|
Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plforum-gsm.htw.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Tarnów pl
Temat: Lublin
Witam szanownych MK. Szukam informacji na temat nie intniejącego już nocnego pośpiesznego Lublin - Szczecin /w szczególności w którym roku pojawiła się w SRJP i czy zawsze miała tą samą trasę - przez Radom, Łódź/. Inną sprawą jest mój pomysł na przypomnienie dawnych dalekobieżnych relacji mających początek w Lublinie takich jak np. nocny: Lublin - Białystok przez Lubartów, Łuków; nocny Lublin - Zakopane przez Rozwadów, Kraków Pł.; sezonowy hotelowy do Kołobrzegu; nocny Chełm/Hrubieszów/Rawa Russka - Warszawa Zach;...
Jak tylko pamiętam - od 1980 roku (od tego roku kolekcjonuję SRJPy) ten pociąg był i jedyne, co się zmieniło w jego trasie to postój w Łodzi - na te ćwierć wieku połowę stawał na Chojnach i bez zmiany czoła ruszał dalej w kier. Ostrowa, a druga połowa to wjazd na Kaliską. Proszę Cię o cierpliwość - muszę w domu sprawdzić w cegłach, czy mnie pamięć nie myli. Zresztą w obecnym pociągu Lublin - Poznań jest sypialny i kuszeta w rel. do Szczecina, więc coś z niego zostało))).
Była też na przełomie lat 80-tych i 90-tych grupa wagonów rel. Lublin - Krynica, która kursowała co 2 dzień!) Najpierw była dołaczana do osobowego do Krakowa przez Rozwadów i Tarnów, a ostatni jej rozkład to chyba doczepka do Kudowy (też już jej nie ma!) przez Kielce i tam ją łączyli ze składem warszawskim, ale to już był pośpiech (chyba).
Protoplastą obecnego BOLKA (ale w części lubelskiej) był nocny Lublin - Wrocław przez Kielce, Częstochowę Str. i Opole, który dublował na większości trasy Jelenią Górę. W niektórych rozkładach w jednym kierunku jechał nocą, a wracał w dzień i stąd później dzienny już pociąg do Wrocławia. Ale w SRJP nawet ten dzienny kurs miał wtedy kuszetkę!!!))) Ktoś się kapnął w połowie rozkadu, że to bez sensu i w relacji powrotnej kuszeta wzmacniała Jelenią, choć obieg wymagał już dwóch wagonów.
Były też kiedyś: Lublin - Ustka / Łeba / trzebiatów, Lublin - Gliwice (1 przyspieszony - ezt - kursy kilka dni w roku i 1 pospieszny), Zamość - Warszawa (przyspieszony dublujący kilka razy w roku Bełżec / Hrubieszów), Lublin - Zielona Góra. Ten z kolei nawet w 1 rozkładzie pod koniec lat 80-tych miał nazwę PRZEMYSŁAW zabraną później nie wiem dlaczego na relację Poznań - Warszawa. Ten Lublin - ZG został nawet wydłużony do Kowla, ale nastał czas zmiany ustroju, większej swobody i szmuglu, więc w Dorohusku celnicy mieli co robić i już na granicy miał wielogodzinne opóźnienia dyskwalifikujące do w komunikacji krajowej. No to go podzielili znów na L - ZG i L - Kowel czy Jagodzin (osobowy).
Osobna sprawa to międzynarodowe: najpierw w połowie lat 80-tych do Lipska przez Warszawę, Łódź, Ostrów, Wrocław, Legnicę, Drezno. A czymś niesamowitym była VARSOVIA (robocza wersja nazwy: CZARDASZ). Jej głowna relacja to Warszawa - Budapeszt, później wydłużona na Gdynia - Budapeszt. Co najmniej w 2 rozkładach w Idzikowicach wydzielano grupę wagonów z Węgier do Lublina przez Radom. Oryginalne było zarówno dzielenie na CMK, jak i wjazd na magistralę od strony Radomia. Ale też przemyt wykończył przynajmniej grupę lubelską - kiedyś opóźnienie sięgnęło 23 godzin!!! (zabrakło liczby minut na tzw. "progatronach"). Oba składy z 2 dni przyjechały wtedy w odstępie godziny. A nazwa VARSOVIA trafiła niebawem na linię Warszawa - Berlin.
Jak coś jeszcze wymyślę to napiszę, ale skoro włóczęgę wywołąłeś to kopiuję mój post z dyskusji o Śnieżce i Bogatyni sprzed kilku dni:
W lubelskiej prasie lat 80-tych prawdziwą furorę robiła potoczna nazwa WŁÓCZĘGA PÓŁNOCY. Do połowy tej dekady określano tak pociąg wyjeżdżający ok. 18.00 z Lublina, który trasą przez Lubartów (łza się kręci!), Łuków, Siedlce, Małkinię (ech!), Ostrołękę (tak, tak), Olsztyn, Elbląg, Malbork docierał do Gdyni ok. 8.00. Przy tej okazji polecam moją symulację ruchu na st. Lublin w 1985 roku do "Kolejarza". Trochę dziwny skład, zrobiony na podst. prawdziwych dodatków.
Natomiast po elektryfikacji linii Warszawa - Gdańsk pojechał on jako pośpiech tą trasą i znacznie szybciej. Wtedy jednak nieoficjalną nazwę przejął wspomniany skład rel. najpierw Lublin - Białystok (kursował też wcześniej), który później wydłużono do Ełku, a nawet sezonowo do Olsztyna. Jechałem nim latem 1988 roku z Lublina do Mikołajek - PKP by chciało, by wróciły tamte czasy, gdy toczyło się bitwy o każde wolne miejsce czy to w jedynce czy w dwójce. Ale z Białegostoku do Mikołajek było już swobodnie, ładna trasa, extra klimat... Później zresztą i jego ciachnęli, obiecując (odpowiednik dzisiejszego F - po ogłoszeniu) pośpiech Lublin - Białystok przez Dęblin, Pilawę, obwodnicą w okolicach Mińska Maz. do Tłuszcza. Czas był rewelacyjny, ale nigdy pociąg nie został uruchomiony, bo WDOKP przekroczyła limit pociągokilometrów.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 94 rezultatów • 1, 2, 3
|
|