficjalnie piątkowe informacje "Gazety" - w przyszłym roku na Śląsku pojawi się co najmniej 140 nowych pociągów: pomiędzy Gliwicami a Bytomiem od lutego przyszłego roku będą kursować 42 pociągi dziennie, a pomiędzy Tychami a Katowicami od lata 2008 roku 98 pociągów.

    Tomasz Głogowski



    Temat: Dworzec Chorzów Miasto
    teraz znowu obiecanki z cyklu kampania wyborcza, ale sa wzmianki o dworcu w Chorzowie - tylko nie wspominaja ktorym...

    za: http://miasta.gazeta.pl/k...19,4574753.html



    Minister zapowiada duże inwestycje kolejowe na Śląsku
    Tomasz Głogowski
    2007-10-12, ostatnia aktualizacja 2007-10-12 23:47

    Przebudowa dworców kolejowych w Katowicach i Chorzowie, modernizacja trasy Zabrze - Katowice - Kraków oraz budowa szybkiej kolei na lotnisko w Pyrzowicach to kluczowe inwestycje PKP na Śląsku. - Wszystkie zostaną zrealizowane - zapowiedział w piątek w Katowicach Jerzy Polaczek, minister transportu.
    W listopadzie Polskie Koleje Państwowe wybiorą od trzech do pięciu firm, które będą w ścisłym finale rywalizowały o przebudowę dworca kolejowego w Katowicach (20 firm kupiło tzw. memorandum informacyjne). Przetarg zostanie rozstrzygnięty w lutym przyszłego roku, a pierwsza łopata zostanie wbita w ziemię w 2008 roku.

    Dworzec, który ma być gotowy do 2011 roku, zostanie przebudowany w ramach tzw. partnerstwa publiczno-prywatnego, czyli przez spółkę utworzoną przez PKP i inwestora zewnętrznego. - Kolej zdecydowała się na takie posunięcie tylko w Warszawie i na Śląsku - podkreślał wczoraj w Katowicach Jerzy Polaczek, minister transportu.

    Jeszcze w październiku zostanie rozstrzygnięty przetarg na sprzedaż budynków starego dworca w Katowicach.

    Minister Polaczek dodał, że wśród najważniejszych inwestycji, które zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych pięciu lat w naszym regionie, będzie też: modernizacja trasy kolejowej Zabrze - Katowice - Kraków, remont dworców kolejowych w Zabrzu, Chorzowie oraz stworzenie szybkiej kolei z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach.

    Wybrano już przebieg nowej trasy na lotnisko. Będzie miała 38 km długości: dwutorowa linia będzie przebiegała od Katowic Załęża, przez Chorzów, Bytom, Piekary, Bobrowniki, Dobieszowice, do lotniska w Pyrzowicach. Pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/godz. Dojazd wraz z postojami na pięciu przystankach ma zajmować najwyżej 29 minut. - Wybrana trasa nie będzie kolidowała z budową autostrady A1 na odcinku Pyrzowice - Sośnica - zapewniał Polaczek.

    Połączenie miast aglomeracji z lotniskiem ma kosztować od 200 do 300 mln euro.

    Polskie Koleje Państwowe potwierdziły wczoraj oficjalnie piątkowe informacje "Gazety" - w przyszłym roku na Śląsku pojawi się co najmniej 140 nowych pociągów: pomiędzy Gliwicami a Bytomiem od lutego przyszłego roku będą kursować 42 pociągi dziennie, a pomiędzy Tychami a Katowicami od lata 2008 roku 98 pociągów.





    Temat: Objazdy
    Na stronie UM Kolejna dawka informacji o objazdach, w sumie to co wcześniej. Na szczęscie ten ruch wahadłowy na 3-go maja jeszcze długo nie potrwa

    W związku z realizacją projektu „Poprawa gospodarki wodno – ściekowej na terenie Gminy Zabrze” oraz budową na terenie Zabrza Drogowej Trasy Średnicowej, na terenie miasta wprowadzono następujące zmiany w organizacji ruchu drogowego:
    - Na ul. Legnickiej (na odcinku od ul. Kruszyny do ul. Okrężnej) zajęty jest jeden pas ruchu. Sterowanie ruchem odbywa się poprzez sygnalizację świetlną. Przewidziany termin zakończenia robót – koniec czerwca 2009 r.

    - Na ul. Paderewskiego (na odcinku od ul. Beskidzkiej do ul. Miłej) zajęty jest jeden pas ruchu. Na czas robót ul. Paderewskiego jest drogą jednokierunkową w kierunku centrum miasta. Przewidziany termin zakończenia robót – koniec czerwca 2009 r.

    -Na ul. Bytomskiej (na odcinku od ul. Drzymały do ul. Puszkina) zajęty jest jeden pas ruchu. Przewidziany termin zakończenia robót – koniec czerwca 2009 r.

    - Zamknięta jest ul. Kondratowicza (na odcinku od mostu nad rzeką Bytomką do ul. Pestalozziego). Objazd odbywa się ulicami: Wolności, Dubiela, Niedziałkowskiego, Grunwaldzką oraz Grunwaldzką, Niedziałkowskiego, Korfantego oraz Wolności. Przewidziany termin zakończenia robót – koniec maja 2009 r.

    - Na ul. Tarnopolskiej (na odcinku od ul. Skośnej do ul. Szczęście Ludwika) zajęty jest jeden pas ruchu. Sterowanie ruchem odbywa się poprzez sygnalizację świetlną. Przewidziany termin zakończenia robót – koniec czerwca 2009 r.

    - Rozpoczęły się prace na ul. Wolności. 30 marca robotnicy pojawili się na odcinku od ul. Średniej do wiaduktu PKP. Objazd prowadzi od ul. Stalmacha do Średniej - za wyjątkiem mieszkańców i zaopatrzenia. Zakończenie robót planowane jest na 15 maja.

    - 1 kwietnia rozpoczęły się prace na odcinku od ul. Rymera do ul. Pawliczka. Objazd od Katowic w stronę centrum poprowadzony jest ulicami Końcową i Pawliczka, a w drugą stronę (do Katowic) ruch odbywa się drugim pasem jezdni. Roboty na tym odcinku powinny zakończyć się 31 lipca.

    - W związku z budowaną na terenie Zabrza Drogową Trasą Średnicową na ul. Wolności w rejonie skrzyżowania z ul. Skargi występują utrudnienia w ruchu. Do 5 kwietnia w okolicy skrzyżowania ul. 3 Maja z ul. Weindoka (w rejonie Zabrzańskich Zakładów Mechanicznych) pojawią się niedogodności komunikacyjne. Na odcinku prowadzonych prac przejazd aut odbywa się wahadłowo i regulowany jest za pomocą sygnalizacji świetlnej.



    Temat: PKP wyremontuje trasę Opole-Zabrze
    z Nowej Trybuny Opolskiej  http://tiny.pl/j4tb

    Do Euro 2012 przez Opolszczyznę będzie biegła supernowoczesna linia
    kolejowa. Pociągi mają kursować z prędkością 200 km/h. Po remoncie
    torów z Opola do Katowic będzie można dojechać w 40 minut, a dziś
    potrzeba na to 90 minut - mówi Ryszard Gajny, dyrektor Zakładu Linii
    Kolejowych w Opolu.Opolscy kolejarze pokazali plany modernizacji linii
    z Opola do Kędzierzyna-Koźla (i dalej do Zabrza). To fragment szybkiej
    trasy kolejowej E-30, która do Euro 2012 ma połączyć zachodnią i
    wschodnią granicę państwa. Szykują się wielkie remonty, niektóre
    dworce zostaną zburzone i wybudowane od nowa. Powstaną także nowe
    wiadukty. - To będzie jedna z najnowocześniejszych linii w kraju -
    zapewnia Gajny.Nie do poznania zmieni się Dworzec Główny w Opolu. Jego
    perony zostaną wydłużone do 400 metrów. Po południowej stronie dworca
    (tam gdzie teraz jest peron pierwszy i drugi) powstaną dwa dwa kolejne
    perony.Kolej zbuduje także dodatkowe przejście podziemne, które
    połączy hol dworca z dzisiejszym peronem piątym, będą też windy dla
    osób niepełnosprawnych. Na trasie z Opola do Kędzierzyna żadna droga
    nie skrzyżuje się z torami. Planowana jest budowa 15 wiaduktów, m.in.
    w Opolu, Górażdżach, Gogolinie i Zdzieszowicach. Kończy się też era
    semaforów informujących maszynistów o wolnej drodze. Wspomagać je
    będzie ostrzegawczy system radiowy - rodzaj autopilota. Przy 200 km/h
    maszynista mógłby nie zauważyć sygnalizacji semafora - tłumaczy Marek
    Golański, naczelnik wydziału automatyki i telekomunikacji w Zakładzie
    Linii Kolejowych w Opolu. - Informacje z urządzeń przy torach będą
    napływały do komputera pokładowego maszynowozu. W razie potrzeby sam
    komputer zwolni bieg pociągu. Wzdłuż torów zostaną umieszczone
    urządzenia odstraszające dziką zwierzynę. Przed przejazdem pociągu
    mają emitować dźwięki przypominające odgłosy walczących zwierząt.
    Linią z Opola do Kędzierzyna mają jeździć tylko pociągi pasażerskie.
    Dla towarowych zmodernizowana zostanie trasa z Opola do Strzelec
    Opolskich. Tam maksymalna prędkość wynosić ma 120 km/h. - Mamy już
    wstępny projekt - dodaje Ryszard Gajny. - W przyszłym roku ogłaszamy
    przetarg. Jeśli szybko nie zaczniemy remontu, to do mistrzostw Europy
    możemy nie zdążyć. Modernizacja linii z Opola przez Kędzierzyn do
    Zabrza ma kosztować setki milionów euro. - Jednak dokładnej sumy przed
    przetargiem podać nie możemy - zastrzega dyrektor Gajny.





    Temat: Weksle Janika czyli Polskie Koleje Przekręcone
    Niestety, na stronie internetowej NIK nie znajdziemy raportu z kontroli w 2001 r. przywoływanego w reportażu. Kiedyś było to możliwe, nawet go wydrukowałem. Dzisiaj raporty te (wyniki kontroli) publikowane są na stronach Biuletynu Informacji Publicznej a jego archiwum sięga do 2003 r. Na pewno jednak raport ten nie był powodem odwołania Jana Janika ze stanowiska prezesa PKP, bo miało to miejsce pod koniec lipca 1999 r. Prawdą jest natomiast, że Janik był współwłaścicielem Variant Logistic i VL Spedycja. To w wyniku tej działalności oskarżono go o wyłudzenie z PKP Cargo usług przewozowych na kwotę 40 mln zł. Przedstawione w reportażu migawki z procesu tego dotyczą.

    Dodam, że to ja podpowiedziałem (zgłosiłem formalny wniosek) Janikowi utworzenia Konsorcjum Taborowego, do którego Cargo wniosło lokomotywy sprzedane później za bezcen Kolmexowi. Ja również jestem winny temu, że Janik swoją firmę Variant Logistic wspólnie z Bagsikiem ulokowali w budynku administracyjnym zlikwidowanej lokomotywowni Warszawa Praga. W latach 1983 - 1989 byłem jej naczelnikiem, a gdy w 1998 r. Janik podpytywał się mnie o lokal w Warszawie, wskazałem mu tę lokomotywownię. Część zdjęć reportażu tam nakręcono ale parę lat temu.

    Z Janikiem wiele mnie łączy. W roku 2003 na jego ślady natrafiłem w Dąbrowie Górniczej w Kopalni Piasku Kuźnica Warężyńska SA. Był tam do grudnia 2002 r. prezesem, tj. do czasu aresztowania go przez ABW w sprawie wyłudzeń od PKP Cargo. Kopalnia ta została kupiona od NFI przez firmę VL Spedycja za pieniądze wyłudzone od Warsu przez inną dąbrowiecką firmę Towarzystwo Inwestycyjne TOWIN. TOWIN przekazał akcje VL Spedycja a ta osobom fizycznym. Część akcji objęła córka Janika i była ich właścicielką, gdy tata przez rok siedział w areszcie.

    Dzisiaj nie ma kopalni. Została wchłonięta przez PTK Holding SA w Zabrzu. W jej wyrobisku powstał zalew Pogoria IV. Po Janiku pozostało wspomnienie, tj. spółka Błękitna Laguna, do której kopalnia kierowana przez Janika wniosła 50 ha ziemi nad zalewem. Jeszcze do czasu odwołania z Warsu prezesa Zubrzyckiego udziałowcami Błękitnej Laguny był WARS SA i PTK Holding SA.



    Temat: Kraby pustelniki - Coenobita clypeatus

    Witam,
    wiem ze nie udzielam sie za bardzo na forum i wstyd mi odrobinke, ze moj pierwszy post tutaj jest wlasnie w tym dziale... Co nie zmienia faktu, ze w "krabach" siedze juz jakis czas i mialem okazje posiadac ich wiele...
    To kwestia wstepu

    A meritum...

    Mam na sprzedaz trzy osobniki karaibskiego kraba pustenika.
    Coenobita clypeatus, dwie samice i jeden niezidentyfikowny. Z dużym żalem sprzedaję tą trójkę. Z powodu nadchodzącej przeprowadzki jestem zobligowny znaleźć krabom nowy dom i nowego właściciela. Kraby są u mnie od 9 miesięcy, w tym czasie każdy z nich wyliniał. Jedzą bez żadnych problemów, sa bardzo ruchliwe i ciekawskie. Zupełnie bez porównania ze zwierzętami prosto z odłowu. Sprzedam tylko razem, tylko w dobre ręce. Do krabów dodaję zestaw siedmiu muszli (dla nich na wymianę, a wymieniają je często) oraz niezbędną dla nich sól morską niejodowaną.
    Krabów nie wysyłam pocztą! Cena za wszystkie trzy to 160zł

    Mozliwy jest odbior osobisty krabow - Zawiercie, Zabrze lub Krakow po wczesniejszym umowieniu sie telefonicznym 504003182. Mozliwa jest takze wysylka PKP - takze do dogadania.

    W razie watpliwosci sluze pomoca, zarowno co do informacji dotyczacej ogloszenia jak i krabow i ich hodowli.
    Byłoby bardzo miło, gdybyś podzielił się zdjęciami - zarówno zbiornika jak i samych krabów.

    Oraz podał w przybliżeniu ile jest gramów soli niejodowanej.

    Jeżeli nie chcesz zdjęć upubliczniać to prosze o informację na e-mail tudzież PM.
    Milo tez by bylo, gdybys opisal nieco warunki hodowli, a konkretniej na jakim poziomie utrzymywales zasolenie wody.

    Pozdrawiam.

    EDYCJA:

    Trzeba było pisać odrazu, że Pan Szymon M. Wiedziałem, że nick skądś znam... Zdjęcia niepotrzebne bo jak krabarium wygląda to wiem



    Temat: Priorytetowe inwestycje kolejowe na lata 2007-2013


    www.mt.gov.pl

    MINISTERSTWO TRANSPORTU
    Biuro Informacji i Promocji

    KOMUNIKAT NR 45
    z dnia 08.09.2006 r.

    KONSULTACJE SPOŁECZNE NARODOWEJ STRATEGII SPÓJNOŚCI 2007  - 2013

    PRIORYTETOWE INWESTYCJE
    DROGOWE, KOLEJOWE I LOTNICZE
    NA LATA 2007 - 2013

    W obszarze kolejnictwa inwestycjami priorytetowymi w okresie do 2013 roku
    są:

    linia E65 - zakończenie modernizacji odcinków Gdynia - Warszawa, Katowice -
    Zebrzydowice oraz Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała - Zwardoń
    linia E59 - zakończenie modernizacji na odcinku Wrocław - Rawicz - Poznań -
    Krzyż - Szczecin
    linia E20/CE20 - odcinek Warszawa- Poznań (zakończenie prac), odcinek
    Łowicz- Skierniewice (zakończenie prac) i odcinek Siedlce- Terespol
    (modernizacja)
    linia E30- zakończenie modernizacji odcinków Opole- Kędzierzyn Koźle-
    Gliwice - Zabrze oraz Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna - Horka
    linia CE 59 - modernizacja odcinka Wrocław - Zielona Góra - Rzepin -
    Szczecin, I etap
    linia Warszawa - Łódź - zakończenie modernizacji na całej długości
    linia Psary - Kozłów - Kraków -modernizacja odcinka łączącego Centralą
    Magistralę Kolejową z Krakowem
    linia kolejowa nr 8 - modernizacja odcinka Warszawa - Radom - Kielce, wraz
    z
    budową łącznicy do lotniska Warszawa - Okęcie
    linia kolejowa nr 14 -modernizacja odcinka Łódź - Zduńska Wola - Kalisz
    prace przygotowawcze do budowy w następnym okresie programowania linii
    kolejowej dużych prędkości Warszawa - Łódź - Kalisz - Wrocław/Poznań
    zakup i modernizacja taboru kolejowego (400 mln euro środków unijnych)

    W obszarze transportu lotniczego priorytetami do 2013 roku są:

    Lista priorytetów ulegnie rozszerzeniu po zwiększeniu środków przyznanych
    Polsce przez Komisję Europejską(w tym na infrastrukturę kolejową).

    p.o. Dyrektor
    Biura Informacji i Promocji
    Rzecznik prasowy
    Teresa Jakutowicz


    Niepokoi mnie pewna sprawa. Jeśli priorytetami na tej liście są tylko
    połączenia między średnimi i dużymi miastami, to jak będzie wyglądać stan
    techniczny połączeń między małymi miastami? Sa skazane na degradację i - w
    perspektywie kilkudziesięciu lat - na rozbiórkę? Oczywiście najważniejsza
    jest tu kasa, bo pewnie na w/w odcinkach jest największy ruch, ale przykład
    Niemiec czy choćby Czech wskazuje, że tam nawet krótkie połączenia kolejowe
    są prowadzone. Dlaczego PKP chce konkurować tylko z przewoźnikami kolejowymi,
    a zupełnie oddaje pole autobusowym?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 87 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.