Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne PKP Łódź Fabryczna Warszawa PKP Nowa Sól Kontakt |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Rozkład jazdy BydgoszczTemat: Rozkład jazdy 2008/2009 dla woj. kujawsko-pom. Stawiamy na pociąg, ale narzekamy PKP PR i Arriva PCC zaprezentowały nowy rozkład jazdy. Nie wszyscy pasażerowie będą zadowoleni Małgorzata Oberlan, Sobota, 6 Grudnia 2008 Na trasach Toruń-Bydgoszcz i Toruń-Włocławek pasażerów przybyło w ciągu roku o 22 i 28 procent. Od pierwszych dni po przywróceniu linii tłoczno jest też na trasie Chełmża-Bydgoszcz. Od 13 listopada, gdy reaktywowano nieczynne przez osiem lat połączenie, do końca listopada z pociągów na trasie Chełmża-Bydgoszcz skorzystało aż 8,2 tysiąca pasażerów. Reklama - Dobowo jest ich ponad 450, ale ta liczba stale rośnie - mówi Marek Ostrowski, z-ca dyrektora ds. handlowych PKP Przewozy Regionalne w Bydgoszczy. Poprawki dopiero w marcu Niestety, osiem par pociągów kursujących na tej trasie nie zadowala pasażerów. Liczą, że w przyszłości połączeń będzie więcej. W godzinach popołudniowych przerwy w kursowaniu sięgają trzech godzin. Od początku kursowania pasażerowie zgłaszają też uwagi co do godzin odjazdów. Skarżą się na zbyt wczesne odjazdy ze stacji Bydgoszcz Główna po godzinie 15.00 (było 15.15, będzie 15.12). Dla osób pracujących w mieście nad Brdą dotarcie na ten pociąg okazuje się niemożliwe. Niestety, od 14 grudnia lepiej nie będzie. - Późniejsze kursowanie tego pociągu spowodowałoby brak skomunikowań na stacji Chełmża z pociągami w kierunku Grudziądza i Torunia - tłumaczy Marek Ostrowski. Dodaje też, że inne niedogodności na tej trasie spowodowane są w dużej mierze tempem, w jaki stworzono rozkład jazdy dla tej linii. - W Polskich Liniach Kolejowych (zarządca torów) zamówiony został dopiero 20 października, kiedy to Urząd Marszałkowski był w stanie określić termin uruchomienia pociągów. Rozkład więc, zarówno ten jeszcze obowiązujący, jak i ten, który wejdzie w życie 14 grudnia, został praktycznie nałożony na istniejąca już siatkę połączeń. Pierwsze korekty, zgodnie z regulaminem PLK, możliwe będą 1 marca 2009 roku - tłumaczy dyrektor. Ruch na trasach BiT i WiT wzrósł przez rok o 22 i 28 procent. Kampanie promujące bilet aglomeracyjny (BiT) i regionalny (WiT) z pewnością się do tego przyczyniły, bo zwróciły uwagę mieszkańców na kolej. Sam bilet jako tako zdaje jednak egzamin tylko w wersji miesięcznej. W styczniu kupiło go 85 osób, w październiku - 134. Niewiele, ale widać tendencję wzrostową. Sprzedaż biletów aglomeracyjnych jednorazowych spadła od stycznia do października br. z poziomu 1050 miesięcznie do 841. Podróżni częściej kupują normalny bilet PKP PR. Jest o 50 groszy tańszy od aglomeracyjnego. Możliwość dotarcia do centrum miasta zapewnia wydłużenie większości kursów pociągów do stacji Toruń Miasto i Wschodni. Co się zmieni od 14 grudnia? Nowy rozkład jazdy torunian specjalnie nie zaskoczy. Liczba połączeń z Bydgoszczą i Włocławkiem pozostanie taka sama, podobnie jak czas przejazdu. Nie będzie za to trzech połączeń osobowych do Zduńskiej Woli. Konsorcjum Arriva PCC natomiast, zgodnie z postulatami podróżnych, dodaje nowy pociąg na trasie Toruń-Lipno. Chodzi o tak zwany "pociąg szkolny", dostosowany do potrzeb uczących się w Grodzie Kopernika. Z Torunia Głównego startować będzie o 13.38, do Lipna dotrze o 14.18. Prywatny przewoźnik uruchamia też dodatkowy pociąg z Torunia Głównego (odjazd o 14.52) przez Chełmżę do Kornatowa (przyjazd o 15.45). To odpowiedź Arrivy na życzenia tak uczniów, jak i pracujących. link do artykułu. NOWOŚCI Temat: Ukladanie rozkladow jazdy
Zgadnijcie.... . ... Byl nim ni mniej ni wiecej, a brak (za malo) pociagow !!!! Tak, tak, ludzie najbardziej narzekaja na BRAK pociagow w interesujacych
Wesolych i pogodnych Swiat zyczy Piotrek Temat: Bydgoszcz - Chełmża Za przejazd z Fordonu do dworca PKP Bydgoszcz Główna zapłacisz złotówkę - tak niską cenę ustalił Urząd Marszałkowski, żeby przyciągnąć pasażerów. Podróż potrwa 20 minut. W czwartek reaktywacja linii Bydgoszcz-Chełmża To pierwsze w najnowszej historii regionu przywrócenie zamkniętej linii kolejowej. Do tej pory byliśmy przyzwyczajeni, że PKP likwidowała kursy pociągów. Teraz ta tendencja ulega zmianie. Ostatni skład z Bydgoszczy do Chełmży odjechał osiem lat temu. Przez ten okres tory zarastały, a mieszkańcy odzwyczaili się od podróżowania pociągami. - Dzięki promocyjnym cenom, chcemy zachęcić ich do powrotu - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor wydziału infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Za przejazd do Chełmży z Bydgoszczy zapłacimy 7 zł. Ale mamy nadzieję, że z połączenia skorzystają też mieszkańcy Fordonu. Bilet z tej dzielnicy do stacji głównej będzie kosztował złotówkę, a miesięczny 40 zł. I to najważniejsza informacja dla bydgoszczan. Złotówkę będzie się płacić nie tylko za przejazd z Fordonu, ale również za każdy w obrębie miasta. Do pociągu wsiąść można na stacjach: 1. Bydgoszcz-Fordon (przy ul. Fordońskiej, nieopodal wjazdu do Starego Fordonu); 2. Bydgoszcz-Akademia (blisko akademików UTP); 3. Bydgoszcz-Brdyujście; 4. Bydgoszcz-Wschód; 5. Bydgoszcz-Bielawy; 6. Bydgoszcz-Leśna; 7. Bydgoszcz Główna. Kolejarze apelują do kierowców: - Prosimy o uwagę! Na niewykorzystanych przez lata torach znów będzie jeździł pociąg. Dzięki połączeniu miasto zyska również alternatywną możliwość dojazdu do Torunia. Wszystko przez to, że część kursów z Chełmży będzie wydłużona właśnie do tego miasta. Na razie PKP Przewozy Regionalne mają zapewnioną obsługę trasy przez miesiąc. Co się wydarzy od 14 grudnia, kiedy w życie wchodzi nowy rozkład jazdy, trudno przewidzieć. Konsorcjum Arriva PCC, które przegrało przetarg, odwołało się od tej decyzji do Urzędu Zamówień Publicznych i nie ma na razie terminu rozpatrzenia sprawy. Jednak, jak dowiedzieliśmy się, Urząd Marszałkowski chce skierować wniosek do UZP o możliwość zamówienia usług z wolnej ręki w PKP PR, z powodu ważnego interesu społecznego, aż do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia sprawy. Urząd Marszałkowski przekazał spółce PKP Przewozy Regionalne trzy autobusy szynowe, które będą wykorzystywane na tej trasie. Na czwartek przygotowano specjalny kurs inaugurujący, w którym wezmą udział władze gmin, po których przejeżdżać będzie pociąg, województwa, parlamentarzyści. Na torach pojawi się wówczas nowoczesny pociąg spalinowy, który bydgoska PESA produkuje dla włoskich kolei w Bari. Tymczasem są już plany następnej reaktywacji linii kolejowej w regionie. Chodzi o przywrócenie połączeń z Bydgoszczy przez Szubin do Kcyni. Samorządy gmin, przez które przebiega trasa, są nawet gotowe pokryć koszty uruchomienia pociągów. Jest szansa, że składy wrócą na tą trasę pod koniec przyszłego roku. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz http://miasta.gazeta.pl/b..._w_20_min_.html /p: wyciąłem z cytatu rozkład jazdy. Już raz się pojawił. /h: jak tniesz to porządnie... usunąłem niepotrzebne wstawki o autorze Temat: Bydgoszcz Gł. - Chełmża - reaktywacja moja odpowiedź jest taka Przyjechał jak za dawnych lat... Pociągi są, ale złośliwi mówią, że rozkład jazdy ułożono pod kolejarzy, którzy mają blisko z pracy do domu Na torach między Chełmżą i Bydgoszczą znów pojawiły się pociągi. Pasażerowie się cieszą, ale też narzekają na bezsensowny rozkład jazdy i ogromne opóźnienia. Już pierwszego dnia w podróż pociągiem wybrało się sporo osób mieszkających pomiędzy tymi miastami. Panuje ogólne zadowolenie z faktu, że po ośmiu latach przerwy, znów została przywrócona komunikacja kolejowa. Niestety, nie brakuje głosów krytyki. Praktycznie codziennie wszystkie przedpołudniowe pociągi notują opóźnienia sięgające 50 minut. Przypomnijmy, że w ofercie przetargowej PKP PR pokonały Arrivę PCC niższą ceną oraz lepszą punktualnością rzędu 95 procent. Dyrektor Przewozów Regionalnych, Henryk Szklarski, opóźnienia tłumaczy wysoką awaryjnością szynobusów zakupionych w bydgoskich zakładach PESA, a które do przewozów udostępnił Urząd Marszałkowski. - W chwili obecnej mamy do dyspozycji dwa szynobusy. Mimo, że są po niedawnym przeglądzie technicznym, od pierwszych kursów ujawniło się sporo usterek, z którymi maszyniści muszą sobie radzić już na trasie. Słowa dyrektora znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Często zdarza się, że po zatrzymaniu szynobusu na stacji maszynista wyłącza silnik i szuka przyczyny kolejnej awarii. Paradoksalnie, gdy Arriva PCC rozpoczynała swoją działalność, opóźnienia pociągów również były tłumaczone zawodnością szynobusów oraz słabą znajomością sprzętu przez pracowników. Zupełnie inna sytuacja jest jednak w przypadku kolejarzy z PKP, którzy przecież obsługiwali te pojazdy przez kilka lat. Dyrektor Szklarski zapewnia, że opóźnienia nie będą się już powtarzać. Wiele słów krytycznych posypało się na zaproponowany rozkład jazy. Pociąg, którym pasażerowie jadą do Bydgoszczy na 6 rano zabiera pasażerów dopiero od Unisławia. Wprawdzie skład jedzie aż z Torunia, ale jako służbowy. Równie dziwnie wygląda możliwość popołudniowych powrotów z Bydgoszczy. Mało kto ma szansę zdążyć na pociąg po godzinie 14. lub 15. Złośliwi twierdzą, że rozkład ułożono pod kolejarzy, którzy mają przecież blisko z pracy do pociągu. Dyrektor Henryk Szklarski odpiera zarzuty twierdząc, że trudno jest ułożyć dobry rozkład pociągów na nowej trasie i wpleść go w już istniejący. W grudniu wchodzi w życie nowy rozkład jazdy dla pociągów w całym kraju i zgodnie z obietnicami, kursy na linii Chełmża – Bydgoszcz mają być zaplanowane tak, by mogły jak najlepiej służyć pasażerom. NOWOSCI Temat: [PłnDOKP] Kolej w zimę wjeżdża (za Gazetą Morską) Zmiana czasu, zmiana rozkładu Kolej w zimę wjeżdża W nocy z 24 na 25 września na terenie Polski zostanie wprowadzony czas środkowoeuropejskiego. W związku z tym nastąpi zmiana rozkładu jazdy niektórych pociągów. Na terenie Północnej DOKP sa to następujące pociągi: Pozostałe pociągi pasażerskie do godz. 3.00 kursowac będą wg czasu Rzecznik prasowy PKP Pozdrawiam, Temat: Rusza prywatna konkurencja PKP Już za niecały miesiąc, 9 grudnia, na niezelektryfikowane trasy województwa kujawsko-pomorskiego (oraz w ograniczonym zakresie pomorskiego i mazowieckiego) wyjadą pociągi firmy Arriva PCC. "Rynek Kolejowy" dotarł do dodatkowych informacji dotyczących tego przedsięwzięcia. Jakub Cichosz z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego przekazał „Rynkowi Kolejowemu”, że odcinek (Bydgoszcz) – Tuchola – Chojnice oraz (Laskowice Pomorskie) – Szlachta – Czersk będzie obsługiwać Arriva PCC, natomiast pociągi relacji Kościerzyna – Wierzchucin – Kościerzyna oraz odcinek Malbork – Kwidzyn – Grudziądz będą obsługiwały PKP Przewozy Regionalne. - Jeśli chodzi o umowę to nie zostały zakończone rozmowy, nadal trwają uzgodnienia z Urzędem Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego – dodał Jakub Cichosz. PKP PR i Arriva PCC porozumiały się w zakresie obsługi poszczególnych odcinków. Dla samorządu województwa pomorskiego istotne było optymalne wykorzystanie autobusów szynowych na jego terenie oraz całkowita wysokość kwoty dotacji, jaką zamierzał on przeznaczyć dla obu przewoźników. Konsorcjum Arriva PCC poinformowało pomorski samorząd, iż nie dysponuje wystarczającą ilością taboru do pełnej obsługi odcinka Malbork – Grudziądz zgodnie z zapotrzebowaniem woj. pomorskiego. Dlatego na tej linii połączenia obsługiwać będzie PKP PR. Wszystkie siedem autobusów szynowych będących własnością samorządu województwa pomorskiego będzie nadal dzierżawione PKP Przewozom Regionalnym. - Jeśli chodzi o tabor jaki zamierza wykorzystać Arriva PCC, to proszę skierować pytanie do przewoźnika – powiedział J. Cichosz. Pytanie dotyczące taboru, jaki Arriva PCC chce skierować na trasy wykraczające poza teren województwa kujawsko-pomorskiego skierowaliśmy więc do samego przewoźnika. Paweł Pleśniar z Arriva PCC wyjaśnił, że w związku z tym, że województwo pomorskie zdecydowało się płacić za usługę, bez udostępniania swoich szynobusów, na jego terenie będą jeździły takie same składy jak w województwie kujawsko-pomorskim. Arriva PCC będzie wozić pasażerów kujawsko-pomorskimi szynobusami SA106 zestawionymi z komfortowymi, przedziałowymi wagonami Arrivy wyposażonymi we własne systemy ogrzewania. SA106 jeździły dotąd zestawiane z bardzo pojemnymi, piętrowymi Bdhpumn, ale szynobus nie jest w stanie samodzielnie ogrzewać tych wagonów. Aktualnie dobiegają końca testy dwuczłonowych autobusów szynowych Arrivy. - Wkrótce powinny one trafić na szlak, ale ostateczna decyzja zależy od Urzędu Transportu Kolejowego – powiedział Paweł Pleśniar. – Im szybciej otrzymają one certyfikaty bezpieczeństwa, tym prędzej pierwsi pasażerowie z nich skorzystają. Park taborowy Arriva PCC będzie także wkrótce uzupełniony nowymi dwuczłonowymi autobusami szynowymi z bydgoskiej Pesy. Na terenie województwa mazowieckiego, pociągi Arriva PCC będą kończyły bieg na stacji Sierpc. W pierwszym okresie dwie pary pociągów dziennie połączą to miasto z Toruniem. Podobnie, jak w województwie pomorskim, relacja będzie obsługiwana taborem Arriva PCC. Przedstawiciel Arriva PCC ma nadzieję, iż dalsza współpraca z przedstawicielami samorządów lokalnych i urzędów marszałkowskich przy budowie oferty przewozowej oraz szybkie jej dostosowywanie do aktualnego zapotrzebowania na usługę sprawi, że rozkład jazdy, który firma będzie oferowała pasażerom będzie coraz lepszy. Jesteśmy świadomi, iż w początkowym okresie mogą wystąpić delikatne niedogodności. – Wynikać one mogą z kilku czynników, związanych nie tylko z taborem – mówi Paweł Pleśniar. Jednym z nich, jest na przykład trwający remont Poznańskiego Węzła Kolejowego. Pociągi dalekobieżne kursują według zmienionych rozkładów jazdy, do których Arriva musi się dostosować, gdyż to te pociągi mają priorytet przy ustalaniu rozkładu. Obiecał on, że jak tylko dotrą kolejne szynobusy i znikną utrudnienia związane z remontami, to przy korekcie rozkładu jazdy, zostanie on poprawiony i dopasowany do potrzeb klientów. źródło: Rynek Kolejowy Temat: System przesiadkowy "A+T" Fordon/Osowa - Centrum System przesiadkowy jest ciągle usprawniany - Codziennie korzystam z systemu przesiadkowego, by z Fordonu w którym mieszkam, dojechać do szkoły w centrum. I jestem bardzo zadowolona, bo liczy się dla mnie niska cena biletu - przyznaje Agnieszka Dolińska, uczennica liceum plastycznego. - System działa sprawnie, choć ma kilka mankamentów - zgodnie uważają pasażerowie i urzędnicy. Te minusy to m.in. wydłużony czas jazdy między Fordonem a centrum, kłopoty z idealną przesiadką, gdy podróżujący utkną w korku oraz problemy niepełnosprawnych przy przesiadce. Od 1 kwietnia mieszkańcy fordońskich osiedli płacą o połowę mniej za przejazd do Śródmieścia (tzn. 2,20 zł). Za to udogodnienie muszą się jednak przesiadać z autobusu na tramwaj, bo dotychczasowa bezpośrednia linia nr 94 omija teraz centrum szerokim łukiem. Właśnie konieczność przesiadki wzbudzała największe emocje i kontrowersje przed wprowadzeniem reformy komunikacyjnej. Okazało się jednak, że nie jest źle, a pasażerowie w większości już przyzwyczaili się do nowego rozwiązania. - Codziennie jeżdżę "siedemdziesiątką" z Fordonu i przesiadam się na Wyścigowej do tramwaju nr 3. Uważam, że to jest świetne rozwiązanie. Wprawdzie czas przejazdu odrobinę się wydłużył, ale cena biletu rekompensuje tę małą niedogodność - mówi Agnieszka Dolińska. Linia nr 70 kursuje w godzinach szczytu co pięć, a nr 3 - co siedem minut. To powoduje, że czas na przesiadkę jest ograniczony do minimum. Choć Daniel Sarul, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, przyznaje, że czasami pojawiają się kłopoty. - Rozkład się sypie, bo albo z powodu np. stłuczki zablokowane zostaje torowisko, albo - tak jak w ostatnich dniach na ul. Jagiellońskiej - dochodzi do awarii wodociągowej. Jednak, gdy nie ma żadnych przeciwności losu, system funkcjonuje sprawnie. Osobiście zdarza mi się przesiadywać po kilka godzin na ul. Wyścigowej i kontrolować to, co się tam dzieje - zapewnia. Jako największe mankamenty nowego systemu Sarul wymienia brak niskopodłogowych tramwajów, co znacznie utrudnia podróż niepełnosprawnym. Dlatego drogowcy zaczęli monitować do Miejskich Zakładów Komunikacyjnych o zakup kilku takich wozów. Po drugie, brak priorytetowego traktowania komunikacji miejskiej na sygnalizacjach świetlnych znacznie wydłuża czas jazdy. - Ale nad tym też cały czas pracujemy i chcemy w przyszłości wprowadzić centralny system kierowania ruchem. Wówczas problem się rozwiąże - zdradza wiceszef ZDMiKP. Podkreśla również, że po obniżce cen wzrosła liczba osób korzystających z komunikacji miejskiej. Pomimo tego, że bilety staniały, wpływy z ich sprzedaży nie spadły. - Wciąż też odbieramy sygnały od pasażerów, żeby coś usprawnić. W miarę możliwości reagujemy na nie. Już od maja linie 93 i 94 zatrzymują się na dodatkowych przystankach, teraz przygotowujemy się do kolejnych udogodnień - wyjaśnia. Największy tłok po zmianach w komunikacji zrobił się w linii autobusowej nr 93. Dlatego od 1 czerwca zwiększy się częstotliwość kursowania tych autobusów w szczycie do 15 minut, a po nim - do 20 minut. Korekcie ulegnie również rozkład jazdy autobusów nr 94, żeby ułatwić dojazd do dworca PKP Bydgoszcz Główna na godz. 8, oraz powrót do Fordonu po godz. 22. Jesienią natomiast mają być wyremontowane stanowiska na pętli przy ul. Wyścigowej. Pojawią się także elektroniczne tablice z rozkładem jazdy. Oprócz zmian na liniach nr 93 i 94, od 1 czerwca zwiększy się również częstotliwość kursowania linii 56, 79 i zmieni się rozkład linii 61. Natomiast od 9 czerwca autobus 75 będzie kursował częściej w dni wolne. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz link : http://miasta.gazeta.pl/b...90,4174620.html Temat: Debiut Arrivy już za chwilę To już niecały miesiąc kiedy Arriva pojawi się na regionalnych trasach kujawsko-pomorskiego. Artykuł o tym debiucie z Rynku Kolejowego wspomina o paru ciekawostkach: - wagony doczepne do SA106 Arrivy z samodzielnym ogrzewaniem - dwuczłonowe używane szynobusy tej spółki - oraz zapowiedź zakupu nowych szynobusów AFAIK Arriva zapowiadała też uruchomienie przynajmniej jednego składu wagonowego. Czy ktokolwiek widział ten tabor, przecież on musi już być gotowy albo przynajmniej w końcowej fazie przystosowywania do użycia? A oto artykuł: Już za niecały miesiąc, 9 grudnia, na niezelektryfikowane trasy województwa PKP PR i Arriva PCC porozumiały się w zakresie obsługi poszczególnych Wszystkie siedem autobusów szynowych będących własnością samorządu Pytanie dotyczące taboru, jaki Arriva PCC chce skierować na trasy Aktualnie dobiegają końca testy dwuczłonowych autobusów szynowych Arrivy. - Na terenie województwa mazowieckiego, pociągi Arriva PCC będą kończyły bieg Przedstawiciel Arriva PCC ma nadzieję, iż dalsza współpraca z źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=7043 Temat: Kto wezmie pospieszne ? Jak sie okazuje, mimo ze IRiPK odtrabil, ze pospieszne zostaja w PKP PR, to sprawa nie jest do konca pewna. Oto dzisiejsza "Gazeta Wyborcza": Konflikt w PKP. Kto weźmie pośpieszne? Krzysztof Aładowicz, Bydgoszcz 07-09-2004, ostatnia aktualizacja 06-09-2004 Spółki Intercity i Przewozy Regionalne kłócą się, która ma zarządzać Na trzy miesiące przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów nie Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, jeżeli Intercity zostałoby jednak W spółce oceniają jednak, że najlepiej, gdyby nie miała ona nic wspólnego z - Gdybyśmy teraz dostali te wszystkie pociągi pospieszne, to nie wiadomo, Brak decyzji w sprawie połączeń międzywojewódzkich niepokoi pracowników Na wszelki wypadek spółka opracowała rozkład dla 80 pociągów. - Złapaliśmy Takie cięcia spowodują protesty związków zawodowych, które będą się obawiały Kiedy zapadną jakieś decyzje? - Cały czas trwają rozmowy - mówi Anna Wołek, ------------- Wszystko to zaczyna przypominac komedie. Niemcy maja na to doskonale Pozdrawiam Temat: PKP zlikwiduje 350 połączeń regionalnych PKP zlikwiduje 350 połączeń regionalnych Krzysztof Aładowicz, Bydgoszcz 09-11-2004 , ostatnia aktualizacja 09-11-2004 17:09 Jeszcze w tym roku PKP chce zlikwidować ponad 350 połączeń regionalnych - Władze PKP ukrywają tę informację przed związkami zawodowymi i opinią Nowy rozkład ma obowiązywać za miesiąc, ale próby zdobycia informacji na jego - Mamy ustawowy obowiązek powiadamiania o zmianach na siedem dni przed ich Pracownicy oddziałów są bardziej rozmowni. - Na naszym terenie do likwidacji Nie do końca wiadomo, jak będzie wyglądał rozkład w województwie łódzkim. Ustaliliśmy, że cięcia czekają też pasażerów w województwach: Związkowcy z PKP od dziennikarzy "Gazety" dowiedzieli się o planach swojej Komander zapowiada, że na początku grudnia wszystkie związki kolejowe Temat: Zmiany w rozkładzie w kujawsko - pomorskim PKP ZPR w Bydgoszczy informuje o zmianie w rozkładzie jazdy niektórych pociągów kursujących na terenie wojeówdztwa kujawsko - pomorskiego od dnia 5 maja. 1. Całkowita zmiana rozkładu jazdy pociągów na trasie Inowrocław - Żnin. Wszytskie kursy będzie obsługiwał autobus szynowy, a dzięki likwidacji niektórych ograniczeń prędkości zmniejszy się czas przejazdów na trasie. Oto nowy rozkład: Inowrocław odj. 3.55, 6.30, 9.35, 13.12, 15.47, 18.57 Żnin przyjazdy: 5.02, 7.39, 10.43, 14.18, 16.55, 20.06 Żnin odjazdy: 5.07, 8.10, 11.33, 14.24, 17.09, 20.27 (do Torunia Gł.) Inowrocław prz.: 6.14, 9.16, 12.40, 15.29, 18.16, 21.35/o.21.49 - Toruń Gł. p 22.30 Dotychczasowy pociąg relacji Żnin o. 5.39 - Inowrocław p. 7.01 zostaje W związku z powyższym nastąpią poniższe zmiany: Ponadto: Temat: Precz z likwidacją 390 Bydgoszcz-Wągrowiec
1. tabor
Niestety - dopoki nie bedzie pieniedzy (z dotacji) i taboru (tanszego, nowszego) Nie krytykuje Twoich dzialan - nie zrozum tak mojej tutaj wypowiedzi, ale zdaj Pozdrawiam MK-PKP Temat: Trochę uwag o nowym rozkladzie Przedstawiam trochę (z natury subiektywnych) uwag o nowym rozkładzie jazdy Wydłużone czasy przejazdu wskutek kolejnego zmniejszenia prędkości rozkładowych Ostateczne odejście od ruchu cyklicznego na węźle warszawskim (pociągi Niestaranne trasowanie pociągów pospiesznych na odcinkach jednotorowych, straty Całkowity bezsens uruchamiania łącznika nr 50101 Toruń – Grudziądz do pociągu Prowadzenie ruchu pociągów pospiesznych po odcinkach, które z uwagi na obecną Jedynie turystyczny charakter pociągów pospiesznych kursujących na odcinkach Nierównomierność oferty w ciągu dnia, nawet na liniach o stosunkowo małym AM Temat: 390...kilka az za dobrych pomyslow...dlugie Witam, Sporo ostatnio na grupie dyskusji na temat linii Poznan â Bydgoszcz przez Kcynie. Tez tam w ubiegly weekend bylem i mysle, ze ma ona sporo niewykorzystanego potencjalu â jak prawie kazda linia lokalna w Polsce. Mam kilka pomyslow na temat mozliwego ozywienia tej linii â ciekaw jestem, co o nich sadzicie. Najpierw kilka slow analizy â ze tak powiem â historycznej. Linia powstala jako lokalna, laczaca wezly o lokalnym znaczeniu (Slawa, Skoki, Wagrowiec, Golancz, Kcynia, Szubin) z duzymi wezlami (Poznan, Bydgoszcz), w ramach systemu lokalnej sieci kolejowej na pograniczu Wielkopolski i Kujaw. Linia miala istotne znaczenie w lokalnym transporcie towarowym â prawie wszystkie przystanki wyposazone sa lub byly w rampy zaladowcze. W obecnej chwili, ze wzgledu na likwidacje innych polaczen kolejowych, linia nie jest zwiazana z siecia w takim stopniu, jak bylo to dawniej. Praktyczna likwidacja przewozow towarowych ogranicza wykorzystanie istniejacego potencjalu w przewozach towarowych. Linia nie ma znaczenia przelotowego w komunikacji Poznan â Bydgoszcz ze wzgledu na niekonkurencyjny czas przejazdu (rozkladowo najszybciej: 3 godz. 26 min, podczas gdy przez Inowroclaw pociagiem osobowym mozna przejechac w ciagu 2 godz. 37 min), jednak dowoz ze wszystkich lokalnych stacji do duzych wezlow wchodzi w rachube. Czynnosci dla rewitalizacji linii moga podjac takie formy: 1. Poprawa oferty dla podroznych: rozklad jazdy, nowe przystanki, ceny biletow, bilety wspolne na transport kolejowy i dowozowy autobusowy/miejski, skomunikowany transport dowozowy, park and ride 2. Dzialania marketingowe 3. Oferta przewozow towarowych dla producentow zywnosci i lokalnych przedsiebiorcow â odtworzenie systemu skladow towarowych A wiec po kolei, bo o kolei mowa: Aby porawic oferte dla podroznych trzeba przyjac, ze sa oni wybredni. Wybiora wygodniejszy, pewniejszy i tanszy sposob dojazdu. I takim kolej ma byc, aby miala sens. W tej chwili brak jest (z wyjatkiem pociagu z Wagrowca przyjezdzajacego do Poznania o 7.12) wygodnych polaczen dla uczniow, ktorzy stanowia liczna grupe pasazerow. Nikt tez nie chce isc do stacji wielu kilometrow: mysle, ze sensowne byloby ustnowienienie nowych przystankow: Miekowko, Murowana Goslina Poludnie, Malice, Wolwark, Lipniki â Dzialki (sezonowy), Biale Blota â i likwidacja przystanku Pinsko Wlkp. Tutaj przychodzi na mysl kolejna kwestia: wspolne bilety, przynajmniej miesieczne â zarowno z komunikacja miejska w Bydgoszczy i Poznaniu, jak z lokalnymi przewoznikami dowozowymi. Moze gdzies by sprobowac to wdrozyc? Ta linia wydaje sie dobra. Zanim jeszcze sie przymierzy do wielkich miast, mozna sprobowac z malymi firmami dowozowymi. Zamiast krytykowac âźbusiarzyâ, sprobowac zawrzec z nimi umowe. Mam na mysli rozkladowe zagwarantowanie skomunikowania z autobusem / busem na przyklad w relacji: Bolechowo Stacja â Biedrusko, czy Murowana Goslina Stacja â Trojanowo â Dluga Goslina â Wojnowo â Lopuchowo Stacja. Czy dojazd busem do stacji, gdy ma sie na niego wspolny bilet miesieczny z pociagiem, nie bylby zachecajacy? Przeciez ilosc biletow miesiecznych sprzedanych w relacji Wojnowo (bus) â Murowana Goslina PKP â Poznan PKP bylaby do zmierzenia i chyba wszyscy mogliby byc zadowoleni. Taki bilet bylby troszke drozszy niz bilet miesieczny PKP Murowana Goslina â Poznan, ale korzysc z podzialu ta kwota z przewoznikiem autobusowym polegalaby na gwarancji ruchu pasazerskiego. Oczywiscie dalszy krok (jesli KURS pozwoli zliczac ilosc biletow wydanych do stacji) to wprowadzenie do KURSU mozliwosci sprzedazy biletow do âźWojnowo Busâ. Inna ciekawa rzecza do zrealizowania bylby system âźPark and rideâ. Wiekszosc stacji i przystankow na trasie Poznan â Wagrowiec dysponuje utwardzonym, duzym placem, na ktorym moglby powstac parking. Zachecajaca bylaby tez szopa na rowery, ktore bylyby zostawiane âźza numerekâ. Bilet âźpark and rideâ upowaznialby na przyklad do skorzystania z ulgi 37 procent na dany dzien w posiadacze biletow miesiecznych i miesiecznych âźabonamentow parkingowychâ. To wszystko trzeba sprzedac. Codzienne w mojej skrzynce znajduje mnostwo bezplatnych informatorow, gazetek etc., ktore wyrzucam. Ale gdyby oprocz reklam zawieraly rozklad jazdy na mojej linii kolejowej, ktory w domu czy kieszeni moze sie przydac, z pewnoscia bym je zachowal. To tylko kwestia organizacji, ale jestem przekonany, ze znalezliby sie reklamodawcy chetni zamiescic swoje reklamy w rozkladowym informatorze, ktory za darmo wylozyc by mozna w pociagach i na stacjach. Transport towarowy moze zostawie na pozniej z jedna mysla: trzeba sprzedawac uslugi. Czy ktos spotkal salesmana PKP, przychodzacego do firmy i przedstawiajacego oferte transportowa kolei? Takich ludzi trzebaby wyslac do kazdej lokalnej firmy.... Pozdrawiam, Marcin Temat: O spółce PCC Rail Arriva Falstart Arrivy - pasażer psioczy na kolej Dawid Maćkowski2007-12-10, ostatnia aktualizacja 2007-12-10 20:31 Kilkudziesięciominutowe opóźnienia i zmieniony rozkład jazdy, który nie podoba się pasażerom - w ten sposób nowy przewoźnik kolejowy rozpoczął działalność na kujawsko-pomorskich trasach. - Dajcie nam kilka dni, a wszystko będzie perfekcyjnie - zapewniają władze PCC Rail Arriva Pierwszy pociąg polsko-angielskiego konsorcjum miał ruszyć w niedzielę krótko po czwartej rano z Chojnic w kierunku naszego miasta. Szybko jednak okazało się, że nie obędzie się bez kłopotów. - Szynobusy, które ze sobą połączyliśmy, nie chciały współpracować. Pojawiły się kłopoty z elektroniką i nie działały hamulce. Nerwowo staraliśmy się to naprawić, ale nie dało się uniknąć opóźnienia - relacjonuje Maciej Królak, rzecznik PCC Rail Arriva. Pociąg odjechał 50 min po czasie. To jednak nie był koniec problemów. Spóźniały się także inne składy. - Był kłopot z pociągiem z Wierzchucina. Ruszył do Bydgoszczy jakieś pół godziny po czasie - żali się jeden z naszych czytelników. Podobnie było na jeszcze kilku trasach, m.in. w Grudziądzu. Co się stało? - Okazało się, że kłopoty z hamulcami to dopiero wierzchołek góry lodowej. Później posłuszeństwa odmówiły nam jeszcze trzy pociągi i musieliśmy na miejscu je naprawiać. To wielki pech, bo kiedy odbieraliśmy je od PKP w nocy z soboty na niedzielę to gruntownie je przebadaliśmy. Wtedy wszystko było w porządku - zapewnia Królak i dodaje: - Zdiagnozowaliśmy jednak już wszystkie problemy i jesteśmy w trakcie ich naprawiania. W ciągu kilku dni kłopoty się skończą. Przepraszam za zamieszanie i proszę o jeszcze chwilkę cierpliwości. Opóźnienia to jednak nie jedyny problem nowego przewoźnika. Kolejny to pozmieniany rozkład jazdy. Joanna Kruczkowska z Błądzimia dojeżdża do Bydgoszczy pociągiem z Tucholi. - Dotąd ruszał o 3.56 i był w Bydgoszczy kwadrans po piątej. Teraz natomiast, gdy obsługuje go Arriva, rusza pół godziny wcześniej i w Bydgoszczy jest o 4.45. Tak jak ja codziennie do pracy dojeżdża nim 200 osób i teraz musimy czekać na dworcu, bo jesteśmy w mieście o wiele za szybko. Przecież to nienormalne. Dla kogo jest ten pociąg? - dopytuje. Z problemu zdają sobie sprawę władze Arrivy. - Mamy ograniczoną liczbę pociągów, więc musieliśmy ustawić je tak, żeby mogły obsłużyć wszystkie nasze trasy. Stąd właśnie te zmiany godzin. Jesteśmy jednak otwarci na sugestie i jeśli ktoś ma propozycję, jak usprawnić obsługę tras, niech do nas dzwoni i pisze. Zrobimy co się da - zachęca Królak i obiecuje, że uwagi naszej Czytelniczki będę szybko rozważone. PCC Rail Arriva ma 14 składów. Jeszcze w tym roku powinny dołączyć dwa kolejne. W przyszłym natomiast następne kilka. Nowy przewoźnik obsługuje 30 proc. połączeń regionalnych w naszym województwie. Jego pociągi odwiedzają 107 stacji w Kujawsko-Pomorskiem. Pociągami Arrivy z Bydgoszczy można pojechać do Wierzchucina, Tucholi i Chojnic. Pod jej skrzydłami jeździ też pociąg ,,Powiśle" z Bydgoszczy do Brodnicy przez Laskowice Pomorskie i Grudziądz. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz Temat: Tabor elektryczny Arrivy Falstart Arrivy - pasażer psioczy na kolej Kilkudziesięciominutowe opóźnienia i zmieniony rozkład jazdy, który nie podoba się pasażerom - w ten sposób nowy przewoźnik kolejowy rozpoczął działalność na kujawsko-pomorskich trasach. - Dajcie nam kilka dni, a wszystko będzie perfekcyjnie - zapewniają władze PCC Rail Arriva. Pierwszy pociąg polsko-angielskiego konsorcjum miał ruszyć w niedzielę krótko po czwartej rano z Chojnic w kierunku naszego miasta. Szybko jednak okazało się, że nie obędzie się bez kłopotów. - Szynobusy, które ze sobą połączyliśmy, nie chciały współpracować. Pojawiły się kłopoty z elektroniką i nie działały hamulce. Nerwowo staraliśmy się to naprawić, ale nie dało się uniknąć opóźnienia - relacjonuje Maciej Królak, rzecznik PCC Rail Arriva. Pociąg odjechał 50 min po czasie. To jednak nie był koniec problemów. Spóźniały się także inne składy. - Był kłopot z pociągiem z Wierzchucina. Ruszył do Bydgoszczy jakieś pół godziny po czasie - żali się jeden z naszych czytelników. Podobnie było na jeszcze kilku trasach, m.in. w Grudziądzu. Co się stało? - Okazało się, że kłopoty z hamulcami to dopiero wierzchołek góry lodowej. Później posłuszeństwa odmówiły nam jeszcze trzy pociągi i musieliśmy na miejscu je naprawiać. To wielki pech, bo kiedy odbieraliśmy je od PKP w nocy z soboty na niedzielę to gruntownie je przebadaliśmy. Wtedy wszystko było w porządku - zapewnia Królak i dodaje: - Zdiagnozowaliśmy jednak już wszystkie problemy i jesteśmy w trakcie ich naprawiania. W ciągu kilku dni kłopoty się skończą. Przepraszam za zamieszanie i proszę o jeszcze chwilkę cierpliwości. Opóźnienia to jednak nie jedyny problem nowego przewoźnika. Kolejny to pozmieniany rozkład jazdy. Joanna Kruczkowska z Błądzimia dojeżdża do Bydgoszczy pociągiem z Tucholi. - Dotąd ruszał o 3.56 i był w Bydgoszczy kwadrans po piątej. Teraz natomiast, gdy obsługuje go Arriva, rusza pół godziny wcześniej i w Bydgoszczy jest o 4.45. Tak jak ja codziennie do pracy dojeżdża nim 200 osób i teraz musimy czekać na dworcu, bo jesteśmy w mieście o wiele za szybko. Przecież to nienormalne. Dla kogo jest ten pociąg? - dopytuje. Z problemu zdają sobie sprawę władze Arrivy. - Mamy ograniczoną liczbę pociągów, więc musieliśmy ustawić je tak, żeby mogły obsłużyć wszystkie nasze trasy. Stąd właśnie te zmiany godzin. Jesteśmy jednak otwarci na sugestie i jeśli ktoś ma propozycję, jak usprawnić obsługę tras, niech do nas dzwoni i pisze. Zrobimy co się da - zachęca Królak i obiecuje, że uwagi naszej Czytelniczki będę szybko rozważone. PCC Rail Arriva ma 14 składów. Jeszcze w tym roku powinny dołączyć dwa kolejne. W przyszłym natomiast następne kilka. Nowy przewoźnik obsługuje 30 proc. połączeń regionalnych w naszym województwie. Jego pociągi odwiedzają 107 stacji w Kujawsko-Pomorskiem. Pociągami Arrivy z Bydgoszczy można pojechać do Wierzchucina, Tucholi i Chojnic. Pod jej skrzydłami jeździ też pociąg ,,Powiśle" z Bydgoszczy do Brodnicy przez Laskowice Pomorskie i Grudziądz. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz Temat: [CD] bilet turystyczny PR + CD! i o nowym rozkładzie PR Nie znalazłem tego, więc chyba nie było. Najciekawsze pod koniec ;) http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,195.html 14 grudnia 2008 r. zacznie obowiązywać rozkład jazdy pociągów 2008/9. PKP 1. W rozkładzie jazdy 2008/2009 uruchomimy: * 2 779 pociągów regionalnych 2. Reaktywacja odcinków: * Śląsk: Tychy – Tychy Miasto (39 par, pojadą tam 4 FLIRTy – nowoczesne 3. Nowe pociągi pospieszne PKP Przewozy Regionalne: * 2 pary rel. Wrocław – Praha (od 14.12.2008 r.) 4. Nowe pociągi przyspieszone PKP Przewozy Regionalne: * Poznań Gł. – Szczecin Gł. (weekendowy, w wakacje w rel. Poznań Gł.– 5. Nowe bezpośrednie połączenia pociągami osobowymi między stacjami: * Wrocław – Kamień Pom. przez Zieloną Górę, Kostrzyn, Szczecin 6. Nowe promocje biletowe: * Bilet turystyczny + ÄŚD – za 55 zł od piątku od godz. 18.00 do pzdr, rkplodz Temat: Historyczna chwila, czyli powitanie na Ostbahnie Historyczna chwila, czyli powitanie na Ostbahnie Dariusz Barański2008-12-14, ostatnia aktualizacja 2008-12-14 19:29 To była historyczna chwila. Po raz pierwszy po wojnie trasą dawnej Na dworcu Berlin Lichtenbeerg "Moniuszkę" witała orkiestra. To był - Dotąd nie było bezpośredniego pociągu do Berlina, przez Toruń, Mniej opłaca się jechać tym pociągiem do Berlina. Płacimy wtedy w Dzięki zniżkom i promocjom bilet będzie atrakcyjny. Dzieci do 4 lat Współpracę w promowaniu tego pociągu zapowiada Europejskie Ugrupowanie - Już wkrótce ruszy lotnisko Berlin Brandenburg International. Staramy Już teraz lepiej dopasowano rozkłady jazdy. Wkrótce, wspólnie ze Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów Temat: Bydgoszcz - Chełmża 13 listopada Polskie Koleje Państwowe uruchamiają pociągi z Bydgoszczy do Chełmży. Połączenia na tej trasie reaktywowane zostaną po ośmiu latach przerwy. Pierwotnie składy miały ruszyć 1 września. Ale przedłużająca się procedura przetargowa opóźniła inaugurację o ponad dwa miesiące. Na razie Urzędowi Marszałkowskiemu udało się jednak wyłonić przewoźnika tylko na najbliższy miesiąc - szynobusy będzie prowadziła spółka PKP Przewozy Regionalne. - Pociągi wyjeżdżać będą na tę trasę osiem razy dziennie. Rozkład zaplanowany został tak, aby mieszkańcy Ostromecka, Dąbrowy Chełmińskiej, Unisławia Pomorskiego czy Chełmży mogli dojeżdżać do Bydgoszczy do pracy lub szkoły, a następnie wrócić do domów - informuje Michał Lipiński z biura prasowego PKP PR. Co ciekawe, dzięki tej reaktywacji nasze miasto zyska również dodatkowe połączenia z Toruniem przez Chełmżę. Niestety czasy przejazdów nie będą oszałamiające. Nieco ponad 40-kilometrowy odcinek pomiędzy dworcem głównym a Chełmżą pociąg będzie pokonywał w niemal godzinę. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, ten rozkład nie przypadł do gustu urzędnikom marszałka i najprawdopodobniej w ciągu miesiąca ma zostać poprawiony. Wciąż nie wiadomo też, kto dalej będzie woził podróżnych na tej trasie od 14 grudnia, bo konsorcjum Arriva PCC, które przegrało przetarg, odwołało się od jego wyniku do działającej przy Urzędzie Zamówień Publicznych Krajowej Izby Odwoławczej. Urząd Marszałkowski w nieoficjalnych zapowiedziach zapewnia jednak, że nie dojdzie do sytuacji, że kursy trzeba będzie zawiesić. Najprawdopodobniej wkrótce wystosuje prośbę do UZP o możliwość tymczasowego zamówienia usług w Przewozach Regionalnych z tzw. wolnej ręki. Tymczasem wiadomo już, że od dnia inauguracji w autobusach szynowych na nowej trasie będą obowiązywały specjalne promocyjne ceny. Za przejazd wewnątrz miasta (pomiędzy stacjami Bydgoszcz Główna, a Bydgoszcz Fordon) zapłacimy złotówkę. Bilet z Bydgoszczy do Ostromecka będzie kosztował 3 zł, do Dąbrowy Chełmińskiej - 3,5 zł, Unisławia - 4,5 zł, a do Chełmży - 7 zł. Bilety miesięczne w mieście będą kosztowały 40 zł, natomiast przy dojeździe do Ostromecka - 108 zł, Dąbrowy Chełmińskiej - 119 zł, Unisławia - 140 zł, a Chełmży - 182 zł. Szczegółowy rozkład jazdy pociągów na nowej trasie Z Bydgoszczy Głównej odjazdy zaplanowano na godz.: - 6.08 - do Unisławia Pom. w dni robocze - 7.18 - do Chełmży codziennie - 9.43 - do Chełmży w dni robocze - 12.08 - do Chełmży codziennie - 14.19 - do Chełmży w dni robocze - 15.12 - do Chełmży codziennie - 18.06 - do Torunia codziennie - 20.33 - do Torunia w niedziele a codziennie do Unisławia Pom Przyjazdy na bydgoski dworzec główny wyznaczono na godz. - 5.42 - z Unisławia Pom. w dni robocze - 6.18 - w dni robocze w Torunia a w soboty i niedziele z Unisławia Pom. - 7.35 - z Unisławia Pom. w dni robocze - 9.33 - z Chełmży codziennie - 12.15 - z Chełmży codziennie - 14.14 - z Chełmży codziennie - 16.33 - codziennie z Chełmży, a w niedziele z Torunia - 18.16 - codziennie z Chełmży. Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz http://miasta.gazeta.pl/b..._W_godzine.html Bezpośrednie kursy do Torunia przez Chełmżę to niezła ciekawostka. Temat: Szlachta - Czersk RJ-ciekawostka
pozdrawiam Marcin Bg Temat: maly przeciek z konferencji | Co do regionali osobiscie nie widze nic takiego w | likwidacji - Ja rowniez. Ciekawe, zreszta, czy ktos kiedykolwiek policzyl ile realnie
| chytliwe? Nie sadze - same odludzia... A propos - to moze sie skonczyc tak: zlikwiduje sie oficjalne pociagi, po
| Natomiast likwidacja przelotowych pociagow polnoc-poludnie to tak, jakby Jedyne czego mozna zalowac, to tych 2 par dziennych pospiechow. Reszta (tj. Pozdrowienia Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 115 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||