Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP legica
Temat: Dlaczego w IC Wawel DALEJ nie dziala klimatyzacja???
| Jezedze wafelkiem przecietnie 4 razy w roku!Standartowo klima nie dziala | na odcinku spalinowym w polsce miedzy Legnica a granica!!Wtedy sie mozna | udusic.
Czy to jakos wynika z techniki w tych wagonach/zasilania klimy czy zwyczajnie niechciejstwa, ze nie mozna jej podpiac do sprzegu elektrycznego w lokomotywie? Czy klima w tych wagonach jest zasilana inaczej niz ogrzewanie elektryczne?
A jak wytlumaczyc to, ze w jednym wagonie klimatyzacja dzialala?? W zimie podobne cyrki sa z ogrzewaniem.
I co to znaczy, ze jest to wina techniki? Wagon jest niesprawny?? Moze tez nie chamuje???
Do tego niedzialajaca klimatyzacja jest zagrozeniem, to nie jest tylko "upal", "gorac". To po pierwsze jest niewywiazanie sie z umowy, bo wagon mialbyc klimatyzowany. A po drugie pociagiem tym jezdza ludzie starsi, ktorzy SPECJALNIE wybrali ten pociag, zeby jechac w chlodzie... a tutaj szklarnia i nawet okien nie mozna odtworzyc.
PKP od lat daje do zrozumienia, ze ten pociag jest dla nich tylko problemem i najlepiejby bylo gdyby go zlikwidowac.
Ponoc niebawem bedzie tanie polaczenie lotnicze Berlin-Krakow. Zycze temu pociagowi jak najlepiej.
Temat: Obwodnica towarowa wokół Oleśnicy
No coz... jakbysmy mieli rozpatrywac realnosc planow PKP co do niektorych inwestycji... Nadmienie tylko, iz elektryfikacja odcinka Legnica - Scinawa - Rawicz planowana jest na lata 2000-2005.
A kiedy przedłużenie trakcji z Jerzmanic do Marciszowa?
Pozdrawiam Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek[at]rower[dot]com.
Temat: Kłodzko - Wałbrzych
4) Czy prawdą jest fakt, jakoby defekt SA109 = "pociąg w dniu dzisiejszym jest odwołany" ?
W piątek na 4426 (Legnica -Kamieniec) zamiast SA jechał "szynobus w wydaniu PKP" czyli stonka + 2 x bonanza, czyli raczej nie odwołuje się pociągów - no chyba, żeby w Wałbrzychu było inaczej.
Pozdrawiam!
Temat: Kłodzko - Wałbrzych
Content-Type: text/html;
zmajstrował(a)
W piątek na 4426 (Legnica -Kamieniec) zamiast SA jechał "szynobus w wydaniu PKP" czyli stonka + 2 x bonanza, czyli raczej nie odwołuje się pociągów
To jest trasa na której szynobusy jeżdżą w tygodniu.
no chyba, żeby w Wałbrzychu było inaczej.
Jest inaczej. Jeśli któryś z SA109 jest niesprawny to kursy prowadzone szynobusem na linii Kłodzko-Wałbrzych są odwołane. Tak 3-4 lipca i tak miało być 10-11 lipca według informacji na stacjach, ale naprawili SA109.
Temat: Kłodzko - Wałbrzych
| 4) Czy prawdą jest fakt, jakoby defekt SA109 = "pociąg w dniu dzisiejszym | jest odwołany" ?
W piątek na 4426 (Legnica -Kamieniec) zamiast SA jechał "szynobus w wydaniu PKP" czyli stonka + 2 x bonanza, czyli raczej nie odwołuje się pociągów - no chyba, żeby w Wałbrzychu było inaczej.
No to dobrze, bo gdzieś, mi się o uszy obiło, że na stacjach kartki wywieszają, że "z przyczyn technicznych poc. taki a taki w dniach bleble jest odwołany". Swoją drogą to powinna się w cegle pojawić, nowa literka (H) - 'kursuje o ile kolzłom jest sprawny, czyli rzadko'. :-P
Pzdr.
Temat: Predkosc miedzy Wroclawiem a Opolem
Czy mozna sie spodziewac zwiekszenia predkosci na tym szlaku z 120 na wiecej (160?) w zwiazku z modernizacja (jesli juz jakas jej czesc dobiegnie do konca)?
Jakby ktos mogl mi wyjasnic dlaczego... modernizacja e30 w ogole przebiega w nielogiczny sposob. Bo czemu modernizowac odcinek z pedkoscia 120 km/h a zostawic tak irytujace fragmenty trasy jak wroclaw lesnica-wroclaw gl, katowice-myslowice, czy wjazd/wyjazd z krakowa?
(Nie wiem czy PKP spostrzeglo, ze jest fragmentaryczna autostrada miedzy Okmianami (za Legnica) a Krakowem i wypadaloby przyspieszyc nieco pociagi na tej trasie; gdyby tak zwiekszyc predkosc na najgorszych fragmentach z 40/50 do 120/140 to jest to prawie minuta na kazdym kilometrze; a jak zwieksza cos miedzy opolem a wroclawiem, to bedzie tylko kilka sekund, z ktorych zbierze sie moze piec minut).
Temat: Kasy z terminami do rezerwacji
Krzyż, Poznan Główny
| Na poczatek moge podac szesc o ktorych wiem, ze miejscowki kupic tamze | mozna: | - Lubin Gorniczy | - Legnica | - Wroclaw Glowny | - Glogow | - Leszno | - Debica
To dorzuce:
-Szczecin -Szczecin Dabie -Lowicz Glowny (tam to jest specjalne okienko na kupno miejscowek)
Pzdr Marek Pawlukowicz
--------- Wczoraj siedząc w wannie zastanawiałem się, jak właściwie PKP będzie wyglądać w 2010? / (C) - Alekloco, pmk 2002
Temat: perspektywy na E30?
Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi?
Już teraz na odcinku Oława-Opole prędkość szlakowa wynosi 160km/h, a na odcinku Wrocław-Oława cały czas trwają prace modernizacyjne. W tej sytuacji czas 30 minut nie jest abstrakcyjny (chociaż dużo bardziej prawdopodobne byłoby jakieś 40min). Docelowo na całej trasie Medyka- Zgorzelec prędkość szlakowa będzie wynosiła 160km/h
Jatzk
Temat: Predkosc miedzy Wroclawiem a Opolem
Jak ktos daje na to kasy to sam sobie zyczy co ma byc modernizowane Zgadza sie????
Czy mozna sie spodziewac zwiekszenia predkosci na tym szlaku z 120 na wiecej (160?) w zwiazku z modernizacja (jesli juz jakas jej czesc dobiegnie do konca)?
Jakby ktos mogl mi wyjasnic dlaczego... modernizacja e30 w ogole przebiega w nielogiczny sposob. Bo czemu modernizowac odcinek z pedkoscia 120 km/h a zostawic tak irytujace fragmenty trasy jak wroclaw lesnica-wroclaw gl, katowice-myslowice, czy wjazd/wyjazd z krakowa?
(Nie wiem czy PKP spostrzeglo, ze jest fragmentaryczna autostrada miedzy Okmianami (za Legnica) a Krakowem i wypadaloby przyspieszyc nieco pociagi na tej trasie; gdyby tak zwiekszyc predkosc na najgorszych fragmentach z 40/50 do 120/140 to jest to prawie minuta na kazdym kilometrze; a jak zwieksza cos miedzy opolem a wroclawiem, to bedzie tylko kilka sekund, z ktorych zbierze sie moze piec minut).
Temat: 409Da vs. Ls150a
Z niższymi numerkami: SM03-04..99
Litosci... moze ktos ma monografie SM03 :-( Do tej pory wydawalo mi sie, ze 2Ls150 to byly SM03 od nr 230 do 273. Teraz juz zupelnie nic nie wiem. To chyba najbardziej zakrecona seria do opisania.
A jaką "atrapę" (siatkę czy żaluzje) i jakie schodki do kabiny (ułożone pionowo czy ukośnie) ma ta Ls150, o którą pytasz?
W zyciu widzialem dwie lokomotywy oznaczonel Ls150a: Ls150a-022 w WGW Kluczbork, ale to ladnych pare lat temu bylo i Ls150a-150, ktora dokladnie rok temu obrabiala zaklad przy stacji Stary Jawor (Jaworzyna Sl.-Legnica). Pomykala sobie zwawo, ale niestety nie zdazylem jej sfotografowac, a tym bardziej przyjrzec sie temu "nieszczesciu".
Z ciekawych oznaczeń: W Kluczborku stoi "PKP SM03/a-150 214"
Pare lat temu oznaczona byla SM03/Ls150-214
Pozdrawiam Marek Dabrowski
Temat: perspektywy na E30?
| Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole | takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie | miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z | Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to | uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi?
Już teraz na odcinku Oława-Opole prędkość szlakowa wynosi 160km/h,
Niestety nie jest. Ten odcinek jest jeszcze nie zrobiony. Brakuje: - modernizacji stacji Brzeg, Olawa - zmiany stacji Dabrowa Niem. na podg. - zmiany stacji Lipki, Losiow na przystanki osobowe - zmiany podg. Przecza na przystanek osobowy - sbl (samoczynnej blokady liniowej) - ssp (samoczynnej sygnalizacji przejazdowej) - linii WN zasilajacej podstacje (E-30 bedzie druga po CMK linia zasilana WN, a nie SN, nawet E-20 nie jest).
Na razie na tym odcinku obowiazuje predkosc 120km.h i tak bedzie przynajmniej do konca 2004.
W tej sytuacji czas 30 minut nie jest abstrakcyjny
I taki tez zostanie po modernizacji. Trasa Wroclaw - Opole ma 82km i 30min oznaczxaloby srednia predkosc 164km/h co nie jest do osiagniecia nawet przy 200km/h na tym odcinku. Czas przejazdu z V=160 bez postojow wyniesie 38min (to jest liczone z rezerwa, ktora moze sie zmienic) bez postoju w Brzegu i 41min z postojem.
Temat: Koniec całodobowej kasy w Solcu Kujawskim...
W Solcu jest ajencja PKP..... Niech ją szlag trafi...
tak się zastanawiam dlaczego w niektórych regionach sa kasy ajencyjne a w innych nie, na przykład w takiej wsi gminnej Miękinia (trasa Legnica-Wrocław) jest kasa (oczywiście ajencyjna), a w Rydułtowach które z resztą są miastem kasy nie ma, przez co postępuje dewastacja wewnetrznych pomieszczeń dworca w Rydułtowach, albo taki Koszęcin na trasie Kalety-Lubliniec, tam tez nie ma kasy biletowej a wsiada pełno ludzi i kierpoć wypisuje bilety przez 15minut
Temat: IC 42/43
Hi,
Na torach DB-AG sa to BR 101 z Hamburg-Altona do Cottbus i BR 232/234 z Cottbus do Forst. Jest tez zmiana lokomotywy na stacji Legnica? Na jakie typy?
Dlaczego jest to InterCity a nie EuroCity?
Kann mir jemand sagen, welche Loks den IC 42/42 auf den Gleisen der PKP ziehen? Auf DB-AG Gleisen sind es die BR 101 von HH-Altona bis Cottbus und die BR 232/4 von Cottbus bis Forst. Findet in Liegnitz noch ein weiterer Lokwechsel statt? Welche Loks fahren dann bis Krakau?
Warum verkehrt der Zug als IC und nicht als EC obwohl er eine Grenze Ăźberschreitet?
Danke fĂźr Ihre Antworten!
CU, Thomas
Temat: Kępno - Wieluń- Herby Nowe zawieszą czy nie?
Odcinkowi miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem PKP PR ostatecznie powie nara. Towarowch chyba jezdzi tam niewiele, wiec reszta sieci i torow padnie lupem.
Już teraz tor nieczynny (w Zębowicach się przejeżdża z jednego na drugi) jest systematycznie okradany w bezczelny sposób. Powinna zostać ta para, a zlikwidować mogliby ostatni pociąg Opole-Jelcz - tam i tak sporo towarów jeździ, więc by się utrzymała i bez niego. Fosowskie - TG zostają jakieś ochłapy, KKA powoli włazi, więc chyba osobowe długo nie pociągną.
W piatek ostatnie 445/446 miedzy Legnica a Rudna Gw., a sobota to ostatni 440 Glogow - Wroclaw
A jak tu z towarowymi? Jeśli też niewiele, to chyba będą musieli puścić nocny pociąg w lipcu i sierpniu przez Ścinawę z racji niezdatności tej linii do użytku. Tak czy inaczej szkoda Głogowa - ze sporego węzła w trzy lata zrobili zwykłą stację z 7 czy 8 parami pociągów i zawrotną vmax.
Temat: Kępno - Wieluń- Herby Nowe zawieszą czy nie?
cześć Pytanie jak w temacie czy na całej trasie Kępno - Wieluń- Herby Nowe będą nowym rozkładzie jeżdzić pociągi
ZTCP tam jakies smieszne pociagi od jednej i drugiej strony do granicy wojewodztw w Patnowie Wielunskim maja jezdzic. Zatem wyglada, ze cos kursowac bedzie.
podobnie z trasą :Kluczbork-Fosowskie-Zawadzkie-Tarnowskie Góry
Odcinkowi miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem PKP PR ostatecznie powie nara. Towarowch chyba jezdzi tam niewiele, wiec reszta sieci i torow padnie lupem.
Czy ktos jest moze chetny na "pozegnalny" przejazd w czwartek pociagiem od miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem ? W piatek ostatnie 445/446 miedzy Legnica a Rudna Gw., a sobota to ostatni 440 Glogow - Wroclaw. Moze by tak sobote zaczac od Leszna o 4:30 (76331) i dojechac do Wroclawia przez Glogow i Legnice ?
Czy ktos by na cos podobnego reflektowal ?
Temat: już w Poznaniu...
Nie wiem, czy było, ale już od wczoraj można kupić SRJP w informacji PKP na dworcu Poznań Gł.
A tak z pierwszych uwag:
zapisu godziny na "13.12" (z kropką)
2) Skład po rannym pociągu Bydgoszcz - Kcynia wraca podłączony do porannego pociągu Poznań - Kcynia - Bydgoszcz, czyli kicha... Mógłby wracać jako jeszcze jeden pociąg np na 10:00 do Bydgoszczy...
3) Niesamowite są literki "G" np. na Nadodrzance, gdzie na odc. Wrocław - Głogów po odwołaniu wszystkich "G" pozostałoby 5 par osobowych na dobę - nie poznaję tej linii.
4) Linia Rudna Gw. - Legnica podupada i rozkład aż prosi o dobicie jej do końca - tylko 2 pary dojeżdżają do Głogowa. W pozostałych przypadkach liczą na skomunikowania - Tomku K. współczuję rozkładu :-(
5) Nocny Expres wraca ze Szklarskiej do Jeleniej Góry jako podsył... No cóż pewenie inaczej się nie dało, ale to chyba pogarsza jego atrakcyjność...
A w ogóle wyszukiwanie w SRJP zaczyna być zabójcze - trzeba nieźle uważać na terminy kusowania, bo D i E są przeplatane G i F, a wężyki ma już prawie każdy pociąg... :-(
Na razie tyle ! Pozdr.! Mick M.
Temat: perspektywy na E30?
Chcialbym sie zapytac jak wygladaja najblizsze plany, jesli w ogole takie sa, z przyspieszeniem pociagow (pkp-ic) na trasie E30, glownie miedzy Legnica a Wroclawiem. Ktos mi kiedys mowil, ze czas przejazdu z Wroclawia do Opola skrocony zostanie do 30 minut. Jakos trudno mi w to uwierzyc, a takze wyobrazic sobie kiedy to nastapi? Drugie pytanie, czy zajda jakies zmiany w pociagach na tej trasie od nowego RJ?
Temat: TVN - skacze jakaś Pani z pociągu na pociąg
Natomiast skok pomiędzy pociągami jadącymi w przeciwnych kierunkach byłby czymś bardzo przydatnym na PKP. Ileż to razy wjeżdżąjąc do stacji węzłowej widzi się pociąg jadący tuż obok w przeciwnym kierunku (po czym odbijający gdzieś w bok,) dzięki brakującym 2 minutom na przesiadkę... A tak, hop i ujemna przesiadka zrealizowana :-)
Tak!!! Możnaby nawet ściąć na taryfie. Np. kupić tylko Poznań Gł. - Legnica przez Grabiszyn... pzdr ws
Temat: Jak najtaniej Wroclaw Glowny - Cottbus?
Witam.
Jak w temacie. Chodzi o podroz 26.12.2004 pociagiem IC Wawel. Sa jakies specjalne taryfy, czy moze kupic osobne bilety na odcinek polski i niemiecki (istnieje jakas przejsciowka?). Aha, tego dnia Wawel jedzie jeszcze normalnie przez Zagan, Forst?
Chyba jedzie jużprez Zgorzelec. PKP InterCity mówi, że jeszcze nie ma oficjalnego poinformowania. Jest pewnien problem też z zakupem miejscówki. Ja chcę przejechać odcinkiem Zgorzelec-Legnica, który WAWEL, pokona w dosyć szybkim tempie! Po raz pierwszy! (Rok temu te jechał ale chyba tylko 3 dni?)
Temat: Kiedy szynobus Kędz-K. - Nysa?
Heh, jak na razie jezdzi szynobus a la PKP, czyli SU45 + 1 wagon.
Co? Tabela 235 przeżywa naprawdę ogromną degrengoladę. Pamiętamy wszyscy, że jeszcze dwa lata temu jeździł pociąg z Legnicy do Katowic. A jakie pociągi obecnie jeżdżą: Legnica - Jaworzyna 3 pary SA Jaworzyna - Kamieniec drugie SA (tylko w takiej relacji, nigdzie dalej) - oczywiście jeśli są akurat sprawne Kamieniec - Nysa nic Nysa - KK pociągi z jednym wagonem, też oczywiście tylko do KK, nie do Katowic (o złych godzinach już pojawił się tu artykuł z jakiejś gazety opolskiej)
Mając naprawdę dużo dobrej woli nie można o tym powiedzieć niczego dobrego, zwłaszcza że nie wiadomo co będzie dalej.
Temat: Czy Wiking jest skomunikowany ze Śnieżką?
W sumie to nie widze przeszkod, zeby jechac ta osobowka. Jestes w Klodzku 17:32, potem SZKLARKA do Wroclawia, tam 19 minut na Zamosc (odj. 19:30) i w Katowicach przesiadka 22:11 / 22:30 na POGORIE. Do Czestochowy przyjezdzasz 23:44, wiec w sam raz zeby turystyk uwazac za dobrze wykorzystany ;).
Heh. Zgadza się, mogłem tak jechać. Ale za to wczoraj jechałem najciekawszym pociągiem na świecie. Takim niebieskim jelczem...:-) Szynobus Legnica - Kamieniec sobie nie przyjechał - nie wiem co go wsysło no i zamiast zaliczyć Jaworzyna-Kamieniec to sobie pooglądałem wioski ziemi dzierżoniowskiej z okna autobusu PKP. :-) Nawet ładne okolice....
Temat: Wrocław - Berlin. Rocznica połączenia kolejowego
| Na razie posypały się pomysły na konferencje, wystawy, publikacje. | Konsulat obiecał ułatwić kontakty ze stroną niemiecką. Spółka PKP | Przewozy Regionalne zapowiada transport historycznymi pojazdami.
Proponuję przejazd historycznym taborem trasą Wrocław Gł. - Legnica - Żary - Lubsko
To podobno miasto rodzinne Ewweliny Flinty. MOż jakiś koncrert?
Problem w tym, że najdalej dojechałby do Lubska i to nie przez Żary a Bieniów, a zwiedzać to nawet ruin by nie można było...
Ludzie mogą zobaczyć wszystko nawet ruiny. Byleby dano im tę możliwość, a nie karano za chodzenie z aparatem fotograficznym.
Temat: Wrocław - Berlin. Rocznica połączenia kolejowego
Na razie posypały się pomysły na konferencje, wystawy, publikacje. Konsulat obiecał ułatwić kontakty ze stroną niemiecką. Spółka PKP Przewozy Regionalne zapowiada transport historycznymi pojazdami.
Proponuję przejazd historycznym taborem trasą Wrocław Gł. - Legnica - Żary - Lubsko - Gubin - Frankfurt - Berlin ze zwiedzaniem historycznej stacji z lokomotywowniami w Lubsku ! :-/
Problem w tym, że najdalej dojechałby do Lubska i to nie przez Żary a Bieniów, a zwiedzać to nawet ruin by nie można było...
Mick M.
Temat: Czy Wiking jest skomunikowany ze Śnieżką?
Heh. Zgadza się, mogłem tak jechać. Ale za to wczoraj jechałem najciekawszym pociągiem na świecie. Takim niebieskim jelczem...:-) Szynobus Legnica - Kamieniec sobie nie przyjechał - nie wiem co go wsysło no i zamiast zaliczyć Jaworzyna-Kamieniec to sobie pooglądałem wioski ziemi dzierżoniowskiej z okna autobusu PKP. :-) Nawet ładne okolice....
Niebieski Jelcz - to oznacza wielką rewolucję w KKA na podsudeckiej, jeszcze kilka dni temu jechałbyś małym busikiem na około 10 osób ;) Szynobusy nie jeżdzą już od około 2 tygodni - to już jakaś poważniejsza awaria ... Ale żeby nie myśleć, że na podsudeckiej jeździ już tylko KKA, to dodam, że po prostu trafiłeś na jeden z dwóch kurswów, na których jest obecnie (mam nadzieję że tymczasowo) KKA. Na pozostalych pięciu kursach jest skład wagonowy (SU45-064 + Az + B).
A co do okolic Dzierżoniowa ... te okolice byłby jeszcze ładniejsze - gdybyś jechał torami ...
Temat: modernizacja E30, Zgorzelec
Więcej info o modernizacji E-30 Zgorzelec-Legnica tutaj: http://pkp.boleslawiec.pl/news.html
BTW autorzy tej strony mylą jeden z najpiękniejszych mostów na DŚ z wiaduktem (http://pkp.boleslawiec.pl/wiadukt.html)!
Jaco
Temat: IC Wawel - wagon barowy - zmiany
Hi!
Nie wiem od kiedy, ale teraz dopiero zauwazylem. Jeszcze niedawno na calej trasie (Hamburg/Berlin - Krakow) byl wagon DB z obsluga Warsowa. Teraz na odcinku Krakow-Legnica jest wagon PKP, a na Cottbus-Berlin/Hamburg - wagon DB.
Pozdr. Krzysiek
Temat: Modernizacja E-30
http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/181/181_7693.html
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 181 z dnia 05.12.2003 POZYCJA 77693
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala Spółki, 03-734 Warszawa, ul. Targowa 74 skrz. A (wysoki parter) , lok. 5, woj. mazowieckie, pow. warszawski, tel. 022 5133867; 5132080, fax 022 5132696, e-mail:
linii E-30 na odcinku Opole - Wrocław - Legnica, szlak Wrocław Muchobór - Wrocław Nowy Dwór wraz z p. odg. Wrocław Nowy Dwór tor 1 i 2.
Miejsce realizacji: linia E-30 Opole - Wrocław - Legnica.
Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
Termin realizacji (wymagany) - 2004/12/31.
Wadium - 700000 zł.
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
cena (koszt) - 75%
całkowita ilość zamknięć toru - 20%
termin płatności faktur - 5%
Ogłoszenie o planowanych zamówieniach (ZP-190) dotyczące tego postępowania zostało opublikowane w BZP 21/2003, poz. 8844.
Środki finansowe na realizację zamówienia pochodzą z zagranicy; umowa Nr 1.9950.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 3180 zł) można odebrać w PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Oddział Regionalny 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13, pok. 383, lub za zaliczeniem pocztowym.
Uprawniony do kontaktów z oferentami - Piotr Dubaniowski, e-mail:
Joannitów 13, w godz. 08:00 - 14:00.
Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Warszawa, skrzydło A, wysoki parter, pok. 8.
Termin składania ofert upływa dnia 08.01.2004 o godzinie 11:00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 08.01.2004 o godzinie 11:30 w siedzibie zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, Warszawa, skrzydło A, wysoki parter, pok. 19.
Postępowanie będzie prowadzone bez zastosowania preferencji krajowych.
W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych, spełniający warunki dodatkowe:
zgodne ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
xxmWarszawa
xxzPKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrala Spółki
xxwmazowieckie
xxrB
xxpprzebudowa linii kolejowej
Temat: Zlodziejstwo konduktorow i reakcja PKP
Pare dni temu powrocilem (jak to sie powszechnie mowi) "z wakacji". Powracalismy z Helu wylacznie osobowkami ze wzgledu na nizsze koszty. Jadac nieco zadupiastymi liniami i pociagami typu wieczorny 90148 GGO - Koscierzyna, czy zabojczy 90040 do Wierzchucina o 3:51 widac, jak w Polsce "pracuja" kolejarze dobijajac ostatnie linie lokalne. W tym ostatnim facet nie chcial nam sprzedac doplat po 0,38 zl od lebka - pomimo, ze byla mi ona potrzebna w nastepnym pociagu (!). Kupilem ja dopiero w Wierzchucinie, ledwo zdazajac na pociag (godzina na biletach z KKF jest), co jest swietnym dowodem na to, ze z Koscierzyny sila rzeczy musialem przejechac nielegalnie. W sumie na przelomie tychze dwu dni skorzystalismy w dziewieciu pociagow i podobna niespodzianka spotkala nas jeszcze w ostatnim - czyli 447 Legnica - Glogow, gdzie kierpoc zajety byl ekspresowa dystrybucja "biletow umownych", gdy w Raszowce wsiadlo troche podroznych (kasa rok jest juz zamknieta, choc pracownik ja obslugujacy wciaz pracuje jako Dyzurny Ruchu). Do zazalen dodalem jeszcze czeste niewychodzenia kondich miedzy Lubinem a Legnica z kanciapy (a kasa po odjezdzie tego pociagu jest jeszcze 9 minut zamknieta), dzieki czemu wiele osob do Legnicy dojezdza za free (sam niekiedy musze go gonic by mi sprzedal bilet, co chyba jest jakas paranoja). Oczywiscie podalem konkretne terminy, sluzac skanami biletow. Na wszystkie wydarzenia mam po jednym swiadku - bynajmniej nie z rodziny.
Dzis rano wstalem wczesnie i blisko godziny dziewiatej rano odezwal sie telefon stacjonarny. Stawialem na kogos zdecydowanie innego, a tu zadzwonl "facet w czerni" - pan, ktory przedstawil sie jako "z PKP". Powiedzial, iz przeczytali moja skarge i rozpoczna dochodzenie w sprawie, ale by moja skarga byla wazna, musze rzekomo ja sygnowac recznie. Zapytany czy wciaz
bylo, nie wysylalbym skarg). Jakbym wyslal ja poczta zwykla, oczywiscie mialbym juz to za soba, wiec chyba nie ma w tym nic zlego ? W koncu to chyba nie ja jestem oskarzycielem, tylko raczej kapusiem ;
Na koniec "Agent PKP" (ktory mnie namierzyl) powiedzial, iz jeszcze sie ze mna skontaktuje... Na tym rozmowa sie zakonczyla.
W sumie bylem w lekkim szoku, wiec nawet nie zapytalem czy to Wroclaw, czy tez Gdynia (choc logika wskazuje na pierwsze gdyz tam jestem juz niejako "znany").
Niestety nawet wsrod moich najblizszych znajomych panuje znieczulica, wiec powiadaja i "to nie Twoje pieniedze, wiec sie nie mieszaj w te sprawy". Mnie jednak troche to boli...
Co o tym szanowna grupa sadzi ?
Temat: Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy
25 października 2004
Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy (PAP) Miłośnicy kolei z całej Polski zjechali w niedzielę do Legnicy, skąd wyruszył pociąg specjalny uruchomiony na nieczynnej już linii Legnica - Jerzmanice Zdrój. Okazją do nadzwyczajnego połączenia są 160 urodziny kolei żelaznej w Legnicy. "Dotarła ona tutaj wraz z budową Kolei Dolnośląsko-Monachijskiej łączącej Wrocław z Berlinem i Dreznem. Odcinek Wrocław - Legnica uruchomiono 19 października 1844 roku, czyli 160 lat temu" - powiedział PAP Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Dodał, że w tym miesiącu mija również 120 lat od uruchomienia połączenia kolejowego między Legnicą i Złotoryją, a kolejną okrągłą rocznicą jest 20-lecie elektryfikacji kolei w Legnicy.
W niedzielę na dworcu PKP w Legnicy można było usłyszeć niecodzienny komunikat: "Pociąg nadzwyczajny Legnica - Jerzmanice Zdrój odchodzi z peronu pierwszego". W kasach trudno jednak było znaleźć bilety. Skład wynajęty został bowiem przez Klub Sympatyków Kolei, który pokrywał koszty sentymentalnej podróży na nieistniejącej już trasie.
Aby przejechać się specjalnym pociągiem z Legnicy do Jerzmanic, niektórzy przybyli z tak odległych miejsc jak Waszawa, Szczecin, Gdańsk, Kraków, czy Poznań.
"To naprawdę frajda przejechać się takim składem na linii, która już nie funkcjonuje, z ludźmi, którzy tak samo kochają kolej" - powiedział PAP Aleksander Kurstak z Warszawy. Inny uczestnik imprezy, Robert Łubiński ze Szczecina nazwał to "zaliczaniem linii kolejowych".
"Niektórzy z nas mają mapki i odznaczają sobie trasy, które przejechali takimi właśnie +specjalnymi połączeniami+. To dla każdego z nas duża gratka i powód do dumy" - wyjaśnił Mateusz Żmuda.
"Niestety kolej nie jest nam tak przychylna, jak byśmy chcieli i jak to jest w innych krajach. Wynajęcie przez nas takiego pociągu słono kosztuje i trzeba przejść całą biurokratyczną drogę, aby takie przedsięwzięcie się powiodło. Koszt przejazdu 1 kilometra to kilkanaście złotych" - powiedział Jerczyński.
O godzinie 11.10 złożony z kilku wagonów specjalny skład wyruszył w kierunku Złotoryi i dalej do docelowej stacji Jerzmanice Zdrój. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą w tym kierunku od 1995 roku.
Podczas niedzielnej podróży organizowane będą tzw. fotostopy umożliwiające miłośnikom kolei robienie zdjęć dokumentujących malowniczą trasę. Około godziny 15 pociąg wyruszy w drogę powrotną.(PAP)
Temat: Rentowne przewozy PKP
A ja mam taki pomysl: moze by tak zalozyc ogolnopolski fundusz wspierania kolei, dzialajacy podobie jak ogolnopolski fundusz wspierania niepelnosprawnych. W bankach, sklepach i na poczcie lezaly by odpowiednie, juz wypelnione, blankiety i kazdy w przyplywie dobrej woli moglby grosik na PKP dorzucic. Mozna by bylo tez przeprowadzic akcje medialna w radio i telewizji, i zorganizowac kilka koncertow charytatywych (z piosenka kolejowa na przyklad). W dalszym etapie mozna by ustawic na dworach skarbonki i przeprowadzic kweste na ulicach...
no i jeszcze może fundusz wsparcia dla stoczni, hut, kopalń, zadłużonych klu bów piłkarskich, szpitali itd. wyciąganie kolejnych pięniędzy od społeczeńst wa nie jest rzadną metodą. W/w propozycja wsparcia jest identyczna jak próba wprowadzenia winiet. Konsument nie może dwa razy płacić za to samo. Ja mam i nna koncepcję dotyczacą jednej lini kolejowej np.na dolnym sląsku zlikwidowa ć przewozy pasażerskie na liniach: Jelenia Góra- Lwówek, Sedziszów-Lubawka, Wałbrzych-Mezimesti oraz Jaworzyna-Legnica. Zaoszczędzone w ten sposób zainw estować w linie Wrocław-Jelenia Góra. Moim zdaniem lepiej jest robić jedną r zecz lepiej niz kilka byle jak. Lini Wrocław-Jeleniia Góra wiadomo w jakim j est stanie tech jednak napewno ma dobre perspektywy przy odpowiednich inwest ycja. Jezeli to nie pomoże to trzeba sie powaznie zastanowić nad ogółnym sen sem istnienia PKP.Natomiast co do pozostałych w/w lini lokalnych: przyobecny m stanie naszej całej gospodarki nigdy te linie nie będa zarabiać na siebie. Tam wystarczy trasport drogowy. Kazdy zainteresowany niech sobie sprawdzi il ośc kursów PKS z Lubawki do Kamiennej Góry i porówna czasu przejazdu z PKP jas
Temat: Diagnostyczny w Strzelinie
Czasami myślę, że dobrze, że Wrocław ma tą E30, bo chyba niedługo przestałoby się tam dojeżdżać pociągiem - wszystkie linie wyjazdowe oprócz E30 i kierunku na Poznań lecą na łeb - w przyszłym RJ-cie to do Jeleniej czy Głogowa to się chyba przez Legnicę będzie jeździć o ile w ogóle będzie ktoś jeździł.
Jakos nie zauwazylem zadnych planowanych obnizen szlakowej na linii do Glogowa, oprocz zamkniecia jednego toru Wroblin Glogowski - Brzeg Glogowski (obecnie ZTCP 70), lecz zapewne beda nowe ograniczenia. Jakies obnizenia beda w kilometrach 166., 167., 350. - lecz to juz za Zielona Gora. Obecny czas przejazdu to przeciez katastrofa. Osobowka turla sie te 100 km do Glogowa 2,5 godziny ! Ale to jeszcze nic. Do Zielonej Gory jest 154 km i bezposrednia osobowka dociera tam w 3:40, co przeciez jest juz zupelnie smieszne dla potencjalnego klienta, gdyz PKS jest tanszy a w przyblizeniu ma podobny czas przejazdu. W druga strone jest minimalnie lepiej (m.in. Wolow - Brzeg Dolny na jednym 100, na drugim 30). Ostatniemi czasy PKS Zielona Gora swoimi autobusami jedzie do ZG przez Glogow, gdyz tam dzieki polityce PKP pojawila sie ostatnio liczna klientela. BTW: pociag Wroclaw - Legnica - Glogow PKP PR i tak chca wyciac. Zwrocic wypada uwage, ze do Legnicy podroz znowu wydluzyla sie o kolejne 10 minut, a pociagi docieraja niekiedy przed czasem - to chyba ta "rezerwa modernizacyjna". Ale w takim tempie, jak obecnie to sie odbywa (prace aktualnie w ogole nie postepuja, bo "madre glowy" z PLK dopiero oglaszaja przetarg) odcinek Wroclaw - Legnica zostanie zmodernizowany za jakies 10 lat... W biezacym roku, remont przeprowadzac chca od Miekini tylko do Przedmoscia Sw. (!!!). dla niewtajemniczonych podam, iz PŚ nawet stacja nie jest - to zwykly P.O. Czyli totalna strata czasu i forsy, bo zamkniety bedzie przez pewien czas caly jeden tor miedzy Miekinia a ŚŚ. Za rok znowu beda go zamykac. Tak dla porownania podam, ze A4 remontowana jest na przewazajacej czesci odcinka miedzy Legnica i Wroclawiem, dzieki czemu juz w tym roku bedzie sie tam gladko jezdzilo. Potem druga czesc. Obiecywane terminy remontu E30 sa IMHO absolutnie nierealne.
Temat: Bilety Wycieczkowe Powrotne
Juz sam znalazlem odpowiedz na swoje pytanie tam, gdzie nawet sie tego nie spodziewalem.
"Bilet wycieczkowy wydaje się na przejazd w klasie 2 pociągów osobowych i pospiesznych: - w jedną stronę - z ulgą 15%.
odbywa się tą samą drogą."
Pieknie. Zapraszam zatem specow z PKP do przejazdu ta sama droga relacji Lubin G. - Swidnica M. i powrot w ostatnim dniu waznosci. Po 15.07. w weekendy zostal tam pociag najglupszy z mozliwych (6:07 z Jaworzyny).
W pierwsza strone jedziemy jedynym pociagiem miedzy Legnica a Jaworzyna w dni wolne (ktorych to przeciez BW dotycza):
Stacja Data Przyj Per/Tor Odj. Per/Tor Nr poc. Uwagi Lubin Górniczy 01-11 6:51 440 K2 PT Legnica 7:19 8:00 4430 Świdnica Miasto 01-11 9:28
Powrot po Swiecie Zmarlych jest wprost znakomity. Trzeba tez jechac jedynym pociagiem na linii Jaworzyna - Legnica, ktory zostal zapewne tylko dla uzyskania propagandowego efektu jednej pary pociagow sluzacych niemal nikomu.
Świdnica Miasto 02-11 5:52 4423 K2 Legnica 7:21 8:50 P 68103 K Lubin Górniczy 02-11 9:12
Powrot przez Wroclaw bylby o wiele bardziej sensowym (nie trzebaby bylo zrywac sie o tak nieludzkiej porze).
Temat: 03 we Wrocławiu (telegram)
22 IV 2006 r. "K" - Parowóz 03 2204-0 we Wrocławiu
Trasa:
nr R-76610 wg r.j.: Cottbus DB o. b.d. -Forst 8:40 -Żagań 9:44/9:46 -Legnica 10:55/11:00 -Wrocław Gł. Wrocław Gł. p. 12:07
Obrót Parowozu:Wrocław Gł. 12:28 -Wrocław Grabiszyn podg. 12:31 - Wrocław Mikołajów 12:33 -Wroclaw Nadodrze 12:40/12:45 -Wrocław Popowice 12:50/12:55 -Wrocław Mikołajów 12:57 -Wrocław Gł. 13:05
nr R-67611 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 18:30 -Legnica 19:45/19:50 -Żagań 21:06/21:08 -Forst 22:10 -Cottbus brak danych
Obsługa Trakcyjna: 03 2204-0 (wg PKP Pm3)
Koszt: obowiązuje specjalna taryfa
Organizator: BRAK DANYCH
Jednocześnie przypominam w w tym dnu przyjedzie pocuąg: ? 22 IV 2006 r. "K" - WOLSZTYN EXPERIENCE II
Trasa: nr R-76504 wg r.j.: Wolsztyn o. 8:03 -Boszkowo 8:33/8:34 -Leszno 9:07/9:12 -Rawicz 9:36/9:37 -Żmigród 9:55/9:56 -Oborniki Śląskie 10:14/10:15 -Wrocław Mikołajów 10:37/10:38 -Wrocław Gł. p. 10:45
nr R-67505 wg r.j.: Wrocław Gł. o. 17:22 -Oborniki Śląskie 17:53/17:54 -Żmigród 18:17/18:18 -Rawicz 18:36/18:37 -Leszno 19:06/19:36 - Boszkowo 19:59/20:00 -Wolsztyn p. 20:26. Prawdopobobnie na wniosek Towarzystwa Wolsztyn Experience trasa zostanie przedłuzona do Jaworzyny Ślaskiej.
Obsługa Trakcyjna: Pm36-2 + A+A+B+B
Koszt: wg taryfy pośpiesznej PKP Przewozy Regionalne
Organizator: Wielkopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Poznaniu Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu Wolsztyn Experience w Wolsztynie
Pozdrawiam WARS-ik Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych
Temat: pociagi na Woodstock
To BYDŁO zaczęło już w Warszawie od wódy i chamskich odzywek. --
Cześć, dziwię się Twoim (i niektórych innych grupowiczów) komentarzom. Poniżej krótka relacja z podróży: 1. Postanowiłem jechać pociągiem w piątek o 0.13 ze Wschodniego. Spóźnienie na starcie: ponad 5 godzin! Skład z JG i Wrocka: EU-07 (w Lesznie zmiana na SU45)+Bhp+Bhp+Bhp+Bhp+Bd+Bhp+Bhp+Bhp+Bhp (frekwencja poniżej 50%). Myślę, że podstawianie piętrusów to kiepski pomysły, a gdybym był szefem PKP-PR, to za takie spóźnienie odpowiedzialnych bym wywalił. Dojechaliśmy do Żar ok. 14. Zniszczeń w pociągu nie widziałem. Ponadto czuję się urażony generalizacjami na temat uczestników Przystanku. Nie jestem członkiem stada bydła. Jak większość, pojechałem posłuchać trochę dobrej muzyki i wyrazić solidarność z ideałami Jurka Owsiaka. Pewnie przyjechało też sporo chuliganów i żal, że PKP nie może sobie z nimi poradzić (także przez niedoskonałość polskiego prawa i słabą pracę policji). Jednak chuliganów można spotkać prawie wszędzie i nie trzeba przede wszystkim nimi się zajmować wspominając Woodstock. Czekając na pociąg widziałem sporo rzeźni - w większości zapełnione z ludźmi na korytarzu. Może choć trochę przez wakacje PKP-PR sobie podreperuje budżet. 2. Powrót w piątek wieczorem rozpocząłem podróżą pospiechem Poczdam-Kraków (prawie wszystkie miejsca siedzące zajęte). Komfort jazdy dużo, dużo większy i tylko wstyd, że konduktor do cudzoziemców potrafi powiedzieć tylko: 'nie rozumiem' :-( Chciałem popatrzeć trochę na prace remontowe między Legnicą a Opolem, ale sen mnie zmorzył. Obudził się kilkanaście minut przed Opolem i pociąg pędził na maxa, więc wnioskuję, że tam remont już zakończony. 3. W Katowicach wsiadłem w Górnika - jechało może 30-40 osób. W Psarach pociąg jechał kawałek po niewłaściwym torze, ale wymiana zwrotnic prawie zakończona - nowe wyglądają całkiem nieźle.
To tyle najważniejszych uwag. Pozdrawiam, Kuba
Temat: EW-90 - dwa pytania
No to troche Wam przetlumacze z pieknego jezyka Goethego i Schillera:
"Im Bahnbetriebswerk in Wroclaw-Brochów (Breslau-Brockau) ist die nebenstehende Ruine von EW 90-23s vormals ET 165 057 Ăźbrig geblieben. Der Triebwagen ist als Werkstatt eingerichtet und steht noch auf seinen originalen Drehgestellen. Der Zustand des dahinterstehenden Beiwagens EW 90-23d ist noch schlechter. Unten eine Aufnahme der Reste von EW 90-13d (ES 165 067), der zuletzt als Kranbeiwagen im Bw Legnica eingesetzt wurde."
"W lokomotywowni Wr.Brochow pozostala jeszcze obok stojacej ruiny EW 90 -23s, dawniejsza ET 165 057. Ta jednostka uzywana jest jako warsztat i stoi jeszcze na swoich orginalnych wozkach. Stan stojacego z tylu wagonu doczepnego EW 90-23d jest jeszcze gorszy. Ponizej zdjecie resztek z EW 90-13d (ES 165 067), ktory jako dzwigowy wagon dodatkowy w uzywany jest w lokomotywowni Legnica."
===========
Dringend!
Als langfristige Ersatzteilreserve fßr unsere Wagen suchen wir -- der Verein Historische S-Bahn e.V. in Berlin -- dringend mehrere Originaldrehgestelle von Wagen der Baureihen EW 91 und/oder EW 92. - Wo gibt es solche Drehgestelle? - Wo gibt es Wagen mit diesen Drehgestellen, die demnächst verschrottet werden? - An wen muß man sich bei der PKP wenden?
"Pilne!" Jako dlugoletnia rezerwe czesci zamiennych dla naszego zespolu trakcyjnego pilnie szukamy -- Historyczne Stowarzyszenie S-Bahn e.v. w Berlinie -- wielu orginalnych wozkow z wagonow EW 91 i/lub EW 92. - Gdzie sa takie wozki? - Gdzie znajduje sie taki wagon z tymi wozkami, ktore niedlugo beda zlomowane? - Do kogo w PKP trzeba sie zwrocic?
Temat: Jak to jest z numeracją serii na PKP, czyli znowu bzdury
15-24 przekładnia hydrauliczna, sterowanie pojedyncze SM15 - 1963r. Bzdura: Raptem jedna seria, na co taki przedział numeracji w tej kategorii? 25-29 przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne SM25 - 1961r. (zrobili ćmule tylko 3 szt. - już to było głupotą) Bzdura: Jak wyżej - jedna seria, bo u nas przekładnia hydrauliczna była za trudna dla specjalistów?
To dość długa historia związana z socjalizmem i priorytetami.
70-79 przekładnia hydrauliczna, sterowanie pojedyncze Bzdura: Takowych nie było, więc po co ten przedział? 80-89 przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne
Ale mogły być!
15-19 cztery osie, BoBo, prąd przemienny Bzdura: Ha, ha, ha. Prąd przemienny na PKP? Niezła kpina. :-)))
Otóż nie bardzo - przymierzano się do elektryfikacji linii Wrocław - Legnica tym systemem. W tym okresie plany elektryfikacji robiono w dwóch wersjach na prąd stały 3 kV i 15 kV prądu przemiennego 50 Hz. Jednak po konsultacjach w zaprzyjaźnionych zarządach kolejowych (nie tylko SŻD, ÄŚSD i DR ale także SNCF) wyszło na to, że przy mocno rozgałęzionej sieci PKP i rozpowszechnionym już wówczas systemie 3 kV= oszczędności związane z nowym systemem (mniej stacji zasilających, mniej skomplikowane zasilacze, mniej linii energetycznych do ich zasilania) z nawiązką przewyższyły by: budowa stacji stykowych (nie wspominając o kłopotliwości takiego rozwiązania), budowa lokomotyw dwusystemowych i 50 Hz, walka z zakłóceniami i brak specjalistów.
20-34 sześć osi, CoCo, =3000V
EU20 - 1955r. ET21 - 1957r. [sputnik] ET22 - 1969r. [byk, helmut] EP23 - ??? (coś tam było, ale się zmyło :-)
Planowano też ET24 o układzie osi BoBoBo, ale coś nie wyszło. Coś w rodzaju 1.5 anglika, choć w nieco innym stylu niż ET22.
Grzexs
Temat: Informacji poszukuje ??
Witam serdecznie Zwracam sie z prosba gdyz poszukuje wszelkich informacji na temat rodzimych połaczen kolejowych glownie stanu na dzisiaj, jakie linie sa zamykane jakie maja
zamiar byc
Poszukaj w archiwum PMK wątku pt. "Zamkniete linie" - był w tym miesiącu, tam będziesz miał linie, które właśnie zamknięto. Co do przyszłości to PKP od jakiegoś czasu myśli o odcinkach / liniach:
Jarocin - Kąkolewo (Leszno) Kępno - Wieluń Dąbrowa Herby Nowe - Zduńska Wola Stargard Szcz. - Pyrzyce Ulikowo - Kalisz Pom. Leszno - Zbąszyń Kłodzko - Wałbrzych Kłodzko - Stronie Śl. Zagórz - Krościenko (czy dobrze nazwę piszę ?) Przeworsk - Hurbieszów Dębica - Tarnobrzeg Stalowa Wola PD. - Rejowiec Zwierzyniec - Zamość - granica p. Brodnica - Działdowo Wierzchucin - Kościerzyna Czersk - Laskowice Pom. Runowo Pom. - Szczecinek - Chojnice Żywiec - Sucha Beskidzka Jaworzyna Śl. - Legnica Somonimo - Kartuzy Wągrowiec - Bydgoszcz Inoworocław - Żnin
coś się mówiło o: Piła - Szczecinek i Koszalin - Kołobrzeg
i jeszcze kilka, o których zapomniełem...
Rowniez dobrzeby bylo wiedizec jakie liniie sa oblegane a jakie pustoszeja... mam rowniez
oporcz analizy
Nie wdając się w szczegóły pustoszeja te linie, gdzie: 1) jest marna prędkość handlowa pociągów, 2) jest marny rozkład typu 2-3 poc. na dzień 3) jest konkurencja w postaci komunikacji samochodowej.
Na pierwszą myśl przychodzą mi: ZG - Żagań ZG - Nowa Sól Głogów - Rudna Gw. - Legnica Kraków Pł. - Zakopane okolice Lublina Wałbrzych - Jelenia Góra, a może nawet Wrocław - Jelenia Góra Tomaszów Maz. - Skarżysko Kam. (tutaj zapewne - z powodu braku połaczeń bezpośr. - linia rozerwana na dwa kawałki)
i pewnie te które są zagrożone likwidacją ...może ktoś jeszcze coś dorzuci...
Pozdr. ! Mick M.
Temat: SUW2000
Witam!
| A czemu? Przeciez do Wroclawia jezdza wagony PKP.
Na ogol tak:-). Ale byl pociag Kijow-Legnica ze stodolami kolei ukrainskich i (tak mowi legenda) wszystko bylo cool dopoki podobno miedzynarodowa skrajnia peronu w Zabrzu dzieki szkodom gorniczym nie "skurczyla sie" tak bardzo ze taki wagon urwal sobie pradniczke:-) Od tego czasu pociag kierowano przez Makoszowy-Kochlowice i jak sie ktos na niego w Gliwicach spoznil, to mogl go gonic osobowka i zawsze w Katowicach go zlapal;-).Nie wiem czy on jeszcze jezdzi dlatego wspominalem o reaktywacji.
Alez pozostalosc po tym pociagu jezdzi do dzisiaj. Sa to 3 wagony sypialne wlaczane we Wroclawiu do Slazaka, a w wyznaczone dni w Krakowie doczepia sie jeszcze sypialka do Kazachstanu. Relacja jest nieprzerwana od poczatku istnienia. Do roku 2000 jezdzil pociag pospieszny 63002 Wroclaw - Przemysl z wagonami UZ przez Makoszany, a po zmienie rozklad, dokladnie od 27.05.2000 ten pociag polaczono ze Slazakiem (ktory od tego momentu zaczal jezdzic do Przemysla, wczesniej tylko do Plaszowa), w ktorym zaczely jezdzic wagony PKP do Kijowa i od tego momentu nie trzeba jezdzic juz przez Makoszany.
| I czy polskie wagony beda wyposazone w sprzegi LAF, czy beda | jezdzic z "ochronnymi?
| Nie wiem czy LAF to to co mam na mysli, ale te wagony z SUWem maja uniwersalne | sprzegi, tzn to taki sprzeg automatyczny z dodatkowo sprzegiem srubowym w srodku. | Nie pamietam w ktorym tts'ie bylo to opisywane.
Dokladnie o ten sprzeg mi chodzi. SA-3 z dodanym uchem i sruba sprzegu srubowego. Czy polskie wagony tez to maja (przynajmniej te przewidziane do komunikacji przestawczej)?
Tylko te z SUW'em. Pozostale maja zmieniane sprzegi podczas zmiany wozkow (wlasciwie to tylko te skrajne).
Temat: Diagnostyczny w Strzelinie
Do Głogowa to juz od "wieków" przez Legnicę jeżdżą pociągi.
Niezbyt "od wiekow", skoro pociag 440/443 istnieje w obecnym ksztalcie od likwidacji wagonow Wawa - Legnica i zarazem wszystkich Bip na tym odcinku (RJ 2001/02) - podobniez i Czcibor. Wczesniej byl E 4032 jezdzacy przez Legnice tylko w jedna strone (od 1994/95 do 2001/02) - to aktualny E 444, ktory obecnie jednak odcinek Wroclaw - Legnica pokonuje tylko w (D). Wczesniej (do konca 1994/95) byl jeszcze Wroclaw - Stargard Szczecinski, ktorego zastapil (ale tylko w jedna strone) wlasnie wspomniany kibel 4032. BB - Kolobrzeg jezdzi dopiero od RJ 1997/98 - tak jak i Wroclaw - Swinoujscie, ktory zostal wyparty potem przez przeniesionego Czcibora sezonowo przedluzanego do Swinoujscia.
Wspomniany Wroclaw - Stargard byl jedynym "odwiecznym pociagiem" - niegdys kursujacym w relacji Krakow - Szczecin.
Nie rozumiem,
dlaczego PKP puszcza Ślązaka przez Ścinawę, Wołów i Brzeg Dolny skoro mogłoby (odrobinę więcej kilometrów, ale lepszy stan torów i prawdopodobnie większa ilość podróżnych) przez Lubin Górniczy i Legnicę.
W zeszlym roku (czy dwa lata temu) Slazak dwukrotnie tedy jechal. Wspomniec wypada, ze z Lubina jezdzi masa nysek i PKSow do Legnicy, czy Wroclawia - dlatego aktualnie niewieleu ludzi korzysta z uslug kolei. Miasta takie jak Rudna, Scinawa, czy Brzeg Dolny sa niemal skazane tylko na kolej ze wzgledu na brak polaczen autobusowych, lub mikra ich ilosc (BD). Dlatego tez sadze, ze jesli Slazak mialby zostac tutaj przeniesiony to tylko ze wzgledu na postepujaca degradacje linii przez Scinawe. Dopoki sa jeszcze obecne pociagi i Bobr jezdzi, to rano z Lubina i Legnicy sa na Slazaka znakomite polaczenia (niestety juz nie tak dobre jak niedawno, bo czesc kursuje w (D)).
Temat: (Op,DŚ)Tracą zamiast zyskiwać czyli coś o Nysa-Kamieniec
Zakładam ze liczba 140 kolejarzy jest prawdziwa.
Nie jest. Rano jeżdzi ok. 30-40 osób,z tego 3/4 PKP. Wcześniej kolejarze wymusili, by pociąg jechał wcześniej do Kamieńca (przed 6-ą) (bo do Wrocławia jedzie wicedyrektorka z Cargo i kolejarze pracują 6-18. W efekcie dwa-trzy lata temu przestało z pociagu korzystać ponad 20 uczniów, którzy jeżdzili pociągiem do Ząbkowic do szkoły na 7-ą, gdyż przesiadka na Jaworzynę zmieniła się w blisko 40 minut czekania.
Co do pociagu 10:45 z Kamienca do KK to jest nieciekawie. W ostatnia sobote owym pociagiem wg. pewnego podróznego jechało 3 podroznych (słownie trzech). Wszystko przez to ze nie ma zadnego skomunikowania w Kamiencu z tym pociagiem. Z Kłodzka pociag przyjezdza po odjezdzie szynobusa, na poc do Wrocławia trzeba czekac godzine. W przeciwnym kierunku podobnie dodatkowo jeszcze jest to
posp
Trzeba podziękować DZPR, któy zmienił pory kursów osobowych,że nam nie pozostało nic innego jak dac szynobus godzinę wcześniej. Ale mamy teraz przesiadkę w naturalne relacji Legnica-Nysa. Wkamieńcu tak są teraz pociągi, że nie da się utrzymać skomunikowań na wszystkie kierunki.
do Pragi wiec tym bardziej nikt nim nie pojedzie.
W takim razie wypadałoby sie zastanowic czy nie lepiej utrzymac polaczenia rannego kosztem przedpoludniowego, bo dla tych kilku osob raczej nie warto utrzymywac polaczenia, chyba ze zmieni sie godzine przyjazdu/odjazdu
Rano nie ma wolnego szynobusu. Pierwszy jedzie o 4:36 do KK, drugi o 6:16, trzeci jest w Namysłowie. Opole więcej ich nie ma. A lok+bh kosztuje tyle, zę bilety kolejarzy nie starczą nawet na 1% pokrycia kosztów przychodami.
Koordynator
Koordynator
Temat: Ławszowa, Lwówek, Mozów, Cigacice
Witam,
| wychodzi wprost, że da się przejechać | następujące linie (i to one będą następnymi
| 2. Łagiewniki Dzierż. - Strzelin. | i z pewnymi, niewielkimi, ubytkami, asfaltami lub zarostami: | 3. Rawicz - Wąsosz. | 4. Jawor - Malczyce. | 5. Legnica Płn. - Prochowice. | 6. Gryfów Śl. - Świeradów.
No piękne plany, ale jeśli wszystkie te przejazdy mają zostać uskutecznione jedynie przy użyciu (jak się domyślam) MS-29, to będą dostępne tylko dla wąskiego grona wybrańców. A ja sam chętnie przejechałbym się na wszystkie wymienione powyżej imprezy. A już na pewno Zebrzydowa - Lwówek może przyciągnąć tłumy, a ponieważ linia jest cały czas używana na całej długości, to możnaby się pokusić o bardziej ambitny pociąg.
I ja się z tym zgadzam na 100%! Jeśli ktoś dysponuje takim taborem lub możliwościami jego podnajęcia, to ja sam będę pierwszym, który wywali 100PLN na takie cuś. Niestety - my nie jesteśmy ani gestorami takiego taboru, ani nie mamy kumpla od flaszki na PKP. Więc kicha... Jednak są osoby, które mogłyby takie tematy rozruszać i nóż mi się w kieszeni otwiera, jak widzę zapowiedź jakichś imprez do Kudowy parę wątków dalej... WIELKI APEL! Masz wejścia, tabor, możliwości - zrób imprę w ciekawym miejscu!!! To nie jest krytyka, tylko beznadziejna próba racjonalizacji sił skromnego środowiska MK w Polsce! Nie marnujmy energii, starajmy się osiągnąć bardziej ambitne cele!!!
I tak przy okazji: jakiś czas temu ktoś (ze Stolicy) deklarował chęć organizacji imprezy do Łomży plus Ostrów Mazowiecka taborem KM. No i jak na razie cisza. A może coś przeoczyłem??
Czekamy na to, jak augustowianie na estakadę!
pzdr ws
Temat: Wrażenia ze Szwecji (długie)
| Ciekawe, że w Szwecji pociągi mijają się | nie na stacjach, ale już poza nimi.
Nie w peronach, masz na mysli? Podobnie jest w kilku miejscach na kryniczance, exemplum Wierchomla i rozne takie kolo Tarnowa.
Tak, właśnie: nie przy peronach. Gdy kilka lat temu korzystałem z "Czcibora" w kierunku do Wrocławia, to dziwił mnie 10-minutowy postój przy peronach jakiejś stacji pomiędzy Rudną a Legnicą, nieuwzględniony w rozkładzie jazdy. Planowo takiego postoju w SRJP nie było. Chyba lepiej, jakby wpisać do rozkładu ten postój, albo "wyprowadzić" pociąg poza perony. Po przekroczeniu granicy tolerancji na czas przejazdu Nadodrzanką, obecnie z "Czcibora" nie korzystam...
| Konduktor sprawdza bilety zaraz po ruszeniu pociągu, ale nie zabiera ich | na | noc, jak to się u nas dzieje... Więc niech nikt mi nie mówi, że Polsce też | nie mogłoby tak być.
A jak przyjdzie rewizor? Ten problem jest chyba odrobinke glebszy. U nas trzeba sprawdzac konduktora, zwlaszcza z obcej firmy, czy nie szachruje aby...
Achh... no właśnie... W Szwecji żadnego rewizora nie widziałem. Dodam, że konduktor _po_każdej_stacji_ (oczywiście w pociągach niesypialnych) przechodził przez skład i sprawdzał bilety dosiadającym na danej stacji. Gdy podróżuję pomiędzy Szczecinem a Wrocławiem, to zdaża się, że pierwszą kontrolę mam dopiero w okolicach Krzyża. Inna rzecz, że łatwiej sprawdzać bilety w wagonach bezprzedziałowych, nie trzeba tyle razy drzwi otwierać i przeciskać się korytarzykiem :)
| Część osób przesiadała się w Dąbiu na pociąg do | Warszawy i Terespola i zapytali się kondiego, na którym peronie będzie ten | pociąg. "Nie mam pojęcia, zależy, jak nas i ich wpuszczą". Koniec | tematu... | Nie da się tego sprawdzić - i już. Trzeba biegać po nocy po peronach, | jeśli | chcesz korzystać z luksusu usług PKP :(
To raczej zla wola kondiego. Przeciez to _jest_ ustalone. I zwykle druzyna wie o tym z autopsji chociazby.
Oczywiście. Na szczęście Dąbie nie jest dużą stacją, ale już na Głównym byłoby biegania znacznie więcej.
Pozdrawiam (D)
Temat: KKZ na Torun_Sierpc
Prawdziwa poniekąd. Szef PR wymyślił, że każdy ZPR ma zaoszczędzić do przyszłego roku 50 milionów na kosztach działalności. Zakłady uczyniły to w bardzo typowy dla siebie sposób. W założeniu (być może) miała to być zachęta do cięcia kosztów działalności i szukania oszczędności gdzie jeszcze można, czyli w rozdętych do granic możliwości kadrach i wszelakich bzdurach typu pociągi dla kolejarzy itp. Ale oczywiście
Wprowadzenie szynobusow przez DZPR mialo byc prawdziwa rewolucja w przewozach na linii Legnica - Kamieniec. Pociag o 4:48 z Legnicy oczywiscie pozostal. Zastanawia mnie faktyczna frekwencja w tym pociagu - ile osob procz kolejarzy nim jezdzi. Za to dano turystyczny pociag o 9:00 z Legnicy (pora ewidentnie nierobotna), ktory kursuje... w (D) ! Genialnie.
Urzedasy w UMar tez maja nieziemskie pomysly. Po to tylko by pokazac te poezdy we Wrocku mamy Czarna Hora zestawiona z dwoch kolzlomow ;)
wszystkie betony myślą, że jak wszystko zawieszą, to trochę pogłodują i państwo i tak ich wszystkich razem utrzyma i jeszcze da mundur i deputat węglowy jak to robiła mateczka PKP. Więc cięcie kosztów w wydaniu większości PRów to właśnie KKA i inne bzdury, do jakich na przykład zdołał nas już przyzwyczaić Kiefer. Jak już pisałem - niedługo jedynym miejscem gdzie być może będą wakaty to szorowanie brudnych kibli w opolskich w EN-ach.
KKA pobedzie do konca rozkladu, a pozniej sie ja wytnie. Czy ktos wie na jakim odcinku w RP KKA utrzymala sie dluzej nizli do konca rozkladu ? I czy ktos ma pojecie jaki jest ten "rekordowy" czas funkcjonowania KKA ? Nie jest to jakakolwiek zagadka - raczej zapytanie.
Temat: Nietrzezwy maszynista przejechal zlodzieja
Witam!
| nieee, lepsze jest ze bdyby nie byl pijany to by go ominal, | albo ze jechal zygzakiem :D
| W dodatku w Radiu Zet treść informacji | była właśnie podana w taki sposób. | I najgorsze jest to, że oni chyba jednak | naprawdę w to wierzą.
Gdyby byl trzezwy to mozliwe, ze nie zginalby czlowiek. Owszem - to byl zlodziej torow wiec mozna powiedziec 'ma za swoje'. Ale to moglo byc dziecko, ktore wybieglo w poblize torow za pilka. Gdyby maszynista byl trzezwy to _byc moze_ pociagnalby za kran hamulca ulamek sekundy (moze sekunde?) wczesniej i nie doszloby do wypadku. A chyba rzeczywiscie musialy zadecydowac ulamki sekundy bo to byl tylko podsyl lokow i ZTCW to zatrzymac taki sklad jest jednak prosciej niz ciezkie brutto.
Inna sprawa, ze Al Kaida nam nie potrzebna. Sami doprowadzimy do katastrofy i ofiar skoro juz wycinamy tory spod jadacych pociagow!
obserwujac to wszystko odnosze wrazenie, ze naprawde musi dojsc do tragedii, w ktorej zginie wiele osob, zeby policja, prokuratura i sady przestali w koncu poblazac zlomiarzom. Wtedy byc moze tzw. "opinia publiczna" oraz media rowniez zrozumieja, jakie konsekwencje moze miec kradziez szyn. Bo poki co, to sprawa jest nakreslana w ten sposob, ze bezrobotny pan Miecio spod Zlotoryi wybral sie na torowisko skombinowac troche zelastwa aby utrzymac rodzine i gdy ciezko pracowal, nagle pojawil sie ten przeklety pociag. Oczywiscie to wszystko wina PKP, bo gdyby pociagu nie bylo, pan Miecio zylby dalej. I jeszcze maszynista pijany... Rzeczywiscie, gdyby byl trzezwy to przeciez na pewno ominalby zlomiarza. I jeszcze pewnie zatrabil i przyjaznie pomachal reka. Odnosnie zas miejsca wypadku, to chcialem sie upewnic, czy chodzi o linie Legnica - Zlotoryja - Marciszow? Chcialbym sie rowniez dowiedziec, dokad jest ona zelektryfikowana oraz na jakim odcinku jest prowadzony ruch towarowy. Bo ZTCP to od Marciszowa nic nie jezdzi. Jakie sa predkosci na tej linii? Nie bijcie, bo nie chce mi sie googlowac, ale przypomnialem sobie ze niedawno byl tez watek o linii Kluczbork - Fosowskie. Chcialbym sie dowiedziec, czy poza ta jedyna para osobowki jest tak jakikolwiek ruch towarowy? Takze czy jezdza jakies brutta na odcinkach Fosowskie - Strzelce Op. oraz Strzelce Op. - KK? pozdrawiam,
kowal
Temat: Kasy z terminami do rezerwacji
Wydawalo mi sie, ze kazda kasa wyposazona w terminal KURS '90 jest w stanie wystawic miejscowke na pociagi kwalifikowane i pospiechy z RF. Czy tak wlasnie jest ? Istnieje taka stacja, jak Sedziszow Malopolski na odcinku miedzy z Debica do Przeworskiem. I to m. in. z przygoda na tej stacji zwiazany jest caly ten post.
Ostatnio chcialem tam kupic bilet i miejscowke na IC Wawel, ale baba powiedziala, ze nia maja terminalu do sprzedazy miejscowek od 2 lat (!). Dzien wczesniej widzialem na wlasne oczy bilet rel. Sedziszow Mlp. - Wroclaw Glowny kupiony wlasnie na rzeczonej stacji. Bilet sprzedany i datowany byl na 13.10.2001 roku i wystawiony na "KURSie", co upewnilo mnie dzien przed wyjazdem, ze miejscowke tam nabede.
zapowiada, ze "bilety na pociagi kwalifikowane mozna kupic tylko na wybranych stacjach".
Mamy tu swoisty paradox, sa trzy sprzeczne ze soba uwarunkowania. 1. Kasjerka mowi, ze nie maja juz od dwoch lat. 2. Kartka mowi, ze od kiedystam, ale nie wyglada na jakas kartke powieszona przed np. dwoma laty - zreszta PKP IC wtedy nie istnialo. Nawet jesli przyklejenie kartki odebralo im KURS'90, to nie bylo to dwa lata temu... 3. A bilet datowany na 13.10. wydany na kursie kloci sie z powiedzieniem babki. Chyba, ze KURS nie umozliwia wydania miejscowek.
Niegoslawice, ale to juz inna historia, przez ktora nie zdazylem na "Wafla" dojechac, bo uciekl mi pospiech z Przemysla. A bilet mial byc Sedziszow Mlp - Lubin Gorniczy przez Wroclaw, Zagan, Niegoslawice i Rudna Gw. Z czego posp do Krakowa Gkl. miedzy Krakowem Gl. a Zaganiem Ex a dalej osobowy. No i miejscowka. No to chcialem kupic posp. do Zaganaia, a w Krakowie zdazyc nabyc doplate i miejscowke, ale baba przez swoje nierozgarniecie spoznila sie o co najmniej 3 minuty. Bilet oddalem, kase dostalem, ale niesmak pozostal...
W nowej cegle mogliby przy spisie stacji/przystankow symbol Kb powiekszyc o KbEx <- gdzie mozna kupic miejscowki. A moze bysmy wspolnie zrobili liste takich stacji i zamiescic to np. na kolej.pl ? Chyba ze gdzies juz takie cos istnieje...
Na poczatek moge podac szesc o ktorych wiem, ze miejscowki kupic tamze mozna: - Lubin Gorniczy - Legnica - Wroclaw Glowny - Glogow - Leszno - Debica
Temat: (pr) Estakada do remontu (Wrocław)
"Estakada do remontu Dominik Flunt 03-12-2003,
Ograniczenia przed remontem nasypu na Bogusławskiego Tak będzie w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie w połowie grudnia. Powód? Ograniczenie prędkości na estakadzie na ul. Bogusławskiego - winny jest zły stan nawierzchni.
- Mieliśmy wielkie problemy przy konstruowaniu nowego rozkładu - mówi Andrzej Piech, zastępca dyrektora dolnośląskiego zakładu spółki PKP Przewozy Regionalne. - Pociągi będą jechać dłużej, więc na tych torach będzie po prostu tłok. A gdy jeden się spóźni, mogą się spóźniać następne.
Jak całą sytuację odczują pasażerowie? Oprócz dłuższej podróży będą mieli kłopoty z przesiadkami. - Przy tych ograniczeniach niektórych połączeń po prostu nie udało nam się w nowym rozkładzie skomunikować. Szczególnie rano i wieczorem, gdy ruch jest największy - mówi Piech.
Estakada ma strategiczne znaczenie dla kolei. Musi nią przejechać większość wrocławskich pociągów: w kierunkach na zachód (Legnica, Jelenia Góra), północ (Szczecin, Poznań, Zielona Góra) i na Warszawę. Jej zamknięcie wydaje się praktycznie niemożliwe. Cztery lata temu wypadek na tej trasie całkowicie sparaliżował ruch we Wrocławiu - pociągi cofały się nawet do Świętej Katarzyny, miały po kilka godzin opóźnienia. Co się dzieje z estakadą?
- Stan obiektu pogorszył się w czasie powodzi 1997 roku, ograniczenia są wprowadzone od trzech lat. W przyszłym roku planowany jest remont w niektórych miejscach i naprawa toru ze środków ISPA - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik oddziału regionalnego Polskich Linii Kolejowych. - Ale nie ma zagrożenia bezpieczeństwa ruchu pociągów, trzy razy w roku dokonywany jest przegląd obiektu - zapewnia.
Na szczęście dłuższa podróż to niejedyna nowość w rozkładzie. Kolej chce uruchomić nowe połączenia do podwrocławskich miejscowości dla ludzi dojeżdżających do pracy i szkoły. Mają one konkurować z busami jeżdżącymi na tych trasach. O szczegółach czytaj w sobotę."
Gazeta Wyborcza 03.12.03 http://twojemiasto.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,1808377.html
Temat: Kępno - Wieluń- Herby Nowe zawieszą czy nie?
| Pytanie jak w temacie czy na całej trasie Kępno - Wieluń- Herby Nowe będą | nowym rozkładzie jeżdzić pociągi
ZTCP tam jakies smieszne pociagi od jednej i drugiej strony do granicy wojewodztw w Patnowie Wielunskim maja jezdzic. Zatem wyglada, ze cos kursowac bedzie.
ja wczoraj żegnalem tą linię, jak nie zawieszą to pożegnam jeszcze raz za rok :D Kepno 9:10-Herby Stare frekwencja prawie zerowa (ja-cala trasa, 1 pijaczek-3 stacje, 1 wielodzietna matka :) -2 stacje i jeszcze ze 3 osoby
na peronie w HS czekalo 20 osob na poc do HN (przewóz aglomeracyjny :D i przesiadka na Wielun)
HN-Kepno frekwencja 50% siedzących ale szybku opustoszal, za Wieluniem kilka osob, kilka dojechalo do Kepna na przesiadke na Ostrow (Kepno dalej pelni role węzła :)
| podobnie z trasą :Kluczbork-Fosowskie-Zawadzkie-Tarnowskie Góry
Odcinkowi miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem PKP PR ostatecznie powie nara. Towarowch chyba jezdzi tam niewiele, wiec reszta sieci i torow padnie lupem.
przy okazji Kepna zwiedziłem podg. Kuniów, aż dziwne że jeszcze nie wszystko rozkradzione (pewnie bliskość drogi i zabudowań)
Czy ktos jest moze chetny na "pozegnalny" przejazd w czwartek pociagiem od miedzy Fosowskiem a Kluczborkiem ? W piatek ostatnie 445/446 miedzy Legnica a Rudna Gw., a sobota to ostatni 440 Glogow - Wroclaw. Moze by tak sobote zaczac od Leszna o 4:30 (76331) i dojechac do Wroclawia przez Glogow i Legnice ?
Czy ktos by na cos podobnego reflektowal ?
ja, tylko praca :( ale moze sobota Leszno-Wroc dalo by rade :)
pozdr Tomek (gg 1863222)
Temat: Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy
25 października 2004
Specjalny pociąg w rocznicę uruchomienia kolei w Legnicy (PAP) Miłośnicy kolei z całej Polski zjechali w niedzielę do Legnicy, skąd wyruszył pociąg specjalny uruchomiony na nieczynnej już linii Legnica - Jerzmanice Zdrój. Okazją do nadzwyczajnego połączenia są 160 urodziny kolei żelaznej w Legnicy. "Dotarła ona tutaj wraz z budową Kolei Dolnośląsko-Monachijskiej łączącej Wrocław z Berlinem i Dreznem. Odcinek Wrocław - Legnica uruchomiono 19 października 1844 roku, czyli 160 lat temu" - powiedział PAP Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Dodał, że w tym miesiącu mija również 120 lat od uruchomienia połączenia kolejowego między Legnicą i Złotoryją, a kolejną okrągłą rocznicą jest 20-lecie elektryfikacji kolei w Legnicy.
W niedzielę na dworcu PKP w Legnicy można było usłyszeć niecodzienny komunikat: "Pociąg nadzwyczajny Legnica - Jerzmanice Zdrój odchodzi z peronu pierwszego". W kasach trudno jednak było znaleźć bilety. Skład wynajęty został bowiem przez Klub Sympatyków Kolei, który pokrywał koszty sentymentalnej podróży na nieistniejącej już trasie.
Aby przejechać się specjalnym pociągiem z Legnicy do Jerzmanic, niektórzy przybyli z tak odległych miejsc jak Waszawa, Szczecin, Gdańsk, Kraków, czy Poznań.
"To naprawdę frajda przejechać się takim składem na linii, która już nie funkcjonuje, z ludźmi, którzy tak samo kochają kolej" - powiedział PAP Aleksander Kurstak z Warszawy. Inny uczestnik imprezy, Robert Łubiński ze Szczecina nazwał to "zaliczaniem linii kolejowych".
"Niektórzy z nas mają mapki i odznaczają sobie trasy, które przejechali takimi właśnie +specjalnymi połączeniami+. To dla każdego z nas duża gratka i powód do dumy" - wyjaśnił Mateusz Żmuda.
"Niestety kolej nie jest nam tak przychylna, jak byśmy chcieli i jak to jest w innych krajach. Wynajęcie przez nas takiego pociągu słono kosztuje i trzeba przejść całą biurokratyczną drogę, aby takie przedsięwzięcie się powiodło. Koszt przejazdu 1 kilometra to kilkanaście złotych" - powiedział Jerczyński.
O godzinie 11.10 złożony z kilku wagonów specjalny skład wyruszył w kierunku Złotoryi i dalej do docelowej stacji Jerzmanice Zdrój. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą w tym kierunku od 1995 roku.
Podczas niedzielnej podróży organizowane będą tzw. fotostopy umożliwiające miłośnikom kolei robienie zdjęć dokumentujących malowniczą trasę. Około godziny 15 pociąg wyruszy w drogę powrotną.(PAP)
Czy ktoĹ fociÂł ?
Temat: Wawel
(Marzipan) ujawnil, ze:
...Wawel bedzie wracal (i jak).
Znaczy draczny strasznie pociag wychodzi. Ja teraz bede hipotetyzowal, wiec mnie poprawcie, jesli cos nie wyjdzie:
| Krakow Glowny 9:12 IC 42 | Katowice 10:23 10:27 | Zabrze 10:44 10:45 | Gliwice 10:53 10:54 | Opole Glowne 11:53 11:55 | Wroclaw Glowny 12:57 13:00 | Legnica 13:58 14:10
1. zmiana loka (PKP el / PKP sp)
| Zagan 15:28 15:30 | Zary 15:45 15:45 | Forst(Lausitz) 16:23 16:43
2. zmiana loka (PKP sp / DB sp) Swoja droga nie moglaby ta nasza SP czy co to tam bedzie do Chociebuza pofatygowac?
| Cottbus 17:01 17:13
3. zmiana loka (DB sp / DB el)
| LĂźbbenau(Spreew) 17:30 17:31 | LĂźbben(Spreewald) 17:38 17:39 | Berlin Ostbahnhof 18:32 18:35 | Berlin Zoolg. Garten 18:47 18:50 | Berlin Wannsee 19:00 19:01 | Potsdam Hauptbahnhof 19:07 19:09 | Potsdam Park Sanssouci 19:12 19:16 | Stendal 20:03 20:06 | Salzwedel 20:31 20:39
?
| Uelzen 21:02 21:12
? cos z tym systemem DR/DB?
| LĂźneburg 21:26 21:28 | Hamburg-Harburg 21:44 | Hamburg Hbf 21:56 | Hamburg Dammtor 22:02 | Hamburg-Altona 22:09
To ja dodam powrot:
IC 43 p o Hamburg-Altona --:-- 05:24 Hamburg Dammtor --:-- 05:31 Hamburg Hbf. --:-- 05:37 Hamburg-Harburg --:-- 05:49 Luneburg 06:17 06:19 Uelzen 06:38 06:47 Salzwedel 07:10 07:16 Stendal 07:45 07:47 Potsdam Hbf. 08:38 08:41 Berlin Wannsee 08:47 08:49 Berlin ZOO 09:00 09:04 Berlin Ostbf. 09:15 09:25 Cottbus 10:45 10:55 Forst (Lausitz) 11:22 11:34 Zary 12:12 12:13 Zagan 12:28 12:30 Legnica 13:45 13:57 Wroclaw Gl. 14:59 15:02 Opole Gl. 15:59 16:01 Gliwice 16:53 16:54 Zabrze 17:02 17:03 Katowice 17:20 17:24 Krakow Gl. Os. 18:37 --:--
Meczone to wszystko jakies takie... No, ale trasa jest ciekawsza niz przez te cala nadodrzanke...
Temat: Strategia dla PKP przewiduje utworze nie 3 grup kapitałowych
Stworzenie trzech grup kapitałowych skupionych wokół spółek PKP Cargo, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) i PKP Przewozy Regionalne (PR) przewiduje nowa strategia rozwoju Grupy PKP, którą ma jeszcze zaakceptować jej rada nadzorcza, poinformował agencję ISB Jacek Prześluga, rzecznik PKP SA.
Ooo, nowa restrukturyzacja, fajnie. Może w końcu utopi się to wszystko ostatecznie.
"Plan rozwoju polskich kolei przewiduje utworzenie w ramach PKP trzech
Czego!? Chyba złomowania.
grup kapitałowych - grupę infrastrukturalną ze spółką PLK jako spółką-matką, grupę przewozów towarowych skupioną wokół PKP Cargo oraz grupę przewozów regionalnych powstałą wokół PKP PR" - powiedział ISB Prześluga.
Więcej faktur, więcej pisania, więcej niekompetencji, więcej przekrętów. Jak widać nikt nic się nie nauczył.
"Powiązania w grupach mają polegać na tym, że poszczególne spółki-matki będą dysponować kontrolnymi pakietami swoich spółek-córek" - dodał rzecznik PKP.
Czyli wybitnie korupcjo- i patogenna struktura.
Strategia zakłada, że w grupie PLK znajdą się m.in. takie spółki, jak PKP Informatyka, PKP Energetyka oraz Telekomunikacja Kolejowa, należące w tej chwili bezpośrednio do PKP SA. W przyszłości grupę ma zasilić
Akurat ta grupa ma IMHO sens, bo będzie silna i dobrze wyodrębniona.
byłoby głupotą. Wskazane byłoby jedynie odbetonienie tej firmy.
jeszcze nie powstała spółka "Dworce PKP" dysponująca budynkami dworcowymi, obecnie znajdującymi się w strukturze PKP SA.
A to już piramidalna bzdura.
Z kolei pod kontrolą PKP Cargo mają się znaleźć spółki Grupy PKP związane ze spedycją, m.in. Trade Trans oraz centra logistyczne. Docelowo do PKP Cargo mogą trafić także zagraniczne spółki przewozów towarowych, m.in. z Niemiec i Słowacji, jeśli PKP Cargo uda się odkupić je od obecnych właścicieli.
Bo w Polsce jak wiadomo nie ma co wozić i nikt nie chce kolei :-/ (dla Cargo - owszem nie ma). Ekstensywna strategia zakładana przez Cargo poraża w swej beznadziei i krótkowzroczności. Ale może to dobije tą gównianą betonową firmę, bo za granicą nie ma już takich układzików jak w Polsce.
Zarząd PKP SA chce, aby w grupie przewozów regionalnych znalazły się natomiast niskokapitałowe spółki tworzone przez PKP PR wspólnie z samorządami. W ramach współpracy PKP PR z samorządami powstały już dwie takie firmy - Koleje Wielkopolskie i Koleje Mazowieckie.
A to już piramidalna bzdura. Nie ma co zrobić z PR, więc modzi się dalej. Aż wszystko pieprznie ostatecznie. Co nastąpi już niedługo. Jednym słowem - dalsze zawieszenia, cięcia, aż w końcu nie zostanie ani jeden pasażer płacący bilet normalny. Spółki regionalne z góry skazane są na porażkę, bo współzałożycielem jest pekapowy beton.
"Chcemy bardzo szybko przeprowadzić zmiany w PKP SA" - dodał Prześluga. Według niego przegrupowania majątkowe zmierzające do zbudowania nowej struktury będą prowadzone w latach 2005-2006, tak, aby na koniec 2006 roku proces został zakończony.
Chyba żeby zdążyć zanim wszystko się zawali. I tak się zawali.
Z informacji Prześlugi wynika, że poza trzema grupami kapitałowymi PKP SA będzie bezpośrednio posiadała spółki, które mają zostać szybko sprywatyzowane. Chodzi m.in. o PKP WKD, PKP SKM, Farmację Kolejową oraz PKP Intercity. Ta ostatnia ma być wystawiona na sprzedaż prawdopodobnie dopiero w 2007 roku, po podniesieniu jej wartości.
Zabranie wagonów i pociągów z PR, sztuczna kroplóweczka, czy inne respiratorki dla zbetoniałych móżdżków? Szkoda, bo w normalnych warunkach spółczyna powinna paść dla dobra ogółu.
W pierwszym półroczu 2004 roku PKP przewiozły 138,6 mln pasażerów i 78,5 mln ton ładunków. Było to odpowiednio o 4% mniej i o 2,1% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ub. r.
Plan na 2004 roku zakłada, że będzie to 285,1 mln pasażerów i 161,1 mln ton ładunków. W 2003 PKP przewiozły 283,3 mln pasażerów i 161,8 mln ton ładunków.
A pięciolatkę panowie pekap mają? Może są już plany, że w 2015 PKP przewiezie 5 mln pasażerów na trasie Wrocław - Zgorzelec? Bo w 2005 mieli elektryfikować Rawicz - Ścinawa - Legnica... Co z tego wyszło nie muszę chyba komentować.
Alek 'Alekloco' Kurstak Polska dla rowerów i pociągów!
Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: olek malpa rower kropka com.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 147 rezultatów • 1, 2, 3
|