Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Warszawa WileńskaTemat: Legionowo-Tluszcz zaliczone! Korzystajac z niezwyklej uprzejmosci PKP PR, ktora to spolka zafundowala kilku pociagom W-wa-Bialystok objazdy przez Legionowo i Radzymin postanowilem wybrac sie na zaliczenie ww. odcinka. Na poczatek niemila niespodzianka. Pani (w zasadzie powinienem wyrazac sie babsko) w kasie (w tunelu prowadzcym na perony obok jakiejs ksiegarni) odmowila mi sprzedazy blietu w rel. W-wa Centralna-Zabki przez Tluszcz do Tluszcza posp, dalej osob, tlumaczac, ze pociag przejezdza dwa razy tym samym odcinkiem. Po 5 min dyskusji przybierajacej coraz bardziej nerwowy charakter zrezygnowany udalem sie do innej kasy, gdzie bilet nabylem w 15 tylko do kogo i z czym, skoro "operatorka" kasy nie zechciala mi podac soich danych, ani nawet nr kasy. Odeslala do naczelnika "na gore". Moze do dyrektora genrealnego PKP PR napisze, ale to przeciez chyba nic nie da. W ostatnim gescie rozpaczy, zrobilem Pani zdjecie, z tym, ze zdazyla zaslonic twarz, a nastepnie piorunem zamknela kase. Pozniej bylo juz lepiej. Niemen prowadzony przez EP07-431 [CM Bialystok] odjechal planowo. Wygodny i cieply wagon 2 klasy zapelniony ok 60%. Ze Wschodniego wyjazd na Gdansk. Konsernacja na twarzach wspolpasazerow i wspolpasazerek. Wyjasnieam o co chodzi z objazdem - wszyscy sie uspokajaja. Pozniej Pani konduktor tez informowala wszystkich o objezdzie. Do Legionowa strasznie sie telepalismy. Myslalem, ze bez pilota jedziemy z koniecznosci 40km/h, ale to chyba raczej taki zly jest stan torow. W Legionowie cukierkowy skladzik pelny citroenow C3 i chyba C5, na czele stonka po naprawie SM42-668 [CM Warszawa], wokol pociagu pilnujacy funkcjonariusze SOK i prywatni ochroniarze. Dokad to moglo jechac? Moze za Legionowo - tam po lewej stronie jadac na Radzymin) widac bylo jakas czesto uzywana bocznice. Za Legionowem znacznie przyspieszylismy i tak prawie caly czas do samego Tluszcza. Po drodze ciekawie usytuowana stacja Nieporet, jakies mostki etc. dalej przez piekny las i malownicze pola do Radzymina (po drodze jakas calkiem malownicza stacyjka wsrod lasow). Stacja Radzymin troche zaniedbana, nastawnia a'la bocianie gniazdo. Dalej piekne, piekne pola. Stacyjka Emilienin? czy jakos z Emila w kazdym razie. Tu chyba jakas baza paliw jest - bocznica mocno jezdzona i cysterny. Pozniej tylko Kruszyn, gdzie odgalezia sie linia/lacznica do linii (?) do Pilawy. Dosc ciekawe jest to wejscie linii z Pilawy, mozna by parowozy obracac na tym trojkacie :-) W Tluszczu 30 min oczekiwania i powrot do Zabek 77920 'Bialystok-W-wa Wilenska' w dniu dzisiejszym EN57-1555 (rb ex EN57-775ra(?))+1558 [ZPR Bialystok]. Ciekawe, czy od 15 XII bialostockie kible beda jeszcze tu docieraly? To tak w ekspresowym skrocie. Z objazdu mozna skorzystac jeszcze jutro - polecam goraco. Marek Dabrowski Temat: Wspólny bilet ZTM-KM - rozszerzenie oferty „Wspólny bilet ZTM – KM” – rozszerzenie oferty Od 7 stycznia 2008 r. rozszerza się zakres oferty „Wspólny bilet ZTM-KM” o bilety 3-dniowe i tygodniowe. na mocy umowy zawartej pomiędzy Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM) a Spółką "Koleje Mazowieckie-KM" (KM), podróżni: 1) posiadający ważny bilet okresowy ZTM (miejski lub sieciowy, imienny lub na okaziciela, normalny lub ulgowy): a) 30-dniowy (z wyjątkiem biletów na jedną linię) albo 90-dniowy, zakodowany na Warszawskiej Karcie Miejskiej (WKM) albo Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, b) dobowy, c) 3 - dniowy, d) tygodniowy, 2) uprawnieni do bezpłatnych przejazdów środkami komunikacji miejskiej, mogą korzystać również z przejazdów pociągami osobowymi KM: * na obszarze m. st. Warszawy, ograniczonym stacjami: Warszawa Ursus, Warszawa Gołąbki, Warszawa Choszczówka, Warszawa Wola Grzybowska, Warszawa Falenica, Warszawa Jeziorki i * na odcinku Warszawa Wileńska – Ząbki oraz przewozić rzeczy (w tym rower) i zwierzęta, zgodnie z zasadami obowiązującymi w lokalnym transporcie zbiorowym nadzorowanym przez ZTM, bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat. Ww. bilety ZTM są honorowane w pociągach KM, pod warunkiem, że są ważne podczas przejazdu, tzn. że zostały wcześniej aktywowane/skasowane, np.: w środkach komunikacji miejskiej. Bilety te można również aktywować/skasować w kasownikach ZTM umieszczonym na stacjach: * Warszawa Zachodnia, * Warszawa Ochota, * Warszawa Śródmieście, * Warszawa Powiśle, * Warszawa Stadion, * Warszawa Wschodnia, * Warszawa Gdańska, * Warszawa Wileńska. Bilet 30- i 90-dniowy ZTM można aktywować także w pociągu KM. W tym celu posiadacz nieaktywnego biletu 30- lub 90-dniowego ZTM (z wyjątkiem biletów na jedną linię) zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami (licząc od czoła składu) i niezwłocznie zgłosić się do kierownika pociągu, z żądaniem aktywacji biletu. W przeciwnym wypadku podróżny zostanie uznany za jadącego bez ważnego biletu. Bilet 30- i 90-dniowy ZTM można kupić/aktywować w kasach biletowych na nw. stacjach: * Pruszków, * Piastów, * Warszawa Ursus, * Warszawa Włochy, * Warszawa Zachodnia, * Warszawa Ochota, * Warszawa Śródmieście, * Warszawa Wschodnia, * Warszawa Rembertów, * Warszawa Wesoła, * Warszawa Wola Grzybowska, * Sulejówek Miłosna, * Warszawa Radość, * Warszawa Międzylesie, * Warszawa Okęcie, * Warszawa Służewiec, * Ożarów Mazowiecki, * Warszawa Gdańska, * Warszawa Wileńska, * Ząbki. Wspólna oferta ZTM-KM nie obowiązuje: 1) na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka Bankowa, 2) w pociągu sezonowym „Słoneczny”, 3) w pociągach Spółek „PKP Intercity” i „PKP Przewozy Regionalne”. Osoby odbywające przejazd pociągiem KM z miejscowości położonych poza obszarem stosowania wspólnej oferty ZTM-KM, zobowiązane są do nabycia biletu KM na dojazd do stacji granicznej obszaru obowiązywania oferty. Windykacja należności z tytułu przejazdu w pociągu KM, bez ważnego biletu okresowego ZTM lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, odbywa się na zasadach obowiązujących w KM. W pociągach KM nie są honorowane bilety ZTM: jednorazowe i inne niż wymienione powyżej Źródło: Koleje Mazowieckie Sp. z o.o. Temat: reklamacje (prawo) Dziekuje za odpowiedzi, troche mi sie rozjasnilo. Pozostaje jeszcze taka sprawa - od kogo roscic i ile, Kwintesencja: Trasa przejazdu i pociagi: Bilet, którego domagalem sie: Zakupione bilety: Uczestnicy: Obsluga w pociagu M-1521: Obsluga w kasie ciechanowskiej: Obsluga w pociagu R-15101: Obsulga w pociagu R-98221: Obsluga w kasie elckiej: hej Temat: Czerwcowa korekta RJ Zmiany w rozkładzie 1 marca przypada pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy 2008/2009. Zmiany zapowiedziały PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Koleje Mazowieckie i Arriva. W przypadku PKP PR największe zmiany będą miały miejsce na Górnym Śląsku. Uruchumiona zostanie część pociągów zlikwidowana 10 stycznia (wówczas cięcia dotknęły 110 pociągów w województwie, 52 odwołano). Do łask powraca w sumie 18 pociągów, w tym 5 par na najbardziej obciążonej trasie Gliwice-Częstochowa. Po jednej parze pociągów przybędzie na trasie do Wisły, Wodzisławia, Zabrzydowic i Bielska-Białej. Na Śląsku nastąpią jednak też cięcia. Ich najbardziej wyraźnym efektem będzie odwołanie wszystkich pociągów osobowych na trasie Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa. To już druga linia na Śląsku, z której znika ruch lokalny - 10 stycznia takie cięcia dotknęły odcinek Bielsko-Biała - Skoczów. Odnotować należy też plan wprowadzenia przez PKP PR pociągów w relacji Kraków-Przemyśl i Kraków-Wrocław. Mają one kursować w weekendy od 30 kwietnia. PKP PR zwiększają liczbę pociągów pomiędzy Toruniem, Chełmżą i Unisławem Pom. w godzinach późnowieczornych i wczesnoporannych. 1 marca wprowadzone zostaną też zmiany w godzinach kursowania wielu pociągów, m.in. w Wielkopolsce, Małopolsce oraz na Kujawach. Jeśli chodzi o zmiany PKP IC, to w oczy rzuca się m.in. przekwalifikowanie pociągu „Augustyn Kordecki” z pospiesznego ponownie na TLK oraz skrócenie relacji do trasy Warszawa-Gliwice. W zamian posp. „Kmicic” będzie kursować nie z w relacji Warszawa-Częstochowa, lecz z Białegostoku. IC Chrobry w drodze z Warszawy do Szczecina będzie zajeżdżać do Poznania Gł. Natomiast IC Odra (Warszawa-Wrocław) od 1 kwietnia wróci na CMK; będzie kursować przez Katowice, zamiast przez Piotrków, Radomsko i Częstochowę. W sezonie posp. „Niemen” (Bydgoszcz-Białystok) będzie prowadzić grupę wagonów do Suwałk, a posp. „Zamenhoff” (Białystok-Bielsko Biała) do Wisły Uzdrowisko. Z powodu remontu linii E-65 relację posp. Hutnik (Racibórz-Olsztyn) skrócono do Warszawy. Kilku pociągom TLK i pospiesznym dodano nowe postoje, m.in. w Legionowie, Prabutach, Suchedniowie, Bydgoszczy Wschód czy Pleszewie. W przypadku Kolei Mazowieckich zmiany są niewielkie. Największe roszady następują na trasie w kierunku Tłuszcza i Małkini (po południu jeden z pociągów Warszawa Wileńska - Tłuszcz będzie kursować do Wyszkowa) oraz na trasie w kierunku Działdowa. Duże zmiany, w okresie 1 marca - 31 maja, związane są z remontem linii E-65. Trzy pary pociągów Warszawa-Nasielsk zostały skrócone do Modlina, a na dalszym odcinku uruchumiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. W związku z remontem E-65 zmienia się także diametralnie rozkład na trasie Nasielsk-Sierpc: od 1 marca nie jedna, lecz dwie pary szynobusów będą kursować w relacji Sierpc-Tłuszcz, w dodatku nie przez Legionowo (ze zmianą kierunku), lecz łącznicą omijającą stację w Legionowie. Tą samą trasą pojedzie jedna para pociągów prowadzona EZT - rano w nietypowej relacji Ostrołęka-Modlin, wieczorem w relacji Modlin-Tłuszcz. W przypadku Arrivy najważniejszą zmianą jest, o czym już informowaliśmy, uruchomienie przewozów na trasie Malbork-Grudziądz. Na odcinku Malbork-Kwidzyn Arriva przejmuje prowadzenie pociągów od PKP PR, na trasie Kwidzyn-Grudziądz ruch będzie reaktywowany po 13 miesiącach. źródło: Rynek Kolejowy Temat: Zmiany Rozkładzie Jazdy Pociągów 1 marca przypada pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy 2008/2009. Zmiany zapowiedziały PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Koleje Mazowieckie i Arriva. W przypadku PKP PR największe zmiany będą miały miejsce na Górnym Śląsku. Uruchumiona zostanie część pociągów zlikwidowana 10 stycznia (wówczas cięcia dotknęły 110 pociągów w województwie, 52 odwołano). Do łask powraca w sumie 18 pociągów, w tym 5 par na najbardziej obciążonej trasie Gliwice-Częstochowa. Po jednej parze pociągów przybędzie na trasie do Wisły, Wodzisławia, Zabrzydowic i Bielska-Białej. Na Śląsku nastąpią jednak też cięcia. Ich najbardziej wyraźnym efektem będzie odwołanie wszystkich pociągów osobowych na trasie Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa. To już druga linia na Śląsku, z której znika ruch lokalny - 10 stycznia takie cięcia dotknęły odcinek Bielsko-Biała - Skoczów. Odnotować należy też plan wprowadzenia przez PKP PR pociągów w relacji Kraków-Przemyśl i Kraków-Wrocław. Mają one kursować w weekendy od 30 kwietnia. PKP PR zwiększają liczbę pociągów pomiędzy Toruniem, Chełmżą i Unisławem Pom. w godzinach późnowieczornych i wczesnoporannych. 1 marca wprowadzone zostaną też zmiany w godzinach kursowania wielu pociągów, m.in. w Wielkopolsce, Małopolsce oraz na Kujawach. Jeśli chodzi o zmiany PKP IC, to w oczy rzuca się m.in. przekwalifikowanie pociągu „Augustyn Kordecki” z pospiesznego ponownie na TLK oraz skrócenie relacji do trasy Warszawa-Gliwice. W zamian posp. „Kmicic” będzie kursować nie z w relacji Warszawa-Częstochowa, lecz z Białegostoku. IC Chrobry w drodze z Warszawy do Szczecina będzie zajeżdżać do Poznania Gł. Natomiast IC Odra (Warszawa-Wrocław) od 1 kwietnia wróci na CMK; będzie kursować przez Katowice, zamiast przez Piotrków, Radomsko i Częstochowę. W sezonie posp. „Niemen” (Bydgoszcz-Białystok) będzie prowadzić grupę wagonów do Suwałk, a posp. „Zamenhoff” (Białystok-Bielsko Biała) do Wisły Uzdrowisko. Z powodu remontu linii E-65 relację posp. Hutnik (Racibórz-Olsztyn) skrócono do Warszawy. Kilku pociągom TLK i pospiesznym dodano nowe postoje, m.in. w Legionowie, Prabutach, Suchedniowie, Bydgoszczy Wschód czy Pleszewie. W przypadku Kolei Mazowieckich zmiany są niewielkie. Największe roszady następują na trasie w kierunku Tłuszcza i Małkini (po południu jeden z pociągów Warszawa Wileńska - Tłuszcz będzie kursować do Wyszkowa) oraz na trasie w kierunku Działdowa. Duże zmiany, w okresie 1 marca - 31 maja, związane są z remontem linii E-65. Trzy pary pociągów Warszawa-Nasielsk zostały skrócone do Modlina, a na dalszym odcinku uruchumiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. W związku z remontem E-65 zmienia się także diametralnie rozkład na trasie Nasielsk-Sierpc: od 1 marca nie jedna, lecz dwie pary szynobusów będą kursować w relacji Sierpc-Tłuszcz, w dodatku nie przez Legionowo (ze zmianą kierunku), lecz łącznicą omijającą stację w Legionowie. Tą samą trasą pojedzie jedna para pociągów prowadzona EZT - rano w nietypowej relacji Ostrołęka-Modlin, wieczorem w relacji Modlin-Tłuszcz. W przypadku Arrivy najważniejszą zmianą jest, o czym już informowaliśmy, uruchomienie przewozów na trasie Malbork-Grudziądz. Na odcinku Malbork-Kwidzyn Arriva przejmuje prowadzenie pociągów od PKP PR, na trasie Kwidzyn-Grudziądz ruch będzie reaktywowany po 13 miesiącach. źródło: rynek-kolejowy.pl Temat: [internet] Rusza modernizacja linii Warszawa-Legionowo 10 sierpnia rusza przebudowa linii kolejowej Warszawa - Legionowo. Inwestycja ta jest częścią wielkiej przebudowy linii Warszawa - Gdańsk. Możemy ją potraktować jako najbardziej skandalicznie przygotowaną ze wszystkich inwestycji kolejowych finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Inwestycja mówi o dostosowaniu parametrów linii do prędkości 160 – 200 km/h. Niestety w związku z tą inwestycją nie możemy pochwalić się rozwojem regionalnego transportu, ponieważ założenia modernizacji mogą doprowadzić do degradacji regionalnej oferty Kolei Mazowieckich i zablokować stworzenie systemu Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie. Za skandaliczne należy uznać: - Brak budowy nowych przystanków na terenie Warszawy np. na Rondzie Żaba i dwu-poziomowego przystanku przy hipermarkecie Tesco na ulicy Radzymińskiej (od strony wschodniej peronu na dole przystanek przesiadkowy z linią Tłuszcz - Warszawa Wileńska, od strony zachodniej zejście przygotowane na połączenie ze stacją 2 linii metra). Brak budowy nowych przystanków w miejscach najdogodniejszych przesiadek nie tworzy warunków dla systemu SKM. - Brak informacji ze strony Polskich Linii Kolejowych (PKP PLK) na temat budowy 3 toru do Legionowa na całej długości trasy. Brak informacji o nowym moście na kanale żerańskim budzi obawę, że 3 tor będzie wybudowany tylko miejscowo. Wprowadzenie szybkości 160 km/h - 200 km/h dla pociągów InterCity, bez separacji ich ruchu może spowodować w rzeczywistości pogorszenie ruchu osobowego, gdyż pociągi będą stać po parę minut na stacjach, aby przepuścić kursujące w przyszłości co 30 minut pociągi bezpośrednie do Gdańska i innych miast północnej Polski. Brak całkowitej separacji ruchu intercity uniemożliwi wprowadzenie większej ilości pociągów osobowych na dotychczasowej trasie Warszawa - Ciechanów, jak i rozszerzenie oferty o; kursujące co 20 minut pociągi SKM na trasie Warszawa – Legionowo, kursujący co 30 minut Airoprt Express (bezpośredni pociąg na lotnisko w Modlinie jadący bez zatrzymywań), kursujące co 60 minut pociągi na trasie Warszawa-Zegrze/Nieporęt/Radzymin. - Uniemożliwienie uruchomienia połączenia SKM z północną częścią Tarchomina, gdyż inwestycja nie przewiduje stworzenia odnogi linii do najszybciej rozbudowującej się części Warszawy. - Wielkim błędem inwestycji jest zaniechanie planowanego kilkadziesiąt lat temu bypassa, który by omijał Nowy Dwór Mazowiecki i skracał bezpośrednią drogę nad morze (czyli linia przez Skrzeszew). Dotychczasowa linia wygina się dużym łukiem do Nowego Dworu. Linia przez Skrzeszew, prowadząca prosto, nawet częściowo powstała (jest korytarz oraz nasyp i wiadukt). Linia ta służyłaby ruchowi intercity, a linia przez Nowy Dwór Mazowiecki ruchowi osobowemu. Cały czas nie jest za późno na zmianę planów. Warto się zastanowić czy nie warto przeznaczyć dodatkowe środki na to abyśmy zrealizowali wzdłuż linii do Gdańska wspomniane inwestycje. Warto pamiętać, że jest to inwestycja na 50 lat, a nie na rok czy dwa. źródło: http://www.ewarszawa.com/aktualnosci/wiadomosc/2449.php Temat: [cyt]PKP-Kielce. [pr][cyt]Nowy kolejowy rozkład jazdy now 26-11-2004 , ostatnia aktualizacja 26-11-2004 19:57 Serwis:Gazeta.pl Link:http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35241,2415364.html Już wiadomo, jak będą kursować pociągi na Podlasiu w przyszłym roku. Nie Sześć następnych pociągów osobowych zniknęło we wrześniu (Białystok - W nowym rozkładzie jazdy będzie ich o dwa więcej. To rezultat - W dni, kiedy występuje faktycznie zapotrzebowanie na dużą liczbę pociągów, Według zapowiedzi Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych projekt - Niestety, koleje regionalne nigdzie na świecie dochodu nie przynoszą, Ważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy: - Skurczy się szlak pociągu kursującego na trasie Hajnówka - Warszawa - Jeden ze składów, które do tej pory jeździły do Ełku, dojedzie tylko do - Będą dodatkowe pociągi do Łap w godzinach, gdy podróżnych jest najwięcej. - Pojawią się też dwa dodatkowe połączenia pospieszne do Warszawy. - Zniknie jednak ekspres Mickiewicz do Krakowa. W jego miejsce przewidziano - Zmieni się trasa Wigier, które zamiast do Bielska-Białej dojadą do Krakowa - Skrócono relację Pogoni (od grudnia Suwałki - Warszawa - Suwałki zamiast do - Pojawi się nowa Narew, kursująca z Białegostoku do Bielska-Białej i z Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 12 grudnia. Temat: Taryfa KM + PR - jak to w końcu jest ? Zaplanowałem sobie na dzisiaj kółeczko, mające na celu zaliczenie odcinka Dęblin - Łuków. Biorąc 2 wytyczne: a) żaden odcinek nie moze się powtórzyć b) żaden przystanek / stacja nie może być przejechana 2 razy ułożylem następującą trasę : Warszawa Olszynka Grochowska Celem nabycia biletu udałem się wpierw na Wileńską, jako że tam miałem Wkurzony udałem się na Wschodni. Stanąłem do kasy PKP PR. Podałem "paniusi" Na kółeczko w końcu nie pojechałem. Pozdrawiam i życzę PKP mnóstwa klientów :/ Temat: [pr] Wołomin http://www.um.wolomin.pl/?option=com_co ... &Itemid=86 Projektowanie tras rowerowych rozpoczęte Rozpoczęła się realizacja opracowania koncepcji rozwoju sieci tras rowerowych na obszarze gminy Wołomin na lata 2007-2013. Zgodnie z podpisaną przez gminę Wołomin umową, zadania tego podjęło się Stowarzyszenie ZIELONE MAZOWSZE. 27 października na terenie naszej gminy można było zobaczyć zorganizowaną grupę cyklistów, która analizowała możliwości zaprojektowania sieci ścieżek i szlaków rowerowych. Pierwszym zadaniem, jaki postawiła sobie grupa, było obejrzenie istniejących ścieżek rowerowych. Dr Tadeusz Kopta i Aleksander Buczyński sprawdzali, czy wybudowane już ścieżki rowerowe mają odpowiednie parametry. W przypadki ich barku, analizowali, czy jest możliwość dostosowania ich do istniejących norm. Ponadto, przyjrzeli się szansom na sprawne włączenie ich w sieć projektowanych tras rowerowych. Wyzwaniem dla projektu będzie przeforsowanie inwestycji, jaką byłaby budowa ścieżki wzdłuż torów na odcinku Duczki - Warszawa Wileńska. W tym celu potrzebna jest współpraca gmin: Wołomin, Kobyłka, Zielonka, Ząbki, powiatu wołomińskiego oraz Warszawy. Jest to bardzo nowatorska koncepcja - w ostatnim czasie, przy istniejącym stanie prawnym, nie udało się to w żadnym mieście. Miejmy nadzieję, że ekologiczne podejście do rozwiązań komunikacyjnych to nie tylko puste slogany, które rozbiją się o decydentów, zasłaniających się przepisami. Wołomińska koncepcja przewiduje budowę ścieżki na odcinku Duczki - granica z Kobyłką. Jednak istnienie tej trasy będzie zależeć od PKP oraz samorządów wymienionych miast i powiatu. Ścieżka ta zarówno uatrakcyjni turystycznie nasz region, jak i będzie stanowić bezpieczną drogę rowerową, którą nasi mieszkańcy będą mogli docierać, np. do pracy i szkoły. Gdyby ta koncepcja mogłaby być realizowana, stałaby się osią projektowanej sieci tras rowerowych w naszej gminie. Na tym rozwiązaniu bardzo zależy Grzegorzowi Wajsowi, który zabiega o to rozwiązanie. W sobotę grupa przejechała drogami, przy których można zaprojektować dalsze odcinki ścieżek lub wytyczyć szlaki rowerowe: - od przejazdu przy stacji Wołomin, ulicą Lipińską do ul. Sikorskiego, - następnie w lewo ul. Sikorskiego do torów, - później wzdłuż torów do Duczek, w Duczkach obok drogi 634, a następnie ulicą Majdańską do Majdanu, - z Majdanu do Wołomina przy cmentarzu (połączenie ze ścieżką w Al. Niepodległości), - od Al. Niepodległości do ul. Wileńskiej, - od ul. Wileńskiej do ul. Sikorskiego w stronę centrum. W następnych terminach analizie zostaną poddane kolejne obszary gminy Wołomin. "Objeżdżanie" Wołomina odbyło się w składzie: dr Tadeusz Kopta (projektant systemów transportowych, ekspert Polskiego Klubu Ekologicznego i Ministerstwa Środowiska), Aleksander Buczyński ze Stowarzyszenia ZIELONE MAZOWSZE oraz członkowie wołomińskiego Stowarzyszenia WAJSPORT - Tomasz Jeż, Dariusz Kielczyk, Sławomir Kielczyk oraz Grzegorz Wajs. Julia Śliwko Stowarzyszenie WAJSPORT Temat: Dni Transportu Publicznego 2007 TELEGRAM wg ADRESU SIEDEM Nr IRUSJl – 1173/07 Nadany z IRUSJ w Warszawie DNIA: 12 Września 2007r. GODZ. 11.35 e-m@il: idjel(@pkp.com.pl Tel.: (922) 47 32 419, fax: (922) 47 33 953 E-m@il: CEL, CEDE, CM, IDD, IES, IZ Warszawa; ID1U Poznań; ISE Wwa Wschodnia., Wwa Zachodnia, Wwa Wileńska, Skierniewice; CZ Poznań, Na wniosek CZ w Poznaniu" w dniu 22 września 2007r. przeprowadzić nw. pociągi, wg indywidualnego rozkładu jazdy: l. Poc. SWP/ROPP/SWPcp nr 11740/1, w re1. WWA GŁ. TOW. WOB SKIERNIEWICE(KWR-650693): Wwa Gł. Tow. WOB odjazd 6:48; Wwa Odolany WGW 6:51; Wwa Odolany MD 6:54; Wwa Czyste 6:58; Wwa Zach. Szczęśl. 7:02: Wwa Gdańska WGA 7:15; Wwa Gdańska Os. 7:18/9:05; Wwa Gdańska WGA 9:08; Wwa Gdańska R9-9:12; Wwa Jel. 9:19; Wwa Gł. Tow. WOC 9:22; Wwa Gł. Tow. WOA 9:25; Józefinów 9:37; Pruszków 9:41; Grodz. Maz. 9:53; Zyrardów 10:06; Radziwiłłów Maz. 10.17; Miedniewice 10.23;Skiemiew SkA 10:27; Skerniewice przyjazd 10:30 Obrót parowozu: Skierniewice odjazd 10:53; Skierniew Park 10:58; Skierniewka 11:04; Skierniewice przyjazd 11.12. Prędkość max: od Warszawy Gł. Tow. WOB. 30km/h, od km 3,4 – 40km/h, od km 7,925 linii 509 – 60 km/h, od km 2,38 – 40km/h, od km linii 20 – 30km/h, od km 1,094 linii 19 – 40 km/h, od km 12,456 linii 1 – 70km/h, od km 67,69 40km/h, od km 1,874 – 50km/h, od km 66,189 linii 1 – 70km/h Dane technicne: Skład pociągów: Ok1-359 + wagony (Retro) Masa brutto poc. – 100t,. długość poc. – 60m, wym. % masy ham./V max – 36/70 Obsługa trakcyjna: na odc. Wwa WOB Wwa Gdańska Os. wystawienie składu na stację dodatkową lok. SM42 – CM Warszawa, od Wwy Gdańskiej Os. – CM Poznań, pilot - CM Warszawa 2. Poc. ROPP/SWPdp nr 11743/2, w rel. SKIERNIEWICE –WWA GŁ. TOW. WOB (KWR650719): Skierniewice odjazd 15:00; Miedniewice 15:09; Radziwiłłów Maz. 15:15; Żyrardów 15:26; Grodz. Maz. 15:38; Pruszków 15:50; Józefinów 15:54; Wwa Gł. Tow. WOA 16;05; Wwa Gł. Tow. WOC 16:08; Wwa Jel. 16:11; Wwa Gdańska R9-16:17: Wwa Gdańska WGA 16:20; Wwa Gdańska Os. 16:22/16:47; Wwa Gdańska WGA 16:50; Wwa Zach. Szczęśl. 17:06; Wwa Czyste 17:09; Wwa Odolany MD 17:12; Wwa Odolany WGW 17:15; Wwa Gł.Tow. WOB przyjazd 17:17 Prędkość max: od Skierniewic – 60km/h, od km 1,732 linii 529 – 40km/h, od km 61,479 linii 1 70km/h, od km 6,255 linii 19 – 40km/h, od km – 1,094 linii 20 – 30km/h, od km 0 linii 509 –40km/h, od km 2,38 – 60km/h, od km 8,53 linii 20 – 40km/h Dane techniczne: Skład pociągów: Ok1-359 + wagony (Retro) Masa brutto poc. – 100t,. długość poc. – 60m, wym. % masy ham./V max – 29/70 Obsługa trakcyjna: CM Poznań, pilot CM Warszawa, na odc. Wwa Gdańska Os. Wwa WOB.,zjazd z dodatkową.lok.SM42.- CM Warszawa. , Opracowała: inż. Lena Iwanowska tel. (922) 47 334 91 /-/ z up. Barbara Twardowska Zródłó:http://www.gmfk.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=1322 Temat: Czy jest taki przepis...
[Zamierzałem umieścić TOB, RPO i inne przepisy, dotyczące podróżnych na www,
| To jak to w koncu z tym biletem z Kutna do Brwinowa przez Warszawe | Nie wiem, kto mąci :-) Dla mnie jest oczywiste, że przy przejeździe w rel. Moze co zle zrozumialem, ale byl watek, ze juz teraz bez wzgledu na Natomiast programy kasowe nie posiadają zabezpieczenia i jest możliwe nawet Oczywiście - to, co tu piszę, odzwierciedla moje rozumienie przepisów i moją Pozdr. Temat: Warszawskie dworce i przystanki kolejowe Powinna być na jednym poziomie, tak by przesiadki w przyszłości były realizowane na poziomie jednego peronu. Czyli jadę z Centrum pociągiem na Bródno, wysiadam i z drugiej strony peronu mam pociąg na Gocław. Warszawa KOMUNIKACJA Pociągiem i metrem prosto na piłkarskie trybuny Na Euro 2012 w miejscu przystanku Warszawa Stadion wyrośnie wielopoziomowy dworzec. Pierwszy, który obsłuży pasażerów kolei i dwóch linii metra. Jego budowa powinna się zacząć w 2009 roku -To będzie komunikacyjny kombinat. Nowy dworzec obsługiwać ma pasażerów Kolei Mazowieckich, Szybkiej Kolei Miejskiej, a także pociągów dalekobieżnych. Pod jednym dachem znajdą się ponadto stacje II linii metra, a przyszłości również III (na Gocław - red.) - opowiada dyrektor miejskiego Biura Komunikacji Mieczysław Reksnis. -Tylko dzięki takiemu rozwiązaniu kibice bez problemów dojadą na mecze. Pomysł jest "piętrowy": na powierzchni perony kolejowe połączone z galerią handlową. Pod nimi stacja II linii metra. A pod nią z kolei planowana przy stadionie początkowa stacja III linii. Chyba że perony obu linii będą na tym samym poziomie. Nowoczesny dworzec musi stanąć w ciągu pięciu lat - przed mistrzostwami Europy w piłce nożnej. To warunek, aby każdego dnia rozgrywek na stadion dowieźć nawet 60 tys. ludzi. Budowa Stadionu Narodowego ma się rozpocząć za dwa lata. W tym samym czasie powinny ruszyć roboty przy dworcu. Nawet uwzględniając czas potrzebny na jego zaprojektowanie i przeprowadzenie przetargów, termin zdaniem specjalistów jest realny. Eksperci oceniają Bariery planistyczne już usunięto. Uchwalone w zeszłym roku przez radę miasta studium zagospodarowania uwzględnia zmiany przebiegu linii metra. -Początkowo przewidywaliśmy, że trasa II linii będzie prowadzić północną stroną mostu Świętokrzyskiego w pobliżu Portu Praskiego. Po dyskusjach z kolejarzami przesunęliśmy ją do stadionu, by "przytulić" metro do kolei -tłumaczy dyrektor Reksnis. Pomysł wybudowania wspólnego dworca wspiera Zarząd Transportu Miejskiego. - Na Euro tysiące kibiców przylecą na lotniska w Modlinie i na Okęciu. Jedyny sposób, żeby nie utknęli w korkach, to dowieźć ich na stadion koleją.A po meczu metrem rozwieźć po Warszawie - uważa dyrektor ZTM Leszek Ruta. - W stolicy jest wiele środków transportu. Tylko trzeba zadbać oto, by pasażerowie mogli się łatwo przesiadać. Nie może być tak jak na Dworcu Gdańskim, gdzie przejście z pociągu do tramwaju czy do metra to droga przez mękę -mówi Wojciech Szymalski z Centrum Zrównoważonego Transportu. Ale pojawiają się też wątpliwości natury technicznej. - Część kolejarzy przekonuje, że między stadionem a Portem Praskim jest za mało miejsca na budowę wielkiej stacji, z peronami metra, kolei lokalnych i pociągów dalekobieżnych -mówi Janusz Piechociński z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Księgowi liczą koszty Sama stacja metra, jeśli ma "złączyć" dwie linie, musi być co najmniej tak duża jak na placu Wilsona. To wydatek ponad 100 mln zł. Nad metrem trzeba od podstaw wybudować nowy dworzec kolejowy z centrum handlowym. Mówi się o gabarytach Dworca Centralnego. Otwarta wiosną 2002 r. dużo mniejsza Wileńska kosztowała 98 mln euro. Nawet ostrożnie licząc, na nowy dworzec trzeba więc znaleźć minimum pół miliarda złotych. MICHAŁ KOZAK -------------------------------------------------------------------------------- 150 mln euro na przebudowę PKP szykują się do modernizacji Dworca Wschodniego. Na inwestycję chcą wydać ok. 150 mln euro. - Na miejscu dzisiejszej hali biletowej wyrośnie galeria handlowa. Dworcowy budynek będzie odsunięty od ulicy Kijowskiej i stanie dokładnie nad dzisiejszymi peronami - opowiada dyrektor Biura Nieruchomości Strategicznych PKP Paweł Olczyk. Obok stacji kolejowej ma się znaleźć przeniesiony spod stadionu dworzec autobusowy. Obok planowanej w sąsiedztwie Trasy Tysiąclecia wyrośnie też wielki parking systemu "Parkuj i jedź" dla tych, którzy będą się przesiadać z samochodów na pociąg. Przygotowanie projektu i przeprowadzenie niezbędnych przetargów zajmie kolejarzom dwa - trzy lata. Później teren między Kijowską i Lubelską zamieni się w wielki plac budowy. Prace potrwają kolejne dwa lata. Temat: Kolej nadzalewowa troszkę bliżej?
Tomek Janiszewski ps. 1. A gdyby faktycznie koszty przejazdu na parukilometrowym odcinku Elbląg - ps.2. ostatnio na pmk pisało się o Węgorzewie. Dobrze że tam "profesora" nie Temat: Modernizacja WWK Konferencja prasowa w siedzibie PKP PLK (...) Modernizacja WWK PKP PLK S.A. przedstawiło dziś raport na temat aktualnie prowadzonych na terenie Warszawskiego Węzła Kolejowego prac remontowych poprawiających stan infrastruktury kolejowej: 1. Modernizowana jest linia Warszawa-Tłuszcz. Od czerwica br. trwa remont toru nr 1 na odcinku Wołomin-Tłuszcz. Podniesienie prędkości do 120 km/h. pozwoli na skrócenie przejazdu pomiędzy Warszawą a Tłuszczem od 10-12 min. Koszt tych robót wyniesie 20 mln. zł. Kolejnym etapem modernizacji tej linii, to odcinek Warszawa Wileńska-Zielonka za 13,4 mln. zł. Zakończenie tych prac na linii Warszawa Wileńska – Tłuszcz pozwoli przewoźnikom na prowadzenie w porannym i popołudniowym szczycie przewozowym pociągów co 10 minut. Usprawni to dowóz podróżnych z Wołomina, a w przyszłości pozwoli racjonalnie wykorzystać połączenia autobusowe w ramach przygotowywanego przez władze Warszawy systemu zintegrowanego transportu dla stołecznej aglomeracji. Linia nr 21 W-wa Wileńska – Tłuszcz do 20 listopada 2006 r. Warszawa Wileńska – Zielonka (wymiana nawierzchni i dwóch rozjazdów na stacji Zielonka) do 9 grudnia 2006 r. 2. Zmodernizowano nawierzchnię na linii 447, na odcinku Warszawa Zachodnia -Włochy co pozwoliło podnieść prędkości do 60 km/h. Koszt 3 mln. zł. Remont linii średnicowej pomiędzy przystankami Warszawa Włochy, a stacją Warszawa Wschodnia pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o ok. 7 minut. Remont zakończono 31 lipca br. 3. Jesteśmy w trakcie odbiorów technicznych toru 3 i 4 – układu podmiejskiego na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Ochota, gdzie wykonano prace związane z kompleksową wymiana nawierzchni wraz z odwodnieniem oraz odtworzeniem ław torowych. Koszt tego remontu wyniósł 2,7 mln. zł. Remont zakończono 30 października 2006 r. 4. Dobiega końca budowa przejścia dla pieszych na stacji Mińsk Mazowiecki, a do końca roku przebudowane zostaną perony w Dębach Wielkich. Koszt tych prac, to 11 mln. zł. Zakończenie prac: 11 grudnia 2006 r. 5. Trwają prace w części podmiejskiej tunelu średnicowego rozpoczęte w lipcu br. Efektem tych prac będzie: podniesienie prędkości do 60 km/h., wzrost częstotliwości kursowania do 20 pociągów na godzinę, bezpieczeństwo podróżnych w przypadku awarii w tunelu. Koszt 50 mln. zł. Nowoczesny system bezpieczeństwa ppoż., system oddymiania, odwodnienia i monitorowania zagwarantują bezpieczeństwo podróżnym - w przypadku uwięzienia pociągu w tunelu. 6. Od 16.10 – 14.11 prowadzone są prace modernizacyjne toru nr 4P na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Na długości 6 km zostanie wymieniona nawierzchnia toru, oczyszczone zostanie podtorze wraz z systemem odwodnienia. Remont tego odcinka pozwoli na wyeliminowanie ograniczenia prędkości z 40 km/h i przywrócenie prędkości do 100 km/h. Koszt tych prac wyniesie 5,25 mln. zł. Zakończenie prac planowane jest na 14 listopada br. Od przyszłego roku rozpocznie się modernizacja stacji Warszawa Gdańska: układu torowego, peronów, przejścia dla pieszych z metra i peronów PKP w kierunku Żoliborza i Śródmieścia. Jest to wspólne przedsięwzięcie IR Warszawa z Warszawskim Metrem, a tym samym rozwiązane zostaną problemy komunikacyjne mieszkańców Żoliborza, co uczyni z Warszawy Gdańskiej ważny węzeł komunikacyjny: kolej – metro – autobus – tramwaj. Warszawa Gdańska otworzy możliwość szybkiego połączenia Warszawy z Legionowem, odciąży połączenia autobusowe tej podwarszawskiej miejscowości, pozwoli wrócić do koncepcji wykorzystania łącznicy do Huty Luccini dla budowy Szybkiej Kolei Bemowskiej. Do końca br. planowane jest zawarcie umowy na prace projektowe. Realizacja tego zadania przewidziana jest na lata 2007-2008. Koszt modernizacji wyniesie ponad 30 mln. zł. Do końca bieżącego roku będą trwały prace związane z: 1. Modernizacją odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie, zakończeniem dokumentacji inwestycyjnej oraz wykupem gruntów. Prace drogowe zostaną rozpoczęte w 2007 r. Koszt przebudowy ok. 130 mln. zł. W dyskusji nad lokalizacją nowych lotnisk dla Warszawy jesteśmy przygotowani do przedstawienia propozycji wykorzystania istniejącego układu linii w Warszawskim Węźle Kolejowym dla obsługi takiego połączenia. 2. W IV kwartale br. zostaną zakończone prace projektowo – dokumentacyjne modernizacji warszawskiego odcinka linii E-65 Warszawa – Nasielsk tak, aby już w przyszłym roku rozpocząć roboty. Modernizacja tego fragmentu linii Warszawa – Gdynia przewidziana jest do 2010 roku i będzie sfinansowana ze środków UE w wysokości 488 mln. zł. W 2006 roku Oddział regionalny PKP PLK S.A. w Warszawie na remonty i modernizacje wyda około 120 mln. zł. Znaczna część tych kwot, to środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., 40% to środki Unii Europejskiej, a 10% pochodzi z funduszu kolejowego. W przyszłym roku zamierzamy zlecić wykonanie „Studium dla Warszawskiego Węzła Kolejowego” pozwalające określić priorytety niezbędne dla układu szybkiej kolei naziemnej, dostosowania infrastruktury kolejowej do potrzeb miasta, przygotowania wniosków na przyznanie środków pomocowych z funduszy Unii Europejskiej. http://rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=4553 Temat: Kolejarska "Solidarność" grozi strajkiem
"Co by tu jeszcze spieprzyć Panowie? Co niniejszym zostało wykazane. Temat: Druga linia metra i dalsze plany rozbudowy WARSZAWA METRO Stacje plecami do pasażera Schron przeciwatomowy, opieszałość urzędników i trudy negocjacji z PKP - oto przeszkody dla połączenia przystanków II linii metra i kolei - Do 2012 roku powstanie sześć stacji między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim - zapowiedział w ubiegłym tygodniu p.o. prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz. Inwestycja ma kosztować 2,4 mld zł. Częściowo sfinansuje ją Unia Europejska. Czy metro będzie zintegrowane z innymi środkami transportu? Planiści mówią na razie tylko o połączeniu korytarzami stacji na skrzyżowaniu pierwszej i drugiej linii - u zbiegu Świętokrzyskiej z Marszałkowską. Na temat stacji kolejowych Stadion i Wileńska nie pada ani jedno słowo. Zniechęcić do komunikacji Janusz Markowski mieszka w Wołominie, sześć minut piechotą od stacji kolejowej. Codziennie rano spędza ponad półtorej godziny w samochodzie, dojeżdżając do pracy na Ursynowie - dwie minuty od stacji metra Stokłosy. - Marzę o pozostawieniu auta pod domem i przesiadce do komunikacji, jak w cywilizowanych miastach - mówi. - Urzędnikom jednak na ułatwieniach dla pasażerów nie zależy. Dlaczego planowana stacja metra Dworzec Wileński znajduje się tak daleko od kolejowej? Dlaczego są od siebie odwrócone? Planiści ulokowali stację metra Dworzec Wileński wzdłuż ul. Targowej, pod pomnikiem "czterech śpiących". Tymczasem perony dworca kolejowego Warszawa Wileńska znajdują się 400 metrów dalej. Zostały odsunięte od skrzyżowania podczas budowy centrum handlowego. -Kilka lat temu istniała koncepcja skierowania pociągów na poziom -1, czyli ten sam, na którym będzie metro - przypomina sobie rzecznik regionalnego oddziału Polskich Linii Kolejowych Ryszard Bandosz. - Ostatecznie pociągi zatrzymują się na powierzchni, więc zostały dwie możliwości skomunikowania obu stacji: budować pochyłe chodniki albo kazać pasażerom biegać po schodach. Według Bandosza władze Warszawy nie kontaktowały się z kolejarzami w sprawie połączenia obu stacji dla wygody pasażerów. Schron pod sklepami Integrację stacji komplikują pozostałości tzw. metra głębokiego, budowanego 40 metrów pod ziemią w latach 1951 - 1953 m.in. w rejonie skrzyżowania Targowej z al. Solidarności. Według prezesa Koła Miłośników Metra Karola Lubaczewskiego jest tam zalany wodą szyb startowy i tunele pomocnicze. - Pamiętam tamtą budowę z czasów, gdy uczyłem się w pobliskim Liceum im. Władysława IV - mówi prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. -Ten tunel budowano nie tylko dla metra, miał służyć także jako schron przeciwatomowy. Dzisiaj nie da się puścić nim metra, może przeszkadzać też przy budowie łączników obu stacji. Już raz podziemne pamiątki po Układzie Warszawskim utrudniły inwestycję. Pięć lat temu stary szyb musieli badać płetwonurkowie i dlatego na trzy miesiące wstrzymano budowę centrum handlowego przy ul. Targowej. Inaugurują, nie projektują Urzędnikom brakuje też spójnej koncepcji sąsiedztwa planowanej stacji metra Stadion i dworca kolejowego o tej samej nazwie. Przypomnijmy: w tym roku planiści przesunęli projektowany przystanek metra z Portu Praskiego w pobliże Stadionu Dziesięciolecia, według władz miasta ze względu na przygotowania do Euro 2012. Dyrektor Biura Komunikacji Mieczysław Reksnis twierdzi, że przy stacji Stadion powinien powstać węzeł komunikacyjny. Jak ma wyglądać, nie wiadomo. A trudności z planowaniem będzie bez liku - kolej rozważa wprowadzenie na stację Warszawa Stadion pociągów dalekobieżnych, a miasto -budowę w tym rejonie także jednej ze stacji trzeciej linii metra w kierunku Gocławia. Władze miasta od lat nie potrafią porozumieć się z PKP. Za rządów Lecha Kaczyńskiego w Warszawie obie strony miały wymówkę: w mieście rządziło PiS, a PKP znajdowały się w gestii rządu SLD. Dzisiaj dominuje jedna partia, ale efektów tego nie widać. Dlaczego? - Mimo zmian politycznych PKP to wciąż państwo w państwie i bardzo trudny partner do rozmów - mówi rzecznik ratusza Robert Szaniawski. Kazimierz Marcinkiewicz zapowiada zmianę tego stanu. W sprawie współpracy podpisał porozumienie z prezesem PKP Andrzejem Wachem. Ustaliliśmy, że wczoraj miało miejsce spotkanie miejsko-kolejowego zespołu do spraw transportu w Warszawie. Co ustalili eksperci z miasta i PKP? - Za wcześnie na konkrety. To było spotkanie inauguracyjne. Kolejne odbędzie się za dwa tygodnie -mówi Mieczysław Reksnis. KONRAD MAJSZYK -------------------------------------------------------------------------------- Jak ratusz rozmawiał z PKP Otwarta w 1998 roku stacja metra Centrum do dziś nie została połączona dworcem kolejowym Warszawa Śródmieście. Władze miasta i kolejarze nie potrafią ustalić, kto sfinansuje budowę 200-metrowego podziemnego łącznika. Do tej pory nie udało się też rozstrzygnąć sporów o właściciela terenów nad linią średnicową. Uruchomiona w 2003 roku stacja metra Dworzec Gdański do dziś nie została połączona z dworcem kolejowym Warszawa Gdańska. Miasto nie może rozpocząć budowy tunelu, dopóki kolejarze nie przebudują peronów na swojej stacji. Polskie Linie Kolejowe nie są w stanie tego zrobić od trzech lat. Temat: Tramwajem za miasto? Te 100 tys to rzeczywiście przegięcie ale obecnie w mieście mieszka grubo ponad 30 tys Większość nowych mieszkańców jest nie zameldowana i to zaniża statystyki GUSowskie. Co roku przybywa ok 5 tys nowych mieszkańców- to jest chyba miasto o najwyższej dynamice przyrostu liczby mieszkańców na Mazowszu. Ząbki są specyficzne z kilku powodów. Geometrycznie to jest właściwie Warszawa (wystarczy wziąć mapę i cyrkiel, narysować okrąg o środku w Pałacu Kultury a promieniu -stacja PKP Ząbki a ten okrąg nigdzie indziej nie wyjdzie poza granice administracyjną Warszawy i przetnie Usynów na pół) Ząbki się dosłownie wgryzają w Warszawę , a w SUiKZP Warszawy nie zaplanowano żadnych nowych połączeń w kierunku północno wschodnim. Będzie to jedyne miasto satelickie jakie znajdzie się wewnątrz obwodnicy ekspresowej. Linia kolejowa dla mieszkańców Ząbek nie jest komfortowym środkiem transportu - bo to jest ostatnii przystanek przed Warszawą wileńską - więc w godzinach szczytu zawsze podróżuje się w tłoku, trudno się wsiada i wysiada i można zapomnieć o miejscach siedzących. Obecnie z powodu tragicznego stanu torów na odcinku Bukowiecka - Wileńska pokonanie odcinka przystenk Ząbki - W-wa Wileńska (7 km) zajmuje 15-20 minut !!! w czasach świetności linii - było to 9 minut. Linia kolejowa która dzieli miasto na w przybliżeniu równe połowy (powierzchniowo) Niestety nie w ilości mieszkańców. tutaj środek ciężkości miasta jest przesunięty mocno na południe - jakby go wyznaczyć to wypadł by gdzieś na południe od drogi 634 (do Wołomina) czyli 800-1000 m od stacji PKP. Stało się tak bo w południowej część Ząbek w latach 50-80 tych rozrastała się zabudową jednorodzinna wciskając się między wyrobiska gliny (wcześniej było tutaj wiele cegielni) i między grzęzawiska (bo teren był kiedyś bardzo podmokły). Po zbudowaniu EC Kawęczyn i kanalizacji w Ząbkach poziom wód gruntowych opadł na tyle ze te wyrobiska po glinie obeschły i można było je zasypać i coś na nich zbudować. Na początku lat 90tyh śmiałem się, że Ząbki (w domyśle południowe) są zbudowane na planie obwarzanka - bo w centrum były tylko doły i zarośla. Dodatkowo na południu miasta były puste tereny na których w latach 70 planowano wielkie blokowiska (Ursynów bis), który miał być wzniesiony przez duże zakłady pracy Warszawy m.in. przez FSO. Pod koniec lat 80tych zaczęto uzbrajać teren, budować linie wysokiego napięcia i stacje transformatorową oraz wielki kolektor ściekowy Z2 (1,8 metra średnicy). Zaplanowano również drogę do obsługi Ząbek i tego osiedla (Nowo-Ziemowita) czyli nowy wlot drogi 634 do Warszawy (pierwotnie miała to być klasa G 2x3). Po roku 89 plany budowy "Ursynowa bis" upadły, wraz z zakładami które miały je budować. W połowie lat 90 zaczął się bum inwestycyjny i we wszystkie wolne miejsca zaczęły się ciskać osiedla wielorodzinne 4-6 pięter, lub segmenty. Efekt jest taki że ponad 25 tys mieszkańców miasta ma do stacji PKP ponad kilometr spacerkiem a części dotarcie do stacji PKP piechotą zajmuje nawet powyżej 25 minut. Powiecie - że można zrobić dowozówkę do stacji. Odpowiedź jest taka, że można by ją zrobić jakby miała po czym jeździć. Niestety w Ząbkach nie było racjonalnego planowania przestrzennego uliczki są wąskie, pourywane, linie zabudowy (nie stanowią linii), skrzyżowania klaustrofobiczne, i duża część ulic jest jeszcze nie utwardzone. Kiedy SISKOM spotykał się na przełomie roku 2006/2007 z burmistrzem aby zrobić burze mózgów w sprawie możliwych rozwiązań obsługi Ząbek komunikacją publiczną to w części południowej miasta za wiele się nie dało wymyśleć prócz tego po czym jeździ obecnie 199. Jedynym sposobem na w miare racjonalną obsługę Ząbek południowych maskomem wydaje się wykrozystanie rezerwy pod Nowo-Ziemowita. Chociaż juz niewiele z niej zostało po kilku kolejnych zamach ze strony poprzednich władz miasta naciskanych przez właścicieli działek i developerów. Koncepcja poprowadzenia tam tramwaju zrodziła się w SISKOMie jakieś półtora roku temu. Powstały pierwsze szkice przebiegu i dwie koncepcje zakończenia linii (loklaizacji pętli) Było to planowane jako wysokopojemna i szybka dowózówka z Ząbek południowych do II-giej linii metra która w przyszłości mogła by obsługiwać również P&R w okolicy węzła TOG/Nowo-Ziemowita. W naszych zamysłach na razie chcieliśmy wprowadzić rezerwę pod torowisko i pętle a realizacją była by po zbudowaniu II –giej linii metra. (przynajmniej centralnego odcinka) W kwietniu br. przedstawiliśmy ją szerzej przy okazji lobbowania za ochroną rezrwy pod Nowo-Ziemowita (były zakusy aby całkowicie zlikwidować odcinek miejski). Propozycja linii tramwajowej spotkała się z zainteresowaniem zarówno TW, władz Ząbek jak i również przedstawicieli zarządu województwa. W maju sprawę przekazaliśmy do dalszego prowadzenia zarządowi miasta. Wiem ze odbyło się spotkanie zarządu miasta z przedstawicielami zarządu TW, były też spotkania burmistrza miasta z Biurem Drogownictwa i Komunikacji. W efekcie miasto zobowiązało się do przygotowania mini opracowania potwierdzającego możliwości realizacyjne i uzasadniającego pod względem ekonomicznym budowę takiego połączenia. Przed wakacjami Rada Miasta przeznaczyła na ten cel środki zlecenie dostało TransEko http://www.transeko.pl/projekty.html Wstępne studium przedłużenia trasy tramwajowej do Ząbek - praca w toku Klient: Miasto Ząbki Główny Wykonawca: TransEko sp. j. Zakres opracowania: Wskazanie celów budowy trasy. Koncepcja usytuowania trasy tramwajowej - plan sytuacyjny trasy w skali 1:5000. Uwarunkowania realizacyjne wynikające z kolizji z układem drogowo-pieszym. Standard techniczny trasy (przekrój poprzeczny, konstrukcja torowiska, sposób zasilania energetycznego, usytuowanie przystanków). Prognoza przewozów pasażerskich. Ocena zapotrzebowania na tabor. Wskazanie podstawowych problemów realizacyjnych. Wstępne oszacowanie kosztów budowy. Wnioski. Widać, że symulacje ekonomiczne muszą wychodzić pomyślnie skoro burmistrz Perkowski taką propagandę sukcesu głosi w SuperExpresie. Tylko terminy jakieś takie mało realne. [ Dodano: 2007-09-19, 17:04 ] Temat: [W-wa] POD ŚWIĄTECZNYM NADZOREM Przez warszawskie dworce kolejowe przewija się codziennie ok. 300 tysięcy osób. Przed świętami liczba pasażerów może dochodzić nawet do pół miliona! Jak zapewnić im bezpieczeństwo? Dworzec Centralny to jedno z bardziej niebezpiecznych miejsc w stolicy - Przed świętami obserwujemy większą aktywność złodziei, przeważnie Bezpiecznie w WKD - Właśnie w te miejsca kierowane są głównie patrole - mówi Bogusław W listopadzie miasto przekazało 500 tys. zł komisariatowi kolejowemu. - Dzięki temu udało się przesunąć SOK-istów na Wschodni i Zachodni - Stałe patrole policji są na Centralnym i Wschodnim oraz na Wileńskim. Na Gdzie zatem jest najbezpieczniej? Policjanci odpowiadają jednym głosem - w - W kolejce nad bezpieczeństwem czuwa firma ochroniarska - mówi kom. Waldemar Monitoring bez rozwoju Rok temu władze miasta ogłosiły, że podobny system obejmie kolejne dworce i Wpierwszej kolejności planowano instalowanie kamer na Zachodnim, przystankach Przypomnijmy: w ubiegłym roku miasto zrezygnowało z partnerstwa TP SA w Dopiero w połowie grudnia prezydent Lech Kaczyński podpisał umowę z kilkoma Janina Blikowska Marek Kozubal - Nie przechowywać rzeczy wartościowych w jednym miejscu, lecz rozłożyć je w - Nie nosić portfela i dokumentów - Nie pokazywać rzeczy wartościowych (np. pieniędzy, biżuterii, telefonu). - Nie przyjmować poczęstunku od - Nie spać w wagonach w czasie podróży, zwłaszcza jeżeli jesteśmy Nie zostawiać w przedziale bagażu - Nie pokazywać zawartości portfela - Unikać tłoku przy wsiadaniu Przestępstwa na dworcach w 2004 roku Dane komisariatu kolejowego na Dworcu Centralnym (do 15 grudnia) ok. 1900 Najbardziej niebezpieczne trasy: Najbardziej niebezpieczne dworce: Łódź Fabryczna, Łódź Kaliska, Łódź Widzew, Białystok, Poznań Główny, Zielona http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/warszawa_041221/warszawa_a_7.html Temat: [W-wa] Tłok, bałagan, skandal w pociągach podmiejskich Stanowisko CZT w tej sprawie: http://www.czt.zm.org.pl/?a=plk_srednica-07a Dezorganizacja przewozów na węźle warszawskim na skutek decyzji PKP PLK Przykład pierwszy z brzegu - roboty torowe na przełomie listopada i grudnia bauarbeiten.bahn.de/docs/2007/fernverkehr/infos/12_1_12_2_14_15_18_23_61_72_N Między Augsburgiem i Olching do końca 2010 r istniejąca linia dwutorowa ma Co więcej, na normalnej kolei o tym, kiedy będą roboty torowe, wszyscy nationalrail.co.uk/service_bulletins/currentAndFuture.html Tymczasem o zamknięciu linii średnicowej od 12 listopada Polskie Linie Spółka PLK prowadząc tylko kilkanaście inwestycji rocznie zupełnie nie Kolejnym przykładem braku profesjonalizmu jest pociąg wahadłowy między Ba, pociąg wahadłowy mógłby jeździć nawet co 15 minut (choćby tylko w Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby pociąg wahadłowy był złożony z nawet Kiedy tysiące zdezorientowanych pasażerów biegały między peronami i Takie działanie - standardowe w zarządach kolei europejskich, nie jest Niestety kolejne dowody niekompetencji i bałaganu wśród spółek kolejowych w Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 76 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||