Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • xiaodongxi.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP rozkład jazdy ceny





    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP od XII/2003


    ----- Original Message -----

    Sent: Saturday, May 31, 2003 9:30 PM
    Subject: Re: Nowy rozkład jazdy PKP od XII/2003

    | taryfa tego pociagu to ładnie ujmując wielka pomyłka, żeby nie powiedzić
    | oszustwo...komfort i szybkość tego pociągu w ogóle nie ma nic wspólnego
    z
    | EX
    Myslę, że można zaryzykowac twierdzenie, ze teraz nalezy na to patrzec
    inaczej. Mamy dwie spółki, z których jedna oferuje usługi znacznie
    droższe(z wyjatkami)  i czesto o jakości nieadekwatnej do ceny.
    a to, że pociagi jednej spółki nazywają się Ex a drugiej posp to juz
    szczegół. Nigdzie chyba nie jest zdefiniowane jakim pociagiem jest Ex a
    jakim posp. ( czy InterCity jest?) Ja doszukałem się tylko definicji
    pociagu kwalifikowanego z której wynika, że pociagi te sa uruchamiane
    zarówno przez PR jak i IC.
    Pozdrawiam
    Krzysiek


    o ile rzeczywiście nie ma definicji pociągu Ex w jakimś regulaminie czy
    innych normach o tyle możemy dokonać porównania pociągu EX do pospiesznego,
    i rezultat takiego porównania w przypadku pociągów typu Nida, Wlkp.,
    Barbakan, czy też Piast, Pomorzanin,Kujawiak (IC), i wszystkie pociągi EX,
    IC na trasie Warszawa-Gdynia z pociągami pośpiesznymi, które równolegle z
    nimi kursują bądź potencjalne mogą kursować jest oczywisty.....brak podstaw
    pobierania w EX dużo wyższych opłat niż w poć. poś.





    Temat: Rozkład jazdy z Ruskiej i Dworca Głównego PPKS
    Rozkład jazdy na ul. Ruskiej wisi 2 metry nad ziemią i mało go widać.
    Nigdy nie wiadomo ,czy jechać pks-em czy prywatnym.
    Wyżej w info. 2 połączone rozkłady, czarny odjazd z Ruskiej,czerwony PKS z dworca Głównego PPKS.
    Analizując te rozkłady widzimy że:
    a.Przewoźnicy prywatni, mają odjazdy o tych samych godzinach, w sobotę ,co w pozostałe dni tygodnia
    b.odjazdy przewoźników prywatnych ,są przeważnie zawsze 5,25,45 minut po godzinie
    To jest dobre rozwiązanie-wprowadza porządek.
    Ponieważ w sobotę różni się PPKS, podaję :poniedziałek -piątek,sobota,niedziela i święta.
    Podawane będą różne rozkłady jazdy, PKP też.Wyżej info. zamknąłem ,aby nie śmiecić.
    Piszcie tutaj, jakie rozkłady mają się pojawiać i co w nich ma być zaznaczone.Jak zaznaczyć
    i wyróżnić kursy przewoźników normalnych.Jak zaznaczyć dobry sprzęt .Dobre ceny[nie zawsze idą w parze]
    Grzegorz





    Temat: Rozkład jazdy kolei hiszpańskich

    andy ha escrito:


    | Witajcie

    | Czy mógłby ktoś mi pomóc ustalić coś na wzór rozkład.pkp.pl ? Chciałbym
    | sprawdzić możliwości połączenia pomiędzy Madrytem a Barceloną.
    | Informacja o cenie takich biletów byłaby już szczytem luksusu.

    www.renfe.es

    Mają wersję angielską. Dostaniesz rozkład jazdy i ceny na dane połączenie.

    !Buen viaje! i pozdro


    Cena: od 35 do 109,50 Euro (Pociag Hotelowe)

    Moja rada:

    Podróz z Madryt do Saragossa (Madrid-Zaragoza) z pocig "Kaczor"
    homologane do  320 Km/h i dale z inne pociag do Barcelonie.

    Ta linia kolejowa jest zabudowana do 350 Km/h ale do dzisiaj wolno
    tylko 220.

    Pozdrowienia:

    Armando





    Temat: Rozkład jazdy kolei hiszpańskich


    Witajcie

    Czy mógłby ktoś mi pomóc ustalić coś na wzór rozkład.pkp.pl ? Chciałbym
    sprawdzić możliwości połączenia pomiędzy Madrytem a Barceloną.
    Informacja o cenie takich biletów byłaby już szczytem luksusu.


    www.renfe.es

    Mają wersję angielską. Dostaniesz rozkład jazdy i ceny na dane połączenie.

    !Buen viaje! i pozdro





    Temat: Internetowy rozkÂład jazdy PKP z cenami biletów?
    Witam,

    Czy ktoś może wie, czy dostępny jest jakiś internetowy rozkłąd jazdy
    pociągów PKP, który podawał by ceny biletów?

    Ceny podają rozkąłdy koleji czeskich, słowackich, a nawet rumuńskich.
    Jesteśmy w tyle? :)

    Czy isntieje serwis który podawałby ceny biletów w relacjach
    międzynarodowych w walucie miejscowej? Nigdy się z tym nie spotkałem, a
    przeciez na dworcach w kasach nie ma z tym problemów. Więc czemu takie
    informacje nie są udostępniane w Internecie?

    Pozdrawiam,
    ml





    Temat: Długi weekend majowy
    W góry, na mazury czy nad morze? PKP Intercity specjalnie z myślą o wyruszających na weekend majowy uruchomi dodatkowe pociągi do najpopularniejszych miejscowości turystycznych. Pierwsze składy wyruszą już 29 kwietnia.

    Niezmiennie największym zainteresowaniem cieszyć się będzie Zakopane - turystyczna stolica Polski bez względu na porę roku. Bez problemu będzie tam można dotrzeć pociągami pospiesznymi z takich miast jak: Warszawa, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Wrocław, Poznań, Trójmiasto czy Olsztyn. A dla tych, którzy wybiorą Karkonosze, Bieszczady czy Beskidy przygotowano dodatkowe składy do Jeleniej Góry, Zagórza, Szklarskiej Poręby, Krynicy i Wisły.

    W długi majowy weekend wydłużone zostaną terminy obowiązywania Biletu Weekendowego i Biletu Podróżnika. Z Biletem Weekendowym (ważnym w pociągach IC, Ex, TLK i pospiesznych) lub Biletem Podróżnika będzie można rozpocząć majówkę już w czwartek, od godziny 19.00.

    Rozkład jazdy, ceny oraz pozostałe oferty pod adresem www.intercity.pl

    [ Dodano: 28-04-2009, 12:38 ]
    INFO O DODATKOWYCH POCIĄGACH URUCHAMIANYCH NA MAJOWY WEEKEND

    http://www.pkp.pl/files/dodatkowe%20poci%C4%85gi%20na%20maj%C3%B3wk%C4%99.pdf



    Temat: Zawieszenie kursowania pociągów na trasie Zagórz - Łupków
    No i stało się. W nowym rj nie będzie połączenia do Komańczy i Łupkowa.
    Czy coś w tej sytuacji można zrobić?
    Kiedy wchodził obecny rozkład jazdy pkp też chciała zlikwidować tę linię.
    Znajomy mk podsunął wtedy pewne hipotetyczne rozwiązanie.
    Otóż jeśli pkp pr zrzeknie się obsługiwania tej linii to istnieje możliwość,
    że na trasę tę może wejść zagraniczny przewoźnik,
    czyli w tym wypadku koleje słowackie.
    Wtedy nawet na wszelki wypadek skontaktowaliśmy wójta gminy Komańcza
    z przestawicielem kolei słowackich na Polskę, (obaj panowie podeszli do
    propozycji bardzo poważnie).
    Oczywiście takie połączenie musiało by być finansowane przez gminy Komańcza,
    Zagórz i inne na tej trasie.
    Połączenie musiało by być realizowane przez te małe, stare słowackie
    autobusy szynowe.
    Ciekawy jestem czy taka możliwość jest rzeczywiście realna w świetle
    polskiego prawa transportowego,
    polskich norm dotyczących takich pojazdów itp.
    Pozostaje jeszcze kwestia ceny, ale sądze, że Słowacy są bardziej elastyczni
    niż polscy przewoźnicy.

    PS Czy ktoś wie jak będzie z przewozami pkp cargo na tej trasie?





    Temat: Ceny biletow


    Czy ktos moze wie gdzie mozna sprawdzic ceny biletow kolejowych z
    Warszawy? Chodzi mi o bilet z Warszawy do Minska. Strona PKP podaje
    rozklad jazdy ale nie ceny biletow?
    Tee


    26,40 EUR x 4,42 = 116,69 PLN bilet
    +
    17 lub 26 lub 60  EUR miejsce sypialne w zależności od ilości osób w
    przedziale: odpowiednio 3 os, 2 os. lub tzw. singiel





    Temat: Ceny biletow


    Czy ktos moze wie gdzie mozna sprawdzic ceny biletow kolejowych z
    Warszawy? Chodzi mi o bilet z Warszawy do Minska. Strona PKP podaje
    rozklad jazdy ale nie ceny biletow?
    Tee


    Podaje taryfę, kilometry na oko można se policzyć...





    Temat: Skandal w Złotowie PKP w konszachtach z busiarzami?
    Najpierw trzeba naświetlić tło. Ze Złotowa do Piły można dojechać pociągiem
    osobowym za 6,30 PLN i jest 6 połączeń. Można też autobusem PKS za 4 PLN i
    jest kilkanaście połączeń. I można autobusem BETA BUS za 3 PLN i jest 13
    połączeń. BETA BUS jak widać zdecydowanie przoduje pod względem cenowym. PKS
    nie lubi konkurencji i, rzecz jasna, BETA Busiarzy ze swojego dworca popędził
    precz i wprowadził ceny promocyjne, owo 4 złote właśnie. I tu pytanie dla
    drogich kolegów z forum. Nagrodą za dobrą odpowiedź będzie marne samopoczucie.
    Gdzie biedni BETA Busiarze znaleźli na mieście ostoję i przytułek oraz miejsce
    na przystanek i godne konkurowanie z pozostałymi przewoźnikami??? Tak, tak,
    tak! Widzę już las rąk!!! Macie wszyscy rację!!! BETA BUSY stoją o 3 metry od
    wejścia na dworzec kolejowy, na placyku kolejowym, koło kasy biletowej PKP, a
    ich rozkład jazdy wisi na ścianie dworca kolejowego! No więc jak ja to
    zobaczyłem to mnie jasny h... strzelił, za przeproszeniem oczywiście. No jaki
    cymbał z tej popapranej firmy wydał zezwolenie na takie coś!!??? Jest to jawne
    działanie na szkodę PKP PR! W.T.S.K. wyśle w tej sprawie zapytanie do Zarządu
    i żądanie usunięcia osoby odpowiedzialnej za powstanie takiego stanu rzeczy.
    Można mówić wiele, ale tu się jawnie nasuwa jakiś układ między kimś, a kimś.
    Ustalimy to. Wyniki umieścimy na forum.




    Temat: Oscyloskop na PC
    Hello marfi,


    | Mowa była o cenach _producenta_. Ceny u dystrybutora mnie nie
    | interesują. Rozkład jazdy PKP również nie.
      To trzeba się wyrażać precyzyjnie...


    To trzeba patrzeć na kontekst a nie ciąć cytaty bez patrzenia -
    przypomnę:

    ===8<===


    cena producenta jest przystepna.


    Coś nie mogę znaleźć cen :-(
    ===8<===





    Temat: SZOC po polsku


    Sprostujmy tez twoje klamstwa:
    Pociag z Zurychu do Luzerny jedzie od 45 do 50 minut.


    Dlaczego to TY kłamiesz?!

    Spojrzałem na rozkład jazdy .pkp.pl i tak:
    pociąg o 16:41 jedzie 54 minuty
    pociąg o 17:41 jedzie 54 minuty
    pociąg o 0:07 jedzie 1 godzinę

    pociąg o 4:56 jedzie 59 minut
    pociąg o 5:28 jedzie 57 minut
    pociąg o 6:21 jedzie 58 minut
    pociąg o 7:23 jedzie 56 minut


    Bilet jednorazowy dla normalnego Szwajcara to 11.50. Malo kto placi 23,
    pewnie oprocz turystow.


    Jakie są warunki tego 11,50?
    W Szwajcarii chyba jest dużo turystów i oni mogliby jeździć busami
    widząc takie ceny osobówek.

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: nowy, i kilka fotek warszawskiej skm-ki


    Dobrze, ale wskaż mi, co może przeszkadzać w SKM-kach w obecnej sytuacji
    zwykłemu pasażerowi (nie Miłośnikowi Kolei), który korzysta z komunikacji
    miejskiej w Warszawie? W ciągu ostatnich dwóch tyogdni byłem 2 razy w
    stolicy, jakieś 7 razy jechałem składami SKM. Na pmk non-stop można
    przeczytać, jakie to one "beee" bo to zmodernizowane EN a ja, wczuwając
    się w rolę zwykłego pasażera złego słowa nie mogłem powiedzieć na te
    pociągi. W środku jest czysto, miło, jasno, ogrzewanie działa, podwójne
    szyby też chronią przed zimnem, no i najważniejsze - nie muszę kupować
    osobnego biletu (droższego), żeby tłuc się śmierdzącym, plastikowym,
    niedogrzanym kiblem na tej samej trasie. Półgodzinny takt pozwalał mi
    zdążyć na powrót o zaplanowanej godzinie. Jeśli MK ma znaczyć "Kocham PKP"
    to współczuję tym, którzy pragną zachować skansen na kolei w postaci
    starych, zdezelowanych jednostek. Będę się bacznie przyglądał dalszemu
    rozwojowi SKM w Warszawie.


    Jeśli działa ogrzewanie i oświetlenie, jest czysto i ładnie pachnie, to nic
    nikomu nie przeszkadza. Ale to wszystko da się osiągnąć tak samo w EN57 jak
    i w 14WE!!! Innych różnic nie zauważono - mogłyby chociaż mieć lepszego
    kopa, bo śmiesznie to wygląda, taki kosmiczny pociąg ruszający jak zwykły
    kibel. Na dodatek EN57 są bardziej niezawodne, a ich naprawa tańsza i mniej
    pracochłonna niż upgrade do 14WE.

    A rozkład jazdy, ceny biletów i działania przewoźnika w ogóle to nie wina
    wagonów.





    Temat: PKP. Likwidacja połączeń
    Na stronie PKP pojawił się nowy rozkład jazdy pociągów: http://nowy.rozklad-pkp.pl/main.html

    Nie widzę w nim ani jednego pociągu osobowego z Wielunia. Są pociągi osobowe z Katowic i Tarnowskich Gór, ale kursują one tylko do Janinowa . Dla niedoinformowanych jest to wieś w gminie Rudniki, którą zamieszkuje 150 osób, jest to również ostatnia stacja w opolskim. W każdym razie mam nadzieję, że to tylko jakiś żart, albo moje niedopatrzenie .

    W rozpisce są nowe ciuchcie Intercity (TLK i pośpieszne) do Szczecina, Krakowa i Częstochowy, ale podwojenie ceny biletu za dojazd do Katowic w prawie takim samym czasie i o zdecydowanie gorszej porze wcale mi się nie podoba.



    Temat: stawki PLK
    fajny tekst
    możesz go deko przerobic na notatkę i postawiłbym go na
    Witam
    Ale trafili cie z tematem. Wła nie parę godzin temu dostałem
    stawki za przejazd pociągiem towarowym o przeciętnym brutto
    1300 t na odcinku 560 km. Cena około 16 000 PLN !!!!!!!!!!,
    gdzie DB za 1400 km za ten sam pociąg liczy sobie 3300 EUR!
    Tematu jako ci produktu nie będę komentował.
    Do ceny trasy netto w PLK dochodzą takie elementy jak 5 %
    zysku, opłata za indywidualny rozkład jazdy (sic!) i opłata
    za opracowanie tego rozkładu 1,50 PLN za km oraz usługi
    dodatkowe (grosze). Pojedyńcze wyliczenie można dostać
    na życzenie, ale program do obliczenia dowolnej relacji kosztuje 150 zł.
    Na DB Netz jest oczywi cie za darmo do pobrania z Internetu.
    I wyliczenie ceny jest tylko jedne. Wszystkie rozkłady, WOS-y itp.
    są za darmo. Przy zamówieniu na cały rok dostaje się rabaty na opłatę
    za trasę 5 - 10%.
    Polecam schować ten post na Waszych "twardzielach", a po 5 latach
    go "odkopać". Zobaczymy jak ilo ć prywatnych przewo ników wpłynie
    znacząco na zmniejszenie tych cen.
    W Niemczech DB Netz też parę lat temu wykorzystywało pozycję
    monopolisty. A np. dzisiaj DB  przegrało w sądzie z Connex-em i musi
    wprowadzić pociągi prywatnych przewo ników do swojego rozkładu jazdy.

    --
    Tomasz Domanski
    PKP-DB-?






    Temat: [pr] Szynobusy w prywatne ręce


    No właśnie. Czyli przykład znasz - tylko, że w Twoim rozumowaniu ta bułka by
    kosztowała z 4-5 zł jeśli porównywać ją do zwrotu marszruciarzowi za
    paliwo...


    Bzdura. Wystarczy żebyś busiarzowi zwrócił za paliwo to pojedzie.
    Czyli jak jedziesz sam na odległość np. 30 km to daj mu choć 10 zł.


    A czy ja coś chce zlikwidować ? Chcę jedynie, aby transport był bezpieczny,
    wygodny, ucywilizowany, i przewidywalny, czyli zgodny z rozkładem.


    Czyli jesteś przeciwko PKP. Bo PKP nie jeździ zgodnie z rozkładem.


    I jeśli
    bilet kosztuje 5 zł to ma kosztować 5 zł a nie 20 zł bo się busiarzowi nie
    kalkuluje...


    A kto ma ustalać te ceny biletów?


    Ja też moge powiedzieć, że mi się nie kalkuluje płacenie
    podatku dochodowego i co ? Skarbówka jak nie zapłace to mnie zlicytuje...


    PKP przecież nie płaci wielu podatków i nic.


    Tak samo mam koncesję i rozkład jazdy to jeżdżę.


    No ale mogę na niektóre kursy podnieść ( albo obniżyć) ceny biletów.
    Bo w koncesji nie ma nic o cenie.

    pozdrawiam aron





    Temat: hafas-ceny biletów



    | Jak właśnie zauważyłem - wykasowali informację taryfową - prawdopodobnie z
    | uwagi na podawane błędy - zapewne wprowadzając nowy rozkład jazdy od
    | 10.06.2001 - wcześniej była informacja.
    | Bedzie za kilka dni ponownie

    | A moze by tak przy okazji zamiescic gdzies na www.pkp.pl tabelaryczna
    | informacje o taryfach TCV przynajmniej na sieci PKP. A jesli nie mozna,
    | to dlaczego?

    Wystarcza ceny w kilku podstawowych relacjach, nie musi byc tabelka z kilometrami.


    Takie cos juz jest na www.wasteels.com.pl co prawda nieaktualne a kilka
    relacji ze starymi i nowymi cenami jest tez na www.pkp.pl w info o
    konferencji prasowej rozkladowej.

    Ja bym widzial to w ten sposob. Nalezaloby podac taryfe kilometrowa TCV
    na sieci PKP oraz ceny od stacji granicznych do wiekszych miast do
    ktorych sa sensowne polaczenia przez te stacje graniczne (np. ze
    Zgorzelca do Drezna/Lipska/Frankurtu/Strasbourga/Paryza/Monachium, z
    Muszyny do Popradu/Koszyc/Miszkolca/Budapesztu/Bukaresztu/Sofii etc). W
    ten sposob kazdy moglby sobie zaplanowac (finansowo) podroz na terenie
    .pl a poza tym wyliczyc nalezne znizki za bilety T/P itp.

    Przemek

    PS. Wiem, ze wymagam cudu albi i czegos wiecej ...;-(





    Temat: Zapraszam - http://www.pkp.com.pl/


    Mam przyjemnosc poinformowac o tworzeniu serwisu Polskich Kolei
    Panstwowych. W zwiazku z tym mam do was prosbe.
    Czego byscie oczekiwali po tym serwisie, jakich uslug oczekujecie.
    -Rozklady jazdy a moze rezerwacja przez internet, informacje online
    informacje taryfowe. Moge zapewnic ze kazdy pomysl ktory wysuniecie
    bedzie rozwazony i zrealizowane jezeli bedziecie chcieli.


    Rozklad jazdy (interfejs WWW) - na pewno TAK! Najlepiej, gdyby od razu
    uwzglednial wszystkie czasowe zmiany w kursowaniu pociagow (np.
    spowodowane remontami, awariami) - normalnie mozna sie o nich dowiedziec
    tylko z informacji PKP.
    Rezerwacja miejsc przez Internet - watpie, czy da sie zrealizowac.
    Aktualne ceny biletow i inne taryfy (w tym wszystkie oferowane znzki) -
    TAK.
    Wydarzenia, ciekawostki PKP.
    Plany PKP na przyszlosc.
    Inne uslugi PKP albo dostepne na stacjach kolejowych (np. gdzie sa
    przechowalnie bagazu, schowki, gdzie mozna nadawac przesylki
    kurierskie).

    Pozdrowienia,
    Marek.





    Temat: Jak się przygotować na wojnę reklamacyjną z PKP PR?


    Przewoźnik zawarł z klientem umowę na przewiezienie do stacji
    docelowej. Jeżeli przewoźnik umożliwił pasażerowi dotarcie do stacji
    docelowej w okresie ważności biletu to z umowy się wywiązał. Ponieważ
    bilet nie był sprzedany na konkretny pociąg(a więc i umowa nie była
    zawarta na konkretny pociąg) usługa była wykonana zgodnie z umową
    nawet wtedy, gdy pasażer dotarł do celu następnym pociągiem.


        Konsument podejmuje decyzję o zakupie biletu na podstawie wiedzy o
    możliwości dotarcia w określone miejsce. Tej wiedzy dostarcza mu rozkład
    jazdy. Jeśli z winy PKP podróżny, nie dotarł w określone miejsce z powodu
    np. utraty skomunikowania, to PKP zobowiązane jest do zwrotu ceny biletu i
    wystawienia darmowego biletu na powrót do miejsca wyjazdu.
        Wg twojej interpretacji, to przecież wszystko jest OK., bo np. za 7
    godzin jest następny pociąg. A ja sam mam w kolekcji bilet za 0 zł
    zatytułowany "powrót do miejsca wyjazdu - utrata skomunikowania". EOT, bo ja
    wiem jaka jest praktyka i orzecznictwo, a ty zobaczyłeś, że bilet jest ważny
    2 dni i gadasz 3 po 3. Poczytaj o wzorcach umownych, prawo przewozowe ze

    rozkład jazdy", to może coś ci się rozjaśni.





    Temat: [cyt][pom] Łeba - szynobus wraca
    Szynobus wraca
    (rak)

    data: 26 sierpnia 2004r., źródło: Dziennik Bałtycki

    Lębork - Łeba. Nie taniej, ale lepiej

    Szynobus wraca

    Na początku września na trasę Lębork - Łeba wróci autobus szynowy. Dyrekcja
    PKP zapowiada, że tym razem dostosuje rozkład jazdy do potrzeb mieszkańców
    powiatu. Dotychczas godziny przyjazdów i odjazdów nie pasowały ani uczniom,
    którzy dojeżdżali do szkół w Lęborku, ani pracującym w obu miastach. -
    Prowadzimy rozmowy z samorządami, aby ustalić jak najbardziej korzystny
    czasowo dla wszystkich rozkład jazdy - informuje Lech Romanowski, rzecznik
    prasowy PKP Przewozy Regionalne w Gdyni. - Będzie ustalony jeszcze w tym
    tygodniu.

    Nie zmienią się ceny biletów. PKP, mimo że obiecała ich obniżenie nawet do
    4,50 zł, pozostaje przy starej stawce, czyli 5,70 zł.

    - Prowadzimy rozmowy z Urzędem Marszałkowskim i samorządami odnośnie
    dofinansowania tej linii - dodaje Romanowski. - Jeśli otrzymamy finansowe
    wsparcie, bilety mogą być tańsze. (rak)

    Szynobus wyjedzie na trasę Lębork - Łeba ponownie we wrześniu.

    Fot. Adam Reszka





    Temat: Duże pytanie o ceny biletów.

    interesują mnie ceny z uwględnieniem wszystkich klas
    wagonów w danym pociągu

    601 Lvov - Hust

    803 Hust - Batevo

    100 Batevo - Kiev Pass


    Ljuks-455hr. Kupe-119hr. Płackart-82hr.


    029 Kiev Pass - Jagodin


    Mjakyj-83hr.
    Masz jakiś patent na przekraczanie granicy Dorohusk-Jahodyn?


    Czy rozklad jazdy www.poezda.net jest wiarygodny jesli chodzi o
    uwzględnianie zmian w rozkladach jazdy, czy warto sie nim kierować
    planując trasę.


    Ja np. układam wyjazdy na pr.pkp.pl a później sprawdzam na uz.gov.ua

    Pozdrawiam
     SU45-034





    Temat: Oscyloskop na PC


    Mowa była o cenach _producenta_. Ceny u dystrybutora mnie nie
    interesują. Rozkład jazdy PKP również nie.


      To trzeba się wyrażać precyzyjnie... zresztą jeżeli producent nie podął
    cen to zadzwoń do Niego.




    Temat: Ceny biletow
    Czy ktos moze wie gdzie mozna sprawdzic ceny biletow kolejowych z
    Warszawy? Chodzi mi o bilet z Warszawy do Minska. Strona PKP podaje
    rozklad jazdy ale nie ceny biletow?
    Tee




    Temat: Dalekobiezny Rzym-Bari-Cena
    www.trenitalia.it tam sa ceny i rozklad jazdy i nawet bilet mozna kupic
    tylko nie wiem jak wyglada doslanie go do Polski. Ze wzgeldu na kurs
    euro w PKP zazwyczaj bardziej oplaca sie kupic bilet i rezerwacje na
    miejscu.
    Pozdrawiam




    Temat: PeKaeSem ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę


    Czy może ktoś podać jakiś link na stronę PKSu gdyż interesuje mnie kurs w
    sobotę ze Szczecinka do Gorzowa Wlkp. i w drugą stronę. Tylko tak by rano

    zna rozkład jazdy i mi napisze?????


    A nie przyjemniej będzie wsiąść w 102Na na linii 2 z aparatem w ręku, pofocić
    wagon na Dworcowej, przespacerować się na dworzec PKS i sąsiedni PKP, porównać
    rozkłady i ceny i w drodze powrotnej pofocić jeszcze helmuta z doczepą albo
    2x105Na na "3"? :)))
    Pozdrrr.
    Tomash
    P.S. Informacja PKS w Szczecinie (chyba automatyczna): tel. 93-16





    Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
    Psofometr


    No i co z tego? O połączeniach kolejowych tez kiedyś decydowano w
    "komitecie", a mimo to sąsiednie województwa często się nie dogadują.


    BO IMHO to totalny kretynizm żeby to urzędnicy z województwa decydowali o
    godzinach odjazdu. CO ich to obchodzi, oni i tak jeżdżą służbowymi furami.
    Podobnie profesorowie od transportu. Opracuje taki gość rozkład jazdy z
    którego i tak nie będzie korzystał bo przecież ma swój samochód.


    Więc gdyby zlikwidować PKP i PKS to busiarze podnieśliby ceny. Na jedno
    wychodzi.


    A skąd! Gdyby zlikwidować PKP i PKS i pozwolić wchodzić na rynek każdemu kto
    ma sprawnego busa i prawo jazdy to będzie coraz więcej podmiotów na rynku
    ceny ciągle będą spadać.
    Gdyby zlikwidować PKP i PKS i zakazać wchodzenia na rynek komukolwiek innemu
    to faktycznie busiarze mogliby podnieść ceny. Jeżeli będzie wolny rynek
    czyli bałagan komunikacyjny to ceny będą spadać.

    Aha - uważam że PKS i tak ma jeszcze sporo litości dla PKP. Istnieją w .pl
    trasy bardzo dochodowe , na które PKS nie wchodzi choć mógłby konkurować z
    PKP. Są to np. Katowice - Częstochowa , Wrocław - Opole, Warszawa -
    Skierniewice, Opole - Gliwice, Wrocław - Głogów i wiele innych. PKP tam nie
    ma praktycznie konkurencji i dyktuje ceny. IMHO na pewno gdyby PKS
    wprowadził tam jakieś w miarę nowe autobusy i niższe ceny od biletów
    kolejowych to na pewno część pasażerów PKP by przejął bo często przecież na
    tych trasach ludzie tłoczą się jak śledzie w pociągu a autobusu nie ma.

    pozdrówka
    aron





    Temat: [Lublin] Puste Koleje Panstwowe

    Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"

    | AFAIK na Lublin-Świdnik Wsch. jest cena relacyjna równa cenie
    | biletu na 1-5 km (2,30 PLN bodajże). Jest to cena pomiędzy busami
    | przez Kalinówkę (2 PLN) i przez Zadębie i 80-tką (2,50 PLN).

    No właśnie. A czemu nie może być ceny relacyjnej między Lublinem a
    Chełmem, Puławami czy Kraśnikiem to już słodka tajemnica PKP.


    Tak naprawdę to ten Świdnik się wydaje jakimś niebywałym wypadkiem przy
    pracy w świetke samobójczej polityki cenowej spółeczek.


    Trzeba tam żyłować ceny 2 x wyższe niż w busach bo pewnie tak chce
    Warszawa. Poza tym kto to widział w UE, żeby ceny biletów kolejowych
    były zróżnicowane w zależności od regionu. Już lepiej niech pociągi
    jeżdżą puste :-)


    A jeszcze lepiej jak nie jeżdżą wcale - to dopiero likwiduje starty ;-)


    | Oczywiście położenie przystanków kolejowych w Świdniku i stacji w
    | Lublinie + rozkład jazdy powoduje, że jest to i tak mało atrakcyjna
    | oferta ale... pod koniec ubiegłego roku usłyszałem w busie, jak
    | jakis facet mówił, że bardziej opłaca mu się jeździć pociągiem niż
    | busem przez Zadębie (chodziło mu zapewne o jakiś punkt docelowy w
    | pobliżu Lublina 1/2noc.

    Jakiś Tatar :-)


    Musi, że tak :-)

    Przemek





    Temat: [Lublin] Puste Koleje Panstwowe

    Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"


    AFAIK na Lublin-Świdnik Wsch. jest cena relacyjna równa cenie biletu na
    1-5 km (2,30 PLN bodajże). Jest to cena pomiędzy busami przez Kalinówkę
    (2 PLN) i przez Zadębie i 80-tką (2,50 PLN).


    No właśnie. A czemu nie może być ceny relacyjnej między Lublinem a Chełmem,
    Puławami czy Kraśnikiem to już słodka tajemnica PKP.
    Trzeba tam żyłować ceny 2 x wyższe niż w busach bo pewnie tak chce Warszawa.
    Poza tym kto to widział w UE, żeby ceny biletów kolejowych były zróżnicowane
    w zależności od regionu. Już lepiej niech pociągi jeżdżą puste :-)


    Oczywiście położenie
    przystanków kolejowych w Świdniku i stacji w Lublinie + rozkład jazdy
    powoduje, że jest to i tak mało atrakcyjna oferta ale... pod koniec
    ubiegłego roku usłyszałem w busie, jak jakis facet mówił, że bardziej
    opłaca mu się jeździć pociągiem niż busem przez Zadębie (chodziło mu
    zapewne o jakiś punkt docelowy w pobliżu Lublina 1/2noc.


    Jakiś Tatar :-)

    pozdarwiam aron





    Temat: Mój własny plan naprawczy PKP - trochę fantazji


      + nie płacenie podatku VAT,
      + nie płacenie podatków od nieruchomości


    I to ma być równoć podmiotów gospodarczych na rynku, tak?
    Dobre sobie! Ja muszę płacić w/w podatki w PKP nie musi? Pewnie tylko
    dlatego, że jest państwowa.
    W życiu! To jest czysty przykład socjalizmu, interwencjonizmu i parasola
    ochronnego.
    Jak widzę mocno trzyma się w społeczeństwie mit o bezpodstawnym kulcie
    pracy kolejarza i superpozycji PKP, która to powinna być chroniona przed
    zagraniczną konkurencją, dotowana miliardami, zatrudnienie gwarantowane a
    ceny biletów i rozkład jazdy ustalane centralnie, przez państwo w
    Warszawie. O nieee!


    Do tego można jeszcze dołączyć oddłużenie PKP


    O jaasne! Oczywiście z MOICH podatków! Guzik! Ja chcę płacić na pkp, kiedy
    kupuję bilet, nie kiedy kupuję benzynę czy żywność.
    Czas najwyższy skończyć z socjalistyczno-narodową wizją koleji państwowych
    i uprzywilejowanych. Mają płacić takie same podatki, jak inne firmy i
    ludzie (liniowy 15%) i żadnej taryfy ulgowej czyli przywilejów
    niedostępnych innym przewoźnikom.





    Temat: Hafas (erjp-PKP) - aktualizacja 11.02.2003


    Jeszcze co do ceny - sciagnalem sobie z sieci starsza wersje... dalekie
    toto od nowoczesnosci, zastanawia mnie od ilu lat uzywaja tego samego
    engine'u. W kazdym badz razie cena na pewno nie odpoqwiada jego jakosci -
    jest zawakosci softu. Jest kreowana badz przez koszta licencji (co
    dowodziloby wybitnego idiotyzmu pkp zawierajacego taka umowe) albo
    wyznacza ja widzimisie PKP, wykorzystujac swoj monopol na dane (rozklad
    jazdy).



    Wiec nie zwalać na Niemców.





    Temat: PKP Intercity rozszerza internetową sprzedaż biletów
    PKP Intercity informuje, iż poszerzyła usługę internetowej sprzedaży biletów. Teraz bez wychodzenia z domu czy konieczności oczekiwania w kolejce do kasy można nabyć również bilety na miejsca w wagonach sypialnych i kuszetach w pociągach uruchamianych przez Spółkę. Dotychczas tą drogą klienci mogli nabywać jedynie bilety na miejsca siedzące w pociągach kategorii InterCity, Express i TLK.
    Przypominamy, że PKP Intercity, jest pierwszym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, który zdecydował się zbudować od podstaw taki system (system e-IC) i zaprezentować go użytkownikom Internetu. System umożliwia sprzedaż biletu na wybraną relację, pociągiem wybranej przez pasażera kategorii, uwzględniając ustawowe zniżki. Należność ze bilety zostaje pobrana z bankowej karty umożliwiającej płatność elektroniczną - system akceptuje karty Visa lub MasterCard. Operację zakupu kończy samodzielne wydrukowanie imiennego biletu online.

    Szczegóły oferty i zasady sprzedaży znajdują się na stronie www.intercity.pl, na której to można sprawdzić również nowy rozkład jazdy pociągów i ceny wszystkich biletów.

    PKP SA



    Temat: PKP od 1 września!
    Od 1 września spółka PKP Przewozy Regionalne wznawia ruch pociągów pasażerskich na trasie Piła Główna - Wałcz. Przewidziano nie 3 pary pociągów(jak to było ostatnio), ale aż 6 w obu kierunkach. Oto rozkład jazdy:

    Piła Gł. - Wałcz

    6.21 - 6.50
    8.20 - 8.50
    12.10- 12.38
    14.34 - 15.04
    15.58 - 16.27
    17.43 - 18.12

    Wałcz- Piła Główna

    7.07 - 7.35
    9.07 - 9.35
    12.43 - 13.11
    15.08 - 15.36
    16.32 - 17.00
    18.17 - 18.53

    Pociągi zatrzymywać się będą na stacjach: Wałcz, Dobino Wałeckie, Szydłowo Krajeńskie, Dolaszewo Wałeckie i Piła Główna. W Skrzatuszu postoju nie planuje się.
    Ceny : bilet normalny 4,5 zł
    bilet ulgowy 2,83 zł
    PROMOCJA 'POłąCZENIE W DOBREJ CENIE"




    Temat: Kursowanie pociągów na E20 Poz - Wwa-Poz


    Czesciowo zgoda. To znaczy, ze sztab pracuje. ;)

    A teraz powaznie - smuci przede wszystkim to, ze totalne olewactwo na PKP
    wszystkiego co nie ma zwiazku z CMK lub E20 pozostaje przez Ciebie
    niezauwazone. Skomunikowania NIE SA (i nie wmawiaj mnie, ze jest inaczej)
    dograne na 100% nawet na Twojej E20, wiec caly sztab ludzi nie do konca
    sie
    sprawdza. Poza tym w swietle obecnej sytuacji kolei w Polsce Twoj post,
    ktory rozpoczal te dyskusje, a brzmial plus minus "Uwazam, ze rozklad
    jazdy
    E20 jest bardzo dobrze ulozony" byl wyrazem dumy z nie wiadomo czego. IMO
    prawie ocieral sie o prowokacje.

    Raczysz żartowac jaka prowokacja to są fakty, rozkład na E20, (na


    pozostałych głównych korytarzach tez) jet jak tylko to było możliwe max
    ułożony był dla pasażerów poc kwalifikowanych i nie wmawiaj mi że jest on
    totalnie zły. Jeśli chodz o pozostałe szlaki to kompozytorami tych rozkładów
    winni być samorządowcy. Nie wmawiaj mi że jest to złe, poprostu brak
    zainteresowania i olewanie mieszkańców swoich przez radnych. Podczas tego
    strajku zeby tylko utrzymać ruch pociągów robiono wszystko aby nie udało sie
    go sparaliżować . Pomimo oporu w Katowicach itam zmiękli akcja
    nadspodziewanie szybko sie skończyła Nie powiesz mi że to zasługa rządu, ale
    ludzi ktrzy za cel maja utrzymnie ruchu na tych liniach.
    Pozdrawiam
    AT




    --
    Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl





    Temat: Nikomu niepotrzebne kolejki


    | nie do końca. przykład? zamiast sztywno ustalać ceny i godziny
    | kursowania pociągów można negocjować i dostosować rozkład jazdy do
    | potrzeb klientów

    tylko, ze klientow nie ma


    to jest racja, ale tylko w niektórych przypadkach. np jedna z kolejek
    przejętych przez SKPL (już teraz nie pamiętam dokładnie która) za czasów
    pkp potraciła klientów "towarowych" na skutek polityki cenowej
    prowadzonej przez pkp. ludzie z skpl po przejęciu kolejki poszli
    osobiście do firm położonych w pobliżu trasy i wynegocjowali takie
    warunki że obu stronom się to opłaca.


    a o bankructwach slyszales?


    owszem, słyszałem. ale rzeczywistość pokazuje, że nie każda kolejka
    wąskotorowa jest na nie skazana.


    jak myslisz nie dbali o klienta, byli to socludzie z Warszawy?


    dokładnie. z tym że nie mam na myśli dbania o klienta na poziomie
    pojedynczych kolejarzy, ale na poziomie firmy - wielkiego i mało
    elastycznego molocha, który po prostu postanowił polikwidować
    wąskotorówki. wystarczyło wygasić popyt na usługi stosując odpowiednią
    politykę cenową


    czy moze nie chcieli zarobic wiecej?


    chcieć to może i chcieli, ale nie na wąskotorówkach.
    inna sprawa że umiejętność zarabiania pieniędzy chyba nie jest mocną
    stroną pkp.





    Temat: LHS - link na stronie PKP
    Oto rezultat stukania w klawisze przez osobę, pragnącą być identyfikowana


    | zrobili, bo istnieje przecież oficjalna strona a Twoja mogłaby wprowadzać w
    | błąd potencjalnych gości, zwłaszcza, że jest bogatsza pod względem treści i
    | chyba lepsza?
    Baaa lepsza. Lhs.pl jest lepsza od wszystkich stron www.pkp.******.pl razem
    wziętych.
    Pod względem każdym.


    Zwłaszcza pod względem informacji interesujących pasażerów PKP, typu
    rozkład jazdy pociagów, zmiany, przepisy, ceny biletów...

    Marek A. Salwa





    Temat: Bilet musi stanieć - Szynobusem z Lęborka do Łeby


    http://www.glos-pomorza.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=200440608005

    Autobus szynowy, który od wczoraj kursuje z Lęborka do Łeby,
    wzbudza ogromne zaciekawienie pasażerów. - Oby ludzie naprawdę chcieli nim
    jeździć - mówi burmistrz Lęborka Witold Namyślak.

    Będzie tak wtedy, gdy przewoźnik, a więc PKP Przewozy Regionalne, zejdzie
    z
    ceny 6,80 zł za bilet do Łeby do około 5 złotych, jak proponuje starosta
    Witold Piórkowski. Mniej więcej taką stawkę przejazdu stosują kierowcy
    minibusów, ale już PKS jest tańszy o 50 groszy. - Nie można wystraszyć
    podróżnych i udowodnić, że szynobus nie jest nam potrzebny - dodaje
    burmistrz Namyślak.
    - Nie możemy się bawić w metodę prób i błędów - powiedział Stefan
    Czapczyk,
    dyrektor Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Gdyni. - Zmiana ceny
    przejazdu wymaga decyzji zarządu naszej spółki. Chcemy, aby szynobus
    jeździł jak najwięcej i zarabiał na siebie, i dlatego nie wykluczamy, że
    będzie kursował cały rok. Musimy dokładnie zanalizować frekwencję i
    dopracować rozkład jazdy.


    Co za tepe myslenie... najpierw niech na probe obniza ceny, a pozniej
    licza frekwencje - tak to wyjdzie ze nie ma chetnych,
    bo po co ludzie maja drozyzna jezdzic...

    Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski





    Temat: RJP offline - aktualizacja

     Błędna analogia. Rozkład jazdy nie jest towarem samodzielnym, bez
     pociągów byłby całkiem bezużyteczny. Raczej można go porównać do ceny
     w sklepie, tak samo jak ona informuje o produkcie którego dotyczy. Być
     może się orientujesz, że za obejrzenie ceny nie pobiera się opłaty,
     więcej, wywieszenie ceny jest obowiązkiem sprzedającego, za jego
     niewykonanie są naliczane kary.

    Ale dla przewoźników takiego obowiązku nie ma. Poza tym TK, która jest
    operatorem ERJP, nie świadczy usług przewozowych (więc wg twojej
    analogii nie jest sklepem, a jedynie - okrężne porównanie - wielkim
    centrum handlowym). Możesz sobie przez www obejrzeć oferty wszystkich
    sklepów, zgromadzonych w tym centrum, albo kupić tę samą funkcjonalność
    wraz z aktualizacjami, do używania off-line. Ty decydujesz, czy chcesz
    zapłacić za taką dostępność (i dodatkowo za brak reklam).

     Hehehe, wiemy, że tak powinno być, ale niestety nie jest. Na dowód
     obejrzyj sobie w poprawkach tabele 300, 606 i 600 zwłaszcza tych
     samych rannych pociągów do stolicy. W wersji online jest naplątane
     jedno i drugie. Higiena bazy danych to też umiejętność.

    Powtarzam: ta sama baza dla www i ERJP off-line. Jeżeli już, to poprawki
    dla www bądą wcześniej niż dla wersji CD. Aktualność obydwu zależy od
    jakości poprawek dostarczanych przez przewoźników. A jeżeli chodzi ci o
    budowę Hafasa i jakość mechanizmów programistycznych albo optymalność

    Hacon opracował to "cudo", a nie PKP IK albo TK.





    Temat: Apel: Chcemy pociągów BRZEG - GRODKÓW - NYSA!
    Mieszkam na trasie Brzeg/Przylesie/Grodków więc jeżdże Nyskimi autobusami. Wiem, że pociąg jeśli już by jechał to nie moją trasą ale tu nie chodzi o mnie. Widzę codziennie ile osób jeździ do Nysy, Grodkowa i innych miejscowości na tych trasach. Nie bardzo orientuje się jakie ceny biletów mogły by być w PKP np na trasie Brzeg- Grodków ale teraz bilet jednorazowy PKS z Brzegu do Grodkowa kosztuje chyba około 7- 8zł (i oczywiście nie ma czegoś takiego jak bilet jednorazowy PKS z ulgą dla uczniów/studentów itp.- nieraz słyszałam śmiech kierowcy jak się ktoś spytał). Popatrzcie sobie nawet tylko na autobusy na trasie Brzeg - Przylesie - Grodków - Nysa. Prawie zawsze jest ścisk! Tak samo jest na trasach przez Wierzbnik (nawet bym powiedziała, że gorzej- większość ludzi z Grodkowa jeździ tymi autobusami). Ponadto wiele osób (przeważnie studenci) jeżdzą w weekendy autobusami i busami- brat jeździ do Wrocławia- nigdy nie ma gdzie siąść a już pomijam, że każdy wiezie tak zwaną "wałówę". Jest niesamowity ścisk- pociągi by ułatwiły wielu pasażerom życie.
    Jeśli tylko rozkład jazdy byłby dostosowany do potrzeb- miałby frekwencję i to wg mnie dużą. Za chwilkę wysyłam maila na podane przez Was adresy. Jak można wywalczyć cos co ułatwi nam życie- zróbmy to. Jakoś mało mnie interesuje skąd oni na to kasę wytrzasną. Może mało wiem o życiu ale sama jakbym miała wybierać PKS a PKP, wybrałabym pociągi.

    O właśnie! Zapomniałam o wszystkich udających się co czwartek na słynny Grodkowski targ Hehe



    Temat: ze Slawkowa do Tokio po szerokich torach... ;-)


    Szczerze powiedziawszy mniej mnie interesuje, kto zarobił na
    stronie PKP, bardziej to, co na niej jest. A obecna strona
    http://www.pkp.pl jest informacyjnie dużo lepsza od poprzedniej.
    Co w niej jest takiego "mijającego się z celem"? Rozkłąd jazdy
    jest,


    przydalyby sie jeszcze ceny biletow, tak jak to bylo
    w swietej pamieci udupionym KRJ.

    MC





    Temat: Kolej - mniej, ale tak samo?

    Na kolei (prawie) bez zmian - tak można podsumować nowy, kolejowy rozkład
    jazdy na 2007 rok. Potwierdzają się doniesienia z końca listopada: na
    Pomorzu dwie spółki PKP przestaną ze sobą konkurować. Podobno bez szkody dla
    pasażerów.

    W przyszłym roku w pomorskiem będzie mniej pociągów, ale wszystkie
    dotychczasowe połączenia będą obsługiwane. Ceny biletów mają pozostać na tym
    samym poziomie co dziś.

    Spółki PKP Przewozy Regionalne i SKM w Trójmieście nie będą już ze sobą
    konkurować. Powołały konsorcjum i po uzyskaniu zgody Urzędu Marszałkowskiego
    podzieliły się kursami pociągów. Dzięki temu w miejsce 60 pociągów
    regionalnych, pojawi się tyle samo połączeń obsługiwanych przez SKM.

    Między Gdańskiem, Wejherowem liczba pociągów SKM pozostaje taka sama.
    Natomiast część z nich będzie jeździła dalej: np. do Słupska.

    Na kilku liniach kolejowych pojawią się nowoczesne szynobusy. Będą miały 140
    miejsc siedzących. Prędkość do 120 km/h, obniżoną podłogę i klimatyzację.
    Jeszcze w tym roku będzie ich 11. Te najnowsze wagony pomorskich kolejarzy
    będą kursowały głównie na Hel.

    Z kolei w Gdańsku ma powstać nowoczesne biuro obsługi klienta, wzorowane na
    gdyńskim pierwowzorze.

    [Ciekawe gdzie one te 120km/h osiągną. Chyba nie w drodze na Hel, bo jeszcze
    się półwysep osunie od drgań :P]





    Temat: Kretyn który układał rozkład!!!!


    O ile faktem jest, że z Krynicy do Nowego Sącza nikt poza MK pociągiem jechał
    nie będzie, bo to dwa razy dalej i trzy razy dłużej, to jednak jest cała
    rzesza
    osób przyjeżdżających do Krynicy z daleka, która chętnie by się nie
    przesiadała.
    tym bardziej, że w Nowym Sączu PKS i PKP są dość oddalone od siebie i
    przesiadka
    nie jest łatwa.


    Poprawka MK + Kolejarze do pracy :)) a pozatym byli by chętni gdyby dopasować
    rozkład jazdy do potrzeb + szynobus (jeżeli nieopłaza się EZT) i żeby ceny
    biletów były konkurencyjne





    Temat: Bilet Wawa -> Londyn


    Czy w Deutsche Bahn jest mozliwosc internetowej rezerwacji biletu, tak jak
    np. w PKP?


    a w pikp mozna?? chyba nie mowisz o tym smiesznym formularzu i bilecie do
    odbioru na stacji w-wa centralna?? to smieszne, ze najwiekszy przewoznik w
    polsce takie cos zrobil. wiesz, ja czasem korzystam z rez. telefonicznej.
    dzwonie na stacje  i mowie: "dzien dobry sasiadko - jeden na jutro, ok?" i
    nie musze po niego jechac do warsiafki :-P

    zreszta - informatyzacja pkp lezy totalnie. czego dowodem jet chocby netowy
    rozklad jazdy. nie dosc, ze pociagi jezdza inaczej, to i z odleglosciami ma
    klopoty, nie mowiac o podaniu ceny za bilet. ba! nawet prymitywnej tabeli
    nie ma.... i z czem do eurupy, panie, z czem??

    pzdr-
    Grześ





    Temat: Busy do Krakowa
    od grudnia podrożały ceny w busach JK do poziomu 3,50 PLN (studencki 3,- PLN), nie wiem jak reszta "zwykłych" busów tj. te jadące do Dworca Głównego? bilet kolejowy strefowy ważny 4 godziny kosztuje 4,60 PLN (szkolny/studencki 2,90 PLN) a 6-cio godzinny 6,80 PLN (szkolny/studencki 4,28 PLN) -jeśli więc komuś uda się powrócić w granicach czasu to wychodzi taniej i szybciej niż busem ponadto ważny jest on do stacji "wokół" Krakowa a nie tylko do Głównego -to tak celem przypomnienia i małej reklamy dla PKP PR choć sam nie wiem czemu to czynię ?
    przy okazji informuję, że od najbliższej niedzieli zmienia się rozkład jazdy pociągów, dostępny w formie tabel (nr 140) na stronie internetowej PKP PR



    Temat: Dylemat biletowy


    | Ostatni guzik po prawej trzeba wcisnąć sobie (ten żółty ze znakiem
    | dolara) mając jednocześnie zaznaczone połączenie, dla którego chcesz
    | odległość zobaczyć. Działa tylko dla połączeń krajowych. Swoją drogą
    | ciekawe, czemu symbol dolca jest, jak innej ceny niż w złotówkach HafAss
    | podać nie umi ;-)

    Khmm....  U mnie _nie_ma_ symbolu $ :(.

    WT

    ps. Glupie pytanie, ale czy rozklad jazdy na www.pkp.com.pl to wlasnie
    Hafas?


    Nie :-) Przynajmniej według mnie Hafas, to potoczna nazwa programu,
    który zawiera RJ. Oficjalna nazwa to ERJP. Dalibóg, czy tylko ja nazywam
    to Hafasem? ;-)





    Temat: Warszawa, okolice i dojazdy


    | Jeśli chodzi o ceny i zasięg to  kiedyś do Jabłonny chodził dodatkowo
    | autobus ale go przedłużyli do OS.MŁODYCH (chodzi mi o 801) i teraz już nie
    | jest tak cacy.

    On jezdzi z Chotomowa a nie z Osiedla Mlodych.


    Proponuje przeczytac rozklad jazdy - Pawel ma racje.
    A do Chotomowa jezdzil dawno temu 806 (jezdzil na trasie Jablonna,
    Warszawska, Sobieskiego, KOsciuszki, Chotomow), dzis do Chotomowa jezdza
    Transludy a nie 801 :-))))
    Trasa 801 - Zeran, Modlinska, Jablonna, Warszawska, Sobieskiego, Krakowska,
    PKP Legionowo-Przystanek, Jagiellonska, Parkowa, Prymasa Wyszynskiego, Al.
    Legionow, Cynkowa, Suwalna, Os. Mlodych.

    Nie denerwuj sie tylko.
    Tomek





    Temat: Dylemat biletowy



    Ostatni guzik po prawej trzeba wcisnąć sobie (ten żółty ze znakiem
    dolara) mając jednocześnie zaznaczone połączenie, dla którego chcesz
    odległość zobaczyć. Działa tylko dla połączeń krajowych. Swoją drogą
    ciekawe, czemu symbol dolca jest, jak innej ceny niż w złotówkach HafAss
    podać nie umi ;-)


    Khmm....  U mnie _nie_ma_ symbolu $ :(.

    WT

    ps. Glupie pytanie, ale czy rozklad jazdy na www.pkp.com.pl to wlasnie
    Hafas?





    Temat: Zużycie paliwa i kilka innych miejszych spraw
    Witam zastanawiam się nad napisaniem gry w której gracz wciela się w szefa spółki kolejowej. Układa rozkład jazdy, grafiki, ustala ceny biletów, remonty i takie tam. Chodziło mi o to by było to jak najbardziej realne (wiem, że już samo łamanie monopolu PKP PR jest trudne). Ale do rzeczy, chodzi mi o zużycie paliwa szynobusów i lokomotyw SU42, SU45, SU46. Oraz ile te wagony mogą mieć wagonów na haku dla uproszczenia przyjąłem że wagon ma 40 ton i 80 miejsc.

    Mam też takie pytanie czy szynobusem może jechać każdy maszynista (nawet taki który nigdy wcześniej nie był w kabinie szynobusu) czy maszyniści przechodzą kursy na każdą lokomotywę/szynobus.



    Temat: Studenci Gniezna do jakich barów, klubów, pubów chodzicie?

    Ponieważ to temat o barach,pubach, klubach itd. to pozwole sobie napisac o pewnym miejscu.
    Knajpa nazywa sie LOKOMOTYWA (istnieje od 2 tygodni). Znajduje sie przy dworcu PKP niedaleko apteki. Mozna sie tam oczywiscie napic - ceny przystepne (typowe dla Gniezna) wnetrze swierze, czyste. Ściany wiśniowe, troche cegiel, wygodne kanapy z jakiejs czarnej skaji, projektor, TV , dart itp. no i WC. Muzyczka mila : jak bylem w sobote - house do potanczenia, a dzis czyli w niedziele leciala spokojna hiszpańska nuta, troche ragga moze ciut hip hopu. Barman wydal mi sie Ok, otwarty ( do pogadania )

    Sprawdzcie to i sami ocencie... (ameryka to to nie jest, ale jedno z niewielu miejsc ciut inaczej zrobionych - ktos kto zajal sie wystrojem, nie tylko chodzil po barach w naszym miescie - na to wyglada)

    Pozdrawiam!

    Przeglądając temat chciałem sprawdzić czy Loko jest na liście...
    Nowo otwarty Pub, klimat naprawdę fajny, Dart, maszyny, mecze wyświetlane na projektorze. Tutaj można znaleźć "rozkład jazdy" meczów jakie są wyświetlane.
    Zresztą zapraszam do odwiedzenia. Samemu lepiej sprawdzić.



    Temat: Konkurencja w komunikacji miejskiej

    (ciach)


    Na początek trzebaby zauważyć, że chorym założeniem jest uzależnianie
    transportu na takim odcinku od lini autobusowej.
    Podstawowym środkiem powinie być pociąg, działający jednak wspólnie (w
    jednym systemie biletowym) z autobusami i tramwajami.
    _Mniej więcej_ coś takiego jak ATP.


    Zgadzam z Tobą.

    Według mojego założenia trzeba by kolej wprowadził taki rozkład jazdy na
    20 lub 30 minutowe takty pociągami osobowymi. To w specjalnie taryfie
    porównanej z autobusami czyli 3,30 zł zamiast chorej ceny 5,70 zł. To
    kolej mieliby pasażerów jak w banku. A tabor byłby inny niż EN57 i
    obniżoną klasę czyli "3". Nie myślę o towarowych lecz coś w rodzaju
    pamiętnego EW55 lub kolejki SKM obsługiwanego przez EN9x (byłego
    berlińskiego S-Bahnu), EW60 i albo też lekkie składy elektrycznych
    szynobusów.

    Ale teraz rządzi PKP i ich kolejarzy związkowcy trudno teraz pomarzyć o
    poprawie. :(

    A linię 840 należałoby kursować na odcinku Zabrze Dworzec do Chorzowa
    Rynek. Albo też likwidować ją na rzecz tramwajów "29" i "11", jeśli na
    tym nastąpiła modernizacja i zwiększenie prędkości handlowej.





    Temat: Skok na pospieszne - wrogie przejęcie przez IC
    Artykuł z nowin jeleniogórskich odnośnie temat ciekawa jest odpowiedź pani z PKP IC
    "Kolejowa rewolucja na papierze (0)
    Autor: rob
    26.11.2008.

    Szykują się zmiany w kursach pociągów pośpiesznych. Od poniedziałku zmieni się właściciel: od Przewozów Regionalnych przejmie je spółka Intercity. Na razie wygląda, że będzie to tylko przekazanie na papierze.

    - Chodzi o wszystkie kursy międzywojewódzkie – powiedział nam Edmund Pomieczyński, naczelnik sekcji przewozów pasażerskich Przewozów Regionalnych w Jeleniej Górze.

    Nowy właściciel przejmie m.in. pociągi odjeżdzające z Jeleniej Góry do Gdyni, Krakowa, Szczecina czy Warszawy.

    Jak zapewnił nas Edmund Pomieczyński, pasażerowie będą mogli kupować bilety jak dotychczas, w kasach na dworcu w Jeleniej Górze. Czy zmienią się ceny przewozów albo liczba kursów? Tego na razie nie wiadomo. 14 grudnia ma wejść w zycie nowy rozkład jazdy. Do tego czasu raczej nic się nie zmieni.

    Próbowaliśmy dowiedzieć się u źródła, czego mogą spodziewać się pasażerowie po przejęciu kursów przez Intercity. - Informacji na ten temat będziemy udzielać w przyszłym tygodniu – powiedziała nam Beata Czemerajda z biura prasowego spółki Intercity. Czy dzisiaj są one tajne? - Po prostu nie wdrożyliśmy jeszcze naszej polityki informacyjnej – powiedziała nam, po czym zażądała autoryzacji swojej wypowiedzi.
    Nieźle, jak na początek..."

    Źródło: www.jg24.pl



    Temat: koniec kolejki do Brzezna


    jmiejska SKM będzie jeździć do Malborka
    Podoba mi się ta koncepcja. Pytanie tylko jak ułożony zostanie rozkład jazdy i w jakim stopniu ceny biletów SKM będą konkurencyjne w stosunku do PKP (?)

    O jakieś 15 - 20 % taniej będzie w SKM.



    Temat: ;[wąsk] GKW rusza 29.06
    Zgodnie z informacją Andrzeja Cichowicza

    W najbliższą sobotę i niedzielę 29 i 30.06.2002 ruszają rozkładowe pociągi
    turystyczne na linii Bytom Gł.-Tarnowskie Góry Wąsk.-Miasteczko Śl. Wąsk.

    Odjazdy z Bytomia 8:50 12:05
    Odjazdy z Miasteczka Śl. 10:20 17:45

    Ceny biletów normalnych 2 zł do 15km (Bytom-T.G.); 4zł pow. 15km
    (Bytom-Miasteczko Śl.)
    Bilety ulgowe 50% dla dzieci od 4 lat, młodzieży szkolnej i akademickiej na
    podtsawie legitymacji

    Dojście do peronu wąskotorowego stacji Bytom z centrum miasta i peronów
    normalnotorowych - przejściem podziemnym w kierunku przystanku tramwajowego
    linii 5,9,18,30 przy ul. Zabrzańskiej i schodami w górę.

    Pełny wakacyjny rozkład jazdy na www.gkw.prv.pl

    Uwaga: prawdopodobnie od poniedziałku 1.07.2002 do piątku 5.07.2002 pociągi
    jeszcze nie będą jeździły - przypuszczam że ma to związek z jakimś zatorem
    dokumentów wychodzących z DKD PKP.

    Pozdrawiam

    Jakub Halor





    Temat: jak obliczyć cenę biletu?


    Co to jest ten krj?

    Krzysztof


      Kolejowy?? Rozkład Jazdy
    Taki programik rozkład cosik jak ten na stronce PKP tylko że podaje odległości
    i nawet ceny, ale stare ofkoz.

    Pozdrówka Robercik





    Temat: koniec kolejki do Brzezna

    jmiejska SKM będzie jeździć do Malborka
    Podoba mi się ta koncepcja. Pytanie tylko jak ułożony zostanie rozkład jazdy i w jakim stopniu ceny biletów SKM będą konkurencyjne w stosunku do PKP (?)



    Temat: Nowy rozkład jazdy PKP
    http://info.onet.pl/841918,11,item.html

    <cytat
    Kraj     IAR, MD /2003-12-13 10:43:00

    Nowy rozkład jazdy PKP

    Od jutra (14.12) zmienia się rozkład jazdy pociągów. Zmiany zostaną
    wprowadzone we wszystkich rodzajach połączeń - najwięcej w pociągach
    osobowych i pospiesznych, najmniej w ekspresowych i InterCity.

    Z danych PKP wynika, że od niedzieli liczba pociągów jeżdżących po Polsce
    zmniejszy się o blisko pół tysiąca. Zlikwidowane będą zwłaszcza niektóre
    regionalne pociągi niedzielne. PKP likwiduje też część połączeń
    międzywojewódzkich - nie będzie już jeździł na przykład pociąg "Chałubiński"
    na trasie Radom-Kraków.

    Według przedstawicieli kolei nowy rozkład jazdy dostosowuje ofertę do
    potrzeb największej liczby klientów. Nie zgadza się z tym Instytut Rozwoju i
    Promocji Kolei. Zdaniem przedstawicieli Instytutu nowy rozkład jazdy mimo
    wielu zmian nie poprawi dotychczasowej oferty dla podróżnych.

    Jeśli chodzi o krajowe pociągi ekspresowe i InterCity oferta pozostanie
    mniej więcej taka sama jak do tej pory, nie zmieniają się też ceny biletów.

    Jednak w związku z modernizacją Centralnej Magistrali Kolejowej zmienione
    będą godziny odjazdów pociągów ekspresowych i InterCity głównie z Krakowa i
    Katowic oraz Warszawy w tych kierunkach.

    Od niedzieli kolej uruchamia też nowy pociąg z Krakowa do Kijowa, który
    będzie się składał tylko z nowoczesnych wagonów sypialnych. Od 1 maja
    przyszłego roku natomiast będzie można jeździć pociągiem typu Euro Night z
    Warszawy do Brukseli. Cena na razie nie jest znana, ale ma być konkurencyjna
    z tanimi połączeniami lotniczymi na tej trasie, które zapewne w najbliższym
    czasie będą uruchomione.

    Kolejarze tymczasem prowadzą od blisko tygodnia protest głodowy, domagają
    się od rządu respektowania porozumienia, podpisanego w listopadzie.
    Głodujący kolejarze są przeciwni wchodzącemu w życie nowemu rozkładowi
    jazdy. Związkowcy domagają się także ogólnopolskiej debaty na temat
    kolejnictwa i przedstawienia przez rząd programu restrukturyzacji PKP.
    Chodzi przede wszystkim o przewozy regionalne.
    </cytat

    Zastanawia mnie tylko jedno:

    "Jednak w związku z modernizacją Centralnej Magistrali Kolejowej zmienione
    będą godziny odjazdów pociągów ekspresowych i InterCity głównie z Krakowa i
    Katowic oraz Warszawy w tych kierunkach."

    O jaką modernizację chodzi ??

    Pozdrawiam,





    Temat: linia kolejowa 71 - Rzeszów - Ocice
    No i przy okazji uruchomienia linii do Kolbuszowej mamy skandaliczne cięcia.



    Gazeta Wyborcza:

    Nowe połączenia do Kolbuszowej, mniej pociągów na trasie Dębica - Mielec i Rzeszów - Jasło - tak ma wyglądać nowy rozkład jazdy PKP.
    W rozkładzie, który wejdzie w życie 10 grudnia, z ośmiu pociągów kursujących na trasie Dębica - Mielec zostaną cztery; z Tarnobrzega do Stalowej Woli Rozwadowa zamiast 14 połączeń będą tylko cztery; z 10 pociągów kursujących z Rzeszowa do Jasła zostanie sześć; między Zagórzem a Jasłem będzie 16 połączeń (było 18); a na trasie Stalowa Wola Rozwadów - Lublin z 12 zostanie 10.

    Ani jeden pociąg nie będzie jeździł na trasie Jasło - Stróże, mimo że o wznowienie ruchu przez parę miesięcy walczyli samorządowcy i pasażerowie. W nowym rozkładzie nie będzie pociągu o godz. 22.35 z Dębicy do Rzeszowa. Zostaną natomiast dodane połączenia o godz. 23.30 z Rzeszowa do Przeworska i o godz. 19.30 z Przeworska do Rzeszowa. Zmieniono godzinę kursu z Rzeszowa do Horyńca z godz. 23.30 na 21.45. Od 10 grudnia będzie można jeździć pociągiem z Rzeszowa do Kolbuszowej. Będzie tam kursować sześć składów.

    - Pozostałe pociągi będą kursować w podobnych godzinach jak obecnie - mówi Janusz Wnęk z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Rzeszowie, ale zaznacza: - Trwają negocjacje z urzędem marszałkowskim w sprawie dofinansowania połączeń lokalnych. Kolejne kursy mogą zostać albo wycofane z rozkładu, albo do niego dodane.

    Zarząd województwa zamierza przeznaczyć w przyszłym roku na połączenia regionalne 27 mln zł. Ta suma, według PKP, pokryje ok. 70 proc. deficytu, który przynoszą połączenia na terenie województwa. Gdyby miał zostać on pokryty w całości, ze 132 pociągów kursujących w regionie należałoby zlikwidować ok. 30. - Gdybyśmy się kierowali tylko względami ekonomicznymi, musielibyśmy zlikwidować ruch na wszystkich liniach regionalnych - mówi Jacek Guzik, kierownik departamentu dróg i transportu urzędu marszałkowskiego, i dodaje: - Problemem jest to, że połączenia kolejowe nie są konkurencyjne dla busów. Z powodu złego stanu torów pociągi jeżdżą bardzo wolno. Także ceny biletów zniechęcają pasażerów.


    Tnijmy dalej, może niech jeżdżą tylko same lokomotywy z czteroosobową załogą a PKP niech dalej doi pieniądze z województwa - w końcu pasażer to dla PKP zbędny śmieć.



    Temat: [pr] Sporo cięć, kilka nowych połączeń
    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3746279.html

    Sporo cięć, kilka nowych połączeń
    Sylwia Śmigiel
    2006-11-20, ostatnia aktualizacja 2006-11-20 20:52
    Nowe połączenia do Kolbuszowej, mniej pociągów na trasie Dębica - Mielec i
    Rzeszów - Jasło - tak ma wyglądać nowy rozkład jazdy PKP.
    W rozkładzie, który wejdzie w życie 10 grudnia, z ośmiu pociągów kursujących
    na trasie Dębica - Mielec zostaną cztery; z Tarnobrzega do Stalowej Woli
    Rozwadowa zamiast 14 połączeń będą tylko cztery; z 10 pociągów kursujących z
    Rzeszowa do Jasła zostanie sześć; między Zagórzem a Jasłem będzie 16
    połączeń (było 18); a na trasie Stalowa Wola Rozwadów - Lublin z 12 zostanie
    10.

    Ani jeden pociąg nie będzie jeździł na trasie Jasło - Stróże, mimo że o
    wznowienie ruchu przez parę miesięcy walczyli samorządowcy i pasażerowie. W
    nowym rozkładzie nie będzie pociągu o godz. 22.35 z Dębicy do Rzeszowa.
    Zostaną natomiast dodane połączenia o godz. 23.30 z Rzeszowa do Przeworska i
    o godz. 19.30 z Przeworska do Rzeszowa. Zmieniono godzinę kursu z Rzeszowa
    do Horyńca z godz. 23.30 na 21.45. Od 10 grudnia będzie można jeździć
    pociągiem z Rzeszowa do Kolbuszowej. Będzie tam kursować sześć składów.

    - Pozostałe pociągi będą kursować w podobnych godzinach jak obecnie - mówi
    Janusz Wnęk z Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Rzeszowie,
    ale zaznacza: - Trwają negocjacje z urzędem marszałkowskim w sprawie
    dofinansowania połączeń lokalnych. Kolejne kursy mogą zostać albo wycofane z
    rozkładu, albo do niego dodane.

    Zarząd województwa zamierza przeznaczyć w przyszłym roku na połączenia
    regionalne 27 mln zł. Ta suma, według PKP, pokryje ok. 70 proc. deficytu,
    który przynoszą połączenia na terenie województwa. Gdyby miał zostać on
    pokryty w całości, ze 132 pociągów kursujących w regionie należałoby
    zlikwidować ok. 30. - Gdybyśmy się kierowali tylko względami ekonomicznymi,
    musielibyśmy zlikwidować ruch na wszystkich liniach regionalnych - mówi
    Jacek Guzik, kierownik departamentu dróg i transportu urzędu
    marszałkowskiego, i dodaje: - Problemem jest to, że połączenia kolejowe nie
    są konkurencyjne dla busów. Z powodu złego stanu torów pociągi jeżdżą bardzo
    wolno. Także ceny biletów zniechęcają pasażerów.





    Temat: nowa konkurencja dla ZPR Lublin


    | Oki - można wprowadzić system w którym każdy przewoźnik ma swoje miejsce
    w
    | rozkładzie i jednakowe ceny biletów ale pod 2 warunkami

    | 1. że rozklady będą odpowiednio zagęsczone ze np. o 16.00 odjeżdża
    przewoźnik

    | A, o 16.15 B o 16.30 C itd. czyli że jezeli pasazerowi nie podoba sie
    | przewoznik A to idzie na piwo i jedzie o 16.30 z przewoznikiem C a nie
    zeby
    | miala miejsce sytuacja ze przewoznik A odjezdza o 16.00, przewoznik B o
    19.00

    | a przewoznik C o 22.00 i wtedy wszyscy pasazerwoei jadacy ok. 16.00 musza
    | jechac a=z przewoznikiem A bo jak nie to czekaj do 19.00

    No i własnie to jest to, co nazwałem wcześniej "wzajemnym uzupełnianiem
    się"... I co - monopol? Raczej nie... :)


    IMHO to jest klasyczny oligopol - rzecz tez wstretna - czyli np. to co mamy
    teraz na rynku telefonii komorkowej - sa 3 sieci ( dlaczego nie 5 , 10 albo
    20???) i miedzy soba ustalaja ceny uslug ktore sa bardzo zblizone do siebie i
    o wiele wyzsze niz w innych krajach.
    Oligopol jest wredny choc oczywiscie lepsze to niz monopol typu PKP.


    | 2. ze ten system nie bedzie JEDYNYM sytetmem transportowym, tzn, powinny
    | istniec jeszcze inne polaczenia dla ludzi ktorzy z roznych wzgledow nie
    chca
    | albo nie moga korzystac z systemu podstawowego. Moga to byc np. Renaulty
    | Sceniki odjezdzajace wtedy kiedy zbierze sie komplet pasazerow- czemu nie?

    Jeśli będą chętni, to oczywiście - czemu nie?


    Dokladnie. I ja jestem za tym - niech tam sobie istnieja szzczatkowe
    przedsiebiorstwa komunikacji publicznej tylko zeby nie byly dotowane przez
    podatnikow tak jak w Wawie kazdy Polak doplaca ok. 10 zl rocznie do ZTM
    Warszawa czy jak PKP chca wyrwac kazemu Polakowi ok. 15 zl rocznie. Dlaczego
    mieszkancy np. Serokomli, Radzynia, Janowa Lubelskiego czy Łomży mają dotować
    PKP???
    Ale NIE WOLNO blokować konkurencji bo wylewamy wtedy dziecko z kąpielą -
    chroniąć miejsca pracy w PKP, PKS czy MPK likwidujemy miejsca pracy dla
    busiarzy i w efekcie bezrobocie rosnie.


    Masz rację  - "jeśli komuś pasuje"... A jeżeli komuś _nie_ pasuje
    transport bez rozkładu jazdy, bil. miesięcznych itd... to po co
    uniemożliwiać mu dostęp do takowego?


    Ale po co do tego doplacac ciezkie miliony???
    Mysle zreszta ze takich co musza miec rozklad jazdy, bil. mieiseczne itp.
    jest niewielki procent. Wiekszosc ludzi nie potrafi sie poslugiwac rozkladem
    jazdy PKP czy PKS i idzie do informacji.

    pozdrowka
    aron





    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Nowe pociągi krajowe Inter Regio oraz pospieszne międzynarodowe do Drezna znajdą się w uaktualnionym rozkładzie jazdy PKP Przewozy Regionalne. Wprowadzamy dodatkowe postoje, zapewniamy bardziej dogodne przesiadki, wydłużamy relacje pociągów. Korekta rozkładu wchodzi w życie 1 marca br.

    Tego dnia po pięciu latach przerwy na trasie Wrocław – Drezno znowu pojawią się 3 pary pociągów pospiesznych. Podróż wygodnymi niemieckimi pojazdami szynowymi zajmie około 3,5 godziny.

    Reaktywacji połączenia towarzyszy wprowadzenie ofert taryfowych pod wspólną nazwą DREZNO – WROCŁAW REGIO SPECJAL uwzględniających różne oczekiwania klienta – promocje: SINGIEL, RODZINA i GRUPA. Dzięki temu np. 5 - osobowa rodzina może wybrać się nawet na trzydniową wycieczkę do Drezna za 59 €, co w przeliczeniu na 1 osobę daje mniej niż 12 €.

    Inaugurujemy pierwsze z planowanych połączeń nowej kategorii Inter Regio. Tę ofertę kierujemy do pasażerów przemierzających dłuższe trasy, którzy – wybierając środek trasportu – kierują się ceną. Zarówno ceny biletów na te pociągi, jak i czas ich przejazdu (postoje tylko na wybranych stacjach) będą bardzo konkurencyjne wobec pociągów pospiesznych.

    Jako pierwsze ruszy od marca weekendowe połączenie Inter Regio Białystok – Warszawa (bilet normalny za 28 zł lub ulgowy dla uczniów i studentów za 17,64 zł). Przed "długim weekendem" majowym uruchomimy następne pociągi tej kategorii między: Wrocławiem i Krakowem, Wrocławiem i Rzeszowem, Poznaniem i Warszawą oraz Krakowem i Przemyślem.

    Pasażerów korzystających z pociągów lokalnych najbardziej ucieszy wprowadzenie zmian, o które zabiegali. W efekcie konsultacji prowadzonych z organizatorami przewozów, czyli samorządami województw, przywrócone zostanie kursowanie 18 najbardziej potrzebnych pociągów na Śląsku.

    Wydłużone zostały także relacje pociągów kursujących między Górnym Śląskiem a Wieluniem Dąbrową w województwie łódzkim. Przemodelowany został rozkład jazdy na cieszącej się coraz większą popularnością trasie z Bydgoszczy do Chełmży.

    W wielu miejscach w kraju poprawiliśmy możliwości przesiadania się z pociągów osobowych na pospieszne, np. w Lublinie, Zbąszynku, Jabłonowie Pomorskim, Skierniewicach, Tczewie oraz na wielu stacjach Zachodniego Pomorza. Dochodzą do tego dodatkowe postoje oraz korekty godzin w innych rejonach kraju.

    Źródło: PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o.



    Temat: Nowa strona OKOKO i wywiad z Jackiem Prześlugą
    W 3 lecie działalności wystartowała nowa strona Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Opolszczyźnie (OKOKO). Autorem pomysłu i wykonania jest Ania Ostrowska - redaktor strony.

    http://okoko.cal.pl/

    Z tej okazji polecamy i zachęcamy do zapoznania się z zupełnie premierowymi materiałami:

    - unikalny - bo jedyny taki - wywiad z Jackiem Prześlugą, kultowym prezesem PKP Intercity w latach 2005-2006, pomysłu i autorstwa Roberta Wyszyńskiego ("Rynek Kolejowy"/ luty 2009)

    - nowa strona o reaktywowanej linii Brzeg - Nysa (rozkład jazdy, ceny, promocje, skomunikowania, mapy terenu, historyczne foty, turystyka), pomysłu i autorstwa Ani Ostrowskiej

    - niepublikowany w sieci artykuł o reaktywacji linii Brzeg - Nysa ("Rynek Kolejowy"/luty 2009)

    - artykuł "Rusza Program budowy KDP" - z syntezą i ciekawymi oraz kontrowersyjnymi wypowiedziami ekspertów, autorstwa R. Wyszyńskiego ("Rynek Kolejowy"/wrzesień 2008)

    - najnowszy "List Otwarty" OKOKO do Marszałka woj. Opolskiego, który zawiera m.in. propozycje strategii działania na najbliższe lata.

    Poza tym:

    - aktualne przedruki/kopie artykułów i niusów dot. kolei samorządowych i niezależnych (Opolskie Arriva PCC, Koleje Dolnośląskie itp.)

    - ciekawe filmiki w dziale "Filmiki Ani" (Berlin hbf, ICE, Targi Innotrans 2008, Arriva, opolskie szynobusy itp.)

    - szczegółowe rozkłady jazdy na Opolszczyźnie wraz z czasowymi zmianami

    - linki do stron kolejowych - zarówno miłośniczych jak i oficjalnych (w tym stowarzyszeń itp.), a także do mediów oraz Urzędu Marszałkowskiego woj. Opolskiego

    - obfite archiwum zarówno materiałów prasowych, jak i pism, skarg oraz naszych korespondencji z UMWO.

    - historia zakończonych sukcesem działań dotyczących reaktywacji linii kolejowej Brzeg-Nysa

    Myślimy, że strona Wam się spodoba!

    Ania Ostrowska
    Robert Wyszyński



    Temat: O nowym rozkladzie
    Wlasnie w Tvn'owskich "Faktach" powiedziano o nowym rozkladzie. Oczywiscie
    prawie same narzekania. I wysnuto (wlasciwie prawdziwy) wniosek o tym, ze
    kolej cenowo jest coraz mniej konkurencyjna wobec PKSu, a nawet LOTu.
    Zapodano porownanie na trasie Warszawa - Gdansk. Chociaz nie wiem jak sie
    maja komfort podrozy i czas (o tym nie powiedziano nic):
    PKS = ~50zl
    PKP = 98zl (1. klasa)
    LOT = 138 (najtanszy bilet)

    Dla porownania pokazano H9-21 (ROTFL!!!), jakis tam samolot i babke, ktora
    powiedziala, ze "woli zaplacic wiecej niz tluc sie pociagiem".

    Pokazywali zwykle przedzialowe jedynki i dwojki na WC. Poza tym kible, kible
    i jeszcze raz kible... Nie pokazano zadnego Z1 (!). Na WC kamera jedynie
    ukazala odjezdzajaca EP09 z jakims skladem (wydac bylo tylko dach, wiec nie
    wiem czy byly to Z1. Mowiono wylacznie o brudzie i syfie, a pewna pani z PKP
    (ta co kiedys w Zlotowie czy tam Jastrowiu byla w programie TVP1 chyba
    Ciszewska) stwierdzila ze PKP ma "pewne trudnosci z regulowaniem platnosci
    wobec firm ktore sprzataja wagony".
    Poza tym: "5 linii na Gornym Slasku i Mazowszu zostanie zamknietych."
    Pokazano stacje Bytom z EN57 i powiedziano, ze "od 10. czerwca nie odjedzie
    juz stad zaden pociag do Katowic, a obecni pasazerowie musza poszukac sobie
    innego srodka transportu".
    Nie wiem, ale ja myslalem, ze chyba to na linii Gliwice - Bytom nie bedzie
    juz pociagow pasazerskich. Moze sie myle?

    Jedyna dobra (wedlug nich) strona nowego rozkladu jest skrocenie czasu na
    trasie z Warszawy do Wroclawia.

    Na koniec redaktor stwierdzil, ze bardzo zadluzone koleje szukaja
    oszczednosci wszedzie, ale obiecuja ze w tym roku nie bedzie zadnych
    podwyzek, a ceny jakie placimy za podroz koleja sa nieadekwatne do
    oferowanych warunkow i nie wie, kiedy to w koncu bedziemy mogli powiedziec,
    ze placimy duzo, ale za wysoka jakosc.

    BTW to nowy rozklad jazdy PKP jest czolowa informacja niemla wszystkich
    polskich dziennikow (vide: telegazeta, serwis BBC, wp.pl, Fakty) Zapodali mi
    to w dzisiejszym smsie z serwisu "Fakty SMS" - a tam podaja zawsze 2
    najwazniejsze informacje dnia !!! PKP zaczyna sie liczyc;)

    Pozdrawiam
    Tomasz Korycki

    tel. 502346710
    ICQ UIN 115678028





    Temat: Nowy rozkład jazdy na Podlasiu
    Nie będzie cięć kursów na Podlasiu?

    Urzędnicy marszałka województwa podlaskiego trzeci miesiąc starają się uzgodnić z PKP Przewozy Regionalne umowę na przyszłoroczne połączenia kolejowe. Z trudem negocjują ceny i wyczekują rządowej decyzji, zgodnie z którą będą mieli zdecydowanie większe możliwości w decydowaniu o kolei regionalnej.

    Rok w rok jesienią sytuacja między urzędem marszałkowskim a spółką PKP Przewozy Regionalne robi się napięta. Kolej za realizowane połączenia żąda więcej pieniędzy, niż urząd jest w stanie przekazać.

    Teraz sytuacja jest szczególna. Także dlatego, że podpisywane umowy obowiązywać mają przez trzy najbliższe lata. Nowy rozkład jazdy będzie obowiązywał od grudnia.

    Zarząd województwa kilka miesięcy temu ogłosił konkursy na obsługę lokalnych połączeń kolejowych w latach 2009-2011. Chciał przełamać wieloletni monopol PKP. Polsko-brytyjskie konsorcjum Arriva PCC, mimo zapowiedzi, że postara się o przejęcie połączeń spalinowych, zaczęło wycofywać się z kolejnych przetargów. Samo pojawienie się konkurencji sprawiło już, że PKP znacznie obniżyło ceny. Jednak do ostatniego przetargu na zelektryfikowane połączenia do Małkini, Sokółki i Kuźnicy Białostockiej zgłosiło się już tylko one i postanowiło się odkuć.

    Proponowana wartość kontraktu w sumie mocno przekracza możliwości urzędu. PKP żąda ok. 50 mln zł za trzy lata, urząd ma tylko 43 mln zł. Negocjacje trwają od września.

    - Kolej jest trudnym negocjatorem, ale rozmowy już finalizujemy - zapewnia Jan Kwasowski, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego, i zapewnia: - Żadnych cięć w rozkładzie nie będzie.

    Kwasowski nie kryje, że bardziej niż na podpisanie umów z PKP zarząd województwa czeka na rządowe decyzje, zgodnie z którymi od przyszłego roku koleje regionalne przejdą w ręce samorządów. To ma być największa reforma polskich kolei w ostatnich latach. Na szczeblu wojewódzkim miałyby zapadać decyzje dotyczące rozkładów jazdy pociągów i cen biletów. Dzięki udziałom w spółce PKP Przewozy Regionalne samorządy nie tylko dotowałyby i organizowały przewozy, ale także je wykonywały - jako współwłaściciel. Rozmowy rządu z samorządowcami trwają od wielu miesięcy - ustalenia dotyczą m.in. oddłużania kolei oraz pieniędzy na modernizację taboru.

    - Kiedy przewozy regionalne będą podlegały bezpośrednio pod samorząd, z ich finansowaniem nie będzie kłopotu - przekonuje rzecznik Kwasowski. - Tak czy owak, w przyszłym roku chcemy zakupić dwa kolejne szynobusy.

    źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Szynobus ZG-Zary
    [Gazeta Wyborcza]

    Szynobusy będą wolne i drogie

    Robert Rewiński 09-07-2004 , ostatnia aktualizacja 09-07-2004 17:16

    Dwa nowe szynobusy będą się wlec tak samo długo jak teraz lokomotywy z
    wagonami. Do tego za podróż trzeba będzie zapłacić więcej niż za autobus.
    Czy po 1 sierpnia pasażerowie będą chcieli nimi podróżować?

    Pierwszy wyruszy na trasę Zielona Góra-Żary-Żagań, drugi połączy Żagań i
    Forst. Kiedy rok temu model testowy próbnie objeżdżał pierwszą trasę
    kolejarze zapewniali, że będzie konkurencyjny dla autobusów PKS. Dziś
    okazuje się, że dotrzymać słowa będzie im bardzo trudno.

    Z opublikowanego właśnie rozkładu jazdy wynika, że 45-kilometrową trasę do
    Żar szynobus pokona w 1 godz. 20 min. (o 10 min. dłużej niż autobus).
    Jeszcze gorzej będzie na trasie do Żagania, bo pasażerowie dotrą tam w 1
    godz. 35 min. czyli aż o 20 minut za autobusem. Okazuje się że nowoczesny
    szynobus będzie jeździł dłużej niż pociągi kursujące na tej trasie według
    rozkładu z 1936 roku!

    Pasażerowie, z którymi wczoraj rozmawialiśmy na dworcu PKP
    rozczarowani. - Myślałam, że to będzie jakieś cudo. Teraz jadę z dzieckiem
    pociągiem, bo mam wakacyjną ulgę i chcę zrobić małej atrakcję. Ale po
    wakacjach wybiorę PKS, bo nie zamierzam kulać się do Żar prawie półtorej
    godziny - opowiada Karolina Trześniak.

    Wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne Grzegorz Dwojak, który opracował
    rozkład jazdy wyjaśnia, że szynobus na razie nie będzie mógł jeździć
    szybciej, bo nie ma na to zgody specjalistów z Polskich Linii Kolejowych. -
    Tory są zniszczone, obowiązuje ograniczenie prędkości i musimy się do tego
    stosować. Ale robimy jazdy próbne i negocjujemy podwyższenie prędkości -
    mówi.

    Do podróżowania szynobusem nie będą zachęcać też ceny biletów. Do Żar trzeba
    będzie płacić o 1,30 zł więcej niż za autobus, do Żagania o 30 groszy
    więcej. - Ceny nie leżą w naszej gestii. Nie mamy na nie wpływu - mówi
    Dwojak.

    Rozkład jazdy po 1 sierpnia
    Żagań 5.45-Żary 6.00-Zielona Góra 7.20
    Zielona Góra 13.20-Żary 14.40-Żagań 14.55
    Żagań 17.15-Żary 17.30-Zielona Góra 18.50
    Zielona Góra 19.50-Żary 21.10-Żagań 21.25
    Żary 16.05-Forst 16.50
    Forst 17.10- Żary 18.10

    DLA GAZETY

    Barbara Kuraszkiewicz-Machniak
    rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego

    Zwracaliśmy się do Polskich Linii Kolejowych o zwiększenie prędkości
    szynobusów ale na razie odpowiedź jest negatywna ze względów technicznych.
    Uważamy, że szynobus konkurować z autobusami komfortem, możliwością
    skorzystania z toalety, przewiezieniem bagażu.





    Temat: Niedasizm
    Dwa nowe szynobusy będą się wlec tak samo długo jak teraz lokomotywy z
    wagonami. Do tego za podróż trzeba będzie zapłacić więcej niż za autobus.
    Czy po 1 sierpnia pasażerowie będą chcieli nimi podróżować?

    Pierwszy wyruszy na trasę Zielona Góra-Żary-Żagań, drugi połączy Żagań i
    Forst. Kiedy rok temu model testowy próbnie objeżdżał pierwszą trasę
    kolejarze zapewniali, że będzie konkurencyjny dla autobusów PKS. Dziś
    okazuje się, że dotrzymać słowa będzie im bardzo trudno.

    Z opublikowanego właśnie rozkładu jazdy wynika, że 45-kilometrową trasę do
    Żar szynobus pokona w 1 godz. 20 min. (o 10 min. dłużej niż autobus).
    Jeszcze gorzej będzie na trasie do Żagania, bo pasażerowie dotrą tam w 1
    godz. 35 min. czyli aż o 20 minut za autobusem. Okazuje się że nowoczesny
    szynobus będzie jeździł dłużej niż pociągi kursujące na tej trasie według
    rozkładu z 1936 roku!

    Pasażerowie, z którymi wczoraj rozmawialiśmy na dworcu PKP
    rozczarowani. - Myślałam, że to będzie jakieś cudo. Teraz jadę z dzieckiem
    pociągiem, bo mam wakacyjną ulgę i chcę zrobić małej atrakcję. Ale po
    wakacjach wybiorę PKS, bo nie zamierzam kulać się do Żar prawie półtorej
    godziny - opowiada Karolina Trześniak.

    Wicedyrektor PKP Przewozy Regionalne Grzegorz Dwojak, który opracował
    rozkład jazdy wyjaśnia, że szynobus na razie nie będzie mógł jeździć
    szybciej, bo nie ma na to zgody specjalistów z Polskich Linii Kolejowych. -
    Tory są zniszczone, obowiązuje ograniczenie prędkości i musimy się do tego
    stosować. Ale robimy jazdy próbne i negocjujemy podwyższenie prędkości -
    mówi.

    Do podróżowania szynobusem nie będą zachęcać też ceny biletów. Do Żar trzeba
    będzie płacić o 1,30 zł więcej niż za autobus, do Żagania o 30 groszy
    więcej. - Ceny nie leżą w naszej gestii. Nie mamy na nie wpływu - mówi
    Dwojak.

    Rozkład jazdy po 1 sierpnia

    Żagań 5.45-Żary 6.00-Zielona Góra 7.20
    Zielona Góra 13.20-Żary 14.40-Żagań 14.55
    Żagań 17.15-Żary 17.30-Zielona Góra 18.50
    Zielona Góra 19.50-Żary 21.10-Żagań 21.25
    Żary 16.05-Forst 16.50
    Forst 17.10- Żary 18.10

    DLA GAZETY

    Barbara Kuraszkiewicz-Machniak, rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego

    Zwracaliśmy się do Polskich Linii Kolejowych o zwiększenie prędkości
    szynobusów ale na razie odpowiedź jest negatywna ze względów technicznych.
    Uważamy, że szynobus konkurować z autobusami komfortem, możliwością
    skorzystania z toalety, przewiezieniem bagażu.





    Temat: Dolnośląskie reaktywacje
    Marszałek sfinansuje pociągi do Złotoryi

    Dolnośląski Urząd Marszałkowski reaktywuje połączenie kolejowe na trasie Wrocław – Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Od 14 grudnia pociągi będą wozić w obie strony pasażerów.

    Tworzymy połączenie kolejowe, bo takie jest zapotrzebowanie – mówi Agnieszka Zakęś, dyrektor Departamentu Infrastruktury Dolnośląskiego Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.
    O pociągi do Legnicy zabiegał złotoryjski samorząd. Również Klub Miłośników Kolei we Wrocławiu od lat stara się nie tylko o odtworzenie tej trasy, ale także odcinka ze Złotoryi do Świerzawy.
    Na razie musi wystarczyć połączenie do Legnicy, a z niej do Wrocławia. W najbliższy czwartek,
    2 października, Urząd Marszałkowski rozpocznie negocjacje z przewoźnikiem, czyli PKP Przewozy Regionalne, na temat finansowania przewozów i rozkładu jazdy.

    Pod koniec miesiąca będzie znana nie tylko kwota, jaką urząd zapłaci przewoźnikowi. Poznamy też dokładny rozkład jazdy.
    – Przewidujemy trzy pary połączeń dziennie – dodaje Zakęś.
    Widzieliśmy niezatwierdzony projekt rozkładu jazdy. Według niego pociągi do Jerzmanic-Zdroju odjeżdżałyby z legnickiego dworca o godz. 7.53, 17.53 i 20.53. Podróż trwałaby około 30 minut. Pozostaje jeszcze kwestia biletu. Niedawno PKP wprowadziły promocyjne ceny. Według tamtych stawek bilet mógłby być nawet tańszy niż w busach prywatnych przewoźników
    – 3 złote. Podróż z Jerzmanic-Zdroju do Wrocławia kosztowałaby 8 złotych.

    Stacja w Jerzmanicach-Zdroju powstała w 1895 roku. Sto lat później odjechał stąd ostatni pociąg. Jedynie w październiku 2004 roku, z inicjatywy Klubu Miłośników Kolei uruchomiono specjalny pociąg pasażerski z okazji 20-lecia elektryfikacji linii. Na trasie Legnica – Złotoryja wciąż odbywa się transport towarowy. Wagony wożą bazalt.

    Źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 123 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.