Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny PKP inter city Wrocław PKP Intercity kasy agencyjne |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkp-rozkład Bielsko BiałaTemat: Rozkład jazdy 2008/2009 Gdynia: Pociągiem do Odessy. Nowy rozkład jazdy Więcej bezpośrednich połączeń w góry, bezpośredni wagon do Odessy. Takie zmiany znajdą pasażerowie w nowym rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity, który wchodzi w życie 14 grudnia. "Trzon" oferty pozostanie niezmieniony - z Trójmiasta w kierunku Warszawy pociągi PKP IC będą kursować co godzinę w szczycie i co dwie poza nim, większość składów będzie się zatrzymywać w Tczewie i Malborku. Jako ostatni z Gdyni, podobnie jak teraz, wyruszać będzie pociąg Tanich Linii Kolejowych "Monciak - Krupówki". W tej chwili kursuje on do Zakopanego, przez Warszawę, Częstochowę, Katowice i Kraków. W nowym rozkładzie będzie prowadzić też wagony do Bielska-Białej i Wisły, dzielenie składu nastąpi w Katowicach. Do Katowic i Bielska będzie można też z Trójmiasta dojechać ekspresem "Klimczok", który w tej chwili kursuje tylko w weekendy, a od grudnia będzie jeździć codziennie. Z Gdyni Gł. odjeżdżać będzie ok. godz. 10 (w tej chwili dwie godziny wcześniej), z Bielska wyruszy o 7.55. Nowością będzie weekendowy bezpośredni ekspres "Tetmajer" w Gdyni do Zakopanego. Wyruszać będzie w soboty o godz. 6.55, a wracać w niedziele o 12.01. "Tetmajer" nie będzie jechać drogą okrężną przez Katowice, dlatego dotarcie pod Giewont zajmie mu 12 godzin, 3,5 godz. szybciej od wspomnianego pociągu TLK Monciak - Krupówki. Przez cały rok będzie kursować pociąg TLK "Pobrzeże" Warszawa-Trójmiasto- Kołobrzeg. W sezonie letnim był on "zastępowany" przez Ex. Posejdon, który w 2009 r. pojedzie przez Bydgoszcz. Z Warszawy przez Trójmiasto do Kołobrzegu wciąż kursować będzie natomiast Ex. "Słupia", w składzie którego w grudniu pojawi się przedział dla matki z małym dzieckiem. Rodzice znajdą w nim m.in. przewijak i stoliczek do karmienia. W czasie letnich wakacji kursować będzie bezpośredni wagon sypialny z Gdyni do Lwowa i Odessy. Czas przejazdu do Odessy - półtorej doby. Podobnie jak teraz, codziennie jeździć będzie wagon sypialny z Gdyni do Berlina. Czas przejazdu pociągów PKP Intercity w nowym rozkładzie pomiędzy Warszawą Centralną i Gdańskiem Gł. ma wynosić 3 godz. i 50 min. Podróżni muszą się jednak przygotować na częste zmiany rozkładów, związane z remontami torów. Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki Temat: Od 1 lutego ŁUŻYCE do likwidacji PKP PR znów tnie ofertę Rynek Kolejowy 06.01.2008 10:04 Na stornie internetowej PKP Przewozów Regionalnych pojawił się kolejny zestaw poprawek. Traktuje on niemal wyłącznie o kolejnych cięciach w ofercie pociągów pospiesznych. Przed wprowadzeniem rozkładu (wszedł w życie 9 grudnia) szefowie PKP PR wszem i wobec chwalili się, że jedną z nowości w ofercie jest bezpośrednie połączenie Wrocławia z Grudziądzem, który zyskał w sumie trzy całoroczne pociągi pośpieszne (wcześniej nie miał żadnego) - przypomina "Rynek Kolejowy". Złośliwi internauci komentowali, że takie faworyzowanie Grudziądza związane jest z tym, że PKP PR straciły na rzecz Arrivy obsługę pociągów lokalnych w woj. kujawsko-pomorskim i chcą "odrobić straty” wzmocnieniem oferty pociągów pospiesznych. Stąd wspominany "Wrocławianin” (do stolicy Dolnego Śląska jeździ przez Toruń, Inowrocław, Gniezno, Jarocin i Ostrów Wlkp.), stąd posp. do Warszawy przez Toruń, Kutno i Skierniewice, stąd grupa wagonów, która w Działdowie jest dołączana do "Warmii” (Kraków-Olsztyn). Od 1 lutego, kiedy to będzie mieć miejsce pierwsza tzw. roczna korekta rozkładu, do likwidacji - zgodnie z poprawką nr 17 - idzie "Wrocławianin”. 1 lutego zlikwidowane mają być "Łużyce” (Warszawa-Zgorzelec) i "Wieniawski” (Kielce/Lublin-Szczecin; łączenie w Kutnie), "Hutnik” Racibórz-Olsztyn ma zostać od 1 lutego skrócony do Warszawy, a do Olsztyna będzie dojeżdżał jedynie w okresie wakacyjnym, w innych terminach kursować będą "Podlasiak” (Białystok-Szczecin) i "Szczecinianin” (Szczecin-Ełk). Teraz do tej listy trzeba dopisać kolejne, oprócz "Wrocławianina”, straty. Posp. Wiking (Szczecin-Bielsko Biała) od 1 lutego będzie kursować tylko w skróconej relacji do Wrocławia, a do Bielska (przez Katowice) dotrze wyłącznie w okresie wakacyjnym. Popołudniowo-wieczorny posp. Kraków-Wrocław od 1 lutego pojedzie tylko dwa razy w tygodniu w weekendy oraz w wakacje letnie. Tylko do końca stycznia i potem od majowego długiego weekendu do końca września, a nie jak zapowiadano - niemal przez cały rok do końca listopada (z dwutygodniową przerwą na przełomie lutego i marca). "Wrocławianina”, "Wikinga”, "Wieniawskiego”, "Hutnika” i posp. Kraków-Wrocław PKP PR wymieniały w materiałach dla dziennikarzy przed wprowadzeniem nowego rozkładu jako szczególnie wyraziste przykłady ulepszenia oferty pociągów pospiesznych. Zmiany na minus dokonywane są niemal pod osłoną nocy. Źródło: http://logistyka.wnp.pl/pkp-pr-znow-tnie-oferte,39646_1_0_0.html Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie Intercity planuje nowe połączenia w Europie (IAR, aj/17.10.2007, godz. 15:46) PKP Intercity planuje w przyszłym roku uruchomić 22 dodatkowe połączenia. W nowym rozkładzie jazdy będą bezpośrednie połączenia do Amsterdamu i Jak podkreśla Adrianna Chibowska rzecznik PKP Intercity, będzie więcej PKP Intercity uruchomi ponadto nowe połączenie z Poznania do Berlina, a Na liniach krajowych zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów. Pojawią Jak zapowiada prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz, firma chce konkurować Wraz z nowym rozkładem jazdy PKP Intercity wprowadza również nowy wagon Nowy rozkład jazdy PKP Intercity zacznie obowiązywać od 9. grudnia. Temat: W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP Gazeta.pl Katowice W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP Piotr Purzyński (06-01-02 20:48) Tym razem obyło się bez rewolucyjnych zmian. W Katowicach z nowego rozkładu Obyło się bez rewolucyjnych zmian. Z rozkładu jazdy w Katowicach wypadł Oznacza to, że dany pociąg kursuje do odwołania. PKP może go odwołać w - Na razie nie przewidujemy żadnych zmian w rozkładzie. Być może owe "G" Zbigniew Jastrząb, wicedyrektor w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Warto wspomnieć, że dwa pociągi InterCity - "Stanisław Wysocki" i "Górnik" - Styczniowe zmiany w rozkładzie dotyczą przede wszystkim godzin odjazdów. Nie Temat: W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP Gazeta.pl Katowice W niedzielę zmienił się rozkład jazdy PKP Piotr Purzyński (06-01-02 20:48) Tym razem obyło się bez rewolucyjnych zmian. W Katowicach z nowego rozkładu
Oznacza to, że dany pociąg kursuje do odwołania. PKP może go odwołać w - Na razie nie przewidujemy żadnych zmian w rozkładzie. Być może owe "G" Zbigniew Jastrząb, wicedyrektor w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Warto wspomnieć, że dwa pociągi InterCity - "Stanisław Wysocki" i "Górnik" - Styczniowe zmiany w rozkładzie dotyczą przede wszystkim godzin odjazdów. Nie Temat: Intercity planuje nowe połączenia w Europie Intercity planuje nowe połączenia w Europie (IAR, aj/17.10.2007, godz. 15:46) PKP Intercity planuje w przyszłym roku uruchomić 22 dodatkowe połączenia. W nowym rozkładzie jazdy będą bezpośrednie połączenia do Amsterdamu i Jak podkreśla Adrianna Chibowska rzecznik PKP Intercity, będzie więcej PKP Intercity uruchomi ponadto nowe połączenie z Poznania do Berlina, a Na liniach krajowych zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów. Pojawią Jak zapowiada prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz, firma chce konkurować Wraz z nowym rozkładem jazdy PKP Intercity wprowadza również nowy wagon Nowy rozkład jazdy PKP Intercity zacznie obowiązywać od 9. grudnia. -- Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 Nocny pociąg do stolicy Niemiec, połączenie z Pragą oraz dodatkowe składy do Warszawy, Zakopanego i na Śląsk - takie zmiany szykuje PKP od grudnia dla pasażerów z Bydgoszczy. Wszystkie pociągi pospieszne obsługiwać będzie spółka Intercity. Największą zmianą będzie przeniesienie wszystkich pociągów pospiesznych ze spółki PKP Przewozy Regionalne do PKP Intercity. Kolejarze uspokajają, że pasażerowie mogą spać spokojnie, bo drożej nie będzie. - To nie znaczy, że nagle za przejazd wszystkimi pociągami będziemy płacić tak dużo, jak w kwalifikowanych składach ekspresowych czy Intercity - mówi Michał Wrzosek, rzecznik prasowy grupy PKP. - Pociągi te w dalszym ciągu będą dofinansowane przez Ministerstwo Infrastruktury i dzięki temu uda się w nich utrzymać ceny biletów na dotychczasowym poziomie. Nowy rozkład wchodzi w życie 14 grudnia. Pasażerowie z Bydgoszczy znajdą w nim kilka nowości. Największym hitem będzie międzynarodowy pociąg pospieszny "Stanisław Moniuszko" relacji Warszawa-Bydgoszcz-Berlin. Obecnie do stolicy Niemiec z naszego miasta kursuje jedynie wagon sypialny. Nowy skład złożony będzie także z wagonów z miejscami do leżenia i siedzących. - Na razie za wcześnie mówić o standardzie tego pociągu. Prowadzimy jeszcze negocjacje z kolejami niemieckimi - mówi Adrianna Chibowska, rzecznik PKP Intercity. Skład wyjedzie z Bydgoszczy o godz. 1.42 i dotrze do stolicy Niemiec o godz. 8.06. W drogę powrotną wyruszy o godz. 21.04, aby do Bydgoszczy dojechać o godz. 4.15. PKP Intercity nie chce na razie zdradzać ceny biletu (obecnie promocyjne oferty w nocnych połączeniach innych miast z Berlinem zaczynają się od 29 euro). Inną nowością będzie wagon sypialny dołączony do jadącego do Wrocławia pociągu "Roztocze", którym dotrzemy do Pragi. Wyjazd z Bydgoszczy zaplanowano po północy. Z ośmiu do dziewięciu dziennie zwiększy się liczba połączeń z Warszawą. Od grudnia pociągi do stolicy będą wyjeżdżać rano co godzinę, a w ciągu dnia - co dwie. Oprócz tego w okresie wakacji przez Bydgoszcz do stolicy wyruszą dwa ekspresy z Kołobrzegu i Łeby. Z kolei do Zakopanego w czasie wakacji, długich weekendów i świąt pojedzie nowy pociąg "Taternik" (dotychczasowy "Regle" pozostaje w rozkładzie), a w czasie ferii oraz świąt Bożego Narodzenia do Krynicy i Zagórza dojedziemy "Nikiforem". Nowe połączenie zaplanowano też o godz. 6.05 - do Katowic i Bielska-Białej kursować będzie pociąg "Soła". Ma to być rekompensata za nocne połączenie do tych miast, które w dni powszednie znika z rozkładu (pociąg "Skrzyczne" będzie jeździł jedynie w piątki i niedziele, długie weekendy i wakacje). Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz Temat: Kolej w woj. śląskim W środę minie miesiąc od wznowienia kolejowego połączenia z Katowic do Tychów. Ma to być zaczątek szybkiej kolei regionalnej, porównywalnej do tej, jaka kursuje w Trójmieście. Dzięki porozumieniu kolejarzy z tyskim samorządem podróżni z jednym biletem w ręku mogą prosto z pociągu przesiąść się do autobusu czy trolejbusu komunikacji miejskiej w Tychach. Jeden z internautów podpowiada w nadesłanym do naszej redakcji mailu: - Duża liczba pociągów jeździ poza szczytem, a zbyt mało jest w szczycie przewozowym. Poza tym godziny odjazdów są ciężkie do zapamiętania. Powinny być ułożone w miarę równych odstępach, na przykład co 20 lub 30 minut. Zastrzeżenia pasażerów budzi też fakt, że ostatni pociąg do Tychów odjeżdża z Katowic o godz.23.30, co praktycznie uniemożliwia powrót z jakiejkolwiek nocnej imprezy w stolicy regionu. Kolejarze zapewniają, że układając nowy rozkład jazdy (powinien być gotowy do końca kwietnia) uwzględnią postulaty pasażerów. Przestrzegają jednak, że z powodów technicznych ułożenie cyklicznego rozkładu dla linii kursujących przez dworzec w Katowicach będzie graniczyć z cudem. - W Ligocie zjeżdżają się pociągi, jadące od strony Wisły, Bielska- Białej i Rybnika. One też muszą o określonej porze wjechać na dworzec główny w Katowicach. Do tego dochodzą jeszcze pociągi spółki Intercity, na których rozkład nie mamy żadnego wpływu - mówi Barbara Szczerek, rzeczniczka katowickiego oddziału PKP Przewozy Regionalne. Niewielką liczbę nocnych kursów na linii Katowice-Tychy tłumaczy z kolei kosztami i bezpieczeństwem taboru. - Każdy Flirt wypuszczony do Tychów musi wrócić do Katowic, a po północy tą trasą jeździ po parę osób. Z ekonomicznego punktu widzenia takie połączenie nie miałoby uzasadnienia. Sposobem na stworzenie bardziej niezależnego od innych połączeń rozkładu jazdy Flirtów byłaby osobna linia dla kolei regionalnej, tak jak to ma miejsce w Trójmieście. Zdaniem kolejarzy nawet budowa dodatkowego peronu przy okazji modernizacji katowickiego dworca PKP ułatwiłaby im realizację tego postulatu. Tak właśnie stało się w Poznaniu, gdzie władze miasta zażyczyły sobie od kolei zbudowania na dworcu PKP dodatkowego peronu, przy którym ulokowano przystanek miejskiego szybkiego tramwaju. - Jeśli jakiś przewoźnik chce mieć specjalną linię i peron, to powinien wystąpić do swego właściciela i PKP PLK, by one z kolei zwróciły się z tym do nas - wyjaśnia Michał Wrzosek, rzecznik PKP. - Do nas jeszcze taka propozycja nie dotarła. Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Witam serdecznie. Jak to bywa co rok, jednemu pasażerowi kolej coś zabierze, drugiemu coś symbolicznie da, żeby jeszcze to miało jakieś uzasadnienie ekonomiczne i faktyczne. Odkąd pamiętam PKP traktuje pasażerów jak "konieczne zło". A o to kolejne przecieki co do RJP 2007/2008. Miłej lektury pozdrawiam. PKP planuje nowy rozkład Znamy już najważniejsze ze zmian, jakie mają pojawić się w przyszłorocznym rozkładzie jazdy. Szybciej pojedziemy do Warszawy i Krakowa. Nowy rozkład będzie obowiązywał od 8 grudnia. Jakie zmiany przygotowali dla łodzian kolejarze? W grudniu, zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami. Pociągi do Warszawy mają wtedy kursować co 60 minut od godz. 5 do godz. 19. Czas przejazdu? Jeśli PKP uda się zapanować nad koordynacją remontu do Warszawy dojedziemy w około 1,5 godziny. "Włókniarz" pojedzie do Szczecina przez Kutno i Poznań (niestety, łodzianie będą musieli najpierw dojechać do Kutna, a potem się przesiadać). To krok w dobrą stronę, bo obecnie pociąg kursował przez Sieradz, Kalisz i Pleszew. Na "właściwe" tory skierowano też "Reymonta". Trasę z Łodzi Fabrycznej do Krakowa pokona korzystając z Centralnej Magistrali Kolejowej, co pozwoli na skrócenie przejazdu do 3,5 godziny (odjazd przesunięto z szóstej rano na siódmą). Zła wiadomość jest taka, że dłużej zajmie przejazd z Łodzi do Wrocławia. W pociągu spędzimy dodatkowe 30 min i dojedziemy na miejsce dopiero po ponad 4 godzinach. W planowanym rozkładzie nie ma nowych połączeń nad morze i w góry. Wrócą za to dwa inne pociągi: "Jaćwing" do Suwałk oraz "Soła" do Bielska-Białej. Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź Temat: 50 pociągów do likwidacji w Małopolsce? Likwidacja pociągów na trasach Stróże - Biecz i Sucha Beskidzka - Żywiec, mniej pociągów z Krakowa do Wieliczki i na lotnisko w Balicach, znaczne ograniczenia kursów na liniach Kraków - Zakopane, Kraków - Oświęcim, Tarnów - Krynica i Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice. Taki scenariusz jest realny, jeśli Małopolski Urząd Marszałkowski nie zwiększy w przyszłym roku dotacji dla spółki PKP Przewozy Regionalne. Maciej Kiljański z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego zaznacza, że Zarząd Województwa Małopolskiego wyklucza taki scenariusz. Dodaje jednak, że wysokość przyszłorocznego dofinansowania do pasażerskich przewozów kolejowych będzie ustalana przy tworzeniu budżetu województwa małopolskiego na 2009 r., a więc za kilka tygodni. Problem może okazać się trudny do rozwiązania, bo do utrzymania obecnego rozkładu jazdy pociągów (a nawet wprowadzenia kilku dodatkowych kursów) potrzeba dodatkowo 14,7 mln zł. To ponad jedna trzecia tegorocznej dotacji Urzędu Marszałkowskiego dla spółki PKP PR. Konieczność zwiększenia dotacji kolejowa spółka uzasadnia wzrostem kosztów, wynikających ze wzrostu cen paliw, energii, stali, a nawet usług naprawczych. Do tego dochodzi jeszcze brak 4,65 mln zł na pokrycie deficytu tzw. pociągów międzywojewódzkich. W tym roku pieniądze na ten cel wyłożyło Ministerstwo Infrastruktury, ale od przyszłego roku nie będzie tego robić. Brak pieniędzy oznacza załamanie ruchu na trasie Katowice - Olkusz - Sędziszów i ograniczenia na trasie Zakopane - Sucha Beskidzka. Oprócz uzasadnienia do zwiększenia finansowania przewozów pasażerskich przy utrzymaniu obecnego rozkładu jazdy pociągów, PKP przygotowały też trzy dodatkowe warianty nowego rozkładu. W tzw. wariancie oszczędnościowym założono ograniczenie kursowania 28 pociągów i zmniejszenie liczby wagonów w 20 kolejnych. Według PKP takie zmiany nie wpłyną na ograniczenie oferty dla pasażerów, ale też i oszczędności są niewielkie, bo deficyt byłby mniejszy o około 1,5 mln zł. Wariant pesymistyczny prowadzi do zmniejszenia 14,7 mln zł deficytu o połowę, ale jego realizacja to zawieszenie ruchu na liniach Biecz - Stróże, Sucha Beskidzka - Żywiec i likwidacja 24 innych kursów (w tym aż 10 na trasie Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice - Bielsko-Biała). Najbardziej drastyczne rozwiązanie oprócz całkowitego zawieszenia kursów na 2 trasach przewiduje likwidację blisko 50 pociągów. Z rozkładu zniknęłyby wtedy najbardziej nierentowne kursy, czyli takie, na które sprzedane bilety nie pokrywają nawet jednej piątej kosztów kursowania pociągu. źródło: Dziennik Polski / RK Temat: rel. [Gda] rel. Dziwne skomunikowenie pociągów - długie Witam Serdecznie Na wstępie chciałbym złożyć wszystkim Miłośnikom Kolei wszystkiego najlepszego Relację którą tutaj zamieszczam wydarzyła się wczoraj ( 31 XII 2002 ) wieczorem Mam do Was pytania Pozdrawiam Serdecznie Temat: Intercity w Ełku EŁK. W rozkładzie jazdy PKP w połowie grudnia nastąpią poważne zmiany. Przejeżdżający przez Ełk pociąg Białystok - Szczecin odjeżdżał będzie o kilka godzin wcześniej. Osoby podróżujące wieczorem do Starych Juch, Wydmin czy Giżycka stracą połączenie. PKP zapowiada jednak, że pojawią się nowe pociągi. Nowy rozkład jazdy zacznie obowiązywać 12 grudnia. Najpoważniej zmiany Temat: OKOK - w Małopolsce i na Śląsku? OKOKO - Obywatelski Komitet Obrony Kolei Opolszczyzny, funkcjonujący w województwie Opolskim, uparcie walczy o likwidowane pociągi, zamykane trasy, cięcia w rozkładach i głośno mówi STOP NISZCZENIU KOLEI! co sądzicie o utworzeniu czegoś takiego na ŚLĄSKU i MAŁOPOLSCE? Media, Radio, Telewizja, Prasa, Internet, UM, UW, Wójtowie, Pasażerowie, Turyści - tam należy uderzać, sądzicie że na www.infokolej.pl siedząc przed klawiaturą dużo zdziałamy? Każdy mówi, zróbmy to, zróbmy tamto. Więc zróbmy to a nie piszmy tylko o Tym linie: Żywiec-Sucha Beskidzka Bielsko-Cieszyn Cieszyn-Zebrzydowice-CzechowiceDziedzice Katowice-Wisła Bytom-Gliwice Katowice-Oświęcim Wadowice-Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona to tylko niektóre z linii z których BETON chce zrobić to samo co zrobił z liniami: Tychy-Lędziny Tychy-Orzesze Jaśkowice Nowy Sącz-Chabówka Wadowice-Trzebinia Katowice Ligota-Gliwice Gliwice-Rybnik wszystkie trasy do/z Pawłowic Śląskich, do/z Jastrzębia Zdroju - czyli UDUPIENIE!!! zamiast siedzieć i użalać się jaki ten rozkład jest "be" to zróbmy coś, słuchajcie jeżeli w ciągu roku uda nam się przywrócić jeden pociąg, to i tak będzie baaaaaardzo dużo. Biorąc pod uwagę nasze PIĘKNE BETON PKP, w ciągu kilku lat żeby dojechać z Bielska Białej do Krakowa pojedzie sie z przesiadką w Warszawie... bo innych lini nie będzie... dostałem kilka maili od was z propozycją spotkania... teraz czekam na daty...i miejsce (weźcie pod uwagę że są osoby z Bytomia, Sosnowca, Bielska-B, Trzebini, Wadowic, Krakowa) i weźcie pod uwagę dogodny dla wszystkich dojazd, oczywiście z PKP Temat: Luty 2009 Część zlikwidowanych pociągów wraca na tory Już od 1 marca na tory ma wrócić osiemnaście spośród przeszło pięćdziesięciu zlikwidowanych na początku roku pociągów. We wtorek zarząd województwa zatwierdził przedstawioną przez śląski zakład PKP Przewozy Regionalne korektę rozkładu jazdy. Powody do zadowolenia mają głównie podróżni, korzystający z połączeń między aglomeracją górnośląską a Częstochową. Do rozkładu wraca osiem wahadłowych połączeń Częstochowa-Gliwice, po dwa na linii Gliwice-Zawiercie i tyle samo na trasie Bielsko-Biała-Częstochowa. Reaktywowana zostanie para połączeń na linii Zebrzydowice - Czechowice-Dziedzice. Natomiast z dawnej pary połączeń Katowice-Wisła i Wisła-Katowice ostanie się tylko wahadłowy kurs Wisła-Pszczyna, Pszczyna-Wisła. Sukces ma jednak swoją cenę: w zamian za przywrócone pociągi jeden wypadł z rozkładu, a trzynaście połączeń obsługiwać będą krótsze składy. Wtorkowa decyzja to zwieńczenie trwającej od początku roku batalii, jaką prowadzili zdesperowani pasażerowie. Skala protestów była adekwatna do skali cięć w rozkładzie - protestującym podróżnym sekundowali kolejarze i samorządowcy. Mogą sobie pogratulować, choć o pełnym sukcesie mówić nie sposób. - Zaakceptowaliśmy takie rozwiązanie w dni roboczych. Będziemy jednak zabiegać w Przewozach Regionalnych, by w weekendy pociągi te kursowały na całej długości trasy. Chodzi tu przede wszystkim o umożliwienie dojazdu w Beskidy turystom z centrum regionu - mówi Piotr Spyra z zarządu województwa. Jak dodaje listę przywróconych pociągów uzupełnia połączenie Wodzisław-Katowice. I na tym dobre wieści dla pasażerów się kończą. Samorząd województwa nie dołożył ani złotówki do około stu milionów złotych przeznaczonych w tym roku na finansowanie przewozów regionalnych. By przywrócić 18 połączeń, kolejarze poszukali więc oszczędności na innych kursach. Na kilkunastu połączeniach pasażerowie muszą przygotować się na tłok - obsługiwać będą je skrócone składy. - Propozycja Przewozów Regionalnych dotyczyła 15 połączeń, przy czym na ograniczenie dwóch na pewno się nie zgodzimy. Chodzi o oblegane przez podróżnych kursy na trasie Gliwice-Częstochowa - tłumaczy Piotr Spyra. Tłoczniej będzie też na trasach Katowice-Zwardoń i Kraków-Częstochowa. Toczą się jeszcze rozmowy z przedstawicielami województw małopolskiego i świętokrzyskiego w sprawie przywrócenia trzech par pociągów relacji Katowice-Kozłów-Sędziszów. - Nie ma jednak żadnej gwarancji, że zdążymy z tym na 1 marca - zastrzega Spyra. źródło: Polska - Dziennik Zachodni Temat: [Łódź] Rozkład jazdy PKP do poprawki Sebastian Katarzyński, czytelnik "Gazety", jest jedną z wielu osób mieszkających w Łodzi i dojeżdżających do pracy w Warszawie (pracuje w BRE BANKU). - Czasem pracuję na tzw. drugą zmianę, czyli kończę pracę o godz. rozkładzie był pociąg, który jechał z Warszawy do Skierniewic o godz. 22.15. Tam wsiadałem w pociąg do Łodzi i docierałam do domu po północy. Późno, ale zawsze. Teraz po godz. 22 nie ma żadnego połączenia między Warszawą a Łodzią. Mogę co najwyżej
Prowizorycznie mozna byloby zrobić co innego - skierować pociąg z Bielska MK Temat: [kuj-pom] Szybkie i tańsze pociągi Wiec mozna juz oficjalnie - 2 pary SKM do Laskowic Pom. ;-) http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,2920797.html Do Warszawy, a wkrótce do Gdańska dojedziemy pociągami szybciej i taniej. Temat: PRZYPOMINAM
Można podać wiele przykładów takich pociągów np. rzeźnia Bielsko-Biała - Poza tym z powodu ograniczania ilości przewozów na liniach lokalnych Czyli Ministerstwo Transportu, UOKiK, NIK, wszelkiej maści posłowie i Ludzie róbmy coś bo w przeciwnym wypadku w tym kraju już się nie da Należy też pokazać w jaki sposób inne zarządy kolejowe, starają się Temat: [cyt][Łódź] Pociągi omijają Łódź http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/647784.html *Pociągi pospieszne omijają Łódź* Łódź traci atrakcyjne połączenia kolejowe z powodu fatalnego stanu - Chętnie skierowalibyśmy ten skład do Łodzi, ale nie możemy zgodzić się na Będzie także mniej pociągów podmiejskich. Z nowego rozkładu jazdy, który Na remont torów między Łodzią a Łowiczem nie zanosi się. - Planujemy jeszcze w tym roku wymienić najbardziej uszkodzone fragmenty (mr) - Express Ilustrowany * Moje trzy grosze... Dziennikarze nie doszperali się jeszcze informacji, że Łódź ma stracić A co do pociągów z Łodzi do Łowicza, to okazuje się, że ludzie chcą tamtędy Temat: Taaak, frontem do klienta....jasne., czyli sobotni poranek na WC A to bylo tak: Ostatnia sobota, godz 8:10, teoretycznie odjazd do Bielska-Bialej z W-wy Centralnej. Bardzo teoretycznie. Bilety kupione na 8:10. A jakze. Na dworcu jestesmy nieco wczesniej, tak dla spokoju. Godz. 8:15 - pociagu brak. Ki diabel??? Po minach pan stojacych obok widze, ze sie niezle bawia. Po chwili, z glosnikow rozleglo sie: Min i irytacji ludzi po uslyszeniu info nie musze chyba opisywac. Ktos zwalil i to rowno. Szkoda, ze nie wpadli na pomysl oglaszania co jakis czas komunikatu, ze sa Nie wspomne juz o jakiejkolwiek informacji na stronie netowej z rozkladem. Dziekuje Ci PKP za 'cudowny' poczatek wyjazdu a Wam drodzy milosnicy Malgosia Temat: Kolej w woj. śląskim czy zauważyliście że od kilku rozkładów całkowicie udało się zlikwidować bezpośrednie połączenia OSOBOWE Katowice-K.Koźle i Katowice-Opole? spójrzcie na przykłady: Katowice-Bielsko-Żywiec-Zwardoń (113km) Katowice-Mikołów-Rybnik-Racibórz(88km) Katowice-Bytom-Tarnowskie Góry-Lubliniec-Kluczbork(119km) Katowice-Wolbrom-Kozłów-Sędziszów(109km) do czego dążę? do tego że z Katowic do Gliwic jest 28km wydłużając pociąg do Opola przez Strzelce Opolskie pociąg pokonywałby łącznie 98km, a do Kędzierzyna Koźla 65!!! Poprzez uruchomienie 3 par pociągów Katowice-K.Koźle i 3 par Katowice-Opole przez Strzelce Opolskie, PKP poprawiłoby znacznie połączenia Górnego Śląska(aglomeracji Katowickiej) z Opolszczyzną... tak samo pociągi relacji Bytom-Gliwice powydłużać w obie strony. Od strony Gliwic do Kędzierzyna Koźla, Opola i Nysy, zaś od strony Bytomia do Tarnowskich Gór, Lublińca czy nawet Częstochowy. dobrym rozwiązaniem byłoby puszczenie jednego pociągu pospiesznego relacji Wrocław-Kraków przez Gliwice, Bytom, Katowice...Zabrze ma dużo pociągów, Bytom całorocznych do Wrocławia zero. Co do wspomnianej przez was trasie Katowice Ligota-Gliwice, jestem całkowicie za! załóżmy że jeździło by 7 par pociągów 3 wydłużyli by do Tychów Miasto, 2 do Bielska Białej, 1 do Wisły, 1 do Oświęcimia przez Czechowice. Tychy-Tychy Miasto, brakuje mi tam połączeń bezpośrednich z województwem, np. do Zawiercia, Częstochowy, Kozłowa i nie tylko. i szczerze brakuje połączeń Polski z Cieszynem...bo tak np. wydużenie Stoczniowca lub Dokera, ewentualnie jakiegoś EX z Warszawy na pewno nie skończyłoby się klapą w miasteczku studenckim... co o Tym sądzicie? Temat: Pociag przegrywa z autobusem Trybuna Sląska, sobota, 3 marca 2001 roku Ludzie przesiadają się z pociągów do autobusów Stałem na przystanku przy ul. Piłsudskiego niedaleko Domu Handlowego Mężczyzna odmówił stanowczo zapłacenia kary i okazania jakiegokolwiek - Kursuje autobus łączący Czechowice-Dziedzice z Bielskiem. Dla Na linii nr VII z dworca PKP w Czechowicach-Dziedzicach, kursują - Nie da się ukryć, że kolej podnosi ceny biletów i ludzie przesiadają AGATA WOLNA Andrzej 'ASO' Soczówka Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008 Krajowe nowości spółki PKP Przewozy Regionalne Od 9 grudnia kursować będzie 3160 regionalnych pociągów osobowych, 350 pociągów pospiesznych krajowych oraz 180 pociągów międzynarodowych, w tym 154 w komunikacji przygranicznej.Nowe pociągi do Warszawy poprawią dojazd z wielu regionów kraju. „Branicki” będzie ostatnim z czterech porannych pociągów z Białegostoku i sprawi, że między godziną 5.05 a 8.05 pociągi w tym kierunku będą odjeżdżały co godzinę (powroty z Warszawy od 15.20 do 18.20). Między Krakowem i Warszawą do południa pociągi pospieszne jeżdżące przez Kielce (nie mylić z pociągami spółki PKP IC jeżdżącymi Centralną Magistralą Kolejową) kursować będą co dwie godziny. Stanie się tak dzięki nowemu pociągowi „Kazimierz Wielki”. Rano, najkrótszą trasą z Opola do stolicy przez Częstochowę, wyruszy „Mała Panew”. Z kolei poranny pociąg z Poznania zahaczy o województwo kujawsko-pomorskie, dzięki czemu bez przesiadki do Warszawy będą mogli dojeżdżać mieszkańcy Gniezna i Inowrocławia. W Toruniu dołączane będą bezpośrednie wagony z Grudziądza. To ostatnie miasto otrzyma też pociągi do Wrocławia („Wrocławianin”) i Krakowa („Warmia”). Inne nowości to: „Widawa” Łódź Kal. – Wrocław Gł. oraz popołudniowy pospieszny Kraków Gł. – Wrocław Gł.Nie tylko na białe szaleństwo, jak nazwa wskazuje, i nie tylko podróżnych z Wielkopolski zabierze do Zakopanego Narciarz”. Z Ostrowa Wielkopolskiego skręci do Łodzi, a tam do Tomaszowa Mazowieckiego. Pociąg stary, trasa zmieniona Niektóre pociągi pojadą zmienionymi trasami. „Kormoran” z Olsztyna zamiast do Raciborza będzie kursował do Wrocławia. Natomiast w Raciborzu, a nie w Gliwicach, skończy swój bieg „Hutnik”. Pociąg „Wiking” ze Szczecina zamiast do Szklarskiej Poręby dojedzie do Bielska-Białej. W sezonie „Cisy” z Warszawy zamiast do Chełma dojadą aż do roztoczańskiego Bełżca. Część pociągów w nowym rozkładzie będzie się składała z wagonów zmierzających do różnych miast, odczepianych po drodze. Na przykład „Stoczniowiec”, kursujący dotąd z Katowic tylko do Gdyni, będzie miał teraz także wagony do Chojnic. Podobne połączenie bez przesiadki PKP PR zorganizuje pasażerom chcącym się dostać z Podkarpacia do Legnicy i Zgorzelca; będą oni mogli skorzystać z pociągu „Ślązak” relacji Przemyśl – Zielona Góra. „Niegocin” z Wrocławia do Ełku zamiast przez Poznań pojedzie przez Łódź. Tędy z kolei będzie przejeżdżał „Jaćwing” z Wrocławia do Suwałk. Przez Toruń przestaną kursować „Niemen” Białystok – Bydgoszcz i „Doker” Gdynia – Katowice – oba zostaną skierowane przez Inowrocław.„Mieszko” z Poznania do Gdyni zabierze podróżnych z Wrześni. „Włókniarz” z Łodzi do Szczecina zamiast przez Ostrów Wlkp. pojedzie przez Kutno i Wrześnię. „Reymont” relacji Łódź – Kraków pomknie przez Tomaszów Mazowiecki i Centralną Magistralę Kolejową. Sezonowy pociąg Bielsko-Biała – Kołobrzeg w tym rozkładzie pojedzie krótszą trasą przez Poznań i Piłę. We Wrocławiu będzie miał doczepione wagony do Łeby. Z kolei jeżdżące latem i zimą wagony z Przemyśla do Jeleniej Góry zamiast przez Kłodzko dotrą przez Wrocław. Wakacyjny pociąg z Krakowa i Katowic do Ustki pojedzie od Częstochowy do Bydgoszczy przez Zduńską Wolę i Inowrocław. Dalej bez przesiadki Sporo pociągów będzie miało wydłużone trasy. Lublin ze Szczecinem połączą dodatkowo dzienny „Portowiec” i nocny „Wieniawski” (dodatkowo z wagonami z Kielc), z kolei „Kujawiak” połączy Lublin z Gdynią, „Kopernik” – Warszawę ze Szczecinem i Kostrzynem, „Konopnicka” – Łódź z Białymstokiem i Suwałkami, „San” – Przemyśl i Zamość z Bydgoszczą, „Hetman” – Zamość z Gorzowem Wlkp., „Antoni Blank” – Olsztyn z Kielcami, „Merkury” – Katowice ze Szczecinem, „Bosman” – Zakopane ze Świnoujściem, „Mamry” – Wrocław z Suwałkami, a „Albatros” – Malbork ze Szczecinem. Mieszkańcy Podbeskidzia pracujący w stolicy ucieszą się z wydłużonej trasy w piątkowe wieczory do Bielska-Białej pociągu „Kmicic”. W lecie warszawiacy będą mogli skorzystać z bezpośredniego połączenia z Mikołajkami pociągiem „Mazury”. Źródło : Rzeczpospolita Temat: Rozkład jazdy PKP rozkładem paradoksów Rozkład jazdy PKP rozkładem paradoksów Pociągi osobowe szybsze niż pospieszne, zawieszenie połączeń w góry przed feriami zimowymi. To ciekawostki, które proponują kolejowi przewoźnicy w nowym rozkładzie jazdy. Podróżowanie koleją wymaga co najmniej dwóch cnót - cierpliwości i wyrozumiałości - pisze Krzysztof Aładowicz, "Gazeta Wyborcza". Wziąłem pod lupę najnowszy rozkład jazdy PKP, który obowiązuje od niedzieli. I złapałem się za głowę. Absurd goni w nim absurd. Już w pierwszym dniu obowiązywania będzie zmieniony - z powodu niekończących się prac remontowych na węźle poznańskim, zupełnie inaczej niż ustalili kolejarze będziemy jeździć w kierunku Poznania, Wrocławia i Zielonej Góry. Modernizacja przedłuży się co najmniej do lutego przyszłego roku i do tego czasu pasażerowie muszą się liczyć z kłopotami. Analizując ten nowy - choć już mało aktualny rozkład - dochodzę do wniosku, że konstruowali go ludzie, dla których najmniej ważne jest dobro i wygoda pasażerów. Przykłady można mnożyć. Ferie zimowe to okres, kiedy kolejarze zdobywają największą szansę zapełnienia pociągów jadących w góry. Jednak w tą zimę składy do Zakopanego, Krynicy i Zagórza przestają jeździć z Bydgoszczy 14 lutego - dwa dni przed rozpoczęciem przerwy w nauce. W rozkładowych tabelkach widać trzy pociągi jadące w kierunku Beskidu Sądeckiego i Bieszczad - o godz. 16.25, 17.47 i 17.57. Pierwszy w nich pojedzie tylko latem, drugi skończy kursować 14 lutego, a trzeci już 3 stycznia. W stolicę Tatr również zaplanowano trzy składy, ale w czasie ferii codziennie pojedzie tylko jeden. Drugi uruchamiany będzie jedynie w piątki, a trzeci również przestanie jeździć 14 lutego. To nie koniec dziwactw. Od niedzieli przejazd z naszego miasta do Gdańska składem osobowym potrwa krócej niż pospiesznym. Wolniejszy z definicji skład wyjeżdżać będzie z Bydgoszczy o godz. 5.04, po drodze zatrzyma się na 21 stacjach i zamelduje się w Gdańsku po trzech godzinach i pięciu minutach. Bilet kosztuje 20,5 zł. Mniej więcej w tym samym czasie - o godz. 5.15 wyjedzie pociąg pospieszny, za który zapłacimy 33 zł. W drodze do stolicy Pomorza będzie miał tylko dwa postoje. Podróżni w wagonach będą siedzieć jednak trzy godziny i dziewięć minut - o cztery minuty dłużej, niż podróżując pociągiem osobowym. Skąd ten paradoks? Osobówka będzie jechała w kierunku Gdańska po tzw. "torze niewłaściwym", który jest w lepszym stanie technicznym niż ten właściwy. A pospieszny pokona cały odcinek po szynach gorszych, bo na tych lepszych nie ma więcej miejsca. Zanim latem wybierzemy się na urlop do Kołobrzegu, przeanalizujmy rozkład wzdłuż i wszerz. Intercity zaproponuje nam w ciągu doby aż sześć połączeń, ale od dobrego wyboru zależy, ile czasu spędzimy w pociągu. Naturalnie najkrócej pojedziemy ekspresem (3 godz. 40 min), ale pospieszne pokonają tę trasę w czasie od czterech do ośmiu godzin. Zresztą czasy przejazdów na niektórych trasach oszołomiają. Pół biedy, kiedy pokonujemy 50 kilometrów do Torunia w godzinę czy 160 kilometrów do Gdańska w trzy godziny. Zanim wybierzemy się do Kielc wakacyjnym pociągiem, zaopatrzymy się w dobrą książkę i zapas gazet. 463 km będziemy przemierzać dziesięć godzin, podziwiając urodziwe pola, lasy, wsie, miasteczka i miasta. Choć to nic patrząc na podróż do Zakopanego (13 godz.) czy Zagórza (17 godz.). Kłopot będą mieli też ci podróżni, którzy z różnych krańców naszego regionu, będą chcieli się przesiąść w Bydgoszczy na pociągi dalekobieżne. Rozkład jest tak ułożony, że składy pospieszne często odjeżdżają kilka minut przed przyjazdem pociągów lokalnych. O godz. 5.12 wyrusza skład do Warszawy i Lublina, a dwie minuty później na perony wjeździe Arriva z Tucholi. Godzinę później podobna sytuacja - o godz. 6.04 wyjeździe pociąg do Łodzi, Katowic i Bielska-Białej, o 6.10 przyjedzie osobowy z Piły, a o 6.11 z Tucholi. Jeśli kolejarze w taki sposób chcą przyciągnąć pasażerów, to życzę im "szczęśliwej podróży". Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: [Cz-wa] Nowy rozkład PKP od niedzieli Witam !!! Gazeta Wyborcza w Częstochowie Nowy rozkład PKP od niedzieli Gliwiczanin, Częstochowianin, Jaćwing, Karlik - to nowe nazwy, ale Wreszcie poprawi się połączenie z Warszawą: prócz uruchomionego parę tygodni Na linii do Łodzi zmiany są minutowe - z tym że wydłużono trasę jednego z Układ połączeń wakacyjnych nie zmieni się, a nowością będą wagony do Kudowy Ciecia też są A teraz złe informacje: zlikwidowano pociąg nocny Lublin - Jelenia Góra. Do Marazm w Lublińcu Lubliniec z roku na rok tracił kolejne połączenia: najpierw na inną trasę Zmiany także w PKS-ie Od poniedziałku PKS uruchamia nową linię do Kłobucka-Zagórza przez Nowy rozkład jazdy w "Gazecie" - w poniedziałek 11 grudnia przyjazdy na Pozdrawiam LiGhTeR Temat: Rzeź połączeń na Górnym Śląsku Samorząd woj. śląskiego: w okrojonym rozkładzie pociągów możliwe niewielkie korekty W okrojonym 10 stycznia rozkładzie jazdy pociągów w woj. śląskim możliwe są już tylko niewielkie zmiany - wskazują samorządowcy tego regionu. Zaznaczają, że przygotowując je, postarają się uwzględnić głosy inicjatyw obywatelskich powołanych przez pasażerów po ograniczeniu liczby połączeń. W ramach wprowadzonej w sobotę korekty rozkładu jazdy pociągów regionalnych finansowanych przez samorząd woj. śląskiego, odwołano 52 pociągi, kursowanie 34 przewidziano tylko w dni robocze, a 10 następnym ograniczono terminy kursowania (np. nie pojadą w wakacje). Inne zmiany dotyczą 14 kolejnych pociągów. Niespełna miesiąc wcześniej, wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy 14 grudnia, zlikwidowano 28 kursów. Ogółem wprowadzone ograniczenia dotknęły więc 140 połączeń. Zmianom sprzeciwiają się kolejarskie związki zawodowe i niektóre samorządy. Związki zapowiedziały pikietę podczas najbliższej sesji sejmiku woj. śląskiego - w środę. Działać zaczęli również niezadowoleni pasażerowie. Porozumiewając się przez internet, powołali kilka obywatelskich komitetów. Niektóre, wysyłając do władz wojewódzkich petycje, broniły tylko poszczególnych połączeń, inne proponowały też konkretne działania na rzecz poprawy kolejowej oferty komunikacyjnej w regionie. Jeden z takich komitetów - działający wokół strony internetowej http://kolej.wikidot.com/ - założył razem ze znajomymi student teologii na Uniwersytecie Śląskim Krzysztof Kuś. Jak ocenia, niektóre cięcia w rozkładzie są "zupełnie absurdalne". Zlikwidowano np. przepełnione na co dzień pociągi, w których w dni robocze frekwencja wynosiła nawet 120-130 proc. "Oczekujemy przede wszystkim przywrócenia dotychczasowych kursów na najbardziej obłożonych liniach - np. z Częstochowy i Zawiercia do Gliwic - w godzinach szczytu. Z rozkładu wypadł m.in. pociąg nr 119, wyjeżdżający z Zawiercia o 7.45 i przyjeżdżający do Gliwic o 9.15., a także np. wszystkie kursy z Bielska-Białej do Cieszyna" - powiedział PAP Kuś. Urząd Marszałkowski powołuje się na umowę, jaką samorząd zawarł na 2009 r. z PKP Przewozami Regionalnymi. Od tego roku woj. śląskie, wraz z innymi regionami, jest współwłaścicielem tej spółki. W minionym roku województwo dofinansowało Przewozy kwotą ponad 83 mln zł, w tym roku będzie to ok. 100 mln zł. Członek zarządu woj. śląskiego Piotr Spyra podkreślił, że województwa nie stać na dofinansowanie rzędu 127 mln zł, jakie - zdaniem kolejarzy - pozwoliłoby utrzymać dotychczasowy rozkład. Przyznaje, że rozkład po zmianach wymaga korekty, wyjaśniając jednocześnie, że samorządy nie mają ani służb ani narzędzi, by szczegółowo go kreować. "Rola samorządu, jako organizatora przewozów kolejowych, sprowadza się do wytyczania strategicznych kierunków. Bazą do negocjacji jest obowiązujący rozkład jazdy. Określamy poziom finansowania i na jakich strategicznych rzeczach nam zależy. Nie sądziliśmy, że ograniczenie niektórych połączeń odbędzie się tak pochopnie i niefrasobliwie" - ocenił Spyra. Zaznaczył, że docierające do władz regionu od początku roku liczne protesty powodują, że obecny rozkład jazdy zostanie jeszcze raz przeanalizowany i - na wiosnę - skorygowany. Zanim to się stanie, samorząd będzie chciał odpowiedzieć na inicjatywy obywatelskie w tej sprawie. Być może społecznicy zostaną zaproszeni na spotkanie w urzędzie marszałkowskim. "Jeśli tylko pan marszałek zaprosi nas na takie spotkanie, na pewno przyjedziemy. Poza konkretnymi kursami, musimy mówić też na nim o zmniejszeniu kosztów kolei. W tym roku wzrosły one o 40 proc. Potrzebne są takie rozwiązania, jak dopuszczenie operatorów prywatnych i otwarte przetargi na obsługę poszczególnych połączeń" - zaznaczył Kuś. Władze regionu zastrzegają, że ew. przywrócenie poszczególnych połączeń nie odbędzie się dzięki zwiększeniu dotacji dla kolei - korekty będą dotyczyć więc przesunięć wewnątrz rozkładu. Samorządowcy zgadzają się też, że koszty na kolei są zbyt wysokie - dlatego razem z innymi województwami - planują w tym roku audyt w Przewozach Regionalnych. Spyra podkreślił, że nie wyobraża sobie, by w 2010 r. wszystkie przewozy w regionie wykonywała nadal spółka PR. Zdaniem specjalistów, prócz reaktywowanej w ub. roku staraniem samorządu linii z Bytomia do Gliwic, którą po przetargu obsługują PR, prywatni operatorzy mogliby też jeździć na innych liniach np. z Zebrzydowic i Cieszyna do Bielska-Białej. Źródło: Gazeta Wyborcza Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim Od 1 stycznia kolejne zmiany w rozkładzie. Do 18 zlikwidowanych kursów dojdą nowe!!! http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,6075870,Kolej_tnie_pociagi__Pasazerow_czeka_szok.html Cytat: Kupiłeś nowy rozkład jazdy pociągów? To możesz go wyrzucić do kosza. Od 1 stycznia będzie już nieaktualny, bo w naszym regionie zniknie aż 58 pociągów, a prawie drugie tyle będzie jeździć tylko w dni robocze. Takich cięć nie było od lat. Kolejarze żądają, by urząd marszałkowski uratował chociaż część połączeń Już niedługo Przewozy Regionalne nie będą należeć do PKP, tylko do urzędów marszałkowskich w całej Polsce. Ponad 10 proc. udziałów w spółce przejmie województwo śląskie. Jako jedyni podpisaliśmy ze Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych PKP aż pięcioletnią umowę na finansowanie pociągów pasażerskich. Miało być lepiej, ale niestety wyszło jak zawsze. "Gazeta" dowiedziała się, że od 1 stycznia przyszłego roku z rozkładu jazdy w naszym regionie zniknie aż 58 pociągów, a 52 będą kursować tylko w dni robocze! Problem w tym, że cztery dni temu, czyli 14 grudnia, wszedł w życie nowy rozkład jazdy, z którego już wycięto 28 połączeń. W sumie ograniczenia dotkną więc aż 140 linii. Takiej rzezi połączeń nie było od lat. - To aż 10 proc. całej oferty przewozowej w regionie - grzmi Jan Lalik, przewodniczący Związku Zawodowego Kolejarzy Śląskich, który domaga się, by urząd marszałkowski uratował przynajmniej część linii. - Nie zgodzimy się, by z powodu likwidacji połączeń pracę straciło kilkuset kolejarzy - mówi związkowiec. Z zestawienia, do którego dotarliśmy, wynika, że będzie mniej pociągów m.in. z Katowic do Zwardonia, Wodzisławia Śląskiego i Bielska-Białej. Zniknie też część kursów na trasie Rybnik - Racibórz, Gliwice - Zawiercie czy Gliwice - Częstochowa. Duże zmiany dotkną również linię z Dąbrowy Górniczej do Jaworzna, bo pociągi będą kursować tylko w dni robocze. Całkowicie wycięte zostanie połączenie Bielska-Białej z Cieszynem. W zamian kolej ma zapewnić tam komunikację autobusową. - Przecież to są jakieś kpiny - irytuje się Lalik. Zawierucha nie ominęła nawet uruchomionej w minioną niedzielę... Szybkiej Kolei Regionalnej z Tychów do Katowic, gdzie codziennie kursuje 78 pociągów. Okazuje się, że od stycznia 14 z nich będzie jeździć tylko w dni robocze. - To już zupełny idiotyzm, żeby otwierać linię, na której po dwóch tygodniach wprowadza się ograniczenia - pukają się w głowę związkowcy. - Przecież w sobotę człowiek też chciałby pojechać do Katowic, na przykład do pubu czy restauracji. Tym bardziej że ostatni pociąg jest przed północą i bardzo mi pasował. Ale widzę, że kolej wraca do starych nawyków, czyli dojeżdżamy tylko do szkoły i pracy - mówi Andrzej Milbauer, mieszkaniec Tychów. Piotr Spyra, członek zarządu województwa śląskiego, mówi, że w tym roku województwo przekaże na finansowanie przewozów pasażerskich ponad 100 mln zł, to o 15 mln więcej niż przed rokiem. - To wszystko, na co nas w tej chwili stać. Faktycznie, część pociągów zniknie, ale w zamian pojawiły się przecież nowe, chociażby z Tychów do Katowic - uspokaja Spyra. Jakby problemów było mało, planowanych na początek stycznia likwidacji pociągów nie ujęto w nowym rozkładzie, więc... trzeba będzie go ponownie wydrukować. - Wyrzucono w błoto ogromne pieniądze. Zmian jest tak dużo, że nie można tego załatwić za pomocą jednej czy drugiej erraty - denerwuje Lalik. Zdaniem Spyry samorząd nie ponosi winy za zamieszanie z rozkładem. - Negocjując przejęcie Przewozów Regionalnych, ustaliśmy, że wszystkie zmiany w naszym regionie będą obowiązywać od 14 grudnia. Nie wiem, dlaczego kolej się z tego nie wywiązała i naraziła pasażerów na chaos. Dla nas to też skandal - zapewnia Spyra. Jarosław Kołodziejczyk, zastępca dyrektora Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, mówi, że nowy rozkład jazdy trzeba było złożyć do druku w październiku, a negocjacje z urzędem marszałkowskim w sprawie finansowania połączeń przeciągnęły się aż do 8 grudnia. Dopiero wtedy było wiadomo, które pociągi zostają, a które wylatują z oferty. - Nie mogliśmy czekać, bo coś przecież musieliśmy wydrukować. Teraz wprowadzimy tylko niezbędne zmiany - uspokaja dyrektor Kołodziejczyk. - Jest mi przykro, że naraziliśmy pasażerów na zamieszanie, ale do samego końca ważyły się losy kilkunastu połączeń. Negocjacje były ciężkie - tłumaczy dyrektor Kołodziejczyk. Nie chce jednak zdradzić, ile będzie kosztować przygotowanie nowego rozkładu jazdy. Temat: [cyt]PKP-Kielce. [pr][cyt]Nowy kolejowy rozkład jazdy now 26-11-2004 , ostatnia aktualizacja 26-11-2004 19:57 Serwis:Gazeta.pl Link:http://miasta.gazeta.pl/bialystok/1,35241,2415364.html Już wiadomo, jak będą kursować pociągi na Podlasiu w przyszłym roku. Nie Sześć następnych pociągów osobowych zniknęło we wrześniu (Białystok - W nowym rozkładzie jazdy będzie ich o dwa więcej. To rezultat - W dni, kiedy występuje faktycznie zapotrzebowanie na dużą liczbę pociągów, Według zapowiedzi Podlaskiego Zakładu Przewozów Regionalnych projekt - Niestety, koleje regionalne nigdzie na świecie dochodu nie przynoszą, Ważniejsze zmiany w rozkładzie jazdy: - Skurczy się szlak pociągu kursującego na trasie Hajnówka - Warszawa - Jeden ze składów, które do tej pory jeździły do Ełku, dojedzie tylko do - Będą dodatkowe pociągi do Łap w godzinach, gdy podróżnych jest najwięcej. - Pojawią się też dwa dodatkowe połączenia pospieszne do Warszawy. - Zniknie jednak ekspres Mickiewicz do Krakowa. W jego miejsce przewidziano - Zmieni się trasa Wigier, które zamiast do Bielska-Białej dojadą do Krakowa - Skrócono relację Pogoni (od grudnia Suwałki - Warszawa - Suwałki zamiast do - Pojawi się nowa Narew, kursująca z Białegostoku do Bielska-Białej i z Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 12 grudnia. Temat: [cyt]PKP-Kielce. [pr][cyt]Nowy rozkład pociągów Monika Gałązka 26-11-2004 , ostatnia aktualizacja 26-11-2004 20:26 Serwis: gazeta.pl Link:http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35153,2415540.html 12 grudnia zmieni się rozkład pociągów. Zniknie część składów, ale pojawią Nowy rozkład zacznie obowiązywać 12 grudnia. PKP ujawniła wczoraj jego Zmieni się też cykl godzinnych połączeń na trasie z Łodzi do Warszawy. Wraz z wprowadzeniem nowego rozkładu PKP zmieni się też oferta biletowa. Od Nowe pociągi osobowe * z Tomaszowa (godz. 7.05) do Łodzi Fabrycznej (godz. * z Łodzi Kaliskiej (godz. 21.30) do Zduńskiej Woli (godz. 22.21) * ze Zduńskiej Woli (godz. 13.25) do Łodzi Kaliskiej (godz. 14.16) * z Łodzi Kaliskiej (godz. 7.40 i 16.30) do Sieradza (godz. 8.50 i 17.40) * z Sieradza (godz. 5.30) do Łodzi Kaliskiej (godz. 6.40) * ze Skierniewic (godz. 9.30) do Łodzi Fabrycznej (godz. 10.48)Nowe pociągi * "Ostrowianin" z Ostrowa Wielkopolskiego do Warszawy przez Sieradz, Zduńską * Pociąg z Łodzi Kaliskiej do Kołobrzegu (w sezonie letnim) przez Kutno, Zmiany tras pociągów pospiesznych* Pociąg Widawa, który dziś jedzie z Łodzi * Wrocławianin - skład z Warszawy do Zgorzelca zamiast przez Łódź Kaliską * Pociąg z Bielska-Białej do Gdyni w sezonie letnim będzie kursował w relacji Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim Niech zniknie 28 a nie 58 pociągów Dopiero w poniedziałek okaże się, czy kolejarska 'Solidarność' na dzień przed Wigilią zablokuje tory na Śląsku. - Żądamy, by urząd marszałkowski wycofał się z pomysłu likwidacji pociągów - mówią związkowcy. - Nie pozwolimy, by ucierpieli pasażerowie - stwierdził marszałek. Na wieść o tym, że od 1 stycznia z rozkładu jazdy w naszym regionie zniknie aż 58 pociągów, a 52 będą kursować tylko w dni robocze, kolejarscy związkowcy wytoczyli ciężkie działa. W środę wieczorem 'Solidarność' zagroziła, że 23 grudnia sparaliżuje ruch pociągów na całym Śląsku! Widmo totalnego chaosu przeraziło nie tylko pasażerów, ale władze województwa. Marszałek Bogusław Śmigielski zagroził wczoraj, że jeżeli związkowcy spełnią swoją groźbę, kolej zapłaci za ewentualny strajk pokaźne odszkodowanie. Dodał, że jeżeli będzie to konieczne, samorząd będzie podpisywał umowy z innymi przewoźnikami, aby ludzie mogli dojechać na święta. - Nie pozwolimy, by ucierpieli pasażerowie - stwierdził marszałek. Henryk Grymel, szef kolejarskiej 'Solidarności', wątpi, by województwu w tak szybkim czasie udało się załatwić komunikację zastępczą, ale zapewnia, że jest jeszcze szansa na porozumienie. W najbliższy poniedziałek związkowcy mają spotkać się z władzami województwa na - jak to określono - rozmowach ostatniej szansy. Grymel dodał, że dopiero od przebiegu tego spotkania będzie zależało, czy przed świętami czeka nas kolejowy paraliż. Potwierdził jednak, że związek rozpoczął już przygotowania do ewentualnego protestu. - Ale jeżeli urząd marszałkowski wycofa się z zapowiadanej likwidacji pociągów, natychmiast zawieszamy wszystkie przygotowania do pikiety - zadeklarował Grymel. Dodał, że kolejarze chcą, aby nadal obowiązywał przyjęty 14 grudnia nowy rozkład jazdy. Zakłada on likwidację jedynie 28, a nie 58 pociągów. Mniej ma być pociągów m.in. z Katowic do Zwardonia, Wodzisławia Śląskiego i Bielska-Białej. Zniknie też część kursów na trasie Rybnik - Racibórz, Gliwice - Zawiercie czy Gliwce - Częstochowa. Duże zmiany dotkną linię z Dąbrowy Górniczej do Jaworzna, gdzie pociągi będą kursować tylko w dni robocze. Całkowicie wycięte zostanie połączenie Bielska-Białej z Cieszynem, a w zamian kolej ma zapewnić tam komunikację autobusową. - Niech urząd marszałkowski wstrzyma się z tymi zmianami do wiosny. Wtedy jeszcze raz wspólnie przeanalizujemy, które linie są rentowne, a których nie da się już uratować. Zmiana rozkładu od stycznia, po zaledwie kilkunastu dniach obowiązywania, to będą ogromne koszty - apeluje Grymel. Tymczasem marszałek Śmigielski podkreślił w czwartek, że wszystkie pretensje dotyczące likwidacji pociągów związkowcy powinni skierować do swojego pracodawcy, czyli spółki PKP Przewozy Regionalne. To kolej, a nie samorząd, decydowała, które pociągi zostaną, a które wylecą z rozkładu. Dodał, że dotacje z województwa na kolej rosną. W przyszłym roku z ponad 83 mln do 100 mln zł. Źródło: CLICK Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 115 rezultatów • 1, 2, 3, 4 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||