Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa WileńskaTemat: Przebudowa dworca PKP Onet.pl 29.03.2006 "Rewolucyjne zmiany na dworcach PKP PKP zapowiadają współpracę z samorządami miast w zagospodarowaniu i nowych inwestycjach na dworcach kolejowych. W środę prezydenci Gdyni i Katowic oraz prezes PKP SA podpisali umowy ramowe w tej sprawie. Wcześniej takie umowy koleje podpisały z władzami Warszawy, Łodzi i Kielc. Jak poinformowali przedstawiciele PKP w środę na konferencji prasowej, kolej chce zaangażować urzędy miast we współdecydowanie o przyszłości dworców kolejowych. Samorządy będą miały wpływ na kształt i charakter dworca, a także na funkcje, które taki dworzec ma pełnić dla miasta. Polskie koleje wspólnie z samorządami Gdyni, Katowic i Kielc chcą jeszcze w tym roku opracować koncepcje budowy nowych dworców, przygotować projekty architektoniczne oraz wybrać najlepszą formę współpracy z inwestorem finansowym, który sfinansuje budowę dworców; następnie w przetargach wybrać inwestora działającego w systemie "projektuj i buduj". Inwestorzy mają być wybrani jeszcze w 2006 roku. W ostatnich latach PKP SA przeprowadziła m.in. gruntowną modernizację dworców w Białymstoku, Częstochowie, Lublinie, Skierniewicach, Gdańsku, Warszawie (Warszawa-Wileńska). W tym roku zaplanowane są remonty pięciu kolejnych dworców w Zielonej Górze, Ostrowie Wielkopolskim, Kędzierzynie Koźlu, Tarnowie i Przemyślu. Kolejarze szacują, że budowa nowych dworców w Gdyni, Kielcach i Katowicach będzie kosztować co najmniej 800 mln zł. ------------------ na to wychodzi, że inwestor już jest i w przyszłytm roku ruszy (nie zapeszać ) Temat: kto ma fotki z remontowanego tunelu srednicowego? co tam robią?
* na odcinku Warszawa Wileńska - Warszawa Zielonka wymienimy 9,8 A co właściwie ta linia ma wspólnego z remontem tunelu średnicowego? Mnichał Temat: O Kolejach Mazowieckich - KM Remont na szlaku Wołomin-Tłuszcz Szanowni Państwo, informujemy, że w związku z pracami remontowymi prowadzonymi przez PKP PLK S.A. zamknięty zostanie tor nr 1 na szlaku Wołomin – Tłuszcz. Remont odbędzie się w dniach 02-06 listopada 2006 r. W związku z powyższym wprowadzone zostaną następujące zmiany w organizacji ruchu: - pociągi odjeżdżające z Dworca Warszawa Wileńska, w relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz, o godz.: 10.10, 11.10, 12.10, 13.10, 13.42 skończą bieg na stacji w Wołominie; - pociągi w relacji Tłuszcz – Warszawa Wileńska, odjeżdżające ze stacji w Tłuszczu o godz.: 10.05, 11.45, 12.45, 13.45, 14.45, rozpoczną bieg na stacji w Wołominie, o godz.: 11.09, 12.09, 13.09, 14.09, 15.09. Pozostałe pociągi będą kursować wg zmienionego rozkładu jazdy. Szczegółowe informacje na temat zmian w rozkładzie jazdy znajdziecie Państwo: - w kasach biletowych Spółki, - na peronach, - w informacji kolejowej, nr tel.: (22) 4737900 Za utrudnienia wszystkich podróżnych serdecznie przepraszamy. Temat: O Kolejach Mazowieckich - KM Szanowni Państwo, w związku z odwołaniem pociągów na trasie Tłuszcz – Warszawa Wileńska – Tłuszcz, (z powodu prac remontowych prowadzonych przez PKP PLK S.A.) informuję, że Spółka „Koleje Mazowieckie – KM” w okresie od 23 października do dnia 31 października br. uruchamia dodatkowe pociągi relacji Tłuszcz – Warszawa Gdańska – Tłuszcz (ww. pociągi kursują przez Warszawę Rembertów). Godziny kursowania dodatkowych pociągów: Odjazd z stacji Tłuszcz o godz. 5.03 – przyjazd do stacji Warszawa Gdańska o godz. 6.12. Odjazd z stacji Tłuszcz o godz. 6.16 – przyjazd do stacji Warszawa Gdańska o godz. 7.29 Odjazd z stacji Warszawa Gdańska o godz. 15.45 – przyjazd do stacji Tłuszcz o godz. 16.57 Odjazd z stacji Warszawa Gdańska o godz. 16.50 – przyjazd do stacji Tłuszcz o godz. 18.02 Jednocześnie informuje, że do dnia 30 listopada br bilety okresowe odcinkowe do stacji Warszawa Wileńska są ważne do stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Gdańska. Uświadamiam, że oznacza to ruch pasażerski na odcinkach Warszawa Jagiellonka- Warszawa Targówek oraz Warszawa Michałów - Warszawa Wschodnia Towarowa - Warszawa Rembertów. Temat: Modernizacja WWK Przedłużenie robót na odcinku Warszawa Wileńska - Zielonka do 21 grudnia 2007 r. Szanowni Państwo, Wykonawca robót modernizacyjnych na linii tłuszczowskiej, firma Schweerbau, nie zabezpieczyła odpowiedniej ilości materiału (kruszywa) niezbędnego do wykonania całego zakresu prac w określonym w harmonogramie terminie. W związku z zaistniałą sytuacją wykonawca przedłuża termin wykonania robót do 21 grudnia br. W związku z powyższym, uprzejmie informuję, że założona organizacja ruchu pociągów na linii Warszawa Wileńska – Tłuszcz do 18 grudnia br., będzie obowiązywała do 21 grudnia 2007 r. Komunikaty dotyczące rozkładu jazdy pociągów w okresie zamknięć do publicznej wiadomości przekażą przewoźnicy; dla pociągów w ruchu dalekobieżnym PKP Przewozy Regionalne (www.pr.pkp.pl), w ruchu podmiejskim Koleje Mazowieckie (www.mazowieckie.com.pl). Za zaistniałą sytuację serdecznie Państwa przepraszamy, zapewniając, że PKP Polskie Linie Kolejowe jako inwestor podejmą wszelkie możliwe działania, aby w przyszłości wyeliminować podobne działania firm wykonujących modernizację linii kolejowych. Kazimierz Peryt Rzecznik Prasowy Jeszcze obecna faza zamknięcia na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie została przedłużona do 31 stycznia. Temat: Jeszcze o biletach PKP PR ... Ostatnio jechałem do Warszawy i chciałem zakupić bilet pospieszny na całej trasie z Białegostoku do stacji Warszawa Gocławek. Niestety kasjerka nie chciała (nie mogła?) spredać takiego biletu twierdząc, że z Warszawy Wschodniej to tylko Koleje Mazowieckie i musiałem zapłacić za drugi bilet K.M. Na nic zdały się tłumaczenia, że zawsze można było jechać na bilecie pospiesznym pociągami osobowymi oraz że KM honoruje bilety PR na obsługiwanych przez siebie liniach. Pokazałem jej nawet wydrukowane oświadczenie ze strony http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5/print/article/15/11.html Czy ktoś zna dokładne zarządzenie, jego numer i nazwę, którym można się podeprzeć w kasie? Kasjerki twierdzą, że nie dostały żadnego pisma w tej sprawie i nie wystawią mi biletu jak chcę. W sobotę jadę znowu do Warszawy i chciałbym pojechać pociągiem osobowym na bilecie spółki PKP PR na trasie Białystok - Warszawa Wileńska. Kiedyś jeździł bezpośredni pociąg osobowy na tej linii i dało się kupić bilet, ale po zlikwidowaniu bezpośredniego połączenia kasjerki wystawiają osobowy PR do Małkini a z Małkini bilet KM do Wileńskiej. Czy w takim razie ktoś z P.T. Szanownych Grupowiczów mógłby policzyć mi cenę przejazdu (Koleje Mazowieckie chyba inaczej naliczają cenę za kilometr) na odcinkach: Białystok - Małkinia (90 km) Małkinia - Warszawa Wil. (84 km). Pozdrawiam, Krystian Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie Po analizie zdecydowałem, że mój stary projekt jest bez sensu Więc wymyśliłem nowy M1 Kabaty - Młociny M2 Lotnisko - Rakowic - Szczęśliwice - Zamek - Wileński - Targówek - SKM Warszawa Praga M3 - Karolin - Rondo Wiatraczna - Zbytki - Nadwiśle M4 - Bemowo - Gocław - Rembetów M5 - Part Natoliński - Miasteczko Wilanów - Sadyba - Al. Jana Pawła II - Tachomin - Buków M6 - Kasprzaka x Wolska - Zachodni - Trasa Łazienkowska - Al. USA - ul Wiatracza - PKP Warszawa Wiatraczna [new] SKM S1 (WKD) GRODZISK MAZOWIECKI - Metro Chałubińskiego x Jerozolimskie S15 - Żyrardów - Metro Chałubińskiego x Jerozolimskie S2 - W-wa Wileńska - Otwock S25 - W-wa Wileńska - Sulejówek S3 - W-wa Wileńska - Wołomin S4 - Łomianki - Metro Słodowiec S5 - Metro Lotnisko - Piaseczna S6 - Park Natoliński - Góra Kalwaria S7 - Zalew Zegrzyński - Legionowo - Metro Rembelińska S8 - Ożarów - Karolin MAPKA http://picasaweb.google.pl/marcinek.szwarc/ABC/photo?authkey=CzOqF8DwaPs#5096270538321700786 Temat: Centralna sk adnica wydawnictw kolejowych Witam! Niedawno z Marcinem B. odwiedziłem subject. Na dzień dobry wrażenia W końcu wyszedłem z: Na półkach są jeszcze pozycje typu: 'wagony towarowe i pasażerskie A teraz krótki opis jak się tam dostać. Temat: Nowe usługi od PKP - spacery ;)
Nie pamiętam już, ale niegdyś jeśli chciało sie dostać pociągiem Temat: Wspólny bilet ZTM/KM/WKD nie są honorowane. Kierpoć nie jest nieomylny. Ze strony KM: Wspólna oferta KM-ZTM nie obowiązuje: 1) na odcinku: Warszawa Wileńska – Ząbki, Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa, 2) w pociągach Spółek: „PKP Intercity” spółka z o.o., „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o., „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” sp. z o.o. (do 14 stycznia 2007 r. – bliższe informacje na stronie internetowej Spółki www.wkd.pl ). Temat: Pomocy Zwracam sie z prosba do znawcow i fascynatow PKP warszawa centralna - komorowo (ostroleckie) (gdzies kolo Wyszkowa) Anyway, stacji/przystanku Komorowo nie ma. Byc moze chodzi ci o Jesli tak, to w ogole Warszawa Centralna ci na nic. Masz dwa 1. a. Jedziesz na Wschodnia - przyjazd 4:57. 2. a. Wysiadasz na Zachodniej 4:36. Wiekszosc ludzi pewnie bedzie sie meczyc wariantem 1., ja polecam 2. - Kup sobie od razu bilet do samego konca, tylko podaj, jaka trasa
MJ Temat: Wspólny bilet ZTM/KM/WKD (...) Wspólna oferta KM-ZTM nie obowiązuje: 1) na odcinku: Warszawa Wileńska – Ząbki, Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa, 2) w pociągach Spółek: „PKP Intercity” spółka z o.o., „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o., „PKP Warszawska Kolej Dojazdowa” sp. z o.o. (do 14 stycznia 2007 r. – bliższe informacje na stronie internetowej Spółki www.wkd.pl ). (...) http://www.mazowieckie.co...icle/4/355.html Chyba to niestety oznacza, że nie można "legalnie" na WKM jeżdzić pociągami PR/IC od Wschodniego do Zachodniego. Ale z drugiej strony w ciągu 3 miesięcy nikt nie sprawdzał mojej wkładki do WKM w tych pociągach, więc wątpie by teraz nagle zaczęli to tak rygorystycznie sprawdzać. Temat: PKiN PKiN-em, a z Centralnym co ?
| Któż inny mógłby zarządzać dworcem jak nie PKP? Nic nie słyszałem o Zdaje sie ze mylisz pojecia. Czym innym jest zarzadzanie infrastruktura
Temat: 4AM wagon PKP "Reko" - Kolejne podejscie Taki zespół rentgenowski stał w roku 1985 na stacji Warszawa Wileńska. Robiłem tam prześwietlenie gdy się przyjmowałem do pracy na PKP. Oczywiście nie przyszło mi do głowy żeby zrobić zdjęcia bo: raz że ściśle tajne, a dwa myślałem że będą tam stały wiecznie. Niestety wkrótce te wagony zniknęły. Temat: Dworce PKS Wcześniej został poruszony problem administrowania dworców przez PKS-y. Zgadzam się całkowicie z tezą że dworzec nie powinien być administrowany przez przewoźnika, natomiast ten stan który jest jest pozostałością po tamtym systemie gdyż tak było łatwiej, trzeba także wiedzieć że żeby dworzec się utrzymał musi być duży i dużo odjazdów, dodatkowo dworzec nie może być sam w sobie dworcem bo się nie utrzyma. Doskonałym przykładem jest Warszawa Wileńska, kiedyś to była podrzędna podmiejska stacja jakich wiele, przywatny inwestor dogadał się z PKP i zbudował nad stacja hipermarket, stacja dostała nową poczekalnie perony kasy i kryte perony a prywatny inwestor doskonałe miejsce z zapewnionymi klintami dla hipermarketu, w tej chwili Wileńskie jest jednym z bezpieczniejszych miejsc na Pradze. Jeżeli chodzi o to że przewoźnicy nie wpuszczają innych na zasadzie psa ogrodnika, to jest nie tak. Jest niepisana zasada że właściciel dworca dba o to żeby nik nie podjeżdzał kursów istniejących niezależnie swoich czy nie. Temat: Radom-Drzewica
Coraz mniej wierzę w te całe KM. Tak w to że cokolwiek reaktywują, tak i w to Tomek Janiszewski Temat: Marki (i Radzymin) + Linia wołomińska Raz było wielkie zamieszanie i pomysł wożenia Radzymina autobusami przez Marki. Teraz się wszystko odwróciło, i Radzymin będziecie wozić do Wołomina. Aż się boję kiedy wpadniecie na pomysł aby Marki wozić do stacji PKP w Zielonce, i stamtąd dopiero do Warszawy. Prostuje teorie kolegi Frenchera: Linia 738 powstanie równolegle do komunikacji prywatnej dowożącej do linii kolejowej Tłuszcz-Warszawa Wileńska. Nie zapominajmy o obsłudze Słupna! i lokalnych przejazdach Marki-Radzymin. [ Komentarz dodany przez: pawcio: 2009-05-17, 14:14 ] Temat: [pr] 10 milionów na dworzec PKP 10 milionów na dworzec PKP <ciach Dworzec Główny - na którym może powstać hotel, supermarket lub nawet
Jagular Temat: Pytanie o dojazd
ps dodam ze raz w zyciu bylem w wa-wie dawno temu wiec prosze o dosc -- Do Ząbek to chyba tylko z dworca Warszawa Wileńska. Jest usytuowany na pzdr jacek Temat: Ile kosztuje podroz warszwa (praga) -zielonka WKD?
Zdrówko Temat: Białystok - Warszawa [przejazd] Osobnik thaZ [xpect] naskrobal:
pks: pozdr Temat: [W-wa] Skąd ten tłok w podmiejskich pociągach?
hehehe - ten pan nigdy nie jechał pociągiem... ma służobowe auto ... Temat: ostateczna decyzja
Temat: ostateczna decyzja
Szanse na to są zerowe. Co gorsza, PKP może pójść na bezczelnego, i tak Temat: Pod napieciem Dziennikarze zawsze potrafia zrobic afere ale czy obiektywnie? Jestem oburzony subiektywna opinia pana Marcina Wrony o winie kolei. Mam propozycje dla TVN. Zainstalujcie na jakims ruchliwym przejezdzie z Temat: Nowa oferta przewozowa PKP PR???
Temat: Gdzie kupić PWK FINISZ szwedzkie kłusaki WYKAZ PUNKTÓW gdzie można kupić FINISZ szwedzkie kłusaki [wyłącznie w kolekturach]: WARSZAWA: - Dolna 21 B - LOTTO - Górczewska 67 - OLIMPIJKA - Kasprzaka 24A - KOLOROWE TELE BISTRO - Marszałkowska 85 - Punkt gier KULEJ - Podwale 19 - Punkt gier - Dwernickiego 22 - JOKER - Grochowska 207 - ASTORIA - Puławska 266 - ZAJAZD WYSCIGI - Dw. PKP Stadion paw. 1 (na antresoli) - Dw. PKP (obok) - Al. Jerozolimskie - Bokserska 42 - PUB JOKEY - Domaniewska 17/19 - Górnośląska 24 - TAWERNA SOWA - Grójecka - PUB ZŁOTY LEW - Wileńska 9 - PUB DERBY - Szegedyńska 13A - Dzika 2 (przy ul. Stawki) - DALMACJA - TOUR - Conrada 15A - Dickensa róg Grójeckiej - RAMA POZA WARSZAWĄ: - PIASECZNO - Puławska 32A - Punkt gier - GRODZISK MAZOWIECKI- ul. 11-go Listopada 20 - PRUSZKÓW - Al. Wojska Polskiego 60A - Bar KAJTEK - RASZYN - al. Krakowska 73 - ZUH Jana - GRÓJEC - Pl. Wolności 5 - WROCŁAW - ul. Piłsudskiego 74 - SOPOT - ul. Polna 1 - KRAKÓW - ul. Karmelicka 13 - POZNAŃ - ul. Piekary 11 - DVD HIT - SZCZECIN - Krzywoustego 53 __________________________________________________________ * Zainteresowanych prenumeratą prosimy o kontakt z Redakcją. Temat: "odbudowa" Wa-wy Głównej | Nie tyle KM, ale ci, którzy będą tam budować centrum handlowe chcieliby, A moze to bedzie tylko wahadło do jakiejs wiekszej stacji np. do W-wy Ja słyszałem, że w związku z uruchomieniem SKM, w tunelu średnicowym igor Temat: Linie nocne po reformie 2008-03-20 | Wydłużenie linii N62 do Wołomina | Od nocy 1/2.04.br. zostanie wydłużona trasa linii nocnej N62: WARSZAWA: DW. CENTRALNY - ... - ZIELONKA: Prymasa Wyszyńskiego - Kolejowa - Piastowska - Gromali - Jagiellońska - Kolejowa - Prymasa Wyszyńskiego - Poniatowskiego - KOBYŁKA: Nadarzyńska - WOŁOMIN: 1 Maja - Fieldorfa - Wilsona - Sasina - al. Armii Krajowej - Geodetów - al. Niepodległości - Wileńska - OS. NIEPODLEGŁOŚCI (powrót: Wileńska - Legionów - 1 Maja - KOBYŁKA: Nadarzyńska - ZIELONKA: Nadarzyńska - Poniatowskiego - Prymasa Wyszyńskiego) Na trasie linii N62 uruchomione zostają nowe przystanki: - KOLEJOWA 02 w Zielonce, - PRZEJAZD 02 w Wołominie, - SASINA 02 w Wołominie, - SŁAWEK 02 w Wołominie, - OS. NIEPODLEGŁOŚCI 01 w Wołominie, - LEGIONÓW 01 w Wołominie, - WIEJSKA 01 w Wołominie, - FIELDORFA 01 w Wołominie, - RĘCZAJSKA 01 i 02 w Kobyłce, - TURÓW 01 i 02 w Kobyłce, Do czasu wybudowania peronów przystanki CEGLANA 01 i 02 w Kobyłce będą zawieszone. Likwidacji ulega przystanek PKP ZIELONKA 01 w Zielonce (kier. ul. Wyszyńskiego). Temat: "odbudowa" Wa-wy Głównej | Nie tyle KM, ale ci, którzy będą tam budować centrum handlowe chcieliby, Temat: Służbowy Rozkład Jazdy.
czy jest to dostępne dla zwykłych śmiertelników czy też jest to
Skladnica Wydawnictw Kolejowych Temat: Taryfa KM + PR - jak to w końcu jest ?
Temat: z Gazety Stołecznej-podmiejskie z Legionowa | Omijajac skrzetnie kwestie polityczne: jaka jest przyczyna | obslugiwania ruchu w tym kierunku tak zwanym dworcem Gdanskim? Bo | jeden (czy cos kolo tego) pociag dziennie do Centrum trudno nazwac | serwisem. Też mnie to zawsze zastanawiało. To samo z Wileńską. Temat: Informacje pkp.pl Napisze tyle, że w godzinach popołudniowych pociągi relacji Warszawa Wileńska - Ząbki jeżdzą bardzo często. ;) Temat: Znane termometry
Pozdrawiam Piotr Temat: Inwestycje infrastrukturalne Remont trasy Warszawa Wileńska-Tłuszcz http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 8/431.html Kierownictwo Spółki Polskie Linie Kolejowe S.A., Oddziału Regionalnego PLK w Warszawie uprzejmie informuje, że w ramach przygotowań do rozpoczęcia robót modernizacyjnych na linii tłuszczowskiej odcinek Warszawa Wileńska – Wołomin w dniach 05 i 07 września 2007 r. planowane jest zamknięcie toru nr 1 na szlaku Zielonka – Wołomin; - w dniu 05 września 2007 r. od godz. 10.15 do 16.50, - w dniu 07 września 2007 r. od godz. 10.40 d0 16.50 w celu wyładunku szyn. W czasie zamknięcia ruch pociągów prowadzony będzie jednotorowo w obu kierunkach po torze nr 2 na przemian, co spowoduje ograniczenia w ruchu pociągów. Odwołanych zostanie 5 par pociągów w relacji Warszawa Wileńska – Tłuszcz – Warszawa Wileńska oraz wprowadzone minutowe zmiany w rozkładzie jazdy pozostałych pociągów. Komunikaty dotyczące nowego rozkładu jazdy pociągów do publicznej wiadomości przekażą przewoźnicy; dla pociągów w ruchu dalekobieżnym PKP Przewozy Regionalne (www.pr.pkp.pl) w ruchu podmiejskim Koleje Mazowieckie (www.koleje.mazowieckie. com.pl). Od 22 września 2007 r. Oddział Regionalny PKP PLK S.A. w Warszawie rozpocznie kolejny etap modernizacji linii Warszawa Wileńska – Tłuszcz na odcinku Warszawa Wileńska – Zielonka – Wołomin. Kompleksowej modernizacji poddany zostanie tor nr 1, 2 na którym zostanie wymieniona nawierzchnia łącznie z naprawą ław torowych, systemu odwodnienia, wymianą podsypki, tłucznia oraz szyn. Prace będą prowadzone w dwóch fazach i potrwają do końca listopada 2007 r. Zakończenie I fazy (tor nr 1) planowane jest na 20 października 2007 r. W czasie zamknięcia ruch pociągów będzie prowadzony dwukierunkowo po jednym torze w obu kierunkach, gdy na sąsiednim prowadzona będzie potokowa wymiana nawierzchni. W porozumieniu z przewoźnikami prowadzone są rozmowy dotyczące organizacji ruchu pociągów. O założeniach nowego rozkładu jazdy pociągów, poinformujemy Państwa w oddzielnym komunikacie Całe to przedsięwzięcie zostanie sfinansowane z Funduszu Kolejowego i kosztować będzie ok. 12 mln. zł. Modernizacja tego fragmentu linii tłuszczowskiej, pozwoli na zniesienie dotychczasowych ograniczeń i prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością 100 km/godz., co w konsekwencji umożliwi od nowego rozkładu jazdy pociągów efektywniejszą organizację przewozów kolejowych. Temat: Chuligaństwo na kolei Wołomińscy policjanci poszukują sprawcy kilku rozboi z użyciem niebezpiecznego narzędzia w postaci noża w pociągach podmiejskich relacji Warszawa Wileńska - Małkinia. Na podstawie zebranych dotychczas materiałów, funkcjonariusze ustalili rysopis i sposób działania sprawcy. Osoby, które rozpoznają mężczyznę proszone są o kontakt z najbliższą jednostką Policji. Od kilku tygodni policjanci wołomińskiej dochodzeniówki zbierają informacje, które pozwolą na ustalenie i zatrzymanie sprawcy rozboju jakiego dopuścił się w dniu 01 stycznia 2009r około godziny 17:00 w pociągu podmiejskim relacji Warszawa Wileńska- Małkinia na wysokości stacji PKP Kobyłka Ossów na osobie Mileny Z. Na podstawie zgromadzonych dotychczas materiałów przygotowano rysopis i sposób działania napastnika. Policjanci poszukują mężczyzny w wieku około 25 lat, wzrostu około 180 cm, o szczupłej budowie ciała, twarzy podłużnej szczupłej, wystających kościach policzkowych, nos szczupły, średni, oczy ciemne, blisko osadzone, włosy krótkie koloru ciemny blond. Sprawca w chwili zdarzenia ubrany był w kurtkę sportową do pasa koloru granatowego, czapkę zimową koloru granatowego z nadrukiem z lewej strony w kolorze jasnobeżowym. Z ustaleń wynika też, że sprawca poruszając się pociągiem na trasie Warszawa Wileńska – Małkinia przy użyciu noża dokonuje rozboju na kobietach podróżujących samotnie pociągami. Należy zaznaczyć, iż osoba o podanym rysopisie i takim samym sposobie działania dokonała trzech rozboi w przeciągu ostatnich trzech tygodni. Wszystkie osoby, które znają tego mężczyznę prosimy o kontakt z Komendą Powiatową Policji w Wołominie tel. 0-22 604-72-49 (czynny w godz. 8.00 – 21.00), 0-22-776-21-21 czynny całą dobę, telefonem zaufania 0-22-787-20-00 lub z najbliższą jednostką Policji lub na telefon alarmowy 997. Osobom udzielającym informacji na ten temat Policja gwarantuje pełną anonimowość. Temat: Tabor Kolei Mazowieckich Dziś około 11:45 Flirt przejeżdżał przez Legionowo (widziany przy przejeździe na Parkowej/Wyszyńskiego). Wychodzi na to, że jechał z Ciechanowa do W-wy Woli, a podobno miały nie pojawiać się na tej linii EW60 też miały tu nie jeździć (z powodu zbyt niskich peronów). Pociągi Stadler Flirt nie są traktowane w rozkładzie jazdy jako pociągi innego typu, jak szynobusy. Dostały oznaczenie ER75 i traktowane są jako EZT. Może więc jeden kurs obsługiwany być raz przez EN57, raz przez EW60, raz przez EN71, a raz przez Flirt. Nie wiem, jak będzie to wyglądać w praktyce, ale jeżeli wymiana pasażerów będzie bardzo długa, to i może lepiej, że przez Centralny. No to lepiej jakby przez osobową linie średnicową. Potok rozdziela się na stacje Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście i Warszawa Powiśle. bardziej racjonalnie wypada puścić piętrusy na linie, gdzie mogą kursować bez żadnych przeszkód - czyli w grę wchodzi linia na Wołomin, i druga na Legionowo Zgadzam się z Tobą. Według mnie, Koleje Mazowieckie powinny zmienić plany dotyczące pociągów Bombardiera. Na średnicowej linii dalekobieżnej występuje tylko dworzec Warszawa Centralna. Byłby to zarazem jedyny dworzec w Śródmieściu. Kursy Bombardiera z podwarszawskich miejscowości przez dalekobieżną linie średnicową mogłyby nie zachęcić ludzi do podróży koleją. Koleje Mazowieckie powinny puścić pociągi Bombardiera: - na trasę KM6 do dworca Warszawa Wileńska - pasażerowie na tej trasie też skarżą się na tłok, - o ile jest możliwość na poranne kursy KM9 do dworca Warszawa Wola i Warszawa Zachodnia - rano występuje tłok na tej trasie; - na przyśpieszone kursy ze Skarżyska-Kamiennej, Żyrardowa i Skierniewic przez dalekobieżną linie średnicową - odzyskane pociągi mogłyby być skierowane na przejazd przez osobową cześć tunelu średnicowego do podwarszawskich miejscowości; - w przyszłym roku na trasę Warszawa Zachodnia - Gdynia Główna w ofercie "Słoneczny" - piętrowe pociągi zwiększyłyby wygodę podróżowania z dużym bagażem oraz sprawiłyby przejazd bardziej atrakcyjnym. Można by było zrobić ankietę na ten temat. Ta pierwsza [KM6] odpada ze względów wiadomych Do obsługi KM6 potrzeba by było więcej lokomotyw. Musiały by być odczepiane i przyczepiane na dworcu Warszawa Wileńska. kiedyś przyjdzie dzień, iż będzie trzeba wyremontować tunel średnicowy dla pociągów dalekobieżnych - i wtedy jak te piętrusy przejadą z jednego brzegu Wisły na drugi Tak się nie stanie, bo linią dalekobieżna kursują piętrowe pociągi pośpieszne PKP. Temat: [pr] Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2779250.html Będzie konkurs na projekt architektoniczny poznańskiego dworca PKP gut 21-06-2005 , ostatnia aktualizacja 22-06-2005 10:27 Miasto ufunduje nagrodę, a PKP zapłaci za organizację konkursu. Po jego W przyszłym roku powstanie spółka PKP Dworce Kolejowe, która przejmie część Poznański dworzec, obok szczecińskiego i katowickiego, uważany jest za Poznański dworzec ma zarabiać na siebie i sam się utrzymywać. Dlatego Władze Poznania, województwa wielkopolskiego i PKP ustaliły w poniedziałek, Temat: Modernizacja WWK Inwestycje kolejowe do Regionalnego Planu Operacyjnego Mazowsza Krzysztof Rytel, 2006.03.22 Dzisiaj odbyło się spotkanie władz Polskich Linii Kolejowych SA z przedstawicielami samorządów województwa mazowieckiego, na którym kolejarze zaprezentowali swoje propozycje do włączenia do przygotowywanego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-13. PKP PLK SA, zarządzająca liniami kolejowymi, jest gotowa wyłożyć własne pieniądze na wkład własny do omawianych projektów. Od samorządowców oczekuje wprowadzenia ich do RPO. Na spotkaniu z udziałem wiceprezesa PKP PLK SA Zbigniewa Szafraskiego oraz Marszałka Województwa Mazowieckiego, Adama Struzika, przedstawiono listę potencjalnych inwestycji. Polskie Linie Kolejowe zaproponowały włączenie do RPO projektów modernizacji następujących linii: - Kutno - Płock, 29,4 km, 70 mln zł; - Warszawa Wileńska - Zielonka, 19,8 km, 33,5 mln zł; - Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki, 49,0 km, 78,5 mln zł; - Warszawa Zachodnia - Rembertów, 16,5 km, 28,0 mln zł; - Tłuszcz - Ostrołęka, 40,0 km, 70 mln zł; Razem: 280 mln zł. Władzom Warszawy przedstawiono do uzgodnień propozycje następujących projektów aglomeracyjnych: - Warszawa Zachodnia - Włochy, 6,6 km, 25 mln zł (wraz z budową przystanku Ursus Niedźwiadek i modernizacją torów stacji Pruszków); - Warszawa Wschodnia - Otwock, 42,0 km, 200 mln zł (z przejazdami bezkolizyjnymi); - Warszawa Gdańska - Warszawa Praga, 6,2 km, 15 mln zł (z modernizacją peronów); Dodatkowo, ponieważ Koleje Mazowieckie wkrótce zamierzają uruchomić pociągi na trasie Legionowo - Zegrze i Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz, istnieje możliwość modernizacji tych linii (koszt 8,3 mln zł). Ponadto z funduszy unijnych na okres 2004-06 oraz z Programu Operacyjnego Środowisko na lata 2007-13 będą modernizowane linie: - Warszawa - Łódź do 140-160 km/h oraz Warszawa - Gdynia do 160 - 200 km/h (obie inwestycje mają rozpocząć się w bieżącym roku); - Warszawa - Radom do 160 km/h (z drugim torem pomiędzy Warką i Radomiem oraz odgałęzieniem do lotniska Okęcie); - Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz; - być może też trasa do Lublina przez Mińsk Mazowiecki i Pilawę (z ominięciem Otwocka). Marszałek województwa mazowieckiego, Adam Struzik zastrzegł, że projekty Polskich Linii Kolejowych będą konkurować z innymi i nie będą traktowane ulgowo. Jednocześnie Polskie Linie Kolejowe zapewniły, że są w stanie zapewnić wkład własny, a proszą samorządy nie o pieniądze, tylko o samo wpisanie zaproponowanych projektów do RPO. [ Komentarz dodany przez: MeWa: 2008-04-12, 00:06 ] Temat: Pomocy Nie, jednak chodzi o KOMOROWO chyba nie ma tam PKP | Zwracam sie z prosba do znawcow i fascynatow PKP | warszawa centralna - komorowo (ostroleckie) (gdzies kolo Wyszkowa) Anyway, stacji/przystanku Komorowo nie ma. Byc moze chodzi ci o Jesli tak, to w ogole Warszawa Centralna ci na nic. Masz dwa 1. a. Jedziesz na Wschodnia - przyjazd 4:57. 2. a. Wysiadasz na Zachodniej 4:36. Wiekszosc ludzi pewnie bedzie sie meczyc wariantem 1., ja polecam 2. - Kup sobie od razu bilet do samego konca, tylko podaj, jaka trasa | ps. mile widziany numer peronu na centralnej Primo, nie wiem, secundo, na nic ci ta informacja. 8-) MJ Temat: Przebudowa dworca PKP Władze Kielc chcą przejąć dworzec PKP Anna Roży 07-12-2005 Władze Kielc chcą przejąć od PKP dworzec kolejowy. - Ten budynek nie przystaje do wymogów współczesnego świata, a uporządkowanie tego rejonu będzie ukoronowaniem remontu ulicy Sienkiewicza - mówi prezydent Kielc Wojciech Lubawski. I planuje wybudować w tym miejscu centrum handlowe. Prezydent chce przejąć lub kupić od PKP budynek dworca. Zapowiada, że rozmowy rozpocznie wkrótce. - Po przejęciu dworca nie ograniczylibyśmy się do pomalowania ścian. Chcielibyśmy praktycznie wybudować go od nowa - zapowiada prezydent Lubawski. - Zdaję sobie sprawę, że nie da się tego zrobić w ciągu roku albo dwóch. Potrzeba na to przynajmniej dziesięciu lat. Ale to miejsce na to zasługuje. Wkrótce zakończy się remont ulicy Sienkiewicza . Dobrze byłoby, żeby ta część miasta też zaczęła odzyskiwać blask - dodaje. Prezydent Kielc chce wziąć przykład z Krakowa - w stolicy Małopolski przy dworcu kolejowym powstaje gigantyczne centrum handlowe. - Nie wykluczam, że i u nas w takim miejscu mogłoby powstać centrum handlowo-usługowe. Powinien być tu też parking - uważa prezydent Lubawski. Liczy również na to, że znajdzie się firma, która będzie chciał w tym miejscu zainwestować. Przedstawiciele Dworców Kolejowych w Polskich Kolejach Państwowych mówią, że mogą rozpocząć rozmowy z miastem na ten temat, ale potrwają one długo. - Podanie zawsze można złożyć. Dopiero jak się z nim zapoznamy, będziemy mogli powiedzieć coś więcej. Ale już dziś jestem przekonany, że ewentualne przejęcie tego terenu nie będzie przebiegało szybko - mówi Waldemar Grzyb, dyrektor oddziału Dworców Kolejowych w Polskich Kolejach Państwowych. Podkreślił, że PKP również poszukuje przedsiębiorców, którzy zdecydowaliby się zainwestować w obiekty kolejowe. Ale dworca w Kielcach na razie na tej liście nie ma. przeczytaj to sobie 193 Według mnie gdyby powstało cos w stylu Warszawa Wileńska byłoby super Temat: Urban Expolration Okazało sie że budynkek miedzye radzymińskla konopacka i wileńska gdzie bylismy z Konradem i Czołgiem pewien czas temu to stara parowozownia. Teraz chca ją wyburzyć: [W-wa] Na ratunek praskiej Parowozowni Jest jednym z najstarszych budynków kolejowych w Warszawie. Jej konstrukcja z nitowanych blachownic to dziś prawdziwy unikat. Mimo to nad starą praską paro- wozownią z XIX w. zawisło widmo rozbiórki miasta.gazeta.pl/warszawa/51,95190,6490700.html?i=0 O uratowanie zdewastowanej hali przy Wileńskiej 14 walczą społecznicy i mieszka- ńcy Pragi. Na wieść, że obiekt jest zagrożony, wojewódzki konserwator zabytków wszczął właś-assianie procedurę wpisywania do rejestru całego zespołu dawnej parowozo- wni Warszawa-Wileńska (poza halą - budynki magazynu i biura). - Mamy do czynienia z obiektem o ogromnej wartości technicznej i użytkowej. Taką konstrukcję jak hala parowozowni ma już tylko kilka budynków w Polsce. Po remo- ncie można tu urządzić teatr, ale też muzeum czy salę koncertową - podkreśla mieszkający na Pradze inżynier Jerzy Kocot. Prostokątna hala parowozowni została wzniesiona w latach 60. XIX w. Od początku miała ściany z czerwonej nieotynkowanej cegły. Dach wsparto na stalowej konstru- kcji dźwiganej przez słupy z nitowanych blachownic. W obu ścianach szczytowych znajdowało się po sześć bram wjazdowych dla parowozów. W ścianach bocznych umie- szczono okna doświetlające wnętrze. Parowozownia działała do 1947 r. Zamknięto ją, bo kolidowała z budowaną wówczas Trasą W-Z. W opuszczonych budynkach PKP urządziły warsztaty naprawcze i magazyny. Po 1999 r. obiekty były wynajmowane przez kolej prywatnym firmom na hurtownie. Gdy dach nieremontowanej od lat hali zaczął w końcu przeciekać, najemcy się wyprowadzili. Dziś budowla jest pusta i popada w ruinę. - Kolej zdecydowała się sprzedać parowozownię jako teren pod inwestycję. Już dookoła budynków wycięto drzewa. Trzeba ratować ten obiekt - alarmuje Janusz Sujecki z Muzeum Warszawskiej Pragi. Wszczęcie procedury wpisu do rejestru wstrzymuje prace rozbiórkowe. Źródło - miasta.gazeta.pl/w...90,6490700.html Temat: Warszawskie dworce i przystanki kolejowe Dworce straszą, bo nie ma planów i pieniędzy Nie będzie modernizacji Dworca Wschodniego. Wszystko przez brak planów przestrzennych dla przydworcowych terenów. Przed Mistrzostwami Europy w 2012 roku dworce Warszawa Wschodnia i Zachodnia miały kompletnie zmienić swoje zaniedbane oblicze. PKP wraz z prywatnymi inwestorami miały zbudować tam kompleksy kolejowo-handlowo-usługowe (podobnie jak na stacji Warszawa Wileńska). Dziś wiadomo, że tylko inwestycja przy Zachodnim będzie realizowana. – Niestety, w obecnej sytuacji na rynku tereny wokół Dworca Wschodniego nie są dla inwestorów atrakcyjne. I to nie tylko z powodu kryzysu – tłumaczy Paweł Olczyk, dyrektor Zarządzania Nieruchomościami w PKP SA. – Nie ma gotowych planów zagospodarowania przestrzennego, nie wiadomo, kiedy miasto wyremontuje ul. Kijowską. To wszystko ma kolosalne znaczenie. Brakiem planów dla obszaru Pałacu Kultury kolejarze tłumaczą swoją bierność przy modernizacji Dworca Śródmieście. – Jak mamy tam inwestować, skoro nie wiadomo, co może powstać nad nim? – pytają. Własnymi siłami PKP przebudują za to przystanek Stadion. Ale z braku funduszy ograniczą się do wyremontowania najpilniejszych rzeczy: torów, peronów i wybudowania platform dla niepełnosprawnych. Olczyk zaznacza jednak, że kolej nie rezygnuje z planów modernizacji stołecznych dworców, tylko „czeka na sprzyjające okoliczności rynkowe“. – Na dworcach w piłkę się nie gra. Mamy za zadanie przewieźć kibiców i to zadanie wykonamy – zapewnia Olczyk. http://www.zw.com.pl/arty..._pieniedzy.html Temat: Planujemy kółeczka... - 2007 jutro jadę zobaczyć sobie podlaskie szynobusy Warszawa Centralna 05-02 11:20 I/7 P 51119 FB K Białystok 13:53 14:07 88724 K2 PS Czeremcha 16:03 16:38 88622 K2 PT Siedlce 18:10 18:26 KM 8938 K2 PT Warszawa Śródm. (PKP) 05-02 20:09 a pojutrze na rower Warszawa Wileńska 05-03 9:42 Tłuszcz 10:29 10:35 Ostrołęka 12:11 15:58 Tłuszcz 17:43 18:20 Warszawa Wileńska 05-03 19:05 Temat: Kolej w aglomeracji warszawskiej Szczerze powiem że mnie remont na kierunku Legionowo rozczarował. Kwestię czasu jaki to zajmuje przemilczę, natomiast chciałbym zwrócić uwagę na fakt że nikt nie zadał sobie trudu nad myśleniem przyszłościowym. Wszystko wskazuje że trasa zostanie wyremontowana jako 3 torowa co oznacza że w dalszym ciągu pospiechy, IC i towarowe idące z północy będą korzystały z torowisk podmiejskich Nie mówię żeby zaraz budować całą trasę 4 torową, można przecież wyposażyć w podwójne torowiska tylko odcinki gdzie są stacje - żeby pośpiech czy ekspres miał możliwość wyprzedzić stojący na przystanku podmiejski - ale nawet nad czymś takim nie pomyslano, choć wymieniano trakcję, a perony były robione niemal od podstaw... Najbardziej boli jednak fakt że realnie nikt na PLK nie zadał sobie pytania co będzie za kilka/naście lat, kiedy trzeba będzie ponownie dokonać remontów - torowiska nie są wieczne - czy tak trudno było sobie wyobraxzić że za 15 lat w miejscach dzisiejszych nieużytków będą stały osiedla mieszkaniowe, że rozwinie się kolej aglomeracyjna, że podepnie sie pod to nie tylko podmiejskie sadyby ale też osiedla w stylu Bródno, że zacznie się tłok na torach, że nie do pomyślenia jest powtórzenie sie obecnej sytuacji - gdzie działa "jednotorowy ruch wahadłowy" - i wbrew pozorom nie po normalnym torowisku lecz po fabrycznych bocznicach gdzie pociągi IC "śmigają" z zawrotną 20 km/h (to sytuacja na odcinku Żerań) ? A mozeby wykorzystac istniejaca linie kolejowa np do Huty Warszawa i puscic nia szynobus (3-4 kursy rano w str DWZ , 3-4 kursy na Bemowo popoludniu), wybudowac lacznice na tory srodmiejskie. Zanim powstanie pelna 2 linia metra , takie wspomozenie byloby sporym usprawnieniem. Osobiście proponowałbym u. m. st. Warszawa zainwestowanie budżetu metra w tunel kolejowy Warszawa Wileńska - Centrum - Bemowo z wylotem na Górcach właśnie na wspomnianą przez ciebie bocznicę do Huty. Wyszliby na tym chyba nienajgorzej, tym bardziej że trasa z Ząbek aż prosi się o przedłużenie a bocznicę do huty miasto może chyba przejąć nieodpłatnie od PKP, ograniczając w ten sposób znacznie koszty inwestycji, otwierając jednocześnie potencjał rozwoju dla Babic. Do całości możnaby podpiąć wąskotorówkę/tramwaj Tardówek - Szmulki, drugą Zacisze - Elsnerów a Brudno szybkim tramwajem podpiąć do torów legionowskich i "Niebieskiej" przez most Krasińskiego, myslę że byłoby to lepsze od kręcenia metra w tę i spowrotem. W Warszawie mamy ogromny potencjał kolejowy z którego nie korzystamy... Temat: [GW] Na ratunek prakiej parowozowni http://miasta.gazeta.pl/w...90,6490700.html Na ratunek praskiej parowozowni tu 2009-04-11, ostatnia aktualizacja 2009-04-10 22:15 Jest jednym z najstarszych budynków kolejowych w Warszawie. Jej konstrukcja z nitowanych blachownic to dziś prawdziwy unikat. Mimo to nad starą praską parowozownią z XIX w. zawisło widmo rozbiórki O uratowanie zdewastowanej hali przy Wileńskiej 14 walczą społecznicy i mieszkańcy Pragi. Na wieść, że obiekt jest zagrożony, wojewódzki konserwator zabytków wszczął właśnie procedurę wpisywania do rejestru całego zespołu dawnej parowozowni Warszawa-Wileńska (poza halą - budynki magazynu i biura). - Mamy do czynienia z obiektem o ogromnej wartości technicznej i użytkowej. Taką konstrukcję jak hala parowozowni ma już tylko kilka budynków w Polsce. Po remoncie można tu urządzić teatr, ale też muzeum czy salę koncertową - podkreśla mieszkający na Pradze inżynier Jerzy Kocot. Inspirująca wystawa ludzkich ciał. Wybierz się do Blue Expo. Zobacz! www.bodiespoland.pl/ludzkie-organy/ Prostokątna hala parowozowni została wzniesiona w latach 60. XIX w. Od początku miała ściany z czerwonej nieotynkowanej cegły. Dach wsparto na stalowej konstrukcji dźwiganej przez słupy z nitowanych blachownic. W obu ścianach szczytowych znajdowało się po sześć bram wjazdowych dla parowozów. W ścianach bocznych umieszczono okna doświetlające wnętrze. Parowozownia działała do 1947 r. Zamknięto ją, bo kolidowała z budowaną wówczas Trasą W-Z. W opuszczonych budynkach PKP urządziły warsztaty naprawcze i magazyny. Po 1999 r. obiekty były wynajmowane przez kolej prywatnym firmom na hurtownie. Gdy dach nieremontowanej od lat hali zaczął w końcu przeciekać, najemcy się wyprowadzili. Dziś budowla jest pusta i popada w ruinę. - Kolej zdecydowała się sprzedać parowozownię jako teren pod inwestycję. Już dookoła budynków wycięto drzewa. Trzeba ratować ten obiekt - alarmuje Janusz Sujecki z Muzeum Warszawskiej Pragi. Wszczęcie procedury wpisu do rejestru wstrzymuje prace rozbiórkowe. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna Temat: Łódź pozostanie KOLEJOWYM ZAŚCIANKIEM! http://lodz.naszemiasto.pl/gospodarka/515778.html Przykryją perony Łodzi Fabrycznej Wtorek, 13 września 2005r. Za trzy lata, wraz z modernizacją linii kolejowej Łódź – Warszawa, ma się – Remont i przebudowa Łodzi Fabrycznej sfinansowane zostaną w ramach partnerstwa Dodatkową zachętą dla inwestora ma być to, że PKP za symboliczną złotówkę – W Łodzi załatwiamy już dokumenty potrzebne do uzyskania pozwolenia na budowę. ------------------------------------ Stawianie budynku dworca w tym miejscu zablokuje na amen możliwość przebijania Temat: Metro w Warsaw - z biuletynu IRiPK
Trza popatrzeć jak jest gdzie indziej. W Paryżu (niewiem czy RERy czy TERy) Przed wojną ludzie (niedawno odsłonieto tablicę Podoskiego gdzieś w WWK prosi się o zbudowanie czegoś na wzór S-bahnu!!!! Warszawa się rozprzestrzenia, coraz więcej ludzi (bogatszych trochę)
Pomyślmy jak TOR: Temat: Wagon wirtemberski Witam Kolegów To moje pierwsze wystąpienie w części typowo modelarskiej. Niedawno pojawił się na forum /skala 1:1/ temat o napotkanych wagonach osobowych, raczej ich wrakach. Pojawił się i został przez admina zdjęty z powodu naruszenia przez autora zasad regulaminu. Chciałem do tego tematu coś dodać, nie zdążyłem, ale uczynię to tu w części modelarskiej. Być może sprawa znana i wiecie, a może nie... więc : Na wstępie załączam zdjęcie ściągnięte z tamtego tematu a przedstawiające wrak wagonu osobowego.... /Autora zdjęcia niestety nie zanotowałem, proszę o ujawnienie się i dodanie tu zdjęć wózków tego wagonu, ale jako załączniki ! /. Obiekt na zdjęciu to najstarszy zachowany w Polsce czteroosiowy wagon osobowy Własność Muzeum Kolejnictwa w Warszawie , nie będę się publicznie wypowiadał, co o trosce o ten / i inne eksponaty / sądzę. Wagon spotkałem po raz pierwszy na terenie stacji Warszawa Wileńska - patrz drugi załącznik, służył za magazyn /?/. Potem z uwagi na walor historyczny został przejęty przez Muzeum i po latach nijakich powędrował do Karsznic, gdzie miano go odbudować na eksponat. Prace zaczęto, ale zapał ostygł i dzisiaj jest to co jest. Sam skansen w Karsznicach po przejęciu przez Cargo jest w rozsypce. Swoją drogą wagony to nie parowozy i stanie pod chmurką zdecydowanie szybciej je wykańcza. Przykładów aż nadto wiele. Wracając do wagonu : Takie wagony, tzw. typu amerykańskiego, budowane były dla Kolei Wirtemberskich /K.W.St.E./ w latach 1846 - 1866. W okolicach 1900 roku ulegały przebudowom polegającym na wbudowywaniu podwójnych okien w miejsce wąskich pojedyńczych, a potem mniejszej liczby ale większych okien i dodawaniu toalet w środku wagonu. Ten "nasz" jest po drugiej przebudowie. Dla modelarzy kolejowych dodam : / sam osobiście za takowego się nie uważam, bo np. nic nie buduję, ale modele chętnie zbieram / - że firma Brawa buduje model dokładnie takiego samego wagonu ! Wykonany był początkowo w wersji K.W.St.E. w malowaniu szaro-zielonym. Numer katalogowy 45701. Jest na trzecim zdjęciu. Czekałem na wersję DRG i... się doczekałem W nowościach 2006 jest w wersji DRG, czyli w malowaniu oliwkowo-zielonym, jak na PKP w epoce III. Numer katalogowy 45703. Niestety jeszcze go nie mam. Czwarte zdjęcie. Pozdrawiam Tadeusz Temat: co to jest pociag zdawczy bo nie wiem:)
Temat: Tunel średnicowy - pytanie
nie, dość już prowizorek. Pozdrawiam Temat: 1 Nagle mi się przypomniało. S? nowe wycieczki Koła Warszawskiego Sekcji Ornito: 16 kwietnia 2005 r. (sobota) - na pola Pęcic i do rezerwatu „Stawy Raszyńskie”. Prowadzi Pan Lechosław Czajka. Trasa wycieczki: Stacja WKD Malichy - pola Pęcic - Stawy Raszyńskie (około 12 km). Zbiórka na stacji WKD Warszawa ?ródmiecie o godz. 7.10, z biletami na kolejkę do stacji Malichy. Odjazd kolejki o godz. 7.20. Powrót autobusem linii podmiejskiej 706 z Falent. 24 kwietnia 2005 r. (niedziela) - z Brzuzy do Zarzetki, po ł?kach w Nadbużańskim Parku Krajobrazowym. Prowadzi Pan Michał Lesisz. Zbiórka o godz. 7.50 na przystanku autobusowym linii prywatnej DAR-BUS na ul. Wileńskiej. Do przejcia około 15 km, powrót do Warszawy około godz. 17.00. 8 maja 2005 r. (niedziela) - Dolina Bugu koło Prostyni. Prowadzi Pan Lechosław Czajka. Trasa wycieczki będzie przebiegać dolin? Bugu od stacji PKP Prostyń do miejscowoci Morzyczyn Włociański, do przejcia około 18 km. Zbiórka na Dworcu PKP W-wa Wileńska około godz. 6.30 z biletami do stacji Prostyń nad Bugiem. Odjazd poci?gu (relacja do Małkini) o godz. 6.45. 2 lipca 2005 r. (sobota) - na stawy w Zalesiu Górnym. Prowadzi Pan Lechosław Czajka. Zbiórka na Dworcu PKP W-wa ?ródmiecie (peron odjazdów w kierunku zachodnim) o godz. 7.20 z biletami do stacji Zalesie Górne. Odjazd poci?gu (relacja do Radomia) o godz. 7.27. [ Dodano: 2005-04-10, 13:05 ] Mnie nie będzie 16 (zajęcia), a następna wycieczka złoliwie wypada w Dzień Ziemi. Niemniej polecam Brzuzę gor?co. W zeszłym roku 18 kwietnia włanie tam byłam na chyba najlepszej wycieczce w życiu To przepiękne miejsce i chyba jedyne, gdzie jeszcze zachowały się tradycyjne brogi. Z takiego brogu wygodnie ogl?da się całe rozlewisko jak w kinie Pamiętam, że było wtedy MNÓSTWO kulików i w ogóle siewkusów, których wtedy nie umiałam rozróżnić Hm... do dzisiaj nie umiem Pewnie nie 24 IV, ale chętnie bym się do Brzuzy wybrała znów. Kto chce się przył?czyć? Temat: Chciałem sobie bilet kupić, czyli Fik kontra warszawskie kasjerki część enta Idea była taka: Wwa Zach 8:48 211 Jako szczęśliwy posiadacz karty miejskiej, udałem się do kasy p.o. Warszawa Kasjerka o dziwo dała się namówić na wstukanie do terminalka tego, co Pojechałem. Dotarłem do kasy, powiedziałem o co chodzi, wytłumaczyłem, Cena się zgadzała. Trasa nie. Trasa w ogóle wyglądała dosyć... ciekawie. Na tyle ciekawie, że bilet Zabrałem się ze sprawą do trzeciej kasy, padło na Śródmieście. Nie Pani w kasie jednak popełniła bardzo fajny błąd, wybierając odruchowo jako Mam inny bilet. Warszawa Ursus - Sierpc. Przez Grodzisk Maz. * Skierniewice Temat: Stacje koncowe / czolowe - wyliczanka w sam raz na sezon ogorkowy
Najwyższa to dworzec czołowy. Według definicji dworca czołowego, sam budynek Ł. Fabryczna ma budynek dworca - notabene malo reprezentacyjny jak na W krajach Europy Zachodniej dworców czołowych jest multum, wyliczanie W praktyce w Polsce przestały funkcjonować chyba wszystkie dworce tego typu, Stąd logiczne, że najczęściej pociąg pasażerski na Zachodzie jest W Polsce zaś PKP stać na półgodzinne postoje techniczne i angażowanie Pozdrowienia Jakub Halor Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 76 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||