Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP przyjazdy pociągów Wrocław
Temat: (G) DOTACJA i inne
Zlikwidować linie to bardzo szybko można. Przywrócić ruch to "panie pan wie jakie to koszty" słychać zawsze. Brak frekwencji bierze się najczęściej (jeśli nie zawsze) ze złych godzin kursowania pociągów i braku remontu tras co obniża prędkość kursową. Przykładowo połączenie Wrocław - Głogów. Jeszcze nie dawno 2-3 lata temu w pociągach był taki tłok, że często miejsce stojące znaleźć to był nielada wyczyn, zwłaszcza w poniedziałki i piątki. Obecnie nasze "kochane" władze z PKP pozmieniały godziny kursowania, zmniejszyły ilość połączeń o kilka par i wprowadziły ograniczenia prędkości Np Brzeg Dolny - Wołów 8km prędkość 15km/h. średnia na całej trasie około 37km/h. Linia ta ma status magistrali kolejowej. Na efekty nie trzeba było długo czekać bo teraz chociaż można bez problemu znaleźć miejsce siedzące w każdym pociągu. Ilość podróżnych zmniejszyła się o co najmniej 50% i nadal spada. Główną przyczyną jest idiotycznie ułożony rozkład jazdy w tym roku. Większość ludzi dojeżdża do Wrocławia do pracy i szkoły. Kiedyś wszystkie pociągi przyjeżdżały pół godziny przed 6.00, 7.00, 8.00. Każdy mógł w odpowiednim czasie dotrzeć na miejsce. Obecnie zostały dwa poranne połączenia: przyjazd do Wrocławia 7.45 i 6.05. Do szkoły nie zawsze można zdążyć bo 15 minut to tak na styk jak tramwaj podjedzie coś wiem o tym, a do pracy na 7.00 czy 8.00 to zdecydowanie za wcześnie wielu ludzi opowiada, że muszą stać pod firmą i marznąć, gdyż właściciele firm też przychodzą na 7.00 czy 8.00. Nie można z tej linii teraz zdążyć na żaden poranny expres do Warszawy, gdyż wcześniejszego połączenia nie ma. Nie można pracować na drugą zmianę we Wrocławiu, gdyż ostatni pociąg wraca 21.17 (jeszcze niedawno 23.00, 1.00). Nie można pracować od godziny 6.00 co w wielu firmach jest normą. Przecież takie działania jakiegoś fircyka kolejowego powodują tylko straty dla kolei. Nie ma się co dziwić, że dług PKP rośnie co roku. Winni są nieudaczni pracownicy, których według mnie kolej powinna pozwać do sądu za sabotaż. Głupotę pracowników odpowiedzialnych na kolei za marketing może tłumaczyć tylko niska pensja lub wrodzone choroby psychiczne. Oczywiście wszelkie apele i pisma pasażerów o zmianę kursowania pociągów zostają bez echa. Zapewne przydają się urzędasom w toalecie. I ja tu ma być dobrze.
Temat: Solina przez Sandomierz???
Ponoc od dzis (tak mowi informacja na WCentralnej) Solina wrocila na stara trase. Pozdrawiam, Marcin
Od niedzieli na szlak kolejowy wraca pociąg "San" .Mieszkańcy Podkarpacia będą mieć teraz bezpośrednie połączenie z Gorzowem Wielkopolskim.
Na trasę wróci po przerwie pociąg "San", który znów będzie jeździł przez Jarosław, Przeworsk, Skarżysko. Jego kursowanie zawieszono po lipcowej powodzi, która uszkodziła tory między Sandomierzem a Dwikozami. San będzie wyjeżdżał z Przemyśla o godz. 5.09, przyjazd do Warszawy Centralnej - godz. 12.45. Z Warszawy będzie wyjeżdżał o godz. 14.55 i 22.31 powinien być w Przemyślu. Od niedzieli będzie można bez przesiadek dojechać z Rzeszowa do Gorzowa Wielkopolskiego. - Do pociągu "Przemyślanin" relacji Przemyśl -Szczecin/Świnoujście będą doczepiane wagony, które w Krzyżu będą odpinane od składu i kierowane do Gorzowa - informuje Janusz Wnęk z działu marketingu w Zakładzie Przewozów Pasażerskich PKP w Rzeszowie. "Przemyślanin" będzie wyjeżdżał z Przemyśla o 16.32, a z Rzeszowa o 17.56. Nowe połączenie ze światem otrzymają mieszkańcy Werchraty. Na tej stacji będzie się teraz zatrzymywał nocny pociąg z Zamościa do Wrocławia. Po niedzieli powinien poprawić się również komfort jazdy tym pociągiem. W Rzeszowie będą dołączane do składy trzy wagony drugiej klasy. W Werchracie pociąg będzie o 23.05, z Rzeszowa będzie odjeżdżał o 1.42, a przyjazd do Wrocławia zaplanowany jest na 8.27. Dodatkowy przystanek wprowadzono również na trasie Rzeszów -Częstochowa. Pociąg będzie się teraz zatrzymywał w Czarnej Tarnowskiej.
Temat: Fajna przygoda z PKP i wnioski do SRJP
czyli podróż kolejowa na trasie Wrocław-Mława 26/27.11.2000 r.
Wracałem ostatnio z Wrocławia do Mławy korzystajac z usług PKP. Do Wrocławia (ponieważ zaleeżało mi na czasie dostałem się samolotem EuroLOTu).
Oglądając rozkład jazdy zestawiłem sobie połączenie następująco: P 61204 WWG - WC 23:40 / 05:28 61 Ex 15401 WC - Mława 05:47 / 07:15 (wybrałem przesiadkę na Centralnej z uwagi na większy zapas czasu na ewentualne spóźnienie na WZ by to wyglądalo 61204 przyj. 05:23, 15401 odj. 05:30)
Ponieważ chciałem zatrzymać się na troche w Opolu pojeechałem sobie Wyjechałem sobie WWG Opole P 62206. Do Opola 62206 złapał prawie 15 min w plecy. Zaczałem się obawiać, że mogę nie zdąrzyć na Posejdona na WC.
Okazało się, że 61204 (mój pociąg) w Opolu miał tylko 10 min w pleecy. Później jechał dość przyzwoicie - międzyczas w Czestochowie nie wskazywał na wzrost opoznienia - ale jak się okazało na WZ wtoczył się o godz. 05:47 (czyli o godzinie odjazdu Posejdona z WC) :(
I tu zaczął się dalszy ciąg przygód. Poszedłeem do kasy zażądać zwrotu kwoty za mieejscówkę (niewykorzystana z winy PKP) i zostałeem odesłany na WC, bo od tego miejsca była miejscówka wystawiona. Z lekka zły zażądałem zwrotu dopłaty do Ex, gdyz dalsza podróz pasowała mi "kiblem" lub P 15101. Zostałem z kasy odesłany, że załatwią mi to w Mławie. Ponieważ "kibel" 623 jechał tylko do Nasielska a na WZ nie ma nawet gdzie posiedziec wybrałem wycieczkę EN-57 do Nasielska i tam złapałem P "Mazury" - nota beene z opoźnieeniem prawie 15 min, bo musiał przepuścić IC.
Tak więc na terminowość PKP nie ma co liczyć, ale czy autorzy Noweggo Rozkładu Jazdy (miałbyć bardzieej europejski), ale jak na razie - patrząc na krytykę oraz ilość poprawek SRJP czy Panowie z kierownictwa PKP nie mogą pójść po rozum do głowy i dokonać korekt przyjazdów/odjazdów pociągów w taki sposób, by przy łączonych podróżach tolerancja była większa ??? Przecież łatwo jest uzwględnić stałe opóźnienia niektórych pociągów jako nowelizację rozkładu jazdy.
Temat: Roszady personalne w PR
Witam,
Jak doniosły wiewiórki z drzew na Grójeckiej, dotychczasowy naczelnik odpowiedzialny za pociągi osobowe w biurze marketingu PKP PR pożegnał się ze stanowiskiem na korzyść znanego tu przez niektórych A. Rojewskiego, dotychczasowego Naczelnika Działu Marketingu Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Pan ten wsławił się wieloma niezwykle interesującymi działaniami, między innymi wieloletnim uporczywym utrzymywaniem godzin przyjazdu pociągu osobowego Głogów - Wrocław około 6:50 i Wrocław około 15:05 - Głogów ze względu... no cóż, można myślę łatwo się domyślić. Mimo wielokrotnych próśb pasażerów, pociągu tego nie dało się ruszyć mimo że mógłby pasować znacznie większej rzeszy osób aniżeli tym nielicznym którzy nim podróżowali (oficjalne dane PR mówiły o stu osobach przesiadających się w Głogowie, niezależne badania mówiły o raptem kilku wysiadających w ogóle). Mało tego - latami był to jedyny pociąg jadący gdzie się da po torach szybszych Nadodrzanki, na przykład popołudniówka była jedynym jadącym po niewłaściwym z Brzegu Dolnego do Wołowa (w 2004 na zasadniczym 30, na przeciwnym do zasadniczego 70). Myślę, że miłośnicy z Dolnego Śląska wskażą znacznie więcej jego osiągnięć i decyzji, które czynią go wybitnym fachowcem w tej dziedzinie. Napewno możemy się już teraz spodziewać pociągu w (5) Leszno - Głogów odjazd z Leszna około 20 i Głogów - Leszno w (1) przyjazd do Leszna około 6-ej rano. Napewno frekwencja w nich będzie wysoka.
Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: alekloco malpa o2 kropka pl.
Temat: ZAWIESZENIA ODŁOŻONE !!!!!!!!!!!!!!!
| Wałbrzych -Mezimesti cenię te linie za ich urodę, zwłaszcz WB-Mezimesti za to ze mam tam rodzinę i co jakis czas korzystam z tej lini, jednak naprawde odłożenie zawieszenia tej lini uwazam za bardzo nie korzystne. Jezli ktoś jechał to Mezimesti w sobotę rano to faktycznie może twierdzić że ta linia jest potrzebna, ale sytuacja w dzień roboczy jest tragiczna, a znam to z doświadczenia. Do konca kwietnia kursy tego typu będa tylko kumulowały straty zadowolając przede wszystkim MK. W zamian na dolnymśląsku proponowałbym zająć sie ratowaniem kursów z Wrocławia do Legnicy, Głogowa, Jelcza-Laskowic, Rawicza, czyli tam gdzie faktycznie ktoś jeździ. Ja nie pracuje w PKP ale uwazam że własnie dalsze utrzymywanie lini G na dolnymśląsku powoduje kłopoty innych lini
Witam!
Tak się składa, że wczoraj byłem w Mieroszowi i widziałem poranny pociąg do Mezimesti, jeśli chodzi o ścisłość to goniłem go samochodem i zrobiłem 3 fotki. Podzielam opinię, że taki rozkład jaki tam istnieje nie służy nikomu. Miejscowi od dawna korzystają z busów - tak na marginesie są to w większości całkiem niezłe samochody i kursują bardzo często. Turyści którzy ewentualnie chcą tu dotrzeć są zniechęceni czasem jazdy - np z Wrocławia aby dotrzeć do Mezimesti trzeba wyjechać z Głównego o 6.06 jedzie się aż 3 godziny, a na dodatek w tym rozkłądzie jazdy (tak wynika z internetu) w Czechach nie kursuje pociąg o 9.22 do Nachodu (był taki w zeszłym rozkł). Dla mnie jednak sensowne było kursowanie pociągu posp do Pragi jeszcze w zeszłym roku. Jeśli chodzi o inne linie, to chciałbym zwrócić uwagę, ze nie tylko pociągi z i do Wrocławia wożą ludzi, np żegnając odcinek Chojnów - Rokitki stwierdzam, że na Żagań pociąg wcale nie wozi powietrza, podobnie jest do Lubawki czy miedzy Legnicą a Kędzierzynem, Kłodzkiem a Stroniem i Kudową. Inna sprawa, że PKP funduje podróżnym szereg utrudnień w podróży : - dziwne godziny odjazdów lub przyjazdów (np jak dojechać do szkoły posiągiem który dociera np o 8,48 (poc Kłodzko - Wałbrzych na tej drugiej stacji) lub nawet o 7,48 (poc z Lubawki w Wałbrzychu, na dodatek Głównym...) - "ciekawe" skomunikowania - reszta to już kwestia większych środków finansowych, więc nie będę się czepiał
pozdrawiam - Tomasz Wasiluk
Temat: [wlkp] Wałcz rusza 1 lutego !
Może być problem, bo na naszej części tej linii tak naprawde nie ma większych osad ludzkich i marszałek niechętnie raczej da kase na to. Zobaczymy może
coś na sezon uda sie wykombinować.
W zasadzie to zgadzam się, Drzownowa i Gwda mMała to miejsca w środku lasu OIDP. Ale Słosinko to już całkiem mile położona nad pięknym rynnowym jeziorem dość spora wieś wypoczynkowa [no tak Słosinko lezy jeszcze w Pomorskim :( ]. Z pociagu 77140 gdyby przyjeżdżał do Szczecinka (wychodzi to koło 22:50) po kilkunastu minutach (23:10) jest dogodna przesiadka na sezonówkę Łeba/Kołobrzeg-Wrocław Główny. Np w zeszłym roku musieliśmy jadąc ze Słupska do Poznania jechać do Kołobrzegu żeby wytracić czas. A tak człowiek wsiadłby w Szczecinku :D Z kolei na 77131 przesiąść mogliby się pasażerowie wysiadający z pociagu Wrocław-Łeba/Kołobrzeg (3:11 w Szczecinku) i Katowice-Kołobrzeg/Słupsk (przyjazd o 3:34). Dzięki temu przesiedli by się do 77131 (który po pobieznym wyliczeniu startowałby parę minut po 4 rano), zamiast czekać dodatkową godzinę do 5:10. Nie wiem jak 131 ale 140 na te kilka razy które go widziałem w sezonie w Słupsku miał obłożenie rzędu 90-100% w 2Bhp. Zapewne wiekszośc jedzie tradycyjnie do Kępic, ale być może skorzysta z tego połączenia trochę osób próbujących wydostać się z miejscowości wzdłuż linii do węzła w Szczecinku. Pewnie bym o tym nie pisał, ale nurtują mnie kwestie możliwości wykorzystania bezsensownych pociągów typu LOK gdzie maszyna jedzie dalej wykonując mnóstwo durnych manwerów, wagony zostają, i w zasadzie przy praktycznie niezmienionych kosztach traci się możliwość ew. zysków z potencjalnych podróżnych których na tej linii w sezonie raczej nie brakuje (także co ciekawe wybierających krótszą i szybszą mimo wszystko drogę do Słupska niż przez Białogard), ponosząc i tak koszty jazdy lokomotywy. No chyba że koszty podsyłów lokomotyw do pociągów są na koszt PKP Cargo... To takie moje przemyślenia na szybko związane z kwetsią 77131 i 77140 ;)
Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec
Powiem tak: Ten Twój "podróżny" nie jeździ codziennie, więc się lepiej nie wypowiadaj, że mało ludzie w ogóle jeździ. Wczoraj 8 osób kupiło bilet Dzierżoniów - Nysa - więc tym pociągiem jechali.
Do takich wniosków jakie przedstawiłeś, mógłbyś dojść analizując conajmniej miesięczne zestawienie frekwencji z każdego dnia, a nie relację z jednego dnia.
Idąc dalej Twoim rozumowanie: no to lepiej, aby w ogóle wszystkie ogólnodostępne pociągi osobowe, zrobić służbowe i niech w ogóle tylko kolejarze się wożą.
Owy podrózny jechał w sobote, byc moze to tez miało wplyw na ilosc podroznych. Niestety ja musiałem zrezygnowac z tego polaczenia bo: 1. Nie mam ochoty stac i czekac godzine na poc do Nysy po przyjezdzie z Wrocławia 2. Nie mam ochoty płacic dodatkowej kasy ze wzgledu na posp. 3. Taniej i szybciej wyjdzie mi przesiadka w Brzegu
Ale racje przyznasz ze gdyby poc ten troche opoznic byloby wiecej chetny. Poprzednio ponad polowe podroznych stanowiły osoby jadace do/z Wrocławia. Moje obserwacje dotycza piatkow, oczywiscie w pozostałe dni proporcje moga byc inne.
A tak odnośnie tego kolejarza, który "wychodził ścieżki" ... niech zabiera łapy od pociągów osobowych. Pracuje w innej spółce, w innym województwie i jeszcze żąda by województwo opolskie zapewniło mu dowóz do pracy - przegina pałę - typowy, zadufany w siebie zryty beret, który myśli, że mu się wszystko należy. Conajmniej "święta krowa" !
Tu troche sie roznimy. Wg mnie rozkład powinien byc dopasowany do WSZYSTKICH podroznych a nie tylko kolejarzy lub tylko zwyklych podroznycg spoza PKP. Bardziej powinna sie liczyc ilosc (choc nie zawsze) osób podrozujacych danym pociagiem. Najlepszym wg mnie (niekoniecznie dla UM lub OZPR) jest zamiana KKA na normalne składy lub szynobusy bez zmniejszania ilosci polaczen.
PS Kiedys była mowa o uzywanych zachodnich szynobusach. Na jakim etapie jest ten pomysł ???
PS2 Czy nie mozesz zachowac dla siebie niecenzuralnych słów ??? Czesci społeczenstwa przeszkadzaja wulgaryzmy
Temat: InterCity & Sting
Jesli bylo to przepraszam... http://www.intercity.pl/244
Konnych na Służewcu w Warszawie wystąpi Sting! Tradycją już stało się, że w tak wielkich wydarzeniach muzycznych bierze udział PKP Intercity zapewniając pewny, szybki i bezpieczny transport. Mamy świadomość, że największym problemem dla osób wybierających się na koncert taki jak ten sobotni jest nocny powrót do domu. Dlatego PKP Intercity uruchomiło dwa specjalne pociągi TLK: z Warszawy do Katowic i Krakowa oraz do Poznania i Wrocławia. Dodatkowo miejscówki GRATIS - dla wszystkich kupujących bilet na dowolny pociąg Intercity (IC, Ex, TLK) na przejazd do Warszawy w dniu koncertu oraz bilet powrotny na jeden z dwóch specjalnych pociągów powrotnych TLK. Ważne aby przy kasie i podczas kontroli biletów w pociągu okazać ważny bilet na koncert Stinga.
Bilety premiowane gratisową "miejscówką" oraz bilety na powrotne pociągi specjalne w sprzedaży od czwartku (22 września) od godz. 01.00
Rozkłady jazdy pociągów dodatkowych na powrót z koncertu Stinga: Pociąg I Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena miejscówki Warszawa Wschodnia 00:39 Warszawa Centralna 00:47 01:02 Zawiercie 03:37 03:39 39 zł 3 zł Sosnowiec Gł. 04:06 04:07 45 zł 3 zł Katowice 04:17 04:33 45 zł 3 zł Mysłowice 04:48 04:49 45 zł 3 zł Jaworzno Szczakowa 05:04 05:05 46 zł 3 zł Trzebinia 05:23 05:24 46 zł 3 zł Kraków 05:57 47 zł 3 zł
Pociąg II Przyjazd Odjazd Cena biletu normalnego z Warszawy Centralnej* Cena miejscówki Warszaszawa Wschodnia 00:48 Warszawa Centralna 00:55 01:10 3 zł Sochaczew 01:52 01:53 13 zł 3 zł Łowicz Gł. 02:09 02:10 19 zł 3 zł Kutno 02:42 02:43 41 zł 3 zł Koło 03:14 03:15 31 zł 3 zł Konin 03:33 03:34 35 zł 3 zł Września 04:05 04:06 39 zł 3 zł Poznań 04:42 04:47 45 zł 3 zł Leszno 05:43 05:44 47 zł 3 zł Wrocław Mikołajów 06:50 06:51 50 zł 3 zł Wrocław 07:00 50 zł 3 zł
* W pociągach dodatkowych obowiązują takie same ulgi (np. studenckie, uczniowskie, itd.) jak w innych nocnych pociągach TLK (przypominamy, ze w nocnych pociągach TLK nie obowiązuje bilet weekendowy)
Temat: [tutej] Pociągiem na narty
http://www.tutej.pl/cms.php?i=6018
Niedziela, 15.01.2006, 07:58 Maciek Morze
Pociągiem na narty
Od jutra PKP Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe pociągi na czas ferii. Będą one wozić podróżnych do najpopularniejszych miejsc zimowego wypoczynku.
Dodatkowe pociągi będą jeździły przez ponad miesiąc, do 26 lutego. Wtedy kończy się ostatni termin zimowych ferii. Wielkopolscy uczniowie będą odpoczywać właśnie w tej turze.
Podróżując pociągiem, warto znać nową ofertę cenową zaproponowaną przez PKP PR. Na tańszy przejazd możemy liczyć kupując bilet "Bilet na 5-tkę" (pięć przejazdów za cenę czterech) lub "Szczęśliwa 13-tka" (trzynaście przejazdów za cenę dziesięciu). Przed rozpoczęciem każdej podróży bilet należy aktywować w kasie - można to uczynić poza kolejką. Bilet kupuje się na wybraną relację, w razie wydłużenia podróży lub przejścia do klasy 1 wystarczy dopłacić różnicę.
Przypominamy, że zgodnie z taryfa na przewóz osób, rzeczy i zwierząt PKP PR, każdy podróżny może przewozić ze sobą bezpłatnie jedną parę nart.
Wśród ponad 30 pociągów można znaleźć kilka przejeżdżających przez stolicę Wielkopolski:
- "Wiking" Szczecin Gł. 5.50 - Wrocław Gł. 10.56/ Szklarska Poręba Górna 16.00 (odjazd z Poznania Gł. 8.35) - "Wiking" Szklarska Poręba Górna 9.20/ Wrocław Gł. 14.40 - Szczecin Gł. 19.47 (przyjazd do Poznania Gł. 17.07) - Gdynia 19.46 - Szklarska Poręba Górna 9.05 (odjazd z Poznania Gł. 0.36) - Szklarska Poręba Górna 18.49 - Gdynia Gł. 8.20 (przyjazd do Poznania Gł. 2.43) - (Gdynia Gł. 19.46) Wrocław 4.22 - Kudowa Zdrój 8.10 (odjazd z Poznania Gł. 0.36) - Kudowa Zdrój 19.56 - Wrocław 23.14 (Gdynia Gł. 8.20) (przyjazd do Poznania Gł. 2.43) - "Podhalanin" Zakopane 21.36 - Poznań Gł. 9.03 - "Podhalanin" Poznań Gł. 19.54 - Zakopane 07.08
było juz gdzieś mowione, w dodatku jest na pr.pkp.pl zaśmiecasz ;)
Temat: [tutej] Pociągiem na narty
http://www.tutej.pl/cms.php?i=6018
Niedziela, 15.01.2006, 07:58 Maciek Morze
Pociągiem na narty
Od jutra PKP Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe pociągi na czas ferii. Będą one wozić podróżnych do najpopularniejszych miejsc zimowego wypoczynku.
Dodatkowe pociągi będą jeździły przez ponad miesiąc, do 26 lutego. Wtedy kończy się ostatni termin zimowych ferii. Wielkopolscy uczniowie będą odpoczywać właśnie w tej turze.
Podróżując pociągiem, warto znać nową ofertę cenową zaproponowaną przez PKP PR. Na tańszy przejazd możemy liczyć kupując bilet "Bilet na 5-tkę" (pięć przejazdów za cenę czterech) lub "Szczęśliwa 13-tka" (trzynaście przejazdów za cenę dziesięciu). Przed rozpoczęciem każdej podróży bilet należy aktywować w kasie - można to uczynić poza kolejką. Bilet kupuje się na wybraną relację, w razie wydłużenia podróży lub przejścia do klasy 1 wystarczy dopłacić różnicę.
Przypominamy, że zgodnie z taryfa na przewóz osób, rzeczy i zwierząt PKP PR, każdy podróżny może przewozić ze sobą bezpłatnie jedną parę nart.
Wśród ponad 30 pociągów można znaleźć kilka przejeżdżających przez stolicę Wielkopolski:
- "Wiking" Szczecin Gł. 5.50 - Wrocław Gł. 10.56/ Szklarska Poręba Górna 16.00 (odjazd z Poznania Gł. 8.35) - "Wiking" Szklarska Poręba Górna 9.20/ Wrocław Gł. 14.40 - Szczecin Gł. 19.47 (przyjazd do Poznania Gł. 17.07) - Gdynia 19.46 - Szklarska Poręba Górna 9.05 (odjazd z Poznania Gł. 0.36) - Szklarska Poręba Górna 18.49 - Gdynia Gł. 8.20 (przyjazd do Poznania Gł. 2.43) - (Gdynia Gł. 19.46) Wrocław 4.22 - Kudowa Zdrój 8.10 (odjazd z Poznania Gł. 0.36) - Kudowa Zdrój 19.56 - Wrocław 23.14 (Gdynia Gł. 8.20) (przyjazd do Poznania Gł. 2.43) - "Podhalanin" Zakopane 21.36 - Poznań Gł. 9.03 - "Podhalanin" Poznań Gł. 19.54 - Zakopane 07.08
Temat: Historia z zycia wzieta - jak zadowolić pasaż era dobrym rozkładem jazdy
Nie ma to jak popsuć obowiązujący rozkład jazdy do reszty...
Jakieś 3 dni temu moja mamuśka z uśmiechem na twarzy mówi, że powie mi coś na temat PKP i połączeń kolejowych.... Myślę sobie oho - znowu coś zbroili i będzie kolejne narzekanie, ale mama po chwili dodaje: "ale tym razem coś pozytywnego"... - to się zdziwiłem i tym bardziej zainteresowałem. A mamuśka opowiada, jak to jedzie w mroźny poranek pociągiem Poznań - Wrocław (76930, P-ń odj. 5:00) i myśli negatywnie o długim czasie na przesiadkę w Lesznie na Głogów. Pociąg 76333 Leszno - Głogów, bo o nim mowa, miał w zeszłym rozkładzie odjazd 18 minut po przyjeździe owej osobówki z Poznania, bo bezsensownie czekała na przyjazd Wielkopolanina (ot, wymysł poznańskiego marketingowca PR-u, który uważa, że to niesamowity "+" skomunikować taki ekspres z osobówką), a że od czasu zmiany rozkładu mama nie jechała tym połączeniem nie wiedziała, tak więc zachwycona mówi jak to wsiadła i zaraz pociąg ruszył (teraz odjazd po 8 minutach !). Rzeczywiście powód do radości dla normalnego pasażera, jakim jest moja mama, duży...
Opowieść byłaby nudna, gdyby nie było "nieszczęśliwego zakończenia". Kto wprowadzał poprawki już wie, Kiefer pewnie tym bardziej, że od 9 lutego PKP zmienia rozkład owej osobówki Poznań - Wrocław. Teraz pojedzie 25 minut wcześniej, czyli odj. 4:35 - tak dobrze to moja mama, podczas kilkuletniej już kariery pasażera tego połączenia, nie miała. Zamiast 8 minut czekania, czy 18 jak było poprzednio, teraz będzie miała 34 minuty... Cóż za hojność, że strony PR-u, pozwalają spędzić na leszczyńskim dworcu dodatkowe minuty - ciekawe jak mamusia zareaguje na tą wieść, w związku z niedawnym pochwaleniem PKP-u za pozytywną zmianę ?
Ponieważ podejrzewam, że rozkład pociągu 76930 został zmieniony na wniosek ZPR Wrocław, ze względu na dowóz na godz. 8:00 do Wrocławia także osób spoza Żmigrodu, bardzo byłbym zadowolony, gdyby Wojtek trochę oświecił sprawę owych zmian i jak na połączenia do Głogowa zapatruje się Dolnośląski ZPR ?
Pomijam fakt "uprzywilejowania" także innych połączeń Głogowa z Poznaniem, jak np. rano przyjazd z Głogowa 7:09, odjazd do Poznania 7:37 (a było kiedyś 3 minuty i pasażerowie byli zadowoleni, a obecnie 12 minut wcześniej ucieka BEM), czy wieczorne połączenie przesiadkowe w Lesznie 21:36 / 22:19 (a jeszcze 2 rozkłady temu było kilka minut).
Psujemy dalej, ciągle za dużo osób jeździ tymi pociągami ?...
Mick M.
Temat: Zwrot kasy
W podrozowanie pociagami wliczone jest ryzyko spoznien. Nawet jak bys jechal wlasnym samochodem to zawsze moze cos Ci wypasc podczas jazdy. Tylko, ze wtedy wiesz co sie stalo.
I wtedy dajesz gaz do dechy lamiac przepisy i ryzykujac zycie innych(bo, ze wlasne to nawet lepiej - selekcja naturalna)
Jadac pociagiem czlowiek jest troche bezsilny wobec tego co sie dzieje, nic nie wie, oprocz tego, ze pociag stoi zamiast jechac.
Gdzie w przepisach dotyczacych korzystania z PKP jest, ze kolej nie odpowiada za zdarzenia od kolei niezalezne. Tylko czy jest gdzies wykladnia pojecia: "od kolei niezalezne" ? Czesto jadac pociagami slysze podczas dluzszych nieoczekiwanych postojow oburzenie innych podroznych: Co sobie w h.. leca ! itp. Moge zrozumiec spoznienia wynikle z przyczyn niezaleznych, ale zlosliwosc i glupota pracownikow PKP czasmi potrafi niezle wkurzyc. Historia z lipca:
Stacja Leszno. Byla burza, drzewo zerwalo trakcje, a pospieszny z Olsztyna do Wroclawia jadac polamal patyki. (to wszystko dowiedzialem sie dopiero w Rawiczu od dyzurnego ruchu). 00.00 - teoretyczny przyjaz pociagu - w glosniczkach cisza, 00.30 - zapowiedz: pociag z O do W opozniny 40 minut od planowego przyjadu 00.45 - zapowiedz: opznienie 1 godz. 01.00 - przyjezdza zapowiedziany express Z Gdyni do Wroc. opozniny 15 minut, zapowiedzi o pospiesznym nie ma, 01.05 - express odjezdza , jest zapowiedz o pospiesznym opozniony 1.30 godz, (nikt do expresu nie wsiadl, bo nikt nie chcial doplacic, a wszyscy liczli na szybki przyjazd posp) 01.40 - cisza, pani w okienku kasowym nie chce przyjmowac zwrotow biletow, nakrzyczala na podroznego i z hukiem zamknela okienko, 01.50 - przyjezdza IC W-wa W-w, o posp cisza. 02.05 - przyjezdza os. z Poznania do Rawicza, w koncu wsiadam, nie czekajac na dalsze dzieje posp., we wroclawiu odbieram nadplate do pospiesznego. HAPY END
Wkurwic sie szlo gdy nikt w Lesznie nie chcial powiedziec co jest grane. Kobietka z kasy jeszcze dolala oliwy do ognia. Gdyby nie interwancja SOK to kilku bardziej krewkich podroznych pobiloby jakis kolejarzy. Czy nie moznabylo powiedziec, ze pospieszny sobie stoi i jeszcze troche postoi chetnie bym wsiadl do expresu i doplacil te kilka zlotych tylko zeby byc w domu o rozsadej porze. Czy sa jeses badania: jakie sa przyczyny spoznien pociagow ? Przeciez przed wojna pociagi az tak sie nie spoznialy ! (Wiem to z opowiesci dziadka maszynisty) Co jest grane ?
Wojtek
--
kovaL
http://www.plcoach.topnet.pl
http://free.polbox.pl/k/kvlkrc
mobile: +48 501 165 101
ICQ#: 18714566
Temat: Zmiany w kursowaniu pociągów Kwalfikowanych (od.6.01)
Oto co podaje PKP-IC :
W rozkładzie jazdy obowiązującym od 06.01.2002 wprowadzono następujące zmiany w ruchu pociągów kwalifikowanych.:
1. Pociąg Ex "KORMORAN" Zamieniono na pociąg pospieszny likwidując połączenie pociągiem kwalifikowanym między Warszawą a Olsztynem.
2. Pociąg Ex "BŁĘKITNA FALA" Poprowadzono w relacji Warszawa - Świnoujście / Kołobrzeg przez Poznań Gł. z dzieleniem składu na stacji Stargard Szczeciński (bez grupy wagonów z Łodzi) Odjazd z Warszawy Centralnej o 6.10 Przyjazd do Warszawy Centralnej o 22.35 -postoje: Kutno, Konin, Poznań, Krzyż, Stargard Szczeciński., Wysoka Kamieńska, Międzyzdroje; Białogard. -terminy kursowania: 22.06.2002 - 01.09.2002
3. Pociąg Ex "POSEJDON" W terminach: 22.06.2002 - 01.09.2002 poprowadzono w skróconej relacji Warszawa Zach. - Koszalin - Warszawa Zach. zamiast jak dotychczas do Kołobrzegu.
4. Pociąg Ex "POMORZANIN" Poprowadzono 10 min. wcześniej na całej trasie w relacji Gdynia Gł. - Wrocław Gł. (Gdynia Gł. odj. 4.52).
5. Pociągi IC "GÓRNIK" oraz IC "STANISŁAW WYSOCKI" Dodano postój na stacji Ruda Chebzie.
--------- I to by było wszystko. Kormorana zrobili pospiesznym. Jak była dyskusja "EX Opolanin" to ktoś rzucił, że Kormoran i Opolanin będą pospiesznymi od nowego rozkładu. A tu tylko Kormoran. Podejrzewam, że Opolanin bedzie EX, bo nim go "wykwalifikuja" to wcześniej jeszcze pojedździ z ceną rynkową, a narazie jest jeszcze w taryfie EX...
pozdrawiam Michał Mraczek Miłośnik Pociągów Kwalifikowanych
Temat: Koniec połączeń międzynarod owych z Wrocławia :-((((((((
| A tak na prawdę jakie była frekwencja w pociągu Warszawa-Drezno w ruchu | międzynarodowym | Nie wiem do czego się dąży, ale wpadłem w tej chwili na pomysł zrobienia | dziennego pociągu Warszawa-Drezno. Wyjazd z Warszawy rano. Czas przejazdu
do Wrocławia do 5h (musiałby jechać przez Poznań, gdyż Warszawa, Poznań i Wrocław mogą wygenerować największy ruch). Potem na odcinek Wrocław-Drezno też ca. 5h (obecnie jest 5h25m). Przy wyjeździe z Warszawy około 8-mej przyjazd do Drezna byłby około 18-tej.
Z punktu widzenia maksymalizacji szybkości z Warszawy (lub Poznania) do Drezna to najszybciej byłoby zapewne przez Berlin. Wawa C. - Berlin Ostbhf. BWE ok.5:50, Berlin Ostbhf-Dresden Hbf ok. 1:50. Razem ze zmianą czoła w Berlinie wyszłoby ok. 7:50 zamiast 10:00.
Można byłoby
| go puścić w planie obecnego "Zielonogórzanina". Pokryłby odcinek Warszawa- | Poznań, strata dotknęłaby tylko odcinek Poznań-Zielona Góra. | Myślałem też o przedłużeniu "Oleńki" ale wtedy byłby dłuższy czas przejazdu i raczej niższa frekwencja w ruchu międzynarodowym.
To co proponujesz, to jest IMHO (do pewnego stopnia oczywiście) przywrócenie na odcinku Wawa-Drezno bezpośredniej relacji dawnego "Frankfurtera". A "Frankfurter" AFAIR był dzielony i miał swoją cześć górnośląsko-krakowską. To może w takim razie kawałek do Poznania i Wawy, kawałek do Kraka dzielone we Wrocku.
| Inna możliwość to zrobienie dziennego pociągu siłami PKP IC poprzez | przedłużenie "Ślęży".
O kurcze to IC "ŚLĘŻA" do Zgorzelca, a nawet Dresdna???
Niemcy by mieli niejaki kłopot z przecytaniem tej nazwy. Na niemiecki odpowiednik Ślęży my nie możeby się zgodzić. Trzeba by pociąg przemianować na jakąś neutralną a pomysłową i oryginalną nazwę np. Dresden-Warszawa-Express ;-)
No nie wiem. Wrocław-Zgorzelec ok. 160 km. (IR jedzie w praktyce 3 godziny.) Można skrócić czas jazdy do 2,5 h już dziś, ale to za długo. Poza tym pociąg nie zatrzymywałby się w Bolesławcu, Chojnowie, Miłkowicach. Zatem tracąc "masę" pasażerów...
Co więcej traciłby też pasażerów ze Zgorzelca i Weglińca zniechęconych cenami biletów.
Przemek
Temat: [Rze] Po wyremontowanych torach hula wiatr
http://www.pressmedia.com.pl/arch/d.asp?u_file=2006/2006-12-06/b.txt
W najbliższą niedzielę (10 bm.) wejdzie w życie nowy rozkład jazdy PKP. W naszym regionie będzie o 14 mniej pociągów i uruchomionych zostanie 8 nowych połączeń.
Na terenie Podkarpacia kursowały będą 132 pociągi regionalne oraz 8 międzynarodowych w ruchu przygranicznym z Ukrainą i Słowacją.
<<<<<< Po kilkunastu latach przerwy przywrócony zostanie ruch pociągów na odcinku Rzeszów-Kolbuszowa. Na tej trasie kursować ich będzie sześć. Jest to jednak uzależnione od dofinansowania przez samorząd wojewódzki.
- Samorząd wojewódzki przekazał nam na razie tylko 27 mln zł na sfinansowanie przewozów regionalnych. Potrzeba aż 35 mln zł - mówi Jerzy Churawski, dyrektor Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - W czwartek (7 bm.) będziemy jeszcze negocjować z Urzędem Marszałkowskim. Jeżeli marszałek nas wesprze i przekaże kolejne środki, to od 2 stycznia, a nie od 10 grudnia, wyjadą pierwsze pociągi do Kolbuszowej.| | |
Na trasie Dębica-Tarnobrzeg będzie o 4 pociągi mniej niż dotąd, Rzeszów-Jasło - o 2 pociągi mniej, Stróże-Jasło - o 2 kursy mniej, Krosno-Zagórz - o 2 kursy mniej, Stalowa Wola Południe-Rzeczyca - o 2 kursy mniej, Dębica-Rzeszów - o jedno połączenie mniej, Tarnobrzeg-Stalowa Wola Rozwadów - o jeden pociąg mniej. Skróceniu uległy relacje 9 pociągów z trasy Przeworsk-Tarnobrzeg na Przeworsk-Stalowa Wola Rozwadów.
MARIUSZ ANDRES
****
Nowe kolejowe połączenia międzywojewódzkie
Pociąg Stacja początkowa Godz. odjazdu Stacja końcowa Godz. przyjazdu
''Galicja'' Przemyśl 5.10 Szczecin 18.13
''Roztocze'' Przemyśl 13.58 Wrocław 22.03
''Cegielski'' Przemyśl 10.33 Poznań 22.05
# Przemyśl 22.03 Jelenia Góra 11.23
''Bieszczady'' Przemyśl 15.53 Gliwice 21.55
''Wisłok'' Rzeszów 23.23 Warszawa Zach. 4.41
Super Nowości z dnia 06_12_2006
Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec
Zakładam ze liczba 140 kolejarzy jest prawdziwa.
Nie jest. Rano jeżdzi ok. 30-40 osób,z tego 3/4 PKP. Wcześniej kolejarze wymusili, by pociąg jechał wcześniej do Kamieńca (przed 6-ą) (bo do Wrocławia jedzie wicedyrektorka z Cargo i kolejarze pracują 6-18. W efekcie dwa-trzy lata temu przestało z pociagu korzystać ponad 20 uczniów, którzy jeżdzili pociągiem do Ząbkowic do szkoły na 7-ą, gdyż przesiadka na Jaworzynę zmieniła się w blisko 40 minut czekania.
Co do pociagu 10:45 z Kamienca do KK to jest nieciekawie. W ostatnia sobote owym pociagiem wg. pewnego podróznego jechało 3 podroznych (słownie trzech). Wszystko przez to ze nie ma zadnego skomunikowania w Kamiencu z tym pociagiem. Z Kłodzka pociag przyjezdza po odjezdzie szynobusa, na poc do Wrocławia trzeba czekac godzine. W przeciwnym kierunku podobnie dodatkowo jeszcze jest to
posp
Trzeba podziękować DZPR, któy zmienił pory kursów osobowych,że nam nie pozostało nic innego jak dac szynobus godzinę wcześniej. Ale mamy teraz przesiadkę w naturalne relacji Legnica-Nysa. Wkamieńcu tak są teraz pociągi, że nie da się utrzymać skomunikowań na wszystkie kierunki.
do Pragi wiec tym bardziej nikt nim nie pojedzie.
W takim razie wypadałoby sie zastanowic czy nie lepiej utrzymac polaczenia rannego kosztem przedpoludniowego, bo dla tych kilku osob raczej nie warto utrzymywac polaczenia, chyba ze zmieni sie godzine przyjazdu/odjazdu
Rano nie ma wolnego szynobusu. Pierwszy jedzie o 4:36 do KK, drugi o 6:16, trzeci jest w Namysłowie. Opole więcej ich nie ma. A lok+bh kosztuje tyle, zę bilety kolejarzy nie starczą nawet na 1% pokrycia kosztów przychodami.
Koordynator
Koordynator
Temat: Berlin - dojazd i afteshow party
| Musimy sie wszak jakoś umówić , spotkać , kupić | | browary wsiąsc w pociąg i ruszyć .
| pociag z Olesna (dotyczy mnie i Gwiazdora) Olesno-Gorzów Wlk. wyjazd | o 5:26(przyjazd 14:01) lub 6:03 (14:01) lub 7:39 (17:08) lub 9:15 | (18:30). Dwie ostatnie godziny odpadaja, w ogole jakos pozno to | wszystko...
| jest inne rozwiązanie...pojedziemy do Wrocławia ,stamtąd razem do | Gorzowa...tylko,że do Wrocka pociąg przyjeżdża o 4:55 lub 7:31,z | Wrocławia (połaczenie,zeby w miare wczesnie byc w Gorzowie) 5:34 lub | 6:27 (przyjazd w obydwu przypadkach o 11:44).Tak chyba bedzie | najszybciej.Czekam tylko na wiesci z Gorzowa i Wrocławia
Wszystko juz wiem. Jest pociag z Kostrzyna (nad Odra) do Berlina za 115 (sto pietnascie) zl w jedna strone. Na jednym bilecie moze jechac 5 (piec)
osob.
czy bedzie rowna podzialka po 5 osob?
Wychodzi wiec 23 zl na osobe. Bilety mozna kupic na miejscu, czyli w Kostrzynie. Musicie jeszcze doliczyc po 8zl za przejazd przez most graniczny (tyle "kochana" PKP zada za 2 km).
Znalazlem takie polaczenie (IMO najlepsze, zeby razem jechac i zdazyc jeszcze na odprawe celna):
Wyjazd z Wrocławia 5:34 - w Krzyżu 9:24 (posp.)
to tak znalazlam...wyjazd z olesna o 1:19, o 4:55 jestesmy we Wrocku,potem zgarniamy Czaka
Z Krzyża 10:30 - w Kostrzynie 12:46 (osobowy) O 11.44 jestescie w Gorzowie, my sie tylko dosiadamy :-)
pasuje...
Z Kostrzyna 13:07 - w Berlinie-Lichtenbergu 14:28 czas podróży: 8:54
bedziecie skazani na moja glupia gadke przez prawie 9 godzin =]
Na miejscu sa dwie mozliwosci: albo idziemy z buta (z mojej mapki metra wynika, ze chyba nie jest daleko, ale moge sie myslic, bo to jest tylko schemat), albo kupujemy bilet za 2 ? (wazny 2 godziny) i jedziemy
s-bahnem.
jestem za..na miejscu mnie poprzecie.. (hehee...znam zycie)
As you wish. Nie wiem czy bedzie sens tluc sie do centrum na jakies zakupy. Ja wole czekac przed Arena.
popieram!
A co z reszta? Wiem, ze Foxer z Iwona tez chcial jechac z nami, a jak
inni?
ja polegam na waszych pomyslach... w koncu jestem niepelnoletnia i podlegam Waszej opiece.Aha,jak bedziemy spac na dworcu i nas policja zgarnie,to was wypuszcza,bo macie skonczone 18 lat,a co ze mna?
Temat: Czy od grudnia będą pociągi do Drezna?
| Wątpię, aby w takim paraliżu komunikacyjnym jaki jest na E30 Niemcy | chcieli | póki co prowadzić swoje składy. Pamiętaj, że linia 278 Węgliniec - | Zgorzelec | to póki co jeden tor, stacja Węgliniec jest w przebudowie, szlaki | Zebrzydowa - | Węgliniec, Bolesławiec - Zebrzydowa i Okmiany - Tomaszów Bol. także, a | niebawem roboty rozpoczną się na szlakach od Legnicy w kierunku Wrocławia. | Czy | zatem np. czas jazdy z Wrocka do Legnicy (już teraz ok.90 min) i dalsze | utrudnienia w kierunku na zachód są nęcące dla DB?
Myślę, żę modernizacja linii E-30 nie ma tu większego znaczenia. Ruch pasażerski i tak jest bardzo mały. Linia E-20 też była modernizowana i pociągi do Niemiec jeździły bez przeszkód. Natomiast czas przejazdu na odcinku Legnica-Węgliniec już znacząco się skrócił w porównaniu z tym co było przed rozpoczęciem robót na szlaku. Pociąg osobowy mógłby teraz pokonać odcinek Legnica-Bolesławiec w 45 minut, jednak rozkład jazdy jest tak idiotycznie ułożony, że niektóre pociągi stoją po kilka minut (od 3 do 8) na prawie wszystkich stacjach.
Zgadzam sięz przedmówcą mowy, nawet ja nie lliczyłabym na niemiecki tbor na naszych liniach. To, że rozkład jest idiotycznie ułożony to widać, jak czasem pasażerowie klną w pociągach jeżdzących po Dolnym Śląsku (zachęcam do przyjazdu). Ale najśmieszniejszy to jest ten absurdalny pociąg Kłodzko-Kudowa Zdrój o 4:18 ciekawe kto nim jeździ? Bedą musiała się wybrać. Bo ciężko mi będzie się z tą linią rozstać. A ciekawe czy PKP PR w ramach pociągów aglomeracyjnych uruchomią linię chociaż do Sobótki, bo przecież Kobierzyce są już rejonem inwestycyjnym największym w Polsce. A brak połaczenia kolejowego (i tragiczny stan infrastuktury torowej) zmusił kilku inwestorów do rezygnacji. PKP działa na szkodę gospodarki!
Temat: OSTATNI POCIĄG Z HRUBIESZOWA
Wroclawia na starcie mial 50% zapelnienia (a jechalo chyba 8 czy 10 wagonow) - to o czyms swiadczy.
PKP samo zadbało, o to by mieć wreszcie powód do likwidacji tego pociągu. Jeszcze w RJ na lata 2002/2003, łączniki hrubieszowskie od nocnego pośpiesznego z Wrocławia, cieszyły się nawet w dni powszednie poza wakacjami i feriami niezłą frekwencją. Dopiero w poprzednim rozkładzie, wprowadzenie podziału na wakacyjną i poza wakacyjną wersję nocnego pospiesznego z Wrocławia do Zamościa spowodowało utratę przez niego większości pasażerów i co za tym idzie również utratę pasażerów przez łączniki do Hrubieszowa. Od dawna wiadomo było, że 90% podróżnych w osobowym do Hrubieszowa, to ludzie, którzy do Zamościa przyjechali nocnym z Wrocławia. Jeżeli więc godzinami przyjazdów/odjazdów, do/z największych śląskich aglomeracji skutecznie odstraszono większość dotychczasowych pasażerów nocnego, to automatycznie odbiło się to na frekwencji w łączniku. Dla przykładu. W 2003 roku miałem okazję jechać w pewną majową środę na trasie Katowice - Werbkowice. W jedynym dostępnym dla podróżnych wagonie (z czterech jakie były w składzie pociągu do Hrubieszowa) jechało ze mną mniej więcej 40 osób. Jesienią tego roku w pewien zwykły dzień roboczy osobowym do Hrubieszowa jechał mój znajomy i oprócz niego w wagonie było tylko 15 osób. To chyba wystarczy za komentarz, do polityki jaką prowadzi LZPR wobec nocnego połączenia Wrocław - Zamojszczyzna i linii hrubieszowskiej. A przypomnijmy sobie, że dalekobieżny Wrocłw - Hrubieszów / Bełżec, dopóki jeździł, był mimo fatalnego standardu bodaj najpopularniejszym ze wszystkich dalekobieżnych połączeń na Zamojszczyźnie.
Pozdrawiam, BS
Temat: Nowy RJ - Czestochowa
Kolej wprowadza nowy rozkład jazdy pociągów od 10 czerwca. Prawdopodobnie będzie obowiązywał tylko przez pół roku.
Dyrekcja Generalna Polskich Kolei Państwowych co kilka miesięcy zapowiada wprowadzenie dużych ograniczeń przewozów pasażerskich na liniach regionalnych. Zdaniem specjalistów z PKP kolej ponosi bardzo duże straty na liniach lokalnych. Toteż przy okazji każdej zmiany rozkładu jazdy można się spodziewać redukcji połączeń.
Kolej jest tak biedna, że chce zlikwidować aż 1500 połączeń, jeżeli nie dostanie wystarczających dotacji z budżetu państwa. Tym razem ograniczenia jeszcze nie obejmą Częstochowy. Zmiany w kursowaniu pociągów są właściwie kosmetyczne. Dotyczą minutowych różnic w odjazdach i przyjazdach. I tak np. pociąg pospieszny Kmicic do Warszawy będzie odjeżdżał o godzinie 5.26, teraz o 8.50, wcześniej bo o 7.55 wyjedzie Soła do Łodzi [chyba mialo byc 'Z LODZI' - przyp.Kief.] i Panorama do Wrocławia: o 10.11. Wydłużona zostanie trasa pospiesznego Orlika, który teraz o 18.18 wyjeżdża do Krakowa, a pojedzie o tej samej porze dalej, bo do Rzeszowa. Na Stradom wraca pociąg relacji Szczecin - Przemyśl i będzie jeździł codziennie.
Czerwcowy rozkład jazdy ma obowiązywać tylko do końca roku. Kolej wciąż boryka się z problemami finansowymi. Na dofiansowanie regionalnych przewozów pasażerskich potrzebuje 100 milionów złotych, które powinien wypłacić Urząd Marszałkowski. Jeśli PKP nie będą otrzmywać dotacji zaczną likwidować najbardziej deficytowe połączenia lokalne. W naszym regionie już zlikwidowano kilka lokalnych połączeń. Jesienią 1999 r. zawieszono kursowanie popołudniowego pociągu relacji Częstochowa - Tarnowskie Góry oraz nocnego Częstochowa - Chorzew Siemkowice. --- za: portal naszemiasto.pl
Pzdr, Kiefer
Temat: 01.02.2007 - uruchomienie pociagow dla zaliczakow i focistow
Witam wszystkich bardzo serdecznie i radosnie!
Tym ktorzy jeszcze nie wiedza - pragne przyniesc fenomenalne wiesci o tym, ze jest swietnie i w ogole supermilo, bo wraz z dniem 01.02.2007 bedziemy mieli kolejna reaktywacje - czyli wielki i tryumfalny powrot pociagow osobowych na odcinku Legnica - Lubin Gorniczy.
Wytypowane do przedluzenia zostaly prawie wszystkie pociagi, ktore akurat
zostaly objete dwa wieczorne z Wroclawia do Legnicy. W druga zas strone sytuacja wyglada podobnie - tyle tylko, ze poranny zamiast z Chojnowa do Wroclawia, pojedzie z Lubina. Czas przejazdu dla osobowych mozna przyjac mniej/wiecej zblizony jak dla pospiecha (czyli okolo czterdziestu kilku minut).
Reasumujac - obiegi domykaja sie pieknie, a wiec oferta jest super:
Wroclaw - Legnica - (Lubin) - czas przyjazdu/odjazdu do/z Lubina przyblizony: 06:05 - 07:20 - (08:10) - (D) 08:14 - 09:55 - (10:40) - (D) 15:30 - 16:45 - (17:30)
(Lubin) - Legnica - Wroclaw (05:10) - 05:56 - 07:17 (09:00) - 09:40 - 10:57 - (D) (11:20) - 12:02 - 13:17 - (D)
Smiac sie czy plakac nad marnotrawstwem forsy przez te pare miesiecy? Przeciez nie trzeba udowadniac ze w takiej formie nie ma to najmniejszego sensu. Sa to dobre godziny by wybrac sie na zaliczenie trasy za dnia albo jakas pamiatkowa fotke nim to znowu zawiesza. Szkoda tylko tych jednostek, ktore beda kiblowac w Lubinie noca.
UMWD i PKP PR zapraszaja do korzystania ze swojej oferty :)
-- TK
P.S. Niech nikt mi nie pisze, ze narzekam. Wszak widac, ze jest super ;) Bardzo mnie cieszy reaktywacja połączenia z Lubinem, ponieważ jestem właśnie fanem focenia i zaliczania tras kolejowych i dziękuję za tak wspaniałą wiadomość. Może i ja się doczekam raektywacji połączenia Siedlce - Sokołów Podlaski, ostatnio właśnie byłem świadkiem kursu SM42 ze składem towarowym. Pozdrawiam
Temat: Proby na CMK 200 km/h
Witam wszystkich.
temat przejazdu lokomotywy EU43
NA WNIOSEK POD (TELEGRAM NR POD1-87/00),W DNIU 29 KWIETNIA BR. PRZEPROWADZIC POCIAGI PROBNE W CELU DOKONANIA PROBNYCH JAZD Z NOWA LOKOMOTYWA SERII EU43 Z PREDKOSCIA MAXYMALNA PO LINII CMK - 200 KM/GODZ (NA UZGODNIONYCH ODCINKACH) JAK NASTEPUJE: 1) POC.NR 14640/41 W REL.WARSZAWA GROCHOW - SOSNOWIEC GLOWNY: WARSZAWA GROCHOW ODJ: 11.33, WARSZAWA WSCHODNIA 11.46 - 11.59, WARSZAWA CENTRALNA 12.06, GRODZISK MAZ. 12.30, ZAWIERCIE 13.57, SOSNOWIEC GL.PRZYJ.14.24
Na podstawie tego telegramu postanowiłem sprawdzić prawdziwość tej informacji i okazało się że w Sosnowcu nic na ten temat nie wiedzą i nie mają nawet telegramu. Dopiero dyspozytor odcinkowy przedstawił mi szczegółowy rozkład jazdy: do Sosnowca przyjazd 14.24 jako pociąg 14641 i po dwuminutowym postoju dalej jako 41640 przez łącznicę do Sosnowca PŁD, podg Dorota i Dąbrowę Górn. Tworzeń do Dąbr. Górn. Ząbkowice i dalej w kierunku CMK. Dwie minuty na zmianę kierunku (objazdka i próba hamulca) to po prostu nierealne. Pociąg przejechał przez Będzin o godz. 15.02, czyli z prawie 45-cio minutowym opóźnieniem.
OPLATY ZA PRZEJAZD ZOSTANA POBRANE PRZEZ P ZGODNIE Z TOB.
Opłaty pobierze oczywiście PKP, ale nie od podróżnych, tylko od tego kto przeprowadza próby. Tego typu pociągi NIGDY nie zabierają podróżnych!
PRZEJAZD POCIAGU POD WZGLEDEM PRZEPROWADZANIA PROB TECHNICZNYCH NADZORUJE CNTK WARSZAWA. DOPILNOWAC PLANOWEGO PRZEJAZDU POCIAGU.
zgodnie z rozkładem jazdy pojedzie do Wrocławia. Ryszard Rusak
Temat: Hetman
Chwila, to pociagi beda kursowac nie po najkrotszych trasach laczacych 2
punkty, lecz tam gdzie jest trakcja.
Na to sie niestety zanosi. Sa oczywsicie wyjatki - np. trasa Trojmiasto - Olsztyn - Bialystok. Laczy ona 3 miasta wojewodzkie wiec jej nikt nie zliwkiduje, a przeciez odc. Korsze - Elk jest bez trakcji. Tyle ze przez Ketrzyn wcale nie jest najkrocej...
Ale ogolnie rzecz biorac, szykuje sie wielka rozpierducha na wschod od linii 3miasto - Olsztyn - Wwa - Wisla - Dunajec :-(( Trkacja jest tylko pretesktem. W przypadku odcinka Debica - Rozwadow pretekstem jest predkosc 30 km/h na duzym odcinku.
Przeciez do Zamoscia najkrocej jest przez
Mielec, Tarnonbrzeg, a loka i tak trzeba zmienic, bo w Zamosciu brak jest druta.
Zamosc to byc bardzo dziwna przypadek... Z jednej strony PKP chce wyciac wszystko w okolicy. Z drugiej strony, linie w okolicach Zamoscia wciaz beda uzywane, tyle ze wylacznie dla polaczenn: Zamosc - Rejowiec - Wwa Wwa - Rejowiec - Zawada - Belzec (i dalej do Rawy Ruskiej) Zamosc - Zwierzyniec - SW Rozwadow - Katowice, Wroclaw
Zreszta jak to bedzie wygladac, mozemy sie przekonac w obecnym rokzladzie na odc. Zawada- Rejowiec. 2 pociagi, z czego oba dalekobiezne, tyle ze jedne ten kawalek jedzie jako os.
Wiec co za roznica gdzie bedzie zmiana loka w Rozwadowie, czy Debicy.
Ale biorac pod uwage odleglosci lepiej zeby te pociagi jezdzily przez Tarnobrzeg, Mielec.
Na pewno. Modlic sie wiec nalezy, by jej nie zakmkneli - wtedy istnieje szansa, ze bedzie tak jak z Mikolajkami, do ktorych zlikwidowano praktycznie wszystkie polaczenia, a od nowego rozkadu, linia ma odzyc (bedzie kursowal pospieszny z Warszawy i Lodzi).
Fakt, ze jedna z glownych przyczyn spadkow przewozow sa przesiadki i czesto jest tak, ze pociag odjezdza ze stacji kilka minut przed przyjazdem innego poaciagu, np z Debicy do Tarnowa odjezdza osobowka o 7.30, a do Debicy z Rozwadowa przyjezdza osobowka o 7.35. Smieszne. Cale szczescie, ze o 7.45 jest pospiech do Wroclawia.
Ulubiona metoda na wykanczanie danej linii - zlikwidowac skomunikowania, a te co sa, pozostaiwiac na papierze (tzn .w przypadku opoznienia, pociag na linii magistralnej nie bedize czekal na ten na linii zagrozonej)
Temat: Precz z likwidacją 390 Bydgoszcz-Wągrowiec
Witam miłych grupowiczów! Czytam listę od kilku miesięcy, od czasu do czasu włączając sie w dyskusje. Wszystkim co z pociągami związane interesuję się od dzieciństwa, ostatnio widząc upadające PKP, z roku na rok powiększające tylko straty, brudne pobazgrane składy, niszczejące perełki architektury kolejowej i infrastrukturę, zamykane kolejne odcinki i całe linie; myślę, że coś należałoby zrobić. Przeciwstawić się degradacji tego -co przez wiele lat było budowane,a teraz upada...
W pełni popieram inicjatywę Kolegi z Poznania. Jako miłośnicy często dużo rozmawiamy i piszemy, tyle tylko, że między sobą. Trzeba nam wiedzieć, że siebie na wzajem nie musimy przekonywać "do kolei", powinniśmy to robić w stosunku do innych ludzi. poczynając od najbliższych znajomych po władze samorządowe z naszego terenu.
Osobiście sam zacząłem, w miarę swoich skromnych możliwości czasowych, zajmować się przyszłością linii Kamieniec Ząbkowicki - Jaworzyna Śląska. Ktoś może powiedzieć, że przecież wszystko jest o.k., pociągi jeżdżą, nawet jeden pospieszny. To wszystrko się zgadza, tylko mało kto korzysta z pociągu, bo czasy odjazdów i przyjazdów do Dierżoniowa, Świdnicy czy Ząbkowic nie pokrywają się z potrzebami mieszkańców. Osobnym problemem są skomunikowania pociągów z tej linni z pociągami w Jaworzynie i Kamieńcu jadącymi do/z Wrocławia. Brak więc oferty przewozowej na trasie o potencjalnie największym ciążeniu. Starałem się coś z tym zrobić, już w zeszły roku udało mi się znaleźć sprzymierzeńca w Urzędzie Miasta Dzierżoniów, który póścił do Urzędu Marszałkowskiego pismo z proponowanym rozkładem jazdy. Niestety nie uwzględniono zmian... Staram się dalej działać, ostatnio byłem w Starostwie Powiatu Dzierżoniowskiego, tutaj człowiek był mniej przychylny, ale staram się dalej coś z tym zrobić. Tutaj prośba, jeśli przeczyta to ktoś, kto jest zainteresowany współpracą
Temat: do PRAGI?
| Możesz jeszcze troszke inaczej. Kupujesz bilet na pociąg pospieszny Warszawa- | Zebrzydowice p. Idzikowice, Katowice. Potem przejściówkę u konduktora i u | czeskiego konduktora bilet Petrovice u K. - Praha hl. n. | A jedziesz w sposób następujący: | - o 20:50 odjazd z Centralnego pociągiem do Budapesztu | dojeżdżasz nim do Czechowic-Dziedzic i tam wysiadasz. Po 10 min. masz pociąg | pospieszny "Silesia" z Krakowa do Pragi, przyjazd do Pragi o 7:23.
Silesia staje przy tym samym peronie wiec tej przesiadki prawie sie nie czuje...
| To połączenie wymaga wprawdzie przesiadki ale jest o 1h20min szybsze. | Jest niestety też droższe, ponieważ: | - Bohemią przez Wrocław wychodzi 51,40zł+224kc=82,42zł+przejściówka+opłata za | wypisanie; | - przez Katowice wychodzi 46,54zł+424kc=105,26+przejściówka+opłata za wypisanie.
Jakie wypisanie? Silesia stoi w Petrovicach tyle czasu ze mozna sobie kupic bilet w kasie... Poza tym nie wziales pod uwagi takich mykow jak Karta Z, znizka grupowa czy znizka powrotna na CD. Zapewniam, ze przez Petrovice bedzie taniej.
"s poużitĂm Karty Z" róznica zmniejsza się do ok. 12zł. Problemem są odległości kilometrowe na obu kolejach: - na PKP są to 372km (przez Zebrz.) i 515km (przez Międzyl.) - na CD 380km (przez Zebrz.) i tylko 189 (przez Międzyl.). Wydaje mi się, że taryfa CD jest w mniejszym stopniu degresywna niż na PKP. Co do kasy w Petrovicach - to już raz zdarzyło mi się ją zastać zamkniętą. Inna sprawa, że nie zawsze chciało mi się do kasy biegać.
Piotrek
Temat: Wycieczka na Smigiel (5.03.03)
Witam
Tego dnia mialem zamiar pojechac na Legnica-Zagan z rowerem. Ale nie zdazylem na pociag. (dla znajacych Wroclaw: chcialem jechac na Nowy Dwor od strony Kosmonautow, ale wiadukt na Chociebuskiej jest teraz calkowicie zamkniety i niestety przez Kuzniki nie zdazylem). Ale jako,
stwierdzilem, ze jade do Smigla. Pojechalem osobowka. W St.Bojanowie bylem o 8. Plan mialem taki. Przejsc sie do Smigla (po drodze zdjatka), a o 12:24 pojechac do Wielichowa a spat. Po wykonaniu jednego telefonu okazalo sie, ze bedzie dzisiaj brutto. W Nietazkowie zwiedzilem cegielnie. Maja ruszac od poniedzialku (10.03). Oczywiscie tylko wciaganie koleb "z przed do srodka". W Nietazkowie sfocilem MBxd do Bojanowa i poszedlem do Robaczyna, gdzie wsiadlem do pociagu i udalem sie do... Nietazkowa (sprzedajacy bilety byl bardzo zdziwiony). W Nietazkowie 10 minut po moim przyjezdzie (ok. 11:40) przemknela Lxd2 do Bojanowa. Poszedlem na wiadukt, gdzie po dlugim oczekiwaniu (do 13:30) doczekalem sie na przejazd brutta (Lxd2 + weglarka + kryty). Poszedlem do Smigla i pojechalem do Wielichowa. Zapelnienie bardzo mile (prawie wszystkie siedzace zajete). W Smiglu Zachod dosiadly sie 2 osoby i w Sniatach jedna. Do Ziemina dojechaly 2 osoby, a do Wielichowa ta jedna ze Sniat (plus ja). Brutto (z jedna weglarka) mialo jechac tak 15 minut za nami, wiec rozstawilem sie z aparatem, ale niestety nie przyjechalo. Okazalo sie, ze pojada nastepnego dnia, aby bylo taniej. Z rozmowy wynikalo, ze przychody i wydatki sie w miare balansuju. Oferta biletowa, to miesieczne, 10-przejazdowe (+2 dodatkowe gratis) i jednorazowe. Przy sprzedazy biletow (w przeciwienstwie do PKP) nie ma znajomych, czyli jak jedziesz, to plac i dostaniesz bilet. Ostatnio wsiadl jakis facet, ktory mowil, ze 25 lat jezdzi kolejka i jeszcze nigdy nie placil za bilet. Tak wiec to najlepiej pokazuje, jak wygladala sprawa sprzedazy biletow za czasow PKP.
Przewozy pasazerskie: 3000-4000 osob w miesiacu.
Wrazenie ogolne: super. Tak trzymac i oby bylo wiecej takich inicjatyw lokalnych.
I tym optymistycznym akcentem. Koniec.
PS. Ostatnio w Smiglu byla delegacja z Koszalina (jakies szychy z samorzadow). Dopoki nie zobaczyli, to nie mogli uwiezyc, ze cos takiego moze funkcjonowac.
Temat: Kuriozum na PKP poc. osob. z taryfą posp.
I otóż mamy pierwszy pociąg osobowy jeżdżący wg taryfy pospiesznej. Czyżby szło nowe na PKP?
Otóż w dn. 19.01 wyszła poprawka kasująca 5 postojów w poc. 66502 rel. Kudowa - Kłodzko Gł., jednocześnie poc. ten zmienił się z osobowego w poc. pospieszny. Po 8 dniach wyszła nast. poprawka w której przywrócono wszystkie postoje z czasów osobówki, więcej powrócono da dawnego rozkładu, ale nie zdjęto z tego poc. taryfy pospiesznej. Czyżby nowy sposób na ukryty wzrost cen biletów, a może nowy sposób wygaszania popytu?
P 66502: Kudowa Zdrój --Wrocław Główny P 65503: Wrocław Główny --Poznań Główny P 65502: Poznań Główny --Gniezno P 65503: Gniezno --Gdynia Główna Osob. (Wagon bezpośredni)
Stacja Przyjazd Per/Tor Odjazd Per/Tor ------------------------------ -------- -------- ------ -------- Kudowa Zdrój 19:56 Lewin Kłodzki 20:04 20:04 Kulin Kłodzki 20:22 20:22 Duszniki Zdrój 20:32 20:33 Szczytna 20:48 20:48 Polanica Zdrój 20:59 21:00 Stary Wielisław 21:08 21:08 Kłodzko Zagórze 21:14 21:14 Kłodzko Książek 21:18 21:18 Kłodzko Miasto 21:22 21:23 Kłodzko Główne 21:27 21:42
[...]
Temat: Polsko-czeskie pociągi w Głuchołazach - dzień 1.
Wagony polskie prosto po remoncie - czyściutkie i pachnące SZANOWNY
KOLEGO.
Potwierdzam.
Frekwencja dokładnie:
99021/1800: Głuchołazy - JesenĂk 13 JesenĂk - LipovĂĄ LĂĄznÄ 12 (-3, +2) LipovĂĄ LĂĄznÄ - RamzovĂĄ 10 (-2) RamzovĂĄ - OstużnĂĄ 1 (-9)
w poc. 1801/99024 do Głuchołaz przyjechało 4 osoby i tyle pojechało dalej (wszyscy związani z ÄŚD).
1803/99026 do Głuchołaz 9, Głuchołazy +1, w Nysie wsiadło ok. 20-30 osób z czego większość do Opola,
W OstrużnÄ Czesi mieli problemy z wyłączeniem końcówek i oświetlenia w polskich wagonach.
Sprawa biletów:
biletu do Głuchołaz. System wywala: odcinek wyłączony z eksploatacji; - u czeskiego konduktora nie ma się co bawić z przejściówkami, można kupić bilet od razu do dowolnej stacji w ÄŚR (np. do Ostrużny 52 KÄ); - nt. opisanej na stronie PR oferty "JesenĂk/OstużnĂĄ Specjal" dowiedziałem się, że bilet można będzie kupić tylko w Opolu, tylko w kasie nr 1 (międzynarodowa, czynna 6:45 - 18:15). Mają też otworzyć kasę międzynarodową w Nysie; - w Czechach można kupić bilet wg oferty "Opole Specjal": jest to bilet na trasie Glucholazy (Gr) - Nysa lub Opole liczony wg taryfy krajowej ÄŚD (do Opola 113 KÄ). Do tego dokupujemy bilet miejscowość_w_Czechach - Glucholazy Gr. , też krajowy;
Rozkład jazdy, postoje, skomunikowania:
- w naszym hafasie i w tabelkach na stronach PKP i PR są kilkuminutowe przekłamania na "-" po stronie czeskiej. - postoje w Nysie są niezbędne z powodu zmiany kierunku jazdy (choć wystarczyłoby 15 min), - w Głuchołazach harmonogram jest bardzo napięty i mogą występować kilkuminutowe poślizgi. Dodatkowo spóźniający się 884 skutecznie paraliżuje wszystkie wcześniejsze założenia i można się spodziewać stałych opóźnień pociągu powrotnego 1803/99026/5 aż do Opola (wczoraj +5 mimo ekspresowego objazdu lok. w Nysie - tylko 12 min postoju). Nie wiem, czy będą trzymać skomunikowania, wczoraj i Roztocze i Os do Wrocławia i tak miały +15 na przyjeździe. Natomiast nie można liczyć na przytrzymanie 99021/1800 w Opolu. Mimo potężnych zapasów w Nysie dyspozytor powiedział: nic nie będziemy trzymać i przez zamarzniętą zwrotnicę w Górażdżach musiałem go gonić PKSem.
Obsługa trakcyjna pociągów: PL - SU45, CZ - 751. Skład: para polska (OstużnĂĄ): B + Bh; para czeska: 2xBdt.
Temat: Wycieczka na Smigiel (5.03.03)
podpisuje siue tym obiema recami tez bylem tylko dwa tygodnie przed kolega. Smigiel to prawdziwa wyspa samotnej lokalnej kolei która fukcjonuje w oceanie glupoty i degradfacji kolei tak trzymac
Witam
Tego dnia mialem zamiar pojechac na Legnica-Zagan z rowerem. Ale nie zdazylem na pociag. (dla znajacych Wroclaw: chcialem jechac na Nowy Dwor od strony Kosmonautow, ale wiadukt na Chociebuskiej jest teraz calkowicie zamkniety i niestety przez Kuzniki nie zdazylem). Ale jako,
stwierdzilem, ze jade do Smigla. Pojechalem osobowka. W St.Bojanowie bylem o 8. Plan mialem taki. Przejsc sie do Smigla (po drodze zdjatka), a o 12:24 pojechac do Wielichowa a spat. Po wykonaniu jednego telefonu okazalo sie, ze bedzie dzisiaj brutto. W Nietazkowie zwiedzilem cegielnie. Maja ruszac od poniedzialku (10.03). Oczywiscie tylko wciaganie koleb "z przed do srodka". W Nietazkowie sfocilem MBxd do Bojanowa i poszedlem do Robaczyna, gdzie wsiadlem do pociagu i udalem sie do... Nietazkowa (sprzedajacy bilety byl bardzo zdziwiony). W Nietazkowie 10 minut po moim przyjezdzie (ok. 11:40) przemknela Lxd2 do Bojanowa. Poszedlem na wiadukt, gdzie po dlugim oczekiwaniu (do 13:30) doczekalem sie na przejazd brutta (Lxd2 + weglarka + kryty). Poszedlem do Smigla i pojechalem do Wielichowa. Zapelnienie bardzo mile (prawie wszystkie siedzace zajete). W Smiglu Zachod dosiadly sie 2 osoby i w Sniatach jedna. Do Ziemina dojechaly 2 osoby, a do Wielichowa ta jedna ze Sniat (plus ja). Brutto (z jedna weglarka) mialo jechac tak 15 minut za nami, wiec rozstawilem sie z aparatem, ale niestety nie przyjechalo. Okazalo sie, ze pojada nastepnego dnia, aby bylo taniej. Z rozmowy wynikalo, ze przychody i wydatki sie w miare balansuju. Oferta biletowa, to miesieczne, 10-przejazdowe (+2 dodatkowe gratis) i jednorazowe. Przy sprzedazy biletow (w przeciwienstwie do PKP) nie ma znajomych, czyli jak jedziesz, to plac i dostaniesz bilet. Ostatnio wsiadl jakis facet, ktory mowil, ze 25 lat jezdzi kolejka i jeszcze nigdy nie placil za bilet. Tak wiec to najlepiej pokazuje, jak wygladala sprawa sprzedazy biletow za czasow PKP.
Przewozy pasazerskie: 3000-4000 osob w miesiacu.
Wrazenie ogolne: super. Tak trzymac i oby bylo wiecej takich inicjatyw lokalnych.
I tym optymistycznym akcentem. Koniec.
PS. Ostatnio w Smiglu byla delegacja z Koszalina (jakies szychy z samorzadow). Dopoki nie zobaczyli, to nie mogli uwiezyc, ze cos takiego moze funkcjonowac.
Temat: RJ03/04 Poznan-Bialystok
<ciach rozklady
| Godziny sa jak na razie orientacyjnie i moga ulec kilkuminutowym zmianom.
Dziekuje bardzo. Niestety, ale mam nadzieje, ze ten rozkald nie wejdzie w zycie.
Wydluzenie
czasu jazdy z Wawy,
Niestety, ale to prawda! Z Zielonki do Tluszcza predkosc drogowa zamiast 50 bedzie 40, a na Lapy - Bialystok 100 80 Linia bialostocka dolacza zatem do "eksluzywnego" grona magistral, na ktorych nie robi sie zadnych powazniejszych remontow i w efkecie predkosc spada z roku na rok - a wszystko dlatego, ze za pare lat liczy sie na wyciagniecie kasy z UE na modernizacje (chyba nie musze wymieniac innych takich tras - Wroclaw-Poznan, nadodrzanka czy Bydgoszcz-Trojmiasto).
dziwne godziny odjazdow z Bialegostoku no i brak
dogodnych przesiadek jadac z Poznania,
Pamietaj, ze przy ustalaniu rozkladu pospiesznych Warszawa-Poznan brana jest pod uwage przede wszystkim konkurencyjnosc dla spolki IC. A i tak w tym rozkladzie bedzie znacznie lepiej niz obecnie, bo w miare mozliwosci wpisano pospiechy w takt i w efekcie np. o 8:20 z Warszawy zamiast obecnego Ex Prus pojedzie posp. Zielonogorzanin (sasiednie pociagi - 7:20 BWE, 9:20 Bystrzyca), a Starosta zastapi likwidowanego Przemyslawa - no i nie bedzie juz dublowal IC Lech (co dzis oznacza wydluzony postoj we Wrzesni) Nastomiast - wybacz - ale skomunikowania w Warszawie sa tu sprawa drugorzedna (bo juz w Poznaniu PLK ma prikaz, by wszystkie wieczorne osobowki w kazdym kierunku odjezdzaly po przyjezdzie Starosty a rano zjezdzaly sie przed jego odjazdem). Tak zreszta jest od dawna, np. zobacz na przesiadki z Lodzi w kierunku Bialegostoku - wiem, ze to nielubiany przez wiekszosc warszawocentrzym, ale przeciez zdecydowana wiekszosc podroznych wysiada/wsiada w Warszawie i to ich interes powinien stac na pierwszym miejscu
a podejrzewam takze z innych
miejscowosci.No i przede wszystkim czy takim problemem jest wprowadznei normalnego, dwugodzinnego taktu?? PKP tego na pewno nie chce zrobic, bo nie wierze ze nie umie.
Oj... To nie zawsze jest takie proste, a uwierz mi - w PR znaja pojecie taktu i w miare mozliwosci staraja sie go wprowadzic. Takt to glownie psuje Ex Mickiewicz (ktory obowiazuje takt Krakow-Warszawa) - i Pogon (takt Lodz - Wwa - rowniez wazniejszy...)
Temat: Rozklad jazdy - XI Parowozowe Show Wolsztyn 2004
Oficjalne informacje od WARS-ika
Pociągi Specjalne:
11:03 przyjazd pociągu specjalnego z Cottbus prowadzony podwójna trakcja parową: 03 2204-0 oraz 35 1019-5 - parowozy niemieckie;
11:19 przyjazd pociągu specjalnego z Berlina prowadzony trakcja parową: 53 8177-9 - parowóz niemiecki;
11:30 odjazd pociągu specjalnego do Konotopu prowadzony trakcja parową: 0l-49;
11:50 przyjazd pociągu specjalnego "CEGIELSKI" z Poznania nr 77503 wg r.j.: Poznań Gł. o. 9:30 a Poznań Dębiec 9:37/9:37 a Kościan 10:05/:10:07 a Leszno 10:30/10:55 a Boszkowo 11:22/11:23 a Wolsztyn 11:50. Obsługa Trakcyjna: Pt47-64, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne;
12:40 przyjazd pociągu specjalnego "HEFAJSTOS" z Wrocławia nr 67501 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 9:25 a Oborniki Śląskie 9:57/9:58 a Żmigród 10:20/:1021 a Rawicz 10:38/10:39 a Leszno 11:07/11:47 a Boszkowo 12:11/12:12 a Wolsztyn 12:40, Obsługa Trakcyjna: Pm36-2, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł.;
13:03 przyjazd pociągu specjalnego z Wiednia prowadzony trakcja parową na odcinku Leszno - Wolsztyn parowozem Ol49;
13:17 przyjazd pociągu specjalnego z Konotopu prowadzony trakcja parową Ol49;
13:30 - 15:00 PARADA PAROWOZÓW z udziałem parowozów "PKP Cargo" S.A.: Pm36-2; Pt-47-65, Ol49-111, Ol49-69, Ol49-23, Tr5-65, Ok22-31 oraz niemieckich parowozów: 03 2204-0, 35 1019-5, 52 8177-9
prowadzony trakcja parową: Tr5-65; Koszt: 10,95 zł - sprzedaż biletów na stacji Wolsztyn
17:30 odjazd pociągu specjalnego "HEFAJSTOS" do Wrocławia nr 76500 wg r.j.: Wolsztyn 17:30 a Boszkowo 17:58/17:59 a Leszno 18:23/19:15 a Rawicz 19:40/19:41 a Żmigród 19:55/19:59 a Oborniki Śląskie 20:15/20:16 a Wroclaw Mikołajów 20:38/20:39 a Wroclaw Gł. p. 20:49 Obsługa Trakcyjna: Pt47-65 Wolsztyn-Leszno i EU07 Leszno - Wrocław Gł., Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne, pociąg jest objęty całkowitą rezerwacją miejsc cena dopłaty 5 zł.;
17:50 odjazd pociągu specjalnego "CEGIELSKI" do Poznania nr 77501 wg r.j.: Wolsztyn 17:50 a Grodzisk Wielkopolski 18:21/18:27 a Poznań Dębiec 19:24/19:25 a Poznań Gł. p. 19:32, Obsługa Trakcyjna: Pm36-2, Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne;
18:00 odjazd pociągu specjalnego do Berlina prowadzony trakcja parową: 53 8177-9 - parowóz niemiecki;
18:10 odjazd pociągu specjalnego do Wiednia prowadzony trakcja parową: Ol49 Wolsztyn - Leszno, od Leszna EU07;
18:25 odjazd pociągu specjalnego do Cottbus prowadzony podwójna trakcja parową: 03 2204-0 oraz 35 1019-5 - parowozy niemieckie;
9:00 - 19:00 Na terenie parowozowni i stacji Wolsztyn dla uczestników imprezy przewidziane będą: - punkty małej gastronomii, - punkty sprzedaży pamiątek, - makieta parowozowni z roku 1920 w sali wystawowej - prezentacja drezyn ręcznych i motorowych
Na prosbe WARS-ika link do Kolei Malych i Duzych - http://www.kmd.pl - tam beda najswiezsze informacje.
-- Kaszpir (nie jestem organizatorem)
Temat: Późny jak pociąg
http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3101763.html
Wystarczyło kilka dni mroźnej pogody i opadów śniegu, a podróżowanie z PKP stało się udręką. Pociągi się spóźniają, a pasażerowie nawet kilka godzin czekają na wlekące się składy
W czwartek pasażerowie w Ostródzie czekali na pociąg z Wrocławia do Ełku 2 godziny. Od Nowego Roku pociąg ten spóźnił się już cztery razy. - Ten pociąg spóźnia się prawie codziennie. To karygodne, myślałem o możliwości odzyskania kosztów podróży, bo kupiłem bilet na pociąg, a w końcu zamiast PKP pojechałem autobusem - mówi zdenerwowany Janusz Mieczkowski, pracownik jednostki wojskowej w Ostródzie, który codziennie dojeżdża do Olsztyna.
Pasażerowie czekający na opóźniony pociąg skarżyli się też, że kolejarze dopiero w ostatniej chwili przekazali informację o spóźnieniu. Przez dłuższy czas nie wiedzieli, jak długo będą czekać na przyjazd pociągu i czy mają szukać innego środka lokomocji.
Nie lepiej jeździ pociąg relacji Wrocław - Olsztyn. W czwartek spóźnił się do Olsztyna o godzinę. Niektórzy pasażerowie zrezygnowali z podróży pociągiem i przesiedli się do prywatnych busów.
Kolejarze tłumaczą, że wszystkiemu winne są pogoda i drobne usterki techniczne. Najczęściej psują się pantografy - metalowe konstrukcje na dachu lokomotywy, które odbierają prąd z trakcji elektrycznej. Nawet najmniejsza grudka lodu na linii trakcyjnej powoduje zwarcie, większa przeszkoda łamie urządzenie.
Ale awaria jednego pociągu powoduje problemy dla podróżujących również innymi składami. Pociąg z Wrocławia powinien być w Olsztynie o godz. 20.50. W czwartek na jego przyjazd czekali pasażerowie jadący do Elbląga, Braniewa, Szczytna i Ełku. Wszystkie połączenia są skomunikowane z pociągiem wrocławskim. Kilkaset osób czekało na 28 pasażerów, którzy mieli się przesiąść z pociągu jadącego z Wrocławia.
Kolej tłumaczy się, że tak musi być. - Rozumiem czekających, ale musimy pamiętać o wszystkich pasażerach - mówi Antoni Orłowski, naczelnik przewozów i gospodarki taborem w Olsztynie. - Gdyby pociągi na nich nie poczekały, te osoby nie miałyby jak wydostać się z Olsztyna. To były ostatnie pociągi do ich miast.
Czy PKP nie opłaca się wprowadzić komunikacji zastępczej dla pasażerów spóźniających się pociągów? - Nie ma na to pieniędzy - odpowiada Orłowski.
Teraz większość pociągów jest skomunikowana ze sobą. Gdy spóźnia się jeden, odczuwają to pasażerowie innych pociągów. Problemu by nie było, gdyby połączeń było więcej. Ale połączenia regionalne wciąż są likwidowane. Po zmianach w listopadzie 2004 r. z rozkładu w woj. warmińsko-mazurskim ubyło 41 pociągów. Teraz kolejarze grożą, że wiosną zlikwidują jedną trzecią wszystkich połączeń, jeśli nie dostaną więcej pieniędzy z budżetu województwa, więc może być jeszcze gorzej.
Kolej jest przygotowana na zwrot części pieniędzy za bilet dla pasażerów, którzy podróżowali spóźnionym pociągiem. Mogą oni składać pisemne reklamacje, wystarczy, że dołączą do niej bilet jednorazowy lub kopię biletu miesięcznego. O zwrot kosztów mogą też się starać osoby, które zrezygnowały z podróży spóźniającym się pociągiem i pojechały autobusem (do reklamacji też muszą dołączyć bilet autobusowy, na którym widnieje godzina przejazdu i niewykorzystany bilet PKP lub kopię biletu miesięcznego). Reklamacje należy przesyłać do Biura Kontroli Dochodów, ul. Lubelska 46, 10-410 Olsztyn.
KALENDARZ PKP NA 2006r.
PKP wydało kalendarz na 2006 r. Na jego stronie tytułowej czytamy "W podróży świat wygląda inaczej [...] - czas ma inny wymiar". Na każdej stronie prócz zdjęć podróżnych jest też refleksja. Przy styczniu czytamy: „Nie muszę się spieszyć, będę na czas, tak dawno tam nie byłam...". Przy lutym zaś znajdziemy puentę: „Tak pięknie za oknem, tak biało, wszystko się zlewa w jedną całość...". Poprosiliśmy o komentarz specjalistę od promocji.
Dla Gazety
Marcin Bogłowski, szef domu medialnego Mediacom
- To trochę bez sensu. Hasła są niespójne z tym, co charakteryzuje koleje. Powinno się komunikować takie cechy jak punktualność, wygoda, bezpieczeństwo. Wyrażenia są sprzeczne, bo nie pasują do tego, co konsument widzi w rzeczywistości, ani co chciałby zobaczyć. Mamy stwierdzenia odwrotne do oczekiwań i atutów PKP. To jak pisanie o proszku do prania - "to co, że taki brudny..." albo "o jak miło potaplać się w błocie..."
Temat: 03 we Wrocławiu (telegram)
1. Pociąg nr RWPPc 76610 relacji Cottbus-Wrocław Gł. kursuje 22.IV.2006, nr KWR-243997 według rozkładu jazdy: LESZNO GÓRNE przejazd 10:10 c.i.12/11.7: MODŁA 26 c.j.16/15,9; ROKITKI 33 c.j.7/6,3; MILKOWICE46 c.j.13/12,5; LEGNICA 10:55/11:00 c.j.9/7; WIELKIE PIEKARY PODG 05 c.j.5; SZCZEDRZYKOWICE 13 c.j.8/7,5; MALCZYCE 22 c.j.9/8,1; ŚRODA ŚLĄSKA 30 c.j.8/7,8; MIEKINIA 40 c.j.10/9,5; WROCŁAW LESNICA 49 c.j.9/8,9; WROCŁAW ZERNIKI 53 c.j.4; WROCŁAW NOWY DWÓR 55 c.j.2/1,8; WROCŁAW MUCHOBOR 57 c.j.2/1,5; GRABISZYN 12:02 c.j.5/4,7; WROCŁAW GŁÓWNY przyjazd 12:07 c.j.5/4,3 PRĘDKOŚĆ MAX: OD KM 111 linii 275 (Leszno Górne) - 70, OD KM 74,78 - 100, OD KM 65,625 - 60, OD KM 64,383 -100, OD KM 6,979 - 70, OD KM 5,229 LINII 273 - 60 KM/H. Ostrzeżenia stałe wg. dodatku 2. DANE TECHNICZNE: LOKOMOTYWA=03.2204-0, OBCIAZENIE=300, DL.POC=160, %M.HAM=93. UWAG!: pociąg prowadzony parowozem niemieckim serii 03 {seria według PKP : Pm2}; na stacji Wrocław Główny obrządzanie parowozu zapewnia PR WROCŁAW. 2. Pociąg nr LPPc 066610/1 relacji WROCŁAW GŁÓWNY-WROCŁAW GŁÓWNY kursuje 22.IV.2006, nr KWR-244035 według rozkładu jazdy: WROCŁAW GŁÓWNY odjazd 12:28; GRABISZYN 31 c.j.3/2,9; WR. MIKOŁAJÓW WP2 33 c.j.2/1,9; WROCŁAW POPOWICE WPS 36 c.j.3/2,5; WROCŁAW NADODRZE 12:40/45 c.j.4/3,3; WROCŁAW ; POPOWICE WPS 48 c.j.3/2,9; WROCŁAW POPOWICE 12:50/55 c.j.2/0,7; WR. MIKOŁAJÓW WP2 57 c.j.2/1,4; GRABISZYN 13:00 c.j.3; WROCŁAW GŁÓWNY przyjazd 13:05 c.j.5/4,1 PRĘDKOŚĆ MAX: OD WROCŁAW GŁÓWNY - 50, OD WROCŁAW NADORZE - 60, OD WROCŁAW POPOWICE WPS - 20, OD WROCŁAW POPOWICE - 50 KM/H. Ostrzeżenia stałe według dodatku 2. DANE TECHNICZNE: LOKOMOTYWA=03.2204-0, OBCIAZENIE=0, DLPOC=16 UWAGI: na stacjach Wrocław Wrocław Nadodrze i Wrocław Popowice zmiana kierunku jazdy. 3. Pociąg nr RWPPc 67611 relacji Wrocław Główny - Cottbus kursuje 22.IV.2006, nr KWR-244007 według rozkładu jazdy: WROCŁAW GŁÓWNY odjazd 18:30: GRABISZYN 35 c.j.5/4,6; WROCŁAW MUCHOBOR 41 c.j.6/5,3; WROCŁAW NOWY DWÓR 43 c.j.2/1,5; WROCŁAW ZERNIKI 45 c.j.2; WROCŁAW LESNICA 49 c.j.4/3,1; MIEKINIA 57 c.j.8/7,6; ŚRODA ŚLĄSKA 19:06 c.j.9; MALCZYCE 18/21 pt c.j.12/11,2; SZCZEDRZYKOWICE 29 c.j.8/7,8; WIELKIE PIEKARY PODG 38 c.j.9/6,7; LEGNICA 19:45/50 c.j.7/4,8; MILKOWICE 20:00 c.j.10/8,5; ROKITKI 14 c.j.14/12,6; MODLA.26 c.j.12/6,3; LESZNO GÓRNE 20:43 c.j.17/15.6; l DALEJ OD STACJI LESZNO GÓRNE WEDŁUG IRUSJ7 PRĘDKOŚĆ MAX: OD WROCŁAW GŁÓWNY - 60, OD KM 5,229 LINII 273 - 70, OD KM 6,979 LINII 275 -100, OD KM 63,24 - 60, OD KM 65,96 -100, OD KM 74,78 - 70. Ostrzeżenia stałe według dodatku 2. DANE TECHNICZNE: LOKOMOTYWA=03.2204-0, OBCIAZENIE=300, DL.POC=160, %M.HAM=93. 4. Parowóz nr 03.2204-0 musi być wyposażony w urządzenia radiołączności pociągowej zapewniające komunikowanie się z posterunkami ruchu na trasie przejazdu. ZAINTERESOWANYCH POWIADOMIĆ
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 117 rezultatów • 1, 2, 3, 4
|