Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • red-hacjenda.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa Wileńska





    Temat: Przebudowa dworca PKP
    Onet.pl 29.03.2006

    "Rewolucyjne zmiany na dworcach PKP

    PKP zapowiadają współpracę z samorządami miast w zagospodarowaniu i nowych inwestycjach na dworcach kolejowych. W środę prezydenci Gdyni i Katowic oraz prezes PKP SA podpisali umowy ramowe w tej sprawie. Wcześniej takie umowy koleje podpisały z władzami Warszawy, Łodzi i Kielc.

    Jak poinformowali przedstawiciele PKP w środę na konferencji prasowej, kolej chce zaangażować urzędy miast we współdecydowanie o przyszłości dworców kolejowych. Samorządy będą miały wpływ na kształt i charakter dworca, a także na funkcje, które taki dworzec ma pełnić dla miasta.

    Polskie koleje wspólnie z samorządami Gdyni, Katowic i Kielc chcą jeszcze w tym roku opracować koncepcje budowy nowych dworców, przygotować projekty architektoniczne oraz wybrać najlepszą formę współpracy z inwestorem finansowym, który sfinansuje budowę dworców; następnie w przetargach wybrać inwestora działającego w systemie "projektuj i buduj". Inwestorzy mają być wybrani jeszcze w 2006 roku.
    W ostatnich latach PKP SA przeprowadziła m.in. gruntowną modernizację dworców w Białymstoku, Częstochowie, Lublinie, Skierniewicach, Gdańsku, Warszawie (Warszawa-Wileńska). W tym roku zaplanowane są remonty pięciu kolejnych dworców w Zielonej Górze, Ostrowie Wielkopolskim, Kędzierzynie Koźlu, Tarnowie i Przemyślu.

    Kolejarze szacują, że budowa nowych dworców w Gdyni, Kielcach i Katowicach będzie kosztować co najmniej 800 mln zł.

    ------------------
    na to wychodzi, że inwestor już jest i w przyszłytm roku ruszy (nie zapeszać )



    Temat: kto ma fotki z remontowanego tunelu srednicowego? co tam robią?


    http://www.remonttunelu.pl/galeria/prace-remontowe.html


    [...]
    Wykorzystując zamkniecie tunelu średnicowego, Oddział Regionalny PKP
    PLK S.A. w Warszawie na terenie Warszawskiego Węzła Kolejowego wykona
    dodatkowe prace pozwalające na eliminację istniejących ograniczeń
    prędkości, wzmocnienie toru, wymianę rozjazdów. I tak:

    * na odcinku Warszawa Wileńska - Warszawa Zielonka wymienimy 9,8
    [...]

    A co właściwie ta linia ma wspólnego z remontem tunelu średnicowego?
    Bardzo miło że zwiększą prędkość ale nie widzę związku.

    Mnichał







    Temat: O Kolejach Mazowieckich - KM

    Remont na szlaku Wołomin-Tłuszcz

    Szanowni Państwo,
    informujemy, że w związku z pracami remontowymi prowadzonymi przez PKP PLK S.A. zamknięty zostanie tor nr 1 na szlaku Wołomin – Tłuszcz.
    Remont odbędzie się w dniach 02-06 listopada 2006 r.

    W związku z powyższym wprowadzone zostaną następujące zmiany w organizacji ruchu:
    - pociągi odjeżdżające z Dworca Warszawa Wileńska, w relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz, o godz.: 10.10, 11.10, 12.10, 13.10, 13.42 skończą bieg na stacji w Wołominie;
    - pociągi w relacji Tłuszcz – Warszawa Wileńska, odjeżdżające ze stacji w Tłuszczu o godz.: 10.05, 11.45, 12.45, 13.45, 14.45, rozpoczną bieg na stacji w Wołominie, o godz.: 11.09, 12.09, 13.09, 14.09, 15.09.

    Pozostałe pociągi będą kursować wg zmienionego rozkładu jazdy.

    Szczegółowe informacje na temat zmian w rozkładzie jazdy znajdziecie Państwo:
    - w kasach biletowych Spółki,
    - na peronach,
    - w informacji kolejowej, nr tel.: (22) 4737900

    Za utrudnienia wszystkich podróżnych serdecznie przepraszamy.




    Temat: O Kolejach Mazowieckich - KM

    Szanowni Państwo,
    w związku z odwołaniem pociągów na trasie Tłuszcz – Warszawa Wileńska – Tłuszcz, (z powodu prac remontowych prowadzonych przez PKP PLK S.A.) informuję, że Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” w okresie od 23 października do dnia 31 października br. uruchamia dodatkowe pociągi relacji Tłuszcz – Warszawa Gdańska – Tłuszcz (ww. pociągi kursują przez Warszawę Rembertów).

    Godziny kursowania dodatkowych pociągów:
    Odjazd z stacji Tłuszcz o godz. 5.03 – przyjazd do stacji Warszawa Gdańska o godz. 6.12.
    Odjazd z stacji Tłuszcz o godz. 6.16 – przyjazd do stacji Warszawa Gdańska o godz. 7.29
    Odjazd z stacji Warszawa Gdańska o godz. 15.45 – przyjazd do stacji Tłuszcz o godz. 16.57
    Odjazd z stacji Warszawa Gdańska o godz. 16.50 – przyjazd do stacji Tłuszcz o godz. 18.02

    Jednocześnie informuje, że do dnia 30 listopada br bilety okresowe odcinkowe do stacji Warszawa Wileńska są ważne do stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Gdańska.


    Uświadamiam, że oznacza to ruch pasażerski na odcinkach Warszawa Jagiellonka- Warszawa Targówek oraz Warszawa Michałów - Warszawa Wschodnia Towarowa - Warszawa Rembertów.



    Temat: Modernizacja WWK

    Przedłużenie robót na odcinku Warszawa Wileńska - Zielonka do 21 grudnia 2007 r.

    Szanowni Państwo,

    Wykonawca robót modernizacyjnych na linii tłuszczowskiej, firma Schweerbau, nie zabezpieczyła odpowiedniej ilości materiału (kruszywa) niezbędnego do wykonania całego zakresu prac w określonym w harmonogramie terminie. W związku z zaistniałą sytuacją wykonawca przedłuża termin wykonania robót do 21 grudnia br.
    W związku z powyższym, uprzejmie informuję, że założona organizacja ruchu pociągów na linii Warszawa Wileńska – Tłuszcz do 18 grudnia br., będzie obowiązywała do 21 grudnia 2007 r.
    Komunikaty dotyczące rozkładu jazdy pociągów w okresie zamknięć do publicznej wiadomości przekażą przewoźnicy; dla pociągów w ruchu dalekobieżnym PKP Przewozy Regionalne (www.pr.pkp.pl), w ruchu podmiejskim Koleje Mazowieckie (www.mazowieckie.com.pl).

    Za zaistniałą sytuację serdecznie Państwa przepraszamy, zapewniając, że PKP Polskie Linie Kolejowe jako inwestor podejmą wszelkie możliwe działania, aby w przyszłości wyeliminować podobne działania firm wykonujących modernizację linii kolejowych.

    Kazimierz Peryt
    Rzecznik Prasowy


    Jeszcze obecna faza zamknięcia na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie została przedłużona do 31 stycznia.



    Temat: Jeszcze o biletach PKP PR ...
    Ostatnio jechałem do Warszawy i chciałem zakupić bilet pospieszny na
    całej trasie z Białegostoku do stacji Warszawa Gocławek. Niestety
    kasjerka nie chciała (nie mogła?) spredać takiego biletu twierdząc, że z
    Warszawy Wschodniej to tylko Koleje Mazowieckie i musiałem zapłacić za
    drugi bilet K.M. Na nic zdały się tłumaczenia, że zawsze można było
    jechać na bilecie pospiesznym pociągami osobowymi oraz że KM honoruje
    bilety PR na obsługiwanych przez siebie liniach. Pokazałem jej nawet
    wydrukowane oświadczenie ze strony
    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/print/article/15/11.html Czy
    ktoś zna dokładne zarządzenie, jego numer i nazwę, którym można się
    podeprzeć w kasie? Kasjerki twierdzą, że nie dostały żadnego pisma w tej
    sprawie i nie wystawią mi biletu jak chcę. W sobotę jadę znowu do
    Warszawy i chciałbym pojechać pociągiem osobowym na bilecie spółki PKP
    PR na trasie Białystok - Warszawa Wileńska. Kiedyś jeździł bezpośredni
    pociąg osobowy na tej linii i dało się kupić bilet, ale po zlikwidowaniu
    bezpośredniego połączenia kasjerki wystawiają osobowy PR do Małkini a z
    Małkini bilet KM do Wileńskiej. Czy w takim razie ktoś z P.T. Szanownych
    Grupowiczów mógłby policzyć mi cenę przejazdu (Koleje Mazowieckie chyba
    inaczej naliczają cenę za kilometr) na odcinkach:
    Białystok - Małkinia     (90 km)
    Małkinia - Warszawa Wil. (84 km).

    Pozdrawiam,

    Krystian





    Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie
    Po analizie zdecydowałem, że mój stary projekt jest bez sensu Więc wymyśliłem nowy

    M1 Kabaty - Młociny
    M2 Lotnisko - Rakowic - Szczęśliwice - Zamek - Wileński - Targówek - SKM Warszawa Praga
    M3 - Karolin - Rondo Wiatraczna - Zbytki - Nadwiśle
    M4 - Bemowo - Gocław - Rembetów
    M5 - Part Natoliński - Miasteczko Wilanów - Sadyba - Al. Jana Pawła II - Tachomin - Buków
    M6 - Kasprzaka x Wolska - Zachodni - Trasa Łazienkowska - Al. USA - ul Wiatracza - PKP Warszawa Wiatraczna [new]

    SKM

    S1 (WKD) GRODZISK MAZOWIECKI - Metro Chałubińskiego x Jerozolimskie
    S15 - Żyrardów - Metro Chałubińskiego x Jerozolimskie
    S2 - W-wa Wileńska - Otwock
    S25 - W-wa Wileńska - Sulejówek
    S3 - W-wa Wileńska - Wołomin
    S4 - Łomianki - Metro Słodowiec
    S5 - Metro Lotnisko - Piaseczna
    S6 - Park Natoliński - Góra Kalwaria
    S7 - Zalew Zegrzyński - Legionowo - Metro Rembelińska
    S8 - Ożarów - Karolin

    MAPKA
    http://picasaweb.google.pl/marcinek.szwarc/ABC/photo?authkey=CzOqF8DwaPs#5096270538321700786



    Temat: Centralna sk adnica wydawnictw kolejowych
    Witam!

    Niedawno z Marcinem B. odwiedziłem subject. Na dzień dobry wrażenia
    nieszczególne. Pracownikom raczej nie zależy na tym, żeby cokolwiek
    sprzedać i ciężko jest uzyskać informację o tym, co wogóle jest
    dostępne. Na szczęście kiedy zażyczyłem sobie mapy PKP z 1985 roku (ta
    czteroczęściowa) okazało się, że należy iść po nią do magazynu, a tam
    parę ciekawych pozycji na półkach się znajduje.

    W końcu wyszedłem z:
    1. R1 instrukcja etc...
    2. Wademecum Maszynisty
    3. Lokomotywy Spalinowe serii SM42 i SP42

    Na półkach są jeszcze pozycje typu: 'wagony towarowe i pasażerskie
    1922-1945' (raj dla modelarza - pełne rysunki z wymiarami), lokomotywy
    'ST-44' i inne ciekawostki. Są równeiż 'śmieci' - stare wydawnictwa. Na
    przykład biuletyny ze zdjęciami Warszawy Głównej z parowozami etc.
    Polecam wszystkim.

    A teraz krótki opis jak się tam dostać.
    1. Należy znaleźć się koło stacji Warszawa Wileńska. Jeżeli ktoś
    przyjeżdża do Warszawy, to z Centralnej autobusy 160 (z pętli pomiędzy
    dworcem a hotelem Holiday Inn) albo 512 i 517 (spod Mariotta). Kiedy już
    jesteśmy przy Wileńskim, to przechodzimy pod budynek dawnej CDOKP (na
    przeciwko pomnika braterstwa broni, zwanego potocznie 'czterej śpiący'),
    a następnie skręcamy w AL. Solidarności (kierunek taki, jak tory z
    Wileńskiego). Skręcamy w pierwszą ulicę w lewo (koło dawnego budynku
    warsztatowego) i po 30 metrach można po prawej zauważyć ceglany
    budyneczek z odpowiednią tabliczką. Otwarte jest od 9:00 do 15:00.
    Miłego kupowania.





    Temat: Nowe usługi od PKP - spacery ;)


    | PKP wprowadziło nową ofertę przewozu - spacer ;)

    Nie pamiętam już, ale niegdyś jeśli chciało sie dostać pociągiem
    do Warszawy, a później do Ząbek to było trzeba dostać się pospiesznym do
    stacji Warszawa Wschodnia, a następnie na stację Warszawa Wileńska
    komunikacją
    zbiorową lub pieszo - dalej już EN57... Nie pamiętam jak to było w hafasie
    niegdyś (bodajże spacerek lub kom miejska), obecnie jest spacerek 40 minut.


    No dobra, ale jak wtedy kupić bilet (np. z Radomia do Ząbek przez Wileńską).





    Temat: Wspólny bilet ZTM/KM/WKD
    nie są honorowane. Kierpoć nie jest nieomylny. Ze strony KM:


    Wspólna oferta KM-ZTM nie obowiązuje:
    1) na odcinku:
    Warszawa Wileńska – Ząbki,
    Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa,
    2) w pociągach Spółek:
     „PKP Intercity” spółka z o.o.,
     „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.,
     „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” sp. z o.o. (do 14 stycznia 2007 r. – bliższe informacje na stronie internetowej Spółki www.wkd.pl ).




    Temat: Pomocy


    Zwracam sie z prosba do znawcow i fascynatow PKP
    Potrzebuje rozklad jazdy

    warszawa centralna - komorowo (ostroleckie) (gdzies kolo Wyszkowa)
    zakladajac, ze przyjazd z Ustronia(bielskie) na centralna 4:47
    data 02.02.99


    4:43 chyba?

    Anyway, stacji/przystanku Komorowo nie ma. Byc moze chodzi ci o
    Goworowo? 37 km za Wyszkowem, 17 km przed Ostroleka?

    Jesli tak, to w ogole Warszawa Centralna ci na nic. Masz dwa
    warianty:

    1.

    a. Jedziesz na Wschodnia - przyjazd 4:57.
    b. Przejezdzasz tramwajem 13 na Warszawe Wilenska (trzy przystanki...).
    c. Jedziesz do Tluszcza - odjazd 5:35, w Tluszczu 6:15.
    d. O 6:30 masz pociag do Ostroleki, w Goworowie bedziesz 8:07.

    2.

    a. Wysiadasz na Zachodniej 4:36.
    Przechodzisz na taki peron z boczku, ktory sie nazywa Warszawa Wola.
    b. O 4:55 masz pociag do Nasielska, z ktorego wysiadasz w Legionowie o
    5:35.
    c. O 5:43 masz pociag do Ostroleki przez Tluszcz - ten sam, co
    poprzednio, czyli w Goworowie o 8:07.

    Wiekszosc ludzi pewnie bedzie sie meczyc wariantem 1., ja polecam 2. -
    w kilometrach dluzszy, w czasie ten sam, a nie musisz blakac sie po
    Pradze po nocy, ergo bezpieczniej. No i o jedna przesiadke (tramwaj)
    mniej.

    Kup sobie od razu bilet do samego konca, tylko podaj, jaka trasa
    chcesz jechac i pilnuj, zeby jakichs abstrakcyjnych kilometrow przez
    Bialystok nie policzyli...


    ps. mile widziany numer peronu na centralnej


    Primo, nie wiem, secundo, na nic ci ta informacja. 8-)

      MJ
    PS. A jesli to nie Goworowo, to nie wiem.





    Temat: Wspólny bilet ZTM/KM/WKD

    (...)
    Wspólna oferta KM-ZTM nie obowiązuje:
    1) na odcinku:
    Warszawa Wileńska – Ząbki,
    Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa,
    2) w pociągach Spółek:
     „PKP Intercity” spółka z o.o.,
     „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o.,
     „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” sp. z o.o. (do 14 stycznia 2007 r. – bliższe informacje na stronie internetowej Spółki www.wkd.pl ).
    (...)

    http://www.mazowieckie.co...icle/4/355.html

    Chyba to niestety oznacza, że nie można "legalnie" na WKM jeżdzić pociągami PR/IC od Wschodniego do Zachodniego. Ale z drugiej strony w ciągu 3 miesięcy nikt nie sprawdzał mojej wkładki do WKM w tych pociągach, więc wątpie by teraz nagle zaczęli to tak rygorystycznie sprawdzać.



    Temat: PKiN PKiN-em, a z Centralnym co ?


    | Użytkownik "MC"
    [ciach]

    | Któż inny mógłby zarządzać dworcem jak nie PKP? Nic nie słyszałem o
    | sprywatyzowaniu tej funkcji. Więc sam widzisz, że budowa nowego nie ma
    | sensu.

    Zdaje sie ze mylisz pojecia. Czym innym jest zarzadzanie infrastruktura
    kolejowa a zupelnie czym innym zarzadzanie budynkiem. Tym samym


    Niekoniecznie. Infrastruktura kolejowa bywa różnie rozumiana i to co


    budynkiem dworca i wszystkim tym co obecnie sie w nim znajduje (mam
    glownie na mysli ten caly ten caly "bazar" w przejsciach ktory z koleja
    nie ma nic wspolnego) moze zarzadzac ktokolwiek znajacy sie narzeczy.


    Oczywiście, że mógłby, ale nie zarządza. Musiałoby PKP wypuścić to z rąk, a
    na to nie ma ochoty.


    Co do zarzadzania infrastruktura kolejowa to wydaje sie ze niewiele jest
    tu do roboty. Troche torow i kilkanascie zwrotnic. Ot i wszystko.


    Dworce to też, jak to określa wikipedia "w szerszym rozumieniu"
    infrastruktura kolejowa. Istnieje Oddział Dworce Kolejowe spółki PKP SA,
    który zarządza tym interesem. Na liście zarządzanych (na www pisze "NASZE
    dworce") jest nawet Warszawa Wileńska wybudowana za cudze pieniądze. Więc
    skąd czerpiesz przekonanie, że w przypadku Centralnego zarządzać będzie ktoś
    inny?





    Temat: 4AM wagon PKP "Reko" - Kolejne podejscie
    Taki zespół rentgenowski stał w roku 1985 na stacji Warszawa Wileńska.
    Robiłem tam prześwietlenie gdy się przyjmowałem do pracy na PKP.
    Oczywiście nie przyszło mi do głowy żeby zrobić zdjęcia bo: raz że ściśle tajne, a dwa myślałem że będą tam stały wiecznie. Niestety wkrótce te wagony zniknęły.



    Temat: Dworce PKS
    Wcześniej został poruszony problem administrowania dworców przez PKS-y. Zgadzam się całkowicie z tezą że dworzec nie powinien być administrowany przez przewoźnika, natomiast ten stan który jest jest pozostałością po tamtym systemie gdyż tak było łatwiej, trzeba także wiedzieć że żeby dworzec się utrzymał musi być duży i dużo odjazdów, dodatkowo dworzec nie może być sam w sobie dworcem bo się nie utrzyma. Doskonałym przykładem jest Warszawa Wileńska, kiedyś to była podrzędna podmiejska stacja jakich wiele, przywatny inwestor dogadał się z PKP i zbudował nad stacja hipermarket, stacja dostała nową poczekalnie perony kasy i kryte perony a prywatny inwestor doskonałe miejsce z zapewnionymi klintami dla hipermarketu, w tej chwili Wileńskie jest jednym z bezpieczniejszych miejsc na Pradze. Jeżeli chodzi o to że przewoźnicy nie wpuszczają innych na zasadzie psa ogrodnika, to jest nie tak. Jest niepisana zasada że właściciel dworca dba o to żeby nik nie podjeżdzał kursów istniejących niezależnie swoich czy nie.



    Temat: Radom-Drzewica


    No wlasnie... glosno o tym bylo w czasie pochwal za otwieranie polaczen
    dla KM. A teraz cisza.


    Jaka cisza??? Wszak nie tak dawno KM doczekały się aplauzu na
    łamach "SExpressu" za reaktywownanie dzięki nowonabytym szynobusom linii...
    Tłuszcz - Ostrołęka, oraz za ambitne plany reaktywowania takąż metodą
    linii... Warszawa Wileńska - Małkinia :-

    Coraz mniej wierzę w te całe KM. Tak w to że cokolwiek reaktywują, tak i w to
    że jeszcze jakiekolwiek kible zmodernizują, skoro sami obudzili się z ręką
    już nie w nocniku ale w kiblu, i "wypraskę" w pojedynczych kiblach na
    Wileńskim tłumaczą koniecznością przejęcia od PKP PR obsługi linii Siedlce -
    Łuków, Wawa - Skarżysko i Wawa - Działdowo...

    Tomek Janiszewski





    Temat: Marki (i Radzymin) + Linia wołomińska

    Raz było wielkie zamieszanie i pomysł wożenia Radzymina autobusami przez Marki. Teraz się wszystko odwróciło, i Radzymin będziecie wozić do Wołomina. Aż się boję kiedy wpadniecie na pomysł aby Marki wozić do stacji PKP w Zielonce, i stamtąd dopiero do Warszawy.
    Prostuje teorie kolegi Frenchera:
    Linia 738 powstanie równolegle do komunikacji prywatnej dowożącej do linii kolejowej Tłuszcz-Warszawa Wileńska.
    Nie zapominajmy o obsłudze Słupna! i lokalnych przejazdach Marki-Radzymin.

    [ Komentarz dodany przez: pawcio: 2009-05-17, 14:14 ]



    Temat: [pr] 10 milionów na dworzec PKP



    10 milionów na dworzec PKP

    <ciach

    Dworzec Główny - na którym może powstać hotel, supermarket lub nawet
    centrum handlowo-usługowe - będzie się rozbudowywał w kierunku tzw.
    wolnych torów oraz ul. Głogowskiej. Ma być wyższy niż obecnie. Perony będą
    w tunelach, co oznacza, że pasażerowie nie będą musieli wychodzić na dwór,
    by przejść do holu dworca.


    Kolejna Warszawa Wileńska ? Nie wierzę, żeby Kulczykowa rozbudowując Stary
    Browar dopuściła do powstania konkurencyjnego centrum handlowego tak blisko.
    A na dzieńdobry niech wymyśą jak umozliwić dojście z holu do sraczy bez
    koniecznosci kicania po peronie :-))) Po przelocie przy -25 celsjuszach
    trzeba ekstra 5 minut na odtajanie kaleson :-)))


    Nie tylko dworzec kolejowy w Poznaniu znalazł się w budżecie państwa na
    2006 r. Są w nim także zapisane pieniądze na: dokończenie budowy Instytutu
    Geografii UAM na Morasku i rozbudowę oddziału uniwersytetu w Pile (38
    mln), rozbudowę kolegium europejskiego w Gnieźnie (5 mln),


    modernizację drogi E-11

    Poznań - Piła wraz z obwodnicą Poznania i Piły (60 mln).


    E-11 ? Takowej nie ma , jest tylko DK nr 11. I n ie obwodnica tylko dwie
    obwodnice w tym zachodnia Poznania, od Stęszewa przez Rokietnicę do Obornik
    i wschodnia Pily przed dawny poligon przykoszarowy nieboszczki WOSS.

    Jagular





    Temat: Pytanie o dojazd


    Witam! z ktorego dworca kolejowego i w jaki sposob najlatwiej dostac sie
    do ząbek??
    z gory dzieki za odpowiedz

    ps dodam ze raz w zyciu bylem w wa-wie dawno temu wiec prosze o dosc
    szczegolowa odpowiedz :)

    --
    Pozdrawiam
    KML


    www.pkp.pl
    www.ztm.waw.pl

    Do Ząbek to chyba tylko z dworca Warszawa Wileńska. Jest usytuowany na
    skrzyzowaniu Targowej i Al. Solidarności na Pradze z tyłu centrum handlowego
    "Centrum Wileńska". Nie wiem skąd i z ktorego kierunku jezdziesz żeby Ci
    doradzić jak tam się dostać.

    pzdr

    jacek
    wawa





    Temat: Ile kosztuje podroz warszwa (praga) -zielonka WKD?


    Jesli wystarczy bilet Zielonka-Warszawa Wilenska, to jest znacznie
    tanszy - miesieczny 74 zlote (tylko nie wiem, czy to jest po ostatniej
    podwyzce, ale i tak na pewno taniej niz 114).


    Zerknij na cennik:
    http://www.infokolej.pkp.pl/vade/bilet_stref_tab.htm
    Ja nic nie poradzę że Zielonka jest w II strefie i bilet normalny tyle
    kosztuje. PKP wprowadziło niedawno strafy i niestety nie kupuje się
    już biletu na kilometraż tylko właśnie na strefę. A ten kosztuje
    drożej niż wynikało by to z odległości między stacjami.

    Zdrówko





    Temat: Białystok - Warszawa [przejazd]
    Osobnik thaZ [xpect] naskrobal:


    Ile w tej chwili kosztują bilety ?
    normalny i ulgowy ?
    A może taniej jest PKS ?
    muszę być w stolicy 2 czerwca o 6.30 rano...


    pkp:
    21.44zl ulgowy, normlany chyba ok 35, ale nie jestem pewien bo nigdy takiego
    nie kupowalem
    jesli zalezy Ci na niskiej cenie to mozesz pojechac osobowym na dworzec
    Warszawa Wilenska - ok 15zl za ulgowy. pociag jedzie o godzine dluzej i jest
    tylko jeden bezposredni, ale trasa z przesiadka w malkini tez jest w
    porzadku, gdyz zazwyczaj trwa to jedynie kwadrans dluzej.

    pks:
    normalny 24zl, ulgowy 12zl - jest to najtansze rozwiazanie, czas podrozy
    podobny jak pociag osobowy...

    pozdr
    pioter





    Temat: [W-wa] Skąd ten tłok w podmiejskich pociągach?


    | - Ja wiem, że jest tłok, ale to, że pociągi na linii z Tłuszcza kursują
    co 20
    | minut, a nie co 15 jak dawniej, to nie jest nasza wina. Właściciel
    torów -
    | spółka PKP Polskie Linie Kolejowe - wydłużył czas przejazdu na tej
    linii.

    hehehe - ten pan nigdy nie jechał pociągiem... ma służobowe auto ...


    Może i tak, ale akurat na to pytanie odpowiedział prawidłowo...
    Czas przejazdu Warszawa Wileńska - Zielonka wynosi 18 minut i właśnie przy
    planowych odjazdach, najczęściej co 20 minut można posyłać pociąg (tam nie
    ma SBL. Jakby była, to i co 5 minut dało by radę...)





    Temat: ostateczna decyzja


    Ale rowniez subiektywnie - z Panem Bogiem, krzyz na droge, zbudujcie cos
    ladniejszego i rozsadniejszego.


    Szanse na to są zerowe. Co gorsza, PKP może pójść na bezczelnego, i tak
    nikt ich nie kontroluje. Powiedzą: wicie-rozumicie EURO się zbliża
    kryzys na świecie były tu różne takie plany ale projekt dworca
    Carrefour-Warszawa Wileńska się sprawdził więc z niewielkimi zmianami go
    zaadaptujemy...





    Temat: ostateczna decyzja


    | Ale rowniez subiektywnie - z Panem Bogiem, krzyz na droge, zbudujcie cos
    | ladniejszego i rozsadniejszego.

    Szanse na to są zerowe. Co gorsza, PKP może pójść na bezczelnego, i tak
    nikt ich nie kontroluje. Powiedzą: wicie-rozumicie EURO się zbliża
    kryzys na świecie były tu różne takie plany ale projekt dworca
    Carrefour-Warszawa Wileńska się sprawdził więc z niewielkimi zmianami go
    zaadaptujemy...


    Podobnie jak ty podejrzewam, że motorem tej akcji nie jest chęć poprawienia
    warunków podróżnym tylko zwyczajnie kasa.





    Temat: Pod napieciem

    Dziennikarze zawsze potrafia zrobic afere ale czy obiektywnie?



    Jestem oburzony subiektywna opinia pana Marcina Wrony o winie kolei.
    1. Maszynisci pociagow maja swoje przepisy R-1, ktore jasno mowia o ruchu
    pociagow na PKP
    2. Kierowcy maja swoje przepisy "Kodeks drogowy", ktore jasno mowia o
    zachowaniu SZCZEGOLNEJ ostroznosci na przejazdach kolejowych, rowniez
    strzezonych rogatkami i obslugiwanych przez droznika.
    Nierzadko spotyka sie przed przejazdem znak STOP, a kierowcy niedosc ze sie
    niezatrzymuja to nawet nie zwalniaja!!!

    Mam propozycje dla TVN. Zainstalujcie na jakims ruchliwym przejezdzie z
    polrogatkami ukryta kamere na miesiac, to wtedy sie okarze czy mamy
    spoleczenstwo dojrzale i rosadne czy nie!!! Moze byc np. przejazd kolejowy w
    Zabkach z polrogatkami  na linii Warszawa Wilenska - Malkinia.
    Pozdrawiam
    Simon





    Temat: Nowa oferta przewozowa PKP PR???


      Czy to znaczy, że na "pieszy" odcinek Warszawa Wola - Warszawa
    Centralna można nabyć osobny bilet? :) I jaka spółka odpowiada za ten
    fragment - PKP Koleje Piesze?


    To nic - ze Wschodniej na Wileńską Hafas podaje czas przejścia bodajże
    40 minut a z Wileńskiej na Centralną - 50 minut :-) Pierwszy czas jest
    podejrzanie długi(można ten odcinek spokojnie przejść w 15 minut) ale
    jak to znajomy z Warszawy określił pewnie wliczona jest wizyta na
    komisariacie po spotykaniu po dordze z typami spod ciemnej gwiazdy ;-
    Drugi czas jest natomiast dosyć krótki - chyba, że liczony na zasadzie:
    "idziemy do torów pomiędzy Wschodnią a Centralną i dalej z buta po torze
    uciekając przed pociągami na słupy trakcyjne" ;-)





    Temat: Gdzie kupić PWK FINISZ szwedzkie kłusaki
    WYKAZ PUNKTÓW gdzie można kupić FINISZ szwedzkie kłusaki [wyłącznie w kolekturach]:

    WARSZAWA:
    - Dolna 21 B - LOTTO
    - Górczewska 67 - OLIMPIJKA
    - Kasprzaka 24A - KOLOROWE TELE BISTRO
    - Marszałkowska 85 - Punkt gier KULEJ
    - Podwale 19 - Punkt gier
    - Dwernickiego 22 - JOKER
    - Grochowska 207 - ASTORIA
    - Puławska 266 - ZAJAZD WYSCIGI
    - Dw. PKP Stadion paw. 1 (na antresoli)
    - Dw. PKP (obok) - Al. Jerozolimskie
    - Bokserska 42 - PUB JOKEY
    - Domaniewska 17/19
    - Górnośląska 24 - TAWERNA SOWA
    - Grójecka - PUB ZŁOTY LEW
    - Wileńska 9 - PUB DERBY
    - Szegedyńska 13A
    - Dzika 2 (przy ul. Stawki) - DALMACJA - TOUR
    - Conrada 15A
    - Dickensa róg Grójeckiej - RAMA

    POZA WARSZAWĄ:

    - PIASECZNO - Puławska 32A - Punkt gier
    - GRODZISK MAZOWIECKI- ul. 11-go Listopada 20
    - PRUSZKÓW - Al. Wojska Polskiego 60A - Bar KAJTEK
    - RASZYN - al. Krakowska 73 - ZUH Jana
    - GRÓJEC - Pl. Wolności 5

    - WROCŁAW - ul. Piłsudskiego 74
    - SOPOT - ul. Polna 1
    - KRAKÓW - ul. Karmelicka 13
    - POZNAŃ - ul. Piekary 11 - DVD HIT
    - SZCZECIN - Krzywoustego 53
    __________________________________________________________
    * Zainteresowanych prenumeratą prosimy o kontakt z Redakcją.



    Temat: "odbudowa" Wa-wy Głównej



    | Nie tyle KM, ale ci, którzy będą tam budować centrum handlowe chcieliby,
    | żeby to było coś na kształt CH Wileńska chyba, czyli z dworcem w centrum
    | handlowym.
    | Ale to chyba by było bez sensu. Po co stacja czołowa w takim miejscu w tym
    | momencie. Może lepiej dogodne przejścia na Ochotę WKD i Ochotę PKP zrobić.

    A moze to bedzie tylko wahadło do jakiejs wiekszej stacji np. do W-wy
    Zachodniej, np. co 15-30 minut. Niestety za bardzo nie znam Warszawy ale moze
    bedzie cos takiego jak Warszawa Głowna-Zachodnia - Srodmiescie- Wschodnia i
    gdzies dalej. Czy jest taka mozliwosc techniczna ???


    Niespecjalnie. A oprócz tego połączenie W-wa Główna - Zachodnia nie
    byłoby zbyt popularne.

    Ja słyszałem, że w związku z uruchomieniem SKM, w tunelu średnicowym
    zrobi się b. ciasno i część pociągów podmiejskich (tak jak kiedyś np. z
    Radomia, ZTCP) miałaby kończyć trasę na Głównym. IMHO pomysł niegłupi.

    igor





    Temat: Linie nocne po reformie
    2008-03-20 | Wydłużenie linii N62 do Wołomina | Od nocy 1/2.04.br. zostanie wydłużona trasa linii nocnej N62:
    WARSZAWA: DW. CENTRALNY - ... - ZIELONKA: Prymasa Wyszyńskiego - Kolejowa - Piastowska - Gromali - Jagiellońska - Kolejowa - Prymasa Wyszyńskiego - Poniatowskiego - KOBYŁKA: Nadarzyńska - WOŁOMIN: 1 Maja - Fieldorfa - Wilsona - Sasina - al. Armii Krajowej - Geodetów - al. Niepodległości - Wileńska - OS. NIEPODLEGŁOŚCI (powrót: Wileńska - Legionów - 1 Maja - KOBYŁKA: Nadarzyńska - ZIELONKA: Nadarzyńska - Poniatowskiego - Prymasa Wyszyńskiego)
    Na trasie linii N62 uruchomione zostają nowe przystanki:
    - KOLEJOWA 02 w Zielonce,
    - PRZEJAZD 02 w Wołominie,
    - SASINA 02 w Wołominie,
    - SŁAWEK 02 w Wołominie,
    - OS. NIEPODLEGŁOŚCI 01 w Wołominie,
    - LEGIONÓW 01 w Wołominie,
    - WIEJSKA 01 w Wołominie,
    - FIELDORFA 01 w Wołominie,
    - RĘCZAJSKA 01 i 02 w Kobyłce,
    - TURÓW 01 i 02 w Kobyłce,
    Do czasu wybudowania peronów przystanki CEGLANA 01 i 02 w Kobyłce będą zawieszone.
    Likwidacji ulega przystanek PKP ZIELONKA 01 w Zielonce (kier. ul. Wyszyńskiego).



    Temat: "odbudowa" Wa-wy Głównej


    | Nie tyle KM, ale ci, którzy będą tam budować centrum handlowe chcieliby,
    | żeby to było coś na kształt CH Wileńska chyba, czyli z dworcem w centrum
    | handlowym.
    | Ale to chyba by było bez sensu. Po co stacja czołowa w takim miejscu w tym
    | momencie. Może lepiej dogodne przejścia na Ochotę WKD i Ochotę PKP zrobić.


    A moze to bedzie tylko wahadło do jakiejs wiekszej stacji np. do W-wy
    Zachodniej, np. co 15-30 minut. Niestety za bardzo nie znam Warszawy ale moze
    bedzie cos takiego jak Warszawa Głowna-Zachodnia - Srodmiescie- Wschodnia i
    gdzies dalej. Czy jest taka mozliwosc techniczna ???





    Temat: Służbowy Rozkład Jazdy.


    Gdzie można zdobyć "Służbowy Rozkład Jazdy" czy to w wersji papierowej,
    czy
    elektronicznej. Na jednej ze stron znalazłem fragment takiego SRJ dla
    pociągu "Beskidy". Szczególnie intersuje mnie teki SRJ dla Śląska, a nie
    tylko CMK-i. Ma ktoś skany takiego cuda na swoich stronach WWW, jeśli tak
    to
    proszę o adres. Jeszcze jedno gdzie można dostać coś takiego w wersji
    papierowej,


    Hmmm, to nie jest jedna "cegla"
    SRJ sklada sie z masy zeszytow...

    czy jest to dostępne dla zwykłych śmiertelników czy też jest to


    tajemnica PKP.


    Teoretycznie mozna:

    Skladnica Wydawnictw Kolejowych
    ul Wilenska 14
    Warszawa





    Temat: Taryfa KM + PR - jak to w końcu jest ?


    | czyli jak rozumiem, kasjerki KM powinny wystawiac bilety z przewoznikiem
    | PKP PR jesli jedzie sie gdziekolwiek poza granice KM? Bede musial
    | rozpowiedziec znajomym zeby nie dawali sobie wcisnac 2 biletow, skarga
    | na dwie kasjerki juz poszla.
    | bilet musi spełnić warunek - musi być podana stacja styczna PR/KM np. jak
    | jedziesz na trasie Warszawa-Koluszki to musi byż na bilecie wypisane przez
    | Skierniewice
    Czyli jak sobie będę jutro jechał Wawa Wileńska - Szczepki, to na bilecie


    tak i musi być na PR





    Temat: z Gazety Stołecznej-podmiejskie z Legionowa


    | Omijajac skrzetnie kwestie polityczne: jaka jest przyczyna
    | obslugiwania ruchu w tym kierunku tak zwanym dworcem Gdanskim? Bo
    | jeden (czy cos kolo tego) pociag dziennie do Centrum trudno nazwac
    | serwisem.

    Też mnie to zawsze zastanawiało. To samo z Wileńską.
    Może warszawiacy się przyzwyczaili?


    Poza zaszloscia historyczna to zapytaj sie kogokolwiek z PKP to ci
    powie, ze na srednicy nie ma juz miejsca na zadne pociagi, co mnie
    zawsze przyprawia o atak smiechu jak sobie przypominam niektore linie w
    niektorych (troche bardziej rozwinietych) krajach.
    Ale dzieki temu utzrymywane przy zyciu sa szlaki/stacje, ktor moga sie
    przydac gdy wreszcie kiedys dojdzie do tworzenia SKM Warszawa.





    Temat: Informacje
    pkp.pl

    Napisze tyle, że w godzinach popołudniowych pociągi relacji Warszawa Wileńska - Ząbki jeżdzą bardzo często. ;)



    Temat: Znane termometry


    przy 4 spiacych (warszawa wilenska) jest termometr na budynku
    tramwajow....


    Tramwajów? :-o Raczej PKP...

    Pozdrawiam

    Piotr





    Temat: Inwestycje infrastrukturalne
    Remont trasy Warszawa Wileńska-Tłuszcz

    http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 8/431.html

    Kierownictwo Spółki Polskie Linie Kolejowe S.A., Oddziału Regionalnego PLK w Warszawie uprzejmie informuje, że w ramach przygotowań do rozpoczęcia robót modernizacyjnych na linii tłuszczowskiej odcinek Warszawa Wileńska – Wołomin w dniach 05 i 07 września 2007 r. planowane jest zamknięcie toru nr 1 na szlaku Zielonka – Wołomin;
    - w dniu 05 września 2007 r. od godz. 10.15 do 16.50,
    - w dniu 07 września 2007 r. od godz. 10.40 d0 16.50
    w celu wyładunku szyn.
    W czasie zamknięcia ruch pociągów prowadzony będzie jednotorowo w obu kierunkach po torze nr 2 na przemian, co spowoduje ograniczenia w ruchu pociągów. Odwołanych zostanie 5 par pociągów w relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz – Warszawa Wileńska oraz wprowadzone minutowe zmiany w rozkładzie jazdy pozostałych pociągów.
    Komunikaty dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów do publicznej wiadomości przekażą przewoźnicy; dla pociągów w ruchu dalekobieżnym PKP Przewozy Regionalne (www.pr.pkp.pl) w ruchu podmiejskim Koleje Mazowieckie (www.koleje.mazowieckie. com.pl).

    Od 22 września 2007 r. Oddział Regionalny PKP PLK S.A. w Warszawie rozpocznie kolejny etap modernizacji linii Warszawa Wileńska – Tłuszcz na odcinku Warszawa Wileńska – Zielonka – Wołomin. Kompleksowej modernizacji poddany zostanie tor nr 1, 2 na którym zostanie wymieniona nawierzchnia łącznie z naprawą ław torowych, systemu odwodnienia, wymianą podsypki, tłucznia oraz szyn. Prace będą prowadzone w dwóch fazach i potrwają do końca listopada 2007 r. Zakończenie I fazy (tor nr 1) planowane jest na 20 października 2007 r.
    W czasie zamknięcia ruch pociągów będzie prowadzony dwukierunkowo po jednym torze w obu kierunkach, gdy na sąsiednim prowadzona będzie potokowa wymiana nawierzchni.
    W porozumieniu z przewoźnikami prowadzone są rozmowy dotyczące organizacji ruchu pociągów. O założeniach nowego rozkładu jazdy pociągów, poinformujemy Państwa
    w oddzielnym komunikacie
    Całe to przedsięwzięcie zostanie sfinansowane z Funduszu Kolejowego i kosztować będzie ok. 12 mln. zł.
    Modernizacja tego fragmentu linii tłuszczowskiej, pozwoli na zniesienie dotychczasowych ograniczeń i prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/godz., co w konsekwencji umożliwi od nowego rozkładu jazdy pociągów efektywniejszą organizację przewozów kolejowych.



    Temat: Chuligaństwo na kolei

    Wołomińscy policjanci poszukują sprawcy kilku rozboi z użyciem niebezpiecznego narzędzia w postaci noża w pociągach podmiejskich relacji Warszawa Wileńska - Małkinia. Na podstawie zebranych dotychczas materiałów, funkcjonariusze ustalili rysopis i sposób działania sprawcy. Osoby, które rozpoznają mężczyznę proszone są o kontakt z najbliższą jednostką Policji.

    Od kilku tygodni policjanci wołomińskiej dochodzeniówki zbierają informacje, które pozwolą na ustalenie i zatrzymanie sprawcy rozboju jakiego dopuścił się w dniu 01 stycznia 2009r około godziny 17:00 w pociągu podmiejskim relacji Warszawa Wileńska- Małkinia na wysokości stacji PKP Kobyłka Ossów na osobie Mileny Z. Na podstawie zgromadzonych dotychczas materiałów przygotowano rysopis i sposób działania napastnika.

    Policjanci poszukują mężczyzny w wieku około 25 lat, wzrostu około 180 cm, o szczupłej budowie ciała, twarzy podłużnej szczupłej, wystających kościach policzkowych, nos szczupły, średni, oczy ciemne, blisko osadzone, włosy krótkie koloru ciemny blond. Sprawca w chwili zdarzenia ubrany był w kurtkę sportową do pasa koloru granatowego, czapkę zimową koloru granatowego z nadrukiem z lewej strony w kolorze jasnobeżowym.

    Z ustaleń wynika też, że sprawca poruszając się pociągiem na trasie Warszawa Wileńska – Małkinia przy użyciu noża dokonuje rozboju na kobietach podróżujących samotnie pociągami. Należy zaznaczyć, iż osoba o podanym rysopisie i takim samym sposobie działania dokonała trzech rozboi w przeciągu ostatnich trzech tygodni.

    Wszystkie osoby, które znają tego mężczyznę prosimy o kontakt z Komendą Powiatową Policji w Wołominie tel. 0-22 604-72-49 (czynny w godz. 8.00 – 21.00), 0-22-776-21-21 czynny całą dobę, telefonem zaufania 0-22-787-20-00 lub z najbliższą jednostką Policji lub na telefon alarmowy 997.

    Osobom udzielającym informacji na ten temat Policja gwarantuje pełną anonimowość.




    Temat: Tabor Kolei Mazowieckich

    Dziś około 11:45 Flirt przejeżdżał przez Legionowo (widziany przy przejeździe na Parkowej/Wyszyńskiego). Wychodzi na to, że jechał z Ciechanowa do W-wy Woli, a podobno miały nie pojawiać się na tej linii

    EW60 też miały tu nie jeździć (z powodu zbyt niskich peronów). Pociągi Stadler Flirt nie są traktowane w rozkładzie jazdy jako pociągi innego typu, jak szynobusy. Dostały oznaczenie ER75 i traktowane są jako EZT. Może więc jeden kurs obsługiwany być raz przez EN57, raz przez EW60, raz przez EN71, a raz przez Flirt.


    Nie wiem, jak będzie to wyglądać w praktyce, ale jeżeli wymiana pasażerów będzie bardzo długa, to i może lepiej, że przez Centralny.

    No to lepiej jakby przez osobową linie średnicową. Potok rozdziela się na stacje Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście i Warszawa Powiśle.


    bardziej racjonalnie wypada puścić piętrusy na linie, gdzie mogą kursować bez żadnych przeszkód - czyli w grę wchodzi linia na Wołomin, i druga na Legionowo

    Zgadzam się z Tobą. Według mnie, Koleje Mazowieckie powinny zmienić plany dotyczące pociągów Bombardiera. Na średnicowej linii dalekobieżnej występuje tylko dworzec Warszawa Centralna. Byłby to zarazem jedyny dworzec w Śródmieściu. Kursy Bombardiera z podwarszawskich miejscowości przez dalekobieżną linie średnicową mogłyby nie zachęcić ludzi do podróży koleją.

    Koleje Mazowieckie powinny puścić pociągi Bombardiera:

    - na trasę KM6 do dworca Warszawa Wileńska - pasażerowie na tej trasie też skarżą się na tłok,

    - o ile jest możliwość na poranne kursy KM9 do dworca Warszawa Wola i Warszawa Zachodnia - rano występuje tłok na tej trasie;

    - na przyśpieszone kursy ze Skarżyska-Kamiennej, Żyrardowa i Skierniewic przez dalekobieżną linie średnicową - odzyskane pociągi mogłyby być skierowane na przejazd przez osobową cześć tunelu średnicowego do podwarszawskich miejscowości;

    - w przyszłym roku na trasę Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna w ofercie "Słoneczny" - piętrowe pociągi zwiększyłyby wygodę podróżowania z dużym bagażem oraz sprawiłyby przejazd bardziej atrakcyjnym.

    Można by było zrobić ankietę na ten temat.


    Ta pierwsza [KM6] odpada ze względów wiadomych

    Do obsługi KM6 potrzeba by było więcej lokomotyw. Musiały by być odczepiane i przyczepiane na dworcu Warszawa Wileńska.


    kiedyś przyjdzie dzień, iż będzie trzeba wyremontować tunel średnicowy dla pociągów dalekobieżnych - i wtedy jak te piętrusy przejadą z jednego brzegu Wisły na drugi

    Tak się nie stanie, bo linią dalekobieżna kursują piętrowe pociągi pośpieszne PKP.



    Temat: [pr] Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2779250.html

    Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP

    gut 21-06-2005 , ostatnia aktualizacja 22-06-2005 10:27

    Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację konkursu. Po jego
    rozstrzygnięciu ogłoszony zostanie przetarg. W tym czasie zostanie także
    opracowany szczegółowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu
    dworca.

    W przyszłym roku powstanie spółka PKP Dworce Kolejowe, która przejmie część
    polskich dworców i je zmodernizuje. Te plany obejmą m.in. trzy wielkopolskie
    dworce: Poznań Główny, Piła Główna i Ostrów Wlkp.

    Poznański dworzec, obok szczecińskiego i katowickiego, uważany jest za
    priorytetowy. - Te trzy stacje obsługują największą liczbę pasażerów.
    Łącznie korzysta z nich 35 proc. wszystkich naszych klientów - mówi Michał
    Wrzosek rzecznik PKP SA w Warszawie. - I one właśnie mają największe szanse
    na przyciągnięcie inwestorów, skłonnych sfinansować gruntowny remont, czy
    wręcz kompletną przebudowę obiektów - dodaje Wrzosek. Rzecznik PKP jako
    wzorcowy przykład podaje remont dworca Warszawa Wileńska. Tam nad torami i
    peronami wyrósł duży supermarket z nowoczesnym centrum handlowym. - Na
    dworcu będzie mogło powstać wszystko, co przynosi dochód, byleby nie
    zakłócało to obsługi pociągów i pasażerów - mówi rzecznik. Pomiędzy peronami
    może więc powstać hotel, duży supermarket lub nawet centrum
    handlowo-usługowe. Dworzec będzie się rozbudowywał w kierunku tzw. wolnych
    torów i w kierunku ul. Głogowskiej. Budynek ma być także znacznie wyższy niż
    obecnie. Perony będą w tunelach, a to oznacza, że pasażerowie nie będą
    musieli wychodzić na dwór, by przejść z dworca na peron.

    Poznański dworzec ma zarabiać na siebie i sam się utrzymywać. Dlatego
    dzierżawić będzie powierzchnię handlową, a także wynajmować teren na
    parkingi i miejsca na reklamy.

    Władze Poznania, województwa wielkopolskiego i PKP ustaliły w poniedziałek,
    że jeszcze w tym roku zostanie ogłoszony konkurs na projekt
    architektoniczny. Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację
    konkursu. Potem zostanie ogłoszony przetarg, który wyłoni wykonawcę. W
    międzyczasie zostanie też opracowany szczegółowy plan zagospodarowania
    przestrzennego dla terenu dworca. Dotąd bowiem takiego planu nie ma.





    Temat: Modernizacja WWK

    Inwestycje kolejowe do Regionalnego Planu Operacyjnego Mazowsza

    Krzysztof Rytel, 2006.03.22

    Dzisiaj odbyło się spotkanie władz Polskich Linii Kolejowych SA z przedstawicielami samorządów województwa mazowieckiego, na którym kolejarze zaprezentowali swoje propozycje do włączenia do przygotowywanego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13. PKP PLK SA, zarządzająca liniami kolejowymi, jest gotowa wyłożyć własne pieniądze na wkład własny do omawianych projektów. Od samorządowców oczekuje wprowadzenia ich do RPO. Na spotkaniu z udziałem wiceprezesa PKP PLK SA Zbigniewa Szafraskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika, przedstawiono listę potencjalnych inwestycji.

    Polskie Linie Kolejowe zaproponowały włączenie do RPO projektów modernizacji następujących linii:

    - Kutno - Płock, 29,4 km, 70 mln zł;

    - Warszawa Wileńska - Zielonka, 19,8 km, 33,5 mln zł;

    - Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki, 49,0 km, 78,5 mln zł;

    - Warszawa Zachodnia - Rembertów, 16,5 km, 28,0 mln zł;

    - Tłuszcz - Ostrołęka, 40,0 km, 70 mln zł;

    Razem: 280 mln zł.

    Władzom Warszawy przedstawiono do uzgodnień propozycje następujących projektów aglomeracyjnych:

    - Warszawa Zachodnia - Włochy, 6,6 km, 25 mln zł (wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków);

    - Warszawa Wschodnia - Otwock, 42,0 km, 200 mln zł (z przejazdami bezkolizyjnymi);

    - Warszawa Gdańska - Warszawa Praga, 6,2 km, 15 mln zł (z modernizacją peronów);

    Dodatkowo, ponieważ Koleje Mazowieckie wkrótce zamierzają uruchomić pociągi na trasie Legionowo - Zegrze i Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz, istnieje możliwość modernizacji tych linii (koszt 8,3 mln zł).

    Ponadto z funduszy unijnych na okres 2004-06 oraz z Programu Operacyjnego Środowisko na lata 2007-13 będą modernizowane linie:

    - Warszawa - Łódź do 140-160 km/h oraz Warszawa - Gdynia do 160 - 200 km/h (obie inwestycje mają rozpocząć się w bieżącym roku);

    - Warszawa - Radom do 160 km/h (z drugim torem pomiędzy Warką i Radomiem oraz odgałęzieniem do lotniska Okęcie);

    - Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz;

    - być może też trasa do Lublina przez Mińsk Mazowiecki i Pilawę (z ominięciem Otwocka).

    Marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik zastrzegł, że projekty Polskich Linii Kolejowych będą konkurować z innymi i nie będą traktowane ulgowo. Jednocześnie Polskie Linie Kolejowe zapewniły, że są w stanie zapewnić wkład własny, a proszą samorządy nie o pieniądze, tylko o samo wpisanie zaproponowanych projektów do RPO.


    [ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-04-12, 00:06 ]



    Temat: Pomocy
    Nie, jednak chodzi o KOMOROWO
    chyba nie ma tam PKP



    | Zwracam sie z prosba do znawcow i fascynatow PKP
    | Potrzebuje rozklad jazdy

    | warszawa centralna - komorowo (ostroleckie) (gdzies kolo Wyszkowa)
    | zakladajac, ze przyjazd z Ustronia(bielskie) na centralna 4:47
    | data 02.02.99
    4:43 chyba?

    Anyway, stacji/przystanku Komorowo nie ma. Byc moze chodzi ci o
    Goworowo? 37 km za Wyszkowem, 17 km przed Ostroleka?

    Jesli tak, to w ogole Warszawa Centralna ci na nic. Masz dwa
    warianty:

    1.

    a. Jedziesz na Wschodnia - przyjazd 4:57.
    b. Przejezdzasz tramwajem 13 na Warszawe Wilenska (trzy przystanki...).
    c. Jedziesz do Tluszcza - odjazd 5:35, w Tluszczu 6:15.
    d. O 6:30 masz pociag do Ostroleki, w Goworowie bedziesz 8:07.

    2.

    a. Wysiadasz na Zachodniej 4:36.
    Przechodzisz na taki peron z boczku, ktory sie nazywa Warszawa Wola.
    b. O 4:55 masz pociag do Nasielska, z ktorego wysiadasz w Legionowie o
    5:35.
    c. O 5:43 masz pociag do Ostroleki przez Tluszcz - ten sam, co
    poprzednio, czyli w Goworowie o 8:07.

    Wiekszosc ludzi pewnie bedzie sie meczyc wariantem 1., ja polecam 2. -
    w kilometrach dluzszy, w czasie ten sam, a nie musisz blakac sie po
    Pradze po nocy, ergo bezpieczniej. No i o jedna przesiadke (tramwaj)
    mniej.

    Kup sobie od razu bilet do samego konca, tylko podaj, jaka trasa
    chcesz jechac i pilnuj, zeby jakichs abstrakcyjnych kilometrow przez
    Bialystok nie policzyli...

    | ps. mile widziany numer peronu na centralnej

    Primo, nie wiem, secundo, na nic ci ta informacja. 8-)

      MJ
    PS. A jesli to nie Goworowo, to nie wiem.






    Temat: Przebudowa dworca PKP


    Władze Kielc chcą przejąć dworzec PKP

    Anna Roży 07-12-2005

    Władze Kielc chcą przejąć od PKP dworzec kolejowy. - Ten budynek nie przystaje do wymogów współczesnego świata, a uporządkowanie tego rejonu będzie ukoronowaniem remontu ulicy Sienkiewicza - mówi prezydent Kielc Wojciech Lubawski. I planuje wybudować w tym miejscu centrum handlowe.

    Prezydent chce przejąć lub kupić od PKP budynek dworca. Zapowiada, że rozmowy rozpocznie wkrótce.

    - Po przejęciu dworca nie ograniczylibyśmy się do pomalowania ścian. Chcielibyśmy praktycznie wybudować go od nowa - zapowiada prezydent Lubawski. - Zdaję sobie sprawę, że nie da się tego zrobić w ciągu roku albo dwóch. Potrzeba na to przynajmniej dziesięciu lat. Ale to miejsce na to zasługuje. Wkrótce zakończy się remont ulicy Sienkiewicza . Dobrze byłoby, żeby ta część miasta też zaczęła odzyskiwać blask - dodaje.

    Prezydent Kielc chce wziąć przykład z Krakowa - w stolicy Małopolski przy dworcu kolejowym powstaje gigantyczne centrum handlowe. - Nie wykluczam, że i u nas w takim miejscu mogłoby powstać centrum handlowo-usługowe. Powinien być tu też parking - uważa prezydent Lubawski. Liczy również na to, że znajdzie się firma, która będzie chciał w tym miejscu zainwestować.

    Przedstawiciele Dworców Kolejowych w Polskich Kolejach Państwowych mówią, że mogą rozpocząć rozmowy z miastem na ten temat, ale potrwają one długo. - Podanie zawsze można złożyć. Dopiero jak się z nim zapoznamy, będziemy mogli powiedzieć coś więcej. Ale już dziś jestem przekonany, że ewentualne przejęcie tego terenu nie będzie przebiegało szybko - mówi Waldemar Grzyb, dyrektor oddziału Dworców Kolejowych w Polskich Kolejach Państwowych. Podkreślił, że PKP również poszukuje przedsiębiorców, którzy zdecydowaliby się zainwestować w obiekty kolejowe. Ale dworca w Kielcach na razie na tej liście nie ma.


    przeczytaj to sobie 193

    Według mnie gdyby powstało cos w stylu Warszawa Wileńska byłoby super




    Temat: Urban Expolration
    Okazało sie że budynkek miedzye radzymińskla konopacka i wileńska gdzie bylismy z Konradem i Czołgiem pewien czas temu to stara parowozownia. Teraz chca ją wyburzyć:
    [W-wa] Na ratunek praskiej Parowozowni

    Jest jednym z najstarszych budynków kolejowych w Warszawie. Jej konstrukcja z
    nitowanych blachownic to dziś prawdziwy unikat. Mimo to nad starą praską paro-
    wozownią z XIX w. zawisło widmo rozbiórki

    miasta.gazeta.pl/warszawa/51,95190,6490700.html?i=0

    O uratowanie zdewastowanej hali przy Wileńskiej 14 walczą społecznicy i mieszka-
    ńcy Pragi. Na wieść, że obiekt jest zagrożony, wojewódzki konserwator zabytków
    wszczął właś-assianie procedurę wpisywania do rejestru całego zespołu dawnej parowozo-
    wni Warszawa-Wileńska (poza halą - budynki magazynu i biura).

    - Mamy do czynienia z obiektem o ogromnej wartości technicznej i użytkowej. Taką
    konstrukcję jak hala parowozowni ma już tylko kilka budynków w Polsce. Po remo-
    ncie można tu urządzić teatr, ale też muzeum czy salę koncertową - podkreśla
    mieszkający na Pradze inżynier Jerzy Kocot.

    Prostokątna hala parowozowni została wzniesiona w latach 60. XIX w. Od początku
    miała ściany z czerwonej nieotynkowanej cegły. Dach wsparto na stalowej konstru-
    kcji dźwiganej przez słupy z nitowanych blachownic. W obu ścianach szczytowych
    znajdowało się po sześć bram wjazdowych dla parowozów. W ścianach bocznych umie-
    szczono okna doświetlające wnętrze. Parowozownia działała do 1947 r. Zamknięto
    ją, bo kolidowała z budowaną wówczas Trasą W-Z. W opuszczonych budynkach PKP
    urządziły warsztaty naprawcze i magazyny. Po 1999 r. obiekty były wynajmowane
    przez kolej prywatnym firmom na hurtownie. Gdy dach nieremontowanej od lat hali
    zaczął w końcu przeciekać, najemcy się wyprowadzili. Dziś budowla jest pusta i
    popada w ruinę.

    - Kolej zdecydowała się sprzedać parowozownię jako teren pod inwestycję. Już
    dookoła budynków wycięto drzewa. Trzeba ratować ten obiekt - alarmuje Janusz
    Sujecki z Muzeum Warszawskiej Pragi.

    Wszczęcie procedury wpisu do rejestru wstrzymuje prace rozbiórkowe.

    Źródło - miasta.gazeta.pl/w...90,6490700.html



    Temat: Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

    Dworce straszą, bo nie ma planów i pieniędzy

    Nie będzie modernizacji Dworca Wschodniego. Wszystko przez brak planów przestrzennych dla przydworcowych terenów.

    Przed Mistrzostwami Europy w 2012 roku dworce Warszawa Wschodnia i Zachodnia miały kompletnie zmienić swoje zaniedbane oblicze. PKP wraz z prywatnymi inwestorami miały zbudować tam kompleksy kolejowo-handlowo-usługowe (podobnie jak na stacji Warszawa Wileńska). Dziś wiadomo, że tylko inwestycja przy Zachodnim będzie realizowana.

    – Niestety, w obecnej sytuacji na rynku tereny wokół Dworca Wschodniego nie są dla inwestorów atrakcyjne. I to nie tylko z powodu kryzysu – tłumaczy Paweł Olczyk, dyrektor Zarządzania Nieruchomościami w PKP SA. – Nie ma gotowych planów zagospodarowania przestrzennego, nie wiadomo, kiedy miasto wyremontuje ul. Kijowską. To wszystko ma kolosalne znaczenie.

    Brakiem planów dla obszaru Pałacu Kultury kolejarze tłumaczą swoją bierność przy modernizacji Dworca Śródmieście. – Jak mamy tam inwestować, skoro nie wiadomo, co może powstać nad nim? – pytają.

    Własnymi siłami PKP przebudują za to przystanek Stadion. Ale z braku funduszy ograniczą się do wyremontowania najpilniejszych rzeczy: torów, peronów i wybudowania platform dla niepełnosprawnych.

    Olczyk zaznacza jednak, że kolej nie rezygnuje z planów modernizacji stołecznych dworców, tylko „czeka na sprzyjające okoliczności rynkowe“. – Na dworcach w piłkę się nie gra. Mamy za zadanie przewieźć kibiców i to zadanie wykonamy – zapewnia Olczyk.


    http://www.zw.com.pl/arty..._pieniedzy.html



    Temat: Planujemy kółeczka... - 2007
    jutro jadę zobaczyć sobie podlaskie szynobusy

         Warszawa Centralna             05-02                  11:20 I/7       P  51119  FB K               
    Białystok                             13:53           14:07              88724  K2 PS               
    Czeremcha                             16:03           16:38              88622  K2 PT               
    Siedlce                               18:10           18:26           KM  8938  K2 PT               
    Warszawa Śródm. (PKP)          05-02  20:09           

    a pojutrze na rower


    Warszawa Wileńska              05-03                   9:42                       
    Tłuszcz                               10:29           10:35                         
    Ostrołęka                             12:11           
                                                               15:58                       
    Tłuszcz                               17:43           18:20                         
    Warszawa Wileńska              05-03  19:05




    Temat: Kolej w aglomeracji warszawskiej
    Szczerze powiem że mnie remont na kierunku Legionowo rozczarował.
    Kwestię czasu jaki to zajmuje przemilczę, natomiast chciałbym zwrócić uwagę na fakt że nikt nie zadał sobie trudu nad myśleniem przyszłościowym.
    Wszystko wskazuje że trasa zostanie wyremontowana jako 3 torowa co oznacza że w dalszym ciągu pospiechy, IC i towarowe idące z północy będą korzystały z torowisk podmiejskich
    Nie mówię żeby zaraz budować całą trasę 4 torową, można przecież wyposażyć w podwójne torowiska tylko odcinki gdzie są stacje - żeby pośpiech czy ekspres miał możliwość wyprzedzić stojący na przystanku podmiejski - ale nawet nad czymś takim nie pomyslano, choć wymieniano trakcję, a perony były robione niemal od podstaw...
    Najbardziej boli jednak fakt że realnie nikt na PLK nie zadał sobie pytania co będzie za kilka/naście lat, kiedy trzeba będzie ponownie dokonać remontów - torowiska nie są wieczne - czy tak trudno było sobie wyobraxzić że za 15 lat w miejscach dzisiejszych nieużytków będą stały osiedla mieszkaniowe, że rozwinie się kolej aglomeracyjna, że podepnie sie pod to nie tylko podmiejskie sadyby ale też osiedla w stylu Bródno, że zacznie się tłok na torach, że nie do pomyślenia jest powtórzenie sie obecnej sytuacji - gdzie działa "jednotorowy ruch wahadłowy" - i wbrew pozorom nie po normalnym torowisku lecz po fabrycznych bocznicach gdzie pociągi IC "śmigają" z zawrotną 20 km/h (to sytuacja na odcinku Żerań) ?


    A mozeby wykorzystac istniejaca linie kolejowa np do Huty Warszawa i puscic nia szynobus (3-4 kursy rano w str DWZ , 3-4 kursy na Bemowo popoludniu), wybudowac lacznice na tory srodmiejskie. Zanim powstanie pelna 2 linia metra , takie wspomozenie byloby sporym usprawnieniem.

    Osobiście proponowałbym u. m. st. Warszawa zainwestowanie budżetu metra w tunel kolejowy Warszawa Wileńska - Centrum - Bemowo z wylotem na Górcach właśnie na wspomnianą przez ciebie bocznicę do Huty.
    Wyszliby na tym chyba nienajgorzej, tym bardziej że trasa z Ząbek aż prosi się o przedłużenie a bocznicę do huty miasto może chyba przejąć nieodpłatnie od PKP, ograniczając w ten sposób znacznie koszty inwestycji, otwierając jednocześnie potencjał rozwoju dla Babic.
    Do całości możnaby podpiąć wąskotorówkę/tramwaj Tardówek - Szmulki, drugą Zacisze - Elsnerów a Brudno szybkim tramwajem podpiąć do torów legionowskich i "Niebieskiej" przez most Krasińskiego, myslę że byłoby to lepsze od kręcenia metra w tę i spowrotem.
    W Warszawie mamy ogromny potencjał kolejowy z którego nie korzystamy...



    Temat: [GW] Na ratunek prakiej parowozowni
    http://miasta.gazeta.pl/w...90,6490700.html

    Na ratunek praskiej parowozowni

    tu
    2009-04-11, ostatnia aktualizacja 2009-04-10 22:15

    Jest jednym z najstarszych budynków kolejowych w Warszawie. Jej konstrukcja z nitowanych blachownic to dziś prawdziwy unikat. Mimo to nad starą praską parowozownią z XIX w. zawisło widmo rozbiórki

    O uratowanie zdewastowanej hali przy Wileńskiej 14 walczą społecznicy i mieszkańcy Pragi. Na wieść, że obiekt jest zagrożony, wojewódzki konserwator zabytków wszczął właśnie procedurę wpisywania do rejestru całego zespołu dawnej parowozowni Warszawa-Wileńska (poza halą - budynki magazynu i biura).

    - Mamy do czynienia z obiektem o ogromnej wartości technicznej i użytkowej. Taką konstrukcję jak hala parowozowni ma już tylko kilka budynków w Polsce. Po remoncie można tu urządzić teatr, ale też muzeum czy salę koncertową - podkreśla mieszkający na Pradze inżynier Jerzy Kocot.

    Inspirująca wystawa ludzkich ciał. Wybierz się do Blue Expo. Zobacz!
    www.bodiespoland.pl/ludzkie-organy/
    Prostokątna hala parowozowni została wzniesiona w latach 60. XIX w. Od początku miała ściany z czerwonej nieotynkowanej cegły. Dach wsparto na stalowej konstrukcji dźwiganej przez słupy z nitowanych blachownic. W obu ścianach szczytowych znajdowało się po sześć bram wjazdowych dla parowozów. W ścianach bocznych umieszczono okna doświetlające wnętrze. Parowozownia działała do 1947 r. Zamknięto ją, bo kolidowała z budowaną wówczas Trasą W-Z. W opuszczonych budynkach PKP urządziły warsztaty naprawcze i magazyny. Po 1999 r. obiekty były wynajmowane przez kolej prywatnym firmom na hurtownie. Gdy dach nieremontowanej od lat hali zaczął w końcu przeciekać, najemcy się wyprowadzili. Dziś budowla jest pusta i popada w ruinę.

    - Kolej zdecydowała się sprzedać parowozownię jako teren pod inwestycję. Już dookoła budynków wycięto drzewa. Trzeba ratować ten obiekt - alarmuje Janusz Sujecki z Muzeum Warszawskiej Pragi.

    Wszczęcie procedury wpisu do rejestru wstrzymuje prace rozbiórkowe.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna



    Temat: Łódź pozostanie KOLEJOWYM ZAŚCIANKIEM!
    http://lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/515778.html

    Przykryją perony Łodzi Fabrycznej

    Wtorek, 13 września 2005r.

    Za trzy lata, wraz z modernizacją linii kolejowej Łódź &#8211; Warszawa, ma się
    rozpocząć przebudowa dworca Łódź Fabryczna. Na parkingu od strony ul.
    Kilińskiego wybudowany zostanie nowy dworcowy budynek, stary ma być zaadaptowany
    na biura. Tory i perony mają zostać całkowicie zakryte. Przy dworcu powstanie
    wielopoziomowy parking, obok supermarket. Całość ma kosztować 100 mln euro. Nowy
    dworzec ma być otwarty w 2010 r. Projekt, według którego ma odbyć się
    przebudowa, zatwierdziła generalna dyrekcja PKP.

    &#8211; Remont i przebudowa Łodzi Fabrycznej sfinansowane zostaną w ramach partnerstwa
    publiczno-prywatnego. Dworzec na okres do 30 lat oddany zostanie w dzierżawę
    prywatnemu inwestorowi. Będzie nim zapewne konsorcjum bankowe wyłonione w drodze
    przetargu &#8211; wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP SA. &#8211; Dzierżawca
    będzie mógł czerpać zyski z wynajmu dworcowych pomieszczeń.

    Dodatkową zachętą dla inwestora ma być to, że PKP za symboliczną złotówkę
    sprzeda mu niewielką część terenu w pobliżu dworca. To na nim ma powstać
    hipermarket. Według Michała Wrzoska, pomysł przebudowy dworca w ramach
    partnerstwa publiczno-prywatnego od trzech lat realizowany jest z powodzeniem na
    dworcu Warszawa Wileńska. Wkrótce w ten sposób dojdzie do remontu dworca w
    Katowicach.

    &#8211; W Łodzi załatwiamy już dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę.
    Złożyliśmy m.in. w urzędzie wojewódzkim wniosek o wydanie opinii, jaki będzie
    wpływ inwestycji na środowisko &#8211; mówi Michał Wrzosek.

    ------------------------------------

    Stawianie budynku dworca w tym miejscu zablokuje na amen możliwość przebijania
    tunelu pod miastem, o czym ostatnio tak dużo mówiono. Miasto samo sobie kopie
    grób przez nieodpowiedzialnych pajaców w urzędzie i pseudoarchitektów,
    pomysłodawców rozwiązania: Ferdzyn i Wiśniewski.





    Temat: Metro w Warsaw - z biuletynu IRiPK


    Moim zdaniem zbrodnią byłoby ograniczenie wjazdu pociągów regionalnych do
    centrum miasta - toż to ich zaleta w tej chwili !


    Podzielam..

    Trza popatrzeć jak jest gdzie indziej. W Paryżu (niewiem czy RERy czy TERy)
    dowożą ludzi z ponad 100km i wjeżdżają tunelem do miasta - mają tam mało
    przystanków, tylko w w węzłach z metrem. W wielu miastach niemieckich
    podmiejskie S-bahny ( i R-bahny z dalszych odległości) dowożą ludzi do
    centrum. itp... itd...

        Przed wojną ludzie (niedawno odsłonieto tablicę Podoskiego gdzieś w
    W-wie) którzy biegali o budowę tunelu średnicowego i jego elektryfikacje,
    robili to głównie z myślą o ruchu podmiejskim (odsyłam do "50 [nie 60] lat
    elektryfikacji PKP" jest w bibliotece PW). A teraz jakiś DUREŃ chce zrobić z
    tego..........

        WWK prosi się o zbudowanie czegoś na wzór S-bahnu!!!!
    przykład ( + przykłady częstotliwości):
    S1 (Skierniewice) Grodzisk-Otwock (Pilawa)   7,5 min
    S2 (Sochaczew)Błonie-Mińsk Mazowiecki        15min
    S3 Warszawa Wileńska - Tłuszcz (i dalej)          10min
    S4 Warszawa Wola - Modlin (Ciechanów)        15min
    S5 Zachodnia - Czachówek (Warka)                 15/30min
    Dotego linia pół- obwodowa S6 Zach-Gdańska-Wschodnia
    i modifikacje np
    S41 W. Wola - Zegrze Płn.    ?
    S51 Zachodnia - Piaseczno-Konstańcin 15 min (po przebudowanej bocznicy
    siekierkowskiej)
    S52(albo S7) na Lotnisko 15 min :)
    itp.
        Zbudowanie takiej sieci (bez taboru ale z oddzielnymi torowiskami)
    byłoby tańsze niż II linia metra w w-wie!!!!! (jest miejsce, są wiadukty np
    na lini radomskiej)

        Warszawa się rozprzestrzenia, coraz więcej ludzi (bogatszych trochę)
    wynosi się za miasto, treba im ułatwić dojazd do pracy!! (teraz stoją w
    korkach na każdej trasie wylotowej ze stolicy)


    Docelowo mógłby kursować co trzy minuty.


    Teraz w godzinach szczytu kursują co 5 min kible zapchane ludźmi. Można se
    policzyć na palcach że co najmniej 60% ludzi i tak będzie sie
    przesiadać.....

    Pomyślmy jak TOR:
    Podzielić metro na odcinki:  Kabaty-Wilanowska, Wilanowska - Centrum,
    Centrum - Ratusz..... za niewielką kwotę miasto miałoby 3 linie metra!!!  no
    nie???





    Temat: Wagon wirtemberski
    Witam Kolegów

    To moje pierwsze wystąpienie w części typowo modelarskiej.

    Niedawno pojawił się na forum /skala 1:1/ temat o napotkanych wagonach osobowych, raczej ich wrakach. Pojawił się i został przez admina zdjęty z powodu naruszenia przez autora zasad regulaminu.

    Chciałem do tego tematu coś dodać, nie zdążyłem, ale uczynię to tu w części modelarskiej.

    Być może sprawa znana i wiecie, a może nie... więc :

    Na wstępie załączam zdjęcie ściągnięte z tamtego tematu a przedstawiające wrak wagonu osobowego....
    /Autora zdjęcia niestety nie zanotowałem, proszę o ujawnienie się i dodanie tu zdjęć wózków tego wagonu, ale jako załączniki ! /.

    Obiekt na zdjęciu to najstarszy zachowany w Polsce czteroosiowy wagon osobowy

    Własność Muzeum Kolejnictwa w Warszawie , nie będę się publicznie wypowiadał, co o trosce o ten / i inne eksponaty / sądzę.

    Wagon spotkałem po raz pierwszy na terenie stacji Warszawa Wileńska - patrz drugi załącznik, służył za magazyn /?/.

    Potem z uwagi na walor historyczny został przejęty przez Muzeum i po latach nijakich powędrował do Karsznic, gdzie miano go odbudować na eksponat.
    Prace zaczęto, ale zapał ostygł i dzisiaj jest to co jest.
    Sam skansen w Karsznicach po przejęciu przez Cargo jest w rozsypce.

    Swoją drogą wagony to nie parowozy i stanie pod chmurką zdecydowanie szybciej je wykańcza. Przykładów aż nadto wiele.

    Wracając do wagonu :

    Takie wagony, tzw. typu amerykańskiego, budowane były dla Kolei Wirtemberskich /K.W.St.E./ w latach 1846 - 1866.
    W okolicach 1900 roku ulegały przebudowom polegającym na wbudowywaniu podwójnych okien w miejsce wąskich pojedyńczych, a potem mniejszej liczby ale większych okien i dodawaniu toalet w środku wagonu.
    Ten "nasz" jest po drugiej przebudowie.

    Dla modelarzy kolejowych dodam :
    / sam osobiście za takowego się nie uważam, bo np. nic nie buduję, ale modele chętnie zbieram /
    - że firma Brawa buduje model dokładnie takiego samego wagonu !
    Wykonany był początkowo w wersji K.W.St.E. w malowaniu szaro-zielonym. Numer katalogowy 45701.
    Jest na trzecim zdjęciu.

    Czekałem na wersję DRG i... się doczekałem
    W nowościach 2006 jest w wersji DRG, czyli w malowaniu oliwkowo-zielonym, jak na PKP w epoce III. Numer katalogowy 45703.
    Niestety jeszcze go nie mam.
    Czwarte zdjęcie.

    Pozdrawiam

    Tadeusz



    Temat: co to jest pociag zdawczy bo nie wiem:)


    Witam!
    Mam pytanie do czego sluzy pociag zdawczy ,jest on wysylany po zamknieciu
    stacji ,zeby zabral dokumenty i inne takie czy on sluzy do czegos
    innego?Glupio sie przyznawac ,ze sie nie wie:(
    Rafał M.


    Tu można się przyznać do wszystkiego. Pociąg zdawczy, to pociąg towarowy
    kursujący od stacji rozrządowej lub innej dużej stacji węzłowej przez wszystkie

    Charakteryzuje się tym, że na każdej stacji przystaje, a jego lokomotywa (lub
    lokomotywa stacyjna, gdy stacja takową posiada) dokonuje manewrów z wagonami
    pociągu zdawczego, tak aby na danej stacji zostały wagony pociągu zdawczego
    przeznaczone dla odbiorców z tej stacji, a do pociągu zdawczego zostały
    włączone wagony znajdujące się na stacji - załadowane towarem lub zwracane
    próżne przez odbiorców. Ewentualnie lokomotywa obsługuje posterunek zdawczo-
    odbiorczy podlegający danej stacji. Pociąg zdawczy kursuje (chyba) nie częściej
    niż raz na dobę i oczywiście nie zatrzymuje się na stacjach, z których nie ma
    co zabrać albo nie ma co zostawić. Zatrzyma się najwyżej na mijankę lub
    przepuszczenie osobowego. W związku z powyższym może nie być potrzeby, aby
    dojechał do końca trasy albo żeby jakiegoś dnia w ogóle jechał. W pociągu
    zdawczym najczęściej znajdują się wagony nadawców i odbiorców towarów, którzy
    nie zamawiają całego pociągu. Wszystkie stacje na sieci PKP mają pociąg
    zdawczy. Np. na linii Lublin - Stalowa Wola są dwa pociągi zdawcze: 1. Lublin -
    Niedrzwica - Kraśnik - Szastarka i 2. Stalowa Wola Rozwadów - Lipa - Zaklików -
    Rzeczyca. Inny zdawczy jeździ na trasie Tłuszcz - Wołomin - Zielonka - Warszawa
    Wileńska Marki. Może inni podadzą odmienne przykłady tras.





    Temat: Tunel średnicowy - pytanie


    A miejsca jest tam mnóstwo, budowa nie dojdzie nawet do połowy trawnika.


    To pod kacetem jest jakiś trawnik? Bo gdyby miało chodzić o trawnik
    porastający wydatny wał ziemny po północnej stronie Alej, to tam nie ma
    tunelu. Tunel jest pod samymi Alejami. Już widzę te gromy ciskane na
    niegospodarność: najpierw rozgrzebano tunel w celu remontu, potem rozgrzebuje
    się Aleje w celu przebudowy torowisk, wreszcie rozgrzebie się jedno i drugie
    w celu budowy nowej... Włoszczowy! :-P Zaraz zaczną się domysły który to
    polityk, i czy może tym razem z PO lub SLD mieszka w pobliżu :-|


    W ogóle to stacja powinna być inaczej usytowana, tak by wyjścia były w
    stronę Kruczej i ronda de Gaulle'a.


    A nie za gęsto zrobi się od tych przystanków kolejowych? Wyjdzie na to że od
    Pl. Zawiszy aż po Wisłę z każdego przystanku tramwajowego będzie blisko na
    jakąś stację. Nawet metro nie miałoby tak gęsto rozmieszczonych stacji.


    | A czy nie prościej byłoby wybudować przystanki tramwajowe koło
    | istniejącego Powiśla?

    nie, dość już prowizorek.


    Czy nie lepiej jednak powerzyć tramwajom roli linii dowozowych do najbiższej
    stacji PKP? Byle nie tak jak jest obecnie, kiedy to Powiśle pełni głównie
    rolę lokalnego przystanku obsługującego gęsto tu zabudowane rejony dzielnicy,
    właśnie z powodu oddalenia od wszelkich przystanków ZTM. Atutem kolei
    (podobnie jak i metra) pozostałaby natomiast szybkość, właśnie z powodu
    niewielkiej liczby przystanków.
    Podobnie i ze Wschodniego powinno się zapewnić sprawny dojazd przyszłą linią
    metra do hipermarketu Warszawa Wileńska. Wzorem powinien być tu Dworzec
    Gdański, a nie skutcznie odseparowane od stacji metra "Centrum"
    Smródwmieście. Owszem i to dasie jeszcze spieprzyć: wystarczy wytyczyć trasę
    metra pod ul. Jagiellońską (w źle pojętej trosce o niedublowanie tramwajów na
    Targowej) a nawet tylko przez usytuowanie wyjść ze stacji przy Wileniaku po
    przeciwnej stronie pomnika "Czterech Śpiących", aby rola nowej linii metra
    jako łącznika do linii wołomińskiej została sprowadzona niemal do zera.

    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski





    Temat: 1
    Nagle mi się przypomniało.
    S? nowe wycieczki Koła Warszawskiego Sekcji Ornito:

    16 kwietnia 2005 r. (sobota) - na pola Pęcic i do rezerwatu „Stawy Raszyńskie”. Prowadzi Pan Lechosław Czajka. Trasa wycieczki: Stacja WKD Malichy - pola Pęcic - Stawy Raszyńskie (około 12 km). Zbiórka na stacji WKD Warszawa ?ródmiecie o godz. 7.10, z biletami na kolejkę do stacji Malichy. Odjazd kolejki o godz. 7.20. Powrót autobusem linii podmiejskiej 706 z Falent.

    24 kwietnia 2005 r. (niedziela) - z Brzuzy do Zarzetki, po ł?kach w Nadbużańskim Parku Krajobrazowym. Prowadzi Pan Michał Lesisz. Zbiórka o godz. 7.50 na przystanku autobusowym linii prywatnej DAR-BUS na ul. Wileńskiej. Do przejcia około 15 km, powrót do Warszawy około godz. 17.00.

    8 maja 2005 r. (niedziela) - Dolina Bugu koło Prostyni. Prowadzi Pan Lechosław Czajka. Trasa wycieczki będzie przebiegać dolin? Bugu od stacji PKP Prostyń do miejscowoci Morzyczyn Włociański, do przejcia około 18 km. Zbiórka na Dworcu PKP W-wa Wileńska około godz. 6.30 z biletami do stacji Prostyń nad Bugiem. Odjazd poci?gu (relacja do Małkini) o godz. 6.45.

    2 lipca 2005 r. (sobota) - na stawy w Zalesiu Górnym. Prowadzi Pan Lechosław Czajka. Zbiórka na Dworcu PKP W-wa ?ródmiecie (peron odjazdów w kierunku zachodnim) o godz. 7.20 z biletami do stacji Zalesie Górne. Odjazd poci?gu (relacja do Radomia) o godz. 7.27.

    [ Dodano: 2005-04-10, 13:05 ]
    Mnie nie będzie 16 (zajęcia), a następna wycieczka złoliwie wypada w Dzień Ziemi. Niemniej polecam Brzuzę gor?co. W zeszłym roku 18 kwietnia włanie tam byłam na chyba najlepszej wycieczce w życiu To przepiękne miejsce i chyba jedyne, gdzie jeszcze zachowały się tradycyjne brogi. Z takiego brogu wygodnie ogl?da się całe rozlewisko jak w kinie Pamiętam, że było wtedy MNÓSTWO kulików i w ogóle siewkusów, których wtedy nie umiałam rozróżnić

    Hm... do dzisiaj nie umiem

    Pewnie nie 24 IV, ale chętnie bym się do Brzuzy wybrała znów. Kto chce się przył?czyć?



    Temat: Chciałem sobie bilet kupić, czyli Fik kontra warszawskie kasjerki część enta
    Idea była taka:

    Wwa Zach                  8:48 211
    Skierniewice      9:55   10:11 40023
    Kutno            11:38   12:15 15345
    Sierpc           14:25   14:37 66614
    Nasielsk         16:32   16:42 5134
    Legionowo        17:33   19:20 6629
    Tłuszcz          20:12   20:22 7952
    Wwa Wileńska     21:05

    Jako szczęśliwy posiadacz karty miejskiej, udałem się do kasy p.o. Warszawa
    Ochota po bilet Warszawa Ursus - Ząbki przez Skierniewice * Kutno *
    Nasielsk * Tłuszcz, klasa druga, taryfa O, przewoźnik PKP PR.

    Kasjerka o dziwo dała się namówić na wstukanie do terminalka tego, co
    chciałem, ale efekt był mało efektowny - 'nieprawidłowa trasa dla
    przewoźnika nr 3', czy coś takiego. Nie udało się zwalczyć, podziękowałem,
    powiedziałem, że pojadę na Centralny spróbować w starym terminalu
    kursowskim.

    Pojechałem. Dotarłem do kasy, powiedziałem o co chodzi, wytłumaczyłem,
    kasjerka wstukała.

    Cena się zgadzała.

    Trasa nie.

    Trasa w ogóle wyglądała dosyć... ciekawie. Na tyle ciekawie, że bilet
    zabrałem: http://fikander.rail.pl/tmp/IMG_0827.jpg

    Zabrałem się ze sprawą do trzeciej kasy, padło na Śródmieście. Nie
    spodziewałem się sukcesu, pamiętając błąd z Ochoty.

    Pani w kasie jednak popełniła bardzo fajny błąd, wybierając odruchowo jako
    przewoźnika KolMazy. Terminal łyknął, mimo PRowskiego odcinka Skierce -
    Kutno po drodze.

    Mam inny bilet. Warszawa Ursus - Sierpc. Przez Grodzisk Maz. * Skierniewice
    * Kutno. Koleje Mazowieckie. Ciekawe, gdzie dojadę. Ciekawe, czy uda mi się
    zrobić do niego dopłatę na zmianę trasy (oferta 202, dobrze pamiętam?).





    Temat: Stacje koncowe / czolowe - wyliczanka w sam raz na sezon ogorkowy


    Witam, tak sobie pomyslalem, ze dawno nie bylo podobnego typu
    wyliczania...
    Najwyzsza mozliwa punktacja : Lodz Fabryczna


    Oj wcale nie najwyższa.

    Najwyższa to dworzec czołowy. Według definicji dworca czołowego, sam budynek
    dworca lub jego część jest położony prostopadle do torów. Hol dworca
    czołowego biegnie także zwykle prostopadle do osi torów bezpośrednio przed
    wejściami na perony, a zamiast kozłów oporowych można spotkać odbojniki na
    solidnie wzmocnionej płycie peronu czolowego. To własnie na takich dworcach
    rozpędzone, niedohamowane pociągi przed stu i więcej laty przecinały hol
    kasowy zatrzymując sie w restauracji lub na ulicy po przebiciu ścian
    budynku. Dzisiaj takie wypadki się nie zdarzają - stosowany jest szereg
    równoległych zabezpieczeń ruchu.

    Ł. Fabryczna ma budynek dworca - notabene malo reprezentacyjny jak na
    wielkie miasto -  równoległy do torów więc na dworzec czołowy raczej już nie
    aspiruje. Natomiast ma peron czołowy, jest więc stacją czołową. Warszawa
    Główna też miała budynek w osi torów o ile pamiętam. Chyba tylko Wrocław
    Świebodzki był czołowym dworcem z prawdziwego zdarzenia.  Nie wiem jak
    wygląda W.Wileńska.

    W krajach Europy Zachodniej dworców czołowych jest multum, wyliczanie
    zajęłoby kupę czasu, a nie wiem nawet czy ktokolwiek zrobił pełną ich listę.
    Praktycznie każde duże miasto europejskie ma co najmniej jeden dworzec
    czołowy, niektóre z nich zresztą częściowo stały się przelotowymi - dorobiły
    się podziemnych tuneli dla niektórych torów biegnących pod centrami miasta.
    Wielkie miasta mają po kilka dworców czołowych.

    W praktyce w Polsce przestały funkcjonować chyba wszystkie dworce tego typu,
    nie było ich zresztą nigdy wiele, bo i wielkich miast u nas niewiele -

    Stąd logiczne, że najczęściej pociąg pasażerski na Zachodzie jest
    dwukierunkowym zespołem trakcyjnym albo posiada wagon sterowniczy.

    W Polsce zaś PKP stać na półgodzinne postoje techniczne i angażowanie
    dodatkowych loków do manewrów składami. Myślę, że silniki lokomotyw trakcji
    spalinowej PKP wyrabiają dużo więcej godzin pracy na postoju, manewrach i
    podsyłach niż na jeździe pociągowej . Zwłaszcza na postoju.

    Pozdrowienia

    Jakub Halor

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 76 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.