Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
pkp-gorzów wlkp-rozkład
PKP Intercity kasy agencyjne
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zmierzchowe.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP przyjazdy pociągów Wrocław





    Temat: (G) DOTACJA i inne
    Zlikwidować linie to bardzo szybko można. Przywrócić ruch to "panie pan wie
    jakie to koszty" słychać zawsze. Brak frekwencji bierze się najczęściej
    (jeśli nie zawsze) ze złych godzin kursowania pociągów i braku remontu tras
    co obniża prędkość kursową. Przykładowo połączenie Wrocław - Głogów. Jeszcze
    nie dawno 2-3 lata temu w pociągach był taki tłok, że często miejsce stojące
    znaleźć to był nielada wyczyn, zwłaszcza w poniedziałki i piątki. Obecnie
    nasze "kochane" władze z PKP pozmieniały godziny kursowania, zmniejszyły
    ilość połączeń o kilka par i wprowadziły ograniczenia prędkości Np Brzeg
    Dolny - Wołów 8km prędkość 15km/h. średnia na całej trasie około 37km/h.
    Linia ta ma status magistrali kolejowej. Na efekty nie trzeba było długo
    czekać bo teraz chociaż można bez problemu znaleźć miejsce siedzące w każdym
    pociągu. Ilość podróżnych zmniejszyła się o co najmniej 50% i nadal spada.
    Główną przyczyną jest idiotycznie ułożony rozkład jazdy w tym roku.
    Większość ludzi dojeżdża do Wrocławia do pracy i szkoły. Kiedyś wszystkie
    pociągi przyjeżdżały pół godziny przed 6.00, 7.00, 8.00. Każdy mógł w
    odpowiednim czasie dotrzeć na miejsce. Obecnie zostały dwa poranne
    połączenia: przyjazd do Wrocławia 7.45 i 6.05. Do szkoły nie zawsze można
    zdążyć bo 15 minut to tak na styk jak tramwaj podjedzie coś wiem o tym, a do
    pracy na 7.00 czy 8.00 to zdecydowanie za wcześnie wielu ludzi opowiada, że
    muszą stać pod firmą i marznąć, gdyż właściciele firm też przychodzą na 7.00
    czy 8.00. Nie można z tej linii teraz zdążyć na żaden poranny expres do
    Warszawy, gdyż wcześniejszego połączenia nie ma. Nie można pracować na drugą
    zmianę we Wrocławiu, gdyż ostatni pociąg wraca 21.17 (jeszcze niedawno
    23.00, 1.00). Nie można pracować od godziny 6.00 co w wielu firmach jest
    normą. Przecież takie działania jakiegoś fircyka kolejowego powodują tylko
    straty dla kolei. Nie ma się co dziwić, że dług PKP rośnie co roku. Winni są
    nieudaczni pracownicy, których według mnie kolej powinna pozwać do sądu za
    sabotaż. Głupotę pracowników odpowiedzialnych na kolei za marketing może
    tłumaczyć tylko niska pensja lub wrodzone choroby psychiczne. Oczywiście
    wszelkie apele i pisma pasażerów o zmianę kursowania pociągów zostają bez
    echa. Zapewne przydają się urzędasom w toalecie. I ja tu ma być dobrze.




    Temat: Solina przez Sandomierz???


    Ponoc od dzis (tak mowi informacja na WCentralnej) Solina wrocila na stara
    trase.
    Pozdrawiam,
    Marcin



    Od niedzieli na szlak kolejowy wraca pociąg "San" .Mieszkańcy
    Podkarpacia będą mieć teraz bezpośrednie połączenie z Gorzowem
    Wielkopolskim.

    Na trasę wróci po przerwie pociąg "San", który znów będzie jeździł przez
    Jarosław, Przeworsk, Skarżysko. Jego kursowanie zawieszono po lipcowej
    powodzi, która uszkodziła tory między Sandomierzem a Dwikozami. San
    będzie wyjeżdżał z Przemyśla o godz. 5.09, przyjazd do Warszawy
    Centralnej - godz. 12.45. Z Warszawy będzie wyjeżdżał o godz. 14.55 i
    22.31 powinien być w Przemyślu. Od niedzieli będzie można bez przesiadek
    dojechać z Rzeszowa do Gorzowa Wielkopolskiego. - Do pociągu
    "Przemyślanin" relacji Przemyśl -Szczecin/Świnoujście będą doczepiane
    wagony, które w Krzyżu będą odpinane od składu i kierowane do Gorzowa -
    informuje Janusz Wnęk z działu marketingu w Zakładzie Przewozów
    Pasażerskich PKP w Rzeszowie. "Przemyślanin" będzie wyjeżdżał z
    Przemyśla o 16.32, a z Rzeszowa o 17.56. Nowe połączenie ze światem
    otrzymają mieszkańcy Werchraty. Na tej stacji będzie się teraz
    zatrzymywał nocny pociąg z Zamościa do Wrocławia. Po niedzieli powinien
    poprawić się również komfort jazdy tym pociągiem. W Rzeszowie będą
    dołączane do składy trzy wagony drugiej klasy. W Werchracie pociąg
    będzie o 23.05, z Rzeszowa będzie odjeżdżał o 1.42, a przyjazd do
    Wrocławia zaplanowany jest na 8.27. Dodatkowy przystanek wprowadzono
    również na trasie Rzeszów -Częstochowa. Pociąg będzie się teraz
    zatrzymywał w Czarnej Tarnowskiej.







    Temat: Fajna przygoda z PKP i wnioski do SRJP
    czyli podróż kolejowa na trasie Wrocław-Mława 26/27.11.2000 r.

    Wracałem ostatnio z Wrocławia do Mławy korzystajac z usług PKP. Do Wrocławia
    (ponieważ zaleeżało mi na czasie dostałem się samolotem EuroLOTu).

    Oglądając rozkład jazdy zestawiłem sobie połączenie następująco:
    P 61204 WWG  - WC 23:40 / 05:28 61
    Ex 15401 WC - Mława 05:47 / 07:15
    (wybrałem przesiadkę na Centralnej z uwagi na większy zapas czasu na
    ewentualne spóźnienie na WZ by to wyglądalo 61204 przyj. 05:23, 15401 odj.
    05:30)

    Ponieważ chciałem zatrzymać się na troche w Opolu pojeechałem sobie
    Wyjechałem sobie WWG Opole P 62206. Do Opola 62206 złapał prawie 15 min w
    plecy. Zaczałem się obawiać, że mogę nie zdąrzyć na Posejdona na WC.

    Okazało się, że 61204 (mój pociąg) w Opolu miał tylko 10 min w pleecy.
    Później jechał dość przyzwoicie - międzyczas w Czestochowie nie wskazywał na
    wzrost opoznienia - ale jak się okazało na WZ wtoczył się o godz. 05:47
    (czyli o godzinie odjazdu Posejdona z WC) :(

    I tu zaczął się dalszy ciąg przygód. Poszedłeem do kasy zażądać zwrotu kwoty
    za mieejscówkę (niewykorzystana z winy PKP) i zostałeem odesłany na WC, bo
    od tego miejsca była miejscówka wystawiona. Z lekka zły zażądałem zwrotu
    dopłaty do Ex, gdyz dalsza podróz pasowała mi "kiblem" lub P 15101. Zostałem
    z kasy odesłany, że załatwią mi to w Mławie.
    Ponieważ "kibel" 623 jechał tylko do Nasielska a na WZ nie ma nawet gdzie
    posiedziec wybrałem wycieczkę EN-57 do Nasielska i tam złapałem P "Mazury" -
    nota beene z opoźnieeniem prawie 15 min, bo musiał przepuścić IC.

    Tak więc na terminowość PKP nie ma co liczyć, ale czy autorzy Noweggo
    Rozkładu Jazdy (miałbyć bardzieej europejski), ale jak na razie - patrząc na
    krytykę oraz ilość poprawek SRJP czy Panowie z kierownictwa PKP nie mogą
    pójść po rozum do głowy i dokonać korekt przyjazdów/odjazdów pociągów w taki
    sposób, by przy łączonych podróżach tolerancja była większa ???
    Przecież łatwo jest uzwględnić stałe opóźnienia niektórych pociągów jako
    nowelizację rozkładu jazdy.





    Temat: Roszady personalne w PR
    Witam,

            Jak doniosły wiewiórki z drzew na Grójeckiej, dotychczasowy
    naczelnik odpowiedzialny za pociągi osobowe w biurze marketingu PKP PR
    pożegnał się ze stanowiskiem na korzyść znanego tu przez niektórych A.
    Rojewskiego, dotychczasowego Naczelnika Działu Marketingu
    Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Pan ten wsławił się
    wieloma niezwykle interesującymi działaniami, między innymi
    wieloletnim uporczywym utrzymywaniem godzin przyjazdu pociągu
    osobowego Głogów - Wrocław około 6:50 i Wrocław około 15:05 - Głogów
    ze względu... no cóż, można myślę łatwo się domyślić. Mimo
    wielokrotnych próśb pasażerów, pociągu tego nie dało się ruszyć mimo
    że mógłby pasować znacznie większej rzeszy osób aniżeli tym nielicznym
    którzy nim podróżowali (oficjalne dane PR mówiły o stu osobach
    przesiadających się w Głogowie, niezależne badania mówiły o raptem
    kilku wysiadających w ogóle). Mało tego - latami był to jedyny pociąg
    jadący gdzie się da po torach szybszych Nadodrzanki, na przykład
    popołudniówka była jedynym jadącym po niewłaściwym z Brzegu Dolnego do
    Wołowa (w 2004 na zasadniczym 30, na przeciwnym do zasadniczego 70).
    Myślę, że miłośnicy z Dolnego Śląska wskażą znacznie więcej jego
    osiągnięć i decyzji, które czynią go wybitnym fachowcem w tej
    dziedzinie. Napewno możemy się już teraz spodziewać pociągu w (5)
    Leszno - Głogów odjazd z Leszna około 20 i Głogów - Leszno w (1)
    przyjazd do Leszna około 6-ej rano. Napewno frekwencja w nich będzie
    wysoka.

    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    alekloco malpa o2 kropka pl.





    Temat: ZAWIESZENIA ODŁOŻONE !!!!!!!!!!!!!!!


    | Wałbrzych -Mezimesti
    cenię te linie za ich urodę, zwłaszcz WB-Mezimesti za to ze mam tam rodzinę
    i co jakis czas korzystam z tej lini, jednak naprawde odłożenie zawieszenia
    tej lini uwazam za bardzo nie korzystne. Jezli ktoś jechał to Mezimesti w
    sobotę rano to faktycznie może twierdzić że ta linia jest potrzebna, ale
    sytuacja w dzień roboczy jest tragiczna, a znam to z doświadczenia. Do konca
    kwietnia kursy tego typu będa tylko kumulowały straty zadowolając przede
    wszystkim MK. W zamian na dolnymśląsku proponowałbym zająć sie ratowaniem
    kursów z Wrocławia do Legnicy, Głogowa, Jelcza-Laskowic, Rawicza, czyli tam
    gdzie faktycznie ktoś jeździ. Ja nie pracuje w PKP ale uwazam że własnie
    dalsze utrzymywanie lini G na dolnymśląsku powoduje kłopoty innych lini


         Witam!

        Tak się składa, że wczoraj byłem w Mieroszowi i widziałem poranny pociąg do
    Mezimesti, jeśli chodzi o ścisłość to goniłem go samochodem i zrobiłem 3 fotki.
    Podzielam opinię, że taki rozkład jaki tam istnieje nie służy nikomu. Miejscowi
    od dawna korzystają z busów - tak na marginesie są to w większości całkiem
    niezłe samochody i kursują bardzo często. Turyści którzy ewentualnie chcą tu
    dotrzeć są zniechęceni czasem jazdy - np z Wrocławia aby dotrzeć do Mezimesti
    trzeba wyjechać z Głównego o 6.06 jedzie się aż 3 godziny, a na dodatek w tym
    rozkłądzie jazdy (tak wynika z internetu) w Czechach nie kursuje pociąg o 9.22
    do Nachodu (był taki w zeszłym rozkł). Dla mnie jednak sensowne było kursowanie
    pociągu posp do Pragi jeszcze w zeszłym roku.
         Jeśli chodzi o inne linie, to chciałbym zwrócić uwagę, ze nie tylko
    pociągi z i do Wrocławia wożą ludzi, np żegnając odcinek Chojnów - Rokitki
    stwierdzam, że na Żagań pociąg wcale nie wozi powietrza, podobnie jest do
    Lubawki czy miedzy Legnicą a Kędzierzynem, Kłodzkiem a Stroniem i Kudową. Inna
    sprawa, że PKP funduje podróżnym szereg utrudnień w podróży :
    - dziwne godziny odjazdów lub przyjazdów (np jak dojechać do szkoły posiągiem
    który dociera np o 8,48 (poc Kłodzko - Wałbrzych na tej drugiej stacji)
    lub nawet o 7,48 (poc z Lubawki w Wałbrzychu, na dodatek Głównym...)
    - "ciekawe" skomunikowania
    - reszta to już kwestia większych środków finansowych, więc nie będę się czepiał

    pozdrawiam - Tomasz Wasiluk





    Temat: [wlkp] Wałcz rusza 1 lutego !


    Może być problem, bo na naszej części tej linii tak naprawde nie ma większych
    osad ludzkich i marszałek niechętnie raczej da kase na to. Zobaczymy może


    coś na sezon uda sie wykombinować.

    W zasadzie to zgadzam się, Drzownowa i Gwda mMała to miejsca w środku lasu OIDP.
    Ale Słosinko to już całkiem mile położona nad pięknym rynnowym jeziorem dość
    spora wieś wypoczynkowa [no tak Słosinko lezy jeszcze w Pomorskim :( ].
    Z pociagu 77140 gdyby przyjeżdżał do Szczecinka (wychodzi to koło 22:50) po
    kilkunastu minutach (23:10) jest dogodna przesiadka na sezonówkę
    Łeba/Kołobrzeg-Wrocław Główny. Np w zeszłym roku musieliśmy jadąc ze Słupska
    do Poznania jechać do Kołobrzegu żeby wytracić czas. A tak człowiek wsiadłby w
    Szczecinku :D
    Z kolei na 77131 przesiąść mogliby się pasażerowie wysiadający z pociagu
    Wrocław-Łeba/Kołobrzeg (3:11 w Szczecinku) i Katowice-Kołobrzeg/Słupsk
    (przyjazd o 3:34). Dzięki temu przesiedli by się do 77131 (który po pobieznym
    wyliczeniu startowałby parę minut po 4 rano), zamiast czekać dodatkową godzinę
    do 5:10.
    Nie wiem jak 131 ale 140 na te kilka razy które go widziałem w sezonie w
    Słupsku miał obłożenie rzędu 90-100% w 2Bhp. Zapewne wiekszośc jedzie
    tradycyjnie do Kępic, ale być może skorzysta z tego połączenia trochę osób
    próbujących wydostać się z miejscowości wzdłuż linii do węzła w Szczecinku.
    Pewnie bym o tym nie pisał, ale nurtują mnie kwestie możliwości wykorzystania
    bezsensownych pociągów typu LOK gdzie maszyna jedzie dalej wykonując mnóstwo
    durnych manwerów, wagony zostają, i w zasadzie przy praktycznie niezmienionych
    kosztach traci się możliwość ew. zysków z potencjalnych podróżnych których na
    tej linii w sezonie raczej nie brakuje (także co ciekawe wybierających krótszą
    i szybszą mimo wszystko drogę do Słupska niż przez Białogard), ponosząc i tak
    koszty jazdy lokomotywy. No chyba że koszty podsyłów lokomotyw do pociągów
    na koszt PKP Cargo...
    To takie moje przemyślenia na szybko związane z kwetsią 77131 i 77140 ;)





    Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec


    Powiem tak:
    Ten Twój "podróżny" nie jeździ codziennie, więc się lepiej nie wypowiadaj,
    że mało ludzie w ogóle jeździ.
    Wczoraj 8 osób kupiło bilet Dzierżoniów - Nysa - więc tym pociągiem jechali.

    Do takich wniosków jakie przedstawiłeś, mógłbyś dojść analizując conajmniej
    miesięczne zestawienie frekwencji z każdego dnia, a nie relację z jednego
    dnia.

    Idąc dalej Twoim rozumowanie: no to lepiej, aby w ogóle  
    wszystkie ogólnodostępne pociągi osobowe, zrobić służbowe i niech w ogóle
    tylko kolejarze się wożą.


    Owy podrózny jechał w sobote, byc moze to tez miało wplyw na ilosc podroznych.
    Niestety ja musiałem zrezygnowac z tego polaczenia bo:
    1. Nie mam ochoty stac i czekac godzine na poc do Nysy po przyjezdzie z
    Wrocławia
    2. Nie mam ochoty płacic dodatkowej kasy ze wzgledu na posp.
    3. Taniej i szybciej wyjdzie mi przesiadka w Brzegu

    Ale racje przyznasz ze gdyby poc ten troche opoznic byloby wiecej chetny.
    Poprzednio ponad polowe podroznych stanowiły osoby jadace do/z Wrocławia. Moje
    obserwacje dotycza piatkow, oczywiscie w pozostałe dni proporcje moga byc inne.


    A tak odnośnie tego kolejarza, który "wychodził ścieżki" ... niech zabiera
    łapy od pociągów osobowych. Pracuje w innej spółce, w innym województwie i
    jeszcze żąda by województwo opolskie zapewniło mu dowóz do pracy - przegina
    pałę - typowy, zadufany w siebie zryty beret, który myśli, że mu się
    wszystko należy. Conajmniej "święta krowa" !


    Tu  troche sie roznimy. Wg mnie rozkład powinien byc dopasowany do WSZYSTKICH
    podroznych a nie tylko kolejarzy lub tylko zwyklych podroznycg spoza PKP.
    Bardziej powinna sie liczyc ilosc (choc nie zawsze) osób podrozujacych danym
    pociagiem. Najlepszym wg mnie (niekoniecznie dla UM lub OZPR) jest zamiana KKA
    na normalne składy lub szynobusy bez zmniejszania ilosci polaczen.

    PS Kiedys była mowa o uzywanych zachodnich szynobusach. Na jakim etapie jest
    ten pomysł ???

    PS2 Czy nie mozesz zachowac dla siebie niecenzuralnych słów ??? Czesci
    społeczenstwa przeszkadzaja wulgaryzmy





    Temat: InterCity & Sting
    Jesli bylo to przepraszam...
    http://www.intercity.pl/244

    Konnych na Służewcu w Warszawie wystąpi Sting! Tradycją już stało się, że w
    tak wielkich wydarzeniach muzycznych bierze udział PKP Intercity zapewniając
    pewny, szybki i bezpieczny transport. Mamy świadomość, że największym
    problemem dla osób wybierających się na koncert taki jak ten sobotni jest
    nocny powrót do domu. Dlatego PKP Intercity uruchomiło dwa specjalne pociągi
    TLK: z Warszawy do Katowic i Krakowa oraz do Poznania i Wrocławia.
    Dodatkowo miejscówki GRATIS - dla wszystkich kupujących bilet na dowolny
    pociąg Intercity (IC, Ex, TLK) na przejazd do Warszawy w dniu koncertu oraz
    bilet powrotny na jeden z dwóch specjalnych pociągów powrotnych TLK. Ważne
    aby przy kasie i podczas kontroli biletów w pociągu okazać ważny bilet na
    koncert Stinga.

    Bilety premiowane gratisową "miejscówką" oraz bilety na powrotne pociągi
    specjalne w sprzedaży od czwartku (22 września) od godz. 01.00

    Rozkłady jazdy pociągów dodatkowych na powrót z koncertu Stinga:
    Pociąg I
            Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena
    miejscówki
          Warszawa Wschodnia  00:39
          Warszawa Centralna 00:47 01:02
          Zawiercie 03:37 03:39 39 zł 3 zł
          Sosnowiec Gł. 04:06 04:07 45 zł 3 zł
          Katowice 04:17 04:33 45 zł 3 zł
          Mysłowice 04:48 04:49 45 zł 3 zł
          Jaworzno Szczakowa 05:04 05:05 46 zł 3 zł
          Trzebinia 05:23 05:24 46 zł 3 zł
          Kraków 05:57  47 zł 3 zł

     Pociąg II
            Przyjazd  Odjazd  Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena
    miejscówki
          Warszaszawa Wschodnia  00:48
          Warszawa Centralna 00:55 01:10  3 zł
          Sochaczew 01:52 01:53 13 zł 3 zł
          Łowicz Gł. 02:09 02:10 19 zł 3 zł
          Kutno 02:42 02:43 41 zł 3 zł
          Koło 03:14 03:15 31 zł 3 zł
          Konin 03:33 03:34 35 zł 3 zł
          Września 04:05 04:06 39 zł 3 zł
          Poznań 04:42 04:47 45 zł 3 zł
          Leszno 05:43 05:44 47 zł 3 zł
          Wrocław Mikołajów 06:50 06:51 50 zł 3 zł
          Wrocław 07:00  50 zł 3 zł

    * W pociągach dodatkowych obowiązują takie same ulgi (np. studenckie,
    uczniowskie, itd.) jak w innych nocnych pociągach TLK (przypominamy, ze w
    nocnych pociągach TLK nie obowiązuje bilet weekendowy)





    Temat: [tutej] Pociągiem na narty


    http://www.tutej.pl/cms.php?i=6018

    Niedziela, 15.01.2006, 07:58
    Maciek Morze

    Pociągiem na narty

    Od jutra PKP Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe pociągi na czas ferii.
    Będą one wozić podróżnych do najpopularniejszych miejsc zimowego wypoczynku.

    Dodatkowe pociągi będą jeździły przez ponad miesiąc, do 26 lutego. Wtedy
    kończy się ostatni termin zimowych ferii. Wielkopolscy uczniowie będą
    odpoczywać właśnie w tej turze.

    Podróżując pociągiem, warto znać nową ofertę cenową zaproponowaną przez PKP
    PR. Na tańszy przejazd możemy liczyć kupując bilet "Bilet na 5-tkę" (pięć
    przejazdów za cenę czterech) lub "Szczęśliwa 13-tka" (trzynaście przejazdów
    za cenę dziesięciu). Przed rozpoczęciem każdej podróży bilet należy
    aktywować w kasie - można to uczynić poza kolejką. Bilet kupuje się na
    wybraną relację, w razie wydłużenia podróży lub przejścia do klasy 1
    wystarczy dopłacić różnicę.

    Przypominamy, że zgodnie z taryfa na przewóz osób, rzeczy i zwierząt PKP PR,
    każdy podróżny może przewozić ze sobą bezpłatnie jedną parę nart.

    Wśród ponad 30 pociągów można znaleźć kilka przejeżdżających przez stolicę
    Wielkopolski:

    - "Wiking" Szczecin Gł. 5.50 - Wrocław  Gł. 10.56/ Szklarska Poręba Górna
    16.00 (odjazd z Poznania Gł. 8.35)
    - "Wiking" Szklarska Poręba Górna 9.20/ Wrocław Gł. 14.40 - Szczecin Gł.
    19.47 (przyjazd do Poznania Gł. 17.07)
    - Gdynia 19.46 - Szklarska Poręba Górna 9.05 (odjazd z Poznania Gł. 0.36)
    - Szklarska Poręba Górna 18.49 - Gdynia Gł. 8.20 (przyjazd do Poznania Gł.
    2.43)
    - (Gdynia Gł. 19.46) Wrocław 4.22 - Kudowa Zdrój 8.10 (odjazd z Poznania Gł.
    0.36)
    - Kudowa Zdrój 19.56 - Wrocław 23.14 (Gdynia Gł. 8.20) (przyjazd do Poznania
    Gł. 2.43)
    - "Podhalanin"  Zakopane 21.36 -  Poznań Gł. 9.03
    - "Podhalanin"  Poznań Gł. 19.54 -  Zakopane 07.08


    było juz gdzieś mowione, w dodatku jest na pr.pkp.pl zaśmiecasz ;)





    Temat: [tutej] Pociągiem na narty
    http://www.tutej.pl/cms.php?i=6018

    Niedziela, 15.01.2006, 07:58
    Maciek Morze

    Pociągiem na narty

    Od jutra PKP Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe pociągi na czas ferii.
    Będą one wozić podróżnych do najpopularniejszych miejsc zimowego wypoczynku.

    Dodatkowe pociągi będą jeździły przez ponad miesiąc, do 26 lutego. Wtedy
    kończy się ostatni termin zimowych ferii. Wielkopolscy uczniowie będą
    odpoczywać właśnie w tej turze.

    Podróżując pociągiem, warto znać nową ofertę cenową zaproponowaną przez PKP
    PR. Na tańszy przejazd możemy liczyć kupując bilet "Bilet na 5-tkę" (pięć
    przejazdów za cenę czterech) lub "Szczęśliwa 13-tka" (trzynaście przejazdów
    za cenę dziesięciu). Przed rozpoczęciem każdej podróży bilet należy
    aktywować w kasie - można to uczynić poza kolejką. Bilet kupuje się na
    wybraną relację, w razie wydłużenia podróży lub przejścia do klasy 1
    wystarczy dopłacić różnicę.

    Przypominamy, że zgodnie z taryfa na przewóz osób, rzeczy i zwierząt PKP PR,
    każdy podróżny może przewozić ze sobą bezpłatnie jedną parę nart.

    Wśród ponad 30 pociągów można znaleźć kilka przejeżdżających przez stolicę
    Wielkopolski:

    - "Wiking" Szczecin Gł. 5.50 - Wrocław  Gł. 10.56/ Szklarska Poręba Górna
    16.00 (odjazd z Poznania Gł. 8.35)
    - "Wiking" Szklarska Poręba Górna 9.20/ Wrocław Gł. 14.40 - Szczecin Gł.
    19.47 (przyjazd do Poznania Gł. 17.07)
    - Gdynia 19.46 - Szklarska Poręba Górna 9.05 (odjazd z Poznania Gł. 0.36)
    - Szklarska Poręba Górna 18.49 - Gdynia Gł. 8.20 (przyjazd do Poznania Gł.
    2.43)
    - (Gdynia Gł. 19.46) Wrocław 4.22 - Kudowa Zdrój 8.10 (odjazd z Poznania Gł.
    0.36)
    - Kudowa Zdrój 19.56 - Wrocław 23.14 (Gdynia Gł. 8.20) (przyjazd do Poznania
    Gł. 2.43)
    - "Podhalanin"  Zakopane 21.36 -  Poznań Gł. 9.03
    - "Podhalanin"  Poznań Gł. 19.54 -  Zakopane 07.08





    Temat: Historia z zycia wzieta - jak zadowolić pasaż era dobrym rozkładem jazdy
    Nie ma to jak popsuć obowiązujący rozkład jazdy do reszty...

    Jakieś 3 dni temu moja mamuśka z uśmiechem na twarzy mówi, że powie mi coś
    na temat PKP i połączeń kolejowych.... Myślę sobie oho - znowu coś zbroili i
    będzie kolejne narzekanie, ale mama po chwili dodaje: "ale tym razem coś
    pozytywnego"... - to się zdziwiłem i tym bardziej zainteresowałem. A mamuśka
    opowiada, jak to jedzie w mroźny poranek pociągiem Poznań - Wrocław (76930,
    P-ń odj.  5:00) i myśli negatywnie o długim czasie na przesiadkę w Lesznie
    na Głogów. Pociąg 76333 Leszno - Głogów, bo o nim mowa, miał w zeszłym
    rozkładzie odjazd 18 minut po przyjeździe owej osobówki z Poznania, bo
    bezsensownie czekała na przyjazd Wielkopolanina (ot, wymysł poznańskiego
    marketingowca PR-u, który uważa, że to niesamowity "+" skomunikować taki
    ekspres z osobówką), a że od czasu zmiany rozkładu mama nie jechała tym
    połączeniem nie wiedziała, tak więc zachwycona mówi jak to wsiadła i zaraz
    pociąg ruszył (teraz odjazd po 8 minutach !). Rzeczywiście powód do radości
    dla normalnego pasażera, jakim jest moja mama, duży...

    Opowieść byłaby nudna, gdyby nie było "nieszczęśliwego zakończenia". Kto
    wprowadzał poprawki już wie, Kiefer pewnie tym bardziej, że od 9 lutego PKP
    zmienia rozkład owej osobówki Poznań - Wrocław. Teraz pojedzie 25 minut
    wcześniej, czyli odj. 4:35 - tak dobrze to moja mama, podczas kilkuletniej
    już kariery pasażera tego połączenia, nie miała. Zamiast 8 minut czekania,
    czy 18 jak było poprzednio, teraz będzie miała 34 minuty... Cóż za hojność,
    że strony PR-u, pozwalają spędzić na leszczyńskim dworcu dodatkowe minuty -
    ciekawe jak mamusia zareaguje na tą wieść, w związku z niedawnym
    pochwaleniem PKP-u za pozytywną zmianę ?

    Ponieważ podejrzewam, że rozkład pociągu 76930 został zmieniony na wniosek
    ZPR Wrocław, ze względu na dowóz na godz. 8:00 do Wrocławia także osób spoza
    Żmigrodu, bardzo byłbym zadowolony, gdyby Wojtek trochę oświecił sprawę
    owych zmian i jak na połączenia do Głogowa zapatruje się Dolnośląski ZPR ?

    Pomijam fakt "uprzywilejowania" także innych połączeń Głogowa z Poznaniem,
    jak np. rano przyjazd z Głogowa 7:09, odjazd do Poznania 7:37 (a było kiedyś
    3 minuty i pasażerowie byli zadowoleni, a obecnie 12 minut wcześniej ucieka
    BEM), czy wieczorne połączenie przesiadkowe w Lesznie 21:36 / 22:19 (a
    jeszcze 2 rozkłady temu było kilka minut).

    Psujemy dalej, ciągle za dużo osób jeździ tymi pociągami ?...

    Mick M.





    Temat: Zwrot kasy


    W podrozowanie pociagami wliczone jest ryzyko spoznien. Nawet jak bys
    jechal wlasnym samochodem to zawsze moze cos Ci wypasc podczas jazdy.
    Tylko, ze wtedy wiesz co sie stalo.


    I wtedy dajesz gaz do dechy lamiac przepisy i ryzykujac zycie innych(bo,
    ze wlasne to nawet lepiej - selekcja naturalna)


    Jadac pociagiem czlowiek jest troche
    bezsilny wobec tego co sie dzieje, nic nie wie, oprocz tego, ze pociag
    stoi zamiast jechac.

    Gdzie w przepisach dotyczacych korzystania z PKP jest, ze kolej nie
    odpowiada za zdarzenia od kolei niezalezne. Tylko czy jest gdzies
    wykladnia pojecia: "od kolei niezalezne" ?
    Czesto jadac pociagami slysze podczas dluzszych nieoczekiwanych postojow
    oburzenie innych podroznych: Co sobie w h.. leca ! itp. Moge zrozumiec
    spoznienia wynikle z przyczyn niezaleznych, ale zlosliwosc i glupota
    pracownikow PKP czasmi potrafi niezle wkurzyc.
    Historia z lipca:

    Stacja Leszno. Byla burza, drzewo zerwalo trakcje, a pospieszny z
    Olsztyna do Wroclawia jadac polamal patyki. (to wszystko dowiedzialem
    sie dopiero w Rawiczu od dyzurnego ruchu).
    00.00 - teoretyczny przyjaz pociagu - w glosniczkach cisza,
    00.30 - zapowiedz: pociag z O do W opozniny 40 minut od planowego
    przyjadu
    00.45 - zapowiedz: opznienie 1 godz.
    01.00 - przyjezdza zapowiedziany express Z Gdyni do Wroc. opozniny 15
    minut, zapowiedzi o pospiesznym nie ma,
    01.05 - express odjezdza , jest zapowiedz o pospiesznym opozniony 1.30
    godz, (nikt do expresu nie wsiadl, bo nikt nie chcial doplacic, a
    wszyscy liczli na szybki przyjazd posp)
    01.40 - cisza, pani w okienku kasowym nie chce przyjmowac zwrotow
    biletow, nakrzyczala na podroznego i z hukiem zamknela okienko,
    01.50 - przyjezdza IC W-wa W-w, o posp cisza.
    02.05 - przyjezdza os. z Poznania do Rawicza, w koncu wsiadam, nie
    czekajac na dalsze dzieje posp., we wroclawiu odbieram nadplate do
    pospiesznego. HAPY END

    Wkurwic sie szlo gdy nikt w Lesznie nie chcial powiedziec co jest grane.
    Kobietka z kasy jeszcze dolala oliwy do ognia. Gdyby nie interwancja SOK
    to kilku bardziej krewkich podroznych pobiloby jakis kolejarzy. Czy nie
    moznabylo powiedziec, ze pospieszny sobie stoi i jeszcze troche postoi
    chetnie bym wsiadl do expresu i doplacil te kilka zlotych tylko zeby byc
    w domu o rozsadej porze.
    Czy sa jeses badania: jakie sa przyczyny spoznien pociagow ? Przeciez
    przed wojna pociagi az tak sie nie spoznialy ! (Wiem to z opowiesci
    dziadka maszynisty) Co jest grane ?

    Wojtek


    --

    kovaL

    http://www.plcoach.topnet.pl

    http://free.polbox.pl/k/kvlkrc

    mobile: +48 501 165 101

    ICQ#: 18714566





    Temat: Zmiany w kursowaniu pociągów Kwalfikowanych (od.6.01)
    Oto co podaje PKP-IC :

    W rozkładzie jazdy obowiązującym od 06.01.2002 wprowadzono następujące
    zmiany w ruchu pociągów kwalifikowanych.:

    1. Pociąg Ex "KORMORAN"
    Zamieniono na pociąg pospieszny likwidując połączenie pociągiem
    kwalifikowanym między Warszawą a Olsztynem.

    2. Pociąg Ex "BŁĘKITNA FALA"
    Poprowadzono w relacji Warszawa - Świnoujście / Kołobrzeg przez Poznań Gł.
    z dzieleniem składu na stacji Stargard Szczeciński (bez grupy wagonów z
    Łodzi)
    Odjazd z Warszawy Centralnej o 6.10
    Przyjazd do Warszawy Centralnej o 22.35
    -postoje: Kutno, Konin, Poznań, Krzyż, Stargard Szczeciński., Wysoka
    Kamieńska, Międzyzdroje; Białogard.
    -terminy kursowania: 22.06.2002 - 01.09.2002

    3. Pociąg Ex "POSEJDON"
    W terminach: 22.06.2002 - 01.09.2002 poprowadzono w skróconej relacji
    Warszawa Zach. - Koszalin - Warszawa Zach. zamiast jak dotychczas do
    Kołobrzegu.

    4. Pociąg Ex "POMORZANIN"
    Poprowadzono 10 min. wcześniej na całej trasie w relacji Gdynia Gł. -
    Wrocław Gł. (Gdynia Gł. odj. 4.52).

    5. Pociągi IC "GÓRNIK" oraz IC "STANISŁAW WYSOCKI"
    Dodano postój na stacji Ruda Chebzie.

    ---------
    I to by było wszystko.
    Kormorana zrobili pospiesznym. Jak była dyskusja "EX Opolanin" to ktoś
    rzucił, że Kormoran i Opolanin będą pospiesznymi od nowego rozkładu. A tu
    tylko Kormoran. Podejrzewam, że Opolanin bedzie EX, bo nim go
    "wykwalifikuja" to wcześniej jeszcze pojedździ z ceną rynkową, a narazie
    jest jeszcze w taryfie EX...

    pozdrawiam
    Michał Mraczek
    Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych





    Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((


    | A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu
    | międzynarodowym
    | Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia
    | dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu


      do Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i
      Wrocław mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek
    Wrocław-Drezno też ca.
      5h (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do
    Drezna byłby około 18-tej.

    Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do
    Drezna to najszybciej byłoby zapewne przez Berlin. Wawa C. - Berlin
    Ostbhf. BWE ok.5:50, Berlin Ostbhf-Dresden Hbf ok. 1:50. Razem ze zmianą
       czoła w Berlinie wyszłoby ok. 7:50 zamiast 10:00.

    Można byłoby


    | go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa-
    | Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra.
    | Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas
    przejazdu i raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.


    To co proponujesz, to jest IMHO (do pewnego stopnia oczywiście)
    przywrócenie na odcinku Wawa-Drezno bezpośredniej relacji dawnego
    "Frankfurtera". A "Frankfurter" AFAIR był dzielony i miał swoją cześć
    górnośląsko-krakowską. To może w takim razie kawałek do Poznania i Wawy,
    kawałek do Kraka dzielone we Wrocku.


    | Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez
    | przedłużenie "Ślęży".

    O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???


    Niemcy by mieli niejaki kłopot z przecytaniem tej nazwy. Na niemiecki
    odpowiednik Ślęży my nie możeby się zgodzić. Trzeba by pociąg
    przemianować na jakąś neutralną a pomysłową i oryginalną nazwę np.
    Dresden-Warszawa-Express ;-)


    No nie wiem. Wrocław-Zgorzelec ok. 160 km. (IR jedzie w praktyce 3 godziny.)
    Można skrócić czas jazdy do 2,5 h już dziś, ale to za długo.
    Poza tym pociąg nie zatrzymywałby się w Bolesławcu, Chojnowie, Miłkowicach.
    Zatem tracąc "masę" pasażerów...


    Co więcej traciłby też pasażerów ze Zgorzelca i Weglińca zniechęconych
    cenami biletów.

    Przemek





    Temat: [Rze] Po wyremontowanych torach hula wiatr
    http://www.pressmedia.com.pl/arch/d.asp?u_file=2006/2006-12-06/b.txt

    W najbliższą niedzielę (10 bm.) wejdzie w życie nowy rozkład jazdy PKP. W
    naszym regionie będzie o 14 mniej pociągów i uruchomionych zostanie 8 nowych
    połączeń.

    Na terenie Podkarpacia kursowały będą 132 pociągi regionalne oraz 8
    międzynarodowych w ruchu przygranicznym z Ukrainą i Słowacją.

    <<<<<< Po kilkunastu latach przerwy przywrócony zostanie ruch pociągów na
    odcinku Rzeszów-Kolbuszowa. Na tej trasie kursować ich będzie sześć. Jest to
    jednak uzależnione od dofinansowania przez samorząd wojewódzki.

     - Samorząd wojewódzki przekazał nam na razie tylko 27 mln zł na sfinansowanie
    przewozów regionalnych. Potrzeba aż 35 mln zł - mówi Jerzy Churawski, dyrektor
    Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - W czwartek (7 bm.) będziemy
    jeszcze negocjować z Urzędem Marszałkowskim. Jeżeli marszałek nas wesprze i
    przekaże kolejne środki, to od 2 stycznia, a nie od 10 grudnia, wyjadą
    pierwsze pociągi do Kolbuszowej.| | |

    Na trasie Dębica-Tarnobrzeg będzie o 4 pociągi mniej niż dotąd, Rzeszów-Jasło -
     o 2 pociągi mniej, Stróże-Jasło - o 2 kursy mniej, Krosno-Zagórz - o 2 kursy
    mniej, Stalowa Wola Południe-Rzeczyca - o 2 kursy mniej, Dębica-Rzeszów - o
    jedno połączenie mniej, Tarnobrzeg-Stalowa Wola Rozwadów - o jeden pociąg
    mniej. Skróceniu uległy relacje 9 pociągów z trasy Przeworsk-Tarnobrzeg na
    Przeworsk-Stalowa Wola Rozwadów.

    MARIUSZ ANDRES

    ****

    Nowe kolejowe połączenia międzywojewódzkie

    Pociąg Stacja początkowa Godz. odjazdu Stacja końcowa Godz. przyjazdu

     ''Galicja'' Przemyśl 5.10 Szczecin 18.13

     ''Roztocze'' Przemyśl 13.58 Wrocław 22.03

     ''Cegielski'' Przemyśl 10.33 Poznań 22.05

     # Przemyśl 22.03 Jelenia Góra 11.23

     ''Bieszczady'' Przemyśl 15.53 Gliwice 21.55

     ''Wisłok'' Rzeszów 23.23 Warszawa Zach. 4.41

    Super Nowości z dnia 06_12_2006





    Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec


    Zakładam ze liczba 140 kolejarzy jest prawdziwa.


    Nie jest.
    Rano jeżdzi ok. 30-40 osób,z tego 3/4 PKP. Wcześniej kolejarze wymusili, by
    pociąg jechał wcześniej do Kamieńca (przed 6-ą) (bo do Wrocławia jedzie
    wicedyrektorka z Cargo i kolejarze pracują 6-18. W efekcie dwa-trzy  lata
    temu przestało z pociagu korzystać ponad 20 uczniów, którzy jeżdzili
    pociągiem do Ząbkowic do szkoły na 7-ą, gdyż przesiadka na Jaworzynę zmieniła
    się w blisko 40 minut czekania.


    Co do pociagu 10:45 z Kamienca do KK to jest nieciekawie. W ostatnia sobote
    owym pociagiem wg. pewnego podróznego jechało 3 podroznych (słownie
    trzech).  
    Wszystko przez to ze nie ma zadnego skomunikowania w Kamiencu z tym
    pociagiem.
    Z Kłodzka pociag przyjezdza po odjezdzie szynobusa, na poc do Wrocławia
    trzeba
    czekac godzine. W przeciwnym kierunku podobnie dodatkowo jeszcze jest to


    posp

    Trzeba podziękować DZPR, któy zmienił pory kursów osobowych,że nam nie
    pozostało nic innego jak dac szynobus godzinę wcześniej. Ale mamy teraz
    przesiadkę w naturalne relacji Legnica-Nysa. Wkamieńcu tak są teraz pociągi,
    że nie da się utrzymać skomunikowań na wszystkie kierunki.


    do Pragi wiec tym bardziej nikt nim nie pojedzie.

    W takim razie wypadałoby sie zastanowic czy nie lepiej utrzymac polaczenia
    rannego kosztem przedpoludniowego, bo dla tych kilku osob raczej nie warto
    utrzymywac polaczenia, chyba ze zmieni sie godzine przyjazdu/odjazdu


    Rano nie ma wolnego szynobusu. Pierwszy jedzie o 4:36 do KK, drugi o 6:16,
    trzeci jest w Namysłowie. Opole więcej ich nie ma. A lok+bh kosztuje tyle, zę
    bilety kolejarzy nie starczą nawet na 1% pokrycia kosztów przychodami.

    Koordynator

    Koordynator





    Temat: Berlin - dojazd i afteshow party


    | Musimy sie wszak jakoś umówić , spotkać , kupić
    | | browary wsiąsc w pociąg i ruszyć .

    | pociag z Olesna (dotyczy mnie i Gwiazdora) Olesno-Gorzów Wlk. wyjazd
    | o 5:26(przyjazd 14:01)  lub 6:03 (14:01)  lub 7:39 (17:08) lub 9:15
    | (18:30). Dwie ostatnie godziny odpadaja, w ogole jakos pozno to
    | wszystko...

    | jest inne rozwiązanie...pojedziemy do Wrocławia ,stamtąd razem do
    | Gorzowa...tylko,że do Wrocka pociąg przyjeżdża o 4:55 lub 7:31,z
    | Wrocławia (połaczenie,zeby w miare wczesnie byc w Gorzowie) 5:34 lub
    | 6:27 (przyjazd w obydwu przypadkach o 11:44).Tak chyba bedzie
    | najszybciej.Czekam tylko na wiesci z Gorzowa i Wrocławia

    Wszystko juz wiem. Jest pociag z Kostrzyna (nad Odra) do Berlina za 115
    (sto
    pietnascie) zl w jedna strone. Na jednym bilecie moze jechac 5 (piec)


    osob.

    czy bedzie rowna podzialka po 5 osob?


    Wychodzi wiec 23 zl na osobe. Bilety mozna kupic na miejscu, czyli w
    Kostrzynie. Musicie jeszcze doliczyc po 8zl za przejazd przez most
    graniczny
    (tyle "kochana" PKP zada za 2 km).

    Znalazlem takie polaczenie (IMO najlepsze, zeby razem jechac i zdazyc
    jeszcze na odprawe celna):

      Wyjazd z Wrocławia 5:34 - w Krzyżu 9:24 (posp.)


    to tak znalazlam...wyjazd z olesna o 1:19, o 4:55 jestesmy we Wrocku,potem
    zgarniamy Czaka


      Z Krzyża 10:30 - w Kostrzynie 12:46 (osobowy)
      O 11.44 jestescie w Gorzowie, my sie tylko dosiadamy :-)


    pasuje...


      Z Kostrzyna 13:07 - w Berlinie-Lichtenbergu 14:28
      czas podróży: 8:54


    bedziecie skazani na moja glupia gadke przez prawie 9 godzin =]


    Na miejscu sa dwie mozliwosci: albo idziemy z buta (z mojej mapki metra
    wynika, ze chyba nie jest daleko, ale moge sie myslic, bo to jest tylko
    schemat), albo kupujemy bilet za 2 ? (wazny 2 godziny) i jedziemy


    s-bahnem.

    jestem za..na miejscu mnie poprzecie.. (hehee...znam zycie)


    As you wish. Nie wiem czy bedzie sens tluc sie do centrum na jakies
    zakupy.
    Ja wole czekac przed Arena.


    popieram!


    A co z reszta? Wiem, ze Foxer z Iwona tez chcial jechac z nami, a jak


    inni?

    ja polegam na waszych pomyslach... w koncu jestem niepelnoletnia i podlegam
    Waszej opiece.Aha,jak bedziemy spac na dworcu i nas policja zgarnie,to was
    wypuszcza,bo macie skonczone 18 lat,a co ze mna?





    Temat: Czy od grudnia będą pociągi do Drezna?


    | Wątpię, aby w takim paraliżu komunikacyjnym jaki jest na E30 Niemcy
    | chcieli
    | póki co prowadzić swoje składy. Pamiętaj, że linia 278 Węgliniec -
    | Zgorzelec
    | to póki co jeden tor, stacja Węgliniec jest w przebudowie, szlaki
    | Zebrzydowa -
    | Węgliniec, Bolesławiec - Zebrzydowa i Okmiany - Tomaszów Bol. także, a
    | niebawem roboty rozpoczną się na szlakach od Legnicy w kierunku Wrocławia.
    | Czy
    | zatem np. czas jazdy z Wrocka do Legnicy (już teraz ok.90 min) i dalsze
    | utrudnienia w kierunku na zachód są nęcące dla DB?

    Myślę, żę modernizacja linii E-30 nie ma tu większego znaczenia. Ruch
    pasażerski i tak jest bardzo mały. Linia E-20 też była modernizowana i
    pociągi do Niemiec jeździły bez przeszkód. Natomiast czas przejazdu na
    odcinku Legnica-Węgliniec już znacząco się skrócił w porównaniu z tym co
    było przed rozpoczęciem robót na szlaku.
    Pociąg osobowy mógłby teraz pokonać odcinek Legnica-Bolesławiec w 45 minut,
    jednak rozkład jazdy jest tak idiotycznie ułożony, że niektóre pociągi stoją
    po kilka minut (od 3 do 8) na prawie wszystkich stacjach.


    Zgadzam sięz przedmówcą mowy, nawet ja nie lliczyłabym na niemiecki tbor na
    naszych liniach.
    To, że rozkład jest idiotycznie ułożony to widać, jak czasem pasażerowie klną w
    pociągach jeżdzących po Dolnym Śląsku (zachęcam do przyjazdu).
    Ale najśmieszniejszy to jest ten absurdalny pociąg Kłodzko-Kudowa Zdrój o 4:18
    ciekawe kto nim jeździ? Bedą musiała się wybrać. Bo ciężko mi będzie się z tą
    linią rozstać.
    A ciekawe czy PKP PR w ramach pociągów aglomeracyjnych uruchomią linię chociaż
    do Sobótki, bo przecież Kobierzyce są już rejonem inwestycyjnym największym w
    Polsce. A brak połaczenia kolejowego (i tragiczny stan infrastuktury torowej)
    zmusił kilku inwestorów do rezygnacji. PKP działa na szkodę gospodarki!





    Temat: OSTATNI POCIĄG Z HRUBIESZOWA


    Wroclawia na starcie mial 50% zapelnienia (a jechalo chyba 8 czy 10 wagonow)
    - to o czyms swiadczy.


    PKP samo zadbało, o to by mieć wreszcie powód do likwidacji tego pociągu.
    Jeszcze w RJ na lata 2002/2003, łączniki hrubieszowskie od nocnego pośpiesznego
    z Wrocławia, cieszyły się nawet w dni powszednie poza wakacjami i feriami
    niezłą frekwencją. Dopiero w poprzednim rozkładzie, wprowadzenie podziału na
    wakacyjną i poza wakacyjną wersję nocnego pospiesznego z Wrocławia do Zamościa
    spowodowało utratę przez niego większości pasażerów i co za tym idzie również
    utratę pasażerów przez łączniki do Hrubieszowa.
    Od dawna wiadomo było, że 90% podróżnych w osobowym do Hrubieszowa, to ludzie,
    którzy do Zamościa przyjechali nocnym z Wrocławia. Jeżeli więc godzinami
    przyjazdów/odjazdów, do/z największych śląskich aglomeracji skutecznie
    odstraszono większość dotychczasowych pasażerów nocnego, to automatycznie
    odbiło się to na frekwencji w łączniku.
    Dla przykładu. W 2003 roku miałem okazję jechać w pewną majową środę na trasie
    Katowice - Werbkowice. W jedynym dostępnym dla podróżnych wagonie (z czterech
    jakie były w składzie pociągu do Hrubieszowa) jechało ze mną mniej więcej 40
    osób. Jesienią tego roku w pewien zwykły dzień roboczy osobowym do Hrubieszowa
    jechał mój znajomy i oprócz niego w wagonie było tylko 15 osób. To chyba
    wystarczy za komentarz, do polityki jaką prowadzi LZPR wobec nocnego połączenia
    Wrocław - Zamojszczyzna i linii hrubieszowskiej.
    A przypomnijmy sobie, że dalekobieżny Wrocłw - Hrubieszów / Bełżec, dopóki
    jeździł, był mimo fatalnego standardu bodaj najpopularniejszym ze wszystkich
    dalekobieżnych połączeń na Zamojszczyźnie.

    Pozdrawiam, BS





    Temat: Nowy RJ - Czestochowa
    Kolej wprowadza nowy rozkład jazdy pociągów od 10 czerwca. Prawdopodobnie
    będzie obowiązywał tylko przez pół roku.

    Dyrekcja Generalna Polskich Kolei Państwowych co kilka miesięcy zapowiada
    wprowadzenie dużych ograniczeń przewozów pasażerskich na liniach regionalnych.
    Zdaniem specjalistów z PKP kolej ponosi bardzo duże straty na liniach
    lokalnych. Toteż przy okazji każdej zmiany rozkładu jazdy można się spodziewać
    redukcji połączeń.

    Kolej jest tak biedna, że chce zlikwidować aż 1500 połączeń, jeżeli nie
    dostanie wystarczających dotacji z budżetu państwa. Tym razem ograniczenia
    jeszcze nie obejmą Częstochowy. Zmiany w kursowaniu pociągów są właściwie
    kosmetyczne. Dotyczą minutowych różnic w odjazdach i przyjazdach. I tak np.
    pociąg pospieszny Kmicic do Warszawy będzie odjeżdżał o godzinie 5.26, teraz o
    8.50, wcześniej bo o 7.55 wyjedzie Soła do Łodzi [chyba mialo byc 'Z LODZI' -
    przyp.Kief.] i Panorama do Wrocławia: o 10.11. Wydłużona zostanie trasa
    pospiesznego Orlika, który teraz o 18.18 wyjeżdża do Krakowa, a pojedzie o tej
    samej porze dalej, bo do Rzeszowa. Na Stradom wraca pociąg relacji Szczecin -
    Przemyśl i będzie jeździł codziennie.

    Czerwcowy rozkład jazdy ma obowiązywać tylko do końca roku. Kolej wciąż boryka
    się z problemami finansowymi. Na dofiansowanie regionalnych przewozów
    pasażerskich potrzebuje 100 milionów złotych, które powinien wypłacić Urząd
    Marszałkowski. Jeśli PKP nie będą otrzmywać dotacji zaczną likwidować
    najbardziej deficytowe połączenia lokalne. W naszym regionie już zlikwidowano
    kilka lokalnych połączeń. Jesienią 1999 r. zawieszono kursowanie popołudniowego
    pociągu relacji Częstochowa - Tarnowskie Góry oraz nocnego Częstochowa -
    Chorzew Siemkowice.
    ---
    za: portal naszemiasto.pl

    Pzdr, Kiefer





    Temat: 01.02.2007 - uruchomienie pociagow dla zaliczakow i focistow


    Witam wszystkich bardzo serdecznie i radosnie!

    Tym ktorzy jeszcze nie wiedza - pragne przyniesc fenomenalne wiesci o tym,
    ze jest swietnie i w ogole supermilo, bo wraz z dniem 01.02.2007 bedziemy
    mieli kolejna reaktywacje - czyli wielki i tryumfalny powrot pociagow
    osobowych na odcinku Legnica - Lubin Gorniczy.

    Wytypowane do przedluzenia zostaly prawie wszystkie pociagi, ktore akurat

    zostaly objete dwa wieczorne z Wroclawia do Legnicy. W druga zas strone
    sytuacja wyglada podobnie - tyle tylko, ze poranny zamiast z Chojnowa do
    Wroclawia, pojedzie z Lubina. Czas przejazdu dla osobowych mozna przyjac
    mniej/wiecej zblizony jak dla pospiecha (czyli okolo czterdziestu kilku
    minut).

    Reasumujac - obiegi domykaja sie pieknie, a wiec oferta jest super:

    Wroclaw - Legnica - (Lubin) - czas przyjazdu/odjazdu do/z Lubina
    przyblizony:
    06:05 - 07:20 - (08:10) - (D)
    08:14 - 09:55 - (10:40) - (D)
    15:30 - 16:45 - (17:30)

    (Lubin) - Legnica - Wroclaw
    (05:10) - 05:56 - 07:17
    (09:00) - 09:40 - 10:57 - (D)
    (11:20) - 12:02 - 13:17 - (D)

    Smiac sie czy plakac nad marnotrawstwem forsy przez te pare miesiecy?
    Przeciez nie trzeba udowadniac ze w takiej formie nie ma to najmniejszego
    sensu. Sa to dobre godziny by wybrac sie na zaliczenie trasy za dnia albo
    jakas pamiatkowa fotke nim to znowu zawiesza. Szkoda tylko tych jednostek,
    ktore beda kiblowac w Lubinie noca.

    UMWD i PKP PR zapraszaja do korzystania ze swojej oferty :)

    --
    TK

    P.S. Niech nikt mi nie pisze, ze narzekam. Wszak widac, ze jest super ;)
    Bardzo mnie cieszy reaktywacja połączenia z Lubinem, ponieważ jestem właśnie fanem focenia i zaliczania tras kolejowych i dziękuję za tak wspaniałą wiadomość. Może i ja się doczekam raektywacji połączenia Siedlce - Sokołów Podlaski, ostatnio właśnie byłem świadkiem kursu SM42 ze składem towarowym. Pozdrawiam






    Temat: Proby na CMK 200 km/h

    Witam wszystkich.

    temat przejazdu lokomotywy EU43


      NA WNIOSEK POD (TELEGRAM NR POD1-87/00),W DNIU 29 KWIETNIA BR.
    PRZEPROWADZIC POCIAGI PROBNE W CELU DOKONANIA PROBNYCH JAZD Z
    NOWA LOKOMOTYWA SERII EU43 Z PREDKOSCIA MAXYMALNA PO LINII CMK
    - 200 KM/GODZ (NA UZGODNIONYCH ODCINKACH) JAK NASTEPUJE:
    1) POC.NR 14640/41 W REL.WARSZAWA GROCHOW - SOSNOWIEC GLOWNY:
      WARSZAWA GROCHOW ODJ: 11.33, WARSZAWA WSCHODNIA 11.46 - 11.59,
      WARSZAWA CENTRALNA 12.06, GRODZISK MAZ. 12.30, ZAWIERCIE 13.57,
      SOSNOWIEC GL.PRZYJ.14.24


    Na podstawie tego telegramu postanowiłem sprawdzić prawdziwość tej
    informacji i okazało się że w Sosnowcu nic na ten temat nie wiedzą i nie
    mają nawet telegramu. Dopiero dyspozytor odcinkowy przedstawił mi
    szczegółowy rozkład jazdy:
    do Sosnowca przyjazd 14.24 jako pociąg 14641 i po dwuminutowym postoju
    dalej jako 41640 przez łącznicę do Sosnowca PŁD, podg Dorota i Dąbrowę Górn.
    Tworzeń do Dąbr. Górn. Ząbkowice i dalej w kierunku CMK.
    Dwie minuty na zmianę kierunku (objazdka i próba hamulca) to po prostu
    nierealne.
    Pociąg przejechał przez Będzin o godz. 15.02, czyli z prawie 45-cio
    minutowym opóźnieniem.


      OPLATY ZA PRZEJAZD ZOSTANA POBRANE PRZEZ P ZGODNIE Z TOB.


    Opłaty pobierze oczywiście PKP, ale nie od podróżnych, tylko od tego kto
    przeprowadza próby. Tego typu pociągi NIGDY nie zabierają podróżnych!


      PRZEJAZD POCIAGU POD WZGLEDEM PRZEPROWADZANIA PROB TECHNICZNYCH
      NADZORUJE CNTK WARSZAWA.
      DOPILNOWAC PLANOWEGO PRZEJAZDU POCIAGU.



    zgodnie z rozkładem jazdy pojedzie do Wrocławia.
    Ryszard Rusak








    Temat: Hetman

     Chwila, to pociagi beda kursowac nie po najkrotszych trasach laczacych 2


    punkty, lecz tam gdzie jest trakcja.


    Na to sie niestety zanosi. Sa oczywsicie wyjatki - np. trasa Trojmiasto -
    Olsztyn - Bialystok. Laczy ona 3 miasta wojewodzkie wiec jej nikt nie
    zliwkiduje, a przeciez odc. Korsze - Elk jest bez trakcji.
    Tyle ze przez Ketrzyn wcale nie jest najkrocej...

    Ale ogolnie rzecz biorac, szykuje sie wielka rozpierducha na wschod od linii
    3miasto - Olsztyn - Wwa - Wisla - Dunajec :-((
    Trkacja jest tylko pretesktem. W przypadku odcinka Debica - Rozwadow
    pretekstem jest predkosc 30 km/h na duzym odcinku.

    Przeciez do Zamoscia najkrocej jest przez


    Mielec, Tarnonbrzeg, a loka i tak trzeba zmienic, bo w Zamosciu brak jest
    druta.


    Zamosc to byc bardzo dziwna przypadek...
    Z jednej strony PKP chce wyciac wszystko w okolicy. Z drugiej strony, linie
    w okolicach Zamoscia wciaz beda uzywane, tyle ze wylacznie dla polaczenn:
    Zamosc - Rejowiec - Wwa
    Wwa - Rejowiec - Zawada - Belzec (i dalej do Rawy Ruskiej)
    Zamosc - Zwierzyniec - SW Rozwadow - Katowice, Wroclaw

    Zreszta jak to bedzie wygladac, mozemy sie przekonac w obecnym rokzladzie na
    odc. Zawada- Rejowiec. 2 pociagi,  z czego oba dalekobiezne, tyle ze jedne
    ten kawalek jedzie jako os.

    Wiec co za roznica gdzie bedzie zmiana loka w Rozwadowie, czy Debicy.


    Ale biorac pod uwage odleglosci lepiej zeby te pociagi jezdzily przez
    Tarnobrzeg, Mielec.


    Na pewno. Modlic sie wiec nalezy, by jej nie zakmkneli - wtedy istnieje
    szansa, ze bedzie tak jak z Mikolajkami, do ktorych zlikwidowano praktycznie
    wszystkie polaczenia,  a od nowego rozkadu, linia ma odzyc (bedzie kursowal
    pospieszny z Warszawy i Lodzi).


    Fakt, ze jedna z glownych przyczyn spadkow przewozow sa przesiadki i
    czesto
    jest tak, ze pociag odjezdza ze stacji kilka minut przed przyjazdem innego
    poaciagu, np z Debicy do Tarnowa odjezdza osobowka o 7.30, a do Debicy z
    Rozwadowa przyjezdza osobowka o 7.35. Smieszne. Cale szczescie, ze o 7.45
    jest
    pospiech do Wroclawia.


    Ulubiona metoda na wykanczanie danej linii - zlikwidowac skomunikowania, a
    te co sa, pozostaiwiac na papierze (tzn .w przypadku opoznienia, pociag na
    linii magistralnej nie bedize czekal na ten na linii zagrozonej)





    Temat: Precz z likwidacją 390 Bydgoszcz-Wągrowiec


    Witam miłych grupowiczów!
    Czytam listę od kilku miesięcy, od czasu do czasu włączając sie w dyskusje.
    Wszystkim co z pociągami związane interesuję się od dzieciństwa, ostatnio
    widząc upadające PKP, z roku na rok powiększające tylko straty, brudne
    pobazgrane składy, niszczejące perełki architektury kolejowej i
    infrastrukturę, zamykane kolejne odcinki i całe linie; myślę, że coś
    należałoby zrobić. Przeciwstawić się degradacji tego -co przez wiele lat
    było budowane,a teraz upada...


    W pełni popieram inicjatywę Kolegi z Poznania. Jako miłośnicy często dużo
    rozmawiamy i piszemy, tyle tylko, że między sobą. Trzeba nam wiedzieć, że
    siebie na wzajem nie musimy przekonywać "do kolei", powinniśmy to robić w
    stosunku do innych ludzi. poczynając od najbliższych znajomych po władze
    samorządowe z naszego terenu.

    Osobiście sam zacząłem, w miarę swoich skromnych możliwości czasowych, zajmować
    się przyszłością linii Kamieniec Ząbkowicki - Jaworzyna Śląska. Ktoś może
    powiedzieć, że przecież wszystko jest o.k., pociągi jeżdżą, nawet jeden
    pospieszny. To wszystrko się zgadza, tylko mało kto korzysta z pociągu, bo
    czasy odjazdów i przyjazdów do Dierżoniowa, Świdnicy czy Ząbkowic nie pokrywają
    się z potrzebami mieszkańców. Osobnym problemem są skomunikowania pociągów z
    tej linni z pociągami w Jaworzynie i Kamieńcu jadącymi do/z Wrocławia. Brak
    więc oferty przewozowej na trasie o potencjalnie największym ciążeniu.
    Starałem się coś z tym zrobić, już w zeszły roku udało mi się znaleźć
    sprzymierzeńca w Urzędzie Miasta Dzierżoniów, który póścił do Urzędu
    Marszałkowskiego pismo z proponowanym rozkładem jazdy. Niestety nie
    uwzględniono zmian... Staram się dalej działać, ostatnio byłem w Starostwie
    Powiatu Dzierżoniowskiego, tutaj człowiek był mniej przychylny, ale staram się
    dalej coś z tym zrobić.
    Tutaj prośba, jeśli przeczyta to ktoś, kto jest zainteresowany współpracą





    Temat: do PRAGI?

    | Możesz jeszcze troszke inaczej. Kupujesz bilet na pociąg pospieszny
    Warszawa-
    | Zebrzydowice p. Idzikowice, Katowice. Potem przejściówkę u konduktora i u
    | czeskiego konduktora bilet Petrovice u K. - Praha hl. n.
    | A jedziesz w sposób następujący:
    | - o 20:50 odjazd z Centralnego pociągiem do Budapesztu
    | dojeżdżasz nim do Czechowic-Dziedzic i tam wysiadasz. Po 10 min. masz
    pociąg
    | pospieszny "Silesia" z Krakowa do Pragi, przyjazd do Pragi o 7:23.

    Silesia staje przy tym samym peronie wiec tej przesiadki prawie sie nie
    czuje...

    | To połączenie wymaga wprawdzie przesiadki ale jest o 1h20min szybsze.
    | Jest niestety też droższe, ponieważ:
    | - Bohemią przez Wrocław wychodzi 51,40zł+224kc=82,42zł+przejściówka+opłata
    za
    | wypisanie;
    | - przez Katowice wychodzi 46,54zł+424kc=105,26+przejściówka+opłata za
    wypisanie.

    Jakie wypisanie? Silesia stoi w Petrovicach tyle czasu ze mozna sobie kupic
    bilet w kasie... Poza tym nie wziales pod uwagi takich mykow jak Karta Z,
    znizka grupowa czy znizka powrotna na CD. Zapewniam, ze przez Petrovice
    bedzie taniej.


    "s poużitĂ­m Karty Z" róznica zmniejsza się do ok. 12zł. Problemem są odległości
    kilometrowe na obu kolejach:
    - na PKP są to 372km (przez Zebrz.) i 515km (przez Międzyl.)
    - na CD 380km (przez Zebrz.) i tylko 189 (przez Międzyl.).
    Wydaje mi się, że taryfa CD jest w mniejszym stopniu degresywna niż na PKP.
    Co do kasy w Petrovicach - to już raz zdarzyło mi się ją zastać zamkniętą. Inna
    sprawa, że nie zawsze chciało mi się do kasy biegać.

    Piotrek





    Temat: Wycieczka na Smigiel (5.03.03)
    Witam

    Tego dnia mialem zamiar pojechac na Legnica-Zagan z rowerem. Ale nie
    zdazylem na pociag. (dla znajacych Wroclaw: chcialem jechac na Nowy
    Dwor od strony Kosmonautow, ale wiadukt na Chociebuskiej jest teraz
    calkowicie zamkniety i niestety przez Kuzniki nie zdazylem). Ale jako,

    stwierdzilem, ze jade do Smigla. Pojechalem osobowka. W St.Bojanowie
    bylem o 8. Plan mialem taki. Przejsc sie do Smigla (po drodze
    zdjatka), a o 12:24 pojechac do Wielichowa a spat. Po wykonaniu
    jednego telefonu okazalo sie, ze bedzie dzisiaj brutto. W Nietazkowie
    zwiedzilem cegielnie. Maja ruszac od poniedzialku (10.03). Oczywiscie
    tylko wciaganie koleb "z przed do srodka". W Nietazkowie sfocilem MBxd
    do Bojanowa i poszedlem do Robaczyna, gdzie wsiadlem do pociagu i
    udalem sie do... Nietazkowa (sprzedajacy bilety byl bardzo zdziwiony).
    W Nietazkowie 10 minut po moim przyjezdzie (ok. 11:40) przemknela Lxd2
    do Bojanowa. Poszedlem na wiadukt, gdzie po dlugim oczekiwaniu (do
    13:30) doczekalem sie na przejazd brutta (Lxd2 + weglarka + kryty).
    Poszedlem do Smigla i pojechalem do Wielichowa. Zapelnienie bardzo
    mile (prawie wszystkie siedzace zajete). W Smiglu Zachod dosiadly sie
    2 osoby i  w Sniatach jedna. Do Ziemina dojechaly 2 osoby, a do
    Wielichowa ta jedna ze Sniat (plus ja).
    Brutto (z jedna weglarka) mialo jechac tak 15 minut za nami, wiec
    rozstawilem sie z aparatem, ale niestety nie przyjechalo. Okazalo sie,
    ze pojada nastepnego dnia, aby bylo taniej.
    Z rozmowy wynikalo, ze przychody i wydatki sie w miare balansuju.
    Oferta biletowa, to miesieczne, 10-przejazdowe (+2 dodatkowe gratis) i
    jednorazowe.
    Przy sprzedazy biletow (w przeciwienstwie do PKP) nie ma znajomych,
    czyli jak jedziesz, to plac i dostaniesz bilet. Ostatnio wsiadl jakis
    facet, ktory mowil, ze 25 lat jezdzi kolejka i jeszcze nigdy nie
    placil za bilet. Tak wiec to najlepiej pokazuje, jak wygladala sprawa
    sprzedazy biletow za czasow PKP.

    Przewozy pasazerskie: 3000-4000 osob w miesiacu.

    Wrazenie ogolne: super. Tak trzymac i oby bylo wiecej takich inicjatyw
    lokalnych.

    I tym optymistycznym akcentem. Koniec.

    PS. Ostatnio w Smiglu byla delegacja z Koszalina (jakies szychy z
    samorzadow). Dopoki nie zobaczyli, to nie mogli uwiezyc, ze cos
    takiego moze funkcjonowac.





    Temat: Kuriozum na PKP poc. osob. z taryfą posp.
    I otóż mamy pierwszy pociąg osobowy jeżdżący wg taryfy pospiesznej. Czyżby
    szło nowe na PKP?

        Otóż w dn. 19.01 wyszła poprawka kasująca 5 postojów w poc. 66502 rel.
    Kudowa - Kłodzko Gł., jednocześnie poc. ten zmienił się z osobowego w poc.
    pospieszny.
        Po 8 dniach wyszła nast. poprawka w której przywrócono wszystkie postoje
    z czasów osobówki, więcej powrócono da dawnego rozkładu, ale nie zdjęto z
    tego poc. taryfy pospiesznej. Czyżby nowy sposób na ukryty wzrost cen
    biletów, a może nowy sposób wygaszania popytu?

     P  66502:
     Kudowa Zdrój --Wrocław Główny
     P  65503:
     Wrocław Główny --Poznań Główny
     P  65502:
     Poznań Główny --Gniezno
     P  65503:
     Gniezno --Gdynia Główna Osob.
     (Wagon bezpośredni)

     Stacja                         Przyjazd Per/Tor  Odjazd Per/Tor
     ------------------------------ -------- -------- ------ --------
     Kudowa Zdrój                                      19:56
     Lewin Kłodzki                     20:04           20:04
     Kulin Kłodzki                     20:22           20:22
     Duszniki Zdrój                    20:32           20:33
     Szczytna                          20:48           20:48
     Polanica Zdrój                    20:59           21:00
     Stary Wielisław                   21:08           21:08
     Kłodzko Zagórze                   21:14           21:14
     Kłodzko Książek                   21:18           21:18
     Kłodzko Miasto                    21:22           21:23
     Kłodzko Główne                    21:27           21:42

        [...]





    Temat: Polsko-czeskie pociągi w Głuchołazach - dzień 1.

    Wagony polskie prosto po remoncie - czyściutkie i pachnące SZANOWNY


    KOLEGO.

    Potwierdzam.

    Frekwencja dokładnie:

    99021/1800:
    Głuchołazy - JesenĂ­k   13
    Jeseník - Lipová Lázně 12 (-3, +2)
    Lipová Lázně - Ramzová 10 (-2)
    RamzovĂĄ - OstużnĂĄ       1 (-9)

    w poc. 1801/99024 do Głuchołaz przyjechało 4 osoby i tyle pojechało dalej
    (wszyscy związani z ÄŚD).

    1803/99026 do Głuchołaz 9, Głuchołazy +1, w Nysie wsiadło ok. 20-30 osób z
    czego większość do Opola,

    W Ostrużně Czesi mieli problemy z wyłączeniem końcówek i oświetlenia w
    polskich wagonach.

    Sprawa biletów:

    biletu do Głuchołaz. System wywala: odcinek wyłączony z eksploatacji;
    - u czeskiego konduktora nie ma się co bawić z przejściówkami, można kupić
    bilet od razu do dowolnej stacji w ÄŚR (np. do Ostrużny 52 Kč);
    - nt. opisanej na stronie PR oferty "JesenĂ­k/OstużnĂĄ Specjal" dowiedziałem
    się, że bilet można będzie kupić tylko w Opolu, tylko w kasie nr 1
    (międzynarodowa, czynna 6:45 - 18:15). Mają też otworzyć kasę międzynarodową
    w Nysie;
    - w Czechach można kupić bilet wg oferty "Opole Specjal": jest to bilet na
    trasie Glucholazy (Gr) - Nysa lub Opole liczony wg taryfy krajowej ÄŚD (do
    Opola 113 Kč). Do tego dokupujemy bilet miejscowość_w_Czechach - Glucholazy
    Gr.  , też krajowy;

    Rozkład jazdy, postoje, skomunikowania:

    - w naszym hafasie i w tabelkach na stronach PKP i PR są kilkuminutowe
    przekłamania na "-" po stronie czeskiej.
    - postoje w Nysie są niezbędne z powodu zmiany kierunku jazdy (choć
    wystarczyłoby 15 min),
    - w Głuchołazach harmonogram jest bardzo napięty i mogą występować
    kilkuminutowe poślizgi. Dodatkowo spóźniający się 884 skutecznie paraliżuje
    wszystkie wcześniejsze założenia i można się spodziewać stałych opóźnień
    pociągu powrotnego 1803/99026/5 aż do Opola (wczoraj +5 mimo ekspresowego
    objazdu lok. w Nysie - tylko 12 min postoju). Nie wiem, czy będą trzymać
    skomunikowania, wczoraj i Roztocze i Os do Wrocławia i tak miały +15 na
    przyjeździe.
    Natomiast nie można liczyć na przytrzymanie 99021/1800 w Opolu. Mimo
    potężnych zapasów w Nysie dyspozytor powiedział: nic nie będziemy trzymać i
    przez zamarzniętą zwrotnicę w Górażdżach musiałem go gonić PKSem.

    Obsługa trakcyjna pociągów: PL - SU45, CZ - 751.
    Skład: para polska (OstużnĂĄ): B + Bh; para czeska: 2xBdt.





    Temat: Wycieczka na Smigiel (5.03.03)
    podpisuje siue tym obiema recami tez bylem tylko dwa tygodnie przed kolega.
    Smigiel to prawdziwa wyspa samotnej lokalnej kolei która fukcjonuje w
    oceanie glupoty i degradfacji kolei tak trzymac

    Witam

    Tego dnia mialem zamiar pojechac na Legnica-Zagan z rowerem. Ale nie
    zdazylem na pociag. (dla znajacych Wroclaw: chcialem jechac na Nowy
    Dwor od strony Kosmonautow, ale wiadukt na Chociebuskiej jest teraz
    calkowicie zamkniety i niestety przez Kuzniki nie zdazylem). Ale jako,

    stwierdzilem, ze jade do Smigla. Pojechalem osobowka. W St.Bojanowie
    bylem o 8. Plan mialem taki. Przejsc sie do Smigla (po drodze
    zdjatka), a o 12:24 pojechac do Wielichowa a spat. Po wykonaniu
    jednego telefonu okazalo sie, ze bedzie dzisiaj brutto. W Nietazkowie
    zwiedzilem cegielnie. Maja ruszac od poniedzialku (10.03). Oczywiscie
    tylko wciaganie koleb "z przed do srodka". W Nietazkowie sfocilem MBxd
    do Bojanowa i poszedlem do Robaczyna, gdzie wsiadlem do pociagu i
    udalem sie do... Nietazkowa (sprzedajacy bilety byl bardzo zdziwiony).
    W Nietazkowie 10 minut po moim przyjezdzie (ok. 11:40) przemknela Lxd2
    do Bojanowa. Poszedlem na wiadukt, gdzie po dlugim oczekiwaniu (do
    13:30) doczekalem sie na przejazd brutta (Lxd2 + weglarka + kryty).
    Poszedlem do Smigla i pojechalem do Wielichowa. Zapelnienie bardzo
    mile (prawie wszystkie siedzace zajete). W Smiglu Zachod dosiadly sie
    2 osoby i  w Sniatach jedna. Do Ziemina dojechaly 2 osoby, a do
    Wielichowa ta jedna ze Sniat (plus ja).
    Brutto (z jedna weglarka) mialo jechac tak 15 minut za nami, wiec
    rozstawilem sie z aparatem, ale niestety nie przyjechalo. Okazalo sie,
    ze pojada nastepnego dnia, aby bylo taniej.
    Z rozmowy wynikalo, ze przychody i wydatki sie w miare balansuju.
    Oferta biletowa, to miesieczne, 10-przejazdowe (+2 dodatkowe gratis) i
    jednorazowe.
    Przy sprzedazy biletow (w przeciwienstwie do PKP) nie ma znajomych,
    czyli jak jedziesz, to plac i dostaniesz bilet. Ostatnio wsiadl jakis
    facet, ktory mowil, ze 25 lat jezdzi kolejka i jeszcze nigdy nie
    placil za bilet. Tak wiec to najlepiej pokazuje, jak wygladala sprawa
    sprzedazy biletow za czasow PKP.

    Przewozy pasazerskie: 3000-4000 osob w miesiacu.

    Wrazenie ogolne: super. Tak trzymac i oby bylo wiecej takich inicjatyw
    lokalnych.

    I tym optymistycznym akcentem. Koniec.

    PS. Ostatnio w Smiglu byla delegacja z Koszalina (jakies szychy z
    samorzadow). Dopoki nie zobaczyli, to nie mogli uwiezyc, ze cos
    takiego moze funkcjonowac.






    Temat: RJ03/04 Poznan-Bialystok


    <ciach rozklady

    | Godziny sa jak na razie orientacyjnie i moga ulec kilkuminutowym
    zmianom.

    Dziekuje bardzo.
    Niestety, ale mam nadzieje, ze ten rozkald nie wejdzie w zycie.


    Wydluzenie


    czasu jazdy z Wawy,


    Niestety, ale to prawda! Z Zielonki do Tluszcza predkosc drogowa zamiast 50
    bedzie 40, a na Lapy - Bialystok 100 80
    Linia bialostocka dolacza zatem do "eksluzywnego" grona magistral, na
    ktorych nie robi sie zadnych powazniejszych remontow i w efkecie predkosc
    spada z roku na rok - a wszystko dlatego, ze za pare lat liczy sie na
    wyciagniecie kasy z UE na modernizacje (chyba nie musze wymieniac innych
    takich tras - Wroclaw-Poznan, nadodrzanka czy Bydgoszcz-Trojmiasto).

    dziwne godziny odjazdow z Bialegostoku no i brak


    dogodnych przesiadek jadac z Poznania,


    Pamietaj, ze przy ustalaniu rozkladu pospiesznych Warszawa-Poznan brana jest
    pod uwage przede wszystkim konkurencyjnosc dla spolki IC. A i tak w tym
    rozkladzie bedzie znacznie lepiej niz obecnie, bo w miare mozliwosci wpisano
    pospiechy w takt i w efekcie np. o 8:20 z Warszawy zamiast obecnego Ex Prus
    pojedzie posp. Zielonogorzanin (sasiednie pociagi - 7:20 BWE, 9:20
    Bystrzyca), a Starosta zastapi likwidowanego
    Przemyslawa - no i nie bedzie juz dublowal IC Lech (co dzis oznacza
    wydluzony
    postoj we Wrzesni)
    Nastomiast - wybacz - ale skomunikowania w Warszawie sa tu sprawa
    drugorzedna (bo juz w Poznaniu PLK ma prikaz, by wszystkie wieczorne
    osobowki w kazdym kierunku odjezdzaly po przyjezdzie Starosty a rano
    zjezdzaly sie przed jego odjazdem). Tak zreszta jest od dawna, np. zobacz na
    przesiadki z Lodzi w kierunku Bialegostoku - wiem, ze to nielubiany przez
    wiekszosc warszawocentrzym, ale przeciez zdecydowana wiekszosc podroznych
    wysiada/wsiada w Warszawie i to ich interes powinien stac na pierwszym
    miejscu

     a podejrzewam takze z innych


    miejscowosci.No i przede wszystkim czy takim problemem jest wprowadznei
    normalnego, dwugodzinnego taktu?? PKP tego na pewno nie chce zrobic, bo
    nie
    wierze ze nie umie.


    Oj... To nie zawsze jest takie proste, a uwierz mi - w PR znaja pojecie
    taktu i w miare mozliwosci staraja sie go wprowadzic.
    Takt to glownie psuje Ex Mickiewicz (ktory obowiazuje takt
    Krakow-Warszawa) - i Pogon (takt Lodz - Wwa - rowniez wazniejszy...)





    Temat: Rozklad jazdy - XI Parowozowe Show Wolsztyn 2004
    Oficjalne informacje od WARS-ika

    Pociągi Specjalne:

    11:03 przyjazd pociągu specjalnego z Cottbus prowadzony podwójna trakcja
    parową: 03 2204-0 oraz 35 1019-5 - parowozy niemieckie;

    11:19 przyjazd pociągu specjalnego z Berlina prowadzony trakcja parową: 53
    8177-9 - parowóz niemiecki;

    11:30 odjazd pociągu specjalnego do Konotopu prowadzony trakcja parową:
    0l-49;

    11:50 przyjazd pociągu specjalnego "CEGIELSKI" z Poznania nr 77503 wg r.j.:
    Poznań Gł. o. 9:30 a Poznań Dębiec 9:37/9:37 a Kościan 10:05/:10:07 a Leszno
    10:30/10:55 a Boszkowo 11:22/11:23 a Wolsztyn 11:50. Obsługa Trakcyjna:
    Pt47-64, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne;

    12:40 przyjazd pociągu specjalnego "HEFAJSTOS" z Wrocławia nr 67501 wg r.j.:
    Wrocław Gł. o. 9:25 a Oborniki Śląskie 9:57/9:58 a Żmigród 10:20/:1021 a
    Rawicz 10:38/10:39 a Leszno 11:07/11:47 a Boszkowo 12:11/12:12 a Wolsztyn
    12:40, Obsługa Trakcyjna: Pm36-2, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy
    Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5
    zł.;

    13:03 przyjazd pociągu specjalnego z Wiednia prowadzony trakcja parową na
    odcinku Leszno - Wolsztyn parowozem Ol49;

    13:17 przyjazd pociągu specjalnego z Konotopu prowadzony trakcja parową
    Ol49;

    13:30 - 15:00 PARADA PAROWOZÓW z udziałem parowozów "PKP Cargo" S.A.:
    Pm36-2; Pt-47-65, Ol49-111, Ol49-69, Ol49-23, Tr5-65, Ok22-31 oraz
    niemieckich parowozów: 03 2204-0, 35 1019-5, 52 8177-9

    prowadzony trakcja parową: Tr5-65; Koszt: 10,95 zł - sprzedaż biletów na
    stacji Wolsztyn

    17:30 odjazd pociągu specjalnego "HEFAJSTOS" do Wrocławia nr 76500 wg r.j.:
    Wolsztyn 17:30 a Boszkowo 17:58/17:59 a Leszno 18:23/19:15 a Rawicz
    19:40/19:41 a Żmigród 19:55/19:59 a Oborniki Śląskie 20:15/20:16 a Wroclaw
    Mikołajów 20:38/20:39 a Wroclaw Gł. p. 20:49 Obsługa Trakcyjna: Pt47-65
    Wolsztyn-Leszno i EU07 Leszno - Wrocław Gł., Koszt: wg taryfy pośpiesznej
    PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena
    dopłaty 5 zł.;

    17:50 odjazd pociągu specjalnego "CEGIELSKI" do Poznania nr 77501 wg r.j.:
    Wolsztyn 17:50 a Grodzisk Wielkopolski 18:21/18:27 a Poznań Dębiec
    19:24/19:25 a Poznań Gł. p. 19:32, Obsługa Trakcyjna: Pm36-2, Koszt: wg
    taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne;

    18:00 odjazd pociągu specjalnego do Berlina prowadzony trakcja parową: 53
    8177-9 - parowóz niemiecki;

    18:10 odjazd pociągu specjalnego do Wiednia prowadzony trakcja parową:
    Ol49 Wolsztyn - Leszno, od Leszna EU07;

    18:25 odjazd pociągu specjalnego do Cottbus prowadzony podwójna trakcja
    parową: 03 2204-0 oraz 35 1019-5 - parowozy niemieckie;

    9:00 - 19:00 Na terenie parowozowni i stacji Wolsztyn dla uczestników
    imprezy przewidziane będą:
    -          punkty małej gastronomii,
    -          punkty sprzedaży pamiątek,
    -          makieta parowozowni z roku 1920 w sali wystawowej
    -          prezentacja drezyn ręcznych i motorowych

    Na prosbe WARS-ika link do Kolei Malych i Duzych - http://www.kmd.pl - tam
    beda najswiezsze informacje.

    -- Kaszpir (nie jestem organizatorem)





    Temat: Późny jak pociąg
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3101763.html

    Wystarczyło kilka dni mroźnej pogody i opadów śniegu, a podróżowanie z PKP
    stało się udręką. Pociągi się spóźniają, a pasażerowie nawet kilka godzin
    czekają na wlekące się składy

    W czwartek pasażerowie w Ostródzie czekali na pociąg z Wrocławia do Ełku 2
    godziny. Od Nowego Roku pociąg ten spóźnił się już cztery razy. - Ten pociąg
    spóźnia się prawie codziennie. To karygodne, myślałem o możliwości odzyskania
    kosztów podróży, bo kupiłem bilet na pociąg, a w końcu zamiast PKP pojechałem
    autobusem - mówi zdenerwowany Janusz Mieczkowski, pracownik jednostki
    wojskowej w Ostródzie, który codziennie dojeżdża do Olsztyna.

    Pasażerowie czekający na opóźniony pociąg skarżyli się też, że kolejarze
    dopiero w ostatniej chwili przekazali informację o spóźnieniu. Przez dłuższy
    czas nie wiedzieli, jak długo będą czekać na przyjazd pociągu i czy mają
    szukać innego środka lokomocji.

    Nie lepiej jeździ pociąg relacji Wrocław - Olsztyn. W czwartek spóźnił się do
    Olsztyna o godzinę. Niektórzy pasażerowie zrezygnowali z podróży pociągiem i
    przesiedli się do prywatnych busów.

    Kolejarze tłumaczą, że wszystkiemu winne są pogoda i drobne usterki
    techniczne. Najczęściej psują się pantografy - metalowe konstrukcje na dachu
    lokomotywy, które odbierają prąd z trakcji elektrycznej. Nawet najmniejsza
    grudka lodu na linii trakcyjnej powoduje zwarcie, większa przeszkoda łamie
    urządzenie.

    Ale awaria jednego pociągu powoduje problemy dla podróżujących również innymi
    składami. Pociąg z Wrocławia powinien być w Olsztynie o godz. 20.50. W
    czwartek na jego przyjazd czekali pasażerowie jadący do Elbląga, Braniewa,
    Szczytna i Ełku. Wszystkie połączenia są skomunikowane z pociągiem
    wrocławskim. Kilkaset osób czekało na 28 pasażerów, którzy mieli się
    przesiąść z pociągu jadącego z Wrocławia.

    Kolej tłumaczy się, że tak musi być. - Rozumiem czekających, ale musimy
    pamiętać o wszystkich pasażerach - mówi Antoni Orłowski, naczelnik przewozów
    i gospodarki taborem w Olsztynie. - Gdyby pociągi na nich nie poczekały, te
    osoby nie miałyby jak wydostać się z Olsztyna. To były ostatnie pociągi do
    ich miast.

    Czy PKP nie opłaca się wprowadzić komunikacji zastępczej dla pasażerów
    spóźniających się pociągów? - Nie ma na to pieniędzy - odpowiada Orłowski.

    Teraz większość pociągów jest skomunikowana ze sobą. Gdy spóźnia się jeden,
    odczuwają to pasażerowie innych pociągów. Problemu by nie było, gdyby
    połączeń było więcej. Ale połączenia regionalne wciąż są likwidowane. Po
    zmianach w listopadzie 2004 r. z rozkładu w woj. warmińsko-mazurskim ubyło 41
    pociągów. Teraz kolejarze grożą, że wiosną zlikwidują jedną trzecią
    wszystkich połączeń, jeśli nie dostaną więcej pieniędzy z budżetu
    województwa, więc może być jeszcze gorzej.

    Kolej jest przygotowana na zwrot części pieniędzy za bilet dla pasażerów,
    którzy podróżowali spóźnionym pociągiem. Mogą oni składać pisemne reklamacje,
    wystarczy, że dołączą do niej bilet jednorazowy lub kopię biletu
    miesięcznego. O zwrot kosztów mogą też się starać osoby, które zrezygnowały z
    podróży spóźniającym się pociągiem i pojechały autobusem (do reklamacji też
    muszą dołączyć bilet autobusowy, na którym widnieje godzina przejazdu i
    niewykorzystany bilet PKP lub kopię biletu miesięcznego). Reklamacje należy
    przesyłać do Biura Kontroli Dochodów, ul. Lubelska 46, 10-410 Olsztyn.

    KALENDARZ PKP NA 2006r.

    PKP wydało kalendarz na 2006 r. Na jego stronie tytułowej czytamy "W podróży
    świat wygląda inaczej [...] - czas ma inny wymiar". Na każdej stronie prócz
    zdjęć podróżnych jest też refleksja. Przy styczniu czytamy: &#8222;Nie muszę się
    spieszyć, będę na czas, tak dawno tam nie byłam...". Przy lutym zaś
    znajdziemy puentę: &#8222;Tak pięknie za oknem, tak biało, wszystko się zlewa w
    jedną całość...". Poprosiliśmy o komentarz specjalistę od promocji.

    Dla Gazety

    Marcin Bogłowski, szef domu medialnego Mediacom

    - To trochę bez sensu. Hasła są niespójne z tym, co charakteryzuje koleje.
    Powinno się komunikować takie cechy jak punktualność, wygoda, bezpieczeństwo.
    Wyrażenia są sprzeczne, bo nie pasują do tego, co konsument widzi w
    rzeczywistości, ani co chciałby zobaczyć. Mamy stwierdzenia odwrotne do
    oczekiwań i atutów PKP. To jak pisanie o proszku do prania - "to co, że taki
    brudny..." albo "o jak miło potaplać się w błocie..."





    Temat: 03 we Wrocławiu (telegram)
    1. Pociąg nr RWPPc 76610 relacji Cottbus-Wrocław Gł. kursuje 22.IV.2006,
    nr KWR-243997 według rozkładu jazdy:
    LESZNO GÓRNE przejazd 10:10 c.i.12/11.7: MODŁA 26 c.j.16/15,9; ROKITKI
    33 c.j.7/6,3; MILKOWICE46 c.j.13/12,5; LEGNICA 10:55/11:00 c.j.9/7;
    WIELKIE PIEKARY PODG 05 c.j.5; SZCZEDRZYKOWICE 13 c.j.8/7,5; MALCZYCE 22
    c.j.9/8,1; ŚRODA ŚLĄSKA 30 c.j.8/7,8; MIEKINIA 40 c.j.10/9,5; WROCŁAW
    LESNICA 49 c.j.9/8,9; WROCŁAW ZERNIKI 53 c.j.4; WROCŁAW NOWY DWÓR 55
    c.j.2/1,8; WROCŁAW MUCHOBOR 57 c.j.2/1,5; GRABISZYN 12:02 c.j.5/4,7;
    WROCŁAW GŁÓWNY przyjazd 12:07 c.j.5/4,3
    PRĘDKOŚĆ MAX: OD KM 111 linii 275 (Leszno Górne) - 70, OD KM 74,78 -
    100, OD KM 65,625 - 60, OD KM 64,383 -100, OD KM 6,979 - 70, OD KM 5,229
    LINII 273 - 60 KM/H. Ostrzeżenia stałe wg. dodatku 2. DANE TECHNICZNE:
    LOKOMOTYWA=03.2204-0, OBCIAZENIE=300, DL.POC=160, %M.HAM=93. UWAG!:
    pociąg prowadzony parowozem niemieckim serii 03 {seria według PKP :
    Pm2}; na stacji Wrocław Główny obrządzanie parowozu zapewnia PR WROCŁAW.
    2. Pociąg nr LPPc 066610/1 relacji WROCŁAW GŁÓWNY-WROCŁAW GŁÓWNY kursuje
    22.IV.2006, nr KWR-244035 według rozkładu jazdy:
    WROCŁAW GŁÓWNY odjazd 12:28; GRABISZYN 31 c.j.3/2,9; WR. MIKOŁAJÓW WP2
    33 c.j.2/1,9; WROCŁAW POPOWICE WPS 36 c.j.3/2,5; WROCŁAW NADODRZE
    12:40/45 c.j.4/3,3; WROCŁAW ; POPOWICE WPS 48 c.j.3/2,9; WROCŁAW
    POPOWICE 12:50/55 c.j.2/0,7; WR. MIKOŁAJÓW WP2 57 c.j.2/1,4; GRABISZYN
    13:00 c.j.3; WROCŁAW GŁÓWNY przyjazd 13:05 c.j.5/4,1
    PRĘDKOŚĆ MAX: OD WROCŁAW GŁÓWNY - 50, OD WROCŁAW NADORZE - 60, OD
    WROCŁAW POPOWICE WPS - 20, OD WROCŁAW POPOWICE - 50 KM/H. Ostrzeżenia
    stałe według dodatku 2. DANE TECHNICZNE: LOKOMOTYWA=03.2204-0,
    OBCIAZENIE=0, DLPOC=16
    UWAGI: na stacjach Wrocław Wrocław Nadodrze i Wrocław Popowice zmiana
    kierunku jazdy.
    3. Pociąg nr RWPPc 67611 relacji Wrocław Główny - Cottbus kursuje
    22.IV.2006, nr KWR-244007 według rozkładu jazdy:
    WROCŁAW GŁÓWNY odjazd 18:30: GRABISZYN 35 c.j.5/4,6; WROCŁAW MUCHOBOR 41
    c.j.6/5,3; WROCŁAW NOWY DWÓR 43 c.j.2/1,5; WROCŁAW ZERNIKI 45 c.j.2;
    WROCŁAW LESNICA 49 c.j.4/3,1; MIEKINIA 57 c.j.8/7,6; ŚRODA ŚLĄSKA 19:06
    c.j.9; MALCZYCE 18/21 pt c.j.12/11,2; SZCZEDRZYKOWICE 29 c.j.8/7,8;
    WIELKIE PIEKARY PODG 38 c.j.9/6,7; LEGNICA 19:45/50 c.j.7/4,8; MILKOWICE
    20:00 c.j.10/8,5; ROKITKI 14 c.j.14/12,6; MODLA.26 c.j.12/6,3; LESZNO
    GÓRNE 20:43 c.j.17/15.6; l DALEJ OD STACJI LESZNO GÓRNE WEDŁUG IRUSJ7
    PRĘDKOŚĆ MAX: OD WROCŁAW GŁÓWNY - 60, OD KM 5,229 LINII 273 - 70, OD KM
    6,979 LINII 275 -100, OD KM 63,24 - 60, OD KM 65,96 -100, OD KM 74,78 -
    70. Ostrzeżenia stałe według dodatku 2. DANE TECHNICZNE:
    LOKOMOTYWA=03.2204-0, OBCIAZENIE=300, DL.POC=160, %M.HAM=93.
    4. Parowóz nr 03.2204-0 musi być wyposażony w urządzenia radiołączności
    pociągowej zapewniające komunikowanie się z posterunkami ruchu na trasie
    przejazdu.
    ZAINTERESOWANYCH POWIADOMIĆ
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 117 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.