Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zmierzchowe.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP przyjazdy pociągów Wrocław





    Temat: Jakie konsekwencje sluzbowe ?
    Witam !

        Oto jaką odpowiedź dostałem na swoją skargę na dyspozytora peronowego we
    Wrocławiu Gł. Otóż ten oto człek mimo zgłoszenia przez radio, że są
    pasażerowie z pociągu Zamość - Wrocław na pociąg Wrocław - Głogów wypuścił
    ten ostatni w trasę przed przyjazdem opóźnionego 20 min. pośpiecha. W
    związku z tym na następny pociąg musiałem czekać 3 h, czego nie omieszkałem

    "W odpowiedzi na Pana skargę z dnia xxx w sprawie zerwania skomunikowania
    opóźnionego pociągu nr. xxx z Zamościa (planowy przyjazd 8:25) z pociągiem
    nr xxx relacji Wrocław - Głogów, odj.... ZPP we Wr. uprzejmie wyjaśnia:
        .................(I tutaj kilka słów dlaczego ów pociąg przyjechał z 25
    min opóźnieniem, czyli o robotach na odc. Opole Zach. - Dąbrowa
    Niemodl.)..........
        W związku z opisanym przez Pana zdarzeniem zostało przeprowadzone
    postępowanie wyjaśniające. W wyniku powyższego w stosunku do dyspozytora
    peronowego wyciągnięto konsekwencje służbowe.

    Pragniemy przeprosić Pana za zaistniałą sytuację. (i podpis)"

    Pytanie pierwsze: Co to mogą być za konsekwencje ? Czy one są papierkowe,
    czy na prawdę gościu dostał chociaż po pensji ? Bo jeśli dostał tylko
    naganę, to chyba za mało w realiach PKP.....

    drugie: Jeśli oni mnie pragną przeprosić, to może powinienem się zgłosić do
    ZPP we Wrocławiu, żeby w końcu zrealizowali pragnienia i może mnie
    przeprosili ?

    Pozdr. !
    Mick





    Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)


    Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobusowe
    spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy Krakowa
    czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
    większości miast województwa.


    Ty byś pewno wolał, żeby ludzie czekali pół dnia na pociąg, którego nie ma :-)
    Powyższe świadczy jedynie o tym, że prywatni właściciele autobusów dbają o
    klienta i starają się świadczyć mu jak najlepszą usługę.


    Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
    (mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
    płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
    Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...


    Jeśli trwa dłużej pociągiem, to zapewne nikt nie będzie jeździł. Chyba, że
    będzie dogodne skomunikowanie, to założę się, że większośc ludzi pojedzie
    pociągiem (zawsze to wygodniej niż w autobusie - szczególnie zimą)

    Piotr







    Temat: [Poznań] Rewelacje w rozkładzie


    (bo jedzie pierwszy), a przyspieszony pojedzie pusty. Może się więc za rok
    okazać, że PKP uzna "Maltę" za nierentowną i ją po prostu wykasuje. Okazuje


    Dziennikarze zauwazyli w koncu pewna smutna prawidlowosc o ktorej tak
    czesto na grupie. Moze podeslac im haslo "wygaszanie popytu"?


    Podróżny, który chce o tej porze dojechać z Wrocławia do stolicy
    Wielkopolski, nie ma na to żadnych szans, gdyż pociąg z Leszna do
    Poznania odjedzie 20 minut przed przyjazdem pociągu z Wrocławia. Poza


    I oprocz tego ze pisza o pociagach odjezdzajacych / przyjezdzajacych
    patrza krok dalej i mysla o skomunikowaniach. Brawo!





    Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)
    Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobusowe
    spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy Krakowa
    czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
    większości miast województwa. Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
    (mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
    płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
    Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...

    Pozdrawiam
    Aron


    ----- Original Message -----

    Sent: Saturday, May 20, 2000 7:01 PM
    Subject: Re: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)

    | Wiecie co, to jest paranoja, jedno z wiekszych
    | panstw Europy Srodkowej, olbrzymie przedsiebiorstwo
    | kolejowe, i nie ma prawie autobusow szynowych...

    To nie jest paranoja. To po prostu rezultat utrzymywania
    państwowego molocha. Gdyby PKP zostało sprywatyzowane 10 lat
    temu to by zupenie inaczej to wszystko wyglądało. Przede
    wszystkim prywatny właściciel dbałby o swoje.

    Piotr

    --

    Piotr J. Ochwal


    --
    Archiwum listy dyskusyjnej pl-misc-kolej
    http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-kolej/





    Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)


    Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobus
    owe
    spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy Krakowa
    czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
    większości miast województwa. Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
    (mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
    płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
    Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...

    Pozdrawiam
    Aron


    Dawno się tak nie uśmiałem, ty twierdzisz że trasę 90 km można
    pokonać w 1 godzinę,  to jest nie możliwe min.  to 1,5 h jazdy.
    Tak wysoką średnią prędkość możnaby uzyskać samochodem
    osobowym, a nie busem. Sam pamiętam jak jechałem
    samochodem (niestety) do Włoch (70 % autostradą) i licząc
    wszystkie postoje i przejazd p. Wiedeń i Bratyławę to średnia
    wyniosła ~90 km/h.





    Temat: Wykolejenie w Czernicy Wrocławskiej


    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,6063744.html


    http://www.alert24.pl/alert24/1,84880,6065816,Dolnoslaskie__W_Czernic...

      Zablokowany jest ruch pociągów na trasie Wrocław-Jelcz Laskowice po
    tym, jak w nocy z niedzieli na poniedziałek w miejscowości Czernica
    wykoleił się pociąg towarowy. Przerwa w ruchu pociągów może potrwać
    przynajmniej do środy.

    - Wagon wykoleił się przed wiaduktem, ale pociąg wjechał na wiadukt -
    powiedział Oskar Olejnik, rzecznik prasowy Zakładu Linii Kolejowych we
    Wrocławiu . - Okazało się, że uszkodzona została konstrukcja wiaduktu,
    dlatego ruch pociągów na trasie wstrzymany będzie przynajmniej do środy
    - dodaje rzecznik.

    Oprócz konstrukcji wiaduktu, zniszczony został także rozjazd i około 200
    metrów torów.

    Na razie nie wiadomo co było przyczyną wykolejenia się pociągu. W
    wypadku nikt nie ucierpiał. Jak informuje nas jedna z naszych
    czytelniczek, inne pociągi wjeżdżające na dworzec Główny we Wrocławiu
    mają spore opóźnienia lub zostają odwołane.

    - Od godz. 6.56 czekam na przyjazd pociągu relacji Wrocław - Rawicz. Tuż
    przed przyjazdem pociągu okazuje się, że kurs został odwołany. Kolejny
    pociąg będzie dopiero o 7.35 i przyjedzie tak zapchany, że już nikt do

    Na trasie Wrocław - Jelcz Laskowice ruch pociągów został wstrzymany
    całkowicie. Dla podróżnych PKP zorganizowało autobusową komunikację
    zastępczą.

    ========
    *) - A do tego zdjęcie dworca w... Białymstoku z podpisem "PKP tłok na
    dworcu" :)





    Temat: skomunikowania - co mnie zasatnawia


    PKP czasami zmienia perony na które przyjedzie pociąg, prawdopodobnie,
    dlatego, ze ma ku temu przyczyny, ale czemu nie może tego zrobić, kiedy
    jakiś pociąg oczekuje na skomunikowanie?

    Dzisiaj Odprowadzałem dziewczynę do pociągu (Wrocław-Ełk: tor 1 peron
    1), na torze 2 stał sobie osobowy do Kluczborka, czekający na
    skomunikowanie. Pociąg do Ełku był podstawiony, a po chwili wjechał (na
    inny peron) pociąg, na który czekano. Czy nie można było podstawić tego
    do Ełku na inny peron, podróżni zdążyliby sobie spokojnie przejść, bo
    było dużo czasu, a tamten, który był opóźniony mógłby stanąć na tym
    samym peronie, na którym stał czekający pociąg do Kluczborka?

    Czy może są jakieś ważniejsze powody, o których śmiertelnikom nic nie
    wiadomo i inaczej nie da się?


    PKP zestrzega sobie prawo do zmiany peronów odjazdów i przyjazdów pociągów
    na stacji Wrocław Główny.
    Jest to cześcią umowy pomiędzy klientem, a firmą PKP PR.
    Sprawdź na rozkładzie jazdy pociągów, na stacji Wrocław Główny.
    Z pryczyn technicznych mona przestawić skład na inny peron/tor.





    Temat: [Poznań] Rewelacje w rozkładzie

    a na trasie
    Leszno-Głogów nie pojedzie żadna bana - wynika m.in. z rozkładu jazdy PKP
    na
    2005 r.,


    Bana to w jakimś dialekcie polsko-niemieckim?


    Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że od
    Rzepina "Malta" będzie jechała kilkanaście minut po pociągu osobowym
    Rzepin-
    Poznań.


    Nie kompromitujcie się, dziennikarze.


    Okazuje
    się też, że w nowym rozkładzie jazdy nie będzie kursującego dziś
    bezpośredniego pociągu z Wrocławia (odjazd o godz. 18.50) do Poznania
    (przyjazd o 21.51). Zastąpią go dwa pociągi: jeden z Wrocławia do Leszna
    (przyjazd o godz. 20.32), drugi z Leszna (odjazd o godz. 20.12) do
    Poznania.


    Na Wrocław-Poznań jest jeszcze w miarę dobry popyt na osobowe, dlatego też
    trzeba go
    wygasić


    Poza pociągami z Leszna przez Wschowę do
    Głogowa wykasowano również m.in. pociąg przyspieszony z Kępna (odjazd
    godz.
    12.15) przez Ostrów do Poznania.


    Co tak się uwzięli na tę parę - już raz miała być likwidowana, a podobno
    zapełnienie jest niezłe.





    Temat: 62220 / 26200 / 26221


    | Użytkownik "muniek"

    | Mam problem. "Inteligentny" rozkład jazdy na stronach pkp jest trochę
    | dwuznaczny. A więc pytania:
    | 1. Czy 62220 z Jaworzyny Śląskiej odjeżdza o 21.51 i jest w Lublinie o
    | 8.22.
    | No i wg. mnie kursuje codziennie.
    | 2. Czy 26200 z Lublina odjeżdza o 22.25 i jest w Jaworzynie Śląskiej o
    | 9.04
    | ? Bo wg. rozkładu trudno się połapać czy jedzie przez Jaworzynę czy we
    | wrocławiu kończy swą trasę.

    | Lublin - Wrocław codziennie, Wrocław - JG sezonowo.

    | Na odcinku Lublin - Wrocław Główny - kursuje codziennie oprócz 24, 25,
    | 31.XII.2003, 10, 11, IV.2004r., a do Jeleniej Góry 16.I - 31.I, 13.II -
    | 28.II, 25.VI - 30.VIII.2004 na odcinku Wrocław - Jelenia Góra - pociąg
    | osobowy

    Czyli jadąc z Lublina do Jaworzyny w tą niedzielę mam mieć przesiadkę we
    wrocku ??? Czy dobrze rozumiem ???


    Tak. Dobrze rozumiesz. Przyjazd do Wrocławia Gł. o 7:43;
    odjazd 8:44 (pociąg 213 relacji Wrocław Gł. - Jelenia Góra)





    Temat: [cyt][KPM] Do Zakopanego z przesiadkami


    Wyjaśnia też, jak dziś najlepiej dojechać do Zakopanego - oczywiście z
    przesiadkami. Pociąg pospieszny rusza z Bydgoszczy o 20.18, jest w Poznaniu
    o 22.30. Tam trzeba przesiąść się do pociągu do Krakowa (wyjazd o 23.18),
    jesteśmy na miejscu o 6.33; w Krakowie czeka nas ostatnia przesiadka - o
    6.35 - do Zakopanego, gdzie dojeżdżamy o 10.10. Bilet kosztuje ok. 60 zł.


    Proponuje panu Ostrowskiego, aby wybral sie
    do Zakopanego w taki wlasnie sposob,
    najlepiej w jakis dlugi weekend.
    Jechalem w ten sposob z Trojmiasta na dlugi
    listopadowy weekend (wczesniej pytalem o to
    polaczenie na pmk i otrzymalem info ze pociag
    ze Szczecina do Krakowa jest zawalony).
    Dojechalismy do Poznania, gdzie poszedlem do
    dyzurnej ruchu i zapytalem (jeszcze przed
    przyjazdem pociagu), czy beda dolaczane
    jakies wagony. Uslyszalem, ze nie beda, bo
    nic nie wiadomo, zeby byly potrzebne - a na
    peronie byl juz tlum ludzi, ktorzy nie
    wygladali na takich, co przyszli odebrac
    rodzine z pociagu . Efekt - pociag zawalony
    na maxa, tlok na korytarzu i opoznienie
    pociagu juz od Poznania, bo jednak
    zdecydowali sie dolaczyc wagon (zdaje sie, ze
    drugi dolaczyli we Wroclawiu).
    Ja naprawde potrafie zrozumiec, ze PKP nie ma
    wagonow, i wiele innych rzeczy tez jestem w
    stanie zrozumiec.
    Ale nie jestem w stanie zrozumiec tego, ze
    pasazer jest zorientowany i jest w stanie
    przewidziec pewne rzeczy, a pracownik PKP
    jakos nie. Sadze, ze pan Ostrowski rowniez
    nie wie, jak sie podrozuje proponowanym przez
    niego polaczeniem, bo by go nie proponowal.

    Pozdrawiam
    Maciek





    Temat: nowy rozkład PKP od grudnia


    Witam

    Właśnie przeglądnąłem rozgład pociągów międzywojewódzich i od razu mnie
    prawie trafiło.
    Jest taki nocny pociąg z Zagórza do Warszawy, przyjazd do warszawy
    centralnej 5:50
    W nowym rozkładzie przyjazd na dworzec warszawa wschodnia jest o6:27 wiec na
    zachodnie pewnie jest ok. 6:10

    Jak PKP PR wprowadzilo bilet weekendowy to się cieszyłem jak wiele innych
    naiwnych ze PKP myśli o pasażerach. Na tym bilecie można było po weekedzie
    dojechać z zagórza do samej warszawy, teraz będzie to niemożliwe bo
    zabraknie ok. 10 minut. I niech ktoś mi powie że PKP myśli o pasażerach.


    A mnie zastanawiają przeznaczenie pociągów
    pociągów aglomeracyjnych Żmigród-Wrocław, - Strzelin - Oleśnica i -Legnica,
    uruchamianymi na chama, żeby to dowieść "jakimi się" jest odkrywcami kolei
    miejskiej.





    Temat: Linia Zagórz-Łupków i Zagórz-Krościenko


    Rozkład jazdy jest tak cudowny, że takim spobem Bieszczady straciły swojego
    kolejnego klienta. Podziękowania dla PKP!


    uwazam ten rozkałd za dobry, wyraźnie był układany pod skomunikowania
    i próbe zarazem sensownego rozmieszczenia pociągów, przy dwóch parach
    trudno o znacznie lepszy rozkład.
     Zagórz przyjazdy: Z Wrocławia 6:17
                              Z Jasła 6:37
    Zagórz odjazd do Łupkowa: 6:48
            przyjazdy: Bieszczady z Gliwic 14:13
                                    Z Jasła 14:34
    Z Zagórza do Łupkowa: 14:40

    Przyjazd do Zagórza z Łupkowa: 10:12
            z Zagórza: 10:26 solina do Warszawy
                            11:33 do Jasła
                            12:11 Bieszczady do Stróż/Gliwic
    Przyjazd do Zagórza z Łupkowa: 18:21
            z Zagórza 18:26 Wetlina do Warszawy
                            19:00 do Gdyni
                            no i dopiero 22:01 do Wrocławia.

    pewnie mozna lepiej ale nie jest źle.





    Temat: Odwolywanie sie na DB



    : Pytanie: Czy w tym przypadku mogl korzystac dalej w IR ze swego SWT, czy tez
    : moze moglby sie odwolywac i prosic o zwrot ceny drugiego biletu?

    Moze jechac IR. Kiedys mialem sytuacje, ze zwykly RE zostal odwolany, nie
    bylo problemu z przejsciem do IR. Zreszta to wszystko jest w prawie
    przewozowym nawet i w Polsce.. Jesli sa dwa pociagi skomunikowane
    i jeden odjedzie, chocby to nawet byl osobowy zoltek, mozesz wsiasc
    z czystym sumieniem do IC.

            S.


    Problem w tym, ze na PKP nie jest chyba jasno okreslone, co to znaczy "pociagi
    skomunikowane". Ile (max i min) minut od przyjazdu pociagu Elk-Wroclaw do
    Torunia musi/moze minac, aby przesiadke na pociag Pila-Kutno uznac za faktyczne
    skomunikowanie?

    Czy tez moze "skomunikowany" oznacza "pierwszy pasujacy w danym kierunku", a
    "skom. osobowy" znaczy "pierwszy osobowy w danym kierunku"?

    Moje poglady i moj pracodawca - to dwie niezalezne zmienne losowe.
    My opinions and my employee are two independent random variables.





    Temat: co z tym SA109-009? grrrr....

    do Jaworzyny scisk? cos nie chce mi sie wierzyc.


    2215 zawsze ma w granicach 130 - 150 osób.
    jesli pociag nie dojezdza

    do Swiebodzic, to teoretycznie frekwencja powinna byc niska. na tej linii,
    to glownie Swiebodzice jezdza do/z Wroca.


    Stacja Kąty Wrocławskie generuje podobny potok jak Świebodzice.
    Wg badań prowadzonych rok temu (nie przez PKP) liczba pasazerów w rannych
    pociągach na odcinku Jworzyna - Wrocław wzrasta o ponad 100 %. Np pociag 214,
    odjazd z Jaworzyny 150 osób, przyjazd do Wrocławia 400 osób.

    Pozdrawiam, Krajnik





    Temat: Kolejne nowości na stronie.
    Witam !

    Wczoraj wróciłem z 'wycieczki krajoznawczej' po polsce więc na stronie
    pojawiło się kilka nowości. Między innymi SA101 na trasie
    Chojnice-Kościerzyna, SA110 na trasie Sławno-Darłowo, zdjęcia ze skansenu w
    Kościerzynie i jeszcze pare innych.

    Trasa wyglądała następująco
    Opole-Wrocław-Mogilno-Janikowo-Bydgoszcz-Chojnice-Kościerzyna-Chojnice-Tczew
    -Sławno-Darłowo-Sławno-Białogard-Opole.

    Mam też kilka pytań:

    1. Po co jest ten tor ?? Bo na moje oko to ktoś nieźle pochlał ;)

    http://www.bluefish.webd.pl/Temp/DSCN0926.JPG

     Znajduje się on w Bydgoszczy nad Wieprzą przy nabrzeżu skąd odpływają
    statki wycieczkowe.

    2. Jak jechałem z Chojnic do Kościerzyny to na stacji w Chojnicach bardzo
    mnie zdziwił widok podczepiającej się do naszego SA101, SM42-1065. Jak się
    później okazało ciągneła nas od Chojnic aż do Kościerzyny, a według
    kierownika pociągu powodem było to że w SA101 zabrakło paliwa. Czy takie
    sytuacje zdrzają się na tym odcinku często ?? A tak wyglądał skład pociągu
    po przyjeździe do Kościerzyny:

    http://www.bluefish.webd.pl/Tabor/Spalinowe/SA101/Zdjecia/SA101-001(K...
    yna).jpg

    PS. Nieźle się ubawiłem gdy na stacji w Sławnie kasjerka nie potrafiła mi
    wypisać darmowego biletu na rower do sieciowego dla pracownika PKP. Efekt
    był taki że dostałem darmowy bilet na rower, ale TAM i POWRÓT :)

    A więcej o nowościach na stronie w dziale "Co nowego na stronie" :)





    Temat: Nadodrzańska Magistrala Węglowa
    Wydaje mi się, że ongiś tak nazwano trasę Wrocław-Szczecin p. Zieloną Górę,
    po jej modernizacji (a ściślej mówiąc odtworzeniu).
    Mam do Was pytania związane z tą trasą:

    1. Kiedy oddano do użytku trasę w całości zmodernizowaną (odtworzony drugi
    tor, o ile wiem, to jedynie kilka km. przed Rzepinem pozostało z jednym
    torem)?
    2. Kiedy zakończono elektryfikację tej trasy?

    oraz niegdyś kursującym na niej pociągiem osobowym w relacji Kraków -
    Szczecin (chyba dwie pary):

    1. Jakie były godziny odjazdu z Krakowa, "międzylądowania" we Wrocławiu i
    przyjazdu do Szczecina (a także w przeciwnym kierunku)?

    Z góry dziękuję wszystkim, którzy zechcą odpowiedzieć na moje pytania.

    Życzę wszystkim "wolnej drogi", dużo zdrowia, pomyślności w życiu domowym i
    pracy, a przedewszystkim aby PKP stanęły znowu na nogi.





    Temat: Zmiany RJ na PKP
    Witam.
    Zawsze mnie zastanawialo, czemu na PKP co roku RJ musi byc wywracany do
    gory nogami ?
    Jezdze regularnie co 2-3 tygodnie z Warszawy do Wroclawia i juz
    nauczylem sie odjazdow i przyjazdow pociagow na obu stacjach koncowych w
    tej relacji od 15.12 jest zupelnie inaczej.
    Co dyktuje takie rewolucje ?



    Temat: Parada parowozow - Wolsztyn 2005


    Oto plan Parady:

     W sobotę 30 kwietnia 2005 roku PKP CARGO S.A.- Zakład Taboru w Poznaniu
    przygotował dwunastą już, cykliczną imprezę dla miłośników parowozów pod
    nazwą
    "PARADA PAROWOZÓW - Parowozowy Show - Wolsztyn 2005".

    W programie między innymi :

    Stacja Wolsztyn - od godz. 10:30 -13:15 przyjazdy pociągów nadzwyczajnych
    i
    rozkładowych pospiesznych prowadzonych parowozami z Poznania, Wrocławia, z
    Cottbus, Berlina i Wiednia. Parowozownia Wolsztyn - w godz. 13:30 -
    15:00 -
    parada parowozów z udziałem maszyn PKP: Pm36-2, Pt47-65, Pt47-112, Ol49-7,
    Ol49-23, Ol49-69, Tr5-65, Ok22-31 oraz parowozów niemieckich: 03 2204-0 ,
    351019-5, 52 8177-9, oraz z parowozami z Chabówki Okz32-2 i Tkt48-191.


    <ciach

    A może ktoś z Was wie jak by sprawa wyglądała z noclegiem ? Jakieś
    sprawdzone miejsca ? No i czy rezerwować już czy w sobotę bez problemu coś
    dostanę ?
    Pozdrawiam
    Piotrek





    Temat: Skomunikowania we Wrocławiu
    Niestety we wtorek kolejny raz miałem dane zobaczyć dbałość PKP o klienta i
    poczyć się jak za głębokiej komuny kiedy całe PKP miało pasażerów gdzieś.
    Miejsce akcji: Wrocław Główny. Jadę 3605 (Przymyśl-Wrocław) od Katowic. Mam
    nadzieję złąpać we Wroclawiu EX 6501 (Wrocław-Gdynia), przyjazd 16:30 odjazd
    16:37. 3605 gubi parę minut na ograniczeniach i w wjeżdża 16:37. Zanim z
    grupą kilkunastu pasażerów dobiegłem na sąsedni peron po expresie nie ma
    śladu (jest 16:38) Dyżurna peronowa broni się, że nie mogła przytrzymać bez
    zgody dużurnego?dyspozytora?. Wten oto sposób przez takiego ch... kolej
    została pozbawiona części dochodu - następny poc. był pospiesznym i kto miał
    miejscówkę i bilet na Ex musiał dostać zwrot. A już myślałem, że takie
    ekscesy minęły bezpowrotnie. Jak jechałem z Warszawy i Ex złapał w Kutnie 30
    min to konduktor szedł przez pociąg i spisywał kto się gdzie przesiada żeby
    przytrzymali pociągi Poznaniu. Pomyślałem, że wreszcie PKP traktuje
    pasażerów poważnie. Niestety powyższy epizod rozwiał moje nadzieje.

    dyspozytora?dyżurnego? premii. Tylko tylę można zrobić. Może następnym razem
    ruszy głową przed wysłaniem pociągu.

    Pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((


    A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    międzynarodowym
    Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu
    do
    Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i
    Wrocław
    mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek Wrocław-Drezno też ca.
    5h
    (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do
    Drezna

    byłoby
    go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas
    przejazdu i
    raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.
    Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    przedłużenie "Ślęży".


    O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
    No nie wiem. Wrocław-Zgorzelec ok. 160 km. (IR jedzie w praktyce 3 godziny.)
    Można skrócić czas jazdy do 2,5 h już dziś, ale to za długo.
    Poza tym pociąg nie zatrzymywałby się w Bolesławcu, Chojnowie, Miłkowicach.
    Zatem tracąc "masę" pasażerów...





    Temat: Zapłacą za spóźnienia
    http://www.wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/473652.html

    #v+
    Od maja pasażerowie mogą ubiegać się o pieniądze za niepunktualne
    pociągi
    Do tej pory pasażerowie mogli żądać od kolei wypłaty odszkodowania za
    opóźnienie się pociągu, jednak tylko wtedy, gdy udowodnili, że
    późniejszy jego przyjazd naraził ich na straty. Na przykład uciekł im
    samolot, albo ostatni autobus. Ale teraz się to zmieniło. Teraz
    przewoźnicy zrzeszeni w Międzynarodowej Unii Kolejowej wprowadzili
    kartę praw podróżnego, a wraz z nią zapis o odszkodowaniu dla pasażera,
    którego międzynarodowy pociąg się spóźnił.
    . Nie oznacza to, że dostanie je każdy pasażer. Musi być spełnionych
    kilka warunków . mówi Andrzej Piech z dolnośląskiego oddziału spółki
    PKP Przewozy Regionalne. . Za bilet musi zapłacić co najmniej 50 euro,
    pociąg musi się spóźnić nie mniej niż 60 minut w dzień lub 120 minut w
    nocy, a podróż musi rozpocząć się w kraju Unii uropejskiej . dodaje.
    Podróżny, który wsiadł do takiego pociągu, może żądać od kolei
    odszkodowania. Musi tylko wziąć od obsługi pociągu specjalny formularz.
    Oprócz tego musi mieć potwierdzenie wielkości opóźnienia. Potem wysłać
    je do spółki PKP Inter City, która w Polsce odpowiada za odszkodowania.
    Jej pracownicy po kilku dniach powinni odesłać bon o wartości 20
    procent ceny zakupionego biletu.
    Będzie go można wykorzystać jako zniżkę przy zakupie kolejnych biletów
    na pociągi międzynarodowe.
    #v-

    Pozdrawiam





    Temat: Gdynia-Wrocław-Gdynia przez Słupsk


    | Pociąg miał fajną relacje rok temu kursowal codziennie a teraz tylko w
    sezonie
    | letnim.Jka była frekfencja tego pociągu?????.

    Nieduża, tzn. nie taka jak tego drugiego do Wrocławia (przez Trójmiasto
    i
    Bydgoszcz), jednak sporo ludzi jeździło na lokalne trasy - np. Gdynia -
    Słupsk. Z tego, co pamiętam, pełno zaczynało się robić pod Wrocławiem
    (godzina dojazdowa do pracy - przyjazd w okolicach 6 rano).
    Natomiast w drugą stronę było dziwacznie, bo ten pociąg jechał jako
    drugi, i
    zabierał tych, którzy nie zmieścili się do tego przez Bydgoszcz ;) i
    czasem
    w stronę Gdyni jechało może z 50 osób.
    Myślę, że PKP go odwołało, bo miał zbyt długą jazdę i w ich opinii był
    nieatrakcyjny dla pasażerów ;) Ale był we Wrocławiu/Gdyni o jakiejś
    ludzkiej
    porze... Szkoda.


    He! Aż mi się wierzyć nie chce, że tym pociągiem jeździło tak mało osób. W
    lipcu '01 wracałem tym pociągiem do Koszalina, usiąść udało mi się dopiero
    w Białogardzie (20 min przed Koszalinem). Tak jak widziałem podczas
    postoju w Poznaniu (20 minut chyba tam stał) to wszystkie wagony były
    pełne. Pytanie tylko, czy to był efekt zarezerwowania wagonów dla kolonii,
    czy jakiś szczyt przewozowy. Tego niestety nie pamiętam.





    Temat: Dodatkowa KKA Bolesławiec - Wegliniec
    Od dnia 3 października 2005 r. (poniedziałek) Dolnośląski Zakład Przewozów
    Regionalnych we Wrocławiu uruchomił tymczasową zastępczą komunikację
    autobusową na trasie Bolesławiec-Węgliniec. Autobusy PKP kursują w godzinach
    rannych od poniedziałku do piątku i umożliwiają uczniom dogodny dojazd do
    bolesławieckich szkół.

    Pierwszy autobus z wyrusza spod dworca PKP w Bolesławcu o godz. 5:30 do
    Węglińca bez postojów na stacjach pośrednich.

    Kursy z Węglińca do Bolesławca:
    1) Węgliniec PKP 6:20 - Czerwona Woda PKS 6:27 - Gierałtów PKS 6:45 -
    Zebrzydowa PKP 7:00 - Bolesławiec (przyjazd) 7:30
    2) Stary Węgliniec PKS 6:20 - Czerwona Woda PKS 6:31 - Gierałtów PKS 6:49 -
    Zebrzydowa PKP 7:00 - Bolesławiec (przyjazd) 7:30

    Wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej to efekt protestów
    dojeżdżających do Bolesławca mieszkańców Węglińca i Zebrzydowej oraz
    interwencji dziennikarzy TVP-3 Wrocław, którzy pokazali koczujących na
    dworcu uczniów dojeżdżających pociągiem do szkół (temat poruszony na grupie
    kilka dni wcześniej).

    Rozkład KKA obowiązuje do 10 grudnia. Jak pokazuje powyższy przykład, DASIĘ
    :) Wprawdzie to tylko KKA, ale lepsze to niż nic.
    Teraz musimy zawalczyć o utrzymanie "Wrocławianina".

    _________
    Krycha
    http://pkp.boleslawiec.pl





    Temat: Opóźnienia - porada prawna


    Proszę o pomoc w następującej sprawie:

    Koleżanka planowała dziś jechać pociągami
    osobowymi z Elbląga wyjazd 6:00 do Lubania
    Śląskiego przyjazd 21:17.
    Miała bo jest obecnie w trakcie podróży powrotnej
    do Elbląga. Podróż odbywała na podstawie
    RegioKarnetu.
    Gdy była w pociągu relacji Toruń - Leszno
    najpierw pociąg stanął na kilkadziesiąt minut
    przed Poznaniem Wsch. potem stał następne
    kilkadziesiąt minut na stacji Poznań Wsch.
    Powodem była awaria nastawni, w efekcie czego
    stanęły wszystkie pociągi.
    Po rozmowie z konduktorem poinformowano ją że
    niedojedzie już do Lubania. W Poznaniu Gł
    (dotarła tam inną osobówką), postanowiła
    wrócić do Elbląga, żeby niespędzić nocy na
    dworcu czy to w Poznaniu czy to dojeżdżając do
    Wrocławia. Załapała się na opóźniony ponad
    godzinę posp Jeziorak do Olsztyna, w którym teraz
    się znajduje. Kazano jej kupić nowy bilet na powrót
    przez Olsztyn.
    Czy w zaistniałej sytuacji może się starać od
    PKP zwrot kosztów zakupu tych biletów, podróż do
    stacji docelowej nie doszła do skutku z winy PKP?
    Proszę o poradę w tej sprawie jak wystąpić o
    reklamacje.


    Problem jest taki, że PKP już nie jest jedną spółkę. W zakresie RegioKarnetu
    reklamację trzeba złożyć do PKP PR, w zakresie biletu do Olsztyna - do IC
    (poc. posp.). Jeśli przewoźnicy odmówią zwrotu pieniędzy, tłumacząc się
    brakiem winy (co poniekąd będzie prawdą), skierowałbym roszczenia do PKP PLK,
    ktore odpowiadają za remont węzła poznańskiego.

    MK





    Temat: Kolobrzeg - Szczecin 2007/2008 podsumowanie


    Poza tym w Szczecinie Dąbiu są skandaliczne rozkomunikowania z pociągami IC:
    1) poc. 88721 przyjeżdża do Dąbia o 6:03 (to także pierwszy pociąg od strony
    Goleniowa!), a  IC "Chrobry" do W-wy odjeżdża 19 minut wcześniej,
    2) poc. 88727 przyjeżdza do Dąbia (po korekcie) zaledwie 2 minuty przed
    odjazdem IC "Bolesław Prus" do W-wy (czy ktoś w tak krótkim czasie zaryzykuje
    przesiadkę ?!);
    3) poc. 88334 odjeżdża z Dąbia (21:57) do Gryfic / Kołobrzegu  11 minut przed
    przyjazdem IC "Chrobry" z W-wy.

    Było nieźle, jest gorzej :(
    Mam wrażenie, ze o ile ZZPR postawił na linię Szczecin - Świnoujście (pociągi
    przyspieszone i zapowiadane przez Mateusza Żmudę obniżki cen biletów od
    nowego roku), o tyle linię Szczecin - Kolobrzeg sobie odpuścił :(. A szkoda...


    Niestety pomiędzy PKP PR i PKP IC zawsze są skandaliczne
    rozkomunikowania. Po prostu PKP IC swoje, a PR swoje.
    Skandal!
    Tak jest np. z pociągiem Bachus, który przyjeżdża do Poznania o godz.
    15.36, a TLK do Wrocławia i Krakowa odjeżdża o 15.40. Niby wszystko ok.
    ale wątpie żeby Bachus nie spóźnił się co najmniej 4 minuty. Jak jeżdżę
    pośpiechami to prawie zawsze są opóźnione. Zazwyczaj o ok. 15 minut na
    trasie Wroclaw-Gdańsk





    Temat: Burdel we Wrocławiu

    Tymczasem w


    Hafasie - faktycznie, skomunikowanie będzie bo jedzie później.


    A dla mnie odwrotnie. Chce jechac z Warszawy do Zgorzelca.

    Patrze w cegle: z Warszawy Olenka do Wroclawia, potem z Wroclawia 12:52 do
    Weglinca - p. 16.01. Zadnej poprawki nie bylo. Z Weglinca 16.04 do Zgorzelca.
    (a takze 16.05 do J. Gory). Tymczasem hafas uparcie nie wykazuje polaczenia.
    Sprawdzam na odcinku Wroclaw - Wegliniec: jest. Ale do Weglinca przyjezdza o
    16.23.

    Zgdanijcie o ktorej odjezdzaja pociagi do Zgorzelca i Jeleniej Gory. Bez
    zmian...


    Zgłupiałem zupełnie. Tymczasem po spojrzeniu w tekst jednolity jaki
    znaleźć można na stronie www.pr.pkp.pl okazuje się, że wcale nie
    przeoczyłem żadnej poprawki - po prostu pierdzistołkom we Wrocławiu
    (ich praca zaiste wybitna - kasować pociągi) nawet się nie chce

    żeby zaorać ten cały pierdzielnik.


    Ktos widzial poprawke na ten przyjazd 16:23 gdzies? Przeoczylem?

    Ale ogolnie to jeszcze jest ladniejsza sprawa: jesli chca wyciac linie do
    Zgorzelca i Jeleniej Gory, to tylko tak dalej. Oczywiscie, ze nikt nie bedzie
    jezdzil, jesli sie takie numery bedzie robic.

    Pozdrawiam,

    Marcin


    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek malpa rower kropka com.


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((

    | Dworzec zamknięty na świat

    (...)
    Mysle, ze dazy sie do tego zeby w Polsce pozostaly tylko polaczenia
    zagraniczne z Warszawy, ewentualnie inne miasta moga sie "zalapac" jesli
    trasa przebiega przez nie. Z jednej strony mozna to zrozumiec, bo najwiekszy
    ruch generuje Warszawa, z drugiej takie myslenie jest calkowicie
    nieperspektywiczne, bo hamuje rozwoj innych regionow (turystyczny i
    gospodarczy). Ale byc moze wlasnie o to chodzi, bo takie irracjonalne
    decyzje moga wynikac tylko z glupoty albo celowego dzialania.


    A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    międzynarodowym
    Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu do
    Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i Wrocław
    mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek Wrocław-Drezno też ca. 5h
    (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do Drezna

    go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas przejazdu i
    raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.
    Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    przedłużenie "Ślęży".
    Co o tym sądzicie?
    Piotrek





    Temat: 01.02.2007 - uruchomienie pociagow dla zaliczakow i focistow
    Witam wszystkich bardzo serdecznie i radosnie!

    Tym ktorzy jeszcze nie wiedza - pragne przyniesc fenomenalne wiesci o tym,
    ze jest swietnie i w ogole supermilo, bo wraz z dniem 01.02.2007 bedziemy
    mieli kolejna reaktywacje - czyli wielki i tryumfalny powrot pociagow
    osobowych na odcinku Legnica - Lubin Gorniczy.

    Wytypowane do przedluzenia zostaly prawie wszystkie pociagi, ktore akurat

    zostaly objete dwa wieczorne z Wroclawia do Legnicy. W druga zas strone
    sytuacja wyglada podobnie - tyle tylko, ze poranny zamiast z Chojnowa do
    Wroclawia, pojedzie z Lubina. Czas przejazdu dla osobowych mozna przyjac
    mniej/wiecej zblizony jak dla pospiecha (czyli okolo czterdziestu kilku
    minut).

    Reasumujac - obiegi domykaja sie pieknie, a wiec oferta jest super:

    Wroclaw - Legnica - (Lubin) - czas przyjazdu/odjazdu do/z Lubina
    przyblizony:
    06:05 - 07:20 - (08:10) - (D)
    08:14 - 09:55 - (10:40) - (D)
    15:30 - 16:45 - (17:30)

    (Lubin) - Legnica - Wroclaw
    (05:10) - 05:56 - 07:17
    (09:00) - 09:40 - 10:57 - (D)
    (11:20) - 12:02 - 13:17 - (D)

    Smiac sie czy plakac nad marnotrawstwem forsy przez te pare miesiecy?
    Przeciez nie trzeba udowadniac ze w takiej formie nie ma to najmniejszego
    sensu. Sa to dobre godziny by wybrac sie na zaliczenie trasy za dnia albo
    jakas pamiatkowa fotke nim to znowu zawiesza. Szkoda tylko tych jednostek,
    ktore beda kiblowac w Lubinie noca.

    UMWD i PKP PR zapraszaja do korzystania ze swojej oferty :)





    Temat: [zachpom]Taniej pociągiem niż samochodem


    W Bieszczady tylko pociągiem

    Pani Joanna Jankun z Polic już też zdecydowała.

    - Ruszamy w Bieszczady pociągiem - informuje. - Naszego opla zostawiamy
    w domu. Z mężem i 8-letnim Kubusiem za bilety do Rzeszowa zapłacimy
    niespełna 130 zł. Paliwo, przy cenie 5 zł, będzie kosztowało nas ok. 300
    zł. W jedną stronę. Ponmad dwa razy więcej. Lepiej te pieniądze wydać na
    uciechy.


    No pani Joanno, prosze to jeszcze przemyśleć. Patrząc bardzo umownie
    Bieszczady to obszar ograniczony liniami Łupków-Zagórz-Krościenko.
    Przy czym im dalej od tej lini tym atrakcyjniej ;]
    Przyjżyjmy się zatem ofercie PKP PR na dojazd Szczecin-Bieszczady:
    odjazd ze Szczecina  11:15  
    przyjazd do Zagórza 08:57  
    21:36-4:50 nocleg na dworcu w Rzeszowie w oczekiwaniu na poranny szynobus,
    czas jazdy 22:53

    odjazd ze Szczecina 16:13
    przyjazd do Ustrzyk Dolnych 16:20, 4 przesiadki wroclaw, poznan, rzeszow,
    sanok, czas jazdy 24:07

    Oczywiście może pani jechać tylko do Rzeszowa ale o skomunikowaniu pksu z
    przyjazdem pospiechu ze szczecina może pani zapomnieć, no i taki bilet PKS
    Rzeszów-Wetlina to wyjdzie jakies 20 zl za osobe.

    Rozumiem że może Pani być MK, ja w sumie też lubie pociagi i mozliwe ze
    wybrałbym taka trase ale ze względu na Kubusia może jednak samochód? ;]





    Temat: kolejarze zablokowali tory w Kielcach
    http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,2125333.html

    Protest w którym uczestniczy ponad 100 pracowników
    Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych rozpoczął się o
    godz.10.30. Pociągi zatrzymywane są na rogatkach miasta.

    Kolejarze stoją na torach pod wiaduktem na ulicy 1 Maja. W jednym
    z zatrzymanych przed miastem pociągów jest Janusz Detllaff,
    prezes PKP Przewozy Regionalne w Warszawie, który przyjechał na
    rozmowy z kolejarzami.

    Ci zapowiedzieli jednak, że do niego nie pójdą. - Jeśli prezes
    chce z nami rozmawiać to niech do nas dotrze - stwierdzili
    strajkujący kolejarze.

    Blokada ma potrwać do godziny 12.30. Znaczne opóźnieni będzie
    miało kilka pociągów. I tak o około 40 minut opóźnienia będzie
    miał pociąg "Bolko" z Wrocławia do Lublina, który na dworzec w
    Kielcach powinien wjechać o godzinie 11.53.

    O ponad 1,5 godziny opóźni się wjazd pociągu "Warmia" z Olsztyna
    do Zakopanego. Planowy przyjazd - godz. 10.59.

    Z Kielc nie wyjechał też pociąg do Częstochowy (odjazd o godz.
    11.07).

    Kolejarze protestują przeciw zamiarom połączenia
    Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych z Małopolskim Zakładem Przewozów
    Regionalnych. Uważają, że połączenie sprowadzi się do likwidacji
    miejsc pracy.





    Temat: Pociąg który omija...


    Witam!
    Jakiś czas temu zadałem na grupie pytanie czy w obecnym rozkładzie jest
    jakiś pociąg który jadąc np. ze strony Katowic lub Tarnowa omija Kraków
    Głowny.Ktoś mi odpowiedział że dawniej tak było ale teraz już nie
    A mój tata wraca właśnie z Wrocławia i powiedział mi że musi sie dostać do
    Głownego z Płaszowa bo jego pociąg omija te stacje.Powiedziałem mu że to
    niemozliwe bo czytałem że ble,ble...
    Ale sprawdziłem na www.pkp.pl i faktycznie
    Poc posp 62104 rel.Wrocław-Zamość
    omija Kraków Głowny
    I co mądrale ? ;-))))))))


    Nic madralo!!!
    poc. 62104/62105 "Hetman"
    Kraków Główny - przyjazd 16.45
    ----||-----------  - odjazd 16.55

    A że mam niedaleko do Kraqa - 68 km. to mogę to osobiście
    sprawdzić...Postaram się teraz w tym tygodniu kuknąć jak to naprawde
    jest...Z tym tylko zaznaczam, że dzięki rozkładowi z pkp.pl parę razy się
    już "przejechałem" i dlatego kupiłem sieciówke...

    Pozdrawiam
    Kaziu





    Temat: Gdynia-Wrocław-Gdynia przez Słupsk


    Pociąg miał fajną relacje rok temu kursowal codziennie a teraz tylko w
    sezonie
    letnim.Jka była frekfencja tego pociągu?????.


    Nieduża, tzn. nie taka jak tego drugiego do Wrocławia (przez Trójmiasto i
    Bydgoszcz), jednak sporo ludzi jeździło na lokalne trasy - np. Gdynia -
    Słupsk. Z tego, co pamiętam, pełno zaczynało się robić pod Wrocławiem
    (godzina dojazdowa do pracy - przyjazd w okolicach 6 rano).
    Natomiast w drugą stronę było dziwacznie, bo ten pociąg jechał jako drugi, i
    zabierał tych, którzy nie zmieścili się do tego przez Bydgoszcz ;) i czasem
    w stronę Gdyni jechało może z 50 osób.
    Myślę, że PKP go odwołało, bo miał zbyt długą jazdę i w ich opinii był
    nieatrakcyjny dla pasażerów ;) Ale był we Wrocławiu/Gdyni o jakiejś ludzkiej
    porze... Szkoda.

    Pozdrawiam,
    Miki.





    Temat: Pociąg który omija...


    | Ale sprawdziłem na www.pkp.pl i faktycznie
    | Poc posp 62104 rel.Wrocław-Zamość
    | omija Kraków Głowny
    | I co mądrale ? ;-))))))))

    Nic madralo!!!
    poc. 62104/62105 "Hetman"
    Kraków Główny - przyjazd 16.45
    ----||-----------  - odjazd 16.55

    A że mam niedaleko do Kraqa - 68 km. to mogę to osobiście
    sprawdzić...Postaram się teraz w tym tygodniu kuknąć jak to naprawde
    jest...Z tym tylko zaznaczam, że dzięki rozkładowi z pkp.pl parę razy się
    już "przejechałem" i dlatego kupiłem sieciówke...


    Jak wynika z informacji (rozkładu) zamieszczonego na www.pkp.com.pl objazd dla
    tego pociągu z pominięciem Krakowa Głównego obowiązuje jednak w okresie od 3 do
    21 grudnia b.r. I właściwie nie interesowałbym się tym, gdyby nie to, że w
    najbliższym czasie z tego pociągu będę prawdopodobnie korzystać.

    Inna sprawa, że rzeczywiście nie ma to jak rzetelna informacja dla pasażera.

    Andrzej 'ASO' Soczówka





    Temat: Ja chcę tylko dojechać pociągiem do pracy...


    Dlatego wlasnie od lat proponuje zlikwidowac pociagi pasazerskie w
    woj. lubelskim i przekazac kible i szynobusy do obslugi najbardziej
    zatloczonych linii w innych wojewodztwach czyli np. w Dolnoslaskim.

    Nie wiadomo po co na sile utrzymuje sie pociagi Lublin - Deblin,
    Lublin - Krasnik
    czy Lublin- Chelm


    Czekamy na film z tego pociągu! :-)
    Zwłaszcza przyjazdy na 8 do Lublina, albo i Chełma (Miasta.)


    podczas gdy np. na DOlnym Slasku
    potrzeba wiecej polaczen bo ludzie jada scisnieci jak sledzie w
    puszce.


    Ale potrzeba połączeń BUSowych. Wszyscy na Dolnym Śląsku mają już dosyć EN57 i
    PKP. Modernizacji Opole - Wrocław, która od 10 lat opóźnia wszystkie pociągi
    na tym odcinku, modernizacji Horki itp.

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: Opóźnienia - porada prawna
    Proszę o pomoc w następującej sprawie:

    Koleżanka planowała dziś jechać pociągami
    osobowymi z Elbląga wyjazd 6:00 do Lubania
    Śląskiego przyjazd 21:17.
    Miała bo jest obecnie w trakcie podróży powrotnej
    do Elbląga. Podróż odbywała na podstawie
    RegioKarnetu.
    Gdy była w pociągu relacji Toruń - Leszno
    najpierw pociąg stanął na kilkadziesiąt minut
    przed Poznaniem Wsch. potem stał następne
    kilkadziesiąt minut na stacji Poznań Wsch.
    Powodem była awaria nastawni, w efekcie czego
    stanęły wszystkie pociągi.
    Po rozmowie z konduktorem poinformowano ją że
    niedojedzie już do Lubania. W Poznaniu Gł
    (dotarła tam inną osobówką), postanowiła
    wrócić do Elbląga, żeby niespędzić nocy na
    dworcu czy to w Poznaniu czy to dojeżdżając do
    Wrocławia. Załapała się na opóźniony ponad
    godzinę posp Jeziorak do Olsztyna, w którym teraz
    się znajduje. Kazano jej kupić nowy bilet na powrót
    przez Olsztyn.
    Czy w zaistniałej sytuacji może się starać od
    PKP zwrot kosztów zakupu tych biletów, podróż do
    stacji docelowej nie doszła do skutku z winy PKP?
    Proszę o poradę w tej sprawie jak wystąpić o
    reklamacje.





    Temat: Pociągi pielgrzymkowe 5/6.11.2005
    Mam prośbę do osób, które ewentualnie posiadają dokładny rozkład pociągów
    pielgrzymkowych uruchamianych 5/6 listopada 2005 roku. Chodzi mi tu o numer
    pociągu oraz wszystkie postoje z godzinami przyjazdu/odjazdu. Prośba
    dotyczy pociągów z/do: Białegostoku, Słupska, Szczecina, Gdyni, Bydgoszczy,
    Terespola, Wrocławia oraz Rybnika. Nie znalazłem ich rozkładów w ERJP.

    Druga prośba, a w zasadzie uwaga, adresowana jest do osób pracujących w
    PKP. Mili państwo... Rozkład pociągów ogólnodostępnych powinien być...
    (uwaga! uwaga! bardzo odkrywcze) ogólnodostępny. I to z odpowiednim
    wyprzedzeniem, aby dać możliwość roztropnemu klientowi zaplanowania podróży
    z pewnym wyprzedzeniem.





    Temat: [długie] Poznaj swój kraj - poznaj swoje kible


    Wypada dodać że tak szybko pociągi jadą już od Lublińca. Jakże PKP PR są
    szczęśliwe z tego faktu gdyż pozwoli im to na szybsze zlikwidowanie
    przewozów pasaż. na tej linii. Kiedyś wymieniali tory stacyjne w Cz-wie
    Stradom, nawet ostatnio były jakieś ograniczenia w kursowaniu pociągów z
    powodu remontów ale to chyba tylko po to żeby tor się nie rozsypał.


    Tak, przykre. Pociągi 'pospieszne' Lublin/Kielce - Wrocław na odcinku
    Koniecpol - Lubliniec nie mają sensu...


    A jaka frekwencja w tym ostrowieckim?


    Około 10 osób wsiadło... Być może była większa, o ile pasażerowie z
    Radomia gremialnie pozostali w składzie ;-) Ale coś nie chce mi się w to
    wierzyć...

    Ciekawe, że szczekaczka ani razu tego pociągu do Ostrowca nie
    zapowiedziała przed przyjazdem kibla z Radomia. Dopiero po dotarciu
    jednostki na stację ogłosiła pociąg...


    A tak na oko to ile? Ja z 5 lat temu jechałem, prędkość wynosiła 50 - 60,
    teraz jest lepiej?


    Pewnie coś około tych wartości. Ale spodziewałem się jeszcze gorszej
    jazdy niż na Częstochowa - Koniecpol...





    Temat: Imprez sylwestrowa (31.12) w Wolsztynie


    cos:

    "W noc sylwestrową wyruszy z Wolsztyna pociąg specjalny z Ty3-2 do Poznania.
    Przywitanie nowego roku w Granowie Nowotomyskim. Przyjazd do Poznania ok.
    godziny 2 w nocy. Z Poznania pociąg specjalny pojedzie z parowozem Pm36-2
    przez Wrocław do Zakopanego! Przejazd organizuje "The Wolsztyn Experience"."

    Czy ktos ma jakies blizsze informacje na ten temat. Co to za imprea, nic
    wczesniej o tym nie wiedzialem, czy jest dostepna dla wszystkich, jakie
    koszty. Co to za pociag do Zakopanego ?????
    Jest to imprezka p. Howarda Jonesa, tego co łoży kaskę na Wolsztyn, tak jak w


    zeszłym roku do Karpacza. Jakieieś 70 Angoli, wszystkie miejsca zaklepane od
    paru miesięcy, zresztą cena to wypadkowa możliwości angielskiego funta i
    chciwości PKP ;(((. Ale - w odróżnieniu od Deutschimprez - nikt cie nie bedzie
    gonił jak przyjdziesz sobie pofocić albo gonić pociąg autkiem . do zobaczenia


    Pozdrawiam
    Leszek Kowalski


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Pociągi pielgrzymkowe 5/6.11.2005


    Mam prośbę do osób, które ewentualnie posiadają dokładny rozkład pociągów
    pielgrzymkowych uruchamianych 5/6 listopada 2005 roku. Chodzi mi tu o
    numer
    pociągu oraz wszystkie postoje z godzinami przyjazdu/odjazdu. Prośba
    dotyczy pociągów z/do: Białegostoku, Słupska, Szczecina, Gdyni,
    Bydgoszczy,
    Terespola, Wrocławia oraz Rybnika. Nie znalazłem ich rozkładów w ERJP.


    a jakby tak pogooglać?
    http://www.pzlublin.pkp.pl/web/31.html
    pozdrawiam
    Stefan





    Temat: pietrusy


    Kombinacje zestaw pietrowy (dawna Bipa) + wagony przedzialowe (111A)
    stosowane sa czasami po to, by zwiekszyc pojemnosc skladu. Dzieje sie
    tak wtedy, gdy jeden zestaw Bipa nie wystarcza, a dwa to za duzo.

    Przyklad (nie wiem czy jeszcze aktualny): pociag osobowy 2028 Gdynia -
    Bydgoszcz, odj. po 12-tej.


    ...albo 317 Wroclaw Gl. (13.57) - Miedzylesie.
    Jest jeden zestaw Bhp+jedynka+dwojka B (jedna lub dwie).
    Widzialem jeszcze bardzo dziwny pociag: SU45+zestaw Bhp+4xB
    wysiadly z niego... 3 osoby. A zeby bylo jeszcze dziwniej,  to pociag
    przyjechal
    ze stacji, ktorej nie ma w cegle...
    pociag osobowy Bialy Lug-Piotrkow Tryb, przyjazd Piotrkow 8.05 8-)))
    Ki czort???

    Pozdrawiam! :))

    Wojtek 'Kiefer' Kurzyjamski

    UIN: 11367700

    [usun PKP.] ;)





    Temat: Dojazd na Praowozowe Show 2005 30 kwietnia 2005 r.


    Cześć

    Miło mi po inforrmować że posiadam już:

    - zniżki 50% (Katy Uczestnictwa) do Wolsztyna na paradę (tylko na spólke
    PR);

    - zniżki 50% (Katy Uczestnictwa) do Szczecina na SN rel. Szczecin -
    Wolsztyn (na spółke PR i IC);


    A można dokładnie wiedzieć o co z tym chodzi, że tylko na spółkę PR/IC?


    UWAGA
    Osoby ktore są zaintersowane skomunikowaniem w dniu 30 kwietnia pociągu
    pospiesznego R-76500 "Hefajstos" rel. Wolsztyn - Wroclaw Gł. planowy
    przyjazd 19:51 z pociągiem pospiesznym R-84100 rel. Słupsk - Katowice
    planowy odjazd z Wrocławia Gł. o 19:30. Proszę o pilny kontakt (po
    wstepnych rozmowach z Dyrekcją DZPR są na to duże szanse).


    A skomunikowania takie jak Stoczniowiec - Cegileki są jakoś gwarantowane?

    Pozdrawiam
    Karol (Tyson) Domgalski
    Konkurencja szkodzi klientowi (c) PKP





    Temat: Kłocko 8-)


    Dzisiaj w Poznaniu PKPowskie mozgi dostaly nie lada orzech do zgryzienia: w
    Szklarce pojawila sie grupa wagonow do Klodzka. W czym problem? - na
    klapkach nie zmiesci sie "Klodzko Szklarska Poreba". Na szczescie znalazl
    sie jakis Pomyslowy Dobromir, ktory wpadl na prosty, ale jakze genialny

    przed 22:00 na tablicy przyjazdow 8-)
    Nic tylko pogratulowac inwencji!

    Pozdrw rozbawiony
    Pedro


    Heh, nawet do Wyborczej wyslales ;))

    Gazeta Wyborcza sobota 7.02:

    Fotka +

    "Gdzie by tu jeszcze pojechac?"
    Nasz czytelnik, pan Piotr, zrobil to zdjecie na poznanskim Dworcu
    Glownym PKP. Warszawa, Wroclaw, Pila - w porzadku. Tylko z tym Klockiem
    cos nie tak... Bo jezeli dalej pocia ma jechac do Szklarskiej Poreby, to
    chyba blizej mu tam przez Kloczko, niz przez wies Klocko, ktora lezy
    kolo Sieradza. Gdy zapytalismy o osobliwa pisownie nazwy miasta
    Kazimierza Budynkiewicza, zastepce dyrektora wielkopolskiego PKP, byl
    wyraznie zaskoczony.
    - Na naszym dworcu? Poznan Glowny? - dopytywal - Nie potrafie tego
    skomentowac. Najpierw musze to zobaczyc.
    Panu dyrektorowi polecamy wiec przyjrzec sie zdjeciu. A jezeli z tym
    Klockiem wszystko jest w porzadku, to moze warto, by pociagi z Poznania
    jezdzily jeszcze do takich miejscowosci jak Krakuf czy Łuć.

    :))

    Remik





    Temat: Zabierają nam Bobra!




    http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/articleAID=/20081004/INTERW...
    989754


    Zabierają nam Bobra!
    Od 14 grudnia z rozkładu jazdy zniknie jedyny bezpośredni pociąg z Żagania
    do Wrocławia.


    Bez obaw - pozostanie 73000 / 37001


    będziemy w Legnicy czekali co najmniej godzinę?


    Z mojej kiepskiej znajomości matamatyki wychodzi, że od 19:10 / przyjazd
    poc. 76136 / do 19:19 / odjazd poc. 514 /, jest raptem 9 / słownie:
    dziewięć / minut.


    Lata lecą, a PKP i urząd marszałkowski chcą nowym pokoleniom zafundować te
    same atrakcje. Bo się nie opłaca... A ludzie to nie są ważni?


    PKP od dawna nic już nie funduje. Jest zleceniobiorcą zaś zleceniodawcą jest
    Urząd Marszałkowski i tam proszę wylewać swoje żale.





    Temat: Pytanie o skomunikowanie i punktualność


    | Chodziło by mi o przesiadke we Wrocławiu z Hetmana przyk. 15:36 na osobowy
    | do Opola przez Jelcz 15:39 jest szansa, żeby się udało ??

    Dodam, że strona PKP podaje tam skomunikowanie, a sam przyjazd jest minuta
    wcześniej, pomyliłem się czytajac.

    Jeszcze jedno czy w pociagu Berlin Lichtenberg - Kraków - Kraków Główny
    odjazd z Wrocka 3:56 bardzo mordują, czy jest raczej bezpiecznie ??


    Hetman lubi łapać opóźnienie. Berlin - Kraków jest IMHO spoko.

    Alek 'Zebra (Loca)' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek malpa rower kropka com.





    Temat: Czy zdąże ?


    | Wrocław Główny
    | 17:22 - przyjazd kibla z Węglińca
    | 17:24 - odjazd "Światowida"

    Do odwołania pociąg MPER 38101,odjazd ze stacji Wrocław Główny 17:42


    O ! Dopiero teraz zauważyłem, że rozklad.pkp.pl też podaje 17:42 zamiast
    17:24. Poc. ten kursuje wg takiego rozkładu "do odwołania" czyli do 31
    marca. Swoją drogą mogłaby być jakaś poprawka na to.





    Temat: zaorac PKP



    | ale nie u nas. Rozumiem, ze w miedzyczasie nie bylo innego pociagu z
    | Poznania, do ktorego moznaby podpiac te wagony (przypuszczam, ze 38507,
    | 28201 i 38201 tez zlapaly spore plecy przez wichure), ale wielogodzinnego
    | oczekiwania przy totalnym braku informacji nic nie usprawiedliwia. I nie

    38507 nie jedzie przez Wroclaw, wiec mogl byc. Tomasz go pewnie
    przespal - zreszta zgadnac, ze trzeba sie przesiasc, bo niedasie
    przypiac wagonow, nie jest latwo...

      MJ


    Wiesz, gdyby to były normalne wagony A/B - nie ma sprawy, ludziska
    raczej nie śpią pokotem...
    Karygodne, że PKP nie zadbała o informację, że skłąd zamierza zimować
    w Poznaniu aż do przyjazdu reszty...

    Pozdrawiam
    Wojtek





    Temat: Dziś Roztocze z problemami...


    ==To znasz chyba stare ROZTOCZE, teraz jest nowe: Zamość/Przemyśl - Wrocław.
    Obie części są łączone w Rzeszowie, jeśli część przemyska nie czekała na
    zamojską, to ciekawy jestem co było dalej z tymi wagonami, czy jazda nie
    skończyła się przypadkiem w Rzeszowie. Ponadto ciekawy jestem która suka
    zdefektowała i co przysłali na pomoc. W tamtym roku 11.11 po awarii 089 to do
    Zamościa nawet żurawicki rumun przyjechał, ale to było jak ten pociąg jeżdził
    jeszcze jako nocny.


    Dziś (26luty) jadac do Zamoscia Roztoczem widzialem w czesci
    zamojskiej wagony z Przemysla. Czyli one zostaly podpiete wczoraj do
    czesci przemyskiej. Wagony z Wroclawia, czyli z tego obiegu byly
    podstawione w Rzeszowie i trzeba bylo sie przesiadac :/

    Bieszczadami  do Gliwic mogli zajechac pasazerowie z czesci
    zamojskiej. Natomiast Ci co jechali dalej to musieli czekac na
    nocny... paranoja (info od konduktora) Patrzac rozklad jazdy to czy
    PKP w tak wyjatkowych sytuacjach nie moze wsadzic te kilka osob do TLK
    (wyjazd z Gliwic 15 min po przyjezdzie Bieszczad) ?

    Moze ktos wie dlaczego sklady Roztocza lacza i dziela w Rzeszowie a
    nie blizej Muniny?

    Pozdrawiam





    Temat: W Niemczech tez kradna tory


    Dnia 3 Mar 2004 12:41:35 +0100, "kowal"

    | Dlaczego odnosisz sie jedynie do wyrwanego z calosci kawalka postu?
    | Przeinaczasz w ten sposob sens mojej wypowiedzi. Piszac "skad my to znamy"
    | mialem na mysli fakt, ze w opisanym przeze mnie przypadku jeden pociag
    odjezdza
    | 2 minuty przed przyjazdem innego, co rzeczywiscie na PKP zdarza sie dosyc
    | czesto, a nie linie z godzinnym taktem ktorych chyba rzeczywiscie na PKP nie
    ma.

    Nieprawda. Są nawet z taktem pospiesznym.


    Masz racje, rzeczywiscie troche sie pospieszylem i uogolnilem, faktycznie jest
    kilka(nascie?) linii z czyms co od biedy moznaby nazwac taktem, (np. W-wa -
    Katowice) ale ile to jest procent w skali calego kraju? Pol biedy byloby
    jeszcze, gdyby takt byl przynajmniej miedzy najwiekszymi miastami, a tymczasem
    rozklad pomiedzy przykladowo Wroclawiem a Poznaniem, czyli jednymi z
    najwiekszych polskich miast wyglada tak: (podaje tylko polaczenia bezposrednie):
    4:26P, 5:12IC, 5:30P, 6:42IC, 7:06P, 7:39O, 8:57P, 10:10EX..... itd.
    a tymczasem tu w Niemczech, a przynajmniej w okolicy gdzie mieszkam takt jest
    czyms normalnym, takze na bocznych, lokalnych liniach...

    pozdrawiam, kowal





    Temat: Dworzec Niebuszewo w Szczecinie


    Chciałem się zapytać, czy ktoś z MK mieszkających w Szczecinie ma jakąs
    wiedzę na temat wyżej wymienionego dworca ? Chciałbym wiedzieć o nim nieco
    więcej - kiedy zbudowany, jakie były potrzeby, które sprawiły,


    Powstal, bo to byla normalna mieszkalna dzielnica Szczecina. A wybudowali go
    pewnie w 1898 kiedy to powstala linia...


    jakie pociągi kursowały - z tego co pamiętam startowały stąd wszystkie
    dalekobieżne i czasami ciężko było przecisnąć się między ludźmi ...


    Wszystkie?! WOW, no ja tych czasow nie pamietam. Jak zaczelem sie tym
    interesowac to wiem ze bylo 6 poc. dalekobieznych + potrojny kibel do
    Koszalina (teraz w jego planie jezdzi do Kolobrzegu z Glownego) i do
    Szczecinka (pamietam jeszcze te czasy, ze osob. Szczecina stal juz przy
    peronie - EU07+3B+A a zaraz tylu podjezdzal 3xEN57 do Koszalina). Co do
    dalekobieznych to byl: Czcibor (do Wroclawia nadodrzanka), Wiking (do
    Jeleniej Gory przez Zielona, Zary, Wegliniec - nawet nim jechalem z
    Niebuszewa :D), Barnim i Boguslaw (do Torunia), do Kielc, Bryza do Gdyni i
    Mekrury do Poznania.


    P.S. Dziś dworzec otwierają tylko na przyjazdy kibiców - na co dzień
    zamknięty, opustoszały, zniszczony i żywej duszy poza narkomanami ... Z
    bólem na to patrzę - jak i na wiele przypominających czasy świetności
    budowle PKP.


    Co do tej sciany od strony peronow, jestem lekko w szoku, w momencie gdy
    zamkneli dworzec staly tam kraty, ale widac nie wystarczyly (pewnie
    ukradli...)





    Temat: Chcę jechać KK - Jaworzyna szynobusem


    | I tu jest Twój błąd !!! Bo 46123 obecnie nie kursuje. Bedzie jezdzil
    dopiero
    | od 01.06.2005. W chwili obecnej jezdzi 461123 i dojezdza tylko do Nysy,
    dalej
    | jest KKS do Kamienca. Najciekawsze jest to ze KKS odjezdza 10 minut PRZED
    | przyjazdem 461123 z KK. Gdyby KKS czekal na KK to stracilby skomunikowanie
    z
    | Wrocławiem i polaczenie nie mialoby sensu.

    Kurcze no i zawsze będzie tak że coś nie będzie pasowało. Jedyne wyjście to
    zrobić tak żeby pociąg z KK wcześniej trochę wyjeżdżał to się zdąży na KKA.
    Skąd posiadasz informacje że 46123 będzie jeżdzić od 1.06???


    Takie info jest w hafasie oraz w rozkladzie na stronach PKP ale czy on
    rzeczywiscie bedzie kursowal od 1.06 to zobaczymy.

    P.S. Niestety chyba mamy pierwsza awarie szynobusu. W niedziele z poc do
    Kamienca zjawila SU45 :((
    Czy ktos wie co sie stalo i jak dlugo potrwa naprawa ??? A moze planowo
    podstawili sklad ??





    Temat: Pytanie o skomunikowanie i punktualność


    Chodziło by mi o przesiadke we Wrocławiu z Hetmana przyk. 15:36 na osobowy
    do Opola przez Jelcz 15:39 jest szansa, żeby się udało ??


    Dodam, że strona PKP podaje tam skomunikowanie, a sam przyjazd jest minuta
    wcześniej, pomyliłem się czytajac.

    Jeszcze jedno czy w pociagu Berlin Lichtenberg - Kraków - Kraków Główny
    odjazd z Wrocka 3:56 bardzo mordują, czy jest raczej bezpiecznie ??

    Pozdrawiam
    Grzegorz Sobala





    Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy


    http://miasta.gazeta.pl:80/gorzow/1,35211,4888524.html?nltxx=1077903&...

    Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy


    http://tnij.org/nowyrj

    Zmiany w rozkładzie PKP

    Od 1 lutego na niektórych liniach w połączeniach regionalnych wprowadzono
    zmiany w rozkładzie jazdy PKP.

    Najważniejsze z nich to:

    1. Nowy pociąg z Rzepina do Zielonej Góry, odjazd z Rzepina o godz. 10.15.
    Ponadto przybył nowy pociąg z Zielonej Góry do Rzepina, wyjazd o godz. 17.20
    (umożliwi dogodny powrót w kierunku Rzepina po pracy i zajęciach w szkole).

    2. W Rzepinie skomunikowano pociąg regionalny do Zielonej Góry z pociągiem
    Euro City z Berlina. Ten pierwszy wyjedzie ze stolicy Niemiec (Berlin Hbf) o
    godz. 6.29 i przyjedzie do Rzepina o godz. 7.55. Tam o godz. 8.08 wyjedzie
    pociąg do Zielonej Góry (przyjazd godz. 9.34).

    3. Przesunięto odjazd popołudniowego pociągu z Zielonej Góry do Głogowa na
    godz.16.28, dzięki czemu pasażerowie jadący ze Szczecina (godz. 16.23) będą
    mogli kontynuować podróż.
    4. W celu usprawnienia komunikacji w węźle żarsko-żagańskim dokonano
    następujących korekt:

    a) przesunięto przyjazd szkolnego pociągu z kierunku Szprotawy do Żar na
    godz. 7.42.

    b) w weekendy w Żarach skomunikowano wieczorny pociąg z Jeleniej Góry z
    szynobusem do Żagania.

    c) pociąg z Żar do Legnicy będzie kursował codziennie o godz. 17.33 z
    możliwością przesiadki w Legnicy na pociąg do Wrocławia.
    d) pociąg szkolny z Żar do Ruszowa zostanie wydłużony do stacji węzłowej w
    Węglińcu, dzięki czemu Żary uzyskają nowe połączenia ze Zgorzelcem i
    Wrocławiem.

    5. Usprawniono też przejazdy pociągów na trasie Międzyrzecz - Sulęcin -
    Rzepin. Ponownie zweryfikowano czasy przejazdu oraz wyeliminowano
    czasochłonne zatrzymywanie szynobusu na niestrzeżonych przejazdach
    kolejowych. Dzięki temu zapewniono dojazd do Międzyrzecza na godz. 7.45 oraz
    powrót o godzinie 15.20 z możliwością przesiadki w Rzepinie na pociąg jadący
    do Szczecina. Natomiast w weekendy i święta szynobus wyjedzie z Międzyrzecza
    wcześniej, bo o godz. 14.50, by umożliwić w Rzepinie przesiadkę również na
    pociąg do Zielonej Góry. Ponadto poranny kurs z Międzyrzecza zostanie
    skomunikowany w Rzepinie z pociągiem do Gdyni przez Poznań i nowym pociągiem
    do Zielonej Góry.

    6. Rozważa się też korektę rozkładu jazdy na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. -
    Kostrzyn, gdyż pojedzie tam najnowszy 300-osobowy autobus szynowy z PESA
    Bydgoszcz SA. Będą wtedy krótsze czasy jazdy, co pozwoli na łatwiejszy
    dojazd do Berlina oraz Poznania.





    Temat: Jakie konsekwencje sluzbowe ?
    : Witam !

    Witam również !

    :
    :     Oto jaką odpowiedź dostałem na swoją skargę na dyspozytora peronowego
    we
    : Wrocławiu Gł. Otóż ten oto człek mimo zgłoszenia przez radio, że są
    : pasażerowie z pociągu Zamość - Wrocław na pociąg Wrocław - Głogów wypuścił
    : ten ostatni w trasę przed przyjazdem opóźnionego 20 min. pośpiecha. W
    : związku z tym na następny pociąg musiałem czekać 3 h, czego nie
    omieszkałem

    :
    : "W odpowiedzi na Pana skargę z dnia xxx w sprawie zerwania skomunikowania
    : opóźnionego pociągu nr. xxx z Zamościa (planowy przyjazd 8:25) z pociągiem
    : nr xxx relacji Wrocław - Głogów, odj.... ZPP we Wr. uprzejmie wyjaśnia:
    :     .................(I tutaj kilka słów dlaczego ów pociąg przyjechał z
    25
    : min opóźnieniem, czyli o robotach na odc. Opole Zach. - Dąbrowa
    : Niemodl.)..........
    :     W związku z opisanym przez Pana zdarzeniem zostało przeprowadzone
    : postępowanie wyjaśniające. W wyniku powyższego w stosunku do dyspozytora
    : peronowego wyciągnięto konsekwencje służbowe.
    :
    : Pragniemy przeprosić Pana za zaistniałą sytuację. (i podpis)"
    :
    : Pytanie pierwsze: Co to mogą być za konsekwencje ? Czy one są papierkowe,
    : czy na prawdę gościu dostał chociaż po pensji ? Bo jeśli dostał tylko
    : naganę, to chyba za mało w realiach PKP.....

    Na ogół są to konsekwencje finansowe, w postaci potrącenia pewnej części ( z
    regułu od 15 do nawet 100 % ) premii. Może sie także zdarzyć udzielenie
    nagany z wpisaniem do akt - jest to nawet gorsze od kary finansowej.

    : drugie: Jeśli oni mnie pragną przeprosić, to może powinienem się zgłosić
    do
    : ZPP we Wrocławiu, żeby w końcu zrealizowali pragnienia i może mnie
    : przeprosili ?

    Przeprosiny były wyrażone w otrzymanym piśmie, na kwiatki raczej bym nie
    liczył :)).

    :
    : Pozdr. !
    : Mick

    pozdrowienia, demarti.





    Temat: PKP Wrocław
    Czy we Wrocławiu w dziale przewozów regionalnych pracować muszą same ułomki?
    Dojeżdżam ze Ścinawy do pracy we Wrocławiu. Z każdą zmianą rozkładu jest
    coraz gorzej. Kiedyś pociąg przyjeżdżał rano do Wrocławia o 6.30 i każdy był
    zadowolony bo jechało się niecałą godzinkę i godzina przyjazdu była
    odpowiednia. Po ostatniej zmianie rozkładu jazdy pociąg przyjeżdża do
    Wrocławia o 6 rano a czas jazdy wszystkich pociągów wydłużył się do 1,5
    godziny. Z kolei kolejny pociąg którym młodzież dojeżdża do szkół przyjeżdża
    teraz zwykle o godź 7.50 tak, że dzieciaki nie mogą zdążyć na lekcję. Życie
    to nie bajka wstawać teraz muszę o 3.50 aby zdążyć do roboty na 7.00 i
    czekać bezsensownie rano godzinę przed zakładem pracy. Któryś pasażer nie

    późniejszą godzinę czyli na 6.30 i przyspieszenie drugiego pociągu tak aby
    dzieciaki zdążały do szkół. Zebrane pod listem podpisy jakieś 300 sztuk i
    częste najścia na pana od marketingu powinne dać rezultaty. Niestety
    miesiące mijają a odpowiedzi nie ma. Postanowiłem udać się i ja do jaśnie
    pana od spraw marketingu we Wrocławiu i spytać czym pan naczelnik kieruje
    się układając rozkład poza horoskopami i układem gwiazd na niebie. W
    odpowiedzi dostałem wiadomość, że mój pociąg już od grudnia zostanie
    przesunięty ale jeszcze wcześniej o jakieś 15 minut, a następny którym
    dzieciaki dojeżdżają do szkół będzie jeszcze później. Na oslodę pan
    Naczelnik powiedział mi, że czas jazdy na naszej trasie znów się wydłuży.
    Ludzie kto pomoże, gdzie szukać normalnych ludzi we wrocławskim pasażerskim?
    Dlaczego wciąż narzekają, że spadają przewozy. Przecież sami to powodują.




    Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)
    Dawno się tak nie uśmiałem po przeczytaniu, że 90 km nie można przebyć w 1
    godzinę. Nowiutki Mercedes Sprinter relacji np. Lublin - Zamość posuwa
    zwykle poza miastem 120-140 i wyprzedza 90 procent osobówek na trasie. Jest
    taki kurs Lublin - Warszawa o 5.15 z Lublina. W Warszawie pod empikiem na
    Nowym Świecie jest o 7.15 (to chyba szybciej niż ICek). Bus to nie 15letni
    Ford Transit ale nowiutki Sprinter czy Peugeot Boxer. Po trasie pan kierowca
    oczywiście wyprzedza 90% osobówek . Kosztuje ta impreza 20 zł. Droga
    Warszawa - Zamość na przewazającym odcinku jest tak szeroka, że można by
    zmiescic 2 pasy w kazdą stronę. Pali podobno 6l na 100 km (bo to dizel) a
    przyspieszenie do setki z kompletem pasażerów to 15 sekund (no ale w końcu
    to dizel). Nie wierzycie? To wpadnijcie do Lublina od razu zaliczymy
    Nałęczów wąski i Chełmski szynobus. Pozrawiam Aron


    ----- Original Message -----

    Sent: Tuesday, May 23, 2000 11:10 AM
    Subject: Re: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)

    | Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobus
    owe
    | spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy
    Krakowa
    | czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
    | większości miast województwa. Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
    | (mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
    | płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
    | Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...

    | Pozdrawiam
    | Aron

    Dawno się tak nie uśmiałem, ty twierdzisz że trasę 90 km można
    pokonać w 1 godzinę,  to jest nie możliwe min.  to 1,5 h jazdy.
    Tak wysoką średnią prędkość możnaby uzyskać samochodem
    osobowym, a nie busem. Sam pamiętam jak jechałem
    samochodem (niestety) do Włoch (70 % autostradą) i licząc
    wszystkie postoje i przejazd p. Wiedeń i Bratyławę to średnia
    wyniosła ~90 km/h.

    --
    Pozdro
    Grzegorz Piorowski


    --
    Archiwum listy dyskusyjnej pl-misc-kolej
    http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-kolej/





    Temat: Nowy Rozkład Jazdy 2008/2009


    Jak w temacie widział już ktoś te propozycje? Odcinek Wrocław - Legnica -
    Wegliniec odżył, "dzieki" degradacji linii z Wrocławia do Jeleniej Góry
    http://pkp.boleslawiec.pl/doc/rozklad1.pdf
    http://pkp.boleslawiec.pl/doc/rozklad2.pdf


    +
    Legnica-Żary 5 par pociągów osobowych, kursujących codziennie (wszystko na
    szynobusach)! Leci Bóbr, jednakże poranny szynobus (jadący za niego) będzie
    skomunikowany w Legnicy z pociągiem do Wrocławia. W szczycie popołudniowym z
    Legnicy pojadą 2 pociągi do Żar: o 14:15 i 16:19 (skomunikowane z poc. z

    pojedzie do Legnicy).

    Reaktywacja Jerzmanic! Bedą 3 pary pociagów, jednakże prędkośći będą takie
    sobie... Zdecydowany plus za bezpośrednie relacje kilku pociągów stamtąd do
    Wrocławia.

    Poranny, szkolny pociąg z Bolesławca do Jeleniej Góry zostanie przedłużony
    do Piechowic. Pomysł ciekawy. Na linii Jelenia Góra - Zebrzydowa 4 pary
    pociągów w rel. Bolesławiec-Jelenia. Będzie wyglądać to tak:
    Bolesławiec - Jelenia Góra (godziny z Jeleniej Gówr obliczone na podstawie
    akualnego czasu przjazdu, tolerancja +/-5min.):
    5:00 - 7:10 (do Piechowic)
    7:56 - 10:09 (z Kłodzka :) )
    14:54 - 17:00
    19:5? - 22:00

    Jelenia Góra - Bolesławiec
    6:03 - 8:12 (do Legnicy)
    12:40 - 14:48
    17:00 - 19:10
    18:10 - 20:19 (do Kłodzka)
    Brakuje tu jakiegoś pociągu z Jeleniej o 14-15, więc podejrzewam, że
    pojedzie wtedy pociąg w rel. skróconej do Lwówka.

    Część pociągów z Legnicy do Kamienca będzie kursować w wydłużonej relacji -
    do Kłodzka, czy Międzylesia. W paru przypadkach będzie to pewnie efekt
    uruchomienia linii Kłodko-Wałbrzych (5 par).

    Sudety z wagonami do/ Zgorzelca.

    +/-
    Drezno-Wrocław - in plus fajnie, że wracają do bezpośrednich połączeń tych
    miast. Niestety minusem będzie to, że to będą pociągi pospieszne, co jest
    porażką (choćby na odc. Wrocław-Legnica). Jak ktoś chce jechac szybszym
    pociągiem np. do Zgorzelca to niech buli więcej kasy(niż teraz). Jak ma tak
    wyglądać kwestia organizacji przez IC pociągów dalekobieżnych (przez
    likwidację, czy "zwalnianie"(niżej) bardzo fajnych pociagów przyspieszonych)
    to ja dziękuję.

    -
    Schmidt i Kowalski zwalniają - będą mieć postoje na wszystkich stacjach i
    przystankach...Pojadą również w innych porach.

    2,5 godzinna "dziura" w przedpołudniowych pociągach z Wrocławia do Legnicy
    (9:32-12:02).

    Tradycyjne długie w Legnicy oczekiwanie po przyjeździe popołudniowym poc. z
    Żar (przyjazd 17:39) na jakikolwiek pociąg do Wrocławia (najbliższy o
    19:00).





    Temat: Kolej nadal ma w d... pasażerów


    Wyszedłem dziś na pociąg w Ożarowie Mazowieckim o 6.59 w kierunku
    Warszawy.
    Byłem ok. 5 min przed czasem. O godz. 7.25 przemarznięty do szpiku kości
    zdecydowałem się pojechać do pracy autem. Mimo, że na stacji są megafony i


    ...

    Na Slasku tez nie lepiej.
    Wczoraj (19.01.06) zmuszony warunkami gwarancji udalem sie do serwisu
    (chociaz wiem ze PKP w siarczyste mrozy (ponizej +1)) ma wskaznik
    awaryjnosci powyzej 90%.
    W K-Kozlu ze zdziwieniem stwierdzilem ze tylko Szyndzielnia i Sniezka ma
    zaplanowane spoznienie.
    W rzeczywistosci pociag z Wroclawia i szynobus z Nysy przyjechaly po
    planowych odjazdach i wszystkie pociagi odjezdzajace z K-Kozla po 9 tez
    odjechaly z opoznieniem. Po drodze jeszcze zonk w okolicy odgalezienia Nowa
    Wies i juz bez wiekszych problemow z ok. 18 min. opoznieniem pociag dociera
    do Gliwic.

    W Gliwicach na odbior sprzeta umowilem sie na 14. Mialem do wyboru albo
    Plejada albo Katowice. Wybralem zle. Niestety pociag o 10.03 na mnie nie
    zaczekal. Natomiast o 10.50 zamiast cieplego pociagu uslyszalem komunikat o
    opoznieniu (miejscowego) pociagu w kierunku Katowic, po czym dopiero po
    planowej godzinie odjazdu (10.52) pojawil sie nastepny komunikat o zmianie
    peronu podstawianego pociagu oraz o przyjezdzie opoznionego pociagu z
    Kedzierzyna.
    Okolo godziny po 11.00 pociag odjechal po przejechaniu kilkudziesieciu
    metrow zatrzymal sie gdyz w tzw. miedzyczasie rowniez na tor przy peronie 1
    wjechal spozniony pociag z Opola i oczywiscie mylilby sie ktos twierdzac ze
    opzonienie pociagu bylo spowodowane realizacja przesiadki to raczej
    odwrotnie przesiadka zostala zrealizowana przypadkowo.

    Z Katowic do Gliwic wrocilem bez problemow (to te mniej niz 10%).
    Okolo godz. przed 15 udalem sie do serwisu po odbior sprzeta. Poniewaz byly
    drobne problemy z ustaleniem ceny uslugi i tekstem ktory nalezy umiescic w
    gwarancji (serwisanta juz nie bylo i chwile trwalo dodzwonienie sie).
    W rezultacie na stacje PKP dotarlem 2 minuty po odjezdzie poc. do K-Kozla
    (15.12) Oczywiscie pociag oczekiwal na planowe spoznienie (+5), ktore po
    drobnym zonku przy ul. Toszeckiej zwiekszylo sie na trasie do K-Kozla tylko
    do (+7).
    Chwile przed 16 dworzec w K-Kozlu byl pusty (w sensie pociagow a nie
    podroznych). Troche mnie to zdziwilo gdyz o tej porze powinno oczekiwac na
    odjazd 4 sklady (a jeszcze kilka powinno przyjechac). Rzut oka na tablice i
    oczywiscie wszystko juz na starcie z opoznieniem (o tej porze z K-Kozla
    odjezdzaja tylko pociagi miejscowe).

    Pzdr
    Rowert





    Temat: Chamstwo


    Witam,

    Wracałem dzisiaj z Bielska do Katowic poc., który planowo przyjeżdża do
    Katowic o 15:28, poc. do Gliwic odjeżdża o 15:25 (całkowity debilizm).
    Miałem nadzieję, że jest tzw. "wsteczne skomunikowanie". Miałem rację, ale
    PKP troche to nie wyszło...otóż kiedy biegłem z peronu 4 na 3 i wbiegałem
    na
    3 pani dyżurna dała znak odjazdu. Wściekłem się i miałem nadzieję, że
    goniąc
    poc. zatrzymają go, ale co tam, krzyczałem do konduktora, żeby się
    skubaniec
    zatrzymał, a on powiedział "cholera, pięć minut czekaliśmy, jak nie
    zdążyliście to trudno". Myślałem, że pękne z wściekłości ! Jak czekał 5
    minut na nas to do jasnej ciasnej mógł jeszcze poczekać 3 minuty, albo
    odjechać punktualnie o 15:25 i nie miałbym pretensji ! Poszedłem najpierw
    do
    dyżurnej ochrzanić, że jak czeka na skomunikowanie to niech czeka, a jak
    nie
    czeka to niech jedzie punktualnie, a ona gadała z koleżanką tak: "ludzie
    się
    do mnie przyp*****, bo puściłam pociąg, a oni nie zdążyli przejść", potem
    poszedłem do pani z  informacji, a ona powiedziała: "oni nie czekali na
    ten
    pociąg tylko na pociąg z Oświęcimia, który przyjeżdża o 15:10".
    Zastanawiam
    się czy Oświęcim jest ważniejszy od poc. z Bielska, którym przyjechało ok.
    150 osób, z czego 40 chciało przesiąść się na poc. do Gliwic ?


    Brak skomunikowania pociagow na dworcu Katowice to specjalnosc tej stacji od
    kilkunastu lat. Skutecznie to utrudnia podrozowanie pasazerom. Rozklad
    ukladany jest tak ze pociagi odjezdzaja na kilka minut przed przyjazdem
    pociagow z innych kierunkow. Zeby tego bylo malo gdy ma przesiadke jest
    niewiele czasu trzeba biegac przez kilka peronow. Dotyczy to glownie
    kierunkow Zywiec-Katowice, Krakow-Katowice oraz Katowice-Gliwice.
    Niejednokrotnie jadac spoznionym pociagiem z kierunku Zywca prosilem
    kierownika pociagu o skomunikowanie  z zawiadujacym odjazdem pociagow w
    Katowicach by ten przytrzymal na kilka minut odjazd. (w regulaminie PKP jest
    paragraf mowiacy, ze w przypadku opoznienia pociagu nalezy udac sie do
    kierownika skladu celem uzgodnienia sposobu dalszego kontynuowania podrozy).
    Niestety zawsze moje prosby byly odrzucane. Dla przykladu podam tylko ze na
    dworcu we Wroclawiu komunikowanie pociagow wychodzi duzo sprawniej, ilekroc
    jechalem z Gliwic opoznionym pociagiem odjazdy wszystkich pociagow w
    kierunku np. Poznania czy Jeleniej Gory byly przetrzymywane tak by umozliwic
    przesiadke pasazerom. No coz w Katowicach pewnie dlugo przyjdzie nam jeszcze
    czekac na udogodnienia dla pasazerow.
    pozdraw
    Tomek Hnatkow





    Temat: "ulepszenie" rozkładu made in PKP PR
    Na stronie http://www.pr.pkp.pl/img_in//zmianykorekta.pdf16200/1, dotyczącej
    zmian w rozkładzie od 1 czerwca czytamy:

    &#8222;Karkonosze&#8221; relacji Warszawa Wschodnia &#8211; Szklarska Poreba Górna
    &#8226; Odjazd z Warszawy około 60 minut pózniej dzieki czemu uzyskane zostanie na
    stacji Wrocław Główny skomunikowanie z pociagiem numer 56200/1 relacji
    Gdynia Gł. &#8211; Wrocław. Ponadto pózniejszy odjazd spowoduje przyjazd do
    Wrocławia około godziny 5.00, która to godzina jest znacznie dogodniejsza ni
    dotychczasowa z punktu widzenia Pasa era udajacego sie do Wrocławia.
    Dodatkowo pociag bedzie prowadził wagony w relacji Warszawa &#8211; Kudowa
    Zdrój &#8211; Warszawa, kursujace w okresie 23/24.06 &#8211; 02/03.09.2006 do Kudowy,
    a z Kudowy 24/25.06 &#8211;03/04.09.2006.
    &#8226; Postoje na odcinku Warszawa &#8211; Szklarska Poreba Górna bez zmian, na
    odcinku Wrocław - Kudowa: Wrocław Gł., Strzelin, Ziebice, Kamieniec
    Zabkowicki, Bardo Slaskie, Kłodzko Gł., Kłodzko Miasto i dalej na
    wszystkich stacjach i przystankach osobowych.
    &#8226; kategoria, termin kursowania i zestawienie &#8211; bez zmian"

    Nowe skomunikowanie, dogodniejsza godzina dojazdu do Wrocławia - wydawałoby
    się super. Ale każdy kij ma dwa końce. Co to oznacza dla udających się w
    góry ? Skutkuje to jeszcze późniejszym przyjazdem do J. Góry (8:55,
    dotychczas 7:26) oraz do Szklarskiej Poręby (10:25, dotychczas 9:05).
    Zwlaszcza jesienią, gdy dzień jest krótki, turyści będą przeklinac PKP PR za
    tę zmianę. Widno nawet zimą robi się najpóźniej o 7:30, więc dla kogoś, kto
    chce od razu po przyjeździe pociągu ruszyć w góry (a tak się robi np. rajdy
    weekendowe), oznacza to dużą (kolejną) stratę cennego czasu.

    MK

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 117 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.