Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Tarnów pl
Temat: Józki mojrzeszów... marne miasto, marny klub, marni kibice!
Te Hova Ty się tak za monitorem nie chowaj bo jedno jest pewne że gówno wiesz !! Zacznijmy od tej waszej politechniki : ktoś od waz kiedyś napisał czym to wasza ta uczelnia sie szczyci (nie wiem czy przypadkiem nie Partyzant) i tak piszesz ze studenci z Tarnowa sa gnojeni a wiesz co sie robi z żeszofiakami ? Są tak gnojeni ze aż miło czy to tarnów czy krakow !!! Tak też wychodzi Twoja znajomość na temat tego co sie nas na azotach produkuje bo jakbyś nie wiedział to jak coś to Tarnów jest zanieczyszczony przez siarke w znacznym stopniu a nie przez azot bo jednak w Mościcach małoo azotu sie przetwarza ale skad józek może to wiedzieć ktory nie odróżnia ryżu długo od krótkoziarnistego !! Tak wspomniałeś o tym że na ogólnej mapie pogody nie ma Tarnowa - i tu tez potwierza sie Twoja ciemnota bo jakbyś zauwazył to są zaznaczane główne miasta wojewodztwa ktore trzymaja wladze a Tarnów takim nie jest ... żeszuf może jest ale zamiast władzy czyma w reku betonowe cipsko !! A co do pieniedzy z Unii to hmmm ... no w Tarnowie sie może w takim stopniu ich nie wykorzystuje ale jakeiś prace idą do przodu a mojrzeszów niby ma "wyłaczność" na nie i co ? No własnie jedno wielkie gówno !! skoro mozecie tej kasy miec wiecej to dlaczego dworzec PKP to jest jedna wielka dziura u was gdzi enie ma nawet ławki by sobie normalnie usiasc i na pociag poczekać ? Jak coś to dla was idzie sporo kasy z uni na pola ryzu i walke z wszawica w szkołach !! Wiec zamilcz i moze jednak idz sie zcHovaj
P.S. Miło ze sie jakiś kołek na forum pojawił przynajmniej moze temat ozyje
Temat: Bilet PKP w Jaśle kupisz tylko przed odjazdem pociągu
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090104/REGION00/2... Bilet PKP w Jaśle kupisz tylko przed odjazdem pociągu
Kasa biletowa w Jaśle jest czynna tylko pół godziny przed odjazdem pociągu, bo kolei nie opłaca się zatrudniać swoich kasjerów.
- To paranoja! Nie kupiłem biletu, bo kasa była zamknięta - denerwuje się pan Jacek z Jasła - Na dworcu PKP w Jaśle chciałem kupić bilet na pociąg Tarnów - Wrocław, ale to było niemożliwe. Do Tarnowa dojadę autobusem tuż przed odjazdem pociągu i nie zdążę tam kupić biletu. A w Jaśle o godz. 9 -tej pocałowałem zamknięte okienno kasy. Będzie czynna dopiero od 12.30, a ja mam pociąg z Tarnowa dużo wcześniej - podkreśla oburzony mężczyzna.
Obsługę kas biletowo-bagażowych prowadzi prywatna spółka Bil-Bag. - Zgodnie z umową agencyjną kasa jest czynna od 4.15 do 16 - tej, z zaznaczeniem, że muszą być otwarte min. 30 min przed odjazdem każdego pociągu - informuje Jan Marszałek, naczelnik działu sprzedaży Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie. - To faktycznie utrudnienie dla pasażerów, ale takie umowy zawarliśmy ze względów ekonomicznych, bo ruch pasażerki jest tam niewielki - dodaje.
Tylko na dużych stacjach, jak Rzeszów, Przemyśl, Jarosław, Przeworsk i Dębica PKP zatrudnia swoich kasjerów, w pozostałych miejscowościach podpisali umowy agencyjne z prywatnymi firmami. Przez Jasło przejeżdża na dobę 18 pociągów pasażerskich, a w okresie świątecznym i wakacyjnym dodatkowe 6.
Według rozkładu pierwszy o godz. 4.41, drugi 4.42, kolejny 5.41 itd. - Jeśli ktoś nie zdąży kupić biletu w kasie, to zawsze może kupić bilet u kierownika pociągu - mówi Krzysztof Pisany, dyżurny ruchu na stacji w Jaśle. Ale wtedy musi dopłacić do biletu: 4 zł na trasie do 100 km i 6 zł na dłuższej.
Temat: Autospeedway :)
Może jest jakiś chętny
Autospeedway na torze żużlowym Unii Tarnów! 8 września! Dodano: 2007-09-04
Auto Moto Klub Tarnowski serdecznie zaprasza wszystkich chętnych kierowców-amatorów do wystartowania w imprezie, która odbędzie się w sobotę 8 września 2007r. o godz. 17.00.(zaraz po zakończeniu turnieju żuzlowego z okazji Święta Zakładów Azotowych). Impreza odbędzie się na torze żużlowym Unii Tarnów przy ul. Zbylitowskiej 3. Zawody będą składać się z 2 przejazdów w prawą stronę oraz 2 przejazdów w lewą stronę - ilość okrążeń jednego przejazdu będzie uzależniona od frekwencji.
Aby wystartować wystarczy posiadać sprawny samochód, prawo jazdy i kask (można pożyczyć na czas imprezy od organizatora).
Wpisowe: 40 zł
Ze względu na ograniczoną liczbę startujących prosimy o zgłaszanie się e-mailem: amktarnow@poczta.onet.pl
W mailu prosimy podać Imię i Nazwisko, Samochód (pojemność) oraz koniecznie telefon kontaktowy.
Wjazd na stadion od godz. 16 przez bramę od strony dworca PKP.
DANE STADIONU:
- długość toru: 392 m. - nawierzchnia granitowa - rekord toru: 68.16s - Tony RICKARDSSON :)
Podział na klasy:
- klasa 1 samochody o pojemności do 903 cm3 - klasa 2 powyżej 903 cm3 do 1300 cm3 - klasa 3 powyżej 1300 cm3 do 1600 cm3 - klasa 4 powyżej 1600 cm3 do 2000 cm3 - klasa 5 powyżej 2000 cm3 - klasa O (otwarta) dla zawodników posiadających licencje RI oraz RII.
Więcej informacji na stronie Auto Moto Klubu Tarnowskiego: www.amktarnow.com
SPONSORZY:
"CZAKRAM - Auto Gaz", "ŚLUSARCZYK" - układy wydechowe, "KARMOT" Stacja Kontroli Pojazdów, Agencja Reklamowa "Elefant"
KUNIEC
http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=5739
Temat: Nowy pociąg pośpieszny
| Witam serdecznie wszystkich MK. | Analizując obecny SRJP i patrząc na potrzeby ludności | całkiem sensowne(opłacalne dla PKP) byłoby utworzenie | nowego pociągu pośpiesznego relacji | TARNÓW - ŁÓDŹ FABRYCZNA | Oto przykładowy rozkład jazdy: | Tarnów             14:40  | Dębica          15:03 15:15 | Mielec          16:22 16:25 | Baranów Sandomierski   16:49 16:49 | Tarnobrzeg        17:11 17:25 | Sandomierz        17:38 17:40 | Ostrowiec Św.      19:00 19:01 | Starachowice Wsch.    19:40 19:42 | Starachowice       19:45 19:45 | Skarżysko Kam.      20:04 20:20 | Końskie         21:08 21:15 | Opoczno         21:46 21:47 | Tomaszów Maz.      22:12 22:28 | Łódź Widzew       22:05 22:06 | Łódź Fabryczna         22:12 | Co sądzicie o tym pociągu? | Byłbym szczególnie wdzięczny za opinie mieszkańców w.w. | miejscowości. | POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH MK
| -- | Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl Bardzo dobra propozycja,szczegolnie dla mieszkancow Końskich,Opoczna i okolic. Juz od dawna na linii Skarzysko - Tomaszow nie jezdzily pospiechy,a linia jest w calkiem dobrym stanie.Takze wypada tylko by PKP sie obudzilo w pore i zaczelo myslec nad zarabianiem a nie stratami.
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Właściwie to powinien być jeszcze jeden podobny pociąg,tyle że relacji Rzeszów - Łódź jadący przez Nową Dębę(wiem,ze osobowe juz tam nie jezdza),ale popyt na pociag bylby zapewniony.I powinien to byc nocny pospiech.
Temat: Budynkiewicz reklamuje autobusy
Wyskoki urzędniczyn PKP niższego szczebla są w stanie przyprawić o panikę każdego fana polskiej kolei.
Nie tylko on - wez pod uwage ze decyzje na szkode tej firmy pieczetowane sa raczej odgornie (Zarzad PKP Przewozy Regionalne << Zarzad PKP S.A. << Minister Infrastruktury). On (Budynkiewicz) czuje sie bezkarny bo wie ze takie zeczy ujada mu na sucho (przynajmniej jesli chodzi o odpowiedzialnoasc organizacyjna wewnatrz PKP Przewozy Regionalne). Wez pod uwage co niedawno pisala prasa lubelska o marnotrastwie w Lubelskim Zakladzie Przewozow Regionalnych... To samo jest tez na Podkarpaciu. Dzis widzialem tuz przed odjazdem pociag osobowy z Rzeszowa do Przemysla zlozony z 8 wagonow i prawie pusty!!!! (odj. z Rzeszowa 13.35) Z kolei pociag Przemysl - Tarnow (odj. z Rzeszowa 13.29) ma na trasie Rzeszow - Dębica ok. 20 min. luzu, a nocny Przemysl -Wroclaw tylko na odcinku Brzesko - Kraków pl. stoi w Bochni 17 min. a w Plaszowie 27 min.!!!!!!!! Z podobnym zjawiskiem mielismy do czynienia przez 3 lata na linii Debica - Rozwadow. Obecnie kwestia sztucznego wydluzenia czasow jazdy na tej zagrozonej likwidacja linii powroci wraz z nowym rozkladem, choc i tereaz pociagi maja na calej trasie od Debicy do Rozwadowa po 5 do 10 min luzu...ale w stosunku do tego co bylo jeszcze rok temu jest "raj"
Tego typu przypadki na skale kraju rosna w zastraszajacym tepie i nie slyszalem by ktos kogos z tego powodu ukaral...
że chce kolej, a tzw. kolejarz wciska mu przemocą autobusy. No przecież to jest możliwe tylko w kraju, gdzie nie ma żadnej kontroli nad firmami opłacanymi z pieniędzy podatników.
Probojcie cos robic. Sytuacja jest trudna ale nie beznadziejna. Tylko robcie to szybko - przestepstwa tego typu (m. in. przestepstwo naduzycia zaufania publicznego) przedawniaja sie zwykle po uplywie 3 lat.
Pozdrawiam i zycze powodzenia
Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko
Przydalby sie moze nocny do Warszawy (moze byc przez Mielec),
| bo tak trzeba jedzic z przesiadka w Tarnowie lub Rzeszowie.
Tylko z tym nocnym to bedzie klopot, bo skad mial by jechac?
Był nocny pociąg z Zagórza do W - wy przez Mielec ale został zlikwidowany a 1992r.
Tak w sumie to odcinek Tarnobrzeg - Debica, jest dosc pechowy, bo gdzie mial by prowadzic?
Pechowy to on jest, ale nie dlatego że nigdzie nie prowadzi. Linia ta jest najkrótzym połączeniem Lublina z takimi miastami jak: Tarnów , Krynica, Nwy Sącz, Słowacją, Rmunią, Bielskobiałą, Zwardoniem, Krakowem , Śląskiem, Cieszynem.
Jest to najkrótze płączenie W-wy z Tarnowem, Krynicą, Nowym Sączem, Słowacją i dalej.
Czy coś jeszcze trzeba więcej aby lini miała dobre połączenie.
Zauważyli to z centrali PKP i panowali modernizację tej linii i puzczenie nią całego ruchu towarowego z Gdyni i Gdańska przez Łódź Skarżysko, Tarnów na Południe Europy.
Jak na wschod to blizej jest przez Przeworsk (patrzac w skali
pociagow miedzynarodowych), a w kierunku Krynicy to nawet nie ma co marzyc bo planowana jest przeciez nowa linia Krakow - Nowy Sacz/Zakopane.
Była planowana - obecnie już nie znalazła się w Strategii Rozwoju Małopolski.
Wg. mnie ta linia ma sznse jedynie w ruchu lokalnym.
Całkowicie się nie zgadzam, nawet z Bieszczad (Zagórza do Warszawy ) przez Mielec jest kilka kilometrów bliżej niż przez Leżajsk
-- POZDR ADRIANIKOS
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: WIADOMOśCI
Pospiesznym będzie taniej, osobowym - drożej PKP ZMIENIA CENY BILETÓW Zmieniają się ceny biletów kolejowych link: http://www.tvn24.pl/12692...,wiadomosc.html
Od 1 marca obowiązują nowe cenniki w spółce PKP Przewozy Regionalne. Firma ogłosiła, że na niektóre przejazdy na trasach poniżej stu kilometrów bilety stanieją o 15 proc. - a na innych podrożeją, średnio od 2 do 5 procent. - Korekta cen jest efektem analizy konkurencyjności rynku transportowego w poszczególnych regionach kraju i badań otoczenia. Ceny biletów zostały tak skorygowane, by odpowiadały możliwościom i oczekiwaniom podróżnych - tłumaczy rzecznik prasowy PKP PR Łukasz Kurpiewski.
Jak wyjaśnił w komunikacie, średnio o 15 proc. stanieją bilety jednorazowe na przejazdy pociągami pospiesznymi do 100 km. Ceny na przejazdy jednorazowe pociągami osobowymi do 120 km pozostaną bez zmian, natomiast niektóre inne bilety podrożeją o 2 do 5 proc.
Niektóre ceny zamrożone
Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych w pociągach osobowych np. na trasie Kraków-Tarnów (78 km, 13 zł), ale o 2,7 proc., z 18,50 do 19 zł, podrożeje bilet na przejazd Wrocław-Kędzierzyn Koźle (125 km).
Bez zmian pozostaną ceny biletów okresowych tygodniowych i dwutygodniowych w pociągach osobowych, ale biletów miesięcznych już nieco wzrosną - np. bilet miesięczny Olsztyn-Elbląg (99 km) podrożeje z 269 zł do 275 zł.
Z kolei w pociągach pospiesznych bilet jednorazowy Poznań-Środa Wielkopolska (33 km) stanieje z 12 zł do 8 zł, a podrożeje bilet Kraków-Radom (217 km) z 38 do 39 zł.
Bez zmian w pociągach pospiesznych pozostaną bilety okresowe tygodniowe i dwutygodniowe, a także miesięczne do 40 km. Bilet miesięczny powyżej 40 km nieco podrożeje - np. bilet na pociąg Katowice-Częstochowa (86 km) podrożeje z 356 zł do 365 zł.
mkg/sk Źródło: TVN.24
Temat: Korekta taryfy PKP Przewozy Regionalne
Od 1 marca obowiązują nowe cenniki w spółce PKP Przewozy Regionalne. Firma ogłosiła, że na niektóre przejazdy na trasach poniżej stu kilometrów bilety stanieją o 15 proc. - a na innych podrożeją, średnio od 2 do 5 procent. - Korekta cen jest efektem analizy konkurencyjności rynku transportowego w poszczególnych regionach kraju i badań otoczenia. Ceny biletów zostały tak skorygowane, by odpowiadały możliwościom i oczekiwaniom podróżnych - tłumaczy rzecznik prasowy PKP PR Łukasz Kurpiewski.
Jak wyjaśnił w komunikacie, średnio o 15 proc. stanieją bilety jednorazowe na przejazdy pociągami pospiesznymi do 100 km. Ceny na przejazdy jednorazowe pociągami osobowymi do 120 km pozostaną bez zmian, natomiast niektóre inne bilety podrożeją o 2 do 5 proc.
Niektóre ceny zamrożone
Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych w pociągach osobowych np. na trasie Kraków-Tarnów (78 km, 13 zł), ale o 2,7 proc., z 18,50 do 19 zł, podrożeje bilet na przejazd Wrocław-Kędzierzyn Koźle (125 km).
Bez zmian pozostaną ceny biletów okresowych tygodniowych i dwutygodniowych w pociągach osobowych, ale biletów miesięcznych już nieco wzrosną - np. bilet miesięczny Olsztyn-Elbląg (99 km) podrożeje z 269 zł do 275 zł.
Z kolei w pociągach pospiesznych bilet jednorazowy Poznań-Środa Wielkopolska (33 km) stanieje z 12 zł do 8 zł, a podrożeje bilet Kraków-Radom (217 km) z 38 do 39 zł.
Bez zmian w pociągach pospiesznych pozostaną bilety okresowe tygodniowe i dwutygodniowe, a także miesięczne do 40 km. Bilet miesięczny powyżej 40 km nieco podrożeje - np. bilet na pociąg Katowice-Częstochowa (86 km) podrożeje z 356 zł do 365 zł. ---- ŹRÓDŁO: www.tvn24.pl
Temat: Zmiany w rozkladzie-propozycje
Po jakiego "Wetlina" wjezdz do Stróz. Zawsze omijala Stróze lacznica. Ponadto w tym czasie na stacji w Strózach panuje taki balagan , ze traci sie przewaznie 10 - 15 min.(mimo planowego wyjazdu z Tarnowa). Na trasie Kraków - Tarnów rozklad mozna "obciac" o jakies 10 min.. Czesto zdarza sie ,ze pociag przyjezdza ok.17.34(planowo 17.42). Równiez wyjazd z Jasla, Krosna.... jest o przynajmniej pól ghodziny za wczesnie.
| Jakis czas temu przetoczyla sie przez grupe dyskusja o nowym | rozkladzie.Minelo troche czasu ,opadly emocje,czas na refleksje . | Chcialbym zebrac /na grupie lub na priva/ najpowazniejsze bledy i | niedogodnosci,zerwane polaczenia lub propozycje zmian, .Moze niektore uda | sie wyprostowac przy okazji wdrazania tzw,rozkladu zimowego we wrzesniu lub | prostsze wczesniej. | Pozdrawiam Leszek Ruta
Ja bym proponowal logiczne ustawienie pociagow jadacych z Oswiecimia (Czechowic-Dz) do Trzebini/Krakowa Gl. Teraz wiekszosc pociagow z Oswiecimia jedzie tyko do Trzebini, po czym caly pociag ludzi musi przelazic po tych obskurnych i zdezelowanych schodach na peron drugi, zeby wsiasc do prawie pustego pociagu, ktory przyjechal z Katowic. To nie lepiej przegonic te kilka osob z Katowic do pociagu Oswiecim-Krakow ? No jezeli PKP jest az tak niereformowalne, to chociaz niech przyjezdzaja na jeden peron, zeby nie trzeba bylo gonic po peronach...
A jeszcze jedno, widze, ze PKP robi wszystko zeby nie dalo sie z poludnia Polski dojechac do Wawy zwyklym pospiesznym (to juz zreszta chyba bylo...) ale co tam, napisze, ze moglby tak osobowy z Oswiecimia do Katowic ok. 4.20 jechac pol godziny wczesniej to zdarzaloby sie na Batorego i byloby ekstra polaczenie...
-- Ze stolicy polskiego hokeja - Oswiecimia, Pozdrawia
** IRC nick: lluk na #piekielko ** ** http://zszosw.petex.com.pl/hokej ** ** ^ Strona o hokeju na lodzie w Polsce ^ **
Temat: R-Kon 2007
Po pierwsze primo: Będziemy podróżować pociągiem o 13:30 z Krakowa. Zbiórka o 13 na peronie, z którego pociąg odjeżdża. Z kilku względów ten pociąg jest jedynym i słusznym, wybranym przez Partię - bilety na przejazdy grupowe nie obowiązują w piątki od 14 do 21 (co za poroniony zapis), oraz - dojeżdża do Rzeszowa tak, że w okolicach 17 będziemy an konwencie co da nam szansę zająć salę.
Po drugie primo: Jako samozwańczy koordynator wycieczki proponuję taki harmonogram:
1. Wszyscy uczestnicy wysyłają mi maila na adres lucek-(małpka)-oak.pl 2. W mailu ma znaleźć się: imię, nazwisko, xywa, numer telefonu (koniecznie, jak się będziemy szukać po peronach), rodzaj ew. zniżki na przejazdy PKP. 3. 25 lutego kontaktuję się z każdym uczestnikiem wycieczki i jeśli jest nas 10 osób, przesyłam każdemu numer konta. 3. Z funduszami udaję się na Dworzec PKP, gdzie w czterogodzinnej batalii udaje mi się zorganizować dla nas przejazd grupowy. 4. Po załatwieniu formalności informuję wszystkich o pozytywnym zakończeniu batalii z pkp. 5. Wyznaczam w grupie dwie osoby odpowiedzialne za budzenie mnie, molestację oraz inne takie w piątek - żebym dotarł na czas ;P 6. Zbieramy się na peronie i szlus.
Po trzecie primo: Bilet Kraków-Rzeszów kosztuje circa 25 złotych, o ile dobrze pamiętam, przejazd grupowy odbywa się znacznie taniej - prawdopodobnie cena biletu wynosić będzie 15 złotych. (Lub, jeśli zdecydujemy się na I klasę - 22.50) - w jedna stronę. Czyli na podróży w obie strony mamy prawie-że akredytację zapłaconą ;P Przy 10 osobach jedenasta (opiekun) jedzie za darmo - rzecz jasna wykorzystamy to jedynie formalnie, potaniając jeszcze cenę biletu.
Ew. zadzwonię jeszcze do paru busiarzy i zorientuję się w cenach wynajmu busa na trasie Kraków-Rzeszów (to daje nam komfort podjechania pod sam konwenta, ale a) nie urządzimy wagonówki oraz b) będzie ciasno - bagaże).
Aktualna lista osób zainteresowanych wspólnym wyjazdem:
1. Deckard 2. ShadEnc 3. Duce 4. Pudłacz 5. lucek 6. Craven 7. Tarkis 8. KeSSell 9. Osoba Towarzysząca KeSSella 10. Raven de Kruk 11. Inkayon 12. Puszon 13. Fungus (a.k.a. Far-Mazon, a.k.a. Far-Mason czyli Odległy Mason). 14. Qball 15. Ika (tak, ta Ika)
Nie konwersowałem jeszcze z Inkwizytorem, ale każdego potraktuję jednakowo - będę ich namawiał do urlopów, porzucenia pracy w piątek (co ja czynię) i wyjazdu z nami.
Sony - planowany wyjazd 13;30, Tarnów na trasie circa 14:30-15:00? Fungus - czy Ty będziesz jechał Katowice-Rzeszów czy Katowice-Kraków+Kraków-Rzeszów? (pytam pod kątem kupowania biletów).
Zachęcam do dyskusji
l.
Temat: Trance Energy 2005
12:35 CZĘSTOCHOWA Motel ORBIS, Al. Wojska Pol. 281/291 09:25 (Nd) UTRECHT Jaarbeursplein 12 luty TRANCE ENERGY 2005, UTRECHT Cena biletu 19zł
[ Dodano: 2004-12-19, 23:41 ] Trasa: 05:45 (Sb) PRZEMYŚL ul. Czarnieckiego vis a vis odpraw celnych 06:20 (Sb) JAROSŁAW Dworzec PKS 06:30 (Sb) PRZEWORSK Dw. PKS 07:15 (Sb) RZESZÓW Dw. PKS, stan.M 08:30 (Sb) TARNÓW Dw. PKS, stan. 9 10:30 (Sb) KRAKÓW Dw. PKS, stan. 15/16 12:00 (Sb) KATOWICE Al. Korfantego 2, parking przed biurem INTER Bus 13:00 (Sb) GLIWICE Zajezdnia PKS, ul. Toszecka 9 08:00 (Sb) STALOWA WOLA Dworzec PKS 08:35 (Sb) TARNOBRZEG Dworzec PKS 10:20 (Sb) KIELCE Dworzec PKS 12:35 (Sb) CZĘSTOCHOWA Motel ORBIS, Al. Wojska Pol. 281/291 13:25 (Sb) LUBLINIEC Dworzec PKS 14:20 (Sb) OPOLE Dw. PKP 16:00 (Sb) WROCŁAW Dw. PKS, ul. Sucha 4, peron 4 17:15 (Sb) LEGNICA ul. Nowodworska 30A przy stacji benzynowej 18:05 (Sb) BOLESŁAWIEC Motel PRNIJAVOR ul. II Armii WP 21 05:25 (Nd) LIEGE Gare des Guillemins 06:45 (Nd) BRUKSELA Gare Cent., P.Sabena ul. Card. Mercier 07:30 (Nd) ANTWERPIA CROWNE PLAZA, rue de Gerard le Grellelaan 10 08:20 (Nd) BREDA Central Station 09:25 (Nd) UTRECHT Jaarbeursplein
No i warunki promocji: http://www.voyager.pl/bus...s_promocje.html Nie wspominaja nic o Holandii
[ Dodano: 2004-12-19, 23:44 ] Jednak nie takie piekne jakby sie wydawalo. Bilet w jedna strone kosztuje 19 zł, dwostronny 199 . Dodac wjazd ok 200 pln (pewnie z 50 ojro bedzie kosztowalo), jakies picie inne duperele ogolnie 500 zł trzeba miec . A no i dojazd do miasta z ktorego odjezdza autobas (w moim przypadku Bialystok - w granicach 15-20 zł w jedna strone)
Temat: pasażerskie - składy, frekwencja - obserwacje
Jeden nieco zdemolowałem - urwałem zagłówek (oparłem głowę na jednym, gdy zabrałem zeń głowę - odczepiła się wraz z zagłówkiem
Nie no, wiedziałem, że PKP za często tapicerki nie pierze, ale żeby aż tak się lepiła...
To ja może przekleję resztę z tamtego wątku:
A teraz dwie ciekawostki bieżące: 1. Widawa - skład to A+4B. Frekwencja dzisiaj (piątek!) - średnio 1 os/przedział, jedynka chyba cała pusta. Wagony wyglądają, jakby właśnie przyjechały z Kosowa. Wygaszanie popytu ma się w najlepsze. Ciekawe gdzie się podziały wagony, które dotychczas obsługiwały trasę Łódź - Warszawa, że o tych wyremontowanych za pieniądze UE nie wspomnę... Sudety (środa) wyglądały w miarę porządnie - tak jeśli chodzi o frekwencję jak i wagony.
2. Zgadnijcie jakie jest najszybsze połączenie Łódź - Beskid Sądecki/Niski/Bieszczady? Pośpiechem do Warszawy i dalej Eurocity "Kogut" przez Kraków - Tarnów. Oczywiście zniżek dla studentów w tym drugim nie ma. Reymont, nie dość, że się tłucze przez Zagłębie, to jeszcze jest planowo zdekomunikowany z osobówką do Krynicy. O Zagórzu nawet nie wspominam... I teraz macie odpowiedź na pytanie - dlaczego na innych połączeniach z Łodzi nie ma frekwencji. P.S. Mam już dość tej czarnej dziury w środku Polski
P.S.2 W nawiązaniu do wcześniejszych dyskusji. Dziś w pociągu Chorzew-Siemkowice(6:10) - Zduńska Wola konduktorka w ogóle nie sprawdziła biletów. Podkreślmy, że na całej trasie przejazdu nie ma ŻADNEJ kasy biletowej. Tak wiec, jak bym nie był uczciwy, to bym się znowu przewiózł za darmo, a pociąg przyniósł ileśset złotych (jak nie więcej) strat przy zerowym dochodzie...
Tomasz.bu dnia Pią 23:21, 03 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz
Temat: Zmiana cenników PR od 1 marca
http://www.rp.pl/artykul/5,96550.html
Od 1 marca spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadzi zmiany do cenników biletów: na niektóre przejazdy na trasach do 100 km bilety stanieją o 15 procent, na innych podrożeją średnio od 2 do 5 procent. Część cen nie zmieni się.
- Korekta cen jest efektem analizy konkurencyjności rynku transportowego w poszczególnych regionach kraju i badań otoczenia. Ceny biletów zostały tak skorygowane, by odpowiadały możliwościom i oczekiwaniom podróżnych - poinformował rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne, Łukasz Kurpiewski.
Jak wyjaśnił w komunikacie, średnio stanieją o 15 procent bilety jednorazowe na przejazdy pociągami pospiesznymi do 100 km. Ceny na przejazdy jednorazowe pociągami osobowymi do 120 km pozostaną bez zmian, natomiast niektóre inne bilety podrożeją o 2 do 5 procent.
Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych w pociągach osobowych np. na trasie Kraków-Tarnów (78 km, 13 zł), ale z 18,50 do 19 zł, podrożeje bilet na przejazd Wrocław-Kędzierzyn Koźle (125 km).
Bez zmian pozostaną ceny biletów okresowych tygodniowych i dwutygodniowych w pociągach osobowych, ale biletów miesięcznych już nieco wzrosną - np. bilet miesięczny Olsztyn-Elbląg (99 km) podrożeje z 269 zł do 275 zł.
Z kolei w pociągach pospiesznych bilet jednorazowy Poznań-Środa Wielkopolska (33 km) stanieje z 12 zł do 8 zł, a podrożeje bilet Kraków-Radom (217 km) z 38 do 39 zł.
Bez zmian w pociągach pospiesznych pozostaną bilety okresowe tygodniowe i dwutygodniowe, a także miesięczne do 40 km. Bilet miesięczny powyżej 40 km nieco podrożeje - np. bilet na pociąg Katowice-Częstochowa (86 km) podrożeje z 356 zł do 365 zł.
Temat: Wielkopolanin
Az nie moge wytrzymac po tym co piszesz...
Zdaje sie, ze w nowym rozkladzie Ex 'Wielkopolanin' nadal jezdzil bedzie w relacji Poznan-Przemysl.
wiezie powietrze.
Jechales?????????????????? Ja jechalem tym pociagiem w normalny roboczy dzien tj. czartek i we krakowie wsiadlo tyle ludzie ze jechlo ich wiecej niz do Krakowa ! Az sie dziwilem dlaczego na tym odcinku jest tylko taryfa posp. W calym skladzie nie bylo ani jednego wolnego przedzialu ! A od Katowic (jechalem z Katowic do Przemysla) ostatni wagon byl prawie pusty. W pierwszych 3 dwojkach zapelnienie wynosilo 6-8osob na przedzial, a w dwoch ostatnich dwojkach ok. 3-5 osob na przedzial.
Nie wiem co dla PKP jest korzystniejsze: pusty Ex czy zaladowany pospieszny jakim byl do wprowadzenia Wielkopolanina
Wielkopolanin jezdzil zaladowany w relacji Krakow - Poznan i dalej tak jezdzi, a na dodatkowym odcinku tez nie jezdzi malo ludzi !!!
Wiem, ze pomiedzy Przemyslem a Krakowem obowiazuje tzw. cena rynkowa, a miejscowka to bodajze tylko 7 zl ale na ludzi slowo ekspres dziala odstraszajaco. Zreszta co to za Ex. Wagony rownie brudne
Jechalem w wagonie po NG, a reszta tez nie byla zla.
jak w pospiesznym i codzienie 10-20 minut opoznienia.
?????? Jak jechalem tym pociagiem to bylo tak: Katowice +18 Krakow Gl. +29/+29 (zamkniecie odcinka toru w okolicy Trzebini+bezsensowna wymiana loka, dzieki czemu nic sie nie nadrobilo...) Krakow Pl. +29/+29 Bochnia +30/+32 Tarnow +22/+21 Debica +22/+22 Rzeszow +22/+20 [tu wypisal mi sie dlugopis :(]
Przemysl +22
Czyli od Krakowa pociag przejechal -7min niz w rozkladzie, a wszystko dzieki poprawce, ktora byla jakis czas temu.
A propos notorycznych opoznien na trasie Krakow-Przemysl to PKP zapewne rozwiaza ten problem we wlasciwy sobie sposob: wydluzajac czas jazdy.
Juz to dawno zrobiono, ale tylko dla Wielkopolanina.
Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Cytat:
Na stronie Sejmiku Województwa jest dostępny i aktualizowany projekt RJP na lata 2008/2009
Ten rozklad ma bledy, ktore widac golym okiem-watpie zeby na PKP, pospiech wyprzedzal osobowy jadac po torze niewlasciwym...
Cytat:
Potworne jest to, że rozkład dla całego województwa mieści się w jednej tabelce.
Potworne jest to ze istnieje takie wojewodztwo - no takie mam niestety zdanie (o opolskiem i lubuskiem rowniez).
Cytat:
Jak długo jeszcze będą trwały tłumaczenia, że odcinek Ostrowiec Śwtkrz - Sandomierz jest wyłączony z ruchu z powodu fatalnego stanu technicznego? Przyjmując taką argumentację, z Wrocławiqa do Jeleniej Góry nic nie powinno jeździć od ośmiu lat; a na przykład w podkarpackim poza linią Przemyśl-Tarnów wszystko należałoby udupić, Wierutna bzdura. A straszliwie nieudolny w kwestiach kolejowych samorząd w Kielcach łyka bez popijania.
Pomysl chlopie ze to jest bardzo wygodny argument dla urzedu marszalkowskiego-ktory nie musi wydawac kasy na polaczenia w tej relacji (swoja droga stacja Sandomierz lezy chyba daaaaaleko poza granicami miasta)
BTW w lipcowym Modelleisenbahner'ze jest info ze DB Regio Sudost we wspolpracy ze strona Polska (nie napisano kim dokladnie) chce od grudnia uruchomic 3 pary RE Drezno-Wroclaw - wg planu na VT 642.
a wracajac jeszcze do mojego wlasnego projektu polaczen dalekobieznych w PL, to dla rejonu pld-zach PL, obok: Karkonoszy w relacji Wawa-Szklarska/Kudowa z dzieleniem w Opolu, Sudetow w relacji Jelenia-Warszawa/Lublin z dzieleniem w Łodzi, Łużyc w relacji Gorlitz-Terespol, istniejacego Slazaka widze jeszcze: Bachusa w relacji: Gorlitz-Zielona Gora-Gdynia
Temat: Autostrada A4
Co dalej z A4?
Środa, 30 stycznia (08:15)
Ministerstwo Środowiska nie widzi przeszkód, aby mogła się rozpocząć budowa autostrady A-4 (woj. małopolskie) na odcinku węzeł "Szarów" - węzeł "Krzyż".
Poinformowała o tym rzecznik ministra środowiska Elżbieta Strucka.
W przyszłym tygodniu Ministerstwo Środowiska przekaże dokumenty wojewodzie małopolskiemu. Po ich otrzymaniu wojewoda będzie mógł wydać tzw. decyzję środowiskową. czytaj dalej
Problem związany z budową tego odcinka autostrady powstał w grudniu ubiegłego roku. Okazało się wówczas, że przebiegająca w pobliżu planowanej autostrady magistrala kolejowa E30 będzie modernizowana. Ze względu na kumulowanie się efektu oddziaływania obu inwestycji na środowisko niezbędne okazały się wspólne rozwiązania.
Chodzi o odcinek magistrali i autostrady na trasie Kraków-Tarnów- Rzeszów-Przemyśl-Medyka. W kilku miejscach linia kolejowa i A-4 przebiegają tak blisko siebie, że trzeba wspólnie zaprojektować przejścia dla zwierząt, by zapobiec ich kolizji z pociągami i pojazdami drogowymi.
Jak poinformowała Strucka, w poniedziałek odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe z wiceministrem środowiska, Głównym Konserwatorem Przyrody Maciejem Trzeciakiem. Przedstawiono na nim projekt uwzględniający stawiane wymagania.
"Na szlakach migracyjnych powstaną dwa duże przejścia, mające po 80 m szerokości, pozwalające zwierzętom bezpiecznie przechodzić nad autostradą i torami" - poinformowała Strucka.
To jedna z najważniejszych inwestycji nie tylko dla Małopolski, ale i dla organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.
Autostrada będzie kontynuacją niemieckiej trasy A-4 z Drezna. Na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego do Niemiec Jędrzychowice-Ludwigsdorf koło Zgorzelca poprzez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Rudę Śląską, Chorzów, Katowice, Jaworzno, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego na Ukrainę w Korczowej.
Łączna długość autostrady A-4 wyniesie 670 km. Dotychczas zbudowano około 375 km. Trasa przebiega przez woj. dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie.
interia.pl
Temat: Jak PKS dba o klienta
Autobusom PKS kursującym po lokalnych liniach (chodzi mi o Autosany) jeszcze daleko do standardu kibli. Nic mnie tak nie muli niż jazda Autosanem szczególie latem. Przyklad: Koszalin - Gąski, pare dni temu. W autobusie tłum, słońce grzeje przez szybę, ludu że nie da się przejść, czuć tylko pot i oddech pasażerów. Na przystanku w Mielnie na widok jadącego autobusu pasażerowie czekając na niego wstają z ławek, ale cóż...kierowca się nie zatrzymał bo za dużo ludzi bylo. No z jednej strony dobrze, ale takie sytuacje, że idziesz na przystanek i nie wiesz czy pojedziesz do domu bo może sie twój środek transportu nie zatrzymać chociaż powinien to żadko sie zdarza na PKP (ostatnio jak czytamy na odcinku Przemyśl - Tarnów). Zawsze jazda PKS mnie tak zamula, ze dochodze do siebie przez resztę dnia.
Akurat problem niezatrzymywania się występuje nie tylko na lokalnych liniach. Przykładowo chyba trzy lata temu z Giżycka ledwo udało nam się dopaść PKS do Warszawy (zajelismy ostatnie cztery wolne miejsca), a za nami został jeszcze tłum na przystanku. Jak łatwo się domyśleć po drodze zatrzymywał się tylko tam, gdzie ktoś chciał wysiąść i ewentualnie uzupełniał pasażerów do kompletu. Tu nawet nie było problemu tłoku - kierowca po prostu nie brał nikogo ponad normę miejsc siedzących twierdząc, że zabraniają mu tego przepisy.
A żeby nie było zupełnie NTG to dodam, że mieliśmy nawet bilety na pociąg, bo nim zamierzaliśmy wracać, ale opóźnił się sporo i nie mieliśmy szans na zdążenie na przesiadkę. A o dostępności informacji o opóźnieniu tego pociągu, podejściu osób z kas i z informacji przy próbie uzyskania jakichkolwiek odpowiedzi, możnaby wysmażyć posta pl.pregierz.
Pozdrawiam
Czarek Gorzeński
Temat: Z Intercity na koncert U2 - drugie uderzenie!!!
http://www.intercity.com.pl/208
Z wielkim zainteresowaniem spotkał się nasz pociąg WPROST na U2. Dołożyliśmy tyle wagonów, ile tylko było możliwe, aby pociąg zmieścił się na peronie Dworca Centralnego. Ostatni bilet został sprzedany w ubiegły czwartek.
Ale fani U2, nie martwcie się! Intercity uruchamia Drugi Pociąg na U2! Pojedzie w ślad za pierwszym, odjazd z Dworca Centralnego o 15.05. Jedyna różnica polega na tym, że zamiast do Chorzowa (jak pierwszy), drugi jedzie do Katowic. W drogę powrotną pociąg ruszy po koncercie, gdy wszyscy zajmą
Aby kupić bilet na ten pociąg należy w kasie okazać bilet na koncert zespołu w Chorzowie. Bilety od środy 29 czerwca do nabycia w pomarańczowych kasach.
Spotkajmy się wszyscy na Stadionie Śląskim na koncercie U2!
Podsumujmy! PKP Intercity organizuje - dla wszystkich fanów muzyki - dwa specjalne pociągi na koncert zespołu U2 na Stadionie Śląskim w Chorzowie 5 lipca br.
Pierwszy pociąg "Intercity WPROST na koncert U2" w relacji Warszawa-Chorzów odjedzie z dworca Warszawa Centralna o godz. 15.00 i będzie wracał do stolicy godzinę po koncercie. Na ten pociąg wszystkie bilety sprzedane. Drugi pociąg "Z Intercity i MTV na koncert U2" w relacji Warszawa-Katowice odjedzie z dworca Warszawa Centralna o godz. 15.05 i będzie wracał zaraz po koncercie. Sprzedaż biletów rusza w środę (29 czerwca).
Pozdr.
Grzesiek
Takie male pytanko, ile bylo tych pociagow z calej polski? Jezeli z Naszej kochanej, Warszawy az dwa jada, to z calej polski sie nie zwmieszcza w Chorzowie i Katawicach!!!!!
;)
PS To byla taka mala Iroia hehe...... Zawzsze ta Warszawa wyzsza a dlaczego holera jasna, dlaczego nie moze sobie pojechac jakis Intercity ze Szczecina do Przemysla. Przystanki po drodze:Stargard, Krzyz, Poznan, Wroclaw, Opole, Gliwice,Zabrze,Katowice,Trzebinia,Krakow,Tarnow, Rzeszow,Jaroslaw. A utaj fruuu i jestesmy na slasku czy w Krakowie ponizej 4 godzin... Czy naprawde nasze zycie toczy sie wokol Warszawy? Przepraszam unioslo mnie
PAPA
Temat: [Małopolska] Mniej pociągów
http://dzis.dziennik.krakow.pl/?2004/12.31/Malopolska/10/10.html
Dziennik Polski, 31 grudnia 2004
Mniej pociągów
5 stycznia związkowcy zdecydują o formie i terminie strajku
(INF. WŁ.) Od 10 stycznia Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych ogranicza i likwiduje kursy 22 pociągów. Sześciu pociągom skrócono trasy, a pozostałych 16 zniknie z rozkładu jazdy. 5 stycznia kolejarskie związki zawodowe podejmą decyzję o terminie i formie strajku.
W obowiązującym od połowy grudnia rozkładzie jazdy PKP jest o 19 pociągów regionalnych mniej niż w poprzednim rozkładzie. Pod koniec grudnia Urząd Marszałkowski został poinformowany, że od 3 stycznia Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych chce wycofać z rozkładu jazdy 96 pociągów. Warunkiem utrzymania ich kursowania miało być zwiększenie przyszłorocznej dotacji dla MZPR z 26 do 39 mln zł. Urząd Marszałkowski nie spełnił tego żądania; dotacja ma wynieść 27 mln zł.
Jak się wczoraj dowiedzieliśmy, spółka PKP nie odstąpiła od zawieszania kursów, ale będzie mniej odwołanych pociągów niż początkowo zakładano i wyznaczone składy przestaną kursować od 10 stycznia.
Wcześniej, 5 stycznia, kolejarskie związki zawodowe mają zdecydować, kiedy i w jakiej formie rozpocznie się strajk na kolei. Jednym z postulatów związkowców jest zwiększenie dotacji do przewozów regionalnych i utrzymanie liczby kursujących pociągów. (GEG)
NIE POJADĄ
* Kraków Główny (odjazd - godz. 14.20) - Rzeszów (przyjazd - godz. 17.01) - odwołany na odcinku Kraków - Tarnów
* Katowice (9.31) - Tarnów (12.45) - odwołany na odcinku Kraków - Tarnów
* Tarnów (3.40) - Katowice (6.47) - odwołany na odcinku Tarnów - Kraków
* Tarnów (13.15) - Kraków Główny (14.45)
* Rzeszów (5.29) - Kraków Główny (8.27) - odwołany na odcinku Tarnów - Kraków
* Kraków Główny (7.44) - Wisła Głębce (10.45)
* Kraków Główny (14.35) - Trzebinia (15.16)
* Kraków Główny (10.50) - Trzebinia (11.31)
* Oświęcim (16.39) - Kraków Główny (18.12) - odwołany na odcinku Trzebinia - Kraków
* Kraków Główny (23.01) - Trzebinia (23.41)
* Trzebinia (8.35) - Kraków (9.16)
* Czechowice-Dziedzice (18.44) - Kraków Główny (20.41) - odwołany na odcinku Trzebinia - Kraków
* Wisła Głębce (16.48) - Kraków Główny (19.54)
* Kraków Główny (10.35) - Wieliczka Rynek (11.02)
* Kraków Główny (11.40) - Wieliczka Rynek (12.07)
* Wieliczka Rynek (11.10) - Kraków Główny (11.35)
* Wieliczka Rynek (12.25) - Kraków Główny (12.50)
* Nowy Sącz (12.08) - Tymbark (13.19)
* Tymbark (14.09) - Nowy Sącz (15.19)
* Gorlice Zagórzany (21.53) - Gorlice (22.01)
* Gorlice (19.51) - Gorlice Zagórzany (20.00)
* Gorlice (18.31) - Gorlice Zagórzany (18.40)
Temat: Sprzedano mi bilet na pociąg-widmo
http://www.pressmedia.com.pl/sn/wydarzenia/d2.asp?u_file=b%2Etxt
Sprzedano mi bilet na pociąg-widmo - Straciłem pieniądze i współpracowników, bo na kolei poinformowano mnie, że pociąg do Ciechocinka jedzie, a takiego połączenia w ogóle nie było - mówi Jacek Żarów z Boguchwały. - Chciałem dojechać na spotkanie z osobami, które miały się zająć sprzedażą mojej nowo wydanej książki. Niestety, z winy PKP, nie udało się to. Dlatego żądam odszkodowania od kolei.
Nasz Czytelnik na dworcu PKP w Rzeszowie poprosił niedawno wieczorem o bilet z Tarnowa do Ciechocinka. Jeszcze przed Tarnowem dowiedział się od konduktora, że wprawdzie takie połączenie w rozkładzie jazdy jest ujęte, ale obowiązuje tylko sezonowo. Konduktor podpowiedział mu, żeby w Krakowie wsiadł do pociągu z Krynicy przez Kraków do Ciechocinka.
Sześć godzin oczekiwania
W kasie dworca głównego PKP w Krakowie dowiedział się, że owszem, pociąg do Ciechocinka jest, ale dopiero nad ranem. A ponieważ budynek dworca PKP był otwarty tylko do godz. 23, musiał czekać w podziemiach peronowych. Trwało to aż sześć godzin.
Do Ciechocinka zmęczony i niewyspany Jacek Żarów dojechał więc dopiero na drugi dzień po południu. Do spotkania ze współpracownikami, którzy mieli rozprowadzać jego książkę, nie doszło. Zniecierpliwieni, zerwali z nim współpracę. Autor i wydawca książki o Ciechocinku stracił na tym sporo pieniędzy. Teraz za stratę wini PKP.
Żąda 1000 zł odszkodowania
- Czuję się oszukany i pokrzywdzony - mówi pan Jacek Żarów. - Sprzedano mi bilet na pociąg-widmo. Musiałem wrócić do Rzeszowa, nie załatwiając tak ważnej dla mnie sprawy. Jestem rencistą i nie mogę sobie pozwolić na wyrzucanie pieniędzy w błoto. Kasjerka w Rzeszowie wprowadziła mnie w błąd, informując, że dojadę z Tarnowa do Ciechocinka.
Łącznie z Rzeszowa do Tarnowa i do Ciechocinka bilet kosztował 55 zł i powrotny z Krakowa do Rzeszowa - 30 zł. Zdaniem naszego Czytelnika, gdyby wiedział, że tego pociągu nie ma, to nie wydawałby, i to już Rzeszowie, pieniędzy na połączenie Tarnów-Ciechocinek, tylko dojechał do Krakowa i dopiero tam kupował bilet do Ciechocinka, jadący inną trasą. W podziemiach spędził 6 godzin i o tyle wydłużyła mu się podróż. Swoje straty materialne wylicza na 100 zł i to jest minimum, o jakie chce wystąpić do PKP.
Domaga się jednak 1000 zł odszkodowania za to, że z winy PKP poniósł znaczne straty, bo planowana sprzedaż książki została znacznie opóźniona i stracił zaufanych ludzi, którzy z powodu spóźnienia nie chcieli mu już pomagać.
Tylko częściowy zwrot pieniędzy
Jacek Żarów złożył skargę w biurze starszego kasjera stacji Rzeszów. Przeproszono go pisemnie za utrudnienia i niedogodności. Zaproponowano mu też zwrot należności za bilet na pociąg, którego nie było. Dyrektor Jerzy Churawski z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych uważa, że błąd kasjerki tłumaczyć można tym, że pasażer nie sprecyzował dokładnego terminu wyjazdu. Według pana Jacka PKP nienależycie wywiązała się z umowy przewoźnik-pasażer i dlatego on chce wystąpić na drogę sądową.
Obecnie sprawą zajmuje się Biuro Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie.
MARIUSZ ANDRES
Super Nowości z dnia 29_11_2006
Temat: Podkarpackie i lubelskie tworzy spółke przewozy regionalne
Nie trzeba likwidować połączeń kolejowych na Podkarpaciu, a wręcz przeciwnie, może być ich więcej. Trzeba je tylko dostosować do potrzeb podróżnych - tak wynika z badań niezależnej firmy dla urzędu marszałkowskiego
Cioekawe jak to dostosowywanie rozkładów przez Urząd Marszałkowski wygląda w świetle rozkładów na linii Dębica - Stalowa Wola. Oto kilka przykładów z google.pl :
http://korso.ptc.pl/articles.php?id=593
http://debica.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1169
Niezależny Instytut Kolejnictwa i Promocji Kolei sprawdził, ilu pasażerów jeździ pociągami po Podkarpaciu. Dzięki tym badaniom m.in. nie zlikwidowano połączeń na trasie Przeworsk-Horyniec, choć PKP uznała je za całkowicie deficytowe. Wprowadzono tu szynobus i teraz te przewozy nie tylko nie przynoszą strat, ale zaczęły się opłacać.
Ten sam Instytut nie zgodził się również na propozycje zmian rozkładu jazdy na linii Dębica - Stalowa Wola o czym była niedawno mowa na pmk
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.kolej&aid=367...
"pociag osobowy przyspieszony Stalowa Wola - Kraków - Stalowa Wola (rano, powrot po poludniu, w niedziele na odwrot) -pociag pospieszny (taryfa osobowa) Lublin - Tarnobrzeg - Mielec - Kraków ( tam i powrot) -pociag Tarnów - Mielec - Tarnobrzeg - Lublin (tam i powrot - lacznik do pociagu Lublin - Rzeszow - lublin) -obniżenie cen biletów -lepsze skomunikowania w stacjach węzłowych"
Lepszego komentarza nie tzreba...
- Przy dofinansowaniu na poziomie ok. 20 mln jest możliwe rozszerzenie oferty przewozowej do 150 pociągów regionalnych [teraz jest 90 - przyp. red.]. Chcemy także pozyskać dodatkowych pasażerów dzięki nowemu rozkładowi jazdy. Teraz układa go centrala PKP w Warszawie.
O co tu chodzi? 60 pociągów więcej? Chyba że potna je na 30 kilometrowe kawaleczki... Ciekawe że Instytut (IRiPK) jest tak szczodry w formułowaniu opinii o zwiększeniu ilości pociągów podczas gdy jeszce tak niedawno nie chiał zwiększyć nieznacznie ich ilości na linii Dębica - Stalowa Wola... Ba - nie chciał nie tylko zwiększyć ilości pociągów ale co ważniejsze dostosować oferty na tej linii do normalności. Efekty widać gołym okiem...
- Na drodze do powołania spółki ciągle pojawiają się kłody, ale cały czas zakładamy, że powstanie z początkiem przyszłego roku. Jesteśmy tak zdeterminowani, że być może zdecydujemy się nawet na jej utworzenie bez PKP Przewozów Regionalnych. Ale to jest ostateczność, bo PKP powtarza, że chce utworzenia spółki - mówi Mirosław Karapyta.
Jakoś w te bajki po prostu nie wierzę chyba że celowo będzie się preferować spółki samorządowe np. w kwestii kosztów dostępu do inmfrastruktury... Ale nie dziwię się że tak się dzieje skoro co rusz mamy nowych presesów (obecny nawet co chwila deklaruje chęć współpracy z ze środowiskiem MK - ów i lokalnych społeczności tylko co z tego wynika? Poza tym podstawowa sprawa: dlaczego wciąż nie można się doczekać racjonalnej polityki PKP PR w sprawie dostosowania cen biletów do lokalnych warunków?? A co z marketingiem? Czyżby wciąż tegie głowy jego pracowników zjmowała sprawa wyznaczania nowych pociągów do likwidacji???
Temat: 70 mln zł kar dla PKP Cargo
KOLEJ Rośnie konkurencja wśród przewoźników towarów 70 mln zł kar dla PKP Cargo
Postępowania UOKiK w sprawach wytoczonych PKP CargoPrywatne firmy skarżą się, że PKP Cargo blokuje wolną konurencję na rynku przewozów towarowych. Cargo odrzuca zarzuty.
Wkrótce Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma rozpatrzyć zażalenie PKP Cargo w sprawie 20 mln zł kary nałożonej pod koniec 2004 roku - dowiedzieliśmy się w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
To zaledwie jedna z dziewięciu spraw przeciwko Cargo prowadzonych przez UOKiK w ciągu ostatnich sześciu lat o próby utrzymania monopolu na rynku i nieuczciwe traktowanie różnych kontrahentów. Trzy razy prywatni konkurenci oskarżyli Cargo o nadużycia. W trzech zakończonych postępowaniach urząd nałożył na Cargo już 70 mln zł kar. Jedna, czterdziestomilionowa, jest prawomocna. Od pozostałych dwóch, 20 i 10 mln zł, spółka jeszcze się odwołuje - nie zgadza się z opinią, że nadużywa rynkowej pozycji, jaką daje mu konieczność kooperowania z państwową firmą w przypadku przeładunków w portach, korzystania z bocznic czy przewozów przez granicę przez prywatnych przewoźników.
Spółka CTL Logistics, która już dwa razy poskarżyła się na Cargo w UOKiK, chce, aby tym razem działaniami konkurenta zajął się prokurator.
Ze strony konkurencji prywatnej pojawiają się także zarzuty, że Cargo jako państwowa firma jest preferowana przez inne państwowe firmy, dlatego wygrywa ich zlecenia i to oferując ceny, które nie przynoszą zysku. Spółka zawarła ostatnio umowy m.in. z Ciechem, Dalkią, Electrabelem i Azotami Tarnów.
- Odebraliśmy przewoźnikom prywatnym w tym roku wielu klientów i może stąd się biorą te bezpodstawne komentarze. Mamy dowody na to, że to właśnie konkurencja drastycznie obniża ceny, bo to tabor tych przewoźników czeka na zlecenia - odpowiada na zarzuty Władysław Szczepkowski, prezes PKP Cargo.
Zapewnia, że z kontraktów będą zyski, które sfinansują modernizację i zakupy taboru. Bo brak dużych inwestycji to główny zarzut ekspertów pod adresem szefa Cargo.
- W tym roku pozyskamy majątek o wartości prawie 800 mln zł, m.in. nowe wagony - łącznie około 15 tysięcy, zmodernizujemy 50 lokomotyw. Niewykluczone, że jeszcze w tym roku zostanie rozstrzygnięty przetarg na nowe lokomotywy wielosystemowe, które mogą jeździć także poza Polską - odpowiada Władysław Szczepkowski.
- Skąd PKP Cargo zamierza wziąć 800 mln zł na inwestycje, skoro spadają przychody firmy na skutek corocznej utraty przynajmniej 4 proc. rynku? Podobne szumne zapowiedzi dotyczyły także roku ubiegłego, kiedy z zapowiedzianych 650 mln zł wydanych zostało 140 mln zł. Zakłady produkujące tabor nic nie wiedzą o mających nastąpić tak dużych zakupach, a - już zawalone zleceniami - nie byłyby w stanie im podołać - komentuje Adrian Furgalski, ekspert TOR-u.
red.KATARZYNA KOZIŃSKA
Źródło: http://gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=1993.81.0.39.7.1.0.1.htm
Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie
Plany świętokrzyskiego PKP PR http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=5310
Cutuję: Plany świętokrzyskiego PKP PR Ponowne uruchomienie linii Kielce - Busko Zdrój, szybsza podróż z Tarnobrzega, Kielc i Radomia do stolicy, szynobus na lotnisko w Obicach? PKP opracowały koncepcje rozwoju i modernizacji linii kolejowych w regionie świętokrzyskim. Kolejarze chcą skrócić czas przejazdu do Warszawy i Krakowa, planują pociągi na lotnisko w Obicach.
"Regionalny Port Lotniczy Kielce - koncepcja skomunikowania lotniska z regionem i miastem Kielce, z wykorzystaniem kolejowych przewozów pasażerskich" - tak nazywa się opracowanie na temat możliwości rozwiązania komunikacyjnego, umożliwiającego szybki dojazd koleją do portu lotniczego, który może powstać w Obicach. Jego autorem jest Adam Młodawski, dyrektor Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP.
Opracowanie, przygotowane przez dyrektora Młodawskiego na prośbę prezydenta Kielc Wojciecha Lubawskiego, zakłada cztery scenariusze kolejowego połączenia stolicy województwa świętokrzyskiego z planowanym w Obicach portem lotniczym. Wszystkie uwzględniają istniejącą, a nie umywaną obecnie linię kolejową Kielce - Busko Zdrój.
Pierwszy wariant zakłada wybudowanie przy lotnisku tylko peronu. Drugi jest bogatszy o nowe tory, większy peron oraz rampę do załadunku i wyładunku towarów. W trzecim rozwiązaniu dodatkowo pojawia się koncepcja budowy stacji Port Lotniczy Kielce. Czwarty zakłada powstanie stacji Port Lotniczy Kielce, przystanku Busko Miasto oraz budowę torów z Buska Zdroju do oddalonego o 40 kilometrów Żabna, które połączyłyby linię Kielce - Busko Zdrój z linia Szczucin - Tarnów. Z Kielc można by wiec pojechać pociągiem do Tarnowa, a dalej na przykład do Nowego Sącza, Krynicy i Zagórza, a nawet do Koszyc, Budapesztu, Bukaresztu lub Warny.
Adam Młodawski przygotował jeszcze jeden scenariusz - kolejowego skomunikowania Targów Kielce z lotniskiem. - Dla przewozów towarowych wystarczy wykorzystać istniejące tory oraz wybudować terminal towarowy obok lotniska - wyjaśnia autor koncepcji.
- To doskonały pomysł. Takie rozwiązanie ułatwiłoby nam organizacje wielu imprez - cieszy się prezes Targów Kielce Andrzej Mochon.
Na razie dla świętokrzyskiego samorządu priorytetem w programie modernizacji infrastruktury kolejowej w latach 2007-2013 jest jednak modernizacja linii Warszawa - Kraków na odcinku od Kielc do północnej granicy województwa świętokrzyskiego. - To, w połączeniu z niemalże przesądzoną modernizacją odcinka Radom - Warka - Warszawa, sprawiłoby, że podróż pociągiem z Kielc do stolicy skróciłaby się o około godzinę - dodaje Adam Młodawski.
PKP chcą także zmodernizować liczący około 100 kilometrów odcinek linii Warszawa - Rzeszów od Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza. Inwestycja miałaby kosztować około 460 milionów złotych, a sfinansowałyby ja kolej oraz samorządy województw podkarpackiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego. Rozmowy na ten temat już trwają.
Rozważana jest także modernizacja torów z Sandomierza, przez Tarnobrzeg i Kolbuszowa, do Rzeszowa. Aby szybciej dojechać koleją ze stolicy Podkarpacia, przez Kolbuszowa, Tarnobrzeg i Skarżysko, do Warszawy pozostaje tylko przywrócić pociągi na odcinku Tarnobrzeg - Kolbuszowa.
- Od wielu lat zabiegamy o modernizacje tej linii. Została ona już wpisana do Regionalnego Programu Operacyjnego, trwają rozmowy samorządów wojewódzkich w tej sprawie. To dobra wiadomość. Wszyscy skorzystalibyśmy na powstaniu szybkiej linii kolejowej z Tarnobrzega do Warszawy - uważa Andrzej Wójtowicz, wiceprezydent Tarnobrzega.
Koncepcje kolejowego skomunikowania Kielc oraz Buska Zdroju z lotniskiem w Obicach:
a.. Scenariusz 1: Budowa peronu przy torze oddalonym o 15 km od lotniska w Obicach. Koszt - 165 tys. zł. a.. Scenariusz 2: Budowa stacji Port Lotniczy Kielce. Zakres inwestycji - budowa stacji (tory, rozjazdy, peron, rampa do załadunku i wyładunku towarów), koszt - 12 mln zł. a.. Scenariusz 3: Budowa stacji Port Lotniczy Kielce i przystanku Busko Miasto. Zakres inwestycji - jak wyżej, plus budowa toru łączącego stacje Busko Zdrój z przystankiem Busko Miasto (1875 m) i peronu na przystanku Busko Miasto, koszt - od 16 do 18 mln zł. a.. Scenariusz 4: Budowa stacji Port Lotniczy Kielce, przystanku Busko Miasto i linii z Buska do Żabna. Zakres inwestycji - jak wyżej plus budowa 40 km linii łączącej Busko Zdrój z Żabnem i mostu kolejowego na Wisłę, koszt - 218 mln zł. Mick M.
Temat: [Dziennik Polski} Głos w sprawie ekspresów
http://dzisiaj.dziennik.krakow.pl/dzisiaj/i/Brzesko/07/07.html
Głos w sprawie ekspresów
Niektóre ekspresy zatrzymują się na dużo mniejszych stacjach kolejowych niż dworzec w Brzesku. Dlaczego więc PKP tak się upierają? W "Dzienniku Polskim" z 14 sierpnia ukazała się notatka mówiąca o tym, że dyrekcja Polskich Kolei Państwowych nie zgadza się na zatrzymywanie się niektórych pociągów ekspresowych na dworcu w Brzesku. Taki wniosek składały władze powiatu. Zwrócił się do nas Czytelnik, pan Krzysztof S., który podzielił się z nami ciekawymi spostrzeżeniami na ten temat.
- Starostwo powinno poprosić kolej o wyjaśnienie, dlaczego w Brzesku postój pociągu ekspresowego jest niemożliwy - twierdzi Krzysztof S. Nasz Czytelnik podaje nam przykłady postojów ekspresów na mniejszych stacjach. W Prabutach zatrzymuje się ekspres 5300 "Heweliusz", zaś w Łapach ekspres 1710 "Mickiewicz". Obie stacje znajdują się blisko dużych węzłów kolejowych - Prabuty koło Iławy, Łapy niedaleko Białegostoku. - Argumentacja, że każdy dodatkowy postój powoduje wydłużenie czasu jazdy jest nieprawdą. Na przykład pociąg pośpieszny "Światowid" zatrzymujący się na stacji Brzesko, jedzie na odcinku Tarnów - Kraków dokładnie przez taki sam odcinek czasu, co pośpieszny "Ślązak", który w Brzesku postoju nie ma - uważa nasz rozmówca.
Na trasie Kraków - Tarnów kursują trzy ekspresy, wszystkie w dalszej fazie kursu wjeżdżają na Centralną Magistralę Krajową. Zdaniem naszego Czytelnika jeden z nich mógłby zatrzymywać się nie w Bochni, tylko w Brzesku. Tym bardziej, że ani do "Pienin", ani do "Małopolski" tak wielu pasażerów nie wsiada - argumentuje. Krzysztof S., częsty pasażer PKP narzeka też na brak dostępności do biletów z rezerwacją miejsc. Niebawem ten problem zostanie rozwiązany, pasażerowie odjeżdżający z Brzeska będą mieć taką możliwość. Nie ma jednak możliwości dokonania tego obecnie, na przykład kupując bilet u konduktora z tzw. dopłatą. Dochodzi do idiotycznej sytuacji, kiedy na przykład taki "Przemyślanin" mknie do Szczecina z pustymi miejscami sypialnymi i kuszetkami a chętnych na skorzystanie z nich nie brakuje - denerwuje się Krzysztof S. Obecnie rezerwacji można dokonać jedynie w Tarnowie i Bochni (mowa oczywiście o najbliższych stacjach).
Nasz Czytelnik zwraca też uwagę na inne - jego zdaniem - absurdy. Na przykład pociąg pospieszny jadący do Wrocławia zatrzymuje się w Brzesku, w drodze powrotnej już nie. Między godzinami 9.00 a 15.00 brzeszczanin nie może skorzystać z żadnego z czterech pociągów odjeżdżających z Krakowa na wschód, żaden się w Brzesku nie zatrzymuje. Zastanawiające jest, że "Presovcan", który w Brzesku nie ma postoju, w Tuchowie już przystaje. Zadumę może też spowodować to, że dostęp do pociągów pośpiesznych mają pasażerowie odjeżdżający z Sędziszowa Młp., Szydłowca, Wolicy, Suchedniowa, Żmigrodu, Pleszewa, Ziębic i Strzelina. - Wszystkie te stacje są mniejsze od dworca w Brzesku. Proszę, aby pani poruszyła jeszcze ten temat na łamach "Dziennika". Być może wreszcie się coś zmieni i brzeszczanin, który dłużej zabawi w Tarnowie, będzie mógł powrócić do domu na przykład pociągiem pośpiesznym o 23.23., a nie czekać wiele godzin w poczekalni. Proszę też zwrócić uwagę na brak toalet, brak kasy z rezerwacją (taka, jak już wspomnieliśmy, niebawem będzie - przyp. ZS) i brak nadziei na zgodę kolei, aby w Brzesku zatrzymywało się więcej pociągów. Czy kolej jest dla nas, czy my dla kolei? - pyta Krzysztof S.
Zofia Sitarz
Temat: Sluzba Trakcji od 1.09.99
Podawalem tylko te jednostki, ktore byly dotychczas _Zakladami Taboru_. Nie ma takiego pojecia jak lokomotywownia!
O jest... co z tego, ze PKP-organizacyjnie juz nie ma.. to bardzo istotna informacja. Pamietasz, co kiedys Ci mowilem jako przyklad?: "Zwiedzalem dzisiaj zaklad taboru w Poznaniu" (chodzi o lok. Wolsztyn)
Wiesz to juz przeciez od dobrych dwoch lat. Jest Zaklad Taboru Gdynia i juz. Bez Malborka, czy z nim - niewazne, bo Malbork juz nie zalicza sie do Zakladow Taboru.
Tak, ale w Malborku stacjonuja na stale pewne srodki trakcyjne (w tym Twoje ulubione) i chodzi mi o ustalenie, ktory Z.T. posiada co.
Nota bene, kiedys miales stary spis inwentarza lok. Malbork - wez mi go podeslij prosze, trzeba zweryfikowac z rzeczywistoscia i poprawic.
Ale Malbork jako miejscowosc z kilkoma lokomotywami w swojej szopie nalezy rzeczywiscie do Olsztyna. Mozna to odczytac z mapki, ktora jest strone dalej: granice zasiegow nowych Zakladow Taboru:
O! mamy wreszcie jakies konkretne rzeczy - MAPKA.
Prosba do Ciebie, Kuba. Podaj numer tych "Nowych Sygnalow". A prosba do kogokolwiek, majacego dostep do tego numeru o zeskan tej mapki i mi jej podeslanie.
Malbork - do Olsztyna, Zd. Wola Karsznice do Lodzi
A jednak do Lodzi!
Debica - do Zurawicy (mimo, ze od 1.01.97 podlegala pod Zaklad Taboru Tarnow a wiec od 1.09.99 powinna podlagc pod Zaklad Taboru Nowy Sacz
No wlasnie ze nie, bo to, ze tarnow podlega pod N. Sacz to oznacza, ze w Tarnowie nie siedzi juz Dyrektor MT (czy MZ - co rok nowe skroty, cholery mozna dostac) , tylko jakis kierownik zamiejscowej sekcji Tarnow, ktory nad soba ma dyrektora w Nowym Saczu. A ze jednostki sie porozpalcelowywaly, to juz inna baja...
Zeskanuje wiec ta mapke i wrzuce gdzies jak bedzie chwila czasu.
O.. (pisze on-read) zrob to koniecznie. Gdybys mi mogl podeslac te mapke jako grafike o wymiarach slusznych (np. 800 pikseli krotszego boku), bylbym szczerze zobowiazany,.
Ciekawe jest to, ze cala LHS to jest teraz Zaklad Taboru Lublin wraz z Zamosciem i dzieli obszar Zakladu Taboru Skarzysko Kamienna na dwie czesci - nad LHSem i pod LHSem (malutki kawalek).
Chodzi chyba o Sedziszow, ktory jako Kielce teraz podlegalby Lublinowi?
W koncu do biblioteki mam na przerwie dwa kroki a tam sa wszystkie NS-y od 3 lat - prenumerowane.
No i od razu trzeba bylo walic o mapce i konkretach. Mnie niezbyt interesuje, ktorzy dyrektorzy zostali "zdegradowani" do kierownikow i komu podlegaja. Mnie bardziej interesuje podlegloc srodkow tr. Stad te dociekania o ZWK czy Malbork...
zdrowia
Jarek
Jarek D. Stawarz, Gdansk http://kolej.pasjo.net.pl/~jareks (+48) 501 024817
Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko
Nie wychylasz sie dalej jak za wlasny czubek nosa i widzisz tylko swoje potrzeby. Rozumujac w ten sposob to gbym ja zostal prezydentem to zmodernizowal bym CMK do 300km/h, tylko po co? Sa jeszcze wazniejsze projekty, a to co piszesz ze gdybys zostal prezydentem to przeznaczyl bys wielka kase na ta linie jest dla mnie podejsciem egoistycznym, gdy by tak mtslal kazdy to linii w takiej potrzebie bylo by tyle ile ich istnieje. To jest wlasnie wykorzystywanie wladzy to wlasnych i wlasnego regionu potrzeb.
Widze potrzebe uratowania tej linii, ale gloryfikowanie jej ponad wszystko to przesada. W tej chwili mamy w Polsce zaledwie 2 linie do 160km/h, jest jeszcze kilka ktore sa w podstawowym programie modernizacyjnym, a dodawanie do nich kolejnych tylko dlatego osobiscie na niej komus zalezy jest chore. Dlaczego niby polaczenie Krakowa i Lublina ma byc wazniejsze do Wroclawia i Poznania? Na tamtym odcinku jest 120, 140 i nie ma planow w najblizszej przyszlosci modernizacji do 160. Autobusy szynowe+przywrocenie stanu sprzed lat, czyli 70, moze podniesc to lekko do 90 to recepta przy srodkach ktore obecnie mozna na to przeznaczyc.
„Nie wychylam się poza czubek własnego nosa”. Czy tak faktycznie jest?
Odpowiedź jest krótka : NIE
Dlaczego chciałbym gruntownej modernizacji tej linii tzn. w granicach V 120/160 km/h i to jak najszybszego przystąpienia do pierwszych prac:
1.Z tych samych powodów, z których linię tę chciała zelektryfikować i zmodernizować Centrala PKP
2.Z tych samych powodów dla których obecnie MT i GM chce (a przynajmniej ma w najbliższych planach) modernizacji odcinka Wrocław Zielona Góra Szczecin
3.Już niedługo torowisko na odcinku Mielec Dębica zostanie wyeksploatowane i pociągi przestaną w ogóle jeździć
4.Strategiczne położenie tej linii m.in. a) Kijów Lublin Rozwadów Dębica Kraków/Muszyna Słowacja Południe Europy b) Porty Warszawa Skarżysko Sandomierz Tarnów Muszyna Słowacja Południe Europy
5.Olbrzymia szansa rozwoju całego województwa Podkarpackiego i szansa wyjścia z zacofania cywilizacyjnego i gospodarczego. Było by to coś na kształt przedwojennego COPu
6.Szansa przejęcia połączeń osobowych i towarowych z Ukrainy (i nie tylko) na Południe Europy (szczególnie Słowacja, Rumunia)
7.Rozwój ściany wschodniej Polski
8.Zrównoważenie planów modernizacji linii kolejowych na Wschodzie i Zachodzie Polski
9.Poprawa infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu, która jest na żenująco niskim poziomie ( z wyjątkiem magistrali Przemyśl Kraków jest to XIX wiek)
10.Brak planów budowy autostrad wzdłuż odcinka Lublin Dębica i w ogóle na wschodzie
11.Znacznie niższe koszty modernizacji tego odcinka niż koszty budowy nowej linii kolejowej Kraków Tymbark
12.Rozwój gospodarczy Lubelszczyzny
13.PODNIESIENIE ZNACZENIA LUBLINA w Polsce i dołączenie do miast tej rangi co Poznań, Gdańsk, Szczecin, Wrocław, Kraków
14.Wzrost znaczenia LUBLINA jako miasta metropolitalnego w Polsce Południowo – Wschodniej 15.Rozwój Tarnowa
POZDROWIENIA ADRIANIKOS
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: [SwKD] Przejazd w Hajdaszku - galeria z odbudowy
Mhm. A teraz pytanie za 100 punktów: Ile przychodu wygeneruje naprawienie tego przejazdu?
Mhm. A teraz pytanie za 100 punktów: Ile przychodu wygeneruje naprawienie tego przejazdu?
Witam
Skądinąd bardzo dobre pytanie. Wszystko zależy od ciągu dalszego tej inwestycji, która - tu zapewniam, (jeśli coś się radykalnie nie zmieni zgodnie z zapowiedziami udziałowców, które jednak mogą być tylko sposobem na sezon ogórkowy - choć nie wolno ich ignorować - w końcu wybory za pasem) będzie kontynuowana. A jak w każdej inwestycji zawsze istnieje ryzyko gospodarcze poniesienia straty. Inaczej nawet według ustawy działalność spółki nie byłaby uznawana za takową. Wracając jednak do przejazdu - już on sam i jego odtworzenie wygenerowało przychód. Zarządca drogi wykreślając z planu robót wykonanie nowego przejazdu w Hajdaszku, a niszcząc stary bez zgody konserwatora zniszczył tym samym zabytek prawem chroniony. Odtworzenie przejazdu było tylko działaniem, które miało na celu powrócenie do stanu poprzedniego, było po fakcie uzgodnione ze wszystkim stronami po interwencji dyrekcji kolejki i miłośników. Na mocy tego kolejka została podwykonawcą budowy przejazdu w Hajdaszku, za które płacił Zarząd Dróg. Dzięki temu zyskała fundusze, które mogą być przeznaczone na odbudowę mostka na szlaku Hajdaszek Stawiany (3,79km).
Co nam wymiernie da ten przejazd?
Nie był przygotowany żaden biznesplan dla przedsięwzięcia dotarcia do Stawian Pińczowskich bo nie było takiej potrzeby jak dotąd. Nie było jej bowiem plany jakie były w porozumieniu z lokalnym samorządem w kwestii Hajdaszka już od kilku lat leżą w jakimś kącie pokryte kurzem zapomnienia. Zgodnie z nimi na niemal całkowicie opuszczonej stacji miało zostać otwarte biuro turystyczne kolejki z przystankiem przy drodze 766, a dodatkowo jej wnętrza miały być wydzierżawione na klimatyczny lokal gastronomiczny jak za dawnych dobrych czasów. Można było na adaptację i ratowanie zabytku pozyskać pieniądze z Unii, ale komu się chciało. Kolejka swoimi skromnymi środkami nie jest w stanie opłacić specjalistów wysokiej klasy od pisania wniosków, ani też nie ma żadnych podstaw do tego bo właścicielem na mocy ustawy jest samorząd. Na samorządzie też spoczywa staranie się o takowe dotacje i inwestowanie wkładu własnego.
Przejazd jest swoistym oknem na świat dla kolejki, bez którego dalsze perspektywy rozwoju i zróżnicowania oferty byłyby niemożliwe. Szkoda było zaprzepaścić szansy na jego odbudowę, a poza tym prawnie się to kolejce należało. Jednak przy aktualnym porozumieniu stron, rozmowa o wyciągnięciu konkretnych zysków z jego istnienia i połączenia ze Stawianami są tylko pobożnym życzeniem i kto wie czy nie marzeniem ściętej głowy...
Stawiany są w tej chwili jedyną ocalałą stacją styczną kolejki. Co prawda układ torowy po stronie stacji normalnej (Kielce - Busko) jest odcięty od rampy transporterowej, a ruch osobowy zawieszony, pojawiają się tylko sporadyczne zdawki. Jednak i w tej zapomnianej linii drzemie potencjał. Wystarczy przeczytać, być może też pobożne życzenia Koalicji na rzecz rozbudowy linii Tarnów - Busko Zdrój Międzymiastówki Anarchistyczna Tarnów - Dąbrowa Tarnowska.
http://zb.eco.pl/zb/125/transpor.htm
Jeśli doszłoby do tego, a są plany budowy transbalticy (w końcu szczucinka nadal nie została definitywnie wykreślona), to kolejka zyskałaby bezdyskusyjny atut mając z nią stację styczną, nawet jeśli by to nie był tor do toru. Poza tym kiedyś konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu mostów. Trzeba będzie utrzymać ruch turystyczny w oparciu o nowe atrakcje i taką może będzie uruchomienie odcinka Pińczów - Chmielnik? Imprezy powiązane z PKP? :D Powraca również temat uruchomienia rekonstrukcji działania imponującej stacji przeładunkowej w Stawianach dla turystów zagranicznych. Jest na to szansa, więcej trzeba zacząć poważnie, dalekowzrocznie myśleć i działać by ją wykorzystać, patrząc się dalej niż do następnych wyborów. Możliwości jest dużo zatem zapraszam tęgie głowy do przestawienia się na model optymistyczny mimo wszystko...
Pozdrawiam Maciek
http://www.ciuchcia.eu
Temat: Szynobusy z Pomorza do Małopolski???
Kolejna informacja z Dziennika Polskiego (24.07.2003 r.):
Szynobusem po Polsce http://dzisiaj.dziennik.krakow.pl/archiwum/dziennik/2003/07.24/i/Kraj/ 02/02.html
Małopolska będzie mieć dwa nowoczesne autobusy szynowe. Można jeszcze wyremontować trzy stare.
Szynobusy zabierają od 90 do 292 pasażerów i będą jeździć po najbardziej deficytowych liniach kolejowych Fot. Jacek Bednarczyk (PAP)
(INF. WŁ.) 258 linii kolejowych w całym kraju PKP chciałyby przekazać samorządom. Na tych liniach mogłyby jeździć szynobusy, których promocja jest prowadzona od połowy lipca. Wczoraj nowoczesny, niskopodłogowy i klimatyzowany szynobus przyjechał do Małopolski.
W Polsce jest około 23,5 tys. km linii kolejowych; zaledwie 5 tys. km jest potrzebne do strategicznych przewozów towarowych, a 7 tys. km - dla ważnych przewozów pasażerskich.
Polskie Linie Kolejowe są zainteresowane utrzymaniem około 17 tys. km; pozostałe linie są gotowe przekazać samorządom. Jeżeli samorządy nie będą chciały przejąć tych linii, będzie groziła im likwidacja, bo kolej przestanie je utrzymywać (niektóre z 256 linii już zlikwidowano).
W wykazie tras, które mogłyby przejąć małopolskie samorządy, są m.in. linie: Chabówka - Nowy Sącz, Trzebinia - Wadowice, Chrzanów - Bolęcin, Kalwaria Zebrzydowska - Bielsko-Biała, Podłęże - Niepołomice, Tarnów - Szczucin.
Zachętą dla samorządów ma być prowadzona od połowy lipca kampania promocyjna "Szynobusy dla gmin", zorganizowana przez Stowarzyszenie Sympatyków Komunikacji Szynowej i Grupę PKP. 14 lipca z Warszawy wyruszył w podróż dookoła Polski autobus szynowy, który wczoraj rano można było oglądać na Dworcu Głównym w Krakowie, a później w Rabce Zarytem, Limanowej i Nowym Sączu.
Szynobus, wyprodukowany w ZNTK w Poznaniu, kosztuje 4,2 mln zł. Ma 34 m długości, zabiera około 200 osób, spala 30 litrów oleju napędowego na 100 km.
Małopolska już w grudniu będzie mieć pierwszy nowy szynobus, ale zakupiony w firmie Kolzam w Raciborzu. Druga zamówiona maszyna będzie gotowa w czerwcu przyszłego roku. Województwo zapłaci za dwa pojazdy 9,25 mln zł. Nadal nie zdecydowano, na których trasach będą kursować.
Być może na linii Kalwaria Zebrzydowska - Bielsko-Biała będą jeździć stare szynobusy, ale na remont trzech takich pojazdów, wycofanych z eksploatacji w województwie pomorskim, potrzeba około 500 tys. zł. Województwo zadeklarowało pokrycie połowy kosztów remontu dwóch szynobusów (bo tyle wystarczy do obsługi linii); resztę pieniędzy muszą znaleźć samorządy, które chcą, aby szynobusy jeździły na tej trasie.
(GEG)
- - - - - -
Czy wiadomo już coś więcej o tych wycofanych z eksploatacji szynobusach z woj. pomorskiego? A może to dziennikarze coś znowu zmyślili.
Temat: Podsumowanie roku 2008
Witam !
Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)
W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o 10 782 km więcej niż w roku 2007) w tym: - 23 553 km pociągami osobowymi - 1 147 km pociągami przyspieszonymi - 9 108 km pociągami pospiesznymi - 385 km pociągami Ex - 16 km pociągami IC - 180 km pociągami EC - 314 km pociągami EN - 89 km pociągami specjalnymi
- 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię
--------
Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR
-----------
Trasy zaliczone w roku 2008:
POLSKA: - Legnica - Lubin Górniczy - Gliwice - Bytom - Kalety - Kluczbork - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno - Leszno - Jarocin - Leszno - Ostrów Wielkopolski - Leszno - Głogów - Reda - Hel - Białogard - Stargard Szczeciński - Poznań - Szczecin - Sędzisław - Lubawka - Stróże - Jasło - Zagórz - Zagórz - Łupków - Rzeszów - Jasło - Tarnów - Rzeszów - Łańcut - Przeworsk - Muszyna - Krynica - Zduńska Wola - Inowrocław - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz - Piła - Szczecin - Świnoujście - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin - Czerwieńsk - Zbąszynek - Zbąszyń - Tuchorza - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc - Warszawa Wschodnia - Białystok - Ełk - Białystok - Olsztyn - Ełk - Olsztyn - Działdowo - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica - grupa towarowa w Opolu Głównym - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Tychy - Tychy Miasto
CZECHY: - Kromeriz - Zborovice - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku - Velka Kras - Vidnava - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem - Mikulovice - Zlate Hory - Horni Lidec - Strelna - Praha Masarykovo - Rakovnik - Rakovnik - Louny - Louny - Postoloprty - Zatec - Kladno - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Velvary - Vranany - Luzec nad Vltavou - Vranany - Straskov - Racineves - Straskov - Zlonice - Zlonice - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Uzice - Celakovice - Neratovice - Mlada Boleslav - Dolni Bousov - Dolni Bousov - Kopidlno - Krinec - Kopidlno - Jicin - Smirice - Hnevceves - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov - Teplice nad Metuji - Trutnov - Trutnov - Zacler - Trutnov - Svoboda nad Upou - Krizanov - Studenec - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou - Svetla nad Sazavou - Cercany - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin - Breclav - Lednice - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou - Moravske Branice - Oslavany - Moravske Budejovice - Jemnice - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou - Kuncice nad Labem - Vrchlabi - Kolin - Ledecko - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou - Caslav - Tremosnice
SŁOWACJA: - Strelenka - Puchov - Zilina - Lipany - Presov - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto
Odcinki graniczne: - Strelna - Strelenka - Lubawka - Kralovec - Łupków - Medzilaborce mesto
-------
Imprezy w których uczestniczyłem: - Dni Techniki Kolejowej - Opole - Wokół Wrocławia
-------
Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl
Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).
Pozdr. Grzesiek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 94 rezultatów • 1, 2, 3
|