Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Suwałki WarszawaTemat: Połączenie kolejowe Łódź-Warszawa Podróż do Warszawy będzie coraz krótsza 7.12.2007 W niedzielę, 9 grudnia, zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. Niestety, przedłużył się etap modernizacji odcinka Łódź - Skierniewice, więc do rozkładu nie powrócą wszystkie pociągi relacji Łódź - Warszawa. Zamiast 35 będzie ich kursować 29. Ale, przynajmniej według deklaracji kolei, podróż ma być krótsza od 5 do 30 minut. Oznacza to, że pociągi pospieszne pokonają tę trasę w ok. dwie godziny. Mniej, ale za to szybciej Np. "Łodzianin", którym najwięcej osób dojeżdża do pracy w stolicy, wyruszy z dworca Fabrycznego o godz. 6.02, a na miejsce dotrze o 8.06. Wyjątkiem są pociągi odjeżdżające z Warszawy o godz. 15.20 (będą zatrzymywać się między Skierniewicami a Koluszkami zamiast odwołanego pociągu osobowego) oraz o godz. 16.20 (ma dłuższy postój w Skierniewicach, ruch odbywa się tam po jednym torze, musi czekać na inne pociągi). Kolejna zmiana rozkładu jazdy związana z remontem torowiska na trasie zostanie wprowadzona 5 stycznia. Wtedy podróż ma być krótsza o kolejne 15 - 20 minut, a od marca ma trwać półtorej godziny. - Liczymy na to, że od kwietnia pociągi będą odjeżdżać co godzinę, tak jak przewiduje to pełna oferta przewozowa - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. Od niedzieli na trasie Łódź - Warszawa będą jeździć nowoczesne pociągi (z wyjątkiem kursów z Łodzi Fabrycznej o godz. 5.18, 6.06 i 6.15, a z Warszawy o godz. 15.20, 16.20 i 17.15). W sumie kolej kupi dla Łodzi 14 nowoczesnych składów. Na szlak nie wyjedzie natomiast sześć pociągów osobowych relacji Łódź - Łowicz. Stan torów jest tak fatalny, że składy musiały zwalniać do 20 km/h, a to oznacza, że odcinek o długości 60 km pokonywały w dwie i pół godziny! Linia zostanie więc zawieszona. Pociągi wrócą tu dopiero po modernizacji torowiska, której rozpoczęcie jest planowane w przyszłym roku. Po remoncie będą rozwijały prędkość 90-100 km/h, a czas podróży wyniesie zaledwie godzinę i piętnaście minut. Więcej w regionie W regionie przybyły nowe połączenia relacji Łódź Fabryczna - Częstochowa, Łódź Kaliska - Konin, Sieradz - Kutno i Kutno - Konin. W święta, ferie i wakacje będzie kursował "Narciarz", nocny pociąg do Zakopanego (odjazd z Łodzi Kaliskiej o godz. 22.47). "Widawą" (odjazd z dworca Łódź Kaliska o godz. 6.00) będzie można dotrzeć do Wrocławia, "Niegocinem" do Ełku (odjazd o godz. 0.25) i Wrocławia (odjazd godz. 5.27), a "Konopnicką" (o godz. 14.15 z Łodzi Fabrycznej) przez Warszawę do Białegostoku i Suwałk. Pociąg pospieszny "Reymont" z Łodzi Fabrycznej (odjazd o godz. 7.05) do Krakowa zmieni trasę. Pojedzie przez Tomaszów Mazowiecki i dalej Centralną Magistralą Kolejową, a nie jak dotąd przez Piotrków. Dzięki temu dojedzie o 45 minut szybciej niż dotychczasową trasą, ale dopiero od 5 stycznia. Wtedy skończy się remont torów między Łodzią a Koluszkami. Również "Jaćwing", jeżdżący na trasie Suwałki - Wrocław i zatrzymujący się dotychczas w Koluszkach, będzie miał przystanek na stacji Łódź Kaliska (odjazd do Suwałk o godz. 11.05, a do Wrocławia o godz. 16.55). (mr) - Express Ilustrowany Temat: Moje propozycje prędkości i nowych pociągów Hejkum Ostatnio wymysliłem propozycje nowych pociągów, tak dla własnego użytku. Do emeryury (jeszcze 50lat ;) może uda mi się ułożyć całą cegłę. No ale teraz wypiszę kilka moich propozycji: Poc. pospieszny Szczecin Gł. - Zamość - Szczecin Główny (na odc.Rejowiec - Zamość - Rejowiec poc. osobowy) Poc. pospieszny Warszawa Wsch. - Tarnów - Warszawa Wsch. Poc. pospieszny Suwałki - Wrocław Główny - Suwałki Poc. pospieszny Toruń Główny - Szklarska Poręba Górna - Toruń Główny Poc. pospieszny Warszawa Wsch. - Kraków Gł.- Warszawa Wsch. Poc. pospieszny Warszawa Wsch. - Katowice - Warszawa Wsch. Poc. pospieszny Piła Gł. - Warszawa Zach. - Piła Gł. przez Chojnice, Grudziądz, Działdowo Poc. pospieszny Toruń Główny - Katowice - Toruń Główny Poc. pospieszny Toruń Główny - Terespol - Toruń Główny Poc. pospieszny Sieradz - Gdynia Gł. - Sieradz przez Łódź Kal., Toruń Gł., Grudziądz, Malbork, Tczew Poc. pospieszny Zielona Góra - Ustka - Zielona Góra W kier. Ustki na odc. Zielona Góra - Poznań Gł. poc. osobowy. W kier. Zielonej Góry na odc. Zbąszynek - Zielona Góra poc. osobowy Poc. pospieszny Płock - Katowice - Płock Poc. pospieszny Toruń Główny - Świnoujście - Toruń Główny Poc. pospieszny Gdynia Gł. - Warszawa Zach. - Gdynia Gł. Poc. pospieszny Poznań Gł. - Warszawa Wsch. - Poznań Gł. Poc. osobowy Toruń Główny - Słupsk/Łeba - Toruń Główny (na odc. Lębork - Łeba - Lębork kursuje w wakacje) Poc. pospieszny Hel - Szczecinek/Gorzów Wlkp - Hel (na odc. Hel - Gdynia Główna - Hel poc. osobowy ,kursuje w wakacje, a z (do) Gdyni Gł. codziennie Poc. osobowy Toruń Główny - Ełk - Toruń Główny ( odc. Olsztyn - Ełk - Olsztyn kursuje 1.-3.V, oraz w wakacje) Poc. pospieszny Chełm/Zamość - Ustka - Chełm/Zamość (kursuje w wakacje, na odc. Chełm/Zamość - Rejowiec - Chełm/Zamość poc. osobowy) Poc. pospieszny Świnoujście - Wisła Głębce - Świnoujście (kursuje w wakacje) Poc. pospieszny Mikołajki-Kudowa Zdrój-Mikołajki (kursuje w wakacje) Poc. pospieszny Mikołajki-Łódź Kaliska-Mikołajki (kursuje w wakacje) Poc. pospieszny Ustka-Chełm-Ustka (kursuje w wakacje) Poc. pospieszny Łeba-Rzeszów-Łeba (kursuje w wakacje) To na razie tyle. Poniżej podam jeszcze propozycje podniesienia prędkośći na liniach PKP: Podana liczba oznacza ilość "czerwonych" pociągów-posp,Ex,IC,EC 1-2 =70 km/h 3-4 =80 km/h 5-9 =100km/h 10-19 =120km/h 20-29 =140km/h 30 i pow. =160km/h Oczywiście prędkość może być większa, ale nie powinna być niższa od podanej. Tak więc np. linia Tczew-Gdańsk Główny zasługuje na 160km/h, Toruń Główny- Bydgoszcz Gł-120km/h itd. Jeszcze jedno: wprowadzenie pociągów osobowych w odstępie godzinnym np na trasie Toruń Główny-Kutno, Bydgoszcz Gł,Inowrocław. Toruńskie pozdrowienia: He,he,he... już za 5 godzin będę... :-))))))) Temat: Praca w wybranych pociągach spółki PKP Przewozy Regionalne. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach zaprasza do składania ofert w zakresie świadczenia usług „obwoźnej sprzedaży” artykułów spożywczych w pociągach międzywojewódzkich. Sprzedaż odbywać się będzie na podstawie zawartej umowy tylko w pociągach Spółki „PKP Przewozy Regionalne”. Miesięczna opłata za prowadzenie działalności handlowej stanowi iloczyn stawki 5 gr (netto) za pockm, oraz łącznej długości (w km) obsługiwanych odcinków w miesiącu. Osoba świadcząca usługi w pociągu zobowiązana jest posiadać ważny bilet na przejazd w klasie 2, w relacji odpowiadającej odcinkowi obsługi. Szczegółowych informacji udziela: „PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o. Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach, 40-012 Katowice ul. Dworcowa 8 tel: 032-710-1469, 032-710-1318, e:mail-prkadsd@pr.pkp.pl Wykaz pociągów wytypowanych do „sprzedaży obwoźnej” W rozkładzie jazdy 2005/2006: poc. nr. 48504/5 (84504/5) – Katowice – Świnoujście – Katowice, poc. nr. 48501 (84500) – Katowice – Kołobrzeg – Katowice, poc. KMICIC nr. 41104/5 (14104/5) – Częstochowa – Warszawa Wsch. – Częstochowa, poc. HUTNIK nr. 41102/3 (14102/3) – Racibórz – Warszawa Wsch. – Racibórz, poc. NAREW nr. 41114/5 (14114/5) – Bielsko Biała Gł.– Białystok – Bielsko Biała Gł. poc. POGORIA nr. 45502/3 (54503/2 - Bielsko Biała Gł.– Ełk – Bielsko Biała Gł. poc. BIESZCZADY nr. 43100/1 (34100/1) - Gliwice – Rzeszów – Gliwice, poc. nr. 48502/3 (84502/3) - Bielsko Biała Gł.– Kołobrzeg – Bielsko Biała Gł. poc. nr. 48506/7 (84506/7) – Katowice – Słupsk – Katowice, poc. nr. 45501 (54500) - Katowice – Łeba– Katowice, W rozkładzie jazdy 2006/2007: poc. KONOPNICKA nr. 41116/7 (14116/7) – Częstochowa – Suwałki – Częstochowa, poc. GWAREK nr. 48100/1 (84100/1) – Katowice – Słupsk – Katowice, poc. nr. 48501 (84500) – Katowice – Kołobrzeg – Katowice, poc. HUTNIK nr. 41102/3 (14102/3) – Racibórz – Warszawa Wsch. – Racibórz, poc. KMICIC nr. 41104/5 (14104/5) – Częstochowa – Warszawa Wsch. – Częstochowa, poc. NAREW nr. 41114/5 (14114/5) – Bielsko Biała Gł.– Białystok – Bielsko Biała Gł. poc. nr. 48502/3 (84502/3) - Bielsko Biała Gł.– Kołobrzeg – Bielsko Biała Gł. poc. nr. 45501 (54500) - Katowice – Łeba– Katowice, poc. POGORIA nr. 45502/3 (54503/2 - Bielsko Biała Gł.– Ełk – Bielsko Biała Gł. poc. nr. 45200/1 (54200/1) - Bielsko Biała Gł.– Gdynia Gł. – Bielsko Biała Gł. poc. KORMORAN nr. 45110/1 (54110/1)- Racibórz – Olsztyn Gł. - Racibórz. Źródło: www.pr.pkp.pl Temat: O spółce PKP Przewozy Regionalne Nowoczesne wagony w pociagach pospiesznych 69 mln 670 tys. złotych kosztowała, zakończona właśnie, modernizacja 81 wagonów pasażerskich „PKP Przewozy Regionalne”. Gruntowny remont, który nadał im nowoczesny wygląd i zapewnił wysokiej klasy parametry techniczne, był możliwy dzięki dofinansowaniu Unii Europejskiej i Budżetu Państwa. Pociągami pospiesznymi, zaopatrzonymi w nowoczesne wagony, podróżują teraz pasażerowie, odwiedzający największe miasta i regiony w kraju. „PKP Przewozy Regionalne” po raz pierwszy w historii polskiej kolei pozyskała środki na modernizację taboru z Unii Europejskiej. Pierwszy nowoczesny pociąg wyjechał w trasę w połowie kwietnia ubiegłego roku (Krakowianka rel. Kraków - Kołobrzeg), kolejne w ciągu następnych miesięcy /wykaz poniżej/. Europejskie standardy w zakresie komfortu i bezpieczeństwa podróży zyskało 81 wagonów, z czego 24 zostały przystosowane dla osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach. Szczegóły modernizacji: • całkowita wymiana wnętrza pojazdu, • zastosowanie nowej izolacji cieplnej i akustycznej w całym wagonie, • zabudowa nowych okien o zwiększonej szczelności i estetyce, • zabudowa nowych modułowych kabin WC, • zastosowanie urządzeń wspomagających otwieranie i zamykanie drzwi czołowych, • zabudowa nowego typu półek bagażowych konstrukcji stalowej, • malowanie poszycia pudła farbami chemoutwardzalnymi oraz nałożenie powłok antygrafitii, • wymiana tapicerki na trudnopalną, • wymiana zderzaków na elastomerowe (bezpieczeństwo), • zabudowa elektronicznych liczników przebiegu kilometrów. Ponadto 24 wagony zostały przystosowane dla osób poruszających się na wózkach: • przebudowa wnętrza na bezprzedziałowe, poszerzone przejścia, z wyznaczonymi miejscami dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, • kabina WC w pełni przystosowana dla osób niepełnosprawnych, • drzwi odskokowo – przesuwne, umożliwiające wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym. Pociągi, złożone z nowoczesnych wagonów, kursują na następujących trasach: Pogoń Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok Konopnicka Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok Hańcza Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok – Sokółka – Augustów – Suwałki - Sestokai Krakowianka Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Leszno – Poznań – Piła – Kołobrzeg Roztocze Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl Bieszczady Gliwice – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl Światowid Szczecin – Stargard Szcz. – Krzyż – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl Galicja Szczecin – Stargard Szcz. – Krzyż – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl Prace modernizacyjne były współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego TRANSPORT. Modernizacja wagonów to jeden z trzech projektów, realizowanych przez „PKP Przewozy Regionalne”, obok modernizacji 75 pociągów elektrycznych i kupna 11 nowych pociągów elektrycznych na trasę Warszawa – Łódź. mapka: http://www.pr.pkp.pl/img_...elnosprawni.jpg Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi
No nie wiem czy wygodniej - najpierw stój w korkach na trasie
Ale chyba gmina Nysa bedzie miała większy pożytek z szynobusu skoro chce do
Temat: NEx naszych marzen Witam! No to ustaliliśmy w innym wątku: - ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-): Nex Krążownik Południa Zakopane: o. 19:35 Nex Przyjaźń II Suwałki: o. 19:20 Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45, Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55 NEx Spalina Pomorza Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów) NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów) Świnoujście: Nex Czeski Film Świeradów Zdr: Czuwaj nad logiką PKP! Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Proszę bardzo. KOREKTA CZERWCOWA PKP PR 2008 1) P26102 "BOLKO" relacji Wrocław Główny - Lublin. Zmiana czasu przejazdu celem umożliwienia dalszej podróży do/z Jeleniej Góry autobusem PKS bądź Krycha-BUS Wrocław Główny 07:30 - Lublin 15:22 === Lublin 11:00 - Wrocław Główny 19:15 Powyższy wariant daje 40 minut czasu na dokonanie przesiadki. 2) P61200 "KARKONOSZE" relacji Jelenia Góra - Warszawa Wschodnia. Zmiana czasu przejazdu celem umożliwienia dalszej podróży pociągiem P13109 relacji Warszawa Zachodnia - Przemyśl Główny z zachowaniem 40 minut czasu na dokonanie przesiadki. Jelenia Góra 20:41 Warszawa Wschodnia 06:44 ============================================== Projekt PKP PR 2008 / 2009 1) P62200 >LUDWIK SOLSKI> JELENIA GÓRA 19:15 Gryfów Śląski 19:52 / 19:53 Lubań 20:13 / 20:14 Węgliniec 20:40 / 20:46 Zebrzydowa 20:55 / 20:56 Bolesławiec 21:13 / 21:16 Chojnów 21:33 / 21:34 Legnica 21:39 / 21:41 Wrocław Nowy Dwór 22:33 / 22:34 WROCŁAW GŁÓWNY 22:45 / 23:00 Oława 23:21 / 23:22 Brzeg 23:36 / 23:37 Opole Główne 00:07 / 00:09 Lubliniec 01:05 / 01:06 Częstochowa Stradom 01:41 / 01:43 Koniecpol 02:52 / 02:53 Włoszczowa 03:12 / 03:13 Bukowa 03:25 / 03:25 Kielce 03:54 / 04:09 Suchedniów 04:38 / 04:39 Skarżysko-Kamienna 04:47 / 04:49 Radom 05:21 / 05:22 Pionki Zachodnie 05:41 / 05:41 Puławy Miasto 06:13 / 06:14 Nałęczów 06:31 / 06:32 LUBLIN 06:52 ============================================ LUBLIN 22:25 Nałęczów 22:45 / 22:45 Puławy Miasto 23:01 / 23:02 Pionki Zachodnie 23:37 / 23:38 Radom 23:59 / 00:01 Skarżysko-Kamienna 00:43 / 00:44 Suchedniów 00:52 / 00:53 Kielce 01:21 / 01:34 Bukowa 02:01 / 02:02 Włoszczowa 02:14 / 02:15 Koniecpol 02:31 / 02:32 Częstochowa Stradom 03:33 / 03:35 Lubliniec 04:32 / 04:33 Ozimek 05:10 / 05:10 Opole Główne 05:32 / 05:34 Brzeg 06:01 / 06:02 Oława 06:16 / 06:17 Wrocław Główny 06:42 / 06:55 Wrocław Nowy Dwór 07:06 / 07:07 Legnica 07:59 / 08:01 Chojnów 08:06 / 08:07 Bolesławiec 08:24 / 08:27 Zebrzydowa 08:44 / 08:45 Węgliniec 08:54 / 09:00 Lubań 09:26 / 09:27 Gryfów Śląski 09:47 / 09:48 JELENIA GÓRA 10:25 ================================================= Na odcinku Wrocław Gł – Lublin pociąg kursuje codziennie. Do/z Jeleniej Góry kursuje w okresie: 15 I – 28 II ; 29 IV – 07 V ; 22 VI – 02 IX ; 29 X – 03 XI ; 21 XII – 23 XII ; 26 XII – 30 XII 2)P26102 > BOLKO> LUBLIN 10:41 Nałęczów 11:01 / 11:02 Puławy Miasto 11:18 / 11:19 Pionki Zachodnie 11:45 / 11:46 Radom 12:18 / 12:20 Przysucha 13:12 / 13:14 Drzewica 13:39 / 13:40 Dęba Opoczyńska 14:02 / 14:03 Tomaszów Mazowiecki 14:25 / 14:26 Łódź Widzew 15:01 / 15:02 Łódź Kaliska 15:22 / 15:36 Pabianice 15:52 / 15:53 Zduńska Wola 16:29 / 16:30 Sieradz 16:44 / 16:45 Kalisz 17:27 / 17:28 Ostrów Wlkp 17:57 / 18:01 Odolanów 18:14 / 18:14 Międzybórz Sycowski 18:44 / 18:45 Twardogóra Sycowska 18:59 / 19:00 Oleśnica Rataje 19:16 / 19:17 Wrocław Nadodrze 19:44 / 19:45 Wrocław Mikołajów 19:52 / 19:53 WROCŁAW GŁÓWNY 20:00 ========================================================= WROCŁAW GŁÓWNY 07:30 (łącznie z P61105 Wrocław Gł – Suwałki ) Wrocław Mikołajów 07:36 / 07:36 Wrocław Nadodrze 07:43 / 07:44 Oleśnica Rataje 08:07 / 08:07 Twardogóra Sycowska 08:27 / 08:28 Międzybórz Sycowski 08:45 / 08:45 Odolanów 09:03 / 09:03 Ostrów Wlkp 09:26 / 09:28 Kalisz 09:51 / 09:52 Sieradz 10:31 / 10:32 Zduńska Wola 10:47 / 10:48 Pabianice 11:22 / 11:23 Łódź Kaliska 11:40 / 11:54 (P61105 Wrocław Gł – Suwałki odjazd: 12:00) Łódź Widzew 12:14 / 12:15 Tomaszów Mazowiecki 13:01 / 13:02 Dęba Opoczyńska 13:30 / 13:32 Drzewica 13:47 / 13:48 Przysucha 14:18 / 14:19 Radom 15:09 / 15:10 Pionki Zachodnie 15:27 / 15:28 Puławy Miasto 15:57 / 15:58 Nałęczów 16:13 / 16:14 LUBLIN 16:34 kursuje codziennie Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2007 Zakładam nowy temat, bo stary jest tegoroczny, przynajmniej w tytule najwyżej boh. włączy. Za http://k-m.lhs.pl: * P 37100 (37100) Ślązak rel. Przemyśl - Zielona Góra - bez zmian * P 38104 (83105) Galicja rel. Przemyśl - Szczecin Gł. - wydłużenie relacji na odcinku Wrocław - Szczecin * P 38102 (83103) Krakowianka rel. Kraków Główny - Kołobrzeg - bez zmian * P 31200 (13201) Nosal rel. Zakopane - Warszawa Wsch. - prowadzi grupy wagonów: Warszawa - (Kraków Płaszów) - Krynica i Lublin - (Kielce) - Zakopane. * P 35502 (53503) Kraków Pł. - Hel - bez zmian * P 38100 (83101) Światowid rel. Przemyśl - Szczecin Gł. - bez zmian * P 31100 (13101) Reymont rel. Kraków Pł. - Łódź Fabryczna - bez zmian * P 31502 (13503) Wigry rel. Kraków Pł. - Suwałki - bez zmian * P 31104/31504 (13105/13505) Żeromski rel. Zakopane/Kraków Pł. - Warszawa Wsch. - bez zmian * P 32010 (23101) Sztygar rel. Kraków Pł. - Lublin - bez zmian * P 26100 (62101) Hetman rel. Zamość - Wrocław Gł. - bez zmian * P 38200 (83201) Przemyślanin rel. Przemyśl - Szczecin Gł./Świnoujście - wagony WLAB i Bc tylko na odcinku Kraków - Szczecin Gł./Świnoujście * P 38204 (83205) Zakopane - Szczecin Gł. - bez zmian * P 34100 (43101) Bieszczady rel. Przemyśl/Zagórz - Gliwice - wydłużenie relacji na odcinku Przemyśl - Rzeszów, z Zagórza w terminach * P 32100 (23103) Długosz rel. Kraków Pł. - Lublin - bez zmian * P 38504 (83505) Kraków Pł. - Słupsk - bez zmian * P 38202 (83203) Ustronie rel. Kraków Pł. - Kołobrzeg - nadanie nazwy * P 35100 (53101) Warmia rel. Kraków Pł. - Olsztyn - bez zmian * P 86104 (68105) Gorzowiak rel. Gorzów Wlkp. - Wrocław Gł. - skrócenie relacji * P 38506 (83507) Kraków Pł. - Świnoujście - bez zmian * P 35504 (53505) Zakopane - Gdynia Gł./Olsztyn - w stacji Kraków Pł. włączanie/wyłączanie wagonów rel. Gdynia - Krynica/Zagórz - Gdynia * P 38502 (83503) Rzeszów - Kołobrzeg - bez zmian * P 31112 (13113) Pilica rel. Kraków Pł. - Koluszki - zmiana terminu z Krakowa kursuje (5) i (7), z Koluszek (6) i (1) oraz w terminach * P 35102 (53103) Sukiennice rel. Kraków Gł. - Gdynia Gł. - wydłużenie relacji na odcinku Bydgoszcz - Gdynia * P 34200 (43201) Przemyśl - (Katowice) - Wrocław Gł. - łącznik do pociągu 26200 (62200) rel. Lublin - Wrocław - Lublin, dodatkowo w stacji Kraków Pł. włączanie/wyłączanie wagonów rel. Zakopane - Wrocław - Zakopane * P 31106 (13107) Kinga rel. Kraków Pł. - Białystok - bez zmian * P Śnieżka rel. Kraków Gł. - Wrocław Gł. - zmiana relacji i trasy przejazdu (kursuje przez Katowice, Opole); w terminach w stacji Wrocław Gł. przełączanie wagonów z/na poc. Sudety do/z Jeleniej Góry * P 35110 (53111) Jadwiga rel. Kraków Pł. - Olsztyn/Terespol - zmiana terminu kursowania, w obu relacjach kursuje codziennie * P 35506 (53507) Zakopane - Bydgoszcz - bez zmian * P 37103 (73103) Cegielski rel. Poznań - Przemyśl - nowy pociąg, kursuje przez Ostrów Wlkp. Zduńską Wolę, Chorzew Sieńkowice, Częstochowę * P 36100 (63101) Roztocze rel. Przemyśl/Zamość - Wrocław Gł. - zmiana relacji i nadanie nazwy * P 31202 (13203) Wetlina rel. Krynica/Zagórz - Warszawa Wsch. - likwidacja * P 37500 (73501) Podhalanin rel. Zakopane - Poznań Gł. - likwidacja * P 34102 (43103) Morcinek rel. Gliwice - Przemyśl Gł./Zamość - likwidacja * P 381 (382) Cracovia rel. Kraków Gł. - Budapeszt Keleti - bez zmian * P 200 (201) Silesia rel. Kraków Gł. - Praha Hl. N. - bez zmian Dodatkowo spółka PKP InterCity szykuje międzynarodowe niespodzianki: * EC 108 Kraków Główny (o. 7.15) - Petrovice u. Karvine - Praha Hl. N. (p. 13.54) - w Petrovicach przełączenie grupy wagonów rel. Kraków Gł. - Wiedeń Sudb. do pociągu EC Polonia * EC 109 Praha Hl. N. (o. 14.07) - Petrovice u. Karvine - Kraków Gł. (p. 20.40) - w Petrovicach przełączenie grupy wagonów rel. Wiedeń Sudb. - Kraków Gł. z pociągu EC Polonia * Kraków Główny - Wiesbaden Hbf - Kraków Główny; bezpośrednie WLAB do Frankfurtu nad Menem oraz Monachium (pociąg nocny - skład przechodzi z/na IC Mickiewicz) Temat: Rail Baltica: na Litwę przez Ełk i Olecko?? Witam, Właśnie obiło mi się o uszy w jakimś radiu, że zapadły jakieś poważniejsze ustalenia dotyczące przebiegu trasy Rail Baltica. Ponieważ zasłyszane w radiu informacje były, delikatnie mówiąc, niespójne -))) poszukałem jakieś pisanej wersji. Oto, co znalazłem: http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article? Rail Baltika ominie Augustów Kolejowa trasa Rail Baltika w woj. podlaskim bedzie o ponad 30 km dłuższa niż
http://www.plk.warszawa.pl/inwestycje/projekt-rail-baltica.html Mój komentarz: A wracając do polskich odcinków: Czego sobie i Wam życzę, amen -))) Temat: Dodatkowe pociągi http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/Dodatkowepociagi.html Od 25 maja ruszają dodatkowe pociągi W okresie wydłużonego weekendu majowego 2005 r., Przewozy Regionalne Lp.Nr pociąguNazwa pociąguRelacja pociąguTermin kursowaniaUwagi 1.13200/1NosalWarszawa Wsch. 22.51- Zakopane 7.3725/26.V - 1/2.X.2005 Dodatkowe wagony W dniach 25.05.2005 - 30.05.2005, na trasach cieszących się największym PRZEWÓZ ROWERÓW i WÓZKÓW DZIECIĘCYCH Temat: Trochę uwag o nowym rozkladzie Przedstawiam trochę (z natury subiektywnych) uwag o nowym rozkładzie jazdy Wydłużone czasy przejazdu wskutek kolejnego zmniejszenia prędkości rozkładowych Ostateczne odejście od ruchu cyklicznego na węźle warszawskim (pociągi Niestaranne trasowanie pociągów pospiesznych na odcinkach jednotorowych, straty Całkowity bezsens uruchamiania łącznika nr 50101 Toruń – Grudziądz do pociągu Prowadzenie ruchu pociągów pospiesznych po odcinkach, które z uwagi na obecną Jedynie turystyczny charakter pociągów pospiesznych kursujących na odcinkach Nierównomierność oferty w ciągu dnia, nawet na liniach o stosunkowo małym AM Temat: 7117
Jak dla mnie to troche zbyt skromna ta usluga... Oto wykaz stacji obslugiwanych przezen: Aleksandrów Kujawski; Niektore stolice europejskie objete serwisem: Berlin Lichtenberg; Temat: Prasówki http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/784365.html Rewolucja po wrocławsku Karta będzie za darmo, płaci się za doładowanie Jazda na gapę będzie niemożliwa z powodu alarmu Wejście pasażera bez karty do autobusu zakończy się włączeniem sygnału alarmowego Biletowa rewolucja czeka wrocławian za półtora roku. Zamiast kupować zwykły, papierowy bilet, pasażerowie autobusów i tramwajów będą korzystać z tzw. karty miejskiej. W przyszłości zapłacimy nią także za parking, wizytę w kinie i teatrze, a nawet wejście na basen. Mało tego. Kartą zapłacimy też za zakupy w sklepie. Pieniądze zostaną automatycznie potrącone z naszego konta w banku. Taka uniwersalna karta do płacenia za wszystko trafi do naszych portfeli najwcześniej za trzy lata. Najpierw będziemy z niej korzystali tylko w autobusach i tramwajach oraz miejskich instytucjach. Ci, którzy nie będą chcieli plastikowej karty i umieścić na niej swojego zdjęcia, będą mogli kupić jednorazowe bilety. Ale nie będziemy już kasować ich w zwykłych kasownikach. Każdy kartonik ma mieć specjalny elektroniczny chip. Wystarczy przyłożyć go do odpowiedniego urządzenia w autobusie. Problem zaczną mieć gapowicze. Nawet jeżeli uda mu się wsiąść do pojazdu, to o tym, że nie zapłacili za przejazd, kierowca i inni pasażerowie będą wiedzieli natychmiast, bo rozlegnie się alarm. Karty prawdopodobnie będą wydawane bezpłatnie. Trzeba będzie tylko zapłacić za sam bilet. Urzędnicy obiecują, że dla zachęty miesięczne bilety będą tańsze niż dzisiaj. Choć we Wrocławiu będzie to nowość, podobne rozwiązania wprowadziły już Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań i Suwałki. Ale nie wszędzie się sprawdza. W Rybniku kartę wprowadzono już pod koniec 2006 r. Miała umożliwiać nie tylko płacenie za przejazdy autobusowe zależnie od ich długości, ale także za miejsca targowe i wstęp do miejskich ośrodków rekreacji. W praktyce okazywało się, że system nie działa jak powinien. Czasami pięciominutowa podróż kosztowała nawet 10 zł. Na dodatek w mieście zapomniano o jednorazowych biletach. - A my mieliśmy problemy z czytnikami - przyznaje Alicja Kraska, zastępca dyrektora Transportu Miejskiego w Gdańsku. W Trójmieście nie dało się bowiem sprawdzić, czy kupione bilety zostały poprawnie zapisane na karcie. Wrocław chce takich sytuacji uniknąć i już na początku uruchomi 70 tzw. infomatów, czyli punktów, w których doładujemy karty. Pieniądze będzie można na nią wpłacić w placówkach, które podpiszą z operatorem umowę. - Wzorujemy się na Lizbonie - mówi Marcin Urban z magistratu. - Tam system działa tak sprawnie, że kartą zapłacimy i to ze zniżką jednocześnie na poczcie, w restauracji czy w sklepie z pamiątkami. Jeżeli wszystko się sprawdzi i miastu uda się porozumieć z PKP, karta miejska zacznie też obowiązywać na kolei. Zastąpi bilet jednorazowy, dekadowy czy miesięczny. Magdalena Kozioł, Mariusz Krysiak - POLSKA - Gazeta Wrocławska Temat: [Wrocław] Karta Miejska Zgodnie z sugestią matternhorna zakładam osobny wątek, bo Karta Miejska będzie bardzo istotnym przełomem w historii Wrocławia: Rewolucja po wrocławsku Karta będzie za darmo, płaci się za doładowanie Jazda na gapę będzie niemożliwa z powodu alarmu Wejście pasażera bez karty do autobusu zakończy się włączeniem sygnału alarmowego Biletowa rewolucja czeka wrocławian za półtora roku. Zamiast kupować zwykły, papierowy bilet, pasażerowie autobusów i tramwajów będą korzystać z tzw. karty miejskiej. W przyszłości zapłacimy nią także za parking, wizytę w kinie i teatrze, a nawet wejście na basen. Mało tego. Kartą zapłacimy też za zakupy w sklepie. Pieniądze zostaną automatycznie potrącone z naszego konta w banku. Taka uniwersalna karta do płacenia za wszystko trafi do naszych portfeli najwcześniej za trzy lata. Najpierw będziemy z niej korzystali tylko w autobusach i tramwajach oraz miejskich instytucjach. Ci, którzy nie będą chcieli plastikowej karty i umieścić na niej swojego zdjęcia, będą mogli kupić jednorazowe bilety. Ale nie będziemy już kasować ich w zwykłych kasownikach. Każdy kartonik ma mieć specjalny elektroniczny chip. Wystarczy przyłożyć go do odpowiedniego urządzenia w autobusie. Problem zaczną mieć gapowicze. Nawet jeżeli uda mu się wsiąść do pojazdu, to o tym, że nie zapłacili za przejazd, kierowca i inni pasażerowie będą wiedzieli natychmiast, bo rozlegnie się alarm. Karty prawdopodobnie będą wydawane bezpłatnie. Trzeba będzie tylko zapłacić za sam bilet. Urzędnicy obiecują, że dla zachęty miesięczne bilety będą tańsze niż dzisiaj. Choć we Wrocławiu będzie to nowość, podobne rozwiązania wprowadziły już Warszawa, Kraków, Gdańsk, Poznań i Suwałki. Ale nie wszędzie się sprawdza. W Rybniku kartę wprowadzono już pod koniec 2006 r. Miała umożliwiać nie tylko płacenie za przejazdy autobusowe zależnie od ich długości, ale także za miejsca targowe i wstęp do miejskich ośrodków rekreacji. W praktyce okazywało się, że system nie działa jak powinien. Czasami pięciominutowa podróż kosztowała nawet 10 zł. Na dodatek w mieście zapomniano o jednorazowych biletach. - A my mieliśmy problemy z czytnikami - przyznaje Alicja Kraska, zastępca dyrektora Transportu Miejskiego w Gdańsku. W Trójmieście nie dało się bowiem sprawdzić, czy kupione bilety zostały poprawnie zapisane na karcie. Wrocław chce takich sytuacji uniknąć i już na początku uruchomi 70 tzw. infomatów, czyli punktów, w których doładujemy karty. Pieniądze będzie można na nią wpłacić w placówkach, które podpiszą z operatorem umowę. - Wzorujemy się na Lizbonie - mówi Marcin Urban z magistratu. - Tam system działa tak sprawnie, że kartą zapłacimy i to ze zniżką jednocześnie na poczcie, w restauracji czy w sklepie z pamiątkami. Jeżeli wszystko się sprawdzi i miastu uda się porozumieć z PKP, karta miejska zacznie też obowiązywać na kolei. Zastąpi bilet jednorazowy, dekadowy czy miesięczny. Magdalena Kozioł, Mariusz Krysiak - POLSKA - Gazeta Wrocławska http://wroclaw.naszemiast...nia/784365.html Temat: [pr]Bilet elektroniczny http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/784365.html Rewolucja po wrocławsku Karta będzie za darmo, płaci się za doładowanie Wejście pasażera bez karty do autobusu zakończy się włączeniem sygnału Taka uniwersalna karta do płacenia za wszystko trafi do naszych portfeli Magdalena Kozioł, Mariusz Krysiak - POLSKA Gazeta Wrocławska Temat: nowy rozklad w Podlaskim z "Gazety w Bialymstoku" Nowy rozkład nie został mocno odchudzony Najczarniejszy scenariusz, według którego w tym roku w naszym regionie miało Jeszcze nie wiadomo, czy znajdą się pieniądze na przyszły rok. Póki co, w nowym Zlikwidowane zostały jedynie po dwie pary połączeń na trasach Białystok - Z powodu braku pieniędzy PKP od dobrych kilku lat likwidują nierentowne pociągi Według PKP ogromne straty (ponad 30 tys. zł miesięcznie) przynoszą pociągi Nierentowne są również międzynarodowe połączenia. I tak np. do pociągów relacji Uratowaliśmy co się dało Rozmowa z Czesławem Sulimą Józef Woronko: Wczoraj wszedł w życie oczekiwany z niecierpliwością, zwłaszcza Czesław Sulima(zastępca dyrektora ds. handlu i marketingu Zakładu Przewozów Jednak niektórzy, a mam na myśli głównie urzędników, skarżą się, że rozkład nie - Nie mogliśmy wszystkich zadowolić, bo tego zrobić się nie da. Rozmawialiśmy z Czy za pół roku rozkład może się zmienić? - Jeśli znajdą się środki na utrzymanie połączeń regionalnych, to raczej nie. Rozmawiał Józef Woronko Temat: [dlugie] Wawa - Olecko - Wawa, 19.02 Wstawanie o 5.45 nie jest fajną czynnością, chyba że 5.45 wypada gdzieś po południu - w sobotę, 19.02, wypadła ona jednak z przeraźliwą dokładnością o 5.45, co mojego entuzjazmu ze zrozumiałych wzgledów nie wzbudziło. Ani nie obudziło. Whatever :) W każdym bądź razie nieco ponad pół godziny po owej nieszczęsnej 5.45 stałem MAZURY z Łodzi sobie nadjechały, stanęły przy peronie numer pięć i sobie Córeczka, piętnaście lat, tatuś i dwa katary opuściły pociąg w Mławie, co było Do Olsztyna dojechaliśmy planowo. Tu - circa pół godziny czasu, akurat na: Podróż do Ełku przez zaśnieżone Mazury - czystą przyjemnością była. No, może W Ełku szybka przerwa obiadowa, smaczna fasolka po bretońsku w znanym miejscu Z ciekawych rzeczy - skład pospiesznego Warszawa - Ełk widocznego na torach W Ełku 16 minut na przesiadkę na kibel do Białegostoku, żegnam się zatem z Zdjęcia (dla odważnych, bowiem i ja i aparat zdjęć robić nie potrafimy) - Temat: KOŁA PRZYJACIÓŁ DZIECI Z CUKRZYCˇ Polskie Stowarzyszenie Diabetyków Zarząd Główny 89 - 959 Bydgoszcz, ul. Chodkiewicza 9 - 11 B 2, tel./fax (052) 321 20 14 Oddziały Wojewódzkie Dolnośląskie 50 - 403 Wrocław ul. Dobrzyńska 21/23 tel. 071 344 28 31 Kujawsko - Pomorskie 85 - 822 Bydgoszcz ul. Baczyńskiego 17 tel. 052 361 21 52 Lubelskie 20 - 950 Lublin 1 ul. Rzeckiego 21 skr. pocztowa 168 Lubuskie 66 - 400 Gorzów Wlkp. ul. Piłsudskiego 1a tel. 095 732 20 01 Łódzkie 90 - 261 Łódź ul. Jaracza 11 tel. 042 632 27 03 Małopolskie 32 - 602 Oświęcim ul. Olszewskiego 43 Mazowieckie 00 - 689 Warszawa ul. Poznańska 38/2 tel. 022 628 60 62 Opolskie 47 - 220 Kędzierzyn Koźle ul. Jana Pawła II 3 Podkarpackie 35 - 056 Rzeszów ul. Dąbrowskiego 17/37 tel. 017 863 04 27 Podlaskie 15 - 062 Białystok ul. Warszawska 23 tel. 085 732 99 74 Pomorskie 80 - 401 Gdańsk ul. Gen. Hallera 10/12 tel. 058 344 58 48 Śląskie 41 - 300 Dąbrowa Górnicza ul. Dojazdowa 18 tel. 032 261 50 36 Świętokrzyskie 26 - 110 Skarżysko Kamienna ul. 1 Maja 65 Warmińsko - Mazurskie 10 - 437 Olsztyn ul. Głowackiego 17, p. 010 tel. 089 542 98 33 w.56 Wielkopolskie 61 - 380 Poznań os Armii Krajowej 149 tel. 061 877 49 77 Zachodnio - Pomorskie 70 - 421 Szczecin ul. Piłsudskiego 40-42 tel. 091 488 24 00 Oddziały Rejonowe 50 - 403 Zgorzelec ul. Poniatowskiego 5/12 tel. 075 775 52 13 87 - 800 Włocławek ul. Szpitalna 6a, bud D 22 - 100 Chełm ul. Siedlecka 26/48 21 - 400 Łuków ul. Spółdzielcza 6 65 - 018 Zielona Góra ul. Lissowskiego 1 98 - 200 Sieradz ul. Mickiewicza 6b 31 - 135 Kraków ul. Batorego 3 33 - 100 Tarnów ul. Klikowska 21 38 - 500 Sanok ul. Jana Pawła II 5 tel. 013 463 28 88 37 - 700 Przemyśl ul. Słowackiego 17 16 - 400 Suwałki ul. Osiedle II B1 13 18 - 400 Łomża ul. Niemcewicza 17 tel. 086 216 56 20 42 - 200 Częstochowa ul. Nowowiejskiego 3 43 - 300 Bielsko - Biała ul. Partyzantów 23 tel. 033 822 90 65 41 - 800 Zabrze ul. Św. Urbana 4 tel. 032 271 65 12 64 - 920 Piła ul. Niemcewicza 12a/3 64 - 100 Leszno ul. Zwycięstwa 11/15 62 - 510 Konin ul. Okólna 41/84 25 - 602 Kielce ul. Jagiellońska 47a skr. pocztowa 83 Oddziały Branżowe PKP w Łodzi 90 - 073 Łódź ul. Legionów 125 tel. 042 644 43 68 Petrochemia Płock 09 - 400 Płock ul. Gałczyńskiego 12 tel. 024 262 27 57 Koło Dzieci i Młodzieży z Cukrzycą 09 - 402 Płock ul. Kochanowskiego 5 [ Dodano: Czw Maj 13, 2004 5:01 pm ] ODDZIAŁY REGIONALNE POLSKIEGO TOWARZYSTWA DIABETOLOGICZNEGO Białostocki Oddział PTD Przewodnicząca - prof. dr hab. med. Ida Kinalska Klinika Endokrynologii AM 15-276 Białystok, ul. Skłodowskiej 24A fax (0-85) 744 76 11 Kujawsko-Pomorski Oddział PTD Przewodnicząca - dr n. med. Agata Bronisz Katedra i Klinika Endokrynologii i Diabetologii Klinicznej Szpital im. Bidziela Bydgoszcz, ul. Ujejskiego 75 fax (0-52) 372 59 71 Dolnośląski Oddział PTD Przewodnicząca - prof. dr hab. med. Renata B. Wąsikowa Katedra i Klinika Endokrynologii Wieku Rozwojowego AM 50-376 Wrocław, ul. Wrońskiego 13c fax (0-71) 328 06 82 Gdański Oddział PTD Przewodnicząca - dr med. Ewa Semetkowska-Jurkiewicz Klinika Nadciśnienia Tętniczego i Diabetologii AM 80-211 Gdańsk, ul. Dębinki 7 fax (0-58) 349 25 35 Lubelski Oddział PTD Przewodniczący - prof. dr hab. med. Jerzy Łopatyński Katedra Medycyny Rodzinnej AM 20-092 Lublin, ul. Staszica 13 fax (0-81) 532 34 43 Łódzki Oddział PTD Przewodnicząca - dr n. med. Anna Mikołajczyk-Swatko Wojewódzki Ośrodek Diabetologii i Chorób Metabolicznych 90-030 Łódź, ul. Nowa 30/32 Małopolski Oddział PTD Przewodniczący - prof. dr hab. med. Jacek Sieradzki Katedra Chorób Metabolicznych 31-501 Kraków, ul. Kopernika 15 fax (0-12) 421 97 86 Śląski Oddział PTD Przewodniczący - dr hab. n. med. Krzysztof Strojek Katedra i Klinika Chorób Wewnętrznych i Diabetologii ŚAM 41-800 Zabrze, ul. 3 Maja 13/15 fax (0-32) 271 46 17 Warszawsko-Mazowiecki Oddział PTD Przewodniczący - prof. dr hab. med. Jan Tatoń Katedra i Klinika Chorób Wewnętrznych i Diabetologii AM 03-242 Warszawa, ul. Kondratowicza 8 fax (0-22) 811 67 52 Wielkopolski Oddział PTD Przewodnicząca - dr n. med. Ewa Wender-Ożegowska Klinika Położnictwa i Chorób Kobiecych Ginekologiczno-Położniczy Szpital Kliniczny Akademii Medycznej im. K. Marcinkowskiego SPZOZ 60-535 Poznań, ul.Polna 33 tel. (0-61) 841 92 28 e-mail:gmichalak@gpsk.am.poznan.pl Zachodnio-Pomorski Oddział PTD Przewodnicząca - dr hab.n.med. Liliana Majkowska Z-ca przewodniczącego - dr n.med. Henryk Fuchs Sekretarz - lek.med. Sławomir Starzyński Skarbnik: dr n.med Sławomir Pynka Klinika Endokrynologii, Nadciśnienia Tętniczego i Chorób Przemiany Materii PAM 71-455 Szczecin, ul. Arkońska 4 tel. (0-91) 454 14 68 fax (0-91) 454 19 16 Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych Punktem odniesienia jest taryfa PKS. Dlaczego właśnie PKS i którego PKSu? Bo jest taryfa PKS Nowy Sącz i PKS Suwałki która różni się ZASADNICZO Poza tym są też PKSy prywatne ( Sanok. Gryfice) i czy ich taryfa też jest punktem odniesienia? Busiarz jeździ taniej od PKS (zresztą nie zawsze, bo są PKS-y, które obniżyły ceny pod wpływem busów), ale w zamian oferuje gorszą jakość usług. No właśnie. Są przypadki że bus jest droższy od PKSu. I co wtedy? Wybacz, ale jeśli PKS ma rozkład jazdy na każdym przystanku, a busiarz nie wywiesza go nigdzie, a przystanków nie uznaje, to jest dla mnie gorsza jakość. Ale Ty jesteś specjalistą i świadomym pasażerem. A dla pasażera nieświadomego , np. takiego co jeździ tylko na trasie Lublin - Zamość i po drodze nie wysiada to to czy wiszą tabliczki w Chomęciskach czy Wólce Orłowskiej nie ma ŻADNEGO znaczenia. Dla 90% pasażerów liczy się przede wszystkim cena i czas przejazdu, no może jeszcze w lecie klima. Poza tym dla mieszkańców Chomęcisk rozkład też nie ma żadnego znaczenia bo jak chcesz jechać do Lublina/Zamościa to wystarczy wyjść na szosę i machnąć ręką, a na pewno coś się zatrzyma. To nie tak jak np. w Wielkopolsce gdzie między Poznaniem i Kaliszem jeździ 10 autobusów dziennie. Między Lublinem i Zamościem jeździ ok. 50 busów i PKSów dziennie. Na trasie np. Lublin - Lubartów jest ok. 100 połączeń dziennie. Po co komu w takim przypadku rozkład? A coś takiego, jak jest w Zakopanem, że w ogóle rozkładów nie ma, tylko bus odjeżdża, gdy uzbiera się odpowiednia ilość pasażerów, to jest moim zdaniem skandal. Tak może wyglądać komunikacja w Azji czy Afryce, ale nie w kraju wchodzącym do Unii Europejskiej. A moim zdaniem jest to zdrowa sytuacja. chcesz jeździć zgodnie z rozkładem - idziesz na PKS, nie chcesz - idziesz na busa. To tak jak Pepsi i Coca Cola. Nie lubisz Pepsi - kupujesz Coca Colę. Wygląda na to jednak, że pod tym względem woj. lubelskie jest wyjątkiem w skali kraju. Zobacz zresztą na tym forum, w dziale "Rozkłady jazdy" > "Busy", ile jest rozkładów z woj. lubelskiego, a ile z wszystkich pozostałych. No zgadza się ale tylko Lubelskie ma swojego Arona A fakty są takie, że jak pasażer wychodzi na przystanek, to interesuje go, czy rozkład będzie wisiał na przystanku. Myślę że niekoniecznie. Wielu pasażerów na najbardziej uczęszczanych trasach w Lubelskim ( np. Lublin-Zamość, Lublin - Chełm, Lublin - Biała Podl., Lublin - Puławy, Lublin - Warszawa) w ogóle nie wczytuje się w rozkłady a po prostu idzie na dworzec/przystanek i zawsze coś się trafi ( no może poza godzinami 21-5) Wybacz, ale w PKP czy PKS takie zjawiska, chociaż oczywiście istnieją, to są tępione poprzez rozmaite kontrole itp. Na głównych trasach owszem kontrole się zdarzają, ale na bocznych to już często wolna amerykanka. Ja kiedyś jechałem PKSem w okolicach Łukowa 15 km a bilet dostałem na 5 km ( zapłaciłem oczywiście za 15). Zorientowałem się dopiero w domu tak że 10 km jechałem na gapę . W PKSie jest ryzyko że kierowca wyda Ci zły bilet i wpadniesz a w busie nie ma na szczęście takiego ryzyka Większość busiarzy w okolicach Krakowa używa Mercedesów takiej wielkości, jak na tym zdjęciu: http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/01/25881.jpg Mają one 20 miejsc siedzących (łącznie z kierowcą!) i oficjalnie nie mają stojących. Tymczasem przewożą często nawet 2 razy więcej. Moim zdaniem to jest chore. Zgadza się, ale trzeba sprawdzić czy mają homologację na miejsca stojące. Jak mają to nic nam do tego. Takie pojazdy nie powinny być używane do regularnej komunikacji. Powinny, tyle że nie powinny mieć miejsc stojących. Choć z drugiej strony jeżeli ktoś chce jechać na stojąco to czemu mu tego zabraniać? Jego sprawa. W tramwajach większość ludzi jeździ na stojąco i jakoś żyją. Przeznaczone są zupełnie do czego innego (do przewozów zamkniętych, np. turystycznych) i w takim charakterze wykorzystywane są w krajach zachodnioeuropejskich, skąd zresztą w większości były kupione. Ale jeżeli firma produkująca taki samochód nie napisała, że nie jest on przeznaczony do komunikacji regularnej to nie widzę powodu żeby wynosić 15-letniego Autosana H9 czy Zemuna nad Mercedesa. Fakty są takie, że firmy z Unii E. tłuką niezłą kasę na polskich busiarzach i w życiu nie zrezygnują ze sprzedawania im swoich produktów. Kto wie, czy za busiarstwem nie stoi lobbing dealerów światowych korporacji samochodowych? Przewoźnik powinien jeździć taborem takim, aby mieć pewną rezerwę w przypadku gdyby frekwencja była wyższa od przeciętnej na danej trasie. Taki tabor, jakiego używają busiarze, takich szans nie daje. Ale po co rezerwa jak zaraz będzie następny bus? No może nie zaraz, ale za 15-30 minut. Nie zmieściłeś się do jednego busa to zaraz podjedzie następny. Lubelszczyzna to nie Wielkopolska gdzie jest 10 połączeń Poznania z Kaliszem dziennie Reasumując: nie jestem przeciwnikiem prywatnych przewoźników. Jestem jak najbardziej za konkurencją w komunikacji, która przyczynia się do obniżenia cen. Tylko że przewoźnicy powinni spełniać pewne minimalne normy jakości, jak np. zatrzymywanie się tylko na przystankach, I tu się nie zgadzam bo np. jeździłem komunikacją miejską w Wenecji w UE i autobusy zatrzymywały się poza centrum i Mestre "na dzwonek" poza przystankami. wywieszanie rozkładów jazdy na każdym przystanku, wydawanie biletów itp. Przewoźnicy, którzy spełniają te normy, jak najbardziej mogą i powinni ze sobą konkurować, z korzyścią dla pasażerów. Heh, rozkłady jazdy wywieszone na przystanku są czasem niszczone. Kazdy może powiedzieć, że rozkład był, tylko żulernia je zrywa. Ale nie może być tak, że jeden ma to wszystko, a drugi jeździ taniej, bo oszczędza na przystankach, rozkładach, biletach itp. A PKS oszczędza na komórkach. U nas w większości busów można zarezerwować sobie bilet przez telefon lub sms a spróbuj to zrobić w PKSie. Poza tym 90% gmin i tak umarza PKSom opłaty za korzystanie z przystanków itp. Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 106 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||