Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pojczlander.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP KRYNICA





    Temat: praktyki KRYNICA
    Termin:
    01-05.09.08 - I turnus
    08-12.09.08 - II turnus
    15-19.09.08 - III turnus

    Miejsce:
    Krynica ul. Ludowa 12, Ośrodek naszego UR, około 2,5 km od dworca PKP/PKS w Krynicy, w kierunku Krynicy Dolnej, Powroźnika, Muszyny.

    Zakwaterowanie:
    pokoje 3-osobowe w Domu Studenckim

    Transport:
    do i z Krynicy we własnym zakresie

    Opłata:
    Wymagane będzie wniesienie przez każdego uczestnika opłaty za 5 dni pobytu z wyżywieniem tj. 107,00zł. Wyżywienie (śniadania, obiady, kolacje) zaczyna się obiadem w poniedziałek i kończy obiadem w piątek.
    Dodatkowo pobierana będzie pierwszego dnia kaucja na poczet ewentualnych szkód w wysokości 50zł od osoby. Kaucja zwracana jest w dniu wyjazdu. W pokojach nie wolno będzie używać kuchenek elektrycznych, grzałek itp. urządzeń.

    We wrześniu w Krynicy bywają chłody i deszcze. Wskazane jest zabranie ciepłej odzieży, parasoli i butów gumowych. Należy zabrać też kalkulatory i drobny sprzęt kreślarski.

    Zebranie organizacyjne w Ośrodku UR w Krynicy przy ul. Ludowej 12:
    01.09.2008 godz. 12.00 (grupa 1)
    08.09.2008 godz. 12.00 (grupa 2)
    15.09.2008 godz. 12.00 (grupa 3)




    Temat: Najnowszyn autobus szynowy by PKP
    A już myślałem, że to w skutek jakiegoś wypadku takie rozwiązanie trenują.
    Nie da się tego jakoś racjonalniej rozwiązać? Bo wygląda to komicznie.
    Oglądaliśmy z kolegą to zjawisko i nie mogliśmy wyjść z podziwu. Aha, no i
    teraz pewnie musieli to przedłużyli do Krynicy, bo Plavec jest z przeciwnej
    strony Muszyny, niż ten odcinek, na którym ja widziałem to zjawisko. Nawet
    na pewno, bo stacją techniczną dla pociągów osobowych jest Powroźnik, więc
    gdyby nie kurs do Krynicy, to pewnie by ten "pociąg" został tam.

    A tak przy okazji, to obserwowałem, jak na trasie Nowy Sącz - Muszyna wzdłuż
    toru kolejowego jedzie sobie PKS. Kilka osób nim jechało, a pora obserwacji
    była nieszczególna - tak koło 10:00. I tak się zastanawiam. Czy jednak nie
    opłacałoby się bardziej PKP puścić na tę trasę jakiegoś szynobusika?

    Piszecie, że oni trenują ten sport już kilka lat. No to straty musieli
    niezłe wygenerować za ten czas. Spodziewam się, że szynobus zwróciłby się
    wielokrotnie. Wszak mógłby obskoczyć trasę Nowy Sącz - Krynica i Krynica -
    Plavec. Skoro PKS na tym wychodzi, to PKP też powinno. No dobra, tak sobie
    pomarzyłem trochę.







    Temat: ceny biletow


    Zajrzalem na ta grupe poniewaz szukam informacji nt. cen biletow w PKP i
    ZSK.
    Chodzi mi konkretnie o ceny przejazdow na liniach:
    Warszawa - Krynica
    Krynica - Muszyna
    Muszyna - Plavec
    Plavec - Poprad
    I powrot...

    Za link do jakiegos cennika lub cokolwiek co by moglo ulatwic mi sprawe..
    Z gory dziekuje bardzo! :)


    Odleglosci i cenniki masz na www.pkp.best.net.pl

    Chociaz jesli masz jakies konkretne polaczenia na sieci PKP na oku, to
    napisz - cene mozna policzyc. A do Slowacji... to raczej sie nie wybieraj,
    gdyz trwa tam strajk kolejarzy.

    Pociagi do Krynicy jada przez Muszyne :)





    Temat: [propozycja] Weekend Majowy - Zakopane - Krynica Górska
    wyjazd siedzi w mojej głowie odkąd zdobyłem z Radkiem Łysice, zapragnałem posmakować wielkich gór, poczuć się malutki w wielkich lasach i zmierzyć się z ta potęgą!

    DOjazd do Zakopanego PKP i wyjazd z Krynicy także PKP

    Główne cele wyjazdu?

    pokonać trase Zakopane - Krynica Górska
    Zdobyć dwa szczytyw w Okolicach Krynicy "Jaworzynę" oraz druga góre ktorej nazwe muszę odnaleść a któa znajduje się w samym mieście...

    trasa zakłąda pokonanie odcinak po Słowackiej Stronie Tatr i poruszanie się szlakami nie tylko asfaltowymi...

    Poznać przygodę zmierzyć się ze słabościami - to mój cel!
    łączny dystans około 180km - czas 3-5 dni w zależności od mozliwości i stanu naszych poczynań w góach!

    zapraszam zainteresowanych



    Temat: ceny biletow
    Sorki za glupi post...
    Zajrzalem na ta grupe poniewaz szukam informacji nt. cen biletow w PKP i
    ZSK.
    Chodzi mi konkretnie o ceny przejazdow na liniach:
    Warszawa - Krynica
    Krynica - Muszyna
    Muszyna - Plavec
    Plavec - Poprad
    I powrot...

    Za link do jakiegos cennika lub cokolwiek co by moglo ulatwic mi sprawe..
    Z gory dziekuje bardzo! :)





    Temat: Wagon rowerowy - teraz teÂż w Ex Witkacy
    Witam


    Szanowni Państwo,

    Od 21 maja do pociągu Ex Witkacy kursującego w piątki (oraz 9.VI) z Warszawy
    do Zakopanego, a w niedziele (oraz 10.VI) z Zakopanego do Warszawy dołączony
    będzie wagon przystosowany do przewozu rowerów.

    Wagony rowerowe kursują również w pociągach:

    - Nocny Express: Kraków - Świnoujście, Świnoujście - Kraków;
    - Nocny Express: Kraków - Kołobrzeg, Kołobrzeg - Kraków;
    - Ex Malinowski: Warszawa - Kraków - Krynica, Krynica - Kraków - Warszawa;
    - Ex Tatry: Warszawa - Kraków - Zakopane, Zakopane - Kraków - Warszawa.

    W pociągach Ex Malinowski, Ex Tatry zapraszamy do korzystania z oferty Last
    Minute.


    W pospiesznym "Mazury" z Olsztyna do Łodzi (PKP PR) też jest wagon rowerowy :-)

    MK





    Temat: Rozklad jazdy w Warszawie
    Adam Płaszczyca:

    Ja:

    | W przeciwnym wypadku nikt nie kupowalby sypialnych ani


    kuszetek...8-)

    AP:


    No to WARS nie zarobi. A PKP to powinno walić.


    1. Jest smiley.
    2. PKP ma dole od Warsu (bodajze 25% ceny miejsca).
    3. W takiej sytuacji czesc ludzi przesiadzie sie na samochody.


    Zresztą nawet jeżeli
    pociąg ten jechałby przez CMK to do Zakopanego czas jazdy wyniósłby
    około 6 godzin, a do Krynicy 8,5 - zupełnie przyzwoity czas, żeby
    się
    przespać.


    Aha, 6 godzin to swietny czas, by sie przespac. Zwlaszcza, ze ok.
    godziny trzeba odliczyc na przygotowanie do snu i do wyjscia (razem).
    Ciekawe, co np. z tymi , co jada do Rabki (a wlasnie takich sporo
    jedzie kuszetka czy sypialnym).


    Co więcej mógłby wtedy odjeżdżdżać z Warszawy nieco później,
    koło północy do celów docierając o 6:00 (Zakopane) i 8:00


    (Krynica).

    Kiedys Krynica jezdzila CMKa - 22:30 W-wa --6:44 Krynica. Np. do
    Sacza to by sie swietnie jechalo...

    (...)





    Temat: Czy na jednym bilecie ? - przejazd IC + PR


    do
    Zakopca, Krynicy tej na dole mapy zwanej niekiedy Górską :) oraz Krynicy
    Morskiej


    Ta Krynica na dole oficjalnie od 2 lat nosi nazwę "Krynica-Zdrój".
    Niestety na PKP wciąż funkcjonuje po prostu jako "Krynica".





    Temat: Czy na jednym bilecie ? - przejazd IC + PR

    | do Zakopca, Krynicy tej na dole mapy zwanej niekiedy Górską :) oraz
    | Krynicy Morskiej

    Ta Krynica na dole oficjalnie od 2 lat nosi nazwę "Krynica-Zdrój".


    No nie wiedziałem - ostatnio byłem tam 3,5 roku temu.
    A K.Górska to wersja np.PKS Lublin:
    http://www.pks.lublin.pl/modules.php?name=Tablice&op=viewkierunek&lin...


    Niestety na PKP wciąż funkcjonuje po prostu jako "Krynica".


    Na RZD Jekaterinburg dla naprzykładu nadal funkcjonuje jako Swierdłowsk
    AFAIK i co z tego?

    Przemek





    Temat: Łącznik Stróże - Krynica


    Witam serdecznie, bez skutku przeszukuje HAFASA w celu dowiedzenia się czy
    grupa wagonów Gliwice - Stróże - Krynica pojedzie 25.03 (Wielki Piątek).
    Hafas nie znajduje mi takiego połączenia jak Stróże - Krynica, ale w
    odjazdach ze Stróż jest zaznaczone ze kursuje 25.03. No więc jak to jest
    naprawdę?


    Grupa wag. do Zagórza kursuję, a zawsze z nią kursują wag. do Krynicy:
    http://www.pr.pkp.pl/start.php?dzial=rzecznik_tresc&index=2

    Poza tym w SRJP jest zaznaczone, że kursuję dodatkowo 25.03.





    Temat: Wawa - Krynica 10.11
    Nie widziałem wątku o tej tematyce, więc podzielę się z Wami pewną historią.  

    W środę 10.11 PKP PR miało uruchomić wagony z Warszawy do Krynicy (z reguły
    poza sezonem kursują w piątki). O tym, że połączenie będzie uruchomione również
    w środę, wiedziało co najmniej kilkaset osób, które postanowiło skorzystać z
    tego połączenia.

    Około 19:40 podstawia się pociąg Warszawa Wsch - Zagórz. Bez wagonów do
    Krynicy. Kierowniczka pociągu twierdzi, że dzisiaj nie jadą. Pani w informacji
    twierdzi inaczej, podobnie jak 300 osób na stacji, którym sprzedano bilety.
    Drugie tyle czeka na Centralnym. Zamieszanie. Pada w końcu informacja - zostaną
    podłączone 2 (słownie dwa) wagony - czekają na Szczśliwicach. Kolejna wersja
    informacji, około godz. 20:00. Będa podłączone 2 wagony i kolejne 2 w
    Skarżysku. Zamieszania c.d. Około 20:20 przyjeżdżają dwie jedynki, z tym, że
    zostaja podczepione pod "Sudety", które właśnie wjechały z Jeleniej Góry. O
    20:30 całość zostaje podłączona do poc. zagórzańskiego. 20:36
    odjeżdżam "Batorym"i dalszego ciągu tej historii nie znam.

    Jak to się dzieje, że PKP zapomina o tym, że ma zrealizować jakieś połączenie,
    zawiera z podróżnymi umowę na przewóz (w momencie kupna biletu) i odstawia taki
    cyrk, na dodatek dla relacji o dużej frekwencji??? Kto zawinił i jak za to
    odpowiedział???

    pozdrawiam,
    Adam Panasik





    Temat: wyprawa w gory


    Witam

    Dzis moj ostatni egzamin i myslami jestem SZUsujac w gorach :)
    Do tej pory bylem kilka razy w zakopanem i trzeba w koncu odwiedzic inne
    tereny i tu mam zapytanie do szanownych grupowiczow.
    Gdzie warto pojechac ?


    Wczoraj wróciłem z Krynicy. Jeżdziłem na nartach na Jaworzynie Krynickiej.
    Było na prawde super. !!

    - wazne by byl tani nocleg (w granicach 15 zl z wypasem, typu prysznic,
    kuchnia ...)


    Noclegi od ok 30zł/dobę. Za łazienkę musisz zapłacić ok 40 zł (ja wynająłem
    dwuosobowy pokój w pensjonacie Halinówka - 43zł/dobę/osobę, łazienka,
    prysznic, kuchnia do dyspozycji, 10 min do deptaku, 6 km do dolnej stacji
    kolejki gondolowej na Jaworzynę)

    - miejscowosc, gdzie jest kolejkowy wyciag
    - duzo knajp, fajnych miejsc do zwiedzenia i najlepiej by miescina nie
    swiecila pustkami


    Zaczęły się ferie w pięciu województwach, więc na pewno ludzi będzie sporo.

    - luksusowy i tani dojazd, gdzie trzeba bedzie


    Do wyciągu dojedziesz autobusem z centrum Krynicy.

    - blisko przejscie graniczne do slowacji lub czech
    W Piwnicznej.
    - porzadny stok do zjazdow


    Bardzo porządny. 6 tras zjazdowych. Kolej dondolowa, 5 orczyków. Wszytko w
    jednym miejscu.
    www.krynica.pl/gondola

    - dojazd PKP z bstoku (przewiduje 1 przesiadke)


    W warszawie przesiadka.

    Polecam.





    Temat: Kolejką z Piwnicznej do Szczawnicy (za Dziennikiem Polskim)


    | Ile to razy w Szczucinie wysiadali podrozni z biletem do
    Szczecina :-)))

    Czy mówisz powaznie - widziales taki przypadek ?  ;-)


    Ja kiedys slyszalem o ludziach, ktorzy jechali pociagiem do Krynicy.
    Chcieli nad morze a wyladowali w gorach, bo nie przyszlo im do glowy to,
    ze Krynica nad morzem, to Krynica Morska a tam PKP nie dociera.

    Kazek





    Temat: Zawieszenie Czeremcha-Bialystok


    Pieszy turysta to gatunek na wymarciu. Tak samo jak ciągle powtarzana
    tutaj propaganda, że w góry pociągiem.


    Ja to na co dzień obserwuję i uważam, że zdecydowanie nie masz racji.
    Pieszych turystów sporo się szwęda po Beskidzie. Dochodzą do tego ci
    jeżdżący na rowerach górskich, którym samochodem osobowym czy autobusem
    jeszcze ciężej jest jeździć.


    W góry samochodem a jak nie ma samochodu to z powodzeniem komunikacją
    autobusową.


    Akurat dla omawianej linii kolejowej komunikacja autobusowa jest nie
    najlepszą alternatywą. Autobusy zasadniczo jeżdżą trasą Nowy Sącz -
    Łabowa - Krynica, bo jest krótsza. Do Muszyny dociera ich niewiele (1-2
    dziennie). O takich miejscowościach jak Żegiestów, Wierchomla, Piwniczna,
    Młodów czy Rytro nie wspominając. Przesiadka w Nowym Sączu z pociągu na
    autobusy w kierunku tych miejscowości jest o tyle uciążliwa, że pomimo
    planów od wielu lat nie udało się dworca PKS przenieść w rejon PKP. To
    nadal jakieś pół kilometra albo dwa przystanki MPK.

    Co więcej taka Krynica, czy Muszyna, to jednak góry. Część z kierowców z
    nizin po prostu nie daje sobie rady na tych drogach - zwłaszcza zimą. I po
    prostu nie przyjeżdżają tu. Inna grupa, to osoby starsze przyjeżdżające do
    sanatoriów. W każdym razie dalekobieżne pociągi do Krynicy czy Muszyny
    puste nie jeżdżą.





    Temat: Prośba o cenę kuszetki


    Witajcie - mam prośbę. Proszę o informację ile kosztuje kuszetka w
    komunikacji krajowej i czy cenę na przejazd kuszetką oblicza się jako: bilet
    na pociąg pospieszny kl.1 + cena kuszetki, czy bilet na pociag pospieszny
    klasą 2 + cena kuszetki, a może jeszcze inaczej. Będę bardzo wdzięczny za
    możliwie szybką odpowiedz. A chodzi mi konkretnie o pociąg Gdynia - Krynica
    na odcinku Bydgoszcz - Krynica. Bo tak się składa, że na informacji PKP na
    Bydgoszczy Głównej nie wiedzieli ile kosztuje bilet do Krynicy. Ale to sobie
    sprawdzę w tabelach. Chodzi tylko o sposób obliczania ceny za przejazd
    kuszetką. Wciąż z wakacyjnymi pozdrowieniami - Krzysiek


    Bilet do kuszetki zawsze kupuje sie 2kl. Bilet na miejsce sypialne zalezy od
    ilosci lozek w przedziale: 2 i 3 - 2kl. ; 1 lozko w przedziale - 1kl.
    Kuszetka kosztuje bez wzgledu na relacje:
    50PLN (6-cio osobowa)
    60PLN (4-ro osobowa)
    40PLN (6--cio osobowa dla osob do 26 lat)

    Wszystkie ceny podane sa rowniez na:
    http://www.wars.pl

    Pozdrowienia
    Grzesiek





    Temat: Prośba o cenę kuszetki
    Witajcie - mam prośbę. Proszę o informację ile kosztuje kuszetka w
    komunikacji krajowej i czy cenę na przejazd kuszetką oblicza się jako: bilet
    na pociąg pospieszny kl.1 + cena kuszetki, czy bilet na pociag pospieszny
    klasą 2 + cena kuszetki, a może jeszcze inaczej. Będę bardzo wdzięczny za
    możliwie szybką odpowiedz. A chodzi mi konkretnie o pociąg Gdynia - Krynica
    na odcinku Bydgoszcz - Krynica. Bo tak się składa, że na informacji PKP na
    Bydgoszczy Głównej nie wiedzieli ile kosztuje bilet do Krynicy. Ale to sobie
    sprawdzę w tabelach. Chodzi tylko o sposób obliczania ceny za przejazd
    kuszetką. Wciąż z wakacyjnymi pozdrowieniami - Krzysiek




    Temat: [PKP PR] Oferta "Sąsiedzi"
    W pociągach osobowych transgranicznych istnieje możliwość zakupu tańszych biletów na przejazdy krajowe (pomiędzy stacjami kursowania pociągu lub od/do punktu granicznego).
    W kasie lub w pociągu wystarczy poprosić o bilet wg oferty "Sąsiedzi". Stosuje się również ulgi ustawowe.

    Sanok - Chyrów - Sanok
    Krynica - Plavec - Krynica
    Kraków - Zilina - Kraków
    Katowice - Zilina - Katowice
    Katowice - Cesky Tesin - Katowice
    Katowice - Ostrava - Katowice
    Kędzierzyn K. - Ostrava - Kędzierzyn K.
    Nysa - Jesenik - Nysa
    Opole - Ostruzna - Opole
    Wrocław - Goerlitz - Wrocław
    Żagań - Forst - Żagań
    Żagań - Cottbus - Żagań
    Zielona Góra - Guben - Zielona Góra (od 1.06)
    Zielona Góra - Frankfurt - Zielona Góra
    Poznań - Frankfurt - Poznań
    Zbąszynek - Frankfurt - Zbąszynek
    Szczecin - Angermuende (Berlin, Potsdam) - Szczecin
    Szczecin - Lubeck (Bad Kleinen, Schwerin, Neubrandenburg) - Szczecin

    Warunki i cennik na przykładzie pociągów małopolskich (te same zasady obowiązują w pozostałych pociągach).



    Temat: Kolejką z Piwnicznej do Szczawnicy (za Dziennikiem Polskim)


    | Ile to razy w Szczucinie wysiadali podrozni z biletem do
    Szczecina :-)))

    Czy mówisz powaznie - widziales taki przypadek ?  ;-)


    Ja kiedys slyszalem o ludziach, ktorzy jechali pociagiem do Krynicy.
    Chcieli nad morze a wyladowali w gorach, bo nie przyszlo im do glowy to,
    ze Krynica nad morzem, to Krynica Morska a tam PKP nie dociera.

    W Katowicach jakaś pani kłóciła się z kasjerką, bo chciała jechać pociągiem
    do  Szczyrku...





    Temat: Kolejką z Piwnicznej do Szczawnicy (za Dziennikiem Polskim)


    Ja kiedys slyszalem o ludziach, ktorzy jechali pociagiem do Krynicy.
    Chcieli nad morze a wyladowali w gorach, bo nie przyszlo im do glowy to,
    ze Krynica nad morzem, to Krynica Morska a tam PKP nie dociera.


    Ja slyszalem o gosciu jadacym pospiechem Slupsk - Wroclaw ze Slupska do
    Obornik Wlkp. Przed Szczecinkiem spytal siedzacego obok czlowieka czy do
    Obornik jeszcze daleko? " Oooo... jeszcze troche". No to facet sie
    kimnal. Ten drugi go budzi przed samymi Obornikami, gosc wysiada i widzi
    napis Oborniki Slaskie....



    Temat: Warszawa - Krynica Morska
    Witam,



    to PKP do Nowego Dworu Gdańskiego lub Malborka i dalej autobusem.


    Z Warszawy do Krynicy M jezdzi sie Polskim Express'em -:)
    Milo, wygodnie i sprawnie.
    Jezdzi codziennie o 8:00.
    http://www.polskiexpress.pl/
    Warszawa (al. Jana Pawła II)   _____08:00
    Elbląg  __________________12:00 12:15
    Stegna  __________________13:05 13:05
    Kąty Rybackie  ____________13:15 13:15
    Krynica Morska  ___________13:30




    Temat: Warszawa - Krynica Morska


    | Wiem juz ze polskiexpress jeszcze nie jezdzi (sezon) .Teraz pytanie czy
    ktos
    | z Panstwa zna jakiegos prywatnego przewoznika (busa) na tej
    | trasie.Ewentualnie cene i rozklad jazdy

    A czemu nie PKP???


    A to juz polozyli gdzies w okolicy tory ?


    ew. PKP do Krakowa i dalej PKS/Szagropol.


    NIE TA KRYNICA





    Temat: Awaria w Malinowskim

    : Kumple mieli prawie 180 minut spoznienia wczoraj bo przed Nowym Saczem
    : "spalila" sie lokomotywa . Ktos wie cos wiecej ???

    Ee, 180 to przesada, 140 mial. Wsiadalem w niego w Nowym Saczu wlasnie. Mial
    byc o 17:15, najpierw podali opoznienie 15 minut, potem 50, 70, wreszcie
    przestali o nim gadac - przyjechal opozniony rowno o 100 minut. Ludzie
    mowili, ze zatrzymal sie niedaleko za Muszyna. Swoja droga zastanawiam sie,
    czy by nie mozna zazadac od PKP zwrotu kosztow leczenia kataru, ktorym sie
    mozna bylo nabawic stojac na peronie jak ten osiol i czekajac az pociag
    wreszcie przyjedzie zgodnie z zapowiedzia..

    Tak jeszcze na marginesie - Ex Malinowski to jedna wielka kpina. Az sie
    zastanawiam, czy to ja mam jakis niefart, bo jeszcze sie nie zdarzylo, zebym
    jechal tym pociagiem bez obsuniecia w czasie (a zdarza mi sie nim wracac
    do Wwy dosc czesto). Opoznienia rzedu godzina-dwie miedzy Krynica a Wwa
    kwalifikuja ten pociag do rzedu pospiesznych, ale u licha nie ekspresow!
    Jesli przyczyna opoznien to przede wszystkim czekanie na wagony z Rumunii,
    to czy by nie mozna bylo puscic samego ekspresu z Krynicy i dodatkowego
    _pospiesznego_ "Karpaty", tak jak to bylo wczesniej, ale np. obnizajac mu
    predkosc na CMK do 120, jak "Batory", skoro na PKP pospieszny nie ma prawa
    jechac 160 (choc na DB nikomu nie przeszkadzaja jakos IR na 200..)?

            S.
    ______________________________________________________________________________

    PGP-http://toja.itl.waw.pl  GSM:+48(601)35.29.39 |remords qu'avec des regrets





    Temat: rozkład PKP na WAP - gdzie?


    Powinienes moc dowiedziec sie u
    ROBBO.pkp.com.pl, ale obecnie jest na
    ROBBO.narty.krynica.pl, wiec nie sadze, zeby interesowalo go cos wiecej
    niz pojedynczy rekord rozkladu i to dopiero za 10 dni.


    heheeh wap.pkp.pl dziala od 1 marca i niedlugo beda i ceny


    PMu.


    --





    Temat: [gw] Pociag Kordecki nie do Częstochowy

    (...)


    w. bronił Jasnej Góry przed Szwedami. - Na razie nie zmieniamy nazwy, bo
    wiele osób przyzwyczaiło się do niej. Być może w przyszłości znajdziemy
    nowego patrona pociągu. Jesteśmy otwarci na propozycje - mówi Adrianna
    Chibowska, rzeczniczka spółki PKP Intercity.


    Bardzo sie cieszę, że PKP nie ma już większych problemów, choć z drugiej
    strony rozbrajają  mnie pociągi w stylu Nosal Warszawa - Krynica czy Giewont
    Częstochowa - Kraków (przepraszam,  mogłem pomylić nazwy/relacje). W ogóle
    zamiłowanie PKP do przygłupiego uimienniania swoich rzęchów mnie rozbraja.
    TLK Konstantynoneapolitaneczka...





    Temat: Jak się dostać z Lublina do Krynicy (tej w górach)


    witam

    moi rodzice jadą niedługo do sanatorium w Krynicy

    No i szukam możliwości dojazdu.

    Czy jest jakaś szansa łatwego dojazdu pociągiem ( tak żeby nie jechać 13
    albo 15 godzin).

    PKS Lublin - Krynica bezpośredni jedzie 8 godzin czy pociąg ma szansę go
    przebić czasowo?


    http://rozklad.pkp.pl/bin/query.exe/pn?

    lechu





    Temat: Najnowszyn autobus szynowy by PKP
    Dzisiaj około godziny 12:30 na trasie Muszyna - Krynica zaobserwowałem
    najnowszy autobus szynowy PKP. Lokomotywa EU07-150 ciągnęła jeden wagon
    klasy 2 (kremowo-zielony). W środku kierownik pociągu i jeszcze jedna
    osoba - mam nadzieję, że pasażer. Sądzę, że nie był to żaden podsył,
    albowiem ten "pociąg" zatrzymał się w Powroźniku i kierownik pociągu wysiadł
    i robił wrażenie oczekującego na podróżnych. Stał tam ze 3 min. Zdarzenie
    obserwowałem z samochodu, więc nie wiem, czy to był na pewno pociąg planowy,
    ale moim zdaniem bardzo oryginalny pomysł na oprawę sytuacji finansowej
    kolei. Gratulacje dla PKP!




    Temat: pospieszny BIESZCZADY (Krynica - Gliwice)



    | Właśnie się wybieram z Torunia do Zwardonia czyli w góry. I jeśli
    | jedyna oferta PKP jest taka, że w góry ruszam o 11 to dla turysty jest
    | to robienie w balona a nie oferta ze strony PKP.

    Na rano chcesz byc? No to 20:11 pociag Gdynia-Krynica, w Zawierciu
    przesiadka na Wigry, w Katowicach na osobowy do Zwardonia, w Zwardoniu
    8:28.

      MJ


    A te dwie godziny (2:12 - 3:55) w Zawierciu to będą bezpieczne? Będę w
    stanie jechać dalej czy zostanę zjedzony?

    Łukasz





    Temat: pospieszny BIESZCZADY (Krynica - Gliwice)


    Właśnie się wybieram z Torunia do Zwardonia czyli w góry. I jeśli
    jedyna oferta PKP jest taka, że w góry ruszam o 11 to dla turysty jest
    to robienie w balona a nie oferta ze strony PKP.


    Na rano chcesz byc? No to 20:11 pociag Gdynia-Krynica, w Zawierciu
    przesiadka na Wigry, w Katowicach na osobowy do Zwardonia, w Zwardoniu
    8:28.

      MJ





    Temat: Autobusy szynowe PKP

    Witam
    Mam zapewne dość błahe pytania.
    Ile jest autobusów szynowych, których właścicielem jest PKP?


    12


    W jakim są one wieku i gdzie są eksploatowane?


    SN81 - 5 szt, wiek: 12-14 lat; Lublin - Krasnik, Lublin - Rzeczyca,
    Czeremcha - Cisowka, Czeremcha - Wysokie Litewskie
    SA101 - 3 szt, wiek 10-12 lat; SA102 - 3 szt., wiek 6-9 lat; Gdynia -
    Somonino - Kartuzy, Chojnice - Koscierzyna, Czersk - Bak, Czersk - Szlachta,
    Szlachta - Lipowa Tucholska - Wierzchucin, SA102-001 stacjonuje w Jeleniej
    Gorze, ostatnio jezdzil na Jelenia G. - Lwowek Sl. ale obecnie chyba
    oczekuje na naprawe
    SA104 - 1 szt, wiek: 7 lat, stacjonuje w Nw. Saczu, ostatnio obslugiwal
    Zagorz - Lupkow, Zagorz - Kroscienko oraz (chyba) Krynica - Muszyna - Plavec


    Jak sprawdzają się w użytkowaniu


    A o to sie trzeba zapytac uzytkownikow :-)

    Pedro





    Temat: (dez)informacja w Gdyni

    On 22 Feb 1998 22:45:42 GMT, Marcin Bohosiewicz


    Dziś jak wracałem Lajkonikiem (EP09-010/EP09-014) jedna ze współpasżerek
    była zdenerwowana i zła na informację PKP w Gdyni. Dlaczego? Bo sprzedali
    jej w przedsprzedaży bilet do Muszyny na pospieszny, który wyjeżdża 20 min.
    przed Lajkonikiem, a podali (w kasie, a co gorsza w informacji) godzine
    odjazdu 14:45 czyli Lajkonika... Pani poradziła sobie przesiadając się
    w Warszawie z Ex do posp. Warszawa-Krynica, ale za miejscówkę w Ex zapłacić
    musiała... Całe zamieszanie przez źle podaną godzinę odjazdu.
    Mnie to coś wygląda na trójmiejskie problemy z godzinami odjazdu spowodowane
    ilością stacji (może ten posp. odjeżdża o 14:45 tyle że z Gdańska a nie
    Gdyni...) i tym, że w tak krótkim odstępie odjeżdżają 2 pociągi w tym samym
    kierunku (inną trasą, ale jednak).
    Co ciekawe, pani twierdziła że była przy odjeżdzie "swojego" pociągu tylko
    sie zasugerowała godziną podaną jej w informacji....


    Pani pewno miala na mysli poc. posp. Gdynia - Krynica/Zagorz,
    odjezdzajacy o 14:21 z Gdyni (juz tylko do 28.02 a potem kilka dni w
    kwietniu. Swoja droga ja sie dziwie tej pani, ze chcialaby tym
    pociagiem do Muszyny. On jest w Muszynie o 5:15..





    Temat: PKP - przedsiebiorstwo kursow przypadkowych ???

    Czesc!
    Wracam w niedziele wieczorem z Plavca do Warszawy, wysiadam z Tarnovii w
    Muszynie i widze pociag. Na ostatnim wagonie tabliczka: Krakow - Krynica,
    na przedostatnim Krynica - Krakow. Pociag pojechal... do Tarnowa.
    Pozostawiam to bez komentarza.
    Pozdrawiam,
    Adam





    Temat: Najnowszyn autobus szynowy by PKP


    Dzisiaj około godziny 12:30 na trasie Muszyna - Krynica zaobserwowałem
    najnowszy autobus szynowy PKP. Lokomotywa EU07-150 ciągnęła jeden wagon
    klasy 2 (kremowo-zielony). W środku kierownik pociągu i jeszcze jedna


    Od lat taki jeździ z Muszyny do Plavca, sam jechałem...

    Pozdrawiam
    Alek 'Alekloco' Kurstak
    Polska dla rowerów i pociągów!

    Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem:
    olek[at]rower[dot]com.





    Temat: najdluzsze pociagi w swojej klasie.
    W tym rozkładzie chyba:) jeszcze nie było takiego wątku.
    z tego co ja pozbierałem:
    (dotyczy pociagów krajowych)

    pociągi z taryfą osobową:
    Giewont Częstochowa -  zakopane 295 km
            kolejne miejsca zajmuja pociagi istniejące tylko w jedna stronę:
            Koło - Wrocław 294 km
            Słupsk -  Bydgoszcz(EZT) 292 km

    pociagi z taryfa pospieszną spółki PKP-PR
    Przemyślanin Przemysl -Szczecin-sezon Świnoujscie  ok.1010km (znów przez
    Koniecpol)

    pociągi z taryfa pospieszna spółki PKP-IC
    NEx Kraków - Kołobrzeg 946km

    pociagi z taryfą ekspresową
    Ex Małopolska Przemysl - Gdynia 887km

    pociagi z ofertą LastMinute
    Ex Ernest Malinowski na odcinku Kraków - Krynica 228km

    KL





    Temat: Pociąg do Biznesu WC-Krynica
    Witam,
    Jutro jedzie pociąg do biznesu by PKP IC według rozkładu:
    10 września 2008
    Warszawa Centralna (odj. godz. 05.35, peron IV) - Krynica (przyj.
    godz.12.39).

    Moje pytania:

    1) Czy pojedzie łącznicą p. Olszę i na Płaszów, czy normalnie przez Główny -
    bo nie ma chyba handlowego w Krakowie jak wynika z warunków korzystania.
    Pewnie techniczny będzie na KP na wymianę drużyny, a może KG.

    2)Ktoś ma może szczegółowy telegram dla Krakowa?

    3) Ilu wagonów można się spodziewać? :)





    Temat: Ceny biletów - Łupków, Muszyna


    Na przejsciach polsko-czeskich i polsko-słowackich obowiązują dwa rodzaje
    biletów jedne 100% legalne to taryfa międzynarodowa czyli 15-20 zł za porzejazd
    przez granicę, drugi to powszechnie stosowany to przejściówki kupowane u
    konduktora (czy  w kasie też niewiem)za 2 zł i to proponuję.


    Oba warianty są w stu procentach legalne. Za przejściówkę na Słowację
    płacisz w zależności od przejścia określoną w euro kwotę, która
    przeliczana jest każdorazowo według kursu euro do złotego na PKP. Może
    to brzmi trochę skomplikowanie, ale nie ja wymyślałem... W zeszłym roku
    przejściówka Muszyna - Plaveč - Muszyna kosztowała mnie 1,10 euro, co
    wówczas (24.08.2004) odpowiadało 4,94 PLN, które zapłaciłem... Bilet
    nabyłem w kasie na stacji Muszyna, ale możesz też go nabyć u kierownika
    pociągu.

    Granicę pokonywałem nieistniejącym już pociągiem TARNOVIA. Obecnie
    możesz jechać nocną CRACOVIĄ (ale podejrzewam, że to Cię nie
    interesuje), bądź dwoma kibelkami Krynica - Plaveč - Krynica. Frekwencji
    dużej to to nie miało w zeszłym roku...

    W Łupkowie z tego co pamiętam, to za przejściówkę płaciło się
    równowartość 1,20 euro. Nie wiem czy ceny nie zmieniły się. Nie
    widziałem żadnych komunikatów w tej sprawie, więc pewnie nie... Tylko,
    że teraz chyba kurs euro do złotego jest inny.





    Temat: konkurencja PKS


    | | Autobusowe połączenie Łódź - Krynica Górska

    | Jeszcze pare takich polaczen i PKP wysiadzie z rynku.

    | Dodajmy, że jest już jeden PKS poranny z Łodzi do Krynicy, o 7:00.

    OTOH Nowy Sącz próbował wejść z linią Nowy Sącz - Łódź (z NS
    12:00, z Łodzi o 14:00) i skończyło się to fiaskiem.


    Nocny PKS Gdansk-Sanok tez nie wypalil -jezdzil tylko chwile.





    Temat: Akcja - zgłaszamy propozycje dla PK P


    Zgłaszamy tu propozycje do formularza "buduj z nami rozkład jazdy" na
    pkp.pl. Uprasza się także użytkowników pmk, aby weszli potem na pkp.pl i
    wklepali zgłoszoną tutaj propozycję.


    W rubryce kategoria pociagu nie znalazlem KKA, a przydaloby sie wklepac
    kilka takich ofert, np.

    Rachowiec - KKA Zywiec - Korbielow
    Czarna Gora - KKA na odcinku Klodzko - Sienna
    Reymont KKA na odcinku Krakow - Zakopane / Nowy Sacz / Krynica
    Jadwiga czy inna Kinga (Lublin - Krakow) KKA Krakow - Zakopane
    Nocny Zamosc KKA do Tomaszowa Lub - Belzca / Hrubieszowa
    Karkonosze KKA Jelenia Gora - Karpacz Gorny
    ? Neptun KKA z Wladyslawowa do Jastrzebiej Gory i Karwi
    ....

        Pzdr
        Rowert





    Temat: Dlaczego...


    | Mam pytanie, dlaczego poc. 66120/66121 rel. Krak-Krynica prowadzony
    planowo
    | anglikiem, zlozonym z wagonow "pulmanow"+ wag. z podnosnikem dla wozkow
    | inwalidzkich, od jakiegos juz czasu jest jako smierdzacy, zasyfiony
    (...)

    odpowdziedź jest prosta : w PKP wagonów sie sprząta ....


    Gdyby w PKP wagonow sie sprzata, problem by nie byc w :-)))

    Czasem sie sprzata. Moja sama widziec. I pisac do grupa. Bo byc wstrasniety.
    A czemu w ogole jest kibel zamiast normalnych wagonow dalekobieznych?
    Pociagiem osobowym z Kr do Kr to sie ze szescie godziny jedzie i jakies
    slady komfortu by sie przydaly. A moze to zastepcze sklady powodziowe?





    Temat: ABSOLUTNY HIT, EU07 w malowaniu Cargo
    <http://picasaweb.google.pl/martens.kom/NowoCiKolejowe#528594602823876...

    <http://picasaweb.google.pl/martens.kom/NowoCiKolejowe#528594606325527...

    Dnia 31 XII 2008 Pociąg Posp. &#8220;WARMIA&#8221; (I-53511) Olsztyn Gł. &#8211; Krynica i
    Grudziądz &#8211; Kraków Pł. był prowadzony przez EU07 w nowym malowaniu PKP CARGO.
    Tak się spieszyli przy malowaniu, że nazwę PKP CARGO namali krzywo.
    Jak dla mnie to malowanie na pewno jest lepsze niż "denaturat/jagodzianka".





    Temat: cztery godziny na wyspanie sie


    Ciekawostka z rozkladu na www.pkp.pl

    HOT33704
    Zakopane     21:41
    Kraków Płaszów  1:51

    Uwagi
    pociąg tylko z m. do leżenia i sypialnymi

    Nie wyglada na to aby jechal gdzies dalej
    moze to oferta dla zakochanych


    Ten pociąg w Płaszowie jest podłączany do HOT35702/3 Krynica/Zagórz -
    Gdynia. W Płaszowie jest postój techniczny i dlatego nie wykazany w
    normalnych rozkładach. Oczywiście debilizmem jest pokazywanie relacji
    tego pociągu jako Zakopane - Kraków Płaszów a nie Gdynia, ale to jest
    PKP.

    Pozdrawiam, Leszek





    Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie

    | Tyle, że Piekiełko miałoby dużo większy sens, włącza się w nie Kraków i
    | CMK, a Żabno to linia na dwa pociągi na dobę Warszawa-Krynica i to raczej
    | w sezonie. Typowe dla PKP pisanie palcem po mapie.

    Miałoby że hej. Tylko zrobili studium zelektryfikowanej dwutorówki na 160
    w górskim terenie, z modernizacją do tej prędkości Nowy Sącz - Piekiełko
    to pewnie wyszła na tyle astronomiczna kwota (pewnie z 10 x tyle co to
    połączenie ze szczucinianką), że teraz długo się będą nad tym zastanawiać.

    Przypominam, że w UE jeździ się 160 km/h na łukach R=980m a na PKP wymaga
    się promieni pewnie ze dwa razy łagodniejszych. Nie muszę chyba pisać co to
    oznacza dla kosztów linii w górskim terenie.


    Linia jest bardzo poptrzebna i choćby etapami mogliby ją robić (może na
    początek jeden tor do Piekiełka ?), ale kwota chyba przeraziła bo do
    tematu wobec sypiącej się całej Polski nikt na razie nie wraca.


    Moim zdaniem lepsze (chociaż droższe w budowie) byłoby połączenie Bieżanowa
    z Kasiną przez Wieliczkę i Dobczyce niż Podłęża z Piekiełkiem przez hale i
    owcze bobki.





    Temat: poc. Gdynia - Krynica


    Sklad poc. 53500/1 bedzie wygladal tak: [...] <


    Z tego co widzę to w sumie na pewnych odcinkach się wydłużył, 19 wagonów !
    (na większości stacji kilka ostatnich hen hen daleko... ;-) Z doświadczenia
    zdaje mi się że ten pociąg bije wszelkie rekordy (najdłuższy skład, trasa
    również tzn. jeśli się policzy Kołobrzeg - Krynica (wiem ze to troche
    naciagane ;),  poza tym liczba i długość postojów i związany z tym
    horendalny czas jazdy; dantejskie sceny w pociągu, pasażerowie niewiedzący
    co się dzieje :)(odczepianie i sczepianie wagonów, zmiana czoła itp.; poza
    tym często nie ma tablic informujących dokąd jedzie dany wagon), w sezonie
    wakacyjnym wagony mają praktycznie dzień w dzień jakieś rezerwacje i tym
    sposobem zostaje często 1-1,5 B z Zakopanego do Gdyni; teraz z
    przeniesieniem odjazdu na późniejszą godzinę może przybyć podróżnych  ;-))
    Aha no i to co na porządk dziennym to spóźnienia, razu jednego nawet 10h, bo
    sieć zerwało - ale takie 1-2 h są na dość częste (to przez to m.in., że się
    czeka na wszystkie części składu) , zależy jakie się ma szczęście ...
    Aha no i PKP ma pewien plus (+), bo puściła go codziennie od 17.04 do 27.09
    :-)))

    Choć ja lubię ten pociąg i jeśli muszę, nim jadę :) W pewnym sensie nawet
    bardzo go lubię ;)

    R.





    Temat: Problemy na linii Kielce - Radom


    Polskie Radio właśnie podało, że pociąg z Zakopanego do Warszawy utknął na
    dwie godziny pomiędzy Kielcami a Kostomłotami. Z powodu mrozu zerwaniu
    uległa
    sieć trakcyjna. Ruch już przywrócono, ale jest prowadzony tylko po jednym
    torze.



    Kolejarze przywrócili ruch na jednym z torów na trasie Kielce - Warszawa.
    Wcześniej był on całkowicie zamknięty z powodu zerwania trakcji kolejowej w
    okolicach stacji Kielce - Kostomłoty przez lokomotywę pociągu pospiesznego
    relacji Krynica - Warszawa Wschodnia.

    Po zatrzymaniu tego pociągu, za nim utknął drugi - relacji Zakopane -
    Warszawa. Jednak, jak poinformował dyspozytor PKP - pociąg ten udało się
    przeciągnąć do stacji kolejowej w Kielcach, tak by podróżni nie siedzieli w
    nie ogrzewanych wagonach.

    Kolejarze podobną akcję chcą przeprowadzić z pociągiem relacji Krynica -
    Warszawa, ponieważ i tam w zimnych, pozbawionych prądu wagonach przebywają
    podróżni.





    Temat: zmiany w PKP-IC - wagony rowerowe

    PKP IC wyszykowalo na lato kilka wagonow rowerowych i zastanawia sie gdzie
    beda najlepiej wykorzystane. W szczegolnosci, znajomy prosi o szybka
    konsultacje spoleczna czy wagon rowerowy bardziej sie przyda w Ex
    Malinowski (Warszawa - Krynica) czy w Ex Tatry (Warszawa - Zakopane)?

    Pozdrawiam,
    Aleksander Buczynski

    Czy ktoś zna więcej szczegółów na ten temat ?

    Piotr
    AKTR PW Hałaburda





    Temat: Zakopane


    | Samo PKP kiedys na to wpadło uruchamiając autobusy do
    | Zakopanego i Krynicy skomunikowane z Ex z Warszawy. Pamieta ktoś kiedy
    to
    | było? Dopiero potem wprowadzono te idiotyczne Ex do Zakopanego.

    Jakies takie skomunikowanie pamietam z RJ 1975/76. Niestety teraz z powodu
    jego stanu nie mam juz tej strony. Byly to autobusy PKS. Byly tez chyba
    inne
    polaczenia.


    Byly. Ale raczej do miejscowosci niekolejowych (Szczawnica, Krynica [Morska
    !!!], Jastrzebia G, nie pamietam co jeszcze). Zakopane wyjątkowe jakies. No
    ale kiedys jechalo sie znacznie dluzej z Krakowa do Zakopanego. Pomijajac
    juz, ze Tatry przez Wadowice byly...





    Temat: Rozklad jazdy w Warszawie


    W przeciwnym wypadku nikt nie kupowalby sypialnych ani kuszetek...8-)


    No to WARS nie zarobi. A PKP to powinno walić. Zresztą nawet jeżeli
    pociąg ten jechałby przez CMK to do Zakopanego czas jazdy wyniósłby
    około 6 godzin, a do Krynicy 8,5 - zupełnie przyzwoity czas, żeby się
    przespać. Co więcej mógłby wtedy odjeżdżdżać z Warszawy nieco później,
    koło północy do celów docierając o 6:00 (Zakopane) i 8:00 (Krynica).
    Tylko kto wtedy by Malinowskim jechał.... ;)))





    Temat: A PKSowi tez sie nie przelewa...


    Co do autobusow to powinno byc tak jak w Japonii, JR maja swoje linie
    autobusowe i pod prawie kazda stacja stoi sobie X autobusikow, ktore
    dowoza
    ludzi tam gdzie nie dojezdza kolej, proste, wygodne i kto na tym zarabia?


    u nas PKP powiedzialyby, ze nie zarobia na tym. A ja mysle, ze kursy
    autobusow sezonowych skomunikowanych z pociagami na trasach: Malbork-
    Krynica Morska, Wladyslawowo- Jastrzebia Gora, Wejherowo- Debki/Bialogora
    moglyby miec nawet spore zapelnienie, pod warunkiem jazdy na jednym bilecie
    i dogodnego skomunikowania. Trzeba by bylo pomyslec jeszcze o kampanii
    reklamowej - ale to wszystko jest za trudne na przecietne kierownicze lby na
    PKP :-((





    Temat: Rozklad jazdy w Warszawie


    4. Stada.


    No wlasnie. Dlaczego PKP funduje osobom udajacym sie w gory nocne wycieczki
    przez Skarzysko (Zakopane, Krynica, Zagorz w przeciagu 2 godzin) ?
    Przeciez zazwyczaj sa to dlugie pociagi, 12+ wagonow, i ich rozpedzanie co
    30-40 km chyba jest dosyc kosztowne.  Rozumiem, ze potrzebne jest wieczorne
    polaczenie z Radomiem, ale jeden z nich mozna spokojnie puscic przez CMK
    (ew Zagorz przez Lublin).  Nie musi jechac szybko, wystarczy 100 kmh, i tak
    bedzie spora oszczednosc na czasie, no i kanary nie beda budzic co godzine.

    Jakby poprzeczepiac pare wagonow w Krakowie, to mozna spokojnie za pomoca
    tych skladow obsluzyc wszystkie kombinacje [Wawa|Radom|Lublin|Kielce] -
    [Zakopane|Krynica|Zagorz], i jeszcze troche zostanie.


    5. Dlaczego pociag 19101 Warszawa-Kuznica Bialostocka z wagonami do
    Sestokai stoi na Wschodniej 22 minuty, zamiast 3, jak inne? Doczepia
    mu sie cos? Z rozkladu nie wynika taka potrzeba.


    Nie doczepia sie - sprawdzilem organoleptycznie.





    Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie
    | | | Plany świętokrzyskiego PKP PR

    | Nie to, żebym był jakimś niedowiarkiem, ale obawiam się, że
    | niestety, wyjdzie z tego niewiele. Czyli jak zwykle.

    Wariant 4-ty to rzeczywiście pomysł kosmiczny patrząc na polskie warunki,
    choć być może wystarczy przekonać Gosiewskiego :-)

    Zapewne PLK mażyłoby się coś takiego tym bardziej, że realizacji linii "z
    Piekiełka rodem" odchodzi w zapomninie.

    Tyle, że Piekiełko miałoby dużo większy sens, włącza się w nie Kraków i CMK,
    a Żabno to linia na dwa pociągi na dobę Warszawa-Krynica i to raczej w
    sezonie. Typowe dla PKP pisanie palcem po mapie.





    Temat: Dla tych co nie maja pomysłu na strone www !


    Niech ktoś zrobi wreszcie porządną stronę domową miasta stołecznego
    Warszawa.
    Z rozkładem jazdy PKS PKP MPK , ważnymi adresami , mapą itp itd (patrz np
    www.wroclaw.pl).
    Próbowałem coś poszukać ale dobiły mnie następujące strony
    http://www.infostolica.pl
    http://www.warszawa.pl/
    http://www.warszawa.org.pl


    ja dla przykladu podam wam strone mojego miasta www.krynica.pl ktora uwazam
    jest zrobiona dosc solidnie





    Temat: Dworce na swiecie


    | Krynica, Gliwice, Kolbuszowa (teraz tylko PKS, ale w budyku kolejowym)

    Dobrym przykładem jest dworzec w Jarosławiu. Jedną "większą" połowę zajmuje
    PKP, drugą PKS. Mają wspólną poczekalnię na piętrze.
    Wspólny budynek jest chyba też w Sędziszowie Małopolskim.


    Niegdyś Lublin Północ AKA Północny. Chyba trochę podobny wewnątrz do
    Jarosławia AFAIR.

    Przemek

    PS. OT dzisiaj jechałem przez LP i widziałem, że na budynku jest
    pierwsza nazwa, a na peronach druga :-D





    Temat: Polaczenia z Galicji
    Czolem, jestem tu nowy wiec wszystkich pozdrawiam.
    Wlocze sie troche po poludniowej Polsce i kilka rzeczy mnie zainteresowalo:

    1) Zawsze wdziecznym tematem jest Ex Malinowski. Czy PKP zamierza go dalej
    utrzymywac w nowym rozkladzie jazdy jako ekspresowy pociag caloroczny (i to
    w dodatku jeden z najwolniejszych zwlaszcza na odcinku Krynica - Tarnow) ?
    Jeszcze pare miesiecy temu pociag ten ciagnal wagony 2 klasy z przedzialami
    6 miejscowymi (miala byc to rekompensata za zlikwidowanie tanszych i
    poreczniejszych Karpat), aktualnie jezdzi juz z przedzialami 8 - miejscowymi
    wiec normalka. W dni powszednie Malinowski wozi powietrze, bo jako pociag
    dojazdowy do Krakowa jest po prostu bardzo drogi (a taka funkcje pelnily
    Karpaty).

    2) Z Zagorza do Warszawy Wsch. (przez Krakow) chodzi taki dziwny pociag

    Wetlina<. Chodzi nie bardzo wiadomo po co, bo wyjezdza z Zagorza o jakiejs


    kretynskiej godzinie (chyba przed 5:00), na dodatek nie wjezdza do Stroz, co
    powoduje, ze trufdno go zlapac. Czy on tez utrzyma sie w nowym rozkladzie.

    Pozdrawiam. Grzegorz Tylinski





    Temat: RJ 2005/2006 .pl-->.sk
    Ciekawe czy kiedyś kwiat polskiej inteligencji jaki zasiada w PKP wpadnie na
    to, by uruchomić pociągi np. na trasie Nowy Sącz lub Tarnów lub Kraków -
    Preszów lub Koszyce lub Poprad, zamiast genialnego połączenia Bad Krynica -
    Plavec City.
    Aż nie chcę wspominać, że wzorem promocyjnych biletów Bratysława - Wiedeń
    mogłyby być np. promocyjne bilety Nowy Sącz czy Kraków - Koszyce czy Poprad.
    Analogicznie Kraków/Katowice - Żylina, albo i Bratysława. I choć ranga miast
    jest znacząco mniejsza, to jednak nie trzeba tam pociągu co godzinę jak z
    Bratysławy do Wiednia. Wystarczyłoby kilka na dzień.
    3IX W kiblu z Plavca o 12.04 - chyba 8 osób. Oczywiście zarówno w Plavcu jak
    i w Muszynie po pół godziny czekania na cokolwiek.




    Temat: TLK - refleksje po skorzystaniu z tej formy przejazdu [długie]


    | Więc nie jest konkurencyjna, bo mogę odejść od kasy bez szans na
    | miejsce. W
    | PR mogę kupić bilet na 5 minut przed odjazdem pociągu i zawsze mam
    szanse
    | na miejsce siedzące. Obowiązek miejscówkowy jest przeżytkiem stosowanym
    | tam, gdzie przewoźnik nie potrafi/nie chce zapewnić odpowiedniej podaży
    | miejsc.

    Dodać do tego nalezy możliwośc zakupu biletu "Last minute" na niektóre
    trasy
    w cenie bodaj 10 PLN, co przy dość ograniczonej ofercie PKP IC stanowi
    również
    konkurencję.


    I to dużąnp. Kraków Krynica

    GN





    Temat: Rozklad 99/00 Warszawa- Krakow


    Znaczy, teraz sa dwa pociagi przez Radom pelne ludzi. A ty cchesz
    jeden z nich dzieki puszczenie przez CMK uczynic luzniejszym. Ergo,
    ten krynicki bedzie juz nabity powyzej wszelkich granic...


    Jak zbierzesz ludzi którzy między wsiadają/wysiadają między Wawą a
    Krakowem razem, to uzbierasz kilka wagonów.


    Po mojemu, to Krynica i Zakopiec niech se zostana, a wieczorny do
    Krakowa powinien byc dodatkowo.


    Tak byłoby najlepiej - ta trasa jest mocno przeciążona ale PKP zacznie
    od razu mówić, że nieopłacalne etc. Dlatego proponuję - z krynickiego i
    rzeźni wydzielić kilka wagonów do pociągu Warszawa-Kraków-Warszawa, a z
    pozostałych zestawić jeden długi skład rozłączany w Krakowie.
    IMHO starczy peronów.


    A nocny do Zakopca przez CMK to juz kiedys byl...


    I się zbył.





    Temat: Dzisiaj w Gliwicach i Katowicach
    Witam wszystkich.

    1. Byłem dzisiaj w Gliwicach na dworcu PKP
    - przy wejściu na pierwszy peron obok rozkładu jazdy wisi gablota
    "Katowickiego Klubu Miłośników Kolei" wywieszone są fajne fotki
    - IC WAWEL przyjechał 4 minuty przed planowanym przyjazdem
    - Ślązak +20 minut

    2. Katowice
    - EX Praha +20 minut
    - Krynica / Zagórz - Gliwice +20 minut
    - Katowice - Kołobrzeg 100 % frekwencji

    Pozdrawiam
    Dawid Szczęch





    Temat: Kibelkiem do Oświęcimia

    . Co ciekawe jedna z tabliczek na
    peronie obwieszczała że stacją docelową tego pociągu jest nie Kraków, lecz
    Krynica-Zagórze. :-) Chyba Zagórz jeśli już, bo w cegle nie znalazłem żadnej
    stacji Zagórze.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


     Na nieistniejącym już odcinku linii ( zamkniętym bodajże w 1989 roku)
    Wadowice-Skawce był przystanek Zagórze. Była to najkrótsza droga łącząca
    Trzebinię z Suchą, nawet z tego co wiem to jezdziły tam swego czasu pospieszne
    z centralnej Polski do Zakopanego omijając Kraków. Ale to był tylko
    przystanek, więc nic tam nigdy nie kończyło biegu. A swoją drogą to powodem
    dla której zawiesili ten odcinek była budowa zapory w Świnnej-Porębie, której
    do dzisiaj się nie zbudowało i raczej w najbliższym czasie trudno na to
    liczyć. Choć i tak pewnie by tę linię zamknęli( vide odcinek: Wadowice-
    Trzebinia), znając młotków z wierchuszki PKP
    Pozdrawiam z Bielska-Białej
    Grzesiek





    Temat: "Pospieszna" Solina
    ----- Original Message -----
    From: Przemyslaw Kowalik A moze byc zrobic jeszcze inaczej. Badz co badz,

    co drugi dzien z Warszawy przez Lublin do Przemysla
    posuwa (w godzinach Solinopodobnych, tyle, ze nieco szybciej AFAIR ;-)
    stodolasty sklad
    Odessa/Kiszyniow. Moze by wiec wypuscic rzeczona Odessa troche wczesniej z
    Wawy i pozniej z
    Przemysla, doczepic ze 3 wagony siedzace, dorobic postoje w Pilawie, N
    aleczowie, Krasniku (i, jesli
    tak "czeba", 158 wioskach miedzy Lublinem a Rozwadowem, gdzie sie zatr
    zymuje parodia pospiecha pt.
    Wislok) Steel Will, Rudniku, Lezajsku i Jaroslawiu i mamy druga Soline
    przez Lublin.
    Co prawda jest problem z dniami, gdy Odessa nie jezdzi, ale jakis sklad
    chyba by sie dalo
    wygospodarowac...

    No pewnie. Wystarczy logicznie pomyśleć, co nie za często się zdarza wie
    rchuszce PKP. Ja ze swojej strony proponowałem połączyć Solinę z Roztoczem i
    co 2 dzień do tego składu dołączać wagony do Odessy. Ileż mogłoby być tu
    wagonów? 3 do Chełma, 3 do Rawy, 3 do Przemyśla, 5 do Odessy, 1 do Kiszy
    niowa. Razem 15.  Jakby EU07 nie mógł uciągnąć to zawsze można dać byka,
    które obecnie ciągają 3 Bhpy do Radomia. Zresztą nie takie długie pociągi
    jeżdżą w .pl - np. Gdynia -Zakopane/Krynica/Zagórz. A co za różnica czy
    Odessa postoi w Przemyślu 3 czy 5 h? Jeszcze dokładniej ją przetrzepią.
    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: Sugestie do SRJP 2000/2001 (nieco długie)


    2. Jako zapalony turysta proponuję ulatwienie jednodniowych wycieczek w


    Beskid Żywiecki poprzez uruchomienie pociągu "Baca" z Krakowa do Zwardonia,
    odjeżdżającego oczywiście wcześnie rano z Krakowa, a wracającego póżnym
    wieczorem. Zatrzymywałby się on na tych stacjach, które stanowią punkty
    startowe szlaków turystycznych, a więc Skawce (Leskowiec), Sucha(Babia Góra,
    Magurka, ewent. skomunikowany "Bus" do Zawoi), Hucisko(Leskowiec),
    Jeleśnia(ewent. "Bus" do Korbielowa), Węgierska Górka(Barania Góra),
    Milówka(Pilsko), Rajcza(ewent. "Bus" do Ujsół i Glinki),

    Te busy nie bylby glupim pomyslem  nie tylko tam. W koncu utrzyamnie czegos
    takiego jest nieporywnaywalnie  mniejsze ze zwyklym pociagiem sobowym.
    Uwazam ze wprowadzenie ich na takich trasach jak chociazby Poronin -
    Bukowina - Bialka, N Targ - Szczawnica, ale i tez Elblag - Krynica Morska,
    czy Koszalin - Mielno znacznie polepszylo by oferte PKP - pasazer jadacy z
    takiej Warszawki czy Krakowa nie musialby sie martwic o dodatdkowekoszta,
    skomunikowanie itp... We .fr to calkiem nizele funkcjonuje w gorach... No
    ale to chyba na razie w sferze marzen.

    Moja prozpozycja odnosnie gor jest jeszcze jedna: przestac sie bawic w
    rzeznie ktorymi chce jezdzic coraz mniej normalnych ludzi a puscic Ex-y do
    Zakopca z Gdyni i Poznania lub przynajmniej wprowadzic [R] we wszystkich
    rzezniach. No ale rj pociagu Gdynia (14.22) - Zakopane (5.48) jest
    idiotyczny, naprawde da sie dojechac przebyc ta trase szybciej  niz 15
    godzin...




    --





    Temat: Kobiety a kolej

    artykule <


    | uwazam, ze Wislok (tyle ze chyba pod inna
    | nazwa ;-) powinien jezdzic do Przemysla a w Przeworsku miec
    | skomunikowanie na Rzeszow-Tarnow-Krakow.

    | A nie lepiej wagony bezposrednie?

    Nie, dlatego, ze rozlaczanie i zwlaszcza zlaczanie skladu trwa
    z reguly
    dosyc dlugo (zlaczanie 15-20 min). Natomiast na przesiadke,
    zwlaszcza na
    tym samym peronie 5 minut spokojnie wystarczy.


    Dobra, przekonales mnie. A to skomunikowanie to powinno byc
    raczej na Rzeszow - Tarnow - Nowy Sącz - Krynica.
    Bo z Lublina do Krakowa to jedzie "Jagiello" - w podobnej porze
    co "Wislok"


    | Ja bym zachowal jeszcze postoj w Zaklikowie. Zaraz pewnie
    ktos
    | krzyknie ze wiocha, dziura itd, ale ja uwazam, ze jest to
    | potencjalnie miejscowosc o duzym znaczeniu turystycznym no i
    | wcale nie taka mala.
    W poprzednim RJ Wislok stawal w Krasniku (wiadomo), Zaklikowie
    (niech
    bedzie, ze wzgledy turystyczne choc w to nie wierze)


    Wybierz sie kiedys, to moze dasz sie przekonac :-))
    A tak jak piszesz to bylo juz dawno, bo w poprzednim RJ "Wislok"
    stawal dokladnie tam gdzie i teraz (bez Niedrzwicy w kierunku do
    Rzeszowa).


    i w Lipie (dlaczego -
    poligon i inne takie tajne spec.znacz)


    Niegdys mowiono o Lipie jako o potencjalnym uzdrowisku. A zanim
    przyszlo co do czego - PKP juz zadbalo o wygode potencjalnych
    kuracjuszy :-)))))


    Przemek


    Marcin (Falco Peregrinus)





    Temat: Zemsta Ceausescu


    Widziałem ostatnio wyremontowaną Sp32 z lokomotywowni jasielskiej- ma nowe halogeny i jak
    zwykle wyglada paskudnie.


    Ale za to ma dość dobre własności trakcyjne.


    Ciekawe, dlaczego z jednej strony juz ida one na zyletki (bocznice tamtej
    lokomotywowni), a z drugiej je remontują...


    BO nie ma pieniędzy. Remont tych lokomotyw funduje firma EnergoPal i przejmuje na własność , a PKP
    płaci za wynajem tych lokomotyw.


    Zmienili nawet obsługe pociągu W-wa -Zagórz (20:30 tzw. Strzała Południa,


    Strzeła południa to było co innego. Był to pociag osobowy rel Kraków - Krynica /Zagórz


    bo jedzie ponad 10h)
    z Sp32 na Su45 na trasie Rzeszów- Zagórz


    Podobnie Bieszczady na odcinku Zagórz - Jasło i jedna para osobówek Jasło Rzeszów

    GN





    Temat: Bezpieczenstwo kolei (apropos Kuliga, ale nie tylko)


    | podniesienie "fałmaks" szlakow. Wiadomo ze CMK jest jedna, ale
    | generalnie 120 powinno byc "kiepskim standardem", zas na wszytskich
    | wazniejszych liniach powinno byc 160. I nie ma sie co czarowac ze
    | nie, bo inaczej pksy, busiarze i samoloty przejma kolei pasazerow...

    Dobre [1] 120 wystarczy, żeby nie przejęły. Wyobrażasz sobie autobus
    PKS mknący 120 km/h?


    Wystarczy - nie wystarczy. Pojawia sie czy sie nie pojawia to ja nie
    wiem, ale z tego co widze to do Niepolomic czy Wieliczki przejely. Do
    Zakopanego tez przejely i obawiam sie ze nawet 120 na calym odcinku by
    nic nie dalo (chyba ze wybuduja Podleze-Piekielko, ale to juz i tak
    bedzie na 160), no chyba ze wezmie sie pod uwage te kilka dni w roku
    kiedy jest naprawde duzo sniegu. Krakow - Katowice niby kolej trzyma,
    ale i tak kupe ludzi jezdzi samochodami... Krakow - Tarnow niby tez
    fajna trasa, pokonuje ja kilka razy w roku ale... polityka rozkladowa
    mnie do tego skutecznie zniecheca. O Krakow - Krynica nie wspominam...


    | (co to
    | za problem przeleciec mala maszyna ze Szczecina do Nowego Targu?).

    Skoro żaden problem, to czemu nikt nie lata?


    A ile mamy w kraju linii lotniczych i dlaczego Porty Lotnicze SA tak
    bardzo nie chca wpuscic tanich przewoznikow, ze w Krakowie sie prezydent
    Majchrowski dogadal z wojskiem i niebawem zacznie sie budowa drugiego
    lotniska, tym razem bez marmurow i granitow...
    Pelne wejscie tanich przewoznikow lotniczych do Polski LOTowi troche
    zaszkodzi, ale PKP-IC moze sie odbic mocna czkawka.





    Temat: Rozklad jazdy w Warszawie
    Aleksander Buczynski:

    (...)


    No wlasnie. Dlaczego PKP funduje osobom udajacym sie w gory nocne
    wycieczki
    przez Skarzysko (Zakopane, Krynica, Zagorz w przeciagu 2 godzin) ?


    (...)

    W przeciwnym wypadku nikt nie kupowalby sypialnych ani kuszetek...8-)





    Temat: ZSSK --> PL - RJ 2004/2005


    W tym roku w ruchu lokalnym były trzy pary Zwardoń-Cadca, czy będzie
    mniej?
    Czy to oznacza likwidację Tarnovii i Presovscana? Czy w ich miejsce
    pl;anowane
    są jakieś pospieszne relacji Kraków Gł. - Muszyna/Krynica?


    Nic jeszcze nie wiadomo. Bardzo prawdopodobne jest, ze zarowno PKP jak i
    ZSSK nie dogadaly sie co do rozkladu. Nie sadze, zeby nie bylo Tarnovii i
    Presovcana. Mysle,ze pojada.
    Dlaczego?! Chocby dlatego, ze te pociagi na .sk jezdzily pelne, a nie ma za
    nich zadnych kursow hocby do Plavca.
    Pozyjemy zobaczymy...

    PS. Zwardon-Cadca dalej trzy pary. W tym jeden pociag do Zwardonia
    przyjezdza z Ziliny, jednak wraca tylko do Cadcy.

    ____________________________
    Kajetan Dobrowolski -kajman-
    kajman#euro26.pl
    GSM: +48 502 172 332
    GG: 2920494





    Temat: [pr] Więcej lokalnych pociągów
    http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,3588200.html

    Więcej lokalnych pociągów
    Ire
    2006-08-31, ostatnia aktualizacja 2006-08-31 22:37
    PKP przywróci od 4 września do 9 grudnia 22 z 99 połączeń kolejowych, które
    zawiesiły w Małopolsce na początku wakacji.
    Samorząd wojewódzki postanowił dołożyć 6,2 mln zł na deficytowe połączenia.
    Dzięki temu powrócą kursy między Krakowem a Kozłowem (2), Krynicą (2),
    Tarnowem (4), Zakopanem (3), Suchą Beskidzką (2); Skawiną a Oświęcimiem (2);
    Suchą Beskidzką a Zakopanem (3); Nowym Sączem a Tarnowem (2) i Jasłem (2).
    To mniej niż pierwotnie zapowiadała kolejowa spółka. Katarzyna
    Dzierżak-Piotrowicz, rzeczniczka Małopolskiego Zakładu Przewozów
    Regionalnych w Krakowie, nie wyklucza jednak zwiększenia liczby lokalnych
    pociągów, jeśli wzrośnie dotacja urzędu marszałkowskiego, co deklaruje część
    radnych sejmiku wojewódzkiego. W sumie tegoroczne dofinansowanie przejazdów
    pasażerskich przez samorząd małopolski wynosi ponad 34 mln zł.





    Temat: Pociagi rowerowe.
    http://www.intercity.pl/192

    IV. Pociągi rowerowe - już przed wakacjami

    Już w maju do pięciu pociągów ekspresowych zostały włączone wagony
    specjalnie przystosowane do przewozu rowerów. Kolejne dwa wyjadą w trasę
    pierwszego dnia wakacji. Zmodernizowane wagony bezprzedziałowe klasy 2 ze
    specjalnymi uchwytami do przewozu rowerów obsługują pociągi kursujące do
    popularnych miejscowości turystycznych w kraju:

      a.. Ex Tatry - Warszawa - Zakopane - Warszawa,
      b.. Ex E.Malinowski - Warszawa - Kraków/Krynica - Warszawa,
      c.. Ex Wisła - Warszawa - Katowice/Wisła - Warszawa,
      d.. Ex Skarbek - Warszawa - Katowice - Warszawa,
    Od 25 czerwca 2005r.:

      a.. Ex Jantar - Warszawa - Gdynia/Hel - Warszawa,
      b.. Ex Mewa - Warszawa - Szczecin/Świnoujście - Warszawa
    PS. Tak sie zastanawiam w zwiazku ze Skarbkiem... Czy Katowice sa popularna
    miejscowoscia turystyczna? Miszekam tamm  i w sumie nie zuwazylem tego....
    :-/

    Tak nawiasem to ostatnio PKP InterCity ma u mnie wielkiego + za uslugi
    promocje itp..





    Temat: [MIX wakacyjny] foto


    - Muszyna Pośpieszny relacji Kraków - Krynica
    http://zakowski.republika.pl/IMG_3232.jpg


    Pierwszy raz widzę jednowagonowy pośpiech.

    http://www.pkp-krakow.prv.pl


    W dziale pociągi/standardy, przy pociągach intercity jest info:
    "- największe prędkości do 200 km/h."
    To chyba jakiś błąd, bo czym miały by być ciągnięte z taką prędkością, oraz
    w sumie to i gdzie, skoro, chyba nawet na CMK, Vmax to 160km/h, a 200 było
    osiągane tylko testowo m.in. przy testowaniu wagonów z uchylnym pudłem?





    Temat: Skrocili bilety weekendowe
    Jak wiadomo od 1 maja skrocono bilety weekendowe z 160 do 120 km. "Dzieki"
    temu nie mozna juz jezdzic w weekendy taniej na m.in. takich, bardzo
    popularnych trasach wycieczkowych, pielgrzymkowych i miedzi duzymi
    miastami jak:
    Krakow - Rzeszow 158 km
    Krakow - Wisla Gl. 139 km
    Radom - Lodz F. 137 km
    Radom - Lublin 128 km
    Krakow - Zakopane 147 km
    Gdansk - Bydgoszcz 160 km
    Czestochowa - Lodz F. 148 km
    Szczecin - Kolobrzeg 132 km
    Gdynia - Ustka 128 km
    Bielsko B. - Czestochowa 141 km
    Krakow - Cieszyn 129 km.
    Gdansk - Slupsk 132 km
    Wroclaw - Karpacz 143 km
    Wroclaw - Szklarska P. 158 km
    Krakow - Zwardon 140/155 km (p.Sucha/p.Oswiecim)
    Rzeszow - Zagorz 140 km
    Tarnow - Krynica 150 km
    Rzeszow - Nowy Sacz (p. Jaslo) 148 km
    Krakow - Kielce 132 km
    Krakow - Czestochowa 132/143 km (p. Zawiercie/p.Koniecpol)
    To tylko wierzcholek gory, w wiekszoci przyklady z poludnia. Dorzuccie cos
    jeszcze i wytlumaczcie, czy tak ma wygladac zachecanie do korzystania z
    PKP czy moze popyt byl tak duzy, ze trzeba bylo go deczko ukrocic :)))

    Slawomir [lider] Rygiel





    Temat: Pociagi Tarnobrzeg-Debica zostaja !!!!!!!!!


    | Jak podao ubiegotygodniowe Echo Dnia PKP zostawi polaczenie
    Rozwadow-Debica. Od
    | nowego rozkaldu beda jezdzic 4 razy pociagi osobowe
    Rozadow-Debica-Rozwadow
    | plus 2 pary Debica-Chprzelow-Debica no i Hetman Zamosc-Wroclaw. Jest
    bardzo

    Wciaz do konca nie jest to pewne czy bedzie jezdzic. A jak nawet bedzie, to
    do odwolania (G). Powiedzmy jednak szczerze, ze bez zwiekszenia predkosci,
    to bedzie to tylko przedluzanie agonii.

    | dobra informacja dla wszystkich z tego regionu. Moze dozcekamy sie
    | elektryfikacji tej linii, co jest w planach od bardzo dawna.

    NIE, nie bedzie.

    Serek


    Ja jestem optymista. Chce wierzyc, ze linia ta przetrwa, ze kiedys ndejda
    lepsze czsy dla koleji bo ma ona po prostu przyszlosc, w przeciwienstwie do
    autostrat. W takim wypadku mozna by bylo pociagnac druta z Debicy do Chmielowa.
    To chyba tansze niz budowa mostu na Wisle w Szczucinie kolo Tarnowa. A pociag
    pospieszny Tarnow-Warszawa wyjezdzajacy z Tarnowa kolo 6 rano przez Mielec na
    pewno bylby pelny. Podbnie pociag Warszawa-Krynica-Warszawa moglby jechac przez
    Tarnobrzeg. Wiec ta linia jest potrzebna. Podniesc szlakowa chyba mozna od
    razu. Mam nadzieje, ze od czerwac pociagi beda jechac troche szybciej.

    Pozdrawiam: lelewita





    Temat: Wyższe opłaty za pociągi pośpieszne


    Dlaczego więc PKP utrzymuje ten relikt (o
    ile tak jest dalej?)


    Dlatego, że zatrzymują się one na wszystkich stacjach (Koluszki -
    Skierniewice). Nawiasem mówiąc tego typu rozróżnienia są zawsze absurdem
    taryf kilometrowych. Bo za przejazd zwłaszcza w górach (np. Krynica - Nowy
    Sącz) pasażer płaci dużo więcej za to, że jedzie naokoło, a już pobieranie
    na takim odcinku wyższej opłaty za pociągi ekspresowe to nieporozumienie.





    Temat: Małopolska] Konstruktywna krytyka


    Podsumowując dojazd mieszkańców Krakowa i okolic do kurortów, jakimi są
    Krynica oraz Zakopane stwierdzamy, że brak jest dogodnych połączeń
    pośpiesznych pociągami PKP PR,


    Ilu znasz mieszkańców Krakowa i okolic, którzy mając do wyboru dojazd w
    czasie poniżej 2 h i za cenę około 10 zł, wybiorą pociąg w taryfie
    _pospiesznej_?

    CC





    Temat: Dlaczego "Liwa" i "Bursztyn" nie mogą jeździć z Torunia?


    | I wtedy
    | mieszkańcy Torunia co mają? Przez Bydgoszcz im likwidują, przez
    Grudziądz
    | nie chcą dać...

    | Zostaje wciąż wieczorny Gdynia-Łódź/Krynica albo późniejsze Bielsko...

    No nie, no jak tak patrzyć to można wyrżnąć Kujawiaka (to i tak już poszło
    na straty), Wieniawskiego (w Warszawie z pewnością znajdzie się ładna
    przesiadeczka z Niemena [Niemna?] do Lublina. Co jeszcze możnaby wyciąć...
    Możnaby wyciąć jakieś osobowe z Bydgoszczy do Poznania przez Inowrocław, bo
    przecież są pospieszne. Ale nie, ze 2-3 dzienne pospieszne  też można
    wyciąć, zostanie przecież nocny do Szklarskiej. Koniecznie trzeba
    zlikwidować pociąg "Lednica", ewentualnie puścić go raz w tygodniu albo
    jeszcze lepiej z 5-6 razy w roku, oczywiście tylko w relacji w jedną
    stronę. Taka teraz moda. I jak? Po co jest pociąg "Lednica", skoro są inne
    osobowe i pospieszne? Jeżeli PKP ma taką nową modę, aby pozostawić po
    jednym połączeniu między poszczególnymi miastami, to bądźmy sprawiedliwi...


    Hehe... Ach te antagonizmy bydgosko-toruńskie i toruńsko-bydgoskie. A przecież
    oba miasta mają dość potężne węzły kolejowe i po co te kłótnie...

    A tak swoją drogą... Proponuję utworzyć "POCIĄG PRZYJAŹNI BYDGOSKO-
    TORUŃSKIEJ" - najlepiej expres w relacji Toruń-Grudziądz-Malbork-Tczew-Smętowo-
    Laskowice-Bydgoszcz-Toruń - kursujący w obu kierunkach naraz i codziennie ;P
    I co? Usatysfakcjonowani taką propozycją ;) ?





    Temat: [gw] Pociag Kordecki nie do Częstochowy


    Bardzo sie cieszę, że PKP nie ma już większych problemów, choć z
    drugiej strony rozbrajają  mnie pociągi w stylu Nosal Warszawa -
    Krynica


    Grupa wagonów od właściwej części jadęcej do Zakopanego.

    czy Giewont Częstochowa - Kraków (przepraszam,  mogłem

    pomylić nazwy/relacje


    Pomyliłeś. Giewont kursuje w relacji Zakopane - Cz-wa.





    Temat: Sprowokowałem


    Grzegorz Piotrowski z Wloszczowy(ej) na pl.misc.kolej stwierdzil:

    | Mnie bawi okreslenie "bezplatna doplata", ale procedura jej
    | dostawania
    | jakas tam jest. Nawet dosc dorzeczna, bo moze sie okazac, ze
    | miejsc
    | nie ma, co ci w kasie powiedza, i nie bedziesz stojal do kuluaru
    | aby
    | wozku napojnemu zawadzawszy...

    | Jeżeli miejsc siedzących brak, należy pobrać bezpłatną dopłatę bez
    | wskazania miejca siedzącego 8-)

    | Takie cos chyba nie istnieje.
    | Przeciez zeby cos takiego wydac potrzebny jest odpowiedni kod, a
    | doplata
    | bez wskazanego miejsca i bezplatna miejscoka to juz dwa kody, a kurs
    | moze
    | przyjeac tylko jeden.

    Czyli, jeżeli nie ma miejsc w Ex/IC, *E-sieciówkowicz nie może jechać?


    Moze, moze. Wielokrotnie testowane w niedziele po poludniu z Krakowa.
    Pamietacie watek sprzed paru miesiecy?
    Konkluzja byla taka, ze jednak bezplatna doplata nie jest konieczna,
    wlasnie z powodu ze jest bezplatna i jej brak nie powoduje powstania
    zadnego zobowiazania finansowego podroznego wobec PKP.


    Czy też może na stojąco na korytarzu, bez "bezpłatnej dopłaty"? BTW w
    rzeźni Krynica - Zakopane - Gdynia konduktor długo oglądał to, co mu
    pokazałem, a końcu zdezorientowany zapytał: "To jest sieciówka?"


    Bo sieciowek jest malo. Stad np na *E 2kl da sie czasem w osob/posp
    jechac w pierwszej klasie. Tylko wczesniej lepiej sie spytac co dana
    druzyna konduktorska o tym sadzi - jedni mowia ze mozna, inni nie.

    M.





    Temat: AutoZugi


    Dlaczego PKP nie rozwija sieci Autokuszetek, tak popularnej
    w Europie Zachodniej? Wyprzedzili nas pod tym względem nawet
    Węgrzy i Słoweńcy... W Budapeszcie można wstawić auto do
    pociągu i dojechac np. do Barcelony...

    Piotr

    --

    Piotr J. Ochwal


    Ostatnio to Gdynia-Krynica (chyba Tetmajer), ciągnięte były zazwyczaj 2 wago
    ny do przewozu samochodów i najczęściej w nich 1-3 samochodów.
    Cena przejazdu i przewozu auta to najprawdopodobniej bodziec hamujący takie
    przewozy.

    Raff.





    Temat: Mapa Kolejowa Polski

    | | ktory spieszy sie na wkaacje w Zakopcu... A chyba roznych ET21 nie
    | | brakuje w PKP?
    | niestety brakuje... wlasnie ET21!


    Skoro jest ich za malo, to po co ET21 z Cz-Dz [nie pamietam teraz nru]
    jezdzi po Dln. Slasku? W poniedzialek rano widzialem ja w Weglincu z
    osob.Wegliniec-Wroclaw Gl.


    Jest troche ET22 i te rzeczywiscie na Zakopiance sobie poradza,


    O ile nic sie nie zmienilo od 01.01 .1999 to od Skawiny do samego Zakopca
    jest "Zakaz kursowania lokomotyw ET22 i pociagow z tymi lokomotywami" [cytat
    z krakowskiego Dodatku 7]


    ale juz na odcinku Muszyna-Krynica rzeczywiscie ET21 wymagany.


    Ale musza to byc zmodernizowane ET21 ["Zakaz kursowania nie zmodernizowanych
    lokomotyw ET21 i pociagow z tymi lokomotywami", zrodlo - jw]. BTW - na czym
    polega ta modernizacja?

    Pozdrawiam, Kiefer





    Temat: Plany Plany Plany ... i co z nich wyjdzie


    Tyle, że Piekiełko miałoby dużo większy sens, włącza się w nie Kraków i
    CMK, a Żabno to linia na dwa pociągi na dobę Warszawa-Krynica i to raczej
    w sezonie. Typowe dla PKP pisanie palcem po mapie.


    Miałoby że hej. Tylko zrobili studium zelektryfikowanej dwutorówki na 160 w
    górskim terenie, z modernizacją do tej prędkości Nowy Sącz - Piekiełko to
    pewnie wyszła na tyle astronomiczna kwota (pewnie z 10 x tyle co to
    połączenie ze szczucinianką), że teraz długo się będą nad tym zastanawiać.

    Linia jest bardzo poptrzebna i choćby etapami mogliby ją robić (może na
    początek jeden tor do Piekiełka ?), ale kwota chyba przeraziła bo do tematu
    wobec sypiącej się całej Polski nikt na razie nie wraca.

    Mick M.





    Temat: Rozszerzenie oferty last minute od 23 marca


     Â     23.
     Â    Przemyśl - Tarnów
     Â    Ex 3510 Małopolska
     Â    Przemyśl, Jarosław, Przeworsk,  Łańcut, Rzeszów, Dębica

     Â     24.
     Â    Tarnów - Przemyśl
     Â    Ex 5311 Małopolska
     Â    Tarnów, Dębica, Rzeszów, Łańcut, Przeworsk, Jarosław


    Szkoda, ze oferta nie jest dostepna na odcinku Przemysl - Krakow. Od czego to
    zalezy to nie wiem.

    Z mojego punktu widzenia byloby niezle gdyby oferta byla dostepna na odcinku
    Przemysl Krakow, gdyz "MALOPOLAKA" skomunikowana jest w stacji Debica z
    pociagiem rel. Stalolwa Wola Rozwadow - Debica (przyj. do Debicy 8.32). Co
    prawda czas przejazdu tego pociagu na odcinku Debica - Krakow pokrywa sie z
    HETMANEM jednak Hetman zatrzymuje sie na linii Stalowa Wola Rozwadow - Debica
    na wybranych stacjach (4). Byloby to niezle rozwiazanie szczegolnie dla
    studentow z mniejszych miejscowosci.

    Pozdrawiam i jestem mile zaskoczony podejsciem PKP IC do klienta
    Gratulacje za odwage!

    PS.
    Mam nadzieje ze od nowego rozkladu nie zniknie z rozkladu Wielkopolanin (na
    odcinku Rzeszow - Krakow) i Ernest Malinowski (na odcinku Krynica - Krakow)





    Temat: Nowe połączenia w dobrej cenie

    http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,187.html

    O 50 nowych odcinków zostaje rozszerzona oferta „Połączenie w dobrej
    cenie”. Promocja uwzględnia specyfikę lokalnych tras dostosowując ceny
    za przejazd do możliwości mieszkańców tych rejonów. Od 16 listopada
    pojawi się m.in. na Lubelszczyźnie, Podkarpaciu, Górnym Śląsku, Warmii i
    Mazurach oraz w Małopolsce.

    Oferta, wprowadzona dwa lata temu – początkowo tylko na trzech odcinkach
    Zachodniego Pomorza, obejmuje już większość linii województwa, a we
    wrześniu pojawiła się na Dolnym Śląsku. Teraz czas na wielką ekspansję w
    innych regionach. Z nowej taryfy ucieszą się podróżujący m.in. na
    trasach: Kraków – Zakopane, Kraków – Tarnów – Nowy Sącz – Krynica,
    Kraków – Chrzanów, Katowice – Wisła, Czechowice-Dziedzice –
    Bielsko-Biała – Żywiec, Rybnik – Wodzisław Śląski, Lublin – Puławy,
    Lublin – Kraśnik, Olsztyn – Olsztynek, Olsztyn – Dobre Miasto, Przemyśl
    – Jarosław, Zielona Góra – Nowa Sól i Ostrów Wlkp. – Krotoszyn. To tylko
    przykłady. W całej Polsce oferta będzie obowiązywała w 74 relacjach
    dając podróżnym możliwość tańszego podróżowania.

    Jednorazowy bilet promocyjny będzie ważny przez cały dzień w wagonach 2
    klasy pociągów osobowych. Będzie można go kupić zarówno w kasie, jak i u
    konduktora. Na zniżki mogą liczyć osoby uprawnione do korzystania z ulg
    ustawowych. O bilety ulgowe zostanie również uzupełniona oferta „Bilet
    świętokrzyski”.





    Temat: Dodatkowe połączenia na linii Gdynia &#8211; Zakopane!


    (sezonowa rzeźnia Gdynia/Olsztyn - Zakopane/Krynica i co tam jeszcze)
    - ale widać w ramach wycinania niezdrowej konkurencji dla flagowego
    produktu PKP IC na trasie 3M - Zakopane, jadącego przez 2/3 doby,
    rzeźnię postanowiono puścić zamiast CMK "magistralami małych
    prędkości" - przez Bydgoszcz, Łowicz, Koluszki (akurat trafiła się
    świetna okazja - bo przesunięcie dodatkowo można usprawiedliwić
    robotami na E65).


    Ale ten pociąg (53500) właśnie jedzie po CMK, a do Warszawy to
    rzeczywiście przez modernizację nie może pojechać ze względu na prace
    wymagające zamknięć obu torów, które wykonuje się w nocy (inne pociągi
    ustawiane są tak, aby jeździły przed albo po zamknięciu, które zwykle
    trwa 4h). Z tego samego powodu została odwołana wzmocnieniowa TLKa 53706
    (Gdynia - Wwa - CMK - Zakopane).

    Pozdr.





    Temat: Warszawa - Zakopane


    | Na przyklad taki Wawa-Krynica/Zakopane/Zagorz - kursuje kilka dni w roku
    | !! Po kiego grzyba takie cos ! Nie lepiej puszczac te wagony chocby na
    | weekend w skladach nocnych pociagow !!
    może by było lepiej, może nie. mo brak wiedzy jak to cenowo wygląda wiec
    zakładac moge że skoro IC tak robi to tak mu taniej.


    Okay. Ty to wiesz i ja to wiem, ze PKP-IC nie oplaca sie wpiac tych dwoch-trzech
    wagonow w sklad pociagu PRow (nocna rzeznia) tylko "oplacic" loka+mechanika z
    Cargo, sformowac sklad i wio w kraj... ale czy zwykly pasazer musi o tym
    wiedziec ? O tych wszystkich bzdurnych podzialach, granicach wojewodztw i innych
    chorych rzeczach ???

    Wesolych Swiat,
    J.

    Ps. Watek z 2003 roku :-)





    Temat: Spalinowe wagony samobieżne


    | Dzien II:
    | W-wa Wsch (wyjazd po 5-tej rano) - Krakow (Ex "Krakus")

    | Krakow - Kroscienko (pospieszny "Bieszczady")
    | Kroscienko - Krakow (jw)

    Tzn. owczesne Bieszczady jezdzili mniej wiecej tak, jak do niedawna osobowy Krak-Krynica/Zagorz
    (wyjazd z Kraka ok. 12:00, na wieczor w gorach i powrot nocka)?


    Nie !!!
    Wszystko odbywalo sie w porze dziennej: pociag pospieszny odjezdzal z Krakowa o 10:52 do Kroscienka

    Oczywiscie jechalo sie szybciej niz najszybszymi obecnie na tej trasie "Poloninami" (na odcinku
    Krakow-Zagorz roznica okolo pol godziny).

    Jezeli porownac mozliwe dzieki SN-om czasy przejazdu z czasami pociagow osobowych, czy nawet
    pospiesznych prowadzonych parowozami to mozna stwierdzic, ze w 1961 - 62 roku na PKP nastapila
    prawdziwa rewolucja.

    A.M.





    Temat: innowacja do SRJP


    A u nas naprawde przydalo by sie np. szkam polaczenia Warszawa Szczyrk
    a hafas podaje EX Wawa Bielska PKs Bielsko Szczyrk . Dobre to jest .
    Pamietam ze jaies 2 -3 lata temu na na dworcu w Katowicach wisialy takie
    wspolne rozklady PKS PKP "Najdogodniejsze polaczenia do Szyrku i Korbielowa"


    Za starych dobrych czasow na koncu wypasionej cegly byl zalacznik z "Dogodnymi
    polaczeniami do miejscowosci wczasowych" typu wlasnie Szczyrk, Krynica Morska,
    Dziwnow. Oczywiscie dojazd z przesiadka w miejscowosci x, i z przejsciem
    pieszym z d.k. na d.a. Eech...





    Temat: Do Kopenhagi blizej niz w Tatry?


    | Tak. Kursowala slynna lux-torpeda, która pokonywala odcinek
    | Kraków-Zakopane szybciej niz obecne pociagi elektryczne (po drodze |
    wjezdzala jeszcze z

    | z tego co slyszlem cala sila Lux-torpedy polegala na organizacji pracy
    | + specjalny zestaw z dwoma lokomotywami pchajaco-cianacy
    | (jedna z przodu druga z tylu) co pozwalalo na zachowanie przyzwoitej
    | predkosci na calej trasie


    Alez nie. To byl pojedynczy wagon spalinowy. PKP dysponowaly do obslugi tej
    trasy wagonem Austro-Daimler oraz piecioma podobnymi wagonami zbudowanymi juz w
    Chrzanowie. Oczywiscie trasa do Zakopanego nie byla jedyna. Poza tym Torpedy
    jezdzily z krakowa do Warszawy oraz do Katowic. W sezonie kursowaly takze na
    trasie Krakow - Krynica.

    W latach 1937-1939 czas jazdy Lux-torpedy na trasie Krakow-Zakopane wynosil 2
    godziny 40 minut. Pociag zajezdzal do Rabki, natomiast postoju w Chabowce nie
    bylo.

    Nieco lepszy czas jazdy na linii zakopianskiej udalo sie uzyskac dopiero w 1992
    roku (okolo 2,5 godziny zespolem EN71). Niestety w ostatnich kilku latach
    ponownie sie on wydluzyl do prawie 3 godzin. Glowna przyczyna to zwiekszenie
    liczby postojow oraz ograniczenia predkosci.

    A M





    Temat: Dodatkowe połączenia na linii Gdynia &#8211; Zakopane!





    Nóż mi się w kieszeni otworzył - przecież zarówno godziny kursowania,
    jak i czas przejazdu wskazują na to, że jest to pociąg dużo
    korzystniejszy od "Monciaka" i 53500/35500, zarówno z punktu widzenia
    mieszkańca Warszawy, jak i Trójmiasta - niecałe 13 godzin z Gdyni, 7 z

    pewnie tamte pociągi mają inne "priorytety", ale wydaje mi się, że taki
    pociąg jako sezonowe uzupełnienie oferty powinien być uwzględniony od
    początku.


    ależ taki pociąg jeździł aż do ostatniego rozkładu (sezonowa rzeźnia
    Gdynia/Olsztyn - Zakopane/Krynica i co tam jeszcze) - ale widać w ramach
    wycinania niezdrowej konkurencji dla flagowego produktu PKP IC na trasie
    3M - Zakopane, jadącego przez 2/3 doby, rzeźnię postanowiono puścić zamiast
    CMK "magistralami małych prędkości" - przez Bydgoszcz, Łowicz, Koluszki
    (akurat trafiła się świetna okazja - bo przesunięcie dodatkowo można
    usprawiedliwić robotami na E65). I w efekcie, poza Skrzycznem, nie ma już
    żadnego pociągu nocnego z 3M w góry (bo ciężko za takowy uznać "nowe"
    Rozewie, dojeżdżające w góry na 11-ą, ani popłuczyny po "starym" Rozewiu -
    nie dojeżdżające już w góry wcale)

    pozdr





    Temat: Drugi maja - czy wolny?


                  Informujemy, że przy przejazdach na podstawie biletów
    wycieczkowych i turystycznych pociągami uruchamianymi przez spółkę "PKP
    Przewozy Regionalne", dzień 2 maja 2003r. należy traktować jak dzień wolny
    od pracy.


    BOMBA!!!! :-))))))))

    Już marzy mi się taka trasa: 1maja wieczorem z Wawy zagórską rzeźnią do
    Jasła, -Nowy Sącz -Krynica  -Nowy Sącz -Limanowa -Chabówka
    (skansen) stamtąd rzeźnią do Poznania i dalej oczywiście na paradę w
    Wolsztynie!
    Oby tylko nie zlikwidowali pociągów na linii NS-Chabówka z końcem kwietnia...

    Pozdrawiam
    Tomek Janiszewski





    Temat: ET21 "gorskie"


    | O co chodzi i czym sie rozni sputnik "gorski" od "niegorskiego"?
    Chodzi o podciete obrzeza:
    Linie Kraków - Zakopane i Tarnów - Krynica, sa typowymi liniami
    strategicznymi okresu miedzywojennego - tzn.; pelne ostrych luków (chodzilo
    o zagrozenie z powietrza - utrudnienie lotnikowi trafienia bomba w tor,
    oraz
    utrudnienie rozpoznania - tor wijacy sie pomiedzy górami, ogranicza
    widocznosc). Na lukach obrzeza sie podcinaja i po osiagnieciu okreslonego
    wymiaru, moga byc eksploatowane tylko na szlakach - nazwijmy je -
    "prostszymi".
    Zozo z zielonego Kanta


    Nie dziwie sie ze zwlekasz z odpowiedzia (mam nadzieje ze jestes zdrowy-
    -miales zapytac na PRTE) bo znowu wychodzi na to ze pociskales kit
    na grupie.
    Jak pisalem jedyna wyrocznia w sprawie zestawow jest "Mt11 Instrukcja
    pomiarow geometrycznych zestawow kolowych pojazdow trakcyjnych PKP"
    a ona nie dzieli zestawow na te ktore nadaja sie do jazdy po liniach
    "gorskich" lub tez "prostszych". I nie ma zadnych innych przepisow ktore by
    to
    robily. W Mt11 podane sa m.in. kresowe wartosci roznych parametrow
    obreczy po osiagnieciu ktorych zestaw nie moze byc eksploatowany ani na
    liniach "gorskich" ani tez nigdzie indziej.Pozostaje wtedy albo obtoczka
    albo napawanie obrzezy z obtoczka lub tez w koncu obreczowanie.
    Potwierdzil to dzisiaj w rozmowie ze mna naczelnik z CM Nowy Sacz
    (na zyczenie podam nazwisko i tel.kol.)

    Pozdrawiam.
    Piotr
    www.pet.any.pl

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 133 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.