Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
PKP inter city Wrocław
PKP Intercity kasy agencyjne
PKP Łódź Fabryczna Warszawa
PKP Nowa Sól Kontakt
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smakujzapachy.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Rozkład jazdy Bydgoszcz





    Temat: Rozkład jazdy PKP 14.12.08 - 12.12.09 r.

    ps. Wielkopolanin - gdzie mozna wyczytac nazwy poszczegolnych pociagow pospiesznych? W tym rozkladzie co podales nie moge znalezc.

    Na stronie forum www.infokolej.pl lub na stronie www.ic.rail.pl w odpowiednich tematach dotyczących rozkładu jazdy PKP. Ogólnie w rozkładzie jazdy nie ma podanych nazw pociągów. Rozkład PKP Interity dostępny jest na stronie www.intercity.pl gdzie podane są nazwy pociągów tej spółki. Nowością tez jest pociąg w jednym kierunku relacji Jelenia Góra - Wrocław - Ostrów Wlkp. - Jarocin - Września - Gniezno - Bydgoszcz - Gdynia, który kursuje w nocy w sezonie, ale czytałem na jednym forum że jego los jest niepewny.




    Temat: [416] przecieki rozkładu jazdy na Bydgoszcz – Chełmża (Toruń)
    Oto prawdopodobny rozkład jazdy PKP PR na trasie Bydgoszcz – Chełmża.
    Pierwsze pociągi mają się pojawić podobno 13 listopada br.

    Unisław  4:59, Fordon 5:20, Bydgoszcz Gł 5:40 (d)
    Toruń Gł (4:50), Chełmża  5:20, Unisław 5:36, Fordon 5:58, Bydgoszcz Gł 6:17
    (d)
    Unisław 5:36, Unisław 5:36, Fordon 5:58, Bydgoszcz Gł 6:17 ©
    Unisław 6:51 Fordon 7:13, Bydgoszcz Gł 7:32 (e)
    Chełmża 8:30, Unisław 8:46, Fordon 9:08 Bydgoszcz Gł 9:34
    Chełmża 11:17 Unisław 11:33, Fordon 11:55 Bydgoszcz Gł 12:15 (d)
    Chełmża 13:16 Unisław 13:32, Fordon 13:54 Bydgoszcz Gł 14:14
    Toruń 14:58 Chełmża 15:30 Unisław 15:46/15:53, Fordon 16:14 Bydgoszcz
    16:33 (z Torunia w 7) a od Chełmży idzie w (e)
    Chełmża 17:19 Unisław 17:35 Fordon 17:57, Bydgoszcz Gł 18:16

    Bydgoszcz Gł:  6:05, Fordon 6:25, Unisław 6:46 (d)
    Bydgoszcz Gł:  7:18, Fordon 7:38, Unisław 7:59 Chełmża 8:16
    Bydgoszcz Gł:   9:40, Fordon 10:00, Unisław 10:21 Chełmża 10:38 (D)
    Bydgoszcz Gł:  12:08, Fordon 12:28 , Unisław 12;49, Chełmża 13:05
    (codziennie)
    Bydgoszcz Gł:   14:19, Fordon 14:39, Unisław 15:00/15:01, Chełmża 15:17(d)
    Bydgoszcz Gł:  15:12, Fordon 15;31, Unisław 15:52, Chełmża 16:09
    (codziennie)
    Bydgoszcz Gł:   18:06, Fordon 18:26, Unisław 18:47, Chełmża 19:04 Toruń
    19:34
    Bydgoszcz Gł: 20:33 Fordon 20;53, Unisław 21:14, Chełmża 21:27, Toruń 21:55
    ,

    Ciekaw jestem waszych opinii
    Pozdrawiam
    Piotr







    Temat: Zagadkowy rozkład jazdy
    Zagadkowy rozkład jazdy

    Wybierasz się w podróż pociągiem? Uważaj na rozkład jazdy na stronie ww.pkp.pl. Kryje on w sobie pułapki.

    W niedzielę po południu chciałam się dostać ze stacji Łowicz Główny do stacji Warszawa Zachodnia. Weszłam do na stronę www.pkp.pl, w stosowne rubryczki wpisałam nazwy stacji i sprawdziłam rozkład.

    Godziny odjazdów były następujące: 18.10, 20.19, 20.50, 21.00. Na dworcu w Łowiczu zerknęłam na tablicę odjazdów pociągów.

    Według tego rozkładu pociągi jeżdżą tak: 17.38, 18.10, 19.48, 21.09, 20.50, 21.00. Jak widać, pociągów jest trochę więcej, a godziny odjazdów nieco się od siebie różnią.

    W Internecie sprawdziłam godziny odjazdów pociągów z Łowicza do stacji Warszawa Śródm. (PKP), jadących przez Warszawę Zachodnią (będąca w powszechnym użyciu nazwa Warszawa Śródmieście wg internetowego rozkładu jest niejednoznaczna. Internet sugeruje wpisanie nazwy Chrzanów Śródm.).Otóż pociągi ze stacji Łowicz Główny do stacji Warszawa Śródm. (PKP) odjeżdżają jeszcze inaczej: 17.38, 18.10, 19.55, 20.19, 20.50, 21.00.Co w takiej sytuacji może zrobić pasażer? Najpewniejszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na podróż pociągiem figurującym we wszystkich rozkładach jazdy.

    PKP przewidziało, że taką decyzję podejmie większość pasażerów. I tak w pociągu relacji Bydgoszcz Główna - Lublin, odjeżdżającym z Łowicza o 18.10, czyli kursującym według wszystkich rozkładów, PKP chcąc oszczędzić ściśniętym pasażerom duchoty, przezornie nie włączyło ogrzewania.

    Źródło: Rzeczpospolita



    Temat: Bydgoszcz Gł. - Chełmża - reaktywacja
    Rozkład jazdy do Chełmża do zmiany

    Zdaniem części pasażerów rozkład jazdy na trasie Bydgoszcz-Chełmża powinien zostać zmieniony. Połączenia kolejowe, które ruszyły 13 listopada cieszą się dużą popularnością. Jednak nie wszystkim pasują godziny połączeń.

    - Dlaczego pierwszy poranny pociąg do Bydgoszczy jedzie z Torunia jako skład służbowy i dopiero od Unisławia zabiera ludzi - pyta jeden z internautów - Pasażerowie z Chełmży, Nawry i Głuchowa nie mogą dojechać do pracy w Bydgoszczy na 6 czy 6.30. Ta linia ma być dochodowa czy ma wozić powietrze?

    Zdaniem pasażerów brakuje też połączenia z Bydgoszczy między godziną 15 i 18 oraz po 22.00.

    Sugestie pasażerów na ten temat przyjmuje Urząd Marszałkowski pod adresem e-mail: informacje@kujawsko-pomorskie.pl

    Nowy rozkład jazdy PKP obowiązywać będzie od 14 grudnia.

    - Już w momencie uruchamiania tej trasy wpisaliśmy połączenia do nowego rozkładu jazdy, taki był wymóg - tłumaczy Marek Ostrowski, wicedyrektor PKP PR w Bydgoszczy. - Dlatego w grudniu można spodziewać się niewielkich zmian, przy korekcie rozkładu jazdy w marcu możemy zmienić kursowanie części połączeń.
    W niedzielę na tej trasie zamiast szynobusu kursował tradycyjny skład spalinowy. Dlaczego?

    - To musiała być wyjątkowa sytuacja - tłumaczy Marek Ostrowski. - Do obsługi połączeń mamy na razie dwa szynobusy, być może jakiś się popsuł. Trzeci dostaniem pod koniec grudnia, to zapewni nasze potrzeby.

    Źródło: Gazeta Pomorska



    Temat: [416] przecieki rozkładu jazdy na Bydgoszcz – Chełmża (Toruń)


    Na stronie
    jest oficjalny komunkat, jeszcze bez rozkładu.


    Złotówka za trasę Fordon - Bydgoszcz to niezła propozycja. Mam jednak
    nadzieje, że PR w Bydgoszczy wiedzą, że sama złotówka nic nie zrobi.
    Potrzebny jest jeszcze dobry rozkład jazdy. Na pewno bez trzygodzinnej
    przerwy pomiędzy 15 a 18. Jeśli przyjadę do centrum do pracy o 7.32 to PKP
    nie przypuszcza chyba, że będę czekał do 18 na powrót.

    PKP planuje też dogadać się z Auchanem w sprawie współfinansowania budowy
    nowego przystnku bezpośrednio przy centrum handlowym. To także niezły pomysł,
    ale i tu potrzebny jest dobry rozkład jazdy.

    Poczekajmy jednak na rozkład oficjalny (choć pewnie i tak będzie taki jak
    przedstawiony w tym wątku...)

    M





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Łódź: Nowości w rozkładzie jazdy

    Po modernizacji torów na trasie Łódź - Warszawa przybyło pasażerów, dlatego kolej zwiększyła liczbę pociągów osobowych do Koluszek.

    W niedzielę zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy PKP. W regionie łódzkim przybędą nowe połączenia. m.in z Łodzi do Częstochowy, Radomia i Zgierza.

    - Po modernizacji szlaku kolejowego Łódź - Warszawa pasażerowie wrócili do pociągów. Dlatego zwiększyliśmy liczbę składów relacji Łódź - Koluszki - mówi Iwona Jendrychowska, naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi.

    Z nowego rozkładu zniknie część pociągów pospiesznych. Są to "Sukiennice" relacji Gdynia-Kraków, "Konopnicka" z Łodzi do Suwałk, "Jaćwing" relacji Wrocław-Białystok. Nowością jest natomiast "Soła" do Bielska-Białej (odjazd z Łodzi Kaliskiej o godz. 10.13), Bydgoszcz (odjazd o godz. 17.53), "Wrocławianin" (odjazd o godz. 13.58) i "Prosna" (odjazd o godz. 17.55) do Wrocławia.

    "Reymont" do Krakowa (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz. 6.15) zmieni trasę i pojedzie przez Piotrków i Częstochowę, a nie Centralną Magistralą Kolejową (ta będzie w remoncie). Do tego część wagonów będzie odczepiana w Częstochowie (dołączą do pociągu do Katowic). Z tego powodu postój wydłuży się do 20 minut, a podróż z 4 godzin 15 minut do 4 godzin 45 minut.

    "Sudety" (odjazd z Łodzi Kaliskiej godz. 9.54) nie będą już dojeżdżały do Kudowy Zdroju, tylko do Zgorzelca. Do Zakopanego będą kursowały trzy sezonowe składy (odjazd o godz. 1.11, 20.53 i 21.59), a do Kołobrzegu - dwa (odjazd o godz. 9.54 i 19.43).

    Źródło: NaszeMiasto.pl



    Temat: [416] przecieki rozkładu jazdy na Bydgoszcz – Chełmża (Toruń)


    Oto prawdopodobny rozkład jazdy PKP PR na trasie Bydgoszcz - Chełmża.


    Czy mam z tego rozumiec, ze PKP PR i Arriva beda jezdzic przemiennie takim
    samym taborem po trasie Chelmza - Torun?!

    tg





    Temat: Bydgoszcz-Chełmża


    | Na stronie PKP PR wrzuci rozkład:
    | http://www.pr.pkp.pl/img_in//NEWS/416_081113.pdf

    To wpisywanie obok siebie identycznych rozkładów jazdy pociągów róźniących
    się od siebie jedynie numerem już się nigdy nie skończy?
    Rozumiem, że w KWR są rozróżniane "różne inne rzeczy", ale ktoś kto
    opracowuje te tabele mógłby je znacznie uprościć wywalając zbędny nadmiar
    informacji.


    Tutaj jest czytelniej.

    (Marcin 1180 podawał już go w wątku.
    "[kuj-pom] [416] przecieki rozkładu jazdy na Bydgoszcz ?... ")

    Jatal.





    Temat: Bydgoszcz-Chełmża


    | Na stronie PKP PR wrzuci rozkład:
    | http://www.pr.pkp.pl/img_in//NEWS/416_081113.pdf

    | To wpisywanie obok siebie identycznych rozkładów jazdy pociągów
    | róźniących
    | się od siebie jedynie numerem już się nigdy nie skończy?
    Tutaj jest czytelniej.

    (Marcin 1180 podawał już go w wątku.
    "[kuj-pom] [416] przecieki rozkładu jazdy na Bydgoszcz ?... ")


    O właśnie! I oto chodzi. Oby wszystkie tabele tak robili z głową.





    Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009

    W rozkładach na stronie IC też brak jakiejkolwiek wzmianki o Kordeckim.
    Była kiedyś mowa, że w przypadku przejęcie pospiesznych przez IC, Kordecki pojedzie jako pospieszny a nie TLK, może to prawda i dlatego go nie ma?

    [ Dodano: Wto Lis 04, 2008 10:43 ]

    Będzie! Tylko że Warszawę ominie szerokim łukiem - pojedzie przez Bydgoszcz. Wszystko było by fajnie gdyby z Bydgoszczy jechał prosto na Kołobrzeg, a ten pociąg jedzie do Trójmiasta i całym wybrzeżem do Kołobrzegu . W Kołobrzegu dopiero będzie o 12.47. Ale Ze strony DB wywnioskowałem że TLK 38702 będzie jeździła tylko przez okres tzw. krótkich wakacji, czyli od 20 cze. do 30 sie.
    Czas jazdy to jest taka masakra, że albo do wakacji zmienia rozkład(i trasę?) albo tego pociągu nie będzie, bo to już za duże przegięcie by było....ale może nie znam wszystkich możliwości PKP



    Temat: Mamy w końcu upragniony nowy rozkład jazdy PKP 2007/2008!
    Rozkład jest ciekawy, zaskakuje duża ilość połączeń Krakowa/Katowic ze Szczecinem. Za to plusy dla PKP PR. Pojedzie pośpiech przez Bytom, Tarnowskie Góry, dogodne godziny i znakomite skomunikowanie w Poznaniu z osobowym do Kołobrzegu. Tak jak dawniej Gwarek miał przesiadkę na Kołobrzeg, widać wracają do dawnych rozwiązań.
    Minus to długi czas przejazdu pośpiesznych Katowice - Gdynia przez Kutno, Bydgoszcz.
    Dziwne to wszystko, ponieważ połączenie osobowe Katowice - Inowrocław z przesiadką na pośp.do Gdyni (Bachus), okazuje sie czasowo niemal identyczne jak jazda bezpośrednim pośpiesznym Katowice - Częstochowa - Kutno - Toruń - Gdynia. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś kraj w którym osobowy zatrzymujący sie wszędzie, jest czasowo zbliżony, a może nawet szybszy od pośpiesznego? U nas patrząc na rozkład niestety tak. Lepiej jechać z Katowic o 7.15 osobowym do Inowrocławia, przesiadka na pośp. , od jazdy z Katowic Dokerem czy Stoczniowcem, co niestety ośmiesza spółkę PR. Dlaczego tak długie czasy przejazdu Katowice - Łódż - Gdynia?



    Temat: Poznan Bydgoszcz i bydgoszcz w-wa
    Cześć

     W kwietniu jechalem do W-wy z Bydgoszczy wydawalo mi sie ze jade IC i


    tak byl wpisany w rozklad. Z tego co teraz zobaczylem to teraz ten
    pociag jest jako Ex. Teraz nie wiem czy zle widzialem w rozkladzie czy
    tez przemianowali ten pociag z IC na Ex? Czy ten pociag maszanse byc
    przemianowany na IC? Jakie parametry musi spelniac pociag Ex, IC, EC?


    IC Kujawiak został zdegradowany do Ex, to po pierwsze. Po drugie jeździ nim
    tak mało ludzi, że od nowego rozkładu jazdy już go nie będzie jako Ex, może
    pospiszeny będzie.


    również pytanie o plany PKP IC na przemianowanie pociągu Gdynia Wrocław
    na IC.


    Ten pociąg o którym mówisz leci (oba lecą). Chodzi mi o Ex Pomorzanim i
    Piast. Od nowego rozkładu jazdy oba pociagi lecą. Nie będzie juz Ex na
    trasie Gdynia-Wrocław. Mało tego Bydgoszcz traci Ex. Nie bedzie już żadnego
    pociągu Ex w Bydgoszczy. A o IC to możesz pomażyć.

    pozdro

    Marcin





    Temat: Prace sieciowe i torowe
    http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=500&wersja=pol&TSID=177&nav=A...
    =2&TID=556

    Toruń Gł. - Bydgoszcz Gł.: w dniach 29.V-11.VI br.:
    Z powodu planowanej modernizacji sieci trakcyjnej jeden z torów na szlaku
    Cierpice - Solec Kuj. zostaje zamknięty. W wyniku tego 6 pociągów
    regionalnych na odcinku Toruń Gł. - Bydgoszcz Gł. zostaje odwołanych. W ich
    miejsce podróżnych przewiozą jadące w zbliżonych godzinach pociągi
    pośpieszne, kursujące na tym odcinku  jako osobowe, zatrzymujac się na
    wszystkich stacjach i przystankach osobowych. Ponadto niektóre pociagi będą
    odjeżdżały z Torunia Gł. lub Bydgoszczy Gł. wcześniej w stosunku do pory
    wynikajacej z rozkładu jazdy. Kilkanaście pociągów będzie poza tym doznawało
    opóźnień od kilku do 30 minut (dotyczy to również pociągów innych relacji,
    skomunikowanych na stacji Bydgoszcz Gł. lub Toruń Gł.).

    Aleksandrów Kuj. - Ciechocinek w dniach 29.V-6.VI br.:
    Z powodu prac torowych, w dniu 29.V o godz. 8:20 nastąpi całkowite
    wstrzymanie ruchu pociągów. Do dnia 6.VI wszystkie pociągi relacji

    autobusową w zbliżonym rozkładzie jazdy. Niewielkiej zmianie ulega rozkład
    jazdy autobusu kursujacego za poranny pociag relacji Toruń Gł. -
    Ciechocinek.

    ---

    Marcin Bg





    Temat: Costerina'2005
    WITAM
    Nie wiem czy było na grupie ale:
    PKP CARGO S.A. Zakład Taboru w Gdyni zaprasza na organizowany w lipcu oraz
    sierpniu pociąg prowadzony trakcją parową Costerina. Pierwsze jazdy planowane
    są na :9, 10 lipca, oraz 23, 24 lipca. Oczywiście pociąg kursować będzie
    również w sierpniu. Jednak jazdy sierpniowe uzależnione są od lipcowej
    frekwencji.
    Obsługę trakcyjną, oraz tabor zapewnia CM Poznań. W skład pociągu wejdzie
    lokomotywa parowa (Ok22, Ol49, lub Pt47) oraz 5 wagonów "retro".
    Wyjazd z Gdyni przewidywany jest o koło godz. 9.05. Natomiast wyjazd z
    Kościerzyny, około 13.50. Dokładny rozkład jazdy podany zostanie wkrótce.
    Bilety na przejazd dostępne będą w kasie Natura Tour na dworcu Gdynia Główna,
    oraz na terenie Skansenu Parowozownia Kościerzyna. W cenę biletu wliczony jest
    wstęp do skansenu.
    Przesył składu retro z Wolsztyna odbywa się na podst. nast. rozkładu jazdy:
    Wolsztyn 18.57-Poznań Gł.21,17-Gniezno22,27-Inowrocław23,46-Bydgoszcz
    Gł.0,53-Tczew4,28-Gdynia Gł. 5,37 (podałem czasy odjazdów z poszczególnych
    stacji)
    Przesył składu retro z Gdyni odbywa się na podst. nast. rozkładu jazdy:
    Gdynia Gł22,46-Tczew23,59-Bydgoszcz Gł.3,12-Inowrocław4,28-

    Gniezno7,26Poznań Gł.9,09-Wolsztyn 11,28 (podałem czasy odjazdów z


    poszczególnych stacji)
    Wkrótce więcej szczegółów.
    Pozdrawiam
    Rafał




    Temat: TLK do PKP PR
    poczekamy i zobaczymy. Ostatnio wIC mi pisal ze kujawy zostaja... http://www.ic.rail.pl/viewtopic.php?t=1 ... ght=kujawy. Moze w koncu wypowie sie ktos kto wie czy zostaja czy nie? Po co mamy spekulowac? Moze w koncu glos zabierze sam Pan prezes? Nie zmienia to faktu ze gdyby do tego doszlo,ze PR przejmnie kujawy, mozemy zapomniec o wysokim standardzie pociagu (Kujawy ma standard Expresu) Pozatym bedzie to juz 2 ucieczka PIC z trasy Bydgoszcz-Warszawa. Raz w rozkladzie jazdy 2003/2004 z IC KUJAWIAK i teraz z KUJAWAMI. zamiast likwidowac zajmijcie sie reklama bo mało kto wie w Bydgoszczy, Toruniu czy Włocławku ze taki pociag jezdzi. ZEROOOOO reklamy. I efekty widac. Najlepiej wycofać... Skomentowac to mozna jednym slowem: P O L S K A P.S. Pewnie znowu w rozkladzie jazdy 2009/20010 powroca na ta trase z pociagiem INTERCITY PLUS "Kujawy i Pomorze" zeby rok pozniej go wyciąć. Rok to za malo zeby wypromować nowy produkt, pociag. A z miesiaca na misiac Kujawy wożą coraz wiecej ludzi... Skonstruować rozklad jazdy na 3lata, i po 3 latach wycinac nierentowne pociagi, i wstawiac nowe, ale w PKP umią tylko likwidować, zamykać, strajkować, wszystko jest nierentowne, pracuje 100.000 dyrektorów a pasażer to śmieć!!!



    Temat: Ulotki z rozkladem jazdy


    Dzisiaj współpracowniczka stwierdziła że wczoraj doznała szoku wracając
    z Bydgoszczy do Solca. Otóż konduktor rozdał pasażerom rozkład jazdy
    na odcinku Bydgoszcz Główna-Toruń Główny. Obejrzałem, całkiem sympatyczne.
    To jakaś zorganizowana akcja w kujpomie czy tylko na tej linii?


    Jak byłem w te wakacje w Zagórzu to tam w kasie również dostałem ulotki z
    rozkładem jazdy na lini Zagórz - Jasło i Jasło - Zagórz. Od pracującej w
    kasie pani dowiedziałem się również że nie jest to już kasa PKP tylko kasa
    prywatnej firmy czy cos takiego która poprostu sprzedaje bilety na pociągi
    pkp.





    Temat: [Wlkp]Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów




    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2162056.html?nltxx=1077859&nlt...
    4-07-03-02-04


    Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów

     Pociągi na trasie Poznań - Kluczbork będą jeździły trochę szybciej niż
    dotychczas, bo skończył się remont jednego toru. - Do pełni szczęścia
    potrzebny nam jeszcze koniec remontu drugiego toru - mówią w PKP.

     Rozkład jazdy zmieni się już w poniedziałek. - Pociągi będą jeździły
    krócej
    nawet o godzinę


    Nie wiedziałem, że dożyję takiej chwili :)
    Widać, że jak PKP chce to potrafi. Potrafili schrzanić i obniżyć prędkość
    ale i potrafili to naprawić.
    A swoją drogą... Jaka do tej pory obowiązywała tam prędkość, a jaka będzie
    teraz oboziązywać?


    - informuje Marek Parafianowicz, zastępca dyrektora ds.
    technicznych Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Poznaniu. -
    Radykalnego skrócenia czasu jazdy na tym odcinku należy spodziewać się
    jesienią, gdy zakończy się remont drugiego toru - dodaje. Od poniedziałku
    zmienią się godziny odjazdów i przyjazdów dziewięciu pociągów
    pospiesznych
    i 15 osobowych.


    Ale fajnie!!! Czyli ukażą się wreszcie jakieś pozytywne poprawki do cegły!
    Jeszcze tak by się przydało podremontować Toruń-Bydgoszcz...





    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    icpower, nie jestem kolejarzem i nie znam od środka tego waszego grajdołka. Nie interesują mnie podziały na spółeczki i kto za co w PKP odpowiada. Patrzę na to z perspektywy pasażera. A chyba dobro i zadowolenie pasażera powinno być dla was najważniejsze? Jeśli chodzi o PKP IC to raczej ważniejsze jest to jak tego pasażera najbardziej wydoić z kasy oferując w zamian wielkie g...!
    Skoro jak rozumiem nie intersuje Ciebie'' kolej od kuchni'' to poczekaj na nowy rozklad jazdy którego nie tworzy się na podstawie hafasu.Tam znajdziesz co najwyżej informacje jak pojechać do cioci do Wrocławia ale do 13 grudnia.Ewentualne estymacje prowadzone na jego podstawie dotyczące nowego rozkladu jazdy nie mają żadnego sensu np. czas przejazdu w relacji Bydgoszcz- Gdańsk w nowym rj... Robiąc przymiarki na podstawie hafasa dojdziesz jedynie do błędnych wniosków.Nie sądze aby pasażerowie podzielali twoje zdanie na temat usług IC, fakt wymagają one nadal doskonalenia, ale nie zasługują na miano g...Jestem ciekawy czy to wspaniałe DB na które wszyscy tak bardzo czekają zaoferuje bilety na IC z Warszawy do Szczecina czy TLK Gdynia-Zakopane znacznie poniżej rzeczywistych kosztów uruchomienia? IC to nie do końca komercja, niestety.Pozdrawiam



    Temat: 19.06.2008 Warszawa, Proxima

    sprawdzałam i jest pociąg, który jedzie bezpośrednio ze Sz-na do Wawy przez Bydgoszcz. Bez żadnych przesiadek;) Na miejscu jest się jakoś koło 22. Lub taki którym jedzie się całą noc,a na miejscu jest się rano. Ode mnie bilet kosztuje 30 zeta.
    Okey W porządku xD Podaj mi tylko link gdzie to znalazłaś xD

    Ano na stronie z rozkładem jazdy co nie;)

    http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?



    Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów 2008/2009
    Na stronie kolejowej DB, pojawił się nowy rozkład jazdy, czyli koleje niemieckie pokazały nasz rozkład na 2009r., a nasze PKP na swojej stronie milczy, pewnie wrzucą z początkiem grudnia jak zwykle.
    Jak już było wspominane we wcześniejszych postach, pojawią się 3 dodatkowe pociągi w kierunku Tczewa/Gdańska.
    Odjazdy z Malborka nowych pociągów;
    6.46 do Gdyni od poniedziału do piątku
    9.15 do Gdyni od poniedziałku do piątku
    13.42 do Tczewa, codziennie

    Pozostałe relacje do Gdańska ulegają niewielkim zmianom czasowym, z tego co zauważyłem ranny pociąg do Gdyni o g.5.06 (obecnie całotygodniowy),w nowym rozkładzie tylko dni robocze, wieczorny pociąg z Gdańska o 22.15 - Malbork 23.05, również w n.rozkładzie tylko dni robocze. W połączeniach dalekobieżnych Malbork utraci dwa pociągi pośpieszne sezonowe, do Zakopanego/Zagórza o 19.30, Zakopanego/Krynicy o 20.30, obie relacje zmieniają trasę i pojadą od Tczewa przez Bydgoszcz, Toruń..... Z Malborka do Zakopanego pozostanie nocny TLK przez Warszawę, oraz sobotni Expres Gdynia - Zakopane g.8.12.
    Myślę, że rozkład pokazany na stronie niemieckiej pozostanie aktualny.



    Temat: Polcon 2008 - kto jedzie?
    Ja znalazłem trochę więcej połączeń, zresztą też via PKP:

    http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/pn?ld=pkp&seqnr=7&ident=d0.072129.1217485875&getTariff=yes&outConId=C1-0

    Połączenie via Bydgoszcz i Rzepin wygląda obiecująco. Plus jest taki, że w Zielonej Górze jest się rano ( ktoś wie o której Polcon się zaczyna?). Minus taki, że to ponad 15 godzin jazdy. Cena podobna: 65 zł.



    Temat: Coś im się nie udał ten P21102...


    No i jak widać, niewiele z tego wszystkiego wyszło. Wniosek?
    1) potrzebne jest połączenie bezpośrednie;


    Po co jechać 2 pociągami w odstępie kilku minut na trasie Kutno - Bydgoszcz.


    2) czas na przesiadkę jest za krótki (czyt. potencjalni pasażerowie obawiają
    się
    opóźnienia);


    Tu się zgodzę, ale mimo wszystko pociąg czeka na skomunikowanie.


    3) mało kto wie o tym połączeniu z przesiadką (co na PKP absolutnienie


    dziwi);

    Racja. Ale wykazuje je elektroniczny rozkład jazdy, a także można się o nim
    dowiedzieć w informacji telefonicznej i stacyjnej.


    4) godziny odjazdu/przyjazdu są nie teges (co na PKP ...)


    Godziny przyjazdu i odjazdu są teges. Proszę zobaczyć rozkład jazdy innych
    pociągów W-wa - Bydgoszcz.


    5) na PKP można spieprzyć wszystko;


    a to się zgadza.

    Również
    pozdrawiam
    Również
    Piotrek





    Temat: ="nd();" >Rekolekcje 2005 - II st. - Rzepczyno
    My jedziemy tym co ponoć jedzie na Wa-we...Z kostrzyna wyjeżdżamy o 7,00 a w Toruniu jesteśmy o 11,54...Ale dla pewności zamieszczam link
    http://rozklad.pkp.pl/bin...yes&OK#cis_C1-2

    a dla leniwych...
    Kostrzyn 15.07.06 07:00

    Witnica 07:19 07:19
    Gorzów Wlkp. 07:43 07:45
    Strzelce Kraj.Wschód 08:12 08:13
    Nowe Drezdenko 08:27 08:28
    Krzyż 08:43 08:44
    Trzcianka 09:14 09:15
    Piła Główna 09:36 09:46
    Wyrzysk Osiek 10:18 10:19
    Nakło n. Notecią 10:35 10:36
    Bydgoszcz Główna 10:57 11:00
    Bydgoszcz Leśna 11:06 11:06
    Solec Kujawski 11:23 11:24
    Toruń Główny 11:54
    Czas jazdy: 4:54; kursuje



    Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
    Może to głupio zabrzmi, ale spróbuję Was pocieszyć.
    Jeszcze parę miesięcy temu Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych uważałam (nie tylko ja zresztą) za najgorszy Zakład PKP PR w kraju. Chcę tylko przypomnieć likwidację 42 pociągów 1 kwietnia ubiegłego roku. Malo tego, DZPR chciał zlikwidować pociągi, które przewoziły ok. 1000 osób na co są świadkowie i dokumenty.
    W grudniu 2004 r. DZPR ówczesnym rozkładem jazdy zdegradował linię Legnica - Zgorzelec (część magistrali E-30) do poziomu lokalnej i prowincjonalnej linii, po której kursowało zaledwie 6 par pociągów osobowych na dobę przy braku pociągów pospiesznych.

    Minęło zaledwie parę miesięcy i oto mamy cud na dolnośląskich torach! Więcej pociągów. Rozkład jazdy prawie bez zarzutu. Żadnych zawieszeń, a wręcz przeciwnie - reaktywacje. Do Zgorzelca wróciły pośpiechy - na razie tylko jeden ocalony "Wrocławianin", ale już walczymy o pociąg do Krakowa. Następnie zawalczymy o Drezno...

    Do czego zmierzam? Może po prostu PR Bydgoszcz musi osiągnąć dno (jak niegdyś PR Wrocław), by się od niego odbić? Może kiedyś i tamtejszy beton w końcu przejrzy na oczy... Wiele zależy od Was, od pasażerów i od kolejarzy. Moje dwuletnie użeranie się z DZPR nie poszło na marne...

    Pozdrawiam!



    Temat: Pytanie o busy do Centrum Onkologii
    Witam!

    Czy ktoś mógłby powiedzieć mi jak jeżdżą busy(linie 3xx) do Centrum Onkologii w niedziele? Konkretnie interesuje mnie jakaś linia(nie pamiętam numeru dokładnie...) z Dworca PKP (Bydgoszcz Główna) do Centrum Onkologii. A może jest gdzieś w internecie ich rozkład jazdy?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.



    Temat: Tramwaje nocne w Bydgoszczy
    Tramwaje nocne w Bydgoszczy uruchomione zostały w lutym 1948. Mimo przekształcenia w tym samym roku numeracji linii dziennych z literowych na cyfrowe linie nocne nie otrzymały żadnej numeracji. Po jednej brygadzie kursowały na trasach:

    - Dworzec PKP - Gdańska - Chodkiewicza - Bielawy
    - Dworzec PKP - Mostowa - Stary Rynek - Długa - Świętej Trójcy - Grunwaldzka - Okole
    - Dworzec PKP - Jagiellońska - Fordońska - Bartodzieje Wielkie

    Co ciekawe tramwaje były zsynchronizowane z rozkładem jazdy pociągów stacji Bydgoszcz Główna, rozkład dla wszystkich linii był taki sam.

    odjazdy z Dworca PKP

    23-40
    0-30
    1-42
    2-
    3-05
    4-05

    odjazdy z Okola, Bielaw i Bart. Wlk.

    0-01
    1-00
    2-05
    3-38
    4-45

    Niestety z powodu niskiej frekwencji wszystkie kursy zostały skasowane już miesiąc po uruchomieniu.

    CDN



    Temat: IC "Kujawiak"
    Od dnia 15 grudnia 2002 roku poc. "Kujawiak" zostaje podniesiony do rangi
    InterCity. PKP InterCinty Sp. z o.o. przygotowuje kampanię promocyjną.
    Jednym z jej elementów będzie przedpremierowy (14.12.2002) przejazd pociągu
    na trasie Bydgoszcz - Włocławek - Bydgoszcz. Gośćmi będą przedstawiciele
    miast, media i sponsorzy.
    Skrócony rozkład:
    Bydgoszcz Główna 6.25
    Warszawa Centralna 9.45
    czas jazdy: 3h 20 min (dotychczasowy 3 h 29 min)

    Warszawa Centralna 16.35
    Bydgoszcz Główna 19.45
    czas jazdy: 3 h 10 min (dotychczasowy 3h 15 min)

    Cena biletu (w którą jest wliczony poczęstunek) będzie wyższa od
    dotychczasowej o 3 zł.





    Temat: Zielonym Jelczem po Bydgoszczy

    Bydgoski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej ma przyjemność zaprosić na imprezę „Zielonym Jelczem po Bydgoszczy” Impreza odbędzie się w drugi weekend 2009 roku. Po bydgoskiej sieci będziemy się poruszać piątym wyprodukowanym Jelczem M181MB tzw. odkurzaczem.

    Przejazd rozpocznie się pod zajezdnią autobusową przy ulicy Inowrocławskiej (dojazd autobusami linii 64 i 69) . Następnie udamy się na przejazd po wybranych najciekawszych pętlach i zakątkach miasta. Przewidziane liczne fotostopy. Podczas imprezy przewidujemy grilla na klimatycznej leśnej pętli w Podkowie. Impreza zakończy się w miejscu startu – pod zajezdnią autobusową.

    Przejazd odbędzie się w sobotę 10 stycznia 2009r .
    Zbiórka przed budynkiem MZK o godzinie 15.45, impreza odbędzie się w godzinach 16.00 – 24.00 .
    Koszt przejazdu: 10zł.
    Prowiant i napoje należy zorganizować we własnym zakresie.
    Zgłoszenia przyjmowane są na adres email: http://spreadsheets.googl...IM4BvRTBCxroDJQ

    Regulamin imprez zamkniętych, rozkład jazdy podczas imprezy oraz mapka dojazdu z dworców PKP i PKS w miejsce zbiórki dostępne na http://www.bkmkm.bydgoszcz.pl

    Z poważaniem BKMKM.

    Wszelkie dodatkowe pytania można zadawać pod numerem gg:11300264
    Author: ikarus

    Źródło: Phototrans.Eu

    Kto jedzie



    Temat: Pożegnajcie się z pociągiem


    Jakoś niewiele osób wpadło na to, żeby ten udany pomysł zastosować jeszcze
    gdzie
    indziej, prawda?


    Tak, ten pomysł był naprawdę fantastyczny. Rozdawanie rozkładów w pociągu, w
    którym pewnie tak z 90% pasażerów to dojeżdżający, którzy znają rozkład na
    pamięć. Poza tym najważniejszym elementem tej Strategii Marketingowej (przez
    duże S i duże M) jest to, że jeżdżenie koleją reklamuje się wśród ludzi,
    którzy już nią jeżdżą. W swoim średnio krótkim życiu nie spotkałem natomiast
    żadnej reklamy Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w:

    1. gazecie (oprócz dodawanego raz na 365 dni rozkładu jazdy, jeśli można to
    nazwać reklamą)
    2. w supermarkecie, w którym czasem robię zakupy
    3. pod swoimi drzwiami w postaci ulotki
    4. w konkurencyjnym środku transportu
    5. w postaci e-maila, okienka w internecie (oprócz strony www.pr.pkp.pl)
    6. w postaci billboardu na mieście
    7. w postaci np. tzw. citylightu na przystanku
    8. oraz w dziesiątkach innych miejsc, gdzie takie reklamy mogłyby się pojawić.

    Chylę zatem czoło przed niezwykle nowoczesnymi formami reklamy stosowanymi
    dotąd przez PR Bydgoszcz i mam nadzieję, że za mniej niż 10 lat pojawią się
    również inne formy, o których pisałem wyżej. Jeśli marketingowi PR nie są one
    bliżej znane, to proponuję z tych 50 milionów dotacji wydać choć z 50 000 zł
    na zlecenia dla firm reklamowych.

    A rozdawanie rozkładów w pociągu ma pewnie ze 100 lat historii, jeśli nie
    więcej.

    M





    Temat: Od 2 września zmiany w kursowaniu pociągów łączących Łodź i Warszawę
    http://www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=1087

    Od 2 września zmiany w kursowaniu pociągów łączących Łodź i Warszawę

    2 września br. zmieni się rozkład jazdy pociągów łączących Łódź i Warszawę.
    Modyfikacje spowodowane są rozpoczynającym się remontem i modernizacją linii
    kolejowej. Szczegółowe informacje dla pasażerów dostępne są na dworcach
    kolejowych, w pociągach, w internecie: www.pr.pkp.pl oraz pod numerem
    infolinii 94- 36.

    Prace modernizacyjne, współfinansowane ze środków Unii Europejskiej,
    przewidziane są na lata 2006- 2012. Po ich zakończeniu pociągi będą rozwijać
    tam prędkość 140- 160 km/h, a podróż będzie trwała zaledwie 65 minut.
    Znacznie poprawi się też komfort podróżowania, dzięki ograniczeniu drgań i
    emisji hałasu.

    Na trasie Warszawa - Łódź - Warszawa kursować będą najnowocześniejsze
    pociągi elektryczne w Polsce. Ich produkcją dla "PKP Przewozy Regionalne"
    zajmuje się spółka Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. Pierwsze nowoczesne
    pojazdy wyruszą już w 2007r. Będą przystosowane do osiągania prędkości 160
    km/h, klimatyzowane, monitorowane i przyjazne dla osób niepełnosprawnych.
    Zaopatrzone zostaną również w specjalne zabezpieczenia dźwiękochłonne i
    łagodzące drgania. Wartość kontraktu na zakup nowoczesnych pociągów,
    współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, wynosi 171 mln zł.

    Dodatkowe informacje:

    Łukasz Kurpiewski - Rzecznik Prasowy PKP Przewozy Regionalne

    tel: 022 47 44 143





    Temat: Długi weekend majowy
    W góry, na mazury czy nad morze? PKP Intercity specjalnie z myślą o wyruszających na weekend majowy uruchomi dodatkowe pociągi do najpopularniejszych miejscowości turystycznych. Pierwsze składy wyruszą już 29 kwietnia.

    Niezmiennie największym zainteresowaniem cieszyć się będzie Zakopane - turystyczna stolica Polski bez względu na porę roku. Bez problemu będzie tam można dotrzeć pociągami pospiesznymi z takich miast jak: Warszawa, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Wrocław, Poznań, Trójmiasto czy Olsztyn. A dla tych, którzy wybiorą Karkonosze, Bieszczady czy Beskidy przygotowano dodatkowe składy do Jeleniej Góry, Zagórza, Szklarskiej Poręby, Krynicy i Wisły.

    W długi majowy weekend wydłużone zostaną terminy obowiązywania Biletu Weekendowego i Biletu Podróżnika. Z Biletem Weekendowym (ważnym w pociągach IC, Ex, TLK i pospiesznych) lub Biletem Podróżnika będzie można rozpocząć majówkę już w czwartek, od godziny 19.00.

    Rozkład jazdy, ceny oraz pozostałe oferty pod adresem www.intercity.pl

    [ Dodano: 28-04-2009, 12:38 ]
    INFO O DODATKOWYCH POCIĄGACH URUCHAMIANYCH NA MAJOWY WEEKEND

    http://www.pkp.pl/files/dodatkowe%20poci%C4%85gi%20na%20maj%C3%B3wk%C4%99.pdf



    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    1 marca zmieni się rozkład jazdy niektórych pociągów PKP. Przejazd kilkoma składami spółki w kierunku Warszawy będzie trwał dłużej.

    Zmiany na trasie do Warszawy są spowodowane kolejnym etapem remontu linii. Niestety, podróżni muszą być przygotowani na poważne utrudnienia. Niemal wszystkie pociągi będą miały wydłużony czas jazdy (zazwyczaj od 15 do 30 minut), niektóre będą też później wyjeżdżać z Trójmiasta. I tak, IC Kaszub zamiast o 5.04, będzie wyjeżdżać z Gdyni o 5.23, Ex. Sawa o 13.25 zamiast o 12.52, a IC Neptun o 18.08 zamiast o 16.58. W przeciwnym kierunku zmiany będą podobne, np. IC Norwid, przyjeżdżający do Gdyni 6 minut po północy, od 1 marca będzie przyjeżdżać o godz. 0.49.

    Z początkiem marca niektóre jadące z Trójmiasta pociągi będą także miały dodatkowe postoje. W Prabutach będzie zatrzymywać się nocny pospieszny "Ustronie" (Kołobrzeg-Kraków), a w Legionowie - TLK "Czartoryski" (Gdynia-Lublin) i TLK "Pobrzeże" (Kołobrzeg-Kraków). Kilka pospiesznych kursujących pomiędzy Trójmiastem oraz Krakowem, Łodzią bądź Katowicami zatrzyma się na stacjach Łódź Żabieniec i Bydgoszcz Wschód.

    Szczegóły zmian można znaleźć na stronie www.intercity.pl lub pod nr. tel. 058 94 36.

    Kolejna korekta rozkładu, związana z remontami, planowana jest na 1 czerwca. Przeprowadzone prace sprawią, że podczas Euro 2012 pociągi z Warszawy do Gdańska będą kursowały z prędkością 160 km/godz.

    źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



    Temat: Kajaki 2006


    Pewnie rodzi sie w Was takie dosc naturalne pytanie: Skad taki dziwny powrot? Coz, to chyba taka cecha miasta Bydgoszcz :D nie ma zadnych bezposrednich pociagow do kraka, a przez Warszawe, tez z 2ma przesiadkami i to 2x drozszym ekspressem nie mam jakos ochoty jechac.. Jakby co, do omowienia.



    może nie mam racji ale po odwiedzeniu www.pkp.pl i kliknieciu na rozkład jazdy po wpisaniu miast Bydgoszcz główna -> Kraków Główny otrzymałem kilka połaczęń z czego conajmniej 3 bez pośrednie :/

    Czy jakos tak :/



    Temat: Katowice - Oświęcim


    Co do trasy Gdynia - Katowice przez Zd.W.Karsznice to podobno była koncepcja
    usunięcia z tej linii ruchu pasażerskiego od nowego rozkładu. Ta linia
    niestety w opinii niektórych wyższych notabli PKP jest konkurencją dla ICków
    kursujących przez Warszawę....


    To by się zgadzało ... co nowy rozkład to pociąg jedzie dłużej (teraz
    doszło
    do 6,5 h na odcinku Bydgoszcz - Katowice, a to jest 380 km ...)
    No nic trzeba poczekać do nowego rozkładu jazdy.
    pozdrawiam

    benny





    Temat: Marszałek grozi zerwaniem umowy


    | Witam

    | W lokalnych informacjach podano, że Marszałek województwa
    | kujawsko-pomorskiego jest zaniepokojony sytuacją, jaka ma miejsce w
    | przewozach lokalnych po wejściu nowego przewoźnika PCC Arriva.

    A co, jakies ciche powiazania sprzed lat ze zwiazkami zawodowymi z PKP ?

    | Opóźnienia,
    | brak rozkładów jazdy, brak informacji o komunikacji zastępczej i haos.

    na PKP wszystko zawsze bylo cacy tak ?


    Niestety, w porównaniu z obecnym burdelem, takie okreslenie byloby na
    miejscu. Kolej w Kuj-Pomie nie byla zla. A oprócz opóznien i awarii, nowy
    rozklad to jeszcze dodatkowe ciecia (np. na Bydgoszcz-Chojnice)





    Temat: Odbiór nowego autobusu szynowego
    Odbiór nowego autobusu szynowego

    W piątek, 29.06.07., w fabryce PESA Bydgoszcz S.A. Holding odebrany zostanie nowy autobus szynowy. Jest to drugi pojazd wyprodukowany przez PESĘ dla naszego województwa.

    Szynobus pomieści około 300 pasażerów. Posiada wydzielone miejsca dla przewozu rowerów. Jest w pełni dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazd jest klimatyzowany i wyposażony w system monitoringu. Autobus szynowy zostanie przekazany w użyczenie spółce PKP Przewozy Regionalne i będzie stacjonował w Kostrzynie nad Odrą. Od 9 lipca rozpocznie regularne kursy na trasie Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż. Eksploatacja autobusu szynowego jest średnio o połowę tańsza od tradycyjnych pociągów, dlatego dzięki zastąpieniu nim drogich i przestarzałych składów możliwe będzie zwiększenie ilości połączeń. Optymalne wykorzystanie tego pojazdu, będzie wykonywał ok. 700km dziennie, wpłynie na poprawę komunikacji na tej trasie. Nowy pojazd kosztuje 7 521 300,00 zł z czego połowę dofinansowuje Unia Europejska w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Nowy pojazd kosztuje 7 521 300,00 zł z czego połowę dofinansowuje Unia Europejska w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.
    Kolejne szynobusy dostarczone zostaną: pierwszy do 31.10.07 r., drugi do 31.03.08 r.
    W niedzielę 8 lipca 2007r. odbędą się darmowe jazdy promocyjne na trasie Kostrzyn – Gorzów Wlkp. – Krzyż. Rozkład jazdy podany zostanie po ustaleniu z PKP.

    źródło: portal informacyjny woj. lubuskiego



    Temat: Solidarność PKP znów nt. Arriva PCC

    Osławiony artykułem w "Wolnej Drodze" Jacek Knieć znów wyżywa się na Arrivie
    PCC. W najnowszym numerze "WD" głos w tej sprawie zabrał także redaktor
    naczelny, broniąc betonu PKP PR. Miłej lektury:


    Taka Arriva niedobra?
    To pytam: kto skasował wcześniej na tej trasie bezpośrednie pociągi do
    Warszawy?
    Kto ograniczył ruch do 2-3 par?
    Na kogo skarżyli się pracownicy ELANY, którzy nie mogli dojechać na sensowną
    godzinę do pracy, bowiem rozkład jazdy przewidywał przyjazd na Toruń Wschodni
    na godzinę przed rozpoczęciem pracy (polecam archiwalne numery Gazety
    Pomorskiej).

    Kto na jakiś czas w ogóle zawiesił na tej trasie kursowanie pociągów?

    Teraz pasażerowie komunikacji kolejowej na tej trasie to są jakieś niedobitki,
    pozostałe po latach celowego sabotażu potencjału przewozowego tej linii.
    Był on duży: potoki Bydgoszcz-Lipno, Lipno-Warszawa (studenci), cały dowóz
    szkolno-pracowniczy do Torunia (na ile jest on silny, świadczy m. in.
    przesunięcie w nowym podziale administracyjnym Czernikowa z dawnego
    włocławskiego do powiatu toruńskiego)
    Jeżeli całe lata ludzi się zniechęca do podróży, to wskakiwanie na swojego
    następcę jest mówiąc delikatnie niesmaczne. Ale czego oczekiwać od firmy,
    która dalej niczego nie rozumie i kantuje ludzi sprzedając bilety na pociągi
    pseudopospieszne między Bydgoszczą a Gdańskiem?

    Pozdrawiam

    Adam





    Temat: Zmieniaj z nami rozklad jazdy...
    Proponowane zmiany od 01.06:

    http://www.pr.pkp.pl/img_in//propzmianrozkl.pdf

    Kilka ciekawostek, m.in. lacznik do Biebrzy (Suwalki - Olecko - Elk),
    lacznik do Kopernika (Bydgoszcz - Chojnice; MATE - chyba bede CI jednak
    wodke wisial... ;-)  ), zmiana godzin kursowania Barnima, wydluzenie
    Lublin - Kutno do Swinoujscia...





    Temat: Pirat II



    Oto rozklad Jazdy
    posp. 75810
    Poznan Gl. 6:35
    Gniezno 7:24 / 7:25
    Inowroclaw 8:18 / 8:20
    Bydgoszcz Gl. 9:09 / 10:04


    ciekawe czemu nie poszlo to przez Wagrowiec Kcynie, jak juz parowóz to
    bez druta a nie cala trase pod drutami :-(

    żenada, ale czego mozna bylo sie lepszego spodziewac po PKP :-(





    Temat: maly przeciek z konferencji


    | No cóż... Jak kogoś jeszcze nie zmusili do jeżdżenia z 3miasta do
    | Katowic przez Warszawę, to chyba nie będzie miał teraz wyboru... Proszę
    | doliczyć ok. 2h do obecnego czasu jazdy...

    | Zakladajac przedluzenie obecnego 51110/1 sprawa bedzie wygladac tak:

    A dlaczego 51110/1?


    Bo byl pierwszy ;)


    A może PKP uzna, że rozkład 51104 jest bardziej
    adekwatny? +25 minut.


    Jak mniemam to oba pociagi jezdzilyby przez Lodz, bo przeciez obecny
    Bydgoszcz - Lodz takze nie jechalby weglowka, a wtedy to bylby jeden pociag
    Gdynia - Katowice nie dzielony i nie laczony.


    | Gdynia 5:48
    | Lodz Kaliska 11:50/11:53
    | Piotrkow Tryb. 12:56/12:58 (czas jazdy taki jak dla 53501)

    O ile zrozumiałem, to z Łodzi mielibyśmy jechać na Karsznice. Jednak
    wiele to nie zmienia tak naprawdę.




    | Katowice 15:08 (czas jazdy taki jak dla posp. Lodz Fabr - Katowice)

    | Razem 9:20 a obecnie jest 8:40 (54102)

    Dwa: uwzględniłeś czas potrzebny na dołączenie grupy wagonów z Olsztyna
    (w Inowrocławiu jest to 21 minut).


    A to bedzie drugi pociag - wieczorny.


    Trzy: w świetle rewelacji Chestera o obniżaniu szlakowych gdzie się da czas
    jazdy zapewne się wydłuży... O ile by się musiał wydłużyć, żebym to ja miał
    rację? 25...


    Nie zapominaj ze wydluzenia moga nastapic na obu liniach.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: Kolobrzeg - Szczecin 2007/2008 podsumowanie


    Pozytyw jest taki, ze ze
    Szczecina jest rowna koncowka odjazdu w kierunku na
    Swinoujscie/Kolobrzeg.


    Sprowadzona do absurdu, tzn. 88830 nie może pojechać kwadrans później (co by
    wystarczyło do skomunikowania z "Chrobrym"), bo trzeba się trzymać końcówki ?


    Co do 88828 - ma wydluzone czasy jazdy w stosunku
    do pozostalych (nie wiem czy to jest efekt trasowania przez PLK czy
    dzialanie zamierzone) - w zeszlym rozkladzie czesto gesto opoznione
    ptaszysko spod znaku IC powodowalo opoznienia tej osobowki. W Kolobrzegu
    i tak melduje sie 2 - 3 minuty przed czasem.


    Nie IC, tylko "Przemyślanin", czyli też pociąg tej samej spółki co pociągi
    osobowe (PKP PR).


    To moze IC niech sobie zmienia rozklad? Dziwne ze walisz po ZZPR tylko,
    a IC jest cacy.


    Nie mówię, że IC jest cacy. Natomiast odwracasz kota ogonem - łatwiej jest
    zmienić rozkład pociągu lokalnego niż IC jadącego przez pół Polski. Poza tym
    IC miała rozkład opublikowany znacznie wcześniej niż PR, więc ZZPR mógł się
    do niego dostosować.


    Rano jest Portowiec do W-wy, a ze jedzie przez Bydgoszcz
    to efekt monopolu wiadomo gdzie - z tym tez moze pojdz do prasy i
    prokuratury (tez dzialanie na szkode Grupy, skoro jedna drugiej blokuje
    pociagi).


    Jeśli ktoś chce jechać 8 godz. pociągiem ze Szczecina do Warszawy, ma do tego
    prawo. Ale jeśli ktoś chce jechać poc. IC 2,5 godziny krócej, też powinien
    mieć do tego prawo, m.in. przez sensowne ułożenie skomunikowań.

    MK





    Temat: Przez Krotoszyn!!
    Zastanawia mnie fakt czy nie można by uruchomić pociągu posp. z Wrocławia
    (ewntualnie z Opola) do Gdynii przez Krotoszyn. Przykładowy rozkład takiego
    pociągu:

    Opole Gł.     07.38-08.40   Wrocław Gł.
    Wrocław Gł.   08.45-10.45   Krotoszyn
    Krotoszyn     10.46-11.55   Gniezno
    Gniezno       11.56-16.20   Gdynia Gł.

    Wiem, że może opcja przez Poznań jest bardziej korzystna pod względem
    czasowym, ale proponowane przeze mnie połączenie napewno by się sprawdziło!
    Oleśnica, Krotoszyn, Jarocin nie mają obecnie bezpośredniego połączenia z
    północną częścią Polski ani dogodnego dojazdu do stacji węzłowych takich jak:
    Bydgoszcz i Wrocław. Opole ma tylko jedno połączenie bezpośrednie z Gdynią
    dzięki spółce PKP IC, która oferuje przejazd całej trasy za kwotę 100zł w
    czasie 9h i 19 min. Czas jazdy wyżej wymienionego przeze mnie pociągu
    wynosiłby( o ile się nie pomyliłem przy obliczenieu czasu jazdy Oleśnica-
    Gniezno)8h i 12 min i za to połączenie zapłacilibyśmy około 50 zł. Różnica
    jest ogromna!! Co o tym myślicie?? Czekam na Wasze opinie i sugestie!!





    Temat: Stare rozkłady jazdy - może co konstruktywnego?
    Tzn. mam nadzieję, że można stworzyć razem coś konstruktywnego :-)

    Pomysł powstał po przeczytaniu listów Michała Jaroszyńskiego i Jarosława
    Dubowskiego. Jarek zamieścił na stronie stare skrócone rozkłady jazdy, a
    Michał fascynował się cegłą z 86 roku (też bym tak chciał...). W związku z
    tym mam pewną propozycję:

    Ze względu na fakt, iż stare rozkłady jazdy PKP są praktycznie nieosiągalne
    dla przeciętnego Miłośnika Kolei, postanowiłem stworzyć coś, co może (miejmy
    nadzieję) zapoczątkuje stworzenie bazy "elektronicznych namiastek" SRJP z
    różnych lat. Dlaczego namiastek? Bo tabele zawierają jedynie rozkłady
    skrócone, tj. ograniczone do ważniejszych stacji. Zaletą takiego rozkładu
    jest to, iż daje pojęcie o tym, jak wyglądał w roku XXXX ruch na danej
    linii, a jednocześnie jest go stosunkowo łatwo "wklepać" do komputera.

    Stworzyłem plik zawierający tabele SRJP o nr.: 340, 363, 364, 365, 374, 375,
    379...386, 424, 426...429, 431...436, 440, 441, 443, 445, 450, 451. Jest to
    rejon ograniczony stacjami: Szczecin, Goleniów, Kołobrzeg, Gdynia, Tczew,
    Bydgoszcz, Piła, Krzyż.
    Są to tereny i linie, które mnie jako MK najbardziej interesują.

    Należy tylko wpisać godziny odjazdów i przyjazdów do ważniejszych stacji.

    Liczę na to, iż znajdą się ludzie, którzy mają dostęp do starych rozkładów i
    podczas jakiejś zimowej nocy postanowią podzielić się swoimi zbiorami z
    innymi osobami. Ja np. nie mam dostępu do rozkładów sprzed 98 roku i bardzo
    chciałbym zobaczyć, jak wyglądał rozkład jazdy (a co się z tym wiąże stan
    linii, prędkości etc.) 5, 10, 20, 30 lat temu. Myślę, że interesuje to nie
    tylko mnie, ale wiele innych osób.
    Jednocześnie są osoby, które mają taki rozkład jazdy, ale nie posiadają
    skanera i odpowiednio dużo miejsca na jakimś serwerze - takie skrócone
    rozkłady mogłby chyba być jakimś kompromisowym rozwiązaniem?

    Plik z tabelami zapisany jest w formacie MSExcel 97 (chyba
    najpopularniejszy). Wykorzystałem tam czcionkę stworzoną przez Chestera (mam
    nadzieję, że nie złamałem praw autorskich?). Całość umieściłem na stronie
    http://www.kki.net.pl/~tmpj/kolej/tabele.html
    Znajduje się tam zzipowany plik z tymi tabelami (42 kB) i czcionka autorstwa
    Chestera (19 kB) wykorzystana w tym pliku.

    Czekam na opinię o takiej koncepcji (może jest poroniona, ale uważam, że
    warto by było coś zrobić w tym temacie).





    Temat: [pr] PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    PKP - Więcej pociągów w nowym rozkładzie jazdy
    Więcej o 30 pociągów zaoferują pasażerom w nowym rozkładzie PKP Przewozy
    Regionalne. Przybędzie pociągów między innymi na trasach Poznań-Konin,
    Łódź-Ostrów Wielkopolski, Piła-Bydgoszcz czy Poznań-Wrocław. Będą i takie
    trasy, na które wyjedzie nieco mniej składów. Należą do nich odcinki: Ostrów
    Wielkopolski-Kluczbork, Krzyż-Gorzów Wielkopolski czy Leszno-Zbąszynek. W
    sumie na wielkopolskie trasy w ciągu doby wyruszać będą średnio 364 pociągi.

    - Rozkład został dostosowany do potrzeb pasażerów. Niektóre relacje zostały
    wydłużone, dzięki czemu zredukowano kilka połączeń na trasach, gdzie był
    niewielki ruch pasażerski. Tam, gdzie jest najwięcej zainteresowanych,
    pojawiły się dodatkowe składy - mówi Stefan Czapczyk, zastępca dyrektora do
    spraw handlowych PKP PR w Poznaniu. - Wprowadzono też pociągi bezpośrednie,
    na przykład z Poznania do Legnicy czy Kudowy Zdroju oraz połączenie Konina z
    Łodzią. W naszym województwie niektóre zmiany podyktowane są również
    trwającą modernizacją poznańskiego węzła kolejowego.

    Wśród nowych pociągów pojawi się "Narciarz", który dowiezie pasażerów między
    innymi z Wielkopolski do Zakopanego. Codzienny pociąg "Jaćwing" z Suwałk do
    Wrocławia, zamiast przez Częstochowę i Opole pojedzie przez Łódź i Ostrów
    Wielkopolski, a krótszą trasą przez Poznań i Piłę będzie kursował sezonowy
    pociąg z Bielska-Białej do Kołobrzegu. Uruchomione będą też dodatkowe składy
    z Warszawy do Poznania.
    Wprowadzenie dodatkowych pociągów możliwe było między innymi dzięki wyższemu
    dofinansowaniu przewozów przez samorząd województwa. W projekcie budżetu na
    przyszły rok przewidziano na ten cel ponad 73,6 milionów złotych. Również
    wprowadzenie 20 szynobusów (tańszych w eksploatacji), umożliwia zwiększenie
    oferty i daje oszczędności.

    Zmiany od 9 grudnia
    Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie w nocy 9 grudnia i będzie obowiązywał do
    13 grudnia 2008 roku. Taka zmiana nastąpi nie tylko w Polsce, ale w
    większości państw Europy. W czasie jego obowiązywania w Wielkopolsce pojawią
    się też kolejne korekty związane z modernizacją węzła kolejowego. Pierwsza z
    nich planowana jest już na 1 lutego.

    Anna Kosek  -  POLSKA Głos Wielkopolski

    http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/794521.html





    Temat: PKP zmienia swój rozkład jazdy
    Dobra i zła wiadomość dla bydgoskich pasażerów pociągów. Spółka Intercity
    uruchomi połączenie do Warszawy. Z kolei Przewozy Regionalne zapowiadają, że
    w grudniu możemy stracić po jednym pociągu do stolicy, Trójmiasta i Wrocławia

    Intercity już poinformowała o rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 11
    grudnia. Po kilku latach przerwy pociąg tej spółki znów będzie docierał do
    Bydgoszczy. Z naszego miasta do Warszawy skład "Kujawy" będzie wyruszał
    codziennie, oprócz niedziel, o godz. 6.30, na miejsce dotrze o 10.17. W
    powrotną drogę wyjedzie, z wyjątkiem sobót, o 15.43, na stacji Bydgoszcz
    Główna zamelduje się o 19.29.

    - Zaproponujemy podróż w zmodernizowanych wagonach. Dołączony zostanie
    również wagon przystosowany do przewozu rowerów - mówi Anna Rosiek, rzecznik
    prasowy PKP IC.

    Rozkład jazdy pociągów jest tak skonstruowany, że dużo łatwiej i szybciej niż
    dotychczas będzie można dojechać do Katowic, Krakowa i Berlina. Na stacji
    Warszawa Zachodnia zagwarantowano możliwość przesiadki na pociąg
    intercity "Kaszub" do Krakowa i ekspres "Beskidy" do Katowic.

    - Dzięki temu podróż z Bydgoszczy do tych miast z przesiadką w Warszawie
    będzie o dwie godziny krótsza niż bezpośrednim pociągiem pospiesznym. W
    drodze powrotnej oczywiście również możliwe będzie podobne połączenie -
    zapowiada Rosiek.

    Z kolei w Kutnie "Kujawy" będą skomunikowane z pociągiem Eurocity do Berlina.
    Wyjeżdżając z Bydgoszczy o 6.30, do stolicy Niemiec dojedziemy o 13.20,

    będziemy o 19.28.

    Niestety, kłopoty ma spółka PKP Przewozy Regionalne. Ministerstwo
    Infrastruktury nie przekazało jej wystarczających pieniędzy na pociągi
    międzywojewódzkie. Dwa z nich przejeżdżają przez nasze województwo.

    - Chodzi o "Kujawiaka" do Warszawy i "Pomorzanina" jadącego przez Bydgoszcz z
    Gdyni do Wrocławia - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PR. - Są one oznaczone
    w rozkładzie jazdy literką "F", co oznacza kursowanie po ogłoszeniu. Jak nie
    dostaniemy na nie pieniędzy, to od 11 grudnia nie pojadą - zapowiada.

    Sprawa powinna się wyjaśnić do połowy listopada.

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,2979972.html





    Temat: Reaktywacja Bydgoszcz - Chełmża. Start: 13.XI.
    Pociąg z Bydgoszczy do Chełmży ruszy 13 listopada
    Za kilkanaście dni na trasę Bydgoszcz - Chełmża powróci, po ponad ośmiu latach, pociąg. Znamy już także rozkład jazdy pociągów. To dobra wiadomość przede wszystkim dla mieszkańców wszystkich miejscowości przy reaktywowanej linii.

    Przywrócenie połączeń na tej nieużywanej od 2000 r. linii kolejowej to jeden z elementów praktycznej realizacji polityki społecznej samorządu województwa. Chodzi o to, by publiczny transport kolejowy umożliwiał tanie dojazdy – do szkoły, do pracy, na zakupy, ale też do teatru czy na koncert – mieszkańcom tych miejscowości regionu, których skomunikowanie z ośrodkami metropolitalnymi jest obecnie niedostateczne.

    Przekazany rozkład jazdy jest załącznikiem do umowy pomiędzy Urzędem Marszałkowskim a PKP Przewozy Regionalne, która zostanie podpisana w ciągu najbliższych kilku dni. Pierwszy pociąg wyjedzie na trasę wczesnym rankiem 13 listopada.

    Rozkład jazdy pociągów, który będzie obowiązywał do 13 grudnia, do pobrania tutaj .

    Cennik biletów do pobrania tutaj .

    - Cieszę się, że udało się wprowadzić w życie projekt reaktywacji tego ważnego ze społecznego punktu widzenia połączenia. Dla mieszkańców wielu wsi i miasteczek pociąg, którym dojeżdża się do szkoły czy do pracy, to jedyna szansa na podjęcie nauki czy zatrudnienia poza miejscem zamieszkania. Należy też pamiętać, że wygodna, tania i przyjazna środowisku komunikacja publiczna to przyszłościowa alternatywa dla zakorkowanych dróg i ulic – komentuje marszałek województwa Piotr Całbecki.

    Beata Krzemińska
    rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego

    3 listopada 2008r.

    Trzeba przyznac ze PKP PR sie postaralo jezeli chodzi o rozklad jazdy oraz ceny biletow. Jestem w szoku.
    Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.

    Rozklad: http://www.kujawsko-pomorskie.pl/files/ ... tabela.pdf
    Cennik: http://www.kujawsko-pomorskie.pl/files/ ... cennik.pdf

    POZDRAWIAM



    Temat: Bydgoszcz Gł. - Chełmża - reaktywacja
    Blisko 40 pasażerów przyjechało pierwszym - po ośmiu latach przerwy - pociągiem z Chełmży, przez Fordon, do Bydgoszczy Głównej. Pasażerowie cieszą się z reaktywacji połączeń, ale przekonują, że należy poprawić rozkład jazdy
    Kierownik pociągu Chełmża-Bydgoszcz pierwszy raz wysiadł wczoraj na stacji Bydgoszcz Fordon
    Wszyscy podróżni, z którymi w czwartek rozmawialiśmy, przekonują, że uruchomienie pociągu na tej trasie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Choć już w pierwszym dniu kursowania nie obyło bez kłopotów: z powodu awarii autobusu szynowego pociągi jeździły z ponad 30-minutowymi opóźnieniami. Mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż linii przekonują też, że rozkład jazdy nie spełnia ich oczekiwań. - Mieszkańcy Unisławia czekali na pociągi już od wielu lat - opowiada Felicja Muziewicz. - Ja będą nimi jeździła, bo mam rodzinę w Bydgoszczy i bardzo pasuje mi dojazd. Poza tym jest taniej niż w autobusie, który kosztuje 6 zł, a dzisiaj tu zapłaciłam 4,5. Jednak ludzie narzekają, że brakuje pociągu z miasta po godzinie 22, kiedy chcą wrócić z drugiej zmiany - przyznaje.

    - Nie tylko nie ma wieczornego połączenia z Bydgoszczy, ale brakuje też dojazdu na pierwszą i drugą zmianę do miasta. Rano pierwszy pociąg z Chełmży na stacji Bydgoszcz Główna pojawia się o godz. 6.18, a po południu o 14.14. Ludzie, którzy zaczynają pracę o 6 i o 14, nie będą z tego korzystali. Na ten odjeżdżający do Chełmży o 14.19 też niewielu zdąży - dodaje Andrzej Wróblewski.

    Zdaniem Marka Ostrowskiego, zastępcy dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy, nie dało się przygotować lepszej oferty, bo nowe pociągi trzeba było dostosować do obowiązującego już rozkładu. Z tego powodu niektóre z połączeń mogą odbiegać od oczekiwań podróżnych. - Za miesiąc zacznie obowiązywać nowy rozkład i postaramy się dokonać kilku zmian, które - mam nadzieje - spełnią chociaż część postulatów - zapowiada.

    Na uwagi dotyczące oferty czeka też Urząd Marszałkowski. Tomasz Moraczewski, dyrektor wydziału infrastruktury, zapowiada, że w miarę możliwości będą one brane pod uwagę.

    Tymczasem specjaliści przekonują, że nowe połączenia mogą zyskać dużą akceptację społeczną. W opinii Jakuba Majewskiego, prezesa Instytutu Promocji i Rozwoju Kolei, sukces może być możliwy, dzięki promocyjnym cenom. - To pierwszy w Polsce przykład reaktywacji, gdzie w pociągach obowiązuje specjalna taryfa. Pasażerowie mają szansę podróżowania taniej niż autobusami, busami czy własnymi samochodami. A cena ma bardzo duże znaczenie przy wyborze środka transportu. Dlatego jestem dobrej myśli - wyjaśnia.

    Bilet na przejazd wewnątrz miasta (centrum-Fordon) kosztuje złotówkę, z Bydgoszczy do Chełmży 7 zł.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz



    Temat: Bydgoszcz Gł. - Chełmża - reaktywacja
    Pociąg do Chełmży wrócił na tory

    Blisko 40 pasażerów przyjechało pierwszym - po ośmiu latach przerwy - pociągiem z Chełmży, przez Fordon, do Bydgoszczy Głównej. Pasażerowie cieszą się z reaktywacji połączeń, ale przekonują, że należy poprawić rozkład jazdy

    Wszyscy podróżni, z którymi w czwartek rozmawialiśmy, przekonują, że uruchomienie pociągu na tej trasie jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Choć już w pierwszym dniu kursowania nie obyło bez kłopotów: z powodu awarii autobusu szynowego pociągi jeździły z ponad 30-minutowymi opóźnieniami. Mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż linii przekonują też, że rozkład jazdy nie spełnia ich oczekiwań. - Mieszkańcy Unisławia czekali na pociągi już od wielu lat - opowiada Felicja Muziewicz. - Ja będą nimi jeździła, bo mam rodzinę w Bydgoszczy i bardzo pasuje mi dojazd. Poza tym jest taniej niż w autobusie, który kosztuje 6 zł, a dzisiaj tu zapłaciłam 4,5. Jednak ludzie narzekają, że brakuje pociągu z miasta po godzinie 22, kiedy chcą wrócić z drugiej zmiany - przyznaje.

    - Nie tylko nie ma wieczornego połączenia z Bydgoszczy, ale brakuje też dojazdu na pierwszą i drugą zmianę do miasta. Rano pierwszy pociąg z Chełmży na stacji Bydgoszcz Główna pojawia się o godz. 6.18, a po południu o 14.14. Ludzie, którzy zaczynają pracę o 6 i o 14, nie będą z tego korzystali. Na ten odjeżdżający do Chełmży o 14.19 też niewielu zdąży - dodaje Andrzej Wróblewski.
    Zdaniem Marka Ostrowskiego, zastępcy dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy, nie dało się przygotować lepszej oferty, bo nowe pociągi trzeba było dostosować do obowiązującego już rozkładu. Z tego powodu niektóre z połączeń mogą odbiegać od oczekiwań podróżnych. - Za miesiąc zacznie obowiązywać nowy rozkład i postaramy się dokonać kilku zmian, które - mam nadzieje - spełnią chociaż część postulatów - zapowiada.

    Na uwagi dotyczące oferty czeka też Urząd Marszałkowski. Tomasz Moraczewski, dyrektor wydziału infrastruktury, zapowiada, że w miarę możliwości będą one brane pod uwagę.

    Tymczasem specjaliści przekonują, że nowe połączenia mogą zyskać dużą akceptację społeczną. W opinii Jakuba Majewskiego, prezesa Instytutu Promocji i Rozwoju Kolei, sukces może być możliwy, dzięki promocyjnym cenom. - To pierwszy w Polsce przykład reaktywacji, gdzie w pociągach obowiązuje specjalna taryfa. Pasażerowie mają szansę podróżowania taniej niż autobusami, busami czy własnymi samochodami. A cena ma bardzo duże znaczenie przy wyborze środka transportu. Dlatego jestem dobrej myśli - wyjaśnia.

    Bilet na przejazd wewnątrz miasta (centrum-Fordon) kosztuje złotówkę, z Bydgoszczy do Chełmży 7 zł.

    Źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
    Gdynia: Pociągiem do Odessy. Nowy rozkład jazdy

    Więcej bezpośrednich połączeń w góry, bezpośredni wagon do Odessy. Takie zmiany znajdą pasażerowie w nowym rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity, który wchodzi w życie 14 grudnia.

    "Trzon" oferty pozostanie niezmieniony - z Trójmiasta w kierunku Warszawy pociągi PKP IC będą kursować co godzinę w szczycie i co dwie poza nim, większość składów będzie się zatrzymywać w Tczewie i Malborku.

    Jako ostatni z Gdyni, podobnie jak teraz, wyruszać będzie pociąg Tanich Linii Kolejowych "Monciak - Krupówki". W tej chwili kursuje on do Zakopanego, przez Warszawę, Częstochowę, Katowice i Kraków. W nowym rozkładzie będzie prowadzić też wagony do Bielska-Białej i Wisły, dzielenie składu nastąpi w Katowicach.

    Do Katowic i Bielska będzie można też z Trójmiasta dojechać ekspresem "Klimczok", który w tej chwili kursuje tylko w weekendy, a od grudnia będzie jeździć codziennie. Z Gdyni Gł. odjeżdżać będzie ok. godz. 10 (w tej chwili dwie godziny wcześniej), z Bielska wyruszy o 7.55.
    Nowością będzie weekendowy bezpośredni ekspres "Tetmajer" w Gdyni do Zakopanego. Wyruszać będzie w soboty o godz. 6.55, a wracać w niedziele o 12.01. "Tetmajer" nie będzie jechać drogą okrężną przez Katowice, dlatego dotarcie pod Giewont zajmie mu 12 godzin, 3,5 godz. szybciej od wspomnianego pociągu TLK Monciak - Krupówki.

    Przez cały rok będzie kursować pociąg TLK "Pobrzeże" Warszawa-Trójmiasto- Kołobrzeg. W sezonie letnim był on "zastępowany" przez Ex. Posejdon, który w 2009 r. pojedzie przez Bydgoszcz. Z Warszawy przez Trójmiasto do Kołobrzegu wciąż kursować będzie natomiast Ex. "Słupia", w składzie którego w grudniu pojawi się przedział dla matki z małym dzieckiem. Rodzice znajdą w nim m.in. przewijak i stoliczek do karmienia.

    W czasie letnich wakacji kursować będzie bezpośredni wagon sypialny z Gdyni do Lwowa i Odessy. Czas przejazdu do Odessy - półtorej doby. Podobnie jak teraz, codziennie jeździć będzie wagon sypialny z Gdyni do Berlina.

    Czas przejazdu pociągów PKP Intercity w nowym rozkładzie pomiędzy Warszawą Centralną i Gdańskiem Gł. ma wynosić 3 godz. i 50 min. Podróżni muszą się jednak przygotować na częste zmiany rozkładów, związane z remontami torów.

    Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Kujawsko-Pomorskie: zmiany rozkładu jazdy

    Spółka PKP Przewozy Regionalne modyfikuje rozkład jazdy pociągów w województwie kujawsko-pomorskim. Zmiany zaczną obowiązywać 1 marca.

    To odpowiedź na wnioski przesyłane do nas i do Urzędu Marszałkowskiego - tłumaczy Marek Ostrowski, zastępca dyrektora w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy. - Po prostu wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów.

    Jakie zmiany czekają podróżnych? O godz. 5.10 wyjedzie dodatkowy pociąg z Unisławia Pomorskiego do Chełmży .Skład ruszający dotychczas o godz. 18.15 z Bydgoszcz Gł. do Torunia pojedzie godzinę wcześniej. Pociąg Bydgoszcz Gł. - Unisław zamiast o 20.40 ruszy już o godz. 19.16 i będzie dojeżdżał do Torunia Gł. . Kurs z Chełmży do Bydgoszcz Gł. zostanie przesunięty z godz. 17.13 na 17.35 . Skład jadący o godz. 5 z Unisławia do Bydgoszczy będzie rozpoczynał bieg w Toruniu o godz. 4.10. Pociąg o godz. 4.57 z Torunia Gł. do Bydgoszcz Gł. na odcinku Toruń Gł. - Chełmża będzie kursował wyłącznie w soboty, niedziele i święta, zaś od Chełmży będzie kursował codziennie. Skład z Unisławia do Bydgoszczy Gł. z godz. 7.10 będzie jeździł tylko w dni robocze. Pociąg z Torunia Gł. (odjazd 15.04) do Bydgoszczy Gł. na odcinku Toruń Gł. - Chełmża wyjedzie również w soboty . Pociągi Bydgoszcz Gł. (odjazd 6.23) - Unisław nie będą kursowały w wakacje . Sład z Inowrocławia do Torunia Gł. zamiast o godz. 6.35 ruszy sześć minut wcześniej i zatrzyma się na stacji Toruń Kluczyki. Pociąg z Jabłonowa Pomorskiego do Iławy wystartuje o godz. 6.52 zamiast o godz. 6.45 . "Łuczniczka" relacji Bydgoszcz Gł. (odjazd 6.15) - Toruń Wschodni będzie odjeżdżała ze stacji Toruń Gł. o godz. 7.24 . Pociąg z Torunia Gł. do Włocławka odjeżdżający o godz. 22.40 będzie kursował codziennie. Skład relacji Włocławek - Toruń Wschodni (odjazd godz. 4.27) będzie kursował codziennie.

    źródło: Gazeta Wyborcza



    Temat: Bydgoszcz - Chełmża

    Nowy rozkład i przystanek
    Od marca zmienia się rozkład jazdy na reaktywowanej linii Bydgoszcz Chełmża. Wkrótce na trasie pojawi się też nowy przystanek w Dąbrowie Chełmińskiej. Pasażerowie czekają na kolejne.
    Codziennie z szynobusów na trasie Bydgoszcz-Chełmża korzysta około 500 osób. Może być ich jeszcze więcej. Pod warunkiem, że powstaną nowe przystanki.
    - Dziś wielu pasażerów wybiera autobus - mówi jeden z mieszkańców Dąbrowy Chełmińskiej. - Stacja jest fatalnie zlokalizowana. Znajduje się kilometr od centrum miejscowości. Tymczasem do kilku przystanków autobusowych w zasadzie każdy ma blisko.
    Teraz może się to zmienić. Wkrótce ma ruszyć budowa nowej stacji przy ul. Targowej. To znacznie skróci czas dotarcia na dworzec. Ostateczna decyzja o dofinansowaniu prac przez Urząd Marszałkowski ma zapaść w poniedziałek. Oprócz gminy na inwestycję dołożyć mają się starostwo i PLK. Jeśli wszystkie strony się dogadają prace będą mogły ruszyć już wiosną. O kolejny przystanek dopinają się też mieszkańcy Wałdowa Królewskiego. Tempa nabierają natomiast prace nad projektem rewitalizacją połączenia z Bydgoszczy przez Szubin do Kcyni. - Rozmawiamy o partycypacji w kosztach tego przedsięwzięcia przez poszczególne samorządy. Mamy nadzieję, że uda nam się jak najszybciej pozytywnie ustalić wszelkie szczegóły tak, by pociągi pomiędzy Kcynią i Bydgoszczą mogły powrócić na tory już w przyszłym roku - mówi wicemarszałek województwa, Bartosz Nowacki.
    1 marca zmienia się też rozkład jazdy na trasie Bydgoszcz-Chełmża, między innymi popołudniowe godziny odjazdów z Bydgoszczy. Szynobusy będą wyruszać z dworca głównego o 15.15, 17.15 i 19.16. Ze szczegółami można się zapoznać na stronie www.pr.pkp.pl

    http://www.infofordon.pl/...&ac=0&Itemid=85



    Temat: System przesiadkowy "A+T" Fordon/Osowa - Centrum

    Kolejne zmiany w systemie A+T

    Po pomiarach „napełnień” w autobusach i naszej redakcyjnej debacie w Fordonie, drogowcy wprowadzają kolejne zmiany w rozkładach.

    Przepełnione autobusy przyspieszone i rozkłady jazdy częściowo niedostosowane do godzin pracy zakładów w centrum. Te słabości systemu A+T wytykali mieszkańcy największej dzielnicy już miesiąc temu. - Rozkład jazdy „94” nie jest dostosowany do godzin pracy największych zakładów zlokalizowanych przy dworcu PKP. Na przykład druga zmiana w Tyco i PESI-e kończy pracę o godz. 22.00, a autobus odjeżdża o tej samej porze. Nikt na niego nie zdąży, a następny jest o godz. 22.30. Rano jest podobnie - przekonywali członkowie Rady Osiedla Terenów Nadwiślańskich.

    - Po wprowadzeniu systemu A+T, na „93” przesiadło się zdecydowanie więcej osób. Autobusy w szczycie są notorycznie przepełnione - narzekali pasażerowie z Tatrzańskiego.

    Zarząd dróg, po przeprowadzeniu analiz, spełni postulaty mieszkańców. Od piątku linie „93” i „94” otrzymają nowe rozkłady.

    - Wprowadzając system A+T, zwiększyliśmy częstotliwość kursowania linii 93 - tłumaczy zastępca dyrektora ZDMiKP, Daniel Sarul. - Mieliśmy przy tym świadomość, że z czasem może ona przyciągnąć jeszcze więcej pasażerów. Jednak bez sprawdzenia tego w praktyce i dokładnych pomiarów, trudno było nam ocenić realne potrzeby. Od piątku „93” w szczycie będzie kursować co 15, a poza nim - co 20 minut - dodaje dyrektor.

    „94” nie pojedzie częściej, ale teraz większość pasażerów ma zdążyć na autobus.

    - Zmiana godzin odjazdów dla autobusów tej linii umożliwi dojazd na godz. 8 w rejon dworca PKP i odjazd z tego przystanku po zakończeniu pracy o godzinie 22 - mówi rzecznik ZDMiKP, Bogumił Grenz. - Od czerwca zwiększy się też częstotliwość kursowania linii 56 i 79. Dodatkowo, nowy rozkład dostanie linia 61, a w w dni wolne częściej pojedzie „75”, z którego latem korzysta więcej pasażerów. Szczegółowe godziny odjazdów zostaną zamieszczone na przystankach oraz w serwisie internetowym www.zdmikp.bydgoszcz.pl - informuje rzecznik.

    link:http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=2&NrIssue=610&NrSection=1&NrArticle=67219&IdTag=85

    EXPRESS BYDGOSKI




    Temat: Głos Koszaliński - Pociągów coraz więcej
    Głos Koszaliński, Pociągów coraz więcej, 18-11-2006

    Są pieniądze, będą dodatkowe pociągi! 10 grudnia wchodzi w życie nowy
    kolejowy rozkład jazdy. Dokument jest jeszcze w trakcie opracowywania, ale
    nam już udało się ustalić szczegóły. Ku naszemu zaskoczeniu, nie zostanie
    zlikwidowane żadne połączenie.

    Co roku pasażerowie drżeli na wieść o zmianie rozkładu jazdy. Zazwyczaj
    wiązało się to z wykreśleniem kilku lub kilkunastu połączeń, które pozwalały
    mieszkańcom dotrzeć do pracy czy szkoły. W tym roku ma być inaczej. Urząd
    Marszałkowski w Szczecinie, który odpowiada za lokalne połączenia, przekazał
    spółce PKP Przewozy Regionalne 7 milionów złotych więcej niż w ubiegłym
    roku. Pozwoli to na utrzymanie obecnych i uruchomienie dodatkowych
    pociągów. - Trochę zmian nas czeka - potwierdza Andrzej Tomaszewski,
    zastępca dyrektora PKP PR w Szczecinie. - Pasażerowie powinni jednak spać
    spokojnie.
    W rozkładzie pojawią się dwa nowe połączenia Koszalin - Kołobrzeg (i z

    cztery na trasie Koszalin - Białogard i po dwa relacji Białogard - Kołobrzeg
    i Białogard - Szczecinek.
    - W związku z tym, że brakowało połączeń w godzinach od 8 do 14, właśnie w
    tym czasie będą kursowały nowe pociągi - informuje Mateusz Żmuda z PKP w
    Szczecinie. - Wprowadzimy też drobne modyfikacje dotyczące obecnych godzin
    przyjazdów i odjazdów. Są to jednak zmiany kosmetyczne.
    Trochę o innych nowościach. Pospieszny z Białegostoku do Szczecina (przez
    Słupsk i Koszalin), będzie od 10 grudnia pociągiem osobowym. Skład relacji
    Koszalin - Poznań, który obecnie jeździ dwa razy w tygodniu, będzie kursował
    codziennie przez cały rok. "Kopernik" (Warszawa-Bydgoszcz), będzie jeździł
    codziennie do Bydgoszczy, ale w wakacje trasa zostanie wydłużona do
    Kołobrzegu. "Gwarek" (Katowice - Słupsk) latem będzie jeździł także do
    Ustki.
    A co ze zlikwidowanym bezpośrednim połączeniem z Koszalina do Warszawy? - Tu
    nic się nie zmieni - mówi M. Żmuda. - Nie zapowiada się też, by w
    najbliższym czasie został uruchomiony taki pociąg. Pasażerowie nadal będą
    dojeżdżać szynobusem do Słupska, a tam przesiadać się do pociągu kursującego
    do stolicy.





    Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
    Zawiezie nas PCC Rail Arriva

    Od grudnia na torach kolejowych województwa pojawi się konkurencja dla PKP. Wczoraj w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu dyskutowano o nowym rozkładzie jazdy.

    Mowa o konsorcjum polsko-brytyjskim, firmie PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska.

    Ma ona obsługiwać jedną trzecią przewozów pasażerskich w naszym regionie. Głównym węzłem komunikacyjnym, na którym ma się poruszać, jest trasa Bydgoszcz-Toruń.

    - W końcu Polskie Koleje Państwowe, które corocznie likwidują połączenia lub je zawieszają, będą miały konkurencję - mówi Krzysztof Schroeder, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Nam jako jedynemu województwu w kraju udało się pozyskać partnera w tej branży. W ramach przetargu firma PCC Rail Arriva zobowiązała się do utrzymania minimum, jakie dotychczas świadczy PKP, oraz wprowadzenia drobnych modyfikacji. Naszym priorytetem jest rewitalizacja linii kolejowych przy niewielkich środkach.

    Dla Grudziądza unowocześnienie kolei oznacza krótszy, nawet o pół godziny, dojazd do Torunia. Zanim jednak polsko-brytyjski koncern wejdzie na rynek polski, niezbędne jest zapewnienie odpowiedniego zaplecza: taboru, kadry zawodowej, bazy technicznej.

    Anglicy dysponują 15 szynobusami. Według szacunków to zdecydowanie za mało.

    - By temu zaradzić, udało się nam sprowadzić już dodatkowe składy z Danii - informuje Piotr Łacwik, główny specjalista Wydziału Transportu Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - To dwudziestoletni tabor, wagony są z klimatyzacją w dobrym stanie technicznym. Jednak, by zaczęły jeździć na polskich torach, muszą przejść odpowiednie badania, uzyskać certyfikaty, a to może potrwać nawet do maja przyszłego roku. Myślimy również nad zakupem doczep do wagonów bez napędu. Ubiegaliśmy się również o formę dzierżawy wagonów od PKP, jednak bez powodzenia.

    Jeśli chodzi kadrę, to spółka planuje docelowo zatrudnić od 150 do 200 osób. W tej chwili trwają rozmowy odnośnie bazy technicznej.

    Proponowany rozkład jazdy, który teoretycznie miałby obowiązywać od 9 grudnia 2007 roku, na razie jest skromny. Wszystko spowodowane trudnymi negocjacjami z dotychczasowym monopolistą, czyli PKP.

    - Mamy nadzieję, że w trakcie roku poczynimy dalsze kroki w kierunku poszerzenia oferty przewozowej - dodaje Krzysztof Schroeder.

    źródło: Nowości



    Temat: [pr] Zawiezie nas PCC Rail Arriva
    http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPu...

    Zawiezie nas PCC Rail Arriva

    Aleksandra Pasis, Piątek, 27 Lipca 2007

    Od grudnia na torach kolejowych województwa pojawi się konkurencja dla
    PKP. Wczoraj w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu dyskutowano o nowym
    rozkładzie jazdy.

    Mowa o konsorcjum polsko-brytyjskim, firmie PCC Rail/Jaworzno Arriva
    Polska.

    Ma ona obsługiwać jedną trzecią przewozów pasażerskich w naszym
    regionie. Głównym węzłem komunikacyjnym, na którym ma się poruszać,
    jest trasa Bydgoszcz-Toruń.
    Reklama

    Reklama

    - W końcu Polskie Koleje Państwowe, które corocznie likwidują
    połączenia lub je zawieszają, będą miały konkurencję - mówi Krzysztof
    Schroeder, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu
    Marszałkowskiego. - Nam jako jedynemu województwu w kraju udało się
    pozyskać partnera w tej branży. W ramach przetargu firma PCC Rail
    Arriva zobowiązała się do utrzymania minimum, jakie dotychczas
    świadczy PKP, oraz wprowadzenia drobnych modyfikacji. Naszym
    priorytetem jest rewitalizacja linii kolejowych przy niewielkich
    środkach.

    Dla Grudziądza unowocześnienie kolei oznacza krótszy, nawet o pół
    godziny, dojazd do Torunia. Zanim jednak polsko-brytyjski koncern
    wejdzie na rynek polski, niezbędne jest zapewnienie odpowiedniego
    zaplecza: taboru, kadry zawodowej, bazy technicznej.

    Anglicy dysponują 15 szynobusami. Według szacunków to zdecydowanie za
    mało.

    - By temu zaradzić, udało się nam sprowadzić już dodatkowe składy z
    Danii - informuje Piotr Łacwik, główny specjalista Wydziału Transportu
    Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - To
    dwudziestoletni tabor, wagony są z klimatyzacją w dobrym stanie
    technicznym. Jednak, by zaczęły jeździć na polskich torach, muszą
    przejść odpowiednie badania, uzyskać certyfikaty, a to może potrwać
    nawet do maja przyszłego roku. Myślimy również nad zakupem doczep do
    wagonów bez napędu. Ubiegaliśmy się również o formę dzierżawy wagonów
    od PKP, jednak bez powodzenia.

    Jeśli chodzi kadrę, to spółka planuje docelowo zatrudnić od 150 do 200
    osób. W tej chwili trwają rozmowy odnośnie bazy technicznej.

    Proponowany rozkład jazdy, który teoretycznie miałby obowiązywać od 9
    grudnia 2007 roku, na razie jest skromny. Wszystko spowodowane
    trudnymi negocjacjami z dotychczasowym monopolistą, czyli PKP.

    - Mamy nadzieję, że w trakcie roku poczynimy dalsze kroki w kierunku
    poszerzenia oferty przewozowej - dodaje Krzysztof Schroeder.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 115 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.