Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP inter city Wrocław
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • animecen.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Suwałki Warszawa





    Temat: Na Gagariny czyli wycieczka do Czeremchy-ktos chętny ?


    | Sosnowiec           7.23  P41102
    | (ciach)
    | Katowice              5.52

    | Dzisiejsza młodzież to ma jednak zdrowie... Dwadzie cia dwie i pół
    godziny
    | w
    | drodze, z czego 84 minuty na miejscu... I jeszcze transfer z Katowic
    do
    | Sosnowca...

    | www.pkp.pl   wymysl lepszy plan....

    | powodzenia ;)

    On jest bardzo dobry, ten plan. Tylko mnie by się chyba nie chciało...


    Jest jeszcze opcja Sosnowiec-Warszawa-Suwałki-Warszawa-Sosnowiec.

    Czasu w Suwałkach jest ok 3 godzin. A taborowo co mają Suwałki ? Oczywiscie
    chodzi o numerki ST43 i ST44.

    Pozdrawiam





    Temat: Na Gagariny czyli wycieczka do Czeremchy-ktos chętny ?


    | Sosnowiec           7.23  P41102
    | (ciach)
    | Katowice              5.52

    | Dzisiejsza młodzież to ma jednak zdrowie... Dwadzie cia dwie i pół
    godziny
    | w
    | drodze, z czego 84 minuty na miejscu... I jeszcze transfer z Katowic
    do
    | Sosnowca...

    | www.pkp.pl   wymysl lepszy plan....

    | powodzenia ;)

    On jest bardzo dobry, ten plan. Tylko mnie by się chyba nie chciało...


    Jest jeszcze opcja Sosnowiec-Warszawa-Suwałki-Warszawa-Sosnowiec.

    Czasu w Suwałkach jest ok 3 godzin. A taborowo co mają Suwałki ? Oczywiscie
    chodzi o numerki ST43 i ST44.

    Pozdrawiam







    Temat: Warszawa-Suwałki

    Witam, moze ktos sie orientuje jak z przewozem rowerow z Warszawy do Suwalk,
    PKP?
    Jak to obecnie wygla i czy sa jakies problemy?





    Temat: II zlot Techtronic
    A ja ze wzgledu ze mi samochod sie rozjechal szukam jakiegos transportu. Moze ktos bedzie jechal kolo Augustowskich jezior? Ewentualnie PKP trasa SUWALKI-WARSZAWA (bo pkp to mi juz totalnie sie samemu nie chce jechac) to bysmy sie zmowili



    Temat: praktyki na suwalszczyznie ...
    przesiadka bedzie w Warszawie wschodniej dokladny rozklad to:
    WYJAZD
    PKP
    23.00 Szczecin Głowny 6.12 Warszawa wschodnia
    7.33 Warszawa wschodnia 12.32 Suwalki

    PKS ( 2 rozwiazania)
    12.40 Suwalki 13.09 Krasnopol ( tutaj bedzie ciezko zdazyc)
    albo
    14.15 Suwalki 14.44 Krasnopol

    POWROT
    PKS
    13.32 Krasnopol 13.52 Suwalki
    PKP
    15.28 Suwalki 20.21 Warszawa wschodnia
    22.43 Warszawa wschodnia 5.33 Szczecin

    6.00 DOMEK




    Temat: 25-27 LUTY - TURTUL - juz po.. ! :)
    Okej - mam juz wszystkie informacje. Uzupelnilem pierwszy post w tym watku, ale dla mniej uwaznych podaje to czego sie dowiedzialem:

    ilosc dostepnych miejsc noclegowych: 22os.
    cena za nocleg dla 1 osoby: 14zl
    cena biletu PKP Bialystok -> Suwalki: 28,38zl (studencki 17,88zl)
    cena biletu PKS Suwalki -> Turtul: 5zl

    koszt wyjazdu z noclegiem (24.02-27.02) w przyblizeniu wynosi 110zl + jadlo i picie

    Zbiorka na dworcu PKP przy kasach w czwartek 24 lutego o godz. 9:30. Wyjazd z B-stoku o 9:55 pociagiem relacji Warszawa Zachodnia - Suwalki. W Suwalkach jestesmy o 12:22. Do Turtula jedziemy PKS'em Suwalki o godzinie 13:55. Na miejscu bedziemy przed 15.

    Jesli ktos nie moze jechac w czwartek, to moze dojechac w piatek lub sobote. Prosze tylko, abyscie dali znac kiedy byscie chcieli dojechac.

    Liste chetnych oficjalnie zamykamy 17 lutego.

    PS. Zastanawiam sie czy nie jechac wczesniejszym pociagiem... ale pytanie, kto na niego wstanie? Byli bysmy w Suwalkach ok. 8 rano.. mogli bysmy zrobic maly rekonesans po okolicy Problemem pozostaje tylko dojazd do Turtula gdyz o tej godzinie nie ma zadnego transportu. Byc moze uda sie znalezc tanio busa ktory dowiozl by nas na miejsce - jesli czegos sie dowiem to dam znac. Narazie obowiazuje godzina wyjazdu 9:55!




    Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli


    Marazm w Lublińcu

    Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę
    przeniesiono część pociągów Warszawa - Wrocław, rok temu wszystkie relacji
    Katowice - Poznań. Najnowszy rozkład ma jedną "jaskółkę": nowy pociąg
    Wrocław - Warszawa - Suwałki. Odjazd do stolicy (9) jest jednak zbyt późny,
    by załatwić tam swoje sprawy i wrócić do Lublińca na wieczór.


    Ah... ta jaskółka w Lublińcu to żadna jaskółka. W PKP PR
    dostrzegam pewną prawidłowość:
    Jak w jednym roku uruchomi jakiś nowy pociąg pospieszny na trasie
    Częstochowa - Opole, to po roku z okazji nowego rozkładu go już nie
    ma. Vide: Wrocławianin, a w tym roku pociąg Jelenia Góra - Lublin.

    Uważam że Lubliniec jako totalnie zmarginalizowany i wyrzucony z
    rzeczywistości węzeł kolejowy nie ma już szans na powrót do tych
    ważnych węzłów pasażerskich. Nawet jakby się wreszcie tutejsi
    politycy i dziennikarze obudzili, to i tak to niczego nie da. Jedyne co
    można zrobić, to wyremontować tutejsze torowiska i wprowadzić
    dobrą komunikację podmiejską, bo PKP bardziej się opłaca
    "puścić" pociągi z Warszawy do Wrocławia przez Kalisz i Ostrów lub
    Poznań, a z Katowic do Poznania przez Opole i Wrocław.

    Nie ma co ukrywać. Idzie ku gorszemu, PKP nie odebrała Lublińcowi
    jeszcze wszystkiego. Aż dziwne, że pociągi typu Oleńka czy Jaćwing
    jeszcze tędy jeżdżą. Nie powinny: kto mądry wysłałby tak
    popularne połączenia na zrujnowaną trasę lubliniecką, gdzie się
    wlecze 20 km/h?





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa

    UWAGA!
    Z powodu dodatkowych prac modernizacyjnych w weekend 19 - 20 kwietnia br. będzie obowiązywał tymczasowy rozkład jazdy na linii Łódź – Warszawa.

    W sobotę i niedzielę w godzinach 10.00 – 14.00 nastąpi przerwa w ruchu pociągów na odcinku Skierniewice – Dąbrowice Skierniewickie. Na zamkniętym dla ruchu pociągów odcinku pasażerowie będą przewożeni zastępczymi autobusami.

    Dwa pociągi dalekobieżne tj. HUTNIK rel. Racibórz - Warszawa Wschodnia i JAĆWING rel. Wrocław Gł. - Suwałki w kierunku Warszawy będą kursowały drogą okrężną, z pominęciem stacji: Koluszki, Skierniewice i Żyrardów.

    rozkład jazdy: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080419.pdf

    Czyli znów to samo. No i Zgierz - Łowicz Przedm. - Bednary ma dwudniową reaktywację. Jak ktoś ma ochotę to...



    Temat: Modernizacja torów Warszawa - Białystok


    Użytkownik "Grzegorz "sir Glonojad" Madrjas" Hm.
    | Akurat na tej trasie wyższą prędkość chyba możnaby
    |   uzyskać stosunkowo niedużym kosztem, chociaż na wybranych odcinkach?

    |   W zasadzie brak jest łuków o małych promieniach, więc odpada ....
    [ciach]
     ta akurat linia ma najwięcej długich prostych ocinków. Miejscami dochodzi
    do 120. Więc lepiej zrobic modernę chociaż do 140. No i podstawa poprawić
    wyjazd z Warszawy.


    Gdyby nie wydłużenie sporej części pociągów Białystok/Suwałki - Warszawa
    dalej, zaproponowałbym przeniesienie ich na Wileński po otwarciu I etapu
    II linii metra (tj. Rondo Daszyńskiego - Dw. Wileński). Chociaż nie
    wiem, jaki % tych pasażerów jedzie poza Warszawę (w ruchu samochodowym
    to góra 10%, ale jak to się od kolei pasażerskiej dalekobieżnej ma
    pojęcia nie mam,  chociaż PKP musi takie dane w oparciu o bilety mieć).
    Możliwe jednak, że wyjazd z Warszawy poprawiony zostanie szybciej, niż
    metro doczłapie się do Wileniaka ;).
    pozdrawiam
    GMadrjas





    Temat: Białystok - czarna dziura

    No właśnie ja myślę że użytkownicy tego portalu - a jest ich ponad 100000 mogliby się zebrać i wystowowac lisdt do utrzedu marszalolkowskeigo z wnioskiem o niowe polaczenia pkp z warszawa.
    A swoj a drogą gratuluję redakcji portalu nagrody!!


    Co do połączeń kolejowych(choćby ze stolicą) Dość często pojawia się ten wątek na forach.Ogólnie nie są one jeszcze takie złe na tle innych miast.Polecam przestudiowanie rozkładu i potem wydawanie opinii.Mankamentem jest brak połączenia nocnego.Takim mogł by być kurs pociągu "Balti" z ogólnodostępnymi wagonami na trasie Białystok-Suwałki.Częstotliwość kursowania też musiałaby ulec korekcie. Leży to jednak w gestii PKP IC.
    Pomysłem mógłby być też kurs elektrycznego szynobusu w niezbyt frekwencyjnych godzinach (myślę o połączeniu nocnym,kiedyś takie było ),ale czy komuś w PKP zechce się zrobić badania rynku i dokonać zakupu takiego "cudu" techniki ? Może znalazłoby to zastosowanie także w stosunku do innych miast,w końcu połączenia nocne cieszyły się zainteresowaniem.Wniosek jest taki,że mogą nadal,muszą jednak one być. W odpowiednio przystosowanym szynobusie z monitoringiem byłaby rozwiązana kwestia bezpieczeństwa.
    No,ale żeby takie coś zrealizować trzeba mieć jaja,a tych w PKP raczej nie mają.To jednak nie zależy od Białegostoku,czy innego miasta.



    Temat: sprobuj i zobacz ;>


    astercity też traktuje nierówno klientów bo działą tylko w wawie, to
    samo Netia, PKP a jakże bo przezcież są miasta gdzie kolej nie
    dojeżdża, PKS Suwałki traktuje mieszkańców warsiaffki jako obywateli
    drugiej kategorii bo nie świadczy im swoich usług


    i tu sie mylisz... PKS Suwalki swiadczy uslugi dla obywateli Wawy zwlaszcza
    na obslugiwanej przez nich trasie Warszawa-Suwalki

    :PPP





    Temat: PKP za glupote pietnuje.
    1. Sa konduktorzy w porzadku. Taki co to swoja robote robi, a i z piesciami
    na pasazera sie nie rzuca budzi jednak pewien podziw i sympatie. Moze nawet
    lekkie zdziwienie.
    2. Pojecia o pracy zalogi nie mam. Tyle co widze podrozujac, a troche
    jezdze. Organizacja kolei jest czesto fatalna. Nie wiem ile zalezy
    bezposrednio od konduktora.
    3. Fakt. Zarabiaja marnie a robote maja uciazliwa. Coz poradzic. Z choinki
    nikt sie nie urwal. Chyba kokosow w PKP nigdy nie bylo.
    4. W Belgii wszystko cacy, ale ubikacje maja tragiczne. Oczywiscie nie wiem
    czy wszedzie, nie generalizujmy. Troche kilometrow zrobilem. Bylem
    rozczarowany.
    5. Trasa Warszawa-Suwalki, skad ja to znam. Sam pociag i warunki nigdy mnie
    nie urzekly. No i te 6 godzin. Od Bialegostoku mozna biec za pociagiem i
    zbierac grzyby. W 6 godzin mozna pospiechem IR przejechac trase
    Monachium-Berlin. Troche wiecej kilometrow.

    no i tyle aproposow ;)
    pozdr Ganz





    Temat: Bilet "Weekend z IC" - czyli konduktorzy debile

    10 listopada wybrałem się IC Ondraszkiem do Warszawy na podstawie biletu
    "Weekend z IC" za 99 zł. Wszystko było fajnie póki nie przyszła kontrola.
    Okazuję bilet. Konduktor ogląda go z pięć minut, jakby nigdy czegoś takiego
    nie
    widział. W końcu oddaje bilet i idzie dalej. Po 15 minutach znowu wraca i
    prosi
    mnie jeszcze raz o ten sam bilet. Znów go ogląda 5 minut i mówi, że on dziś
    tzn. 10.11 nie obowiązuje bo jest to dzień roboczy. No to ja się tłumaczę, że
    na ich stronie pisało że obowiązuje do 11 list., że dziś jest długi weekend
    itd.... W końcu pasażerka siedząca po drugiej stronie pokazuje gazetkę

    18.00 do 11.11 do godz. 18.00; i dopiero wtedy się odczepił. Potem musiałem
    sie
    tłumaczyć jeszcze ze dwa razy ale miałem już gazetkę-niepodważalny dowód.
    Co to są za debile ci konduktorzy !? Podobno z biletem PKP PR za 50 zł też są
    takie problemy.

    --
    Czesc,


    Ja mialem problem z biletem weekendowym za 50 zł.W poc Suwałki-Warszawa
    konduktor kategorycznie zarządał podpisania biletu. Ja mu na to ze jest to
    bilet na okaziciela.On ze na pewno nie, bo czytał zarzadzenie(!) Powiedziałem

    OKAZICIEL BILETU ma prawo do nieograniczonej liczby przejazdów...Przepychanka
    trwała-a ja oczywiscie biletu nie podpisałem...
    Teraz jezdze z kserem wspomnianej ulotki.





    Temat: Dworzec Chorzów Miasto
    A to taką ciekawostkę zapodam


    Chorzów bliżej Warszawy

    1 lutego PKP Intercity uruchomiło bezpośrednie połączenie ze stacji Chorzów Miasto do Warszawy. Pociągi Tanich Linii Kolejowych będą kursować z Chorzowa do Warszawy, Olsztyna i Suwałk.

    Bezpośrednie połączenie z Chorzowa do Warszawy zapewni pociąg TLK Augustyn Kordecki kursujący nadal na trasie Warszawa - Gliwice - Warszawa. Odjazd z Chorzowa Miasto o godz. 5.04, przyjazd do Warszawy Centr. o godz. 9.15. Odjazd z Warszawy Centr. o godz. 18.30, przyjazd do Chorzowa Miasto o godz. 22.58.

    W weekendy na nowej trasie rozpocznie kursowanie pociągu TLK Pojezierze relacji Gliwice - Warszawa Wsch. - Olsztyn Gł./ Suwałki. Odjazd w soboty z Chorzowa Miasto o godz. 5.04, przyjazd do Warszawy Centr. o godz. 8.45, Olsztyna Gł. o godz. 12.40, Suwałk (tylko w wakacje) o godz. 17.57. Odjazd z Suwałk w niedziele (tylko w wakacje) o godz. 10.35, Olsztyna Gł. o godz. 15.53, Warszawy Centr. o godz. 20.10, przyjazd do Chorzowa Miasto o godz. 23.24.

    Więcej informacji: http://intercity.pl/

    http://www.chorzow.info/content/view/1046/270/


    Jak widac kwestia zatrzymywania sie na stacjach jest do rozwiazania. Za to bardzo wątpie by IC zatrzymywał się własnie gdzieś w polu na 3 Maja.



    Temat: Nowy rozkłąd jazdy PKP 2008/2009!!!
    2008/2009 Rozkład jazdy PKP - od pracownika PKP InterCity:
    OLECKO:
    06:55 - Ełk (osobowy)
    09:47 - Wrocław (pospieszny)
    15:27 - Ełk (osobowy)
    18:13 - Suwałki (pospieszny)

    SUWAŁKI:
    05:01 - Białystok (osobowy)
    07:30 - Kraków p. Warszawę (pospieszny)
    08:20 - Wrocław p. Olsztyn (pospieszny)
    09:25 - Białystok (osobowy) oprócz sobót
    12:44 - Sestokai (pospieszny)
    15:25 - Warszawa p. Białystok (pospieszny)
    17:20 - Białystok (osobowy)
    20:48 - Bielsko Biała / Kraków p. Warszawę (pospieszny) w wakacje

    oto prawdziwy rozkład jazdy dla Suwałk i Olecka obowiązujący od 14.XII.2008



    Temat: Telegramy PKP


    OD TRAKISZEK PRZEZ SUWALKI, SOKOLKE, BIALYSTOK, MALKINIE, ZIELONKE,
    WARSZAWE WSCHODNIA, WARSZAWE CENTRALNA DO WARSZAWY ZACHODNIEJ I
    SZCZESLIWIC ADRES SIEDEM: ODPIS IZ, IRD, IORD, CET, IIR2, POD, PK,
    PA, PZ, PZDS, PZ 14 WARSZAWA, IZ, CM, IZRD, URZAD CELNY BIALYSTOK,
    IRS, PSP WARSZ. SZCZESLIWICE, GRANICZNY PUNKT KONTROLNY SUWALKI.---

    NA EUROPEJSKIE SPOTKANIE MLODZIEZY KATOLICKIEJ W RAMACH,,TAIZE''
    PRZEPROWADZIC POCIAGI NADZWYCZAJNE Z MLODZIEZA Z LITWY W/G ROZKL.
    JAZDY:


    A więc to po to ciągnęli dodatkowe piętrusy do Suwałk. Tak to jest z
    przepływem informacji w PKP. Wiedzą o tym już na grupie a na stacjach
    jeszcze nic nie ma.

    Roman Kieda





    Temat: Przewozy Regionalne przyjazne pasażerom PKP IC
    25 czerwca br. pomogliśmy pasażerom unieruchomionego pociągu PKP Intercity „Niemen” z Lublina. Pociąg interREGIO „Brda” dowiózł ich do celu bezpiecznie i o czasie.

    W związku z awarią lokomotywy pociągu pospiesznego Suwałki – Bydgoszcz, do którego w Warszawie Wschodniej doczepia się wagony lubelskie, podróżni musieliby kilka godzin czekać w stolicy na przybycie opóźnionego składu z Podlasia. Kolejarze z Przewozów Regionalnych postanowili pomóc zniecierpliwionym pasażerom i zaprosili ich do jadącego tą samą trasą pociągu interREGIO „Brda” relacji Warszawa – Bydgoszcz, który bezpiecznie i o czasie dowiózł ich do celu. Podróżni ci nie musieli kupić nowego biletu na przejazd.

    Pociąg interREGIO „Brda” odjeżdża z Warszawy Wschodniej o godz. 17.33, a do Bydgoszczy Głównej przyjeżdża o 21.54. Bilet normalny kosztuje 40 zł (ulgowy uczniowski i studencki 20,20 zł).

    źródło: PKP Przewozy Regionalne



    Temat: Dworce, których już nie ma
    Jest już co prawda temat o dworcach, ale tu chciałbym, żebyście podawali informacje o miejscach w Waszych miastach, gdzie kiedyś były dworce autobusowe, które obecnie już nie istnieją. Jeśli chodzi o Warszawę, to mogę wymienić następujące miejsca:

    Dworzec Warszawa Wola przy ul. Żytniej, a ściślej mówiąc dwa dworce - dalekobieżny i podmiejski, pomiędzy ulicami (nazwy obecne) Żytnią, Okopową, Leszno, Skwer Ks. Kard. Wyszyńskiego. Bardziej szczegółowe informacje tutaj.

    Dworce te zostały zlikwidowane, gdy pojawił się Dworzec Centralny PKS (taka była kiedyś oficjalna nazwa Dworca PKS Zachodniego); w tym samym czasie zniknął podmiejski dworzec Warszawa Ochota, usytuowany po północno-wschodniej stronie skrzyżowania Grójeckiej i Banacha.

    Innym nieistniejącym obecnie dworcem jest dworzec Warszawa Mokotów, który znajdował się w czworokącie ograniczonym Puławską, Ursynowską, Bałuckiego i Olkuską.

    Z kolei w Lesku (podkarpackie) kiedyś dworzec mieścił się w rynku, podobnie było chyba w Sompolnie (Wielkopolskie), z tym, że tu stanowiska stały AFAIR tylko po jednej lub dwóch stronach (w Lesku dookoła).

    Z miast, w których dworce przenosiły się, przychodzą mi do głowy Kraków, Wrocław, Łomża, Suwałki; ponadto na pewno dworce były likwidowane w Lublinie (dworzec Północny przy dworcu PKP Lublin Północ), Wrocławiu, Toruniu (dalekobieżny) i Katowicach (plac przy PKP).

    Czekam na uzupełnienia i sprostowania.



    Temat: Jak osobowy stał się pospiesz nym, czyli Skarżysko i Lublin.


    Chyba chodziło tylko o wpływy z biletów - te za osobowe idą do KM.
    Wiec aby PR miało wpływy z biletów na różne Olsztyny czy Skarżyska, to
    musiały dać taryfę pośpieszną.

    | pasażerów wizją "SKM Warszawa" i futurystycznymi wizjami zmodernizowanych
    | kibli (bez... kibli nota bene)

    SKM Warszawa to jeszcze inna spółka (Grodzisk - Falenica), która też na
    razie żadnego pociągu nie uruchomiła.


    Czyli wynikałoby z tego że KM to najzwyklejszy pasożyt który nie ma
    jakiegokolwiek celu poza przejęciem całej osobowej komunikacji kolejowej gdy
    przyjdzie stosowny ukaz. Na razie jego "waaadze" pasą się tym co powinno
    zasilać PKP PR. Kiedy podobne pokraczne twory zostaną powołane w innych
    województwach?
    Równolegle PKP PIC przechwyci od PKP PR wszystkie pośpiechy, przemianuje je
    na IRN, a potem na Ex dalej na IC oraz IC+. Potem cały ten burdel się zawali,
    i tak wdrożony zostanie model amerykański, gdzie wyłącznym niemal śródkiem
    komunikacji nie wyłączając relacji Przemyśl - Szczecin, Gdynia - Zakopane,
    czy Suwałki - Legnica pozostanie... autobus.

    Pozdrawiam zrezygnowany - bardziej wierzę już w utrupienie PZŻ który usiłuje
    uczynić nieopłacalnym podróżowanie własnym... jachtem niż w możliwośc
    skutecznego pohamowania ścierwojadów z KM i tym podobnych...
    Tomek Janiszewski





    Temat: BUS PKP IC Warszawa-Vilnus-Sestokai


    | To jedyne kuriozum na oponach tego przewoźnika? Czy jest więcej takich
    | atrakcji?
    Powiększanie oferty przewozowej o połączenia autobusowe to dobry pomysł.


    Oby Twoje (i moje) słowa w g... się obróciły! :-((( Już mam gotową całą gamę
    podobnych "pomysłów" dla PKP pIC po szykowanym na listopad wrogim przejęciu PKP
    PR: Wrocław - JG/Qdowa/, Opole - Głuchołazy Zdrój, Katowice-Wisła/Zwardoń,
    Kraków - Zakopane, Tarnów - Krynica, Rzeszów/Przemyśl - Zagórz, Białystok -
    Augustów, Olsztyn - Giżycko/Mikołajki/Ruciane, Gdynia - Hel, Lębork - Łeba,
    Słupsk - Ustka, Sławno - Darłowo, Koszalin - Mielno, Szczecin - Świnoujście,
    może jescze Warszawa - Nieporęt/Zalesie Górne.


    Choć tej akurat sytuacji mógłby jeździc pociąg:)


    Po tej omal nie zaoranej u schyłku PRL linii Suwałki - Trakiszki? Tak samo nie
    będą ICki zawracać sobie glowy trzykrotną zmianą czoła na trasie Kraków -
    Zakopane, albo jazdą po dobitych technicznie liniach do Szlarskiej i Qdowy
    tylko puszczą gumobusy. I Ty uważasz to za dobry pomysł? Niechby tam sobie
    gumobusy "kolejowego" przewoźnika jeździły, ale tak jak to było przed wojną -
    tam gdzie faktycznie nie ma szyn. Choćby z Nowego Targu do Szczawnicy, z
    Wysokiej Kamieńskiej lub Trzebiatowa do Pobierowa, z Bystrzycy Kł. do
    Międzygórza, z Zagórza do Polańczyka, z JG do Jagniątkowa itd. Ale jestem
    dziwnie spokojny o to że tak NIEDASIE.

    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski





    Temat: TLK Pojezierze pojedzie na krótszej trasie
    TLK Pojezierze pojedzie na krótszej trasie

    Z uwagi na prowadzane przez Polskie Linie Kolejowe prace torowe na trasie Warszawa – Gdynia, PKP Intercity podjęło decyzję o odwołaniu, pociągu TLK Pojezierze (nr 45414/54414) relacji Gliwice – Olsztyn Gł./Suwałki – Gliwice na odcinku Warszawa Wsch. – Olsztyn Gł. – Warszawa Wsch. Zmiana w rozkładzie jazdy tego pociągu nastąpi 4 października 2008 roku i potrwa do końca rozkładu jazdy 2008/2009, tj. do 13 grudnia 2008.

    Źródło: PKP Intercity S.A.



    Temat: Siedem pomysłów na płocką kolej


    jechał do Warszawy pociągiem 3 godziny skoro bus dojedzie w dwie albo
    półtorej (poza szczytem).


    Czy widzisz że położone podobnie kraje naszego regionu podejmują
    zupełnie inne decyzje i inwestują zarówno w kolej jak i w drogi?

    Nie da się, i przetrenowano to wszędzie, oprzeć tylko na drogach. Korków
    się nie uniknie, może w Lublinie od biedy tak bo to miasto słabo
    rozwinięte, ale nie możesz patrzeć na cały kraj przez pryzmat regionu
    rolniczego.

    Poza tym, im kraj bogatszy tym więcej komfortu ludzie chcą i w Europie
    to tak działa i w zaścianku też tak będzie, choć może dużo czasu musi
    upłynąć.


    Podobna sytuacja w świętokrzyskim - ma być S7 Kraków - Kielce -
    Warszawa - czyli padają pociągi Sędziszów - Kielce - Skarżysko,


    Wcale nie padają bo dużo ludzi woli jechać pociągiem bo wie że tak
    naprawdę oszczędzają czas (można czytać albo odpocząć), a jakość
    poprawia się nawet na PKP, a co by było gdyby i kolej dobrze zreformować.


     W Podlaskim ma być S8 Warszawa - Białystok - Suwałki


    Zwłaszcza wyjazd z Warszawy jest boski (a będzie gorzej). Akurat na tej
    trasie pociąg jest nieśmiertelny.


    skoro bus dojedzie w 2 godziny albo i półtorej jak dobrze przyciśnie.


    Kraj katolicki ale do nieba większość się nie spieszy :)


    Tak by można wyliczać


    Od dawna widzę że w nowym rządzie będziesz ministrem transportu!





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
    Łódź: PKP szykuje nowy rozkład

    Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia.

    "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę. Dzięki zmianie trasy "Reymont", odjeżdżający z dworca Łódź Fabryczna do Krakowa, również pojedzie krócej o godzinę (przejazd będzie trwał 3,5 godz.). Pociąg zostanie skierowany na Centralną Magistralę Kolejową. Zmieni się godzina odjazdu, zamiast o godz. 6 wyruszy o 7.

    Połączenie z Dolnym Śląskiem i Mazurami zapewnią nowe pociągi: "Łużyce" relacji Warszawa - Zgorzelec przez Wrocław i "Jadźwing" relacji Wrocław - Suwałki. Pociąg "Wieniawski", kursujący teraz z Poznania do Lublina, zupełnie zmieni trasę. Przez większość roku będzie jeździł tylko weekendy z Kielc przez Łódź do Szczecina, a w wakacje codziennie - do Świnoujścia. Do rozkładu wróci pociąg "Soła" do Bielska-Białej.

    W grudniu, gdy zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami, pociągi do Warszawy będą kursowały co 60 minut od godz. 5 do godz. 19.

    Nie przybędzie połączeń nad morze i w góry. Ale nocny sezonowy pociąg do Kołobrzegu, który na pokonanie trasy potrzebuje pół doby, będzie jechał krócej o około półtorej godziny. Pojedzie przez Ozorków i Łęczycę, a nie przez Stryków i Głowno, gdzie prędkość jest ograniczona do 30 km/h ze względu na zły stan torów.

    Źródło: NaszeMiasto.pl



    Temat: Rozkład jazdy
    Od 9 grudnia nowy rozkład jazdy PKP - Narciarzem do Zakopanego

    21.11.2007

    Od 9 grudnia, kiedy zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów, Łódź zyska nowy, sezonowy pociąg do Zakopanego. "Narciarz" będzie odjeżdżał ze stacji Łódź Kaliska o godz. 22.22. "Jaćwing" jeżdżący na trasie Suwałki - Wrocław i zatrzymujący się dotychczas w Koluszkach, będzie miał przystanek również na stacji Łódź Kaliska. Z tego samego dworca do Wrocławia będzie także wyruszać "Widawa", która dotychczas omijała Łódź.

    Nie wiadomo natomiast, ile pociągów zniknie ze szlaków w naszym regionie, choć nowy szczegółowy rozkład jazdy PKP można znaleźć na stronie internetowej... niemieckich kolei. Wynika z niego np., że znikną dwa ranne pociągi z Pabianic do Łodzi.

    - To musiały być wstępne propozycje, już nieaktualne. Nie wiem, skąd się tam wzięły - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozy Regionalne PKP w Łodzi. - Wciąż trwają rozmowy naszej spółki z Urzędem Marszałkowskim, który przeznacza pieniądze na pociągi regionalne. Jeszcze nie wiadomo, jak będzie wyglądał rozkład jazdy pociągów regionalnych, sytuacja zmienia się z dnia na dzień...

    Dotyczy to również połączeń z Warszawą.



    (mr) - Express Ilustrowany



    Temat: Jakich polączeń dalekobieżnych brakuje?

    A kurs Łomża - WAW - Katowice (+ ewentualnie Bielsko), w sezonie Pisz - Katowice (Bielsko)
    Akurat z Łomży do Katowic można prosto i nawet w miarę szybko dostać się z jedną przesiadką w Warszawie, więc raczej odpada.

    Suwałki - Katowice tez by się może wypełnił borąc pod uwagę ceny biletów PKP z WAW do Katowic
    Suwałki po ostatnich zakupach "wysokich pokładów" mogłyby pomyśleć właśnie nad jakimś kursem na południe Polski. Mogliby gdzieś przedłużyć nocny Suwałki-Białystok-Warszawa, który w stolicy jest już o 4.20.

    Białystok - Katowice, ale szybszy, bez Łodzi jak w Białystok-Zakopane
    Kurs dzienny odpada bo jest już Białystok-Wrocław przez Częstochowę, a więc podobna trasa.



    Temat: Od 1 kwietnia OLEŃKA do likwidacji
    Picolo, podoba mi się twój pomysł wydłużenia JAĆWINGA do Zgorzelca.
    Trzeba tę propozycję podrzucić do centrali PKP PR.

    Zrobiłam taką wstępną symulację rozkładu jazdy:

    Zgorzelec 4:00 - Węgliniec 4:20/4:32 - Bolesławiec 4:50 - Legnica 5:20 - Wrocław 6:25/6:40 - Łódź Kal. 10:50 - Warszawa Wsch. 13:36 - Białystok 15:48 - Suwałki 18:48

    Suwałki 9:18 - Białystok 12:05 - Warszawa Wsch. 14:23 - Łódź Kal. 15:55 - Wrocław 21:16/21:32 - Legnica 22:38 - Bolesławiec 23:08 - Węgliniec 23:25/23:37 - Zgorzelec 23:59

    Myślę, że taki pociąg zadowoliłby wszystkich. Jest to chyba najrozsądniejszy kompromis, lepszy (bo o wiele tańszy) niż reaktywacja ŁUŻYC. Wydłużony JAĆWING jeździłby w takiej porze jak jeździł do grudnia WROCŁAWIANIN.



    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja

    Od nowego rozkladu jazdy Suwałki beda miały tylko dwa polaczenia z Warszawa pospieszny Kinga i Hancza to jest kpina z strony PKP dwa pociagi pospieszne na dobe z Suwałk

    Nie jest to prawdą. Kolega chyba zapomniał, że od pewnego czasu Suwałki znów są węzłem...



    Temat: [foto] Olsztyn - Pisz - Ełk

    Uważam, że jak najszybciej należy linię kolejową naprawić i wprowadzić kursy na trasach:
    - Racibórz - Katowice - Warszawa - Olsztyn - Pisz - Ełk - Suwałki;
    - Łódź - Warszawa - Olsztyn - Pisz - Ełk;
    - Szczecin - Gdańsk - Olsztyn - Pisz - Ełk - Białystok;
    - Gliwice - Częstochowa - Warszawa - Białystok - Ełk - Pisz - Olsztyn


    Proponuję odłożyć na bok wszystkie czysto teoretyczne przypuszczenia co do cudownych relacji pociągów, jakie to mogłyby jeździć przez Pisz. Przecież póki co nawet kursowanie pociągów osobowych, obsługiwanych szynobusami jest podobno za drogie.

    Remont, remont i to gruntowny remont, wszak 20 km/h na trasie do Pisza jest miejscami prędkością wygórowaną. Bez remontu, czyt. bez pieniędzy na ów remont (bo chęci są, szczególnie ze strony samorządów i PKP PLK) wszystkie nadzieje o dalekobieżnych, z którymi się zagalopowaliśmy w marzeniach będzie można między bajki włożyć.

    ...wówczas jedynym pojazdem szynowym, jaki będzie można spotkać na szlaku, stanie się drezyna inspekcyjna:

    http://www.zdjecia.rucian...?image_id=11704

    Bądźmy jednak dobrej myśli!

    PS. "Transport towarowy":
    http://www.zdjecia.rucian...?image_id=11374



    Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
    Jest już zauktualizowy zarys rozkładu PKP PR. datowany jest na 26.10.2007

    Rozkład PKP PR

    Dla Podlasia są dość istotne zmiany:

    Na plus:

    Skraca się czas jazdy Warszawa-Białystok o 6 min dla większości pociągów.

    Konopnicka przedłużona, będzie jechać w relacji: Suwałki-Łódź Fabryczna od poniedziałku do piątku. Odj. z Białegostoku 7:00.
    W godzinach dzisiejszej Konopnickiej będzie jechał Branicki, w tej samej relacji, i prawdopodobnie składzie wagonowym.
    Pogoń będzie jechała nie od poniedziałku do piątku lecz od Białegostoku 1-6 zaś od Wawy 1-5,7.

    Na minus

    skasowanie Żubra

    Podlasiak tylko w sezonie. Czyli dziura w pociągach do Gdyni, Olsztyna, popołudniu. Ostatni to Biebrza do Gdyni o 12 a potem już bezpośredni to Rybak o 6. Mam tylko nadzieję że to się zmieni i nadal Podlasiak będzie jechał przez cały rok.

    Więcej jeszcze nie wypatrzyłem.



    Temat: Wyzwanie dla myślących (nie dla inteligentów)
    Żeby się dostać do Łomży, najlepiej jest zrobić przesiadkę
    PKP/PKS w Piszu. A potem z Ł. dopiero walnąć PKSem do Ostrołęki.
    Sprawdzone w 2003 r.

    J. Tęsiorowski

    PS. Pomysł z 49 miastami nie jest taki zły. Poważnie się
    zastanowimy w trakcie Podboju Korony Polski...



    | ps. Najgorzej będzie z Łomżą.. Najlepiej ją zaatakować od
    | Szepietowa albo na samym końcu wracając autobusem rejsowym z Suwałk

    Ja bym jechał z Ostrołęki peksem do Suwałk przez Łomżę... PKSy Wawa -
    Suwałki chyba nadal się telepią tamtędy...?

    --
    Cyryl 'Fikander' Gzyło / Warszawa-Ochota
    anderfik(pewien_znaczek)gmail.com / gad #5092407

    http://wawkom.waw.pl / http://last.fm/user/fikander






    Temat: Tiry na tory - pierwsza trasa w 2007 roku


    Na początek na 700-kilometrowej trasie Rzepin - Suwałki będzie kursował w
    obie strony jeden pociągi PKP Cargo.


    Od razu rozwieję wątpliwości co do trasy:

    ZD- zmiana drużyny
    ZL- zmiana lokomotywy
    Pociąg zakwalifikowany jako TXcoś.

    Rzepin- Zbąszynek (ZD)- Poznań Franowo (ZD, ZL)- Kutno Zach (ZD)- Warszawa
    Praga tranz(ZD)- Białystok (ZD)- Sokółka (ZD, ZT, ZL)- Suwałki (ZD) i
    opcjonalnie do Sestokai (końcówka  do ustalenia)

    Co do odpraw granicznych to przecież  tam nie ma granic, więc postojów na
    granicahc  nie przewiduje sie, poza odprawą handlową)

    Obsługa trakcyjna: Rzepin- PFA- ET22 CM Poznań, PFA- Sokółka ET22 CM
    Białystok, Sokółka- Suwałki SU45/46 CM Białystok.

    Zamiennie z ET22 dozwolone EU07.

    Ale to póki co plany.





    Temat: Do Zaniemysla podejscie drugie.


    | ja
    [...]
    | 15.09 p Sroda Wlkp.Wask  i dalej do ustalenia.


    [...]


    To ja ja dokoncze:
    Sroda Wlkp. o 15:18
    OstrowWlkp. p16:37 o 17:15
    Lodz Kal. p 19:48 # o 20:09
    ? p ?
    o ?
    Skierniewice p 21:43 # o 22:16
    Warszawa Och. p 23:34
    Warszawa Sr.    p 23:37


    Panie Michale! Panie Michale... Naprawde chcesz sie tluc EN57 wieczorem z
    Lodzi do Wawy????? I to od Sk-c warszawska?????????
    Ja proponuje: Lodz Kal p 19.48
    a pozniej:
    WARIANT 1
    Lodz Kal o 20.25 [Lodz Kal-Krynica, aqrat w 5 jezdzi :)], LWidzew p 21.00 #
    o 21.15 [SUDETY], Sk-ce 21.58, W-wa Z/C/W 22.38/44/59
    Sudety maja quite niezle wagony [chociaz pewnie event zaraz sie oburzy ;)] i
    chyba nie bedzie strasznego tloku...

    WARIANT 2
    Wsiadamy w tram, dojezdzamy do ktoregos z licznych pubow [najlepszych w PL
    zreszta :)))], miejsce gdzies sie powinno znalezc, I think, potem na
    Fabryczny i ...
    LFabr o 21.50, Skce 22.41, Wwa Z/C/W 23.27/43/57 [Suwalki]

    WARIANT 3
    Nieustalony, czekam na propo.

    Pozdrawiam! :))

    Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski

    UIN: 11367700

    [usun PKP.] ;)





    Temat: Pytanie o korytarze.


    Żeby nie było, że zajmuję się na grupie tylko spamowaniem, polemikami
    z KaWu i ciskaniem jobów na PKP IC, dla odmiany zadam pytanie
    merytoryczne. Mianowicie wiem co nieco o istnieniu na terytorium
    Polski międzynarodowych korytarzy transportowych (np. E-20, E-30).
    Jednakowóż nie wiem wszystkiego. W związku z tym pytanie: czy ktoś
    dysponuje pełną listą owych korytarzy, ich przebiegiem, z
    uwzględnieniem takich dziwolągów jak subkorytarze(czy coś takiego,
    kiedyś przelotnie wpadło mi w oko) tudzież korytarze rezerwowe albo
    coś takiego? Głównie chodzi mi właśnie o rzeczy mniej znane - np.
    jakie znaczenie i oznaczenie mają takie linie jak np. Szczecin -
    Zielona Góra - Wrocław, Warszawa - Białystok - Suwałki albo Gdynia -
    Bydgoszcz - Katowice.
    Z góry dzięki.


    W którymś Przeglądzie Komunikacyjnym była szczegółowa tego mapa. Co do
    Wawa - Białystok - Suwałki to jest linia o znaczeniu międzynarodowym,
    docelowo ma być na stadardy AGC - czyli 160 pasażery, 120 towary,
    nacisk 22,5 tony/oś, nie wiem nawet czy nie nazywa się E-65e czy jakoś
    tak. Nadodrzanka to też magistrala AGC, ale tutaj plany są dalsze. Co
    do subkorytarzy to są linie typu CE-20 (Łuków - Skierniewice - Kutno),
    są też łączniki, takim jest na przykład linia Opole - Czwa Stradom -
    prawda jaki imponujący standard ;-(?

    Pozdrawiam, mam nadzieję że znowu nie namąciłem
    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!





    Temat: Majówkowy skandal - czyli jak zwykle
    Było jak zwykle.

    Przemyślanin Świnoujście - Przemyśl 30.04 Poznań Gł.
    Mimo, że na stronie podane jest, że jedzie 8 wagonów 2 klasy jechało chyba 3 lub 4, więc już w Poznaniu nie dało się wsiąść do pociągu.

    Pospieszny Świnoujście - Kraków 2.02 z Poznania też nie najlepiej z wagonami. Ludzi sporo oczywiście noc na korytarzu.

    Przemyślanin Przemyśl - Świnoujście, wsiadłem w Tarnowie. W miarę luźno, przynajmniej było trochę miejsca na drzemkę do Poznania.

    Karkonosze 2 maja (część z Kłodzka) do Warszawy Wsch. jechaliśmy w trójkę w przedziale. Nawet się wyspałem

    Kopernik Warszawa - Szczecin/Kostrzyn 2 maja ok. 7:00, luźno

    Mamry Suwałki - Wrocław 3 maja, zapchany na maxa już w Toruniu Miasto, jadąc do Wrocka siadłem dopiero w Poznaniu.

    Jak zwykle majówka z PKP to sama przyjemność



    Temat: RJ 2050 podróż do przyszłości


    Istnieją nowe linie dużych prędkości w Polsce.
    Legionowo - Brodnica - Malbork


    To nie lepiej zrealizowac plan CMK Nord (Korytow - Gdansk z odgalezieniem
    Myszogrod - Nasielsk)?


    Legionowo - Ostrołęka - Łomża - Białystok - Suwałki - (Kaunas - Villinius
    [normalnotorowa])


    j.w. tylko z Nasielska

    <ciach fantazje


    Pociagi EC (mam nadzieję że PKP do tego czasu padnie)
    ...
    17. Zielona Góra - Legnica - Wrocław - Kraków - Lviv


    Jak zywo przypomina to te pociagi dla czerwonoarmistow z czasow komuny :-)))


    Pociągi IC
    11. Białystok - Warszawa - Piotrków - Wrocław - Legnica
    15. Lublin - Warszawa - Piotrków - Wrocław - Legnica


    Co ty kolego tesciowa masz w Legnicy czy co? Po co tam komu 2 IC i 1 EC???


    Co wy na to Panie i Panowie!


    Bzdura, choc mila dla oka.

    Pedro





    Temat: "G" w śląskim po 1 lipca?


    Już wszystko wiadomo:

    http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=C00&wersja=pol&TID=33


    Podlaskie i Warmińsko-Mazurskie zwijają się coraz bardziej. W Podlaskim
    nie tylko znikają ostatnie dwie pary osobówek na Sokółka - Suwałki, ale
    także odpada jedno połączenie Suwałk i Augustowa z Warszawą. Wynika też
    z tego, że za poc. R-79820 nie będzie kibla na trasie Sokółka -
    Białystok, czyli rano pociąg do Białegostoku przyjedzie z tego kierunku
    o 6.25 a następny o 8.15. Kolejny świetny rozkład po linii Czeremcha -
    Białystok, którą uwalono w chwili, gdy już prawie miało być pięknie.
    Wywalanie pociągów w ścisłym szczycie kierując się obiegami prowadzi też
    do takich cudów jak odwołanie osobowego do Ełku z 15.55. Podobnie hitem
    jest likwidacja jedynego porannego połączenia dowożącego na ósmą do Ełku
    i na siódmą do Giżycka (z Korsz) oraz powrotu ok. 15.

    Pozdrawiam





    Temat: Nowy rozkłąd jazdy PKP 2008/2009!!!
    Udało mi się wygrzebać z PKP planowany rozkład jazdy pociągów 2008/2009 ważny od 14.12.2008r. dla stacji Olecko.

    Kierunek - Odjazd

    Bielsko – Biała Główna
    17:52
    ----------------------------------
    Berlin – Lichtenberg
    19:45E
    ----------------------------------
    Ełk
    03:20, 05:05, 05:25, 06:55, 07:35, 09:00, 10:18, 11:52, 13:32, 15:28, 16:30, 16:55, 17:52, 19:45E, 21:30T, 21:50, 23:30
    ----------------------------------
    Gliwice
    11:52
    ----------------------------------
    Lublin
    4:58
    ----------------------------------
    Łódź Fabryczna
    05:25
    ----------------------------------
    Wilno
    10:57Ex
    ----------------------------------
    Wrocław Główny
    09:00
    ----------------------------------
    Warszawa Zachodnia
    03:45, 17:55, 23:30
    ----------------------------------
    Suwałki
    00:40, 03:45, 04:35, 06:23, 07:46, 08:05, 08:26, 09:12, 10:57, 11:05, 13:20, 14:14, 16:40, 19:27, 19:42, 21:35
    ----------------------------------
    Sestokai
    11:05, 16:40
    ----------------------------------
    Szczecin Główny
    10:18, 16:55
    ----------------------------------
    Zakopane
    21:30T
    ----------------------------------

    E - EuroCity
    Ex - Ekspres
    T - Tanie Linie Kolejowe



    Temat: pociągi o długich relacjach. Rozbijanie na mniejsze pociągi
    Dawno równie głupiego pomysłu nie słyszałem. Przecież te długie
    relacje to jeden z nielicznych dobrych pomysłów serwowanych na przez
    PKP PR. Gdyby je podzielili to zaraz zaczęłyby się rozkomunikowania,
    "nieda się" itp i dobrze obłożone pociągi zaczęłyby świecić pustkami.
    Tak jak regionalizacja połączen osobowych zniszczyła je w wielu
    miejscach, tak taki pomysł zniszczyłby wiele relacji pośpiesznych. Ja
    osobiście widziałbym jeszcze kilka takich długich relacji np. Suwałki-
    Ełk-Olsztyn-Trójmiasto-Szczecin, Zagórz-Tarnów-Kraków-Wrocław-Jelenia
    Góra, Suwałki-Jelenia Gora, Kostrzyń-Terespol, Zakopane-Kraków-
    Warszawa-Trójmiasto-Kołobrzeg.




    Temat: Opóźnienia pociągów spółki PKP Intercity
    Opóźnienia na linii radomskiej

    Dwie osoby zginęły w wypadku na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Nowej Woli Gołębiowskiej k. Radomia. Pociąg pośpieszny relacji Suwałki-Kraków zderzył się tam z osobowym peugeotem.

    Na miejscu zginął kierujący peugeotem mężczyzna i jadąca z nim kobieta.

    - Policja ustala tożsamość ofiar i okoliczności wypadku - powiedziała Kamila Adamska z radomskiej policji. Dodała, że choć przejazd jest niestrzeżony, jest on właściwie oznakowany. - Dojeżdżający do niego kierowcy widzą krzyż św. Andrzeja i znak stop - wyjaśniła.

    W związku z wypadkiem pociągi jadące trasą Warszawa-Radom mają nawet 90-minutowe opóźnienia, które mogą jeszcze wzrosnąć.

    - Niektóre pociągi pośpieszne, np. "Warmia", jadący z Krakowa przez Radom do Olsztyna, pojechały drogą okrężną przez Dęblin. W przypadku pociągów osobowych wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza - poinformowała dyżurna ruchu na radomskim dworcu PKP.

    http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... jowym.html



    Temat: Syndrom stacji Włoszczowa Północ, co zrobie jak zostanę ważnym politykiem :>


    Na trasach Elbląg - Malbork i Elbląg - Olsztyn jeżdżą czyste i pachnące
    pociągi. Może w Lublinie mieszkają brudasy?


    Aż nie mogę w to uwierzyć, że pociąg jest czysty i nikt z pasażerów
    nie pali papierosów w pociągu. Może te trasy to jakiś wyjątek?
    Chociaż kilka razy widziałem w Poznaniu pociąg relacji Olsztyn -
    Wrocław - normalna zwykła rzeźnia i walające się niedopałki petów.
    Podobnie pociąg Jaćwing relacji Wrocław-Częstochowa- Warszawa-
    Białystok-Suwałki stary brud i zapach tytoniu jak w dobrej spelunie
    plus walające się niedopałki papierosów. No i zmodernizowany kibel na
    trasie Wrocław - Kłodzko: niby nowoczesny pociąg z monitoringiem i też
    palą papierosy pod tabliczką zakazu.

    Ja jako osoba uczulona na dym tytoniowy nie mam czego szukać w
    pociągach PKP. Mimo posiadana tzw. ustawowej zniżki zawsze wybieram
    transport autobusowy. Na szczęście dla większości podróży-wyjazdy z
    Wrocławia w Sudety mam alternatywę w postaci komunikacji autobusowej.

    Nie jestem jakimś fanem transportu samochodowego, jednak w obecnej
    sytuacji w Polsce busy i PKS-y plus komunikacja podmiejska znacznie
    lepiej wywiązują się z zadania przewozu ludzi niż PKP. Inna sprawa, że
    mimo niektórych tras gdzie wszystko działa wzorowo stan tzw.
    komunikacji publicznej jest w Polsce katastrofalny.

    Podróże pociągiem - owszem są bardzo przyjemne ale w pobliskich
    Czechach.

    pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Bdhrnu w "Hanczy" - moje wrazenia
    Podczas dlugiego weekendu jechalem "Hancza" (Warszawa Zach. -
    Suwalki/Sestokai) w sumie 4 razy - za kazdym razem w Bdhrnu. Sam pomysl na
    wagon bardzo dobry, nie powiem. Plusy: komfort prawie jak w IC, drzwi
    odskokowo-przesuwne z dodatkowym stopniem na dole to spore ulatwienie przy
    wsiadaniu/wysiadaniu z rowerem, eleganckie WC ;). Minusy: no, troche tego
    jest. Po 1: co za kretyn wpadl na pomysl, aby wydzielac w takim wagonie
    czesc dla palacych? Jak sie jezdzi na rowerze czy na nartach to sie raczej
    nie pali. A nawet jesli, to priorytetowo powinno sie traktowac niepalacych.
    Najwyrazniej jednak konstruktorzy wagonu sami pala ;), poniewaz: czesc dla
    palacych jest tej samej wielkosci co czesc dla niepalacych, a ponadto -
    sasiaduje z przestrzenia dla rowerow. Czyli jesli nie pale musze sobie
    usiasc grzecznie z dala od roweru. W koncu zyjemy w kraju ludzi uczciwych,
    nikt mi go nie ukradnie ;). Zreszta jesli nawet usiade sobie w srodkowej
    czesci wagonu (dla palacych), to i tak nie bede mial na oku swojego
    sprzetu - prawie wszystkie siedzenia sa tylem do rowerow. Kompletnie bez
    sensu. Poza tym brakuje stolikow, w sumie w calym wagonie sa tylko 4. Jesli
    chodzi o czesc 'rowerowa', to wieszaki nie sa najlepszym pomyslem. Ja np.
    swojego roweru nie powiesze - za duzo wazy, poza tym obawialbym sie o
    przedni amortyzator. Ale to nie problem, zawsze mozna postawic sprzet przy
    scianie i przymocowac jakas linka. Mimo wszystko, wagon zrobil na mnie
    raczej pozytywne wrazenie. Ile Bdhrnu jest obecnie na stanie PKP PR? Bo na
    pewno za malo.

    Pozdrawiam,
    Michal

    PS. Dla tych, co nie wiedza, jak taki wagon wyglada (w skladzie "Hanczy"):





    Temat: Elektryfikacja w PKP


    Czy w tej chwili elektryfikuje sie jakakolwiek linie kolejowa
    w Polsce?


    Nie.


    Czy program elektryfikacji zostal zupelnie zatrzymay?


    Tak.


    Czy dokonczy sie resztowki typu Wegliniec-Zgorzelec-Luban lub
    Kedzierzyn-Kaminiec Zabkowicki?


    A czort wie... Prowadzone sa re-elektryfikacje np. na linii
    Poznan-Warszawa-Brzesc, wiec ludzie i maszyny do tego sa... Moze
    kiedys...

    Prowadzone sa rowniez niestety rozbiorki linii (badz samej trakcji)
    dawniej zelektryfikowanych.

    A swoja droga: jakie linie wypadaloby waszym zdaniem zlektryfikowac?
    Tak w ramach "domykania sieci"? Po mojemu, to w pierwszej kolejnosci
    chyba Korsze-Elk i Lublin-Rozwadow, moze Debica-Ocice... Moze cos na
    wschodzie (Suwalki, Czeremcha), ale to chyba nieoplacalne jednak przy
    obecnym ruchu i perpektywach sytuacji na Bialorusi... Na zachodzie to
    wszystkie wieksze sa zelektryfikowane, z wyjatkiem
    Tczew-Pila-Kostrzyn, ale jakos watpie, zeby ktos to chcial
    elektryfikowac...

     MJ

    PS. Dopisalem pl.misc.kolej...





    Temat: Pierwszy dzień pospiesznych w IC





    Często dziennikarze wypuszczają marnej jakości materiały o kolei ale
    teraz to było już przegięcie.
    -sugerowanie, że zniknęła ulga studencka
    -zaokrąglenie czasu przejazdu Warszawa - Katowice w górę dla IC i w
    dół dla pospiesznych, porównywanie ceny posp PR z ceną w najdroższym
    pociągi spółki PKP IC (z miejscówka za 25zł), mogli choć do Ex z
    miejscówka (prawdopodobnie ) 15zł porównać.
    - porównywanie czasu jazdy czeskiego pendolina z Ostrawy do Pragi  z
    pospiesznym na linii Olecko - Suwałki




    Temat: Lapowki w pociagu


    | prezes zarzadu pkp s.a ul szczesliwiecka 62 warszawa 00-973
    | wal tam smialo oni to wysla nizej albo sami sie tym zajma sposób
    wypróbowany
    | zaznacz w liscie ze czesto to sie dzieje na tej lini dosraj hujom
    Czy chciałbyś aby ktoś Cię przeklinał i przez Ciebie płakał...?


    Trzeba bylo nie brac. Nie chcialbys chyba dozyc dnia, kiedy z Lap odjada dwa
    Wilna, dwie Suwalki i dwa Elki na dobe!!! A jak sie lapowkarstwa nie ukroci,
    to nawet do tego dojdzie.

    cac





    Temat: [kat] Szczegóły zmian w rozkładzie PKP od 12 grudnia
    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2415788.html

    Nowe pociągi:

    * Bielsko-Biała - Gdynia - Bielsko-Biała przez Tarnowskie Góry, Zduńską Wolę
    (pociąg sezonowy)

    Pociągi odwołane:

    * "Wigry" relacji Gliwice - Suwałki - Gliwice

    * Kielce - Wrocław - Kielce (przez Katowice)

    KAJMAN: Co to za pociąg?! Widmo? Czy jakiegos nie znam...

    * "Gwarek" relacji Katowice - Poznań - Katowice

    Zmiany tras:

    * pociąg relacji Katowice - Łeba - Katowice będzie kursował przez Zawiercie,
    Częstochowę i Radomsko, zamiast jak do tej pory przez Tarnowskie Góry

    * pociąg relacji Katowice - Słupsk - Katowice będzie kursował jak wyżej

    * "Podhalanin" relacji Poznań - Zakopane ominie Katowice i pojedzie przez
    Łowicz

    * "Przemyślanin" relacji Przemyśl - Szczecin/Świnoujście zamiast przez
    Koniecpol i Częstochowę pojedzie przez Katowice, Gliwice i Strzelce Opolskie

    Zmiany relacji:

    * "Hutnik" będzie kursował na trasie Racibórz - Warszawa - Racibórz, a nie
    jak do tej pory z Gliwic

    "Narew" z Bielska-Białej do Terespola będzie jeździł z Bielska-Białej do
    Białegostoku

    "Morcinek" zamiast na trasie Gliwice - Przemyśl - Gliwice kursował będzie na
    trasie Katowice - Przemyśl - Katowice

    "Pogoria" do Ełku zamiast z Raciborza kursować będzie z Bielska-Białej





    Temat: 3 x NIE !!! Dla PCC ARRIVY !!!


    Miałem
    nieprzyjemność jechania PKS Słupsk na trasie Wawa - Bytów ostatnio i
    muszę powiedzieć, że nie rozumiem ludzi, którzy w ogóle w taki sposób
    mogą podróżować (ba, są tacy którzy wolą to niż pociąg). Kierowcą był
    jakiś młody szczyl, który nawet nie potrafił się do końca na pasie
    ruchu utrzymać, do tego przez pół nocy pier****lił przez komórkę
    prowadząc bo kolegę pierwszy raz na tej trasie kierował (jadącego w
    przeciwną stronę). Jakby tego było mało, miał cały czas CB włączone,
    które głównie hałasowało (jakiś badziew bez żadnego filtra). I za
    takie gówno zapłaciłem 53 złote. Dziękuję, następnym razem wolę albo
    pociągiem albo własnym samochodem.


    Heh, ja ostatnio z kolei uzyskałem dokładnie odwrotne doświadczenia -
    musiałem dostać się do Sajz koło Ełku; ponieważ autobusy z Ełku kursowały
    tam trzy razy dziennie, a jedyną możliwością dostania się koleją bez
    czekania dwóch godzin w tym (skądinąd uroczym) mieście była kombinacja TLK
    + P PR, to pojechałem autobusem. Nie dość, że znacznie taniej (PKS Warszawa
    - 35 PLN, PKS Suwałki - 31 PLN, PKP PR pospieszny - 48 PLN, bez
    komentarza!), to autobus, choć nie olśniewał hiperkomfortem, miał
    działającą i w miarę sprawną klimę, kierowca był ogolony, pod krawatem, i
    mówił dzień dobry i do widzenia, co dla kulejorzy nierzadko jest sporym
    wyzwaniem. Czas przejazdu porównywalny. Wyszedłem z tego autobusu bardzo
    pozytywnie zaskoczony.





    Temat: Tragedia na przejeździe kolejowym
    Dwie osoby zginęły w wypadku, do którego doszło na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Nowej Woli Gołębiowskiej k. Radomia. Pociąg pośpieszny relacji Suwałki-Kraków zderzył się tam z osobowym peugeotem.
    Jak powiedziała Kamila Adamska z Komendy Miejskiej Policji w Radomiu, na miejscu zginął kierujący peugeotem mężczyzna i jadąca z nim kobieta. - Policja ustala tożsamość ofiar i okoliczności wypadku - powiedziała Adamska.

    Dodała, że mimo, iż przejazd jest niestrzeżony to jest właściwie oznakowany. - Dojeżdżający do niego kierowcy widzą krzyż św. Andrzeja i znak stop - podkreśliła.

    Jak powiedziała dyżurna ruchu na radomskim dworcu PKP w związku z wypadkiem pociągi jadące trasą Warszawa-Radom mają nawet 90-minutowe opóźnienia, które mogą jeszcze wzrosnąć.

    - Niektóre pociągi pośpieszne, np. "Warmia", jadący z Krakowa przez Radom do Olsztyna, pojechały drogą okrężną przez Dęblin. W przypadku pociągów osobowych wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza - dodała.

    Źródło: www.onet.pl



    Temat: Awarie i wypadki kolejowe w Polsce

    Tragedia na przejeździe kolejowym

    Dwie osoby zginęły w wypadku, do którego doszło na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Nowej Woli Gołębiowskiej k. Radomia. Pociąg pośpieszny relacji Suwałki-Kraków zderzył się tam z osobowym peugeotem.

    Jak powiedziała Kamila Adamska z Komendy Miejskiej Policji w Radomiu, na miejscu zginął kierujący peugeotem mężczyzna i jadąca z nim kobieta. - Policja ustala tożsamość ofiar i okoliczności wypadku - powiedziała Adamska.

    Dodała, że mimo, iż przejazd jest niestrzeżony to jest właściwie oznakowany. - Dojeżdżający do niego kierowcy widzą krzyż św. Andrzeja i znak stop - podkreśliła.

    Jak powiedziała dyżurna ruchu na radomskim dworcu PKP, w związku z wypadkiem pociągi jadące trasą Warszawa-Radom mają nawet 90-minutowe opóźnienia, które mogą jeszcze wzrosnąć.

    - Niektóre pociągi pośpieszne, np. "Warmia", jadący z Krakowa przez Radom do Olsztyna, pojechały drogą okrężną przez Dęblin. W przypadku pociągów osobowych wprowadzona została autobusowa komunikacja zastępcza - dodała.

    Przejazd jest rzeczywiście tak oznakowany, ale ponieważ jest tam tylko jeden tor, to nie rzuca się w oczy jadącym prostą asfaltową drogą.
    Poza tym Nowa Wola Gołębiowska od 1985 roku znajduje się w granicach Radomia, choć nadal jest to typowo wiejska część miasta.



    Temat: Pytanie o korytarze.
    Żeby nie było, że zajmuję się na grupie tylko spamowaniem, polemikami
    z KaWu i ciskaniem jobów na PKP IC, dla odmiany zadam pytanie
    merytoryczne. Mianowicie wiem co nieco o istnieniu na terytorium
    Polski międzynarodowych korytarzy transportowych (np. E-20, E-30).
    Jednakowóż nie wiem wszystkiego. W związku z tym pytanie: czy ktoś
    dysponuje pełną listą owych korytarzy, ich przebiegiem, z
    uwzględnieniem takich dziwolągów jak subkorytarze(czy coś takiego,
    kiedyś przelotnie wpadło mi w oko) tudzież korytarze rezerwowe albo
    coś takiego? Głównie chodzi mi właśnie o rzeczy mniej znane - np.
    jakie znaczenie i oznaczenie mają takie linie jak np. Szczecin -
    Zielona Góra - Wrocław, Warszawa - Białystok - Suwałki albo Gdynia -
    Bydgoszcz - Katowice.
    Z góry dzięki.

    Pozdrowienia





    Temat: Nazwy pociagow


    Witam!
    Czy poniższe pociągi mają jakies nazwy, jakie?

    P 79101 Warszawa Zachodnia - Suwalki
    O 15823 Białystok - Ełk
    P 15115 Bialystok - Gdynia Glowna
    P 35502 Krakow Plaszow - Hel
    P 58105 Olsztyn - Szczecin Główny
    P 83104 Świnoujście - Kraków Główny
    P 73102 Zielona Góra - Przemyśl
    O 28120 Zamość 05:43 - Rejowiec 07:18

    EN57-1286 to jaki to ZPR?


    zapraszam na www.rozklad.pkp.pl. Tam znajdziesz wszystko.

    A oto kilka numerów i nazw z zachodnopomorskiego:

    18205 PODLASIAK - Białystok-Szczecin (przez Elbląg)
    9419  INA - Koszalin-Szczecin
    58101 ALBATROS - Tczew-Szczecin
    58105 BRYZA - Olsztyn-Szczecin (przez Iławę)
    58103 RYBAK - Olsztyn-Szczecin (przez Elbląg)
    88117 REGA - Koszalin-Szczecin
    58107 GRYF - Olsztyn-Szczecin (przez Elbląg)

    85100 GRYF - Szczecin-Olsztyn (przez Elbląg)
    88104 REGA - Szczecin-Koszalin
    85104 RYBAK- Szczecin-Olsztyn (przez Elbląg)
    85106 BRYZA - Szczecin-Olsztyn (przez Iławę)
    85102 ALBATROS - Szczecin-Tczew
    81204 PODLASIAK - Szczecin-Białystok (przez Elbląg)





    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Od nowego rozkladu jazdy Suwałki beda miały tylko dwa polaczenia z Warszawa pospieszny Kinga i Hancza to jest kpina z strony PKP dwa pociagi pospieszne na dobe z Suwałk



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Suwałki: Od połowy grudnia mniej połączeń z Warszawą

    Zniknie "Konopnicka”, a "Jaćwing” będzie kończył bieg w Białymstoku. Dojdzie "Kinga”, ale Suwałki stracą jedno stałe połączenie ze stolicą.

    Takie zmiany od 14 grudnia chce nam zafundować spółka PKP Intercity, która od niedawna odpowiedzialna jest za wszystkie pociągi dalekobieżne. Wcześniej wpływ na układanie corocznego rozkładu jazdy miały PKP Przewozy Regionalne.

    - Nie powinnam komentować, bo chodzi tu o inną firmę. Szkoda jednak, mówię to, jako do niedawna mieszkanka Suwałk, że do Warszawy będzie trudniej dojechać - przyznaje Elżbieta Załuska, dyrektor zakładu Przewozów Regionalnych w Białymstoku. - Na pewno, takie rozwiązanie nie ułatwi suwalczanom życia. Wystarczy wspomnieć o studentach, którzy często wybierają stołeczne uczelnie.

    "Niemen” zamiast "Jaćwinga”
    Pomijając połączenia sezonowe, codziennie z Suwałk do Warszawy odjeżdżały trzy pociągi. PKP Intercity postanowiły zlikwidować "Konopnicką”. Zarząd spółki doszedł też do wniosku, że "Jaćwing” swoją trasę będzie zaczynał i kończył w Białymstoku. Osieroconej "Hańczy” postanowiono do towarzystwa dodać "Kingę”. Zamiast w Białymstoku, będzie miała stację docelową nad Czarną Hańczą.

    W rezultacie zniknie jeden pociąg na dobę. Z interwencją w tej sprawie w połowie października do PKP Intercity zwrócił się Józef Klim, poseł PO. Pisał, że o pomoc zwracają się do niego mieszkańcy Suwalszczyzny, z których wielu studiuje lub pracuje w Warszawie.

    Zaproponował kompromisowe rozwiązanie. Sugerował, że do Suwałk trzeba przedłużyć trasę pospiesznego "Niemna”, jeżdżącego obecnie, przez Warszawę, z Białegostoku do Bydgoszczy. Takie rozwiązanie, zdaniem parlamentarzysty, nie wpłynęłoby znacząco na koszty ponoszone przez PKP.

    "Nic z tego
    Odpowiedź właśnie przyszła. Intercity nie widzi możliwości wydłużenia trasy "Niemna”. Ewentualnie - w sezonie. Od połowy grudnia więc suwalczanie będą musieli zadowolić się dwoma pociągami do Warszawy.

    Źródło: Gazeta Współczesna



    Temat: Ekspres z Poznania a "Nida" i Suwalki
    On 17 Dec 1998 13:55:58 GMT, BARTOSZ LUKASZ Radko


    Ex 5200/2501 "Nida" Gdynia-Kielce-Gdynia skrocic do/z W-Wy Zachodniej. Po
    trzygodzinnym postoju na Szczesliwicach sklad jechalby ze Wschodniej do
    Poznania o 21.15. Z Poznania wyjezdzalby ok. 6.00, po 9.00 bylby na
    Wschodniej, po posprzataniu i nawodowaniu na Szczesliwicach o 10.45
    jechalby z Zachodniej do Gdyni.


    A moze nieco troche mniej "prowarszawsko"????
    Zareczam, ze sa ludzie, ktorzy chcca jezdzic dalej, niz do stolycy.
    To moze od razu wszystko poskracac do Warszawy, a potem niech sie
    ludziska przesiadaja na Centralnym czy innym syfie Wschodnim. Po kiego
    Gdynia-Krakow?
    A moze w ogole tajk poskracac, zeby pociagi sie konczyly na nastepnej
    stacji... EN57 zalatwiloby nawet ekspres..

    A tak bardziej serio - osobiscie jestem raczej za wydluzaniem tras,
    gdyz zamiast np. Gdynia-W-wa, W-wa-Krakow, mamy jeden pociag, ktory
    trza myc DWA razy, a nie TRZY (co najmniej) no i sklad jest w ciaglym
    ruchu.

    Zatkanie linii radomskiej przez jakas "Nide" chyba nie jest dobrym
    argumentem. Moze puscic w okolicy "Nidy" dodatkowy pociag? Albo cos
    rozsadnego pomyslec w sensie rozkladu jazdy...


    Problem w tym, ze ubyloby pociagow na linii radomskiej. W zwiazku z tym
    pomyslalem, zeby pociag 77110 Suwalki-Warszawa wydluzyc do Kielc, a pociag
    77105 Warszawa-Suwalki - z Kielc.


    No i tak mozna sobie podumac - czy bardziej jest potrzebny pociag
    Kielce-Radom-Gdynia, czy Kielce-Radom-Suwalki...


    Nie ukrywam, ze bardzo ucieszylbym sie z usuniecia "Nidy" z linii
    radomskiej, bo sztucznie zwieksza ona tlok w pociagach 12117/21112
    Warszawa-Kielce-Warszawa (zlozonych z EN57), gdyz ktokolwiek chce rano
    pojechac do Warszawy i wrocic przed noca, odstraszony cena ekspresu
    wybiera te pociagi. Gdyby zamiast ekspresu byl pospieszny, moglby przejac
    czesc podroznych.


    Sytuacje takie wystepuja chyba wszedzie... Na ogol ekspresy/IC/EC sa
    najczestszymi pociagami w porach rannych i wieczornych przy krancach
    tras i nie powinno to dziwic.
    Poza tym ekspresy sa bardziej dochodowe przeciez, wiec dalej sie nie
    dziwie polityce PKP
    Poza tym jeszcze, nalezaloby rzeczywiscie sprawdzic, ile z osob
    jadacych osobowymi (czy pospiechami) wsiada/wysiada w
    Kielcach-Skarzysku-Radomiu, a ile po drodze..

    Jarek D. Stawarz, Gdansk
    http://panda.bg.univ.gda.pl/~jareks/pekape
    (+48) 501 024817





    Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa


    Od czwartku 15 maja zacznie obowiązywać ostatni zmieniony rozkład jazdy na modernizowanej linii Łódź – Warszawa.

    Wieczorny pociąg weekendowy (w piątki w relacji Warszawa – Łódź i w niedziele z powrotem) pokona trasę szybciej o 15 minut. Czas przejazdu pozostałych pociągów będzie zróżnicowany. Rozkład jazdy został ułożony tak, aby mimo ruchu jednotorowego na odcinkach: Grodzisk Mazowiecki – Pruszków i Płyćwia – Skierniewice oraz ograniczeń prędkości do 30 km/h na remontowanych przejazdach drogowych na trasę mogła wyruszyć jak największa liczba pociągów.

    Utrudnienia te uniemożliwią jednak kursowanie w dni robocze jednego popołudniowego pociągu z Łodzi do Warszawy i jednego wieczornego w relacji powrotnej. 12 pociągów pospiesznych na odcinku Koluszki – Skierniewice będzie zatrzymywało się na wszystkich przystankach, w zastępstwie za pociągi osobowe. W dowożeniu pasażerów do tych miejscowości pomogą też autobusy zastępcze.

    Zmiana organizacji ruchu pociągów będzie się wiązać ze zmianą godzin odjazdów pociągów ze stacji początkowych np. pociąg „Wokulski” z dworca Warszawa Centralna do Łodzi odjedzie 5 minut wcześniej tj. o godzinie 15.15.

    Przebudowa stacji Skierniewice znacznie ogranicza możliwość skoordynowania przesiadek w kierunku Łowicza. Aby umożliwić podróżnym sprawny powrót do domów na odcinku Skierniewice – Łowicz zostanie uruchomiona kolejowa komunikacja autobusowa. Odjazd ze Skierniewic o godzinie 17.45 po przyjeździe pociągu „Kurpiński” z Warszawy (17.42).

    Przesyłki konduktorskie będzie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.15, 5.03, 6.02, 6.10, 16.24 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.47, 15.15, 16.40, 17.17, 19.32 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.35). W soboty i niedziele przesyłki będziemy przyjmować w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.10 i z Warszawy Centralnej o 15.15. Przesyłki będzie można nadawać także w dodatkowych pociągach weekendowych, tj. w piątki z Warszawy Centralnej o godzinie 19.04 oraz w niedziele z Łodzi Fabrycznej o godzinie 19.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne.


    rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080515a.pdf



    Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06
    Rzuciłem okiem na połączenia zawarte w -
    http://www.pr.pkp.pl/img/pociagi.pdf i trochę jestem zdzwiony.

    Mianowicie:

    178 13106/7 Kinga    10:05 Białystok - Kraków Pł. 17:55
    131 12114/5 Branicki 16:05 Białystok - Kielce     21:52 (1)-(5)i(7)

    Jeśli "Kinga" pojedzie tak jak do tej pory przez Radom-Kielce to bez
    sensem są dwa połączenia na trasie Białystok-Kielce. Warszawa mogłaby
    mieć dodatkowe Warszawa-Kielce bo na linni radomskiej na pewno się
    znajdą pasażerowie. Tak samo w Wakacje pojedzie pociąg Suwałki-Kraków.

    132 18112/3 Rybak    06:00 Białystok - Szczecin Gł. 18:43 codziennie
    210 15114/5 Biebrza  12:15 Białystok – Gdynia Gł.   19:58 codziennie

    Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
    przez Gdynię i czy nie wystarczyłby sam Rybak. W wakacje będzie jeszcze
    trzecie połączenie do Szczecina - Podlasiak. Rozumiem, że za jednym
    zamachem PZPR PKP chce załatwić sprawę połączeń do Ełku. Ciekawe jakie
    będzie skomunikowanie Ełku z Suwałkami. Bezpośrednie przez Warszawę do
    Suwałk widzę dwa:

    44 91001   Hańcza (05:55) 11:48 (Warszawa Zach.) Suwałki-Sestokai 12:56
    90 16104/5 Jaćwing 09:27 Suwałki- Wrocław Gł. 21:23 codziennie

    Dobrze, że zaplanowane zostały pociągi:
    76  14114/5 Narew  06:05 Białystok - Bielsko-Biała 14:24 codziennie
    118 15118/9 Niemen 14:15 Białystok – Bydgoszcz     20:35

    Ciekawe, czy w ten do BB będzie miał partię wagonów do Gliwic i czy
    będzie formowany w Warszawie.

    Zamiast drugiego połączenia "na Kielce" widziałbym pociąg "na Łódź" - do
    Łodzi Kaliskiej.

    Poczekamy jeszcze na siatkę połączeń lokalnych. Nie jest tragicznie, ale
    mogłoby być lepiej (jak zwykle zresztą).

    K.





    Temat: Połączenia z Białegostoku według nowego RJP 05/06


    Jeśli "Kinga" pojedzie tak jak do tej pory przez Radom-Kielce to bez
    sensem są dwa połączenia na trasie Białystok-Kielce. Warszawa mogłaby
    mieć dodatkowe Warszawa-Kielce bo na linni radomskiej na pewno się
    znajdą pasażerowie. Tak samo w Wakacje pojedzie pociąg Suwałki-Kraków.


    Od przybytku glowa nie boli, ale troche racji masz. Skoro bedzie
    caloroczna "Kinga" + sezonowe "Wigry" przez Kielce, to "Branicki" moglby
    pojechac do Poznania czy do Lublina (nawet przez Czachowek, Pilawe) tak,
    aby stworzyc jeszcze jedna bezposrednia trase.


    132 18112/3 Rybak    06:00 Białystok - Szczecin Gł. 18:43 codziennie
    210 15114/5 Biebrza  12:15 Białystok – Gdynia Gł.   19:58 codziennie

    Tu też mnie zastanawia czy akurat konieczne jest podwójne połączenie
    przez Gdynię i czy nie wystarczyłby sam Rybak. W wakacje będzie jeszcze
    trzecie połączenie do Szczecina - Podlasiak. Rozumiem, że za jednym
    zamachem PZPR PKP chce załatwić sprawę połączeń do Ełku.


    "Rybak", tak jak juz ktos wspominal, to strzal w 10. "Biebrza" do
    poprawki - ile razy nia jechalem, byla pusta. Moze reaktywacja Elk -
    Suwalki cos zmieni? "Podlasiak" natomiast mial swietny rozklad rok temu,
    ale komus to najwyrazniej nie pasowalo. Kuszetka w pociagu, ktory
    wyrusza o 16:30 wyglada idiotycznie.


    będzie skomunikowanie Ełku z Suwałkami. Bezpośrednie przez Warszawę do
    Suwałk widzę dwa:
    44 91001   Hańcza (05:55) 11:48 (Warszawa Zach.) Suwałki-Sestokai 12:56
    90 16104/5 Jaćwing 09:27 Suwałki- Wrocław Gł. 21:23 codziennie


    A co z "Konopnicka"?


    Dobrze, że zaplanowane zostały pociągi:
    76  14114/5 Narew  06:05 Białystok - Bielsko-Biała 14:24 codziennie
    118 15118/9 Niemen 14:15 Białystok – Bydgoszcz     20:35


    Do BB w sezonie bedzie mozna pojechac rowniez "Wigrami".


    Zamiast drugiego połączenia "na Kielce" widziałbym pociąg "na Łódź" - do
    Łodzi Kaliskiej.


    Masz "Jacwinga". Ciekawe czy "Pogon" (B-stok - Lodz Fabryczna) zostanie?





    Temat: Koniec monopolu PKP na Podlasiu?
    Kolejny przetarg na Podlasiu - być może ARRIVA wystartuje

    Urząd marszałkowski chce wyłonić firmę, która będzie nas wozić od grudnia przez dwa najbliższe lata. Chodzi o kilka tras, między innymi z Białegostoku do Warszawy czy Suwałk.

    Jeszcze do niedawna urząd marszałkowski nie ogłaszał przetargów dla przewoźników, a negocjował jedynie z PKP. Teraz ten monopol się kończy, bo władze województwa nie chcą się zgodzić na wysokie ceny proponowane przez PKP. Ale nie obyło się bez kłopotów.

    W marcu ogłoszono pierwszy przetarg. Rozstrzygnięto go tylko w części. W kwietniu PKP udało się zdobyć tzw. linie „dizlowskie”. Było łatwo, bo monopolista był jedynym uczestnikiem przetargu. W ostatniej chwili wycofało się z niego brytyjskie konsorcjum Arriva.

    Brytyjczycy od kilku miesięcy wożą pasażerów w województwie kujawsko-pomorskim, w okolicach Torunia i Bydgoszczy. Województwo podlaskie miało być kolejnym regionem ich działalności. Wycofali się jednak. Ale Arriva się nie poddaje i zapowiada, że prawdopodobnie wystartuje w tym przetargu. – Myślę, że możemy zaproponować coś atrakcyjnego. I nie są to tylko ceny – mówi Maciej Królak, rzecznik prasowy spółki.

    Jednak to one odegrają największą rolę. Bo o ile w poprzednim przetargu oferta PKP na tradycyjnych liniach Białystok-Czeremcha, Hajnówka, Siedlce, Suwałki zadowoliła zarząd województwa, o tyle stawka zaproponowana na liniach elektrycznych – zadziwiła. Dlatego zarząd województwa ogłosił nowy przetarg na przewozy na trasach: Białystok – Warszawa, Kuźnica Białostocka i Ełk. Już wiadomo, że samorząd na połączenia kolejowe może wydać 13,5 mln zł rocznie.

    Żródło: Kurier Poranny



    Temat: Spalinowki na terenie Polski - pytanie kolegi z Czech


    - na ktorych liniach PKP jest najmocnejszy transport towarowy przez
    lokomotywy spalinowe?


    LHS (szerokotorowa Slawkow Pld - Hrubieszow), Wegliniec - Horka,
    Terespol POmorski - Zaklady Frantschach, Warszawa Okecie - Konstancin
    Jeziorna, Elk - Suwalki - Trakiszki, Suwalki - Sokolka, Korsze - Elk...
    Pewnie duzo duzo wiecej...


    - na ktorych liniach sa pociagi (towarowe albo rowniez osobowe?) prowadzone
    przez "gagariny" ST44? Jake sa aktualne czasi wyjazdu takich pociagow? (Czy
    jeszcze wazne godziny kursowania z strony
    http://www.kolej.pl/~remik/trasy.html dla RJP 2002/03?)


    Trasy i obslugiwane pociagi sa podobne. Jednak czasy podane na tej
    stronie moga nieco odbiegac od rzeczywistosci na ten rok.


    - dtto przez "rumuny" ST43 i lok. serii SU46?


    SU45 i SU46:
    Korsze - Skandawa
    Korsze - Elk
    Wegliniec - Horka

    ST43:
    Tutaj pozwole, zeby inni zabrali glos. Ja wiem tylko o:
    Kwidzyn - Prabuty
    Malbork - Kwidzyn
    Elblag - Braniewo
    Terespol Pomorski - Zaklady Frantschach
    Torun - Sierpc - Plock

    No i cale poludnie Polski ;-)


    - czy jeszcze czynne chojnickie SN61?


    Nie.


    (W czeskim elektronicznem rozkladu sa
    pociagi na liniach Chojnice-Koscierzyna i Czersk-Koscierzyna przeznaczony
    jak "autobusy szynowe"?)


    Sa to autobusy SA101 i SA102 produkcji poznanskiego ZNTK.


    - na ktorych odcinkach pociagi prowadzony przez seriu SN81? :-)


    Kiedys Czeremcha - Hajnowka - Cisowka, teraz bodajze Lublin - Stalowa
    Wola ROzwadow. Prosze jednak o potwierdzenie i ewentualne poprawienie.


    - jake inne spalino-ciekawostki mozno polecic na terenie Polski?


    Byc moze w letnim okresie ST44 znow przejma ruch pasazerski (dzieje sie
    to dlatego, gdyz wiekszosc SU45 i SU46 kierowana jest w tym okresie do
    napraw rewizyjnych, poniewaz nie ma koniecznosci ogrzewania skladow
    pasazerskich). Tradycyjnie pewnie Tczew - Chojnice i sporadycznie w
    okolicach Suwalk (Suwalki - SOkolka/Trakiszki) i Lublina (Lublin -
    Stalowa WOla Rozwadow)


    ... i "zapytanie elektryczne": czy juz vszytkie "czechy" EP05 skreslone?


    EP05-16 i 23 wciaz sa na stanie PKP, lecz ich stan jest tragiczny.

    Pozdrawiam!

    Remik





    Temat: Ekologicznie


    Zobaczcie, że problem chociażby z drogą przez Dolinę Rospudy to kwestia
    braku właśnie takiego myślenia. Gdy wytyczano trasę, nikt nie myślał o tym,
    by godzić kwestie środowiskowe i ekonomiczne.


    A nie jesat przypadkiem tak, że po tym jak kiedyś tam wytyczono trasę -
    grupka lokalnych notabli, ponad wszelkimi podziałami politycznymi -
    postanowiła "kręcić lody" na tzw. odrolnieniu gruntów pod przyszłą drogę? W
    każdym razie kategoryczny sprzeciw burmistrza Augustowa wobec propozycji
    zainstalowania sygnalizacji świetlnej w miejscach szczególnie zagrożonych
    (choćby w okolicach szkół) mocno coś mi śmierdzi.


    I tak naprawdę żadne rozwiązanie nie jest idealnie - idealne to by było
    zbudowanie linii kolejowej Zachód-Wschód i przewożenie TIRów tranzytowych
    koleją.


    Tam akurat linii kolejowej budować nie trzeba. Istnieją wszak linie łączące
    Suwalszczyznę z centrum kraju (Warszawa - Białystok - Suwałki) i z północnymi
    regionami: (Olsztyn - Ełk - Suwałki) a od Suwałk do granicy w Trakiszkach
    biegnie linia której szczęśliwie nie zdążono zlikwidować przed powstaniem
    niepodległej Litwy. Ale te linie mocno podupadły: na pierwszej z nich
    zamknięto nie tak dawno stacje Kamienna Nowa oraz Szczepki, ograniczając
    znacznie ich przepustowość, na drugiej z nich ruch pasażerski odbywa się
    tylko w sezonie letnim (1 para - poc. pośpieszny zatrzymujacy się w Raczkach
    skąd można by wyruszyć na spływ Rospudą), zaś po trzeciej kursował kiedyś
    pociąg IC "Balti"; ale dziś w jego miejsce kursuje... autobus(!) PKP IC.
    Wystarczyłby więc remont tych tras w celu podniesienia prędkości szlakowej,
    może przydałoby się spętać drutem przynajmniej trasę przez Białystok.


    chcąc wreszcie jakoś, chociaż trochę, racjonalnie gospodarować środowiskiem
    potrzeba podjąć decyzję, które efekty przyniosą dopiero za jakiś czas?


    Ano jak wykazał wypadek pod Świeciem w ostatnich dniach, i polskie koleje
    stanęły w obliczu zagrożenia międzynarodowym TIRroryzmem... :-(

    Tomek Janiszewski





    Temat: Ekologicznie
    Ela Wołoszyńska <rdr@nospam.pro.onet.pl> napisał(a):

    [quote]Zobaczcie, że problem chociażby z drogą przez Dolinę Rospudy to kwestia
    braku właśnie takiego myślenia. Gdy wytyczano trasę, nikt nie myślał o tym,
    by godzić kwestie środowiskowe i ekonomiczne.
    [/quote]
    A nie jesat przypadkiem tak, że po tym jak kiedyś tam wytyczono trasę -
    grupka lokalnych notabli, ponad wszelkimi podziałami politycznymi -
    postanowiła "kręcić lody" na tzw. odrolnieniu gruntów pod przyszłą drogę? W
    każdym razie kategoryczny sprzeciw burmistrza Augustowa wobec propozycji
    zainstalowania sygnalizacji świetlnej w miejscach szczególnie zagrożonych
    (choćby w okolicach szkół) mocno coś mi śmierdzi.

    [quote]I tak naprawdę żadne rozwiązanie nie jest idealnie - idealne to by było
    zbudowanie linii kolejowej Zachód-Wschód i przewożenie TIRów tranzytowych
    koleją.
    [/quote]
    Tam akurat linii kolejowej budować nie trzeba. Istnieją wszak linie łączące
    Suwalszczyznę z centrum kraju (Warszawa - Białystok - Suwałki) i z północnymi
    regionami: (Olsztyn - Ełk - Suwałki) a od Suwałk do granicy w Trakiszkach
    biegnie linia której szczęśliwie nie zdążono zlikwidować przed powstaniem
    niepodległej Litwy. Ale te linie mocno podupadły: na pierwszej z nich
    zamknięto nie tak dawno stacje Kamienna Nowa oraz Szczepki, ograniczając
    znacznie ich przepustowość, na drugiej z nich ruch pasażerski odbywa się
    tylko w sezonie letnim (1 para - poc. pośpieszny zatrzymujacy się w Raczkach
    skąd można by wyruszyć na spływ Rospudą), zaś po trzeciej kursował kiedyś
    pociąg IC "Balti"; ale dziś w jego miejsce kursuje... autobus(!) PKP IC.
    Wystarczyłby więc remont tych tras w celu podniesienia prędkości szlakowej,
    może przydałoby się spętać drutem przynajmniej trasę przez Białystok.

    [quote]chcąc wreszcie jakoś, chociaż trochę, racjonalnie gospodarować środowiskiem
    potrzeba podjąć decyzję, które efekty przyniosą dopiero za jakiś czas?
    [/quote]
    Ano jak wykazał wypadek pod Świeciem w ostatnich dniach, i polskie koleje
    stanęły w obliczu zagrożenia międzynarodowym TIRroryzmem... :-(

    Tomek Janiszewski

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



    Temat: [prasa]Nowy rozkład jazdy PKP
    Nowy rozkład jazdy PKP

     Rozmawiał Paweł Szelewa 19-11-2004 , ostatnia aktualizacja 19-11-2004 15:41

    Jak będą kursować pociągi na Podlasiu w przyszłym roku? Dotarliśmy do
    projektu nowego rozkładu, który powstał w wyniku porozumienia władz PKP,
    samorządu wojewódzkiego, wspieranego przez specjalistów z warszawskiego
    Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei

    O wadach i zaletach nowej oferty PKP rozmawiamy z Jakubem Majewskim,
    wiceprezesem IRiPK.

    Paweł Szelewa: Co nowego w rozkładzie?

    Jakub Majewski: W porównaniu z aktualnym planem jazdy zrezygnowano z połączeń
    wczesnoporannych i późnowieczornych, które z reguły woziły powietrze. W
    zasadzie tylko jeden pociąg będzie znajdował się na szlaku między 23 a 4.30.
    Udało się również zracjonalizować wielkość składów, szczególnie na liniach,
    które przynoszą największe straty: Białystok - Czeremcha i Białystok -
    Suwałki. Zamiast trzech zwykłych wagonów będą kursowały tam pojedyncze lub
    podwójne wagony piętrowe.

    Czy są jakieś zmiany, które ocenia Pan pozytywnie?

    - Będą dwa nowe połączenia z Warszawy i Siedlec do Hajnówki. Popołudniowy
    pociąg z Białegostoku do Suwałk pojedzie o 16.25 a nie po 20, jak dziś, a
    wracając, zyska nowe skomunikowanie na pospieszny do Warszawy. Ponadto
    dojdzie dodatkowe połączenie z Ełku do Białegostoku pomiędzy 7.30 a 14
    [przyjazd do Białegostoku o 9.12 - red.]. Jeśli chodzi o relację Białystok -
    Warszawa, to nastąpi poprawa połączeń porannych: zamiast 5.03 - zbyt
    wcześnie, 6.20, 8.44, 10 - zbyt późno; będzie: 5.45, 6.37, 7.50, 9.15 oraz
    popołudniowych powrotów ze stolicy - zamiast 13.11, 15.21, 18.21, 20.42
    będzie 14.29, 15.29, 17.29, 19.49.

    Czyli rozkład ułożony jest optymalnie?

    - Niestety, nie. Kilka relacji cieszących się dużym zainteresowaniem
    zlikwidowano bez żadnego powodu.

    Wieczorny, ostatni pociąg z Białegostoku do Warszawy zaplanowano na godz. 19.
    Obecnie kursuje przed 20, zapewniając dogodne przesiadki na odjazdy
    wieczornych pociągów ze stolicy. Szkolne połączenie z Czeremchy do Hajnówki,
    którym jeździ codziennie niemal setka uczniów do szkół, też nie zmieściło się
    w nowym rozkładzie. Na trasie pomiędzy Białymstokiem a Sokółką po godz. 17
    nie przewidziano żadnego pociągu, a przecież to jest właśnie pora powrotów
    ludzi z pracy. Trzeba jeszcze dodać, że wraz z nowym rozkładem zniknie
    bezpośrednie połączenie Hajnówka - Warszawa - Hajnówka w związku z odmową
    finansowania na odcinku mazowieckim przez tamtejszy samorząd.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 106 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.