Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP salowa Wola
Temat: Likwidacja linii Dębica - Stalowa Wola Rozwadów. Prośba o pomoc.
W ciągu kilku lub kilkunastu najbliższych dni z linii kolejowej Dębica Rozwadów zostanie prawdopodobnie zlikwidowana połowa pociągów osobowych a w ciągu kilku najbliższych tygodni lub miesięcy wszystkie pozostałe pociągi.
Apeluję i proszę wszystkich, którzy chcą coś zrobić i przeciwstawić się planom PKP, aby pomogli zbierać podpisy przeciwko likwidacji tej 115 letniej linii kolejowej. Proszę Was tym bardziej, że polityka PKP prowadzona w stosunku do tej linii jest przykładem gdzie w ciągu ostatnich lat mamy do czynienia z wygaszaniem popytu na przewozy pasażerskie na niespotykaną w Polsce skalę.
Linia ta przebiega przez Dębicę Mielec Tarnobrzeg i Stalową Wolę a więc miasta o dużym potencjale ludnościowym. Mielec to drugi co do wielkości powiat i czwarte co do wielkości miasto w województwie podkarpackim. Stalowa Wola z kolei jest drugim co do wielkości miastem. W przypadku urzeczywistnienia planów likwidacji, do których PKP zmierza swą polityką od kilku lat, będzie to niespotykane na skalę Polski zjawisko, że miasta o takiej wielkości nie mają połączeń kolejowych, oraz że zlikwiduje się linie która w nomenklaturze PKP ma pierwszorzędne znaczenie. Zdegradowane zostaną węzły kolejowe w Stalowej Woli Rozwadowie i Dębicy. Pracę stracą setki kolejarzy, co dotknie bezpośrednio lub pośrednio, według moich obliczeń, ok. 2 tys. osób.
Zapowiadano modernizację, elektryfikację, drugi tor a jest stan likwidacji.
Z mapy kolejowej Polski może wkrótce zniknąć linia kolejowa o niepowtarzalnym klimacie i wyjątkowości architektury kolejowej. Piękne stuletnie galicyjskie przystanki i stacyjki wkrótce mogą paść ofiarą niszczycielskiej działalności PKP.
Musimy się temu przeciwstawić.
Przypomnę osobom spoza Podkarpacia, że linią Dębica Rozwadów kursowały m. in. takie pociagi dalekobieżne jak:
1.Przeworsk Kraków przez Rozwadów (do momentu odzyskania niepodległości Przez Polskę)
2.Lublin Kraków chyba od początku istnienia niepodległego Państwa Polskiego do 1992 r. W pewnych okresach czasu miał on wagony bezpośrednie do Krynicy i Zakopanego, a w pewnych okresach jeździł z Łukowa.
3.Warszawa Krynica (w międzywojniu) który prowadził również wagony bezpośrednie z Łodzi
4.Warszawa Dębica (w międzywojniu)
5.Katowice Sandomierz (w międzywojniu)
6.Warszawa Zagórz (po II Wojnie Swiatowej) do 1993 r.
7.Hrubieszów/Bełżec Zamość Wrocław (od momentu wybudowania linii kolejowej z Zamościa do Stalowej Woli) do maja 2000 r. Pociąg ten miał bardzo dobrą frekwencję. Zdaniem pracowników PKP lepszą niż Hetman i mimo to został usunięty z tej linii. Obecnie jeździ trasą dłuższą o ponad 70 km. i ma niższą frekwencję. Ma literkę G.
8.Hetman rel. Zamość Wrocław (jeździ do dziś i ma bardzo dobrą frekwecje a mimo to co pewien okres czasu pojawiają się wypowiedzi o przesunięciu tego pociagu na inną trasę). Został on uruchomiony w 1987 r. z myślą o szybkim dziennym połączeniu Zamojszczyzny z dużymi aglomeracjami Polski Południowej (Kraków, Śląsk).
Proszę wszystkich z rejonu oddziaływania tej linii i innych zainteresowanych o pomoc w zbieraniu podpisów pod protestami przeciwko likwidacji linii. Protest popierają stowarzyszenia prokolejowe, w tym Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
zebrać jak największą ilość podpisów w bardzo krótkim przedziale czasowym.
Pozdrawiam i proszę jeszcze raz o pomoc
Temat: PZPR chce zlikwidowac linie nr 25 na odcinku Tarnobrzeg-Debica!!!
Widzę, że to co dzieje się w Wlkp. jest też znane na Podkarpaciu - tutaj też PR-ka decyduje wbrew UM gdzie będą jeździć wszystkie szynobusy: 7 na Gołańcz - Wolsztyn - Leszno (do Leszna jedna para) i jeden (SU45+jeden wagon) zapewne na Ostrów - Leszno...
Bo to jest raczej kwestia negatywnego nastawienia do tej linii dyrekcji Zakladu w Rzeszowie, ktore jak wiadomo (przynajmniej zainteresowanym w temacie MK z rejonu Podkarpcia) istnieje od mommentu powstania Zakladu w Rzeszowie. Tylko tytulem przykladu wymienie: 1.zdekomunikowanie w 1998 r. polaczen na Krakow (calkowicie) i Lublin (w wiekszsci) gdzie istnialy i istnieja najwieksze potoki z linii Debica - Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola, 2.likwidacja dobrze frekwendowanego pociagu Hrubieszow/Belzec - Zamosc - Wroclaw w 2000 r. i zamiar likwidacji zatloczonego Hetmana, 3.likwidacja najlepiej frekwendowanych osobowek dowozacych do szkol (korzystalo z nich na calej trasie pomnad 500 osob) w 2000 r., 4.zrywanie polaczen z rozkladu na rozklad, tj. jesli ludzie przyzwyczaili sie do danego polaczenia bylo ono w nastepnym rozkladzie likwidowane, 5.puszczanie pociagow o wczesnoporannych porac, tak by sluzyly jedynie garstce osob, 6.sztuczne wydluzanie czasow jazdy pociagow (przypomne tylko ze w rj. 2001/2002 pociag ranny z Rozwadowa do Debicy mial na calej trasie ok. 35 min. luzu !!! i w konsekwencji przyjezdzal do Debicy 20 min. po odjezdzie pociagu Przemysl - Wroclaw. Taki stan rzeczy tzn. gdy brak bylo jakiegokolwiek polaczenia w Debicy na Krakow , Wroclaw istnial przez prawie 2 lata. 7.Komunikowanie pociagow w stacjach wezlowych (Debica, Stalowa Wola Rozwadow) w taki sposob by polaczenia byly niepewne i w konsekwencji nieatrakcyjne dla klientow, tzn. czas oczekiwania wynosil 2-4 min. mimo ze mogl byc wiekszy! - rj. 2001/2002, oraz obecny.
Nie chce wdawac sie w spor kto zawinil obecnie - czy Centrala w Warszawie czy Rzeszow. Jednak do tej pory Centrala nie ingerowala w takie decyzje, tym bradziej ze dotycza one polaczen stricte lokalnych. Zreszta gdyby nawet - to
dyrekcji Zakladu w Rzeszowie a szczegolnie czlowieka odpowiedzialnego za niszczenie linii Debica - Mielec - Tranobrzeg - Stalowa Wola Rozwadow (Zbigniew Gorniak - dwa lata do emerytury). "Sygnaly" wysylane do Warszawy raz po raz przez PZPR w Rzeszowie napawaja groza - np. w marcu 2001 r. Rzeszow z wlasnej nieprzymuszonej woli zaproponowal wyciecie z tej linii polowy pociagow, tj. dwoch par osobowych rel. Debica - Chorzelow, co odrzucila Centrala (Biurem Marketingu kierowal wowczas tak znienawidzony na grupie dyr. Budynkiewicz)
Inna sprawa jest fakt ze decyzja taka zapadla niedawno a wiec juz po uzgodnieniu z PLK rozkladu jazdy dla szynobusu. I tu chcicalbym wszytskim przypomniec ze w ubieglym roku PKP PR dodrzucily propozycje rozkladu dla tej linii twierdzac ze zgloszone zostaly przez UM w Rzeszowie za pozno, tymczasem w tym roku rownie pozno PKP PR zmienily projekt rozkladu dla tej linii bez konsultacji z UM (tj. bez jego zgody). Wiec mam pytania na ktore nie znam do konca odpowiedzi: 1.Jaki jest sens podejmowania takich arbitralnych i nie majacych nic wspolnego z fachowoscia decyzji PKP PR odnosnie tej linii???!!! 2.Jaka jest w tym wszyskim rola PKP PLK S.A ???!!! Tu nalezy przypomniec ze w ostatnim czasie PLK zlikwidowala na linii Debica - Rozwadow 3 stacje kolejowe a we wrzesniu i czerwcu br. wprowadzila na wyremontowanym kosztem 8.5 mln. zl. torowisku nastepne 2 ograniczenia do 20 km/h w tym jedno na drodze polnej!!!! z bardzo dobra widocznoscia. W efekcie na wyremontowanym odcinku gdzie istnieje szlakowa 90 km/h sa 4 ograniczenia na przejazdach do 20 km/h, w kazdym z tych przypadkow nie zachodza JAKIEKOLWIEK (moje podkr.) przeslanki wymagane przepisami do podjecia w/w decyzji przez PLK. 3.Jaka w tym wszystkim jest rola PKP Cargo S.A., ktore nie puszcza linia 25 pociagow towarowych a w to miejsce kursuja one trasa przez Pzreworsk, Lezajsk? Czy chodzi tylko o klopty ze zmiana trakcji??? Kazdy kto wie jak "uwalono" linie Rzeszow -Ocice zdaje sobie sprawe ze w takie uzasadnienie moga uwierzyc jedynie naiwniacy i pseudoznawcy tematu.
Pozdrawiam i przepraszam za przydlugi tekst
Temat: Pociagi z Rozwadowa do Debicy moga byc pełne.
----- Original Message ----- From: Przemyslaw Kowalik
1) Qrde, a gdzie (i za jakie pieniadze) zrobilbys nowy dworzec PKP w
centrum Lublina?
Czołowy po zburzeniu działek na Podzamczu Doprowadzić tor od wiaduktu nad Fabryczną/Męczenników, dalej przez Łęczyńską, wyburzyć slumsy na Bronowicach i mostem nad Bystrzycą na działki aż pod Zamek i Statoil.
Tutaj można zbudować dworzec czołowy Lublin Miasto Wszystkie pociągi w kierunku Wawy, Dęblina, Krakowa, Rozwadowa, Wrocławia startowałyby stąd a obecny dworzec główny byłby przelotowy
Z obecnego dworca głównego startowałyby kible do Chełma i Dorohuska oraz Roztocze i Chełmianin ( tu byłoby skomunikowanie kiblem z Lublin Miasto) Ewentualnie niektóre kible do Chełma startowałyby z Lublin Miasto a na Głównym zmieniałyby dajrekszyn.
Wokół dworca Lublin Miasto możnaby zbudować centrum handlowo-rozrywkowo-usługowe w stylu warszawskiej Promenady albo raczej lubelskiego Olimpu Taki dworzec spowodowałby ogromny rozwój tej zaniedbanej częsci miasta - możnaby budować i budować aż po Dworek Grafa
2) Linia Lublin-Rozwadow IMHO nie sluzy do jezdzenia na trasie
Lublin-Krasnik, ale raczej do
mniejszych miejscowosci na trasie,
IMHO Szansą PKP są tu rowerzyści bo do busa przecież rower się nie zmieści
No ale wielkiego popytu nie będzie bo 1. są to b. małe miejscowości 2. linia kolejowa na przeważającym odcinku leci prawie równolegle z drogą opanowaną przez busy i PKS Bezpośrednich busów (lub PKSów) z Lublina nie ma tylko do Leśniczówki, Sulowa, Szastarki, Rzeczycy, Potoku, Kępy i Pilchowa a te wioski nie stwarzają dużego popytu :-(
Np. do takiego Zaklikowa (małe miasteczko ale jedno z większych na trasie) pociągi mamy o 6.26P 8.40 11.30 15.40 17.40 i 19.26 a autobusy PKS Stalowa Wola o 8.30 12.00 13.00 17.10 Czyli tylko pociąg o 15.40 nie ma konkurencji - nie wspomnę o porannym pośpiechu bo 1. jest drogi 2. rano ludzie jeżdżą raczej z Zaklikowa do Lublina ,a ten o 19.26 to trochę przypóźno na duży popyt - ludzie ze wsi nie lubią łazić po nocy
Pociąg jedzie ok. 2 h, PKS niestety szybciej - ok. 1 h 35 min Znając busiarzy z Lublina do Zaklikowa dolecieliby w 1h - 1h 10 min a do Rozwadowa w 1h 30 min - 1 h 40 min I tu jest pies pogrzebany Na szczęście nie ma jeszcze prywatnych busów Lublin - Zaklików - Stalowa Wola ale Kraśnik - Zaklików - Stalowa Wola - Nisko juz są :-(
a powinna (przy lepszych polaczeniach bezposrednich/skomunikowaniach) sluzyc jako polaczenie Lublina z woj.
podkarpackim i wsch.czescia
malopolskiego.
Otóż to. Tylko po likwidacji Rozwadów-Dębica nie będzie miało to sensu Może gdyby do Hetmana doczepiać wagony z Lublina no ale przecież PKP nie będzie robić sobie konkurencji dla Jagiełły
Pozdrawiam Aron
Temat: Pociagi z Rozwadowa do Debicy moga byc pełne.
----- Original Message ----- From: Przemyslaw Kowalik
| 1) Qrde, a gdzie (i za jakie pieniadze) zrobilbys nowy dworzec PKP w centrum Lublina?
Czołowy po zburzeniu działek na Podzamczu Doprowadzić tor od wiaduktu nad Fabryczną/Męczenników, dalej przez Łęczyńską, wyburzyć slumsy na Bronowicach i mostem nad Bystrzycą na działki aż pod Zamek i Statoil.
I tu Cie mam ;-)! Jakis czas temu byl na pl.regionalne.lublin watek pt. "Lublin- miasto idiotow", gdzie zaproponowal zeby zrobic porzadek z tym syfem, ktory rozcina miasto na pol (wzdluz Bysytrzycy). Nie chcialem dworca a jedynie, zeby zrobic porzadek z tymi dzialkami i slumsami - i co, wiekszosc na mnie naskoczyla.
Tutaj można zbudować dworzec czołowy Lublin Miasto Wszystkie pociągi w kierunku Wawy, Dęblina, Krakowa, Rozwadowa, Wrocławia startowałyby stąd a obecny dworzec główny byłby przelotowy Z obecnego dworca głównego startowałyby kible do Chełma i Dorohuska oraz Roztocze i Chełmianin ( tu byłoby skomunikowanie kiblem z Lublin Miasto) Ewentualnie niektóre kible do Chełma startowałyby z Lublin Miasto a na Głównym zmieniałyby dajrekszyn.
IMHO to glupie kombinacje. Miasto wielkosci Lublina powinno miec 1 dworzec kolejowy, z ktorego odjezdzalyby wszystkie pociagi. Jak juz wymyslasz takie cudo, to IMHO powinno miec wyjazdy i na wschod i na zachod.
Wokół dworca Lublin Miasto możnaby zbudować centrum handlowo-rozrywkowo-usługowe w stylu warszawskiej Promenady albo raczej lubelskiego Olimpu Taki dworzec spowodowałby ogromny rozwój tej zaniedbanej częsci miasta - możnaby budować i budować aż po Dworek Grafa
I co z tego...pisalem wyzej - kupa ludzi jest temu przeciwna zupelnie bez powodu.
| 2) Linia Lublin-Rozwadow IMHO nie sluzy do jezdzenia na trasie Lublin-Krasnik, ale raczej do | mniejszych miejscowosci na trasie,
IMHO Szansą PKP są tu rowerzyści bo do busa przecież rower się nie zmieści
No ale wielkiego popytu nie będzie bo 1. są to b. małe miejscowości 2. linia kolejowa na przeważającym odcinku leci prawie równolegle z drogą opanowaną przez busy i PKS Bezpośrednich busów (lub PKSów) z Lublina nie ma tylko do Leśniczówki, Sulowa, Szastarki, Rzeczycy, Potoku, Kępy i Pilchowa a te wioski nie stwarzają dużego popytu :-(
AFAIK takze do Majdanu i Kreznicy, gdy nie jezdzi MPK 8.
Np. do takiego Zaklikowa (małe miasteczko ale jedno z większych na trasie) pociągi mamy o 6.26P 8.40 11.30 15.40 17.40 i 19.26 a autobusy PKS Stalowa Wola o 8.30 12.00 13.00 17.10 Czyli tylko pociąg o 15.40 nie ma konkurencji - nie wspomnę o porannym pośpiechu bo 1. jest drogi 2. rano ludzie jeżdżą raczej z Zaklikowa do Lublina ,a ten o 19.26 to trochę przypóźno na duży popyt - ludzie ze wsi nie lubią łazić po nocy
Pociąg jedzie ok. 2 h, PKS niestety szybciej - ok. 1 h 35 min Znając busiarzy z Lublina do Zaklikowa dolecieliby w 1h - 1h 10 min a do Rozwadowa w 1h 30 min - 1 h 40 min I tu jest pies pogrzebany Na szczęście nie ma jeszcze prywatnych busów Lublin - Zaklików - Stalowa Wola ale Kraśnik - Zaklików - Stalowa Wola - Nisko juz są :-(
No i dobrze - cos ty sie tych busow czepil? Fakt, ze jezdza za szybko, ale poza tym jak np. pociagami chcialbys osiagnac taka czestotliwosc kursowania jaka oni maja i to na jednotorowej linii?
| a powinna (przy lepszych polaczeniach | bezposrednich/skomunikowaniach) sluzyc jako polaczenie Lublina z woj. podkarpackim i wsch.czescia | malopolskiego.
Otóż to. Tylko po likwidacji Rozwadów-Dębica nie będzie miało to sensu Może gdyby do Hetmana doczepiać wagony z Lublina no ale przecież PKP nie będzie robić sobie konkurencji dla Jagiełły
A kto by jechal do Kraka w 6 h jak moze w 4 z hakiem - chyba ze w Tarnowie byloby jakies sensowne skomunikowanie na Krynice...
Przemek
Temat: Prasa - "Stanowcze nie dla Rozkładu w Mielcu"
Prasa Regionalna donosi:
Stanowcze ,,nie” dla rozkładu
Komitet Obrony Linii Kolejowej Dębica - Rozwadów wyraża stanowczy protest wobec rozkładu jazdy mającego obowiązywać od 12 grudnia. Zdaniem protestujących rozkład jazdy jest niedostosowany społecznie i nie zawiera nawet części ustaleń z dnia 11 marca 2004 r. dotyczących wprowadzenia lepszej oferty przewozowej dla linii Dębica - Stalowa Wola Rozwadów. Ustalenia zatwierdzone zostały przez Dyrektora Biura Marketingu PKP Przewozy Regionalne. Zmiany korygowały w sposób istotny dotychczasowy fatalny rozkład jazdy pociągów na tej linii. - Protestujemy przeciwko likwidacji sześciu pociągów z Dębicy do Stalowej Woli Rozwadów - twierdzi jeden z członków Komitetu. - Dlaczego takie stanowisko i taki fatalny rozkład jazdy popiera Urząd Marszałkowski? Dlaczego pociągi na naszej linii pocięto na krótsze odcinki? Czy aby nie dlatego, że pociągi o krótszych trasach łatwiej jest zlikwidować? - pyta. Zdaniem protestujących zlikwidowane zostaną dogodne połączenia z Lublinem - z jedną przesiadką. Zlikwidowany zostanie pociąg Dębica - Rozwadów, skomunikowany z połączeniami z Wrocławia, Katowic, Krakowa. Zdaniem Komitetu Samorząd Województwa w dotychczasowej swej działalności nie radzi sobie z problemami ruchu kolejowego na Podkarpaciu. Układanie rozkładów jazdy szczególnie na naszej linii stoi na bardzo niskim poziomie, co prowadzi do zmniejszania ilości pasażerów i likwidacji linii kolejowej. - Domagamy się podjęcia przez Zarząd Województwa natychmiastowych kroków celem uzdrowienia rozkładów jazdy na naszej linii kolejowej - mówią protestujący. - Dotychczasowe nasze monity w tej materii, apele, skargi i protesty zdają się na nic. Prosimy o sprawdzenie tej kwestii przez media podkarpackie czy nie zachodzą działania korupcjogenne i niezgodne z interesem mieszkańców, m.in. ewentualne powiązania kapitałowe i rodzinne urzędników z innymi niż PKP przewoźnikami – dodają. W sprawie dostosowania rozkładu do potrzeb społecznych i wniosku o przywrócenie pociągów dalekobieżnych kursujących linią prowadzącą przez Mielec zebrano kilkanaście tysięcy podpisów. Część z nich wysłano do Ministerstwa Infrastruktury a część trafiła na obrady XXXI sesji sejmiku marszałkowskiego. - W pracy Urzędu Marszałkowskiego w zakresie kolejnictwa zachodzą poważne nieprawidłowości, m.in. giną dokumenty – stwierdza kolejny z naszych rozmówców zrzeszony w Komitecie. - Na skargę złożoną Marszałkowi Deptule w styczniu, dotyczącą tuszowania przez dyrektora S. Nowaka wprowadzenia ulepszeń do rozkładu jazdy na linii Dębica - Mielec - Tarnobrzeg -Stalowa Wola i działania przez niego na szkodę linii Dębica - Mielec - Tarnobrzeg - Stalowa Wola, nie dostaliśmy do chwili obecnej odpowiedzi!- podkreśla dobitnie. Pomimo iż w najbliższych tygodniach na trasę kolejową wiodącą przez Mielec ma trafić drugi autobus szynowy – przynajmniej takie zapewnienia padają z ust Urzędu Marszałkowskiego, według nowego rozkładu autobus szynowy będzie jeździł niedostosowany do potrzeb społecznych. Do Rzemienia, gdzie dojeżdżają uczniowie Zespołu Szkół Rolniczych, pociąg od nowego rozkładu jazdy będzie przyjeżdżał równo na godzinę 8.00. Dlaczego nie zostanie on przesunięty choćby 5 minut wcześniej? - pytają protestujący. bad
Temat: ZAWIESZENIA OD 14.XII (01.01 albo inne bliskie daty)
Witam!
Bylo to co prawda w niedawnym watku, ale chcialbym to usystematyzowac. Otoz, czy wiadomo juz, co PR chcialoby aby polecialo od 14.XII (albo jakos tak), co juz teraz samorzady wywalczyly a na co jest juz teraz przygotow(yw)any rozklad a wiec PR narazie nie planuje uwalenia.
Ponizej jest lista linii, wobec ktorych istnieja jakiekolwiek watpliowsci w sensie ich istnienia (PKP PR maja je w swoich apokaliptycznych planach jako potencjalnie do wyniszczenia):
Skarżysko Kamienna - Tomaszów Mazowiecki: o ile wiem, narazie nie powinnyśmy o nią drżeć Radom - Tomaszów na odcinku Radom - CMK: spokój Częstochowa - Chorzew Siemkowice: ? Kalety - Herby Nowe - Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław: ? Kielce - Busko-Zdrój: padnie? Stalowa Wola Rozwadów - Sobów - Ocice - Dębica: chyba przeżyje? Munina - Bełżec: przeżyje Zagórz - Krościenko - Chyrów: ? Gorlice Zagórzany - Gorlice: ? Żywiec - Sucha Beskidzka: ? Bielsko Biała - Wadowice: przeżyje Chybie - Pawłowice/Żory: padnie? Sosnowiec Maczki - Sosnowiec Kazimierz: przeżyje ten jeden kibel z rana? Kluczbork - Fosowskie: znając determinację Opola przezyje (?) Nowy Świętów - Głuchołazy Zdrój: ? Krosnowice Kłodzkie - Stronie Śląskie: dalej próby utrzymania ruchu? Kłodzko - Wałbrzych: przeżyje Jaworzyna Śląska - Legnica: ? Sędzisław - Lubawka: ? Jelenia Góra - Lwówek Śląski: osobiście uważam że przetrwa. Opole - Jelcz Laskowice - Wrocław: rozerwana na 2 odcinki? Legnica - Rudna Gwizdanów: przeżyje. Krotoszyn - Leszno: przeżyje, i raczej długo, bo to Wlkp. Jarocin - Kąkolewo: przeżyje. Jarocin - Krotoszyn: przeżyje. Gniezno - Września: przeżyje. Kępno - Herby Nowe: padnie? Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek: ? Wolsztyn - Grodzisk Wlkp. - Luboń: przeżyje. Wągrowiec - Kcynia - Bydgoszcz: przeżyje (podobno całkiem dobrze). Inowrocław - Żnin: ? Żary - Zielona Góra: przeżyje, choć nie wiem jak długo. Stargard Szcz. - Pyrzyce: padnie? Ulikowo - Kalisz Pom: przeżyje (podobo nawet podniesienie szlakowej)? Kołobrzeg - Trzebiatów - Goleniów: przeżyje. Kołobrzeg - Mścice - Koszalin: przeżyje. Ustka - Słupsk: przeżyje. Słupsk - Szczecinek: przeżyje. Chojnice - Szczecinek - Runowo: przeżyje? Somonino - Kartuzy: przetrwa. Kościerzyna - Wierzchucin: ? Wierzchucin - Bydgoszcz: przetrwa. Wierzchucin - Chojnice: przetrwa. Chojnice - Kościerzyna: przetrwa? Laskowice Pom. - Wierzchucin: przetrwa? Laskowice Pom. - Szlachta - Czersk: ? Czersk - Bąk: ? Lębork - Łeba: przetrwa. Bydgoszcz Gł - Bydgoszcz Fordon: padnie? Działdowo - Brodnica: przetrwa? Toruń - Grudziądz: przetrwa. Grudziądz - Malbork: przetrwa. Elbląg - Braniewo via Tolkmicko: ? via Gutkowo: przetrwa? Braniewo - Olsztyn: przetrwa. Toruń Wsch. - Sierpc - Nasielsk: przetrwa? Aleksandrów Kuj. - Ciechocinek: przeżyje. Czerwonka - Ełk: przeżyje? Olsztyn - Szczytno - Pisz: ? Czeremcha - Hajnówka: przetrwa. Hajnówka - Cisówka: padnie? Czeremcha - Białystok: przetrwa. Łuków - Dęblin: przetrwa. Łuków - Pilawa: przetrwa. Chełm - Włodawa: padnie? Hrubieszów - Zamość: przetrwa? Lublin - Stalowa Wola: przetrwa. Stalowa Wola - Zwierzyniec: przetrwa. Rawa Ruska - Bełżec - Zwierzyniec - Zawada: przetrwa. Zawada - Rejowiec: przetrwa.
Chyba wszystko. Jak ktoś coś wie, proszę o jakieś informacje (kierowane szczególnie do Jarosza).
Pozdrawiam Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek[at]rowery[dot]com.
Temat: Nowy rj - moje trzy grosze.
Cóż, wszyscy komentują wady i zalety nowego rj, jak również jakość nowej cegły, tak więc i ja, po zapoznaniu się z lekturą, również wtrącam swoje trzy grosze:
Najpierw, na dobry początek plusy:
(+) Ładny widoczek na okładce. Ale te tory się wiją! Stawiam na Zakopiankę albo Kryniczankę.
(+) Niższa niż się spodziewałem cena cegły (poprzednia kosztowała początkowo 46,59, jeszcze wcześniejsza 49,95), a ta niecałe 39 zł. W sumie przygotowałem się na wydatek rzędu ponad 50 zł, a tu taka niespodzianka. Żeby jeszcze bilety tak taniały, jak te cegły...
potanieją jedynie na reg. poc. posp. Kraków -Zakopane (jak za poc. osob.). Oby tak dalej tzn. proponuję aby obecne pospiechy kursowaly z taryfą osob. na następujących odcinkach (podaję jedynie byłą PDOKP bo tu się orientuję najlepiej) Kraków - Nowy Sącz Kraków - Zagórz Rzeszów - Lublin Przemysl - Lublin Tarnów - Dębica - Srtalowa Wola - Zamość Jarosław - Zamość Przemyśl - Skarżysko. Nie chodzi o to by np. bilet ze Stalowej Woli do Krakowa na odcinku Stalowa Wola Dębica (na Hetmana na przykład) był na tym odcinku oob., ale by trayfa osobowa obowiązywała na odcinkach do 160 km.
(+) Nowy pośpiech Wawa - Zagórz przez Lublin z sensownie ułożoną mijanką w Kraśniku, a nie w jakiejś np. Szastarce. Lublin wreszcie uzyskał dogodne połączenie z Bieszczadami.
dogodne to chyba za dużo powiedziane. Gdyby to było połączenie dzienne...
(-) ODESSA BEZ WAGONÓW OGÓLNODOSTĘPNYCH!!!!!! To chyba największa porażka tego rozkładu dotycząca południowo - wschodniej części Polski. Zabrano Przemyślowi Solinę,
Będzie (jest poprawka)
(-) Smuci również likwidacja Wisłoka. Dobrze, że chociaż w jego miejsce wprowadzono przyspieszony osobowy z Lublina do SWR w (5) - (7), ale to już nie to. Do Rzeszowa tym nie dojedzie.
Nie został ten osobowy z niczym skomunikowany. Utraciła z nim skomunikowanie linia Dębica -Stalowa Wola Rozwadów (pociąg z Dębicy przyjeżdża 45 min. po odjeździe "postwisłoka".
(-) Przy pociągach w tab. 555 pojawiła się literka (G). Busiarze, już niedługo... Cierpliwości!
Ciekawe co będzie ze strukturą terytorialną PKP PR. Przecież obecnie zupełnie nie współgra ona do ilości obsługiwanych przez dany Zakład podróżnych. Ale zmiany pewnie dopiero w lecie...
(-) Dlaczego Hetman wyjeżdża z Zamościa o 4:33? Kto wstanie tak wcześnie? A może właśnie o to chodzi...
Tu raczej przypadku nie ma. Zauważ że poprzednio Hetman przyjeżdżał do Kraka o 10.43, by odjeżdżać o 11.01 ^(11.00). Z Zamościa wyjeżdżał o 4.53. Mógł o 5.05. Chyba nikt mi nie powie że chodziło o skomunikowanie z Sobieskim. Teraz na odcinku Dębica - Kraków zostanie mu wydłużony czas jazdy o ok. 35 min. !!! Podczas gdy dwie godziny wcześniej jadący pośpiech Przemyśl - Wrocław dostał na odcinku Dębica - Kraków tylko dodatkowe 17 min !!!! Jak to należy rozumieć ? Czy nie chodzi tu przypadkiem o niechęć Tracichleba (LZPR) do tego pociągu ?
Pozdrawiam
Temat: Podsumowanie roku 2008
Witam !
Tradycyjnie przedstawiam swoje statystyki za miniony rok. ;-)
W roku 2008 przejechałem koleją 34 792 km (o 10 782 km więcej niż w roku 2007) w tym: - 23 553 km pociągami osobowymi - 1 147 km pociągami przyspieszonymi - 9 108 km pociągami pospiesznymi - 385 km pociągami Ex - 16 km pociągami IC - 180 km pociągami EC - 314 km pociągami EN - 89 km pociągami specjalnymi
- 12 959 km z całości stanowią dojazdy na uczelnię
--------
Jeździłem po następujących sieciach: PKP, CD, ZSR
-----------
Trasy zaliczone w roku 2008:
POLSKA: - Legnica - Lubin Górniczy - Gliwice - Bytom - Kalety - Kluczbork - Grabowno Wielkie - Milicz - Krotoszyn - Jarocin - Gniezno - Leszno - Jarocin - Leszno - Ostrów Wielkopolski - Leszno - Głogów - Reda - Hel - Białogard - Stargard Szczeciński - Poznań - Szczecin - Sędzisław - Lubawka - Stróże - Jasło - Zagórz - Zagórz - Łupków - Rzeszów - Jasło - Tarnów - Rzeszów - Łańcut - Przeworsk - Muszyna - Krynica - Zduńska Wola - Inowrocław - Nowa Wieś Wielka - Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Bielawy - Bydgoszcz Główna - Bydgoszcz - Piła - Szczecin - Świnoujście - Wysoka Kamieńska - Kamień Pomorski - Szczecin - Kostrzyn - Rzepin - Czerwieńsk - Zbąszynek - Zbąszyń - Tuchorza - Racławice Śląskie - most nad Osobłogą na linii do Głubczyc - Warszawa Wschodnia - Białystok - Ełk - Białystok - Olsztyn - Ełk - Olsztyn - Działdowo - Przeworsk - Stalowa Wola Rozwadów - Stalowa Wola Rozwadów - Tarnobrzeg - Dębica - grupa towarowa w Opolu Głównym - Kłodzko Miasto - Kudowa Zdrój - Wrocław Sołtysowice - Jelcz Miłoszyce - Wrocław Brochów Towarowy - Wrocław Stadion - Wrocław Mikołajów - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Tychy - Tychy Miasto
CZECHY: - Kromeriz - Zborovice - Lipova Lazne - Javornik ve Slezsku - Velka Kras - Vidnava - Hanusovice - Stare Mesto pod Sneznikem - Mikulovice - Zlate Hory - Horni Lidec - Strelna - Praha Masarykovo - Rakovnik - Rakovnik - Louny - Louny - Postoloprty - Zatec - Kladno - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Velvary - Vranany - Luzec nad Vltavou - Vranany - Straskov - Racineves - Straskov - Zlonice - Zlonice - Kralupy nad Vltavou - Kralupy nad Vltavou - Uzice - Celakovice - Neratovice - Mlada Boleslav - Dolni Bousov - Dolni Bousov - Kopidlno - Krinec - Kopidlno - Jicin - Smirice - Hnevceves - Hradec Kralove - Jaromer - Starkoc - Vaclavice - Nachod - Mezimesti - Broumov - Teplice nad Metuji - Trutnov - Trutnov - Zacler - Trutnov - Svoboda nad Upou - Krizanov - Studenec - Tisnov - Nove Mesto na Morave - Zdar nad Sazavou - Svetla nad Sazavou - Cercany - Hrusovany nad Jevisovkou - Hevlin - Breclav - Lednice - Breclav - Hrusovany nad Jevisovkou - Znojmo - Okrisky - Strelice - Hrusovany nad Jevisovkou - Moravske Branice - Oslavany - Moravske Budejovice - Jemnice - Martinice v Krknosich - Rokytnice nad Jizerou - Kuncice nad Labem - Vrchlabi - Kolin - Ledecko - Kutna Hora - Zruc nad Sazavou - Caslav - Tremosnice
SŁOWACJA: - Strelenka - Puchov - Zilina - Lipany - Presov - Presov - Humenne - Medzilaborce mesto
Odcinki graniczne: - Strelna - Strelenka - Lubawka - Kralovec - Łupków - Medzilaborce mesto
-------
Imprezy w których uczestniczyłem: - Dni Techniki Kolejowej - Opole - Wokół Wrocławia
-------
Zainteresowanych szczegółami odsyłam do działu STATYSTYKI (dawne ROZMAITOŚCI) na www.kolejomania.rail.pl
Zachęcam innych do dzielenia się swoimi statystykami (oczywiście nie chodzi tu o to, żeby prześcigać się ilością kilometrów ;-) ).
Pozdr. Grzesiek
Temat: Poradnik pasazera kopnietego w d... przez PKP
Poniewaz PKP ma swoich klientow w glebokim powazaniu i z powodu spisku zydowsko- masonsko-busiarskiego likwiduje kolejne polaczenia to MB Aron proponuje polaczenia zastepcze za likwidowane pociagi
na poczatek na Lubelszczyznie :
1.Linia Lukow-Deblin
likwidacji ulegaja pociagi o 7.35 10.00 13.15 i 19.23
mozna dojechac do Deblina innymi srodkami komunikacji choc nie jest to proste
nie ma na tej linii busow.
istnieja natomiast polaczenia PKS z dworca w Lukowie w centrum miasteczka przy ul Nowopijarskiej
mozna wyjechac z Lukowa autobusem o 7.10 do Lublina i przesiasc sie w miejscowosci Przytoczno na autotobus PKS Radzyn - Ryki - Deblin - Pulawy. Na miejscu w Deblinie ok. 9.30
o 9.00 i 12.00 z Lukowa odjezdzaja autobusy do Ryk, skad mozna szybko dojechac do Deblina ok. 10 km. Autobusy te nie kursuja w weekendy
O 8.20 i 10.30 mamy bezposrednie autobusy z Lukowa do Pulaw czas jazdy ok. 2 h
Najwieksza zima jest wieczorem.
moze macie jakies propozycje bo mi oprocz busa do Lublina o 19.00 i dalej rzeznia jeleniogorska do pulaw i ewentualnie helska w wakacje do Deblina nic nie przychodzi do glowy
2.Linia Lukow - Lublin likwidacji ulega pociag o 7.35
tu jest bus o 7.50 wiec nie ma problemu
3.polaczenie Biala podl. - Deblin - Lublin
poranny pociag o 6.20 ulega likwidacji
do Lublina nie ma problemu z dojazdem - sa busy, PKSy itd.
do Deblina zamiast pociagiem trzeba jechac PKSem z przesiadka w Radzyniu
z Radzynia do Deblina autobusy odjezdzaja o 8.00 11.40 i 13.20
czas jazdy z Bialej do Radzynia to ok. 1 h 10 min
4.polaczenie Lublin - Stalowa Wola Rozwadow
ulegaja likwidacji pociagi o 5.50 7.27 11.52 15.41 17.49 i 19.37
dzieki naszemu zacofaniu cywilizacyjnemu mamy busy Lublin-Rzeszow przez Nisko o 6.30 8.45 15.00 i 16.45 z Niska rzut beretem do Stalowki - kursuje MPK
Sa tez bezposrednie PKSy z Lublina do Stalowki przez Zaklikow i Lipe
o 8.30 12.00 13.00 i 17.10 ( czas jazdy porownywalny z pociagiem)
Mamy tez autobusy Lublin - Rzeszow przez Nisko
o 6.40 7.50 10.10 11.15 12.10 13.15 13.55 15.20 16.05 i 18.20
i o 20,20 w piatki i w niedziele
do Tarnobrzegu mozna dojechac PKSem o 8.30 12.30 14.30 16.20 i dodatkowymw piatki soboty i niedziele o 19.40
do Mielca mamy autobusy o 8.30 i 14.30
5. polaczenie Lukow - Pilawa
sa autobusy PKS Lukow - Garwolin o 4.50 6.20 6.50 9.10 13.30 14.20 14.45
mozna tez jechac z przesiadkami w Stoczku Luk i Zelechowie
z Garwolina rzut beretem do Pilawy ok. 10 km dojazd PKS ( b. czesto)
6. polaczenie Zamosc - Hrubieszow
tu nie ma najmniejszego problemu - pelno busow i PKSow
7. polaczenie Lublin - Kudowa
jest autobus Lublin - Klodzko o 20.50 z Podzamcza przez Radom, Piotrkow, Wielun, Wroclaw - na miejscu ok. 8.00
pozdrawiam aron
Temat: List Prezydenta Mielca do Zarządu Województwa Podkarpackiego
Mielec, 11 marca 2002 r.
ZARZĄD WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO w Rzeszowie, na ręce Pana Marszałka Bogdana Rzońcy
Stanowisko Miasta Mielca w sprawie funkcjonowania kolei
W trosce o interes publiczny w sferze komunikacji kolejowej, a także z uwagi na
dotyczących przyszłości linii kolejowej nr 125 Dębica-Ocice, przy której leży stacja kolejowa PKP Mielec, Rada i Zarząd Miasta Mielca permanentnie usiłują pomóc mieszkańcom naszego miasta i zapobiec przeszkadzaniu przez PKP w podróżowaniu koleją od miejsca zamieszkania. Wszak kolej jest tu czynna od 1887 roku, a zatem korzystanie z tego środka lokomocji trwa u nas nieprzerwanie już 115 lat.
W naszym samorządzie miejskim panuje przekonanie, że zwłaszcza w stosunku do przewozów pasażerskich kolejne dyrekcje PKP od co najmniej 10 lat stosują politykę wygaszania popytu. Jej dobitne przykłady, to m.in. brak troski PKP o jakość swych usług przewozowych w ruchu pasażerskim, likwidacja miejsc pracy na stacji pasażerskiej PKP w Mielcu i przystankach w pobliskich miejscowościach, brak stałej ochrony mienia kolejowego, brak troski o estetykę, utrzymywanie złego stanu technicznego torowiska, poboczy, nieruchomości, urządzeń rozrządowych i wszelkiej infrastruktury kolejowej, wprowadzanie znaczących ograniczeń w ruchu pociągów przez Mielec, w tym zmniejszenie liczby pociągów dalekobieżnych do jednej pary na trasie Zamość-
zlikwidowanie przejazdów nocnych. Nikomu w Mielcu taki stan rzeczy nie odpowiada i nie jest zrozumiały. Uchwalenie przez Sejm RP nowej ustawy o PKP, dokonanie podziału majątku kolejowego na sektory i rozdzielenie kompetencji między przeróżne zakłady Polskich Kolei Państwowych nie spowodowało zmian korzystnych dla odbiorców usług kolejowych. Niedobra sytuacja pogorszyła się jeszcze bardziej i obecnie jest już alarmująca. Najdobitniejszym tego dowodem jest kontrakt rządu z województwem podkarpackim, które na swą statutową działalność otrzymało tylko 20% planowanych środków. Z tej przyczyny jest zagrożone uruchomienie przewozów kolejowych autobusami szynowymi, które już uzyskały publiczną aprobatę i dawały nadzieję na powstrzymanie procesu niszczenia nieruchomości oraz infrastruktury kolejowej na odcinku wiodącym przez tereny miasta Mielca. W świetle istniejącej sytuacji widzimy pilną potrzebę modernizacji linii kolejowej, która łączy aż cztery duże powiaty zachodniej części województwa podkarpackiego (dębicki, mielecki, tarnobrzeski, stalowowolski) oraz Stalową Wolę i Mielec - drugie i czwarte co do wielkości miasta w województwie, a przy tym znaczące ośrodki przemysłowe naszego kraju. Domagamy się uwzględnienia takiego przedsięwzięcia w planach inwestycyjnych województwa podkarpackiego, włącznie z podjęciem starań o środki finansowe z Unii Europejskiej. Apelujemy o to choćby w celu stworzenia godziwych, bezpiecznych i ekonomicznych warunków przewozu osób składami dalekobieżnymi oraz autobusami szynowymi, które obsługiwałyby krótkie odcinki tras kolejowych, podobnie jak to czynią z powodzeniem nasi zagraniczni sąsiedzi na południu i zachodzie. Jednocześnie niedostatek pieniędzy nie przeszkadza władzom wojewódzkim, podkarpackiemu Zakładowi Przewozów Pasażerskich PKP i regionalnemu Zakładowi Linii Kolejowych PKP w realizacji ambitnego zamierzenia za 1,2 mln złotych, jakim jest przywrócenie ruchu kolejowego z Rzeszowa do Warszawy przez Kolbuszową, Nową Dębę, Ocice i Tarnobrzeg. Zdaniem wielu obserwatorów ma się to odbyć kosztem niedoinwestowania infrastruktury linii biegnącej przez nasze miasto, czego najnowszym sygnałem jest próba powrotu do planu zawieszenia lub likwidacji przewozów osobowych nr 125 Dębica-Ocice (podobną ofiarę ma złożyć linia nr 23 Munina-Hrebenne). Wobec powyższego uprzejmie prosimy o stanowisko Zarządu Województwa
Miejskiej w Mielcu informacji o wszystkich zamierzeniach na lata 2002-2006 (w tym o uzgodnieniach z zakładami Polskich Kolei Państwowych) i bieżących decyzjach organizacyjno-finansowych Urzędu Marszałkowskiego, jakie dotyczą funkcjonowania kolei w granicach miasta Mielca na linii Dębica-Ocice, zwłaszcza w zakresie regionalnych przewozów osobowych i towarowych, infrastruktury PKP i nieruchomości.
Niniejsze stanowisko wyraża intencje Rady i Zarządu Miasta Mielca.
Prezydent Miasta Mielca Janusz Chodorowski Przewodniczący Rady Miejskiej Zdzisław Nowakowski
Temat: "Solina" dzisiaj
| W dniu dziejszym "Solina" w krótszym składzie B, B, B, A prowadzona przez SU45 | 172 przyjechała do Kraśnika 6 min. przed czasem. Biorąc pod uwagę, że ostatni | postój przed Kraśnikiem ma w Zaklikowie i ze wyjechała planowo z Zaklikowa to | musiała mieć dosyć dobrą prędkość na odcinku Zaklików - Kraśnik.
To nie była dobra prędkość tylko czasy poluzowane na masę. Coś jak Sudety na odcinku Sieradz-Kalisz (normalnym tempem można zajechać 10 minut przed czasem) albo większość pociągów W-wa- Lublin na odcinku Pilawa- Dęblin (tutaj też można zajechać 10 minut wcześniej).
| Dobrą prędkość????? zależyh co ty nazywasz dobrą predkoscią 34 km w 39 minut | to 37 minut ten odcinek pokonuje osobowy o 4.44 ze Stalowej Woli Rozwadów
Tak jak mówiłem kalecznie ułożone czasy. Może się boją, że przez Lublin- SWR byłoby dużo szybciej niż przez SK-SWR i zabralibyśmy im większość pociągów z W-wy na Podkarpacie ?
| jak nie wezmą sie za modernizacje tej lini to bedzie ona taka sama jak Stalowa | Wola Rozwadów-Skarżysko Kamienna.
Jaką modernizację? Już teraz można by było wyśróbować czas przejazdu do 1:40 (a może i do 1:35 gdyby nie postój w Zaklikowie). A gdyby jeszcze szlakową podnieść na całości do 100 km/h ? Wtedy nie ma już mocnych na tą linię - poniżej 4:00 z W-wy do SWR.
A jaka jest teraz obecna prędkość ????????
| pociągi będą się wlokły jak żółwie. A według | IRIPK Linia Lublin-Przeworsk to najszybsze połączenie Podkarpacia z Warszawą | przez Lublin. Ale z najszybszego może stać sie najwolniejszym połączeniem i | może niektórym o to chodzi
Głownym problemem jest brak sieci trakcyjnej na Lublin- SWR. Raz, że kupę czasu traci się na zmianę lokomotywy a dwa, że obecnie dąży siedo udupienia większośći linii z trakcją spalinową. Niestety na powieszenie tam druta nad torem nie mamy teraz co liczyć.
Na trakcję nie ma co liczyć, Chyba ,że PKP SA obudzi się i zmieni swoje hasłoz "Pasażer to nasz wróg" na pasażer to nasz Klient i zmodernizuje linie to wtedy mozna mowić o podwyzszeniu i podwajaniu zysków. Bo na w/w lini jest dużo chetnych sam przez 1 rok dojezdzałem z Szastarki do Lublina i pamietam że pociag na 21 w Lublinie było obładowany, zdażało mi się jechac na schodach, ale to bylo jakies 5-6 lat temu. PKP zamiast przyciagac odstrasza pasażerów. Dobra polityka ale w tragiczny finał dla PKP. Naszczęscie nie jesteśmy skazani tylko na PKP, wreśzczie obudził sie PKS. PKP wake up!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-- Pozdrawiam KOLBAK MK&MKM http://www.kolbak.prv.pl
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: Wykaz pociągów objętych zmianami od dnia 1 lipca 2003 roku
http://www.pr.pkp.pl/niusy/odwolane.html
Czyli na Lubelszczyźnie tracimy :
Dęblin - Radom 2.53 - zdziwiłbym się gdyby tym ktoś jeździł Dęblin - Wawa 20.55 - jw. Dęblin - Lublin 14.00 - na tej linii to chyba generalnie mała frekwencja tak że dziwne że tylko ten pociąg do zawieszenia Dęblin - Łuków 4.25 8.20 20.52 - też raczej marginalne kursy o małej frekwencji choć przyznam że pociąg o 20.52 wydawał się dość użyteczny przy powrotach do Łukowa z okolic Krakowa, Kielc i Radomia. Inna sprawa że łukowianie tak przyzwyczaili się do jeżdżenia przez Wawę i okolice wszędzie że nawet niektórzy jeźdżą blachosmrodami z Łukowa do Kraka przez Siedlce - Mińsk Maz. - Grójec - Rawę Maz. - Częstochowę i A4 :-)
Lublin - Rozwadów o 7.27 i 17.49 skrócone do Rzeczycy - tu nawet na odcinku do Lublin - Rzeczyca występują klimaty typu 10-15 osób w Bipie tak że dziw że nie zlikwidowano w całości.
Lublin - Stalowa WOla 5.50 - likwidacja w całości. To pociąg kuriozum - pogrobowiec Wisłoka. Kiedyś pisałem , że może miałby rację bytu w relacji Lublin 5.50 - Rozwadów - 7.40 - Dębica 10.30- Kraków 12.00 i może Zakopane 15.00 na całej trasie przyspieszony w taryfie osobowej oczywiście w 5,6,7 no ale ludzie mądrzejsi ode mnie zdecydowali że komu nie chce się wstawać o 4 rano i brać taxi żeby zdążyć na Sztygara o 5.00 powinien jeździć do Krakowa busem.
Łuków - Pilawa - Wawa Zach. 3.38 i 15.12 tym o 3.38 ponoć jeździło dużo osób w poniedziałki do pracy do Wawy. Ten o 15.12 zwykle odjeżdżał z Łukowa z kilkoma osobami na pokładzie. Łuków - Pilawa 12.40 - też frekwencja mizerniutka
Łuków - Dęblin 10.00 13.15 19.23
o 10.00 wiózł zwykle kilka osób. O 13.15 i 19.23 było nieco lepiej. Pociąg o 19.23 był najpóźniejszym połączeniem Łukowa z Lublinem i umożliwiał wieczorny dojazd do Lublina np. z Siedlec czy Hajnówki no ale skoro są busy z Łukowa do Lublina o 18.40 i 19.00 to niby po co PKP ma robić im konkurencję.
Pilawa - Łuków 14.57 - nie wypowiadam się bo nie widziałem choć godzina dość atrakcyjna
St. Wola - Lublin 19.30 będzie jeździł tylko w relacji Rzeczyca - Lublin . Jechałem kiedyś, w sumie z 20 osób w Bipie. Było to niezłe połąćzenie do powrotów do Lublina z wycieczek na południe. Na pocieszenie zostały busy i PKSy z Niska.
St. W - Lublin 17.19 - pogrobowiec Wisłoka. I tak się dziwię że tak długo jeździł.
St.W. - Kraśnik 23.50. Rozumiem że z Kraśnika rano też nic nie będzie. Nie wiem. nie jechałem służył chyba do dowozu i odwozu pracowników Huty która też chyba ulegnie likwidacji...
W-wa Zach. - Łuków 20.00. Pociąg dla spóźnionych na Podlasie których nie było zbyt wielu.
W-wa - Dęblin 22.22 skrócony do Pilawy. Nie wiem nie jechałem.
IMHO nie jest źle. Powyżśze pociągi to chyba minimum tego co PKP-PR powinny zlikwidować. W przypadku Lubelszczyzny to , że zlikwidują pociągi nie znaczy że nie będzie czym dojechać :-))) tak że chyba w innych regionach mają gorzej.
Nie zdziwię się jeżeli w grudniu całkowicie padną linie Rzeczyca - Rozwadów, Łuków - Pilawa, Łuków - Dęblin. Nie byłbym też zszokowany gdyby zlikwidowano pociągi Chełm - Dorohusk no i mocno przerzedzono pociągi na innych liniach typu Siedlce - Terespol czy Dęblin - Chełm
pozdrówka aron
Temat: SZYNOBUS DEBICA -STALOWA W.R. - sukces czy porazka?
Oczywiscie ze chodzi o minimalizacje kosztow, ale o minimalizacja to nie wszystko! Chodzi takze a moze przedewszystkim o zwiekszenie zainteresowania podroza szynobusu a co za tym idzie wypracowanie jako takich wplywow (chodzoi o rentownosc). Gdyz przy takim rozkladzie jazdy jak jest obecnie oraz takim jaki bedzie mogl byc po wprowadzniu jednego (!)szynobusu zwiekszenie zainteresowania podroznych nie nalezy sie spodziewac. Bez zwieksznia ilosci podroznych za miesiac czy dwa pkp/urzad wojeewodzki zlikwiduje linie jako nierentowna i przerzuci szynobus na inna trase. Niestety samo wprowadzenie szynobusu nie gwarantuje sukcesu. Musza byc spelnione dodatkowe warunki; odpowiednio dobrany rozklad jazdy, odpowiednia czestotliwosc kursow, nowe przystanki (nie dworce! tylko wiaty przystankowe no i konkurencyjna cena biletu)
W wiekszosci sie z Toba zgadzam - albo sie utrzymuje linie na wysokim poziomie i wprowadza atrakcyjne oferty dla podroznych (czesto i w stalych odstepach, dogodne relacje dla podroznych np. na poczatek z jedna dwie pary pociagow przyspieszonych do Rzeszowa, Krakowa, Tarnowa i Lublina, podniesienie predkosci na odcinku Debica-Mielec do 70 km/h) albo natychmiast nalezaloby zamknac ta linie bo na co komu takie dziadostwo... Wyrazem tego dziadostwa i nawet sabotazu ze strony rzeszowskich kolejarzy jest to ze w niedziele nie jezdzi pociag D-R-D skomunikowany z pociagiem do Krakowa i Szczecina. To samo o ile nie zmieni sie rozklad, bedzie na wakacjach - przeciez to jest takie kurestwo jakich malo... Podobnie ma sie z wykorzystaniem szynobusu ktore najprawdopodobniej bedzie skandalicznie male... Co do zmian w kwestii zwiekszenia przystankow jestem jak najbardziej za! Jest tylko jedno "ale" Zwiekszenie nie moze odbyc sie kosztem wydluzenia czasow przejazdow na odcinku Stalowa Wola - Tarnobrzeg - Mielec -Debica. Dlatego nalezaloby uruchomic w przyszlosci cos w rodzaju pociagow podmiejskich -czyli odrebnej od osobowych kategorii pociagow kursujacych w krotszych relacjach niz D - SWR i zatrzymujacych sie bardzo czesto. Np. jadac w kierunku Tarnobrzegu nalezaloby utworzysc przystanki Mielec Borek (w rejonie granic adm. Mielca) Chorzelow Kosciol (przy przejezdzie kolejowym), Malinie Sklep (przy przejezdzie kolejowym), Tuszów Narodowy Zadworze - Tuszów Mały (przy przejezdzie kolejowym), Padew Przybyly (kolo mlyna), Padew LHS (kolo skrzyzowania z LHS na przejezdzie), Wola Baranowska ((przy przejezdzie kolejowym na poczatku Woli Baranowskiej), Dąbrowica Błonie, Chmielow Wiadukt (tuz przed wjazdem do stacji Chmielow, Chmielow Kościol (przy przejezdzie kolejowym), itd. Z tym ze co do przystankow ktore juz istnieja np. w Jaslanach i Chorzelowie i Rzochowie nalezy zmienic ich lokalizacje, podobnie w Padwi, zreszta do tego najprawdopodobniej dojdzie... Co do Twoich propozycji rozkladowych to sa one niezle i nawet przy obecnych paramtrach technicznych trasy mozliwe do wykonania jednak polityka PLK zmierzajaca do likwidacji tras jest calkiem inna... Poza tym taki szynobus musialby miec skmunikowania w stacjach wezlowych
Tylko przy spelniniu tych warunkow pojekt wg mnie ma szanse na sukces.
Wedlug mni tez:)
Temat: Ciężki tramwaj w gąszczu miejskim - teoretyczne rozważania
-----Original Message-----
Date: Tuesday, June 20, 2000 6:02 PM Subject: Re: Ciężki tramwaj w gąszczu miejskim - teoretyczne rozważania
Co należy rosumieć przez "ciężki tabor" ?? 2xEN57 ??? - nie ma mowy - skrajnia, nacisk, promienie łuków i nachylenia !!
Coś takiego, oczywiście zbudowane z myślą o MPK.
Dobudowa dodatkowych 2 torów (np. w Krakowie: Jana Pawła II - KOSZTY KOSZTY i jeszcze raz KOSZTY. Wg. tego rodzaju ideii miał powstać "szybki tramwaj" ale ten pomysł został już $ka$trowany do normalnej linii tramwajowej :-((.
Pomińmy chwilowo RPekonomię i załóżmy, że znalazł się jeden mądry, co wie że żeby wyjąć - trzeba najpierw włożyć.
Problem 600V tramwaj i 3000V PKP - specjalny tabor 2 systemowy, lub wydzielona trakcja nad torami PKP - znow $$$
j.w.
| BTW: Aż się prosi, żeby połączyć Kamienną ze Zwierzyniecką przez Aleje. Prosi się prosi - niestety nie ma miejsca na tory - JA mieszkam przy Alejach i będę bronił wycinania jedynych kawłków zieleni w okolicy.
Kt mówi o wycinaniu zieleni - "wyciąć" asfalt na jezdni.
| Drugą łącznicę można | wkomponwać obok CPNu na Jana pawła drugiego i przyłączyć do okręgu | zwrotnicowego we młynie i dalej przez Olszę i Mydlniki do Balic. Tutaj należało by wywalić tylko 2 stacje benzynowe - nie wiem czy młyn ma jeszcze jakieś tory.
Ma 2 tory i nie chce oddać, bo tam idzie dziennie kilka, kilkanaście wagoników (Aral chciał kuopić jeden tor i zaorać), a miejsce jest na dwa tory z okładem, pomiędzy chodnikiem, a nasypem kolejowym.
| poewno bocznice (np; hutrownia mat budowlanych przy Jana Pawła drugiego
(aż bije po oczach brak połączenia z Olszą),
Dostawy do sklepów "by tram" - nie widzę tego - do wielu sklepów towar jest dowożony o różnych porach dnia i w bardzo różnej ilości. skomlikowanie rozkładu było by gigantyczne, często rozładunek dużej ilości towaru w krótkim czasie jest niemożliwy - polecam poobserwowanie sobie np. sklepu spożywczego - mogło by się skończyć na np. "jajkach w płynie". Poza tym problem ze zróżnicowaniem taboru - niemożliwy przewóz chleba w tym samym wagonie co cementu i nawozów sztucznych - polecam konsultacje z najbliższym SAN-EPID-em (OT: przepisy są paranoiczne). Kto by brał odpowiedzialność za towar tak przewożony? Czy pan Kazio nie zakosił by towaru pana Edka?
Towar jest (ma być) rozworzony nad ranem (są urzędowe godziny), a to że auta blokują chodniki w innych porach - t olewactwo strażaków miejskich. Jeżeli chodzi o tabor - to nie ma problemu: kryty, modułowy. BTW: do sklepóww towar dowożony jest małych partiach, wielkie sklepy i tak mają swoje rampy dla aut, a jak ich nie będzie, to trzeba dobudac tam tor ;)
Co zrobić ze sklepami nie leżączymi przy głównych ulicach (tymi z torami) ?? Np. dostawa 1000 m2 fliz - trzeba by mieć kilkunastu chłopa do transportu lub trzymać do tego celu wózek widłowy. A samochód dostawczy i tak trzeba by mieć - choćby po to aby doweźć towar klientowi mieszkającemu z dala od Zintegrowanego Miejskego Systemu Tramwajowo-Kolejowego
Lub kilka malutkich terminali z wózkami akumlatorowymi (niemylić z wózkami "stal stalowa wola"), też pod egidą MPK, wliczonymi w koszty.
| Takie uściślenie SRJT byłoby wtedy mozliwe, ponieważ ich ruch nie | byłby zakłucany przez samochody. Ze względu na normalną praktykę dowożenia towaru w ciągu dnia było by to trudne.
Praktyka jest sprzeczna z prawem, które b. łatwo ominąć i jeszcze nie ma go kto egzekwować.
Rp 1 !
Temat: SU45-227 i 132 jadą do Jasła - c.d.
Czesc Karol!
Witam.
Zapewniam Cie, ze zaliczenie niezmodernizowanego "odkurzaczem" ochlodzi Twoje stosunki do tej serii.
Ee, słyszałem że niektóre niezmodernizowane są bardzo ciche w środku i w miare normalnie resorują.
| jeździ niemalże na każdej lini bez druta a w szczególności najbardziej | nieciekawych prostych szlakach. I po to jeżdże w okolice Jasła żeby od | nich odpocząć, patrząc na ST43 oraz SP32 które ze względu na dużą awaryjność | być może zostaną wkrótce wycofane, z resztą jak wiadomo sprzyja temu obecna | sytuacja.
| Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to nie mów nic. | Ja chcetnie zobaczyłbym SU45 w Jasle w ilosci wiekszej niz 2 sztuki a SP32
Alternatywa jest modernizowanie obecnego taboru, zwlaszcza, ze PKP nie stac (a moze lobby proTIRowe w rzadzie jest tak mocne?) na nowy tabor nawet na linie magistralne, a co dopiero takie Podkarpacie:/
Tak ale w SP32 fatalne jest zawieszenie - nie tylko silnik. Obawiam się że część z nich niestety pójdzie wkrótce pod młotek a modernizować będą stonki, polsaty, ja sie tego najbardziej boje.
| 2 sztuki to i tak za dużo, jedna by wystarczyła 154 żeby zmasakrować tory... | Może jeszcze gagary do Jasła będą wysyłać... :
To jest w kwestii PLK, aby dopuszczac odpowiedni dla charakterystyki linii tabor (w domysle BoBo).
| to | jest moja ulubiona spalinowa seria.
Moim zdaniem tez:)
??? A nie gagar??
| No i co i chciałbyś aby Twoją ulubioną serie zastąpiły loki które są | podstawą ruchu na liniach typu Rozwadów-Lublin? | Zobaczyłbyś wyżej wspomnianą linie i obsługujące ją złomy - lubelskie SU45 | to bys nabrał obrzydzenia do tego loka.
Powod to nieodpowiednia eksploatacja taboru. Jesli PKP dalej chce puszczac Soline via Lublin, to "madre glowy" powinny zastanowic sie w koncu nad sprowadzeniem SU46 przynajmniej na sezon zimowy. SU45-172 tak "wypieszczona" w ZNTKu nadaje sie juz tylko na SWR-Debica, co jest aktualnie uskutecznianie. 13 wagonow; w tym ukrainskie stodoly, zrobilo
swoje.
To aż 13 wagonów?? O kurcze, nie zwróciłem uwagi :| W MaSzynie byk mi mułowacieje z 11 wagonami, siódemka z takim obciążeniem ledwo rusza a taka SUka to nie wyobrażam sobie jak to sie prowadzi, to zarzynanie. Tak sobie myśle, że gagar-859 zamiast bezczynnie gnić pod rozwadowską szopą mógłby w sezonie letnim ciągnąć soline, a w zimie SUka na jako grzejek, albo rzeczywiście 46 sprowadzić tylko ich jest za mało, nie wiem kto by odstąpił.
Teraz smiga 126, ale tez sie wykonczy. Smieszne jest tez puszczanie z Hetmanem 067 (starte obrecze i
rozregulowany silnik).
A 067 codzienie jeździ na hetmanie? Ona faktycznie jest zarżnięta... Słyszałem że na hetmanie trzeba 10 pozycja dawać przy ruszaniu. Obwaiam sie że 126 niedługo będzie przypominała 067 ;)
Pozdrawiam K.N. Stalowa Wola nr gg: 1078201
Temat: Gdzie są lok.SP/SU45 ?
Bardzo proszę o info gdzie jeszcze stacjonują te piękne maszyny.Posiadam dużą kolekcję ich zdjęć i chcę uzupełnić resztkę bo niedługo już znikną znaszych szlaków! Wiem o tym na BANK!!!Mogę udostępnić swoje numery.
Konkretnie szlaki na których można spotkać SU45 w ruchu pasażerskim:
--Maszyny Białostockie: czeremcha: SIEDLCE-CZEREMCHA-HAJNÓWKA
Białystok: SOKÓŁKA-SUWAŁKI SUWAŁKI-SESTOKAI (Litwa) SUWAŁKI-EŁK (poza sezonem czasami ciagają towarowe) EŁK-KORSZE (ale OIDP poprawki, to jedyny obieg na tej linii maszyn białostockich został zlikwidowany)
--Maszyny Bydgoskie: Grudziądz: MALBORK-TORUŃ-GRUDZIĄDZ LASKOWICE-GRUDZIĄDZ-DZIAŁDOWO LASKOWICE-CZERSK (w ramach zastępstw za szynobus) SIERPC-TORUŃ SIERPC-PŁOCK (towarowe)
--Maszyny Czerwieńskie: Czerwieńsk: LEGNICA-ŻAGAŃ (sporadycznie za SU46) RZEPIN-FRANKFURT (przeciąganie niżej kwalifikowanych pociągów międzynarodowych)
--Maszyny Gdyńskie: Chojnice: PIŁA-CHOJNICE-TCZEW TCZEW-GDYNIA (bardzo rzadko w przypadku braku elektrowozu) TCZEW-MALBORK (również bardzo rzadko w przypadku braku elektrowozu) CHOJNICE-BYDGOSZCZ SZCZECINEK-CHOJNCIE (ostatnio rzadko) CHOJNICE-KOSCIERZYNA (za szynobus i z transkaszubią- ekstremalnie rzadko) KOSCIERZYNA-GDYNIA (w sezonie standard poza sezonem rzadko)
--Maszyny Lubelskie: Lublin: LUBLIN-STALOWA WOLA ROZWADÓW ZAMOŚĆ-RZESZÓW (wspólnie z SP32) ZAMOŚĆ-STALOWA-DĘBICA ZAMOŚĆ-REJOWIEC (gdy brak SP32)
--Maszyny Olsztyńskie: Olsztyn: KORSZE-EŁK (także towarowe) OLSZTYN-CZERWONKA-MIKOŁAJKI (w sezonie) OLSZTYN-SZCZYTNO-PISZ (do pisza w przypadku braku SU42 lub szynobusu) OLSZTYN-BRANIEWO (w przypadku braku SU42 lub szynobusu, za to coraz czesciej z towarowymi)
Malbork: KWIDZYN-MALBORK MALBORK-ELBLĄG-BRANIEWO (pociąg do Kaliningrau)
--Maszyny Poznańskie: Poznań: POZNAŃ-WOLSZTYN POZNAŃ-WĄGROWIEC
Leszno: LESZNO-GŁOGÓW LESZNO-KROTOSZYN-OSTRÓW (do ostrowa za SA105/108) LESZNO-ZBĄSZYNEK
--Maszyny SZCZECINSKIE Szczecinek: SZCZECINEK-SŁUPSK SZCZECINEK-CHOJNICE (gdy brakuje SU42) PIŁA-KRZYŻ-KOSTRZYN
--Maszyny Wrocławskie Kamieniec: KĘDZIERZYN-KAMIENIEC-KŁODZKO-WAŁBRZYCH (jedziły ze sniezką, obecnie tylko w ramach zastęstw) NYSA-BRZEG, NYSA-OPOLE (bardzo bardzo rzadko w ramach zastpstw) WĘGLINIEC-ZGORZELEC (?)
Obecnie na stanie PKP jest 151 maszyn (2006) tej serii, z czego ok. 95 w stanie czynnym. Istnieją wciąż dwie maszyny nie bedące juz na ilostanie z 2004: SP45-139 jako eksponat w sansenie Koscierzyna SU45-203 wrak w Chojnicach
Czyli w sumie jest możliwe do spotkania fizycznie 159 maszyn lub czegoś co kiedyś nimi było :D
Temat: NEx naszych marzen
Witam!
No to ustaliliśmy w innym wątku:
- ma jechać spokojnie, wolno i bez postojów zamiast stać "technicznie". - ma wyjeżdżać koło 21 a być na rano (7:00-9:30) - postoje handlowe między 22 (najdalej 23) a 6 raczej nie powinny być tolerowane.
No to ja proponuję (nawet najciekawszym ułozyłem rozkład ;-):
Nex Krążownik Południa
Zakopane: o. 19:35 Nowy Targ: p. 20:05 o. 20:08 Chabówka: p. 20:40 o 20:50 (zmiana loka i mechanika) Nowy Sącz (doczepianie grupy z Krynicy, zmiana mechanika): p. 0:15 o. 0:30 Stróże (przelot, 1:05) - Jasło (doczepianie grupy wagonów z Łupkowa, p. 2:10, o. 2:20) - Rzeszów (zmiana loka, czoła i mechanika, ew. doczepianie grupy wagonów z Lwowa przez Przemyśl, p. 3:45 o. 3:55) - Stalowa Wola Rozwadów (zmiana loka i mechanika p. 5:25 o. 5:35) Lublin (zmiana loka, czoła i mechanika: p. 7:10 o. 7:20 Warszawa Wschodnia: p. 9:20 o. 9:30 Warszawa Centralna: p. 9:37
Nex Przyjaźń II
Suwałki: o. 19:20 Olecko: p. 20:05 o. 20:15 (zmiana czoła) Ełk: p. 20:50 o. 20:55 Grajewo: o. 21:11 Białystok: p. 22:10, o. 22:30 (doczepianie wag. bezp z Białegostoku, zmiana mechanika)
Łapy (22:55, przelot) - Ostrołęka (0:35, przelot) - Wielbark (1:45, przelot) - Szczytno (2:10, przelot) - Biskupiec Resz. (2:50, przelot) - Czerwonka (3:00, przelot) - Olsztyn (p. 3:26 o 3:27 - zmiana mechanika) - Gutkowo (3:37, przelot) - Małdyty (4:23, przelot rzecz jasna) - Malbork (p. 5:53, o. 6:03, zmiana loka i mechanika)- Tczew (6:17, przelot) -
Gdańsk Główny: p. 6:40, o. 6:55 Sopot: p. 7:09 o. 7:14 Gdynia Główna: p. 7:24 o. 7:39 Lębork: p. 8:16 o. 8:26 Słupsk: p. 9:02
NEx Spalina Pomorza
Trzebiatów (jak za starych dobrych czasów) Kołobrzeg: Koszalin: Słupsk: Szczecinek - Chojnice - Wierzchucin - Bydgoszcz Gł. - Toruń - Sierpc - Płock - Kutno (odłączanie grupy do Łodzi) - Warszawa:
NEx Błękitna Piana (na ustach pasażerów)
Świnoujście: Szczecin Główny: Stargard Szcz: Kalisz Pom. - Wałcz - Piła Gł - Bydgoszcz Gł. - Toruń (łączenie z poprzednim pociągiem, manewry z grupą do Łodzi) - Sierpc - Płock - Kutno - Warszawa Centralna:
Nex Czeski Film
Świeradów Zdr: Gryfów Śl: Jelenia Góra (doczepianie grupy ze Szklarskiej Poręby i wagonów bezp. z Jeleniej Góry): Wałbrzych Gł - Jaworzyna Śl - Kamieniec Ząbkowicki (doczepianie grupy z Kłodzka, Stronia, Wrocławia i Pragi) - Nysa - Opole - Fosowskie - Lubliniec - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola - Łódź Widzew: Warszawa Centralna:
Czuwaj nad logiką PKP! Pozdrawiam Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek[at]rower[dot]com.
Temat: [pr] Napady w SKM
NIe twierdzę, że SKM jest oazą spokoju i bezpieczeństwa. Jednak zauważmy ile osób jeździ tymi pociągami, dziennie, miesięcznie, rocznie.... Z tej masy, jaki odsetek został poturbowany, okradziony czy pchnięty nożem? To media robią obecnie z kolei potwora, gdzie można stracić życie, a w najlepszym razie mieć obitą facjatę i skrojoną komórę. Spójrzcie w TV i gazety. Gdyby przybył do nas
go z domu. Morderstwa, gwałty, złodziejstwo, korupcja i afery. Boże, czy jest coś w tym kraju pozytywnego? To prawie psychoza, jednak to pożywka dla mediów, z czegoś muszą żyć. Teraz na tapecie jest PKP, a czy nikt nie dostał w mordę albo nie stracił komórki w tramwaju albo autobusie?
Właśnie pies pogrzebany jest w tym, że tramwaje i autobusy komunikacji miejskiej jeżdżą zazwyczaj zatłoczone (nawet jeśli nie to zawsze w pobliżu jest kierowca) a pociągi nie dość że mają przedziały to jeszcze SKM z uwagi na dużą częstotliwość kursowania jeżdzdzi często pusty nawet w godzinach szczytu (sam jeździłem i wiem jak tam jest) i to niestety sprzyja bojówkarsko-rabunkowym incydentom. A jeśli chodzi o miejsca gdzie najłatwiej zostać napadnięty to wstęp na ulice jest w pełni darmowy a media i pasażerów bulwersuje najbardziej to że w pociągu jako w miejscu do którego wstęp wymaga kupna biletu nie mogą czuć się bezpieczni. W sumie trudno sie dziwić, ale przecież nie ma możliwości aby w każdym pociągu jechał SOKista i co najgorsze nikt tego nie zrozumie :(. Te kamery to rzeczywiście alternatywne rozwiązanie, choć nie wierze że nie okażą się one obiecankami-cacankami.
Osobiście wolałbym ostatni
kurs SKM z Gdańska do Gdyni, niż spacer po Zaspie o tej samej porze... Z drugiej strony jest pozytyw. Pod naciskiem mediów, może w końcu panowie SOK- iści przestaną grzebać w nosie i szarpać bezdomnych i wezmą się porządniej do pracy. W co wątpię.
Wiesz co że JUŻ jest z tym coraz lepiej - przynajmniej u nas. Świadczy o tym chociażby poniedziałkowe zdarzenie, jak fociłem w Rozwadowie nocnego posp. Zamość-Wrocław biegając z aparatem po peronie z jednego końca składu na drugi (po dwóch jego stronach był podpięty lok) i w pewnej SOK który właśnie zbliżał sie w moim kierunku zapytał czy coś sie stało że tak biegam, gdy odpowiedziałem że nic i że ja tylko foce odpowiedział: "Aha... Już myślałem że coś sie stało że pan tak biega..." Miejmy nadzieje że to nie był jednorazowy przebłysk tylko pod presją złej opini, opieszałość tych służb zmierzać będzie ku końcowi...
Pozdrawiam K.N. Stalowa Wola - miasto gdzie gagarów jest wiecej niż kibli
Temat: Korekta SRJP
Kiedy bedzie najblizsza korekta rozkłady jazdy ???
Czy znane sa juz jakies ciecia/przywrocenia/udogodnienia ???
Zmiany wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego rozkładu jazdy pociągów obowiązującej od 4 kwietnia 2005 r. 24.03.2005
Wykaz zmian, które zostaną wprowadzone w ramach korekty rocznej Sieciowego rozkładu jazdy pociągów obowiązującej od 4 kwietnia 2005 r.:
1. poc. nr 21128 / 21118 „Lublinianin” relacji Lublin (4.05) – Warszawa Zachodnia (8.20) zostanie odwołany na odcinku Dęblin – Warszawa Zachodnia; 2. poc. nr 12108/9 „Bystrzyca” relacji Warszawa Zachodnia (17.55) – Lublin (20.26) zostanie odwołany. 3. poc. nr 40122 / 40121 „Mazowsze” relacji Warszawa Wschodnia (odj. 17.18) – Płock (przyj. 20.30, odj. 5.07) – Warszawa Wsch. (przyj. 8.28) kursować będzie w 2 relacjach: Warszawa Wsch. – Kutno – Warszawa Wsch. oraz Kutno – Płock – Kutno; 4. poc. nr 44119 / 44120 relacji Warszawa Wschodnia (odj. 16.23) – Kutno (przyj. 18.18, odj. 5.23) – Warszawa Wsch. (przyj. 7.22) kursować będzie w wydłużonej relacji Warszawa Wschodnia – Konin – Warszawa Wschodnia (na odcinku Łowicz – Konin – Łowicz jako poc. osobowy); 5. poc. nr 38500/1 / 83500/1 relacji Zakopane (odj. 21.08) – Szczecin (przyj. 11.40, odj. 16.30) – Zakopane (przyj. 6.42) poza obecnymi terminami kursowania będzie dodatkowo kursował w piątki ze Szczecina i w niedziele z Zakopanego; 6. poc. nr 18200/1 / 81200/1 relacji Białystok (odj. 16.30) – Szczecin (przyj. 5.43, odj. 20.50) – Białystok (przyj. 9.51) w okresie od 28 kwietnia do 23 maja zamiast codziennie kursować będzie tylko w piątki i niedziele; 7. poza okresem wakacji szkolnych połączone zostaną relacje pociągów nr 46103 / 64102 relacji Katowice (odj. 5.35) – Wrocław (przyj. 8.17, odj. 19.30) –Katowice (przyj. 22.11) oraz 68101 / 86100 relacji Wrocław (odj. 8.20) – Słupsk (przyj. 15.28, odj. 11.10) – Wrocław (przyj. 19.07) w jeden pociąg relacji Katowice (odj. 5.35) – Słupsk (przyj. 15.28, odj. 11.10) – Katowice (przyj. 22.11); 8. pociąg 23500 / 32500 relacji Zamość (odj. 19.04) – Rzeszów (przyj. 22.50, odj. 5.00) – Zamość (przyj. 8.50) – łącznik do pociągu nr 36200/1 / 63200/1 relacji Przemyśl – Wrocław – Przemyśl – kursować będzie przez Horyniec Zdrój zamiast przez Stalową Wolę; 9. poc. nr 77116/7 „Branicki” relacji Białystok (16.25) – Warszawa Zach. (18.59) nie będzie kursował w soboty; poc. nr 77100/1 „Branicki” relacji Warszawa Zach. (9.10) – Białystok (11.55) nie będzie kursował w niedziele.
http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=niusy_tresc&index=0
Pozdr.
Grzesiek
Temat: [PR][Wieniawski] Nie będzie pociągu z Radomia do Łodzi
http://www.kochamradom.pl/wieniawski.doc
Treść pisma wysłanego przez stowarzyszenie Kocham Radom do PKP PR:
Protest w sprawie zmiany trasy pociągu „Wieniawski” oraz inne uwagi do propozycji rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych na sezon 2007/2008
Szanowni Państwo,
W związku z przedstawieniem do konsultacji społecznych projektu nowego rozkładu jazdy pociągów dalekobieżnych na sezon 2007/2008, chcielibyśmy zgłosić następujące uwagi:
1)Protestujemy przeciwko zmianie trasy kursowania pociągu pospiesznego „Wieniawski”
Stanowczo protestujemy przeciwko zmianie trasy pociągu „Wieniawski”, a tym samym pozbawieniu Radomia jedynego bezpośredniego połączenia z Łodzią i Poznaniem.
W proponowanym rozkładzie zmienia się pora kursowania oraz trasa pociągu pospiesznego „Wieniawski”, kursującego dzisiaj pomiędzy Lublinem a Poznaniem przez Radom i Łódź (wyjazd z Lublina godz. 10:30, wyjazd z Poznania godz. 07:12). Według propozycji w nowym rozkładzie miałby to być pociąg nocny, łączący Lublin i ze Szczecinem i Świnoujściem przez Warszawę i Poznań. Dodatkowo, osobne wagony jechałyby z Kielc, jednak z pominięciem Radomia – przez Częstochowę i Skierniewice. W ten sposób znika bezpośrednie połączenie Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, oraz Radomia z Poznaniem. Pogarsza się ponadto i tak niezbyt dobra komunikacja Radomia z Lublinem (4 pociągi pospieszne zamiast 5).
Uważamy, że właściwą trasą kursowania tego pociągu powinna być relacja: Lublin (Chełm/Zamość) – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin (Świnoujście) z dodatkowymi wagonami z Kielc przez Skarżysko-Kamienną, z łączeniem składów w Radomiu.
Dzięki temu zapewnione byłoby bezpośrednie i najszybsze połączenie Kielc, Lublina, Puław i Radomia z Łodzią, a dodatkowo – poprzez dołączenie wagonów z Kielc – również Kielc i Skarżyska-Kamiennej. Dzięki temu również Łódź, posiadająca dziś jedno połączenie bezpośrednie ze Szczecinem, zyskałaby kolejne.
Ponadto, powinien być to pociąg całoroczny, jeżdżący codziennie, a nie sezonowy, jeżdżący tylko w wybrane dni tygodnia.
Relacja Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź nie spowodowałaby pogorszenia skomunikowania Lublina z Warszawą (proponowanych 13 połączeń bezpośrednich w ciągu doby!), ani Warszawy ze Szczecinem (proponowanych 7 połączeń bezpośrednich + dogodne skomunikowania w Poznaniu). Przyczyniłaby się natomiast do znacznie lepszego skomunikowania obszaru leżącego wzdłuż linii Lublin-Radom-Łódź, zamieszkałego przez ponad 2 miliony osób.
Dodatkowo, pociąg nocny Lublin-Szczecin przez Radom i Łódź powinien być uzupełniony pociągiem dziennym w tej samej lub zbliżonej relacji, tj. Szczecin (Świnoujście) – Poznań – Łódź – Radom (Kielce) – Lublin (Zamość/Chełm), czyli pociągiem zbliżonym do dzisiejszego „Wieniawskiego” z relacją wydłużoną do Szczecina i Chełma/Zamościa.
2)Postulat bezpośredniego połączenia Warszawa-Radom- -Skarżysko-Kamienna-Rzeszów/Przemyśl
W proponowanym przez Państwa rozkładzie jazdy po raz kolejny nie przewidziano żadnego bezpośredniego połączenia Warszawy przez Radom, Skarżysko-Kamienną, Ostrowiec Świętokrzyski, Sandomierz i Stalową Wolę z Przemyślem i Rzeszowem, mimo iż jest to najkrótsza i w pełni zelektryfikowana trasa. Nie wydaje się zasadnym, aby cały ruch z Warszawy do Polski południowo-wschodniej odbywał się poprzez Lublin, z całkowitym odcięciem dużej części kraju od bezpośrednich połączeń w tych relacjach. W rezultacie przez Lublin przejeżdżają obecnie 4 takie pociągi, a przez Radom i Sandomierz – żaden.
Postulujemy przywrócenie bezpośrednich połączeń z Warszawy do Rzeszowa i Przemyśla przez Radom, przynajmniej w wymiarze 2 par pociągów na dobę (w porze dziennej i nocnej).
3)Uwagi ogólne do rozkładu jazdy
Wydaje się zasadnym, aby do układania rozkładu jazdy w przyszłości podchodzić kompleksowo i zapewnić skomunikowanie danego miasta głównego i regionu z resztą kraju. Radom jest 14. miastem co do wielkości w Polsce, natomiast nie posiada w ogóle skomunikowania z dużą częścią kraju.
W załączniku przedstawiamy ramową propozycję skomunikowania Radomia z resztą kraju.
Liczymy na uwzględnienie naszych postulatów przy okazji tworzenia ostatecznej wersji rozkładu jazdy na lata 2007/2008, jak również w latach następnych.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 140 rezultatów • 1, 2, 3
|