Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład PKP inter city Wrocław |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Suwałki WarszawaTemat: Limit tonażowy pociągów na linii Sokółka - Suwałki Witam. Czy to prawda, że maksymalny ciężar składu wpuszczanego na trasę Sokółka http://www.ptr.aplus.pl/rowerowy/index.php?id=art&art=248 Od: Rowerowy Białystok Witam! Od: Bogusław Marchewka PBO1.2d-074/55/2006 W związku z zapytaniem o możliwość włączenia dodatkowego wagonu W tej sytuacji dołączenie drugiego wagonu do przewozu rowerów może odbyć DYREKTOR BIURA Temat: Warszawa-Wrocław-Warszawa - propozycje Cubus, niestety twój rozkład nie uwzględnia innych połączeń w innych częściach Polski. I tutaj twój rozkład trochę się rozlatuje. Chodzi mi konkretnie o TLK Starostę który jedzie z mojego rodzimego miasta i znam tutejszy rozkład. Twoja propozycja żeby Starosta jechał z Wawy do Poznania o 20.25 jest nie do przyjęcia z kilku powodów: 1. Twój plan zakłada jednostronny kurs Starosty ponieważ na trasie Poznań-Warszawa już tego pociągu nie ma, tak samo w planie zapotrzebowania na składy. Jak skład ma więc wrócić do Białegostoku. Uprzedzam że likwidacja połączenia Starosty do Białegostoku nie opłaca się bo jezdzi sporo ludzi zwłaszcza po likwidacji PKP PR Branickiego. 2. Skoro Starosta ma odjeżdzać o 20.25 z Warszawy Centralnej to oznacza że z Białegostoku odjechałby o 17:55. A to niestety koliduje z Hańczą (18:05) która jest pociągiem międzynarodowym. ( tak, tak jedzie przecież z Sestokai) Jest też skomunikowana z Jaćwingiem gdyż na trasie Białystok- Suwałki jest tylko jeden tor chociaż to najmniej ważna kwestia. 3. Uważam też że mieszkańcy stolicy Podlasia powinni mieć chociaż jedno połączenie do Poznania które spełnia obecnie Starosta. Niestety pociągi w kierunku Poznania odjeżdzają na 5 minut przed przyjazdami z Białegostoku zatem musi być połączenie bezpośrednie. Nie jeżdzę pociągami IC do Poznania czy Krakowa i nie jestem w tej dziedzinie ekspertem. Znam za to dobrze połączenia na trasie Białystok-Warszawa i mogę powiedzieć co koliduje z sobą co właśnie zrobiłem. Dodane: Podoba mi się pomysł Luttza żeby przedłużyć któryś z pociągów do Białegostoku. Stanowiłby dobrą konkurencję dla Jaćwinga ponieważ Jaćwing jedzie z Białegostoku do Wrocławia 9 h a PIC 7h wg obliczeń Luttza. Pod warunkiem zeby to był co najwyżej EX a najlepiej TLK ale w składzie dorównujący Konopnickiej, dlaczego? Ponieważ Konopnicka ma nowy zmodernizowany skład wraz z wagonami dla niepełnosprawnych. Podrożni jadąc do Wawy wybierając albo pociąg do IC do Wrocławia przez Wawę albo Konopnicka wybiorą tańszą i lepszą Konopnicką. Nikt z podróżnych z Białego nie wybierze pociągu klasy IC bo sama miejscówka kosztuje 25 zł a to jest cena dorównująca samemu biletowi PKP PR do Wawy. Czas przejazdu nie byłby wiele krótszy od PR gdyż podróż byłaby krótsza moze o 10-20 min. Gdyby całość dobrze złożyć i zareklamować to trasa by się opłacała. Poranne pociągi generują przyzwoite obciążenie zwłaszcza do Wawy. Temat: Co zostanie w nowym rozkladzie PKP? Cytat:"W zwiazku z ograniczeniem pracy przewozowej w segmencie przewozow regionalnych na rok 2000 przewiduje sie odwolanie okolo 1500 /to nie pomylka/ poc. regionalnych i 90 poc.miedzyregionalnych. Wykaz poc.miedzyregionalnych w zalaczeniu." Z "ciekawszych": Warszawa -Bielsko -Warszawa /14506/41507 Suwalki-Katowice 14508/41509 Warszawa-Wroclaw 16502/61503 Bialystok-Wroclaw 16500/61501 Krynica-Krakow 33500 Zakopane-Gdynia 35702/53703 Zakopane-Szczecin 38708/83709 itd I jeszcze :Karkonosze 16201 tylko w zime i lato /na razie bez szczegolow/ 17201 do Ostrowa w polaczeniu z 16007 Ornak Zakopane-Katowice przez Krakow Zakopane-Szczecin 38206 przez Krakow To konsekwencje zawieszenia Sucha -Zywiec i Kalwaria-Bielsko Mazury w sezonie w relacji Lodz Fabr-Elk, a poza sezonem Lodz-Olsztyn A TERAZ BOMBA :77102/77117 Warszawa-Bialystok- Warszawa jako EXPRESS prawdopodobnie Mickiewicz przedluzony z Poznania. To tyle na razie informacji jest duzo wiecej ale nie mam czasu wszystkich podac. I jeszcze jedno w najblizszych dniach zostanie ustalona godzina zero-wprowadzenie ograniczen, pada kilka dat 26.09, 01.01 2000 lub nowy rozjklad co chyba nierealne L.R To nie lepiej od razu postawic PKP w stan upadlosci i nie denerwowac potencjalnych pasazerow ? ******************************************************************************* "Always look on the bright side of life :)" Zatrzymuj sie, Temat: Kolej w Olecku Fajnie że coś się zmienia na naszym dworcu PKP. Mamy połączenie z Wrocławiem a w sezonie ze Szczecinem i Gliwicami. Oto co ciekawego szykuje się za jakiś czas: Rail Baltika ominie Augustów źródło: Radio Białystok Kolejowa trasa Rail Baltika w woj. podlaskim będzie o ponad 30 km dłuższa niż pierwotnie zakładano. Będzie tak ze względu na cenny przyrodniczo obszar Natura 2000 w okolicy Augustowa. Zgodnie z ostatnimi planami Rail Baltika ominie letnią stolicę Polski i przebiegać będzie przez Warszawę - Białystok - Ełk - Olecko - Suwałki i dalej do granicy państwa. To kolejna inwestycja, po wstrzymanej budowie obwodnicy, która omija Augustów. Decyzja o zmianie przebiegu Rail Baltiki jest sporym zaskoczeniem, ale wskazuje na to, że polskie władze nie chcą wchodzić w kolejny sądowy spór z Brukselą. Jak informuje dyrektor do spraw technicznych PKP zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku - Mirosław Michalkiewicz, w pierwszym etapie do 2013 roku trasa będzie zmodernizowana tak aby pociągi mogły jeździć z prędkością 160 km na godzinę. Ekspert Centrum imienia Adama Smitha - Zbigniew Sulewski przekonuje, że rezygnując z przebiegu Rail Baltiki przez Augustów Polska wcale nie unika problemu ochrony przyrody w przyszłości. Może się okazać, że tereny wokół Ełku i Olecka są równie cenne przyrodniczo jak dolina Rospudy i inwestycja może być wstrzymana podobnie jak obwodnica Augustowa. Już w przyszłym roku, dzięki modernizacji odcinka Warszawa - Tłuszcz podróż z Białegostoku do stolicy trwać będzie niespełna 2 godziny. Budowę kolejowej trasy Rail Baltika w 75 procentach pokryje Unia Europejska więcej informacji na www.plk.warszawa.pl/inwestycje/projekt-rail-baltica.html Temat: Znizka ustawowa wykorzystana W tym roku uczelnia nie zasponsorowala nam wykupionych Mam wiec tylko zwykla legitymacje nauczycielska. 78443 / 87442 Poznan - Koszalin Natomiast w tab. 315 SRJP mozna zalezc pociag obslugiwany przez ezt, majacy Michal Jaroszynski Michal Jaroszynski Temat: Gadu, Gadu... (Bylo Nida i inne relacje) My tu sobie gadu, gadu o relacjach, pomijaniu miast innych niz Warszawa itp, a okazuje sie, ze to nie zalezy od nas, a nawet nie od wladz samych zainteresowanych miast. Zapotrzebowanie na relacje skladaja zwierzchnicy rejonow kolejowych (bo teraz juz chyba nie mozna mowic o DOKP). I tak naprzyklad byl planowany pociag pospieszny Lodz - Kutno - Poznan, ale z owodu braku zainteresowania Lodzkiego dyrektora, nie bedzie tego pociagu. A o jego wspanialosci nie musze przekonywac, tym bardziej, ze mial byc skomunikowany z Kopernikiem w obie strony... A apropos Neptuna i Lodzi - od nowego rozkaldu beda nim jezdic ludzie - bo Dobrym przykladem polaczen nie-z-przesiadka-w-warszawie sa ni mniej ni Kielce - TAK trzymac. Zeby tylko kazde miasto wojewodzkie mialo tak sprytne A naprawde takie polaczenia moznaby wyliczac w nieskonczonosc... Lublin - Siedlce - Bialystok - Elk/Suwalki Moze, jak sie zmieni uklad administracyjny, wladze regionalne beda bardziej I tym optymistycznym akcentem koncze moje wywody. Pozdrawiam. Piotrek. Temat: Kolej potrzebuje dodatkowych 700 mln EUR na Euro 2012 Kolej potrzebuje dodatkowych 700 mln EUR na Euro 2012 Kolej na dojazd do stacji Euro 2012 potrzebuje dodatkowe 700 mln EUR. Na razie. Kwota ta może być już tylko wyższa. PKP Polskie Linie Kolejowe mierzą siły na zamiary - rachują ile będą kosztowały remonty i modernizacje na EURO 2012. Plan zakłada całkowitą przebudowę kilkuset kilometrów sieci kolejowej, łączącej miasta, w których będą odbywały się rozgrywki, z założeniem, że pociągi będą mogły kursować między nimi z prędkością nawet 200 km/h. Nie licząc kosztów Większość modernizacji i tak miała zostać zrealizowana w latach 2007-14 w ramach programu "Infrastruktura i środowisko", ale w związku z mistrzostwami potrzebne będą pewne modyfikacje. Przede wszystkim skróceniu ulegnie termin zakończenia robót - o 2 lata. W górę pójdzie też cena. I to mocno. W piątek do Ministerstwa Transportu trafiło pismo z PKP PLK z najnowszymi wyliczeniami kosztów planowanych inwestycji na mistrzostwa Europy. Po korektach rachunek jest o około 700 mln EUR wyższy niż przewidywał program "Infrastruktura i środowisko". Żeby nie było wątpliwości - wyliczenia nie obejmują rosnących kosztów robocizny i materiałów. To jest zupełnie osobny temat, do którego PKP PLK dopiero się przymierzają. Szacunki mówią, że koszty kolejowych inwestycji na skutek wzrostu cen będą o 30-50 proc. wyższe niż zakładano. Obecnie budżet na modernizacje wynosi 6,235 mld EUR. Docelowo potrzebne będzie jednak prawdopodobnie około 10 mld EUR. Skąd na to wziąć Wspomniane 700 mln EUR obejmuje tylko koszty związane z dodatkowymi inwestycjami pod kątem Euro 2012. Chociaż nie tylko. Na liście przedsięwzięć, które mają być realizowane z tych pieniędzy jest np. remont linii kolejowej Suwałki-granica państwa. Pozostałe pozycje na rozszerzonej liście inwestycji mają już jak najbardziej na celu poprawę jakości podróżowania do miast, w których będą rozgrywane mecze Mistrzostw Europy. Pieniądze pójdą więc na modernizację linii kolejowej z Jaworzna do Krakowa oraz na uruchomienie systemu łączności GSMR na Centralnej Magistrali Kolejowej, dzięki czemu pociągi będą mogły jeździć po tej trasie 200 km/h. Potem system zostanie uruchomiony na innych liniach - Warszawa-Gdańsk i Warszawa-Poznań. Teraz Ministerstwo Transportu musi zastanawiać się skąd wziąć pieniądze na zrealizowanie zaplanowanych inwestycji. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Nowe pociągi w RJ 2006/2007 Do nowego rozkładu jazdy jeszcze kilka miesięcy, więc wiele może się zmienić, ale nieoficjalne przecieki na jego temat juz tu i ówdzie się pojawiają. Nieoficjalnie dowiedziałem się, że nie będzie przejęcia przez PKP IC pociągów pospiesznych od PR. Dziś trudno powiedzieć, czy to dobrze, czy źle, niemniej jednak spółka PKP PR opracowała zarys dość rozbudowanej (jak na warunki do których przez lata nas przyzwyczajono) sieci połączeń pociągami pospiesznymi. Na 99% do rj powróci pociąg "Mare Balticum" w nowej bardzo urozmaiconej relacji i zestawieniu przypominajacym zbiorowe pociągi towarowe . Będzie składał się z trzech, a w sezonie z czterech grup wagonów, z których dwie zastąpią dotychczasowego Podlasiaka i Kalinkę. Podstawowa grupa w relacji Berlin - Królewiec (wagony RŻD) na stacji Malbork lub Elbląg (tego jeszcze nie wiem) "zgubi" wagony relacji Berlin - Ełk przez Mikołajki (wagony DB) oraz Szczecin - Białystok i Szczecin - Suwałki (w sezonie) przez Giżycko (wagony PKP). Te trzy grupy z kolei bedą łączone i dzielone w Olsztynie. Kolejną ciekawostką będzie pociąg pospieszny (nie pamietam czy czasem nie sezonowy) Warszawa - Kołobrzeg przez Działdowo, Brodnicę, Grudziądz, Tucholę, Chojnice i Szczecinek. Dzieki niemu po wielu latach przerwy Grudziądz odzyska bezpośrednie, stosunkowo szybkie połączenie z Wawą, a ponadto pociągi pospieszne powrócą na trasę Chojnice - Szczecinek. Do kompletu przydałby się powrót pociągów Gdynia - Łódź przez Grudziądz lub Iławę, Brodnicę (marzenie ściętej głowy) Ciekaw jestem, czy w związku z powyższym planowane są jakies większe roboty torowe na odcinku Grudziądz - Laskowice (tu podobno linia sypie się na potęgę dzięki Lotosowi) i na liniach mazurskich. Temat: Zmodernizowane wagony oraz EZTy ze środków UE Witam. Znów męcze o trasy,ale tym razem pociągów ze składami takimi jak w temacie Więc wagony: "Pogoń": Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok "Konopnicka": Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok "Hańcza": Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok – Sokółka – Augustów – Suwałki - Sestokai "Krakowianka": Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Leszno – Poznań – Piła – Kołobrzeg "Roztocze": Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl "Bieszczady": Gliwice – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl "Światowid": Szczecin – Stargard Szcz. – Krzyż – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl "Galicja": Szczecin – Stargard Szcz. – Krzyż – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl Ze strony PKP.Jeśli można to poproszę o stronę,na której będą nazwy i numerki EZTy: Proszę o wpisywanie relacji,oraz numerków pociągów Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami. Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa PKP - 6,00 zł PKS Temat: Rozkład jazdy PKP szykuje nowy rozkład 04.08.2007 Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia. "Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę. Dzięki zmianie trasy "Reymont", odjeżdżający z dworca Łódź Fabryczna do Krakowa, również pojedzie krócej o godzinę (przejazd będzie trwał 3,5 godz.). Pociąg zostanie skierowany na Centralną Magistralę Kolejową. Zmieni się godzina odjazdu, zamiast o godz. 6 wyruszy o 7. Połączenie z Dolnym Śląskiem i Mazurami zapewnią nowe pociągi: "Łużyce" relacji Warszawa - Zgorzelec przez Wrocław i "Jadźwing" relacji Wrocław - Suwałki. Pociąg "Wieniawski", kursujący teraz z Poznania do Lublina, zupełnie zmieni trasę. Przez większość roku będzie jeździł tylko weekendy z Kielc przez Łódź do Szczecina, a w wakacje codziennie - do Świnoujścia. Do rozkładu wróci pociąg "Soła" do Bielska-Białej. W grudniu, gdy zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami, pociągi do Warszawy będą kursowały co 60 minut od godz. 5 do godz. 19. Nie przybędzie połączeń nad morze i w góry. Ale nocny sezonowy pociąg do Kołobrzegu, który na pokonanie trasy potrzebuje pół doby, będzie jechał krócej o około półtorej godziny. Pojedzie przez Ozorków i Łęczycę, a nie przez Stryków i Głowno, gdzie prędkość jest ograniczona do 30 km/h ze względu na zły stan torów. Pociąg do Kołobrzegu, który teraz pokonuje trasę w 12 godzin, od przyszłych wakacji ma jechać krócej o 1,5 godziny. (mr) - Express Ilustrowany Temat: Kolej Wakacyjnymi pociągami na urlop szem 2007-06-26, ostatnia aktualizacja 2007-06-26 17:22 Spółka "PKP Przewozy Regionalne" jak co roku uruchamia pociągi, które ułatwiają letnie podróże na wypoczynek w górach, nad morzem i nad jeziorami. - Kursy zaznaczone są co prawda w rozkładach jazdy, ale nie wszyscy zwracają na nie uwagę, więc przypominamy, zwłaszcza o tych sezonowych - mówi wicedyrektor dolnośląskiego zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Piech. Tradycyjnie największym zainteresowaniem cieszą się połączenia z miejscowościami nadmorskimi i z jeziorami. * Kudowa Zdrój - Gdynia Gł., odjazd z Wrocławia Gł. 1.04, kursuje do 3.09 * "Karkonosze", Warszawa Wsch. - Jelenia Góra, do 2.09 przedłużony do Szklarskiej Poręby Górnej i Kudowy Zdrój, odjazd z Wrocławia 5.42 * "Rozewie", Wrocław Gł. - Gdynia Gł. do 1.09 przedłużony do Helu (odjazd z Wrocławia 23.58) * Katowice - Kołobrzeg/Świnoujście, odjazd z Wrocławia 22.55 kursuje 22/23.06 - 1/2.09 * "Niegocin", Wrocław Gł. - Ełk, odjazd z Wrocławia 22.28, kursuje do 1.09 * "Podhalanin", Szczecin Gł. - Zakopane, odjazd z Wrocławia 22.41, kursuje do 1.09 * Wrocław Gł. - Lublin/Przemyśl Gł., odjazd z Wrocławia 21.40, do 1.09 prowadzi grupę wagonów do Zakopanego * Wrocław Gł. - Kołobrzeg/Łeba, odjazd z Wrocławia 21.58, kursuje do 1.09 * "Bosman", Wrocław Gł. - Szczecin Gł., odjazd z Wrocławia 6.04, przedłużony do 2.09 do Świnoujścia * "Sudety", Warszawa Wsch. - Wrocław Gł., do 2.09 przedłużony do Jeleniej Góry, odjazd z Wrocławia 14.55 * "Wiking", Wrocław Gł. - Szczecin Gł., odjazd z Wrocławia 17.08, do 2.09 kursuje ze Szklarskiej Poręby Górnej * "Kamieńczyk", Poznań Gł. - Szklarska Poręba Górna, odjazd z Wrocławia 9.15 - kursuje codziennie * "Gwarek", Katowice - Słupsk, odjazd z Wrocławia 9.08, do 2.09 przedłużony do Ustki * "Krakowianka", Kraków Gł. - Kołobrzeg, odjazd z Wrocławia 11.06, kursuje codziennie * "Mamry", Wrocław Gł. - Ełk, odjazd z Wrocławia 8.08, kursuje codziennie * "Jeziorak", Wrocław Gł. - Olsztyn Gł., odjazd z Wrocławia 14.01, kursuje codziennie * "Jaćwing", Wrocław Gł. - Suwałki, odjazd z Wrocławia 7.00, kursuje codziennie * "Piast", Wrocław Gł. - Gdynia Gł., odjazd z Wrocławia 7.08, kursuje codziennie * "Pomorzanin", Wrocław Gł. - Gdynia Gł., odjazd z Wrocławia 15.58, kursuje codziennie. http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,4254075.html Temat: Zmiana miejsca wyjazdu na mecze przede wszystkim warto uscislic dlaczego wyjazdy (autokarowe) byly/sa akurat z opola. przede wszystkim dlatego, iz osoby te autokary organizujace zamieszkuja (lub jak to jest w przypadku deza - zamieszkiwaly) w opolu. stad tez przy checi organizacji wyjazdu - naturalne bylo zwrocenie sie do opolskich (a nie np. lublinskich ;-) biur podrozy, z ktorych jedno przedstawilo ciekawa oferte i z niej do tej pory korzystalismy. druga kwestia to naturalnie lokalizacja. jadac do wloch jedzie sie przez czechy, a z opola jest do czech bardzo blisko. jadac autokarem z gdanska czy suwalk i tak jechaloby sie przez (lub obok) opola. z podobnych przyczyn w przypadku meczu z arsenalem zbiorka byla w katowicach (a nie w opolu), gdyz... stamtad odlatywal samolot :) to tyle w kwestii tego jak bylo - i do tej pory jest. a jak moze byc - to kwestia dyskusji. na pewno spory klopot sprawia wyjazdowiczom firma PKP, polaczenia z niektorymi miastami sa tragiczne (stad tez, nawet jak nie moge byc na samym wyjezdzie staram sie sluzyc 'pechowcom' towarzystwem przed czy po) i to duzy problem. mozna zatem miejsce zbiorki przeniesc, ale pytanie: gdzie - i kto to zorganizuje. zawsze bowiem do zalatwienia sa formalnosci i osoba "na miejscu" - gdziekolwiek by to nie bylo - jest bardzo potrzebna. pytania zatem nie stawialbym: "opole - tak czy nie", ale np. "opole, warszawa, krakow czy olsztyn?" najlepiej wczesniej sondujac czy w danych miejscach jest osoba, ktora dopilnowalaby kwestii organizacyjnych. bo "samo" to sie, Sonar, niestety nic zrobic sie nie chce i wyjazd tez sie sam nie zorganizuje. inna opcja mogloby byc zorganizowanie grupowego przejazdu wyjazdowiczow na miejsce zbiorki (czy byloby to opole czy suwalki), najlepiej samochodowego. to juz jednak zalezy od aktywnosci czlonkow MCP w danym regionie i ich organizacji. PS. bardzo dobry temat, mam nadzieje, ze przeczytamy tutaj sporo komentarzy - i propozycji - aby poznac maksymalnie duzo opinii w tej sprawie. Temat: [cyt]PKP-Kielce. [pr][cyt]Nowy kolejowy rozkład jazdy now 26-11-2004 , ostatnia aktualizacja 26-11-2004 19:57 Serwis:Gazeta.pl Link:http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35241,2415364.html Już wiadomo, jak będą kursować pociągi na Podlasiu w przyszłym roku. Nie Sześć następnych pociągów osobowych zniknęło we wrześniu (Białystok - W nowym rozkładzie jazdy będzie ich o dwa więcej. To rezultat - W dni, kiedy występuje faktycznie zapotrzebowanie na dużą liczbę pociągów, Według zapowiedzi Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych projekt - Niestety, koleje regionalne nigdzie na świecie dochodu nie przynoszą, Ważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy: - Skurczy się szlak pociągu kursującego na trasie Hajnówka - Warszawa - Jeden ze składów, które do tej pory jeździły do Ełku, dojedzie tylko do - Będą dodatkowe pociągi do Łap w godzinach, gdy podróżnych jest najwięcej. - Pojawią się też dwa dodatkowe połączenia pospieszne do Warszawy. - Zniknie jednak ekspres Mickiewicz do Krakowa. W jego miejsce przewidziano - Zmieni się trasa Wigier, które zamiast do Bielska-Białej dojadą do Krakowa - Skrócono relację Pogoni (od grudnia Suwałki - Warszawa - Suwałki zamiast do - Pojawi się nowa Narew, kursująca z Białegostoku do Bielska-Białej i z Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 12 grudnia. Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 przykładowo nocny autobus codzienny relacji Poznań - Lublin oraz Poznań - Przemyśl, przez Kalisz, To jest torche inna sytucaja jadąc drogą nr 12 z Lublina do Jarocina od Jarocian do Poznania drogą nr 11 nie trac sie az tyle czasu w porwnaniu z podróża drogą nr 17 Lublin -Warszawa nr 2 Warszawa- Łowicz nr 14 Łowicz -Stryków A2 stryków -Poznań czy tym bardziej jadąd z Lowicza dlajen droga nr 2 do przez Kutno - Konin Wiec nie ma co porwnywać tych roznic do obecnej roznicy miedzy trasą . Lublin - Warszaw -Kutno -Poznań do Lublin- Radom -Łódz- Ostrów- Poznań tutaj roznica jest zasadnicza. Jesli chodzi o czas przejazdu . Ja uwazam ze o wiele lepszym rozwiązaniem jest Połaczenie którego z pociągów z Lublina do Warszawy z pociagiem z Warszawy do Wrocławia. Widzę takie warianty Wariant A Wariant realny przy zmiane nieuczciwej polityki sostosownej przez PKP IC której przykładem jest odcinek Warszawa- Czestochowa- Wroclaw 407 km Pogórze czas przejazdu 5:15 min Jacwing 6: 23 to jest skandal w biały dzień !!!!! A Sudety 05:00 Chełm - 06:00-Lublin -08 :25 Warszawa Centralna - 15:30 Wrocław (Jelenia Góra) Bolko 11:00 Lublin - 14:00 Kielce- 17 :30 Częstochowa stradom -19:30 Wrocław Panorama ( nazwa dawniej używana na trasie Wrocław - Opole- Czestochowa- Warszawa) 14:00 Chełm/Zamość 15:20 Lublin - 17:40 Warszawa Centralna - 20: 20 Częstochowa - Wrocław 23 :10 Karkonosze 20:30 Białystok 23:30 Warszawa Centralna 02:00 Czestochowa Głowna 05:00 Wrocław 08:30 Jelenia Gora 10:00 Szklarska Poreba /20:30 Lublin 23:30 Kielce łaczone w Czestochowie Z Wrocławia Panorama 06:30 Wrocław- Częstochowa - Warszawa- Lublin -Chełm/Zamość Bolko 11:00 Wrocław- Opole -Kielce- Lublin Sudety Jelenia Góra 15:00 Wrocław- Łodz- Warszawa- Lublin-Chełm Karkonosze 18;30 szkalrska Poreba 20:00 Jelenia Gora - 23:30 Wrocław 02;30 Czestochowa 05;30 Warszawa 08;30 Bialystok Kielce 4;30 Lublin 7;20 Wariant B Przy wprowadzeniu oferty specjalnej dla pociagów EX i IC na odcinku Suwłaki- Warszawa -Suwałki, Chełm-Warszaw- Chełm polegającej na wprowadzeniu oferty która bedzie konkurencyjna dla pocigów o taryfie pospiesznej z uwagi na nie możność uzyskania na odcinkach predkości wyzszej niż pociągi pospieszne. EX / IC Bystrzyca 05:00 Chełm - 06:00-Lublin -08 :25 Warszawa Centralna - 11:15 Poznań 13:50 Wrocław Bolko ( Chełm 08:00) 09:00 Lublin - 12:00 Kielce- 15 :30 Częstochowa stradom- Kluczbork -Wrocław 18:30 Wrocław (22:00 Zielona Gora) wagony dołaczane do ślązaka Łuzyce (10:40 Chełm/Zamość) - 12:00 Lublin 14:30 Warszawa Centralna -Łodz Kaliska 16:30 - Wrocław 20:50 (Zgorzelec 23:20) Panorama ( nazwa dawniej używana na trasie Wrocław - Opole- Czestochowa) 14:00 Chełm/Zamość 15:20 Lublin - 17:40 Warszawa Centralna - 20: 20 Częstochowa - Wrocław 23 :10 Karkonosze 20:30 Białystok 23:30 Warszawa Centralna 02:00 Czestochowa Głowna 05:00 Wrocław 08:30 Jelenia Gora 10:00 Szklarska Poreba /20:30 Lublin 23:30 Kielce łaczone w Czestochowie Od Wrocławia Panorama 06:30 Wrocław- Częstochowa - Warszawa- Lublin -Chełm/Zamość Bolko 06:00 Zielona Góra -09:00 Wrocław- Kluczbork -Czetochowa stradom - Kielce- Lublin wagony z Zielonaj Gory odłaczane od Słazaka Łuzyce Zgorzelc 11:30 Wrocław - Łodz- Warszawa-Lublin (Chełma/Zamość) Bystrzyca 15:00 Wrocław - Poznan - Warszawa- Lublin- Chełma Karkonosze 18;30 szkalrska Poreba 20:00 Jelenia Gora - 23:30 Wrocław 02;30 Czestochowa 05;30 Warszawa 08;30 Bialystok Kielce 4;30 Lublin 7;20 Temat: Telegramy PKP OD TRAKISZEK PRZEZ SUWALKI, SOKOLKE, BIALYSTOK, MALKINIE, ZIELONKE, WARSZAWE WSCHODNIA, WARSZAWE CENTRALNA DO WARSZAWY ZACHODNIEJ I SZCZESLIWIC ADRES SIEDEM: ODPIS IZ, IRD, IORD, CET, IIR2, POD, PK, PA, PZ, PZDS, PZ 14 WARSZAWA, IZ, CM, IZRD, URZAD CELNY BIALYSTOK, IRS, PSP WARSZ. SZCZESLIWICE, GRANICZNY PUNKT KONTROLNY SUWALKI.--- NA EUROPEJSKIE SPOTKANIE MLODZIEZY KATOLICKIEJ W RAMACH,,TAIZE'' 1/ DNIA 28.12.BR POC. 77600/1 REL. SZESTOKAI - WARSZAWA 2/DNIA 1/2 STYCZNIA 2000 ROKU POC. 77600/1 REL. WARSZAWA ZACHODNIA - ------------------ IOIR2-2302/99 Z UP IOIR SKROBOL ------------------ Temat: Remont trasy Łódź-Warszawa Od czwartku 3 kwietnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów na linii Łódź – Warszawa. Na początek i koniec weekendu uruchomimy dodatkowe wieczorne pociągi dla pracujących w ciągu tygodnia w stolicy, a wypoczywających w Łodzi. W piątki pociąg pospieszny relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna odjedzie z Warszawy Centralnej o godzinie 19.22, natomiast w niedziele pociąg powrotny ruszy z Łodzi Fabrycznej o godzinie 18.55. Skład będzie zestawiony z tradycyjnych wagonów 1 i 2 klasy. Na trasę powróci również pociąg relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna (odjazd z Dworca Centralnego o godzinie 14.20). Cztery pociągi pospieszne nadal będą kursowały z postojami na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, ale tylko między Koluszkami a Skierniewicami. Zastąpią one pociągi osobowe dowożąc pasażerów do mniejszych miejscowości. Na tym odcinku pozostaną też poranne i popołudniowe kursy autobusów zastępczych. Przesyłki konduktorskie można nadawać w pociągach zestawionych z tradycyjnych wagonów odjeżdżających od poniedziałku do piątku z Łodzi Fabrycznej o godzinie: 4.30, 5.14, 6.10, 6.19, 16.03 oraz w pociągu relacji Łódź Fabryczna - Suwałki (przez Warszawę) o 14.15. Analogiczne odjazdy z Warszawy Centralnej o godzinie: 7.40, 15.20, 16.33, 17.20, 19.52 oraz w pociągu relacji Suwałki – Łódź Fabryczna (przez Warszawę Centralną odjazd o godzinie 9.39). W soboty i niedziele przesyłki przyjmujemy w pociągu z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.19 i z Warszawy Centralnej o 15.20. Pozostałe połączenia zapewniają bezprzedziałowe pociągi elektryczne. news: http://www.pr.pkp.pl/remont-na-linii-warszawa-lodz.html rozkład: http://www.pr.pkp.pl/img_in//NewsletterWawaLodz/601_080403.pdf Komentarz: Pogrzało zupełnie. Pospiechy - ponury standard, ale osobówki - masakra jakaś, zwłaszcza na Koszulki - Skierce. Poza tym ruch na tej linii to nie tylko Łódź - Warszawa. Pragnę zwrócić uwagę na to, że przez rozwalanie skomunikowań masakrycznie tracą inni pasażerowie - np. przesiadający się z popołudniowowieczornej "Narwi" z Bielska przez Katowice, Częstochowę, Koszulki, (...) do Białegostoku. Ich czas przejazdu do Łodzi wciaż rośnie. W zeszłym rj standardem był dojazd do Łodzi na 19.00. Potem zrobiła się z tego w cudowny sposób 19.27. Potem - 19.40. W nowym rj długo utrzymywała się 19.50, potem 20.02. W najnowszym rj w dni powszednie do Łodzi dotrzemy... o 20.13! Zresztą absurdalny rj ma ów pociag, na który ludzie ci się przesiądą. R-4122 rel. Częstochowa - Łódź Fabr. przyjedzie do Koluszek o 18.58, by odjechać......... 19.27!!!! No cholera! I czemu?! Ma to może skomunikowanie z "Ostrowianinem" i tak jadącym przez Łódź, czy w ogóle z czym, bo nie wiem?! Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli Witam !!! Gazeta Wyborcza w Częstochowie Nowy rozkład PKP od niedzieli Gliwiczanin, Częstochowianin, Jaćwing, Karlik - to nowe nazwy, ale Wreszcie poprawi się połączenie z Warszawą: prócz uruchomionego parę tygodni Na linii do Łodzi zmiany są minutowe - z tym że wydłużono trasę jednego z Układ połączeń wakacyjnych nie zmieni się, a nowością będą wagony do Kudowy Ciecia też są A teraz złe informacje: zlikwidowano pociąg nocny Lublin - Jelenia Góra. Do Marazm w Lublińcu Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę Zmiany także w PKS-ie Od poniedziałku PKS uruchamia nową linię do Kłobucka-Zagórza przez Nowy rozkład jazdy w "Gazecie" - w poniedziałek 11 grudnia przyjazdy na Pozdrawiam LiGhTeR Temat: Warszawa-Suwalki 200 km/h i Pomorze Zachodnie 200 km/h do Suwałk ? To nie dowcip. A co ma z tym wspólnego Pomorze Zachodnie ? A nic. Ale po kolei. Wczoraj tj. 27 w Domu Kultury Kolejarza w Szczecinie ( przy ulicy Tak to relacjonuje "Kurier Szczeciński": Na ratunek lokalnym połączeniom. Od siebie dodam, że z całej przemowy prezesa nic nie wynikało - to sztuka No a w trakcie przemowy prezes A u g u s t o w s k i pokazał szybkiego powrotu do zdrowia życzy wierzącym w reformę PKP Temat: Wcześniejsze emerytury (pomostowe) Informacja o organizacji ruchu pociągów PKP Intercity w dniu 09.12.2008 r. w godzinach 11.30 -13.00 w przypadku przeprowadzenia przez związki zawodowe planowanej akcji protestacyjnej na linii średnicowej w Warszawie W związku z planowaną akcją protestacyjną związków zawodowych w dniu 09.12.2008 r. w godzinach 11.30-13.00 wystąpić mogą istotne zmiany w kursowaniu pociągów spółki PKP Intercity kursujących w węźle warszawskim. W przypadku zablokowania przez protestujących torów na stacji Warszawa Centralna zostanie wprowadzona następująca organizacja ruchu pociągów : Pociągi rozpoczynające/ kończące bieg na stacji Warszawa Zachodnia. 1. Pociąg 33505 Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - w przypadku rozpoczęcia akcji protestacyjnej pociąg kursować będzie tylko do stacji Warszawa Zachodnia. Prosimy o zwrócenie uwagi na komunikaty wygłaszanie w pociągu. 2. Pociąg 22106 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna - w dniu 9.12.2008 r. zakłada się kursowanie pociągu bez zmian tj. w relacji Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna. W przypadku wcześniejszego rozpoczęcia akcji protestacyjnej pociąg kursować będzie w skróconej relacji Warszawa Zach. – Łódź Fabryczna. 3. Pociąg 33107 Łódź Fabryczna - Warszawa Wschodnia - kursować będzie w skróconej relacji Łódź Fabryczna - Warszawa Zach. 4. Pociąg 22506 Warszawa Wsch. – Łódź Fabryczna - pociąg kursować będzie w skróconej relacji Warszawa Zach. – Łódź Fabryczna. Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Wschodnia. 5. Pociąg Ex 8114 Słupia Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa Zach. – kursować będzie w skróconej relacji Kołobrzeg – Gdynia – Warszawa Wschodnia. Pociągi kończące bieg na stacji Warszawa Gdańska. 6. Pociąg 11002 Polonez Moskwa – Warszawa Zach. – kursować będzie do stacji Warszawa Gdańska z ominięciem stacji Warszawa Wschodnia, Centralna i Zachodnia. W dniu 9.12.2008 r. wyznaczony zostanie dodatkowy postój pociągu na stacji Warszawa Rembertów. 7. Pociąg Ex 3108/9 Pieniny Przemyśl/ Nowy Sącz – Warszawa Wsch. 8. Pociąg IC 6105/4 Ślęża Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. 9. Pociąg Ex 3114/5 Matejko Kraków Pł. – Warszawa Wsch. Pociągi oczekujące na stacji Warszawa Wschodnia na zakończenie akcji protestacyjnej: 10. Pociąg 53100 Warmia Olsztyn Gł. / Grudziądz – Kraków Pł. 11. Pociąg 56110 Kormoran Olsztyn Gł. – Wrocław Gł. 12. Pociąg 13106 Kinga Białystok – Kraków Gł. Pociągi oczekujące na stacji Warszawa Zachodnia na zakończenie akcji protestacyjnej: 13. Pociąg 12101 Rej Warszawa Zach. - Lublin 14. Pociąg Ex 4510/1 Klimczok Bielsko Biała – Gdynia Gł. 15. Pociąg Ex 3512/3 Sawa Kraków Gł. – Gdynia Gł. 16. Pociąg 61104/5 Jaćwing Wrocław Gł. – Suwałki Pozostałe pociągi kursujące przez Warszawę będą opóźnione do późnych godzin popołudniowych. Uprzejmie prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na komunikaty podawane na stacjach oraz informacje przekazywane przez załogi pokładowe w pociągach. Informujemy, ze Pasażerowie podróżujący pociągami Spółki PKP Intercity mają możliwość, kontynuowania podróży innym, najbliższym pociągiem, jeśli w wyniku prowadzonych akcji protestacyjnych utracili oni płynność podróżowania (bez potrzeby uiszczania dodatkowych należności, jeżeli przejazd odbywa się pociągiem wyższej kategorii lub dokonaniem zwrotu bez potrąceń, w przypadku, kiedy przejazd odbywa się pociągiem niższej kategorii). W przypadku rezygnacji pasażera z kontynuowania podróży, zwroty należności będą dokonywane bez potrąceń. Szczegółowe informacje na temat kursowania pociągów i ewentualnych ich opóźnień wynikających z przeprowadzanej w dniu 9 grudnia akcji protestacyjnej, można uzyskać pod nr telefonu: 0 801 022 007, z telefonu komórkowego i z za granicy: + 48 422 055 007 W dniu 09.12.2008 r. od godz. 8.30 PKP Intercity uruchomi specjalną infolinię o zmianach w kursowaniu pociągów pod numerem : +48 22 474 50 75 W przypadku rozpoczęcia akcji protestacyjnej na Dworcu Centralnym dodatkowych informacji udzielać będą oznakowani identyfikatorem pracownicy PKP Intercity. Informacje o zmianach w kursowaniu pociągów podawane będą także na bieżąco na stronie www.intercity.pl Uprzejmie przepraszamy za wszelkie niedogodności wynikające z planowanej akcji protestacyjnej związków zawodowych. Intercity.pl Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja To mi się wydaje bezsensowne ale może by ktoś na to poszedł:Pospieszny „ Merkury ”: Zakopane 1:10, Poronin 17/18, Biały Dunajec 22/23, Nowy Targ 30/31, Chabówka 1:56/2:12, Maków Podhalański 40/41, Sucha Beskidzka 2:49/3:03, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona 32/33, Kraków Płaszów 4:12/4:44, Kraków Główny 4:52/5:02, Krzeszowice 29/29, Trzebinia 43/45, Jaworzno Szczakowa 6:03/04, Mysłowice 19/20, Katowice 33/38, Chorzów Miasto 51/51, Bytom 7:05/06, Tarnowskie Góry 30/31, Herby Nowe 8:05/06, Krzepice 35/35, Wieluń 9:05/05, Wieruszów 31/31, Kępno 40/41, Ostrzeszów 58/58, Ostrów Wielkopolski 10:24/26, Pleszew 46/46, Jarocin 11:01/02, Środa Wielkopolska 33/33, Poznań Starołęka 55/55, Poznań Główny 12:03/09, Szamotuły 34/34, Wronki 44/44, Krzyż 13:03/05, Dobiegniew 20/20, Choszczno 37/37, Stargard Szczeciński 14:00/01, Szczecin Dąbie 18/19, Szczecin Główny 14:33 || Szczecin Główny 13:59, Szczecin Dąbie 14:13/14, Stargard Szczeciński 31/32, Choszczno 55/55, Dobiegniew 15:12/12, Krzyż 27/29, Wronki 48/48, Szamotuły 58/58, Poznań Główny 16:23/30, Poznań Starołęka 38/38, Środa Wielkopolska 17:00/00, Jarocin 31/32, Pleszew 47/47, Ostrów Wielkopolski 18:07/09, Ostrzeszów 35/35, Kępno 52/53, Wieruszów 19:02/02, Wieluń 28/28, Krzepice 58/58, Herby Nowe 20:27/28, Tarnowskie Góry 21:02/03, Bytom 27/28, Chorzów Miasto 42/42, Katowice 54/59, Mysłowice 22:12/13, Jaworzno Szczakowa 28/29, Trzebinia 47/48, Krzeszowice 23:02/02, Kraków Główny 29/34, Kraków Płaszów 23:41/0:22, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona 1:01/02, Sucha Beskidzka 33/50, Maków Podhalański 58/59, Chabówka 2:27/40, Nowy Targ 3:05/06, Biały Dunajec 12/13, Poronin 17/18, Zakopane 3:25 // Kraków Płaszów 4:30, Kraków Główny 37/42, Włoszczowa Północ 6:10/11, Grodzisk Mazowiecki (PKP) 7:22/23, Warszawa Zachodnia 42/44, Warszawa Centralna 49/56, Warszawa Wschodnia 8:03/08, Tłuszcz 55/56, Małkinia 9:29/30, Czyżew 44/45, Szepietowo 55/55, Łapy 10:10/10, Białystok 26/38, Czarna Białostocka 11:00/00, Sokółka 18/19, Dąbrowa Białostocka 50/50, Augustów 12:19/20, Suwałki 12:52 || Suwałki 15:44, Augustów 16:16/17, Dąbrowa Białostocka 46/46, Sokółka 17:17/18, Czarna Białostocka 36/36, Białystok 17:58/18:10, Łapy 26/26, Szepietowo 41/41, Czyżew 51/51, Małkinia 19:10/11, Tłuszcz 44/45, Warszawa Wschodnia 20:33/38, Warszawa Centralna 45/50, Warszawa Zachodnia 55/56, Grodzisk Mazowiecki (PKP) 21:15/16, Włoszczowa Północ 22:27/28, Kraków Główny 23:46/52, Kraków Płaszów 23:59 /// Kraków Płaszów 4:55, Kraków Główny 5:02/15, Miechów 6:00/00, Kozłów 15/16, Sędziszów 24/24, Jędrzejów 37/37, Kielce 7:05/07, Suchedniów 35/35, Skarżysko Kamienna 43/45, Szydłowiec 57/57, Radom 8:19/22, Warka 9:09/09, Piaseczno 35/35, Warszawa Służewiec 52/52, Warszawa Zachodnia 10:05/07, Warszawa Centralna 12/20, Warszawa Wschodnia 27/33, Warszawa Gdańska 10:50 || Warszawa Gdańska 17:41, Warszawa Wschodnia 17:58/18:04, Warszawa Centralna 12/20, Warszawa Zachodnia 25/27, Warszawa Służewiec 39/39, Piaseczno 56/56, Warka 19:22/22, Radom 20:09/12, Szydłowiec 34/34, Skarżysko Kamienna 46/48, Suchedniów 56/56, Kielce 21:24/26, Jędrzejów 54/54, Sędziszów 22:07/08, Kozłów 15/16, Miechów 31/31, Kraków Główny 23:16/22, Kraków Płaszów 23:29 To pociąg pospieszny " Merkury" ale można by mu wymyślić inną nazwę relacji: Zakopane - Warszawa Gdańska, przez Radom Zakopane - Suwałki, przez CMK Zakopane - Szczecin Główny (może w sezonie do Świnoujścia Port), przez Katowice, Bytom, Ostrów Wielkopolski, Poznań Główny.... Części składów są rozłączane w Płaszowie Temat: Moja wycieczka Plan uległ (znów) zmianie i muszę was zanudzić kolejnymi pytaniami. Najpierw plan (dokładny z numerem pociągu i relacją): 29.04.06 Tychy os. O (18:12) - Tychy dw. PKP T-bus (18:29) trolejbus linii B Tychy (18:40) - Katowice (19:04) poc. os. R-E430 rel. Zwardoń - Katowice Katowice (19:50) - Kraków Gł. (21:23) poc. posp. R-83102 rel. Kołobrzeg - Kraków Gł. Kraków Gł. (22:08 ) - Warszawa Zach. (2:45) poc. posp. R-35504 rel. Kraków Płaszów - Suwałki 30.04.06 Warszawa Zach. WKD (5:24) - Komorów (5:50) poc. WKD 103 rel. Warszawa Śródm. WKD - Grodzisk. Maz. Radon Komorów (6:28 ) - Warszawa Śródm. WKD (6:57) poc. WKD 200 rel. Milanówek Grudów - Warszawa Śródm. WKD Centrum (7:11) - Kabaty (7:31) metro Kabaty (7:36) - Centrum (7:56) metro Warszawa Śródm. (8:05) - Warszawa Falenica (8:46) poc. SKM 54227 rel. Warszawa Zach. - Warszawa Falenica Warszawa Falenica (9:00) - Warszawa Zach. (9:49) poc. SKM 54230 rel. Warszawa Falenica - Warszawa Zach. Warszawa Zach. (10:25) - Koluszki (11:57) poc. posp. R-22105 rel. Warszawa Wsch. - Łódź Fabr. Koluszki (12:34) - Rogów (12:46) poc. os. R-E3330 rel. Łódź Fabr. - Warszawa Wsch. Rogów Osob. Wąsk. (13:00) - Głuchów (13:50) Rogowska Kolej Wąskotorowa Głuchów (14:30) - Rogów Tow. Wąsk. (15:58 ) Rogowska Kolej Wąskotorowa Rogów (18:20) - Skierniewice (18:59) poc. os. R-E3340 rel. Łódź Fabr. - Skierniewice Skierniewice (23:27) - Poznań Gł. (2:36) poc. posp. R-18203 rel. Terespol - Szczecin Gł. 1.05.06 Poznań Gł. (2:48 ) - Bydgoszcz Gł. (5:22) poc. posp. R-65502 rel. Szklarska Poręba Górna - Gdynia Gł. Osob. Bydgoszcz Gł. (6:02) - Białośliwie (7:01) poc. os. R-E58423 rel. Bydgoszcz Gł. - Piła Gł. Białośliwie (9:45) - Piła Gł. (10:08 ) poc. os. R-E58425 rel. Bydgoszcz Gł. - Piła Gł. Piła Gł. (10:16) - Krzyż (11:08 ) poc. os. R-33421 rel. Piła Gł. - Krzyż (szynobus) Krzyż (11:26) - Poznań Gł. (12:30) poc. posp. R-87102 rel. Szczecin Gł. - Poznań Gł. Most Dworcowy (12:46) - Rondo Środka (12:59) tramwaj linii 8 (kier. Miłostwo) Maltanka (13:30) - Zwierzyniec (ok. 13:50) kolejka parkowa "Maltanka" Zwierzyniec (14:00) - Maltanka (ok. 14:20) kolejka parkowa "Maltanka" Rondo Środka (14:45) - Most Dworcowy (14:58 ) tramwaj linii 8 (kier. Górczyn) Poznań Gł. (17:35) - Katowice (22:45) poc. posp. R-84100 rel. Słupsk - Katowice Katowice (23:00) - Tychy (23:23) poc. os. R-E7719 rel. Katowice - Bielsko Biała Gł. Tychy dw. PKP T-bus (23:30) - Piłsudskiego (23:47) trolejbus linii A I pytania (z prośbą): 1) Czy będzie można wejść na Skierniewicką szopę o tej porze (ale w to wątpię)? 2) Czy "Maltanka" będzie jeździć 1 maja? 3) Czy któryś z kolegów ma aktualny SRJP? Jeśli tak to prosiłbym o sprawdzenie wszystkich tych pociągów (bo już raz nadziałem się na bubel w internetowym rozkładzie i od tego czacu nie za bardzu mu wierzę, a na SRJP mnie nie stać). Temat: [Bia] pociagi do likwidacji www.poranny.pl Z rozkładu jazdy znikną kolejne połączenia. Najbardziej odczują to To, co się teraz dzieje na kolei, jest bez sensu. Raz pociąg jest, raz go Na. torach znów się robi gorąco i to nie tylko z powodu upałów. Likwidują, bo urząd nie płaci Te pociągi mają zniknąć od 1 lipca: Likwidację najbardziej odczują ci, którzy jeżdżą na trasie Suwałki-Białystok Temat: Stało się!!! Ogłoszono przetarg w woj. podlaskim Założenia: Czas jazdy na poszczególnych odcinkach: Hajnówka - Czeremcha [0:30] Czeremcha - Siedlce [1:35] Czeremcha - Białystok [1:50] Białystok - Suwałki [2:20] Ilość taboru na szopie: OBIEG I (SA108-007): Czeremcha [4:45] --Hajnówka [5:15 , 5:30] --Siedlce [7:35 , 7:50] OBIEG II (SA105-003): Czeremcha [6:45] --Hajnówka [7:15 , 7:30] --Czeremcha [8:00 , OBIEG III (SA133-001): Czeremcha [3:15] --Białystok [5:05 , 5:10] --Suwałki [7:30 , 7:40] OBIEG IV (SA133-002): Czeremcha [18:05] --Białystok [19:55 , 20:10] --Suwałki [22:30 , OBIEG V (SA108-009): Czeremcha [6:05] --Białystok [7:55 , 8:10] --Suwałki [10:30 , ODJAZDY ZE STACJI HAJNÓWKA: ODJAZDY ZE STACJI CZEREMCHA (kierunek BIAŁYSTOK): ODJAZDY ZE STACJI BIAŁYSTOK (kierunek SUWAŁKI): OBJAŚNIENIA: Dodatkowo pociąg weekendowy relacji Toruń Główny - Hajnówka (przez Bazą jest oczywiście lokomotywowania w Czeremsze. Czekam na Wasze komentarze :) Temat: 1-3.05 - zwariowana nowa wersja Witajcie Zachecony przez Adama Plaszczyce postanowilem rozszerzyc wycieczke na 4 dni. A teraz szczegoly: Wyjazd: 30.kwietnia [piatek] Warszawa Wschodnia ===30.kwietnia [piatek]=== 81207 posp 2 Szczecin Gl. - Terespol [byc moze bedzie bolalo, ale to tylko # 88433 os 2 Siedlce - Hajnowka # 88535/6 os 2 Hajnowka - Cisowka - Hajnowka # PKS os [niestety, inaczej plan wycieczki sie rozpada, odpadaja Zubki Jesli nie zdazymy [a mozemy, bo podobno jest troszke do przejscia od stacji # 88821/77824 os 2 Czeremcha - Zubki Bialostockie - Bialystok i teraz sa 2 mozliwosci: 1. jesli akurat 1.05 rano bedzie jechac jakies brutto z Suwalk do Elku przez #77133 os 2 Warszawa Zach. - Suwalki Tam nocleg i nastepnego dnia [1.05] rano jedziemy bruttem do Elku. 2. Jesli nie ma brutta/nie ma szans zeby sie na nie zalapac, to jedziemy # 18205 posp 2 Bialystok - Szczecin Gl. i tam nocleg. ===1.05 [sobota]=== Wieczorem w Malborku idziemy na koncert, potem na nocleg do schroniska. ===2.05 [niedziela]=== 5524 os 2 Malbork - Torun Gl # 1921 os 2 Dzialdowo - Chojnice # 90023 os 2 Chojnice - Gdynia Gl. przez Koscierzyne i powrot do uzgodnienia (mozna zaraz, tj. o 18:54 z przesiadka w Tczewie i ===3.05 [poniedzialek]=== E60322 os 2 Malbork - Dzialdowo # 94226/7 os 2 Ilawa - Brodnica # 1123 os 2 Brodnica - Bydgoszcz przez Chelmze i teraz powracajacy w kierunku Torunia, Warszawy, Lodzi jada: #5528 os 2 Malbork - Troun Gl # 51108 posp 2 KOPERNIK Bydgoszcz Gl - Warszawa Wsch LUB powracajacy w kierunku Malborka maja os o 17:47 [w Malborku 20:34], a Ufffffffff, to tyle jesli chodzi o sam rozklad. 30.04 Wawa-Cisowka-Zubki-Elk/Suwalki --22-25 PLN Kto by sie pisal i na ile dni? Temat: [pr] Zagraniczny turysta na Dworcu Centralnym Łelkam tu Łorsoł, only Suwałki Jesteś zagranicznym turystą, który postanowił pojeździć po Polsce? Brawo! Naprawdę warto. Ale uwaga! Przygotuj się na szkołę survivalu. Pierwszą przeszkodę napotkasz już na Dworcu Centralnym, największym w Polsce. Stoisz pośrodku ogromnej sali. - Gdzie są perony? Te cyferki na ścianie, czy to rozkład jazdy? Nic nie rozumiem. Ani jednego słowa po angielsku - dziwisz się, miły gościu. Wyzwanie w hali głównej Jesteś zadowolony, bo właśnie udało ci się kupić bilet. To spore wyzwanie, ale miałeś farta. Klient za tobą, pomógł dogadać się z kasjerką. Rozglądasz się dokoła i dostrzegasz znajomy znak: I - Information. Zadowolony idziesz w tamtym kierunku, by poznać szczegóły podróży. 20 min w kolejce. Niepotrzebnie. Nie znasz polskiego, poznaj język gestów. Pani z okienka wykręca rękę, by skierować cię w głąb hali. Tam znajduje się Centrum Obsługi Intercity. Chluba PKP! Szczęście w Centrum Obsługi Centrum Obsługi na Centralnym to jak oaza na pustyni. Tam pracownicy rozumieją angielski, a nawet inne języki. Jednak uwaga! Tego użytecznego miejsca nie wskazuje żaden znak. Żaden zrozumiały dla obcokrajowca napis. Ale do ciebie znowu los się uśmiechnął trafiłeś nakierowany gestem życzliwej pani. Na drzwiach wejściowych dwa małe znaczki: "I" jak informacja i "R" jak rezerwacja. Za drzwiami zagubione twarze innych cudzoziemców. Każdy dzierży numerek. Czekasz 40 min, aż na ekranie pojawi się twój. Po wielu trudach pierwszy bastion zdobyty. Cieszysz się jak dziecko. Masz cenne informacje: peron, czas podróży, stacje przesiadkowe. Samotność na peronie Uff! Za chwilę ten dworcowy mozół skończy się. Razem z innymi pasażerami stojącymi teraz na peronie pojedziesz do pięknego Gdańska, słynnego Krakowa, starego Torunia czy gdziekolwiek. Czekasz. Czas mija. Pociąg nie nadjeżdża. Spóźniony? Możliwe. Kolej spóźnia się na całym świecie. Nie dziwi cię już brak jakiejkolwiek informacji po angielsku. Choć to, że inni pasażerowie poszli sobie gdzieś z peronu, jest zastanawiające. Ale w końcu nie pozostaje ci nic innego poza czekaniem. Nie wiesz, że twój pociąg odjechał. W związku z opóźnieniem zmienił peron. Dowiesz się tego potem w niezastąpionym Centrum Obsługi Intercity. Niepewność w telefonie A może tak - myślisz - dałoby się kłopotów oszczędzić, dzwoniąc wcześniej na informację. Wykręcasz numer. - For English press four - słyszysz i wciskasz.- Jestem uratowany - mówisz sobie. W słuchawce spokojny głos dyspozytorki. - Czy ona naprawdę odzywa się do mnie po polsku? - dociekasz w myślach wyraźnie zaskoczony. Nie zrażając się, zadajesz pytanie... po angielsku. Interesuje cię połączenie z Gołdapią nad jeziorem Gołdap. - Podobno tam jest bardzo pięknie - dodajesz, licząc na przełamanie lodów. W słuchawce dłuższa przerwa. Niepewność. Znów tłumaczysz, gdzie chcesz dojechać. Gołdap. Blisko granicy z Rosją. Chyba nie wiedzą, o co chodzi. Trwa jakaś narada... Nagle głośniejsze szurnięcie i pada odpowiedź: - Only Suwałki, only Suwałki. Pytasz się zatem o pociąg do Suwałk. Może jest szansa, że znajdą powrotny. Jednak nie. Myślą, że ciągle dopytujesz się o połączenia z Warszawy. Mówisz starannie: "Dsienkuye bardsoo". Postscriptum dla tubylców Drogi czytelniku, możesz odetchnąć z ulgą. Nie jesteś zagranicznym turystą. Nie gubisz się w gąszczu korytarzy i nieczytelnych dla ciebie informacji na Centralnym. Ale każdego dnia setki takich osób przechodzi jednak przez dworcową dżunglę, gdzie nawet międzynarodowych znaków, tzw. piktogramów, jest jak na lekarstwo. Władze PKP nie widzą problemu. Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity, które odpowiada za komunikaty megafonowe na stacjach oraz informację telefoniczną, przysłała lakoniczne oświadczenie. Kolej ma gotowe zapowiedzi w językach obcych dotyczące stałych połączeń międzynarodowych i Intercity. W przypadku zmian w rozkładzie PKP przygotowuje, w miarę możliwości, komunikaty po angielsku. Co oznacza "w miarę możliwości"? Komunikatów takich na Dworcu Centralnym nie ma. W oświadczeniu czytamy też, że "na dziennej zmianie (informacji kolejowej) dyżurują zwykle trzy osoby władające językiem obcym". Sprawdziliśmy. W informacji w holu głównym oznaczonej międzynarodowym symbolem "I" rzeczywiście dyżurują trzy osoby. Jednak żadna z nich nie była w stanie udzielić informacji po angielsku. Według Łukasza Kurpiewskiego z PKP Przewozy Regionalne elektroniczne tablice informacyjne na Centralnym są czytelne dla obcokrajowców. Nie ma potrzeby wymieniać ich na nowe z dodatkowymi angielskimi określeniami. Kurpiewski uważa też, że w przypadku opóźnień pociągów i zmian peronów obcojęzyczni podróżni mogą obserwować zachowanie Polaków i podążać za tłumem. Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,4387835.html Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 106 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||