Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • staramsie.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Przyjazdy Zielona Góra





    Temat: Kolejowa pustynia



    | Już są w Grudziądzu (Arriva) i jeżdżą H9 do Laskowic (błądząc po leśnych
    | dróżkach przez 1,5h). Na takie coś nawet "debile z PKP PR" nie wpadli.
    | Dobrze, ze Arriva nie jeździ do Bąka, bo tam też pewnie wysłałaby KKA.

    Polecam pociąg Jelenia Góra ( 10.27 ) - Zielona Góra (przyjazd
    teoretycznie
    o 14.23). Tutaj jeszcze większy debilizm niż u Arrivy ( bo zastępczym
    taborem dysponują ).


    Nie mam zamiaru bronic PKP, ale strona pr.pkp.pl informuje o tym:
    <cytatLubuski Zakład Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze informuje, że
    z powodu awarii autobusu szynowego w dniach 09.12.07r - 20.12.2007r PR
    Wrocław wprowadził na odcinku Węgliniec - Zielona Góra - Węgliniec
    komunikację zastępczą za następujące pociągi: 67635/4 relacji Jelenia Góra
    10:27 - Zielona Góra 14:23 oraz 76637/6 relacji Zielona Góra 15:32 - Jelenia
    Góra 19:30. Komunikacja zastępcza nie gwarantuje punktualności kursów.
    Wielkość opóźnień wynikająca z wprowadzenia zastępczej komunikacji będzie
    uzależniona od sytuacji drogowej. Za trudności spowodowane powyższą sytuacją
    wszystkich podróżnych przepraszamy.</cytat, a strona PCC informuje tylko o
    KKA do Sierpca, mimo, ze nie tylko tam jezdza H9. Sam pracownik PCC, mowił o
    "Armagedonie", i ze wszystko "jezdzi jak chce". Ponadto mowimy o kuj-pomie,
    gdzie za czasow PR nie bylo takich glupawych akcji, w przeciwienstwie do
    lubuskiego, gdzie KKA zamiast SA, to niestety norma :/





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    PKS Zielona Góra uruchamia od dzisiaj linię Zielona Góra - Gdańsk przez Sulechów, Świebodzin, Pniewy, Piłę, Chojnice, Starogard. Wyjazd z Zielonej Góry o 6:00, przyjazd do Gdańska na 13:35; wyjazd z Gdańska o 14:30, przyjazd do Zielonej Góry na 21:56.

    Ciekawe, czemu trasa jest prowadzona z pominięciem Poznania - czyżby chodziło o to, by za wszelką cenę obrócić jednym autobusem?


    pewnie nie chcą konkurować z PKP





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dzis w Katowicach:

    15.10
    PKS Katowice do Wisły - DAB, zapełnienie 50%
    PKS Limanowa do Limanowej - specjalnie poszerzony opis dla LMP: podstawienie autobusu 15.00, odjazd punktualnie 15.10. Frekwa - kilkanaście osób, max 50%, troche matek z dziećmi, wiadomo wakacje. Wózek: H10
    15.15
    PKS Tarnobrzeg do Tarnobrzegu, autosan euro 3
    15.20
    PKS Głubczyce do Głubczyc, najmniejszy solbusik, frekwa jakieś max 30%

    potem poszedłem pod dworzec PKP

    15.50
    PKS Zielona Góra do Z. Góry: Lider 2 lub 3, niestety, widziałem tylko tył.

    powrót na PKS

    16.00
    PKS Beskidus do Suchej - Solina, jakieś 80% wypełnienia
    PKS Sieradz do Zakopanego - autosan 3, raczej pusto, 10- max 15 osób

    16.05
    PKS Ostrołęka do Ostrołeki - Solbus czwórka, 8 osób, opóźniony 5 minut.

    16.30
    PKS Sieradz do Sieradza T120/3 przyjechał o 16.00, wypełnienie przy przyjeździe jakieś 90%

    na 16.40 przygotowana do Cieszyna całkiem stara, poczciwa PRa, PKS Cieszyn
    na 17.30 przygotowana do Wadowic kapena, PKS Wadowice



    Temat: Kolejowa pustynia


    Już są w Grudziądzu (Arriva) i jeżdżą H9 do Laskowic (błądząc po leśnych
    dróżkach przez 1,5h). Na takie coś nawet "debile z PKP PR" nie wpadli.
    Dobrze, ze Arriva nie jeździ do Bąka, bo tam też pewnie wysłałaby KKA.


    Polecam pociąg Jelenia Góra ( 10.27 ) - Zielona Góra (przyjazd teoretycznie
    o 14.23). Tutaj jeszcze większy debilizm niż u Arrivy ( bo zastępczym
    taborem dysponują ).





    Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca


    | To się wybrałem ... O ile dojechać na 9 z Warszawy do Zielonej Góry, o
    | tyle ostatni normalny powrót jest o ... 15.25. Potem pozostaje tłuczenie
    | się całą noc i przyjazd po 6 rano.
    Może mi ktoś powiedzieć, jaka jest mniej więcej odległość w km / minutach
    szybkiego marszu od dworca PKP do PKS w Gubinie i Zielonej Górze? Bo jest
    szansa, że gdybym wrócił od razu po przyjeździe szynobusa PKS - em do
    Zielonej Góry, to bym miał jak do Warszawki wrócić.


    W Zielonej jak adrenalina dodawała mi szybkości, to w 3 minuty wyrabiałem
    się. W Gubinie - nie mam pojęcia.

    Pozdr.!
    (D)





    Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca


    To się wybrałem ... O ile dojechać na 9 z Warszawy do Zielonej Góry, o tyle
    ostatni normalny powrót jest o ... 15.25. Potem pozostaje tłuczenie się całą
    noc i przyjazd po 6 rano.


    Może mi ktoś powiedzieć, jaka jest mniej więcej odległość w km / minutach
    szybkiego marszu od dworca PKP do PKS w Gubinie i Zielonej Górze? Bo jest
    szansa, że gdybym wrócił od razu po przyjeździe szynobusa PKS - em do Zielonej
    Góry, to bym miał jak do Warszawki wrócić.





    Temat: Remont Nadodrzanki
    Tak wracając do Odrzanki, zobaczcie na co natrafiłem, to tablica odjazdów/ przyjazdów z Wrocławia Gł. w rozkładzie 2002.
    http://www.nashedo.terramail.pl/pkp.html

    To co najbardziej rzuca się w oczy to to, że niecałe 7 lat temu pociągi jeździły szybciej i były składy, które z chęcią byśmy teraz oglądali na torach. Dla przykładu:
    Osobowy z Wrocławia do Zielonej Góry jechał 3 godz 10 min- teraz jedzie minimum 3 godz. 22 min
    Pośpieszny do Zielonej Góry (których było kilka) jechał 3 godziny 5 minut- Ślązak teraz jedzie 3 godz. 24 minuty

    Ale teraz najciekawsze:

    Pośpieszny do Poznania jechał około 2 godz. 5 minut- teraz jedzie 2 godz. 40 minut!!!
    IC Fredro wtedy do Warszawy Centralnej jechał 4 godz. 27 minut teraz jedzie 5 godz. 14 minut!
    Wawel do Krakowa jechał 3 godz. 35 minut- teraz jedzie 4 godz. 20 minut
    Pośpieszny do Krakowa jechał 4 godz 10 min- teraz jedzie 4 godz. 45 minut
    Pośpieszny do Jeleniej Góry jechał 2 godz. 50 min- teraz jedzie 3 godz. 26 minut
    Pociąg do Kudowy zdrój jechał 3 godziny- teraz jedzie 4 GODZ 26 MINUT!!!
    Ex Odra jeździł przez Łódź, mieliśmy cztery pary pociągów do Drezna, bezpośrednie do Budapesztu, a nawet takie perełki jak pociąg do Poczdamu czy do Pragi przez Wałbrzych i Mieroszów!
    A co nam przyniosła modernizacja E30? A no tyle, że osobówka do Węglińca jedzie tyle samo co 7 lat temu, 2 godz 30 minut, a pospieszny do Węglińca teraz jedzie jakieś 5 minut szybciej...



    Temat: Szynobusy to cyrk na szynach
    Cytat: Szkoda, że perypetie na trasie Węgliniec-Żary bagatelizuje dyrekcja kolei. - To prawda, że zdarzają się spóźnienia, ale ogólnie nie jest źle - przekonuje Grzegorz Dwojak, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze.

    "ogólnie nie jest źle" to niech Pan Dwojak przejedzie się chociaż raz tą linią. Jechałem w Boże Ciało Z Zielonej do Jeleniej Góry. Już na starcie 30 min. w plecy i zamiast szynobusu - śmierdzący autobus na odcinku do Węglińca, gdzie przyjazd opóźnił się do ok. 1,5 godz, bo autobus leśnymi drogami musiał dojeżdżać do oddalonych od drogi przystanków kolejowych. Frekwencja od Zielonej Góry do Żar była duża, więc część ludzi stała jak na igłach w wąskim przejściu pomiędzy siedzeniami.
    W sytuacjach awaryjnych powinien jechać skład wagonowy, a nie syfny autokar. To jest ewidentna kpina ze strony PKP PR, brak szacunku do klientów No ale przecież "nie jest źle"



    Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca


    szansa, że gdybym wrócił od razu po przyjeździe szynobusa PKS - em do Zielonej
    Góry, to bym miał jak do Warszawki wrócić.


    Z Gubina są 2 autobusy:
    Gubin (12.40) - Z.G. (13.55) - Sulechów (14.32) - Poznań (17.07)
    Gubin (13.30) - Z.G. (14.56) - Sulechów (15.27) - Wolsztyn
    Przesiadka na PKP możliwa w Zielonej G. lub w Sulechowie (nieco więcej
    czasu).





    Temat: IV P 76/77
    Wygląda na to, że niestety Halinki w sobotę nie spotkamy, czego bardzo żałuję więc odwołuję tą zbiórkę pod filarami. My, czyli Halina, Krystyna T. i ja przyjedziemy do Lubska ze Zdzisiem przed godz. 12. O godz. 12 będziemy meldować się w Zemszu, w związku z czym proponuję tam zrobić zbiórkę. A więc Swojacy i oczywiście Wszystkie Koleżanki z klasy IV P, które dotrą do Lubska na godz. 12 pamiętajcie zbiórka - godz. 12 -hotel Zemsz, ul. Kopernika 34.

    Krysiu, sprawdziłam rozkład PKP: Poznań Główny-Zielona Góra 28.07.07, pociąg osobowy, odjazd 07:40 - przyjazd 10:08 - bez przesiadki

    O godz. 10:50 tak mniej więcej będziemy w Zielonej Górze ze Zdzisiem i po drodze zabieramy Krystynę T. z ul. Westerplatte ale daj znać to podjedziemy na dworzec po Ciebie. Mogłabyś także wysiąść już w Sulechowie (9:03) no i trochę poczekać. Wszystko do uzgodnienia. W aucie jest jedno miejsce.




    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Godzina 4.50. ze Zgorzelca jest jak najbardziej rozsądna (toż to prawie 5 rano!). W każdej następnej miejscowości za Zgorzelcem będzie już o bardziej przyzwoitej porze, a przecież nie tylko ludzie ze Zgorzelca chcą jechać do Wrocławia. Ważne w propozycji, którą jak zauważyłem przedstawił nie kto inny jak andi, przyjazd do Wrocławia nastąpiłby ok. 7.30. Czyli dla mieszkańców linii Zgorzelec - Bolesławiec - Legnica - Wrocław idealny dojazd do urzędów, przychodni specjalistycznych oraz studentów. Swego czasu PKP oferowało możliwość korzystania z pociągów pośpiesznych posiadaczom biletów miesięcznych na pociągi osobowe. Obecnie ten ukłąd jest niemożliwy. Przy przywróceniu poprzedniego układu, frekwencja w 10 wagonach Ślązaka już od Głogowa w kierunku Wrocławia sięgnie 100 % lub więcej.
    Tak więc - popieram Ślązaka dla Zielonej Góry, a Roztocze lub Nysę dla Zgorzelca. Chyba można to nazwać kompromisem...
    A co do godziny odjazdu - 4.50. Toż o podobnej godzinie odjeżdża z Zielonej Góry Lubuszanin do Warszawy i nikt z tamtego regioniu nie płacze z tego powodu.



    Temat: Sopot - piątek
    Bardzo proszę osoby z ekipy piątkowej o dopisywanie się do listy, tudzież podawanie swego czasu przyjazdu. Będzie nam łatwiej zaplanować o której ruszamy z jakimś sitem / idziemy na imprezę.

    Patrząc na listę noclegów zakładam, że będą:

    Grzegorzvp
    decksik
    Glory
    MarcinHeypoker
    GrzechuTG
    Aleks
    Coolen
    Barthek
    Marsylianka
    Falkor
    Luki510

    Ktoś jeszcze?

    I przy okazji, czy ktoś jedzie tym pociągiem?

    http://rozklad-pkp.pl/tra...829.1243422111&

    Zielona Góra - Sopot 18:08 (przez Poznan, Bydgoszcz)



    Temat: Nadodrzańska Magistrala Węglowa
    Wydaje mi się, że ongiś tak nazwano trasę Wrocław-Szczecin p. Zieloną Górę,
    po jej modernizacji (a ściślej mówiąc odtworzeniu).
    Mam do Was pytania związane z tą trasą:

    1. Kiedy oddano do użytku trasę w całości zmodernizowaną (odtworzony drugi
    tor, o ile wiem, to jedynie kilka km. przed Rzepinem pozostało z jednym
    torem)?
    2. Kiedy zakończono elektryfikację tej trasy?

    oraz niegdyś kursującym na niej pociągiem osobowym w relacji Kraków -
    Szczecin (chyba dwie pary):

    1. Jakie były godziny odjazdu z Krakowa, "międzylądowania" we Wrocławiu i
    przyjazdu do Szczecina (a także w przeciwnym kierunku)?

    Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą odpowiedzieć na moje pytania.

    Życzę wszystkim "wolnej drogi", dużo zdrowia, pomyślności w życiu domowym i
    pracy, a przedewszystkim aby PKP stanęły znowu na nogi.





    Temat: Niemcy przygotują plan rozwoju kolei na Dolny m Śląsku


    (przy okazji PKS moze duzo lepiej zarobic). Znam jeden nieodlegly przyklad
    skomunikowania - trzy rozklady temu za czasow "Leszna Gornego" istnialo
    skomunikowanie z popoludniowego pociagu Legnica - Leszno Gorne do Zar -
    przewoznik PKS Zary - ale to nie nasze wojewodztwo.


        Do niedawna po przyjeździe pociągu Zielona Góra - Gubin, z pod stacji
    PKP Gubin odjeżdzał PKS do Gubina. Brzmi dziwnie??? To niezorientowanym
    podpowiem, że stacja Gubin leży zaledwie kilka km. od centrum miasta :))
        Niestety nieszczęście tej lini polegało na tym, że wszystkie większe
    miasta, czyli Krosno Odrzańskie i Gubin miały stacje PKP na strasznym
    zadupiu.





    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((

    | Dworzec zamknięty na świat

    (...)
    Mysle, ze dazy sie do tego zeby w Polsce pozostaly tylko polaczenia
    zagraniczne z Warszawy, ewentualnie inne miasta moga sie "zalapac" jesli
    trasa przebiega przez nie. Z jednej strony mozna to zrozumiec, bo najwiekszy
    ruch generuje Warszawa, z drugiej takie myslenie jest calkowicie
    nieperspektywiczne, bo hamuje rozwoj innych regionow (turystyczny i
    gospodarczy). Ale byc moze wlasnie o to chodzi, bo takie irracjonalne
    decyzje moga wynikac tylko z glupoty albo celowego dzialania.


    A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    międzynarodowym
    Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu do
    Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i Wrocław
    mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek Wrocław-Drezno też ca. 5h
    (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do Drezna

    go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas przejazdu i
    raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.
    Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    przedłużenie "Ślęży".
    Co o tym sądzicie?
    Piotrek





    Temat: który to przewoźnik ?


    - dostepny tylko 1 wagon klasy drugiej ;)
    - bardzo czesto ma okolo 1h w plecy


    Potwierdzam. Jest to pierwszy wagon zaraz za lokomotywa. Przewoznik PKP PR
    oczywiscie. Przyjezdza w Poznaniu na peron 4.

    Niestety uwaga odnosnie spoznien jest prawdziwa. Ja jechalem nim w ostatnia
    sobotę. Wsiadalem w Poznaniu. Frekwa 80%, spoznienie na przyjezdzie +15 na
    wyjezdzie +20.
    Jesli ktos chce nim jechac na osobowy Rzepin - Miedzyrzecz to trzeba
    zalatwiac skomunikowanie, przy wyzszych spoznieniach bardzo ciezko zalatwic.
    Jakby kondi sie opierał ządac telefonu do dyspozytora do Zielonej Góry.
    Ponoc Poznan nic nie moze.

    Nam sie udalo, SA 105-104 czekał:)

    BrynMawr





    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((


    A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    międzynarodowym
    Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu
    do
    Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i
    Wrocław
    mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek Wrocław-Drezno też ca.
    5h
    (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do
    Drezna

    byłoby
    go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas
    przejazdu i
    raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.
    Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    przedłużenie "Ślęży".


    O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
    No nie wiem. Wrocław-Zgorzelec ok. 160 km. (IR jedzie w praktyce 3 godziny.)
    Można skrócić czas jazdy do 2,5 h już dziś, ale to za długo.
    Poza tym pociąg nie zatrzymywałby się w Bolesławcu, Chojnowie, Miłkowicach.
    Zatem tracąc "masę" pasażerów...





    Temat: Dworzec Niebuszewo w Szczecinie


    Chciałem się zapytać, czy ktoś z MK mieszkających w Szczecinie ma jakąs
    wiedzę na temat wyżej wymienionego dworca ? Chciałbym wiedzieć o nim nieco
    więcej - kiedy zbudowany, jakie były potrzeby, które sprawiły,


    Powstal, bo to byla normalna mieszkalna dzielnica Szczecina. A wybudowali go
    pewnie w 1898 kiedy to powstala linia...


    jakie pociągi kursowały - z tego co pamiętam startowały stąd wszystkie
    dalekobieżne i czasami ciężko było przecisnąć się między ludźmi ...


    Wszystkie?! WOW, no ja tych czasow nie pamietam. Jak zaczelem sie tym
    interesowac to wiem ze bylo 6 poc. dalekobieznych + potrojny kibel do
    Koszalina (teraz w jego planie jezdzi do Kolobrzegu z Glownego) i do
    Szczecinka (pamietam jeszcze te czasy, ze osob. Szczecina stal juz przy
    peronie - EU07+3B+A a zaraz tylu podjezdzal 3xEN57 do Koszalina). Co do
    dalekobieznych to byl: Czcibor (do Wroclawia nadodrzanka), Wiking (do
    Jeleniej Gory przez Zielona, Zary, Wegliniec - nawet nim jechalem z
    Niebuszewa :D), Barnim i Boguslaw (do Torunia), do Kielc, Bryza do Gdyni i
    Mekrury do Poznania.


    P.S. Dziś dworzec otwierają tylko na przyjazdy kibiców - na co dzień
    zamknięty, opustoszały, zniszczony i żywej duszy poza narkomanami ... Z
    bólem na to patrzę - jak i na wiele przypominających czasy świetności
    budowle PKP.


    Co do tej sciany od strony peronow, jestem lekko w szoku, w momencie gdy
    zamkneli dworzec staly tam kraty, ale widac nie wystarczyly (pewnie
    ukradli...)





    Temat: Absurdy w nowym rozkładzie jazdy
    Jak ja kocham te niedogodności rozkładowe. Co rozkład to samo. W ubiegłym rozkładzie ani razu nie miałem skomunikowanego pociągu z Ruszowa do Poznania przez Zieloną Górę (naturalna geograficznie relacja). W tym roku nie powinienem narzekać, ale acz w oczy kole taki kwiatek:

    Wyjazd z Ruszowa : 12.40
    Przyjazd do ZG : 14.23

    Skomunikowanie oczywiste z pociągiem do Poznania... Odjeżdża on o 14.10 A co... I love this game

    Idziemy dalej... O 16.30 jest kolejne połączenie. Wszystko ładnie pięknie, tylko 5 godzin jazdy (najszybsze połączenie 210km sic!) ale HAFAS tego nie pokazuje, bo... na przesiadkę w Zbąszynku są 4 minuty. Ja jestem ciekawski i takie rzeczy znajdę, ale przeciętny podróżny?

    Tym czepialskim sie wszystkiego tonem chciałbym się przywitać na forum. Tak naprawdę to kocham kolej... Ale nienawidzę PKP :]



    Temat: Nowy rozkład jazdy - niespodzianki ze strony PR


    Cześć!!!
    Na stronie www.pr.pkp.pl jest uaktualniony projekt nowego RJ.

    Z niespodzianek:


    Wrócił Kraków - Kołobrzeg (uff...)
    Jakieś nieporozumienie dzieje się w Ełku i z Ełkiem - "Mamry" odjeżdżają na
    chwilę przed przyjazdem pociągu z Zielonej Góry - Poznania - Warszawy.
    Skomunikowania w Białymstoku z kierunku Ełku i w Olsztynie też jakieś
    nietakie... Generalnie, chcą dać dobry podarunek przewoźnikom autobusowym na
    Mazury - już i tak jest szybciej i taniej, ale sporo ludzi - szczególnie w
    sezonie - gnanych sentymentem podróżuje pociągami...

    Brak też (poważny minus) porannego skomunikowania w Kutnie z "Kopernika" w
    kierunku Poznania (teraz jest osobówka podwyższonej komfortnosti ;-)

    Niezbyt mi się podoba też to, że w niektórych przypadkach zupełnie bzdurnie
    rozwalono takt, tak jakby 5 minut grało rolę. W tej chwili czasem jest:
    10.23
    12.28
    14.20
    16.25

    Tak jakby nie mogło być po prostu .25

    Pozdrawiam,

    Marcin





    Temat: Kudłacze
    Odkryłem niedawno, że w sumie do "zaliczenia" schronisk PTTK w Beskidach brakuje mi tylko wynalazku na Kudłaczach.
    Swoje braki planuję nadrobić w lipcu w postaci jednodniowej wycieczki z Warszawy w środku tygodnia. Będę w Krakowie na 9, o 19:55 wypadałoby z niego się wydostać. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakąś trasę, jak najciekawszą, a schronisko żeby było bliżej końca, niż początku? Korzystając z mapy doszedłem do rozwiązania:
    PKP Warszawa - Kraków
    PKS Kraków - Myślenice
    PKS Myślenice - Węglówka
    bez szlaku na przeł. Jaworzyce, dalej czerwonym na Łysinę i do schroniska, jednak ciekawsza wydaje się być chyba droga przez przeł. Suchą? Zejście do Poręby, Pcimia, lub Myślenic. Włączając w to obiad w schronisku (rozumiem, że cokolwiek ciepłego, choćby żurek ze schabowym można tam zjeść?) chciałbym się zmieścić w rygorze czasowym (wyjazd z Krakowa 9, przyjazd na ok.19). Czy jest to do zrobienia? Może jakieś inne propozycje? W tamtych terenach jestem kompletnie zielony, być może jakąś głupotę strzeliłem...
    Aha, jakby co nie muszę na zbity pysk lecieć do Krakowa, 22:15 jest również pociąg do Warszawy...

    Z góry dziękuję Wam za pomoc i pozdrawiam wszystkich Beskidolubów!



    Temat: 2005 11 11-13 JUBILEUSZOWE spotkanie Grupy Górskiej
    Witam wszystkich!

    Własnie wróciłam w Gór Sowich (gdzie już widać piękną Złotą Jesień )

    Nastąpiła zmiana - noclegi zarezerwowane są w schronisku "Sowa", (a nie Orzeł jak wczesniej pisałam).

    Schronisko znajduje sie nieco wyżej niż "Orzeł", ale za to bliżej jest na Wielką Sowę (ze schroniska na szczyt - ok. 25 min).
    Schronisko posiada 8 pokoi 4 osobowych - nocleg - ok. 20 zł
    śniadanie, kolacja - 7 zł
    obiad - 15 zł
    całodzienne wyżywienie - 30 zł

    Do schroniska możliwe jest dojście szlakiem czerwonym od Przełęczy Sokolej (ok. 30 min) lub szlakiem zielonym od parkingu leśnego powyżej Sokolca (ok. 20 min) (po uzgodnieniu z kierownikiem schroniska można podjechać samochodem pod schronisko jesli oczywiście warunki pogodowe pozwolą)

    http://wielka_sowa.webpark.pl

    Z związku z tym, że długi weekend zbliża się wielkimi krokami prosiłabym wszystkich chętnych o potwierdzenie swojego przyjazdu, co będzie się wiązało również z zapłaceniem zaliczki 10 zł (nr konta podam na pw).
    Na zgłoszenia czekam do 11 października 2005r., ponieważ wtedy to muszę potwierdzić dokładną ilość miejsc.

    O planowanych trasach oraz o możliwości połączeń PKP i PKS napiszę w późniejszym terminie.

    Na razie to tyle

    Pozdrawiam gorąco i po raz kolejny bardzo zapraszam

    kasia



    Temat: IV P 76/77
    Krysiu umówiłam Ciebie w Zielonej Górze z Krystyną T. Ona także ma czekać pod dworcem PKP. Podałam jej godzinę Twojego przyjazdu z nadzieją, że podejdzie troszkę wcześniej żeby nie dłużyło Ci się oczekiwanie




    Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy


    http://miasta.gazeta.pl:80/gorzow/1,35211,4888524.html?nltxx=1077903&...

    Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy


    http://tnij.org/nowyrj

    Zmiany w rozkładzie PKP

    Od 1 lutego na niektórych liniach w połączeniach regionalnych wprowadzono
    zmiany w rozkładzie jazdy PKP.

    Najważniejsze z nich to:

    1. Nowy pociąg z Rzepina do Zielonej Góry, odjazd z Rzepina o godz. 10.15.
    Ponadto przybył nowy pociąg z Zielonej Góry do Rzepina, wyjazd o godz. 17.20
    (umożliwi dogodny powrót w kierunku Rzepina po pracy i zajęciach w szkole).

    2. W Rzepinie skomunikowano pociąg regionalny do Zielonej Góry z pociągiem
    Euro City z Berlina. Ten pierwszy wyjedzie ze stolicy Niemiec (Berlin Hbf) o
    godz. 6.29 i przyjedzie do Rzepina o godz. 7.55. Tam o godz. 8.08 wyjedzie
    pociąg do Zielonej Góry (przyjazd godz. 9.34).

    3. Przesunięto odjazd popołudniowego pociągu z Zielonej Góry do Głogowa na
    godz.16.28, dzięki czemu pasażerowie jadący ze Szczecina (godz. 16.23) będą
    mogli kontynuować podróż.
    4. W celu usprawnienia komunikacji w węźle żarsko-żagańskim dokonano
    następujących korekt:

    a) przesunięto przyjazd szkolnego pociągu z kierunku Szprotawy do Żar na
    godz. 7.42.

    b) w weekendy w Żarach skomunikowano wieczorny pociąg z Jeleniej Góry z
    szynobusem do Żagania.

    c) pociąg z Żar do Legnicy będzie kursował codziennie o godz. 17.33 z
    możliwością przesiadki w Legnicy na pociąg do Wrocławia.
    d) pociąg szkolny z Żar do Ruszowa zostanie wydłużony do stacji węzłowej w
    Węglińcu, dzięki czemu Żary uzyskają nowe połączenia ze Zgorzelcem i
    Wrocławiem.

    5. Usprawniono też przejazdy pociągów na trasie Międzyrzecz - Sulęcin -
    Rzepin. Ponownie zweryfikowano czasy przejazdu oraz wyeliminowano
    czasochłonne zatrzymywanie szynobusu na niestrzeżonych przejazdach
    kolejowych. Dzięki temu zapewniono dojazd do Międzyrzecza na godz. 7.45 oraz
    powrót o godzinie 15.20 z możliwością przesiadki w Rzepinie na pociąg jadący
    do Szczecina. Natomiast w weekendy i święta szynobus wyjedzie z Międzyrzecza
    wcześniej, bo o godz. 14.50, by umożliwić w Rzepinie przesiadkę również na
    pociąg do Zielonej Góry. Ponadto poranny kurs z Międzyrzecza zostanie
    skomunikowany w Rzepinie z pociągiem do Gdyni przez Poznań i nowym pociągiem
    do Zielonej Góry.

    6. Rozważa się też korektę rozkładu jazdy na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. -
    Kostrzyn, gdyż pojedzie tam najnowszy 300-osobowy autobus szynowy z PESA
    Bydgoszcz SA. Będą wtedy krótsze czasy jazdy, co pozwoli na łatwiejszy
    dojazd do Berlina oraz Poznania.





    Temat: Czerwcowa korekta RJ
    Przedstawiamy rozkład PKP po zmianach

    Od niedzieli obowiązują korekty w kursowaniu pociągów regionalnych na terenie województwa.

    Aby poprawić powroty młodzieży szkolnej z Żar w kierunku Tuplic.
    W dni robocze wprowadzono nowy pociąg relacji Żary - Tuplice, który odjeżdża z Żar o 15.30. Pociąg powrotny Tuplice - Żary przyjeżdża do Żar o 16.30, co umożliwi przesiadkę na pociągi do Jeleniej Góry i Zielonej Góry. W związku z tą zmianą pociąg relacji Legnica - Tuplice - Legnica w dni robocze został skrócony do stacji Żary, a w weekendy i święta pojedzie tak jak dotychczas, czyli do Tuplic.

    Aby poprawić komunikację Żar i Żagania z Wrocławiem oraz Zgorzelcem na stacji Węgliniec i Legnica.
    Popołudniowy pociąg z Jeleniej Góry do Zielonej Góry odjeżdża z Węglińca 20 minut później tj. o 16.02, po przyjeździe pociągów regionalnych z Wrocławia o 15.58 i Zgorzelca o 15.48. Ponadto od 1 marca w Legnicy dogodnie skomunikowano przyspieszone pociągi Drezno - Wrocław - Drezno z pociągami regionalnymi z kierunku Żar i Żagania. Uzyskano następujące połączenia z Wrocławiem:
    * Żary 8.00 - Żagań 8.15 - Legnica 9.38 - Wrocław - 11.00
    * Tuplice 12.56 - Żary 13.18 - Żagań 13.33 - Legnica 15.19 (15.53 - Wrocław 17.00)
    * Żary 18.08 - Żagań 18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00)
    * (Wrocław 13.05 - Legnica 14:06) 14.15 - Żagań - Żary.
    Pociąg z Cottbus do Żagania przyjedzie o godzinę wcześniej, co umożliwi przesiadkę na ostatni pociąg w kierunku Legnicy. W rezultacie uzyskane zostanie następujące połączenie:
    Cottbus 16.25 - Tuplice 17.13 - Żagań 17.55/18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00).

    Aby uzyskać dodatkowe skomunikowanie Gorzowa Wlkp. z Warszawą na stacji w Zbąszynku.
    Pociąg odjeżdżający dotychczas ze Zbąszynka o 16.25 po korekcie odjedzie o 15.16, po przyjeździe z Warszawy expressu do Berlina. W związku z tą zmianą korekcie ulegnie rozkład jazdy pociągu jadącego z przeciwnego kierunku, który odjedzie z Gorzowa Wlkp. o 13.39 i w Zbąszynku zostanie skomunikowany z pociągiem regionalnym do Poznania odjeżdżającym o 15.20.

    Źródło: gazetalubuska.pl



    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    l
    7:25 Ślązak: Zgorzelec - Wrocław - Kraków
    8:25 Wielkopolanin: Poznań / Zielona Góra - Wrocław - Kraków - Przemyśl
    9:25 Gorzowiak: Gorzów - Poznań - Wrocław - Kraków
    13:25 Hetman: Szczecin - Zielona Góra - Wrocław - Kraków - Zamość
    16:25 Krakowianka: Kołobrzeg - Poznań - Wrocław - Kraków - Przemyśl

    Tak sie niekóryz tu zachwycają a to jest moim zdaniem wacale nie jest taki rozsądny
    wybrane godziny odjazdów :
    Słazak ze Zgorzelca 4.36 odjazd
    Wielkopolanin z Zielonej Gory 4.36
    Gorzowiak z Gorzowa 3. 55
    Przyjazdów
    Hetman w Zamosciu 01:24
    Krakowianka w Przemyślu 00:10

    ave. Do swoich obliczeń wyciągnąłeś czasy z obecnego rozkładu jazdy, w ogóle nie rozpatrując ogromnych rezerw czasowych, bezsensownie długi postojów a także kompletnego braku dobrej organizacji na PKP.
    Odcinek Zgorzelec-Wrocław jest do pokonania w czasie 142 minut, przy 3-minutowym postoju we Wrocławiu pociąg mógłby odjeżdżać ze Zgorzelca o 5:00
    Odcinek Zielona Góra-Wrocław pociąg jest w stanie pokonać w 183 minuty (rezerwy z Księżyca, wiele odcinków pociąg mógłby jechać torem niewłaściwym aby skrócić czas jazdy-to jest właśnie ta dobra organizacja!). Przy 12 minutowych manewrach we Wrocławiu (a to nawet na PKP jest możliwe) wyjazd z Zielonej Góry wypadłby o 5:12. A były rozkłady, kiedy ten pociąg wyjeżdżał stamtąd jeszcze wcześniej!
    Co do Gorzowiaka: aby skrócić znacząco czas na odcinku Gorzów-Krzyż, wystarczy aby na tym odcinku kursowały tylko 3-4 wagony, pozostałe można dołączyć do składu razem z lokomotywą elektryczną w Krzyżu. Przy 10-minutowych manewrach w Krzyżu odcinek Gorzów-Poznań pociąg jest w stanie pokonać w 124 minuty, dalej 3 minutowy postój w Poznaniu, i 143 minuty na odcinek Wrocław-Poznań. W ten sposób cały odcinek Gorzów-Wrocław to 270 minut - wyjazd z Gorzowa o 4:50!
    Rezerw czasowych na odcinku Wrocław-Kraków-Rzeszów-Przemyśl nie trzeba chyba nikomu pokazywać. Ostatnio dobrze pokazało nam to PKP PR... Więc przyjazd do Przemyśla można by przesunąć o jakies 30 minut do przodu, a do Zamościa to nawet jeszcze więcej - z uwagi na KATASTROFALNY stan linii Dębica-Tarnobrzeg, pociąg ten od kilku lat powinien niestety kursować przez Rzeszów i Leżajsk. Przyjazd do Zamościa wypadłby wtedy jeszcze tego samego dnia.



    Temat: Kolej
    PKP likwiduje połączenia

    Od piątku pięć dolnośląskich pociągów przestanie kursować, cztery będą mieć skrócone trasy, a dwa kolejne pojadą tylko w weekendy
    - Nie chcemy wydawać pieniędzy na pociągi widma, którymi nikt nie jeździ - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa. - Dofinansowanie połączeń ma tylko wtedy sens, gdy np. rozładowują korki, albo korzysta z nich duża liczba osób. Jaki sens ma wydawanie milionów złoty na pociąg, którego pasażerowie zmieściliby się w małym autobusie?

    Zmiany w rozkładzie jazdy zaczną obowiązywać od 1 czerwca. - Nasz pracownik liczył, ile osób wsiada i wysiada na danej stacji - mówi Wild. - Zlikwidowaliśmy bezsensowne połączenia w środku nocy. Takich kwiatków było w rozkładzie więcej. Wolimy zaoszczędzić te pieniądze i wydać na rzeczywiście potrzebne pociągi, niż utrzymywać te kuriozalne.

    Zmiany wynikają ze znacznie mniejszych w tym roku środków, jakie Urząd Marszałkowski przeznaczył na dofinansowanie pociągów regionalnych. Przed rokiem było to 51 mln zł, a w tym roku 42 mln zł.

    Pociągi odwołane

    ** Wrocław Gł. - Głogów, odjazd z Wrocławia 21.29, odwołany na odcinku Ścinawa - Głogów. Pociąg będzie odjeżdżał ze stacji Wrocław Gł. o godz. 23.02

    ** Wrocław Gł. - Zielona Góra, odjazd z Wrocławia 4.59 odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Ścinawa, odjazd ze stacji Ścinawa bez zmian (6.25)

    ** Legnica - Wrocław Gł., odjazd z Legnicy 18.00, odwołany

    ** Węgliniec - Wrocław Gł., odjazd z Węglińca 3.58, odwołany na odcinku Węgliniec - Legnica, odjazd z Legnicy 5.00

    ** Jelenia Góra - Węgliniec, odjazd z Jeleniej Góry 12.37, odwołany

    ** Węgliniec - Jelenia Góra, odjazd z Węglińca 12.24, odwołany

    ** Ostrów Wlkp. - Legnica, odjazd z Ostrowa Wlkp. 6.10, odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Legnica

    ** Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 11.18, odwołany

    ** Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 22.45, odwołany

    Zmiana terminów kursowania:

    ** Kudowa Zdrój - Kłodzko Gł., odjazd z Kudowy Zdr. 11.56, zamiast codziennie będzie kursował w piątki i niedziele

    ** Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój, odjazd z Kłodzka Gł. 14.04, będzie jeździł nie codziennie, a tylko w piątki i niedziele

    Wydłużenie relacji pociągów

    ** Wrocław Gł. - Węgliniec, odjazd z Wrocławia Gł. 8.40, będzie kursował do Lubania Śląskiego (przyjazd 11.37)

    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław



    Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku
    Witam serdecznie a oto co przygotował nam Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych w najbliższym czasie. Polecam lekturkę tego artykułu.
    Pozdrawiam.

    29.05.2007

    PKP likwiduje połączenia

    WROCŁAW. Od piątku pięć dolnośląskich pociągów przestanie kursować, cztery będą mieć skrócone trasy, a dwa kolejne pojadą tylko w weekendy

    - Nie chcemy wydawać pieniędzy na pociągi widma, którymi nikt nie jeździ - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa. - Dofinansowanie połączeń ma tylko wtedy sens, gdy np. rozładowują korki, albo korzysta z nich duża liczba osób. Jaki sens ma wydawanie milionów złoty na pociąg, którego pasażerowie zmieściliby się w małym autobusie?

    Zmiany w rozkładzie jazdy zaczną obowiązywać od 1 czerwca. - Nasz pracownik liczył, ile osób wsiada i wysiada na danej stacji - mówi Wild. - Zlikwidowaliśmy bezsensowne połączenia w środku nocy. Takich kwiatków było w rozkładzie więcej. Wolimy zaoszczędzić te pieniądze i wydać na rzeczywiście potrzebne pociągi, niż utrzymywać te kuriozalne.

    Zmiany wynikają ze znacznie mniejszych w tym roku środków, jakie Urząd Marszałkowski przeznaczył na dofinansowanie pociągów regionalnych. Przed rokiem było to 51 mln zł, a w tym roku 42 mln zł.

    Pociągi odwołane

    Wrocław Gł. - Głogów, odjazd z Wrocławia 21.29, odwołany na odcinku Ścinawa - Głogów. Pociąg będzie odjeżdżał ze stacji Wrocław Gł. o godz. 23.02

    Wrocław Gł. - Zielona Góra, odjazd z Wrocławia 4.59 odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Ścinawa, odjazd ze stacji Ścinawa bez zmian (6.25)

    Legnica - Wrocław Gł., odjazd z Legnicy 18.00, odwołany

    Węgliniec - Wrocław Gł., odjazd z Węglińca 3.58, odwołany na odcinku Węgliniec - Legnica, odjazd z Legnicy 5.00

    Jelenia Góra - Węgliniec, odjazd z Jeleniej Góry 12.37, odwołany

    Węgliniec - Jelenia Góra, odjazd z Węglińca 12.24, odwołany

    Ostrów Wlkp. - Legnica, odjazd z Ostrowa Wlkp. 6.10, odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Legnica

    Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 11.18, odwołany

    Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 22.45, odwołany

    Zmiana terminów kursowania:

    Kudowa Zdrój - Kłodzko Gł., odjazd z Kudowy Zdr. 11.56, zamiast codziennie będzie kursował w piątki i niedziele

    Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój, odjazd z Kłodzka Gł. 14.04, będzie jeździł nie codziennie, a tylko w piątki i niedziele

    Wydłużenie relacji pociągów

    Wrocław Gł. - Węgliniec, odjazd z Wrocławia Gł. 8.40, będzie kursował do Lubania Śląskiego (przyjazd 11.37)

    Magda Nogaj
    Gazeta.pl Wrocław



    Temat: Szynobus ZG-Zary
    [Gazeta Lubuska 13.07.2004]

    Protest w listach

    W ub. tygodniu podaliśmy w "GL" rozkład jazdy drugiego szynobusu, który
    będzie kursował na trasie Zielona Góra-Żagań-Żary-Forst. Związkowcy spisali
    własny, ich zdaniem lepszy.

    Zarząd Województwa Lubuskiego opracował rozkład jazdy szynobusu.
    Oprotestowały go pisemnie związki zawodowe PKP. Ich zdaniem rozkład jest źle
    zrobiony - nie zapewnia dojazdu do pracy mieszkańcom Żagania, nie jest
    skojarzony z połączeniami kolejowymi do Szczecina, Poznania, Warszawy czy
    Głogowa.

    Bronią pracy

    Związkowcy mają własny rozkład jazdy. Zmienili niektóre godziny odjazdu i
    przyjazdu, aby np. mieszkańcy Żagania zdążyli do pracy w Zielonej Górze na
    godz. 7.00. Proponują też, aby autobus kursował tylko na trasie
    Żagań-Zielona Góra.
    - Urząd Marszałkowski zna nasze propozycje od miesiąca. Nikt się tym nie
    zajął, stąd nasz pisemny protest - mówi Jan Kurłowicz, przewodniczący
    Związku Zawodowego Pracowników Kolejowych. - Rozkład autorstwa urzędników
    bierze pod uwagę jedynie potrzeby uczniów.
    Związkowcy ślą protesty bojąc się o miejsca pracy. Jeśli rozkład jazdy
    spowoduje spadek liczby pasażerów, to PKP zlikwiduje połączenia, a kolejarze
    stracą pracę.
    - Chcemy jedynie, aby z pociągów czy szynobusów korzystało jak najwięcej
    pasażerów - podkreśla przewodniczący Kurłowicz.

    Uczniowie najważniejsi

    Rzecznik prasowa marszałka lubuskiego Barbara Kuraszkiewicz-Machniak
    powiedziała nam z kolei, że rozkład jazdy przygotowały PKP Przewozy
    Regionalne, które wcześniej przeprowadziły badania. Wynikało z nich, że
    gdyby szynobus wyjeżdżał o godz. 4.30, to korzystałoby z niego kilku
    pasażerów. Przy wyjeździe o godz. 5.45, skorzysta 50-60 uczniów.
    - I właśnie uczniowie byli dla nas najważniejsi. O interes innych grup np.
    pracowników, zadbamy wtedy - wyjaśniła rzeczniczka, - gdy będą kolejne
    szynobusy.

    (wak)





    Temat: Rozkład jazdy PKP 2009/10 - przecieki
    ROZKŁAD JAZDY PKP INTERCITY 2009/2010

    PKP INTERCITY zaakceptowało część propozycji złożonych przez Klub do nowego rozkładu jazdy pociągów.

    Biuro Marketingu PKP IC w piśmie z dnia 5 maja br. informuje o planowanych zmianach w siatce połączeń kolejowych Regionu Radomskiego, które wejdą w życie wraz z nowym rozkładem jazdy na sezon 2009/2010.

    TLK POBRZEŻE zostanie utrzymane w obecnej relacji (Kraków-Kołobrzeg), zmienią się jedynie godziny odjazdów i przyjazdów do stacji Radom. I tak w kierunku Kołobrzegu pociąg odjedzie z Radomia około godziny 9. Natomiast z Kołobrzegu pociąg przyjedzie około godziny 18.40.

    SZTYGAR w okresie wakacji i ferii zimowych (grupa wagonów Lublin-Kraków) zostanie wydłużona do Zakopanego.

    ANTONI BLANK kursujący obecnie w relacji Olsztyn-Kielce od grudnia pojedzie w relacji Olsztyn-Kraków. Na stacji Kraków Główny pociąg będzie skomunikowany z TLK ŚLĄZAK rel. Zielona Góra/Poznań-Przemyśl.

    Nowością w rozkładzie będzie nocny sezonowy pociąg WISŁOK rel. Warszawa Wschodnia - Krynica/Przemyśl/Zagórz. Pociąg pojedzie przez Kraków. Tym samym Radom odzyska przynajmniej w sezonie bezpośrednie połączenie z Podkarpaciem.

    Oszczędności budżetowe wywołane kryzysem gospodarczym spowodowały znaczne ograniczenia w dofinansowywaniu połączeń międzywojewódzkich. W związku z tym PKP IC nie uruchomi sugerowanego przez Klub pociągu Lublin-Szczecin przez Radom, Łódź. Podobnie przewoźnik nie planuje uruchomienia do pociągu BYSTRZYCA grupy wagonów Lublin-Kłodzko.

    Źródło: Klub Miłośników Kolei Radom
    http://www.wojewodztwo.radom.pl/kmk/



    Temat: Warszawa-Wrocław-Warszawa - propozycje

    19.10 Ex/IC Opolanin przez Katowice, Opole
    Opolanin przyjeżdżający do Wrocławia po pólnocy to trochę późno. Czy Opolanin kursowałby do Gdyni?, jeżeli tak to jaka jest propozycja wpasaowania tego pociągu w rozkład Warszawa - Gdynia - Warszawa oraz Katowice - Warszawa.

    Jeżeli Ślęża z Warszawy o 17:25 to októrej Lubuszanin? jeżeli o 18:25 to przyjeżdżałby do Zielonej Góry ok. 23:30 to trochę późno.

    [ Dodano: Czw Gru 21, 2006 02:05 ]

    Kordecki? Już chyba pojawiały się takie spekulacje, że można by przedłużyć ten pociąg do Wrocławia. To tylko taka luźna propozycja. Kordecki w obecnym układzie jest na wspólnym obiegu z Kujawami, więc tu rodzi się kolejny problem. Poza tym czasy odjazdu/przyjazdu.
    Kordecki jest w obiegu z Kujawami, Matejkiem i Witkacy co w żaden sposób nie wpływa na ewentualne przedłużenie relacji do Wrocławia. Większym problemem są jw. wspomniałeś godziny kursowania Kordeckiego.

    [ Dodano: Czw Gru 21, 2006 02:15 ]

    Myslę, że zarządzanie dużą firmą, jaką jest PKP IC znacznie wykracza poza to, o czym tu piszemy. PKP IC to nie tylko rozkłady, zestawienia pociągów itd., to też zarządzanie wieloma innymi aspektami działalności przedsiębiorstwa, z których być może nawet nie zdajemy sobie sprawy. Nikomu nie ujmując, myślę, że jednak profesjonalny menedżer poradzi sobie lepiej. Jednocześnie uważam, że wiele osób piszących na Forum mogłoby z powodzeniem pracować jako doradcy w PKP IC.
    Zgadzam się z Tobą. Prezes nie jest od układania rozkładów, obiegów itd., on ma do tego swoich pracowników, którymi powinien dobrze zarządzać.

    Ciszę się, że moje propozycje zostały przyjęte pozytywnie.



    Temat: spotkanie 20 kwietnia
    nie wiem, czy to najlepsze miejsce na ten temat, ale nasze spotkanie dotyczy rozwoju SKN, więc w sumie może tu będzie dobrze.

    Na spotkaniu w Zielonej Górze ustaliliśmy, że spotykamy się 20 kwietnia w Łodzi w celu przedyskutowania pewnych spraw.
    Wklejam tu słowa, które niektórzy z Was znają już z maili.

    W ramach ruszania z posad bryły świata spotykamy się w Łodzi 20 kwietnia.
    Przyjazd - 19 kwietnia wieczorem czy tam po południu - jak kto chce i pkp mu pozwoli.
    Skład: jedna osoba z każdego koła, które się dowie. Czemu jedna? Bo wcześniej w gronie koła sobie przedyskutować macie, zebrać pomysły na ruszenie SKN - czego od SKN chcecie etc., czy jest sens itp., a potem jeden wysłannik z misją przyjeżdża do Łodzi.
    Cel: ano, ruszamy SKN, jako się rzekło. Jest kilka rzeczy do obgadania, ale zanim powiem, jakie sprawy konkretnie, to jedną rzecz istotną dodam.
    Stwierdziliśmy, że musi między nami życie krążyć. Forum SKN PTS ma się roztętnić - to raz. Ale bardzo ważne są spotkania twarzą w twarz i takich zamierzamy zorganizować kilka - od utrzymania SMLS, przez rozwój socjowioski, ruszenie szkoły letniej aż do... heh - no właśnie: o tym m.in. mamy w Łodzi porozmawiać.

    Druga rzecz, która też już na forum SKN jest obecna: stowarzyszenie. Wklejam link, żeby informacji nie powtarzać:
    http://www.sknpts.fora.pl/viewtopic.php?t=302
    Sprawa już żyje w nowym wątku, więc tam żyć ma dalej.

    Trzecia sprawa: XIII Zjazd - trzeba dograć kilka rzeczy, ustalić, co robimy z tym drugim dniem etc. I znów - w Łodzi dopinamy tylko pewne ustalenia, a żyć to ma na forum i w naszych głowach

    To chyba wszystko.

    Podsumowanie:

    1) sprawa zjazdu - na forum skn pts
    2) sprawa SKN, stowarzyszenia, socjowiosek, socjoszkół etc. - do przemyślenia, do ew. obgadania w kołach i potem podsumowanie w Łodzi 20 kwietnia (no, chyba, że zgłoszenia do socjwioski --> socjowioska@gmail.com)
    3) 20 kwietnia w Łodzi - po jednej osobie z koła. dajcie znać, ile osób chce być, bo nad miejscem się muszę zastanowić poważnie.

    bless you
    Aśka P.



    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((


    | A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    | międzynarodowym
    | Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    | dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu


      do Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i
      Wrocław mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek
    Wrocław-Drezno też ca.
      5h (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do
    Drezna byłby około 18-tej.

    Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do
    Drezna to najszybciej byłoby zapewne przez Berlin. Wawa C. - Berlin
    Ostbhf. BWE ok.5:50, Berlin Ostbhf-Dresden Hbf ok. 1:50. Razem ze zmianą
       czoła w Berlinie wyszłoby ok. 7:50 zamiast 10:00.

    Można byłoby


    | go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    | Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    | Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas
    przejazdu i raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.


    To co proponujesz, to jest IMHO (do pewnego stopnia oczywiście)
    przywrócenie na odcinku Wawa-Drezno bezpośredniej relacji dawnego
    "Frankfurtera". A "Frankfurter" AFAIR był dzielony i miał swoją cześć
    górnośląsko-krakowską. To może w takim razie kawałek do Poznania i Wawy,
    kawałek do Kraka dzielone we Wrocku.


    | Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    | przedłużenie "Ślęży".

    O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???


    Niemcy by mieli niejaki kłopot z przecytaniem tej nazwy. Na niemiecki
    odpowiednik Ślęży my nie możeby się zgodzić. Trzeba by pociąg
    przemianować na jakąś neutralną a pomysłową i oryginalną nazwę np.
    Dresden-Warszawa-Express ;-)


    No nie wiem. Wrocław-Zgorzelec ok. 160 km. (IR jedzie w praktyce 3 godziny.)
    Można skrócić czas jazdy do 2,5 h już dziś, ale to za długo.
    Poza tym pociąg nie zatrzymywałby się w Bolesławcu, Chojnowie, Miłkowicach.
    Zatem tracąc "masę" pasażerów...


    Co więcej traciłby też pasażerów ze Zgorzelca i Weglińca zniechęconych
    cenami biletów.

    Przemek





    Temat: "Drobna" różnica w rozliczeniu podróży służbowej..
    Czy jest gdzieś napisane, że musimy przedstawić bilety z podróży służbowej? Jeśli tak to gdzie? Proszę podajcie źródło. Dalej do niedawna nie trzeba było potwierdzenia na rozkazie wyjazdu miejsca podróży służbowej (pieczątka po prawej stronie dokumentu), niektórzy finansowi mimo to żądali takiego potwierdzenia. Od tego roku, jak się nie mylę zostało wprowadzone obligatoryjne poświadczenie miejsca podróży służbowej.
    Kolejna sprawa. Tylko nieliczni posiadają możliwość korzystania z pojazdu prywatnego w celach służbowych. A co z przypadkami, gdy z danego garnizonu (zielonego) jest tylko jedno połączenie, góra dwa na dzień, rozkaz jest dostarczony o 15 a nazajutrz o 8 trzeba być o 300km dalej. Brak połączenia. Zamiast być zadowolonym, z faktu wykonania polecenia, rozumiem, ze teraz dany żołnierz ma zostać na lodzie? Bo pojechał własnym samochodem, otrzymał równoważnik przejazdu 2kl.pos.PKP ( a teraz nawet tego nie dostanie)? A co zrobić z kolejna sprawą np:
    rozkaz mówi o szkoleniu w mieście X w dniach od 1 do 13.01.2009 roku Szkolenie kończy się o 20 13-stego i nie ma połączenia, albo jest ale na 34 w nocy już 14.01. Przecież, na rozkazie jest data do 13 i trzeba znowu manewrować, albo napisać prawdę i nie otrzymać zwrotu, ponieważ jest niezgodny z poleceniem wyjazdu, albo zmienić godziny przyjazdu aby się załapać na czas z rozkazu, albo po przyjeździe próbować innymi sposobami odzyskać swoje pieniądze. Takich dziwnych sytuacji, jest coraz więcej a srodków komunikacji PKP, PKS coraz mniej.
    Prośba. Jeśli wiecie coś na temat konieczności przedstawiania biletów PKP, PKS jako podstawy do wypłacenia zwrotu kosztów podróży służbowej to proszę podać źródło>
    pozdrawiam.



    Temat: Nasze Rozgrywki.
    Stowarzyszenie KSTiK "Kolejarz" i Rada Główna Kultury Fizycznej, Turystyki i Działalności Kulturalnej „Kolejarz” w Warszawie
    - Komisja Sportu Pracowniczego uprzejmie informuje, że odbędą się:
    MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY
    1. Dyscyplina: XLV MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE KULOWYM
    VIII MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE PNEUMATYCZNYM
    2. Miejsce i czas trwania 24-26.08.2007 R. ZIELONA GÓRA
    3. Wpisowe: 340 zł za osobę – przelewem (lub 240 bez noclegu)
    I. SPRAWY ORGANIZACYJNE
    1. Obiekt sportowy STRZELNICA SPORTOWA ZIELONOGÓRSKIEGO POLICYJNEGO KLUBU SPORTOWEGO „GWARDIA” UL. STRZELECKA 22 W ZIELONEJ GÓRZE
    2. Zakwaterowanie
    i wyżywienie OD OBIADU 24.08.2007R. DO ŚNIADANIA 26.08.2007R.
    INTERNAT ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWLANYCH W ZIELONEJ GÓRZE
    UL. BOTANICZNA 75 - DOJAZD Z DWORCA PKP AUTOBUSEM LINII NR 0, 27 i 44
    3. Organizator: MRKFTi DK „KOLEJARZ” w Poznaniu
    4. Zgłoszenia pisemne ( na załączonym druku) na fax PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE ZAKŁAD LINII KOLEJOWYCH
    65 - 025 ZIELONA GÓRA UL TRAUGUTTA 10
    e-mail -: iz.zielonagora@pkp.com.pl

    5. Termin zgłoszeń 14.08.2007r.
    6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A.
    AL.JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA
    NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254
    W TYTULE PRZELEWU PROSZĘ WPISAĆ: „Nazwa zakładu – STRZELECTWO
    7. Termin wpłat 20.08.2007r.
    8. Przyjazd uczestników: 24.08.2007r. piątek - w godz. popołudniowych i wieczornych.
    9. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy: ELŻBIETA CZERWINSKA – TEL. 961 866 22427, FAX. 22527
    i TEL.KOM. 605 108 966
    10. Uwaga: PODAĆ GODZINY PRZYJAZDU DO ZIELONEJ GÓRY - ORGANIZATORZY USTALĄ TERMINY I GODZINY STRZELAŃ DLA POSZCZEGÓLNYCH ZAKŁADÓW
    II. ZASADY UCZESTNICTWA
    1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe:
    a). dokonały zgłoszenia w terminie z podaniem konkurencji na załączonym wzorze druku (fax, e-mail) ,
    b). dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora.
    2. W Mistrzostwach Polski Kolejarzy prawo udziału mają pracownicy, renciści i emeryci i członkowie ich rodzin (dzieci w wieku 18-26 lat – rocznik 1981-1989), którzy spełniają wymogi regulaminowe.
    3. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są:
    a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2006 rok,
    lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o:
    - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin
    - legitymacja służbowa.
    b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika:
    - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy.
    4. Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie.
    Szczegółowe regulaminy – linki do stron internetowych:
    http://stow.kolejarz.pkp.pl/regulaminy/STRZELECTWO_PNEUMATYCZNE.pdf
    i http://stow.kolejarz.pkp.pl/regulaminy/STRZELECTWO_SPORTOWE.pdf

    RG/KS/T-13-14/07 Warszawa 23.07.2007r..
    Ze sportowym pozdrowieniem
    Jerzy Szarmach
    /-/
    Przewodniczący



    Temat: PSP zamiast EX


    | Likwidacja postojow nie ma nic wspolnego z polityka.

    Oj sie mylicie tow mylicie,  poseł Woda kiedys pokazał co moze zrobic,


    Moze masz do czynienia z polityka, ale ja mam do czynienia z PKP-IC i wiem,
    ktore decyzje sa polityczne, a ktore nie. Likwidjacja niektorych postojow miedzy
    warszawa i Poznaniem nie jest dycyzja polityczna. Wiecej razy nie bede
    powtarzal.


    Tu juz nawet nie poszlo
    o postoj który dla przewoźnika jest raczej błacha sprawą,


    Tiaaaaaaaa


    | Tiaaaa, dobrze ze nie wiesz co odpowiada Cargo na puszczenie choc jednej
    EP09
    | wiecej. EP09 tym bardziej brakuje i to nawet do pociagow planowych.

    eeee na obsługe jednego pociagu wiecej, przesada.


    Dwoch pociagow. PKP-Cargo powiedzialo nie, bo nie maja taboru, chodzi o sprawe
    pociagow spolki PKP-IC, nie nawet PKP-PR.


    Jesli tak, to moze jeszcze
    jest jedno wyjscie. Niech EP09 kursuja tylko doPoznan, Rzepin, Wrocław, i
    CMK a nie do Lublina, zielonej Gory, Szczecina


    Do Szczecina EP09 jezdzi z pociagiem, ktory pierwszy postoj ma w Kutnie, a drugi
    w Krzyzu, wiec nie ma gdzie zrobic zmiany. Ale od nowego rozkaldu ze wzgledu na
    ograniczenia predkosci na obwodnicy Poznania IC Chrobry pojedzie przez Poznan
    Gl. ze zmiana loka i kierunku jazdy w Poznaniu Gl. Co do Lublina i Zielonej Gory
    to strata bylaby nie tylko na zmianie loka, ale i na trasie bo EP09/EP08, a do
    tego nie daloby to zadengo zysku, gdyz ten dodatkowy lok bylby na stanie
    lokmotywowni w godzinach gdy zjezdzaja sie pociagi z innych kierunkow i nie ma
    klopotow taborowych. O godzinie 20:01 (przyjazd pociagu do Zielonej Gory)
    odpiwta maszyna nigdzie nie pojechalaby juz bo nie ma takiego pociagu do 7:35
    (przyjazd z Zielonej Gory). Pomysl przynioslby tylk straty, bo konieczne bylyby
    dodatkowe lokomotywy potrzebne na innych pociagach (nie od dzis wiadomo, ze
    brakuje takze EU07, ktore sa zastepowane ET22).


    tam juz wystarczy EP07, a
    przepinka loku na stacji to tylko kilka minut,


    Akurat. Strata 10min to wg. Ciebie nic.


    pasazer nie starci zbyt duzo,


    Ale straci!


    a ile skorzyta sie na lokach.


    Ktorych sie i tak nie wykorzysta, bo beda stac w ciagu nocy. A dodatowo trzeba
    bedzie wykorzystac wieksza sumarycznie liczbe lokomotyw.


    Poza tym czy w Krakowie jest potrzeba tyle
    lokomotyw, przeciez oni tylko kursuja na CMK.


    Piszesz glupoty. Nie masz najmniejszego pojecia o ich wykorzystaniu.
    Masz jakiekolwiek podstawy do ropoczynania tej dyskucji?
    Najwyrazniej nie, wiec ja ja zakoncze podaniem wystarczajacych faktow.
    Krakow ma 12 lokomotyw typu EP09 o numerach:
    001, 002, 003, 005, 007, 008, 013, 014, 031, 045, 046, 047,
    ktore obsluguja 10 pociagow spolki PKP-IC i jeden nocny Warszawa - Zakopane w
    dwie strony na odcinku Krakow Pl. - Warszawa Wsch.
    Sa wykorzystywane w 100% i tym samym powteirdzasz swoja niewiedze, przy ktorej
    probojesz kreowac jakies poglady.


    Hhmm mam nadzieje ze jakos z
    tego wybrna wszyscy i ze i Cargo i IC


    Lepiej zajmij sie czyms innym, a nie pouczaniem Cargo i IC.


    Błedy wytyka jest łatwo,


    A jeszcze latwiej, bezpodstawie je tworzy.


    ale wykonac DOBRA robotę trudniej.


    Ja rowniez trudniej znalezc PRAWDZIWE bledy.


    Oby było jak najwiecej dobrej wspolpracy.


    I jak najmniej jalowej dyskucji na pmk.


    | Co???????????
    | Uzywanych lokow to oni maja jeszcze mniej (160km/h) niz my. A potrzeby
    maja
    | rownie duze, nic nam nie sprzedaja.

    a np BR180 ona chyba ma juz wieksza predkosc


    BR180 ma Vmax=120km/h.


    | ??????
    | Do PKP-IC buzdet nie doklada zakichanej zlotowki. ZERO dotacji, a wygania
    sawia
    | kazdy...

    NAPRAWDĘ NIE DOKŁADA ANI ZŁOTÓWKI, TO NIE MOŻLIWE, PRZECIEŻ PKP IC NIE JEST
    JESZCZE SAMODZIELNÄ˝ FIRMÄ˝ TYLKO JEST W GRUPIE PKPSA.


    Wlasciwie nie ma o czym dyskutowac, jezeli chcesz podwazac fakty to zadne
    argumety nie zmienia zdania... Dla przypomnienia. Panstwo dolozy w tym roku
    300mln PLN do transportu kolejowego w formamie dotacji przekazywanych przez
    poszczegolne wojewodztwa na najbardziej deficytowe linie, oraz podobna kwote
    (jezeli interesuja Cie konkrety to proponuje przeczytanie ustawy budzetowej) dla
    PLK na infrastrukture.

    Wiecej pieniedzy PKP nie otrzymuje.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10

    Twoje argumenty, że Zgorzelec odbiera Zielonej Górze "Ślązaka" są śmieszne, a wręcz kretyńskie.
    A oto prosty przykład "opluwania" innych. Jeżeli uważasz, że nie mam racji, to przedstaw a r g u m e n t y, a nie określanie wypowiedzi innej osoby przymiotnikami jakimi się posługujesz. Masz argumenty - to pisz, jeśli nie, to nie zachowuj się jak małe dziecko, które nie zgadzając się z rodzicem "tupie" nóżkami. Bo jak brak argumentów, to zaczynamy tupać, tak? A czy nie zauważasz, że przez łączenie / rozdzielanie składu wydłuża się czas przejazdu docelowy? A jeśli jedna z części się spóźni do połączenia, powoduje to przecież opóźnienie już całości. Dodatkowe oczekiwanie to również zajęty tor (lub też peron), praca lokomotywy przetokowej, ludzi, późniejsze opóźnienie na szlaku, ewentualne opóźnienie innych pociągów.
    Przepisy troszeczkę się zmieniają, a właściwie dostosowują do tych z UE i za opóźnienia w kursowaniu pociągów PKP zacznie płacić podróżnym.I to nie tylko tym ze składu "łączonego" ale również tych, które oczekiwały na skomunikowanie (a również następnych) w wyniku opóźnienia jednego pociągu. Tak więc nie wiem, czy składy łączone będą korzyścią, czy może okażą się kłopotem dla PKP.

    P.S. Jestem stanowczo za tępieniem chamskich i obraźliwych wypowiedzi na tym i jakimkolwiek innym forum !!!

    [ Dodano: 15-03-2009, 21:06 ]

    Zgorzelec bardziej potrzebuje szybkich połączeń do Wrocławia niż Zielona Góra i to z wielu powodów: urzędy, uczelnie, praca. ŚLĄZAK świetnie tu się sprawdza i nie pozwolimy go sobie odebrać!

    Przemysł. Lubin, Polkowice - KGHM. Legnica - huta i specjalna strefa ekonomiczna. Zgorzelec - pobliska KWB i elektrownia Turów, ponadto brama i tranzyt na Zachód.

    Co do odbierania: My chcemy tylko odzyskać, to, co przez kilkadziesiąt lat było nasze. Jak słusznie ktoś zauważył, ludzie z "ODRZANKI" proponują rozwiązania pokojowe, dla nikogo nie robiące krzywdy. Wypowiedź w stylu, że "nie pozwolimy go sobie odebrać!" jest oparta w/g zasady: "Kali zabrać to dobrze, Kalemu zabrać to źle". Więc ponawiam propozycję odrębnych połączeń. Czy byłoby dla Zgorzelca krzywdą, gdyby obecnie kursujące "ROZTOCZE" z Wrocławia do Przemyśla i Zamościa pojechało ze Zgorzelca jako cały skład? Tutaj proponowałbym zmianę godziny wyjazdu z Wrocławia z 06.35. na 07.35., wyjazd ze Zgorzelca ok. 04.50., we Wrocławiu przyjazd na godz. 07.25. I byłby to pierwszy pociąg ze Zgorzelca, Węglińca i Zebrzydowej przyjeżdżający do Wrocławia przed godziną 8 rano! Dodatkowo dla mieszkańców Bolesławca w soboty i niedziele (tutaj ma to szczególne znaczenie dla studentów zaocznych) pierwsze połączenie z Wrocławiem. Legniczanie nie musieliby również w weekend zrywać się na pociąg na 04.55., aby na 8 rano być we Wrocławiu. A przecież studenci zaoczni do Wrocławia dojeżdżają również z innych kierunków. Z Zielonej Góry jest dobry dojazd autobusem PKS rel. Zielona Góra (04.00) - Wrocław(07.10.) - Zakopane (15.00.).
    Co do Lubina i Legnicy. Uważam że część pociągów jadących z Zielonej Góry w kierunku Wrocławia mogłoby jechać przez te miasta. Tak jak wypowiadałem się wcześniej w kwestii EC "WAWEL". Uważam, że sezon B.Biała/Katowice - Świnoujście powinien na odc. Wrocław - Głogów jechać przez Legnicę i Lubin.

    Po remoncie "ODRZANKI" "ŚLĄZAK" powinien wrócić do czasu przejazdu na odc. Zielona Góra - Wrocław z lat 80-tych, tj. 2 godz. 15 min. A z Wrocławia w kierunku Krakowa powinien być utrzymany takt 1 godzinny w porze między 6 i 18. Jeśli nie jednogodzinny, to może co 1,5 lub co 2 godziny, jak to ma dziś mniej więcej wygląd.
    Moim osobistym marzeniem jest, aby odcinek 154 km dzielących Zieloną Górę i Wrocław pociąg pośpieszny lub inny, nie zatrzymujący się wszędzie pokonywał na "czas wypicia kawy i przeczytania prasy", tzn. ok. 1,5 godziny. Myślę, że podobny czas powinien obowiązywać dla relacji Jelenia Góra-Wrocław i Zgorzelec-Wrocław. Czego życzę mieszkańcom miast leżących wzdłuż "ODRZANKI oraz w kierunku stolicy Karkonoszy i Zgorzelca.



    Temat: Robimy wpis na wikipedii
    Moja propozycja jest mnie więcej taka:

    |stopniN = 49
    |minutN = 38
    |sekundN = 53.00
    |stopniE =19
    |minutE = 22
    |sekundE = 38.00
    |stopniW =
    |stopniS =

    ==Położenie==
    Studenckie Schronisko Turystyczne "Lasek", czyli inaczej "Chatka Elektryków", położone jest tuż pod szczytem góry [[Łosek]](Lasek,Łazek) (868 m. n.p.m.), w [[Pasmo Laskowskie|paśmie Laskowskim]], często zaliczanego do [Pasmo Jałowieckie|pasma Jałowieckiego]] w [[Beskid Żywiecki|Beskidzie Żywieckim]]. Chatka znajduje się w pozostałościach [[przysiułek|przysiółka]] Łosek, pomiędzy wsiami [[Koszarawa]] i [[Pewel Wielka]]. Chatka stoi na południe od szczytu przy żółtym szlaku w kierunku Koszarawy.

    ==Historia==
    SST "LASEK" funkcjonuje od prawie 40 lat, zaś sam budynek liczy sobie ponad 100 lat. W 1971 roku członkowie klubu turystycznego "ELEKT" Wydziału Elektrycznego [[Politechnika Śląska|Politechniki Śląskiej]] w Gliwicach, pozyskali stara chałupę i rozpoczęli przystosowanie jej do potrzeb ruch turystycznego. Do końca lat 90 obiekt funkcjonuje jako [[chatka studencka]] zarządzana przez Politechnikę śląską. Obecnie chatka jest pod opieką firmy prywatnej, jest na stale zamieszkana przez gospodarza i dzięki temu przyjmuje turystów przez okrągły rok.

    == Szlaki turystyczne ==

    * {{Szlak|żółty}} - Zółty szlak [[PTTK]] z [[Przyborów|Przyborowa]](1.45 h) do [[Koszarawa|Koszarawy]] (1.15 h) i dalej na [[Lachów Groń]]
    Do chatki prowadzą również 3 szlaki chatkowe, oznaczone symbolem chatki.
    * niebieski - niebieski szlak chatkowy od [[Koszarawa|Koszarawy]](30 min), z przystanku PKS Koszarawa szkoła.
    * czerwony - czerwony szlak chatkowy z [[Pewel Wielka|Pewli Wielkiej]] (1 h), początek na stacji PKP.
    * zielony - zielony szlak chatkowy z [[Jeleśnia|Jeleśni]] (1,40 h),początek za budynkiem nadleśnictwa.

    == Warunki pobytu ==
    Chatka jest otwarta cały rok i we wszystkie dni tygodnia, dobrze jest jednak zapowiedzieć swój przyjazd.
    W chatce znajdują się 3 pomieszczenia sypialne dla gości, z czego jedno bardzo duże zajmujące niemal całe poddasze. Turyści szukający noclegu powinni mieć ze sobą [[śpiwór]]. Ponadto w chatce znajduje się [[kuchnia]], [[świetlica]] i [[łazienka]] z [[prysznic|prysznicem]]. Nominalnie schronisko mieści 40 osób. [[Sławojka|Ubikacja]] znajduje się na zewnątrz. Chatka jest zelektryfikowana, oraz jest w niej dostęp do bieżącej wody. Obok chatki znajdziemy miejsce gdzie można zapalić ognisko, ponadto dwie huśtawki oraz boisko do siatkówki. Chatka nie prowadzi gastronomi ani sprzedaży produktów żywnościowych, jednak zawsze można tu liczyć na kubek herbaty a w kuchni każdy może przyrządzić sobie posiłek z własnych surowców. Na terenie chatki mają zasięg telefony sieci plus, a w odległości kilkudziesięciu metrów od chaty można znaleźć zasięg pozostałych sieci.
    Chatka jest dobrym miejscem wypadowym na sąsiednie szczyty [[Pasmo Laskowskie|pasma Jałowieckiego]] [[Lachów Groń]], [[Czerniawa sucha||Czerniawę Suchą]] oraz sam [[Jałowiec]]. Nietrudno stąd też dotrzeć w rejon [[Pilsko,Pilska]] a nawet [[Babia Góra,Babiej Góry]].

    Nie wiem czy jest sens umieszczania historii ,
    współrzędne gps są sprawdzone,
    w szlakach nie dawałbym znaczka pttk na oznaczenie szlaków chatkowych.
    Umieściłbym też telefon w danych adresowych
    w sekcji linki zewnętrzne popraw link na
    * [http://www.e-beskidy.com/index.php?module=Baza%20noclegowa&func=viewpage&pageid=99]



    Temat: Pociągi jeżdżą, jak chcą, a PKP jest niewinne
    Pasażerowie znów skarżą się na połączenia kolejowe. - Pociągi są źle skomunikowane, a rozkłady jazdy pełne błędów - mówią. PKP obiecuje poprawę. - To wszystko wina poznańskich remontów - tłumaczy

    Pan Krzysztof wracał z podróży służbowej z Warszawy. Przed południem nie miał bezpośredniego pociągu do Zielonej Góry, więc zdecydował się na podróż do Świebodzina z przesiadką w Zbąszynku. - Stamtąd łatwo się wydostać. W kierunku Zielonej Góry kursuje sporo autobusów - tłumaczy. Ze stolicy pociąg EuroCity wyjechał punktualnie o godz. 11.25. W rozkładzie udało mu się znaleźć skomunikowany pociąg osobowy ze Zbąszynka do Świebodzina. Według rozpiski, jaką znalazł w internecie, wynikało, że EC będzie w Zbąszynku o godz. 15.05. Na przesiadkę miał czas do godz. 15.13. - Zdziwiłem się, kiedy okazało się, że przez remont węzła kolejowego w Poznaniu EC przyjedzie na miejsce spóźniony aż 12 minut! - opowiada. Jego podróż do Zielonej Góry przedłużyła się więc o dwie godziny. - Tymczasem okazało się, że tuż za stacją w Zbąszynku lokomotywa do Świebodzina zatrzymuje się na bocznym torze i czeka na przejazd innego pociągu. Przecież równie dobrze mogłaby pojawić się na stacji. Wtedy podróżni bez problemu mogliby się przesiąść - skarży się pasażer. Pan Krzysztof oburza się również, bo zmiany w rozkładzie nie zostały uwzględnione w rozkładzie internetowym. - Sieć powinna najszybciej reagować nawet na drobne zmiany w połączeniach - denerwuje się.

    PKP przyznaje, że rzeczywiście podczas remontu węzła w Poznaniu pociąg przyjeżdża z opóźnieniem. Problem trwa już od kilku tygodni, więc nowe godziny przyjazdu powinny być naniesione do rozkładu internetowego. - Pociąg z Warszawy przyjeżdża do Zbąszynka z opóźnieniem. Taka sytuacja potrwa przynajmniej do 20 czerwca - tłumaczy Grzegorz Dwojak, dyrektor Lubuskich Zakładów Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. Pasażerowie będą mogli się jednak przesiąść. - Aż do zakończenia remontu pociąg osobowy będzie wyjeżdżał o takiej porze, żeby pasażerowie mieli szansę się przesiąść. Odjazd ze Zbąszynka do Rzepina przesuwamy na godz. 15.22 - zapowiada.

    Po interwencji "Gazety" skorygowany zostanie rozkład w internecie. - Przewoźnik nie poinformował nas o zmianach. Zgłoszenie o rozbieżnościach w rozkładzie jednak przyjmujemy i postaramy się zainterweniować. Jeśli potwierdzą się informacje o przesunięciach pociągów, zmiany na pewno zostaną szybko naniesione na rozkład internetowy - obiecuje Paweł Śledziejowski, dyrektor biura strategii i marketingu Telekomunikacji Kolejowej.

    PKP ostrzega, że podobne zmiany w rozkładzie mogą się zdarzać jeszcze przez pół roku. Podróżni, którzy w czasie wakacji wybiorą się w podróż przez Poznań, mogą się spodziewać opóźnień pociągów. Remont poznańskiego węzła kolejowego potrwa aż do grudnia. Podczas modernizacji na 23-kilometrowym odcinku od stacji Poznań Junikowo aż do Swarzędza czynny jest jeden tor. - Na zmianę otwieramy jedne tory, a zamykamy inne. Unikamy wycofywania pociągów z rozkładu. Godziny odjazdów i przyjazdów zmieniły się już natomiast kilkanaście razy. Drobne przesunięcia w Wielkopolsce mają oczywiście wpływ na kursowanie pociągów regionalnych w ościennych województwach - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik poznańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych. Remont poznańskiego węzła kosztuje 105 mln euro. 75 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych, reszta z budżetu państwa. Podczas modernizacji zostaną wymienione tory i sieci trakcyjne, zostaną odnowione perony, mosty, przejścia podziemne, na stacjach pojawią się windy dla osób niepełnosprawnych. Powstanie również nowe lokalne centrum sterowania ruchem pociągów.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra



    Temat: Kolejowa rewolucja w Bolesławcu
    Wszystko wskazuje na to, że nasze miasto czeka kolejowa "rewolucja". Bolesławiec będzie stacją przesiadkową, na której część pociągów będzie zaczynać i kończyć bieg. Zwiększy się również liczba połączeń.

    Do Warszawy, zamiast "Wrocławianinem", pojedziemy nowym pociągiem pospiesznym "Łużyce" relacji Zgorzelec – Warszawa Wschodnia przez Łódź. Pociąg do stolicy będzie odjeżdżać o bardziej dogodnej porze niż dotychczas - przed godz. 9 rano. Powrót "Łużyc" z Warszawy do Bolesławca zaplanowano po godzinie 19.

    Do Przemyśla przez Opole, Katowice, Kraków i Rzeszów pojedziemy pociągiem pospiesznym "Ślązak" – odjazd z Bolesławca po godz. 7 rano. Przyjazd pociągu z Przemyśla do Bolesławca późnym wieczorem, przed godziną 22. Wracając "Ślązakiem" z Przemyśla czy z Krakowa, należy zwracać uwagę, do którego wagonu wsiadamy, ponieważ we Wrocławiu skład pociągu będzie dzielony na dwie części: do Zgorzelca i do Zielonej Góry.

    Po wielu latach przerwy PKP od grudnia wznawiają ruch pasażerski na linii Zebrzydowa – Lwówek Śl. W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano 4 pary połączeń w relacji Bolesławiec – Jelenia Góra przez Zebrzydową, Nowogrodziec i Lwówek Śl. Do Jeleniej Góry pojedziemy szynobusem zakupionym przez Urząd Marszałkowski. Pociągi do/z Jeleniej Góry na stacji w Bolesławcu będą skomunikowane z pociągami do/z Wrocławia i Zgorzelca.

    Nie zmieni się liczba połączeń z niemieckim Goerlitz, nadal będą to dwa pociągi osobowe oraz dwa przyspieszone. Natomiast z 5 do 7 zwiększy się liczba pociągów do Zgorzelca: 3 osobowe, 2 przyspieszone i 2 pospieszne.

    Do Legnicy i Wrocławia będzie kursować 11 pociągów dziennie, rano w godzinnych odstępach, co znacznie ułatwi dojazdy do pracy i szkół. Pierwszy pociąg do Wrocławia będzie odjeżdżać kwadrans po 5 rano, następny godzinę później. Godziny odjazdów pociągów w kierunku Wrocławia zasadniczo się nie zmienią, z tą tylko różnicą, że dwa z nich będą zaczynać i kończyć bieg w Bolesławcu.

    Z Wrocławia do Bolesławca również będzie kursować 11 pociągów na dobę. Przyjazd pierwszego pociągu z Wrocławia (5:16) zaplanowano na godz. 7 rano, natomiast ostatni wieczorny pociąg z Wrocławia (20:52) przyjedzie do Bolesławca ok. godziny 23.

    Od grudnia nie będzie pociągu "Kwisa", który obecnie w piątki jeździ do Lubania i w niedziele do Wrocławia. Zwiększy się natomiast liczba połączeń z Węglińca do Żar i Zielonej Góry. Dogodne przesiadki w Węglińcu ułatwią dojazd koleją np. na studia do Zielonej Góry.

    Szczegóły nowego rozkładu jazdy pociągów dla stacji Bolesławiec poznamy w listopadzie.

    źródło:
    Boleslawiec.org
    Boleslawiec24.net
    iBoleslawiec.pl



    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10

    1. Wydłużenie pociągu EX SŁOWACKI do Zgorzelca

    Bez sensu. Czemu by to miało służyć? Zgorzelec połączenie z Warszawą już ma ( Sudety), jest trochę taniej niż Ex. A co do czasu przejazdu to Słowacki musiał by mieć zmienianą lokomotywę na drugą stronę we Wrocławiu, więc nie potrzebnie 15-20 minut postoju. Poza tym kolejne połączenie na które trzeba lokomotywę spalinową z Węglińca - Zgorzelca, a to jest droga sprawa.

    Cytat:
    2. Pociąg EX POGÓRZE, w relacji Jelenia Góra- Warszawa, przez Opole, Gliwice, Katowice, CMK

    Zgadzam się ale częściowo. Bo nadal nie wiem dlaczego wszyscy uporczywie chcą pchać pociągi przez CMK podczas gdy tam będą remonty.

    Cytat:
    4. Nocny Pociąg Pośpieszny Zielona Góra- Węgliniec- Jelenia Góra- Wałbrzych- Kłodzko- Nysa- Kędzierzyn Koźle- Katowice- Kraków Gł./ w okresie Zakopane

    W chwili obecnej będzie do Kłodzka. To powinno wystarczyć. Gdyby się go wydłużyło jeszcze dalej to godziny odjazdów z różnych stacji mogły by być mało atrakcyjne podobnie jak czas przejazdu w całej relacji.

    Cytat:
    6. SUDETY Warszawa Wsch.- Łódź Kaliska- Kalisz- Wrocław Gł.- Legnica- Węgliniec- Lubań Śląski- Jelenia Góra

    Sudety powinny jeździć tak jak teraz. Nie jestem za składami łączonymi ale jeżeli chcemy żeby i Jelenia i Zgorzelec miały to połączenie to powinno pozostać. Odcinek Jelenia Góra - Węgliniec jest już i tak mocno zapchany. Nie zapominajmy że jest tam tylko jeden tor, jest coraz więcej osobówek a w rejonie tej linii jest dużo kamieniołomów itd. W lecie będzie duży ruch towarowy. Mogły by powstawać różne opóźnienia a chyba nie o to nam chodzi.

    Cytat:
    7. JAĆWING przedłużenie pociągu do Zgorzelca

    Skład ma dosyć długi. W całości by do Zgorzelca nie pojechał. Trzeba by we Wrocławiu coś dołączać. No i wyjazd ze Zgorzelca około 4:30 rano co jakoś wybitnie korzystne chyba nie jest.

    Cytat:
    9. KARKONOSZE dołączenie grupy 4 wagonów (3x B, 1x A) w relacji Zgorzelec- Warszawa Wsch.

    Czyli kolejne wydłużenie czasu postoju we Wrocławiu o te 5-10 minut. Bardziej bym obstawiał za wieczornym osobowym który by przyjeżdżał do Wrocławia przed Karkonoszami z Jeleniej. Chcesz dołączyć 4 wagony, Karkonosze już są całkiem długie. Poza tym utrudniało by to manewry bo oprócz wagonów do Warszawy część Jeleniogórska i Kłodzka ma też wagony do Białegostoku.

    Cytat:
    11. KRAKOWAIANKA, zmiana kategorii na EX, trasa ta sama
    12. ŚWIATOWID, zmiana kategorii na TLK, trasa ta sama

    Jechałem nim ostatnio kilka razy. Frekwencja całkiem dobra. Nie wiem czemu miała by służyć ta zmiana. Z dotychczasowych działań PKP zmiana kategorii nie musi wiązać się ze zmianą czasu przejazdu. Więc mogło by być tylko drożej. To samo odnośnie Światowida czy Galicji. Lepiej niech to będą pośpieszne.

    Cytat:
    14. GWAREK, wydłużenie pociągu do Krakowa Gł., likwidacja postojów w Żmigrodzie i Obornikach Śl.

    Postoje może i zlikwidować, ale wydłużenie nie bardzo. Z rana czas odjazdu z Krakowa byłby tragiczny. Poza tym chyba dwie godziny po Gwarku jedzie Krakowianka w tamtą stronę już z Krakowa o przyzwoitej porze.

    No a teraz moje propozycje, może nie tak konkretnie godzinowo ale relacjami.
    1. Poranny pociąg Zgorzelec - Przemyśl ( około 6-7 ze Zgorzelca)
    2. Popołudniowy Zgorzelec - Warszawa ( coś tak jak Sudety teraz, być może bez zmian lub lekkie przesunięcie)
    3. Wieczorny pociąg Jelenia Góra - Lublin przez Węgliniec. Odjazd z Jeleniej około 21.
    4. Dodatkowo Pogórze w weekendy przez Katowice i wiedenką.
    W przyszłości także jakiś międzynarodowy z Przemyśla do Niemiec.

    W taki oto sposób były by 4 pociągi na odcinku Węgliniec - Wrocław , na odcinku Zgorzelec - Węgliniec 2, na odcinku Jelenia - Węgliniec również 2.

    ( nie brałem pod uwagę tego pociągu z Zielonej Góry do Kłodzko, ani razu jeszcze nie jechał, i frekwencja jest w zasadzie wielką niewiadomą, mimo tego że mam pewne przypuszczenia że będzie niezła).

    Na odcinku Jelenia Góra - Wrocław proponuję:
    1. Poranny pociąg Jelenia Góra - Katowice ( ewentualnie Kraków). To taka trochę egzotyka bo takiej relacji nigdy nie było, ale chciałem przypomnieć że kilka lat temu jeździł osobowy Jelenia Góra - Kędzierzyn Koźle a nawet Bielsko Biała. ( wyjazd z Jeleniej mógłby być około 6:30 lub 7:40 po przyjeździe pociągów z innych kierunków). - codziennie
    2. Około 10-11 Sudety do Warszawy - sezon
    3. Około 15 weekendowe Pogórze do Warszawy - weekendy
    4. Około 18:30 pociąg do Przemyśla - sezon
    5. Około 19:30 Karkonosze do Warszawy i Gdyni - codziennie,
    6. Około 21 do Lublina przez Węgliniec - codziennie
    7. Około 23 do Szczecina - sezon

    W takim przypadku Jelenia Góra miała by 3 połączenia codzienne, 3 sezonowe oraz jedno weekendowe. Nie brałem pod uwagę które pociągi wydłużyć do Szklarskiej a które nie bo to inna bajka.



    Temat: [Poznań] Rewelacje w rozkładzie
    http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2389245.html

    Pociąg z Kluczborka do Poznania postoi w Ostrowie prawie godzinę, a na trasie
    Leszno-Głogów nie pojedzie żadna bana - wynika m.in. z rozkładu jazdy PKP na
    2005 r., który znaleźć można na stronie internetowej niemieckich kolei

    To nie jedyne rewelacje, które niesie rozkład jazdy PKP dla Wielkopolski na
    2005 r., który od kilku dni można znaleźć na niemieckiej stronie internetowej
    www.bahn.de. Kolejną jest pociąg przyspieszony "Malta" relacji Zielona Góra-
    Poznań. Pociąg będzie odjeżdżał z Zielonej Góry o godz. 14.13, a do Poznania
    dojedzie o 16.46. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że od
    Rzepina "Malta" będzie jechała kilkanaście minut po pociągu osobowym Rzepin-
    Poznań. Oznacza to, że przez połowę trasy pasażerowie będą wsiadać w osobowy
    (bo jedzie pierwszy), a przyspieszony pojedzie pusty. Może się więc za rok
    okazać, że PKP uzna "Maltę" za nierentowną i ją po prostu wykasuje. Okazuje
    się też, że w nowym rozkładzie jazdy nie będzie kursującego dziś
    bezpośredniego pociągu z Wrocławia (odjazd o godz. 18.50) do Poznania
    (przyjazd o 21.51). Zastąpią go dwa pociągi: jeden z Wrocławia do Leszna
    (przyjazd o godz. 20.32), drugi z Leszna (odjazd o godz. 20.12) do Poznania.
    Podróżny, który chce o tej porze dojechać z Wrocławia do stolicy Wielkopolski,
    nie ma na to żadnych szans, gdyż pociąg z Leszna do Poznania odjedzie 20 minut
    przed przyjazdem pociągu z Wrocławia. Poza pociągami z Leszna przez Wschowę do
    Głogowa wykasowano również m.in. pociąg przyspieszony z Kępna (odjazd godz.
    12.15) przez Ostrów do Poznania.

    Kazimierz Budynkiewicz z Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
    informuje, że to, co widać na stronie www.bahn.de, to projekt rozkładu jazdy
    pociągów sprzed kilka tygodni. - Wciąż pracujemy nad nowym rozkładem, dlatego
    trudno w tej chwili mówić o szczegółach - przekonuje Budynkiewicz. Podobnie
    mówi Jerzy Gładysiak, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Ekologii w
    Wielkopolskim Urzędzie Marszałkowskim (podlegają mu sprawy kolei). Zdradza
    jednak kilka zmian w nowym rozkładzie wobec projektu na stronie internetowej.
    W Lesznie będzie można przesiąść się wieczorem z pociągu z Wrocławia do
    pociągu do Poznania, a pociąg z Kluczborka do Poznania nie będzie stał w
    Ostrowie az tak długo. - Sprawa pociągów z Leszna do Głogowa też nie jest
    jeszcze przesądzona. Walczymy z kolejarzami o te pociągi - zapewnia Gładysiak.

    Ewa Nowaczyk 12-11-2004

    ----

    Walczą, walczą, a już coraz mniej czasu zostało na przedstawienie nowego
    rozkładu. Pewnie znów będzie tak jak w zeszłym roku, że od 6.01 rozkład
    zostanie ponownie wywrócony do góry nogami...

    Pozdrawiam

    Bartek

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 63 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.