Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ksmwzg.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP kuszetki





    Temat: pijani konduktorzy

    http://www.infobydgoszcz.pl/wydarz.php?i=50607&n=34

    Pijany pociąg do Zakopanego: to nie byli kolejarze

    W związku z opublikowanym w poniedziałek na łamach "Expressu Bydgoskiego" i
    portalu "INFO.Bydgoszcz.pl" artykułem pt. "Wars wita Was...", opisującym
    wydarzenia mające miejsce w dniu 12. lutego br. na stacji Bydgoszcz Gł.
    przed odjazdem pociągu pośpiesznego do Zakopanego, Kujawsko-Pomorski Zakład
    Przewozów Regionalnych wyjaśnia:

    1) zaistniały fakt nietrzeźwości dwójki pracowników dotyczył konwojentów
    wagonu sypialnego i wagonu z miejscami do leżenia (kuszetki), a nie - jak

    2) konwojenci wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia nie są
    pracownikami kolei - zadrudnia ich firma WARS S.A. w Warszawie (w omawianym
    przypadku Zakład "Zachód" WARS S.A. w Szczecinie),

    3) właścicielem wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia (jednocześnie
    przewoźnikiem w tych wagonach) jest Spółka "PKP Intercity" w Warszawie.

    Reasumując: pracownicy drużyny konduktorskiej feralnego pociągu, zatrudnieni
    w Spółce "PKP Przewozy Regionalne", nie mieli nic wspólnego z zaistniałym
    incydentem - mimo, że przypuszczenie takie mogło się nasunąć czylelnikom po
    przeczytaniu przedmiotowego artykułu.

    Marek Ostrowski,
    Naczelnik Terenowego Stanowiska d/s. Komunikacji Marketingowej w
    Kujawsko-Pomorskim Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy

    ---

    pozdrawiam

    Marcin Bg





    Temat: jak sie dostac do krakowa na sobote rano z Torunia?


    jak sie dostac do krakowa na sobote rano z Torunia?Korzystajac z
    usług PKP?


    O 22:28 bezposredni hotelowiec (dochodzi koszt kuszetki)
    albo 23:53 z przesiadka w Czestochowie.
    Czas podrozy w obu wariantach 7.5 godziny.

      MJ







    Temat: Nowe bezprzedzialowki 2 kl


    | Wczoraj PKP odebraly pierwsze dwa wagony bezprzedzialowe 2 kl.

    To powod do dumy? Ja uwazam, ze do smutku. Niedlugo bedziemy kupowali
    kuszetki bezprzedzialowe, jak tak dalej pojdzie.


        Takie jak w Rosji? Byle nie z twardymi pryczami zrobionymi z
    pomalowanej deski ;-)

    Pawel.





    Temat: Pakiet WOJAŻER w Spółce PKP INtercity
    Dla tych, którzy planują wyjazd pociągami Tanich Linii Kolejowych, EuroCity, Expressami lub InterCity do końca maja jest okazja zakupu zniżkowych biletów 4 szt. po 37,5 zł każdy =150 zł. Do tego ewentualnie wystarczy dokupić miejscówki, czy kuszetki... Dystrybucją biletów zajmuje się sieć kiosków RUCH SA.

    Więcej informacji na stronie
    http://www.intercity.pl/396

    Pakiet WOJAŻER to książeczka z czterema biletami, ważna przez pół roku: od 1 czerwca do 9 grudnia 2006 roku. WOJAŻERA będzie można kupić w kioskach RUCHU-u na terenie całego kraju do końca maja.

    Wojażer kosztuje 150 zł. Dwa bilety są na podróż w 2 klasie, dwa kolejne w klasie dowolnie wybranej. Podróżować można pociągami EuroCity, InterCity, Express i Tanie Linie Kolejowe w komunikacji krajowej.

    Każdy z biletów w pakiecie kosztuje 37,50 zł. Posiadacz WOJAŻERA sam będzie decydował, kiedy, dokąd i jakim pociągiem chce jechać. A decyzję o wyjeździe może podjąć w ostatniej chwili. Niekoniecznie najpóźniej 7 dni przed odjazdem.

    Przed każdą podróżą, należy tylko dokupić miejscówkę, na bilecie wpisać imię, nazwisko, datę oraz trasę przejazdu.




    Temat: Reality show - czyli Jacek Fedorowicz w pociagu


    Jacek Fedorowicz 17-10-2003
    - Owszem - powiedział kuszetkowy - ale nie mogę panu sprzedać kuszetki,
    bo pan ma niewłaściwy bilet kolejowy. U nas obowiązują nasze bilety
    kolejowe, my jesteśmy inna kompania.


    Niestety, nie tylko bohater tekstu o tym nie wie. Z tego powodu dochodzi
    właśnie do tego rodzaju nieporozumień i ludzkich tragedii (mam na myśli
    kwestie finansowe).


    Wszystkie toalety w pierwszej klasie były nie do użytku.


    Na przestrzeni ostatnich miesięcy, kiedy to bywałem w "rozjazdach" KAŻDA
    toaleta (zarówno w drugiej, jak i w pierwszej klasie) zaopatrzona była w
    mydełko, ściereczki, papier i ciepłą wodę. Zatem z mojego punktu widzenia
    jest to prawdopodobnie reguła. Albo to ja miałem wyjątkowe szczęście, albo
    J.Fedorowicz wyjątkowego pecha.


    Zrozumiałem to jako "porzućcie wszelką nadzieję!". I tak to
    jest chyba z całym PKP.
    Jacek Fedorowicz


    Z całym szacunkiem dla pana Jacka, którego nawiasem mówiąc uwielbiam, ale
    nie mogę się z tym zgodzić. Myślę, że każdy z grupowiczów jest w stanie
    podać wiele przykładów "na plus", choć do ideału jest rzeczywiście daleko.
    Serdecznie pozdrawiam.

    Radek Lis
    http://www.steininger.republika.pl





    Temat: Nocleg na Głównym w Krakowie.


    Witam,

    Jak wskazuja wszystkie znaki na niebie i ziemi,
    bedzie mi dane spedzic pol nocy na Dworcu Glownym
    Krakowie (dokladnie 16/17.07 miedzy 21:30 a 1:41).

    Czy mozecie mi doradzic, gdzie moge spokojnie spedzic
    te kilka godzin oczekiwanie na dogodna przesiadke
    w wykonaniu PKP. Ktorych miejsc na dworcu mam unikac?

    Moze macie jakis rozsadny pomysl, jak dostac sie z Krakowa
    do Warszawy po 21:30? Moze nie byc najkrotsza trasa,
    ale dobrze, zeby chociaz jeden z pociagow mial kuszetki
    (w poniedzialek ide do pracy na 8:00).
    Bo ja znalazlem dopiero nocna rzeznie z Zakopca o 1:41:(((


    Szkoda, że mam rozbabrane remontem mieszkanie, bo bym Cię
    zaprosił do nas do Katowic.

    Piotr





    Temat: zdjecia taboru!!!!

    | Wagony "czarne", jak to ktorys przedmowcowy anonim nazwal, to nie
    | "czarne", a oliwkowe. Czarne byly dlatego, ze je tak myto.
    I wszystkie wagony miała praktycznie ten sam odcień. Były oliwkowe,
    oliwkowe
    z żółtym pasem (1 kl.), niebieskie, czerwone (MITRIOPa) i SN
    żółto-niebieskie (bez grafitti).
    | A kolorystyka zielona i czerwona rozpoczela sie bodajze od zakupu Z2-ek i
    pierwszych
    | "super ekspresow" na PKP, czyli na poczatku lat 90-tych, ale bardzo
    | spokojnie.
    | Lokomotywy dostaly zolte czola od 1987 roku, po serii wypadkow wlasnie u
    | schylku komuny (nie trzeba bylo nic prywatyzowac, zeby wypadki znaczace
    | sie zdarzaly).
    ZTCP miały wtedy miejsce 2-3 wypadki z udziałem samochodów wojskowych,
    więc
    zamiast wząć się z szkolenie kierowców specjalna komisja zaleciła
    malowanie
    czół loków na żółto ( i nie wiem czy też nie wprowadziła obowiązku jazdy
    na
    światłach).

    Nie wiem czy zolty przod loka przyczynia sie do zwiekszenia jego widocznosci
    z daleka ale jazda na swiatlach to napewno , podobnie jak samochod jadacy na
    swiatlach jest bardziej widoczny nawet za dnia.


    Aha, były też zielone wagony, ale prawie  zawsze sypialne i na nietypowych
    trasach (np. Legnica-Brześć).


    W latach 80tych wars restauracyjny mial chyba podobny kolor do tego jaki ma
    teraz czy tez byl oliwkowy ?? Kuszetki i sypailne tez byly chyba w kolorze
    takim jak teraz ??





    Temat: Zoderizowane wagony w Ex Tatry/Kossak


    | oraz na czym modernizacja polegała?

    | Wagon wyglada pawie tak sao jak te po modernizacji w Pobrzezu/itd.

    No ale chyba PICowy wystrój wnętrza.


    Oczywiscie.


    | (ale to pisze z ustnego przekazu, sam tego wagonu jeszcze nie widzialem).
    | Kolejne beda jezdzic w Pieninach i Malopolsce.

    Przydałoby się jeszcze trochę do obiegu Nido-Heweliuszowego.
    Tak poza tym to dzięki za info. Mam nadzieję, że dwójki też pójdą do
    modernizacji.


    Tak. XY sztuk wagonow 2kl. serii 111A rowniez idzie do modernizacji i to sa
    typowe wagony do Ex'ow.

    Co wiecej. Nieuzywane kuszetki ida do modernizacji na wagony typu "slipereta" do
    Nex'ow krajowych. Bedzie w nich uklad 2+2, czyli standard europejski, a nie
    przerost formy nad trescia z Kiepury.

    Inna ciekawa wiadomosc. W Chopinie wracaja wagony siedzace. W ramach zwalczania
    przestepczosci na terenie CD beda jezdzic wagony bezprzedzialowe. A w obecnym
    stanie posiadania PKP-IC beda to popularnie nazywane "stodoly" Z1 2kl.





    Temat: Pociag samochodowy???


    Pytanie:

    Czy istnieje gdzies na swietcie wagon na ktory by mozna wjechac
    samochodem, dojechac
    do docelowej stacji, pozniej zjechac samochodem?


    [ciach]


    Czy sa takie pociagi?   Czy jakas firma wogule probowala takie cos
    zbudowac/zdzialac?
    Jakie byly skutki/problemy?


    Pytasz znaczy czy istnieja autokuszetki?

    Tak, kiedys byly nawet z Warszawy do Zakopanego. Teraz sa juz chyba
    tylko (na PKP) Katowice - Gdynia. Z tym, ze dosc drogo to wypada(lo):
    bilet na samochod, bilet na osoby, no i jeszcze kuszetki...

    Problemem jest oczywiscie za- i wyladunek, zwlaszcza na stacjach
    posrednich :-). Zeby samochodu wandale w nocy nie popsuli, jak sie
    pociag zatrzyma. Manewry do wprowadzenia wagonow na tor ze specjalna
    rampa. Koniecznosc wiezienia tych wagonow w odpowiednim miejscu
    pociagu (np. o ile pamietam, te autokuszetki z Zakopanego jezdzily
    przez Nowa Hute, zeby sie nie odwracac w Plaszowie.

    Wszystko to jest oczywiscie do zwalczenia i zorganizowania, kluczowy
    jest popyt na usluge i reklama. Mysle, ze poczatkowo trzeba by wozic
    te auta za darmo albo dawac jakies znizki na bilety, zeby ludnosc
    zobaczyla na wlasne oczy, jakie to fajne. Potem by juz zaplacili...

    Pozdrawiam





    Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą
    "Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o
    międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w
    nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania
    senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie.
    Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano,
    a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne,
    kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.

    Warto dodać, że na mocy porozumienia, które jutro ma być podpisane,
    osoby podróżujące z biletem relacji Gorzów - Berlin - Gorzów będą w
    jego ramach bezpłatnie korzystać przez cały dzień z komunikacji
    miejskiej w Berlinie. Takie same przywileje w Gorzowie będą miały
    osoby legitymujące się biletem zakupionym w Berlinie. W przypadku
    biletu tylko w jedną stronę darmowe przejazdy komunikacją miejską będą
    obowiązywały przez 2 godziny, co na przykład powinno wystarczyć na
    dojazd na berlińskie lotniska.

    RMG.FM





    Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą


    "Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o
    międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w
    nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania
    senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie.
    Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano,
    a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne,
    kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.


    Niebywałe - ja miałem kiedyś takiego pomysła, żeby "odczepić" wagony
    Wwa-Bln od Kasztana i wytrasować oddzielny pociąg, który służyłby
    jednocześnie jako nocny Wwa-GWlkp lub Wwa-ZG (w tym drugim przypadku
    mógłby jechać przez Łódź-Leszno jak dawny Wwa-Żagań, żeby 2 razy nie
    przejeżdżać przez Czerwieńsk.

    Przemek





    Temat: [retro] Kraków - Chabówka - Rabka Zaryte 7.06
    Dzięki za info.


    Nie mam pojęcia czemu. Zapewne strona skansenu i p.Panasiewicz podadzą
    informację po fakcie, po to by wkurw... reszte miłośników. A i tak kto ma
    wiedzieć, ten wie ;)


    I podali: "W sobotę w Skansenie w Chabówce została zorganizowana
    zamknięta impreza dla dzieci i rodziców - pracowników PKP CARGO S.A.
    Zakładu Taboru w Krakowie. Z tej okazji uruchomiono historyczny pociąg z
    Krakowa Głównego do Chabówki prowadzony elektrowozem EP03-01. Skład
    zestawiono z dwóch wagonów bezprzedziałowych oraz wagonu kuszetki w
    ciemnozielonym malowaniu, którego przedziały przystosowano na wagon
    klasy drugiej. Następnie w Skansenie czekał rozpalony parowóz Ty2-953,
    który z tym składem wykonał trzy powrotne kursy do stacji Rabka Zaryte.
    Po drodze skład z parowozem zatrzymywał się w przystanku Rabka Zdrój,
    skąd uczestnicy imprezy udawali się do Parku Rozrywki Rabkoland. Na
    terenie Skansenu odbywała się zabawa plenerowa adresowana głównie do
    najmłodszych."





    Temat: Tradycyjnie PKP i strzala poludnia
    Zeby im szyny pokrecilo a Mikolaj niech pogubi prezenty dla nich.
    Jak co roku jade na swieta do domu rodzinego kozystajac z uslug kochanego
    przewoznika i za kazdym razem mowie "to ostatni raz".  Raz zlikwiduja jeden
    z 2 wieczornych pociagow (Wawa-jelenia Gora), innym razem zepsuje sie im
    ogrzewanie.
    W tym roku postarali sie znowu. Chcesz pojechac na swieta w gory, do rodziny
    w jeleniej pojedz pociagiem. Mamy full wypas pociag: II klasa, I klasa i
    bedziemy mieli kuszetki ............. ale od 26.XII.
    No i trzeba bedzie pokonac te ponad 500 km w pozycji siedzacej z glowa
    starej baby na ramieniu i dziadem jedzacym jajka na twardo.

    ksdrs (tym razem to ostatni raz)





    Temat: Nocleg na Głównym w Krakowie.
    Witam,

    Jak wskazuja wszystkie znaki na niebie i ziemi,
    bedzie mi dane spedzic pol nocy na Dworcu Glownym
    Krakowie (dokladnie 16/17.07 miedzy 21:30 a 1:41).

    Czy mozecie mi doradzic, gdzie moge spokojnie spedzic
    te kilka godzin oczekiwanie na dogodna przesiadke
    w wykonaniu PKP. Ktorych miejsc na dworcu mam unikac?

    Moze macie jakis rozsadny pomysl, jak dostac sie z Krakowa
    do Warszawy po 21:30? Moze nie byc najkrotsza trasa,
    ale dobrze, zeby chociaz jeden z pociagow mial kuszetki
    (w poniedzialek ide do pracy na 8:00).
    Bo ja znalazlem dopiero nocna rzeznie z Zakopca o 1:41:(((





    Temat: dlaczego rzeźnie ?


    Jestem od niedawna na grupie dyskusyjnej "kolej" i mam pytanie dlaczego
    na
    nocne pociągi pospieszne mówicie "rzeźnia"


    Właściwie to nie wiem, ale może chodzić o to, że:
    1. W takich pociągach często dzieją się rzeczy przypominające rzeźnię
    2. PKP liwkiduje kuszetki i sypialne w nocnych pociągach i jazda na
    siedząco przez kilkanaście godzin (są to zawsze nocne pociągi, kursujące
    conajmniej przez pół Polski) to też taka jakby rzeźnia ;)
    3. Za starych, dobrych czasów, taki nocny pociąg np. z Warszawy do
    Kołobrzegu wiózł tylu pasażerów, że ci biedacy ściśnięci jeden na drugim
    nawet w kiblach i przejściach między wagonami mogli poczuć się jak
    zwierzęta wiezione w ścisku na rzeź





    Temat: Kolejna chamska kasjerka ukarana!


    | Niestety Panie z kas międzynarodowych nie nauczyły sie
    niczego...przepraszam
    | niczewo, jako ze jezykiem urzedowym kasy na DWc jest nadal
    rosyjski...żadna
    | z Pań nie zna inneog jęz obcego!

    Z 2 strony kto z jezykiem Angielskim chcial by pracowac w kasie PKP za
    takie
    (mniemam) male pieniadze...


    E tam. To nie idzie przecież o jakąś wyrafinowaną wiedzę lingwistyczną.
    Jakie są pytania w kasach / informacji?
    1. O której godzinie jest pociąg do ...?
    2. Z którego peronu?
    3. Ile kosztuje bilet?
    4. Czy są miejsca sypialne / kuszetki / miejscówki?
    i takie tam dyrdymały: przy oknie, na górze itepede.
    Chęci troszkę trzeba, nie żadnego wykształcenia...





    Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą


    "Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o
    międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w
    nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania
    senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie.
    Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano,
    a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne,
    kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.


    Czy to ma byc Warszawa-Berlin via Gorzow ?
    No to ciekawe kto bedzie tym jezdzil w takiej relacji Chyba ze
    gorzowskie wagony beda doczepiane gdzies na E20 do nocnego
    Warszawa-Berlin (pewnie tez skladak z ruskich).





    Temat: Wynajem wagonu, bylo: Parowozem z Chabówki do Zakopanego

    wystukal doscyc ranna pora...


    | Tu mnie zagailes ciekawoscia... Ceny ktore podalem dotycza konkretnego
    | przykladu linii Krakow - Zakopiec. W cenniku sa przeciez podane koszty
    | parowozu na roznych trasach - sa wystarczajaco duze, ze uwzgledniaj i te
    | proporcje w roznicy osiokm. A jak jest ogolnie na PKP - to nie wiem...

    A bilet? Bilet trzeba miec jakis do takiego wagonu?


    Jesli to Ty wynajmujesz to mozesz sobie wydrukowac bilety i rozprowadzic
    wsrod grupowiczow ;-))))
    Ale w koncu placac za wynajecie wagonu, pokrywasz wszelkie koszty (prad w
    drutach, ropa w silnikach, wegiel w tendrze, pensja kierpocia, reczniki w wc
    :-) ktore normalnie pokrywasz poprzez zakupienie biletu, (tyle ze dzielisz
    sie tymi kosztami z innymi pasazerami [trudno powiedziec dzielisz sie< jak
    jedziesz pociagiem jako jedyny pasazer, co nie jest rzadkie ;-)] )

    Bo moze taniej


    wyjdzie kazac sobie podpiac ekstra wagon do rzezni krynickiej niz
    jakies tam kuszetki kupowac...


    Oj nie wiem... Zakladajac ze jest degresywnosc cennika to jeszcze
    Moze tez byc tak, ze latwo jest zamowic wagon ktory normalnie w dodatku jest
    "na zarzadzenie" - bo on ma juz juz ustalone obiegi, czyszczenia itp. Ale
    tak, to wszystko trzeba ustalic, 533 osob musi podpisac 2245 kwitkow, po
    czym rozsyla sie 381 telegramow... Wiec moze sie okazac, ze y pojechac takim
    wagonem w sierpniu, musisz zglosic sie do 15 stycznia :-)





    Temat: Gniazda 220V


    | Moze ktos mi powiedziec, dlaczego w zadnym pociagu pospiesznuym,
    expresie,
    | IC, IE nie ma napiecia w gniazdach 220V????


    Nie zupelnie, przeciez Kuszetki jezdza w pociagach pospiesznych, w
    wiekszosci
    tych na ktorych jezdzilem po krotkiej wizycie w szafe (NN) napiecie sie
    pojawialo
    w gniazdkach, a wylaczane jest najczesciej w celu "oszczedzania"
    przetwornic.
    Przypuszczam ze nie ma napiecia w gniazdkach, raczej z prostego i blachego
    powodu
    jakim jest brak przetwornic (dosc czesto sa kradzione).
    W pociagach kwalifikowanych z nowszymi wagonami (tymi bardziej pilnowanymi)
    przypuszczam ze wystarczy podejsc do szafy i zalaczyc, albo lepiej pogadac
    z kier.poc.


    powody sa dwa:
    1. pasazer jako istota wg pkp bezmyslna moglby sobie zrobic krzywde, a
    potem
    chcialby milion $ odszkodowania


    To w takim razie chcialbym odszkodowanie od spoldzielni bo nikt nie
    powiedzial
    ze nie mozna tam pchac paluchow :(


    2. kupujac bilet placisz za przejazd i ewentualnie za opoznienie, ale na
    pewno
    nie za takie luskusy jak mozliwosc doladowania telefonu lub laptopa


    To napewno nie jest zaden luksus.





    Temat: Obieg "Batory"


    O ile nic się nie zmieniło, to od zeszłego roku
    do siedzenia są 2 bezprzedziałówki kl. 2 MAV
    i jedna przedziałówka (czasem Bautzen) kl.2 PKP.


    Siedzace sa tylko te dwa wegierskie.


    Oprócz tego coś z RZD sypialnego i Warsowe
    kuszetki i sypialne. Łącznie 6-7 wagonów.

    A jaką on ma Vmax na CMK?


    160





    Temat: rmf o Szczecin - Zakopane

    Likwidacja połączenia Szczecin-Zakopane
    Środa, 4 sierpnia 2004, 13:05
    Już po raz ostatni w wakacje podróżni mogą korzystać z bezpośrednio
    połączenia kolejowego na trasie Szczecin-Zakopane. Od końca września pociąg
    będzie dojeżdżał tylko do Krakowa. Ale to nie jedyne zmiany...Pomysł
    zlikwidowania połączenia Szczecin-Zakopane zrodził się w głowach Zarządu
    Przewozów Regionalnych PKP w Warszawie. Połączenie jest podobno
    nieopłacalne, ponieważ jest mało podróżnych i dlatego znika. Zdaniem
    podróżnych to kompletne bzdura, bo pociąg zawsze jest pełen.
    To jeszcze nie wszystkie zmiany. W najbliższym czasie z nocnego pociągu do
    Terespola znikną wagony sypialne i kuszetki.





    Temat: NExpressy


    Dlatego uciesze sie, gdy PKP Intercity zrezygnuje z tego pomyslu i wagony
    Gdynia - Szklarska i Kudowa pojada tak, jak zawsze bylo (to znaczy w 56200).


    Od 5/6.05.2003 NEx Wawa - Szklarska zostaje zlikwidowany, a wagony sypialne i
    kuszetki powroca do KARKONOSZY oraz rzezni Gdynia - Szklarska Poreba Grn.

    Zdroowka z Walbrzycha
    Marek Wiercioch





    Temat: NExpressy


    Od 5/6.05.2003 NEx Wawa - Szklarska zostaje zlikwidowany, a wagony
    sypialne
    i
    kuszetki powroca do KARKONOSZY oraz rzezni Gdynia - Szklarska Poreba Grn.


    Pusciutkie toto jezdzi ze szok wogle nie wiem co za menadzer takie cos
    wogle wymyslił tyle sie narzeka ze lok+dwa wagony to ekonomiczny absurd
    a tu takie klocki Te lopki tez były chybione bo jechał jeden wagonik i
    lokomotywa
    nikt jednak nie pomyslał ze mozna by brankard doczepic do pospiechów
    co zmniejsza koszty lepiej było zlikwidowac.Tak samo te NExy pice
    naprzyjmowało ludzi i zrobiło radosna tworczosc Szklarska-Gdynia przez łodz
    to lepiej było przez Warszawe albo przez Ełk moze raz na ruski rok jakis
    MK by sie czyms takim przejechał.Mysle ze w dłuzszej perspektywie
    NExy nie maja wogle racji bytu moze poza miedzynarodowymi
    A połoczenia lokalne to tez w niektórych przypadkach absurdy
    np te pociagi Białystok-Czeremcha 15 km/h to jest nieekonomiczne
    i nalezy to zniesc.Co do długosci składów to sie zgadzam ze pkp nie mysli
    po co na ten kurs o 11.31 do Rawicza daje sie 3 jednostki jak wystarczyła
    by jedna tak samo na ten kurs 9.05  tez 3xezt no i po jaka cholere podobnie

    na Głogów o 7 rano czy 8.36 2x EZt a ludzi tyle ze zmiescili by sie w
    jednej jednostce spokojnie.W koncu w kazdym takim EZecie jest X swietlowek
    i X grzejników ktore zuzywaja niepotrzebna energie.Z czasem jednak wszystko
    zmierza do katastrofy ale z ciekawoscia patrze na toto cos jak Dolnoslaskie
    Koleje Regionalne z krainy Adolfa moze oni cos nowego wniosa w rynek
    komunikacyjny.





    Temat: Salonki

    | Z tego co pamietam, to przede wszystkim sa inaczej malowane niz zwykle B
    | (sa cale zielone), a po drugie (ale tu moge sie mylic) maja dymiacy komin
    | ;-)

    Fakt, sa zielone. Moze to wagony typu "Akcja socjalna"? Jedna moja
    krewna-i-znajoma-krolika pracujaca w sluzbie zdrowia PKP jezdzila
    swego czasu na wczasy kuszetkowe to tu to tam. Moze to bylo to?


        Masz rację. Przeważnie są to wagony socjalne pełne nawalonych kolejarzy
    mknących na zasłużone wczasy. W środku to są chyba zwykłe kuszetki,
    przynajmniej ich oznaczenie "Bck" (a nie As - tak jak "prawdziwych"
    salonek") na to wskazuje.





    Temat: Ile nowych wagonów w 2001 ?
    | wzgledow praktycznych, ale przejmuje 1312 wagonow /z chwila uzyskania
    | niezbednych warunkow do rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej -wedlug
    | przyjetego harmonogramu 01.06.2001/. Wszystkie wagony kursujace w
    pociagach
    | kwalifikowanych oraz wszystkie sypialne i kuszetki.Co do lkomotyw to
    sprawa

    Jeśli dobrze zrozumiałem, PKP Intercity nie bierze w posiadanie Expressów.
    W związku z tym czy już nigdy nie będą w nich jeździły lepsze wagony?
    Czy zostaną same pomarańcze?





    Temat: Bezpieczeństwo w nocnych pociągach - moje obserwacje


    | Pomijam już fakt iż osoba, która projektowała te wagony, zapewne o
    | bezpieczeństwie podróżnych wogóle nie pomyślała, no ale do rzeczy.

    Tak. Zapewne nawet do główy jej nie przyszło, że kiedys bedzie
    dochodziło do takich sytuacji, ze z przedziałów trzeba bedzie robic
    bunkry. Wagony, które kursują na PKP są z lat 70, 80 i początku lat
    90.


    A wtedy były zupełnie inne realia. Każdy kolejny mechpom, czyli konstrukcja
    praktycznie nie zmieniana przez 20 lat, był produkowany z myślą o pociągach
    międzynarodowych. Musiał być więc przystosowany do kilku systemów zasilania,
    a co więcej, do rzeźni i innych pospiesznych trafiały wagony właśnie z
    międzynarodowych pośpiechów, które zostały zastąpione nowszymi
    egzemplarzami. Paranoja! Robiono wprawdzie bonanzy do osobówek, ale nikt
    kompletnie nie myślał o wagonach przeznaczonych do Exów, istniejących już na
    Zachodzie IC, czy np. do rzeźni. A potem polityka była jasna: kupujemy Z2
    (później Z1), a pasażerowie z pociągów nocnych niech jeżdżą tym co jest, aż
    się to rozleci. Kuszetki w parę lat z 10 zł podrożały do 50, więc z uwagi na
    brak chętnych są wycofywane z kolejnych pociągów, sypialne są horrendalnie
    drogie, sliperetki się pojawiły w 2004 roku i to jednym pociągu - Kiepurze -
    w dodatku z rezerwacją miejsc (co akurat w przypadku tego pociągu mnie nie
    dziwi). To wszystko to według mnie główne przyczyny braku bezpieczeństwa w
    nocnych pociągach.





    Temat: Nowy rozklad 98/99 czesc I


    Ciekaw jestem waszych opinii o wstepnym na razie szkicu polaczen
    miedzynarodowych na rozklad 98/99


    Pawel ! Dobrze robisz, ze udostepniasz ludziom te informacje, bo sa
    ciekawe.Niestety potwierdzaja sie moje obawy sprzed 2 miesiecy:


    EuroNight Warszawa - Koln "Jan Kiepura"
    Warszawa C.     19:42
    ....
    Same wagony sypialne i kuszetki kolei niemieckich


    Czyli poznego polaczenia Warszawy z Poznaniem, jakie zapewnia obecnie
    Ost-West, juz nie bedzie.


    IC Wawel

    Krakow          9:58    17:45


    ...
    A Ex do Przemysla odjedzie o 17.47. Czy te 2 minuty  mozna traktowac
    jako skomunikowanie ? Bo wedlug przepisow PKP to nie...


    IR Mare Balticum
    Olsztyn         10:19   18:28
    Gdansk          13:02   15:40
    Gdynia          13:27   15:14
    Koszalin      15:54   12:57
    Szczecin Gl     18:39   10:30
    Berlin Licht    21:02   8:13



    minut...

    Andrzej Massel





    Temat: Takie fajne skośne jedynko-dwójki


    | A wagony na Kiepure, to wagony na Kiepure ;-), nowki sztuki FPS nie
    smigane,
    | beda mialy wlasne malowanie (troche jak nowe IC, ale nie do konca)

    | InterCity już trzeci raz zmienia malowanie?!

    Nie. To jest zunifikowane malowanie na Kiepure, analogicznie do BWE, ktore
    tez ma wlasny schemat (z tym, ze BWE _nawiazuje_ do DB R&T, a Kiepura do PKP
    IC)


    WOW! Rozumię, że ta nasza jedynka, niemiecki barowy i nemieckie kuszetki też
    będą miały takie kolorki. No naprawdę fajnie.

    Pozdrawiam
    Tyson





    Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ


    Na poczatek nalezy sobie odpowiedziec na pytanie dlatego pkp'owskie
    kuszetki
    nie jezdza w Kiepurze do Brukseli:
    a) pociag zmienil kategorie na EN a to oznacza, ze wszystkie wagony musza
    byc
    klimatyzowane - te kuszetki nie byly
    b) Kiepura zwiekszyl predkosc do 200km/h na terenie Niemiec, a te kuszetki
    mialy tylko 160


    200 km/h i 16 godzin jazdy, jestem pod wrażeniem.





    Temat: Warszawa - Zakopane


    | Naprawde nie ma nic na lezaco? Zadnej kuszetki, zadnego spalnego? A
    | coz to za genialny wynalazek i od kiedy tak, bo jakos kompletnie
    | przegapilem/zapomnialem?

    Akurat w ten weekend są.


    Gdzie?

    "Taki wynik wyszukiwania jest spowodowany przede wszystkim tym, że
    planujecie Państwo podróż w dniu, w którym nie ma żadnego połączenia z
    podanych stacji

    Warszawa Centralna
    i
    Zakopane
    . Dodatkowo mogą Państwo szukać stacji w pobliżu wykorzystując
    przekierowanie stacje w pobliżu na tablicy przyjazdów/odjazdów jako
    możliwość alternatywną.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Ĺ  2001 PKP Informatyka spółka z o.o., Al. Jerozolimskie 140, 02-305
    Warszawa
    Ĺ  1996-99 HaCon Ingenieurgesellschaft mbH - Version
    HAFAS-2.3www/DATAallw00 - 31.08.03
    W przypadku problemów technicznych proszę skontaktować się z
    administratorem. "





    Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ


    | Kuszetki z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, o których w następnym poście
    | pisze  K. Dobrowolski faktycznie jeżdziły na Kiepurze do Köln - teraz
    | pewnie pójdą na  jakiś inny pociąg.

    Ale przecież do obsłużenia takich połączeń potrzebne są 2 skałdy, chyba, że
    jeździ co 2 dzień ?  Więc może drugi będzie z nimi śmigał ?


    Na poczatek nalezy sobie odpowiedziec na pytanie dlatego pkp'owskie kuszetki
    nie jezdza w Kiepurze do Brukseli:
    a) pociag zmienil kategorie na EN a to oznacza, ze wszystkie wagony musza byc
    klimatyzowane - te kuszetki nie byly
    b) Kiepura zwiekszyl predkosc do 200km/h na terenie Niemiec, a te kuszetki
    mialy tylko 160

    Chyba rozwialem watpliwosci i moge dodac, ze nie spotkalem sie z takim
    precedensem w ktorym dwa sklady w jednym obiegu mialyby planowo inny standard.





    Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ

    Zdaje mi się ze go widziałem ale PKP chyba się wagonami nie popisało - jako
    że go z dala widziałem to niech mnie ktoś poprawi, ale czy w składzie PKP
    nie dało zwykłych, jasnoniebieskich Warsów ??


    Nie dało. Skład był następujący: dwa sypialne PKP; trzy kuszetki kolei
    niemieckich; nasza sliperetka; restauracyjny DB; trzy sypialne kolei rosyjskich
    (czerwone); jeden sypialny kolei białoruskich (niebieski).

    Kuszetki z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, o których w następnym poście pisze
    K. Dobrowolski faktycznie jeżdziły na Kiepurze do Köln - teraz pewnie pójdą na
    jakiś inny pociąg.

    Na wagonach sypialnych zamiast tablic bocznych wyświetlacz; na kuszetkach i
    sliperetce tablice boczne.

    Z obserwacji na Centralnym: w sliperetce 10 osób; do sypialnych wsiadało tak po
    6 osób; w kuszetkach podobnie + grupa szkolna (jakaś wymiana, czy coś - ok. 15
    osób)

    Pozdrawiam,
    Piotrek





    Temat: Pociąg nocny warszawa-wilno


    Cena kuszetki 6 miejscowej wedlug strony Warsu to 10 euro. ile bilet-nie
    wiem.


    A na stronie PKP IC nie ma?? Musi byc! (http://www.ic.pkp.pl)




    Temat: kuszetki - gdzie cenniki?

    Przejrzawszy cenniki mam takie pytanie: czy na PKP są najdroższe miejscówki na
    kuszetki w całej Europie??? Te ceny naprawdę zwalają z nóg, a mimo wszystko
    podejrzewam, że komfort pozostaje nieco w tyle względem tzw. Europy Zachodniej.





    Temat: NExpressy
    Kto tu niedawno pisal, ze te pociagi woza powietrze ??

    W ostatni piatek probowalem przetestowac te pozycje oferty PKP na trasie
    Wroclaw - Warszawa i - nie bylo wolnej ani jednej kuszetki!

    f.





    Temat: Ile nowych wagonów w 2001 ?

    Pociagi kwalifikowane to wszystkie objete rezerwacja -IC.Ex,EC,EN i
    wagony
    sypialne i kuszetki


    to w takim razie Wars bedzie pododdzialem PKP Intercity ?




    Temat: Ile nowych wagonów w 2001 ?

    Jeśli dobrze zrozumiałem, PKP Intercity nie bierze w posiadanie Expressów.


    Pociagi kwalifikowane to wszystkie objete rezerwacja -IC.Ex,EC,EN i wagony
    sypialne i kuszetki





    Temat: IC do Szklarskiej Poreby?


    | A to, ze wszystkie kuszetki i sypialne posiada PKP-IC.

    A "wars" nie posiada??


    Wars je obsluguje.

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: NExpressy


    W ostatni piatek probowalem przetestowac te pozycje oferty PKP na trasie
    Wroclaw - Warszawa i - nie bylo wolnej ani jednej kuszetki!


    W kasie czy w naturze?

      MJ





    Temat: przesiadka w Bialymstoku, karta przejazdu grupy


    Ale w pociągach nocnych obowiązują chyba przepisy PKP IC jeżeli chodzi o
    ulgi.


    Jeśli korzystasz z wagonu sypialnego/kuszetki. W wagonach z miejscami do
    siedzenia obowiązują przepisy Przewozów Regionalnych.

    igor





    Temat: [pr]Nie będzie wagonów sypialnych w pociągu do Kołobrzegu
    Autor:Paweł Słupski 24-05-2005 , ostatnia aktualizacja 24-05-2005 15:45
    Źródło:http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,2727743.html

    Od początku wakacji znikną wagony sypialne w pociągu z Kielc do Kołobrzegu.
    Mało tego - taka podróż na siedząco lub stojąco potrwa godzinę dłużej.
    Zdaniem kolejarzy, rekompensatą mają być wyremontowane wagony z przedziałami.

    Do naszej redakcji zadzwoniło kilku pasażerów, którzy pod koniec czerwca
    planują wakacyjny wyjazd do Kołobrzegu. - Od lat jeżdżę tam pociągiem i
    zawsze wykupuję miejsce w kuszetkach. Ale PKP co roku szykuje jakieś
    niespodzianki. Tym razem okazało się, że kuszetki znikną 24 czerwca, czyli na
    samym początku wakacji. Gdzie tu logika? Przecież latem nad morze jeździ
    najwięcej ludzi? - pyta zdziwiony czytelnik.

    Równie niepocieszony jest inny, niedoszły pasażer wagonu sypialnego do
    Kołobrzegu. - Mam urlop akurat od 24 czerwca. Chciałem jechać z rodziną
    kuszetką, bo przecież dzieciom ciężko wysiedzieć tyle godzin w zwykłym
    wagonie. Niestety, okazało się to niemożliwe - narzeka.

    Sprawdziliśmy na informacji PKP. Rzeczywiście, do 23 czerwca z Kielc do
    Kołobrzegu o godzinie 21.09 kursuje pociąg z wagonami sypialnymi. Na samym
    początku lata - od 24 czerwca - zastąpi go inny skład, ale już bez kuszetek.
    W dodatku odjeżdżać będzie z Kielc o. 20.15, ale na miejsce dotrze jak teraz -
     na 9.31. Kuszetki ze starego pociągu będą latem jeździć na Hel.

    O powody zmian zapytaliśmy w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych
    PKP.

    - Stało się tak z powodu niewielkiego zainteresowania kuszetkami ze strony
    pasażerów - mówi Andrzej Jagielski, dyrektor ŚZPR PKP. - Większość wagonów
    sypialnych jeździła pustych. Kuszetki są własnością spółki Inter City, która
    uznała, że te wagony będą bardziej opłacalne na innych trasach - dodaje.

    Czy chętnych na kuszetki w wakacje nie byłoby więcej? - W ubiegłym roku tak
    właśnie myśleliśmy, ale okazało się inaczej - zapewnia dyrektor Jagielski.
    Jego zdaniem pasażerowie i tak powinni być zadowoleni, bo w tym roku, po raz
    pierwszy, cały pociąg do Kołobrzegu będzie odjeżdżał z Kielc, jako ze stacji
    początkowej.

    - Będzie to siedem wyremontowanych i wygodnych wagonów z przedziałami. A
    jeśli ktoś będzie się upierać się przy kuszetkach, to w Dęblinie może się
    przesiąść do wagonu sypialnego, który jedzie w składzie z południa Polski -
    podpowiada dyrektor Jagielski.





    Temat: moje uwagi dot. linii 202


    | SUPER BONUS - po postulat ogólnopolski - tańsze kuszeki w pociągach PKP
    | PR.

    Obawiam sie tylko ze samym wyslaniem koncertu zyczen na pmk to za wiele
    nie
    zdzialasz.


    A gdzie mogę działać? Podpowiedz - ja Cię naprawdę podziwiam - masz
    doświadczenie z urzędasami.

    Bo kuszetki są WARSu, WARS podlega pod PKP IC. Np. PODLASIAK jest PKP PR.

    W TLK kuszetki są za 20 zł; w pośpiechach PR za 50. A bilet na przejazd w
    obu przypadkach PKP IC.

    Mój mail i odpowiedź od PKP IC w tej sprawie:
    TEMAT: Tani Bilet & Tana Kuszetka & SuperBilety


      Zostałem niedawno poinformowany, że PKP IC zamierza wydłużyć czas
    obowiązywania tych ofert. Na stronie internetowej jet informacja o
    całorocznej puli Tanich Biletów, natomiast w podstawie prawnej, że
    obowiązuje do 23 czerwca. W kasie Taniego Biletu na 29 czerwca kupić
    nie można.

      Czy kupując Tani Cilet można wybrać miejsce (np. wagon 36, przy
      oknie)?

      Czy PKP IC planuje jakąś promocję na kuszetki w nocnych pociągach
    pospiesznych PKP PR? W końcu kuszetkami zajmuje się WARS Wam
      podległy.

      Czy PKP IC planuje kolejne pule SuperBiletów?

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    Przemysław Kamil Panicz

    GG: 3418109


    --
    Dzień dobry.

    Oferta "tani bilet" za 27 zł w pociągach TLK, na miejsca siedzące trwa do
    23 czerwca br. nie wykluczone że będzie przedłużona na czas wakacji tak
    jak oferta "tania kuszetka" za 20 zł za miejsce w przedziale 6-cio
    osobowym do 30 września br.

    Tak, w miare wolnych miejsc kasjer/ka może sprzedać "tani bilet" na
    miejsce sugerowane przez podróżnego.

    Oferta "super bilet" prawdopodobnie powróci jesienią, termin nie znany.

    Jeżeli chodzi o oferty promocje w kuszetkach w pociągach pośpiesznych
    sp. PKP PR., to na chwilę obecną takich nie ma.

    Pozdrowienia od "PKP Intercity" sp. z o.o.
    Adam Więckowski

    Życzę miłego dnia.

    ------------
    pozdrawiam
    Przemek, MK Świdwin





    Temat: [Rzeszów] Kuszetki tylko w Rzeszowie
    źródło:
    http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060202/REGION00/6...

    Kuszetki tylko w Rzeszowie

    PODKARPACKIE Dla PKP ważniejszy jest rachunek ekonomiczny od wygody
    podróżnych

    Chcą wykupić miejsce do spania w pociągach PKP, mieszkaniec Jasła, Krosna,
    Sanoka musi ... jechać do stolicy województwa. PKP tnie koszty i z dworców w
    mniejszych miastach zabiera komputery.
    Pan Kazimierz Z Sanoka od lat wykupywał na miejscowym dworcu kuszetkę.
    Ostatnio od kasjerki usłyszał, że ona nie może mu sprzedać takiego biletu.

     Nie mają łączności
    - Zabrali nam komputery i skończyło się - stwierdziła kasjerka. Dodała też,
    że podobna sytuacja jest na dworcach kolejowych m.in. w Zagórzu, Krośnie i
    Jaśle.
    Najbliższym miastem gdzie mieszkaniec Sanoka czy Krosno może wykupić
    kuszetkę jest dworzec w Rzeszowie.
    - Zadzwoniłem do Rzeszowa i zapytałem w kasie biletowej czy dają mi 100
    procentową gwarancję, że gdy przyjadę do Rzeszowa, to kupie kuszetkę.
    Usłyszałem, że "raczej tak, choć nie ma gwar4ancji". To jawna kpina - skarży
    się pan Kazimierz.

     Cięcie kosztów
    - Musimy kierować się rachunkiem ekonomicznym, bo do naszej spółki nikt nie
    dopłaca - stwierdził Jerzy Matuszyk, dyrektor spółki Intercity PKP w
    Krakowie. - Właścicielem spółki Przewozy Regionalne jest Skarb Państwa, my
    zaś mamy inne systemy. Rozdzielenie było ogromnym przedsięwzięciem
    logistycznym. Przyglądamy się wszystkiemu i w najbardziej newralgicznych
    przypadkach reagujemy - dodał Matuszyk.
    Na pocieszenie dyrektor dodał, że spółka dodatkowo uruchomiła odprawy
    pasażerów w Łańcucie i rozważa uruchomienie kasy agencyjnej w Jaśle.
    - Analizujemy natężenia ruchu na poszczególnych liniach, liczymy koszty i
    robimy przymiarki w kwestii dozbrojenia technicznego - tłumaczy.





    Temat: Tanie linie kolejowe czyli kolejny teatr absurdu
    Witam!

    Najbardziej zacofana kolej Europy czyli nasze PKP wprowadzila ostatnimi
    czasy nowosc - tanie linie kolejowe. Postanowilem wiec zaznac owego
    "dobrodziejstwa" na trasie Katowice - Szczecin (pociag nr  TLK38704 ) a
    poniewaz mialo byc niby znaczniej taniej  chcialem skorzystac z  kuszetki.
    Niestety na dworcu w Katowicach okazalo sie ze kuszetek juz nie ma -
    (wyprzedane), kupilem wiec bilet z miejscowka. Wchodze wiec ja do wagonu z
    miejscami siedzacymi a tam sa zwykle kuszetki tylko z poopuszczanymi lozkami
    srodkowymi, na dolnych siedza ludzie a gorne lozka podwieszone normalnie,
    zas bagazniku nad drzwiami lezy drabinka. Mysle sobie nie jest tak zle;
    znaczy sie z gornych lozek mozna pewnie skorzystac. Poszedlem wiec do
    kondiego zrobic doplate by moc sie polozyc. Kondi jednak pokierowal mnie do
    kierpocia. Taki mniej wiecej  dialog mial miejsce miedzy mna a kierpociem:

    Ja: Dobry wieczor! Chcialbym zrobic doplate do kuszetki.
    Kierpoc: Wolnych  kuszetek juz nie ma.
    Ja: Tak, ale w wagonie w ktorym siedze sa wolne gorne lozka.
    K: Te lozka nie sa dla ludzi tylko na bagaze!
    Ja: Prosze pana, ale ja chce za to zapalcic. Poza tym bagaze pomieszcza sie
    na polce nad drzwiami i polce nad oknem, uzgodnilem to z pasazerami z mojego
    przedzialu.
    K: Powiedzialem juz panu - te lozka nie sa dla ludzi to sa polki na bagaz
    !!!

    Takich ludzi jak ja (chcacych dokupic owo gorne miejsce lezace) bylo jeszcze
    troche. Niektorzy z nich jednak polozyli sie na "polkach na bagaze". Dlugo
    nie pospali. Chodzaca po pociagu ochrona sprwadzala czy ktos nie lezy na
    gornych lozkach i niepokornych zbudzala, kazac im schodzic na dol. To chyba
    bylo najwazniejsze zadanie owych ochroniarzy (jakas prywatna firma, bo nie
    SOK). Na chamskie zachowania pijanych rezerwistow nie reagowali.

    Bareja wiecznie zywy! I az dziw bierze ze do tej pory nie nakrecono komedii
    o naszej rodzimej kolei. Pracownicy PKP - autentyczny relikt z czasow PRL -
    to temat tak wdzieczny na film w stylu "Misia".

    A jakie sa Wasze wrazenia z podrozowania tanimi liniami kolejowymi?





    Temat: PKP Intercity


    Wazelina dla PKP Intercity za rozbawienie.
    Wroclaw Glowny, kasa PKP Intercity (czemu IC ma osobne kasy? czemu w zwyklej
    kasie nie kupie biletu na ekspres?)
    Ja: poprosze caly do warszawy 14:46
    Usmiechniety pan: prosze bardzo oto bilet, miejscowka a to praktyczny
    prezent od firmy
    No i dostalem notes z magnesem na lodowke made in IC.


    Było inaczej: w pewnej firmie instalowałem Lotus Notes. W Katowicach. I
    myślę, czas wracać, kolega, który nie przywiózł, pojechał do $dc jakieś
    ważne sprawy załatwiać. Więc może bym sobie kuszetką wrócił. Hm, jak tu
    się kuszetki zamawia... klik, klik, www.pkp.pl, nowoczesność w domu i
    zagrodzie, wypełniam formularz, wow, przychodzi email z potwierdzeniem.
    Wskutek ustawień  firewalla nie miałem szans na wyjście przez SSH, więc
    przyszedł na takie zapasowe konto na WP.. Wydrukowałem sobie, ok.

    Niechcący wygadałem się dysposyztorom. Dyspozytorzy: co tam będziesz
    pociągiem jechał, zaraz liniówka* rusza, będziesz szybciej, wygodniej i
    bezpieczniej. Moje tłumaczenia, że jakoś sobie dam radę (za przejazdy i
    tak płaci firma) niewiele dały, chyba by przymus bezpośredni zastosowali.
    Ok, niech będzie liniówka (okazało się potem, że to jednak pewien kłopot,
    ale mniejsza z tym).

    No więc trzeba by zwolnić rezerwację kuszetki. Wypadałoby. Dzwonię na
    telefon z tego wydruku, że chcę zwolnić.
    - Ale to złożył pan mailem, musi pan mailem.
    - Ale nie mam dostępu do maila teraz i nie będę miał, prosiłbym skreślić
    tą rezerwację
    - Ja mogę pana wysłuchać, ale i tak to nic nie da, bo pan musi odwołać
    rezerwację w taki sam sposób, w jaki pan złożył.
    - Ale ja nie mam już dostępu do maila
    - A to pan musi jakoś rozwiązać ten problem.
    - Proszę pani, ja rozwiążę ten problem po prostu nie przychodząc na pociąg
    i miejsce pojedzie puste. Jak pani nie skreśli, to już nie mój problem.
    - To ja przekażę do odpowiedniego działu...

    I taka rozmowa z pekapownią... a może z WARSem... czort wie, z kim tak
    naprawdę się tam co załatwia.

    *) liniówka to taki TIR, co regularnie jeździ na linii między centrami
    spedycyjnymi.





    Temat: Bezpieczeństwo w nocnych pociągach - moje obserwacje

    Głośno się ostatnio mówi i pisze o kwestii bezpieczeństwa na PKP. Często
    pada argument, że zapewnienie bezpieczeństwa jest rzeczą bardzo kosztowną,
    brakuje pieniędzy, brakuje ludzi. Mówi sie o systemach alarmowych,
    monitoringu, obimbalaniu się druzyny konduktorskiej itp. Mnie tymczasem
    zastanowia od jakiegoś czasu kilka kwestii, które mogłyby mieć wpływ na
    poprawę bezpieczeństwa w pociągach, i to niedużym kosztem, a których PKP
    jakoś stara się wyraźnie nie zauważać:

    1. Możliwość zamknięcia się w przedziale.
    Pomijam już fakt iż osoba, która projektowała te wagony, zapewne o
    bezpieczeństwie podróżnych wogóle nie pomyślała, no ale do rzeczy. Jedynym
    zamkiem w takich drzwiach, jak chyba każdy tu wie, jest kwadrat. Zamek
    niezwykle prymitywny, jeśli wogóle można go zamkiem nazwać. Oczywiście na
    PKP pasażer nie ma dostępu do klucza od tego zamka, no chyba że pracuje na
    kolei lub zdobędzie go od pracownika kolei, co jest nielegalne. O tym, że
    jest to podstawowe wyposażenie złodzieja, wspominać chyba nie muszę ...

    2. Rezerwacje miejsc i kontrola biletów.
    Jeszcze rok temu, gdy jechałem na urlop z Wrocławia do Kołobrzegu, mogłem
    zarezerwować miejsce w nocnym pospiechu. Miałem gwarancję tego, że będę
    siedział, a nie stał. Wiedzialem, że do pociągu nie wejdzie więcej osób,
    jak jest miejsc. Tymczasem w tym roku PKP w trosce o dobro klientów
    rezerwacje na PR zniosła ...  Skutek jest taki, że do nocnego pociągu może
    wejść każdy - jeszcze nie spotkałem się z tym, by w pociągu bez rezerwacji
    miejsc konduktor sprawdzał bilety przed wejściem do pociągu. Jaki wówczas
    problem ma złodziej w tym, by wejść na jednej stacji, zrobić obchód i na
    następnej wysiąść. Do tego dochodzą długie postoje na wielu węzłowych
    stacjach. Jako przykład dam Poznań - praktycznie każdy pociąg
    przejeżdżający przez to miasto, bez względu na spóźnienie, stoi na Głównym
    ok. pół godziny - wsam raz czas dla złodzieja.
    Można pójść dalej tym tropem, nawiązując do poprzednego punktu - dlaczego
    rezerwacje nie są imienne. tylko nie piszcie, że to ochrona danych
    osobowych - jakoś w samolotach się da. Rezerwujesz miejsce, podajesz dane,
    wsiadasz do pociągu i dostajesz klucz od przedziału - elektroniczny,
    mechaniczny - wszystko jedno. Tylko kondi ma klucz uniwersalny do
    wszystkich przedziałów.
    Widzicie tu miejsce dla anonimowego złodzieja?

    3. Kuszetki i sypialne
    Jeszcze do niedawna praktycznie każdy dalekobieżny pociąg ciągnął kuszetkę
    - kto jechał dalej, lub nie chciał się tłoczyć, mógł drogę spokojnie
    przespać. Obecnie kuszetki pozostały w nielicznych pociągach, większość
    przeniosła sie do nocnych expresów - dlaczego ?





    Temat: Reality show - czyli Jacek Fedorowicz w pociagu
    Reality show

    Jacek Fedorowicz 17-10-2003

    Odszedłem od telewizora i pojechałem do Krakowa. Czasem dobrze jest
    otrzeć się o świat realny...

    W Krakowie spotkałem znajomego profesora z Wrocławia, który mając być w
    Krakowie rano, wybrał stosunkowo najdogodniejszy pociąg o godzinie 4.52
    i poprzedniego dnia poszedł na dworzec, by kupić bilet.

    - To jest pociąg wyłącznie z miejscami sypialnymi i kuszetkami -
    powiedziała kasjerka.

    - Świetnie. Poproszę kuszetkę.

    - Może pan kupić tylko u konduktora w pociągu. Jeżeli będą miejsca.

    - W dobie komputerów? - zdziwił się profesor, ale ponieważ nie chciał
    ryzykować, że nie dostanie miejsca i zostanie na peronie, zawalając
    poranne obowiązki w Krakowie, spytał, o której odchodzi pociąg wcześniejszy.

    - 3.17. Ale też nie mogę panu sprzedać kuszetki. Mój komputer tam też
    nie ma dostępu.

    - Wobec tego poproszę tylko bilet kolejowy - powiedział profesor.
    Zapłacił, wziął bilet, o 3.15 zjawił się na peronie i spytał
    kuszetkowego, czy ma miejsca.

    - Owszem - powiedział kuszetkowy - ale nie mogę panu sprzedać kuszetki,
    bo pan ma niewłaściwy bilet kolejowy. U nas obowiązują nasze bilety
    kolejowe, my jesteśmy inna kompania.

    - To kasjerka o tym nie wie? - zdumiał się znów profesor - I co ja mam
    zrobić?

    - Może pan pójść do kasy, oddać bilet, wziąć pieniądze i kupić u mnie.

    - Przecież pociąg odjeżdża za minutę! Aaaa - wpadł na pomysł profesor -
    umówmy, się że ja tego biletu nie mam. Poproszę kolejowy i na kuszetkę.

    - Proszę bardzo - powiedział kuszetkowy i dalej było już wszystko mniej
    więcej w porządku.

    Tego samego dnia wracałem do domu chlubą PKP, jednym z ekspresów
    pokonujących trasę Kraków - Warszawa w niewiele ponad dwie i pół
    godziny. Wszystkie toalety w pierwszej klasie były nie do użytku.
    Przepełnione - że tak to nazwę i wykazujące całkowity brak reakcji na
    przyciśnięcie guzika "flush" służącego do spłukiwania. Specjalna
    tabliczka wyjaśniała: "Wagon wyposażony jest w zamknięty układ
    sanitarny". Zrozumiałem to jako "porzućcie wszelką nadzieję!". I tak to
    jest chyba z całym PKP.

    Jacek Fedorowicz

    http://www.gazeta.pl/tv/1,47858,1720375.html





    Temat: Obieg "Batory"


    news:acoab7$bl6
    | Pamietam, ze kiedys jezdzila w nim slowacka czerwona dwojka z przedzialami
    6
    | miejscowymi, w dodatku byla po przeciwnej stronie sypialnych i kuszetek
    niz
    | wagony siedzace MAV. W Polsce nikt do niej nie wsiadal... :-)))

    O ile nic się nie zmieniło, to od zeszłego roku
    do siedzenia są 2 bezprzedziałówki kl. 2 MAV
    i jedna przedziałówka (czasem Bautzen) kl.2 PKP.
    Oprócz tego coś z RZD sypialnego i Warsowe
    kuszetki i sypialne. Łącznie 6-7 wagonów.


    No nie calkiem.
    Obecnie (od czerwca 2001) sklad Batorego wyglada nastepujaco:
    w kierunku  Budapesztu:
    Bc                 Warszawa - Zilina - Kosice w 1/2 i 6/7        wag. ZSR
    WLAB (61)   Warszawa - Zilina - Bratislava hl.st.             wag. ZSR
    Bpm               Warszawa - Budapest                                 wag. MAV
    Bpm
    Bc
    wag. PKP
    WLAB
    wag. PKP
    WLAB
    wag. MAV
    ----- czesc doczepiana w Katowicach
    WLB              Minsk - Katowice - Budapest w 2/3 i 5/6     wag. BC
    WLBm (61)    Petersburg - Katowice - Budapest (zamotane terminy)  wag. RZD
    WLABm (61) Moskva - Zilina - Bratislava hl.st.  wag. RZD
    WLABmz (61)
    wag. ZSR
    WLAB           Moskva - Zilina - Kosice (na zarzadzenie)     wag. RZD


    A jaką on ma Vmax na CMK?


    160

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: Przejęcie pośpiechów przez PKP IC...
    W zwiąwku z tym, że rozpętała się mała burza odnośnie informacji którą podałem
    w moim poprzednim poście i tym że tamten wątek liczy już ponad 100 postów i
    ciągle rośnie postanowiłem wyjaśnić/doprecyzować kilka spraw.

    Jaki jest cel tej zmiany ?
    Jak już pisałem celem przejęcia byłoby uporządkowanie polskiego rynku
    przewozów pasażerskich a mianowicie poprawa wyników w przewozach pasażerskich,
    lepszy bardziej skoordynowany rozkład jazdy, ujednolicone oferty dla klientów
    (m.in turystyczne/weekendowe, ...), wprowadzenie jednego wspólnego biletu,
    korzystniejsze zarządzanie gospodarką taborową oraz drużynami konduktorskimi,
    uruchomienie dodatkowych połączeń we wszystkich kategoriach.

    Chodzi by wrescie wyjść z archaicznego w naszych czasach modelu taryfowego Os
    / Posp / Ex do nowego nowoczesnego modelu aglo / regio / międzymiastowe /
    międzynarodowe.

    Nie oznacza to, że we wszystkich przejętych pośpiecach będą wprowadzone
    miejscówki oraz że nie da się przejechać na jednym bilecie z Wlenia do
    Wołomina, wręcz przeciwnie !

    Miejscówki zostaną wprowadzone w pociągach w ktorych wcześniej były jak PKP PR
    miały jesczcze pociągi z rezerwacją miejsc, w innych zostanie wprowadzona
    rezerwacja częściowa a w jesczcze innych pozostanie tak jak teraz. Ogólnie
    sprawa miejscówek jest bardzo otwarta i będą robione bydanie mają wykazać w
    których pociągach jest zapotrzebowanie na miejscówki.

    Co do podróży typu 'Wolsztyn-Warzawa-Olecko' będzie prawdopodobnie taniej niż
    dzisiaj ! Zamiast kilku biletów, jeden dalekobieżny na posp/TLK honorowany w
    poc. regionalnych. To samo tyczy się weekendowych/turystyków - jeden bilet
    ważny na wszystkie poc. w ciągu week-endu ! W skrócie weekendowy jako taka
    kilkudniowa sieciówka ;-)
    No i wreszcie będzie można robić dopłatę do kuszetki w pociągu pospiesznym...

    PKP Intercity planuje przejecie taboru dalekobieżnego PKP PR oraz części
    drużyn konduktorskich. Standart nie będzie więc na pewno gorszy niż obecnie.

    Ostatecznie nie zmieni się więc nic dla zwykłego pasażera a dla MK powinno być
    nawet lepiej ! W pewnym sensie jest to powrót do tego co było przed 2001 r.
    czyli Dyrekcji Przewozów Pasażerskich...

    Pozdrawiam

    Kuba Czajkowski





    Temat: Kalisz Pomorski
    Dzis, w skladzie ja, Olaf i Konrad wybralismy sie na male zaliczanko (tzn.
    oni zaliczali, bo ja juz jechalem na tej trasie w tamtym roku) do Kalisza
    Pomorskiego.

    Ciekawie zaczelo sie przy samej kasie. Problemow z kupnem biletow zbytnio
    nie bylo, ale tekst kasjerki "do Kalisza Pomorskiego, czy Kalisza
    Pomorskiego Miasto??" rozbawil nas na calego.

    Przed przyjazdem naszego kibla (do Koszalina) powitala nas zielona EU06-16 z
    Barbakanem (jutro bedzie z nim wracac do Krakowa). Kibel, jak to kibel, caly
    pomazany, ale widac ze przeczyscili szyby, poniewaz wczesniej czesc skladu
    byla jako kuszetki... Do Stargardu zajezdzamy o czasie. Tam juz SP42-065+Bh.
    Ok. 15:50 wlatuje SP+Bh+Bh z Pyrzyc, zas od strony Szczecina, kibel z
    kibolami. My odjezdzamy o czasie, czyli o 15:53. Do Ulikowa, slamarzymy sie
    jakies 70 km/h, mimo iz wg rozkladu jest 90. Dalej juz 40, z sierzantami do
    30. Bonanza ze Stargardu jechala zapelniona w ok. 50% (ale nie dziwmy sie,
    sa wakacje, a na dodatek sobota). W Sulinie, Tarnowie Pom i Ognicy wysiada
    po ok. 5-10 osob i do Recza dojezdzamy prawie sami. Dalej pelno lukow, fajny
    jest tez profil linii (raz gorki, raz pod gorke). W Prostyni, bocznica do
    jednostki wojskowej nie uzywana :(. W Kalisza, jak to w Kaliszu, dwa tory
    odchwaszczone (tam gdzie wjezdza sklad i dzieja sie manewry). Takze jeden
    tor oddalony troche od stacji jest uzywany, ale widac ze to przez towarowke.
    Na stacji byl jeden mlody focista (chyba Lucjan Jeziorny) wraz z ojcem.
    Przed odjazdem pociagu zagadal do nas mechanik, byl bardzo mile nastawiony
    do MK, chcial nawet odbitke :D

    Powrot juz minal na roznego rodzaju rozmowach o PKP i pracy (ale nie na
    PKP). Od Ulikowa jechalismy ile fabryka dala, a do Stargardu wjechalismy o
    20:11:02, czyli bylismy opoznieni az o 2 sekundy. Ehhh te PKP ;))) Dalej
    Parseta i jestesmy w domu.

    Linie polecam, jest bardzo ciekawa, ale ta predkosc pozostawia jeszcze wiele
    do zyczenia...

    PS. Moze sie ujawni pewien MK, ktory tez jechal tym pociagiem, wiek ok 30
    lat, rude wlosy, na poczatku trasy patrzyl na szlak z okna, potem przegladal
    cegle.





    Temat: [cyt][KPM] Do Zakopanego z przesiadkami
    http://tiny.pl/xwbk

    Za "Gazetą Pomorską":

    KOLEJ. Do Zakopanego z przesiadkami

    *Inaczej się nie da*

    - To skandal, że nie mamy ani jednego bezpośredniego pociągu do Zakopanego
    - skarżą się nasi Czytelnicy.

    Kto jechał słynną zakopianką wie dobrze, że to ciężka trasa. Późną jesienią
    czy zimą, bez specjalnych opon i łańcuchów na kołach ani rusz, i łatwo o
    wypadek.

    Albo wszyscy, albo nikt

    Dlatego bezpośredni pociąg do Zakopanego byłby wybawieniem m.in. dla tych,
    którzy wybierają się w góry tylko na weekend. Niestety, lepiej teraz
    siedzieć w domu, bo nie dojedziemy tam bezpośrednio.

    Marek Ostrowski, naczelnik działu marketingu w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie
    Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy twierdzi: - Z Zakopanem jest problem -
    albo jadą tam wszyscy, albo nikt.

    Z tego powodu bezpośrednie pociągi kursują sezonowo: w okolicy świąt, ferii
    i długich weekendów. Wtedy np. pospieszny wyjeżdża z Bydgoszczy o godz.
    19.02 i jest na miejscu o 6.54 następnego dnia. Bilet za przejazd w drugiej
    klasie kosztuje ok. 60 zł.

    - Pociągi kursują zależnie od potrzeb klientów. Nie możemy pozwolić na to,
    by jeździły puste - dodaje Ostrowski.

    Wyjaśnia też, jak dziś najlepiej dojechać do Zakopanego - oczywiście z
    przesiadkami. Pociąg pospieszny rusza z Bydgoszczy o 20.18, jest w Poznaniu
    o 22.30. Tam trzeba przesiąść się do pociągu do Krakowa (wyjazd o 23.18),
    jesteśmy na miejscu o 6.33; w Krakowie czeka nas ostatnia przesiadka - o
    6.35 - do Zakopanego, gdzie dojeżdżamy o 10.10. Bilet kosztuje ok. 60 zł.

    Omija Kujawy

    PKP Intercity uruchomiły pociąg bezpośredni z Gdyni do Zakopanego przez
    Iławę - tak więc omija nasz region. Anna Rosiek, rzecznik prasowy PKP
    Intercity dodaje, że "tanie linie kolejowe" do Zakopanego jeżdżą przez
    Bydgoszcz dwa razy w roku - w okresie ferii w tamtą stronę i po dwóch

    - Podróżny z Kujaw i Pomorza dojedzie do Zakopanego z przesiadką w
    Warszawie, ale to i tak o dwie godziny szybciej, niż pociąg bezpośredni lub
    autobus - uważa Rosiek. Bilet kosztuje 61 zł.

    Dopłata do kuszetki

    W okresie ferii do pociągu pospiesznego Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy
    jest dołączany wagon sypialny lub kuszetki PKPKlient musi się jednak liczyć
    z dodatkową opłatą za spanie w wysokości ok. 50 zł.

    Uwaga! Ceny biletów, które podaliśmy dotyczą dni powszednich. W weekendy
    obowiązują specjalne promocje turystyczne i uda się za tą samą kwotę dostać
    bilet w dwie strony.  

    Agnieszka Domka-Rybka
    29 Listopada 2005





    Temat: Ukraina


    1. mam juz opracowany plan podrozy ukrainskimi kolejami. czy ktos moglby
    mi podac cene za taki przejazd z wykupieniem miejsca plackarty lub
    jakiejs taniej kuszetki?

    lwow - kijow
    P 98LJ (19:35 - 6:10)


    plackartny 66.07 UAH
    kupejny 101.79 UAH


    lub
    P 92LJ (22:47 - 7:23)


    plackartny 62.98 UAH
    kupejny 96.87 UAH


    lub
    P 82LJ (23:20 - 9:58)


    plackartny 58.99 UAH
    kupejny 84.74 UAH


    kijow - sewastopol
    P 28KJ (20:21 - 13:06)


    plackartny 75.91 UAH
    kupejny 111.18


    symferopol - odessa
    650PC (17:00 - 5:43)


    plackartny 53.06 UAH
    kupejny 75.79 UAH


    odessa - lwow
    P 108SH (18:02 - 5:40)


    plackartny 57.4 UAH lub 65.58 UAH
    kupejny 81.92 UAH lub 95.01 UAH


    lub
    P 26SH (21:07 - 9:01)


    plackartny 65.58 UAH
    kupejny 95.01 UAH

    jest jeszcze pociag letni 228 Odessa-Lwow (10.50-22.45)


    3. sa jakies znizki studenckie dla polakow lub jakies bilety grupowe
    jesli sie jedzie w dwie osoby?


    zadnych w komunikacji krajowej, oprocz znizek dla dzieci.


    4. jak to jest z opoznieniami ww. pociagow? sa?


    raczej niema, chyba ze pociag byl zatrzymany na granicy lub linia
    zostala zamknieta z powodu awarii lub wykolejenia i pociagi sa
    skierowane na inne linie.


    5. rozumiem, ze miejsca do lezenia czy to w plackartach czy kuszetkach
    sa rezerwowane? jak wyglada sprawa rezerwacji? spieszyc sie czy
    generalnie miejsca zawsze sie znajda?


    sprawa rezerwacji to sprawa wykupienia biletu. na trase Lwow-Kijow-
    Lwow bilety nalezy kupic z conajmniej 1-dziennym wyprzedzeniem, na
    trase do Krymu - kilkutygodniowym.


    6. jakby co to mozna kupic bilety (lub miejscowki do lezenia) u konduktorow?


    nie, legalnie to rzecz niemozliwa, nielegalnie - mozesz sprobowac,
    jesli sa miejsca w pociagu. z reguly to 2-3 razy drozej od ceny biletu


    7. polaczenia w pkt 1 znalazlem przy pomocy rozklad.pkp.pl. czy sa to
    wiarygodne (istniejace) polaczenia?


    nie, uzywaj www.pz.gov.ua lub www.uz.gov.ua

    rozklad.pkp.pl nie zawiera informacji o kursowaniu pociagow letnich i
    czesto o zmianach rozkladu





    Temat: Kolejarze uczą celników rozkręcać wagony
    http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3229735.html?nltxx=1077949&nl...

    Przemyscy celnicy pilnie ćwiczą, by w poszukiwaniu przemycanych papierosów
    sprawnie odkręcać elementy konstrukcyjne w ekskluzywnym pociągu Inter City.
    Nie chcą bowiem uszkodzić wartego miliony złotych wagonu i płacić PKP
    ogromnego odszkodowania.

    Zgodnie z przepisami, które weszły w życie pod koniec 2005 r., celnicy mogą
    skonfiskować samochód, jeżeli został przerobiony dla celów przemytniczych.
    Skutek jest taki, że podróżni kupujący tanie papierosy na Ukrainie zamiast w
    autach coraz częściej przewożą je w pociągach. Nie ma tygodnia, żeby w
    kuszetkach z Kijowa do Krakowa nie odnajdywano nielegalnego towaru.

    Co więcej, jeżeli podczas szukania papierosów celnik uszkodzi coś w wagonie,
    PKP mogą żądać od niego odszkodowania. Dotychczas w przemyskiej izbie się to
    nie zdarzyło, ale funkcjonariusze postanowili dmuchać na zimne. Zwłaszcza że
    muszą przeszukiwać ekskluzywny Inter City, który w ostatnim czasie stał się
    popularnym miejscem ukrywania towaru przez przemytników. - Wagon wart jest
    pięć milionów złotych. Nic zatem dziwnego, że celnikowi zadrży ręka ze
    śrubokrętem, zanim cokolwiek w nim odkręci - wyjaśnia Małgorzata
    Eisenberger-Blacharska, rzeczniczka Izby Celnej w Przemyślu.

    Dlatego celnicy przeszli ostatnio dwudniowe szkolenie praktyczne pod okiem
    technologa oraz specjalistów do spraw napraw i serwisu spółki Inter City.
    Zapoznali się z konstrukcją wagonu, potencjalnymi miejscami ukrycia towaru,
    a także skutecznymi i mało szkodliwymi sposobami jego wydobycia. - Wagon
    Inter City jest inaczej skonstruowany i wyposażony w większą liczbę urządzeń
    elektronicznych. Musimy ostrożniej dobierać się do niego niż do zwykłej
    kuszetki - mówi Eisenberger-Blacharska.

    Okazuje się jednak, że zarówno w ekskluzywnym jak i zwykłym wagonie miejsca
    ukrycia papierosów są te same: przestrzenie w ścianie pod oknem, w podłodze,
    wewnątrz łóżek, w pościeli, a także w toalecie. Prawdziwym zaskoczeniem dla
    celników było odnalezienie papierosów w pojemniku na wodę przy wagonowej
    łazience. Owinięte były szczelnie w worki foliowe i wepchnięte do zbiornika.

    Przemyt w pociągach

    Od początku obecnego roku rośnie liczba papierosów przemycanych w pociągach
    kursujących między Ukrainą a Polską. W ubiegłym roku przemyscy celnicy
    znaleźli w nich ponad 600 tys. paczek, w tym roku już ponad 200 tys.
    Małgorzata Eisenberger-Blacharska, rzecznik Izby Celnej w Przemyślu, ocenia,
    że - jeżeli tempo się utrzyma - z końcem 2006 roku liczba ta sięgnie miliona
    sztuk.

    pozdrawiam

    dziadek
    gg:9130237





    Temat: Standart PKP


    Zawsze wydawało mi się, że IC Lech, a już zwłaszcza EN Jan Kiepura to
    flagowe pociągi PKPi dlatego powinny trzymać się jakichś przyzwoitych
    standartów. Jednak oststnio przeżyłem szok.
    Idę sobie na Centralnym i o patrzę atu Lechz jedną  dwójką bez klimy.
    Nodobra niech będzieczasem się zdarza. Idę dalej, a tu wśród jedynek
    widzę drzwi łamane. Zbliżam się do wagonu, zaglądam do środka a tam
    MECHANICZNA POMARAŃCZA urgh.


    whoops? mechaniczna pomarancza w intercity? ehm. moze ten wagon jakos
    'tranzytem' jechal i nie sprzedawano na niego biletow? heheh... btw - do
    szczecina ostatnio EP08 jezdza... jakies poltora tygodnia temu jechalem
    IC 'Chrobrym' z 08-014 (roxomatycznie wygladaja wagony Z1 za EP08 :),
    przedwczoraj wracalem 'Portowcem' i do poznania mial EU07, w poznaniu
    doczepili 08-ilestam z wagonem pocztowym. :) btw - portowiec mniej wiecej
    30km od poznania stanal sobie w szczerym polu i nabral opoznienia 25 minut...
    riderzy cos gmerali w EU07 i czyscili szyby :). potem pociag jechal zabka -
    tj ruszal, przejechal paredziesiat metrow i stawal. :) efektem tego byl chyba
    tylko pieciominutowy postoj na poznaniu glownym i przyjazd 22:02 do wawy
    centralnej. ladnie. :) heh, no ale przynajmniej zielona jedynka jechalem...
    calkiem mile toto tylko ciut glosne mimo wszystko.

    btw - nieglupie byloby w sezonie przedluzenie ex/ic do swinoujscia, albo
    przynajmniej skomunikowanie wodolotow...


    To samz EN.Tam zamiast kuszetki 127A(czyli:nowe wózki,kible, ogrzew naw.
    itepe itede) stara 110.


    no to ladnie. btw - EN w wykonaniu DB i PKP to tak jakby porownac
    mechaniczna pomarancze do Z1... sorry ale akurat w przypadku 'kiepury' ta
    nazwa jest naciagana chyba do granic mozliwosci...





    Temat: Nex Katowice-Władysławowo-relacja


    26 lipca udałem się na wakacje do Władysławowa.Pociąg przyjechal z  
    Krakowa
    opoźniony o 10 min z powodu identycznego opóźnienia EC Polonia.
    Chwilę
    prędzej ludzie wrzucali bagaże przez okna do nocnej rzeźni
    Katowice-Kołobrzeg.Przy jednych drzwiach doszło do przepychanek.Jadę
    wagonem
    nr 40 z miejscami do leżenia.W środku 2 osoby z Krakowa.W sumie w  
    moim
    wagonie(na Hel) zapelnienie ok 80%.Przedział czysty.Wszystkie
    sprzęty
    działają prawidłowo.Konwojent odbiera bilety i legitymacje.Każdy  
    posiada
    poduszkę,prześcieradlox2 i koc.Troche ciasno ,ale chyba za 71 zl  
    lepiej w
    PKP się nie da.Z WC już gorzej, ale jest woda,mydlo i papierowe  
    ręczniki.W
    Warszawie dosiadają się jeszcze 2 osoby do mojego przedzialu.W Gdyni
    zostają
    3 wagony.Podłączają SU42 budząc wszystkich pasażerów w moim  
    przedziale:3
    mocne szarpnięcia i makabryczne wibracje przez cały czas postoju.Do
    Władysławowa pociąg dociera już punktualnie.Wysiada też tutaj  
    większość
    pasażerów.
    Przy wyborze takiego sposobu jazdy najlepiej mieć łóżka na samej  
    górze bo
    wtedy jest gdzie wsadzić bagaże.


    To jedziesz rzeźnią czy NEXem? Bo nie myl "Nocnego-Expressu" ze
    zwykłym pośpiesznym z kuszetkami i sypialnym oraz wagonami dla
    siedzących... "Nocny-Exspress" ma tylko wagony sypialne i kuszetki.

    -----------------------
    "Po prostu - Marcin" :)

    ::: MKM i MK :::

    "W stopiątkach najbardziej lubię hałas przetwornicy wirującej :P"
    ................................................................





    Temat: Niemeckie refleksje
    W zeszłym tygodniu trafił mi się wyjazd do Niemiec.
    Ponieważ miałem być na rano w Hamburgu pojechałem EN "Kiepura".
    Spodziewałem się czegoś w rodzaju nocnego EC - niestety standard tego
    pociągu nie jest zbyt wysoki. Dwa sypialne polski i DB oraz cztery kuszetki
    Warsu. Na końcu doczepione jeszcze dwa rosyjskie sypialne. Całość
    prowadzona EP08 a po stronie nimeickiej 101ką. Mnie się trafił sypialny w
    barwach DB ale z konduktorem Warsu. Wagon dość leciwy, przedziały
    dwuosobowe ale ścianka między dwoma sąsiednimi wyglądała na ruchomą.
    Generalnie nic ponad standard spotykany w wagonach sypialnych na sieci PKP.
    W Hanowerze 5:40. Dworzec jak to w Niemczech z rozbudowaną częścią handlową
    i zredukowaną do minimum kolejową. Z zaobserwowanych ciekawostek 101ka
    pomalowana jako reklama bayerowskiej aspiryny oraz skład CNL (City Night
    Line) - składał się w większości z piętrowych sypialnych o dość ciekawym
    układzie wnętrza. Wsiadam w ICE do Hamburga  większość trasy pokonane z
    v=200km/h. W czwartek jadę pociągiem z Frankfurtu do Karlsruhe. W piątek w
    przeciwną stronę. Z Mannheim w stronę Karlsruhe wyjeżdża się długim tunelem
    zaczynającym się zaraz za dworcem a kończącym się za miastem. W pociągu
    przeglądam jego rozkłąd jazdy: IC 706 "Konsul" pokonuje trasę
    Basel-Frankfurt-Hamburg-Kiel 1100km w 10 godzin zatrzymując się po drodze
    20 razy. Pozazdrościć takiej prędkości handlowej zwłaszcza, że to nie jest
    żadne ICE. Generalnie mam wrażenie, że w Niemczech nie podnosi się
    prędkości handlowej drogą ograniczania liczby postojów - także pociągi
    wysoko kwalifikowane zatrzymują się dość często.
    Część pociągów dalekobieżnych jadących przez Frakfurt omija dowrzec główny
    i zatrzymuje się na dworcu na lotnisku. Korzystając z tego koledzy z
    Niemiec przesiadają się na samolot do Hamburga zyskując parę godzin.
    Przykład, że kolej i samoloty mogą się uzupełniać a nie konkurować.
    W Warszawie powrót do rzeczywistości - w drodze z Okęcia na Centralny
    grzęźniemy w korkach. Nie ma co marzyć nawet o lini szybkiej kolei nie
    mówiąc już dworcu dalekobieżnym na lotnisku. Na Centralnym pani w kasie
    oświadcza, że nie ma już miejsc na "Lubusznina" w żadnej klasie. Kupujemy u
    konduktora i stoimy do Konina. Na końcu za jedynkami jedzie pusta dwójka
    zamknięta na cztery spusty. Kolejny przykład znakomitej gospodarki taborem
    i dbałości o klienta świetnie prosperującej firmy PKP. Dobrze, że chociaż
    do Poznania dojeżdżamy punktualnie co jednak przy takim lipnym rozkładzie i
    EP09 nie jest to żadnym wyczynem.

    Pozdrawiam
    Tomek





    Temat: Naj - naj czyli rekordy (nieco dlugie)
    Wezmy sobie dla naprzyklada takie polaczenie (najszybsze okolo 12:00 wg
    Hafasa i
    cegly) z Kolobrzegu do Hrubieszowa.

    Os
    Kolobrzeg   o.12.00
    Bialogard   p.12.35

    Posp Rybak
    Bialogard   o.12.44
    Gdynia Gl.  p.15.16

    IC Lajkonik
    Gdynia Gl.  o.15.22
    Krakow Gl.  p.22.40

    Posp rzeznia Wrocek-Zamosc
    Krakow Gl.  o.00.08
    Zamosc      p.06.33

    Os
    Zamosc      o.07.00
    Hrubieszow  p.08.07

    W sumie 1322km. Czy ktos zna na sieci PKP dluzsze kilometrowo polaczenie
    optymalne tzn. bez nadkladania drogi "na sile" i "prawie petelek", tylko
    po prostu najszybsze polaczenie pociagiem "od-do" o danej porze?

    Aha, i jeszcze cena. Jezeli jest prawda, co madrzy ludzie na grupie
    pisza, ze
    powyzej 1000 km liczy sie stawki taryfowe "od zera", to moje wyliczenia
    sa
    nastepujace (100% 2 klasa)

    Osobowy 1322 km
    1000 km - 29,90
     322 km - 23,46
    czyli razem 53,36

    Pospiech 1233 km (Bialogard-Zamosc)
    1000 km - 48,70
     233 km - 33,20
     233 km osob - 20,34
    doplata osob-posp (48,70-29,90)+(33,20-20,34)=18,80+12,86=31,66

    Ex 642 km (Gdynia-Krak)
    642 km ex - 67,90
    642 km posp - 44,00
    doplata posp-ex 67,90-44.00=23,90

    Razem 53,36 + 31,66 + 23,90 + 17,00 miejscowka = 125,92

    W zwiazku z powyzszym moze zrobimy sobie mala liste rekordow odnosnie
    optymalnych polaczen punkt-punkt na sieci PKP np.
    1) Najdluzsze polaczenie jesli chodzi o czas jazdy
    2) Najwiecej przesiadek
    3) Najdrozsze polaczenie w wersji minimum (100% 2 kl + tylko obowiazkowe
    miejscowki i kuszetki w ewent. hotelowcach)
    4) Najdrosze polaczenie w wersji maksimum (100% 1 kl gdzie sie da +
    jesli
    sypialny to single + jesli jest RF to z miejscowka)

    Odnosnie rekordow cenowych, to IMHO moze byc to z deka trudne do
    ustalenia, a
    to dlatego, ze nie wiem jak mozna by sensownie wlaczyc w te rachunki
    pociagi
    niedostepne w komunikacji krajowej. Z roznych dyskusji na tej grupie
    wynika,
    ze nie musza byc one tak bardzo niedostepne bo np. mozna u kondiego
    przynajmniej
    teoretycznie kupic sypialny z Chelma do Szczecina w "Kasztanie" czy tez
    po prostu przejechac sie takim pociagiem na odcinku krajowym kupujac
    bilet w
    trayfie TCV do stacji granicznej w panstwie sasiednim.

    Przemek





    Temat: Zagórz - Chyrów - Sambor - Czop - Zahony


    problemów koncepcyjnych.
    Czy kasa w Zagórzu jest czynna przed porannym do Chyrowa? Nie można
    przejściówki kupić u konduktora?


    Kasa jest czynna całą dobę. Przykładowo my bilet kupowaliśmy o 0.49

    A sam Zagórz? Jest tam w ogóle coś? Można się władować do jakiegoś składu
    wczesniej? Czy też mój plan poczekania przez osiem godzin na skomunikowanie
    jest zbyt abstrakcyjny?


    Tak. Przyjazd do Zagórza o 20.38 a odjazd dopiero 5 z minutami. Spokojnie jest.
    Bez problemu proponuje brac karimatę i rozłożyc się w poczekalni. Nie ma
    menelstwa i jest spokojnie. Co do składu to stoi pierwszy poranny na Jasło i
    skład na Ukrainę ale nie polecam ładowania się do składy do Chirowa gdyż
    siedziw nim ekipa i skręca to co celnicy ozkrecili. Chociaż moim zdaniem nie
    tylko skreca ale i wyjmuje to co zostało.

    Dlaczego nie kupuje się biletu od razu z Chyrowa do Czopu?


    Bo sie nie da. W Chirowie kupisz bilety tylko na połączenia lokalne. A poza tym
    przy tamtejszych cenach to co za różnica ile biletów kupujesz. I tak jest
    tanio. A i tak nie bedziesz miał nic ciekawszego do roboty w Samborze. Bo z
    Chirowa przyjedziesz koło południa a na CZop pociąg jest dopiero wieczorem.

    Warto kupowac duże bilety (jak na PKP), czy nie (MAV)? ]


    co rozumiesz przez pojęcie durze bilety?

    co to plackarta, a co kupa (co za Faq, swoja drogą)?


    plackarta - specyficzny wagon istniejący na kolejach wschodnich, rodzaj
    kuszetki ale bez zamkniętych przedziałów
    kupe - odpowidnik 4 miejscowej kuszetki (normalne przedziały)
    POzdr
        GWKTeam




    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: Słupia- i do Koszalina nic
    <ciach skomunikowania z Warszawą

    Wczoraj oglądałem w regionalnej tv relację ze spotkania przedstawicieli
    Koszalin, Sławna i Kołobrzegu z PKP-IC. Były wymieniane tam m.in. 2 warianty
    skomunikowania Słupska z Koszalinem:

    wariant 1: autobus zewnętrznego przewoźnika
    Wyglądałoby to tak, że ekspres dojeżdża do Słupska, tam pasażerowie
    przesiadają się do podstawionego przed dworcem autobusu. Tylko, że jest
    kilka wad takiego rozwiązania (mimo znacznie mniejszych kosztów obsługi):
    - autobus nie dojedzie drogą tak szybko jak pociąg, podejrzewam, że nawet
    osobówka pojedzie szybciej
    - w wypadku gołoledzi, ew. wypadku przyjazd bardzo się opóźni
    - mniej pasażerów zechce jechać takim kombinowanym połączeniem. Ludzie chcą
    bezpośrednich połączeń, jeśli się tak nie da, to jakiś skomunikowań, typu
    wariant 2

    wariant 2: skomunikowany autobus szynowy:
    Autobus taki ma jeździć w relacji Lębork-Łeba. Możnaby wykorzystać go jako
    skomunikowanie Słupsk-Koszalin-Słupsk.Pozostaje sprawa sprzątania szynobusu
    w Koszalinie, ale jak dziś się przekonaliśmy "kiblomyjnia" w Koszalinie
    funkcjonuje i ma się dobrze. Zalety tego wariantu:
    - przesiadka tylko w obrębie peronu
    - szybszy dojazd niż autobusem po drodze
    - niewiele zmniejszone zainteresowanie podróżnych (jazda exem, a potem
    komfortowym szynobusem)

    Poza tym zawsze jakimś połączeniem będzie NocnyEx, który pojedzie już od 10
    kwietnia (ale tylko do pocz. września). Jego minusy to wyższa cena i wczesna
    godzina przyjazdu do Warszawy. Także w pociągu nocnym do Krakowa na stałe są
    kuszetki i sypialne. Pociąg ten przyjeżdża nad ranem do Warszawy. Sporo osób
    więc przesiądzie się do tych dwóch pociągów, a także do połączenia per PKS
    (nocny autobus z Koszalina odj. około 22:30-23.30. Podobnie w drodze
    powrotnej.





    Temat: Pewnie, szybko i komfortowo...
    Cytuję z "Nowych Sygnałów":

    Działająca od 1 września "PKP Intercity" spółka z o.o. stawia przede
    wszystkim na podniesienie jakości i standardu usług oraz szybkości jazdy
    pociągów. Okazją  do zaprezentowania dokonań spółki stała się konferencja
    prasowa, zorganizowana w dość niecodzienny sposób - w pociągu IC "NEPTUN",
    udającym się na IV Międzynarodowe Targi TRAKO 2001 ("NS" nr 45).
    Działalność spółki i jej strategiczne zamierzenia zostały szczegółowo
    przedstawione na towarzyszącym targom sympozjum pt. "Kolej - transport
    przyjazny".
    W ostatnich latach przewozy pociągami EuroCity, InterCity, EuroNight i
    ekspresowymi nieznacznie, ale stale rosną. To stwarza doskonałą okazję ku
    temu, aby je ulepszać i poprawiać, a tym samym przyciągać coraz większą
    liczbę klientów. Ta oczywista i ważna zależność została zapisana w misji
    spółki: "Łączymy miasta i ludzi najpewniej i najszybciej, zapewniamy
    komfortowy przejazd z centrum do centrum aglomeracji".

    Zadania Spółki
    Oferta spółki "PKP Intercity" obejmuje przewozy pociągami EC, IC,
    ekspresowymi w komunikacji krajowej i międzynarodowej. Na dłuższych trasach
    podróżni mogą korzystać z wagonów sypialnych (lub z miejscami do leżenia) w
    nocnych, pociągach pospiesznych lub hotelowych. Od 2002 roku nową usługą
    będzie przewóz przesyłek bagażowych i super ekspresowych wybranymi
    pociągami kwalifikowanymi. Klientom "PKP Intercity" w 2002 roku spółka
    zaproponuje także usługi komplementarne, tzn.: rezerwację hoteli i usług
    turystycznych.

    Od ponad 2 lat na PKP funkcjonuje taryfa kolorowa, która ma zachęcić
    podróżnych do korzystania z pociągów cieszących się mniejszym powodzeniem.
    Kolory w tej taryfie oznaczają wysokość opłaty za bilet, co umożliwia
    pasażerom wybór tańszych połączeń. W rozkładzie jazdy pociągi oznaczone
    kolorem czerwonym są najdroższe. Tańsze są pociągi oznaczone kolorem
    żółtym, a najtańsze - kolorem niebieskim. Taryfa stosowana jest na trasach
    do Gdańska, Katowic, Krakowa i Poznania. Wprawdzie jest jeszcze mało znana,
    ale zaczyna się cieszyć zainteresowaniem podróżnych.
    Tabor i czystość
    W aporcie od PKP S.A. spółka otrzymała 1327 wagonów, z czego 8 w leasingu.
    S  wśród nich wagony sypialne i kuszetki. Ponadto, niektóre bagażowe i
    gastronomiczne. W ten sposób spółka "PKP Intercity", jako jedyny w Polsce
    przewoźnik kolejowy, stała się operatorem w przewozach pociągami nocnymi.
    Zgodnie z założeniami restrukturyzacji kolei, spółka nie otrzymała
    lokomotyw. Pozostaną one własnością "PKP Cargo" S.A. i będą przez "PKP
    Intercity" wynajmowane.

    Szczególną troską spółki jest dbałość o jakość usług. Dotyczy to zwłaszcza
    czystości i stanu sanitarnego wagonów oraz ich wyposażenia, a także serwisu
    i obsługi.
    - Zdajemy sobie sprawę - mówi prezes Andrzej Żurkowski - że czystość
    wagonów pozostawia wiele do życzenia. W tej sprawie otrzymujemy najwięcej
    skarg. I to musi się zmienić. Obecna struktura organizacyjna przewozów
    kwalifikowanych sprawia, że będziemy mogli skuteczniej egzekwować jakość
    wykonywanych dla nas usług.
    Włodzimierz Rutkowski

    A ja życzę powodzenia dla PKP IC :-)

    pozdrawiam
    Michał Mraczek
    Miłośnik Pociagów Kwalifikowanych

    "Niech żyje PKP InterCity" - hasło na murze.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 157 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.