Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • forum-gsm.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Tarnów pl





    Temat: Józki mojrzeszów... marne miasto, marny klub, marni kibice!
    Te Hova Ty się tak za monitorem nie chowaj bo jedno jest pewne że gówno wiesz !!
    Zacznijmy od tej waszej politechniki : ktoś od waz kiedyś napisał czym to wasza ta uczelnia sie szczyci (nie wiem czy przypadkiem nie Partyzant) i tak piszesz ze studenci z Tarnowa sa gnojeni a wiesz co sie robi z żeszofiakami ? Są tak gnojeni ze aż miło czy to tarnów czy krakow !!!
    Tak też wychodzi Twoja znajomość na temat tego co sie nas na azotach produkuje bo jakbyś nie wiedział to jak coś to Tarnów jest zanieczyszczony przez siarke w znacznym stopniu a nie przez azot bo jednak w Mościcach małoo azotu sie przetwarza ale skad józek może to wiedzieć ktory nie odróżnia ryżu długo od krótkoziarnistego !!
    Tak wspomniałeś o tym że na ogólnej mapie pogody nie ma Tarnowa - i tu tez potwierza sie Twoja ciemnota bo jakbyś zauwazył to są zaznaczane główne miasta wojewodztwa ktore trzymaja wladze a Tarnów takim nie jest ... żeszuf może jest ale zamiast władzy czyma w reku betonowe cipsko !!
    A co do pieniedzy z Unii to hmmm ... no w Tarnowie sie może w takim stopniu ich nie wykorzystuje ale jakeiś prace idą do przodu a mojrzeszów niby ma "wyłaczność" na nie i co ? No własnie jedno wielkie gówno !! skoro mozecie tej kasy miec wiecej to dlaczego dworzec PKP to jest jedna wielka dziura u was gdzi enie ma nawet ławki by sobie normalnie usiasc i na pociag poczekać ? Jak coś to dla was idzie sporo kasy z uni na pola ryzu i walke z wszawica w szkołach !!
    Wiec zamilcz i moze jednak idz sie zcHovaj

    P.S.
    Miło ze sie jakiś kołek na forum pojawił przynajmniej moze temat ozyje



    Temat: Bilet PKP w Jaśle kupisz tylko przed odjazdem pociągu
    http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090104/REGION00/2...
    Bilet PKP w Jaśle kupisz tylko przed odjazdem pociągu

    Kasa biletowa w Jaśle jest czynna tylko pół godziny przed odjazdem
    pociągu, bo kolei nie opłaca się zatrudniać swoich kasjerów.

    - To paranoja! Nie kupiłem biletu, bo kasa była zamknięta - denerwuje
    się pan Jacek z Jasła - Na dworcu PKP w Jaśle chciałem kupić bilet na
    pociąg Tarnów - Wrocław, ale to było niemożliwe. Do Tarnowa dojadę
    autobusem tuż przed odjazdem pociągu i nie zdążę tam kupić biletu. A w
    Jaśle o godz. 9 -tej pocałowałem zamknięte okienno kasy. Będzie czynna
    dopiero od 12.30, a ja mam pociąg z Tarnowa dużo wcześniej - podkreśla
    oburzony mężczyzna.

    Obsługę kas biletowo-bagażowych prowadzi prywatna spółka Bil-Bag.
    - Zgodnie z umową agencyjną kasa jest czynna od 4.15 do 16 - tej, z
    zaznaczeniem, że muszą być otwarte min. 30 min przed odjazdem każdego
    pociągu - informuje Jan Marszałek, naczelnik działu sprzedaży
    Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Rzeszowie. - To
    faktycznie utrudnienie dla pasażerów, ale takie umowy zawarliśmy ze
    względów ekonomicznych, bo ruch pasażerki jest tam niewielki - dodaje.

    Tylko na dużych stacjach, jak Rzeszów, Przemyśl, Jarosław, Przeworsk i
    Dębica PKP zatrudnia swoich kasjerów, w pozostałych miejscowościach
    podpisali umowy agencyjne z prywatnymi firmami.
    Przez Jasło przejeżdża na dobę 18 pociągów pasażerskich, a w okresie
    świątecznym i wakacyjnym dodatkowe 6.

    Według rozkładu pierwszy o godz. 4.41, drugi 4.42, kolejny 5.41 itd.
    - Jeśli ktoś nie zdąży kupić biletu w kasie, to zawsze może kupić
    bilet u kierownika pociągu - mówi Krzysztof Pisany, dyżurny ruchu na
    stacji w Jaśle. Ale wtedy musi dopłacić do biletu: 4 zł na trasie do
    100 km i 6 zł na dłuższej.







    Temat: Autospeedway :)
    Może jest jakiś chętny



    Autospeedway na torze żużlowym Unii Tarnów! 8 września!
    Dodano: 2007-09-04

     
    Auto Moto Klub Tarnowski serdecznie zaprasza wszystkich chętnych kierowców-amatorów do wystartowania w imprezie, która odbędzie się w sobotę 8 września 2007r. o godz. 17.00.(zaraz po zakończeniu turnieju żuzlowego z okazji Święta Zakładów Azotowych).
     
     Impreza odbędzie się na torze żużlowym Unii Tarnów przy ul. Zbylitowskiej 3. Zawody będą składać się z 2 przejazdów w prawą stronę oraz 2 przejazdów w lewą stronę - ilość okrążeń jednego przejazdu będzie uzależniona od frekwencji.

    Aby wystartować wystarczy posiadać sprawny samochód, prawo jazdy i kask (można pożyczyć na czas imprezy od organizatora).

    Wpisowe: 40 zł

    Ze względu na ograniczoną liczbę startujących prosimy o zgłaszanie się e-mailem:
    amktarnow@poczta.onet.pl

    W mailu prosimy podać Imię i Nazwisko, Samochód (pojemność) oraz koniecznie telefon kontaktowy.

    Wjazd na stadion od godz. 16 przez bramę od strony dworca PKP.

    DANE STADIONU:

    - długość toru: 392 m.
    - nawierzchnia granitowa
    - rekord toru: 68.16s - Tony RICKARDSSON :)

    Podział na klasy:

    - klasa 1 samochody o pojemności do 903 cm3
    - klasa 2 powyżej 903 cm3 do 1300 cm3
    - klasa 3 powyżej 1300 cm3 do 1600 cm3
    - klasa 4 powyżej 1600 cm3 do 2000 cm3
    - klasa 5 powyżej 2000 cm3
    - klasa O (otwarta) dla zawodników posiadających licencje RI oraz RII.

    Więcej informacji na stronie Auto Moto Klubu Tarnowskiego: www.amktarnow.com

    SPONSORZY:

    "CZAKRAM - Auto Gaz", "ŚLUSARCZYK" - układy wydechowe, "KARMOT" Stacja Kontroli Pojazdów, Agencja Reklamowa "Elefant"
     

    KUNIEC

    http://www.tarnow.net.pl/index.php?pokaz=wiadomosc&id=5739




    Temat: Nowy pociąg pośpieszny

    | Witam serdecznie wszystkich MK.
    | Analizując obecny SRJP i patrząc na potrzeby ludności
    | całkiem sensowne(opłacalne dla PKP) byłoby utworzenie
    | nowego pociągu pośpiesznego relacji
    | TARNÓW - ŁÓDŹ FABRYCZNA
    | Oto przykładowy rozkład jazdy:
    | Tarnów                        14:40  
    | Dębica                  15:03 15:15
    | Mielec                  16:22 16:25
    | Baranów Sandomierski    16:49 16:49
    | Tarnobrzeg              17:11 17:25
    | Sandomierz              17:38 17:40
    | Ostrowiec Św.           19:00 19:01
    | Starachowice Wsch.      19:40 19:42
    | Starachowice            19:45 19:45
    | Skarżysko Kam.          20:04 20:20
    | Końskie                 21:08 21:15
    | Opoczno                 21:46 21:47
    | Tomaszów Maz.           22:12 22:28
    | Łódź Widzew             22:05 22:06
    | Łódź Fabryczna                22:12
    | Co sądzicie o tym pociągu?
    | Byłbym szczególnie wdzięczny za opinie mieszkańców w.w.
    | miejscowości.
    | POZDROWIENIA DLA WSZYSTKICH MK

    | --
    | Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
    Bardzo dobra propozycja,szczegolnie dla mieszkancow Końskich,Opoczna i okolic.
    Juz od dawna na linii Skarzysko - Tomaszow nie jezdzily pospiechy,a linia
    jest w calkiem dobrym stanie.Takze wypada tylko by PKP sie obudzilo w pore i
    zaczelo myslec nad zarabianiem a nie stratami.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    Właściwie to powinien być jeszcze jeden podobny pociąg,tyle że relacji
    Rzeszów - Łódź jadący przez Nową Dębę(wiem,ze osobowe juz tam nie jezdza),ale
    popyt na pociag bylby zapewniony.I powinien to byc nocny pospiech.





    Temat: Budynkiewicz reklamuje autobusy


    Wyskoki urzędniczyn PKP niższego szczebla są w stanie przyprawić o panikę
    każdego fana polskiej kolei.


    Nie tylko on - wez pod uwage ze decyzje na szkode tej firmy pieczetowane sa
    raczej odgornie (Zarzad PKP Przewozy Regionalne << Zarzad PKP S.A. << Minister
    Infrastruktury). On (Budynkiewicz) czuje sie bezkarny bo wie ze takie zeczy
    ujada mu na sucho (przynajmniej jesli chodzi o odpowiedzialnoasc organizacyjna
    wewnatrz PKP Przewozy Regionalne). Wez pod uwage co niedawno pisala prasa
    lubelska o marnotrastwie w Lubelskim Zakladzie Przewozow Regionalnych... To
    samo jest tez na Podkarpaciu. Dzis widzialem tuz przed odjazdem pociag osobowy
    z Rzeszowa do Przemysla zlozony z 8 wagonow i prawie pusty!!!! (odj. z Rzeszowa
    13.35) Z kolei pociag Przemysl - Tarnow (odj. z Rzeszowa 13.29) ma na trasie
    Rzeszow - Dębica ok. 20 min. luzu, a nocny Przemysl -Wroclaw tylko na odcinku
    Brzesko - Kraków pl. stoi w Bochni 17 min. a w Plaszowie 27 min.!!!!!!!! Z
    podobnym zjawiskiem mielismy do czynienia przez 3 lata na linii Debica -
    Rozwadow. Obecnie kwestia sztucznego wydluzenia czasow jazdy na tej zagrozonej
    likwidacja linii powroci wraz z nowym rozkladem, choc i tereaz pociagi maja na
    calej trasie od Debicy do Rozwadowa po 5 do 10 min luzu...ale w stosunku do
    tego co bylo jeszcze rok temu jest "raj"

    Tego typu przypadki na skale kraju rosna w zastraszajacym tepie i nie slyszalem
    by ktos kogos z tego powodu ukaral...


    że chce kolej, a tzw. kolejarz wciska mu przemocą autobusy. No przecież to
    jest możliwe tylko w kraju, gdzie nie ma żadnej kontroli nad firmami
    opłacanymi z pieniędzy podatników.


    Probojcie cos robic. Sytuacja jest trudna ale nie beznadziejna. Tylko robcie to
    szybko - przestepstwa tego typu (m. in. przestepstwo naduzycia zaufania
    publicznego) przedawniaja sie zwykle po uplywie 3 lat.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia





    Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko
    Przydalby sie moze nocny do Warszawy (moze byc przez Mielec),


    | bo tak trzeba jedzic z przesiadka w Tarnowie lub Rzeszowie.

    Tylko z tym nocnym to bedzie klopot, bo skad mial by jechac?


    Był nocny pociąg z Zagórza do W - wy przez Mielec ale został zlikwidowany a
    1992r.


    Tak w sumie to odcinek Tarnobrzeg - Debica, jest dosc pechowy, bo gdzie mial
    by
    prowadzic?


    Pechowy to on jest, ale nie dlatego że nigdzie nie prowadzi.
    Linia ta jest najkrótzym połączeniem Lublina z takimi miastami jak: Tarnów ,
    Krynica, Nwy Sącz, Słowacją, Rmunią, Bielskobiałą, Zwardoniem, Krakowem ,
    Śląskiem, Cieszynem.

    Jest to najkrótze ączenie W-wy z Tarnowem, Krynicą, Nowym Sączem, Słowacją i
    dalej.

    Czy coś jeszcze trzeba więcej aby lini miała dobre połączenie.

    Zauważyli to z centrali PKP i panowali modernizację tej linii i puzczenie nią
    całego ruchu towarowego z Gdyni i Gdańska przez Łódź Skarżysko, Tarnów na
    Południe Europy.

     Jak na wschod to blizej jest przez Przeworsk (patrzac w skali


    pociagow miedzynarodowych), a w kierunku Krynicy to nawet nie ma co marzyc bo
    planowana jest przeciez nowa linia Krakow - Nowy Sacz/Zakopane.


    Była planowana - obecnie już nie znalazła się w Strategii Rozwoju Małopolski.


    Wg. mnie ta linia ma sznse jedynie w ruchu lokalnym.


    Całkowicie się nie zgadzam, nawet z Bieszczad (Zagórza do Warszawy ) przez
    Mielec jest kilka kilometrów bliżej niż przez Leżajsk


    --
    POZDR ADRIANIKOS


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: WIADOMOśCI
    Pospiesznym będzie taniej, osobowym - drożej
    PKP ZMIENIA CENY BILETÓW
    Zmieniają się ceny biletów kolejowych
    link: http://www.tvn24.pl/12692...,wiadomosc.html

    Od 1 marca obowiązują nowe cenniki w spółce PKP Przewozy Regionalne. Firma ogłosiła, że na niektóre przejazdy na trasach poniżej stu kilometrów bilety stanieją o 15 proc. - a na innych podrożeją, średnio od 2 do 5 procent.
    - Korekta cen jest efektem analizy konkurencyjności rynku transportowego w poszczególnych regionach kraju i badań otoczenia. Ceny biletów zostały tak skorygowane, by odpowiadały możliwościom i oczekiwaniom podróżnych - tłumaczy rzecznik prasowy PKP PR Łukasz Kurpiewski.

    Jak wyjaśnił w komunikacie, średnio o 15 proc. stanieją bilety jednorazowe na przejazdy pociągami pospiesznymi do 100 km. Ceny na przejazdy jednorazowe pociągami osobowymi do 120 km pozostaną bez zmian, natomiast niektóre inne bilety podrożeją o 2 do 5 proc.

    Niektóre ceny zamrożone

    Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych w pociągach osobowych np. na trasie Kraków-Tarnów (78 km, 13 zł), ale o 2,7 proc., z 18,50 do 19 zł, podrożeje bilet na przejazd Wrocław-Kędzierzyn Koźle (125 km).

    Bez zmian pozostaną ceny biletów okresowych tygodniowych i dwutygodniowych w pociągach osobowych, ale biletów miesięcznych już nieco wzrosną - np. bilet miesięczny Olsztyn-Elbląg (99 km) podrożeje z 269 zł do 275 zł.

    Z kolei w pociągach pospiesznych bilet jednorazowy Poznań-Środa Wielkopolska (33 km) stanieje z 12 zł do 8 zł, a podrożeje bilet Kraków-Radom (217 km) z 38 do 39 zł.

    Bez zmian w pociągach pospiesznych pozostaną bilety okresowe tygodniowe i dwutygodniowe, a także miesięczne do 40 km. Bilet miesięczny powyżej 40 km nieco podrożeje - np. bilet na pociąg Katowice-Częstochowa (86 km) podrożeje z 356 zł do 365 zł.

    mkg/sk
    Źródło: TVN.24



    Temat: Korekta taryfy PKP Przewozy Regionalne
    Od 1 marca obowiązują nowe cenniki w spółce PKP Przewozy Regionalne. Firma ogłosiła, że na niektóre przejazdy na trasach poniżej stu kilometrów bilety stanieją o 15 proc. - a na innych podrożeją, średnio od 2 do 5 procent.
    - Korekta cen jest efektem analizy konkurencyjności rynku transportowego w poszczególnych regionach kraju i badań otoczenia. Ceny biletów zostały tak skorygowane, by odpowiadały możliwościom i oczekiwaniom podróżnych - tłumaczy rzecznik prasowy PKP PR Łukasz Kurpiewski.

    Jak wyjaśnił w komunikacie, średnio o 15 proc. stanieją bilety jednorazowe na przejazdy pociągami pospiesznymi do 100 km. Ceny na przejazdy jednorazowe pociągami osobowymi do 120 km pozostaną bez zmian, natomiast niektóre inne bilety podrożeją o 2 do 5 proc.

    Niektóre ceny zamrożone

    Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych w pociągach osobowych np. na trasie Kraków-Tarnów (78 km, 13 zł), ale o 2,7 proc., z 18,50 do 19 zł, podrożeje bilet na przejazd Wrocław-Kędzierzyn Koźle (125 km).

    Bez zmian pozostaną ceny biletów okresowych tygodniowych i dwutygodniowych w pociągach osobowych, ale biletów miesięcznych już nieco wzrosną - np. bilet miesięczny Olsztyn-Elbląg (99 km) podrożeje z 269 zł do 275 zł.

    Z kolei w pociągach pospiesznych bilet jednorazowy Poznań-Środa Wielkopolska (33 km) stanieje z 12 zł do 8 zł, a podrożeje bilet Kraków-Radom (217 km) z 38 do 39 zł.

    Bez zmian w pociągach pospiesznych pozostaną bilety okresowe tygodniowe i dwutygodniowe, a także miesięczne do 40 km. Bilet miesięczny powyżej 40 km nieco podrożeje - np. bilet na pociąg Katowice-Częstochowa (86 km) podrożeje z 356 zł do 365 zł.
    ----
    ŹRÓDŁO: www.tvn24.pl



    Temat: Zmiany w rozkladzie-propozycje
    Po jakiego "Wetlina" wjezdz do Stróz. Zawsze omijala Stróze lacznica.
    Ponadto w tym czasie na stacji w Strózach panuje taki balagan , ze traci sie
    przewaznie 10 - 15 min.(mimo planowego wyjazdu z Tarnowa). Na trasie
    Kraków - Tarnów rozklad mozna "obciac" o jakies 10 min.. Czesto zdarza sie
    ,ze pociag przyjezdza ok.17.34(planowo 17.42). Równiez wyjazd z Jasla,
    Krosna.... jest o przynajmniej pól ghodziny za wczesnie.



    | Jakis czas temu przetoczyla sie przez grupe dyskusja o nowym
    | rozkladzie.Minelo troche czasu ,opadly emocje,czas na refleksje .
    | Chcialbym zebrac /na grupie lub na priva/ najpowazniejsze bledy i
    | niedogodnosci,zerwane polaczenia lub propozycje zmian, .Moze niektore uda
    | sie wyprostowac przy okazji wdrazania tzw,rozkladu zimowego we wrzesniu
    lub
    | prostsze wczesniej.
    | Pozdrawiam Leszek Ruta

    Ja bym proponowal logiczne ustawienie pociagow jadacych z Oswiecimia
    (Czechowic-Dz) do Trzebini/Krakowa Gl. Teraz wiekszosc pociagow z
    Oswiecimia jedzie tyko do Trzebini, po czym caly pociag ludzi musi
    przelazic po tych obskurnych i zdezelowanych schodach na peron drugi, zeby
    wsiasc do prawie pustego pociagu, ktory przyjechal z Katowic. To nie
    lepiej przegonic te kilka osob z Katowic do pociagu Oswiecim-Krakow ? No
    jezeli PKP jest az tak niereformowalne, to chociaz niech przyjezdzaja na
    jeden peron, zeby nie trzeba bylo gonic po peronach...

    A jeszcze jedno, widze, ze PKP robi wszystko zeby nie dalo sie z poludnia
    Polski dojechac do Wawy zwyklym pospiesznym (to juz zreszta chyba bylo...)
    ale co tam, napisze, ze moglby tak osobowy z Oswiecimia do Katowic ok.
    4.20 jechac pol godziny wczesniej to zdarzaloby sie na Batorego i byloby
    ekstra polaczenie...

    -- Ze stolicy polskiego hokeja - Oswiecimia, Pozdrawia

                       ** IRC nick: lluk na #piekielko           **
                       ** http://zszosw.petex.com.pl/hokej       **
                       ** ^ Strona o hokeju na lodzie w Polsce ^ **






    Temat: R-Kon 2007
    Po pierwsze primo:
    Będziemy podróżować pociągiem o 13:30 z Krakowa. Zbiórka o 13 na peronie, z którego pociąg odjeżdża. Z kilku względów ten pociąg jest jedynym i słusznym, wybranym przez Partię - bilety na przejazdy grupowe nie obowiązują w piątki od 14 do 21 (co za poroniony zapis), oraz - dojeżdża do Rzeszowa tak, że w okolicach 17 będziemy an konwencie co da nam szansę zająć salę.

    Po drugie primo:
    Jako samozwańczy koordynator wycieczki proponuję taki harmonogram:

    1. Wszyscy uczestnicy wysyłają mi maila na adres lucek-(małpka)-oak.pl
    2. W mailu ma znaleźć się: imię, nazwisko, xywa, numer telefonu (koniecznie, jak się będziemy szukać po peronach), rodzaj ew. zniżki na przejazdy PKP.
    3. 25 lutego kontaktuję się z każdym uczestnikiem wycieczki i jeśli jest nas 10 osób, przesyłam każdemu numer konta.
    3. Z funduszami udaję się na Dworzec PKP, gdzie w czterogodzinnej batalii udaje mi się zorganizować dla nas przejazd grupowy.
    4. Po załatwieniu formalności informuję wszystkich o pozytywnym zakończeniu batalii z pkp.
    5. Wyznaczam w grupie dwie osoby odpowiedzialne za budzenie mnie, molestację oraz inne takie w piątek - żebym dotarł na czas ;P
    6. Zbieramy się na peronie i szlus.

    Po trzecie primo:
    Bilet Kraków-Rzeszów kosztuje circa 25 złotych, o ile dobrze pamiętam, przejazd grupowy odbywa się znacznie taniej - prawdopodobnie cena biletu wynosić będzie 15 złotych. (Lub, jeśli zdecydujemy się na I klasę - 22.50) - w jedna stronę. Czyli na podróży w obie strony mamy prawie-że akredytację zapłaconą ;P
    Przy 10 osobach jedenasta (opiekun) jedzie za darmo - rzecz jasna wykorzystamy to jedynie formalnie, potaniając jeszcze cenę biletu.

    Ew. zadzwonię jeszcze do paru busiarzy i zorientuję się w cenach wynajmu busa na trasie Kraków-Rzeszów (to daje nam komfort podjechania pod sam konwenta, ale a) nie urządzimy wagonówki oraz b) będzie ciasno - bagaże).

    Aktualna lista osób zainteresowanych wspólnym wyjazdem:

    1. Deckard
    2. ShadEnc
    3. Duce
    4. Pudłacz
    5. lucek
    6. Craven
    7. Tarkis
    8. KeSSell
    9. Osoba Towarzysząca KeSSella
    10. Raven de Kruk
    11. Inkayon
    12. Puszon
    13. Fungus (a.k.a. Far-Mazon, a.k.a. Far-Mason czyli Odległy Mason).
    14. Qball
    15. Ika (tak, ta Ika)

    Nie konwersowałem jeszcze z Inkwizytorem, ale każdego potraktuję jednakowo - będę ich namawiał do urlopów, porzucenia pracy w piątek (co ja czynię) i wyjazdu z nami.

    Sony - planowany wyjazd 13;30, Tarnów na trasie circa 14:30-15:00?
    Fungus - czy Ty będziesz jechał Katowice-Rzeszów czy Katowice-Kraków+Kraków-Rzeszów? (pytam pod kątem kupowania biletów).

    Zachęcam do dyskusji

    l.



    Temat: Trance Energy 2005
    12:35 CZĘSTOCHOWA Motel ORBIS, Al. Wojska Pol. 281/291 09:25 (Nd) UTRECHT Jaarbeursplein 12 luty TRANCE ENERGY 2005, UTRECHT Cena biletu 19zł

    [ Dodano: 2004-12-19, 23:41 ]
    Trasa:
    05:45 (Sb) PRZEMYŚL ul. Czarnieckiego vis a vis odpraw celnych
    06:20 (Sb) JAROSŁAW Dworzec PKS
    06:30 (Sb) PRZEWORSK Dw. PKS
    07:15 (Sb) RZESZÓW Dw. PKS, stan.M
    08:30 (Sb) TARNÓW Dw. PKS, stan. 9
    10:30 (Sb) KRAKÓW Dw. PKS, stan. 15/16
    12:00 (Sb) KATOWICE Al. Korfantego 2, parking przed biurem INTER Bus
    13:00 (Sb) GLIWICE Zajezdnia PKS, ul. Toszecka 9
    08:00 (Sb) STALOWA WOLA Dworzec PKS
    08:35 (Sb) TARNOBRZEG Dworzec PKS
    10:20 (Sb) KIELCE Dworzec PKS
    12:35 (Sb) CZĘSTOCHOWA Motel ORBIS, Al. Wojska Pol. 281/291
    13:25 (Sb) LUBLINIEC Dworzec PKS
    14:20 (Sb) OPOLE Dw. PKP
    16:00 (Sb) WROCŁAW Dw. PKS, ul. Sucha 4, peron 4
    17:15 (Sb) LEGNICA ul. Nowodworska 30A przy stacji benzynowej
    18:05 (Sb) BOLESŁAWIEC Motel PRNIJAVOR ul. II Armii WP 21
    05:25 (Nd) LIEGE Gare des Guillemins
    06:45 (Nd) BRUKSELA Gare Cent., P.Sabena ul. Card. Mercier
    07:30 (Nd) ANTWERPIA CROWNE PLAZA, rue de Gerard le Grellelaan 10
    08:20 (Nd) BREDA Central Station
    09:25 (Nd) UTRECHT Jaarbeursplein

    No i warunki promocji: http://www.voyager.pl/bus...s_promocje.html
    Nie wspominaja nic o Holandii

    [ Dodano: 2004-12-19, 23:44 ]
    Jednak nie takie piekne jakby sie wydawalo. Bilet w jedna strone kosztuje 19 zł, dwostronny 199 . Dodac wjazd ok 200 pln (pewnie z 50 ojro bedzie kosztowalo), jakies picie inne duperele ogolnie 500 zł trzeba miec . A no i dojazd do miasta z ktorego odjezdza autobas (w moim przypadku Bialystok - w granicach 15-20 zł w jedna strone)



    Temat: pasażerskie - składy, frekwencja - obserwacje

    Jeden nieco zdemolowałem - urwałem zagłówek (oparłem głowę na jednym, gdy zabrałem zeń głowę - odczepiła się wraz z zagłówkiem

    Nie no, wiedziałem, że PKP za często tapicerki nie pierze, ale żeby aż tak się lepiła...

    To ja może przekleję resztę z tamtego wątku:

    A teraz dwie ciekawostki bieżące:
    1. Widawa - skład to A+4B. Frekwencja dzisiaj (piątek!) - średnio 1 os/przedział, jedynka chyba cała pusta. Wagony wyglądają, jakby właśnie przyjechały z Kosowa. Wygaszanie popytu ma się w najlepsze. Ciekawe gdzie się podziały wagony, które dotychczas obsługiwały trasę Łódź - Warszawa, że o tych wyremontowanych za pieniądze UE nie wspomnę... Sudety (środa) wyglądały w miarę porządnie - tak jeśli chodzi o frekwencję jak i wagony.

    2. Zgadnijcie jakie jest najszybsze połączenie Łódź - Beskid Sądecki/Niski/Bieszczady? Pośpiechem do Warszawy i dalej Eurocity "Kogut" przez Kraków - Tarnów. Oczywiście zniżek dla studentów w tym drugim nie ma. Reymont, nie dość, że się tłucze przez Zagłębie, to jeszcze jest planowo zdekomunikowany z osobówką do Krynicy. O Zagórzu nawet nie wspominam... I teraz macie odpowiedź na pytanie - dlaczego na innych połączeniach z Łodzi nie ma frekwencji.
    P.S. Mam już dość tej czarnej dziury w środku Polski

    P.S.2 W nawiązaniu do wcześniejszych dyskusji. Dziś w pociągu Chorzew-Siemkowice(6:10) - Zduńska Wola konduktorka w ogóle nie sprawdziła biletów. Podkreślmy, że na całej trasie przejazdu nie ma ŻADNEJ kasy biletowej. Tak wiec, jak bym nie był uczciwy, to bym się znowu przewiózł za darmo, a pociąg przyniósł ileśset złotych (jak nie więcej) strat przy zerowym dochodzie...

    Tomasz.bu dnia Pią 23:21, 03 Paź 2008, w całości zmieniany 1 raz



    Temat: Zmiana cenników PR od 1 marca
    http://www.rp.pl/artykul/5,96550.html

    Od 1 marca spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadzi zmiany do cenników
    biletów: na niektóre przejazdy na trasach do 100 km bilety stanieją o
    15 procent, na innych podrożeją średnio od 2 do 5 procent. Część cen
    nie zmieni się.

    - Korekta cen jest efektem analizy konkurencyjności rynku
    transportowego w poszczególnych regionach kraju i badań otoczenia.
    Ceny biletów zostały tak skorygowane, by odpowiadały możliwościom i
    oczekiwaniom podróżnych - poinformował rzecznik prasowy PKP Przewozy
    Regionalne, Łukasz Kurpiewski.

    Jak wyjaśnił w komunikacie, średnio stanieją o 15 procent bilety
    jednorazowe na przejazdy pociągami pospiesznymi do 100 km. Ceny na
    przejazdy jednorazowe pociągami osobowymi do 120 km pozostaną bez
    zmian, natomiast niektóre inne bilety podrożeją o 2 do 5 procent.

    Nie zmienią się ceny biletów jednorazowych w pociągach osobowych np.
    na trasie Kraków-Tarnów (78 km, 13 zł), ale z 18,50 do 19 zł,
    podrożeje bilet na przejazd Wrocław-Kędzierzyn Koźle (125 km).

    Bez zmian pozostaną ceny biletów okresowych tygodniowych i
    dwutygodniowych w pociągach osobowych, ale biletów miesięcznych już
    nieco wzrosną - np. bilet miesięczny Olsztyn-Elbląg (99 km) podrożeje
    z 269 zł do 275 zł.

    Z kolei w pociągach pospiesznych bilet jednorazowy Poznań-Środa
    Wielkopolska (33 km) stanieje z 12 zł do 8 zł, a podrożeje bilet
    Kraków-Radom (217 km) z 38 do 39 zł.

    Bez zmian w pociągach pospiesznych pozostaną bilety okresowe
    tygodniowe i dwutygodniowe, a także miesięczne do 40 km. Bilet
    miesięczny powyżej 40 km nieco podrożeje - np. bilet na pociąg
    Katowice-Częstochowa (86 km) podrożeje z 356 zł do 365 zł.





    Temat: Wielkopolanin

    Az nie moge wytrzymac po tym co piszesz...


    Zdaje sie, ze w nowym rozkladzie Ex 'Wielkopolanin' nadal jezdzil bedzie
    w relacji Poznan-Przemysl.

    wiezie powietrze.


    Jechales??????????????????
    Ja jechalem tym pociagiem w normalny roboczy dzien tj. czartek i we krakowie
    wsiadlo tyle ludzie ze jechlo ich wiecej niz do Krakowa ! Az sie dziwilem
    dlaczego na tym odcinku jest tylko taryfa posp. W calym skladzie nie bylo
    ani jednego wolnego przedzialu ! A od Katowic (jechalem z Katowic do
    Przemysla) ostatni wagon byl prawie pusty. W pierwszych 3 dwojkach
    zapelnienie wynosilo 6-8osob na przedzial, a w dwoch ostatnich dwojkach ok.
    3-5 osob na przedzial.


    Nie wiem co dla PKP jest korzystniejsze: pusty Ex czy
    zaladowany pospieszny jakim byl do wprowadzenia Wielkopolanina


    Wielkopolanin jezdzil zaladowany w relacji Krakow - Poznan i dalej tak
    jezdzi, a na dodatkowym odcinku tez nie jezdzi malo ludzi !!!


    Wiem, ze pomiedzy Przemyslem a Krakowem
    obowiazuje tzw. cena rynkowa, a miejscowka to bodajze tylko 7 zl ale na
    ludzi slowo ekspres dziala odstraszajaco. Zreszta co to za Ex. Wagony
    rownie brudne


    Jechalem w wagonie po NG, a reszta tez nie byla zla.


    jak w pospiesznym i codzienie 10-20 minut opoznienia.


    ??????
    Jak jechalem tym pociagiem to bylo tak:
    Katowice +18
    Krakow Gl. +29/+29 (zamkniecie odcinka toru w okolicy Trzebini+bezsensowna
    wymiana loka, dzieki czemu nic sie nie nadrobilo...)
    Krakow Pl. +29/+29
    Bochnia +30/+32
    Tarnow +22/+21
    Debica +22/+22
    Rzeszow +22/+20 [tu wypisal mi sie dlugopis :(]

    Przemysl +22

    Czyli od Krakowa pociag przejechal -7min niz w rozkladzie, a wszystko dzieki
    poprawce, ktora byla jakis czas temu.


    A propos notorycznych opoznien na trasie Krakow-Przemysl to PKP zapewne
    rozwiaza ten problem we wlasciwy sobie sposob: wydluzajac czas jazdy.


    Juz to dawno zrobiono, ale tylko dla Wielkopolanina.





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Cytat: Na stronie Sejmiku Województwa jest dostępny i aktualizowany projekt RJP na lata 2008/2009

    Ten rozklad ma bledy, ktore widac golym okiem-watpie zeby na PKP, pospiech wyprzedzal osobowy jadac po torze niewlasciwym...

    Cytat: Potworne jest to, że rozkład dla całego województwa mieści się w jednej tabelce.

    Potworne jest to ze istnieje takie wojewodztwo - no takie mam niestety zdanie (o opolskiem i lubuskiem rowniez).

    Cytat: Jak długo jeszcze będą trwały tłumaczenia, że odcinek Ostrowiec Śwtkrz - Sandomierz jest wyłączony z ruchu z powodu fatalnego stanu technicznego? Przyjmując taką argumentację, z Wrocławiqa do Jeleniej Góry nic nie powinno jeździć od ośmiu lat; a na przykład w podkarpackim poza linią Przemyśl-Tarnów wszystko należałoby udupić, Wierutna bzdura. A straszliwie nieudolny w kwestiach kolejowych samorząd w Kielcach łyka bez popijania.

    Pomysl chlopie ze to jest bardzo wygodny argument dla urzedu marszalkowskiego-ktory nie musi wydawac kasy na polaczenia w tej relacji (swoja droga stacja Sandomierz lezy chyba daaaaaleko poza granicami miasta)

    BTW w lipcowym Modelleisenbahner'ze jest info ze DB Regio Sudost we wspolpracy ze strona Polska (nie napisano kim dokladnie) chce od grudnia uruchomic 3 pary RE Drezno-Wroclaw - wg planu na VT 642.

    a wracajac jeszcze do mojego wlasnego projektu polaczen dalekobieznych w PL, to dla rejonu pld-zach PL, obok:
    Karkonoszy w relacji Wawa-Szklarska/Kudowa z dzieleniem w Opolu,
    Sudetow w relacji Jelenia-Warszawa/Lublin z dzieleniem w Łodzi,
    Łużyc w relacji Gorlitz-Terespol,
    istniejacego Slazaka
    widze jeszcze:
    Bachusa w relacji: Gorlitz-Zielona Gora-Gdynia



    Temat: Autostrada A4
    Co dalej z A4?

    Środa, 30 stycznia (08:15)

    Ministerstwo Środowiska nie widzi przeszkód, aby mogła się rozpocząć budowa autostrady A-4 (woj. małopolskie) na odcinku węzeł "Szarów" - węzeł "Krzyż".

    Poinformowała o tym rzecznik ministra środowiska Elżbieta Strucka.

    W przyszłym tygodniu Ministerstwo Środowiska przekaże dokumenty wojewodzie małopolskiemu. Po ich otrzymaniu wojewoda będzie mógł wydać tzw. decyzję środowiskową.
    czytaj dalej

    Problem związany z budową tego odcinka autostrady powstał w grudniu ubiegłego roku. Okazało się wówczas, że przebiegająca w pobliżu planowanej autostrady magistrala kolejowa E30 będzie modernizowana. Ze względu na kumulowanie się efektu oddziaływania obu inwestycji na środowisko niezbędne okazały się wspólne rozwiązania.

    Chodzi o odcinek magistrali i autostrady na trasie Kraków-Tarnów- Rzeszów-Przemyśl-Medyka. W kilku miejscach linia kolejowa i A-4 przebiegają tak blisko siebie, że trzeba wspólnie zaprojektować przejścia dla zwierząt, by zapobiec ich kolizji z pociągami i pojazdami drogowymi.

    Jak poinformowała Strucka, w poniedziałek odbyło się spotkanie przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe z wiceministrem środowiska, Głównym Konserwatorem Przyrody Maciejem Trzeciakiem. Przedstawiono na nim projekt uwzględniający stawiane wymagania.

    "Na szlakach migracyjnych powstaną dwa duże przejścia, mające po 80 m szerokości, pozwalające zwierzętom bezpiecznie przechodzić nad autostradą i torami" - poinformowała Strucka.

    To jedna z najważniejszych inwestycji nie tylko dla Małopolski, ale i dla organizacji Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r.

    Autostrada będzie kontynuacją niemieckiej trasy A-4 z Drezna. Na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego do Niemiec Jędrzychowice-Ludwigsdorf koło Zgorzelca poprzez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Rudę Śląską, Chorzów, Katowice, Jaworzno, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego na Ukrainę w Korczowej.

    Łączna długość autostrady A-4 wyniesie 670 km. Dotychczas zbudowano około 375 km. Trasa przebiega przez woj. dolnośląskie, opolskie, śląskie, małopolskie i podkarpackie.

    interia.pl



    Temat: Jak PKS dba o klienta


    Autobusom PKS kursującym po lokalnych liniach (chodzi mi o Autosany) jeszcze
    daleko do standardu kibli. Nic mnie tak nie muli niż jazda Autosanem
    szczególie latem. Przyklad: Koszalin - Gąski, pare dni temu. W autobusie
    tłum, słońce grzeje przez szybę, ludu że nie da się przejść, czuć tylko pot
    i oddech pasażerów. Na przystanku w Mielnie na widok jadącego autobusu
    pasażerowie czekając na niego wstają z ławek, ale cóż...kierowca się nie
    zatrzymał bo za dużo ludzi bylo. No z jednej strony dobrze, ale takie
    sytuacje, że idziesz na przystanek i nie wiesz czy pojedziesz do domu bo
    może sie twój środek transportu nie zatrzymać chociaż powinien to żadko sie
    zdarza na PKP (ostatnio jak czytamy na odcinku Przemyśl - Tarnów).
    Zawsze jazda PKS mnie tak zamula, ze dochodze do siebie przez resztę dnia.


    Akurat problem niezatrzymywania się występuje nie tylko na lokalnych
    liniach. Przykładowo chyba trzy lata temu z Giżycka ledwo udało nam się
    dopaść PKS do Warszawy (zajelismy ostatnie cztery wolne miejsca), a za
    nami został jeszcze tłum na przystanku. Jak łatwo się domyśleć po drodze
    zatrzymywał się tylko tam, gdzie ktoś chciał wysiąść i ewentualnie
    uzupełniał pasażerów do kompletu. Tu nawet nie było problemu tłoku -
    kierowca po prostu nie brał nikogo ponad normę miejsc siedzących
    twierdząc, że zabraniają mu tego przepisy.

    A żeby nie było zupełnie NTG to dodam, że mieliśmy nawet bilety na
    pociąg, bo nim zamierzaliśmy wracać, ale opóźnił się sporo i nie
    mieliśmy szans na zdążenie na przesiadkę. A o dostępności informacji o
    opóźnieniu tego pociągu, podejściu osób z kas i z informacji przy próbie
    uzyskania jakichkolwiek odpowiedzi, możnaby wysmażyć posta pl.pregierz.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński





    Temat: Z Intercity na koncert U2 - drugie uderzenie!!!


    http://www.intercity.com.pl/208

     Z wielkim zainteresowaniem spotkał się nasz pociąg WPROST na U2.
    Dołożyliśmy tyle wagonów, ile tylko było możliwe, aby pociąg zmieścił się na
    peronie Dworca Centralnego. Ostatni bilet został sprzedany w ubiegły
    czwartek.

    Ale fani U2, nie martwcie się! Intercity uruchamia Drugi Pociąg na U2!
    Pojedzie w ślad za pierwszym, odjazd z Dworca Centralnego o 15.05. Jedyna
    różnica polega na tym, że zamiast do Chorzowa (jak pierwszy), drugi jedzie
    do Katowic. W drogę powrotną pociąg ruszy po koncercie, gdy wszyscy zajmą

    Aby kupić bilet na ten pociąg należy w kasie okazać bilet na koncert zespołu
    w Chorzowie.
    Bilety od środy 29 czerwca do nabycia w pomarańczowych kasach.

    Spotkajmy się wszyscy na Stadionie Śląskim na koncercie U2!

    Podsumujmy!
    PKP Intercity organizuje - dla wszystkich fanów muzyki - dwa specjalne
    pociągi na koncert zespołu U2 na Stadionie Śląskim w Chorzowie 5 lipca br.

    Pierwszy pociąg "Intercity WPROST na koncert U2" w relacji Warszawa-Chorzów
    odjedzie z dworca Warszawa Centralna o godz. 15.00 i będzie wracał do
    stolicy godzinę po koncercie. Na ten pociąg wszystkie bilety sprzedane.
    Drugi pociąg "Z Intercity i MTV na koncert U2" w relacji Warszawa-Katowice
    odjedzie z dworca Warszawa Centralna o godz. 15.05 i będzie wracał zaraz po
    koncercie.
    Sprzedaż biletów rusza w środę (29 czerwca).

    Pozdr.

    Grzesiek


    Takie male pytanko, ile bylo tych pociagow z calej polski?
    Jezeli z Naszej kochanej, Warszawy az dwa jada, to z calej polski sie nie
    zwmieszcza w Chorzowie i Katawicach!!!!!

    ;)

    PS To byla taka mala Iroia hehe......
    Zawzsze ta Warszawa wyzsza a dlaczego holera jasna, dlaczego nie moze sobie
    pojechac jakis Intercity ze Szczecina do Przemysla.
    Przystanki po drodze:Stargard, Krzyz, Poznan, Wroclaw, Opole,
    Gliwice,Zabrze,Katowice,Trzebinia,Krakow,Tarnow, Rzeszow,Jaroslaw.
    A utaj fruuu i jestesmy na slasku czy w Krakowie ponizej 4 godzin...
    Czy naprawde nasze zycie toczy sie wokol Warszawy?
    Przepraszam unioslo mnie

    PAPA





    Temat: [Małopolska] Mniej pociągów
    http://dzis.dziennik.krakow.pl/?2004/12.31/Malopolska/10/10.html

    Dziennik Polski, 31 grudnia 2004

    Mniej pociągów

    5 stycznia związkowcy zdecydują o formie i terminie strajku

    (INF. WŁ.) Od 10 stycznia Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych ogranicza i
    likwiduje kursy 22 pociągów. Sześciu pociągom skrócono trasy, a pozostałych 16
    zniknie z rozkładu jazdy. 5 stycznia kolejarskie związki zawodowe podejmą
    decyzję o terminie i formie strajku.

    W obowiązującym od połowy grudnia rozkładzie jazdy PKP jest o 19 pociągów
    regionalnych mniej niż w poprzednim rozkładzie. Pod koniec grudnia Urząd
    Marszałkowski został poinformowany, że od 3 stycznia Małopolski Zakład Przewozów
    Regionalnych chce wycofać z rozkładu jazdy 96 pociągów. Warunkiem utrzymania ich
    kursowania miało być zwiększenie przyszłorocznej dotacji dla MZPR z 26 do 39 mln
    zł. Urząd Marszałkowski nie spełnił tego żądania; dotacja ma wynieść 27 mln zł.

    Jak się wczoraj dowiedzieliśmy, spółka PKP nie odstąpiła od zawieszania kursów,
    ale będzie mniej odwołanych pociągów niż początkowo zakładano i wyznaczone
    składy przestaną kursować od 10 stycznia.

    Wcześniej, 5 stycznia, kolejarskie związki zawodowe mają zdecydować, kiedy i w
    jakiej formie rozpocznie się strajk na kolei. Jednym z postulatów związkowców
    jest zwiększenie dotacji do przewozów regionalnych i utrzymanie liczby
    kursujących pociągów. (GEG)

    NIE POJADĄ

    * Kraków Główny (odjazd - godz. 14.20) - Rzeszów (przyjazd - godz. 17.01) -
    odwołany na odcinku Kraków - Tarnów

    * Katowice (9.31) - Tarnów (12.45) - odwołany na odcinku Kraków - Tarnów

    * Tarnów (3.40) - Katowice (6.47) - odwołany na odcinku Tarnów - Kraków

    * Tarnów (13.15) - Kraków Główny (14.45)

    * Rzeszów (5.29) - Kraków Główny (8.27) - odwołany na odcinku Tarnów - Kraków

    * Kraków Główny (7.44) - Wisła Głębce (10.45)

    * Kraków Główny (14.35) - Trzebinia (15.16)

    * Kraków Główny (10.50) - Trzebinia (11.31)

    * Oświęcim (16.39) - Kraków Główny (18.12) - odwołany na odcinku Trzebinia - Kraków

    * Kraków Główny (23.01) - Trzebinia (23.41)

    * Trzebinia (8.35) - Kraków (9.16)

    * Czechowice-Dziedzice (18.44) - Kraków Główny (20.41) - odwołany na odcinku
    Trzebinia - Kraków

    * Wisła Głębce (16.48) - Kraków Główny (19.54)

    * Kraków Główny (10.35) - Wieliczka Rynek (11.02)

    * Kraków Główny (11.40) - Wieliczka Rynek (12.07)

    * Wieliczka Rynek (11.10) - Kraków Główny (11.35)

    * Wieliczka Rynek (12.25) - Kraków Główny (12.50)

    * Nowy Sącz (12.08) - Tymbark (13.19)

    * Tymbark (14.09) - Nowy Sącz (15.19)

    * Gorlice Zagórzany (21.53) - Gorlice (22.01)

    * Gorlice (19.51) - Gorlice Zagórzany (20.00)

    * Gorlice (18.31) - Gorlice Zagórzany (18.40)





    Temat: Sprzedano mi bilet na pociąg-widmo
    http://www.pressmedia.com.pl/sn/wydarzenia/d2.asp?u_file=b%2Etxt

    Sprzedano mi bilet na pociąg-widmo
    - Straciłem pieniądze i współpracowników, bo na kolei poinformowano mnie, że
    pociąg do Ciechocinka jedzie, a takiego połączenia w ogóle nie było - mówi Jacek
    Żarów z Boguchwały. - Chciałem dojechać na spotkanie z osobami, które miały się
    zająć sprzedażą mojej nowo wydanej książki. Niestety, z winy PKP, nie udało się
    to. Dlatego żądam odszkodowania od kolei.

    Nasz Czytelnik na dworcu PKP w Rzeszowie poprosił niedawno wieczorem o bilet z
    Tarnowa do Ciechocinka. Jeszcze przed Tarnowem dowiedział się od konduktora, że
    wprawdzie takie połączenie w rozkładzie jazdy jest ujęte, ale obowiązuje tylko
    sezonowo. Konduktor podpowiedział mu, żeby w Krakowie wsiadł do pociągu z
    Krynicy przez Kraków do Ciechocinka.

    Sześć godzin oczekiwania

    W kasie dworca głównego PKP w Krakowie dowiedział się, że owszem, pociąg do
    Ciechocinka jest, ale dopiero nad ranem. A ponieważ budynek dworca PKP był
    otwarty tylko do godz. 23, musiał czekać w podziemiach peronowych. Trwało to aż
    sześć godzin.

    Do Ciechocinka zmęczony i niewyspany Jacek Żarów dojechał więc dopiero na drugi
    dzień po południu. Do spotkania ze współpracownikami, którzy mieli rozprowadzać
    jego książkę, nie doszło. Zniecierpliwieni, zerwali z nim współpracę. Autor i
    wydawca książki o Ciechocinku stracił na tym sporo pieniędzy. Teraz za stratę
    wini PKP.

    Żąda 1000 zł odszkodowania

    - Czuję się oszukany i pokrzywdzony - mówi pan Jacek Żarów. - Sprzedano mi bilet
    na pociąg-widmo. Musiałem wrócić do Rzeszowa, nie załatwiając tak ważnej dla
    mnie sprawy. Jestem rencistą i nie mogę sobie pozwolić na wyrzucanie pieniędzy w
    błoto. Kasjerka w Rzeszowie wprowadziła mnie w błąd, informując, że dojadę z
    Tarnowa do Ciechocinka.

    Łącznie z Rzeszowa do Tarnowa i do Ciechocinka bilet kosztował 55 zł i powrotny
    z Krakowa do Rzeszowa - 30 zł. Zdaniem naszego Czytelnika, gdyby wiedział, że
    tego pociągu nie ma, to nie wydawałby, i to już Rzeszowie, pieniędzy na
    połączenie Tarnów-Ciechocinek, tylko dojechał do Krakowa i dopiero tam kupował
    bilet do Ciechocinka, jadący inną trasą. W podziemiach spędził 6 godzin i o tyle
    wydłużyła mu się podróż. Swoje straty materialne wylicza na 100 zł i to jest
    minimum, o jakie chce wystąpić do PKP.

    Domaga się jednak 1000 zł odszkodowania za to, że z winy PKP poniósł znaczne
    straty, bo planowana sprzedaż książki została znacznie opóźniona i stracił
    zaufanych ludzi, którzy z powodu spóźnienia nie chcieli mu już pomagać.

    Tylko częściowy zwrot pieniędzy

    Jacek Żarów złożył skargę w biurze starszego kasjera stacji Rzeszów.
    Przeproszono go pisemnie za utrudnienia i niedogodności. Zaproponowano mu też
    zwrot należności za bilet na pociąg, którego nie było. Dyrektor Jerzy Churawski
    z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych uważa, że błąd kasjerki
    tłumaczyć można tym, że pasażer nie sprecyzował dokładnego terminu wyjazdu.
    Według pana Jacka PKP nienależycie wywiązała się z umowy przewoźnik-pasażer i
    dlatego on chce wystąpić na drogę sądową.

    Obecnie sprawą zajmuje się Biuro Rzecznika Konsumentów w Rzeszowie.

    MARIUSZ ANDRES

    Super Nowości z dnia 29_11_2006





    Temat: Podkarpackie i lubelskie tworzy spółke przewozy regionalne


    Nie trzeba likwidować połączeń kolejowych na Podkarpaciu, a wręcz
    przeciwnie,
    może być ich więcej. Trzeba je tylko dostosować do potrzeb podróżnych - tak
    wynika z badań niezależnej firmy dla urzędu marszałkowskiego


    Cioekawe jak to dostosowywanie rozkładów przez Urząd Marszałkowski wygląda w
    świetle rozkładów na linii Dębica - Stalowa Wola. Oto kilka przykładów z
    google.pl :

    http://korso.ptc.pl/articles.php?id=593

    http://debica.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1169


    Niezależny Instytut Kolejnictwa i Promocji Kolei sprawdził, ilu pasażerów
    jeździ pociągami po Podkarpaciu. Dzięki tym badaniom m.in. nie zlikwidowano
    połączeń na trasie Przeworsk-Horyniec, choć PKP uznała je za całkowicie
    deficytowe. Wprowadzono tu szynobus i teraz te przewozy nie tylko nie
    przynoszą strat, ale zaczęły się opłacać.


    Ten sam Instytut nie zgodził się również na propozycje zmian rozkładu jazdy na
    linii Dębica - Stalowa Wola o czym była niedawno mowa na pmk

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.misc.kolej&aid=367...

    "pociag osobowy przyspieszony Stalowa Wola - Kraków - Stalowa Wola (rano,
    powrot po poludniu, w niedziele na odwrot)
    -pociag pospieszny (taryfa osobowa) Lublin - Tarnobrzeg - Mielec - Kraków (
    tam i powrot)
    -pociag Tarnów - Mielec - Tarnobrzeg - Lublin (tam i powrot - lacznik do
    pociagu Lublin - Rzeszow  - lublin)
    -obniżenie cen biletów
    -lepsze skomunikowania w stacjach węzłowych"

    Lepszego komentarza nie tzreba...


    - Przy dofinansowaniu na poziomie ok. 20 mln jest możliwe rozszerzenie
    oferty
    przewozowej do 150 pociągów regionalnych [teraz jest 90 - przyp. red.].
    Chcemy
    także pozyskać dodatkowych pasażerów dzięki nowemu rozkładowi jazdy. Teraz
    układa go centrala PKP w Warszawie.


    O co tu chodzi? 60 pociągów więcej? Chyba że potna je na 30 kilometrowe
    kawaleczki... Ciekawe że Instytut (IRiPK) jest tak szczodry w formułowaniu
    opinii o zwiększeniu ilości pociągów podczas gdy jeszce tak niedawno nie chiał
    zwiększyć nieznacznie ich ilości na linii Dębica - Stalowa Wola... Ba - nie
    chciał nie tylko zwiększyć ilości pociągów ale co ważniejsze dostosować oferty
    na tej linii do normalności. Efekty widać gołym okiem...


    - Na drodze do powołania spółki ciągle pojawiają się kłody, ale cały czas
    zakładamy, że powstanie z początkiem przyszłego roku. Jesteśmy tak
    zdeterminowani, że być może zdecydujemy się nawet na jej utworzenie bez PKP
    Przewozów Regionalnych. Ale to jest ostateczność, bo PKP powtarza, że chce
    utworzenia spółki - mówi Mirosław Karapyta.


    Jakoś w te bajki po prostu nie wierzę chyba że celowo będzie się preferować
    spółki samorządowe np. w kwestii kosztów dostępu do inmfrastruktury... Ale nie
    dziwię się że tak się dzieje skoro co rusz mamy nowych presesów (obecny nawet
    co chwila deklaruje chęć współpracy z ze środowiskiem MK - ów i lokalnych
    społeczności tylko co z tego wynika? Poza tym podstawowa sprawa: dlaczego
    wciąż nie można się doczekać racjonalnej polityki PKP PR w sprawie
    dostosowania cen biletów do lokalnych warunków?? A co z marketingiem? Czyżby
    wciąż tegie głowy jego pracowników zjmowała sprawa wyznaczania nowych pociągów
    do likwidacji???





    Temat: 70 mln zł kar dla PKP Cargo
    KOLEJ
    Rośnie konkurencja wśród przewoźników towarów
    70 mln zł kar dla PKP Cargo

    Postępowania UOKiK w sprawach wytoczonych PKP CargoPrywatne firmy skarżą
    się, że PKP Cargo blokuje wolną konurencję na rynku przewozów towarowych.
    Cargo odrzuca zarzuty.

    Wkrótce Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ma rozpatrzyć zażalenie PKP
    Cargo w sprawie 20 mln zł kary nałożonej pod koniec 2004 roku -
    dowiedzieliśmy się w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    To zaledwie jedna z dziewięciu spraw przeciwko Cargo prowadzonych przez
    UOKiK w ciągu ostatnich sześciu lat o próby utrzymania monopolu na rynku i
    nieuczciwe traktowanie różnych kontrahentów. Trzy razy prywatni konkurenci
    oskarżyli Cargo o nadużycia. W trzech zakończonych postępowaniach urząd
    nałożył na Cargo już 70 mln zł kar. Jedna, czterdziestomilionowa, jest
    prawomocna. Od pozostałych dwóch, 20 i 10 mln zł, spółka jeszcze się
    odwołuje - nie zgadza się z opinią, że nadużywa rynkowej pozycji, jaką daje
    mu konieczność kooperowania z państwową firmą w przypadku przeładunków w
    portach, korzystania z bocznic czy przewozów przez granicę przez prywatnych
    przewoźników.

    Spółka CTL Logistics, która już dwa razy poskarżyła się na Cargo w UOKiK,
    chce, aby tym razem działaniami konkurenta zajął się prokurator.

    Ze strony konkurencji prywatnej pojawiają się także zarzuty, że Cargo jako
    państwowa firma jest preferowana przez inne państwowe firmy, dlatego wygrywa
    ich zlecenia i to oferując ceny, które nie przynoszą zysku. Spółka zawarła
    ostatnio umowy m.in. z Ciechem, Dalkią, Electrabelem i Azotami Tarnów.

    - Odebraliśmy przewoźnikom prywatnym w tym roku wielu klientów i może stąd
    się biorą te bezpodstawne komentarze. Mamy dowody na to, że to właśnie
    konkurencja drastycznie obniża ceny, bo to tabor tych przewoźników czeka na
    zlecenia - odpowiada na zarzuty Władysław Szczepkowski, prezes PKP Cargo.

    Zapewnia, że z kontraktów będą zyski, które sfinansują modernizację i zakupy
    taboru. Bo brak dużych inwestycji to główny zarzut ekspertów pod adresem
    szefa Cargo.

    - W tym roku pozyskamy majątek o wartości prawie 800 mln zł, m.in. nowe
    wagony - łącznie około 15 tysięcy, zmodernizujemy 50 lokomotyw.
    Niewykluczone, że jeszcze w tym roku zostanie rozstrzygnięty przetarg na
    nowe lokomotywy wielosystemowe, które mogą jeździć także poza Polską -
    odpowiada Władysław Szczepkowski.

    - Skąd PKP Cargo zamierza wziąć 800 mln zł na inwestycje, skoro spadają
    przychody firmy na skutek corocznej utraty przynajmniej 4 proc. rynku?
    Podobne szumne zapowiedzi dotyczyły także roku ubiegłego, kiedy z
    zapowiedzianych 650 mln zł wydanych zostało 140 mln zł. Zakłady produkujące
    tabor nic nie wiedzą o mających nastąpić tak dużych zakupach, a - już
    zawalone zleceniami - nie byłyby w stanie im podołać - komentuje Adrian
    Furgalski, ekspert TOR-u.

    red.KATARZYNA KOZIŃSKA

    Źródło: http://gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=1993.81.0.39.7.1.0.1.htm





    Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie


    Plany świętokrzyskiego PKP PR
    http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=5310


    Cutuję:
    Plany świętokrzyskiego PKP PR
    Ponowne uruchomienie linii Kielce - Busko Zdrój, szybsza podróż z
    Tarnobrzega, Kielc i Radomia do stolicy, szynobus na lotnisko w Obicach?
    PKP opracowały koncepcje rozwoju i modernizacji linii kolejowych w regionie
    świętokrzyskim. Kolejarze chcą skrócić czas przejazdu do Warszawy i Krakowa,
    planują pociągi na lotnisko w Obicach.

    "Regionalny Port Lotniczy Kielce - koncepcja skomunikowania lotniska z
    regionem i miastem Kielce, z wykorzystaniem kolejowych przewozów
    pasażerskich" - tak nazywa się opracowanie na temat możliwości rozwiązania
    komunikacyjnego, umożliwiającego szybki dojazd koleją do portu lotniczego,
    który może powstać w Obicach. Jego autorem jest Adam Młodawski, dyrektor
    Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP.

    Opracowanie, przygotowane przez dyrektora Młodawskiego na prośbę prezydenta
    Kielc Wojciecha Lubawskiego, zakłada cztery scenariusze kolejowego
    połączenia stolicy województwa świętokrzyskiego z planowanym w Obicach
    portem lotniczym. Wszystkie uwzględniają istniejącą, a nie umywaną obecnie
    linię kolejową Kielce - Busko Zdrój.

    Pierwszy wariant zakłada wybudowanie przy lotnisku tylko peronu. Drugi jest
    bogatszy o nowe tory, większy peron oraz rampę do załadunku i wyładunku
    towarów. W trzecim rozwiązaniu dodatkowo pojawia się koncepcja budowy stacji
    Port Lotniczy Kielce. Czwarty zakłada powstanie stacji Port Lotniczy Kielce,
    przystanku Busko Miasto oraz budowę torów z Buska Zdroju do oddalonego o 40
    kilometrów Żabna, które połączyłyby linię Kielce - Busko Zdrój z linia
    Szczucin - Tarnów. Z Kielc można by wiec pojechać pociągiem do Tarnowa, a
    dalej na przykład do Nowego Sącza, Krynicy i Zagórza, a nawet do Koszyc,
    Budapesztu, Bukaresztu lub Warny.

    Adam Młodawski przygotował jeszcze jeden scenariusz - kolejowego
    skomunikowania Targów Kielce z lotniskiem. - Dla przewozów towarowych
    wystarczy wykorzystać istniejące tory oraz wybudować terminal towarowy obok
    lotniska - wyjaśnia autor koncepcji.

    - To doskonały pomysł. Takie rozwiązanie ułatwiłoby nam organizacje wielu
    imprez - cieszy się prezes Targów Kielce Andrzej Mochon.

    Na razie dla świętokrzyskiego samorządu priorytetem w programie modernizacji
    infrastruktury kolejowej w latach 2007-2013 jest jednak modernizacja linii
    Warszawa - Kraków na odcinku od Kielc do północnej granicy województwa
    świętokrzyskiego. - To, w połączeniu z niemalże przesądzoną modernizacją
    odcinka Radom - Warka - Warszawa, sprawiłoby, że podróż pociągiem z Kielc do
    stolicy skróciłaby się o około godzinę - dodaje Adam Młodawski.

    PKP chcą także zmodernizować liczący około 100 kilometrów odcinek linii
    Warszawa - Rzeszów od Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza. Inwestycja miałaby
    kosztować około 460 milionów złotych, a sfinansowałyby ja kolej oraz
    samorządy województw podkarpackiego, mazowieckiego i świętokrzyskiego.
    Rozmowy na ten temat już trwają.

    Rozważana jest także modernizacja torów z Sandomierza, przez Tarnobrzeg i
    Kolbuszowa, do Rzeszowa. Aby szybciej dojechać koleją ze stolicy
    Podkarpacia, przez Kolbuszowa, Tarnobrzeg i Skarżysko, do Warszawy pozostaje
    tylko przywrócić pociągi na odcinku Tarnobrzeg - Kolbuszowa.

    - Od wielu lat zabiegamy o modernizacje tej linii. Została ona już wpisana
    do Regionalnego Programu Operacyjnego, trwają rozmowy samorządów
    wojewódzkich w tej sprawie. To dobra wiadomość. Wszyscy skorzystalibyśmy na
    powstaniu szybkiej linii kolejowej z Tarnobrzega do Warszawy - uważa Andrzej
    Wójtowicz, wiceprezydent Tarnobrzega.

    Koncepcje kolejowego skomunikowania Kielc oraz Buska Zdroju z lotniskiem w
    Obicach:

      a.. Scenariusz 1: Budowa peronu przy torze oddalonym o 15 km od lotniska w
    Obicach. Koszt - 165 tys. zł.
      a.. Scenariusz 2: Budowa stacji Port Lotniczy Kielce. Zakres inwestycji -
    budowa stacji (tory, rozjazdy, peron, rampa do załadunku i wyładunku
    towarów), koszt - 12 mln zł.
      a.. Scenariusz 3: Budowa stacji Port Lotniczy Kielce i przystanku Busko
    Miasto. Zakres inwestycji - jak wyżej, plus budowa toru łączącego stacje
    Busko Zdrój z przystankiem Busko Miasto (1875 m) i peronu na przystanku
    Busko Miasto, koszt - od 16 do 18 mln zł.
      a.. Scenariusz 4: Budowa stacji Port Lotniczy Kielce, przystanku Busko
    Miasto i linii z Buska do Żabna. Zakres inwestycji - jak wyżej plus budowa
    40 km linii łączącej Busko Zdrój z Żabnem i mostu kolejowego na Wisłę,
    koszt - 218 mln zł.
    Mick M.





    Temat: [Dziennik Polski} Głos w sprawie ekspresów
    http://dzisiaj.dziennik.krakow.pl/dzisiaj/i/Brzesko/07/07.html

    Głos w sprawie ekspresów

    Niektóre ekspresy zatrzymują się na dużo mniejszych stacjach
    kolejowych niż dworzec w Brzesku. Dlaczego więc PKP tak się upierają?
       W "Dzienniku Polskim" z 14 sierpnia ukazała się notatka mówiąca o
    tym, że dyrekcja Polskich Kolei Państwowych nie zgadza się na
    zatrzymywanie się niektórych pociągów ekspresowych na dworcu w
    Brzesku. Taki wniosek składały władze powiatu. Zwrócił się do nas
    Czytelnik, pan Krzysztof S., który podzielił się z nami ciekawymi
    spostrzeżeniami na ten temat.

       - Starostwo powinno poprosić kolej o wyjaśnienie, dlaczego w
    Brzesku postój pociągu ekspresowego jest niemożliwy - twierdzi
    Krzysztof S. Nasz Czytelnik podaje nam przykłady postojów ekspresów na
    mniejszych stacjach. W Prabutach zatrzymuje się ekspres 5300
    "Heweliusz", zaś w Łapach ekspres 1710 "Mickiewicz". Obie stacje
    znajdują się blisko dużych węzłów kolejowych - Prabuty koło Iławy,
    Łapy niedaleko Białegostoku. - Argumentacja, że każdy dodatkowy postój
    powoduje wydłużenie czasu jazdy jest nieprawdą. Na przykład pociąg
    pośpieszny "Światowid" zatrzymujący się na stacji Brzesko, jedzie na
    odcinku Tarnów - Kraków dokładnie przez taki sam odcinek czasu, co
    pośpieszny "Ślązak", który w Brzesku postoju nie ma - uważa nasz
    rozmówca.

       Na trasie Kraków - Tarnów kursują trzy ekspresy, wszystkie w
    dalszej fazie kursu wjeżdżają na Centralną Magistralę Krajową. Zdaniem
    naszego Czytelnika jeden z nich mógłby zatrzymywać się nie w Bochni,
    tylko w Brzesku. Tym bardziej, że ani do "Pienin", ani do "Małopolski"
    tak wielu pasażerów nie wsiada - argumentuje. Krzysztof S., częsty
    pasażer PKP narzeka też na brak dostępności do biletów z rezerwacją
    miejsc. Niebawem ten problem zostanie rozwiązany, pasażerowie
    odjeżdżający z Brzeska będą mieć taką możliwość. Nie ma jednak
    możliwości dokonania tego obecnie, na przykład kupując bilet u
    konduktora z tzw. dopłatą. Dochodzi do idiotycznej sytuacji, kiedy na
    przykład taki "Przemyślanin" mknie do Szczecina z pustymi miejscami
    sypialnymi i kuszetkami a chętnych na skorzystanie z nich nie
    brakuje - denerwuje się Krzysztof S. Obecnie rezerwacji można dokonać
    jedynie w Tarnowie i Bochni (mowa oczywiście o najbliższych stacjach).

       Nasz Czytelnik zwraca też uwagę na inne - jego zdaniem - absurdy.
    Na przykład pociąg pospieszny jadący do Wrocławia zatrzymuje się w
    Brzesku, w drodze powrotnej już nie. Między godzinami 9.00 a 15.00
    brzeszczanin nie może skorzystać z żadnego z czterech pociągów
    odjeżdżających z Krakowa na wschód, żaden się w Brzesku nie
    zatrzymuje. Zastanawiające jest, że "Presovcan", który w Brzesku nie
    ma postoju, w Tuchowie już przystaje. Zadumę może też spowodować to,
    że dostęp do pociągów pośpiesznych mają pasażerowie odjeżdżający z
    Sędziszowa Młp., Szydłowca, Wolicy, Suchedniowa, Żmigrodu, Pleszewa,
    Ziębic i Strzelina. - Wszystkie te stacje są mniejsze od dworca w
    Brzesku. Proszę, aby pani poruszyła jeszcze ten temat na łamach
    "Dziennika". Być może wreszcie się coś zmieni i brzeszczanin, który
    dłużej zabawi w Tarnowie, będzie mógł powrócić do domu na przykład
    pociągiem pośpiesznym o 23.23., a nie czekać wiele godzin w
    poczekalni. Proszę też zwrócić uwagę na brak toalet, brak kasy z
    rezerwacją (taka, jak już wspomnieliśmy, niebawem będzie - przyp. ZS)
    i brak nadziei na zgodę kolei, aby w Brzesku zatrzymywało się więcej
    pociągów. Czy kolej jest dla nas, czy my dla kolei? - pyta Krzysztof
    S.

    Zofia Sitarz





    Temat: Sluzba Trakcji od 1.09.99


    Podawalem tylko te jednostki, ktore byly dotychczas _Zakladami Taboru_.
    Nie ma takiego pojecia jak lokomotywownia!


    O jest... co z tego, ze PKP-organizacyjnie juz nie ma.. to bardzo istotna
    informacja.
    Pamietasz, co kiedys Ci mowilem jako przyklad?:
    "Zwiedzalem dzisiaj zaklad taboru w Poznaniu" (chodzi o lok. Wolsztyn)


    Wiesz to juz przeciez od
    dobrych dwoch lat. Jest Zaklad Taboru Gdynia i juz. Bez Malborka, czy z
    nim - niewazne, bo Malbork juz nie zalicza sie do Zakladow Taboru.


    Tak, ale w Malborku stacjonuja na stale pewne srodki trakcyjne (w tym Twoje
    ulubione) i chodzi mi o ustalenie, ktory Z.T. posiada co.

    Nota bene, kiedys miales stary spis inwentarza lok. Malbork - wez mi go
    podeslij prosze, trzeba zweryfikowac z rzeczywistoscia i poprawic.


    Ale Malbork jako miejscowosc z kilkoma lokomotywami w swojej szopie
    nalezy rzeczywiscie do Olsztyna. Mozna to odczytac z mapki, ktora jest
    strone dalej: granice zasiegow nowych Zakladow Taboru:


    O! mamy wreszcie jakies konkretne rzeczy - MAPKA.

    Prosba do Ciebie, Kuba. Podaj numer tych "Nowych Sygnalow".
    A prosba do kogokolwiek, majacego dostep do tego numeru o zeskan tej mapki i mi
    jej podeslanie.


    Malbork - do Olsztyna, Zd. Wola Karsznice do Lodzi


    A jednak do Lodzi!


    Debica - do Zurawicy
    (mimo, ze od 1.01.97 podlegala pod Zaklad Taboru Tarnow a wiec od
    1.09.99 powinna podlagc pod Zaklad Taboru Nowy Sacz


    No wlasnie ze nie, bo to, ze tarnow podlega pod N. Sacz to oznacza, ze w
    Tarnowie nie siedzi juz Dyrektor MT (czy MZ - co rok nowe skroty, cholery mozna
    dostac) , tylko jakis kierownik zamiejscowej sekcji Tarnow, ktory nad soba ma
    dyrektora w Nowym Saczu.
    A ze jednostki sie porozpalcelowywaly, to juz inna baja...


    Zeskanuje wiec ta mapke i wrzuce gdzies jak bedzie chwila czasu.


    O.. (pisze on-read) zrob to koniecznie. Gdybys mi mogl podeslac te mapke jako
    grafike o wymiarach slusznych (np. 800 pikseli krotszego boku), bylbym szczerze
    zobowiazany,.


    Ciekawe
    jest to, ze cala LHS to jest teraz Zaklad Taboru Lublin wraz z Zamosciem
    i dzieli obszar Zakladu Taboru Skarzysko Kamienna na dwie czesci - nad
    LHSem i pod LHSem (malutki kawalek).


    Chodzi chyba o Sedziszow, ktory jako Kielce teraz podlegalby Lublinowi?


    W koncu do biblioteki mam na przerwie dwa kroki a tam sa wszystkie NS-y
    od 3 lat - prenumerowane.


    No i od razu trzeba bylo walic o mapce i konkretach. Mnie niezbyt interesuje,
    ktorzy dyrektorzy zostali "zdegradowani" do kierownikow i komu podlegaja. Mnie
    bardziej interesuje podlegloc srodkow tr. Stad te dociekania o ZWK czy
    Malbork...

    zdrowia

    Jarek

    Jarek D. Stawarz, Gdansk
    http://kolej.pasjo.net.pl/~jareks
    (+48) 501 024817





    Temat: mielecka kolej (Rozwadów -Tarnobrzeg - Mielec - Debica i nie tylko

    Nie wychylasz sie dalej jak za wlasny czubek nosa i
    widzisz tylko swoje potrzeby. Rozumujac w ten sposob to gbym ja zostal
    prezydentem
    to zmodernizowal bym CMK do 300km/h, tylko po co?
    Sa jeszcze wazniejsze projekty, a to co piszesz ze gdybys zostal prezydentem
    to
    przeznaczyl bys wielka kase na ta linie jest dla mnie podejsciem
    egoistycznym, gdy
    by tak mtslal kazdy to linii w takiej potrzebie bylo by tyle ile ich
    istnieje. To
    jest wlasnie wykorzystywanie wladzy to wlasnych i wlasnego regionu potrzeb.

    Widze potrzebe uratowania tej linii, ale gloryfikowanie jej ponad wszystko to
    przesada. W tej chwili mamy w Polsce zaledwie 2 linie do 160km/h, jest jeszcze
    kilka ktore sa w podstawowym programie modernizacyjnym, a dodawanie do nich
    kolejnych tylko dlatego osobiscie na niej komus zalezy jest chore. Dlaczego
    niby
    polaczenie Krakowa i Lublina ma byc wazniejsze do Wroclawia i Poznania?
    Na tamtym odcinku jest 120, 140 i nie ma planow w najblizszej przyszlosci
    modernizacji do 160. Autobusy szynowe+przywrocenie stanu sprzed lat, czyli
    70, moze
    podniesc to lekko do 90 to recepta przy srodkach ktore obecnie mozna na to
    przeznaczyc.


    &#8222;Nie wychylam się poza czubek własnego nosa&#8221;.
    Czy tak faktycznie jest?

    Odpowiedź jest krótka : NIE

    Dlaczego chciałbym gruntownej modernizacji tej linii tzn. w granicach V 120/160
    km/h i to jak najszybszego przystąpienia do pierwszych prac:

    1.Z tych samych powodów, z których linię tę chciała zelektryfikować i
    zmodernizować Centrala PKP

    2.Z tych samych powodów dla których obecnie MT i GM chce (a przynajmniej ma w
    najbliższych planach) modernizacji odcinka Wrocław   Zielona Góra    Szczecin

    3.Już niedługo torowisko na odcinku Mielec  Dębica zostanie wyeksploatowane i
    pociągi przestaną w ogóle jeździć

    4.Strategiczne położenie tej linii  m.in.
    a) Kijów  Lublin  Rozwadów Dębica Kraków/Muszyna  Słowacja  Południe Europy
    b) Porty  Warszawa   Skarżysko  Sandomierz   Tarnów  Muszyna   Słowacja
    Południe Europy

    5.Olbrzymia szansa rozwoju całego województwa Podkarpackiego i szansa wyjścia z
    zacofania cywilizacyjnego i gospodarczego. Było by to coś na kształt
    przedwojennego COPu

    6.Szansa przejęcia połączeń osobowych i towarowych z Ukrainy (i nie tylko)  na
    Południe Europy (szczególnie Słowacja, Rumunia)

    7.Rozwój ściany wschodniej Polski

    8.Zrównoważenie planów modernizacji linii kolejowych na Wschodzie i Zachodzie
    Polski

    9.Poprawa infrastruktury kolejowej na Podkarpaciu, która jest na żenująco
    niskim poziomie ( z wyjątkiem magistrali Przemyśl   Kraków  jest to XIX wiek)

    10.Brak planów budowy autostrad wzdłuż odcinka Lublin   Dębica i w ogóle na
    wschodzie

    11.Znacznie niższe koszty modernizacji tego odcinka niż koszty budowy nowej
    linii kolejowej Kraków  Tymbark

    12.Rozwój gospodarczy Lubelszczyzny

    13.PODNIESIENIE ZNACZENIA LUBLINA w Polsce i dołączenie do miast tej rangi co
    Poznań, Gdańsk, Szczecin, Wrocław, Kraków

    14.Wzrost znaczenia LUBLINA jako miasta metropolitalnego w Polsce Południowo &#8211;
    Wschodniej
    15.Rozwój Tarnowa

    POZDROWIENIA      ADRIANIKOS




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: [SwKD] Przejazd w Hajdaszku - galeria z odbudowy


    Mhm. A teraz pytanie za 100 punktów:
    Ile przychodu wygeneruje naprawienie tego przejazdu?

    Mhm. A teraz pytanie za 100 punktów:
    Ile przychodu wygeneruje naprawienie tego przejazdu?


    Witam

    Skądinąd bardzo dobre pytanie. Wszystko zależy od ciągu dalszego tej inwestycji,
    która - tu zapewniam, (jeśli coś się radykalnie nie zmieni zgodnie z
    zapowiedziami udziałowców, które jednak mogą być tylko sposobem na sezon
    ogórkowy - choć nie wolno ich ignorować - w końcu wybory za pasem) będzie
    kontynuowana. A jak w każdej inwestycji zawsze istnieje ryzyko gospodarcze
    poniesienia straty. Inaczej nawet według ustawy działalność spółki nie byłaby
    uznawana za takową. Wracając jednak do przejazdu - już on sam i jego odtworzenie
    wygenerowało przychód. Zarządca drogi wykreślając z planu robót wykonanie nowego
    przejazdu w Hajdaszku, a niszcząc stary bez zgody konserwatora zniszczył tym
    samym zabytek prawem chroniony. Odtworzenie przejazdu było tylko działaniem,
    które miało na celu powrócenie do stanu poprzedniego, było po fakcie uzgodnione
    ze wszystkim stronami po interwencji dyrekcji kolejki i miłośników. Na mocy tego
    kolejka została podwykonawcą budowy przejazdu w Hajdaszku, za które płacił
    Zarząd Dróg. Dzięki temu zyskała fundusze, które mogą być przeznaczone na
    odbudowę mostka na szlaku Hajdaszek Stawiany (3,79km).

    Co nam wymiernie da ten przejazd?

    Nie był przygotowany żaden biznesplan dla przedsięwzięcia dotarcia do Stawian
    Pińczowskich bo nie było takiej potrzeby jak dotąd. Nie było jej bowiem plany
    jakie były w porozumieniu z lokalnym samorządem w kwestii Hajdaszka już od kilku
    lat leżą w jakimś kącie pokryte kurzem zapomnienia. Zgodnie z nimi na niemal
    całkowicie opuszczonej stacji miało zostać otwarte biuro turystyczne kolejki z
    przystankiem przy drodze 766, a dodatkowo jej wnętrza miały być wydzierżawione
    na klimatyczny lokal gastronomiczny jak za dawnych dobrych czasów. Można było na
    adaptację i ratowanie zabytku pozyskać pieniądze z Unii, ale komu się chciało.
    Kolejka swoimi skromnymi środkami nie jest w stanie opłacić specjalistów
    wysokiej klasy od pisania wniosków, ani też nie ma żadnych podstaw do tego bo
    właścicielem na mocy ustawy jest samorząd. Na samorządzie też spoczywa staranie
    się o takowe dotacje i inwestowanie wkładu własnego.

    Przejazd jest swoistym oknem na świat dla kolejki, bez którego dalsze
    perspektywy rozwoju i zróżnicowania oferty byłyby niemożliwe. Szkoda było
    zaprzepaścić szansy na jego odbudowę, a poza tym prawnie się to kolejce
    należało. Jednak przy aktualnym porozumieniu stron, rozmowa o wyciągnięciu
    konkretnych zysków z jego istnienia i połączenia ze Stawianami są tylko pobożnym
    życzeniem i kto wie czy nie marzeniem ściętej głowy...

    Stawiany są w tej chwili jedyną ocalałą stacją styczną kolejki. Co prawda układ
    torowy po stronie stacji normalnej (Kielce - Busko) jest odcięty od rampy
    transporterowej, a ruch osobowy zawieszony, pojawiają się tylko sporadyczne
    zdawki. Jednak i w tej zapomnianej linii drzemie potencjał. Wystarczy
    przeczytać, być może też pobożne życzenia Koalicji na rzecz rozbudowy linii
    Tarnów - Busko Zdrój Międzymiastówki Anarchistyczna Tarnów - Dąbrowa Tarnowska.

    http://zb.eco.pl/zb/125/transpor.htm

    Jeśli doszłoby do tego, a są plany budowy transbalticy (w końcu szczucinka nadal
    nie została definitywnie wykreślona), to kolejka zyskałaby bezdyskusyjny atut
    mając z nią stację styczną, nawet jeśli by to nie był tor do toru. Poza tym
    kiedyś konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu mostów. Trzeba
    będzie utrzymać ruch turystyczny w oparciu o nowe atrakcje i taką może będzie
    uruchomienie odcinka Pińczów - Chmielnik? Imprezy powiązane z PKP? :D Powraca
    również temat uruchomienia rekonstrukcji działania imponującej stacji
    przeładunkowej w Stawianach dla turystów zagranicznych. Jest na to szansa,
    więcej trzeba zacząć poważnie, dalekowzrocznie myśleć i działać by ją
    wykorzystać, patrząc się dalej niż do następnych wyborów. Możliwości jest dużo
    zatem zapraszam tęgie głowy do przestawienia się na model optymistyczny mimo
    wszystko...

    Pozdrawiam
    Maciek

    http://www.ciuchcia.eu





    Temat: Szynobusy z Pomorza do Małopolski???
    Kolejna informacja z Dziennika Polskiego (24.07.2003 r.):

    Szynobusem po Polsce
    http://dzisiaj.dziennik.krakow.pl/archiwum/dziennik/2003/07.24/i/Kraj/
    02/02.html

    Małopolska będzie mieć dwa nowoczesne autobusy szynowe. Można jeszcze
    wyremontować trzy stare.

    Szynobusy zabierają od 90 do 292 pasażerów i będą jeździć po
    najbardziej deficytowych liniach kolejowych Fot. Jacek Bednarczyk
    (PAP)

       (INF. WŁ.) 258 linii kolejowych w całym kraju PKP chciałyby
    przekazać samorządom. Na tych liniach mogłyby jeździć szynobusy,
    których promocja jest prowadzona od połowy lipca. Wczoraj nowoczesny,
    niskopodłogowy i klimatyzowany szynobus przyjechał do Małopolski.

       W Polsce jest około 23,5 tys. km linii kolejowych; zaledwie 5 tys.
    km jest potrzebne do strategicznych przewozów towarowych, a 7 tys.
    km - dla ważnych przewozów pasażerskich.

       Polskie Linie Kolejowe są zainteresowane utrzymaniem około 17 tys.
    km; pozostałe linie są gotowe przekazać samorządom. Jeżeli samorządy
    nie będą chciały przejąć tych linii, będzie groziła im likwidacja, bo
    kolej przestanie je utrzymywać (niektóre z 256 linii już
    zlikwidowano).

       W wykazie tras, które mogłyby przejąć małopolskie samorządy, są
    m.in. linie: Chabówka - Nowy Sącz, Trzebinia - Wadowice, Chrzanów -
    Bolęcin, Kalwaria Zebrzydowska - Bielsko-Biała, Podłęże - Niepołomice,
    Tarnów - Szczucin.

       Zachętą dla samorządów ma być prowadzona od połowy lipca kampania
    promocyjna "Szynobusy dla gmin", zorganizowana przez Stowarzyszenie
    Sympatyków Komunikacji Szynowej i Grupę PKP. 14 lipca z Warszawy
    wyruszył w podróż dookoła Polski autobus szynowy, który wczoraj rano
    można było oglądać na Dworcu Głównym w Krakowie, a później w Rabce
    Zarytem, Limanowej i Nowym Sączu.

       Szynobus, wyprodukowany w ZNTK w Poznaniu, kosztuje 4,2 mln zł. Ma
    34 m długości, zabiera około 200 osób, spala 30 litrów oleju
    napędowego na 100 km.

       Małopolska już w grudniu będzie mieć pierwszy nowy szynobus, ale
    zakupiony w firmie Kolzam w Raciborzu. Druga zamówiona maszyna będzie
    gotowa w czerwcu przyszłego roku. Województwo zapłaci za dwa pojazdy
    9,25 mln zł. Nadal nie zdecydowano, na których trasach będą kursować.

       Być może na linii Kalwaria Zebrzydowska - Bielsko-Biała będą
    jeździć stare szynobusy, ale na remont trzech takich pojazdów,
    wycofanych z eksploatacji w województwie pomorskim, potrzeba około 500
    tys. zł. Województwo zadeklarowało pokrycie połowy kosztów remontu
    dwóch szynobusów (bo tyle wystarczy do obsługi linii); resztę
    pieniędzy muszą znaleźć samorządy, które chcą, aby szynobusy jeździły
    na tej trasie.

    (GEG)

    - - - - - -

    Czy wiadomo już coś więcej o tych wycofanych z eksploatacji
    szynobusach z woj. pomorskiego? A może to dziennikarze coś znowu
    zmyślili.





    Temat: Podsumowanie roku 2008
    Witam !

    Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)

    W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o  10 782 km więcej niż w roku
    2007) w tym:
    - 23 553 km pociągami osobowymi
    - 1 147 km pociągami przyspieszonymi
    - 9 108 km pociągami pospiesznymi
    - 385 km pociągami Ex
    - 16 km pociągami IC
    - 180 km pociągami EC
    - 314 km pociągami EN
    - 89 km pociągami specjalnymi

    - 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię

    --------

    Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR

    -----------

    Trasy zaliczone w roku 2008:

    POLSKA:
    - Legnica - Lubin Górniczy
    - Gliwice - Bytom
    - Kalety - Kluczbork
    - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno
    - Leszno - Jarocin
    - Leszno - Ostrów Wielkopolski
    - Leszno - Głogów
    - Reda - Hel
    - Białogard - Stargard Szczeciński
    - Poznań - Szczecin
    - Sędzisław - Lubawka
    - Stróże - Jasło - Zagórz
    - Zagórz - Łupków
    - Rzeszów - Jasło
    - Tarnów - Rzeszów
    - Łańcut - Przeworsk
    - Muszyna - Krynica
    - Zduńska Wola - Inowrocław
    - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz
    Główna
    - Bydgoszcz - Piła
    - Szczecin - Świnoujście
    - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski
    - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin
    - Czerwieńsk - Zbąszynek
    - Zbąszyń - Tuchorza
    - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc
    - Warszawa Wschodnia - Białystok
    - Ełk - Białystok
    - Olsztyn - Ełk
    - Olsztyn - Działdowo
    - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów
    - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica
    - grupa towarowa w Opolu Głównym
    - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój
    - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce
    - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów
    - Lwówek Śląski - Zebrzydowa
    - Tychy - Tychy Miasto

    CZECHY:
    - Kromeriz - Zborovice
    - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku
    - Velka Kras - Vidnava
    - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem
    - Mikulovice - Zlate Hory
    - Horni Lidec - Strelna
    - Praha Masarykovo - Rakovnik
    - Rakovnik - Louny
    - Louny - Postoloprty - Zatec
    - Kladno - Kralupy nad Vltavou
    - Kralupy nad Vltavou - Velvary
    - Vranany - Luzec nad Vltavou
    - Vranany - Straskov - Racineves
    - Straskov - Zlonice
    - Zlonice - Kralupy nad Vltavou
    - Kralupy nad Vltavou - Uzice
    - Celakovice - Neratovice
    - Mlada Boleslav - Dolni Bousov
    - Dolni Bousov - Kopidlno
    - Krinec - Kopidlno - Jicin
    - Smirice - Hnevceves
    - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc
    - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov
    - Teplice nad Metuji - Trutnov
    - Trutnov - Zacler
    - Trutnov - Svoboda nad Upou
    - Krizanov - Studenec
    - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou
    - Svetla nad Sazavou - Cercany
    - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin
    - Breclav - Lednice
    - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky
    - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou
    - Moravske Branice - Oslavany
    - Moravske Budejovice - Jemnice
    - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou
    - Kuncice nad Labem - Vrchlabi
    - Kolin - Ledecko
    - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou
    - Caslav - Tremosnice

    SŁOWACJA:
    - Strelenka - Puchov - Zilina
    - Lipany - Presov
    - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto

    Odcinki graniczne:
    - Strelna - Strelenka
    - Lubawka - Kralovec
    - Łupków - Medzilaborce mesto

    -------

    Imprezy w których uczestniczyłem:
    - Dni Techniki Kolejowej - Opole
    - Wokół Wrocławia

    -------

    Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne
    ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl

    Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi
    tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).

    Pozdr.
    Grzesiek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 94 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.