Strona Główna PKP Poznań Poznań Ostrzeszów PKP Białystok Warszawa cennik PKP Biuro rzeczy znalezionych PKP Bydgoszcz bilet turystyczny PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć PKP Cena biletu miesięcznego PKP Chełmża Toruń rozkład PKP Gliwice Opole Gł PKP gliwice-wrocław Główny pkp-gorzów wlkp-rozkład |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP Przyjazdy Zielona GóraTemat: Kolejowa pustynia | Już są w Grudziądzu (Arriva) i jeżdżą H9 do Laskowic (błądząc po leśnych Polecam pociąg Jelenia Góra ( 10.27 ) - Zielona Góra (przyjazd Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne PKS Zielona Góra uruchamia od dzisiaj linię Zielona Góra - Gdańsk przez Sulechów, Świebodzin, Pniewy, Piłę, Chojnice, Starogard. Wyjazd z Zielonej Góry o 6:00, przyjazd do Gdańska na 13:35; wyjazd z Gdańska o 14:30, przyjazd do Zielonej Góry na 21:56. Ciekawe, czemu trasa jest prowadzona z pominięciem Poznania - czyżby chodziło o to, by za wszelką cenę obrócić jednym autobusem? pewnie nie chcą konkurować z PKP Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych Dzis w Katowicach: 15.10 PKS Katowice do Wisły - DAB, zapełnienie 50% PKS Limanowa do Limanowej - specjalnie poszerzony opis dla LMP: podstawienie autobusu 15.00, odjazd punktualnie 15.10. Frekwa - kilkanaście osób, max 50%, troche matek z dziećmi, wiadomo wakacje. Wózek: H10 15.15 PKS Tarnobrzeg do Tarnobrzegu, autosan euro 3 15.20 PKS Głubczyce do Głubczyc, najmniejszy solbusik, frekwa jakieś max 30% potem poszedłem pod dworzec PKP 15.50 PKS Zielona Góra do Z. Góry: Lider 2 lub 3, niestety, widziałem tylko tył. powrót na PKS 16.00 PKS Beskidus do Suchej - Solina, jakieś 80% wypełnienia PKS Sieradz do Zakopanego - autosan 3, raczej pusto, 10- max 15 osób 16.05 PKS Ostrołęka do Ostrołeki - Solbus czwórka, 8 osób, opóźniony 5 minut. 16.30 PKS Sieradz do Sieradza T120/3 przyjechał o 16.00, wypełnienie przy przyjeździe jakieś 90% na 16.40 przygotowana do Cieszyna całkiem stara, poczciwa PRa, PKS Cieszyn na 17.30 przygotowana do Wadowic kapena, PKS Wadowice Temat: Kolejowa pustynia Już są w Grudziądzu (Arriva) i jeżdżą H9 do Laskowic (błądząc po leśnych Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca | To się wybrałem ... O ile dojechać na 9 z Warszawy do Zielonej Góry, o Pozdr.! Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca Temat: Remont Nadodrzanki Tak wracając do Odrzanki, zobaczcie na co natrafiłem, to tablica odjazdów/ przyjazdów z Wrocławia Gł. w rozkładzie 2002. http://www.nashedo.terramail.pl/pkp.html To co najbardziej rzuca się w oczy to to, że niecałe 7 lat temu pociągi jeździły szybciej i były składy, które z chęcią byśmy teraz oglądali na torach. Dla przykładu: Osobowy z Wrocławia do Zielonej Góry jechał 3 godz 10 min- teraz jedzie minimum 3 godz. 22 min Pośpieszny do Zielonej Góry (których było kilka) jechał 3 godziny 5 minut- Ślązak teraz jedzie 3 godz. 24 minuty Ale teraz najciekawsze: Pośpieszny do Poznania jechał około 2 godz. 5 minut- teraz jedzie 2 godz. 40 minut!!! IC Fredro wtedy do Warszawy Centralnej jechał 4 godz. 27 minut teraz jedzie 5 godz. 14 minut! Wawel do Krakowa jechał 3 godz. 35 minut- teraz jedzie 4 godz. 20 minut Pośpieszny do Krakowa jechał 4 godz 10 min- teraz jedzie 4 godz. 45 minut Pośpieszny do Jeleniej Góry jechał 2 godz. 50 min- teraz jedzie 3 godz. 26 minut Pociąg do Kudowy zdrój jechał 3 godziny- teraz jedzie 4 GODZ 26 MINUT!!! Ex Odra jeździł przez Łódź, mieliśmy cztery pary pociągów do Drezna, bezpośrednie do Budapesztu, a nawet takie perełki jak pociąg do Poczdamu czy do Pragi przez Wałbrzych i Mieroszów! A co nam przyniosła modernizacja E30? A no tyle, że osobówka do Węglińca jedzie tyle samo co 7 lat temu, 2 godz 30 minut, a pospieszny do Węglińca teraz jedzie jakieś 5 minut szybciej... Temat: Szynobusy to cyrk na szynach Cytat: Szkoda, że perypetie na trasie Węgliniec-Żary bagatelizuje dyrekcja kolei. - To prawda, że zdarzają się spóźnienia, ale ogólnie nie jest źle - przekonuje Grzegorz Dwojak, dyrektor Zakładu Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. "ogólnie nie jest źle" to niech Pan Dwojak przejedzie się chociaż raz tą linią. Jechałem w Boże Ciało Z Zielonej do Jeleniej Góry. Już na starcie 30 min. w plecy i zamiast szynobusu - śmierdzący autobus na odcinku do Węglińca, gdzie przyjazd opóźnił się do ok. 1,5 godz, bo autobus leśnymi drogami musiał dojeżdżać do oddalonych od drogi przystanków kolejowych. Frekwencja od Zielonej Góry do Żar była duża, więc część ludzi stała jak na igłach w wąskim przejściu pomiędzy siedzeniami. W sytuacjach awaryjnych powinien jechać skład wagonowy, a nie syfny autokar. To jest ewidentna kpina ze strony PKP PR, brak szacunku do klientów No ale przecież "nie jest źle" Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca
Temat: IV P 76/77 Wygląda na to, że niestety Halinki w sobotę nie spotkamy, czego bardzo żałuję więc odwołuję tą zbiórkę pod filarami. My, czyli Halina, Krystyna T. i ja przyjedziemy do Lubska ze Zdzisiem przed godz. 12. O godz. 12 będziemy meldować się w Zemszu, w związku z czym proponuję tam zrobić zbiórkę. A więc Swojacy i oczywiście Wszystkie Koleżanki z klasy IV P, które dotrą do Lubska na godz. 12 pamiętajcie zbiórka - godz. 12 -hotel Zemsz, ul. Kopernika 34. Krysiu, sprawdziłam rozkład PKP: Poznań Główny-Zielona Góra 28.07.07, pociąg osobowy, odjazd 07:40 - przyjazd 10:08 - bez przesiadki O godz. 10:50 tak mniej więcej będziemy w Zielonej Górze ze Zdzisiem i po drodze zabieramy Krystynę T. z ul. Westerplatte ale daj znać to podjedziemy na dworzec po Ciebie. Mogłabyś także wysiąść już w Sulechowie (9:03) no i trochę poczekać. Wszystko do uzgodnienia. W aucie jest jedno miejsce. Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Godzina 4.50. ze Zgorzelca jest jak najbardziej rozsądna (toż to prawie 5 rano!). W każdej następnej miejscowości za Zgorzelcem będzie już o bardziej przyzwoitej porze, a przecież nie tylko ludzie ze Zgorzelca chcą jechać do Wrocławia. Ważne w propozycji, którą jak zauważyłem przedstawił nie kto inny jak andi, przyjazd do Wrocławia nastąpiłby ok. 7.30. Czyli dla mieszkańców linii Zgorzelec - Bolesławiec - Legnica - Wrocław idealny dojazd do urzędów, przychodni specjalistycznych oraz studentów. Swego czasu PKP oferowało możliwość korzystania z pociągów pośpiesznych posiadaczom biletów miesięcznych na pociągi osobowe. Obecnie ten ukłąd jest niemożliwy. Przy przywróceniu poprzedniego układu, frekwencja w 10 wagonach Ślązaka już od Głogowa w kierunku Wrocławia sięgnie 100 % lub więcej. Tak więc - popieram Ślązaka dla Zielonej Góry, a Roztocze lub Nysę dla Zgorzelca. Chyba można to nazwać kompromisem... A co do godziny odjazdu - 4.50. Toż o podobnej godzinie odjeżdża z Zielonej Góry Lubuszanin do Warszawy i nikt z tamtego regioniu nie płacze z tego powodu. Temat: Sopot - piątek Bardzo proszę osoby z ekipy piątkowej o dopisywanie się do listy, tudzież podawanie swego czasu przyjazdu. Będzie nam łatwiej zaplanować o której ruszamy z jakimś sitem / idziemy na imprezę. Patrząc na listę noclegów zakładam, że będą: Grzegorzvp decksik Glory MarcinHeypoker GrzechuTG Aleks Coolen Barthek Marsylianka Falkor Luki510 Ktoś jeszcze? I przy okazji, czy ktoś jedzie tym pociągiem? http://rozklad-pkp.pl/tra...829.1243422111& Zielona Góra - Sopot 18:08 (przez Poznan, Bydgoszcz) Temat: Nadodrzańska Magistrala Węglowa Wydaje mi się, że ongiś tak nazwano trasę Wrocław-Szczecin p. Zieloną Górę, po jej modernizacji (a ściślej mówiąc odtworzeniu). Mam do Was pytania związane z tą trasą: 1. Kiedy oddano do użytku trasę w całości zmodernizowaną (odtworzony drugi oraz niegdyś kursującym na niej pociągiem osobowym w relacji Kraków - 1. Jakie były godziny odjazdu z Krakowa, "międzylądowania" we Wrocławiu i Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą odpowiedzieć na moje pytania. Życzę wszystkim "wolnej drogi", dużo zdrowia, pomyślności w życiu domowym i Temat: Niemcy przygotują plan rozwoju kolei na Dolny m Śląsku
Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-(((((((( | Dworzec zamknięty na świat (...) Temat: który to przewoźnik ?
Niestety uwaga odnosnie spoznien jest prawdziwa. Ja jechalem nim w ostatnia Nam sie udalo, SA 105-104 czekał:) BrynMawr Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((
Temat: Dworzec Niebuszewo w Szczecinie
Temat: Absurdy w nowym rozkładzie jazdy Jak ja kocham te niedogodności rozkładowe. Co rozkład to samo. W ubiegłym rozkładzie ani razu nie miałem skomunikowanego pociągu z Ruszowa do Poznania przez Zieloną Górę (naturalna geograficznie relacja). W tym roku nie powinienem narzekać, ale acz w oczy kole taki kwiatek: Wyjazd z Ruszowa : 12.40 Przyjazd do ZG : 14.23 Skomunikowanie oczywiste z pociągiem do Poznania... Odjeżdża on o 14.10 A co... I love this game Idziemy dalej... O 16.30 jest kolejne połączenie. Wszystko ładnie pięknie, tylko 5 godzin jazdy (najszybsze połączenie 210km sic!) ale HAFAS tego nie pokazuje, bo... na przesiadkę w Zbąszynku są 4 minuty. Ja jestem ciekawski i takie rzeczy znajdę, ale przeciętny podróżny? Tym czepialskim sie wszystkiego tonem chciałbym się przywitać na forum. Tak naprawdę to kocham kolej... Ale nienawidzę PKP :] Temat: Nowy rozkład jazdy - niespodzianki ze strony PR
Z niespodzianek: Brak też (poważny minus) porannego skomunikowania w Kutnie z "Kopernika" w Niezbyt mi się podoba też to, że w niektórych przypadkach zupełnie bzdurnie Tak jakby nie mogło być po prostu .25 Pozdrawiam, Marcin Temat: Kudłacze Odkryłem niedawno, że w sumie do "zaliczenia" schronisk PTTK w Beskidach brakuje mi tylko wynalazku na Kudłaczach. Swoje braki planuję nadrobić w lipcu w postaci jednodniowej wycieczki z Warszawy w środku tygodnia. Będę w Krakowie na 9, o 19:55 wypadałoby z niego się wydostać. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakąś trasę, jak najciekawszą, a schronisko żeby było bliżej końca, niż początku? Korzystając z mapy doszedłem do rozwiązania: PKP Warszawa - Kraków PKS Kraków - Myślenice PKS Myślenice - Węglówka bez szlaku na przeł. Jaworzyce, dalej czerwonym na Łysinę i do schroniska, jednak ciekawsza wydaje się być chyba droga przez przeł. Suchą? Zejście do Poręby, Pcimia, lub Myślenic. Włączając w to obiad w schronisku (rozumiem, że cokolwiek ciepłego, choćby żurek ze schabowym można tam zjeść?) chciałbym się zmieścić w rygorze czasowym (wyjazd z Krakowa 9, przyjazd na ok.19). Czy jest to do zrobienia? Może jakieś inne propozycje? W tamtych terenach jestem kompletnie zielony, być może jakąś głupotę strzeliłem... Aha, jakby co nie muszę na zbity pysk lecieć do Krakowa, 22:15 jest również pociąg do Warszawy... Z góry dziękuję Wam za pomoc i pozdrawiam wszystkich Beskidolubów! Temat: 2005 11 11-13 JUBILEUSZOWE spotkanie Grupy Górskiej Witam wszystkich! Własnie wróciłam w Gór Sowich (gdzie już widać piękną Złotą Jesień ) Nastąpiła zmiana - noclegi zarezerwowane są w schronisku "Sowa", (a nie Orzeł jak wczesniej pisałam). Schronisko znajduje sie nieco wyżej niż "Orzeł", ale za to bliżej jest na Wielką Sowę (ze schroniska na szczyt - ok. 25 min). Schronisko posiada 8 pokoi 4 osobowych - nocleg - ok. 20 zł śniadanie, kolacja - 7 zł obiad - 15 zł całodzienne wyżywienie - 30 zł Do schroniska możliwe jest dojście szlakiem czerwonym od Przełęczy Sokolej (ok. 30 min) lub szlakiem zielonym od parkingu leśnego powyżej Sokolca (ok. 20 min) (po uzgodnieniu z kierownikiem schroniska można podjechać samochodem pod schronisko jesli oczywiście warunki pogodowe pozwolą) http://wielka_sowa.webpark.pl Z związku z tym, że długi weekend zbliża się wielkimi krokami prosiłabym wszystkich chętnych o potwierdzenie swojego przyjazdu, co będzie się wiązało również z zapłaceniem zaliczki 10 zł (nr konta podam na pw). Na zgłoszenia czekam do 11 października 2005r., ponieważ wtedy to muszę potwierdzić dokładną ilość miejsc. O planowanych trasach oraz o możliwości połączeń PKP i PKS napiszę w późniejszym terminie. Na razie to tyle Pozdrawiam gorąco i po raz kolejny bardzo zapraszam kasia Temat: IV P 76/77 Krysiu umówiłam Ciebie w Zielonej Górze z Krystyną T. Ona także ma czekać pod dworcem PKP. Podałam jej godzinę Twojego przyjazdu z nadzieją, że podejdzie troszkę wcześniej żeby nie dłużyło Ci się oczekiwanie Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy
Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy Zmiany w rozkładzie PKP Od 1 lutego na niektórych liniach w połączeniach regionalnych wprowadzono Najważniejsze z nich to: 1. Nowy pociąg z Rzepina do Zielonej Góry, odjazd z Rzepina o godz. 10.15. 2. W Rzepinie skomunikowano pociąg regionalny do Zielonej Góry z pociągiem 3. Przesunięto odjazd popołudniowego pociągu z Zielonej Góry do Głogowa na a) przesunięto przyjazd szkolnego pociągu z kierunku Szprotawy do Żar na b) w weekendy w Żarach skomunikowano wieczorny pociąg z Jeleniej Góry z c) pociąg z Żar do Legnicy będzie kursował codziennie o godz. 17.33 z 5. Usprawniono też przejazdy pociągów na trasie Międzyrzecz - Sulęcin - 6. Rozważa się też korektę rozkładu jazdy na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. - Temat: Czerwcowa korekta RJ Przedstawiamy rozkład PKP po zmianach Od niedzieli obowiązują korekty w kursowaniu pociągów regionalnych na terenie województwa. Aby poprawić powroty młodzieży szkolnej z Żar w kierunku Tuplic. W dni robocze wprowadzono nowy pociąg relacji Żary - Tuplice, który odjeżdża z Żar o 15.30. Pociąg powrotny Tuplice - Żary przyjeżdża do Żar o 16.30, co umożliwi przesiadkę na pociągi do Jeleniej Góry i Zielonej Góry. W związku z tą zmianą pociąg relacji Legnica - Tuplice - Legnica w dni robocze został skrócony do stacji Żary, a w weekendy i święta pojedzie tak jak dotychczas, czyli do Tuplic. Aby poprawić komunikację Żar i Żagania z Wrocławiem oraz Zgorzelcem na stacji Węgliniec i Legnica. Popołudniowy pociąg z Jeleniej Góry do Zielonej Góry odjeżdża z Węglińca 20 minut później tj. o 16.02, po przyjeździe pociągów regionalnych z Wrocławia o 15.58 i Zgorzelca o 15.48. Ponadto od 1 marca w Legnicy dogodnie skomunikowano przyspieszone pociągi Drezno - Wrocław - Drezno z pociągami regionalnymi z kierunku Żar i Żagania. Uzyskano następujące połączenia z Wrocławiem: * Żary 8.00 - Żagań 8.15 - Legnica 9.38 - Wrocław - 11.00 * Tuplice 12.56 - Żary 13.18 - Żagań 13.33 - Legnica 15.19 (15.53 - Wrocław 17.00) * Żary 18.08 - Żagań 18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00) * (Wrocław 13.05 - Legnica 14:06) 14.15 - Żagań - Żary. Pociąg z Cottbus do Żagania przyjedzie o godzinę wcześniej, co umożliwi przesiadkę na ostatni pociąg w kierunku Legnicy. W rezultacie uzyskane zostanie następujące połączenie: Cottbus 16.25 - Tuplice 17.13 - Żagań 17.55/18.23 - Legnica 19.44 (19.53 - Wrocław 21.00). Aby uzyskać dodatkowe skomunikowanie Gorzowa Wlkp. z Warszawą na stacji w Zbąszynku. Pociąg odjeżdżający dotychczas ze Zbąszynka o 16.25 po korekcie odjedzie o 15.16, po przyjeździe z Warszawy expressu do Berlina. W związku z tą zmianą korekcie ulegnie rozkład jazdy pociągu jadącego z przeciwnego kierunku, który odjedzie z Gorzowa Wlkp. o 13.39 i w Zbąszynku zostanie skomunikowany z pociągiem regionalnym do Poznania odjeżdżającym o 15.20. Źródło: gazetalubuska.pl Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 l 7:25 Ślązak: Zgorzelec - Wrocław - Kraków 8:25 Wielkopolanin: Poznań / Zielona Góra - Wrocław - Kraków - Przemyśl 9:25 Gorzowiak: Gorzów - Poznań - Wrocław - Kraków 13:25 Hetman: Szczecin - Zielona Góra - Wrocław - Kraków - Zamość 16:25 Krakowianka: Kołobrzeg - Poznań - Wrocław - Kraków - Przemyśl Tak sie niekóryz tu zachwycają a to jest moim zdaniem wacale nie jest taki rozsądny wybrane godziny odjazdów : Słazak ze Zgorzelca 4.36 odjazd Wielkopolanin z Zielonej Gory 4.36 Gorzowiak z Gorzowa 3. 55 Przyjazdów Hetman w Zamosciu 01:24 Krakowianka w Przemyślu 00:10 ave. Do swoich obliczeń wyciągnąłeś czasy z obecnego rozkładu jazdy, w ogóle nie rozpatrując ogromnych rezerw czasowych, bezsensownie długi postojów a także kompletnego braku dobrej organizacji na PKP. Odcinek Zgorzelec-Wrocław jest do pokonania w czasie 142 minut, przy 3-minutowym postoju we Wrocławiu pociąg mógłby odjeżdżać ze Zgorzelca o 5:00 Odcinek Zielona Góra-Wrocław pociąg jest w stanie pokonać w 183 minuty (rezerwy z Księżyca, wiele odcinków pociąg mógłby jechać torem niewłaściwym aby skrócić czas jazdy-to jest właśnie ta dobra organizacja!). Przy 12 minutowych manewrach we Wrocławiu (a to nawet na PKP jest możliwe) wyjazd z Zielonej Góry wypadłby o 5:12. A były rozkłady, kiedy ten pociąg wyjeżdżał stamtąd jeszcze wcześniej! Co do Gorzowiaka: aby skrócić znacząco czas na odcinku Gorzów-Krzyż, wystarczy aby na tym odcinku kursowały tylko 3-4 wagony, pozostałe można dołączyć do składu razem z lokomotywą elektryczną w Krzyżu. Przy 10-minutowych manewrach w Krzyżu odcinek Gorzów-Poznań pociąg jest w stanie pokonać w 124 minuty, dalej 3 minutowy postój w Poznaniu, i 143 minuty na odcinek Wrocław-Poznań. W ten sposób cały odcinek Gorzów-Wrocław to 270 minut - wyjazd z Gorzowa o 4:50! Rezerw czasowych na odcinku Wrocław-Kraków-Rzeszów-Przemyśl nie trzeba chyba nikomu pokazywać. Ostatnio dobrze pokazało nam to PKP PR... Więc przyjazd do Przemyśla można by przesunąć o jakies 30 minut do przodu, a do Zamościa to nawet jeszcze więcej - z uwagi na KATASTROFALNY stan linii Dębica-Tarnobrzeg, pociąg ten od kilku lat powinien niestety kursować przez Rzeszów i Leżajsk. Przyjazd do Zamościa wypadłby wtedy jeszcze tego samego dnia. Temat: Kolej PKP likwiduje połączenia Od piątku pięć dolnośląskich pociągów przestanie kursować, cztery będą mieć skrócone trasy, a dwa kolejne pojadą tylko w weekendy - Nie chcemy wydawać pieniędzy na pociągi widma, którymi nikt nie jeździ - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa. - Dofinansowanie połączeń ma tylko wtedy sens, gdy np. rozładowują korki, albo korzysta z nich duża liczba osób. Jaki sens ma wydawanie milionów złoty na pociąg, którego pasażerowie zmieściliby się w małym autobusie? Zmiany w rozkładzie jazdy zaczną obowiązywać od 1 czerwca. - Nasz pracownik liczył, ile osób wsiada i wysiada na danej stacji - mówi Wild. - Zlikwidowaliśmy bezsensowne połączenia w środku nocy. Takich kwiatków było w rozkładzie więcej. Wolimy zaoszczędzić te pieniądze i wydać na rzeczywiście potrzebne pociągi, niż utrzymywać te kuriozalne. Zmiany wynikają ze znacznie mniejszych w tym roku środków, jakie Urząd Marszałkowski przeznaczył na dofinansowanie pociągów regionalnych. Przed rokiem było to 51 mln zł, a w tym roku 42 mln zł. Pociągi odwołane ** Wrocław Gł. - Głogów, odjazd z Wrocławia 21.29, odwołany na odcinku Ścinawa - Głogów. Pociąg będzie odjeżdżał ze stacji Wrocław Gł. o godz. 23.02 ** Wrocław Gł. - Zielona Góra, odjazd z Wrocławia 4.59 odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Ścinawa, odjazd ze stacji Ścinawa bez zmian (6.25) ** Legnica - Wrocław Gł., odjazd z Legnicy 18.00, odwołany ** Węgliniec - Wrocław Gł., odjazd z Węglińca 3.58, odwołany na odcinku Węgliniec - Legnica, odjazd z Legnicy 5.00 ** Jelenia Góra - Węgliniec, odjazd z Jeleniej Góry 12.37, odwołany ** Węgliniec - Jelenia Góra, odjazd z Węglińca 12.24, odwołany ** Ostrów Wlkp. - Legnica, odjazd z Ostrowa Wlkp. 6.10, odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Legnica ** Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 11.18, odwołany ** Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 22.45, odwołany Zmiana terminów kursowania: ** Kudowa Zdrój - Kłodzko Gł., odjazd z Kudowy Zdr. 11.56, zamiast codziennie będzie kursował w piątki i niedziele ** Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój, odjazd z Kłodzka Gł. 14.04, będzie jeździł nie codziennie, a tylko w piątki i niedziele Wydłużenie relacji pociągów ** Wrocław Gł. - Węgliniec, odjazd z Wrocławia Gł. 8.40, będzie kursował do Lubania Śląskiego (przyjazd 11.37) Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław Temat: Zmiana oferty przewozowej na Dolnym Śląsku Witam serdecznie a oto co przygotował nam Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych w najbliższym czasie. Polecam lekturkę tego artykułu. Pozdrawiam. 29.05.2007 PKP likwiduje połączenia WROCŁAW. Od piątku pięć dolnośląskich pociągów przestanie kursować, cztery będą mieć skrócone trasy, a dwa kolejne pojadą tylko w weekendy - Nie chcemy wydawać pieniędzy na pociągi widma, którymi nikt nie jeździ - mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa. - Dofinansowanie połączeń ma tylko wtedy sens, gdy np. rozładowują korki, albo korzysta z nich duża liczba osób. Jaki sens ma wydawanie milionów złoty na pociąg, którego pasażerowie zmieściliby się w małym autobusie? Zmiany w rozkładzie jazdy zaczną obowiązywać od 1 czerwca. - Nasz pracownik liczył, ile osób wsiada i wysiada na danej stacji - mówi Wild. - Zlikwidowaliśmy bezsensowne połączenia w środku nocy. Takich kwiatków było w rozkładzie więcej. Wolimy zaoszczędzić te pieniądze i wydać na rzeczywiście potrzebne pociągi, niż utrzymywać te kuriozalne. Zmiany wynikają ze znacznie mniejszych w tym roku środków, jakie Urząd Marszałkowski przeznaczył na dofinansowanie pociągów regionalnych. Przed rokiem było to 51 mln zł, a w tym roku 42 mln zł. Pociągi odwołane Wrocław Gł. - Głogów, odjazd z Wrocławia 21.29, odwołany na odcinku Ścinawa - Głogów. Pociąg będzie odjeżdżał ze stacji Wrocław Gł. o godz. 23.02 Wrocław Gł. - Zielona Góra, odjazd z Wrocławia 4.59 odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Ścinawa, odjazd ze stacji Ścinawa bez zmian (6.25) Legnica - Wrocław Gł., odjazd z Legnicy 18.00, odwołany Węgliniec - Wrocław Gł., odjazd z Węglińca 3.58, odwołany na odcinku Węgliniec - Legnica, odjazd z Legnicy 5.00 Jelenia Góra - Węgliniec, odjazd z Jeleniej Góry 12.37, odwołany Węgliniec - Jelenia Góra, odjazd z Węglińca 12.24, odwołany Ostrów Wlkp. - Legnica, odjazd z Ostrowa Wlkp. 6.10, odwołany na odcinku Wrocław Gł. - Legnica Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 11.18, odwołany Zielona Góra - Głogów, odjazd z Zielonej Góry 22.45, odwołany Zmiana terminów kursowania: Kudowa Zdrój - Kłodzko Gł., odjazd z Kudowy Zdr. 11.56, zamiast codziennie będzie kursował w piątki i niedziele Kłodzko Gł. - Kudowa Zdrój, odjazd z Kłodzka Gł. 14.04, będzie jeździł nie codziennie, a tylko w piątki i niedziele Wydłużenie relacji pociągów Wrocław Gł. - Węgliniec, odjazd z Wrocławia Gł. 8.40, będzie kursował do Lubania Śląskiego (przyjazd 11.37) Magda Nogaj Gazeta.pl Wrocław Temat: Szynobus ZG-Zary [Gazeta Lubuska 13.07.2004] Protest w listach W ub. tygodniu podaliśmy w "GL" rozkład jazdy drugiego szynobusu, który Zarząd Województwa Lubuskiego opracował rozkład jazdy szynobusu. Bronią pracy Związkowcy mają własny rozkład jazdy. Zmienili niektóre godziny odjazdu i Uczniowie najważniejsi Rzecznik prasowa marszałka lubuskiego Barbara Kuraszkiewicz-Machniak (wak) Temat: Rozkład jazdy PKP 2009/10 - przecieki ROZKŁAD JAZDY PKP INTERCITY 2009/2010 PKP INTERCITY zaakceptowało część propozycji złożonych przez Klub do nowego rozkładu jazdy pociągów. Biuro Marketingu PKP IC w piśmie z dnia 5 maja br. informuje o planowanych zmianach w siatce połączeń kolejowych Regionu Radomskiego, które wejdą w życie wraz z nowym rozkładem jazdy na sezon 2009/2010. TLK POBRZEŻE zostanie utrzymane w obecnej relacji (Kraków-Kołobrzeg), zmienią się jedynie godziny odjazdów i przyjazdów do stacji Radom. I tak w kierunku Kołobrzegu pociąg odjedzie z Radomia około godziny 9. Natomiast z Kołobrzegu pociąg przyjedzie około godziny 18.40. SZTYGAR w okresie wakacji i ferii zimowych (grupa wagonów Lublin-Kraków) zostanie wydłużona do Zakopanego. ANTONI BLANK kursujący obecnie w relacji Olsztyn-Kielce od grudnia pojedzie w relacji Olsztyn-Kraków. Na stacji Kraków Główny pociąg będzie skomunikowany z TLK ŚLĄZAK rel. Zielona Góra/Poznań-Przemyśl. Nowością w rozkładzie będzie nocny sezonowy pociąg WISŁOK rel. Warszawa Wschodnia - Krynica/Przemyśl/Zagórz. Pociąg pojedzie przez Kraków. Tym samym Radom odzyska przynajmniej w sezonie bezpośrednie połączenie z Podkarpaciem. Oszczędności budżetowe wywołane kryzysem gospodarczym spowodowały znaczne ograniczenia w dofinansowywaniu połączeń międzywojewódzkich. W związku z tym PKP IC nie uruchomi sugerowanego przez Klub pociągu Lublin-Szczecin przez Radom, Łódź. Podobnie przewoźnik nie planuje uruchomienia do pociągu BYSTRZYCA grupy wagonów Lublin-Kłodzko. Źródło: Klub Miłośników Kolei Radom http://www.wojewodztwo.radom.pl/kmk/ Temat: Warszawa-Wrocław-Warszawa - propozycje 19.10 Ex/IC Opolanin przez Katowice, Opole Opolanin przyjeżdżający do Wrocławia po pólnocy to trochę późno. Czy Opolanin kursowałby do Gdyni?, jeżeli tak to jaka jest propozycja wpasaowania tego pociągu w rozkład Warszawa - Gdynia - Warszawa oraz Katowice - Warszawa. Jeżeli Ślęża z Warszawy o 17:25 to októrej Lubuszanin? jeżeli o 18:25 to przyjeżdżałby do Zielonej Góry ok. 23:30 to trochę późno. [ Dodano: Czw Gru 21, 2006 02:05 ] Kordecki? Już chyba pojawiały się takie spekulacje, że można by przedłużyć ten pociąg do Wrocławia. To tylko taka luźna propozycja. Kordecki w obecnym układzie jest na wspólnym obiegu z Kujawami, więc tu rodzi się kolejny problem. Poza tym czasy odjazdu/przyjazdu. Kordecki jest w obiegu z Kujawami, Matejkiem i Witkacy co w żaden sposób nie wpływa na ewentualne przedłużenie relacji do Wrocławia. Większym problemem są jw. wspomniałeś godziny kursowania Kordeckiego. [ Dodano: Czw Gru 21, 2006 02:15 ] Myslę, że zarządzanie dużą firmą, jaką jest PKP IC znacznie wykracza poza to, o czym tu piszemy. PKP IC to nie tylko rozkłady, zestawienia pociągów itd., to też zarządzanie wieloma innymi aspektami działalności przedsiębiorstwa, z których być może nawet nie zdajemy sobie sprawy. Nikomu nie ujmując, myślę, że jednak profesjonalny menedżer poradzi sobie lepiej. Jednocześnie uważam, że wiele osób piszących na Forum mogłoby z powodzeniem pracować jako doradcy w PKP IC. Zgadzam się z Tobą. Prezes nie jest od układania rozkładów, obiegów itd., on ma do tego swoich pracowników, którymi powinien dobrze zarządzać. Ciszę się, że moje propozycje zostały przyjęte pozytywnie. Temat: spotkanie 20 kwietnia nie wiem, czy to najlepsze miejsce na ten temat, ale nasze spotkanie dotyczy rozwoju SKN, więc w sumie może tu będzie dobrze. Na spotkaniu w Zielonej Górze ustaliliśmy, że spotykamy się 20 kwietnia w Łodzi w celu przedyskutowania pewnych spraw. Wklejam tu słowa, które niektórzy z Was znają już z maili. W ramach ruszania z posad bryły świata spotykamy się w Łodzi 20 kwietnia. Przyjazd - 19 kwietnia wieczorem czy tam po południu - jak kto chce i pkp mu pozwoli. Skład: jedna osoba z każdego koła, które się dowie. Czemu jedna? Bo wcześniej w gronie koła sobie przedyskutować macie, zebrać pomysły na ruszenie SKN - czego od SKN chcecie etc., czy jest sens itp., a potem jeden wysłannik z misją przyjeżdża do Łodzi. Cel: ano, ruszamy SKN, jako się rzekło. Jest kilka rzeczy do obgadania, ale zanim powiem, jakie sprawy konkretnie, to jedną rzecz istotną dodam. Stwierdziliśmy, że musi między nami życie krążyć. Forum SKN PTS ma się roztętnić - to raz. Ale bardzo ważne są spotkania twarzą w twarz i takich zamierzamy zorganizować kilka - od utrzymania SMLS, przez rozwój socjowioski, ruszenie szkoły letniej aż do... heh - no właśnie: o tym m.in. mamy w Łodzi porozmawiać. Druga rzecz, która też już na forum SKN jest obecna: stowarzyszenie. Wklejam link, żeby informacji nie powtarzać: http://www.sknpts.fora.pl/viewtopic.php?t=302 Sprawa już żyje w nowym wątku, więc tam żyć ma dalej. Trzecia sprawa: XIII Zjazd - trzeba dograć kilka rzeczy, ustalić, co robimy z tym drugim dniem etc. I znów - w Łodzi dopinamy tylko pewne ustalenia, a żyć to ma na forum i w naszych głowach To chyba wszystko. Podsumowanie: 1) sprawa zjazdu - na forum skn pts 2) sprawa SKN, stowarzyszenia, socjowiosek, socjoszkół etc. - do przemyślenia, do ew. obgadania w kołach i potem podsumowanie w Łodzi 20 kwietnia (no, chyba, że zgłoszenia do socjwioski --> socjowioska@gmail.com) 3) 20 kwietnia w Łodzi - po jednej osobie z koła. dajcie znać, ile osób chce być, bo nad miejscem się muszę zastanowić poważnie. bless you Aśka P. Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((
Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do Można byłoby
O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
Przemek Temat: "Drobna" różnica w rozliczeniu podróży służbowej.. Czy jest gdzieś napisane, że musimy przedstawić bilety z podróży służbowej? Jeśli tak to gdzie? Proszę podajcie źródło. Dalej do niedawna nie trzeba było potwierdzenia na rozkazie wyjazdu miejsca podróży służbowej (pieczątka po prawej stronie dokumentu), niektórzy finansowi mimo to żądali takiego potwierdzenia. Od tego roku, jak się nie mylę zostało wprowadzone obligatoryjne poświadczenie miejsca podróży służbowej. Kolejna sprawa. Tylko nieliczni posiadają możliwość korzystania z pojazdu prywatnego w celach służbowych. A co z przypadkami, gdy z danego garnizonu (zielonego) jest tylko jedno połączenie, góra dwa na dzień, rozkaz jest dostarczony o 15 a nazajutrz o 8 trzeba być o 300km dalej. Brak połączenia. Zamiast być zadowolonym, z faktu wykonania polecenia, rozumiem, ze teraz dany żołnierz ma zostać na lodzie? Bo pojechał własnym samochodem, otrzymał równoważnik przejazdu 2kl.pos.PKP ( a teraz nawet tego nie dostanie)? A co zrobić z kolejna sprawą np: rozkaz mówi o szkoleniu w mieście X w dniach od 1 do 13.01.2009 roku Szkolenie kończy się o 20 13-stego i nie ma połączenia, albo jest ale na 34 w nocy już 14.01. Przecież, na rozkazie jest data do 13 i trzeba znowu manewrować, albo napisać prawdę i nie otrzymać zwrotu, ponieważ jest niezgodny z poleceniem wyjazdu, albo zmienić godziny przyjazdu aby się załapać na czas z rozkazu, albo po przyjeździe próbować innymi sposobami odzyskać swoje pieniądze. Takich dziwnych sytuacji, jest coraz więcej a srodków komunikacji PKP, PKS coraz mniej. Prośba. Jeśli wiecie coś na temat konieczności przedstawiania biletów PKP, PKS jako podstawy do wypłacenia zwrotu kosztów podróży służbowej to proszę podać źródło> pozdrawiam. Temat: Nasze Rozgrywki. Stowarzyszenie KSTiK "Kolejarz" i Rada Główna Kultury Fizycznej, Turystyki i Działalności Kulturalnej „Kolejarz” w Warszawie - Komisja Sportu Pracowniczego uprzejmie informuje, że odbędą się: MISTRZOSTWA POLSKI KOLEJARZY 1. Dyscyplina: XLV MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE KULOWYM VIII MISTRZOSTWA KOLEJARZY W STRZELECTWIE PNEUMATYCZNYM 2. Miejsce i czas trwania 24-26.08.2007 R. ZIELONA GÓRA 3. Wpisowe: 340 zł za osobę – przelewem (lub 240 bez noclegu) I. SPRAWY ORGANIZACYJNE 1. Obiekt sportowy STRZELNICA SPORTOWA ZIELONOGÓRSKIEGO POLICYJNEGO KLUBU SPORTOWEGO „GWARDIA” UL. STRZELECKA 22 W ZIELONEJ GÓRZE 2. Zakwaterowanie i wyżywienie OD OBIADU 24.08.2007R. DO ŚNIADANIA 26.08.2007R. INTERNAT ZESPOŁU SZKÓŁ BUDOWLANYCH W ZIELONEJ GÓRZE UL. BOTANICZNA 75 - DOJAZD Z DWORCA PKP AUTOBUSEM LINII NR 0, 27 i 44 3. Organizator: MRKFTi DK „KOLEJARZ” w Poznaniu 4. Zgłoszenia pisemne ( na załączonym druku) na fax PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWE ZAKŁAD LINII KOLEJOWYCH 65 - 025 ZIELONA GÓRA UL TRAUGUTTA 10 e-mail -: iz.zielonagora@pkp.com.pl 5. Termin zgłoszeń 14.08.2007r. 6. Wpłaty na konto: MILLENIUM BIZNES BIG BANK GDAŃSKI S.A. AL.JEROZOLIMSKIE 123, 02-017 WARSZAWA NR 51 1160 2202 0000 0000 3369 2254 W TYTULE PRZELEWU PROSZĘ WPISAĆ: „Nazwa zakładu – STRZELECTWO 7. Termin wpłat 20.08.2007r. 8. Przyjazd uczestników: 24.08.2007r. piątek - w godz. popołudniowych i wieczornych. 9. Informacji udzielają bezpośredni organizatorzy: ELŻBIETA CZERWINSKA – TEL. 961 866 22427, FAX. 22527 i TEL.KOM. 605 108 966 10. Uwaga: PODAĆ GODZINY PRZYJAZDU DO ZIELONEJ GÓRY - ORGANIZATORZY USTALĄ TERMINY I GODZINY STRZELAŃ DLA POSZCZEGÓLNYCH ZAKŁADÓW II. ZASADY UCZESTNICTWA 1. W Mistrzostwach prawo udziału mają zakłady pracy, które spełniły wymogi regulaminowe: a). dokonały zgłoszenia w terminie z podaniem konkurencji na załączonym wzorze druku (fax, e-mail) , b). dokonały przelewem wpłaty na konto bezpośredniego organizatora. 2. W Mistrzostwach Polski Kolejarzy prawo udziału mają pracownicy, renciści i emeryci i członkowie ich rodzin (dzieci w wieku 18-26 lat – rocznik 1981-1989), którzy spełniają wymogi regulaminowe. 3. Obowiązującymi dokumentami potwierdzających prawo do uczestniczenia w Mistrzostwach Polski Kolejarzy są: a). legitymacja uprawniająca do wykupu ulgi przejazdowej wraz z ważnym znaczkiem na 2006 rok, lub (w przypadku braku legitymacji wykupu ulgi przejazdowej ) zaświadczenie o: - zatrudnieniu – dotyczy pracowników, - korzystaniu z ZFŚS - dotyczy rencistów, emerytów i członków rodzin - legitymacja służbowa. b). jeden z dokumentów stwierdzających tożsamość uczestnika: - dowód osobisty lub paszport, - legitymacja szkolna lub studencka, - prawo jazdy. 4. Uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie. Szczegółowe regulaminy – linki do stron internetowych: http://stow.kolejarz.pkp.pl/regulaminy/STRZELECTWO_PNEUMATYCZNE.pdf i http://stow.kolejarz.pkp.pl/regulaminy/STRZELECTWO_SPORTOWE.pdf RG/KS/T-13-14/07 Warszawa 23.07.2007r.. Ze sportowym pozdrowieniem Jerzy Szarmach /-/ Przewodniczący Temat: PSP zamiast EX | Likwidacja postojow nie ma nic wspolnego z polityka. Oj sie mylicie tow mylicie, poseł Woda kiedys pokazał co moze zrobic,
eeee na obsługe jednego pociagu wiecej, przesada.
a np BR180 ona chyba ma juz wieksza predkosc
NAPRAWDĘ NIE DOKŁADA ANI ZŁOTÓWKI, TO NIE MOŻLIWE, PRZECIEŻ PKP IC NIE JEST Wiecej pieniedzy PKP nie otrzymuje. Pozdrowienia Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Twoje argumenty, że Zgorzelec odbiera Zielonej Górze "Ślązaka" są śmieszne, a wręcz kretyńskie. A oto prosty przykład "opluwania" innych. Jeżeli uważasz, że nie mam racji, to przedstaw a r g u m e n t y, a nie określanie wypowiedzi innej osoby przymiotnikami jakimi się posługujesz. Masz argumenty - to pisz, jeśli nie, to nie zachowuj się jak małe dziecko, które nie zgadzając się z rodzicem "tupie" nóżkami. Bo jak brak argumentów, to zaczynamy tupać, tak? A czy nie zauważasz, że przez łączenie / rozdzielanie składu wydłuża się czas przejazdu docelowy? A jeśli jedna z części się spóźni do połączenia, powoduje to przecież opóźnienie już całości. Dodatkowe oczekiwanie to również zajęty tor (lub też peron), praca lokomotywy przetokowej, ludzi, późniejsze opóźnienie na szlaku, ewentualne opóźnienie innych pociągów. Przepisy troszeczkę się zmieniają, a właściwie dostosowują do tych z UE i za opóźnienia w kursowaniu pociągów PKP zacznie płacić podróżnym.I to nie tylko tym ze składu "łączonego" ale również tych, które oczekiwały na skomunikowanie (a również następnych) w wyniku opóźnienia jednego pociągu. Tak więc nie wiem, czy składy łączone będą korzyścią, czy może okażą się kłopotem dla PKP. P.S. Jestem stanowczo za tępieniem chamskich i obraźliwych wypowiedzi na tym i jakimkolwiek innym forum !!! [ Dodano: 15-03-2009, 21:06 ] Zgorzelec bardziej potrzebuje szybkich połączeń do Wrocławia niż Zielona Góra i to z wielu powodów: urzędy, uczelnie, praca. ŚLĄZAK świetnie tu się sprawdza i nie pozwolimy go sobie odebrać! Przemysł. Lubin, Polkowice - KGHM. Legnica - huta i specjalna strefa ekonomiczna. Zgorzelec - pobliska KWB i elektrownia Turów, ponadto brama i tranzyt na Zachód. Co do odbierania: My chcemy tylko odzyskać, to, co przez kilkadziesiąt lat było nasze. Jak słusznie ktoś zauważył, ludzie z "ODRZANKI" proponują rozwiązania pokojowe, dla nikogo nie robiące krzywdy. Wypowiedź w stylu, że "nie pozwolimy go sobie odebrać!" jest oparta w/g zasady: "Kali zabrać to dobrze, Kalemu zabrać to źle". Więc ponawiam propozycję odrębnych połączeń. Czy byłoby dla Zgorzelca krzywdą, gdyby obecnie kursujące "ROZTOCZE" z Wrocławia do Przemyśla i Zamościa pojechało ze Zgorzelca jako cały skład? Tutaj proponowałbym zmianę godziny wyjazdu z Wrocławia z 06.35. na 07.35., wyjazd ze Zgorzelca ok. 04.50., we Wrocławiu przyjazd na godz. 07.25. I byłby to pierwszy pociąg ze Zgorzelca, Węglińca i Zebrzydowej przyjeżdżający do Wrocławia przed godziną 8 rano! Dodatkowo dla mieszkańców Bolesławca w soboty i niedziele (tutaj ma to szczególne znaczenie dla studentów zaocznych) pierwsze połączenie z Wrocławiem. Legniczanie nie musieliby również w weekend zrywać się na pociąg na 04.55., aby na 8 rano być we Wrocławiu. A przecież studenci zaoczni do Wrocławia dojeżdżają również z innych kierunków. Z Zielonej Góry jest dobry dojazd autobusem PKS rel. Zielona Góra (04.00) - Wrocław(07.10.) - Zakopane (15.00.). Co do Lubina i Legnicy. Uważam że część pociągów jadących z Zielonej Góry w kierunku Wrocławia mogłoby jechać przez te miasta. Tak jak wypowiadałem się wcześniej w kwestii EC "WAWEL". Uważam, że sezon B.Biała/Katowice - Świnoujście powinien na odc. Wrocław - Głogów jechać przez Legnicę i Lubin. Po remoncie "ODRZANKI" "ŚLĄZAK" powinien wrócić do czasu przejazdu na odc. Zielona Góra - Wrocław z lat 80-tych, tj. 2 godz. 15 min. A z Wrocławia w kierunku Krakowa powinien być utrzymany takt 1 godzinny w porze między 6 i 18. Jeśli nie jednogodzinny, to może co 1,5 lub co 2 godziny, jak to ma dziś mniej więcej wygląd. Moim osobistym marzeniem jest, aby odcinek 154 km dzielących Zieloną Górę i Wrocław pociąg pośpieszny lub inny, nie zatrzymujący się wszędzie pokonywał na "czas wypicia kawy i przeczytania prasy", tzn. ok. 1,5 godziny. Myślę, że podobny czas powinien obowiązywać dla relacji Jelenia Góra-Wrocław i Zgorzelec-Wrocław. Czego życzę mieszkańcom miast leżących wzdłuż "ODRZANKI oraz w kierunku stolicy Karkonoszy i Zgorzelca. Temat: Robimy wpis na wikipedii Moja propozycja jest mnie więcej taka: |stopniN = 49 |minutN = 38 |sekundN = 53.00 |stopniE =19 |minutE = 22 |sekundE = 38.00 |stopniW = |stopniS = ==Położenie== Studenckie Schronisko Turystyczne "Lasek", czyli inaczej "Chatka Elektryków", położone jest tuż pod szczytem góry [[Łosek]](Lasek,Łazek) (868 m. n.p.m.), w [[Pasmo Laskowskie|paśmie Laskowskim]], często zaliczanego do [Pasmo Jałowieckie|pasma Jałowieckiego]] w [[Beskid Żywiecki|Beskidzie Żywieckim]]. Chatka znajduje się w pozostałościach [[przysiułek|przysiółka]] Łosek, pomiędzy wsiami [[Koszarawa]] i [[Pewel Wielka]]. Chatka stoi na południe od szczytu przy żółtym szlaku w kierunku Koszarawy. ==Historia== SST "LASEK" funkcjonuje od prawie 40 lat, zaś sam budynek liczy sobie ponad 100 lat. W 1971 roku członkowie klubu turystycznego "ELEKT" Wydziału Elektrycznego [[Politechnika Śląska|Politechniki Śląskiej]] w Gliwicach, pozyskali stara chałupę i rozpoczęli przystosowanie jej do potrzeb ruch turystycznego. Do końca lat 90 obiekt funkcjonuje jako [[chatka studencka]] zarządzana przez Politechnikę śląską. Obecnie chatka jest pod opieką firmy prywatnej, jest na stale zamieszkana przez gospodarza i dzięki temu przyjmuje turystów przez okrągły rok. == Szlaki turystyczne == * {{Szlak|żółty}} - Zółty szlak [[PTTK]] z [[Przyborów|Przyborowa]](1.45 h) do [[Koszarawa|Koszarawy]] (1.15 h) i dalej na [[Lachów Groń]] Do chatki prowadzą również 3 szlaki chatkowe, oznaczone symbolem chatki. * niebieski - niebieski szlak chatkowy od [[Koszarawa|Koszarawy]](30 min), z przystanku PKS Koszarawa szkoła. * czerwony - czerwony szlak chatkowy z [[Pewel Wielka|Pewli Wielkiej]] (1 h), początek na stacji PKP. * zielony - zielony szlak chatkowy z [[Jeleśnia|Jeleśni]] (1,40 h),początek za budynkiem nadleśnictwa. == Warunki pobytu == Chatka jest otwarta cały rok i we wszystkie dni tygodnia, dobrze jest jednak zapowiedzieć swój przyjazd. W chatce znajdują się 3 pomieszczenia sypialne dla gości, z czego jedno bardzo duże zajmujące niemal całe poddasze. Turyści szukający noclegu powinni mieć ze sobą [[śpiwór]]. Ponadto w chatce znajduje się [[kuchnia]], [[świetlica]] i [[łazienka]] z [[prysznic|prysznicem]]. Nominalnie schronisko mieści 40 osób. [[Sławojka|Ubikacja]] znajduje się na zewnątrz. Chatka jest zelektryfikowana, oraz jest w niej dostęp do bieżącej wody. Obok chatki znajdziemy miejsce gdzie można zapalić ognisko, ponadto dwie huśtawki oraz boisko do siatkówki. Chatka nie prowadzi gastronomi ani sprzedaży produktów żywnościowych, jednak zawsze można tu liczyć na kubek herbaty a w kuchni każdy może przyrządzić sobie posiłek z własnych surowców. Na terenie chatki mają zasięg telefony sieci plus, a w odległości kilkudziesięciu metrów od chaty można znaleźć zasięg pozostałych sieci. Chatka jest dobrym miejscem wypadowym na sąsiednie szczyty [[Pasmo Laskowskie|pasma Jałowieckiego]] [[Lachów Groń]], [[Czerniawa sucha||Czerniawę Suchą]] oraz sam [[Jałowiec]]. Nietrudno stąd też dotrzeć w rejon [[Pilsko,Pilska]] a nawet [[Babia Góra,Babiej Góry]]. Nie wiem czy jest sens umieszczania historii , współrzędne gps są sprawdzone, w szlakach nie dawałbym znaczka pttk na oznaczenie szlaków chatkowych. Umieściłbym też telefon w danych adresowych w sekcji linki zewnętrzne popraw link na * [http://www.e-beskidy.com/index.php?module=Baza%20noclegowa&func=viewpage&pageid=99] Temat: Pociągi jeżdżą, jak chcą, a PKP jest niewinne Pasażerowie znów skarżą się na połączenia kolejowe. - Pociągi są źle skomunikowane, a rozkłady jazdy pełne błędów - mówią. PKP obiecuje poprawę. - To wszystko wina poznańskich remontów - tłumaczy Pan Krzysztof wracał z podróży służbowej z Warszawy. Przed południem nie miał bezpośredniego pociągu do Zielonej Góry, więc zdecydował się na podróż do Świebodzina z przesiadką w Zbąszynku. - Stamtąd łatwo się wydostać. W kierunku Zielonej Góry kursuje sporo autobusów - tłumaczy. Ze stolicy pociąg EuroCity wyjechał punktualnie o godz. 11.25. W rozkładzie udało mu się znaleźć skomunikowany pociąg osobowy ze Zbąszynka do Świebodzina. Według rozpiski, jaką znalazł w internecie, wynikało, że EC będzie w Zbąszynku o godz. 15.05. Na przesiadkę miał czas do godz. 15.13. - Zdziwiłem się, kiedy okazało się, że przez remont węzła kolejowego w Poznaniu EC przyjedzie na miejsce spóźniony aż 12 minut! - opowiada. Jego podróż do Zielonej Góry przedłużyła się więc o dwie godziny. - Tymczasem okazało się, że tuż za stacją w Zbąszynku lokomotywa do Świebodzina zatrzymuje się na bocznym torze i czeka na przejazd innego pociągu. Przecież równie dobrze mogłaby pojawić się na stacji. Wtedy podróżni bez problemu mogliby się przesiąść - skarży się pasażer. Pan Krzysztof oburza się również, bo zmiany w rozkładzie nie zostały uwzględnione w rozkładzie internetowym. - Sieć powinna najszybciej reagować nawet na drobne zmiany w połączeniach - denerwuje się. PKP przyznaje, że rzeczywiście podczas remontu węzła w Poznaniu pociąg przyjeżdża z opóźnieniem. Problem trwa już od kilku tygodni, więc nowe godziny przyjazdu powinny być naniesione do rozkładu internetowego. - Pociąg z Warszawy przyjeżdża do Zbąszynka z opóźnieniem. Taka sytuacja potrwa przynajmniej do 20 czerwca - tłumaczy Grzegorz Dwojak, dyrektor Lubuskich Zakładów Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze. Pasażerowie będą mogli się jednak przesiąść. - Aż do zakończenia remontu pociąg osobowy będzie wyjeżdżał o takiej porze, żeby pasażerowie mieli szansę się przesiąść. Odjazd ze Zbąszynka do Rzepina przesuwamy na godz. 15.22 - zapowiada. Po interwencji "Gazety" skorygowany zostanie rozkład w internecie. - Przewoźnik nie poinformował nas o zmianach. Zgłoszenie o rozbieżnościach w rozkładzie jednak przyjmujemy i postaramy się zainterweniować. Jeśli potwierdzą się informacje o przesunięciach pociągów, zmiany na pewno zostaną szybko naniesione na rozkład internetowy - obiecuje Paweł Śledziejowski, dyrektor biura strategii i marketingu Telekomunikacji Kolejowej. PKP ostrzega, że podobne zmiany w rozkładzie mogą się zdarzać jeszcze przez pół roku. Podróżni, którzy w czasie wakacji wybiorą się w podróż przez Poznań, mogą się spodziewać opóźnień pociągów. Remont poznańskiego węzła kolejowego potrwa aż do grudnia. Podczas modernizacji na 23-kilometrowym odcinku od stacji Poznań Junikowo aż do Swarzędza czynny jest jeden tor. - Na zmianę otwieramy jedne tory, a zamykamy inne. Unikamy wycofywania pociągów z rozkładu. Godziny odjazdów i przyjazdów zmieniły się już natomiast kilkanaście razy. Drobne przesunięcia w Wielkopolsce mają oczywiście wpływ na kursowanie pociągów regionalnych w ościennych województwach - mówi Zbigniew Wolny, rzecznik poznańskiego oddziału Polskich Linii Kolejowych. Remont poznańskiego węzła kosztuje 105 mln euro. 75 proc. kwoty pochodzi z funduszy unijnych, reszta z budżetu państwa. Podczas modernizacji zostaną wymienione tory i sieci trakcyjne, zostaną odnowione perony, mosty, przejścia podziemne, na stacjach pojawią się windy dla osób niepełnosprawnych. Powstanie również nowe lokalne centrum sterowania ruchem pociągów. Źródło: Gazeta Wyborcza Zielona Góra Temat: Kolejowa rewolucja w Bolesławcu Wszystko wskazuje na to, że nasze miasto czeka kolejowa "rewolucja". Bolesławiec będzie stacją przesiadkową, na której część pociągów będzie zaczynać i kończyć bieg. Zwiększy się również liczba połączeń. Do Warszawy, zamiast "Wrocławianinem", pojedziemy nowym pociągiem pospiesznym "Łużyce" relacji Zgorzelec – Warszawa Wschodnia przez Łódź. Pociąg do stolicy będzie odjeżdżać o bardziej dogodnej porze niż dotychczas - przed godz. 9 rano. Powrót "Łużyc" z Warszawy do Bolesławca zaplanowano po godzinie 19. Do Przemyśla przez Opole, Katowice, Kraków i Rzeszów pojedziemy pociągiem pospiesznym "Ślązak" – odjazd z Bolesławca po godz. 7 rano. Przyjazd pociągu z Przemyśla do Bolesławca późnym wieczorem, przed godziną 22. Wracając "Ślązakiem" z Przemyśla czy z Krakowa, należy zwracać uwagę, do którego wagonu wsiadamy, ponieważ we Wrocławiu skład pociągu będzie dzielony na dwie części: do Zgorzelca i do Zielonej Góry. Po wielu latach przerwy PKP od grudnia wznawiają ruch pasażerski na linii Zebrzydowa – Lwówek Śl. W nowym rozkładzie jazdy zaplanowano 4 pary połączeń w relacji Bolesławiec – Jelenia Góra przez Zebrzydową, Nowogrodziec i Lwówek Śl. Do Jeleniej Góry pojedziemy szynobusem zakupionym przez Urząd Marszałkowski. Pociągi do/z Jeleniej Góry na stacji w Bolesławcu będą skomunikowane z pociągami do/z Wrocławia i Zgorzelca. Nie zmieni się liczba połączeń z niemieckim Goerlitz, nadal będą to dwa pociągi osobowe oraz dwa przyspieszone. Natomiast z 5 do 7 zwiększy się liczba pociągów do Zgorzelca: 3 osobowe, 2 przyspieszone i 2 pospieszne. Do Legnicy i Wrocławia będzie kursować 11 pociągów dziennie, rano w godzinnych odstępach, co znacznie ułatwi dojazdy do pracy i szkół. Pierwszy pociąg do Wrocławia będzie odjeżdżać kwadrans po 5 rano, następny godzinę później. Godziny odjazdów pociągów w kierunku Wrocławia zasadniczo się nie zmienią, z tą tylko różnicą, że dwa z nich będą zaczynać i kończyć bieg w Bolesławcu. Z Wrocławia do Bolesławca również będzie kursować 11 pociągów na dobę. Przyjazd pierwszego pociągu z Wrocławia (5:16) zaplanowano na godz. 7 rano, natomiast ostatni wieczorny pociąg z Wrocławia (20:52) przyjedzie do Bolesławca ok. godziny 23. Od grudnia nie będzie pociągu "Kwisa", który obecnie w piątki jeździ do Lubania i w niedziele do Wrocławia. Zwiększy się natomiast liczba połączeń z Węglińca do Żar i Zielonej Góry. Dogodne przesiadki w Węglińcu ułatwią dojazd koleją np. na studia do Zielonej Góry. Szczegóły nowego rozkładu jazdy pociągów dla stacji Bolesławiec poznamy w listopadzie. źródło: Boleslawiec.org Boleslawiec24.net iBoleslawiec.pl Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 1. Wydłużenie pociągu EX SŁOWACKI do Zgorzelca Bez sensu. Czemu by to miało służyć? Zgorzelec połączenie z Warszawą już ma ( Sudety), jest trochę taniej niż Ex. A co do czasu przejazdu to Słowacki musiał by mieć zmienianą lokomotywę na drugą stronę we Wrocławiu, więc nie potrzebnie 15-20 minut postoju. Poza tym kolejne połączenie na które trzeba lokomotywę spalinową z Węglińca - Zgorzelca, a to jest droga sprawa. Cytat: 2. Pociąg EX POGÓRZE, w relacji Jelenia Góra- Warszawa, przez Opole, Gliwice, Katowice, CMK Zgadzam się ale częściowo. Bo nadal nie wiem dlaczego wszyscy uporczywie chcą pchać pociągi przez CMK podczas gdy tam będą remonty. Cytat: 4. Nocny Pociąg Pośpieszny Zielona Góra- Węgliniec- Jelenia Góra- Wałbrzych- Kłodzko- Nysa- Kędzierzyn Koźle- Katowice- Kraków Gł./ w okresie Zakopane W chwili obecnej będzie do Kłodzka. To powinno wystarczyć. Gdyby się go wydłużyło jeszcze dalej to godziny odjazdów z różnych stacji mogły by być mało atrakcyjne podobnie jak czas przejazdu w całej relacji. Cytat: 6. SUDETY Warszawa Wsch.- Łódź Kaliska- Kalisz- Wrocław Gł.- Legnica- Węgliniec- Lubań Śląski- Jelenia Góra Sudety powinny jeździć tak jak teraz. Nie jestem za składami łączonymi ale jeżeli chcemy żeby i Jelenia i Zgorzelec miały to połączenie to powinno pozostać. Odcinek Jelenia Góra - Węgliniec jest już i tak mocno zapchany. Nie zapominajmy że jest tam tylko jeden tor, jest coraz więcej osobówek a w rejonie tej linii jest dużo kamieniołomów itd. W lecie będzie duży ruch towarowy. Mogły by powstawać różne opóźnienia a chyba nie o to nam chodzi. Cytat: 7. JAĆWING przedłużenie pociągu do Zgorzelca Skład ma dosyć długi. W całości by do Zgorzelca nie pojechał. Trzeba by we Wrocławiu coś dołączać. No i wyjazd ze Zgorzelca około 4:30 rano co jakoś wybitnie korzystne chyba nie jest. Cytat: 9. KARKONOSZE dołączenie grupy 4 wagonów (3x B, 1x A) w relacji Zgorzelec- Warszawa Wsch. Czyli kolejne wydłużenie czasu postoju we Wrocławiu o te 5-10 minut. Bardziej bym obstawiał za wieczornym osobowym który by przyjeżdżał do Wrocławia przed Karkonoszami z Jeleniej. Chcesz dołączyć 4 wagony, Karkonosze już są całkiem długie. Poza tym utrudniało by to manewry bo oprócz wagonów do Warszawy część Jeleniogórska i Kłodzka ma też wagony do Białegostoku. Cytat: 11. KRAKOWAIANKA, zmiana kategorii na EX, trasa ta sama 12. ŚWIATOWID, zmiana kategorii na TLK, trasa ta sama Jechałem nim ostatnio kilka razy. Frekwencja całkiem dobra. Nie wiem czemu miała by służyć ta zmiana. Z dotychczasowych działań PKP zmiana kategorii nie musi wiązać się ze zmianą czasu przejazdu. Więc mogło by być tylko drożej. To samo odnośnie Światowida czy Galicji. Lepiej niech to będą pośpieszne. Cytat: 14. GWAREK, wydłużenie pociągu do Krakowa Gł., likwidacja postojów w Żmigrodzie i Obornikach Śl. Postoje może i zlikwidować, ale wydłużenie nie bardzo. Z rana czas odjazdu z Krakowa byłby tragiczny. Poza tym chyba dwie godziny po Gwarku jedzie Krakowianka w tamtą stronę już z Krakowa o przyzwoitej porze. No a teraz moje propozycje, może nie tak konkretnie godzinowo ale relacjami. 1. Poranny pociąg Zgorzelec - Przemyśl ( około 6-7 ze Zgorzelca) 2. Popołudniowy Zgorzelec - Warszawa ( coś tak jak Sudety teraz, być może bez zmian lub lekkie przesunięcie) 3. Wieczorny pociąg Jelenia Góra - Lublin przez Węgliniec. Odjazd z Jeleniej około 21. 4. Dodatkowo Pogórze w weekendy przez Katowice i wiedenką. W przyszłości także jakiś międzynarodowy z Przemyśla do Niemiec. W taki oto sposób były by 4 pociągi na odcinku Węgliniec - Wrocław , na odcinku Zgorzelec - Węgliniec 2, na odcinku Jelenia - Węgliniec również 2. ( nie brałem pod uwagę tego pociągu z Zielonej Góry do Kłodzko, ani razu jeszcze nie jechał, i frekwencja jest w zasadzie wielką niewiadomą, mimo tego że mam pewne przypuszczenia że będzie niezła). Na odcinku Jelenia Góra - Wrocław proponuję: 1. Poranny pociąg Jelenia Góra - Katowice ( ewentualnie Kraków). To taka trochę egzotyka bo takiej relacji nigdy nie było, ale chciałem przypomnieć że kilka lat temu jeździł osobowy Jelenia Góra - Kędzierzyn Koźle a nawet Bielsko Biała. ( wyjazd z Jeleniej mógłby być około 6:30 lub 7:40 po przyjeździe pociągów z innych kierunków). - codziennie 2. Około 10-11 Sudety do Warszawy - sezon 3. Około 15 weekendowe Pogórze do Warszawy - weekendy 4. Około 18:30 pociąg do Przemyśla - sezon 5. Około 19:30 Karkonosze do Warszawy i Gdyni - codziennie, 6. Około 21 do Lublina przez Węgliniec - codziennie 7. Około 23 do Szczecina - sezon W takim przypadku Jelenia Góra miała by 3 połączenia codzienne, 3 sezonowe oraz jedno weekendowe. Nie brałem pod uwagę które pociągi wydłużyć do Szklarskiej a które nie bo to inna bajka. Temat: [Poznań] Rewelacje w rozkładzie http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2389245.html Pociąg z Kluczborka do Poznania postoi w Ostrowie prawie godzinę, a na trasie To nie jedyne rewelacje, które niesie rozkład jazdy PKP dla Wielkopolski na Kazimierz Budynkiewicz z Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Ewa Nowaczyk 12-11-2004 ---- Walczą, walczą, a już coraz mniej czasu zostało na przedstawienie nowego Pozdrawiam Bartek Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 63 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||