Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP kuszetki
Temat: pijani konduktorzy
http://www.infobydgoszcz.pl/wydarz.php?i=50607&n=34
Pijany pociąg do Zakopanego: to nie byli kolejarze
W związku z opublikowanym w poniedziałek na łamach "Expressu Bydgoskiego" i portalu "INFO.Bydgoszcz.pl" artykułem pt. "Wars wita Was...", opisującym wydarzenia mające miejsce w dniu 12. lutego br. na stacji Bydgoszcz Gł. przed odjazdem pociągu pośpiesznego do Zakopanego, Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych wyjaśnia:
1) zaistniały fakt nietrzeźwości dwójki pracowników dotyczył konwojentów wagonu sypialnego i wagonu z miejscami do leżenia (kuszetki), a nie - jak
2) konwojenci wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia nie są pracownikami kolei - zadrudnia ich firma WARS S.A. w Warszawie (w omawianym przypadku Zakład "Zachód" WARS S.A. w Szczecinie),
3) właścicielem wagonów sypialnych i z miejscami do leżenia (jednocześnie przewoźnikiem w tych wagonach) jest Spółka "PKP Intercity" w Warszawie.
Reasumując: pracownicy drużyny konduktorskiej feralnego pociągu, zatrudnieni w Spółce "PKP Przewozy Regionalne", nie mieli nic wspólnego z zaistniałym incydentem - mimo, że przypuszczenie takie mogło się nasunąć czylelnikom po przeczytaniu przedmiotowego artykułu.
Marek Ostrowski, Naczelnik Terenowego Stanowiska d/s. Komunikacji Marketingowej w Kujawsko-Pomorskim Zakład Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy
---
pozdrawiam
Marcin Bg
Temat: jak sie dostac do krakowa na sobote rano z Torunia?
jak sie dostac do krakowa na sobote rano z Torunia?Korzystajac z usług PKP?
O 22:28 bezposredni hotelowiec (dochodzi koszt kuszetki) albo 23:53 z przesiadka w Czestochowie. Czas podrozy w obu wariantach 7.5 godziny.
MJ
Temat: Nowe bezprzedzialowki 2 kl
| Wczoraj PKP odebraly pierwsze dwa wagony bezprzedzialowe 2 kl.
To powod do dumy? Ja uwazam, ze do smutku. Niedlugo bedziemy kupowali kuszetki bezprzedzialowe, jak tak dalej pojdzie.
Takie jak w Rosji? Byle nie z twardymi pryczami zrobionymi z pomalowanej deski ;-)
Pawel.
Temat: Pakiet WOJAŻER w Spółce PKP INtercity
Dla tych, którzy planują wyjazd pociągami Tanich Linii Kolejowych, EuroCity, Expressami lub InterCity do końca maja jest okazja zakupu zniżkowych biletów 4 szt. po 37,5 zł każdy =150 zł. Do tego ewentualnie wystarczy dokupić miejscówki, czy kuszetki... Dystrybucją biletów zajmuje się sieć kiosków RUCH SA.
Więcej informacji na stronie http://www.intercity.pl/396
Pakiet WOJAŻER to książeczka z czterema biletami, ważna przez pół roku: od 1 czerwca do 9 grudnia 2006 roku. WOJAŻERA będzie można kupić w kioskach RUCHU-u na terenie całego kraju do końca maja.
Wojażer kosztuje 150 zł. Dwa bilety są na podróż w 2 klasie, dwa kolejne w klasie dowolnie wybranej. Podróżować można pociągami EuroCity, InterCity, Express i Tanie Linie Kolejowe w komunikacji krajowej.
Każdy z biletów w pakiecie kosztuje 37,50 zł. Posiadacz WOJAŻERA sam będzie decydował, kiedy, dokąd i jakim pociągiem chce jechać. A decyzję o wyjeździe może podjąć w ostatniej chwili. Niekoniecznie najpóźniej 7 dni przed odjazdem.
Przed każdą podróżą, należy tylko dokupić miejscówkę, na bilecie wpisać imię, nazwisko, datę oraz trasę przejazdu.
Temat: Reality show - czyli Jacek Fedorowicz w pociagu
Jacek Fedorowicz 17-10-2003 - Owszem - powiedział kuszetkowy - ale nie mogę panu sprzedać kuszetki, bo pan ma niewłaściwy bilet kolejowy. U nas obowiązują nasze bilety kolejowe, my jesteśmy inna kompania.
Niestety, nie tylko bohater tekstu o tym nie wie. Z tego powodu dochodzi właśnie do tego rodzaju nieporozumień i ludzkich tragedii (mam na myśli kwestie finansowe).
Wszystkie toalety w pierwszej klasie były nie do użytku.
Na przestrzeni ostatnich miesięcy, kiedy to bywałem w "rozjazdach" KAŻDA toaleta (zarówno w drugiej, jak i w pierwszej klasie) zaopatrzona była w mydełko, ściereczki, papier i ciepłą wodę. Zatem z mojego punktu widzenia jest to prawdopodobnie reguła. Albo to ja miałem wyjątkowe szczęście, albo J.Fedorowicz wyjątkowego pecha.
Zrozumiałem to jako "porzućcie wszelką nadzieję!". I tak to jest chyba z całym PKP. Jacek Fedorowicz
Z całym szacunkiem dla pana Jacka, którego nawiasem mówiąc uwielbiam, ale nie mogę się z tym zgodzić. Myślę, że każdy z grupowiczów jest w stanie podać wiele przykładów "na plus", choć do ideału jest rzeczywiście daleko. Serdecznie pozdrawiam.
Radek Lis http://www.steininger.republika.pl
Temat: Nocleg na Głównym w Krakowie.
Witam,
Jak wskazuja wszystkie znaki na niebie i ziemi, bedzie mi dane spedzic pol nocy na Dworcu Glownym Krakowie (dokladnie 16/17.07 miedzy 21:30 a 1:41).
Czy mozecie mi doradzic, gdzie moge spokojnie spedzic te kilka godzin oczekiwanie na dogodna przesiadke w wykonaniu PKP. Ktorych miejsc na dworcu mam unikac?
Moze macie jakis rozsadny pomysl, jak dostac sie z Krakowa do Warszawy po 21:30? Moze nie byc najkrotsza trasa, ale dobrze, zeby chociaz jeden z pociagow mial kuszetki (w poniedzialek ide do pracy na 8:00). Bo ja znalazlem dopiero nocna rzeznie z Zakopca o 1:41:(((
Szkoda, że mam rozbabrane remontem mieszkanie, bo bym Cię zaprosił do nas do Katowic.
Piotr
Temat: zdjecia taboru!!!!
| Wagony "czarne", jak to ktorys przedmowcowy anonim nazwal, to nie | "czarne", a oliwkowe. Czarne byly dlatego, ze je tak myto. I wszystkie wagony miała praktycznie ten sam odcień. Były oliwkowe, oliwkowe z żółtym pasem (1 kl.), niebieskie, czerwone (MITRIOPa) i SN żółto-niebieskie (bez grafitti). | A kolorystyka zielona i czerwona rozpoczela sie bodajze od zakupu Z2-ek i pierwszych | "super ekspresow" na PKP, czyli na poczatku lat 90-tych, ale bardzo | spokojnie. | Lokomotywy dostaly zolte czola od 1987 roku, po serii wypadkow wlasnie u | schylku komuny (nie trzeba bylo nic prywatyzowac, zeby wypadki znaczace | sie zdarzaly). ZTCP miały wtedy miejsce 2-3 wypadki z udziałem samochodów wojskowych, więc zamiast wząć się z szkolenie kierowców specjalna komisja zaleciła malowanie czół loków na żółto ( i nie wiem czy też nie wprowadziła obowiązku jazdy na światłach).
Nie wiem czy zolty przod loka przyczynia sie do zwiekszenia jego widocznosci z daleka ale jazda na swiatlach to napewno , podobnie jak samochod jadacy na swiatlach jest bardziej widoczny nawet za dnia.
Aha, były też zielone wagony, ale prawie zawsze sypialne i na nietypowych trasach (np. Legnica-Brześć).
W latach 80tych wars restauracyjny mial chyba podobny kolor do tego jaki ma teraz czy tez byl oliwkowy ?? Kuszetki i sypailne tez byly chyba w kolorze takim jak teraz ??
Temat: Zoderizowane wagony w Ex Tatry/Kossak
| oraz na czym modernizacja polegała?
| Wagon wyglada pawie tak sao jak te po modernizacji w Pobrzezu/itd.
No ale chyba PICowy wystrój wnętrza.
Oczywiscie.
| (ale to pisze z ustnego przekazu, sam tego wagonu jeszcze nie widzialem). | Kolejne beda jezdzic w Pieninach i Malopolsce.
Przydałoby się jeszcze trochę do obiegu Nido-Heweliuszowego. Tak poza tym to dzięki za info. Mam nadzieję, że dwójki też pójdą do modernizacji.
Tak. XY sztuk wagonow 2kl. serii 111A rowniez idzie do modernizacji i to sa typowe wagony do Ex'ow.
Co wiecej. Nieuzywane kuszetki ida do modernizacji na wagony typu "slipereta" do Nex'ow krajowych. Bedzie w nich uklad 2+2, czyli standard europejski, a nie przerost formy nad trescia z Kiepury.
Inna ciekawa wiadomosc. W Chopinie wracaja wagony siedzace. W ramach zwalczania przestepczosci na terenie CD beda jezdzic wagony bezprzedzialowe. A w obecnym stanie posiadania PKP-IC beda to popularnie nazywane "stodoly" Z1 2kl.
Temat: Pociag samochodowy???
Pytanie:
Czy istnieje gdzies na swietcie wagon na ktory by mozna wjechac samochodem, dojechac do docelowej stacji, pozniej zjechac samochodem?
[ciach]
Czy sa takie pociagi? Czy jakas firma wogule probowala takie cos zbudowac/zdzialac? Jakie byly skutki/problemy?
Pytasz znaczy czy istnieja autokuszetki?
Tak, kiedys byly nawet z Warszawy do Zakopanego. Teraz sa juz chyba tylko (na PKP) Katowice - Gdynia. Z tym, ze dosc drogo to wypada(lo): bilet na samochod, bilet na osoby, no i jeszcze kuszetki...
Problemem jest oczywiscie za- i wyladunek, zwlaszcza na stacjach posrednich :-). Zeby samochodu wandale w nocy nie popsuli, jak sie pociag zatrzyma. Manewry do wprowadzenia wagonow na tor ze specjalna rampa. Koniecznosc wiezienia tych wagonow w odpowiednim miejscu pociagu (np. o ile pamietam, te autokuszetki z Zakopanego jezdzily przez Nowa Hute, zeby sie nie odwracac w Plaszowie.
Wszystko to jest oczywiscie do zwalczenia i zorganizowania, kluczowy jest popyt na usluge i reklama. Mysle, ze poczatkowo trzeba by wozic te auta za darmo albo dawac jakies znizki na bilety, zeby ludnosc zobaczyla na wlasne oczy, jakie to fajne. Potem by juz zaplacili...
Pozdrawiam
Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą
"Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie. Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano, a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne, kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.
Warto dodać, że na mocy porozumienia, które jutro ma być podpisane, osoby podróżujące z biletem relacji Gorzów - Berlin - Gorzów będą w jego ramach bezpłatnie korzystać przez cały dzień z komunikacji miejskiej w Berlinie. Takie same przywileje w Gorzowie będą miały osoby legitymujące się biletem zakupionym w Berlinie. W przypadku biletu tylko w jedną stronę darmowe przejazdy komunikacją miejską będą obowiązywały przez 2 godziny, co na przykład powinno wystarczyć na dojazd na berlińskie lotniska.
RMG.FM
Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą
"Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie. Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano, a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne, kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.
Niebywałe - ja miałem kiedyś takiego pomysła, żeby "odczepić" wagony Wwa-Bln od Kasztana i wytrasować oddzielny pociąg, który służyłby jednocześnie jako nocny Wwa-GWlkp lub Wwa-ZG (w tym drugim przypadku mógłby jechać przez Łódź-Leszno jak dawny Wwa-Żagań, żeby 2 razy nie przejeżdżać przez Czerwieńsk.
Przemek
Temat: [retro] Kraków - Chabówka - Rabka Zaryte 7.06
Dzięki za info.
Nie mam pojęcia czemu. Zapewne strona skansenu i p.Panasiewicz podadzą informację po fakcie, po to by wkurw... reszte miłośników. A i tak kto ma wiedzieć, ten wie ;)
I podali: "W sobotę w Skansenie w Chabówce została zorganizowana zamknięta impreza dla dzieci i rodziców - pracowników PKP CARGO S.A. Zakładu Taboru w Krakowie. Z tej okazji uruchomiono historyczny pociąg z Krakowa Głównego do Chabówki prowadzony elektrowozem EP03-01. Skład zestawiono z dwóch wagonów bezprzedziałowych oraz wagonu kuszetki w ciemnozielonym malowaniu, którego przedziały przystosowano na wagon klasy drugiej. Następnie w Skansenie czekał rozpalony parowóz Ty2-953, który z tym składem wykonał trzy powrotne kursy do stacji Rabka Zaryte. Po drodze skład z parowozem zatrzymywał się w przystanku Rabka Zdrój, skąd uczestnicy imprezy udawali się do Parku Rozrywki Rabkoland. Na terenie Skansenu odbywała się zabawa plenerowa adresowana głównie do najmłodszych."
Temat: Tradycyjnie PKP i strzala poludnia
Zeby im szyny pokrecilo a Mikolaj niech pogubi prezenty dla nich. Jak co roku jade na swieta do domu rodzinego kozystajac z uslug kochanego przewoznika i za kazdym razem mowie "to ostatni raz". Raz zlikwiduja jeden z 2 wieczornych pociagow (Wawa-jelenia Gora), innym razem zepsuje sie im ogrzewanie. W tym roku postarali sie znowu. Chcesz pojechac na swieta w gory, do rodziny w jeleniej pojedz pociagiem. Mamy full wypas pociag: II klasa, I klasa i bedziemy mieli kuszetki ............. ale od 26.XII. No i trzeba bedzie pokonac te ponad 500 km w pozycji siedzacej z glowa starej baby na ramieniu i dziadem jedzacym jajka na twardo.
ksdrs (tym razem to ostatni raz)
Temat: Nocleg na Głównym w Krakowie.
Witam,
Jak wskazuja wszystkie znaki na niebie i ziemi, bedzie mi dane spedzic pol nocy na Dworcu Glownym Krakowie (dokladnie 16/17.07 miedzy 21:30 a 1:41).
Czy mozecie mi doradzic, gdzie moge spokojnie spedzic te kilka godzin oczekiwanie na dogodna przesiadke w wykonaniu PKP. Ktorych miejsc na dworcu mam unikac?
Moze macie jakis rozsadny pomysl, jak dostac sie z Krakowa do Warszawy po 21:30? Moze nie byc najkrotsza trasa, ale dobrze, zeby chociaz jeden z pociagow mial kuszetki (w poniedzialek ide do pracy na 8:00). Bo ja znalazlem dopiero nocna rzeznie z Zakopca o 1:41:(((
Temat: dlaczego rzeźnie ?
Jestem od niedawna na grupie dyskusyjnej "kolej" i mam pytanie dlaczego na nocne pociągi pospieszne mówicie "rzeźnia"
Właściwie to nie wiem, ale może chodzić o to, że: 1. W takich pociągach często dzieją się rzeczy przypominające rzeźnię 2. PKP liwkiduje kuszetki i sypialne w nocnych pociągach i jazda na siedząco przez kilkanaście godzin (są to zawsze nocne pociągi, kursujące conajmniej przez pół Polski) to też taka jakby rzeźnia ;) 3. Za starych, dobrych czasów, taki nocny pociąg np. z Warszawy do Kołobrzegu wiózł tylu pasażerów, że ci biedacy ściśnięci jeden na drugim nawet w kiblach i przejściach między wagonami mogli poczuć się jak zwierzęta wiezione w ścisku na rzeź
Temat: Kolejna chamska kasjerka ukarana!
| Niestety Panie z kas międzynarodowych nie nauczyły sie niczego...przepraszam | niczewo, jako ze jezykiem urzedowym kasy na DWc jest nadal rosyjski...żadna | z Pań nie zna inneog jęz obcego!
Z 2 strony kto z jezykiem Angielskim chcial by pracowac w kasie PKP za takie (mniemam) male pieniadze...
E tam. To nie idzie przecież o jakąś wyrafinowaną wiedzę lingwistyczną. Jakie są pytania w kasach / informacji? 1. O której godzinie jest pociąg do ...? 2. Z którego peronu? 3. Ile kosztuje bilet? 4. Czy są miejsca sypialne / kuszetki / miejscówki? i takie tam dyrdymały: przy oknie, na górze itepede. Chęci troszkę trzeba, nie żadnego wykształcenia...
Temat: Intercity połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą
"Stanisław Moniuszko" połączy Gorzów z Berlinem i Warszawą. Chodzi o międzynarodowy nocny pociąg, który spółka PKP Intercity uruchomi w nowym rozkładzie jazdy od 14 grudnia. Decyzja ta wieńczy starania senatora Henryka Macieja Woźniaka o takie połączenie. Z Gorzowa do Berlina "Stanisław Moniuszko" będzie wyjeżdżał o 6 rano, a do Warszawy około 23;30. Skład pociągu obejmie wagony sypialne, kuszetki i wagony z miejscami do siedzenia.
Czy to ma byc Warszawa-Berlin via Gorzow ? No to ciekawe kto bedzie tym jezdzil w takiej relacji Chyba ze gorzowskie wagony beda doczepiane gdzies na E20 do nocnego Warszawa-Berlin (pewnie tez skladak z ruskich).
Temat: Wynajem wagonu, bylo: Parowozem z Chabówki do Zakopanego
wystukal doscyc ranna pora...
| Tu mnie zagailes ciekawoscia... Ceny ktore podalem dotycza konkretnego | przykladu linii Krakow - Zakopiec. W cenniku sa przeciez podane koszty | parowozu na roznych trasach - sa wystarczajaco duze, ze uwzgledniaj i te | proporcje w roznicy osiokm. A jak jest ogolnie na PKP - to nie wiem...
A bilet? Bilet trzeba miec jakis do takiego wagonu?
Jesli to Ty wynajmujesz to mozesz sobie wydrukowac bilety i rozprowadzic wsrod grupowiczow ;-)))) Ale w koncu placac za wynajecie wagonu, pokrywasz wszelkie koszty (prad w drutach, ropa w silnikach, wegiel w tendrze, pensja kierpocia, reczniki w wc :-) ktore normalnie pokrywasz poprzez zakupienie biletu, (tyle ze dzielisz sie tymi kosztami z innymi pasazerami [trudno powiedziec dzielisz sie< jak jedziesz pociagiem jako jedyny pasazer, co nie jest rzadkie ;-)] )
Bo moze taniej
wyjdzie kazac sobie podpiac ekstra wagon do rzezni krynickiej niz jakies tam kuszetki kupowac...
Oj nie wiem... Zakladajac ze jest degresywnosc cennika to jeszcze Moze tez byc tak, ze latwo jest zamowic wagon ktory normalnie w dodatku jest "na zarzadzenie" - bo on ma juz juz ustalone obiegi, czyszczenia itp. Ale tak, to wszystko trzeba ustalic, 533 osob musi podpisac 2245 kwitkow, po czym rozsyla sie 381 telegramow... Wiec moze sie okazac, ze y pojechac takim wagonem w sierpniu, musisz zglosic sie do 15 stycznia :-)
Temat: Gniazda 220V
| Moze ktos mi powiedziec, dlaczego w zadnym pociagu pospiesznuym, expresie, | IC, IE nie ma napiecia w gniazdach 220V????
Nie zupelnie, przeciez Kuszetki jezdza w pociagach pospiesznych, w wiekszosci tych na ktorych jezdzilem po krotkiej wizycie w szafe (NN) napiecie sie pojawialo w gniazdkach, a wylaczane jest najczesciej w celu "oszczedzania" przetwornic. Przypuszczam ze nie ma napiecia w gniazdkach, raczej z prostego i blachego powodu jakim jest brak przetwornic (dosc czesto sa kradzione). W pociagach kwalifikowanych z nowszymi wagonami (tymi bardziej pilnowanymi) przypuszczam ze wystarczy podejsc do szafy i zalaczyc, albo lepiej pogadac z kier.poc.
powody sa dwa: 1. pasazer jako istota wg pkp bezmyslna moglby sobie zrobic krzywde, a potem chcialby milion $ odszkodowania
To w takim razie chcialbym odszkodowanie od spoldzielni bo nikt nie powiedzial ze nie mozna tam pchac paluchow :(
2. kupujac bilet placisz za przejazd i ewentualnie za opoznienie, ale na pewno nie za takie luskusy jak mozliwosc doladowania telefonu lub laptopa
To napewno nie jest zaden luksus.
Temat: Obieg "Batory"
O ile nic się nie zmieniło, to od zeszłego roku do siedzenia są 2 bezprzedziałówki kl. 2 MAV i jedna przedziałówka (czasem Bautzen) kl.2 PKP.
Siedzace sa tylko te dwa wegierskie.
Oprócz tego coś z RZD sypialnego i Warsowe kuszetki i sypialne. Łącznie 6-7 wagonów.
A jaką on ma Vmax na CMK?
160
Temat: rmf o Szczecin - Zakopane
Likwidacja połączenia Szczecin-Zakopane Środa, 4 sierpnia 2004, 13:05 Już po raz ostatni w wakacje podróżni mogą korzystać z bezpośrednio połączenia kolejowego na trasie Szczecin-Zakopane. Od końca września pociąg będzie dojeżdżał tylko do Krakowa. Ale to nie jedyne zmiany...Pomysł zlikwidowania połączenia Szczecin-Zakopane zrodził się w głowach Zarządu Przewozów Regionalnych PKP w Warszawie. Połączenie jest podobno nieopłacalne, ponieważ jest mało podróżnych i dlatego znika. Zdaniem podróżnych to kompletne bzdura, bo pociąg zawsze jest pełen. To jeszcze nie wszystkie zmiany. W najbliższym czasie z nocnego pociągu do Terespola znikną wagony sypialne i kuszetki.
Temat: NExpressy
Dlatego uciesze sie, gdy PKP Intercity zrezygnuje z tego pomyslu i wagony Gdynia - Szklarska i Kudowa pojada tak, jak zawsze bylo (to znaczy w 56200).
Od 5/6.05.2003 NEx Wawa - Szklarska zostaje zlikwidowany, a wagony sypialne i kuszetki powroca do KARKONOSZY oraz rzezni Gdynia - Szklarska Poreba Grn.
Zdroowka z Walbrzycha Marek Wiercioch
Temat: NExpressy
Od 5/6.05.2003 NEx Wawa - Szklarska zostaje zlikwidowany, a wagony sypialne i kuszetki powroca do KARKONOSZY oraz rzezni Gdynia - Szklarska Poreba Grn.
Pusciutkie toto jezdzi ze szok wogle nie wiem co za menadzer takie cos wogle wymyslił tyle sie narzeka ze lok+dwa wagony to ekonomiczny absurd a tu takie klocki Te lopki tez były chybione bo jechał jeden wagonik i lokomotywa nikt jednak nie pomyslał ze mozna by brankard doczepic do pospiechów co zmniejsza koszty lepiej było zlikwidowac.Tak samo te NExy pice naprzyjmowało ludzi i zrobiło radosna tworczosc Szklarska-Gdynia przez łodz to lepiej było przez Warszawe albo przez Ełk moze raz na ruski rok jakis MK by sie czyms takim przejechał.Mysle ze w dłuzszej perspektywie NExy nie maja wogle racji bytu moze poza miedzynarodowymi A połoczenia lokalne to tez w niektórych przypadkach absurdy np te pociagi Białystok-Czeremcha 15 km/h to jest nieekonomiczne i nalezy to zniesc.Co do długosci składów to sie zgadzam ze pkp nie mysli po co na ten kurs o 11.31 do Rawicza daje sie 3 jednostki jak wystarczyła by jedna tak samo na ten kurs 9.05 tez 3xezt no i po jaka cholere podobnie
na Głogów o 7 rano czy 8.36 2x EZt a ludzi tyle ze zmiescili by sie w jednej jednostce spokojnie.W koncu w kazdym takim EZecie jest X swietlowek i X grzejników ktore zuzywaja niepotrzebna energie.Z czasem jednak wszystko zmierza do katastrofy ale z ciekawoscia patrze na toto cos jak Dolnoslaskie Koleje Regionalne z krainy Adolfa moze oni cos nowego wniosa w rynek komunikacyjny.
Temat: Salonki
| Z tego co pamietam, to przede wszystkim sa inaczej malowane niz zwykle B | (sa cale zielone), a po drugie (ale tu moge sie mylic) maja dymiacy komin | ;-)
Fakt, sa zielone. Moze to wagony typu "Akcja socjalna"? Jedna moja krewna-i-znajoma-krolika pracujaca w sluzbie zdrowia PKP jezdzila swego czasu na wczasy kuszetkowe to tu to tam. Moze to bylo to?
Masz rację. Przeważnie są to wagony socjalne pełne nawalonych kolejarzy mknących na zasłużone wczasy. W środku to są chyba zwykłe kuszetki, przynajmniej ich oznaczenie "Bck" (a nie As - tak jak "prawdziwych" salonek") na to wskazuje.
Temat: Ile nowych wagonów w 2001 ?
| wzgledow praktycznych, ale przejmuje 1312 wagonow /z chwila uzyskania | niezbednych warunkow do rozpoczecia dzialalnosci gospodarczej -wedlug | przyjetego harmonogramu 01.06.2001/. Wszystkie wagony kursujace w pociagach | kwalifikowanych oraz wszystkie sypialne i kuszetki.Co do lkomotyw to sprawa
Jeśli dobrze zrozumiałem, PKP Intercity nie bierze w posiadanie Expressów. W związku z tym czy już nigdy nie będą w nich jeździły lepsze wagony? Czy zostaną same pomarańcze?
Temat: Bezpieczeństwo w nocnych pociągach - moje obserwacje
| Pomijam już fakt iż osoba, która projektowała te wagony, zapewne o | bezpieczeństwie podróżnych wogóle nie pomyślała, no ale do rzeczy.
Tak. Zapewne nawet do główy jej nie przyszło, że kiedys bedzie dochodziło do takich sytuacji, ze z przedziałów trzeba bedzie robic bunkry. Wagony, które kursują na PKP są z lat 70, 80 i początku lat 90.
A wtedy były zupełnie inne realia. Każdy kolejny mechpom, czyli konstrukcja praktycznie nie zmieniana przez 20 lat, był produkowany z myślą o pociągach międzynarodowych. Musiał być więc przystosowany do kilku systemów zasilania, a co więcej, do rzeźni i innych pospiesznych trafiały wagony właśnie z międzynarodowych pośpiechów, które zostały zastąpione nowszymi egzemplarzami. Paranoja! Robiono wprawdzie bonanzy do osobówek, ale nikt kompletnie nie myślał o wagonach przeznaczonych do Exów, istniejących już na Zachodzie IC, czy np. do rzeźni. A potem polityka była jasna: kupujemy Z2 (później Z1), a pasażerowie z pociągów nocnych niech jeżdżą tym co jest, aż się to rozleci. Kuszetki w parę lat z 10 zł podrożały do 50, więc z uwagi na brak chętnych są wycofywane z kolejnych pociągów, sypialne są horrendalnie drogie, sliperetki się pojawiły w 2004 roku i to jednym pociągu - Kiepurze - w dodatku z rezerwacją miejsc (co akurat w przypadku tego pociągu mnie nie dziwi). To wszystko to według mnie główne przyczyny braku bezpieczeństwa w nocnych pociągach.
Temat: Nowy rozklad 98/99 czesc I
Ciekaw jestem waszych opinii o wstepnym na razie szkicu polaczen miedzynarodowych na rozklad 98/99
Pawel ! Dobrze robisz, ze udostepniasz ludziom te informacje, bo sa ciekawe.Niestety potwierdzaja sie moje obawy sprzed 2 miesiecy:
EuroNight Warszawa - Koln "Jan Kiepura" Warszawa C. 19:42 .... Same wagony sypialne i kuszetki kolei niemieckich
Czyli poznego polaczenia Warszawy z Poznaniem, jakie zapewnia obecnie Ost-West, juz nie bedzie.
IC Wawel
Krakow 9:58 17:45
... A Ex do Przemysla odjedzie o 17.47. Czy te 2 minuty mozna traktowac jako skomunikowanie ? Bo wedlug przepisow PKP to nie...
IR Mare Balticum Olsztyn 10:19 18:28 Gdansk 13:02 15:40 Gdynia 13:27 15:14 Koszalin 15:54 12:57 Szczecin Gl 18:39 10:30 Berlin Licht 21:02 8:13
minut...
Andrzej Massel
Temat: Takie fajne skośne jedynko-dwójki
| A wagony na Kiepure, to wagony na Kiepure ;-), nowki sztuki FPS nie smigane, | beda mialy wlasne malowanie (troche jak nowe IC, ale nie do konca)
| InterCity już trzeci raz zmienia malowanie?!
Nie. To jest zunifikowane malowanie na Kiepure, analogicznie do BWE, ktore tez ma wlasny schemat (z tym, ze BWE _nawiazuje_ do DB R&T, a Kiepura do PKP IC)
WOW! Rozumię, że ta nasza jedynka, niemiecki barowy i nemieckie kuszetki też będą miały takie kolorki. No naprawdę fajnie.
Pozdrawiam Tyson
Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ
Na poczatek nalezy sobie odpowiedziec na pytanie dlatego pkp'owskie kuszetki nie jezdza w Kiepurze do Brukseli: a) pociag zmienil kategorie na EN a to oznacza, ze wszystkie wagony musza byc klimatyzowane - te kuszetki nie byly b) Kiepura zwiekszyl predkosc do 200km/h na terenie Niemiec, a te kuszetki mialy tylko 160
200 km/h i 16 godzin jazdy, jestem pod wrażeniem.
Temat: Warszawa - Zakopane
| Naprawde nie ma nic na lezaco? Zadnej kuszetki, zadnego spalnego? A | coz to za genialny wynalazek i od kiedy tak, bo jakos kompletnie | przegapilem/zapomnialem?
Akurat w ten weekend są.
Gdzie?
"Taki wynik wyszukiwania jest spowodowany przede wszystkim tym, że planujecie Państwo podróż w dniu, w którym nie ma żadnego połączenia z podanych stacji
Warszawa Centralna i Zakopane . Dodatkowo mogą Państwo szukać stacji w pobliżu wykorzystując przekierowanie stacje w pobliżu na tablicy przyjazdów/odjazdów jako możliwość alternatywną. --------------------------------------------------------------------------------
Ĺ 2001 PKP Informatyka spółka z o.o., Al. Jerozolimskie 140, 02-305 Warszawa Ĺ 1996-99 HaCon Ingenieurgesellschaft mbH - Version HAFAS-2.3www/DATAallw00 - 31.08.03 W przypadku problemów technicznych proszę skontaktować się z administratorem. "
Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ
| Kuszetki z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, o których w następnym poście | pisze K. Dobrowolski faktycznie jeżdziły na Kiepurze do Köln - teraz | pewnie pójdą na jakiś inny pociąg.
Ale przecież do obsłużenia takich połączeń potrzebne są 2 skałdy, chyba, że jeździ co 2 dzień ? Więc może drugi będzie z nimi śmigał ?
Na poczatek nalezy sobie odpowiedziec na pytanie dlatego pkp'owskie kuszetki nie jezdza w Kiepurze do Brukseli: a) pociag zmienil kategorie na EN a to oznacza, ze wszystkie wagony musza byc klimatyzowane - te kuszetki nie byly b) Kiepura zwiekszyl predkosc do 200km/h na terenie Niemiec, a te kuszetki mialy tylko 160
Chyba rozwialem watpliwosci i moge dodac, ze nie spotkalem sie z takim precedensem w ktorym dwa sklady w jednym obiegu mialyby planowo inny standard.
Temat: EuropociÂąg PKP po raz pierwszy ruszyÂł w trasĂŞ
Zdaje mi się ze go widziałem ale PKP chyba się wagonami nie popisało - jako że go z dala widziałem to niech mnie ktoś poprawi, ale czy w składzie PKP nie dało zwykłych, jasnoniebieskich Warsów ??
Nie dało. Skład był następujący: dwa sypialne PKP; trzy kuszetki kolei niemieckich; nasza sliperetka; restauracyjny DB; trzy sypialne kolei rosyjskich (czerwone); jeden sypialny kolei białoruskich (niebieski).
Kuszetki z drzwiami odskokowo-przesuwnymi, o których w następnym poście pisze K. Dobrowolski faktycznie jeżdziły na Kiepurze do Köln - teraz pewnie pójdą na jakiś inny pociąg.
Na wagonach sypialnych zamiast tablic bocznych wyświetlacz; na kuszetkach i sliperetce tablice boczne.
Z obserwacji na Centralnym: w sliperetce 10 osób; do sypialnych wsiadało tak po 6 osób; w kuszetkach podobnie + grupa szkolna (jakaś wymiana, czy coś - ok. 15 osób)
Pozdrawiam, Piotrek
Temat: Pociąg nocny warszawa-wilno
Cena kuszetki 6 miejscowej wedlug strony Warsu to 10 euro. ile bilet-nie wiem.
A na stronie PKP IC nie ma?? Musi byc! (http://www.ic.pkp.pl)
Temat: kuszetki - gdzie cenniki?
Przejrzawszy cenniki mam takie pytanie: czy na PKP są najdroższe miejscówki na kuszetki w całej Europie??? Te ceny naprawdę zwalają z nóg, a mimo wszystko podejrzewam, że komfort pozostaje nieco w tyle względem tzw. Europy Zachodniej.
Temat: NExpressy
Kto tu niedawno pisal, ze te pociagi woza powietrze ??
W ostatni piatek probowalem przetestowac te pozycje oferty PKP na trasie Wroclaw - Warszawa i - nie bylo wolnej ani jednej kuszetki!
f.
Temat: Ile nowych wagonów w 2001 ?
Pociagi kwalifikowane to wszystkie objete rezerwacja -IC.Ex,EC,EN i wagony sypialne i kuszetki
to w takim razie Wars bedzie pododdzialem PKP Intercity ?
Temat: Ile nowych wagonów w 2001 ?
Jeśli dobrze zrozumiałem, PKP Intercity nie bierze w posiadanie Expressów.
Pociagi kwalifikowane to wszystkie objete rezerwacja -IC.Ex,EC,EN i wagony sypialne i kuszetki
Temat: IC do Szklarskiej Poreby?
| A to, ze wszystkie kuszetki i sypialne posiada PKP-IC.
A "wars" nie posiada??
Wars je obsluguje.
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: NExpressy
W ostatni piatek probowalem przetestowac te pozycje oferty PKP na trasie Wroclaw - Warszawa i - nie bylo wolnej ani jednej kuszetki!
W kasie czy w naturze?
MJ
Temat: przesiadka w Bialymstoku, karta przejazdu grupy
Ale w pociągach nocnych obowiązują chyba przepisy PKP IC jeżeli chodzi o ulgi.
Jeśli korzystasz z wagonu sypialnego/kuszetki. W wagonach z miejscami do siedzenia obowiązują przepisy Przewozów Regionalnych.
igor
Temat: [pr]Nie będzie wagonów sypialnych w pociągu do Kołobrzegu
Autor:Paweł Słupski 24-05-2005 , ostatnia aktualizacja 24-05-2005 15:45 Źródło:http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,2727743.html
Od początku wakacji znikną wagony sypialne w pociągu z Kielc do Kołobrzegu. Mało tego - taka podróż na siedząco lub stojąco potrwa godzinę dłużej. Zdaniem kolejarzy, rekompensatą mają być wyremontowane wagony z przedziałami.
Do naszej redakcji zadzwoniło kilku pasażerów, którzy pod koniec czerwca planują wakacyjny wyjazd do Kołobrzegu. - Od lat jeżdżę tam pociągiem i zawsze wykupuję miejsce w kuszetkach. Ale PKP co roku szykuje jakieś niespodzianki. Tym razem okazało się, że kuszetki znikną 24 czerwca, czyli na samym początku wakacji. Gdzie tu logika? Przecież latem nad morze jeździ najwięcej ludzi? - pyta zdziwiony czytelnik.
Równie niepocieszony jest inny, niedoszły pasażer wagonu sypialnego do Kołobrzegu. - Mam urlop akurat od 24 czerwca. Chciałem jechać z rodziną kuszetką, bo przecież dzieciom ciężko wysiedzieć tyle godzin w zwykłym wagonie. Niestety, okazało się to niemożliwe - narzeka.
Sprawdziliśmy na informacji PKP. Rzeczywiście, do 23 czerwca z Kielc do Kołobrzegu o godzinie 21.09 kursuje pociąg z wagonami sypialnymi. Na samym początku lata - od 24 czerwca - zastąpi go inny skład, ale już bez kuszetek. W dodatku odjeżdżać będzie z Kielc o. 20.15, ale na miejsce dotrze jak teraz - na 9.31. Kuszetki ze starego pociągu będą latem jeździć na Hel.
O powody zmian zapytaliśmy w Świętokrzyskim Zakładzie Przewozów Regionalnych PKP.
- Stało się tak z powodu niewielkiego zainteresowania kuszetkami ze strony pasażerów - mówi Andrzej Jagielski, dyrektor ŚZPR PKP. - Większość wagonów sypialnych jeździła pustych. Kuszetki są własnością spółki Inter City, która uznała, że te wagony będą bardziej opłacalne na innych trasach - dodaje.
Czy chętnych na kuszetki w wakacje nie byłoby więcej? - W ubiegłym roku tak właśnie myśleliśmy, ale okazało się inaczej - zapewnia dyrektor Jagielski. Jego zdaniem pasażerowie i tak powinni być zadowoleni, bo w tym roku, po raz pierwszy, cały pociąg do Kołobrzegu będzie odjeżdżał z Kielc, jako ze stacji początkowej.
- Będzie to siedem wyremontowanych i wygodnych wagonów z przedziałami. A jeśli ktoś będzie się upierać się przy kuszetkach, to w Dęblinie może się przesiąść do wagonu sypialnego, który jedzie w składzie z południa Polski - podpowiada dyrektor Jagielski.
Temat: moje uwagi dot. linii 202
| SUPER BONUS - po postulat ogólnopolski - tańsze kuszeki w pociągach PKP | PR.
Obawiam sie tylko ze samym wyslaniem koncertu zyczen na pmk to za wiele nie zdzialasz.
A gdzie mogę działać? Podpowiedz - ja Cię naprawdę podziwiam - masz doświadczenie z urzędasami.
Bo kuszetki są WARSu, WARS podlega pod PKP IC. Np. PODLASIAK jest PKP PR.
W TLK kuszetki są za 20 zł; w pośpiechach PR za 50. A bilet na przejazd w obu przypadkach PKP IC.
Mój mail i odpowiedź od PKP IC w tej sprawie: TEMAT: Tani Bilet & Tana Kuszetka & SuperBilety
Zostałem niedawno poinformowany, że PKP IC zamierza wydłużyć czas obowiązywania tych ofert. Na stronie internetowej jet informacja o całorocznej puli Tanich Biletów, natomiast w podstawie prawnej, że obowiązuje do 23 czerwca. W kasie Taniego Biletu na 29 czerwca kupić nie można.
Czy kupując Tani Cilet można wybrać miejsce (np. wagon 36, przy oknie)?
Czy PKP IC planuje jakąś promocję na kuszetki w nocnych pociągach pospiesznych PKP PR? W końcu kuszetkami zajmuje się WARS Wam podległy.
Czy PKP IC planuje kolejne pule SuperBiletów?
-- Serdecznie pozdrawiam Przemysław Kamil Panicz
GG: 3418109
-- Dzień dobry.
Oferta "tani bilet" za 27 zł w pociągach TLK, na miejsca siedzące trwa do 23 czerwca br. nie wykluczone że będzie przedłużona na czas wakacji tak jak oferta "tania kuszetka" za 20 zł za miejsce w przedziale 6-cio osobowym do 30 września br.
Tak, w miare wolnych miejsc kasjer/ka może sprzedać "tani bilet" na miejsce sugerowane przez podróżnego.
Oferta "super bilet" prawdopodobnie powróci jesienią, termin nie znany.
Jeżeli chodzi o oferty promocje w kuszetkach w pociągach pośpiesznych sp. PKP PR., to na chwilę obecną takich nie ma.
Pozdrowienia od "PKP Intercity" sp. z o.o. Adam Więckowski
Życzę miłego dnia.
------------ pozdrawiam Przemek, MK Świdwin
Temat: [Rzeszów] Kuszetki tylko w Rzeszowie
źródło: http://www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060202/REGION00/6...
Kuszetki tylko w Rzeszowie
PODKARPACKIE Dla PKP ważniejszy jest rachunek ekonomiczny od wygody podróżnych
Chcą wykupić miejsce do spania w pociągach PKP, mieszkaniec Jasła, Krosna, Sanoka musi ... jechać do stolicy województwa. PKP tnie koszty i z dworców w mniejszych miastach zabiera komputery. Pan Kazimierz Z Sanoka od lat wykupywał na miejscowym dworcu kuszetkę. Ostatnio od kasjerki usłyszał, że ona nie może mu sprzedać takiego biletu.
Nie mają łączności - Zabrali nam komputery i skończyło się - stwierdziła kasjerka. Dodała też, że podobna sytuacja jest na dworcach kolejowych m.in. w Zagórzu, Krośnie i Jaśle. Najbliższym miastem gdzie mieszkaniec Sanoka czy Krosno może wykupić kuszetkę jest dworzec w Rzeszowie. - Zadzwoniłem do Rzeszowa i zapytałem w kasie biletowej czy dają mi 100 procentową gwarancję, że gdy przyjadę do Rzeszowa, to kupie kuszetkę. Usłyszałem, że "raczej tak, choć nie ma gwar4ancji". To jawna kpina - skarży się pan Kazimierz.
Cięcie kosztów - Musimy kierować się rachunkiem ekonomicznym, bo do naszej spółki nikt nie dopłaca - stwierdził Jerzy Matuszyk, dyrektor spółki Intercity PKP w Krakowie. - Właścicielem spółki Przewozy Regionalne jest Skarb Państwa, my zaś mamy inne systemy. Rozdzielenie było ogromnym przedsięwzięciem logistycznym. Przyglądamy się wszystkiemu i w najbardziej newralgicznych przypadkach reagujemy - dodał Matuszyk. Na pocieszenie dyrektor dodał, że spółka dodatkowo uruchomiła odprawy pasażerów w Łańcucie i rozważa uruchomienie kasy agencyjnej w Jaśle. - Analizujemy natężenia ruchu na poszczególnych liniach, liczymy koszty i robimy przymiarki w kwestii dozbrojenia technicznego - tłumaczy.
Temat: Tanie linie kolejowe czyli kolejny teatr absurdu
Witam!
Najbardziej zacofana kolej Europy czyli nasze PKP wprowadzila ostatnimi czasy nowosc - tanie linie kolejowe. Postanowilem wiec zaznac owego "dobrodziejstwa" na trasie Katowice - Szczecin (pociag nr TLK38704 ) a poniewaz mialo byc niby znaczniej taniej chcialem skorzystac z kuszetki. Niestety na dworcu w Katowicach okazalo sie ze kuszetek juz nie ma - (wyprzedane), kupilem wiec bilet z miejscowka. Wchodze wiec ja do wagonu z miejscami siedzacymi a tam sa zwykle kuszetki tylko z poopuszczanymi lozkami srodkowymi, na dolnych siedza ludzie a gorne lozka podwieszone normalnie, zas bagazniku nad drzwiami lezy drabinka. Mysle sobie nie jest tak zle; znaczy sie z gornych lozek mozna pewnie skorzystac. Poszedlem wiec do kondiego zrobic doplate by moc sie polozyc. Kondi jednak pokierowal mnie do kierpocia. Taki mniej wiecej dialog mial miejsce miedzy mna a kierpociem:
Ja: Dobry wieczor! Chcialbym zrobic doplate do kuszetki. Kierpoc: Wolnych kuszetek juz nie ma. Ja: Tak, ale w wagonie w ktorym siedze sa wolne gorne lozka. K: Te lozka nie sa dla ludzi tylko na bagaze! Ja: Prosze pana, ale ja chce za to zapalcic. Poza tym bagaze pomieszcza sie na polce nad drzwiami i polce nad oknem, uzgodnilem to z pasazerami z mojego przedzialu. K: Powiedzialem juz panu - te lozka nie sa dla ludzi to sa polki na bagaz !!!
Takich ludzi jak ja (chcacych dokupic owo gorne miejsce lezace) bylo jeszcze troche. Niektorzy z nich jednak polozyli sie na "polkach na bagaze". Dlugo nie pospali. Chodzaca po pociagu ochrona sprwadzala czy ktos nie lezy na gornych lozkach i niepokornych zbudzala, kazac im schodzic na dol. To chyba bylo najwazniejsze zadanie owych ochroniarzy (jakas prywatna firma, bo nie SOK). Na chamskie zachowania pijanych rezerwistow nie reagowali.
Bareja wiecznie zywy! I az dziw bierze ze do tej pory nie nakrecono komedii o naszej rodzimej kolei. Pracownicy PKP - autentyczny relikt z czasow PRL - to temat tak wdzieczny na film w stylu "Misia".
A jakie sa Wasze wrazenia z podrozowania tanimi liniami kolejowymi?
Temat: PKP Intercity
Wazelina dla PKP Intercity za rozbawienie. Wroclaw Glowny, kasa PKP Intercity (czemu IC ma osobne kasy? czemu w zwyklej kasie nie kupie biletu na ekspres?) Ja: poprosze caly do warszawy 14:46 Usmiechniety pan: prosze bardzo oto bilet, miejscowka a to praktyczny prezent od firmy No i dostalem notes z magnesem na lodowke made in IC.
Było inaczej: w pewnej firmie instalowałem Lotus Notes. W Katowicach. I myślę, czas wracać, kolega, który nie przywiózł, pojechał do $dc jakieś ważne sprawy załatwiać. Więc może bym sobie kuszetką wrócił. Hm, jak tu się kuszetki zamawia... klik, klik, www.pkp.pl, nowoczesność w domu i zagrodzie, wypełniam formularz, wow, przychodzi email z potwierdzeniem. Wskutek ustawień firewalla nie miałem szans na wyjście przez SSH, więc przyszedł na takie zapasowe konto na WP.. Wydrukowałem sobie, ok.
Niechcący wygadałem się dysposyztorom. Dyspozytorzy: co tam będziesz pociągiem jechał, zaraz liniówka* rusza, będziesz szybciej, wygodniej i bezpieczniej. Moje tłumaczenia, że jakoś sobie dam radę (za przejazdy i tak płaci firma) niewiele dały, chyba by przymus bezpośredni zastosowali. Ok, niech będzie liniówka (okazało się potem, że to jednak pewien kłopot, ale mniejsza z tym).
No więc trzeba by zwolnić rezerwację kuszetki. Wypadałoby. Dzwonię na telefon z tego wydruku, że chcę zwolnić. - Ale to złożył pan mailem, musi pan mailem. - Ale nie mam dostępu do maila teraz i nie będę miał, prosiłbym skreślić tą rezerwację - Ja mogę pana wysłuchać, ale i tak to nic nie da, bo pan musi odwołać rezerwację w taki sam sposób, w jaki pan złożył. - Ale ja nie mam już dostępu do maila - A to pan musi jakoś rozwiązać ten problem. - Proszę pani, ja rozwiążę ten problem po prostu nie przychodząc na pociąg i miejsce pojedzie puste. Jak pani nie skreśli, to już nie mój problem. - To ja przekażę do odpowiedniego działu...
I taka rozmowa z pekapownią... a może z WARSem... czort wie, z kim tak naprawdę się tam co załatwia.
*) liniówka to taki TIR, co regularnie jeździ na linii między centrami spedycyjnymi.
Temat: Bezpieczeństwo w nocnych pociągach - moje obserwacje
Głośno się ostatnio mówi i pisze o kwestii bezpieczeństwa na PKP. Często pada argument, że zapewnienie bezpieczeństwa jest rzeczą bardzo kosztowną, brakuje pieniędzy, brakuje ludzi. Mówi sie o systemach alarmowych, monitoringu, obimbalaniu się druzyny konduktorskiej itp. Mnie tymczasem zastanowia od jakiegoś czasu kilka kwestii, które mogłyby mieć wpływ na poprawę bezpieczeństwa w pociągach, i to niedużym kosztem, a których PKP jakoś stara się wyraźnie nie zauważać:
1. Możliwość zamknięcia się w przedziale. Pomijam już fakt iż osoba, która projektowała te wagony, zapewne o bezpieczeństwie podróżnych wogóle nie pomyślała, no ale do rzeczy. Jedynym zamkiem w takich drzwiach, jak chyba każdy tu wie, jest kwadrat. Zamek niezwykle prymitywny, jeśli wogóle można go zamkiem nazwać. Oczywiście na PKP pasażer nie ma dostępu do klucza od tego zamka, no chyba że pracuje na kolei lub zdobędzie go od pracownika kolei, co jest nielegalne. O tym, że jest to podstawowe wyposażenie złodzieja, wspominać chyba nie muszę ...
2. Rezerwacje miejsc i kontrola biletów. Jeszcze rok temu, gdy jechałem na urlop z Wrocławia do Kołobrzegu, mogłem zarezerwować miejsce w nocnym pospiechu. Miałem gwarancję tego, że będę siedział, a nie stał. Wiedzialem, że do pociągu nie wejdzie więcej osób, jak jest miejsc. Tymczasem w tym roku PKP w trosce o dobro klientów rezerwacje na PR zniosła ... Skutek jest taki, że do nocnego pociągu może wejść każdy - jeszcze nie spotkałem się z tym, by w pociągu bez rezerwacji miejsc konduktor sprawdzał bilety przed wejściem do pociągu. Jaki wówczas problem ma złodziej w tym, by wejść na jednej stacji, zrobić obchód i na następnej wysiąść. Do tego dochodzą długie postoje na wielu węzłowych stacjach. Jako przykład dam Poznań - praktycznie każdy pociąg przejeżdżający przez to miasto, bez względu na spóźnienie, stoi na Głównym ok. pół godziny - wsam raz czas dla złodzieja. Można pójść dalej tym tropem, nawiązując do poprzednego punktu - dlaczego rezerwacje nie są imienne. tylko nie piszcie, że to ochrona danych osobowych - jakoś w samolotach się da. Rezerwujesz miejsce, podajesz dane, wsiadasz do pociągu i dostajesz klucz od przedziału - elektroniczny, mechaniczny - wszystko jedno. Tylko kondi ma klucz uniwersalny do wszystkich przedziałów. Widzicie tu miejsce dla anonimowego złodzieja?
3. Kuszetki i sypialne Jeszcze do niedawna praktycznie każdy dalekobieżny pociąg ciągnął kuszetkę - kto jechał dalej, lub nie chciał się tłoczyć, mógł drogę spokojnie przespać. Obecnie kuszetki pozostały w nielicznych pociągach, większość przeniosła sie do nocnych expresów - dlaczego ?
Temat: Reality show - czyli Jacek Fedorowicz w pociagu
Reality show
Jacek Fedorowicz 17-10-2003
Odszedłem od telewizora i pojechałem do Krakowa. Czasem dobrze jest otrzeć się o świat realny...
W Krakowie spotkałem znajomego profesora z Wrocławia, który mając być w Krakowie rano, wybrał stosunkowo najdogodniejszy pociąg o godzinie 4.52 i poprzedniego dnia poszedł na dworzec, by kupić bilet.
- To jest pociąg wyłącznie z miejscami sypialnymi i kuszetkami - powiedziała kasjerka.
- Świetnie. Poproszę kuszetkę.
- Może pan kupić tylko u konduktora w pociągu. Jeżeli będą miejsca.
- W dobie komputerów? - zdziwił się profesor, ale ponieważ nie chciał ryzykować, że nie dostanie miejsca i zostanie na peronie, zawalając poranne obowiązki w Krakowie, spytał, o której odchodzi pociąg wcześniejszy.
- 3.17. Ale też nie mogę panu sprzedać kuszetki. Mój komputer tam też nie ma dostępu.
- Wobec tego poproszę tylko bilet kolejowy - powiedział profesor. Zapłacił, wziął bilet, o 3.15 zjawił się na peronie i spytał kuszetkowego, czy ma miejsca.
- Owszem - powiedział kuszetkowy - ale nie mogę panu sprzedać kuszetki, bo pan ma niewłaściwy bilet kolejowy. U nas obowiązują nasze bilety kolejowe, my jesteśmy inna kompania.
- To kasjerka o tym nie wie? - zdumiał się znów profesor - I co ja mam zrobić?
- Może pan pójść do kasy, oddać bilet, wziąć pieniądze i kupić u mnie.
- Przecież pociąg odjeżdża za minutę! Aaaa - wpadł na pomysł profesor - umówmy, się że ja tego biletu nie mam. Poproszę kolejowy i na kuszetkę.
- Proszę bardzo - powiedział kuszetkowy i dalej było już wszystko mniej więcej w porządku.
Tego samego dnia wracałem do domu chlubą PKP, jednym z ekspresów pokonujących trasę Kraków - Warszawa w niewiele ponad dwie i pół godziny. Wszystkie toalety w pierwszej klasie były nie do użytku. Przepełnione - że tak to nazwę i wykazujące całkowity brak reakcji na przyciśnięcie guzika "flush" służącego do spłukiwania. Specjalna tabliczka wyjaśniała: "Wagon wyposażony jest w zamknięty układ sanitarny". Zrozumiałem to jako "porzućcie wszelką nadzieję!". I tak to jest chyba z całym PKP.
Jacek Fedorowicz
http://www.gazeta.pl/tv/1,47858,1720375.html
Temat: Obieg "Batory"
news:acoab7$bl6 | Pamietam, ze kiedys jezdzila w nim slowacka czerwona dwojka z przedzialami 6 | miejscowymi, w dodatku byla po przeciwnej stronie sypialnych i kuszetek niz | wagony siedzace MAV. W Polsce nikt do niej nie wsiadal... :-)))
O ile nic się nie zmieniło, to od zeszłego roku do siedzenia są 2 bezprzedziałówki kl. 2 MAV i jedna przedziałówka (czasem Bautzen) kl.2 PKP. Oprócz tego coś z RZD sypialnego i Warsowe kuszetki i sypialne. Łącznie 6-7 wagonów.
No nie calkiem. Obecnie (od czerwca 2001) sklad Batorego wyglada nastepujaco: w kierunku Budapesztu: Bc Warszawa - Zilina - Kosice w 1/2 i 6/7 wag. ZSR WLAB (61) Warszawa - Zilina - Bratislava hl.st. wag. ZSR Bpm Warszawa - Budapest wag. MAV Bpm Bc wag. PKP WLAB wag. PKP WLAB wag. MAV ----- czesc doczepiana w Katowicach WLB Minsk - Katowice - Budapest w 2/3 i 5/6 wag. BC WLBm (61) Petersburg - Katowice - Budapest (zamotane terminy) wag. RZD WLABm (61) Moskva - Zilina - Bratislava hl.st. wag. RZD WLABmz (61) wag. ZSR WLAB Moskva - Zilina - Kosice (na zarzadzenie) wag. RZD
A jaką on ma Vmax na CMK?
160
Pozdrowienia Grzesiek
Temat: Przejęcie pośpiechów przez PKP IC...
W zwiąwku z tym, że rozpętała się mała burza odnośnie informacji którą podałem w moim poprzednim poście i tym że tamten wątek liczy już ponad 100 postów i ciągle rośnie postanowiłem wyjaśnić/doprecyzować kilka spraw.
Jaki jest cel tej zmiany ? Jak już pisałem celem przejęcia byłoby uporządkowanie polskiego rynku przewozów pasażerskich a mianowicie poprawa wyników w przewozach pasażerskich, lepszy bardziej skoordynowany rozkład jazdy, ujednolicone oferty dla klientów (m.in turystyczne/weekendowe, ...), wprowadzenie jednego wspólnego biletu, korzystniejsze zarządzanie gospodarką taborową oraz drużynami konduktorskimi, uruchomienie dodatkowych połączeń we wszystkich kategoriach.
Chodzi by wrescie wyjść z archaicznego w naszych czasach modelu taryfowego Os / Posp / Ex do nowego nowoczesnego modelu aglo / regio / międzymiastowe / międzynarodowe.
Nie oznacza to, że we wszystkich przejętych pośpiecach będą wprowadzone miejscówki oraz że nie da się przejechać na jednym bilecie z Wlenia do Wołomina, wręcz przeciwnie !
Miejscówki zostaną wprowadzone w pociągach w ktorych wcześniej były jak PKP PR miały jesczcze pociągi z rezerwacją miejsc, w innych zostanie wprowadzona rezerwacja częściowa a w jesczcze innych pozostanie tak jak teraz. Ogólnie sprawa miejscówek jest bardzo otwarta i będą robione bydanie mają wykazać w których pociągach jest zapotrzebowanie na miejscówki.
Co do podróży typu 'Wolsztyn-Warzawa-Olecko' będzie prawdopodobnie taniej niż dzisiaj ! Zamiast kilku biletów, jeden dalekobieżny na posp/TLK honorowany w poc. regionalnych. To samo tyczy się weekendowych/turystyków - jeden bilet ważny na wszystkie poc. w ciągu week-endu ! W skrócie weekendowy jako taka kilkudniowa sieciówka ;-) No i wreszcie będzie można robić dopłatę do kuszetki w pociągu pospiesznym...
PKP Intercity planuje przejecie taboru dalekobieżnego PKP PR oraz części drużyn konduktorskich. Standart nie będzie więc na pewno gorszy niż obecnie.
Ostatecznie nie zmieni się więc nic dla zwykłego pasażera a dla MK powinno być nawet lepiej ! W pewnym sensie jest to powrót do tego co było przed 2001 r. czyli Dyrekcji Przewozów Pasażerskich...
Pozdrawiam
Kuba Czajkowski
Temat: Kalisz Pomorski
Dzis, w skladzie ja, Olaf i Konrad wybralismy sie na male zaliczanko (tzn. oni zaliczali, bo ja juz jechalem na tej trasie w tamtym roku) do Kalisza Pomorskiego.
Ciekawie zaczelo sie przy samej kasie. Problemow z kupnem biletow zbytnio nie bylo, ale tekst kasjerki "do Kalisza Pomorskiego, czy Kalisza Pomorskiego Miasto??" rozbawil nas na calego.
Przed przyjazdem naszego kibla (do Koszalina) powitala nas zielona EU06-16 z Barbakanem (jutro bedzie z nim wracac do Krakowa). Kibel, jak to kibel, caly pomazany, ale widac ze przeczyscili szyby, poniewaz wczesniej czesc skladu byla jako kuszetki... Do Stargardu zajezdzamy o czasie. Tam juz SP42-065+Bh. Ok. 15:50 wlatuje SP+Bh+Bh z Pyrzyc, zas od strony Szczecina, kibel z kibolami. My odjezdzamy o czasie, czyli o 15:53. Do Ulikowa, slamarzymy sie jakies 70 km/h, mimo iz wg rozkladu jest 90. Dalej juz 40, z sierzantami do 30. Bonanza ze Stargardu jechala zapelniona w ok. 50% (ale nie dziwmy sie, sa wakacje, a na dodatek sobota). W Sulinie, Tarnowie Pom i Ognicy wysiada po ok. 5-10 osob i do Recza dojezdzamy prawie sami. Dalej pelno lukow, fajny jest tez profil linii (raz gorki, raz pod gorke). W Prostyni, bocznica do jednostki wojskowej nie uzywana :(. W Kalisza, jak to w Kaliszu, dwa tory odchwaszczone (tam gdzie wjezdza sklad i dzieja sie manewry). Takze jeden tor oddalony troche od stacji jest uzywany, ale widac ze to przez towarowke. Na stacji byl jeden mlody focista (chyba Lucjan Jeziorny) wraz z ojcem. Przed odjazdem pociagu zagadal do nas mechanik, byl bardzo mile nastawiony do MK, chcial nawet odbitke :D
Powrot juz minal na roznego rodzaju rozmowach o PKP i pracy (ale nie na PKP). Od Ulikowa jechalismy ile fabryka dala, a do Stargardu wjechalismy o 20:11:02, czyli bylismy opoznieni az o 2 sekundy. Ehhh te PKP ;))) Dalej Parseta i jestesmy w domu.
Linie polecam, jest bardzo ciekawa, ale ta predkosc pozostawia jeszcze wiele do zyczenia...
PS. Moze sie ujawni pewien MK, ktory tez jechal tym pociagiem, wiek ok 30 lat, rude wlosy, na poczatku trasy patrzyl na szlak z okna, potem przegladal cegle.
Temat: [cyt][KPM] Do Zakopanego z przesiadkami
http://tiny.pl/xwbk
Za "Gazetą Pomorską":
KOLEJ. Do Zakopanego z przesiadkami
*Inaczej się nie da*
- To skandal, że nie mamy ani jednego bezpośredniego pociągu do Zakopanego - skarżą się nasi Czytelnicy.
Kto jechał słynną zakopianką wie dobrze, że to ciężka trasa. Późną jesienią czy zimą, bez specjalnych opon i łańcuchów na kołach ani rusz, i łatwo o wypadek.
Albo wszyscy, albo nikt
Dlatego bezpośredni pociąg do Zakopanego byłby wybawieniem m.in. dla tych, którzy wybierają się w góry tylko na weekend. Niestety, lepiej teraz siedzieć w domu, bo nie dojedziemy tam bezpośrednio.
Marek Ostrowski, naczelnik działu marketingu w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy twierdzi: - Z Zakopanem jest problem - albo jadą tam wszyscy, albo nikt.
Z tego powodu bezpośrednie pociągi kursują sezonowo: w okolicy świąt, ferii i długich weekendów. Wtedy np. pospieszny wyjeżdża z Bydgoszczy o godz. 19.02 i jest na miejscu o 6.54 następnego dnia. Bilet za przejazd w drugiej klasie kosztuje ok. 60 zł.
- Pociągi kursują zależnie od potrzeb klientów. Nie możemy pozwolić na to, by jeździły puste - dodaje Ostrowski.
Wyjaśnia też, jak dziś najlepiej dojechać do Zakopanego - oczywiście z przesiadkami. Pociąg pospieszny rusza z Bydgoszczy o 20.18, jest w Poznaniu o 22.30. Tam trzeba przesiąść się do pociągu do Krakowa (wyjazd o 23.18), jesteśmy na miejscu o 6.33; w Krakowie czeka nas ostatnia przesiadka - o 6.35 - do Zakopanego, gdzie dojeżdżamy o 10.10. Bilet kosztuje ok. 60 zł.
Omija Kujawy
PKP Intercity uruchomiły pociąg bezpośredni z Gdyni do Zakopanego przez Iławę - tak więc omija nasz region. Anna Rosiek, rzecznik prasowy PKP Intercity dodaje, że "tanie linie kolejowe" do Zakopanego jeżdżą przez Bydgoszcz dwa razy w roku - w okresie ferii w tamtą stronę i po dwóch
- Podróżny z Kujaw i Pomorza dojedzie do Zakopanego z przesiadką w Warszawie, ale to i tak o dwie godziny szybciej, niż pociąg bezpośredni lub autobus - uważa Rosiek. Bilet kosztuje 61 zł.
Dopłata do kuszetki
W okresie ferii do pociągu pospiesznego Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy jest dołączany wagon sypialny lub kuszetki PKPKlient musi się jednak liczyć z dodatkową opłatą za spanie w wysokości ok. 50 zł.
Uwaga! Ceny biletów, które podaliśmy dotyczą dni powszednich. W weekendy obowiązują specjalne promocje turystyczne i uda się za tą samą kwotę dostać bilet w dwie strony.
Agnieszka Domka-Rybka 29 Listopada 2005
Temat: Ukraina
1. mam juz opracowany plan podrozy ukrainskimi kolejami. czy ktos moglby mi podac cene za taki przejazd z wykupieniem miejsca plackarty lub jakiejs taniej kuszetki?
lwow - kijow P 98LJ (19:35 - 6:10)
plackartny 66.07 UAH kupejny 101.79 UAH
lub P 92LJ (22:47 - 7:23)
plackartny 62.98 UAH kupejny 96.87 UAH
lub P 82LJ (23:20 - 9:58)
plackartny 58.99 UAH kupejny 84.74 UAH
kijow - sewastopol P 28KJ (20:21 - 13:06)
plackartny 75.91 UAH kupejny 111.18
symferopol - odessa 650PC (17:00 - 5:43)
plackartny 53.06 UAH kupejny 75.79 UAH
odessa - lwow P 108SH (18:02 - 5:40)
plackartny 57.4 UAH lub 65.58 UAH kupejny 81.92 UAH lub 95.01 UAH
lub P 26SH (21:07 - 9:01)
plackartny 65.58 UAH kupejny 95.01 UAH
jest jeszcze pociag letni 228 Odessa-Lwow (10.50-22.45)
3. sa jakies znizki studenckie dla polakow lub jakies bilety grupowe jesli sie jedzie w dwie osoby?
zadnych w komunikacji krajowej, oprocz znizek dla dzieci.
4. jak to jest z opoznieniami ww. pociagow? sa?
raczej niema, chyba ze pociag byl zatrzymany na granicy lub linia zostala zamknieta z powodu awarii lub wykolejenia i pociagi sa skierowane na inne linie.
5. rozumiem, ze miejsca do lezenia czy to w plackartach czy kuszetkach sa rezerwowane? jak wyglada sprawa rezerwacji? spieszyc sie czy generalnie miejsca zawsze sie znajda?
sprawa rezerwacji to sprawa wykupienia biletu. na trase Lwow-Kijow- Lwow bilety nalezy kupic z conajmniej 1-dziennym wyprzedzeniem, na trase do Krymu - kilkutygodniowym.
6. jakby co to mozna kupic bilety (lub miejscowki do lezenia) u konduktorow?
nie, legalnie to rzecz niemozliwa, nielegalnie - mozesz sprobowac, jesli sa miejsca w pociagu. z reguly to 2-3 razy drozej od ceny biletu
7. polaczenia w pkt 1 znalazlem przy pomocy rozklad.pkp.pl. czy sa to wiarygodne (istniejace) polaczenia?
nie, uzywaj www.pz.gov.ua lub www.uz.gov.ua
rozklad.pkp.pl nie zawiera informacji o kursowaniu pociagow letnich i czesto o zmianach rozkladu
Temat: Kolejarze uczą celników rozkręcać wagony
http://miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3229735.html?nltxx=1077949&nl...
Przemyscy celnicy pilnie ćwiczą, by w poszukiwaniu przemycanych papierosów sprawnie odkręcać elementy konstrukcyjne w ekskluzywnym pociągu Inter City. Nie chcą bowiem uszkodzić wartego miliony złotych wagonu i płacić PKP ogromnego odszkodowania.
Zgodnie z przepisami, które weszły w życie pod koniec 2005 r., celnicy mogą skonfiskować samochód, jeżeli został przerobiony dla celów przemytniczych. Skutek jest taki, że podróżni kupujący tanie papierosy na Ukrainie zamiast w autach coraz częściej przewożą je w pociągach. Nie ma tygodnia, żeby w kuszetkach z Kijowa do Krakowa nie odnajdywano nielegalnego towaru.
Co więcej, jeżeli podczas szukania papierosów celnik uszkodzi coś w wagonie, PKP mogą żądać od niego odszkodowania. Dotychczas w przemyskiej izbie się to nie zdarzyło, ale funkcjonariusze postanowili dmuchać na zimne. Zwłaszcza że muszą przeszukiwać ekskluzywny Inter City, który w ostatnim czasie stał się popularnym miejscem ukrywania towaru przez przemytników. - Wagon wart jest pięć milionów złotych. Nic zatem dziwnego, że celnikowi zadrży ręka ze śrubokrętem, zanim cokolwiek w nim odkręci - wyjaśnia Małgorzata Eisenberger-Blacharska, rzeczniczka Izby Celnej w Przemyślu.
Dlatego celnicy przeszli ostatnio dwudniowe szkolenie praktyczne pod okiem technologa oraz specjalistów do spraw napraw i serwisu spółki Inter City. Zapoznali się z konstrukcją wagonu, potencjalnymi miejscami ukrycia towaru, a także skutecznymi i mało szkodliwymi sposobami jego wydobycia. - Wagon Inter City jest inaczej skonstruowany i wyposażony w większą liczbę urządzeń elektronicznych. Musimy ostrożniej dobierać się do niego niż do zwykłej kuszetki - mówi Eisenberger-Blacharska.
Okazuje się jednak, że zarówno w ekskluzywnym jak i zwykłym wagonie miejsca ukrycia papierosów są te same: przestrzenie w ścianie pod oknem, w podłodze, wewnątrz łóżek, w pościeli, a także w toalecie. Prawdziwym zaskoczeniem dla celników było odnalezienie papierosów w pojemniku na wodę przy wagonowej łazience. Owinięte były szczelnie w worki foliowe i wepchnięte do zbiornika.
Przemyt w pociągach
Od początku obecnego roku rośnie liczba papierosów przemycanych w pociągach kursujących między Ukrainą a Polską. W ubiegłym roku przemyscy celnicy znaleźli w nich ponad 600 tys. paczek, w tym roku już ponad 200 tys. Małgorzata Eisenberger-Blacharska, rzecznik Izby Celnej w Przemyślu, ocenia, że - jeżeli tempo się utrzyma - z końcem 2006 roku liczba ta sięgnie miliona sztuk.
pozdrawiam
dziadek gg:9130237
Temat: Standart PKP
Zawsze wydawało mi się, że IC Lech, a już zwłaszcza EN Jan Kiepura to flagowe pociągi PKPi dlatego powinny trzymać się jakichś przyzwoitych standartów. Jednak oststnio przeżyłem szok. Idę sobie na Centralnym i o patrzę atu Lechz jedną dwójką bez klimy. Nodobra niech będzieczasem się zdarza. Idę dalej, a tu wśród jedynek widzę drzwi łamane. Zbliżam się do wagonu, zaglądam do środka a tam MECHANICZNA POMARAŃCZA urgh.
whoops? mechaniczna pomarancza w intercity? ehm. moze ten wagon jakos 'tranzytem' jechal i nie sprzedawano na niego biletow? heheh... btw - do szczecina ostatnio EP08 jezdza... jakies poltora tygodnia temu jechalem IC 'Chrobrym' z 08-014 (roxomatycznie wygladaja wagony Z1 za EP08 :), przedwczoraj wracalem 'Portowcem' i do poznania mial EU07, w poznaniu doczepili 08-ilestam z wagonem pocztowym. :) btw - portowiec mniej wiecej 30km od poznania stanal sobie w szczerym polu i nabral opoznienia 25 minut... riderzy cos gmerali w EU07 i czyscili szyby :). potem pociag jechal zabka - tj ruszal, przejechal paredziesiat metrow i stawal. :) efektem tego byl chyba tylko pieciominutowy postoj na poznaniu glownym i przyjazd 22:02 do wawy centralnej. ladnie. :) heh, no ale przynajmniej zielona jedynka jechalem... calkiem mile toto tylko ciut glosne mimo wszystko.
btw - nieglupie byloby w sezonie przedluzenie ex/ic do swinoujscia, albo przynajmniej skomunikowanie wodolotow...
To samz EN.Tam zamiast kuszetki 127A(czyli:nowe wózki,kible, ogrzew naw. itepe itede) stara 110.
no to ladnie. btw - EN w wykonaniu DB i PKP to tak jakby porownac mechaniczna pomarancze do Z1... sorry ale akurat w przypadku 'kiepury' ta nazwa jest naciagana chyba do granic mozliwosci...
Temat: Nex Katowice-Władysławowo-relacja
26 lipca udałem się na wakacje do Władysławowa.Pociąg przyjechal z Krakowa opoźniony o 10 min z powodu identycznego opóźnienia EC Polonia. Chwilę prędzej ludzie wrzucali bagaże przez okna do nocnej rzeźni Katowice-Kołobrzeg.Przy jednych drzwiach doszło do przepychanek.Jadę wagonem nr 40 z miejscami do leżenia.W środku 2 osoby z Krakowa.W sumie w moim wagonie(na Hel) zapelnienie ok 80%.Przedział czysty.Wszystkie sprzęty działają prawidłowo.Konwojent odbiera bilety i legitymacje.Każdy posiada poduszkę,prześcieradlox2 i koc.Troche ciasno ,ale chyba za 71 zl lepiej w PKP się nie da.Z WC już gorzej, ale jest woda,mydlo i papierowe ręczniki.W Warszawie dosiadają się jeszcze 2 osoby do mojego przedzialu.W Gdyni zostają 3 wagony.Podłączają SU42 budząc wszystkich pasażerów w moim przedziale:3 mocne szarpnięcia i makabryczne wibracje przez cały czas postoju.Do Władysławowa pociąg dociera już punktualnie.Wysiada też tutaj większość pasażerów. Przy wyborze takiego sposobu jazdy najlepiej mieć łóżka na samej górze bo wtedy jest gdzie wsadzić bagaże.
To jedziesz rzeźnią czy NEXem? Bo nie myl "Nocnego-Expressu" ze zwykłym pośpiesznym z kuszetkami i sypialnym oraz wagonami dla siedzących... "Nocny-Exspress" ma tylko wagony sypialne i kuszetki.
----------------------- "Po prostu - Marcin" :)
::: MKM i MK :::
"W stopiątkach najbardziej lubię hałas przetwornicy wirującej :P" ................................................................
Temat: Niemeckie refleksje
W zeszłym tygodniu trafił mi się wyjazd do Niemiec. Ponieważ miałem być na rano w Hamburgu pojechałem EN "Kiepura". Spodziewałem się czegoś w rodzaju nocnego EC - niestety standard tego pociągu nie jest zbyt wysoki. Dwa sypialne polski i DB oraz cztery kuszetki Warsu. Na końcu doczepione jeszcze dwa rosyjskie sypialne. Całość prowadzona EP08 a po stronie nimeickiej 101ką. Mnie się trafił sypialny w barwach DB ale z konduktorem Warsu. Wagon dość leciwy, przedziały dwuosobowe ale ścianka między dwoma sąsiednimi wyglądała na ruchomą. Generalnie nic ponad standard spotykany w wagonach sypialnych na sieci PKP. W Hanowerze 5:40. Dworzec jak to w Niemczech z rozbudowaną częścią handlową i zredukowaną do minimum kolejową. Z zaobserwowanych ciekawostek 101ka pomalowana jako reklama bayerowskiej aspiryny oraz skład CNL (City Night Line) - składał się w większości z piętrowych sypialnych o dość ciekawym układzie wnętrza. Wsiadam w ICE do Hamburga większość trasy pokonane z v=200km/h. W czwartek jadę pociągiem z Frankfurtu do Karlsruhe. W piątek w przeciwną stronę. Z Mannheim w stronę Karlsruhe wyjeżdża się długim tunelem zaczynającym się zaraz za dworcem a kończącym się za miastem. W pociągu przeglądam jego rozkłąd jazdy: IC 706 "Konsul" pokonuje trasę Basel-Frankfurt-Hamburg-Kiel 1100km w 10 godzin zatrzymując się po drodze 20 razy. Pozazdrościć takiej prędkości handlowej zwłaszcza, że to nie jest żadne ICE. Generalnie mam wrażenie, że w Niemczech nie podnosi się prędkości handlowej drogą ograniczania liczby postojów - także pociągi wysoko kwalifikowane zatrzymują się dość często. Część pociągów dalekobieżnych jadących przez Frakfurt omija dowrzec główny i zatrzymuje się na dworcu na lotnisku. Korzystając z tego koledzy z Niemiec przesiadają się na samolot do Hamburga zyskując parę godzin. Przykład, że kolej i samoloty mogą się uzupełniać a nie konkurować. W Warszawie powrót do rzeczywistości - w drodze z Okęcia na Centralny grzęźniemy w korkach. Nie ma co marzyć nawet o lini szybkiej kolei nie mówiąc już dworcu dalekobieżnym na lotnisku. Na Centralnym pani w kasie oświadcza, że nie ma już miejsc na "Lubusznina" w żadnej klasie. Kupujemy u konduktora i stoimy do Konina. Na końcu za jedynkami jedzie pusta dwójka zamknięta na cztery spusty. Kolejny przykład znakomitej gospodarki taborem i dbałości o klienta świetnie prosperującej firmy PKP. Dobrze, że chociaż do Poznania dojeżdżamy punktualnie co jednak przy takim lipnym rozkładzie i EP09 nie jest to żadnym wyczynem.
Pozdrawiam Tomek
Temat: Naj - naj czyli rekordy (nieco dlugie)
Wezmy sobie dla naprzyklada takie polaczenie (najszybsze okolo 12:00 wg Hafasa i cegly) z Kolobrzegu do Hrubieszowa.
Os Kolobrzeg o.12.00 Bialogard p.12.35
Posp Rybak Bialogard o.12.44 Gdynia Gl. p.15.16
IC Lajkonik Gdynia Gl. o.15.22 Krakow Gl. p.22.40
Posp rzeznia Wrocek-Zamosc Krakow Gl. o.00.08 Zamosc p.06.33
Os Zamosc o.07.00 Hrubieszow p.08.07
W sumie 1322km. Czy ktos zna na sieci PKP dluzsze kilometrowo polaczenie optymalne tzn. bez nadkladania drogi "na sile" i "prawie petelek", tylko po prostu najszybsze polaczenie pociagiem "od-do" o danej porze?
Aha, i jeszcze cena. Jezeli jest prawda, co madrzy ludzie na grupie pisza, ze powyzej 1000 km liczy sie stawki taryfowe "od zera", to moje wyliczenia sa nastepujace (100% 2 klasa)
Osobowy 1322 km 1000 km - 29,90 322 km - 23,46 czyli razem 53,36
Pospiech 1233 km (Bialogard-Zamosc) 1000 km - 48,70 233 km - 33,20 233 km osob - 20,34 doplata osob-posp (48,70-29,90)+(33,20-20,34)=18,80+12,86=31,66
Ex 642 km (Gdynia-Krak) 642 km ex - 67,90 642 km posp - 44,00 doplata posp-ex 67,90-44.00=23,90
Razem 53,36 + 31,66 + 23,90 + 17,00 miejscowka = 125,92
W zwiazku z powyzszym moze zrobimy sobie mala liste rekordow odnosnie optymalnych polaczen punkt-punkt na sieci PKP np. 1) Najdluzsze polaczenie jesli chodzi o czas jazdy 2) Najwiecej przesiadek 3) Najdrozsze polaczenie w wersji minimum (100% 2 kl + tylko obowiazkowe miejscowki i kuszetki w ewent. hotelowcach) 4) Najdrosze polaczenie w wersji maksimum (100% 1 kl gdzie sie da + jesli sypialny to single + jesli jest RF to z miejscowka)
Odnosnie rekordow cenowych, to IMHO moze byc to z deka trudne do ustalenia, a to dlatego, ze nie wiem jak mozna by sensownie wlaczyc w te rachunki pociagi niedostepne w komunikacji krajowej. Z roznych dyskusji na tej grupie wynika, ze nie musza byc one tak bardzo niedostepne bo np. mozna u kondiego przynajmniej teoretycznie kupic sypialny z Chelma do Szczecina w "Kasztanie" czy tez po prostu przejechac sie takim pociagiem na odcinku krajowym kupujac bilet w trayfie TCV do stacji granicznej w panstwie sasiednim.
Przemek
Temat: Zagórz - Chyrów - Sambor - Czop - Zahony
problemów koncepcyjnych. Czy kasa w Zagórzu jest czynna przed porannym do Chyrowa? Nie można przejściówki kupić u konduktora?
Kasa jest czynna całą dobę. Przykładowo my bilet kupowaliśmy o 0.49
A sam Zagórz? Jest tam w ogóle coś? Można się władować do jakiegoś składu wczesniej? Czy też mój plan poczekania przez osiem godzin na skomunikowanie jest zbyt abstrakcyjny?
Tak. Przyjazd do Zagórza o 20.38 a odjazd dopiero 5 z minutami. Spokojnie jest. Bez problemu proponuje brac karimatę i rozłożyc się w poczekalni. Nie ma menelstwa i jest spokojnie. Co do składu to stoi pierwszy poranny na Jasło i skład na Ukrainę ale nie polecam ładowania się do składy do Chirowa gdyż siedziw nim ekipa i skręca to co celnicy ozkrecili. Chociaż moim zdaniem nie tylko skreca ale i wyjmuje to co zostało.
Dlaczego nie kupuje się biletu od razu z Chyrowa do Czopu?
Bo sie nie da. W Chirowie kupisz bilety tylko na połączenia lokalne. A poza tym przy tamtejszych cenach to co za różnica ile biletów kupujesz. I tak jest tanio. A i tak nie bedziesz miał nic ciekawszego do roboty w Samborze. Bo z Chirowa przyjedziesz koło południa a na CZop pociąg jest dopiero wieczorem.
Warto kupowac duże bilety (jak na PKP), czy nie (MAV)? ]
co rozumiesz przez pojęcie durze bilety?
co to plackarta, a co kupa (co za Faq, swoja drogą)?
plackarta - specyficzny wagon istniejący na kolejach wschodnich, rodzaj kuszetki ale bez zamkniętych przedziałów kupe - odpowidnik 4 miejscowej kuszetki (normalne przedziały) POzdr GWKTeam
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: Słupia- i do Koszalina nic
<ciach skomunikowania z Warszawą
Wczoraj oglądałem w regionalnej tv relację ze spotkania przedstawicieli Koszalin, Sławna i Kołobrzegu z PKP-IC. Były wymieniane tam m.in. 2 warianty skomunikowania Słupska z Koszalinem:
wariant 1: autobus zewnętrznego przewoźnika Wyglądałoby to tak, że ekspres dojeżdża do Słupska, tam pasażerowie przesiadają się do podstawionego przed dworcem autobusu. Tylko, że jest kilka wad takiego rozwiązania (mimo znacznie mniejszych kosztów obsługi): - autobus nie dojedzie drogą tak szybko jak pociąg, podejrzewam, że nawet osobówka pojedzie szybciej - w wypadku gołoledzi, ew. wypadku przyjazd bardzo się opóźni - mniej pasażerów zechce jechać takim kombinowanym połączeniem. Ludzie chcą bezpośrednich połączeń, jeśli się tak nie da, to jakiś skomunikowań, typu wariant 2
wariant 2: skomunikowany autobus szynowy: Autobus taki ma jeździć w relacji Lębork-Łeba. Możnaby wykorzystać go jako skomunikowanie Słupsk-Koszalin-Słupsk.Pozostaje sprawa sprzątania szynobusu w Koszalinie, ale jak dziś się przekonaliśmy "kiblomyjnia" w Koszalinie funkcjonuje i ma się dobrze. Zalety tego wariantu: - przesiadka tylko w obrębie peronu - szybszy dojazd niż autobusem po drodze - niewiele zmniejszone zainteresowanie podróżnych (jazda exem, a potem komfortowym szynobusem)
Poza tym zawsze jakimś połączeniem będzie NocnyEx, który pojedzie już od 10 kwietnia (ale tylko do pocz. września). Jego minusy to wyższa cena i wczesna godzina przyjazdu do Warszawy. Także w pociągu nocnym do Krakowa na stałe są kuszetki i sypialne. Pociąg ten przyjeżdża nad ranem do Warszawy. Sporo osób więc przesiądzie się do tych dwóch pociągów, a także do połączenia per PKS (nocny autobus z Koszalina odj. około 22:30-23.30. Podobnie w drodze powrotnej.
Temat: Pewnie, szybko i komfortowo...
Cytuję z "Nowych Sygnałów":
Działająca od 1 września "PKP Intercity" spółka z o.o. stawia przede wszystkim na podniesienie jakości i standardu usług oraz szybkości jazdy pociągów. Okazją do zaprezentowania dokonań spółki stała się konferencja prasowa, zorganizowana w dość niecodzienny sposób - w pociągu IC "NEPTUN", udającym się na IV Międzynarodowe Targi TRAKO 2001 ("NS" nr 45). Działalność spółki i jej strategiczne zamierzenia zostały szczegółowo przedstawione na towarzyszącym targom sympozjum pt. "Kolej - transport przyjazny". W ostatnich latach przewozy pociągami EuroCity, InterCity, EuroNight i ekspresowymi nieznacznie, ale stale rosną. To stwarza doskonałą okazję ku temu, aby je ulepszać i poprawiać, a tym samym przyciągać coraz większą liczbę klientów. Ta oczywista i ważna zależność została zapisana w misji spółki: "Łączymy miasta i ludzi najpewniej i najszybciej, zapewniamy komfortowy przejazd z centrum do centrum aglomeracji".
Zadania Spółki Oferta spółki "PKP Intercity" obejmuje przewozy pociągami EC, IC, ekspresowymi w komunikacji krajowej i międzynarodowej. Na dłuższych trasach podróżni mogą korzystać z wagonów sypialnych (lub z miejscami do leżenia) w nocnych, pociągach pospiesznych lub hotelowych. Od 2002 roku nową usługą będzie przewóz przesyłek bagażowych i super ekspresowych wybranymi pociągami kwalifikowanymi. Klientom "PKP Intercity" w 2002 roku spółka zaproponuje także usługi komplementarne, tzn.: rezerwację hoteli i usług turystycznych.
Od ponad 2 lat na PKP funkcjonuje taryfa kolorowa, która ma zachęcić podróżnych do korzystania z pociągów cieszących się mniejszym powodzeniem. Kolory w tej taryfie oznaczają wysokość opłaty za bilet, co umożliwia pasażerom wybór tańszych połączeń. W rozkładzie jazdy pociągi oznaczone kolorem czerwonym są najdroższe. Tańsze są pociągi oznaczone kolorem żółtym, a najtańsze - kolorem niebieskim. Taryfa stosowana jest na trasach do Gdańska, Katowic, Krakowa i Poznania. Wprawdzie jest jeszcze mało znana, ale zaczyna się cieszyć zainteresowaniem podróżnych. Tabor i czystość W aporcie od PKP S.A. spółka otrzymała 1327 wagonów, z czego 8 w leasingu. S wśród nich wagony sypialne i kuszetki. Ponadto, niektóre bagażowe i gastronomiczne. W ten sposób spółka "PKP Intercity", jako jedyny w Polsce przewoźnik kolejowy, stała się operatorem w przewozach pociągami nocnymi. Zgodnie z założeniami restrukturyzacji kolei, spółka nie otrzymała lokomotyw. Pozostaną one własnością "PKP Cargo" S.A. i będą przez "PKP Intercity" wynajmowane.
Szczególną troską spółki jest dbałość o jakość usług. Dotyczy to zwłaszcza czystości i stanu sanitarnego wagonów oraz ich wyposażenia, a także serwisu i obsługi. - Zdajemy sobie sprawę - mówi prezes Andrzej Żurkowski - że czystość wagonów pozostawia wiele do życzenia. W tej sprawie otrzymujemy najwięcej skarg. I to musi się zmienić. Obecna struktura organizacyjna przewozów kwalifikowanych sprawia, że będziemy mogli skuteczniej egzekwować jakość wykonywanych dla nas usług. Włodzimierz Rutkowski
A ja życzę powodzenia dla PKP IC :-)
pozdrawiam Michał Mraczek Miłośnik Pociagów Kwalifikowanych
"Niech żyje PKP InterCity" - hasło na murze.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 157 rezultatów • 1, 2, 3
|